Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Openbaar Ministerie gaat kaarslicht schijnen op Johan Derksen

Cold Kaars uit jaren '70 opnieuw onder de loep

Johan Derksen kan dan zijn stoere anekdote uit zijn tijd bij Veendam hebben afgezwakt (de kaars ging er niet in, de kaars stond rechtop tussen de benen), de eerste adverteerders lopen fietsen weg en de politie gaat de kaars-case van dichtbij bekijken. Een lokale journalist uit de tijd van toen heeft al - dun verpakt als een Koop Mijn Boek - onthuld wie de dame in kwestie wel eens zou kunnen zijn geweest en als het inderdaad die dame was (en de anekdote überhaupt waargebeurd is), dan gaat die zich niet melden. Want haar lontje lijkt opgebrand. Verder zouden we willen dat het OM wat meer bezig ging met echte boeven vangen en wat minder meejankt met publiek sentiment op sociale media.
UPDATE: LOL, die Corendon-staatssecretaris van D66 is ook al boos. D66! De natste druipkaars van Den Haag!

Het Openbaar Ministerie meldt:
"Op basis van twee uitzendingen van het programma Vandaag Inside, afgelopen dinsdag en woensdag, heeft de hoofdofficier van het parket Noord-Nederland van het Openbaar Ministerie besloten een opsporingsonderzoek in te stellen. Dit onderzoek is gericht op de waarheidsvinding van mogelijk strafbare gedragingen waarover in dat programma gesproken is. Daarbij roepen wij betrokkenen op, voor zover dat nog mogelijk is, hun verhaal te doen.

Duidelijk is dat hier sprake is van zeer af te keuren grensoverschrijdend gedrag. Daarbij is ook de wijze waarop er in het TV-programma over gesproken wordt bijzonder kwetsend. Dit kan slachtoffers van zedenfeiten ook na een lange tijd diep raken.

De resultaten uit het onderzoek zullen door het OM beoordeeld worden op hun strafrechtelijke relevantie. Daarbij moeten we rekening houden met verjaringstermijnen. Die termijnen hangen af van de aard en de context van en het moment waarop een strafbaar feit gepleegd zou zijn."

Druipkaarspoll

JA WAT WAS HET NOU?


Poll is Verlopen.

Druipkaarspoll

JA WAT WAS HET NOU?

Reaguursels

Inloggen

Volgende week in Opsporing verzocht. Een nagespeelde scène en dan de vragen: Wie kent dit slachtoffer en wie heeft meer informatie over wat er die avond 50 jaar geleden in de woning heeft plaatsgevonden? Een beloning van fl 30.000,00 voor diegene die de gouden tip geeft!

Choco Chanel | 28-04-22 | 20:19

Beste @OM - ga eens als de wiedeweerga bewindspersonen en ambtenaren vervolgen die schuld hebben aan het toeslagenschandaal, in plaats van achter 3 overjarige barhangers met sterke verhalen over een kaars aan te rennen. Als je hier tijd voor hebt, dan heb je werkelijk overal tijd voor dus hup, aan het werk nu en snel een beetje.

En politici, de EURO daalt momenteel ca 1% per dag, dat is inflatie die we importeren. ECB doet niks, ga je daaaar eens mee bezighouden. Geldt ook voor de media trouwens die hier niets over schrijven.

ruud76 | 28-04-22 | 20:02 | 1

Nog even en de euro = dollar en nog verder omlaag

Wattman | 28-04-22 | 21:00

Kennen jullie die mop van die minister van Financiën die een tweet over deze schandelijke misstand verstuurde?

AnitaDik | 28-04-22 | 18:27

Ooit eens een programma gezien van Boudewijn Buch.
Man met courgette om zijn pik, wijf ging helemaal uit haar dak.
Gewoon op TV.
Wat een gekwetste sneeuwvlokjes tegenwoordig, maar ik ben dan ook een blanke man van 56.... dus raciest, sexiest, kapitaliest en fout.

Jan Lange3373 | 28-04-22 | 18:24 | 2

Ik in de 70 heb de eerste naakte dame op tv nog meegemaakt, dat was toen een relletje.
Programma hoepla als ik het me goed herinner.

likdoorn | 28-04-22 | 19:45

Was dat geen programma van diens broer? Menno meen ik dat zijn naam is

John-013 | 28-04-22 | 22:01

Gelukkig heeft het OM geen "echte" aangiftes van (vermeende) verkrachtingen op de plank liggen die al jaren op behandeling liggen te wachten. Ik heb een vaag vermoeden dat Mariëtte Hamer, de regeringscommissaris voor seksueel wangedrag, een belletje heeft gepleegd. Lekker aanhaken bij de waan van de dag en zichzelf iets belangrijker maken dan gerechtvaardigd zou zijn. Politieke seksuele misstanden zal ze nooit iets tegen kunnen ondernemen wegens enorme doofpotten en semantische taalspelletjes. Dus dan maar los op een easy-target wat in het nieuws is en even scoren.

Ruikbaard | 28-04-22 | 18:23

Groningse journalist: "En ik weet uit ervaring dat je als man dan los kunt gaan, na een mislukte relatie."
Eens te meer: spreek vooral voor jezelf.

SIogra | 28-04-22 | 18:11

Het OM heeft natuurlijk met de D66-leiding afgesproken dat alles gedaan wordt om de aandacht af te leiden van de misstanden bij de partij zelf, dat dit zo georganiseerd kan worden, geeft weer aan wat de voordelen zijn van het gebrek aan scheiding der machten.

smdyasc | 28-04-22 | 18:06

Ik ving net over de heg een gesprek op tussen twee buren op leeftijd.

Hij, goeiig type: 'Hij heeft gezegd dat hij er spijt van heeft. En het is al vijftig jaar geleden'.

Zij, vinnig type: 'Ik kijk nooit naar dat programma. Ik vind het gewoon een vréselijke man. Hij moet gewoon weg. Ontsláán moeten ze hem!'.

Papa Jones | 28-04-22 | 18:00

Het OM moet even een vinger in de deugpap steken? Volgens mij hebben ze daar wel wat belangrijkers te doen toch? Kansloze missie...

ceriel82 | 28-04-22 | 17:58

Als er inderdaad penetratie met een kaars was, is er sprake van verkrachting. De verjaringstermijn bij meerderjarige slachtoffers is twintig jaar en bij minderjarige slachtoffers is dat twintig jaar, vermeerderd met de jaren tussen misdrijf en volwassenen (achttien jaar) worden.

In geen geval kan Derksen dus strafrechtelijk vervolgd worden. Dit is gewoon een showtje meedraaien in de maatschappelijke deugcarrousel.

Zoelense Hobbyboer | 28-04-22 | 17:47

Het OM had toch al bijna geen werk meer?
Onvoorstelbaar dit.

Jan, Leiden | 28-04-22 | 17:42

Zelfs de witte onderbroek verhaalt erover. De reaguursels zijn niet mals.

Sinterbikske | 28-04-22 | 17:41

"OM stelt onderzoek in naar kaars-uitspraken Johan Derksen bij Vandaag Inside
Roept getuigen op zich te melden"

Tuurlijk, er blijven bergen courante zaken zo lang op de plank liggen tot ze verjaren
www.ad.nl/opinie/zedenzaken-mogen-nie...
maar ons openbaar mysterie gaat getuigen oproepen, -dat kunnen dus op zijn hoogst die keeper zijn met wie hij ging stappen of de betreffende juffrouw zijn - en of zij zich nog herinneren van een verjaarde zaak zo rond 1970 die toch niet meer voor de rechter te brengen is.

Maar... beter had Johan zijn mond gehouden met deze grap waarbij hij geheel door zijn eigen schuld de me too strontemmer volledig over zichzelf heen heeft getrokken. Dit gaat hem zijn kop kosten, die is binnenkort ineens weg bij VI en Talpa onder druk van actiegroepen die Talpa anders dreigen te gaan beschadigen.

me163komet | 28-04-22 | 16:53 | 2

Die Marcel Jeninga die in het AD aan het woord komt, lijkt mij een prima gast vanavond in de diverse talkshows! Goeie link, dank.

Dr. Worstenbroodje | 28-04-22 | 16:57

@Dr. Worstenbroodje | 28-04-22 | 16:57:
Die heeft tenminste echt wat te melden -helaas voor hem en zijn kind-

me163komet | 28-04-22 | 17:09

Het OM maakte geen haast met een onderzoek naar Joris Demmink.

homieguerneville | 28-04-22 | 16:27

Wat Dhr Pechthold op zijn kerfstok heeft is vele keren erger, maar daar heeft het OM geen tijd voor!!!! Dhr Derksen past niet de gecontroleerde woke idioterie en die moet hangen!!

Tonyvanwychen | 28-04-22 | 16:17 | 1

Dacht dit ook even daarnet.

Jan, Leiden | 28-04-22 | 17:43

Er zijn geen aangifte gedaan....tot nu toe....en het OM gaat het onderzoeken. Mij lijkt dat die PvdA mevrouw het OM heeft aangespoord via die Minister van Justitie.
Het enige wat ik de heren verwijt is dat ze smakelijk zaten te lachen over het vooral. Vervolgens komt de scheinheilige gemeente er overheen gewalst, om te bewijzen dat alle mannen verkeerd zijn........
Wat een jeugdzorg van 50 jaar geleden allemaal niet teweeg kan brengen....tegenwoordig.

Tonyvanwychen | 28-04-22 | 16:11 | 1

Er komt ook geen aangifte .... dat zou dan net als Derksen een zeventiger zijn.... leuk voor de familie.... dat was oma van die kaars en binnenkort weet de hele goegemeente het. Als ze uberhaupt nog leeft, het is vijftig jaar later.

me163komet | 28-04-22 | 17:11

Ik vond het wel open dat hij er over begon. Beetje huichelachtig van mensen die nu over hem heenvallen. Er zijn 1001 jeugdbendes gepleegd, en een dronken vriend zijn broek naar beneden trekken om met de lippenstift van Anita lol op zijn kont te schrijven, dat weer op defoto zetten, is net zo erg. Ze hadden er alleen op TV niet zo hard om moeten lachen en het serieus moeten houden.

Tapioca pudding | 28-04-22 | 16:05 | 2

Jeugd zondes

Tapioca pudding | 28-04-22 | 16:05

Over sommige jeugdzondes praat je beter niet, die houd je in deze tijd van "woke" en "me-too" beter voor je, mits je jezelf ernstig wilt beschadigen.

me163komet | 28-04-22 | 17:12

Als die D66-rechters zich nou eens gingen verdiepen in alle onfrisse zaakjes van D66'ers, dan zouden ze nog iets nuttigs doen.

KeesBruin | 28-04-22 | 16:00
-weggejorist-
Mispel | 28-04-22 | 15:43 | 2

Uslu de staatssecretaris van X66 vindt het gedrag van Derksen kwetsend. Ten eerste heb ik haar nog niet gehoord over de kwetsende van Drimmelen in X66 en ten tweede wordt dit geval nu gebruikt als een mooie bliksemafleider.

HoniSoit | 28-04-22 | 15:41 | 1

Van Drimmelen kan meteen wel vrij uit als ik de reacties zo lees.

Roos | 28-04-22 | 15:51

Wat moet het toch een fijn gevoel zijn voor die deugers dat Derksen zelf de stok aanrijkt om hem te slaan. Eerdere cancel-pogingen mislukten, maar hij moet en zal toch een keer verjaagd worden. Tip: pluis alle anekdotes en uitspraken van Derksen van de afgelopen 50 jaar uit en je vindt vast wel iets. En bedenk alvast wie de volgende gaat zijn om op te jagen. Ondertussen gaat de rest van de mensen gewoon verder met leven.

small_town_dude | 28-04-22 | 15:36 | 2

Het grappige is, dat woke-links Volkert van der Graaf of handen draagt, maar Johan Derksen moet hangen.

The_Black_Knight | 28-04-22 | 17:18

Ik denk aan verjaring. Toen Derksen dit deed stemde hij nog op D66

Frederik Fluweel | 28-04-22 | 15:16

Heb in 85 zo dronken als een tor rondgereden in een auto, ben er ook niet echt trots op, maar kan dit nog gevolgen hebben ?

postbus51 | 28-04-22 | 15:06 | 5

Je kunt je vraag het beste aan D66 stellen. Die weten altijd precies wat er aan anderen wel en niet deugt.

MAD1950 | 28-04-22 | 15:40

Niet als u Akwasi heet, of van de Mohamedaanse persuasie bent. Maar mocht u een heteroseksuele, witte man op leeftijd zijn, dan kunt u uw borst nat maken.

KeesBruin | 28-04-22 | 15:59

Ik hoor net dat het OM onderzoek gaat doen naar uitspraken op GS over rijden onder invloed in de jaren '80.

Usumani | 28-04-22 | 17:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Manoman wat een ophef allemaal weer over iets wat waarschijnlijk een jeear of 40 jaar geleden is gebeurd. Iets met slakken en zout...

clockandhammergame | 28-04-22 | 15:06 | 1

50 zelfs.. En heb gister naar een tenenkrommende uitzending van Vandaag Inside zitten kijken. Met die 'ene vrouw aan de bar'. Wat een zuur mens is dat zeg.
En ik vind het allemaal zwaaaar overdreven allemaal. Sjongejonge, Johan Derksen heeft 50 (VIJFTIG!!) jaar geleden in een dronken bui een geintje uitgehaald met een kaars. Geen verkrachting, geen aanranding, Johan heeft een kaars tussen een dronken iemands benen gestopt...
En over dat lachen, ook dat is uitgebreid aan bod gekomen. De deugers en jankerds hebben weer een stok om te slaan hoor.

Friepeltje | 28-04-22 | 16:23

Kansloos natuurlijk. Maar het OM weet ook wel dat de stress, het gedoe en de kosten (advocaat) op zich al een straf zijn voor Johan. Deugen zul je, kreng!

Ivoren Toren | 28-04-22 | 15:05

Kaag is heel blij dat zij niet meer in de schijnwerpers staat nu.

Gele Beer | 28-04-22 | 15:05

In het vorige topic weggejorist terwijl ik het opneem voor verkrachte vrouwen......... Ik kan over dit onderwerp dus niets meer over zeggen. Misschien tijd voor een Musketier die GS overneemt.

small_town_dude | 28-04-22 | 15:04 | 2

Onzin, u kunt hier zeggen wat u wilt maar houdt het netjes en binnen de kaders. Is het echt ingrijpende info, ga dan samen met het slachtoffer naar de politie en doe aangifte. Ja, die mogelijkheid bestaat dat GS een aantrekkelijk bod krijgt en daarna op een zijspoor wordt gezet. Ik adviseer GS dan ook om met de tijd met een pakket voor aandeelhouders te komen welke geen invloed kunnen uitoefen op de topics en de te varen koers. Wensdreigen lijkt mij een zwaktebod.

Unsinkable-Sam | 28-04-22 | 15:39

@Unsinkable-Sam | 28-04-22 | 15:39: Ik was slachtoffer van een trol die waarschijnlijk continu op de 'report' knop heeft geklikt. Inhoudelijk was er niets tegen de huisregels.

small_town_dude | 28-04-22 | 15:59

Het OM en de rechterlijke macht van Nederland, eigenlijk geheel Justitie vat alles samen wat er mis is in Nederland. Dit gore D'66 netwerk laat deze kans natuurlijk niet liggen. Eindelijk weer eentje die niet van hun is die aan de schandpaal genageld kan worden.

Lafayette | 28-04-22 | 15:00 | 3

En het zegt iets over de prioriteiten en werkdruk van het OM.

Cor Netto | 28-04-22 | 15:05

Dus wanneer jij een biertje gaat drinken met een BN'er, zeg Wilfred Genee en je wakker wordt met een dikke kaars in je reet zie je er de humor wel van in?

Rest In Privacy | 28-04-22 | 15:21

Hou maar eens een enquête in studentenhuizen wat er allemaal wordt aangetroffen na een Bacch(anaal). Ik hoop dat uw zoon of dochter niet studeert.

strawdog | 28-04-22 | 15:36

Het OM is er niet om onze moraal hoog te houden.

Schoorsteenveger | 28-04-22 | 14:59

Wat een losers bij het OM, hahaha. Allemaal om de deugkneuzen een rad voor de ogen te draaien. Op naar de 1 miljoen kijkers!

funkyd | 28-04-22 | 14:58

Denkend aan Holland zie ik.... langzamerhand een ontiegelijk kutland ontstaan.

Vergeet je tandenborstel niet!

Dr.Rotten | 28-04-22 | 14:58

Johan past niet echt binnen de eenzijdige programmering.
Logisch dat ze haast maken, dan staan de neuzen weer een kant op.

Arendsoogje | 28-04-22 | 14:56

Ophef, dus hogere kijkcijfers.
OM, zoals gewoonlijk, kansloos.

Boeloeboe | 28-04-22 | 14:52

Idiote reactie van het OM. Wordt tijd dat ze eerst maar eens onderzoek gaan doen naar daadwerkelijk misbruik met daadwerkelijke slachtoffers bij D66 waar o.a. mister Penthouse zich aan vrouwen heeft beDrimmeld.

Mickdestok | 28-04-22 | 14:50 | 1

Er zou eens een onderzoek ingesteld moeten worden naar het reilen en zeilen van het OM. Lijkt mij een enorme corrupte bende, waar vrindjespolitiek de boventoon voert.

Usumani | 28-04-22 | 17:46

Normaliter moet een slachtoffer van een zedenzaak een jaar tot anderhalf jaar wachten voor de zaak voor de meervoudige kamer komt. Dan hebben we het over aanrandingen en verkrachtingen met duidelijk dwang en geweld. Dit leed is voor slachtoffers en familieleden vaak aanzienlijk, daar zij de dader overal kunnen ontmoeten.
Achteraan de rij aansluiten zou ik zeggen.

letopuwzaak | 28-04-22 | 14:49 | 3

Symbolische daadkracht.

Wattman | 28-04-22 | 14:52

Het gebeurt ook niet vaak dat een dader op nationale televisie zijn misdaad erkent.

Rest In Privacy | 28-04-22 | 15:22

Ze krijgen eerst een folder waarin wordt afgeraden aangifte te doen en dan 14 dagen bedenktijd voordat ze aangifte mogen doen.

bijna_raak | 28-04-22 | 15:39

Weet je wat zo langzamerhand ook wel verjaard is?

skoftig | 28-04-22 | 14:46 | 2

Verjaring?

Santtulainen | 28-04-22 | 14:48

Derksen zelf en dat prutprogramma van ze? Televisie an sich?

Usumani | 28-04-22 | 17:48

Vreemd, hier hebben ze wel haast mee, andere zaken laten ze liggen, veel recenter en meer info.

tis_wat | 28-04-22 | 14:44

Ik heb veel gestolen als jonge jongen, een meisje een klap gegeven, de buurman met een buks blind geschoten, etalage poppen omgegooid waar een oude vrouw onder kwam en gehandicapt in de rolstoel kwam, maar hej, 50 jaar geleden, wat maakt het uit?

Normpje | 28-04-22 | 14:43 | 12

@Normpje | 28-04-22 | 15:13: precies. Een leuke man brengt een bewusteloze vrouw een glaasje water en blijft bij haar, ipv dat hij haar aanrandt en er vandoor gaat.

Maar als je dat vindt, word je naar het kamp van de deugers geslingerd.

Roos | 28-04-22 | 15:49

@Roos | 28-04-22 | 15:46:
Dus nu het narratief niet meer bij je denkwijze past ligt het aan Derksen. Laat me niet lachen.

amateurrr | 28-04-22 | 18:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Kan iemand mij uitleggen waarom de zelfbenoemde viezerik Derksen door GS consequent in bescherming wordt genomen?

andere hans | 28-04-22 | 14:41 | 5

Omdat de deug brigade weer helemaal doorslaat met hun onzinnige cancel cultuur.

Capt. Iglo | 28-04-22 | 14:48

Gaat vanaf nu ook gebeuren met Ali B en Lil' kleine. Want hey, over 50 jaar kraait daar ook geen haan meer naar

Roos | 28-04-22 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Doet Johan alleen om een bruine arm te halen bij capo di tutti capi de Mol om bliksem af te leiden van zijn zoon. Tenminste, dat zou zomaar kunnen.

Brabeaulander | 28-04-22 | 14:41 | 1

Ook D66 profiteert gratis mee van deze bliksemafleider.

Wattman | 28-04-22 | 14:55

Wat die dame aan de bar niet wenste te begrijpen, is dat de moraliteit in de jaren '60 en '70 heel anders was dan nu. Hetzelfde geldt trouwens voor de wetgeving. Ze bleef maar star enn dom volhouden dat de tijdgeest geen enkel vershilt maakt. Dom en gevaarlijk...

B O Terletter | 28-04-22 | 14:41 | 2

Denk toch niet dat Johan de dagen en weken na deze gebeurtenis er overal en in alle openbaarheid aan iedereen over heeft verteld en dat iedereen toen zei ach joh prima. Dat past bij deze tijd. Dus hij wist toen ook al dat het niet normaal was en hij had toen ook al vervolgd geworden, was het uitgekomen. Dus dat het bij de tijd hoorde en paste, vind ik een beetje een slap excuus.

Capt. Iglo | 28-04-22 | 14:46

@Capt. Iglo | 28-04-22 | 14:46: Dat denk ik dus ook. En waarom zou je je schamen voor iets wat zogenaamd normaal was destijds.

R. Skickr | 28-04-22 | 14:49

Ik dacht dat het OM een wachtlijst had voor zedenzaken die minder dan 50 jaar geleden zijn gebeurd?

Ad Hominem | 28-04-22 | 14:40

Gaat het OM nu ook een onderzoek instellen naar Rob de Nijs?

Philip | 28-04-22 | 14:40

Derksen kan nog royalties claimen bij Gwyneth Paltrow.
Dankzij hem is zij op het idee van de kutkaars gekomen.

James Lastig | 28-04-22 | 14:39

Al die BN’ers en duiders beweren nooit te kijken maar eisen wel dat VI van de buis wordt gehaald. Hoe hebben zij dat oordeel dan gevormd? En als je toch niet kijkt, wat heb je er dan voor last van? Sowieso wie gaat dan bepalen wat wel of niet op tv mag komen? Komt er dan een soort politbureau, dat de inhoud van alle programma’s gaat bekijken voordat ze uitgezonden worden? Dat die mensen zelf niet doorhebben dat ze helemaal de weg kwijt zijn vind ik echt verbazingwekkend. Al die talkshows tijdens die voice rel ook aan het publiek vragen wie heeft er weleens last van grensoverschrijdend gedrag gehad? Halve studio die z’n hand op stak. En wie heeft zich er weleens schuldig aan gemaakt. Niemand. Nu heeft er een keer iemand toe, met spijt dat ie zich er weleens schuldig aan heeft gemaakt, is de wereld te klein. Wat een ongelofelijke hypocriete waanzin. En waar was die grote mond van dat d66 mokkel toen het over haar partij ging? Precies! Nergens.

Capt. Iglo | 28-04-22 | 14:38 | 2

Zo'n politbureau waar u het over heeft bestaat al lang hoor.

Yellow Shark | 28-04-22 | 15:09

@Yellow Shark | 28-04-22 | 15:09: tuurlijk joh

Capt. Iglo | 28-04-22 | 16:22

Wat is het OM snel, terwijl dit overduidelijk een verjaarde casus is. En tegelijk is het OM op een andere 'casus' vooral slakkentraag (en oorverdovend stil). Misschien moet de blinddoek weer op de ogen van vrouwe justitia.

profX | 28-04-22 | 14:38

Niet goed Johan. Maar wát een PR-geschenk uit de hemel voor D66. Drimmelen heeft snel een kaarsje opgestoken in de O.L.V. kapel.

Lopendbuffet | 28-04-22 | 14:38

Buiten het feit dat hier terecht het OM wordt afgezeken, valt mij op dat het gedrag van oude vieze mannen hier goed gepraat wordt.

aardv@rk | 28-04-22 | 14:38 | 3

Ik neem aan dat u helemaal nooit niets beleeft in uw leven. Is een keus, maar dat hoeft niet voor anderen de keus te zijn.

tis_wat | 28-04-22 | 14:49

Het gedrag van oude vieze mannen wordt hier niet eens besproken. Het gaat om een oude man die vijftig jaar teruggaat in de tijd, toen hij begin twintig was en vertelt wat-ie toen in een zatte bui gedaan heeft.

Schoorsteenveger | 28-04-22 | 14:56

Iets zegt me dat u een schoolvoorbeeld bent van een rubberen stoeptegel millennial.

K.Zwellever | 28-04-22 | 14:57

Kort en bondig. Die avond verdient geen schoonheidsprijs, met zo een kaars.
Maar komop. Er zijn naardere situaties denkbaar. #teamDerksen

chicago river | 28-04-22 | 14:35

Dit is een land van weekdieren.

Stijlicoon | 28-04-22 | 14:34 | 1

En van viespeuken

aardv@rk | 28-04-22 | 14:38

Welke kerel van boven de vijftig (ja, ik ook) kan met de hand op het hart zeggen dat hij in zijn jonge jaren nooit iets gedaan heeft waarvoor het meisje in kwestie niet vooraf schriftelijk en in drievoud haar toestemming had gegeven?

James Lastig | 28-04-22 | 14:34 | 6

Menig meiske is door mij met de ogen uitgekleed, waarna mijn puberbrein volautomatisch zwaar onfatsoenlijke fantasieën produceerde, die, als zij gedachten konden lezen, tot een levenslang trauma hadden geleid. Zie ik heden ten dage een mooie vrouw rondhuppelen, dan wend ik mijn blik af, door schuld en schaamte overweldigd. Neen, de interne gedachtepolitie slaapt nooit. Het blijft toch steeds weer een worsteling. Wat dat betreft is die burka zo gek nog niet.

Wiebenick | 28-04-22 | 15:05

@aflaatverkoper | 28-04-22 | 15:47: Ironisch bedoeld ;-) Mijn punt is dat we door de genadeloze "woke" inquisitie steeds preutser worden en daarmee de islam in de kaart spelen.

Wiebenick | 28-04-22 | 15:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Was het een druipkaars of zo'n aalglade kaarsdinges van de Hema ?. Moest er spuug bij of gleed dat ding zo naar binnen ? Vragen, vragen....

Enniewees, heel deugend NL kan weer even apeschijt gaan op de nieuwste onthulling van iets uit een (relatief) ver verleden. Voor een aantal ook makkelijk omdat het hier over Johan Derksen gaat natuurlijk. Je vraagt je wel af of bij het OM een inktvis bepaalt of een zaak onderzocht/vervolgd gaat worden. Want snappen doe ik een OM allang niet meer.

Grijskijkert | 28-04-22 | 14:33

'Dit onderzoek is gericht op de waarheidsvinding van mogelijk strafbare gedragingen waarover in dat programma gesproken is.'

Dit heeft lekker veel zin. Zelfs Johan heeft de feiten niet meer helemaal helder. Eerst was hij 22, toen 24. Eerst was het zomaar een dame, daarna een ex-vriendin.

Keutels | 28-04-22 | 14:33

En dan zijn er toch nog mensen die geloven dat het OM geen politieke agenda heeft.

balustrade | 28-04-22 | 14:32 | 1

Veel mensen denken nog in termen van vergane tijden.
Aanpassen is nu eenmaal niet eenvoudig en wekt weerstand op.

aflaatverkoper | 28-04-22 | 15:42

Is Balthazar Gerards al onder de loep genomen door het O.M.?

baarbar64 | 28-04-22 | 14:30 | 2

Misschien kunnen ze nog hernieuwd onderzoek doen naar de moord op Bonifatius.

JB86 | 28-04-22 | 14:32

Schijnt dat Judas nu ook moet vrezen. Naar aanleiding van The Passion ziet het OM nu ook reden om dit te onderzoeken.

Keutels | 28-04-22 | 14:35

Ik ga nog beter mijn best doen vrouwen wakker te houden.

RickTheDick | 28-04-22 | 14:30 | 1

Ok, deze was grappig. :D

eetvis | 28-04-22 | 14:51

Het lijkt mij dat het OM zich beter bezig kan houden met zaken die nog niet verjaard zijn, maar die (wegens tijdgebrek?) op de plank blijven liggen. Overigens zie ik de humor van de uitlatingen van Derksen niet in. De lachbuien aan de tafel waarin hij ze debiteerde tonen misschien wel de werkelijke reden waarom zelfs bewezen zedenzaken zelden voor de rechter komen en waarom de straffen áls ze al voor de rechter komen extreem laag zijn, en ook waarom er zoveel zaken op de plank blijven liggen c.q. in het ronde archief verdwijnen. En néé, ik ben geen fatsoensrakker. Het stompzinnige gelach aan die tafel vind ik op de één of andere manier stuitender dan de "bekentenissen" van Derksen.

BenZen | 28-04-22 | 14:30 | 1

Inderdaad. Als de bekentenis met enige ernst was beantwoord was er heel weinig aan de hand geweest. Juist dat het als grap volkomen wordt genormaliseerd of zelfs wordt opgetild naar iets stoers is het pijnlijke.

Normen worden gesteld door de publieke reactie.

Me_Giant | 28-04-22 | 14:33

Wat we vooral moeten doen is mannen die er openlijk voor uit komen en een soort van spijt betuigen meteen doodsabelen en vervolgen, dat zal de dialoog echt verder helpen

Twan huis: "wie heeft er eens wat gedaan?"

Crickets/Nobody?

Wat dacht je zelf Twan, in deze huidige cultuur, ga je jezelf openlijk kapot maken dan op TV, wat dacht je dat er gebeurt was met een gast die wel zijn vinger had opgestoken? Spijt had geen reet uitgemaakt.

menage | 28-04-22 | 14:29 | 2

Waar hebben we meer aan: dat mannen hun wangedrag durven uitspreken of dat mannen het wel uit hun hoofd laten om het wangedrag te vertonen?

Me_Giant | 28-04-22 | 14:31

@Me_Giant | 28-04-22 | 14:31: Allebei misschien? Spijt hebben van een daad van 50 jaar gelden heb je meer aan dan je muil houden en niks toevoegen aan de dialoog

menage | 28-04-22 | 15:01

Hans Teeuwen kan nog niet tippen aan de grappen van het OM.

klimaatsloper | 28-04-22 | 14:28

Hier loopt het OM heel tof en heel interessant te doen. Alsof ze altijd zo voortvarend te werk gaan. Nou, die zijn begraven in achterstallig werk.

Feit is dat slachtoffers maanden moeten wachten op een verhoor en daarna jaren op een vervolging, als het al zo ver komt. Weet de strafrechtketen een keertje de eindstreep te halen, dan volgt een straf die eigenlijk een trap na is.

Neem bijvoorbeeld een loverboy. Die voor geldelijk gewin op industriële schaal in kelderboxen verkrachtingen organiseert. Sorry, maar dan is twee jaar niet genoeg. Zo`n slachtoffer komt er nooit meer overheen, en de dader zit te lachen om de tonnen die hij verdiend heeft.

Feynman | 28-04-22 | 14:28 | 1

Zo snel zijn ze nog nooit geweest.

menage | 28-04-22 | 14:30

Het OM heeft het netjes geformuleerd, maar moet zich niet laten afleiden, verklaring afnemen en namen noteren, meer niet. Er zijn nl. aanwijzingen dat er verborgen lijntjes naar machtige figuren in de politiek en media lopen. Deze mensen bepalen wat het land denkt en vindt en voeren beleid uit. Derksen lijkt hiermee de andere kant op te wijzen.

Unsinkable-Sam | 28-04-22 | 14:28

OM werkt ook al voor “de bühne”.
Wat een zootje in Nederland.
Doe wat met de aangifte tegen onze kinderprikker H de J.!

J.Cash | 28-04-22 | 14:27

Ach jé. Derksen verteld iets. Toen hij 22 jaar was. Een stomdronken griet waar hij een kaars of zoiets erin / of er boven had gezet haar k*t. En dat was 50 jaar terug. Nou, geweldig hoor. Brand hem dan maar af Luyten, etc...

Thoth | 28-04-22 | 14:26 | 1

Hij was 24!
Zo zie je maar weer wat een verhaal in een doorfluisterkring doet. Op het einde van de kring zal ie 18 jaar oud zijn geweest. Of 8! Dan was ie helemaal al een viespeukje, klaar voor de brandtstapel.

aflaatverkoper | 28-04-22 | 14:32

Ah. Juist.
-
Welnu; dit heeft het parket niet zélf bedacht. Hier zit de politiek achter - of een Hoofdofficier met politieke ambities.
-
Dit is misbruik van de tijd en het geld van de belastingbetaler. Ga.aan.je.werk. Ga bijvoorbeeld eens achter recente, reële aangiftes aan, waar je nog enige kans van slagen hebt.

bisbisbis | 28-04-22 | 14:25 | 2

Dat dus bis...

neonreclame | 28-04-22 | 14:27

XTC en coke festivals waar men thans dol op is. En de gevolgen zijn allemaal rozengeur en maneschijn. Proest.

Basil Fawlty | 28-04-22 | 14:30

Er waren toch twee vrouwen bij betrokken? Waar was de tweede toen Johan D. zijn kaars in stelling bracht?

J.P.Drapeau | 28-04-22 | 14:23 | 2

Aha! Zeer goed. "Maigret fume une pipe" Oftewel waar is die pijp gebleven?
Maw dit is zo belachelijk geworden,

Basil Fawlty | 28-04-22 | 14:28

Die lag nog met die keeper te kepflenzen.

swassannuf | 28-04-22 | 14:29

Bij een programma met deze titel kan je m.i. zoiets verwachten. Wij komen hier tot de conclusie dat een flink lange kaars er niet helemaal in zal gaan, is geen lichaamsdeel dus geen penetratie, steekt dan nog een stuk uit, en kan dus in een bepaalde pose ook tussen de benen staan. Bijna iedereen een punt.
Als het OM ff gaat navragen bij een eerste hulp wat er op jaarbasis via lichaamsopeningen in lichamen terecht komt, kunnen ze na die verdiepende verkenning van het onderwerp weer verder met het serieuzere werk.

Harry.Langezwaal | 28-04-22 | 14:23 | 2

Het gaat om ongewenst binnendringen
Of eigenlijk ongewenst seksueel binnendringen.
Maar vooral om het woordje ongewenst.

Je kunt er niet vanuit gaan dat het gewenst is.
Maar nu worden de twee woorden binnendringen en ongewenst door outsiders aan elkaar geknoopt. Als uitgangspunt.
Als het ongewenst is is dat natuurlijk niet ok.
Maar het kan ook zijn dat de persoon in kwestie er niet zo mee zit.
Niet gewenst, ook niet ongewenst.
Dat moeten die mensen toch echt zelf bepalen, niet de outsiders.

Als iets een ding is bij de Voice is dat er helemaal geen rekening gehouden werd op het moment van aanranding/verkrachting wat vrouwen er zelf wilden en vonden of daar rekening mee hielden. Die gasten gingen gewoon hun gang.

AdvocatusDiaboli | 28-04-22 | 14:32

Destijds kon je nog dmv handelen (zelf broekje uit doen bv) of nalaten (melden dat het broekje gedwongen werd uitgedaan) de gerechtvaardigde verwachting wekken dat je het OK vond. Voorts lijkt het mij verjaard.
Ik heb vaker de indruk dat spijt tegenwoordig een reden is om te melden, en dat jan en alleman er vervolgens met de ogen van nu bovenop springt.
Los van wat er echt is gebeurd destijds is dit laatste m.i. niet OK.

Harry.Langezwaal | 28-04-22 | 17:02

Nu moet ik de beste man niet, maar het verschil: "ik was vroeger best wel een lul". Hij is het nog steeds, maar hij start wel zijn eigen vuurtje. Niks kiekeboe. Dat verschil: www.ensie.nl/bijbels-lexicon/zonde Vergeleken met blasfemie, heden ten dage. Ruim 2.000 jaar verder en nog steeds hardleers.

Hetkanverkeren | 28-04-22 | 14:22

Ow, mijn oprechte excuses nog. Ik ga maandag starten bij MinJus. Piet wordt raamambtenaar, op zijn 56e. Op de afdeling werken bijna alleen vrouwen. Ik hou u op de hoogte.

Piet Karbiet | 28-04-22 | 14:20 | 3

Maak er een wekelijks feuilleton van op GS en dan na 50 afleveringen eindigen als frietbakker.
Ik kijk er naar uit.

aflaatverkoper | 28-04-22 | 14:28

Ah het CJIB, ja, na een half jaar ben je afgestompt.
Veel plezier daar...
(nee, ik zit daar niet op de loonlijst, ik heb een leven)

tis_wat | 28-04-22 | 14:42

Derksen heeft genoeg vijanden gemaakt, dus die zien hun kans schoon om hem aan het kruis te nagelen nu. Hij geeft zelf aan er spijt van te hebben. Hij was 24 en heeft iets stoms gedaan. Wat er precies is gebeurt weten we natuurlijk niet, want we hebben alleen zijn verhaal. En we weten ook niet of de (vaak gebruikelijke) overdrijving de overhand heeft gekregen.
Alleen het lacherige sfeertje er omheen was niet heel slim.

The_Black_Knight | 28-04-22 | 14:20

Wat is het toch heerlijk om een 'ouwe lul' te zijn en de schaapjes op het drogen te hebben. We zouden Derksen dankbaar moeten zijn met wat ie allemaal met z'n kroegpraat aan het licht brengt. Een uniek persoon die eigelijk helemaal niet uniek zouden moeten zijn.
Dit staat los van het het feit dat het niet bepaald ridderlijk handelen was in deze zaak. Maar ja, ridderlijkheid is een talent waar je niet voor hoeft te vechten. Dat heb je of je hebt het niet.

aflaatverkoper | 28-04-22 | 14:19

Bij zo'n 8 op de 10 misdrijven komt de politie niet veel verder dan dat de dader waarschijnlijk een mens was - Misschien eens wat meer effort stoppen in wat meer recentere misdrijven waarvan er daadwerkelijk een aangifte ligt.

Prof_Bukmaar | 28-04-22 | 14:19

Aan de andere kant, die vrouw heeft nu al 50 jaar een sterk verhaal gehad van hoe ze Johan Derksen ontmoette en met een kaars in haar foef wakker werd.
En dan die kaars uit de kast halen die ze al die jaren in een doosje bewaard heeft.

Osdorpertje | 28-04-22 | 14:19

Hypocriet kudt land .... dat gedoe met dat koningshuis in Maastricht... dat had pas strafbaar gesteld moeten worden... in strijd met met alle fatsoensnormen... zo ga je als volwassen mensen niet met elkaar om... alsof onze lieve heer Maastricht bezoekt.... Dit is niet mijn land vriend.

oranger | 28-04-22 | 14:19

Is de heksenjacht al geopend?
Of gaan ze het ergens over hebben in de wijzende kranten.

AdvocatusDiaboli | 28-04-22 | 14:19

Ja lieve reaguurders, welkom bij het domme millennial/woke OM, en het wordt alleen maar erger. "Laten we iets onderzoeken wat al verjaard is want mutsjes als (leeghoofd Chardonnay zuipende Vondelpark) Susan Smith en co zijn verontwaardigd." Gaat lekker zo met rechtstaat Nederland. Zucht.

Basil Fawlty | 28-04-22 | 14:18 | 5

Het is lachwekkend ware het niet dat door deze zaak die toch op niets gaat uitlopen andere echte zaken blijven liggen.

2voor12 | 28-04-22 | 14:24

Wat een onzin inderdaad... Het wordt hier met de dag gekker. Seksueel misbruik is gewoon not done, dit schaar ik overigens niet onder serieus misbruik, persoonlijk heb ik dat wel aan den lijve ondervonden. Als jonge jongen heb ik hier (helaas) ook mee te maken gehad, waardoor ik op latere leeftijd een enigszins verwrongen beeld over seksualiteit overhield. Uiteindelijk wel goed gekomen hoor, ik heb -en daar schaam ik mij ook voor- gekkere dingen uitgevreten in de jaren '80. Hopelijk doet geen dame alsnog aangifte... En verder kan ik -eerlijk gezegd- om dit soort zaken niet wakker liggen.

Ommezwaai | 28-04-22 | 14:25

@Ommezwaai | 28-04-22 | 14:25: Eens, echt sexueel misbruik is not done en mag wat van mij betreft veel harder aangepakt worden dan wat nu gebeurt.

Helaas wordt de definitie tegenwoordig extreem opgerekt. Wanneer je 22 jaar geleden iemand gezoend hebt en die persoon bedacht zich gisteren dat het achteraf gezien ongewenst was, berg je dan maar. De daad en bijbehorende intentie zijn van ondergeschikt belang geworden ten opzichte van de persoon en het beeld wat er op dat moment van die persoon bestaat. En deze gang van zaken is uiteindelijk in het nadeel van de echte slachtoffers van sexueel misbruik.

JanFTE | 28-04-22 | 16:03
▼ 2 antwoorden verborgen

De world is burning maar deze "kaars" is het topic van de dag.

menage | 28-04-22 | 14:15

Ik ben een vrouw en heb er hard om gelachen! Het was 50 jaar geleden, of het nu waar is, niet waar of half waar, who gives a s**t?? Het was grappig en als het programma je niet bevalt, kijk dan niet! Het is vooral kroegepraat dus laat die jongens lekker lollig doen, er zijn ergere dingen in de wereld..

Suki | 28-04-22 | 14:15 | 4

Neem even contact op met VI.
Mannen kunnen niet namens vrouwen praten.
Zit er een ander geluid bij. Altijd goed.
Anders worden er teveel dingen op een hoop gegooid.
En daar hebben echte slachtoffers zoals bij de Voice ook niets aan.

AdvocatusDiaboli | 28-04-22 | 14:23

U bent er net zoals mijn vrouw 1 naar mijn hart.

swassannuf | 28-04-22 | 14:24

Ik ben een man en heb er niet hard om gelachen. Het was 50 jaar geleden maar blijkbaar wel heel leuk om uit de sloot te trekken, dan moet je er mee om kunnen gaan dat mensen er op gaan reageren. Het was niet grappig (want verkrachting) en wegkijken als iets niet bevalt werkt tot je er zelf mee te maken krijgt en is dus erg egocentrisch. Ik de kroegen waar ik kom is de praat heel anders en is het ook lollig, dus laat die jongens eens normaal doen, er zijn genoeg leuke dingen in de wereld.

Me_Giant | 28-04-22 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
RickRingers | 28-04-22 | 14:14 | 1

Gaaf dat het OM van ons belastinggeld wél archeologisch onderzoek doet naar een zaak die op voorhand niet te vervolgen valt, terwijl 90 procent van de zedenzaken waar wel iets mee kan worden gedaan wat betreft vervolging in de diepe laden van het OM liggen te verstoffen. Worden Frans van Drimmelen, Pechtold, Verhoeven, Cindy Smeets en andere D66-geilneven ook 'onderzocht' door de helden van justitie?

menschdurfteleven | 28-04-22 | 14:14 | 1

Ik wil niks aanjagen maar hier zijn wat contactgegevens van het OM.
www.om.nl/contact

Ing. eslapen | 28-04-22 | 14:18

Ik ben er nu alweer klaar mee. OM kansloos. Derksen een vieze ouwe vent. Maar dat wisten we al.

knutsel_ | 28-04-22 | 14:14
-weggejorist-
Torquemada | 28-04-22 | 14:14 | 1

Heeft Emma matrassen al gereageerd?

bitterpete | 28-04-22 | 14:12 | 1

Nee wel Gouda kaarsen.

J.Cash | 28-04-22 | 14:29

Ten eerste: Vroeger was alles anders, maar vooral beter en leuker.
Gister vol verbazing naar Jinek zitten kijken. Wat een geitenwollensokken wijven nodigt zij uit zeg, allemejezus. En dan die heaumeau van een Waylon die Derksen verafschuwt, tranen stonden in zijn ogen toen de halve tafel hem gelijk gaf. Bleggh wat een azijnpisser is dat zeg. Waarschijnlijk toen die nog niet zo bekend was, deed ie misschien nog ergere dingen. Zijn er toevallig mensen in de zaal die hier meer verhalen over weten? Ik wil die engnek wel eens zien vallen op tv. Verder geniet ik altijd in geuren en kleuren van Derksen en vd Gijp hun verhalen. Over geuren gesproken, de kaars is destijds omgedoopt naar geurkaars. Een pracht exemplaar van wel 1000 uur, met een vagina geur (!). Nu weet ik gelijk waar Gwyneth Paltrow dit idee vandaan heeft.

TriangelJosti | 28-04-22 | 14:12 | 1

En dan te bedenken dat die kaarsen wel eens exploderen.

Ing. eslapen | 28-04-22 | 14:15

De boel is tenminste (Derksen zei dat hij destijds 24 was) 100 jaar oud.

Het is verjaard, er is geen aanklaagster. En Johan is een enorme lul, was hij toe en nu ook.

Theodorus.Goldbach | 28-04-22 | 14:12 | 2

Blijf je bezig..???

Sorry Joris...

neonreclame | 28-04-22 | 14:13

Maar toch maar weer kijken vanavond neem ik aan.

Nietgek | 28-04-22 | 16:42

Gezien het oplossingspercentage van misdaden in Nederland lijkt het me dat het OM wel wat anders te doen heeft. Maar aangezien het OM vergeven is van de D66-ers lijkt me dit een vorm van astroturfing om de aandacht af te leiden van de zaken binnen D66.

discriminazie | 28-04-22 | 14:10

Zelfs mijn zoon van 19 is wakker. Hij zei dat je alleen bij VI dingen hoort die je bij geen enkele andere talkshow hoort. Hij is Derksen-fan, en kijkt via YT oude afleveringen terug. Heb hem er succes bij gewenst, het is maar een jaar of 28 tv kijken, jongen.

Piet Karbiet | 28-04-22 | 14:10

Ik ben in de jaren 70 met mijn hele lijf door een vagijn gegaan. Onderzoek toonde aan dat ik direct hard moest huilen.

xtree | 28-04-22 | 14:09 | 1

Lol, ik ben er met een zuignap uitgetrokken. Wekenlang een "conehead". Waar kan ik aangifte doen?

knutsel_ | 28-04-22 | 14:13

Als ik hier beken dat ik ooit tegen een boom heb geplast moet ik dan ook oppassen voor vervolging?

Keutels | 28-04-22 | 14:09 | 1

Hangt er vanaf: had die boom een baarmoeder?

bisbisbis | 28-04-22 | 14:31
-weggejorist-
Berry-Drinkwater | 28-04-22 | 14:09

Simpele clichémannetjes met simpele humor en domme opscheppraatjes… Nou die vullen dus geen gaatjes. Ga maar lekker zwemmen in je eigen gelul, Derksen.

Jimmydepimmy | 28-04-22 | 14:09

Ik geloof niet dat hij de benen van de dame uit elkaar gehaald heeft en daadwerkelijk een dikke kaars in haar vagina heeft proberen te stoppen, wat ook blijkt uit zijn nuancering. Wel heeft hij het verhaal de eerste keer smeeuig willen maken waarschijnlijk, wat natuurlijk als een boemerang terugkwam…

Nietdanjatoch | 28-04-22 | 14:08

Goed te weten dat het OM ruim tijd heeft om iets te onderzoeken dat 50 jaar geleden gebeurd is.

batvoca2 | 28-04-22 | 14:08 | 1

Ik wil mijn fiets terug!

Dr. Worstenbroodje | 28-04-22 | 19:51

Ja vent, de tijdsgeest verandert. En gelukkig maar. Er zijn nog steeds helaas veel mannen die niet realiseren dat wat zij als vrolijke losbandigheid ervaren, voor een ander ongemakkelijk en vernederend kan zijn. Maar toen kan je nog zeggen 'stel je niet aan, moet kunnen'.

Diotima | 28-04-22 | 14:08 | 2

Stel je niet aan eunuch

ikvindhelemaalmooi | 28-04-22 | 14:14

Nu kan gelukkig helemaal niets meer want er zou wel eens iemand zich gekwetst kunnen voelen. En gekwetsten hebben nu eenmaal speciale rechten tegenwoordig.

2voor12 | 28-04-22 | 14:15

Hebben we het hier op GS al gehad over Danny de Rat of Ciske de Munk of hoe ie ook heten mag? Ook al gedoe. Er bestaat een geheime lijst van bijna alle Nederlandse mannen. En vroeg of laat zijn ze allemaal aan de beurt.

Leptob | 28-04-22 | 14:07

Heeft het OM dat klusje in de Haagse gemeenteraad al afgerond?

Eugen Sandow | 28-04-22 | 14:07
-weggejorist-
Tasteless | 28-04-22 | 14:06 | 2

Ik vind dat met die kaars wel smerig, als het nou een olielampie was geweest.................

jan huppeldepup | 28-04-22 | 14:05 | 1

Mag ook niet meer. LED is het helemaal tegenwoordig.

zwenkwieltje | 28-04-22 | 14:35

5 jaar geleden dan is de boel verjaard en kan het slachtoffer allang begonnen zijn aan haar wormen verzameling

drammer12 | 28-04-22 | 14:04

Wat een gelul over "woke" en "deugen". Dit verhaal is geen voorbeeld van deze trend die de laatste tijd zijn morele stempel probeert op te dringen.
Dit gaat over iemand verkrachten met een kaars. En dat gelul over "zeitgeist" kan ook de kast in, toentertijd was verkrachten ook uit den boze. Ik kon vaak hartelijk lachen om de zeiksnor, maar dit verhaal was simpelweg walgelijk. En mijn inziens mag dat best gezegd worden.

Positivar | 28-04-22 | 14:04 | 12

@Positivar | 28-04-22 | 14:16:
Ik vraag me ten zeerste af of in de jaren zeventig een kaars tussen iemand haar benen te zetten überhaupt als verkrachting werd gezien.

amateurrr | 28-04-22 | 14:22

@Positivar | 28-04-22 | 14:19: Het enige wat we nu weten is dat Derksen zegt een kaars rechtop tussen de benen van een dronken vrouw heeft gezet. De eerdere verklaring van hem is daarmee verduidelijkt en daarom moet die hele verkrachtingsophef maar even de prullebak in. We hebben dus een geval waarbij 2 dronken mannen een kaars rechtop tussen de benen van een dronken en (vermoedelijk) slapende vrouw gezet hebben. Sorry, maar ik zie daar niet eens aanranding in aangezien aanranding betekent dat je seksuele handeling afdwingt door dreiging of geweld. Is het netjes? Nee, maar ik vind alle reacties enorm overdreven.

IslamPislam | 28-04-22 | 14:35

@IslamPislam | 28-04-22 | 14:35:
Ik heb het idee dat Derksen een beetje geschrokken is van het woordje "verkrachting" en dat hij een verkrachter genoemd wordt. En nu achteraf probeert hij zijn bekentenis te nuanceren. Waarom ik dat denk, omdat hij met het woordje "erin" duidelijk impliceert dat het niet "tussen" de benen was. Daarnaast noemde hij het zelf ook "technisch verkrachting". Dat zegt hij niet zomaar.

Positivar | 28-04-22 | 14:53
▼ 9 antwoorden verborgen

Stella fietsen stopt per direct met sponsering. Wat is het toch met al die bedrijven die om de minste ophef zich vooral willen laten horen hoe goed ze zijn?

2voor12 | 28-04-22 | 14:01 | 7

Stella is meer bekend van die irritante kudtvrachtwagentjes die op de linkerbaan van de snelweg blijven plakken onderwijl druk met het telefoontje. Laat ze daar eens wat aan doen.

amateurrr | 28-04-22 | 14:09

Ik heb grote morele bezwaren tegen de middenstang bij herenfietsen. Kan echt niet meer. Laat Stella daar wat aan doen

batvoca2 | 28-04-22 | 14:10

Dat ze sowieso nog steeds sponsorden zegt al genoeg over hoe ver de moraal daar dan echt reikt. Geld verdienen tot het ECHT niet meer kan. En dan mooie sier maken door de stekker er zogenaamd uit te trekken.

Ik boycot elk kut-bedrijf dat iets sponsored vanaf nu, preventief

menage | 28-04-22 | 14:25
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Berry-Drinkwater | 28-04-22 | 14:00

'Kzet een kaars, voor je doos vannacht
En je welles/nietes verkracht

Jaren later, de moraalaanklacht
En het OM in grote onmacht

Tierelier | 28-04-22 | 14:00 | 2

Bewaar je tenenkrommende rijmsels ajb voor pakjesavond.

Diotima | 28-04-22 | 14:12

Ik heb never nooit geen "doktertje" gespeeld met mijn buurmeisje toen ik klein was. Ik heb daar geen actieve herinnering aan. Nope. Niet gebeurd.

Zwezerik | 28-04-22 | 13:59 | 2

Ik wel, maar toen mn moeder binnenkwam en mij betrapte toen ik net haar appendix aan het verwijderen was werd ik toch behoorlijk streng aangepakt.

R. Skickr | 28-04-22 | 14:06

Erg veel verder dan 'mag ik de jouwe zien, dan laat ik de mijne zien' kwamen we destijds niet.

quigg | 28-04-22 | 15:04

Als zich op Derksen gaan richten zijn ze verkeerd bezig.
Derksen komt er nota bene zelf mee.

Dat er lomp om wordt gelachen, de mannen van VI bepalen wat er met een lichaam van iemand anders wel en niet mag blijkbaar, is heel wat anders.

En dan Genee die dan probeert het nog beetje verder uit te melken, zo van 'Dat kan je niet maken, maar vertel vooral verder, want dat is goed voor kijkcijfers, dus de reclameopbrengsten, en dus voor mijn salaris'.

AdvocatusDiaboli | 28-04-22 | 13:59

Poetin mogen ze ophangen, wat mij betreft, maar hij heeft wel gelijk als hij stelt dat het Westen steeds decadenter wordt. We zijn alleen maar aan het navelstaren en elkaar te beschuldigen van rascisme en discriminatie. Om over de woke-cultuur en politiek-correcte geleuter maar te zwijgen...

B O Terletter | 28-04-22 | 13:58 | 1

In Rusland gebeurt het ook, alleen wordt er minder over gepraat en meer achter gesloten deuren.

quigg | 28-04-22 | 15:07

De complete oude garde van Vindicat in Groningen is zojuist geëmigreerd of heeft zelfmoord gepleegd.

mono-culti | 28-04-22 | 13:57

Demmink zou in de jaren 90 een aantal knapen hebben verkracht. Mogen we daar ook al om lachen of is dat te vroeg? Jaren 90 was een andere tijdsgeest. Als het antwoord ja is: Haha die Demmink toch, wat een clown.

R. Skickr | 28-04-22 | 13:57 | 6

@Theodorus.Goldbach | 28-04-22 | 14:08: Het ligt iets genuanceerder, Demmink heeft gewoon toegegeven betaalde sex gehad te hebben met naffer jongetjes waarvan hij niet altijd de precieze leeftijd wist.

K.Zwellever | 28-04-22 | 14:36

@K.Zwellever | 28-04-22 | 14:36:

Ook niet. Demmink heeft gezegd dat hij nooit iets onoorbaars heeft gedaan maar dat hij tevens niet altijd om legitimatiebewijs gevraagd.

Theodorus.Goldbach | 28-04-22 | 17:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Als we nu eerst eens gaan beginnen met het verbieden van social media in dit land. Dan blijven de grootste jankballen weer lekker anoniem en kan de maatschappij zich weer richten op echte problemen.

el burro | 28-04-22 | 13:56

Hahaha, Staatssecretaris van Cultuur en Media Gunay Uslu (D66) is verontwaardigd over de optredens van Derksen.
Ze werd ook al misselijk van de verhalen over de misstanden bij The Voice. En ging in januari in gesprek met John de Mol.
Over haar grote baas Kaagmens en de seksueel overschrijdende gebeurtenissen binnen haar eigen partijtje D66 heb ik van haar slechts een paar nietszeggende woorden gehoord.
De hypocrisie.

leo de pejo | 28-04-22 | 13:55 | 1

D66'ers... vooraan met vingerwapperen als het om anderen gaat. Nergens te bekennen als het om partijgenoten gaat.

MAD1950 | 28-04-22 | 15:45

Slechte grap op televisie. Half Nederland getraumatiseerd bij de psychiater.

Open inrichting der Nederlanden.

Raazaba | 28-04-22 | 13:54

En weet iemand hoe het ook al weer zat met Andre Hazes? Hoe oud was Rachel?

Mopar | 28-04-22 | 13:53 | 3

Whataboutisms zijn mehhhh, maar dat dit nooit tot mega ophef heeft geleid is bijzonder ja.

Quantum Suicide | 28-04-22 | 13:55

15 en Andre was 34!
Gewoon een pedo dus.

Fruitcake | 28-04-22 | 14:05

@Quantum Suicide | 28-04-22 | 13:55:
Niemand mag Rochel. Daar ligt het aan.

JanVergoor | 28-04-22 | 14:06

Het is lang verjaard en dat weet het OM ook wel. Maar zo kunnen ze weer doen alsof ze zo sociaal betrokken zijn.

2voor12 | 28-04-22 | 13:53

Loopt iedereen over elkaar heen te buitelen. Het is verjaard.

Het openbaar ministerie kan niets doen, gaat niets doen. Dan blijft over jouw mening over Johan. Ja. Wat vind je eigenlijk van de klootzak?

Theodorus.Goldbach | 28-04-22 | 13:53 | 1

Dat ie blijft herhalen..??

neonreclame | 28-04-22 | 13:54

Hij is de sigaar. Grappen en Grollo.

Normpje | 28-04-22 | 13:52

Van welke partij is Diederik Greive, hoofdofficier parket Noord-Nederland, lid?

BrutusBosch | 28-04-22 | 13:52 | 3

Vertel...

Raazaba | 28-04-22 | 13:58

D66

horsteknots | 28-04-22 | 14:01

De partij van het lid.

skoftig | 28-04-22 | 14:43

Vanavond zit er ws een OM ambtenaar bij Op1 te janken.Samen met die huichelachtige woketrutten van gisteravond.

swassannuf | 28-04-22 | 13:52 | 2

En nog wat D66-volk erbij want die schamen zich echt nergens voor.

2voor12 | 28-04-22 | 13:54

@2voor12 | 28-04-22 | 13:54: En dan maar hopen dat er een presentator aanwezig is die de ballen heeft om over Pechthold te beginnen.

Ing. eslapen | 28-04-22 | 13:58

Wat een onthutsende treurnis.
En die Debby Gerritsen (even opzoeken wie zij is en wat zij kan, red) mag gewoon oeverloos blijven schreeuwen in het AD. Heeft het nog steeds over penetratie wat dat houdt de eigen woede tenminste relevant.

Het OM en de staatssecretaris lekker meejanken. Man man man.

Alleen voor Johnny prima. Dat was ook het hele doel dus neem aan dat John het ook prima vindt zo.

de Voorzittert | 28-04-22 | 13:52 | 1

Ik kan me zo maar voorstellen dat er een deal is gemaakt in de trant van:

Johan, John hier! Dank voor het opkomen voor Johnny in die hetze tegen hem van dat loeder en die juridisch adviseur van haar!

Jij wilde toch al met pensioen?

Nou laten we het zo doen: Doe wat uitspraken bij Vandaag Inside wat echt niet door de beugel kan bij woke Nederland, waar verder juridisch niets aan kan blijven kleven, ik ontsla je na wat dagen reuring in de media en uiteindelijk moeten we je contract toch gaan afkopen en kan jij genieten van je welverdiende pensioen!

Ik kom er beter uit na dat rijtje met akkefietjes bij The Voice, Johnny komt zo wat meer in de luwte en jij gaat er niet armer van worden!

Wat denk je ervan, zal ik je het script laten bezorgen?

(Namen, insinuaties, gelijkenissen zijn toevalligheden en niet op de waarheid gebaseerd, er zijn geen daadwerkelijke slachtoffers gevallen en/of gebruikt bij het maken van dit script.)

BadPatNL | 28-04-22 | 14:04

Die zendtijd verkopers draaien nu overuren. Kijkcijfers naar een nieuw hoogtepunt vanavond

Pecunia | 28-04-22 | 13:52

Lekker allemaal meeliften op de alle-vrouwen-zijn-zielig hype. Zielig.

Leptob | 28-04-22 | 13:51 | 1

Vrijwel alles in het sociaal-maatschappelijk domein gaat over geestelijk welzijn. En daarin zijn vrouwen in de meerderheid. Sla maar eens een krant open; Doodgeboren kinderen en het leed daarbij, mensen met ziekte's, met schulden, met gele kindertjes, mensen die doodgaan, benadeelde personen en het onmetelijke leed wat ze dragen. Het houdt niet op. Fysiek en mentaal lijden is de maatstaf. Slachtofferschap is een verheven kunst geworden.

horsteknots | 28-04-22 | 13:55

Ik kan alleen maar denken. Och Johan, waarom dit opgeklopte en ordinaire verhaal nou toch zo naar buiten brengen. Je weet dat iedereen er weer mee gaat lopen. Het wordt weer overgeanalyseerd. Uit het verband getrokken. Misbruikt en wat volgt is weer ophef en focus op 1 ding (de gewone man en zijn af en toe wat banale humor). De grootste boeven die meer recentelijk nog van alles en nog wat hebben uitgevreten (en ik bedoel die in de politiek natuurlijk) zijn er maar weer wat blij mee. Want die hadden door de me-too bij D66 nu net wat hete grond onder de voetjes gekregen. Helaas heeft het zoeklicht zich nu weer verplaatst en is er nu weer genoeg tijd om van alles onder het tapijt te vegen. Terwijl het net dat sociaal fatsoen heet weer wat strakker rond de gewone man aangetrokken wordt.

JB86 | 28-04-22 | 13:51 | 2

Ik vraag me af of de man nou zo impulsief is, of dat hij berekenend plempt.

horsteknots | 28-04-22 | 13:57

@horsteknots | 28-04-22 | 13:57: als hij het berekenend doet, begrijp ik zijn intenties niet. Misschien is hij het programma zat? Maar stap dan zelf op. Ipv de boel met een grote kladderatsch naar de verdoemenis te helpen en de cancelcultuur een duw in de rug te geven.

JB86 | 28-04-22 | 14:37

In eerste instantie heeft Derksen het over een "heel smerig verhaal ... waar je nu gevangenisstraf voor zou krijgen" en dat "technisch gezien als verkrachting zou kunnen worden uitgelegd" en de dag erna is het opeens alleen een ludieke kaars rechtop tussen de benen o.i.d.

James St John Smythe | 28-04-22 | 13:51 | 4

Die 'afzwakking' is ook gelul van Derksen. Als dat klopt dan zou die grap van Gijp over die honkbalknuppel zou nergens op slaan. Dan zou Derksen meteen moeten hebben gezegd nee Gijp, het ging niet om penetratie.

Tashtego | 28-04-22 | 14:00

@Tashtego | 28-04-22 | 14:00:
Exact. Dus Derksen is een smeerlap. Een domme smeerlap. Want iedere smeerlap weet, over zulke dingen zwijg je gewoon.

JanVergoor | 28-04-22 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Dan ook maar een onderzoek naar Jan Cremer?

homieguerneville | 28-04-22 | 13:50 | 7

@Stijlloze nick | 28-04-22 | 13:55: Ja tijdje weggeweest.

homieguerneville | 28-04-22 | 13:57

@homieguerneville | 28-04-22 | 13:57:
Dat blijkt, het idee dat die familie aansprakelijk is voor hun misdaden komt echt nog uit de tijd van Lodewijk Napoleon

Stijlloze nick | 28-04-22 | 14:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Goh, het activistisch OM weer eens willekeurig. Abject. Het zal mij niks verbazen als deze OvJ in haar vrije tijd werkt als bestuurder bij een of ander moslimdiscriminatie- of klimaatnonsensbureau. En grote achterstanden want heel druk.

Piet Karbiet | 28-04-22 | 13:50

Die deugcultuur neemt steeds engere vormen aan. Zie Twitter.
Als je de door Derksen gekozen woorden bekijkt, versie II dan, is er niets gebeurd toch? Derksen heeft het wat aangedikt, denk ik.
-

Bernhard de II | 28-04-22 | 13:50 | 3

Ben benieuwd wanneer De Nieuwe Inquisitie (het politiek activistische NL'se OM) dan Heleen van Royen met terugwerkende kracht gaat vervolgen. Die beschrijft autobiografisch tenslotte hele boeken vol over de zoveelste neger die woest in haar broekje zit te harken.

Dutchbeaurouge | 28-04-22 | 13:52

Ja man. Misschien kan Demmink of Opstelten het onderzoek leiden. Of Pechthold. Laten ze eerst maar dat onderzoek naar De Mos en Taghi afronden.

Phantomas | 28-04-22 | 13:50

Big business for EasyToys: de Derksen Kaars.

leo de pejo | 28-04-22 | 13:50

Dat We Moeten De Aandacht Afleiden! is nu zo groot geworden dat men zelf niet meer weet waarvan de aandacht ook alweer afgeleid diende te worden en dus gewoon doorgaat met het sublimeren van de reeds oeverloze overheids-absurditeiten.

Tierelier | 28-04-22 | 13:49

En al die recente gebeurtenissen waar nog geen onderzoek naar gedaan is, die blijven liggen???

Pecunia | 28-04-22 | 13:49

Wordt steeds truttiger in dit land. Heb mijn Donald Duckboekjes zojuist in de open haard verbrand. Die vuile gore eend zonder broek. En de neefjes onder broekjes. En Katrien ... Pure porno. Kan echt niet meer.

Pleegzuster B | 28-04-22 | 13:49

Maar inhoudelijk had ie wel gelijk. Al zou je dit 50 jaar geleden doen dan keek niemand er vanop verder, politie stuurde je weg, en je lachte erom met je vrienden. Doe je dat nu, gelijk half nederland struikelt over je heen, baan kwijt, het OM dat nog eens een strafprocedure in wil gaan zetten, je mag helemaal niks meer zeggen en doen tegenwoordig.

Krachtkoe | 28-04-22 | 13:49 | 1

voortschrijdend inzicht noemen ze dat.

Stijlloze nick | 28-04-22 | 13:52

Dus het OM denkt dat de vrouw, die nu waarschijnlijk moeder en oma is, gaat bellen met de mededeling ik was de kaarsvrouw!
Ze zal, denk ik, nog eerder Derksen bellen om er nog ff een potje om te lachen.

entredeuxverres | 28-04-22 | 13:49

Het OM maakt zich druk over kwetsende uitspraken over iets van 50 jaar geleden. Ondertussen liggen de actuele verkrachtingszaken in stapels op het bureau en worden verdachten nooit vervolgd.

Forwaards | 28-04-22 | 13:49 | 1

Ja daar liggen geen kant en klare gefilmde bekentenissen van de daders.

jan cioran | 28-04-22 | 14:00

Zijn er al voorgedrukte aangiftes?

homieguerneville | 28-04-22 | 13:49

Als de kaarsen op zijn, heb ik altijd nog een olielamp.

Ruimedenker | 28-04-22 | 13:48 | 1

Ik heb nog wel een tuinhaard.

zwenkwieltje | 28-04-22 | 13:51

"Duidelijk is dat hier sprake is van zeer af te keuren grensoverschrijdend gedrag." Hoezo is dat duidelijk? Mogen ze dat zomaar zeggen? Iets met onschuldig tot het tegendeel bewezen is of zoiets?

Centicuub | 28-04-22 | 13:48 | 2

Zeker. Als dit uit de hand gaat lopen kan Derksen beter toegeven dat het maar een gebbetje was om te shockeren.

zwenkwieltje | 28-04-22 | 13:51

Derksen heeft zelf gezegd dat het grensoverschrijdend was. Daarom vertelde hij het ook.

Kroondop | 28-04-22 | 14:04

Denk dat Johan meer kans maakt dit te overleven dan Sjonnie...

neonreclame | 28-04-22 | 13:48

Zeer kwetsend elke maand mijn loonstrook. En als ik mijn verhaal wil doen wordt ik ook met een smoes weggestuurd.

Snertjong | 28-04-22 | 13:48 | 2

Om te janken ...

Bello de Hond | 28-04-22 | 13:49

Op je loonstrook staan alle posten die van je bruto-bruto salaris afgaan die je nooit netto zou krijgen als die posten er niet zouden zijn. Kortom: er wordt je niets afgepakt maar je bent wel een grote kostenpost voor de werkgever. Van hem wordt wel iets afgepakt.

aflaatverkoper | 28-04-22 | 14:04

Hoe meer ophef hoe meer kijkers. Die ouwe heeft het goed begrepen.

Julius Pace Car | 28-04-22 | 13:48

Ik zie gelijk voor Talpa een nieuwe format.... johan en de rechtbank... reel life..

Bello de Hond | 28-04-22 | 13:47

Dat Derksen dit soort 'stoere' verhaaltjes vertelt op TV dat vind ik echt tenenkrommend en oer dom. Maar wat hij in feite heeft gezegd is 'ik stopte er een kaars in en taaide hem af'.
Maar waar hij die kaars in stak is aan de interpretatie van de luisteraar.
Wat Johan Derksen insinueerde was iets seksueels maar wat hij blijkbaar echt gedaan heeft was dat hij die dronken slapende dame als grap als kandelaar heeft gebruikt door een kaars tussen haar benen te steken.
Het is sowieso geen glasharde bekentenis van een strafbaar feit.
Het OM heeft mijns inziens geen poot om op te staan.
En dhr Derksen mag wat mij betreft zo snel mogelijk van de buis verdwijnen omdat het gewoon een ontzettende smakeloze narcist is.

keestelpro | 28-04-22 | 13:47 | 6

@Bello de Hond | 28-04-22 | 13:49:
Nergens in mijn betoog beledig ik hem om zijn leeftijd.
Wat ik persoonlijk op deze man tegen heb is zijn standpunt over vaccinatieplicht vorig jaar. Sindsdien heeft hij voor mij afgedaan.

keestelpro | 28-04-22 | 14:00

Masr wél altijd kijken hè Kees!
Of lul je maar gewoon met iedereen mee om er ook maar wat van te vinden

swassannuf | 28-04-22 | 14:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn ze ook dat zoontje van de Mol aan het onderzoeken.
Derksen, sterkte, met dit onzin beleid.

gato | 28-04-22 | 13:47

Statistisch gezien is er een kans van 13% dat deze persoon inmiddels al is overleden. Maaruh, ik wens het OM veel succes met zoeken. Waren ze ook maar zo gretig met andere zaken.

Suncatcher | 28-04-22 | 13:47

Nou moet ik wéér kijken vanavond verdorie.

Papa Jones | 28-04-22 | 13:46

Lijkt me onzin. Er vanuit gaande dat "versie 1" de waarheid is dan is dat gewoon verkrachting. Er vanuit gaande dat "versie 2" de waarheid is dan is dat gewoon aanranding.

Beiden zijn verjaard. Oh en Johan is al jaren een lul

Theodorus.Goldbach | 28-04-22 | 13:46 | 2

.... en bejaard!

demaup | 28-04-22 | 13:49

Waarom reageer jij er dan op... maatschappelijke betrokkenheid??

Bello de Hond | 28-04-22 | 13:54

Dankzij het OM kijken er vanavond nog meer mensen naar Derksen.

Patje | 28-04-22 | 13:46 | 2

In ieder geval de fans.

Papa Jones | 28-04-22 | 13:47

@Papa Jones | 28-04-22 | 13:47:
En half Twitterend Nederland zodat ze live kunnen meereaguren.

Patje | 28-04-22 | 13:55

Lijkt me dat een kaars rechtop zetten tussen iemands benen hooguit aangemerkt kan worden als ongewenste intimiteit. Waarbij vermeld moet worden dat de vrouwen van toen niet zo snel gekwetst waren als nu. Woke is ook maar een religie.

Berend_Breedreet | 28-04-22 | 13:46

Wat een gebbetje zou moeten zijn, heeft Derksen zich compleet verslikt in de gevolgen hiervan. Na een platte opmerking is het over en sluiten voor de snor.
Jammer, we zullen het platvloerse missen, het enige programma waar de doorsnee-Nederlander zich nog in kon vinden.
Derksen kan zich nu volledig op de muziek storten, het ga je goed.

Datzullenwenogweleen | 28-04-22 | 13:45 | 3

En geef hem geen ongelijk toch... centjes op de bank en je hobby uitoefenen

Bello de Hond | 28-04-22 | 13:51

Dat zullen we nog wel eens zien.

aflaatverkoper | 28-04-22 | 13:52

Haha oké mijn god in wat voor land woon ik intussen. En 73-jarige vent vervolgen omdat hij 35 jaar geleden een puberale streek heeft uitgehaald, samen met een paar andere pubers m/v?

Ik moet bekennen..; half jaren 90 heb ik in Breda eens een dikkig meisje opgepikt die ik helemaal niet mooi vond, alleen maar omdat ze enorme tieten had. Bij haar thuis heb ik haar de wereld beloofd om in haar broekje te komen, haar alle hoeken van d'r studentenkamer laten zien, dat Ikea bedje laten kraken in de voegjes en ben daarna héél stil de deur uitgegaan toen zij zwaar snurkend d'r roes nog lag uit te slapen. Daarna heb ik haar genegeerd en daarmee vast een beetje gekwetst.

Joh wat voel ik me een vreselijk Slecht Mens nu. Ik wou dat er een OM was die me vervolgde daarom zodat ik gereinigd kan worden van mijn Erfzonden.

Dutchbeaurouge | 28-04-22 | 13:45 | 9

Ze wou zelf ook sex? Dan is het niet strafbaar
Waarschijnlijk is ze je dankbaar
Want voor sex moet je mooi zijn? Proest wat een bullshit
Dit is denk ik ook de reden dat veel meisjes en vrouwen geen zin meer hebben in zo'n sukkel die van alles belooft en meteen het bed in duikt en dan nog niet eens kan zeggen het klikt niet

Therrie | 28-04-22 | 14:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Oh oh oh wat zijn ze ineens flink.

swassannuf | 28-04-22 | 13:45

Veendam? Ter Apel. Arrondissement Noord Nederland.

Heurtebise | 28-04-22 | 13:45

Is al bekend of het een man, vrouw of anderzijdig persoon is bij het OM, die dit gaat onderzoeken? En die heet toevallig geen Bolsius?

Dubbelepunthoofd | 28-04-22 | 13:44

Tjonge, jonge, ze hadden toch te weinig capaciteit bij de rechterlijke macht om alle zaken binnen een bepaald tijdsbestek af te handelen.
En hier hebben ze wel tijd voor.
Nou, dan weet je wel hoe de hazen lopen.

Uranus1767 | 28-04-22 | 13:44

Mensen zijn snel aangerand tegenwoordig.

Mr_Natural | 28-04-22 | 13:43 | 2

Nog zacht uitgedrukt..

Bello de Hond | 28-04-22 | 13:44

Kort lontje.

Wattman | 28-04-22 | 13:44

Gelukkig heeft justitie geen achterstanden, zodat ze blij zijn dat er weer werk is.

Mallenmoe | 28-04-22 | 13:43

Ik heb zojuist een kaarsje aangestoken in de kerk voor Johan

MargauxGrandCru | 28-04-22 | 13:43 | 4

Goed idee..

Bello de Hond | 28-04-22 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal voor de show.
Maar, het hoort bij de dagelijkse portie om te laten zien dat dit land knettergek is geworden.
Knettergek! Mevrouw de voorzitter.

aflaatverkoper | 28-04-22 | 13:42

Als het 50 jaar geleden is, is het al lang verjaard. Bespaar je de moeite OM, er wacht ook nog een Narcostaat op vervolging.

Wattman | 28-04-22 | 13:42 | 3

Verkrachting verjaart niet.

Kapitein Sjaak Mus | 28-04-22 | 13:48

@Kapitein Sjaak Mus | 28-04-22 | 13:48: Nu niet meer maar toen wel.

Kroondop | 28-04-22 | 13:58

@Kapitein Sjaak Mus | 28-04-22 | 13:48:

Nu niet meer, was het strafbare feit op het moment dat de wet veranderd is verjaard dan blijft het verjaard.

Wattman | 28-04-22 | 14:18

Overdreven of niet, laat mevrouw zich maar melden, anoniem best, maar zat de kaars erin of niet, ik wil het graag weten. Want dit geblaat om zijn werkgever plus aanhang in de luwte te houden heeft lang genoeg geduurd. En D66, daar moet ook een kaars in of uit.

Normpje | 28-04-22 | 13:42 | 1

Als die vrouw het nog weet, of nog leeft. En de sappen op de kaars wel veilig stellen voor het bewijs. Dit is puur om Derksen te schadigen.

Kroondop | 28-04-22 | 13:58

"Kan kwetsend zijn". Hou maar op.

Muxje | 28-04-22 | 13:42 | 1

En als ik nu mezelf misbruik en vindt het kwetsend, mag ik dan openbaar onderzocht worden?

nobodiesunmighty | 28-04-22 | 13:44

Benieuwd hoeveel vrouwen zich nu gaan melden.

2voor12 | 28-04-22 | 13:40

Het OM is verrot tot op de fundamenten.

Blonde Nel | 28-04-22 | 13:40

Woke is het.
Zoals een beroemd man ooit zei.....
Laat maar vallen ,want het komt er toch wel van.
Dood zijn we toch al.

Kwastenbederver | 28-04-22 | 13:40

Zo zie je maar weer hoe politiek gekleeurd dat OM is. Kansloos proces maar woke gemeenschap ziet eennkans om Johan kalt te stellen. Het Nos journaal gaat ook weer helemaal los. Dit vinden ze belangrijker dan d66 gate waar ze liever niet over berichten. Triest hoe het is gesteld met ons gesubsidieerde instellingen

davesl1210 | 28-04-22 | 13:39 | 1

Precies, de deugers buitelden gisteren over elkaar heen op radio en tv.
Vond het wel zeer ok, dat die Eus zich niet kalt liet stellen.
En alsof ze het bij het om niet druk genoeg is met achterstellig werk, gaan ze nu iets aanpakken, waarvan ze van te voren weten dat het kansloos is. Stumpers.

bqbq | 28-04-22 | 13:47

Ah, het OM heeft tijd over zo te lezen. Publiciteitsgeile rukkers.

JJMS | 28-04-22 | 13:39

Volledig terecht. Zo'n onbeholpen hond als Derksen mag het best even voelen waar bepaalde grenzen liggen.

Heus, als je met zo'n voorbeeld van een "jeugdzonde" wil bagatelliseren dat 'iedereen wel eens wat onoorbaars heeft gedaan in z'n jeugd, dan vind ik het dikke prima dat er even op de resetknop wordt gedrukt.

Hoe bedenk je het trouwens, om op zo'n manier te bedanken voor de gastvrijheid. Ordinair en vulgair. Scheren die gast! (Was al geen gek idee).

Kudtkip | 28-04-22 | 13:39 | 7

@Bello de Hond | 28-04-22 | 13:43: Haatdragend? Ik vind het een goede zaak dat hier een extra lichtje op wordt geschenen. Die kerel waant zich onaantastbaar met dat stoere gelul. Daarbij, hij vond het zelf kennelijk nodig om ermee in de schijnwerpers te staan. Dan krijg je ook dat licht.
Wat betreft mijn verleden, ik kan me niet herinneren ooit iemand zo onheus te hebben bejegend. En wat doet dat er ook toe.

Kudtkip | 28-04-22 | 13:50

@BBRDWR | 28-04-22 | 13:47: Volgens mij was het cultuurverschil tussen verschillende decennia niet de aanleiding voor deze anekdote. Ergo, hij claimt dat het eigenlijk wel van alle tijden is om je zo te gedragen als je een slok op hebt.
Mijn idee is trouwens dat je daar dan gewoon verder beter mond over kunt houden. Hij heeft zichzelf er in ieder geval al flink mee voor paal gezet.
Tsja, en wat die vrouw betreft, daar valt niks over te zeggen, want haar kan van het verhaal kennen we niet. Hooguit nog dit, dat kosten vond ik ook onsmakelijk, maar Derksen was in ieder geval wel bij bewustzijn. Dat is een verschil met hoe die vrouw achterbleef.

Kudtkip | 28-04-22 | 14:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat is dit voor onzin, ik heb ook wel eens een snor op het gezicht van een maat getekend als hij dronken op de bank in slaap was gevallen. Moet ik me nu ook melden bij de politie?

IslamPislam | 28-04-22 | 13:39 | 4

Heb je ook een kaars in z'n anus gestopt?
Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.

usb stok | 28-04-22 | 13:45

zolang je maar niks met kaarsen doet.

nobodiesunmighty | 28-04-22 | 13:45

@usb stok | 28-04-22 | 13:45: Derksen zegt zelf dat er geen sprake was van penetratie. Zit je weer de krant van eergisteren te lezen opa?

IslamPislam | 28-04-22 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Slechts voor de buhne. Kunnen ze tenminste zeggen, "we hebben het echt geprobeerd".

Positivar | 28-04-22 | 13:38

Misschien zit het slachtoffer wel dementeren in een verzorgingshuis. Dat schiet dan niet op.

brutus68 | 28-04-22 | 13:38 | 2

Kunnen we de kaars nog opsporen en die een advocaat toewijzen?

zwenkwieltje | 28-04-22 | 13:41

Lachen is ook al strafbaar, als ik de verklaring van het OM serieus moet nemen.

Papa Jones | 28-04-22 | 13:38

Ze geven gewoon een signaal af denk ik. Of ze hopen dat er meer gevallen zich melden om aan te kunnen tonen dat het structureel was.

Graaisnaaiert | 28-04-22 | 13:38

Laat ze dan gelijk het 'gerucht Pechthold' in één adem onder de loep nemen. Maar je gaat je toch werkelijk iets afvragen over selectiviteit van dit clubje. Wilders wordt iedere dag bedreigd en daar doen ze geen reedt mee, aangiftes van verkrachtingen verdwijnen in een la en onze beroepssnor roept iets vunzigs waar eigenlijk helemaal niemand aandacht aan zou moeten besteden en dan wil er bij het OM kennelijk weer iemand scoren. Of de aandacht verleggen.

Dubbelepunthoofd | 28-04-22 | 13:38

www.advocaat-zedendelict.nl/veelgeste...

verjaring van een zaak van 50 jaar geleden? Lijkt mij dat de medewerker van het OM die dit wil onderzoeken zelf even onderzocht moet worden.

Glasgow Argus | 28-04-22 | 13:38

Daarbij is ook de wijze waarop er in het TV-programma over gesproken wordt bijzonder kwetsend. Dit kan slachtoffers van zedenfeiten ook na een lange tijd diep raken.

Is dit strafbaar dan OM? Of bepalen jullie wat kwetsend is?

Obleaumov | 28-04-22 | 13:38 | 1

Het OM bevindt zich op glad ijs.
Ik vind het kabinetsbeleid kwetsend.

Papa Jones | 28-04-22 | 13:40

Who caars?

poppelepee | 28-04-22 | 13:38

Is toch verjaard volgens de Nederlandse wet zoals die advocaat gisteren in dat programma al aangaf of gaat men voor de bühne wat aankloten en de wet willekeurig toepassen. Interesting.

Basil Fawlty | 28-04-22 | 13:37 | 2

Daarom willen ze ook weten wannéér het gebeurd is. Vijftig jaar geleden volgens Derksen en dus verjaard, maar voor het OM is dit een mooi geitenpaadje om een onderzoek in te kunnen stellen (zal dus ook geen veroordeling uit komen).

Papa Jones | 28-04-22 | 13:42

@Papa Jones | 28-04-22 | 13:42:
Vermoeiend en dat kost weer menigeen belastingbetalend FTE jurist.
Gaat lekker zo. Zucht.

Basil Fawlty | 28-04-22 | 14:25

Smullen! Het OM gaat zichzelf weer even lekker voor aap zetten!

Omebert | 28-04-22 | 13:37 | 1

Inderdaad.

Basil Fawlty | 28-04-22 | 13:38

Well it seems to me
That you lived you life
Like a candle in the?

Mr_Natural | 28-04-22 | 13:37

Hij zegt zo lekker wat hij denkt.. vooral mensen die moeite hebben te zeggen wat ze denken gaan daar zo lekker op lijkt t

jeweettochniet | 28-04-22 | 13:37

Als ik in bed lig naast mijn vrouw leg ik bijna altijd mijn hand op haar kont ook als ze slaapt, ben ik nu strafbaar?

MargauxGrandCru | 28-04-22 | 13:37 | 5

Rub my tushi"... (Peggy Bundy)

horsteknots | 28-04-22 | 13:49

Mag alleen met handschoenen aan.

jan huppeldepup | 28-04-22 | 14:03
▼ 2 antwoorden verborgen

In 'Huize Weltevree' wordt door het OM naarstig gezocht naar de casus. Maar serieus, wat een quatsch.

horsteknots | 28-04-22 | 13:36

Wat Derksen bedoelt met tijdsgeest: er was in de jaren 60/70 een revolutie waar mannen en vrouwen elkaar seksueel leerden herontdekken. Er kwamen veel nieuwe vrijheden. En daarin gingen dingen mis. Later zijn die bij wet ook bijgesteld. Nu is in het afgelopen decennium iets is ontstaan waar blijkbaar helemaal niets meer kan en er een cancelcultuur is.

roevka | 28-04-22 | 13:36

hahaha. Wat een onzin zeg. Ze weten toch al lang dat het niet eens strafbaar was op dat moment. En al was het strafbaar, dan is het verjaard. Wat is dit voor nonsens. OM gaat lekker op de bandwagon en maakt zichzelf hiermee compleet belachelijk.

Treff | 28-04-22 | 13:35 | 1

Das dan wel weer een voordeel.

zwenkwieltje | 28-04-22 | 13:36

Wat moet je hier nog op zeggen... dat tie een crimineel is... het is verjaard hoor... en u kan het wel ineens snel gaan..

Bello de Hond | 28-04-22 | 13:35

Schijnproces. Komt niks uit.

Papa Jones | 28-04-22 | 13:34 | 1

Precedent scheppen voor als Pechtold ook onderzocht gaat worden?

Deflatiemonster | 28-04-22 | 13:36

Hey, dit biedt wel perspectief, wie gaat er die smeerlap van v. Jole alsnog aanklagen of is dat weer wat anders?

K.Zwellever | 28-04-22 | 13:34 | 1

Die werkt voor de “juiste” omroep.

MargauxGrandCru | 28-04-22 | 13:38

Gekkigheid.

Ramsesz | 28-04-22 | 13:34

Je suis Johan

pibasso | 28-04-22 | 13:34 | 2

Je suis johan 2

Bello de Hond | 28-04-22 | 13:35

@Bello de Hond | 28-04-22 | 13:35: je suis een Gouda kaars.

Smeggel | 28-04-22 | 14:26

Vind dit eerlijk gezegd wel goed. Die man wordt door velen veel te hoog aangeschreven

jeweettochniet | 28-04-22 | 13:34

Wat een kul. Hetze dit.

Goed-hardt | 28-04-22 | 13:34

Geldverspilling

Patje | 28-04-22 | 13:34

Is Pechtold al opgepakt?

General Dripple | 28-04-22 | 13:34 | 2

precies dat, maar nee, iets met doofpot enzo

pibasso | 28-04-22 | 14:02

Nee, want die 'deugt', dus is er geen probleem.

James Lastig | 28-04-22 | 14:02

Waarom had het OM na de Voice affaire 3 maanden nodig voor een reactie, en bij Derksen 1 dag?

usb stok | 28-04-22 | 13:34 | 1

Kijk naar de kleur van de 'dader' en u heeft het antwoord.

James Lastig | 28-04-22 | 14:02

Gewoon ff zeggen "Niet betrokken maar wel betrokkenheid"

slim blontje | 28-04-22 | 13:34 | 2

Met zijn leeftijd is "Geen actieve herinnering" wel geloofwaardig.

Ing. eslapen | 28-04-22 | 13:37

@Ing. eslapen | 28-0"4-22 | 13:37:
Of "Met de kennis van nu".

slim blontje | 28-04-22 | 13:39

Volgens mij is alles al verjaard, als er al iets gebeurd zou zijn.
Ophef om niets. Jammer dat een OM hier tijd aan gaat besteden, maar ze hebben vast niets beters te doen.

Nuchternederland | 28-04-22 | 13:33 | 1

Wat is er u beter dan een niet-deugende blanke man aan te pakken voor iets dat misschien heeft plaatsgevonden meer dan 50 jaar geleden.

U suggereert toch niet dat moordende drugsmocro's oppakken in Amsterdam belangrijker is?

James Lastig | 28-04-22 | 14:01

Dus een #metoo van 52! Jaar geleden is al reden tot vervolging. Nou, arresteer mij dan ook maar meteen.

mono-culti | 28-04-22 | 13:33 | 2

U ook al? Ik heb ook wel wat op mijn kerfstok.

Maar dan wil ik ook alsnog even aangifte doen tegen de dame die mij dertig jaar geleden in een volle kroeg van achteren tussen mijn benen greep. Toen ik verschrikt omkeek, zag ik een mooie lach en een vette knipoog van een prachtige vrouw. Het is nooit meer geworden dan dat. Maar blijkbaar moet ik me misbruikt voelen en er dagelijks onder gebukt gaan.

James Lastig | 28-04-22 | 13:59

Nu heeft iedereen een sterk verhaal..

Geilbaard | 28-04-22 | 15:35

Gaat het OM of mevrouw Hamer ook iets doen aan het geïnstitutionaliseerde misbruik binnen D66???

Pettertje | 28-04-22 | 13:33 | 1

Tuurlijk niet, dat zijn collega's en hoog opgeleid enzo.

bqbq | 28-04-22 | 13:50

Faal. Kunnen beter andere dingen gaan doen. Zal wel het einde zijn van vi.

Schepvogel | 28-04-22 | 13:33

Jammergenoeg kwam door zijn lul verhaal de verkrachting van Pechthold uit het nieuws.

jan huppeldepup | 28-04-22 | 13:33 | 2

Was hij verkracht dan?

Nuchternederland | 28-04-22 | 13:34

Helaas nog geen nieuws over onderzoek danwel vervolging van Pechthold.

Ing. eslapen | 28-04-22 | 13:36

Maar eehm ze gaan iets onderzoeken waar geen aangifte voor is gedaan? Terwijl zedenzaken waar wel aangifte is gedaan in de: "vergeet maar lekker het interesseert ons geen fuck la" liggen,

Hellsmurfje | 28-04-22 | 13:33 | 5

Exact. Hiermee kan het OM scoren bij de deugers. Er komt geen veroordeling uit natuurlijk, maar daar gaat het ze ook niet om.

Papa Jones | 28-04-22 | 13:37

Ach ja... Die laatste alinea, samen met dit linkje verklapt de uitslag van het onderzoek al. Even weer laten zien hoe betrokken justitie is, voor de beeldvorming iets doen, maar nagenoeg alle verkrachtings/aanrandings aangiften van de afgelopen 5 jaar doen ze niets mee.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/stra...

WatMoetJeNu | 28-04-22 | 13:54

Yes! Precies 100% raak.

Smeggel | 28-04-22 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi, laten we alle boomers saneren. Ruimte op de woningmarkt!

Kale dodo | 28-04-22 | 13:32 | 1

neem nog een pilletje

Hellsmurfje | 28-04-22 | 13:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl