Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Unieke mensen verdienen unieke namen

Gefeliciteerd iedereen!

Want u bent zo lekker anders...


Toch knap dat dit land steeds voller wordt en iedereen tevens steeds unieker. Want u bent niet zoals de rest, niet zoals de massa; u bent anders dan anderen, een volkomen origineel sneeuwvlokje in een monotone lawine van slaafse uniformiteit. U drinkt geen koffie, maar een aeropressed iced caramel cloud macchiato met vlokken, u rijdt geen fiets, maar een Moof of een fatbike, u bent geen man of vrouw, maar een intersekse non-binaire otherkin die het gevoel heeft dat het in de verkeerde provincie is geboren, uw sterrenbeeld bestaat volledig uit onontdekte hemellichamen en u draagt geen kleding, maar creatieve stoffen fashionstatements die zijn gemaakt door fairtrade kinderen zonder inbreuk te maken op andermans cultuur. U bent zo bijzonder dat u nog nooit meedeed met verkiezingen, omdat u niet in een stemhokje geplaatst wenst te worden. En zomaar de achternaam van uw vader of moeder overnemen is veel te gewoontjes voor een uniek wezen als u. Dat moeten minstens beide namen zijn, want anders is het vrouwenonderdrukking danwel vaderontkenning. Gelukkig is daar een kabinet dat met u meedenkt, want nu hoeft u niet langer te kiezen tussen Greta de Jong of Greta Williams, maar wordt het Greta De Jong Williams of Greta Williams De Jong. En als uw moeder al een dubbele naam had, zoals Williams-Brulbeer, dan wordt het Greta Williams-Brulbeer De Jong. Dus als u een dochter krijgt, kan die ook beide namen kiezen en wordt het Zilver Williams-Brulbeer De Jong Hendriksen-Bergman, enz, enz. Unieke namen voor ongekend unieke wezens. Iedereen een troostprijs voor deelname aan het leven, want wat zijn we toch allemaal godvergeten speciaal. 

Reaguursels

Inloggen

Ik voel me zo uniek dat ik erover denk een tattoo te laten zetten.

Zenzeo | 30-06-22 | 20:45 | 1

Nadenken over iets is tegenwoordig behoorlijk uniek.

aflaatverkoper | 30-06-22 | 21:09

Hel woke allemaal, mooi om te zien dat normaal doen er niet meer bij is. En dat terwijl 99,999% van die malle wappies zelfs met de raarste oprispingen nooit zal opvallen in de enorme meute gelijkgestemde wappies. Enig verschil met normale mensen: Tegen de tijd dat hun broze, gekwetste ego's accepteren dat ze eigenlijk maar heel normaal zijn, is het het te laat en kunnen ze een carriëre (of zlefs maar een normale vent) compleet vergeten. Weer een leven dat uitgaat als een nachtkaars, en het nog raar vinden dat half nederland in een gekkenhuis zit.

Homer P. Simpson | 30-06-22 | 18:33

Wat is er mis met ouderwets een dartpijltje gooien richting het namenboekje voor de nieuwe luierschijterd?

Cadaver | 30-06-22 | 18:02 | 1

Zo schreven de Beatles hun teksten. ('Beatles'... 'Béatles', hmm...)

Sans Comique | 30-06-22 | 18:47

Maar wel op vrijdagmiddag allemaal door de file naar Groots met een zachte G om mee te zingen met 10.000 gelijkgestemden en allemaal dezelfde tattoos.

PikInLilly | 30-06-22 | 16:32
-weggejorist-
tis_wat | 30-06-22 | 15:38 | 1

Ik wil zo'n superduperlange achternaam die in geen online veld meer past maar dan wel als voornaam gewoon Bob. Of Bep.

Taeckeltje | 30-06-22 | 14:29

Tja, zo'n Franc Weerwind (Frank wie?) moet ook af en toe een windje laten om relevant te zijn als minister van Rechtshuppeldepupdinges...

WasHetMaarMakkelijk | 30-06-22 | 14:26

Achteraf bekeken denk ik dat het nationaal socialisme nooit goed van de grond is gekomen.

Snertjong | 30-06-22 | 13:58

Ook leuk wanneer de familie "van den Heuvel tot Beichlingen, gezegd Bartolotti Rijnders" kruist met "de Vos van Steenwijk genaamd van Essen tot Windesheim" (deze namen bestaan) dan word het: "van den Heuvel tot Beichlingen, gezegd Bartolotti Rijnders de Vos van Steenwijk genaamd van Essen tot Windesheim" dan nog een dubbele voornaam erbij en klaar.

gijnsteel666 | 30-06-22 | 13:33 | 2

Wacht maar tot er kleinkinderen komen!

radiatorknopje | 30-06-22 | 14:36

En hoe meer generaties verder, hoe leuker het wordt. Wat dan? Komt de overheid met subsidie voor mensen die het naambordje bij de deur niet meer kunnen betalen?

Nuuk | 30-06-22 | 18:14

Geinig voor Woke People die dubbele achternamen, maar nu doemt het volgende probleem op: Welke achternaam komt voorop te staan?

gijnsteel666 | 30-06-22 | 13:28 | 1
-weggejorist-
Flapoor | 30-06-22 | 14:00

Het enige speciale in mijn leven is af en toe een frikandel speciaal.

_pacman_ | 30-06-22 | 13:24 | 1

Curry of ketchup?

Sans Comique | 30-06-22 | 20:04

Weer een belangrijk probleem aangepakt. Gaat goed zo.

fail | 30-06-22 | 13:24
-weggejorist-
DorothyKesler | 30-06-22 | 13:10

Hey Vlad,

waar blijft dat bombardement op onze kust?

Dit land is echt beyond repair... En daar gaat u straks die kilometerheffing voor betalen. Zodat we nog meer verkapt werklozen bij de overheid kunnen aannemen, want dat ambtenarenleger is er kennelijk alles aan gedaan om zichzelf in stand te houden.

Niet te geloven dit...

el burro | 30-06-22 | 12:55

Er is nochtans maar 1 Knoezelbos…

Knoezelbos | 30-06-22 | 12:54 | 1

Daar wonen de konartel en de knijsterbek?

Sans Comique | 30-06-22 | 20:05

Wat kunnen we onszelf gelukkig prijzen met deze politici.
Het beste kabinet sinds de 80-jarige oorlog.
De belangrijkste zaken worden opgelost in een vingerknip.
Applaus voor Franc Weerwindt van Voren in ‘ t Veld.

Ruimedenker | 30-06-22 | 12:53

Denk aan de werkgelegenheid. Kansen!

Harrie-Couvert | 30-06-22 | 12:47

Leuk voor over 3 generaties als alle kindjes dan 6 achternamen krijgen (en 12 als ze gaan trouwen). Computers gaan compleet over de flosh.. digitaal paspoort krijgt geheugenproblemen.

Ouwe Semelaar | 30-06-22 | 12:42

Las gisteren dat op gebied van kapsels, de verwijfde look voor mannen momenteel helemaal hot en hip is. Ik ga er vanuit dat dit enkel in stedelijke gebieden geldt.

Zoelense Hobbyboer | 30-06-22 | 12:35

Ik las onderkin.

Kameraansteker | 30-06-22 | 12:30

Ali B, K, C, B, H. ???

upgent | 30-06-22 | 12:30 | 2

Gewoon Ali A t/m Z. Klaar.

Cor Netto | 30-06-22 | 12:49

@Cor Netto | 30-06-22 | 12:49: maar die wonen al in Ter Apel.

Coolcalmcollected | 30-06-22 | 13:04

Hoe gaan ze dat in Urk regelen?

san-taa-tum | 30-06-22 | 12:20 | 1

Vrij eenvoudig. 1 a 2 achternamen en je hebt 6 generaties te pakken.

Hendrik_Ijzerbroot | 30-06-22 | 13:06

Lekker dan! Woon je in Volendam, en dan heet je ineens Tol-Tol-Tol-Kwakman-Tol-Tol.
Mwah, blij dat ik er niet woon, en dat ik niet divers genoeg ben.

tis_wat | 30-06-22 | 12:19 | 2

Wordt eigenlijk dan weer eenvoudiger: Tol3Veerman2.

Moresnetunited | 30-06-22 | 12:30

Noem je kind dan gewoon naar de voetbaluitslag: Jan 3-2

Zoelense Hobbyboer | 30-06-22 | 12:38

Je ziet het nog niet vaak, maar wat kan helpen is een tatoeage.

fokkewoelf | 30-06-22 | 12:15 | 2

Als je iets bijzonders wil kun je een tribal overwegen (als man / hij / hem) of een aard gewei voor de overige letters in de letterbak.

_pacman_ | 30-06-22 | 13:26

Kinderen horen gewoon de naam van de papa te krijgen. Dat is nl het enige dat je als vader hebt omdat je nooit helemáál zeker bent dat je echt de vader bent.

wilmeister00 | 30-06-22 | 12:15 | 1

A child is its mother's baby, and its dad's maybe.

Louter Leuter | 30-06-22 | 12:19

Wij hebben een heel mooi systeem.

Iedereen heet Kaas en aan de hand van hun bijnaam weten wie het is. Jonge, oude, 30 plus etc.

Mij noemen ze 150 plus Kaas.

Kaas de Vies | 30-06-22 | 12:08 | 3

Gaat ook niet werken, veel te verwarrend, want bent u nu Plus Size Model kaasmeisje, of Fat Size Model kaasmeisje?

Zoelense Hobbyboer | 30-06-22 | 13:01

Patricia is Muziekkaas?

Sinterbikske | 30-06-22 | 13:09

Is er ook een tenen? Of een kop?

Badd Pritt | 30-06-22 | 13:59

En u bent? Ah, mevrouw Windjes-Ruiker, komt u verder, de psycholoog is net klaar met de vorige patiënt.

Sinterbikske | 30-06-22 | 12:06

Heeft weinig met 'speciaal' te maken, maar veel met gelijkheidsdenken.
Zie sowieso het probleem niet. Half Nederland loop al met een 'artiestennaam' rond. Als je jezelf zo uniek vindt, dan plak je toch gewoon zo'n unieke artiestennaam op je voorhoofd? Zoiets als 'S10' of 'Lucky Fonz III' , of 'Tafkap' (the artist formerly known as Piet)?

Schoorsteenveger | 30-06-22 | 12:05 | 1

Carolien Ellemeet-bukniet,Annefloorkwijtinga- zonderkompas,sjoerdsjoersma weetikveel

Coolcalmcollected | 30-06-22 | 13:01

Vrijwel niemand is speciaal, allemaal figuranten zonder relevantie.

HerzlichWillkommen | 30-06-22 | 11:58

Met als gevolg dat het kind van je kind moet kiezen uit 4 namen. Omdat jij zonodig behoefte had om de naam van vader en moeders mee te geven.

B2 | 30-06-22 | 11:57

Mijn naam zegt het allemaal.

Zemko | 30-06-22 | 11:55

Dat zal een behoorlijke lap tekst worden over een aantal generaties.

ratelaar | 30-06-22 | 11:55
-weggejorist-
Boterzacht | 30-06-22 | 11:54

Mijn kleindochter wordt alleen door familie .. moppie.. genoemd. Ging haar van school halen, wist ik haar geboortenaam niet meer, omdat we die nooit zeggen binnen onze familie. Gelukkig riep ze oma en mocht ze mee.

gato | 30-06-22 | 11:52

Dat gezeik met de naam van je moeder werkt ook maar 1 generatie terug, want je moeder heeft de naam van haar vader aangenomen en haar moeder ook weer van haar vader, kortom; het is sneue symbool aandachttrekkerij en zoals vrijwel alles bij woke, ontbreekt iedere vorm van logica.

Kukooo1 | 30-06-22 | 11:51 | 4

@alexanderpechtold | 30-06-22 | 12:03: Mijn tweede voornaam is Reina, beginnen ze gelijk te buigen, zelfs te doktoren. Altijd lachen. Denken dat ik prinses ben.

gato | 30-06-22 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap dat namens als Jan, Klaas, Pieter of Mariska en Inge niet meer kunnen als je kijkt naar het aantal strafbare feiten dat door deze 'naamdragers gepleegd wordt

litebyte | 30-06-22 | 11:51

In ons dorp heb je een paar variaties met Berg, een vriend van me (van den) is verloofd met een van de.

Hun kleinkind: Jopie van den Berg-Berg Van de Berg-van den Berg

Spaanders | 30-06-22 | 11:50 | 1

Jopie gha

dorstig! | 30-06-22 | 12:01

Mag hoor, ik heet Buk van mijn achternaam
en mijn vrouw van buiten Nederland heet Kake,
kom maar op met die dubbele achternamen!

Sloeberman | 30-06-22 | 11:50 | 1

My name is Buck, and I'm here to ...

horsteknots | 30-06-22 | 11:54

Het is veel makkelijker en overzichtelijker wanneer iedereen alleen met zijn Burgerservicenummer wordt aangesproken.

Glasgow Argus | 30-06-22 | 11:50 | 2

Rutte wordt dan 000000000.

Wattman | 30-06-22 | 12:00

Mag dat 999999999 worden? Want hogere cijfers mogen gekraakt worden door lagere (Tompoes en de krakers)

Lu_Tze | 30-06-22 | 13:02

Zal toch wel meevallen?
De namen van reaguurders hier bij GS zijn toch ook keurig?

Kapitein Sjaak Mus | 30-06-22 | 11:49

Wat een onoverzichtelijke bende gaat het worden...

Volg dan het model van de Spanjaarden, altijd dubbele achternaam. Het eerste deel is daar de eerste achternaam van de vader, het tweede deel is de eerste achternaam van de moeder.

Wel zo handig als iedereen dezelfde setup gebruikt in het land, al dan niet voor stamboomonderzoek in de toekomst.

oh no | 30-06-22 | 11:49 | 3

Beter het Portugese systeem. Eerst de moeder, dan de vader. En eigen zou ik dan willen pleiten om alleen de naam van de moeder door te geven. Van de “vader” moet je altijd maar afwachten of die wel echt de verwekker was. Die realiteit wil ook maar niemand onder ogen zien.

Bigi Bana Boy | 30-06-22 | 11:52

@Bigi Bana Boy | 30-06-22 | 11:52: in bepaalde kringen in de maatschappij komt dat relatief vaker voor ja.

dorstig! | 30-06-22 | 12:03

Ik had al een heboel combinaties die vast niet mogen van ons Joris.

uisge baugh | 30-06-22 | 11:45 | 2

Ben net weer op vrije voeten na mn derde maand in celblock D , onverbiddelijk is Joris kiek uut.

alexanderpechtold | 30-06-22 | 11:50

Iets met van die Afrikaanse klikgeluiden lijkt me ook wel iets. Wordt wel even oefenen, maar dan heb je ook iets unieks.

Ruikbaard | 30-06-22 | 11:50

"Dat moeten minstens beide namen zijn"
Betrapt, Louis Hamilton-Larbalestier ......

Der Schnitzeljäger | 30-06-22 | 11:45

Misschien dat het niet hardop gezegd mag worden maar de unieke voornamen komen veel voor bij sociaal zwakkere gezinnen met een laag IQ.
Dat gaat nog leuk worden als die ook een unieke achternaam mogen gaan verzinnen.

Osdorpertje | 30-06-22 | 11:44 | 3

Ik vind de Amy's, Cayden's, Jayden's etc al genoeg

Der Schnitzeljäger | 30-06-22 | 11:47

Namen zijn bewezen verbonden aan sociale klasse.

Bigi Bana Boy | 30-06-22 | 11:53

@Osdorpertje: Dat mag inderdaad niet, maar klopt wel, mijn vrouw is docent en kan dat bevestigen.

Buiten dat, ik ken iemand die internationaal iets met vliegtuigen doet. Zijn ouders hebben hem vrij vertaald Lul genoemd. Nu komt het mooie: hij wil dat niet veranderen.

Zoelense Hobbyboer | 30-06-22 | 12:55

Volgens onze regenten hebben we allemaal dezelfde achternaam: Schaap.

Het Licht | 30-06-22 | 11:39 | 2

Eerder melkkoe.

Ing. eslapen | 30-06-22 | 11:46

Neem aan dat je Mak-Schaap bedoelt? Wel sjiek met een dubbele achternaam ;)

oh no | 30-06-22 | 11:50

Ik wil mijn kinderen prinses noemen.

TheseDays00 | 30-06-22 | 11:39 | 3

Wie houdt je tegen?

knutsel_ | 30-06-22 | 11:48

Ook de jongens.
Het GS inclusiviteitswisselbidet is voor TheseDays00 !

Kapitein Sjaak Mus | 30-06-22 | 11:52

Ik heb 2 dochters. Ga weg met je inclusiviteitsgeneuzel.

TheseDays00 | 30-06-22 | 13:08

Hoe je een heel artikel vol kan schrijven over echt helemaal niets :-)

HarmenB | 30-06-22 | 11:37

Op zich wel lachen natuurlijk als je straks achternamen krijgt als Blind-de Mol, Prins-Hendriks, Groen-Bos, De Leeuw-Koning.

Bigi Bana Boy | 30-06-22 | 11:33 | 4

@Bigi Bana Boy | 30-06-22 | 11:54:
Gaat na een paar generaties wel steevast mis, dat wel.
Houthandel Van Steen op de Overtoom te A'dam, Autobedrijf Roest, Belastingadviseur Zwartjes en Zn.... Je blijft lachen met dat fenomeen, allemaal dankzij die ene vervelende franse dwerg met grootheidswaanzin. En dat zijn tegenwoordig zure snoepjes, jawel.

elfenstein | 30-06-22 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen

En dit hele circus wordt opgetuigd, omdat jonge ouders niet meer de vaardigheden hebben om er samen uit te komen en een keuze te maken?

Bataafje | 30-06-22 | 11:30

misschien nog moderner: Tussen hun 6e en 12e jaar mogen kinderen zelf een achternaam kiezen die ze leuk vinden, en tegelijk kiezen ze ook hun gender, hun geaardheid en hun huidskleur.

small_town_dude | 30-06-22 | 11:30 | 1

Dat zou wel wat zijn, een kind dat prins-pikachu gaat heten

Linke Soep | 30-06-22 | 11:36

Tegenwoordig is werkelijk alles een groot probleem. Achternamen waren tot voor kort - tot 10 jaar geleden? tot 5 jaar geleden? - nooit een probleem, afgezien van een paar namen die je kon laten veranderen als er er echt voor gek mee liep, of als je achternaam bv Hitler, Mussert oid was.

Nu moet iedereen zijn/haar eigen namen kunnen kiezen. Vandaag in de Volkskrant weer een pleidooi over twee volle pagina's om van Keti Koti - is morgen - een nationale vrije dag te maken - met daarin ook een pleidooi om achternamen van 'nazaten' gratis te laten veranderen:

"Er zijn nazaten in Nederland die de achternaam dragen van de plantagehouders die hun voorouders tot slaaf hebben gemaakt. Biedt die mensen de mogelijkheid om kosteloos van naam te veranderen.''

Nou ja, van mij mag het, hoor, maar dat verbeten 'pushen' van slachtofferschap begint me tegen te staan. Dat er elk jaar bij Keti Koti een kabinetsvertegenwoordiger door het stof gaat en zijn/haar grote spijt uitspreekt voor de slavernij, soit, dat is al haast traditie, maar ik heb met die slavernij niet zoveel: het bestond vroeger nou eenmaal, ja, en niet alleen 'witten' deden eraan. Het is een onderdeel van onze vaderlandse geschiedenis, een zwarte bladzij zo je wilt, maar ook weer niet heel veel meer dan dat.

Zo denken verreweg de meeste autochtone Nederlanders erover: ''Uit een peiling van EenVandaag bleek vorig jaar dat slechts een kwart van de Nederlanders van mening is dat Keti Koti een nationale herdenkings- en feestdag moet worden.'' En dat steekt de allochtonen. Het moet gvd grootser, iedereen zal er gvd aan moeten geloven; en een kabinetsvertegenwoordiger? Rot op, we willen gvd WA! (''Hij ziet daarbij een rol weggelegd voor koning Willem-Alexander.").

Ik lees nog net niet dat er op de avond voor 1 juli - vandaag dus - om 20.00 uur twee minuten stilte voor de 'tot-slaaf-gemaakten' gehouden moet worden. Maar een biertje zegt dat die eis vanaf volgend jaar ook deel gaat uitmaken van het 'eisenpakket'.

Dr_Johnson | 30-06-22 | 11:30 | 10

@Bigi Bana Boy | 30-06-22 | 11:43:
Daar heb je wel een punt. Nederlanders zijn van tijd tot tijd een volk van belerende vingertjes dat vergeten is dat ze rondloopt in een reeds lang volgescheten luier. En dan vertellen ze een ander dattie stinkt.
Maar misschien is dat gewoon menselijk.

LD69 | 30-06-22 | 13:09

@Dr_Johnson | 30-06-22 | 11:58:
Ik erger me ook wel aan dat opspelende slavernijverleden, toch zo'n 150 jaar geleden. Maar Indonesië van na WOII is wel onverwerkt verleden, lang geen voltooide tijd.

LD69 | 30-06-22 | 13:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Gvd ik heb al moeite om te onthoude dat iemand Jan Jansen heet. Nu moet ik een half woordenboek per persoon gaan onthouden.

Forwaards | 30-06-22 | 11:28 | 1

"Heeej gozer, lang niet gezien man!"
"Eeej darling, hoe is't nou?"
tips van een notoire naamvergeter, met wat oefening in pokerfaces trekken en doen alsof je precies weet wie je voor je hebt kom je er in 90% van de gevallen mee weg. De overige 10% heeft blijkbaar zo weinig indruk gemaakt de vorige keer dat je het écht niet meer weet, maar dat doet er dan ook niet meer toe. Omdraaien, andere random vreemdeling hartelijk begroeten, klaar mee zijn.

elfenstein | 30-06-22 | 11:33

En ik als database-beheerder zie de foutmeldingen van te lange achternamen in te kleine veldjes alweer op me afkomen...

de bartsmitridder | 30-06-22 | 11:27

Ik ben sowieso speciaal. Wie heten er allemaal Leptob?

Leptob | 30-06-22 | 11:27 | 1

Als ik echt rottigheid heb uitgehaald stel ik me wel eens zo voor, maar dat bedoele u vast niet.

elfenstein | 30-06-22 | 11:30

In Spanje werkt het al jaren, niet echt een probleem ondervonden toen ik daar woonde. Ieder kind 2 achternamen, Echter, als een vrouw trouwt krijgt ze de naam van haar man en vervalt de naam van haar moeder. Bij mannen niet. Dus daar gaan feministen zeker weer over vallen. Voordell is dat in ieder geval de kinderen dezelfde dubbele achternaam hebben als hun moeder, zolang die getrouwd blijft natuurlijk.

small_town_dude | 30-06-22 | 11:26 | 1

Mijn dochter hield gewoon haar moeders naam in Spanje en kleinkinderen mogen maar twee voornamen en krijgen de naam van de vader.

gato | 30-06-22 | 11:46

Ja, dat was vorige week, bedankt.

Wiezewalakristalix | 30-06-22 | 11:38

Kinderen zouden de achternaam van hun moeder moeten krijgen. Ten eerste omdat vrouwen ze negen maanden gedragen hebben, ze gebaard hebben en voor het grootste deel opgevoed hebben maar bovenal omdat de menselijke promiscuïteit een garantie is dat een flink deel van de mensheid waarschijnlijk een andere vader heeft dan ze zelf denken. Al die prachtige stambomen langs de mannelijke lijn kun je dan ook probleemloos is de open haard flikkeren. Mensen zijn altijd vreemd gegaan, nu en vroeger en die verzameling hoorndragers op je stamboom hebben waarschijnlijk geen enkele relatie met u, net zo min als u “familiewapen” niet van u is. U bent niet van adel maar afkomstig van een pauperfamilie en uw overgrootvader is niet die hoorndrager uit uw stamboom maar meer waarschijnlijk de melkboer of glazenwasser van over overgrootmoeder. Duidelijk?

Bigi Bana Boy | 30-06-22 | 11:25 | 3

Dochters de achternaam van de (biologische) moeder, zonen de achternaam van de (biologische) vader (of desnoods de naam van de moeder - mater certa est).

Groenstrook | 30-06-22 | 12:49

Hier spreekt een man met praktijkervaring ?

LD69 | 30-06-22 | 13:15

Ik ben niet uniek maar in NL hebben minder dan 10 mensen dezelfde achternaam. O ja, en een paard.

quigg | 30-06-22 | 11:22 | 5

Volkert? rare achternaam.

elfenstein | 30-06-22 | 11:26

Folkert

small_town_dude | 30-06-22 | 11:27

Buitenzorg

Bigi Bana Boy | 30-06-22 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel goed. En geen streepje gebruiken. Dat oogt zo armoedig.

Vula | 30-06-22 | 11:22

Gelukkig hebben we geen echte problemen in dit land en kunnen we het ons veroorloven bakken geld aan deze belangrijke zaak te besteden. Wie zit hier in godsnaam op te wachten? En wat gebeurd er met de naam na de vechtscheiding?

Vandeanderekant | 30-06-22 | 11:21

Mijn echte volledige naam bestaat uit twee lettergrepen. Kort maar krachtig.

Dit geneuzel met namen is alleen maar verwarrend. Hoe kun je nu zien van welke familie je afkomt en of je als vrouw getrouwd bent ja/nee? Dit is met een botte bijl de stamboom omhakken om in de deugende biocentrale te mikken.

Timide_Aso | 30-06-22 | 11:21 | 1

Ab Ba?

austinhealey | 30-06-22 | 11:59

Jezus. Was de ophef op? Wat een sneu stukje zeiken om het zeiken...

Enter Yeti | 30-06-22 | 11:20

Het is tegenwoordig ook geen Jantje Smit meer maar Jan Smit en geen Ryanne maar Raven.

thanseeuwen | 30-06-22 | 11:20

Allemaal sneeuwvlokjes die tot in de lengte der dagen hun naam mogen spellen.
¯\_(ツ)_/¯ hoe spel je dat?
Veel succes met je unieke naam.
In heel Nederland (er ver daarbuiten) weet iedereen tenminste hoe je Osdorp moet spellen, dus geen unieke naam voor mij A.U.B.

Osdorpertje | 30-06-22 | 11:19 | 1

Je moet de groente van Osdorperwtje hebben!

VP732 | 30-06-22 | 11:22

Dat gaat handig worden op voetbalshirts, maar een voordeel is dan weer dat bij een bepaalde groep voetballers de vader vaak onbekend is.

small_town_dude | 30-06-22 | 11:19

Dus het kabinet is er dan eindelijk in geslaagd om een (!) niet-bestaand probleem op te lossen?
Goed nieuws!

Gaat het kabinet dan nu een begin maken met het nadenken over de samenstelling van onderzoekscommissies; die binnen 12 jaar met suggesties in de richting van het aanstellen van Task Forces komt; die met een advies zal komen om reële problemen inzichtelijk te maken?
Ik wacht in spanning af!

*tumbleweeds tellen gaat*

Dandruff | 30-06-22 | 11:19 | 1

Je moet het D66 nageven, ze spelen het politieke spel uitstekend. De enige resultaten die behaald worden, zijn van D66 doelen.
VVD, CDA, CU buigen werkelijk met alles mee. Bizar hoor. En knap. Ongeacht wat je van die partij vindt.

Bataafje | 30-06-22 | 11:35

Wat heb je eigenlijk aan al die namen? Je BSN is wel genoeg en, als het goed is, ook nog eens uniek.

Ichneumonidae | 30-06-22 | 11:17

Maakt niet uit hoe je het beestje noemt, intern bestaan we alleen maar als BSN. Makkelijk, genderneutraal, wars van ras, religie, geslacht, afkomst, politieke overtuiging of handicap.
Weet u wie er ook nummers...
Ach, laat ook maar.

Graaisnaaiert | 30-06-22 | 11:16 | 2

Dat zeg je wel. Maar was wiskunde niet racistisch? Zijn de deelnemende cijfers dan ook niet racistisch?

Ikdoemisschienmee | 30-06-22 | 11:19

Je was me voor;).

Ichneumonidae | 30-06-22 | 11:23

De kleinkinderen worden dan toch, Zilver Williams-Brulbeer De Jong Hendriksen-Bergman Bouali-Yilmas de Groot?

grapo | 30-06-22 | 11:15

Wat maakt het uit. Je kunt roepen tot je een ons weegt, ik luister toch niet.

Lorejas | 30-06-22 | 11:14

Jesuis Jan Lul.

grapjasz | 30-06-22 | 11:12

Ik heb een anker op m'n rechterbovenarm laten tatoeëren. Op m'n linkerarm staat 'Moeder'.

Ichneumonidae | 30-06-22 | 11:11 | 2

En zo hoort het!

Bataafje | 30-06-22 | 11:16

Yeah you're special alright. :)

knutsel_ | 30-06-22 | 11:44

mand

swassannuf | 30-06-22 | 11:11

Mijn tante heette Mw Odilia Oetgens Van Waveren Pancras Clifford - Wttewaal van Stoetwegen. Ieder jaar kreeg ze het verzoek van de telefoonboekenmakers of het wat korter kon.

Haar antwoord was altijd: "Nee". Lekker kort.

Glasgow Argus | 30-06-22 | 11:09 | 1

Slechts één voornaam, wat een armoe.

small_town_dude | 30-06-22 | 11:21

Ik voorzie nu al de IT problemen bij de burgerlijke stand met die lange namen. Gelukkig kost het maar 150 miljoen om de software aan te passen.

TheBigKirth | 30-06-22 | 11:08 | 2

Ik ben al en el nog niet als tussenvoegsels tegengekomen, maar dat zal niet lang meer duren denk ik.

lekgoot | 30-06-22 | 11:12

Het gaat gewoon extra geld kosten als je een lange naam heeft. Ongewenst gedrag wordt in China bestreden met sociale uitsluiting, maar in NL met boetes.

ChatBot | 30-06-22 | 11:14

En weer heeft niemand het over middelste namen. Mijne is "klootzak" waar kan ik die laten registreren? Ik wil dat nou eindelijk wel eens op m'n rijbewijs zien, zonder voel ik me gewoon niet compleet.

elfenstein | 30-06-22 | 11:08 | 2

Ja dag dan wil ik dat ook.

alexanderpechtold | 30-06-22 | 11:30

Ik vind dan ook oprecht dat u die wel verdiend heeft met uw nick.
Zullen we ons aansluiten bij de boeren, dit is toch wel een prangende kwestie die direct opgelost dient te worden.

elfenstein | 30-06-22 | 11:45

Kiezen snap ik, maar beide achternamen behouden is achterlijk imo. Na een paar generaties kan dat enorm oplopen en kan je tientallen achternamen hebben. Daarna beperk je je weer tot de optie met de hoogste sociale status of waar het meeste geld zit of wat is het idee?

Trekhaas | 30-06-22 | 11:07 | 2

En ze lopen er met open ogen in. Nu krijgen ze allemaal twintig namen erbij, over een paar jaar krijgen ze allemaal een nummer omdat al die namen een te grote impact op het datacenter, en dus joe ijsbeer hebben.

elfenstein | 30-06-22 | 11:12

Het is heel makkelijk:
Een meisje krijgt de naam van de moeder-familienaam van de moeder en de vadervadernaam van de vader.
Een jongen krijgt de naam van de vader-familienaam van de vader en de moedermoedernaam van de moeder.

aflaatverkoper | 30-06-22 | 20:20

Ik ben niet speciaal!

calamiteiltje | 30-06-22 | 11:06 | 3

In mijn zwembroek ben ik speciaal.

horsteknots | 30-06-22 | 11:20

Dan moet je currysaus en uitjes over jezelf gooien. Hoppa, nu ben je speciaal!

UnderTheDevil | 30-06-22 | 11:25

@UnderTheDevil | 30-06-22 | 11:25:
Dat heeft een bevriend kunstenaar ooit eens daadwerkelijk gedaan. Dagen jeuk had ie, zeker weten dat die zich heel speciaal voelde na de show.

elfenstein | 30-06-22 | 11:28

Op de basisschool gaat het ook al mis met voornamen. Shaniqua en alle mogelijke combinaties van die naam is tegenwoordig de norm.

Only the lonely | 30-06-22 | 11:06 | 1

"Ja, jij daar achterin, inleveren die telefoon!" en dan vaagjes in de richting van de betreffende Shaquinoia wijzen is toch al heel inclusief? Ik zie het probleem niet zo.

elfenstein | 30-06-22 | 11:10

‘Kees Jansen’ respectievelijk ‘Truusje de Jong’ moet volstaan. Mocht later blijken, dat je een mallotige naam nodig hebt om je maatschappelijk relevant te kunnen voelen kan dat alsnog.

Lubbberrtt | 30-06-22 | 11:05 | 2

Wees geen Kees!

Lorejas | 30-06-22 | 11:14

U voelt ;m ook al aankomen? Namen die uit twaalf woorden bestaan, inclusief een niet-Nederlandse naam (uiteraard). Eén schrijffoutje op een proces verbaal en de verdachte gaat vrijuit, wegens procedurefout.

De toekomst ziet er leuk uit.

Groeten,
James Eduardo Frederique Karel Egidius Lastig Haaksma van Paeskant van Henegauwen de Hainaut de Pinot Grigio Janssen.

James Lastig | 30-06-22 | 13:53

Iedereen denkt dat hij/zij speciaal is , dat maakt alles zo lekker gewoontjes.

alexanderpechtold | 30-06-22 | 11:05 | 5

@lekgoot | 30-06-22 | 11:10: Ja , complexe complexiteit, ga der maar aan staan. Toch kiest men zelf uit ten opzichte van wie men zich speciaal wil voelen , dat is al speciaal opzich.

alexanderpechtold | 30-06-22 | 11:19

Every person is unique .... just like everybody else.

James Lastig | 30-06-22 | 13:27

@James Lastig | 30-06-22 | 13:27:
* Vertaaltalent aanzetten doet*
Iedere lul is een lul... zoals alle lullen.

aflaatverkoper | 30-06-22 | 20:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zal maar de rest van je leven moeten uitleggen dat je vader een betacuck is.

JWZ_JMK | 30-06-22 | 11:03 | 2

Dat wordt gewoon de voornaam. Betacuck de Jong-Willams Brulbeer-Hendriksen

NaughtiusMaximus | 30-06-22 | 11:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland