Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dapper verzet Wim van de Camp tegen Taliban en religieus fanatisme: "Zal nooit een baard dragen"

En die geile pornosnor dan, Wim?

Nu Afghanistan weer in handen is gevallen van moslimfundamentalistische holbewoners moeten we ons hier afvragen: wat kunnen wij doen? Wat kan je zélf doen? Je kan natuurlijk gewoon stoppen met het roken van opium. Tolken zelf ophalen met een vliegtuig, dat kan dan weer niet. Je kan bidden, als je in een God gelooft, alleen helpt dat geen zak. Je kan op social media doen alsof je al jaren hart voor de Afghaanse zaak hebt, en roepen dat het de schuld van Joe Biden is. Je kan een keertje kritisch kijken naar de normen, waarden en gebruiken binnen de islam, in plaats van in een gele boerka op de tafel te dansen. Je bent heus geen islamofoob! Óf!!! Je draagt gewoon nooit meer een baard, zoals CDA-hooligan Wim van de Camp. Dat zal ze leren die smeerbekken.

Handen afhaken

Social

Reaguursels

Inloggen

Zo! Dat zal die godsdienst studenten leren!

P. Breidel | 16-08-21 | 18:09

Beste heer van Camp, u bent een voortreffelijke ridderlijke deuger. Zonder u zou het universum geen ziel meer hebben. U bent een zingevend en zinvol bescheiden mens.

nobodiesunmighty | 16-08-21 | 17:05

Woont hij nog steeds bij z'n moeder waar hij op zolder met treintjes speelt?

Wil1971 | 16-08-21 | 15:17 | 1

hahahaha.... meer de nieuwe Ghiel Montagne...

nobodiesunmighty | 16-08-21 | 17:07

Hey Wim, scheer die vieze snor toch ook een af.

ljcoster | 16-08-21 | 15:00

Een baard maakt je in 1 klap minstens 10 jaar ouder en het type vrouw waar ik mee om ga moeten er niks van hebben , dus ik doe niet mee met de hedendaagse slappe zakken baard mode.

streknek | 16-08-21 | 14:48 | 1

Allemaal voordelen, wil alleen niet echt groeien bij mij

P. Breidel | 16-08-21 | 18:06

Goed begin Wim. Zeg je ook je Twitter even op? Want de hoofd-haatbaart mag gewoon op Twitter zijn smerige praatjes verkopen, terwijl Trump gebanned is. Iedereen moet weg bij Twitter! (ga na Gettr, bijv). Oja, en de grenzen dicht graag.

Poes Fiep | 16-08-21 | 14:47

Als Brussel , en dus ook vd Camp, niks aan onze buitengrenzen doet zal hij binnen no time verplicht een baard moeten dragen.

swassannuf | 16-08-21 | 14:41 | 2

@Swassannuf,
Vergeet ook de ingreep van besnijdenis,zowel voor hem als zijn vrouw niet te vermelden.

De Profundus | 16-08-21 | 16:19

@De Profundus | 16-08-21 | 16:19: zijn vrouw?, onze Wim is van de mannen liefde.
Dus even niet met de motor naar Afghanistan gaan, zou ik zeggen.

Oud wijf | 16-08-21 | 17:07

Wat een heroïsche daad van die Wim. P.S. ik wist niet dat hij überhaupt nog leefde die politieke fossiel.

Dutch_Viscount | 16-08-21 | 14:10

Er is een James Bond film waarin fe Taliban als onze vrienden geporteteerd werden. Ze waren tegen de Russen. Het kan verkeren.

inCol | 16-08-21 | 13:55 | 2

Ja, heb ik ook al aan gedacht. The Living Daylights, uit 1987.

Spiderman1 | 16-08-21 | 19:09

Rambo 3 dan..

GU | 16-08-21 | 19:20

Wim 'Nederlands Ambassadeur voor het Europese Jaar v.d. Spoorwegen' van de Camp, weet je wie ook een snor had?

Selassie | 16-08-21 | 13:16 | 1

Uhhhh, je zus?

P. Breidel | 16-08-21 | 18:07

40 jaar oorlog in Afghanistan (Russen & Amis) verkocht onder noemer "mensenrechten", humanitaire hulp. Uitkomst NUL. Toegejuigt door NONO's
als deze onnozelaar. De Taliban slaat zo je kop eraf, groeit er nooit meer baard en...
snor. Chhh.

Goedzo | 16-08-21 | 13:11

We zien het voor onze neus gebeuren, maar we willen er kennelijk niet van leren. De Taliban nemen zó de macht over, gewoon omdat ze die macht nooit kwijt waren, de macht over het volk, de macht over denken en doen van de enkeling. Wil je de macht van de Taliban breken, dan zal dat binnen het eigen tribale denken en binnen de eigen religie moeten worden gedaan, niet van buitenaf. En dan moet je helemaal snappen hoe de machtsverhoudingen binnen al die stammen liggen, en vooral wat de rol van de Islam daarbij is.
Heb het altijd vreemd gevonden dat de Westerse menswetenschappen psychologie bedrijven, sociologie, antropologie, maar de immens grote invloed van religieuze systemen nooit hebben onderkend. Ja, er is zoiets als godsdienstpsychologie, maar in dat wereldje lopen al te brave mensjes rond die toch meer theoloogje willen spelen dan psycholoogje en al gauw de apologeet uit gaan hangen in plaats van rigoureus godsdienstige systemen empirisch te onderzoeken. Er is ook zoiets als godsdienstsociologie, maar ook daar komt men niet verder dan treuren om het proces van secularisatie en de ontkerkelijking. En ja, er bestaat ook zoiets als godsdienstantropologie.
Je voelt het aan, de godsdiensten hebben nooit in het centrum van de wetenschappelijke interesse gestaan, en daar is een goede reden voor. Ze zijn te dichtbij, we kunnen ons er zelfs als wetenschapper niet van losmaken, ze beheersen ons, hebben grip op ons, houden ons aan taboes, regels en voorschriften waardoor we niet durven door te pakken. We zijn ziende blind voor de invloed van religieus denken op ons als individu, op ons als groep, op ons als samenleving.
De Verlichters startten een project, maar dat is slechts halfweg gekomen en we durven niet verder, bang dat we in de afgrond vallen.
De wijze waarop Tariq Ramadan, professor of Islamic Studies, hier destijds als "bruggenbouwer" werd binnengehaald en gevierd, terwijl hij als een ware volksmenner enkel verdeeldheid zaait ,spreekt boekdelen. De man heeft overigens nooit een baard gehad.

Schoorsteenveger | 16-08-21 | 13:11 | 3

Bravo, mooi commentaar. Helemaal mee eens. Doet me ook denken aan de klimaat-religie.

Goedzo | 16-08-21 | 13:15

Die was toch ook "in opspraak geraakt" cq. een schuinsmarcheerder die Tariq ? Wat is toch voor idioot gedoe over de noodzaak van "bruggenbouwers" en "verbinding" altijd hier ? Ik wil wil helemaal niet verbinden met die imbecielen. En zij niet met mij.

Asteroid-B612 | 16-08-21 | 13:21

@Goedzo | 16-08-21 | 13:15:
Laat ik er nog een schepje bovenop gooien. Het heeft mij altijd verbaasd dat er überhaupt een onderscheid gemaakt wordt tussen psychologie en sociologie, dat er dus een wezenlijk onderscheid wordt gezien tussen individu en groep, en dat je het één los van het ander kunt bestuderen. "Je pense donc je suis", maar de vraag is of ik zonder deel uit te maken van een groep überhaupt in staat ben om te denken, of het bewustzijn überhaupt bestaat als de groep er niet is. Het religieuze denken is bij uitstek datgene wat individu en groep tot een eenheid smeedt en ervoor zorgt dat geen enkel groepslid kan uitbreken. Wil je het individu laten opgaan in de groep, zorg dan dat je religieuze of quasi-religieuze elementen in je boodschap stopt, verkondig dan dat wat de groep doet precies is wat God wil, en dat elke breuk met de groep een doodzonde is.

Schoorsteenveger | 16-08-21 | 14:04

Zinloos dit

ArieR68 | 16-08-21 | 13:10

Een gluiperd van het zuiverste water maar hij kon zo lekker de jus en de aardappelen doorgeven.

Theodorik1 | 16-08-21 | 13:09

Realiteitszin al net zo goed ontwikkeld als die van die judit ooit.
Die van er zijn geen bewijzen van terroristen onder de vluchtelingen zitten.
Of zoiets.
Hoe dat soort volk nu zo hoog kan komen?
Zal wel kloppen die uitspraak, "van door gebrek aan gewichtigheid omhoog gevallen".

helaas-nederlander01 | 16-08-21 | 13:07

"in handen is gevallen van"

China

Een maand geleden hebben ze een gesprekje gehad met de Taliban:
www.scmp.com/news/china/diplomacy/art...

China heeft goed opgelet bij onze interventie in Afghanistan, wederopbouw en het herstellen van de vrede, heb ik dat niet al eens eerder gehoord? Jammer van de 700 miljard oorlogsinspanning van de V.S. en 3000 miljard aan grondstoffen.

#enpassant | 16-08-21 | 12:59

Dom fossiel uit Brussel.

Ko Ranzig | 16-08-21 | 12:54

Tja Wim, goed van je om hier en nu in alle veiligheid een statement te maken.

Hamvraag is natuurlijk; zou zoiets hier ook kunnen gebeuren?
Als je als snel vergrijzend land jaarlijks honderdduizend moslims toelaat?
Natuurlijk kan dat hier; de demografie verslaat straks de democratie.

En een moslimmeerderheid is niet eens nodig; de angst wint. Het Afghaanse leger was veel groter en beter bewapend dan de taliban. Maar iedere Afghaan weet hoe gruwelijk de taliban met (mogelijk) verzet omgaat. Ik las gisteren nog over een man wiens ogen waren uitgestoken; die daarna levend werd gevild; en nog steeds schreeuwde toen hij van de berg gegooid werd.
Daarom ben ik niet verbaasd dat het Afghaanse leger en masse het hazenpad koos. En ons pang-pang roepende leger gaat straks datzelfde pad kiezen als ze tegen zo'n wrede en fanatieke vijand staan.

Dus, Wim van de Camp.
Lijkt islamisering van NL jou een goed idee? Niet?
Wat zou jij daar dan effectief tegen kunnen doen, als europarlementariër?
Is het inperken van ongecontroleerde massa-immigratie een idee?
Met name uit landen waar de ideologie van de taliban populair is?
Of blijf jij je liever vrijblijvend 's ochtends scheren "uit protest"?

Dandruff | 16-08-21 | 12:53 | 3

Daarom hadden Russische soldaten allemaal een extra handgranaat bij zich, om zichzelf nog op te kunnen blazen als ze werden gevangen genomen door de Mujahadeen.

Asteroid-B612 | 16-08-21 | 13:27

@Asteroid-B612 | 16-08-21 | 13:27:

Klopt, weet ik nog wel ja. Hoewel die Russen ook geen lieverdjes waren had ik destijds al mijn twijfels over de Amerikaanse steun aan die mujahideen.

Een handgranaat als reddende engel. Helaas zullen onze soldaten het hoogstwaarschijnlijk moeten doen met heel hard BOEM roepen. Ik hoor Pechtold al lachen.

Dandruff | 16-08-21 | 13:43

Ik hoop dat hij het leest en zich bekeert tot het realisme.

Carlos_I | 16-08-21 | 13:48

"We gaan weer handen afhaken en meisjes mogen niet meer naar school, laat staan studeren."

Snap alleen niet waarom je dit soort gasten nooit hoort over landen als Saoedi Arabie, waar in grote lijnen dezelfde (wan)praktijken (want sharia) de norm zijn.

_Roy_ | 16-08-21 | 12:51

Wees geen Wim.

Usumani | 16-08-21 | 12:32

Is het overigens geen idee om de Nederlandse IS plofkippen nu naar Afghanistan te exporteren? Er staan genoeg huizen leeg nu en er lopen genoeg vrijgezelle leuke mannen met wie ze een klik hebben.

BobDobalina | 16-08-21 | 12:28

Zou wel een goed idee zijn om al die nieuwbouw mannen met zo een schaamharen baard op een fiets aan te spreken met “hallo meneer talibaan”.

ole guapa | 16-08-21 | 12:27 | 1

Niet doen! (Daar krijgen ze stiekem een klein stijfje van ...)

bisbisbis | 16-08-21 | 12:54

Het ene geloof is nog gekker dan het andere....

Broedermans_Rikje | 16-08-21 | 12:24

Nou… als je nou zelf een vliegtuig hebt en een beetje bushpiloot bent : gewoon heenvliegen, en aan 10 wanhopigen daar elk 25.000 vragen, en als dat vlotjes gaat dat paar keer doen.

Hemmenaar7 | 16-08-21 | 12:16 | 1

En elke x 1 bonustolk ‘om niet’ meenemen erbij

Hemmenaar7 | 16-08-21 | 12:16

Camp is een farizeeer en een hele smerige.

LoremIpsum | 16-08-21 | 12:15 | 1

Een zielig figuur op z'n minst.

Usumani | 16-08-21 | 12:28

Het beste lijkt me dat Kaag daarheen gaat met een zak geld. Dat is immers de standaard oplossing voor al haar problemen.

Schriever | 16-08-21 | 12:15 | 2

Ik hor net op de NPO, dat de laatste 200 miljoen die Kaag aan Afghanistan geschonken heeft veilig is gesteld. Het zit in de zakken van regeringfunctionarisen, zakenmensen, hoge militairen, die Afghanistan zijn ontvlucht naar de veilige buurlanden. Dat geld zien we sowieso niet meer terug.

BadPatNL | 16-08-21 | 12:54

En hier collecteren ze voor “goede doelen”.

Schriever | 16-08-21 | 13:21

En zijn vrouw heeft het gewoon voor het zeggen thuis. Dat heeft de Taliban toch beter geregeld.

Zack Hooi | 16-08-21 | 12:14 | 1

Ze is echt niet getrouwd hoor, onze Camp. Meer camp.

dathoujetoch | 16-08-21 | 12:30

& Ik zal nooit een soepjurk dragen..!

grapjasz | 16-08-21 | 12:13

U wilt Islam? U krijgt Islam. U wilt misschien geen Islam, maar u geeft ze alle ruimte? U krijgt Islam. U wilt echt geen Islam? Defaciliteer ze en marginaliseer ze.
Er zit echt niets anders op.

WhiteShark | 16-08-21 | 12:06 | 2

Ah zo. Dus omdat de bezetting van Afghanistan is mislukt ga je het omdraaien? Wat had je verwacht dan?

LoremIpsum | 16-08-21 | 12:18

@LoremIpsum | 16-08-21 | 12:18: Afghanistan boeit me voor geen meter. Ze maken er maar een islamitisch hellhole van. Het gaat mij om de Westerse wereld die dit volk faciliteert. Letterlijk levensgevaarlijk.

WhiteShark | 16-08-21 | 12:30

De laatste met wie de Taliban wil praten is de EU, op de VS na nog misschien. Ze zitten niet te wachten op moreel vingergewapper over vrouwen of democratie of mensenrechten. Ze willen straks erkend worden, punt 1, en daarna geld binnenharken met buitenlandse partners, punt 2. En daar doen Chinezen en Russen niet moeilijk over. Die stellen geen enkele voorwaarde qua morele zaken, maar zien de handel in grondstoffen als de grote plus, nu de Amerikanen daar vertrokken zijn. "We" hebben daar miljarden ingepompt maar het heeft niets opgeleverd en al helemaal niet voor de Afghanen geloof ik.

Beste_Landgenoten | 16-08-21 | 12:04 | 4

Gewoon geld verdienen, dat is ook een moraal. De moraal trouwens die Nederland heeft omgevormd van een middeleeuwse knoksamenleving tot een ordentelijke burgerlijke samenleving.

Rest In Privacy | 16-08-21 | 12:13

Gelukkig treden Rusland en China wel keihard op tegen hun eigen moslim -extremisten, de meeste zijn extremist denk ik.

namur62 | 16-08-21 | 12:16

We hebben anders wel Osama te grazen genomen! (ok, die zat dan wel in Pakistan, maar ik denk dat zonder troepenmacht van de VS in Afghanistan dat mogelijk nooit was gelukt). Het heeft ons wellicht geen donder opgeleverd voor de toekomst maar de afgelopen twintig jaar was het voor Al-Qaida waarschijnlijk erg lastig om trainingskampjes te houden in Afghanistan.

BobDobalina | 16-08-21 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Helaas...

Met_baard | 16-08-21 | 12:00

Ik hoop dat die mensen die de Moslims maar in hele grote getale hier willen halen eens goed opletten wat er daar gebeurd.
Met andere woorden, eens wat meer realiteitszin krijgen.
Maar dat zal helaas wel weer ijdele hoop zijn.

helaas-nederlander01 | 16-08-21 | 11:59

Kijk, Wim is net als ik atheïst, alleen geloof ik in 1 god minder dan Wim.

Root_Of_All_Evil | 16-08-21 | 11:59 | 1

Ricky Gervais

ploppy | 16-08-21 | 12:26

Wim vat het prima samen. En daarom voor mij ook geen baard en zeker niet van die onfrisse halfbakken ongeschoren baardjes.

Der Schnitzeljäger | 16-08-21 | 11:52

@Fele | 16-08-21 | 11:40 |
"Daarnaast moet de Taliban ook bereid zijn om met Europa te willen praten."
De Taliban moet helemaal niks. De Taliban doet wat de Taliban doet, en we kunnen aan de zijlijn gewapend met ons grote gelijk enkel toekijken. De macht van de Taliban is geënt op een oude, zeer oude ingesleten tribale cultuur en heeft uiteraard dankbaar gebruik kunnen maken van de opkomst van de Islam en de invloed van die godsdienst op de geesten der mensen. Diegenen die zich erover verwonderen hoe snel de Taliban de macht weer overneemt als dat Westen zich militair terugtrekt snapt er weinig van. Die macht is nooit weggeweest.

Schoorsteenveger | 16-08-21 | 11:51 | 2

Het maakbaarheidsideaal is weer eens onrealistisch gebleken.

Rest In Privacy | 16-08-21 | 12:06

Inderdaad wij hebben dat allemaal door maar onze regeringsleiders en “deskundigen” denken steeds dat als WIJ willen praten dat iedereen dan met volle bewondering naar ons gaat zitten luisteren.
Zo werkt het niet en zeker niet in Afghanistan.
Je zou denken dat die naïeve houding na een grootschalige interventie van 20 jaar wel een keer voorbij zou zijn, maar onze regeringsleiders denken blijkbaar dat je met “de dialoog aangaan” van Afghanistan een voorbeeldige democratie kunt maken.

Fele | 16-08-21 | 12:17

In de NHL waren baarden veel gezien maar is overgewaaid naar het voetbal. Kale koppen en baarden zijn hot. Ook wel gelijk want helmen en kale koppen.

Cocorico | 16-08-21 | 11:49

Staan er al meer moskeeën dan kerken in het land, Wim? Nee?, dan hoef jejeje nog niet druk te maken. Een zak over je hoofd daarentegen, kan nooit kwaad, toch?

Rest In Privacy | 16-08-21 | 11:46 | 1

Wat betreft jou eerste twee zinnen; zo is er in 1930 bij onze oosterburen ook wel eens gereageerd, weliswaar niet op een godsdienst maar op een politieke partij. Vijftien jaar later lag heel europa aan puin.

me163komet | 16-08-21 | 11:59

Dit is de man die in 2009 in het EU-parlement verkondigde dat de champagnekurk een gevaar was voor volksgezondheid. Ik dacht toen eerst aan carnaval maar na het lachen bleek deze harlekijn het echt te menen. Er zouden volgens Wim 'schrikbarend' veel ongelukken gebeuren met rondvliegende champagnekurken. Hij wilde een waarschuwing op de etiketten. Deze man symboliseert (mede) het totale failliet van de EU.

Valka | 16-08-21 | 11:46 | 3

Jeetje, Kaag Nigèèèr in levensgevaar

P. Breidel | 16-08-21 | 11:50

Zoveel echte problemen om het over te hebben. maar nee hoor , rondvliegende kurken zijn urgenter.

Plaque-doctor | 16-08-21 | 12:38

Toen 'wij' bepaalde gebieden koloniseerden gingen we de inheemse bevolking ook aankleden (en de juiste manier van neuken - de missionarishouding - bijbrengen). Dus als zij daar hun vrouwen nog wat dikker aan willen kleden, wie zijn wij dan om er wat van te zeggen.

HeerVanStand | 16-08-21 | 11:45

Bewapen alle burgers daar en laat het beslechten, hoe inhumaan dat ook is. Hierdoor heeft het westen ook de volgende stappen op de democratische ladder kunnen zetten eeuwen geleden.

Mensen aldaar zijn nog niet bereid te luisteren en onderdrukking is wat de norm is.

Remi A. | 16-08-21 | 11:43

Wim is een culturele meester strateeg, onovertroffen in daden. Wanneer krijgt hij een paar lintjes?

28 | 16-08-21 | 11:42

Die geile pornosnor maskeert het kunstgebit dat hij 25 jaar geleden, vermoedelijk bij de Blokker gekocht heeft. Heer Camp is een beetje eng. Rijdt jarenlang een Yamaha motor, komt in het EU parlement en begint ongevraagd te kwaken over zijn grote liefde voor Italiaanse motoren. Dat hij ook Japans rijdt was ineens ongepast. Komt wellicht door de plus 170K die hij van ons krijgt. Oja pensionleeftijd in Brussel is 63 jaar. Hahahaha

P. Breidel | 16-08-21 | 11:41 | 2

Wim van de Camp is toch homo? Zo'n snor is heerlijk bij het rimmen. Een volle baard schijnbaar wat minder. Jammer dat hij heden ten dage als bacha bazi door het leven gaat. Of Yamaha's het goed doen in de scene kunt u wellicht beter aan Rob Halford vragen.

Bamberger Reiter | 16-08-21 | 11:57

@Bamberger Reiter | 16-08-21 | 11:57: Verklaart wel zijn uitneembare tanden

P. Breidel | 16-08-21 | 12:33

Die totale naïviteit is zo treurig om te zien.
Bij radio1 vragen ze zich al de hele ochtend af wat WE (Europa) kunnen doen.
“Experts” en “deskundigen” die reageren komen niet verder dan “we moeten de Afghanen niet in de steek laten”, “we moeten het gesprek met de taliban aan gaan”, “we moeten zoeken naar een oplossing waar ook vrouwenrechten in gewaarborgd zijn”.
De enige met realiteitszin is Beatrice de Graaf: Als je als Europa met de taliban over een oplossing wil praten moet je een eenduidige en heldere visie hebben, die visie ontbreekt in Europe volledig en is er ook nooit geweest.
Daarnaast moet de Taliban ook bereid zijn om met Europa te willen praten. De Taliban zit aan tafel met Rusland, China en Pakistan en ziet Europa totaal niet als een serieuze gesprekspartner.

Fele | 16-08-21 | 11:40 | 1

Kijk, dat bedoel ik nou. Die hele EU is een beetje los zand, bedoeld om de heren politici met een grote bek een podium te geven, (Verhofstad/Timmermans c.s.), zich verschuilend achter een organisatie die een heleboel geld kost, niks presteert en een hoop geld en voordeeltjes opstrijkt. Er is niet één EU. Alle lidstaten houden er eigen regels en wetten op na, de een moet van het gas af, de ander krijgt er soepsidie voor. De brandstofprijzen zijn overal anders (en lager dan hier), kortom: wat is hun bestaansrecht? Nergens voor nodig.

R2fu**D2 | 16-08-21 | 11:52

Ik heb sinds gisteren besloten weer naar de hoeren te gaan. Of het helpt weet ik niet maar je wilt toch wat doen.

skoftig | 16-08-21 | 11:40

Ik zal nooit meer met Playmobil spelen.

Schoorsteenveger | 16-08-21 | 11:39

Wim is christen, maar duidelijk niet Grieks of Russisch orthodox.

J.P.Drapeau | 16-08-21 | 11:38

petje af voor de Taliban. Begreep dat er verschil is in aanpak tussen VS en Nato enerzijds en Taliban anderzijds. VS probeerde de tribale structuur om te toveren in geografische districten terwijl de Taliban hearts en minds via de tribale structuur uitvoerde

HetOorAakel | 16-08-21 | 11:37

Ná 9-11 verschenen plotseling in dit land vrouwen en meisjes met hoofddoekjes. Kennelijk heeft die moord op vele ongelovigen er voor gezorgd dat ze eindelijk het masker konden afwerpen en laten zien aan de gemeenschap waar hun échte loyaliteit lag.

meneer Q | 16-08-21 | 11:36

Als we nu is stopten onze normen en waarden, zo die nog gelden, over te brengen naar de in onze ogen onbeschaafde delen van de wereld, zijn we al een stuk verder.

Felipe | 16-08-21 | 11:34

Binnenkort is het weer november. Of beter gezegd November. Mannen die aandacht vragen voor het belang van onderzoek naar prostaatkanker laten dan hun snor staan. Vandaar Movember. Van moustache. Niet Snovember, omdat Moustache een meer internationaal aanzien geeft. Wat Pink Ribbon is voor borstkanker is Movember voor prostaatkanker. Wim is zijn tijd ruim 2 maanden vooruit. Hé maakt dus een statement als de de rest van het jaar geen snor draagt, maar in november wel.
nl.wikipedia.org/wiki/Movember?wprov=...

Arnold Layne | 16-08-21 | 11:33

Nee, maar we halen ze wel met hordes tegelijk binnen.

Waakvlam | 16-08-21 | 11:32

Persoonlijk maak ik me meer druk om mijn braad dan om de een of andere baard. Vanavond gaat de verbandmeesteres me weer eens blij maken met een mooi braadstuk. Over een uur of twee gaat de pan aan en dan gaat het wonder zich voltrekken.

Verbandmeester | 16-08-21 | 11:31

Raar dat de overheid en media zo bezorgd zijn over de islam in Afghanistan terwijl ze juichend staan toe te kijken hoe hier hordes islamfanatici dagelijks het land binnenstromen.

2voor12 | 16-08-21 | 11:30

De domheid van deze man die wrschlk mede door zijn opvoeding zich in jaren heeft weten te ontwikkelen waardoor zijn vrijdenken zwaar wordt beperkt brengt hem tot dit soort uitspraken. Zalig zijn de beperkten van geest. Maar daar worden dwazen mee bedoeld. Dit zijn gevaarlijke idioten waar niks zaligs aan is.

Tiscali-2 | 16-08-21 | 11:29

Latest security alert from US Embassy in Kabul: "We are instructing U.S. citizens to shelter in place. The U.S. Embassy in Afghanistan has suspended consular operations effective immediately. Do not come to the Embassy or airport at this time." twitter.com/DionNissenbaum/status/142...

en daarna

Adding to confusion, US Embassy sends out revised alert that removes warnings about consular services being suspended and removing warning not to come to embassy or airport... twitter.com/DionNissenbaum/status/142...

De vraag is dus een beetje wie er allemaal mag vluchten. Amerikaanse diplomaten, ambtenaren en militairen, of ook huurlingen, expats, staatsburgers, echtgenoten en kinderen?!

Feynman | 16-08-21 | 11:28

Bijleveld missie Afghanistan was niet voor niks, inderdaad Taliban is perfect bewapend door....

Kilroywashier | 16-08-21 | 11:26
-weggejorist-
HeerVanStand | 16-08-21 | 11:25

Destijds hadden mensen al op vroege leeftijd een kunstgebit. Tijden veranderen.

Leptob | 16-08-21 | 11:25 | 1

Nog niet zo lang geleden kregen veel boerendochters in Nederland een kunstgebit voordat ze gingen trouwen. Dat maakte hen een betere huwelijkskandidaat: de toekomstige man hoefde zich geen zorgen te maken over tandarts kosten.

Frau_Ferkel | 16-08-21 | 11:32

Het oude testament staat er vol mee, maar goed…

Jimmydepimmy | 16-08-21 | 11:23

Bijzonder mooie dag voor de wereld, een oorlog minder, prima.

Cocorico | 16-08-21 | 11:22

Die regio is al eeuwen een shithole en er zal daar altijd ellende zijn, zeker als ze geen afstand nemen van dat meer dan achterlijke geloof.

Ingpe | 16-08-21 | 11:22

Je kunt er nu nog voor kiezen zelf geen baard te dragen. Maar of dat veel zin heeft wanneer je vervolgens 700 à 800 haatbaarden per week het land binnen haalt... straks is Wim de enige zonder baard...

GWBA | 16-08-21 | 11:22

Beangstigend om te zien hoe snel de kant van de taliban wordt gekozen.Migranten nu nog pro westen.Hoop dat ik nog tijd heb om mijn baard te laten groeien.Zoals de wind waait zo mijn jasje.

Kilroywashier | 16-08-21 | 11:21

Laten ze met hun baarden maar aangeven wie ze zijn zodat we ze kunnen herkennen.
Het risico is dat ze mij als baardloze dan ook herkennen.
Maar moeten we de samenleving actief klaarmaken (hipsterbaard en leuke haardoekjes) voor een cultuur van haatbaarden en kopvodden?

BRickY | 16-08-21 | 11:21 | 1

Alle 9/11-kapers waren baardloos................

Tinie | 16-08-21 | 18:05

Het volk krijgt toch blijkbaar wat het wil, als je al zo veel jaar de mogelijkheid hebt om er iets anders van te maken en de extreme Moslimmannen kunnen binnen enkele weken de macht grijpen is er dus blijkbaar geen grote meerderheid van de bevolking die in verzet komt. Wij snappen het wellicht niet maar blijkbaar wil de grote meerderheid het daar zo. Laat ze lekker. Het is hun land.

Geenjoris | 16-08-21 | 11:20 | 1

Zo is het. Ieder zijn meug. Dáár snappen ze weer niet hoe wij het hier onder Rutte uithouden. Maar wij vinden Rutte juist hartstikke leuk.

HeerVanStand | 16-08-21 | 11:31

Wim vond ook vast wel iets van het gebeuren met Malala Yousafzai, maar heeft hij, in zijn functie destijds ook wat gedaan?

photto | 16-08-21 | 11:17

Haken is een 'handwerktechniek'. Met een haaknaald.
Afhaken klinkt best gezellig. Ik beb hier nog wel kleedjes liggen die niet af zijn. Kunnen ze daar mooi mee verder.

Cannabooze | 16-08-21 | 11:17

Als Wim nou gewoon zijn macht had gebruikt in plaats van zeggen dat ie geen baard wil... Geen baard laten staan is nou niet echt een valide protest. Alsof het hebben van een baard een goedkeuring is van het afhakken van een hand.

zevensprong | 16-08-21 | 11:15

Dat soort sukkels vertegenwoordigen ons. triest

jack_gouda | 16-08-21 | 11:15

Dus daarom wilde het CDA in de broekjes kijken. Wellicht zat er toch een baard. Radicalisering begint al vroeg namelijk. Of je sluit de madrassa's nadat de grenzen gesloten zijn. Maar dat wil het CDA dan weer niet.

Frau Merkel | 16-08-21 | 11:15

De Taliban zat twintig jaar lang al ondergedoken in de Afghaanse bevolking. Twintig jaar lang heeft de Taliban geprofiteerd van de westerse kennis op gebied van wapens en wapenuitrustingen. De politie en leger werd getraind door westerse "varkens en honden."

Nu komen ze uit hun holen. In no time is het land overlopen. Dankzij de domheid van het westen. Er is ons zand in de ogen gestrooid door de Taliban die al die tijd gewoon tussen de bevolking leefde.
En Wim van de Camp wil nu geen baard laten staan? Wim moet nu maken dat ie wegkomt met zijn motor, dit gaat hier ook in Europa gebeuren. Ook hier leeft een groot deel mohammedaans gespuis onder de bevolking. Ook zij gaan los als het sein gegeven wordt. Wij zijn voorgoed verloren in de EU. Mede dankzij figuren als motormuis Van de Camp.

aamert | 16-08-21 | 11:14 | 3

Dit is t toonbeeld van n ontluikende islamitische parallelle samenleving zoals die in de westerse wereld ook onderhuids aanwezig is.

Flow82 | 16-08-21 | 11:22

Taliban is de Afgaanse bevolking.

Ray Skak | 16-08-21 | 11:25

De taliban moeten oppassen, anders sturen we Kaag én Ollongren....

Pierre Lebon | 16-08-21 | 11:14 | 1

Doen!

Frau Merkel | 16-08-21 | 11:37

Welnu. Dat Heer van de Camp vindt dat dit in het huidige Europa een ‘verzetsdaad’ is wil dan toch duidelijk wel iets zeggen over de toestand waar wij ons in bevinden.

Ambiorix | 16-08-21 | 11:13

Nooit electrisch rijden, want de grondstoffen voor de batterijen komen de komende jaren gegarandeerd uut Afghanistan. Dat fanatisme komt de Chinezen wel goed uit. Een gedwee, bang volkje is goed te knechten.

Boris Poepnagel | 16-08-21 | 11:12 | 2

elektrisch rijden doen we op de kermis.

Dr.Utker | 16-08-21 | 11:16

Vergeet ook je telefoon en laptop niet terug te sturen!

johoost | 16-08-21 | 11:32

Ik zie ook een duidelijke parallel tussen Taliban c.s. en zich aan moslimterreur conformerende """hipsters""".

Hallo mannen met lage testosteronspiegel en blote-billen-gezichtjes: baardjes zijn vies.

OverdaanDerOnderheid | 16-08-21 | 11:12 | 2

Knotjes ook.

Frau_Ferkel | 16-08-21 | 11:21

Wat jullie beiden zeggen. Doe eens niet, die achterlijke baarden. Straks denken die lui nog dat ze navolging krijgen. Principezaak! En knotjes zijn gewoon stom.

MickeyGouda | 16-08-21 | 11:24

De VS / NAVO heeft nu eenmaal een slechte naam op het gebied van vredestichten. Oorlogen winnen is meestal niet zo'n probleem.
Aan de andere kant: als de eigen bevolking hun verkregen vrijheden niet willen verdedigen, dan wens ik ze veel plezier onder het nieuwe islam-fascisme...

Hendrick9999 | 16-08-21 | 11:10 | 1

Niet echt nieuw. Ze keren terug naar de doctrine die al honderden jaren heerst in Afghanistan. De Engelsen hebben het gedurende de negentiende en vroege twintigste eeuw geprobeerd. De Russen zijn later ook het moeras ingelopen en daar is de sovjet unie op gesneuveld. En de Amerikanen doen het nu dus dunnetjes over.

Glasgow Argus | 16-08-21 | 11:13

Ging hier net toch het luchtalarm af. Nu is het wel een maandag, maar niet die maandag in de maand. Iemand anders dit ook gehoord?

Canis.bonus.es | 16-08-21 | 11:09 | 11

Ok dank allen, het is een vals alarm kennelijk

Canis.bonus.es | 16-08-21 | 11:20

Waarschijnlijk wordt Bill Gates ingevlogen voor je derde prik...

Hendrick9999 | 16-08-21 | 11:33
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat een trieste dag voor wereld. 50 jaar partijkartel in Nederland, miljoenen migranten en het religieus fanatisme wint. We gaan handen afhaken en meisjes mogen niet meer naar school, laat staan studeren. Ik zal nooit een baard dragen.

de Voorzittert | 16-08-21 | 11:09

Wim van de Camp? Nog nooit van gehoord, schijnbaar kennen ze hem wel in Afghanistan. Vandaar die opstand gisteren , hij wil nooit een baard dragen.

Stijlloser_from_NL | 16-08-21 | 11:09

Ik heb langdurig naar de pornokop van Wim zitten kijken. Ik zal nooit een snor laten staan.

HeerVanStand | 16-08-21 | 11:08

Een eu-politicus die zich in klare taal uitspreekt. Erg verfrissend. Ga zo door op zulke onderwerpen dan wordt 't nog wat met de eu.

pa_niek | 16-08-21 | 11:07

De toetsenbordheld!

laurentius | 16-08-21 | 11:07

Mannen met baarden hebben iets te verbergen !

slim blontje | 16-08-21 | 11:06 | 4

In ieder geval geen etensresten.

wijsvinger | 16-08-21 | 11:12

behalve als ze ter Kaap'ren varen

Dr.Utker | 16-08-21 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

CDA Polderhomo vander Camp vindt de Talibaan niet lief, ach…..

Rest In Privacy | 16-08-21 | 11:05

Of.... je schrijft een compleet topic over een vrij onbeduidende tweet van iemand die lid is van een marginaal partijtje. Er zijn inderdaad vele vormen van verzet mogelijk!

stichpimpelibok | 16-08-21 | 11:05

Ik zie hem al op het Afghaanse equivalent van het Maidanplein staan te oreren over hoe fantastisch de EU wel niet is. En dan vijf minuten later met de helicopter terug naar z'n met onze belastingcenten betaalde pied-à-terre in Brussel.

Jodocus Pratensis | 16-08-21 | 11:03

Misschien wel een krentenbaard voor Wim.

Toos Bevergeil | 16-08-21 | 11:01

Goed zo Wim. Dat zet zoden aan de dijk.

loser | 16-08-21 | 11:01

En Sinterklaas dan?

Diederik_Ezel | 16-08-21 | 11:00

Ik heb me drie dagen niet geschoren. Steun ik nu de Taliban?

Lorejas | 16-08-21 | 10:59 | 1

Dan ben je een millennial en volgens sommigen hier al halverwege. Pas maar op.

BobDobalina | 16-08-21 | 12:04

Deze nono orakelt zeker van de Brussel bunker?

lanexx | 16-08-21 | 10:59

In Cuba moest je ook een baard hebben, net als Castro, om bij de politie te mogen werken. Als je geen baard had moest je je schaamhaar laten groeien dan kwam je bij de geheime politie......

Broadsquire | 16-08-21 | 10:57

Afghanistan is geen land, het is stammengebied.

Koning Willy | 16-08-21 | 10:57

Een baard laten staan is lastig.
Baarden hangen.

Kapitein Sjaak Mus | 16-08-21 | 10:56

Het enige dat helpt is stoppen met kopen van Chinese spullen. China wordt daar de nieuwe, stille, bezetter. Ze zullen de taliban toestaan en ondertussen grondstoffen weghalen daar.

deministerpresident | 16-08-21 | 10:56 | 1

Eigenlijk precies wat de VS wilde doen, of denk je dat die zich druk maken om de lokale bevolking daar?

ReyNemaattori | 16-08-21 | 11:06

Ik vind dat elke zichzelf respecterende cisgender man met een piemol, in zijn leven een periode móet hebben geleefd met een baard. Mannen die hun levenlang nooit een baard hebben gedragen, zijn ook nooit écht man geweest.

Leptob | 16-08-21 | 10:55 | 6

@Stijlloser_from_NL | 16-08-21 | 11:10: "is een baard rondom je plasser ook goed?"
Onsmakelijk. Maar ter bescherming van de habitat van de schaamluis: ok. Lastig, lastig.

Frau_Ferkel | 16-08-21 | 11:19

etensresten in mn haar is vies, net als restjes vrouw. Dus nee bedankt.

Dr.Utker | 16-08-21 | 11:19

Ooit geprobeerd, ziet er niet uit. Ik heb vast teveel vrouwelijke hormonen binnengekregen toen ik mijn orale vaardigheden nog frequent trainde.

BobDobalina | 16-08-21 | 12:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Een christenhond die uithaalt naar de Taliban. Zozo. Kan hij ook nog een beetje aan zelfreflectie doen?

BobDobalina | 16-08-21 | 10:54 | 2

Dat doet de C toch nooit?

Lorejas | 16-08-21 | 10:58

Ik wil als Katholiek ook wel een Toyota met een M2. Daarmee mijn geloof verkondigen lijkt mij een stuk leuker dan zoals Jehova's dat doen.

Leptob | 16-08-21 | 11:02

Islam of LGTBLM? Kies ik toch echt voor Islam.

feiten_en _cijfers | 16-08-21 | 10:53 | 2

OK en islam of een rondje op de draaimolen?

John McClane | 16-08-21 | 11:01

@John McClane | 16-08-21 | 11:01: Suikerspin

feiten_en _cijfers | 16-08-21 | 11:08

Ik eet geen tulband meer.
In ieder geval tot Kerstmis.

Kapitein Sjaak Mus | 16-08-21 | 10:52

Wim van der Camp. Christengluiper, Zakkenvuller, en leer-nicht die nog uit de kast moet komen.
www.elmarswereld.nl/politiek/elmar-en...
Deze zalvende figuur viel mij al op door zijn stemgedrag toen Le Pen haar immuniteit verloor, met als reden dat zij een filmpje over de wreedheden van IS op internet gezet had.
Zij had zogenaamd reclame gemaakt voor IS-terrorisme.
Leer mij de rattigheid van die Euro-parlementariers kennen.

Roadblock | 16-08-21 | 10:52 | 2

CdA, dat is wel duidelijk.

dathoujetoch | 16-08-21 | 10:57

America is what America does.

wezen | 16-08-21 | 10:51

Nederlandse politici slaan nog geen deuk in een pakje boter en die voor de EU werken al helemaal niet. Ik ben tot tranen toe geraakt dat meneer Camp geen baard mee gaat dragen, echt waar.

Rdock | 16-08-21 | 10:51

Wim is toch van de C? Nou mondje dicht over religieus fanatisme dan maar he.

Lorejas | 16-08-21 | 10:50

Nee,we halen de islam hier binnen want dan past dat zich wel aan aan het westen.
Kan 50000 jaar duren maar doen we.

van stampij | 16-08-21 | 10:50 | 1

We hebben de Europese taliban allang binnengehaald. Ze wachten nog even tot meneer Camp van het toneel verdwenen is waarna ze onmiddelijk de aanval inzetten.

Rdock | 16-08-21 | 10:54

Smeerlap van een afghaanse president wist niet hoe snel die het vliegtuig pakken moest om het land te verlaten. Ze zorgen erg goed voor zichzelf. Dat gebeurd hier ook in Europa straks als bij ons ook de pleuris uitbreekt.

Krachtkoe | 16-08-21 | 10:49 | 1

U blijft wachten tot u geslacht wordt Krachtkoe ?. U werkt dan mee u voorziet ze van Krachtbouillon.

Worstdag | 16-08-21 | 11:14

Als al die hippe millennial barbierbaarden zich nu ook (volledig) gaan scheren, komt er nog iets goeds van.

Alsdan | 16-08-21 | 10:49 | 4

@Ruben Landzigt | 16-08-21 | 10:56: Ik zèè zuur omdat ik wel een snor heb, mar gin baard. Krek Wim.

Alsdan | 16-08-21 | 11:14

@Een paard | 16-08-21 | 11:27: Nèè Wimme

Alsdan | 16-08-21 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wim is niet baarddragend dus. Pak aan, Taliban!

Stoeptegel | 16-08-21 | 10:49

Natúúrlijk. We hadden Wim erheen moeten sturen.

Cor Netto | 16-08-21 | 10:49

Het CDA wilt niet over links met D66, GL en PvdA. En ze willen geen baarden.
Dit is behoorlijk tegenstrijdig.

Omnisofos | 16-08-21 | 10:49 | 1

Neemt u vooral een voorbeeld aan Hugo de Jonge.

Stoeptegel | 16-08-21 | 10:51

Een hand afhakken kun je maar 2 keer doen, en dan?

Mr_Natural | 16-08-21 | 10:49 | 2

Dan haak je ze weer aan.

Cor Netto | 16-08-21 | 10:56

Daarna sta je zonder handen.

OuweOuweLekkerMauwe | 16-08-21 | 11:08

Wat is er mis met mannen met baarden? Wim kan wel beschrijven maar niet benoemen. Wie zou Wim toch bedoelen? Een Christelijke opa met baard? Een Hindoestaanse baardmeneer of toch een Joodse baardmans? Wie oh wie zou het zijn?

omwenteling | 16-08-21 | 10:48 | 2

Chriet Titulaer?

TRUMP | 16-08-21 | 10:50

@TRUMP | 16-08-21 | 10:50:
Zo'n baard zonder snor 'kabouterbaard' zie je juist vaker bij extremisten.

Reebensteeltje | 16-08-21 | 10:52

Sinterklaas heeft ook een baard.

matatwork | 16-08-21 | 10:48 | 1

Ja maar Sinterklaas is een racist.

OuweOuweLekkerMauwe | 16-08-21 | 11:08

Halen ze daar je hand af met een haak?

ikdenkwat | 16-08-21 | 10:48

Ik meende Joris Voorhoeve ter herkennen in die foto... zou toepasselijk geweest zijn...

Ad Hominem Tu Quoque | 16-08-21 | 10:48 | 2

Ik wilde heel hard "Reeeeheeen je rooot" roepen toen ik de foto zag.

Lorejas | 16-08-21 | 10:55
-weggejorist-
Cotje63 | 16-08-21 | 10:47

Nou Wim, Sigrid Kaag was ook ooit een meisje dat naar school ging. Je ziet wat er van komt.

HeerVanStand | 16-08-21 | 10:46

Keihard die Wim, met z’n afhaken.

Von Knarrenstein | 16-08-21 | 10:46 | 1

Is dat homo-slang voor iets heel pervers?

gestoptmetroken | 16-08-21 | 10:47

Je kan zeggen over Wim van der Kamp wat je wil......

Stinkend_zadel | 16-08-21 | 10:46 | 4

Dat is de ‘humor’ van wim, met een serieuze ondertoon.
Maar zeg het nou eens hardop Wim!

laurentius | 16-08-21 | 10:53

Wie is dat, Wim van der Kamp? Ik wil namelijk ook wel even zeggen over Wim van der Kamp wat ik wil.

HeerVanStand | 16-08-21 | 10:56

@van Oeffelen | 16-08-21 | 10:48: roeptoeteren. Krijgt er waarschijnlijk geld voor. Soort propgandateefje.

dathoujetoch | 16-08-21 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

De gematigde islam bestaat niet zo lang de ware islam bestaat, ook al willen "we" dat zo graag.
Zie Afghanistan, het uiteindelijke lot van elk land dat de islam tolereert.
Nederland, Europa, ruim de moskeeën op nu het nog kan.

Veepert | 16-08-21 | 10:45 | 2

De gematigde islam bestaat inderdaad niet. Wat meest in de buurt komy zijn de soeffis. De stromingen uit S-Arabië en Iran zijn gewoon fundamentalistisch van aard.
Zag in een ver verleden een contactadvertentie van een mooie meid. Even mee gepraat en ze was arts. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw met de vraag als ik bereid was te bekeren.
Als atheïst kan ik niet bekeren. Van God A naar God B overstappen is als android naar iOS.
Van goddeloos naar erkennen van een god is nogal een dingetje. Anyway, zelfs de gematigden en hoger opgeleiden die moslim zijn hebben gewoon een kink in de hersenkwab. Niet meteen een kink die tot bomgordels leidt, maar wel een kink die het achterhaalde in stand houd

Dr.Platypus | 16-08-21 | 10:51

@Dr.Platypus | 16-08-21 | 10:51:
Die tante wil ik beslist NIET als arts. Ongelovigen zijn in hun ogen minderwaardig en mogen eigenlijk niet leven.

meneer Q | 16-08-21 | 14:14

Wie zijn "We" eigenlijk in zijn tweet? Ik ga helemaal geen handen afhaken en meisjes mogen gewoon naar school. Religieus fanatisme? Zeg dan gewoon Islam, maar dat mag je niet zeggen natuurlijk.

omwenteling | 16-08-21 | 10:44

Waar komt die foto vandaan dan? Ik wist niet dat LinkedIn al in 1971 bestond.

Leptob | 16-08-21 | 10:44 | 1

Mugshot.

Deksmaat | 16-08-21 | 11:16

Al die drukte om Afghanistan. Schei toch uit zeg.

van Oeffelen | 16-08-21 | 10:43 | 2

Ja, waarom zou je je om andere mensen bekommeren? Staat niet in de bijbel immers. Bemin uw naasten, of zoiets.

dathoujetoch | 16-08-21 | 10:45

@dathoujetoch | 16-08-21 | 10:45: Dat zijn onze naasten niet.
Dat heeft links er van gemaakt en kijk waar we nu zijn.

Je naasten zijn je familie, buren, enzov.

Arachne | 16-08-21 | 22:42

Alle mannen (en vrouwen) met een baard zijn Taliban aanhangers. Dat is logisch. Aanhang van die gasten is veel groter dan wij denken.

porto | 16-08-21 | 10:43

Wim van de Camp zou ook headfirst van een gebouw afghaan.

Glasgow Argus | 16-08-21 | 10:43

We hadden er nooit iets te zoeken, de Taliban heeft als een bermbrandje gewacht totdat het weer een goed moment was om op te laaien.

lamlul007 | 16-08-21 | 10:42

Wat een mongool

Drostemannetje | 16-08-21 | 10:42

En Jan, Pier, Tjores en Corneel dan?

knutsel_ | 16-08-21 | 10:42 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 16-08-21 | 10:55:
Maar iets meer van dat soort types/moreel zouden we de komende jaren/decennia best eens hard nodig kunnen hebben.
De angsthazen die er nu zitten,doen straks precies hetzelfde als die ex President in Kabuhl,als de pleuris uitbreekt

roberto9715 | 16-08-21 | 11:05

Al die willen te kaap'ren varen.

entwederoder | 16-08-21 | 11:05

@Kapitein Sjaak Mus | 16-08-21 | 10:55: Maar het waren wel onze niet frisse jongens he?

knutsel_ | 16-08-21 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zullen je opsluiten - zonder scheerapparaat! (En voor vrouwen geldt: zonder harsstrips!) Zul je zien hoe hard je anders piept.

mozaard | 16-08-21 | 10:41

Makkie was het Kamp, ze hebben niet gewonnen. Ze hebben het cadeau gekregen. Als heel de wereld, icl vd Kamp, toekijkt hoe een corrupt regime al maanden geen salaris betaalt aan politie en leger , maar wel luxe vila’s in het buitenland bouwt ( waar kennen we dat van) dan is het voor de Taliban een eenvoudig kunstje om zonder al te veel strijd de boel weer in te pikken. Dus nou niet jammeren met z’n allen. Het is verprutst, en niet door de politie en het leger, die hadden gewoon geen salaris en munitie.

Tjemig | 16-08-21 | 10:41 | 1

Van de PIo Hamas en Fatah

Piet Karbiet | 16-08-21 | 11:26

Ik laat mn baard gewoon staan..

Geilbaard | 16-08-21 | 10:41 | 1

Geil....!

Kowalski11 | 16-08-21 | 10:45

Dat zal ze leren!

Kris | 16-08-21 | 10:40

Weinig te zien. Aanname.

horsteknots | 16-08-21 | 10:44

Of ze probeerden te vluchten door zich aan het landingsgestel vast te klampen, en hielden het niet meer toen dat naar binnen draaide.
mobile.twitter.com/AmichaiStein1/stat...

Deksmaat | 16-08-21 | 11:14

Heeft Kaag al een afspraak staan om compleet ingepakt met doeken voor de Taliban te gaan bukken? Diplomatieke relaties zijn belangrijk en vooruit zien is regeren. Dat mag wat vrouwen, tolken en handjes kosten.

Deflatiemonster | 16-08-21 | 10:38 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

'Religieus fanatisme wint'. Sinds wanneer hebben wij daar moeite mee dan? Er worden ook geen bommen gegooid op Vaticaanstad. Wel even eerlijk blijven.

Leptob | 16-08-21 | 10:38 | 3

Goed zo dat de taliban het voor het zeggen krijgt, het is wat de bevolking zelf wil. Die 20 jaar met de VS en hun handpompen, daar zaten ze niet op te wachten, kennelijk

Canis.bonus.es | 16-08-21 | 10:41

Reliegieuze sektes krijgen overal de overhand.

revolte | 16-08-21 | 10:46

Hoeveel koppen worden er gesneld door Rooms-katholieken ?

Plaque-doctor | 16-08-21 | 10:48

Jezus had ook een baard.

Mr_Natural | 16-08-21 | 10:38 | 6

@Jezus_Boeddha | 16-08-21 | 10:41: klopt en Allah/Mohammed had geen baard, heb ik van horen zeggen, vandaar dat het plaatje niet gedeeld mag worden. Hij zag er namelijk uit als een.....

Stijlloser_from_NL | 16-08-21 | 11:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik gok dat het merendeel van NL uiteindelijk toch zal zwichten of bekeren tot de islam.

Reebensteeltje | 16-08-21 | 10:38 | 4

We gaan de islam wegvagen met behulp van de wetenschap: de geschiedschrijving in dit geval!
De biografie van Mohammed is volledig uit de duim gezogen.
Mekka is meer dan een eeuw van de opkomst van de islam er met de haren bij gesleept; de islam is veel noordelijker, in Mesopotamië (Irak) ontstaan.
Enz. enz!
www.youtube.com/watch?v=gST9u2TaNRk
www.youtube.com/watch?v=smPPn-ZqCV0

Aristotalloss | 16-08-21 | 10:41

@Reebensteeltje | 16-08-21 | 10:48: Ik ben al sinds het begin van Corona een aantal YT-channels aan het volgen die de echte geschiedenis rond het ontstaan van de islam uitpluizen. Hartstikke interessant. Veel boeiender dan dat rare standaard islamitische sprookje.
Die YT-channels zijn: Pfander Films, Sneakers Corner en Red Judaism welke laatste persoon ook verantwoordelijk is voor bovenstaande video's.
De eerste twee channels zijn overigens van christenen die de islam met wetenschappelijke middelen willen pootje haken hetgeen ze heel goed lukt.

Aristotalloss | 16-08-21 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ik raad heb wel aan een baard te laten staan. Zien wij die lelijke hypocriete bakkes tenminste niet

polletjepiekhaar | 16-08-21 | 10:37 | 2

Je kunt ook baarden kopen in de feestwinkel.

Rest In Privacy | 16-08-21 | 10:42
-weggejorist-
Tjemig | 16-08-21 | 10:46

Die van mij wil ook maar niet groeien Wim, maar om daar op dit moment over te huilen...

PaardenliefhebberVet | 16-08-21 | 10:37

WimLex heeft ook een baard. Et tu, Lex?

Vula | 16-08-21 | 10:37

Ik doe mijn windhond weg

laurentius | 16-08-21 | 10:36 | 1

De asielen zullen overlopen

Paulzitineenkaul | 16-08-21 | 10:46

Wim rijdt motor. Broemmm. Stoere man. Leren broek. Leren jasje. Was ooit boven ons gesteld. Elke avond bij Pauw en Witteman. En Nederland pikte het. De breedbek-kikker.

Normpje | 16-08-21 | 10:36 | 1

Een homo en bij het CDA. Die werd automatisch uitgenodigd.

*Het feit dat Wim van de Camp homoseksueel is, staat niet op zijn Nederlandse wiki, wel op de Engelstalige.

Arachne | 16-08-21 | 22:40

Wim doet iets.. niet dat het nut heeft..... Kaag stuurt tenminste geld, dat ze leren.

de SENSEI | 16-08-21 | 10:35 | 1

Oja, Kaag gaat in een boerka gekleed naar de machtshebbers. Want dat is extremistische islam en daar moet je rekening mee houden, evenals Iran volgens Kaag..

Thoth | 16-08-21 | 10:54

Als de Taliban voor z'n deur staan, dan is hij binnen een minuut moslim.

ikworstelengadouchen | 16-08-21 | 10:35 | 2

Ik ook….,denk ik.

D-Fens_1963 | 16-08-21 | 10:42

Precies. Wim weet wanneer hij moet bukken en hij is ten volle bereid diep te gaan.

Arachne | 16-08-21 | 22:36

Handen afhaken? Dat ken ik niet Wim

pibasso | 16-08-21 | 10:35 | 3

Die waren er in eerste instantie al afgehakt denk ik, maar later weer aangehaakt en nu worden die er weer afgehaakt.... of zoiets.

Kowalski11 | 16-08-21 | 10:41

Alleen bij piraten.

Tjemig | 16-08-21 | 10:47

EU onderhandelt gewoon met Iran en ook met Saudi-Arabie wordt gewoon zaken gedaan. Wat is precies het verschil?

Vula | 16-08-21 | 10:34 | 1

Olie

Die nare vent | 16-08-21 | 10:36

Fossiel.

Guy de Lombard | 16-08-21 | 10:34

Hij krijgt er duidelijk een sik van.

Tapioca pudding | 16-08-21 | 10:34

Goed gezien Wim je kan beter een Kalasjnikov dragen daar heb je straks meer aan dan een baard.

Texacoballletje | 16-08-21 | 10:34

20 jaar oorlog, zegt dit gerontologisch abonimum. Droplul, er is daar al 1400 jaar oorlog.

The-loopy-cowboy | 16-08-21 | 10:34 | 5

Volgens mij al iets langer.

D-Fens_1963 | 16-08-21 | 10:44

Rond het jaar 600 meen ik ?

Plaque-doctor | 16-08-21 | 10:52

@Plaque-doctor | 16-08-21 | 10:52: Ik moet mijzelf corrigeren idd.
Echt rustig was het er al niet natuurlijk maar rond 650 zijn ze natuurlijk "onder elkaar begonnen" ivm opvolging/aanhang Mo.
Versus Christendom is van iets later datum uiteraard.

D-Fens_1963 | 16-08-21 | 13:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is niet bepaald aan christelijke partijen te danken dat vrouwen tegenwoordig gelijkgesteld zijn aan mannen. Deze zakkenvulende CdA'er past wel enige bescheidenheid.

dathoujetoch | 16-08-21 | 10:33

Ik ga gewoon weer met Lego spelen…

Zal vast wel een daadkrachtigere boodschap uitstralen…

neonreclame | 16-08-21 | 10:33 | 2

Mag ik dan bij jou?

Lorejas | 16-08-21 | 10:53

Wat is handen afhaken?

Rest In Privacy | 16-08-21 | 10:33 | 5

Nou, dan valt het dus reuze mee. Afghaanse vrouwen houden veel van haken, breien en naaien (no pun intended).

Rest In Privacy | 16-08-21 | 10:38

Breien.

van Oeffelen | 16-08-21 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Bedankt Biden! Lekkere machtsoverdracht geregeld daar.

"The likelihood there's going to be the Taliban overrunning everything and owning the whole country is highly unlikely," the 46th president told reporters in July.

SeingaltUNo | 16-08-21 | 10:32 | 4

Biden weet het allemaal niet zo goed meer maar hij moest en zou op die plek worden gefraudeerd.

revolte | 16-08-21 | 10:53

Alsof het dan zijn schuld is. Men heeft 20 jaar zitten hannessen en pres Bonkers heeft vorig jaar een 'art of the deal' dinge willen doen waardoor de talibs wisten dat ze alleen hoefden te wachten.
Bush kon in 7 jaar Osmana niet vinden. Obama klaarde dat maar diens exitplan werd gesaboteerd. Bonkers presteerde niets en nu doet Biden wat allang had gemoeten.

MaarFeitelijk | 16-08-21 | 11:07

@MaarFeitelijk | 16-08-21 | 11:07: Oh, dus het is gewoon weer de schuld van Trump? Schei toch uit, man. Je wordt een karikatuur van jezelf.

Mbovenka | 16-08-21 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben linksdragend.

horsteknots | 16-08-21 | 10:32 | 1

Ik ben haatdragend. Past beter bij islam.

Aisie | 16-08-21 | 10:44

Wim van de Camp had ook gewoon in de politiek zich kunnen uitspreken over islam.

Knufter | 16-08-21 | 10:31 | 1

Ze zijn hier ook, Wim. Met jurk, tulband en baard. Ze lopen alleen niet met een kalasjnikov of raketwerper rond, maar dat komt nog wel.

Toverkol | 16-08-21 | 10:47

Afhaken. Dat.

Normpje | 16-08-21 | 10:31

Dat zal ze leren, Wim! Niemand ooit meer een baard! Baard? Geen vinkje in je hugo-app!

De Blauwe Baviaan | 16-08-21 | 10:31

En de vrouwen dan? Mogen die nog wel een baard dragen?

Kaas de Vies | 16-08-21 | 10:31 | 2

Die hebben allemaal al een snor. Omdat ze graag op hun moeder willen lijken.

Knufter | 16-08-21 | 10:32

Mijn oma had op haar negentigste wel stoppels. En die prikten ook, want ze schoor zich soms.

Rest In Privacy | 16-08-21 | 10:34

De wereld heeft meer Wimmen nodig.

RickTheDick | 16-08-21 | 10:30 | 4

Ja?
Meer domme mensen die een algemeen en neutraal uiterlijk (mannelijk) kenmerk uitroepen tot symbool van het "incorrecte" om maar niet te hoeven benoemen waar de bron van de ellende daadwerkelijk zit?

jemagookniksmeer | 16-08-21 | 10:52

Wim heeft gelijk, het Westerse modieuze baarddragen is een direct gevolg van 30 jaar baarden op TV. Het is een soort waargenomen stoerigheid die grote machten weerstaat en waar het kantoorvolk in trieste parttime millenial baantjes zich graag mee associeert.

MaarFeitelijk | 16-08-21 | 11:04

@MaarFeitelijk | 16-08-21 | 11:04:
-
Show een paar woest uitziende lieden achterop pick-ups in het journaal, even flosbaard laten staan - liefst nog Arabisch geblokt sjaaltje er bij en vóilá: bad boy. Babe magnet. De Ansje Boersma's van deze wereld krijgen er bij voorbaat weke knietjes van,

bisbisbis | 16-08-21 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Markk_d_nl | 16-08-21 | 10:30 | 1

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland