Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stas Keijzer spreekt zich uit TEGEN coronapas

Ja kom nou

Op de dag dat dit kabinet de QR-samenleving invoert, komt het verzet tegen de QR-samenleving... vanuit het kabinet. Mona Keijzer vindt het 'eigenlijk niet uit te leggen' dat je een QR-code nodig hebt om naar de wc te gaan en dat vertelt ze vandaag uitgebreid op de voorpagina van de T. Maar Mona Keijzer vindt dan weer niet dat Mona Keijzer moet opstappen uit het kabinet, dat maatregelen neemt die niet zijn uit te leggen. Mona Keijzer zegt namelijk dingen als "Maar ik ben behalve staatssecretaris ook een mens." Nou gefeliciteerd Mona Keijzer. Deze halfzachte neptegenstand is belangrijk, betekenisvol en symbolisch voor hoe ons kabinet zich al anderhalf jaar lang uit iedere wezenlijke discussie over corona probeert te wurmen. Dankzij dit soort principeloos gezwabber zitten we nu waar we zitten: met een bevolking die de politiek niet vertrouwt (lijkt ons prima) en een politiek die de bevolking niet meer vertrouwt (lijkt ons gevaarlijk, en vervelend bovendien omdat je overal je QR-code moet laten zien). Als staatssecretaris en als mens kun je na zo'n interview maar één ding doen. Optyfen.
UPDATE: 'CDA-beraad over positie Keijzer'
HH Mededeling: Comments closed - gaarne reaguren bij OntslagTopic

Misschien wat flyers uitdelen in Volendam, Hugo

Dat wordt gezellig maandag bij Remkes!

Social

De marmotten van Paternotte

Reaguursels

Inloggen

En ja hoor ontslagen, wat een wanvertoning. Kritiek mag niet meer, zelfs als een meerderheid van de mensen er niks meer van snapt...

Snoorderlag | 25-09-21 | 14:48

Misschien ook eens een waarschuwing uitdoen voor alle apps met valse QR codes die nu verspreid worden. Leuk joh moet je scannen en daarna allemaal schadelijke software op je telefoon. Gaat nog wel een dingetje worden let maar op.

LinkeLotje | 25-09-21 | 14:47

Opzetje met Omtzigt. Hij heeft ingestemd met QR pas. Nu weg vrij.

Ed41 | 25-09-21 | 14:46

Mona: -weggejorist en opgerot-

wasdebeer | 25-09-21 | 14:46

Aaaaaaand, she's gone

Wiezewalakristalix | 25-09-21 | 14:45

Mona wilde volgens mij ook meestemmen met de motie van wantrouwen tegen Rutte. Is toen op haar plek gezet door Wopke, zo van jij hebt niks te zeggen of je rot maar op. Denk dat zij altijd de kant van Omtzigt wilde kiezen, misschien ook wel dingen heeft gelekt naar hem de afgelopen maanden. Nu hij onafhankelijk is, misschien wel een bommetje leggen onder het CDA en zich bij hem voegen.

Het blijft sowieso heel vreemd dat mensen geen eigen mening mogen hebben binnen een partij of kabinet. Allemaal meelullen met wat er besloten is of je mag oprotten. Walgelijk.

76435 | 25-09-21 | 14:44

Wel bijzonder dat een demissionair kabinet bijzonder is omdat Mona Keijzer het niet eens is met 'omstreden' kabinetsbeleid. Is niet in de wet opgenomen dat een demissionair kabinet geen omstreden beleid mag voeren of maatregelen mag nemen?

parlinone | 25-09-21 | 14:28 | 1

bijzonder = verontwaardigd

parlinone | 25-09-21 | 14:30

Mona, functie elders, eist haar zetel in de kamer op en gaat naast Pieter zitten.

bergsbeklimmer | 25-09-21 | 14:24 | 1

Ik krijg ook het gevoel dat ze hier op uit is.
Soort één-tweetje

Roos | 25-09-21 | 14:27

Dat mag Mona gerust zeggen en ik vind het ook nog eens heel slim van haar.

Gravin v Kippenbouth | 25-09-21 | 14:16

CDA: wat zullen we doen? Sensibiliseren of functie elders?
Fijn clubje.
Je mag kamerlid zijn namens ons, als je maar mee knikt.
Hoe zat het ook alweer met partijen in de kamer? Owja. Die bestaan staatsrechtelijk niet.

Cannabooze | 25-09-21 | 14:00

CDA beraad over positie Keijzer? Omdat ze iets zegt? Dat laat wel zien dat de hele zaak echt aan het imploderen is. Het enige dat Remkes nog kan adviseren is nieuwe verkiezingen. Het is op, over met dit demissionaire kabinet.

Pietie | 25-09-21 | 13:34 | 4

Dat CDA van slechts 6 zetels in de peilingen (Maurice de Hond). Ik kan de hypocriete kop van die omhooggevallen onderwijzer Hugo de Jong niet meer zien. Nieuwe verkiezingen, laat maar komen aub en zsm.

ClintOstwald | 25-09-21 | 13:47

@Ruif_Vuller | 25-09-21 | 13:42: Stemmen op de Judas alliantie voor 'ik teken blind bij het kruisje Eerdmans'? Ik mag toch hopen dat de PVV stemmer nog een beetje gezond verstand heeft en dat zich niet laat gebeuren.

Grachus | 25-09-21 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi, op naar fractie 20?

Ruif_Vuller | 25-09-21 | 13:31

Van Mona Keizer naar Corona Keizer.

Wassila | 25-09-21 | 13:29

We hebben sinds de verkiezingen geen wettige regering (de leden van het vorige kabinet zijn ambtenaren geworden die tijdelijk op de winkel mogen passen), dus hoe zou Mona tegen het standpunt van de regering in kunnen gaan?

dihydrogenmonoxide | 25-09-21 | 13:26

Is er nog wat footage van Mona toen ze nog een wulpse student was. Ik denk dat ze lekker was

Munnie-talks | 25-09-21 | 13:26 | 2

als je van een smal gezicht met groot voorhoofd houdt heb je aan één toiletrol niet genoeg.

parlinone | 25-09-21 | 13:52
-weggejorist-
borus | 25-09-21 | 14:00

Rutte 3: kabinet 'We doen maar wat en lachen ons rot'.

Cor Netto | 25-09-21 | 13:24

Voor een ieder die zegt dat ze hiermee bij Omtzigt sollicteert: Omtzigt stemde voor de Ausweis.

General Dripple | 25-09-21 | 13:22 | 3

Tweet van Omtzigt himself: 'Na het coronadebat stemde ik tegen de invoering van de Coronapas (door steun aan de motie-Wilders). Ik stemde tegen het onmiddellijk afschaffen van alle maatregelen nu. Dat acht ik veel te risicovol voor de volksgezondheid en de zorg. (1) (tweet van 17 september 2021)

grietmetgroenefiets | 25-09-21 | 13:29

Omtzigt is gehyped obv van integriteit en een dossier waar gans het land boter op z'n voor heeft want buutnlaanders bent oplichters. Enige wat de belastingdienst deed is focussen. Nu is die focus weg en uw leven wordt duurder.

Munnie-talks | 25-09-21 | 13:29

Mona moet wel wat zeggen. De helft van haar stemmerts komen uit Volendam.. kunnen ze wel zeggen dat ze daar fasistisch zijn. Dat is de regering zelf.. 1 kritische noot en je wordt eruit gefkikkerd.

michael8161 | 25-09-21 | 13:20

Heeft zij zo'n lange nek of lijkt dat door de foto zo?

Caparzo*Inc | 25-09-21 | 13:17 | 1

Haha, nu je het zegt. Is dat gefotoshopt omdat ze haar nek uitsteekt ? Bijna niemand die het ziet.

Wattman | 25-09-21 | 13:20
-weggejorist-
fokkewoelf | 25-09-21 | 13:10

Mona was toch ook degene die Ollongren besmette met corona? Als gevolg daarvan kregen we het briefje met functie elders etc etc. Hoeveel schade heeft zij het CDA al aangericht?

Vula | 25-09-21 | 13:03 | 1

Jij noemt dat schade ? Een heel nuttig inkijkje in de politiek en hoe smerig die echt is in Nederland.

Wattman | 25-09-21 | 13:04

Men denkt dat Mona Keizer moet aftreden om deze uitspraak, we zullen zien.

Wattman | 25-09-21 | 13:02 | 1

Eenheid van kabinetsbeleid, dus ja. En De Jonge en Keijzer vinden elkaar echt heel onaardig. Keijzer zat rond die lijsttrekkerverkeizing enorm te stoken.

Vula | 25-09-21 | 13:05

Niemoller twittert net dat een regenjas hem vertelde dat Keijzer een lobbybaantje voor de horeca op het oog heeft. Spannend! Zou de boel verklaren..

Scharlaken | 25-09-21 | 12:58

Monica moet haar mond houden. Zij stemde voor die pas.

loser | 25-09-21 | 12:47 | 3

Nee dat deed ze niet. Ze zit niet in de 2de kamer.

General Dripple | 25-09-21 | 12:49

Ik denk alleen maar, wat laat maar mooi dat ze iets nuttigs uit!

Warhead | 25-09-21 | 12:54

@General Dripple | 25-09-21 | 12:49: ze zit wel in de kamer maar was afwezig bij de stemming / onthield zich van stemmen. Wonderlijk hoe mensen statements maken zonder te checken of wat ze denken wel juist is.

parlinone | 25-09-21 | 13:55

Mooi, voel ik me niet meer de enige wappie van het dorp. Ze heeft ook mooie afwegingen in haar denken in mijn mening.

Maar loop verder, ik ben maar een wappie zoals reeds vermeld.

SmurfenSlurfje | 25-09-21 | 12:45 | 1

Waarom zo'n ophef?Partijdiscipline is inmiddels kennelijk soort facisme: 1 mening.
Leuk dat Mona daarmee speelt en kleur geeft net zoals het 20 jaar geleden nog normaal was, meningen die verschillen vd partijlijn.

ger1306 | 25-09-21 | 13:01

Dit is het punt, wie durft huGo de Jonge te vertellen dat de 'pandemie' bedwongen is en dat hij met z'n bordeelsluipers terug de vergetelheid in moet?

revolte | 25-09-21 | 12:40 | 1

Zij dus.

Shoarmamasutra | 25-09-21 | 13:18

kunnen we niet gewoon opnieuw stemmen en vvd en d66 uitsluiten , gewoon ff een verse partij

out-of-de-box | 25-09-21 | 12:37 | 1

Ja en wel CDA dan vanwege Mona Keijzer. Dan krijg je Hugo de Jonge er gratis bij.

Shoarmamasutra | 25-09-21 | 13:19

Mona komt zeker niet meer terug in Rutte4 en zegt daarom nu wat ze wil.

Mahatma | 25-09-21 | 12:33 | 1

Het is vlees noch vis, ze had ook een echt statement kunnen maken door de daad bij het woord te voegen.

Maar dat veilige midden waar nooit iets gebeurt wat echt sterk is.

Wattman | 25-09-21 | 12:36

Nee ik wil er geen NOS-nieuws tussendoor

Borat_Stikstov | 25-09-21 | 12:29 | 1

Die shircoins zijn niet echt van de NOS en Jort Kelder hoor.

Shoarmamasutra | 25-09-21 | 13:20

Keizer zit bij de verkeerde partij. Veel te rechts en totaal niet woke voor dat CDA.

Graaisnaaiert | 25-09-21 | 12:28

Jan Paternotte geeft weer goed aan hoe het werkt in deze kamer en demissionaire faalkabinet. Allemaal in de pas lopen, achter oppermaarschalk Rutte aan, en iedereen die niet luistert krijgt een verbale afranseling vanaf de TK kansel.

De politiek is stuk, mogen we een nieuwe?

TeeJee | 25-09-21 | 12:22

Mona kan naar groep Omtzigt.

namur62 | 25-09-21 | 12:19 | 4

@Hidde | 25-09-21 | 12:34:
Haar man is uroloog/oncoloog, dus dat zal wel meevallen.

Waarom noemt Omtzigt zijn partij niet gewoon "Nieuw CDA" dan is hij meteen van boven Jan?

Watching the Wheels | 25-09-21 | 12:48

-van

Watching the Wheels | 25-09-21 | 12:54

@Watching the Wheels | 25-09-21 | 12:48: Dat zou de stunt van de eeuw zijn en +45 zetels.

revolte | 25-09-21 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Word nu pas echt spannend. Wanneer zijn de eerste razzia's?

Aardappelplantje | 25-09-21 | 12:18 | 3

Rustig. Eerst iedereen een pasje geven om de goeden van de kwaden te kunnen onderscheiden. Vervolgens in een onschuldige setting controleren of het controle systeem werkt. Dan duizenden vrijwilligers en beroepscontroleurs organiseren en testen of ze in staat zijn om het systeem optimaal te laten functioneren. Ondertussen houdt je het volk dom (voor zover nodig) en pak je twijfelaars en tegenstanders via je propandakanalen aan. Totdat je alleen een kleine harde kern van verzet overhoudt die je kunt onderdrukken. Daarna ga je over tot het realiseren van je dromen en houdt je razzia's.

Graaier | 25-09-21 | 12:21

@Graaier | 25-09-21 | 12:21: De wal moet het schip gaan keren. Ik ben onderdeel van de wal maar wel pro-panda ;)

Joffri | 25-09-21 | 12:35

@Graaier | 25-09-21 | 12:21: Huh, heb jij soms inside information over de great reset van Klaus Schwab?

ClintOstwald | 25-09-21 | 13:51
-weggejorist-
fokkewoelf | 25-09-21 | 12:08 | 1

Mijn chip idee werkt overigens alleen maar goed icm een 100% gescheiden populatie. Het is zaak iedereen gescheiden!! in hun huis te houden. Elke vorm van fysiek contact moet verboden worden!! Het is een levensgevaarlijk broednest voor allerhande ziektes. Ouderen en chronisch zieken moeten ook verboden worden. Die zijn extra vatbaar en daarmee levensgevaarlijk voor de samenleving!

Voor de volgende generatie belastingslaven heb ik ook een idee. Alleen de meest loyale kerngezonde onderdanen komen in aanmerking voor het fokprogramma. En dit overigens minimaal, er is overbevolking en binnenkort hebben we genoeg aan een zwik procesoperators. Dit gaat uiteraard niet op de ouderwetse manier (geen fysiek contact!). Laboratorium babies zijn de toekiomst. Kunnen we gelijk de genen op alles voorbereiden. Klimaatneutraal schijten is de toekomst.

Te extreem allemaal? Als u dat denkt bent u een gevaar voor de samenleving, een wappie, een binnenlands terrorist! Misschien toch maar eens (quarantaine)kampen bouwen.

eigen-mening | 25-09-21 | 12:08

Weet niet of dit al opgemerkt is, maar
Mona ziet aan haar klompen dat Wopke geen lang politiek leven beschoren is; in elk geval niet als partijlijder.

Dan is het natuurlijk nu zaak om dat bezeten stuk schorem van een De Jonge in de wielen te rijden. www.rijnmond.nl/nieuws/147420/Gemeent...

fokkewoelf | 25-09-21 | 12:07

Je zou eigenlijk als dubbel gevaccineerde een coronatest moeten doen. Die moet dan positief zijn, maar verder voel je je kiplekker, je gaat naar een horecagelegenheid, krijgt een groene vink en dan laat je je positieve test zien, op papier, ja en nou?

hotbrasil | 25-09-21 | 11:58 | 7

@GrandMechantLoup | 25-09-21 | 12:13: Met opzet besmetten, of wetende dat je het virus hebt en daar geen rekening mee houden is uiteraard onethisch. Maar zo'n QR code haalt je er niet uit. Daarom hebben we eigen verantwoordelijkheid nodig en niet een stomme betuttelende code. Dat ontmoedigt het nemen van eigen verantwoordelijkheid alleen maar

Fijn_dat_je_er_bent | 25-09-21 | 12:27

@Fijn_dat_je_er_bent | 25-09-21 | 12:27:

Een QR code zegt 'ik heb me laten vaccineren en vorm dus weinig risico' of het zegt 'ik heb me recentelijk laten testen, het is niet waarschijnlijk dat ik een risico vorm' of het zet 'ik ben recent genezen en vorm dus weinig risico'.

Dat is verantwoordelijkheid nemen. Zeker omdat je 2 dagen voordat je symptomen krijgt het meest besmettelijk bent.

GrandMechantLoup | 25-09-21 | 12:46

Je krijgt geen positieve test van het vaccin. Nooit. Je lrijgt alleen een positieve test als het DNA vsn het virus gevonden wordt in je afhenomen slijm

Shoarmamasutra | 25-09-21 | 13:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Het blijkt dat de eigen mening van Mona Keijzer afwijkt van het gezamenlijk en unaniem genomen kabinetsbesluit. Ook botert het niet helemaal tussen haar en Hugo de Jonge. Het komt mij daarom voor dat zij met het ventileren van haar gedachten een voorschotje neemt op eventuele nieuwe verkiezingen als dit van droog zand aan elkaar hangende Kabinet daadwerkelijk uiteen valt. Een veelzeggend schot voor de boeg.

Een vrije paling | 25-09-21 | 11:56

De tweedeling sijpelt overal door, hulde voor deze loslippigheid.

HebjeHemweer | 25-09-21 | 11:54 | 2

Mona heeft 5 kinderen, de lipjes zullen ondertussen wel aardig “los” zijn.

D-Fens_1963 | 25-09-21 | 13:11

misschien niet en heeft ze een mona keizersnede gehad?

borus | 25-09-21 | 14:04

Mooi toch. En weer lekker ruzie binnen het kabinet, zo gaat het altijd. Daarom kunnen ze ook geen kabinet maken met dezelfde mensen die al 4 jaar ruzie hebben. Maar inhoudelijk heeft dit vrouwtje gelijk, die QR code is een baggermaatregel

Fijn_dat_je_er_bent | 25-09-21 | 11:54 | 1

Mona heeft als een van de weinigen door dat het nooit genoeg is. Eerst moest er een groepsimmunisatie zijn van 70%. daarna vanwege de zg. 'Deltavariant' meer dan 90%.en dat terwijl landen als Denemarken en Zweden al lang met minder vaccinaties hebben afgeschaald. Om met een klassieker te eindigen van president Lincoln: “You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.”

ClintOstwald | 25-09-21 | 13:57

Ach ja, eventjes rekening houden met je medemens door op drukke plekken aan te geven dat je beschermd of negatief getest bent is natuurlijk veel te veel gevraagd.

Ik snap de ophef niet. Ik snap het grenzeloze egoïsme niet. Ik snap de hysterie al helemaal niet. Je woont tijdens een pandemie in een vrij land waar wat maatregelen getroffen moeten worden om erger te voorkomen. Dat is drama en rampspoed. We leven in een dictatuur roepen sommigen zelfs. Daarna worden de maatregelen opgeheven moet je enkel nog eventjes rekening houden met je medemens door aan te geven dat je niet ziek bent, of tenminste beschermd bent tegen de ziekte wat het risico enorm verlaagd. Nou nou poeh poeh wat een ramp. Wat een onderdrukking. De Denen deden netjes mee met de bestrijding van Covid en die mogen bijna alles weer, zelfs zonder coronapasjes. We moeten wat vaker naar de Denen kijken. Slimme jongens die Denen.

GrandMechantLoup | 25-09-21 | 11:50 | 11

@GrandMechantLoup | 25-09-21 | 12:50:

Je hebt gelijk dat covid ongeveer net zo gevaarlijk is als de griep.
Maar de discussie gaat niet zozeer over wel of niet vaccineren, maar over wel of geen QR-dictatuur.

Vrijwel iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd, ik ook. Er zijn echter ook mensen met allergieën die niet gevaccineerd *kunnen* worden.
En er zijn daarnaast heel veel mensen die wel gevaccineerd zijn, maar geen smartphone hebben. Bijvoorbeeld omdat ze die niet kunnen betalen, zeker niet voor iedereen in het gezin. Maar bijvoorbeeld ook omdat ze daar niet mee om kunnen gaan, met name bejaarden in dit vergrijzende land. En ook bejaarden met smartphone blijken nogal wat moeite te hebben met dit soort apps.

Er is niks doms aan het afwijzen van apartheid op basis van een QR-code die nu al vervalst is, en die voor velen onbereikbaar is ondanks dat ze gevaccineerd zijn. Het is veel dommer om te denken dat we door onze privacy op te geven iets aan decennialang wanbeleid in de zorg kunnen veranderen. En natuurlijk kan onze overheid helemaal niks en zullen ze dus ook het afschaffen van onze privacy nauwelijks kunnen misbruiken. Maar anderen kunnen onze medische gegevens wel misbruiken, zeker in een tijd van almaar toenemende computercriminaliteit.

Dandruff | 25-09-21 | 13:14

@GrandMechantLoup | 25-09-21 | 12:50: Bij punt 3 moet worden aangemerkt dat het dezelfde mensen zijn die voor en na het vaccinatieprogramma ernstig ziek worden en in een enkel geval sterven: mensen met onderliggend lijden. Vaccineren van gezonde mensen heeft weinig zin. Als ongevaccineerde 40er vertrouw ik op de wetenschap. Die toont aan dat ik een zeer klein risico loop als ik geen vaccin neem, terwijl het risico op lange termijn bijwerkingen niet gequantificeerd kan worden. Bij mijn weten er is geen enkele integere wetenschapper die dit kan weerleggen met data. Voor een ander hoef je het volgens het RIVM niet te doen. Op hun site staat vermeld dat er slechts wat indirect bewijs is dat een gevaccineerde minder bijdraagt aan de verspreiding van het virus.

intrigant | 25-09-21 | 13:33

@intrigant | 25-09-21 | 13:33: Met name dat laatste dus. De engnekken die vol met angsten zitten en die gaan eisen dat jij meegaat in hun angstwereld. We moeten een nieuw woord verzinnen want egoïsten voor dit soort ezels is nog te zacht uitgedrukt.

Grachus | 25-09-21 | 14:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Donder eens op, Jan Paternotte. Enge vent.

JJMS | 25-09-21 | 11:47 | 3

Enge extremistische D66 met je dromen over een groot Europa en het afschaffen van de Nederlander en de Nederlandse cultuur.

Graaier | 25-09-21 | 12:10

@Graaier | 25-09-21 | 12:10: volgens mij krijgt D66 gelijk. Nederland schaft zichzelf in hoog tempo af. Hoef je niet eens D66 voor te stemmen.

Bataafje | 25-09-21 | 13:06

Volledig mee eens, Luciferiaans eng.

ClintOstwald | 25-09-21 | 13:58

Die hoopt op ontslag. Ziet blijkbaar geen toekomst meer in de politiek.

Of ze is heel erg dom.

zwaaropdehand | 25-09-21 | 11:42 | 1

Dom blondje.

Nietgek | 25-09-21 | 11:57

Je bent deel van de regering, maar ook volksvertegenwoordiger. Zonder last en ruggespraak. Kortom mevrouw Keijzer begrijpt wat haar voormalig partijgenoot bedoelde.
Nog een beetje koudwatervrees, dat kan en mag.
Maar uiteindelijk zou de tweede kamer en de regering van - en voor het volk moeten zijn. Iets minder fractiediscipline kan geen kwaad. Dissidente geluiden zijn vervelend maar noodzakelijk.

ratelaar | 25-09-21 | 11:42 | 3

nee, een lid van de regering is geen volksvertegenwoordiger...

F. von Zeikhoven | 25-09-21 | 11:46

@F. von Zeikhoven | 25-09-21 | 11:46:
I stand corrected.

ratelaar | 25-09-21 | 12:04

Inderdaad. Maar heel sec bekeken, ze maakt deel uit van de tweede kamer, dus een volksvertegenwoordiger.

Gomezlopez | 25-09-21 | 12:15

Goh, Mona vraagt zich wat af en wil terug naar het oude normaal. Niets vreemds aan zou ik denken. Maar in deze rare tijd is dat blijkbaar groot nieuws.

Graaier | 25-09-21 | 11:38

Mona is een leeghoofd. Omdat ze ooit populair was heeft ze dit baantje als staatssecretaris gekregen maar het is duidelijk een maatje te groot voor haar. Maak haar snel ergens burgemeester voor ze nog meer domme dingen gaat doen.

Vula | 25-09-21 | 11:31 | 3

Doe maar Burgemeester van Amsterdam, slechter als Halalsema kan ze niet zijn.

Fozzie-bear | 25-09-21 | 11:44
-weggejorist-
Hidde | 25-09-21 | 12:04

Gezeik allemaal met die kudt QR codes. Nu al gedoe met digibeten.
Daarbij de gedachte van het omslachtige alles aan apps en pasjes koppelen. Wat een gedoe.

De oplossing is zo vreselijk simpel. Iedereen een verplichte chip.

Gratis af te halen bij bepaalde reaguurders.

eigen-mening | 25-09-21 | 11:28 | 2

Digibeten hebben veel meer problemen in onze samenleving. Mijn buurman kan niet eens internetbankieren. Maarja dat komt ook door het vele bier denk ik.

tiku99 | 25-09-21 | 11:38

@tiku99 | 25-09-21 | 11:38:

Nog een reden voor een chip. Kan in geval van uw buurman meteen preventief ruimen (want ongezond) (bonus).

eigen-mening | 25-09-21 | 11:44

www.telegraaf.nl/nieuws/424392316/rum...

Bruls vindt het niet chique. Weet u, heer Bruls? U bent niet chique. Ongekozen en eigenbenoemd heerser van "veiligheidsdinges". Constante mening roeptoeteren. Machtwellust. Corpulent. U, meneer Bruls, bent een belichaming van wat er mis is aan de overheid en het vertrouwen dat Nederlanders in hun overheid hebben.

Mona is wellicht niet chique. Maar u bent met enge knevelachtige zaken bezig in de duisternis.

Odin | 25-09-21 | 11:28 | 3

Bruls wilde ook niet aan de mondkapjes wegens schijnveiligheid

laurentius | 25-09-21 | 11:41

Bruls heeft een echte ouderwetse burgemeestersbuik, vast van het harde werken als ambtenaar.

ClintOstwald | 25-09-21 | 14:00

Bruls iets niet chique noemen. Deze patjepeeër had er geen moeite mee om zijn eigen bevolking op te stoken tegen een volksvertegenwoordiger. Het is een GroenLinkse Engnek pur sang.

Grachus | 25-09-21 | 14:13

Goed dat er ook binnen de gevestigde partijen twijfels zijn. Misschien helpt dat om gezond verstand en mensenrechten boven de "wappie sfeer" te tillen.

Vrijwel iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd, en ik ook. Toch zit niemand in mijn omgeving op het afdwingen van vaccinaties te wachten, ik ook niet. Want vaccinatiedwang is bij polio of griep ook niet nodig.

En ik zit vooral niet op een QR samenleving te wachten. Want dit onding gaat natuurlijk veel meer doen dan alleen de (straks tientallen) jaarlijkse covid-, griep- en verkoudheids- vaccinaties bijhouden.
Dat de overheid altijd alles in stront verandert is geen excuus, omdat ook anderen straks bij onze privégegevens kunnen. Al zolang als ik leef haalt de overheid regelmatig het nieuws met het lekken van gevoelige data.

Ooit waren dat vergeten aktetassen bij "gevonden voorwerpen" van de NS; en zelfs volle archiefkasten die bij het groot vuil werden gezet. Later waren het floppydiscs die in huurauto's bleven liggen, of computers met harde schijven tussen de vuilniszakken.
En natuurlijk is er niks veranderd, zie de bijna maandelijkse lekken in het proces van Taghi. Of hoe GGD-medewerkers onlangs privégegevens van BN-ers verkochten. En ondertussen beheerst cybercrime het nieuws. Zowel individuen, bedrijven als overheidsinstellingen kampen regelmatig met ransomware en moeten forse bedragen neerleggen om hun gegevens terug te krijgen.
En dan gaan we een app met medische privégegevens op elke telefoon zetten?

En hoe zit dat met al die mensen die geen smartphone hebben?
Vaak bejaarden die al lang ingeënt zijn?

Dit onding is helemaal nergens voor nodig. Tenzij je streeft naar totalitaire controle
en / of een tweedeling in de samenleving. En dan bedoel ik geen nep-tweedeling door kritiek op het stenigen van homo's; maar een èchte tweedeling. Lopend tussen bevolkingsgroepen die nergens naar binnen mogen, en bevolkingsgroepen die overal naar binnen mogen. Tot ze teveel "social credits" verspelen door op GS te reaguren of een vliegreis te boeken zonder D66-lidmaatschap.

Dandruff | 25-09-21 | 11:25 | 1

't is gewoon apartheid zonder bordjes. We noemen het maar technologische vooruitgang ofzo.

PolarWolf | 25-09-21 | 11:37

Jongens, concentreer je nou op BLM, criminele negers, GL kamerleden, PvdA huichelaars en ander wappie-tuig. Ga nou niet ook nog eens Mona afzeiken, er zijn echt andere prioriteiten.

van Oeffelen | 25-09-21 | 11:25 | 1

Te laat. We kunnen ons ook concentreren op belastingvluchtelingen.

dathoujetoch | 25-09-21 | 14:43

Wat een prachtige politieke salonpraat los van de werkelijkheid.
Ze kan altijd nog naar D66...

hotmint | 25-09-21 | 11:24

Inderdaad wat te laat, maar beter laat dan nooit zou ik zeggen. Ik mag hopen dat er binnen het kabinet en de coalitiepartijen toch iets meer mensen zitten met enige moreel beseft en logisch denkvermogen die hier ook tegen zijn maar onder druk maar mee deden. Dat die mensen zich nu ook maar wat meer ertegen gaan uitspreken.

Verder las ik vandaag een artikel met de Jonge in het Ad. Meerdere leugens zaten er weer in, dan vraag ik me af. Is het onwetendheid of bewust de boel belazeren. Beide is erg maar ik neig steeds meer naar onwetendheid. Zo had hij het over de 1,8 miljoen ongevaccineerden en die nog niet ziek waren geweest.

De 1,8 miljoen zijn echter de ongevaccineerden. De mensen die al ziek zijn geweest van die groep moet je daar nog vanaf trekken.

Ook zouden volgens hem de ongevaccineerden nog besmet raken, waarmee hij onterecht suggereert dat de gevaccineerde niet besmet raken.

DerUnterMensch | 25-09-21 | 11:23 | 2

Exact, maar als je al zijn beweringen/uitspraken van het laatste jaar stapelt dan is er maar een conclusie(met 2 mogelijkheden) mogelijk: opportunistisch het volgzame domme volk belazeren of zelf een van die colonne.

hagelkruis | 25-09-21 | 11:27

Het zijn er 3,6 miljoen volgens corona dashboard.. zou hij iets weten dat niemand anders weet?

EEGlivesagain | 25-09-21 | 11:55

We zullen wel een flinke stijging in het aantal woninginbraken gaan zien nu iedere ober in je paspoort mag snuffelen. Naam en woonplaats vol vermeld dus even een telefoontje naar een handlanger die op internet je adres erbij kan zoeken en je huis leeg haalt terwijl jij je fluitje bier van 4 euro aan het drinken bent.

2voor12 | 25-09-21 | 11:22 | 1

Wanneer heeft u voor het laatst in uw eigen paspoort gekeken?

PolarWolf | 25-09-21 | 11:39

Zo, m'n sollicitatie de deur uit gestuurd. Functie bij zedenpolitie.

Na 13 jaar internet onderneming te hebben is het langzaam tijd voor iets anders. Pakt het niet uit begin ik wel een love hotel. Schijnt booming te zijn. Doei.

Krachtkoe | 25-09-21 | 11:20

Wel een mens willen wezen, maar onmenselijk gedrag vertonen.
Alle hens aan dek.
Mona Keijzer is een vliegtuig, Mona Keijzer is niet gek.
Niet mijn, maar wél indirect haar eigen woorden.

chicago river | 25-09-21 | 11:20 | 4

@revolte | 25-09-21 | 11:24:
Mona Keijzer gaat met de staart tussen de poten terugrabbelen.
Markeer mijn woorden.
Wanneer hebben wij Mona Keijzer in het openbaar horen jeremiëren over *menselijkheid" icm QR code vóór 25 sept?
Wel?
Je snapt me niet denk.
Ben groot tegenstander van de mafiose covid maatregelen.
Stuk voor stuk.

chicago river | 25-09-21 | 11:30

Dat wordt een mooie functie elders voor Mona.....

vranac | 25-09-21 | 12:13

@chicago river | 25-09-21 | 11:30: Ik snap je wel hoor en ik hoor ook de gespleten tong van Mona. Kan natuurlijk niet bij iedere tegel #sarcasme of #ironie zetten.

revolte | 25-09-21 | 12:54
▼ 1 antwoord verborgen

Dus de overheid sloopt de zorgcapaciteit, heeft alle IC bedden het raam uitgegooid en heeft 2 jaar lang geen poot uitgestoken om capaciteit uit te breiden, geen aandacht geschonken aan preventieve maatregelen, niet zelf onderzoek gedaan naar mogelijke medicijnen en weigert naar mogelijke oplossingen van andere landen (India) te kijken. En daarom moet iedereen 1, 2, 3, 4 enz. prikken om de samenleving open te houden?

PR0FESSOR | 25-09-21 | 11:17 | 3

Niet omdat het kan, maar omdat het moet.
Niet omdat het kan, maar omdat het moet.
Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

poepdoos | 25-09-21 | 11:19

Heeft met alle 'corona' maatregelen 100.000 mensjaren gered en 600.000 verprutst. Kwaadaardig en incompetent.

revolte | 25-09-21 | 11:27

@revolte | 25-09-21 | 11:27: En daar zou iemand zich eens druk over moeten maken. Nee we maken ons druk over een getal van 1,8 miljoen (die een Ezel hier anti-vaxxers noemt) zonder dat we weten wie dit zijn, hoeveel al een corona besmettng hebben doorgemaakt, hoeveel mensen tot de risico groepen behoren (zie studie naar corona patienten). Lekker intelligent bezig daar in Den Haag. Of is dit een alternatieve aanpak van de woning crisis?

PR0FESSOR | 25-09-21 | 12:02

Mona draait lekker.

Dr.Mabuse | 25-09-21 | 11:17

Nou dat wordt nog wat vandaag. Kennis van me (eigenaar 5 restaurants) ziet het ook niet zo zitten allemaal. We zullen zien.

knutsel_ | 25-09-21 | 11:14 | 1

Inderdaad, de 1.5 meter wordt losgelaten door de (eeuwige) demissionaire regering. Je mag weer massaal bij elkaar op bezoek en knuffelen, naar de sauna, swingersclub etc. Maar voor de kroeg, restaurant, theater en bioscoop moet je een coronatestbewijs laten zien. Klinkt allemaal 100% logisch, toch?

ClintOstwald | 25-09-21 | 14:06

Mevrouw is een mens. Dat is op zich natuurlijk handig om te weten, maar bedoelt ze daarmee dat een beetje irrationeel fascistoide gedrag gewoon in de lijn der verwachtingen ligt? Krijgen we nu ook Kajsa Ollongren die zegt dat referendums afschaffen misschien toch niet superdemocratisch maar in ieder geval wel heel menselijk is?
Toeslagenaffaire? Ambtenaren zijn allemaal gewoon mens hoor! Stelletje zeikburgers, helemaal geen oog voor de menselijke maat.
Gelukkig hebben we Mona nog. Een Mens onder de mensen.

beetje.jammer.dit | 25-09-21 | 11:14

De climax in aantocht, Gompie die ruzie maakt met de ziekenhuis-werkvloer en Mona die Huug 1.5 jaar frustratie bij de soep schudt.

hagelkruis | 25-09-21 | 11:13

Weg met dat mens en levenslang verbod op welke bestuurlijke functie dan ook. Echt zo schandalig dit.

JanP999 | 25-09-21 | 11:12 | 7

JanP, de nick klopt.

osolemio | 25-09-21 | 12:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik begrijp het wel waarom de horeca de lul is. Horeca en Corona is ook bijna een anagram. Bekt wel lekker. Heeft verder helemaal geen zin natuurlijk.

goedverstaander | 25-09-21 | 11:12

Wat zullen de maatregelen zijn tegen de enorme griepgolf die ons staat te wachten volgens de berichten?

Patje | 25-09-21 | 11:12 | 7

Massaal ruimen.
Ook goed tegen de crisis is de huizenmarkt.

Kapitein Sjaak Mus | 25-09-21 | 11:27

@Kapitein Sjaak Mus | 25-09-21 | 11:27:
"is" = "in".

Uitloggen. Tijd voor koffie.

Kapitein Sjaak Mus | 25-09-21 | 11:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Paternotte is ook echt zo'n gehersenspoelde lemming. We gebruiken de QR maatschappij ter bescherming van de zorg. :').. Zucht..
Beetje hetzelfde als, neem een experimenteel mRNA vaccin om andere gevaccineerde te beschermen, draag een niet werkend mondkapje om andere mensen met een niet werkend mondkapje te beschermen, want je doet het voor een ander en niet voor jezelf.

Ze blijven het net zo lang volhouden totdat zij, zowel als u, deze leugens geloven.
Deze onzinnig- en stompzinnigheid moest eens stoppen.

poepdoos | 25-09-21 | 11:12 | 1

En dat kunnen we alleen maar saampjes..

starbuck280 | 25-09-21 | 11:57

Dit is het nieuwe politieke midden. Je bent overal voor en tegen tegelijk. Zo bedien je beide flanken.

De Blauwe Baviaan | 25-09-21 | 11:12

Ik heb ook wat horeca erbij. Normaliter zit het vol. Nu is het een oorverdovende stilte.

zwartzondersuiker | 25-09-21 | 11:10 | 2

Ach jôh, wat kan het je schelen.
Het is toch maar wat horeca voor "erbij".

Kapitein Sjaak Mus | 25-09-21 | 11:24

Als u niet controleert en een indicatie geeft waar ik u kan vinden, kom ik bij u langs.

osolemio | 25-09-21 | 12:07

Typisch CDA. Zou me niet verbazen als ze dit heeft afgestemd met Hugo de Jonge.

Colin.Fart | 25-09-21 | 11:10

De Jonge kan geen reden verzinnen om je niet te laten inenten. Dus als je huisarts, de dokter die jou het beste kent op medisch vlak, je adviseert het niet te doen is geen goede reden voor hem. Kwakzalver De Jonge moet wegwezen.

Battery!!! | 25-09-21 | 11:10 | 3

Dan zou ik een nieuwe huisarts zoeken, deze loopt wat achter.

swaggerton | 25-09-21 | 11:57

@swaggerton | 25-09-21 | 11:57: Je hebt gelijk. Het is niet dat er ooit iemand een adverse reactie op vaccins heeft gehad die verder gaat dan een nachtje koorts.

Battery!!! | 25-09-21 | 12:21

Hear, hear!

ClintOstwald | 25-09-21 | 14:10

Er zijn nu momenteel in Nederland ongeveer 4 miljoen mensen vatbaar voor de ernstige bijwerkingen van covid 19. Dit zijn deels de ongevaccineerden en deels de mensen die wel gevaccineerd zijn maar waar het vaccin minder of geen effect heeft.
Als de besmettingen weer gaan toenemen neemt de kans op ziekenhuis & IC opname ook weer toe. Ook bij 4 miljoen potentiele risico gevallen zijn 1200-1300 IC bedden simpelweg niet genoeg (en nee, zelfs 12.000-13.000 is dan niet genoeg). Zelfs de "reguliere" (non-ic") zal nagenoeg vastlopen.
Dit is geen versinsel, geen fakenews, niet omdat ik iets met de (r)overheid te maken heb, maar dit zijn berekeningen op basis van eerdere besmettelijke periode's.
En wat gaan we doen als in november / december de zorg helemaal vastloopt?
Alles weer sluiten?
Het moet toch niet zo zijn dat iemand die met spoed zorg nodig heeft dit niet kan krijgen omdat het ziekenhuis vol ligt met covid19 patienten en daarom de patient in kwestie niet behandeld kan worden? Het zal je maar overkomen, of je kind, vader, moeder of partner.
Nu zijn er ruim 10.000.000 (van de 12m. gevaccineerden) Nederlanders die NIET voor problemen en zorgen en die je in principe gewoon "los" kunt laten. Dat het virus dan ook rond gaat; is een feit, maar dit zal verder geen effect hebben op ziekenhuis/ic opnamens. Ook is het zeer aannemelijk dat de kans juist dan heel erg klein is dat ernstige mutaties uitblijven; er is zelfs hoop dat het virus zover afzwakt maar dit zijn vooralsnog speculaties voor de lange termijn.
Dus wat moeten we nou met al die 12m. gevaccineerden?
Juist daarom de check; even laten zien dat je gevaccineerd bent en dat de situatie niet erger wordt dan hij al is.
Jammer dat Stas Keijzer dit niet snapt; zij is gekozen volksvertengwoordiger en verantwoordelijk voor het volk.

Rest In Privacy | 25-09-21 | 11:01 | 27
-weggejorist-
parlinone | 25-09-21 | 14:02
-weggejorist-
ClintOstwald | 25-09-21 | 14:20
▼ 24 antwoorden verborgen

„Dit is heel erg raar”, zegt D66-Kamerlid Jan Paternotte. „Vandaag zet de regering - met steun Tweede Kamer en op advies OMT - de CoronaCheck breed in. Reden: de zorg beschermen. En dan zeggen: ’Vind het maar niks’.” Paternotte eist een uitleg van Keijzer in de Kamer.'

De zorg beschermen? Waartegen? Gommers? Als we de zorg willen beschermen waarom stoppen we dan met de 1,5 meter? Waarom stoppen we met de mondkapjes?

Wat draagt de Coronacheck nu precies bij? Je kunt immers gevaccineerd zijn, maar het virus nog steeds verspreiden.

Keutels | 25-09-21 | 11:00 | 1

Sterker nog. Als je als gevaccineerde positief wordt getest geeft de app nog steeds groen aan.

goedverstaander | 25-09-21 | 11:01

Mona springt in het gat dat Omtzigt heeft achtergelaten. Die schoenen konden wel eens ietsje te groot zijn voor haar.

goedverstaander | 25-09-21 | 10:59

Even een vraagje: als ik geen corona-app heb en ik laat mij testen voordat ik naar een concert ga kan ik daar dan een bewijs van uitprinten?

Patje | 25-09-21 | 10:58 | 15

@knutsel_ | 25-09-21 | 11:21:
Geinig zeg! Ik heb het even geluisterd, heerlijke 80s muziek, jammer dat ik het niet kan verstaan! Sorry voor de u beste knutsel_, is een automatisme.

Patje | 25-09-21 | 11:33

@Patje | 25-09-21 | 11:33: Ja ik versta het ook niet, voor hetzelfde geld zingen ze "de wasmachine is stuk vandaag"...:)

knutsel_ | 25-09-21 | 12:48
▼ 12 antwoorden verborgen

Prima dat ze het durft te zeggen!
Je hoeft helemaal niet achter ieder kabinetsbesluit te staan

zuurtjeregen | 25-09-21 | 10:57 | 2

Spit in private, praise in public

UpdateAvailable | 25-09-21 | 11:04

Zowat alle vakjes zijn aangevinkt. Het enige dat ontbreekt voor hen die anderen hun vrijheid af willen nemen is een charismatische leider. Loopt er nog niet ergens een vergeten kleinzoon van Anton M. rond?

goedverstaander | 25-09-21 | 10:56

Is ze het CDA zat? Sollicitatie bij Omtzigt voor in de toekomst?

Mispel | 25-09-21 | 10:55 | 2

Misschien maar grote waardering voor het feit dat ze zich openlijk uitspreekt over deze onzinnige maatregelen.

likdoorn | 25-09-21 | 10:57

Openlijk uitspreken is prima! Dit gebeurt te weinig in politiek. Alle waardering voor haar. In het verleden was mevrouw Keizer een stuk minder makkelijk met haar eigen mening.
Verbaas mij gewoon over die omslag.

Mispel | 25-09-21 | 11:09

Ze mag zoiets alleen zeggen als het binnen de strategie van het CDA of kabinet past. Zoiets heet controlled opposition. Optie twee is dat dit inderdaad tegen het zere been van CDA en kabinet is. In dat geval heeft ze of al een baantje bij lijst omzigt regeld, een dikke cheque vanuit Rusland gehad net als Baudet om ons corona beleid te ondermijnen of een baantje buiten de kamer.
Idealisten bestaan niet binnen het huidige CDA, dus die uitleg geloof ik niet

zeertegendradig | 25-09-21 | 10:54 | 4

Pffff... Rusland? Lul toch niet.

Remus McMillan | 25-09-21 | 10:56

Misschien is je huidige dosis niet voldoende meer.

likdoorn | 25-09-21 | 10:58

Eensch.

Koning BongoBongo | 25-09-21 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Hidde | 25-09-21 | 10:54

Wie zijn toch die kwetsbaren iedereen die wil kan geprikt worden.
Kwetsbaren, het nieuwe mee roken. Zelfde draaiboek ¨ onderdrukken voor gevorderden.

Pensionista | 25-09-21 | 10:54 | 5

Goed tabaksmerk dat "Van Anderen".

Veepert | 25-09-21 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Zullen door deze maatregelen de besmettingen toenemen daar mensen hun vrienden niet willen uitsluiten en dan maar bij elkaar gaan zitten in een huis, tuin, park of bij het water (zonder 1,5m afstand)?

Patje | 25-09-21 | 10:53 | 1

Nee, de besmettingen zullen hoe dan ook afnemen. Meer mensen zijn ingeend, de inentingen werken en de kans om anderen te besmetten wordt kleiner na inentingen.

In maart '20 verkocht Rutte door incompetente bestuurlijke paniek en angst het leugen dat we over moesten gaan naar groepsimmumiteit - dat zou de enige redding zijn.

Die groepsimmumiteit, die werkt nu wel door de inentingen en gaat steeds beter werken - de meerderheid is ingeend. Het probleem is echter dat virusen muteren en dat je net als met griep over een jaar weer een injectie nodig hebt...of misschien wel eerder. Daar is die app voor, om u af te dwingen om ook die 3de inenting...10de inenting te nemen, anders zie je dat groene vinkje niet meer.

LoremIpsum | 25-09-21 | 11:02

Happy QR day....!!

neonreclame | 25-09-21 | 10:51 | 6

@Kapitein Sjaak Mus | 25-09-21 | 11:10:

Tja... Meer weet ik echt niet te zeggen... Heb er geluk mee.

neonreclame | 25-09-21 | 11:12

neon, Proost!
Feest!

Patje | 25-09-21 | 11:44
▼ 3 antwoorden verborgen

De sfeer moet fantastisch zijn in het demissionaire kabinet. Dit is echt wel een bijzondere actie van Keijzer. Geen verbazing want dit standpunt past wel bij haar en had wel vermoeden dat zij een dwarsligger in het kabinet was bij eerdere vage berichten van Rutte over niet iedereen op één lijn tav maatregelen. Was zeker zo bij de avondklok.

Laat de bom maar flink barsten. Ik hoop dat horeca en musea de kont tegen de krib gooien en hun bezoekers ook.

Nuuk | 25-09-21 | 10:48

Oja, vergeet niet dat het vandaag feest is want de versoepelingen gaan in. Geen 1,5 meter afstand meer... Proest!!

Patje | 25-09-21 | 10:47 | 1

Mijn vriendin is dolblij. Is het eindelijk eens afgelopen met die smeerboel in het toilet.

goedverstaander | 25-09-21 | 10:49

Dat 'eigenlijk niet uit te leggen' says is all.
Eigenlijk niet...
Zeg nou gewoon dat het niet uit te leggen is, want dat is het namelijk niet.

Ichneumonidae | 25-09-21 | 10:46 | 4

@botbot | 25-09-21 | 10:49: Ach joh, kijk nou even op het coronadashboard van de overheid. Daar kun je lezen dat het (al tijden) nergens meer over gaat.
Wat je niet leest is welke groep mensen er opgenomen wordt op de ic's en in de ziekenhuizen.
Al zou je er maar de leeftijd bij zetten, dan zou dat al een stuk eerlijker zijn en, side-effect, jou van je angst afhelpen.
Ben overigens zelf wel gevaccineerd, maar die QR gaat mij 666 stappen te ver.

Ichneumonidae | 25-09-21 | 10:53

@botbot | 25-09-21 | 10:49: Botje , waarom zouden allochtonen het niet snappen ? Die zijn toch allemaal prima geintegreerd?

Koning BongoBongo | 25-09-21 | 11:02

@botbot:
Ah, het is een kwestie van intelligentie.
De bachelor graad volstaat niet?
Master wellicht. Heet wellicht daarom zo, de meester uithangen over het domme plebs. De muppets. Sorry meester, straft u me niet te hard alstublieft?

Nostra da Mus | 25-09-21 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Maar heeft Mona ook een eikenhoutenkast?

Risingson | 25-09-21 | 10:46 | 1

Media Inside!

zuurtjeregen | 25-09-21 | 10:48
-weggejorist-
Godderwrake | 25-09-21 | 10:43 | 1

Ik snap de drang van mensen om anderen buiten te sluiten echt niet.
Om volksgezondheid gaat het niet want dan is een pas voor enkel de horeca nutteloos.

Transgender-Airlines | 25-09-21 | 10:40 | 5

Waarom buitensluiten? ze kunnen gewoon overal aan mee doen.
Maar als je te lui bent om te testen dan sluit je je eigen af.

botbot | 25-09-21 | 10:46

Lou de Jong zou zich in zijn graf omdraaien.

goedverstaander | 25-09-21 | 10:46

@rotrot | 25-09-21 | 10:46: Het is farizeeer beleid, ongedwongen dwang, waarvan Hugo de Leugenaar zelf aangaf in nov '20 (Parool) dat hij nooit over zou gaan tot 'Chinese app methodes'.

Daarnaast als straks het 14 Euro gaat kosten. Want als de app maar tijdelijk is zoals Hugo de Leugenaar aangaf in juli (DPG), dan kan je die maandjes ook nog wel 'gratis' overbruggen schep je daar nogmaals een barriere mee.

De EU wil een *blijvende* app voor toekomstige inentingen en Hugo de Leugenaar legt het zo uit

LoremIpsum | 25-09-21 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wim Kan verwoorde het al hééél lang geleden:

"Er reed een auto voor me met 't rechter knipperlicht aan, ging die ineens naar links." Ik riep meteen: "Da's een CDA-er !"

Vesta | 25-09-21 | 10:40 | 1

Helaas nu ook van toepassing op de VVD.

Keutels | 25-09-21 | 11:03

Als we eens beginnen om de Coronapas te verplichten bij het bezoek van kerken en moskeeën, daar valt heel wat winst te behalen gezien de oververtegenwoordiging van deze groep. Maar ja kom niet aan deze mensen die in sprookjes figuren geloven de regering is te laf om deze groep aan te pakken.

Chinook Elsevier | 25-09-21 | 10:40 | 7

Op zich ben ik daar wel voorstander van. De Grondwet (met name artikel 6) belemmert dit echter. Aparte wetgeving zou dit kunnen realiseren, maar ik betwijfel of daar een meerderheid voor te krijgen is in het Parlement...

Hendrick9999 | 25-09-21 | 10:59

Ook voor belasting betalen de QRpas verplicht stellen. Je betaalt tenslotte belasting voor je medemens, dus dat moet die QR fetisjisten wel aanspreken….

president osama | 25-09-21 | 13:03

@Hendrick9999 | 25-09-21 | 10:59: diezelfde grondwet geeft in artikel 1 aan dat discriminatie op wat voor grond dan ook niet is toegestaan. Als nee coronapas en medische test geen discriminatie is staat het ook vrije uitoefening van je geloofsovertuiging niet in de weg. Je kunt je niet op het ene artikel beroepen zonder dat het andere artikel niet van toepassing is.

parlinone | 25-09-21 | 14:19
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
wezen | 25-09-21 | 10:38

Een politica zegt dat ze weer terug wil naar het oude normaal en dat een toegangspas met QR code iets is wat ze liever niet wil. Ook geeft ze aan het moeilijk uit te leggen is wanneer en waar de noodzaak voldoende is om het te verplichten. Het lijkt mij een hele normale reactie. De reacties van mensen die zeggen dat zij zich moet verantwoorden voor zoiets baren mij zorgen. Ok, D66'ers zijn extremisten op veel politieke terreinen. Dus dat die direct in de aanval gaan en de ander willen kaltstellen verbaast mij niet. Hopelijk zullen de andere partijen D66 terecht wijzen.

Graaier | 25-09-21 | 10:36

Ok. Vorige week museum bezocht, kaartjes van te voren ,voor het tijdsslot besteld, en uitgeprint. QR codes natuurlijk. Van de Coronavirus pas , heb ook de papieren versie gedownload en op creditkaart formaat geprint en geplastificeerd. Dus bij een volgend bezoek geef je twee QR codes af om te scannen , oh wat erg.

Het zal wel heel wat meer relaxed zijn. Toen nog overal 1.5 m bordjes en zo veel personen per zaal... Dat zijn we kwijt hopenlijk, en je weet ook dat je met verstandige mensen onder elkaar bent die ons uit de pandemie aan het trekken zijn.

Zwizalletju | 25-09-21 | 10:36 | 6

Ik weet niet of u verstandig bent. Mijn indruk is wel dat er velen zijn als u. Maar of die verstandig zijn. U zegt het. Maar ik twijfel daaraan. Dat doen wappies. Die twijfelen aan degenen die zeggen dat ze verstandig zijn.

president osama | 25-09-21 | 13:18
-weggejorist-
Nostra da Mus | 25-09-21 | 13:34

Fijn dat u zoveel vertrouwen in de goede bedoelingen van de overheid heeft. Zullen we ook gelijk die coronapas uitbreiden naar verstandige mensen in het algemeen. U weet wel, dat zijn mensen die het altijd met het regeringsbeleid eens zijn?

parlinone | 25-09-21 | 14:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Mona Keijzer, die snapt ten minste dat er nieuwe verkiezingen aankomen...voor- of net na de vorming een minderheidskabinet. Even scoren zonder risico heet dat. - als een echte CdA'er.

De app heeft totaal geen nut, dat snappen zelfs ezels. Je kan in een overvolle AH staan, je kan in een overvol buurthuis of sportclub staan of zitten en een broodje eten, maar je mag niet zitten in een bistro'tje met 7 tafeltjes, waarvan het personeel zelf niet hoeft te zijn ingeend.

Wie iets begrijpt van onderwijzer Hugo de jonge, begrijpt ook dat hij mateloos alles aan elkaar liegt om die app erdoor te drukken. Dat s ook nodig - dat is namelijk de stok achter de deur voor de 3de, de 5de of 10de inenting en natuurlijk voor de EUropese app die al is aangekondigd

LoremIpsum | 25-09-21 | 10:35 | 5

Vandaag restaurants en kroegen, morgen de sportscholen en overmorgen...

Deflatiemonster | 25-09-21 | 11:03
-weggejorist-
van Oeffelen | 25-09-21 | 11:27
-weggejorist-
revolte | 25-09-21 | 12:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoals ik in het vorige topic plempte: onze politieke leiders zijn bij lange na niet bang genoeg voor de bevolking.

de visser | 25-09-21 | 10:34 | 1

Begrijpelijk, de bevolking heeft de afgelopen jaren braaf gebukt en zelf de vaseline gesmeerd. De rest zijn nieuwelingen die hier hoe dan ook beter af zijn dan waar ze vandaan zijn gekomen.

Veepert | 25-09-21 | 10:58

Verzet van Mona is in mijn ogen een teken aan de wand: CDA gaat niet mee in de vorming van een minderheidskabinet. Dus is er nu ruimte voor rebellie.

L.E. Raar | 25-09-21 | 10:34 | 3

Nieuwe verkiezingen

LoremIpsum | 25-09-21 | 10:36

Mona stapt natuurlijk straks over naar de partij van Omtzigt. Voor het CDA is ze eigenlijk niet links genoeg.

Festen | 25-09-21 | 10:44

Hangt van de houding van D66 af.

van Oeffelen | 25-09-21 | 11:28

Reden voor Mona om op te stappen. Maar ja dat salaris he dat is toch wel jammer om dat mis te lopen. Farizeeërs.

Therapietje | 25-09-21 | 10:33

Jammer Mona. 3 maal verloren van Hugo de Clown.

Odin | 25-09-21 | 10:32 | 1

Zelf als Jezus zelf had deelgenomen aan die verkiezing hadden de christenen van het CDA gelezen dat ze toch op Hugo gestemd hadden.

Graaier | 25-09-21 | 10:39

Nou Mona hartstikke bedankt voor je verzet. Zoiets als Miep die "al" in 1946 verzetsheldin werd!

Onthapkoek | 25-09-21 | 10:31

Blijkbaar is de mening van Mona belangrijk genoeg voor GS om er een artikeltje aan te wijden.

van Oeffelen | 25-09-21 | 10:30 | 8

@van Oeffelen | 25-09-21 | 11:29:
Geen slechte keus, maar dan kiest u eigenlijk 'Omtzigt' daar Ruding hem steunde.

Patje | 25-09-21 | 11:48

Het is een gecontroleerde uitspraak met natuurlijk een agenda ,maar ach hoop doet leven ,ook voor reaguurders.

Koning BongoBongo | 25-09-21 | 11:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo kennen we het CDA weer. Dat Monatoetje wordt gestuurd om voor de bühne te vertellen dat het eigenlijk ook allemaal heel naar vindt voor demense, maar ondertussen steunt het CDA gewoon volledig de crypto-totalitaire acties van het kabinet incl. Hugo de Clown. Thank "god" dat Omtzigt daar weg is.

hatsikidee | 25-09-21 | 10:29 | 1

The good guy (Mona) & the bad guy (Hugo).

Colin.Fart | 25-09-21 | 13:05

Ondertekend en doorgestuurd naar wat gelijkgestemden.

Nostra da Mus | 25-09-21 | 13:27

Ik heb deze petitie inmiddels ook getekend, maar kijk ondertussen toch ook even de bioscoopfilms, zoals de Matrix en The Hungergames, om mij vast op een wereld na de great reset van het WEF voor te bereiden.

ClintOstwald | 25-09-21 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Heel goed, als ze de meerderheid achter zich krijgt kan de pas overboord.

de honden blaffen... | 25-09-21 | 10:28 | 4

Ik wil geen spuit in mij om ergens naar binnen te mogen.

B3nnie | 25-09-21 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, Mona had nog geen excuus om op te stappen. Nu wel. Doei Moon!

Gumush | 25-09-21 | 10:28

Typisch een vrouw. Zeg het ene, doe het andere. En strakjes, let maar op, "zo heb ik het niet bedoeld".

Zwezerik | 25-09-21 | 10:27 | 3

Nee=ja?

van Oeffelen | 25-09-21 | 10:31

@van Oeffelen | 25-09-21 | 10:31: Nou ja, zo werkt het toch wel vaak?

staat het bier koud? | 25-09-21 | 10:33

@staat het bier koud? | 25-09-21 | 10:33: nee.

gato | 25-09-21 | 10:42
-weggejorist-
2_amazing | 25-09-21 | 10:27 | 1

Ze maakt wel een mooi punt met die honderdmiljoen-app die verplicht is om even te plassen.

hagelkruis | 25-09-21 | 10:26

Moet zorgpersoneel gevaccineerd worden? En essentiële werkers dan? Politie bijvoorbeeld? Die komen ook wel in aanraking met kwetsbaren. En ministers dan? En wat als die niet gevaccineerd blijken te zijn? Is daar een lijstje van:

Wie van de regering is gevaccineerd? En wie niet? Mogen wij dat weten?

Is dit nog nieuws? | 25-09-21 | 10:25

Hugo, lul van een vent, hoezo moet ik een pas hebben om mensen te ontmoeten. Daar ga jij niet over zak hooi.

van heinde en verre | 25-09-21 | 10:24 | 8

@heppykemper | 25-09-21 | 10:39: De samenleving kiest voor verkiezingsbeloftes en we weten allemaal wat daarvan terecht komt. Nou ja behalve de schaapachtige VVD stemmer dan.

Koning BongoBongo | 25-09-21 | 11:56

Tuinfeesjes met electrische terraskachels gaan nog heel groot worden deze winter.

zwenkwieltje | 25-09-21 | 12:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Nietszeggende politica die als ze morgen opstapt door iedereen overmorgen vergeten is.

Stratum | 25-09-21 | 10:24

Meerdere malen GGD gesproken deze week twee vaccinaties komen niet door in de app, hier kunnen ze ook niets tegen doen, nu mag ik het ziekenhuis niet in.

dhrat | 25-09-21 | 10:24

Mona zoekt functie elders .

gerrie de perrie | 25-09-21 | 10:21

Fractie Omtzicht verdubbelt binnenkort.

Wassila | 25-09-21 | 10:21 | 1

dat kan ook vrij snel.

FLP_du_Stok | 25-09-21 | 11:13

Milfke. Lekker met de hakjes lopen paraderen. Niks mis mee.

opblaasschaap | 25-09-21 | 10:20

Kwam dat mens niet uit Urk of zo? Dat verklaart een hoop.

zwellevertje | 25-09-21 | 10:19 | 5

Bukken, Zwel!

Toen ik nog viste, heb ik geen bemanningen gezien die een grotere hekel aan elkaar hadden dan Volendammers en Urkers.

Kapitein Sjaak Mus | 25-09-21 | 10:30

@Zonder erg | 25-09-21 | 10:29: O dan heb ik me vergist. Ik dacht echt Edam, maar dat ligt vrijwel tegen Volendam aan.

staat het bier koud? | 25-09-21 | 10:32

@Zonder erg | 25-09-21 | 10:29: het is in Urk. Op Urk war einmal. Het is geen eiland meer, behalve in het hoofd van die lokale rukkers.

van Oeffelen | 25-09-21 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, staat zelfs minder in dan al bekend is, dus …..
Op naar Rutte 4.
We verdienen het blijkbaar.

J-van-de-Bontekoe | 25-09-21 | 10:25

Invoering QR pass is prima uit te leggen, Mona. Ongevaccineerden zijn extreem oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen, positieve testen en verspreiden meer virus en besmetten meer mensen dan gevaccineerden. Het is dus zeer sociaal om je te laten vaccineren. Zie bv de VK vorige week of NEJM een week of 2 geleden. Of de originele fase 3 vaccin studies waarin het risico om überhaupt positief te testen flink afneemt na vaccinatie.

Diederik_Ezel | 25-09-21 | 10:17 | 18

Ik word ook regelmatig weggejorist als ik reageer op Diederik E.

Jos Tiebent | 25-09-21 | 11:14

@Jos Tiebent | 25-09-21 | 11:14:
Ja, da's opvallend. Je bent niet de enige.

JohanF | 25-09-21 | 13:05
▼ 15 antwoorden verborgen

Natuurlijk zijn er bij de partijen die staan juichen om een QR samenleving ook leden die het er niet mee eens zijn.
Prima dat iemand ook haar eigen geluid laat horen

LonelyWanker | 25-09-21 | 10:16 | 1

Precies. Het beschermen van onze vrijheden moet uit de wappie sfeer gehaald worden.

Dandruff | 25-09-21 | 10:25

Dat worden weer kamervragen, waarbij iedereen weer zo "scherp" mogelijk gaat doen, verontwaardigd, onderwijl de peilingen in de gaten houdend. Wilders gaat de moslims de schuld geven, Baudet de joden, Jetten weer boos, Klaver gaat weer proberen wijs over te komen door met extra dramatique te praten, mevrouw Marijnissen gaat vragen stellen maar geen antwoorden krijgen... Nou ja, gewoon weer een dagje in de kamer. En Nederland brokkelt beetje bij beetje af.

John McClane | 25-09-21 | 10:16 | 4

@Jos Tiebent | 25-09-21 | 11:12: 'ik snap uw vraag', is de afgelopen week de meest populaire variant geweest.

Jos Tiebent | 25-09-21 | 11:12

@Jos Tiebent | 25-09-21 | 11:12: Als je die vlerken ziet zitten in vak K, ongeïnteresseerd kijkend op hun mobieltje. Een schoffering van het laatste restje democratie en de tweede kamer.

revolte | 25-09-21 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Regering - Wappies 0:1
Keijzer (e.g.)

wezen | 25-09-21 | 10:16 | 3

De grootste wappers zitten in de regering, dat is wetenschappelijk bewezen

van heinde en verre | 25-09-21 | 10:30

Ik weet niet welke wedstrijd jij kijkt.

Gumush | 25-09-21 | 10:30

@van heinde en verre | 25-09-21 | 10:30: Je bedoelt waarschijnlijk (Klaus) 'Schwabpers'?

ClintOstwald | 25-09-21 | 14:30

Had zij dat niet een dikke week eerder kunnen doen?

Overigens stond/staat zij bij mij hoog op het lijstje van CDAers die de overstap zouden maken naar Omtzigt.

Harvey2Face | 25-09-21 | 10:16 | 1

Mona blijft lekker veilig bij het CDA. Ze komt heel redelijk en meelevend over, maar ondertussen is het gewoon een politica die haar uitspraken goed afweegt.

Hersenletsel | 25-09-21 | 11:17

Goh, ze heeft ook wat Kaag heeft maar dan anders. Bij Kaag is links het blond haar langer, bij Mona rechts. Vindingrijk!

VolgendjaarkrygikAOW | 25-09-21 | 10:14 | 1

Kopje licht scheef houden, doen vrouwmensen wel vaker
net een papegaai zo, dat heeft Mark graag

Tobi | 25-09-21 | 10:18

Wanneer is dit gezeik nou eens klaar en gaan we echt nieuws over complotten brengen waar GS 'vroeger' goed in was? Dit begint erg vermoeiend te worden. Nummer 2 in anderhalf uur.

FLP_du_Stok | 25-09-21 | 10:14 | 5

@VolgendjaarkrygikAOW | 25-09-21 | 10:16: Hooguit drie en een half jaar, er is al een half jaar zuivere regeertijd verspild met elkaar dwarszitten. Ik denk overigens dat de door u genoemde coalitie binnen een jaar sneuvelt wegens interne conflicten en gebrek aan steun uit de kamer.

Tietmier | 25-09-21 | 11:06

@J.Cash | 25-09-21 | 10:17: fascistische ingreep? Mensen die zich zo nodig anders willen gedragen, moeten dan ook accepteren dat ze dan ook anders behandeld of benaderd worden.

Omdat de minderheid het hardste roept, betekend nog niet dat ze automatisch gelijk hebben.

FLP_du_Stok | 25-09-21 | 11:09

@Tietmier | 25-09-21 | 11:06: Vergeet niet hoelang Teflon Mark er al zit vanaf 2010 en hoeveel anderen 'andersdenkenden' in zijn clubjes al zijn 'verdwenen'. Dat zal ben ik bang ook met deze schijnvertoning gebeuren die mede reaguurder 'VolgendjaarkrygikAOW' voorspeld.

FLP_du_Stok | 25-09-21 | 11:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar de paar jaar terug ingevoerde "all your bodyparts are belong to us" is wel uit te leggen?

Sinclair | 25-09-21 | 10:13

1 voordeel. Bedrijfsuitjes zijn nu ook verleden tijd voor mensen zonder corona-app of groen vinkje.

Patje | 25-09-21 | 10:12 | 16

@Kapitein Sjaak Mus | 25-09-21 | 10:57:
Haha netjes van u.

Patje | 25-09-21 | 11:09

@Patje | 25-09-2021 | 10:12 |
Ik ken wat collega’s die zich nog niet hebben laten vaccineren. Hoeveel het er zijn, geen idee. Dat is ook niet iets waar je mee te koop loopt. Mooi voorbeeld van het niet opgaan van ‘Ik heb niets te verbergen’. Wie weet is ongevaccineerd zijn in de nabije toekomst wel een legitieme reden voor (verwijtbaar?) ontslag.

Ik sta nergens meer van te kijken.

Nostra da Mus | 25-09-21 | 13:19
▼ 13 antwoorden verborgen

Nou ja zeg, een corona pas. Wie had dat nou verwacht anno 2020!

Is dit nog nieuws? | 25-09-21 | 10:09

Vandaag wappievrij naar de kroeg. Heerlijk!

flame_me | 25-09-21 | 10:07 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Dit is klagen om des keizers baard.

Toetsenbordcomplex | 25-09-21 | 10:06

Handleiding verkiezingen voor politici:
1) Doe het ene
2) Zeg het andere
3) Stem weer totaal iets anders....

Feynman | 25-09-21 | 10:06 | 2

Ik stem op een splinterpartij die steeds net die ene meerderheidsstem maakt. Dus dat die coalitie-afspraken ophouden en ze voor elke wet steun moeten zoeken in de Kamer. Dan wordt de Kamer niet meer gebruikt voor toneelstukjes van reeds gemaakte afspraken, maar keiharde debatten om te winnen zonder cordon sanitaires. Daar was die Kamer toch voor bedoeld?

VolgendjaarkrygikAOW | 25-09-21 | 10:11

@VolgendjaarkrygikAOW | 25-09-21 | 10:11:
De Kamer is alleen nog klapvee voor wat Brussel ons opdraagt.
En als die niet meewerken komt de EU met een wet die altijd boven de nationele wetten staat.

2voor12 | 25-09-21 | 10:14

Katteliek en CdA, de ergste combinatie: onbetrouwbaar, corrupterig, en met een naar accent. Hoe erg kan je het krijgen?

dathoujetoch | 25-09-21 | 10:05 | 1

Plus Volendams en de ogen te dicht bij elkaar

Tobi | 25-09-21 | 10:15

Ah, er komen nieuwe verkiezingen aan.

Kaas de Vies | 25-09-21 | 10:05 | 3

die komen er niet. dat kan helemaal niet.

AntiZanicz | 25-09-21 | 10:32

@AntiZanicz | 25-09-21 | 10:32: het draadje hierboven is op slot. Ten aanzien van uw laatste opmerking: ja de gevaccineerden zullen het virus gaan verspreiden in de uitgaansgelegenheid vanaf vanavond, zij worden immers niet getest. Voor de gevaccineerden zelf is dat niet erg voor de ongevacineerden waarschijnlijk door hun jeugdigheid ook niet. De ouders van niet gevaccineerden zijn overwegend ook niet gevaccineerd waarschijnlijk en die hebben wel een probleem, die gaan eind oktober richting IC. Als u een andere zienswijze er op nahoudt en die kan beargumenteren neem ik daar gaarne kennis van.

Incitatus | 25-09-21 | 10:42

@AntiZanicz | 25-09-21 | 10:05:
Nee, wat ik zeg, achter zo'n protest sta ik. Ik heb geen zin om tussen gekken te staan, die leuzen schreeuwen, zingen, dansen en de politie uitdagen.

Patje | 25-09-21 | 10:08

AntiZanicz Jij staat op de barricades? Flikker toch op man.

horsteknots | 25-09-21 | 10:10

@AntiZanicz | 25-09-21 | 10:05:
Ontsmet jij die van jou wel elk uur, er zou wel eens een coronavirusdeeltje op een toets kunnen zitten.

2voor12 | 25-09-21 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Fittie in de kamert!

rachid82 | 25-09-21 | 10:04 | 3

Wacht eens even, tegelijkertijd een groot interview met Hugo de Jonge in het AD.

Hmmmm, morgen Wopke bij WNL op Zondag?

rachid82 | 25-09-21 | 10:10
-weggejorist-
AntiZanicz | 25-09-21 | 10:04 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
2_amazing | 25-09-21 | 10:04 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Verdeel en heers.
Dat hoef je de Christenen niet uit te leggen

frickY | 25-09-21 | 10:03 | 4

mona is van Volendam, een soort Urk in Noord-Holland

AntiZanicz | 25-09-21 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ken zelf ook een mens.

RickTheDick | 25-09-21 | 10:03 | 1
-weggejorist-
Wplay72 | 25-09-21 | 10:34

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com