Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Greenpeace zet Max Verstappen terug in Economy

Gewoon naast een huilende baby zitten met je wereldtitels

De groene strijders van Greenpeace, bekend van acties die helemaal niets veranderen, zijn weer eens woedend en deze keer zijn privévliegtuigen de grote boosdoener. De club vindt het schandalig dat er nog zoveel met privéjets wordt gevlogen en zet daarom een fonds op om meer onderzoek naar synthetische brandstoffen en elektrische aandrijvingen te financieren... Nee, geintje natuurlijk, Greenpeace wil privévliegtuigen gewoon keihard verbieden. Waarom tenslotte één stap naar voren zetten als u ook twee stappen terug kunt doen. Wegwezen met vooruitgang, Max moet gewoon tussen een jankende baby en een vrouw die haar complete levensverhaal wil delen in Economy Class zitten onderweg naar zijn volgende race. Economy ja, want ook Business Class ziet Greenpeace als één van de ringen van de hel omdat het efficiënter is om het reisvee zo dicht mogelijk op elkaar te proppen. "Op commerciële vluchten van KLM kunnen er dan tussen de 11% en 28% meer passagiers mee." Het mag duidelijk zijn: de strijd begint tegen privéjets, maar Greenpeace is niet tevreden voordat alle vliegende reizigers moeten staan zodat ze urenlang kunnen nadenken over de schade die ze de wereld berokkenen terwijl de actievoerders tevreden toekijken vanaf hun dieselgestookte ijsbreker.

Het kan altijd groter

Reaguursels

Inloggen

Greenpeace? Dat is dat clubje kanslozen, waarvan de opperkansloze 3 maal per week tussen Luxemburg en IJdorp heen en weer vloog, om te 'werken', totdat dat werd openbaar gemaakt? En nu mag dan niemand dat meer...

vladimirows | 20-10-22 | 19:00

Babies in het vliegtuig verbieden lijkt mij dan weer prettig.

TDB | 20-10-22 | 19:00

Sinds de Brent Spar leugens is Greenpeace überhaupt niet meer serieus te nemen..

Wijze uit het Oosten | 20-10-22 | 17:54

Lol! Greenpeace... Pure rancune en regressief conservatisme.
Als ik het geld zou hebben omdat ik multinationaal opereer en in de top van mijn gebied zou optreden dan zou ik er ook een hebben.
Dan zou ik ook lid zijn van het WEF en mijn zorgen over het klimaat uiten in Davos en gelijk de gelegenheid aangrijpen om binnen het netwerk contacten te leggen om te investeren in de duurzame energie om nog meer geld te verdienen.
Publiekelijk zou ik af en toe de jongens en meisjes van greenpeace een aai over de bol geven en een aalmoes geven, als dank voor de gratis marketing voor de duurzame windmolenparken waarin ik ga investeren. Angst is een prachtige emotie om munt uit te slaan.

ratelaar | 20-10-22 | 15:43 | 1

Jij hebt hem door. Al met al is die groene onzin allemaal om geld uit te slaan. Marketing gaat nu vanzelf.

Omebert | 20-10-22 | 17:41

Hebben ze een keer een punt gaan jullie nog janken, ja zo blijven de klimaatwappies wel doorgaan met hun opmars.
Privéjets zijn een achterlijk concept voor vrijwel iedere situatie, en als je dan toch in het geweer tegen CO2 komt is het een stuk zinniger deze absurde en onzinnige vervuilers aan te pakken dan vrijwel iedere andere maatregel. Per specifieke persoon is dit waarschijnlijk DE grootste vervuiler.

En dan een beetje gaan bitchen dat ze vragen dat een mannetje dat indrukwekkend hard rondjes rijdt ook behandeld wordt als maar een mannetje dat indrukwekkend hard rondjes rijdt.
Achterlijke fankots.

carolinemorales | 20-10-22 | 14:43 | 1

Probeer eerst maar eens om één (dus 1, slechts) van de genoemde argumenten te weerleggen. Bijvoorbeeld dat die achterlijke privéjets voornamelijk door klimaatmoraalridders gebruikt worden. Als die bijvoorbeeld volgende maand weer met honderden naar de klimaatconferentie in Egypte vliegen.

Dandruff | 20-10-22 | 15:31

Ik was in de Airbusfabriek in Hamburg aan de Elbe over. Een eigen vliegveld daar. Daar bouwen ze hele grote Airbussen, gewoon als privé vliegtuig. Bizar.
De kleurstelling van Max zijn vlieger is overigens wel heel bejaard. Had hij beter het oude vliegtuig van Elvis Presley kunnen kopen. Dat had nog meer smaak.

Ray Skak | 20-10-22 | 14:42

Het GP volk vliegt zelf de hele wereld over om hun nog nooit uitgekomen hel en verdoemenis verhalen te verkondigen.
We helpen de aarde heel eenvoudig door er wereldwijd minder mensen op te zetten.Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.

ruuf | 20-10-22 | 14:40

Is banden laten leeglopen geen oplossing?

Algodon88 | 20-10-22 | 14:33

Verstappen moet lekker doen wat ie wil natuurlijk. Maar als het echt waar is, dat hij regelmatig met het vliegtuig tussen Cannes en Nice heen en weer gaat, dan vind ik dat ook wel een beetje over de top. Denk eerder dat het technische redenen heeft. Dat bijvoorbeeld een reparatie/onderhoud uitgevoerd wordt in Cannes terwijl het toestel gestationeerd is op Nice.

Clay Regazzoni | 20-10-22 | 14:33

Ik heb vier ringen van de hel op mijn motorkap, en er bestaan mensen die daar ook over willen zeuren.

happen_maar | 20-10-22 | 13:26

Laat ze nou maar flink rampestampen tegen die privéjets, dan kan ik met een schoon geweten mijn houtkachel blijven, 6500 m3 CO2 uitsparen en lekker veel geld overhouden! Want die witte strepen van vliegtuigen in de lucht zijn niets anders dan condens rondom de vliegas deeltjes van de uitlaat van die vliegtuigen.

Kijk hier es hoeveel witte strepen van vliegtuigen er in de lucht waren gisterochtend, niet normaal meer man. Dit is echt geen photoshop hoor, dit is in de buurt van een mil i taire ba s is in Nederland.
www.flickr.com/photos/70756908@N04/52...

DitjaarkrijgikAOW | 20-10-22 | 13:25 | 1

Dat zijn toch chemtrails?

Baksteenbakker | 20-10-22 | 13:30

Pssst Greenpeace. Bij vliegtuigen die afstanden vliegen gaat het om het gewicht niet om de poppetjes die in het toestel zitten (bij business en first class heb je inderdaad meer oppervlak, maar je bent nog steeds één poppetje). Voorbeeld... Over de zuidelijke Atlantische Oceaan vliegt een E190 met minder dan de maximale bezetting want als je niet op dat eiland kan landen moet ie weer naar Zuid Afrika terug kunnen.

Louter Leuter | 20-10-22 | 13:20

Was het niet tijdens de klimaatconferentie in 2010 (allemaal naar Mexico!) dat de delegatieleider van de Duitse Groenen van zijn tong slipte dat: klimaatconferenties helegaar niet gaan over het klimaat maar over de herverdeling van welvaart?
Nu, zoveel jaar na dato is het hoofdthema van de aanstaande top: “De schuldvraag”.

… of u alvast wat geld opzij wilt zetten.

fokkewoelf | 20-10-22 | 13:06 | 1

Was ook mooi om te zien in Glasgow.

Louter Leuter | 20-10-22 | 13:21

Prive vliegen verbieden slaat natuurlijk nergens op. Maar ik vind wel dat vliegtickets te goedkoop zijn. Betaal liever dubbel dan een volle vlucht met randdebielen.

massaal | 20-10-22 | 12:54 | 4

Dikke baan via D66....

Troyan horse | 20-10-22 | 13:24

Dedain?

ceriel82 | 20-10-22 | 13:35

Het is een impopulair standpunt, maar wel terecht. Het is domweg geen houdbaar model om voor een paar tientjes naar vakantiebestemmingen te kunnen vliegen. Sorry maar helaas. Stel je voor dat over een paar decennia heel India op vakantie wil voor een peulenschil... Dat zijn een miljard mensen.

Pontius Vulgaris | 20-10-22 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt allemaal niet veel beter...... met al die wereld-verbeteraars.

SoepKip | 20-10-22 | 12:41

Weet niet hoe het nu is bij die club, maar kan me dit geval nog goed herinneren.
theconversation.com/the-greenpeace-ex...
Pascal Husting van Greenpeace die elk weekend op en neer vloog van Amsterdam naar Luxemburg, want de trein duurde hem te lang.
En dit was destijds het antwoord van de grote baas van Greenpeace, UK, John Sauven:
"For me, it feels like it gets to the heart of a really big question. What kind of compromises do you make in your efforts to try to make the world a better place?"
Als je voor de goede zaak vecht mag je zelf alles wat God verboden heeft.

Schoorsteenveger | 20-10-22 | 12:40 | 1

Een jaar of 10 geleden bleek dat Britse klimaatridder-parlementariërs de meeste vliegreizen declareerden. Onze milieu-omroep Lllink ging failliet aan vliegreizen. De "gij zult niet vliegen" profeet Dolf Jansen heeft huizen in Ierland, Nederland en de Antillen waar hij vast niet naartoe roeit. Op DWDD werden enkele XR verkeers-ontregelaars geïnterviewd die tussen het hinderen van belastingbetalers door de hele wereld overvlogen.
Deugers zijn echt altijd de grootste vervuilers.

En volgende maand weer met honderden vliegtuigen naar Egypte voor de zoveelste klimaatconferentie zonder haalbare en meetbare doelstellingen.

Dandruff | 20-10-22 | 13:16

ha ha weet zeker dat er nog tig voorbeelden zijn van dit vingerwijzing volkje van Green Peace.

ruuf | 20-10-22 | 14:46

Sorry waakvlam, dit had een losse tegel moeten zijn

Joris-maar-weg | 20-10-22 | 12:34

Ik las eerst heel even "een diesel gestookte ijsbeer"

Waakvlam | 20-10-22 | 12:30 | 1

Gaat nooit lukken greenpeace. Dit is nu net iets wat alleen relevant is voor de elite en die laten zich echt niet hun speeltjes afnemen. Die hebben liever dat wij 5 minuten douchen.

Joris-maar-weg | 20-10-22 | 12:34

Greenpeace zorgt goed voor zichzelf, maar is een ramp voor mens, klimaat en milieu. Laat mij dit verhelderen:
Decennia actie tegen kernenergie heeft geleid tot méér uitstoot van co2 door kolen- en gascentrales, en vernietiging van natuur voor nutteloze windmolens en zonneweides. Van Brent Spar tot DDT, en van ijsberen ijsbrekers op diesel - iedere keer slaat Greenpeace de plank mis.
Maar aan poen ligt het niet. De gemiddelde FTE’er bij Greenpeace verdient bijna twee keer modaal. Niet slecht voor een slecht geïnformeerde langharige ongewassen hippie.
Dit soort clubs moet je ‘defunden’, negeren en ontmaskeren.

Zeddegeizot | 20-10-22 | 12:20 | 2

Als GreenPeace niet zo hard tegen kernenergie actie had gevoerd dan waren we nu niet zo afhankelijk van Rusland en fossiele brandstof. Dan hadden we de Arabieren en de Russen de middelvinger kunnen geven.

Osdorpertje | 20-10-22 | 12:38

@Osdorpertje | 20-10-22 | 12:38: Nee dat willen ze niet. Greenpeace wilt gewoon dat dat wij gaan afrikaniseren, zodat clubs zoals het Rode Kruis en Oxfam Novib ook weer van extra geld worden voorzien om ons hier te kunnen "helpen".

Alexander des Burgus | 20-10-22 | 12:44

Groenvrede kan zich beter druk maken om de klasse in de trein. Is toch niet meer van deze tijd...

redthehaghue | 20-10-22 | 12:18 | 4

Er waren ooit wel 3 klasse.

pejoar | 20-10-22 | 12:38

@Muxje | 20-10-22 | 12:24: Ik zit liever tussen het gepeupel dan van die compleet wereldvreemde figuren die meer van dat gepeupel willen uitnodigen in Nederland. Haal die klasse maar gewoon weg. En als je onderweg wilt werken, kan er dan voor die markt niet beter worden gekeken naar luxe touringcars? youtube.com/watch?v=HSmbLGRIDoI

Alexander des Burgus | 20-10-22 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Wat krijg je als politici op een plek (Davos) bij elkaar komen om te praten over hoe burgers beter voor het klimaat moeten zorgen?
1.500 privé jets op een plek.
www.theguardian.com/global-developmen...

Osdorpertje | 20-10-22 | 12:16 | 4

@Smoelensmid | 20-10-22 | 12:23:
Die wordt toch gemaakt van gerecycled frituurvet?
Als die 1.500 privé jets dat allemaal gebruiken dan ruikt het daar in Davos nog dagen alsof je boven een snackbar woont.
En voor de uitstoot maakt het weinig uit wat voor brandstof je verbrandt.

Osdorpertje | 20-10-22 | 12:34

@Osdorpertje | 20-10-22 | 12:34: niet alleen frituurvet.. Dankzij de gepatenteerde NEXBTL-technologie kan nu elk denkbare organische biomassa als grondstof dienen. De uitstoot direct koppelen aan plantaardige groei dat is de doelstelling #kringloopeconomie

Smoelensmid | 20-10-22 | 12:43

@Osdorpertje | 20-10-22 | 12:34: Dat betreft hoop ik dat er dan ook wordt gekeken naar SOFCs voor elektrische propellervliegtuigen. Die hebben praktisch geen fijnstof wat het personeel op de taxibaan erg op prijs gaat stellen.

Alexander des Burgus | 20-10-22 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Met de in Luxemburg (?) woonachtige Greenpeace-directeur die gewoon was om met het vliegtuig naar het hoofdkantoor in Amsterdam te vliegen totdat hij daarop gewezen werd hoeft iemand die niet betaald moreel hoog te paard zit zich zich er niet zoveel van aan te trekken. www.rtlnieuws.nl/nieuws/bundel/180670...

GingerTed | 20-10-22 | 12:07 | 5

@* Il Principe * | 20-10-22 | 12:12: maar nog even actueel. Greenpies is een ordinaire multinational waarbij het eigen belang voorop staat. Of je nou product manager bent bij een wasmiddelenfabrikant of campagneleider bij greenpies, het maakt helemaal niets uit.

therealbraindump | 20-10-22 | 12:17

@* Il Principe * | 20-10-22 | 12:12: Ja en? Geeft wel aan hoe men daar denkt. Green dit Green dat en zelf lekker niet meedoen.

sparka | 20-10-22 | 12:21

"Il Principe" Ik schreef over deze directeur dat die dit "gewoon was" en "totdat hij daarop gewezen werd". Het gaat om de eigen mentaliteit i.c.m. het moraalridderschap te paard waarbij het gedrag van zichzelf niet gezien werd.

GingerTed | 20-10-22 | 15:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Actiegroepen als Greenpeace zijn allang niet meer relevant. Onze regering heeft ze qua actiebereidheid allang links ingehaald.
Nu is Vattenfall boos omdat Rob Jetten (D66, Energie) volgens Vattenfall heeft 'laten vastleggen dat warmtenetten in Nederland allemaal in publieke eigendom en beheer moeten komen. Dit zou een grote overwinning betekenen voor gemeenten, die hier lange tijd voor hebben gelobbyd. Vattenfall is furieus over deze ‘onteigening’ en stopt per direct met investeren.'
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

grietmetgroenefiets | 20-10-22 | 11:58

"Gewoon naast een huilende baby zitten met je wereldtitels".
Los van het onderwerp is het best bizar wat voor een rockstar status een autocoureur heeft. Dus mensen met wereldtitels verdienen een privé jet.
Dit toont mooi aan hoe het autoracen geen sport is maar entertainment, Max is een popster, net als Hamilton. Popsterren hebben een eigen vliegtuig, sporters niet. En ja, als muzikant een miljoenenpubliek trekken is ook topsport, voor de vergelijking in twijfel getrokken wordt.

nsfl | 20-10-22 | 11:58 | 2

@Kapitein Sjaak Mus | 20-10-22 | 12:08:
Waarachtig, maar ook zwaar buiten proportie. Voetbal is wel een overlappend gebied tussen topsport en showbiz, dat laatste is mijn inziens net waar het privé jet het verschil maakt.

nsfl | 20-10-22 | 12:35

ik hoop dat ze zich een keer vastlijmen aan een jet en dat die dan gewoon vertrekt.

small_town_dude | 20-10-22 | 11:55 | 1

Dat probeerde die Afghaan ook bij die Galaxy. Het is hem niet goed bevallen.

Louter Leuter | 20-10-22 | 12:59

greenpeace moet eens gaan onderzoeken waarom er orka's, bruinvissen etc. aanspoelen. Dat gaan ze natuurlijk niet doen want ze schijten in hun broek voor de eventuele conclusie dat de windmolens in zee de sonar van de vissen verstoort.

yeps | 20-10-22 | 11:54 | 2

Beeesten stoten zich constant aan betonblokken, die plotseling op de zeebodem liggen.
Zoeken een andere plek.

Kapitein Sjaak Mus | 20-10-22 | 12:06

Het is een klereherrie onderwater geworden op de Noordzee.

Louter Leuter | 20-10-22 | 13:01

Wat mij altijd zo opvalt aan linkse actiegroepen, is hun niet aflatende neiging tot het verbieden van dingen.
Dat is strijk en zet raak, of het nou om Greenpeace gaat, of de Dierenpartij, de Faunabescherming of Stivoro. Het draait altijd neer op het verbieden van wat anderen, met de verkeerde mening, doen.
En dat moet dan gerealiseerd worden door staatsdwang, want daar is links vanouds erg gek op.
Overigens, ik kan ook zo een tegeltje bakken over de onhebbelijkheden van rechtse ballen, maar daar heb ik het nu even niet over.

KeesBruin | 20-10-22 | 11:52 | 1

Klopt. Het begon al bij van Houten, met zijn verbod op kinderarbeid. Laten de mensen zelf bepalen hoe zij het carrièrepad van hun kinderen uitstippelen.

lekgoot | 20-10-22 | 13:02

Is dat het Greenpeace waar de directeur Pascal Husting twee jaar lang wekelijks het vliegtuig pakte van Luxemburg naar Amsterdam en terug ?

Castor12 | 20-10-22 | 11:52 | 1

Inderdaad, dát Greenpeace!

Dr. Worstenbroodje | 20-10-22 | 12:31

Mensen met paars haar, neusringen, en legerjassen met buttons neem ik niet serieus. Dus 99% van Greenpeace ook niet.

small_town_dude | 20-10-22 | 11:52 | 1

Vooral als ze praten?
met een oplopende intonatie?
net alsof ze?
constant vragen stellen?
met zo'n rjare erj?

Kapitein Sjaak Mus | 20-10-22 | 12:01

Wat een sneue slippendrager ben je als je opkomt voor de privileges van de jetset. Misschien hebben ze wat kruimels voor je over. Vooral VVD stemmen. Trickle down economics bestaat echt en klimaatopwarming is een verzinsel om jou te naaien.

Diotima | 20-10-22 | 11:49 | 3

Dat is ook opkomen voor je eigen privileges. Want Greenpeace weet ook wel dat die paar privé-jets het verschil niet gaan maken. Ze sorteren daar al op voor met hun kruistocht tegen business class. En dat is mijn privilege: op langere vluchten wil ik soms nog wel eens upgraden voor wat comfort en rust. En uiteindelijk is het ze om het vliegverkeer van de gewone man te doen: straks mag je helemaal geen onnodige vluchten (lustreizen) meer maken, vakantie of familiebezoek is afgelopen, je mag dan alleen nog vliegen om een klimaatconferentie bij te wonen. Let wel: dit alles om 3 a 5% van de totale uitstoot te elimineren, en dat alleen als je ál het vliegverkeer stopt.

Kortom: symboolpolitiek. Moeten we niet toestaan, niet om de rijken te beschermen maar onszelf. Trickle down economics bestaat niet, maar trickle down legislation wel: populistische maatregelen tegen rijken hebben de neiging om uiteindelijk naar beneden te sijpelen om de middenklasse hard te raken.

Muxje | 20-10-22 | 12:21

Privileges? Zelf betaald zou ik zeggen.
Mag ik schijnbaar volkomen gerechtvaardigd, verlangen van éénieder die meer verdient zijn bezittingen af te stoten en levenswijze te stoppen omdat ik het als sneue jan modaal afkeur?

zuurtjeregen | 20-10-22 | 12:43

VVD-stemmen is inderdaad een goed advies.

Après toi | 20-10-22 | 13:31

Gewoon de airco op 19 graden zetten en je turboflaps tijdig intrekken.

Samen komen we er wel uit.

Kaas de Vies | 20-10-22 | 11:48

11% tot 28% meer passagiers dus meer gewicht dus meer brandstof dus meer uitstoot…is het vermogen van het vliegtuig wel toereikend? Gaan we bijtanken onderweg op transatlantische vluchten? Geef antwoord Greenpeace want ik weet het niet. (Greenpeace waarschijnlijk ook niet)

Weazel | 20-10-22 | 11:48 | 2

Dat is dus verrekend met wat je bespaart als de privéjets aan de grond blijven, Einstein. Als je het aantal vliegreizen over minder vliegtuigen kan verdelen ben je zuiniger uit.

Diotima | 20-10-22 | 11:52

Laat Greenpeace een eigen maatschappij oprichten. Greenpeace Air. Staand vliegen. Dan kunnen er 500 in een 737. En uiteraard voor een hoge prijs, want te goedkoop tegenwoordig . Ben benieuwd wie meegaat.

Nietdanjatoch | 20-10-22 | 11:54

Maar ministers met een overvolle agenda hoeven toch zeker niet zoiets als een trein te hoeven nemen? En hun veiligheid, die moet toch ook gewaarborgd blijven? Kom op zeg.

Colin.Fart | 20-10-22 | 11:44

Pascal Husting...

evilbird | 20-10-22 | 11:44

Als je eenmaal weet hoe fucking fijn een privéjet is wil je eigenlijk niet anders meer. Helaas niet vaak mee mogen maken maar wat is dat fijn reizen zeg!

pdvd | 20-10-22 | 11:42 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijke zin weer: '... maar Greenpeace is niet tevreden voordat alle vliegende reizigers moeten staan zodat ze urenlang kunnen nadenken over de schade die ze de wereld berokkenen...

guldenmiddenweg | 20-10-22 | 11:41

Investeer in wetenschap en techniek, niet in Greenpies en andere sacherijnige types van 'je mag niet' clan.

donkieshot | 20-10-22 | 11:40

Herinner me dat toenmalig (?) voorzitter van Greenpeace in Luxmburg woonde en in NL werkte. Vloog telkens heen en weer. Dit clubje is zo vals als het maar kan zijn. Wordt bovendien in leven gehouden door o.a. een Soros fund.

viejohuevon | 20-10-22 | 11:39

Had GreenPeace niet een directeur die in het buitenland woonde en iedere week heen en weer vloog omdat ie niet wilde verhuizen?

Osdorpertje | 20-10-22 | 11:39 | 1

Je was me voor!

viejohuevon | 20-10-22 | 11:39

Zo lang Arnold Schwarzenegger regelmatig met zijn vliegtuig naar Oostenrijk vliegt om ons te vertellen dat we minder energie moeten gebruiken en dat is er maar 1 van de velen, kan Greenpeace de boom in. General aviation, here I come.

bergsbeklimmer | 20-10-22 | 11:30

Triest clubje, dat Greenpeace. Kunnen niet voorbij hun eigen bekrompen venster kijken. Of het nou kernenergie of GMO's zijn, het enige wat ze doen is roepen dat het niet deugt.

Spring Bruissteen | 20-10-22 | 11:28 | 1

Max is een proleet en Greenpeace is een club irritante teringhippies.

de IJsman | 20-10-22 | 11:27 | 2

Jij krijgt voor samenvatten: een 10.

John McClane | 20-10-22 | 11:29

Helemaal raak!

KeesBruin | 20-10-22 | 11:47

Ik woon aan een kanaal. Wekelijks komt daar een replica voorbij van een oude galei. Met een stuk of 20 roeiers (M/V). Geen idee waar het van is maar ik vermoed een project van de overheid om Nederlanders in de bijstand aan het werk te zetten om het oude veer Kruiningen - Perkpolder weer in de vaart te kunnen nemen,.

jan-lul-de-behanger | 20-10-22 | 11:25

Laat ze maar eens druk maken over de EU en de maandelijkse verhuizingen en vliegbewegingen..

WellusNietus | 20-10-22 | 11:24 | 2

Zucht... Je schopt weer lekker tegen de verkeerde elite. Parlementariërs willen zelf niet eens 12x per jaar naar Straatsburg. Om alles in Brussel te houden moet echter unanimiteit zijn bij de Europese lidstaten. Frankrijk ligt hierin dwars.
Overigens, ze gaan over het algemeen per trein.

Diotima | 20-10-22 | 11:44

De Arctic Sunrise verbuikt PER UUR zo'n 300 liter diesel, met een CO2 uitstoot van 781000 gram per uur.....
De echte klimaatterroristen zitten dus bij Greenpeace.

Jafco | 20-10-22 | 11:24 | 7

@AdvocatusDiaboli | 20-10-22 | 11:41: Maar als diezelfde roker eist dat jij je gedrag aanpast door minder te roken is het nogal gratuit, vind je niet? (retteket dat rijmt)

Duwbak_Linda | 20-10-22 | 11:45

@AdvocatusDiaboli | 20-10-22 | 11:41:
Sommige mensen steunen nou eenmaal de rijken en schoppen tegen de socialisten omdat ze hopen dat ze wat kruimels van de rijken krijgen.

Diotima | 20-10-22 | 11:46

@John McClane | 20-10-22 | 11:28: het is veel erger. Van Amsterdam naar bv Spitsbergen is ongeveer 3000 km. De topsnelheid van dat schip is 13 knopen (zeemijlen, 1852meter) dus 24 km/h. Dat is dus 125 uur varen, enkele reis.....

Jafco | 20-10-22 | 12:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom er mensen zijn die zich druk maken over de druppel op de gloeiende plaat is mij een raadsel. Het verbieden van privévliegtuigen is net zo nutteloos als gewoon helemaal niets doen. Het valt wel op hoor. Hoe radicaler de mensen (worden) hoe meer emotionele onzin ze gaan uitkramen. Doe dan wat nuttigs, maak Afrika weer groen ofzo. Zet je in voor energieonafhankelijkheid of hou je bezig met recycling e.d. dit soort onzin zet geen zoden aan de dijk.

Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 11:23 | 11

@KeesBruin | 20-10-22 | 11:49: ik denk en schreef het ook al dat solidariteit een belangrijke peiler onder het milieubeleid is: je kunt niet van mensen verwachten dat ze minder vaak het vliegtuig nemen als je als minister even op en neer naar Luxemburg vliegt in een verder leeg vliegtuig of als je de privevliegtuigen van welgestelden ruimhartig faciliteert. En daarbij komt dat als je van ieder maatregel gaat berekenen wat het nut is blijf je al snel steken op niets doen, omdat je altijd iets kan aanwijzen wat meer zin heeft.

BobDobalina | 20-10-22 | 12:29

@BobDobalina | 20-10-22 | 11:39: 100 km is niets..gisteren 170 uit Duitsland naar Nederland.. je kruipt als je de grens over gaat .

Hetiswathetis | 20-10-22 | 16:17
▼ 8 antwoorden verborgen

Waar was de komende milieuconferentie ook al weer? Sharmelsjiek? Zoiets? Op de kameel erheen? Grienpies ook aanwezig?

dathoujetoch | 20-10-22 | 11:21

Zonder Greenpeace stond er nu 100 Jigawatt aan kerncentrales te zoemen.

magirus | 20-10-22 | 11:21 | 3

Dit dus. Maar excuses ho maar.
Met als gevolg dat ze het door hun gecreëerde probleem op ons afschuiven met gezeur over CO2.

2voor12 | 20-10-22 | 11:31

@viejohuevon | 20-10-22 | 11:42: Probleem van elke charity: success sloopt hun raison d'etre.

Dat is een ongelooflijk sterke druk om vooral niet te succesvol te zijn, maar wel heel hard te tonen dat je succesvol bent(of iig lijkt). Soort van deugen / virtue signalling avant la lèttre

ReyNemaattori | 20-10-22 | 12:28

Ja laten we boos worden op het feit dat de privileges van de uberrijken in gevaar komen. Ik kan hier wel voor zijn. Idioot gedoe van die ubberrijken die waarschijnlijk wel de gewone man weten te vertellen dat ze zuinig op de aarde moeten zijn.

BobDobalina | 20-10-22 | 11:20 | 8

De grootste groep met privileges zijn ambtenaren.

donkieshot | 20-10-22 | 11:31

Probleem is niet zozeer dat die privileges van de rijken worden ingeperkt of vliegen duurder wordt, maar welk effect dat gaat hebben op jan modaal.

Zoals Kaag al zei, 'we worden allemaal een beetje armer'. Als je miljoenen hebt, boeit 10% inflatie niet veel. Als je net de eindjes aan elkaar kan knopen, is 10% een enkeltje bedelstraf.

Als je 3 ton per jaar verdient boeit een paar % hogere belasting niet, als middenklasser is dat het verschil tussen rondkomen of staatssteun moeten aanvragen.

Dus een 1000 euro vliegtaks per vlucht zal Max niet boeien, 10.000 euro ook niet.
Voor de gewone man wordt vliegen dan onmogelijk. Willen we dat?

ReyNemaattori | 20-10-22 | 12:34
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
El.Cheapo | 20-10-22 | 11:20

Typisch communistisch gezwets.
Daarom hebben ze alleen in West Europa en stukjes Amerika aanhang.
Las in de telegraaf dat er Nieuw Zeelandse appels in de supermarkt liggen en Nederlandse niet geoogst worden.
Dus de halve planeet afvaren met olie en diesel is voor de fruittelers aldaar nog steeds lucratief.
Misschien zijn de energiekosten hier ,door die belastingen veel te hoog.

pejoar | 20-10-22 | 11:19 | 7

@goedverstaander | 20-10-22 | 11:23: Ik denk eerder dat wij de afgeprijsde oude meuk uit de koelcel van het vorige seizoen krijgen Nederlandse consumenten met al hun kneiterigheid zijn kampioen afval uit de hele wereld te verstouwen , denk hierbij ook aan separatorvlees.

Smoelensmid | 20-10-22 | 11:41

@2voor12 | 20-10-22 | 11:28: Die zijn wel lekker , krijg nog visioenen van hoe ik bij mijn studentenbaan bij de KLM catering achterin de vrachtwagen terug van de vliegtuigen midden in de winter stiekem snoepte uit de boxen van de heerlijke overgebleven etenswaren zoals verse aardbeien van de andere kant van de wereld .

Smoelensmid | 20-10-22 | 11:45

Inkoppertje

Hetiswathetis | 20-10-22 | 16:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Die "brave" kindertjes van greenpeace.. net als Chloortje Dressing heel de wereld overvliegen.. backpakkie hier, backpakkie daar.. 30 jaar geleden was het misschien nog wel een ok club.. was toen meer van.. gooi je troep in de vuilnisbak en niet ernaast..

broervandenhollander | 20-10-22 | 11:18

Mat Herben en zijn vriendjes

BobDobalina | 20-10-22 | 11:21

17.7K-1 bots en Max.

John McClane | 20-10-22 | 11:27

Greenpeace was ook altijd al tegen kernenergie. En zie nu welke gevolgen we van die houding moeten ondergaan.
Hoog tijd dat ze dus groots hun excuses maken.

2voor12 | 20-10-22 | 11:16 | 1

En herstelbetalingen!

F. Jacobse | 20-10-22 | 11:33

Greenpeace, is dat niet die milieuclub met die bobo die wekelijks per vliegtuig forenst tussen Luxemburg en Nederland?

Zal Greenpeace trouwens volgende maand ook naar de klimaatconferentie in Egypte vliegen? Ben benieuwd of er deze keer meer of minder dan 150 vliegtuigen voor het klimaat vliegen.

En wat doen ze eigenlijk met die oude stookolie-meuk als die afgedankt wordt? Door kinderen af laten breken in een derde wereldland natuurlijk, maar zijn er daar ook "groene" bedrijven of certificaten?

Dandruff | 20-10-22 | 11:15

Grienpies... was dat niet die club waarvan mieneer de direkteur drie keer per week van LUX naar AMS vice versa vloog, want woon/werk verkeer?

Het kan verkeren..

DatInternetDingetje | 20-10-22 | 11:14

Ik vloog onlangs naar Spanje. Er vliegen veel vliegtuigen naar Spanje. Het was daar aanmerkelijk warmer, dus dat klimaatverhaaltje klopt wel.

goedverstaander | 20-10-22 | 11:13 | 1

Ik kijk net op de thermometer.. en het is 22.2 aan de Costa B.. In Nl volgens de startpagina.. 11,1 precies de helft.. dus wij gaan 2 keer zo snel naar de klote?
Enige vliegschaamte zou op zijn plaats zijn..

broervandenhollander | 20-10-22 | 11:23

Het probleem van al die milieuclubs is dat ze altijd een vorm van socialisme of marxisme proberen te verkopen in combinatie met een betere natuur. Als ze eens ophouden met die koppelverkoop, dan zouden ze wellicht nog meer bereiken. En met betere oplossingen komen. Clubs als Greenpeace hebben altijd al weerstand tegen technische oplossingen gehad, want die "maken een gedragsverandering overbodig". En dat klopt: als we schonere alternatieven vinden in plaats van (met name) het energieaanbod flink terugschroeven, dan is er geen socialisme "nodig" om de armoede te verdelen.

Maar goed, voor sommige van die clubs (zoals XR) is socialisme promoten eigenlijk het hoofddoel; het klimaat en de natuur zijn niets meer dan handige hot topics om op mee te liften.

Muxje | 20-10-22 | 11:13 | 1

Spijker.
Kop.
Raak.

Wijze uit het Oosten | 20-10-22 | 18:06

Alsof de top van greenpeace ook niet in een privéjet de wereld rond gaat.

voldemort | 20-10-22 | 11:13 | 1

Ja.... maar dat is anders. Tenminste, dat vinden zij...
Net als die Autistische spreekpop, die ging ook eenmalig met een zeilboot, groot nieuws. Daarna hoor je er niets meer van.

tis_wat | 20-10-22 | 11:14

Mij zit het dwars dat dat ijsbeertje moet huilen, omdat wij zo graag vliegen.

thanseeuwen | 20-10-22 | 11:13 | 1

Beest is gewoon jaloers.

Nuchternederland | 20-10-22 | 11:14

Tsja, je hebt van die grootverbruikers... De ecologische voetafdruk van de formule 1 lijkt me niet mals.

Diotima | 20-10-22 | 11:12 | 10

@BobDobalina | 20-10-22 | 12:34:
Oops, die had ik mis. De realiteit is evenwel ook best grappig, ABS is in eerste instantie ontwikkeld voor, komt ie: Vliegtuigen.

elfenstein | 20-10-22 | 12:38

@BobDobalina | 20-10-22 | 12:34:
Is nog te vroeg. We hebben nog steeds te maken met een overgrote meerderheid van de auto's die op fossiel stoken dus wordt daar ook mee geracet en worden daar ook nog steeds de innovaties gezocht. Toch komt ook dat wel goed, de Formule E wordt steeds interessanter, gef het nog een paar jaar en ook daar zullen de verbeteringen aan de accu's, motoren en elektronica doordruppelen naar uw volgende Elektrische Gebakje 2000GTX. Racerij, competitie, willen winnen door betere techniek levert sowieso winst op voor de volgende generaties auto's, wat dat dan ook maar mogen zijn.

elfenstein | 20-10-22 | 12:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Ben een beetje klaar met Greenpeace. Alles moet wijken voor ideologie maar er is geen greintje realiteitsbesef. Denk aan de vervuiling van windmolens en accu's. Denk aan de jarenlange lobby tegen kernenergie. Denk aan biomassa centrales. Alle ballen op duurzaamheid maar even betaalbaarheid en beschikbaarheid van energie was even niet in het plaatje meegenomen. Echt kansloos...

Briver | 20-10-22 | 11:12

Ben jarenlang donateur geweest van Greenpeace, maar 4 jaar geleden mee gestopt. Ik vond ze onredelijk worden. Bovendien waren hun acties slecht voor mijn aandelen Shell.

Après toi | 20-10-22 | 11:11 | 2

Dat laatste zou voor mij idd ook de doorslag geven, haha.

Ichneumonidae | 20-10-22 | 11:22

Die had ik moeten kopen toen ze laag stonden...

Duwbak_Linda | 20-10-22 | 11:25

Zolang nog 66,6% van de Greenpeacevloot op fossiele brandstof vaart en 33,3% weliswaar zeilcapaciteit heeft, maar ook met een een forse dieselmotor is uitgerust, neem ik die rainbow warriors met een korreltje zeezout.

Zeilen en roeien, luie donders!

"Zijn dat slaven, die roeiers?"
"Nee hoor. Dat zijn activisten die hun contract niet goed hebben gelezen!"

Kapitein Sjaak Mus | 20-10-22 | 11:09 | 5

Hijs het vaantje!

Muxje | 20-10-22 | 11:14

@Kapitein Sjaak Mus | 20-10-22 | 11:09: "CO2 & fossiel zijn de duivel maar omdat wij tegen Satan strijden, zijn wij uitgezonderd"

Iedereen is gelijk, alleen wij zijn iets gelijker.

ReyNemaattori | 20-10-22 | 11:15

Ghe.
Kenners.
Altijd leuk!

Kapitein Sjaak Mus | 20-10-22 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Mocht ik ooit een belachelijk groot bedrag winnen in een loterij (100 miljoen netto of zo), dan is het eerste wat ik ga aanschaffen een (deel) prive-jet. Ik vermoed dat ik te weinig uren zou vliegen om zo'n ding helemaal te gebruiken (zeg 800 uur per jaar of meer) maar al was het maar 1/8 deel zodat ik 100 uur per jaar in een privejet kon vliegen zou me al veel waard zijn.

BoerKoekoek | 20-10-22 | 11:08 | 6

u overschat wat u met zo'n bedrag zou kunnen doen en voor hoelang

AntiZanicz | 20-10-22 | 12:31

@Spaanders | 20-10-22 | 11:20: en daar hebben ze geld voor in Libie? Overigens is het ding natuurlijk kaal gesloopt.
NB het bad kon alleen op de grond gebruikt worden.

AntiZanicz | 20-10-22 | 12:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom start Greenpeace niet een eigen luchtvaartmaatschappij. Iedereen dicht op elkaar. Als er genoeg mensen zijn die graag op die manier reizen dan verdient Greenpeace zelf geld in plaats van het met het geld van de belastingbetaler te moeten doen.

El Rico Grande | 20-10-22 | 11:08 | 3

Kijk, dat is nou een mooi idee. Ik snap ook nooit waarom zoveel mensen (Hoi, Amsterdam) klagen over bijv. Airbnb en dat niemand een 'socialer' alternatief start. Met zoveel klagers, moet daar toch een flinke markt voor zijn? Voor Uber geldt hetzelfde. Een 'sociale' Uber moet toch goud geld verdienen?
Dus helemaal mee eens: concurreer de 'slechterikken' maar weg met een beter alternatief.

Amsterdamsko | 20-10-22 | 11:22

Sorry, maar wat is het verschil met een gewone budget liner, behalve de peut?
Als ik de sardien-experience wil, dan wil ik 'm zo goedkoop mogelijk...

ReyNemaattori | 20-10-22 | 11:23

Greenpeace naast overal tegenaan schoppen en zichzelf bovengemiddeld hoge salarissen uitbetalen helemaal niks.

MargauxGrandCru | 20-10-22 | 11:46

Max verdient 48 miljoen per jaar. Zonder merchandising.
Dat is 4 miljoen per maand.
Dat is 2 ton per werkdag.
Dus een vliegtax, die kan Max niet zo boeien.
Dat tikt hij gewoon af.

Het is nu eenmaal zo dat veel mensen rekening moeten houden met het gezamenlijk belang, maar als je poen hebt, kun je dat negeren.

Dus GreenPeace kan wel zoveel willen, maar tenzij je een soort communisme invoert of hele strenge regels, gaat er niets veranderen.

AdvocatusDiaboli | 20-10-22 | 11:07 | 8

@ReyNemaattori | 20-10-22 | 11:38:
Dan zie je ook hoe idealisme en religie de menselijke maat uit het oog kan verliezen. Zeker als het richting fanatisme gaat.

Hoe lang iets blijft doorgaan is niet meteen een maatstaf voor succes.
Het kan ook 1000 jaar terreur zijn.
Levenskwaliteit of beter focus op gebrek aan levenskwaliteit inclusief liberale vrijheid is relevanter. Niks mis met rijk zijn, maar liever geen armoede en 1 miljonair, dan 100 miljonairs en een arm land.

AdvocatusDiaboli | 20-10-22 | 11:46

Daar zijn ze hier in NL al ver mee.

Hetiswathetis | 20-10-22 | 15:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Krijg bij dit soort berichten toch de neiging om een Japanse walvisvaarder te gaan kopen... uiteraard tbv wetenschappelijk onderzoek.

Ichneumonidae | 20-10-22 | 11:07

Joris Melkert: "Als je toestel is goedgekeurd, en je vluchtplan ook, en als je je verder aan alle wet- en regelgeving houdt, dan houdt niemand privéjets tegen", weet Melkert. 'Lokaal beperkende maatregelen nemen' zijn volgens hem 'kansloos'.
Joris, Melkert, vluchtplan.. Is Melkert soms van JA21, de partij die zich de laatste tijd opvallend vaak uitlaat over of ze wel of geen complotdenkers in de gelederen hebben, maar achter de schermen zich sterk maakt voor meer vliegverkeer over Nederland?
ja21.nl/actueel/publicaties/luchtvaar...

grietmetgroenefiets | 20-10-22 | 11:07 | 2

Als zij zich sterk maken voor de luchtvaart, dan is dat voor mij nog een reden om op ze te gaan stemmen.

Muxje | 20-10-22 | 11:17

@Muxje | 20-10-22 | 11:17: Kan, ik ben daardoor afgehaakt. Valt me alleen wel op dat ze het niet bepaald van de daken schreeuwen, en ik denk dat RTL eigenlijk pro-JA21 is, en op deze manier de aandacht op luchtvaart wil vestigen.

grietmetgroenefiets | 20-10-22 | 11:25

Klimaat? Volstrekte onzin. Het is gewoon prima weer hier.
En laten we wel wezen, de paupers zijn er voor mij, niet andersom. Anders hadden zij wel poen gehad en ik niet.

Schadenfreude | 20-10-22 | 11:06 | 3

Hoog tijd om het oude sociaal contract van Wilhelmina nieuw leven in te blazen. Weg met dat linksdraaiende rapaille!

Duwbak_Linda | 20-10-22 | 11:10

Hier en nu wel.
Maar kijk eens ergens anders over een jaar of 20.
En wat dat met hier te maken heeft.

Heel veel klimaatvluchtelingen.
Want de bevolking in Afrika verdubbelt tussen 2000 en 2050.
En die teren voor een deel op Oekraïens graan.

AdvocatusDiaboli | 20-10-22 | 11:12

En zo is het

Hetiswathetis | 20-10-22 | 15:48

Moet er hier aandenken dat ik straks naast Rutte zit tijdens een vlucht.

MargauxGrandCru | 20-10-22 | 11:05

Organisaties als Greenpeace hebben geen enkele invloed anders dan via de coulance van landen als Nederland en een deel van diens burgers. Ze bestaan bij gratie van het westen.

Dat is dus gebaseerd op drijfzand.

HerzlichWillkommen | 20-10-22 | 11:04 | 2
-weggejorist-
Schadenfreude | 20-10-22 | 11:07

Greenpeace heeft voor afgedaan toen ze donaties van Shell, Exxon en andere olieboeren zijn gaan aannemen. Alles wat ze daarna gedaan hebben is gebakken lucht. Oprichter Patrick Moore is er niet voor niets weggegaan. youtu.be/sXxktLAsBPo

4HoogAantWater | 20-10-22 | 11:11

Greenpeace moet eens gaan beseffen dat mensen niet minder gaan consumeren, ook de nu nog arme mensen willen terecht meer. De oplossing zal van technische innovaties moeten komen een andere oplossing is er niet.

MargauxGrandCru | 20-10-22 | 11:04 | 5

@MargauxGrandCru | 20-10-22 | 11:44: Hoe denk je dat die landen "opkomend" zijn geworden. Dat komt door de groeizucht van de multinationals. Zie hierboven.

Andersdenkend | 20-10-22 | 12:11

@Andersdenkend | 20-10-22 | 11:39: hahaha, het bekende gelul dat armen het aan zichzelf zouden te danken hebben en dat ze hun mond moeten houden. Het is algemeen bekend dat well-off menssen dit veelal helemaal niet aan zichzelf te danken hebben ook al denken ze van wel.

AntiZanicz | 20-10-22 | 12:30

@AntiZanicz | 20-10-22 | 12:30: ook de reflex in uw tegel is algemeen bekend. Ageren tegen dingen die niet gesteld zijn door mij aangevuld met wat niet relevante zaken. Inhoudelijk weinig tot niets te melden.

Andersdenkend | 20-10-22 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Greenpeace heeft geen recht van bestaan meer, en heeft de geloofwaardigheid al lang verloren.
Het is slechts een verdienmodel gebleken met als corebusiness emotionele chantage en vals sentiment.

laurentius | 20-10-22 | 11:03 | 1

Zo denk ik er ook over, die club is sinds de Brent Spar volstrekt ongeloofwaardig met hun leugens. Ik heb nog steeds spijt dat ik ooit donateur was.

quigg | 20-10-22 | 11:53

Meer tips voor Greenpeace:
Staanplaatsen. Alleen nog maar staanplaatsen.
Lussen (zoals in de tram) hoeven niet. Vliegtuigen moeten zo vol gepropt worden dat je klem staat. Reduceert aantal benodigde vluchten met 85%

Home trainers. Geen stoelen meer maar home trainers.
Alle pagagiers verplicht fietsen (nondeju) want anders stort je vliegtuig neer.
0 uitstoot. Hooguit zweetwalm bij aankomst.

JanVergoor | 20-10-22 | 11:03 | 2

Dan huur ik bij de plaatselijke wielersportvereniging een talent in: hij kan trainen en ik kan mijn stukken lezen. En ik verwacht dat met mij dat meer zullen gaan doen. Een vliegende variant op het galeischip.

Red shirt | 20-10-22 | 11:09

@Red shirt | 20-10-22 | 11:09:
Mooi verdien model voor gepensioneerde tourrenners

JanVergoor | 20-10-22 | 11:17

Als ze al die stenen gooiende boten stil leggen zou dat al een enorme opsteker zijn qua co2.

van stampij | 20-10-22 | 11:02

Een organisatie die zulke extreme eisen stelt is irrelevant. Gelukkig maar. Irritant kutvolk, die Greenpeacers.

Koning Willy | 20-10-22 | 11:00

Ik haat succesvolle mensen en zal niet rusten voordat ook Max V gewoon mee moet helpen aardappels rooien op de kolchoz.

Duwbak_Linda | 20-10-22 | 11:00 | 9

@Duwbak_Linda | 20-10-22 | 11:18: We moeten dit soort termen echt goed uitleggen, anders ontstaan er misverstanden bij het proletariaat.

Après toi | 20-10-22 | 13:34

@Après toi | 20-10-22 | 13:34:
Ben het met je eens dat we de ongeletterden moeten beschermen tegen zichzelf. Ga ik nu weer verder met het in mijn nopjes zijn met me eigen.

Duwbak_Linda | 20-10-22 | 13:45
▼ 6 antwoorden verborgen

1. Business financiert de pauper achterin.
2. Noordpoolijs is weer toegenomen en terug op het niveau van 10 jaar geleden. Tot zover het co2 verhaal.

Stonecity | 20-10-22 | 10:59 | 7

@Hetiswathetis | 20-10-22 | 15:32: ach ja, probeer het eens zonder opbrengst van 200 a 790 en om dat dat om te slaan over 40 business class, oepsie 9000 Euro

AntiZanicz | 20-10-22 | 19:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Lekker hoor, binnenkort naar LA, heen Economy Comfort, terug Business.

TheBigKirth | 20-10-22 | 10:59

Gooi er een blik tomatensoep over.

Is dit nog nieuws? | 20-10-22 | 10:59

Zo zou Max geregeld de 25 km van Cannes naar Nice vliegen. Dat mag niet van Greenpeace. Ik hoor ze trouwens niet over ons regeringsvliegtuig dat geregeld tussen Schiphol en The Hague vliegt om politici op te pikken.

goedverstaander | 20-10-22 | 10:57 | 2

Dat komt subsidietechnisch gezien niet zo heel erg goed uit.
Nu hadden ze iemand op de loonlijst die iedere keer met het vliegtuig van Luxemburg naar Schiphol reisde.

Haberdoebas | 20-10-22 | 11:02

PH GOV staat op Schiphol en vliegt niet regelmatig op Rotterdam Zestienhoven. wle moeten ze 13 keer op Griekenlandvliegen voor de vakantie van WimLex. Laat Wimlex een buitenhuis in de Betuwe nemen. Of op een waddeneiland of ergens in de Ardennen. Dwz een autoafstand. De beveiliging in griekenland is heus niet minder dan op genoemde lokaties

AntiZanicz | 20-10-22 | 11:32

Fuck off!
Nog niet hèèl misschien ga ik economy zitten op transatlantische vluchten.

Onkel Bratwurstbude | 20-10-22 | 10:56

Ik neem die Greenpeace luitjes pas serieus als ze stoppen met CO2 uit te stoten. Geen auto's. Geen boten. En niet ademen.

TheEgg | 20-10-22 | 10:56

Helaas zijn er nog mensen die naar Greenpeace luisteren of zelfs die club serieus nemen.
They're in it for the money, meer niet. Voor de grap zou je het boek kunnen lezen van een van de oprichters van GP.
www.amazon.com/Eco-Imperialism-Green-...

Ichneumonidae | 20-10-22 | 10:55 | 2

het zou wel flink helpen wanneer er flink minder gevlogen zou worden, Dat kan ook makkelijk want veel vluchten zijn van triviaal belang. er is geen noodzaak tot leuke weekends Cairo of Madrid en als verkering krijgt neem dan een partner in de buurt ipv in Athene.

AntiZanicz | 20-10-22 | 11:30

@AntiZanicz | 20-10-22 | 11:30: NB wanneer kleine prive charters voldoende passagiers hebben is het redelijk concurrerend in geld en brandstof. En natuurlijk tijdsparend.

NB Sala had nauurlijk beter met een lijnvlucht gevlogen ipv met een krakkemikkig vliegtuig

AntiZanicz | 20-10-22 | 11:36

Laat den Max gerust... stelletje klimaat gestoorde hippies...
Ga es aant werk...

Paaldanseres | 20-10-22 | 10:55 | 4

@gato | 20-10-22 | 11:22: Ik zou een intiem vluchtje met mevrouw Piquet niet afslaan. Al is 25 km wel wat kort.

goedverstaander | 20-10-22 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Zinloos en dom, maar als je Max daarmee kunt pesten valt er toch weer iets voor te zeggen.

Ridde Rogter | 20-10-22 | 10:55

Acg gut, Greenpeace moet zich ook weer eens roeren. Komen zeker weer acties aan van studenten die je aan de deur proberen een lidmaatschap op te dringen en als je dat niet doet doodleuk zeggen "u heeft zeker niets voor het klimaat over?". Waarop mijn antwoord is: "dat klopt" en de deur voor hun neus dichtgooit.

2voor12 | 20-10-22 | 10:53 | 1

Die studenten zijn vaak in dienst van bureautjes waarvan de directie miljoenen verdient. Ik geef niet aan goede doelen waarbij een groot deel van de inkomsten aan de strijkstok blijft hangen van personen die vele malen meer verdienen dan ik. Laat men het eerst maar daar gaan halen.

lekgoot | 20-10-22 | 11:00

Dat proppen begint al hoor.
Vrouw en dochter dinsdag as naar NYC..
Gisteren een sms : “vlucht geannuleerd om operationele reden”.
We boeken u om.
Dan krijg je een vlucht met overstap op Boston.
3 uur langer onderweg en pas ‘s avonds laat op JFK.
Op zich best begrijpelijk dat ze efficiënter willen vliegen, maar verminder dan nu al het aanbod en wees daar duidelijk over.
KLM klantenservice…….1,5 uur in de wacht.

Ruimedenker | 20-10-22 | 10:52 | 6

@Ruimedenker | 20-10-22 | 11:23: Is ook zo. De Staat is aandeelhouder van beide. De andere vliegmaatschappijen willen hun time slots niet opgeven. Dus snijdt de vluchtbeperkende overheid overmatig in eigen vlees.

goedverstaander | 20-10-22 | 11:32

@AntiZanicz | 20-10-22 | 11:28:
Lul niet gast.
Waarom zou ik dit verzinnen?
Wat bedoel je eigenlijk?
Dat omboeken of dat Schiphol stuk moet?

Ruimedenker | 20-10-22 | 11:56
▼ 3 antwoorden verborgen

hmm Greenpeace ? is dst die organisatie die basaltblokken op de zeebodem strooit? Waardoor vele plastic vissersnetten liggen te desintegreren op de zeebodem?
Juist ja . oké.

strawdog | 20-10-22 | 10:51 | 13

@Ichneumonidae | 20-10-22 | 11:39:
Dan moet u de vergelijking wel goed maken.
Het zou pas hetzelfde zijn als mijn achtertuin beschermd gebied is waar niemand komen mag omdat mijn eten daar groeit, er toch hordes malloten iedere avond over de schutting kruipen en mijn plantjes jatten en de rest vertrappen, waarna een behulpzame buurman een hoge muur om m'n tuin metselt om de rovertjes weg te houden zonder dat hij daarvoor de vereiste vergunning had. Als dat de enige manier is om de rovers uit mijn tuin te houden zodat ik volgende week nog kan genieten van m'n eigen groente dan ben ik toch blij dat die buurman die muur gemetseld heeft.
Daarnaast heeft de staat verzaakt om dat gebied goed te beschermen, ze heeft het wel aangewezen als no-go area voor vissers maar handhaven doet de staat, u verwacht het niet he, natuurlijk weer eens niet. Dus hadden die vissers vrij spel, illegaal dus. Wat is er dan erger, illegale vissers die enorme schade aanrichten in dat gebied, of ongewassen geitewollensokkentypes die er een portie rotsblokken ingooien? Die rotsblokken doen verder geen kwaad in dat gebied, zoals gezegd is het zelfs goed voor het leven aldaar. De enigen die er last van hebben zijn de stropers, dat ze maar mogen blijven haken aan zo'n rotsblok en daarna zelf de kosten voor het ruimen van het wrak en de resten visnet mogen betalen. Waren ze gewoon weggebleven uit dat gebied dan waren die rotsblokken ook niet nodig geweest, zo simpel is het.

elfenstein | 20-10-22 | 11:53

@Pensionada | 20-10-22 | 11:45:
De meeste van die vissers zijn inteeltfiguren uit Urk en omstreken. Volgens hun is dat recht ze door godje himself gegeven, ze beschouwen de zee en alles erin als zijnde van hun, voor het grijpen.
Daar waar ik best sympathie kan hebben voor vissers die door debiele regeltjes geen moderne technieken mogen gebruiken om minder verwoestend te vissen, zo afwezig is mijn sympathie voor gewetenloze, religieus gemankeerde stropers die blijkbaar eerst met hun kudtboot ten onder moeten gaan voor ze begrijpen dat die zee dus niet van hun is en ze uit bepaalde gebieden weg moeten blijven. Het is zoooo simpel echt.

elfenstein | 20-10-22 | 11:57
▼ 10 antwoorden verborgen

Simpel bewijs van het daadwerkelijk bestaan van een elite.
Ze zitten duidelijk aan alle knoppen op en in de lucht.

hagelkruis | 20-10-22 | 10:51 | 4

De jetset bedoel je.

Diotima | 20-10-22 | 11:17

u bedoelt de mensen met geld zonder er voor gewerkt te hebben. Zoals de oranjes hier en de olie-prinsen en aanhang elders. Die ook zo leuk aso autorijden en vooral parkeren in grote steden als Londen en Parijs. Wie doet je wat. van Vollenhove stond ook aso in de Beethovenstraat maar mocht van de beveiliging niet bekeurd of gesleept worden

AntiZanicz | 20-10-22 | 11:27

@Ruimedenker | 20-10-22 | 10:53: vloog de directie van GP niet regelmatig met het vliegtuig van Brussel naar Amsterdam een tijdje terug?

Kukooo1 | 20-10-22 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vlieg extra veel om de gemiddelde milieu- en klimaatdruk per passagier te beperken. Je moet er niet aan denken dat zo'n vliegtuig maar halfvol naar het Verre Oosten vertrekt.

drs. Levi Samsonov | 20-10-22 | 10:51

Geldt deze regel ook voor RObbertje jetplain.
Die reist de hele wereld af met een jet.
Groenvrede is ook niet meer wat het geweest is.
Ik pak de scooter wel weer, kan Max nog een rondje rijden.

Zitvlak | 20-10-22 | 10:51

Hier komen ook regelmatig privejets over die op Twenthe landen. Ik ben daar heel principieel in: ik koop niet zo'n ding.

Leptob | 20-10-22 | 10:50 | 4

Klopt. Zeer korte landingsbaan en ik meen alleen vergunning om slechts eenmaal te landen. Tijdens corona zijn er aardig wat 747 toestellen gesloopt.

Drembil | 20-10-22 | 11:33

@Drembil | 20-10-22 | 11:33: Die baan is 3 km lang, daar kunnen de grootste toestellen landen en opstijgen. Mogen is wat anders.

robbie103 | 20-10-22 | 17:56

Ik gun die lui dat prima, maar toch steekt het een beetje dat het alleen voor de elite is en het plebs gewoon kan aanschuiven in de rij op schiphol.

robbie103 | 20-10-22 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik neem klimaatactivisten pas serieus wanneer ze met tomatensoep beginnen te gooien.

SeingaltUNo | 20-10-22 | 10:50 | 1

Zelfgemaakte biologische tomatensoep dan toch.

Met_baard | 20-10-22 | 11:50

Met mijn 1.92 is het nu al lastig zitten. Ik wil ook een privéjet

pete1023 | 20-10-22 | 10:46 | 5

@jeweettochniet | 20-10-22 | 10:52: voor Hollandse mannen beneden de 40 is het wel veel voorkomend. Niettemin zijn er veel andere kleiner (met alles) mannen waardoor het gemiddelde wel flink verminderd wordt.

AntiZanicz | 20-10-22 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl