Boeren waarschuwen Van der Wal nog 1 keer
Terugtrekken, of anders?
Om 12 uur toeren de trekkers op en niemand weet wat ze van plan zijn. En ook deze video maakt het niet duidelijk. Agractie-opperboer Bart Kemp (sowieso sympathieker dan FDF-“jood” Van den Oever) roept de stikstofminister op om de onzalige plannen te staken, geen 50.000 boeren te ruimen, niet 600.000 mensen werkeloos te maken en niet miljoenen families in de economische put te gooien, waarin het Natura2000-kalf al is verzopen. Het is een dreigement en toch ook weer niet. Het is wanhoop en toch ook weer wel. Het is een “of anders” zonder dat het anders kan. Het is radeloosheid, maar radeloosheid in enorme aantallen, met enorme landbouwmachines, en een schier eindeloze voorraad vruchten van eigen bodem om in de gezichten van beleidsmakers te smijten. Het wordt weer een dag, in een week, in een roerige tijd.
UPDATE: A67 bij Eindhoven geblokkeerd. Elders is iemand hooi op de weg aan het droppen. Hieronder Omroep Brabant (politie is ter plaatse inmiddels):
Hoeveel agenten heb je nodig om 1 hooibaal te verschuiven?
Social
meer dan vijf in ieder geval
Verkeersmeldingen:
Social
A2 bij Best
Minority Report voor Filemeldingen
Niemand gaat vliegen vandaag
Het is ook echt BRODDELWERK allemaal
Social
Reaguursels
InloggenZie nu ff Op1, de vraag aan de boer is of het draagvlak niet gaat verminderen door de boeren protesten? Kan zeggen dat ik meer en meer respect heb voor de boeren. Geweldige mensen
De overheid wilde toch dat mensen meer gingen thuiswerken! Nou, voila!
Trekker in beslag genomen door de politie.
mobile.twitter.com/rtvoost/status/154...
Want onze overheid houdt zich gelukkig wel aan de eigen wetten *proest*
Nou ja, zeg.... Hugo wil in het Oosten en Noorden een boel huisjes bouwen, omdat men niet in de Randstad op een kluitje kan blijven zitten. Waar moesten er volgens de plannen ook weer een hoop boeren weg?
www.bnr.nl/nieuws/bouw-woningmarkt/10...
Sta volledig achter de boeren, maar toch vind ik dat deze - ontwrichtende - acties op wegen keihard moeten worden aangepakt. Geldt overigens ook voor groepen als extinction rebellion. Het probleem is dat een betrekkelijk kleine groep mensen met dit soort acties vrij gemakkelijk heel veel schade kan aanrichten in termen van verloren gegane tijd, en ook nog eens mensen hun vrijheid ontnemen. Daar hebben ze gewoonweg het recht niet toe. Het heeft in een democratische samenleving geen pas dat een kleine groep met geweld zijn mening probeert op te leggen aan de meerderheid, ook al vind ik dat de minderheid in dit geval gelijk heeft.
Iemand van zijn grond onteigenen is ook best wel een - ontwrichtende - actie, als je dan vervolgens niet met ze in gesprek wilt gaan en elke deur dicht gooit werkt dat best - ontwrichtend - Verder is het wel vervelend inderdaad maar je moet inmiddels toch wel doorhebben dat het niet gaat stoppen bij de boeren, eens moet je op de rem trappen. Eigenlijk is dit ook helemaal geen boeren protest. Er zijn best veel - ontwrichtende - vrijheid berovende dingen gaande, zoals je kind onterecht uit huis door de belastingdienst, best - ontwrichtend - Je kinderen die het huis niet uitkunnen door een vluchtelingencrisis is best - ontwrichtend - En ik zou nog wel even door kunnen gaan. Het is inderdaad vervelend, maar ze staan daar voor iedereen.
@keistad | 27-06-22 | 19:58: De voorbeelden die u noemt hebben betrekking op overheidsbeleid waar mensen zich over kunnen opwinden. Het zijn geen voorbeelden van ontwrichtende acties van protesterende burgers.
Wat u zegt raakt verder aan mijn belangrijkste punt: Nederland is één van de beste landen ter wereld qua levenskwaliteit, maar toch slaat de overheid op allerlei vlakken de plank mis. Er zullen altijd groepen zijn die zich tekort gedaan voelen. Als iedereen die boos is op de overheid de samenleving gaat ontwrichten, dan wordt Nederland een heel erg naar land voor iedereen om in te wonen en dan is het met die hoge levenskwaliteit snel gedaan.
@Dr. Vigilante | 27-06-22 | 20:38: "Nederland is één van de beste landen ter wereld qua levenskwaliteit" En dat willen we graag zo houden. Dus moeten er wat dingetjes gaan veranderen. Denk dat de hele groep zijn woning wil verwarmen in de winter, zowel boer als accountant en klimaat hippie. Ook denk ik dat de hele groep betaalbaar voedsel wil hebben en wat dacht je van betaalbare benzine. Die levenskwaliteiten zijn de laatste tijd niet altijd zeker meer.
Grappig, wat u zegt geldt voor zo’n beetje elke protestactie.
@Verbandmeester | 27-06-22 | 22:15: U bedoelt elke protestactie van boeren... Die denken dat de samenleving ontwrichten (door voedselvoorziening te verstoren, snelwegen te blokkeren, enz.) veel effectiever is dan braaf met z'n allen op de Dam of het Malieveld gaan staan. Hebben ze gelijk in, alleen is het niet legitiem en niet wenselijk in een democratische rechtsstaat.
Wat jullie vergeten is dat de mensen die het niet met de boeren eens zijn - klimaatdrammers, milieu-lobbyisten, GroenLinks en D66-stemmers - Nederland óók beter willen maken dan wel menen dat ze het land moeten redden voor naderend onheil. Alleen over hoe dat onheil er precies uit ziet en hoe het dient te worden afgewend verschillen de meningen.
enemy of the people
Ruggegraat van het land
Ik bedoel de staat
Verder, die Caroline hè? Ik wil niet bodyshamen, maar omdat iedereen het over de BBB Babe heeft…. als je een hoofd als een watermeloen hebt, ben je dan een babe tegenwoordig?
U bent misschien bang dat mevrouw een B meer heeft dan u?
Bij BLM liepen jullie bijkans leeg op Femke. Maar dit mag wel? Dit is wel goed?
Femke had uiteindelijk gewoon gelijk later op tv, protesteren is ons grootste goed. Dat mocht toen doorgaan, dus dan kan ik nu niet hypocriet gaan zeggen dat dit niet mag. En het BLM gebeuren was nog eens in crisis tijd ook *door vingers kijken doet*
Als Femke een bus sponsort en je vereniging en je inkomen betaald: ja
Iemand een. Update van de A28? Wordt daar gemat ofzo? Op de A50 flinke file die nog wel aan het rollen was, alleen nu al een tijdje stilstaat. Zag wel flink wat ME langsrijden...
Van zwollenu
Protesterende boeren hebben de A28 bij Zwolle-Zuid bezet. Trekkers hebben de snelweg geblokkeerd, waardoor er geen doorgaand verkeer mogelijk is. Volgens de laatste meldingen staat er inmiddels in totaal 11 kilometer file. De protesterende boeren staan in beide richtingen.
@keistad | 27-06-22 | 19:22: ja, protesterende boeren had ik al meegekregen, ik bedoel meer of daar de boel uit de hand aan het lopen is en terwijl ik dit aan het tegelen ben, rijdt er weer politie langs...
Caroline vd Plas en JP Omzigt kunnen als ze gezamelijk optreden in potentie 45 zetels halen vanwege het gepruts van de huidige carierre politici zonder binding met de kiezers en de provincies.
Ik hoop het. Het blijft onduidelijk wat Omtzigt gaat doen met zijn enorme potentieel.
Dom volk laat zich voor het karretje spannen van de gasten die zich blauw verdienen aan de boeren ten koste van die boeren en al het andere.
Is in de hele kapitalistische piramide zo.
En u denkt dat de VVD door wat burgers in het zaldel wordt gehouden? Niet door TataSteel of Dupont od DSM of Shell of Unilever, of noem eens een willekeurig grootbedrijf.
Dat heet belangenbehartiging, en de VVD is er niet voor de werkende mensch. Niet de loonslaaf, niet de ZZPer, niet het MKB.
Dat is toch onderhand wel duidelijk, of ligt u echt onder een stoeptegel?
"De bewering dat de Nederlandse boeren voor ons eten zorgen is onzin" volgens de volgende artikels,
www.welingelichtekringen.nl/economie/...
www.vee-en-gewas.nl/artikel/298774-ne...
www.nporadio1.nl/nieuws/wetenschap-te...
decorrespondent.nl/12194/landbouw-is-...
Je kan toch zelf ook nadenken. Waarvan wordt bv onze kaas gemaakt? En de rest waarvoor de Nederlandse melk allemaal gebruikt wordt wat wij consumeren. de lijst is eindeloos.
@dijkbewaker | 27-06-22 | 18:50: nee hoor Albert Heyn maakt de melk.
@dijkbewaker | 27-06-22 | 18:50: De harde cijfers zeggen wat anders.
@steekmug | 27-06-22 | 19:16:
Echt niet
resource.wur.nl/nl/show/Nederland-kan...
edepot.wur.nl/253831
@hier openen | 27-06-22 | 19:22: Voor eigen gebruik in crisistijd is er nu zat, wat het artikel zegt in mijn eerste post is dat het meeste zuivel en vlees geëxporteerd wordt naar het buitenland en dat we zoveel importeren aan zuivel en vlees dat mocht het binnenlands aanbod wegvallen er nog steeds genoeg te eten is aan zuivel en vlees.
Ja die objectieve "wetenschappers" zijn allemaal heel betrouwbaar.
@steekmug | 27-06-22 | 19:32: Nederlandse vlees word geëxporteerd, daar wordt vrijwel niets van geconsumeerd in Nederland.
110% van de Nederlandse vleesconsumptie wordt geïmporteerd. Uit bijvoorbeeld Oekraïne (kip, varkens) of Ierland, Argentinië en Canada (rundvlees).
De Nederlandse vleesproductie is maar 90% t.o.v. de Nederlandse consumptie.
10% van de import is weer voor export.
Ziet u hie achterlijk dit is? Wij kunnen prima ons eigen Nederlandse waar consumeren, maar de supermarkten verslepen liever troep (antibiotica, gemodificeerd voedsel, dierenwelzijn) uit de hele wereld (met transportkosten en milieu belasting) om net 2 ct meer winst te kunnen maken.
Dáár gaat het hier naar mijn mening fout.
En daar mogen die sectoren best op worden aangesproken ipv de boeren.
Rutte IV is pas definitief ten einde indien overal in Nederland de blauw/wit rode vlag wappert. Als fervente brouwer, gin- en whiskystoker heb ik geleerd de gisting in het proces de juiste temperatuur, tijd en rust te gunnen. Mede na een periode van voldoende rijping komt men uiteindelijk tot een gedegen product. Daarom heb ik het volste vertrouwen in het boerenverstand (, de uitzonderingen daargelaten).
Kom op boeren! Als jullie nu eens ALLE Nederlanders die het ook niet eens zijn met alles wat er mis is momenteel (de woningmarkt, de toeslagenaffaire, ondernemers die een knie in de nek krijgen door energietransitie-verplicht elektrisch rijden terwijl er nergens palen zijn zoals in Amsterdam, de slachtoffers van de gaswinning, mensen die moesten doorwerken in de zorg zonder pbm's, mensen die droog brood eten door de energiecrisis, de huizenbezitters die verplicht aan de warmtepomp moeten, de huizenbezitters die ineens heel veel onterecht hoge onroerendgoedbelasting moeten aftikken, mensen die wachten op hulp in de GGZ, mensen die ineens een asielzoekerscentrum in hun maag gepompt krijgen en ga zo maar door...) die mensen oproepen om mee te doen, dan wordt het nog weleens wat hier in dit rare landje.
Zo.
En dat terwijl Rutte heel die stikstof "crisis" in 1x op kan lossen. Brussel dwingt ons om een x-aantal asielzoekerts op te nemen. Rutte hoeft alleen maar ff naar Brussel te rijden en daar zeggen dat als wij het aantal natura2000 gebieden niet mogen halveren, er geen asielzoekert meer inkomt hier. Wedden dat we dan van de helft van die natura2000 gebieden af zijn. Probleem is alleen dat Rutte niet wíl......
Nederland is helemaal niet verplicht om zoveel asielzoekers op te vangen!
@Hai D. | 27-06-22 | 17:39: wel
webwoordenboek.nl/artikel/is-nederlan....
Als fervente brouwer, gin- en whiskystoker heb ik geleerd de gisting in het proces de juiste temperatuur, tijd en rust te gunnen. Mede na een periode van voldoende rijping komt men uiteindelijk tot een gedegen product. Daarom heb ik het volste vertrouwen in het boerenverstand (, de uitzonderingen daargelaten).
Ben eens gaan speuren naar een bedrijfsbus die 400km op een acculading kan rijden met een ladder op het dak en een aanhanger erachter omdat het me misschien wel interessant leek. Helaas, verder dan 150/200 km kom je niet en al helemaal niet met bijbehorende voorwaarden. Dan nog laadtijd van 20+ uur thuis aan de gewone stekker. Het kan gewoon niet. Rij regelmatig 300/400 km per dag en werkdagen zijn sowieso langer dan 4 uur.
@Hai D. | 27-06-22 | 17:53: wat een onzin artikel! Er staat dat vluchtelingen "veelal hoog opgeleid zijn" HAHAHAHA
@Sinterbikske | 27-06-22 | 18:17: En dan nog de kans op spontane ontbranding in je garage tijdens het laden, mag nog geen linkjes plaatsen maar er gaat een mooie rond van een stadsbus die in een paar minuten compleet tot de grond afgefakkeld is, als dat in je garage gebeurt terwijl je ligt te slapen ga je weinig aan je rookmelders hebben.
@peacemaker. Heb je het door??????
@keistad | 27-06-22 | 18:37: oja, dat filmpje. Alsof er een flare wordt afgestoken, de bus is in no-time weg
@Sinterbikske | 27-06-22 | 18:17: Volgend jaar komt een groot Duits concern met een bedrijfsbus waarvan ze wel kunnen garanderen dat je er met volle belading 500 km. mee kunt rijden. Toen ik vroeg wat dan het laadvermogen was eb ik toch maar weer afgehaakt. Krap 700 kilogram in een bus is niet veel lijkt me.
Kiek an! Echte NOS propaganda! nos.nl/artikel/2434279-podcast-de-dag...
Had Carolien dus wel (wisten we al wel, maar toch) een punt vorige week.
@Death By Luchtbed | 27-06-22 | 17:11: precies zoals het foto moment van de oranjes,” journaille” mag vragen stellen die van te voren ingeleverd zijn,niet kritisch natuurlijk.de media zit in de zak van de macht.
Lang geleden dat ik een NOS link aanklikte. En het gaat ook weer heel lang duren voordat ik het weer doe, dat is geen veer in iemands r*** steken maar een complete pauw.
Hihi "haar heldere communicatie"..
Het is wel een satirische organisatie geworden zo, lekker doorzichtig stukke propaganda
Ik ben zelf geen boer, maar mijn steun hebben de boeren voor 1000%. Leg de boel maar lam en gooi alles remmen los om deze misdadige regering weg te krijgen. En zet cowdfunding op om de boete's te betalen. Ze vragen er om!
BBB stemmen. Niet kletsen maar stemmen.
@McCain | 27-06-22 | 16:41: Graag. Liefst morgen. Dus hopen dat Rutte IV dit niet overleeft.
Rutte is de weg al kwijt volgens een intervieuw van de NOS,zal hij teveel poppertjes genomen hebben ?,combineerde migranten en stikstof en boeren met de opvangcrissis.hoe het ook zij,het is allebei crissis.
Ik ben landbouwer, maar mijn steun hebben ze zeker niet. Goeie boeren oke, maar dit is gewoon gajes.
@* | 27-06-22 | 18:37: Je bent landbouwer maar jouw steun hebben ze niet? Die vind ik erg moeilijk te verteren. En wat is de definitie van "Goeie boeren" eigenlijk?
Levensgevaarlijk dit gedrag! Je zou als motorrijder op zo'n verdwaalde hooibaal knallen...
Ja we hebben boeren nodig maar niet in deze grote maten als 80% van het vlees voor de export is en het merendeel van de landbouwgrond bestemd is voor de voedsel van dit vleesvee... en dan heb ik het nog niet over de grote hoeveelheden geïmporteerd slecht vlees.
Gebruik de grond voor graan, plantaardige olie etc.. Dit systeem moet inderdaad om. En niet voor het milieu maar simpelweg zodat we voor graan en olie in mindere mate afhankelijk zijn van oost europese landen.
Eerlijk gezegd heb je dat wel een heel klein beetje aan jezelf te danken als je bij stilstaand verkeer nog over een hooibaal knalt.
A) je bent geen motorrijder. B) je kunt daar helemaal niet komen met de motor want die balen zijn afgeschermd met tractoren en vrachtwagens. C) je gebruikt je handboek ondermijnen niet juist.
A: Een motorrijder moet voor zich kijken. Ook voor het geval er een file staat. Of er iets anders op de weg aan de hand is. Bovendien ligt die hooibaal niet zomaar verdwaald op de weg.
B: Akkerbouw in de polder? Wijsneus! En dan met rotte gewassen overblijven?
C: Wat is je probleem met export? We exporteren wel meer zaken. Of moeten nu ineens alle exporterende bedrijven worden afgeschaft? Scheelt wel veel ruimte en milieubelasting, maar of hier dan nog wat wordt verdiend? Zie je trouwens wel eens naar de herkomst van produkten en hoeveel levensmiddelen hier ook geïmporteerd worden? Ook de export van het buitenland naar Nederland dan maar afschaffen en alleen Nederlands voedsel eten?
D: Gratis advies: begin een boerderij ga zelf plantaardige olie verbouwen. Dan doe je zelf iets. En leer je dat alles niet zo simpel is voor een boer is als je denkt.
Waar dacht je waar onze melk vandaan komt? En welke afgeleide producten die we met zijn allen consumeren. We moeten juist veeel meer boeren hebben en minder mensen. Ja we hebben mensen nodig, maar 10 miljoen is zat voor dit piepkleine landje. Onze koeien zijn wereldberoemd en kom je over de gehele wereld tegen. De boer is onmisbaar of dacht je dat je smartphone melk produceert.
Graan telen op weidegrond….. dat is exact waar dat kulverhaal fout gaat. De grond is niet geschikt voor graanteelt.
@willem n | 27-06-22 | 19:52: Alles is maakbaar. Maatschappij, klimaat dus waarom geen landbouwgrond.
net anderhalf uur in de file gestaan achter de boeren. Boeiuh. eten en drinken op de achterbank en mn ventieltje kon uit de broek in de berm. Leuke gesprekken gehad.
Goed dat u er zo relaxt in staat!
1672: een rampjaar
"het volk redeloos, de regering radeloos en het land reddeloos"
Nu 350 jaar "beschaving" verder:
de geschiedenis herhaalt zich.
De regenten zijn geen spier veranderd.
"The more things change, the more they stay the same."
In welk verkiezingsprogramma stond ,
we trekken 35 miljard uit voor stiksofprobleem.
We geven 5 miljard uit zonder een verklaring te geven.
We gaan niets doen aan de bevingsschade.
We laten de grenzen open en iedereen moet zijn bek houden.
Toeslagouders denk maar niet dat jullie alles terugkrijgen.
Kerncentrales gaan we direct mee beginnen want we zijn al veel te laat.
We moeten een zelfvoorzienend land worden , onafhankelijk van de wereld.
Eten , drinken en energie moet betaalbaar blijven.
Enzovoorts.
Dat gaar er ook ooit instaan maar wie zegt dat het deze of gene niet besproken is,ze hebben er een jaar lang over gedaan
Kijk, dat er protesten zijn, daar sta ik voor 100% achter. Naar mijn mening zouden ze eerst wat meer de sympathie van de burgers moeten winnen voordat er iedere keer wegen geblokkeerd worden. daar is de hardwerkende Nederlander direct de dupe van. Waarom niet in steden en dorpen met wat trekkers op een marktplein bij elkaar komen en daar wat zuivel producten uitdelen aan de consument. Wat kaas, melk, boter, ijs.
Dan betrek je de burger wat meer in de discussie en kun je beter je verhaal kwijt. De politiek en de media pikken die protesten ook op, en je laat een positiever imago achter.
En met een beetje mazzel denkt de burger dan bij de volgende verkiezingen wat beter na.
Het grove geschut wat nu wordt ingezet werkt op dit moment averechts en komt uiteindelijk als een boomerang terug.
Kunt nooit iedereen tevreden houden. Het is nu "vreedzaam" vechten voor je bestaan of op je rug rollen. Alsof de gewone burger om jou boerderij geeft, die hoor je pas als ze zelf worden onteigend om in een tiny house geplaatst te worden voor het grotere doel. En dan ook nog durven roepen waarom doet niemand wat.
"Komt als een Boomerang terug." Deze mensen gaan alles kwijtraken. Niets doen is ook geen optie. U gaat blijkbaar rustig op uw rug liggend als het u betreft.
De emoties lopen ook hier hoog op bij wat kritiek op de boeren.
Was net op de radio in het nieuws..."Er is ook kritiek op de boeren o.a. door minister van der Wal" hahaha die media ook.
Wederom *team boer*!!
Vrouwen quotum, maar een hooi baal verplaatsen lukt ze niet eens.
Schuiven is ook lastig, rollen lukt misschien beter
Te dom om te begrijpen dat het alleen kan verplaatsen door te rollen.
@halfvolle glas | 27-06-22 | 16:36: vierkante balen ja?
@halfvolle glas | 27-06-22 | 16:36:
In Tirolers lagen ze er zelfs nakend in... echt waar.
De milieu criminelen die in het verleden de Natura2000 gebieden hebben aangewezen , wisten dat de toenmalige politieke warhoofden of ondeskundigen ,als ze hiermee akkoord gingen , het lot van vele boeren was getekend , ,maar ze hielden zich muisstil , en genieten nog steeds van de schade die ze aangericht hebben... om zogenaamd de natuur te redden.. met wat van die vage stikstofberekeningen...
Is dit alles? Volgens mij is het alweer klaar. Slechts op 6 a 7 locaties in het land, hoofdzakelijk zuid en oost. Met wegblokkades pak je alleen de burgers. Er zit weinig anders op dan accepteren, want hiermee gaan ze morgen echt niet anders stemmen..
Zooooo doorzichtig dit.
Voor de sfeer...
youtu.be/GBZ-VZ4Npvk
@reaguurders en redactie
Zelf ben ik groente ergens anders gaan kopen. Niet meer bij de supermarkt, die de helft van de groenten importeert, maar bij een lokale Hollandse groenteboer. Die producten van boeren uit de streek verkoopt.
Gewoon nieuwsgierigheid en niet meer dan dat, maar eh ... wat doen jullie om de boeren te steunen?
En, wat zouden we nog meer kunnen doen? Om de Nederlandse boeren te steunen?
Ik koop waar maar mogelijk producten uit de streek. Al zeker meer dan 10 jaar.
Mijn vlees komt van de vleesboerderij.
Mijn groenten, als ze er vroeg genoeg staan op donderdag, bij de groenteboer op de markt in het dorp.
Verder ga ik naar de Lidl, hebben de beste producten voor een redelijke prijs. Zelfs de groente en fruit afdeling is beter dan de AH.
En houd nu eens op met alles in een pakje te kopen mensen!
Aardappels schillen krijg je niks van, beloof ik.
Boontjes doppen laat je de kinderen doen als ze thuiskomen van school.
En serieus, gesneden ui in plastic?? Kappen daarmee luilakken.
@Sjeintje | 27-06-22 | 15:03:
In sommige landen verkopen ze zelfs geschilde mandarijnen en sinaasappels... in een plastic verpakking.
Waanzin.
Houwitsers en drones vragen aan amerikaanse boeren.
Ik werk de helft van het jaar al voor een ander. Over 4 dagen begin ik eindelijk wat te verdienen zodat ik accijns en btw kan gaan betalen. Iedereen zoekt het maar uit, ik steun al genoeg hobby's en andere onzin. Kan niet iedereen zijn leed dragen. Voel me in principe ook niet verbonden met hele groepen.
Toch weer verbazingwekkend dat de meeste politici in Den Haag verbaasd zijn over deze protesten. Wat hadden ze dan gedacht? Dat de boeren zich vrijwillig hun toekomst en broodwinning lieten afpakken vanwege idiote maatregelen die alleen een positief effect hebben in RIVM modelletjes en het feit dat men in het verleden veel te gretig Natura2000 gebieden heeft aangewezen in dit land vanwege de subsidiegelden uit Brussel?
Verbaasd? Dat is het oude spelletje dat ze spelen.
Laat mij niet lachen. Ze geven niks om ons, alleen om hun eigen.
@Sjeintje | 27-06-22 | 14:57: en t jeerd zag dat het goed was
Gewoon elke provinciale kutweg blokkeren. Laat je vee lopen op de openbare weg, gooi er hooibalen op, laat je trekker staan op een overweg en zeg dat je bloedsuikerspiegel laag was. Deze stadse lul is 100 procent team boer. Als je in je bestaan wordt bedreigd is alle geweldloze actie geoorloofd.
Helemaal mee eensch! Als de gewone burger ook nog eens aansluit voor alles wat er mis is, gebeurt er nog eens wat. (Of mag ik dat niet zeggen)
Helemaal mee eens. Zo langzamerhand loopt die regering volledig uit de pas met haar inwoners.
@Hai D. Jij mag alles zeggen, zeker als je het met me eens bent. Maar ik hoop dat ook mijn beste. Kwestie van tijd. Als mensen niets meer te verliezen hebben kan je dit verwachten. Dit gaat om mensen hun bestaanszekerheid. Geen luxe probleem met een fictief personage uit een kinderfeestje.
Huisartsen gaan ook staken deze week, bouwers willen ook nog staken (pfas en stikstof). Gaat lekker hier
@Humsico | 27-06-22 | 15:46:
Las gisteren in een Belgische krant dat er, na onderzoek door een uni PFAS aangetroffen is in de nieuwe vervangende rietjes.
Goh, het lijkt wel alsof we in Nederland heel lang krampachtig hebben ontkend dat we met heel veel mensen en heel veel bedrijvigheid in een heel klein land wonen, op een hele kleine planeet en dat we er de voorkeur aan gaven te doen alsof dit kleine land en deze kleine planeet van ons onuitputtelijk zijn.
En dat we nu op meerdere manieren er hard mee geconfronteerd worden dat ons kleine land en onze kleine planeet niet alles aankunnen wat wij willen doen: CO2, stikstof, de gaswinning, geluidsoverlast van Schiphol en ga zo maar door.
Maar waren wij echt met zijn allen - van regering tot burger - zo in ontkenning over de werkelijkheid?
Het lijkt erop van wel. En nu betalen steeds weer groepen mensen de prijs hiervoor: de boeren, de omwonenden van Schiphol, de mensen in Groningen, de mensen die wankelen bij de volgende hittegolf of bosbrand in Zuid-Europa, in Noordwest India, in Australie of gewoon hier in ons kikkerlandje.
Gaan we hier iets van leren? Ik betwijfel het.
So Long, and Thanks for All the Fish.
Maar dat hele kleine landje van je, kan wel iedere week 900 vluchtelingen opvangen. Dat is dan weer geen enkel probleem.
Ik vraag me stilletjes af hoeveel slapende accounts er bij GS hangen.
Had Thierry dan toch 1 keertje gelijk?
Die heeft wel vaker gelijk of grotendeels gelijk over een onderwerp.
Ook al vind ik dat niet leuk. Ben geen fan van hem.
@Sjeintje | 27-06-22 | 14:55:
BL duidt op zijn opgenomen gesprek waarin hij "kutboeren" zei toen hij dacht dat de verbinding weg was.
Ik zie om 12:08 dat jij er anders in staat...
@Wattman | 27-06-22 | 15:00: Dat gaat over die opnames inderdaad. Die onthulling zou wel eens gunstig kunnen zijn voor BBB.
Nee, kutboeren noemen we gewoon boerinnen zelfs dat weet hij niet. Stem PVV, daar red je levens mee.
De T. schrijft:
"Alle boeren die op de snelweg staan, krijgen nu een bekeuring, aldus de woordvoerster. 'Daarna proberen we hen te bewegen de snelweg te verlaten'".
Ja, eerst een proces verbaal aanschrijven en vervolgens lief vragen of ze de snelweg willen verlaten is naar mijn mening niet een hele slimme volgorde.
Kunnen we een actie bankrekening nr. Op gaan starten voor donaties om de boeren boetes te gaan betalen ?.Die noemen we dan de tjeerdsjoersma rekening.
Oorlog wordt hier gevoerd met boetes
@Therrie | 27-06-22 | 15:14: typisch nederlandse oplossing: gooi er wat geld tegen aan.
Gelukkig hebben we nog een groep mensen die wel in opstand durven te komen tegen de overheid. Ja is kut voor de weggebruikers, maar boeien dan ben je maar later. Hup boeren!
En mevrouw Kaag zag dat het goed was.
Wat heeft Kaag Rutte in de greep zeg.
Een fusie tussen D66 en VVD zou 100% logisch zijn als je naar het regeerakkoord kijkt.
@Wattman | 27-06-22 | 14:42: Als je goed luistert, kun je van Mierlo horen rollen in z"n graf...
@Wattman | 27-06-22 | 14:42:
D66 en VVD zitten samen als ALDE in het EU-nepparlement.
Gezien hun beleid passen GL en PvdA daar ook nog wel bij.
@Wattman | 27-06-22 | 14:42: Dan heb je twee x niks
@Dandruff | 27-06-22 | 15:07:
In dat nepparlement bepalen ze helaas wel wat we doen in Nederland. Maar inderdaad zijn ze daar al een soort van gefuseerd in Alde.
@Coolcalmcollected | 27-06-22 | 15:11:
Haha, dat is een feit.
Wat moet je als je zoveel onrecht wordt aangedaan?
Eerste boetes zijn uitgedeeld.
www.gelderlander.nl/binnenland/live-b...
De vraag is: hoe reageert het ministerie van onzichtbare zaken?
U mag al een bingokaart pakken met de woorden:
afschuwelijk, families, kinderen, veiligheid, mag nooit gebeuren, intimidatie, wet- en regelgeving, de minister gaat..., stikstof, gesprekken aangaan, democratie, laat de ministers nou ...
#Kutboeren.
#kutoverheid
#kutKilsdonk
Nu ook de weg richting Schiphol maar vastzetten. Als het kabinet geen stikstofuitstoot wil, dan kunnen vakantiegangers prima auto laten staan, de trein pakken en daarna 3 uur in de rij staan. Veel verandert er toch niet.
Is dit het sein der opstand? Is de koning al gevlucht? Zit Amalia al in Canada? Is Kaag al blauwhelmen aan het regelen voor het platteland?
De koninklijke familie is idd gevlucht, die zitten 3 dagen in Oostenrijk op 'staatsbezoek' (zonder ski's dit keer).
Zonder boeren geen files
Als de boeren files veroorzaken zijn ze levensgevaarlijk volgens MSM. De andere honderden kilometers file die er dagelijks staan zijn volstrekt ongevaarlijk.
A50 bij Ravenstein ook geblokkeerd.
Nimmer meegemaakt dat een Overheid het volk zo in de tang heeft (noodwet, marakech, natura, energie transitie etc, iemand?). Nimmer meegemaakt dat de Media zo unaniem op de hand is van een kleine club van machthebbers (kartel). Nimmer meegemaakt dat belangen, welke haaks staan op de belangen van Nederland als hoogste doel worden bezien. Nimmer zoveel leugens en bull-crap meegemaakt. Het respect naar de mensen toe welke dit land draaiende houden is totaal verdwenen. Nimmer zo’n overkill aan trollen meegemaakt, het wekt de suggestie dat het de stem v.h. redelijke midden is, echter het betreft de echo v.d. machthebbers (WC-teams). Nu de feiten: stikstof wordt het meest opgewekt in de vervuilende Randsteden van Nederland, maar nog veel hogere concentraties komen uit landen als India en China (bron: via DM naar de GS redactie). Actie's zijn hierdoor vervelend, maar legitiem.
Zolang de MSM blijft volhouden dat we een gaaf land zijn zal er niks veranderen.
Veel burgers hebben nog niet door dat ze zelf ook aan de beurt gaan komen als gevolg van de plannen van de politiek.
Hierbij roep ik elke boer met eigen grond op tot het uitroepen van een eigen staat en zich los te maken van Nederland en de eu
Dat worden een boel handelsverdragen.
Kunnen de provincies zelf, gewoon een acte van verlatinghe schrijven, en dan een nieuwe republiek oprichten, de republiek der verenigde Nederlanden klinkt wel mooi.
@ikworstelengadouchen | 27-06-22 | 14:27:
De Adel in Nederland heeft nog wel een klap grond in bezit in de vorm van Heerlijkheden.
Je bent toch aardig van het padje als je het hele land gaat blokkeren. Nog één keer waarschuwen, omdat we zo aardig zijn, maar dan alle blokkeerders arresteren en hun trekkers verbeurd verklaren.
Den Haaf is inderdaad aardig van het padje.
Wie is 'we'?
Maar 'we' gaan wel 5 uur in de rij staan op Schiphol en Eindhoven.
@forecastle | 27-06-22 | 14:19: dat zijn de mensen die wel begrijpen dat je dit soort acties niet kunt toestaan, omdat je dan in anarchie belandt. Als de boeren mogen blokkeren, dan mag elke ontevreden groep het, tot zelfs de hippies van ER.
@bintang | 27-06-22 | 14:32:
Maar dat doen die hippie's toch ook. Politie laat ze nog lekker zitten ook.
@bintang | 27-06-22 | 14:32: Je kan de boeren niet langer een ontevreden groep noemen. In tegenstelling tot de meeste demonstranten (die ontevreden zijn maar na hun protest zorgeloos in hun bedje kunnen stappen) worden zij wel in hun voortbestaan bedreigd. Nederlandse boeren zijn een bedreigde menssoort.
Je bedoelt: Dan kunnen ze vast het onteigenen beginnen met de trekkers.
Want dreigende onteigening, dat is waar de boeren actie tegen voeren
@Egerius | 27-06-22 | 14:41: 'Bedreigd in hun voortbestaan', geloof de praatjes van de boeren toch niet. In het ergste geval worden ze uitgekocht en krijgen ze een zak geld waarmee ze kunnen rentenieren of elders opnieuw kunnen beginnen. Talloze mensen hebben in de loop van de tijd van baan of bedrijf moeten wisselen, omdat de wereld om hen heen veranderde. Dat is natuurlijk niet leuk, maar het heeft niets te maken met bedreigd worden in je voortbestaan.
Lientje for President (kaag , eat your heart out).
Ik trek dit niet meer.
Koop een trekker.
@Zatkniss | 27-06-22 | 14:07: Krijg je er zo een gratis zakje stikstofvrije trekdrop bij.
@Papualist | 27-06-22 | 14:38:
En je kunt er ME busjes mee naar huis slepen.
De boeren beginnen wel steeds meer tegen terrorisme aan te schuren.
Ja, goed nieuws dus! We hebben Moslims daarna ook niets verweten en geen strobreed in de weg gelegd, sterker nog, sinds het terrorisme dulden we meer 'gekkigheid' van ze en nodigen we meer uit voor in ons land. Fijn dat we dat ook hier met de boeren gaan doen!
Dat is nu eenmaal onvermijdelijk in een links-liberale dictatuur.
Zijn er al boeren gesignaleerd met komkommer-gordels dan ?
Is overigens wel gelijk inderdaad een goeie tip voor de boeren: Echte aanslagen gaan plegen, pas dan wordt je serieus genomen en worden je eisen (geen tieten in het straatbeeld bijvoorbeeld) keurig ingewilligd.
@Saboteerik | 27-06-22 | 14:10:
Probleem is wel dat boerenactivisten niemand vermoord hebben, enkele zelfmoorden daargelaten. Volgens links mogen alleen moorddadige terroristen bejubeld, gesubsidieerd en uitgenodigd worden.
Geen zorgen, een undercover agent heeft de trekkers onklaar gemaakt.
Hou toch op “terrorisme”. Het zal je bedrijf zijn. Kun je toch verwachten met een liegende en bedriegende overheid.
Een dog whistle Theo?
Zodra ze jouw adres hebben, kun jij ze ook aan de deur thuis verwachten, Theo. Ik zou maar oppassen.
Daar heb je weer zo'n simpele die mensen die dit land opgebouwd hebben terrorist gaat noemen. Die boeren komen op voor hun bestaan en dan van terrorisme durven spreken? Schaam je kapot man.
Iedereen met een klein beetje historisch besef zag dit natuurlijk al lang en breed aankomen, dit speelt momenteel op globaal niveau, zie de boeren in India, zie de problematiek omtrent Oekraine en de agricultuur daar (geen toeval dat daar een oorlog is hoor). Als iemand hier ook maar een paar filosofische boeken gelezen heeft m.b.t. de overheid en "de boer" en met name het grondbezit van die boer, dan weet je genoeg en dan weet je ook waar we naartoe gaan, kosten wat kost moet land weggenomen worden van de burger en met name de boer. Hier een hele mooie quote uit een boek waarvan ik de titel maar niet geef, want mensen kunnen zo uitermate gevoelig zijn tegenwoordig dat zelfs intellectuele, gefundeerde filosofische uitspraken als nep nieuws (of zelfs hatelijk) worden gezien.
"We need NOT take them into consideration. But. as owners of the land, they are harmful to us in that they are independent in their sources of livelihood. Therefore at all costs, we must deprive them of their land. Protocol VI."
Momenteel is er een oorlog tegen de boer aan de gang, die war on the boer is globaal gezien een strijd van burger tegen overheid, niet alleen boer tegen overheid. Zodra de boer verliest en zijn land verliest is het klaar en heeft de (super)overheid een nieuw monopolie.
Hoi Pavlov
@zoute_drop | 27-06-22 | 14:21:
En ik weet waar zijn huis woont.
@G88x | 27-06-22 | 14:27:
Stel je niet zo aan. Er worden miljarden vrij gemaakt om boeren te helpen saneren of met vervroegd pensioen te sturen. Daarbij betreft het lang niet alle boeren. Dat ze gefrustreerd zijn dat er nog veel onduidelijk is begrijp ik wel maar ze lopen weer "ludieke" dreigacties uit te voeren. Dat grenst aan terreur.
@spamzuiger | 27-06-22 | 14:36:
Ik woon pal tussen de boeren. Ze weten allemaal precies waar ik woon.
@Theodorus.Goldbach | 27-06-22 | 14:48: Klinklare onzin van u zoals gebruikelijk.
Mocht er ooit een bod worden gedaan door de overheid, dan is dat zeker geen markt conform bod omdat de overheid in feite de vraag vormt.
De boeren zijn niet gefrusteerd omdat er nog veel onduidelijk is, maar juist omdat ze de facto onteigend gaan worden waarbij velen nog met restschuld achterblijven. Dat zal u aan uw onsymphatieke reet roesten, maar is echter wel de werkelijkheid.
Verder is daar nog uw tendentieuze taalgebruik met hysterische hyperbolen als "dreigacties" (wie wordt er bedreigd dan?) en terreur (waar zijn de wapens dan?).
@ChatBot | 27-06-22 | 14:55:
Oh ja? Heb je daar ook een bron van? Ik had begrepen dat er 25 miljard is vrijgemaakt voor de boeren die moeten stoppen / saneren. Van die pak 'm beet 800 veetelers waarvan een gedeelte weg moet kan je die daar best me doen overschakelen naar akkerbouw, of saneren of met pensioen sturen. Ik ben geen rekenwonder het komt toch wel neer op miljoenen per persoon.
@Theodorus.Goldbach | 27-06-22 | 15:18:
Voor de Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (LBV) is een half miljard euro beschikbaar: 270 miljoen euro voor het stoppen van melkveehouders, 115 miljoen voor pluimveehouders (kippen en kalkoenen) en 115 miljoen euro voor varkenshouders. Voor de tweede uitkoopregeling - de tweede tranche van de maatregelgerichte aankoop en beëindiging (MGA-2) - is 250 miljoen euro beschikbaar. Mochten echter niet genoeg veehouders vrijwillig stoppen dan volgt mogelijk onteigening.
@Theodorus.Goldbach | 27-06-22 | 15:18:
25 miljard is voor boeren én fabrieken en wordt uitgesmeerd tot 2035.
Echter er zijn telkens andere bedragen zelfs tot maar 640 miljoen totaal. Dus snap die boeren wel.
@hier openen | 27-06-22 | 15:34:
Ik ben eventjes gaan kijken op funda en pluimveebedrijf doet ietsjes minder dan een miljoen en veehouderij doet tussen 1-2 miljoen. Daar komt bij dat lang niet alle boeren moeten stoppen. Volgens mij is er geld zat
@Theodorus.Goldbach | 27-06-22 | 16:04:
Dat gaan ze niet krijgen: 'Wanneer boeren moeten worden uitgekocht, zal dat niet tegen elke gevraagde prijs zijn. Europa staat dat niet toe, meldt minister Christianne van der Wal'
Ook bij verkoop van vooral oude boerenbedrijven zal er zeker asbest op het oude gedeelte (overkappingen/schuren) liggen wat afgevoerd en vernietigd moet worden. Dat gaat het rijk echt niet zelf betalen.
Wat mij betreft gooien ze voor weken het hele land op slot! Steun ze van harte!
Politie in actie :)
mobile.twitter.com/Vrijhuid1/status/1...
Volgende keer zo'n lego betonblok in hooi verpakken.
Alle auto's stilzetten ... da's ook een manier om stikstof tegen te gaan, niet?
Leuk hoor al die blokkades en acties in het oosten en zuiden van het land, maar daar heb je de stadse elite in de randstad toch niet mee? Zorg dan op zn minst dat je iets in het westen van het land doet dichtbij Den Haag..
Ordon Sanitair rondom Den Haag bedoeld u.
Terwijl Europa zich zorgen maakt over een mestoverschot, maakt de rest van de wereld en de VN zich zorgen aan een gebrek aan landbouwgrond en "nutriënten" = mest. www.youtube.com/watch?v=NJhpoYwAqFA
1 planeet, 2 maten.
Kwestie van verdeling. Als je alle voedselproductie op een paar plaatsen in de wereld concentreert krijg je daar een beetje te veel stront en elders dus weer te weinig om het land mee te bemesten.
Mest exporteren dus.
@matatwork | 27-06-22 | 14:17: Wel eens gehoord van exporteren?
@matatwork | 27-06-22 | 14:17: Vast wel iemand die mest voor olie wil ruilen.
@forecastle | 27-06-22 | 14:20: jawel maar de vraag is wat het meest oplevert of het minst kost: exporteren of uitrijden/dumpen op een stuk grond in de buurt.
Ik las dat het op dit moment goedkoper is om een gebruikt zeeschip te kopen dan te leasen. Arie Onassis is toendertijd ook maar met een paar bootjes begonnen.
Liveblog omroep Brabant.
www.omroepbrabant.nl/nieuws/4108932/p...
Er gaan vandaag klappen vallen ME aanwezig op verschillende plekken. Boeren willen niet wijken.
De ME moet zich inhouden.
De ME krijgt nieuwe uniformen van Hugo Boss, zwart of bruin daar zijn ze nog niet uit.
Ik denk dat als de ME echt gaat optreden en de boeren zetten dan die tractors in beweging, de ME toch wel hard achteruit gaan lopen.
Omroep Brabant Live op A67:
www.facebook.com/omroepbrabant/live/
RTL met een tegenstoot
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Tja als er niemand iets van voelt heeft demonstreren ook geen zin en de chauffeurs konden er in het verleden ook wat van.
@NLgaatnaardeklote | 27-06-22 | 13:45:
Als de politie langzaam rijdt op de snelwegen dan hoor ik RTL niet klagen.
Waarom liegt meneer Steenbergen ? Gemeten naar het tarief voor wachturen, die transporteurs belasten (voor RVS tankauto’s), klopt er helemaal niéts van die EUR 200 per uur.
Hei elei kuck elei
Oftewel we moeten alleen protesten organiseren waar niemand last van heeft.
Boeren door de ME stilgezet op de A28. live hier te volgen:
www.facebook.com/rtvdrenthe/videos/34...
Lekker handig, je kan het beter door laten rijden, dan kan je er tenminste de volgende afslag nog van af.
Smijt dat rapalje in het cachot!
Lekker nuttig dat die kutboeren burgers pesten. Bereiken ze echt veel mee.
De Boeren kunnen niet anders,het zijn ook niet de Boeren maar het kutbeleid om in uw woorden te sprwken.Ander beleid ,geen files.
@Coolcalmcollected | 27-06-22 | 13:37: baudet begon he!
Heb je er last van dan buiten de spits?
Nou 2Benen over paar jaar kijken ze met de digitale meter of je niet teveel uitstoot heb gedaan en dan komen ze je je huis uitgooien . D66 uit
Aha, het webcare team van D666 is er ook weer. Lekker nuttig deugen uit naam van een onkundige politicus, Bereik je echt veel mee...
Nou en, jij hebt toch 2 benen? Doorlopen dan!!
Prima, ik hoop dat dit een wekelijks of dagelijks iets wordt.
Laat de overheid ook eens de uitstoot van het verkeer volledig mee rekenen, en niet tot een afstand van 10 km van de snelweg.
Laat de overheid ook eens de uitstoot van het scheepsverkeer meerekenen, deze telt nu helemaal niet mee.
Laat de overheid ook eens de uitstoot van Schiphol mee rekenen, en niet alleen de uitstoot tot op 1000 meter hoogte.
Laat de overheid ook eens de uitstoot van de zware industrie mee rekenen.
Op dit dossier zitten geen mensen met vakkennis, maar procesoperators die kijken of de Europese regeltjes worden gevolgd. Deels een manco van het huidige opleidingsniveau in Nederland.
Aanrader: het boek "De nerd-fluisteraar", net uitgekomen.
Dit is weer zo heerlijk kinderlijk; "juffrouw hullie doen het ook!!!". Dit hele stikstof probleem en de oplossingen daarvoor zijn inderdaad bedacht door papieren tijgers in Brussel en Den Haag en de oplossing is om er gewoon een streep door te zetten. En naar een ander wijzen helpt dus niet, als ze alles mee zouden rekenen zoals je oppert dan komen ze met nog meer debiele 'oplossingen'.
@NietHenkLooij | 27-06-22 | 13:46: het "wijzen" zoals u omschrijft legt de belachelijke onrealistische rekenmodellen bloot, het lijkt me niet dat FF dit plaatst om eventuele eigen uitstoot te legitimeren.
@NietHenkLooij | 27-06-22 | 13:46:
Het gaat niet om "hullie doen het ook" maar om het kapot maken van kleine bedrijven. Dan mag er best op gewezen worden dat veel andere sectoren veel vervuilender zijn. Sterker nog, dat moet; iets met wetten die voor iedereen gelijk zijn.
En als het aan links ligt wordt ook autorijden, vliegen en consumeren straks verboden voor iedereen die geen vooraanstaand partijlid is. Dus juist om te voorkomen dat straks stapje voor stapje *alles* wordt verboden is het belangrijk om nu al te kijken waar deze regels ook op zouden kunnen toegepast.
Jouw verhaal samengevat:
Er is geen tot weinig vakkennis meer aangehouden in de vorm van werknemer bij bedrijven/ de Staat.
Dit veroorzaakt de wildgroei aan consultants die dus niet meer gecontroleerd kunnen worden door het gemis aan mensen met vakkennis.
@Sjeintje | 27-06-22 | 14:00: Inderdaad. En ook bij de consultants zit geen vakkennis meer. Slechts mensen die een simpelere opleiding hebben gedaan.
@Frau_Ferkel | 27-06-22 | 14:04:
Vorige week nog een prachtig voorbeeld mogen meemaken.
Een productieruimte die uitgebouwd/ verbouwd zou worden.
De projectmanager was er niet eens voor de begeleiding, laat ik daarmee beginnen.
De bouwmannen zien op de tekening een draagpaal ongeveer in het midden van de opening staan, dus die werd werkelijkheid.
De rest zal ik je sparen, project is minimaal 50% duurder uitgevallen.
Stoute projectmanager! (nu ontslagen hoor)
@Sjeintje | 27-06-22 | 14:36: Die incompetente piemol heeft zo weer een andere baan.
Ik ga me nu druk maken over zinnige dingen. Aardappels schillen. Een monster ribeye afhalen bij de buurman, hij heeft een koe laten slachten.
Livestream RTV Drenthe:
www.facebook.com/rtvdrenthe/videos/34...
Boeren zijn radeloos: je pakt hun hele levenswerk af door kille sanering die alleen op papier bestaat. Deze regering maakt onze boeren willens en wetens kapot vooral door D66!!
Boeren hebben een enorme schaalvergroting doorgemaakt de laatste decennia. Ze hebben dus vooral het levenswerk van hun collegaboeren "afgepakt".
@* Il Principe * | 27-06-22 | 13:34: Schaalvergroting is min of meer afgedwongen door de consument, die geen eerlijke prijs voor agrarische producten uit Nederland wil betalen.
@* Il Principe * | 27-06-22 | 13:34: Volgens mij zijn die collegas gewoon vrijwillig uitgekocht voor een eerlijke prijs en wordt de grond herbruikt voor landbouw of veeteelt, itt de huidige onteigeningsregeling...
Zonder die schaalvergroting waren boerenbedrijven allang niet meer rendabel...
De hele landbouwindustrie heeft ons landschap naar de gallemiezen geholpen. Tijd voor kleinschaligheid waar de boer zijn rol in kan spelen. Het voedsel wordt duurder, prima!
@ il principe: u weet dat de heer Tjeerd de groot heel lirisch was over die schaal vergroting voor hij tweede kamerlid werdt? Moet het briefje van Jan maar even lezen van vorige week…
@ReyNemaattori | 27-06-22 | 13:40: ok, de truuk is als volgt:
Beste boer, de kans is groot dat uw land onteigend wordt.
Rabobank: Wij gaan de prijs van uw bezit herwaarderen, er is nl een gerede kans dat u helemaal niet meer kunt boeren op uw grond.
Overheid: Wij doen u een eerlijke prijs gebaseerd op de huidige waarde.
Volledig marktconform, alleen blijft de boer met een beetje pech met een gigantische restschuld zitten. Wel eerlijk hoor.
..
@DeEchteWaarheid | 27-06-22 | 13:44:
Het landschap is naar de klote geholpen door de wet Ruilverkaveling en Sicco Mansholt, toenmalig minister van Landbouw, die de landbouw efficienter wilde maken.
@DatInternetDingetje | 27-06-22 | 13:50: Zou me niet eens verbazen als die streek ook nog eens geleverd gaat worden. Ik zou het zelfs niet uitsluiten dat daar al gesprekken over zijn (geweest) tussen ministerie en de Rabobank.
@DeEchteWaarheid | 27-06-22 | 13:44:
Mijn hemel, u hebt helemaal gelijk!
Ons oorspronkelijke landschap van betonnen steden en bedrijventerreinen is afgelopen eeuwen helemaal geruimd ten bate van weilanden en akkers! Quelle horreur!
Gelukkig dat dit kabinet het oerhollandsche betonlandschap weer in ere gaat herstellen. Er worden zelfs al actief nieuwe uitkeringstrekkers geworven in Afrika en het Midden Oosten.
Een kabinet met durf!
Voedsel, energie, wonen, werken en alles zal duurder worden, prima!
Ik zit hier te zitten en ik kom tot de conclusie dat het mij meer en meer tegen gaat staan dat de regering zo ver van 'het volk' af staat, totaal geen benul lijkt te hebben, geen dialoog aan gaat, zich nergens iets van aantrekt en maar door blijft drammen als een klein kind wat zijn zin wil hebben.
Maar goed, wellicht heb ik de laatste tijd gewoon teveel tijd om over dit soort dingen na te denken.
Welkom bij de club.
Koopt een hooivork.
Bij de kolencentrales hebben we gezien dat het beleid en de wet best aangepast kunnen worden als de druk maar hoog genoeg wordt. Hup boeren!
Boeren onderweg naar de a50. Volgens geruchten ME opweg naar A67.
Tip voor GS : neem het Stikstof-kaartje van Nederland en kleur het in naar Duits model (7x meer toegestaan, iets andere methode) en Deens model.
Je wil tenslotte een EU-brede aanpak toch?
U schat de klimaatridders te klein in. Het EU model zal naar Nederlandse normen moeten mee buigen. Wij zijn het voorproefje. Gekte grijpt sneller om zich heen dan common sense.
Deze vragen nog niet echt voorbij zien komen,
Hoe verhoud de derving van inkomsten zich op de rijksbegroting.
Hoeveel gaan de prijzen van vlees omhoog
Mevr van der wal , u verklaarde dat u het niet deed voor de grond, dus de boer wordt betaald voor natuuronderhoud van dat land ?
Heeft u al een afvloeiingsregeling voor al het personeel op de boerderijen?
En bij de toeleveranciers die moeten sluiten/inkrimpen.
Heeft u de omzetderving van de toeleveranciers ook meegenomen in uw jaarbegroting ?
En ga zo maar door.
Bent u bereid om de boeren zelf hun land als bouwgrond te laten verkopen zonder speculanten en tussenhandelaren, m.a., de boer krijgt exact dat wat de uiteindelijke huizenkoper ook aftikt ( speculatiebeding )?
Neh, vast niet...
Dat onderzoek laat ze niet uitvoeren en zo wel, dan zal het niet met de juiste vragen ingediend worden.
Zij kan het niet hebben dat de uitkomst niet in haar straatje past.
De gasinkomsten van het Groningenveld verdwijnen, de agrarische sector wordt gehalveerd, grote industrieën verlaten NL omdat energie duur begint te worden, hoofdkantoren van multinationals verdwijnen en wij gaan een periode tegemoet met een hoge inflatie i.c.m. een economische crisis. Alle alarmbellen zouden moeten af gaan bij het kabinet Rutte 4 maar men doet nog steeds of er niets aan de hand is, onbegrijpelijk.
@therealbraindump | 27-06-22 | 13:41: Kan je nagaan hoe bang ze voor de Brusselse gesel zijn.
@Lubbberrtt | 27-06-22 | 13:52: Bang, laf of lui?
Als boer loop je een constante ratrace waarbij om de klip de regeltjes veranderen op basis van mistig gekloot met cijfers en data.
Sommigen zien uiteindelijk alleen nog een stuk touw als uitkomst.
De regeringspartijen en de MSM beweren dat we een land te zijn wat uiterst beschaafd inclusief en divers is en ook zo wordt bestuurd.
Het is gewoon de ultieme bananenrepubliek.
Handjeklap en achterkamertjes, gekonkel en geneuk met partijvriendjes en partijbelangen, een welhaast almachtige lobby.
Dit vergif is inmiddels diep doorgedrongen binnen alle instituties.
Er begint nu echter stoom uit de maatschappelijk snelkookpan te ontsnappen.
Eens. Eigenlijk kan het ook niet langer zo. Het land is dichtgeslibd door miljoenen en miljoenen regeltjes. En daarbij ook de vrijheid van de inwoners.
Ik hoop dat de boeren het breekpunt zijn voor de regelgekte en onvrijheid.
Dat er een kentering komt naar normaal verstand en normale omgang tussen overheden en inwoners. Met respect naar de eigen inwoners waarvoor en waardoor zij daar kunnen zitten en door ons betaald worden.
A28 tussen Zwolle en Assen ook dicht.
Dat is wel te verwachten ja. Eigenlijk kun je alles buiten de randstad vandaag gewoon beter mijden ( of thuiswerken, of thermosfles en een zak boterhammen mee ). En het kan geen kwaad om je daar standaard op in te stellen de komende weken, verwacht ik zo.
@Graaisnaaiert | 27-06-22 | 13:31: Laat maandag net kantoordag zijn, dus hup in t OV naar utreg.. wat denk je? Staken de vervoersbedrijven ook.
Stenen gooien op het Spui, Maagdenhuisbezetting, nu roepen we boe in de sociale media.
Blokkade van de A67, hmm... is dat niet vooral een belangrijke verkeersader voor PVV city? Stay there !!
Blijf jij lekker zitten in gesloten inrichting de Zonnebloem. Stay there !!
Hahaha. Zou mooi zijn.
Die doen wel leuk mee.
Oei, snel richting huis
Met de trap naar beneden bedoelt u?
Herhaling van bureaucratische planningsblunders, maar dan, naar pas blijkt over een jaar of tien, met betrekking tot de voedselvoorziening?
Hoeveel stikstof stoot een AZC eigenlijk uit?
Dit is plat populisme van het ergste soort! U heeft zeker ook geen vertrouwen in DE Wetenschap? Tut tut
@Humsico | 27-06-22 | 13:17: Wetenschap is een religie.
@Dubbelepunthoofd | 27-06-22 | 13:29:Daag jezelf eens uit en schrijf over die stelling eens een Engelstalig essay en kijk of je aangenomen wordt op de masterstudie STS science and technology studies... mijn stuk ging over 16e eeuwse Japanse cultuur filosofie en techniek en ik werd binnen 24 uur aangenomen dus met zo een originele stelling moet het jou me dunkt ook wel lukken ;)
@Smoelensmid | 27-06-22 | 13:41: De lat lag indertijd niet erg hoog, hè ? :)
@Smoelensmid | 27-06-22 | 13:41: Ik middeleeuws klokkengieten, kat in het bakkie.
@Smoelensmid | 27-06-22 | 13:41:
Binnen 24 uur als vakkenvuller of in de bediening bij Japan Today toch zeker.
Liever het land op slot voor/door de boeren, dan door nutteloze coronamaatregelen.
Leg het hele land maar plat wat mij betreft. Snap de wanhoop en frustratie.
De politiek moet eerst met concrete en financieel aantrekkelijk voorstel komen en dan praten we verder
Prima heel het land plat tegen deze jarenlange Haagse ellendelingen.
Maar de boeren gaat het niet hoofdzakelijk om de financiële vergoeding. Een boerenbedrijf hebben is een way-of-life. En dat compenseer je niet met geld.
Heeft die van de Oever dan niet de meest gore vergelijkingen gemaakt dan ?
@Cornelis12 | 27-06-22 | 13:08: En wat dan nog? Er zal ongetwijfeld wel hier en daar iemand gekwetst zijn. Laat die even zijn of haar eigen boontjes doppen. Het zijn slechts woorden. Maar goed, iedereen binnen de lijntjes kleuren en vooral niemand kwetsen, behalve de boeren dan, dan komt het goed. Zo iets?
Nog een livestream:
www.facebook.com/RVLlives/videos/4652...
Zie 2 trekkers van niets, een wegrijdende politie auto en een kruising waar ongetwijfeld de nodige klappers gebeuren.
A19 Amsterdam Noord???
bedoelen ze de A9 en de A10? A9-10?
Bij Amsterdam-Noord is de A8, en de A10
De oost brabantse zandgronden zijn in het verleden gecultiveerd door onderandere menselijke mest uit de randstad.
Het is duidelijk dat de randstad nu en in het verleden schijt hebben aan Brabant.
Brabanders hebben ook vaak schijt aan de randstad weet ik uit ervaring.
@small_town_dude | 27-06-22 | 13:04: En terecht. Allemaal arrogante woke idioten.
Dan schijt Brabant zich toch lekker af van de Randstad?
@guldenmiddenweg | 27-06-22 | 13:11: Daar zijn we al mee bezig. We hebben nu al schijt aan de regels uit de rampstad!
@Ing. eslapen | 27-06-22 | 13:14: doei
@me | 27-06-22 | 13:34:
ook doei ...."is het aandeel van de industrie in de totale werkgelegenheid het grootst in Noord-Brabant en het kleinst in Noord-Holland"
Wat de boeren nodig hebben is een Greta Thunberg, een meisje van 14 (Leuntje of Riekje of Mariken ofzo) dat gaat huilen. How dare you! Die propaganda heeft bij klimaatbeleid ook gewerkt.
Een genderneutraal persoon met "rugzakje" bedoel je?
Geen gek idee.
Het staat je vrij om boeren klootzakken te vinden en een mening te hebben over intensieve veeteelt, maar het beleid deugt niet.
Land voor beton deugt niet.
Land voor beton, u doelt op huizen bouwen? Dat kan al jaren zonder. Huizen hebben geen prioriteit, dat is het enige probleem. Utrecht; Rijnenburg polder óf 25.000 woningen óf windmolens en zonneweides, Merwede gebied, Utrecht verkoopt voor 100 miljoen euro de grond, kan nu alleen nog maar verticaal en autovrij gebouwd worden. Oja, Utrecht is groen links ..... van de woningnood.
Nieuw referendum: stop de stikstof waarzin. Oh nee, kan niet meer. Helaas we zitten nog bijna 3 jaar in onze democratisch gekozen dictatuur. Boeren, veel succes.
Hmmm, de werkende burger het leven zuur maken nou dat zal veel sympathie opwekken.
A2 bij Best ook afgesloten door boeren.
Vind het best.
Raar kereltje, afgehaakt toen hij over oorlog met de Boerenrepubliek begon, heel dom dit.
Het voorlezen gaat hem ook niet te best af .. als woordvoerder is dat niet heel handig
Die paar boeren die uit moeten worden gekocht stelt geen reet voor. Wat een poeha over niks. Beroepsdemonstrabten die trekkerrijders.
Empatisch vermogen van een platvis. Nou ja, zulke reaguurders moeten er ook zijn.
En dan hebben ze over 10 jaar weer grond nodig, weer een aantal boeren weg, over 20 jaar hebben ze weer grond nodig, weer een aantal boeren weg, en zo gaat het door.
@Ichneumonidae | 27-06-22 | 13:00:
Wat nou? Uitgekochte boeren zijn ver van zielig. We steken er een hoop belastinggeld in..
Beter laat je ze gewoon failliet gaan en de bank zijn verlies nemen.
@Ichneumonidae | 27-06-22 | 13:00: hij heeft een broertje dood aan platvis. Noordzee moet van hem een oesterrif worden.
@miko | 27-06-22 | 13:08: Hoop belastinggeld in? Voorbeelden aub.
@miko | 27-06-22 | 13:08: boeren failliet laten gaan omdat de overheid absurde stikstofmaatregelen afkondigt? U wilt boerderijen gaan onteigenen zonder vergoeding? Dit zijn totalitaire gedachtes. Verdiep u eens in de geschiedenis, en dan in het bijzonder die van de Sovjet Unie.
@miko | 27-06-22 | 13:08: Morgen staat de overheid bij jou aan de deur. Wat lul je nou Miko, je gaat alleen maar failliet. Koop een tiny house in Delfzijl of zoiets.
Denk dat je heel enthousiast zult zijn.
@Patje | 27-06-22 | 13:04: Over 10 jaar de kassen ruimen en bloemen kunnen we ook zonder.
Het is niet even van job wisselen.
Ze moeten ook verhuizen, dat hun huis hun eigendom is, hun eigen gekochte grond van hun is, doet er niet toe.
Stelt u zich voor: volgend jaar verliest u uw werk, uw huis en woonplaats. Maar u krijgt een schamele vergoeding, dus no worries.
Die baal hooi is van de aanhanger afgevallen.... Ken beur'n.
De hooibaal was nog vriendelijk en zei hoi tegen de boze autobestuurder..
De bestuurder baalde van die hooi.
600.000 werkelozen er bij. Kan iemand die Afrikanen bellen dat wij ze niet meer nodig hebben.
Dat zijn dus vooral Oost-Europeanen.
Dacht jij nu echt dat die Afrikanen hier kwamen om te werken?
@* Il Principe * | 27-06-22 | 12:54:
Niet vooral. In totaal hadden in 2019 250.000 Oost-Europeanen een baan in Nederland. En daar zitten dan ook bouwvakkers bij, zelfstandigen etcetc.
@* Il Principe * | 27-06-22 | 12:54: die maken geen melk-machines, onderhouden de machines niet, zijn niet de veeartsen etc.
@* Il Principe * | 27-06-22 | 12:54: Wel dingen blijven onthouden.
www.ad.nl/commentaar/migratieplan-bru...
Het is Rutte gelukt om van dit land één grote ambtelijke en bestuurlijke puinhoop te maken.
Waar zit deze driedubbel overgehaalde gehaaide leugenaar en gladde praatjesmaker eigenlijk?
Dit soort shit hoort 'chefsache' te zijn.
Hij moet, al timmerend met het kale hoofd van Samson op het bureau van bolle Frenske, verklaren dat ze in Brussel de schijt kunnen krijgen en dat Nederland slechts 1 groot N2000 gebied heeft en dat is de Noordzee. Einde bericht.
Zo is het, altijd dat braafste jongetje van de EU uithangen leidt tot niets.
We hebben havens en kunnen er zo uitstappen als het moet.
Benieuwd wie Rutte nu weer voor de bus gooit. Het eerste slachtoffer is natuurlijk de VVD zelf door te stellen dat het teleurgestelde VVD partijleden vrij staat om het lidmaatschap te beëindigen.
"Het is Rutte gelukt om van dit land één grote ambtelijke en bestuurlijke puinhoop te maken."
Tja, en wat als dat ook zijn opdracht was? Dan is hij toch succesvol geweest, gebaseerd op uw woorden. En hij zal heus wel eens bij die holle bolle Frans zijn geweest, maar dan met de vraag wanneer zijn mede-sloper Kaag en hij kunnen starten in Brussel, om NL als EU-provincie nog verder te knechten.
Via marktplaats zojuist voor een prikkie een Russische tank gekocht. Daar ga ik straks even mee cruisen, haha.
youtu.be/Gf3YJyAQWxg
mobile.twitter.com/NoelvanHooft/statu...
mobile.twitter.com/NoelvanHooft/statu...
Bij die 2e link kan ik alle reacties lezen .. Veel negatief valt me op.
Als milieu bewuste jongeren de boel blokkeren lopen ze hier te schuimbekken. Doet een stel dolgedraaide boeren het dan wordt er in de comments gejuicht.
ik denk dat deze boeren demonstreren omdat onnozele politici teveel naar 'milieubewuste jongeren' hebben geluisterd.
Die ongeneert bij Mcdonalds gaan eten bedoel je?
Die met de I phones, I pads en kachel op 22. Ja heel milieu bewust die hypocriete snotneuzen.
Zo gaat dat. De verontwaardiging en het rechtsgevoel loopt hier vaak maar een kant uit.
Bedoel je die Milieu bewuste jongeren die per jaar 4x het vliegtuig pakken?
@BobDobalina | 27-06-22 | 12:58:
Voor zulke selectieve verontwaardiging moet u vooral bij Joop zijn.
En de juichers zijn nog te stom ook om hun eigen hypocrisie te zien.
Niveautje ‘How dare you!’
Hou dat niveau vast man!
Wat dragen die milieubewuste jongeren nu en in de toekomst bij aan de maatschappij? Zijn dat de harde werkers of alleen harde roepers?
U snapt het verschil niet?
Die milieubewuste jongeren die hun acties live streamen op hun smartfoon, een tering bende achterlaten en nog even langs de mac gaan op weg nr huis?
Die zijn part of the problem...
A9 Zaandam en A19 Amsterdam Noord? Hoog risico op zoekende trekkers in de omgeving Amsterdam / Zaandam ;-)
Ze worden vierkant uitgelachen inclusieve oranjes die nog harder lachen.
Mooi man
www.youtube.com/watch?v=5Y2gZoz1IIA
Ik drink geen druppel melk meer! Zal ze leren.
Aan je tegels te zien dronk je dat toch al niet.
Havermelk is geen melk.
Sojamelk
@Ing. eslapen | 27-06-22 | 12:47: klopt, ik zoog wel aan tepels maar gelukkig kwam er nooit wat uit.
En ik melk geen druppel meer!
Laat die koei’n moar barst’n.
@BobDobalina | 27-06-22 | 12:56: Wow, en daar heb je 9 minuten over moeten nadenken?
Hoe moet ik dan mijn capuccino maken? Vind havermelk maar ranzig.
@bob: zeker alleen maar zure melk gedronken in je vroegere leven?
Kabinet doet gewoon of het gek is en gaat rustig achterover leunen. Hopend op een misstapje van de boeren dat bevriende media vervolgens gaan opblazen tot epische proporties.
Sowieso vreemd dat dit beleid gewoon doorgaat terwijl de meerderheid van de achterban van CDA en VVD hier tegen is.
Edit het staat er al..
Briljant. Not.
@Papa Jones | 27-06-22 | 12:43:
Wat maakt het uit, ga je er dood van ? Een paar uurtjes file meer of minder in dit toch al compleet vastgelopen land, who cares.
@Wattman | 27-06-22 | 12:44: Dat zegt mijn vrouw ook altijd als ze gekookt heeft.
@Papa Jones | 27-06-22 | 12:48:
Haha, dan maar weer thuisbezorgd bellen.
De EU-gesubsidieerde trekkermiljonairs zijn weer eens op pad.
Ja zo rijdt de hele snelweg vol met kinderbijslag, huurtoeslag, zorgtoeslag, hypotheekrenteaftrek trekkers.
en U? met 1 miljoen Euro EU gesubsidieerde beleidsverdediger? Of gewoon uitkeringstrekker. Misschien uit protest geen enkel agrarische product meer kopen, daar zal U ze mee krijgen!
Verwende kutkinderen. Hopelijk kalft de steun snel af. Blijf doorgaan jongens.
Ah! de trollen zijn ook weer wakker.
Zet hem op boeren!
@tis_wat | 27-06-22 | 12:43: Het D66 webcare team denkt weer met u mee in de panelen.
Steeds meer Nederlanders worden miljonair. Dat is niet omdat ze zo succesvol zijn maar dat komt door inflatie. Kan het zomaar zijn dat je huis van 85.000 gulden ineens een half miljoen waard is of zelfs een miljoen als die tussenwoning in Amsterdam staat.
www.ad.nl/wonen/doodnormaal-rijtjeshu...
mooie livestream www.facebook.com/LNNMEDIANL/videos/24...
Trump waarschuwde dat te veel afhankelijkheid van Russisch gas ons chantabel zou maken en tot oorlog zou kunnen leiden.
Voormalig Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn gaf aan dat oorlogen beginnen als de ene partij de andere als zwak ziet.
Nederland netto steeds afhankelijker maken van buitenlands gas, en netto steeds afhankelijker maken van buitenlands voedsel, maakt ons zwak, chantabel en straks denkt Poetin dat hij ons niet alleen met gas kan chanteren, maar ook met graan. Dat wij invasies in de Baltische staten zullen slikken, NAVO artikel 5 zullen negeren, omdat we graag gas en graan willen hebben. Deze naïviteit is levensgevaarlijk.
Het is leuk dat we nu veel exporteren en importeren. Per saldo importeren we steeds meer. Sierteelt is makkelijk te transformeren tot voedselproductie, datacenters, Vinex wijken en andere projecten zijn dat niet. Voor akkerbouw heb je genoeg mest nodig, anders is de opbrengst per hectare te laag. Er is nu honger in Afrika omdat Rusland graan steelt uit Oekraïne en Oekraïne niet kan exporteren via Odessa. Poetin koopt gewoon medestanders in Afrika door wel of geen graan te leveren. Als we geen boeren hebben, worden we net zo omkoopbaar.
"Wiens brood men eet, diens woord men spreekt." Dat wordt dus een cursus Russisch bij uw bakker.
Trump had dat niet zelf bedacht he? Dat riepen zijn voorgangers al.
Brood = 'gleb' in het Russisch. Wist ik al lang.
De boeren waar het nu om gaat zijn afhankelijk van enorme hoeveelheden aan geïmporteerd veevoer. Als we dus minder afhankelijk willen worden van import, is dit wel een goede groep om mee te beginnen.
Het is Gods geklaagd inderdaad. De naïviteit van Nederland is te groot geworden.
Corona heeft blijkbaar onvoldoende getoond hoe alles in elkaar grijpt. Producten duurder geworden andere producten schaarser, langere wachttijden etc.. De oorlog in Oekraïne toont nog onvoldoende aan dat als blokken elkaar het licht niet in de ogen gunnen ze bereid zijn om elkaar op alle mogelijke wijzen kapot te maken.
De emotie regeert, de emotie die maar wat gretig wordt aangegrepen om het volk te mobiliseren om iedereen thuis op te sluiten, verplicht medische behandelingen te laten ondergaan of kledingvoorschriften op te leggen (mondkap). De emotie (angst) wordt aangewakkerd om het volk te mobiliseren om klimaatplannen erdoor te rammen.
De hysterie en morele verontwaardiging die voortkomen uit angst en frustratie zijn leidend. Het zou mooi zijn als een hoger bewustzijn (kritisch denken) werd gestimuleerd en dat deugden leidend worden moed, betrouwbaarheid, wijsheid, bescheidenheid, spaarzaamheid, medemenselijkheid, om er maar een aantal te noemen ipv steeds op lagere emoties in te spelen.
Ogenschijnlijk eenvoudige en voor de hand liggende besluiten en beleid hebben gevolgen vaak verder dan we in eerste instantie zien. Bovendien heeft alles een trade off, er bestaat geen perfecte of enige oplossing. Hooguit de voor zover bekende meest (kosten) effectieve en efficiënte oplossing.
@* Il Principe * | 27-06-22 | 12:48: EU importeert hoogstens 25% van al het veevoer... dus dat valt wel mee met 'die enorme hoeveelheden'...
... zal Van der Wal tragisch stikken in een wolk van stof.
Die wordt straks gewoon voor de bus gegooid door Rutte, als de consessies onvermijdelijk blijken te zijn.
Gatver, eet nog liever me poep op
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord.
Oh.. was een reactie op een reactie, maar word geplaatst als een reactie, maar niet op een reactie. Zal wel aan mij leggen.
Ja precies, me
@De Bijsluiter | 27-06-22 | 12:36: mijn* zo goed oude grammarnazi?
@nutsniet | 27-06-22 | 12:37: grammar?
@Roos | 27-06-22 | 12:38: ga jij nu ook al beginnen... ik schrijf wel niks meer
@Roos | 27-06-22 | 12:38: Grammar is the difference between knowing your shit and knowing you're shit.
Aap
@J.Cash | 27-06-22 | 12:44:
Noot
Kut
@De Bijsluiter | 27-06-22 | 12:36: Het is ook meneer geworden, ipv mijn heer. Het is wachten op de dag dat me bezittelijk wordt. Of dat we Limburgs gaan spreken.
@nutsniet | 27-06-22 | 12:53: Peer
Beste boer, maak met subsidie van je land een landgoed en wordt daarvan de beheerder. Laat je land tot Natura 2000 toetreden en iedereen bijft met zijn vingers van jouw land af.
Dan komen de mtb's, die maken van de paden echte modderbaden.
@happen_maar | 27-06-22 | 12:56: Of een bord Natuurmonumenten neer zetten dan kan je ook je gang gaan.
ongeveer net zo handig. als je woning op de monumentenlijst laten plaatsen. weg. zeggenschap maar wel de rekening moeten betalen.
Eenmaal een monument mag je nog niet eens een paaltje een meter verplaatsen zonder schriftelijke goedkeuring van de gemeente, de provincie, t Rijk, de Odra en een afgevaardige van de EU...
Al tientallen jaren zit er nagenoeg geen schot in de vermindering van de milieubelasting door de boeren, en dan vooral de varkens- kippen- en kalvermesterij. De aanvaardbare stikstofbelasting wordt in gebieden met dit soort bedrijven vaak meer dan dubbel overschreden. Het wordt dus tijd hier eens wat aan te doen en gewoon de wet te handhaven, zoals uit gerechtelijke uitspraken blijkt. Andere activiteiten dan dieren vetmesten komen in het gedrang omdat de boeren goed zijn voor ca 2/3 van de stikstofuitstoot in eigen land. Het is dus volkomen terecht dat de boeten inschikken terwille van andere economische activiteiten. Dat nermt niet eeg dat de normen voor het opstarten vsn een nieuwe activiteit veel te streng zijn, maar het betekent ook dat de boeren snel moeten inbinden en zich aan de wet houden.
De boeren moeten niet over één kam geschoren worden
In een democratisch land wordt de wet gedicteerd door de volksvertegenwoordigers (niet de EU, niet de rechter, niet de regering), die feitelijk maar ook moreel gezien de wensen en belangen van de meerderheid van het volk behoren te behartigen.
Helaas is NL inmiddels een aardig eind van het rechte pad af.
We hebben de meest schone boeren die er maar zijn, prima als je een hekel hebt aan boeren maar kom in ieder geval met een goeie reden. Als de boer hier vertrekt produceren andere boeren/of dezelfde boeren over de grens veel meer co2 want geen regels, of veel soepeler. En het waait gewoon de grens over. Het is wel duidelijk dat het puur om de grond gaat.
Volgens mij worden er in Den Haag vele ambtenaren dik betaald om af en toe een wet aan te passen, dit lijkt mij een mooi moment om de wet aan te passen aan de realiteit. Eigenlijk is het bizar dat onuitvoerbare wetten door de tweede, maar zeker ook de eerste kamer heenkomen, zo ook de stikstof, maar ook de Europese klimaatwet, Het kan niet, niet nu, niet over 8 jaar (2030 voor de rekenaars) en ook niet in 2050. Dit soort wetten creeren kaders voor onderdrukking
@geen_kwijl | 27-06-22 | 12:46:
Ja maar het moet van de rechter!!!
Welke "andere economische activiteiten'? Het importeren van gelukszoekers zeker? Het is dom om een succesvolle export industrie om zeep te helpen en dat met miljarden. Waanzin!
@keistad | 27-06-22 | 12:40: Zelfs onze "schone" boeren zijn in staat om in veel gebeiden de stikstofbelasting 2 tot 3 keer hoger te laten oplopen dan toegestaan. "Schoon" is niet schoon genoeg. Ieder andere industrie dient aan de emissienormen te voldoen. Goed geprobeerd is niet voldoende. Dat die stikstof dan elders uitgestoten wordt is irrelevant. Het gaat erom dat lokaal de normen niet worden overschreden. De natuur kan namelijk best een redleijke hoeveelheid stikstof aan, maar niet de gigantische hoeveelheden die uitgestoten worden bij de dierenmesterij.
@ZoekEenVrijeNick | 27-06-22 | 12:53: Een huis bouwen? Een bedrijfje beginnen? en culturele activiteit organiseren? Een weg aanleggen? Slechts een paar voorbeeldjes van normale zaken die geen doorgang meer kunnen vinden tgv. het gestink van de boeren.
@Louter Leuter | 27-06-22 | 12:51: Inderdaad, zo werkt dat in een rechtsstaat!
@bdn01 | 27-06-22 | 12:54: fuck het klimaat, dat is bijzaak, mijn Excel sheet moet kloppen? zoiets bedoel je denk ik anders kan ik niet helemaal plaatsen waarom een vermeerdering. van uitstoot in het buitenland geen probleem zou zijn.
daar hadden we och ergens een term voor geloof ik.. ah ja.... NIMBY
@bdb01 Je verhaal klopt slechts ten dele, boerenbedrijven hebben wel te maken met steeds strengere regelgeving binnen NL en de EU. Om maar even een sector te pakken, de kippen. HIer richten we al jaren onze pijlen op dierwaardig bestaan, vrije uitloop, uitloop enz Kippen.... In dezelfde vaart geeft de EU een mega krediet aan myronivsky hliboproduct in Oekraine, een mega kippen fabriek voor de slacht die zijn weerga niet kent. Waar denk je dat de kiloknallers en de el cheapo kippiepan stukjes vandaan komen?
@Bluto Blutarsky | 27-06-22 | 13:50: Voor zover mij bekend behoort Oekraine niet tot de EU.
@bdn01 | 27-06-22 | 14:02: je hebt het duidelijk niet begrepen.
@Bluto Blutarsky | 27-06-22 | 13:50: De "ellende" met die vrije uitloop is dat juist die kippenbedrijven dan weer te veel fijnstof produceren. Zo is er altijd wel een stok te vinden om lokale productie het land uit te timmeren...
Hopelijk heeft stikstof het gewenste effect en stemt Nederland het verstikkend Haags klimaat weg uit dit land. Stem BBB!
Slava tractoryi !
@Nederlandop1 | 27-06-22 | 12:33: LOL
Ik ga voor Ja21. Al zou ik Lientje eventueel doen (Stemmen op haar).
@ZoekEenVrijeNick | 27-06-22 | 12:56: Kabinet Lientjes maakt schoonhuis. Voor de boeren, zorg, onderwijs, wonen en infrastructuur.
Boeren in boerderijen, dat is al eeuwen het landschap. Gaan we dan overal woningen bouwen? En onze 'regering'; Een volstrekt incompetente regering met genoeg schandalen die niet worden opgelost. Zoiets?
Slechts 2 - 3% van ons land bestaat uit bebouwde omgeving. Om voldoende te kunnen bouwen is slechts een heel klein deel van het boeren-areaal nodig. De vermindering van de stikstof-uitsoot is dus geen dekmantel om dn maar het "hele land vol te bouwen". Ken je getallen!
@bdn01 | 27-06-22 | 13:00: ga gewoon wat nuttigs doen met je getallen.
@bdn01 | 27-06-22 | 13:00: weer een feitelijke onjuistheid uwerzijds, 8 % van Nederland valt in de categorie bebouwd gebied, bron CBS.
Minister van der Wal houdt alleen rekening met haar eigen inkomsten en die van haar collegas van de ruifetende bende van Leugenaar & Dedain IV (c) Ratelaar. Nergens in hun functieomschrijving staat dat zij met de boeren rekening moeten houden (ooit waren jullie electoraal van belang, maar die tijd is niet meer, deugend stadslinks is belangrijker - face it).
Stikstof moet aangepakt worden. Maar het gebeurt op een totaal criminele wijze door fraude met cijfers en alles over een kam model. Daarnaast schiet men de wet volledig voorbij in de doelstelling. En worden mensen uuteindelijk compleet in de vernieling gebracht. Dus ik snap wel als alles weer plat wordt gelegd...
Geef eens in detail commentaar op de tekortkomingen van het stikstof-emissiemodel?
En waarom moet stikstof aangepakt worden? Omdat NPO propaganda dat zegt? Stikstof(verbindingen) zijn net zoals CO2 fantastisch voor plantengroei maar de politici willen graag schrale grond waar niks op groeit. Dat denken ze tenminste...
@4HoogAantWater | 27-06-22 | 12:59: Omdat met algemeene wetenschappelijke consensus is vastgesteld dat er een maximum stikstofdepositie is, waarboven de natuur onherstelbaar wordt aangetast. Deze normen zijn overal in Europa dezelfde, maar worden vrijwel nergens in Euroopa overschreden, behalve in NL. Wel zijn er in Europa overal sterkt verschilende normen voor het opstarten van nieuwe economsiche activiteiten in gebieden waar de stikstofdepositie boven de norm ligt. Die is in Nederland inderdaad idioot streng.
@bdn01 | 27-06-22 | 13:03: we hebben dit land gewonnen van de zee, welke natuur? Alles wat hier groeit is een bonus. En de grens ligt hier vele malen lager dan in andere landen dan is het niet gek dat wij daar overheen gaan met de eisen die hier gesteld worden. In Duitsland is 200% meer toegestaan. En dat één europa is onzin anders had ik net als de Griek met 50 kunnen stoppen met werken.
@bdn01 | 27-06-22 | 13:03: welnee dombo, de hoogte van de stikstofnormen zijn juist niet hetzelfde binnen de EU, u praat stierenpoep. Bij de Duits Nederlandse grens zijn de stikstofnormen voor de Duitse boer veel ruimer dan die van de Nederlandse.
@bdn01 | 27-06-22 | 13:03: Algemene wetenschappelijke consensus bestaat niet, althans niet zonder censuur. Wetenschap is gebaseerd op bewijsbare stellingen niet op gebakken lucht (wat voor 78% uit stikstof bestaat).
@keistad | 27-06-22 | 13:11: De norm voor de maximale stikstofdepositie is overal in de EU gelijk. De norm voor extra toegelaten depositie t.g.v. nieuwe economische activiteiten, in gebieden waar de maximum depositie reeds is overschreden, is overal binnen de EU sterk verschillend.
@keistad | 27-06-22 | 13:11: 200% is aan de lage kant. De norm ligt in Duitsland 140 maal (7 mol per hectare) hoger dan in NL (0,05 mol per hectare). 1 dag oostenwind reduceert het effect vanhet beleid tot nul..
@4HoogAantWater | 27-06-22 | 13:28: Wie "censureert" wetenschappelijke bevindingen? Als je eewn wetenschappelijke stelling of bevinding hebt, publiceer je die en daarna wordt de zaak op zijn merites beoordeeld door je vakgenoten. Wel eens iets wetenschappelijks gepubliceerd? Zo nee, hou je snavel en verdiep je eens ergens is voordat je gesjeesde mbo-er Caroline van der Plas nawauwelt.
@bdn01 | 27-06-22 | 14:10: Je slaat de plank mis maar dat geeft niet.
@bdn01 | 27-06-22 | 12:58: www.nporadio2.nl/podcasts/op-zn-kop/7...
@4HoogAantWater | 27-06-22 | 12:59: Omdat het in sommige, in ieder geval een veel beperkter aantal gevallen dan het huidige brakke model is aangegeven, wel problematisch is.
Er is meer dan een miljoen per boer gebudgetteerd. Mij dunkt meer dan genoeg om niet " de vernieling in te gaan"
@bdn01 | 27-06-22 | 17:33: door allerlei wegens overheid verplichte investeringen is dat in veel gevallen niet afdoende. V
Dus van die zak geld blijft weinig over en broodwinning is weg. Plus de voedselvoorziening komt dan per vrachtwagen of boot meer naar binnen.
Veel aandacht voor een bedrijfstak met een relatief kleine economische meerwaarde en een behoorlijke negatieve maatschappelijke impact. Leuk stukje duiding: www.volkskrant.nl/economie/eerst-bepr... (Goede krant ook!)
hoeveel heb je voor deze propaganda betaald gekregen?
Grappig artikel maar erg eenzijdig en daardoor incompleet. Hij vergeet dat de agrarische sector in Nederland zorgt voor vreten in Nederland en als je dat weghaalt dan is er niet minder vreten, dan komt dat uit landen die het minder hebben met dierenwelzijn of klimaat. Ergo: ons kabinet streeft de klimaatdoelstellingen niet na maar verschuift problemen naar de buren.
Jammer dat je zo'n eenzijdig stukje hier promoot. Je had moeten weten dat elke reaguurder daar gehakt van maakt.
@Bakkeleures | 27-06-22 | 13:08: Als we zelf geen voedsel produceren halen we het gewoon uit het buitenland. In de meeste buitenlanden is veel meer ruimte dan hier en wordt de maximum stikstofdepositie bij lange na niet gehaald. Derhalve is het veel beter, en vaak ook nog goedkoper, om het voedsel uit het buitenland te importeren. Bijkomend effect is dat het vlees dan ook ergens naar smaakt en dat de tomaten, behalve dat ze rond en rood zijn, verrassenderwijs ook naar tomaat blijken te smaken.
Zijn de stikstofplannen van Rutte IV eigenlijk nog wel democratisch, vraag ik mij af.
Een aantal regeringspartijen, maar met name de VVD, is zich m.i. te buiten gegaan aan kiezersbedrog, door in de regeringsplannen (b.v. stikstof, asielinstroom) in te gaan tegen de verkiezingsbeloften.
Hiermee zou deze regering toch eigenlijk haar democratische mandaat moeten verliezen, in elk geval in ethisch opzicht. Los nog van de opniepeilingen die dramatisch uitpakken voor de regeringspartijen.
Nou ja, je moet binnen een coalitie punten uitwisselen met andere partijen natuurlijk, en zo gebeurt het vaak dat je op bepaalde punten moet toegeven en dus een aantal verkiezingsbelofen niet waar kunt maken.
Maar waarmee de VVD nu akkoord is gegaan is totaal waanzinnig. Nog veel radicaler dan de wet voorschrijft.
Weg met de VVD dus.
En D66 natuurlijk, de aanstichter van dit alles.
Woehahahaha.... Grapjas die Bor! Gaat niet gebeuren.
Tijd voor een correctief referendum!
Ah, wacht even. Nee laat maar....
@Louter Leuter | 27-06-22 | 12:28: thanks for the compliment. Maar "hatsikidee" was van Lowieke.
@hatsikidee | 27-06-22 | 12:30:
Ha ja! Je hebt gelijk! Sorry Lowieke.
Die van de Wal is toch ook een raar mens?
Ze weet dat het verhaal rammelt, ze snapt er zelf weinig tot niets van, de impact van wat men wil gaan doen is enorm op maatschappelijk en individueel vlak, het is gebaseerd op leugens en halve waarheden, en tóch, toch zegt zo iemand "we gaan het gewoon doorzetten, want het kan niet anders".
Hoe kun je zeggen dat het niet anders kan als je de materie -bewezen- niet begrijpt. Dan voer je gewoon iets uit, als een robot. Zo iemand kan of wil dus zelf niet nadenken maar wil niets anders als domweg een bevel uitvoeren, zonder een snipper rekening te willen houden met de vergaande consequenties.
Zulke mensen komen telkens weer tevoorschijn, er zijn schijnbaar nog steeds genoeg willige beulen te vinden die de orders willen uitvoeren ongeacht het leed wat ze ermee veroorzaken, ongeacht het doel, ongeacht alles. Beangstigend dat deze mensen alsmaar vrij baan krijgen, zelfs aangemoedigd worden om hun smerige taak te volbrengen, onder de oppersloper Rutte.
Zie die COA Baas VVD-er Milo Schoenmaker bijvoorbeeld.
En dan kunnen ze 's nachts ook nog eens slapen.
@ChatBot | 27-06-22 | 12:20: Betaald goed hoor.
Begrijp de functie van democratie. Is niet voor het volk maar opdat politici levend het strijdtoneel kunnen verlaten.
Vroeger deed je ze gewoon op de hooivork prikken en vierendelen. Nu stellen ze zich niet meer verkiesbaar en wijzen naar hun voorganger c.q. opvolger en maken de wegwezerik.
@calamiteiltje | 27-06-22 | 12:29: Het vierendelen had in ieder geval als voordeel dat de kans klein was dat de falende bestuurder telkens weer opduikt om ergens anders een puinhoop te creëren. Zo gek waren ze nog niet in vroegere tijden.
Befehl ist Befehl !
@calamiteiltje | 27-06-22 | 12:29:
En worden vervolgens burgemeester of directeur van een semi-overheids instantie.
Maar wat als zo'n boer echt niet wil vertrekken als de dag komt dat de overheid haar plannen gaat uitvoeren? Dat ie in zijn wanhoop een vorm van geweld gaat gebruiken, een soort blinde woede, onvoorspelbaar gedrag?
Ja dat ga je ook zeker krijgen. En dan staat internet vol met filmpjes van de ME die een boerenfamilie uit hun huis aan het rossen is. En dan breekt landelijk de pleuris uit. Het is vrij voorspelbaar allemaal.
watch?v=nrKkRXEI83Q
De slag bij Hollanscheveld.
Dan gaat zo'n boer naar de rechter. Als de overheid dan nog altijd met onwaarheden komt en niet bewezen kan worden dat de boer schuldig is en weg moet, dan hoeft hij niet weg. Althans, zo zou het moeten.
Mocht de boer wel weg moeten en er landje pik gedaan wordt, dan in het contract zetten dat de boer en/of zijn nabestaanden het verschil tussen landbouwgrondprijs en bouwgrondprijs uitbetaald krijgt zodra de bestemming wordt aangepast naar wonen.
@Dobb | 27-06-22 | 12:25:
U kent uw geschiedenis. Hulde !
Als we nu als Nederland accepteren dat weilanden worden volgebouwd om door te kunnen gaan met het huidige asielbeleid dan is het einde zoek.
120 van de 150 Kamerzetels stemmen daar mee in, dus ja. Baarden boven boeren, dat is eigenlijk de samenvatting van 4 kabinetten Rutte.
En met droge ogen durven te beweren dat "dat goed is voor de stikstof"... alsof er straks niet meer gezeken of gescheten, gestookt of gereden gaat worden.
@Louter Leuter | 27-06-22 | 12:31:
U weet net zo goed als ik dat regels niet voor zielige mensjes van een andere kleur of ideologie gelden want racisme en discriminatie.
100 Jaar terug (linkse elite tegen de boeren):
In augustus 1918 begon Lenin met de ideologische discreditatie van zelfstandige boeren die productiemiddelen (molen, olieslagerij) of lastdieren e.d. hadden, zoals een paard, een os of enkele bijenkorven. Deze werden allemaal als "koelak" bestempeld.
In zijn oproep ‘Kameraden arbeiders, Voorwaarts naar het Laatste, Beslissende Gevecht!’ doelt hij op het gevecht dat tegen de koelak aangegaan dient te worden, omdat de arbeiders het nooit eens zullen worden met deze klasse die, ook al vormen ze een minderheid, toch een groot gevaar voor de arbeidersklasse vormt (die het gevaar loopt op ‘liquidatie door de koelak’ aldus Lenin). Hij roept vervolgens op tot ‘Meedogenloze oorlog aan de koelak’ en ‘Dood ze!’
En toen kwamen er kolchozen vs sovchozen
Waren dat diezelfde mensen die ook de eigen cultuur kapot wilden maken, massaal mensen ontwortelden door ze naar andere streken te deporteren en uiteindelijk het hele journaille onder controle hadden ( en diegenen die niet in de maat schreven een functie elders aanboden ).
Hm...
Mind you, binnen de 'groene' beweging zijn er ook genoeg lieden die de democratie buiten werking willen stellen om de heilige groene doelen te behalen, m.i. een vorm van eco fascisme.
Moet denken aan de blanke boeren in het Zimbabwe van Mugabe ...
www.uib.no/sites/w3.uib.no/files/styl...
A67 bij Liessel geblokkeerd. bevestigd via anwb.nl
Hartje zwijnstein nl.
Mooi! Dat raakt een internationale verkeersader (vnl vrachtverkeer van en naar Antwerpen, en Polen die van en naar het VK rijden).
Koop mijn voedsel in de supermarkt. Heb die boeren dus helemaal niet nodig.
En ik tank ook altijd voor maar € 10,--.
Ik koop mijn melk bij de melkfabriek.
Nog een livestream:
www.facebook.com/story.php?story_fbid...
Onder Rutte is er de afgelopen 10 tot 12 jaar een enorme chaos ontstaan op allerlei terreinen.
Nu dan ook een stikstof probleem. Voor de laatste verkiezigen had elke partij een bedrag in hun plannen staan, waarvan het hoogste bedrag ruim onder de 10 miljard lag. Vervolgens komt er een kabinetsplan van tegen de 30 miljard. Geen enkele kiezer heeft hiervoor gekozen. Mevr Hermans kom tijdens de presentatie geen enkele bron van de onderbouwing ervan presenteren. Dit is tekenend voor de huidige politiek.
Weg met Rutte en dit onbetrouwbare kabinet!
er is een enorme chaos ontstaan omdat er visieloos geregeerd is en men liever problemen voor zich uit schoof dan lange termijn oplossingen bedacht (die meestal op korte termijn pijn doen). Huidige geplande ingrepen in de agrarische sector zijn m.i. noodzakelijk als lange termijn oplossing voor dit ernstige probleem, maar doen op korte termijn zeker pijn.
Hetzelf geldt overigens voor oplossingen voor de problemen met immigratie, zorg, woningbouw. Lange termijn oplossingen zijn nodig, maar doen op korte termijn pijn. Dus politieke partijen stellen uit omdat ze de volgende verkiezingen willen winnen.
@zeeman73 | 27-06-22 | 12:18:
Zonder mensen in NLD was er geen probleem. Graag beginnen met een migratie stop, ook vwb een grens aan buitenlandse arbeiders.
Als we de grenzen sluiten voor immigratie uit Afrika en Azië.. dan hoeven wij 50.000 huizen per jaar minder te bouwen. Probleem opgelost. Dat wil het volk. Niet de EU regeltjes. Geen heide plantjes. Natuurgebieden opdringen omdat het niet goed gaat met bepaalde plantjes is sowieso onzinnig. Als je langer terug in de tijd gaat, was het hier een moeras. Dus hoezo heide?
Dat wil het normale volk, behalve asielindustrie, en mensen die goedkope werkkrachten zoeken voor ongeschoold werk. Oftewel de linkse idioten en de multinational knuffelaars van de vvd.
Het bouwen van een AZC legt beslag op de stikstofruimte.
En dan heb ik het nog niet over de stikstofuitstoot van de bewoners.
De mens is volgens overheid geen natuur.
stemvee. say no more.
@calamiteiltje | 27-06-22 | 12:18: De burger is een melk-koe. Voor deze koe-variant maakt de overheid een graag een uitzondering.
Als je nog langer terug gaat, was er helemaal geen leven en daarvoor zelfs geen aarde.
En ik wil trouwens wel heide en natuurgebieden met een grote biodiversiteit. Al dat grasland zonder bloemen en en andere planten ertussen, met rechte sloten en zonder bomen en struiken is gewoon een groene woestijn.
En ja, ik heb ook graag boeren. Maar dan wel boeren die niet industrieel het landschap en dieren benaderen en behandelen. Dat maakt voedsel duurder, maar dat vind ik niet zo erg.
@guldenmiddenweg | 27-06-22 | 12:31:
U snapt toch wel dat die boeren plaats moeten maken voor nieuwbouwwijken he? Met alle gevolgen voor klimaat, milieu, schaarste en uitstoot van dien. Die grond is veel te winstgevend om er heide op neer te flikkeren.
Sommige mensen denken dus echt nog steeds dat er "natuur" in de plaats van die stallen en boerderijen komt. Man man man...
@ikworstelengadouchen | 27-06-22 | 12:18: Ja, leuk, maar werken doen ze dus niet. Ook niet ongeschoold werk. En dat weet men best, dus ik denk niet dat de multinationals hierin meedoen. Die framing klopt niet.
@Graaisnaaiert | 27-06-22 | 12:40: Natura-2000 gebieden blijven natura-2000 gebieden.
Het land van boeren die worden uitgekocht, zal vast voor een deel naar nieuwbouwwijken gaan, een deel wordt bestemd voor meer intensieve veehouderij, een deel natuur, een deel zonnevelden, een deel industrie. Trouwens, woonwijken zijn biodiverser dan kale weilanden met gras.
Zolang we als bevolking groeien, zullen we meer uitstoten, dat is zeker.
@guldenmiddenweg | 27-06-22 | 13:00:
U weet dat we groeien door immigratie he. En niet van het soort dat netto-betaler is, in ieder geval niet de eerste 10 jaar.
Als ik door een wijk loop is het eerste wat opvalt dat er zoveel ruimte op de daken is voor zonnepanelen, daar hoef je echt geen weilande voor op te offeren. Wbt biodiversiteit in woonwijken, dat hangt van het type en de bewoners zelf af. Tegelen ze alles dicht met 1 of 2 planten in een pot, dan is het dood. Ik heb bomen in de tuin geplant, een klein terras, de rest is groen en moestuin. En inderdaad, de natuur spat eraf, ook soorten die als zeldzaam gezien worden. Maar ik ben een van de weinigen in de straat hier...
En hoe kan industrie bevorderlijk voor de natuur zijn? Industrie stoot uit en je hebt aan- en afvoer. Lijkt em dat juist daar de natuur van te lijden heeft. Ditto wat nieuwbouwwijken.
Let’s go! Stop de afbraak door dit kabinet. Nu werk ik lokaal dus ik zou weinig last moeten hebben van acties, en ik hoop voor de andere kantoorslaven dat ze er niet veel last van zullen hebben. Maar ik hoop dat de boeren er vooral in slagen de overheid te treffen.
Heb wel een week snipperen over. Laat ze maar actievoeren. Ieder nadenkend mens zou aan moeten sluiten.
In de andere media zie ik nog geen enkel bericht. Bijzonder gezien de hijgerige verslaggeving van de vorige keer
Opvallend inderdaad.
Doodzwijgen, dat is de opdracht van de regering aan de media. Als je dat zegt lacht een groot deel van de tweede kamer.
@Kroondop | 27-06-22 | 13:06: inmiddels is het er wel. Ik vraag me af waarom zo laat.
Zet em op, boeren!
Hopelijk krijgen we straks weer wat mooie beelden te zien. Misschien zijn er zelfs wel weer wat drone piloten bij.
Go boeren!
Of hoe een land zichzelf langzaam maar heel zeker opheft...
Ik kan alleen maar achter deze boeren staan. Niet dat ik niet van mening ben dat de veeteelt minder intensief zou moeten. Het probleem blijft dat de staat grond onder dwang grond wil opkopen voor woningbouw. Van mijn mag dit hele kabinet vallen en de ministers die dit beleid steunen met pek en veren weggejaagd worden uit Den Haag
Toekomstmuziek.
Zonder boeren geen veren.
Dat men blijft volhouden dat dit allemaal nodig is voor het biodiversiteit is een grote leugen. Als het maar op papier klopt.
Zodra de overheid bereid is in de overdrachtsakte vast te leggen dat de opgekochte grond de komende 25 jaar niet voor (huizen)bouw of zonneparken etc. zal worden gebruikt, begin ik te geloven dat het om het milieu gaat..
Ja ! Pek&Veren voor de elitaire volksverlakkendevlegels.. Hun zieke gedachtenkronkels storten Boeren/Burgers in ellende ! Gelukkig heeft de
nieuwe President van de Boeren Republiek "Caroline"een goed gezond
verstand ! Leve de Boeren Republek !
@VolleBak | 27-06-22 | 12:26:
Biedt de boeren zelf de mogelijkheid aan om de grond als bouwgrond te verkopen, voorzien van een speculatiebeding. Ergo, neem je gemeentes en ontwikkelaars de wind uit de zeilen en krijgen de boeren echt de waarde van hun grond terug. Want geen h9ond gelooft toch dat er op de plek van de stallen een heidelandschap gaat worden gecreeerd, of een eikenbosje wordt aangeplant. Kom nou toch. Het gaat ordinair om geld.
@Deflatiemonster | 27-06-22 | 12:16: Ze gaan uit van de mondiale biodiversiteit anno 1700 en de Nederlandse data rond 1900 zat volgens de index op 40. We gaan het volgens de modellen dus nooit redden. En dat is ook niet de bedoeling van het kabinet
Mijn zegen hebben ze , als nou de rest van Nederland ook eens een keer zou meedoen maakt het misschien een soort van indruk op die boevenbende in Den Haag.
Belgen en Fransozen, die kunnen een heel land platleggen.
Een livestream:
www.facebook.com/LNNMEDIANL/videos/24...
Als je moet poepen maar het lukt niet, lees dan even op de VK hoe Schimmelpenninck denkt over boeren.
Hier in Friesland zeggen ze in plaats van poep ‘yarre’.
De familie van lulletje rozewater waren vroeger ook leenheren van de boeren, hij ziet ze dan ook als tweederangs mens.
Iemand die Schimmelpenis heet moet je ook niet serieus nemen. Komt alleen maar narigheid van.
Dat ondermaatse mannetje zal best een moeilijke tijd hebben gehad in Diepenheim. De frustratie zit dicht onder de oppervlakte.
Hij legt de vinger anders wel op de zere plek in dat stukje. Dat het niet is wat de goegemeente hier wil horen, is een ander verhaal.
@Komjehiervaker | 27-06-22 | 12:29: deze kasteelheer gaat straks wel een kasteel met enorm landgoed erven.
REAGEER OOK