Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrolijke Vinkjes Video. Totale Meltdown van Joris Luyendijk bij Treinramp op station #Buitenhof

Joris Zevenvinker PLOFT UIT ELKAAR van het privilege

Arme Joris Luyendijk. Hij schuift aan in Buitenhof om zich met een nederige biecht te onderwerpen aan Een Vrouw en Een Vrouw van Kleur - en wordt vervolgens alsnog op het schavot van zijn eigen witte schuld gezet. NOU JAAAAA! Sylvana Simons somt een waslijst aan woke wappies op die al veel eerder over de zeven vinkjes zeverden, Neelie Kroes is veel te cool voor zijn boekje en Joris Luietake zelf stikt in zijn eigen verkoopverhaal over het WiTtEmAnNeN-pRiVilEge door boos te worden op de Buitenhofredactie omdat hij meerdere feiten over Nikkelen Neelie fout heeft overgeschreven uit de bron waaruit hij het zelf had gejat. Kortom: SMULLEN van de smelt van de plagiërende plofkip van het privilege. Wie het de volle 17 minuten volhoudt met Joris Huiliedijk, krijgt een gratis bonusvinkje!

Social

Als zelfs Eppo en Twan je uitlachen…

brontweet verwijderd door de twat

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

De enige vraag voor Sylvana is: waarom hang je met antisemieten

Francine Fishpaw | 14-02-22 | 10:57

Dit gesprek gaan we niet met 2 witte mannen voeren, dus Sylvana welkom, je zit hier vanwege je zwarte huidskleur en je vagina.

Selassie | 14-02-22 | 09:50

Die pipo is totaal mislukt bij de Guardian wegens verregaande onbekwaamheid en probeert er met zijn boek een mooie draai aan te geven. Ook mislukt. Net als dit tv-optreden.

De Geus | 13-02-22 | 23:24

Monique Huijdink: Je ziet een ijdel schijnheilig mannetje in 10 minuten live op tv compleet decompenseren.

Decompenseren: verlies aan pompkracht van het hart
To decompose: ontbinden
Compenseren: vergoeden, schadeloosstellen

Monique tikt maar wat?

Arachne | 13-02-22 | 22:21

Sylvana heeft ondanks 0 vinkjes toch maar mooi een plekje in de tweede kamer weten te ritselen.

de euro middenweg | 13-02-22 | 21:26

ik heb 17 seconden gehaald, krijg ik nu ook een sticker?

ikpislauwbier | 13-02-22 | 21:09 | 1

Nee, alleen hoofdpijn.

Dandruff | 13-02-22 | 21:19

Ik ben team Luyendijk. Mocht ik ooit een hersentumor hebben dan wil ik alleen maar geopereerd worden door een negroïde transgender met het syndroom van Down. Waarom moeten het altijd slimme blanke dokters zijn.

stijlloospeilloos | 13-02-22 | 20:58 | 2

Hoho, je moet wel 'witte' dokters zeggen.
Arme Joris begint met 'blanken' maar schiet al snel in de policor kramp en wil het vervolgens liever over 'witten' hebben.
Wat een heerlijk demasqué van die Luyendijk.

leo de pejo | 13-02-22 | 21:18

@leo de pejo | 13-02-22 | 21:18: hoe hij dat ook zei 'ik spreek liever over 'witte''.

JB86 | 14-02-22 | 15:00

Toch zijn all finnen, finnen.

ptrck | 13-02-22 | 20:44

Heftig hoor, dit 17 minuten aanhoren. Ga nu bier drinken.

HD50 | 13-02-22 | 20:35 | 3

Haha, iets in mij vermoed dat u niet de volledige 17 minuten hebt uitgekeken.

guldenmiddenweg | 13-02-22 | 21:05

Toch wel, de terechtwijzing door Nelie en het gezicht van Kloris was een absoluut lichtpuntje

HD50 | 13-02-22 | 21:43

Als je met je kappersdiploma kamerlid kunt worden dan moet je andere privileges hebben gehad om dit te bereiken # huidskleur # vrouw # zeikert

sallandstrots | 13-02-22 | 20:33

Viel niet mee die 17 minuten uitkijken, nu snel bier drinken voor ik ga headbangen tegen de muur.

HD50 | 13-02-22 | 20:28

Weinigen snappen het. Waar gaat het om in het leven? Hoe vaak je n. .kt en hoe lekker toch zeker, naast bomen omhakken en geiten jagen. Luyendijk scoort met zijn slimme mea culpa geweldig bij de linkse vrouwtjes en dat zijn toch zeker de lekkerste, zoals mannen met 7 vinkjes allemaal weten. Je zag Sylvana gelukzalig genieten. Juist hij die zijn superieuriteit kan relativeren, is zijn 7 vinkjes waard. Respect voor silver back Luyendijk.

31 November | 13-02-22 | 20:13 | 2

Wat een kolder. Linkse vrouwen zijn erg makkelijk. Meegaan in hun geneuzel is wel het laatste wat ze van je verwachten. Probeer maar eens een Eva Vlaardingerbroek te versieren! Dat gaat een stuk moeilijker af.

Jiet Panssen | 13-02-22 | 20:59

Zo had ik het nog niet bekeken

HD50 | 13-02-22 | 21:31

Restaurant De Zeven Vinkjes. Ik zou er zo gaan eten.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 20:03 | 1

Alleen te betreden met werkschoenen en daarna heerlijk aan de witte daghap.

Nodeloos Kwetsend | 13-02-22 | 20:28
-weggejorist-
Islammoedeloos | 13-02-22 | 19:43 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

Die Joris heeft een duidelijke identiteitscris ... bij ons thuis noemden wij zoiets een huilende nestkakker met privilege's..

grapjasz | 13-02-22 | 19:41

Zijn het dan ook zeven vinkers die Dickpics sturen? Want gebrek aan empathie.

Crankhead | 13-02-22 | 19:41

Zie die Luyendijk braaf knikken als Simons hem educate, lijkt wel zo'n hondje op de hoedenplank. Natte wind.

Balocco | 13-02-22 | 19:39 | 1

Saved bij Simons.... wat een glijder maakt die lapswans.... hij zgt zelf dat het boek niet klopt. #verward

DeJaVu5225 | 13-02-22 | 19:43
-weggejorist-
Islammoedeloos | 13-02-22 | 19:33

ik heb ook mijn zoektocht er op zitten. Een heerlijk koud biertje gevonden in mijn koelkast.

yeps | 13-02-22 | 19:27

Soms kijk ik Buitenhof. Toen ik zag dat Simons in het programma zat kon ik automatisch niet meer kijken.

heppykemper | 13-02-22 | 19:24

Al die lieden een week geen eten geven, dan eens kijken hoe ze elkaar ultra non-woke de tent uitvechten om dat laatste stukje brood. Huichelarij op het allerhoogste niveau. Het is geen wonder dar Russen van ons denken dat we decadent zijn. Dit is zelfs decadentie voorbij. Er moet een nieuw woord komen voor deze tomeloze zorgeloosheid.

Slough | 13-02-22 | 19:15

Sorry, maar ik heb mijn carrière toch echt niet te danken aan mijn huidskleur, die trouwens niet eens wit is.

Zeurders | 13-02-22 | 19:09 | 4

U bent rapper? Woordkunstenaar?

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 19:30

Excact. En daarin vormt u geen uitzondering. In mijn (werk)omgeving zat mensen ‘van kleur’ en divers van afkomst die een mooie carrière hebben opgebouwd. In mijn werkzaam leven twee maal leidinggevenden met diverse achtergrond gehad. Eenmaal een manager van een grote organisatie. De andere voorbeelden daargelaten. Wat een gotspe de ideeën van deze vooraanstaande mensen.

zijvanhiernaast | 13-02-22 | 19:38

@zijvanhiernaast | 13-02-22 | 19:38: Ik werk in een bedrijf met meer dan 150 nationaliteiten. Als je niet met mensen kunt samenwerken vanwege niet-professioneel boeiende eigenschappen zoals huidskleur, heb je bij multinationals niets te zoeken.

Zeurders | 13-02-22 | 20:43
▼ 1 antwoord verborgen

Niet gelukt om deze nonsens uit te kijken. Mij iets te knettergek.

hoochee | 13-02-22 | 19:03

Joris klaagt dat hij in een ander land of een andere omgeving niet alles begrijpt... Ja duh, maar moeten dat land en die omgeving daar dan aan aangepast worden? Als Joris in NL tussen de bouwvakkers, IT-ers of drillrappers gaat staan zal hij ook een heleboel niet begrijpen. Maar dat maakt bouwvakkers, IT-ers en drillrappers nog niet "geprivilegieerd". En het is veelzeggend dat niemand aan die tafel Joris daar even op wijst. Alleen Kroes komt in de buurt door te zeggen dat je best voor iemands belangen op kan komen zonder uit dat milieu te komen. Heel veel Nederlandse politici en journalisten doen dat trouwens voortdurend, die komen zelfs op voor criminelen, terroristen en oorlogsmisdadigers die uit zijn op onze vernietiging.
Empathie genoeg, behalve dan voor de blanke belastingbetaler.

Het grappige is dat Sylvana Simons feitelijk de meest geprivilgieerde aan tafel is. Zij mag meepraten over een boek en zegt meteen dat ze dat boek niet heeft gelezen. Zouden Luyendijk of Huys ooit uitgenodigd worden om mee te praten over een boek dat ze niet hebben gelezen?
Sylvana mocht eerder een boekenprogramma presenteren hoewel ze destijds toegaf nooit boeken te lezen. Over privileges gesproken.

Sylvana dankt haar hele carriere aan haar knappe uiterlijk waarmee ze TMF-VJ werd en een rijke man trouwde. Ze heeft nooit last gehad van racisme, dat zei ze ook in een interview in 2007. Pas toen ze een dagje ouder werd haar huidskleur een verdienmodel om toch nog dagelijks op TV te kunnen komen. Maar juist het feit dat de volstrekt onbelezen Sylvana voortdurend op TV komt om over "institutioneel racisme" te kwebbelen bewijst dat "institutioneel racisme" een belachelijke leugen is.

Ook de in het interview genoemde anti-wetenschapper Gloria Wekker dankt haar hele fopwetenschappelijke carriere aan haar getinte huidskleur. Van een blanke wetenschapper zouden "onderzoeken" gebaseerd op enkele {al dan niet verzonnen) persoonlijke ervaringen nooit geaccepteerd worden als "bewijs" van wat dan ook. Laat staan als bewijs van een collectief aangeboren "racisme-gen" bij hele bevolkingsgroepen.
Dat waanidee is de basis van de door Hitler bedachte "Critical Race Theory", maar wetenschappelijk gezien slaat het nergens op. Je kunt ook niet elke individuele Surinamer van een collectief aangeboren "ripdeal-gen" beschuldigen vanwege enkele ervaringen met Surinaamse overvallers. Zelfs niet op basis van echte statistieken. De basis van onze rechtsstaat is dat we individuen individueel beoordelen, op wat zij zelf doen of zeggen.

Helaas durft niemand Wekker dat te vertellen, want "racisme"; en dus doen we alsof ze een heuse wetenschapper is, compleet met bijbehorende titels en subsidies. En zo zijn er in NL nog vele tientallen "racisme" roeperts die zonder hun extra pigment onder een brug zouden slapen. De in zijn rap "geen wedstrijd" tot terreur en etnische zuiveringen oproepende Akwasi bezit 6 miljoen aan vastgoed dankzij allerlei subsidies voor blankenhaat. Met zijn "raps" verdient hij immers niks.

Het beste bewijs dat niet "blank" maar "van kleur" een extra vinkje oplevert is dat nogal wat subsidieracisten verzwijgen dat ze een blanke moeder hebben (oa Insayno en Nzume). Ze noemen zichzelf "zwart" terwijl iemand met 1 blanke ouder en 1 gekleurde ouder toch of beiden, of geen van beiden is.
In de VS is zelfs discussie gaande over blanken die zichzelf "zwart" noemen omdat hen dat allerlei subsidies, TV-optredens, fopbaantjes en publieke sympathie oplevert. Bekende voorbeelden in zijn Rachel Dolezal en Jessica Krug. Dat zogenaamde "transraciale" gedoe zou nooit bestaan als de VS zo racistisch zouden zijn als black supremacists altijd beweren.

Dandruff | 13-02-22 | 19:00 | 4

@Madame Poitiers | 13-02-22 | 19:03: Het gaat nog een stapje verder. Men heeft haar het boek thuisgestuurd. Zelfs even doorheen scrollen was kennelijk teveel moeite.

knutsel_ | 13-02-22 | 19:21

CRT door Hitler? Hoe dat zo? Of was dat een hyperbool?

The-loopy-cowboy | 13-02-22 | 19:51

@The-loopy-cowboy | 13-02-22 | 19:51:

De kern van Hitlers ideologie is dat mensen puur op basis van hun afkomst beoordeeld moeten worden. Zelfs een joodse bedelaar is verantwoordelijk voor het gedrag van een joodse bankier want "jew privilege". En mag daar dus ook voor worden bestraft.

Laat dat nou ook precies de ideologie achter CRT zijn. Ook de blinde blanke bedelaar is per definitie geprivilegieerd, want "white privilege". We moeten knielen en betalen voor gebeurtenissen 200 jaar geleden toen de meeste blanken ook in plaggenhutten en sloppenwijken woonden.

Of de bedenkers van CRT zich letterlijk op Hitlers uitspraken baseren valt moeilijk te zeggen. Beide ideologiën komen echter dusdanig overeen dat het niemand opvalt als iemand voor de grap citaten van Hitler en passages uit mein kampf verwerkt in "linkse" onderzoeken. www.newstatesman.com/politics/2018/10...

Dandruff | 13-02-22 | 21:17
▼ 1 antwoord verborgen

Hij hoeft zichzelf nu alleen nog maar weg te jorissen.

slekkers | 13-02-22 | 18:55

Dit is een rotmaatschappij met onrechtvaardige restricties waar je maar komt. Tegelijkertijd moeten we elkaar de tent uit concurreren want wie vecht - of zich invecht - komt er wel, aldus de belofte der elitaire alleshebbers. Maar dat kan dus niet, want die onrechtvaardige restricties komen bóven het concurreren uit.
Het vechten en loos concurreren moe hebben groeperingen in de VS de wokebeweging gestart om met behulp van een EnOrM grote bakkes over die onrechtvaardige restricties heen te springen. Lui als Azarkan, Wekker en Simons hebben dit hier in Nederland overgenomen om carrière te maken, lekker wrokkig los te kunnen gaan of hun eigen aartsconservatieve agenda er door te krijgen. Types als Luyendijk moeten wel deels toegeven om niet gecanceled te worden, maar gebruiken woke vooral om de niet gepriviliseerde autochtoon terug het arremoeige arrebaaiersleven in te pushen samen met zevenvinker Rutte door ons collectief schuldig te verklaren. "Opzij gaan", "inleveren": het klinkt niet toevallig als bezuinigen.

zeurmachine | 13-02-22 | 18:54 | 2

wie vecht - of zich invecht - komt er wel, aldus de belofte der elitaire alleshebber.

Tuurlijk, intussen romen de elitaire alleshebbers lachend flink af van de verdiensten van het vechten van Henk en Ingrid. Bizarre bedragen.

En die beginnen het te merken. Hoe hard je ook werkt en ploetert, je komt niet verder. Hoe kan dat nou?

AdvocatusDiaboli | 13-02-22 | 18:57

Ken hem niet persoonlijk, maar Luyendijk lijkt me het type dat als alle camera's weg zijn boos uitvalt tegen vrouw/kind/au pair/personal assistant. Het type PvdA'er/GL'er dat zich graag opwerpt als feminist, en dan vooraan staat om jonge vrouwelijke collega's te 'mentoren'. In de video zie je het ook: hij is daar inderdaad om zijn witte schuld af te wassen, maar zodra er wat meer dan de minimuminspanning gevraagd wordt, dan kickt het ego in.

Sjors W. | 13-02-22 | 18:53 | 1

Een cuttlefish….

Masturwasbeert | 13-02-22 | 20:21

Waar verhaal:

Laag opgeleide man zegt iets. Wordt niet geloofd. Want geen academicus.
Die man weet zich met veel tijd en geduld op te werken tot arts.
Zegt exact hetzelfde. Wordt nu wel naar geluisterd.

En het mooie is, daar wordt die man zelf pissed van. Want die weet hoe dit werkt.

AdvocatusDiaboli | 13-02-22 | 18:50 | 3

Niet zo gek toch? Als een timmerman me wat vertelt over kasten maken, dan luister ik met liefde. Als diezelfde timmerman het dan over regulering van investeringsbanken wil hebben, dan wil ik nog best even luisteren, maar met iets meer scepsis.

Sjors W. | 13-02-22 | 18:57

@Sjors W. | 13-02-22 | 18:57:
In plaats van de onderbouwing aan te horen wordt je opzij geschoven.
Laat dat 'iets' maar achterwege.

AdvocatusDiaboli | 13-02-22 | 19:01

@AdvocatusDiaboli | 13-02-22 | 19:01:
Ik denk dat ik nog wel even luister, maar het hangt dan wel sterk van de intro van het verhaal af. Dat is toch niet zo gek?

Ik geloof overigens niet dat ik een cultureel antropoloog meer speelruimte geef, dus het is niet (alleen) op basis van educatie.

Sjors W. | 13-02-22 | 19:50

Heel kort de bezwaren van Luyendijk: Nederlanders doen het maatschappelijk beter in Nederland dan buitenlanders, welopgevoede kinderen beter dan onopgevoede, kinderen die door hun ouders gestimuleerd en begeleid worden en van wie de ouders zelf goed opgeleid zijn doen het beter dan kinderen van anderstalige migranten, leidinggevenden bij overheid en bedrijfsleven zijn doorgaans welopgeleid. Joris vind dat kennelijk niet goed. Ik wel. Ouders zijn in de eerste plaats verantwoordelijk de opvoeding van hun kinderen. Mensen zijn niet gelijk, sommige zijn mooi, sommige zijn depressief, sommige slim er zijn er geen twee gelijk.

AlexanderVissers | 13-02-22 | 18:44 | 3

Opgeleid Nederland heeft meer interesse in het financieren van arme gezinnen in Zuid Europa. En dan lekker in een prijsvechter naar Barcelona en Rome.

McCain | 13-02-22 | 18:49

Hij zegt helemaal niets nieuws.
In de American Dream geloofd ook al jaren niemand meer.

Bill Gates toert al jaren rond met het verhaal dat succes hebben en rijk worden voor een groot deel afhankelijk is van je afkomst en wat geluk. Ben je met een zilveren lepeltje geboren sta je al 5 van de 10 punten voor.

Toen Bill Gates bij Twan op collegetour was heeft hij daar niets mee gedaan, met dat verhaal. Heel vreemd, want het heeft grote invloed op het denken van werken en persuit for happiness. Gates zat zich kapot te ergeren.

AdvocatusDiaboli | 13-02-22 | 18:53

@AdvocatusDiaboli | 13-02-22 | 18:53: het helpt niet mee dat het kopen van een krot nu zelfs onmogelijk is. Nederland is verworven tot status van Zuid Italië waar de hele familie inwoont bij de Nonna.

McCain | 13-02-22 | 19:00

Ik vind het pleidooi van Luyendijk dapper en onderbouwd. Geen enkele theorie is sluitend aangaande zo'n complex sociologisch fenomeen als uitsluiting en stigmatisering en discriminatie. Luyendijk merkt terecht op dat een verdachtmakende sfeer jegens mensen van privilege onterecht is en deze maakt dat deze mensen zich onbegrepen voelen. Dit onbegrip versterkt waarschijnlijk het gevoel van aversie naar de ander.

Stoeptegel | 13-02-22 | 18:38 | 4

Luyendijk pleit ervoor dat mannen die op zeven arbitraire punten een 'ja' scoren niet geschikt zijn voor leiderschap. U vindt dat onderbouwd?

Thuinman | 13-02-22 | 18:49

Het onbegrip begint bij dat alleen een elite laag van Nederlanders mee kan doen. We hebben ons verbonden aan zuid Europa dus dat is onze toekomst. De benden oorlogen van Naples hebben we al.

McCain | 13-02-22 | 18:51

Mee eens !

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-22 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Joris is verdwaald in slachtofferpolitiek en opportunistisch schuldgevoel. Persoonlijk zou ik er trots op zijn als mijn ouders zouden hebben gestudeerd, hebben gespaard, hebben opgebouwd en het beste willen voor hun kroost. Lijkt mij wenselijk boven verwekt zijn in een kelderbox door een gelukzoeker die je nooit hebt leren kennen en opgroeien bij een alleenstaande werkloze moeder zonder opleiding.

Zeddegeizot | 13-02-22 | 18:32 | 1

Dat dus. Zowel rapper Insayno als actrice Nzume zijn opgevoed door hun blanke moeders, en hebben hun zwarte vaders nauwelijks gezien.
Maar ze identificeren zich met de huidskleur van hun ongeïnteresseerde vaders.

Deels is dat logisch omdat ze dan fijn mee kunnen liften op woke subsidies voor raciale rancune. Maar zonder die in hun wereldbeeld gehate blanke wijven zouden ze allebei zijn verhongerd. Misschien moet links zorgzaamheid voortaan niet meer als een kwaadaardige blanke eigenschap zien?
Er is een reden dat de wereld is zoals hij is. Wie de wereld wil verbeteren moet bij zichzelf beginnen. Niet door gesubsidieerd aan te zetten tot haat tegen individuen en bevolkingsgroepen die het beter doen; maar door zelf hun best te doen.

Dandruff | 13-02-22 | 19:23

Denk wel eens na over de consequenties die de lawine aan wet/regelgeving oplevert voor het leven in de huidige theoretische samenleving.
Als verzekeringsadviseur, net weer examen gedaan, geslaagd uiteraard, mag ik weer 3 jaar verder.
Elke 3 jaar weer examen doen is door TK lieden verzonnen, een jaar of 10 geleden, zelf zijn die luitjes allang al van het toneel verdwenen en wij, de profs, blijven met de shit zitten. Het Cynische is dat je je allerlei nieuwe wetgeving moet eigen maken die niks met een bijv. Brand verzekering te maken heeft.
Kortom de wetgever bepaald dat ik mij zelf wetgeving moet eigen maken die niks met mijn vak van doen heeft.
Kost tijd/geld/irritatie die je doet beseffen dat het anno 2022 niet meer over de realiteit van alledag gaat.
De ambtenarij heeft iedereen en al alles bij de ballen het scheelt nog dat we niet opgesloten worden in heropvoedingskampen anders was het commu model a la Stalin compleet.
We laten het maar gebeuren daar zijn we de laffe grijze NL- ertjes voor.

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-22 | 18:30 | 2
-weggejorist-
Ferrer | 13-02-22 | 18:47

@Ferrer | 13-02-22 | 18:47: Precies, het resultaat is angstige ondernemers.
Oftewel men kan op ambtelijk niveau een beroepsgroep uitroeien, no questions asked, heel bijzonder.

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-22 | 19:07

Leve het Hoi Polloi aan de macht! Tribalisme, NIMBY Groenlinksers en roddelpolitiek.

McCain | 13-02-22 | 18:25 | 1

Decennia lang verlaat tientallen aan room dikke percentages van overheids uitgaven naar het buitenland. Elke jaar word u als Nederlander armer vs. de rest van de wereld? Het Hoi Polloi is aan de macht.

McCain | 13-02-22 | 18:31

Sylvana, 1 lousy zeteltje en daar blijft het bij volgens de peilingen dus politiek totaal irrelevant. Toch heel de uitzending aanwezig in het ooit "elitaire" buitenhof, waarom dan ?

Wattman | 13-02-22 | 18:23 | 7

@Wattman | 13-02-22 | 18:45: Ze had Joris zijn boek niet gelezen, wat lult ze nou.
Zelf ben ik in Wassenaar geboren en opgegroeid, lieden zoals dit k*t wijf herken je snel als Edje Nijpels, proberen Wassenaars/Haagsch te praten, gaat je niet lukken als je in Breda etc. geboren bent en dat snappen ze niet.
Net zoals plat Haags, kan je niet leren, mot je in opgegroeid zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-22 | 19:32

@Bena | 13-02-22 | 18:53: Precies en geruisloos die brabo/limbo weer binnen gehaald " de VS specialist " , mag die nagemaakte niet.

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-22 | 19:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ga een bedrijf beginnen waarbij elke laag gelijk loon verdiend…

Papualist | 13-02-22 | 18:17

Ze mogen van mij allemaal de vinkentering krijgen. Mij praat je geen schuldgevoel aan, ik ben trots dat ik een blanke man ben.

Kowalski11 | 13-02-22 | 18:13 | 1

Ik sprak ooit met een vrouw die me zei dat ze een trotse negerin was. U mag raden wat haar huidskleur was.

Rhenium | 13-02-22 | 18:49

Geweldige televisie! De opportunistische zelfkastijding van Luyendijk -in de ijdele hoop heilig verklaard te worden- houdt nog geen 10 minuten stand. Het is ook precies wat er overblijft als de facade wordt ontmaskerd: een gedesillusioneerde in elkaar gezakte filosofische pudding. Typerend voor het oppervlakkige identiteitsdenken.

Thuinman | 13-02-22 | 18:11

Deze blanke jongen heeft niet 7 maar 8 vinkjes. De 8e is: Doorzettingsvermogen. Ik heb me de taffes geleerd.

Toede_Le_Dokie | 13-02-22 | 18:11

Sylvaantje en Joris verdienen elkaar.

Ik zeg: maak er een snuff movie van.

Schwanzeleber | 13-02-22 | 18:09

Nog nooit zo'n arrogante zelfpijpende knakker zó zien kruipen.

En,

Everything woke turns to shit

Menko76 | 13-02-22 | 18:06

Die laatste twitter post met wat Sylvana zegt. Jeetje mina wat is die kut diep weggezakt in de prut van eeuwige slachtoffer rol.

Baksteenbakker | 13-02-22 | 17:55 | 2

Ze is ook eens helemaal over de rooie gegaan in zo'n ronde tafel gesprek met 2de kamer leden. Ze spoort niet helemaal.

Dat ging over de laatste zin in de tweet over Harm Beertema die iets gezegd zou hebben wat niet kon.

Wattman | 13-02-22 | 18:26

Zou dat een snack kunnen zijn in de snackbar? De slachtofferrol

brie-de-penis | 13-02-22 | 18:31

Hou dat bonusvinkje maar, dan hou ik mijn bami binnen.

Mazzelstof | 13-02-22 | 17:54

Wat een kwetsbare fucking losers! Hoe ga je door het leven als je zulke sullige standpunten inneemt. Baan? Werken? Absolute gesubsidieerde elite. Kroes kakmadam.

inCol | 13-02-22 | 17:52 | 1

Ze wentelen zich in hun deugzaamheid als varkens in modder. Oh, de horror!

inCol | 13-02-22 | 17:58

Je zou zeggen links prijst links, oftewel Sylvana geeft Joris een schouderklopje. Maar nee hoor. Ik vermoed dat Sylvana zich aangetast voelt in haar alleenrecht om samen met de dames Meulenbelt en Wekker het woke verhaal te mogen voeren. Joris (7 maal fout, zoals hij zelf aangeeft) is opeens een echte concurrent geworden. Maar dan uit het verkeerde, want witte kamp. De woke-community is gebaat bij het instant houden van de voorkeurs-vijand, de boze, witte, hetero etc. man. Als die zich bekeert komt de lucratieve activiteit van "het slachtoffer zijn" in gevaar. Die houding, slachtoffer zijn, levert immers aandacht, bewondering en eindeloze hoeveelheid uitnodigingen op! En in het kielzog daarvan heel veel geld!
Sylvana wil dit verdienmodel niet kwijtraken. Ze wil daar exclusief in blijven. Witte mannen mogen geen deel van de oplossing worden, anders is er geen probleem meer. En dan blijft er weinig over waaraan ze haar identiteit kan ontlenen! Daarom moet Joris de vijand zijn en blijven.

patria_vespera | 13-02-22 | 17:48 | 1

Ja, en Joris had dit moeten weten.

Sinaslolly | 13-02-22 | 17:50

17 minuten? Echt? En hoe moeten we dan daarbij wakker blijven? Nou?

Rest In Privacy | 13-02-22 | 17:47 | 1

Pijpje stoppen ondertussen ofzo.

nikolaos | 13-02-22 | 17:54

Joris was 15 jaar geleden een lul, en nu nog steeds. Het narcisme was toen al gigantisch, man wat heb ik spijt van die 20 euro voor dat gastcollege. Spreekt over incasseringsvermogen maar heeft het zelf helemaal niet.

Nohara | 13-02-22 | 17:44

Een vent als deze Joris zouden ze in Engeland(behalve bij de Guardian natuurlijk want die hebben Woke zo’n beetje uitgevonden) een crawler noemen.

Professor Bacterie | 13-02-22 | 17:43 | 2

Als ik the Guardian vernoemd zie weet ik genoeg.

Slough | 13-02-22 | 19:23

@Professor Bacterie
A bellend.

Basil Fawlty | 13-02-22 | 19:39

Vandaag was het geen weer voor een blanke. Veel te koud. Maar ook vandaag zal weer de blanke sabel worden gebruikt, om een blonde vrouw mee van dienst te kunnen zijn. Om die zeven kerfjes op de stok te kunnen afvinken. Elke dag van de week.

Nee ik waag me niet in de arena van het blanke spijt boetekleed. Alles wat je zegt is per definitie al verkeerd, want je bent al schuldig door je mond open te doen over iets wat je als zevenvinker nooit oprecht kunt ervaren. Getoonde deemoed is dan ook puur ijdelheid, op zoek naar de gewenste pluim van de echte slachtoffers. Zij zijn dan ook genadeloos.

Beste_Landgenoten | 13-02-22 | 17:37 | 2

Exact dit.

Sinaslolly | 13-02-22 | 17:38

De echte slachtoffers.... dat is de vraag.

nikolaos | 13-02-22 | 17:43

Wat ik me nou afvraag he, is of die Simons zoch wel beseft dat zij fucking veel privilege heeft tov heel veel jongens/meisjes/mannen/vrouwen in bijvoorbeeld India. Ze moet zich wel beseffen dat zij niet kan weten hoe moeilijk het is voor hun om op te groeien vanuit hun situatie. En dat als die mannen vrouwen hierheen migreren, en hier een baan vinden, bijvoorbeeld in de ICT om geld voor de familie binnen te halen, dat zij dag in dag uit geconfronteerd worden met vrouwen als SS, die elke dag weer zitten te klagen over hoe moeilijk ze het hebben. Daar worden ze (naja degenen die ik heb gesproken cq als collega heb gehad) dood en dood ziek van.

Een casus: Collega X opgegroeid in India in een fucking arm dorpje van 100 personen, 20 geiten, een koe en een paar kippen. De hele dag bezig om het eten bij elkaar te krijgen. Vaak honger. Persoon X had het geluk dat X slim was. Is in complete armoede naar de stad gegaan, heeft kei en keihard moeten werken om zich te scholen. Met een minieme hulp van anderen, bloed, zweet en tranen en met heel veel pijnlijk vallen en weer op klauteren, voordat X zich zover zelf geschoold had om een baan in de ICT te vinden. Is na iedere roepie opzij te leggen naar Nederland gekomen. Huis, haard, en familie, vrienden achterlatend voor een onbepaalde tijd.

Hier aan het werk gegaan, en iedere cent die niet aan eigen primaire levensbehoeften moet worden besteed gaat terug naar familie. En dan komt zo'n KUTwijf je even vertellen hoe moeilijk zij en andere zwarten het hebben. In Nederland. Opleiding. Staatssteun, uitkering, familie en vrienden op loopafstand, sociale kring die je helpt. Etcetera. Die komen je dan even vertellen hoe ver-schrik-ke-lijk moeilijk die geprivilegeerde kutten het hebben! Bagger toch op!

peterdh | 13-02-22 | 17:36 | 3

Groot gelijk, ook al is het institutioneel racisme om haar te vergelijken met een immigrant.

geheelvergeter | 13-02-22 | 17:41

En ook binnen ons land zijn er zat mensen die echt niet de kansen hadden die Simons kreeg en krijgt.
Een zwarte vrouw met een fraaie verschijning. Ondanks werkelijk geen opleiding afgemaakt hebben, krijgt zij vanwege haar looks een VJ baan bij een show voor zwarte muziek. Vervolgens weet ze haar netwerk van BNers uitstekend te benutten door nog meer op TV te komen, een politieke carrière beginnen. Dat partijtje van haar was nooit in de Amsterdamse raad gekomen zonder ruime aandacht van de landelijke (!) pers. Vervolgens idem naar de TK. Meer dan de helft van de kiezers van Bij1 is zeer welvarend en blank en randstedelijk. Ze krijgt vervolgens weer ruime aandacht en vrijwel nooit wordt haar gekkigheid eens inhoudelijk de maat genomen. Die treurige haat want dat is het. Simons leeft van zelfopgeroepen slachtofferschap.

Nuuk | 13-02-22 | 17:52

@Nuuk | 13-02-22 | 17:52: Het slavernijverleden er keer op keer bijhalen, zo sneu. Ik vermoed dat een slordige 5% van de NL bevolking iets met de slavenhandel/het gebruik van slaven te doen had. Nog eens 5% woonde ver van de randstad met een redelijk inkomen. De rest van Nederland levend in de meest triest, diepste armoede. En vergeet niet dat slaven verhandeld werden door zwarte Afrikanen en blanken het initiatief hebben genomen er iet aan te doen in vergelijk met andere culturen.

Slough | 13-02-22 | 19:28

Tering hey, terecht op je flikker krijgen van Sylvana, man man man.
Ik gok zomaar dat die reacties van 7-vinkers die hij heeft gehad allemaal uit de Geesteswetenschappen komen zetten (of hij fantaseert die reacties bij elkaar zoals als dat verhaal over Kroes, want ja dat kan je niet even verifiëren met wederhoor ofzo godverdomme).

Conclusie: het was wel lachen, bedankt voor de tip!

PaardenliefhebberVet | 13-02-22 | 17:35

Heb mijn midlifecrisis toch anders aangepakt en gewoon een motor gekocht.. Heerlijk toeren en genieten van de natuur in het noordwesten van Slovenie waar mijn vriendin woont.. Je komt daar trouwens ook weinig mensen tegen waar je je geroepen voelt om je te verantwoorden voor je 7 vinkjes...

enjroe | 13-02-22 | 17:31

Burnoutje? Wat een zielig figuur die Joris.
En dan dat " kamerlid" die ook zoveel last heeft in de 2 e kamer!
Wat en afgang van Buitenhof om zoveel zendtijd te verspillen aan 2
aanstellers.
Lachwekkend!

Mispel | 13-02-22 | 17:29 | 1

Daarbij was Sylvana Simons niet vies van blanke mannen met geld.
Vergeet ze af en toe

Mispel | 13-02-22 | 17:33

Den haag is veranderd in een grote inrichting voor gekkies.

Patjep | 13-02-22 | 17:27 | 1
-weggejorist-
Ferrer | 13-02-22 | 18:04

Wanneer Joop en Geenstijl het eens zijn is het niet best.

Haberdoebas | 13-02-22 | 17:26 | 1

Dan is het doorgaans echt waar inderdaad.

Diederik_Ezel | 13-02-22 | 17:28

Wat een ongelooflijk stompzinnig gezever.

[✓] Blank
[✓] Man
[✓] Hoogopgeleid
[ ] Calvinist
[ ] Woke
[. ] Links
[. ] PC
[. ] Deug

Gezakt!

Louter Leuter | 13-02-22 | 17:21

Jezus Luyendijk, gedraag je eens als een vent man. Huilebalk.

Sinaslolly | 13-02-22 | 17:14 | 4

@Schoorsteenveger | 13-02-22 | 17:20: Joris Luyendijk weet het even niet meer omdat ie koketteert met 'n zevenvinkige verhevenheid, waar ie zich tegelijk voor zegt de schamen – uiteindelijk vanuit het idee om deugpunten te scoren boekjes te verkopen. Mensen als Luyendijk verdienen hun zeven vinkjes niet. Ik vind het sneu voor z'n ouders, die hij hiermee verloochent. Sneue slappe zak hooi.

Sinaslolly | 13-02-22 | 17:38

@Sinaslolly | 13-02-22 | 17:38:
Ik denk dat we het niet simpelweg af kunnen doen met "het is een verdienmodel". Hij heeft er zich werkelijk in ondergedompeld en is ook risicovol bezig met zijn "luister niet naar mij, maar koop wel mijn boek", met zijn "ik ben erachter gekomen dat ik geen recht van spreken heb, dus luister allemaal goed naar mij".

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

Toen Joris zei dat hij liever wit zegt dan blank was ik weg. Moest naar de WC te kotsen.

Fedde71 | 13-02-22 | 17:14 | 3

Dan weet je dat hij het nieuwe discours heeft omarmd, dat hij de oude woorden niet meer wil en niet meer durft te gebruiken en ingeruild heeft voor newspeak, de nieuwe taal waarbinnen sommige dingen nooit meer gezegd kunnen worden.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 17:16

@bitterpete | 13-02-22 | 17:28:
Dat is het altijd al geweest. Maar het is een doodernstig spel. Er is hgeen taal waarbinnen alles gezegd kan worden, elke taal, of liever gezegd elke manier van spreken heeft zijn nadruk en heeft zijn blinde vlekken. En wat in de ene manier van spreken gezegd kan worden is plots niet meer uit te drukken als de andere manier van spreken de overhand heeft gekregen. Sylvana Simons zat aan die tafel het grootste gelijk te hebben. En waarom? Omdat Luyendijk haar taal is gaan spreken of daar althans verwoede pogingen toe deed, niet omdat ze ergens gelijk in heeft.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 17:36

Gevaarlijke generalisatie van de witte man, die kennelijk zo laag is dat hij niet langer blank mag worden genoemd. Gevaarlijke self-cancelation ook door enge zelfkastijder Luyendijk, wiens doel het uiteindelijk lijkt te zijn om vooral ander te kastijden puur omdat ze zeven vinkjes hebben.

Terwijl het allemaal zo simpel is. Huidskleur of afkomst doen er niet toe zo lang je je maar houdt aan de wet, geen misbruik maakt van sociale voorzieningen, je enigszins verdraagzaam en sociaal opstelt naar anderen, en je je aanpast aan de mores, cultuur en ongeschreven regels die van ons land een van de meest welvarende plekjes op de aardbol hebben gemaakt.

Professor Superhirn | 13-02-22 | 17:04

Ik vind Twan een veel te linkse hypocriete eigenpijper maar Joris op zijn nummer zetten is dan weer heel erg fijn om te zien.

geheelvergeter | 13-02-22 | 17:03

Luyendijk, zoals hij daar zat. Een zielenpoot, een breekbaar mannetje dat zich volledig heeft uitgeleverd aan de boodschap van The Woke. Hij voelt zich 'ontwaakt' en wat hij te melden heeft is, zo deelt hij ons mede, uiterst belangrijk, belangwekkend, urgent. Zo vergaat het bekeerlingen, zij zien plots het licht, voelen zich opgetild worden en menen dat de rest der mensheid zich nog in de duisternis bevindt en daaruit door hen bevrijd moet worden. De geestesgesteldheid van Luyendijk doet mij denken aan die lui die zich destijds lieten inpalmen door Bhagwan en zich onmiddellijk geroepen voelden om ons te vertellen hoe blind wij zijn.
En als we dan niet meteen meebuigen en knielen, niet meteen diep onder de indruk zijn, ons niet meteen bereid verklaren om ons óók te bekeren, kortom, als wij het wagen om met rationeel argument te komen en volharden om met kritische blik te aanschouwen wat zich voor ons afspeelt, dan wordt de bekeerling onzeker en gaat-ie fluks in de verdediging, een verdediging die bestaat uit het deemoedigen van de gesprekspartner die onmiddellijk als tegenstander, als vijand wordt gezien.
Luyendijk, zoals hij daar zat. Hij gaf er blijk van voor het eerst iets te hebben beseft, en dat is niet dat hij altijd een geprivilegieerd kereltje is geweest, nee, dat is dat hij nooit ergens goed over nagedacht heeft, dat hij het allemaal heeft laten aanwaaien. Hij is van zijn stuk, hij is uit het veld geslagen, het past allemaal niet meer, het is niet meer vanzelfsprekend, hij staat aan de rand van de afgrond en durft niet naar beneden te kijken.
Dat is wat de quasi-ideologie die The Woke over de wereld uitstrooien met ons doet. Zo gauw we gaan twijfelen komt die met een antwoorden, zoals Bhagwan met een antwoord kwam, zoals de Islam van twijfelaars bekeerlingen maakt. The Woke zijn de symptoomdragers van een diep aan zichzelf twijfelende cultuur, zijn het uiteindelijke product van wat nihilisme met ons doet. The Woke zijn erger dan boomknuffelaars of klimaatwappies, want ze cultiveren het niets, het 'nihil', ze zijn zelf het ultieme niets, het zwarte gat waarin alles wat zin en betekenis heeft wordt opgezogen, waarin het beetje waarheid waaraan we ons nog vast kunnen klampen voorgoed dreigt te verdwijnen.
Het straalt van 'm af, die twijfel, en hij kan die niet dragen, hij is radeloos. Niets van waarin hij geloofde is nog waar, en dat beangstigt hem. Hij is 'in shock'.
Schrijf Luyendijk voorlopig maar af, hij zit in een diepe geestelijke crisis.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 17:03 | 12

Heeft mijn intuitie mij gelukkig dus weer niet in de steek gelaten. Ik heb het altijd een pedant en betweterig mannetje gevonden die neerbuigend gaat doen als je het niet met hem eens bent, zie hier oa reactie op Huys ivm lezen boek en verklaren dat Huys "het" niet ziet. Vermakelijk voor mij en voor hem pijnlijk dat hij meteen zijn excuses moest aanbieden aan Kroes ivm bullshit over haar. Ben benieuwd wat nog meer niet klopt.

Basil Fawlty | 13-02-22 | 18:47

Schoorsteenveger heeft een gezond stel hersens. Díe had vanmorgen tegenover Luyendijk aan tafel moeten zitten.

De Maagd Maria | 13-02-22 | 19:41
▼ 9 antwoorden verborgen

Smullen. Linkse verwarde man wordt in de pan gehakt door verwarde linkse vrouwen.

Teluitjewinst | 13-02-22 | 17:00 | 2

Kroes is van de VVD.

Dus inderdaad links.

Professor Superhirn | 13-02-22 | 17:08

@Professor Superhirn | 13-02-22 | 17:08: De grootste linkse partij van Nederland.

Old_Spice | 13-02-22 | 20:35

Waar is mijn platform?

Kaas de Vies | 13-02-22 | 16:54

Is het trouwens echt zo dat maar 3% van NL 7 vinkjes heeft? Is wel erg weinig.

Diederik_Ezel | 13-02-22 | 16:53 | 2

Lijkt me niet. Zo wel, kun je kennelijk van een dubbeltje wel een kwartje worden, Nederland kent toch aardig wat hoogopgeleiden. Of interpreteer ik dit verkeerd wellicht?

letopuwzaak | 13-02-22 | 17:44

Gymnasium en Universitaire opleiding.

AlexanderVissers | 13-02-22 | 19:08

Die hele tafel bestaat uit zeikerige linkse jankers of pro-EU VVD'ers. Altijd hetzelfde riedeltje. Nooit worden andere meningen toegelaten.

Old_Spice | 13-02-22 | 16:53 | 1

Je moet natuurlijk wel de juiste vinkjes hebben, wil je aan zo’n tafel aan mogen schuiven.

Nuuk | 13-02-22 | 16:54

16:40 Ik geloof meteen dat het lezen van dat boek "extreem onaangenaam" is.
Dit is niks anders dan virtue signalling van een narcistische zak die weer een boek wil verkopen. En daarbij handig probeert mee te liften op het hedendaagse sentiment. Niemand vindt hem tof of aardig. Behalve Joris zelf. Oprechtheid kent hij niet, maar dat maakt niet uit als je jezelf zo gaaf vindt als hij.

Een paard | 13-02-22 | 16:50 | 3

Het is Woke gelul. Als ik datgene wat hij beweert "extreem onaangenaam" ervaar, dan bevestig ik daarmee meteen zijn gelijk, of beter gezegd, het gelijk van The Woke. Want, zo beweren zij, alle bezwaren die wij als 'witte' mannen en ;witte' vrouwen opwerpen komen voort uit verdringing, uit "het niet waar willen hebben" van wat zij als waarheid poneren.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 17:23

@Schoorsteenveger | 13-02-22 | 17:23:
Precies wat je zegt. Het gaat hier om een bekende drogreden namelijk de cirkelredenering waarbij een ontkenning het bewijs is voor je stelling. Religie doet dit bv met “de schepping is zo geweldig daar moet een God /idee achter zitten, zie maar hoe geweldig en ingewikkeld de wereld in elkaar zit”!

De marxisten ook. Arbeiders zouden een revolutionaire geest hebben en kapitalisme zou onvermijdelijk uitmonden in een opstand van de arbeider. Dat arbeiders vaak conservatief en vrij nationalistisch bleven, was voor de socialisten begin 20ste eeuw “bewijs” dat de arbeider zijn revolutionaire geest nog niet ontdekt had, maar die is er natuurlijk wel!

De stelling is voor dit soort altijd waar en een degelijk argument tegen die stelling wordt zo onderuit gehaald, met oneigenlijke middelen dus.

Nuuk | 13-02-22 | 17:45

@Nuuk | 13-02-22 | 17:45:
Juist. Het bekende "valse bewustzijn" dat de arbeider zou zijn aangepraat. Op dat idee hebben Adorno en Marcuse doorgeborduurd. En het hele boekje van Robin DiAngelo is erop gebaseerd. 'Fragility' is de nieuwe vorm van 'vals bewustzijn'.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 18:11

Wat een ingewikkelde wereld tegenwoordig. Zullen we het gewoon eenvoudig houden? We hadden over het algemeen allemaal geile ouders die ons graag wilde hebben en daarom zijn wij er nu. Er stroomt bloed door onze aderen, we kregen allemaal een tiet of een flesje melk en een hoop slaap en schone luiers. We eten en schijten en kijken heel de tijd naar elkaar en elkaars gedrag. We hebben dus vooral veel overeenkomsten en eigenlijk maar bar weinig verschillen. Zullen we ons daar een keer op concentreren, wordt het misschien weer wat leuker van.

Mr Moore | 13-02-22 | 16:44

Verguld van zichzelf.
Trieste man.
Mooi dat Neelie hem even terecht wees

laurentius | 13-02-22 | 16:44

Wat een slachting door mevrouw Kroes en de mevrouw met het kroeshaar, mevrouw Simons. Helemaal uitgekeken. Complimenten voor de beide dames!

Zack Hooi | 13-02-22 | 16:44 | 1

Die ene is geen mevrouw.

ploppy | 13-02-22 | 16:47

Dat Luyendijk, voor korte tijd werkend bij de Guardian, daar merkte dat hij buiten de boot viel heeft niets te maken met privilege maar alles met een andere cultuur.
Deze gasten gooien dat steeds door elkaar. It's the culture stupid.

Hojo24 | 13-02-22 | 16:43

Wat een sneu figuur.
Empathisch vermogen kun je niet leren.

laurentius | 13-02-22 | 16:39 | 1
-weggejorist-
Ferrer | 13-02-22 | 17:28

Mevrouw SS is overigens niet vies van een blanke sabel.
Het is overduidelijk zo dat Simons geleid wordt door persoonlijke haat, jaloezie, en boosheid. Op de één of andere manier is dat allemaal onderdeel geworden van haar karakter… waar haar ambities dan weer uit vloeien.

Ik denk dat al haar haat voortkomt uit blanke penisnijd

Vlasbaard | 13-02-22 | 16:38 | 2

Dat krijg je als tot de ontdekking komt dat een blanke sabel veel lekkerder is dan een slechte rookworst.
Maar daar vooruit komen is een brug te ver.

likdoorn | 13-02-22 | 17:09

Ik wist niet dat dit het gevolg zou zijn. Een welgemeend sorry.

JanVergoor | 13-02-22 | 17:31

Wat een zielig ventje. Eenmaal te midden van oerdegelijke Angelsaksische journalisten, blijkt het Libelle niveau van Joris te worden gewaardeerd met hooguit 1 of 2 vinkjes. De waarheid is hard.

borderlijntje | 13-02-22 | 16:38

Trots op mijn zeven vinkjes. Enne doe maar ff een vinkjes poll. Benieuwd. Pure deug elite uiteraard.

Beste_Landgenoten | 13-02-22 | 16:37

Als we nou eens alle blanke mannen die "witte mannen" zeggen cancelden...

J.P.Drapeau | 13-02-22 | 16:36

Wat een arremoei van die Lyendijk. Hij beweert in feite dat je alleen maar iets kan invoelen als je het zelf hebt mee gemaakt. Als je dat door trekt dan kan niemand zich in een ander inleven want elk leven is uniek. Dus je kan je niet inleven in iemand die kanker heeft. Of inleven is wat het is om in coronatijd minister van volksgezondheid te zijn of IC verpleegkundige.
Maar dan nog, al heb je dat allemaal wel zelf mee gemaakt dan zal ieder het nog anders ervaren.

Het probleem met Luyendijk is dat hij te weinig vrienden of familie heeft die hem tegenspreken en hem verlossen van zijn hersenkronkels.

En trouwen die leugens over Kroes die haar spraak zou hebben aangepast heeft hij van van de verhalen rond Thatcher gekopieerd. Hoe kan je zulke fouten maken? Je laat zo'n boek toch tig keer lezen en checken of feitelijke onjuistheden. Dit zou een man met 7 vinkjes toch nooit kunnen overkomen?

JanP999 | 13-02-22 | 16:35 | 1

"Hij beweert in feite dat je alleen maar iets kan invoelen als je het zelf hebt mee gemaakt."
Dat is exact wat The Woke beweren. Hij is bekeerd.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 17:04

Wat een gelul.

wiers | 13-02-22 | 16:34

Woke als verdienmodel. Wil boekjes verkopen en zaaltjes afgaan vol met deugmensen die dan tegen andere deugmensen kunnen zeggen 'wij zijn deze week naar Joris Luijendijk geweest'.

Ir_HardGelag | 13-02-22 | 16:31

Luyendijk: ".. maar geef iemand als mij dan geen macht"

Nee, Luyendijk. Macht wordt genomen. Net zoals een goal bij het voetbal niet gegeven wordt. Zoiets wordt bevochten. Soms krijg je een voorzetje. Maar macht, net als geld, vloeit altijd af van mensen die deze niet kunnen hanteren.

En de zeven vinkjes. Tja, je kunt het ouders moeilijk kwalijk nemen dat ze een diploma haalden, jou zelf naar een school schopten, je fatsoensnormen en goed Nederlands hebben geleerd.

Sterker nog: als mensen met zulke vinkjes geen privileges zouden kunnen verkrijgen, zouden dergelijke vinkjes waardeloos worden. Dan is educatie, cultuur, taal niets meer waard. Omgangsvormen. Ik wil mijn kinderen zoveel mogelijk privileges geven. Andere ouders moeten ook zelf hun best maar doen.

Dan blijft over: huidskleur en geslacht. Tja, mannen zijn mannen en vrouwen zijn vrouwen. Verschillende capaciteiten. Probeer als vrouwelijke nummer 1 op de ranglijst van tennis maar eens tennis te spelen met de nummer 200 op de mannelijke ranglijst. Dan verlies je als vrouw. Niks aan te doen.

Blijft huidskleur over. Tja. Iedereen heeft iets. Zelf ben ik lelijk en kan ik niet zingen als Mick Jagger. Daar moet je dan ook niet over zeiken. Iedereen heeft handicaps. Ik heb ook een kalende kop. Nou dan leg ik het dus af tegen een jonge gast met een grotere lul. Is zuur. Kun je een gebbetje over maken. Maar daar ga je dan geen boekje over schrijven.

Allemaal huilie huilie. Mensen die niet gewoon de realiteit kunnen accepteren. Mensen die het spel niet gewoon kunnen spelen met de kaarten die ze gedeeld hebben gekregen. Gehandicapten. Korte mensen. Dikke mensen. Domme mensen. Lelijke mensen. Introverte mensen. Autistische mensen. Allemaal mensen die niet overal over zeiken.

Zeiken zeiken zeiken.

Knufter | 13-02-22 | 16:29 | 2

We leven met een generatie die in een poging zichzelf roem en faam te verschaffen, het slachtofferschap naar ongekende hoogte heeft gestuwd. Het is echt een prinsjes syndroom. Iedereen is speciaal, bijzonder en het liefst ook beroemd. En als je dan echt helemaal niks kan, dan wordt je toch lekker zielig.

Snoorderlag | 13-02-22 | 17:02

Amen, en dan heb jij ook nog zo'n nick...... sterkte! *Knipoog

Knip | 13-02-22 | 17:04

Joris wat is er mis met tegenwind? Werkt vaak in je voordeel omdat je veel meer leert dan als het je altijd voor de wind gaat. Misschien is de film Gattaca een aanrader voor je om hierover wat inzicht te krijgen. Waar ik het wel met je eens ben Joris, is dat je weinig inlevingsvermogen hebt. Zeker nu je je eigen conclusies op Twan en alle andere 7 vinkers wilt plakken en de stelling in neemt dat deze groep niet meer geschikt zijn voor de huidige functies. Ik hoor dan ook graag een voorbeeld in welk land de 7 vinkers niet aan de macht zijn en waar het dus volgens jou beter of meer in balans is.

slekkers | 13-02-22 | 16:28

simons gaat gelijk op het haar aangereikte trapje staan en direct vanuit de hoogte:'ik neem de vrijheid om je met jij en jou aan te spreken, Joris etc". Wat wederom een walgelijke vertoning hier bij buitenhof. Het wordt steeds meer een ergernis om hier naar te kijken zegt deze "zeven vinkjes man". Jammer dat ik mijn lidmaatschap niet op kan zeggen.

Eminent | 13-02-22 | 16:28 | 3

Ik heb al zeker 3 jaar geen TV abonnement meer. Alles wat ik wil kijken download ik en kan ik via Plex kijken op mijn TV. Ik werd Nederlandse TV, en dan met name de ontzettende geforceerde inclusiviteit en linkse propaganda helemaal zat. Het is kut, waardeloos, ik ergerde mij dood. Weg ermee met die rommel.

Old_Spice | 13-02-22 | 16:59

@Old_Spice | 13-02-22 | 16:59: Gelijk heb je ! Na bijna 20 jaar geen Nederlandse televisie bekeken te hebben, was het een enigszins bevreemdende ervaring om bij mijn laatste vriendin hernieuwd kennis te maken met aanbod kwa Nederlandse televisie. Om te beginnen had ik werkelijk geen flauw idee wie al die "BN-ers" waren. OK, Andre Van Duijn, die kende ik dan nog wel. En Trisha Paay wist ik ook nog, vaag. Maar Marco Borsato ? Gordon ? Johan Derksen ? Wie zijn die mensen ? Geen flauw idee. Nooit van gehoord. Bij het voorlezen van het nieuws lijken de producers te denken dat alle kijkers een verstandelijke beperking hebben. Ik dacht eerst serious dat het kinder journaal was ! "Nee man, dit is het gewone journaal. Stil nou !" zei mijn vriendin bits. En dan die praatprogrammas ! Op elke zender oeverloos GELEUTER en GEBABBEL ! Who cares ? Alsof dat niet erg genoeg is, de reality shows, met de kooi, en "Utopia" en weet ik veel wat voor stompzinnige zang en dans programma's. Niet te geloven wat een stupide gedoe. Steeds diezelfde hoofden ook. Maar dat gebabbel is nog wel het ergste. Vroeger had de VPRO toch best wel interessante of grappige programmas ? Dat lijkt nu afgelopen. Zelfs History Channel of National Geographic laten eigenlijk alleen een soort veredelde reality shows zien over gepimpte autos en pawn shop eigenaars. Nee weinig gemist. Er komt hier dan ook zeker geen televisie. Zonde van je tijd.

Asteroid-B612 | 13-02-22 | 18:24

Die Luyendijk dacht: ik steek nog even snel een stickie op, dat ontspant me een beetje. Viel verkeerd

Inspreker | 13-02-22 | 16:28

Ongeacht de persoon Sylvana heeft ze in deze discussie gelijk, net als Neelie.

Neemt niet weg dat het hele vinkjes geneuzel onzinnig is. Mensen als groepen neerzetten heeft nog nooit een zinnige bijdrage geleverd aan de geschiedenis.

Vervang deze groep 7 vinkjes voor een lijst met vragen waarmee andere groeperingen 7 vinkjes kunnen scoren en er is sprake van discriminatie.

Verder begint alles natuurlijk met je persoonlijkheid en die blijft volledig onopgemerkt in de vinkjeslijst. Introvert, empathisch, sociaal of een extravert die botte boer is en zich niet kan verplaatsten kunnen beiden 7 vinkjes scoren.
Ik mis gehandicapten, leeftijd en nog veel meer persoonskenmerken dus.

Zelf wens ik niet te worden gelabeld.

Roos | 13-02-22 | 16:27

Ik heb ook zeven vinkjes maar ben A geen toonbeeld van succes B wat ik wel heb, daarvoor kan ik aantonen dat ik daarvoor net als ieder ander heb moeten knokken

thanseeuwen | 13-02-22 | 16:27

Die deuglul gaat op zijn bek, prachtig. Zijn volgende boek zal minstens twaalf vinkjes moeten tellen wil hij ooit weer bij Buitenhof aan mogen schuiven. Het zal mij aan de reedt roesten. Ze doen hun best maar daar in die NPO-bubbel. Ik wed dat hij wenste dat boek nooit geschreven te hebben. De vinkentering zou minder schade hebben aangericht.

goedverstaander | 13-02-22 | 16:27

Zo! In feite herhaalt hij dit gedrag door nu ook te kopiëren wat anderen ook al jaren zeggen, ongeacht of je het er mee eens bent.

Misschien 8e vinkje toevoegen aan de lijst: ga je over lijken?

Roos | 13-02-22 | 16:48

@Roos | 13-02-22 | 16:48:
Het is wat Simons hem terecht verwijt in dit interview. Ze is een beroeps ruziemaker en heeft idiote standpunten tav discriminatie, maar als je aan de inhoud voorbij gaat, dan heeft ze tav Luyendijk gewoon gelijk. Hij kopieert wat anderen zeggen en maakt er een populistisch boekje voor de progressieve achterban van.

Nuuk | 13-02-22 | 16:51

Van die mensen die een bril op hun gezicht zetten zodat ze intelligenter lijken.

Kameraansteker | 13-02-22 | 16:18

Luijendijk, was dat niet een auto-racer?

nobodiesunmighty | 13-02-22 | 16:14 | 3

Hij is de zoon van Arie Luijendijk.

homieguerneville | 13-02-22 | 16:17

Dat was Arie Luyendyk. Ik zat bij diens neef in de klas: Mario Luyendyk. Die noemden we voor de grap Mario Andretti.

VrijdenkerDavid | 13-02-22 | 16:18

Deed die Mario ook aan karten?

Beste_Landgenoten | 13-02-22 | 17:46

Twan Huys van de foute Holleeder misstap. Met zijn mislukte talkshow. Zijn slechte interviews. Ze worden om minder geloosd.

Madame Poitiers | 13-02-22 | 16:13

Zo houd je in ieder geval steeds minder luisteraars over. Die gaan dan liever een rondje met de hond lopen. Totdat je publiek alleen nog maar bestaat uit mensen die dit gewauwel willen aanhoren. En als je dan weer iets serieus wilt, dan lopen die luisteraars ook weg en heb je niks meer.

Hadena | 13-02-22 | 16:13

Wie is Joris?

Beetje vaag verhaal dit.

GrandMechantLoup | 13-02-22 | 16:12 | 2

Wakker blijven, kortgeleden uitgebreid topic over geweest. Eerste hyperlink aanklikken en lezen, dan pas dergelijke teksten plempen.

amateurrr | 13-02-22 | 16:21

Pas maar op...

bitterpete | 13-02-22 | 17:42

Als Joris echt wil voelen hoe het is om gediscrimineerd te worden zou hij één dag per jaar zwartgeschminkt door een witte dan with D66/GL wijk moeten lopen.

guldenmiddenweg | 13-02-22 | 16:11

Wat een verschrikkelijke jankbal is die kneus en ben afgehaakt bij "witte mannen"
Niemand is wit en bijna niemand is zwart, maar onze schijnheilige linkse deugmensen willen graag een harde scheiding opwerpen tussen
wit = slecht en uitbuiter
zwart = goed en zielig

tsjajaja | 13-02-22 | 16:11 | 2

Moet je eens bij een basisschool gaan staan, zie je een heleboel witte kinderen en vaak zien de mama's en papa's er ook zo uit. Die komen duidelijk nooit buiten. Echt eng.

Met_baard | 13-02-22 | 16:14

Op dat moment dat hij zei 'blanke mannen, uhh witte mannen' toen wist ik al waar het naar toe ging.

AdPatat1960 | 13-02-22 | 16:32

Hahaha, roasted!

Reebensteeltje | 13-02-22 | 16:11

Ik weet niet waar ik naar geluisterd heb net. Ik wil het ook niet weten. Nog een goede reden om uit de buurt van de NPO te blijven.

Vind ik Arie Luijendijk/Luyendyk toch sympathieker.

Met_baard | 13-02-22 | 16:07

Droge mond, dubbele tong en onsamenhangend gewauwel. Volgens mij heeft onze Joris hier een slokje te veel op. Wat een vertoning. Smit is de winnaar en verdient kudos.

Valka | 13-02-22 | 16:07 | 1

Dat idee had ik ook al. Toen ie de studio binnenkwam dacht ik al van die is niet helemaal fris. Hij zou bijna die hele interviewtafel voorbijlopen.

VanBukkem | 13-02-22 | 16:13

Meest belangrijke opmerking in dit interview was die van Luyendijk “de redactie kiest er voor om mij hier mee te overvallen”. Dat geeft aan wat we al lang weten, soms wel eens door interviewers uit het veld (bijna zeker dat Jeroen Pauw er open over was), namelijk dat dit soort interviews eigenlijk media-optredens zijn. Vragen zijn voorgekookt, men wil niet overvallen worden en het moet vooral een marketingpraatje blijven. Belangrijke gasten willen bepalen wie ook aan tafel zit, wat wel en wat niet gevraagd mag worden.

Luyendijk heeft een boekje geschreven en wil dat graag goed verkopen en het moet dus wel leuk blijven hè!

Nuuk | 13-02-22 | 16:06 | 4

@Goofy Goofball | 13-02-22 | 16:20:
Die ook. Gewoon maar wat roepen. Een boekjesverkoper en het zijn van die niemandalletjes die hij alleen verkoopt omdat hij naam heeft in de subgroep blank progressief.

Nuuk | 13-02-22 | 16:23

Hij zal toch wel geweten hebben wie er zaten en dat die niet gekomen waren om veren in z'n witte/blanke aars te steken?? Anders 2 vinkjes aftrek.....

Knip | 13-02-22 | 17:09

@Knip | 13-02-22 | 17:09:
Misschien dacht hij juist dat ze hem zouden bijvallen en hem veren in zijn blanke reet zouden steken omdat hij zo deugt. Dat soort types verwacht gewoon op vertrouwd terrein (de MSM) dat ze in het bekende warme bad terecht komen.

Nuuk | 13-02-22 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Haha dit is best lekker eigenlijk. Je kunt niet woke genoeg zijn volgens de hogepriesters van woke, en Dan volledig kapot gemaakt worden door Nelie. Heel heel lekker dit.

The-loopy-cowboy | 13-02-22 | 16:05

Vrij belacheljke lading gezeik weer bij de NPO.

kibbesoeb | 13-02-22 | 16:05

Man en paard noemen Simons (desnoods in vertrouwen aan de kamervoorzitter) en anders niet miepen. Maar eerder trok ze ook al haar keutel in toen ze zich door Beertema (PVV) buiten de microfoon om onheus bejegend voelde. Ze wilde desgevraagd de woorden van Beertema niet voor de pers herhalen, gooide het ook die keer weer op dat ze "zich onveilig voelde", en diende tenslotte een klacht tegen Tellegen in wegens "partijdig voorzitterschap".

Zij is een levend en pratend product van CRT en intersectionalisme, waar alles om gevoel van het slachtoffer draait en feiten er niet toe doen. Zodra het op feiten aankomt duikt deze mevrouw weg.

Muxje | 13-02-22 | 16:05 | 3

Volkomen mee eens.

Madame Poitiers | 13-02-22 | 16:11

Daarom zegt ze ook "ik voél me onveilig", dan hoeft ze het niet te onderbouwen. Emo-politiek, de voorloper van Pino-politiek.

Zenzeo | 13-02-22 | 16:16

@Zenzeo | 13-02-22 | 16:16: voor ik ben niet veilig ga je naar de politie, voor ik voel me onveilig naar de psycholoog...

Snoorderlag | 13-02-22 | 17:07

Vermoeiende flagellanten vind ik mensen als Luyendijk. Als je echt vindt dat je te veel voordeel hebt van je 7 vinkjes, geef dan al je geld weg en wordt stratenmaker. En hou voor altijd je mond.

balustrade | 13-02-22 | 16:04 | 7

Maar van Nelie valt het me beetje tegen. Sielvana. Mwah. Als die wit was dan zat ze nu ergens aan een lopende band deksels op potten te slaan.

Weethetallemaalniet | 13-02-22 | 16:14

@Madame Poitiers | 13-02-22 | 16:10: Hij verdient meer dan spot, hij verdient hoon, de achterlijke flauwekul wat hij in dit boek spuit is zo ongelofelijk schijnheilig, laat hij als actie lid worden van de Bijen club dat is pas en statement. De man is van grote hoogte gevallen!

lanexx | 13-02-22 | 16:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Die tweet van Monique Huijdink dat Luyendijk ijdel en een mannetje is slaat helemaal nergens op.
Dat is op de man spelen.
Dat is nou precies wat er niet moet gebeuren.
Als Luyendijk precies het standpunt van Monique had gebracht, was het zeker minder erg geweest dat hij ijdel is.

Het zou door sommigen als een typisch 'wijvenantwoord' kunnen worden gezien: omdat je iemand niet mag is wat hij zegt dus ook onzin.
Je kan Wilders een l*l vinden maar je kan het helemaal eens zijn met wat hij zegt.
Of andersom.
Vraag maar aan salesmensen hoe het zit met de 'gunfactor'.
Zwak en contraproductief Monique. Enorm. Of je het nou eens bent met Luyendijk of niet.

AdvocatusDiaboli | 13-02-22 | 16:03 | 1

Een typisch kutwijf dus.

goedverstaander | 13-02-22 | 16:22

Kom je effe je boekje pluggen, krijg je dit gezeik.

VanBukkem | 13-02-22 | 16:02 | 2

Hehehe.

VanBukkem | 13-02-22 | 16:03

Ben je weken bezig geweest om woke boekjes uit de US of A te lezen en de deugteksten over te nemen, vinden alleen de polariseerders van D66 en GL je nog maar leuk.

Graaier | 13-02-22 | 16:07

TV? Who cares, dit is zoooo 2021. En die Simons, gratis campagnetijd? En hoe oud stokoud is Kroes, eh...80?. Ja, als Biden iets zegt, is het volgens de goegemeente hier oudemannenpraat, maar de nog oudere Kroes is ineens het geweten der natie. Selectie aan de poort, heette dat en is nog steeds fout

dathoujetoch | 13-02-22 | 16:02

Ik heb geprobeerd het filmpje van Sylvana Simons af te kijken, weer niet gelukt volgende keer beter lijkt me. Proost.

de uitbater | 13-02-22 | 16:01

Ik ben binnen de minuut afgehaakt. Geen extra vinkje voor mij.

Ride_On | 13-02-22 | 15:59

Buitenhof behoort nog steeds tot de betere discussie programm'as op den Neederlandsche Staatsch Teelevisie.... maar als je dan iemand als Sylvana S. uitnodigt...

'De eeuwig gekwetste VJ' die zo vol van haar eigen gelijk is dat ze zichzelf constant aan het klaarlullen is... en dat is best knap voor een vrouw.

litebyte | 13-02-22 | 15:58 | 1

Tja,zo boorspelbaar als een klok

miko | 13-02-22 | 16:52

Neelie is jaren geleden al ontspoord. Die Twan Huys neem ik sinds dat deugcircus met Airfryer en Jenny ook niet meer serieus, Zeurvana behoeft geen verdere toelichting lijkt me en in dat rijtje kan Joris dus ook worden toegevoegd. Wat een slappe deugthee produceert die slapjanus. Meneer maakt zich kwetsbaar. Praat SS compleet naar de mond en geeft zich helemaal over zonder dat iemand erom gevraagd heeft. Naah, dan deug je. Goed bezig Joris, maar je verdient het om de rest van je nutteloze leventje te worden uitgelachen.

Kopieerapparaat | 13-02-22 | 15:58
-weggejorist-
DeeeKaaaEs | 13-02-22 | 15:57 | 1

Ik geloof dat ik zojuist een lichte hersenbloeding heb gehad van dit gezeik.

Goofy Goofball | 13-02-22 | 15:57 | 1

Hoppa, gelijk een vinkje minder!

knutsel_ | 13-02-22 | 15:58

Smit-Kroes: als ik een boek wil lezen kies ik voor een behoorlijk boek. :))))

Hypno2050 | 13-02-22 | 15:57 | 1

Die was wel heel erg sterk ja.

Goofy Goofball | 13-02-22 | 15:58

Hij heeft zijn voornaam mee. Weg ermee!

Andersdenkend | 13-02-22 | 15:56

Joris Luyendijk hoopt de mensen uit hun 'onschuld' te leiden. Hoe dan? Wil hij ze gaan beroven? Praten hielp niet, je moest ervaringsdeskundige zijn.

grietmetgroenefiets | 13-02-22 | 15:55

Joris 'Ik zeg liever wit' Luyendijk, wat een slappe zak zeg. Na goede carrière en ongetwijfeld een leuk opgebouwd spaarpotje komt ie ineens aanzetten met een deugboek. Lekker meeliften op de woke-succesjes, terwijl we als Nederlandse cultuur onze eigen graf graven. Dank Joris, voor niks. Blanke rukker.

KwaadBloed | 13-02-22 | 15:55
-weggejorist-
inktkrijger | 13-02-22 | 15:53

Het was pijnlijk, maar ik heb het volgehouden.

'Het is ook de keuze van de redactie om mij hier nu mee te overvallen' hahaha. En dan verwijzen naar die getikte Gloria Wekker om in het gevlei te komen bij Simons. Newsflash Joris, je kunt jezelf nog zo geselen, het zal nooit genoeg zijn.

En dan het allersmerigste: proberen om Twan Huys voor de bus te gooien met dat 'het maakt jou minder geschikt als interviewer'. Die protesteert daartegen (logisch, zijn professionaliteit wordt in twijfel getrokken), en die Joris begint meteen over incasseringsvermogen. Een laffe en doorzichtige poging om de aanval af te buigen in de richting van Huys en zo zelf de dans te ontspringen. Wat een trieste vertoning, van alle kanten maar nog het meest van Joris.

Tashtego | 13-02-22 | 15:51 | 5

@Kopieerapparaat | 13-02-22 | 16:06: Huys is ook een lul natuurlijk, maar hier probeerde Luyendijk hem voor de wolven te gooien om zelf buiten schot te blijven. Gelukkig mislukte dat opzetje.

Tashtego | 13-02-22 | 16:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Jammer van die Luyendijk.
Schreef vroeger nog wel aardig boeken.

Montgomery Burns | 13-02-22 | 15:50
-weggejorist-
Ferrer | 13-02-22 | 15:49 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier zijn pilletjes voor.

Kameraansteker | 13-02-22 | 15:49

Dit is gewoon niet te doen zo triest. Na drie minuten was ik er al helemaal klaar mee, zo intens verdrietig klaarkomen over je eigen waanideeën. Wat een kneus. En laat ik het daar maar even bij laten.

opblaasschaap | 13-02-22 | 15:49

Joris is een sukkel. Daar laat ik het bij.

roosvrij | 13-02-22 | 15:47 | 5

Een verwende snotaap.

knutsel_ | 13-02-22 | 15:53

Maar hij is geen Pedo ,overvaller,neger of vrouw.

miko | 13-02-22 | 15:55
▼ 2 antwoorden verborgen

En het gekke is: joris Luyendijk was ooit best wel een goede journalist.

konjodebonjo | 13-02-22 | 15:47 | 1

Stalin was ooit best wel een goede buurman.

Portnoy | 13-02-22 | 16:02

Ik ben trots op mijn huidskleur. Roomblank, met hier en daar wat bruine ouderdomsvlekken.

antonconstandse | 13-02-22 | 15:46 | 1

Trots is iemands eergevoel, een menselijke emotie die soms ook met ijdelheid of hoogmoed gepaard kan gaan.

guldenmiddenweg | 13-02-22 | 15:51

Ik ervaar 7 overlast vinkjes van een bepaald type mens die in NL woont.

Ernstige Zaken | 13-02-22 | 15:44

Af en toe wat terugkijken op aanraden van de roze brigade is precies genoeg npo66.

van stampij | 13-02-22 | 15:44

Godverdomme, wanneer staan mensen van kleur op tegen religieuze gekken als simons.

RickTheDick | 13-02-22 | 15:43 | 2

Waarom moeten ze dat? Het mensje is overduidelijk ernstig van de pot gerukt en vreselijk vol van haar eigen geweldigheid. Negeren zou ik zeggen en dat is wat gebeurd. Hoeveel mensen stemmen er nu op die vrouw, die deze stemmen nooit gehad zou hebben zonder de toch wel aanzienlijke jarenlange media aandacht via haar ruime connecties in BNer land.

Surinamers, Antilianen hebben in meerderheid niets met haar. PVV is daar groot. PvdA was dat ook altijd, weet niet of dat nog zo is. Maar Bij1? Nee. Meer dan de helft van de stemmen trekt die partij uit de groep van gegoede, randstedelijke blanken.

Nuuk | 13-02-22 | 16:04

Ze doen wel hun best!

Goddelijkheid | 13-02-22 | 15:41

Gelukkig ben’k een 5 vinkende loser.
Ik hoef mij nergens voor te schamen.
Haha! Joris stond op punt te knielen.
En de schaamte naar SuperSerpent Silly is ronduit lachwekkend.
De gespeelde nederigheid.
Nee, dan Sylvana… die vreet al jaren goed van de 7 vinkers.
Soort Luis Hamilton.

Ruimedenker | 13-02-22 | 15:40

Die Joris lukt me nog wel 17 minuten lukken, humor van de laagste plank. Maar 17 minuten SS gaat me nooit lukken, nog geen 17 seconden!

BekiekUtMoar | 13-02-22 | 15:40

Probeert Joris Luyendijk nu met zijn gebogen knietjes in het broekje te komen van dames met iets meer pigment? Dan heeft hij hard gefaald.

Deflatiemonster | 13-02-22 | 15:39

'Mijn soort mannen', zei Luyendijk.

isitsoornot | 13-02-22 | 15:38

Vermoeiende mensen die zichzelf, en iedereen, tot op de vierkante millimeter willen reguleren.

Geen idee waarom iemand zichzelf zo rigide wil opstellen en zijn/haar leven daarmee wil vastpinnen in extreme hokjes en tunnelvisie.

En dan al die media aandacht voor marginale, oninteressante en volkomen onbelangrijke mensen? Die niets anders doen dan vanaf de zijlijn schreeuwen dat ze erbij willen horen. En als niemand luistert, dan gaan ze uiteindelijk maar wat controversiële standpunten innemen om reacties uit te lokken. En dan is iedereen weer een tijdje boos en hebben zij hun aandacht.

Allemaal verspilde energie. Maar blijkbaar vinden we het leuk om verontwaardigd, boos of verbaasd te worden gemaakt door clowneske querulanten.

Dutchbeaurouge | 13-02-22 | 15:38

Publieke executies. Ik houd daar niet zo van.

Otto Normal | 13-02-22 | 15:35 | 1

Ik houd ook meer van private executies. Zo'n blanke deugende zevenvinker als Luyendijk kan zo heerlijk spartelen en smeken als je hem uit zijn beschermende habitat haalt.

Graaier | 13-02-22 | 16:01

Neemt iemand het op voor Zwarte Piet, is het weer niet goed.

masahide | 13-02-22 | 15:35

als je de oplagen van je boek op wil stuwen door ze ongevraagd bij mensen door de brievenbus te duwen.

miko | 13-02-22 | 15:35

Ok ik kon dat geratel niet aanhoren en ben gestopt. Iemand een samenvatting?

Risingson | 13-02-22 | 15:35 | 3

Iemand die zich in probeert te likken bij de niet zeven vinkers gaat op zijn muil.

miko | 13-02-22 | 15:41

De naam van de auteur zegt mij al meer dan genoeg. Ik heb het boek niet gelezen, maar ben er nu al op tegen.

antonconstandse | 13-02-22 | 15:49

Natte Neel en Silly Sil fileerden Gutmensch Luyendijk.

gestoptmetroken | 13-02-22 | 15:54

Deugen. Het lijkt zo simpel, maar wat valt het in de praktijk vies tegen.

Hetkanverkeren | 13-02-22 | 15:35 | 4

@Duwbak_Linda | 13-02-22 | 15:36: U schat die die schijnheilen duidelijk hoger in dan ik, mijn allerbeste. Volmaakt onbelangrijk, mogelijk zelfs off topic, maar u doet in mijn ervaring de BDSM gemeenschap ernstig tekort met deze vergelijking.

Het is die dieptrieste schijnheiligheid die ook van deze quasi-ideologie afdruipt. Het verklaart mogelijk tegelijkertijd de onweerstaanbare aantrekkingskracht op al die even zelfbenoemde als cognitief mildbegaafde intellectuelen in Nederlandje tegenwoordig.

Doe maar gewoon, als in wees jezelf, dat is al gek genoeg: voor die Nederlandse nuchterheid ruil ik zelf ook bijvoorbeeld dat Franse snobisme graag in.

Hetkanverkeren | 13-02-22 | 15:44

@Duwbak_Linda | 13-02-22 | 15:53: De helft ervan vindt dat dus gewoon lekker :-). Maar dan wel op eigen voorwaarden. Dat is het verschil.

Hetkanverkeren | 13-02-22 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ook hier: het kan alleen maar imploderen omdat ze anderen alleen maar beschuldigen en respect eisen. Men wil niks meer met dit volk te maken hebben. Dan gaan ze elkaar de tent uitvechten. Dit zijn de mooie ongelukken.

Rollins | 13-02-22 | 15:33

Maar het is niet waar! Ja dat klopt,.. gaat dat over het hele boek Joris? Moehahahaha

miko | 13-02-22 | 15:32

Wat is er met Coole Neelie z'n boekje, Vaagstra?

Kapitein Sjaak Mus | 13-02-22 | 15:31

Kan hij niet weggeluijendijkt worden?

JeanDragage | 13-02-22 | 15:31

Ik volg met passie de verkiezingscampagne hier in Frankrijk. Ik was van de zomer nog in AMS en dan zie je hoe ver wij afgezakt zijn. Geen patatje met meer, transwc's, prijzen, je hoort geen Nederlands meer praten. Mook is al héél lang niet meer. Zo jammer joh.

Deurdonderer | 13-02-22 | 15:30 | 5

Nou leuk hoor. Weer iemand die moet laten weten dat ie niet in Nederland woont. Maar wat heeft dát en de rest van wat u meldt te maken met de meltdown van Luyendijk?

Zwizalletju | 13-02-22 | 16:02

Graag wegblijven aub. En u praat niet namens "wij".

dathoujetoch | 13-02-22 | 16:04

Alsof je GVD in Parijs of Marseille nog Frans hoort. Eikel.

Wiezewalakristalix | 13-02-22 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

1:51 volgehouden. Kletsmeier.

Duwbak_Linda | 13-02-22 | 15:29

Sylvana Simons ik kan het verhaal niet afluister. Ze kan uren praten zonder iets zinnigs te zeggen en de uitkomst zijn twee worden discriminatie en respect

speed48 | 13-02-22 | 15:28

Mooiboy in de make-up, of is er ook wat aan hem geopereerd?

Zijn boek "Het zijn net mensen" over zijn ervaringen in het MO (Egypte, staat me bij) vond ik alleraardigst toen ik het las toen ik een jaar of 21 was.

Schwanzeleber | 13-02-22 | 15:27

Weer zo’n leugen van Simons die uiteraard nog nooit in het tweede kamergebouw toegesist is. Alleen maar om te doen alsof ze een urgent probleem aankaart. Maar lang niet iedereen prikt door die leugens heen. Is haatzaaien niet strafbaar? Of mag haat zaaien jegens witte mannen gewoon?

Hommel | 13-02-22 | 15:24 | 4

Ik weet niet hoor. Maar volgens mij is die bovenklasse (politici, acteurs, journalisten, et cetera) compleet verrot, ook op het vlak van seksuele intimidatie.

Is geen andere verklaring voor zowel het aantal #MeToo gevallen als de heersende overtuiging onder mensen uit diezelfde sfeer dat (zowat) alle mannen seksueel overschrijdend gedrag vertonen.

Leyrann | 13-02-22 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie het al. U heeft de vinkjestering.

RickTheDick | 13-02-22 | 15:23

Even afgezien van het jankverhaal... Wat ziet Sylvana er moe en oud uit.

marcoplarco | 13-02-22 | 15:22 | 6

Dat zure gedrag doet je snel slijten. Zowel lichamelijk als geestelijk.

discriminazie | 13-02-22 | 15:57

En Neelie Kroes dan, als je zo mega oud bent moet je toch niet meer in de media verschijnen.

jansma28542681 | 13-02-22 | 15:58

Ik vind dat Sylvana er voor haar leeftijd (oud) nog prima uitziet.

VanBukkem | 13-02-22 | 15:59
▼ 3 antwoorden verborgen

pfff ik zat letterlijk 5 sec naar deze dude te luisteren en irriteer me nu al.

fifi23 | 13-02-22 | 15:21 | 3

Volgens Kees van Kooten is het: ik erger me nu al.

Colin.Fart | 13-02-22 | 15:24

Vrij irritant dat geërger...

Harrie-Couvert | 13-02-22 | 16:22

Feitelijke onjuistheden zijn pijnlijk en bukken heeft geen zin want uiteindelijk buk je toch nooit diep genoeg voor Sylvana. Joris werd steeds roder en zelfs Twan kreeg nog even de schuld, "jij mag deze discussie niet leiden want je bent een witte man!!!". Twan gaf geen krimp en kreeg bijval van Kroes. Ik vond het live overigens wel vermakelijk, waar mag ik mijn 8e vinkje ophalen?

Diederik_Ezel | 13-02-22 | 15:21 | 2

Bij mij, die 8e hoef ik niet.

guldenmiddenweg | 13-02-22 | 15:40

sylvana erbij is niet echt een aanbeveling om te gaan kijken.

AntiZanicz | 13-02-22 | 17:05
-weggejorist-
Super Vaagstra | 13-02-22 | 15:17

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl