Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwijn wil Nederland verzuipen

niet het zwijn in het verhaal, laat daar geen misverstand over bestaan

Rot op zwijn

Terwijl de ene helft van de mensheid wordt uitgemoord door een toxische vleermuis die zich gewillig in het mondje van een hongerige Chinees liet glijden, gaat de andere helft van de mensheid eraan door het water. Klimaatverandering weet u wel. Kennelijk gaat de stijging van het water het dierenrijk echter niet snel genoeg want een of ander goor zwijn probeert Zwolle te inunderen en zo alle inwoners + De Librije te verzuipen. Het ijsselzwijn sloopt de ijsseldijk en Hansje Brinker is er dit keer niet om zijn vinger in de dijk te steken, hij was namelijk ongevaccineerd en nu is hij dood. Het ijsselzwijn krijgt een loodvaccinatie van een jager om Zwolle te behoeden voor een eventuele watersnood. Gelukkig blijven de mensen in omliggende plaatsen als Heino, Dalfsen, Lemelerveld, Nieuwleusen en Hasselt sowieso drijven, want daar eten ze trekkerbanden.

Vort, smeerdier

Social

Reaguursels

Inloggen

Alleen in Nederland wordt dit "nieuws" voordat het beest gewoon wordt afgeschoten. Man man man, krijgen we straks ook "schoonmaker houdt rekening met optie op gang 4 schoon te gaan dweilen"?

Vage_eddie | 07-12-21 | 18:08

De grote grap is dat de zeespiegel helemaal niet sneller stijgt. Google "CLO zeespiegel". In 1890 steeg de zeespiegel bij Nederland met 1,9 mm/jaar, nu stijgt de zeespiegel nog steeds met 1,9 mm/jaar. Als je oude havensteden in andere delen van de wereld googlet ("tide gauge") dan zie je dat de zeespiegel overal lineair stijgt. De relatie tussen CO2 en zeespiegelstijging is NUL. De enige plekken waar de zeespiegel versneld stijgt zijn in de modellen en "voorspellingen" van gesubsidieerde "wetenschappelijke instituten".

DutchLion33 | 07-12-21 | 17:02

Even off topic..
De reclame hierboven... lees een Mutti..

Troyan horse | 07-12-21 | 16:38 | 1

Niets met Schwein te maken hoor...

Troyan horse | 07-12-21 | 16:38


In het verlengde van de liefhebbers van ‘dor hout’ theorie hier; laat dat beest zijn gang gaan? Wat boeit het als de randstad natte voeten krijgt? Dor hout. Zo gaat de natuur. En aangezien islam in de randstad welig tiert, vind ik het een mooie wraak actie van de zwijnen/varkens. Wie laat de islam onderuit gaan? De Nederlandse zwijnen. Wraak van het ‘onreine’ dier. Welke god stopt hem?

BenDeLier | 07-12-21 | 15:05 | 2

De Stentor Veluwe en u begint over de Randstad? Ligt de haat zo diep haha

Baksteenbakker | 07-12-21 | 16:05

Welk deel van "Zwolle" veroorzaakt kortsluiting in je brein?
Daarbij is het een indrukwekkende prestatie om hier de islam aan de haren bij te slepen. Je kan je beter zorgen gaan maken over je bloeddruk en denkpatronen.

Vage_eddie | 07-12-21 | 17:39

Mijn bbq staat klaar. Lever hem maar af.

Gewinflipt | 07-12-21 | 15:01

Afknallen en naar mij sturen. Het beste wat er is, een stoverij van everzwijn.

J.Cash | 07-12-21 | 15:00

Waarom maken ze die dijken niet van beton, nog beter we maken in die betonnen dijken woningen. Wie wil er nou niet in het water wonen. Soort van blauwe stad maar dan voor de armen.

Rest In Privacy | 07-12-21 | 14:35 | 3

Goed punt, maar buiten dat het een ongelovelijk dure pleurisklus is heb je verder bij mij in de buurt vooral veengronden welke je geschikt moet maken waardoor het een nog duurdere pleurisklus wordt.

Wilt u een dure pleurisklus alvast zien kunt u kijken bij het Markermeerdijken project tussen Hoorn en Durgerdam daar verleggen ze een grondlichaam en is best interessant.

Baksteenbakker | 07-12-21 | 16:07

Omdat je beton op een fundering moet zetten, omdat het anders binnen de kortste keren wegzakt in de drek?

Vage_eddie | 07-12-21 | 18:05

Weet je wie er ook grote dikke betonnen gebouwen bij het water bouwden?

jan huppeldepup | 07-12-21 | 18:32

Als een everzwijn een dijk kan verzwakken, dan zou ik iets aan die dijk doen.

van heinde en verre | 07-12-21 | 14:08 | 1

Optelsom door de tijd heen. Gras eraf = meer erosie tijdens regenbuien.
Maar verder heb je redelijk een punt; ik zie nou ook niet direct veel gevaar van 3 kuilen. Maar ik doe dan ook niks met dijken.

Vage_eddie | 07-12-21 | 18:06

De oplossing ligt voor de hand. We moeten de wolf veel meer ruimte geven in dit land om de balans te herstellen.

burnitdown | 07-12-21 | 14:06 | 2

Die wolf wordt niet blij van een volwassen everzwijn

van heinde en verre | 07-12-21 | 14:08

Wolf vs zwijn. Ik zet in op de zwijn.
Behalve als de wolf met een roedel komt.

jitro | 07-12-21 | 14:39

De tijd dat een wild zwijn (en overig groot wild) moet afhangen blijkt slechts 4 dagen te zijn. Nu schieten is dus ruim op tijd voor de feestdagen. Ik meende dat dat enkele weken in beslag nam, maar dat blijkt dus een wijdverbreid misverstand.

Ook was ik in de veronderstelling dat onze rivierdijken allemaal versterkt zijn de afgelopen jaren. Vervolgens blijkt één zo'n beest een flink stuk Nederlandje onder water te kunnen zetten. Waar hebben we het dan over?

Hetkanverkeren | 07-12-21 | 13:57

Kan je zo'n wild zwijn eigenlijk kruisen met een gewone (wat ze in Zuid Afrika noemen) "varkie" ? Ik vermoed van wel, maar weet het niet zeker.
In geval ja, wat voor beest krijg je dan als kruising tussen wild zwijn en varkie ?

Asteroid-B612 | 07-12-21 | 13:46 | 4

@Asteroid-B612 | 07-12-21 | 14:34: Hou op! Varkenshaas, hoofdkaas, leverworst, zelfs longen en hart zijn erg lekker. En, vergeet de speklapjes niet.

Frau_Ferkel | 07-12-21 | 14:40

@Frau_Ferkel | 07-12-21 | 14:40: Jaja, Schweinebraten mit Kartoffelknödel auf Bayerischen art. Prima te knagen allemaal, de Gutbürgerliche Küche bij onze sympathieke Oosterburen.

Asteroid-B612 | 07-12-21 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Zwijntjes wroeten, ze graven geen gangen.

Kwam er laatst in ons bos een tegen, schat zo'n meter hoog. Die wil je niet boos maken. Mooie dieren.

Louter Leuter | 07-12-21 | 13:42
-weggejorist en opgerot-
Kicksalot | 07-12-21 | 13:37 | 1

Hebt u zelf wel eens in de spiegel gekeken? En hoe bevalt dat?

aamert | 07-12-21 | 13:43

Laten we de 10% anti-knallers ook hun zin geven.
We laten de beesten een beetje graven en de dijken een beetje doorbreken.

Dan verdrinken er wat meer mensen en gaan en gaan er wat meer bedrijven onder water, maar dan gaan ze dat tenminste niet met de jaren 30 voor de oorlog vergelijken.

AdvocatusDiaboli | 07-12-21 | 13:36

Is het bos zegt natuurbeheer dat je de natuur zijn gang moet laten gaan. Neem aan dat ze nu niet met 2 maten gaan meten toch?

dasechtgeenstijl | 07-12-21 | 13:33

Uitspraak van het opperzwijn, Zwijnen allerlande verenigt u verzuipen die hap!

kapt.Jerkoff | 07-12-21 | 13:32

Zo, dat zijn grote ratten.
En ze zeggen knor knor.

Dat wordt een hoop wild zwijn op derde kerstdag.

AdvocatusDiaboli | 07-12-21 | 13:26

"Provincie houdt alle opties open." Call me crazy maar ik zie slechts 1 optie en hopelijk wordt die vannacht nog uitgevoerd.

Frits de Vriez | 07-12-21 | 13:26 | 1

Hier kun je nog maanden over vergaderen.
Zo ongeveer tot aan de hoger waterstanden in het voorjaar.
Dan ben je te laat.

AdvocatusDiaboli | 07-12-21 | 13:27

Mijin franse favoriet, de saucission tres sec heeft een buitencategorie gemaakt van wild zwijn. Heerlijk is dat.

Alquest | 07-12-21 | 13:25 | 2

Maar ies haram. Dat dan weer wel.

Asteroid-B612 | 07-12-21 | 13:50

Carne de porco preto a alentejano. Zoooo lekker.

jitro | 07-12-21 | 14:54

Ring door neus zoals vroeger,kan bij elke tatoeshop.

De Profundus | 07-12-21 | 13:19

Gewoon Willem Alexander met z'n vriendjes inschakelen dan ben je zo van het onheil af. Wordt ie eindelijk een held van zijn onderdanen.

aamert | 07-12-21 | 13:14

Ik dacht initieel dat dit topic over Timmermans ging.

Mahatma | 07-12-21 | 13:14 | 1

U bent abuis, dit topic gaat over het ijsselzwijn, u bedoelt het maaszwijn vermoed ik.

Spring Bruissteen | 07-12-21 | 13:40

‘A tractorband a day, keeps the doctor away’.

P-unit | 07-12-21 | 13:09

Laatst in het bos lang met een jager gesproken. Zwijnen blijken bijzonder lastig te bejagen, bij de klik van de veiligheidspal stuiven ze er al vandoor. Extreem alert. Extreem vruchtbaar, geloof dat binnen 8 maanden de jongen al geslachtsrijp zijn. Geen natuurlijke vijand. En dan nog allerlei beperkingen en verboden tijdens de jacht, zoals nachtkijkers, drijfjacht (doen ze in Duitsland wel), verboden jachtgebieden etc. “Dit gaan we niet redden zo”, zei de beste man en ik heb de neiging te denken dat hij er verstand van heeft.

Magna Carta | 07-12-21 | 13:09 | 3

Ik heb een nachtvizier. Gaat prima, maar die beesten laten zich hier niet vaak zien.

Frau_Ferkel | 07-12-21 | 13:11

Vanmorgen stond ook al in de krant dat Brussel alle Aalscholvers kapot wil maken! Die beesten eten teveel vis volgens de EU.

Geertje W | 07-12-21 | 13:05 | 1

visquota moeten voor iedereen gelden uiteraard. Reigers mogen ook kapot, en nog maar 2 ijsvogels per kilometer toegestaan.

small_town_dude | 07-12-21 | 13:37

Van het weekend nog stoof van wild zwijn op. Heerlijk! Deze kan er ook wel bij.

WeirJack | 07-12-21 | 13:04

Waar is Obélix als je hem nodig hebt?

Kapitein Sjaak Mus | 07-12-21 | 12:58 | 1

Wilde deze eigenlijk overslaan ivm gevoeligheid tav vergelijkingen met gepasseerde tijdsgewricht en.
*geschiedenisboek dichtklappen doet *

D-Fens_1963 | 07-12-21 | 13:27

Gewoon Zwolle teruggeven aan de natuur, waarom niet?

Mr_Natural | 07-12-21 | 12:57 | 1

Je hebt helemaal gelijk; er zal hier niet veel veranderen.

Normpje | 07-12-21 | 13:15

Ik ben het ermee eens dat een vies beest ons de commie cough heeft geschonken. Echter betreft het niet een vleermuis maar een mensaap. Uit communistische huize. Gain of function people, gain of function.

Graaf_van_Hogendorp | 07-12-21 | 12:55

Alle opties open, dat betekent wildzwijn pate, wildzwijn stoofpotje, wildzwijn worsten, etc.... mogelijkheden ten overvloede.

Hellsmurfje | 07-12-21 | 12:47 | 1

Misschien kan Benny’s Ballen er wat mee. Het bindend stematfies van GS heeft gewerkt.

Lubbberrtt | 07-12-21 | 12:55

Hoe het zit.

Mijn leven bestudeer ik ‘natuur’ in Nederland, groeide erin op, was er steeds in aan het ronddolen, sprak ecologen, boswachters, vrat boeken en films, maar vooral het in de natuur zijn, tot je in laten werken en erover mijmeren.
Wat is… ‘natuur’?
Ik reisde naar dichtbije en hele verre oorden om ook daar in die natuur te zijn en merkte dat, hoewel zeer verschillend in soorten en diversiteit, ‘natuur’ het zelfde werkt. En als je daar gevoel voor hebt ontwikkeld, dan kun je goed in die natuur aarden.
Verbinden?
Niet echt.
Want het is natuur en ik ben… cultuur.
Ik ben verwijderd van altijd overleven en tussen gevaar, voedsel en voortplanting te zijn met afwezigheid van cultuur.

Hierin dit te essentie.
Natuur gedeisd mits onaangeraakt.
Een beetje aanraken is nog immer natuur, het sluit haar gelederen weer.

Echter zodra de invloed permanent en structureel is, is er geen natuur.
Althans dat eeet je als je échte natuur kent.

Natuur vergt basis oppervlakte voor de soorten en afwezigheid van cultuur.
Wat oppervlakte betreft groot genoeg om de cultuur te missen.
Wat invloed betreft: voedsel, veiligheid, voortplanting, genetische variatie met geen of minieme inmenging door cultuur.

En zo veranderd natuur langzaam of snel, al naar gelang het weer, seizoenen, eventueel een ramp zich voordoet.

Nederland
Iedere graspol, kleihomp, boom, water, is anders dan het als natuur was geweest. Heide/toendra werd bos, land werd water, water wer land (klei), bos werd nat, zand werd klei, etc.
Ons grondwaterpeil is nóóit natuurlijk.
We reguleren het.
Wegen, hekken, steden, begroeiing, bewoning, kabels, licht, lucht, water… álles is beïnvloed.
Soorten planten en dieren verdwenen of werden geïntroduceerd.
Sommigen laten we extreem gedrieën, ondermeer door begroeiing of voedsel dat er is.

Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Landschappen van provincies, etc ze gooien van alles op de schop.
Dieptepunt was Oostvaardersplassen.
Heckrunderen zijn door mensen ontworpen koerassen, mislukt door de gebr. Heck.
Konikpaarden, Spaanse runderen… ze lopen in de ‘natuur’ terwijl ze hier niets te zoeken hebben, zoals Japanse Duizendknoop, halsbandparkiet, Canadese- en Nijlgans, Wolhandkrab, Amerikaanse rivierkreeft, Amerikaanse eik, Amerikaanse vogelkers (prunus!) en Japanse oester en zo nog honderden planten en dieren.

Idealistische wensdenkers menen dat als je niks doet het vanzelf goed komt.
In Duitsland, Italië, Polen, Spanje, Frankrijk etc weet men wel beter.
Ze fokken als ratten, zijn lastig te bejagen en gedragen zich als bulldozers.
e lijken schattig maar Google eens op ‘injury wild boar’ of ‘Verletzung durch Wildschwein’.

Kortom, de weëe knieën van dierenidealisten en bestuurders leiden ons (wederom) in ellende waarbij onze culture natuur naar de knoppen gaat. Eenmaal daar is het heel moeilijk en duurt het lang voor je wat we nu hebben weer op peil hebt.
Wetenschap is niet democratisch.
Nb bejaagde bossen en parken hebben de mooiste en grootste diversiteit.

Braco.me | 07-12-21 | 12:46 | 5

Welke diversiteit in bos en park? Allemaal relatief recent aangelegd door staat en grootgeld voor hout en privévermaak. Je kan er tien uur rondstruinen en je komt er geen bloem of zoogdier tegen. Alleen te bejagen dieren lopen er angstig mensen te ontwijken.

zeurmachine | 07-12-21 | 13:17

Het hangt af van de regio.
In gebieden met oudere bossen zoals Brabant, Limburg maar ook andere delen van het land is natuur wat er altijd al lag en waar je vanaf bent gebleven.
In gebieden zonder natuur is natuur een parkje wat je aanlegt.

Helaas is de 2e groep van mening dat over de natuur aangepast moet worden omdat het anders geen natuur is want natuur is wat je er van maakt en niet wat het uit zichzelf zou zijn. Volgens hen dan.

Jagers, alhoewel ik daar best een hekel aan heb, zijn helaas nodig. Waarbij ik mezelf wat tegenspreek. Maar we hebben nu eenmaal amper natuur meer en kunnen ze niet meer hun gang laten gaan.

Conclusie: we hebben geen natuur meer, alleen maar netjes opgepoetste parkjes met daarin de dieren die wij willen.

Rest In Privacy | 07-12-21 | 13:22

Ook de bossen in Limburg en Brabant zijn
A) te klein voor zwijn, hert, wolf etc om echt natuurlijk te leven.
B) niet oorspronkelijke vegetatie.
Al dat bos is aangeplant.
En overal is water gereguleerd met afwatering, dijken, dammen etc.

Braco.me | 07-12-21 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

M'n plaatselijke jagers kennende gaan ze alvast eenden en fazanten afknallen om het zicht vrij te maken. Want die beesten maken ook kapot. Wellicht pakken ze ook even wat eekhoorns en de konijntjes. Want die beesten maken alles kapot. En een paar lekkere duiven. Want die beesten maken alles kapot.

GeheidEenGeit | 07-12-21 | 12:44 | 4

wat een onzin weer eekhoorns staan niet op de wildlijst. Maar een duif is inderdaad heel lekker zoals je zelf ook zegt.

WeirJack | 07-12-21 | 13:02

Nee, beestjes die we lief vinden maken niets kapot.
De lieve eendjes en mooie fazanten en de lieve konijntjes en eekhoorntjes die we zo schattig vinden omdat ze rechtop eten met de voorpootjes met grote glanzende ogen en zachte haartjes..

Slaat u wel eens een mug dood? Of een vlieg? Dat zijn toch ook beestjes?

AdvocatusDiaboli | 07-12-21 | 13:32

@AdvocatusDiaboli | 07-12-21 | 13:32: Nee, sla ze niet dood. Heb een bakje voor ze om geen bruine vlekken op het stucwerk te maken. Maar zullen we samen "Herman Finkers - Jagerslied" kijken, en hem een brief schrijven waarom hij de jacht zo haat?

GeheidEenGeit | 07-12-21 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Inmiddels hebben we ook nog een ander zwijn onder ons; Said Razzouki is op koffie in de EBI bij vriend Ridouan!

SeingaltUNo | 07-12-21 | 12:44

Er zijn maar twee plekken in Nederland waar het wild zwijn mag voorkomen: op de Veluwe en in De Meinweg in Limburg. Op alle andere plekken is een 'nulstandbeleid’ voor het zwijn.

Kom er maar in Thierry!
De ongevaccineerden zijn de nieuwe zwijnen.

HeerVanStand | 07-12-21 | 12:44

You know what a chazzer is?

Spring Bruissteen | 07-12-21 | 12:43

Wéér over wroeten, jullie doen ja niet anders!

Normpje | 07-12-21 | 12:43

Een lekker gebraden ijsselzwijntje is niet te versmaden.

thanseeuwen | 07-12-21 | 12:42

Waar blijven de wolven als je ze nodig hebt.

Reebensteeltje | 07-12-21 | 12:37

Heb nog een zwijnenval staan blokje kaas erin en hup zegt de klem.

dhrat | 07-12-21 | 12:36

Paar honderd meter bij mij vandaan. Zal er straks even heen fietsen, live verslag. Tot aan de pang.

Normpje | 07-12-21 | 12:35

Er worden per dag tientallen varkens vanuit de megastallen naar het slachthuis vervoerd. En dan wordt er hypoctriet gedaan over het afschieten van één enkel zwijn? Hasta la vista, Knor.

de IJsman | 07-12-21 | 12:34 | 3

Hahaha, 10-tallen varkens per dag. Heel veel wereldvreemder wordt het niet.

In 2020 werden in de EU 640.000 meer varkens geslacht dan in 2019. Grootste stijger qua slachtingen was Spanje. In Nederland daalde het aantal geslachte varkens afgelopen jaar met 2,2 procent tot 20,87 miljoen dieren.

_pacman_ | 07-12-21 | 12:41

Maak daar maar duizenden van.

Rest In Privacy | 07-12-21 | 13:24

Hahaha "houdt alle opties open om".
Alleen in NL hebben we het zo goed dat dit nieuwswaardig is.
.
Nou ik doe mee hoor, tip :-)
Dat zwijn moet even ge-Epsteind worden.
Wordt morgen dood gevinden, suicide,
wellicht uit wroeging over zijn daden...

hotmint | 07-12-21 | 12:31

Hier lopen we te zeiken als er in Afrika een wilde olifant wordt afgeschoten en als we hier last hebben van een wild zwijntje, schieten we die ook gewoon af. Als ik in Afrika zou wonen, zou ik een stichting opzetten ter bescherming van de wilde zwijnen in Nederland.

Leptob | 07-12-21 | 12:26 | 5

Van die olifanten zijn er nogal weinig van. Als jij een porseleinen erfstuk laat stukvallen doet dat over het algemeen meer pijn dan een ikea glas in splinters

jeweettochniet | 07-12-21 | 12:32

@_pacman_ | 07-12-21 | 12:31: Honderd jaar gelden nog kuddes van hon-der-den olifanten. Nu nog kleine groepjes die alleen mogen leven omdat er toeristen voor betalen, omdat de Afrikaan te veel kinderen heeft en de rest te veel geld. Het enige uitstekende hier aan zijn de lopen van jachtgeweren.

zeurmachine | 07-12-21 | 12:38

Afrikaanse varkenspest exporteren gaan ze geheid allemaal dood en de bonus er is geen vaccin tegen.

likdoorn | 07-12-21 | 17:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar de fuck is Obelix?

Zwezerik | 07-12-21 | 12:26

Geef mij 1 slok toverdrank en ik vreet ze allemaal op.

Mr_Natural | 07-12-21 | 12:26

Als ze van het waterschap overbodig gaan maaien rijden ze meer verrot dan dat beetje varkensgewroet, (Ik snap als/dan)

uisge baugh | 07-12-21 | 12:25

Precies! Zo gaat dat. Allemaal leuk die dieren. En dat ze terugkeren in hun natuurlijke habitats enzo. Wolven, zwijnen, edelherten, de hele toestand. Moet allemaal terug. Maar als ze gvd keer ergens hun snuitje in steken wat van de mensch is dan houden we alle opties open en schieten we ze gewoon kapodttt.
Moet niet te gek worden met die natuur!

iustus | 07-12-21 | 12:22 | 3

Er is geen natuur in Nederland.
Hooguit wat parken die door de mens worden aangepast.

Boeloeboe | 07-12-21 | 12:27

@Boeloeboe | 07-12-21 | 12:27: Da's ook weer waar! Maar in die parken is er natuur. En dat moet niet te gek worden1!!1!!

iustus | 07-12-21 | 12:38

Vergelijk Nederland ten tijde van dat de wolf hier van nature voorkwam met hoe Nederland nu ingericht is, en zeg dan nog een keer met droge ogen dat het een goed plan is om de wolf opnieuw te introduceren.
Iemand?

likdoorn | 07-12-21 | 17:15

Je kan die dijk toch ook asfalteren?

laurentius | 07-12-21 | 12:20

Simpel: schaapjes op de dijk. Die trappen al die gaatjes weer dicht. Weleens schapen op een dijk gezien? Die hebben dus een baan.

Poesmobiel | 07-12-21 | 12:16

Ik hoorde onlangs op het nieuws dat er extreem veel aanrijdingen zijn met zwijnen.. Blijkbaar zijn de zwijnen op drift door te weinig voedsel in hun habitat.. Er wordt door msm natuurlijk niet bijgezegd dat er weinig voedsel is door een koud voorjaar en zomer eerder dit jaar...

Rest In Privacy | 07-12-21 | 12:16 | 6

@Eric Newby | 07-12-21 | 12:36: Tja inderdaad. Grappig he. Al met al spreken we over totaal duizenden zwijnen in NL. En dan is dat 'te veel'. 7 richting 8 miljard mensen op deze planeet is gelukkig nooit te veel!

iustus | 07-12-21 | 12:41

@_pacman_ | 07-12-21 | 12:18: Inderdaad: we hebben enkele 'mastjaren' achter de rug, jaren waarin de eikenbomen uitzonderlijk veel eikels hebben. Veel voedsel voor de zwijntjes = veel kleintjes.

ole guapa | 07-12-21 | 13:12

@iustus | 07-12-21 | 12:41: De realiteit is nu eenmaal dat Nederland, al meer dan 100 jaar overbevolkt, wordt geleid door slapjanussen die het zelfs nu nog een goed idee vinden om eindeloos mensen te importeren. Daar ligt het probleem. De ruimte die is toegewezen aan everzwijnen kan net zo min als Nederland als geheel volgepropt blijven worden, dus ergens houdt het op.

Eric Newby | 07-12-21 | 13:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Deventer ligt in de buurt van Zwolle.
In Deventer woont Asha ten Broeke.

Interessant....

Toetsenbordcomplex | 07-12-21 | 12:14 | 2

kan geen toeval zijn...

Tollebol | 07-12-21 | 12:39

Misschien dat ze even van de dijk wil rollen. Dan is alles weer mooi aangestampt.

Papa Jones | 07-12-21 | 12:39

En ook deze ellende is terug te voeren op de Oranjes. Prins Hendrik, de betovergrootvader van Amalia, heeft deze nare dieren geherintroduceerd en ingevoerd in Nederland in 1907. Namens een aantal belastingbetalers, bedankt, prins Hendrik. Fantastisch wat deze famille voor Nederland heeft gedaan. (zucht)

dathoujetoch | 07-12-21 | 12:14 | 2

Kolere, wat zuur.

wilmeister00 | 07-12-21 | 12:36

Zwijnwappies: “gewoon de natuur zijn werk laten doen. Er breken in normale tijden ook wel eens dijken, dat is de natuur”

Behangdelul | 07-12-21 | 12:14

Legaliseer boogjacht.

etwaboy | 07-12-21 | 12:13 | 1

Wel eens gedaan, maar je hebt er niets aan.
Niet te vreten, zo'n boog.

Kapitein Sjaak Mus | 07-12-21 | 12:20

Net m'n booster gehad om maar van die angst af te komen begint zo'n zwijn te doen wat er instinctief in hem opkomt. Knal 'm zo snel mogelijk af ajb ik wil nog langer blijven leven

jeweettochniet | 07-12-21 | 12:12

Een zwijn wat een dijk bij Zwolle een beetje kapodt maakt moet meteen deaud maar het grootste liegende zwijn in Den Haag dat heel Nederland sloopt en kapodt maakt mag ongestoord zijn gang blijven gaan? Gaaf land!

Swaffelkaffert | 07-12-21 | 12:11 | 2

Je hebt gelijk. Maar dat Haagse zwijn is niet te pruimen, ongeacht hoe je hem bereid. Zelfs de ratten moeten hem niet.

me163komet | 07-12-21 | 12:14

@me163komet | 07-12-21 | 12:14: ik praat ook niet over opeten of bereiden, meer iets van preventief ruimen of iets dergelijks.

Swaffelkaffert | 07-12-21 | 12:40

Heerlijk!

Sinterbikske | 07-12-21 | 12:10

Ik verlang gelijk weer naar de vakanties in Duitsland.

me163komet | 07-12-21 | 12:12

Beste dijken als die al in gevaar komen met wat gerommel aan de oppervlakte.
Wat voor mensen lopen er GvD rond?

Rest In Privacy | 07-12-21 | 12:08 | 1

Waarom de belastingcenten aan de dijken besteden als je het ook kan gebruiken voor mooie kantoren en bonussen?

tandwiel | 07-12-21 | 12:36

Het is wat met al die gore dieren die de mensenwereld ongevraagd betreden. Had net een Vlaamse Gaai in mijn tuin en vorige week ook al een specht. Zou het komen omdat ik midden in een Vogelaarwijk woon?

Sinterbikske | 07-12-21 | 12:07 | 1

Kijk uit voor de ooievaar, die brengen vaak een baby mee.
En dat kost geld.
Veel geld.

Boeloeboe | 07-12-21 | 12:23

Een dik lelijk dier. Jammer dat ze behaard zijn anders nam ik er een in huis (al was het alleen al om de misses te troosten dat ze niet alleen is).

Kaal-dik-en-lelijk | 07-12-21 | 12:06

Als je de mensen leert kennen...

Deurdonderer | 07-12-21 | 12:05

1 dier, die voor problemen zorgt. Is het een Noord Afrikaans zwijn?

pibasso | 07-12-21 | 12:05 | 4

1 dier, DAT voor problemen zorgt.
Ga eerst eens fatsoenlijk Nederlands leren voordat je over Naffers begint.

Leon Tosti | 07-12-21 | 12:38

@Leon Tosti | 07-12-21 | 12:38: Zoekt "Naffers" op in de VanDale.

Andersdenkend | 07-12-21 | 12:47

@Leon Tosti | 07-12-21 | 12:38: Die meisje die! Wat lul je, ik neuk je de moeder!

pibasso | 07-12-21 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Eet een wolf eigenlijk zwijn?
Of moeten we nu hopen op de terugkeer van de Amerikaanse Grizzlybeer?

Nuchternederland | 07-12-21 | 12:04 | 2

Hangt ervan af.
Als ze in een huisje van stro of van takken wonen, wel.
Als ze in een stenen huisje wonen, niet.

Kapitein Sjaak Mus | 07-12-21 | 12:11

@Kapitein Sjaak Mus | 07-12-21 | 12:11: Ik zie hier een generatiekloof ontstaan.

photto | 07-12-21 | 12:20

Er kan dus wel daadkrachtig worden opgetreden tegen de zwijnen die de maatschappij ontwrichten. Goed nieuws, breed uitrollen dat beleid zou ik zeggen.

_pacman_ | 07-12-21 | 12:02 | 1

Fauci is open voor de jacht!

keetla | 07-12-21 | 12:18

Net als met de wolf, mag je alleen halaluja roepen dat dit zwijn er is.
Dat hij dijken ondergraaft is juist een mooi voorbeeld van hoe de natuur zich herstelt. Zoals de boer dode schapen maar moet accepteren zo moeten de Zwollenaren maar natte voeten accepteren.

JanVergoor | 07-12-21 | 12:01

Bel Nicolas Cage. Die heeft verstand van varkens.

Colin.Fart | 07-12-21 | 12:01

Waarom zwijnen schieten als u ook in een warmtepomp kan investeren? Ed Nijpels is u dankbaar.

Deflatiemonster | 07-12-21 | 12:00 | 1

Investeren is dat u iets op termijn terugverdient. En dat doet u niet met een warmtepomp.
Of ze moeten de gasprijs kunstmatig nog veel meer verhogen natuurlijk.

tandwiel | 07-12-21 | 12:02

Afknallen dat beest en verworsten.

Madame Poitiers | 07-12-21 | 11:58 | 1

Prachtig woord: verworsten. Drukt de suprematie van de mens nog maar eens mooi uit.

W_Drees | 07-12-21 | 15:08

Broodje vleermuis is broodje aap. Dat tyfus tering golera pokken virus komt gewoon uit een potje in het lab te Wuhan.

Gaat het niet dan? | 07-12-21 | 11:58 | 6

@tandwiel Excuus, straks verdwijn ik ook voor een paar maanden, daar zit ik niet op te wachten.

Gaat het niet dan? | 07-12-21 | 12:05

Als die Chinezen daadwerkelijk uw kwaadaardige insinuaties tot uitvoer hadden willen brengen dan hadden ze echt wel wat meer potente virussen klaarliggen.

_pacman_ | 07-12-21 | 12:07

Het hoeft ook niet expres gegaan zijn.

Gaat het niet dan? | 07-12-21 | 12:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal de schuld van die verrekte truffels... dat zijn de ware schuldige!!

horsteknots | 07-12-21 | 11:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl