Buurman (@AfshinEllian1) wat doet u nu
Niks en niemand is nog normaal
Ten eerste eigenlijk het allerergste van de hele kwestie: waarom kunnen hoogopgeleide boomers nou nooit één keer een tweet sturen zónder spaties voor leestekens (we kijken naar jou Pieter Klein). Maar dan de inhoud, want het virus eist alweer een slachtoffer. Je kunt blijkbaar hele boekenkasten vol schrijven met je dichtbundels met "aanklachten tegen dictatuur en onderdrukking", maar er niest één keer een vleermuis in het gezicht van een Chinees en dat hele oeuvre blijkt evenveel waard als een belofte van Hugo de Jonge. Jammer prof! We horen je wel weer als je na je zesde verplichte booster geen zin meer hebt in je zevende verplichte booster. Reactie van Thierry en voortzetting van drama door Afshin, na de breek.
Zeg Afshin, staat daar nou "Spreek vrijuit" op die rouwkaart van dr. Hans Jansen? (ja)
Hans hoeft het gelukkig niet meer mee te maken, hij stierf in 2015 aan corona
Reactie
Reactie (2)
Reaguursels
InloggenDie poging om wappie Thier het zwijgen op te leggen is niet sjiek, maar op die tweede tweet kun je weinig afdingen.
Het is tragisch.
Afshin Ellian, die meestal heel verstandige dingen zegt, is duidelijk teleurgesteld in Baudet. Ellian was het, die Thierry Baudat in zijn begindagen een "waardig opvolger van Pim Fortuijn" genoemd heeft. Ik denk dat hij, zoals wij allemaal, heeft gehoopt, dat Baudet - die verstandige dingen zei, voordat hij vergat, dat hij een mens is en geen halfgod - de conservatieve zaak waardig zou vertegenwoordigen. Helaas zitten we nu regelmatig met een gevoel van plaatsvervangende schaamte vanwege sommige uitspraken van Baudet. Aan de andere kant is vrijheid van meningsuiting beschermd, zodat elke gek kan roepen wat hij wil. Ook op twitter... Als rechtsfilosoof zou Ellian dat bewust moeten zijn. Prof. Ernstig
Ellian heeft een punt. Baudet is volslagen idioot.
Hij is aan het aansporen tot censuur van mensen die niet tot geweld oproepen. Dan heb je geen punt. Dan ben je een huichelaar, zoals zoveel moderne 'intellectuelen'. Wie gaat bepalen wat wetenschappelijk vaststaat? Of wat 'dangerous nonsense' is? Het is treurig dat Ellian dat niet meer snapt. Misschien het gevolg van hetzelfde cognitieve verval dat we bij Trump en Biden hebben kunnen zien.
Stampertje 1 t/m 84 waren nog wel snugger. Nummer 85 heeft er helaas geen kaas van gegeten. U weet toch dat “de wetenschap” gecontroleerd wordt door Twitter en Telegram?
I not speaky ze engliesh, sorry.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat niet over VvMU.
Niemand heeft vanwege VvMU het recht om geprint of uitgezonden te worden of via de asociale media alles maar een eind weg te schreeuwen.
VvMU gaat over de bescherming van het individu tegenover de overheid. En dat werkt hier prima.
De asociale media zijn privébedrijven die ruig geld verdienen aan de achterlijke praatjes van onder andere mafketels als Baudet. Ophef, ophef ophef. Dat wordt versterkt en levert veel centjes op en het grootste deel van de gebruikers stinkt erin, ook in de weerzinwekkende opvattingen van de zenders. Informatievoorziening wordt ernstig uit zijn evenwicht gebracht. Gebalanceerde meningsvorming wordt juist belemmerd door de asociale media.
Ellian vraagt Twitter zijn verantwoordelijkheid te nemen, dat lijkt me prima.
Maar het is tegen dovemansoren, want dan verdienen ze minder.
Mijn idee: Flikker die asociale media toch de deur uit. Je hebt er niks aan, ze leveren vooral problemen op, ze kosten alleen maar veel tijd (en geld).
Ook dit is aan dovemansoren, want het grootste deel van de gebruikers zijn verslaafde ZuckerbergZombies en die chip waar ze zo bang voor zijn dragen ze allang in hun hand.
Leuk stukje voor in de Volkskrant en NRC.
Er wordt inderdaad steeds maar gekakeld over de vrijheid van meningsuiting, terwijl die hier niets mee te maken heeft, want die gaat over de rechten van personen t.o.v. de overheid. Een privé-organisatie als Twitter heeft - net als GeenStijl - het recht om te bepalen wie daar toegang tot heeft om via die organisatie zijn mening te uiten, of je dat nu leuk vindt of niet, je hebt er geen recht op om er gehoord te worden.
Dat zo'n club als Twitter een quasi-monopolie heeft verkregen, is dan vervelend, maar komt toch alleen doordat zo veel mensen daar graag gebruik van maken. Voor mij onbegrijpelijk, want ik vind die berichten een ramp om te lezen, een enkel zinnetje waarmee iemand zijn mening uit, verstopt in een hoop symbolen en mysterieuze codes, en dat steeds weer herhaald. Meer ruis dan signaal.
Ellian is een ander mens.
Sinds z’n zoom voor de VVD in de 2e slaapkamer zit.
Jammer. Een vluchteling die vrijheid bekritiseerd.
De vrijheid om tijdens een pandemie je handen niet te hoeven wassen.
Zet ze morgenvroeg gewoon tegenover elkaar bij WNIL. Dan begint de week nuttig.
Ellian gaat te ver. Thierry kan ik al lang niet meer volgen.
Ellian heeft gelijk. Thierry is een doorgeslagen pannenkoek.
De Ellian, die lijstduwer van de VVD is.
Dat maakt hem niet gelijk veel beter.
Die Ellian is gewoon een pragmatische rechtsgeleerde: ik zal met mijn leven uw recht verdedigen uw mening te uiten zolang die mij maar welgevallig is.
Precies, een omgekeerde Voltaire die slechts de taal maar niet de intentie overnam.
Terry is een wappie geworden. Elian begint seniel te worden. De impact van kerona valt niet te onderschatten.
Zolang ze allebei nog veel slimmer zijn dan Mahatma kan ik daar prima mee leven.
Ik vind niet alle mensen uit den vreemde lief. Ben ik nu een racist?
U hoeft ze niet lief te vinden als u maar wel al uw bezittingen en vruchten van uw arbeid aan hun afstaat.
Tenminste als u tot het gewone volk behoort, de D66 en GL elite hoeven dat niet te doen, voor die volstaat de lippendienst aan de multikul.
Valt me tegen van Ellian. Was hij niet gevlucht voor lui die een Betere Wereld wilden, en daarbij geen kritiek op De Absolute Waarheid wilden horen?
Papegaai biefstuk gegeten?
Ach zag ooit VVD coryfee Erica Terpstra op tv gezien in Suriname dat een Hindoestaanse zei Als 1 van mijn kinderen met een blanke thuiskomt mogen ze nooit meer binnen hier. En haar reactie schaperig lachen. Zo dan
@dedwarsligger | 05-12-21 | 16:44: Marrons kunnen zich ook in een grenzeloze populariteit verheugen, Surinamers onder elkaar zijn bijzonder sociaal.
De Groningse kwestie vond hij ook overdreven gedoe.
Ik denk dat meneer begint te dementeren.
Gezien de chemicaliën die iedere dag dat kapsel in gaan zou me dat ook zeker niet verbazen.
iedereen moet alles kunnen zeggen zonder censuur, weerleg het als je het er niet mee eens bent,en anders zeg je niks.
Lastige kwesties allemaal. Kijk, de VvMU is er natuurlijk niet om te garanderen dat mensen kunnen zeggen wat iedereen denkt, wat iedereen met ze eens is of wat in lijn is met het standpunt van autoriteiten. Als je dat er onder verstaat, dan hebben ze in Noord-Korea en China ook vrijheid van meningsuiting.
Die VvMU is er dus omdat we het van groter maatschappelijk belang vinden dat je ook kan zeggen wat niet zo populair is. Dat je een andere mening kan hebben, bestaande aannames en wijsheden in twijfel kan trekken, en kritiek kan hebben op beleid of handelen van autoriteiten. Je kan het inhoudelijk natuurlijk oneens zijn met Baudet, dat ben ik zelf ook, maar wat hij doet is precies datgene waarvoor we die VvMU hebben. Als je echt voorstander bent van VvMU moet je zijn recht verdedigen om onzin te verkondigen.
Het argument er tegen is natuurlijk dat hij met die onzin mensen in gevaar brengt door te aan het twijfelen te brengen over vaccinaties. Dit is een afgezwakte vorm van oproepen tot geweld, waar de grens van VvMU ligt omdat het daar botst met andere rechten van individuen. Een belangrijk verschil tussen oproepen tot geweld en oproepen tot niet vaccineren is wel dat bij dat laatste de beslissing bij het "slachtoffer" blijft liggen. Dit in tegenstelling tot oproepen tot geweld, waarbij je derden er toe oproept om anderen in gevaar te brengen. Anderen oproepen om vaccinatie-locaties in brand te steken, of prikkende verpleegkundigen aan te vallen zouden om die reden, wat mij betreft, weer wel vallen onder die gewelds-grens van de VvMU.
Een bijkomend issue in deze hele discussie is ook dat wat er op dit moment gebeurt is dat het debat over een onderliggend, principieel ethisch en moreel vraagstuk als de grenzen aan de VvMU wordt gevoerd aan dehand van de enkele hele specifieke casus van Covid en vaccinaties daartegen. Dat is in die zin een probleem, omdat (naar ik aanneem) iedereen het wel eens is dat je niet moet willen dat die VvMU beknot wordt vanwege een enkele casus waarbij het voor sommigen negatief of ongewenst uitpakt. Ik denk dat we ervoor moeten waken dat de staat niet een enkele casus kan gebruiken om zo'n vrijheid over de gehele linie in te perken. Laten we ook niet vergeten dat de overheid een bewezen geschiedenis heeft van het "gebruiken" van wetgeving die gemaakt is voor een enkel specifiek doel om een totaal ander doel te bereiken. Neem bijvoorbeeld het ANPR, dat bedoeld was om vluchtende criminelen te volgen over de snelweg, maar binnen een jaar werd gebruikt om fraude onder leaserijders op te sporen. Of de zogenaamde voetbalwet, in het leven geroepen om iets te doen aan groepen supporters die ook wordt ingezet tegen kleinschalige geluidsoverlast. Nu zeg ik niet dat fraude opsporen en geluidsoverlast bestrijden slechte dingen zijn, maar wel dat de volksvertegenwoordiging die wetten daarvoor niet bedoeld had.
Als laatste is er nog de vraag hoeveel zekerheid je moet hebben voordat je een andere mening kan classificeren als "desinformatie". Alleen goedkeuring door het EMA of dergelijke instanties kan niet voldoende zijn, er worden met enige regelmaat middelen die ooit zijn goedgekeurd uit de handel gehaald omdat er toch bijwerkingen blijken te zijn die niet eerder zijn vastgesteld. We hebben 20 jaar lang vrouwen bijvoorbeeld het goedgekeurde middel DES voorgeschreven, en ook daar waren mensen op tegen en ook die mensen werden weggezet zoals we nu doen met wappies. Achteraf, toen de kinderen van die moeders kanker bleken te krijgen en onvruchtbaar werden, bleek dat het middel niet veilig was. Nu is een een- of tweemalig toegediend vaccin geen middel zoals DES destijds was, maar het principiele vraagstuk is hetzelfde: hoe zeker moet je zijn voordat je een oproep om een nieuw en pas kortgeleden goedgekeurd medicijn niet te nemen kan wegzetten als desinformatie? En wat doen we als de alu-hoedjes gelijk hebben en er een complot gaande is om de bevolking massaal een middel toe te dienen dat een andere, sinistere werking heeft dan de staat ons wil doen geloven? Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat dat zo is met corona-vaccins, maar wel dat we onze vrijheid om met anderen onze gedachten, standpunten en informatie te delen serieus moeten nemen en moeten beschermen. Uiteindelijk zou het aan elk individue moeten zijn om een weloverwogen beslissing te nemen, en dat weloverwogen kan je alleen maar doen als je meerdere en uiteenlopende standpunten en meningen kan aanhoren en evalueren. Als je alleen en uitsluitend afhankelijk bent van de voorlichting van de staat, weet je maar een ding zeker, en dat is dat je verkeerd geinformeerd bent over alles.
Het probleem is niet zozeer dat VvMU beperkt wordt maar wie dat doet. Degenen die de macht hebben zijn het snelst geneigd om hunzelf en hun geld te beschermen. Dus hun politieke tegenstanders te censureren. Wat weer verder escaleert naar iedereen die ze niet mogen vroeg of laat.
Daarom heeft het westen vaak in de grondwet staan iets van VvMU. Maar helaas is alleen de Amerikaanse grondwet waterdicht, overigens omdat naast 1A hun 2A bestaat.
In zijn uiterste vorm kent de VvMU ook zijn terechte beperkingen, die zelfs juridisch kunnen worden afgedwongen. De bewering dat de holocaust berust op fantasie en nooit heeft plaatsgevonden is weliswaar een mening, maar is voor zo ongeveer iedereen dermate kwetsend dat een verbod op het (breed) uitdragen daarvan (vrijwel) iedereen zal ondersteunen.
De bewering dat de landing op de maan nooit heeft plaatsgevonden is vnauit het oogpunt van geloofwaardigheid weliswaar eentje van hetzelfde kaliber, maar wekt eerder de lachlust dan ergernis op, is bovendien niet kwetsend van inhoud en valt in dit geval onder de VvMU.
Bij dit alles blijf ik met de volgende vraag zitten: Het is duidelijk dat er intellectuele 'analfabeten' zijn die alles oplepelen aan berichten, en niet in staat zijn het kaf van het koren te scheiden. Moeten deze mensen tegen zichzelf in bescherming worden genomen en door wie dan wel? Dat kan alleen in een dictatuur. Wil men een dictatuur?
Censuur van Oranje Man van Twitter maakt zijn comeback alleen maar waarschijnlijker. Censuur werkt niet.
Eerder dat steeds grotere groepen mensen alternatieven gaan zoeken. In zowel social media als finance. En dat zint onze beteren allerminst. Twamp is slechts een symptoom van een veel grotere trend in het westen.
Sorry maar in deze wordt het team Thierry. Het roepen om iemand te censureren is zwak, en als je goede argumenten hebt ook niet nodig.
Sterker nog, dan ben je wat mij betreft echt af.
Is het niet zo als met alles, dus ook twitter, wat niet weet wat niet deert? Niemand is verplicht om Twitterdingen te lezen. Ik vind het trouwens een medium voor kneuzen als ik verneem, enkel hier op GS, wat er op gekwaakt en gekakeld wordt, maar dat terzijde. Kijk, je hebt de term 'serieuze kranten'. (ik weet het) Ik kan mij niet voorstellen dat twitter tot de 'serieuze social media' behoort, zie hierboven, als zo iets bestaat en daardoor positieve of negatieve invloed zou hebben op de lezer. Ik vindt het weer een hoop gedoe om niets door mannetjes die zich heel belangrijk vinden en denken dat hun mening er toe doet op zo iets als twitter. Tjees! En ja, mijn mening hier doet er ook niet toe en dat vindt ik geheel niet erg. Leest iemand dit? Een handjevol? Lekker belangrijk. Het is slechts verbazing over dat volk dat blijkbaar niets beters te doen heeft dan te kakelen op twitter.
Ik heb uw reactie wel gelezen.. maar heb er nu al spijt van.
@johnyl | 05-12-21 | 15:47: Zo mag ik het graag lezen.
Het ‘jorissen’ van nepnieuws door twitter is hun goed recht. Het probleem ontstaat bjj het trekken van de grens.
Het grappige is dat nu ook de (s)linksmensch op de jijbuis via het algoritme onderdruk worden, en zelfs op twatter zien ze ineens de Amerikaanse joris verschijnen. En nu zitten ze blijkbaar te huilen in hun echochamber.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-12-21 | 15:46: man.. man... neem je medicijnen even in .. er is geen chocola van te maken
@Graaf_van_Hogendorp | 05-12-21 | 15:46: Het is inderdaad een mooi schouwspel, kan er ook van genieten.
Orange Man Bad werd verbannen door de zuurberen van open riolen twatter, feestboek, jijbuis etc. omdat ze vonden dat hij opriep tot iNsuRrEcTioN. Dat dit totaal niet waar was maakte hun niet uit.
En niet om zijn meninkjes over """aquarium reiniger slikken""". Twamp was overigens degene die de vaccins versneld liet goedkeuren. Destijds vonden Dems en hun (s)linkse en race baiting allies dat allemaal niks. Evil Donnie Drumpfler zou hun vergiftigen. En nu moet iedereen aan 3 bekpampers om de bakkes, 5 booster shots (aan dezelfde vaccins) en eeuwige lockdowns.
Als laatste kwam het grootste deel van de moderne censuur vanuit 2016 omdat lil Don het waagde de vriendin (en groot donor) van big tech te verslaan. Het heeft allemaal weinig te maken met overtreding van de immer veranderende TOS van big tech, big corporate and wall street maar met puur politiek. Verwacht overigens een nieuwe ronde censuur in 2022 op de Amerikaanse socials. En nee Afshin, Tjer Bidet doet niet mee met die verkiezingen dus je kunt nog even van hem genieten...
Bent u met weekendverlof... ?
@johnyl | 05-12-21 | 15:45:
Kunt u typen met een laars in de bakkes? Chapeau.
@johnyl | 05-12-21 | 15:45: Stalkers krijgen weekendverlof? Schokkend.
@johnyl | 05-12-21 | 15:45: medicatie op en op zondag geen apotheek open denk ik
Zelfovertuigde virusschriftgeleerden en andere beroepsverontwaardigden opgelet: de ultieme virus desinformatie test, copyright ©@kindapaas, uit te voeren op eigen risico.
Men neme een geprikte en een ongeprikte proefpersoon. Laat beide een intensieve interval training doen (een 24 kg kettlebell programma met basisoefeningen volstaat) waarbij de hartslag binnen een half uur een aantal keren naar >150 opgestuwd wordt. Wie overlijdt het eerste aan een hartaanval, de geprikte of de ongeprikte, en wijt men dat dan aan het virus of juist aan de prik?
24 kg kettlebell. Zodeju. Vraag oma eens om die op te tillen... *Experiment mislukt, beide test personen zijn overleden zonder corona besmetting.
@Is dit nog nieuws? | 05-12-21 | 15:46:
32 kg mag ook hoor. Nog zwaardere zijn moeilijk te vinden helaas, maar aan lichtere geen gebrek. De essentie is evenwel de hartslag op te stuwen, het gewicht is bijzaak.
Aantoonbaar valse informatie de wereld insturen is wat mij betreft geen grondrecht. Prima als daar tegen wordt opgetreden. Wat Thierry doet gaat verder dan een mening. Het is eerder ophitsen en ondermijnen. Soortgelijke praktijken heeft Elian persoonlijk meegemaakt tijdens de Islamitische revolutie. Het is dus volstrekt logisch dat hij waarschuwt voor een volksmenner als Baudet. Ik vind het wel dapper van hem omdat hij zelf ook wel kan voorspellen wat alle toetsenbordridders van het vrije woord nu weer over hem gaan uitstorten.
Is eilan zijn titel verzonnen en dus aantoonbaar valse informatie de wereld inbrengen?
'Circular firing squad' was een links ding, rechts doet nu aan cultural appropriation.
Ik heb geen censuur nodig, maak zelf wel uit wat ik van iets vind. Heb ook geen censuurpredikers nodig hoe mooi ze het ook verpakken.
Tja, het zoontje zit bij de VVD dus zegt genoeg.
Ulysse Ellian (1988) is sinds 31 maart 2021 lid van de Tweede Kamerfractie van de VVD. Na zijn rechtenstudie is hij werkzaam geweest als docent-onderzoeker privaatrecht aan de VU Amsterdam
U nam het Maxime Meiland kennelijk ook kwalijk voor de uitspraken van haar moeder.. wat is dat toch om de familie er elke keer bij te slepen..
De advocaatneef van Taghi bleek ook een pareltje.
@funda | 05-12-21 | 15:39: Die pleegde zelf strafbare feiten... dat is appels met peren vergelijken.
@johnyl | 05-12-21 | 15:40: Het is familie met familie vergelijken.
@funda | 05-12-21 | 15:59: beetje misselijke actie Funda
Twitter blijft toch gewoon het grootste open riool ter wereld.
Vervelend he ? Dat mensen zomaar kunnen zeggen wat ze vinden.
@Asteroid-B612 | 05-12-21 | 15:41: Het is meer dat de mensen die vinden dat wat ze zeggen belangrijk is, vaak vervelende mensen zijn.
@Asteroid-B612 | 05-12-21 | 15:41: gelukkig is er Twitter, dat scheidt het kaf van het koren.
Ellian omarmt dus de Stazi cancel culture. Weer eentje om te negeren.
Ja, die gaat helaas van mijn lijst. Raar volk die Perzen.
De reactie van Elian is keurig, en vooral adequaat. Baudet is een schadelijke wappie geworden, een Willem Engel.
Bezwaar maken tegen dergelijke volksmenners heeft niets het inperken van de de vrijheid van meningsuiting; immers mag je een mening hebben. Alleen: het verspreiden van valse informatie, zoals Baudet doet, is schadelijk en gevaarlijk. En daar mag paal en perk aan gesteld worden.
Wele info van Thierry is dan precies onjuist en schadelijk?
@Crankhead | 05-12-21 | 15:26: wele is welke
Dus iedereen die tweet dat de islam een religie van de vrede is mag van twitter worden geknikkerd begrijp ik? Want : verspreiden van valse informatie.
@Crankhead | 05-12-21 | 15:26: Serieus?! Man man man.
Als Baudets onzinnige teksten verboden worden, dan gaan sommigen denken dat er belangrijke waarheden voor hen verborgen worden gehouden door het establishment.
Zolang Baudet binnen de ruimte, de wet- en regelgeving biedt, opereert, moet hij de vrijheid hebben z’n meningen te ventileren. Zelfs als die abject of zelfs inhoudelijk twijfelachtig zijn. We hebben geen medium in de rol van een soort Kulturkammer nodig, de overgrote meerderheid van de mensheid is prima is staat om bullshit van feitelijkheden te onderscheiden.
Ah, weer een JA21'er.
Er is niks raars aan om je van Thierry en de heilloze weg die hij is ingeslagen te distantiëren (deed ik ook), maar op de cancelbandwagon springen is zonder meer fout. Net als het beleid van Twitter inzake Trump en co. zelf.
Baudet schrijft op twitter: "De 50.000 komt steeds dichterbij…word ook lid van de grootste ledenpartij van Nederland!". kaag vraagt zich waarschijnlijk af wie die mensen zijn. De vraag is echter of deze leden ook bij de volgende verkiezing op hem stemmen?
Andere mensen doen het ook.
Dus het zal wel goed zijn.
De volgende verkiezingen zijn over 3 of 4 jaar. De volgende verkiezingen boeit niemand zolang de vorige nog niet eens afgerond zijn.
Baudet de Wappiekoning.
Hommel de Hommel.
@Hommel | 05-12-21 | 15:31: Hommel de Kloot?
Eigenlijk zegt "step right up" van Tom Waits bijna alles. Mensen die hun mening of overtuiging vanaf een zeepkist aan de man/vrouw/x proberen te brengen is van alle tijden. Tegenwoordig hebben de zeepkisten een groter bereik, maar is het ook makkelijk voor iedereen om op die zeepkist te stappen. Beetje raar als de fabrikant van de zeepkisten bepaalde mensen gaat verbieden om op die zeepkist plaats te nemen.
Zo'n zeepkist kan wel is glad zijn.
@jan huppeldepup | 05-12-21 | 15:21: oh jah, en als er genoeg mensen van hun zeepkist vallen raken de IC's overbelast dus dan toch maar de zeepkisten verbieden.....
Ellian is dus blijbaar voorstander van het ‘Iraanse-model’…..
China to start vaccinating children to age 3 as cases spread
apnews.com/article/coronavirus-pandem...
Kinderen worden gevaccineerd voor van alles, maar omdat de meeste ouders in deze idiocratie wappie zijn, gebeurt dat niet.
"deze" in uw plempsel slaat op China?
Al zijn vrijheidminnende stukkies met een stevige slinger door de plee gespoeld.
Pak dan nu maar de ontstopper.
Die Ellian is een knuffelprofessor. Zoals Janmaat door zijn vrouw altijd werd aangekondigd als doctorandus Janmaat, om te tonen dat hij niet van de straat was, zo wordt Ellian te pas en te onpas aangekondigd als professor Ellian.
'Ja mensen, je gelooft het niet, maar een vluchteling kan het ook ver schoppen!'
Waar kun je deze titel kopen en hoe duur?
Zelfs als dat waar zou zijn, zou het nog niets zeggen over de kwaliteit van zijn wetenschappelijke werk. Ben het wel met u eens dat een wetenschappelijke titel niet moeten worden gebruikt in gevallen waarin hij niet ter zake doet.
Zoals Gloria Wekker immer koketteert(de) met haar universitaire positie.
De democratie afschaffen om de democratie te beschermen. Altijd een lastig punt. Maar laat Baudet zijn hoekje om zijn onzin op te schrijven.
Probleem is de huidige alfa-hel. Ooit was wetenschap pas wetenschap als het openbaar en reproduceerbaar was. Tegenwoordig is het verworden tot machtspolitiek waarbij autoriteit niet op merites maar op deugconsensus gebaseerd is. Dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk onwelgevallige meningen pre-emptief cancellen. Divide et impera.
Beter dan
@Is dit nog nieuws? | 05-12-21 | 15:12:
Dat ook ;-)
NogSteedsOnfatsoen.
JA21 zijn dus ex-nazi's, of nog steeds een beetje na hun verraad?
dus u bepaalt dat?en als u nu de plank mis slaat?
"Het wordt tijd dat niet alleen Thierry, maar ook andere FvD-ers voor de rechter komen te staan."
Op grond van welke strafbare of vermeende strafbare feiten?
Het censureren van Trump of Baudet is gewoon hetzelfde als wat Stalin deed voor Lenin: een goednieuws krant maken waar geen kritiek tegen de communistische staat in stond.
Voor een rechtsgeleerde en filosoof heeft afshin weinig diep denkvermogen. Of wellicht juist daardoor. Het tragische is dat het lijk of hij niet begrijpt dat hij het niet begrijpt.
lijkt, *leesbril zoekt*
Hij begrijpt het heel goed: hij neemt een standpunt in tegen de complotdenker Thierry Baudet (overigens ook een aanhanger van het fascisme.. maar dat daargelaten). Probleem is dat de volgers van Baudet inmiddels steeds meer zich gedragen als anti-democraten en anti-vaxxers. Democratie en vrijheden zijn een groot goed... maar wil je die beschermen en vasthouden zal je de strijd aan moeten gaan met degene die deze vrijheden en democratie bedreigen of niet erkennen.
@johnyl | 05-12-21 | 15:21:
Als democratie en vrijheid een groot goed is zie ik meer nut in het bestrijden van de denkbeelden van Rutte en consorten. Want als u toch antivaxxers schrijft: het virus heeft onze vrijheid en democratie niet ingeperkt, dat hebben zij gedaan.
@zwenkwieltje | 05-12-21 | 15:33:
Mag ik lachen om uw plempsel.
Moehaha.
Sorry maar ik kon mij niet inhouden.
@zwenkwieltje | 05-12-21 | 15:33: Ik heb het inmiddels afgeleerd om antivaxxers zoals u te overtuigen.. fijne zondag verder !
@botbot | 05-12-21 | 15:38:
U bent vergeven.
@johnyl | 05-12-21 | 15:39:
Dank. U ook een fijne dag.
Oh, ben geen antivaxxer trouwens. Maakt niet uit hoor.
@johnyl | 05-12-21 | 15:39: aan zijn nick te zien kan hij nog alle kanten op.
@Tjemig | 05-12-21 | 16:34:
Haar. U ziet hoe makkelijk u iets aanneemt.
Maar wel aardig hoe u mijn niet- starre houding omschrijft.
‘Valsheid in geschrifte’ en ‘samenweefsel van verdichtsel’ zijn termen uit het wetboek van strafrecht. Dat is wezenlijk iets anders dan een andere mening hebben.
Zoals het dragen van een niet bestaande titel ook geen mening is...?
@Is dit nog nieuws? | 05-12-21 | 15:07: hooguit welke mening je over jezelf hebt.
Ik heb het boek" Journalist te koop, hoe corrupt zijn onze media?" van Karsten is doorgelezen en mij is veel duidelijk geworden. Als journalist wordt je gedwongen, met geld of geweld dat de islam vrede is en ze nooit iets verkeerds doen. Bij elke aanslag blijkt naderhand het slachtoffer schuld te zijn. Deugen moet forstelijk betaald worden schijnbaar.
Zou standaard lectuur voor de criticaster van het kartel moeten zijn.
Hij zal wel bang zijn dat zijn zoon wordt gecanceld bij de VVD vanwege zijn mening.
Beetje ingewikkeld om hierop te reageren. Met Baudet is veel mis, maar met Twitter nog meer.
reageren is niet verplicht
@kantje_boord | 05-12-21 | 15:10:
*opgelucht zweet van voorhoofd wist*
De FVD is afgegleden naar een kwestieus niveau. Dat klopt helemaal. Kon ik eerst nog sympathie hebben voor team Baudet/Hiddema, maar dat is voltooid verleden tijd. Het ontzeggen van een podium zoals Twitter, vind ik echter 2 bruggen te ver.
De Ali Khamenei in Ellian is sterk aanwezig.
Ongeveer zoals Adolf H. sterk aanwezig is in Johannes Post en Gerrit van der Veen?
Ja... en ?
Elian ziet Baudet als antidemocratisch en als een vijand van de open samenleving.
Baudet speelt op de man als reactie.
Baudet zegt daarvoor dat Elian pleit voor censuur en coronadwang.
Dat doet Elian helemaal niet. Elian pleit juist voor een open samenleving.
Elian beweert dat Baudet als medicijnman onzin loopt rond te strooien en ziet daar een gevaar in voor Nederland.
Maar dat is heel wat anders dan waar Baudet op ingaat.
Baudet speelt dus op de man, verandert van onderwerp en gaat niet in op de echte kritiek van Elian.
Baudet zakt verder weg. Het wordt er niet mooier op.
Vreemd. Ik zie Elian als eerste op de man spelen met dat gebedel om een rode kaart.
@Nuchternederland | 05-12-21 | 15:05:
Zo rollen deze types.
@Nuchternederland | 05-12-21 | 15:05:
Zie jij ergens Baudet ingaan op de kritiek van Elian? Nee, Baudet speelt de censuur-kaart. Ook wel de cordon-sanitair kaart.
Dat is inhoudsloos en een zwaktebod.
@AdvocatusDiaboli | 05-12-21 | 15:12: Censuur aan de kaak stellen is broodnodig, zeker in deze tijden waarin censuur overal oprukt.
Goedpraters daarvan zijn er al genoeg.
"Nooit zal ik calituleren voor de vijanden van opensamenleving" Dus Afshin is nog islamofoob ook?
Nee de ongelovigen zijn de vijanden van de samenleving...
Of hebben we het over een andere samenleving?
Het voordeel is wel dat je als neutrale toeschouwer steeds beter leert begrijpen hoe de heer Baudet heeft kunnen promoveren.
Ik raak in de war van die neo spazi’s
Vvmu houdt toch gewoon in dat je denkbeelden mag hebben en mag zeggen wat je wilt zonder door een overheid te worden vervolgd? Dat betekent zeker niet dat je alles kan roepen en brullen zonder dat het consequenties heeft. Al helemaal niet bij private commerciële bedrijven. Die bepalen hun eigen deurbeleid.
Jup en dan m.n. politieke ideeën die eventueel tegen de overheid in gaan.
Is Twitter niet een nutsbedrijf? Er was wel een concurrent, maar die is door een tech kartel van de servers afgegooid.
Ach, ik zal wel chagrijnig zijn.. Mijn jorisje bij good o'll Bobbie die altijd vrijuit gaat en zich niet gecensureerd ziet als hij met gestrekt been alles iedereen voor wappie uitmaakt en daarmee de discussie onmogelijk maakt..
Je moet er maar in mee gaan....
Heb ik je ooit voor wappie uitgemaakt? Of anderszins persoonlijk beledigd? Overigens ben ik wel eens gejorist en heb daarna geprobeerd mijn gedrag aan te passen. Volgens mij is dat aardig gelukt ;).
@BobDobalina | 05-12-21 | 14:57:
In algemene zin wel ja.. Je strooit met Wappie alsof je het persoonlijk uit de zak van zwarte Piet haalt.. Draagt werkelijk waar niks bij aan de discussie.. Sterker nog, het is neerbuigend.. Dat op zich kan ik wel hebben, het is wel een laffe manier van discuteren..
Daar irriteer ik mij aan ...
@neonreclame | 05-12-21 | 15:03: Dat kan niet.
Het irriteert je of je ergert je eraan.
Dit was wel een nuttige bijdrage toch? (Neonstijl)
@BobDobalina | 05-12-21 | 15:07:
Mij aanvallen op mijn Nederlands is ook zo´n zwaktebod.. Je hoeft mij niet te vertellen dat ik er niet goed in ben.. Denk dat de meeste hier dat wel weten... En ´stijl..??' Ach, dat zal het laatste moeten zijn waar je je druk om moet maken..
Het gaat om de Toon en de Stijl, en dat is precies het Probleem.
Er zitten grenzen aan de vrijheid van meningsuiting en wellicht is het interessant voor sommige reagurders om zich daarin te verdiepen alsvorens hier te roepen dat sprake is van censuur. Net zo zeer als dat het roepen van "brand" bij wijze van grap in een volle bioscoop niet gerechtvaardigd kan worden met een beroep op de vrijheid van meningsuiting, zou het verspreiden van gevaarlijk nepnieuws als een oproep aan hetero's om zonder condooom te neuken omdat HIV voor hen geen probleem zou zijn, een reden mogen zijn om iemand van twitter af te gooien. Daarbij komt ook nog eens dat twitter iemand voor minder kan jorissen, nu het een privaat bedrijf is.
Eens, maar wat op enig moment de consensus is (wat is waar) blijkt later toch niet altijd de waarheid. Als je dat gaat censureren krijg je ook rare bubbels met stilstaand water.
"Er zitten grenzen aan de Vrijheid van Meningsuiting". En toevallig bevinden die grenzen zich altijd op de grens van wat JIJ betamelijk vind. Go figure.
@Duwbak_Linda | 05-12-21 | 14:59: Bij TB is het crystal clear dat het smerige leugens zijn. Bv als hij steeds blijft roepen dat vaccins gentherapie zijn.
@Diederik_Ezel | 05-12-21 | 15:00: Bij Corona roepen da vaccineren de heilige graal is is blijkbaar geen probleem, ook al is dat het niet....
@Diederik_Ezel | 05-12-21 | 15:00: Moest denken aan voorbeeld over dat dat virus mogelijk uit Chinees lab zou komen. Het ene moment ben je verantwoordelijk voor alles wat misgaat en wordt het gecensureerd, het andere moment is het plausibel. Als je niets kunt onderzoeken wordt de aarde weer plat.
@quantumcollider | 05-12-21 | 14:59: Ik heb nog geen grens getrokken hier. Ik probeer alleen uit te leggen dat de grens die Ellian trekt is te verdedigen. Ik ben slechts een simpele reaguurder en geen rechter. Ik weet wel iets van de rechtspraak over de grenzen van de vrijheid van meninsuiting en het is boeiende kost. Overigens zijn de grenzen in de loop van de tijd opgerekt. Er mag nu meer worden gezegd dan vroeger, al zou dat niet de beleving zijn van de gemiddelde reaguurder. Deels kan ik me die beleving door de opkomst van de cancelculture wel voorstellen alleen heeft dat weinig te maken met de grenzen die door onze rechtspraak zijn getrokken.
@Duwbak_Linda | 05-12-21 | 15:03: het heeft ook een beetje te maken met hoe je het formuleert. Als je kunt onderbouwen waarom het virus mogelijk uit een lab zou komen (en daarbij niet verwijst naar dubieuze bronnen) heeft dat volgens mij altijd gekund. Als je roept dat dit virus door China is gefabriceerd om het Westen plat te leggen loop je waarschijnlijk tegen een joris aan.
Is er nu een grens overschreden door dit statement? Zou zomaar kunnen
@BL!ZZ | 05-12-21 | 15:06: De Amerikaanse grens is inderdaad overschreden.
@BobDobalina | 05-12-21 | 15:06:
Nou ja, het blijft moeilijk om die grens (vvmu) te trekken. Ik erger me vreselijk aan wat Baudet doet. Maar door een harde grens te trekken sluit je ook veel mogelijkheden af. Lastig.
Dus iemand die beweert dat massa immigratie goed is voor Nederland moet van Twitter afgegooid worden. Ik zie opeens wel voordelen aan de beperking van de vvmu.
Homo's worden vertelt dat zij gewoon zonder condoom kunnen neuken want je kunt behandeld worden voor geslachtsziekten. Indien een homo HIV of AIDS heeft, kan het ook zonder condoom, want daar zijn medicijnen voor (prep). Dus de maatschappij draait op de voor gevolgen, omdat de homogemeenschap een afkeer heeft (en altijd heeft gehad) van condoomgebruik.
Voor hetero's is HIV geen groot gevaar, ZOLANG ze niet aan anale sex doen/hebben gedaan. Een condoom is echter zeer aan te bevelen, vanwege a) wisselende contacten, b) geslachtsziekten, en c) risico op zwangerschap (een flink percentage van de vrouwen die zegt de pil te slikken, slikt of niet of nauwelijks of onregelmatig of wil graag zwanger worden).
Ellian, ga je eigen land opbouwen ipv een ander land afbreken. Wegwezen aub
Wat breekt hij af dan?
Elian denkt juist dat Baudet ons land aan het afbreken is.
@AdvocatusDiaboli | 05-12-21 | 15:02: heeft zich te bemoeien met zaken in zijn eigen land.
@AdvocatusDiaboli | 05-12-21 | 15:02: Mag ie denken. Maar om dan meteen te zeggen dat Thierry van Twitter af moet omdat andere mening? Er is vast wel een onderwerp waarover Eilan en de reaguurders het oneens zijn.... Wat een lekker biertje is bijvoorbeeld.
Ik ga gewoon mijn rug naar meneer Ellian draaien als hij spreekt. Dat zal hem leren.
Thierry moet gecanceld worden om zijn mening/uitspraken, niet zo zeer vanwege Corona, en het sluiten van zijn twitter account hoort daar bij en dan mag geen enkel excuus gespaard worden om Thierry zijn podium te ontnemen.
Mensen die andere mensen het recht van meningsuiting willen ontnemen, daar moet je voor oppassen, niet die rare Thierry met zijn wappie volgelingen.
Haha en je zegt zelf dat “Thierry gecanceld moet worden om zijn mening” en je eindicht met “mensen die andere mensen het recht van meningsuiting willen ontnemen, daar moet je voor oppassen.” Wat is het nu ?
@Icewallowkum | 05-12-21 | 15:01: Zijn er nog altijd mensen die hun tegel menen te moeten beginnen met 'Haha'? Tjonge.
@Icewallowkum | 05-12-21 | 15:01: Teveel cum geswallowed denk ik? Begrijpend lezen is niet zo eenvoudig, ik weet het.
Als je vindt dat Thierry of wie dan ook onzin verspreidt, moet je hem op zijn plek zetten met een goed onderbouwd tegenverhaal en aangeven waar hij fout zit, censureren blijft de makkelijke en laffe weg
Dat op zijn plek zetten heeft totaal geen zin. Dan wordt er een punt anders neergezet en een woord veranderd en begint het hele circus weer overnieuw. (niet alleen bij Thierry zo)
Hij blijft leugens verspreiden dat mRNA vaccins experimentele gentherapie zijn, terwijl hij al vaak genoeg gecorrigeerd is. Het heeft dus totaal geen zin omdat hij enkel geïnteresseerd is in het maken van geknipte filmpjes voor z'n achterban van anti-vaxxers en complotgelovers.
Zinloos. Al knallen de wetenschappelijke feiten per dozijn in hun bakkes dan doen ze gewoon hun ogen dicht, stoppen de vingers in de oren en roepen hard dat de criticaster wordt betaald door Schwab, Soros, Gates of de ‘MSM’ om hem of haar vervolgens uit te maken voor schaap.
@Diederik_Ezel | 05-12-21 | 14:51: Ah net zoals jij met alle gezeur over corona en lijken op straat....
@Duwbak_Linda | 05-12-21 | 14:48:
Censureren dan maar?
@BL!ZZ | 05-12-21 | 14:56: Nee, maar zou het op prijs stellen als het spel wat eerlijker gespeeld werd.
Ik negeer ze gewoon, die mensen.
Bij mij geen platform dus. De rest moet zelf maar bepalen of ze onzin willen horen dan wel lezen.
@Duwbak_Linda | 05-12-21 | 15:00:
Waar ben je bang voor? Als iemand de grootst mogelijke onzin uitboert dan prikken (whats in a name) de meeste mensen er wel doorheen (denk het niet)... als in Den Haag alles gezegd en veranderd/gedraaid/liegen/bedriegen..... maar geen censuur, Mark Hugo RIVM OMT mogen vertellen wat ze denken dat goed is, en dat denken kan ik ook
@Henk
Een kleine bloemlezing:
Corona bestaat niet, is maar een griepje
Vaccins zijn niet getest
Vaccins werken niet
Gevaccineerde jongeren gaan 7 keer vaker dood aan vaccineren dan aan corona
Een middel tegen schurft en wormen is effectief tegen corona
De boven ons gestelden zijn wereldheersers die ons tot slaaf willen maken.
We leven in een dictatuur die onze grondrechten vernielt.
En dan te bedenken dat je als sportclub de bak met ledenpasjes niet meer in de kantine mag plaatsen zodat iedereen zijn pasje kan pakken.
Je zou dan weleens kunnen zien hoe oud iemand is.
Schending van privacy.
Kortom het zou een prima idee in als Beaudet samen met zijn enge vriendjes volledig genegeerd gaat worden.
@BL!ZZ | 05-12-21 | 15:32:
Omdat 15% van de bevolking weliswaar een minderheid is, maar wel een aanzienlijke minderheid. Omdat ik hier (en bij familie echoot dat ook) soms de meest idiote beweringen voorbij zie komen die kennelijk toch door veel mensen voor waar worden aangenomen. Met gedachtes uitwisselen en met betrouwbare bronnen komen heeft geen enkele zin. Dan wordt gewoon -hoppa- de bron in twijfel getrokken. Dat nepnieuws over corona is endemisch geworden. Het is een splijtzwam. En als je dat willens en wetens doet, dan is je dat aan te wrijven.
@neolib | 05-12-21 | 15:38: Nee, VVM prevaleert.
Als het zo makkelijk te weerleggen is vormt hij geen enkel gevaar.
@Duwbak_Linda | 05-12-21 | 15:42:
Heb zelf geen geloof en dat staat haaks op een aantal groepen in de samenleving die dit verwerpelijk vinden, we zullen elkaar nooit vinden denk ik op dat vlak...
@BL!ZZ | 05-12-21 | 16:24:
Alle groepen en zuilen in de samenleving hadden een overlap, een gedeelde ruimte. Nu staat zelfs 2+2=4 onder druk. De een vertrouwt het niet want WEF en Soros. De ander ziet er racisme in. Dan gaat het gebouw een keer instorten.
@neolib | 05-12-21 | 15:38:
"Kortom het zou een prima idee in als Beaudet samen met zijn enge vriendjes volledig genegeerd gaat worden."
Volledig negeren is prima. Maar er is wel een verschil tussen volledig negeren en volledig het zwijgen opleggen. Dat laatste moet je niet willen.
Ik vind dit toch een hele moeilijke.
Aan de ene kant is de VvMU natuurlijk een heel groot goed; aan de andere kant kun je je afvragen in hoeverre het verspreiden van loepzuiver, 18-karaats nepnieuws, desinformatie, en aluhoedjesgelul nog met VvMU te maken heeft.
Toch kies ik er uiteindelijk voor om mensen als Baudet niet te verbannen van Twitter ed. Vroegah, heel lang geleden, voordat Mark Rutte MP van Nederland werd, pleitte hij er voor om ontkenning van de Holocaust, die - destijds in ieder geval; ik weet niet of het inmiddels veranderd is - strafbaar is, uit het strafrecht te halen. Rutte gebruikte als argument: laat bepaalde mensen het in alle vrijheid ontkennen, ze zullen verzwolgen worden door alle bewijs die er voor de Holocaust bestaat, en uiteindelijk alleen zichzelf in hun hemd zetten (of woorden van gelijke strekking). Ik was het destijds met Rutte eens.
En vandaar dat ik hier nu ook pleit voor de VvMU van de lavendelprins. De grens - de echte, harde grens - moet m.i. gelegd (blijven) worden bij oproepen en aanzetten tot geweld.
Prima standpunt. Je kan het één niet hebben zonder het ander. Als jij het recht hebt om te zeggen wat je wilt/denkt dan heeft een ander dat ook hoe belachelijk of verwerpelijk je dat standpunt ook vindt.
Zodra je een partij laat bepalen wat wel of niet mag worden gezegd (op aanzetten tot geweld na) zet je de maatschappij op voor totalitair beleid.
Eens. Laat ze zich ook maar belachelijk maken als ze er wat uit flappen.
Maar ik vind het toch wel typisch dat juist nu wordt geroepen om een verbod over bepaalde meningen. Is die lange tenen samenleving toch weer verder opgetrokken?
Het begint overeenkomsten met godsdienstwaanzin te vertonen. U zult geloven, of u bent een ketter.
Meneer Ellian spreekt zichzelf aardig tegen. Als hij zo voor de vrijheid is zou hij zich zorgen moeten maken wie er zo ondertussen van Twitter en gelijksoortige platforms geweerd worden. Ik wil graag zelf mijn mening vormen en die hoeft niet eerst door de zeef van Ellian. Eigenlijk best wel een arrogante mening als je goed bekijkt.
Exact..!
Dit dus
Al die verheven democraten die pleiten voor censuur, omdat het domme klootjesvolk anders verward raakt en verkeerde meningen volgt. Om kotsmisselijk van te worden, alsof zij de enigen zijn die onzin van feiten kunnen onderscheiden. Iemand die pleit voor censuur is alleen bang voor verlies van controle over het volk en absoluut niet democratisch.
'antidemocratische extremist in gedaante van een medicijnman.'
Die vind ik wel weer goed gevonden.
Maar 'de vijanden van opensamenleving' krijg ik het wel een beetje koud van. Kijk uit wat je wenst.
https://www.universiteitleiden.nl/medewerkers/afshin-ellian#tab-1
Afshin Ellian
Hoogleraar Encyclopedie van de Rechtswetenschap
"Professor Jurisprudence"
Iemand aangifte?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34412-3.html
34 412 Wijziging van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, de Wet op het onderwijstoezicht en het Wetboek van Strafrecht, in verband met het tegengaan van misleidend gebruik van de naam universiteit en hogeschool, het onterecht verlenen en voeren van graden, alsmede het bevorderen van maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef door rpho’s (bescherming namen en graden hoger onderwijs)
@Diederik_Ezel | 05-12-21 | 14:45: Ach ja, lekker doorgaan met titels.
U bent professor in de weetnietkunde?
Doe eens een Chips Nootjes Bier met Afshin. Lijkt me interessant.
Vooral het bier gedeelte....
Censuur en vaccinatiedwang zijn het tegenovergestelde van een vrije, open democratische samenleving.
'Het is moeilijk om een man iets te laten begrijpen, als zijn salaris ervan afhangt dat hij het niet begrijpt.'
Waarom dat Twitterberichtje in het Engels?
Oh wacht, hij wil dat mensen van buiten Nederland zich bemoeien met zaken waar ze geen weet van hebben omdat ze de Nederlandse taal niet machtig zijn een oordeel hebben over Thierry ten behoeve van zijn eigen mening.
Nou. Zo lusten we er nog wel een paar.
Denk niet dat een tweet in het Nederlands in San Francisco erg goed begrepen wordt.
@Diederik_Ezel | 05-12-21 | 14:41: Als de heer Elian een behoorlijke following heeft in San Francisco dan kan hij een terugkeer naar de flatgebouwkukelaars in Teheran helemaal wel vergeten.
@goedverstaander | 05-12-21 | 14:52: @TwitterMedia resideert in SF. Ik moet hier wel echt alles uitleggen merk ik.
@goedverstaander | 05-12-21 | 14:52: Terugkeer? Waarom, het is hier veel beter dan daar....
@Diederik_Ezel | 05-12-21 | 14:54:
Yankees (Jan Kees) begrijpen Nederlands. Het taalverleden van een land werkt door tot op de dag van vandaag. Volgens de wetten der epigenetica!!
@Diederik_Ezel | 05-12-21 | 14:54: Op die voet! Wat jammer dat ze na de sluiting van het kantoor in Amsterdam helemaal geen Nederlandssprekende mensen in dienst hebben. Ook niet in België.
@goedverstaander | 05-12-21 | 15:13: Zo lang Baudet in het Nederlands blijft twitteren kan hij gelukkig rustig gaan slapen.
4 jaar lang hebben de media nep nieuws over Trump verspreid.
Allerlei roddels over Trump die als feiten door de media werden verspreid.
Toch word er niet geëist dat de traditionele media van Twitter verdwijnen.
www.politico.com/news/magazine/2021/0...
Twitter is niet geheel... ehm... neutraal.
Maar welk machtig mediaconcern geleid door multimillionairs is dat wel?
"4 jaar lang hebben de media nep nieuws over Trump verspreid."
Nee, het was 4 jaar lang andersom.
In het Frans hoort er bij uitroeptekens, vraagtekens, een dubbele punt en een puntkomma een spatie. Voor komma's en punten dan weer niet. Dat u het weet.
Team Ellian hier. GS jorist de shitposters hier ook en wat belet twitter hetzelfde te doen. De vrijheid van meningsuiting stopt wanneer er gevaarlijk nepnieuws wordt verspreid dat de gezondheid van de believers en dat van hun omgeving schaadt.
Wat zijn wij het vaak eens. Geheel juist.
'The only solution to bad speech is MORE speech', getekend B. Obama.
Waarom is dit zo'n moeilijk concept voor sommigen?
Nepnieuws is vaak nieuws dat niet in uw straatje ligt.
Het gaat alleen uit van de onuitgesproken premisse dat anderen te dom zijn voor zichzelf te denken. Dat is wat er fundamenteel mis mee is.
Oneens met Ellian, ook gestoorden mogen hun gedachten Twitteren. Neemt niet weg dat Baudet heel dicht tegen een dwangopname aan zit.
Volgens mij is @spartacus nieuw op Twitter. Als je leestekens direct na een handle (@username) of hashtag plaatst, dan worden deze een onderdeel daarvan en verwijzen daardoor niet meer naar hetgeen wat je wilde taggen.
Lezen is ook moeilijk hè?
neehoor
@Spartacus | 05-12-21 | 14:36: LOL
Inderdaad verbijsterend dat een notoire dwaalgeest als professor doctor Ellian toch nog over enig gezond verstand blijkt te beschikken. Hij zal daarom binnenkort wel uit EW's kolommen verbannen worden.
De Hoge Raad laat de eerdere veroordelingen van twee artsen die de actrice Sylvia Millecam op alternatieve wijze behandelden in stand. www.bijzonderstrafrecht.nl/home/hoge-...
Sinds wanneer is optreden tegen oplichting en kwakzalverij onderdrukking?
Sinds een groot aantal aanhangers van kwakzalverij reaguurder werd. Daarbij weten deze ivermectineslikkers en nepnieuwsposters weinig van onze grondrechten maar dat weerhoudt ze er niet van continu te schreeuwen dat deze grovelijk worden overtreden en er sprake is van een politiestaat. De eerste rechter die daarin meegaat moet nog worden gevonden.
Haal je dank ook je spatie teveel even weg Spartacus?
Huh?
Ha GS, jullie verwijderen toch ook volkomen terecht anti-vaxx kletsverhalen? Waarom zou twitter dat niet ook moeten doen? Het domme anti-vaxx gelul kost letterlijk levens in m.n. achterbuurten waar mensen meer moeite hebben met scheiden van feiten en fabels.
Inderdaad, ook al schijnt Baudet jurist te zijn, van de reikwijdte van het begrip vrijheid van meningsuiting cq censuur heeft hij geen kaas gegeten. Net als Angela de Jong.
Omdat GS maar een klein blogje is en Twitter een wereldwijd medium zonder concurrentie?
Toch is hier gelukkig ruimte voor een tegengeluid. GU of zijn vervangers zijn niet zo alwetend als uzelf dus dat gebeurt volgens mij op basis van redelijk gezond verstand. Beide 'kampen' worden gemodereerd.
@nieuwe_Deen | 05-12-21 | 14:40: GS een klein blogje?!!???? Het is het beste weblog van Nederland, van de hele wereld. It's amazing. It's beautiful en de Belgen zullen er voor gaan betalen.
@nieuwe_Deen | 05-12-21 | 14:40: Dat pleit des te meer voor het verwijderen van antivaxgelul en nepnieuws op Twitter.
@18konijn | 05-12-21 | 14:44: Net zoals het nepnieuws bij bijvoorbeeld de NPO....
@18konijn | 05-12-21 | 14:33: Mooi hé, die waarheid.
@Is dit nog nieuws? | 05-12-21 | 14:57: Het punt is dat als je hier geband wordt, dan kan je jezelf afreaguren op andere webzijden. Als je op Twitter geband wordt is dat lastig. Als Trump straks zijn eigen 'Tru-tter' (?) heeft opgestart, kan je wel zeggen dat er een alternatief is, en dan mag er dus wel gejorist worden op Twitter.
@nieuwe_Deen | 05-12-21 | 15:17: och Twitter. Alsof iemand in het buitenland zich druk moet maken om Baudet ..
Dat Thier van de zelfmoordpolitiek is: Ja, zeker waar. Dat Thier niet de laatste zal zijn die de rechtstaat zelf ter discussie stelt nav verkeerd uitgepakte besluiten en ontsporingen, staat ook wel vast. De hoeders van de rechtstaat zijn nu nog ontkenners terwijl wij hier (reaguurders) wel de waarneming doen dat de geloofwaardigheid van onze rechtstatelijke instituten in het moeras van ontwrichtende ideologien is verdronken.
Leuk heh Twitter?
Ik ben er gelukkig nooit aan begonnen.
Hij is niet tegen een Tiran. Alleen als het indruist tegen zijn eigen gewin.
#opensamenleving ? #waardan ?
Team Ellian in dit geval. Hij heeft volkomen gelijk : Baudet verspreidt nepnieuws en daarop aangesproken reageert hij weer zoals bekend : huilie-huilie.
Team Thierry, want vrijheid van meningsuiting.
Als het om nepnieuws gaat dan kunnen we de NOS ook wel cancelen. Gebeurt ook niet.
@VanBukkem | 05-12-21 | 14:42: daar heeft u weer een punt
Grote groepen mensen misleiden en in gevaar brengen met leugens is iets anders dan vrijheid van meningsuiting
Zoals geloven in een god en hetzelfde van anderen verlangen?
Weapons of massdestruction, the axis of evil, het liegen van Colin Powell voor het Amerikaanse congres, dat tot doel had een invasie in Irak te autoriseren, het verwijderen van Saddam, het verwijderen van Khadaffi, de gasaanvallen van Assad (Syrië) op zijn eigen bevolking,
een organisatie met veel diversiteit is een betere organisatie, dus blanken mogen/moeten worden afgewezen (Attje Kuiken pvda),
Die spaties voor de leestekens zijn er om te voorkomen dat het leesteken onderdeel wordt van een URL of hashtag. Kijk maar eens waar ze staan.
Sinds zijn zoon voor de VVD uitkomt is Ellian veranderd.
Absoluut. Je merkt het aan alles. Zonde.
Cognitieve dissonantie, kent u die uitdrukking?
Ja zeker.
Tja, de zoon van Elian is VVD-kamerlid. Een partij die terroristen op de payroll zet. Die houden dus niet zo van open platformen.
Ik zou mijn voormalige vriend en mentor een doosje oliebollen doen toekomen (per post.)
Lekker.
Professor Jurisprudence
Is dat een Nederlandse titel?
De fantasie-titels vliegen je om de oren tegenwoordig.
Ellian is al heel lang hoogleraar. Professor is hier de titel, jurisprudentie is het vak (binnen de rechtenfaculteit).
@J.P.Drapeau | 05-12-21 | 15:01: Ah een hoogleraar wiskunde heet dan ook ineens een Professor Pythagoras?
@Is dit nog nieuws? | 05-12-21 | 15:19:
Nee, want Pythagoras is geen deelgebied van de wiskunde. Maar ik kan me een prof. in de analyse of de abstracte algebra of de didactiek van de wiskunde voorstellen.
@J.P.Drapeau | 05-12-21 | 15:30: hoe dan ook, t is sneu om jezelf een niet bestaande titel aan te meten om je mening de wereld in te krijgen. Wat is het beleid van Twitter TOV verzonnen titels?
"De paus bezocht het nieuwe migratiekamp op Lesbos. Het grote vluchtelingenkamp Moria, waar de paus in 2016 te gast was, is vorig jaar afgebrand. Franciscus werd onthaald door migranten, die zich achter dranghekken op de route hadden verzameld. Ze namen selfies met de kerkleider en sommigen omhelsden hem. Ook legde de paus zijn hand op het hoofd van kinderen en andere aanwezigen.
Geen afstand, geen mondkapje
Bij dit persoonlijke contact was van anderhalve meter afstand houden geen sprake. Ook droeg de 84-jarige paus geen mondkapje. Franciscus heeft tijdens bezoeken geregeld geen mondmasker op.":
nos.nl/artikel/2408287-paus-zegent-mi...
Gaat iemand nu de Paus cancelen?
Die is hier al lang gecanceld, alleen in 3e wereld landen zijn ze nog fan van die lui.
Ik mag hopen dat ze het aantal kinderen voor en na het bezoek hebben geteld?
De Paus is ondertussen zo'n beetje de voorman van het 'proletariaat'...
De RK kerk is ook al helemaal ver-'pest'!
www.bol.com/nl/nl/p/infiltration/9200...
In M van KRONCRV promoten ze nou abortus en feminisme........
@Schmutz Geilmacher | 05-12-21 | 14:20: U weet zeker dat die laatste letter geen tikfout is?
@goedverstaander | 05-12-21 | 14:34: lol
Gaat dit over Twitter? Of over Baudet?
Vraag vrijuit!
@RickTheDick | 05-12-21 | 14:18: en laat iemand in godsnaam antwoorden. Of niet.
@schijtzat | 05-12-21 | 14:22:
Yes, maar laat hem in vrijheid zijn toon matigen.
Het gaat over een meneer die achtereenvolgens Iran, Pakistan en Afghanistan is ontvlucht naar de vrijheid en vervolgens in Nederland een ander diezelfde vrijheid wit ontzeggen.
@goedverstaander | 05-12-21 | 14:32: Eh, nee. Meneer is Iran ontvlucht omdat de communisten, waar hij bij hoorde, de macht niet konden grijpen.
REAGEER OOK