Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opperdierenpoes Esther thuis want overspannen

Even overbelast als de Aarde

Social

De Dierenpartij is de komende 16 weken even zonder kop. Esther Ouwehand is, net als haar voorgangster Marianne Thieme, overspannen en gaat met ziekteverlof. Kennelijk is het nog helemaal niet zo makkelijk om de baas te spelen over vijf andere Kamerleden. Kun je nagaan hoe dat is voor een boer met 300 varkens. Hoe dan ook, Ouwehand geeft aan dat ze volgend jaar wel gewoon terugkomt als fractievoorzitter, dus Christine Theunissen neemt voorlopig alleen voorlopig haar taken over. Zieke dieren zijn zielige dieren dus wij wensen mevrouw Ouwehand veel beterschap, iemand die af en toe lekker soep met balletjes voor haar kookt en gaan nu even met Khadija Arib bellen of zij nog een leuke spreuk voor een ansichtkaartje weet. 

Reaguursels

Inloggen

Mijn libido werkt toch altijd het beste op linkse naturel vrouwen als Thieme en Ouwehand, en ook omgekeerd blijkt er veelal een klik. Zo beschouwd krijgt de natuur nu even zestien weken voorrang boven het gegil in die zogenoemde 'Tweede Kamer'.

borderlijntje | 11-10-22 | 22:50

Burnout is depressie. Gewoon normaal gaan eten, stukje vlees erbij. Voldoende eiwitten, aminozuren en vitamines voorkomen een hoop gezeik. Ook een wat evenwichtiger en een meer realistisch maatschappelijk standpunt kan wonderen doen. Het verdedigen van twijfelachtige standpunten plus de gevolgen ervan eisen vroeg of laat zijn tol.
Maar aan de andere kant: depressies leiden vaak tot regen, dat is dan weer goed voor de aarde.

Opblaas_boot | 11-10-22 | 20:24

Kan het met het veganistische dieet te maken hebben?

Remus McMillan | 11-10-22 | 19:27

Toch best wel lullig voor die Ouwehand dat ze blijkbaar niet in staat is regie over haar eigen leven te voeren want ze heeft hiervoor / -mee al eens eerder thuis gezeten.
Was er niet een spreekwoord...?
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.

eilende Zebra | 11-10-22 | 16:52

Een drukke baan hebben met linzensoep en brandnetelschotel als brandstof werkt dus niet.

vladimirows | 11-10-22 | 16:49

Iedereen die door een übergütmensch als Sheila Shitstal wordt geïnterviewd is na afloop kapot, overspannen en rijp voor het gesticht.

gestoptmetroken | 11-10-22 | 16:39

Wel goed dat de kieswet bepaalt dat een ziekteperiode 16 weken duurt. Als ze na drie weken weer beter is moet ze er nog drie maanden aan vastplakken voor ze terug mag komen. Vreselijk voor haar. [/S]

K1100 | 11-10-22 | 16:18

Tijd voor een lekkere frikandel.

puszuiger | 11-10-22 | 16:10 | 1

Ouwehands zat toch in de visconserven?

Dr.Utker | 11-10-22 | 16:23

Laat ik nou net twee dagen geleden in NRC een interview gelezen hebben met Christiaan Vinkers dat een burn-out helemaal niet bestaat. Vinkers is hoogleraar stress en veerkracht in het Amsterdam UMC, hij onderzoekt of je kunt voorspellen wie er psychiatrische klachten ontwikkelt door stress.
"Dik 1,2 miljoen werknemers in Nederland hebben burn-outklachten. In boekhandels liggen stapels zelfhulpboeken over burn-out, duizenden coaches bieden in vlogs en blogs hun oplossingen aan. Maar de diagnose burn-out bestaat niet, zegt psychiater Christiaan Vinkers (42). Dat is zijn conclusie na een zoektocht naar de wetenschappelijke basis van het fenomeen – die blijkt uiterst wankel."

Dameskonijn | 11-10-22 | 16:01 | 4

"In de VS beschouwen ze het als een voorstadium van depressie. „Dat zou kunnen. Ieder mens heeft een kantelpunt wanneer stress te veel wordt. Voor dat punt zijn het gewone stressklachten, die horen bij het leven. Daar hoef je niet voor naar de huisarts of psycholoog. Kukel je er overheen, dan juist wel. En niet naar een coach of naar een of andere hoeve.” Als burn-out een depressie is, betekent dat niet dat een arts antidepressiva moet geven, benadrukt Vinkers. „Bij een kortdurende depressie ligt het meer voor de hand om te kijken of je iets aan stressoren kunt doen - je leven anders inrichten, cognitieve gedragstherapie. Maar bij langdurig lichte depressieve klachten kun je wel baat hebben bij antidepressiva.”

Vinkers pleit voor een andere, transdiagnostische kijk op stress. Bij elke psychiatrische aandoening speelt stress een rol, zegt hij, en bij andere ziektes ook. „We moeten ons richten op de stress op de weg vóór dat kantelpunt.” Stress is per definitie biologisch én psychisch, en de omgeving speelt ook mee. „Om er iets aan te doen, kun je kijken naar de omgeving: de mensen om je heen, de werkgever, de overheid. Naar de psychologie: hoe ga je om met moeilijkheden? En biologisch, naar het stresshormoon cortisol en de andere onderdelen van het stressorkest in ons lichaam.”

Dameskonijn | 11-10-22 | 16:04

Wat te denken van in een depressie raken door een bepaalde oorzaak, ziekte, verlies van een dierbare, en toch het heilige moeten in je donder hebben om door te werken omdat het verantwoordelijkheid gevoel dat dicteert. Ja, die mensen heb je. Noem het wat je wilt, maar je gaat er als je niet oppast aan kapot met blijvende schade in de bovenkamer.

forecastle | 11-10-22 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, mevrouw Ouwehand... misschien eens een tijdje weer gewoon agV (van Vlees) op tafel... knap je van op.

Nederlanddraaitdoor | 11-10-22 | 15:53

Verbaasd mij niets, om eerlijk te zijn. Ze was uitzonderlijk fel en getriggerd de afgelopen tijd, zeker meer dan normaal.

Grotesk | 11-10-22 | 15:06 | 3

Zet er eens een Het of hij voor dan weet je weer waarom.... In de onvoltooid tegenwoordige tijd staat er nooit een d, dus het is altijd het verbaast, hij verbaast, jij verbaast enzovoort. Voor het voltooid deelwoord is het het eenvoudigst om er gewoon een e achter te zetten. Verbaasde, dus verbaasd.

Smoelensmid | 11-10-22 | 15:55

Ze maakt op mij al jaren een behoorlijk overspannen indruk! Wat wil je ook als je de godganse dag de wereld de maat denkt te moeten nemen!!

pinokia | 11-10-22 | 16:09

Ook mijn observatie.

forecastle | 11-10-22 | 16:10

Ze zou het liefst in een platenzaak werken maar die zijn er helaas niet meer dan maar in de politiek, dus

marcel69 | 11-10-22 | 16:34

Het is bemoedigend om te zien dat de reaguurders vrijwel allen enerzijds dat PvdD-gedoe verafschuwen maar eensluidend anderzijds die arme Esther welgemeende adviezen geven om goed te eten, naast groente, lekker veel vlees,. Kip, rund, schaap, het maakt ze niet uit, maar in godesnaam, Esther, vreet vlees, vreet goed vlees, vreet veel vlees.

langzullenweleven | 11-10-22 | 14:35 | 1

Overspannen, lusteloos = Ijzertekort => veel rundvlees eten.

ChatBot | 11-10-22 | 15:10

Dit zijn mensjes afkomstig uit de elite, altijd in een bubbel met gelijkgestemden gezeten en nooit echt werk gedaan. Terwijl leeftijdsgenoten schappen stonden te vullen bij de buurtsuper of achter de bar stonden hadden dit soort types al functies als voorzitster van de jaarclub of woordvoeder van de jeugdfractie van een partij. Kom je dan in de echte wereld terecht dan vreet dat natuurlijk energie omdat je echt helemaal niets gewend bent. Dat zagen we niet alleen bij haar voorgangster maar ook bij types als Kaag en Ollongren, ook altijd ziek, zwak of misselijk als het lastig wordt. Het is eigenlijk niet verbazend.

R.F.Pickering | 11-10-22 | 14:34 | 2

Ik zou ons nepparlement niet als "de echte wereld" willen omschrijven. Hetzelfde geldt voor dat het fopkabinet met hun "nieuw leiderschap".

Dandruff | 11-10-22 | 14:51

Als je lange tijd boven je kunnen probeert te functioneren, dan zegt je lijf op een bepaald moment stop.

frickY | 11-10-22 | 14:28 | 1

The Peter principle.

R.F.Pickering | 11-10-22 | 14:35

Ik adviseer een dieet van biefstuk, gehaktballen speklappen en hemaworst. Is zij er zo weer bovenop.

homieguerneville | 11-10-22 | 14:23 | 1

helemaal eens!!

langzullenweleven | 11-10-22 | 14:28

Proteïnegebrek?

Cookieman | 11-10-22 | 14:12

Hahaha. Partij voor de dieren. Het is godverdomme geen fabeltjeskrant. Die oprichtster, Thieme, was een van de grootste afwezigen in de kamer. Zou niet een wapenfeit van haar kunnen noemen. Ook nog zevende dag adventist, dus reliwappie. Partij voor nietsnutten en luchtfietsers.

BobDobalina | 11-10-22 | 14:09 | 6

Ik stem al jaren op PvdD. Voor mij is dit de enige integere partij die geen concessies doet in ruil voor macht ergens. Ik ben het met alle partijen een beetje eens maar het meeste met deze. Mooie quote van Esther bij de vraag of ze wilde meeregeren: " eh nee natuurlijk niet, ik kan toch geen concessies doen aan de toekomst van de aarde"

van Hil | 11-10-22 | 15:14

@van Hil | 11-10-22 | 15:14: Het is sekteleden eigen dat ze geen concessies doen. Hun gelijk is in steen gehouwen.

forecastle | 11-10-22 | 15:42

@van Hil | 11-10-22 | 15:14: smoelensmid is ook voorstander van de filosofie achter de PvdD , Hierbij een duiding van de tijdgeest door wetenschaps en politiek socioloog en filosoofische grootheid Bruno Latour die in zin werk poogt afstand te nemen van het antropocentrisch denken, waarin de mens een plek inneemt in het middelpunt van het bestaan, en ons afvragen wat de relatie is tussen onszelf en de dingen. www.boomfilosofie.nl/product/100-9376... www.athenaeum.nl/boek?authortitle=bru...

Smoelensmid | 11-10-22 | 16:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij ziekte kippensoep, overigens is PvdD gewoon GL, net als Volt niet te onderscheiden is van D66 behalve wat minder leden bij rechtelijke macht ambtenarij en NGO's.

bijna_raak | 11-10-22 | 14:08 | 1

Nu weer zo'n klojo van D666 bij de spoorwegen. Dat tuig zit overal.

langzullenweleven | 11-10-22 | 14:29

Veel meisjes in de partij dus dan lopen de spanningen op want die zijn onder elkaar meestal niet zo lief .

Castor12 | 11-10-22 | 13:53 | 1

tevens dezelfde dynamiek op kantoor en bij fotomodellen, korfbalvereniging zou kunnen of misschien niet

HetOorAakel | 11-10-22 | 13:57

Zat er al aan te komen, die gaan de laatste tijd net even iets te vaak door het lint

Behangdelul | 11-10-22 | 13:52

Even serieus; wat doet de Dierenpartij precies voor de dieren? Ik vind het een hele vage partij. Thieme overspannen. Waarvan? Zo prominent aanwezig is zij nou ook weer niet in de TK. Meestal is een burn-out een combinatie van druk zijn op je werk maar tevens gaat het in je privéleven dan niet zo lekker. Boeit mij verder niet wat er aan de hand is - beterschap dan maar.

Toos Bevergeil | 11-10-22 | 13:49

Arme Esther! Van harte beterschap, meid, mede namens mijn kat.

MAD1950 | 11-10-22 | 13:48

Ze is inderdaad ziek. De aarde is namelijk al verrekte leefbaar, dankzij wetenschappers, artsen, ingenieurs en ondernemers. Daar heeft de poezenpartij werkelijk niets aan bijgedragen. En de bio-industrie zorgt er nu juist voor dat er vele mondjes gevoed kunnen worden - des te leefbaarder deze aarde. Vast een lieve meid, helaas ongeneeslijk ziek van geest.

Zeddegeizot | 11-10-22 | 13:39 | 2

De bio industrie voedt helaas juist weinig monden. Het is de meest inefficiënte manier van mensen voeden. Het kost 14kg plantaardige eiwitten om 1 kg rundvlees te maken. Als niemand mee vlees zou eten kan je met 20% van het landbouwoppervlakte iedereen op de wereld voeden.

van Hil | 11-10-22 | 15:19

@van Hil | 11-10-22 | 15:19: ja en nee, een koe vreet gras en de gehele maisplant weten het toch om te zetten van laagwaardig eiwit naar hoogwaardig dmv. 4 magen,lukt een mens niet.

marcel69 | 11-10-22 | 16:39

Ja hoor. Daar heb je het toverwoord weer: burn-out.
Kun je in Nederland te pas en te onpas gebruiken als je het niet meer aankunt.
In de wetenschap bestaat deze term zelfs niet eens. Alleen bij de huisarts en bedrijfsarts kom je ermee weg..
In andere landen, waaronder de VS, hoef je hiermee niet aan te komen.

leo de pejo | 11-10-22 | 13:37 | 3

Het Nederlandse woord is dan ook overspannen. En dat beste, is wel degelijk een fenomeen waar je liever niet mee te maken krijgt. Dat mevr. Dierenpoes de symptomen al had dacht ik te kunnen bespeuren toen Wobke een ongewoon, ook voor haar, grote en tamelijk onbeschofte bek kreeg van haar n.a.v. zijn interview in het AD. Zie het maar als een zekering die afvalt in het hoofd door een kortsluiting. Maar dan ben je te laat. Je zal vast wel eens een afgevallen zekering (automaat), een echte, hebben trachten te resetten in de meterkast. Gaat niet altijd meer. Op = op. In elektrische termen wordt zo'n vaak afvallende zekering ook wel een luie zekering genoemd. Ook dat komt natuurlijk voor bij de mens

forecastle | 11-10-22 | 13:52

Onzin. Is een erkende kwaal. Zat bij collegas zien gebeuren en uiteindelijk ook zelf omgevallen (ondanks scepsis).

Drembil | 11-10-22 | 13:55

Omdat iets formeel niet is erkend, betekent niet dat het niet bestaat.

Roos | 11-10-22 | 14:01

"In de kieswet is bepaald dat een periode van ziekteverlof voor Kamerleden 16 weken duurt"; ik ga echt dood van binnen. Niet alleen vanwege de lengte van deze periode, maar ook omdat het aangehaald wordt als een "het staat in de wet dus ik volg gewoon de wet door nu al te weten dat ik de vole ZESTIEN WEKEN verlof zal nemen". Ga toch gewoon weg, joh.

Do-na-zi | 11-10-22 | 13:37 | 1

Na die 16 weken volgt de (tijdelijke) wonderbaarlijke genezing, tot voldoende rechten zijn opgebouwd voor de vlg 16 weken.

_pacman_ | 11-10-22 | 13:46

Ik heb Esther hoog staan. Ben zelf van andere politiek maar vind haar het netste kamerlid en het meest betrouwbaar.

Het is een slangenkuil die Tweede Kamer. Je moet er jarenlang tegen kunnen. Dat kon zij tot nu toe wel.

Ik heb m'n baas ook een keer de groeten gedaan. Maar ja, toen kon ik niet meer terugkomen. M'n hele werkplek werd opgedoekt, ze hebben niet eens een vervanger laten komen.

DitjaarkrijgikAOW | 11-10-22 | 13:37 | 1

Dus toch volledig overbodig, troost je zijn er veel van.

bijna_raak | 11-10-22 | 14:11

Nu mag dat waarschijnlijk niet meer, maar vroeger spraken ze over ‘het zwakke geslacht’.

Michaela85 | 11-10-22 | 13:30

Gebrek aan dierlijke vetten en eiwitten zorgt ervoor dat je lekker snel overspannen bent.

funkyd | 11-10-22 | 13:30 | 1

Het enige voordeel aan vlees eten tov vegetarisch is makkelijk opneembaar ijzer ontbreken kan leiden tot bloedarmoede hemaglobine tekort wat weer vermoeidheidsklachten kan geven. Daarnaast is vlees gewoon lekker.

bijna_raak | 11-10-22 | 14:15

Zo zien we maar weer, constant in een staat van hysterie verkeren doet een mens geen goed.

Uw Verzekeringsadvis | 11-10-22 | 13:28 | 2

Wie doet hier nu hysterisch...

Charles Swietert | 11-10-22 | 13:38

@Charles Swietert | 11-10-22 | 13:38: Moet ik nu echt het halve kabinet en driekwart van de kamer op gaan noemen.

bijna_raak | 11-10-22 | 14:17

politici met burn out..... had je vroeger niet. Vroeger is geweest en hindernissen zoals kuilen zijn tegenwoordig verkeersdrempels. Denk dat de ziektewet voor 2de kamerleden gewoon 100% van E120.000 is en niet 70% zoals voor het plebs maar dat is onderbuikgissen

HetOorAakel | 11-10-22 | 13:26

Ziekteverlof duurt 16 weken, hoezo? Ambtenarij ten top, afschaffen die regel.

Rdock | 11-10-22 | 13:15 | 2

Elke 17 weken een klein hoestje en voila, je hoeft bijna niet meer te werken!

Ikdoemisschienmee | 11-10-22 | 13:24

Ik denk vanwege de inwerktijd en zulks. En natuurlijk lekker profiteren op kosten van het domme stemvee, daar is elk kamerlid altijd voor.

HerzlichWillkommen | 11-10-22 | 13:29

Had al eerder begrepen dat Dier & Poes een politieke partij was waar men elkaar het licht in de ogen niet gunde. Veel haat en nijd dus.

Osdorpertje | 11-10-22 | 13:15

De huidige politiek is een slangenkuil waar alleen de grote monden (Wilders), mediageile (de Jong) of de totaal apatische (Rutte, Kaag) types het overleven. Dat is 1 van de redenen dat het politiek systeem simpelweg niet (meer) werkt. Normale mensen, met kennis van zaken en een gewoon leven redden het gewoon niet.

En juist die mensen hebben we nodig om de problemen op te lossen. dus helaas voor Nederland.... u bent de zwakste schakel! Goodbye!!

Als_je_me_nou | 11-10-22 | 13:10 | 1

Normale mensen met kennis van zaken worden strontziek van al die hersenloze blaaskaken zoals Klaver, Ollengren, Kaag, De Jonge en Rutte.

4HoogAantWater | 11-10-22 | 13:43

Word je overspannen als je af en toe de Kamerzetel even warm maakt?

meneer Q | 11-10-22 | 13:09
-weggejorist-
Dudemeister | 11-10-22 | 13:08 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

in een hiërarchisch georganiseerde partij zoals de PvdD is het Peterprinciple dus wel degelijk een aantoonbaar feit. Geldt voor véél politici trouwens. Zekrr als xe nsar "functie elders"gaan. Klm, NS etc. Dan zijn ze al gauw überfragt.

strawdog | 11-10-22 | 13:07

Dat zouden meer fractievoorzitters moeten doen!

4HoogAantWater | 11-10-22 | 13:07

Ik kreeg de laatste tijd ook al wel een beetje het idee dat dierenpoes steeds meer moeite kreeg om haar nageltjes terug in te trekken. Dan worden ze nl minder scherp. Op zich komt dat bij wat oudere poezen wel vaker voor.

D-Fens_1963 | 11-10-22 | 13:06 | 7

@_pacman_ | 11-10-22 | 13:56:
Ja daar heb ik dan ook wel weer een verklaring voor. Vrouwen hebben vaak een dubbele taak. Werken, het huishouden moet grotendeels door haar gedaan worden. Mannen zien immers niks, die denken dat het huis zelfreinigend is. Verder de kinderen verzorgen en dan komt daar op een gegeven moment ook nog zorg voor de ouders bij. Geen wonder. En dan nog eens wat: ik fulmineer niet. U kunt gewoonweg de door mij aangedragen voorbeelden niet verdragen.

Gravin v Kippenbouth | 11-10-22 | 17:00

@Gravin v Kippenbouth | 11-10-22 | 17:00: ga toch koken mens

_pacman_ | 11-10-22 | 18:01

@Gravin v Kippenbouth | 11-10-22 | 17:00:
Geklets, 't lijkt de Linda wel.
Veel vrouwen hebben niets dan commentaar Zodra HIJ iets huishoudelijks doet, want..... het moet zo/mijn methode/ enz.
En na paar keer zagen en zeuren, houdt hij ermee op. Gelijk heeft íe.

Feit: mannen draaien meer uren en hebben zwaarder werk met meer verantwoordelijkheid.
mannen draaien thuis hun uren in hun taken, waaronder de kinderen. gemiddeld verzetten ze thuis meer werk, dan hun vrouwelijke partner (mogelijk in minder uren).
mannen zorgen voor hun ouders/oudere familie/familie die zorg nodig heeft/voor overige naasten.

vrouwen melden zich vaker ziek voor lichtere klachten.
vrouwen werken minder uren, lichter werk en minder verantwoordelijkheid.
vrouwen melden zich vaker ziek met oververmoeid, depressief (geen depressie), moe, uitgeput, overwerkt.

Omtzigt was daadwerkelijk afgedraaid en dus lichamelijk zwaar overbelast. Plus daarbij de geestelijke belasting inzake het gekonkel in de partij/regering.

Bruno Bruins volksgezondheid: nog steeds een vreemd gevoel bij.

Staghouwer landbouw: te licht voor de portefeuille?
Maar dat zeg je op dat niveau niet.

Arachne | 11-10-22 | 22:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Advies van Remkes beviel kennelijk zo slecht.

sjef-van-iekel | 11-10-22 | 13:06

Esther uit Dokkum is wel weer terug in de Kuip. We hadden haar een tijd gemist, maar sinds afgelopen weekend is de vlag er weer.

Glasgow Argus | 11-10-22 | 13:05 | 1

Was mij ook al opgevallen.

Nonik Neem | 11-10-22 | 15:47

Ik gok dat hierna Soof Herremans een poosje in de ziektewet gaat.
Geen weerstand, geen vet op de botten.
Zo mager is gewoon niet gezond.
Mentaal ook weinig weerstand..
Maar goed, beterschap.
Misschien die strijd om “roofbouw@ maar even staken.
Niet alles is roofbouw.., soms gewoon even nuchter nadenken.

Ruimedenker | 11-10-22 | 13:02 | 5

Ziet er niet best uit nee, die zit zichzelf letterlijk op te vreten. Of het is een marathonloper, wat net zo ongezond is.

HerzlichWillkommen | 11-10-22 | 13:32

Soof lijdt naast een Louis Vuiton complex ook aan een gegeneraliseerde angststoornis. Hypernerveus is die vrouw, staat helemaal strak van de stress.

Gravin v Kippenbouth | 11-10-22 | 13:53

@Gravin v Kippenbouth | 11-10-22 | 13:53: je mag hopen dat het alleen stress is.

bijna_raak | 11-10-22 | 14:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Sterkte Esther. Ondanks dat ik het op een aantal punten met je oneens was vond ik je altijd een respectabel kamerlid. Ik hoop dat je snel herstelt en ik hoop je in de volgende ronde weer te zien.

Arnold Layne | 11-10-22 | 13:01

Veertien keer 'ik' in het schrijven.

Alquest | 11-10-22 | 13:00 | 1

Het verhaal gaat toevallig ook over haar natuurlijk

jeweettochniet | 11-10-22 | 13:01

Overspannen? Wie heeft daar tijd voor?

sparka | 11-10-22 | 13:00

Toch intelligent als je precies weet dat je ziekte 16 weken duurt.
Volgens de laatste inzichten bestaat burn-out niet dus er moet iets anders aan de hand zijn.

hagelkruis | 11-10-22 | 12:59 | 1

Dat was ook het eerste wat me opviel, knap hoor, Trouwens ik hoor haar alleen maar, minder koeien, kippen en andere dieren, De rest mag dood, Wat een dierenliefde heeft ze. Ga eens een paar weken in een dierenasiel werken, knap je van op misschien, Denk je minder aan jezelf en meer aan dieren. Graus wordt uitgelachen , maar heeft meer liefde voor dieren en toch maar mooi de dieren ambulence voor mekaar gekregen. Wat heeft zij ooit voor de dieren gedaan.

gato | 11-10-22 | 13:54

Te weinig biefstuk gegeten. Dan krijg je dat.

Nonik Neem | 11-10-22 | 12:58 | 1

Fijn toch, dat jij door biefstuk te eten wel een echte tijger bent... ouwe ijzervreter..

Bello de Hond | 11-10-22 | 12:59

ik word ook overspannen van dat gemauw.

wiers | 11-10-22 | 12:57

Mens is overbodig. Net als Klaver. Komt door Dzessestig

RickTheDick | 11-10-22 | 12:56 | 3

Ik denk dat u nog wel een advies voor haar heeft.

goedverstaander | 11-10-22 | 13:02

Klaver was ook vaak niet aanwezig in de kamer en werd vervangen door oink.

wiers | 11-10-22 | 13:03

U bent zoëven weggesaneerd?

Ridde Rogter | 11-10-22 | 13:16

Werken in de kamer is echt werken. Dit is dan toch iets anders dan eens per week als gast aan een deugtafel op TV aan te schuiven.
En dat is dan toch te veel gevraagd.

Wat me tot het statement brengt: Pieter Omtzigt doet 1000 keer meer werk. Hij is een held. Zeg maar alle Marvel en X-Men Characters bij elkaar. Pieter: mag ik een kind van je?

hangtiet met knoop | 11-10-22 | 12:55 | 7

Werken??
Je bedoelt natuurlijk mobieltje checken.

meneer Q | 11-10-22 | 13:13

Pieter is toch ook een tijdje overspannen geweest? Kwam door dat mes in zijn rug trouwens.

MAD1950 | 11-10-22 | 13:45

@MAD1950 | 11-10-22 | 13:45:
Klopt, maar in die tijd heeft hij in zijn eentje de toeslagenaffaire, een aantal andere onderste stenen en het gehele werk van de CDA fractie gedaan.

hangtiet met knoop | 11-10-22 | 14:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Is zij ook al overspannen? Kan mooi op de stapel van de energiecrisis

brie-de-penis | 11-10-22 | 12:55

Vanuit het dieren perspectief gezien gaat ze met winterslaap.
En zit ze er voor de lente weer fris en fruitig bij.

Steve1234 | 11-10-22 | 12:55

Flauw. Het is niet mijn partij maar mevrouw Ouwehand is een integer en hardwerkend Kamerlid. Kan je niet van iedereen zeggen. ( Kuch ! )

oldandwise | 11-10-22 | 12:54 | 1

Ze is alleen niet stabiel genoeg om de verantwoordelijkheid te dragen en het land mede te besturen. dat is heel vervelend, echt jammer voor d'r...
En nou wegwezen uit de kamer, stuur d'r maar eentje die er wel goed tegenkan. Halfzachte eitjes die instorten bij het minste of geringste, daar win je de oorlog niet mee. Uiteraard wel oprecht beterschap, ziek zijn is nooit grappig.

elfenstein | 11-10-22 | 13:04

Ouwehand? Dat is toch van die ingeblikte zure haring?

UnderTheDevil | 11-10-22 | 12:54 | 1

Zitten die visjes niet in potten?

Zitvlak | 11-10-22 | 12:56

Ach guttekes toch, Kamerlidmaatschap is zwaar.Beter gezegd ze gaat nu een paar maanden potpourri snuiven en lekker uitwaaien in de bossen, klauwen van het werk afgetrokken en lekker 'therapeutisch' lullen met vriendinnen onder het genot van een biologische pinot grigio.
loon word gewoon doorbetaald en een andere uitvreter gaat op haar plaats zitten. niet alleen zij is ziek hoor.

miko | 11-10-22 | 12:53 | 3

Ahhh wat ben je toch zielig ... jij als "expert" die een analyse geeft en gelijk probleem oplossend werkt. Goh beetje medeleven, al is het je politieke voorkeur niet, mag hoor doet niet pijn.

Bello de Hond | 11-10-22 | 12:57

@Bello de Hond | 11-10-22 | 12:57: Medeleven??

miko | 11-10-22 | 13:04

Lekker, biologische pinot grigio!

CupDCake | 11-10-22 | 13:06

Krijgt ze tijdens haar ziekte nu maar 70% van haar maandelijkse schadevergoeding?

hero_of_heaven | 11-10-22 | 12:52

Sneu. Uitstekend en integer kamerlid met wie ik het zeker niet altijd eens ben.
Wens haar veel sterkte en van harte beterschap.

Ridde Rogter | 11-10-22 | 12:51 | 3

Bedenk wel even dat deze lui, mocht de stemming zo uitvallen of er komt een beetje gekke coalitie de volgende keer dus wel ons land moeten besturen. En als het nu al in elkaar zakt, wat zou dat dan moeten worden als de druk op de ketel écht hoog wordt?
Nope. Als je niet tegen de stress kan, ga dan weg en doe iets met minder verantwoordelijkheid. Dit is geen tijd voor slapjanussen in het bestuur, sorry maar daar hebben we even geen boodschap aan.

elfenstein | 11-10-22 | 12:57

@elfenstein | 11-10-22 | 12:57:
precies eens. zoveel houd het allemaal niet in. beetje lezen en lullen en gevrijwaard van verantwoording. Los van het feit dat ze ook nog eens menig debat kunnen skippen.

miko | 11-10-22 | 13:04

@miko | 11-10-22 | 13:04:
Ik denk dat het werk in de kamer heel veeleisend is en zou dat ook echt niet zelf kunnen. Ik heb er repsect voor, kamerleden die keer op keer komen opdraven en hun verhaaltje houden, vechten tegen de bierkaai, tegen de tronie van mark aan moeten kijken, voorgelogen worden en niets voor elkaar krijgen vanwege kartelcoalitie. Brrr, ik snap best dat ze d'r niet goed bij geworre is maar zoals gezegd, doe het dan niet.

elfenstein | 11-10-22 | 13:09

Het is een charmante vorm van dierenpoes.
Ik wist niet dat het ziektebeeld overdraagbaar was.
De eerste dierenpoes had ook al last van deze verschijnselen.
Nu weer een poes, bedlegerig bevonden.
Sterkte met het herstel , neem een kippeboutje.
Mogelijk eiwit tekort.

Zitvlak | 11-10-22 | 12:51

Slimme manier om veel partijgenoten op de loonlijst van overheid te krijgen.

Vula | 11-10-22 | 12:50 | 1

Hebben ze recht op, hebben ze zo met elkaar afgesproken, Henk en Ingrid nog wat extra plukken.

vranac | 11-10-22 | 16:14

Zal ik een snedige opmerking maken over Ouwehands Dierenpark, of is die grap al 100 keer gemaakt?

Duwbak_Linda | 11-10-22 | 12:50 | 3

Hij is hier nog niet gemaakt en eerlijk gezegd drong de vraag zich wel een beetje op of ze familie is van Cor Ouwehand. Wel een leuke nieuwe naam voor d'r partijtje, dat wel.

elfenstein | 11-10-22 | 12:52

Haar familie douwt vis in potjes en pleurt er azijn over,... ik ga het verband verder niet leggen met haar en azijn.

miko | 11-10-22 | 12:54

@miko | 11-10-22 | 12:54: En dat is weer een andere tak van de Ouwehandjes dan die van die dierentuin? Verwarrend hoor.

elfenstein | 11-10-22 | 12:58

Onderschat niet een burnout. Ben er ooit mee doorgelopen tot ik treinen als een verlossing ging zien i.p.v. een manier om mee te reizen. Mijn belastbaarheid is op een schaal van 1 tot 100 al 12 jaar 0 tot 1. Wees blij als je dat niet begrijpt.

Leptob | 11-10-22 | 12:50 | 2

Volhouden!

swassannuf | 11-10-22 | 13:00

Aaah, jij reageert hier op therapeutische basis.
Gezien de kwali- en kwantiteit van de tegeltjes had ik je wel meer gegeven dan 0 tot 1.
Maargoed, ik ben dan ook geen belasting consulent.

D-Fens_1963 | 11-10-22 | 13:02

Misschien ook meteen tijd voor de klimaatpsycholoog.

Garantiebewijs | 11-10-22 | 12:48

De dierenpartij houdt zich toevallig wel aan haar eigen principes. En dat is keihard werken.

de visser | 11-10-22 | 12:47

Volgens hullie van de dierenpoespartij worden alle zieke dieren afgemaakt.
En nu noemen jullie haar ziek... oh oh..

DatInternetDingetje | 11-10-22 | 12:47

Ezeltherapie
De ezel heeft een eigen-wijsheid, totaal anders dan de koppigheid die hem vaak wordt toegeschreven. De ezel maakt zijn eigen afwegingen op basis van zijn intuitie. Hij stelt zich open en kwetsbaar op en is daarom uitermate geschikt om (therapeutisch) ingezet te worden bij het werken met kinderen en volwassenen die behoefte hebben aan warmte, troost, verbondenheid, plezier en ontspanning. U leert en ervaart dit allemaal tijdens onze asinotherapie.

Rattus | 11-10-22 | 12:46

ja, zo zie je maar weer. Actievoerders en links lui hebben allemaal 'mental issues'.

richardsp1 | 11-10-22 | 12:44

Hun eigenlijke strijd: 'Heel Nederland vegetarisch!' is ook trekken aan een dood paard!

Aristotalloss | 11-10-22 | 12:42

Lekker een goede vleesbouillon, en je bent er zo weer bovenop.

redthehaghue | 11-10-22 | 12:42 | 3

Kippensoep. Niet uit een pakje maar van échte kippen. Tenminste een dag laten trekken om alle essence du kip eruit te trekken en je voelt je binnen een mum van tijd weer helemaal de ouwehandse.

elfenstein | 11-10-22 | 12:50

@Montgomery Burns | 11-10-22 | 12:53:
Iets zegt mij dat u geen vegetariër bent.

elfenstein | 11-10-22 | 12:59

Gewoon even voedzaam (dierlijk eiwit, vet) eten en je bent er zo weer bovenop.
Veel beterschap!

HerzlichWillkommen | 11-10-22 | 12:41 | 1

B12, vetzuren, ijzer, gevarieerd voer. Kan met peulvruchten en groenvoer maar alle levensvreugde lekt uit je weg als je geen vlees eet.
Eet vleesch. Doen we al eeuwen.

Bakkeleures | 11-10-22 | 15:21

Goed dat zij na haar eerdere burn out er nu op tijd bij is.

Sterkte Esther ondanks dat ik absoluut niet achter jullie politieke overtuiging sta.

Fedde71 | 11-10-22 | 12:41

Ze was al geruime tijd overspannen vond ik.

070 | 11-10-22 | 12:40 | 3

Gelet op haar ogen al jaren.

F. Jacobse | 11-10-22 | 12:55

Flauwekul, Of je het er mee eens bent of niet, het is een uitstekend kamerlid, een goede spreker met een uitstekend staatsrechtelijk inzicht.

AntiZanicz | 11-10-22 | 13:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl