Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Islamkritische Brusselhater Éric Zemmour wil Macron verjagen en Franse president worden

Mist u het Frankrijk van vroeger ook zo?

De setting: een keurige politicus in een net pak, voor een klassieke microfoon als ware hij de natie toe aan het spreken via een huiselijk warm voorgegloeide buizenradio. De soundtrack: iets klassieks met een licht strijdbaar Frans gevoel. Het verhaal: La Douce van weleer, het land van Brigitte Bardot en Blaise Pascal, van Versailles en Verlichting. De boodschap: U HERKENT UW EIGEN LAND NIET MEER EN IK BEGRIJP U! De afzender: Éric Zemmour, conservatief politiek journalist, schrijver en essayist. Zijn wens: de volgende president van Frankrijk worden, met een boodschap van migratie- en islamkritiek, een afkeer van de EU ('dat nooit een natie zal zijn') en een terugkeer naar het Frankrijk van vrijheid, gelijkheid en broederschap dat niet wordt gevazaliseerd (door Brussel) of gekoloniseerd (door de islam), danwel op een andere manier gezelfmoord wordt. NOU, die slaapt niet op een Emma Matras dat zal dan ook wel weer racisme zijn, ou pire. Maar kansrijk lijkt ons zo'n betoog wel, in het Frankrijk van de Gillettes Jaunes, Pass Sanitaire en de permanente dreiging van islamitisch geweld. Allons enfants de la Patrie, maakt deze zoon van joodse Berbers uit Algerije kans op uw stem in 2022?

Social

Ja natuurlijk daar gaan we al

Social

Reaguursels

Inloggen

Frankrijk heeft een nieuwe revolutie nodig.
Gelijkheid, vrijheid en broederschap hebben geresulteerd tot de Europese Unie.
Deze landen zijn nu echter in een Europese wurggreep terecht gekomen waarin ongebreidelde import van achterlijke culturen tezamen met een desastreus monetair beleid tot een implosie zullen leiden.
En dat terwijl het beoogde Europese rijk reeds ineenstort.
De start van een gierende inflatie dient zich reeds aan, onderling vecht men elkaar de tent uit om woke- en genderwaan.
Merkel vertrekt en Duitsland staat voor een links verlichte woke regering met klimaathysterie op de agenda. Men sluit daar al zijn kerncentrales en levert zich grotendeels over aan Rusland qua energie.
Rusland kan zo zonder enig probleem Oekraïne opvegen.

Eppo | 01-12-21 | 10:05

Heb er geen word van verstaan, maar met de 7th beethoven 2nd movement op de achtergrond klonk het geweldig.

NatNiks | 01-12-21 | 02:33

“Mist u het Frankrijk van vroeger ook zo?” Ik geniet van het Frankrijk van nu.
Zemmour gaat niet de nieuwe Willem van Oranje worden. Rond 800 verdreef deze legendarische graaf, waar de Militaire Willems-Orde naar vernoemd is, de moslims uit de Provençe en Catalonië. Islam in Frankrijk is niet iets van de vorige en deze eeuw zoals in Nederland, dat gaat veel verder terug.
Ici c’est pas Paris. De Provençaalse mentaliteit is een verademing vergeleken met de conformistische calvinistische geest van Nederland, waar men in de winkels de scanners al klaarzet voordat de 2G regel ingevoerd is.
www.youtube.com/watch?v=LXDlGvWukFk

INTP | 01-12-21 | 00:34

Als kind van tamelijke francofielen staat het Frankrijk van de jaren ‘80 en begin jaren ‘90 mij nog helder voor ogen. Er zijn delen van Frankrijk die sindsdien redelijk ongewijzigd zijn, maar helaas vooral in de grote steden is de situatie dramatisch veranderd. Rellen in de voorsteden van Parijs halen nog wel eens de media en zijn berucht, maar feit is dat in veel grote steden de politie in bepaalde wijken niet meer de baas is. Zeker niet na zonsondergang. Daar is niet meer voor weg te kijken, dat is niet meer te vergoelijken. Zelfs Macron kondigde daarom dit jaar een soort strijd met de Islamisering aan, noodgedwongen door de toenemende onrust onder het klootjesvolk. Eerst begonnen op rechts, nu via het centrum zelfs doorgedrongen tot de linkerzijde. Kennelijk moet het zover gaan voor men het licht ziet. Dus wij kunnen dit heerschap wel extreem vinden en de beelden en teksten van Baudet-achtinge proporties. Maar er is wat aan de hand in Frankrijk en flink ook. Daar kan deze meneer nog wel eens op Trump-achtige wijze “totaal onverwacht” van gaan profiteren.

Magna Carta | 30-11-21 | 22:42 | 2

Strijd met de islamisering? Laat me raden: hij gaat buurthuizen bouwen?

Laat me niet lachen. Kijk naar wat ze doen, ipv. wat ze zeggen. Er is nog geen ''''asielzoeker'''' minder Frankrijk binnengekomen.

Opslag Medium | 01-12-21 | 10:14

Laat Frankrijk nu eens het voortouw nemen door zijn grenzen te sluiten. Niet je eens zien hoeveel er snel volgen en Brussel heeft het nakijken. Duitsland kampt nog steeds met het na-oorlogssyndroom toen miljoenen Duitsers uit Oost- en Midden-Europa werden verdreven, de z.g. Heimgetriebenen.
Nee, van die kant moeten we het niet hebben.

Norbert Tijhuis4442 | 01-12-21 | 11:39

Nu we toch alle makkelijke frames aan het benoemen zijn: hebben ze 'm in dat open twitterriool al voor 'zemmel' uitgemaakt?

pietvanvliet | 30-11-21 | 22:33 | 1

Iedereen en Ze-moer

Het brein erachter | 30-11-21 | 23:17

Frankrijk is ten diepste een socialistisch land. Le Pen is links, niet rechts en slechts conservatief te noemen omdat zij "terug wil naar het verleden"; oftewel sociale rust, leefbare inkomens, geen EU die oplegt en verplicht, enzovoorts.

Deze Zemmour is "een intellectueel en schrijver (Asteroid-B612 | 30-11-21 | 16:44). Dat maakt hem, het is Frankrijk, automatisch links; of dat nu socialistisch, liberaal of communistisch is.

Daarmee is Zemmour een splijtzwam op "rechts".
Dat weet hijzelf ook en kunnen we er vanuit gaan dat het de bedoeling is. Waarom zou hij dat doen? Omdat hij niet wil dat Le Pen wint, oftewel het uitschakelen van een kansrijke concurrent.

Arachne | 30-11-21 | 22:31 | 2

Kastcommunisten met een hekel aan buitenlanders die niet in het legioen of de huishouding voor hen werken. Allemaal.

pietvanvliet | 30-11-21 | 22:35

Die indruk kreeg ik ook al.

discriminazie | 01-12-21 | 09:47

Nah... Als je een beetje jezelf insleest in deze kerel, zie je een baudet in de maak. Btw die video is qua beeld een kopie van de toespraak van de Gaulle. Niet echt het voorbeeld dat je wilt....

blamage_fr | 30-11-21 | 22:00

NL heeft ook een Erik nodig voor de volgende verkiezingen.

tegenalles | 30-11-21 | 21:49

Doe maar

Piet Karbiet | 30-11-21 | 21:42

is hij nog welkom op het Horizon College?

klimaatsloper | 30-11-21 | 21:28

Een type als Houellebecq is sowieso interessant om naar te luisteren.

Rest In Privacy | 30-11-21 | 21:24

Fortuyn, was dat ook niet zo'n 'stokebrand' met het hart op de tong? De beste man heeft in veel opzichten een Fortuynesk voorkomen.

SIogra | 30-11-21 | 21:14

Hoeveel steun heeft hij binnen het leger? En onder de hogere rangen?

Boeser_Onkel | 30-11-21 | 21:06

De Emma Guillotine?

100 keer uitproberen. Daarna weer inleveren.

swuinm71 | 30-11-21 | 20:19
-weggejorist-
Franker | 30-11-21 | 19:48

In het VK is The Spectator best wel verkikkerd op Éric Zemmour: "Het is dus officieel: Eric Zemmour zal zich kandidaat stellen bij de Franse presidentsverkiezingen van volgend jaar. Het was nauwelijks een schok toen hij vanmorgen zijn campagne lanceerde met een video die het visuele equivalent was van een roman van Michel Houellebecq. Bijna zeven jaar geleden beeldde de roman Submission van Houellebecq een beginnende burgeroorlog in Frankrijk af terwijl de verkiezingen van 2022 naderden. Zemmour gelooft dat fictie nu realiteit is. Het lijkt erop dat, of mensen het er nu mee eens zijn of niet, er brede belangstelling is voor de boodschap van Zemmour: in de drie uur sinds hij de video op YouTube lanceerde, is deze 430.000 keer bekeken.

Frankrijk gaat naar de pot, was de strekking van zijn tien minuten durende toespraak, en tenzij ik tot president word gekozen, vergeet een rooskleurige toekomst. Om zijn boodschap te onderstrepen, wisselde Zemmour de video af met filmpjes van politiebureaus die worden aangevallen door bendes jongeren, verpleegsters die worden belaagd door misdadigers in ziekenhuizen en drugsdealers die op klaarlichte dag in drukke straten hun vak uitoefenen.

Op de zachte tonen van het tweede deel van Beethovens symfonie nr. 7 zei Zemmour tegen Frankrijk:

'Je hebt niet meer de indruk in een land te zijn dat je kent. Je herinnert je een land van Jeanne d'Arc, Lodewijk XIV, Boneparte en Charles de Gaulle... een land van Gabin, Bardot, Belmondo, Johnny, Aznavour.'

Deze namen en andere gingen vergezeld van zwart-witbeelden uit de jaren '50 en '60, van Fransen en vrouwen die hun vreedzame dagelijkse leven leiden.

Hij viel ook de progressieve cultuur aan die vanuit Amerika naar Frankrijk is gekomen en zich snel verspreidt in sport, film en muziek, en zelfs 'de schoolboeken van je kinderen'. Er was een clip van PSG-voetballers die op de knie gingen en van een vrouw met een hoofddoek, afkomstig uit de recente campagne van de Raad van Europa die beweerde: 'Schoonheid is in verscheidenheid zoals vrijheid in de hijab zit'.

Zemmour, die er luguberer uitzag dan ooit, zei: 'Je hebt je land niet verlaten, maar het is alsof je land je heeft verlaten.'

De presidentiële aankondiging sluit een turbulente paar dagen af ​​voor Zemmour, die geen onbekende is in controverse, die is veroordeeld voor het aanzetten tot rassenhaat. Op vrijdag publiceerde een beroemdheidsmagazine een voorpagina waarin werd beweerd dat hij en zijn 28-jarige adviseur, Sarah Knafo, een baby verwachten; en op zaterdag werd hij vijandig ontvangen tijdens een bezoek aan Marseille. De gemoederen waren aan beide kanten gerafeld en de 63-jarige werd gefotografeerd terwijl hij éénvingerige groeten uitwisselde met een demonstrant, een gebaar waarvan hij later erkende dat het 'onelegant' was.

Nu hij officieel zijn kandidatuur heeft uitgesproken, kan Zemmour verwachten dat de vijandigheid zal toenemen. Er zijn al gewelddadige demonstraties geweest tegen zijn aanwezigheid in sommige steden. Zijn politieke en media-tegenstanders zullen ongetwijfeld hun retoriek verharden, te beginnen vanavond wanneer hij live op het primetime journaal verschijnt. De aanslagen zijn al begonnen: Gabriel Attal, de regeringswoordvoerder, noemde Zemmour een 'kortingsprijs Donald Trump'.

Tot dusver is Zemmours politieke opkomst razendsnel geweest, waarbij Marine Le Pen van de National Rally – die hem vanmorgen in een radio-interview afstak als ‘een polemist, geen presidentskandidaat – inhaalde in de verkiezingsintenties’, maar nu zal hij ver onder de grotere controle. Wat heeft hij Frankrijk precies anders te bieden dan een somber toekomstbeeld?'.

Maar heeft Zemmour nog iets anders te bieden? Als zijn presidentiële boodschap vanmorgen somber was, dan was dat ook het nieuws dat een vrouwelijke wiskundeleraar in Parijs gisteren voor haar klas in elkaar is geslagen door een tienerleerling, net als een andere vrouwelijke leraar vorige maand. Dit laatste incident haalde de krantenkoppen vanwege de locatie: niet een achtergestelde school in de binnenstad, maar in het chique 6e arrondissement, op een school in de buurt van de Jardin du Luxembourg.

Frankrijk is de afgelopen dertig jaar een gewelddadige, wanordelijke en gebroken samenleving geworden, en noch links, noch rechts, of de centristische visie van Macron, is erin geslaagd een oplossing te vinden. Zemmour zal campagne voeren op basis van een eenvoudig manifest: waarom zorgen maken over de economie, het onderwijs of het milieu als het voortbestaan ​​van het land op het spel staat: 'Het is daarom niet langer tijd om Frankrijk te hervormen', zei hij in zijn toespraak, 'maar om het te redden.' "
www.spectator.co.uk/article/zemmour-s...

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-11-21 | 19:27 | 4

Bedankt, geeft weer wat hoop.

ger1306 | 30-11-21 | 20:25

De bijvangst zou kunnen zijn dat de opponenten van Zemmour nu ook (wat) naar rechts gaan. Hoe dit gaat vallen bij de kiezer is de hamvraag. Ik kan en zal niet ontkennen dat de samenleving hier inderdaad een trainwreck van jewelste is, maar toch 5 jaar geleden is er door veel mensen op macron gestemd in de 2e ronde , om maar niet le pen te krijgen.
Is er zoveel veranderd dat Zemmour die na de opschoning van le rassemblement national , nu toch een kans maakt? Hij haalt marine toch echt wel rechts in.

deathchant | 30-11-21 | 21:30
▼ 1 antwoord verborgen

Geweldig nieuws en voor de insiders absoluut geen verrassing. Eric is een man met een enorme intellect en liefde voor het debat. Weet zijn visie scherp te brengen en maakt daarmee reacties los. En dat alles met steekhoudende argumenten en op een beleefde toon. NOS66 reageert zoals verwacht, want deze man schopt tegen alles wat woke en islam is. En terecht. In Frankrijk is hij populair en dat zie je terug in de peilingen. De Fransen zijn het zachte 'bedek alles met de mantel der liefde'-beleid meer dan zat. Realiseer je dat ze in de laatste jaren een aantal flinke aanslagen voor de kiezen hebben gehad. Dat doet wat met de bevolking. Ze zijn het beu. Ik hoop van harte dat Eric het tij kan keren.

KwaadBloed | 30-11-21 | 19:04

"Islamkritische"

Laat Emma matrassen het maar niet horen want dan boycotten ze hem.

Swieberj | 30-11-21 | 18:58 | 2

Plus Nivea en Hallmark kaarten..

ger1306 | 30-11-21 | 20:23

Heel wat moslimaatjes worden door zo'n Emmamatras gebeukt om voor de vereiste hoeveelheid koters te zorgen. Niet de hand bijten die voedt.

SIogra | 30-11-21 | 21:11

Alles staat en valt met de msm . Maar.... Fransen zijn en blijven een apart volk ,dus wie weet .Rechts is dankzij de migratiefaal van de EU aan het oprukken en dat zou tijd worden.

Koning BongoBongo | 30-11-21 | 18:46 | 1

Zoals bij ons de NOS met het 'stokebrand'. De malloten.

AdPatat1960 | 30-11-21 | 19:37

Wanneer je spreekt van uiterst rechts bij een redelijk geluid dan zegt dat veel over de positie waar je zelf staat. Immers, vanaf het meest linker punt is zelfs redelijk links al rechts

Mark van Leeuwen | 30-11-21 | 18:46 | 1

redelijk links begint tegenwoordig op de rechterflank van de VVD en beweegt zich dan naar rechts.

Grachus | 30-11-21 | 19:17

Ja, dat is fantastische muziek.

discriminazie | 01-12-21 | 10:06

Wat een ongelooflijk knappe spreker, echt een rhetoricus! Een soort overweldigende stortvloed aan volzinnen en spervuren... Bestonden er daar maar meer van, óók op links! (Ik bedoel dus de vorm, niet per se dat de rechtse inhoud iedereen aan zou moeten staan, hoewel ik het moeilijk vind om het oneens te zijn met de man.)

DeterioraSequor | 30-11-21 | 18:34

En de hufters van NPO66 blijven maar volhouden dat ze "objectief en onafhankelijk" zijn. Maak alsjeblieft zo snel mogelijk een einde aan de NPO financiering door de overheid. De wappies die graag NPO nieuws en programma's kijken moeten dat zelf maar eens gaan betalen.

Grachus | 30-11-21 | 18:27 | 4

De commerciële van J de M is ook best links.

TAAA | 30-11-21 | 18:49

@TAAA | 30-11-21 | 18:49: Ongetwijfeld, maar daar hoeven burgers niet rechtstreeks aan mee te betalen. Daar kan ik nog kiezen om grote adverteerders te boycotten. Ik word echter gedwongen om te betalen voor het NPO tuig.

Grachus | 30-11-21 | 19:21

"Hufters van NPO66."
Echt tot wat voor van de pot gerukt jargon is het hier afgegleden? Is dit inmiddels geaccepteerd taalgebruik? Het begint zo los te slaan van wat nog een beetje normale omgangsvormen zijn dat het vast niet zo heel lang duurt of dit is mainstream omdat het zo normaal gevonden wordt. Zo werkt dat dus.

Beste_Landgenoten | 30-11-21 | 23:44
▼ 1 antwoord verborgen

een islam hatende brussel criticus klinkt al heel anders.

Balgesjaakt | 30-11-21 | 18:21

Vanuit alle mogelijke hoeken zal deze man afgefakkelt worden, met de MSM voorop

Pummetje | 30-11-21 | 18:16 | 6

Verwacht er niet te veel van, van het antwoord van BL.

The-loopy-cowboy | 30-11-21 | 18:44
▼ 3 antwoorden verborgen

De radertjes in de hoofden van de spindoctors bij de NOS kraken: de 'uiterst rechts' van bovenstaand artikel is veranderd naar 'rechts-populistisch' en de term 'stokebrand' (oproerkraaier, intrigant) is verwijderd.

SIogra | 30-11-21 | 18:10 | 2

Ik heb geen vooringenomen HBO redacteurtje journalistiek nodig om het nieuws te duiden. De NPO is volledig de weg kwijt, nieuws brengen is al moeilijk genoeg, laat de duiding maar over aan de nieuwsconsument.

therealbraindump | 30-11-21 | 19:01

Nou lieve lezers , de vork zit toch iets anders in de steel. De waarheid is iets minder tof
Deze man stelt zich alleen verkiesbaar om le pen stemmen af te snoepen. Komt ie in het Elysée dan schuift ie echte rechtse poppetjes naar voren. Precies de beweging waar le pen zich van tracht te distantiëren.dat weet de Franse kiezer ook best .
Verwacht effect , de rechtse stem versplinterd tussen Zemmour en le pen , waardoor macron wat steviger in het zadel komt .
Dus ik zou nog even wachten met juichen.
Hoe dan ook komt er gezeik rondom Zemmour, hij was vaste gast bij lci een non-stop nieuws zender , waar hij al sinds de zomer zichzelf zat te pluggen. Dus had. Hij een gratis podium om z'n electoraat voor te weken. Dit gaat ongetwijfeld tegen hem gebruikt worden

deathchant | 30-11-21 | 18:07 | 5

@drolloman | 30-11-21 | 18:38:
Ik woon daar al dik 11 jaar , ben de taal machtig dus ja ik kan ook het nieuws begrijpen , zelfs interpreteren lukt wel eens op n goede dag
Al maanden worden wij dood gegooid met Zemmour. En wat ik schreef is eigenlijk zo goed als consensus hier

deathchant | 30-11-21 | 18:45

@drolloman | 30-11-21 | 18:48:
Weet ik niet, maar wat Zemmour doet is le pen verzwakken. Ik denk niet dat het gaat voorkomen dat ze in de tweede tour komt
Zemmour heeft lang aan z'n profiel kunnen werken temeer omdat hij elke avond aan tafel zat bij lci en daar lekker mocht ventileren.
In mijn optiek brengt ie weinig te berde wat vertrouwen in de toekomst laat groeien.
Die polarisering weer he?
Verdere zit er weinig serieus tussen de kandidaten en beetje zoals in NL, VVD, linkse luchtfietserij en verschillende tinten rechts .
En het effect van Zemmour kan je gewoon zien aankomen, rechts. Verdeeld, macron die daar garen bij spint. Heeft niks met welke voorkeur de kringen hebben te maken

deathchant | 30-11-21 | 19:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet toevallig iemand die naar voren is geschoven om stemmen bij Le Pen vandaan te houden?

Phantomas | 30-11-21 | 18:03

Waren de eigenaren van Emma Matras en Hello Fresh maar joodse Berbers uit Algerije.

SIogra | 30-11-21 | 18:02

Éric Zemmour. Die heeft nogal wat rechts-radicale en vooral reactionaire ideetjes. Ongetwijfeld dat een percentage van de boomers en ook de wat jongere mannen (en vrouwen) die schurken met extremistisch gedachtegoed wat in hem zien. Maar zoals altijd trekt links en rechts Frankrijk daar een grens. Neem mijn ex bijvoorbeeld. Die is toch echt zeer rechts en stemt altijd rechts van het midden. Behalve als er een rechts-radicale reactionair weer een kansje heeft. Dan kiest ze steevast voor de kandidaat die rechts-radicaal kan verslaan. Ook andersom heb ik het mogen aanschouwen. Linkse mensen die rechts of centrum-rechts stemmen puur om de in hun ogen gevaarlijke radicalen weg bij het presidentschap te houden. Nu ken ik deze man niet zo heel erg goed maar wat ik van hem weet is het een man die de ruime meerderheid van de Fransen absoluut niet wil hebben als president. En terecht. Reactionairen brengen nooit iets goeds op de tafel.

GrandMechantLoup | 30-11-21 | 18:01 | 6

GrandMechantLoup |Misschien dat je eens wat boeken van zijn hand kunt lezen i.p.v. wat Nos achtig commentaar op te schrijven.

drolloman | 30-11-21 | 18:42

@Dandruff | 30-11-21 | 18:27:
Het eerste! Min handen krijgen de kriebels om mijn penselen weer te pakken en alles in mij op het linnen te zetten. Ik denk aan een waterval met wat rotsblokken erin.

toetssteen | 30-11-21 | 19:43

@toetssteen | 30-11-21 | 19:43:

Puik! Wel opletten dat gml niet langskomt en je schilderij ruineert met zijn stempeltje.

Dandruff | 30-11-21 | 21:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Jood. Mijn goedkeuring heeft hij.

Schepvogel | 30-11-21 | 18:00 | 4

God houdt van de Joden.

Trasnochador | 30-11-21 | 18:26

Maar gaan we dan van hem ook allerlei cheques krijgen. Macron strooit aardig, 100 euro energie cheque in december, compensatie (brandstof) cheques in januari/februari. Helaas gaat hij het er niet mee redden. De strategieën zijn losgelaten op de Fransen.

stroopa | 30-11-21 | 19:48

@Trasnochador | 30-11-21 | 18:26:
God houdt van iedereen.
Ook van zondaars zoals u en ik.
Alleen pruimt-ie de zonden niet zo goed.

Stoned Hengst | 30-11-21 | 23:21
▼ 1 antwoord verborgen

"Islamo-gauchisme"
Mooi woord dat aantoont dat Frankrijk verder in het debat is dan ons landje.

Omtzigtig | 30-11-21 | 17:53

De linkse media in Nederland o.a. NPO radio 1, Nieuwsuur, Op 1, Een Vandaag, Jinek, etc , hebben na Trump weer iemand gevonden waarop ze hun pijlen volop zullen gaan richten .

leo59 | 30-11-21 | 17:53 | 1

Precies!

Bataafje | 30-11-21 | 18:24

Nou als ik het zo lees, dan is deze man de redder van Frankrijk. Een racist zonder enig fatsoen in een net pak. Die Pétain, de heuler met de nazi's, wel zijn goede kanten vond hebben. Je hoeft helemaal niet hard te krabben aan deze man om zijn bedorven moraal naar boven te krijgen.

Maar ik begrijp dat alle PVV'ers met hem weglopen. Dat past namelijk naadloos bij de hoogstaande moraal van die partij. Het klopt als een zwerende vinger.

Zo, nu moet ik mijn morele paard zadelen, om vanuit het zadel eens goed zicht te hebben op het gepeupel daar beneden.

Beste_Landgenoten | 30-11-21 | 17:51 | 25

@Sinterbikske | 30-11-21 | 23:29:
Dat staat toch totaal los van wat deze man zegt? Hij beschuldigt reeds in Frankrijk aanwezige asielzoekers allemaal tegelijk. Daar is geen enkele aanleiding toe. Je lijkt niet te begrijpen waarom dat los van elkaar staat een waarom het altijd een slecht idee is mensen op grond van afkomst of religie af te serveren. Ik zeg, dan heb je niet begrepen wat de essentie is van het vrije westen. Of waarom überhaupt de Amerikanen bereid waren om Europa te bevrijden.

Beste_Landgenoten | 30-11-21 | 23:34

@Beste_Landgenoten | 30-11-21 | 23:34: De essentie van het vrije westen is wat mij betreft niet ons te laten overlopen door een nieuwe fascistische ideologie, iets waar in het verleden duizenden vrije Amerikaanse jongens zich voor opgeofferd hebben om ons van te bevrijden. We zouden beschaamd moeten zijn naar de vrije Amerikaanse jonge soldaten die zich voor onze vrijheid opgeofferd hebben! En de islam is een probleem in Frankrijk, als Paty nog had geleefd, of die priester, of die mensen op de Boulevard innNice, of die mensen in de Bataclan, al die politieagenten, Charlie Hebdo, die scholiere van 16 jaar oud die kritiek had, ik benoem nu het topje van de ijsberg, het hoort niet bij ons en ons vrije gedachtengoed en zal dat nooit doen. Schamen moeten we ons dat we deze ideologie hier toelaten. Aanpassen of oprotten, vrijwillig dat wel.

Sinterbikske | 30-11-21 | 23:51

@Sinterbikske | 30-11-21 | 23:51:
Op punten zeker met je eens, van de islam ben ik ook geen fan maar desondanks en zelfs onder alle bedreigingen die ons ehh... bedreigen, zou je de kernwaarden van je samenleving, namelijk de vrijheid van het individu, nooit moeten willen inruilen voor aparte behandelingen op basis van afkomst. En daar is deze meneer voor. Ga je eenmaal op dat pad, dan is het gedaan met je open en vrije samenleving. En dat kan snel gaan.

Beste_Landgenoten | 01-12-21 | 08:47
▼ 22 antwoorden verborgen

Zemmour gaat het ook niet redden, net zo min als Le Pen. De Verelendung is nog niet ver genoeg voortgeschreden in Frankrijk. En tegen de tijd dat dat wél het geval is, is het te laat.

KeesBruin | 30-11-21 | 17:49

Ik kwam deze zomer weer eens in Parijs. Mijn God wat een shithole is die stad geworden in een paar jaar tijd. Vriend van me woont op loopafstand van de sacre-coeur en zelfs daar ben je letterlijk de enige Europeaan op straat. Overal rommel ook. Verschrikkelijk.

parlinone | 30-11-21 | 17:39 | 8

"Mijn God wat een shithole is die stad geworden in een paar jaar tijd."

Precies het zelfde dacht ik toen ik de laatste keer Parijs bezocht; dat was ergens eind jaren tachtig. Tóen al. Omstreeks die zelfde tijd, op weg naar Spanje, overnachtte ik met wat vrienden in een hotelletje in de Zuid-Franse provinciestad Sommières, aan de rivier de Vidourle. Het ooit zo typisch Franse stadje leek geheel overgenomen door Naffers. Nog nooit eerder gehad in Frankrijk: we waren met zijn vieren, en alle vier waren we even blij & opgelucht toen we 's ochtends vroeg die louche negorij konden ontvluchten.

Het Frankrijk van Bardot, Aznavour, Bécaud, Clerc, Gréco, Dalida, Belmondo, Delon, Trintignant, De Funès en Fernandel is verdwenen in een moeras van nostalgie. Het doet bijna lichamelijk pijn als ik aan die tijd terugdenk en die vergelijk met nu.

Peter Emile | 30-11-21 | 18:12

@Peter Emile | 30-11-21 | 18:12: Ik heb vroeger mijn vakanties altijd in de Alpen doorgebracht. Daarbij reden we door Grenoble. 10 jaar terug weer eens naar de Alpen geweest en weer door Grenoble. Zelfs zo'n provinciestadje zat vol met invasieve exoten. Alleen in de Alpen zelf was het toen werkelijk zalig. Twee weken lang geen enkele hoofddoek tegengekomen; een waar paradijs. Maar goed, dat was nu alweer 10 jaar geleden. Vroeger Francofiel, maar La Douce France is verloren en ik kom er dan ook niet meer.

Grachus | 30-11-21 | 18:39

@Grachus | 30-11-21 | 18:39: Ik ook niet meer. Heb mijn vakantiebestemmingen naar Beieren & Oostenrijk verlegd. Grootste wens: ooit nog eens naar Japan.

Peter Emile | 30-11-21 | 18:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Allons enfants de la patrie, le jour de gloire est arrivé.
Voila.

De Profundus | 30-11-21 | 17:34

NOS is lekker objectief bezig. Een normaal persoon zoals Zemmour als Stokebrand duiden. Wat is NOS zelf dan?

TRUMP | 30-11-21 | 17:34 | 1

Lekker he? Viel mij ook zo op. Met alle aanhalingstekens en "sturende" retoriek wordt je alvast een beetje verteld wat je er allemaal van moet vinden. Ik wist al dat die objectiviteit steeds meer aan het verdwijnen was, maar hier wordt het wel weer pijnlijk duidelijk. Media met een Mening. Het wordt wel eng hoor, als er straks geen enkel ijkpunt meer overblijft. Open vraag: waar lees ik nou nog het échte nieuws?

CoffeeDick | 30-11-21 | 17:54

Als Frankrijk uit de EU gaat snijden ze wel erg diep in eigen vlees. Het zou overigens wel goed uitkomen voor de rest van de EU want Frankrijk hangt helemaal van EU-steun af. Kunnen ze het mooi samen met Italië, Spanje en Griekenland zelf uitzoeken.

Stratum | 30-11-21 | 17:33 | 1

Ze zaten vroeger in de Latijnse unie.

Rest In Privacy | 30-11-21 | 17:35

Heeft matrassenspecialist Emma al gereageerd ?

LucaBrasi | 30-11-21 | 17:30 | 3

Gilette schijnt al geen guillotinemessen meer te leveren.

funda | 30-11-21 | 17:33

Koop nooit meer Hallmark-kaarten of een Emma-matras.

Stratum | 30-11-21 | 17:34

@Stratum | 30-11-21 | 17:34: deze week maar eens geen matrassen en kaarten op mijn boodschappenlijstje zetten. Dat zal ze afleren!

Kattie | 30-11-21 | 17:53

Missen? Ik wel! De tijd dat het nog echte fascisten waren. Over Benito M. weten we wel dat hij heulde met een zekere Adolf H. maar Philippe P. kon er ook wat van.

squadra | 30-11-21 | 17:28

Waarschijnlijk wordt gewoon Mohammed Ben Abbes president van Frankrijk. Als twee honden vechten om een been ....

lulleficatie | 30-11-21 | 17:26

Die gek was laatst maarschalk Petain aan het goed praten, dat is net zoiets als in NL zeggen dat Mussert een toffe peer was, volkomen kansloos die vent.

zwellevertje | 30-11-21 | 17:23 | 7

Natuurlijk kansloos als twee van dit soort mensen zich verkiesbaar stellen. Kan natuurlijk nooit een meerderheid worden.

Hai D. | 30-11-21 | 17:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zeg Frexit. Dan Dexit en Nexit.

lulleficatie | 30-11-21 | 17:22

Meh. Ik hoop dat Macron blijft. Ik mag die milfhunter wel.

de IJsman | 30-11-21 | 17:18 | 1

Granny, toch?

Nuchternederland | 30-11-21 | 17:45

Dus de uitslag wordt 34% voor Zemmour, 30% voor Le Pen en 36% voor Macron. Waarbij het Franse volk dus uiterst rechts wil maar helaas weer Macron krijgt...

Centicuub | 30-11-21 | 17:09 | 4

Ik ben geen kenner van de Franse politiek, maar het lijkt me toch dat Zemmour en Le Pen het gebruikelijke Le Pen-electoraat opdelen, waardoor ze geen van beiden de tweede ronde halen.

Tashtego | 30-11-21 | 17:19

@bijna_raak | 30-11-21 | 17:14: waarbij na de eerste ronde de verliezende socialisten al hun kiezers adviseren tegen Le Pen / Zemour te stemmen.

LucaBrasi | 30-11-21 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd dat Putin een beetje orde op zaken komt stellen in West-Europa.

Ichneumonidae | 30-11-21 | 17:00 | 3

Dan moet hij zijn eigen gas kopen?

squadra | 30-11-21 | 17:33
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 30-11-21 | 17:45

NOS heeft de titel zo te zien al aangepast. Zielig. Sta dan ook voor je schijtstuk. Al tonen ze ook de naam van de auteur niet.

WaterMoutHop | 30-11-21 | 16:58

LOL “uiterst rechts” omdat zelfs de NOS ziet dat “extreemrechts” niet voor alles rechts van het midden gebruikt moet worden. Letten jullie op, linkse mensen?

Trekhaas | 30-11-21 | 16:54 | 4

Goed opgemerkt. Over extreemlinks hoor je ze nooit. Pvv is hier al extreem rechts, is dan de sp extreem links? En gl uiterst links? Zijn wel vaak van die activistische types.

BenDeLier | 30-11-21 | 17:11

@BenDeLier | 30-11-21 | 17:11: En de grap is dat PVV eigenlijk behoorlijk links en conservatief is. Maar op het onderwerp immigratie ( islamisering ) en EU fel verkant tegen is. Wat dan weer word uitgelegd als extreem rechts. Maar dat zijn slechts 2 onderwerpen. En waarom ben je eigenlijk meteen extreem rechts als je niet voor immigratie bent?

Blubberbazooka | 30-11-21 | 17:25

@Blubberbazooka | 30-11-21 | 17:25: "waarom ben je eigenlijk meteen extreem rechts als je niet voor immigratie bent?"
Waarom? Dat demoniseert lekkerder!

doitdoit | 30-11-21 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Altijd als het over landen gaat die niet behoren tot het Koninkrijk der Nederlanden, dan heb ik het idee dat onze voorouders gefaald hebben. Als Frankrijk een kolonie van ons was geweest, waren deze problemen er niet.

Leptob | 30-11-21 | 16:54

Ik mis als eerste Scheveningen van voor het jaar 2000.
Daarna de Côte d'Azur van voor eind jaren '80.
En dan pas de spaanse costa's van voor mid '90.

steekmug | 30-11-21 | 16:52 | 5

@YoMoms | 30-11-21 | 17:01: wie weet aan de Zee van Azov of de Zwarte Zee nog wel.
Ze moeten daar in die regio's lekkere wijnen en eten hebben heb ik gehoord en helder zeewater en langgerekte kiezel en zand stranden.

steekmug | 30-11-21 | 17:17

Ik zie ons nog flaneren over de promenade des Anglais in Nice.

funda | 30-11-21 | 17:39

@funda | 30-11-21 | 17:39:
Is allang geen 'promenade' meer sinds een moesliem er een racebaan voor vrachtauto's van heeft gemaakt.

Peter Emile | 30-11-21 | 19:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat heeft de NOS niet getweet bij de opkomst van Kaag. Uiterst linkse stokebrand. Of Klaver, extreemlinkse populist.

small_town_dude | 30-11-21 | 16:52 | 1

Selectief blind.

ChalinaRosa | 30-11-21 | 16:58

Frankrijk heeft 'broederschap' wat overdreven, nu zitten ze met de gebakken peren. Wij ook wel een beetje.

Abu Bachouca | 30-11-21 | 16:52

De beste man maakt geen schijn van kans. Het gigantische netwerk van linkse media, bureaucraten, politici en rechters zal de handen ineen slaan om deze bedreiging plat te slaan. Want stel dat het ordinaire stemvolk ongefilterd en ongestuurd zou stemmen op thema’s als Europa, Islam en immigratie.

Zeddegeizot | 30-11-21 | 16:48 | 4

@Zapata10 | 30-11-21 | 16:55: En de zon komt ook al niet op het westen! (Waar heb ik in vredesnaam geschreven dat Macron links is?)

Zeddegeizot | 30-11-21 | 17:02

@Zeddegeizot | 30-11-21 | 17:02: De linkse media die ik helemaal niet als links beschouw omdat ze de SP en de PvdD het graf in schrijven maar D66 wat sociaal economisch rechts is maar enorm Eurofiel op het schild hijsen.

Zapata10 | 30-11-21 | 17:10

Zij hebben daar nog steeds Bastille dag. Kan zomaar nog eens gebeuren met de Zonnekoning Macron en zijn trawanten in Brussel.

forecastle | 30-11-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Nog niets over die kerel gelezen, maar nu al een vent naar m'n hart. Enkel vanwege de kop van dit item.

Zoelense Hobbyboer | 30-11-21 | 16:48

Bij teveel kans op presidentschap zal hij wel worden doodgeschoten. Hebben we eerder gezien met Pim.

metdedag | 30-11-21 | 16:47 | 1

Ik had Pim wel op de Champs-Elysees willen zien als de straaljagers overkwamen, glimlachend saluerend. Was een mooi beeld geweest.

funda | 30-11-21 | 17:23

Frau Merkel hat es leider nicht völlig Geschaft. Gelukkig maar. Nu Macron weg, en die glibberaal van Nederland. Als Boris dan een keer zijn haar kamt dan ziet West-Europa er weer een beetje toonbaar uit. Oh ja, zonder doeken, malle hoedjes en soepjurken graag. Meer meer meer eigen volk eerst.

Nivelleermarionet | 30-11-21 | 16:46

Louis de Funes pour President!

HetOorAakel | 30-11-21 | 16:45 | 4
-weggejorist-
repu077 | 30-11-21 | 16:49
▼ 1 antwoord verborgen

Met zo'n mooie stem en dictie kan je wel een gedicht van Arthur Rimbaud voordragen. Perfect!

Voyelles

A noir, E blanc, I rouge, U vert, O bleu: voyelles,
Je dirai quelque jour vos naissances latentes:
A, noir corset velu des mouches éclatantes
Qui bombinent autour des puanteurs cruelles,

Golfes d'ombre; E, candeurs des vapeurs et des tentes,
Lances des glaciers fiers, rois blancs, frissons d'ombelles;
I, pourpres, sang craché, rire des lèvres belles
Dans la colère ou les ivresses pénitentes;

U, cycles, vibrements divins des mers virides,
Paix des pâtis semés d'animaux, paix des rides
Que l'alchimie imprime aux grands fronts studieux;

O, suprême Clairon plein des strideurs étranges,
Silences traversés des [Mondes et des Anges]:
—O l'Oméga, rayon violet de [Ses] Yeux!

aflaatverkoper | 30-11-21 | 16:45

Volksverhuizingen maken je land alleen beter als het volk dat je binnenhaalt goed is, en je land het aankan. That is all.

funda | 30-11-21 | 16:44 | 4

@gestoptmetroken | 30-11-21 | 16:48: Dan is gratis haarverf voor het hele volk toch een betere optie. Desnoods een toupet, heb je verder geen kosten aan.

funda | 30-11-21 | 17:18

Precies, zo eenvoudig kan het zijn. Hier doen we helaas het tegenover gestelde.

bqbq | 30-11-21 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

zemmour betekent gewoon flikker in onze taal lol

Rationele Mocro | 30-11-21 | 16:44 | 20

@BenDeLier | 30-11-21 | 17:06: 1. Ik behandel niet elke post die ik maak hier als een fucking essay dus je mag die leestekens stoppen waar de zon niet schijnt. Bovendien heeft Geenstijl heeft geen editknop, anders had ik daar vaker gebruik van gemaakt.
2. In de context van mijn nick is het heel duidelijk voor de gemiddelde lezer wat ik met "onze taal" bedoel. Er is geen enkel verschil tussen "onze" en "mijn", dit is een zinloze discussie over semantiek. Iedereen met een half brein kan beredeneren aan de hand van alle beschikbare informatie dat ik doelde op de Marokkaanse taal.
3. Als "zemmour" flikker zou betekenen in het Nederlands, dan zou mijn post overbodig zijn geweest aangezien het vanzelfsprekend zou zijn voor de "Nederlandse reaguurders op een Nederlandse site".
4. Nu we het toch hebben over grammaticale fouten, "Nederlandse" is met hoofdletter, zoals alle aardrijkskundige namen. Dus je bent ook nog eens een hypocriet.

Oeff, pijnlijk.

Rationele Mocro | 30-11-21 | 17:31

@Rationele Mocro | 30-11-21 | 17:31: Kroontje geeft edit knop.

Duwbak_Linda | 30-11-21 | 19:07
▼ 17 antwoorden verborgen

Zemmour president van Frankrijk. Wilders president van NL. Trump back in the White Hause. What a wonderful world it would be......

hatsikidee | 30-11-21 | 16:44

Helaas is iemand met teveel commen sense en die niet een stropop is van de progressieve elite.

Dr.Platypus | 30-11-21 | 16:43

Ah juist. Die man kan hier weer op een hoop plusjes rekenen. Want buitenlanders, want gemene EU. Want trots op ons land. De driekleur. De Marseillaise. Want vroeger was alles beter. Toen de croissants nog in roomboter uit eigen land werd gebakken. Allo allo!

Beste_Landgenoten | 30-11-21 | 16:42 | 21

@Beste_Landgenoten | 30-11-21 | 16:54: Als er normaal naar andere mensen was gekeken hadden we al die aanslagen hier in Europa niet gehad. Niet normaal maken wat niet normaal is, de koning zei het nog zo mooi.

Sinterbikske | 30-11-21 | 18:08

@Beste_Landgenoten | 30-11-21 | 17:37: Er zitten er verdacht veel tussen als je de statistieken bekijkt, en geloof me, ik zou willen dat het anders was, dat culturen kunnen mengen en vreedzaam samenleven, maar het tegendeel wordt steeds maar weer bewezen.

Sinterbikske | 30-11-21 | 18:11

Zolang het migratiebeleid zo desastreus slecht is blijf ik protestpartijen steunen, deal with it.

Sinterbikske | 30-11-21 | 18:14
▼ 18 antwoorden verborgen

2022: Éric Zemmour president van Frankrijk
2023 Referendum
2024 Fraxit

Zin in.

goedverstaander | 30-11-21 | 16:41 | 1

Yeah, right.

bisbisbis | 30-11-21 | 16:54

Frankrijk stevent af op een burgeroorlog, en dan is het handig om partijen als Le Pen en Zemmour te hebben, dan is er al een stevige, wijdvertakte organisatie. De Franse Revolutie was chaos, met Robespierre, Danton en Dumoulins die de handen niet op elkaar wisten te krijgen. 5 jaar van redeloos bloedvergieten.
Voor nu is een alliantie Pen/Zemmour niet verkeerd, die twee zouden elkaar tijdens de verkiezingen heel sterk kunnen aanvullen.

Madame Poitiers | 30-11-21 | 16:41

Les pays de maarschalk Petain mis ik nog. Nee, flauw. Le problème monsieur c’est reste!

Tiscali-2 | 30-11-21 | 16:40

Mais oui, bien sûr ja.
Liberté, Egalité, et Fraterni... wel, oubliée die laatste maar.
Wanneer je lang genoeg in de Rijnmond regio vertoeft kan je het woord "broeder" niet meer hóren.
Parijse banlieues zijn er niks bij.
FR is verloren, net als VK. Evenals NL.
ES doet nog dapp're pogingen maar gaat ook terug naar de 7 eeuwen van Moorse overheersing.
Wen er maar an.

chicago river | 30-11-21 | 16:40 | 6

@Zapata10 | 30-11-21 | 16:46: Na Napoleon hebben de Fransen vrijwel niks anders gedaan dan bukken.
Kikkers en andere rotzooi vreten, overgoten met een paar liter knoflooksaus. Een laf kutvolk is het, waarbij de hoogste ambitie van de middelbare scholier en de academici is om ambtenaar te worden. Allemaal na te lezen.
Dat Frankrijk ja. Sluit die reconquista maar uit.

Ichneumonidae | 30-11-21 | 16:59

@Ichneumonidae | 30-11-21 | 16:48:
LÖL. Vind "kameraad" een toptitel voor maatjes om mij heen.
En het zijn bepaald geen harinkjes.
En die maatjes zijn meestens nogal rechtsdragend. Een enkeling daargelaten.
Maar daar ben ik een liberale lulhannes voor.

chicago river | 30-11-21 | 17:00

@chicago river | 30-11-21 | 17:00: je doet erg je best om het woord “vrienden” te vermijden, bang om voor homo versleten te worden?

Crankhead | 30-11-21 | 17:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Veel sociale- en economische veranderingen worden als eerste doorgevoerd in Frankrijk. Benieuwd hoe dit af gaat lopen. Geef Zemmour echter weinig kans op president te worden van de republiek omdat het globalistische complex er alles aan zal doen om de man te dwarsbomen.

therealbraindump | 30-11-21 | 16:39

Zo kennen we de NOS weer. In het verleden werd bij een islamitische aanslag het woord "islam" keurig verwijderd uit de speech van een vertegenwoordiger van de Engelse regering.

meneer Q | 30-11-21 | 16:39 | 2

Samuel Paty was volgens de NOS ook gewoon een losbol.

kapoerewiet | 30-11-21 | 16:50

Ik weet het niet hoor. Aan de ene kant is de wereld nu eenmaal steeds kleiner geworden en lijken de mensen over de hele wereld méér op elkaar dan ik in mijn jeugd (ik ben 67) geweten heb. Dus onderscheid maken wordt steeds moeilijker. Aan de andere kant geven "volksverhuizingen" nu eenmaal altijd problemen , grote problemen met zich mee. En de problemen die we nu ervaren zijn groot.
Maar omdat we nu eenmaal meer op elkaar lijken dan van elkaar verschillen: is het niet echt niet mogelijk om naar elkaar toe te groeien ?
Isolationisme lijkt me eerder méér problemen te gaan geven dan dat het een oplossing zou kunnen zijn.
Nogmaals: ik weet het niet hoor.

Peerke Poep | 30-11-21 | 16:37 | 2

Ik weet niet hoe het jou vergaat, maar ik heb NIETS met orthodoxe joden, christenen of islamieten die in de 7e eeuw na Christus zijn blijven steken. En om ons als blank ras nu gewoon in het zwaard van de veroveraar te storten gaat mij iets te ver. WIJ zijn de dragers van de seculiere, demokratische tradities - en die dienen we te verdedigen. Natiestaten zijn daar een voorwaarde voor, met grenzen.

Bamboojay | 30-11-21 | 16:42

Ach ja, geven, nemen, beetje inschikken. Soit.
Maar waar staan wij voor? En wij zijn wij?
(die tweede vraag is eigenlijk niet te beantwoorden).

Duwbak_Linda | 30-11-21 | 16:48

Ik mis het Frankrijk van vroeger niet. Ben er ook nooit geweest. Ja een keertje van maandag t/m vrijdag in Parijs. Was een uitje met school, de MEAO. Met de bus. Was in 1989 ofzo. Weet er weinig meer van. Teveel de la cerveza gebruikt.

Leptob | 30-11-21 | 16:37 | 3

Was je al behoorlijk bezopen, Leptob, met je cerveza, haha.

Ichneumonidae | 30-11-21 | 16:45

Biėre, Leptob! Bière!

chicago river | 30-11-21 | 16:48

@chicago river | 30-11-21 | 16:48:
Nee, het was Pieva. Zie de Russische film 'Window to Paris'.

aflaatverkoper | 30-11-21 | 17:32

Frankrijks hoop in bruine dagen.

funda | 30-11-21 | 16:36

Prachtig. Tranen in mijn ogen!

Professor Superhirn | 30-11-21 | 16:36

Ik vrees dat als hij verkozen wordt we weer à la Trump en Johnson / Brexit doodgegooid gaan worden met weer allemaal "jolige en grappige" berichten over deze man door het mediakartel. Maak u maar klaar voor door-het-slijk-haal acties van een democratisch verkozen bevriend staatshoofd. Dit in tegenstelling tot de ongekozen trekpoppen in Brussel die uiteraard wel allemaal bon ton zijn. Mijn stem zou hij hebben als ik Frans zou zijn.

R.F.Pickering | 30-11-21 | 16:36 | 4

@R.F.
Kunt u inderdaad op wachten. Persoonlijk zou ik net als u op deze man stemmen.

toetssteen | 30-11-21 | 16:44

@toetssteen | 30-11-21 | 16:44: persoonlijk zou ik nog steeds op Marine en dochter stemmen. Leuk dat Zemmour aan de kant van de beschaafde Fransen staat, maar hij had beter zich gewoon bij Marine kunnen aansluiten.

Grachus | 30-11-21 | 18:56

@Grachus | 30-11-21 | 18:56:
Ik begrijp wat u bedoelt en op zich zou ik ja zeggen. Echter Marine is zo zwart gemaakt door de linksdraaiende pers dat Zemmour meer kans maakt zonder. Daarna is toekomst.
Maar ik begrijp uw denklijn en die is niet ver verwijderd van de mijne.

toetssteen | 30-11-21 | 19:50
▼ 1 antwoord verborgen

Totaal geen fake news bij de NOS, manmanman wat laten ze zich weer kennen.

Leviticus_ | 30-11-21 | 16:32

tis maar goed dat ik franse les heb gehad.

newray | 30-11-21 | 16:31 | 3

Tijdens de lessen Nederlands niet erg opgelet, naar mijn indruk.

Ichneumonidae | 30-11-21 | 16:33

Dat CC knopje kan ook helpen.

funda | 30-11-21 | 16:47

Als je in NL op de weg rechts rijdt noemt men je al 'ultrarechts'. Dat woord heeft alle betekenis verloren.
Beetje vergelijkbaar met Rosenmöller, die ook nog steeds wordt weggezet als kampioen-verheerlijker van massamoordenaars als Stalin, Mao en Pol Pot. Ook niet helemaal eerlijk, bedoel, Pol Pot had best wel z'n goeie kanten.

Ichneumonidae | 30-11-21 | 16:30 | 3

Pol Pot droeg de uitvaartbusiness in Cambodja een heel warm hart toe. Daar hoor je dan weer niets over.

goedverstaander | 30-11-21 | 16:36

De enige goede kant aan Pol Pot is als mest voor de tuin. Je hebt geen idee watt hij heeft aangericht .

Bamboojay | 30-11-21 | 16:44

Voortreffelijke objectieve berichtgeving van de altijd deskundige en neutrale NOS

thanseeuwen | 30-11-21 | 16:30 | 6

@bqbq | 30-11-21 | 16:32: Maar als zo'n persoon niet het juiste narratief aanhangt dan wordt de "Uncle Tom stempel" weer van stal gehaald.

R.F.Pickering | 30-11-21 | 16:38

@Madame Poitiers | 30-11-21 | 16:36: Publicist, daar geven ze hem wel weer intellectueel krediet mee.

funda | 30-11-21 | 16:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Zemmour (63) denkt dat het gevaar van de islam komt. ‘Je kunt zoals Michel zeggen dat we niet meer in onszelf geloven, maar dat verklaart niet voldoende wat ons nu overkomt. Het Westen en het Oosten zijn al duizend jaar met elkaar in conflict. Het Oosten wordt nu beheerst door de islam die het Westen koloniseert, dat zit in het collectieve onderbewustzijn van de moslims.’

Amen

J00PPIE | 30-11-21 | 16:29

Hahaha. De afwijking naar links is zo structureel bij de NOS dat ze Zemmour uiterst rechts noemen. Als mijn auto zo'n afwijking heeft moet ik hem opnieuw uitlijnen.

zevensprong | 30-11-21 | 16:28 | 1

Met dank aan diverse redactie.

Madame Poitiers | 30-11-21 | 16:30

Wat laat de NOS zich weer kennen. Beschamend.

Egerius | 30-11-21 | 16:27

De soundtrack: tweede deel van Beethovens zevende symfonie.

Vader&dochter | 30-11-21 | 16:27 | 2

Is dat de Trauermarsch?

Egerius | 30-11-21 | 16:28

@Egerius | 30-11-21 | 16:28: Volgens mij niet, ik denk dat daarmee het tweede deel van de derde symfonie wordt bedoeld.

Vader&dochter | 30-11-21 | 19:31

Stokebrand is ineens vervangen door pu licist door de Nos. De rest van het bericht staat vol met haatzaaiende polarisatie zoals gewoonlijk bij alles dat niet links riekt

Hopnobba | 30-11-21 | 16:27 | 2

Publicist sorry

Hopnobba | 30-11-21 | 16:27

God schijnt te bestaan. Hij heet Éric Zemmour.

goedverstaander | 30-11-21 | 16:24

Ik vrees dat hij vooral Macron aan een overwinning gaat helpen.
Waar Le Pen ditmaal groter zou zijn dan Macron, snoept Zemmour een groot deel van haar electoraat af.

Abject | 30-11-21 | 16:23 | 7

@Duwbak_Linda | 30-11-21 | 16:36: Ik denk na, en weet genoeg van geschiedenis om mensen die met zekerheden strooien niet al te serieus te nemen. Maar nogmaals, het moet heerlijk zijn die zekerheden te hebben.

funda | 30-11-21 | 17:20

@funda | 30-11-21 | 17:20: Je zou me kunnen negeren. Voor block heb je kroontje nodig, maar dat is het waard.

Duwbak_Linda | 30-11-21 | 17:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Fraai staaltje objectieve journalistiek van de NOS. Chapeau!

Spring Bruissteen | 30-11-21 | 16:23

Voor zover ik kon lezen op EW (geen abonnee) ben ik het helemaal eens met deze meneer. De tweet van de NOS strekt ook tot aanbeveling.

Duwbak_Linda | 30-11-21 | 16:20 | 12

@CLoVis | 30-11-21 | 16:52: Thanks!
"De kritiek die Zemmour vanuit links-progressieve hoek krijgt, blijkt – net als bij Trump – alleen maar in zijn voordeel te werken."

Apart dat dat bij de een wel lukt en bij de ander (Le Pen?) niet werkt.

Duwbak_Linda | 30-11-21 | 16:57

@Duwbak_Linda | 30-11-21 | 16:57: Tot de opkomst van Zemmour nam de populariteit van Marine steeds meer toe. In de peilingen stond zij op een gegeven moment ook bovenaan. Helaas is Zemmour in dat opzicht dus wel een stokebrand. Hij had gewoon zijn steun voor Marine moeten uitspreken.

Grachus | 30-11-21 | 19:00

@Grachus | 30-11-21 | 19:00:
Stond zij vorige keer ook niet continu heel hoog in de peilingen? Komt een moment dat ze daar tussen twee moeten kiezen en wat ik in NL (ja sorry) daarover meekreeg is Le Pen dan gewoon geen keuze voor veel Fransen. Die stemmen dan desnoods Macron.

Duwbak_Linda | 30-11-21 | 19:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Kan hij als bijbaantje wellicht premier van Nederland worden?

Kattie | 30-11-21 | 16:18

De ondraaglijke voorspelbaarheid van de MSM en met name de NOS.

Zouden ze daar zelf nou niet heel erg moe van worden, om de hele godganse tijd maar dezelfde mantra te herhalen als er iemand ergens op staat die iets rechtser en iets conservatiever is als extremistisch-onrealistisch links? Dan moet je toch echt een beetje simpel in t koppie zijn, als verslaggever, om jaren en jaren lang hetzelfde te blijven herhalen zonder dat je muil gaat openhangen en er kwijldraden van verveling uit gaan bungelen.

Ik word er niet eens meer boos om, om dat domme linkse geraaskal van de MSM, om het volstrekt onrealistische wensdenken van BN-end Nederland, om de struisvogelpolitici die het pluche massaal bevolken. Noop. Het is inmiddels in mijn ogen buitengewoon geestig omdat het zó onvoorstélbaar voorspelbaar is geworden wat er uit die kokers rolt, dat het lachwekkend is vanwege de to-ta-le leegheid en praktische onmogelijkheid van hun denkbeelden.

Ik wens deze man dan ook een hele hoop succes toe en voeg er aan toe dat als ik op iemand zou kúnnen stemmen in Frankrijk, dan zou mijn stem naar hem gaan.

Dutchbeaurouge | 30-11-21 | 16:16 | 2

Ik denk dat de NOSlim van dienst achter de knoppen zit.

DulleGriet | 30-11-21 | 16:24

Het lijkt me eerder Eurofiel geraaskal. Alles en iedereen die niet zo voor de EU is wordt afgemaakt door de staatsomroep. En de Belgische krantjes hier.

Zapata10 | 30-11-21 | 16:36

Mijn stem is voor Wilders. Zou ik in Frankrijk wonen, dan ging mijn stem naar Zemmour. De banlieus rond Parijs, Marseille en andere grote steden zijn al verloren maar hopelijk kan deze man Frankrijk uit het islamitische moeras trekken.

Toos Bevergeil | 30-11-21 | 16:16 | 4

Toos, heeft geen zin. Hoeveel stemmen Wilders ook krijgt, de plucheplakkers zullen nooit met hem gaan samenwerken.

Oud wijf | 30-11-21 | 16:33

@Oud wijf | 30-11-21 | 16:33: Maar een organisatie is handig voor als de burgeroorlog uitbreekt.

Madame Poitiers | 30-11-21 | 16:34

@bisbisbis | 30-11-21 | 16:22: Inderdaad. Bovendien heeft die Zemmour 0,0 ervaring in de politiek c.q. in het bestuur i.t.t. Marine en haar partij.

Grachus | 30-11-21 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, onze NOS in reflex.

Duwbak_Linda | 30-11-21 | 16:15

Dus ook in Frankrijk is de versplintering van rechts in volle gang. Je kan de huidige machthebbers geen groter plezier doen.

RocketMan | 30-11-21 | 16:14 | 2

Precies.

IkwilJinekwel | 30-11-21 | 16:15

Deze man versplintert rechts niet, integendeel.

Dutchbeaurouge | 30-11-21 | 16:23

Zijn boodschap komt weliswaar aan, maar niet bij Jean-avec-le-casque.
-
En Marche, de partij van de geriofiele Macron, krijgt nu prompt dikke geheime fondsen uit Brussel om 'het gevaar van rechts te stuiten'. Dit gaat hij niet redden.

bisbisbis | 30-11-21 | 16:13 | 2

Heet dat niet corruptie?

ChalinaRosa | 30-11-21 | 16:20

Fransen die gaan bijten in de hand die ze voedt. Ja ja gaat hem niet worden. Als Fransen voor iets allergisch zijn is het wel werken. Ze hebben de EU keihard nodig om iedereen met 62 met pensioen te sturen.

Zatkniss | 30-11-21 | 16:13 | 1

Frankrijk is een netto betaler aan de EU. Niet veel, maar toch.

Joris Beltsin | 30-11-21 | 16:25

“Op een Emma matras slapen” kent u die uitdrukking?
“Nou die Linda Voortman slaapt duidelijk op een Emma matras”

Lochos | 30-11-21 | 16:11 | 1

Het voert nog iets te ver om het over een extreem rechtse klootzak te hebben dus daarom gebruikt Linda de woorden "uiterst rechtse stokebrand", maar u begrijpt wat er bedoeld wordt.

VanBukkem | 30-11-21 | 16:23

Franse politici hoeven niet bang te worden van Zemmour, maar van de ontwikkelingen in de miljoenpopulaties moslims in hun land.

Madame Poitiers | 30-11-21 | 16:11

Ken mensen in Frankrijk en die zijn al 25 jaar niet blij met de ontfransing, daarnaast is de natuur in het zuiden van slag; dus vluchten kan niet meer. De randen van Parijs zullen de aanstaande chaos het eerste voelen.

hagelkruis | 30-11-21 | 16:10

Superbe. En afsluiten met:
Vive la Repubique, vive la France!
Topland; ga er over en tijdje, deo volente, weer heerlijk een paar weken heen.

RGV42 | 30-11-21 | 16:10 | 8

Dat dus. Gedurende een aantal maanden per jaar verblijven idd onder een plataan. Nu al zin in. Houd wel een voet aan de grond in dit kutland.

RGV42 | 30-11-21 | 18:21

@Kees Maf | 30-11-21 | 16:38: Precies, zat ooit op een marktplein in de Gard, niet wetende dat Frankrijk die avond tegen Ijsland ging voetballen. Grote schermen en hele plein vol tafeltjes en allen bezet met hoofdzakelijk Fransen. Kreeg tranen in mijn ogen toen bij het volkslied dat hele plein opstond en met volle borst de Marseillaise zong.

banana moeskoerie | 30-11-21 | 18:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Algerijnse Jood, hoe lang duurt het voordat hij omgekomen is door een aanslag. Ik denk dat hij de verkiezingen niet haalt.

EmilioEsteves | 30-11-21 | 16:10

Stokebrand. Klinkt interessant!

apek00l | 30-11-21 | 16:09 | 2

Whisky, denk ik.

funda | 30-11-21 | 16:34

Doet mij erg denken aan totaallul Hugo B. C.

gestoptmetroken | 30-11-21 | 16:41

Allez-y Zemmour, pour la France et toute l'Europe !

MickeyGouda | 30-11-21 | 16:08 | 2

En naar verluidt gewoon eerlijk over een buitenechtelijke spruit. Quel homme! Leefde Josephine nog maar!

Hetkanverkeren | 30-11-21 | 16:16

Ik ben normaal niet zo van de ultra, maar ultra rechts vind ik dan wel weer prettig klinken.

Cunts-en-kitsch | 30-11-21 | 16:08

Van het zaterdaghulpje naar een Carthageen. Lees Salammbô (Gustave Flaubert) voor wat historische context voordat we gaan juichen.

kindapaas | 30-11-21 | 16:08

Ik hoop oprecht dat hij een goede beveiliging krijgt!

Ko Ranzig | 30-11-21 | 16:07

Ook de Fransen weten dat er complete arrondissementen zijn waar geen hulpdiensten meer naartoe rijden en je als blanke niet meer veilig op straat kan lopen zonder berooft te worden of erger! Het jarenlang eindeloos binnen schepen van vluchtelingen en 'vluchtelingen' heeft daar allang zijn tol geëist!
In Den-Haag zeuren mensen de de Schilderswijk en omliggende wijken bezaaid zijn met vuilnis, moskeets + burqa of schotels, maar dat is niet vergelijken met de
getto's in de Franse achterstandswijken.

TijdelijkOptimist | 30-11-21 | 16:06 | 1

"maar dat is niet vergelijken met de getto's in de Franse achterstandswijken."

For the time being. Maar dat gaat nog wel komen, heus.

Dr_Johnson | 30-11-21 | 16:11

Als hij niet net zo'n inzinking krijgt als Baudet gaat het hem nog lukken ook denk ik.

zoalsikhetzeg | 30-11-21 | 16:06

Kansloze missie voor deze meneer. Frankrijk is de bakermat van geniepig links socialisme. Daar is ook de term xenofobie uitgevonden omdat Islamofobie juridisch gezien niet strafbaar gesteld kon worden.

De Pilsvogel | 30-11-21 | 16:05 | 1

De bakermat is anglo-Amerikaans socialisme

Dr.Platypus | 30-11-21 | 16:44

Gaat lukken! Ç'est ca

Man-Bijt-Hond | 30-11-21 | 16:05

Een of andere lollige nazi die met Le Pen gaat strijden om de onderbuik van Frankrijk. Kansloos dus. Marcon tikt hem gewoon weer binnen jonguh

Lievewitteman | 30-11-21 | 16:05 | 3

Marcon? Is dat die man die zondags het vlees komt snijden?

The-loopy-cowboy | 30-11-21 | 16:25

Ja dat denk ik ook als ze op rechts gaan vechten maken ze het Macron alleen maar makkelijker. Macron gaat als voorzitter van de Europese Unie de staatsman spelen en alle boeren tevreden stellen met landbouw subsidies. Stroom en gas prijzen blijven tot de verkiezingen kunstmatig laag door staatsingrijpen. Macron heeft een tweede termijn voor het grijpen als de concurrentie elkaar gaat afmaken op rechts.

Rest In Privacy | 30-11-21 | 16:29

Toch vooral het land van Brigitte Lahaie, Isabel Adjani in L'Ete Meurtrier. Angela Merkel raus, Macron een hele slechte Sylvia Kristel en hoe de Founding Fathers de beste bedoelingen hadden met een Verenigd Europa.

Europa is niet slecht, it's just drawn that way.

Hetkanverkeren | 30-11-21 | 16:05 | 5

@MickeyGouda | 30-11-21 | 16:22: Je overvraagt mij meis. Ik ken Halina Reijn in dat soort rollen, mijn begrip voor Katja Schuurmans is wellicht niet helemaal rationeel. More than a Woman.

Niet dat ik echt John Travolta denk te zijn. Het idee alleen al!

Hetkanverkeren | 30-11-21 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

"Zijn wens: de volgende president van Frankrijk worden, met een boodschap van migratie- en islamkritiek"

Nou ja, Eric, met zo'n boodschap president van Frankrijk worden lukt nog wel, maar reclame maken voor Hallmark Cards en Emma Matrassen kun je wel schudden, evenals uitgenodigd worden aan de 'praattafels' van alle usual suspects van de NPO, ook een soort matras trouwens, maar dan een Gooise.

Dr_Johnson | 30-11-21 | 16:05

Ik geef hem een goede kans, maar het wordt er niet gezelliger op
Zelf Joods en Algerijn.
“De meeste grote problemen in Frankrijk hebben direct of indirect met immigratie te maken”.
Mag hij dat zeggen? Ja dat mag hij zeggen!
Geldt trouwens ook voor Nederland.

laurentius | 30-11-21 | 16:05

grote kans dat dus de stemmen op rechts gesplitst worden tussen hem en le pen, beide tweede ronde niet halen en dat een communist wint. Samen meer dan 50% van de stemmen hebben maar extreem links dat wint.

Snap_het_ook_niet | 30-11-21 | 16:04 | 2

Macron is in uw beleving een communist?

AntiZanicz | 30-11-21 | 16:09

@AntiZanicz | 30-11-21 | 16:09: sorry ik bedoeld dit figuur. Niet macron. De Franse extreemlinkse politicus Jean-Luc Mélanchon stelt zich kandidaat voor de Franse presidentsverkiezingen van 2022. heeft opzich een aardig electoraat Zeker als het alles behalve macron wordt. De leider van La France Insoumise doet al een derde gooi naar het Elysée. Nog als leider van Front de gauche kreeg hij in 2012 11,10 procent van de stemmen. Drie jaar geleden behaalde hij 19,58 procen

Snap_het_ook_niet | 30-11-21 | 16:32

Als 'm dat maar gaat lukken met de huidige how-dear-you-generatie.....

Aristotalloss | 30-11-21 | 16:03 | 2

dare, stop de tijd

010waus | 30-11-21 | 16:06

Weer zo'n schreeuwende lichtgewicht. Daar stemt toch geen hond op.

Big Rick | 30-11-21 | 16:02 | 3

De Fransen: hold my wine!

Sinterbikske | 30-11-21 | 16:04

Ik denk dat u zich daar wel eens danig in zou kunnen vergissen. De gemiddelde niet-elitaire Fransman (m/v) moet helemaal niets hebben van al dat woke, en is veel conservatiever dan de gemiddelde Nederlander.

Kees Maf | 30-11-21 | 16:35

Deze man is een intellectueel en schrijver. Zou hem niet als "lichtgewicht" bestempelen.

Asteroid-B612 | 30-11-21 | 16:44

Te laat. Één op de 2 baby's die nu in Frankrijk geboren wordt heeft al minstens 1 ouder met migratie afkomst. Het is al zeker dat Frankrijk aan het eind van 21e eeuw islamitisch is.

Middensteun | 30-11-21 | 16:02 | 4

U verwart migrant met moslim.

SamV | 30-11-21 | 16:07

@SamV | 30-11-21 | 16:07: ja er zijn hele wijken vol chinezen en andere oost aziaten. Ook hele provincies met indianen en mensen uit de oeral. Het is echt niet zo dat immigratie vooral uit Islam landen komt.

sjef-van-iekel | 30-11-21 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Hee grappig, in Frankrijk doen ze dat ook met #je suis

John McClane | 30-11-21 | 16:01 | 1

Ik moest meteen denken aan dat deuntje van José Feliciano.

fladder | 30-11-21 | 17:13

De NOS noemt 'm stokebrand, die moet Frankrijk hebben als president denk ik dan. Stelletje woke, teelballoze zitplassers bij de NOS.

pibasso | 30-11-21 | 16:00 | 4

Het NOS66-journaal is tegenwoordig vooral van het duiden, interpreteren en de regelrechte propaganda.
100% ideologie, 0% feiten!

Aristotalloss | 30-11-21 | 16:30

De NOS stigmatiseert als het zo uitkomt

J.Dokstijl | 30-11-21 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Is het echt geen wolf in sch….. kleren?

Normpje | 30-11-21 | 16:00

'Je veux Zemmour' ?

der Schweinigel | 30-11-21 | 16:00 | 3

Ik wil geen geld meer van de telefoniste
Ik wil dat ze van me houdt

Prieelvogel | 30-11-21 | 16:23

Was dat niet een leuk lied van Raymond Van Het Groenewoud?

"Waar ik sta, waar ik ga, waar ik voor sterf, Je veux Zemmour..."

aflaatverkoper | 30-11-21 | 16:55

Als ik kots in goot, hallef doot...

funda | 30-11-21 | 17:31

Jup. jammer dat ik niet in Frankrijk mag stemmen.

helaas-nederlander01 | 30-11-21 | 15:59

Tijd voor een vrouw, maar anders deze wat mij betreft.

Sinterbikske | 30-11-21 | 15:59

Frankrijk staat op zijn kop. Wel benieuwd wat voor bagger hij de komende maanden over zich heen krijgt.

down | 30-11-21 | 15:58

Shit

Kalorkie | 30-11-21 | 15:58 | 2

Foutje

Kalorkie | 30-11-21 | 15:59

Merde

Tobi | 30-11-21 | 17:05

Haha, Brusselhater. Wacht maar tot deze Charles Arnavour een reality check ondergaat. Veel Fransen zien de EU als een verlengstuk van Frankrijk waar ieder jaar een bult gemak en geld vandaan komt.

AntiZanicz | 30-11-21 | 15:58 | 1
-weggejorist-
SirCharlesPoploch | 30-11-21 | 18:59

Viva la Franse Geert.

Normpje | 30-11-21 | 15:57 | 1

Want Geert is een vrouw?

Tobi | 30-11-21 | 17:04

Salaam allemaal

Drs. D. | 30-11-21 | 15:57

De eerste! Niet de beste...

Kalorkie | 30-11-21 | 15:57

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen