TWITTER SLIKT GIFPIL, geeft aandeelhouders korting op extra shares. Elon Musk legt bod uit
Even weinig tekst, veel beeld.
De stand van zaken op Dag 2 van Elons poging tot vijandige overname van Twitter tegengewerkt door Saudi Arabië, Goldman Sachs en de gehele blauwvinkbrigade, leest u hier. En dit interview dat gisteren plaatsvond hoort u meer over Elons intenties. TLDW; veel meer vrijheid van meningsuiting, veel minder bans, geen manipulatie door shadowbanning en openbare of handmatige algoritmes. PLOP (zoals jullie dat zeggen op vrijdag).
INSTANT UPDATE: TWITTER SLIKT POISON PILL. "Twitter's board on Friday enacted a defensive measure meant to deter Elon Musk's $43 billion hostile takeover bid. (...) The "poison pill," as it's called in corporate terms, gives Twitter's existing shareholders time to purchase additional shares at a discount, thus diluting Musk's ownership stake."
Uitleg
"I don't care about economics" Snappen we!
Reaguursels
InloggenVoor dat geld kan je ook een nieuw platform bouwen en vermarkten. Plan b.
www.wsj.com/livecoverage/elon-musk-tw....
Correction: Vanguard Group knocked Elon Musk off his perch as Twitter’s largest shareholder.
Toch wel apart om te zien dat de mysterieuze grootaandeelhouder van de wereld: Vanguard alles op alles zet om de koers/macht van van zijn mediabedrijven te behouden. Je zou bijna zeggen dat er toch wel een elite is die de touwtjes in handen wilt blijven houden.
www.youtube.com/watch?v=nuSpEgFkW94&a...
Vanguard en BlackRock, die ook weer elkaar bezitten. Altijd schimmig gedoe met die bedrijven, hoe je het ook wendt of keert.
Ik denk dat hoe dan ook musk wint. Of hij heeft twitter of hij heeft zijn punt gemaakt dat sociale media bedrijven niet om het winst gaan maar om manipulatie van de massa. want zie hoe heel de massamedia banken ren politiek in een kramp schieten.ben wel bang dat hij als een westerse chodorovski eindigd.
Of hij neemt de boel over, of hij stapt er weer uit met als gevolg dat de TWTR koers flink daalt. Win-win.
Prachtig! Eerst janken linkse leuters van: als je gebanned wordt omdat je niet kan zeggen wat je wilt dan maak je maar je eigen twitter!
Nee je mag mijn platform van "free speech" niet opkopen want anders kan ik nergens naartoe!
Dat is 130 dollar per Twitter gebruiker.
Is dat geen bizar hoge prijs?!
Geen idee. Wat levert een gebruiker jaarlijks op? Wat levert een gebruiker per jaar op op Facebook, TikTok, Snapchat, Google, CandyCrush jaarlijks op? Doe dit maal 10, 15, 20, 30 jaar en je weet de fair value.
@je suis bier | 15-04-22 | 21:08:
Inderdaad. Daar gaat het om. En die fair value? Daar heb je zoveel "vage berekeningen" voor. Wat jij 20 keer belangrijk vind, kan ik 5 keer vinden want het ligt er dus maar aan wat jij belangrijker vind dan ik en vice versa. En zeker met Twitter is het raden. Ik schat het (natte vinger) het aandeel op 5 tot 15 dollar. Waarom? Omdat het een soort Hyves is. Stervend bedrijf. De database is geld waard en daar betaal je voor en dat is 't.
@Basil Fawlty | 15-04-22 | 21:48:
Daarom bereken je het voor 5, 10, 20, 30 jaar. Uiteraard met wat extra parameters. Wat duur is binnen 5 jaar, is een koopje over 20 en vice versa. Net als redenen en belangen af kunnen wisselen. Wat voor Elon en de gewone burger van belang kan zijn, kan voor de woke persoon en een regering andere belang dienen. En zo kan je door blijven gaan, ik vind jouw appartement niks waard, een ander betaald er 8 ton voor.
@Basil Fawlty | 15-04-22 | 21:48: Twitter is al ernstig ziek en nu weigeren ze medische hulp. Maar als ik het bestuur kijk dan denk ik lijdensweg.
Ik ken ook mensen die eerst fan waren van Tesla, maar toen ging Musk zich uitspreken en nu is hij de Satan. Rare mensen, die linksmensen.
Het is een eigenaardig figuur die Musk en ik geloof gelijk dat voor hem werken niet altijd een pretje is, maar veel dingen ziet hij wel goed. Hij was ook een van de weinige bekende westerse mensen die zich uitsprak tegen het compleet idiote gedrag van Trudeau in Canada. Alle westerse leiders keken weg terwijl daar de grondwet werd overtreden (maar ja, wappies dus dan mag dat).
Eens. Ik denk dat hij ten aanzien can Twitter ook gewoon gelijk heeft. Ik hoop dat hij het voor elkaar krijgt (en dan woord houdt).
Wappies deden en doen alsof er in Canada een dictatuur was ontstaan dat is wappie gedrag, iets anders dan serieuze kritiek op Trudeau.
@Blootkapje | 15-04-22 | 22:07: Dus u vindt het normaal wat in Canada gebeurt?
Hoorde van Tim Pool dat iemand een ander persoon een verkeerde gender genoemd had, werd die persoon vervolgens gebant. Lekker dan.
Gebeurt aan de lopende banned.
Badum tss....
@Schwanzeleber | 15-04-22 | 20:17: "Tss" Zo te horen tijd om je banned te plakken.
Saudi Arabië en Woke samen. Het is óf 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend' óf die wokies weten écht van toeten nog blazen. En ik vrees dat laatste.
Dat laatste, het zijn veelal stampvoetende tieners/twintigers die koste wat het kost hun gelijk willen halen, ok al moeten ze zich door de duivel laten bezwangeren. Dat zouden ze zeggen: jahh ik wilde toch al kinderen krijgen, of iets nog wokers als: Nu hoef ik niet afhankelijk te zijn van een patriarchische samenleving waarin mannen nodig zijn om het recht van een vrouw om zwanger te worden praktisch te maken. En meer van dat woke-kots.
De Saudi's doen het gewoon voor het geld. Maar het is ook leuk om invloed te hebben op een belangrijk communicatiemedium van andere staten.
Alsof Goldman Sachs woke is, rare lui die rechtsmensen.
@* Il Principe * | 15-04-22 | 20:39: Stropoppetje! Hij had het over Saudi Arabië.Evengoed leuk geprobeerd.
@ZOMG | 15-04-22 | 20:09: Bijvoorbeeld om een waus als Joe Biden in het Witte Huis te krijgen...
@* Il Principe * | 15-04-22 | 20:39:
Goldman Sachs interesseert het geen reet wat je idealen of politieke neigingen zijn. Hoeveel geld kunnen ze aan je verdienen, dat is de doorslaggevende factor.
43=4+3=7.
Het gaat Elon linksom of rechtsom gewoon lukken om in Twitter's aandelen een meerderheidsbelang te krijgen.
7 is a happy number
youtu.be/kC6YObu61_w
De Twitter aandeelhouders vergadering over ruim een maand wordt wel interessant.
@R. Skickr | 15-04-22 | 19:49: Seven make you happy, youtu.be/AeuRIpRiVz4
Och. Alsof Elon van Twitter een open riool wil maken nadat ze er net uit zijn ontsnapt. Ik begrijp de jubelstemming niet zo. De wereld is gepolariseerd. Je hebt enerzijds het volk wat af is geslagen bij dezelfde ziekte als waar vroeger slechte dingen van kwamen en anderzijds het volk wat (misschien naïef) gelooft in een soort van samenleving in plaats van wij tegen zij of ons tegen hunnie. Ik woon in een diep christelijk dorp en mijn buurman moslim één van de weinigen allochtonen in het dorp als je de Nederlanders en asielzoekers niet meerekent. Maar ons kleine dorpje maakt er wel een prettig plekje van.
Dus ja. Heb je Twitter nodig om je gal te spuwen? Er is toch zat plek bij Gettr of Thruth of Gab?
Het niet alsof je rechtse, linkse of centrum links of rechts gaat overtuigen dat jouw afvoerputje van complottheorieën mensen gaat overtuigen.
Dus. Denk Elon doet een "Pump and Dump" of deze kerel doet een afleidingsmanoeuvre of hij verveelt zich.
/Het niet alsof je rechtse, linkse of centrum links of rechts gaat overtuigen dat jouw afvoerputje van complottheorieën mensen gaat overtuigen./
Inderdaad, je hebt me nog nooit kunnen overtuigen.
"of deze kerel doet een afleidingsmanoeuvre of hij verveelt zich." Of hij is iemand die daadwerkelijk geeft om de vrijheid van meningsuiting. Dat kan natuurlijk ook.
@Zapata10 | 15-04-22 | 19:46:
Snap ik wel. Ik kijk naar de feiten. Of ze me tegenvallen of niet. Jij wil liever zien wat je wil zien.
Dat is prima.
Geeft niet.
Maar hoewel ik me zorgen maak over heel veel dingen breek ik mijn knie niet over onzin verhaaltjes.
Iedereen zijn ding toch.
@keistad | 15-04-22 | 19:51:
Elon verveelt zich nooit. Die haalt gewoon persoonlijk 20 productieve uren uit een etmaal.
@Theodorus.Goldbach | 15-04-22 | 19:52: Nee, u heeft duidelijk de wijsheid in pacht en een goed werkende kristalllenbol. Proest.
Het gaat Elon niet of hij op twatter mag tweeten. Het gaat hem om een relatief groot en kwetsbaar bestaand social media platform over te nemen waar overheden nog op zitten. Zijn "free speech" geneuzel is de marketing om weggevluchte lieden en normies aan te trekken die feitelijk geweaun Twamp willen weer zien tweeten. Daarmee de app weer waarde geven buiten een woke echokamer te zijn (wat uiteindelijk broke gaat).
Dit wordt tegengewerkt door Wall Street en overheden moet u alles zeggen maar ik ben bang dat u de D66 koolaid heeft gedronken.
Is gewoon een dingetje voor hem. Die gast is toch niet te volgen. De wereld volgt Elon. Wat kan je nog meer bereiken? 256 miljard en over vijf jaar één triljoen.
@Theodorus.Goldbach | 15-04-22 | 19:52: De grote boze wolf(waar is ie gebleven?) komt uit hetzelfde diep christelijke dorpje.Doe hem de groeten als je hem ziet, op straat of wellicht in de spiegel . Ennuh, heet dat dorpje toevallig 'Zelfvoldaan'?
En ook benieuwd - mocht Musk het voor elkaar krijgen - hoe onze verlichte westerse overheden gaan reageren.
Ben bang dat de EU Twitter gaat bannen want nepnieuws.
Nou niet. Twitter bepaalt zelf wat hun regels zijn. "Joris" weer er alles van.
Er is geen uitleg nodig. De verlichte overheden bannen de vele als paddenstoelen extreemrechtse ontsproten Social media niet. Gaan ze ook met Twitter niet doen.
Overigens. Musk is een rare excentrieke kerel maar hij is niet ver/extreemrechts.
Hij steunde Andrew Yang in 2016. De zeg maar liberale democratie kerel met een sociaal hartje. Soort van D66 kerel dus.
Ja.
@Zapata10 | 15-04-22 | 19:47:
Paranoïde waanzin is een ziekte.
De EU gaf RT niet eens een ban totdat het te laat was.
@Zapata10 | 15-04-22 | 19:47:
Zowel Trump als de EU hebben in verleden wel gehint op bepaalde maatregelen om de macht van dat medium te beperken (mijn uitleg). Want de invloed van dat medium is natuurlijk enorm. Onder Musk wordt dat een ongeleid projectiel (in de zin van ongecontroleerd).
@Theodorus.Goldbach | 15-04-22 | 19:48:
Jij zit vaak op een andere golflengte. Ik strijd jouw strijd helemaal niet. Strijd ook niet tegen jouw strijd. Er is geen strijd, behalve dan de strijd om de laatste kokosmakroon.
@Duwbak_Linda | 15-04-22 | 19:52: Ik heb er geen bezwaar tegen om het meer ongeleid te laten zijn. Ik respecteer mijn medemens en acht mijn medemens verstandig genoeg om zelf waarheid van nonsens te kunnen onderscheiden. En zo niet dan leren ze vanzelf wel. We hebben geen bevoogdend instituut nodig wat de waarheid in pacht heeft.
zit je te denken aan een 'functie elders' voor Elon?
@Zapata10 | 15-04-22 | 19:59:
Dat vinden wij. Hoezeer zijn onze overheden écht voor vrijheid?
@Duwbak_Linda | 15-04-22 | 19:52:
ongeleid projectiel als in 'zonder moderatoren'? Wat mij betreft prima. Ongecontroleerd=vrij. De manier waarop je de aangeboden info/meningen tot je neemt is aan de 'ontvanger'. Ongecontroleerd=vrij betekent dan ook dat controle/'Control' niet tot radicalisering leidt, waarmee niet gezegd is dat je vrij zult zijn van radicalisering. Andere parameters zijn daarop van invloed, denk ik.
Daarnaast: wat Elon Musk met zijn miljarden doet zal van meer (en grotere positieve) invloed zijn dan al hetgeen mr. Gates voor een betere wereld meent te moeten doen.
@Duwbak_Linda | 15-04-22 | 19:57: Mmmm, de laatste kokosmakron, daar zou ik persoonlijk alles voor uit de kast halen.
@Kowalski11 | 15-04-22 | 20:08: Slava Kokosmakroon.
@Duwbak_Linda | 15-04-22 | 20:02: Onze overheden.... Totaal niet. Er vindt een constante stroom van beïnvloeding plaats over hoe te leven, wat te denken, wat slecht is wat goed is, daarbij een heel sterk wijzend vingertje van u neemt niet uw verantwoordelijkheid. Maar aan de andere kant... wat is vrijheid. Maar de beperkingen die zowel om ideologische alsook om commerciële redenen geheven worden om de vrijheid van meningsuiting te bepreken zijn walgelijk. Liever een kakofonie van geluiden en meningen dan de stilte van het eigen gelijk. Ik durf gerust te stellen dat ik op heel veel punten geen gelijk heb. Laten anderen dat ook doen en laat niemand in de weg gaan staan op ideologische of commerciële gronden om dan gezamenlijk wel dat gelijk te vinden.
@Theodorus.Goldbach | 15-04-22 | 19:49:
"Paranoïde waanzin is een ziekte. "
It isn't paranoia if they are out to get you. Heel toepasselijk toen facebook en twitter Trump ervanaf gooide.
Gedurende dat interview geeft hij aan een plan B te hebben. Als Twitter niet meewerkt zal hij mogelijk een eigen platform beginnen
Of hij gooit er gewoon wel miljarden tegenaan tot hij het wel heeft. Miljarden zat, en andere investeerders ook zat die met hem in zee willen gaan, maar het zelf alleen niet zouden kunnen maar wel met Musk
SpaceX was plan B omdat de russen hem geen raketten wilde verkopen. De auto's van Tesla waren plan B omdat fabrikanten geen elektrische aandrijfsystemen van Tesla wilde kopen. Twitter kan wel in pakken als Elon naar plan B grijpt.
Hij heeft wel gelijk. Tegenwoordig is vrijwel alles desinformatie. Ergens een kritische blik opwerpen wordt steeds minder getolereerd
Klopt, overal zwerven moderatoren met een mening die vooral hun mening doorlaten. Dat was al in de tijd dat je nog per brief moest reageren op het nieuws bij de dode bomen. Natuurlijk ben ik volledig wars van scheldpartijen, beledigingen, framing enz. maar op het moment dat mijn mening hoe futiel dan ook niet door een moderatie komt vanwege het niet voldoen aan de voorkeuren van de moderator dan ben ik helemaal klaar met die site. Schiet ik natuurlijk ook niets mee op want ik als individu stel niets voor. Maar als genoeg mensen dat zouden doen dan misschien eens.... kunnen we weer een echte discussie ergens voeren.
@Zapata10 | 15-04-22 | 19:54: Doet me denken aan NU. Verstikkend.
@Zapata10 | 15-04-22 | 19:54:
GU kijkt met je mee.
GS bepaalt toch echt wat ze wel of niet acceptabel vinden op hun platform vinden.
Waarom snap je dit niet?
Je stem wordt niet gehoord? Bijna de hele meerderheid is het met je oneens? Je gaat te ver?
Ik vind en blijf het moeilijk vinden dat regels, zeker huisregels te moeilijk zijn.
Voorbeeldje. Ik heb een nogal grote waakhond. Zeg tegen de kroegbaas "ik kom een biertje drinken maar als er mensen zijn die daar bang voor zijn dan breng ik haar wel effe snel naar huis".
Regels zijn regels. Ik ga niet in iemand zijn tuin kakken wanneer ik zin heb.
Dat zou jij ook niet moeten willen doen. Ondanks dat je denkt dat je mest doneert voor de gladiolen.
@SIogra | 15-04-22 | 19:58: nooit meer nu met hun gedachte politie
Aandelen uitgeven is natuurlijk ook koersmanipulatie.
Als Musk zijn boeltje weer verkoopt zal hij wel weer een aanklacht aan zijn broek krijgen. Wat een klucht.
Verbazingwekkend veel ophef en weerstand voor een poging tot overname van een beursgenoteerd bedrijf. Weet niet goed wat ik hier van moet denken, maar wel interessant.
Hostile takeover en koersmanipulatie staan boetes op. Maar dat wist jij best Linda. Je aandelen gedumpt inmiddels met winst?
@Theodorus.Goldbach | 15-04-22 | 19:55: Had ik gisteren kunnen doen met kleine winst (2.22%). Beurs vandaag dicht. Meh.
Elon Musk is de Howard Hughes van deze tijd, Hughes investeerde in de Spruce Goose, Elon in de Bluebird.
Howard,(was)ook al zo’n mooie geniale gek.
Wat inductie, gewoon omdat dat kan. Twitter is het middel, het doel van Elon Musk is, sinds het aanpassen van de financieringsregels door Bill Clinton, de financier van de gevestigde orde: Wall Street. Kijk naar de andere grootaandeelhouders, de grootste Amerikaanse "investeringsfondsen" en hun buksletjes, investment banks.
Het feit alleen al dat zo'n gifpil mag bestaan ondanks een SEC. Dus durf ik de volgende voorspelling wel aan: Elon Musk gaat zich kandidaat stellen voor de presidentsverkiezingen van de VS.
Maar dan Congress: eigenlijk het tegenovergestelde probleem als van Pieter Omtzigt. We leven in interessante tijden luitjes.
Beetje moeilijk. Elon Musk is geboren in Zuid-Afrika, niet in Amerika
@BLR | 15-04-22 | 19:32: Hij is Amerikaans staatsburger dus mag en kan zich verkiesbaar stellen.
"Is Elon an American citizen?
Elon Reeve Musk FRS (born June 28, 1971) is a South African-Canadian-American businessman. He was born in South Africa. He moved to Canada and later became an American citizen."
@Hangtietsmurfin | 15-04-22 | 19:35: President moet geboren zijn in VS
@Hangtietsmurfin | 15-04-22 | 19:35: Inderdaad: constitutionus.com/presidents/require...
-edit- helaas. Niet dus. Dan een stroman: liefhebbers zat waarschijnlijk.
@Hetkanverkeren | 15-04-22 | 19:39:
en.wikipedia.org/wiki/Natural-born-ci...
@Duwbak_Linda | 15-04-22 | 19:45: Je hebt gelijk, ik heb al gerectificeerd. Ik had het moeten weten, gegeven ook een Arnold Schwarzenegger (geen grap!).
@Hetkanverkeren | 15-04-22 | 19:55: Vanwege Arnold dacht ik het ook. Maar dan wil ik het ook zeker weten.
Graag uitleg van iemand met voldoende kennis: Als Twitter nu nieuwe aandelen uit gaat geven, dan worden de bestaande aandeelhouders toch heel hard genomen door verwatering? En als Musk dan zegt: fuck jullie, laat maar dan nog veel harder toch? En dat terwijl er een glorieus bod ligt? Dan moeten die aandeelhouders we HEEL VEEL principes hebben...
Denk een stap verder: gezamenlijk laten de concurrerende aandeelhouders nu hun aandeel verwateren. Dat compenseer je later weer door eigen aandelen door de vennootschap te laten inkopen.
Dit principe, maar dan geniaal vertaald naar een film: The Social Network.
Die begrijp ik, maar dat is wel een mega gok, terwijl je nu een sure deal hebt liggen. Terugkijkend naar het verleden kiezen beleggers toch doorgaans voor hun eigen portemonnee. Je moet weer veel aandelen terugkopen, in de hoop dat er weer wat van terugkomt.
@Cheesy Poof | 15-04-22 | 19:43: Het is een sure deal, probeer maar eens toe te treden tot de (Amerikaanse) social media markt. Kruimels, hooguit.
Maar die social media markt is op drijfzand gebaseerd: zoals Mark Zuckerberg het ooit aan een senator uitlegde "we run ads". Die zeepbel door prikken, ondanks alle hele enge gedragspsychologie achter deze digitale volksmennerij.
Zo onoverwinnelijk kan Big Tech stomweg niet zijn.
Ik heb heel vaak een soort van hekel aan mensen die menen een soort van de waarheid in pacht te hebben, op welk gebied dan ook, puur omdat ze een enorm vermogen bezitten. Musk vind ik wel leuk bezig nu.
Ik vraag het.hier maar even: is Musk nu the hoog Guy, de Omtzigt van het vrije woord? Of een doorgedraaide wetenschapper met teveel cash om handen?
Hoog= good
Ik denk dat hij van alle bigshots het relatief gezien nog het beste met de mensheid voor heeft. Er zit in dezen uiteraard een soort van racune in. Wat zou jij doen als je honderden miljarden hebt en je Tweets worden geblokkeerd? Precies.
Is Omtzigt nog steeds de good guy?
@BLR | 15-04-22 | 19:33: De trollenlegers hebben nog geen omkering van de waarheid kunnen bewerkstelligen. Houd moed.
Buitengewoon jammer dat je geen aandelen van De Joop kan kopen.
Ik denk dat zelfs de VARA geen aandelen van De Witte Slip™ zou willen, ware het niet dat Jeauleau dirt op de VARA directie en oud medewerkers heeft.
Daarentegen kunt u een aandeeltje @nostyle kopen met een kroontje. U moet de anti-Tjer cringe stukjes maar voor lief nemen.
Je kunt de gehele Joop voor 54,20 kopen.
Mooie actie van Musk. In 2 dagen tijd de openbare ontmaskering van Twitter als ultra-linkse censuur machine. Zowel Facebook als Google en Twitter hebben een hele dubieuze rol gespeeld tijdens de Amerikaanse verkiezingen. Ongetwijfeld was het de bedoeling dat dit jaar en in 2024 te herhalen. En toen kwam Elon...
Iedereen met een halve hersencel en een subscribe aan iemand buiten MSM/missing link media wist al hoe de vork in de steel zat.
@Graaf_van_Hogendorp | 15-04-22 | 19:20: Oh, absoluut. Maar officieel werd dat nooit echt bevestigd. "Intern onderzoek wijst uit dat wij een afspiegeling van de maatschappij zijn, bladiebla", enzo.
Nu wordt het in het openbaar geslingerd, en schiet heel deugend links in de meest merkwaardige krampen.
90 procent van de mensen haalt z’n schouders op.
U vergeet dat alle overheden buiten Chy-na op open riool Twatter zitten.
99,9% *
Het geeft wel aan dat twitter kostte wat het kost hét ultralinkse woke vehikel wil blijven die het al een tijd is. Andere geluiden worden met man en macht buiten de deur gehouden.
Ik denk eerder dat ze hun partijpolitieke bias niet willen verliezen, het is een speeltje van de Dems geworden.
Misschien denken de ultra woke twatter medewerkers dat. Maar een grootaandeelhouder is Blackrock. Er is niks woke aan Blackrock buiten hun verzonnen ESG score. Maar die willen twatter vrijhouden van Orange Man™ en zijn MAGA fanboys voor de komende verkiezingen. Want ze hebben geïnvesteerd in kasplantje-in-chief Sleazy Joe en daar mag niks tussenkomen.
Twitter is qua personeel een topzwaar gedrocht geworden voor mondiaal een redelijk kleine groep woke zeikers die heel erg hard janken. Dus als Musk het koopt dan is hij niet geinteresseerd in die jankers. Hij is geinteresseerd in de database en als hij en passant die irritante jankers kan uitschakelen is dat een hele mooie bijvangst want hij is, van wat ik door de jaren heen heb gelezen, niet echt gecharmeerd van blauw/ rose-harige, lelijke, ten Broeke-achtige schreeuwmutsjes.
En als hij het overneemt, waar moeten die mutsje dan schreeuwen? Want Musk die dus echt VVMU wil. zal ze, denk ik, de ruimte geven maar ze zullen ook tegenwind krijgen en dat zijn de eenhoorntjes niet gewend.
Ik ben benieuwd en kijk het met een glimlach aan.
(Disclaimer. Geen Twitter aandelen en nooit een Twitter account gehad.)
Wel apart dat ze problemen hebben met Musk, maar geen probleem met Saudi Arabie en enlele gigantische investeringsmaatschappijen die ook niet helemaal kosjer zijn
@Graaf_van_Hogendorp | 15-04-22 | 19:14:
6.5%. Is aardig maar niet echt groot. Groot is 25%+
Dan ben je als CEO toch echt dom dat je niet die 51% van de aandelen houdt.
@Cheesy Poof | 15-04-22 | 19:40: Hij heeft vanaf het riante terras van een van zijn landhuizen vast een verschillende definitie van 'dom'.
Kan Musk voor 43 miljard niet een beter soort Twitter maken?
Database. Data is money.
En dat kun je zelf bouwen of kopen. Hij koopt.
Niemand kan dat. Omdat iedereen die wil tweeten al op open riool twatter zit. Slechts lieden getroffen door de banhammer zitten elders. Maar dat trekt normies niet aan.
Met Starlink vestigt hij natuurlijk ook een ijzersterke positie in social media.
Denk dat dat plan B is.
Twitter is al behoorlijk over het hoogtepunt heen. Als bedrijf yesterday's news. Maw begint zieltogend te worden zoals Hyves (voor Telegraaf overname al) ooit.
Facebook (daarom nu ook Instagram), Hyves, Twitter. Social media wordt thans en zal worden gedomineerd door platte trends, influencers en hypes van de jongere generaties. A la minuut dat een puber hoort dat "papa of mama" erop zitten dan vinden ze dat "oude lullen" spul en is het einde verhaal.
Als ik aandeelhouder zou zijn? Verkopen en je winst nemen op de aandelen.
Elon kan Fecesboek/Instathot en alphabet niet overnemen. Enige manier om invloed te kopen is Yahoo 2.0 en dat nog hypen als "free speech" platform.
Klopt, de social media kanalen hebben een niet al te lange lifespan. Zodra de mainstream bereikt is is ook gelijk het hoogtepunt bereikt. Punt is wel dat al die data, die tijdens de mainstream wordt binnengeharkt, ergens opgeslagen ligt en dat is de eigenlijke cash cow. De interface eromheen is minder interessant.
@Graaf_van_Hogendorp | 15-04-22 | 19:10:
Huh? Wat bedoel je nou? En in normaal Nederlands aub zonder "grappige" bijnamen.
@Basil Fawlty | 15-04-22 | 19:21:
Elon kan google en facebook niet overnemen. Twitter is een zwaar gewond beest op sterven na dood, in stand gehouden door lieden die de Amerikaanse verkiezingen willen beïnvloeden maar verder ook niks ermee kunnen.
Dit is de kans voor Elon om invloed te kopen. Hij is een marketing boy, niet zomaar een roekeloze investeerder.
@Graaf_van_Hogendorp | 15-04-22 | 19:25:
Musk wil Google en Meta ook niet overnemen want die zijn sowieso veel te groot. Is nooit zijn bedoeling geweest. Musk heeft al een tijdje een ergernis met Twitter en inderdaad aangeschoten wild. Heeft Twitter zichzelf aangedaan.
Team Elon hier. Mission destroy shit commences.
Oligarchie in zijn zuiverste vorm. Denk niet dat het alleen in Rusland bestaat.
Zonder onderbouwing iemand de maat nemen, gefeliciteerd, u bent woke.
Misschien word het tijd om er eens een woordenboek en thesaurus bij te pakken?
Jeff Bezos bezit WaPo en de weduwe van Steve Jobs dat andere waardeloze vod the Atlantic.
Kranten kopen is nou eenmaal iets voor miljardairs. Elon gaat alleen met zijn tijd mee en koopt een social media open riool ipv papieren kattenbakvulling.
Heb je een woordje geleerd?
"He then announced he was joining the company's board of directors and began proposing several changes to the platform, including turning the company's headquarters into a homeless shelter" Daar voegde hij nog aan toe dat er toch niemand kwam opdagen. Proost Elon, geniale droogkloot.
Vrijheid van meningsuiting. Jaja. Zolang je mening overeenkomt met die van hem.
Hoezo? Jij mag toch ook gewoon je woordje doen, dat is jou woke mening. Ik spuug op alles wat woke is maar ga gerust je gang. Ik denk dat Elon er soortgelijk over denkt. Misschien dat je een "I support the current thing" meme krijgt, maar daar moet je dan ook maar tegen kunnen.
@keistad | 15-04-22 | 19:05: je mag op twitter alles zeggen maar het algo zorgt ervoor dat niemand het ziet zodra je kritisch bent of met linkjes naar feiten wijst etc
Als ik jou tegeltjes zo bekijk ben jij meer het probleem.
@Kowalski11 | 15-04-22 | 19:09: Ik geef nooit mijn mening maar vertel jullie hoe het is.
@Bigi Bana Boy | 15-04-22 | 19:14: Lol !
En dat al een jaar of 13, 14, 15 :-)
@area78 | 15-04-22 | 19:08: Ja, daarom wil Elon de algoritmes ook stoppen. Dat legt hij uit in de eerste video "No behind the scenes manipulation"
@LD69 | 15-04-22 | 19:19: De jaren dat hij reclame maakte voor de boeken van Theodore Dalrymple moet je niet meetellen.
@Bigi Bana Boy | 15-04-22 | 19:14: Ha een medewerker van Twitter
@bijna_raak | 15-04-22 | 19:28: Ik vermoed dat dit wel eens een blauw vinkje kan wezen.
@Bigi Bana Boy | 15-04-22 | 19:14: En daar gaat het mis.
Maar welke kleur heeft die pil?
"You take the blue pill—the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill—you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Remember: all I'm offering is the truth."
Die discussie kun je het beste direct voeren met GS zelf en niet in de panelen, want dat gaat je tweede joris worden. Joris is almachtig, want dit is de speeltuin van de redactie. Dat staat in de huisregels, anders dan bij twatter.
Als je ook op andere panelen zou reaguren zou je erachter komen dat het hier echt wel meevalt. Op de meeste panelen wordt een niet welgevallige reactie niet eens gepubliceerd.
@Frau Merkel | 15-04-22 | 19:07:
Ik heb dus vanmorgen min of meer gevraagd aan de redactie wat ik in
zo’n geval moet doen?
Ik krijg geen antwoord.
Vind ik niet zo heel erg,er zijn belangrijker dingen.
Huisregels houdt ik mij aan…
Maar goed.
Zoals Musk aangaf,open source om manipulatie gedeeltelijk in te dammen.
Zou GeenStijl bijvoorbeeld ook kunnen toepassen.
"Ik kreeg vanmorgen een Joris" gebeurt iedereen wel eens. niet zaniken en volgende keer anders formuleren.
Joris voor het tribunaal.
@keistad | 15-04-22 | 19:20:
Anders formuleren?
U beseft dat anders formuleren heel dichtbij ligt bij
Het in de maat meelopen?
Zoniet,wegwezen jij,zoek maar een andere Bubbel!
Dus nee,ik ga niets anders formuleren.
Dat is precies wat die Musk nu juist bedoeld.Naar mijn idee hé.
@Papualist | 15-04-22 | 19:39: Je kunt hetzelfde zeggen maar anders formuleren. Verder moet je het zelf weten natuurlijk, vrijheid is blijheid.
Mensen die zeiken over een Joris…
@Papualist | 15-04-22 | 19:19: Ook de redactie heeft vandaag een feestdag en dus kan het even duren. Het kan zijn dat Joris te snel was, maar maak je er niet druk om. Gewoon de volgende tegel bakken en doorgaan. De redactie gaat niet om elke tegel een discussie aan.
Persoonlijk vind ik dit dus een heel heftig verhaal, dank voor het delen.
@keistad | 15-04-22 | 19:43:
Bedankt!
@John McClane | 15-04-22 | 19:54: ha ha ha,
(op YouTube kan men de Fifth Element gratis bekijken)
Wou dit ook nog even met je delen…
Twitter is gewoon een vies digitaal riool met heel heel veel narcistische randdebielen. En iedereen is boos. Heel veel boosheid is er op Twitter. Iedereen neemt elkaar de maat en iedereen is zo ontzetten goed en slim.
Nu heeft dat ook echt wel te maken met je 144 characters. Daarin bieden ze echt heel weinig ruimte om enige nuance toe te passen in je berichten. Best wel vaak als je zo'n haattweeter 1 keertje doorvraagt zijn ze echt wel iets genuanceerder. Maarja he, twitter is niet gemaakt voor serieuze discussies. Twitter is gemaakt voor:
"Ik zit op de plee te schijten"
"Oh wat goed van je"
"Top!"
"Ik ook"
"Lekker man!"
"Ik ben een vrouw"
"Oh"
@peterdh | 15-04-22 | 18:59:
A haa.
@peterdh | 15-04-22 | 18:59: Eh... dat zijn intussen al 280 karakters, oh weledel gestelde reuguurder.
Verder heb je voor het grootste deel gelijk; twitter zou niemand zo serieus moeten nemen, maar om de een of andere zeer vage reden heeft men daar de grootste moeite mee..
@peterdh | 15-04-22 | 18:59:
Inmiddels 280 tekens maar voor de rest geheel met je eens.
En daarom zit Mokum Kosher op GS in plaats van Twitter....
Voor 50 miljard maakt Musk toch een leuk eigen social media platform?
En anders kan hij altijd Hyves nog overnemen.
Naja, je koopt natuurlijk de naam(sbekendheid) en het ledenbestand. Je kan zelf wel voor een miljard een even goed platform maken, en dan moet je nog 10 jaar 10 miljard per jaar aan reclame ertegenaan gooien terwijl je het tegelijkertijd moet opnemen tegen exact eenzelfde platform , genaamd Twitter, dat al actief is, praktisch hetzelfde doet, iedereen al lid van is en jou aan alle kanten kaport probeert te procederen omdat je exact hetzelfde doet als hen. Opkopen voor 50 miljard is goedkoper en sneller.
@peterdh | 15-04-22 | 19:03:
Misschien onderschat Elon z'n eigen merkbekendheid wel.
@Mr_Natural | 15-04-22 | 19:30:
misschien. Dat zou best kunnen, hij heeft best wel een grote en trouwe aanhang, maar dat laat de andere punten allemaal nog overeind.
@peterdh | 15-04-22 | 19:55:
Hij kan vast veel beter rekenen dan ik.
Wat een schat van een man is/lijkt het toch, als je zo rijk bent ben je een keiharde schoft.
Kan je lullen tot je een ons weegt maar het kan niet zo zijn dat Elon te vertrouwen is.
Grappige reactie.
Dan zou je dus zeggen dat Musk, als existing shareholder, ook meer aandelen kan kopen met aantrekkelijke korting. Dan is het dus nog maar de vraag of zijn aandeel daadwerkelijk kleiner wordt.
Maar dat kost hen weer extra. En hij moet om 100% op te kopen dus meer aandelen kopen. Als ie slim is doet hij wel mee met de kortingsactie en verkoopt vervolgens de hele boel.
Ik kan het mis hebben, maar ik denk het fenijn te lezen in het toekennen van rechten aan bestaande aandeelhouders om aandelen bij te kopen als een niet door de board goedgekeurde entiteit een belang weet te werven van 15%. Dan heeft die entiteit om 100% van de aandelen te verkrijgen die 85% + de xs-rights shares te betalen. Da's dus keiveel meer geld.
Musk mag daar niet aan mee doen dan.
@Nescio73 | 15-04-22 | 18:57:
Hij hoeft alleen maar meer dan 50% te hebben. Geen 100%
Ja, maar hij moet er wel voor betalen. De truc is dat de Twitter in feite geld leent, maar onmiddellijk bij de bestaande aandeelhouders onderbrengt. Dat kan niet anders dan op de lange termijn bestraft worden. Wat dat geld is weg.
Goed bezig, Twitter. Dergelijke kneuzen met grootheidswaanzin kan je maar beter buiten de deur houden.
Sheep alert
Aldus de IJsman die niet verder is gekomen in het leven dan reaguren op GS
De rijkste zakenman van de wereld een kneus? Brainfreeze, IJsman?
Grootheidswaanzin hebben en het ook nog waarmaken. Repsect!
Ik weet een kneus die ik graag van GS zou houden maar daar gaat alleen Joris over.
Zoiets als "Pissing in or Pissing out"?
@Mr_Natural | 15-04-22 | 18:54:
Dat hij een goed ondernemer is, wil niet zeggen dat altijd gelijk heeft. Hij heeft een goede neus voor geld verdienen.
Ik ben meer van de black pill.
Dat kan alles betekenen van zuur zijn over de aandelenmarkt tot het steunen van aanslagpleger Elliot Rodger. Het zal in jou bubbel heus wel een coole term lijken, maar pas maar op met hoe je jezelf labelt op het Internet.
REAGEER OOK