Femke Halsema gaat huisvriend Diederik Ebbinge de Kleine Komedie uit knuppelen
Halsema. Met de Hahaha van Handhaven
Social
De ‘cultuursector’ (lees: Sanne Lachofikschiet de Vries en Dikke Ik Ebbinge) kondigde bij Dit is M met veel bombarie aan dat ze na jarenlang gewillig op hun handen zitten nu eindelijk een verzetsdaad gaan plegen tegen de coronamaatregelen: deze woensdag worden kappersstoelen op podia gehesen en in musea opgesteld en dan gaan de Subsidieculturiërs mensen knippen, en tegelijkertijd kunstvormen bedrijven. Met inachtneming van de regels, afstand én controle van QR-codes. Zo dapper! Maar Femke Halsema meet niet graag met twee maten. Dus die gaat GEWOON HANDHAVEN. Wij meten dolgraag met twee maten, dus plotseling zijn we #TeamWaterkanon, kunnen we niet wachten tot twaalf ME’ers met hun wapenstokken die eeuwige gulle lach van Sanne Wallis de Vries d’r gezicht trommelen en zullen de politiehonden geen enkele moeite hebben om Diederik Ebbinge een stevige hap overdadig vlees te vinden. Zouden die enge reptielenspieren van Dolf Jansen nog geprononceerder worden als je een taser tegen z’n ballen drukt? Hoeveel politiepaarden zullen Claudia de Breij straal voorbij lopen omdat de edele evenhoevigen denken dat ze één van hen is? Wordt er écht geknipt en geschoren door de politie morgen? ROMEO, oh ROMEO, where art thou?
KOFFIE DRINKEN?
Social
Nope. Alleen wat melkschuim…
Social
UPDATE: Claudia is DOL op demonstreren!
Social
Reaguursels
InloggenVolgens mij is het een vroege 1 april grap. Halalsema die gaat handhaven? Handhaven is toch zoooooo niet-Amsterdam. Geloof er niets van.
Hoeveel zou Van Ebbinge eigenlijk binnenharken uit het grootkapitaal van de Aldi?
Als een protest gelijk staat aan doen wat je zelf graag doet dan wordt het tijd om ook mee te gaan doen, ik ga als coronademonstatie de maximum snelheid eens negeren!
Overigens wel genant hoe, zelfs onder deze omstandigheden, Ebbinge Halsema uit de wind probeert te houden. 'Ze wordt ook maar gewoon gedwongen om te handhaven. Het echte kwaad komt uit Den Haag. Blahblah.'
Tig antivacdemonstranten hutjemutje op elkaar op Museumplein,zonder mondkapje uiteraard.Ingrijpen ho maar ,want ze zouden eens geweldadig worden.
Maar een paar simpele kunstenaars op een podiumpje ,daar treedt ze wel tegen op ?
Na haar gebrek aan optreden in het verleden heeft ze vast een functioneringsgesprek achter de rug met de Commissaris van de Koning. Laatste waarschuwing gehad?
Altijd leuk om zonder bier en chips (te duur tegenwoordig) te kijken waar je belastinggeld nou weer aan wordt verspild. Vandaag in het grootste rariteitenkabinet ter wereld: matig getalenteerde subsidieslurpers vs uit algemene middelen betaalde handhaving.
Waarom zou je naar het theater gaan voor een kapsalon als ze die ook bij snackbar op de hoek hebben. Ik vind het een beetje concurrentievervalsing eiegnlijk
Je krijgt dan gratis Youpie-saus.
@Rico Tampeloerus | 19-01-22 | 09:19: Die saus is ondertussen wel een beetje over de datum denk ik. Ook een patatje TVOH is niet meer in trek sinds afgelopen weekend
Ik verwacht van burgemeester Halsema helemaal niks anders dan dat ze handhaaft. Zo onredelijk is het in dit geval namelijk niet.
Deze actie van Sanne de Vries is sympathiek, maar ga ik echt niet als een verzetsdaad of kritische noot kwalificeren. Sanne en co. is wel erg laat met haar "verzet", maar het mist vooral geloofwaardigheid.
Apropos kunst en verzet: in Washington DC zijn er afgelopen dagen Biden/Fauci agitprop affiches geplakt waar flink jacht op gemaakt wordt door zowel kunstliefhebbers als de autoriteiten.
Ik vraag me af "Sabo" (@unbsavory_agents) de maker van de affiches is.
In ieder geval mocht er iemand in de panelen zich in DC bevinden dan hoor ik graag of er al exemplaren te koop aangeboden worden.
Ah mi povre cerebro.. Mi estoy viviendo loco de atar. "Ah mijn arme brein.. ik leef als een gek. Iedereen doet zijn ding, laat de woordenwisseling eindigen. Hoor ons, luister!"
Musea en theaters veranderen in kapsalons. Zijn we gek aan het worden? Kan ik ook in de kroeg naar de kapper? Bier, bier.. barbier is er nog bier? Zo hang ik wezenloos over de bar. "Mijn hoofd lijkt in een vurige smederij te zijn. Genadeloos toenemende herrie van aambeelden verdooft mijn oor. Op en neer, hoog en laag, zwaar slaat de hamer, het laat de muren weerklinken met barbaarse harmonie. Mijn arme verbijsterde brein, verbijsterd, verward, verwarring redeloos gereduceerd tot waanzin." www.youtube.com/watch?v=2JeC26t1brk
Uit de "Barbier van Sevilla", 19 januari om 11 uur 11 in uw kapsalontheater.
BlM en hoofddoekjes staan bij GL nou eenmaal net iets hoger op de ranglijst als cultuur
Handhaven = Knechten van de bevolking, vooral als het tegen beter weten ingaat. Kortom gooi de maatschappij weer open.
Ben helemaal voor het knechten van de bevolking, maar dat is iets anders dan ervoor zorgen dat ook recalcitrante sujetten en overig gemankeerd tuig binnen de afgesproken lijntjes blijven kleuren.
SWDV zit in het verzet nu het bloed op Normandie al heeft gevloeid, de geallieerden oprukken en de slechterik al in de bunker zit.
Laf wijf.
Wacht nog twee maanden, dan is dat hele corona voorbij net zo snel als het gekomen is.
Mag ik u daaraan houden? Ik vraag dit even expliciet want voorspelleriken hebben doorgaans de gewoonte hun niet uitgekomen profetieën glad te vergeten.
@Mazzelstof | 19-01-22 | 04:40:
1 april
Totdat de volgende letter van het griekse alfabet verschijnt.
Halsema maakt er een gewoonte van om op de verkeerde momenten krachtig op te treden. Waar is ze nu met haar "ik vind deze demonstratie te belangrijk om in te grijpen"...?
Geef dat mens een button, dan staat ze voorop.
Was het niet dat ze bang was voor rellen en geweld als de politie zou optreden? En dat het optreden tegen "zwarten" en de "zwarte zaak" wel eens voor racisme kon worden aangezien als bijgedachte?
In vroegere tijden omvatte het werkterrein van de barbier ook dat van chirurgijn. Ofwel: laat maar vloeien dat bloed met aderlatingen! "Wie is aan de beurt?"
Ik vind die nieuwe reclame pop-ups op deze site, best irritant geworden.
Als je als cabaratier bent mislukt kan je altijd nog demonstrant worden, toch Sanne W de V?
"Rotterdamse politie mogelijk uitgerust met paintballgeweren. De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb wil onderzoeken of een zogeheten paintballgeweer toegevoegd kan worden aan de uitrusting van agenten. Aanleiding zijn de Coolsingelrellen van 19 november vorig jaar, waarbij politie en hulpverleners werden belaagd met stenen en vuurwerk. Het is aan de minister van Justitie en Veiligheid om het paintballgeweer toe te voegen aan het wapenarsenaal."
Lekker Nederlands, lekker lullig !
Ubderdaad knap lullig. Ik zou eerder gedacht hebben aan handgranaten. Maar de overheid gaat kennelijk liever maar weer op de zachte aanpak...
Avond na avond, 2 jaar lang, zaten vertegenwoordigers van allerlei pluimage - en vooral uit de cultuursector - ook de meest redelijke tegenstanders van het coronabeleid vaak volledig voor gek te verklaren. Mart Smeets, Erik Dijkstra, Wallis de Vries, Dolf Janssen en vele vele anderen, allemaal vonden dat we vooral het RIVM moesten geloven en braaf alles opvolgen, zonder ook maar de geringste vorm van kritiek te kunnen begrijpen. Gefundeerde tegengeluiden werden steevast allemaal weggezet als wappies, we moesten solidair zijn. En nu ZIJ „de maatregelen niet meer begrijpen”, is kritiek opeens wel toegestaan en moeten we begrip tonen? Hypocriete mensen, helaas.
Tja, zo is het met alles. Iedereen vindt zijn eigen grens DE grens. Sommigen wilden niet vaccineren. Anderen wel, maar die wilden niet boosteren. Weer anderen zijn gevaccineerd en geboosterd maar vinden dat hun kinderen niet hoeven. Iedereen heeft een grens. En niemand schijnt te beseffen dat dat prima is in een vrij land. Laat een ander gewoon met rust en doe je eigen ding.
Voortaan mevrouw Halsema de toegang tot theaters en musea ontzeggen, dat zal ze leren.
Ja, kappen nou.
Ali B en zijn vriendin zo'n toch uit elkaar.
En Linda de Mol doet voor de bühne alsof zij en die Jeroen uit elkaar zijn.
Je verzint het niet en misschien is dat alweer oud nieuws.
Doe mij maar een thee voor het slapen gaan en iets van Loreena McKennitt please
Verkeerde topic..
@Roos | 18-01-22 | 23:25: Loreena McKennitt, ik dacht ik doe je even een linkje, maar na het beluisterd te hebben toch maar niet. Sorry.
Kan er niet een lijstje komen van de ambtsperiode van burgemeester Halsema in welk geval ze wel handhaving hanteerde en wel geval niet om te onderzoeken of er een bepaalde tendens is waar te nemen?
Zoektermen: links, herkenbaar, blm, aanvullend, bevrijding,
Tegenover: rechts, moeilijk, wappie, kritisch, bedreiging,
Waar was jij toen het politiek correct werd om het gedrag te vertonen dat een week daarvoor nog zou worden weggezet als Wappie?
Weet niet meer waar precies maar wel wanneer: 3 mei 1945.
Kapsalon vind ik best wel lekker. Als er maar genoeg groenvoer op zit voor de crunch. En overdadig veel vlees inderdaad.
Dit weekend voor het eerst naar Brabant om mijn zoon zijn nieuwe kamer in te richten. Snackbar online bekeken en daar hebben ze crizly, supertje en d’n berkie. Geen idee wat het is maar nu al zin in terug naar het Bourgondische Brabantse land.
@Juffrouw op de fiets | 18-01-22 | 22:41:
Een d’n berkie, is da nie met belse mayo ?
@LD69 | 18-01-22 | 22:58: Ja keilekker!
@Juffrouw op de fiets | 18-01-22 | 23:03:
Ha, Belgische Mayonaise, goed dat er Zuiderburen zijn, én dat ze niet heel ver weg zitten !
Kunstenaars zijn weinig creatief... huur Irma Sluis in en maak er een Persco-theater van.
Voor TV kunnen bijvoorbeeld Femke en Sanne live kaalgeschoren worden.
Geheid kijkcijferkanon.
Heb nu een Moffen-hoeren-deja-vu.
Klopt dat, kan dat ?
Zeau, van Rossem, je gaat er nogal met gestrekt been in, voor jouw doen. Kudos!
Wie is die muts bij VI, voor mij een OB=Onbekende Nederlander.
Pas maar op, die muts slaat je KO.
Boontje komt om zijn loontje. Juist de cultuur sector zou al die tijd kritisch moeten zijn maar nee hoor, natuurlijk niet. Zodra je aan het subsidie infuus hangt is bijna iedere kritische noot weg. Dat ze de vinketering krijgen. Er zijn maar een paar cabaretiers die vanaf het begin af aan kritisch waren en de rest volgde slaafs het advies op van het OMT.
twitter.com/georgevanhouts/status/145...
Lang mijn schouders opgehaald over dat lied van Claudia de Breij, maar nu komt het wel heel dichtbij!
Als de oorlog komt
En als ik dan moet schuilen
Mag ik dan bij jou?
Als er een clubje komt
Waar ik niet bij wil horen
Mag ik dan bij jou?
Als er een regel komt
Waar ik niet aan voldoen kan
Mag ik dan bij jou?
En als ik iets moet zijn
Wat ik nooit geweest ben
Mag ik dan bij jou?
Wie is jou? Ik zou terug roepen, je moet je niet zo aanstellen...
Ooit is er in 020 een kapsalon geweest waar je tijdens het knippen ook meteen aan je gerief werd geholpen. Wellicht een idee om zoiets opnieuw op te starten. Moet nodig geknipt worden.
Dat was de schaamhaarkapper. Met Happie Ending. Ergens op een woonboot geloof ik.
Was dat niet op de Hoofdweg? Nee, we noemen geen namen, maar het motto was "Knippen en Wippen"...
@DucoDeugniet | 19-01-22 | 03:07: Hoofdweg welk nummer? Ik vraag dit voor een vriend.
Was het Erotic haircut 2000?
Gun het volk brood en spelen. Ze houden zich nota bene keurig aan de maatregelen. Dit heeft gevoelsmatig inmiddels allemaal niets meer met corona te maken. De overheid is verworden tot een huistiran die zijn al murw geslagen vrouw onder de duim wil houden.
Precies Mickey.
Ik snap de cultuursector wel en dat ze actie willen voeren. Waar ik met die sector wel moeite mee heb, is het vaak overwegend linkse geluid dat de kaken stijf op elkaar houdt als andersdenkenden actie voeren en het wegzetten als populisten, extreem rechts, wappies.
Ze willen wel meedoen aan draconische maatregelen als een QR samenleving en zullen zonder blikken en blozen mee gaan doen als onze onbetrouwbare overheid een apartheidsstelsel gaan invoeren. Maar nu wel sympathie en solidariteit vragen van ons, burgers.
@Nuuk | 18-01-22 | 22:25:
Pssst, Nuuk: nog bedankt voor het lachmomentje eerder vandaag. En dat gewoon zonder QR. ;-) Dat, en: eens. 'Links' is wat mij betreft inmiddels synoniem voor 'hokjesdenken' en 'labelen'.
@MickeyGouda | 18-01-22 | 22:29:
Leuk hè; ik laat je lachen en doe dat zonder tegelijkertijd aan je haar te zitten frunniken.
@Nuuk | 18-01-22 | 22:25:
Ik heb bij jouw mening over cultuur meer gevoel maar begrijp het idee van Mickey, dat gaat wel veel dieper en harder.
Ik heb altijd wel vrienden gehad in het culturele circuit, met ups en downs. Was zelf als grafisch ontwerper nooit voor een (gemeentelijke, provinciale, nationale) overheid of NGO bezig, altijd commercieel, maar die culturele collega's waren zowel ZZP als eeuwig (deels) afhankelijk van subsidies. En ja, jong en onafhankelijk en een grote bek maar zodra ze zich gaan settelen beseffen ze hoe dun de lijn is tussen de maandelijkse lasten en een mogelijk gefnuikte onafhankelijkheid. Dus geldt de eeuwenoude spreuk: wiens brood men eet, enz.
Wat Mickey aankaart is veel harder. En in feite een nieuw inzicht.
De overheid als Tiran en het volk als bijkans een slavin.
@Van Rossem
Een nacht huilen met Sanne of een nacht lachen met kaakklem ?
Verder maakt Dolf zich nergens druk om. Wat eraf gebeten wordt groeit toch weer aan.
Oh en of iemand die komediant Giel B. ff een vrijkaartje kan geven. Dat ie eindelijk zijn onverzorgde haar weer eens kan laten knippen.
Wat is die Derksen de Mollen aan het bepoederen. Stuitend.
Ahjohh, Famke. Laat SanneWallis nou. Toe nou, kom op. Ok? Ok.
Dit is NIET “mijn burgemeester”
Native Amsterdammers zouden zeggen
'dit is allang niet meer mijn Amsterdam'
Tegen blanken durft ze wel.
Nederland, alle boefjes hebben zand tussen de tenen, moest vanavond een liedje afleveren voor een gevangenis in de Peel, kreeg veel te veel geld van de staat, ze hadden wel gelijk over de populatie achter de muren....75% mocro/10% antil
Geniet/erger U bij een Johnny Cash-Peelliedje: www.youtube.com/watch?v=YUibfC5MZYE
De cultuursector mag wat mij betreft wel hardere actie voeren. Ze zijn keihard getroffen door de maatregelen (er werken heel veel zzp-ers die niet of nauwelijks gecompenseerd worden itt tot veel winkels/horecagelegenheden) en ook nu weer een veel te nette actie waarbij ze laten zien dat ze met alle regeltjes toch kunnen optreden. Wel grappig om de spagaat te zien van Halsema - ze moet wel natuurlijk, maar ze wil niet. Zij wil eigenlijk alleen wappies van het museumplein jagen.
Zij wil eigenlijk alleen FvD'ers van het museumplein jagen.
Die cultuur-jongens en meisjes kunnen toch ook lekker bij Gorilla’s of zo werken? Ze hoeven niet hun hand al twee jaar op te houden hoor? De wereld draait ook wel door als ze stoppen met de panfluit.
Dat is een teleurstelling. Ben je twee jaar lang een lakei-laaf van de macht, levert je dat niet eens extra QR-punten op. Gegokt en verloren subsidie-laven. Maar niet getreurd, over een week komt jullie silentium-TOZO weer jullie kant op!
Cabaretiers die veilig genoeg zijn voor Hilversum. *zap*
Politici die veilig genoeg zijn voor regeringsdeelname. *zap*
Henk Bruls heeft hier het volgende statement over gemaakt als voorzitter van het veiligheidsberaad: "Ik zal hoogstpersoonlijk vanaf de balustrade dit podium des Coronaverderfs bespringen om met een knal die te voelen zal zijn in Tonga dit gigantische veiligheidsrisico resoluut te neutraliseren."
Gaaf.
Volgens mij geeft dat helemaal geen knal, en stuitert hij gewoon terug.
Gehaktbalustrade ,het is.
Als in die steden de kroegen zaterdag open waren, dan moeten ze dit ook toestaan, als de kroegen dicht waren of gehandhaaft werd en dus kroegen gesloten werden afgelopen zaterdag dan moeten ze dit ook niet toestaan.
Dus gelijkheid voor horeca en cultuur
Geen Halsema fan, maar niet de horeca toestaan voor een dag open als protest en wil dit toestaan is ook niet eerlijk. Als. Ze het buiten in tenten zouden doen, dan zou ze het wel toe moeten staan, komt het dichter bij een demonstratie uit.
Dat 'niet eerlijk'-concept gaat nog eens heel groot worden in dit land, mark my words.
Als ik de reacties hier lees moet je er niet aan denken dat de FvD of de PVV echt aan de macht komen. Krijg je een soort beeldenstorm op de cultuursector. Welke grappige cabaretiers van rechtse signatuur zijn er eigenlijk? Of zullen we humor maar gelijk verbieden.
Grappige rechtse cabaretiers zijn al decennia geleden kapot gecanceld.
Waarom niet, de lijst met onverboden zaken wordt toch al met de dag overzichtelijker.
Hup.
Hoogste tijd juist voor zo'n "beeldenstorm". Hoogste tijd dat de bezem erdoor gaat. Met je gedans en theater.
Ter rechterzijde heeft men humor altijd al gezien voor wat het was: een perverterende en besmettelijke moraal-ondermijnende activiteit dat door subversieve krachten buiten ordentelijk toezicht in de duisterste spelonken van de samenleving aan elkaar wordt doorgegeven.
Ter linkerzijde heeft men zoals gebruikelijk veel langer gedaan om tot inzichten te komen die door het weldenkend deel der bevolking in reeds lang vervlogen tijden als volkomen vanzelfsprekend is geaccepteerd. De omstandigheid dat humor in linkse kringen aldoor werd verward met het houden van moraliserende praatjes op guitige toon in de plaats van een ernstige heeft dit uitstel mogelijk onnodig gerekt.
Traangas!
Traangas afgewisseld met lachgas - dit land snakt naar diversiteit.
Snap ze heel goed, Nederland ontdekt zo langzamerhand dat ze heel goed kunnen zonder gesubsidieerd theater, nog even en ze kunnen definitief inpakken, Corona of niet.
Ik lolde over Claudia.
Nou ik denk dat Claudia wel raad weet met een politiepaard, dingen waar Sappho niet over durfde te dichten.
Niet zo zeuren over cultuur. Vriend van de show Hans Teeuwen verdient ook zijn geld in door de maatschappij gesubsidieerde theaters. 150 miljoen euro voor een schilderij vind ik dan wel weer enorm belachelijk.
Ebbinge heeft een show van Teeuwen geregisseerd.
De H van Hypocriet. Wat een kutwijf. Gooi er er een anti racisme of blm sausje overheen en alles OK.
Overigens is een paard een onevenhoevige.
Terechte stap van Halsema, er moet gehandhaafd worden.
Ah, u stemt GL? Is dit nu het voortschrijdend inzicht?
Ze durft niet, het hele cultuurwereldje stemt Groen Links, een hard optreden tegen de cultuursector is politieke zelfmoord, zeker in Amsterdam.
@johnny Daarom hoop ik dat er stevig gehandhaafd wordt
@thanseeuwen | 18-01-22 | 21:48: als slecht voorbeeld trek ik het even door: ik buig altijd voor de overheid, wie dan ook. Ook voor Den Uyl boog ik, voor Balkenende en voor Drees. Ook wat langer geleden boog ik vijf jaar lang, regels zijn regels, zou men haast gaan denken.
@dat hou je toch Er is ook nog zoiets als het geweten van iemand Ik zeg niet dat absurde regels gehandhaafd moeten worden. Maar democratische regels kunnen best gehandhaafd worden door een overheid die een geweldsmonopolie heeft. Het woordje autoriteit werkt helaas als een rode lap op een stier bij de talloze Nederlandse verzetsstrijders. Daardoor ontstaat een cultuur van pappen en nathouden, gedogen in Nederland.
@thanseeuwen | 18-01-22 | 22:05: de volstrekt willekeurige en paniekerige maatregelen komen op mij ook niet erg weloverwogen en democratisch over. Anderzijds, twee jaar lang heeft de cultuursector subsidie en steun geslobberd, niet één keer geprotesteerd, wat die bolle horecachef wel deed, en nu op het allerlaatste moment één daadje stellen? Ach, laat ze toch, zij weten niet beter. Ik wel
Welnee.
Linksmuts Sanne W. de V. Afdeling links lullen rechts vullen. Heb lang de AH vermeden vanwege haar werk bij de reclame-afdeling van deze grootgrutter. Dus naar de Jumbo. Maar daar zat ook een linksluller/rechtvuller; die brabo-acteur. Dus weer terug naar de appie. Daar voel ik mij meer thuis met die squirtmevrouw en haar moeder, mevrouw Roos. Maar wel met een deels, inmiddelds geheeld, bezwaard gemoed. Ik heb het ook heel zwaar gehad, hoor!
ALDI. Houdt je munten over en de enige supermarkt die Schultenbrau en Hugo verkoopt.
@CarelJan7937 | 18-01-22 | 21:48: zo is dat!
Als het management van Appie bestaat uit dat sufje en l. Rozenwater is het eg slecht gesteld met het bedrijf. Denk dat de winkelchefs zich kapotschamen over die reclame.
Wie zijn die mensen die nog niet naar de kapper zijn gegaan? Die sector is sinds afgelopen zaterdag weer geopend.
Ik verwacht lege stoelen.
Kapper al gebeld voor een afspraak?
Wachtlijst van 3 weken.
Ik, heerlijk zo'n lange bos haar. Kaal of kammen, maakt wel degelijk uit.
Ik mag niet van mevr. Ze vind mijn langere haar sexy.
Wat mij toch opvalt aan al die cabaretiers (de meest mislukte kunstvorm ooit en een term die te pas en onpas verkeerd gebruikt wordt) is dat zij allemaal zo'n profielfoto hebben waar zij compleet geflipt op staan.
Kijk nou eens naar zo'n Sanne Wallis etc een Marc-Marie. Zelfs die foto's van Youp met z'n kin zo op z'n handen rusten en die ellendige hoed van hem.
Waarom?
Dat is 'artistiek'.
Net als de hoed van Andre Hazes. Totaal fout.
Dat hebben ze geleerd tijdens hun optredens in buurthuizen enzo in hun beginjaren. Niemand lachte dus moesten ze met mimiek iets proberen.
Jezuscomplex, hoe verschrikkelijk en saai zou de wereld anders zijn zonder hen die aan het front van cultuurvernieuwing strijden en en… ach laat ook maar.
Hmm... F. Halsema of Sanne de Vies? Moet ik nu partij kiezen? Dit is niet eerlijk GS, hoe dan?
Kies dan gewoon voor een avondje theater.
@AdvocatusDiaboli | 18-01-22 | 21:31: Zijn ze nog steeds bezig in de 2e kamer?
Twee jaar lang stilgebleven, geen enkel bewijs van solidariteit en nu ineens, nu het bijna is afgelopen, heldhaftig in het verzet gaan. Het is weer 6 mei 1945, all-over.
Nou hoef je niet meteen cultuurliefhebber te zijn.
Maar dat die gasten niet openkunnen en een sportschool wel klopt van geen kant.
Nee maar ja, ze kunnen natuurlijk ook niet meteen alles opengooien. Je moet wel een beetje de curve volgens met de maatrelen. Anders valt het zo op dat de maatregelen niet werken.
Net doen alsof het een kapsalon is ipv een theater. Dikke Ik Ebbinge vind ik ook een erg leuke
Ik vind Dolf Janssen best grappig en het kan me niet zoveel schelen welke politieke voorkeur hij heeft. Ook die Diederik Ebbinge heeft met Promenade en de Luizenmoeder leuke dingen gemaakt (en was ook best grappig als Vliegende Panter). Best triest als je zo moet focussen op de politieke voorkeuren. Ik denk dat Koot&Bie en Monthy Python ook vrij links van het midden zouden zitten. Wordt hier vaak geciteerd. Na gisteren begrijp ik dat er nogal veel reaguurders tvoh kijken. Andere belevingswereld denk ik dan.
GroenLinks is niet "links van het midden". Dat zit iets meer in de verte.
Dolf Jansen zijn voorstellingen zijn doordrenkt van politieke voorkeur, vind je niet? Persoonlijk vind ik hem vreselijk, ieder zijn meug.
Ik ben zelf erg te spreken over Hans Sibbel. Vooral die na zijn ziekte.
Ben jij degene die Dolf Janssen leuk vindt? We hebben hem gevonden!
@letopuwzaak | 18-01-22 | 21:36: die vind ik wat minder. Dolf is ad rem en grappig als interviewer. Beetje zoals Paul de Leeuw in zijn jonge jaren.
Wie moet lachen om Dolf Janssen is als kind gevaccineerd tegen humor. Net als F. van Jole die dat onlangs nog beaamde. Dolf Janssen is daarmee de ultieme linkse zelftest zoals je ook voor Covid-19 zelftesten hebt: moet je lachen om Dolf dan ben je positief. Gevaccineerd. En links.
Ik heb ooit een optreden van hem gezien. Nou ja optreden, hij kwam zijn kleedkamer uit, deed z'n voorpelbare ding en weigerde daarna af te gaan. Dolf Jansen, ik ken zaaddodende-pasta's die grappiger zijn.
@letopuwzaak | 18-01-22 | 21:36:
Hans Sibbel was toen al de betere helft van het duo.
@BobDobalina | 18-01-22 | 21:43:
Ja, het is een stijl die je aanspreekt of niet. Paul de Leeuw ken ik niet in zijn jongere jaren, toen was ik zelf nog heel jong. Ik was wel een keer erg geschrokken omdat hij tegen een meisje zei dat ze dik was.
@LD69 | 18-01-22 | 21:55:
Dat is ook mijn bescheiden mening. Ga graag naar zijn voorstellingen.
De laatste van het drieluik vond ik wat minder, toch leer ik er altijd van vanwege vele onderzoeken die hij aanhaalt en ik vind hem inspirerend hoe hij het leven ervaart.
"Best triest als je zo moet focussen op de politieke voorkeuren."
Hier heb je natuurlijk een punt. En zeker qua humor, want over smaak valt niet te twisten. En zowel, dan eindeloos.
Humor kent vele smaken en sommige zijn ronduit intelligent.
Maar ik heb de V.P.R.O. en Monthy Python in de jaren '70 op te televé gezien en had toen niet en daarna ook niet de indruk dat ze links waren.
Koot&Bie waren grappig op een intelligente, soms absurde en vaak literaire manier, terwijl hun typetjes heel toegankelijk waren. Hun teksten kregen na terugkijken soms een extra betekenis maar hun sketches waren altijd begrijpelijk. En Monthy Python, in NL uitgezonden door de VPRO was van een schoonheid en tegelijkertijd ongekend absurd. Althans voor NLse begrippen.
Ik kreeg later wel de indruk dat bepaalde groepen dit soort humor annexeerden als links. met name vanuit de VARA-hoek. Dat was kort nadat het Tweede Kabinet Den Uyl niet doorging.
VARA-humor is echter wel linkse humor. Dat heb ik altijd afzeik-semi-grappig gevonden. De begintijd van Paul de Leeuw is daar een voorbeeld van.
Een ander voorbeeld is hoe Ebbinge een schooldirecteur meent te moeten verbeelden. Ik vond het verre van grappig, eerder onbeschoft, omdat ik een paar van die mannen ken.
@LD69 | 18-01-22 | 22:25:
Eens, ik vond Monty Python, Koot en Bie, Wim T schippers, Ederveen, Jiskefet a-politiek. Het feit dat ze geen mainstream (geen 'Tros') waren maakte ze misschien 'Links' in die tijden. Maar voor mij blijft het feit dat echte Linkse mensen geen humor kennen. Dat varieert van het Kopspijkers-cabaret tot Vara-cabaretiers die 10 keer op een avond 'Bakkelende' zeggen. Dolf Janssen, zelfde verhaal.
@LD69 | 18-01-22 | 22:25: haha, ik ken een paar Fransen, die vinden allo allo helemaal niet leuk.
@skoftig | 18-01-22 | 22:44: kopsijkers was altijd top. u heeft duidelijk geen idee. Rechts heeft nog steeds Seth Gaaikema als hoogtepunt.
Islamsterdam.
En als ik die zure kop van Sanne ikwilniets de Vries zie heb ik al gegeten en gedronken.
Er is een reden waarom het al slecht ging met deze zogenaamde "cultuur" sector en Sanne laat met haar uitgestreken gezicht haarfijn zien waar dat door komt. Wat een armoe. Misschien was deze lockdown wel een zege.
Je kan beter naar een echte kapper gaan. Die vertellen doorgaans leukere moppen dan afgestudeerde kleinkunstenaars.
Mooi Kees!
Deze grap is al vrij dodelijk, ben benieuwd hoe jouw kapper is ;-)
@LD69 | 18-01-22 | 21:41: Black en decker
U móet wel kapper zijn
grappig maar u weet ook wel dat wat u beweert totale nonsens is.
Ik vind het best veelzeggend als de linkse garde zich schouder aan schouder schaten met degene die zij altijd als wappie hebben afgedaan en hebben weggehoond (de 'van het vaccin wordt je magnetisch' mafklappers buiten beschouwing gelaten.).
Altijd handhaven tegen Sanne Wallis de Vries.
Leefde Halina Reijn nog maar. Geven ze de hoofdrol in de nieuwste Macbeth aan die neppert van The Equalizer I en II. Om gek van te worden: www.youtube.com/watch?v=4cn_woPvjQI
Vreselijk dat nieuws over Halina, weet niet wat te zeggen... zo'n groot talent waarvan er in Nederland niet veel van rondlopen. Stond op het punt de VS te veroveren. Mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden. Rust zacht Halina.
Waarom mocht die andere demonstratie dan wel in Amsterdam. Mevr Groen Links deed zelfs mee.
Dat biedt inderdaad mogelijkheden: een theater-presentatie met als ondertitel "BLM".
En er zijn er meer :"Burgemeesters Haarlem en Haarlemmermeer gaan handhaven tijdens cultuurprotest"
Dat wordt lastig deugen voor de 2Grachtengordel.
Maar er gaan er onderhand meer dood door met/aan de steekpandemie dan aan/met/door dat chinese virus.
Laat die bal gehakt daar maar samen met collega's wat aan gaan doen.
Hoho, dat zijn incidenten. Het is nog steeds niet zo dat er in Amsterdam ieder jaar... eh maand... eh week... eh dag... eh uur iemand neergestoken wordt.
Vroeger was het ook al enorm erg heur, zo niet erger.
Zijn het nou barbaren of barbiers?
Geen open doekje voor Ebbinge.
Iedereen die de letters q en r nog een keer achter elkaar uitspreekt mag een wapenstok tegen de kunnen en een briesend waterkanon door de voordeur
Daar ga ik eens lekker voor zitten... Femke Halsema als een Don Quichot gaat strijden tegen haar eigen GroenLinkse achterban Claudia de Breij, Eva Crutzen, Youp van ’t Hek, Freek de Jonge, Brigitte Kaandorp, Jenny Arean, Ton Kas, Henry van Loon, Bugra Gedik, Lisa Ostermann, Rayen Panday, Alex Ploeg, Jasper van der Veen, Sanne Wallis de Vries , Yentl en De Boer, Jochem Myjer, Bert Visscher en Lies Visschedijk. En initiator Diederik Ebbinghe. Veel succes met het verliezen met je kiezers in de cultuursector !
Vergeet Erik van Muiswinkel niet.
@Montgomery Burns | 18-01-22 | 21:45: je kunt lullen wat je wil, maar sommige imitaties van hem waren ijzersterk.
@BobDobalina | 18-01-22 | 21:46: Mee eens. Ook samen met Diederik van Vleuten was hij best te pruimen.
@BobDobalina | 18-01-22 | 21:46: Vooral hoe hij de hoofdpiet neerzette. Petje af!
u weet zomaar al die namen in te plakken.
kijken of u straks ook de namen van alle voetballers en hooligans zo uit de losse pols weet te produceren
@BobDobalina | 18-01-22 | 21:46: de meesten zijn top-artiesten maar van de verkeerde singatuur. Het is eigenlijk onmogelijk twee rechtse komieken te vinden. Zoveel zijn er niet en leuk zijn ze nooit.
Hans Teeuwen en Hans Teeuwen
Sexwerkers mogen weer. Zijn er regels m.b.t. een maximale banggrootte?
Die van die politiepaarden is leuk!
Heeft Ebbinge al een button geregeld? Dat schijnt Halsema nogal te kunnen beïnvloeden qua daadkracht.
Ze zijn wanhopig.
Maar hee, mijn zegen hebben ze.
Ik hoop dat het helemaal uit de hand loopt bij dat theater.
Als dit maar geen nieuwe scheuringen op links oplevert...
Ik dacht dat die linkse trut protesteeren veel belangrijker vond dan aan die kut corona maatregelen te houden.
Sanne QR de Vries kan de rambam krijgen.
Sanne QR. Leuk gevonden. Passend. Had ik nog niet eerder gehoord. Misschien omdat ik hier niet zo vaak kom?
REAGEER OOK