Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rondgang: vier ziekenhuizen worstelen met coronastijging, rest kan het aan of ziet stijging niet

Overzicht!

Video: machtig mooi ding wel. De Mobiele Intensive Care Unit van Radboudumc

Die worsteling is absoluut belangrijk nieuws, maar enige nuance bij de NRC- NOS- en RTL-koppen "Ziekenhuizen dreigen weer vast te lopen door toename Covid-19", "'Meerdere ziekenhuizen zien wachtlijsten groeien of bellen operaties af'", "'Overal  in Nederland merken ziekenhuizen druk op zorg door toestroom coronapatiënten'" is vooralsnog op z'n plaats. De rondgang langs ziekenhuizen door het NRC valt als onderstaand samen te vatten.

- Zoals gister gemeld heeft het Isala-ziekenhuis te Zwolle twintig operaties afgebeld. Er liggen daar 25 coronapatiënten, waarvan 5 op de ic. De helft van die 25 patiënten komt uit Staphorst en 90% van de 25 patiënten is ongevaccineerd.

- In het Radboudumc "moesten maandag meerdere hartoperaties worden afgezegd, aldus internist-infectioloog Chantal Bleeker-Rovers. Het aantal coronapatiënten was vorige week snel toegenomen en mede door een hoog ziekteverzuim kon deze stijging niet worden opgevangen."

- In het Limburgse Zuyderland-ziekenhuis wordt nog geen reguliere zorg afgezegd, maar loopt het personeel wel echt op het tandvlees. Eenderde van de ic-bedden wordt bezet door coronapatiënten - een verdubbeling in anderhalve week. Ziekenhuisbestuurder David Jongen: "We houden het met pijn en moeite bij. We staan heel dicht bij het punt waar we weer operaties moeten afzeggen. We leiden ons suf op, werken hard aan goede arbeidsomstandigheden en een goede samenwerking met de regio. De enige knop waar we nog aan kunnen draaien, is het afbellen van operaties. Dat is het laatste wat ik wil."

- In het Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis te Tilburg is 15% van de ic-bedden bezet door coronapatiënten. Bestuurder Bart Berden: "Operaties afbellen proberen we te voorkomen, maar we knijpen wel op de toegang door alleen operaties met een hogere urgentie te plannen. Als de IC-bezetting naar 25-30 procent gaat, zullen wij weer operaties moeten afzeggen." Naar onze bescheiden lezing lijkt de worsteling hier dus nog best wel mee te vallen.

Het NRC besluit de rondgang met: "Een groot aantal ziekenhuizen kan de toegenomen drukte nog aan, of ziet de stijging zelfs niet." In de intro van het NRC-artikel lezen we: "Ook andere grote ziekenhuizen hebben operaties afgezegd of zien wachtlijsten groeien, blijkt uit een rondgang van NRC." Maar voor de duidelijkheid rond dit ambigue meervoud-gebruik; naast het Isala-ziekenhuis heeft volgens de rondgang dus alleen het Radboudumc tot nu toe ook operaties afgezegd.

Reaguursels

Inloggen

De helft van die 25 patiënten komt uit Staphorst en 90% van de 25 patiënten is ongevaccineerd.

90% van 25 is 22,5.
Wat een eigenaardig getal voor het aantal patiënten dat niet is gevaccineerd. Of is dat getal geschat?

Sans Comique | 20-10-21 | 06:14

Voor mij blijft het paniekzaaierij, glijmiddelen om de QR draak er in te krijgen.
Om coronabestrijding gaat dit echt niet, het beleid heeft dusdanig veel gaten dat het voor velen onbegrijpbaar is waarom dit zo doorgeduwd wordt.
Zeg maar een gat boren in de boot zodat het water er uit kan lopen, terwijl je weet dat je met hozen met een vergiet meer kunt bereiken.
En wie niet buigt is dom, wappie, schuldige, tokkie etc.
De tijd zal nog vele ogen openen.

Veepert | 19-10-21 | 16:27

Dit hebben we allemaal bereikt dankzij het geleide staatsliberalisme van Rutte.

dihydrogenmonoxide | 19-10-21 | 14:52

M.I. totaal verkeerde discussie en mensen tegen elkaar opzetten, heel gevaarlijk. Als we mensen tegen elkaar gaan opzetten wanneer ze zorg nodig hebben? Veel gedronken, Stuntman van beroep? Hele leven gerookt, Morbide obesitas (elke dag patat eten?) Junk met overdosis? Heeft u dan ook geen recht op zorg? Daar kun je toch ook wat aan doen? Ieder heeft het recht om met zijn lichaam te doen wat hij zelf wil en iedereen betaald mee aan de zorg! iedereen die mee betaald heeft er recht op. Laten we het eens hebben over het feit dat 5 Mensen VIJF mensen een probleem zijn op bijna 18.000.000 inwoners. Hebben we geen tekort aan noodopvang in de zorg? IC is toch noodopvang?

Geenjoris | 19-10-21 | 14:36 | 2

Hele leven gerookt? Ja, dat is jouw keuze en jouw vrijheid. Maar nu kanker en je moet geopereerd worden? Jammer joh, want er is geen plek omdat sommige de vrijheid nemen geen voorzorg te nemen. Aan de andere kant heb je ook gelijk; we zijn een land met een (zeer) matige capaciteit in de medische hoek. Niet alleen op IC's.

Risingson | 19-10-21 | 15:22

@Risingson | 19-10-21 | 15:22: Eensch, maar waarom een hetze tegen mensen die twijfelen bij de vaccinatie en niet tegen anderen die door bewust ongezonde levensstijl op de IC liggen. Ik begrijp mensen wel die twijfelen. De overheid heeft de afgelopen tijd m.i. nogal; wat steken laten vallen m.b.t. betrouwbaarheid/ eerlijkheid.

Geenjoris | 19-10-21 | 15:28

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/actueel/gemeente/GM0193 wat is dit? Isala is toch in Zwolle?

Geenjoris | 19-10-21 | 14:31 | 5

@klaas24 | 19-10-21 | 15:21: Alstublieft dat is het gigantische aantal van maar liefst 1 persoon https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/actueel/gemeente/GM0180
Wil je Urk ook weten? Dat zijn er 0 NUL > https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/actueel/gemeente/GM0184

Geenjoris | 19-10-21 | 15:24

@Geenjoris | 19-10-21 | 15:24:
Mooi grafisch weergegeven op: https://www.arcgis.com/apps/dashboards/cfc2084c995c40e7ae72254029bf6251

Kaartje van NL kun je op iedere gemeent clicken en de gegevens zien.
Staphorts, Afgelopen 7 dagen:
352 besmettingen
0 besmette mensen opgenomen in het ziekenhuis.
1 besmette persoon is overleden.

Onkel Bratwurstbude | 19-10-21 | 16:28

Ja, Isala is Zwolle, met o.a. een nevenvestiging in Meppel (dat dichter bij Staphorst ligt dan Zwolle). Afgelopen week werd al verteld dat ze vanuit Zwolle patiënten hebben verplaatst naar o.a. regio Rotterdam. Dus wellicht zijn die patiënten meegeteld in Rotterdam, wat wel zo logisch zou zijn.
Ik maak me vooral zorgen om die halve patient uit "de helft van de 25 patienten"....

Pettertje | 19-10-21 | 17:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen het Radboudumc tot nu toe ook operaties afgezegd, en dit vanwege hoog ziekteverzuim.

Pietie | 19-10-21 | 14:31

Iemand die weet waarom een link naar een krantenartikel op Twitter door GS verwijderd is? GS heeft helaas niet de manieren om je dan via e-mail een melding hiervan te sturen. Baudet zou dat kartelgedrag noemen :-)

salonsocialist | 19-10-21 | 14:22

Pakje per dag roken, flink zuipen en met een uitkering de kinderen die bij McDonalds werken lastig vallen vanwege de QR code. Maar niet vaccineren want dat is gif, de regering liegt en er is gewoon een geneesmiddel dat ook meteen de wormen meeneemt. Maar als dat schorriemorrie op de IC komt verlangen ze wel de beste zorg. Ook als daarvoor andere mensen niet geholpen kunnen worden en er dus onnodig sterven. En dan zijn er ook nog de allochtonen met een informatieachterstand die bang gemaakt worden door Antivaxxpriesters en Karin's op sociale media. En dan nog een klein deel kerkelijke mensen die het niet doen vanwege het geloof. Het mag kennelijk niet maar als je geen vaccin neemt mag je wat mij betreft wel naar de IC maar wel achter aansluiten. Eerst de reguliere zorg en als er dan nog plaats is mag je ook. Anders gewoon met een tank zuurstof naar huis.

dartfrogger | 19-10-21 | 14:15 | 9

Haha ik rook en ik zuip wel eens.
Moeten ze op de fles en het pakje zetten "alleen voor schorriemorrie's .bij gebruik komt u verder niet in aanmerking voor zorg. De belasting die u erover betaald gooien we wel ergens anders over de balk.

Aap van Eva | 19-10-21 | 16:04

Je vergeet het ziekenhuispersoneel nog te noemen, daar zitten er genoeg tussen die ook geen vaccin willen.

ceriel82 | 19-10-21 | 17:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Kotsbeu ben ik het dat gezeik over de IC.
In 2020 moesten we opschalen om 2000 IC bedden mogelijk te maken. Dat lukte ondanks een lakse houding van de overheid.

Nu lopen ze te miepen over 400 bedden dat de max zou zijn. Dus we zijn van een capaciteit van 2000 naar 400 gegaan?

De enige reden die ik hoor is dat personeel is weggelopen. En hoe komt dat? Omdat onze overheid een keertje in hun handjes heeft geklapt voor het zorgpersoneel om te vervolgens in het gezicht te spugen wanneer ze om geld vroegen voor hun harde werk. Ze hebben een fooi van 1000 euro gekregen en mochten vervolgens nog harder werken.

De enige die er rijker uit zijn gekomen zijn big pharma en die klootzakken van het RIVM/OMT en die walgelijke ventjes als Gommers die hun zakken vullen via de Media. De handen aan het bed zijn kapot en kunnen niet meer.

Daarnaast zaaien ze paniek om niks. Iedereen is gevaccineerd die dat wil. Kom je nu op de IC dan is dat pech en risico van je gezondheidsstatus. Percentueel heeft 99,9% van de mensen geen last van corona, zeker niet als je gevaccineerd bent. Paniek zaaien gebeurd alleen maar door bovengenoemde zakkenvullers die niet willen dat we terug naar normaal gaan, want dan raken zij uit de schijnwerpers en gaan ze weer terug naar een kansloze bestaan in het lab waar niemand ene fuck om ze geeft.

76435 | 19-10-21 | 13:41 | 3

Amen. Het is gewoon niet logisch. Daarom denk ik alleen niet dat het paniek zaaien om niks is, het moet wel een ander doel hebben...

Root_Of_All_Evil | 19-10-21 | 14:18

@Root_Of_All_Evil | 19-10-21 | 14:18: Elke prik die we "extra" moeten halen met z'n allen levert ze miljarden op. Daarom proberen ze nu die 3e boosterprik erdoorheen te duwen en zijn ze nu zelfs bezig om kinderen vanaf 5 jaar klaar te stomen. Geen enkel kind heeft last gehad van corona, maar toch willen ze die prik beschikbaar maken. Enige reden is geld.

76435 | 19-10-21 | 15:54

@76435 | 19-10-21 | 15:54: Geld (big farma) of controle (iedereen aan de sociaal qrediet app). Of beide. Het is in elk geval op geen enkele manier meer logisch te verklaren obv gezondheid. Gemiddelde leeftijd van Covid overlijden is 81, dat feit alleen al zegt genoeg.

Root_Of_All_Evil | 19-10-21 | 16:50

Hoeveel dikke ongevaccineerde autochtonen zouden er zijn ? Zet dat eens af tegen dikke, ongevaccineerde allochtonen. Weerspiegelt de ratio allochtonen / autotochtonen in het ziekenhuis dat ? Of blijven er relatief toch meer allochtonen in het ziekenhuis belanden ? Zo ja: waar zou dat door komen? Dieet? Vitamine D ? Zink ? Doe dáár dan eens wat aan.

RichardBandler | 19-10-21 | 13:36 | 2

Vitamine D studie:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34139758/

RichardBandler | 19-10-21 | 13:41

Selenium en zink blijken ook te helpen:
https://www.ad.nl/gezond/onderzoekers-doen-opmerkelijke-ontdekking-bepaalt-voeding-hoe-ziek-je-wordt-van-corona~adcd294a/

RichardBandler | 19-10-21 | 14:56

Stel dat nu inderdaad zo'n 85% gevaccineerd is, en het vaccin voor 95% beschermt tegen ernstige klachten. Zo'n 15% is niet gevaccineerd. Dan zou je dit jaar een maximale belasting verwachten die gelijk is aan (0,15 + 0,05*0,85)*100% = 19% van de belasting van vorig jaar. Dat moet toch te behapstukken zijn. Een kanttekening is natuurlijk wel dat er nu minder maatregel zijn genomen om besmetting te voorkomen, maar daar staat tegenover dat de meeste kwetsbaren nu zijn gevaccineerd.

lekgoot | 19-10-21 | 13:24 | 2

Met name dat laatste zou een substantieel verschil moeten maken als het vaccin daadwerkelijk goed zou zijn. Maar ik ben bang dat het vaccin het beste werkt bij kerngezonde twintigers. Die komen nu echt bijna niet meer in het ziekenhuis.

Plaktong | 19-10-21 | 13:35

@Plaktong | 19-10-21 | 13:35: Terwijl vorig jaar de straten nog vol lagen met stapels kerngezonde twintigers.

dihydrogenmonoxide | 19-10-21 | 14:58

Even wat feiten op een rijtje; mannen die vrouwen na-sissen zijn bouwvakkers, plofkrakers zijn jongeren, messentrekkers zijn verwarde mannen en tot slot.. ongevaccineerden komen uit de biblebelt.

Kwelbeller | 19-10-21 | 13:14 | 1

of zijn domme feestboek wappies en ongeïnformeerde allochtoniers..

richardsp1 | 19-10-21 | 14:41

Als een ziekenhuis bij 5 IC patiënten al in de problemen komt mag je jezelf gaan afvragen waar we mee bezig zijn.
Gelukkig zijn ze massaal Boa's aan het werven, dat dan weer wel.

Dark_Bever | 19-10-21 | 13:10 | 1
-weggejorist-
schijtzat | 19-10-21 | 13:51

Goed nieuws dus voor Hugo, nu kan er voorlopig geen sprake van zijn dat de Corona pas wordt afgeschaft.
Oh, wacht, zei een Wappie “dat is nou precies de bedoeling”?

Bolder | 19-10-21 | 12:57

Is er nu echt niemand die zich afvraagt hoe het kan dat de gehele zorg in de regio daar compleet instort bij toevoer van 25 corona patiënten, waarvan 5 op de IC? Dat is toch absurd te noemen? Me dunkt dat er dan wel wat meer zaken niet op orde zijn. Waar ik ook maar niets over hoor is het feit dat onder de kabinetten Rutte de Zorg compleet, maar dan ook echt compleet kapot is bezuinigd. Er werden een kleine 100.000 man zorgpersoneel aan de straat gezet, 5 volledige ziekenhuizen gesloten, van de 3000 IC-bedden die we hadden werden er bijna 2000 weg bezuinigd en van de 50.000 gewone bedden zijn er nog zo'n 40.000 over. Waarom is er in de laatste anderhalf jaar werkelijk n.i.e.t.s. gedaan om de Zorg weer een beetje op peil te krijgen? Die 100.000 man personeel zijn toch niet allemaal naar Mars afgereisd of zo? Ga eens actief op zoek naar die mensen en vraag wat er voor nodig om ze weer terug de Zorg in te krijgen.

Verder komt er op dit moment wekelijks(!) een klein dorp aan mensen het land binnen geklotst. Zou het onderhand eens niet tijd worden dat de regering internationaal een bulletin uit laat gaan waarin staat dat Nederland v.o.l. is en we er geen muis meer bij kunnen hebben? Een euro kun je maar één keer uitgeven. Het geld dat nu opgaat aan de kanslozeninstroom kan elders echt beter gebruikt worden lijkt me zo. De huidige instroom is op geen enkele manier houdbaar. Dat moet nu toch zelfs in Den Haag tot die dikke koppen doordringen?

Sjefke7807 | 19-10-21 | 12:55 | 12

@richardsp1 | 19-10-21 | 14:43:
En dat had in de afgelopen 18 maanden niet veranderd kunnen worden?
Weet je hoe ze dat noemen?
Oogkleppen op en stug doorgaan.

Onkel Bratwurstbude | 19-10-21 | 16:31
▼ 9 antwoorden verborgen

Dat er nog zogenaamd sociale mensen zijn die niet gevaccineerden de toegang tot de zorg willen ontnemen en stuitend en tegelijkertijd hypocriet. Moet de zorg dan ook worden ontnomen voor die 190k zorgwanbetalers ?

Tha Analyzer | 19-10-21 | 12:44 | 4

@ikworstelengadouchen | 19-10-21 | 12:47: Maar de dokter zegt dat ik zware botten heb. En ik ga 3 maal per dag mijn hondje uitlaten. En ik eet maar drie keer per dag. Same old story. Big Bussiness, obesitas en DMII, dat model moet je écht niet stuk maken, dan gaan veel voedingsmiddelen industriën over de kop. Kwalijke zaak!

nobodiesunmighty | 19-10-21 | 13:16

Niets is zo makkelijk voor een regering (lees: elite) om het klootjesvolk te beheersen volgens het verdeel- en heersprincipe. Als je dan vervolgens een verbond sluit met big tech, big pharma en de msm is besturen een fluitje van een cent.

ClintOstwald | 19-10-21 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat dus om hooguit tientallen bedden, een microcrisis dus, en daarom moet de hele samenleving nog met QR codes naar de toilet. Iets met dingen in perspectief blijven zien.

Kane | 19-10-21 | 12:33 | 2

Hyperfocus in combinatie met een massapsychose. Kun je als machthebber “mooie dingen” mee doorduwen.

Mr Moore | 19-10-21 | 12:38

@Mr Moore | 19-10-21 | 12:38: Dit is wat er echt aan het gangetje is Roger .

Zou er rechtvaardigheid bestaan zodat de machthebbers gaan inzien dat ze continue de geschiedenis herhalen , puur voor ego gewin ?

Hopen in 5024 dat dit stopt

We moeten de kinderen van de machthebbers leren delen .

alexanderpechtold | 19-10-21 | 13:35

Kabinetten hebben afgelopen decennia structureel ziekenhuizen gesloten, handen aan bed niet mee laten groeien in loon - dus leegloop - dan moet je niet gek kijken bij elke calamiteit die zich voordoet dat het spaak loopt, Covid, griep, maakt niet uit: ondercapaciteit.

En dan liggen er wel nu met name niet gevaccineerden in ziekenhuizen die vaak vanwege geloofsovertuiging zich niet lieten inenten (Zwolle met christenen uit Staphorst, Rotterdam met Islamitische gelovigen dacht ik?) Deze golf met Indiase variant van Covid komt verre van onverwacht. Koppigheid is een raar iets bij mensen?

Jan, Leiden | 19-10-21 | 12:31 | 10

Niet allen Rotterdam met islamieten. In alle grote steden. Dat heeft men met succes onder het tapijt geveegd. .

drolloman | 19-10-21 | 13:36

@EEGlivesagain | 19-10-21 | 13:14: er is nogal een verschil tussen een verslaving en een moedwillige keuze. Daarnaast: verplaatsen van een IC patiënt is helemaal niet zo eenvoudig en kost enorm veel specialistische zorg (MICU, zoek maar even op). En daar zijn echt maar een paar van. Patiënten kunnen nl niet met een gewone ambulance worden vervoerd (nog los van de capaciteit van aantallen ambulances). Dus ook dit reaguursel slaat weer de plank volledig mis.

richardsp1 | 19-10-21 | 14:48

@richardsp1 | 19-10-21 | 14:48: Ook iedere verslaafde heeft een keuze gemaakt. De gevolgen kun je achteraf betreuren maar zijn niettemin het gevolg van keuzen. Mensen zien als willoze slachtoffers van omstandigheden is ze niet als mensen willen zien. Maar natuurlijk verdient ieder mens liefde en respect. Zelfs de ongevaccineerde.

dihydrogenmonoxide | 19-10-21 | 15:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Die zorgmedewerkers hebben wel echt veel tandvlees zeg...
Ze lopen er al maanden op.
Maar significante beloningen eisen ho maar. Een applausje is voldoende.

de_beer_van_de_meer | 19-10-21 | 12:26 | 3

En een taart en pizza.

ceriel82 | 19-10-21 | 13:19

ja, laten we vooral alle zorgmedewerkers een flinke salarisverhoging geven, want NU is de tijd dat we ze echt super hard nodig hebben. Straks sturen ze weer de WW in.. o, het is natuurlijk helemaal niet erg dat we met z'n allen dan een hogere zorgverzekering hebben toch?

richardsp1 | 19-10-21 | 14:50

@richardsp1 | 19-10-21 | 14:50: Ze lopen 150.000 tot 200.000 operaties achter, dus dat 'straks allemaal WW zal ook wel meevallen. Tekort aan zorgpersoneel is er al jaren.

naglfar | 19-10-21 | 15:32

De ziekenhuizen in Ede en Tiel willen dat de landelijke spreiding van coronapatiënten weer opstart.Ze kampen met een toestroom van patiënten met covid,onder meer door de lage vaccinatiegraad in de regio's,waardoor ze de drukte nog amper aankunnen.
Bron: NOS Teletekst pag.113

MK27 | 19-10-21 | 12:26 | 1

De vraag is of het alleen de lage vaccinatiegraad is. Indien ongevaccineerd is de kans op de IC te belanden voor een obees persoon versus een persoon met een normaal gewicht zelfs vele malen hoger dan het verschil tussen een gevaccineerde en een ongevaccineerde.

Franker | 19-10-21 | 12:41

Het wordt hoog tijd dat die ongevaccineerden hun recht op zorg beperkt wordt. Als je door je eigen domme rotschuld C-19 oploopt dan alleen recht op zorg als er toevallig plek over is. Anders heb je pech.

Uitzondering maken voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd mogen worden.

frut666 | 19-10-21 | 12:17 | 22

@Kosmo | 19-10-21 | 12:21: dat schrijft frut666 toch ook niet? Kennelijk zit het je hoog als fantasieaanhangerdt?

richardsp1 | 19-10-21 | 14:52

@GoedGaan | 19-10-21 | 12:25: Ja, net zoiets als pacifist zijn in oorlogsgebied van IS. Trekken ze niets van aan hoor kan ik je zeggen.

richardsp1 | 19-10-21 | 14:53

Even voor de goede orde, ik zeg helemaal niet, totaal uitsluiten, maar wel, achteraan aansluiten in de rij. En niet voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd mogen worden. Een vriendin van mij wil bijvoorbeeld wel, maar mag niet omdat ze allergisch is voor een van de bestandsdelen van de vaccins. Dat kun je haar moeilijk kwalijk nemen.

Maar b.v. al die Staphorsters die vinden dan hun sprookjes wezen het zo gewild heeft, daarvan zeg ik laat die achteraan aansluiten. Als er toevallig nog plek is voor je, ok, maar als er patienten met andere problemen komen, dan heb je pech. Ga maar bidden of zo.

frut666 | 20-10-21 | 09:01
▼ 19 antwoorden verborgen

Er zijn 1000 IC verpleegkundigen vertrokken, bijna 1 per IC bed dus. Zoiets merk je als je er niets aan doet. Mss vonden ze de pizza en taart niet lekker genoeg ? (Zie ErasmusMC)

Nichtsneues | 19-10-21 | 12:14 | 2

En van applaus kun je geen huis kopen. Bovendien hebben ze al laten weten dat de zorgverzekering omhoog gaat als de lonen iets omhoog gaan. Oftewel, niemand bovenaf wil inschikken qua graaien en de belastingbetaler moet er voor opdraaien. Ze weten dondersgoed hoe die zal reageren tegen nog meer kosten dus dat is een vieze manier van zeggen dat zorgpersoneel kan doodvallen met hun looneis.

Deflatiemonster | 19-10-21 | 12:20

@Deflatiemonster | 19-10-21 | 12:20: Tja, gelukkig hebben we bijna een miljard uitgegeven aan testen voor toegang en een zooitje BOA's, je moet er toch niet aan denken dat al dat geld in de zorg was geïnvesteerd.

Charred_Metal | 19-10-21 | 13:37

Het probleem van gevaccineerden zal zich vanzelf oplossen. Kwestie van tijd.

TonyMontana010 | 19-10-21 | 12:11 | 3

Hoe? ik ben benieuwd.

botbot | 19-10-21 | 12:15

Ik ook! :)

TonyMontana010 | 19-10-21 | 12:15

je bedoelt: ongevaccineerden, toch? De great reset is niet geweest, we leven allemaal nog. hahahahahahah

richardsp1 | 19-10-21 | 14:54

We zijn nu ruim anderhalf jaar in deze malaise en nog steeds heeft Hugo geen fatsoenlijk Emergency Recovery Plan geschreven.

Nog steeds worden lege ziekenhuizen niet gebruikt om de Covid-19 zorg te centraliseren zodat de reguliere zorg in de ziekenhuizen niet afgeschaald hoef te worden

Nog steeds zijn er geen additionele Covid-19 IC-verpleegkundigen opgeleid

Hugo de Jonge
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt & incompetent

Onkel Bratwurstbude | 19-10-21 | 12:10 | 3

Voor de plannen van Hugo is wel medewerking nodig van een fatsoenlijke maatschappij. Helaas zijn er in Nederland te veel onfatsoenlijken (lees niet gevaccineerden).

Ikblijfnietstil | 19-10-21 | 12:18
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 19-10-21 | 12:20

@Ikblijfnietstil | 19-10-21 | 12:18:
Als Hugo zijn plannen niet verder reiken dan ´prikken´ ja.

Hugo zou ook andere dingen kunnen doen zoals je van een minister mag verwachten in crisistijd. Maar helaas.

Onkel Bratwurstbude | 19-10-21 | 12:10 heeft volkomen gelijk.

Lambik1 | 19-10-21 | 12:32

De haat richting ongevaccineerden klotst weer over de plinten van deze panelen.

ikworstelengadouchen | 19-10-21 | 12:00 | 22

@richardsp1 | 19-10-21 | 14:59: Jij bent eeen heel kortzichtig mannetje, jij zou het liefst de mega wappies gelijk geven door Godwinmaatregelen in te voeren.... Want dat blijkt wel uit uw isoleren en uitsluiten....

ikworstelengadouchen | 19-10-21 | 15:46

@Dr_Johnson | 19-10-21 | 14:59:

Sorry, niet mee eens.

Wat jij benoemt is een logistiek probleem. Een (systematisch) gebrek aan IC capaciteit.
Dat was vóór de 'coronacrisis' al zo en is in de afgelopen 18 mnd niks aan veranderd.

Als men er inmiddels eens voor gekozen had om de coronazorg te centraliseren, bv in een van de tientallen leegstaande ziekenhuizen in dit land, dan was er 0,0 reden om de reguliere zorg op te schorten.

Duitsland heet 3x zoveel IC bedden per capita dan NL.
Daar hoor ik dit soort geouwehoer niet.

Onkel Bratwurstbude | 19-10-21 | 16:39

@Onkel Bratwurstbude | 19-10-21 | 16:39:

Ik kan een heel eind met je meegaan wat capaciteit - en personeel en beloning en werkdruk etc - betreft als we het over de Nederlandse gezondheidszorg in het algemeen hebben. Daar is ook wat mij betreft de laatste 10?/15? jaar te veel op bezuinigd, hoewel eea een hele lastige discussie is (staan ook nu weer artikelen over in de kranten) omdat bij 'niks doen' de kosten voor de zorg gigantisch zullen gaan stijgen. Maar goed, dat is inderdaad een heel andere discussie.

Toch is dat iets anders dan wanneer je plotseling overspoeld wordt met patiënten die allen lijden aan één bepaalde aandoening, en een buitenproportioneel beroep doen op de IC capaciteit. Vóór maart 2020 las ik over van alles wat er mis was in de gezondheidszorg, maar ik las nooit dat die ca 1200 IC plaatsen in Nederland er structureel te weinig waren. Dát werd het plotseling met de uitbraak van covid-19. En dat was destijds m.i. toch heel erg een geval van 'shit happens', dus probeerde de regering en het OMT de besmettingen zo veel mogelijk te beperken met lockdowns, 1,5 meter afstand, mondkapjes, nou ja, de hele serie hoef ik verder niet op te sommen; want er was geen vaccin.

Het grote verschil met 2020 is dat er nu verschillende, goed werkende vaccins beschikbaar zijn. Dan toch nog - ongevaccineerd - in het ziekenhuis en op de IC terechtkomen, vind ik verwijtbaar nalatig gedrag. Je blijft er andere patiënten mee benadelen, ook al waren er 100.000 IC bedden.

Dr_Johnson | 19-10-21 | 17:55
▼ 19 antwoorden verborgen

90% van 25 mensen is 22,5 mens. Goede berichtgeving joh (en het lef om die cijfers te publiceren), man man man…

LuNaTeeQ | 19-10-21 | 11:57 | 3

Iemand had 1 prik?

Continuum | 19-10-21 | 12:22

ach, je had de rekenmachine gevonden? Wel eens van afgeronde getallen gehoord?

richardsp1 | 19-10-21 | 15:00

Die "90%" wordt vooral rondgestrooid omdat het lekker bekt. Het is meer een uitdrukking geworden dan een harde statistiek.

Weet u nog "9 op de 10 in het ziekenhuis is ongevaccineerd", ja dat bleek gebaseerd op een rondvraag waar geconcludeerd werd dat het om zo'n 74% van de mensen ging. Men roept af en toe maar wat om de boel op scherp te zetten.

Thuinman | 19-10-21 | 15:59

In Ede 95% ongevaccineerd.
Hiermee is bewezen dat vaccineren helpt.
En toch zijn er ook nog van die ongevaccineerde dwazen die vol trots beweren dat zij de controles ontlopen hebben.

botbot | 19-10-21 | 11:54 | 9
-weggejorist-
Baski | 19-10-21 | 12:47

In Ede is 77% van de mensen boven de 18 volledig gevaccineerd.
Bron RIVM
data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_vaccin...
Dus wat je zegt is totaal niet waar.
Maar stel dat 100% van de bevolking was gevaccineerd was er dan geen risico meer voor kwetsbaren. Nee, ook volledig gevaccineerden kun corona krijgen. Ze worden er alleen minder ziek van. Dus ze hebben het niet eens door dat ze ziek zijn. Daarnaast is belangrijk dat in de ruimtes waar je zit goed geventileerd wordt, anders wordt je nog steeds doodziek.

mikes43357369 | 19-10-21 | 14:24
-weggejorist-
Nietgek | 19-10-21 | 14:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat wordt wat het ook hier bon ton wordt om ongevaccineerde zorgmedewerkers te ontslaan.

Ben-Bataaf | 19-10-21 | 11:50

De lockdowns en andere distopische maatregelen moeten er weer doorgeramd worden.

Koffie ? | 19-10-21 | 11:46 | 1

Over dystopische maatregelen gesproken: ik hoop niet dat ze weer gaan lopen morrelen aan verkooptijden van alcoholische dranken in de supermarkt.

VanBukkem | 19-10-21 | 11:59

Willen de ziekenhuizen hiermee de afbraak van de zorg duidelijk maken?
Of is het om Hugo en de bangmakerij een podium te geven.
Kan ook zijn dat Isala Zwolle een schijthekel heeft aan Staphorsters.

likdoorn | 19-10-21 | 11:45 | 1

Ik wil nu gewoon eens de afkomst cijfers erbij zien, bij al die IC opnames. Maar dan kan niet want discriminazi enzo.... durf te wedden dat 60% een niet westerse achtergrond heeft. en dat zeker 40% lijdt aan overgewicht/suikerziekte en weet ik het wat.

ikworstelengadouchen | 19-10-21 | 12:53

Gewoon de zorg voor niet gevaccineerden afschalen.

Ikblijfnietstil | 19-10-21 | 11:38 | 9

@Ikblijfnietstil | 19-10-21 | 12:06:
Een roker op de ic is ook vermijdbaar. Een obesitas patient is ook vermijdbaar. Nog meer voorbeelden nodig? Natuurlijk helpt het als er meer mensen gevaccineerd zijn. Net zo helpt het als mensen gezonder leven (niet roken, niet overmatig dik worden etc). Toch blijft het een vrije keus. Je kan rokers ook niet verplichten in een verslavingskliniek te stoppen met roken. Dus houdt eens op met de argumentatie voor niet-gevaccineerden alles dicht moet/zelf moeten betalen etc. en kijk eens waar het probleem licht: o.a. bij het jarenlang korten op de zorg.

Overheidsinstellingen doen een hoop zaken niet efficient, maar door het privatisieren van energie, gezondheid en andere algemene zaken, verschuift de kern van energieverzorging en gezondheid naar geld verdienen. Daar gaat het mis. Door de corona wordt het duidelijk, dat de gezondheidszorg op hun tandvlees loopt. Ja, een paar meer gevaccineerde mensen zouden hier voor wat verlichting kunnen zorgen, maar dat is niet hoofd probleem of de schuldigen van wat er in de gezondszorg gebeurt.

PisFinger | 19-10-21 | 12:22

@PisFinger | 19-10-21 | 12:22: Dom gelul. We hebben het een van de beste zorgsystemen in de wereld en er gaat meer dan 100 miljard 100.000.000.000 euro in om. Over zitten grenzen aan. Iedereen nog veel meer belasting laten betalen is er één. Gewoon even een prikje halen is sociaal naar de samenleving. Weigeren is een middelvinger.

dartfrogger | 19-10-21 | 14:24

@dartfrogger | 19-10-21 | 14:24:
Misschien gaat er van die 100 miljard gewoon te weinig naar het verzorgende personeel en te veel naar tussenschijven, omhooggepoepte managers, lobbyisten en hun farma-industrie.

PisFinger | 19-10-21 | 17:53
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ad Hominem | 19-10-21 | 11:38 | 2

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 17-10-2021 tot 18-10-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon (correctie ziek geworden in nov-2020)
70-79 1 persoon
80-89 0 personen
90+ 0 personen
< 50 0 personen
Totaal 2
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan -1 in het verpleeghuis
Waarvan 0 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 1 persoon
20-29 1 persoon
30-39 1 persoon
40-49 2 personen
50-59 2 personen
60-69 2 personen
70-79 7 personen
80-89 3 personen
90+ 0 personen
< 50 0 personen
Totaal 19
Als je kijkt naar het aantal mensen met corona opgenomen in het ziekenhuis zie je een lichte stijging. We zitten nu weer op het niveau van begin augustus.
datum-------------NICE
1-mei-2021-----1830
1-juli-2021-------164
1-aug-2021------572
1-okt-2021------370
18-okt-2021-----510

mikes43357369 | 19-10-21 | 11:28 | 14

@Koffie ? | 19-10-21 | 11:43: Tot vorig jaar was de boodschap dat je je liet vaccineren voor jezelf en nooit voor een ander. Voel ik veel meer voor.

GoedGaan | 19-10-21 | 13:22

@richardsp1 | 19-10-21 | 12:09:
Ik heb zeker met je te doen en dit zal geen makkelijke tijd voor je zijn geweest. Maar is het zo dat alleen covid-19 je fataal kan worden? Een stevige influenza zal toch hetzelfde effect hebben? Ik neem ook aan dat je geen permanente lockdown voorstelt? Dus je zal een zeker risico blijven lopen, hoe vervelend dat ook is. Voor jou persoonlijk is het vaccine een uitkomst.(of is het vaccinne ontraden in jouw situatie) Ook wanneer 100% van de bevolking is gevaccineerd loop je nog steeds een risico. We moeten de kwetsbaren beschermen, maar anderzijds moet de samenleving gewoon open. We kunnen veilige ruimtes, restaurants etc.etc. creeeren voor de kwetsbaren. Maar de jongeren hebben ook gewoon recht op hun leven.

mikes43357369 | 19-10-21 | 14:07

@richardsp1 | 19-10-21 | 12:09:
Het CDC heeft ooit (oktober 2020) geroepen dat van de Covid-19 doden maar 6% daadwerkelijk AAN en niet MET Covid-19 gestorven zijn.

Meest recente voorbeeld is het overlijden van Colin Powell.
Overal wordt geschreven dat hij aan Covid-19 overleden is.

Keiharde realiteit is echter dat hij al lang aan bloedkanker leed en al terminaal was.

Uit eigen ervaring weet ik dat 5 terminale kankerpatienten hier in het Zuyderland ziekenhuis uiteindelijk als coronadoden de statistieken zijn ingegaan, terwijl ze al voor hun overlijden te horen hadden gekregen dat ze maar nog zeer korte te leven hadden.
En van hen is zelfs al in het hospice overleden.

Onkel Bratwurstbude | 19-10-21 | 16:51
▼ 11 antwoorden verborgen

De zorg in NL is net zo georganiseerd als het wegen net, mooi, strak en intensief gebruikt. Maar oh wee als er eens een herfststormpje rond gaat, gelijk 1200km file, dat herfststormpje in de zorg zijn de anti vax waanzinnigen, al ligt het volgens hun natuurlijk aan van alles en nog wat maar niet aan hun.

K.Zwellever | 19-10-21 | 11:27 | 2

Het is net zoals in de logistiek: just-in-time voorraadbeheer werkt fantastisch voor de kostenbeheersing, maar als je ook maar ergens een storing krijgt valt het hele kaartenhuis in duigen.

Nuchternederland | 19-10-21 | 11:31

Nee, het herfststormpje is Covid19

AR003x | 19-10-21 | 17:06

Ik mis iets bij die cijfertjes.
Hoe oud zijn die ic-instromers?
We hebben het dus over een paar stugge ongevaxxten uit Staphorst en een handjevol te dikke turkse opa's. Prove me wrong.

elfenstein | 19-10-21 | 11:27 | 1

Trap er nou niet in... Zie mijn tegel over de 80% ongevaccineerden in Kanaleneiland Utrecht.
Die bevolkingsgroep drukt zwaarder dan het handjevol Staphorsters maar wordt in de MSM niet genoemd

Roos | 19-10-21 | 12:12

Oproep aan de gelovigen onder ons. De Heere c.q. Allah heeft de mens de kennis gegeven om werkende vaccins te maken tegen Covid-19 en vele andere ziekten. Dus ook vaccins zijn het werk van de Heere c.q. Allah. Maak daar gebruik van.

Nivelleermarionet | 19-10-21 | 11:26 | 5

@Remi A. | 19-10-21 | 11:29:
Elk jaar overlijdt er ook een percentage mensen aan bijwerkingen van de -wel geteste- griepvaccinatie, of aan de griep zelf. De Covid-19 vaccinatie heeft ondertussen wel bewezen dat het vaccin veel meer mensen redt dan dat eraan overlijden. Je hoeft geen kwantumfysicus te zijn om dat te begrijpen.

Nivelleermarionet | 19-10-21 | 11:40

Als je gelooft in God en ook gelooft dat je een lichaam bent , ben je tijdelijk in de war .
Als je niet gelooft in God en wel gelooft dat je een lichaam bent , ben je tijdelijk in de war .

alexanderpechtold | 19-10-21 | 13:16
▼ 2 antwoorden verborgen

" Zoals gister gemeld heeft het Isala-ziekenhuis te Zwolle twintig operaties afgebeld. Er liggen daar 25 coronapatiënten, waarvan 5 op de ic. De helft van die 25 patiënten komt uit Staphorst en 90% van de 25 patiënten is ongevaccineerd." Waaruit maar weer blijkt dat niet alleen de islam maar bijna elke religie gevaarlijk is!

verichrome | 19-10-21 | 11:26 | 4

Knap dat je de Islam ook durft te benoemen, want toen heel het land in lockdow moest vanwege de ongevaccineerde allochtonen was er minder ophef.

likdoorn | 19-10-21 | 11:49

Van de website geplukt van het ziekenhuis: Daarnaast zien wij niet alleen een toename van het aantal coronapatiënten, er komen ook meer mensen naar de Spoedeisende hulp die traumazorg nodig hebben. Bovendien hebben wij te maken met een geboortegolf en tot slot zijn wij begonnen met het inhalen van operaties. Dat is dus heel veel ballen in de lucht houden.’ Te weinig ruimte dus en dan is het wel heel erg makkelijk om Covid de schuld te geven van je eigen faalbeleid.

GoedGaan | 19-10-21 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Het is gewoon van te gekke, dat niet-gevaccineerden de reguliere ziekenhuiszorg weer kunnen ontregelen. Achter uitstel van operaties, die het gevolg zijn van voorrang geven aan niet-gevaccineerde covid19-patiënten, schuilt ongetwijfeld veel leeg en onnodige sterfgevallen. De niet-gevaccineerden schreeuwen ook het hardst over het in hun ogen discrimineerde karakter van de corona-check. Ik zou me kunnen voorstellen als noodmaatregel, dat ter wille van de reguliere ziekenhuiszorg een limiet wordt gesteld aan de niet-gevaccineerde covid19-patiënten met zo nodig draaiboek code zwart voor ic-opnamen.

AndreP | 19-10-21 | 11:23 | 7

@Louter Leuter | 19-10-21 | 11:33: ja, het is duidelijk nog niet vlekkeloos ingericht/geimplementeerd.. jij hebt dan, als uitzondering, pech en daar moet echt iets aan gedaan worden. Voor de overige gewone Nederlanders (een stuk of 15mio+) geldt dit niet.

richardsp1 | 19-10-21 | 12:17

@littlelebowsky | 19-10-21 | 11:47: totale onzin wat je hier roept. Het blijkt volgens onderzoek (nee niet feestboek) dat een gevaccineerde weliswaar KAN verspreiden, maar dat dit minimale kans is in vergelijk met een ongevaccineerde. Misschien goed om eens echte informatie tot je te nemen in plaats van herhalen wat je op feestboek hebt gelezen.

richardsp1 | 19-10-21 | 12:18

@richardsp1 | 19-10-21 | 12:18: Je spreekt jezelf tegen. Richtlijn is testen, maar dat doet bijna geen enkele gevaccineerde. Wanneer je dit verplicht voor iedereen houdje de boel onder controle. Maar dit gebeurt niet omdat de overheid wil dat iedereen voor vaccinatie kiest. Bij de huidige vaccinatiegraad iedereen testen voor toegang is de oplossing. Maar kennelijk is het makkelijker om op ongevaccineerden af te geven.

littlelebowsky | 19-10-21 | 12:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Op weg naar de lockdown dankzij de ongevaccineerden die de IC's gaan bevolken aankomende tijd.

johnyl | 19-10-21 | 11:23

Je zou zeggen dat voor veel reaguurders met een kutleven (je hoeft maar een kijkje te nemen in het roze stamcafé) corona juist een uitkomst is om een beetje netjes uit het leven te stappen.

HeerVanStand | 19-10-21 | 11:23 | 12

@HeerVanStand | 19-10-21 | 11:57:
Zeker. En ik ben een wereldberoemde pornoster met een lid zo groot als een babyarm. Iedereen mag zijn wat ie wil, legendes in eigen hoofd. Leef u uit, dan doe ik dat ook.

elfenstein | 19-10-21 | 12:03

@Sinterbikske 12:01
Ach, naast alle treurigheid die u hier en elders aantreft, kan ik er toch ook nog wel bij? Of ben ik u werkelijk teveel?

HeerVanStand | 19-10-21 | 12:07

@elfenstein 12:03
Doe dat vooral! Je uitleven is ook leven. En is niet doodgaan aan corona.

HeerVanStand | 19-10-21 | 12:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Dik, oud, breekbaar maar geen moeilijke doelgroepper: 3/4. En zoals een specialist ooit tegen mijn moeder zei: "mevrouw, uiteindelijk moet iedereen ergens aan dood gaan."

_pacman_ | 19-10-21 | 11:18 | 1

Dit was bedoeld als reactie op de 1e comment onderaan het draadje ivm het overlijden van Powell.

_pacman_ | 19-10-21 | 11:18

De zorg is natuurlijk aardig uitgekleed de laatste 15 jaar.
Je zou eigenlijk links moeten stemmen om dat weer iets recht te trekken.
Maar dan krijg je ook gelijk dat klimaatgezeur door je strot geduwd.
Dat is dus het dilemma bij mij.

jaja | 19-10-21 | 11:17 | 3

Zorg is uitgekleed door bezuinigingen door de overheid op de verkeerde zaken. Dat is niet links of rechts, dat is gewoon wanbeleid.

Nuchternederland | 19-10-21 | 11:21

We zijn volgens mij elk jaar weer meer geld uit gaan geven aan de zorg met zijn allen. Het is ieder jaar weer een groter deel van het nationale budget, binnenkort het grootste. Nederland is dan eigenlijk een zorgstelsel met een landje er aan geworden. Het geld wordt blijkbaar niet daar uitgegeven waar het nodig is?

supah | 19-10-21 | 11:22

Ik word doodmoe van dat gejank over werkdruk. Ja, het is allemaal vast heel zwaar, en men loopt op het tandvlees. Maar ik ken nauwelijks een beroepsgroep die geen stress ervaart, of die zegt: met de werkdruk valt het wel mee.

Natuurlijk is het allemaal heel erg, en zal COVID zorg intensiever zijn, maar kom op... Mijn gevoel zegt dat als je ze allemaal 300-400 bruto bij het loon op doet dat het ineens erg meevalt met de druk. Maar goed, mag ik niet zeggen natuurlijk

BBRDWR | 19-10-21 | 11:15 | 5

@johnyl | 19-10-21 | 11:22: Je weet pas of je stressbestendig bent als je onder stress moet werken. Bovendien is dat niet iets wat je leert "dealen met stress". Maar goed, ik denk als je psychologisch kijkt naar wat mensen die veel stress hebben doen...

BBRDWR | 19-10-21 | 11:24

U weet duidelijk niet wat te hoge werkdruk is, anders had u dit niet geplempt.
Personeel uitwringen gaat makkelijker in de zorg omdat patiënten broze wezens zijn. Het enige dat je kan doen uit zelfbescherming is onverschillig worden. Maar dat gaat niet met zieke mensen. Dus ga er maar vanuit dat mensen in de zorg al veel verder gaan met zichzelf uitputten dan in het bedrijfsleven. Het enige dat verpleegkunidgen, politiemensen, leraren en militairen willen, is gewoon hun werk normaal kunnen doen. Dat is meer waard dan geld erbij. Dat werkt niet.

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 11:33

Tja, was het maar zo eenvoudig. Een echte toetsenbord ridder zo te lezen. Wel eens dagelijks geconfronteerd met dood en lijden? Wel eens de druk gevoeld dat door jouw handelen iemand blijft leven of dood gaat? Dat daar ook nog eens een tijdsdruk bij komt? Nee, dat is toch echt iets anders dan weer een excel lijstje of ppt moeten opleveren op tijd omdat anders de baas boos wordt.

richardsp1 | 19-10-21 | 12:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Als straks de ongevaccineerden 'op' zijn zal het percentage gevaccineerden in de ziekenhuizen fors toenemen, zoals ook in andere landen het geval. Dan zullen ook de vaccin-fanboys de schellen van de ogen vallen want ook dan blijkt de capaciteit van de zorg ineens niet toereikend. Er worden miljarden geïnvesteerd in apps, boa's en aanverwanten maar geen cent in de afgeslankte zorg. Dat is de grote kritiek van de mensen die er dagelijks mee te maken hebben. Hugo-meelopers sluiten hun ogen en oren voor de noodroep van deze mensen.

MSN en haar lezers focussen zich liever op maar liefst 12(!) ongevaccineerde mensen uit Staphorst. Elke realiteitszin ontbreekt.

goedverstaander | 19-10-21 | 11:14 | 11

@P47Thunderbolt | 19-10-21 | 11:33: Heb ik hier al talloze malen betoogd. Toen er 100% ongevaccineerden waren hebben we het hier, met wat hulp van Duitsland, gered. Nu kan dat niet terwijl het percentage ongevaccineerden 14% is?

goedverstaander | 19-10-21 | 11:40

@goedverstaander | 19-10-21 | 11:40:
Hohoho, nou komt u zomaar met logica aanzetten. Dat is niet wenselijk voor de krantenkoppen-des-doods, "De IC's stromen weer vol!!!!11!!1!" klinkt zo lekker dat ze 'm nu al inzetten bij 25 man erbij. Om je kapot te lachen als het niet zo triest doorzichtig zou zijn.

elfenstein | 19-10-21 | 11:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Oproep aan de QR-ridders in de panelen: Laat je aub spoedig vaccineren, dan komen we wellicht de winter door zonder lockdowns.

bamitoren | 19-10-21 | 11:13 | 3
-weggejorist-
isopds | 19-10-21 | 11:15

Die specifieke doelgroep is hier sterk ondervertegenwoordigd, zoals u weet. helaas is die specifieke doelgroep al jaren oververtegenwoordigd in de zorg als patient.
En ook nog op heel wat andere lijstjes, maar dat is een ander verhaal.

Nuchternederland | 19-10-21 | 11:25

Is er eigenlijk al een Coronakerk, waar men gelooft dat Corona het goede wil voor aarde, mens en dier, flora en fauna en dat als Corona wil dat er mensen doodgaan dat dat goed is en dat degenen die tegen Corona zijn dat dat het werk van de duivel is?

HeerVanStand | 19-10-21 | 11:12 | 2
-weggejorist-
isopds | 19-10-21 | 11:20

@isopds 11:20
Ik vind dit een intelligente reactie. Maar dat komt misschien doordat ik onbewust zelf ook in die richting zat te denken. Ook in een andere richting, maar die van u vind ik best clever.

HeerVanStand | 19-10-21 | 11:27

Rondgang: vier ziekenhuizen kunnen zorg niet meer aan, door jarenlange bezuinigingen kabinetten Rutte.



Kijk, nou klopt die titel tenminste!

gaffelbaard | 19-10-21 | 11:12 | 7

@Watching the Wheels | 19-10-21 | 11:24: Het verschil tussen een MBO-opgeleide IC-verpleegkundige en een universitair opgeleide is maar liefst 200 euro bruto. Daar zit echt iets scheef.

Nuchternederland | 19-10-21 | 11:26

Dat is de Markwerking in de zorg.

Usumani | 19-10-21 | 11:30

Zonder pandemie had de zorg het aangekund. Niet gevaccineerden zorgen er nu voor dat de zorg overbelast raakt.

Ikblijfnietstil | 19-10-21 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
salonsocialist | 19-10-21 | 11:12 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Godverdomme, m’n schuilkelder is nog niet af, nu moet ik weer gewoon achter de geraniums gaan bibberen van angst…

Ad Hominem Tu Quoque | 19-10-21 | 11:11 | 1

Als je nog een extra potje nodig hebt bloembak voor mn balkon zit nokvol dus kan wel wat tussenuit

bowlfabriek | 19-10-21 | 11:22
-weggejorist-
De mooie man | 19-10-21 | 11:09 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

Het is pas oktober en ziekenhuisopnamen lopen alweer op, eerste operaties voor bv kanker worden alweer uitgesteld omdat iemand met Covid zo 2-3 weken op een IC ligt. Iemand die na een grote operatie naar de IC moet blijft daar doorgaans maar een dag of 2-3, daarom betekent 1 covid patiënt te veel op je afdeling gelijk dat er tot wel 10 operaties afgebeld moeten worden. Daar zit het echte leed, mensen die thuis zitten met bv. pijn of uitval en zo 6 weken moeten wachten.
Dit is dus een pandemie van ongevaccineerden die extreem oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen. In Den Haag moet men daarom maar nadenken wat te doen. Een lokale lockdown in Staphorst, Kerkrade en Kanaleneiland? Ongevaccineerden verplicht thuis laten werken? Of weren van evenementen, OV, horeca, onderwijs etc? Lijkt me niet meer dan terecht dat noodzakelijke beperkingen enkel nog voor ongevaccineerden zullen gelden deze winter.

Diederik_Ezel | 19-10-21 | 11:09 | 10

@johnyl | 19-10-21 | 11:36:
Het zijn vooral oude mensen met onderliggend lijden die zich niet hebben laten vaccineren die op de ic’s terecht komen. Ongevaccineerden dus, ja.

Tegelijk kampt de zorg met het wegwerken van uitgestelde zorg, die ontstaan is omdat een relatief onschadelijk virus de zorg dreigde te overbelasten.

Daarop zijn maatregelen genomen die best een ingrijpend effect hebben (gehad) op de maatschappij. Bijvoorbeeld: de geestelijke gezondheid, wat weer een effect heeft op de algehele lichamelijke gezondheid.

Daarnaast is ook het zorgpersoneel overbelast waardoor het ziekte verzuim hoog is.

Tja, één oorzaak aanwijzen en de schuld bij een kleine minderheidsgroep leggen maakt het wel overzichtelijk. En je benoemt inderdaad een feit.

Maw de zorg wordt inderdaad ontlast als íedereen is gevaccineerd. Ik vraag me wel af of daarmee het probleem is opgelost of dat het een lapmiddel is. Tot het volgende probleem: griep of het RS-virus zich aandient.

Ik vindt het nogal wat om mensen te dwingen zich te laten vaccineren, wat dus impliciet wordt voorgesteld, en álle problemen van de pandemie op hen af te schuiven.

Het ligt wat genuanceerder lijkt mij, wil ik maar zeggen.

ratelaar | 19-10-21 | 12:13

@johnyl | 19-10-21 | 11:36: Ook U bent een scheppende denkgeest die tijdelijk in waan verkeerd over wat hij werkelijk is .
Het lichaam :) zoooo veel moeite doen om het te beschermen terwijl dat niet kan .
Pak dat stemmetje in je ‘hoofd’ aan .
Probeer t is te stoppen , als dat gelukt is ( en dat kan )
Zijn jou problemen iig opgelost mr, johnyl

alexanderpechtold | 19-10-21 | 12:23

@ReyNemaattori | 19-10-21 | 11:40: Prima tegel. Het 'probleem' dat ongevaccineerden nu veroorzaken kan niet groter zijn dan 15% (= 1/6) in vergelijking tot vorig jaar (100% ongevaccineerden).

Mister-Right | 19-10-21 | 12:27
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Steifnek | 19-10-21 | 11:08 | 4

Oh god, een FvD-verpleegkundige... je bent er mooi klaar mee.

Papa Jones | 19-10-21 | 11:22
-weggejorist-
ReyNemaattori | 19-10-21 | 11:42
-weggejorist-
alexanderpechtold | 19-10-21 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

O, eh, snel 800 asielopvangplekken erbij! Of was het nou van het gas af, wat was het nou ookweer, BOA's, 5000 BOA's erbij.
[kabinetmodus uit]

magirus | 19-10-21 | 11:07 | 1

Solidariteitsheffing invoeren!

Nuchternederland | 19-10-21 | 11:29

Hoe lang nog tot de volgende lockdown? Week of drie ofzo? Vond het helemaal niet zo verkeerd, dus van mij mag het.
ADE afgelopen week zal ook nog wel tot een toename gaan leiden. Blijkt straks dat die QR codes even goed werken als die mondkapjes.

C1O2 | 19-10-21 | 11:06

Het komt nooit meer goed. Ab Oosterhaus is nu ons hele leven

Phreack | 19-10-21 | 11:05

Medio november stort alles weer in.

rachid82 | 19-10-21 | 11:05 | 4

Dit zal wel ongeveer kloppen. Mag er niemand meer de horeca en de QR code wordt verplicht in de supermarkten. Omdat die zo ontzettend goed gewerkt heeft enzo.

C1O2 | 19-10-21 | 11:10

Fijn! Thuiswerken. In de ochtenduren de boel snel afwerken, s middags vrij!

GregorVanPallandt | 19-10-21 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens ourworldindata kende Nederland gisteren 4 overlijdens aan/met corona. Er overleden 430 mensen aan andere oorzaken. Waarom die corona fascinatie?

marcoplarco | 19-10-21 | 11:05 | 3

Vier? Dat zijn er al drie meer dan een overdosis tram. (Sorry, Joris. Te vroeg?)

EEnzame SchizofrEEN | 19-10-21 | 11:07

Coronafascinatie, nou inderdaad. Zo wist het radio1journaal (autoradio) vanochtend bijvoorbeeld te melden dat het aantal ""besmettingen"" in Nieuw Zeeland weer spectaculair gestegen is. Een dagrecord ofzo. Nieuw
Zeeland!!! Dat ligt aan de andere kant van de wereld!!! Een paar honderd positieve pcr-tests!!! Waar gaat dit over?!

VanBukkem | 19-10-21 | 11:19

Omdat het bevolkingscontrolesysteem (QR-code) in stand moet worden gehouden.

goedverstaander | 19-10-21 | 11:52

Probeert u in Maastricht maar eens thuiszorg te krijgen voor uw moedertje binnen twee weken. Gaat niet lukken. Alle zorg is vol en er is te veel werk voor te weinig mensen, dat geldt echt niet alleen voor ziekenhuizen of corona specifiek. Wat gaan we daar aan doen?

JJMS | 19-10-21 | 11:03 | 5

@EEnzame SchizofrEEN | 19-10-21 | 11:05:

Nee volgens eigen ervaring.

JJMS | 19-10-21 | 11:08

@EEnzame SchizofrEEN | 19-10-21 | 11:05: we hebben medicijnen nodig! De apothekers zijn al binnen!

Ikdoemisschienmee | 19-10-21 | 11:10

En dat terwijl er de afgelopen jaren veel thuiszorgmedewerkers zijn ontslagen.

Mijn GS nick magnie | 19-10-21 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Zinvol zou zijn dat zowel gevaccineeerden en ongevaccineerden zich moeten laten testen. Maar de heren in den haag willen dat iedereen gevaccineerd is en dus laten ze het brandje weer oplaaien en zetten iedereen tegen elkaar op. Wanneer iedereen zou testen voor toegang breng je ook nog eens in kaart waar Covid wordt opgelopen, hoe goed het vaccin werkt en hoe goed antitoffen werken. Maar kennelijk is dit moeilijk te begrijpen.

littlelebowsky | 19-10-21 | 11:01 | 3

Dat moet ook, iedereen met klachten moet zich laten testen (ook als je gevaccineerd bent). En voor je ergens heen gaat (restaurant, op bezoek bij vrienden, verjaardag etc) moet iedereen een zelftest doen. Maar kennelijk is lezen wat de richtlijnen zijn lastig voor u.

Mean Dean | 19-10-21 | 11:05

@Mean Dean | 19-10-21 | 11:05: Het zijn toch echt de gevaccineerden die zich niet hoeven laten testen voor toegang en de ongevaccineerden wel. Richtlijnen zijn richtlijnen.

littlelebowsky | 19-10-21 | 11:23

Ja nee, zo werkt het niet hè? IC-patienten vandaag zijn het resultaat van verspreiding drie weken geleden. Die "nuance" is bullshit. We zitten weer in exponentiële groei. En sturen op IC-capaciteit betekent drie weken vertraging inbouwen in je respons.

sacamano | 19-10-21 | 10:58 | 4

@Thuinman | 19-10-21 | 11:05: Het Nederlands elftal (2x 45.000 man) geeft meer testen dus meer positief ....Ga eens testen op een koortslip ook zeer besmettelijk en ruim aanwezig onder de mensheid....gezonde mensen testen is het 'probleem'..

The real Flex | 19-10-21 | 11:39

@Thuinman | 19-10-21 | 11:05: Dat is een valide punt. Je zou moeten kunnen zien dat het aantal besmettingen steeg in de afgelopen weken. We zien in de grafieken van Yorick Bleijenberg dat het aantal positieve tests inderdaad begin oktober (ruwweg drie weken geleden dus) begon toe te nemen. Dus dat is al een indicatie. En de stijging in het aantal ziekenhuisopnamen begon twee weken geleden al. Jouw constatering ("Wel vreemd dan dat er geen toename in besmettingen was") is in ieder geval in tegenspraak met de gepubliceerde cijfers.

sacamano | 19-10-21 | 13:31

@sacamano | 19-10-21 | 13:31: Ik weet niet wie Yorick Bleijenberg is, ik kijk naar de data op het corona dashboard van de overheid. Drie weken terug (28 september) aantal besmettingen 1718. Gemiddelde van 7 dagen per 100k inwoners lag op 9,6. Dat gemiddelde blijft hetzelfde of lager tot 5 oktober, een goede week verder. Dus nee sorry, van een toename in besmettingen was er op dat moment en de week daaropvolgend geen sprake.

Thuinman | 19-10-21 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

Isala heeft te maken met enorme druk op andere afdelingen ten gevolge van Corona; geboortes en verder een probleem dat overal speelt: personeelstekort. Maar in de zorg is dat al lang het geval; veel 'zieken'. Een scheet dwars en ze zitten al thuis. Vanwege allerlei bureaucratische maatregelen en protocollen, raakt dan de gehele organisatie van slag en gooien we het op corona, omdat dit zo heerlijk de essentie van het werkelijke probleem verbloemt. En dan is er weer zo'n roeptoeter die schreeuwt dat we vooral moeten opleiden. Nou; verplegend personeel in ziekenhuizen staan niet te springen om IC-verpleegkundige te worden. En als er dan nog een gek is, is ie drie jaar verder alvorens een volwaardige IC-verpleegkundige te zijn. Om vervolgens in salarisschaal huppeldepup te belanden. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een ziekenhuis een slechte werkgever zou zijn. Zeker de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn meer dan uitstekend. Maar die regelgeving, protocollen en bureaucratie (en niet te vergeten managers en voorbijtrekkende bestuurders). Dat zijn de grootste ziekmakers. Dus.

Dubbelepunthoofd | 19-10-21 | 10:58 | 1

"Een scheet dwars en ze zitten al thuis.". Ik ken ze en ze werken zich de ballen uit de broek. Het zijn de laatsten die zich zomaar ziek melden.

Parmenidis | 19-10-21 | 11:15

17.500.000 mensen. 1150 IC-bedden.
Ik snap heus dat je geen 17 miljoen IC-bedden kan hebben, en ook geen miljoen. Maar voordat je begint mensen stelselmatig uit te sluiten en zwart te maken omwille van het niet ondergaan van een medische ingreep (wat het is), zou je van die 1150 misschien 5000 kunnen maken. Middelvingertje naar Den Haag en alle idioten die zich genoegzaam laten bederven door schreeuwerige koppen in de media. Fuck jullie. Kusjes.

Jiet Panssen | 19-10-21 | 10:57 | 10

@Papa Jones | 19-10-21 | 11:13: ... of wappies die weigeren te stoppen met roken, drinken etc. En nee ik doe dat niet, omdat dat nooit mijn beroepskeuze is geweest. Maar als je die keuze wel maakt dan weet je dat je ook mensen moet helpen die keuzes hebben gemaakt waar jij niet achter staat.

Kowalski11 | 19-10-21 | 11:20

@Papa Jones | 19-10-21 | 11:15: Vaccin werkt niet is dat u nog niet duidelijk ,met zijn beperkte houdbaarheidsdatum ? Gevaccineerd maar toch positief geen probleem uw groene vinkje vervalt niet (logistiek probleem) en je kan gewoon overal naar binnen om daar u virus verder te verspreiden...hoe serieus is corona dan ?

The real Flex | 19-10-21 | 11:43

@Papa Jones | 19-10-21 | 11:15: dat valt dus ernstig te betwijfelen. Op zijn best is het een kortstondige risicoverminderinh voor een ernstig verloop van de ziekte (dat risico was al vrij beperkt, maar dat terzijde). Tik eens in google in Singapore corona (vaccinatie + 80%).
Voor de rest was vanaf maart 2020 een diepgravend onderzoek naar waarom precies een kleine club mensen zoveel last heeft van dit virus wenselijk. Dat Rutte daarover een wekelijkse update gaf. Middelen zat voor zo'n onderzoek zie de bonloze 5,1 miljard, de 900 miljoen TvT en wat niet al. Zou beter geweest zijn dan de vaccintunnelvisie van nu.

VP732 | 19-10-21 | 11:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Mooie stennismakerij weer. Ik ben benieuwd naar de algehele conditie van de patiënten in de ziekenhuizen. Hebben ze overgewicht, onderliggend lijden en wat is de leeftijd?

TheDr | 19-10-21 | 10:56 | 5

@Julius Pace Car | 19-10-21 | 10:59: Dit dus.

Papa Jones | 19-10-21 | 11:00

@Julius Pace Car | 19-10-21 | 10:59:

En zo is het, Julius. Het is trouwens niet 4 op de 5, het is 9 op de 10.

Dr_Johnson | 19-10-21 | 11:07

@Julius Pace Car | 19-10-21 | 10:59: Precies, daar gaat met mij ook om. Vetkleppen, ouderen en mensen met onderliggend lijden vaccineren en de rest van de bevolking met rust laten

TheDr | 19-10-21 | 11:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook hier zie je weer het stigma in de MSM dat het ziekenhuis bij Zwolle vol stroomt met gelovigen uit de Biblebelt.

In Kanaleneiland Utrecht is 80% van de allochtonen cq moslims NIET gevaccineerd.
In het Antonius Ziekenhuis is het onderling bekend dat de meesten die er worden opgenomen met covid allochtonen zijn. Daar hoor je niemand over.

Maar iedereen wijst naar Staphorst.
Profileren van die groep mag blijkbaar wel??

GS, ik hoop dat jullie daar niet aan mee doen en even gaan graven naar de opnames allochtonen, al zal dat niet meevallen gezien het verbod op profiling en AVG, dat blijkbaar niet geldt voor de zwaar gereformeerde medemens. Die wordt wel ge-named en ge- shamed

Roos | 19-10-21 | 10:55 | 6

Dat dus. Er wordt duidelijk gekeken naar ziekenhuizen die last hebben van de ongevaccineerden die anders koken. Alleen mag het niet zo benoemd worden. Uiteraard wel die paar fanatieke christenen in gehuchten want daar is het zo erg. Mooie policor blinde vlek waardoor we met z'n allen nog langer last houden. Wanneer houdt die onzin eens op?

Deflatiemonster | 19-10-21 | 11:46

"Maar iedereen wijst naar Staphorst.
Profileren van die groep mag blijkbaar wel??"

Je hebt gelijk, Roos. Ik ben er niet tegen dat ongevaccineerde refo's van Staphorst 'benoemd' worden, maar dan ook wel alle groepen benoemen, het liefst ook met alle percentages erbij.

Dr_Johnson | 19-10-21 | 14:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Voeg het UMC Groningen maar toe aan het lijstje. Die hebben gisteren een operatie (beklemde zenuw bij de nekwervel) afgezegd die mijn zwager vandaag moest ondergaan. Vanwege tekort aan IC-bedden door corona. Er is geen nieuwe datum genoemd. Elke extra uitval die hij in de tussentijd ervaart, krijgt hij nooit meer terug. Wappies bedankt.

Papa Jones | 19-10-21 | 10:54 | 11

@Papa Jones | 19-10-21 | 11:02: Dus omdat ik die prik niet haal heb ik schuld dat er eventueel blijvende schade aan jou zwager blijft hangen ?

Leg de schuld bij zn ouders die hem gemaakt hebben , had dit probleem er niet geweest.

Echt hoor sterkte , maar ik laat me niet emotioneel chanteren .

De groeten .

alexanderpechtold | 19-10-21 | 11:17

De vraag die niet beantwoord wordt: hadden de ongevaccineerden ook zonder corona op de ic gelegen?

Steifnek | 19-10-21 | 11:28

Hoe lang moet het nog duren voordat corona ook als reguliere zorg gaat worden gezien? Dat virus gaat nooit meer weg, ook niet als iedereen geprikt is, er blijft nl. een reservoir bij dieren bestaan.

VolleBak | 19-10-21 | 13:42
▼ 8 antwoorden verborgen

April 2020 lagen er in de Isala in Zwolle 43 op de cohort en 33 op de IC en was het passen en meten maar is het gelukt om mensen NIET over te plaatsen. Nu bij 5 op de IC bezwijkt de zorg daar en moet men mensen overplaatsen?

Illuminati1989 | 19-10-21 | 10:53 | 2

Bezwijkt niet nu. Maar met de huidige toename wordt ervoor gevreesd. Materiaal is 1, maar personeel is hier het knelpunt.

Bolhoed | 19-10-21 | 11:06

@Bolhoed | 19-10-21 | 11:06: In andere landen die compleet open zijn krijgen ze het ook geregeld. Waarom wij dan niet? Ik dacht dat de Nederlandse zorg zo hoogwaardig was. (lees: dat is hij niet)

culture_vulture | 19-10-21 | 12:33

Maar goed, het is natuurlijk volkomen k#t als je operatie wordt verzet o.i.d.

RobbievanD | 19-10-21 | 10:50

Brandbrief van de Intensive Care: 'De soms draconische Covid maatregelen hebben ons werk niet verlicht, maar juist bemoeilijkt.'

Ietwat lange must read:
verzorgdezorg.nl/brandbrief/

goedverstaander | 19-10-21 | 10:49 | 2

"Het is voor ons een pijnlijke vraag hoe het kan dat er nu per direct 5000 boa’s worden opgeleid om de QR-code te controleren, terwijl het zou gaan om een tijdelijke maatregel tot november?"

Da's 't Nederlandse beleid in 1 zin.

Er is geen geld voor de dingen die moeten(zoals de zorg, politie, KOT- en aardbevingsschadeslachtoffers, defensie uitrusting, bruggen en elektrainfra), maar er zijn altijd wel miljarden voor dingen die we niet willen: Coronasteun Italië, BOAs, testen voor toegang, QR-apps, vrouwen in het leger, COA en immigratie, en kabelbanen over het IJ. Ook als de regering aangeeft dat het om tijdelijke dingen gaat, nemen ze acties die precies het tegenovergestelde bewijzen.

Volgende pandemie zijn we weer de lul, omdat niemand denkt: goh, misschien is het wel handig om een lichte overcapaciteit te hebben in de zorg? Wat spullen op voorraad? Wellicht in het leger wat mensen opleiden voor zorgtaken(kan ook handig ingezet worden als we olv de USA weer een land binnenvallen)?

ReyNemaattori | 19-10-21 | 11:13

@ReyNemaattori | 19-10-21 | 11:13: Couldn't agree more. Overigens dacht ik ook aan een 'buffer' van kennis en handjes binnen het leger. Waarom niet?

Mister-Right | 19-10-21 | 12:52

Het probleem zit hem niet of mensen gevaccineerd zijn of niet. Ze zijn in Staphorst wel voor meer dingen niet gevaccineerd. Dat vind ik dom maar het is hun vrijheid. Het probleem zit hem in de vervetting en de vergrijzing van de samenleving. Tel daar over de afgelopen 10 jaar een miljoen extra kostgangers bij op en de halvering van de IC capaciteit en we zijn waar we nu zijn.

RobbievanD | 19-10-21 | 10:49
-weggejorist-
VanBukkem | 19-10-21 | 10:49 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Klinkt meer als een capaciteit probleem, veroorzaakt door niet voldoende te investeren/zorg te dragen in/voor het personeel.

Van de verhalen links en rechts die ik hoor en lees, hebben een hoop zorgmedewerkers er wel een beetje de buik van vol. Keihard werken, jezelf op de "frontline" begeven, en gewoon uitgeknepen blijven worden door de werkgever. Extra uren die worden vergoed met taart op de afdeling voor het personeel.

Ik zou ook zegggen: "Dank u, de koekoek"

Borrom | 19-10-21 | 10:48 | 6

Bedank Hansje Hogervorst maar met zijn plan om de zorg naar Amerikaans model winstgevend te maken.

de SENSEI | 19-10-21 | 10:55

@Sinterbikske dat ligt aan de definitie van “ IC bed”. In Nederland tellen we alleen IC bedden met beademingsapparatuur als een IC bed. In Duitsland worden alle IC bedden meegeteld ook die zonder beademingsapparatuur.

austinhealey | 19-10-21 | 11:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou zeggen QR code scannen bij de ingang van het ziekenhuis en in de rest van de maatschappij stoppen met die onzin…

Mark zit te Dutten | 19-10-21 | 10:47 | 5

@van Oeffelen | 19-10-21 | 10:48: dan lopen de ongevaccineerde zorgmedewerkers weg en hebben we dus nóg minder handen aan het bed. Sympatiek idee met een zeer ongewenste uitwerking.

Kees Maf | 19-10-21 | 10:53

@Kees Maf | 19-10-21 | 10:53: ze lopen nu al bij bosjes weg, want niemand houdt het vol om een stelletje ondankbare aso's te moeten verzorgen en zelf afgescheept worden met een fooi.

van Oeffelen | 19-10-21 | 10:55

@van Oeffelen | 19-10-21 | 10:55: Wat vind van Oef eigenlijk van mensen die het vaccin weigeren op religieuze gronden, mensen die in dezelfde God als hem geloven? Hangen zij niet de juiste vorm van het christendom aan, zoals ook moslims dat bij aanslagen altijd zeggen?

Sinterbikske | 19-10-21 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoals Pieter Omtzigt gisteren bij Jinek al aangaf deze regering lost niets op en bij geen enkel vraagstuk is een goed doordacht structureel plan. Waren ze 2 jaar geleden begonnen met het structureel verhogen van het aantal IC bedden dan hadden we er nu 2000 gehad en was er geen vuiltje aan de lucht.

Blonde Nel | 19-10-21 | 10:47 | 5

En vervolgens gaat daarna iedereen weer zeiken dat de zorgpremie zo vreselijk hoog is

YoMoms | 19-10-21 | 10:51

Je moet niet meer geld uitgeven maar efficiënter toewijzen. Er wordt veel geld verkwanseld in de zorg aan zinloze dingen zoals o.a. eindeloze en nutteloze administratie. Minder bureacratie =meer handen aan het bed en uiteindelijk minder kosten.

Blonde Nel | 19-10-21 | 10:59

@Blonde Nel | 19-10-21 | 10:59:
Nope. Groeiende bevolking. Groeiende zorgvraag. En 1000 bedden of meer klaar hebben staan maar niks mee doen is een enorme verliespost. Apparatuur moet permanent gecontroleerd worden en onderhouden. Alles moet permanent schoon en steriel zijn. Slaat nergens op

YoMoms | 19-10-21 | 11:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Papa J. al gesignaleerd?
Of z’n zwager?

D-Fens_1963 | 19-10-21 | 10:46

Heeft vast niets te maken met de 27.000 zorgmedewerkers die er het afgelopen jaar zijn "uitgestroomd" óf de enorme uitval door ziekteverzuim. Wat is er eigenlijk gedaan het afgelopen jaar om onze zorg te ontlasten of hoognodig op te schalen? juist, níets net als al de jaren ervoor.

_Nomad | 19-10-21 | 10:46

Ik vind de aantallen wel meevallen.
Maar dat 50% wat in Zwolle ligt uit Staphorst komt zegt me wel dat zwaargelovigen schijt hebben aan alles.

jaja | 19-10-21 | 10:46 | 8

@Systematic Chaos | 19-10-21 | 10:56:
Dat noemen we meten met 2 maten...

jaja | 19-10-21 | 10:59

Yep...

Blonde Nel | 19-10-21 | 11:00

@Systematic Chaos. Yep!

Blonde Nel | 19-10-21 | 11:02
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
el burro | 19-10-21 | 10:44 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Hoe je het ook wend of keert, de penibele staat waarin het land verkeerd is 100% de schuld van de privatisering van alles wat nooit bedoeld was om te privatiseren.
Ons werd verteld dat alles goedkoper zou worden, alles zou op op maat worden toegesneden en al die andere loze beloftes. De hele zorg werd uitgekleed, ontmanteld zeg maar gerust, ons leger werd gedecimeerd (en het was al niet veel) de dienstplicht moest er aan geloven en dus ook dat laatste zetje wat van een kerel een echte kerel maakt. De Hermandad werd gecastreerd tot een schril piepende muis, de buitengrenzen van alle westerse landen moesten en zouden verdwijnen en we kregen er een fopvaluta en een EU-fopparlement voor terug.
En nou gaat alles, maar dan ook echt alles faliekant mis en het is never nooit de schuld van diegenen die alles gesloopt hebben. Sterker nog, op de een of andere manier gaan ze nog harder door met alles slopen. Alle veranderingen hier en in de EU zijn veel te snel doorgedrukt. Bewijst maar weer eens, hardlopers zijn doodlopers. En Jan met de frietpan is weer eens de lul.

Conan de Rabarber | 19-10-21 | 10:44 | 6

Precies. Dat wat we nu (niet meer) hebben is de output van de kabinetten Rutte. Kappen met dit wanbestuur, nu.

Veepert | 19-10-21 | 10:59

Privatisering werd verondersteld dmv concurrentie een “gezond” prijsniveau tot stand te brengen.
Deze marktwerking is echter wel gebaad bij een “gezonde” vraag en aanbod situatie.
Het aanbod is agv politieke keuzes/dwalingen verschaarsd, de vraag agv bevolkingsgroei ( lees; vergrijzing en immigratie) explosief gegroeid.
Voor het vervolg hoef je geen economie gestudeerd te hebben.

D-Fens_1963 | 19-10-21 | 11:08
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
The real Flex | 19-10-21 | 10:43 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Toen er een paar jaar terug de zware griepgolf voor overbelasting zorgde begon je er pas over te horen in het nieuws. Nu zijn er met een vergrootglas een paar ziekenhuizen gevonden ergens in het land die tegen problemen aan lopen door een paar extra patiënten, dus dat belooft nog wat is denk ik waar men huiverig voor is. Dus wat moeten we nu doen?

Ik weet dat je het niet mag vergelijken omdat het niet besmettelijk is, maar alsof het normaal is dat een deel van de klanten van ziekenhuizen door verkeerde/slechte leefstijl (roken, niet bewegen, overgewicht, enz) bezet wordt, dat ook had kunnen worden voorkomen in veel gevallen. Laten we daar eens paniekerig over doen, dat zou ook een hoop bedden schelen.

Wybe Wabes Abbema | 19-10-21 | 10:43 | 2

Het is gewoon ophitserij.

SailingDuck | 19-10-21 | 10:45

Angst zaaien door bewust schaarste te creëren.
Was dat (schaarste creëren dus) niet reeds bewezen bij het uitkleden van (onder anderen) de zorgcapaciteit in de afgelopen jaren, dan is het in ieder geval bewezen door het niet uitbreiden van deze capaciteit nu het nodig is.

jemagookniksmeer | 19-10-21 | 10:50

Vrat die farmacie maar niet zoveel geld op. Dan hadden we geld voor voldoende handen aan het bed.
Dat is een mooie voor Groep Omtzigt om daar eens in te gaan wroeten, want daar wordt een hoop onder de radar gehouden en dat grenst aan corruptie Dus we betalen onnodig veel en het kan ook beter voor het personeel.

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 10:42 | 6

@van Oeffelen | 19-10-21 | 10:50: De stijging van de premie is alleen en louter alleen aan de wappies te danken. Ja hoor. In de jaren vóór 2020 ook al.

dathoujetoch | 19-10-21 | 10:53

@van Oeffelen | 19-10-21 | 10:56: Uw woorden: De ongevaccineerde wolk aan IC patiënten hebben de kosten stevig opgedreven.

dathoujetoch | 19-10-21 | 11:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn dit totaal willekeurige mensen of behoren ze tot de bekende risicogroepen? Of heeft het NRC dat niet gevraagd om niet te stigmatiseren (want dat mag alleen op basis van vaccinatiestatus)?

Upendo | 19-10-21 | 10:42

Door corona moet je naar de IC maar daar ligt een Staphorstenaar in jouw bed....... de brutaliteit!

Bouwfraudeur | 19-10-21 | 10:42

Die hypocrisie van die zwartkousen is ook bloedirritant. Geen vaccin omdat het de wil van God is wanneer je ziek wordt, maar vervolgens wel zorg eisen wanneer het Opperwezen blijkbaar besloten heeft je ziek te maken. Ziek het dan lekker thuis in Urk uit.

Ad Hominem | 19-10-21 | 10:40 | 7

@F1802 | 19-10-21 | 11:36:
Zeg dat dan ook even tegen die hardcore gelovigen die een imaginaire god prevaleren boven de medemens.

gemeentereiniging | 19-10-21 | 12:02
▼ 4 antwoorden verborgen

In Zwolle wordt er nu 1 ic bed bezet gehouden door een idioot die met lachgas op reed.

Sinterbikske | 19-10-21 | 10:40 | 6

@van Oeffelen | 19-10-21 | 10:44:

Ah, de groupie van Hugo weer aan het woord

djs | 19-10-21 | 10:49

@van Oeffelen | 19-10-21 | 10:44: Ik was vorige week in Zeden, daar was wel alles open, ondanks lagere vaccinatie graad.

Ron_Paul | 19-10-21 | 10:50
▼ 3 antwoorden verborgen

"Ziekenhuisbestuurder David Jongen"
Jawel, dezelfde David Jongen die als totaalfaal naar voren kwam in de 'Kroniek van een Faalfabriek'. Deze man zit dus gewoon op een zeer belangrijke positie. Hoe is het mogelijk.

Kees Maf | 19-10-21 | 10:40 | 2

Knap gezien. Inderdaad, ze verdwijnen niet. Ze blijven altijd wel ergens opduiken helaas...

Upendo | 19-10-21 | 10:44

@Upendo | 19-10-21 | 10:44: iemand beslist bij dat ziekenhuis dat deze man aangenomen kon/moest worden. Wie????? Dát wil ik weten!

Kees Maf | 19-10-21 | 10:48

Ik heb niets met over voor de zorg. Niet zolang zelfverrijking de norm is in het hoger management van een ziekenhuis.

Linke Soep | 19-10-21 | 10:43

@Linke Soep | 19-10-21 | 10:43:
Dat ook dus! Ten koste van de mensen op de werkvloer. Het hele systeem is door en door verrot!

vluchtelingallergie | 19-10-21 | 10:56

Kunnen de operaties die zijn afgezegd dan niet worden uitgevoerd in de ziekenhuizen die geen stijging van het aantal coronapatiënten hebben?

zwarte_weduwe | 19-10-21 | 10:38 | 1

Hoho, wat denk je van de inkomensderving van de specialisten?
Stel je voor dat ze hun schoonmaakster nog maar twee, in plaats van drie keer per week week kunnen betalen.

CLoVis | 19-10-21 | 11:19

Zolang de administratieve rompslomp sinds de ozo gewenste marktwerking aan de orde is (zorg 70%, administratieve verantwoording 30%) gaat het prima. NOT!

gemeentereiniging | 19-10-21 | 10:38

Dus iemand die niet gevacineerd wil worden bezet een bed waar iemand voor een behandeling aan het hart had kunnen liggen.moet nie gekker worden

toos&henk | 19-10-21 | 10:38 | 2

Daar hebben we er weer een.
Iemand die niet wil stoppen met roken ...
Iemand die niet wil stoppen met drinken ...
iemand die niet wil afvallen ...

culture_vulture | 19-10-21 | 10:43

@culture_vulture | 19-10-21 | 10:43:

Je vergeet sporters nog. Zeer laakbaar die zaalvoetballers. De lui die gaan skiën zijn al helemaal hufters.
Ook de doe-het-zelf-ers die hun huis onderhouden op een wankele ladder vergeet je mee te nemen.

eerlijke joop | 19-10-21 | 11:56

Ja en 3 weken geleden kon iedereen het nog aan, nu al 4 in de problemen, het gaat hard. Voorlopig nog geen ontspanning in zicht. Maar dit is wat het ongevaccineerde smaldeel van de samenleving wil: hogere ziektekostenpremies en een voorrangsbed voor hen zodra het er op aankomt.

van Oeffelen | 19-10-21 | 10:36 | 7

@van Oeffelen | 19-10-21 | 10:46: Wat treurig dit.

Ron_Paul | 19-10-21 | 10:52

@djs | 19-10-21 | 10:51:
Een trol, die geld maakt over de ruggen van een ander!

vluchtelingallergie | 19-10-21 | 10:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer vijf IC-patiënten een ziekenhuis compleet kan ontregelen dan wordt het tijd voor aparte corona-ziekenhuizen. Beste van twee werelden: gewone zorg gaat door en kennis qua behandeling wordt gecentreerd.

JohnLocke | 19-10-21 | 10:36 | 6

@Big Rick | 19-10-21 | 10:37:
Dat zou dan aanzienljk goedkoper worden omdat je dan geen aparte ruimtes en procedures hoeft op te zetten in elk ziekenhuis maar alles geconcentreerd.
Heropen één van de vele ziekenhuizen die laatst gesloten zijn en richt die er speciaal voor in, ook omdat we nog vele jaren en waarschijnlijk voor altijd corona zullen hebben.
Het verdient zichzelf terug.

sinar2 | 19-10-21 | 10:44

Ja, een centraal Corona Hotel, bijvoorbeeld in of rond Almere.

van Oeffelen | 19-10-21 | 10:47

@van Oeffelen | 19-10-21 | 10:47: In lelystad staat nog een ziekenhuis leeg..

VolleBak | 19-10-21 | 13:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekker ongevaccineerd blijven feestvieren en samen naar de kerk gaan daar jongens. Die hartoperaties en andere angstige ellende van je medemens kunnen nog wel even wachten, die mag je rustig een teleurstelling bezorgen een paar dagen van te voren.
#cynische modus uit

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 10:35 | 3

God bepaalt in die kringen wanneer het je tijd is, niet je hartchirurg.

_pacman_ | 19-10-21 | 10:37

@_pacman_ | 19-10-21 | 10:37: God krijgt van mij een schop in zijn ballen, net een vriend begraven van begin 50, laat 2 kinderen achter. tyfuszooi. Zomaar ineens een hartstilstand.

pibasso | 19-10-21 | 11:06

Ik hoorde van een hoestende man in een lange regenjas dat de zorg in zijn geheel aan het vastlopen is. Veel zorgverleners verlaten de zorg, de thuiszorg kan geen cliënten meer aannemen, dus blijven mensen in het dure ziekenhuisbed liggen. Iedereen lijkt wel klaar met de zorg, echter hoor je er niets van, omdat nog geen 1% van het volluk zorg nodig heeft. Je gaat het pas zien, als je zorg nodig hebt.

pibasso | 19-10-21 | 10:35 | 1

Dom he. Terwijl iedereen vroeg of laar aan de beurt is.

AdvocatusDiaboli | 19-10-21 | 10:38

Dit gaat toch helemaal nergens over? Wie verzint het dat bij deze aantallen al weer op de paniektrommel wordt geslagen?

culture_vulture | 19-10-21 | 10:35 | 2

'Verzint'? Lees het artikel. De enige die hier iets verzint ben jij voorlopig met 'Dit gaat toch helemaal nergens over?'. Het artikel bestaat louter uit feiten.

Big Rick | 19-10-21 | 10:40

@Big Rick | 19-10-21 | 10:40: Als je bij deze aantallen al gaat paniekeren dan hoop ik dat we nooit in een echte pandemie terecht komen.

culture_vulture | 19-10-21 | 10:46

Dus wat is de ophef? Paniek door stijging opnames ongevaccineerden of geen paniek vanwege groot aantal gevaccineerden?

Ad Hominem | 19-10-21 | 10:35 | 1

Hauptsache Panik.

van Oeffelen | 19-10-21 | 10:47

Neem dan ook zink.

RickTheDick | 19-10-21 | 10:35 | 1

Wel in combo met Quercetine.

Plaktong | 19-10-21 | 10:40
-weggejorist-
isopds | 19-10-21 | 10:34 | 1

We zijn helaas pas aan het begin van de periode na de recente versoepelingen.
Ja, idd incl. QR code, maar toch mag er nu veel meer.
En gevaccineerden zijn zeker niet 100% beschermd, mn niet tegen de delta variant.
.
De aantallen besmettingen zijn de afgelopen weken alweer flink gestegen.
En de winter komt er aan, waardoor we sowieso meer festiviteiten binnen doen ipv buiten, waar het virus makkelijker verwaaid.
.
Dus ik verwacht dat dit nog maar het begin is van weer een ziekenhuis hausse,
waarbij de reguliere zorg steeds meer weggedrukt wordt.
Terwijl daar juist nog een inhaalslag te gaan is...

hotmint | 19-10-21 | 10:34 | 3

Die QR help natuurlijk 0,0.
Je kan jezelf als ongevaccineerde laten testen en dan gezellig tussen de besmettelijke gevaccineerden plaats nemen. Waanzin.

Plaktong | 19-10-21 | 10:42

@Plaktong | 19-10-21 | 10:42: Er zijn aanzienlijk meer gevaccineerden dan ongevaccineerden. Dus logisch dat de belangen van die eersten prevaleren, zij vertegenwoordigen een veel groter commercieel potentieel dan de ongevaccineerden. En dat moet zoveel mogelijk benut worden, we kunnen niet eeuwig aan de gang blijven met NOW et al.

Lubbberrtt | 19-10-21 | 11:17

@Lubbberrtt | 19-10-21 | 11:17: er zijn ook aanzienlijk meer mensen van onder de 80 dan erboven. Dus om de risico's van die groep nou leidend te laten zijn...

VolleBak | 19-10-21 | 13:34

"De helft van die 25 patiënten komt uit Staphorst en 90% van de 25 patiënten is ongevaccineerd."

Wat ik gisteren op een andere draad al zei: 9 van de 10 corona patiënten in het ziekenhuis en op de IC zijn ongevaccineerden.

En het feit dat er kennelijk weer reguliere zorg moet worden afgebeld/uitgesteld , maakt dat deze ongevaccineerden die met twee simpele vaccinaties niet ziek zouden zijn geworden of slechts lichte verschijnselen zouden hebben die niet in het ziekenhuis behandeld hoeven te worden, asociale klootzakken zijn.

Ik heb echt steeds minder geduld met dat volk. Als de besmettingen en ziekenhuisopnamen echt weer omhooggaan, vind ik dat beperkende maatregelen alleen nog voor die asociale doelgroep moeten gelden.

Dr_Johnson | 19-10-21 | 10:34 | 8

Waar haalt u vandaan dat 9 van de 10 ongevaccineerd zijn ?
In het AD van gisteren werd juist gestel dat in het ziekenhuis in Maastricht 9 van de 10 opgenomen patienten gevaccineerd zijn.

Biermeister | 19-10-21 | 11:06

@Biermeister | 19-10-21 | 11:06:

Ja, hele ouwetjes:

"Er liggen 10 coronapatiënten, bijna allemaal 80-plussers"
"Ouderen reageren minder goed op het vaccin. En de afweer die ze opbouwen door vaccinatie verdwijnt sneller dan bij jonge mensen"

Dr_Johnson | 19-10-21 | 11:16

@Dr_Johnson | 19-10-21 | 11:16: en ze komen bijna niet op de IC. Alleen de diehard aso dumb fucks houden nu nog vol dat de vaccins niet zouden werken of gevaarlijker zijn dan corona.

BobDobalina | 19-10-21 | 11:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Klopt dat Corona dashboard dan wel? Nijmegen 1 opname, Sittard-Geleen 0 opnames, Tilburg 1 opname.

AstralVision | 19-10-21 | 10:34 | 1

Bel ze anders even. Weet je het.

Lorejas | 19-10-21 | 10:34

In Zwolle ligt er ook eentje met nog maar één been. Die had een stapje voor op Staphorsters.

Normpje | 19-10-21 | 10:33 | 1

Voordeel is wel, dat-ie niet onder narcose gebracht hoefde te worden, scheen-ie zelf al geregeld te hebben m.b.v. een soort alternatief in-car entertainment systeem.

Lubbberrtt | 19-10-21 | 11:22

Het probleem lijkt me niet zozeer corona maar het systeem.

Hoog ziekteverzuim onder zorgpersoneel. In de zorg die geprivatiseerd is, is het een zooitje. De zorgverzekeraars bepalen beleid, de managers managen vanaf spreadsheets en de eeuwige reorganisatie is de status quo. Winstmaximalisatie en efficiency definiëren onze samenleving. Welkom in de machine.

Maar wanneer het leven gebeurd, de natuur zich toont dan wordt duidelijk dat er meer is dan processen, slim plannen en zo efficiënt mogelijk omgaan met de capaciteit.

Geef iedereen maar een prikje en vaccin zodat we weet verder kunnen. Helaas is die oplossing even kortzichtig als dom.
Want daarmee ontlast je de zorg die kampt met uitgewoond personeel wel een beetje maar daarmee pak je het fundamentele probleem niet aan.

Welkom in de systeemcrisis.

ratelaar | 19-10-21 | 10:33 | 6

@Diederik_Ezel | 19-10-21 | 10:39: Tuurlijk wel. Waarom wordt ik anders verplicht om een extra premie/verzekering/belasting te nemen/betalen bij/aan een commerciële instelling?

salonsocialist | 19-10-21 | 10:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Gods Wil. .. En dat ik wat kost of andere zorg in de wielen rijd is ook Gods wil. Eat mijn religie , bitch. Kom op met die zuurstof, dat mag nm. wel

horsteknots | 19-10-21 | 10:32

Wie zijn dat op de IC's? Wordt hier bewust geen onderzoek naar gedaan laat staan vermeld?

biebop | 19-10-21 | 10:32 | 1

De waarheid kan dit land niet aan, vandaar.

hagelkruis | 19-10-21 | 10:34

Ina Kuper, de directrice zelf komt anders met een heel ander verhaal,m zoek maar op twitter aangezien newbies geen links mogen plaatsen...

undercoverm | 19-10-21 | 10:32 | 2
-weggejorist-
Sjefke_pro | 19-10-21 | 10:46

5 corona patiënten op een IC, dat klinkt inderdaad als een ontzagwekkende tsunami aan Staphorsters, een werkelijk lockdownwaardige hoeveelheid.

grownoodlyappendages | 19-10-21 | 10:32 | 2

Ja, 4 zou nog wel gaan. Maar 5……..

Plaktong | 19-10-21 | 10:47

En maar liefst 90% (!!1!) daarvan is niet gevacineerdtdt !!1!

jemagookniksmeer | 19-10-21 | 11:02

Ik krijg een beetje het idee dat het geen ene ruk uitmaakt hoeveel (IC) capaciteit de ziekenhuizen hebben en/of hoeveel mensen gevaccineerd zijn, die ziekenhuizen raken toch wel vol. Of bijna vol dan. Ook deze winter gaan we weer langs het randje van code zwart scheren. Als je het allemaal gelooft.

VanBukkem | 19-10-21 | 10:31 | 2

Inderdaad. Precies zoals het de laatste 10 tot 15 jaar gaat.

DI6 | 19-10-21 | 10:33

@DI6 | 19-10-21 | 10:33: Juist. En de interviews uit 2017 met Didi Gommers waarin hij noodkreet na noodkreet uit in de media zijn keurig van de interwebs gejorrist.

Plaktong | 19-10-21 | 10:48

Nu wordt er wel vaker operaties afgebeld, komt er een spoedje tussendoor of iets dergelijks.
Maar dat met 5(!) corona ic patiënten er al problemen ontstaan in het ziekenhuis dan weet ik niet wat zo’n ziekenhuis doet midden in een griep golf.
Oja, de OK’s zijn standaard leeg eind december want de heren en dames doctoren gaan massaal skiën met hun duur verzekerde handjes.

Analia von Solmsch | 19-10-21 | 10:31 | 2

Dit dus. Of bijvoorbeeld een zwaar auto-ongeluk met meerdere zwaargewonden. Maar bonussen zijn nu eenmaal belangrijker dan een buffer voor noodsituaties.

sinar2 | 19-10-21 | 10:33

Iedereen heeft toch recht op vakantie?

de_landloper | 19-10-21 | 10:53

Met dank aan de uber wappies en hun volgelingen. Ze zouden strafbaar gesteld moeten worden.

bwi | 19-10-21 | 10:31 | 3
-weggejorist-
Analia von Solmsch | 19-10-21 | 10:33

Gevaccineerden die ondanks coronaklachten toch naar buiten gaan en andere aansteken. Dat zijn de echte wappies

Harry_Witkamp | 19-10-21 | 11:16

@Analia von Solmsch | 19-10-21 | 10:33:
Lees zelf eens... 90% zijn NIET gevaccineerd. Als die WEL gevaccineerd waren dan was er geen enkel probleem op de IC's.

bwi | 19-10-21 | 13:51

Langzamerhand verdwijnt Staphorst.
Laat ons er voor bidden.

Normpje | 19-10-21 | 10:31

Iedereen met een beetje verstand (en dus niet de mensen zonder vaccin) weten waar dit naar toe gaat. We zitten net een paar weken in het herfstweer. Maar goed, laat de wappies maar weer losgaan op het feit dat de ziekenhuizen leeg zijn en, als ze al vol waren, er inmiddels een miljoen miljard bedden erbij hadden kunnen worden geplaatst. Wie de handen aan het bed zouden zijn vermelden ze dan niet. De wappies in ieder geval niet, omdat zelfs dat waarschijnlijk te hoog gegrepen is.

BobDobalina | 19-10-21 | 10:30 | 6

@The real Flex | 19-10-21 | 10:38:
Duizenden overleden mensen? Aan de vaccinaties? Waar haal je dat dan weer vandaan?

SterF... | 19-10-21 | 10:52

Powell leed aan bloedkanker! Schijnt iets met je immuunsysteem te doen. Samen met corona geen goede combi!

B2 | 19-10-21 | 11:09

@The real Flex | 19-10-21 | 10:38: spoken like a true wappie! Een beetje rillerig na een prikkie is ook een bijwerking, angsthaas. Powell had een aandoening (werd gisteren nog gepost) waardoor hij waarschijnlijk geen of te weinig afweer kon maken na het vaccin. www.nbcnews.com/health/health-news/ag...

BobDobalina | 19-10-21 | 11:40
▼ 3 antwoorden verborgen

We rollen tegenwoordig van crisis in crisis, in die mate dat het mij niet meer warm of koud maakt.
Nou, met uitzonderring van de energiecrisis dan....

Toetsenbordcomplex | 19-10-21 | 10:30

Vijf mensen op de IC erbij en ze zijn overbelast. Wordt de directie van dat ziekenhuis nog aangesproken op hun wanbeleid dat dit kan gebeuren?

sinar2 | 19-10-21 | 10:29 | 5

116 ziekenhuizen in NL (onder 69 ziekenhuisorganisaties).
1150 IC bedden in NL, ofwel: gemiddeld 10 per ziekenhuis. Dan is 5 mensen op de IC er bij dus een belasting op de IC van 50% van de maximale capaciteit.

Eerst jezelf even verdiepen in de cijfers voordat je gaat roeptoeteren.

WatMoetJeNu | 19-10-21 | 10:52

Je weet dat één IC bed gemiddeld 4 medewerkers per 24 uur vraagt?

Linkse Zakkenvuller | 19-10-21 | 10:57

@de_landloper | 19-10-21 | 10:52: Uit cijfers van stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE) bleek namelijk dat de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de ic enorm was gedaald. Lag een patiënt in maart/april gemiddeld nog 22 dagen op de ic, in juli/augustus was dat gedaald tot minder dan 8.

www.gelderlander.nl/nijmegen/coronapa...

Artikel van een jaar geleden al.

Diepstrotje | 19-10-21 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig maar dat de ziekenhuizen het nog aankunnen.

koeberg | 19-10-21 | 10:28

Er is niets aan de hand dus. Laat je vaccineren, een boterbriefje om niet op een IC terecht te komen als je dik en/of oud en/of breekbaar en/of moeilijke doelgroepper bent.

_pacman_ | 19-10-21 | 10:26 | 6

De bewijzen liegen er niet om: ze komen voor de helft uit Saphorst (= ongevaccineerd) en de ander helft is voor 90% ook niet gevaccineerd.
Idem voor Zuyderland (lees: Heerlen) waar alle sjappies uit Kerkrade, Landgraaf en Heerlen liggen die menen dat ze met een pakje shag per dag én geen vaccinatie de dans ontspringen.
Darwin kan weer aardig wat awards gaan uitreiken de komende tijd.

Bakkeleures | 19-10-21 | 11:20

De man had bloedkanker! Over het algemeen is dat niet bevoordelijk voor je gezondheid. Als je daar een griepje, covid of andersoortig virus overeen krijgt dan zou je daar aan kunnen sterven ipv de bloedkanker. Heeft te maken met de werking van je immuunsysteem. Werkt die slecht dan doet het vaccin het ook minder goed. Wil niet zeggen dat het niets doet en beter is om het niet te doen…

B2 | 19-10-21 | 17:01

@B2 | 19-10-21 | 17:01: Maar bewijst daarmee wel dat vaccineren op zich niet voldoende is zoals teveel idioten beweren. Testen dus gewoon voor iedereen om de kans op besmettingen te verkleinen voor iedereen.

Harry_Witkamp | 19-10-21 | 17:16
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com