Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet tegen verbod op gezichtsherkenning

Big Brother toont zijn ware gezicht

We moeten het even hebben over gezichtsherkenning. Nee, dit gaat niet over de Albert Heijn die zijn handscanners weliswaar voorziet van hardware voor gelaatscontrole, maar claimt die niet te gebruiken. Dit gaat ook niet over Schotse scholen die hun leerlingen alvast laten wennen aan een leven zonder privacy zodat ze hun lunch vijf seconden sneller afrekenen. En we hebben het ook niet over Moskou waar uw gezicht gescand wordt voor een metrokaartje. Allemaal goede voorbeelden van hoe chronische smoelregistratie langzaam de samenleving binnensijpelt, maar we willen het eigenlijk even hebben over Europa. Want zult u altijd zien: komt er iets goeds uit Europa, is het Nederlandse kabinet er weer op tegen. De Europese koepel van privacytoezichthouders (EDPB), waar ook onze Autoriteit Persoonsgegevens lid van is, wil een totaalverbod op gezichtsherkenning in de openbare ruimte, zo schreef de Volkskrant eerder dit jaar. Na maanden stilte laat het demissionaire kabinet nu in een reactie weten dat het niet achter zo'n verbod staat. "Het kabinet is geen voorstander van het introduceren van de in het bericht in de Volkskrant voorgestelde absolute verboden." De regering houdt liever de mogelijkheid open om het massaal registreren van burgers toch mogelijk te maken. Handig, want aanpassingen van eerdere statements doen vermoeden dat de gezichtsgendamerie al actief is in ons polderlandje. Dus zet uw beste glimlach op, want Big Brother staat voor de deur.

Reaguursels

Inloggen

Die afbeelding he... met zo'n vizier. Aangifte waardig wegens doodsbedreiging.
Politiestaat!

Flow82 | 20-10-21 | 09:34

U krijgt waar u op stemt.

ZoltarTheMagnificent | 20-10-21 | 05:14

Iedereen die VOOR is, moet gewoon emigreren naar China. Dan kan de rest van ons gewoon in vrijheid leven.

Der Lehrer | 19-10-21 | 20:54

Ik pleur gewoon een paar elasiekjes om me muil (Broes en Dre). Misschien een plakbandje erbij.
Dan maar raar over straat.

NiCeY | 19-10-21 | 19:52

Ophef!!!!
Maar wat nu ams je ebola krijgt hier?
Wil je dan een absoluut verbod?
Of een klein deurtje naar ‘ja maar dan Jan het wel’?

Braco.me | 19-10-21 | 17:48 | 1

Nee dan ook niet. Er komt een dag dat onze overheid de spelregels veranderd en dan hebben we met zijn allen wel wat te verbergen. Alleen gaat dat dan niet meer.

De_dorpsgek | 19-10-21 | 18:32

Eindelijk een goed standpunt van de regering, nu ook nog een DNA databank aanleggen en Nederland kan het veiligste land ter wereld worden, al zullen criminelen en fraudeurs het daar vast niet mee eens zijn

Mr. C | 19-10-21 | 17:10 | 3

Wat denkt u wat die corona swaps bevatten?

boerk | 19-10-21 | 17:40

Justitie kan al die criminelen die zo gepakt worden niet eens verwerken. Eerst wordt er massaal geseponeerd. De processen die overblijven gaan tien, twaalf jaar duren - en dan krijgen ze nog maar een fopstrafje.

MAD1950 | 20-10-21 | 07:33

Nepnieuws! In eerder nieuws - d.w.z. het échte nieuws - van vandaag zag ik namelijk diverse filmpjes waar tientallen ambtenaren druk bezig waren om het publiek het zicht te ontnemen op het lichaam van een recent overleden man (terwijl het recht op privacy van de doden toch een treetje lager staat dan dat van de levenden).

OverdaanDerOnderheid | 19-10-21 | 17:04

Rutte zou zeggen: zijn allemaal complottheorieën, staan op YouTube, ik ken ze allemaal.

Bolder | 19-10-21 | 16:59

Ik dacht dat de camera's op stations al jaren gebruik maakten van gezichtsherkenning.

elco485 | 19-10-21 | 16:55

tno is al tijden bezig met gezichtsherkenning en artificiele intelligentie samen met overheidspartijen zoals politie. kwestie is alleen een knop omdraaien. bijvoorbeeld tijdens een crisis

HetOorAakel | 19-10-21 | 16:52 | 2

Ik zal het je sterker vertellen. Universiteiten zijn al een tijd bezig om reflectie van wifi signalen te gebruiken om gebaren en beweging e.d. te herkennen. Dan kan je dus door muren kijken op basis van een soort radar. Dat is natuurlijk superhandig voor bediening van domotica enzo, maar vooral ook handig voor andere surveillance.

elco485 | 19-10-21 | 16:58

@elco485 | 19-10-21 | 16:58: de beramende terrorist, de douchende buuv of de buurman op zolder achter zijn pc met handcreme

HetOorAakel | 19-10-21 | 17:03

Gezichtsherkenning met cookies.
De vrienden van Rutte staan te trappelen voor dat moment.

bleekkijker | 19-10-21 | 16:46 | 1

Ik wacht met nòg meer spanning op koekjes met gezichtsherkenning. Ik heb voorzorgshalve twee dozen plaksnorren besteld.

bisbisbis | 19-10-21 | 20:58

Gezichtsherkenning is niets anders dan een nieuwe manier van identificatie. Wat we nu zien is een normale ontwikkelingsproces bij introducties van nieuwe systemen of producten, de Bell-curve. Momenteel ben u ook al verplicht om ten alle tijden u te kunnen identificeren. En op uw rijbewijs, postpoort of ID-kaart staat nu ook al een gedigitaliseerde foto. Kunt u nog herinneren hoe snel de vermeende moordenaars van Peter R. de Vries van de snelweg konden worden geplukt? Dankzij camera's boven de snelweg die het kenteken van de vluchtauto konden detecteren. De techniek is niet slecht maar we moeten de macht blijven controleren zoals we dat altijd al moesten doen.

Red shirt | 19-10-21 | 16:43 | 3

Dat lijkt mij ook - op vliegvelden maken zakenmensen bijvoorbeeld al lang graag gebruik van deze technieken om wachttijden te minimaliseren.

Grapevine | 19-10-21 | 16:49

De macht controleren... Ikzelf zou moeten lachen als het niet zo dieptriest was wat u allemaal opschrijft. Veel hersenlozer wordt het niet.

goedverstaander | 19-10-21 | 17:11

Gauw weer smoelmasker opzetten doet.

Carlos_I | 19-10-21 | 16:35 | 2

De gezichtsherkenning op een bovengemiddeld laptoppie herkent u al met, of zonder gelaatsluier...

EEnzame SchizofrEEN | 19-10-21 | 16:54

@EEnzame SchizofrEEN | 19-10-21 | 16:54: Dan is zon boerka nog zo gek nog niet.

elco485 | 19-10-21 | 17:00

Schoenenherkenning: Is het een clown, of toch de minister van vijf miljard?

dathoujetoch | 19-10-21 | 16:33 | 1

50 miljard als je de steun aan de bedrijven erbij optelt. Hoeveel heeft het bezuinigen op de zorg en ic’s terwijl de bevolkingsgroei explosief groeide eigenlijk opgeleverd en wie profiteerde hiervan ?

Carlos_I | 19-10-21 | 18:09

You will own no privacy and you will be happy.

Reebensteeltje | 19-10-21 | 16:29 | 1

Een bepaald slag mensen wel.
Dat zijn er meer dan ik ooit had gedacht.
Lekker veilig zwemmen in het schooltje identieke vissen.
Allemaal dezelfde kant op zwemmen.

Voor dat type ziet de toekomst er rooskleurig en overzichtelijk uit.
Veel zal niet meer toegestaan zijn.
Grauwheid en eenvormigheid.

Nostra da Mus | 19-10-21 | 17:54

Vandaag wel, maar volgende week niet meer.

Gaat het niet dan? | 19-10-21 | 16:26

Nog even wachten op het anti terrorisme of kinderporno excuus en weer een gigantisch stuk privacy verdwenen. Zum kotzen.

Vanilla | 19-10-21 | 16:22

Lui zoals die Frans Timmermans met een kop als een kont fietsen er weer mooi langs af.

Conan de Rabarber | 19-10-21 | 16:17

Rutte zegt het dus je kunt er vergif op nemen dat 'ie binnen de kortste keren het tegendeel roept.

jochum1980 | 19-10-21 | 16:17

Indien u zo bang bent voor moderne technologie dan kunt u beter afvragen of u nog wel bij de Appie uw boodschappen wilt halen in plaats van de meuk van het FvD te geloven. www.emerce.nl/nieuws/pvdd-opheldering...

Red shirt | 19-10-21 | 16:11 | 1

computers en internet hebben geen ziel, daarom vertrouw ik ze niet en dat is ook waarom ik geen zaken doe met Duitsers en Islamietjes.
Steeds een stapje verder in de moderne slavernij, en de vaccin drammers staan al langs de kant met een oranje vlaggetje te zwaaien...

authentic | 20-10-21 | 00:14

En zoals voorspeld, straks is uw QR code niet meer nodig en gaat het gewoon via gezichtsherkenning. Top he?

Nohara | 19-10-21 | 16:08 | 1

Dit is een hele enge en ware tegel....

Der Lehrer | 19-10-21 | 20:49
-weggejorist-
poëpjes | 19-10-21 | 16:02 | 1

Wat een gezichtsverlies voor de tweede kamer.
The grand noble lie heeft geen onderdak voor
iedereen.

MistaRazista | 19-10-21 | 16:02

Veel Nederlanders lijden aan een raar soort exhibitionisme: ze proberen elkaar te overtreffen in de openlijke zorgeloosheid waarmee ze publiekelijk verklaren dat ze "niets maar dan ook helemaal NIETS te verbergen hebben".

Of ik zelf iets te verbergen heb, hangt helemaal af van de motieven van degenen die iets van me willen weten. En omdat ik die motieven van tevoren niet kan weten, is het beter om standaard geen informatie prijs te geven zonder dat daar een duidelijke reden voor is.

DutchLion33 | 19-10-21 | 16:00 | 3

precies.

enfant_terrible | 19-10-21 | 16:06

Hear hear.
Wat jaren-, decennia- of eeuwen- lang normaal is kan binnen enkele jaren verboden worden. Zie roken, zwarte Piet, betegelde tuinen, etc.

Dandruff | 19-10-21 | 16:22

@Dandruff | 19-10-21 | 16:22: Over niet al te lange tijd zul je waarschijnlijk online overal je eigen naam en digid moeten gebruiken. Men is daar al hard naar op weg. Zie de recent aangenomen wet die 'neprecensies' zou moeten tegengaan.

elco485 | 19-10-21 | 17:03

Hoe noemt men dat, een surveillancestaat?

thanseeuwen | 19-10-21 | 15:54

Mja ik houd niet van tegels bakken, maar "pick up that can" komt godverredomme aardig dichtbij. Hoe wisten de makers van HL2 het toch?

bekijk_ut | 19-10-21 | 15:53

Het is onzin om te stellen dat het kabinet voor de invoering van gezichtsherkenning zou zijn. Het FvD had een motie ingediend met de stelling dat gezichtsherkenning in NL verboden zou moeten worden. Omdat deze stelling te zot voor woorden is was de reactie FvD, val ons niet lastig met die onzin waardoor velen niet meegingen met die motie. Het FvD draaide dit vervolgens om door te stellen dat er dus een meerderheid voor gezichtsherkenning zou zijn. Zie hier een voorbeeld van hoe het FvD fakenews creëerde en de wereld inbracht.

Red shirt | 19-10-21 | 15:48 | 6

Als iedereen tegen is had die stelling toch kunnen worden aangenomen?
Desnoods iets aangepast.
Geen nepnieuws van FvD dus.

Dandruff | 19-10-21 | 16:24

@Red shirt | 19-10-21 | 16:34: Als u iets stelt zorg dan wel dat u de feiten op orde heeft.

Sinterbikske | 19-10-21 | 18:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Nazi's zijn het, allemaal!

knutsel_ | 19-10-21 | 15:47

QR codes, gezichtsherkenning, apps, camera's enz, een ieder van ons zal kotsen van hoe de samenleving er over 20 jaar uit zal zien. Zelfs de mensen die nu zo pro QR code zijn.

Hunter S. Thompson | 19-10-21 | 15:46

Ik kreeg vorige jaar al deze chinese gezichtherkenningsapparaten aangeboden voor een lage prijs in grote aantallen . Nu ook met QR scanner.
geekpic.net/pm-X4WXML.html

E.Colli | 19-10-21 | 15:44

*Afdeling visagie TV-kantine bellen doet*

goedverstaander | 19-10-21 | 15:42

1984 is straks een RomCom als dit de toekomst word.

Remi A. | 19-10-21 | 15:40

En als je van die tandartswatjes in je mond en bloeneusdingens in je neus stopt? Beetje extra rare makeup? Beetje zoals sommige vogels ook een Robin-masker hebben. Werkt het dan ook nog?

Louter Leuter | 19-10-21 | 15:39

"We houden gezichtsherkenning achter de hand, voor het geval de QR-herkenning zou falen."

Rhenium | 19-10-21 | 15:38

Heb begrepen dat we sinds Crona allemaal met naam en toenaam in een datacentre in Peking zitten of er naartoe onderweg zijn.

Tishetnetnie | 19-10-21 | 15:35 | 1

De coronaketting is zo sterk als de zwakste GGD-schakel. Tante Truus die 32 uur per week thuis in de slaapkamer op driehoog achter met Pukkie op schoot zit te bellen dus.

goedverstaander | 19-10-21 | 15:40

Dat wordt mooi met BLM en Antifa bij demonstraties en rellen... ik zie voordelen

Flow_Snake | 19-10-21 | 15:35 | 1

Nee hoor, die merken er niets van. Zij zijn de voetsoldaten van de deugelite en zal het handje boven het hoofd gehouden worden. Maar let eens op als je gezicht wordt gelinkt aan een tweet waarin de draak wordt gestoken met BLM, trans, klimaat of welke populaire linkse waan van de dag. Dan ga je opeens merken dat poortjes voor je dicht blijven.

quantumcollider | 19-10-21 | 17:08

Gezichtsherkenning als straf invoeren. Is dat wat?
Er gaat iets bedreigends vanuit. Elke camera die je ziet hangen volgt je en weet wie je bent.

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 15:35

Je verwacht het misschien niet maar naast Sander Dekker en Stef Blok mede ondertekend door onze houdster van de democratie mevrouw drs. K.H. Ollongren. U weet wel die dame van het afschaffen van het referendum, het optreden tegen “nepnieuws”, etc.
Dan weet u dat het goed zit.

Jooperishoop | 19-10-21 | 15:31

De heer Ezel zien we nu even niet. Die is aandeeltjes gezichtsherkenningsbedrijven scoren om daarna dergelijke systemen te promoten en de politieke keuze hiervoor met hand en tand te verdedigen.

goedverstaander | 19-10-21 | 15:31 | 2

Lulli euh... Gulliver is ook al afgedreven.

MoslimMolen | 19-10-21 | 15:40

Hahaha

Bolder | 19-10-21 | 16:53

BNR: Vooral festivals zijn nu vaker geïnteresseerd in de gezichtsherkenningstechnieken. ‘We kunnen de gezichtsscans koppelen aan de corona QR-codes daardoor kan je bezoekers veel sneller binnen laten.'

www.bnr.nl/nieuws/technologie/1045630...

Wel makkelijk, hopelijk wordt het ook gekoppeld aan mijn pinpas en mijn kentekenen zodat betalen straks nog gemakkelijk gaat. Tevens kunnen ze straks op deze manier makkelijker terroristen, pedofielen en belastingontduikers opsporen. Wat een vooruitgang! Liefst eigenlijk nog met drones die rondvliegen en dan automatisch gezichten gaan scannen want zo heb je een veel groter bereik. De wereld gaat er dan stukken veiliger op worden.

Brabeaulander | 19-10-21 | 15:29 | 4

@F. Jacobse | 19-10-21 | 15:43: precies. En als je geil bent zet je een vinkje aan en kan je andere vinkjes ook zien.

DexterGordon | 19-10-21 | 16:38

Absoluut! En iedereen die een gemeen tweetje post kan dan ook gelijk gesegregeerd worden van het goede volk. Wat een topidee!

quantumcollider | 19-10-21 | 17:09
▼ 1 antwoord verborgen

Fantastisch middel om zonder te veel ingrijpende handelingen gezochte criminelen op te sporen. Er lopen in NL namelijk 1000en mensen rond die eigenlijk vast moeten zitten. Kost veel tijd en moeite om daar altijd observatie-teams op de plakken.
En handig natuurlijk voor het social credit systeem waar ik blijkbaar bang voor moet zijn.

geheelvergeter | 19-10-21 | 15:29 | 3

Justitie is helemaal niet geïnteresseerd in het aanhouden van loslopende criminelen. Waar moeten ze die laten, in inmiddels gesloten gevangenissen?

goedverstaander | 19-10-21 | 15:33

U bent een eng en naar mens.

Der Lehrer | 19-10-21 | 20:53

@Der Lehrer | 19-10-21 | 20:53: je lijkt mijn moeder wel

geheelvergeter | 19-10-21 | 23:29

Ik stem VOOR. Maar dan wel alle Morco, Turken en resterende rassen cq volkeren in de data base. De drie moordenaars van gisteren hebben we dan zo.

bigstone | 19-10-21 | 15:27

In China heb je 1,3 miljard Chinezen die allemaal op elkaar lijken, en toch kan de software ze uit elkaar houden. En dat koppelen ze dan weer aan punten voor je gedrag.
Dus als jij tijdens een avondje stappen in een portiek zeikt worden er punten afgetrokken en mag je niet in het buitenland op vakantie.

Osdorpertje | 19-10-21 | 15:27 | 3

en toch kan de software ze uit elkaar houden.
Zeggen ze he. Ga maar eens protesteren. De overheid is onfeilbaar.

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 15:38

Het Chinese systeem gaat veel verder dan dat. Als je een keer niet bij je oma op bezoek geweest bent om haar te verzorgen kan dat al punten kosten. Dat heeft niet alleen impact op vakanties in het buitenland, maar vooral op dagelijkse dingen. Je mag opeens alleen nog maar de stoptrein naar het werk nemen, bijvoorbeeld. En niet meer een kiosk bezoeken om een kop thee te kopen op weg naar het werk. En je krijgt salarisverlaging door boetes. Je komt dus meteen in een vicieuze cirkel terecht als je maar een paar puntjes mist. China eist perfectie in conformiteit aan De Partij en Xi dwing het zo af.

Jessinator | 19-10-21 | 15:39

@Jessinator | 19-10-21 | 15:39: China nieuws live vanuit de VS. Net toen de Irakezen babies in Koeweit vermoordden. Misschien een idee om dit soort berichten met een hele hele grote korrel zout te nemen. Ik heb in ieder geval geen zin om als Europa te gaan vechten in de Gobi woestijn. Laat de VS dat maar doen.

dyslexieman | 19-10-21 | 15:43

Ik doe gewoon wat schmink op m’n gezicht.
Rode lipstick, gouden oorringen en een gek mutsie.

Ruimedenker | 19-10-21 | 15:27 | 2

U ziet het leven niet meer zitten begrijp ik?
Zoek hulp, daar zijn lijnen voor.

elfenstein | 19-10-21 | 15:29

Het recht om niet gevolgd te worden is ongemerkt heel zachtjes uit onze handen getrokken. Omdat we slapen.
Terwijl het onze levens beïnvloedt. Nog een beetje onzichtbaar.

Weet iemand nog wat PSD2 is?
Het verplicht banken gegevens te delen met andere dienstverleners. De nieuwe aanbieders krijgen dan inzage in het banksaldo of kunnen rekeningafschriften ophalen van de betaalrekening van consumenten.
Wie die dienstverleners zijn is niet duidelijk, maar ze zitten in heel Europa. Ook in corrupte landen. Een eenmaal weggegeven weet je niet waar je gegevens blijven.
Dus als je je afvraagt waarom die bendes steeds met hit-en-run de juiste mensen weten te vinden om te beroven, dan weet je hoe het komt.

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 15:26 | 1

Bij PSD2 moet je als rekeninghouder zelf eerst toestemming aan de bank geven de data te delen. Het gemene zit hem er in dat als andere partijen bij wie jij bijvoorbeeld gekocht hebt die toestemming hebben gegeven, dat alle details van transacties met die partij beschikbaar zijn. Eeen beetje puzzelen en je kunt al een aardig beeld vormen van iemand's financiële handel en wandel zonder dat die persoon daar ooit toestemming voor heeft gegeven.

ElliptischeFunctie | 19-10-21 | 16:18

Big brother is er al lang, en niet eens zo ver weg ook.. want we willen alles graties en gemakkelijk, daar leveren de meesten graag privacy voor in.

MadMedic | 19-10-21 | 15:25

Gezichtsherkenning is alleen voor mensen die niets van plan zijn . Alle anderen hebben een hoodie en een gezichtsmasker. Dus waarom ?

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 15:24

Ik weet het niet hoor, die foto van Rutte bovenaan dit topic. Ik heb eens gezocht afbeeldingen van 'vizier geweer'. Ik heb weleens om minder een opgerot gehad. Nou hoop ik niet dat ik nu de hel over mij afroep. Ik vind het niet een nette pic.

Leptob | 19-10-21 | 15:21

Ja maar China... Nee, China niet. Onze overlords doen dit. Zoals ook dat gelul over dat Chinese sociale krediet systeem. Dat werkt helemaal niet zo. Maar ondertussen voeren onze politici een soort gelijk systeem in! Eerst een horrorbeeld uit China droppen (dat helemaal niet klopt), en dan het gewoon hier invoeren!

dyslexieman | 19-10-21 | 15:21 | 7

@MoslimMolen | 19-10-21 | 15:23: En waar haal jij je wijsheid vandaan dat China het kwaad zelve is? Terwijl onze overlords veel ergere streken uithalen. En ik kan niet wakker liggen van wat er in China ingevoerd wordt, wel wat hier gebeurt.

dyslexieman | 19-10-21 | 15:33

@dyslexieman | 19-10-21 | 15:33: China gaat op termijn de EU opvreten . Chinezen zijn meesters in het manipuleren en hebben alle tijd van de wereld. Het onsamenhangende EU parlement is naar Chinese maatstaven een lachertje want geen eenheid.

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 15:46

@Koning BongoBongo | 19-10-21 | 15:46: ik zou zeggen dat Rutte dan in China in de leer moet zijn geweest ;-)

Lutz64 | 19-10-21 | 16:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom gebruiken ze voor de foto voor mij het meest irritante smoelwerk van Nederland?
Ik kan die grijns op dat zelfingenomen smoelwerk echt niet meer zien.

zoalsikhetzeg | 19-10-21 | 15:18

Rutte en zijn Ringgeesten. Brr

Duwbak_Linda | 19-10-21 | 15:18

Het kabinet is geen voorstander van het introduceren van de in het bericht in de Volkskrant voorgestelde absolute verboden.

Wat helemaal geen reactie is op de vraag waarom we wel of niet gezichtsherkenning zien zitten.

Vreemd dat uitgerekend een VVD daar geen moeite mee heeft. Liberalen anno 2021 zijn hun idealistische veren ook kwijt blijkbaar. De markt, de macht en het geld mogen het gaan doen. Dan weten we het wel.

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 15:18 | 3

Idealistische veren???
Looolll het zijn v.a. WOII opportunisten pur-sang.

MoslimMolen | 19-10-21 | 15:21

@MoslimMolen | 19-10-21 | 15:21:
Ze zien zichzelf als de voorvechters van het liberalisme. In de praktijk denken ze helemaal niet na over wat daar voor nodig is en wat juist niet. Wiegel zegt af en toe per ongeluk nog iets daarover, maar daar praten ze bij WNL op zondag altijd overheen.

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 15:31

Politieke partijen hebben geen idealen meer ; bij individuele politici gaat het om het kartelnetwerk gebeuren zodat ze allemaal een zekere toekomst hebben . Omtzigt uitgezonderd.

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 15:43

Uw persoonsgegevens liggen op straat door falende overheids-IT. Naast uw medische dossier. U heeft een QR-code. Straks volgen deze lekke systemen uw smoelwerk. Weet u wat de meerderheid van gehersenspoeld Nederland zegt?

Ach. Ik. Heb. Toch. Niets. Te. Verbergen?

goedverstaander | 19-10-21 | 15:16 | 3

Hemeltergend en tenen Krommend. Dat mensen dat nog durven zeggen.

EEnzame SchizofrEEN | 19-10-21 | 15:21

Dat zijn de zelfde mensen die helemaal flippen wanneer je vraagt of je hun telefoon mag doorspitten

Conabonita | 19-10-21 | 15:27

@Conabonita | 19-10-21 | 15:27: Exact. Terwijl alles op hun mobiele telefoon al lang op straat ligt. Ikzelf heb een volledig gestripte Android versie. Verder staat alles uit.

goedverstaander | 19-10-21 | 15:37

Gelukkig heb nog 2 Bokito-Kijkers:
.
https://youtu.be/0o_dQdt2VW0

MoslimMolen | 19-10-21 | 15:14

Dat gaat er van uit dat je als gebruiker bij de data kan

ZOMG | 19-10-21 | 15:32
-weggejorist-
Toetsenbordcomplex | 19-10-21 | 15:12

Ooit wil je op een vliegtuig stappen, en dan wordt je uit de rij gehaald. Of je even wilt toelichten wat je bedoelde met je Dumpert commentaar uit 2021, over China.

Dus ik heb verder niks te zeggen behalve dat hun bami goed te doen is.

GeheidEenGeit | 19-10-21 | 15:12 | 2

Ik kan er nu nog om lachen...

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 15:17

Nummer 34 met witt... diverse rijst is ook niet gek.

Flapoor | 19-10-21 | 15:18

Ik had al een Chinees als vriend. Nu heb ik er ook een grote Chineese broer bij.

hero_of_heaven | 19-10-21 | 15:11

Handhaving wordt te duur en is niet meer mogelijk in deze woke tijden.

Het ontmoedigen en monitoren van "ongewenst" gedrag is een stuk makkelijker en bovendien ook goed te automatiseren. Fijn land.

ChatBot | 19-10-21 | 15:10 | 1

Alles en iedereen maar filmen, de kans dat u 'gesnapt wordt' omdat u uw auto een keer te vaak moest steken bij het achteruit inparkeren, en dientengevolge een 'schikkingsvoorstel' kunt afkopen, is groter alsdan dat er daadwerkelijke hoe criminelen gesnapt gaan worden.
Die weten én waar de camera's hangen, maar hebben inmiddels al zo diep hun vuist in de gemeentelijke surveillance, dat ze precies dan hun zaken doen, als net Mo of Abdul dienst hebben.

EEnzame SchizofrEEN | 19-10-21 | 15:20

Zucht .

Aap van Eva | 19-10-21 | 15:10 | 1

Ik vondt het zo fijn dat ik niemand meer herken!

Aap van Eva | 19-10-21 | 15:26

Big Brother is allang binnen. Sterker, Big Brother is door de meeste mensen met gejuich binnen gehaald. Alle goede fundamentele discussies over of je het wel zou moeten willen zijn al jaren terug weggewuifd en afgekapt met drogredenen als 'ik heb niks te verbergen', 'dit is zoveel sneller en veiliger', 'het is om kindermisbruik tegen te gaan'. Helaas lijkt het er op dat het laatste argument vaker wordt misbruikt dan de kinderen zelf.
U geeft massaal toestemming aan Big Tech om alle mogelijke informatie direct en indirect over u te verzamelen, u haalt het met applaus binnen. Iedere poging om nog iets van uw privacy te redden hebt u al lang geleden als 'vervelend' naast u neer gelegd. Cookieschild? Opzouten met die klotedingen. GDPR? Wat een bemoeienis vanuit Brussel! Dat u iedere maand van Google een main krijgt waarin precies staat waar u bent geweest, hoe lang, wat u hebt gedaan en gekocht en of deze tandpastareclame op u van toepassing is? Ja, dat is gaaf! Dat Apple voor u beslist welke apps en files u op uw computer mag hebben en dat Apple u graag aanmeldt bij de politie als kindermisbruiker als hun algoritme niet 100% werkt? Natuurlijk! Dat is voor de veiligheid!

Dus waarom denken dat Bill Gates nu pas met chips aan komt zetten in vaccins? Waarom tegen een QR code protesteren als al uw informatie allang bekend is bij te veel instanties en daar te lang wordt bewaard en zelfs handelswaar is? Vertel een grap over privacy in uw Huawei-telefoon en Xi Jinping lacht mee.

Jessinator | 19-10-21 | 15:08

Gezichtsherkenningssoftware en dezelfde ambtenaren die de toeslagenaffaire lieten gebeuren. What could possibly go wrong?

Schwanzeleber | 19-10-21 | 15:07 | 2

Iedereen met een kleurtje het leven zuur maken en daarna weer drie uitnodigen bij de koning om excuses te maken en weer doorrrr ...

Watching the Wheels | 19-10-21 | 15:14

In ons keurige polderlandje .

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 15:18

Vvd: weg ermee.

VP732 | 19-10-21 | 15:05

Waarom mag een demissionair kabinet zich hier nog mee bemoeien ?

Der Schnitzeljäger | 19-10-21 | 15:04 | 3

omdat dit het zoveelste bewijs is dat dit zooitje schijt heeft aan alle regels. En er zijn dan zelfs nog mensen die op dit zooitje gestemt hebben en gewoon blijven stemmen.

adam76 | 19-10-21 | 15:05

Hetzelfde als een demissionair kabinet plannen maakt voor de komende 4 jaar. Totale onzin, dat ze dat nog pikken ook.

VoltaireJohn | 19-10-21 | 15:08

Dat is de nieuwe bestuurscultuur

Zalluf | 19-10-21 | 15:19

The great reset..? Of alleen maar Chinese toestanden?
Big Brother.?
Echt niets is meer privé en dat is allang zo.. het gaat nog veel verder onder het mom man gemak etc..

aardv@rk | 19-10-21 | 15:03

Toen ik Minority Report zag in 2002 dacht ik nog, wat een onzin. Film niet afgekeken.
Een jaar of drie terug zag ik hem weer, toen was ik al wat meer geboeid en de film afgekeken.
Als ik hem nu voor het eerst zou zien, zou ik denken dat het een documentaire is.

Toetsenbordcomplex | 19-10-21 | 15:02 | 1

Dacht ik inderdaad ook met films die een dystopisch thema hadden . Dan is daar ineens Dystopia66...

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 15:20
-weggejorist-
isopds | 19-10-21 | 14:59 | 1

Makkelijk, heb je de corona app ook niet meer nodig. Gewoon een tourniquet en scanner bij de ingang en je weet wie er naar binnen mag en komt.

NaughtiusMaximus | 19-10-21 | 14:55 | 4

@Der Schnitzeljäger | 19-10-21 | 15:05: ja, da's Frans voor klemverband.

Schadenfreude | 19-10-21 | 15:10

@Der Schnitzeljäger | 19-10-21 | 15:05: Een tourniquet is een draaideur die twee kanten op kan draaien; hij kan je naar buiten slingeren of zachtjes naar binnen laten gaan.

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dus we gaan voor 100% veiligheid en 0% privacy.

Transgender-Airlines | 19-10-21 | 14:55 | 11

Veiligheid van wie? Veiligheid van wat? Kunt u me dat eens in detail uitleggen?

Jessinator | 19-10-21 | 15:22

@Louter Leuter | 19-10-21 | 15:09: Ja, ze werken in het geval van opsporing. Niet alles wordt opgelost, maar meer dan als er geen beelden waren. Als het hielp voorkomen, dan zouden er nooit opnames zijn met daarop misdaden.

ZOMG | 19-10-21 | 15:35

@van Oeffelen | 19-10-21 | 15:12: CdA is zo van de vorige eeuw.

dathoujetoch | 19-10-21 | 16:32
▼ 8 antwoorden verborgen

Als het kan en het biedt voordelen sommige partijen, dan gebeurt het. Daar is geen verbod tegen op gewassen. Het enige dat werkt is een contramiddel gebruiken. Morgen komt mijn boerka binnen.

Sitting_targets | 19-10-21 | 14:54

De onbetrouwbare overheid die zijn eigen slaafjes niet meer vertrouwd? Moet toch niet gekker worden!

Den-Pol | 19-10-21 | 14:54

Op zich heb ik niet per se problemen met dit soort systemen/methoden.
Het probleem is dat het in handen komt van mensen die het oneigenlijk gaan gebruiken. Het strafrecht is al heel erg politiek gekleurd (bedreig Wilders en er gebeurt niks, bedreig Rutte en je kan vijf maanden zitten) en dan vind ik dit soort instrumenten een beetje eng.
Je ziet het in de VS ook, de relschoppers van BLM en AntiFa wordt geen strobreed in de weg gelegd en mensen die het capitool in zijn gelopen zitten al maanden vast.

C1O2 | 19-10-21 | 14:53 | 1

Vaak worden dit soort zaken ingevoerd met een legitieme, of ten minste legitimeerbare reden ingevoerd, waarna er stapje voor stapje richting misbruik of totalitaire controle wordt toegewerkt. Dan komt er een moment in de toekomst, waarop de weldenkende burger zich afvraagt op welk moment het zo mis heeft kunnen gaan.
Dat moment zit aan het begin, nu dus.

jemagookniksmeer | 19-10-21 | 14:57

Op het Britse nieuws gisteren... Man kreeg een boete opgestuurd omdat hij over de busbaan gereden zou hebben. Zijn kenteken KN19 TER was geregistreerd. Fotos waren met de boete te zien. Alleen bleek het niet zijn auto te zijn maar een dame doe over de busbaan wandelde met een T-shirt waarop KNITTER stond en haar arm voor de 9.

Ah wat mooi die technologie. Faalt nooit.

Louter Leuter | 19-10-21 | 14:53 | 2

Krijg wel een leuk ideetje voor een nieuwe hoodie-lijn: allemaal kentekens erop!
En je verkopen natuurlijk stimuleren met een tiktok-challenge om zoveel mogelijk ANPR systemen te vervuilen.

't is maar goed dat ik geen kwade bedoelingen heb...

ReyNemaattori | 19-10-21 | 15:07

Sommige auto’s lijken op mensen, sommige mensen lijken op een auto.

Bolder | 19-10-21 | 16:56

En wat die QR betreft, de Britse overheid heeft onlangs deze uitbreiding van de app gepresenteerd.

"What special category of data we process (Description of data processed)
Data held only on the app on your phone will include:

Data concerning health – such as your COVID-19 test result and your isolation status

Venue details held only on your phone, might be indicative of other special categories of data. However, these details are only stored in your app. The summary or count included in the analytical data set does not include these details.

For example, a venue may indicate:

Racial or ethnic origin;

Political opinions;

Religious or philosophical beliefs;

Trade union membership;

Data concerning a natural person’s sex life or sexual orientation.

However, our systems cannot access or process this data we note it here to support transparency.

The central systems that we use to update app users’ processes COVID-19 test results for app users and enables the app to update their status. In order to ensure that the correct results are returned to the correct use we treat this as personal data, though we protect the identity of the app user (through pseudonymisation in GDPR terms) and promptly delete the data from our systems. So, for the central system we process:

Data concerning health – such as your COVID-19 test result
The analytical data set, submitted every 6-hours, is managed to ensure that app users cannot be identified."
https://www.gov.uk/government/publications/nhs-covid-19-app-privacy-information/nhs-covid-19-app-our-processing-of-special-categories-of-personal-data#what-special-category-of-data-we-process-description-of-data-processed

Abject | 19-10-21 | 14:51 | 2

In lekentaal:
Dat is binnen de week gehacked. Waarschijnlijk niet eens door de encryptie te kraken maar omdat een of andere miep op kantoor als wachtwoord de naam van haar kat heeft gebruikt en die daarna op facebook meedeed aan zo'n superleuke kwis waarbij ze de naam van haar kat moest invullen.

elfenstein | 19-10-21 | 15:07

Goh bijhouden wat iemands etniciteit, politieke overtuigingen of religies zijn, zo'n register heeft nog NOOOOOOOIT gebackfired... tenzij je in de Sovjet Unie woonde, of China, of Europa rond 1939.

ReyNemaattori | 19-10-21 | 15:09

Waar zijn de politici zo bang voor.
Is de huidige samenleving zo gevaarlijk dat alle privacy moet worden opgeofferd?
Vrijheid is een groot goed. Daarbij accepteer ik wat criminaliteit, dat is blijkbaar inherent aan vrijheden.

BrutusBosch | 19-10-21 | 14:50 | 1

Probleem is dat die criminaliteit de staat boven het hoofd aan het groeien is, als soort van bijvangst van het destabiliseren van de sociale cohesie door massale import van anders denkenden, kokenden of gelovigen.

ReyNemaattori | 19-10-21 | 15:10

Gezichtsherkenning. Ze kunnen het zo aan ieders persoonlijke qr koppelen; in combinatie met een deugsysteem.
Ze kunnen het vandaag al invoeren.
Even twee weekjes ophef en wat rellen negeren, en Nederland loopt in de pas.
Dat hebben we/ze ondertussen wel geleerd.

Cannabooze | 19-10-21 | 14:49

Doe niet zo moeilijk.
Gewoon bij de geboorte iedereen een QR tattoo op het voorhoofd. Veel eenvoudiger.

Kapitein Sjaak Mus | 19-10-21 | 14:49 | 3

Plus een chip aan de linkerkant van je hersenen om rechtse gedachten te elimineren.

Pantoffelo | 19-10-21 | 14:51

@Pantoffelo | 19-10-21 | 14:51: Dan zou het zomaar opeens kunnen gaan kloppen als Rutte zegt dat hij ergens geen actieve herinneringen aan heeft. Moet je dat echt willen?

Jessinator | 19-10-21 | 15:27

Bij Mark Rutte werkt het vast niet zo goed, te vaak gezichtsverlies.

Mr_Natural | 19-10-21 | 14:48 | 2

Hahaha

VP732 | 19-10-21 | 15:01

Maar dat is altijd van maar zeer korte duur.

Nostra da Mus | 19-10-21 | 15:02

Ja, want stel je voor dat terroristen, criminelen, verkrachters en zakkenrollers eens opgepakt worden. Dat moeten we niet willen met zijn allen.

TheBigKirth | 19-10-21 | 14:45 | 3

Ja, laten we dat als excuus hebben.
Daarom hebben criminelen ook geen vuurwapens want: vuurwapenverbod.
Ow wacht…

Nostra da Mus | 19-10-21 | 14:47

Goed zo, nitwit logica gaat ons land redden

3Xniks | 19-10-21 | 14:47

U vergeet pedofielen en kinderporno te noemen in uw paniekbingo.

Alfred E. Neuman | 19-10-21 | 15:04

Mijn oom heeft een blote billengezicht.

Hadena | 19-10-21 | 14:45 | 2

arme oom

Droppie | 19-10-21 | 14:46

Heeft hij een bordje om zijn nek met “deze kant boven”?

Bolder | 19-10-21 | 16:57
-weggejorist-
isopds | 19-10-21 | 14:45 | 1

Massaal en constant die kutburger volgen. Stel je voor dat die eens iets doet wat die leuk vind, of nog erger een tientje zwart bijbeunt. Die qr code hebben we niet nodig, je wordt toch wel gevolgd. En natuurlijke diepe intregratie met andere systemen. Gezondheidszorg, onderwijs, belastingen, belastingen, belastingen ... oh en natuurlijk veiligheid, dan hoeven er nog minder agenten de straat op.

Henk de Vries2074 | 19-10-21 | 14:44

Waarom zou er voor frans timmermans (hiernaast) een gezichtsherkenningsysteem nodig zijn?

pa_niek | 19-10-21 | 14:43 | 2

Ongeëvenaard vetpercentage gecombineerd met grauw baardje en alcoholnevel: bingo!

Nostra da Mus | 19-10-21 | 14:46

Die valt in een aparte categorie. De volle maan bollekes.

Pantoffelo | 19-10-21 | 14:49

Vooruitgang laat zich doorgaans moeilijk tegenhouden. Dat gaat gepaard met nieuwe mogelijkheden voor kwaadwillenden. Daar dient de overheid voor te zorgdragen, niet enkel het willen belemmeren van (technische) vooruitgang. Aan de andere kant weten we onderhand wel dat overheden, en de NL-se in het bijzonder, haar kerntaken wat uit het oog heeft verloren.

_pacman_ | 19-10-21 | 14:43 | 1

het belemmeren / bestraffen / voorkomen van mogelijkheden voor kwaadwillenden... niet het zorgdragen voor mogelijkheden uiteraard.

_pacman_ | 19-10-21 | 14:44

Gaat niet alleen om gezichtsherkenning. Je manier van lopen, houding, postuur etc etc. Is samen met gezichtsherkenning ontwikkeld, en niet alleen in China.
Combineer maar met dat mobiele locatie, gemoedstoestand polsslag etc metende-apparaatje in ieder's broekzak, plus binnenkort ook 100% cashless en welkom in het staatsslavenparadijs.
Wie gaat u de schuld geven?

puszuiger | 19-10-21 | 14:42 | 2

Monty Python's Department of Silly Walks

Droppie | 19-10-21 | 14:45

@Droppie:
Te opvallend.
Misschien een militaire pas van een bepaald land?

Nostra da Mus | 19-10-21 | 14:49

Dit kabinet en een meerderheid in de tweede kamer was ook niet tegen de avondklok, niet voor een parlementair onderzoek naar het gelieg van Rutte danwel de achterkamertjespolitiek, voor de coronapas en recentelijk tegen het verbieden van een sociaal kredietsysteem.

Dit is compleet in lijn daarmee.

Dan roepen ze dat groeperingen tijdens corona konden radicaliseren door een gevoel van onrechtvaardigheid.

Ten eerste is er geen gevoel van onrechtvaardigheid maar is er onrechtvaardigheid. Ten tweede is het, het kabinet en een meerderheid in de tweede kamer die zwaar geradicaliseerd is, en nog verder aan het radicaliseren is.

DerUnterMensch | 19-10-21 | 14:42 | 1

Zodra een Rutte kabinet zich uitspreekt dat ze ergens tegen is, dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen want dan is het niet heel veel later gewoon aangenomen beleid...

oh no | 19-10-21 | 14:51

Ik begrijp niet wat er tegen gezichtsherkenning is. De politie werkt al met ontelbaar veel camera's met kentekenplaatherkenning. En dan is in heel veel gevallen ook meteen duidelijk met wie de politie te maken heeft en wie zich waar bevindt en of ie eventueel iets op zijn kerfstok heeft. Dan heb ik het nog niet eens over de traceerbaarheid van telefoons. Wat maakt de gezichtsherkenning dan nog uit?

Leptob | 19-10-21 | 14:42 | 5

Ja als gezichtsherkenning de overhand krijgt kunnen we de nummrborden van onze auto's halen....

Pantoffelo | 19-10-21 | 14:47

U vergeet aan het eind van uw betoog de "DDR" modus uit te zetten.

Buiswater | 19-10-21 | 15:10

Hallo Mark Zuckerberg, welkom op GeenStijl! Heb je nog niet genoeg data over ons geharvest? Welke data mis je nog?

Je beschrijft het probleem heel goed. Er is al zoveel mis met 'privacy' nu. In plaats van opgeven en toegeven en dit dan ook maar toestaan, wat je nu voorstelt, zou ik liever zien dat er een harde reset komt waarna privacy weer een vanzelfsprekend grondrecht is. Daar verschillen we van mening, denk ik.

Jessinator | 19-10-21 | 15:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer gaan we allemaal Chinees spreken?

gebakkenzuchten | 19-10-21 | 14:42 | 1

Chineasy is wel handig zijn als lesmateriaal.

oh no | 19-10-21 | 14:53

Die hele QR maatschappij wordt straks naadloos gekoppeld aan gezichtsherkenning, let maar op.
Privacy? Nederland schijt erop
Wat een eng kutland is dit geworden in anderhalf jaar tijd.

LonelyWanker | 19-10-21 | 14:41 | 3

Ga emigreren dan

Droppie | 19-10-21 | 14:43

Gezichtsherkenning ? Ja als je naar een bordeel gaat is dat vrij vervelend ja. Maar op luchthaven Schiphol als je door de poortjes wil kan ik me er iets bij voorstellen.

Pantoffelo | 19-10-21 | 14:41 | 1

Je MOET kiezen. Soms wel, soms niet hebben we niet.

Der Lehrer | 19-10-21 | 20:58

Ook maar afschaffen dan ? https://www.denederlandsegrondwet.nl/id/vkugbqvdtdwz/artikel_10_privacy

Geenjoris | 19-10-21 | 14:40

Gezichtsherkenning komt helemaal niet voor in 1984, niet teveel afwijken van het verhaal.

Mr_Natural | 19-10-21 | 14:40 | 1

2021 (of 2030) gaat verder dan 1984.
Dankzij technologische vooruitgang.
Dat brengt veel goeds maar helaas ook veel naars. Het enge is niet dat machthebbers technologie willen misbruiken maar dat het leeuwendeel van het volk dat kritiekloos toelaat.

Nostra da Mus | 19-10-21 | 14:44

"democratische" politici wantrouwen hun kiezers.

Earl_of_Doncaster | 19-10-21 | 14:39

De Mark Rutte maskers zijn binnenkort niet aan te slepen.

dihydrogenmonoxide | 19-10-21 | 14:38 | 1

Ik durf alleen niet de straat op met zijn bakkes. En niet alleen omdat een zandbakkiër Rutte wilde laten hellen (hemelen zit er voor Rutte niet in en terecht).

Nostra da Mus | 19-10-21 | 14:41

World governance en it gaan hand in hand. Is onvermijdelijk. Tot we geconfronteerd worden met de schaduwzijde van een super alomvattend registratie systeem, quantum computers en big data.

ratelaar | 19-10-21 | 14:38 | 1

Da's ongeveer als de stroom op is. En dat kan heel snel geregeld worden. De ernstige aanslagen van de toekomst zullen niet met vliegtuigen en guns gepleegd worden maar met een betonschaar en een emmer water. Wil je een heel land platleggen? Schakel de stroom en communicatie uit en hop, je zit in de middeleeuwen, binnen een week plunderingen, rellen en opstanden. En daarna onvermijdelijk moord, doodslag en oorlog. Investeer in jezelf, leer overleven, leg voorraad aan. Dit kan niet goed blijven gaan, de wereld heeft nog nooit een echte energiecrisis meegemaakt en ik vrees het ergste als dat een keer gebeurt.

elfenstein | 19-10-21 | 14:45

Deze bui zag ik een week geleden al hangen toen ik dit artikel op BNR las.
"Festivals
Vooral festivals zijn nu vaker geïnteresseerd in de gezichtsherkenningstechnieken. ‘We kunnen de gezichtsscans koppelen aan de corona QR-codes en daardoor kan je bezoekers veel sneller binnen laten. Inmiddels hebben we al bij de ingangen van vijfentwintig festivals scans geplaatst. In het najaar staan er nog eens tien op de planning,’ vertelt Silke Geerts, lid van de directie van Compo."
https://www.bnr.nl/nieuws/technologie/10456302/toegang-via-gezichtsherkenning-in-opmars-in-nederland
QR en gezichtsherkenning zijn over een jaar overal, en reken maar dat die QR straks voor vele andere doeleinden gebruikt zal worden. Of je de slijterij nog wel in mag van je zorgverzekering bijvoorbeeld.

Abject | 19-10-21 | 14:38

Twee weken terug werd er door FvD een motie ingediend dat een sociaal puntensysteem zoals in China hier nooit mag worden ingevoerd. Deze motie werd lachend weggestemd door een overgrote meerderheid in de tweede kamer, want wat dacht die meneer van FvD toch wel niet met zijn onzinmotie, haha, straks gaan we nog moties tegen vliegende olifanten indienen was de gedachte zo ongeveer.

Sinterbikske | 19-10-21 | 14:37

Waarom zou je die mogelijkheid open laten als je er toch geen gebruik van wilt maken?

KwartzBigly | 19-10-21 | 14:36

Wel veel handiger als je een grote meute relschoppers wilt identificeren.
Praktischer dus sowieso.
Geen probleem mee hoor.
Het is toch al een zooitje in Nederland.

laurentius | 19-10-21 | 14:35 | 3

Ach ja, wat maakt het ook uit he? Ze doen maar, u hebben ze er niet mee, toch?

elfenstein | 19-10-21 | 14:38

@laurentius | 19-10-21 | 14:41:
Denk u even in wat voor narigheid je met zo'n systeem aan kan richten als Jesse Klaver of Siegfrid Kaag dit in handen krijgen. Ik hoop dat u al 100% vega bent, geheelonthouder, alles op de fiets doet en nooit op vakantie gaat. Anders gaat het u namelijk ook aantasten in uw persoonlijke vrijheden. En dat is best wel dramatisch, hoe je het ook bekijkt.

elfenstein | 19-10-21 | 14:51

Allemaal de schuld van die Bonuskaart.

Dubbelepunthoofd | 19-10-21 | 14:35 | 4

Die zelfscankassa's weten precies wanneer u een stijve heeft van die ene leuke bij de peukenbalie, maak u geen illusies.

elfenstein | 19-10-21 | 14:40

@Dubbelepunthoofd | 19-10-21 | 14:47:
Wie wil er nou met zo'n onervaren guppie van de peukenbalie de koffer in? Die moet je alles nog uitleggen, nee dat is geen pijn dat is lekker enzo. Heer elfenstein heeft daar alvast geen trek meer in.

elfenstein | 19-10-21 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe kunnen we etnisch profileren zonder problemen .

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 14:35

Lijkt me sterk dat gezichtsherkenning bij mij werkt, de ochtend na een flinke zuippartij.

Mr_Natural | 19-10-21 | 14:34 | 5

Ik herken dan soms mezelf niet eens.

laurentius | 19-10-21 | 14:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Dali-maskertje kopen anyone?

PolderTaliban | 19-10-21 | 14:33

Hoppa.
Voedt de wappies.
Vooral.blijven voeden.
Komt vanzelf weer iets 'onacceptabels' te gebeuren

de_beer_van_de_meer | 19-10-21 | 14:32 | 1

Tuurlijk, de schuld van de wappies.

Buiswater | 19-10-21 | 15:05

Gezichtsherkenning, perfect om lieden die zich misdragen uit je tent te houden (Mirandabad comes to mind).

dugo | 19-10-21 | 14:32 | 3

Je zou er ook een paar weken een potige gozer neer kunnen zetten die de misbaksels één voor één eruit sodemietert. Dan hoef je in ieder geval geen levensgevaarlijk Honecker 2.0 camerasysteem op te hangen die daarna gaat meten of uw pens wel dun genoeg is om weg te mogen of dat u nog 20 baantjes te gaan heeft voor u naar huis mag. Met de fiets omdat de punten op zijn en u de bus niet inkomt. Een auto heeft u dan natuurlijk allang niet meer want u eet vlees volgens de AH Cameradski 2000. Moet ik nog doorgaan of snapt u al een beetje waar dit onvermijdelijk naartoe gaat?

elfenstein | 19-10-21 | 14:58

@elfenstein | 19-10-21 | 14:58: dugo heeft niks te verbergen, echt niet. Doet precies wat de regering wil (voorschrijft). "dom schaapje"

Buiswater | 19-10-21 | 15:03

@Buiswater | 19-10-21 | 15:03:
Dat zegt u, ik niet. Dugo overziet alleen niet helemaal wat er na dat nobele doel allemaal nog meer kan met zo'n systeem. En ja, dat gaat dan ook echt wel gebeuren, er is geen enkele reden om aan te nemen dat de mensheid ooit al eens iets geleerd heeft van z'n eigen geschiedenis.

elfenstein | 19-10-21 | 15:10

Glijdende schaal. Stap voor stapje.

Zalluf | 19-10-21 | 14:32 | 3

China is coming......

PolderTaliban | 19-10-21 | 14:33

Dit lijkt meer op een snelle sprint.

elfenstein | 19-10-21 | 14:34

De EU methode volgens Juncker.

Koning BongoBongo | 19-10-21 | 14:38

"Het kabinet is geen voorstander van..." Okay, toezicht dmv gezichtsherkenning in 3, 2, 1 ...

naglfar | 19-10-21 | 14:31

Zet een ledlampje op je baseball cap.

Nederlander1 | 19-10-21 | 14:31

Ik heb nog een Mark Rutte masker in de kast liggen, komt straks goed van pas.

Mr_Natural | 19-10-21 | 14:29 | 3

Uit de Mission Impossible kist?

van Oeffelen | 19-10-21 | 14:30

Nice! Dan kom je overal mee weg!

BadPatNL | 19-10-21 | 14:36

it wasn't me :D

Droppie | 19-10-21 | 14:40

Wen maar alvast aan het idee dat je zometeen met je eigen digitale identiteit overal volgbaar bent. Volgende stap is cash geld VERBODEN, de Euro digitaliseren en negatieve rente heffen op spaartegoeden.

Conabonita | 19-10-21 | 14:29 | 2

Zolang de meerderheid partijkartel blijft stemmen vind men de 100% controle op iedereen blijkbaar wel prima.

sinar2 | 19-10-21 | 14:30

Toen die documentaire van Ruben Terlouw over dat totalitaire scan- en puntensysteem van die Chinezen op tv was, zat het halve kabinet te onaneren.

Rico Tampeloerus | 19-10-21 | 14:28

Ik voorspel een enorme waardestijging van aandelen van fabrikanten van feestneuzen.

Nostra da Mus | 19-10-21 | 14:28 | 2

Direct beginnen met investeren. Eens zien welke fabrikanten het zijn.

VoltaireJohn | 19-10-21 | 14:29

https://www.businessinsider.nl/de-gezichtsherkenning-op-schiphol-is-heel-makkelijk-voor-de-gek-te-houden-met-een-geprint-masker/

Nostra da Mus | 19-10-21 | 14:33

Als dat nou gebruikt gaat worden om bv. getint tuigh sneller op te pakken, dan prima. Maar dat zal dan wel weer niet, hè?

Montgomery Burns | 19-10-21 | 14:28 | 1

moeilijk te zien op die zwart wit foto's

Droppie | 19-10-21 | 14:41

En dan met of zonder mondkapje?

Dutchbeaurouge | 19-10-21 | 14:28 | 1

Precies. Ineens zijn die huigluier zo gek nog niet

YoMoms | 19-10-21 | 14:48

Zo zal de QR-code ook echt nooit gebruikt gaan worden voor iets anders dan de coronaprik. Echt niet hoor.

sinar2 | 19-10-21 | 14:28 | 1

Hoeft niet, qr codes zijn zooooo 2021. Waarvoor zouden ze nou opeens toch zo lekker aan het proefballonnen zijn met gezichtsherkenning? Doe eens 1 plus 1 dan? Na nog wat angstporno op het journaal over falend toezicht bij de horeca etc... en een mooie, nóg dodelijker variant met een pakkend koosnaampje gaat u gewoon met uw snufferd voor de lens om binnen te mogen in de kroeg. Zo simpel is het.

elfenstein | 19-10-21 | 14:37

Het voordeel is dan wel weer dat je binnenkort geen qr code meer hoeft te laten zien.

elfenstein | 19-10-21 | 14:27

Niet tegen is voor, of zit daar nog iets tussen?

Mr_Natural | 19-10-21 | 14:27 | 1

Het is een binaire vraag, er zit inderdaad niets tussen (1) We gaan het op een gegeven moment doen maar nu nog niet -en- (2) Nee, dit gaan we gewoon niet doen. Zeggen dat je het niet onmogelijk wil maken impliceert dat je al nadenkt over waarvoor je het dan binnenkort wél zou willen doen of in ieder geval rekening houdt met een scenario waarin je het noodzakelijk acht. Het zit hem in het verschil tussen het wel of niet op principiële gronden afwijzen en zoals we allemaal weten hebben Mark & Co die niet, dus gaat het bij de eerste de beste gelegenheid gebeuren.

elfenstein | 19-10-21 | 14:32

Het zal en moet naar Chinees-model gebeuren. Big Brother Is Waching You.

VoltaireJohn | 19-10-21 | 14:27
-weggejorist-
hogedrukpan | 19-10-21 | 14:27 | 1

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com