Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bolkestein Travel haalt vijf IS-vrouwen naar NL

Hallo allemaal en welkom bij de vvd

Vijf stoelen erbij graag voor de terrorismetafel van de vvd! Ons land heeft speciaal voor de club van partijcoryfee Soumaya Sahla een handjevol IS-vrouwen en hun kinderen opgehaald uit het Roj-kamp in Syrië omdat ze anders misschien wel eens hun fopstraf zouden kunnen ontlopen. Aldus een Britse journalist aldus Harald Doornbos en die volgen we tot de poorten van de hel en terug. Over ons daderfetisjisme en het gevaar van de terugkeertrutjes is al voldoende gezegd en geschreven: mensen die zich willens en wetens aansluiten bij een club terroristische, genocidale en ideologisch verknipte idioten (Islamitische Staat, niet de vvd) willen we niet terug. Zitten er dan zo weinig geschikte kandidaten in die vvd-klasjes dat ze helemaal uit Syrië gehaald moeten worden? Wat v-v-v-v-vindt Sophie Hermans er eigenlijk van?
UPDATE: De namen volgens Harald: 'Nawal, Hafida, Amber, Maryam en haar moeder'. Dus wij zoeken: Nawal is Nawal Hammoudi, Hafida is Hafida Haddouch, Amber is Amber K. en Maryam heet eigenlijk Meryem. De dochter van Hoessein, die samen met Sinan Can bij Pauw zat. De ex-vrouw van Hoessein (de moeder van Meryem dus) is door Meryem overgehaald om ook naar het hagelslagparadijs te gaan. Mooi citaat tot besluit: "'Ik mis alles aan Nederland', zegt de 23-jarige Amber K. nu. 'Zelfs het niet-voordringen in de rij bij Albert Heijn. Hier zijn mensen onbeschoft en asociaal. In Nederland hebben mensen respect voor elkaar'."

Social

Reaguursels

Inloggen

Is natuurlijk onzin dat de termijn voor berechting zou verstrijken. Kun je gewoon negeren en bij onverhoopt terugkeren alsnog naar de longstay voor gevaarlijke gekken.

borderlijntje | 04-02-22 | 00:07

Van IS als organisatie neemt Amber K. geen afstand. "In elke organisatie zijn er mensen die goede dingen doen en mensen die slechte dingen doen. Ik ga niet de hele organisatie bestempelen als slecht."
Kijk, dat is altijd een goed teken als mensen kunnen nuanceren.

Mazzelstof | 03-02-22 | 19:44

Heel Nederland over de zeik toen uitkwam dat Marco Borsato, Ali B. en Jeroen Rietbergen vrouwelijke slachtoffers hadden gemaakt bij de Voice. Terecht overigens dat daar zoveel aandacht aan werd besteed. Maar waar is de verontwaardiging over de terughaalactie van deze monsters nu? Het is bekend, want verklaard door de Yezidi slavinnen die het konden navertellen, dat de IS-vrouwen enthousiast meededen aan de vernedering en marteling van deze vrouwen. Dit zijn echte monsters.

Toos Bevergeil | 03-02-22 | 19:16

Leuk. Kunnen ze bij de hierheen gevluchte Yezidi's op de koffie. En dan zo'n misbaksel zielig doen, dat zij Nederland zo mist. En hoe erg zij het heeft/ had. Wederom geen enkele zelfreflectie of spijt. Staan ze al op de gastenlijst van M?

vladimirows | 03-02-22 | 19:00

Zo langzamerhand schaam je je eigen toch kapot om Nederlander te zijn. Wat een stelletje imbecielen die dit weer voor elkaar gekregen hebben. Laat dat tuig toch lekker wegrotten in die zandbak daar. Ze wilden zelf toch zo graag.

Sjakie | 03-02-22 | 18:43
-weggejorist-
theo-is-dood | 03-02-22 | 18:05

Umm, @ VVD:
Graag ook de grenzen *vooraf* dicht voor wie (wettelijk) *geen recht* heeft.
(veiligelandiers dus)

hotmint | 03-02-22 | 17:34

Is het woord tribunaal al gevallen?

Themistocles | 03-02-22 | 17:27

Zoals al in meerdere tegels aangeven kunnen ze allemaal lid worden van de VVD. Maar bovenal ook als veiligheidsdeskundigen toetreden tot een speciaal opgerichte VVD afdeling, de veiligheidsadviseurs. Dus maakt u zich geen zorgen ze komen allemaal in een warm nest terecht, toffe club die VVD.

Rdock | 03-02-22 | 16:54 | 1

En zo niet dan kunnen ze gemakkelijk bij D66 of Groenlinks terecht. Bij de laatste is wel de vraag of IS en de Moslimbroederschap elkaar dan niet de tent uitvechten als concurrerende terreurclubjes.

agram | 04-02-22 | 08:34

@vranac | 03-02-22 | 14:46: Maak er maar grapjes om maar het FEITELIJK een hele industrie - van opvang tot allerlei soorten begeleiding...

Binnen enkele maanden zitten ze in elke talkshow die je maar bedenken kan om te vertellen over hun verschrikkelijke periode in de kampen... ze gaan er een boek over schrijven (als ervarings deskundige) krijgen een docu of worden onderdeel van een politieke denktank van de VVD.

litebyte | 03-02-22 | 16:29

Men zou eens een dagje in Den Haag alle ongecensureerde filmpjes moeten vertonen van al die gruweldaden die deze monsters hebben verricht. Dan nog een keer vragen of we ze weer moeten toelaten. Het is gewoon een rochel in het gezicht van al die mensen die nog steeds lijden door die monsters.

DrachiR | 03-02-22 | 15:56

Totaal gestoord die lui in Den Haag. Hoe kan je het doen. En dan die lui die dan roepen. Ja maar die kinderen kunnen er niets aan doen. Als dat de reden moet zijn dan kunnen we ook wel die miljoenen arme en zielige kinderen uit Afrika halen.

DrachiR | 03-02-22 | 15:52

Dan heeft Biden het zojuist beter opgelost.

Fi-Bu-Bla | 03-02-22 | 14:51

5 vrouwen teruggehaald uit Syrië=
5 huizen
5x huisraad
5x uitkering
5× toeslagen (alle soorten)
5x gratis rechtsbijstand
5x gezinshereniging
Etc.
Etc.

MK27 | 03-02-22 | 14:21 | 2

levert wel banen op voor roodharige groen linksmeisjes om ze te begeleiden , voor een D66 hbo wicht als coordinator en een VVD homo voor de communicatie

vranac | 03-02-22 | 14:46

Ik schat zo’n 10 miljoen euro aan totale kosten gedurende de looptijd dat ze in NL zijn. Maar het kan natuurlijk ook veel meer zijn.

Rdock | 03-02-22 | 16:50

Bij eerste aanslag de regering voor de rechtbank slepen voor hulp aan terroristen. Hebben ze ook al een huis en uitkeringen klaar staan voor de IS dames. De slachtoffer worden weer geschoffeerd de regering. Is en onze regering zijn het zelfde. Ike ike eerst ik dan de rest die is onbelangrijk .

Limburgse-Harry | 03-02-22 | 14:18

Zijn toch mooi vijf veiligheidsadviseurs die we mogen verwelkomen.

Rest In Privacy | 03-02-22 | 14:01

Ze mogen vast schuilen bij Claudia de B.

Plaktong | 03-02-22 | 13:59

Waarom wel de achternamen van die Marokkaanse dames en niet die van mevrouw K...... Wie is die K eigenlijk?

Deshark | 03-02-22 | 13:58 | 2

Kaag ?

Jee-Dee | 03-02-22 | 14:07

Kut

sallandstrots | 03-02-22 | 23:13

Dit is een groot schandaal van de regering naar de Nederlandse bevolking. Heel sinister. Vreemd dat weken lang de kranten, websites en andere praatprogramma's over Ali en Marco B. Lopen te raaskallen, en hier hoor je nagenoeg niks van. Deze duistere regering steekt heel Nederland een hooivork in de rug.

Trasnochador | 03-02-22 | 13:57

Aan de andere kant laat Nederland wel zien dat ze vergevingsgezind is ten opzichte van naieve meisjes van 19 jaar oud en kleine kinderen. Hopelijk dat ze snel hun fout inzien en IS afzweren. In een kamp laten zitten waar de kinderen volwassen worden in een klimaat van haat naar Nederland (of Europa), omdat ze niet teruggehaald zijn is natuurlijk een andere optie. Ik heb hier minder moeite mee om deze jongvolwassene terug te halen als wel het politieke standpunt van de VVD met dat gelieg en gedraai.

johnyl | 03-02-22 | 13:51 | 6

Mooi wensdenken. Deradicalisatie is vrijwel nooit mogelijk.

sioux_ | 03-02-22 | 14:26

Ze hebben leuk meegemarteld, afgemaakt en ingestemd met verkrachten, maar vooral een musical, de toktok shows af en weer herintegreren in NL het kost wat maar dan heb je wat. En wat dat gelul van de straf ontlopen betreft, ze werken er heel graag aan mee want dat taakstraf je in NL hebben ze er graag voor over.

bijna_raak | 03-02-22 | 15:00

@bijna_raak | 03-02-22 | 15:00:

"Ze hebben leuk meegemarteld, afgemaakt''.

Nou ja, hét grote punt is natuurlijk dat eea nooit 100% waterdicht te bewijzen valt. En wellicht dat de meesten - althans van die 'naïeve' jihadbruidjes - ook niet actief gemarteld hebben, of hoofden hebben afgesneden. Ga jij in Syrië maar eens onderzoek doen: er kan praktisch niemand getuigen, want de getuigen zijn allang dood.

Vandaar dat die jihadbruidjes ook allemaal exact hetzelfde 'narratief' oplepelen. Aanvankelijk, tot ca drie jaar geleden, was het: ''Hoe kon ik dat weten?!?! Ik zat thuis, bij de kinderen!'' Totdat iedereen, tot aan de rechters aan toe, zich realiseerde dat het godsonmogelijk was om in Raqqa 'nergens iets van te weten': elke week werden er op de spijlen van het hek op het centrale plein in Raqqa hoofden gespietst van onschuldig geëxecuteerden; hun kalifaatkindertjes moesten naar ''IS school'' waar ze volledig gehersenspoeld werden met haat tegen andersdenkenden, waar ze op wat latere leeftijd met wapens leerden oefenen, waar ze executies moesten bijwonen (en de naïeve moedertjes wisten van niks? ''O, dag, Mootje! Hoe was het vandaag op school? Wat hebben jullie gedaan?'' Nee, dat vroegen ze hun kinderen echt nooit, hoor); er was sprake van slavernij en slavenhandel van Jezidi vrouwen en meisjes, niet van enige tientallen, nee, van duizenden, maar nee hoor, wij hebben dat niet gezien, en natuurlijk hadden wij zelf geen Jezidi slavin.

Omdat het dus volstrekt ongeloofwaardig is dat ze van niets wisten, hebben ze tegenwoordig hun 'narratief' collectief aangepast (wellicht op aanraden van hun advocaten ook). Het gaat nu bij allemaal ongeveer als volgt: ''Ja, ik was echt ontzettend naïef, ik geloofde de gelikte propaganda van IS op internet dat het daar in het kalifaat prachtig was en je vrij volgens de voorschriften van de profeet kon leven. Maar eenmaal aangekomen in het kalifaat zag ik al meteen dat er van die propaganda niets klopte en het daar helemaal mis was. Ik wilde meteen weer weg en terug naar Nederland. Maar ja, dat was onmogelijk, want als IS doorhad dat ik het niet met ze eens was en weg wilde, zouden ze mij ook vermoord hebben."

Dat is nu hun 'narratief', en ik geloof ook van dit lulverhaal he-le-maal niks.

Nee, het is praktisch onmogelijk om te bewijzen wat een ieder daar nou exact heeft uitgespookt (op een enkele uitzondering na: in Duitsland is zo'n rat onlangs tot levenslang veroordeeld, omdat hij (en zijn naïeve jihadbruidje) een 5-jarig Jezidi meisje 'voor straf' in de brandende zon van dorst hebben laten omkomen.

En omdat de bewijslast zo lastig is, zou je die lui collectief moeten straffen door hun Nederlanderschap in te trekken, als straf dat ze, terwijl het verboden was en ze dit wisten, toch zijn afgereisd naar het kalifaat om zich aan te sluiten bij die moordenaarsclub. Ze faciliteerden de misdaden en slachtingen.

Dr_Johnson | 03-02-22 | 15:31
▼ 3 antwoorden verborgen

De VVD doet het, keihard op misdaad

thanseeuwen | 03-02-22 | 13:45

We gaan ze halen! Oh ze zijn er al.

De Let | 03-02-22 | 13:45

De ergste straf voor "'""Nederlandse"""" oud-IS'ers, is ze de toegang tot Nederland ontzeggen en dit ook fysiek onmogelijk maken. De overheid realiseert zich dat heel goed, maar wil voorkomen dat die terroristische haatkippen en andere veinzende spijtoptanten gaan aantonen hoe kinderlijk het eenvoudig is om desondanks Nederland in te komen als ze eenmaal op vrije voeten zijn. Iedere 'gewone' gelukzoeker in Afrika en het Midden-Oosten wist dat al, maar blijkbaar verkeert de Nederlandse overheid nog steeds in de veronderstelling dat ze het voor de eigen bevolking onder de pet kan houden.

Schulzie | 03-02-22 | 13:36 | 1

"hoe kinderlijk het eenvoudig is om desondanks Nederland in te komen als ze eenmaal op vrije voeten zijn."

Nou ja, ik weet niet of dat kinderlijk eenvoudig is. Als ze niet ''opgehaald'' worden, zoals nu, maar op eigen gelegenheid moeten reizen, kost dat ten eerste veel geld (om smokkelaars te betalen; dat zou dan waarschijnlijk gefinancierd worden door familie hier; die Samir A. zamelde ook geld in voor die IS ratten; eea moet je zwaar strafbaar maken), moeten ze in een wrak bootje plaatsnemen, of worden ze tegengehouden bij de Grieks-Turkse grens, en indien hun Nederlanderschap is ingetrokken, een maatregel die al jaren 'overdue' is, houden ze hun andere nationaliteit over (in verreweg de meeste gevallen de Marokkaanse), kunnen ze hier nergens aanspraak op maken, mochten ze er toch in slagen hier binnen te sneaken. Je kunt ze dan meteen gevangen zetten als persona non grata tot het moment dat je ze eruit kunt trappen naar Marokko (of een andere islamitische heilstaat naar keuze; dat zal me verder boeien).

Dr_Johnson | 03-02-22 | 13:58
-weggejorist-
UnsereMuttie | 03-02-22 | 13:35

Het is duidelijk waar de prioriteiten van Rutte IV liggen. Misselijkmakend.

Meroakels | 03-02-22 | 13:35

Oorlogsmisdaden kunnen niet verjaren.
En een verdachte kan bij verstek veroordeeld worden. Dus zonder zelf bij de rechtszaak aanwezig te zijn.
Dan is het toch wel heel raar dat een recht gaat lopen roepen dat een verdachte aanwezig moet zijn omdat hij anders de zaak in de toekomst niet ontvankelijk verklaard.

Osdorpertje | 03-02-22 | 13:30 | 3

Probleem is dat die oorlogsmisdaden niet te bewijzen zijn. De slachtoffers zijn dood, de getuigen ofwel medeplichtig ofwel dood. Aangezien de oorlog voortduurt wordt daar nauwelijks forensisch onderzoek gedaan. Onderzoek door Koerdische, Syrische of Iraakse overheden kan door elke advocaat als "onbetrouwbaar want partijdig"
worden afgedaan.

Dandruff | 03-02-22 | 13:44

De kinderen zijn onschuldig en de kindmoeders naief en vraag is oin hoeverre het afreizen naar IS gebied en daar wonen een oorlogsmisdaad is.

johnyl | 03-02-22 | 13:52

Rechters in NL raar is het goede woord een Gutmensch agenda kan ook.

bijna_raak | 03-02-22 | 15:04

Hoeveel Syriërs heeft Syrië al teruggehaald uit de Nederlandse kampen?

Hadena | 03-02-22 | 13:28

Amber K:"In elke organisatie zijn er mensen die goede dingen doen en mensen die slechte dingen doen. Ik ga niet de hele organisatie bestempelen als slecht".
Best ziek en bewijs dat ze zelf door en door verrot is. Welkom terug in Nederland waar wij terroristen verheerlijken en ondersteunen. *zucht*

halfvolle glas | 03-02-22 | 13:14 | 3

IS voor de duidelijkheid.

halfvolle glas | 03-02-22 | 13:15

Beetje categorie 'met het communisme is niks mis, het zit in de uitvoering'. En daar kun je in Nederland ook gewoon mee wegkomen hoor. Pol Pot een toffe peer vinden mocht tot ver in de jaren negentig gewoon. Ik ben in Tuol Sleng en nog wat andere sites in Cambodja geweest, net zo barbaars als IS.

Sjors W. | 03-02-22 | 13:18

@Sjors W. | 03-02-22 | 13:18: Bizar.

halfvolle glas | 03-02-22 | 15:24

Ergens wel goed. Dan kunnen die kinderen bij hun geflipte moeders vandaan gehaald worden en ondergebracht worden bij normale gezinnen zodat er nog iets van hun toekomst gered kan worden.

dezakloper | 03-02-22 | 13:14 | 4

Geen rechter gaat die kinderen bij hun moeder weghalen. Het gaat immers om iets onschuldigs zoals oorlogsmisdaden plegen namens het kalifaat.
Niet om ernstige zaken zoals door een paar uur overwerk teveel toeslagen krijgen en die na een jaar terug moeten betalen, als dat geld op is. Dan raak je je kinderen wel kwijt natuurlijk.
D66-rechtspraak heet dat.

Dandruff | 03-02-22 | 13:39

Waarom moeten wij hun toekomst redden?

bijna_raak | 03-02-22 | 15:06

@bijna_raak | 03-02-22 | 15:06: Omdat wij, in tegenstelling tot de psychopaten van het kalifaat, wel menselijk met anderen om kunnen gaan.

dezakloper | 03-02-22 | 19:09
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft het KNMI al een code-geel waarschuwing verduurd omdat er 5 (extra) terroristen in Nederland rondlopen? Lijkt mij belangrijker dan dat het in de zomer warm is, in de winter koud, en in bij storm hard waait.

W_F | 03-02-22 | 13:09 | 1

Code geel? Defcon 1! Maarja dat betekent doodknuffelen in NL. De dames zullen vast wel een hoge adviesbaan krijgen bij de grootste partij van het land. Hun kinderen kunnen na het volgen van de gebruikelijke stages en baantjes bij de partij uiteindelijk zitting nemen in het parlement en daar, als ze met genoeg zijn, de democratie opschorten en het kalifaat stichten. Zo rolt de VVD (Verwerpt Voortzetten Democratie) tegenwoordig.

JB86 | 03-02-22 | 14:53

We worden gewoon geregeerd door een stel warhoofden (lees D66 rechters) die te pas en te onpas het regeringsbeleid doorkruisen , is het niet het klimaat of stikstof dan is het wel weer het (verplicht) terug halen van een stel terroristen. , die na het uitzitten van hun fopstraf , levenslang een bedreiging vormen..

Nico_the_Sparrow | 03-02-22 | 13:06

Staat hier iets over in het regeerakkoord? Het zal wel een handjeklap zijn geweest onder de tafel. Nieuw elan. Me reet.

Piet Karbiet | 03-02-22 | 13:06

Ik heb eens even zitten nadenken. De vraag rijst:

Wie besluit zoiets?

Dus er zitten ergens mensen rond een tafel. Een ervan legt het idee op tafel. De anderen wikken en wegen. En komen dan tot een beslissing. Wie zijn deze personen? Is dat het OM? Is de minister zelf betrokken bij zulke besluiten?

Er is iemand die zich actief en pro-actief hard maakt om deze mensen naar Nederland te krijgen. Die 's ochtends wakker wordt en denkt "eens kijken wat ik allemaal kan proberen", die rondbelt, lobbiet.

Ik zou daar wel een journalistiek onderzoek naar willen.

Knufter | 03-02-22 | 13:04 | 5

@Knufter | 03-02-22 | 13:14: Alles kunnen ze doen om dit te stoppen, maar er is geen wil. Deze Nederlandse overheid is helemaal niet van plan iets te ondernemen. Het wordt tijd dat mensen wakker worden om straks deze partijen weg te stemmen, anders is het echt, je oogst wat je zaait!

lanexx | 03-02-22 | 13:21

@lanexx | 03-02-22 | 13:21: Er gaat helemaal niemand weg gestemd worden. We hebben net verkiezingen gehad een jaar geleden. Wake up and smell the coffee.

Knufter | 03-02-22 | 13:33

Het zijn alleen maar middelen om te verdelen en heersen. Asielzoekers, woningnood, pandemie, belastingen enzovoort en zo voort.
Alles om je af te leiden van het feit dat je financieel wordt uitgeknepen als een citroen.

Charred_Metal | 03-02-22 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze minister-president is een psychopaat

poëpjes | 03-02-22 | 13:01 | 1

En een vieze man zonder mandaat.

jansma28542681 | 03-02-22 | 13:06

Het was: opgeruimd staat netjes.
Het wordt (weer) : welkom in mijn land.
thanks to the Rut!

leofromrotjeknar | 03-02-22 | 12:59

Overgelopen van het gevangenen-kamp naar het VVD-kamp

Overschilder | 03-02-22 | 12:58

Haha wc -eend.. ,zeker Soumaya Shahla adviseerde haal IS bruiden terug bij VVD. Blijkt dus ook gewoon haar hofstad vriendin te zijn! Ik wil IS tribunalen!

wie zal het zeggen | 03-02-22 | 12:53

Ze zijn beter in het repatrieren van ISIS dan van mensen die voor de ambassade in Kaboel werken.

Derhalve: het hebben van een criminele rechtszaak wegens oorlogsmisdaden werkt in je voordeel.

Knufter | 03-02-22 | 12:51

Bron: www.vvd.nl/standpunten/terrorisme/

VVD Standpunten terrorisme

Wij willen uitkeringen, paspoorten en verblijfsvergunningen van jihadi’s afpakken. Mensen die naar het Midden-Oosten willen reizen om te vechten, houden we tegen. Zo voorkomen we dat we onze vijanden sterker maken, dat ze goed getraind terugkomen en dat ze ver van ons bed onschuldige mensen doodmaken. Wij willen het strafbaar maken om naar terroristisch gebied af te reizen. Wie dat toch doet, verliest bovendien het recht om Nederlander te zijn.

HanMar2 | 03-02-22 | 12:49 | 1

... als ze geen VVD'er zijn.

Alexander des Burgus | 03-02-22 | 12:58

VVD op zoek naar meer terrorisme-ervaringsdeskundigen.
VVD vindt er maar liefst 5. Hulde!

Fuckinghell | 03-02-22 | 12:47

Wat een stiekem gedoe weer, ik dacht dat de regering "transparant" zou worden. Foei toch.

ceriel82 | 03-02-22 | 12:47 | 1

De regering is ook transparant. Dus dan zie je het niet.

Knufter | 03-02-22 | 12:51

Hier een fopstraf en daar de doodstraf. Daar kun je menig gutmensch wel mee porren. Plus

strawdog | 03-02-22 | 12:45

*zucht*

Neeeheeee, laat ze nou gewoon daar. Eigen schuld, ervaar de consequenties.
Krijgen we dat gezeik weer, dat deze plofmutsen weer langs alle media mogen paraderen zodat Nederland zichzelf kan feliciteren over hoe wij deugen. Bah.

Rest In Privacy | 03-02-22 | 12:38

Op de radio hoor je dan weer het fake-argument 'ze moeten worden opgehaald volgens de rechter'. Dat heeft dan niks met een gerechtelijk bevel te maken, maar met de aanvulling 'want anders kunnen ze hier later niet meer berecht worden'. Nonsens dus dat 'moeten'. Ze moeten daar berecht worden voor de misdaden die ze daar gepleegd hebben en hun straf uitzitten. Mag van mij allemaal op kosten van de Nederlandse staat, is ongetwijfeld nog goedkoper dan ze terughalen en hier de rest van hun leven een uitkering geven.

FrankVeer | 03-02-22 | 12:37 | 2

Dat is allemaal nonsens, want:
1.de maximale straf voor deelname aan een terroristische organisatie is twintig jaar gevangenisstraf;
2.Er is een verjarongstermijn van 20 jaar, voor Misdrijven waarop een gevangenisstraf is gesteld van 8 jaar of meer. Zoals afpersing, aanranding en samenspanning tot bepaalde misdrijven.
3. Op terrorisme staat-zie boven- 20 jaar;
4. Ergo, pas na 20 jaar is de verjarinbgstermijn verstreken

Klik: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/stra...

Dit staat op een site van de Rijksoverheid

theo-is-dood | 03-02-22 | 12:43

Als de Nederlandse rechter vindt dat Nederlandse rechters ze moeten berechten: gewoon met videoverbinding. Klaar. Next.

FW Ta-183 Huckebein | 03-02-22 | 13:23

Krijgen ze ook voorrang bij het zoeken naar een geschikte woning? Of moeten ze ook woonpunten verzamelen om hoger op de wachtlijst te komen? Ik moet wachten tot ik een inschrijfduur heb van 8 jaar. Eens bezien welke crisis dat opleveren gaat ten huize van de familie Mozaard ... hopen dat ik of de kinderen hierdoor niet radicaliseren.

mozaard | 03-02-22 | 12:36 | 4

Het werkt inderdaad zo dat ze meteen aan een huurhuis worden geholpen zie de eerdere vrouwen die teruggehaald zijn.

Wattman | 03-02-22 | 12:45

@theo-is-dood | 03-02-22 | 12:37: jouw kinderen zijn vermoedelijk autochtoon en geen terrorist, dus dat is dan twee keer fout. Vandaar.

KeesBruin | 03-02-22 | 13:10

@Wattman | 03-02-22 | 12:45: niet alleen een huis, maar ook voor de kinderen en moeders zeer gespecialiseerde hulp. Daar zitten hele teams met specialistische kennis op.

Bataafje | 03-02-22 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien zou Bolkensteijn de dames nog effe kunnen opleiden tot politieke zwaargewichten?

Mispel | 03-02-22 | 12:36

Misschien worden ze juist wel teruggehaald omdat Nederland zo’n ruim euthanasiebeleid heeft en misschien krijgen ze bij aankomst op Schiphol wel gelijk een spuitje.

Boer Harm uut Twente | 03-02-22 | 12:35 | 2

Die krijgen ze zeker. de Kuipersbrigade staat klaar om ze meteen te vaccineren tegen de veel dodelijker corona *proest*

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 13:31

Ik hoopte meer op een spuitje van dokter Drion dan op een spuitje van dokter Kuipers voor deze dames.

Boer Harm uut Twente | 03-02-22 | 20:10

Het blijven terroristen en hun leven onbetrouwbaar, want liegen voor de goede zaak mag volgens hun eigen leefregels.

Dan de kinderen. Jammer, maar de veiligheid van Nederland is belangrijker dan paar wildvreemde kids die vanaf de geboorte volgepompt worden met haat.

Zoelense Hobbyboer | 03-02-22 | 12:32 | 1

Bij een uitzetting is het linkse argument dat de kinderen niet in dat land zijn geaard en er niet zijn geboren. Nou, dat geldt dus ook voor deze kinderen die in het kalifaat zijn geboren. Jammer dan maar. Vraag maar aan je moeder waarom.

Piet Karbiet | 03-02-22 | 13:11

Neem aan dat de dames een negatieve PCR test kunnen overleggen? Heeft iedere Nederlander nodig als je van buiten de EU Nederland binnenkomt.

Cookieman | 03-02-22 | 12:31 | 3

Dat zijn de sleutelwoorden, "iedere Nederlander"; vooruit "iedere Europeaan" mag ook. Maar wat hier wekelijks met 1500 man tegelijk binnenrolt wordt niet getest. En wil ook niet gevaccineerd worden om hun terugkeer te bemoeilijken.
Nee voor de mensen die dit land opbouwen en onderhouden gelden hele andere regels dan voor de degenen die dit land ondermijnen.

Dandruff | 03-02-22 | 12:39

@Dandruff | 03-02-22 | 12:39: Eens zullen de brave burgers van dit land het zat zijn om keer op keer voorgelogen en geschoffeerd te worden en in opstand komen.
I have a dream....

Here's Freddy | 03-02-22 | 13:22

@Here's Freddy | 03-02-22 | 13:22:
Blijf lekker dromen. De vrijbuiters die het wellicht zouden durven zijn naar de US, Canada en Australie geemigreerd. Wat is achtergebleven gaat gewoon door zich te laten nemen hoor, beetje klagend en steunend op sociale media.

Sjors W. | 03-02-22 | 13:31

Het mag wat kosten, ophalen, voor het gerecht, daarna een traject om ze terug te brengen in de maatschappij, want een celstraf, daar twijfel ik zeer aan, tenzij ik voorarrest als celstraf tel.

Muissolini | 03-02-22 | 12:27

Maar btw verlagen op fruit en groente is weer te lastig. Deze lui...

Deflatiemonster | 03-02-22 | 12:27

Weet je in ieder geval op wie je zeker niet moet stemmen

Den-Pol | 03-02-22 | 12:27

Die kippen (plus -nu nog-onschuldig gebroed).... gaan niet meer terug naar die zandbak..

grapjasz | 03-02-22 | 12:19

Rol van VVD idd steeds duidelijker. Zitten op 1 lijn met D66, Groenlinks en meer..
Vroegere kritiek op immigratie en islam waren puur voor Bühne en stemmenwinst. Bedrog op grote schaal.

Vinquerev | 03-02-22 | 12:17 | 1

Maar hoe vaak trap je er als kiezer in, kan niet anders dat mensen puur en alleen met de portemonnee VVD stemmen.

Wattman | 03-02-22 | 12:23

Opdat het internet maar niet vergeet: Nawal is Nawal Hammoudi, Hafida is Hafida Haddouch

En ik eindig met de profetische woorden van Enoch Powell, uitgesproken in 1968:
"It is like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre."

theo-is-dood | 03-02-22 | 12:17 | 1

Enoch was right!

KeesBruin | 03-02-22 | 13:11

leugen: minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid, CDA) liet destijds weten dat het terughalen van Syriëgangers „geen gewoonte” zou worden.

Als de Nederlandse regering niet binnen een half jaar werk zou maken van het terughalen van de vrouwen en hun kinderen, zou de mogelijkheid op rechtsvervolging vervallen, aldus de rechter.

Die terreur vrouwen waren bijna buutvrij want een suffe rechter vind dat als Nederland ze niet terughaalt hun hatecrime plotseling snel verjaart en reken maar dat ze een week later op de stoep hadden gestaan met een eisen pakket.

Bizar dat een rechter daarmee weg kan komen; moord en doodslag na een half jaar laten verjaren!

28 | 03-02-22 | 12:16

George W. Bush heeft de oorlog verklaart aan terrorisme. Bij mijn weten heeft nederland zich daar bij aangesloten en is deze oorlog nooit beeindigt, Mochten deze vrouwen oorlogsmisdaden hebben begaan past er maar een straf!.

pjotr11 | 03-02-22 | 12:15 | 2

dream on

dorstig! | 03-02-22 | 12:31

Specifiek zo'n vrouwtje aan een (m)Isdaad koppelen is nog niet zo makkelijk. Ik pleit ze moreel zeker niet vrij, en ik ga ook niet mee in het 'ach ze zielig want vrouwen', maar ik gok dat hun handelen vooral ondersteunen, heulen en een verziekte sfeer creeren was. Het waren de mannen die de trekker overhaalden, en daar verschuilen ze zich nu makkelijk achter.

Sjors W. | 03-02-22 | 13:23

“De mensen zijn hier asociaal en onbeschoft”, geniaal!

Dan maar zo! | 03-02-22 | 12:14

En weer 5 broedkippen, 5 zoontjesfabrieken.
Inclusief de kinderen die zij nu al hebben, maakt dat 16 uitkeringstrekkers voor de toekomst.
Eerst natuurlijk ruim kinderbijslag trekken om nooit aan het werk te gaan.
Dit soort potentiële terroristen gaan geen enkele bijdrage leveren aan de Nederlandse samenleving.
Eerst kotsen in de ruif waaruit ze vreten om er vervolgens achter te komen dat ze het paradijs hebben verlaten voor een droomkalifaat.
Een kalifaat met enkel moslims, een verschrikkelijk land, met a-sociale mensen. Onleefbaar.
Goh!
Als moslims het zelf al zeggen, waarom zouden Nederlanders dan niet kunnen zeggen dat ze niet teveel van dat a-sociale tuig, potentiële terroristen in hun land willen?
Teveel islam in een land is chaos, corruptie, geweld, agressie, intimidatie, aanslagen, kortom de hel.
Dat moeten we hier niet willen.

Ruimedenker | 03-02-22 | 12:11 | 1

Right

Den-Pol | 03-02-22 | 12:28
-weggejorist-
aardv@rk | 03-02-22 | 12:11 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Die komen vast niet op Schiphol aan waar iedereen met ballonnen staat te wachten in de ontvangsthal en waar journalisten makkelijk naar toe kunnen gaan.
Die komen aan op Zestienhoven waar ze makkelijk via een achterdeur naar buiten kunnen worden gesmokkeld zonder dat pottenkijkers foto's maken die de volgende dag op de voorpagina staan van De Telegraaf.

Osdorpertje | 03-02-22 | 12:07

VVD probeert DENK stemmers te trekken?

funkyd | 03-02-22 | 12:07

Ik voorzie een mooi baantje als terreurdeskundige voor deze vrouwen bij de VVD

Waakvlam | 03-02-22 | 12:01

5 huizen meer bouwen in eerste kwartaal 2022 dan gepland. Ik zie het probleem niet.
Mond houden en doorlopen Nederlander!

pane | 03-02-22 | 12:00

Een VVD stem is een stem op GroenLinks en D'66. VVD zal voor z'n linkse politiek een hoge prijs gaan betalen en zal hetzelfde lot treffen als andere traditionele partijen PvdA en CDA.

johnyl | 03-02-22 | 11:59

Op de brandstapel mogen ze.

tochtkruis | 03-02-22 | 11:56

Landverraad. Dames, als jullie dit lezen: ik zal niet voordringen bij de kassa in de supermarkt, maar jullie zijn niet welkom hier wat mij betreft. Jullie mogen naar de hemel waar jullie in geloven. Dat is een mooie plek. Laat het aardse achter je. Maar doe het op een manier waar de rest van de mensen, die meer waarde hechten aan het aardse dan het hemelse bestaan, daar lekker buiten (lees: gebruik geen bomgordel o.i.d.). Dankjewel!

Timide_Aso | 03-02-22 | 11:53 | 3

Hemel...? In de HEL is een speciaal plekje gereserveerd voor dit soort genetisch gruis en hun larven...

Air van Boven Dorens | 03-02-22 | 12:11

@Air van Boven Dorens | 03-02-22 | 12:11: ja maar dat denken zij niet! Ik geloof niet zo in de hemel en hel. Als je dood bent en wordt begraven, dan word je opgevreten door de pieren. Vervolgens poepen de pieren je weer uit en worden moleculen als bouwstenen voor planten opgenomen. Vervolgens wordt die plant geoogst en eten we dat weer op. Die voedingstoffen worden weer omgezet in lichaamscellen. En zo is het cirkeltje weer rond. Maar dood is dood. En de een zijn dood is dus best letterlijk iemand anders zijn brood. Smakelijk! Ik ga lunchen nu.

Timide_Aso | 03-02-22 | 12:38

In juni 2021 liet het kabinet IS-dame Ilham B. terug halen naar Nederland. Het kabinet zei toen "er geen gewoonte van te willen maken" om IS-vrouwen plus kroost terug te halen.
Leugenaars!! Via een vuile salamitactiek gaan ze ALLE IS-vrouwen naar Nederland terug halen, daar kun je vergif op innemen. List en bedrog regeren dit land al decennia.

KeesBruin | 03-02-22 | 11:52

Op zulke momenten hoop je dat de slechte collega's van Julio Poch nog altijd vliegen.

phantom2 | 03-02-22 | 11:52

Vergeet de 11 kindjes niet die ook zijn opgehaald. Mijn hartje smelt....

Lorejas | 03-02-22 | 11:46 | 1

Neten worden luizen...

Air van Boven Dorens | 03-02-22 | 12:12

Ik begrijp het wel, die gelukzoekers die hier heen gekomen zijn worden dan wel voorzien van gratis geld en onderkomen, maar gewillige vrouwen regelen voor die arme jongens is natuurlijk nog niet zo simpel, en waar kun je beter gelijkgestemden vinden dan in het land van herkomst, zeker als ze zich daar vrijwillig hebben aangemeld als animeerdame. En VVD zou VVD niet zijn als ze niet alles uit de kast trekken om de tweedeling in stand te houden.

Mr. C | 03-02-22 | 11:44

Five Dutch women?

PieterOpZicht | 03-02-22 | 11:42

Zijn de dames al uitgenodigd voor een praatprogramma? Hebben ze al een filmregisseur op bezoek gehad?

MAD1950 | 03-02-22 | 11:42 | 2

Ze mogen mee doen met The Voice Of Holland met Ali B. of Marco B. als coach.
Daar hebben ze de laatste tijd een tekort aan kandidaten.

Osdorpertje | 03-02-22 | 11:55

Ze komen ongetwijfeld bij M in de praatstoel

aardv@rk | 03-02-22 | 12:47

Ze halen die vrouwen terug zodat ze berecht kunnen worden voordat het verjaart. Verder wel fijn voor de oma's en opa's dat ze hun kleinkinderen kunnen zien. Die mensen en hun kleinkinderen hebben niets misdaan. Je kan je ook afvragen in hoeverre deze broedkippen echt terroristen zijn. Maar daar is enige nuance voor nodig.

Theodorus.Goldbach | 03-02-22 | 11:41 | 5

Berechten? Wat wij hier doen noem je serieus berechting? Laat je nakijken. Juist daarom hoeft die berechting van mij niet. Berechting is meer dan alleen een procedure op papier. Daar hoort een gepaste straf bij en die ontlopen ze hier steevast. Dan is er bij mij geen sprake meer van rechtspraak. Alleen een rechter die heeft uitgesproken dat de persoon schuldig is, heeft voor mij helemaal geen enkele waarde. Het zal ze namelijk aan hun islamitische reet roesten. Het gaat erom dat ze opgeborgen worden zodat de maatschappij beschermt wordt tegen dit vuilnis. Opgeborgen op een manier dat ze nadenken over hetgeen ze uitvreten. Dus gewoon een kale betonnen doos met een bed en een plee. Klaar!

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 12:02

Waren dit sommige trollen maar net zo "genuanceerd" over autochtonen die sharia, overbevolking, qr-codes, criminaliteit of terrorisme afwijzen. Gek genoeg ontbreken dit soort domlinkse nuances dan, als geweldloze democraten de "verkeerde" mening hebben.
Alleen voor grof geweld heeft links altijd begrip.

Dandruff | 03-02-22 | 12:33
▼ 2 antwoorden verborgen

En o ja, wie kunnen we persoonlijk verantwoordelijk stellen als er straks onverhoopt toch nog iets misgaat met die dames en hun kroost en volstrekt onschuldige mensen het slachtoffer worden van deze politieke daad?

jochum1980 | 03-02-22 | 11:40 | 2

In dat geval is Rutte gewoon zoals altijd weer geschokt en liegt dat hij intens meeleeft met de nabestaanden.
En daar komt ie weer mee weg.

Davy Kroket | 03-02-22 | 12:56

Ook een beetje zwaar bij ademen. Dan lijkt het net echt.

Davy Kroket | 03-02-22 | 13:00

Waarom zou je deze monstertjes terughalen naar een omgeving die ze haten tot op het bot, waar zijn ze mee bezig in het kabinet.

Nieuw elan, Nederland nog sneller naar de mallemoer.

Wattman | 03-02-22 | 11:40

Beste JOhan en Rene, het gif van de vrede sijpelt ons landje binnen. Via jullie VVD.

Verderkijkert | 03-02-22 | 11:39

Goed zo ,vvd. Ik zal aan jullie denken met de verkiezingen . Ik ga voor de plaatselijke politiek stemmen.

gerrie de perrie | 03-02-22 | 11:38 | 1

Zo is dat, keihard afstraffen die VVD.

Wattman | 03-02-22 | 12:03

Vervolgen deelname terroristische organisatie en kinderen eerst even herprogrammeren svp

Hellsmurfje | 03-02-22 | 11:37

Zolang de VVD niet als een fascistenclub wordt gezien en genoemd in de media zal dit niet stoppen.

Sjefke_pro | 03-02-22 | 11:37 | 1

Lees eens een goed geschiedenisboek, leer daarvan en probeer daarna opnieuw een bijdrage te schrijven. En val anderen ondertussen niet lastig met uw ridicule opmerkingen. Dank u.

Red shirt | 03-02-22 | 12:19

Nog een mooi bordesfoto met Alex en Maxima en de klucht is compleet.

jochum1980 | 03-02-22 | 11:36

VVD is eigenlijk meer een soort VVV aan t worden

Dr.Utker | 03-02-22 | 11:34 | 1

Een paar fans en diep weggestopt in Limburg? Was het maar waar.

Kaal-dik-en-lelijk | 03-02-22 | 11:37

Hebben de humane Rutte en Hoekstra Oekraïners al laten weten dat ze meer dan welkom zijn in ons land als ze zich bedreigd voelen door de Russen?

gestoptmetroken | 03-02-22 | 11:33 | 1

En de Russen in Oekraïne die zich bedreigd voelen door de nationalisten?

uisge baugh | 03-02-22 | 11:39
-weggejorist-
Kopieerapparaat | 03-02-22 | 11:32

Dat ze in het hiernamaals maar 72 dildos in haar voorbips mag krijgen, c.q. 72 besneden fallussen mag zuigen. Of krijgt ze er maar 36 als vrouw? Is er al een hadith geleerde die dit heeft geduid?

Kaal-dik-en-lelijk | 03-02-22 | 11:32

Nu is het wel zo dat we de Koerden niet mogen opzadelen met tienduizenden gevangenen die oorspronkelijk niet uit Syrië komen maar voornamelijk uit onze Europese landen. Ze hebben meer dan eens gevraagd of wij (financieel) willen helpen of dat we dit tuig hier willen bestraffen. Bij mijn weten is dat nauwelijks gebeurd. Dat begrijp ik wel, maar we laten de Koerden wel mooi zitten zo. Wat ik alleen niet begrijp (of eigenlijk wel) is waarom en hier “linkse” Spanjestrijders, die notabene tegen het opkomend fascisme vochten, wel de nationaliteit konden afnemen, maar van dit jihadistische tuig kennelijk niet. Want dat zou mijn route zijn. Hier bestraffen, nationaliteit inleveren en in het geval van genaturaliseerde “Nederlanders” uitzetting naar het voormalige land van herkomst. Hoe moeilijk is het?

Bigi Bana Boy | 03-02-22 | 11:32 | 1

@BBB: exact, de voormalige Spanjestrijders- die nota bene streden voor een wettig gekozen regering- werden statenloos gemaakt. Ze mochten niet eens meer een baantje als postbode krijgen. Het is een regelrechte schande hoe deze mensen door Nederland zijn behandeld:
_Ongeveer de helft van de Nederlandse Spanjestrijders sneuvelde in de Spaanse burgeroorlog, die duurde van 1936 tot 1939. Degenen die terugkwamen, werden bijna allemaal door de Nederlandse regering 'statenloos' verklaard en sloten zich na mei 1940 bijna automatisch aan bij het verzet. De helft moest dat met zijn leven bekopen.__

theo-is-dood | 03-02-22 | 12:27

Als je vroeger was afgekeurd voor militaire dienst met S5 (geestelijk ongeschikt) kon je geen baan krijgen bij de overheid. Tegenwoordig kan je als ex-terrorist bij de vvd aan de slag , met dank aan die ouwe geyle bolkestein. Compleet gestoord zijn ze.

streknek | 03-02-22 | 11:31 | 2

Dan krijg je IS5.

gestoptmetroken | 03-02-22 | 11:35

en ik maar denken dat ""de Bolk"" al lang geleden gecremeerd was.

gerrie de perrie | 03-02-22 | 11:40

"Ze moeten hier berecht worden, als we dat niet doen vervallen de rechtszaken tegen hun."
Gut, zodat ze een fopstrafje van tussen de 240 uur schoffelen en 2 maanden cel voorwaardelijk kunnen oplopen (want dat wordt tegenwoordig als zwaar straffen gezien door de rechterlijke macht). Poeh poeh. Laat dan toch maar.

Met_baard | 03-02-22 | 11:29 | 1

Ja en de rest van hun leven oetkering en huizen. Want daar hebben we toch teveel van......

bqbq | 03-02-22 | 11:32

En nu snel aan het werk als adviseurs Nationale Veiligheid!

Omtzigtig | 03-02-22 | 11:29

Is het niet aan Syrie zelf om de IS-oorlogsmisdadigers te straffen? Of tenminste een internationaal tribunaal/strafhof

small_town_dude | 03-02-22 | 11:29 | 1
-weggejorist-
tjongerschans | 03-02-22 | 11:55

Mooie stoere,praatjes voor de bühne, populistische praat, maar ondertussen zo links handelen als maar kan. Onder het mom van straffeloosheid. Die paar jaartjes die dat addergebroedt hier gaat krijgen zal ook het verschil niet maken wel ? En zodra 1 van deze types dadelijk in Nederland ook maar 1 slachtoffer maakt, gelijk de verantwoordelijken mee berechten, maar dat zal wel illusie blijven. Oh, wat zullen ze weer geschokt zijn..

JodokusDraadnagel | 03-02-22 | 11:27 | 1

De verantwoordelijken komen er al jaren mee weg, je hebt ze nog nooit gehoord over al die honderden slachtoffers inmiddels mede mogelijk gemaakt door het linkse opengrenzen beleid. Nee je hoort ze pas zodra je kritiek durft te leveren op datzelfde beleid. Het is een beleid wat doden en een hoop andere slachtoffers veroorzaakt, in mijn eigen zijn ze allemaal even medeplichtig doordat ze met de oogkleppen op dit beleid maar willen blijven hanteren en ieder die ook maar één woord kritiek heeft als racist weg te zetten. Nja liever een racist dan medeplichtig aan massamoord, want zo zie ik die pro gelukszoekers allemaal.

Statix | 03-02-22 | 11:41

Ze doen dit dus onder het mom van dat ze na april niet meer berecht kunnen worden in Nederland. Maar hoezo laten we deze terroristen terug in Nederland?
Weiger ze gewoon bij de grens, laat ze maar in Syrie verrotten.

usb stok | 03-02-22 | 11:26 | 1

Lever ze maar uit aan de Jezidi's. Dan horen we er gegarandeerd nooit meer iets van.

Ommezwaai | 03-02-22 | 11:32

Het is werkelijk een godgeklaagd schandaal. Die smerige IS ratten worden allemaal weer 'gewoon' comfortabel ingevlogen. De reden: ze moeten in staat gesteld worden om hun Mickey Mouse rechtszaakjes bij te wonen, anders kunnen de rechters wel eens besluiten dat ze van strafvervolging ontslagen worden.

"Wat v-v-v-v-vindt Sophie Hermans er eigenlijk van?"

Verkeerde vraag volgens mij. Hij moet luiden: Wat vindt onze nieuwe MinJus Dilan Yesilgoz hier van? Dilan was mijn heldin in 2019, toen ze, ongeveer als enige politicus, in talkshows fel betoogde dat die ISers en hun kinderen nooit teruggehaald moesten worden.

Als Dilan ballen had (figuurlijk gesproken uiteraard) dan had zij verhinderd dat deze 5 ratten met hun kinderen werden opgehaald. Dan had ze gezegd: ''Nou, rechtertjes, blaas dan jullie rechtszaakjes maar af; I'll take my chances; ik ga er alles aan doen om die ratten buiten Nederland te houden.''

Waarom is er nog steeds maar geen 'consensus' om van die lui collectief hun Nederlanderschap in te trekken en ze duidelijk te maken dat ze hier niet welkom zijn. Die lieden horen niet los rond te lopen in onze samenleving, die hebben alles waar Nederland voor staat - vrijheid, democratie, moderniteit, secularisme, etc - verworpen en zich aangesloten bij de meest weerzinwekkende islamitische moordenaarsclub uit de geschiedenis. Ze hier allemaal weer toelaten - er zitten er al enige tientallen, die wat mij betreft met terugwerkende kracht hun Nederlanderschap zouden moeten verliezen en eruit moeten worden geschopt - levert heel misschien 2 á 3 Soumaya Sahla- achtigen op: een handjevol spijtoptanten die hun vroegere godsdienstwaanzinnige waandenkbeelden en steun aan een terroristische groepering werkelijk achter zich laten. Maar dat zal niet gelden voor het gros van die ca 200 tot 300 'Syriëgangers'. Die houden gewoon vast aan hun 'overtuigingen' en hun haat voor Nederland; die willen alleen maar terug voor een sociale huurwoning en gratis geld.

Door het invliegen en weer tot de samenleving toelaten van al die ISers speelt de regering Russische roulette met de levens van onschuldige Nederlanders. ISers horen hier niet. Spreek dat nou eens duidelijk uit en handel ernaar.

Dr_Johnson | 03-02-22 | 11:25 | 5

Helaas, Dr. u had beter moeten opletten, toen Dilan haar praatjes verkocht. Dat vrouwmens is gewoon een gore opportunist, net als het gros van de lui in Den Haag. A zeggen en B of C doen. Liegen tot ze groen zien. Eén grote leugenaarsbende.

KeesBruin | 03-02-22 | 12:08

@KeesBruin | 03-02-22 | 12:08:

"u had beter moeten opletten, toen Dilan haar praatjes verkocht. Dat vrouwmens is gewoon een gore opportunist"

Ik wil het gewoon niet geloven, Kees (en 'gore opportunist' vind ik wel heel stevig uitgedrukt), maar ik vrees dat je gelijk hebt.

Ik ben in ieder geval wel als decennia-lange VVD stemmer, vorig jaar maart opgehouden op 'mijn' partij te stemmen. Mijn stem ging (en gaat vooralsnog) naar JA21.

Dr_Johnson | 03-02-22 | 12:30

@Dr_Johnson | 03-02-22 | 12:30: Beste Dr. Dat "gore opportunist" is inderdaad wel sterk uitgedrukt, maar de feiten laten zien dat het toch echt zo is.
Hoe dan ook, mooi dat u de VVD de rug heeft toegekeerd, want als er één partij van leugens aan elkaar hangt, dan is het de VVD onder Rutte wel. Iedere keer als de peilingen daartoe aanleiding geven, gaat er één of andere VVD-prominent stoere praatjes verkopen over asielzoekers, de islam, IS-vrouwen, de criminaliteit etc. Allemaal om weer wat naar de PVV of anderen weggelopen kiezers terug te halen. Maar er is maar één manier om een politieke partij te beoordelen: kijk naar hun dáden, hun stemgedrag, en luister niet naar hun woorden, want die zijn waardeloos.

KeesBruin | 03-02-22 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland. Keihard de gekste.

streknek | 03-02-22 | 11:25

Blijkbaar willen we dit “met z’n allen”.

Schriever | 03-02-22 | 11:24 | 2

inderdaad op de VVD, D66, PVDA en GL blijven stemmen.

Therapietje | 03-02-22 | 11:26

Bedenk even wat het kost om zoiets te doen, en kijk dan naar het feit dat we onze eigen jeugd afstraffen met studieschulden van tienduizenden euro's als ze proberen zich te ontwikkelen en aan de maatschappij bij te dragen. Er zal ooit in de toekomst een geschiedenisboek geschreven worden waarin naar onze tijd verwezen wordt met de term The Golden Age of Lunacy.

CeesCloosd | 03-02-22 | 11:24

Ook weer erg moedig van ons kabinet, dat we dit via een Britse journalist moeten vernemen.
Die schijtluizen hopen dat het ongemerkt kan worden afgehandeld, zodat het domme volk een beetje rustig blijft, en het geen virtuele VVD-zetels kost.

KeesBruin | 03-02-22 | 11:24 | 1

Precies dat dacht ik ook. En.. is dit al vaker gebeurd en is dat nooit naar buiten gebracht.

De Let | 03-02-22 | 13:50

Ben benieuwd wat er gebeurd was met de Nederlandse regering in de jaren ‘50 als ze net zo enthousiast en proactief als nu Waffen SS-ers hadden gerepatrieerd uit Russische krijgsgevangenschap…

Mark zit te Dutten | 03-02-22 | 11:24 | 4

@KeesBruin | 03-02-22 | 11:26: En wat dacht u van het Nederlandse detachement tijdens de Koreaanse Oorlog? Een derde van deze groep is gewond geraakt of gesneuveld. Er wordt gefluisterd dat daar ook voormalige Oostfrontstrijders bij zaten.

theo-is-dood | 03-02-22 | 12:29

@theo-is-dood | 03-02-22 | 12:29: Inderdaad, daar dacht ik later ook nog aan. Die SS'ers in de Koreaoorlog konden geloof ik hun Nederlanderschap daarmee terug verdienen. Het is natuurlijk wel de ironie van de geschiedenis, dat dezelfde SS'ers die aan het Oostfront tegen de communisten vochten, luttele jaren later tijdens een VN-missie tegen de communisten, dit keer de Noord-Koreaanse en Chinese communisten, aan het vechten waren! Het kan verkeren, zullen we maar zeggen.

KeesBruin | 03-02-22 | 13:24

@theo-is-dood | 03-02-22 | 12:29: Overigens, er zaten ook de nodige vrijwilligers, dwz niet-SS'ers, in dat Nederlandse onderdeel, dat ingedeeld was bij de Amerikaanse VN troepen, als ik me niet vergis. Heb in mijn militaire diensttijd nog diverse van die mensen meegemaakt, begin jaren zeventig. Die Korea-oorlog was geen kattenpis, dat was wel duidelijk. Het wordt ook wel 'de vergeten oorlog' genoemd. Onterecht, want het was een groot conflict, met veel doden. Enfin, staat allemaal op internet, maar het is nog steeds een onderbelicht verhaal.

KeesBruin | 03-02-22 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Mooie huurwoning + passende uitkering zonder dat je zelf ook maar ene reet hoeft te doen. Het alsof je water ziet branden.

U-boot | 03-02-22 | 11:22

Oktober 2019
"Ho ho", twitterde Yesilgöz (VVD) dinsdagochtend. Er valt pas te praten over terugkeer als berechting daar een feit is én als beide ouders dood of onherroepelijk én levenslang veroordeeld zijn. Eerder valt er niets te bespreken. Punt."
Ging over wel of niet IS-kinderen terughalen. Kinderen. Van volwassenen was geen sprake dus.
Daarnaast ligt er ook een uitspraak van de Hoge Raad dat repatriëring helemaal niet hoeft.
Maar toch doen hè! Toch doen.

Kameraansteker | 03-02-22 | 11:20 | 4

Gisteren is er motie van de PVV verworpen die opriep om te stoppen met de import van allerlei kansloos volk. Vanzelfsprekend verworpen.

Ommezwaai | 03-02-22 | 11:23

@Ommezwaai | 03-02-22 | 11:23: In dat volk zijn er ook goede mensen die wel willen meewerken in de moderne maatschappij. Je kunt niet een heel volk over een kam scheren.

Adriel | 03-02-22 | 11:25

Ja, en wie doet het? De VVD, op aandringen van D66 en de CU. Rutte heeft geen enkel geweten, wil alleen maar in dat torentje zitten, verder maakt het hem geen ruk uit wat er wel of niet gebeurt. Verschrikkelijke man, die al héél veel schade aan Nederland heeft aangericht.

KeesBruin | 03-02-22 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

Kaag is zo verschrikkelijk humaan, en spreekt zo goed Arabisch, dat ze het ons vast allemaal kan uitleggen. Gaat weliswaar over Financiën, maar dat maakt niet uit, uiteindelijk is de baas over alles.

KeesBruin | 03-02-22 | 11:19

Volgens mij was het de bedoeling dat zoiets stiekem gebeurt. Zodat wij in Nederland er niets van af weten.
Deze IS vrouwen zijn betrokken geweest bij onthoofdingen en hebben hun huisslaven laten verkrachten.
Een rechtszaak in Nederland maakt geen enkele kans.
Dus die krijgen hooguit een nieuwe woning omdat ze helemaal niets hebben in Nederland.

Osdorpertje | 03-02-22 | 11:19 | 3

Eerst hoog van de toren blazen tegen Rusland en vervolgens als niemand oplet, even snel 5 levensgevaarlijke vrouwen importeren. Over een half jaar blijkt dat Rutte hiervan op de hoogte was en wellicht hoogstpersoonlijk de order heeft gegeven deze feeksen op te halen.

Ommezwaai | 03-02-22 | 11:22

Dat waren geen onthoofdingen, maar ontlichamingen. U moet niet alles in uw voordeel omkeren.

goedverstaander | 03-02-22 | 11:24

Top van de ijsberg. Er is bijzonder veel dat onder de pet wordt gehouden, met medewerking van de zichzelf journalist noemende Nederlandhaters.

gestoptmetroken | 03-02-22 | 11:24

Ja maar de "rechtstaat".

Ride_On | 03-02-22 | 11:18 | 1

Zo'n rechtsstaat is niet de mijne.

KeesBruin | 03-02-22 | 11:20

Vereniging voor Volksverlakkerij, Verraad en Demagogie…

Mark zit te Dutten | 03-02-22 | 11:18

Dat wordt natuurlijk helemaal niets met een rechtszaak waarbij helemaal niets bewezen kan worden. Beter meteen naar Marokko sturen. Misschien wel wat begeleiding er op zetten, anders vallen ze daar ook zo in een gat:
www.telegraaf.nl/nieuws/795880227/jon...

goedverstaander | 03-02-22 | 11:18

Ze geloven toch zo hard? Nou, laten we ze aan een testje onderwerpen wat ze vast zal aanspreken i.v.m. homo's
Ze mogen hier blijven als de volgende test is doorstaan: Van een flat van 12 verdiepingen aflazeren en als allah ze opvangt, staat hun huissie klaar.

*alvast gemeentereiniging voor zuigwagen bellen gaat*

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 11:17 | 1

vegen richting de plaatselijke composthoop is voldoende

Baksteenbakker | 03-02-22 | 11:19

Wordt vervolgd.

william7055 | 03-02-22 | 11:17

Wil de vrouwen wel even waarschuwen, Nederland is super racistisch.
Mochten ze een rijbewijs hebben, wat ik betwijfel, maar zo ja let dan op met parkeren.

Toetsenbordcomplex | 03-02-22 | 11:16

Enfin, blijf vooral VVD stemmen!

KeesBruin | 03-02-22 | 11:16 | 1

Zie mijn berichtje hier onder

Mallepietje1001 | 03-02-22 | 11:28

De grootste terrorist is de complete Zwijgende Meerderheid in dit land die al een paar decennialang voor meer EU en versnelde islamisering heeft gestemd. En vrolijk weer doet de volgende verkiezingen.

de Voorzittert | 03-02-22 | 11:15 | 2
-weggejorist-
Mallepietje1001 | 03-02-22 | 11:21

De meerderheid stemt niet voor, zie programma VVD, alleen blijken de standpunten nooit hard gemaakt te worden. Op de een of andere manier heeft de meerderheid nog steeds vertrouwen in de politiek.

Kukooo1 | 03-02-22 | 12:49

Een wedstrijdje verpissen tussen landen wie de meest walgelijke menselijke zooi kan binnenhalen zonder dat het plebs in opstand komt. Stuivertje wisselen tussen Zweden, Duitsland en Nederland. Vroeg of laat gaat de rekening betaald worden en dan is het, tja met de kennis van nu hadden wij…….

allesofniks | 03-02-22 | 11:15 | 1

Tegen de tijd dat de shit over de drempels begint te klotsen, zijn de daders van al deze ongein en import van ellende al lang en breed naar een veilig, Westers land als Canada of Nieuw Zeeland verdwenen.

KeesBruin | 03-02-22 | 11:17

Kunnen allemaal zo aan het werk voor Soumaya.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 11:14 | 1

In Sahla's Snackbar?

Kaal-dik-en-lelijk | 03-02-22 | 11:18

Mooi, er is een groot tekort aan jeugdcoaches.

Mr_Natural | 03-02-22 | 11:14

Dit is iets wat ik niet zo goed snap. Van mijn kant een gebrek aan kennis, geef ik toe. Maar; enerzijds vallen media hard over deze besluiten omdat het hier hebben van jihadisten ongewenst is (logisch), anderzijds geeft dit mogelijkheid om ze hier te berechten en in de gaten te houden (ook logisch). Wat is nu waarheid? Of 'ligt tie in het midden'?

GMC01 | 03-02-22 | 11:13 | 3

Waarom hier berechten?

Blonde Nel | 03-02-22 | 11:16

Sinds wanneer zijn we in staat deze lieden correct in de gaten te houden zonder geblunder?

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 11:21

@Blonde Nel | 03-02-22 | 11:16:
Omdat ze daar de doodstraf kunnen krijgen en de NL-overheid haalt Nederlanders en "Nederlanders" altijd terug uit landen waar die doodstraf een reeele mogelijkheid is. En in dit geval werkt dat dus tegen ons.

Graaisnaaiert | 03-02-22 | 13:27

Van die prachtvrouwen en hun kinderen gaan we in de toekomst nog veel plezier beleven.
Voor hun terugkeer zal D66 zich wel érg sterk gemaakt hebben in de coalitiebesprekingen. Eén IS-vrouw weegt bij D66 zwaarder dan duizend laag opgeleide, autochtone Nederlanders, reken daar maar op!

KeesBruin | 03-02-22 | 11:13

Hoe weten ze nou of ze de juiste personen meenemen? Ik bedoel: heb hier in de winkel al moeite om m'n eigen buurvrouw te herkennen met een zwart mondlapje.

Dubbelepunthoofd | 03-02-22 | 11:13

Maar de slachtoffers van dit soort schorem is niet welkom, die zoeken het maar uit, die komen er echt niet in hier. Ik kijk nou al uit naar de creativiteit van het ongetwijfeld snel volgend zwetsverhaal waarmee deze actie goed gepraat gaan worden door de bekende zalvende zeveraars van VVD/66/NPO hufters,

zwellevertje | 03-02-22 | 11:12

Pfff, een iPad pro van €1270,- en geen van de linkjes werken en dan in 't engels of ik al geprobeerd heb te herstarten.

uisge baugh | 03-02-22 | 11:12 | 10

@RTFM Dat gaat idd beter.

uisge baugh | 03-02-22 | 11:32

@mus, adblockers en extenties werken prima, geen probleem mee, staan zelfs in de appstore.

uisge baugh | 03-02-22 | 11:36

@tantesidoinia via browser (Safari) werkt alles. App werkt KUT.

Verderkijkert | 03-02-22 | 11:45
▼ 7 antwoorden verborgen

Leuk voor die meiden. Ik neem aan dat ze al bovenaan de lijst staan voor een sociale huurwoning? Die brave autochtonen schuiven wel weer een plaatsje naar achteren, dat is toch geen probleem.

2voor12 | 03-02-22 | 11:09 | 1

En een talkshow!
Helder!

Nuchternederland | 03-02-22 | 11:10

Dit besluit gaat op termijn recht in ons gezicht ontploffen. Wat een visionairen in Den Haag

pibasso | 03-02-22 | 11:09 | 2

Is al geëxplodeerd.. het is simpelweg wachten tot ze uit hun grot kruipen.. totaal failliet van alle systemen, maar daar wordt vast niet bewust op gestuurd *proest*

All_Anonymous | 03-02-22 | 11:12

Ipv Thierry die een militair vest demonstreert in de tweede kamer een uitreizigster die een bomvest demonstreert in de tweede kamer en waar dan met bewondering naar gekeken wordt.

Sinterbikske | 03-02-22 | 11:12

Nieuwe npo-serie...."Het leven zonder Yezidislaaf, het relaas van Fatima"

horsteknots | 03-02-22 | 11:09 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 03-02-22 | 11:12: voor de volgende tegel. Dank vd correctie Sjaak.

horsteknots | 03-02-22 | 11:14

Mogen ze die niet meenemen dan? Dat hoort toch bij de inboedel?

voldemort | 03-02-22 | 11:17

Geniaal.

Graaisnaaiert | 03-02-22 | 11:25
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom altijd alleen IS-vrouwen? Discriminatie!

Mr_Natural | 03-02-22 | 11:09

wel of geen bijstand en toeslagen? Voor de Nederlandse SSers en NSBers destijds was dat niet zo vanzelfsprekend, maar tijden veranderen blijkbaar. Van IS aanhanger naar VVD betalend lid met portefeuile terrorisme en veiligheid onder de hoede van Bolkestein wie had dat gedacht

HetOorAakel | 03-02-22 | 11:09 | 1

Joodse gedeporteerden kregen bij terugkeer een gepeperde rekening voor achterstallige gemeentebelastingen, zelfs al was hun huis allang verbeurd verklaard. Maar die IS-bruidjes, die zijn pas echt zielig.
Ik kan er met de kop niet bij wat een walgelijk hypocriet kudtland dit is geworden; daders worden beschermd en gepamperd terwijl slachtoffers aan de ratten worden overgelaten. Well played, X66/VVD/PVDA en andere nare mainstreampartijtjes, well played.

Graaisnaaiert | 03-02-22 | 11:19

Gelukkig. Ik was al bang dat deze arme slachtoffers van hun man, van de omstandigheden en van dit rassistiese witte kudtland in dat onmenselijke kamp moesten blijven zitten. Nou doorpakken, met voorrang een woning, een uitkering, heel veel begrip en zorg en dan een intern adviesbaantje bij een VVX66 politiker m/v/woef!.

Graaisnaaiert | 03-02-22 | 11:07

Al die mensen die geloven in de-radicalisering moeten toch ook geloven in de-islamisering?

Sinterbikske | 03-02-22 | 11:06

Ah daarom zitten onze Afghaanse tolken nu bij de Taliban in de rechtbank of zij al vermoord. Hier waren we druk mee.

Zack Hooi | 03-02-22 | 11:06

Als het straks weer misgaat, zijn jullie gewaarschuwd, minkukels.
Dan is het niet van, dat zagen we niet aankomen en we zijn zo geschokt en leven mee met de ouders van de kinderen wiens kleuterschool uitgemoord is. Nee, dan zijn ze persoonlijk verantwoordelijk voor de ellende en medeplichtig aan de moorden die gepleegd zijn door dat kopvoddentuig. Helaas zullen ze de dans ontspringen, maar het bloed aan hun handen zal dan blijven.

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 11:05

Op naar de vijf zetels.

Duwbak_Linda | 03-02-22 | 11:03

Vijf Vrije Daders dus.

goedverstaander | 03-02-22 | 11:03 | 1

scherp...

Air van Boven Dorens | 03-02-22 | 11:03

Je bent weeeeeeelkom! Welkom in mijn land… om daarna de boel de lucht in te jagen. Wat een criminele bende, die VVD.

Pferdefotze | 03-02-22 | 11:02 | 4

@Ommezwaai | 03-02-22 | 11:15:
Ja. Letterlijk. We kunnen erop wachten. Een van die tikkende tijdbommen gaat vanzelf wel een keertje af en dan is het uiteraard "jamaar Israel en de Zionisten". U weet ondertussen toch wel hoe de hazen in dit land lopen?

Graaisnaaiert | 03-02-22 | 11:25

@Graaisnaaiert | 03-02-22 | 11:25:
Dat van die hazen weet ik zeker. In ieder geval is het 100% zeker dat Rutte en zijn vazallen hier vanaf weten. Als ze dan ook de verantwoording op zich nemen mocht het ooit fout gaan. Maar die kennen we inmiddels wel.

Ommezwaai | 03-02-22 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ongelooflijk, wat een kudt regering hebben we ook..

luukeeeeeert | 03-02-22 | 11:02 | 1

U hebt ze zelf gekozen. Nu DOORPAKKEN was de slogan.

Degrelle | 03-02-22 | 13:40

nareizigers komen uiteraard later: neven, ooms, zonen, vaders en ander explosief materiaal

Dr.Utker | 03-02-22 | 11:02 | 1

Hmmm, die zitten hier al....

Nuchternederland | 03-02-22 | 11:11

Hier 10 jaar in de bak en dan terugsturen naar IS-ië.
Pfff, hoe haal je het in je hoofd om ze toch terug te halen?

Zueco | 03-02-22 | 11:02 | 3

IS-ie bestaat niet meer door toedoen door onder andere Nederland. Nederland is altijd tegen uitrijzen geweest, want die mensen moeten in Nederland blijven. Terecht dat deze dames terug zijn. Waarom moeten die Koerden ermee zitten? Die hebben er nooit om gevraagd.

Cobarde | 03-02-22 | 11:14

Rutte heeft vast ooit eens gezegd dat Nederland ze nooit en te nimmer meer zal terughalen. Dan weet je de uitkomst al.

Ommezwaai | 03-02-22 | 11:14

@Cobarde | 03-02-22 | 11:14:
Nederland heeft IS nooit willen erkennen. Hadden we dat gedaan, was het probleem over geweest. Maar ja, Nederland ziet problemen niet om op te lossen maar om nieuwe verdienmodellen op te plakken, uiteraard geheel gefinancierd door de belastingbetalers in dit land.

Graaisnaaiert | 03-02-22 | 11:23

Vroeger werd er met vrouwen die huulden met de Duitsers anders omgesprongen.

Smeggel | 03-02-22 | 11:02 | 2

Misschien zijn ze al kaalgeschoren in dat kamp in Syrië.

Zatkniss | 03-02-22 | 11:06

Meestal is er aan dit soort vrouwen al niets Nederlands (taal, cultureel en/of genetisch), laat staan hun kinderen.

Der Schnitzeljäger | 03-02-22 | 11:01 | 2

Meestal zijn dit soort vrouwen bekeerling, dat zijn de gevaarlijksten...

Air van Boven Dorens | 03-02-22 | 11:03

@Air van Boven Dorens | 03-02-22 | 11:03:

Nee. Dat zijn er echt maar een handjevol. Het gros is Marokkaans, en verder nog wat andere moslims: Turken, Syriërs, Iraki, etc.

Dr_Johnson | 03-02-22 | 12:40

Het lijkt mij een zwaardere straf om in een Syrisch kamp te zitten dan hier in Nederland een jaar in de gevangenis, allemaal daar laten dus.

Sinterbikske | 03-02-22 | 11:01

Het liefst zou ik, in een soort navolging van Neil Young, nu demonstratief mijn Nederlandse paspoort inleveren. Vervelende is dat ik geen reserve nationaliteit heb.

Kaal-dik-en-lelijk | 03-02-22 | 11:01 | 2

Ik heb zojuist mijn muziek van Spotify gehaald, dat zal ze leren.

Nuchternederland | 03-02-22 | 11:12

Rutte heeft van Kaag opdracht gekregen om het stemvee van D66 terug te halen. D66-ers zullen op het vliegveld zingen: Welkom oh schatten, leuk dat jullie er zijn. Jezidi's vermoorden, dat is niet zo fijn. Wij zullen voor jullie zorgen, jullie huisje staat al klaar, helemaal ingericht, dat is toch niet zo raar. Als übermensch geboren, heb je heel veel recht, meer dan die Jezidi's door terreur geknecht.

El Rico Grande | 03-02-22 | 11:01 | 1

Rutte hoeft Kaag geen opdracht te geven; die heeft dat allang geritseld via haar nog vrij rondlopende PLO/Fatah-ondergeschikten. Misselijk mens dat het is.

Graaisnaaiert | 03-02-22 | 11:22

Zo maar een vraagje: door deelname aan een terroristische organisatie niet het Nederlanderschap verloren?

boremi63 | 03-02-22 | 11:00 | 7

Nee, als dank krijg je een uitkering en hoef je nooit meer te werken

Arendsoogje | 03-02-22 | 11:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Fijn, 5 tafelvoorzitters erbij.

John McClane | 03-02-22 | 10:59 | 1

Hahahaha, scherp

pibasso | 03-02-22 | 11:10

Maar als de VVD op zoek is naar nieuwe fractiemedewerkers dan hadden ze toch gewoon een advertentie op social media kunnen plaatsen? We hebben in NL vast wel meer dan 5 voormalig IS-terroristen rondlopen die graag willen werken bij de VVD. Dat was veel goedkoper geweest dan importeren uit het buitenland. Koopt Nederlandse terroristen-waar, dan helpen wij elkaar. Tijd voor een foei-gesprek met de verantwoordelijke binnen de VVD. Niet meer doen, voortaan gewoon uitsluitend Nederlandse terroristen in je partij opnemen, oké?

BoerKoekoek | 03-02-22 | 10:59
-weggejorist-
van Oeffelen | 03-02-22 | 10:59 | 3

Welkom,leuk dat jullie terug zijn.

Toetsenbordcomplex | 03-02-22 | 10:55 | 4

@Mr_Natural | 03-02-22 | 10:58:
n my little town
I never meant nothin'
I was just my fathers son
Saving my money
Dreaming of glory
Twitching like a finger
On the trigger of a gun
Leaving nothing but the dead and dying
Back in my little town

Kapitein Sjaak Mus | 03-02-22 | 11:10

Wanneer kunnen we ze met bloemen opwachten op schiphol? Bosje gordelroos zat ik aan te denken.

Lompelul | 03-02-22 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland