Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minister: Thierry Baudet is niet te vertrouwen

Boeman Baudet mag niet meer meespelen

Die Thierry Baudet is niet te vertrouwen. Gooit gewoon alle geheimpjes op Twitter en roddelt alles dat u hem in vertrouwen vertelt door aan anderen. Dat zeggen wij niet, maar is de mening van d(66)emissionair minister Van Engelshoven die effectief gezien een motie van wantrouwen indiende tegen het FvD-opperhoofd door hem als enige fractieleider niet op de hoogte te stellen van de voorgenomen aankoop van De Vaandeldrager van Rembrandt. U weet wel dat schilderij waar we 175 miljoen euro voor betalen (waarvan 150 miljoen uit de staatskas) omdat in het Rijksmuseum momenteel slechts 22 Rembrandts hangen en we blijkbaar pas met deze 23ste een goed beeld krijgen van zijn werk. Alle fractievoorzitters werden in het geheim op de hoogte gebracht van deze aankoopplannen behalve onze lavendelsnuiver. Vanwege "de manier waarop hij met zijn partij politiek bedrijft" dacht Van Engelshoven niet dat Thierry dit geheim kon houden, vertelt ze vandaag in het AD. "Het belang van vertrouwelijkheid woog zwaarder." En zo verdween het FvD zonder schroom achter een cordon sanitaire. En dat op basis van het gevoelsargument van "vertrouwen", terwijl Baudet voor zover wij zo snel kunnen herinneren nog nooit vertrouwelijk informatie lekte. Gaat weer lekker met die transparante nieuwe bestuurscultuur daar in Den Haag. 

Reaguursels

Inloggen

Iemand van D66 die roept dat en ander niet te vertrouwen is whahahahahaha hoe de waard is

van de kraats | 30-12-21 | 01:11

Doorlopen, mensen. Sommige regeltjes moeten gewoon met enige achtergrondkennis worden geïnterpreteerd. Anders gaat een schoolkrantredactie zich nog beroepen op journalistieke onschendbaarheid enzo.

borderlijntje | 29-12-21 | 21:55

Staat 'Thiery bashing' al in de Dikke van Dale = Perfecte methode om de aandacht af te leiden van zaken die er echt toe doen.

Teluitjewinst | 29-12-21 | 21:46

Wel interessant. Thierry is natuurlijk een onbetrouwbare en levensgevaarlijke gek waarvan het me niet zou verbazen als ie z’n wappievriendjes voorziet van staatsgeheimen onder het mom van “verzet”, maar hij is wel democratisch verkozen en heeft derhalve recht op inzage. Maar zijn hier enige regels voor…? Stel je hebt inderdaad een partij in de kamer die constant weigert vertrouwelijkheid te honoreren en zo het land en/of beleid in gevaar brengt? Wat dan? Kan je die uitsluiten? Staan er sancties op? In welk reglement is dat vastgelegd? Iemand? :)

Hasj_en_Wietje | 29-12-21 | 18:12 | 2

Zoek maar eens op wat er bij de commissie Stiekem gebeurde toen de SP daar zitting in zou krijgen....

F. von Zeikhoven | 29-12-21 | 18:45

Iemand onbetrouwbaar noemen of 'voelen' is makkelijk, welke feiten en constateringen onderbouwen deze actie van de minister?

Ik kan me niet voorstellen dat hier is voldaan aan de beginselen van behoorlijk bestuur, subsidiariteit, proportionaliteit en effectiviteit...

En waarschijnlijk is dit ook waar zelfs als er wel feiten zouden zijn, het is tenslotte maar een schilderij; Wat is onze democratie waard?

Anoniemtje | 29-12-21 | 19:12

Niet zo fraai wat hier is gebeurd. Dat muisje krijgt waarschijnlijk nog wel een klein staartje.
Anderzijds: mij heugt het dat hier in de panelen vaak gewezen werd op het feit dat mevr. Kaag, in haar hoedanigheid van terroristenliefje, eigenlijk ook niet te vertrouwen zou zijn met staatsgeheimen.
Persoonlijk vertrouw ik noch Baudet, noch mevr. Kaag met gevoelige informatie.

KeesBruin | 29-12-21 | 16:23 | 1

Zou zijn? Wat doet u denken dat Kaag wel te vertrouwen?

F. von Zeikhoven | 29-12-21 | 18:46

Op dezelfde basis van buikgevoel wordt het coronabeleid bedacht... Geen verrassing dus, dat hier zo gehandeld wordt. Wel een treurige bevestiging van de kleinzieligheid in Den Haag.

Pje911 | 29-12-21 | 15:58

En al die lekken van de corona maatregelen dan. Wie is die onbetrouwbare

shimanski | 29-12-21 | 15:56 | 1

Precies, het kabinet lekt zelf voortdurend. Wat een bullshit verhaal van Van Engelshoven.

Het brein erachter | 29-12-21 | 16:23

Mooi hoor, de krokodillentranen die hier worden geplengd omdat de "arme volksvertegenwoordiger" Baudet niet mocht meedoen. Alles, om de pleegster dezes maar af te kunnen fakkelen, nietwaar?

Beste_Landgenoten | 29-12-21 | 15:55 | 4

Jullie op het X66-politbureau ondanks onze verschillen van inzicht toch hele fijne dagen gewenst, Landgenoot.

Graaisnaaiert | 29-12-21 | 16:13

We gaan zo weer dansen op tafel, met een chateaubriand.

Beste_Landgenoten | 29-12-21 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Juridisch aanpakken als ambtsmisdrijf en ze zal nooit "vergeten" de toerken alle JSF info te geven.

28 | 29-12-21 | 15:51

Ben blij dat dat huilwijf eindelijk oprot.

Willibald von Klúúúk | 29-12-21 | 15:50 | 1

Incompetente ministers, altijd vervelend.

Het brein erachter | 29-12-21 | 16:23

Als je een beetje afstand neemt is de D66 kijk op democratie en regeren eigenlijk best duidelijk. De “D” is dus misleidend. Maar ja, Groen Links is eigenlijk Marxistisch.
Misschien moeten we maar afdwingen dat de naam van een partij nooit misleidend mag zijn. Even verwarrend want je herkent ze even niet terug maar daarna wel zo duidelijk. Dus VVD moet vrijheid en democratie vervangen, GL dus de G, D66 de D, CDA moet de D vervangen, de C is een twijfelgevalletje. BB is, als voorbeeld, dan weer erg duidelijk.

Ericpo | 29-12-21 | 15:45 | 4

"Misschien moeten we maar afdwingen dat de naam van een partij nooit misleidend mag zijn"

F v Democratie kan dan ook wel op de schop.

menage | 29-12-21 | 16:15

De D in D66 staat voor hetzelfde als de D in DVR van hun Noord-Koreaanse tegenhanger

AnitaDik | 29-12-21 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Aah nieuw elan

rifraf | 29-12-21 | 15:37

Baudet mocht niet weten waar die laaielichters mee bezig waren.
Stel je voor dat hij ons vroegtijdig op de hoogte gebracht had.
Wij zijn in de ogen van D66 plebs en die gaat zoiets niks aan.

likdoorn | 29-12-21 | 15:32 | 4

Dat doen ze niet. Ik ken er geen enkele die dat doet. Misschien is ergens eentje, dat zal best maar die perceptie zit vooral bij anderen denk ik. Wil je neerkijkers, dan zie je die eerder bij de VVD. Kom daar maar eens op een partij bijeenkomst. Maar bij D66. Nope.

Beste_Landgenoten | 29-12-21 | 17:37

@Beste_Landgenoten | 29-12-21 | 17:37: een poos geleden ging het over besmetten (dragers) en zieken van covid. Iemand vertelde Rutte dat er verschil is in die 2 en dat het beter is om daar ook zo te noemen. Rutte zei letterlijk: "ach, dat snapt het volk toch niet."
Hij denk dat het volk achterlijk is!

Hakkietjakkie | 30-12-21 | 09:44
▼ 1 antwoord verborgen

Vanwege ‘de manier waarop de partij politiek bedrijft’...
By that logic:
Wat denkt men dan wel niet van de VVD met Rutte en van het CDA met Hoekstra inzake de Toeslagenaffaire??
Of hoe de coalitiepartijen een sprintje trokken van 2e Kamer richting kleedkamer toen er gestemd moest worden over hogere salarissen voor zorgpersoneel?
Of de leugens van Rutger Groot Wassink van GroenLinks inzake het rapport allochtoon anti-homogeweld??

En ga zo maar door.

‘de manier waarop de partij politiek bedrijft’ - daar is iedere partij vrij in zolang dat niet tegen de wet is. Bij mijn weten heeft TB/FvD met ‘de manier waarop de partij politiek bedrijft’ geen wet overtreden. Anders hadden we dat zeker vernomen en was daar flink ophef over geweest.

Nou vind ik ze daar bij het FvD op een aantal terreinen al een hele tijd niet helemaal lekker bezig maar vanwege 'de manier waarop de partij politiek bedrijft' is een criterium dat mij in het verkeerde keelgat schiet; dat kan iedereen wel van de ander beweren.

Machthebbertjes die met flutredenen anderen willen uitsluiten... dat is niks anders dan gênant machtsmisbruik dat altijd aan de kaak gesteld dient te worden, welke partij/minister zich daar ook schuldig aan maakt.

Tierelier | 29-12-21 | 15:28

Dit kan echt niet, wat een aanfluiting.

tjongerschans | 29-12-21 | 15:12

Baudet had geen recht op deze informatie. Omdat hij zo'n kneus is was het ook niet handig of verstandig voor de minister om die met hem te delen.

jo jo ! | 29-12-21 | 15:12 | 2

"omdat hij zo'n kneus is"? Snap je wel het punt?

lanexx | 29-12-21 | 16:23

Zou je niet zeggen "mijnheer de minister"?

viejohuevon | 29-12-21 | 17:15

Een berg taxpoet gebruiken om boreale kunst aan te kopen. Als je maar genoeg aanrommelt, weet je op het laatst niet meer wie nog je vrienden zijn.

Harry.Langezwaal | 29-12-21 | 15:10

Schandalig dit. Je kunt van Baudet vinden wat je wilt maar hij is wel een gekozen volksvertegenwoordiger en heeft recht op informatie. Van Engelshoven is haar boekje te ver buiten gedaan, heeft informatie bewust achtergehouden en ik zie dit als een ernstig ambtsmisdrijf en daar horen sancties tegenover te staan. Opkrassen dus, op staande voet.

Gravin v Kippenbouth | 29-12-21 | 14:47 | 1

Die paar dagen nog te gaan, zonder van de moeite.

Harrie-Couvert | 29-12-21 | 15:14

Niet geïnformeerd worden door een looser als Van Engelshoven , is wel het mooiste wat je kan overkomen !

J.Thee.Cohen | 29-12-21 | 14:39

Bezien moet worden of de minister hiermee een ambtsmisdrijf begaat en zo ja, nooit meer in aanmerking laten komen voor een publieke functie.

Stratum | 29-12-21 | 14:29 | 1

Niet helemaal eens. Een functie van publieke vrouw kan nog wel. Die wordt klantloos m.u.v. heren met een kaften. Mannen met enige vorm van smaak lopen onverminderd door.

F. Jacobse | 29-12-21 | 15:33

Daarnet VVD-WEisglas op D66-Radio1: vond het prima. Dus niets adhnd mense.

Verderkijkert | 29-12-21 | 14:26 | 3

Weisglas hoorde altijd zeer graag bij the powers that be. Zodra hij bij vergissing tot voorzitter van de Tweede Kamer werd gekozen, transformeerde hij derhalve als vanzelf tot de vleesgeworden arrogantie van die kaste.
Het bij die macht willen horen leert hij zeer behendig niet meer af, dus wentelt hij zich nog steeds in alle restjes paneermeel der oude bestuurscultuur (is helaas nog een enorme voorraad van) als een journalist met een microfoon hem vraagt zijn zegje te doen - met volle zelfvoldane teugen laat hij nooit de kans voorbij gaan zijn zelfimportantie te voeden.

Tierelier | 29-12-21 | 15:19

@Tierelier | 29-12-21 | 15:19: Weisglas is - net als Baudet - een corpsbal. Bij zo'n club ga je omdat je bij het Establishment wil heuren.

Zeurders | 29-12-21 | 18:29

Hij ziet er in debat meestal uit of hij net heeft staan snuiven of een slokje of twee *(teveel) op heeft, niet serieus te nemen.

goettel | 29-12-21 | 14:22 | 1

Hugo de Jonge voelt zich aangesproken.

zegmaarwij | 29-12-21 | 14:39

Hup Thierry, kamervragen!

knutsel_ | 29-12-21 | 14:20

Dit is heerlijk nieuw leiderschap!

Ik deel mijn belasting aangifte ook niet meer met de belasting want die zijn ook niet te vertrouwen

ikpislauwbier | 29-12-21 | 14:10

Dit kan echt niet. Elk Kamerlid is er één, ongeacht diens politieke kleur of wijze van politiek bedrijven. En dan nog het gore lef om het zelf trots in de krant te etaleren. Nu is het Baudet. Maar wie is de volgende?
Als de Tweede Kamer ook maar een knip voor de neus waard is, sturen ze Van Engelshoven nog voor de jaarwisseling weg met een motie van wantrouwen.

Stijlicoon | 29-12-21 | 14:06 | 9

@Gravin v Kippenbouth | 29-12-21 | 14:49: Kunt u mij uitleggen welk strafbaar feit er gepleegd wordt ?

johnyl | 29-12-21 | 15:32

Het gaat er niet om wie de volgende is, maar hoe vaak ze dit achterbakse spelletje al eerder gespeeld hebben. Wat voor informatie is er ooit op zo'n manier achtergehouden voor een verkozen volksvertegenwoordiger waardoor deze als het ware blind in de Kamer staat, terwijl andere partijen wél van de hoed en de rand weten? Is dit de normale gang van zaken?

Tactisch ook om dit nu uit te laten komen, net na het nieuws dat ze toch niet terugkomt in de Kamer. Ontduikt ze weer mooi een motie van Wantrouwen, omdat die toch niet meer de moeite waard is.

Binkoo | 29-12-21 | 15:52
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Spychopaat | 29-12-21 | 14:03

Politiek in Den Haag is als een constant lekkend vergiet waar de MSM al kwijlend en kwispelend onder hangt.
Baudet is verworden tot een welkome bliksemafleider.

Eppo | 29-12-21 | 14:02

Die Thierry Baudet is niet te vertrouwen _Vak K wel dan ?

gerrie de perrie | 29-12-21 | 14:01

Inhoudelijk weten we dat het nergens op slaat. Niemand lekt tenslotte zoveel als de overheid zelf.

Als die groep dit zegt is dat dus eigenlijk het grootste compliment dat je kunt krijgen.

DerUnterMensch | 29-12-21 | 13:55

Thierry is knettergek maar ook fractieleider dus dit kan echt niet. Nu gaat het over een futiliteit als een schilderij maar hier is wel een precedent geschapen ( als het al niet veel vaker is voorgekomen ). Of je informeert iedereen, of je informeert niemand. Het is geen staatsgeheim dit, heeft niets met de staatsveiligheid te maken dus dit gaat alle perken te buiten.
Los daarvan had hij het waarschijnlijk wel toegejuicht, want dit is Ars Borealis in Optima Forma. Pluribus Maximus Est. Ave!

Graaisnaaiert | 29-12-21 | 13:45 | 2

Een futiliteit van 150 miljoen. Daar kun je het budget van een middelgrote gemeenten mee verdubbelen. Je weet wel, zo'n gemeente die nu moet opdraaien voor bijvoorbeeld jeugdzorg.

peterdh | 29-12-21 | 13:49

@peterdh | 29-12-21 | 13:49:
Op de schaal van de rijksbegroting is dit inderdaad een futiliteit. Daarnaast gaat dit schilderij alleen maar meer waard worden dus is het een prima investering. Bottom line, het is geld wat niet aan andere projectjes ( lees: linkse stokpaardjes ) wordt uitbesteed dus ik ben allang blij dat de gebruikelijke subsidiesponzen het nakijken hebben.

Graaisnaaiert | 29-12-21 | 16:12

We moeten dit niet erger maken dan het is. Thierry is gewoon een niet-te-vertrouwen-valse-roddelnicht. En in vroeger dagen hoefde de CPN er ook niet op te rekenen dat ze deel mochten nemen aan de commissies over nationale veiligheid en defensie. Als Thierry wat te mekkeren heeft met zn domme arro kop, dan staat het hem vrij een motie van wantrouwen in te dienen.

Nice_Wheels | 29-12-21 | 13:40 | 5

Een schilderij is geen staatsveiligheid issue.

Lijkt me dat Baudet als echte nationalist supertrots is op de aankoop.

Wattman | 29-12-21 | 13:53

@Wattman | 29-12-21 | 13:53: Nee hoor, de FvD stemde tegen. Zij zijn alleen maar uit op heibel schoppen, niks constructiefs meer aan. Overigens stemde uiteindelijk 123 van de 150 kamerleden voor deze aankoop. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een dergelijk grote meerderheid was voor een voorstel (zal misschien wel, ik volg niet alle stemmingen. Maar zeldzaam is dit zeker).

heppykemper | 29-12-21 | 14:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom hebben we deze Rembrandt moeten kopen? Had men niet ver genoeg de gescheidenis in kunnen duiken om het als roofkunst aan te merken en het gewoon op te eisen? Zo verdwijnt zo beetje elk kunstobject vanuit Nederland naar elders.

Rotterdammert1965 | 29-12-21 | 13:39

Dit valt nog onder de 'oude' bestuurscultuur oftewel de Rutterot. Dus het mag en wordt gezien als 'passend'.
Deze juf zien we straks als bestuurder van een of andere overheidsclub terug, zie dat als 'beloning' voor deze actie. Voor haar een investering in eigen toekomst.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 29-12-21 | 13:38

Demissionaire ministers die kamerleden controleren en beoordelen gaat hen helemaal worden komende kabinetsperiode

frickY | 29-12-21 | 13:38

Hoewel Thierry zichzelf buitenspel heeft gezet, is dit kreng van NX66 weer een bewijs dat NX66 momenteel vooral gericht is op beeldvorming. Zij zijn goed en de ander is slecht.
Gaat ze straks ook bij vertrouwelijke informatie over de Moslimbroederschap haar eigen partij en GroenLinks overslaan? Hoe zou neutrale media reageren als ze vanuit het CDA of de VVD dit zelf zou zouden invullen voor die partijen?

bananabanana | 29-12-21 | 13:34

Uitsluiting binnen het parlement, niet fraai

laurentius | 29-12-21 | 13:33

Nee die baas van Van Engelshoven, Mark Rutte, die is te vertrouwen.

VanBukkem | 29-12-21 | 13:29 | 1

Mensen met dementie kun je niks kwalijk nemen, die hebben vaak geen herinneringen meer aan wat zich eerder voorgevallen heeft.

Binkoo | 29-12-21 | 15:55

Is het staatsrechtelijk en wettelijk toegestaan informatie achter te houden aan kamerleden/fractievoorzitters met als veronderstelling iets te vinden? strafbare feiten? Mening en acties kamer hierop? Met Kaag als voorloper en grote voorbeeld begrijp ik heel goed wat de d66 bedoelt met nieuwe bestuurscultuur. Als de kamer hierop niet keihard inhakt en dat Engelsding er niet vierkant uittrapt geef ik geen cent voor dat gelul van afgelopen weken van de nieuwe formatie, incl. Oppositie.

LoewiekedeVos | 29-12-21 | 13:28 | 1

Het kutte is dat je belastingtechnisch niet 1 cent, maar onder de streep nettoverlies 80 cent per euro aan ze geeft.

peterdh | 29-12-21 | 13:51

Goh iemand die stelselmatig filmpjes knipt en plakt om de waarheid te verdraaien voor eigen politiek gewin en het destabiliseren van het land en daarnaast en in zijn vrije tijd kopjes thee gaat drinken met neo-nazi's die deze trucjes in de vorige eeuw hebben uitgevonden is niet te vertrouwen. En nu is Thierry aan het huilen zeker omdat hij niet meer mee mag spelen? Zo voorspelbaar...

Ardbeg | 29-12-21 | 13:24 | 4
-weggejorist-
Kowalski11 | 29-12-21 | 13:34

Hehe

niv01 | 29-12-21 | 13:35

LOL, idd

heppykemper | 29-12-21 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfs hiddema is klaar met het domme gelul over joelfeesten. Baudet had een punt over het partijkartel en democratische vernieuwingen, over Corona praat hij onzin.

WaltKowalski | 29-12-21 | 13:24 | 6

@ardberg
Weet je wat echt debiel is? Een fractievoorzitter uitsluiten door informatie niet te delen, waar hij gewoon recht op heeft,en dan vervolgens diezelfde uitgeschakelde fractievoorzitter defacto beschuldigen van het uitschakelen van tegenstanders.

peterdh | 29-12-21 | 13:54

@Ardbeg | 29-12-21 | 13:27:
Inderdaad niet normaal daar, dat uitschakelen van politieke tegenstanders! Hoe gaat dat daar eigenlijk, met een cordon sanitaire ofzo? Om ze daarna op elk wissewasje aan te vallen in de media en te beschuldigen van onbetrouwbaarheid om ze op die manier buitenspel te zetten? Verschrikkelijk! Gelukkig hebben we hier een goed functionerende democra... ow, wacht!

Binkoo | 29-12-21 | 16:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Juist een figuur als Baudet , met zijn achtergrond en bewondering voor onze kunst en culturele verleden, zou helemaal niks doen om deze aankoop in gevaar te brengen door iets te gaan lekken .... domme aktie van de minister.

Zwizalletju | 29-12-21 | 13:23 | 2

Vandaar dat hij (en de rest van de schedelmeters) tegen de aankoop van het schilderij stemde.

BozeKater | 29-12-21 | 13:33

@BozeKater | 29-12-21 | 13:33: FvD stemde tegen... Zijn alleen maar uit op heibel schoppen, en dan gelden zelfs hun eigen principes niet als die in de weg zitten.

heppykemper | 29-12-21 | 14:33

Uh,Uh,Uh,Uh,Uh,Uh,Uh,Uh, aldus Van Engelshoven.

Toki | 29-12-21 | 13:22
-weggejorist-
zaaddodende pasta | 29-12-21 | 13:11 | 3

Dat een minister in die hoedanigheid op een dergelijke manier handelt is ergerlijk. Dat ze van de partij is die staat voor transparantie, democratie en nieuw leiderschap is ergerlijker. Maar het ergst van alles is toch wel dat dit al gebeurt bij iets futiels als de aankoop van een schilderij. Kan een minister ook in andere gevallen bepalen dat ze informatie niet deelt omdat hij of zij de opvatting heeft dat een gekozen volksvertegenwoordiger verkeerd met die informatie om zal gaan?

WodieBlumensind | 29-12-21 | 13:09 | 3

Je noemt 150 miljoen een futiliteit? Daar kan een middelgrote gemeente 10 jaar deze jeugdzorg op laten draaien. Met je futiliteit.

peterdh | 29-12-21 | 13:57

@peterdh | 29-12-21 | 13:57: Het kost wat geld. Maar voor de toekomst van ons land boeit het niet. Noch staan er levens op het spel.

WodieBlumensind | 29-12-21 | 14:12

@WodieBlumensind | 29-12-21 | 14:12:
Mmm 10 jaar jeugdzorg laten draaien voor die 150 miljoen in een middelgrote gemeente. Leuk dat je het benoemt, want daar staan namelijk nou net wél levens op het spel.

peterdh | 29-12-21 | 14:17

Ja, en dan braaf je mond houden omdat je straks burgemeester wil worden.
Zo`n bijzonder schilderij is het niet, een paar jaar gratis uitlenen had ook gekund. Als een vriendendienst.

Mark Bouwman | 29-12-21 | 13:09 | 1

Sterker nog, bij de laatste Rembrandt-expositie hing dit schilderij in het museum.

Rico Tampeloerus | 29-12-21 | 13:14

Overigens wekt de heer Baudet bij mij nu niet direct de indruk, dat hij een tegenstander is van (de aanschaf van) ‘ elitare’ kunst - eerder integendeel.

bisbisbis | 29-12-21 | 13:08

Hoe kan een Engelshoven een post bekleden in onze regering, niveau gezakt basisschoolleerlingetje. Te licht om zelfs de schoolgangen te mogen poetsen, te dom om ook maar wat..?. Volstrekt onkundig en dan .. Baudet zou onbetrouwbaar zijn. En dat uit haar mond niet te geloven wat hier gebeurd

Sportuca | 29-12-21 | 13:07

Er komen tribunalen!

bisbisbis | 29-12-21 | 13:06

Rijksmuseum kan toch gewoon een hypotheek vestigen op de Nachtwacht. Als je dan 175 miljoen leent betaal je echt niet meer dan 1% rente, de executiewaarde van de Nachtwacht is immers minstens 1 miljard.

MargauxGrandCru | 29-12-21 | 13:06 | 2

Ah, eindelijk iemand die snapt dat dit gewoon een goede investering is. Overigens stemde uiteindelijk 123 van de 150 kamerleden voor deze aankoop. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een dergelijk grote meerderheid was voor een voorstel (zal misschien wel, ik volg niet alle stemmingen. Maar zeldzaam is dit zeker).

heppykemper | 29-12-21 | 14:34

Ja ik snop de minister wel, heb je een koopje en kan Boudet het bederven. En de 150 miljoen heb je er het eerste jaar alweer uit als er 7,5 miljoen toeristen komen om het schilderij voor 20 euro entree willen bewonderen.

jan huppeldepup | 29-12-21 | 13:06 | 2

ik zie het haar denken idd....

oblix | 29-12-21 | 13:25

Dat de rotschilts er zelf niet op gekomen zijn:
7,5 miljoen toeristen die in een gehuurd pandje 20 euro willen betalen, en dat ieder jaar.
Waarom verkopen als je ook een museum kunt beginnen?

Nuchternederland | 29-12-21 | 13:49

Benieuwd of er op de valreep voor de bühne nog wat moties van wantrouwen worden ingediend.
Engelshoven, de Jonge (advies achterhouden)
Niet dat het ook maar iets verandert maar vooral ter lering, vermaeck en verslagleggingen.

Carlos_I | 29-12-21 | 13:04

Walgelijk, dit schept een basis om op gevoel de wet terzijde te schuiven als dat de zittende bewindslieden zo uitkomt.

Nu gaat het om een schilderij, maar wat is het volgende onderwerp?

Zoelense Hobbyboer | 29-12-21 | 13:04 | 3

Of wat was het volgende onderwerp? Zal niet de eerste keer zijn en ook niet de laatste.

Carlos_I | 29-12-21 | 13:06

idd, nepotisme, corruptie en bedrog.... neemt toch toe heb ik het idee...

oblix | 29-12-21 | 13:28

Het volgende onderwerp? We zitten er middenin!

pushpins | 29-12-21 | 15:14

Ik vind dit echt stuitend. Een minister gaat dus bepalen wat er verteld wordt en aan wie. Riekt naar dictatuur en soort van nepotisme. Echt schandalig. En ik neem dus maar gelijk aan dat SS en de vleermuizen van Denk ook in bepaalde zaken buiten alles gehouden worden?

RGV42 | 29-12-21 | 13:03 | 5

@Wattman | 29-12-21 | 13:06:
Waarom moet dat opeens allemaal in het geheim dan? Over Erdosnor kunnen we heel kort zijn, het is een vervelende dreigturk zonder geld. End of story. Willen de vleermuizen dat soort dingen lekken dan kan dat één keer en daarna gaan ze voor het gerecht wegens heulen met de vijand, spionage en nog zo'n paar best wel ernstige zaken.

elfenstein | 29-12-21 | 13:09

"In artikel 22 van het Reglement van Orde van de Tweede Kamer der Staten-Generaal is de samenstelling geregeld van de parlementaire commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CIVD). De instelling in 1952 van de eerste commissie heeft achter de schermen de nodige voeten in de aarde gehad. Als leden werden uiteindelijk de voorzitters aangewezen van de vijf grootste fracties onder bepaling dat als de CPN ooit zo groot zou worden haar voorzitter die toegang niet zou krijgen. Eerst bij ministerieel besluit van 16 maart 1982 is de CPN aangemerkt als een partij gelijk aan alle andere partijen. Nadat vanaf 2003 de CIVD voor alle fractievoorzitters open had gestaan werd in 2017 op voorstel van de VVD de toegang weer beperkt tot de fractievoorzitters van de vijf grootste partijen, eventueel uit te breiden met nog twee leden. Hoewel commissievoorzitter Halbe Zijlstra formeel aangegeven had dat de beperking niets te maken had met het willen weren van een specifieke partij, had hij eerder op 13 september 2016 in het programma Pauw wel verklaard tegenstander te zijn van het toelaten tot de commissie van het parlementslid T. Kuzu."

www.njb.nl/blogs/staatsveiligheid-dwi...

Wattman | 29-12-21 | 13:39

Daar zijn ze ministers voor. Openheid kan veel schade berokkenen, dus dat moet zeer selectief.

heppykemper | 29-12-21 | 14:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat gejank over 175mln voor een schilderij van een van de grootste kunstenaars en merken van ons land.
Wat is dat stukje hollanditisch dat ons kleinzielig houdt toch sterk.
Maar ook dát is nationale cultuur.

Braco.me | 29-12-21 | 13:02 | 1

Het is ook een heel goede investering, geen uitgave. Het geld is niet weg, dit object wordt alleen maar meer waard.
Overigens stemde uiteindelijk 123 van de 150 kamerleden voor deze aankoop. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een dergelijk grote meerderheid was voor een voorstel (zal misschien wel, ik volg niet alle stemmingen. Maar zeldzaam is dit zeker).

heppykemper | 29-12-21 | 14:39

Off topic, maar die poll van hiernaast... die tiny house-rage, is dat zacht afgespeelde dance?

kapoerewiet | 29-12-21 | 12:58

Van Engelshoven toont hier de voor "progressieve globalisten" zo ware kenmerkende provinciaal achterbakse hypocriete kleingeestigheid.

Gegeven de veelvuldig andere wetsovertredingen en het schofferen van het parlement door het kabinet met achterhouden van zeer relevante informatie om de regering te controleren, lijkt het erop dat hedentendage een contemporaine bewerking dagelijks wordt herschreven van nu voor publicatie verboden geschriften uit de vorige eeuw van auteurs die als grootste misdadigers uit de menselijke geschiedenis worden beschouwd.

Fijn gezelschap dat Destructieven66.

Milton_Styx | 29-12-21 | 12:57

insert zo ongeveer alle bovenstaande (onderstaande) reacties van medereaguurders. Het is wel weer duidelijk hoe het elan de (boven)toon voert.

photto | 29-12-21 | 12:56

Dat ik dit ooit nog zou zeggen, maar: ik snap de minister wel. Baudet is een ongeleide raket.

kapoerewiet | 29-12-21 | 12:56

Klopt toch gewoon. Baudet is onbetrouwbaar, dus mag hij niet meedoen. Terecht.

zeeman73 | 29-12-21 | 12:54 | 6

Rutte is pas echt betrouwbaar dus die doet gewoon mee.

der Schweinigel | 29-12-21 | 13:21

@elfenstein | 29-12-21 | 13:05: Door een mening te geven doet hij niet perse mee met deze poppenkast. Verder heeft zeeman gewoon gelijk Baudet is een mafklappert.

movingsquare | 29-12-21 | 14:36

@der Schweinigel | 29-12-21 | 13:21: die zou ook niet merr mee mogen doen. Klopt.

zeeman73 | 29-12-21 | 15:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Hmmm, ministers die uiterst selectief zijn in wat ze delen, met wie en wanneer, waar zagen we dat eerder? Nu gaat het nog maar over een schilderijtje, straks gaat het over duizenden migranten, woningen, vaccinatieplichten en godweet wat nog meer. Altijd handig als je dan als minister zijnde kan schermen met "de veiligheid" en de complete oppositie in het duister kan houden.

elfenstein | 29-12-21 | 12:53 | 1

Schilderijtje. Jaja. Het gaat over 150 miljoen euro.

peterdh | 29-12-21 | 14:01

D66, de meest doortrapte smerige hypocriete roversbende die er in den Haag rondloopt. Zo dat lucht op zeg!

Eminent | 29-12-21 | 12:51 | 1

Rovers opereren in het geniep, D66 maakt openlijk onze soevereiniteit en onze democratie kapot.

J.P.Drapeau | 29-12-21 | 12:53

Dat is nogal wat, dat een minister slechts een deel van de kamer wilt informeren. Als er een wettelijke geheimhouding word geschonden moet deze worden aangepakt. Maar het is niet aan de minister te kiezen welke kamerfracties wel en niet geinformeerd moeten worden lijkt mij.

Forwaards | 29-12-21 | 12:51 | 2

Nou is zo'n schilderijtje ook wel echt levensgevaarlijk, je moet niet hebben dat dat in verkeerde handen valt.

elfenstein | 29-12-21 | 12:54

Juist. Dit kan en mag absoluut niet. Dit is zo ongelooflijk fout, ik heb er geen woorden voor.

ChalinaRosa | 29-12-21 | 13:37

Bij kamerleden uit kringen rond PLO, AKP (Erdogan), Moslimbroederschap en Hofstadtgroep zijn onze geheimen gelukkig wél veilig.

J.P.Drapeau | 29-12-21 | 12:47 | 1

Denk is om dezelfde reden uit de commissie stiekem getrapt

BlolB | 29-12-21 | 13:09

Rembrandt, Engelshoven, Baudet…
Overeenkomsten?
Ezel.

Ruimedenker | 29-12-21 | 12:43 | 4

Die snap ik niet. Dat Rembrandt een schildersezel gebruikte snap ik, Baudet is Frans voor ezel, dat snap ik ook, maar wat heeft Engelshoven met ezel te maken?

Arnold Layne | 29-12-21 | 13:01

@Arnold Layne | 29-12-21 | 13:01:
Dat is een ezel.

elfenstein | 29-12-21 | 13:06

@Arnold Layne | 29-12-21 | 13:01: soort belichaming.

Jos Tiebent | 29-12-21 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Penus Decoratus | 29-12-21 | 12:41 | 1

Kenmerkend voor meeste bestuurders van deze partij (d66).
Wel eng hoe makkelijk men (parlement, media etc) een dergelijk precedent weer accepteert. Het afbrokkelen van de democratie en de bestuurscultuur houdt zo nog wel even aan.

btape8694 | 29-12-21 | 12:39

De nazi-regering in Duitsland vertrouwde tijdens haar kabinetsperiode ook het parlement niet. Veel beleidszaken werden niet verteld uit angst dat de geheimhouding verbroken werd. En zoals minister van Engelshoven al zegt: "Geheimhouding gaat natuurlijk boven democratische transparantie (...)."
Wat zal Baudet straks voor D'66 verborgen houden als hij minster-president is?

rectormagnificus | 29-12-21 | 12:39 | 5

@Duwbak_Linda | 29-12-21 | 12:42:
En ik wil niet dat iedereen boos wordt, want ik ben een labrador die kwispelt, kwispelt, kwispelt. Kunstjes kan ik ook.

Duwbak_Linda | 29-12-21 | 13:00

@Duwbak_Linda | 29-12-21 | 12:42: Misschien kun je een subtiel bruggetje maken naar het Joëlfeest dat de nazi's wilden instellen en nu ook Fvd weer.

Rest In Privacy | 29-12-21 | 13:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen de partijen en personen die Keurig zijn volgens de linkse elite mogen aan democratie meedoen. Geert, Baudet mogen nooit meedoen ongeacht aantal stemmen. Zo rollt de Nederlandse democratie. Heerlijke democratische democratie!

Graftak | 29-12-21 | 12:39

Wat een onzin weer, zal wel weer van een d66'er komen. Die partij staat voor volledige transparantie. Oh wacht, dat was in een ander leven.

IndoorexpaT | 29-12-21 | 12:38

Ach als Baudet het wel had geweten en er was 200 miljoen geboden door een rus, dan was Engelshoven de sukkel geweest. Nee prima zo, Zet hem maar buitenspel.

Skunk57 | 29-12-21 | 12:38 | 3

Ja joh, weg met de democratie.

Kowalski11 | 29-12-21 | 12:41

Altijd weer die klote Russen.

zaaddodende pasta | 29-12-21 | 13:21

Als het een openbare veiling was dan was er vast wel een kaper op de kust uit Rusland maar Rothschild heeft niks met roebels.
De geheimhouding zat hem natuurlijk in het waanzinnig hoge bedrag en de daarbij komende morrende belastingbetalers. Men mocht het nog even niet weten... men wordt buitenspel gehouden.

der Schweinigel | 29-12-21 | 13:31

Dit lijkt mij niet zo'n handige beslissing van minister Van Engelshoven. Hoe abject de man ook is, hij is een gekozen volksvertegenwoordiger en het lijkt mij dat hij gelijk als andere fractievoorzitters behandeld dient te worden. Ik vraag mij af of minister Van Engelshoven hier vooraf een staatsrechtsdeskundige over heeft geraadpleegd. Een appel van Baudet lijkt mij dan terecht.

Red shirt | 29-12-21 | 12:38 | 2

Van een minister mag je op zijn minst verwachten dat hij/zij het staatsrecht kent. En dus mag dit niet, nooit. Fouter dan fout. Weet mevrouw ook, maar interesseert haar dus niet.

ChalinaRosa | 29-12-21 | 13:51

Baudet deelt alleen maar bananen uit.

aflaatverkoper | 29-12-21 | 13:57

Dat je het doet (Sjerry uitsluiten) is bedenkelijk maar ok.
Dat je het vervolgens ook nog gaat uitventen in de media is ronduit schandalig.

normanius | 29-12-21 | 12:37 | 1

Scherpe opmerking.

LuNaTeeQ | 29-12-21 | 13:02

Wat je er ook van vindt, echt democratisch is dat niet

Wijze uit het Oosten | 29-12-21 | 12:36 | 1

Als er iemand lekt is het die trut zelf, Het merk is Tena Lady

benbaruch | 29-12-21 | 12:37

Poetin is ook enthousiast over cordon's sanitair, die werken gewoon en weinig commentaar op nieuwe bestuursstijlen enzo.

P. Breidel | 29-12-21 | 12:36

D66 die weer eens zelf bepaalt wie er aan de democratie mee mogen doen en wie niet.

tandwiel | 29-12-21 | 12:36 | 1

Dit dus. Ze passen de regels even aan naar believen.

Nuchternederland | 29-12-21 | 12:38

Plagerij van D66. Wel weer typerend voor die partij.

impy | 29-12-21 | 12:35
-weggejorist-
This Far No Further | 29-12-21 | 12:34 | 2

Elitair volk die D66'ers.

Wattman | 29-12-21 | 12:33 | 3

en die tafel danseres is hautain (dat betekent hoogmoedig, of hooghartig. zo u wilt)

benbaruch | 29-12-21 | 12:41

Iemand van deze regering die zegt dat iemand niet te vertrouwen is. Gekker wordt het niet meer. Vanaf nu wordt alles beter. *Headdesken ende facepalmen doet*

grapo | 29-12-21 | 12:33

Als Poetin zoiets zou doen bij een oppositielid in Rusland, dan staat Sjoerd Sjoerdsma (D66) vooraan om democratie te prediken.

Duifmans | 29-12-21 | 12:33

In 2015 werd er 160 miljoen overgemaakt naar de machtigste familie op deze planeet voor een tweeluik van Rembrandt. De familie Rothshield had dat nog ergens hangen in een slaapkamer. Blijkbaar hebben ze ergens nog iets hangen wat ze wel wilden slijten aan hun trouwe hond Rutte en zijn kartel. Het werkje verveelde toch na al die jaren. Een beloning voor de bijdrage die hij levert aan hun doelen. En Rutte kon weer zijn jaarlijkse contributie betalen aan de familie, zodat hij en Kaag weer worden uitgenodigd aan de tafels waar wordt verteld wat te doen met het klootjesvolk in het vrije Westen. Baudet blijkbaar niet.

Graaier | 29-12-21 | 12:33 | 1

Toen ik nog wat naïever tegen dit soort aankopen van De Staat aan keek onder het mom Cultureel Erfgoed vond ik het niet aan ministers om te beleggen in kunst. Daarmee kaap je handen wel voor de neus van particuliere kunstbeleggers.

Maar er steekt volgens mij, precies wat u zegt, ook een politieke agenda achter de megalomane geldtransacties die bij dit soort aankopen gepaard gaan.

keestelpro | 29-12-21 | 12:58

We gaan nu toch ook niet de democratie cancellen in dit land? Is dat het goede voornemen voor 2020? Levensgevaarlijk. En dat voor een overjarig schilderij. Dan ga ik er voor het gemak maar van uit dat er nog veel meer intransparante dingen gebeuren die de democratie niet kan verdragen. Of ben ik nu een complotdenker?

rectormagnificus | 29-12-21 | 12:32 | 3

De mensen moesten een weten wat hen in 2020 en 2021 te wachten staat. Dan zou zo'n aankoop niet acceptabel zijn.

roevka | 29-12-21 | 12:52

@roevka | 29-12-21 | 12:52: Ah sorry, mijn kalender is blijven hangen in december 2019. Het zal met mijn diepe verlangen te maken hebben om terug te keren naar waar we gebleven waren, eind 2019.

rectormagnificus | 29-12-21 | 13:01

Nee, je loopt alleen een paar jaar achter !! ( 2020 ??)

dathebikweerniet | 29-12-21 | 16:35

Als het om vertrouwelijke informatie gaat moet ik meteen denken aan die Groene Khmer wethouder uit Wageningen die na de moord op Pim Fortuyn door Volkert van der Graaf meteen de actiegroep van Volkert van der Graaf waarschuwde waardoor het hele linkse netwerk in Wageningen voldoende tijd had om al het bewijsmateriaal te laten verdwijnen.
Heeft die man later nog een koninklijke onderscheiding voor gekregen.

Osdorpertje | 29-12-21 | 12:32 | 1

Osdorpertje: Inderdaad. Ongelooflijk wat er toen gebeurd is. Weet bijna zeker dat Fortuyn van hoger hand, partijkartel, geliquideerd is.

drolloman | 29-12-21 | 12:51

Over het onderwerp vertrouwen weet men veel in vak K. Hypocriete kleuterjuf.

SIogra | 29-12-21 | 12:32

Volledig terechte afweging door Van Eh-eh-engelshoven. Baudet zou ik nog niet voor een kwartje vertrouwen. Bijzonder echter dat al die andere partijen wel vertrouwd werden, terwijl daar toch best bedenkelijke clubjes als PVV, PvdD en Bij1 bij zitten.

Azijnist | 29-12-21 | 12:31 | 1

Ach joh, zo in het kader van de Kerstgedachte hap ik wel even.
Bij1 bedenkelijk?
How dare you, racist!

Nuchternederland | 29-12-21 | 12:40

Maar bij elke corona-persconferentie worden de plannen ook vakkundig gelekt. Daar is totaal geen ophef over, dus kennelijk zitten daar partijen die zichzelf iets belangrijker vinden dan anderen want er heerst een cultuur dat zij bepalen wanneer je wel iets mag lekken (zaken rondom corona) en wanneer niet (het aankopen van een schilderij). En dat is niet FvD.

memanta82 | 29-12-21 | 12:30

Je moet er toch ook niet aan denken dat er enige openheid zou zijn over het overheidsbeleid.

Schriever | 29-12-21 | 12:30

Oooh lastig! Gaan we nu Thierry aanpakken of toch liever D6666? Beide dan maar.

Even afgezien van dat schilderij, als ergens geheimhouding voor is vereist dan is het sowieso geen goed idee. Je moet zoiets kunnen delen met het volk dat je vertegenwoordigt of anders is het een slecht idee. Zou het kunnen dat demense niet nu zitten te wachten op een schilderijtje, van welk geld ook best drie IC verpleegkundigen kunnen worden opgeleid?

Beste_Landgenoten | 29-12-21 | 12:30 | 1

Is leven alleen maar overleven? Ik hoop dat het meer is. Zoals genieten.

Rest In Privacy | 29-12-21 | 12:56

Euh euh van euh Engels euh euh hoven.

swassannuf | 29-12-21 | 12:30

Baudet bedrijft geen politiek. Wel populisme.

Nonik Neem | 29-12-21 | 12:29 | 4

Populisme is in feite democratie, namelijk de wil van het volk.
Als je geen populisme wil, ben je dus tegen democratie.
Iesse siempel.

Nuchternederland | 29-12-21 | 12:41

Hallo elitairtje!

Kowalski11 | 29-12-21 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

''Terwijl Baudet voor zover wij zo snel kunnen herinneren nog nooit vertrouwelijk informatie lekte''. Hebben jullie bij Geenstijl nu ook al last van geheugenverlies? Die stukken die Baudet over Otten naar jullie stuurde (waarbij Otten gestolen zou hebben, maar waar geen aangifte tegen gedaan werd), waren behoorlijk vertrouwelijk.

BigBaron | 29-12-21 | 12:27 | 2

Speelde binnen de eigen partij. Niets mis mee

zuurtjeregen | 29-12-21 | 12:28

Dat waren zij eigen stukken toch?

frickY | 29-12-21 | 13:51

"Het belang van vertrouwelijkheid woog zwaarder." Ja, want de aankoop van de zoveelste Rembrandt voor het Rijksmuseum is echt een kwestie van leven of dood en staatsveiligheid, toch? Kijk dan! Er zit gewoon wéér allemaal transparantie aan mijn schoenzool! Zit je héél even niet op te letten, ben je er gewoon wéér ingetrapt hoor! Gatverdamme!

VBO_B_Niveau | 29-12-21 | 12:26

Blij dat van Engelshoven opdondert, laat haar burgemeester van Madurodam worden #kartel

Roetveegje | 29-12-21 | 12:26 | 2

Dat kun je de lilliputters, oempa loempa's en dwergen toch niet aandoen?

Nuchternederland | 29-12-21 | 12:42

Misschien is van engelshoven een precog en zag ze de openbaring van Thierry van tevoren, het is gewoon het schofferen van de democratie maar daar hebben ze bij dat onwelriekende clubje geen last van

Habe das Gewust | 29-12-21 | 12:25

Hier heeft Van Engelshoven wel een punt. Je kan FVD, o.l.v. een lijntjes snuiver, echt niet vertrouwen.
Maar of het aankopen van een schilderijtje nou Staatsgeheim moest zijn???

Nefret | 29-12-21 | 12:24 | 8

Maar onderbouw eens waarom dan. Op basis van gevoel slaat nergens op, dat is veel te subjectief.

amateurrr | 29-12-21 | 12:31

@* Il Principe * | 29-12-21 | 12:28: Waarom het dan Van der Staaij vertellen? Of bedoelde je die niet?

Nuchternederland | 29-12-21 | 12:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Thierry is dus de enige die je wel vertrouwen kan!

Henri | 29-12-21 | 12:24 | 4

Thierry is die vriend die je 5 gram coke laat halen en dan terug komt met 4 gram en een lulverhaal.

Trekhaas | 29-12-21 | 12:33

Dat hugo hem 1 gram afhandig heeft gemaakt in de wandelgangen van de tweede kamer is geen lulverhaal.

peterdh | 29-12-21 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig hebben ze hier voor gekozen en niet voor 150 miljoen aan slavernijverleden uit die tijd. Nog meer goed nieuws: PVV is dus wel te vertrouwen.

BorisBonkestoter | 29-12-21 | 12:23

D66 Engelshoven wilde dan ook een nieuw canon vd geschiedenis waarbij ze alvast aangaf aan de commissie hoogleraren wat daar ongeveer in moest. Dat gedrag hadden we sinds Willem I begin 19e eeuw niet meer gezien.
Wat is er toch gebeurd met D66 ?

Nichtsneues | 29-12-21 | 12:23 | 1

De partij is sinds 1965 al overbodig.

dathoujetoch | 29-12-21 | 12:33
-weggejorist-
Piet Karbiet | 29-12-21 | 12:23

Als er iemand is in de 2e Kamer die me meer irriteert dan Baudet dan is het deze woke-oma met d'r über boreale voornaam wel.

SIogra | 29-12-21 | 12:23

Ze was te bang voor ECHTE kritiek op haar beleid. Maar goed dat ze vertrekt. Ze wilde met deze daad nog in de geschiedenisboekjes komen. Nou, ik weet wel waarmee ze zeker herinnerd zal blijven. Inclusiviteit onderandere.

antonconstandse | 29-12-21 | 12:22 | 1

Ze wordt herinnerd als haatoma die toevallig op Onderwijs terecht was gekomen en daar geld uitdeelde terwijl er geen leraren waren. Gelukkig waren er wel managers om dat geld te laten verdwijnen, die draaien hier hun hand niet voor om.

Nichtsneues | 29-12-21 | 12:27

Iemand van het kabinet is bang dat er iemand anders gaat lekken? Op de valreep toch wel de grap van het jaar.

010waus | 29-12-21 | 12:22

Of je het met hem eens bent of niet , die partij heeft gekozen zetels en hoort gewoon betrokken te worden in besluiten . Is dit niet tegen de grondwet ?

Castor12 | 29-12-21 | 12:21 | 1

nee hoor, alleen als het uitkomt, nu niet dus....

oblix | 29-12-21 | 13:33

Kan iemand mij uitleggen wat een democratie inhoudt, en waarvoor die D bij D666 staat?

Bergamo | 29-12-21 | 12:21 | 3

democratie bekt lekker, en die D staat er nu eenmaal....

oblix | 29-12-21 | 13:34

Dwazen.

ChalinaRosa | 29-12-21 | 14:02

Dit soort dingen, reden dat ik al een tijd vertrokken ben uit Nederlandje. En Bart ziet het nu gelukkig ook, die gaat naar Portugal. NL is een zeer naar landje. Met nare politici en een hele grote groep nare burgers. Baudet beetje uitsluiten, wat je ook van hem vind, omdat je "gevoel" iets zegt. Echt hoe verzin je het. En hoe durf je dat gewoon te doen. Walgelijk. En nee niet alles is beter ergens anders, maar heel veel wel tegenwoordig. Ben nu even in NL en walg van de mensen om me heen. Kleindenkende, oppervlakkige, luie, slaafse luitjes zijn het. Komt ook niet meer goed. Gelukkig ga ik 3 january weer lekker terug naar mijn nieuwe landje. Dan weer van afstand kijken hoe NL alles aan het verliezen is.

johnvdnl | 29-12-21 | 12:20 | 3

Succes dan maar.

swassannuf | 29-12-21 | 12:35

@swassannuf | 29-12-21 | 12:35: Heb ik daar al. Maar Bert Bussen weet Nederland beter te omschrijven dan ik. Dus stop weer met reaguren, anderen zijn er beter in.

johnvdnl | 29-12-21 | 12:44

Goeie move dat Portugal daar zit ik dus ook aan te denken. Maar om andere redenen ik verafschuw NL
namelijk niet zo als u doet, begrijp me niet verkeerd dat is uw goedrecht. Verkeerde lui / politici heb je helaas overal. Maar mensen lijken er indd plezieriger. Ik zou voornamelijk willen overwinteren in Portugal lekker chillen aan de kust met een heerlijke port in de hand.

movingsquare | 29-12-21 | 14:47

En het mooie is: voor slechts 20 euro kunt u het schilderij, dat u zelf betaald heeft, gaan bekijken.

Mr_Natural | 29-12-21 | 12:20

Wat fijn dat de andere partijen worden ingelicht over non triviale zaken zoals het kopen van nationaal erfgoed. Jammer dat ze dat niet doen over de zaken die er wel toe doen.

heldheino | 29-12-21 | 12:19

Dit pleit dan eigenlijk weer voor de gymnasiast.

van Oeffelen | 29-12-21 | 12:19 | 2

Ooit de Frobelschool afgemaakt, met einddiploma?

dathoujetoch | 29-12-21 | 12:25

In feite verdenkt Van Engelshoven Thierry van hardleerse eerlijkheid.
Een doodzonde in de 2e kamer.

keestelpro | 29-12-21 | 12:30

Thierry is een rare kwast met streken, maar toch.

Mr_Natural | 29-12-21 | 12:17 | 3

U vergelijkt hem met een penseel? Bent u bekend met De Wet Vergelijkingen?
[VZ] M'zume is daar heel streng op.

keestelpro | 29-12-21 | 12:28

Vind het maar een portret.

Duwbak_Linda | 29-12-21 | 12:30

Ik vind het een ezel.

letopuwzaak | 29-12-21 | 13:23

Is een CdA'er die 5,1 miljard wegsmijt en weigert de Kamer ordentelijk te informeren, wel te vertrouwen?

dathoujetoch | 29-12-21 | 12:17 | 1

Is een CDA'er.. (Daar had je kunnen ophouden, toch?)

VBO_B_Niveau | 29-12-21 | 12:20

Maar nu hebben we wel mooi een beeld van de gemiddelde Amsterdammer uit de 17e eeuw.

Duwbak_Linda | 29-12-21 | 12:16 | 4

@Duwbak_Linda | 29-12-21 | 12:28:
Dan zou dit schilderij van grote historische waarde zijn want het insinueert dat het biermerk Heineken wellicht veel ouder is dan sinds 1873.

keestelpro | 29-12-21 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Er gebeuren obscure dingen die het clair niet kunnen verdragen.

Mr_Natural | 29-12-21 | 12:16

Gelukkig komt van E E E E E Engelshoven niet terug in vak K.
We hadden er al niets aan en al dat gestoethaspel van haar.

Hebbiehemookweer | 29-12-21 | 12:16

Lekken in Den Haag gebeurt gelukkig verder niet…

vette_shit | 29-12-21 | 12:15

Nog even boeroepen voor vertrekkende v Engelshoven, niets nieuws onder de Haagse politieke zon schijnen meer vertrekkende politici voor haar gedaan te hebben, Behalve Mona dan die kreeg gelijk de zak van Pinokkio.

william7055 | 29-12-21 | 12:15

Ik begrijp van Engelshoven wel. Hoe fout het ook is. En mij dat schilderij geen zak interesseert.

Leptob | 29-12-21 | 12:14 | 3

Het interesseert mij 175 miljoen

dathoujetoch | 29-12-21 | 12:18

Gelukkig wordt er niet naar hypocriete vuilspuitertjes geluisterd.

van Oeffelen | 29-12-21 | 12:20

@van Oeffelen | 29-12-21 | 12:20: wat zegt u? Niet te verstaan, stoute woordjes, foei. De Duitse staatsman Naopoleon zei het bij zijn bezoek aan Holland, in gebroken Nederlands: Schelden is een teken van onmacht

dathoujetoch | 29-12-21 | 12:24

Gelukkig zijn alle andere politici wel te vertrouwen!

Stijlloze bezoeker | 29-12-21 | 12:14 | 1

@Stiijlloze bezoeker: Ja vooral die van D66, zoals Kaag, Ollogren, Smeets en Sjoerdsma. Daar zijn geheimpjes wel veilig!

Dwaalgast | 29-12-21 | 12:28

Dat cordon sanitaire heeft ie echt zelf om zich heen getrokken

JTKDM | 29-12-21 | 12:13

Ik vertrouw bepaalde bevolkingsgroepen niet en dat blijkt geheel legitiem te zijn.

BrutusBosch | 29-12-21 | 12:13

Nog bijna 4 jaar dezelfde politieke minachting richting de burgers,
als de afgelopen jaren, er veranderd helemaal niets zolang de fakkels&hooivorken in de kast blijven!

De_Middelvinger | 29-12-21 | 12:12

Terwijl Baudet in zijn eigen partij toch heeft laten zien dat best zou mee kunnen draaien in de firma List & Bedrog.

Zeurders | 29-12-21 | 12:12 | 4

@dathoujetoch | 29-12-21 | 12:19: U gelooft in links?
Het potje machtspolitiek binnen FvD in de afgelopen 2 jaar is u blijkbaar ontgaan, evenals de verklaring van de heer Hiddema omtrent zijn vertrek? Valt me tegen voor een fanboy.

Zeurders | 29-12-21 | 12:55

@Zeurders | 29-12-21 | 12:55: Volgens mij is dat niet wat @dhjt bedoeld met een link, maar een bron met bewijs door een verwijzing naar een link van een website.

VoltaireJohn | 29-12-21 | 12:57

@VoltaireJohn | 29-12-21 | 12:57: Dat snap ik, maar ik vind het te leuk om zo'n blinde volger te plagen met zijn selectieve geheugen. En als zwitsal mag ik natuurlijk helemaal geen links plaatsen.

Zeurders | 29-12-21 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

De minister van Genderneutraal Speelgoed wil dus een tastbare herinnering aan haar zegenrijke werk via onderwijspartij D66 en is bang dat transparantie het koopproces zou verstoren. Alsof ze bij de familie Rothschild nooit voor hetere vuren hebben gestaan dan zo'n schijntje aan Nederlands belastinggeld.

-edit- geweldige fotosoep trouwens

Hetkanverkeren | 29-12-21 | 12:12

Als er iemand pro oude Hollandese kunst is zou het Baudet wel moeten zijn, die wil heel Nederland letterlijk architectonish verzuilen (want dat kost geen geld)

menage | 29-12-21 | 12:11

Cordon sanitaire in werking. Alle schaamte voorbij. FVD is gekozen met 9 zetels, nu nog 6 of 7 over geloof ik. Wat je ook van Baudet vindt, dit is in alle opzichten fout.

_pacman_ | 29-12-21 | 12:11

Voor Rembrandt's doen best een fuck*ng lelijk schilderij trouwens.
En da's precies waarom ze wist dat Baudet uit z'n slof zou schieten.
Dit schilderij is GEEN aanwinst voor de grote collectie en haalt de gemiddelde kwaliteit omlaag.

keestelpro | 29-12-21 | 12:10 | 3

Ach, als ik zo op het plaatje kijk dan lijkt het mij wel mooi. Hij staat er ook leuk zelfverzekerd op, typisch een selfie uit die tijd. Van mij mag deze in de Rembrandt megamix!

Misschien is het wat om the Rembrandts zondag in je mix te gooien, Kees. Gna! Ik weet niet of ze naast dat Friends muziekje nog nummers hebben. Iets voor het café vanavond.

Nuuk | 29-12-21 | 12:27

Ze kunnen gewoon een foto kopietje ophangen
Laat de echte maar bij een verzamelaar hangen die hem met zijn eigen geld betaalt.

frickY | 29-12-21 | 13:46

Te gek voor woorden. Baudet doet helaas heel vaak gek en sloopte een mooie politieke beweging, die hij wel zelf is begonnen waarvoor credits. Dat wel.
Hij blijft echter vertegenwoordiger van zijn kiezers en het is niet aan een minister om te bepalen wat zij van hem vindt. Als burger mag zij hem niet vertrouwen en dat laten blijken door niet op hem te stemmen.

En dan in een tweede kamer en kabinetscultuur waar het lekken van informatie schering en inslag is. Om je kapot te schamen, van Engelshoven.

Nuuk | 29-12-21 | 12:10 | 3

Sinds de toeslagenaffaire weten we dat het huidige bestuur de grondwet niet ziet als de basis van onze democratie, maar als een lastige set regeltjes waar je omheen moet managen.

TheEgg | 29-12-21 | 12:13

@TheEgg | 29-12-21 | 12:13: Dat is mooi verwoord.
"... een lastige set regeltjes waar je omheen moet managen."

VoltaireJohn | 29-12-21 | 12:14

De trut heeft gelukkig haar vertrek aangekondigd, komt er een nieuwe trut.

uisge baugh | 29-12-21 | 12:09

Ze zijn allemaal niet te vertrouwen.

Wel bijzonder... want in Den Haag wordt al voordat het laboratorium in 1929 Thierry Baudet begon te kweken geplaagd met elke vorm van lekken dat je maar kon bedenken.

Ik eis dan ook een lekdown!

Oh ja, maak mij Kolonel. Slechter wordt het niet, wel lekkerder.

Kaas de Vies | 29-12-21 | 12:09 | 1

En dan met z'n allen 'gang-bang' roepen? En een condoom delen? Ik weet het niet hoor!

VBO_B_Niveau | 29-12-21 | 12:22

Ze heeft dus de kamer onvolledig geïnformeerd. Zijn er al moties van wantrouwen ? Oh wacht kerstreces.

HaaiBaai | 29-12-21 | 12:09 | 5

het is gewoon later besproken met alle info.

AntiZanicz | 29-12-21 | 15:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Baudet kan misschien wel een beetje studentikoos uit de hoek komen. Toch heeft de FVD de ogen van heel wat Nederlanders geopend wat betreft immigratie, klimaat en nu de verborgen agenda achter de corona 'pandemie'.

Hugo de Jonge houdt expres belangrijke 2G informatie achter en er wordt geen woord over gerept. Rutte liegt alsof het gedrukt staat en lacht alles weg maar als Sjerry een scheet laat is het 8-uur-journaal nieuws.

Ik ben er trots op dat ik lid ben van de FVD. De laatste strohalm in de afbraak van Nederland.

eD_levuiD | 29-12-21 | 12:09 | 11
-weggejorist-
Dwaalgast | 29-12-21 | 12:35

Pff hij kan niet eens zijn eigen partij bij elkaar houden.

zxcv | 29-12-21 | 12:38

leuk weer in st petersburg?

AntiZanicz | 29-12-21 | 15:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Oh ja gelukkig is de rest van onze kartel politici voor de volle 100% te vertrouwen.

Met als boegbeeld de volkomen onbetrouwbare, die het liegen tot kunst verheven heeft, MinPres.

Baudet vind ik bepaald geen geloofwaardig figuur wat standpunten betreft, en liegen zal hij ongetwijfeld ook doen maar kunnen 'onze' politici AUB stoppen met anderen de maat nemen op dat vlak?

Het is bespottelijk geworden, absurdistisch, om 1 van die mensen te horen praten over eerlijkheid.

Dutchbeaurouge | 29-12-21 | 12:09

Ik vind het wel grappig eigenlijk. Thierry kan weer lekker in de slachtofferrol kruipen en "grappen" maken over ontaarde kunst.

Arnold Layne | 29-12-21 | 12:09

Thierry vermaakt zich wel.
Of ons land er iets aan heeft is wat anders.

Op zoek dus naar integere politici zonder fratsen. Dus wat stijgt er in de peilingen: BBB, JA21, Omtzigt. Geen wonder.

AdvocatusDiaboli | 29-12-21 | 12:08 | 4

Eerdmans is ook een gladde mooiprater. Nee, doe mij dan Greet maar.

Ommezwaai | 29-12-21 | 12:45

Ieder jaar Euro 150.000 aan vergoeding en een leuk wachtgeld straks. DIe is leuk binnengelopen.

AntiZanicz | 29-12-21 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Op basis van deze logica is het dus goed mogelijk dat er heel veel zaken helemaal niet bij de kamer komen, aangezien het gevoel van de minister leidend is. Perfect in lijn met de Rutte doctrine.

amateurrr | 29-12-21 | 12:08 | 3

En het kan prima want madame is toch al demissionair en ze heeft ook aangegeven niet meer terug te keren (de heeren zij geloofd en geprezen) dus kun je dit gewoon flikken.
Zal niet de eerste keer zijn en zeker niet de laatste keer. Lijkt me iets om de nieuwe minister meteen over te bevragen en voor weg te sturen.

Bakkeleures | 29-12-21 | 12:12

Weet je het dan nog steeds niet?!
VVD66'ers staan boven de wet!
De wet is voor VVD66'ers wat de deurmat is voor een hond.
Gewoon overheen stappen.
En als het erop aankomt heb je ook geen schroom om er eens stevig op te schijten...

Aristotalloss | 29-12-21 | 13:16

er worden zelden stiekem schilderijen aangekocht. Jammer dat ze de prijs niet hebben weten te drukken. Na marten en oopje had er wel 25 mil vanaf gekund.

AntiZanicz | 29-12-21 | 15:09

Is informatie lekken niet de core business van politici in Den Haag?

keestelpro | 29-12-21 | 12:08 | 4

@Duwbak_Linda | 29-12-21 | 12:10: Niet per sé, volgens mij bij elke beslissing die maar een beetje ophef zou kunnen genereren.

Wijze uit het Oosten | 29-12-21 | 12:45

@Wijze uit het Oosten | 29-12-21 | 12:45:
Voor masseren. De media weer blij met hun "scoop". Apenland.

Duwbak_Linda | 29-12-21 | 12:57

Alleen als ze gaat strategisch goed uitkomt

frickY | 29-12-21 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan niet wachten op die nieuwe cultuur en elan.

B.agger | 29-12-21 | 12:07

Kinderachtig!

born2killn00bs | 29-12-21 | 12:05 | 3

@Smeggel | 29-12-21 | 12:27:
Christelijke streken zullen we dat dan maar noemen.
Bovendien moet Hugo toch het veld ruimen, dus zal het hem jeuken.

Ommezwaai | 29-12-21 | 12:43

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen