Energiearmoede degradeert de gewone Nederlander tot kinderwagen-HOUTDIEVEN
Litouwse toestanden
De Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Natuurtoezicht en hun groene boa's moet iets van het hart. "We zien mensen die rugzakken en kinderwagens volpakken met houtblokken. En als je dat een paar keer per week doet, heb je zo een kuub hout liggen", aldus voorzitter Rolf Overdiep. Het gaat vooral om hout dat direct de kachel in kan. Het hout is opgekocht en al gehakt en gekliefd en ligt op stapels te wachten tot de eigenaar het ophaalt. "Maar dan is het al weg. Mensen komen soms zelfs met een aanhanger naar een bos of landgoed om het weg te halen. Het is gewoon diefstal."
Ja, makkers niet fraai. Aan de andere kant, is dit niet wat men ooit 'nivellering van onderaf' noemde? Want het is natuurlijk niet volstrekt ónbegrijpelijk als inflatie je salaris ontwaard terwijl je energierekeningen verviervoudigden en de houtprijs van zo'n 75 euro per kuub naar 400 euro per kuub steeg.
"Dezelfde waarneming heeft Loek Hendrikx van het Limburgs Landschap. In Zuid-Limburg is omgewaaid hout vaak snel verdwenen, zegt hij. "Het heeft ineens pootjes gekregen." Ook gezaagd hout verdwijnt vaker dan in voorgaande jaren, met name hout dat naast een fietspad of weg ligt en dus goed toegankelijk is. Daarnaast wordt ook in Midden-Limburg meer illegale houtkap gemeld, zegt Hendrikx."
Gek genoeg ziet Staatsbosbeheer in deze stroperij niet zo'n probleem. "In de winter neemt het aantal mensen dat hout meeneemt uit de bossen altijd iets toe en we zitten nu op een niveau dat vergelijkbaar is met eerdere jaren." Kortom, het mag een onsje meer! Totdat de Duitse methode toegepast wordt, dan is het niet grappig meer (track&trace chips in hout).
Reaguursels
InloggenLekker op tijd, als je nu hout sprokkelt dan is dat, zonder over droogoven, op z'n vroegst tegen Pinksteren te stoken....
Ook weer wederom nogmaals bedankt, huidig Kabinet! Vermenigvuldigd u niet en gaat hene!
Ook een tijdje gedaan. Geen idee alleen hoe ik die stukken in mijn cv-ketel moet proppen. Zit vast verborgen klepje ergens.
Gewoon er onder aansteken. Die ketel komt vanzelf vrij van het plastic.
Gekapt hout is eigendom, net als groente op een akker, logisch.
Maar de reden waarom men nu letterlijk moord en vooral brand roept wegens toegenomen risico op bosbranden zit 'em juist in het dorre kreupelhout wat gedurende de zomer al toenemende de basis vormt voor een eventuele bosbrand.
Dat spul heeft geen eigenaar, en de eigenaar van het bos wil het ook al niet ruimen want kostduur, ergo ze verzinnen maar dat het goed is voor de diertjes.
De particulier mag er niet eens bij komen want wee je gebeente als je van de paden af wijkt, dan boete.
Zoveel regels, zoveel personeel, zoveel kosten, voor iets wat zich miljarden jaren lang zonder menselijke bemoeienis heeft weten handhaven. Het bos.
Belachelijk eigenlijk, dat je niet eens letterlijk het bos meer in lopen mag.
Is juist de bedoeling.
Creëert Natura 2000 gebieden
Die achterlijk hysterische klimaat ideologie is dus slecht voor de natuur. Zag niemand aankomen hoor. youtu.be/U0TXzvHjjeI
Het is heel simpel, zorg voor goedkope en toegankelijke energie, olie en gas zijn prima energiebronnen, kernenergie later ook en trap al die heilige huisjes van Frans, Diederik, Rob, Christianne en Greta omver.
Die lui heb je he-le-maal niks aan. Heel Rutte IV niet trouwens.
Laat het bos hout voor de deur liggen. Neem de rest maar mee.
Veen brandt ook heb ik me laten vertellen.
alsof die track en trace shit openhaardbestendig is .
"Het is gewoon diefstal" Is het strafrechtelijk geen stroperij? Daar zou je best wel eens een flinke prent voor kunnen krijgen als je gepakt wordt.
nee hoor je krijgt een taakstrafje bij de plantsoenen. oeps....
Juist. Artikel 314 of 315 Sr.
Het wordt de mensen ook wel moeilijk gemaakt. Natuurlijk voelen die zich gesteund door de overheid, wanneer hard geroepen wordt dat kletsnat vers gekapt hout verbranden, klimaatneutraal is. Iedereen wil klimaatneutraal zijn, dus tja.
Heb je je Cullinan ook weer terugverdiend!
Daar kan ook aardig wat hout in.
Mijn vader zaliger jatte vroeger een spoorbiels (of een stuk er van) om op te stoken, gelukkig deed een Duitse soldaat een oogje dicht anders had ik de ellende van Rutte niet meegemaakt.
En u volgt in zijn spoor door af en toe wat koperdraad van het spoor mee te nemen? Genen: altijd lastig.
@dathoujetoch | 26-01-23 | 17:23: Als er weer oorlog (wat?) is en ik kan zo aan eten of warmte komen zal ik het zeker niet laten.
Mijn opa vulde in die tijd dagelijks zijn leeggegeten broodtrommel met kooltjes uit de fabriek (die deels was geconfisqueerd voor Duitse productie). Er werd toch nooit gecontroleerd. Bij een onverwachte controle hadden ze daar ook per ongeluk een goedzak aan de poort gezet. Na een boze blik deed die soldaat de broodtrommel weer dicht en heeft hem door laten gaan. Mijn opa zwoer dat het de laatste keer was dat hij ooit in zijn leven iets had gestolen.
Is altijd al zo geweest, te weinig geld betekent dat er hele bomen in kachels verdwijnen.
De mensen die dat hout jatten hebben helemaal niet "te weinig geld", maar te weinig moreel besef. Poen hebben ze genoeg, neem dat maar van mij aan. Types met een dikke auto en een puike aanhanger, bepaald geen armoelijders.
@KeesBruin | 26-01-23 | 17:18: Ah! U kent er een paar persoonlijk? Houtje (en ik ben incasu recht van spre) krijgt altijd een beetje jeuk van dit soort vooringenomenheid.
@Houtje_Bekman | 26-01-23 | 17:33:? ja dat krijg je als typt met kouwe poten… / (en ik heb in casu recht van spreken) /
ja die Kees toch. Met een rugzak en een kinderwagen het bos in. typische rijkeluishobby. u leest waarschijnlijk vooringenomen selectief .
@KeesBruin | 26-01-23 | 17:18: ik zit een paar van uw tegels te lezen, maar het zit wel echt diep bij u he?
@Mean Dean | 26-01-23 | 18:16: Het zit zeker diep! Met name dat beeld van dat kinderwagentje met houtblokken er in. Alsof het de Hongerwinter is.
Dat is natuurlijk bullshit. Dat hout wordt gejat door mensen die echt de energierekening wel kunnen betalen, maar gewoon geld zien.
@KeesBruin | 26-01-23 | 17:18: Zijn dit nou aannames of projecties?
Die overheid die dit mogelijk maakt moet geschorst worden, en een beuk krijgen
Zijn in over het algemeen van die sjacheraars, die er zelf warmpjes bijzitten en hier handel in zien of te beroerd zijn hun geld uit te geven (zo zijn ze ook bemiddeld geworden). Gewoon ordinaire dieven dus eigenlijk.
Precies dit. Gewoon rapalje, geen arme stakkers die hun energierekening niet meer kunnen betalen.
Tuig van de richel, dat inspeelt op de enorm gestegen prijzen van het hout. Je moet je niet verbazen als ze het zelf gewoon weer als haardhout doorverkopen.
Ik zie wel eens bij een benzine station zo'n aardappelnetje met drie stronkjes kachelhout er in voor een tientje. Tja, als je zo je kachel moet stoken ging ik ook met een rugzakje het bos in.
Zo'n zakje is hoogstens één dag stoken, als je 't eind van de dag al haalt...
Wie zijn die mensen die wel een huis met open haard hebben, maar geen geld voor houtblokken?
VVD'ers een aanverwante types. Veel gemopper over steuntrekkers en criminelen, maar wel even met je four wheel drive plus aanhanger het bos in, om je slag te slaan.
i.postimg.cc/DzRYxmvk/Screenshot-2023...
Ik heb eind vorig jaar een flink stuk met sparren laten kappen. En het hout heeft inderdaad deels een tracker. Daarbij spijkerplaten in de zandwegen op mijn terrein.
Daar zijn mountainbikers die illegaal over mijn land komen gelukkig ook niet blij mee.
.
Ok , maar hout van bomen die recent geveld zijn kun je op zn vroegst volgende winter stoken, weten die hout cleptomanen wat , wat wij nog niet ( mogen) weten?
Het zal toch niet zo zijn dat volgend jaar de prijzen nog niet op pre corona/ Oekraïne niveau zijn teruggy?
Rob Jetten zorgt er dus voor dat de laatste boom in Nederland verdwijnt. Ik heb ook nog een appeltje te schillenm: nieuw huis, wat daardoor meer electriciteit gebruikt en nu mag ik het dubbele ervoor betalen! Femke stookt hele bossen uit andere landen door de centrale gebracht met schepen die op teer lopen. Nog een paar jaar klimaatherrie en de wereld is kaal.
Prima handeltje.
Ik ben wel benieuwd naar het daderprofiel van deze houtdieven.
Er wordt nu een beetje gedaan, alsof het stumperds met een kinderwagentje zijn, die wat blokken hout stelen. Laten we zeggen, een beetje het beeld uit de hongerwinter van 1944.
Maar ik vermoed dat het meer gaat om figuren met een behoorlijke auto onder hun kont, al dan niet voorzien van een aanhanger, of desnoods op een trekker met een wagen erachter.
Kortom, echt geen arme stakkers, maar ordinaire dieven, die denken dat jatten 'van de grote hoop' niet zo erg is.
Ik denk het laatste. RAM-pickup met dubbelasser. Dat slag volk.
@JJMS | 26-01-23 | 16:49: Leuke mensen, niet zo leuk als wij Land Rover people maar toch.
@uisge baugh | 26-01-23 | 16:54:
It’s never over with a Land Rover.
@JJMS | 26-01-23 | 16:55: Kijk, dat bedoel ik.
Dat vermoed ik ook. Arme stumperrds die drie hoog achter wonen hebben namelijk geen open haard.
Zoals het klimaatbeleid nu gaat, is het een gegeven in de komende decennia de stroom uit gaat vallen door overbelasting, onbalans en/of onderproductie op de Europese markt.
En dan kun je kiezen om de wet over treden of 's winters dood te vriezen op je morele paard(want denk maar niet dat de gas & waterdruk een ding zijn zonder stroom, dus je CV ketel doet ook niks).
Je ziet door de bomen het bos niet meer
Ok, je hebt hout nodig om warm te worden. En nu met al die draconische prijzen haal je gewoon gratis hout uit het bos. Hoor ik daar 40-45 roepen? Foei dat mag niet. Enfin de beleidsbepalers zullen inmiddels toch ook wel inzien dat het niet zo lekker gaat. Misschien hier en daar de schroeven iets losser draaien?
Beleidsbepalers zullen waarschijnlijk vooral (willen) zien dat ze goed bezig met ons van het gas af te krijgen...
Het haardhout is zo duur dat mensen eiken meubelen bij de kringloop kopen om op te stoken, is een fractie van de kuubprijs voor brandhout. Nadeel is natuurlijk al die vernis en beits die de lucht in gaat.
Biomassa!
Goeie tip.
Wat Lochos zegt.
Ik flats de inhoud van de grijze container er ook nog achteraan anders moet ik voor de afvoer daarvan betalen.
Tja, het type mens dat de lucht in de halve woonwijk gaat vergiftigen om een grijpstuiver te besparen heeft natuurlijk ook lak aan andere maatschappelijke normen.
Hahaha, dramaqueen.
Je zal maar in een woonwijk wonen haha!
Ga dan ook niet in een vinex-wijk wonen?
Da's een beetje als in een appartementen complex wonen en dan klagen over burengerucht....
Zou die Gouden Koets een beetje fikken?
Het hout niet op.
Niet vanzelf
Dus zo komt Jan Splinter door de winter.
Ontwaardt!
Ja, zij het dat ontwaarden ook nog een onovergankelijk werkwoord is...
Eindelijk dat bos een beetje opruimen, je breekt je nek over losse takken.
Zou er over een halve eeuw nog geschiedenis worden gegeven op de basisschool. Dat zou het vast gaan over de energie winter van '23.
Dit is nog niks. TenneT, die van die hoogspanningmasten, waarschuwen dat het over 7 jaar veel erger word.
De Zuivelhoeve verkoopt een bakje kwark met separaat in het deksel een handvol muesli om door de kwark te roeren. Met een houten lepeltje, misschien dat het daarom zo duur is? Wel een heel mooi design houten lepeltje overigens, daar hebben kleine kinderen vast uren op zitten schuren en polijsten.
Een houten bakje? , wat is er mis met een glazen statiegeld pot..
Je kunt een commerciële toko weinig kwalijk nemen, de consument trapt in de "je moet het overal kunnen eten" onzin en koopt die rommel..
Ze mogen die handige plastic lepeltjes er niet meer bij verkopen. In de supermarkt is dat lastig bij van de slaatjes, maar de slager geeft het plastic lepeltje er gratis bij als presentje.
Je kunt ook op facebook kijken in de categorie 'gratis afhalen' en dan zoeken naar meubelen.
Ik zoek altijd naar bos hout voor de deur.
Ik zou het hout nog even laten drogen, voordat het in de kachel kan.
Weet je het zeker? Dan geef je de buren wel weer een mooie gelegenheid om het bij je weg te komen halen ;)
half jaar naast de kachel/boven de kachel (sloten zoals Loevestein hadden open ruimtes bij de openhaard om ham en hout te drogen. (warme lucht stijgt tenslotte) zonde om het buiten te leggen.
@oh no | 26-01-23 | 16:55: Drogen kan je ook binnen doen?
Veel mensen hebben niet eens meer een houtje om op te bijten.
Misschien moeten die stoppen met roken en de honden wegdoen.
@Diederik_Ezel | 26-01-23 | 16:34: En kinderen, die kosten ook klauwen vol geld.
@Diederik_Ezel | 26-01-23 | 16:34: Een hond mag je niet wegdoen, zou nog liever zelf sterven van de honger.
Maar de tandarts wel hoor, een bijthoutje om een kroon mee te cementeren;)
@Diederik_Ezel | 26-01-23 | 16:34:
Nee, want geeft allebei warmte.
Ik heb nog een stuk of 12 half afgebrande lucifers, mogen weg tegen het hoogste bod.
"Het is gewoon diefstal"
Oh hier. De Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Natuurtoezicht en hun groene boa's eigenen zichzelf eventjes alle bomen toe. Dat rechtvaardigt de vraag, van wie is Nederland eigenlijk?
CPN'er?
Het is gewoon diefstal van eigendommen van de eigenaar van het land waar de bomen op staan / het hout gekapt ligt. Zo moeilijk is het toch niet om dat te begrijpen?!
@oh no | 26-01-23 | 16:57: Ze begrijpen het pas, als je bij hun het hout van de houtstapel in hun tuin gaat stelen. Dan schreeuwen ze moord en brand.
@oh no | 26-01-23 | 16:57: dus als het openbaar bos is behoort het aan alle inwoners en is het dus geen diefstal?
Het ligt in de publieke ruimte en is door publiek geld onderhouden. Hoe is het dan diefstal?
Ja en buiten is de temperatuur koud en binnen bij de houtkachel is de temperatuur lekker warm.
Aha, nog een communist, zie ik. Hierboven zag ik er ook al eentje die er zulke mooie principes op na hield. Hout is van ons allemaal. Tuurlijk.
Kansloos als kapitalisten overal maar overal geld aan willen verdienen. Pakketjes, Post, Telefonie, Internet, Gas, Water, Electra. De overheid (lager en hoger), lager bv woz die stijgt bij dalende huizenprijzen (om de begroting rond te krijgen).
Een overheid die bezwaren niet serieus neemt en hun eigen regels niet belangrijk vindt. Omdat ze door het kapitaal worden verleid.
Nee Kapitalisme is de toekomst (van de 1%).
Als het van ons allemaal is kan jij je niet zonder toestemming van ons laten voortrekken.
Een kuub hout weegt 450-500 kg.
Een rugzak kan een keer een kilo of 5 aan hout bevatten.
Dus die paar keer per week is 100 keer.
Maak daarvan maar 500-700 van. Beukenhout weegt zo rond de 700 kilo droog.
Hout wat net gekapt is weegt nog veel zwaarder. maar misschien spreek jij over een los gestorte kuub.
@A.I. van Dee | 26-01-23 | 16:37:
Weegt zwaar? Kost het ook duur?
@A.I. van Dee | 26-01-23 | 16:37: Een sterre hakhout ;)
5 kg in je rugzak als max? Dan ben je ook niet heel sterk
Energiearmoede?
Je hebt een aantal soorten mensen. Crisisbestendige mensen. Niet crisisbestendige mensen. En mensen die echt helemaal niets kunnen en ronddwalen als een kip zonder kop met als enig verstand de impuls van hun reptielenbrein.
Dat laatste zijn die mensen die hun gas laten afsluiten, in het bos hout gaan stelen en van waxinelichtjes en bloempotten kachels maken.
Het simpele concept van een onesie en een warm dekentje met een klein infrarood kacheltje kwam niet op in deze simpele, droevige zieltjes. Tijdens een alles behalve strenge winter.
Nee, men moest volop holbewoner gaan en met vuurstenen een fikkie stoken in de woonkamer omdat alles te duur is. Het spijt me niet. Deze mensen zouden zonder onze hulp geen dag kunnen overleven. We vervuilen onze genenpoel door deze mensen in leven te laten. Vroeger had je waarschuwingsborden waarop stond "beware, here be dragons". Nu moeten ze waarschingsborden neerzetten met de woorden "beware, here be fools and they procreate like cockroaches".
Nee, dat begreep ik ook niet. Mensen deden ook geen moeite om inzicht in de kosten te krijgen. Zo weet je, als je de app installeert, dat de grote kosten in het stoken zitten en niet in een minuutje warme douche of het koken van een aardappel. Dan zet je toch de cv uit maar douche je wel een minuut, bij wijze van?
Het enige argument dat ik begrijp, waardoor mensen besloten tot gas afsluiten, is wanneer energiebedrijven de mensen geen kans gaven om de maandberekening naar beneden te stellen. Er werd dan bijv 700 berekend op basis van eerder verbruik en daar mocht je niets aan veranderen. Ik begrijp wel dat niet iedereen dat 12x kan voorschieten, ook als ze het door het prijsplafond later terugkrijgen.
Bij Vattenfall kon je na contact met de klantenservice het bedrag wel laten aanpassen, hoewel er op de site stond van niet.
Foei, weg met dat onnodige Engels. En nog onwaar ook: en.wikipedia.org/wiki/Here_be_dragons...
@letopuwzaak | 26-01-23 | 16:40:
Ik zal je het nog erger vertellen. Hier was laatst de stroom uitgevallen, nooit leuk maar toch ik bellen met de leverancier. Terwijl we toch aan de telefoon zaten begon ze van ja meneer ik zie toch dat u extra moet gaan betalen en waarom heeft u uw meterstanden niet doorgegeven. Ik zei dat heb ik wel, en dat doe ik 2 keer per maand en volgens mijn berekeningen krijg ik straks geld terug van u. De dame was eventjes stil en kort daarna, inderdaad meneer u betaalt veel te veel. U krijgt straks geld van ons terug. Wij hebben het niet goed ingeschat mijn excuses.
Andere mensen gaan hout sprokkelen en bloempotkachels bouwen en helemaal McGuyver terwijl 1 telefoontje en een kleine investering in een kacheltje en een warme deken al je problemen oplost. Ik ben niet meer gaan betalen. Ik ben gewoon gaan bezuinigen. En zo moet het.
@letopuwzaak | 26-01-23 | 16:40: ooit wel eens een berekening gemaakt voor een sauna. Zij vroegen mij wat het minst energie efficient was in hun onderneming. Het resultaat zal u verbazen: de douche. Dat verwarmde water stroomt na slechts enkele seconden benut te zijn geweest in het riool. Warm. De verwarming, baden en saunas worden (qua warmte en energie) veel efficiënter gebruikt.
@Schout-bij-Nacht-J | 26-01-23 | 16:55:
Ja, zo moet het. Afgezien van die uitzondering die ik hierboven stelde zouden mensen die de rekening niet kunnen betalen (met of zonder prijsplafond) de cv moeten uitzetten en in elk geval wel een hapje eten blijven koken. Inderdaad dat hysterische koud douchen en in het donker zitten is geen teken van inzicht in je verbruikskosten.
@Lochos. Dat is natuurlijk ook niet efficient, begrijp ik wel, maar het ging mij even over het gedrag van mensen en de werkelijke kosten van het verbruik.
@letopuwzaak | 26-01-23 | 18:00: en daar heeft u natuurlijk gelijk in. Het douchen kost slechts ongeveer 40 cent. Verwaarloosbaar.
Zolang 't gas, water & stroom nog functioneren, kun je niet echt van een crisis spreken, da's gewoon business as usual. Prijzig wellicht, maar toch.
Als 't echt een crisis wordt en die nutsfaciliteiten stoppen met functioneren, mag je jezelf indelen in de categorie 'Niet crisisbestendige mensen', want dan doet je infraroodkacheltje het ook niet.
Bij asielopvang hoor je altijd dat dat moet kunnen want we zijn zo'n welvarend land. Is er nog wel sprake van een welvarend land als kennelijk mensen in het bos hun energie moeten gaan halen en bij de voedselbank lopen? We zijn niet zo heel ver meer weg van met pijl en boog het bos in. Als boer zijnde zou ik mijn vee ook maar in de gaten houden, zo'n koe / varken is zo gejat. En daar mag je dan niet eens over klagen want je bent toch een nazi.
Varkens zijn haram !
@Jimmy Mc Clure | 26-01-23 | 16:32: maar wel lekker, en trouwens de oorsprong van geld, een florijn stond gelijk aan een dier+jong.
Ja, miljarden uitgeven aan bizarre subsidies.
Miljarden stiekem uitgeven aan asiel.
Het aantal managers bij overheden is waanzinnig groot en nog worden er jaarlijks miljarden uitgegeven aan inhuren externe krachten.En natuurlijk miljarden voor de Oekraïne
Ons gas voor lekkere lage prijzen aan diverse landen verkopen,nog steeds.
En dat geld had je allemaal aan je eigen burgers kunnen uitgeven maar dat is fout volgens onze regering want het buitenland komt op de eerste plaats
Hear Hear!
@At_Dawn_They_Sleep | 26-01-23 | 16:21:
Ja? Jij vindt dat we al ons geld moeten weggeven aan kansloze prutsers die niet eens een huishouden fatsoenlijk kunnen runnen?
Ik ben het niet met je eens. Maar ik ben niet links en geen socialist.
@Schout-bij-Nacht-J | 26-01-23 | 16:27:
Ah, dus extreem rechts.
allemaal jullie eigen schuld. Wie stemt er nou d66...
@Degrelle | 26-01-23 | 17:53: n=6 Demon 666\/?
@Schout-bij-Nacht-J | 26-01-23 | 16:27: Uw zelfbeeld wijkt nogal af van uw tegels.
Hout is het nieuwe goud.
En het zwarte goud is het oude hout;)
@Smoelensmid | 26-01-23 | 16:50: het zwarte goud wordt gedolven in Ter Apel.
de parachutistenpalen zijn ook al verdwenen.
gewoon sprokkelen
Schuld van Putin.
Volgens sommige reaguurders de schuld van de NAVO
@Diederik_Ezel | 26-01-23 | 16:13: ach, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen...
Ja, van het gas af he.
Kan het bevestigen. Hier in de buurt staan regelmatig in het schemerdonker mensen hun aanhangswagens te vullen met hout dat overduidelijk niet voor hen is bedoeld om mee te nemen maar door Natuurmonumenten wordt verpatst aan de lokale biomassacentrale.
Precies dat, dan kan het beter in de houtkachel.
De natuur en het milieu is van ons allemaal totdat het ineens geld oplevert dan is het niet meer van de burger;)
@wilmeister00 | 26-01-23 | 16:22: Aha, het hout wordt "verpatst" door Natuurmonumenten, aan een biomassacentrale nog wel.
Ja, dan weet de rechtgeaarde VVD'er wel, dat hij het beter in zijn eigen houtkachel kan gooien! Natuurmonumenten is klote, net als de biomassacentrale.
Zo probeert iedere houtdief zijn diefstal te rechtvaardigen. De eigenaar van het bos deugt niet, de biomassacentrale deugt niet, er staat toch genoeg hout in het bos. Nou dan?
Kwacht op d'n Die66-ers die hier vret'n hoalen komen straks. Dat kost jae 2 dachters, de jongsten.
En de vertaling in abn is!
@deja_view | 26-01-23 | 16:11: Tsja, zelfs Google komt er niet uit...
@deja_view | 26-01-23 | 16:11:
Met de toenemende schaarste van zowel eten als energiedragers zal er weldra een crisis uitbreken in het Westen van het land, waarna voorheen elitaire D66 stadsbewoners met kinderwagens en ander voorhanden rijtuigen naar de boeren zullen togen, om daar te bedelen voor een klein beetje eten. Dit zal door de boer worden verstrekt, echter pas nadat deze op zeer riante wijze aan zijn gerief is gekomen met de jongste dochters van bovenstaande D66-ers.
@skoftig | 26-01-23 | 16:20:
En dat voor een zakje aardappelen.
@skoftig | 26-01-23 | 16:20:
“Heeft u ook avocado’s en een liter havermelk? Ruilen voor een Apple-watch? Acaï-bessen voor een VanMooff?”
Hahahaha.
Ik snap dat wel... deze zomer een huis gekocht en nog geen tijd gehad om de aanbouw te isoleren. Ik stook overdag de CV op 17 graden en dat kost me 9 kuub gas per dag als het vriest. Niet te doen.
Is er ook een app oid zodat je adhv die track&trace kan zien wanneer het ongeveer bezord wordt?
Dat doe ik na een stevige storm al jaren met het gezin.
Morgenochtend een houten kop als gevolg van vanavond. Oppassen dus!
Ik heb 's ochtends vaak een houten dop.
Om mensen versneld van het gas te dwingen/te halen worden prijzen kunstmatig hoog gehouden .
De Jettens, Klavers, en Timmermans van deze wereld zullen dat vast niet erg vinden... die zijn toch al van mening dat ze hun wereldbeeld hoe dan ook moeten opdringen aan iedereen.
Precies dat dus.
Illegale houtkap in Midden-Limburg..
Helmond en omstreken.
In het Limburgse Helmond weten ze wel met messen en bijlen om te gaan.
@At_Dawn_They_Sleep | 26-01-23 | 16:11: Helmond is brabant
@pejoar | 26-01-23 | 16:20:
Hoe kom je daar bij?
@pejoar | 26-01-23 | 16:20
Ga eens heel snel geld terugvragen op de school waar u “onderwijs” hebt genoten?
@pejoar | 26-01-23 | 16:20: Oh Gij Onwetende, Ga U Schamen!
pejoar heeft gelijk. De Limburgers wilden Helmond niet. Holland interesse?
@pejoar | 26-01-23 | 16:20:
eg nie, dat is zowat de hoofdstad van limburg
Nu begrijp ik waarom die vriend vamme belangstelling had voor het ophalen van wat gehakte boomstammetjes. 400E de kuub! Tsss.
Heb je vrienden? Lijkt me sterk.
@Blonde Nel | 26-01-23 | 16:10:
Een pakketje schroot met een dun laagje chroom dus.
Maar vrienden?
Hier niet, dat is zeker.
@Beste_Landgenoten | 26-01-23 | 16:17:
Hollander in Friesland?
@Beste_Landgenoten | 26-01-23 | 16:17:
Nou, nou. Je hebt hier best goede kennissen bij wie je in het café aan een tafeltje kan zitten als je dat blieft, BL.
@letopuwzaak | 26-01-23 | 16:30:
Ach dat is ook weer waar!
Werd laatst beroofd van m’n eikenhouten jas.
Baal ik van, want het was m’n lekkerste jas.
Noodzaak, mensen moeten op een houtje kunnen bijten.
Hier zijn zelf de spoorbomen afgezaagd.
Fietsen op houten banden. Hoe lang was jet helemaal geleden..
Wat een armoede
Met de hoogste gasprijzen (mede door de hoogste belastingen op energie) in Europa niet geheel verwonderlijk.
Biomassa. Zoals het bedoeld was!
REAGEER OOK