Orbán legt cartoon uit in Texas
"AWAKE NOT WOKE"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"The globalists can all go to hell, I have come to Texas" - staande ovatie van een halve minuut, omdat de zaal blijkbaar wel begrijpt wat die zin nou precies betekent. Hele speech na de breek, maar het is toch vooral alsof een verteller u langs de onderstaande absoluut doodnormale cartoon begeleidt. Al was "the mother is a woman, the father is a man, and leave our kids alone... Less drag queens and more Chuck Norris" dan wel weer leuk.
Orbáns speech op 23 juli baarde trouwens nog, ja, opzien met: "There is a world in which European peoples are mixed together with those arriving from outside Europe. Now, that is a mixed-race world. (...) We are willing to mix with one another, but we do not want to become peoples of mixed-race." Die speech was reden genoeg voor Orbáns seniore adviseur Zsuzsa Hegedüs om ontslag te nemen, maar de organisatie in Texas volhardt dat Orbán het vooral over het vermengen van culturen had.
Samengevat: deze doodnormale cartoon die nu heel gangbaar is in bepaalde hoeken
Het enige leuke aan Trump-populisme: Trump zelf
Hele speech
Time-coded zonder live vertaler naar het Hongaars graag gedaan.
slogan
?
Reaguursels
InloggenIk heb 1000 keer meer vertrouwen in CPAC cum suis dan in die WEF- en Bilderbergkliek die het voor elkaar gekregen heeft dat we in dit land nu een woningcrisis, een zorgcrisis, een covid-crisis, een stikstofcrisis, een watercrisis, een mobiliteitscrisis, een energiecrisis en een koopkrachtcrisis voor elkaar gekregen heeft.
Het lijkt wel een verkiezingsposter van Ouwehand.
Dat plaatje spreekt zichzelf op een aantal onderdelen tegen. Clear skies maar geen spoor van schone energie (no turbines, lege velden, kernenergie wordt niet genoemd maar lijkt niet te passen in dit Utopia). Maar wel lots of children, dus meer energie nodig. En smaller cities. Als dit het doel is, is de energietransitie er niks bij.
Volgens sommige reaguurders heeft ca. 20% v.d. Europeanen een ongewenste mening. Deze enorme groep kun je negeren en als dat niet lukt frame je ze helemaal de moeder met vooral ongefundeerde laster. En als ze dan nog steeds geen schuld (privilege) bekennen en niet meegaan in het nieuwe Wereld narratief, zet je af hogerhand een media offensief in,- tezamen met massa influx en opheffing autonome grens en rechtsgebieden. Wie tegen is, is (vul schuld verwijzende laster in). Alles wijst in die richting en het is niet langer meer houdbaar.
Je kunt het ook anders zien, de wereldverbeteraars betreft een marginale groep, zeker kleiner dan 5%, deze zelfbenoemde betweters en grootsmoelen kun je ook negeren en als ze niet bakzeil halen dan vragen ze er om, om aangepakt te worden. Immers, you brought us in crime.
Deze visie mag verwijderd worden, de tekst is dan weg, de intentie blijft onverminderd staan. Er is hier sprake van eenzijdige uitlokking, dit al sedert vele jaren. Kom dan straks niet aan met ‘het is zo erg, en het was niet onze bedoeling en zo’. Want het betreft kwade opzet om tweespalt te zaaien in het ooit ze vredige Europa. Ongekend dit, sinds WW2.
Enfin, ga heen in vrede en wees aardig voor elkaar, wie de ander ook is.
In welke groep plaats jij jezelf?
Datgene wat de basis vertegenwoordigd, de vlag is onbelangrijk. Basis ligt hoger dan concept, wereldverbeteraars draaien dit om. Wedervraag: wat is uw vertrekpunt en hoe hoog mogen de offers zijn voor dit concept? Wat is de uiteindelijke doelstelling en bij geen helder antwoord, waarom dient dit verborgen te blijven? Wat is het effectieve nut van leugens en laster en wat doet het met de ander? Gaarne even helder aan iedereen uitleggen wat we mogen verwachten van dit concept.
Hey Orban, is een hexit niks voor je? Of smaken de subsidies uit Brussel net iets te lekker?
Ik snap die spotprent niet van dat skelet onder de grond, leg-es-uit?
Het is Bill Gates(met trui) en zijn handlangers van de Great Reset.
Lots of children en shrinking cities. Hoe dan?
Meer hoogbouw.
They all live on the flat country.
In Slovenië hebben ze hun lokale Orban, ene Janska, weg weten te stemmen. Geheel op democratische wijze. Verbazingwekkend. Misschien lukt dat met die Orban ook, als de Hongaren zijn fascistoïde gelul zat zijn.
Daarom heb ik de hoop voor Nederland ook nog niet opgegeven.
Ik zeg: “Weg met BBB”!!
Prima hofnar of clown voor op uw volwassenenfeestje, maar verder mag hij wegblijven.
Ik heb liever deze clown aan het roer dan wat er in Brussel zit.
@Rotterdammert1965 | 05-08-22 | 14:45:
Dan verhuis je lekker naar Hongarije...
@Rotterdammert1965 | 05-08-22 | 14:45:
Zo is het Rotterdammer, hij komt voor zijn volk op.
@Rotterdammert1965 | 05-08-22 | 14:45: eens, waarom moet alles ineens globaal? Kijk eens naar de landen ten oosten en zuiden van Europa? Die moeten niets van de westerling hebben tenzij hij een jurk gaat dragen en zijn penis heeft bescheiden, en 5 keer per dag naar Mekka bukt.
Ik pas daarvoor, dan liever een hofnar.
@J.Cash | 05-08-22 | 14:51: waarom zitten ze dan bij de EU?
@Linke Soep | 05-08-22 | 15:01: Waarom moet de penis bescheiden zijn?
@D-Fens_1963 | 05-08-22 | 15:31: LOL
Vroeger moest ik regelmatig naar Hongarije en het viel me op dat het skinhead-ras oververtegenwoordigd was in Boedapest.
Ik ook. Maar die keren dat ik opgelicht of bestolen werd, waren het steeds weer die zigeuners.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 14:29:
Muziek maken kunnen ze ook al niet met roeptoeters van ze.
Vroeger in Engeland ook, waren ook allemaal fascisten zeker ?
Dat is het punt niet. Een immigratiestop is iets heel anders dan een Baudetiaanse rassenleer verkondigen.
Op vrijwel slechts 1 etnische groep na is er weinig menging van rassen te merken. Orban zal culturen bedoeld hebben
Ach ze is er al weer van terug gekomen:
hungarytoday.hu/viktor-orbans-advisor...
Alleen de foto gezien. mooi met sigaret en tuitje…+1
op de foto pontificaal met een peuk in d´r klauw
Ik vind het niet zo erg dat de Hongaarse kranten niet, zoals die van ons, in handen zijn van DPG Media. Ik vind het ook niet zo erg dat activistische homo's en transgenders in Hongarije niet aan schoolkinderen van 8 mogen "uitleggen" hoe het nu precies zit met die 167 verschillende seksuele en gender-identiteiten. Wel ben ik het van harte eens met Orbáns afwijzing van een EU-superstaat en zijn geringe enthousiasme voor de religie van de vrede.
Ja, ik ook wel. Niks mis met bovenstaande.
Wat een wereld leven wij, waarin het hardop uitspreken dat je de grenzen, normen en gebruiken van jouw land en volk wil behouden als extreemrechts en fascistisch wordt gezien. En Nederland maar in de uitverkoop doen. Trouwens recent een (parkeer)boete gehad? Schroef er maar een nummerplaat uit de Oekraine onder, dan wordt de boete kwijtgescholden. En zorgpremie omhoog? Tja, had je je maar in Ter Apel moeten melden met een zielig verhaal, geen zorgpremie en geen eigen risico voor jou! Kotsmisselijk word ik ervan. Dit zijn overigens feiten, maar ook die benoemen is blijkbaar al extreemrechts tegenwoordig.
Haha. Dat van die boete klopt ook nog.
"In Rotterdam zijn de scanauto’s die rondrijden om foutparkeerders te verbaliseren tijdelijk zo geprogrammeerd dat ze Oekraïense nummerplaten negeren, zegt een woordvoerder van wethouder Mobiliteit Judith Bokhove. “Dat is een tijdelijke maatregel om die mensen wat te sparen na alles wat ze al hebben meegemaakt.”
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 13:36: De werkelijkheid is bizar genoeg, hoef ik geen dingen voor te verzinnen.
De rekening voor asiel zal dit jaar 100 miljard zijn (De VK zei dat vorig jaar al tussen 40 en 60 miljard kostte)
En het percentage allochtonen. of beter gezegd het aantal mensen met licht of donker bruine huidskleur bij criminele delicten blijft maar groeien.
Feiten helaas, net zoals dat het in Boedapest veel veiliger voor homos en transgender is dan in Amsterdam.
Met een pleidooi voor een immigratiestop of een anti EU geluid is weinig mis (hoewel Hongarije met veel plezier grootschalig uit de Europese ruif heeft gebunkerd, dus wat bescheidenheid zou op z'n plaats zijn), maar een onversneden rassenleer en beperking van persvrijheid vind ik persoonlijk toch iets minder.
@nietzomoeilijk | 05-08-22 | 13:50: Het beperken van de persvrijheid is zeker kwalijk. Ik kan je wel vertellen dat het anti EU geluid puur voor de buhne is. Orban en zijn vele vrienden zijn dolblij met alle EU miljarden, en landen zoals Duitsland zijn blij met de goedkope arbeid en grond voor hun fabrieken. Het volk wordt een mooi verhaal voorgehouden (zie beperking persvrijheid) en uitgemolken. Maar ja, dat wordt de NL burger ook.
@pejoar | 05-08-22 | 13:44: Volgens het COA heb je maar van 6% van de asielzoekers echt overlast. Toch voelt het alsof praktisch de hele groep niet functioneert.
Zou Orban al de ruzie met Polen over Oekraïne hebben bijgelegd? Ze trokken altijd samen op, dat lijkt voorbij.
Orban lijkt een sterke leider, maar als Poetin in de buurt is, kruipt hij.
Dat heeft ie dan wel weer gemeen met Trump. Best wel bizar.
@* Il Principe * | 05-08-22 | 13:15: Terwijl het land toch navo-lid is, dus het hoeft eigenlijk niet. Orban zal bewondering hebben voor de autocratische manier van regeren.
1.Globale regering met de rijksten der aarde als lobbyisten
2.EU regering met grote EU bedrijven als lobbyisten
3.Natiestaat met grote landelijke bedrijven als lobbyisten
4.Regionale (provinciale) overheid met wat regionale bedrijven als lobbyisten
Doe mij maar alleen #4, zo regionaal mogelijk met een dun nationaal schilletje eroverheen dat wordt betaald vanuit de regio's. Regionale leiding bestaat uit max 20 vakmensen uit de private sector (op ambtenaren mag niet worden gestemd). Kleine publieke sector die weer de dienaar is van de diverse regio's in het land.
Het Zwiters model eigenlijk.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 13:07: Inderdaad.
Een direct-democratische federale Republiek.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 13:07: Want Zwitserland telt louter regionale bedrijven?
@Après toi | 05-08-22 | 14:14:
Nee. Dat hou je toch. In Davos schijnt zelfs een of andere globalistenclub te zetelen. Maar Zwitserland is wel sterk kantonaal georiënteerd, heeft een intensieve variant van directe democratie en maar een kleinde federale staat.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 14:24: Wat zou de invloed van hoge bergen zijn op het onstaan van een kantonaal stelsel?
@Après toi | 05-08-22 | 14:47:
Geen idee, vraag het in Nepal.
@J.Cash | 05-08-22 | 14:54:
Hahaha.
@Après toi | 05-08-22 | 14:47:
Ik werkelijk geen idee. Ik weet het een en andere van orogenese maar heb dat nooit verbonden aan een of ander staatsinrichting. Het lijkt me bij voorbaat sociologische lulkoek maar vertelt het mij eens.
The good reset? Met veel kinderen, krimpende steden en schone lucht?
Hoe dan?
Ga eersst eens de wereld chemtrailen met anticonceptie voor een jaar of tien
Of 'Ok with risk' maar toch voor de zekerheid geen onschuldige 'EMF radiation'.
en alleen maar witte mensen te zien
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 13:00: Lastig om die cartoon te duiden. Lijkt een beetje anti-rechts, qua dode globalisten en organisch eten, maar echt links is het ook niet. Meer iets van het Amerikaanse platteland. A man, a woman, dus geen woke gezeik over pronouns en ook geen gefrunnik met mensen van hetzelfde geslacht. No turbines. Open church. Ik denk dat die blije boer er achter zit.
@Muxje | 05-08-22 | 13:49:
Hier legt Moran zelf een beetje uit wat-ie met die cartoon wilde zeggen.
twitter.com/bobscartoons/status/15346...
Kijk eens naar het onderste deel van die tekening
Ik zie deze cartoon eigenlijk alleen op GS...
Ik ook.
The Good Reset; shrinking cities. Dat lukt alleen als de bevolking waanzinnig krimpt (zie Rome na 400). En dat was toch de bedoeling van de vaccinaties? Dat iedereen dood zou gaan en de ‘wappies’ zouden overblijven. Ja, wat willen ze nu eigenlijk?
Wie zijn 'ze'?
@zwenkwieltje | 05-08-22 | 12:57:
De Geheime Wereldregering, wie andets?
Fascist is gonna fascist.
Beiden zo corrupt als de neten. Maar dat is ze allemaal vergeven door sommigen want ze roepen populistische taal wat de mensen van 'simpele oplossingen voor complexe problemen' graag willen horen. Velen zijn er groot mee geworden op extreemlinks en extreemrechts en er is nooit iets goeds van gekomen. Of je het nu hebt over Cuba of nazi-Duitsland. Het blijft hoefijzerpolitiek. Wel met de notie dat extreemrechts, of aartsconservatief zoals in veel moslimlanden toch echt een beetje erger is dan Cuba.
"populistische taal wat de mensen van 'simpele oplossingen voor complexe problemen' graag willen horen."
Ze houden anders heel netjes alle illegalen buiten de poort en ik zie ook niet dat zij een huisvesting crisis hebben.
Soms werken simpele oplossingen het beste.
Populistische en simpele taal, zoals 'de wereld is van iedereen'.
@tjongerschans | 05-08-22 | 12:57:
Gelul, Trump was gek op illegalen als werknemer op zijn golfbanen.
Orban heeft geen huisvestingsprobleem omdat veel Hongaren in het buitenland wonen en werken.
Als een simpele oplossing voor een complex probleem door jou als populisme wordt gezien ben ik benieuwd hoe jij kijkt naar de energietransitie van D666 en Mark's Roverpartij. Sterker nog, de meeste politici roepen elke dag maar wat. Tribalisme is een groter probleem dan populisme
@Kartelmaster2000 | 05-08-22 | 13:04:
Populisme is tribalisme. Kijk maar op Twitter. Totale niemandalletjes met 3.000 volgers allemaal van dezelfde extreemrechtse stam.
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 13:12: tribalisme is echt niet alleen extreemrechts, en in veel grotere mate een links probleem. Twitter en volgers zegt overigens vrij weinig, een zekere zuid-afrikaanse batterijenboer lijkt daar eerder wat van gezegd te hebben.
@Kartelmaster2000 | 05-08-22 | 13:25:
Extreemrechts zijn veel meer tribaal dan extreemlinks. Ze volgen elkaar allemaal op Twitter. Het is echt een kliekje. Zo doen ze ook aan persoonlijkheidsverheerlijking en zelfs persoonlijkheidscultusjes. Dat vind je niet op extreemlinks. Nou ja amper. Er was laatst een stuk in de krant over de Tsjechische Stalinistische Partij. Had 200 of 2000 leden. Kregen wel geld uit Moskou. Er is geen Mark Rutte fanclub op rechts, er is geen Attje Kuiken fanclub op links. Je ziet het eigenlijk alleen maar op extreemrechts. Waarbij aangetekend moet worden dat de aanhang van extreemrechts significant groter is dan extreemlinks. Volgens de laatste peilingen is 20% van Nederland extreemrechts of staat er sympathiek tegenover. Zelf vinden ze alle andere stromingen extreemlinks uiteraard. ;)
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 13:12: Tribalisme is ideologisch/dogmatisch groepsdenken, dat komt overal voor.
TDS is tribalisme, alt-right is tribalisme, BLM is tribalisme, SJW is tribalisme, MGTOW is tribalisme, de Kerk is tribalisme.
Maar ook: Denken dat het alleen voor 'de andere groep' geld is tribalisme.
@ReyNemaattori | 05-08-22 | 13:46:
TDS is een zelfverzonnen iets door rechtsextremisten die kritiek op Trump niet kunnen harden.
Alt-right is een verzamelnaam voor allemaal tribalistische rechtsextremistische clubjes die in veel gevallen elkaar niet eens kunnen luchten.
BLM is een kreet, heeft maar 1 organisatievorm in Amerika die marxistisch van aard is maar de kreet zelf is anti institutioneel racisme. De enigen die daar kwaad over zijn zijn racisten.
SJW is opkomen voor de rechten van minderheden. Homo's, transseksuelen, etnische minderheden, religieuze minderheden e.d. Alleen fascisten krijgen daar een hersenbloeding van.
MGTOW zijn een zooitje kutfascisten.
DE kerk bestaat niet. Net zoals DE islam niet bestaat. Het zijn wel meestal patriarchale clubjes mannen die hun wil opleggen aan anderen. In het jodendom is het weinig anders. Ook verdeeld tot op het bot.
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 13:43: 20% extreemrechtse volgelingen? Dat zou betekenen dat inc. gematigd rechts het rechtselectoraat zo’n 40% zou ( kunnen) zijn. En die staan allemaal buitenspel als het om meebeslissen over de toekomst van Nederland gaat.
Mijn beltoon is de “purge siren” waarom zou dat nou toch zijn?
@D-Fens_1963 | 05-08-22 | 14:07:
Valt wel mee. Ik ken linkse mensen die liever VVD, CDA of D66 stemmen en rechtse mensen die als het puntje bij paaltje komt liever PvdA stemmen dan FVD of PVV e.d. Over de jaren heen is "gematigd" rechts eigenlijk altijd of aan de macht geweest of kon in ieder geval mee regeren. Maar dat extreemrechts (en extreemlinks) daar moet de gemiddelde Nederlander niets van hebben. Ik denk ook niet dat dit gaat veranderen. Hoe graag sommigen ook de dictatuur van de minderheid willen.
Waarom moet eigenlijk alleen het Europese ras gedwongen mixen en niet het Afrikaanse en Aziatisch ras? Japanners doen er ook niet aan mee. Of Marokkanen.
Oude vermoeide genen in het avondland.
Marokkanen mixen nog niet eens buiten de eigen familie.
Maar dat gezegd hebbende denk ik dat mixen geen slechte optie is voor een mislukte multiculturele samenleving.
Marokkanen zijn ook behoorlijk gemengd. Joden, Arabieren, berbers en natuurlijk ook Europeanen. Waar denk je dat die groene en blauwe ogen vandaan komen?
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 12:53: Onzin, op termijn ontstaan er altijd groepen in een samenleving. De ene groep houdt van jazz en gaat naar dat soort muziek luisteren en die mixt heel slecht met liefhebbers van accordeonmuziek. Dat meneer jazz trouwt met mevrouw accordeon wil niet zeggen dat hun kindje dan jazzaccordeon gaat spelen. En zelfs al zou er dan uiteindelijk een hele groep jazzaccordeonisten ontstaan dan nog krijg je dat er liefhebbers zijn van de meer traditionele variant en anderen de progressie opzoeken.
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 12:57:
Behoorlijk gemengd en toch de hoogste inteeltfactor ter wereld. Maar natuurlijk, ome Theo.
"These results place Morocco among the countries in the world with high rates of consanguinity."
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19433002/
@Verbandmeester | 05-08-22 | 12:58:
Maar dan zijn we wel mooi van dat gezeik over racisme af.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 13:05:
Ja, behoorlijk gemengd. Hoe meer mix hoe beter. Er is een reden waarom "halfbloedjes" relatief vaker intelligent zijn en zelfs er beter uit zien. Dat inteelt is nooit een goed idee. Wat jij stelt onderbouwt wat ik beweer.
"Consanguineous marriage is present in every religion, and cannot be accredited to any one religious mandate. Consanguinity is practiced regardless of religious influences and is a result of cultural, historical, regional, and socio-economic factors. A greater number of consanguineous marriages are observed in rural areas compared to urban areas within the same region. This is attributed to the tendency of individuals in rural areas to marry at younger ages, have a lower socio-economic status, and lesser education than those who live in urban areas."
Iedereen weet dat boeren veel meer inteelt hebben dan stadse mensen. Niet zo vreemd dus dat je het meer tegen komt bij geitenhoeders en andere veehouders.
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 13:33:
Nee Goudsloot, niet lullen uit het deel dat de romp met uw hoofd verbindt: mengen is natuurlijk het tegenovergestelde van inteelt.
En 'halfbloedjes' vind ik ook knapper, maar dat is een kwestie van smaak. Ze zijn zeker niet intelligenter maar we zullen de discussie over ras en intelligentie maar achterwege laten want dat levert onwelgevallige feiten op.
En uw pre-occupatie met boeren kunt er ook gerust buiten houden. Er zijn andere groepen die eerder in het oog springen bij inteelt. U lijkt me wel zo'n typsiche koningshuis fan, zo met een vlaggetje langs de weg?
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 13:52:
Zoals in Marokko inteelt vaker voorkomt bij boeren, komt het ook veel vaker voor in Nederland bij boeren. In mijn geboortedorp hadden we een hele 'familie' van mismaakte inteelt waar niemand wist hoe of wat. Alleen dat het allemaal inteelt was. Broer en zus en vader en zus en moeder en zoon inteelt. Heftige shit dude.
@Drembil | 05-08-22 | 14:00:
Ongetwijfeld. Maar zoals ik al aanhaalde op het platteland (dus ook in Marokko) zijn neef-nicht huwelijken de normaalste zaak van de wereld. Je hebt altijd nog extremere gevallen (zoals in mijn geboortedorp). Inteelt en incest komt relatief vaker voor in kleine gemeenschappen op het platteland. Dat is gewoon een feit.
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 14:03:
Nou. Allemaal hefig inderdaad.
Maar er zijn wel meer landen waar het aandeel boeren hoog is en toch staat Marokko in de wereldtop met de hoogste inteeltfactor. Net als veel Arabische landen waar overigens veel minder boeren zijn (nou ja olieboeren niet meegerekend). Of de inteelt onder onze Marokkaanse 'boeren' in de steden (hoewel die vaak ook wel plantjes verbouwen en in zekere zin toch boer zijn).
Nee, het is vanwege het platteland en boeren. Duidelijk.
Het zal door het ingeteelde christendom komen. Inderdaad laten wij hier over ons lopen. In andere regio's accepteren ze dat niet en kan je er niet komen wonen en kan je nog geen schuur bezitten. Als je iemand zou willen trouwen moet je die meenemen en kun je je niet daar vestigen.
het zit hier vol met expats die korting op de belasting hebben en zich wle mogen vestigen en vastgoed bezit hebben. Dat is voordelig leven. Als puntje bij paaltje komt ga je natuurlijk niet weg vanwege de kinderen en heb je vele tonnen meer netto in de pcoket dan een Nederlander.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 14:18:
Ach ja, je moet het weer hebben over de "Arabieren" en vergeet voor het gemak dat het net zo erg, of zelfs erger is bij bepaalde sektes van christenen en joden. O.a. vooral protestanten en chassidisch joden. Die dubbele standaard begint me tegen te staan.
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 14:47:
U beweert iets over Arabieren (en Marokkanen) en ik wijs u slechts op een tegenspraak.
Lees nou eens aandachtig de eerste zin van de samenvatting van het onderzoek en laat u nou eens - voor een keertje - niet overmannen door allerlei plaatsvervangende opwinding, oeverloze whataboutisms of verongelijkte onderbuiksentimenten.
"Consanguineous marriage is traditionally common throughout Arab countries."
Is het gelukt Theo?
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 15:07:
Dat is toch ook gewoon zo. Ook bij joden en christenen en dan met name protestanten.
Het verschil is dat jij een stigma wil gooien op Arabieren terwijl het niet gebonden is aan een religie, of zelfs volk. Het komt wel vaker voor op het "platteland" en in kleinere "gemeentes" dan in steden. Je pikt selectief jouw eigen waarheid terwijl de werkelijkheid anders ligt.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 15:07: tja , Theo ..
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 15:53:
Ja, ome Theo. Vooral blijven hangen in uw anekdotische gelijk en verontwaardigd doen. Inteelt komt inderdaad ook voor bij Christenen en Joden, heel goed. Alleen statistisch gezien overweldigend veel meer in die delen van de wereld waar Arabieren wonen. commons.wikimedia.org/wiki/File:Globa...
Mijn waarheidsvinding kunt u stigmatiserend vinden maar ik maak andersdenkenden niet uit voor verrader, racist of fascist. Da's meer uw talent.
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 12:57: Groene en blauwe ogen bij marokanen? Nog nooit gezien waarschijnlijk ben je in de war met turken.
@A.I. van Dee | 05-08-22 | 17:14:
Nee, maar andere mensen wel.
www.quora.com/Are-there-any-descendan...
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 17:10:
Turken, Indiërs, Iraniërs, Pakistanen, Sub-Sahara Afrikanen en zelfs Noord-Afrikanen zijn niet exclusief Arabieren of zelfs Islamitisch.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 13:06: Ik heb een bloedhekel aan jazz dus dan ga ik die muziek uitsluiten.
@Verbandmeester | 05-08-22 | 19:04:
Dat lijkt me sterk, u luistert er niet naar of wilt niet gedwongen worden er naar te luisteren. Maar stel dat u wel gaat uitsluiten en niet wil dat dochterlief met een jazzpianist thuiskomt: dan nog kan niemand u racisme, white privilege en slavernijschuldigheid verwijten. Die begrippen zijn inmiddels zo 'weaponized', gepolitiseerd en beladen geworden dat ze een hindernis zijn voor een meer harmonieuze samenleving.
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 18:58:
Dus een statistisch groepsgegeven is pas significant als het exclusief is. Dat mag u vinden natuurlijk.
Orban behoort tot de magyaren, hetgeen een etnische groep is, een trotse etnische groep met een strenge moraal en oude tradities . Met dat in het achterhoofd is Orbans uitspraak te duiden en niet met een gemakzuchtige rascisme kreet van menseen die niet beter weten, want weer zijn zij de racisten.
Ook gewoon import, allemaal steppevolk wat deze kant uit is gekomen.
Veel inteelt ook, in die groep?
Het NOS journaal noemt Nancy Pelosi "een Amerikaanse politicus".
Hoe noemen zij Vara Bergkamp dan?
een blamage van een kamer voorzitter
"Vara" Bergkamp, lol!
Op tweekamer.nl staat "a Dutch politician".
Ik noem het NOS en propagandamedium.
@pibasso | 05-08-22 | 12:51: ze is van Marokkaanse komaf. Net als Arib.
Een Nederlandse politica?
Het is zo tegenstrijdig allemaal. Een "great reset" is wezenlijk een globalistische ingreep. En de Woke-ideologie is ook wezenlijk een globalistische.
Als je Hongaren mixt met een ander ras, krijg je nakomelingen die halve Garen zijn.
Ze praten ook heel raar, leggen het accent steevast op de eerste lettergreep.
Als je ze mengt met Hollanders, krijg je Holgaren.
Dupont kan daar garen bij spinnen; prima spul om kleding van te weven en slaapzakken van te maken!
Isoleert als een malle!
Trump (= Bonkers Bonespur) heet eigenlijk Trumpf. Grootvader en moeder was een Duitscher die in USA brothels exploiteerde en later met zijn fortuin niet terug mocht naar Duitsland vanwege militaire dienst ontduiking. Het is wel waarschijnlijk dat Trumpf als zoveel Duitschers Oost-Blok bloed in de familie heeft gebracht. Wellicht wel Hongaars.
Bonkers doet liever alsof hij Schots is, vanwege zijn moedertje.
@AntiZanicz | 05-08-22 | 13:16:
Nope.
en.wikipedia.org/wiki/Drumpf
@Theodorus.Goldbach | 05-08-22 | 13:35: hoezo, 80% van de stamboom ontbreekt.
@Drembil | 05-08-22 | 14:02: hahaha, 30.000 leugens in 4 jaar is niet te evenaren. Greatest liar of all time. Worst president too. Opa zat in de brothels en de familie is vooral Duitsch.
@AntiZanicz | 05-08-22 | 14:30: "Ons" koningshuis ook.
Ja, die cartoon geeft de kern wel goed weer. De meeste mensen verwerpen de wereld die door globalisten getracht wordt op te tuigen.
Tsja, totdat je je beseft dat Trump wordt gesteund door Koch industries en andere globalistische bedrijven die eigenlijk alleen maar willen plunderen.
stel u zou in een multiverse parallele dimensie moeten kiezen tussen Kaag als uw MinPres of Orban. Wie behartigt uw belangen en wie helpt uw belangen naar de kloten/punani
Ben ik een Palestijn?
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 12:38:
Enige juiste antwoord.
Beiden zijn slaafjes van een buitenlands rijk: Moskou en Brussels, lood om oud ijzer.
Zelfs al was je Palestijns, dan nog zou Kaag je belangen niet behartigen maar misbruik van je maken. Je achtergrond is slechts een alibi voor haar om over jouw rug mooie sier te maken terwijl ze je bestelt van je verworvenheden.
Kaag is niks, Orban is iets.
Prachtige cartoon. Is geen reset voor nodig. Gewoon de touwtjes uit de handen van de EU dictatoren grissen en terug naar het normale menselijke leven.
Niks mee fout idd.
Laat het waarheid worden.
Cartoon in lijn met wat Walt Disney en de Efteling laat zien; sprookjes.
Mijmeren bij pastorale plaatjes. Wat schieten we ermee op?
@Risingson | 05-08-22 | 12:54:
Nee helemaal precies andersom. Walt Disney is compleet gek geworden (lees: woke) De Efteling heeft er ook een handje van.
Als ik die cartoon zie, dan moet ik meteen denken aan die visioenen van appeltjesgroene velden dat Mariko Peters ons voorhield. Wat is er van Mariko geworden overigens?
De laatste tien jaar van de wereld verdwenen die kinder ontvoerster
Geen chocoladeletters van Tony Chocolonely dit jaar, iets met chocoladerantsoenen?
Ze hebben de Sint in het GROEN gekleed op de foto.
Het gore lef!!!
Blijkt maar weer dat Tony Chocolonely niet meer is dan marketing, de chocolade komt van het Belgische Barry Callebaut, vloeibaar in bulk naar Tony. Even in een vormpje gieten eigen etiket erop en 200% er bovenop want “slaafvrij”.
@MargauxGrandCru | 05-08-22 | 12:41:
De grootste chocoladefabriek ter wereld.
@Mr_Natural | 05-08-22 | 12:46:
Barry Callebaut is de grootste.
@Mr_Natural | 05-08-22 | 12:46: Doe mij maar Galler in Luik, de eigenaar verkocht zijn fabriek aan de sultan van Oman en 48 procent van de aandelen naar zijn werknemers die voor hem werkten.. mooie pik dus duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.. www.galler.com/nl/onze-engagementen/h...
@MargauxGrandCru | 05-08-22 | 12:55:
Dat zeg ik.
Google is hier niet echt duidelijk over, maar het Hongaarse woord voor redneck zou wel eens paraszt kunnen zijn. Klinkt als parasiet dus ik reken 'm goed.
The Good Reset
The Bad Reset
The Ugly Reset
Elkaar wantrouwend aankijkend, terwijl de camera in een elegante cirkel er omheen draait. Muziek met veel fluit. Blondie, Angel Eyes en Tuco. Sad Hill Cemetery. Hiyaa.
Nee? Ok jammer.
Die rasies-uitspraak is wat dommig en erg vorige eeuw en de eeuw daarvoor en daarvoor. Maar Orban heeft wel mooi grenzen gesloten toen de nood aan de man was in 2015. Zo krijgt 'ie een eencellige als ik aan z'n kant.
Het mag gewoon allemaal wat minder. En als de linksliberale elite (een echt iets) het consistent verzaakt te doen doneren ze het monopolie op dat vlak aan de Orbans van de wereld.
Ik vond vroeger de Ben Liebrandmixen ook al niks. Sindsdien een afkeer van de meeste mixen.
Als je doelt op de Grandmixes die hij heeft gemaakt (jaren '90 20 eeuw vooral), hoor ik graag de betere alternatieven voor mixes uit die tijd.
Ik wel, had de eerste helft van de jaren 80 elke vrijdagnacht een bandje klaar. Wat Ben toen deed is disconmummers aan elkaar naaien, liet het verder grotendeels origineel. Maar wat ik gisteren hoorde deed ik m'n radio bruusk uit. Iemand was Eurythmics Sweet Dreams aan het verkrachten ; versneld, zwaardere beat eronder, wat gepingel van een synthesizer erbij, gewoon om te kotsen. Als je "boomer" muziek te traag vindt creëer en luister je maar naar je eigen rotzooi.
Ken je die mop van de gekken (Orbán en Trump)??
Ze zijn zo gek als een deur!
Godverdomme wat grappig. Je moet komiek worden joh.
@eerlijke joop | 05-08-22 | 12:35:
Ik had hem net iets anders gemaakt.
Ken je die mop van de gekken (Orbán en Trump)
Het zijn deuren.
de één is een totaal ongeschikt en onbenul en de ander is betrekkelijk slim, steelt het land arm en is aan de macht dankzij popu technieken.
Weet Orban dat echte ariers Hongaren ook als inferieur zien? Ik zou hem nog niet eens mijn schoenen laten poetsen als ik de puurheid van het blanke ras zou nastreven.
*Proest*
Het zijn zigeuners en die jatten uw schoenen.
Vandaar dat Hongarije tijdens WO2 aan de kant van Duitsland vocht.
@Asteroid-B612 | 05-08-22 | 13:02: Japanners en Italianen ook. Voldoen nu ook niet bepaald aan het arische ideaaltype van blond haar en blauwe ogen.
@BobDobalina | 05-08-22 | 13:23: Volgens sommige aanhangerTs van de nazistische rassenleer zouden Italianen weliswaar niet geheel voldoen aan het Noordse ideaaltype, maar er toch een soort van Mediterrane variant van zijn. Toen Joseph Goebbels himself, geconfronteerd met de vraag waarom hij zelf fysiek niet voldeed aan de volbloed Arische maatstaven, zou hij (toch best gevat) geantwoord hebben : "Ich bin ein nachgedunkelter Schrumpfgermane !". Hitler zelf was echter niet bijster onder de indruk van de Japanners die zeer klein van stuk waren. Na afloop van een vergadering met een aantal Japanse diplomaten en militaire attachees liet hij zich ontvallen "Ik had het idee dat ik met een stel kwetterende kleine aapjes aan tafel zat !". Generalissimo Franco, ook een schoft eerste klas natuurlijk, had Spanje wel heel gewiekst buiten aansluiting bij de as-mogendheden gehouden. Dit tot grote woede van de Fuhrer, die zijn pogingen hem hiertoe te bewegen uiteindelijk maar opgaf, en radeloos verzuchtte "Ik laat nog liever vier kiezen trekken dan dat ik nog eens met die man aan tafel ga zitten". Over onze prins Bernhard Sr. had de Fuhrer te melden : "Die schaamteloze opportunist ! Die gigolo !"
@BobDobalina | 05-08-22 | 13:23: Met Hongarije lagen de zaken toch ietsje anders, vermoed ik. Allereerst omdat Hongarije tot 1918 deel had uitgemaakt van Oostenrijk-Hongarije, en meermaals oorlog had gevoerd tegen Frankrijk, de aartsvijand van Hitler. Na onafhankelijkheid van Hongarije werden er steeds stukjes van het land afgeknabbeld, en andere stukken kwamen er weer bij (Kroatie hoorde zelfs bij Hongarije op een geven moment), dus in Hongarije leefden vele ethniciteiten, die allemaal verschillende talen spraken, waaronder ook een aanzienlijke groep Duitstaligen, de Ungarndeutsche, of Donauschwaben. Sterker nog, Duits zou er begin 20e eeuw nog de lingua franca geweest zijn. De nazi doctrine "Heim ins Reich" volgend, d.w.z. het concept dat alle Duitssprekenden minderheden een volksgemeenschap zouden vormen hoorden die er gewoon bij. En moesten worden ingelijfd bij nazi-Duitsland. Aangezien de Hongaarse politiek tussen 1918 en 1939 zeer anticommunistisch en extreem nationalistisch van aard was zal de Fuhrer de Hongaren eerder beschouwd hebben als waardevolle bondgenoot dan als "inferieur" ras, denk ik.
@Asteroid-B612 | 05-08-22 | 15:14: mooi stukje geschiedenis. Ik denk dat de moffen het niet zo nauw namen met hun rassenleer voor de greater good. Of misschien bestond er wel geen consensus, maar ik vermoed dat de hardliners toch hun ral-kleurenwaaier gebruikten. Hoe dan ook, ik vermeng me liever met een lekkere Zuid-Amerikaanse dan met een Hongaarse.
@BobDobalina | 05-08-22 | 17:24: It's all pink on the inside.
NO EMF waves betekent dat de heilstaat gedeëlectrificeerd wordt?
het maakt wel duidelijk dat schijnbaar normale mensen volstrekte waanideeën hebben.
Ik begrijp er niks van.
"We are willing to mix with one another, but we do not want to become peoples of mixed-race"
Als de Hongaren hier in meegaan en dit 1 van de hoofdredenen is om Orban te herkiezen; zijn alle Hongaren dan NAZI's of is dit dan een mooi voorbeeld van Democratie en zelfbeschikking?
Ik denk allebei een beetje.
Zou het niet zo zijn dat ze goed en veel gekeken hebben naar de gevolgen binnen de landen waar mixed races al een tijdje speelt.
En de conclusie die ze trekken is dat zij die gevolgen niet willen in hun land?
Hoef je niet meer over Nazi of democratie te spreken.
Hangt er vanaf aan wie je het vraagt.
Orban zit vooral in de politiek om zo inkomende EU gelden toe te eigenen. Kiezers stemmen op hem vanwege de kinderbijslag en om zo wellicht buitenlanders en zigeuners buiten te houden. Van de EU gelden zien ze nooit wat.
Vreemd genoeg stallen de oligarchen en Orban hun vermogens wel in het beschaafde deel van Europa. De families mogen er ook huizen hebben en wonen. Hoe kan dit allemaal. Vreemd genoeg hebben ze in België tientallen miljarden geblokkeerd. Stef BLok is hier nooit aan een miljard gekomen en alles veel te laat.
Dat laatste natuurlijk. De Hongaren moeten doen zoals ze het zelf het liefst hebben.
@AntiZanicz | 05-08-22 | 13:05: uw gedaas wordt stilaan vervelend.
@kokenrel | 05-08-22 | 14:05: de stille lezer die het uitspelt. daar doen we het voor. Of de trouw st putinsburger.
De grote leider van Europa.
Van mij mag er nu wel een fikse rem op de inkomende mix
Dat plaatje van "the good reset" kan nooit in Nederland zijn, er rijdt een happy farmer in. Of zou bij the good reset bedoeld worden dat rutte en zijn hele zooitje dan opgerot is?
Die zijn onder de grond gestopt op de tekening
Ik mis een nucleair vliegkampschip op die cartoon.
Op het balatonmeer?
@Sinterbikske | 05-08-22 | 12:30: Bijvoorbeeld. Of op de Donau.
Ja, daar heb ik trek in!
*big americans texas op boodschappenlijst schrijft*
Dat is echt heel goor spul. Ga je dat echt eten?
Mijn labrador is hoogbegaafd.
Wie helpt mij?
Je labrador want die is hoogbegaafd, maar is hij ook praktisch.
@MargauxGrandCru | 05-08-22 | 12:11: Hij doet mijn belastingaangifte, dus ik zeg ja.
Ik kan mijn labrador voorbij sturen, kan hij jou labrador leren autorijden. Die van mij komt alleen avonds nog naar huis.
Mijn Jack Russell kan worteltrekken.
Die van mij heb ik naar de universiteit gestuurd, om wat dommer te worden.
Zit nu in de praatgroep met de as. politici !
Helpt, wil nu alleen nog maar zakgeld.
Ik kan niet meepraten.
Ik ben personeel.
@Joris Beltsin | 05-08-22 | 12:28: mijn Kaartje ook
Iedereen is een mix, ga zelf naar de hel.
REAGEER OOK