Bij het smelten van Sigrid Kaag
Het is klaar met de casus Kaag
Social
Je kan geen krant open slaan of de geur van teleurgestelde inkt drijft je neus in. De zilte damp van wat had kunnen zijn slaat van de pagina's, de krokodillentranen druppelen van digitale krantenwandjes en uit alle letters klinkt een luid geweeklaag: Sigrid, waarom heb je ons verloochend? De media walmen van de Kaag-kritiek en die geur is verfrissend doch onfris tegelijk. Maanden, zo niet jaren hebben velen de slippen gedragen van het Kaagmens, wellicht soms tegen beter weten in maar toch met volle inzet. Daar stond ze, het nieuwe leiderschap, het morele baken, de sterke vrouw. Met boter en suiker tuinden velen in het geparfumeerde frame dat door PR-consultants onder leiding van Van Drimmelen was opgetuigd - een hoogmoed die de val al op de weg omhoog heeft ingeleid. Trede voor trede, vileine tekst na teleurgesteld commentaar, struikelt Kaag van haar faux-marmeren monument weer naar omlaag.
De gedoodverfde eerste vrouwelijke premier was niet in staat om Mark Rutte aan haar wil te onderwerpen - gescheiden wegen leidden niet tot nieuw leiderschap, maar wel tot dezelfde coalitie als het kwartet waarmee ze samen struikelde over de onwil om ongekend onrecht bijtijds te erkennen. Laat iedereen vrij, en vooral jezelf niet vallen. Vervolgens nam ze demissionair opnieuw een duik, nadat haar palmares als vermeend vermaarde diplomate verdampte in de Haagse chaos achter het Afghanistan-debacle. De "casus" van een "klaagster" over seksuele misdragingen bij D66 die ze "voor de bril" kreeg, is strike three: in twee weken verschrompelde ook haar reputatie als sterke vrouw, die zou vechten voor de rol en positie van andere vrouwen. Sieg vecht alleen maar voor zichzelf en erger nog: #MeToo blijkt slechts een moreel wapen tegen anderen, geen maatstaf voor de eigen kliek.
Wat er van de parmantige partijleidster rest is een kribbige, kille carrièrekakker die niet meer in control is. Nota bene een onbekende ondergeschikte in de perszaal moest haar bazin en partijvoorzitter redden uit de hilarisch rampzalige persco van donderdag - maar toen was het Kaag al geschied. Haar partijgenoten keren zich met honderden tegelijk openlijk tegen haar, de Kamerfractie bibbert voor de beeldvorming en de laatste getrouwen klauwen met de moed der wanhoop naar houvast: Azijnbode-abonnees, jarenlang meegenomen in de opgelegde adoratie, koelen hun woede op hun krant: Waarom doen ze Kaag dit aan!? De wanhoop wordt schitterend verwoord in de waanzinnige vingerwijzing van partijbons Wolffensperger - die prompt en wederom als nieuwe boemerang de partij sierlijk in het eigen gelaat raakt. Sja. Als je consequent door de pers bent bevoordeeld, gaat plotselinge objectieve berichtgeving voelen als een hetze.
Nu van Loes Reijmer en Leonie ter Braak en van Linda Magazine (lol) tot de Libelle en zelfs die bolle blonde bankhangaardappel van het AD allerhande dames hun we-zijn-niet-boos, we-zijn-teleurgesteld-posities innemen (bloemlezing), is het des te pijnlijker zichtbaar: als de meeste media zich niet zo makkelijk hadden laten misleiden door wat vanaf dag één al een opzichtig onoprecht, overbedacht en op beeldvorming geboetseerd bedenksel van een cynische Haagse navelstaarderskliek was, dat bovendien uit een zuur moeras van misplaatste hoogmoraliteit is opgetrokken, had niemand het handgeknede boetseerwerk hoeven verwarren met een uit marmer gehouwen dame. Sigrid Kaag is een construct dat door consultants en PR-clowns is opgetuigd en mede door de mainstream media is omhooggehouden. Maar papier-maché gepapt van oude kranten heeft slechts een beetje miezer nodig om weer pulp te worden. Smelt, Sigrid, smelt.
Als zelfs Hans Lebbis je smoesjes niet meer lust
Radio 1, kan ook uit het raam uit bij D66
En deze ook nog maar een keer
Social
Reaguursels
InloggenKaag beslist of mijn gekorte AOW meestijgt met de stijging van het minimumloon. Wij leven in horror!
Kaag is inderdaad voor velen een ziekelijke obsessie…
Wellicht waar. Zal ook zeker reactie zijn op de ziekelijke obsessie waarmee Kaag gepromoot is door velen..
@wie zal het zeggen | 23-04-22 | 23:17: Ik zie het als dezelfde obsessie, eigenlijk. Eentje waardoor mensen zich weer verliezen in totale randzaken van de politiek, bezig zijn met de poppetjes. Ach ja.
Waarom is Kaag niet gewoon in Washington gebleven? Daar voelt Ze zich veel beter thuis dan in dit onbeduidende landje, waar vulgaire lieden Haar lastigvallen met onbenullige vragen in plaats van nederig te luisteren naar Haar Grootse Visie.
El-qackq ligt als een goudvis op de warme tegels naar lucht te happen,het water dat over haar gegoten wordt door haar vazallen loopt tussen de voegen van de tegels weg.
Vanmiddag begon me ineens te dagen wat Kaag bedoelde met “De hel heeft speciaal plekje gereserveerd voor vrouwen die andere vrouwen niet steunen”
Ze bedoelde dat de hel een speciaal plekje heeft gereserveerd voor vrouwen die mij (Kaag) niet steunen.
Volledige loyaliteit aan bewindvoerder Kaag dus, anders wordt je uitgespuugd als een vlieg tussen de tanden.
Ijzersterk stukje leesvoer
Het is lachen en huilen tegelijk met dat Kaagmens.. ik raak gewoon een beetje van mijn a propos af...( ruk nog maar een fles Bokma open)
Heet Angela de Jong haar altijd professionele mening al laten weten aan de hongerige wachtende over deze casus.
@Coolcalmcollected | 23-04-22 | 22:27:heet is heeft
Ik ga zo eerst de Kaag documentaire terugkijken en dan alle oude pro Kaag berichten op Linkedin, je weet wel, van al die carrierevrouwtjes van midden 50. Chips en bier erbij, heerlijk
Top een geweldig idee! Ik vind mijn oude tegels ook nog steeds heerlijk zoals "Alleen hoeren dansen op tafel. Familie boos toen ik.dat zei. Ze hadden Kaag gestemd... nu mag ook nog steeds graag over Kaag vertellen aan hun.. puur om hun veel spijt te zien hebben....
wie zal het zeggen | 11-09-21 | 16:30 |
Ik zal weer eens met ze afspreken..
Als de media zich nu ook met een zelfde heftigheid op de stikstof crisis richt, (goed artikel in de telegraaf.. 6 ganzen schijten net zo veel als een koe), dan is dat ook weer gered. Daarna nog ff die miljarden naar klimaat fatsoenlijk uitleggen aan het volk.
Nausicaa: "Geen politica moet gebonden zijn aan stereotype verwachtingen, laat vrouwen macht uitoefenen zoals ze zelf willen."
Uiterst gevaarlijk statement. Uitoefening van macht moet wel volgens strakke lijnen verlopen. Macht uitoefenen zoals je dat wilt: weet je wie dat ook deed? En wie nog meer?
Alles is gezegd en besproken. Een partij die zichzelf opwerpt en zegt dat ze staat voor vrouwen en dit flikt. Deze is onbetrouwbaar en heel duidelijk niet zuiver.
Hoe psychisch gestoord moet je zijn om dansend op de tafel een videoclip van jezelf op te nemen.
Mensen die zo graag macht willen, zouden het nooit moeten krijgen.
Heel gestoord.
Bezemstelen doen ertoe.
Nimbus 2000 en anders niet (Flugvergnügen)
Laat haar dan s.v.p. ver weg vliegen.
@nobodiesunmighty | 23-04-22 | 20:16:
One day I'll fly away
Leave your vote to yesterday
What more can you do for me?
When will you ever serve me?
@Duwbak_Linda | 23-04-22 | 20:18: U bent van goud! Veel dank. Hier is ze dan, live:
youtu.be/ViIx5uagasY
Fahrvergnügen, hoe 1 woord, in een kille rubriek over ijskast Kaag, de warmte terug kan brengen. Herinnert me aan 1991 in de States toen VW hevig adverteerde met deze term. Columbia River. Windsurfen.
Die documentaire over Sigrid Kaag was gewoon een mockumentary.
Net als Spintal Tap en The Rutles.
Waarom denk je ander dat ie op de VPRO werd uitgezonden.
De beste mockumentary is The year of the devil.
en.wikipedia.org/wiki/Year_of_the_Dev...
Ik heb de pleuris aan Nausica. En de hyperpleuris aan Kaag. Opbokken! Maja, hier heeft ongeveer de helft voor mevrouw Kaag gestemd, dus stilte alom!
Maja de Bij?
Weer een schoolvoorbeeld van het Peterprincipe als je te weinig zelfkennis hebt. Je stijgt tot het niveau van je incompetentie. nl.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe
Om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet van het hele gedoe. De fout die veelal gemaakt lijkt te worden, tenminste als ik de VK zo lees, is dat er geen scheiding gemaakt wordt tussen de politieke lobbyverenigingen, ook wel politieke partijen genoemd, en de regering. Daarmee neem ik Tweede Kamer en kabinet maar even samen. De lobbykliek is feitelijk een volledig losstaande organisatie van de realiteit losgezongen charlatans en deugkneuzen met diepe zakken en een gebrekkig besef van de functie en nut van kipfilet. Daarom meent het aan, in en tegen elkaar te moeten schuren, dat terzijde. De regering staat hier wettelijk gezien volledig los van. Door de incestueuze relatie tussen Tweede Kamer, regering en de lobbykliekjes en baantjescarrousels krijgen we nu dus de idioterie waarbij er politieke consequenties verbonden worden aan aangelegenheden die NIETS met de politiek van doen zouden moeten hebben. Er is het OM en de rechter als er iets onoorbaars gebeurt en dat was het. Dit is een overduidelijk gevolg van mensen met teveel petten en toont maar weer de rot in het politieke bestel aan.
Het is best dat Al-Qaq-Kaag op het hakblok gaat en daarmee uit de kliek gezet wordt, maar dat ze daarmee ook haar politieke baan niet meer zou kunnen vervullen is niet juist. Dit is een direct gevolg van de hoogmoed van de kliekjes, via de TK, om zelf de formatie te gaan doen en daarmee de Koning (als grondwettelijk instituut) in zijn bek gespuugd hebben. Ze krijgen nu de trekken thuis.
Prima samenvatting, dat Willy het verschil zou hebben gemaakt wil er bij mij niet in. Die is, als deelnemer, zelf aan groot onderhoud toe. Maar dat durft in de TK niemand hem te adviseren.
Volgens mij is de essentie dat je zelf van onbesproken gedrag moet zijn als je anderen de maat neemt (o.a. voor niet opkomen voor vrouwen die grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt). Zo niet komt het als een boemerang in je gezicht terecht.
De incestueuze kliek zorgen voor de mensen in de regering. Één pot nat. En nee, Willem gaat het verschil niet maken.
Die ontzettende vetpot, genaamd de Nederlandsche Belastingbetaler, trekt gewoonweg te veel waanzinnige mensen aan die denken daar wel verstandig mee te kunnen doen. De geschiedenis wijst uit dat dat helemaal niet kan. En al helemaal de mensen die er op geilen niet. Maar dat zijn precies de mensen die tot het gaatje willen gaan om op die plek te komen.
@P. Breidel | 23-04-22 | 19:48: Of Willem wel of niet het verschil gemaakt zou hebben doet niet ter zake. Hij heeft de rol en de verantwoordelijkheid en hij mag gerust eens gaan werken voor zijn geld. Al zou hij maar in deeltijd gaan werken, dan nog geeft het de mogelijkheid om ministers van buiten de politieke partijen binnen te kunnen halen. De kliekjes domineren nu echt alles en we zien aan de pRutte-doctrine en de vloedgolf aan schandalen en schanddaden wat ervan komt.
De grootste fan van Kaag noemde de persco van Kaag een 'kruisverhoor'. Je moet falende D66-ers vooral niet ter verantwoording roepen.
Falende D66’ers. Witte sneeuw.
Mooi. Die D66 bakfietsmutsen en metromannetjes die opeens op bevel van de Linda, NPO, RTL, Volkskrant et al afstand nemen van Kaag. Ja maajr, ja maajr? Tsja dames en ""heren"" nu nog leren om zelf na te denken en kritisch te zijn vanaf het begin en niet vanaf je luie bakfietszadel en stemwijzer je leven te laten leiden.
Ow kudt, blijkt dus dat jullie je nog steeds laten leiden door Linda, NPO, RTL en Volkskrant.
De ironie!
Dit is het?
Wat er is overgebleven van onze mooie mannenclub?
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:28:
We are alive! Straks in de GS kroeg.
@Basil Fawlty | 23-04-22 | 19:32:
Zullen we stout zijn en al aan de Raki gaan?
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:36:
şerefe!
Die mensen zijn niet gehinderd door enig vooruitziende blik, slechts bij goedkeuring durven ze mee te gaan in een bepaald standpunt.
Dit debacle van Kaag is één ding. Maar iets anders over haar loopt ook nog, maar daar horen we niks meer over.
Ondanks waarschuwingen heeft Kaag subsidies overgemaakt aan ngo’s, die dit belastinggeld door hebben gesluisd naar het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP). Zelfs na onomstotelijk bewijs en tegen de wil van de Tweede Kamer in, heeft Kaag geweigerd de financiële steun aan landbouworganisatie UAWC stop te zetten. En UAWC is gelieerd aan deze PFLP.
Het onderzoek hiernaar, het onderzoek naar de wijze waarop dit geld bij terroristen is terechtgekomen, is vertraagd, zogenaamd vanwege de coronasituatie een tijd geleden.
Maar corona als pandemie is inmiddels voorbij, hoe staat het nu met dit onderzoek? Ik zou graag eens de uitkomsten horen.
Ik heb zelfs gehoord dat haar man *kuch* "AL KAK* mensen hun tanden uitboord!!.
In Zwitserland zou hij hele martelkamers hebben in zijn praktijk. Alhoewel het niet zeker is of hij goud of zilveren vullingen gaf.
/sarcasm.
De illusionist v.d. club. Er zijn mensen om het leven gekomen en u zegt zoiets?
@Kameraansteker | 23-04-22 | 19:41:
Het is niet mijn fout dat jij niet weet dat Anis Al Qaq een tandarts is en nooit een minister in Fatah maar slechts ambassadeur was voor de Palestijnen in Zwitserland. Dat hij verder een onopvallend leven heeft met zijn vrouw (Sigrid Kaag) en 3 kinderen (eentje geadopteerd) maar ga jij maar schelden omdat je onzin verhaaltje eventjes tegengeluid krijgt.
Dat deed ze dacht ik op de tweede dag dat ze minister van buitenlandse zaken was, en niemand durfde haar te corrigeren. Gewoon zonder overleg grote bedragen overmaken. Horen we niks meer van ligt in de onderste la. Op dit niveau kan alles en hoef je nergens meer rekenschap over af te geven.
Geen onzin verhaaltjes.
Nederland heeft geen enkele behoefte aan verborgen agenda’s en malversaties met hulpgelden. De vlag dekt de lading niet, de uitkomst zegt iets over de intenties. Of men is naïef geweest of men is kwaadaardig. Op dit moment krijg jij en de jouwen niet het voordeel van de twijfel gezien er een rode draad tussen personen, belangen en hulpgelden loopt. Dat je hier met een doel bent was al bekent. De verdediging v.d. grote bek zeg maar. Ik geef Kameraansteker hierin gelijk.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:29:
Nee, maar haar man is wel een hoge functionaris geweest in de al-Fatah hierarchie. En al-Fatah is verantwoordelijk voor de grootste naoorlogse sabotage-actie tegen Nederland: De aanslag op de gasverdeler van Ravenstein.
Kaag had nooit minister mogen worden. En niemand heeft het hier over. En dat is een schandaal.
@omanders | 23-04-22 | 20:10:
anderetijden.nl/aflevering/580/Terror...
Als we het nu hebben over vrouwen met leiderschapskwaliteiten dan denk ik eerder aan Annemarie Jorritsma of Neelie Kroes. Beiden deugden voor geen meter, maar dat pretendeerden zij ook niet. Ze zijn nu te oud om de handschoen op te pakken, maar types als dezen zouden het wel kunnen. Sophie Hermans dus niet.
Kroes kon wel wat, maar die Jorritsma is gewoon een proleetje.
Omdat Kaag een vrouw is en een mogelijke minister president WAS moet ze beschermd worden. Is dat het hele idee erachter?
Je kan het ook omdraaien.
Omdat Kaag een vrouw is, en misschien MINPRES zou kunnen worden moest ze kapot over een door de media gehypet #metoo momentje waar ze eigenlijk amper/geen rol in speelt.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:17:
Door de media gehypet!! Je moet maar durven met deze totaal-faal van je partij.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:17:
Juist ja.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:17: We hebben de door de media gehypete Kaagmomentjes al gehad. Dan brengt dit wat balans in de zaak.
@Nuuk | 23-04-22 | 19:23:
Ik stem geen D66. Maar ik lees jouw commentaren wel. Het zal je niet verbazen dat ik weinig onder de indruk ben van jouw faal.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:17: Die rol had ze wel moeten spelen. Dat ze dat niet heeft gedaan is precies het punt. Veel woorden, weinig wol.
Een " mogelijke minister president" is volgens mij ook een verzonnen iets door spindoctors.
@Tjoelker | 23-04-22 | 19:28:
Waarom dan?
Wat had Wilders moeten doen toen Graus zijn "vriendin" liet neuken door zijn beveiligers?
Denk niets toch? Wat gaat hem dat aan. Dat hij Dion er niet uit gooit maar de Mos wel is een ander verhaal.
@ChalinaRosa | 23-04-22 | 19:30: Het is allemaal zo woke als maar zijn kan. Inhoudelijkheid ho maar.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:31: Ze zit hoog op haar paard met het vingertje te wijzen naar iedereen die niet aan haar morele standaard voldoet. Tot er iets speelt in de partij. Ze weet het niet meer, het rapport wordt achtergehouden tot na de verkiezingen, en er wordt geen aktie ondernomen totdat een krant hierover bericht. Ze scheept het slachtoffer af met een verwijzing naar de advocaat van D66. Ze neemt geen contact op met het slachtoffer. Er is een speciaal plekje in de hel voor vrouwen die andere vrouwen niet helpen zei ze. Vervolgens doet ze niets, onderneemt geen actie richting dader, probeert het in de doofpot te stoppen en neemt geen verantwoordelijkheid als partijleider. Dan ben je af.
@Tjoelker | 23-04-22 | 19:45:
Dus... Wat had Wilders moeten doen volgens jou?
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:59: Lekker makkelijk om zo te reageren. Nou, om jou een plezier te doen: Wilders is geen moraalridder en heeft niet de uitspraken gedaan die Kaag wel heeft gedaan en Graus heeft niemand binnen de PVV lastig gevallen. Nou wil je het zeker over Baudet gaan hebben.
@Tjoelker | 23-04-22 | 20:12:
Jij bent de moraalridder hier. Ik vind de casus Graus en Drimmelfrans een privéaangelegenheid. En Baudet? Ja dat blijft een fascist.
De vrouw van Graus stemde ermee in toch? Zoiets?
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 20:56: Als je het verschil niet ziet/ kunt zien/ wilt zien tussen beide zaken houdt het op. The end.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:27:
Kan je dat onderbouwen met iets van argumenten of zo?
Jammer zeg dit had onze eerste vrouwelijke Min Pres moeten worden, jammer dat zon sterke vrouw het niet waar kan maken.
Hahahahahahah jeetje zeg
Wat zou Rutte hier van denken? Ik vermoed dat hij een heel goed weekend heeft. Tijdens de onderhandelingsperiode had Kaag hem bij de ballen omdat hij kost wat kost nog eens premier wilde worden. Hoe bezopen de plannen van D66 ook waren; hij stemde er mee in. Omdat hij wist dat Kaag eens voor de bijl zou gaan. Nu de euforie over is, zelfs bij de grootste fans van Sigrid Kaag, ziet (bijna) iedereen wat ik je anderhalf jaar geleden al had kunnen zeggen: Sigrid Kaag heeft geen empathie met de 'gewone' Nederlander, man of vrouw, want heeft vanwege de bevoorrechte diplomatenbubbel waarin zij jaren mocht verkeren, geen idee hoe die mensen denken en wat voor hen belangrijk is. Als diplomate werd zij overal gefeteerd, de rode loper ging voor haar uit want als vertegenwoordigster van het rijke Nederland kwam ze meestal geld brengen. Als MinBuZa was dat helemaal het geval. Door de loftuitingen van de Nederlandse media ging Kaag helemaal denken dat zij heeel bijzonder was. Maar nu blijkt dat ze helemaal niet die voorvechter is voor vrouwen, met kritische vragen weet ze zich geen raad. Kaag wil wel de lusten maar niet de lasten van haar zware baan. Ze heeft zich de post van MinFin toegeëigend en ik vrees dat ze daar ook niet capabel voor is. Ze had gewoon diplomate moeten blijven.
De manier waarop hij zegt dat hij nog steeds het volste vertrouwen in haar heeft is ook hilarisch. Hij laat haar steeds verder in haar eigen val lopen.
Als je nou een showcase wil hebben waarom mensen geen vertrouwen in de politiek meer hebben, dan is het deze kwestie wel. Want ik vind dat de media, jullie incluis, hier een bedenkelijke rol spelen. Ik heb niks met Kaag, noch met D66 maar de manier waarop de media van relletje naar relletje hopt is ontzettend schadelijk voor het aanzien van de politiek. Deze kwestie is een zaak van Kaag, het slachtoffer, de vermeende dader en van de leden van D66. Alleen aan die groepen is Kaag eventueel excuses en verantwoording verschuldigd. Niet aan andere partijen en niet aan de Nederlandse pers. Wat is dat voor een gelul zeg. Richt je als pers een keer op zaken die de burger wel raken zoals inflatie, voedselprijzen, energieprijzen, woning schaarste, oorlogsdreiging ipv weken achter elkaar partijpolitieke “schandalen” uit te melken. Want het gaat al dagen nergens anders over op radio en TV. En dan zijn we verbaast dat de burger politiek afhaakt? Denken jullie nou echt dat de man in de straat hier mee bezig is?
"Richt je als pers een keer op zaken die de burger wel raken zoals inflatie, voedselprijzen, energieprijzen, woning schaarste, oorlogsdreiging ipv weken achter elkaar partijpolitieke “schandalen” uit te melken."
Ware woorden BBB. Echt. Dit moest gezegd worden.
De politiek is vooral bezig om zichzelf te beschadigen. De media doet nu eindelijk wat ze veel eerder hadden moeten doen en dat is kritisch kijken naar Sigrid Kaag, die anderhalf jaar als vrouwelijke Messias werd afgeschilderd door de, met name, linkse media. Deze vrouw heeft wel één van de meest belangrijke functies van het land en moet daarom niet alleen onkreukbaar zijn, maar ook doen wat ze zegt. Als zij niet zo hooghartig richting 'gepeupel', Baudet, Wilders en andere politici die niet haar 'waarden' nastreven (o.a. meer Europa en miljarden naar klimaat) was geweest, dan had men haar nu vast niet zo hard aangepakt. Hypocrisie is fnuikend in de politiek want komt altijd uit.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:15: De media en de politiek zijn te veel met zich zelf bezig. Dat is al jaren zo. Die werelden denken dat de burger ontzettend geïnteresseerd in partijpolitiek en/of het omroepbestel is, terwijl dat niemand ene reet interesseert. Beroepsdeformatie is het. Denken dat de wereld om jou en jouw beroepsgroep draait.
@Bigi Bana Boy | 23-04-22 | 19:23:
Beste BBB, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben Kaag-moe. Platgebombardeerd door vooral hier voor waar ik werkelijk niets meer in kan zien dan geklungel over een foutgelopen affaire in de privésfeer. Pijnlijk en ongemakkelijk, JA. Maar zijn daar 5-6 berichten per dag voor nodig? Ik vind van niet.
Ze doen het toch echt zelf. Geen zelfbeheersing hebben en kennelijk (weer) het vieze mannetje willen zijn, terwijl je weet dat de media je fileren als je gesnapt wordt, is een goede graadmeter voor intelligentie en leiderschapskwaliteiten.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:35: Je was bij het eerste bericht al Kaag-moe. Vanaf die tijd doe je als CDAert al aan damage control. Logisch D66 zit in de regering met VVD CDA CU en als ze eruit stappen sneuvelt het CDA ook met wat rest een paar miezerige zeteltjes. Je hebt er dus alle belang bij om de liegende, stalkende, vergeetachtige kliek in het zadel te houden. Soort zoekt soort en je schijt niet in je eigen nest.
Als Hare Hooghartigheid meent iedereen en dus ook mij ter verantwoording te mogen roepen vanuit haar vermeende morele superioriteit dan mag ik ook haar ter verantwoording roepen. Zo hoog als je staat zo diep kun je vallen
[x] ongeschikt
youtu.be/wXh5JprKqiU
Götterdämmerung, schitterend.
Ik las: onze eerste vrouwelijke premier Mark Rutte.
Toch jammer. We hebben juist mensenmensen nodig in de politiek.
Dan moeten we eerst zo'n 95% van dat volk zien te vervangen. Mensenmensen krijgen geen poot aan de grond.
@John Dough | 23-04-22 | 19:03: Liefde overwint alles.
We hebben meer mensen die hun huiswerk doen nodig in de politiek. Geen praatjes. Laatst was Pepijn nog verontwaardigd dat niemand zin had in deze elitaire faalhaasjes hun betoog.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:14:
Onder een volgend FVD topic lach ik wel weer om Pepijn en alle reaguurders die boos zijn omdat die vinden dat het altijd maar weer over FVD gaat.
@Duwbak_Linda | 23-04-22 | 19:22:
Pepijn betoogt een #Nexit. Toen ik hem met alle liefde aanbood om een ticket te kopen naar Moskou om de tirannie van Nederland en de EU! te ontsnappen weigerde hij. Ja, als je uit de EU wil moet je ook gaan vind ik.
Als Kaag vertrekt, wie rimmelt er dan aan de poort?
Waarom er nu weer zo'n ophef, van drimmelen moest toch controleren of de vrouwelijke solliciteerders aan alle eisen in het politieke leven voldoen. Hij was gewoon even preciezer als alle andere keurmeesters. Hij onderwierp ze waarschijnlijk aan een fietsenhokken test, dat schijnt bij veel politici in de mode te zijn.
Die Wolffensperger is zo zeer overtuigd van de goedheid en grote klasse van D66, dat hij écht niet kan begrijpen dat er legio mensen zijn die helemaal niets van dat elitaire clubje moeten hebben, en nóg minder van die hooghartige, humorloze Kaag.
Hij snapt het gewoon niet, en begint maar wat te klagen over naijver, en dat men het niet uit kan staan, dat het zo goed gaat met D66.
Waarom stoort je dat zo? Dat elitaire.
Ik heb daar beduidend minder moeite mee.
Ik zie het allemaal beetje anders denk ik.
Ik zie liever elitaire mensen of hardwerkende mensen in de zetel dan zo'n Thierry ofzo. Ik heb al meermaals gezegd dat ik een Van der Staaij meer kan waarderen (hoewel bijna overal oneens) dan een Pepijn of Freek. En die jongens van de SGP zijn toch wel net ietsjes meer rechts dan ik.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:50:
'elitaire of hardwerkende mensen', in de roos.
En van der straaij zou een voorbeeld van elitair zijn? Apart.
@Mr_Natural | 23-04-22 | 18:51:
LOL. Je moet het zien om het te begrijpen.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:50: Met elitair bedoel ik hier vooral mensen die dat zo graag willen uitstralen, er bij willen horen. Of ze écht tot de elite behoren, is dan nog vers twee. Elites zijn er altijd geweest, op allerlei terrein. Daar is op zich ook niks mis mee, maar zodra je er mee te koop gaat lopen, is het wat mij betreft foute boel.
@KeesBruin | 23-04-22 | 20:10: volgens mij is het een ongeschreven regel binnen de elite dat je er niet mee te koop loopt. Dat is de echte.
Kotsmisselijk word ik inmiddels van dat hele #MeToo gelul. Die wijven doen er gretig aan mee. Boys will be boys, girls will be girls. Niet dat ik machtsmisbruik goedkeur hoor, maar dit begint totaal door te slaan.
Zo lang de linkse kliek hier aan ten onder gaat ben ik #team #metoo.
@Cunts-en-kitsch | 23-04-22 | 18:52: Metoo.
Trouwens, dat Kaag een construct van de pr-machine - en van zichzelf - is, en op die manier bij velen in de smaak viel, is niets nieuws.
Mij staan altijd nog die TK-verkiezingen voor de geest, waaruit de beroemde combi Rutte-Samsom als overwinnaars te voorschijn kwam. Aanvankelijk stonden PVV en SP toen op vette winst, beide met 30+ zetels. Toen zetten de spincdoctors en niet te vergeten de mainstream media een campagne op poten om PVV en SP te slopen, door een 'tweestrijd' tussen VVD en PvdA te verzinnen.
En wat zag je? Het werkte! Samsom knipte zijn kop kaal, trok een maatpak aan, en begon te lullen over "het eerlijke verhaal". En Rutte glibberde een eind weg, en samen pakten ze de domme Nederlandse kiezers in.
Nu hadden we dus Kaag als hype, en stemden hordes vrouwen - puur seksistisch - op Kaag.
Maar inmiddels is de intocht in Jeruzalem hoog en breed achter de rug, en gaat Kaag op weg naar Golgotha, in figuurlijke zin, wel te verstaan. Het is gebeurd met haar politieke carriere, ze kan beter weer wat met geld gaan strooien namens de VN.
Okay.
All is fair in love and war.
Maar, zou jij werkelijk in een land willen wonen waar de SP of nog erger PVV aan de macht is?
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:46:
Punt 1: All is NOT fair in love and war.
Punt 2: Een regering van SP en PVV was vermoedelijk ook niet de ideale combinatie geweest om ons land te besturen. Maar dat was VVD-PvdA ook niet, zoals gebleken is.
Maar daar ging het mij allemaal niet om. Mijn punt was, dat het zo verbazend makkelijk is om kiezers te beduvelen en ze gewoon in een bepaalde richting te duwen. Die hele "tweestrijd tussen VVD en PvdA" kwam er pas, toen de spindocters hem gelanceerd hadden, pure manipulatie dus. En dom kiezersvolk dat er massaal intuint.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:46: Zeer zeker wel met de PVV.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:46:
Waarom niet? Probeer het. Zoek die flanken eens op (als ze genoeg stemmen hebben) en als het niet werkt worden ze weer weggestemd. Ben nou eens niet zo slapjes, dociel en onderdanig midden.
Nederland staat niet echt bekend om radicalisme dus ik maak mij geen zorgen. Grondwet veranderen duurt nog steeds 2 termijnen. Dus laat een SP en PVV losgaan. Misschien is dat wel eens verfrissend.
En nee niet met Duitsland, Rusland, China en of andere landen aankomen. We hebben het over Nederland.
KeesBruin,
Voor de archieven maar goed: de PVV stond tijdens die campagne volgens mij al een maand of drie voor de verkiezingen vrij stabiel rond de 18, 19 zetels. Maar het klopt dat de tweestrijd aanvankelijk tussen de VVD en de SP ging. Toen zijn ze bij de T nog een enorme anti-Roemer campagne gestart. De PvdA nam toen in korte tijd de plaats van de SP in.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:46: SP en PVV verschillen echt niet veel op een hoop punten. Beide zijn echte volkspartijen die het eigen volk op de eerste plaats hebben staan dus daar valt veel te winnen.
Gelukkig is er een tipje van de sluier opgelicht,el-qack is een product van de spinning-machine.ze werd op het zadel gehesen en ingezet voor ddr666 als een product zonder dat ze dat zelf door had.Haar politiek werd uit en te na voorgekauwd door haar polit- bureau dat de media ook in zijn zak had.
Nu ze het 1 keer zelf mag doen,is het ijs wel erg dun.tevens mag msm ook naar zich zelf kijken ,de juiste vragen stellen kan blijkbaar wel.
@KeesBruin | 23-04-22 | 18:52:
Links Frankrijk moet nu kiezen tussen een Poetin-vriendin, wat ook haar bankier is, en Macron (zeg maar de Rutte van Frankrijk).
Wie pusht ze? Ze moeten zelf kiezen tussen iets waar ze van walgen en wat ze ook niet leuk vinden.
In een democratie krijg je gewoon niet altijd wat je wilt. Maar sommige keuzes zijn gemakkelijk. We zien het morgen.
@Sjakie | 23-04-22 | 18:55:
Ze hebben nog nooit iets gepresteerd. Niets. D66 had nog wet raadgevend referendum. SP heeft gewoon de toeslagenaffaire blootgesteld (met CDA) bijna iedereen doet zijn werk ook SGP en CU behalve... U raadt het al. PVV en dat soort clubjes.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:46: Ik had collega's die SP stemden , ik PVV, 10 jaar geleden... we konden het uitstekend met elkaar vinden en hadden te doen met die armoedzaaier in het Torentje, (als we het afzetten tegen ons eigen inkomen, ) De SP en PVV hebben veel met elkaar....
@Zwizalletju | 23-04-22 | 19:38:
Ja. O.a. hun liefde voor Poetin. Doe mij maar minder SP en PVV.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 19:20: Nou, wat mij betreft wordt 't Macron, ook al moet ik die man helemaal niet. Maar een aan Poetin gelieerde politica is natuurlijk helemaal een ramp.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 20:01: De PVV heeft uitvoerig geflirt met Poetin, maar de SP??? Heb ik iets gemist, soms?
@KeesBruin | 23-04-22 | 20:17:
Harry van Bommel o.a. zelfde praatje als Baudet. Hoefijzer.
De meest overschatte vrouw van de wereld.
Ik dacht dat dat Britney Spears was
Je vergeet Hillary. De trut.
Vrouwen worden meestal overschat, dat maakt het extra knap.
@Botte Hork | 23-04-22 | 18:46:
Kim Kardashian of nog erger dat zusje.
@botte
Die is geen vrouw; die zit inmiddels in de hel (volgens Kaag. Zie Monica Lewinsky)
@Botte Hork | 23-04-22 | 18:46: Michelle Obama
@ Hai D: Britney Spears kon tenminste nog iets. Het is niet mijn genre muziek en de cover is beter dan het origineel, maat Britney wist wel een publiek te vermaken.
Travis - Baby one more time
youtu.be/DSKT75m2AiM
Kaag is een exponent van van Drimmelen. Hij kwam op zoek naar een opvolger van Pechtold uit op Kaag. God weet waarom want ze was niet eens partijlid. Dus hij stuurde totale leeghoofd van Engelshoven (D66 en toevallig DR2), toen minister in 2017 onder het mom van een "belangrijke" dienstreis richting Libanon erop uit om haar binnen te hengelen. Hoe fucking pervers (modewoord maar wel van toepassing hier) wil je het hebben? En ik zveer 't jullie wollah! (geintje) die reis was een excuus. Van Engelshoven (van Drimmmelen) belangrijkste doel was om haar binnen te halen, vergeet dat zogenaamde andere geleuter. Mooi excuus en de trip betaald door de belastingbetaler. Van Drimmelen vertilde zich echter. Kaag is alleen bezig met haar carriere. Hadden de VVD/CDA/CU haar gescout dan was ze ook opeens volledig VVD/CDA/CU. Die dame is alleen bezig met haar carriere en zal de hele wereld bij elkaar liegen om haar doel te bereiken. En ik denk, als ik haar cv bekijk, is dat VN baas (weet niet waarom want de VN heeft haar geloofwaardigheid al lang verloren en subject aan woke, corruptie en onzin (dus past bij haar). Aan de andere kant is zij opgegroeid met een VN die toen nog belangrijk was en leeft zij met haar hoofd in het verleden (1961 geboren)) en een opstap via de Nederlandse politiek, die haar verder niet interesseert, was wel zo handig. En dat loopt dus een beetje mis. Maar, vergis jullie niet waarde reaguurders, zie een von der Leyen. Je kunt gewoon nog steeds falen en promotie maken in die politieke wereld. Dus ben niet verbaast als het haar lukt.
"God weet waarom want ze was niet eens partijlid."
Ze was in 2017 geen lid meer, maar eerder wel geweest.
@Tapu | 23-04-22 | 18:57:
Dus geen partijlid toen.
Okay, maar was ze ooit actief of gewoon doneren? Eerlijke vraag zonder bijbedoelingen.
Overigens de zin die je eruit vist is gemakkelijk echter mijn hele verhaal , in mijn ogen, blijft staan.
Haar dagen zijn geteld, da’s duidelijk.
Ze is eigenwijs genoeg om te blijven zitten, in de veronderstelling dat NL niet zonder haar kan, de wereld niet zonder Kaag kan.
Afgezien van de viespeukerij, heeft van Drimmboor D69 zoveel schade toegebracht, die niet meer te repareren is.
Drimmboor heeft tenslotte Kaag binnengehengeld, met alle gevolgen van dien.
Naast de blunder van Kaag stond die droplul van een partijbaas, ben z’n naam kwijt, er ook niet al te florissant bij.
Als ik lid zou zijn van D69, zou ik tijdens het partijcongres van 18 Juno zowel Kaag als bestuur wegstemmen.
Tijd voor nieuw leiderschap.
En dat moet geen vrouw zijn, dat mag een gay zijn, RJ in dit geval.
Ik ben uiteraard geen fan van RJ, maar ik weet zeker dat hij, op dit moment, beter in de partij ligt dan Sluwgriet Kaag.
Schoon schip = Kaag, Frans en bestuur eruit.
Waarom geef ik D69 eigenlijk tips?
“Vooral doorgaan” zoals Barry Stevens altijd zei.
Niks meer aan doen buur!
Misschien een leuke GeenStijl actie.
Allemaal lid worden van D66 om het lidmaatschap op het partijcongres op te zeggen.
Maar kan je dat ook onderbouwen?
Ik vind dit allemaal zo goedkoop.
Ik wil ook niet wakker worden naast Kaag hoor, maar laatst zei iemand dat ze getrouwd is met een terrorist en een minister van Palestina.
Dat is dus pertinent onwaar.
Haar man is een tandarts en heeft tijdelijk de Palestijnen vertegenwoordigd in Zwitserland.
Ik snap dat soort mensen niet. Zijn ze te dom om te snappen dat ze onzin lullen?
D66 had Boris van de Ham moeten behouden. Was de enige persoon die nog geloofwaardig was. Maar ja, niet voor niets weg daar
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:43:
Wat wil je dat ik onderbouw?
Dit is mijn observatie als neutrale toeschouwer.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:43:
Anis Al-Qaq is jarenlang politicus voor de Fatah, een Palestijnse partij die door onder meer Amerika en de Europese Unie als ’terroristisch’ wordt bestempeld. Ook was Anis schaduwminister voor gezondheidszorg voor de PLO, de beweging van leider Yasser Arafat.
Hij was in 1994 minister van planning in het kabinet van terrorist Arafat. Hiervoor was hij reeds bij de PLO betrokken.
@Kameraansteker | 23-04-22 | 18:52:
Ik zie het. Terrorist. Ga fietsen man.
@donkieshot | 23-04-22 | 19:22: Wat mij intrigeert: alle Palestijnse leiders zijn minstens multimiljonair en meestal miljardair. Er is geen volk dat zo rijkelijk gesubsidieerd wordt als het Palestijnse, maar de doorsnee-Palestijn is zo arm als een kerkrat, terwijl zijn leiders bulken van het geld. Is die Al Qouwe Qaq ook multimiljonair? Het ligt wel in de lijn der verwachtingen.
Zonder van Drimmelen is ze kennelijk een hol vat.
Zou dat ook voor Ollongren gelden?
Ik denk het wel.
Met Van Drimmelen is Kaag ook een hol vat. Maar Van Drimmelen kent trucjes om dat te maskeren. En je ziet het: voor het eerst moet ze iets doen zonder Van Drimmelen en het wordt een compleet fiasco.
Wie kent Haijo Apotheker? Ook een d66 product, dat er volgens zijn eigen woordvoerder geen hout van kon.
nl.wikipedia.org/wiki/Hayo_Apotheker?...
Dankzij de baantjescaroussel is hij toch nog ergens terecht gekomen en heeft hij op meer plekken schade aangericht.
q
Kan trouwens iemand van de redactie van dat programma die Hans Lebbis niet eens vertellen dat hij vééééél te vlug praat? Zijn betoog is op die manier moeilijk te volgen, en hij laat ook geen tijd tussen zijn zinnen over, om de grappen goed te laten indalen bij zijn gehoor. Jammer, want hij had een leuk verhaal.
Hij heet Hans Sibbel en zo praat hij nu eenmaal. Kan heerlijk doorraven op een snelle toon
Je kunt toch ook sneller luisteren?
Rancuneus links is toch leuk om te kijken. Hoe ze elkaar met plezier de messen in de ruggen steken. Heerlijk.
youtu.be/OvcAfULO4uM
een kruiwagen vol teleurstelling
@Roos
Je ziet er weer heel mooi uit vandaag. :)
Kaag is 'toast'. Dat hebben ze bij D66 nog niet helemaal door, geloof ik. De rest van Nederland heeft het wel gezien, Kaag is geen aangeschoten wild, Kaag hangt al zowat in de vriezer.
Bij sommigen heeft Kaag het lichaam reeds verlaten en is zij al in het riool terecht gekomen.
Iets met een mand en er doorheen vallen. Nee, geen korfbal
Is die Dijkgraaf nog minister. Heb tijden niets van hem gehoord. Ben wel benieuwd naar zijn reactie. Of is hij naar Amerika gevlucht. Ook hij wordt misschien wat te hoog aangeschreven, 3 publikaies in de afgelopen 10 jaar is niet veel voor een topwetenschapper.
"Het is klaar met de casus Kaag"
Is dat zo? Ik zou zo ontzettend blij zijn als het eindelijk klaar is met casus Kaag.
Wat vind ik dan over Kaag?
Ik vind haar elitair, doch erg intelligent. Ik vind haar arrogant maar zeker niet incapabel. Wat vind ik dan eigenlijk over #kaag-gate.
Ik vind het zo niet bestaand en gehypet.
Dus een invloedrijke man heeft een affaire en misdraagt zich. En Kaag wil de vuile was liever niet buiten zetten.
Ik durf te wedden dat reaguurders hier hun remsporen in de onderbroek verbergen als ze onverwacht vrouwelijk bezoek krijgen.
Het is allemaal niet kies, het is allemaal teleurstellend - als je D66 stemmer bent - maar het is allemaal ook beetje overtrokken. Geen grove misdaden of wat dan ook. Gewoon een Kaag die geen Jezus is. Nou. Okay.
In de tussentijd. Zodra het schuim weg is, eindelijk weg is, zou ik eens gaan kijken naar wat voor vlees in de eigen kuip zit.
Want lieve mensen. Het is op verder dan de VVD rechts niet om naar huis over te schrijven. Dan kan je Kaag-bashen tot je een ons weegt maar je schiet er helemaal niets mee op.
Practice what you preach Theo..
Meer is er niet...
@neonreclame | 23-04-22 | 18:36:
Was het allemaal maar zo makkelijk "Neon". Ik ben zelf leidinggevend geweest en het streven naar iets is niet hetzelfde als het allemaal in 1 klap gedaan krijgen. Als je zoekt naar politieke rot dan is er veel in de wereld maar dit Kaag-bashen begint wel heel erg te lijken op een "hetze" alsof zij de dader is.
Kweenie waarom. Het proeft zuur in mijn mening.
@Theodorus.Goldbach | 23-04-22 | 18:40:
Waar richt je de pijlen op Theo..
Natuurlijk Kaag.. Dat begrijp ik nog wel.. En dat is volkomen terecht.. Want via haar wel/niet aftreden, zou er iets aan de hele cultuur moeten gebeuren...
Kun je een voorbeeld noemen waaruit blijkt dat ze capabel is? Liefst met een daadwerkelijke daad. Ben oprecht benieuwd. En oh ja,alles op rechts is beter dan Kaag, maar dat zegt vooral veel over Kaag.
Three strikes? Ik las in oktober al een artikel in (de papieren, die ik speciaal daarvoor kocht) Elsevier over de dertien politieke blunders van Kaag.
Een heks moet met stenen om haar lijf in het water gegooid worden. Ohnee dan blijft ze drijven. Nou dan maar op de vuurstapel ermee, dan kan ze vast wat opwarmen voor de speciale plaats in de hel.
Elsevier, is, helaas gegaan, van mooi rechts blad tot ranzig vuig extreemrechts vodje.
Waar blijkt deze beschuldiging uit, kunt ge dat eens onderbouwen? Heb vernomen dat uw club het subsidiëren van vrije tijds bonnen knutselaars met belastinggeld wel een goed idee vindt. Best wel extreem eigenlijk.
pbs.twimg.com/media/FQ8HwuRXEAcf7Rc?f...
Het Kaagmens... ze stond als een rots in de branding (op tafel) en viel als een kloot in de goot!
Onze overheid is inmiddels een grote robot club van ambtenaren, wie je er ook neerzet maakt geen zak uit.
Pim Fortuyn had dat wel gekund maar ja!
Net met Robbie over...
Het had waarschijnlijk een puinhoop geworden, maar je was in 1 klap van al dat gelul over 'vrouwen aan de top" , af...
Is Gerrit Komrij uit zijn graf opgestaan? Dit stuk lijkt wel uit de hand van die oude valse nicht. Mooi geschreven!
Ieder mens in al hun gebrek, gaat geheid weleens op hun bek.
Als Kaag smelt, heeft dat invloed op de zeespiegel?
Nauwelijks, maar de luchtvervuiling is wel een probleem.
Das Wasser ist trüb,
die Luft ist rein.
Die Siefried soll ertrunken sein.
Het heeft wel invloed op de global warming. Als al die gebakken luch vrij komt gaat de temperatuur weer een graad omhoog.
@Andersdenkend | 23-04-22 | 18:42: +t
Ik was, met een mooi Nederlands woord, getriggered door de tweet:
Als het oprecht journalistiek kritisch volgen is, wat een aantal doet, is dat één ding. Maar het voelt bij sommige andere media meer als persoonlijk teleurgestelde aanhang van de leider. Zorgelijk wat dat zegt
Dit zegt iets over de media. Media die blijkbaar persoonlijk teleurgestelde aanhang van Kaag is.
Mompel mompel onafhankelijke media mompel mompel.
En verder is dit natuurlijk alleen een bevestiging van wat de meesten hier al van Kaag dachten.
De mensen die het aan de media wijten... Verwijten die dan ook dezelfde media bij iemand als Wilders?
Hoe kunnen ze dat in hun hoofd recht praten?
Natuurlijk niet, want dat ligt niet in hun straatje.
verwijt kent vele kanten Roos...
Het geroezemoes op de achtergrond mensen...!!
Verraaiers slapen niet...
Hup.. Twee centjes ingeleverd...
Kaag is een vleesgeworden heks.
Snap de irritatie van Kaag wel. Je wordt geconfronteerd met een lullig zaakje van ver voor jouw aantreden, je denkt dat formeel juist af te handelen via de partij, die tenslotte verantwoordelijk was voor dat onderzoek en de conclusies, een dan krijg je die hele shitshow over je heen gekieperd door een bijkans hysterische Floor Bremer, het geweten des Vaderlands blijkbaar, en een minstens zo hijgerige club bozige bloedruikers. Oh wat was dat slachtoffer toch vreselijk behandeld! Waarschijnlijk dacht Kaag iets van verdomme dat gezeik ook van die buitenechtelijke relaties..
Maar wat ze dus fout deed was eigenlijk alles qua PR. Dagen lang niet thuis geven. Het slachtoffer (ja die) naar de partij advocaat verwijzen en je beroepen op een geheime bijlage. Dom! Enorme kans laten liggen empatisch te scoren. Ze had haar warm moeten ontvangen, de bijlage opvragen, actie ondernemen.
Nu moest ze diep door het stof, terwijl iedereen kon zien dat ze ervan baalde als een stekker, ze putte zich uit in steeds grotere excuses en stofbijterij. Had ze niet moeten doen.
Maar helaas, ook al doe je het formeel juist, dat is niet waar demense voor warm lopen. Dan moet je gewoon heel tactisch zijn, zoals Caroline, die in de trein staking via Twitter aanbiedt dat mensen wel met haar mee mogen rijden naar Den Haag. Dat is scoren! Dat is PR. Dat is het volk op het juiste moment een worst voorhouden.
Pak je lidmaatschapskaartje van D66 eens, en geef het nummer eens door?
U hebt het mis. Nausicaa Marbe heeft het bij het rechte eind. Lees dat stuk nog eens.
Ze ging niet diep door het stof, ze probeerde alle onrecht te verdoezelen en zichzelf vrij te pleiten. Juist dat wordt haar aangerekend, en terecht.
Floor Bremer pakte het uiterst gladde hijgerige strebertje Paternotte uitstekend aan.
Je bent ook oprecht teleurgesteld in je idool merk ik. Sterkte
BL, ik denk dat je de situatie wel ongeveer juist schetst, hoewel een D66'er natuurlijk nooit jouw aanduiding 'lullig zaakje' in het openbaar zou gebruiken. Er is wel een kanttekening te maken denk ik: de formalistische uitweg ('het is een zaak van het bestuur') is deels door Kaag zelf afgesneden. Wat kan een nieuwe bestuurscultuur, of moreel leidersschap anders betekenen dat je niet dat soort formele uitvluchten gebruikt?
@TonAlias | 23-04-22 | 18:23: Wil iedereen zijn lidmaatschapskaartje van de PVV er bij pakken en dat voortaan vermelden, svp?
Al jou tegels over dit onderwerp zijn reaguurders goud. Heerlijk. Hoop dat iemand ze bewaard. Echt genieten, het draaien, vol ‘what aboutisme’, de wanhoop. Trekken aan een verloren zaak. Volledig de zelf verklaarde ‘moraal high ground’ kwijt. Heerlijk.
Behalve dat het voor het slachtoffer zeker geen “lullig” zaakje was, laat deze hele affaire heel goed zien wat “D” 66 eigenlijk voor een enorme smerige rotbende is, kaag is niet de enige omkoopneukhut pechtold ging haar alvoor, de 2e kamervoorzittter en zelfs de vice-president van de raad van state hebben bemoeienis gehad.
Het is de optelsom van vele dingen, en daar helpt whataboutism of victim blaming echt niet tegen.
Schrijf jij alle folders van D66 ook?
Sorry BL, maar die worst voorhouden deed Kaag helemaal zelf. Dat die worst geen inhoud heeft kon de meerderheid alhier al mijlen ver zien aankomen. Jij helaas niet. En je bent niet de enige. Dat is alles.
Ernstige stalking, de politie had een " stop" gesprek met van Drimmelen. Ieder jaar sterven minimaal 30 vrouwen door doorgedraaide partners/ stalking in Nederland. Schokkend. Daarnaast waren er nog 18/19 gevallen. Als je minister bent en je kiest voor een leuke buitenlandse trip, voor je ego, want wat heeft zij daar te doen, en je komt moe terug, ga dan niet lopen zeiken over je jetlag, bereid je ff voor mens. Hetzelfde pak nog aan als in Washington. Alleen de rolex afgedaan, dat dan weer wel.
@Hetkanverkeren | 23-04-22 | 18:41: Ik wil het nummer wel doorgeven van FVD.
@TonAlias | 23-04-22 | 19:15: Hiero, mijne als liberaal van de VVD www.youtube.com/watch?v=WxnN05vOuSM Maar dan zonder mijn ziel te verkopen. Heilige principes. It will tear my soul apart.
"Enorme kans laten liggen empatisch te scoren." Helemaal met je eens. Het gaat in de politiek altijd om het winnen van de "hearts and minds" en er lag hier een enorme kans om haar Nieuwe Leiderschap in de praktijk te demonstreren. Ze opereerde echter veel te technocratisch, naam de angel niet meteen uit de groeiende ergernis bij pers/publiek (die ze wegschreef als 'ophef'), vond het ook echt maar "een lullig casusje" en dacht toen op formele wijze wel even voor haar gelijk te kunnen gaan. Misschien had ze nog gelijk ook, maar er bestaat een gouden regel in de public affairs business: "as soon as you start explaining, you're losing...". Denk nog maar eens terug aan Shell en het afzinken van de Brent Spar in de jaren 90. Shell had volkomen gelijk, ging dus voor haar gelijk, legde het technisch keer op keer uit maar Greenpeace won glorieus de hearts and minds van het publiek. En Greenpeace gaf jaren later gewoon toe dat Shell altijd al gelijk had gehad...
“ Maar wat ze dus fout deed was eigenlijk alles qua PR.”
Het is anders: ze deed alles fout qua leiderschap. En laat dat nou net hetgeen zijn wat haar belangrijkste taak bij D66 is. Geef nou gewoon maar toe dat ze heeft gefaald en dat het tijd is voor een “functie elders”.
Blitzkrieg voor het premierschap is net begonnen. Dit gedoe is wel een tegenslag.
Heeft mevrouw Al Haq al een biertje met Willem-Alexander gedronken ?
Een piketpaal in het carrièreverloop...........
Dat klopt, en ze zit nu op een positie om dat waar te kunnen maken. Zij rot echt niet op.
Die is al een tijdje niet meer onder ons.
Jammer. Sympathieke vent, met dat weggooien van zijn stropdas.
@Kapitein Sjaak Mus | 23-04-22 | 18:20:
Dat was Claus. Ik vermoed dat davidhasseltoff Klaus Schwab bedoelt, die gast van het WEF.
@Kapitein Sjaak Mus | 23-04-22 | 18:20: Ik denk dat hij die minder sympathieke Claus bedoeld.
'Er is een speciaal plekje in de hel voor vrouwen die andere vrouwen niet helpen, het heet Het Kagevuur en de rode stoel met het goudgeborduurde kroontje is van mij.'
Fraai. Heel fraai !
Waarom bestaat lobby ook alweer?
Dat is een soort van smeermiddel van de scheidende machten. WD40 . Of smegma. Wat je wilt.
Je mot toch ergens zitten, in een hotel?
"een onbekende ondergeschikte"
Uhm. Ik meende dat dat Maartje Jansen van het D66 partijbestuur was? Of niet?
Toch moet je wel van erg goede huize komen als je als een lobbykantoor zoals DR2, van een breekebeen als het Kaagmens, een mogelijke minister president’s kandidaat kan maken.
Die andere brekebeen, Ingrid van Engelshoven, werkte bij DR2 voordat ze haar vakkundig minister maakten.... ik zou zo graag willen weten wat er helemaal niet door de politiek is besloten, maar door Frans van Drimmelen c.q. DR2.
@Wering | 23-04-22 | 18:51: In ieder geval heeft ie er goed aan verdiend.
ik verwacht dan eigenlijk een vet roze break eronder: 'Kaag stapt op'. Maar helaas. Het had zomaar kunnen zijn.
Rustig wachten. D66'ers zijn niet zo snel van begrip.
Ik heb liever dat ze blijft. DAT brengt D66 namelijk veel meer schade.
@omanders | 23-04-22 | 18:16: Verkiezingen zijn nog ver weg.
Gezien de snelheid waarmee ze op die 'casus' reageren verwacht ik dat ook niet binnen 10 dagen.
Geduld. Het gros van de tegelaars heeft vanaf dag één in de gaten dat Kaag geen geschikte leider is. D'66 zelluf, wordt intussen ook langzaam wakker.
@Nederlandop1 | 23-04-22 | 18:20:
D66'ers zijn allemaal in de qaq getrapt.
@Mr_Natural | 23-04-22 | 18:21:
Nu de Qaq de ventilator raakt
Dat is een raar compliment van Nausica Marbe aan het adres van Mark Rutte: hij lost het op met jovialiteit. Nu schrijft zij voor de T., en doorgaans goed ook. Maar hier ga ik mee met de andere commentatoren: zij, Sigrid Kaag, is net zo goed de oorzaak, goed tussen aanhalingstekens uiteraard, als de man die nu al een jaar of 10 premier van Nederland is.
Dat heet wegwuiven, wat niets met oplossen te maken heeft, maar dan ogenschijnlijk minder stug dan mevrouw Kaag. Voor een gewezen topdiplomate bakt ze er werkelijk geen hout van. Nee, dan onze voormalige Hoofd Personeelszaken van een pindakaasfabriek.
Wat ik maar niet helder krijg: wat zegt deze gang van zaken nou over ons als Nederlanders? Wie zijn toch die mensen die dit gelaten aanschouwen? Ik zelf incluis?
Het zegt over Nederlanders dat ze de ander niks gunnen, en dat de cancelcultuur verder is gevorderd dan u denkt.
@nieuwe_Deen | 23-04-22 | 18:34: Tsja, die cancelcultuur versus de afrekencultuur waar o.a. collega Hugo de Jonge zich al eerder over beklaagde. Maar die kleingeestige volksaard. Ik zal nooit emigreren, hoewel ik de mensen die dat wel doen net zo goed begrijp als veganisten.
Het gras is elders altijd groener: doodzonde om het al die koeien op te laten vreten.
30K leden versus 19 meldingen is peanuts. Of betreft het 19 meldingen aangaande het kader? Dan krijgen we een hele andere verhouding, een behoorlijk scheve. Maar goed, iedereen mag ’n politieke neukclub oprichten waar jong, aankomend vrouwelijk talent, geselecteerd en wel op het altaar van de club (tafel fetisj, iemand?) geofferd wordt. Geen probleem. Communiceer dit dan ook helder richting de leden en het stemvee zou ik zeggen. 1:30 uur voor sluiting stembussen de waarheid aan het slachtoffer verstrekken in de weet dat het dan te laat is, is een gore streek richting de kiezer.
De vooraf geënsceneerde nieuwsfoto op een vergader tafel betreft een opgestoken middelvinger. ‘n Vreemde club is het eigenlijk. Nederland verdient zoveel beter.
Vergeet Thom de Graaf niet.
Wat is zijn rol geweest bij het intimideren van slachtoffers?
Thom is de vice-voorzitter van de Raad van State.
Weg ermee!
Eigenlijk is mevr. Kaag een welbespraakt viswijf.
Kaag wordt liever poissonnière genoemd.
@Mr_Natural | 23-04-22 | 18:13:
Lol!
@Mr_Natural | 23-04-22 | 18:13:
Haha.
Misschien een goed moment om eindelijk eens echt onderzoek te doen naar de betrokkenheid van Kaag bij de aanslag op Rina Shnerb.
Kaag sponsorde al lange tijd de UAWC, zogenaamd een groepje boeren. In werkelijkheid een groep terroristen. Kaag was gewaarschuwd dat er sterke aanwijzingen waren dat er terrorisme mee gefiancierd werd. Toch zette zij willens en wetens door met het financieren van de UAWC..
Ik zou als Nederlands staatsburger nu wel willen weten op welke rol Kaag speelt in de aanslag op Rina Shnerb, haar vader en haar broer.
www.jpost.com/israel-news/netherlands...
Beetje overdreven, dat in werkelijkheid zijn het terroristen. Nee, op de loonlijst stonden twee medewerksters van de zoveel duizend, door in hun vrije tijd een bon in elkaar klusten.
@Beste_Landgenoten | 23-04-22 | 18:11:
Het echte probleem wordt nooit benoemd: Kaag is betrouwd met een hoge functionaris van al-Fatah, wiens militaire arm ooit Zwarte September werd genoemd.
Zij kan geen minister zijn.
Ik heb iets wat ze autisme noemen. De aller eerste keer dat ik mensen zie is het voor mij al 90% duidelijk of iemand het meent of niet. Bij Kaagje had ik meteen al, dat mens is niet te vertrouwen. Als ik sommige mensen zie en hoor praten dan rijzen mij de haren ten berge.
Dan ben ik ook autist
@sLinksAmsterdam | 23-04-22 | 18:07:
Dacht ik het niet!
zoek even op,....
Uhm.... Autisten hebben toch juist moeite met mensen en hun motieven in te schatten?
@omanders | 23-04-22 | 18:21: Nee hoor, vaak voelen wij dat gekonkel feilloos aan. Maar het bestaat en dan de vraag waarom. Ecce homo.
@omanders | 23-04-22 | 18:21: Autisme is een verzamelterm. Elke vorm heeft andere beperkingen.
Tja, dat snelle gevoel dat je krijgt is ontwikkeld in de genen van uw duizenden voorvaders. Evolutionair gezien is het uitermate nuttig om snel een inschatting te kunnen maken van de ander. De moderne mens luistert niet meer naar dat gevoel, want vooroordelen zijn slecht. Of zoiets. Vaak is dat voorgevoel toch wel terecht.
Is het einde van pedante Sigrid dan echt in zicht? Politiek gezien dan. Of waait het over en herpakt ze zichzelf
Dit verzwakt haar positie in elke onderhandeling die nog volgt, Rutte weet dat.
Even vervellen en ze is weer als nieuw.
@Wattman | 23-04-22 | 18:07: Dit inderdaad, in de praktijk betekent het dat D66 zich koest moet houden bij een conflict in de regering, dus dat Rutte nog meer zijn handen vrij heeft.
Ze kan zichzelf tien ker herpakken, maar zichzelf opnieuw uitvinden, dat zit er volgens mij niet in.
Iedereen altijd maar zeiken over dickpics maar ik kreeg vandaag mijn eerste foto van een kut opgestuurd...
images.nouveau.nl/e8gV9xQNKqVGAOSzKQR...
Een kudt met open mond ook nog - ieuw.
iets wat nog erger is dan een blauwe wafel.
bedankt voor de link, ik ben nou mijn sperziebonen aan het ont-eten.
Kaag lieverd, ik zie op de Wikipedia dat jij net zoals ik een Rooms Katholiek ben. Ik moet jou als mijn zuster helpen vind ik. Ik kan heel goed downplayen. Bel mij maar. Dit kan best nog goed komen.
Wie zijn toch die 17 miljoen mensen die een hekel aan moi hebben?
Miss Piggy:
"Pretentious? Moi?"
Ik werd al vanaf mijn eerste met haar (in de media) onbekaaglijk van dat onmens.
Zover heen heen dat ze denkt ook maar iets voor te stellen. Maar ze kan helemaal niks. Nog minder dan Hugo de Jonge. Dan heb je het wel getroffen.
Als ze bij mij op de afdeling 1 van de dames in loondienst zou moeten vervangen zou ze binnen de kortste keren volledig door de mand vallen. Ze krijgen een redelijk loon, maar dat staat in een schril contrast met het loon van deze heks, zeker als je competenties en prestaties vergelijkt.
Kaag stap op en word BOA of zo. Het dedain heb je al, het gewenste werk en denk niveau ook.
Nou,nou met haar houding gaat ze klappen of klachten krijgen als boa
@Therrie | 23-04-22 | 18:08: Het gaat een gemiddelde BOA niet anders.
En toch blijft het heerlijk om getuige te zijn van de val van iemand die zo hoog van de toren blaast. Vanaf het begin gedoe met Kaag.
Het verzwegen huwelijk, de documentaire, het Afghanistan debakel , de schoo lezing , de scheiding van Rutte en nu dit weer.
Ik heb haar altijd een takken wijf gevonden.
Dus heerlijk om te zien hoe ze langzaam kapseist
Een collega van mij zou zeggen: 'Kay en Marieke zijn mutsen die mutsen.
Toch zijn er zat mogelijkheden voor vrouwen om de "top" te bereiken. Wees echter gaan Kaag of Hillary die zich zeer laatdunkend uiten over "het volk" wat niet zo gecharmeerd is van zijne heiligheid. Dan laat je namelijk een niet zo fraai karaktertrek van jezelf zien waar je nooit meer overheen komt.
Mooi hoor.
In elke krant 1-2 #KaagMoetWeg artikelen per dag.
Totdat ze opgekaagd is.
Sigrid Kaag is geen Boutros Boutros-Ghali.
Sigrdig Kaag is ook geen Kofi Anand.
En toch wilde secretaris generaal van de Verenigde Naties worden.
Om zich in te zetten voor de Palestijnse zaak van haar man natuurlijk.
Maar ze wilden haar niet.
Ongelooflijk, ik kan het mij ook niet voorstellen.
En toen is ze door het adviesbureau Dröge en van Drimmelen benaderd om het stokje over te nemen van Alexander Pechtold.
Die was net vader geworden of zo iets, en wilde meer tijd doorbrengen met zijn nieuwe gezin.
Boutros-Boutros Ghali?
www.youtube.com/watch?v=tWkmYraB3Rs
Nooit begrepen dat ze Jetten niet de kans gaven,.. geestelijk gehandicapt,flikker en half wijf
@miko | 23-04-22 | 18:02:
Huh? Dat is toch Bij1 of zie ik dat verkeerd?
Lol @ die laatste zin
Zo is het, Van Rossem. Zal wel weer geen consequenties hebben (zie Rutte), maar goed.
Hautaine Kaag was een soort van die vrouwen die ik, toen ik landde in Amsterdam en als krullenveger begon en mijn maten daar nog probeerden te studeren wel vaker tegenkwam in de cafes in de Nes en daar na enkele aanvaringen (discussies) met een grote boog omheen liep. Diep links, pro PLO in haar geval, totaal geschift en volledig van zichzelf overtuigd. Tuurlijk heb ik geprobeerd om er, vooral in het begin, een discussie mee aan te gaan. Maar ach, ik was naief en mijn maten (die er al jaren studeerden) keken mij dan met een grote liefdevolle glimlach aan, lieten mij begaan, en zeiden tegen elkaar: "Laat hem maar aanrommelen, hij komt er snel achter hoe hysterisch die meisjes zijn." En inderdaad lessen geleerd. "character building" noemen ze dat op z'n Engels.
Maar waar we het wel over eens waren. Dat soort mensen (wie zijn toch die mensen?) die al sinds de middelbare school in allerlei (leerlingen)clubjes zitten, die lijn doortrekken richting studententijd. Vaak aankloten bij politieke partijen (het hele scala) want ze hebben eigenlijk nul talent en de grootste mond hebben zien we vaak terug een jaar of 20 later terug en beslissen met die zelfde domme verbetenheid over ons leven en portemonnaie en dat vaak ter meerdere ere en glorie van zichzelf.
Je schetst mijn verleden. Niet al krullenveger dan, maar de rest klopt. Een steeds grotere volksstam mensen laat men van jongs af aan toe tot het volstrekt nutteloze gilde. Ik kijk om mij heen in het huidige pantheon van bestuurders en poltici en ik denk: verrek. Die ken ik. Die was toen al zo'n praatjesmaker. Godzijdank heb ik een nuttig beroep.
Dit is het probleem van de bekende partijen in het centrum van de macht. Baudet’s “kartel” blijf ik toch wel treffend vinden.
Een aaneenschakeling van betrekkingen en posities. Banen zijn het niet, dat is iets wat werkenden doen; mensen met een baan, of zelf ondernemer. Die betrekkingen starten vaak in de studententijd of in een vakbond en lopen naadloos door richting posities in politieke partijen. Klaver is ook zo’n type, en ook die van Poelgeest in GL Amsterdam. Die was voorheen communist en leider van de studentenvakbond eind jaren tachtig.
Nooit productief, altijd terend op overheidsgeld en een grote minachting voor werkenden.
Kaag is een hopeloos arrogante vrouw. Er is geen hoop met die arrogante houding. Kwestie van tijd. En Rutte wist het!
Yes, een nieuw '66-draadje. *biertje pakt en genieten doet*
Mooi, en net voor het weekend hebben we de komende dagen in ieder geval topics.
De liefde van de journalisten is geknakt. Ohhh wat errug!
Ik weet nog goed toen ik een politieke partij wilde oprichten.
Lijst Kolonel.
Waar was de media toen!
Terwijl ik gewoon een hele leuke goodiebag had met dickpics voordat het populair werd!
#teamalib
Als voorzitter van de vereniging van mannen met kleine geslachtsdelen zou ik een bindend stem advies geven op lijst Kolonel. Alles voor een dickpic met wat zichtbaars er op.
Misschien had je de foto's niet moeten 'signeren'. Heb ik je toen al gezegd. Wel een heidens karwei, daarvoor wel credits.
Hey kolonel. Hoe zit dat trouwens met IJsland. Is dat nou gelukt?
@Basil Fawlty | 23-04-22 | 18:01:
Ja.
Maar ja de media he, die rapporteert alleen wat ze zelf interessant vinden.
@Kaas de Vies | 23-04-22 | 18:07:
Mkay, want ik had behoorlijk geinvesteerd in Hákarl, hopende dat jij mij als "IJslandse" Hákarl oligarch mij wat belasting douceurtjes toestaat. Jij half inkomsten en ik half en dan geen belasting. Dus die deal staat nog?
Ik weet nog. Dat was in dezelfde tijd dat ik ook een partij aan het oprichten was #lijstbottehork met coalitiepartner #LeefbaarnecrosisNederland (rip vzmh).
Ook allemaal in de soep gelopen. Had men maar naar ons geluisterd, nu zit iedereen op de blaren.
@Basil Fawlty | 23-04-22 | 18:17:
Koop mijn dickpics NTF en mijn balzakcoin voor minimaal 8 euro dan maak ik jou miljardair.
@Kaas de Vies | 23-04-22 | 18:23:
Prima, en dat loopt via jou Nigeriaanse prins neef: Nelson Washington Precious? Ik zal hem straks mijn rekeningnummer en pincode geven want die vent is volledig betrouwbaar.
@Kaas de Vies | 23-04-22 | 18:07:
Je promo film was geniaal
www.dumpert.nl/item/6517502_d5cb90f1
@Basil Fawlty | 23-04-22 | 18:45: Basil, ik ben te beroerd om het nu even uit te leggen van gisteravond, maar ik kom erop terug. Gauw weer bedje in, koorts .
@gato | 23-04-22 | 22:22:
No worries. Wordt snel beter, Zweet het eruit en tot snel!
Zeer treffende politieke necrologie. Hulde daarvoor.
De bekende roze bril. Rechts had het met Baudet en links met Kaag.
Baudet is zeker wel uit de bocht gevlogen hier en daar. Maar ik zie hem ook nog steeds zinnige dingen zeggen die zeker de moeite van het aanhoren zijn. Dat heb ik bij Kaag nog nooit gehad.
@Andersdenkend | 23-04-22 | 18:08: ben wel benieuwd wat dan, want baudet zie ik hier nooit meer voorbij komen.
Ooit willen weten hoe een narcist is: volg Kaag en luister goed hoe ze reageert. Vooral wanneer het over haarzelf gaat.
Er wordt tegenwoordig wel heel snel geroepen dat iemand een narcist is. Narcisme is een serieuze psychiatrische aandoening.
@sLinksAmsterdam | 23-04-22 | 18:15: klopt, heel serieuze aandoening! Advies: blijf uit de buurt
Zo jammer dat die van Rossum geen maat kan houden!
Gezien de inhoud - en het aantal van de reacties valt dat wel mee.
D66-ers weten zelf niet of ze links of rechts zijn. Sinds de oprichting is het één en al georganiseerde beeldvorming. Het gezicht van zo’n club moet dan een goede acteur zijn. En Kaag, zonder empatisch vermogen, is slecht gecast daarvoor. Wat rest is leedvermaak voor ons.
D66 zijn cultureel links en economisch snoeihard rechts, net zoals de meeste journalisten die de mond vol hebben van het racisme van de pvvburger maar de SP en Omtzigt kapittelen als die het opnemen voor de gewone burger.
Van "Sgrid Kaag Superstar" naar "Sigrid Kaag Superfaal".
Zoals Nausicaa zegt Kaag is kil. Als zij ooit een ziel had, wat ik betwijfel, aan wie zou die dan verkocht kunnen zijn?
Aan de PLO !
Ze heeft van Rutte de hoofdprijs gekregen.
Daag Kaag, de mensen hier op GS wisten al vanaf het begin wat voor vlees we in de kuip hadden met madame Quaq. Kun je wel heel gewichtig en beheerst praten, allemaal schone schijn van mevrouw. keeping up Appearances, Bouqet residence oftewel bucket.
Beheerst praten? Bij de eerste de beste moeilijke vraag ontstaan er al barstjes in haar neppe façade. Je ziet de woede onderhuids steeds groter worden. Van beheersing is dan geen sprake meer. Wel een vroegtijdige aftocht zonder beantwoording van de vraag, om vervolgens haar ingestudeerde stukje op te nemen en te verspreiden.
Wees niet bang, D66 blijft echt wel het lievelingetje van de media. De kritiekloze aanbidding gaat straks gewoon weer verder.
Nou ja, ik ben optimistisch: er zullen er ook een paar tussen zitten die snappen dat ze genadeloos door de mand zijn gevallen en de kijker hen nu niet langer als objectief en/of betrouwbaar ziet.
Dit is nu specifiek op Kaag gefocussed. De rest van de D66 kliek blijft heel handig buiten schot.
Dat is zo, want D'66 is de partij van de mensen die vinden dat iedereen met een IQ van minder dan 120 of een inkomen van minder dan 3 x modaal geen stemrecht zou mogen hebben. En dat vindt de vaderlandse pers grosso modo eigenlijk stiekem ook.
Ze smelten de kagen.
REAGEER OOK