Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boerenacties 2: The return of the trekker

Alles wat kan rollen, gaat rollen

Mensen, even opgelet. De boeren waren het zat, organiseerden een massale demonstratiedag in Stroe, zagen dat het niets uithaalde en zijn het dus nog steeds zat. Want de Kamer praatte veel over omleidingen, maar veranderde tot nu toe nog niets aan de stikstofkoers en dus blijven boeren ontevreden en dat geldt al helemaal voor Farmers Defence Force-voorzitter Mark van den Oever die nieuwe acties aankondigt. "Vanaf maandag 12.00 uur gaat alles rollen wat kan rollen", dus over een paar uurtjes gaan we het merken. Wat ze precies gaan doen, is niet bekend, want dat laat het FDF aan de trekkertruckers zelf. "Wij als FDF hebben besloten ons daar niet aan te verbinden en ons terug te trekken uit de strijd en ook niks te coördineren. Dat hebben we eerder meegemaakt dus jullie weten wat jullie te doen staat." Dat kan variëren van boze boerenbolides bij het provinciehuis tot geblokkeerde snelwegen en alles daartussen. Met het verzoek van het FDF om burgers een beetje te ontzien, maar hinder wordt zeker niet uitgesloten. U loopt dus weer een significante kans om in een trekkerfile te stranden en u mag zelf bepalen welke Mark u daar de schuld van geeft.
INSTANT UPDATE: Omtzigt stelt nog een paar vragen
UPDATE: """Laatste oproep""" van Agractie voor minister na de breek: Voorkom boerenopstand! 

Reaguursels

Inloggen

Alles wat kan rollen, gaat rollen?
Het wordt tijd dat d'rollen worden omgedraaid!

HeelStijl | 27-06-22 | 18:33

Al die prachtige landbouwgrond vernietigen om huizen voor asielzoekers te kunnen plaatsen... stop gewoon met importeren.. zo moelijk is het niet hoor en gebruik vliegveld Lelystad de aankomende 2 jaar als 2e "ter Apel"..... kun je de "veiligelanders" meteen op het vliegtuig richting Hotels Ruwanda zetten.

RaymyJanssen | 27-06-22 | 17:20

Voor degene die roepen dat er best wat minder megastallen passen op het postzegeltje aan land wat Nederland is:

Klopt, die megastallen kunnen ook best minder!

Maar dacht je dan dat met de huidige plannen de megastallen gaan verdwijnen?

Investeringsmaatschappijen samen met een paar banken en grote foodmultinationals zoals een AHOLD, zijn in de meeste gevallen de eigenaren van deze enorme ondernemingen, "de boer" is hier alleen nog in loondienst.

Gaan zij nu echt worden onteigend, of zouden dat de éénpitters onder de keuterboertjes zijn met 30 to 60 koeien?

Ik vraag het mij af waar de voorkeur ligt bij dit kabinet, of eigenlijk eenmansregering de "premier-regent"?

Ik vermoed zelf bij de aandeelhouders en het grote geld, vele kleine boeren onteigenen gaat veel meer (bouw)grond op meerdere plaatsen opleveren...

BadPatNL | 27-06-22 | 12:27 | 1

Dat is een goed punt. De kans is idd reeel dat de megastallen de dans ontspringen, terwijl die juist beste kandidaten zijn voor de geplande maatregelen.

zeeman73 | 27-06-22 | 13:47

Slim van t FDF opperhoofd, zo kunnen ze namelijk niet aansprakelijk worden gesteld als criminele organisatie oid.

ikworstelengadouchen | 27-06-22 | 12:16

Komt er nog een live blog aan van de protesten?

zaaddodende pasta | 27-06-22 | 12:00

Zet hem op, laat die machines maar brullen. Ik toeter wel weer mee als ik vast sta.

keistad | 27-06-22 | 11:57
-weggejorist-
De Laureaat | 27-06-22 | 11:49

Als we alle schade aan ijsberen,heide,sloten planten,stabranden, iuniteitvoorantibioticaen omwonenden met Alzheimer hadden verdisconteerd in de prijs ,waren die boeren al lang failliet. Feitelijk staat de weg dus vol met economische zombie-agrariers

geenjagergeenneeger | 27-06-22 | 11:39 | 4

Jezus wat een goed punt. Nou, massaal nog veel slechter vlees en zuivel zonder milieurestricties importeren uit het buitenland dan maar. Dat lost echt alles op.

Saboteerik | 27-06-22 | 11:46

Weg met al die boerderijen en bouw dat land maar helemaal vol met VINEX-locaties, industriehubs en distributiecentrums, en vergeet de AZC's niet?! Hier en daar een mooi stadspark, dat zal die Alzheimerpatiënten leren en de ijsberen helpen!

Verdulleme, kutboeren, ze zijn wel verantwoordelijk voor het uitsterven van de ijsbeer op Antarctica,, een schande!

Je hebt helemaal gelijk! (Blijf maar wat minder in de gierput hangen...)

BadPatNL | 27-06-22 | 12:01

@geenjagerwelfin lijkt me duidelijk dat je koning drogredenering hier bent met je stromangedrag. Niet hiervan is aantoonbaar. Boeren werken hard, lange dagen.
Vaak tegen ongezondheden op.

Braco.me | 27-06-22 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Als je de burgers gaat dwarszitten verlies je draagvlak.

wiers | 27-06-22 | 11:33 | 4

Het laatste restje sympathie is nu al voor de 500ste maal definitief verspeeld. Mooi en op naar 35 zetels voor Lientje.

bijna_raak | 27-06-22 | 12:09

zodra de burgers straks geen groenten, vlees, zuivel e.d. meer (betaalbaar) kunnen kopen in de supermarkten, verlies je pas draagvlak... 3x raden wie dat draagvlak dan verliest.. tipje.. dat zijn niet de boeren dan hoor

RaymyJanssen | 27-06-22 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Nogmaals het verzoek aan King Willy om nu eens door te pakken en Mark (dwz Rutte) bij hem op het hoogpolige tapijt ("matje") te roepen. Het kan zo echt niet langer met Rutte IV.

hatsikidee | 27-06-22 | 11:33

We stand together as one!

Go boeren! Weg met die prusters uit de randstad. Mijn zege hebben jullie... Wellicht dat ik vandaag wel wat eerder vertrek uit de kantoortuin, want om half 6 moeten de piepers natuurlijk op tafel staan.

el burro | 27-06-22 | 11:33

zag ze hier al verzamelen team achterhoek hup boeren

Hapselaar | 27-06-22 | 11:30

Vervang bij alle berichten en met namen uitingen van Links het woord Boer door Asielzoeker en u ziet hoe discriminerend Links in werkelijkheid is.

Die taal is wat de boeren zien, uitlatingen die tegen anderen totaal verboden en zelfs strafbaar zijn worden gewoon tegen hen gedaan. En dan wordt ook nog hun werk en vooral leven afgepakt. Vind je het gek dat ze boos zijn?

Patatter | 27-06-22 | 11:30

Geen idee wat ze vandaag allemaal uitvreten die boeren, maar wederom hebben ze mijn blinde steun.

Zoelense Hobbyboer | 27-06-22 | 11:30 | 1

Zou je niet zeggen met jouw naam.

Beste_Landgenoten | 27-06-22 | 14:07

Draagvlak verdwijnt als sneeuw voor de zon... Kaffers

niv01 | 27-06-22 | 11:22 | 4

Kaffer lijkt me toch een N woord.

bijna_raak | 27-06-22 | 12:11

nu geen draagvlak? wasr zouden ze nog draagvlak voor nidig hebben als ze weggepest zijn?
nu de dood of de gladiolen

strawdog | 27-06-22 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, de boeren vechten voor hun bestaan. Ik kan ze geen ongelijk geven dat ze stevig tekeer gaan.

hatsikidee | 27-06-22 | 11:21

De dieselprijs gaat momenteel door het dak. Dus ik zou als ik boer was, de trekker thuus laat'n en met de fiets komen. Scheelt ook nog eens de uitstoot van stikstofoxiden. Dat gaat uiteindelijk allemaal van uw eigen ondernemingsruimte af, he boertjes.

Boris Poepnagel | 27-06-22 | 11:18 | 1

Ploegen met de fiets trapt zwaar hoor.

Patatter | 27-06-22 | 11:31

Deze minister is bezig om voedsel onbetaalbaar te maken. Het is bizar dat het ministerie en EU weigeren om de effecten op voedselprijzen te onderzoeken. Amerikanen hebben Europese 'Farm to Fork'-plan wel doorgerekend: leidt tot honger in Afrika en hogere voedselprijzen: www.ers.usda.gov/webdocs/publications.... Deze minister doet precies hetzelfde als Putin: de wereld in honger storten.

Mickdestok | 27-06-22 | 11:16 | 5

@Patatter | 27-06-22 | 11:32: Onbekwaamheid?! Het is bewust beleid om de burger armer te krijgen, eind 2022 komen we uit op 20% minder koopkracht voor de modale inkomens, voor 2023 ziet er echt niet beter uit voor de middeninkomens, hey in 24 maanden zo'n 35% genivelleerd met koopkracht vanuit Noord naar Zuid Europa... De natte droom van mening EU regent begint waarheid te worden!

BadPatNL | 27-06-22 | 12:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Aftellen tot het moment dat Mark van den Oever wordt opgepakt voor 'Opruiing'.

Glas-Plas-Was | 27-06-22 | 11:16

Hier omgeving Zwolle hoorde ik al wat getüter geen gezellige Toerkse bruiloft denk ik.. trouwens, hoe zou het dit weekeinde gegaan zijn op vele bbq's en verjaardagen waar een ome Jan agent is, en een ome Henk boer.. Henk je krijgt morgen een lat in je nek als je gaat protesteren hoor.. sorrie is mijn werk. Jan ik rij je morgen plat met mijn trekker.. Etc.. etc.etc... lol.

Shadow112 | 27-06-22 | 11:06 | 1

En daarna pakken ze samen een pilsje hoor. Zo werkt dat op het platteland.

Patatter | 27-06-22 | 11:33

@Nuchternederland | 27-06-22 | 10:06: Ach ach, de fraudekaart. Werd met de kinderopvangtoeslagenaffaire ook gespeeld door politici en trollen. Alles om maar ministeriële verantwoordelijkheid te ontlopen. Uiteindelijk ging de daadwerkelijke fraude maar om enkele procenten van de geknevelde en financieel geruïneerde ouders, de duizenden ontvoerde kinderen zijn nog niet terug. Toch klinkt Bulgarenfraude beter dan het aftreden van Rutte3.

Er is maar 1 partij die moet oordelen over fraude, en dat is de strafrechter.

Begrijp me niet verkeerd, een frauderende ouder of boer hoort soms jarenlang in de cel. Helaas leven in een wereld met een transparante overheid waarvan menig ambtenaar alleen maar vanwege de Pikmeer-arresten nog in vrijheid verkeerd. Delicten plegen voor de staat eindigt in promoties. Het systeem rot rustig verder. 2018.jaarverslaghogeraad.nl/strafzake...

Feynman | 27-06-22 | 10:57

Ik las recentelijk ergens dat het probleem op te lossen is door iedere boer een stikstofkraker te geven. Dat kost maar 5 miljard. Waar wachten we nog op!

zeeman73 | 27-06-22 | 10:56 | 4

Dat is goedkoper dan alle andere maatregelen!

Patatter | 27-06-22 | 11:33

De politici die aan de macht zijn hebben niets met oplossingen. Zo lang de oplossing wordt tegenhouden kan de politicus zeggen, stem op mij, ik ben de oplossing. Het is niet voor niks dat wanneer er iets tegen de verdrukking wordt opgelost, de regerende macht een ander probleem bedenkt waarmee men weer kan schermen, stem op mij want ik ben het licht. Zoals die van de Wal maar blijft zeggen 'ik doe het voor Nederland' Nee natuurlijk niet.

forecastle | 27-06-22 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp de overdreven sympathie niet voor de intensieve veeteelt. Het zijn subsidie-sponsen die zonder subsidie niet eens kunnen overleven. Eventjes afgezien van het stikstofverhaal hebben we teveel boeren die veel teveel produceren waarvan 80% naar het buitenland gaat. Dat is toch geen gezonde onderneming. Dat ze daarnaast ook nog eens vervuilers zijn die wat er nog over is van onze natuurgebieden beschadigen/vernietigen spreekt ook niet voor ze. Het enige waar ik dan wel sympathie voor heb is dat het door de overheid nooit echt duidelijk is gemaakt de laatste 30-40 jaar dat ze er een potje van maken en ze moeten hervormen/reorganiseren of wat anders gaan doen. Ga graan verbouwen of zoiets. We hebben geen tig veehouders nodig met alle ellende van dien.

Theodorus.Goldbach | 27-06-22 | 10:44 | 15

Wat is 5%, bijv we leveren allemaal 5% salaris in in Nederland. Maar dan voor altijd. Ik weet niet wat men wil in Nederland maar we zijn hard op weg naar grote armoede: geen aardgas baten meer tig miljard, inflatie richting 15 % , diesel meer dan 2,20. Een kub gas 1,5 euro, Engeland uit de EU tig miljard, agrarische industrie kapot tig miljard. En alles wat ik opnoem is blijvend weg ieder jaar opnieuw. Een industrie onderdeel van de wereldvoedsel voorziening vernietigen is echt van ongekende domheid en bijzonder onethisch (anderen laten verhongeren). Maar goed we krijgen dit jaar nog leuke plaatjes met rellen en sterk vermagerde kinderen etc.

Schilder58 | 27-06-22 | 12:33

Punt is dat die duidelijkheid door vooral het CDA heel lang is gesust en gepamperd, zodat boeren mochten doorgaan op oude voet of met minimale aanpassingen. Ondertussen bleven de afspraken liggen tot ooit iemand de boel wel moest aanpakken en dat gebeurt dan nu na 15 jaar wegkijken.

Beste_Landgenoten | 27-06-22 | 14:06

@Von Knarrenstein | 27-06-22 | 10:46:
Je weet vast wel, ach nee weet je natuurlijk niet....., dat grasland veel organische stof heeft en co2 opslaat, dit in tegenstelling tot akkerland? Daar komt co2 vrij. Altijd vermakelijk dat mensen die totaaal geen kennis hebben van landbouw, altijd denken dat ze het wiel uitgevonden hebben.

duitsel | 27-06-22 | 16:25
▼ 12 antwoorden verborgen

Ga ze in Den Haag dwars zitten.

wiers | 27-06-22 | 10:32

Fijn dat ik een vrije dag heb. In plaats van wat doelloos Netflixen straks maar naar de boer-on-tour show kijken. Die is ook doelloos, maar heeft wel amusementswaarde. Eens kijken of er al wat leuks creatiefs gevonden is om die trekkers van de snelweg te kregen.

Azijnist | 27-06-22 | 10:24 | 1

Kijk eens naar 'Love on the spectrum US' op Netflix. Best amusant en u krijgt gelijk een aardig inkijkje hoe de paar dates van Rutte in het verleden ongeveer moeten zijn verlopen.

_pacman_ | 27-06-22 | 10:38

Even over de de inzet, voor zover ik er zicht op heb. De Kritische Depositie Waarde (KDW) is een theoretische waarde die wordt bepaald op basis van een model (KDW-m). Het RIVM gebruikt een ander model dan TNO, en de uitkomsten van de gebruikte modellen verschillen significant. Dat zegt iets over de betrouwbaarheid van de modeluitkomsten; van betrouwbare modellen zou je ongeveer dezelfde uitkomsten verwachten.
De KDW is gedefinieerd als de waarde waarONDER geen ecologische veranderingen aan de natuur als gevolg van (vermoedelijk) stikstof te verwachten zijn. Dat wil niet zeggen dat er daarboven wel veranderingen zullen optreden, en als dat gebeurt, is het afhankelijk van de aanwezige bodem en vegetatie welke veranderingen dat zijn, of die schadelijk/(on)wenselijk zijn, en of de reductiekosten opwegen tegen de ecologische 'winst' die daarmee kan worden behaald.
In feite is dus de KDW-m een veilige norm (tot dat niveau geen effecten te verwachten), waarbij van belang is dat dit een modeluitkomst is, terwijl de feitelijke depositie van veel locaties onbekend is, evenals de herkomst van de lokale depositie. Ondertussen is de KDW-m (modelmatig geschatte veilige waarde) door de politiek verheven tot harde norm (KDW-m-max).
Onderzoek mbt de werkelijke depositie, mbt de feitelijke effecten van feitelijke overschrijding per habitattype, KDW-r (reëel), de kosten van reductie, de (on)wenselijkheid van de (niet onderzochte) effecten per habitattype, het ontbreekt bijna allemaal, want onderzoek kost tijd en geld.
Een zinvolle discussie, maatschappelijk en politiek, is pas mogelijk als we gemeten data, werkelijke effecten en toekomstige kosten in beeld hebben; Is het Nederland bv miljarden waard om een heideveld te behouden dat het gevolg is van overbegrazing in de 17e en 18e eeuw?
Intussen lijkt het dat de politiek heeft besloten (zonder deugdelijk zicht op de feiten, effecten en kosten) om de landbouw sterk te reduceren om allerlei andere sectoren te faciliteren.

Harry.Langezwaal | 27-06-22 | 10:23 | 3

dus bijvoorbeeld een veilige norm hanteren m.b.t. de drinkwaterkwaliteit is ook pas zinvol als wetenschappelijk is aangetoond dat boven die norm mensen van verschillende leeftijd, geslacht, mate van gezondheid echt ziek worden? Dus dat kunnen we onderzoeken door bijvoorbeeld een hele stad drinkwater te bieden dat niet aan de norm voldoet en dan kijken wat er gebeurt? Om daarna vast te stellen dat we deze ondergrens gaan hanteren?
Zo'n veilige norm is toch bedoeld om te voorkomen dat er schade optreedt. Men weet dat het onder die norm niet schadelijk is, en dat is het doel?
Daarnaast is de norm niet zomaar bedacht, maar wel ergens op gebaseerd en ik vermoed dat dat 'ergens' wetenschappelijke inzichten zijn.

zeeman73 | 27-06-22 | 10:37

@zeeman73 u zit op de verkeerd site...

VerganeGlorie | 27-06-22 | 10:40

@zeeman73 | 27-06-22 | 10:37: Het lijkt me meer zoiets als wonen verbieden en huizen slopen omdat er volgens een ongeverifiëerd model stoffen in het drinkwater zitten waarvan niet bekend is hoeveel precies, wat de bronnen zijn, hoe lang ze in het water blijven, wat de kosten van reductie zijn tegenover de kosten van de gevolgen, wat meetbare onderbouwde limieten zouden moeten zijn, enz.

Harry.Langezwaal | 27-06-22 | 12:55

Hier in Zeeuws Vlaanderen doen de groene jongens er alles aan om stukjes natuur met elkaar te verbinden vanwege de boomkikker, laten die nu alleen op braamstruiken zitten en wat hebben die weer nodig, stikstof!

uisge baugh | 27-06-22 | 10:18 | 2

want waar zouden we zijn zonder onze geliefde boomkikkers?
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Kikkers zitten toch in sloten?

hatsikidee | 27-06-22 | 11:38

@hatsikidee | 27-06-22 | 11:38: What's in a name. Kikkers zijn amfibieën, die leven doorgaans in en rond het water. Boomkikkers leven veelal in en rond bomen, de Zeeuwse boomkikker is een buitenbeentje, en brulkikkers leven weer vaker overwegend in en rond water, maar ze zitten tegenwoordig ook wel in en rond kantoorgebouwen in Den Haag en Brussel.

Harry.Langezwaal | 27-06-22 | 13:24

Stikstof is onzin. De planten groeien ervan. CO2 en klimaatverandering zijn onzin. Het klimaat verandert altijd al. Natuurbehoud is ook onzin, want er is geen echte natuur in Nederland. Het is cultuurlandschap. Het stikstofplan is bedoeld om land af te pakken waarop dan zonnepanelen komen en woningen voor immigranten. Het klimaatprobleem is bedacht door linkse lieden die er geld aan verdienen.
Dus gewoon stoppen met die onzin. geen immigranten meer toelaten, stikstof- en klimaatmaatregelen in de prullenbak en opgelost zijn de problemen.
Team boeren!

zeeman73 | 27-06-22 | 10:16 | 7

Bent u verkiesbaar?

zwenkwieltje | 27-06-22 | 11:33

#teamzeeman

quatro32 | 27-06-22 | 11:42

@Quantum Suicide | 27-06-22 | 10:30: Wat wel gewoon waar is, is dat op het grote geheel de maatregelen in NL niet eens een druppel op de gloeiende plaat zijn en het milieu-issue niet op gaan lossen. Dat kunnen wij niet voor de hele wereld.

Kun je dat argument constant naar 'het is een complot' of 'de mens heeft er geen invloed op' proberen te duwen, maar dat is het argument niet, he.

Saboteerik | 27-06-22 | 11:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom dit belachelijke bedrag van € 42 miljard op deze manier verspillen? Als ze hiervan een substantieel gedeelte van investeren in de vervolmaking en schaalvergroting van kweekvlees gebaseerd op dierlijke cellen dan kan een groot gedeelte van de veehouderij voor vleesproductie zich gaan richten op het produceren van plantaardige grondstoffen voor dit vlees. Stikstof, CO2 en overige uitstoot zwaar gereduceerd en een prachtige export producten als kweekvlees, kennis, machines etc. Win/Win

E.Colli | 27-06-22 | 10:16 | 1

Als ik dat Win/Win lees krijg ik weer uitslag door mijn consultant allergie.

bijna_raak | 27-06-22 | 12:19

Betekent het uitfaseren van de boeren eigenlijk dat dat kleine beetje landbouwsubsidie vanuit Brussel straks ook naar Frankrijk gaat?

skoftig | 27-06-22 | 10:14 | 3

Kan mooi in één keer worden betaald samen met de visserij-subsidie voor die antieke Franse vloot.

Ruikbaard | 27-06-22 | 10:17

Het gaat hier over kippen/varkens/koeien die weg moeten en daar zit geen subsidie meer op. Alleen akkerbouw krijgt nog subsidie.

MargauxGrandCru | 27-06-22 | 10:31

Vreemd genoeg vangt Nestlé het meeste landbouw subsidie en dat is Zwitsers.

bijna_raak | 27-06-22 | 12:22

Neem gemakshalve even aan dat er volle gierwagens worden aangekoppeld en naar rutte zijn torentje vertrekken? De Fransen weten precies hoe dat moet. Sprayen maar.

Paaldanseres | 27-06-22 | 10:08 | 3

Inderdaad, gewoon het hele zaakje lozen bij Rutte op de stoep.

Wattman | 27-06-22 | 10:10

"Sprayen" mag niet meer, weet u nog (teveel NH3)?
Injecteren daarentegen wel.
Misschien iets pijnlijker voor de politici, maar wel effectiever.

Roege | 27-06-22 | 11:49

Hup boeren! Hou het een beetje normaal vandaag zonder die achterlijke vergelijkingen en verkapte doodbedreigingen, alleen aandacht vestigen op de inhoud. Geef die linkse meute geen munitie.

osolemio | 27-06-22 | 09:57 | 1

In Frankrijk gaan ze nog veel verder en daarom bereiken ze ook altijd meer, zo kan ik me een revolutie herinneren..

uisge baugh | 27-06-22 | 10:02
-weggejorist-
Nuchternederland | 27-06-22 | 09:57 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Voor al die lui die zeggen dat de boeren "hun symphatie gaan verliezen" : so what?
Ik mag hopen dat ze het mes op de keel zetten van deze regering en uiteindelijk de nodige consessies weten af te dwingen. Laat die linkse kliek maar eens voelen wie de baas is.

ChatBot | 27-06-22 | 09:55 | 2

Het sympathie verlies argument is alleen de wereld in geslingerd om de rest van het volk eronder te houden. Ik geloof er dus helemaal niets van.

zwenkwieltje | 27-06-22 | 11:30

@zwenkwieltje | 27-06-22 | 11:30: goede omschrijving, doe braaf wat de baas doet anders word er op u neergekeken....
ik vind het niet erg dat gl,d66 pvda e.d. figuren op mij neerkijken....

the_w | 27-06-22 | 15:08

In de omgeving van Wassenaar, landgoed Meijendel, hoeven ze niet te demonstreren. De daar aangetroffen verzuring van de aarde en ‘verkeerde’ plantengroei is niet de schuld van de boeren, want die zijn er niet. De scheepvaart op de drukke Noordzee is de dader. Dus: weg boeren, weg wegvervoer, weg luchtvaart en weg scheepvaart. Dé oplossing.

zwartepoes7087 | 27-06-22 | 09:54 | 4

@Nuchternederland | 27-06-22 | 10:00:

Net als de Hedwigepolder, ja wij zetten gewonnen land ook weer onder water want natuur volgens de EU.

"Het ontpolderen van de Hedwigepolder in Zeeuws-Vlaanderen kan doorgaan. De voormalige eigenaar van de polder had bezwaar gemaakt tegen de werkzaamheden en diende een herzieningsverzoek in, maar de Raad van State heeft dat verzoek ongegrond verklaard."

www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artik...

Wattman | 27-06-22 | 10:03

@Wattman | 27-06-22 | 10:03: Klopt, maar ik neem aan dat je inziet wat er nog meer onder loopt als we Wassenaar teruggeven aan de zee...(wat ligt er in de buurt van Wassenaar)

Nuchternederland | 27-06-22 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

ik zit al de hele ochtend te bedenken of er ooit wel eens demonstraties zijn geweest (in NL) die direct effect hebben gehad? En dan meer dan 'ok ok jullie mogen ook je wensenlijstje doorgeven waar we dan 5% iets mee gaan doen over vijf jaar".

Risingson | 27-06-22 | 09:50 | 3

BLM.
KOZP.

Bataafje | 27-06-22 | 09:54

Euh.. die asieljongen die mocht blijven. Mauro ofzo.

horsteknots | 27-06-22 | 09:55

Aha... de mainstream media deugertjes hebben vanavond weer hun favoriete item in de aanslag. Ff de boer'n pesten en vooral in een slecht daglicht zetten. De linkse deugsaus zal er straks wel weer vanaf spetteren.

Paaldanseres | 27-06-22 | 09:47

Goh wat zullen die Joden balen dat ze vroeger niet gewoon een bult trekkers hebben gekocht.

Balzakius | 27-06-22 | 09:47 | 3

grappig maar voor-oorlogse trekkers waren wat minder imposant en duitschers waren wat manhaftiger dan de popo van nu.

AntiZanicz | 27-06-22 | 09:51

Als je manhaft zoekt, moet je misschien niet zoeken bij de uitvoerende partij.

Balzakius | 27-06-22 | 10:15

Er is maar 1 Mark die we hier de schuld van kunnen geven, want als die zijn werk een beetje gedaan had, dan hadden we van die andere Mark nog nooit gehoord met zn allen.

Robin Hood | 27-06-22 | 09:47

toch apart dat enkel Omtzigt echt de regering controleert en dat de rest alleen maar schreeuwt. Eigenlijk zou ieder kamerlid hetzelfde moeten doen als Omtzigt. Dat is je plicht naar de kiezers toe.

yeps | 27-06-22 | 09:46 | 4

Omtzigt verzet in een jaar meer werk dan de PVV fractie in 16 jaar tijd. Enige wat die doen is schreeuwen en lollige filmpjes maken voor de achterban.

Diederik_Ezel | 27-06-22 | 10:00

@uisge baugh | 27-06-22 | 10:04: Inderdaad,je was me voor. Gaaaaaaaaaaaaap !!

Sjakie | 27-06-22 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

Mooie ontwikkeling. Genoeg is genoeg, op vele fronten waar de overheid meent dat er veel meer van moet want zielige mensen, of veel minder want die zielige mensen moeten ergens wonen en stikstof is daarvoor de stok.

_pacman_ | 27-06-22 | 09:45 | 1
-weggejorist-
Plantendokter | 27-06-22 | 11:25

De boeren gebruiken het volk als pressiemiddel, de comfort van het volk als pressiemiddel en de openbare ruimte als pressiemiddel. Daarom sta ik er niet achter.
Ze hoeven het land en het volk niet te verstoren, ze hoeven maar één kamer te verstoren. Ik vertrouw ze niet.

tattooboer | 27-06-22 | 09:44 | 3

De TK komen ze niet of nauwelijks meer in. Dit is de enige manier om de media te dwingen er oog voor te hebben, en te houden. Vrolijke liedjes met een olijk petje op, inclusief een cliche kartonnen bordje en een fluitje is meer iets voor de zorg en het onderwijs. Daarover gesproken: de door FNV zo bewierrookte nieuwe CAO voor PO is een complete farce. PO krijgt er nauwelijks iets bij door een 'slimme' ondoorzichtige introductie van een nieuwe schaal en de loonkloof met VO is al helemaal niet gedicht.

_pacman_ | 27-06-22 | 09:49

De politiek gebruikt het volk als voetveeg. Linksom of rechtsom gebruikt iedereen het volk om iets gedaan te krijgen. U kunt dus niemand vertrouwen. Niemand.

zwenkwieltje | 27-06-22 | 11:25

Ik vertrouw geen enkele kabinetsfan.

bijna_raak | 27-06-22 | 12:25

Jongens, doe dat nu ff wat googemer. Bestrijdt zo'n Tjeerd met argumenten. Luister naar een Han Lindeboom etc. Bied die mensen een paar mud aardappelen of een paar kuub eikenhout en laat ze voor je pleiten. Het kan en het moet anders, die stikstofverhalen die de kamer voor wordt gehouden hebben niets met natuur te maken. Besteed je tijd slimmer; boerenslim graag.

sorryhoor | 27-06-22 | 09:44

Sinds wanneer hoeft het kabinet zich aan een wet te houden? Dat doen ze toch alleen maar als het hun uitkomt. De "liberalen" en "progressieven" negeren alles

Snap_het_ook_niet | 27-06-22 | 09:42 | 4

onzin, het kabinet en overheden houden zich altijd aan de wet. het is hier een rechtstaat.

AntiZanicz | 27-06-22 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen

Het is trouwens absurd dat trekkers geen kenteken hebben in dit verder, op alle fronten totaal overgereguleerde land.

Captain Pervert | 27-06-22 | 09:42 | 4

En daarom is er nu ook kentekenplicht. Alleen de handhaving zou iets later ingaan, om iedereen de tijd te geven daadwerkelijk een plaat aan te vragen en te monteren.

John McClane | 27-06-22 | 09:45

@PolarWolf | 27-06-22 | 09:43: ze plakken ze gewoon af. wel een idee wanneer je nog ergens een diesel-blokkeer-zone in zou moeten. vreemd genoeg zijn de boa's of popo's een stuk dapperder tegen beschaafde burgers in nette personenauto's.

AntiZanicz | 27-06-22 | 09:49

Hup en dan hebben we nog meer ambtenaren nodig... Kan mij nog herinneren dat een rijbewijs voor trekkers werd ingevoerd. Kwam een examinator op de boerderij van mijn oom langs om hem en de oudste neven te examineren. Laat hem ook even, zei mijn oom tegen de examinator, wijzend op een jonger neefje. Die reed vervolgens perfect af.

Louter Leuter | 27-06-22 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

€100.000 opstrijken wanneer je jezelf, je gezin en een onschuldige trucker in de vernieling rijdt met je trekker op de snelweg, dat is natuurlijk wel een interessant verdienmodel. Dat willen ze nu allemaal wel.

www.telegraaf.nl/nieuws/150962061/sym...

Captain Pervert | 27-06-22 | 09:41 | 6

@Diederik_Ezel | 27-06-22 | 09:44: En je trekker niet wordt vergoed door de verzekeringsmaatschappij omdat je ergens rijdt waar het niet is toegestaan.

Julius Pace Car | 27-06-22 | 09:48

@Julius Pace Car | 27-06-22 | 09:48: Alleen zo'n trekker kost al zo'n 50.000 tot dik 100.000 euro, uiteraard afhankelijk van wat voor type je wilt. Rijk worden ze er dus bepaald niet van en dit is nou eens een puik voorbeeldje van wat solidariteit echt betekent, in tegenstelling tot de betekenis die links eraan geeft: bek houden en betalen zodat wij het weg kunnen smijten aan nutteloze deugprojectjes.

_pacman_ | 27-06-22 | 09:53

@Julius Pace Car | 27-06-22 | 09:48: Ja dat vermoed ik ook. Maar daar hebben de boeren ongetwijfeld niet over nagedacht.

Diederik_Ezel | 27-06-22 | 09:56
▼ 3 antwoorden verborgen

De boeren worden nou vervelend. Het leger moet maar ingrijpen. Het is genoeg geweest.

thanseeuwen | 27-06-22 | 09:40 | 8

Pang pang!

Ketchupbadger | 27-06-22 | 09:46

Het leger grijpt niet in, dat is tegen de wet! En we zijn een rechtsstaat, weet u nog?

der_feldwebel | 27-06-22 | 10:01

@der_feldwebel | 27-06-22 | 10:01: dan past d66 die wet wel aan... hun vriendjes moeten en zullen miljarden verdienen die binnenkort 'kwijt' zijn

the_w | 27-06-22 | 14:26
▼ 5 antwoorden verborgen


Ze mogen niet met hun tractor (trekker) op de snelweg komen, met een klein beetje boerenverstand de toe en afritten blokkeren en binnen korte tijd zit alles dicht.
Ik ben geen boer maar steun ze wel.

plintenklimmer | 27-06-22 | 09:38 | 4

verstoren*

tattooboer | 27-06-22 | 09:46

@tattooboer | 27-06-22 | 09:46: Het verstoren doet het kabinet met hun stikstof verhaal , maar daar kom je zelf wel achter als de macht ook jou pakt.

plintenklimmer | 27-06-22 | 10:06

@plintenklimmer | 27-06-22 | 10:06: precies, mensen zoals de meneer maken zich pas druk als de overheid voor hun deur staan en staan vervolgens gek te kijken wanneer er niemand meer is die het voor hen opnemen.

the_w | 27-06-22 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Snelwegen blokkeren zal de tanende populariteit van de boeren vast goed doen. What could possibly go wrong? Vorige keer al meerdere gewonden door ongelukken, maar blijkbaar moet er eerst een dode vallen voordat men tot inkeer komt.

Diederik_Ezel | 27-06-22 | 09:38 | 15

Ongelukken? Met automobilisten die aan het twatteren waren i.p.v. de ogen op de plotse filevorming te houden? Die ongelukken?
Snap daar echt geen reedt van.

zwenkwieltje | 27-06-22 | 11:18
-weggejorist-
Harry.Langezwaal | 27-06-22 | 13:04
-weggejorist-
the_w | 27-06-22 | 14:24
▼ 12 antwoorden verborgen

Door de idiote plannen van het kabinet, is de steun van de bevolking (die er al niet was), nog verder ingestort.
Nu steunt nog niet eens een derde van de kiezers het huidige verhaal.
Niet eens een derde.
Nu toch dit soort plannen doorvoeren is simpelweg een doodschop uitdelen aan de democratie.
Het volk wil dit niet (en de boeren al helemaal niet).
Komop boeren, pak eens door en bevrijd ons van deze overheersers.

Nuchternederland | 27-06-22 | 09:37

Zin in. Het gaat natuurlijk niet helpen maar het is wel een goede uitlaatklep. Kansloze missie.

Giotto | 27-06-22 | 09:35

Grootste graanveld van Europa mogelijk nog voor jaren oorlogsgebied. Klimaatverandering gaat zeer waarschijnlijk voor verdroging van landbouwgronden zorgen, met name in de grote landbouwgebieden met een landklimaat. En wij in ons gematigde zeeklimaat met voldoende wateraanvoer van de grote rivieren en een uitgekiend stelsel van watergangen, wat doen wij?
we gooien onze zelfstandige voedselproductie over de schutting zonder duidelijk alternatief.

HD50 | 27-06-22 | 09:34 | 8

@uisge baugh | 27-06-22 | 09:46:
Binnenkort is het klimaat hier zo warm dat we volop eetbaar graan kunnen verbouwen. Ik zie alleen maar voordelen.

Beste_Landgenoten | 27-06-22 | 09:48

@Beste_Landgenoten | 27-06-22 | 09:48: Heeft ook met de grond te maken, dus graan importeren om lekker brood te bakken bakken en er vervolgens met vlees van onze varkens crispy bacon sarnies van te maken.

uisge baugh | 27-06-22 | 09:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Vang de mest af
Laat het droge deel zinken, tap de vloeistof af
Verwarm de vloeistof, vang het gas op
Borrel het gas door een zure oplossing heen

De oplossing is zo simpel dat een puber het kan bedenken, bedienen en doorrekenen.

Mocht je dit doen, hebt je van het complete stikstofprobleem bij vee zo`n 60 tot 80% van de ammoniakuitstoot gevangen in verkoopbare kunstmest. www.youtube.com/watch?v=PHsZrpnU1Uk Dit filmpje is van 25 augustus 2020. Dit is al 22 maanden een werkende oplossing. Letterlijk een oplossing want de ammoniak zit gebonden aan een negatief geladen ion oplost in water, klaar om als kunstmest verkocht te worden.

Emissiearme stalvloeren hebben pas zin als je de lucht onder die stalvoer wast met restwater uit de stikstofkraker en dat weer terug de stikstofkraker ingooit. Alleen dan ben je actief ammoniak uit de giertank aan het halen en verwerken tot kunstmest.

Nu maken we nog kunstmest door waterstofatomen van aardgasmoleculen te trekken en die aan stikstof te binden. Dit systeem zorgt er dus ook voor dat we minder aardgas nodig hebben om vanuit fossiele brandstoffen kunstmest te maken. Win-win voor de boeren, vooral in Groningen.

Dat zulke simpele, bewezen oplossingen niet overwogen worden, maar we liever draconisch een hele sector uit onze economie slopen om qua voedselvoorziening nog meer netto te importeren laat zien dat we niets begrepen hebben van de oorlog in Oekraïne, het graan dat verdwenen is van de wereldmarkt en de honger in Afrika. Wij klagen over prijsstijgingen, daar klagen ze over een leeg bord. Dit kabinet is niet in staat belangen af te wegen of een strategische beslissing te nemen.

Dit kabinet gaat 32 miljard uitgeven zodat deze buren vlak over de grens in Duitsland en België herstarten, dankzij veel ruime regels veel meer mogen uitstoten, waardoor er binnen een paar jaar meer stikstofdepostie is op die natuurgebieden dan nu. www.youtube.com/watch?v=dm-BAuS5a7c&a... Die methode van uitkopen, saneren en dan dankzij de Europese interne markt meer vlees importeren heeft op termijn geen nuttig of zelfs negatief effect. NIMBY heeft nog nooit gewerkt.

Op de ochtend van het debat lekte NRC dat uitkopen voor de helft goedkoper kon, maar pas van de zomer echt is doorgerekend. Dan zijn er dus aantoonbaar besluiten genomen zonder beleidsalternatieven serieus te overwegen. Dit kabinet neemt dus eerst een principebesluit en draagt daarna haar ambtenaren op er een verhaal bij te verzinnen.

We zien de stikstof van vliegtuigen boven de 100 meter niet in de berekeningen. De pallets kunstmest die hoveniers storten in Vinexwijken ontbreken. De mest van al die lieve huisdieren die in de natuur hun behoefte mogen doen ontbreken. (hier heb je het niet meer over een beetje ammoniak dat naar een natuurgebied waait, maar echt 100% overdracht van stikstof uit de hond de natuur in). De Pokon of huishoudammonia die gewoon in de winkels te koop zijn ontbreken ook in de berekeningen. De 61% die boeren zouden veroorzaken is overdreven door andere sectoren niet of deels mee te nemen, en daarnaast de stikstof die boeren uit de lucht en natuur halen ook niet te salderen. Het is Hollywood accounting.

Zoveel kapitaalvernietiging is triest. Dat dit kabinet vlak voor WO3 even voorsorteert op een tweede hongerwinter ook. Natuurlijk is de helft van onze landbouw sierteelt. Binnen de randstad hebben die bloembollen goed gesmaakt en zo`n bollenveld staat binnen een seizoen eetbare gewassen op als het moet. Probeer dat maar eens te doen met een datacenter of vinexwijk.

Hoe verder je in dit dossier kijkt, dan zie je maar 1 ding stikken. Boerenverstand.

Feynman | 27-06-22 | 09:34 | 13

@Nuchternederland | 27-06-22 | 10:06:
Maar vind je ook niet dat ze de schijn een beetje tegen hebben zo? Het gaat juist om die mest-overschotten, de ammoniak en juist daar wordt massaal in gefraudeerd. Dat wekt weinig vertrouwen eerlijk gezegd.

Beste_Landgenoten | 27-06-22 | 11:06

@Beste_Landgenoten | 27-06-22 | 11:06: ah

en daarom is de oplossing óf minder eten óf nóg meer importeren van boeren die zich wél aan dergelijke regels houden?
minder eten zal niet gaan en als u in optie 2 gelooft dan waag ik mij eraan u enorm naïef te noemen.

the_w | 27-06-22 | 14:22
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
de IJsman | 27-06-22 | 09:28 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Mensen die de boeren een warm hart toedragen hebben geen last van de acties. Zij hebben begrip. Ja, er mogen mensen hinder ondervinden. En dat zijn precies de mensen die geraakt moeten worden. Maar die mensen worden dan alleen maar bozer en meer anti-boer. Als ik het zo bekijk heeft het per saldo allemaal totaal geen nut.

Leptob | 27-06-22 | 09:28

Het is naief te denken dat beleid in vier dagen aangepast naar aanleiding van een demonstratie van een marginale minderheid die bovendien zelf de veroorzaker is van de problemen. Men had 15 jaar geleden moeten beginnen met verminderen van de uitstoot en niet uitstel van Bleker te eisen en daarna vervolgens 10 jaar niets te doen.
Overigens, al die boeren rijden die tractors van onze subsidie centen. De FDF voorman heeft ieder jaar 30.000 Euro + netto op de rekening.

AntiZanicz | 27-06-22 | 09:27 | 7

Volgens mij is men 30 jaar geleden al begonnen met t verminderen van de ammoniak uitstoot en is dat nu nog maar 1/3e van die in 1990?

ReyNemaattori | 27-06-22 | 11:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Vandaag maar eens (met m'n diesel) een Natura2000 postzegel opzoeken. Hoop dat ik er eentje vind, ga ik daar de insecten tellen.
#teamboeren

Ichneumonidae | 27-06-22 | 09:26 | 3

Ik hoop voor je dat je nog wat insecten vindt tussen de brandnetels en bramen.

DeWeerman | 27-06-22 | 09:33

@DeWeerman | 27-06-22 | 09:33:
Hier bij ons, pal naast dwz 200 m(!) van een groot "natura2000" gebied en gescheiden door de A2, staat al tig jaar, en dus staat het er nog steeds (neemt niet toe, neemt ook niet AF), zonnedauw (als je ze weet te vinden). Dat insectenetende plantje kan niet tegen stikstof IN de arme zandgrond want dan wordt het weggeconcurreerd door andere planten. Het is een kanarie in de stikstofmijn.
#TeamBoeren

Louter Leuter | 27-06-22 | 09:39

Beste Boer'n..

Succes met de actie, en weet dat jullie breed gesteund worden.

NuchtereHenkie | 27-06-22 | 09:24

Het kabinet heeft schijt aan de demonstranten (geeft alleen maar een reden om weer bij de NPO aan te schuiven en te janken over hoe oneerlijk politici worden behandeld).

Die boeren moeten de 'enablers' aanpakken. De lobby, de verziekte projectontwikkeling, de organisaties waar oud-politici voor eigenbelang hun netwerken inzetten.

Als ze daar de pijn beginnen te voelen, dan zal Rutte snel een andere toon gaan voeren.

zonder_moeite | 27-06-22 | 09:23

De stikstof crisis is een politiek probleem en de ministers die er over gaan snappen ook niet echt hoe het nu zit. Dat is alles wat nodig is om te bepalen waar het probleem zit.

De incompetente tassendragers, pa’s, ja-knikkers, npo propagandisten en carrière politici van leugenaar & dedain IV. Vast gelopen en gevangen in een papieren werkelijkheid van verdragen en (regeer) akkoorden.

ratelaar | 27-06-22 | 09:21 | 4

Ja maar zo is alles een "politiek probleem".

Beste_Landgenoten | 27-06-22 | 09:41

Hartgrondig mee eens.

Louter Leuter | 27-06-22 | 09:42

@Beste_Landgenoten | 27-06-22 | 09:41:
Klopt, op het moment dat door het mensen (bestuur) genomen besluiten je leven (kunnen) raken is het politiek.

Voorbeeld: covid is een nare ziekte die er voor zorgt dat er veel mensen medische hulp nodig hebben. Daaraan doe je niks.
Het besluit hoe om te gaan met dat gegeven: lockdowns; vaccinatieplicht; kledingvoorschriften (mondkap) e.d. zijn keuzes, beslissingen genomen door andere mensen, dus is het politiek.

Dat geld ook voor stikstof. Stikstof heeft invloed op de natuur. Met name gebieden die aangewezen zijn door mensen kunnen daardoor veranderen, de keuze is dus minder stikstof uitstoot en boeren uitkopen (onteigenen). Dat is een keten door mensen gemaakte besluiten en dus politiek.

In een democratie heb je rekening te houden met wat de inwoners van die democratie willen.
Ook al wil de meerderheid een (in andermans ogen) een domme weg inslaan dan heb je dat uit te voeren. Heel vervelend, het alternatief is een autocratie of een dictatuur: elites die bepalen wat goed is voor het volk.

ratelaar | 27-06-22 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Farmers Defence Force, waarom toch zo'n domme engelse naam gekozen voor jullie organisatie? Komt op mij toch over alsof jullie dit als een of andere computergame of Hollywoodfilm zien.

Barend Braakbal | 27-06-22 | 09:21 | 5

De titel van dit topic zou eigenlijk 'The return of the wanker' moeten zijn.

quigg | 27-06-22 | 09:45

Bond of unie klikt gelijk weer zo "links", bijna socialistisch of communistisch. Een mens moet niet blijven hangen in het verleden en met de tijd mee gaan. Boeren begrijpen dat.

gaffelbaard | 27-06-22 | 09:46

@Zatkniss | 27-06-22 | 09:28: dat zou inderdaad een mooie naam zijn. Het roept associaties op met de heroïsche Boeren in Zuid Afrika. Tegelijkertijd is het een dikke middelvinger naar alle politiek correcten die voorschrijven dat we ons moeten schamen voor de Nederlandse geschiedenis in Zuid Afrika.

Barend Braakbal | 27-06-22 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja leuk. Zo krijg je de sympathie van de bevolking! Goed idee. Ga lekker het verkeer lamleggen. Kijken hoe snel die 83% support (onbegrijpelijk) voor de mestuitrijders slinkt.

BobDobalina | 27-06-22 | 09:20 | 5

@Gurb | 27-06-22 | 09:22:
Idem. Na 2 jaar van lockdowns, een zich met mijn privé-leven bemoeiende regering en een reeks aan burger hatende beleidskeuzes interesseert het me vrij weinig dat ik even (zelfs weken) nergens meer kan komen.
Rutte IV en de EU in zijn huidige vorm zijn een dood spoor. Hoe meer druk daar op komt hoe beter. Kennelijk moet het zo ver komen. Prima. Go boeren, neem je tijd!

ratelaar | 27-06-22 | 09:27

Mijn support neemt zelfs toe... zeker na dat waterpolitiegeweld van afgelopen weekeinde.

Louter Leuter | 27-06-22 | 09:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Gezien de laatste peilingen zijn niet alleen de boeren klaar met Rutte&co. Groningers, toeslagenouders, gepensioneerden, boeren, vliegende vakantiegangers, automobilisten, noem maar op: vrijwel iedereen heeft wel een reden om nieuwe verkiezingen te willen.

erkomenanderetijden | 27-06-22 | 09:17 | 1

Alle ballen op het cda om de stekker uit het kabinet te trekken... ach ja... dromen zijn bedrog.

Louter Leuter | 27-06-22 | 09:46

Tja, je moet wat als boer zijnde, niet dat het veel uit zal halen maar liever staande sterven dan op je knieën leven. #teamboeren

zwellevertje | 27-06-22 | 09:17 | 2

Heb je iets tegen invaliden?

BobDobalina | 27-06-22 | 09:21

Ondanks dat ik er zelf mogelijk door geraakt wordt, beste boeren, stem met uw handel! Lever niet meer aan de Nederlandse tussenhandel, exporteer alles, laat de schappen maar leeg raken. De overheid (niet ónze overheid meer kennelijk) wil jullie niet meer, let them have it.

helfdane | 27-06-22 | 09:16 | 5

@Cornelis12 | 27-06-22 | 09:18: Cornelis is 12 ? ik doe een poging....
DAF produceert 10 vrachtwagens, 8 worden geëxporteerd en de conclusie van Cornelis is nu dat DAF 8 vrachtwagens teveel produceert en dus moet krimpen.
Echter, we importeren 3 Scania's, 2 Renaults, 2 MAN's en 1 Mercedes.
In de praktijk blijkt dus dat we met de 2 DAF er bij 10 vrachtwagens nodig hebben.
I.p.v. vrachtwagen zeg je nu voedsel en dan krijg je: we exporteren dus voedsel en importeren voedsel.
(per saldo is er zelfs meer import dan export maar dat wordt te moeilijk voor Cornelis denk ik )

welstijltoch | 27-06-22 | 10:07

Het jammere is van zuivelproducten, eieren etc dat je die niet zo lang kan bewaren als je niet meer levert aan de tussenhandel. Dat is kapitaalvernietiging.
Maar misschien zou het wel indruk maken als een aantal boeren hun melk en eieren in de sloot flikkeren. Of wellicht laten afleveren in de hofvijfver.

hatsikidee | 27-06-22 | 11:24

@welstijltoch | 27-06-22 | 10:07:
geweldig en nee, die zullen de linksextremisten niet willen begrijpen want de door hun bekostigde en aangevulde 'wetenschappelijke' studies zeggen.....

the_w | 27-06-22 | 11:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Zal er last van krijgen, woon 2 km van m'n werk in de groten stad. Vind überhaupt dat de gewone hardwerkende burger geen overlast moet krijgen van de protesterende boeren. Ga maar het binnenhof belegeren oid.

Cornelis12 | 27-06-22 | 09:14 | 7

2km kun je lopen.

erkomenanderetijden | 27-06-22 | 09:18

Twee kilometer?!?!? Ga toch fietsen sneeuwvlokje!

Louter Leuter | 27-06-22 | 09:47

man man man , 2 kilometer ... inderdaad, ga fietsen zwakkeling

the_w | 27-06-22 | 11:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Gooi de boel maar plat. Met dit zooitje in Den Haag aan het roer, varen we recht op onze ondergang af.

Mr_Pikibelly | 27-06-22 | 09:14

Ik zit nu heel angstig naar mijn rolletje plakband te kijken, maar so far so good.

John McClane | 27-06-22 | 09:14

Ben ik al Kolonel?
Nou maak daar eens werk van!

Kaas de Vies | 27-06-22 | 09:13

Een trekkerfile is...

als pornhub niet lekker buffert.

Kaas de Vies | 27-06-22 | 09:12

Boeren hebben thuiswerken uitgevonden.

Een beetje respect hebben ze wel verdiend.

Kaas de Vies | 27-06-22 | 09:12

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen