Onderzoek. 35% restaurants en cafés controleert niet op QR-code
Wat is dit voor een abjecte burgerlijke ongehoorzaamheid
Zo komen de mensen die dit een crisis achten natuurlijk nooit uit de crisis. I&O Research deed in opdracht van de NOS een onderzoek onder een representatieve groep van bijna 2300 volwassen Nederlanders. Het onderzoekt opent met: "Het merendeel van de Nederlanders raakt gewend aan het coronatoegangsbewijs: het werkt en het verschaft toegang tot fijne dingen." Gefeliciteerd met uzelf.
Bij bezoeken aan bioscopen, theaters, concertzalen, zakelijke evenementen en stadions wordt bijna iedereen - meer dan 82% - gewoon keurig om een QR-code gevraagd. Het is vooral in restaurants en cafés - samen de overgrote meerderheid van het aantal uitjes - waar er nog wel eens een banaan doorheen glipt. Zij zitten met "respectievelijk 63 en 68 procent controles ongeveer op het algemene gemiddelde van 65 procent." Dat betekent dat 35% er dus gewoon CRISISSEN kan veroorzaken met hun vieze lichaam. En dan bleek eerder al dat 93% van de controles helemaal niet goed uitgevoerd werden.
Nog een bevinding: "Ruim de helft (54 procent) van de mensen die niet beschikt over een 'vaste' QR-code (door vaccinatie of herstel), zegt gelegenheden op dit moment in het geheel niet meer te bezoeken." Het is onduidelijk hoe groot die totale groep is, maar aangezien straks 87% van u braaf gevaccineerd is, zal het netto niet heel substantieel zijn. En heeft Hugo dus waarschijnlijk gelijk dat de economische schade van het QR-beleid beperkt is. Kortom; alle reden om de QR-toegang tot ver na begin november in stand te houden!
cijfers of zo
Reaguursels
InloggenIk wil eigenlijk dat alle mensen die na 24uur in een horeca gelegenheid zijn d.m.v. een sneltest+qr-code aantonen dat geen drugs gebruikt hebben. ivm druk op SEH enz.
www.telegraaf.nl/nieuws/32728266/kpmg...
Toch wel grappig dat de ongevaccineerden zo veel macht krijgen van de gevaccineerden. Omdat wij weigeren moeten er kennelijk van alles opgetuigd worden, anders moet de boel op slot blijven. Althans dat is hoe het gespint wordt.
De mensen zijn zo bang, ongelofelijk en ook dom/simpel. Ja dan verdien je het ook wel, dat de overheid al je rechten schendt. Niet bereid om in opstand te komen, of te strijden voor je vrijheid. Blijf maar lekker conformistisch doen, zolang je salaris maar overgemaakt wordt toch? En vooral natuurlijk blijven wijzen, want het probleem ligt natuurlijk niet aan het feit, dat je zelf te besodemieterd/laf bent om nee te zeggen tegen dat prikje.
en de grap is wij (althans ik en mijn bubbel) maken niet eens gebruik van faciliteiten waarbij een 'gezondheidspas' nodig is. Er is wel meer in het leven als horeca en bioscoop. Lekker van het leven genieten, fijne mensen, lekker eten. Geen centje pijn, geen horeca nodig, goedkoper ook nog eens (veel plezier met €4,50 voor een fluitje aftikken pro-vaxxers) in de kroeg. En bovendien geen QR nodig. Oh en mocht ik toevallig toch een keer ergens binnen willen, dan test ik gewoon even lekker op kosten van Hugo.
Succes plebs met jullie mondkapjes en QR codes. Jullie doen het tenslotte voor de zorg, elkaar etc. Natuurlijk al helemaal niet in je eigen belang. Maar niet gaan zeuren als je straks meer belasting moet gaan betalen, de overheid nog meer je leven gaat bepalen en de koopkracht weer achteruit gaat. U bezit straks niet, en bent gelukkig!
Fijne middag!
Trick
Friedepiepol
@Spartacus
Dit is wel een heel erg kort door de bocht redenatie:
"Nog een bevinding: "Ruim de helft (54 procent) van de mensen die niet beschikt over een 'vaste' QR-code (door vaccinatie of herstel), zegt gelegenheden op dit moment in het geheel niet meer te bezoeken." Het is onduidelijk hoe groot die totale groep is, maar aangezien straks 87% van u braaf gevaccineerd is, zal het netto niet heel substantieel zijn. En heeft Hugo dus waarschijnlijk gelijk dat de economische schade van het QR-beleid beperkt is."
Die 87% geldt dan misschien voor de hele 18+ populatie van NL, maar zeker niet voor de populatie der 'kroegtijgers'
Ik denk zelfs dat de populatie kroegtijgers juist die mensen zijn die vrij sceptisch tegenover de vaccinatie staan (ook wel onterecht antivaxxers en/of wappies genoemd) en dat het aandeel ongevaccineerden in die populatie significant hoger zal zijn dan in de generieke 18+ populatie.
Stel in de groep 'kroegtijgers is 50% niet gevaccineerd en 54% daar weer van geeft aan niet meer naar de kroeg te gaan, dan betekent dat een inkomstenderving van ca. 25% voor de kroegeigenaren.
En dat mag je substantieel noemen, toch?
Mmmmmhh ja hier heb je een punt
Wie vind dit belangrijk?????
Ik ben nog nooit gecontroleerd maar ik ga dus ook alleen nog maar op pad in Vlaanderen. Geen QR, geen 1,5 meter, geen gejank, wel frisse lucht in ruimtes waar nodig. Zoals het hoort in een logische samenleving.
EU-rijk moet en zal handhaven.
Hier in de binnenstad hebben alle cafés en restaurants app-groepen. Ze controleren niet totdat het eerste café in de straat zegt dat er een BOA komt vervelen. Boetes delen ze ook onderling.
Ik kan het u nog sterker vertellen maar dan moet ik liegen!!!!
@nijverdalz | 14-10-21 | 12:34: Ik heb braaf mijn QR'tje paraat, maar nog nooit hoeven tonen. Toen ik een pintje ging nuttigen in de kroeg van een vriend vroeg ik het.
Sterf met je QR code. Heb "heel lang meegedaan" maar nu "doe ik niet meer mee".
Ik moet mijn code nog downloaden. Geen zin in, eigenlijk. Had liever een pasje gehad met een uiterste vervaldatum. Voelt toch prettiger. Maar uiteindelijk ontkom je er niet aan. Paar antivaccers in de omgeving hier. Die worden "radicaler" in hun weigering en afkeer van de vaccins. Die maakten ook al problemen in winkels met het niet willen dragen van mondkapjes en niet willen houden aan de afstand. Problemen maken op de school van hun kinderen. En daar wordt je dan als lerares of winkelmeisje van 18 mee geconfronteerd. En met die QR-code gaat dat nog veel erger worden. Brrr.
Overigens, et aantal positieve tests stijgt dus 1 november vervalt die code echt niet, al was het alleen maar omdat die bergen geld die Hugo eraan heeft stukgeslagen toch een soort van nuttig besteed moeten lijken. Benieuwd trouwens hoe het staat met de aantallen virusdeeltjes in de riolen. En hoe sterk de komende influenzagolf gaat zijn.
Volgens mij zitten we gewoon met veel te veel mensen op een kluitje en komen we dagelijks met veel te veel mensen fysiek in contact. En aangezien de hele wereld hier inmiddels op maximaal een etmaal vliegen vandaan zit staat ons nog het nodige te wachten.
Nou dat is ook mijn ervaring en zeker in de horeca rond de Stopera.
Belangrijkere vraag vind ik... Wat doet de omzet van deze bedrijven?
In restaurants gaat goed. Nachthoreca minder. Je mag maar tot 12 uur. Sommige horeca is echt bomvol, maar er zijn restaurants vaker gesloten vanwege personeelstekort.
@TRUMP | 14-10-21 | 11:37: Happy Italy en Vapiano in crumble.
73% minder virusreceptoren als je wiet rookt.
www.mediwietsite.nl/canadese-onderzoe...
Zo te lezen kan je beter naar de coffeeshop gaan dan naar de kroeg.
Zit er toch waarheid in de uitdrukking: A joint a day keeps the doctor away.
Als het werkt zal het nooit gebruikt gaan worden. Het is veel te goedkoop om te produceren.
Een goed dieet/eetpatroon maakt je ook veel minder vatbaar voor corona. 2x per week vette vis ( een simpel harinkje happen volstaat ), volkoren producten gebruiken, vlees eten, groente en fruit eten en voldoende zuivel binnenkrijgen. Eigenlijk gewoon normaal eten dus en niet meedoen aan die idiote veganhype.
@Graaisnaaiert | 14-10-21 | 12:09: Zuivel is anders ook steeds meer omstreden. Een klein beetje lijkt goed te zijn, maar je hebt er maar heel weinig van nodig. Evolutionair gezien ook vrij logisch: je drinkt alleen melk als baby, daarna niet meer.
Joe
Doeidoei
Jeetje. Ja. Nou. Nee. Ja, nu je het zo stelt. Poeh hey. Damn.
Ga je lekker naar Joop, pisvlek.
Wat jammer dat u vertrekt. Echt jammer.
Hoi Thierry!
Als je dit soort teksten boven een onderzoek leeshoek je het eigenlijk niet meer te lezen. De kans dat het om een objectief onderzoek gaat is zeer klein.
Nou op smoelboek staan anders heel veel onafhankelijke artikelen waar veel reaguurders hun inspiratie vandaan halen.
Ik begrijp nu wel hoe statushouders zich voelen. je mag meedoen maar dan wel voor de helft.
Er zijn amper belemmeringen om mee te doen, wel even bij de les blijven.
@botbot: Ja, je moet alleen even je spuitje halen. En straks je booster en straks weer een booster. Is peulenschil joh!
De niet gevaccineerde mensen mogen eigenlijk blij zijn met de QR code.
Het oorspronkelijke argument "ik laat me niet vaccineren met een gevaarlijk
experimenteel vaccin" is al lang ontkracht.
Nu roepen dezelfden "ik laat me door die QR code niet verplichten tot vaccinatie".
Het benieuwd, met welke argumenten tegen vaccinatie deze groep komt, wanneer de QR code in April 2022 wordt afgeschaft.
@Remus McMillan | 14-10-21 | 11:00: Als je het corona goed onder de leden hebt zijn de gevolgen veel erger.
@Ikblijfnietstil | 14-10-21 | 11:02: Wat voor een behoorlijke groep een kleinere kans is dan de bijwerkingen.
Allang ontkracht? Hoe dan? U mag linkjes plaatsen zie ik. Ben benieuwd naar uw gedegen kennis en onderbouwing.
@Remus McMillan | 14-10-21 | 11:00: "Honderden duizenden vrouwen wiens maandelijkse cycli compleet in de war zijn,"
In Nederland circa 5000 gemelde gevallen (Lareb). Statistisch niet afwijkend van de periode voor de vaccinaties.
Wel interessant: tijdens de lockdown was het aantal menstruatie stoornissen wel sterk verhoogd, door de stress.
Dan ga ik eens nadenken over vaccinatie.
@Milovsky | 14-10-21 | 11:05: Doe Uw eigen onderzoek.
www.sciencedirect.com/search?qs=safet...
@Milovsky | 14-10-21 | 11:05: Het feit dat er nauwelijk significante bijwerkingen zijn. Dat is hoe. En daarmee zeg ik dus niet dat er *geen* bijwerkingen zijn, even ter verduidelijking. Maar ieder medicijn heeft bijwerkingen, en als je dat aan miljoenen mensen gaat toedienen zullen die onvermijdelijk boven water komen.
Ik moet het niet. Gewoon daarom.
Eerst kreeg je autisme van vaccinaties, toen 5G, magnetisch, onvruchtbaar etc etc. Dat soort lieden verzinnen elke keer weer wat nieuwe onzin.
Uit het eigen onderzoek van Pfizer blijkt gewoon al dat de groep jonger dan 55 jaar veel meer last van bijwerkingen heeft dan boven de 55 jaar. Er is nog veel te weinig onderzoek gedaan naar specifiekere groepen, zoals bijvoorbeeld jonge vrouwen onder de 30 die anticonceptie slikken, om met zekerheid te kunnen zeggen dat het vaccin volledig veilig is. Juist voor de groepen waarbij het vaccin weinig oplevert, zijn de bijwerkingen het grootst. Over de langetermijn effecten kan niemand nog iets zinnigs zeggen.
Het vaccin helpt zeker bij de bestrijding van de pandemie, met name bij de risicogroepen. Jonge, gezonde mensen nemen nu het vaccin om deel te mogen nemen aan het leven, niet vanwege gezondheidsredenen. Probeer dat niet goed te praten aub.
@Ikblijfnietstil | 14-10-21 | 11:02:
Nou inderdaad, ALS je corona goed onder de leden heb. Welke kans ik statistisch nog steeds nihil blijf noemen aangezien ik niet onder een risicogroep val. Nihil genoeg om de afweging te maken mij niet halfjaarlijks te laten vaccineren met experimentele, want dat zijn het nog minstens de komende 10 jaren, vaccins. Dit argument valt niet te betwisten met geen enkel onderzoek hoe gedegen ook.
Volgens de gegevens van Eudravigilance, zeg maar het Lareb van de EU, zijn er nu 26.000 doden gemeld als bijwerking. Volgens de VAERS, zeg maar de Lareb van de VS, zijn er 16.000 doden gemeld.
Bijzondere bijkomstigheid is dat een overlijden binnen 14 dagen na de vaccinatie niet als bijwerking gezien wordt. Het moet na 14 dagen gebeuren.
@Haatejaculaat | 14-10-21 | 11:51: uw heeft de luxe alleen aan uzelf te denken. Ik ik ik. Vaccineren doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen die wèl in de risicogroep vallen.
"De niet gevaccineerde mensen mogen eigenlijk blij zijn met de QR code.
Het oorspronkelijke argument "ik laat me niet vaccineren met een gevaarlijk
experimenteel vaccin" is al lang ontkracht."
Jij kunt in de toekomst kijken? Wat er over 3, 5, 10 jaar voor kwaaltjes opduiken a.g.v het vaccin? Knap van jou.
@ofarim | 14-10-21 | 13:11: Nee, want jij kunt het nog steeds verspreiden als je bent gevaccineerd. Een vaccin pak je voor jezelf. Daarnaast is natuurlijke immuniteit 13x zo effectief als een vaccin. Dus het nut van een vaccin is nog maar zeer de vraag.
@culture_vulture | 14-10-21 | 13:24:
Eensch dat is duidelijk af te lezen in de ziekenhuis opnames.
Oh ja en die 13X, linker of rechter duim?
@ofarim | 14-10-21 | 13:11:
Ok dus volgens jou logica moeten er nu 20 miljoen mensen aan de experimentele vaccins waarvan lange termijn effecten niet bekend zijn vanwege een handjevol kwetsbare die zich hoogstwaarschijnlijk wél laten vaccineren want voor hen is de afweging wél zinvol want die behoren tot de risicogroep? Neem ik je even terug naar medio 2020, daarin werd het vaccin precies op deze manier aangeboden. Nu, eind 2021 moet iedereen verplicht zich vol laten spuiten en lijkt voor mij de enige reden daartoe; Iedereen doet het dus jij ook. Ik dacht dat we met Trump bang waren voor dit soort dictatoriale praktijken, wat een giller. 2022 word het jaar waarin men smeekt om Trump te herkiezen.
Laten we het anders eens omdraaien, komt u nou eens met een goed onderbouwd verhaal waarom gezonde mensen zich zouden moeten laten vaccineren.
Mensen die nuchter uit een café wandelen…… wie zijn die mensen?
BOA's
Burgerlijke ongehoorzaamheid is top !
Ik word overal toegelaten, al zeg ik er wel bij dat ik netjes uitleg dat ik geen QR code heb, en alle begrip heb als zij mij niet binnen willen laten.... Na afloop van een etentje nog even nagepraat met de dame van het restaurant waarbij zij mij uitlegde dat iedere klant voor hen even belangrijk is, en dat zij ook gewoon iets willen verdienen... Veel klanten die met buitenlandse relaties willen eten, kunnen anders ook nergens terecht. Een Amerikaan of Engelsman kan geen QR code laten zien, ook al is hij 20x gevaccineerd.....
De voorstanders van de QR code zullen harder gaan roepen dat er meer gecontroleerd moet worden. Volgens de MSM zijn zij in de meerderheid en geven hiermee de overheid het fiat aan overheden om de teugels nog strakker aan te trekken. In plaats dat de MSM ons eerlijk informeert steunen zij massaal dit beleid en dragen zelfs bij aan meer onderdrukkende maatregelen.
"onderdrukkende maatregelen"
De QR code is ingevoerd omdat mondkapje en afstand houden tegelijk zijn afgeschaft. Het werkt niet onderdrukkend, U heeft er juist meer mogelijkheden door gekregen.
Dat Big Tech, Big Pharma en de elite zo innig samenwerken met de 'onafhankelijke' MSM geeft je als burger wel te denken.
U bedoelt vrijheden die ons eerst zijn afgenomen hebben we teruggekregen nadat wij onze privacy hebben laten afpakken door de overheid.
En trouwens, waarom is de nachthoreca dan nog dicht?
@Reems | 14-10-21 | 10:55: "Durf het niet te vergelijken met normaal."
Waarom? Omdat U het zegt? Ik durf nog wel meer.
Maar als ik over de grens in bijv. Antwerpen ga uit eten, dan geld dat allemaal niet? Ik vraag dat voor mezelf.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 10:59: Als ik 10 knikkers van je afpak en je ze later terug geef maar dan moet je me wel 10 flippo's geven, heb je dan meer, minder of evenveel speelgoed?
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 10:51: Oh, is dat zo? Het mondkapje is helemaal niet afgeschaft (dat moet ik in het OV nog steeds op, en verder hoefde dat toch al nergens meer) en niemand hield zich ondertussen al meer aan de 1.5 meter. Dus we zijn er alleen maar op achteruit gegaan.
@Mbovenka | 14-10-21 | 11:11: "en niemand hield zich ondertussen al meer aan de 1.5 meter."
Wanneer de echte argumenten op raken....
@Rechts door zee | 14-10-21 | 11:07: Wat zijn flippo's?
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 11:15: De realiteit is het beste argument. Als jij in een droomwereld wil leven moet je dat zelf weten, maar een regel waar niemand zich ondertussen meer aan hield (of bestrijd je dat? Dan zou je een punt kunnen hebben) opheffen is geen verbetering.
@Rechts door zee | 14-10-21 | 11:07:
Game, set and match!
Wie gaat er nou testen voor toegang om vervolgens in je bek gespuugd te worden met een biertje van €3,50. Je gaat naar de horeca voor de gastvrijheid. Ik, en vele met mij, vieren onze feestjes wel gewoon thuis. Net zo gezellig, geen QR-code en 10x zo goedkoop.
Dit klopt volgens mij niet. Als thuis net zo gezellig is (en veel goedkoper), waarom ging je dan naar de horeca pre-coronapas? Of ben je er nu pas achter gekomen omdat je geweigerd wordt door het ontbreken van de coronapas?
@rederijker | 14-10-21 | 10:48: Nee hoor. Dat komt omdat ik nu 20 minuten moet rijden voor een QR-Code. Laagdrempeligheid om een cafe te bezoeken is er dus ver af.
Kan ik dan bij jou reserveren voor drie personen? Geef je adres even. Wij zijn trouwens drie hete meiden, als dat helpt.
Gele boekje gaat gelukkig hee aardig
Twee woorden bij het artikel; want Nederlanders.
Pff is dat gezeik nog niet over, wordt wel een beetje langdradig zo. Horeca en restaurant bezoek is zo 20st eeuw ook.. mis je niks aan. Zelf je feest maken is de trend nu.
Zeker aangezien ze zich laten opzadelen/gijzelen met een systeem dat zo onlogisch en lek is als wat.
Dan maar geen horeca inderdaad. Totdat het weer echt normaal is.
Het grootste/enige probleem is dat wij onze overheid niet vertrouwen met onze data. Een argument wat moeilijk te ontkrachten is als zelfs de minister-president keer op keer betrapt wordt op leugens - decennialang en op diverse dossiers.
Het feit dat die man daar zit is zo verschrikkelijk schadelijk.
Een artikel vandaag: de toename in bedreigingen kan niet losgezien worden van de coronacrisis. En dan met het hoofd van Rutte erbij. Hoe ver heb je dan je kop in het zand...
Dat u daar met de pet niet bij kunt verwonderd mij niet.
@botbot | 14-10-21 | 10:47:
*Verwondert.
Maar het verwondert mij niet dat je dat niet correct kan spellen.
@Baski | 14-10-21 | 11:43: Betreffende is dan ook een lid, en lid van het speciale team.
of een vader van 2 kinderen die mij stoer vertelt hoe hij met een copy van een qr-code een feest binnen kwam.
Daarom komen we niet snel van corona af, er zijn teveel wappies.
Zelf ben ik 2 keer toegelaten, met qr maar zonder de ID die ik was vergeten. Loop maar door.
Niemand in de horeca of waar dan ook heeft er zin in.
Twee weken geleden het vliegtuig in: heeft u een QR code? Ja die heb ik. Oke loopt u maar door.
Dan zit je niet lekker hoor.
@Koekje-dr-bij? | 14-10-21 | 10:21: "Dan zit je niet lekker hoor." allemachtig wat ben je dan in 1,5 tijd verworden tot een hoopje angstig mens. Allemachtig. Waar kan ik hier wel veilig lunchen? Wie zijn die mensen?
@BRAAP | 14-10-21 | 10:24:
Dat kan ik u wel uitleggen hoor, ik heb directe familieleden (1e lijns) die flink naar de klote zijn gegaan vorig jaar. Daar zit ik niet op te wachten. Ik lees hier stoere berichten van "ik heb ook kerona gehad en nergens last van" maar als ik naar de mensen kijk die genetisch dicht bij me staan heb ik de luxe van dat zelfverzekerde niet. Mag ik dan ongerust zijn? Of ben ik u dan tot overlast?
@Koekje-dr-bij? | 14-10-21 | 10:27: maar de rest van de wereld kan er toch niets aan doen dat u slechte genen heeft? Slechte genen hebben nu eenmaal consequenties. Dan stap je maar niet in een vliegtuig.
natuurlijk heeft de horeca hier geen zin in, en tijd voor, en geld voor! Netjes je qr laten zien en dan binnen veilig wanen want gevaccineerd. geen wonder dat de positieve tests oplopen
@Koekje-dr-bij? | 14-10-21 | 10:27: U heeft volkomen gelijk. 15 tot 30 procent van de mensen die Corona krijgen, ook a-symptomatisch, hebben na een half jaar nog rest klachten.
Koek.
Er is een groep mensen die lopen dezelfde risico's bij een 'gewone' griep.
Waar was u toen met uw maatregelen...
@Koekje-dr-bij? | 14-10-21 | 10:32: door mee te werken aan dat onzalige, onzinnige QR verhaal kiest u ook voor het tweede.
@Koekje-dr-bij? | 14-10-21 | 10:32: dus als iedereen gevaccineerd was (en GeConTrOLeeRd!11!) zit u lekker in een vliegtuig. Er kan dan immers niets gebeuren, want vaccins werken goed. Iedereen doet mee, niemand kan ziek worden! Prijs de Jonge!
Oh wacht, als de controle ontbreekt bestaat de kans dat er iemand zonder vaccin inkomt! Maar die heeft ook een ticket gekocht, dus is waarschijnlijk gewoon getest van te voren, want die had ook geen zin om een vlucht te missen. Maar nee, het ontbreken van elektronische vinkjes controle is _zo_ erg dat uw vaccin ineens helemaal niet meer werkt! Voor je 't weet raak je ook naar de kloten, want slechte genen.
Iedereen gevaccineerd == veilig, de vaccins werken!
1 iemand niet gevaccineerd == ja, dan had ik net zo goed ook geen vaccin hoeven nemen, want het is LEVENSGEVAARLOK.
Als dat je logica is, verkies ik inderdaad optie 2. Dan vliegt de kleine groep maar niet.
@Koekje-dr-bij? | 14-10-21 | 10:21: Waar ben je dan bang voor? Je bent toch gevaccineerd?
Nee, omdat gevaccineerden, positief of niet, zonder testen naar binnen kunnen. Dáárom komen we niet van corona af. Positief? Blijf thuis!
Waarom moet een ongevaccineerde bewijzen dat hij niet besmettelijk is, en een gevaccineerde niet?
Die QR-toegang zou prima kunnen werken in het bedwingen van het aantal besmettingen, maar dan alleen groen vinkje bij negatief testresultaat.
En dat is ook logisch. Wie wil er onbezoldigd politieagentje spelen ? Daar komt bij dat alleen ongevaccineerden die nog niet besmet zijn geweest elkaar onderling nog kunnen besmetten. Waar zijn die gevaccineerden dan zo bang voor. Ze zijn toch beschermd. Wat kan het hun dan schelen of ze in een ruimte zijn met ongevaccineerden ? Schandalig is natuurlijk dat ongevaccineerde herstelden met een (veel te kort) verlopen herstelbewijs tussen de wal en het schip zitten. Die zouden dus verplicht moeten prikken, terwijl dat niet nodig is als het gaat om immuniteit. Als dat geen dwang is wat dan wel ?
@Remus McMillan | 14-10-21 | 10:36: Precies!! En tijdje terug de Mexicaanse griep? Zijn ook miljoenen vaccins van ingekocht! Was toen iedereen ook al zo panisch??
@naglfar | 14-10-21 | 10:42: Niet geheel juist. Het grootste gedeelte van de covid patienten zijn toch echt de niet gevaccineerden.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 10:29: Dan zijn ze niet a-symptomatisch, is het wel?
Als je denkt dat de QR codes ook maar iets gaan helpen met de besmettingen dan leef je echt in fabeltjesland.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 10:29: Zucht, dat hebben veel mensen nu eenmaal na een infectie met welk virus dan ook, zoek eens op post viraal syndroom. Daar vormt corona geen uitzondering op.
U bent gevaccineerd? Ja toch? Wat miept u dan? U bent volgens Hugeau de Clown beschermd tegen wappies en ongevaccineerden. Geen enkele reden dus om de NSB'er uit te hangen.
@Mbovenka | 14-10-21 | 11:08: Zucht.
"a-symptomatisch" tijdens initiele besmettingsfase, zo'n week of vier.
Rest verschijnselen in de periode daarna.
@Ikblijfnietstil | 14-10-21 | 11:05: Dus omdat ongevaccineerden vaker ziek worden van een corona-infectie moeten zij bewijzen dat ze het virus niet met zich mee dragen, terwijl gevaccineerden dus wél iedereen kunnen besmetten, wanneer ze ongetest positief de kroeg ingaan.
Dat is toch een vreemde redenatie, of ben ik dan gek?
@Charred_Metal | 14-10-21 | 11:13: Kunt U mij een vergelijking geven met bijvoorbeeld griep? Daar raak je geen negen maanden geur en smaak van kwijt.
@Koekje-dr-bij? | 14-10-21 | 10:27:
Prima, uw goed recht. Maar wees dan consequent en baseer u op de feiten en de cijfers. Als u in een vliegtuig stapt met 85% gevaccineerde (ongetest) en 15% ongevaccineerd (negatief getest). Dan is de kans dat u besmet raakt door een gevaccineerd persoon vele malen groter. Zie recente cijfers van RIVM over vaccinatiestatus van positief geteste personen.
Als u dusdanig bang bent voor het virus zou u dus helemaal niet moeten vliegen.
Het mooie aan de QR pas en de recente cijfers is dat de pro-vaxxers op zoek moeten naar het nieuwe zondebok, immers 'it wasn't us'.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 11:20: Zoek eens op oorzaken verlies van geur smaak? Verschillende infecties, roken, stress etc etc etc dus echt niet alleen Covid!! Mensen staren zich echt blind op Corona..
@koekje-dr-bij
QR code in het vliegtuig? Lulkoek!
Ik ben de afgelopen 1,5 mnd alweer 10x gevlogen.
Geen enkele keer vraagt men naar de QR code. Logisch ook, is een Nederlands dingetje, dus niet Nederlandse vliegreizigers hebben zo’n QR ook niet.
Wel werd bij de incheckbalie om een vaccinatiebewijs (in mijn geval t gele boekske) gevraagd.
Bij de incheckbalie. Voordat je je ticket krijgt (want die worden ook al niet meer vooraf digitaal uitgegeven)
Dus zonder vaccinatie krijg je geen ticket.
Pas als dat percentage burgerlijke ongehoorzaamheid boven de 85% komt zijn we op weg uit deze conformistische crisis. Het is nog veel te vroeg om je mening daarover te versoepelen. Weg met deze smerige polarisatie pas!
hou jij je eens aan je personality type; People who score as INTP are often described as quiet and analytical. They enjoy spending time alone, thinking about how things work, and coming up with solutions to problems. INTPs have a rich inner world and would rather focus their attention on their internal thoughts rather than the external world. They typically do not have a wide social circle, but they do tend to be close to a select group of people.
@Risingson | 14-10-21 | 10:36: je mist wat: INTPs have a tendency to get into hot-headed debates with people, which can cause them to appear more extroverted. Their ability to get into an intense and drawn out discussion about theories and information, is definitely not something people expect from an introvert.
Een goeie 60 is voldoende , ff wachten op booster 5 en griepprik 3
@INTP | 14-10-21 | 11:15: Net als 85 % hier dus .
Hoe weet ik of de café- of restaurant uitbater zelf gevaccineerd is? Of degene die mij controleert? Wie controleert dat? Ik kan een agent vragen om zijn identificatie, kan ik hier vragen of deze personen zichzelf even willen controleren?
Met een grote gele stikker op de deur?
Dat weet je niet, en werkgevers mogen hun personeel niet verplichten zich te laten vaccineren.
@grietmetgroenefiets | 14-10-21 | 10:25: komt zometeen wel, #AustraliaHasFallen
Personeel hoeft niet gevaccineerd te zijn. Grappig hè. Blijf maar weg uit het café als je gevaccineerd bent want een coronaatje is zo gevat.
Als de Bart van huis is, dansen met Jansen op de tafel. Alles hier gaat opeens pro QR? Ik ben zo'n QR onthouder, als ik weet dat ergens niet gecontroleerd wordt, ga ik nog wel, maar ga echt geen moeite doen om mee te werken aan dit systeem.
Support de horeca-ondernemers niet niet zomaar zonder slag of stoot aan deze QR-gekte meedoen.
@Pimp my Voortuin | 14-10-21 | 10:13: ik zal je niet missen in de kroeg
Wanneer De Jonge besluit om horeca en clubs te sluiten voor 12 uur om zo Corona tegen te gaan, vraag ik me oprecht af hoe hij dan denkt dat dat werkt. Een kroeg of ADE of waar dan ook, staat gewoon een paar uur eerder vol dan normaal. De totale tijd dat de kroeg vol staat is niet anders dan zonder de maatregel maar nu gaat hij heel blij de verlosser spelen omdat hij dit wil gaan VeRsOePeLeN. De belangrijkste maatregel die zou moeten worden versoepeld of afgeschaft wordt dan weer geen einddatum of voorwaarden voor afschaffing aan geplakt. Wat zit er eigenlijk in de kokosnoot van die gap?
U baseert zich op logica. Paradoxaal genoeg is dit in tijden als deze onverstandig.
*zoveelste valiumpje doormidden breekt*
@Computer_says_no | 14-10-21 | 10:22:
Waarom breekt u die dingen toch nog steeds doormidden? Je trekt gewoon zo'n strip over de rand van de tafel met een emmertje eronder. Voila, valiumgruis. Heerlijk in de thee.
Er is iets heel pervers aan het QR systeem dat de overheid heeft ingevoerd.
Het lijkt voor de naïeve en goedgelovige overheidsgetrouwe burger een kleine moeite om even die prik te halen (of PCR test) en de app te downloaden maar dat is het niet.
Alleen al dat verplicht prikken of verplicht testen gaat natuurlijk héél ver: de overheid schendt daarmee je lichamelijke integriteit maar breekt ook in op je dagelijkse privé leven want het onderbreekt je normale bezigheden door je verplicht aan te zetten om naar een test of vaccinatie locatie te gaan.
In plaats van dat je onbekommerd je eigen leven kan leiden ontneemt het regime een deel van je waardevolle tijd om je tegen je wil bewust te maken van je medische toestand, je sterfelijkheid en je kans op overlijden.
Dag in. Dag uit. Ziek en zwaar op hand.
Maar da's nog niet alles.
Door als brave burger zonder pardon gebruik te maken van deze QR app stem je stilzwijgend en onbewust ook in met veel meer andere dingen die helemaal niet zo voor de hand liggend zijn.
Zoals de klakkeloze aanname van het regime 'je hebt een smartphone'.
Alsof dat een vanzelfsprekendheid is. De overheid zou mijns inziens het gebruik van smartphones moeten ontmoedigen.
Telkens als je gebruik maakt van de app meld je terstond jouw GPS locatie.
Maar ook dat de regering er van uit gaat dat bijvoorbeeld een restauranthouder zonder pardon opeens ook een bewaker wordt. Verplicht he! Anders kan zijn zaak gesloten worden.
En dan nog dat het blijkbaar vanzelfsprekend en ethisch verantwoord is dat mensen om elkaars medische gegevens vragen en elkaar op basis daarvan MOETEN discrimineren.
Sorry dat ik af en toe overheid en regering zei. Alleen wanneer ik regime zei sprak ik de waarheid.
U bent woke en op de goeie manier wat mij betreft.
@ClintOstwald | 14-10-21 | 10:20: woke is iets voor mensen die graag in een droom leven, fantasie
Ja, het gemak waarmee wordt ingestemd en de volgzaamheid verbazen mij ook.
Zijn we dan och allemaal schapen ?
Het mooie is dat de voorstanders vinden dat ik me maar tegen mijn wil in moet laten vaccineren, het is tenslotte maar een spuitje. Maar wanneer Chine de Oeigoeren tegen hun wil in een naald in de bovenarm ramt om bloed af te nemen voor een DNA profiel staat ineens de hele wereld op zijn achterste benen te roepen dat dat niet mag.
Vreemd...
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Die hele controlestructuur die wordt opgetuigd wekt bij mij juist wantrouwen en aversie tegen vaccinatie op. Was die er niet geweest, en was er een betrouwbaar rapportagesysteem voor schadelijke neveneffecten van de nu toegpaste vaccins (ik heb van de vaccinatievoorstanders begrepen dat de gegevens in VAERS, Lareb en EudraVigilance niet betrouwbaar zijn) dan was bij mij de animo om mij te laten vaccineren een stuk hoger geweest.
@keestelpro: Ik ben ook tegen de QR-samenleving, maar laten we de discussie wel zuiver houden. a) Je kunt prima zonder smartphone; gewoon een papieren afdruk aanvragen. Heeft mijn moeder van 80 ook gedaan. En b) je locatie staat niet in de QR code en de app doet daar ook niets mee (als we de overheid mogen geloven, dan).
Sterke regel Kees!!
Die QR code is volstrekte onzin. Kent volstrekt geen wetenschappelijke onderbouwing. Eenvoudig te illustreren adhv het volgende voorbeeld.
Samen in de auto naar de uitwedstrijd. Samen omkleden, samen voetballen, samen douchen. Maar daarna mag ik buiten de kantine blijven staan onder de noemer van volksgezondheid.
Maar ach, helder, logisch en onafhankelijk denken.... het is veel reaguurders niet (meer) gegeven na 1,5 jr angstporno.
o ja, dat is altijd de godwin bij een tegenargument, dan kan de ander niet denken. ik laat geeuwend de qr zien en ga lekker naar binnen, blijf je maar buiten staan, ik mis je niet.
Veel reaguurders hebben helaas een IQ gerelateerd aan hun schoenmaat en denken uitsluitend in termen van biertje, pleziertje.
@ClintOstwald | 14-10-21 | 10:23: Dat is wel de bedoeling als je naar de kroeg gaat.
@fabeltjesland | 14-10-21 | 10:23:
Je bent waar je thuishoort; in fabeltjesland, daar waar men er vanuit gaat dat de qr werkt en iets oplost...
@fabeltjesland | 14-10-21 | 10:23: Je tegels worden een beetje eentonig, we kennen je superieure fabeltjes nu wel.
@fabeltjesland | 14-10-21 | 10:23: Wie ben je in Fabeltjesland? Monfert de mol misschien want die steekt zn kop ook diep de grond in..
Over de Deen die in het Noorse Kongsberg met pijl en boog vijf mensen heeft vermoord en twee verwond: "Aftenposten kjenner til at gjerningsmannen har konvertert til islam." Aftenposten weet dat de dader zich tot de islam heeft bekeerd. Wat een toeval toch weer.
Nou, daar zakt mijn broek van af en dat terwijl ik zit.
Ongeacht het percentage dat netjes controleert: Het doel wordt netjes bereikt lijkt mij. Er zullen niet heel veel mensen de gok wagen zonder qr code, dus dan mis je vooral de mensen die de code toch wel gewoon bij zich hebben.
De horeca heeft zichzelf speelbal van dit demissionaire kabinet gemaakt (van de Eerste en Tweede Slaapkamers hoeft men niets te verwachten). Ze hadden er niet in mee moeten gaan.
U heeft duidelijk geen Horeca bedrijf...
@Remus McMillan | 14-10-21 | 10:33: en dus? Hoe vaak heeft Den Haag al platgelegen door massale protestacties van de horeca? Hoe vaak heeft horeca NL als 1 man gezegd: tot hier en echt niet verder? Op stedelijk niveau dan tenminste nog?
Het denk dat het tijd word om de grondwet te wijzigen en een vaccinatieplicht in te stellen.
Klaus Schwab en Bill Gates zijn ongetwijfeld blij met toegewijde mensen zoals u.
Ik denk het niet.
@ClintOstwald | 14-10-21 | 10:08: Kunt U mij een citaat van Klaus Schwab over verplichte vaccinatie geven? Of van Bill Gates? Ben benieuwd!
Doe er meteen een euthanasieplicht bij.
Pas geleden nog in Italië en Portugal geweest. Daar wordt in geen enkel cafe of restaurant gecontroleerd. Sterker nog, het personeel en de eigenaar zijn dolblij dat je bij hun tent gaat zitten.
Zo heurt het ook.
Controleren en blij zijn dat u komt zitten kunnen ook prima samen gaan.
Nee.
Ik ben ook in Portugal geweest. Ondanks dat dit land de hoogste vaccinatiegraad ter wereld heeft kwam ik n.e.r.g.e.n.s. binnen zonder mondkapje. Obers, taxichauffeurs, alles en iedereen droeg hem over mond en neus. Heerlijk.
Ik weet niet wat voor beeld u probeert te schetsen, maar toch zeker niet dat ze het daar maar onzin vind en het prima vinden gaan. Of u liegt. Dat kan ook.
Soortgelijke ervaring hier enkele weken geleden in Portugal. Heerlijk op een terras in een dorpje omgeven door bergen, geen toeristisch gebied. Moesten even kijken of ze voor het gekozen gerecht op de kaart wel alles in huis hadden :) Geen verkrampte plakband-paden op het terras, wijntje erbij, er werd gelachen, iemand rookte zijn sigaretje, etc. Ik verstond er weinig van maar heb ervan genoten. Binnen was mondkapjes-beleid, zij het wisselend per uitbater hoe streng het nageleefd werd.
Dat is dan weer een voordeel van dit soort corrupte landen. Mensen hebben geleerd om de wet zoveel mogelijk te negeren.
Totale onzin. In zeer veel plaatsen in Italië wordt gecontroleerd. Al twee maanden lang, van Oef heeft het vlak voor de reis naar Spanje zelf nog meegemaakt. En vanaf dit weekend moeten ook werknemers hun QR code laten zien.
@van Oeffelen | 14-10-21 | 12:45: Hoe weet jij dat nou, jij woont in Almere.
@Koekje-dr-bij? | 14-10-21 | 10:24: Vriend van mij zit er nu , Burgerzaken heeft gelijk ( over Portugal dan ) .
Ben vorige week voor de lol met de trein naar Spanje gereisd. Met meerdaagse tussenstops in België en Frankrijk. QR-code in de app en geprint. Geen enkele conducteur, geen enkel hotel en geen enkel restaurant heeft om ‘green pass’ gevraagd. Verbazingwekkend.
Mooi toch? Zo ga ik komende winter gewoon op wintersport zonder code. Frankrijk heeft al te kennen gegeven geen QR te verplichten voor skiliften (Oostenrijk schijnt daar wel streng op te zijn)..
Ik wou een bekende uitnodigen voor een etentje in een restaurant.
Het ging niet door want de persoon had zich niet laten vaccineren wegens de wappieverhalen en testen voor toegang wil de persoon ook niet aan wegens de kosten.
Maar wel roken,blowen,alcohol drinken en yogasnuiven doet de persoon alsof dat minder schadelijk is dan een wereldwijd toegepast vaccin.
cdn.quotesgram.com/img/19/67/16628104...
Het ene is vrijwillig en het ander is tegen iemands wil.
Niet zo heel ingewikkeld.
@jemagookniksmeer | 14-10-21 | 10:17: "het ander is tegen iemands wil."
Het is geen verplichting.
Wat is nou weer yogasnuiven? Ik loop echt achter.
@Charred_Metal | 14-10-21 | 11:25:
www.hln.be/binnenland/wat-zijn-yogasn...
Ik kan mee zomaar voorstellen dat die "bekende" dit alles als smoes heeft gebruikt, om niet met jou een etentje te moeten ondergaan...
Over al waar ik kwam werd om een QR code gevraagd, niemand die daar een probleem van maakte.
Wel weet ik van een kroeg die niet controleerde en was zaterdagavond bomvol met jongeren tot oom agent langs kwam binnen een half uur was die kroeg leeg.
Die onzin QR check ingevoerd, positieve testen omhoog. Huh, hoe kan dat nou? Kap toch eens met die onzin.
Logish. Ik gebruik mijzelf maar even als voorbeeld voor het gemak. Lekker zondag MET QR code zitten eten in een tentje. Dinsdag positief getest... Conclusie.. QR Code werkt niet !! ! Je krijgt gewoon corona en moet gewoon binnen blijven.
Je zou bijna gaan denken dat de qr-code niets met gezondheid te maken heeft.
@adam76 | 14-10-21 | 10:00: sterker nog, nadat je pos getest bent blijft je vinkje gewoon groen dus als je zou willen kom je overal nog steeds binnen..
@Systematic Chaos | 14-10-21 | 10:49: Inderdaad dat viel mij ook al op. Ik had inderdaad dezelfde gedachte van.. Hey ik kan nu nog steeds naar het cafe om daar nog maals iedereen ziek te maken.... Complete faal van het systeem is dit !! !
@Systematic Chaos | 14-10-21 | 10:49: het wordt helemaal mooi omdat de overheid hier vanaf weet en bewust niet wil aanpassen. In België doen ze dit wel.
Hoe zit het met dat (bedrijfs-) restaurant in het pand van de regering?
Allemaal halal, dus iedereen een geldige QR-code.
McDonald's heeft best humor, allemaal een keurige QR-code om er binnen te mogen en dan alsnog een deel direct door naar de IC met een hartinfarct en hoge bloeddruk van al dat zoute afval met saus en een augurkje dat ze als voeding verkopen. Het is allemaal symboolpolitiek.
Hahaha, prachtig!
En dan buiten een peuk roken en de filter argeloos wegpinken op straat. Ja, het is allemaal een clowneske vertoning en een belediging van het gezonde verstand en intellect.
Als ex uitgaanscircus liefhebber pur sang, heb ik een lichte afkeer tegen de horeca ontwikkeld. Dat zal enerzijds met mijn leeftijd te maken hebben, maar zeker ook door het gedweep van figuren als Hugo de Jonge. Alsof uitgaan de heilige graal van de maatschappij is. Die Hugo doet de reputatie van de horeca geen goed.
Hugo gaat ongetwijfeld, na hoop ik een heel lang leven, naar een hele warme plek in het hiernamaals.
Je klinkt inderdaad als een ouwe zeikerd. Je doet de reputatie van mannen op leeftijd geen goed hoor. Je kan gewoon de kroeg in, dansen, zuipen en naar muziek luisteren. Gewoon gaan.
Ik denk niet dat het de cafés en restaurants zijn, maar de verenigingen. Cafés en restaurants betalen hun personeel tenminste, verenigingen moeten het hebben van vrijwilligers die het gratis uit liefde voor de club doen. Zonder de vrijwilligers kan geen vereniging bestaan. Die controleren niet, of soms wel maar verder zonder consequenties, omdat ze geen zin hebben in gezeik. Die laten het aankomen op controles door de overheid, dan krijgen ze eerst een waarschuwing en kunnen ze vervolgens het beleid daarop aanpassen.
Bij alle gelegenheden waar mij naar een QR-code wordt gevraagd, wordt niet gevraagd naar ID. Men vraagt slechts wat mijn geboortedag of -maand is.
De kerk is erg fijn om naartoe te gaan, en godzijdank is daar geen QR-code voor nodig.
Bij de meeste kerken krijg je dan ook nog een wijntje en toastje. Gratis.
Gat in de markt, gewoon holy koek en zopie gaan verkopen.
@Montgomery Burns | 14-10-21 | 09:45: De kaas voor op het toastje zou ik maar even links laten liggen.
Die lui die nergens meer komen, gaan uiteindelijk via een andere ingang het zorgsysteem in, of de bajes.
Schrijf dan niks..
Ik heb een vaccin gehad maar ga voorlopig niet naar restaurants en bars zolang dit er is. Ik heb dan ook genoeg andere leuke dingen te doen.
Daarnaast heb ik het bewijs uitgeprint uit principe. Een app zou namelijk impliceren dat naast een verplichte vaccinatie, men ook verplicht een mobiel nodig heeft.
Verder, dit is heel gevaarlijk. Dat het ook zo gepushed wordt als 'toegang tot fijne dingen'. Het taalgebruik, de intentie, alles wijst erop dat het straks voor altijd is en we op de vooravond staat van de 'chinaficatie' van de samenleving.
En we weten allemaal wel welke groep er er straks uit 'religieuze overtuiging' een uitzondering krijgt.
We krijgen een social credit score of een revolutie
Als u denkt dat het daarbij zou blijven bent u erg naief.
@jemagookniksmeer | 14-10-21 | 10:21: Sommigen denken te veel.
De horeca liep, terecht, steen-en-been te klagen omdat ze de deuren gesloten moesten houden om een besmettingsexplosie te voorkomen. Nu hebben we een middel waardoor de horeca weer open kan en wat gebeurt? 35% lapt controle aan hun laars. Ongelooflijk. Wat mij betreft worden de deuren van deze horeca definitief gesloten. Ze zijn niet in staat om hun etablissement deugdelijk te exploiteren.
Tuurlijk wel. Het merendeel van de bevolking is gevaccineerd.
De deuren van deze horeca moeten definitief gesloten worden.
Aha.
Als je die lijn doortrekt, hadden Grapperhaus, De Jonge en Hoekstra ook al lang definitief moeten aftreden, vanwege hun misstappen.
In ieder geval alle financiële steun direct staken aan deze lieden.
Het meervoud van crisis is niet CRISISSEN, maar crises.
En dan gewoon in kleine letters.
QR maatschappij had prima kunnen werken als de boodschap en de logica had geklopt. Door implementatie met onjuiste volledige beredenering door mensen die openlijk schijt hebben aan hun zelf doorgevoerde maatregelen (1,5 meter huwelijk, vrolijk rondje schaatsen etc) is het niet geheel onlogisch dat mensen wat recalcitrant worden.
Goed voorbeeld doet goed volgen en dat is nu precies waar het mis is gegaan.
Ze hadden China moeten vragen hoe je zoiets goed kan invoeren.
@impy | 14-10-21 | 09:48|
Ja, laten we één van de meest totalitaire en onderdrukkende landen ter wereld vragen hoe zulks aan te pakken. Wat kan er in hemelsnaam fout gaan... *face palm*
Goh.... net zelfde nieuws op de publieke omroep en nu op GS... toevallig???
Hoi Wappie!
@De Badtegelzetter | 14-10-21 | 09:41: Dag Flappie!
De vaststelling van GS dat de economische schade van het QR-beleid beperkt is deel ik niet. In een stad als Groningen hebben met name de restaurant en in mindere mate de kroegen mijns inziens minder klanten. De mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn dat het aantal gevaccineerde personen toch aanmerkelijk minder is dan de regering beweert en/of dat mensen in vrienden- en familiegroepen vaak solidair met elkaar zijn. Ergo, als er iemand uit zo'n groep niet gevaccineerd is, dan gaat de hele groep niet op kroegbezoek of naar de bioscoop.
Dat laatste is een interessant perspectief, want dat kun je beschouwen als ander soort type van solidariteit. Kroegbezoek is gezellig, maar dat kan thuis ook. Naar de bioscoop gaan en de films zien met Dolby of IMAX, thuis kun je net zo'n goede filmervaring krijgen als goede speakers hebt. Eerlijk is eerlijk, de kans voor een horecaondernemer om inkomsten te verliezen is heel groter dan je zou denken, omdat mensen het alternatief thuis hebben.
Als je als horecaondernemer het risico van een boete of sluiting afzet tegen het hebben van minder inkomsten, specifiek bij klanten die meer zullen uitgeven omdat je als horeca besluit om de QR-code niet gaan controleren, dan lijkt mij de tweede optie moreel gezien de juiste. In het bijzonder als je klanten hebt die daar al jaren komen, maar daar niet kunnen zijn, omdat ze niet zijn gevaccineerd.
Als de kabinetten Rutte prive wat minder belasting hadden ontweken, dan hadden ze het aantal IC-bedden niet hoeven terugbrengen en de salarissen in de zorg en bij de politie, brandweer enz. nog iets kunnen verhogen, zodat er voldoende handjes aan de bedden komen. Mensen hebben nu niet de keus om in de zorg of bij de politie te gaan werken met de huidige huur- en koopprijzen. Eco-safari in Afrika, stemt allen cda/vvd.
Had ondertussen bedden aangebracht op de IC. Niet gebeurd.
@gato | 14-10-21 | 09:38: Het aantal beschikbare bedden op de IC neemt de laatste maanden sterk af, vanwege personeel dat ontslag neemt.
En vergeet de bijna één miljard voor testen voor toegang niet, Daar hadden heel wat zorgmedewerkers voor heel wat jaren een heel beschaafd salaris van kunnen hebben.
Hoezo het werkt? Waaruit blijkt dat precies? Oh ja, uit de toename van het aantal besmettingen natuurlijk.
Ja, maar zonder had het aantal besmettingen vele malen hoger geweest!
Jan Lul op straat wordt gevraagd naar de QR maatschappij en zegt daarop kennelijk dat "het werkt". Wat wordt daarmee bedoeld? Het werkt om het aantal besmettingen tegen te gaan, of het aantal ziekenhuisopnames, of het aantal doden? Of het werkt om ongehoorzamen buiten te houden?
Dit soort onderzoeken worden gebruikt om beleid te sturen, dit deden ze vorig jaar ook met die klote mondkapjes. Dan was Jan Lul net in Spanje geweest en dan werd hij geinterviewd en ging hij vertellen dat die mondkapjes daar "goed werken". Waar baseren die mensen dat soort onzin op?
Jan Lul zegt dat omdat hij dat op de staatszenders heeft gehoord. En diezelfde staat grijpt dat weer aan met te zeggen dat het dus goed werkt.
Prima circkelredenering richting dictatuur.
Eens C102! Dit is precies de kern van het probleem van deze hele COVID toestand. Het beleid wordt bepaald door een heel leger aan Jan Lullen. Werkelijk, de incompetentie en het stuitend lage niveau van vrijwel iedereen die iets over Corona te zeggen heeft, doet de balzak ernstig ineen krimpen. Het is zoeken met een elektronenmicroscoop naar steekhoudende argumentatie en onderbouwing. Gelukkig is er dan nog GS, daar lees je tenminste nog wat nuttige bijdragen. Al heb je mijns inziens hier ook de nodige domme trollen. Dat beschouwen we dan maar als 'hooguit vervelend'.
@Kosmo | 14-10-21 | 10:02: "incompetentie en het stuitend lage niveau van vrijwel iedereen"
En wat zijn Uw competenties op het gebied van virologie?
Bij mijn bezoeken aan de horeca incl mc Donald, viel het hij op dater wel naar een QR code wordt gevraagd ( ik heb hem op papier) maar niet naar ID . Dan kan ik toch gewoon de QR van een ander laten zien ?
Mijn ervaring bij de McDonalds is compleet anders, ben weggestuurd samen met 14 jarige dochter omdat zij geen paspoort bij zich had.
Ons zien ze daar voorlopig niet meer terug.
Overigens was mevrouw Nuchter onlangs met een gezelschap in een 2-sterrenrestaurant, en die vroegen niet om de legitimatie.
@Nuchternederland | 14-10-21 | 09:44: Elk nadeel heeft zijn voordeel, namelijk dat jij en jouw dochter in elk geval van ongezond junkfood verschoond blijven de komende tijd.
Overal waar wij geweest zijn kwam je niet binnen zonder QR code en ID, maar ik kom ook niet in pauperzaken of all you can eat vreetschuren. Laat Ferd en Hugo de BOA's er maar op af sturen. Die horecazaken hoeven iig niet meer op financiële steun te rekenen.
Het is idd fijn dat McDonald's zo scherp is.
Inderdaad. Na anderhalf jaar steun te hebben ontvangen, weigeren sommige zaken mee te werken aan een simpele, eenvoudige QR check waardoor de tent weer veilig open kan.
Ik kom uit principe niet in een restaurant waar geen QR code wordt gecontroleerd. Dat zou elke weldenkende belastingbetaler moeten doen.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 10:45: Aangezien gevaccineerden nog steeds besmettelijk kunnen zijn is 'de tent weer veilig open kan' dus simpelweg niet waar. Die QR-code is voor de bühne.
@Mbovenka | 14-10-21 | 11:21: Oneens.
Na (elke) vaccinatie kan iemand nog ziek worden. Het afweersysteem zorgt er wel voor, dat gevaccineerden alleen nog bij uitzondering in het ziekenhuis belanden.
Ze kunnen wel een ongevaccineerde besmetten, die daarna een grotere kans op een ernstig ziekteverloop heeft.
Ik ben ook voor een QR code met 2G: alleen toegang voor gevaccineerden, en mensen die genezen zijn. Wel net zo veilig voor de mensen zonder vaccinatie.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 11:26: Point taken, 'voor de bühne' was te sterk. Maar 'veilig' is het met die code nog steeds niet. Alleen 2G zou dat zijn, en dat soort medische apartheid gaat mij een stap te ver. Van mij mogen ongevaccineerden dat risico lopen als ze dat willen, zolang ze de QR code maar zien voor wat hij is.
@Mbovenka | 14-10-21 | 11:37: "zolang ze de QR code maar zien voor wat hij is."
Geen 100% garantie, maar wel de beste oplossing. Het alternatief is, voorlopig weer terug naar mondkapjes en afstand houden.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 11:26: 40% van de mensen in het ziekenhuis is gevaccineerd? Tot welk percentage beschouwd u opname van gevaccineerden als ‘bij uitzondering’ ?
@Plaktong | 14-10-21 | 13:15: Waar haalt U die 40% vandaan?
Tussen 4 april en 20 augustus werden 15.222 mensen met COVID-19 opgenomen in het ziekenhuis. Van deze mensen was 88,0% niet-gevaccineerd, 7,4% deels gevaccineerd en 4,6% volledig gevaccineerd.
www.rivm.nl/nieuws/vaccins-ook-bij-de...
"wordt bijna iedereen - meer dan 82% - gewoon keurig om een QR-code gevraagd. " Vragen om een QR code voor toegang is niet gewoon en niet keurig. Niet normaal maken wat niet normaal is a.u.b.
"Niet normaal maken wat niet normaal is a.u.b."
Corona is niet normaal. De gevolgen daarvan, zoals een QR code, wel.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 10:46: een QR code houdt geen virus tegen.
@LewsTherinTelamon | 14-10-21 | 12:50: Maar wel ongevaccineerden die zich niet willen laten testen.
"35% restaurants en cafés controleert niet op QR-code"
Ik vermoed dat 35% een veel te lage inschatting is. Zelf ben ik sinds de invoering van de coronapas een kleine 3 weken geleden twee keer naar een gelegenheid geweest - twee keer een restaurant - waar ik de pas dus verplicht zou moeten tonen. Er werd niets gevraagd en ik/we konden 'gewoon' plaatsnemen.
Hotels met restaurants ook niet.
Ik begrijp oprecht niet wat het probleem nog is van die besmettingen. Als ik besluit om me niet te laten vaccineren, dan is dat mijn pakkie an. Maar het kan dan toch niet zo zijn dat ik vervolgens wel een hele economie stil kan leggen, horeca om 00:00 uur zijn deuren dicht moet doen etc omdat ik besluit geen prikje te nemen? Iedereen moet doen wat hij wil, maar bedrijven opzadelen met economische schade, mensen beperken in hun vrijheid kan dan nooit de bedoeling zijn. De mensen die nu nog besmet raken zijn voor 99% niet gevaccineerd en dat is hun probleem, niet van anderen.
Het was toch om de zorg te ontzien? Daarvoor nemen we toch meer BOAs aan nu?
De app is het doel, niet het middel.
Volgens het RIVM is 40% van de besmettingen in oktober volledig gevaccineerd, waar in augustus dat nog 25% was.
@Hans Kwalzan | 14-10-21 | 09:30: welke boa's
Heeft u een bron om deze 99% te onderbouwen? Ik kan u er namelijk meerdere geven om aan te tonen dat dit niet zo is.
Op dit moment is in de leeftijd 30-49 ongeveer de helft van de besmettingen bij volledig gevaccineerde personen. Boven de 49 loopt dit op tot >75%
bron: site RIVM en dan /coronavirus-covid-19/grafieken
@BRAAP | 14-10-21 | 09:35: Nee een bron heb ik niet. Maar de site van het RIVM en het ministerie van Volksgezondheid zie ik ook niet als een betrouwbare bron. Den Haag liegt alles aan elkaar en dan zou ik die bronnen serieus moeten nemen?
Het wordt ook ons probleem wanneer de ongevaccineerden de IC's overbelasten waardoor uw en mijn moeder niet opgenomen kan worden indien dat nodig mocht zijn. Niet vaccineren is gewoon asociaal.
@Waakvlam | 14-10-21 | 09:45: dan zijn we uitgepraat
Die hele QR code kent geen enkele wetenschappelijke onderbouwing. Laat ik dat illustreren adhv en eenvoudig voorbeeld.
Samen in de auto naar de uitwedstrijd. Samen omkleden, samen voetballen, samen douchen. Maar daarna mag ik buiten de kantine blijven staan onder de noemer van volksgezondheid.
In het verlengde hiervan heb ik een vraag die ik moeilijk beantwoord krijg.
Als ongevaccineerde moet je testen om toegang te krijgen. Na een negatieve test kun je plaats nemen in het theater met potentieel 1500 ongeteste gevaccineerden die het virus bij zich kunnen dragen en verspreiden.
Welk voordeel biedt mijn negatieve test ten opzichte van de andere aanwezigen?
@BRAAP | 14-10-21 | 09:35: Leuke grafiek is dat inderdaad. Dank!
@Waakvlam:
‘Iedereen moet doen wat hij wil’.
Een bepaald geloof aan hangen bijvoorbeeld.
En dan komt er een bezetter die alle aanhangers ven een geloof uitmoordt.
‘Ze kunnen toch ook hun geloof afzweren?’
Heb je wel in de gaten hoe eng je klinkt?
@Red shirt | 14-10-21 | 09:47: uw probleem is niet mijn probleem in deze. Dit gaat namelijk niet gebeuren, aangezien de cijfers nu al aangeven dat verhouding wel/niet (volledig) gevaccineerd richting 50/50 gaat en heel hard gaat richting meer gevaccineerde.
@Plaktong | 14-10-21 | 09:59: Voor jou: geen. Voor de anderen: die weten zeker dat je niet besmettelijk bent. Iets wat voor de gevaccineerden inderdaad niet geldt, zoals je al aangeeft (zeg ik als gevaccineerde). Meer antwoord is er niet.
Laat overigens onverlet dat ik iedereen die geen medische reden heeft om niet gevaccineerd te kunnen worden en zich toch niet laat vaccineren een malloot vind, maar je mag gelukkig in NL nog een malloot zijn.
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 10:27: Nee, dat heb ik niet in de gaten. Zie de vergelijking die u maakt ook niet helemaal. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Hoeveel mensen hebben die app nu?
Dat verwacht je niet. Je zou toch denken dat al die horeca eigenaren in hoogst eigen persoon bij de ingang staan. gewapend met de check-app. Haha, wat een aanfluiting! En de provaxxers maar roepen dat er gehandhaafd moet worden en schreeuwen dat ze het heel goed vinden dat de QR-code er is 'want dan kan ik veilig naar de horeca'. Lachwekkend! En de ongevaccineerden zitten thuis, zichzelf verdrinkend in hun eigen gelijk zonder dat ze ook maar een moment overwegen om dat prikkie te nemen.
De Overheid kan blij zijn dat de nederlander ook dit nieuwe controlemiddel maar weer gewoon accepteert. Dat maakt de omvorming tot een social-credits-pas een stuk gemakkelijker.
Die social-credits houden de gemoederen hier in de panelen wel bezig. Je zult mij vast naïef vinden, maar die komt er niet, wij kunnen namelijk stemmen.
@SterF... | 14-10-21 | 09:30:
Net als dat je tegen de QR-app hebt kunnen stemmen.
@SterF... | 14-10-21 | 09:30:
Die komt er zeker wel nu er al stemmen in Brussel opgaan voor een persoonlijk CO2-budget bij alles wat je doet.
@SterF... | 14-10-21 | 09:30:
De app is er al en de meerderheid doet braaf mee.
@Duwbak_Linda | 14-10-21 | 09:31:
Slechte vergelijking.
@SterF... | 14-10-21 | 09:34:
Ik vind het een prima vergelijking. Maar ik wil dat referendum uit 2005 er ook wel bij halen hoor. Of bedenk zelf eens wanneer we voor het laatst iets effectief hebben weggestemd.
Al zal het allemaal op z'n Nederlands gaan. De vervuiler betaalt, of zoiets.
Het voornemen om dat Social-creditssysteem nooit te implementeren hier in NL is weggestemd door de coalitie.
@SterF... | 14-10-21 | 09:30: We kunnen inderdaad stemmen. En u denkt dat dat iets uitmaakt? Kijk alleen al naar het immigratieprobleem. Wordt ook vollop tégen gestemd.
NOS de opper Boa
Bij ons in de kantine gaat niks mis. Standaard een BOA constrictor bij de deur.
Was het niet Hugo die popiejopie speelde met dansen met jansen? Iedereen kon het zien aankomen dat die versoepelingen een maand te vroeg kwamen (prik pas na twee weken volledig werkzaam) en de groep 20-30 die nog net geen oproep had gehad. Nu om vage redenen een halve QR samenleving? Zonder QR naar het werk, zonder QR in het OV, zonder QR in de kerk/moskee. Op het werk niet testen, in het openbaar vervoer niet testen, in de kerk niet testen. 85% is ingeintend, van de andere15% heeft een deel corona gehad, komt toch nooit in de kroeg. Deze maatregel zet geen zoden aan de dijk, stop ermee.
Soms denk ik wel eens dat het ergste wat Hugo de Jonge kan overkomen is dat de ceaureauna pandemie ten einde komt.
Deze ijdele man met zijn grote ego wil deze prachtige tijd voor geen goud missen en hij geniet zichtbaar van iedere seconde in de schijnwerpers.
Het zijn de warme horeca-aerosolen waar ze bang voor zijn, De Hond kwam daar al direct mee en werd weggehoond, Koopmans zei op de publieke TV in maart 2020 dat die geen drager/verspreider waren van het virus, in de Après Ski in Italië wisten ze al beter.
@keestelpro | 14-10-21 | 09:29: als corona op een rustige, beheerste en god verhoedde natuurlijke manier uitdooft zijn naast Hugo de Jonge nog veel meer mensen hun spreekrecht kwijt.
Het ergste van deze extremistische maatregel is dat sommige gevaccineerden zich met hun groene vinkje ultiem gezond en onsterfelijk wanen.
Ik zat onlangs in een restaurant waarvan ik de naam niet zal noemen (MOJO) en er zat een dame aanhouden te niezen en te hoesten. Duidelijk snipverkouden. Er waren meerde gasten die zich er aan ergerden. Terecht. Als je ziek bent: bleib zu hause. Die ongeschreven regel is honderden jaren oud. Daar hebben we geen lockdowns, avondklokken, vaccinaties of QR code voor nodig.
Hieperdepiep, een week later had ik ook griep.
Gelukkig was het maar een griepje omdat ik een gezond immuunsysteem heb.
Was het nu een verkoudheid of een griep? Daar kan ik de hele dag over nadenken.
Je twijfelt gewoon of dit sarcasme of gesponsord is. Enerzijds lees je hier veel stukken die de QR maatschappij veroordelen en verafschuwen en als die dan ondanks alle stevige bezwaren in is gevoerd, veroordeelt men ongehoorzaamheid.
Het duurt nog even voordat bij iedereen het rode vinkje valt.Uw imuumsysteen geeft dat binnenkort door.
Als we voor 85% gevaccineerd zijn mag de qr code weer weg. Doel is bereikt.
Was het maar zo'n feest..
Al is 105% van de mensen gevaccineerd. Die qr-code gaat pas weg 'when hell freese over'. Het is namelijk geen middel maar een doel.
En dat gaat die dikke van de horecabond bij Jinek weer janken dat het weer op hun bordje ligt. De horeca die de QR niet controleert mag van mij direct gesloten worden en ook nog een dwangsom worden opgelegd (misschien terugbetaling van de NOW steun?). Laten we gevaccineerden lekker samen zijn met andere gevaccineerden. En geef de antivaxxers een eigen plekje om bij elkaar te komen. Als je als antivaxxer niet mee wil doen met de rest van de maatschappij om uit de ellende te komen dan vraag je erom om afgezonderd te worden.
Je vaste klanten weigeren aan de deur is wel een dingetje hoor. Dat is wat de horeca bedoeld. Die wordt ingezet als politie agent en moet (vaste) klanten wegsturen als ze geen code hebben. Bovendien vergeet je de kosten die zo'n controle met zich meebrengt, de discussies die het oplevert (zeker als er al wat drank in de man is) en het feit dat wij gewoon nog om 00:00 uur dicht moeten. Niet echt motiverend om die QR code te handhaven en controleren he.
@Waakvlam | 14-10-21 | 09:33: De consequentie van het niet controloren van de QR code door de horeca kan zijn er dat nog meer beperkende maatregelen voor de horeca komen. Zitten ze daar echt op te wachten?
@Ikblijfnietstil | 14-10-21 | 09:51: Dat is een dwangmiddel die door de overheid wordt ingezet. Waarom is er geen verplichting tot controle van de QR codes door kappers, tandartsen, winkels etc etc? Leg me dat eens uit dan.
@Waakvlam | 14-10-21 | 09:56: Onzin. Je hebt een keus. QR code, testbewijs of herstelbewijs.
@Ikblijfnietstil | 14-10-21 | 10:00: Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Bij de kapper, kerk of gebedshuis hoef ik ook mijn code niet te laten zien.
Lijkt me als herstelde een goed plan. Laat al die schijnveilige gevaccineerden maar bij elkaar zitten. Kunnen ze fijn elkaar aansteken omdat ze niet hoeven te testen en kunnen ze de niet-gevaccineerden niet de schuld geven. Waar zijn die gevaccineerden nou zo bang voor? Ze zijn toch zo goed beschermt? Waar zeuren ze dan over!
Den Haag gaat zich waarschijnlijk meer beraden op Boa's, boetes, handhaven en straffen....
Dat is de enige kraan waaraan ze momenteel nog kunnen draaien. Om te janken dit beleid.
5000 Boa’s erbij. Zit je lekker aan je tafeltje in je favoriete Italiaanse restaurant komt er zo’n Melkertlul om je ausweiss vragen.
@Plaktong | 14-10-21 | 09:25: En nul IC-bedden erbij. Ook geen verdere investeringen in de zorg. Alleen maar dwang en drang, en 5.000 NSB’ers erbij.
Welkom in met Noord-QRea 2.0.
@Plaktong | 14-10-21 | 09:25: dat mogen BOA's niet. Die mogen alleen kijken of de uitbater zich aan de regels houdt.
En dan Kuipers die bij Jinek nog even zei dat hij de hele winter wel blijft. Was wel te verwachten natuurlijk. Hugootje probeert altijd hoopvol te zijn, maar je kan beter maar realistisch zijn.
Wat Hugo zegt is van generlei waarde. Denkt vast dat we achterlijk zijn.
En terecht. Had 100% moeten zijn
Ja, dan hadden we er nu heel anders voor gestaan. Dan was corona weggescant. Want als corona ergens niet tegen kan is het wel tegen zo’n QR code.
@Plaktong | 14-10-21 | 09:27: Ik heb mijn QR code op mijn T shirt geprint. Mocht ik het virus tegenkomen, dan schrikt dat virus zich 19 nervous breakdowns.
Rollende stenen
www.youtube.com/watch?v=K_Z_sCXJt6c
ze moeten juist goed handhaven.
De tokkies hebben geen QR code want op feesboek heb gestaan dat vaccinatie eng is.
Hoe minder tokkies in openbare gelegendheden hoe beter.
Liever een feestje gemist, dan na vaccinatie in de kist.
Waarom zou je naar een openbare gelegenheid willen als je zo'n hekel aan mensen hebt?
U haalt 2 dingen door elkaar, je hebt de vaccinatie en de QR-code. Heel veel mensen zijn tegen het principe van QR-code.
@ClintOstwald | 14-10-21 | 09:21: Haha mallerd. Inmiddels 20 miljoen prikken gezet. Een paar hebben er wat tijdelijke bijwerkingen van gehad. En jij poept nog in je broek uit angst voor een prikje. Get a life
Hahaha... U zet mij weg als tokkie.
Wat ik bereikt heb en bezit komt voort uit kennis, vaardigheden en ondernemen. Dat samen met gezondheid en een warm gezin.
Een vaccinatie haal je enkel met een BSN nummer en dat is het. Laat ik die nu toevallig ook hebben maar niet willen gebruiken voor de prik.
Om te bereiken wat deze tokkie heeft is uw waanzinnige BSN niets waard.
@Ikblijfnietstil | 14-10-21 | 09:25: Vriend van mij (46) afgelopen week doodziek geweest met 5 dagen hoge koorts en een dokter die twijfelde over opname. Was dubbel gevaccineerd met Pfizer. Echt goed spul man. Hij heeft toch mooi 4 maanden geen corona gekregen na zijn inenting.
…… en nu allemaal roepen. Ja, maar zonder vaccinatie…………
@Plaktong | 14-10-21 | 09:31:
Kijk hier hebben we er weer een die nog steeds denkt dat we vaccineren om te voorkomen dat je covid krijgt.
@usb stok | 14-10-21 | 09:37: Is dat gek? Als je namelijk de betekenis van het woord vaccinatie opzoekt in de van Dale dan zegt die dikke ‘
Inenting (ook vaccinatie) is de injectie van een vaccin in het lichaam waardoor het antistoffen zal gaan maken ter voorkoming van een infectieziekte. Er bestaan verschillende soorten vaccins. Vaccinatie is de meest effectieve en goedkope manier om infectieziektes te voorkomen.’
@usb stok | 14-10-21 | 09:37: En daarom zouden gevaccineerden ook moeten testen om een besmetting uit te sluiten. Toch? Want een QR code zegt dan dus helemaal niets?
@Harry_Witkamp | 14-10-21 | 11:06: Ja. Want zoals je zegt, die QR code zegt inderdaad niets zo lang gevaccineerden nog besmet(telijk) kunnen zijn. Zeg ik als gevaccineerde, en als iemand die mensen die zich kunnen laten vaccineren maar dat niet doen malloten vindt.
Die opmerking over het verband tussen de vaccinatiegraad en het bezit van een vaste QR code: is dat een denkfout of een geslaagde grap om te kijken bij wie de koffie vanochtend wel aan slaat?
Deens vikingkje loopt niet weg, denk.
En dan dat lulverhaal op de radio vanmorgen; ‘als ik dan wel gevaccineerd ben en ik zie dat ze niet actief handhaven op QR code’s dan voel ik mezelf mehh mehh blablabla jankzooi’. Dan sta op en flikker op naar een andere tent. Gevalletje wij van wc eend bij de nos hoor, benieuwd wie het onderzoek heeft gefinancierd.
Nog even en heel veel Nederlanders hebben geen geld meer voor 'fijne dingen'.
Dan is die QR pas ook niet meer nodig.
Geen QR maar geld zat...
Je kan helaas niet alles hebben.
Die kans is groot als je het net verschenen rapport van Bank of America leest over de kosten van de energietransitie de komende 30 jaar.
The energy transition to a net zero greenhouse gas (GHG) economy by 2050 will be a very expensive exercise, estimated by the IEA at $150tn of total investment, over a period of 30 year. At $5tn p.a, the IEA see it costing as much as the entire US tax base every year for 30 years.
Van Oef komt zelden nog in de horeca, gisteravond toevallig nog, maar dat was een toprestaurant en bovendien op het terras. Over het algemeen is de kwaliteit laag, berekenen ze afzettersprijzen en je mag niet eens een sigaar opsteken (gelukkig in Zwitserland nog wel).
Je hebt anders vrij vaak over waar je gegeten en gedronken hebt voor iemand die zelden in de horeca komt.
In Spanje lekker eten, echt niet.
Weet 1 restaurant in Salou, wat goed is, de rest is naadje.
@SterF... | 14-10-21 | 09:25: Plus de dagelijkse commentaren op bijna ieder onderwerp terwijl hij de gehele dag in Frankrijk/Zwitserland aan het zwembad zit of in de bergen skiet. Als geslaagde expat misschien eens een kroontje kopen ?
@gato | 14-10-21 | 09:35: bij Piet Friet?
sigaren zijn smerig, vooral voor de mensen in de buurt die niet roken. Er is een recht op rookvrij leven.
@gato | 14-10-21 | 09:35: Zelfs vreetschuren zoals La Flauta zijn prima binnen te houden. Waar heb je het over?
@nednied | 14-10-21 | 09:44: niet in Frankrijk.
Mooi man. Wederom een bewijs van de enorme daadkracht van Rutte/De Jonge cs. Over toetsenbordridders en camerakeizers gesproken! Alles voor de bühne maar qua uitvoering een enorm drama.
Ze willen vast geen mensen verliezen als je het zo hoort. Wie zijn die mensen die het meeste uitgeven aan horeca? Het kan een goed idee zijn, want als je als eigenaar van een zaak weet dat sommige mensen meer uitgeven omdat de zaak de QR-code niet vraagt, dan neem je als horecaondernemer dat risico om meer inkomsten te krijgen.
Goed om ze een poosje te sluiten en zo de cliënten naar andere zaken te leiden. Dan hebben die het wat beter.
Afgelopen zondag met het vliegtuig gereisd vanaf Schiphol. QR-code of ander bewijs werd niet gecheckt. Zelfs daar is de controle verre van waterdicht, soms dus zelfs absent.
En dat is al bijna 2 jaar zo...........
@PolderTaliban | 14-10-21 | 09:14: dat niet, in de afgelopen anderhalf jaar heb ik tien keer gevlogen, en elke keer moest ik een testbewijs laten zien. Vreemd genoeg lijkt de controle pas verlicht of zelfs opgeheven te zijn sinds de QR er is
Lulkoek.
Vaccinatie wordt bij de incheckbalie gevraagd. Anders krijg je geen ticket.
Ben de afgelopen 1,5 mnd alweer 10x gevlogen.
Altijd gecheckt.
Nou las ik dat als je naar het bordeel wilde dat er dan bij de ingang een sneltest wordt gedaan en je dan helemaal geen QR code nodig hebt.
Kan iemand dit bevestigen?
Als je eerst aan de bar wilt gaan zitten heb je een QR code nodig, als je gelijk naar boven wilt met een dame dan weer niet. Omgekeerde wereld.
alleen via de achteringang
Er is hier een seksclub met een eigen teststraat maar je hebt wel een QR-code nodig.
@Mr_Natural | 14-10-21 | 09:15: SOA-teststraat?
Mijn vieze lichaam is inderdaad niet gecheckt bij restaurantbezoek.
We zijn dus nog net geen Noord-QRea.
QeRel, het begint (Q)R wel aardig op te lijken. QRijg nou tieten!
Fijne dingen? Bestaan die nog onder dit incompetente corrupte zwabberkabinet?
Fijne dingen. Zoals een primaire levensbehoefte om naar het toilet te gaan.
Wie anno 2021 in Nederland niet meer burgerlijk ongehoorzaam is, die is in feite een sycofant. De QR maatschappij mag nooit klakkeloos geaccepteerd worden.
Of als u straks met het vliegtuig op vakantie wil. Oh sorry, keestelpro, u heeft niet genoeg CO2-punten meer op uw QR-app. Helaas kan u niet meer vliegen dit jaar. Fijne dag nog he.
Gezonde woorden. Burgerlijke ongehoorzaamheid.
Nou, nou Kees, niet iedereen heeft HBS.
'Sycofant (Oudgrieks: Συκοφάντης / Sykophántês) was in het oude Griekenland, en met name in het oude Athene, de (eerder spottende) benaming voor een persoon die het recht van iedere Atheense burger om een medeburger aan te klagen misbruikte om zichzelf te verrijken of om persoonlijke of politieke tegenstanders ...'
ik ervaar het nog erger in mijn omgeving. Mensen juichen het toe en schreeuwen zowat om meer controle en oppressie. Als ik een wappie zou zijn zou ik denken dat er iets in dat vaccin zit wat dit aanwakkert.
@Hersenletsel | 14-10-21 | 09:11: Prima. Ik heb dagelijks zoveel last van Schiphol dat doe de vliegende vinkentering kunnen krijgen. Vliegen is zeau 2020.
@PolderTaliban | 14-10-21 | 09:16: doe = ze
@Hersenletsel | 14-10-21 | 09:11:
Een motie van FvD waarin geopperd werd dat er nooit een sociaal krediet systeem mag komen in Nederland werd door een meerderheid van de kamer verworpen.
youtu.be/DSkB5uvQhRk?t=46
Vaarwel Vrije Westen. Hallo marxistische dystopische samenleving.
@schijtzat | 14-10-21 | 09:13: Sycofant mag er ook zijn hoor.
@PolderTaliban | 14-10-21 | 09:16:
De Grieken moesten dat woord (sycofant) wel gebruiken bij gebrek aan woordenschat omdat de 2e wereldoorlog nog in het verschiet lag. ;-)
haha, de bonkers volger die sycofant op de tegenpartij toe past.
REAGEER OOK