Nieuwe lockdown schuld van vakantiegangers (maar McKinsey past op de winkel hoor)
U moest weg van het kabinet
Als u eind september weer in een Delta+ lockdown komt te zitten, dan is dat niet de schuld van jonge witte slanke meiden en andere antivaxers, maar van de vakantiegangers, die al dan niet met geldige coronapapieren uitreizen deze zomer. Van de Bodensee en Davos in 't oosten tot op de camping in Spanje zitten: de spreaders. Scrubben en clubben met de rest en dan toch allemaal gaan voor die ene onweerstaanbare variant.
Vorige zomer kregen we al de wintercollectie cojoñas uit Portugal en Spanje, en op Nextstrain zie je sinds de meivakantie de delta al. Obrigado. En toch heeft het kabinet er opnieuw alles aan gedaan om iedereen op tijd op de camping te krijgen. En dat terwijl vorig jaar vóór de zomervakantie het risico al duidelijk was. (neem deze briefing voor Carola Schouten). Wat precies zo uitkwam. En nu: geprikt en gevinkt en de straat nog niet uit, of de demissionaire dodo's pakten de festivals af. Next takeaway: je Transaviaatje.
Welkom terug, wel even aan de grens Testen-voor-toegang, denk aan de delta. Gelukkig, je zit al in het QR Social Credit systeem van commandant der keelklachten Tom Middendorp en clusterprutser Pier Eringa ('angst regeert'). Geniet van je vinkje, want het is inmiddels nogal dingetje als je niet kan laten zien dat je gevaccineerd bent, Hugo wil uitsluiting van ongeprikten niet verbieden, maar voor de goedkeuring verwijst hij naar de rechtbank. Meer inlichtingen bij de landsadvocaat.
Kom niet bij de minister klagen, hij moet op vakantie. McKinsey (!) past op de winkel: als Huug terugkomt van de camping, krijgt hij een paar extra grote nieuwe teststraten. Want anders kan-ie niet - na een fotomoment-aldaar (met jou!) - naar de F1. Maar stel 'm geen moeilijke vragen over geld. Anders pakt-ie je groene vinkje af. Of je kans op nageslacht. Achter z'n rug verdwijnen intussen de miljarden uit de staatskas. In Den Haag, en de rest van het avondland. Prettige zwarte zaterdag.
NIEUW: GeenStijl Onderzoekt. Helpt u mee?
Het ontbreekt in dit land aan kritische journalistiek. Zelfvoldane, innig met politieke partijen verweven publieke omroepen. Samenklittende uitgeverijen die door de staat betaald worden, onvoorwaardelijk links leunende journalisten die pluriformiteit niet herkennen als het in hun gezicht geslagen wordt en dus "het klimaat", "de migratie" of "de EU" als voldongen feiten behandelen die geen kritiek verdragen. Een overheid die onder de Rutte Doctrine alles zwart/wit weglakt in Wob-verzoeken, de burger het zicht op beleid belemmert en de soevereiniteit hoeksteen voor hoeksteen uitlevert aan supranationele "belangen".
Wat kunnen wij daar tegen doen? Niet alles. Maar wel iets. GeenStijl is een klein bedrijf met een groot bereik, dat surft op de waan van de dag. Onder die golven willen we naar parels duiken. De onderste stenen zoeken. Daar heb je duikers voor nodig, met expertise, tijd en geduld. Dat kost geld. Geld dat bij ons niet tegen de plinten omhoog klotst. Want geen staatssteun. Want niet woke. Want geen grote corporate suikerooms. Wil u meer, of minder onderzoek onder de oppervlakte? Dan kunt u dat regelen. U doet een duit in het zakje, wij zetten Wobbers en Gravers in.
Reaguursels
InloggenIk wil wel €5,- doneren hoor mits jullie;
- paar marokkanen, turken en antillianen in dienst nemen.
- paar lsdlhbtiq+'s in dienst nemen.
- blogs voortaan in genderneutrale taal worden uitgetikt.
- 3 genderneutrale wc's bouwen.
- geen vlees meer eten op kantoor. Buiten kantoortijd prima maar tijdens werk allemaal veganist.
- weg met alcohol. Alleen water en thee.
- bezoekers website verplichten te vaccinneren (gebruiker moet vaccinatiebewijs uploaden. Meer info bij Hugo/Rutte).
- niet meer kritisch zijn op MSM. Iedereen bij GS moet verplicht 2 maanden stage bij minimaal 3 MSM lopen. En een verslag schrijven.
Deal?
De vakantiegangers de schuld, heerlijk.
Hoeveel hebben zich laten vaccineren "omdat ze met vakantie MOESTEN naar Spanje, Italië, Frankrijk, de zon? Heel vaak onder druk van (moeder de) vrouw?
We gaan niet meer in lockdown... althans ik niet... laat de ongevaccineerden maar lekker opgesloten zitten.... ik doe niet meer mee
Wie proberen we ook alweer te beschermen met deze maatregelen? Alle zwakkere zijn toch al lang gevaccineerd? Wat zijn we in hemelsnaam allemaal aan het doen!?
Laten we kappen met het gezeik, iedereen die wilde vaccineren kon dat doen, krijg je ongevaccineerd Corona dan is dat je eigen schuld, ben je wel gevaccineerd dan was het pech. Nu weer snel terug naar oude normaal aub. Die onzin met die qr/test gezeur is zo lek als een mandje en kost klauwen met geld.
Voor het gros van het volk is vaxcineren alleen praktisch?
Ik had vandaag een oud-collega op bezoek. Sowieso bizar dat het ter sprake kwam (het nieuwe normaal?), maar hij vertelde dat hij twee vaccinaties had laten zetten om van het gezeur af te zijn. Dat is wellicht wel praktisch inderdaad.
@Quib | 07-08-21 | 19:07: op mijn werk: 24 van de 27. Allemaal om op vakantie te gaan . Praktisch. Ik hoor niemand dat ze het voor een ander doen.
@Purk | 07-08-21 | 19:09:
Dat is de speculatie van de prikkersoverheid.
Dat "voor een ander doen" is een mooi verhaal, meer is het niet.
@Quib | 07-08-21 | 19:07: ik heb vandaag 4 uur op terras gezeten met 3 vrinden. Niet 1 keer is het gegaan over faks of Clovis. Trots op ze!
@Purk | 07-08-21 | 19:09: Als je nou moeilijk in slaap kunt komen kun je je 24 collega’s visualiseren en in gedachte ‘beh’ laten roepen. Kom je vast in een diepe slaap terecht(knipoog emoji niet inbegrepen).
@MoorCopJoris | 07-08-21 | 19:16: nee joh boeit niet. Ze zijn hartstikke aardig en zeiken niet tegen die 2 die het niet nemen.
@Purk | 07-08-21 | 19:15: Ah, dat is het nieuwe nieuwe normaal al. Mooi dat het eraan zit te komen!
@Purk | 07-08-21 | 19:20: Bedoelde het ook niet zozeer lullig. Alleen is het natuurlijk geen goede reden om het puur te doen ‘om van het gezeik af te zijn’. Maar begrijp het ook wel. Al kunnen ze in feite op deze manier ‘vrijwillig’ van alles in je lijf stoppen. En daar pas ik voor.
@MoorCopJoris | 07-08-21 | 19:24: komt goed. De vaccinazi bereidheid zal dalen met het jaar. Of niet...
Ben gevaccineerd, kinderen negatief getest en lekker op vakantie in Spanje.
Ons netjes aan de basisregels houden , de kinderen ook (niemand in elkaar trappen) en wat er van het najaar gaat gebeuren zal me aan m’n anus oxideren.
En dit boeit iemand denkt u?
@Purk | 07-08-21 | 18:33: Zeker, iig m’n werkgever.
U is een brave burger. Alles klopt. Ik hoop niet meer dan twee kinderen? Ga zo door.
@D-Fens_1963 | 07-08-21 | 18:36: uw werkgever boeit het wat u doet in uw vakantie? Wat doet u dan?
@Quib | 07-08-21 | 18:37: Er zijn 2 kinderen aanwezig bij dit eventuele superspread event.
@Purk | 07-08-21 | 18:45: 2,5 week met m’n luie reet op strand bijkomen van 49,5 weken volcontinu.
Dit laat gewoon zien dat er criminele opzet is van de roverheid en dat andere belangen spelen. De logica dicteert:
-80% van de mensen in NL zijn ingeent.
-de Delta zou zo besmettelijk zijn als de pest ;)
-20% wil zich niet laten inenten.
Gooi dus alles gewoon open, festivals en sauna's - die 20% zal in een mum van tijd natuurlijk ingeent zijn en het hele probleem is opgelost. Het nadeel? Je verdient er niks aan en er zullen een paar doden vallen, maar dat risico hebben deze mensen zelf genomen. Je redt er het hele land mee.
Mee eens, trouwens wat kost die auto?
@ademende aarde | 07-08-21 | 18:25: Krijg ik hem als ik het raad? Het lijkt op een A6 Combi...
Ca. 54% van de bevolking is volledig gevaccineerd. Lang geen 80% dus. Pas eind augustus zullen we de 70% doorbreken. Dan is er in principe geen risico meer alles open te doen.
Per jaar ca. 45000 mensen overlijden aan kanker (2019) aan corona worden miljarden uitgegeven en ondertussen gaat het kwf, kika, etc met een bussie langs de deuren..
... er gaan zo'n 8000 mesnen per jaar dood door alcohol en daar worden miljarden aan verdiend (en dan hebben we het geen eens over roken) ...
Nou en?
Iedereen die bang is enof (denkt dattie) tot de risicogroep behoort is toch al gefacksigneerd?
Zo schijnt het toch niet te werken in de praktijk. Veel mensen die ervoor gekozen hebben zich te laten vaccineren eisen dat ook van mensen die ervoor gekozen hebben zich niet te laten vaccineren. Waarom is mij een raadsel, want ze hebben door die vaccinaties klaarblijkelijk een veel beter immuunsysteem gekregen. Maar misschien vertrouwen ze daar zelf niet helemaal op.
@Quib | 07-08-21 | 18:11: het krab-effect. Jaloezie is niet voor niks een van de zeven doodzonden.
@Der Lehrer | 07-08-21 | 18:22: Maar als je jaloers bent op de mensen die geen vaccinatie hebben laten zetten, waarom laat je dan zelf een vaccinatie zetten?
@Quib | 07-08-21 | 18:39: omdat je een hoer bent (je hebt laten omkopen om te mogen dansen met Jansen ipv Mescalito), omdat je zwak bent (altijd ziek en dus jaloers op de sterkeren), omdat je moest van familie of werkgever (wraak op mensen die dat niet moesten) en tenslotte -> krab-effect.
Een marxist die ziet dat zijn buurman een duurdere auto heeft, zal die auto proberen slecht te praten of te beschadigen. In Amerika zou dat iemand aansporen om zelf harder te werken. Hier werkt het zo dat iemand die iets niet kan krijgen, het een ander misgunt.
@Quib | 07-08-21 | 18:39: of omdat je stiekem spijt hebt van de spuit en bang bent dat hij slecht voor je is. DAt betekent dat iemand zonder spuit weer meer voordeel heeft boven jou en dat wil je niet..
@Der Lehrer | 07-08-21 | 18:45: Ik heb het krab-effect (krabbenmandeffect?) opgezocht, weer wat nieuws geleerd. Een welgemeende dank!
@Quib | 07-08-21 | 18:55: ja, sorry, ik vertaalde uit het Engels ;)
@Der Lehrer | 07-08-21 | 18:45:
Mooie observatie!
@Der Lehrer | 07-08-21 | 18:22: Ook even opgezocht, had er nog nooit van gehoord. Ik leer nog eens wat, merci!
@Quib | 07-08-21 | 18:11:
Ik denk dat veel mensen die zich hebben laten vaccineren dachten dat dit ook zou beschermen tegen 'besmettingen'.
Nu ze zich realiseren dat dat absoluut niet het geval is, zijn ze kwaad op de ongevaccineerden.
Waarmee nog maar eens is aangetoond waarom Defensie, dat heeft bewezen dit soort crises te kunnen handelen, niet is ingeschakeld zoals bijvoorbeeld in Duitsland. Er kon weer eens wat verdiend worden. Wat zijn het toch ook een stelletje zielige krabbelaars met elkaar.
Hoeveel doden ook alweer, onproductieve bejaarden en zieken voorop?
Fijn,weer een zomer verspild aan niets structureels aan de zorg doen, niets aan goede ventilatie van (school)gebouwen. Dat zijn zaken die de overheid al sinds zomer 2020 kon regelen. Scheelt een behoorlijke slok op een borrel dadelijk. Maar niet dus.
Bouw megaziekenhuizen centraal gelegen alleen voor Covid patiënten.
Zou het kunnen dat ze weten dat dit allemaal niet echt nodig is, maar er wel voor zorgen dat de statistieken gecorrumpeerd zijn?
'Statistieken' op basis waarvan wij oa. denken dat het aantal IC's moet worden uitgebreid , en ventilatie moet worden verbeterd?
'Statistieken' die mensen bang maken en verwarren en ze dus laat gehoorzamen?
Vakantie in Nederland gevierd. Nou ja , 2 weekenden in Den Haag en Amsterdam in een B en B. Hoop geld opgemaakt, halve liter Jupiler op strandpaviljoen Scheveningen 8 euro. 1 liter sangria 24 euro. Heb het afgetikt want we zijn tenminste even weg.
Maar vakantie in Nederland, nee het is niet mijn ding.
Portugal, 1 liter Sangria 5 euro, 1 halve liter 1,50, 33 cc 1,20, 20 cc 90 cent, 1 glas wijn 50 cent-60 cent
@g[E]ulden | 07-08-21 | 17:59: ja ik weet er alles van. Maar buiten dat ik woon al in een vakantiegebied, Gelderland. Zou graag weer weg gaan met vakantie maar teveel gedoe
8 euri voor een halve liter Juup? Dan ga ik liever nooit meer op vakantie.
VWS telt ongeveer 5000 (!) beleidsambtenaren. Maar als er werk gedaan moet worden, moet dat worden uitbesteed aan dure externe partijen. Dat is dus het beleid dat die 5000 beleidsambtenaren bedenken.
Heb net een uitnodiging voor een feestje gehad waarbij iedereen (gevaccineerden en niet gevaccineerden) het verzoek krijgen om van te voren thuis een zelftest te doen. Het nieuwe normaal?
Helaas wel maar niet voor mij.
Oh ja, welke moest jij: uit de Linda, Libelle, de Viva of de Fancy?
als je erin meegaat wel. Weigeren dus.
Ook soa test gedaan?
Dan kom ik niet.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 06-08-2021 tot 07-08-2021 is;
0-9 101 personen
10-19 465 personen
20-29 720 personen
30-39 409 personen
40-49 249 personen
50-59 194 personen
60-69 144 personen
70-79 64 personen
80-89 35 personen
90+ 11 personen
Totaal 2392
Wie zijn die ouders die hun kinderen, jonger dan 10 jaar, gaan testen ?
@loser | 07-08-21 | 17:14: Waarschijnlijk ouders die op vakantie willen. Sommige landen eisen een test voor jonge kinderen, verschilt per land.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 06-08-2021 tot 07-08-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 0 personen
70-79 0 personen
80-89 5 personen
90+ 3 personen
< 50 0 personen
Totaal 9
Waarvan 0 in het ziekenhuis
Waarvan 7 in het verpleeghuis
Waarvan 2 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 1 persoon
40-49 2 personen
50-59 3 personen
60-69 9 personen
70-79 5 personen
80-89 4 personen
90+ 0 personen
Totaal 25
Zo zie je maar weer. Oud worden is dodelijk. Verbieden!
@Frau Merkel | 07-08-21 | 17:34: Het is ook niet makkelijk, doodgaan, was er maar een boek voor...
@ademende aarde | 07-08-21 | 18:29: Doodgaan is niet zo moeilijk. Het probleem is dat het niet meer mág. We moeten eeuwig blijven leven!
Door mijn vakantie te vieren in Nederland heb ik mijn sociale plicht gedaan om niet besmet te raken. Dat kunnen die aso-gevacineerden niet zeggen die naar landen met een hoge besmettingsgraad zo nodig moeten gaan. Dus geef mij niet de schuld als wij straks weer in lockdown zitten. K*t-gevaccineerden.
Ben je boos pluk een roos en neem een prikkie...
Op dit moment kun je het al constateren op de longafdelingen van de ziekenhuizen zijn enkel gevaccineerden te vinden.
Man,man,man, doe je ogen eens open.
Door mijn vakantie te vieren in een land met hoge besmettingsgraad heb ik mijn sociale plicht gedaan om besmet te raken. Groepsimmuniteit.
@botbot
Veruit de meeste covidpatiënten in ziekenhuis zijn niet gevaccineerd - https://nos.nl/l/2391137
Ik heb mijn sociale plicht gedaan door een vaccinatie te nemen én mijn vakantie te vieren in Nederland. Nou jij weer.
@koeberg | 07-08-21 | 16:05: Boks!
@SterF... | 07-08-21 | 16:03:
Ik stel expres het tegenovergestelde om ze de spiegel voor te houden.
Als zij menen dat zij liegen kunnen kan ik het nog veel beter.
@botbot | 07-08-21 | 16:09:
Ah oke, ik dacht al.
@SterF... | 07-08-21 | 15:54: Ik ben niet boos maar ik hoop dat die gevaccineerden in de spiegel kunnen kijken en realiseren dat zij degenen zijn geweest die door hun buitenlandse vakantie weer gezorgd hebben voor een nieuwe lockdown in het najaar.
@SterF... | 07-08-21 | 15:54: Ik ben niet boos maar ik hoop dat die gevaccineerden in de spiegel kunnen kijken en realiseren dat zij degenen zijn geweest die door hun buitenlandse vakantie weer gezorgd hebben voor een nieuwe lockdown in het najaar.
Pauper….
@loser | 07-08-21 | 16:17: Niet iedere gevaccineerde is op een buitenlandse vakantie geweest en niet iedereen die op een buitenlandse vakantie is geweest was gevaccineerd (negatieve PCR wordt vaak ook geaccepteerd).
Als je een probleem hebt met mensen die op een buitenlandse vakantie zijn geweest, zeg dàt dan.
Een verstandige loser wat mij betreft.
@botbot | 07-08-21 | 15:56: Leg je oren aub ook eens te luisteren buiten de msm én er gaat ongetwijfeld een wereld voor je open.
Vroeger vaak vakantie gehad met de caravan in Nederland en de kinderen. Dure campings veel regen. Nu 2 weekenden weggeweest. Hoop geld kwijt en veel regen.
@loser | 07-08-21 | 16:17:
Lockdown is een politieke keuze. Net als mondkapjes plicht, vaccinatiedwang, de communicatie strategie (angst gedreven), avondklokken, ziekenhuisbedden wegbezuinigen, en allerlei andere maatregelen die angst aanwakkeren en het leven onaangenamer maken.
Daar kunnen mensen die om wat voor reden dan ook in het ziekenhuis komen niets aan doen.
Een gezonde samenleving accepteert dat er mensen overlijden en dat er een grens is aan wat medisch en maatschappelijk gedaan kan worden om dat zo lang mogelijk uit te stellen.
Het bittere is dat juíst de allerzwaksten en kwetsbaarsten - de risico groepen - in ziekenhuizen, verzorgingshuizen en elders meer ellende wordt aangedaan door simpelweg bezoek te ontzeggen, fysieke nabijheid te ontzeggen normaal menselijk contact te ontzeggen, de bezoeken te beperken etc..
Niemand zit te wachten op vrijheidsbeperking. De grootste leugen is dat de maatregelen de volksgezondheid goed doen. Ze hebben een averechts effect op gezondheid, werken vaak (veel) minder goed dan beloofd of helemaal niet en basisrechten worden ermee geschonden.
Maar in plaats van ons af te vragen wat ons overkomt en of dat proportioneel is en eens kritisch te kijken maar de voor- en nadelen van gevoerd beleid zijn we aan het kibbelen over het feit of Pietje of Jantje zich wel of niet moet vaccineren. Of wie de wappie is.
Ondertussen lopen de gemoederen zo hoog op dat men op het punt staat om de Ander de hersens in te slaan.
Wat je ook denkt over corona, ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat beloften en voorspellingen steeds niet uitkomen en dat de spanning en schade alleen maar toeneemt. Gevaccineerd of niet, de machine dendert voort en de ene maatregel volgt de volgende op maar het einde komt niet in zicht.
Het zou mooi zijn als we een hoger bewustzijn ontwikkelen en ons iets meer als een toeschouwer op stellen. Dan zul je zien dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Er worden mensen beter van deze crisis en jij en ik zijn het niet.
@Schweinchen Dick | 07-08-21 | 16:47:
Nou dat treft niet mijn dochter is arts zo doende spreek ik misschien wel meer artsen als u.
Maar er niets geheims aan er zijn veel specialisten die bekent maken wat er zo vertoeft op de verpleegafdelingen tot obesitas toe.
@ratelaar | 07-08-21 | 17:00:
*Daar kunnen mensen die om wat voor reden dan ook in het ziekenhuis komen niets aan doen*
Dat hadden de corona patiënten in meeste gevallen wel.
Dus wel even bij de waarheid blijven als het kan.
Daarom zo het mooi zijn als iedereen zich liet vaccineren dan waren deze maatregelen niet nodig.
Het zijn juist de ongevaccineerden die deze maatregelen nodig maken het is wel ironisch dat deze groep juist het hardst om de maatregelen kermt die zij zelf veroorzaken.
@koeberg | 07-08-21 | 16:31: Van mij mogen ze gaan. Maar waar ik een probleem mee heb, is dat links of rechts om men de schuld legt bij de niet-gevaccineerden. Als men nu gewoon eerlijk is en gewoon zegt dat de nieuwe besmettingen door gevaccineerden komt, dan hoor je mij niet schreeuwen. Maar ja: het is makkelijker iemand anders de schuld te geven.
@ratelaar | 07-08-21 | 17:00: Dank je. Iets wat ik helemaal kan beamen.
@ratelaar | 07-08-21 | 17:00: raak omschreven!
@botbot | 07-08-21 | 17:10:
Dat is dus wat ik bedoel. Zo is het in het begin van de crisis niet voorgesteld. Toen was het herd immunity wat de klok luidde. Als 70% van de Nederlanders resistent zou zijn door infectie dan zou er voldoende groepsimmuniteit zijn.
Inmiddels moet dat dus kennelijk al 100% zijn, gebaseerd op de info die jij deelt.
Wat jij verder stelt is dat de zorg onverminderd onder druk staat door corona patiënten die niet gevaccineerd zijn. Daarvan zijn anderen de dupe, want de ongevaccineerde corona patiënten houden een bed bezet. En daarom zijn de maatregelen nodig.
Maar hoeveel zijn het er eigenlijk, ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen om covid en niet mét covid? Mijn aanname is dat er stukken minder covid patiënten zijn, deels door vaccinatie, deels door eerdere infectie en deels omdat de meeste ongevaccineerden niet gehospitaliseerd hoeven worden met covid. Maar kennelijk zijn het er dus veel meer dan ik inschat.
Als dat zo is dan zullen er meer mensen geprikt, resistent moeten worden.
Maar zou dan alles wel weer kunnen als er 100% resistentie is bereikt? Zijn we er dan nu wel bijna? Komt de verwachting nu wel uit, de belofte dat covid onder controle is en álle maatregelen de deur uitkunnen.
Dat waag ik te betwijfelen. Daarom denk ik niet dat ongevaccineerden het probleem zijn.
Het probleem is hoe er wordt gekozen met de crisis om te gaan. Wat vinden jij en ik acceptabel. Is het gelegitimeerd grondrechten te schenden.
Jij wil ook van de maatregelen af schat ik in. Waarschijnlijk wil je gewoon met rust gelaten worden en gewoon je ding doen.
Dat wil volgens mij iedereen. Dus ipv vingers te wijzen naar elkaar en ons tegen elkaar op te zetten kunnen we ons beter afvragen, klopt het wel allemaal wat ons wordt voorgespiegeld, maken beleidsmakers zich er niet te makkelijk van af?
Jij en ik zitten in hetzelfde schuitje, of je het leuk vind of niet.
@botbot | 07-08-21 | 17:00: 1 van mijn zoons is tegelzetter.
Hij is de enige tegelzetter die ik spreek.
@botbot | 07-08-21 | 17:10: Dit laat gewoon zien dat er criminele opzet is van de roverheid en dat andere belangen spelen. De logica dicteert:
-80% van de mensen in NL zijn ingeent.
-de Delta zou zo besmettelijk zijn als de pest ;)
-20% wil zich niet laten inenten.
Gooi dus alles gewoon open, festivals en sauna's - die 20% zal in een mum van tijd natuurlijk ingeent zijn en het hele probleem is opgelost. Het nadeel? Je verdient er niks aan en er zullen een paar doden vallen, maar dat risico hebben deze mensen zelf genomen. Je redt er het hele land mee.
@botbot | 07-08-21 | 17:00: bekend.
Moet dat nou weer geld kosten aan private bedrijven?Kunnen er geen drive-thru's voor pbm's op legerkazernes gerealiseerd worden?
Mooi hè. We vinden er altijd wel ééntje die dood gaat aan corona. We vergeten even de leeftijd te vertellen in NL. Of het feit dat ze al fragiel waren. We gaan allemaal een keer dood mensen. En als je gaat, dan zijn er snellere manieren om te gaan. En minder snelle. En we vinden ook wel een paar gevaccineerde, gezonde, slanke, blanke hollandse wijven die dood gaan aan één of andere variant. Daarnaast halen we 100% vaccinatie niet en 100% bescherming ook niet. Ow ja, en na een spuit blijf je besmettelijk dus hiud een beetje afstand. En zet dat ding op je muil als erom gevraagd wordt. Accepteer het bovenstaande, pak die Jab of desnoods ieder jaar een nieuwe. Opschalen op de IC’s of juist niet. Het maakt me niet meer uit. Maar man up en hou alsjeblieft op met janken. Alleen al vanwege het feit dat iedereen van mij verwacht dat ik mijn personeel blijf betalen en ikzelf geen dividend mag uitkeren. Dus tjop tjop. Aan het werk met je bolle reet.
radio1.be/corona-uitbraak-woonzorgcen...
Daarom is het ook zo fijn dat men zich kan laten vaccineren dan is men van alle problemen af.
Verreweg de meeste mensen gaan de Standfort Marshmellow test niet halen. De test draait om 'uitgestelde behoefte'. Bijna iedereen, ook binnen mijn familie- en kennissenkring, neemt gewoon de prik omdat het makkelijk is, geen gedoe, je kunt op vakantie, de grootouders bezoeken etc. Kritisch nadenken, een dubbelcheck is helaas een zeldzaamheid geworden.
Eens, dubbelbot. Maar als je je niet wilt laten vaccineren vind ik dat ook prima. Maar laten sowieso gewoon weer de boel helemaal opengooien.
@botbot | 07-08-21 | 15:30:
Vind het wel sneu voor die 7 mensen in een verzorgingshuis, 5 in redelijk goede gezondheid en allen volledig gevaccineerd, die overleden aan de Colomba variant van het virus.
Dat geeft te denken.
@Schweinchen Dick | 07-08-21 | 15:33:
Ja, dat vraag ik mij ook weleens af,hoe kun je als leek kritisch en verstandig nadenken over een virus waar men geen verstand van heeft.
Ik kan toch ook niet zeggen tegen mijn cardioloog geen hartoperatie omdat het in mijn redenatie niet nodig is?
En mocht het ondanks alles toch nodig zijn dan wil ik het onder plaatselijke verdoving zodat ik instructies aan u kan geven.
@Roze_bril_drager | 07-08-21 | 15:35:
Daarom is het ook zeer noodzakelijk dat dit nader onderzocht wordt, maar laten we geen voorbarige conclusies trekken.
Voorlopig zitten we met het feit dat vrijwel alleen ongevaccineerden het ziekenhuis bevolken.
Heel sneu roze bril. Overigens denk ik wel dat een verzorgingstehuis er niet op is ingericht om weer gezond naar buiten te lopen, als vaste bewoner althans. En die prik biedt max 95% bescherming. Ofzoiets. Als je nog een beetje fris en fruitig bent. Ouder worden gaat niet ongestraft
@botbot | 07-08-21 | 15:42: Ik heb geen verstand van auto’s, toch geloof ik de autoverkoper niet altijd op zijn woord. Schweinen Dick heeft absoluut wel een punt. Het draait alleen maar om de korte termijn visie. Wat de gevolgen op lange termijn zijn wordt nauwelijks over nagedacht. Die aanpak is te begrijpen in de beginfase van een crisis maar is nu toch echt niet meer te rechtvaardigen.
@BrulSpin | 07-08-21 | 15:53:
Waarom is dit niet te rechtvaardigen, in de ziekenhuizen zijn vrijwel ongevaccineerden die naar lucht happen en in sommige gevallen overlijden terwijl dat absoluut niet nodig was.
@botbot | 07-08-21 | 15:46: Je valt in herhaling, en blijft alleen maar zenden. Zucht, en ga eens die cijfers goed doornemen want je spreekt niet de waarheid...
@botbot | 07-08-21 | 16:00:
Je lijkt wel persoonlijk bericht te krijgen wie er in het ziekenhuis komen te liggen. * Terwijl dat absoluut niet nodig is* U bent deskundig?
@BadPatNL | 07-08-21 | 16:05:
Dus u durft te beweren dat als ik zeg dat het overgrote deel van opnames gevaccineerd is dat ik dat lieg?
Mooi dan heeft u gelijk en slimmer als sommige reaguurders.
@vluchtelingallergie | 07-08-21 | 16:13:
Ja,.. in deze wel.
Als die mensen gevaccineerd zouden zijn lagen daar niet.
@botbot | 07-08-21 | 16:00: Kom maar eens met officiële cijfers, leeftijden en onderliggende aandoeningen. Ik lees alleen maar ongefundeerde aannames.
En hoe tellen ze de ‘ongevaccineerden’? Vanaf het begin van de pandemie? Vanaf januari? Er wordt gegoocheld met cijfers. Ik ben niet echt antivax maar wel tegen geen transparantie, cijfer manipulatie en propaganda. Het wordt tijd voor eerlijke berichtgeving, zonder belangenverstrengeling en zonder prik doel op zich. Dan ben ik bereid om mijn keuze opnieuw te overwegen. Nu niet.
Wat je nooit meer ongedaan kan maken daar moet je een goede afweging over maken. Op basis van juiste informatie. Dat kan ik nu niet.
@botbot..
Iedereen die in een ziekenhuisbed behandeld wordt, wordt getest. Dat kan dus ook voor een gecompliceerde beenbreuk zijn. Je kunt dus positief testen en meetellen in de cijfers maar je ligt niet in het ziekenhuis vanwege Corona.
@BrulSpin | 07-08-21 | 16:26: Hier gave site met hoop cijfers vanuit antivax V.S. www.washingtonpost.com/health/interac...
@MeppieRocks | 07-08-21 | 16:36:
Kijk eens naar de longafdeling en roep dan bovenstaande nog eens.
@BrulSpin | 07-08-21 | 16:26:
Ik ben bereid,... wat is dat voor een geklets?
Iedere simpele ziel weet zo langzamerhand toch wel dat het vaccin voor pakweg 80% beschermd?
En mocht men besmet raken dan zullen de verschijnselen over het algemeen mild zijn.
Vandaar dat men in de ziekenhuizen hoofdzakelijk ongevaccineerden aantreft.
En dan kun je hoog of laag springen maar de feiten liegen er niet om.
@botbot | 07-08-21 | 16:53:
Vaag antwoord weer, met nog vagere statements. Maar geniet van je vaccinatie, ik gun iedereen zijn of haar eigen keuze.
@Neuth | 07-08-21 | 16:38: Betaalmuur, ben op veel kranten geabonneerd maar deze niet.
@botbot | 07-08-21 | 16:44:
Wat je niet ziet zijn de lege bedden als gevolg van de uitgestelde zorg. Dan is het heel sneu voor degenen die nu op de longafdeling liggen, maar de lockdown was duurder in levensjaren dan geen lockdown, om over de rest nog maar te zwijgen.
@BrulSpin | 07-08-21 | 17:34: Oeps, kheb een of andere bypass extensie.
@BrulSpin | 07-08-21 | 17:34: Hier dees zocht ik oorspronkelijk zelfs; www.kff.org/policy-watch/covid-19-vac...
@Neuth | 07-08-21 | 17:53:
Dat zijn duidelijke cijfers. Geloof ook wel dat vaccins de kans op ziekte reduceren maar ik acht de kans dat ik in een ziekenhuis terecht kom nu niet groot genoeg om op te wegen tegen de mogelijke nadelen van vaccinatie.
The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) currently monitors hospitalizations and deaths, from any cause, among fully vaccinated individuals with COVID-19, but not breakthrough infections, which it stopped monitoring as of May 1.
Dat is toch ook opmerkelijk? Juist doorbraak zouden ze bij moeten houden vind ik.
Dank voor het opzoeken, waardeer ik enorm! Opgeslagen, ga de cijfers nog eens goed bekijken later achter mijn bureau.
@BrulSpin | 07-08-21 | 18:16: Je citaat heeft betrekking op onderzoek naar mogelijke bijwerking door het vaccin ofzo? Alle voor gaande vaccins in mijn leven waren prima. Wat moet big capital zonder de loon en koopslaven toch? lolmao
@Neuth | 07-08-21 | 18:21:
Haha ook waar... geld moet toch ergens eindigen! Ik kijk het nog even rustig aan, ik kom toch nergens en hoef nergens heen.
Ik heb persoonlijk mindere ervaringen met vaccinatie. Denk dat veel mensen niet vanuit het niets bepalen om de ‘outcast’ te worden in deze pandemie. “Anti-vaxxer” worden doe je niet voor je lol, ik niet in ieder geval.
@botbot | 07-08-21 | 15:42: Daar vergis je je dus enorm in. Als leek kun je geen virus maken en ook geen vaccin, maar als je een beetje opleiding genoten hebt, kun je wel degelijk risico's inschatten en een kosten-batenafweging maken. Als dat niet zo was, dan zou je niet zelfstandig mogen functioneren en stemmen en aandelen mogen kopen.
In simpele woorden: als de hartloodgieter tegen mij zegt dat ik een operatie moet hebben om nog 10 jaar langer te kunnen leven, maar dat ik desondanks nooit meer kan neuken, want teveel inspanning - OF dat ik zonder operatie nog maximaal 5 jaar heb, met het risico dat het ineens een keer gedaan is 's nachts, dan kan ik daar best een goede keuze in maken, een keuze voor mij en in overleg met mijn vrouw en kinderen.
@Der Lehrer | 07-08-21 | 18:54:
Deze conclusie kun u niet trekken uit mijn reaguursel.
Ik heb het over een operatie onder plaatselijke verdoving zodat u als leek de specialist instructies kan geven geven hoe hij het doen moet.
Ziet u dat al voor u?
En zo is het met corona ook de leken weten het beter dan de professoren in de virologie.
@botbot | 07-08-21 | 19:31:
Nou, voor mezelf sprekend.. Ik weet het ongetwijfeld niet beter maar mag iedereen voor zichzelf bepalen wat ze in hun lijf laten injecteren?
Dat is een afweging die voor iedereen persoonlijk is. Blijkbaar heb jij angst dan je in het ziekenhuis belandt. Dat kan en dat mag. Er zijn ook mensen die die angst niet hebben, ook prima toch? Laat mensen in hun waarde.
@botbot | 07-08-21 | 19:31: Beste botbot, de analogie gaat niet helemaal op, wanneer u het specifiek over de lokale verdoving heeft, maar de essentie van de vergelijking gaat wel degelijk op. De vergelijking tussen corona en mijn uitleg van de hartoperatie past beter dan de uwe.
Weldenkende mensen kiezen niet.
Zij denken niet in:
zwart-wit
dik-dun
vrouw-man
gevaccineerd- ongevaccineerd
etc.
Hoe in een paar jaar tijd de samenleving in twee delen gescheurd is, is compleet achterlijk.
Ik ga mij steeds vaker afvragen waar de Europese overheden mee bezig zijn.
De bevolking tegen elkaar opzetten, tegen elkaar uitspelen.
Hoe kun je dan nog spreken over een “samenleving”?
Geen ruimte voor nuance, geen eerlijke middenweg?
Wat dat betreft is dit wel een kudtland geworden.
Twee kudtlanden.
En tóch wens ik u allemaal een fijne Zaterdag.
Leven en laten leven, let niet teveel op elkaar, oordeel niet en stop met wijsvingeren.
De groeten!
Jij ook een top zaterdag gewenst. En helemaal met je eens!
Één van de zeldzame keren dat ik het hier met jou eens ben. Burgers, of ze nou gevaccineerd of ongevaccineerd zijn, worden in en door de msm bewust tegen elkaar opgezet.
Ook knap. Het commentaar op je eigen tegel wordt gejorist.
Eensch. Ons land is geen democratie, maar een dictatoriaal kudtland.
@Happy People | 07-08-21 | 15:38: Je weet natuurlijk nooit of de biertap (hier overigens wél) al aanstaat op de redactie op zaterdagmiddag.
Kijk verder. De EU is een partij in een groter spel. We hebben een open democratie en daar kan de hele wereld bij. De Europese overheden hebben amper invloed.
@Frau Merkel | 07-08-21 | 15:47:
Het is inderdaad een Europees en Amerikaans probleem.
In Azië doen ze niet zo gek, hoewel ze daar weer andere problemen hebben.
Was sinds die zgn woke shit al begonnen, knielen voor de onbekende negert, het gender gebeuren zo hard pushen, dat het weerstand op gaat wekken etc.
Die covid komt er dan ook nog bij.
@bqbq | 07-08-21 | 16:52:
Dát en de klimaatdiscussie erbij.
Dat simpele “wie niet vóór is, tegen” denken.
Middelmatigheid ten top.
@Ruimedenker | 07-08-21 | 17:26: en het financiele stuk en het datacontrolestuk.
Angsthazen zijn de baas. Maar naar de cijfers kijken doet niemand meer. Wat een wereld.
Natuurlijk kijkt het OMT wel naar cijfers.
@Papa Jones | 07-08-21 | 15:50: ze kijken er naar, maar doen er verder niets mee?
Ik vraag me weleens af hoe de rabiate vrijheidsliefhebbers omgaan met snelheidsbeperkende borden langs de wegen des vaderlands.
Fascisme? De eerste stap naar een totaaldictatuur? Fietserskomplot?
Mijn opa reed overal altijd 180 maar is 100 jaar oud geworden?
Enfin, gezond verstand is ook maar een mening.
De bimmer is begrenst op 250/uur. Dus harder dan dat rij ik nooit.
Op de Amsterdamse grachten op het water is een snelheidsbeperking van 6KM per uur. Als vrijheidliefhebber vaar ik express maar liefst 9KM per uur als ik zo'n snelheidsbord met aanduiding passeer. Dat zal ze leren denk ik dan. In werkelijkheid zit daar straks een systeem in dat mijn 1984-tracker (huidig vignet met batterij en gps-chip) opmerkt en een boete uitschrijft.
Zelfs een relatief onbeduidend virus als Covid-19 laat de maatschappij wereldwijd op tilt slaan. Dat beloofd nog wat voor de toekomst.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Sterftekans volgens de WHO 0.15 én griep 0.16.
@Schweinchen Dick | 07-08-21 | 15:39: heeft u een bron bij deze bewering? Zou leuk zijn als het waar is wat u beweerd en het beste argument tegen vaccinatie dat ik tot nu toe gehoord heb!
@Centicuub | 07-08-21 | 16:12: covid19.who.int/
CFR van covid wereldwijd = 4.265.903/200.840.180 * 100% = 2,12% (was in het begin van de pandemie in China geschat op ongeveer 3,4%).
CFR van Spaanse griep (H1N1) was 2,5%, Hong-Kong (H3N2) en A-griep pandemie (H2N2) beide een CFR van 01,%. (Gewone) seizoensgriep heeft een CFR van <0,1% en hoeveel kleiner precies is niet duidelijk en zal ook per seizoen een beetje verschillen.
In onderzoeken worden schattingen van de CFR van Covid-19 uitgesplitst naar leeftijdscategorie en ook naar sekse. Dat is bij influenza niet het geval. Dus als je daar een passende leeftijdgroep zou uitzoeken voor het retorische punt dat je wil maken voor je eigen goegemeente zijn er de mogelijkheden.
@Centicuub | 07-08-21 | 16:12: Maar wat een ingewikkelde samenzwering zou dat worden.
Ja, en als iedereen gevaccineerd zou zijn 0%
Bovendien zouden we weer een normaal leven kunnen lijden.
@botbot | 07-08-21 | 15:19: Je kan normaal leven. Wie beperkt u, de overheid?
@botbot | 07-08-21 | 15:19: Dream on. Vaccineer je dan ook even alle dieren die het virus over kunnen dragen?
@botbot | 07-08-21 | 15:19: Jij gelooft nog in sprookjes.
Als jij je blind blijft staren op enkel een IFR die hier bovendien niet geldt, snap ik jouw frustratie wel.
@botbot | 07-08-21 | 15:19: hahaha, iedereen gevaccineerd? Jij denk dat corona zichiets aantrekt van landsgrenzen? De aankomende decennia is de rest van de wereld nog niet gevaccineerd, dus die varianten daar nemen steeds de rest over. Daar kunnen wij heir met al onze prikken helemaal niets tegen doen.
McKinsey vooral bekend als je als CEO of druk vanuit de aandeelhouders minder FTE's/salariskosten wil hebben of bezuinigingen wil doorvoeren binnen de overheid. Onderbouwd met statistische berekeningen en powerpoints. Wopke Hoekstra ex-McKinseyaan, maar na de politiek extra interessant weer voor McKinsey vanwege netwerk in de politiek
U ziet het.
Dit politieke uitstapje is erg goed voor Wobke’s carrière.
De EC heeft paar jaar geleden McKinsey ingeschakeld om het asielprobleem 'op te lossen'. Dat was de Amerikaanse tak. Isnog een hele rel over geweest (behalve in Nederland uiteraard).
Er is naar het schijnt ook al een Colombiaanse variant waarschijnlijk meegekomen met de bananen .
Zou me toch meer zorgen maken om de gemiddeld 600 islamitische varianten die hier wekelijks binnen komen.
De Colombiaanse variant proberen ze met alle macht tegen te houden bij de douane in Rotterdam. Met allerlei doden in Amsterdam tot gevolg.
@normanius | 07-08-21 | 15:08: En ook de MSM variant.
Het is mooi geweest, dit houd pas op als een kritische massa niet meer mee doet. Ik ga geen pcr testen doen ( nooit gedaan ook) en doe geen mondkapje meer op. Ik ga en sta waar ik wil. Mocht een ondernemer me weigeren dan zal ik nooit meer zaken met die ondernemer doen. Vrijheden moet je vaak veroveren mensen.
U bent de marge die genegeerd kan worden binnenkort. Die ondernemer kan u missen als kiespijn. 80% van NL is wel zijn klant.
@sjef-van-iekel | 07-08-21 | 15:01: Kunnen ze goed gebruiken in deze tijden , 20% minder omzet.
Deze vrijheid wordt slechts veroverd door een vaccin te halen.
Voor andere vrijheden ligt het wellicht anders.
U krijgt +1 en sjef-van-iekel jaagt over enkele jaren gezellig samen met de grote Manitoe. 'Keuze Vrij Bij Mij' is overigens een organisatie die u ongetwijfeld zal aanspreken, ook op Telegram.
@sjef-van-iekel | 07-08-21 | 15:01: Ik denk dat de ondernemers die wel de niet vaxxers bedienen kunnen rekenen op een zeer trouwe klantenkring die bovendien veel komt uitgeven. Zakelijk gezien geen verkeerde doelgroep denk ik.
@funda | 07-08-21 | 15:11: Vrijheid is onconditioneel, anders is het per definitie geen vrijheid.
Helemaal waar.
@BrulSpin | 07-08-21 | 15:17: Ik doe mee, graag zelfs!
@VoltaireJohn | 07-08-21 | 15:45: Gezellig!
Gaat allen gebeuren als Demense honger krijgen.
Tja,.. dan heb je op die site van mijnheer Bengel niets te zoeken.
De 1,5m “economie”?? Opsodetyfen!!!
Personen op 1.5 meter zijn voor camera's beter te onderscheiden.
@TonAlias | 07-08-21 | 15:08: Scherp! Maar met smoelbeschermer weer minder.
Dus je zit thuis (binnen) en je bouwt een betere immuniteit op... Right...
Hoe wil je immuniteit opbouwen als je er juist alles aan doet om vooral NIET besmet te raken?
Wel besmet raken dan wel buiten komen en met andere gorigheid in aanraking komen is toch best wel een beetje nodig om die oh zo betere immuniteit op te bouwen.
helemaal met uw betoog eens, de corona patiënten die bijna stikken en zodoende in het ziekenhuis belanden zijn vrijwel allemaal gevaccineerd.
Dat prikken moest wettelijk verboden worden het doet meer kwaad dan goed.
Lambda-variant!
MSM blijft stil!
Avondklok!
*Sarcasme uit*
Je loopt achter! Dat hoeft allemaal niet meer.
Of heb je je spuit nog niet gehad?
Nee hoor, de T. plaatste gisteren reeds een "moeten we ons zorgen maken?" artikel hieromtrent voorafgegaan door HLN van DPG Media.
@Papa Jones | 07-08-21 | 14:44:
Lambda is resistent!
Hellep me!
Waar was lambda ook alweer een eufemisme voor?
Het is inderdaad jammer dat zelfs GS, hangende in de MSM slipstream, het brave 'staatsmedia proof' riedeltje blijft afdraaien over de 'veilige' coronavaccins. Ik trek gelukkig mijn eigen plan op grond van diverse door wereldwijde artsen gefaceliteerde bijdragen op Telegramaccounts en leef daarom zonder enige twijfel nog lang en gelukkig.
@Schweinchen Dick | 07-08-21 | 14:55:
Das ist ja Schweinerei.
@Omtzigtig | 07-08-21 | 14:48: Welnee joh, paniekzaaier.
McKinsey? Dat is toch helemaal ingestort? Wilden de andere adviesbureaus hun vingers hier niet aan branden?
Leuk dat ondanks de ruzie Thierry Baudet nu voor GeenStijl schrijft. Alleen maar liefde toch.
Er gaat iets tegengesteld gebeuren: de gevaccineerden zullen beperkingen gaan negeren. Immers: 1,5 jaar beperkingen geaccepteerd, braaf vaccin gehad en nu is de kans op ziekte minimaal. Voor wie zullen gevaccineerden dan nog in lockdown gaan?
Voor ongevaccineerden die er zelf voor kiezen?
Voor allochtoon wrakhout dat alleen maar naar hun schoteltje kijkt?
Nee, voor beiden niet. 70% is inmiddels gevaccineerd, die hou je niet meer binnen.
Ach, zo goed als alles is weer mogelijk. Alleen festivals zijn een dingetje. Nou, als dat alles is...
Komt vast wel een nieuwe variant die gevaccineerde oudjes uitschakelt. Dat is dan de schuld van gevaccineerden. Want ongevaccineerden komen nergens meer. Wat dan?
@sjef-van-iekel | 07-08-21 | 14:52: Er komt vast wel een variant die de longen van alle jongeren lamlegt. En dan?
*kristallen bol wegzet*
@sjef-van-iekel | 07-08-21 | 14:52: Al is het dat ze het virus moeten maken.
Dat is onwaarschijnlijk. Maar dat er binnenkort gevaccineerde oudjes doodgaan met corona is met 100% zekerheid te voorspellen.
@sjef-van-iekel | 07-08-21 | 15:05: Dat gebeurt volgens HLN nu al in België: "In een woonzorgcentrum in Zaventem zijn in twee weken tijd zeven bewoners overleden aan de gevolgen van een coronabesmetting. De slachtoffers waren allemaal gevaccineerd, maar liepen de nog niet zo bekende Colombiaanse variant op."
@-veggiejurist- | 07-08-21 | 15:09: En hoe wordt die colombiaanse variant precies vastgesteld?
@culture_vulture | 07-08-21 | 15:25:
Als je hoest stuift er allemaal wit poeder je neus uit.
@culture_vulture | 07-08-21 | 15:25: wit onder de neus?
De truc is zo simpel:
- Je doet heel extreme voorspellingen.
- Je neemt heel strenge maatregelen.
- Je doet alsof de maatregelen ervoor gezorgd hebben dat de voorspellingen niet zijn uitgekomen ("preventieparadox").
Verkiezingsoverwinning gegarandeerd.
Dit
Yep, beetje als ryanair. Zeggen dat mijn vlucht naar Amsterdam 2 uur duurt. Tot 3 jaar geleden was het 1.5 uur. En nu elke keer verkondigen dat ze weer voor schema zijn aangekomen. En de mensen maar klappen..
Heb ik van grote winnaar Kaag toch niet gehoord. Van Rutte eigenlijk ook niet, want die heeft nooit een visie. Van wie hebben ze dat eigenlijk wel gehoord, behalve Baudet?
Exact dit.
@feiten_en _cijfers | 07-08-21 | 15:00:
Dan had je wind mee, veel maatschappijen zijn langzamer gaan vliegen vanwege de brandstofbesparing.
En dit kan je ook toepassen op klimaatbeleid, wat dus ook gebeurt.
"Maar”, tekent prof. Voermans erbij aan: „het parlement kan samen met de regering wél een wet maken die het toestaat inbreuk te maken op de onaantastbaarheid van het lichaam.” Minister De Jonge sluit zo’n wet met een beroep op de Wet publieke gezondheid niet uit."
Bijna is er verplichte vaccinatie, nog een paar stapjes. Artikel 11 grondwet heeft dit ook voorzien.
Bij mijn kind blijven ze uit de buurt met die rotzooi! Voor mijzelf ben ik t.z.t. waarschijnlijk zover dat het me écht allemaal niks meer kan schelen.
@MickeyGouda | 07-08-21 | 14:54:
Ze gaan steeds verder, benieuwd waar het eindigt en hoe dwang eruit gaat zien.
@MickeyGouda | 07-08-21 | 14:54: Dat gaat je kind niet leuk vinden. Snap dat je er moe van wordt, maar je bent echt niet alleen.
@MoonBeebe | 07-08-21 | 15:06: Zeker weten niet. Kijk maar naar de GS poll.
Hugo met de schoentjes meent dus dat de grondwet ruimte biedt om zijn dictatorship te vestigen, een van de meest principiële mensenrechten, de onschendbaarheid van je eigen lichaam te schenden, verkrachten.
Hoe wil hij met zijn christelijk geweten, waarover hij niet wil spreken, in het reine komen, wanneer hoewel zeldzaam, toch ernstig invaliderende bijwerkingen optreden, zoals eeuwigdurend overlijden?
Meet hij zich dan de juridisch bekwame titel van Minister van Volksmoord aan?
Over my dead body, zodat hij die kwalificatie niet ontloopt.
Ze kunnen die wet wel maken maar het europees handvest zegt dat je vrije en geïnformeerde toestemming moet geven.
In het kader van de geneeskunde en de biologie moeten met name worden nageleefd:
de vrije en geïnformeerde toestemming van de betrokkene, volgens de bij de wet bepaalde regels
@Trofl | 07-08-21 | 15:20:
De vrije keuze is al weg nu openlijk gespeculeerd wordt over een verplichting die er nooit zou komen (HdJ).
Geïnformeerd wordt er ook niet als elke kritiek op het beleid genegeerd wordt of niet relevant beschouwd (HdJ)
Een minister die tijdens een crisis met het staatsrecht gaat jongleren, verdient het dat zijn opgeblazen ego lekgeprikt wordt.
Hoogste tijd dat hij (de-) missionaris wordt in een ver land bij oemfoefoepoe, om voor 5 mld prikjes en beflapjes zonder bonnetjes uit te delen.
@Milton_Styx | 07-08-21 | 15:14: Hij is geen christen, Segers ook niet. Politiek is belangrijker dan hun waardes. Eenmaal in de zakelijke wereld en hun invloed verandert hun leven. Als CDA echt christen was, dan zouden zij gestemd hebben om Rutte weg te halen. Als lijsttrekker van CU zich gedraagt zoals hij zegt, dan was Rutte ook weg. Maar nee, eenmaal politiek = jouw waardes verlaten voor eigen belangen.
@VoltaireJohn | 07-08-21 | 16:50:
Met die uiteenzetting ben ik het volkomen eens.
Het gros in de politiek staat niet voor zijn/haar woord, kiezers of Nederland.
Slechts het eigen-/partijbelang telt.
Ondertussen wordt het land leeggezogen en op allerlei gebied overbelast.
Ik moet toch denken dat we in een kafkaiaans systeem zijn beland. Een systeem wat we gewoon niet meer kunnen stoppen. Een eindeloze cirkel van testen en reactie. Het doet me denken aan de roman het proces van Kafka. De hoofdpersoon Josef K. raakt verstrikt in een ondoorgrondelijk rechtssysteem. In het ongewisse van waarvan hij eigenlijk wordt beschuldigd en ervan overtuigd niets te hebben misdaan, verweert Josef K. zich tegen het raadselachtige rechtssysteem, dat hij als brave burger voor een rechtsstaat houdt waarin het beginsel van de onschuldpresumptie in ere wordt gehouden. Tot zijn verbijstering ondervindt hij echter, dat alles wat hij inbrengt om zijn onschuld te bepleiten, op voor hem onnavolgbare wijze juist tegen hem wordt gebruikt. Hij belandt zo in een absurde wereld, waarin recht en rede lijken te wijken voor de macht en logica van een kille en ondoorgrondelijke bureaucratie. Ook toepasbaar op de Rutte doctrine. De twee zijn dan ook verweven.
ik vond -die Verwandlung- beter. Maar ik ben dan ook een enorme literatuurkenner.
Grapje. U heeft gelijk, we zitten in een bureaucratische nachtmerrie, waarbij niemand de verantwoordelijkheid heeft, en alles digitaal moet worden gecontroleerd, inclusief boetes etc.
Klopt. Twee werelden, een soort twilightzone . Eén van de MSM en de staatsmedia met een niets aan de hand show en business as usuall én daarnaast één alternatieve media waarin een hele andere corona werkelijkheid naar voren komt en er blijkbaar ook artsen, verpleegkundigen etc. naar voren komen die wel vraagtekens zetten bij de huidige pandemie, de vaccins én de overheidsmaatregelen.
@King of the Oneliner | 07-08-21 | 14:47: Dan eindigen we in de Strafkolonie...
Nee hoor, ik doe zelf wel mijn medaille om, maar bedankt.
Zou u iets verder weg willen gaan staan met dat bosje bloemen?
Toch lastig dat volkslied zingen met het mondkapje op.
Gelukkig kan ie zo af voor de groepsknuffel en foto.
Ja, nog 24 daagjes, en dan zit de R alweer in de maand...
Gaan we weer in een 'intelligente" lockdown en moet je een afspraak maken in een winkel zoals de Action.
Herinnert u zich dat nog.
Het heeft ook zo enorm goed geholpen om covid in te dammen...
Wat is de Action?
Met die intelligente lockdown kon ik best leven. Ergens in november hebben ze Jaap een zak geld gegeven met de opdracht zich nergens meer mee te bemoeien en toen zijn ze met de reguliere domme maatregelen gekomen. Werkte voor geen meter, maar het gaf mensen een goed gevoel te weten dat er streng werd ingegrepen.
@pibasso | 07-08-21 | 14:28: een soort pretpark voor tokkies en hoofddoekjes, die er ook wel eens uit willen. Niet iedereen kan in Toscanië drie weken rentenieren, hè.
@pibasso | 07-08-21 | 14:28: Hij bedoelt de AC-Tion.
Dank u. Vanuit Nederland overigens.
@King of the Oneliner | 07-08-21 | 14:36: Denk dat je met een miljard euro spaargeld niet eens meer kan rentenieren. Thanks to de ECB, die krampachtig de Euro in leven probeert te houden.
@Old_Spice | 07-08-21 | 14:51: Rentenieren ? Als ik een willekeurig produkt in de aanbieding koop, heb ik al meer verdiend dan een miljardair bij elkaar kan sparen. Sterker, er valt niet te sparen.
De kwakzalvers gaan weer voor de volgende lockdown.
In India en Mexicocity, waar het heel erg was met covid, zijn ze overgestapt op alles vrijlaten en iedereen die symptomen ontwikkeld krijgt daar, met de naaste peer-groep, behandeling met werkzame, maar hier niet toegelaten, middelen.
Het positieve effect van deze aanpak is duidelijk merkbaar.
Source Trust me bro
Daar gaan ze ook wat makkelijker met de dood om dan hier. In ieder geval in India.
Welke middelen zijn dat?
Vakantie naar het buitenland is een luxe. Afschaffen.
Er zou veel meer afgeschaft moeten worden.
Ze hebben het veel te lekker gemaakt.
@funda | 07-08-21 | 14:24: Ja, laten we inderdaad allemaal alvast in onze kist gaan liggen.
Pibasso doet met enige regelmaat een duit in het spreekwoordelijke zakje. Pibasso houdt van geenstijl. Geef wat je kunt missen!
Ook een ideetje (afgekeken van Twitch): Geef de mogelijkheid om een kroontje te doneren aan je favoriete reaguurder.
Jammer, u heeft 'm al....
@Muxje | 07-08-21 | 14:17: vraag me hardop af wat een ban van een ander zou moeten kostten….
@P-unit | 07-08-21 | 14:22:
Evil haha
@P-unit | 07-08-21 | 14:22: 10x10 eurietjes, alleen als kroongroep aan te vragen?
Ik ben niet zo van het van het bannen. Op zich een goed idee, maar af en toe iemand zouteloos en ongezien de tyfus wensen doet mij erg goed.
Weet je wat ze moeten doen?
Op Schiphol een dag en nacht bemande teststraat opzetten voor de douane die iedereen een wattenstaafje in de neus douwt.
En als je dan positief test mag je 14 dagen in quarantaine in zo'n uitzetcentrum voor illegalen dat we toch niet gebruiken.
En grote grenscontroles houden waar dezelfde regels gelden want er komen er natuurlijk ook veel via de weg terug.
Het is gewoon onvermijdelijk dat er strenge restricties komen voor niet gevaccineerden.
Dus wees slim en pak die prik
Een grote ronde teststraat waar een vliegtuig doorheen kan rijden of vliegen, voordat iedereen uit mag stappen.
En nog helemaal niets over de 'Columbiaanse' variant waarmee HLN gisteren al aftrapte en voorzichtig de bal werd overgenomen door de "moeten we ons zorgen maken?" Telegraaf? Of is de magie van de Indiase variant nog niet voldoende uitgewerkt?
Staat gewoon op site Telegraaf en NOS. Dus....
Die komt heel weinig voor en bovendien ging het om mensen die als eerste geprikt waren, waarschijnlijk is de bescherming dan niet meer zo goed, net als bij de griepprik na 6 maanden.
Kwestie van bijprikken en even in de gaten houden. Geen paniek dus.
Waarom krijg in de “hallo geef geld” onder de artikelen terwijl ik ben ingelogd? Ik geef toch al geld?!
Zie het als het geven van een stukje prestatiebeloning voor het nodige journalistieke graafwerk. Vooral in de centra van de macht waar het stinkt.
Je “geeft” geen geld; je koopt iets dat zijn prijs waard is. Om dat te verbeteren is investering nodig. Daarom: geef, geef, geef!
Een ding is al zeker: als er een post-zomer golf komt dan wordt die veroorzaakt door mensen die ziek worden. En dat zijn op het moment bijna alleen ongevaccineerden.
Boeie
Omdat alle gevaccineerden nu denken onaantastbaar te zijn wellicht?
Ene W. Snijder, ex voetballer, komt ook nog aan de beurt. Wil ook niet vaccineren, terwijl hij aardig wat overgewicht heeft verzameld de laatste 2 jaar. Kijken wat het wordt.
@pibasso | 07-08-21 | 14:20: 'komt ook nog aan de beurt'.
Is dat wishful thinking of hebt u een glazen bol? Misschien gaat ie toch wel goed luisteren naar het advies van viroloog Derksen...
@pibasso | 07-08-21 | 14:20:
Hij wil nog niet vaccineren. Wel een nuance. Zijn er meer die het nog even aankijken, de 2e generatie vaccins afwachten of er opeens achterkomen dat je toch het vliegtuig niet meer inkomt zonder vaccin.
@-veggiejurist- | 07-08-21 | 14:37: Dat is toch v.d. Gijp. Schneyder had al corona.
Ik word weggejorist omdat ik op de Israëlische besmettingscijfers wijs?! Treurig. Don’t shoot the Messenger, GS. ‘In total, 191 coronavirus patients were hospitalized as of Sunday, of whom 113 were vaccinated.’
-
Poging twee:
www.haaretz.com/israel-news/israel-s-...
@gato | 07-08-21 | 14:50: Gijp is ook een zelfbenoemd viroloog, maar Drecksen zei: "Jawel, dat weet ik wel, maar ik vind het een soort morele verplichting, zoals de situatie in de hele wereld is, dat je alle risico’s zoveel mogelijk vermijdt en dat je gewoon even die prikjes gaat halen.”
@GKJP | 07-08-21 | 14:15: 90 procent bescherming en bijna 100% bescherming tegen ernstige corona. Dat is vrijwel onaantastbaar. Het is is nu alleen nog een pandemie voor ongevaccineerden
@Wayfaring stranger | 07-08-21 | 14:51: kijk eens naar de Nederlandse cijfers, die laten het tegenovergestelde zien. Waarschijnlijk is de context in israel anders dan in Nederland
We kunnen wel blijven beschuldigen van vakantiegangers, gelovigen, en ongevaccineerden etc. maar de schuld ligt nog steeds bij China.
Ik ben ook zo moe van dat " vingerwijzen".
Bij de CCP. De Chinees-met-de-pet heeft hier ook niet voor gekozen.
@MoonBeebe | 07-08-21 | 14:01: Een probleem oplossen begint met een goede probleemdefinitie. En de CCP is daar in dit geval zeker onderdeel van.
Ik ken alleen de Chinees met de witte pet
@Ivoren Toren | 07-08-21 | 14:04: HACCP
'witte'
Daar gestopt met lezen.
Ik kots even bij het lezen van het woord en probeer daarna weer dapper verder te lezen. In de hoop dat het woord niet weer wordt gebruikt.
De R is weer bijna in de maand.
Geniet er nog even van.
Augrustus.
Ik houd van soepen die beginnen met een R. Bijvoorbeeld erwtensoep.
@culture_vulture | 07-08-21 | 15:33: heerlijk erwtensoep
Geen winstoogmerk. Alleen maar een eerlijke risicotoeslag. Ik zweer het op de ogen van me kinderen meneer!
Ja Sywert met je Droopy ogen.
Goeiedag, dat zijn een hoop linkjes! Moet wel een record zijn.
Wat heb ik nou in godsnaam zitten lezen...
Tijd voor koffie!
Hoekstra heeft toch bij McKinsey gewerkt? Ik zie ineens allemaal verbanden.
U mag door voor de koelkast!
Wat ik mis is de aanduiding van bepaalde minderheden (bv die van 3x minder) die van vakantie terug komen en de ziekte meenemen voor thuis. Dan wordt gefeest en gevierd dat ze terug zijn en hoppetee, daar gaan we weer. Ik weet niet hoe het in NL is, maar in A waren het vooral Roemenen en Turken die Coraona als souvenir meenamen. Daarbij vielen die zonaanbidders, die in Kroatie waren in het niet.
U heeft de precieze aantallen, of gewoon een hekel aan Turken?
@van Oeffelen | 07-08-21 | 13:55: Welk ander volk waardeert de Turken eigenlijk zodanig dat ze welkom zijn in hun land? Serieuze vraag.
Zielepoot ben je,maar dat wist je al en je omgeving ook.
Ja want Nederlanders gedragen zich altijd zo lekker positief in het buitenland en houden waarschijnlijk netjes anderhalve meter afstand toch?
Ik zit gelukkig in mijn autochtone blanke bubbel. Ik ken ze, die van minder x3, aleen van hier op GS. Ik zie ze ook niet in mijn buurt. Ik prijs mij gelukkig.
Je kunt niet iemand anders de schuld geven. We doen het samen. Alleen samen krijgen we corona onder controle.
Het is al onder controle, maar de overheid wil de controle niet prijsgeven. Het is net als belasting. Het invoeren gaat makkelijk, maar afschaffen doen ze nooit.
@Frau Merkel | 07-08-21 | 13:55: het is kafkaiaans, het systeem, de regels zijn de baas geworden. Eindeloze cirkel van testen en reageren zonder dat iemand het nog kan stoppen. Het is als in het proces, je bent schuldig maar je weet niet waarvan.
@Frau Merkel | 07-08-21 | 13:55:
Het medisch gedeelte is hie voorlopig redelijk onder controle, maar ze willen bij import en nieuwe varianten iets minder voor joker staan dan dat ze dat tot nu toe deden.
Ik heb daar wel begrip voor, met uitzondering van het voortdurend rondstrooien van schuld door de meest incompetente figuren van ons wijlen en toekomstig kabinet.
@funda | 07-08-21 | 14:03: Daar heb ik totaal geen begrip voor. We nemen geen maatregelen zodat een politicus wat minder dom overkomt! Dat doen ze toch wel..
Je moet toch de controle een beetje zien te houden als demissionair totalitair regime
Oh ja, ze zijn demissionair. Je zou het haast vergeten.
@Ivoren Toren | 07-08-21 | 13:59:
Het 'guess who's back!!!'-momentje moet nog even wachten.
En de hele wereld helpt ons demissionair regime daar mee natuurlijk ? Alle andere landen in de wereld doen maar mee om de Nederlandse bevolking onder controle te houden. De massagraven in bijv. Colombia of India zijn allemaal opgezet omdat Mark Rutte en Hugo de Jonge daar om hebben gevraagd ? En alle wereldleiders werken daar aan mee, want het zijn allemaal beste vrienden van elkaar.
Je zou kunnen stellen dat met coñjônhá en de totaal ineffectieve, astronomisch dure klimaatmaatregelen en lekkende zeef van de instromende culturele miscompatibelen, de staat de grootste oplichtingsscam allertijden heeft gepleegd.
KrUtTe wil Atilla de Hun naar de kroon steken.
Die gaat nooit meer een lans breken voor Nederland, daar heeft hij geen wortel voor.
Een extreem links liberalala socialist in oude Sovjet nomenclatura stijl.
Het is het is de schuld van die küdt chinezen.
Is wel zo.
'Maar je kunt er wel lekker eten'. (standaard excuus voor exotische culturen)
@funda | 07-08-21 | 14:07: Pro-tip: Vraag bij uw lokale Chinees eens of je in de keuken mag kijken.
Als dat mag heb je een goede, als dat niet mag wil je er eigenlijk niet eten.
Hoe gaat het in Zweden? Zweden is groen.
Eerste streepje. Private partijen zonder winstoogmerk. En de Paashaas bestaat ook.
Van Oef heeft in het tijdvak 1999-2005 redelijk wat keren samengewerkt met McKinsey. Het is een club met goede tot zeer goede mensen, maar ze kunnen er ook weleens naast zitten. En dan is het zaak ook weer van ze af te komen, want ze hebben de neiging zich vast te zuigen in de organisatie en als je niet oppast lig je zelf aan het infuus met al die rekeningen van die knakkers. Geldt in iets mindere mate ook voor EY en Accenture.
Van Oef heeft alles al een keer gedaan, hij moet minstens 200 jaar oud zijn.
@Sir_Cumalot
Het schijnt zelfs dat ie tijdens de slag bij Verdun meerdere malen het niemandsland heeft overgestoken.
The Firm van McDonald gelezen? Klopt dat ongeveer?
Was dat voor of na je tijd dat je als supermarkt manager op een iets te jonge medewerkster viel.
@Frau Merkel | 07-08-21 | 13:53: het is erger.
@van Oeffelen
Ik ken die knakkers ook en McKinsey en consorten doen mij altijd denken aan de film Up in the air (2009). Die Bedrijven en dan vooral McKinsey worden nml vaak ingehuurd door CEO's en managers die zelf geen harde besluiten durven te nemen en alles doen om zelf hun plek (na mismanegement) te behouden. En zoals jij al zegt, de hele dure meter gaat lopen a la minute dat ze een bedrijf binnenlopen.
@haddem | 07-08-21 | 13:55: het was in de tijd dat een totaal beschonken partner van McK tijdens een klantenuitje in Berlijn om half drie des nachts zijn besneden snikkel liet zien aan iedereen die het maar wilde in de bar van het hotel, rondkruipend op handen en voeten en ruggelings de ome Gijsbeweging makend. Deze man is nog altijd partner in London overigens. Wat was het lachen gieren brullen.
@Basil Fawlty | 07-08-21 | 13:59: zodra ze mee gaan doen aan de politiek van het huis worden ze gevreesd en geliefd. Daar heeft van Oef ze nooit voor ingezet overigens. En met een dagtarief van CHF 5.000 per mannetje moet je er scherp opzitten.
Ik heb ze een keer over de vloer gehad bij mijn toenmalige werkgever. We kregen elke ochtend bij het opstarten van de PC vervolgens tien geboden te zien (wegklikken kon niet) van het niveau ‘vraag niet wat je [naam kantoor] voor jou kan doen maar vraag wat jij voor het kantoor kan doen.’ En de meeste geboden waren nog slecht vertaald uit het Engels (ook met grammaticafouten). En dat op een groot advocatenkantoor. Ik heb ze nog net niet met de staart tussen de benen zien vertrekken.
Het zijn allemaal boeven die met de vork schrijven. Of je nou door de kat of de hond wordt gebeten, om het even.
@van Oeffelen | 07-08-21 | 14:00: Je moet erbij zijn geweest om er om te kunnen lachen. Wat zal het het lachen zijn op een verjaardag als oom van Oef weer oude verhalen aan het oprakelen is.
Van Oef kan beter een keer stoppen met die 0.5 liters schultenbrau, fantasie en werkelijkheid beginnen teveel door elkaar te lopen...
@Bennie Boos | 07-08-21 | 14:28: Als het je niet bevalt kun je een kroontje kopen en een block zetten. Het dom afkammen van anderen die meer dan gemiep produceren had je op het schoolplein af moeten leren.
De grootste fout die een politicus of ambtenaar kan maken is het nemen van een beslissing. Dan ben je namelijk verantwoordelijk.
Het doel was en is altijd al geweest om het uit te zitten en de natuur zijn werk te laten doen: groepsimmuniteit. Onder internationale invloed moesten ze wel mee, maar achter de schermen is het gewoon de oude koers. Het is ook het meest verstandige, daar niet van. Tijdens de zomer is de schade minimaal en kunnen mensen het virus maximaal oplopen en weerstand opbouwen. De spanning moet uit de samenleving en de economie moet draaien. Dus gaat de boel open.
En straks weer binnenblijven als het koud en donker wordt.
Politiek is de kunst van het negeren van een probleem totdat zich een groter probleem aandient.
Vandaag in the Times:
"No more lockdowns’ after fall in Covid cases.
Scientists confident NHS won’t be overwhelmed."
www.thetimes.co.uk/article/no-more-lo...
Ook vandaag in the Telegraph:
"My prediction of 100,000 cases per day was wrong, admits Professor Neil Ferguson."
www.telegraph.co.uk/global-health/sci...
Precies van af nu normaliseren, nooit meer lockdown. We moeten er mee leren leven.
@P-unit | 07-08-21 | 13:48:
Dat sowieso. Maar dan moet je ook niet schromen om 100% controles aan de luchthavens in te voeren en in quarantaine wat positief test en mensen met nationaliteiten uit brandhaarden sowieso de toegang tot je land ontzeggen. Dan maar een externe terminal erbij voor overstappers, die wil je niet in je main airport tussen de mensen hebben.
@Graaisnaaiert | 07-08-21 | 14:45: Want dat gaat het virus uitbannen? Het virus gaat nooit meer weg, het is overdraagbaar op dieren en zal net als alle andere op dieren overdraagbare bacteriën en virussen altijd weer ergens de kop op steken. Met of zonder instroom vanuit het buitenlandse reizigers. En dieren, die doen niet aan grenzen.
Er zijn ondertussen zoveel partijen met connecties in de politiek, die hun bestaansrecht te danken hebben aan de "nieuwe economie", dat alleen om die reden al de hysterie rond de nieuwe wintergriep zal blijven voortduren, ondanks dat daar vooralsnog helemaal geen reden voor is.
Sterker nog, we zouden er voor moeten zorgen dat zoveel mogelijk mensen besmet worden voordat de R weer in de maand zit.
Precies volg het geld. Den Haag vergroot de hypotheek op de volgende generatie nog maar eens terwijl de poet verdeeld wordt onder de vriendjes.
'Zonder winstoogmerk' - say no more.
Sywert?
Dat wordt heel veel in rekening brengen aan kosten, zodat er geen winst wordt geboekt. Iemand nog op zoek naar een functie van enkele tonnen bij een organisatie zonder winstoogmerk? Deeltijd voor een full time salaris is bespreekbaar. Of heeft u peperdure diensten of producten in de aanbieding? Mensen met contacten en bewezen trouw binnen het kartel kunnen uiteraard direct beginnen. Verder mis ik in het stukje nog de disclaimer die de McKinsey's van deze wereld opnemen in de contracten met de overheid.
Zonder uitdrukkelijk oogmerk kun je heus onbedoeld nog bergen winst maken.
Met als chef inkoop en distributie Sywert van L.
Nextstrain. Toch meer eens serieuze bronnen proberen?
meer = maar
'Zonder winstoogmerk' lees ik als 'meer onkosten vergoeding'.
Ergens begrijpelijk, ik liet m'n studentenbaantjes destijds in reiskosten ipv loon uitbetalen
Sywert cs doen dat waarschijnlijk ook, maar met flink wat meer nulletjes erachter
Testen, besmettingen, coronapaspoorten... etc
Wie er serieus over dit fascistische geneuzel meepraat heeft al lang de grote ceaureauna leugen geaccepteerd.
Covid19 = simpelweg het feit dat mensen ziek worden en niet onsterfelijk zijn.
En uiteraard slaat covid19 toe vooral bij zwakkeren en ouderen.
Is al miljoenen jaren zo.
Over grote vraagstukken wordt niet meer gediscussieerd in dit land.
www.youtube.com/watch?v=vEKqF3pxAvs
Die link naar de FvD maakt het wel af.
@BobDobalina | 07-08-21 | 13:45:
Dank u voor het compliment hoewel u het ook als belediging kan hebben bedoeld. Ik ben ondertussen trots op de geuzennaam wappie. #jesuiswappie
@BobDobalina | 07-08-21 | 13:45: Heeft hij geen gelijk dan?
@Frau Merkel | 07-08-21 | 13:48: Wat iemand zegt is niet zo belangrijk meer. Het gaat erom wie het zegt.
@keestelpro | 07-08-21 | 13:48:
Aangenaam. Ik ben klappie, heb hier een muggeninvasie in huis. Ik heb ze al gezegd dat ik niet gevaccineerd ben, maar ze verstaan me blijkbaar niet.
@Frau Merkel | 07-08-21 | 13:48: kees of thierry? Ik ben het met beiden oneens. Over dit soort vraagstukken is volgens mij uitvoerig gedebateerd. Corona zorgt ook bij gezonde mensen voor langdurige klachten en men kiest er daarom, naar mijn terecht, ervoor om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
@keestelpro | 07-08-21 | 13:48: het is een mening. Ik vind het alleen jammer om het fascisme en coronaleugen te noemen. Dat heeft bij mensen die een andere mening zijn toegedaan waarschijnlijk dezelfde uitwerking als wanneer u wappie wordt genoemd.
@BobDobalina | 07-08-21 | 14:00: Racist, xenofoob, Pietlover, witte ongeletterde, nu fascist... ik heb er allemaal allang mee leren leven.
@BobDobalina | 07-08-21 | 14:00:
Dit gaat niet meer over 'ieder mag zijn mening hebben'.
Verplichte sluiting van bedrijven, verplicht thuis zitten in quarantaine, verplicht 's avonds binnen blijven zitten. Een avondklok? WTF?
Verplicht mondkapjes dragen, een knuffelverbod. Smetvrees is een ziekte maar de overheid heeft het tot beleid gemaakt. De wereld is liefdeloos en bang gemaakt. Het woord fascisme is een understatement.
Het is sociale chantage gevoed met doodsangst om de marxistische agenda 2030 door onze strot te duwen.
ec.europa.eu/health/sites/health/file...
Wat een terreur! Wat een schande!
Ik maak me vooral zorgen om de post-coronaperiode. Hoe we de samenleving dan gaan inrichten vooral. Los van het vaccineren en het blijven vaccineren, we zetten nog steeds niet in op een maatschappij die meer op buiten gericht is ( economie ), we zetten nog steeds niet in om mensen de mogelijkheid te geven om meer in en om het huis te doen ( huizen worden kleiner, krapper, schaarser, duurder en dus voller, tuinen zijn bijna een luxe ), ventilatie - laten we het gewoon frisse lucht noemen, het openzetten van een raam dus - schijnt op onoverkomelijke problemen te stuiten, lessen ( voortgezet onderwijs en verder ) worden nog steeds mainly tussen half 9 en half 4 gegeven: waarom niet meer spreiding etc. etc.
Ik heb de indruk dat de oplossingen vooral worden gezocht in het beperken en beprijzen van het samenleving ipv het opbouwen van een pandemiebestendige manier van samenleven. En dat vind ik geen prettig idee.
Curieus dat de redactie altijd tegen is. Te strenge controle, inbruek etc. En hier is het weer niet streng genoeg en is het weer de schuld van het VVD kabinet. Terwijl iedereen hier voortdurend VVD stemt.
@keestelpro | 07-08-21 | 14:15:
"Het woord fascisme is een understatement."
Dit moet wel een parodieaccount zijn.
ben gevaccineerd dus loop weinig risico,...
Dat weet ik zo net nog niet.
Beduidend minder risico dan een niet gevaccineerde met de zelfde levensstijl als u.
Het zou nu wel lullig zijn als je morgen een boom op je hoofd krijgt.
@Quib | 07-08-21 | 13:54:
Beter een boom op je hoofd dan een prik in je arm!
Grapjas
Ik dacht nog wel dat u intelligent was of bedoelt u weinig risico?
REAGEER OOK