Vopke Gukstra belooft Oekraïne EU-lidmaatschap?
Aldus Nexta, "the largest Eastern European media"
Social
Zomaar een tweetje met een foto van minister Vopke Gukstra naast een karpaat in een drollenvanger met een groene blouse er boven, die zijn hand iets te stevig vastpakt als ware er net een offer he can't refuse gedaan aan de minister van KLM-bailouts Buitenlandse Zaken. Volgens de tekst in de tweet is Vopke Gukstra helemaal voor een lidstaatmaatschap van Oekraïne bij de Europese Unie en dat past bij wat premier Marek Rutve onlangs zei: "Perspectief bieden op kandidaat-lidmaatschap." Bij Nieuwsuur zei Vupke het nét ff subtieler natuurlijk ("open naar kijken") en aangezien onze polderoligarchjes ongeveer net zo betrouwbaar zijn als om het even welke politieke karpaat in Kiev, zal er wel weer met des kiezers voeten gespeeld worden. Ursula von der Union, de Nurse Ratched van Brussel, wil Kiev immers volgende week al in de Europese kraamkamer opsluiten. En Rutte is namens Nederland voor toetreding van Albanië en Noord-Macedonië en dat zijn vergelijkbare schurkenstaatjes als Oekraïne qua apenlanden waar criminele oligarchenstammen de dienst uitmaken, de poet verdelen en de machtsbalans bewaken. Dus of die tweet van "the largest Eastern European media" klopt? Vast niet letterlijk, maar wel geestelijk - in Oekraïne weten ze maar al te goed dat een "NEE" geen fuk waard is in Nederland, land van meelzakken.
Reaguursels
InloggenVoor de duidelijkheid even een referendum doen. Dan weten we hoe Nederland er écht over den... ow wacht.... dat was een duidelijk NEEN! Einde oefening zou je dan zeggen, ook met de kennis van nu. Er zijn genoeg andere manieren waarop we elkaar kunnen helpen, zonder dat we ons meteen met de Russische beer hoeven wrijven.
Oekraïne in de EU, prima plan. Ik denk dat een nieuw referendum ruimschoots door voorstanders gewonnen gaat worden.
Ik zou een nieuw referendum van harte toejuichen!
@BenZen | 10-06-22 | 19:44: Waarom? er is al een uitslag.
@Stijl_Loos | 10-06-22 | 21:15: Precies. Anders is het: net zolang referenda houden tot de uitslag past. Tsja... stel dan maar gelijk een dictator aan.
Nog even en er is geen Ukraine meer, als ze de Minsk accorden zouden hebben uitgevoerd zou deze oorlog nooit gebeurd zijn.
Droom verder.
Als Rusland zich aan het Boedapest protocol had gehouden evenmin.
Hahaha
Putin kent zijn pappenheimers. Vopke niet.
Vopke staat er ook als een zak hooi naast op de foto. Weet vast dat hij net gepiepeld is.
Deze arrogante, hondsbrutale Oekraïense Timmerfrans laat de Volkskrant weten: "De wederopbouw van Oekraïne kan Europa verenigen.¨
Ja, honderden miljarden aan een boevennest schenken zal Europa verbroederen.
Het land zal zich eerst moeten bewijzen als een stabiele democratie.
Dat er nu oorlog is, mag geen reden zijn.
Gelukkig krijgen wij binnen zeer afzienbare tijd de bodemloze putten Albanië en Noord-Macedonié bij de EU. En niet heel lang daarna Servié en Kosovo. Nou, dan zou ik mij over de corruptie in Ukraina voorlopig even geen zorgen maken.
Fuk, fuk, fuk, wat een doffe ellende, ook de komende jaren.
Terwijl 72% van NL een goed advies gegeven had.
(En dat advies is nog steeds goed)
Bezopen, echt bezopen. Een van de meest corrupte landen van Oost Europa met een BNP van iets meer dan Bulgarije. Wat voor smerig spelletje RISK spelen die EU klootzakken eigenlijk?
Ja er is veel gas gevonden daar onlangs, het gaat alleen maar om wat er daar in de bodem zit en goedkope arbeidskrachten, meer moet je er niet achter zoeken. Dat hier mensen kapot gaan boeit niemand.
Misschien dat het nog iets kan worden als we Jeroen Dijsselbloem en z'n trojka een paar jaar laten huishouden. Maar buiten dat: Als de EU Oekraïne laat vallen, dan is de EU aan de beurt. Poetin heeft in een paar dagen tijd dreigementen lopen te maken naar Litouwen en Polen, maar dus ook naar Zweden toe met zijn "Peter de Grote"-toespraak. Ik weet het niet hoor, maar ik heb het idee dat Rusland graag het spelletje RISK meespeelt op hun eigen manier.
@Alexander des Burgus | 10-06-22 | 19:33: Met Oekraïne in de EU kunnen we Timmerfrans misschien ook zo gek krijgen dat we onze windmolens in Oekraïne kunnen parkeren. Het is toch één Europese markt toch? En Oekraïne is anders toch alleen maar één grote grasvlakte.
@De Eierbal | 10-06-22 | 14:47: Lees de Tweet. GS liegt niet.
In de afgelopen jaren zijn meerdere rapporten geschreven over oorlogsmisdaden en mensenrechtenschendingen in Oekraïne.
Oekraïne heeft nog steeds niet de nodige hervormingen doorgevoerd. De rechtspraak is niet onafhankelijk. Er is geen fair trial. Er zijn meerdere getuigenissen dat politie en SBU foltering als verhoormethode gebruikten. Er is sprake van nepotisme. Er is corruptie.
Zouden men niet beter wachten tot Oekraïne de nodige hervormingen door heeft gevoerd en aan de Kopenhagen criteria voldoet, en daarná gaan kijken of Oekraïne lid kan worden?
Dat is de hele gedachte van " kandidaat" zijn
@Shoarmamasutra | 10-06-22 | 14:46:
Nee, omdat een land ook weer aan voorwaarden moet voldoen voordat ze überhaupt kandidaat-lid kunnen worden, en daar voldoet Oekraïne niet aan. Aan alle voorwaarden uit het associatieverdrag is ook nog steeds niet voldaan.
@gaffelbaard | 10-06-22 | 14:52: Met kandidaat-lidmaatschap zitten ze nog steeds niet in de EU, maar kun je ze wel aan het lijntje houden. Kijk maar naar Turkije. Die is al 23 jaar kandidaat-lidstaat en is nog steeds niet toegetreden. Dat kan dan toch ook met Oekraïne?
@Alexander des Burgus | 10-06-22 | 19:37:
Ja, dat klopt. Overigens had Turkije allang lid kunnen zijn. Als Erdogan de daarvoor nodige wijzigingen had doorgevoerd. Dus dat Turkije nog steeds geen lid is, ligt aan Turkije.
"The #Netherlands will support granting #Ukraine the status of a candidate for #EU membership"
Kan Geenstijl lezen? CANDIDATE CAN-DI-DATE.
Turkije is ook een "candidate". Komt er nooit in.
Voorlopig heeft Oekraïne nog steeds niet voldaan aan alle voorwaarden van het associatieverdrag dat de EU met Oekraïne sloot.
@gaffelbaard | 10-06-22 | 14:48: Nee, vreemd hè? Ze zullen het wel weer te druk hebben met de psychopathische, moordende, vrouwen en kinderen verkrachtende en graanrovende agressor die het land in puinhopen verandert. Je snapt het niet. En dan die tóón tegen onze eigenste mariëlle Tweebeke die toch zo goed interviewen kan.
@BenZen | 10-06-22 | 17:18:
"psychopathische, moordende, vrouwen en kinderen verkrachtende en graanrovende agressor"
Wist je dat de vrouw die een, of de, bron van die berichten zou zijn door de Oekraïense regering zélf kortgeleden is? Lyudmila Denisova heet ze.
2014, 8 jaar geleden.
Het associatieverdrag met Oekraine is alweer 8 jaar oud. Het land heeft dus ook acht jaar lang de tijd gehad om wél aan die voorwaarden te voldoen. Dus, dat de Oekraïne nog steeds niet voldoet aan de voorwaarden van een verdrag uit 2014, kan nooit als oorzaak de gebeurtenissen van februari dit jaar hebben noch van de ontwikkelingen daarna.
Met het vertrek van de stinkend rijke Russen van de Zuidas is er weer plek voor de corrupte handelaren uit elders. Leeg leveren de panden niets op voor Rutte en zijn clan.
Het maakt toch helemaal niet uit dat we corrupte landen de EU binnenhalen? Dat past toch heel goed bij de EU-top?
Rob de Wijk zei het gister al, VS bepaalt de koers en onderhandelinspositie van Oekraine met miljarden steun aan materieel en intelligence uiteindelijk zal dit niet gratis zijn. Net zoals China doet in afrika met wegen , havens en ziekenhuizen bouwen. De EU is meehollende derde die de portemonnee gaat trekken en Von der Leyen mag emotievolle speeches geven. Komt er zoiets als een Daytona akkoord wordt dit bepaald door voornamelijk VS en Rusland en Nederland/EU wordt achteraf geinformeerd over de genomen besluiten. Over EU kandidaat lidmaatschap van Oekraine zal Turkije wel wisselgeld willen hebben binnen Nato of mbt staatssubsidie
Turkije zal dan, terecht, ook het lidmaatschap opeisen. Net als alle andere kandidaatlidstaten. Georgië etc zullen kandidaatlidmaatschap willen. Etc etc. Dat in combinatie met de transferunie maakt het gezellig in de EU. Op sommige plekken wat gezelliger dan andere...
Polen luistert overigens ook meer naar Biden dan naar Von der Leyen. En Biden heeft wel een positieve invloed wat dat betreft.
de EU is de gewillige "agent-provocateur" in dit verhaal.
@Bataafje | 10-06-22 | 14:37:
Turkije kan geen lid van de EU worden, omdat ze nog steeds niet aan de Kopenhagen criteria voldoen.
@Bataafje | 10-06-22 | 14:37: Zo'n straf lijkt het me anders niet om Georgië bij de EU te hebben. De natuur die ze hebben is prachtig. Daarnaast hebben zij de corruptie véél beter onder controle dan Oekraïne. Ze moeten alleen wel de rechten van journalisten flink gaan verbeteren wat mij betreft.
Nederland
Duitsland
Denemarken
VK
Zweden
Oostenrijk
Frankrijk
Italië
Finland
Ierland,
Dat zijn volgens de VK de nettobetalers van de EU. Met Oekraïne krijgen we er een netto-ontvanger bij. Mag ik heel beleefd vragen wat we daarmee opschieten?
PS
Oud lijstje van toen Engeland nog EUlid was. Anno heden dus één nettobetaler minder
Inderdaad laten we eerst de EU maar eens reorganiseren, wie horen in de EU en wie niet. Wie is corrupt en wie is door en door corrupt. Het is onmogelijk de EU serieus te nemen als men nog steeds in Straatsburg vergadert. Eerst maar eens wat minder EU en wat minder kosten en al helemaal geen gezamenlijk leger.
Misschien doen we wel eens iets niet uit eigenbelang.
@Schilder58 | 10-06-22 | 14:13: goed idee schilder58. Lijkt me trouwens ook een strak plan om de toetredingscritera te wijzigen en oprotcriteria toe te voegen. Wat Eén van de afwijzingscreteria zou wat mij betreft Poetinliefde zijn, maar dat zal u niet zinnen. Wat mij betreft mag Hongarije er dus direct uitgeflikkerd worden, komt Turkije er nooit in en komt er van onze kant een giga ijzeren gordijn tussen tussen Rusland en het westen.
www.bnr.nl/nieuws/internationaal/1047...
Hoeveel miljard heeft de EU inmiddels al in die bodemloze put geflikkerd? Opbouwen van democratie en rechtstaat en meer van dat soort holle frasen. Daar komt nog wat extra bij binnenkort kunt u in het linkjehierboven lezen, of u even wilt lappen! Dan maakt dat lidmaatschap ook geen kont meer uit.
En Rutte vindt best nog wat publieke taken in Nederland waar strikt op bezuinigd kan worden. Iemand moet toch geld in de bodemloze put gooien...
Ik heb wat filmpjes gezien maar er is daar heeel wat meer kapot dan democratie. Dat is zo ongeveer t enige dat nog wel staat daar.
Kan je bij Rutte niet beter met een Pjotr aan komen zetten?
Voor zover ik het goed hoorde zei Gukstra ook dat Nederland de Oekraïne blijft steunen met wapens en dat alleen Oekraïne bepaald wanneer en onder welke voorwaarden het land over vrede gaat onderhandelen.
Defacto is de Oekraïne al een NAVO-land. Defacto is de Oekraïne met alle toezeggingen ook al een EU-land. De geldkraan richting Kiëv kan open worden gezet.
De NPO was vanmorgen lyrisch en vond dat Wopke steeds meer in zijn rol groeit.
Die geldkraan staat al jaren open.
Defacto is het alleszins in het belang van Europa dat Rusland verliest. Defacto zitten we hier op ons luie reet. Defacto spekken we Ruslands oorlogskas meer dan we defacto Oekraïne spekken, waar defacto plunderend wordt rondgetrokken door een moordende en verkrachtende vriend van sommige lidstaten en vinden sommige reaguurders defacto dat Oekraïne maar land af moet staan opdat wij ons defacto luxe leventje met ons gejank over afgelaste festivals en rijen op Schiphol kunnen voortzetten. Defacto om te kosten. Zal wel gejorist worden, zit ik defacto niet mee.
Bent u ook zo benieuwd wat Keesie de Kort denkt over de hele toestand?
Denk het niet hè?
Nou? Wat zegt Kees de Kort?
@theo-is-dood | 10-06-22 | 13:51: Kees is met pensioen.
@Monkey Cabbage | 10-06-22 | 13:55: kijk op de podcasts van Marianne Zwagerman op joetjoep en je hebt een mooi verhaal van Kees de Kort.
En het werd nog laat en gezellig met Vodka Hikstra.
Onze kickbokser staat er weer goed op!
Oekraïne ruilen tegen die Poetin vrienden van Hongarije. Lijkt me uitstekende deal.
Nou ja. We kunnen toch niet zomaar over het lot van vrije en soevereine volken beschikken omwille van geopolitieke spelletjes. Of geldt dat gelegenheidsargument nu even niet?
Jij denkt dus dat de Oekraïne anders is dan eender welk Oost-Europees land. Dat de zogenaamde Brusselse waarden algemeen worden gerespecteerd in de Oekraïne. Het land dat na ondertekening van het associatieverdrag met de EU notabene onmiddellijk disriminatoire maatregelen invoerde jegens taalminderheden. Hoe onnozel wil je in je sympathie voor de Oekraïne zijn dat het land de bemoei- en bedilzucht van Brussel klakkeloos gaat accepteren in ruil voor de miljarden die die kant gaan uitstromen?
@jochum1980 | 10-06-22 | 13:45:
Inderdaad weet geen hond op GS dat de Oekraïense regering taalwetten heeft ingevoerd die het Russische sprekende deel van de bevolking discrimineren.
België heeft drie officiële landstalen: Nederlands, Frans en Duits (Oostkantons). Zwitserland kent maar liefst 4 officiële talen: Duits, Frans, Italiaans en Reto-Romaans (alleen gesproken in het kanton Graubünden)
In Canada Frans en Engels.
Kortom, er zijn meer landen in de wereld die meerdere officiële landstalen hebben.
Hoezo Theo. Wij hebben toch ook het Fries niet als officiële landstaal in de overheid communicatie? Dit is weer zo'n argument om Oekraïne af te kunnen schieten. En dat sommige landen al heel erg lang officieel tweetalig zijn is ook al geen argument.
Nee ik heb de schurft aan alle Poetin vrienden. Dat kan je van Oekraïne niet zeggen. Dus als Orban graag bij Rusland wil, laat hem dan opzouten uit de EU. We kunnen de subsidies voor zijn corrupte vriendjes beter besteden aan de corrupte vriendjes in Oekraïne. Dan komt het tenminste niet in Rusland terecht.
@Beste_Landgenoten | 10-06-22 | 14:05:
Google eens die Oekraïense taalwetten.
Je kunt niet zomaar 25% van je eigen bevolking hun eigen taal afnemen
Alsof Russische taal verboden is daar. Totale lulkoek. Het halve land spreekt Russisch, alleen in de officiële communicatie is Oekraïns nu de taal. Verzin toch niet altijd flauwekul.
@theo-is-dood | 10-06-22 | 14:13: je kunt ook niet je bevolking van Russisch olie afhalen terwijl je geen alternatief hebt.. en toch wordt dat wel verwacht van Hongarije.
@theo-is-dood | 10-06-22 | 14:13: lees je eens fatsoenlijk in inplaats van FvD waarheden te debiteren.
@theo-is-dood | 10-06-22 | 14:00: heel toevallig zijn er behoorlijk wat mensen die dat wel weten. In Oekraïne werd tot voor kort probleemloos zowel Russisch als Oekraiens gesproken, maar Oekraiens was de officiële voertaal. Inmiddels hebben uw dierbare Russen zich zo impopulair gemaakt dat ook de Russisch sprekende bevolking in meerderheid Oekraiens is gaan spreken. Niet omdat dat moet, maar omdat ze dat willen. Voor de speciale militaire operatie wilde de meerderheid (een veel grotere meerderheid dan de stemmers tegen het associatieverdrag alhier) van de Oekraïners wilden de Russische straat- en plaatsnamen afschaffen en vervangen door een Oekraïnse variant, Zelensky echter was van mening dat de taal van de straat- en plaatsnamen er niet toe deed. Dus en derhalve waren zowel het Russisch spreken als de Russische namen geen probleem. De mentaliteit van de Russen, de separatisten, de valse vlag operaties van de Russen waren dat echter wel. En als voormalig Groningse en sinds kort Friese inwoonster kan ik u garanderen dat ik met beide talen in Amsterdam niet ver kom, terwijl het Fries toch echt als taal erkend wordt. En jawel, er zijn meerdere landen meertalig en dat leidt nergens (meer) tot problemen. Behalve als het om Russen gaat, want Russen hebben, naast moorden, uithongeren, stelen, verkrachten en meer van dat folklorisme het zeiken, zeuren, jammeren en klagen zo ongeveer uitgevonden.
@theo-is-dood | 10-06-22 | 14:13: Oekraïne volgt gewoon het voorbeeld van de Baltische Staten Estland en Letland. Die laten de Russische taal binnen hun landsgrenzen ook gewoon uitsterven.
Beste Landgenoten, Een correctie, het Fries is wel degelijk een officiële taal in Nederland en kan ook in de overheidscommunicatie worden gebezigd. Dat is niet vrijblijvend. Dit overigens buiten de scope van de discussie hier.
Ik Zeg Doen! ©️
Het nieuwe Canada voor Nederlandse boeren.
Goed voor onze (wereldwijd symbolische) stikstofuitstoot.
Vopke 'Brick Top' Gukstra staat er wel cool bij. Vopke heeft schijt. Slava Gukstra!
Ik hoop dat de Oekraïne de russen weer het land uitwerken en dat door dit drama de corruptie veel minder wordt. Pas dan als deze corruptie eindigt over een toetreden van de Oekraïne nadenken. Anders krijgen we er weer een zwart gat bij waar het eurogeld in verdwijnt. Dat wapens welke we daarheen sturen om zich te verdedigen, al elders verkocht worden vind ik al een veeg teken.
Ik geloof niet dat drama's zoals oorlog in het algemeen de corruptie doen verminderen (maar ik zal eens kijken of ik dat ergens kan opzoeken).
Halbe was blijkbaar niet op zijn scherpst. Je zou toch verwachten dat hij ook op de foto zou staan.
Vopke is de reïncarnatie van Halbe
Laten we er een referendum over houden en dan daarna niet doen wat het volk gekozen heeft.
Aha, je vreest duidelijk voor een positieve uitslag voor Oekraïne. Laten we dat referendum maar snel houden en wél doen wat het volk gekozen heeft. Zijn we ook van het gezeik over een volkomen achterhaald referendum af, wat gehouden werd onder volkomen andere omstandigheden in een tijd dat er nog Poetinmarionetten aan de macht waren.
Volgens pRutte was er een inlegvelletje waarin van alles beloofd werd. Waar is dat velletje en wie heeft het getekend? Iemand een linkje?
Wil ook het velletje zien, we gaan gewoon doordrammen.
inlegvelletje, inlegvelletje, inlegvelletje.
Kook gewoon melk in een pannetje en laat het staan, daar krijg je dan je velletje. Is leuker als het velletje van rutte waar hij weer over gaat liegen.
Dat ligt onder de onderste steen die nog zou bovenkomen.
De dames zijn wat makkelijker te importeren..
Onze invloedsfeer wordt groter als Oekraïne bij de EU komt..
@Klaus Herzog | 10-06-22 | 13:03: Die mochten al 90 dagen blijven, daarna ben je ze toch moe.
@Klaus Herzog | 10-06-22 | 13:03:
Er is al een associatieverdrag. Oekraïeners mogen al vrij reizen en werken zonder werkvergunning
Goedkope technici, goedkoop gas zonder gedonder met de Russen en Oekraïne zal zat Nederlandse bedrijven gaan inhuren voor de wederopbouw van hun land. Ja, ze vormen concurrentie met onze pluimveesector, maar die gooien we toch al dicht.
Veiligheid. Een goede grens rond Rusland. Wat mij betreft met een giga ijzeren gordijn er omheen waardoor er niet een Rus doorheen kan en geen door Rusland veroorzaakte vluchtelingenstromen. Rusland lost de door Rusland veroorzaakte problemen maar lekker zelf op. En aangezien Nederland vol is kunnen er voordien wellicht wat Poetinlovers achter verdwijnen, die voelen zich a. Thuis in een dictatuur en b. Dragen zo bij aan het verdwijnen van het huizentekort.
Heeft Wipke hem ook verteld over het inlegvelletje?
Vopke Gukstra of Nedderlends bring Euros and drones. Is koet. Vopke not like Vljadimirje Putienje. Vopke disclose secret. Vopke also not like Marak Roete and woman Kaag. Victory will be Nedderlends.
Koet, betekent dat goed of kut?
Koop je een nederlandsboek, kost maar vijf geld.
Overeenkomst met inlegkruisje voor het bloeden vd Europese bevolking..
Ben gestopt met lezen na Vopke Gukstra. Grappig!
Veel beloven en weinig geven, etc…
Heb zo het idee dat Vopke iets te gretig zich in de geopolitiek heeft gestort en zich in al zijn ijdelheid een weinig versproken heeft. Het is ook wat als je plots als heuse Minister van Buitenlandse Zaken op reis mag, en, aangekomen op vreemde vliegvelden waar je nog nooit geweest bent, over rode lopers mag lopen terwijl op de achtergrond buitenlandse blazers in uniform iets van jouw Wilhelmus proberen te maken. Dan raak je in een roes, dan voel je dat je ergens voor lééft, dat het ertoe doet dat je er bent, dat je belangrijk bent, dat zonder jou de wereldgeschiedenis stokt, dat dit het toch echt is waartoe je was voorbestemd, dat het bloed dat door je aderen stroomt al die jaren niet zomaar werd rondgepompt maar heilig bloed is dat vergoten wordt om de wereldgeschiedenis een duw in de goede richting te geven. En dat al die criticasters in het thuisland allemaal ongelijk hadden met hun zure commentaren op je handel en wandel, dat het nu allemaal samenkomt op dit cruciale moment in de Geschiedenis van Europa!
Tja, dan beloof je al snel iets te veel, toch? Kan iedereen gebeuren.
Perfecte typering van Hugo de Jonge.
@Duwbak_Linda | 10-06-22 | 12:50:
Ja, op hem past het ook wel. OP CDA-politici in het algemeen misschien wel.
Als ik naar de foto kijk dan denk ik gewoon dat onze boekhouder Wopke gewoon een beetje geïntimideerd was en geen nee meer durfde te zeggen.
Zo begon het ook met Sigrid en we weten wat daarvan het resultaat is.
Of je praat teveel, zoals Karin Hildur aka Ollongren maar weer eens overkwam. De humanitaire hulp vanuit Nederland is bekend. Drones, pickups, houwitsers en wat niet al.
@Joris Beltsin | 10-06-22 | 12:56:
Een beetje zoals Karremans destijds.
@Schoorsteenveger | 10-06-22 | 13:14:
Ja, exact!
Om eerlijk te zijn neig ik naar doen, alleen al om de russen te sarren. Maar de uiteindelijke toetredingseisen mogen wel wat strakker.
Een oprotclausule zou ook wel prettig zijn. Zijn we snel van Hongarije af. Soms lijkt de EU verdacht veel op een huwelijk waarbij ze vergeten zijn de huwelijkse voorwaarden adequaat te regelen.
Sinds 1999 is Turkije kandidaat lid.
Exact hetzelfde zou Oekraïne zijn en dus 23 jaar niet lid kunnen zijn maar wel kandidaat.
Wopke Hoekstra doet hier niks geks.
Zo'n beetje half de EU heeft al het zelfde gepiemeld, Hoekstra is een beetje laat.
Dat is vaak met kleine nietszeggende kutlandjes, die wachten eerst even af wat de landen die wel werkelijk ertoe doen te zeggen hebben.
In Albanië rijden ze nog rond met van die karren met een ezeltje ervoor. En met zeer oude Mercedessen met alle sloten eruit.
Weet Frans Timmermans dat ezeltjes ook CO2 en stikstof uitstoten?
@Ing. eslapen | 10-06-22 | 12:45: Dat heeft diederik hem allang uitgelegd.
@Ing. eslapen | 10-06-22 | 12:45: realiseren de oekies wel dat als ze toetreden dezelfde achterlijke landbouw regels gaan gelden of is dit alleen voor Nederland.
Zo een grote bek past niet bij een splinterpartij dat de beste man dat zelf niet begrijpt.
Hij is minister…
@Braco.me | 10-06-22 | 12:44: Hij gaat er niet over. Ook al is hij minister van buitenlandse zaken. Het zijn de lidstaten van de EU die er over gaan en uiteindelijk daar weer de parlementen van.
@Zapata10 | 10-06-22 | 12:47: Op papier wel ja...
NOS: 'Uiteindelijk is het aan Oekraïne zelf om te bepalen wanneer de oorlog stopt. Dat zegt Wopke Hoekstra.'
Ik vind dit een bijzondere uitspraak. Ik mis denk ik een stukje context want vind dit heel apart klinken.
Overgave is een keuze.
De facto maakt het Westen uit wanneer Oekraïne gaat onderhandelen.
Als Joe Biden opbelt naar Zelensky en aankondigt de levering van zware wapens te stoppen, dan kiest Zelensky eieren voor zijn geld
Dat is volgens mij de keiharde geopolitieke realiteit
@theo-is-dood | 10-06-22 | 14:17: en dat Zelensky eieren voor zijn geld kiest dát heb je mis. De Oekraïners vechten zich echt nog liever dood dan onder de Russen te moeten leven.
Ik ben helemaal voor, kunnen ze mooi de plek van Nederland innemen. Graag Nexit en snel.
En Afghanistan is het volgende land dat bij de EU komt.
Australië doet toch al mee met het Eurovisie Songfestival..... alleen dat land is dan wel georganiseerd
@Squeezelover | 10-06-22 | 12:45: Ja maar in het licht van de covidconcentratiekampen en overijverige politiestaat ook niet helemaal het paradijs zoals velen denken.
Nivelleren is een kinderfeest op Nederlands niveau! Nivelleren op EU-niveau, dat is pas een feest! Wie voor is moet later niet zeuren dat koopkracht etc. een nogal groot stukje achteruit zal gaan. Wie tegen is mag later wel zeuren, maar daar heb je an sich ook niet zoveel aan.
Klok kijkt. De middag bevestigt Vrijmibo starten doet.
Proost!
Mijn Hertogje staat koud voor bij het avond eten.
Nou er zijn ook Nederlanders die heel stoer op spelfouten controleren in stukjes of op reaguursels. Dat zijn nog eens de jongens van Jan de Witt.
Weleens van komma’s gehoord? Zijn erg handig.
@Komjehiervaker | 10-06-22 | 12:34: Die worden nu juist heel vaak onterecht gebruikt. In mijn zin zit geen pauze dus een komma zou onterecht zijn. https://onzetaal.nl/taalloket/komma-algemene-regels Maar jij bent ook heel stoer hoor. Een echte Nederlander.
@Zapata10 | 10-06-22 | 12:42:
Na "Nou" komt wel degelijk een pauze. MIsschien bij u niet maar dan vermoed ik wat schuim in uw mondhoeken bij het praten.
@elfenstein | 10-06-22 | 12:47: Ja of "er zijn" omdraaien naar "zijn er".
@elfenstein | 10-06-22 | 12:47: Kan maar niet verplicht hier. Maar ook u bent een echte Nederlander.
Als je in stukjes op spelfouten controleert, dan controleer je ook in reaguursels op spelfouten, toch? Dan controleer je niet óp reaguursels op spelfouten.
@Schoorsteenveger | 10-06-22 | 12:53: In essence, in a chatroom context, a person who insists on rectifying the spelling errors of anyone by rephrasing the said line accordingly. To remain faithful to their cause, they must invariably make no spelling mistakes whatsoever of their own, otherwise he/she is engaging in hypocrisy, in turn, looking like an oblivious dumbass. Further, they justify their cause by asserting that the victims' spelling is "imposible" to read.
What the prick fails to realise is how needless his/her cause really is, seeing as he/she is perfectly capable of construing the sentence containing the spelling errors sufficiently to be able to rephrase it suitably. Ultimately, he/she incurs embarrassment and looks like a total douchebag, as a result.
@Zapata10 | 10-06-22 | 12:42: Komma’s zijn het equivalent van vrijheid binnen de Nederlandse taal. Vrijwel niet aan regels gebonden. Maar als jij dit zinnen zonder pauze uit je bek pleurt, heb je een spraakgebrek. Maar wel een grammaticaal correct spraakgebrek, dus is niet zo erg. En stoer ben ik, klopt. Altijd leuk om mensen te plagen die zeiken over taalnazi’s. Wel altijd spannend of er geen foutjes in mijn eigen tegels zitten, want die zijn er over het algemeen legio.
@Komjehiervaker | 10-06-22 | 13:00: Bingo!
@Komjehiervaker | 10-06-22 | 13:00: Er klopt niets van uw zinsopbouw.
Ga u schamen.
Maar als jij dit zinnen zonder pauze uit je bek pleurt
@Zapata10 | 10-06-22 | 13:01: Neem het leven niet zo serieus. Ik wil gewoon een kusje.
@Komjehiervaker | 10-06-22 | 12:34:-
Sjapoo!! Lang leve het taalnazisme!
@Komjehiervaker | 10-06-22 | 13:10: Wat tamelijk irritant is, dat is dat als volwassen mensen bezig zijn met een leuke vlotte discussie over een interessant onderwerp, dat er een zeikwijf/kommaneuker tussendoor komt om te mekkeren over een d of t of dt, of iets anders in een artikel of een reaguursel. Ga kantklossen.
Ik denk dat de EU zich maar eens goed achter de oren moet krabben. Met Rusland als agressor heeft men de neiging de Ukraïne te romantische. De realiteit is dat de Ukraïne een bodemloze put voor EU-geld zal zijn terwijl het land ongelooflijk corrupt is. Het gevolg zal zijn dat er nieuwe, Ukraïnse oligarchen zullen opstaan die zichzelf van het EU-geld zullen verrijken terwijl de arbeider in armoede zal blijven leven. Uiteindelijk zal Ukraïne meer op Rusland gaan lijken dan op de EU. Let wel, het nieuwe Ukraïne, de bezette gebieden zullen bezet blijven door Rusland.
Het is precies andersom, wij moeten meer op Oekraine gaan lijken, mooi onder de knoet van een tot op het bot corrupte overheid, allemaal braaf klappen als oppersjeng Timmerfrans aan het oreren is. De Oekies kunnen er prima alvast bij, ze hebben tenminst ruime ervaring waar wij nog veel van kunnen leren.
Eigenlijk precies hetzelfde wat je in knoflooklanden (la douche France incluis) ziet dus.
U zegt toch ook wel eens verstandige dingen.
Zo’n oligarchie is juist een perfecte constructie voor EU uitbreiding. Er wordt een enorme berg Euro’s naar toe gepompt die in de zakken van oligarchen verdwijnt minus wat er voor de EU elite achter de strijkstok blijft hangen.
Wat is ukraine? Wonen daar ukkies?
Des te groter de EU, des te minder macht ze op de lange termijn kunnen behouden. Ik ben helemaal voor! Turkije ook graag lid! En waarom niet meteen Kazachstan erbij?
De EU doet me steeds meer denken aan een bedrijf waar ik ooit voor werkte. Dat kon via opportunistische lulverhalen bij investeerders maar geld binnen blijven harken en uitbreiden -groeien, groeien, groeien was het devies dat het ooit succesvol zou worden - daar ging ook alle aandacht naar uit. Uiteindelijk klapte het sprookje in elkaar en werden restanten verkocht aan allerlei investeringsmaatschappijtjes die er hun eigen 'succesformules' op loss gingen laten.
Deze oorlog houdt nu nog de EU bij elkaar, maar mocht het straks slechter gaan dan onstaan er scheuren en is het over en uit. Dan valt het uiteen in 2,3,4 of misschien wel meer soorten van samenwerkingsverbanden.
Er staat niks over lidmaatschap. Nederland is er voor dat ze de status van kandidaatlid vragen.
Dat heeft Turkije ook al decennia. Echt lid wordeb vereist heel veel wetten overnemen daar en periodieke sessies waarin de rest bekijkt of ze voldoende vorderingen maken op gebied poltie corruptie, economie, arbeidsrecht, dierenwelzijn, roma, etc etc. Dat kan Nederland tot t oneindige rekken. We zouden bijvoirbeeld hen ècht op de criteria kunnen afrekenen.
Net zoals we bij Polen, Tsjechie, Griekenland, Italtie, Spanje, Ierland gedaan hebben bedoelt u. En weer gaan doen bij Slovenie, Kroatie, Albanie, Kosovo en wellicht zelfs Bosnie, Georgie en dus Oekraine?
Exact, symbolische gepiemel van een piemel.
Los daar van die EUroscistische truttator ook wel bekend als Ursula von der Leyen dramt het er zo doorheen dat er een speciale uitzondering wordt gemaakt voor Ukraine.
Wat zijn wij toch een stoer land.
we tellen mee! Maar lopen met onze grote godvergeten arrogante VOC-mentaliteit kutbek zo'n beetje overal mee achter - behalve met corruptie (lees lobbyen)
*zucht* als je met een boot naar odessa vaart weet je dat je de douane moet afkopen....
Hwt is Odesa... Odessa is het pas als de Russcisten het bezet hebben... en dat is gelukkig nog niet zo.
@litebyte | 10-06-22 | 12:36: volgens mij is het een Russischtalige stad ( wat geen pro russen van ze maakt zoals vlamingen ook Nederlanders kunnen haten).
Bovendien, de Nederlandse naam komt nu eenmaal wel eens via een andere taal binnen. Dat is zo vaak zo, zie Belgrado, Montenegro, Kopenhagen, Moskou, Warschau etc.
@Shoarmamasutra | 10-06-22 | 14:33: er is een gerede kans dat het een Russischtalige stad wás, want ook van de oorspronkelijk Russisch taligen verdomt de meerderheid het inmiddels om nog langer Russisch te spreken.
Overigens ben ik geen meelzak. Kwartier geleden nog in opstand gekomen. Nu koffie.
Stond zeker meer op het inlegvelletje dan wij weten.
EU landjepik moet z.s.m. stoppen.
Dus als een land lid wil worden en wij niet enthousiast zijn dan is dat diefstal? Hoe in fuckingsnaam?
Een typiche foto die later in je achterste bijt.
Dacht u dat het 'Hoekstra-plein' in Marioepol er zomaar kwam... eerst leveren.
Zoals gebruikelijk een beetje pruttelen in de nationale media, moeilijk kijken, wat barrieres opwerpen en uiteindelijk natuurlijk tekenen bij het kruisje in Brussel.
Krijgen wij dan een "Flopke-plein"?
@Squeezelover | 10-06-22 | 12:35: Welnee. Slechts achter het plein een klein steegje. 'N Hoekstraatje.
Een nutteloos stuk van een narcist, meer kan ik er niet over zeggen. Om een land in nood zo af te vallen moet het je wel heel erg bol in de hoofd hebben zitten. Sinds wanneer en op basis waarvan zijn wij hier in Nederland eigenlijk beter dan Oekraine?
Kennelijk heerst hier bij sommigen, een gevoel van superioriteit dat ze maar denken dat ze van alles kunnen schrijven. Wel ik zal je vertellen Van Rossem, ook in Oekraine zijn mensen van vlees en bloed. Wist je niet, maar is zo. Ja het is daar niet perfect, ja het land is in een oorlog en ja er heerst (helaas nog steeds) corruptie. Maar ze werken er aan en dit is de volgende logische stap. Maar zoals dit nu geschreven is worden Oekrainers weggezet als honden en dat gaat te ver.
Schaam je, vanuit je veilige kantoortje!
Shame! *klingel* Shame! *klingel*
@Duwbak_Linda | 10-06-22 | 12:23:
Awmen, dat laatste seizoen alleen ... maar wat heb ik genoten ervan.
Netherlands FIrst!
' Dit is de volgende logische stap.''
Nou nee dus. Die toelatingseisen zijn er niet voor niets, zieligheid is géén argument. Nog los van de discussie of de EU nu niet al veel te groot is.
Iemand een narcist noemen en vervolgens belerend gaan preken:
"Wel ik zal je vertellen Van Rossem, ook in Oekraine zijn mensen van vlees en bloed."
@HoogToontje | 10-06-22 | 12:28: Ben ik het met je eens, maar we praten hier over kandidaat lidmaatschap, niet over directe toetreding,
Buiten dat, mijn punt is wat je er ook van vind, waarom moet het nu op zo'n manier en zo beledigend neergezet worden? Zieligheid is 1, oorlog is 2. Wees blij dat je hier veilig in je huisje zit. Ik ken er persoonlijk genoeg die deze privileges sinds 24 februari niet meer hebben.
@Patje | 10-06-22 | 12:30: Nee een heel volk wegzetten als minderwaardig is sjiek.... think again.
@Duwbak_Linda | 10-06-22 | 12:23: Totdat je zelf in vergelijkbare situatie terecht komt.
@Flexzz | 10-06-22 | 12:39: Ja dan zal ik nog wel eens terugdenken aan wat ik allemaal heb gezegd, maar dan is het te laat. *geween en tandengeknars*
Ze werken er aan. Nou: lid maken dan maar. Hilarisch.
Dat nutteloze stuk van die narcist was anders nog wel genoeg voor u om in uw toetsenbord te klimmen, dus zo nutteloos was het nou ook weer niet.
Dat was uw eerste zin. De tweede laat ik even voor wat het is, gaan we door naar nummer drie en dat is me d'r wel eentje zeg. Als u denkt dat wij het in Nederland net zo slecht hebben als de Oekies en dat zo durft te uiten bent u absoluut niet in een positie om ook maar iets van kritiek te hebben op wat van Rossem schrijft. Verder bent u zich wel bewust van waar u precies beland bent hoop ik, binnen de grenzen van Joris' pet du jour schrijven we er hier met z'n allen toch een partijtje superieur op los dat het een aard heeft. Het lijkt mij weinig zinvol om daarop te gaan fitten, dat gaat u genadeloos verliezen.
Overigens begrijp ik je gekrenktheid niet zo. NL komt er m.i. minder goed vanaf dan Oekraïne. Wegzetten als honden zie ik al helemaal niet. Daarnaast is toetreding tot de EU niet een beslissing die vanwege hoog oplopende emoties snel moet worden doorgedrukt, vind ik dan.
U bent diegene die er een superioriteitskwestie van maakt.
Geen zin hebben om met iemand te trouwen, wil nog niet zeggen dat ik mezelf beter vind. En ik wist ook niet dat je moest trouwen omdat de ander in de problemen zit. Geen zin in het huwelijk, klaar.
@Flexzz | 10-06-22 | 12:32:
De huilerige toon en taalfouten doen vermoeden dat een Joop-reaguurder even komt buurten.
Desinformatie komt alleen van (door de EU gecensureerde) Russische media. Niet van Nederlandse of Oekraïense media, bedoelt u. Naïef.
@elfenstein | 10-06-22 | 12:44:
Hoi,
1. Het kan mij eerlijk gezegd geen biet schelen of ik deze discussie win of verlies. Ik reageer erop omdat ik mij persoonlijk en door mijn etniciteit geraakt voel. Het zal u wel niets kunnen schelen, maar dat is wat ik voel.
2. Nergens in mijn stuk zeg ik dat het in NL net zo slecht is. Ik zeg dat de mensen in Oekraine niet minderwaardig zijn aan de mensen in Nederland. Daarom: ook een mens van vlees en bloed.
3. Ik ben mij terdege van bewust waar ik ben, maar dat weerhoud mij niet om mijn gevoel te uiten. Winnen en verliezen is niet mijn punt. Kritisch zijn en de maling steken met zaken fine, maar hier gaat iemand mijn insziens een beetje de grens over.
Mag ik daar dan niets van vinden?
Als ik dat al niet op een vergelijkbare toon mag zeggen zonder van alle kanten aangevallen te worden, kun je je ook afvragen of wij met zijn allen niet wel heel erg ver zijn afgegleden.
@Flexzz | 10-06-22 | 13:05:
U beklimt zelf het hoge morele paard en bent verrast dat u geen bijval krijgt maar tegengas?
In Somalie gaat het ook kut. en ook daar wonen mensen van vlees en bloed. Ook maar bij de EU halen?
Beter bij de EU dan in de armen van Rusland...
Totdat u zich realiseert wat die aansluiting betekent in termen van EU-bijdragen. Nog een gigantisch land erbij dat tot in lengte van dagen, net als Polen bijvoorbeeld, netto grootontvanger zal zijn betekent dat de poeplap in NL, Finland en vooral Duitsland nog veel meer getrokken zal moeten worden.
@_pacman_ | 10-06-22 | 12:24: zal wel meevallen. Bijdrage aan Polen en andere landen zal op den duur ook afgebouwd worden.
@druif | 10-06-22 | 13:30: Nee, dat valt in het geheel niet mee. En voor als u het nog niet doorhad: het geld is al lang en breed op, we doen alleen nog net alsof.
Eerst maar eens de huidige EU verbeteren want de huidige poppenkast in Brussel heeft geen vertrouwen van de burgers.
Eerst maar eens Nederland verbeteren want de huidige onbetrouwbare poppenkast in den Haag rommelt ons de EU in.
Die foto toont aan dat het voedsel in Nederland onbetaalbaar is. Zo te zien knijpt de bloatlord ook nog eens flink in het handje van de marathonloper.
En maar klagen over duur graan, dure zonnebloemolie en dure groenten. Maar het komt wel allemaal uit Oekraïne, en vaak zelfs via Nederlandse bedrijven die daar aan landbouw of tuinbouw doen.
Oekraïne is een goudmijn. En dat is de reden dat de Russen, de Chinezen en de Indiërs landje-pik willen doen.
40 miljoen hectare zeer humusrijke landbouwgrond, dat is qua oppervlakte net zoveel als Duitsland en Frankrijk samen, maar zoals gezegd veel vruchtbaardere grond.
@MargauxGrandCru | 10-06-22 | 12:26: Precies. Oekraïne kan heel de EU voeden, als we de Russen en Chinezen eindelijk terug naar hun land kunnen schoppen. Ja, ook de Chinezen, want die hadden vóór de invasie reeds 10% van de Oekraïense landbouwgrond in handen.
Vandaar dat de Nederlandse boeren moeten verdwijnen. De EU maakt regio’s. Landbouw naar het oosten. Hier diensten zo lang het nog lukt en daarna één groot ghetto.
Hij durft natuurlijk niets anders te zeggen wopka.
Die man met dat snorretje heeft niet verloren ...
Het beleid is uitgesteld naar een later tijdstip.
Maar dat ene grote alles controlerende EU (reich) komt er ...
Je swaffelt de geachiedenis vol tegen haar muil. Ongewassen.
Nou dat zal Turkije fijn vinden en zo moddert het schuitje Europa maar aan. Wat een continent, het had zo mooi kunnen zijn.
Europa is historisch nooit lang mooi geweest. Altijd gedonder vanwege... ja.. vanwege wat eigenlijk. Ik neem aan vanwege 'ik wil hebben', veel andere varianten ken ik niet ('last van aambeien?').
@nobodiesunmighty | 10-06-22 | 12:19:
Er zijn verschillende mensen die het geprobeerd hebben in de geschiedenis, maar het is nog nooit gelukt.
Cesar
Napoleon
Adolf
...
EU
Nederland had ook zo mooi kunnen zijn totdat Balke het verpeste met toetreding, terwijl er 64% nee had gezegd, even wat zinnetjes veranderen, achter de burgers om en daar zitten we nu in de ellende.
Zouden de nieuwe toetreders al weten wat allemaal niet mag van timmerfransen en koalition.
De macht van Fransje wordt alsmaar kleiner, dit soort landen kunnen nooit de Green deal aan, net als wij overigens, maar dat zien ze nog niet.
@davidhasseltoff | 10-06-22 | 12:17: Iemand nog iets van Greta gehoord, btw?
@Dubbelepunthoofd | 10-06-22 | 13:00:
Greta doet het wat kalmer aan, maar ze loopt nog steeds elke vrijdag met haar "Skolstrejk for Klimatet" bord te sjouwen. De media zijn de interesse in haar een beetje verloren.
De toetreding van <vul hier het schurkenstaatje dujour in> is voor de Europese Unie van strategisch belang bij het vormen van een gemeenschappelijk buitenlands- en veiligheidsbeleid.
Wat de Nederlander hiervan vindt is van ondergeschikt belang.
Zoiets kan alleen maar vanuit een soort Verelendungstheorie ingegeven zijn.
Binnenkort ook de Macedoniërs en Albanezen volop naar de Nederland, includief uitkeringen (opletten politiek, dat je wel 6 maanden vertraging inbouwt bij hun gelegaliseerde komst naar Nederland, want daarna heeft niemand in Nederland het meer in de gaten). Het is gewoon maar een tip hoor. Verder maar weer het gas op de plank kan voor een Turks lidmaatschap.
Mooi, misschien zeiken ze wat minder dan de inheemse, boze, witte man.
Albanezen, altijd wat te beleven.
www.youtube.com/watch?v=jJA4mpKmMQg
nl.wikipedia.org/wiki/Albanese_maffia...
@small_town_dude | 10-06-22 | 12:16: als de sigartten 40 ekken zijn ga je smokkel vanzelf waarderen
Als het al zo is, gaat het om een kandidaatlidmaatschap. Dat is niks.
Tot op het hemd uitgekleed in dit belastingparadijs waar elke euro 3 keer over de kop gaat aan tax. Gaat u maar vast sparen voor een kortere broekriem want de wederopbouw van Oekraïne mag u ook braaf gaan aftikken.
Generatie t kan nooit op zeker. Wij prikten zelf gewoon extra gaatjes in de broekriem.
Heb je van die tangetjes voor. Of desnoods met de punt van een schaar.
don arthuro heeft helemaal gelijk. de Nederlander pikt toch alles. Ze hebben er weer voor gestemd.
liegen, bedriegen, land kapot maken. Meer Rutte! Dom klootjesvolk.
Gewoon toelaten, ook die andere landen, binnen de kortste keren is het gedaan met een Verenigd Europa... doen dus.
Hallo, "there's a war on" . Is dit nu niet een moment om het EU project heel eventjes stop te zetten, even pas op de plaats en even geen gekke dingen? Of mis ik iets?
getyarn.io/yarn-clip/562a7384-72cc-4f...
Never waste a good crissis,de oorlog gebruiken om gevoelige politieke issues er door te drukken,kijk naar de corona- crissis.
correctie, kleintje: nucleaire totaal verrotte maffiastaat.
(en dat laatste woordje heb ik van Russen zelf te horen gekregen).
Het is alsof je iemand vraagt om mee naar de kroeg te gaan en diegene heeft geen geld maar wil best iets van je drinken.
Die gast ken ik, hij rookt ook altijd mijn sigaretten op. En hij nodigde ons ook eens uit voor een BBQ, maar we moesten zelf vlees meenemen.
@small_town_dude | 10-06-22 | 12:12:
Die had dan tenminste nog een barbecue, is toch ook wat waard? Ieder doet lekker mee op z'n eigen manier, soms zit het mee, vaak zit het tegen. Over een jaar is ie misschien wel weer helemaal boven jan en geeft een dik feest voor iedereen die geholpen heeft toen het moeilijk werd. Je weet het niet maar vooruitlopend op zometeen: Be Nice. Is goed voor je karma.
@elfenstein | 10-06-22 | 12:17:
Zo'n gast had ik ook op mijn werk,iedere vrijdag na werk (voor 3 maanden)gaf ik hem 2 biertjes in de pub.Had het moeilijk.
Vorige week nodig hij mij uit voor een etentje in een best restaurant.
Maw, u heeft gelijk.
Bestaan ze nog, bReEzaHsletJUhs?
Wat is er mis met kandidaat-lidmaatschap van de EU?
Vol lidmaatschap kan overwogen worden als het land daarvoor klaar is, maar kan rustig 50 jaar, of nog langer duren.
Niks, maar mensen vinden het fijn om zich rond te draaien in niet bestaande drek. Turkije is al bijna 25 jaar kandidaat-lid, en verder verwijderd van lidmaatschap dan ooit.
En in de tussentijd mogen jouw (of iemands andere) kinderen wel weer meebetalen aan de miljarden die er naar toe gaan om het land klaar te stomen.
Ik meen me te herinneren dat er landen zijn die zich veel sneller de EU ingefraudeerd hebben en toen was er 'opeens' een Europese Schuldencrisis.
Turkije is ook al sinds mensenheugenis kandidaat-lid. Turkije mag net zoveel Koerden vermoorden als het maar wil, onze leiders blijven het land onverdroten geld toestoppen.
Een van de eisen is, ik noem maar iets, dat het betreffende land in Europa ligt. Liggen de buitengrenzen niet vast?
Eerst maar eens minstens tien jaar braaf contributie betalen, even kijken of het kandidaat-lid wel voldoende draagkrachtig en gemotiveerd is om bij de club te mogen.
@MAD1950 | 10-06-22 | 12:17:
Het geld toestoppen is voor het opvangen van Syriërs. Of heb jij die liever?
@* Il Principe * | 10-06-22 | 13:52: Nee hoor, Turkije ontvangt miljarden aan "pretoetredingssteun", dit nog los van wat het land ons afperst om de Syriërs weg te houden.
Geen geld meer naar Turkije en onze grenzen dichtgooien is echt de allergoedkoopste oplossing.
@* Il Principe * | 10-06-22 | 13:52: die blijven toch wel binnenkomen, of we die enge snor nu geld geven of niet.
Nederland eruit, Oekraïne erin.
Prima deal
Kunt u uzelf niet verkiesbaar stellen?
EENS!!
Zal vast weer een inlegvelletje komen,Rutte kan het in zijn eentje niet tegenhouden,maar heeft het wel lang geprobeerd,helaas Nedelanders het is niet anders,laten we het vaasje heel houden.
Voor het daadwerkelijk zover is zijn we toch wat jaartjes verder en zal Rutte naar alle waarschijnlijkheid het politieke veld allang hebben verlaten. Met een beetje geluk hebben we dan iemand met verstand in vak K die het alsnog tegen gaat houden of nog beter Nederland uit de EU leid.
Het lijkt op die foto dat als die dikke de hand daadwerkelijk schudt, Wobke op een neer zou gaan.
Ik denk dat Vopke nog minstens 2 weken pijn in zijn hand heeft.
Rutte: "waar kan ik tekenen?"
Er moet nog ergens een overmaakformulier van 1000 euro slingeren. Misschien dat eens eerst
REAGEER OOK