Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Scandaleux! Frankrijk begint met het discrimineren van ongevaccineerde burgers

Voorop in de nieuwe apartheid

Kijk, daar is weer een EU-land die een stap maakt naar uitsluiting van de ongevaccineerden. Frankrijk trapt komend schooljaar bij een besmetting in de klas de ongevaccineerde studenten terug achter de laptop, terwijl de prikpubers in de schoolbankjes mogen blijven. Tweederangs onderwijs voor de spuitweigeraars dus, want nog steeds wordt face-to-face onderwijs als de betere methode gezien. Na de vaccinatieplicht voor alle zorgmedewerkers zetten de Fransen hiermee wederom een glibberig voetje op het hellende vlak van de vaccinatieapartheid. Waarmee de indirecte vaccinatiedwang ook weer een klein beetje toeneemt, want vrienden en vriendinnen mogen wel naar school en de anti-prikker is veroordeeld tot eenzaam thuiszitten. De vraag is waar dit eindigt, want vanaf hier is het nog slechts een heel klein stapje om ongevaccineerden te weren op locaties met een hoog besmettingsrisico, zoals discoteken of festivals. De eerste stap naar vaccinatieapartheid is in ieder geval gezet en of deze weg nu eindigt in complete uitsluiting of juist een verplichte prik, het is sowieso een twijfelachtig route die Frankrijk hier neemt. Ons bindend advies luidt dan ook: 'Indien mogelijk: keren!'

Reaguursels

Inloggen

Ben er trots op om boer te zijn, trots ook dat ik in Frankrijk mag wonen (alhoewel er wel héél wat maaren zijn te vinden hoor, zoals de ambtenaren, de gele hesjes die alles kapot menen te moeten slaan, de anitvaxxers idem enz. ) maar trots ben ik ook erop om gevaccineerd te zijn en dus mee te hebben geholpen aan het voorkomen van erger tijdens de Covid crisis.

Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat mede dankzij de vaccinatie véél erger is voorkomen, of denkt u, 'antivaxwappies', nog steeds dat het dank zij u allen is dat de crisis langzaam weg ebt??

BoerinFrance | 29-07-21 | 15:11

Welke tweedeling? Er zijn mensen die onderdeel van de samenleving willen zijn en er zijn knettergekke wappies die dat niet willen. Ik duld geen wappies in mijn omgeving. Vroeger bleef ik al liefst ver bij ze weg IRL en nu ze op basis van onzin en leugens weigeren om de samenleving van corona af te helpen al helemaal.

Ik ben volledig onverschillig geworden. Bij elk nieuwsartikel over ernstig zieke corona patiënten die niet gevaccineerd zijn haal ik mijn schouders op en denk eigen schuld dikke bult recalcitrante mafklappers. Dat het vrijwel uitsluitend rechstextremisten en zweefteefjes zijn is prima. Dat volk heb je toch niets aan.

GrandMechantLoup | 29-07-21 | 12:09

Iedereen wordt ongevaccineerd geboren en op een heeeeel klein groepje dat om medische redenen niet gevaccineerd kan worden na, heeft iedereen de mogelijk wel gevaccineerd te worden.
Dat is toch net iets anders dan als Jood in een land leven waar men Joden haat zonder mogelijkheid van je Joodsheid af te komen.

dezakloper | 29-07-21 | 10:11 | 2

Kun je geen afstand doen van een religie?

Plaktong | 29-07-21 | 11:42

@Plaktong | 29-07-21 | 11:42: Volgens de Duitsche wetgeving was iedereen die een Joodse ouder of grootouder had (ongeacht vader of moeder), automatisch Jood en moest dus uitgeroeid worden.

ParadiseLost | 29-07-21 | 12:30

Weet je nog? Vroeger lachten we die antivaxxers uit.
www.geenstijl.nl/5143973/wat-een-uits...
www.geenstijl.nl/5144683/bestaat-er-g...
www.geenstijl.nl/5147111/wtf-azijnbod...

Nu begint Geenstijl zelf een bastion te worden van complot-denkers, antivaxxers en """mensen die zelf kunnen nadenken""".

Eerlijk gezegd wordt ik er een beetje moe van. Mensen die te stom zijn om te begrijpen waarom gevaccineerd moet worden. Ga lekker je eigen besmettingsfeestjes houden ergens op de hei, en neem dan maar een aspirientje, want Corona is toch maar een griepje.

<sarcasme>
Oh ja, er komt een vreeeeeselijke tweedeling in de samenleving tussen normale mensen en principiële antivaxxers die """zelf kunnen nadenken""". Nee, dan liever nog een paar jaar deze lock-down! Want anders is het fascistisch!
</sarcasme>

ParadiseLost | 29-07-21 | 09:43 | 2
-weggejorist-
Pretba | 29-07-21 | 11:50

Eensch.
Het is gewoon een gezondheidsmaatregel zie (bijna) iedereen kan volgen zonder echte nadelen. En daar zijn er al heeel veel van.
Vergelijkingen met Nazisme en Apartheid zijn onzin.
.
PS Als mensen zich nog elke dag *verifieerbaar* willen testen voordat ze kleffe dingen gaan doen met gevaar voor de medemens (ook gevaccineerden), vind ik het ook prima. Maar dat lijkt me zeer onpraktisch worden.

hotmint | 29-07-21 | 12:02

Lees zojuist ergens dat vaccins toch minder lang bescherming bieden dan verwacht. straks elke 1e maandag van de maand prikken zodra het luchtalarm afgaat en NL-alert je sommeert naar de priklocatie te komen.

Pretba | 29-07-21 | 07:30

Coronafascisme. Dat is het. Gewoon fascisme. En ik walg er van.
https://www.youtube.com/watch?v=H9oEMb2I6VA

T. Rammel(l)an(d)t | 29-07-21 | 00:58 | 1

Die trekjes heeft het inmiddels zeker. Je bent grenzeloos naief wanneer je dit totaal niet inziet. Interessant gesprek trouwens.

MoorCopJoris | 29-07-21 | 09:06

Ik zit ook niet graag naast iemand met open TBC in de bus, net zo min als naast iemand met corona. De kans op de eerste situatie is beperkt, maar de kans op de 2e best groot. Ik zou er wat aan doen.

flashforward | 29-07-21 | 00:20 | 2

Je kunt ook een vergelijking maken met Ebola. Dat gaat ook nergens over. Misschien moeten we alcohol verbieden. Hebben anderen ook last van. Ook zo'n zinloze vergelijking. Maar past helemaal in de fascistische denkwijze die mensen tegenwoordig graag aanhangen.

peterdh | 29-07-21 | 06:26

Ik zit liever niet naast iemand in de bus die rookt. dat stinkt joh.

Pretba | 29-07-21 | 07:28

Wat ik zo frappant (pardon my French) vind tegenwoordig is dat mensen de volledige vrijheid willen om keuzes te maken maar dan niet bereid zijn om de consequenties van hun keuze te dragen. Koekoek.

Proud Infidel | 28-07-21 | 23:53 | 1

Consequentie van niet willen vaccineren (vrijheid) is dus het verlies van vrijheid? Dat is een gekke redenatie.

janjoker | 28-07-21 | 23:59

EU-land DAT. Het EU-land (onzijdig).

ULTRAFRYSK | 28-07-21 | 23:37

Mooi. Lekker rustig voor ons dan hier aan de Côte d’Azur….

DontLookWhenIP | 28-07-21 | 23:29

Mijn kleindochter van 6 wil naar Frankrijk.

Kilroywashier | 28-07-21 | 23:17

Whahaha..... Onze hele fucking Olympische ploeg heeft corona.... iedereen daar is van harte gevaccineerd, toch hebben en verspreiden ze het....

Kyboro | 28-07-21 | 22:48 | 1

Allemaal uitsluiten van zorg!

peterdh | 29-07-21 | 06:27

Als ik de reaguursels zo bekijk van de afgelopen dagen betreffende verplicht vaccineren hoef ik geen prik. Het percentage dat volledig fascist gaat is mij veel te hoog onder de gevaccineerden. Veel gevaarlijker dan Covid.

naglfar | 28-07-21 | 22:28 | 5

@Lentehaas | 28-07-21 | 22:37: Same difference. Het is echt bizar hoe polariserend deze discussie is. En waarom? Mensen met vaccinatie zijn veilig, dus wat is het probleem? Nul begrip voor mensen die zich zorgen maken over een gloednieuw vaccin. Terwijl het in het verleden al meermaals fout is gegaan zoals bij Pandemrix en Dengvaxia. Engnekken

Ron_Paul | 28-07-21 | 22:56

Als ik de verwensingen aan de niet gevaccineerde hier lees zijn die reaguurders ook van die mensen die een non vaxer niet meer in huis laten voor een bak koffie of een verjaardag. Gezellig boel waar is men nog meer toe in staat...

Janhoo | 28-07-21 | 23:20

@Lentehaas | 28-07-21 | 22:37:
Hoort gewoon vermeld te worden in de bijsluiter:
-kans op hoofd- en spierpijn
-kleine kans op trombose
-u kunt koorts krijgen
-verhoogde kans op Sovjet-communistische denkwijze

Binkoo | 28-07-21 | 23:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Veel mensen willen wel de lusten maar niet de lasten. Wel organen ontvangen bij een ernstige ziekte, maar niet geven als je zelf dood gaat.
Wel willen dat corona maatregelen worden afgeschaft, maar zelf hier niks voor willen doen, bijvoorbeeld vaccinatie of thuiswerk/school.
Wel vinden dat je recht hebt op uitkering, maar zelf niets terug doen voor de maatschappij.

Ben onderhand wel een beetje klaar met die "rechten maatschappij" Prima dat Frankrijk hier wat plichten tegenoverstelt. Niet meedoen? Prima, maar dan ook niet alle rechten van mensen die wel hun best doen.

zeertegendradig | 28-07-21 | 22:23 | 1

Ik ben onderhand wel een beetje klaar met die fascisten die alles maar willen verplichten op straffe van uitsluiting van de maatschappij. Die mensen horen in het gevang. Zij vormen een groter gevaar voor de samenleving.

peterdh | 29-07-21 | 06:30

Wilde gisteren even gaan karten met de kinderen (woon in FR dus) en inderdaad, stond er zo'n mannetje met een scan-apparaat en een V op zijn jasje bij de ingang. Of we even onze 'passe sanitaire' konden overleggen. Nu ben ikzelf gevaccineerd en heb deze inderdaad, tegen mijn wil. Echter, de kinderen, 16, 18 en 20 niet. Die van 16 heeft 1 prik gehad en de andere twee nog niet. We mochten dus gewoon niet naar binnen. Als je nioet gevaccineerd wil worden, hoeft dat inderdaad niet, met een negatieve PCR test mag je ook naar binnen. Deze zijn binnenkort echter niet meer gratis en gaan 49 euro kosten, 24 uur geldig. Dan komt er dus gewoon even 150 euro bovenop je kart-uitje. In de praktijk is vaccineren dus wel gewoon verplicht, anders kom je nergens meer binnen.

Juul Tankuul | 28-07-21 | 22:19 | 6

@Juul Tankuul | 28-07-21 | 23:13: sorry voor de spelfouten. Het is laat en ik kan niet editen. Ik ben zelf overigens wel gevaccineerd. Heb Covid gehad + 1 prik en dat geld hier als volledig gevaccineerd. Ik heb zelf dus wel deze zgn. 'passe sanitaire'. Ondanks dat ik (lichte) bedenkingen heb, wegen deze niet op tegen het ongemak van geen 'passe sanitaire'.

Juul Tankuul | 28-07-21 | 23:22

Goed !

DontLookWhenIP | 28-07-21 | 23:31
▼ 3 antwoorden verborgen

de jongens en meisjes mochten toch niet naar school toe als ze snotterig waren of Covid verschijnselen hadden. ? Maar de gevaccineerden kunnen een andere gevaccineerde toch weer besmetten ? Ik snap het probleem niet zo......

gebochelde | 28-07-21 | 22:17

Nieuwsuur op NPO2 liet net een man aan het woord die pleit voor apartheid.
De logica:
Als je auto wilt rijden, heb je een rijbewijs nodig.
Wil je uitgaan, moet je gevaccineerd zijn.
Volgens mij staat inmiddels vast dat volledig gevaccineerden het virus kunnen krijgen en door kunnen geven.
Oftewel: hij lult uit zijn nek.
Een vaccin neem je dus ook niet voor een ander.
Maar fijn dat ze deze onzin gewoon blijven verkondigen.

RickyLaRue | 28-07-21 | 21:54 | 5

@Grijskijkert | 28-07-21 | 22:38: een rijbewijs geeft aan dat je een bepaalde of meerdere handelingen beheerst.
Iets hebt aangeleerd om verantwoord om te kunnen gaan met het geen wat jou is geleerd.
Dit loopt niet echt parallel aan een vaccinatie aussweiss.

pacmann | 29-07-21 | 00:43

@pacmann | 29-07-21 | 00:43:
Exact. Het is random of het vaccin werkt of niet, 5% tot 35% van de gevallen werkt het niet. Bij een nieuwe mutatie is het helemaal onduidelijk.

peterdh | 29-07-21 | 06:33

Goed idee, wil je kinderen? Eerst een bewijs leveren dat je de goede instelling hebt. Zijn ze in China best ver mee.

echtepleb | 29-07-21 | 10:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig mogen de ongevaccineerden straks niet meer met de trein. Anders zouden ze vast in het oosten belanden.

Hadena | 28-07-21 | 21:54

Van kwaad tot erger.
En mensen die hier schuimbekkend van zitten te genieten.
Medische apartheid, daar gaan we naar toe. Niets geleerd van afgelopen eeuw.

Zalluf | 28-07-21 | 21:44 | 7

@Grijskijkert | 28-07-21 | 22:31: Jouw keuze bepaald dus wel of je iets wordt ontzegd. Dat is mijn punt. Dat ga of wil jij snappen begrijp ik. Ook goed.

Zalluf | 28-07-21 | 22:52

@Zalluf | 28-07-21 | 22:52: Tja, met zo'n denkwijze wordt je wel heul wat in je leven "ontzegd" natuurlijk. Misschien moet je gaan wennen aan het idee dat de vrijheid van keuze die jou (wettelijk) geboden wordt, doorgaans praktische gevolgen, mogelijke beperkingen en in voorkomend geval wat minder gemakkelijke oplossingen kan inhouden. Als het concept van persoonlijke (keuze) vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en mogelijke gevolgconsequentie een lastig te accepteren realiteit is.... tja.

Grijskijkert | 28-07-21 | 23:10

@Grijskijkert | 28-07-21 | 23:10: Je mist mijn initiële punt wederom. Maar fijn dat jij vind dat je eerst maar moet bewijzen dat je gezond bent voordat je ergens aan mag deelnemen zoals naar school gaan, naar een theater gaan of dat je ergens na jaren gewerkt te hebben een andere functie moet zoeken omdat je je niet laat vaccineren, of om de dag moet testen, terwijl nog steeds gezond bent. Dat vind ik een lastig te accepteren realiteit, correct.

Zalluf | 28-07-21 | 23:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Er was daar zelfs een balletje opgegooid om mensen die niet gevaccineerd willen worden te kunnen ontslaan.

zwarte_weduwe | 28-07-21 | 21:32 | 4

woon in FR en dat is geen 'balletje opgoien' dat komt er echt aan. Voor mensen die in de zorg werken. Eerst twee maanden onbetaald verlof en als je dan nog niet gevaccineerd bent: ontslag.

Juul Tankuul | 28-07-21 | 22:22

Ruimen? Weet u wel wat u hier insinueert?

zwarte_weduwe | 28-07-21 | 22:37

@Juul Tankuul | 28-07-21 | 22:22: waarom gaat Macron er zo met gestrekt been in?

Bataafje | 29-07-21 | 00:51
▼ 1 antwoord verborgen

Frankrijk heeft volkomen gelijk. Morgen mee beginnen in Nederland.

thijs4419 | 28-07-21 | 21:26 | 6

Ik hoop voor jou, oprecht!.. dat de hele wereld naar de kloten gaat.. en dat je terug zult denken aan al jou ondoordachte uitspraken.
Je bent mesjogge.

pacmann | 29-07-21 | 00:47

@Thijs. Ok vanaf nu ben jij ook uitgesloten van de maatschappij. Aangezien jij gevaccineerd en wel ook het virus kunt verpreiden. *als* het al werkt. In 5% tot 35% van de gevallen werkt het dus niet. Ik vind jou een gevaar en ze zouden je moeten opsluiten omdat ik anders het gevaar loop door jou besmet te worden! Aso!

peterdh | 29-07-21 | 06:35

@Binkoo | 28-07-21 | 23:42: Gelukkig was er na jouw ongeluk in Zuid Limburg nog een IC plek in Den Helder vrij; op de rest lagen allemaal mensen """die zelf konden nadenken""" met Corona.

ParadiseLost | 29-07-21 | 08:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Discriminatie, ene advocaat Spong wil een geestelijke uit Capelle aan den IJssel vervolgd hebben ivm homo haat. Noemt voorbeelden van verbranden tijdens de Romeinse tijd tot de nazi's. En over ophangen in islam.... laat maar zie rijnmond.nl

dedwarsligger | 28-07-21 | 21:18

Niet vaccineren is helemaal oke, als je dan ook maar afziet van je plaatsje in het ziekenhuis en geen bed bezet houdt voor kankerpatiënten of mensen die net een hartoperatie hebben gehad. Deal, wappies?

Beste_Landgenoten | 28-07-21 | 21:17 | 13

BL slaat complete onzin uit.
Zo kunnen we iedereen wel uit het ziekenhuis weren, roken,suiker,drugs, en tal van andere zaken. Wij hebben een sociaal zorgsysteem waar iedereen voor betaald en gebruik van mag maken.

Patjep | 28-07-21 | 23:40

@Beste_Landgenoten | 28-07-21 | 22:14: plaatsje afstaan? Omdat?
Er komen toch alleen ongevaccineerden op de IC…. ?

Waar maken gevaccineerden zich zo druk over “geen recht hebben op een behandeling”?

Maytheforcebewithyou | 29-07-21 | 01:01
▼ 10 antwoorden verborgen

'Een EU-land die' of 'een EU-land dat'?

Amsterdamsko | 28-07-21 | 20:44 | 1

Die meisje dat

Beste_Landgenoten | 28-07-21 | 22:17
-weggejorist-
BenBezig | 28-07-21 | 20:43 | 1
-weggejorist-
Nichtsneues | 28-07-21 | 20:39 | 2

De reden waarom ik mij niet laat vaccineren, is omdat er al van het begin af aan geblunderd en gelogen wordt. Van Marion Koopmans , die terugkwam uit Wuhan, en het hele volk voorloog bij Op1, tot aan Fauci die zenuwachtig de boel bedriegt in het Amerikaanse congres. Ik ben helemaal klaar met het dedain waarmee wetenschappers neerkijken naar de gewone man. Ik ga me pas laten vaccineren als er verantwoordelijkheid wordt gedragen voor deze lab leak. Anders blijft het komen en gaan. Wie weet wat er nog gaat komen kwa leaks.

Nappa | 28-07-21 | 20:38 | 7

Wetenschappers zouden eens met wat meer dedain moeten neerkijken op de gewone man en niet zich in alle bochten moeten wringen om alles in Jip en Janneke taal te gaan verklaren om de onbenullige maar te behagen. Dat laatste lukt toch nooit, gezien schrijfsels zoals deze.

Beste_Landgenoten | 28-07-21 | 21:10

Hier nog iemand die zich niet laat vaccineren. Precies om de punten die u beschrijft.

Man-bear-pig | 28-07-21 | 21:15
-weggejorist-
Nappa | 28-07-21 | 21:39
▼ 4 antwoorden verborgen

En terecht. Het kan toch niet waar zijn dat gevaccineerden last moeten hebben van allerlei beperkingen omdat een klein deel van de bevolking een vaccinatie weigert, kom nou zeg. Het is ieders vrije keus om wel of niet te vaccineren maar accepteer dan wel de gevolgen van die keuze.

Julius Pace Car | 28-07-21 | 20:37 | 5

@Limburg-Zuid | 28-07-21 | 20:43: De gevolgen zijn perfect duidelijk.
Forse verhoging van de overlevingskans bij Covid19, en uiteindelijk de dood. Hoe duidelijk wil je het eigenlijk hebben?

funda | 28-07-21 | 20:57

Heil Julius!!!

franck7020 | 28-07-21 | 21:08

@funda | 28-07-21 | 20:57: Onzin. Voor de leeftijden onder de 60/65 zijn de vaccins gevaarlijker dan Covid-19.

negorij | 28-07-21 | 22:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Met 17 miljoenen virologen MOETEN we er uit komen.
De peer reviews op Facebook, de wisdom of the cloud op de psychische dagopvang, de reaguurders die echt 30 jaar werkzaam zijn in de farmaceutische industrie als schoonmaker, met z'n allen komen we er wel uit!

King of the Oneliner | 28-07-21 | 20:34 | 4

Spoiler alert: we zijn er al uit.

funda | 28-07-21 | 20:36

Vergeet ook niet de zus van de buurman van de kapper die overal verstand van heeft.

Diederik_Ezel | 28-07-21 | 20:37

De discussie is niet of 17 miljoen mensen viroloog zijn maar of 17 miljoen mensen zelfbeschikkingsrecht hebben of niet, en daar mag, en dat vinden sommigen hier op GS heel moeilijk, iedereen zelf een mening over hebben.

therealbraindump | 28-07-21 | 20:50
▼ 1 antwoord verborgen

Le moment qui tu sais que viens ceaumon.

RickyLaRue | 28-07-21 | 20:33 | 4

Du vin, du pain, du paturain.

funda | 28-07-21 | 20:37

Allez votre corridor...

Pardoes | 28-07-21 | 20:52
-weggejorist-
Gehaktbal | 28-07-21 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

wappies die beweren dat corona maar een griepje is en daarna vragen waar ze ivermectine kunnen kopen,blijft ook grappig

einstein brain | 28-07-21 | 20:30 | 7

@Nostra da Mus | 28-07-21 | 20:44: taalnazi in the house,en nee

einstein brain | 28-07-21 | 20:45

@Nostra da Mus | 28-07-21 | 20:44: Ik vermoed dat Albert gespoofed wordt...

funda | 28-07-21 | 21:03

Ivermectine heeft zojuist wél fase vier doorlopen als medicijn tegen covid-19, itt tot uw vaccins. Blijkt effectief medicijn tegen covid-19 en voorkomt vele zkhs en ic-opnames.

negorij | 28-07-21 | 22:59
▼ 4 antwoorden verborgen

als er net zo veel zaad terug gaat zwemmen als groot deel van de maatschappij nu tegen de stroom in gaat.. Gloeiende gloeiende, wat krijgen we dan veel zwangere homo's en lesbo's.

FLP_du_Stok | 28-07-21 | 20:28

Voor de context: www.chop.edu/centers-programs/vaccine... Deze website vertelt over de geschiedenis van vaccins. In 1955 kwam het polio-vaccin op de markt dat werd toegediend met prikken. In 1961 kwam hetzelfde vaccin in de vorm van druppeltjes in de mond.
Binnenkort komt het vaccin tegen Covid 19 op de markt in de vorm van een pil en een neusspray.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-07-21 | 20:25 | 2

Zou goed kunnen! Worden inderdaad fase 1/2 studies nu gedaan met orale vaccins (pil/neusspray). Ben wel benieuwd of 1) mensen zouden kiezen voor een pil ipv prik en 2) of het sommigen alsnog over de streep zou trekken. Wel handig als je zelf online zou kunnen bestellen.

Diederik_Ezel | 28-07-21 | 20:27

Lijkt me wel iets voor Alex Jones als deel van de Xtreme Survival Kit Pro.
Alternative Microchip Free Anti Covid Pills, Order Now And Save.

funda | 28-07-21 | 20:35

Tsja ik bepaal het eigenlijk zelf al... Dus gevaccineerd zijn, anders is daar gat van de deur... Maar goed andere handel zegmaar... Proost

niv01 | 28-07-21 | 20:22 | 1

Nazdrovje.

funda | 28-07-21 | 20:28

Hoewel ik zelf bewust me heb laten vaccineren, vind ik dit uitsluiten in Frankrijk veel te ver gaan. Hoop dat dit in Nederland niet nodig gaat zijn, ben namelijk faliekant tegen verplicht vaccineren om daarmee niet te worden buitengesloten. Daarmee hoop ik dat meer mensen zélf kiezen zich wel te willen laten inenten, want zoiets als in Frankrijk gaat te ver.

Jan, Leiden | 28-07-21 | 20:20 | 3

Ik heb mij onbewust laten vaccineren

Transgender-Airlines | 28-07-21 | 20:22

Veiligheid op de werkvloer is nu eenmaal een wetsdingetje, terecht of onterecht.

funda | 28-07-21 | 20:23

Mwoah, leer mij Frambozo's kennen. Of het nu deze een vorige if de volgende maatregel is: dit volk heeft a l t i j d wat te zeikstralen. Gek genoeg een eigenschap die in Nederland ook nogal eens voorkomt. Zal de erfenis van Napoleon zo of zo....

Grijskijkert | 28-07-21 | 20:27

We leven in een corona-dictatuur. Testjes en vaccinaties zijn slechts een deel van het probleem, maar je moet ook allerlei registraties en bewijzen kunnen overleggen waar je naar toe gaat, bijv. Frankrijk, Duitsland, België. Ik wilde deze week naar Duitsland met de motor, ben volledig gevaccineerd, heb QR codes, maar hotels hebben geweigerd met een linkje naar het Robert Koch instituut. Mijn uploadbewijs via "Digitale Einreiseanmeldung" heeft niets opgeleverd. Waarschijnlijk door de dieprode kleur. Totale vrijheidsberoving. Ik laat deze enorme klotezomer schieten. Rutte en De Jonge mogen ontslag nemen, NL kan me worden gestolen, de EU mag in de fik vliegen.

stiffy | 28-07-21 | 20:20

Het hoge woord is eruit. Immunoloog Marjolein van Egmond zegt na 16 maanden:
"We weten er nog niet zoveel van"...
Dat is logisch bij een fase 3 experiment dat pas in 2024 is afgerond…

MoorCopJoris | 28-07-21 | 20:16 | 4

@funda | 28-07-21 | 20:20:
Je wel of niet laten vaccineren, er valt voor allebei de keuzes wat te zeggen. Deze idiote polarisatie is hoe dan ook belachelijk. En gaat niets goeds brengen me dunkt. Vermoed dat ze heel goed weten wat ze aan het doen zijn. Deze mensen zijn er mijns inziens te intelligent voor dit per ongeluk op deze manier op poten te zetten.

MoorCopJoris | 28-07-21 | 20:28

@funda | 28-07-21 | 20:20:
Maar zo begreep ik het ook. Al heb ik het gesprek verder niet gehoord.

MoorCopJoris | 28-07-21 | 20:30

@MoorCopJoris | 28-07-21 | 20:28: Het valt allemaal best mee, de weg uit deze crisis is duidelijk (veel geld lenen) en de voldende crisis komt er alweer aan (meer geld lenen). Bovendien hebben we nog een crisisje of tien in de kast liggen (PFAS, fijnstof, stikstof, zwavel, milieu, woningfunderingen, affaires) waar we veel geld voor zullen moeten lenen, dus ik leen alvast even wat bij, heb me laten vaccineren en geniet van de komende toekomst.

funda | 28-07-21 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

Blij dat ik me nog steeds niet heb lkaten vaccineren. Net een brief opengetrokken met een herinnering voor een afspraak voor die rommel. Hop, ook in het ronde grijze archief.

Ga een beetje rommel in mijn lichaam laten in jecteren op basis van een voorlopige toelating van het EMA, waarbij de producent in 2023, de laatste resultaten pas in hioeft te leveren. Wel is dezelfde producent alvast gevrijwaard van alle negatieve gevolgen bij de geInjecteerden.

De enige betrouwbare cijfers komen van de bloedbank. Bovendien maakt de bloedbank geen verschil tussen natuurlijke afweerstoffen en afweerstoffen die ontstaan zijn door vaccinatie. En wie zegt nu eigenlijk dat de antistoffen verkregen door vaccinatie beter zijn dan natuurlijke afweer? Hier mag de discussie kennelijk niet over gaan. Ongevaccineerden, die wel Corona hebben gehad, hebben dus wel anitstoffen.

Wie zich verlaat op natuurlijke afweer, kan zich beroepen op meer dan 200.000 jaar menselijke evolutie. Wie zich heeft laten vaccineren, heeft vertrouwd op Rutte en de Jonge. 200.000 jaar menselijke evolutie vs. vertrouwen op Rutte en de Jonge.

Goh, wat een vreselijk moeilijke afweging zeg.

Als je jezelf verlaat op natuurlkijke afweer d

netniet | 28-07-21 | 20:16 | 19

@Grijskijkert | 28-07-21 | 20:41: Nee natuurlijk niet maar dat is geen reden om een mes uit de keukenla te pakken en iemand dood te steken, dat snapt u toch ook wel.

netniet | 28-07-21 | 20:50

@Nichtsneues | 28-07-21 | 20:34: Afweer is afweer, ik heb begrepen dat het geen zak uitmaakt *hoe* die afweer precies in gang gezet wordt. Kan fout zitten.

Wiebenick | 28-07-21 | 20:51

@netniet | 28-07-21 | 20:50: Huh? Mes? Keukenla? "Iemand doodsteken"? Doet uw koolmonoxidemelder het nog wel ?

Grijskijkert | 28-07-21 | 20:59
▼ 16 antwoorden verborgen

ff iets anders.....iets wat na een paar maanden al een booster shot is geen vaccin...."New Pfizer data suggests 3rd COVID vaccine dose 'strongly' boosts protection against delta variant"

brincq | 28-07-21 | 20:16 | 3

Het moet natuurlijk niet levenslang werken, dan gaat je verdienmodel eraan. Het is wel de bedoeling dat je voor altijd hooked blijft.

LonelyWanker | 28-07-21 | 20:24

In het gelekte Pfizer contract staat een artikel opgenomen dat Pfizer bepaalt hoe vaak er geprikt dient te worden. De overheid (van Albanië) is aan de kant gezet wat dat betreft, dus we weten nu waar de ‘boosters’ vandaan komen.

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 20:30

Op naar de omega variant.

netniet | 28-07-21 | 20:37

VS. Frankrijk. Nederland ook, komt wel, maar iets later. Waar maakt men zich druk over?

dathoujetoch | 28-07-21 | 20:15 | 2

U bent van het type "ze mogen alles van mij weten want ik heb niks te verbergen" ?

jemagookniksmeer | 28-07-21 | 20:24

@jemagookniksmeer:
dathoujetoch weet waarschijnlijk niet eens van wie die uitspraak is. En al helemaal niet wat het inhoudt of misschien beter: op wanneer.

Misschien komen er in de toekomst wel klopjachten op gevaccineerden omdat die in compleet van de waps zijn allemaal. En als je dan vond dat je niks te verbergen had…

Nostra da Mus | 28-07-21 | 20:38

Ben ook benieuwd na hoeveel prikken de gevaccineerden toch beginnen te twijfelen of dat nou wel allemaal nodig is.

Snelheidsduivel | 28-07-21 | 20:14 | 1

Daar zat ik ook al aan te denken.

vluchtelingallergie | 28-07-21 | 20:20

Schokkend dit! Snapt die Framboos niet dat vaccinaties maar 30-50% werken tegen herbesmetting? Het maakt dus geen niks uit gevaccineerd ja/nee om het virus onder controle te krijgen qua besmettingen. Het vaccin werkt prima om kwetbaren te beschermen zo dat ze minder ziek worden. Maar corona krijg je er de wereld niet mee uit. En dan niet vaxxers arrogant en decadent noemen terwijl je denkt met een vaccin de natuur te kunnen verslaan.

Cherrybouwdet | 28-07-21 | 20:10 | 7

Met vaccins de natuur verslaan is de afgelopen 100 jaar anders aardig gelukt. Doet het begrip DKTP een belletje rinkelen ? TBC misschien ? Het doel is trouwens niet eens zozeer preventie van herbesmetting (is meer bijvangst) maar het minimaliseren van de symptomen op een zodanige manier dat de kans op opname in een IC zeer sterk wordt gereduceerd.

Grijskijkert | 28-07-21 | 20:50

@Cherrybouwdet | 28-07-21 | 20:31:
Nou in uw plemsel lees ik wel enige constateringen en uitspraken die niet rijmen met de werkelijkheid zoals snapt die framboos en daarna getallen die niet kloppen

botbot | 28-07-21 | 20:52

@Grijskijkert | 28-07-21 | 20:50: Klopt, ik ben ook niet tegen vaccinaties. Zelfs niet tegen de covid vaccinaties, waar deze vaccinaties gebruikt worden bij ouderen en kwetsbaren. In mijn tekst geef ik ook aan dat het vaccin prima werkt om jezelf tegen corona te beschermen.

Ik heb het idee dat onze bewindspersonen denken dat het vaccin covid kan doen laten verdwijnen. Kijk naar de loze kreten op het scherm bij de perco's 'samen verslaan we corona'. Als het doel van het vaccin is het minimaliseren van het ziektebeeld en de zorg ontzien is. Waarom worden gezonde mensen onder de 40/50 met een mininale kans op een ernstig ziektebeeld zo gepusht hun spuit te halen en in Frankrijk zelfs een normaal leven onmogelijk gemaakt?

Cherrybouwdet | 28-07-21 | 21:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een lastige discussie is dit toch.. we gaan er met elkaar niet uitkomen.

superb_de_lux | 28-07-21 | 20:07 | 4

@funda | 28-07-21 | 20:14: Daar is covid net niet dodelijk genoeg voor. En wappies gonna wappie.

Bartsel | 28-07-21 | 20:31

@Bartsel | 28-07-21 | 20:31: Covid is nog heel wat meer dan alleen dood of leven, dat gaan we allemaal nog meemaken, en niet alleen 'bejaarden'.

funda | 28-07-21 | 20:46
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens het RIVM stierf er tot nu toe 1 kind onder de 14 jaar, in de categorie 0 - 4.

Ron_Paul | 28-07-21 | 20:07 | 2

En ook hiervan weten we niks over de omstandigheden van het kind. Was het kind zwaar obesitas en kwam nooit buiten? Of at het enkel alleen maar friet iedere dag en had niet een hele sterke gezondheid? Of was het kerngezond en toch overleden van Covid?

Snelheidsduivel | 28-07-21 | 20:19

Ik zit nog steeds een beetje met het verhaal dat gevaccineerde mensen een nieuwe coronavariant op de wereld kunnen helpen. Zoals gevaccineerde mensen hier in de panelen praten over ongevaccineerde mensen, zo denk ik weer over gevaccineerde mensen. Ik ben nooit ziek geweest en probeer daarom het contact met chemisch geïnjecteerde te mijden. Maar ja, wie is wel en wie is niet gevaccineerd. Bizarre situatie eigenlijk.

Hupusculupus U.Dufus | 28-07-21 | 20:06 | 15

@Hupusculupus U.Dufus | 28-07-21 | 20:27: Tsja, wie moet je dan geloven...

Papa Jones | 28-07-21 | 20:41

@Papa Jones
Geen idee, ik ben er wel klaar mee, al een tijdje.

Hupusculupus U.Dufus | 28-07-21 | 21:00

@Papa Jones | 28-07-21 | 20:41: Datzelfde heb ik dus ook met de veiligheid van die ongeteste vaccins. De fabrikant noemt ze veilig. Hugo uiteraard ook, maar dat kunnen ze niet weten. Andere komen weer met berichten over mogelijke gevolgen. Wat moet je dan geloven. Nergens is zoveel over gelogen dan over corona. Door iedereen.

Kopieerapparaat | 28-07-21 | 21:04
▼ 12 antwoorden verborgen

Hoe dan ook beangstigend om weer opnieuw te zien hoe mensen totaal meegaan in de overheidspropaganda en velen zelfs een stap verder gaan door mensen die daar hun twijfels over hebben buiten te sluiten en zelfs uit het openbare leven te willen verbannen.
Gaan we straks echt weer die kant op?

2voor12 | 28-07-21 | 20:04 | 4

Hear hear. En zijn nou net juist vaak zelfde mensen die zich altijd voorstaan op diversiteit en inclusief zijn, die nu juist exclusief, autoritair en totalitair denken en gedragen. Dat was er natuurlijk altijd al onderhuids. Vrij duidelijk.

feiten_en _cijfers | 28-07-21 | 20:12

Alles ligt aan de overheid in Nederland en we worden gehersenspoeld en bang gemaakt....
En het is allemaal propaganda...
Ja, we leven in een dictatuur 2voor12!

jaja | 28-07-21 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Maakbaar. De wereld gaat er kapot aan.

Naall | 28-07-21 | 20:02

De echt grote vragen:
Wanneer wordt de eerste niet gevaccineerde veroordeeld?
Wanneer wordt de eerste niet gevaccineerde afgevoerd naar Elba?

Fanshitter | 28-07-21 | 20:00 | 3

Staat Elba alweer op groen dan? En hoe zijn de campings daar?

Binkoo | 28-07-21 | 20:01

De echte vraag is of Napoleon brandy van Elba komt of dat dat fake nieuws is.

funda | 28-07-21 | 20:03

Niet

niv01 | 28-07-21 | 20:05

Verdeel en heers. Zo hebben alle dictators het gedaan.

polletjepiekhaar | 28-07-21 | 20:00 | 4

@likmegaties | 28-07-21 | 20:16: weet jij niks van was je daarbij?.. ik was er in ieder geval niet bij dus kan niet stellen dat het er niet was.. kennis wordt namelijk al zolang onderdrukt..

All_Anonymous | 28-07-21 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Niet zo gek.

inCol | 28-07-21 | 19:59

Is het niet verstandig om even naar de huidige stand van zaken te kijken i.p.v nu beslissingen te nemen die niet meer zijn terug te draaien ?

ja,diedus! | 28-07-21 | 19:55 | 4

Ik kijk continu naar 'de stand van zaken'.

Papa Jones | 28-07-21 | 19:58

Onze beleidsmakers worden omringd door ambtenaren die het niet verstandig vinden om verstandige beslissingen te nemen.

HeerVanStand | 28-07-21 | 20:03

We kijken al bijna 2 jaar keihard, maar dat wil niet zo helpen.

funda | 28-07-21 | 20:04
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
HeerVanStand | 28-07-21 | 19:52 | 1

Ik zal me met hand en tand verzetten, en ze moeten met heel wat geweld en middelen komen voor ik er aan toegeef. Ik verhonger in ieder geval niet!

vluchtelingallergie | 28-07-21 | 19:51 | 3

Dat mag

Bumper | 28-07-21 | 19:52

Zover zal het niet komen, want 75-80% vaccinatie dekking ‘is voldoende’

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 20:02
-weggejorist-
EricKarton | 28-07-21 | 19:49 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Nom de Dieu.

Deksmaat | 28-07-21 | 19:46

Wat mij over het algemeen opvalt is het volgende: mensen die zich hebben laten vaccineren, laten zich hier in de panelen (extreem) laatdunkend en soms ronduit agressief uit over niet gevaccineerden (dat ze maar dood moeten gaan, dat ze asociaal en egoïstisch zijn, dat ze opgesloten moeten worden). Terwijl niet gevaccineerden zich over het algemeen rationeler en vriendelijker uiten. Waarom is dat?

2Little2Late | 28-07-21 | 19:43 | 29

Vindt

De Maagd Maria | 28-07-21 | 20:31

@De Maagd Maria | 28-07-21 | 20:07: Hogeropgeleiden stemmen ook nog D66. Dat getuigt niet echt van intelligentie. Hogeropgeleiden zijn makkelijker te beïnvloeden. Ze kijken op tegen hogergeplaatsten, durven geen eigen mening te vormen en volgen vaak gedwee. Ze laten zich gewoon naar de slachtbank voeren als ze dat door een professor gevraagd wordt. Iets lageropgeleiden hebben geleerd zelf te denken, komen voor zichzelf op en trekken aan de hand daarvan hun muil ook open. Mag u zelf invullen wie dat het langst gaat volhouden.

Kopieerapparaat | 28-07-21 | 21:19

Nou, ik ben hoogopgeleid. Maar kijk niet op tegen hoger opgeleiden. Heb geleerd toch echt zelf te blijven nadenken. Wat je stelt is erg kort door de bocht.

superb_de_lux | 28-07-21 | 21:50
▼ 26 antwoorden verborgen

De meesten die zich niet willen laten vaccineren hebben als reden dat het vaccin te snel ontwikkeld is en dat de eventuele bijwerkingen in de toekomst nog niet duidelijk zijn.
Als er over een jaar meer duidelijk is en blijkt dat het allemaal meevalt qua bijwerkingen, zullen die mensen zich dan wel laten inenten?
Ben ik wel benieuwd naar.

jaja | 28-07-21 | 19:43 | 26

@president osama | 28-07-21 | 20:45: Een beetje geduld misstaat niemand. Bovendien is het niet zo dat dit virus al miljoenen doden geeist heeft. Geen aanleiding tot gratis impulsaankopen dus.

funda | 28-07-21 | 20:54

@funda | 28-07-21 | 20:54: ik lees net dat Pfizer veel winst maakt op z’n vaccin. Het is niet gratis voor degenen die belasting betalen. Volgens de cijfers van het RIVM zijn 200 ‘gezonde’ mensen overleden oder de 70 aan Corona sinds begin van de pandemie. Dat zijn er 130 per jaar.
Ik raak nog niet in paniek. Ik kijk het nog even aan.

president osama | 28-07-21 | 21:08

@president osama | 28-07-21 | 21:08:
En gelijk heb je.

jaja | 28-07-21 | 21:31
▼ 23 antwoorden verborgen

Dit is gevaccineerd privilege, ik voel toekomstige schadeclaims aankomen.

P-unit | 28-07-21 | 19:43

Wel weer tekenend hoe de staatsomroep hierover rapporteert.

Vanmorgen op Teletekst pagina 137 de titel "Franse leerling met Corona naar huis gestuurd" (kan me de exacte tekst niet herinneren).

En nu staat er "Privilege Franse leerling na vaccin". Zeker even een belletje van team Hugo gehad.

Jan Toeternuitje | 28-07-21 | 19:42

Het zal toch geen complot zijn???

Vunzigheid | 28-07-21 | 19:42

"French virologist and Nobel Prize winner Luc Montagnier called mass vaccination against the coronavirus during the pandemic “unthinkable” and a historical blunder that is “creating the variants” and leading to deaths from the disease."

Maar uiteraard is ook deze meneer een wappie.

Tha Analyzer | 28-07-21 | 19:41 | 8

@president osama | 28-07-21 | 20:54: Klopt helemaal. Het is daarom goed om alles kritisch te benaderen. Ook al ben ik uitgesproken voorstander van vaccinatie, ik probeer wel zoveel mogelijk aspecten ervan mee te nemen. Dus ook de tegengeluiden. Maar in alle eerlijkheid, tot nu toe vind ik die niet zo sterk. Maar ik respecteer dat anderen daar anders over denken.

Pardoes | 28-07-21 | 21:01

@Pardoes | 28-07-21 | 21:01: Het probleem is dat niemand in staat is de feiten volledig te controleren. Het komt dan uiteindelijk aan op vertrouwen en geloof, in dit geval op degenen die het verhaal vertellen (momenteel de virologen e.d.). En hun verhaal dat alleen vaccins de mensheid kunnen redden, dat geloof ik gewoon niet.

president osama | 28-07-21 | 21:36

@president osama | 28-07-21 | 21:36: Ook nu moet ik je gelijk geven. Niets in de wereld is absoluut, ook de werkzaamheid van vaccins niet. Maar soms is er gewoon niets beters. We weten inmiddels dat vaccins gelukkig wel degelijk werkzaam zijn. Maar niet voor de volle honderd procent, wat overigens voor alle therapieën en profylactische technieken geldt.

Pardoes | 28-07-21 | 22:14
▼ 5 antwoorden verborgen

from the horse his mouth...Dr Robert Malone
https://rumble.com/vkfz1v-the-vaccine-causes-the-virus-to-be-more-dangerous.html

brincq | 28-07-21 | 19:40 | 10
-weggejorist en opgerot-
brincq | 28-07-21 | 20:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Veel succes in de banlieu's. Dat zal wel de uitzondering op de regel worden.

Andersdenkend | 28-07-21 | 19:40 | 1

Daar gaan ze niet naar school hoor!

Wouterhetkanstouter | 28-07-21 | 19:54

https://m.jpost.com/breaking-news/coronavirus-in-israel-2123-test-positive-in-the-last-day-675016

' more than halve of the current cases and two third of the patients were fully vaccinated..'

Ben Adam | 28-07-21 | 19:38 | 4

Niet in NL daar is 75 % niet gevaccineerd, dus vaccineren of oprotten

Bumper | 28-07-21 | 19:54
-weggejorist-
pleemobiel | 28-07-21 | 20:10
▼ 1 antwoord verborgen

Maar gevaccineerden kunnen nog steeds besmet raken. En zijn nog steeds besmettelijk. Waarom dan onderscheid maken?

JohnLocke | 28-07-21 | 19:38 | 8

@Zwizalletju | 28-07-21 | 19:48: Zeker, 96% minder kans op ziekenhuisopname. Maar ik heb niet het gevoel dat ze ongevaccinneerden willen beschermen met deze maatregel.

JohnLocke | 28-07-21 | 20:07

@JohnLocke | 28-07-21 | 20:07: ongevaccineerden willen kennelijk niet beschermd worden, dus zijn vogelvrij. Terecht!

Zwizalletju | 28-07-21 | 20:23
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
davidhasseltoff | 28-07-21 | 19:38 | 2

Waar ik wel voor ben is een soort van meldpunt waar je kan aangeven als je vermoedt dat je buren niet gevaccineerd zijn. Je zou eventueel hiervoor een vergoeding van bijvoorbeeld 7,50 ter beschikking kunnen stellen, als een soort van beloning. De GGD kan deze mensen dan ‘s morgens vroeg uit bed lichten en begeleiden naar speciaal ingerichte vaccinatiekampen waar ze kunnen verblijven tot 10 dagen na hun tweede vaccinatie. Ik vindt sowieso dat bijvoorbeeld winkeliers best kenbaar mogen maken dat ongevaccineerden niet welkom zijn. Zij zouden dit gewoon kenbaar moeten maken met duidelijk geplaatste bordjes bij de winkeldeur. Maar het handigste is natuurlijk als je ze gewoon zou herkennen aan een soort kenmerk wat ze verplicht moeten dragen, dat maakt het voor iedereen makkelijk en overzichtelijk.

Klik_hier | 28-07-21 | 19:38 | 4

Chapeau! Ik heb een Godwin nooit zo voorzichtig geformuleerd gezien. Bang voor een ban?

Frau_Ferkel | 28-07-21 | 19:42

Soort van “kopgeld”? Dat allooi kwam er een paar jaar geleden niet genadig van af.

superb_de_lux | 28-07-21 | 19:51

Hoeveel schuift dat nou, die agitprop?

Wiebenick | 28-07-21 | 20:03
▼ 1 antwoord verborgen

Heel goed! De ¨vrijheid¨ die anti vac-wappies opeisen, gaat ten koste van hen die zich en dus ook anderen wel beschermen.
Mongols.

Jan Lange3373 | 28-07-21 | 19:38 | 5

Onzin, gevaccineerden kunnen zelf besmet raken en anderen besmetten. Straks mag je alleen met sneltest de supermarkt in.

grachtengordel-muts | 28-07-21 | 19:51

Zo te zien bent u aardig in de materie ingelezen . Oude materie , dat dan weer wel. U kunt evengoed anderen besmetten , u bent destijds voorgelogen. Gezien uw laatste opmerking snap ik dat u er erg weinig van begrijpt.

ja,diedus! | 28-07-21 | 19:52

Ze zouden de niet gevaccineerden ook kakkerlakken kunnen noemen. Maar ach, het 'haat zaadje' is geplant. Effe wachten nog. Moet toch wel de bedoeling zijn? Zo niet zou echt te onnozel zijn.

MoorCopJoris | 28-07-21 | 20:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Fucking hell !! Nooit gedacht dat ik me nog eens zo zou opwinden over een onderwerp als dit. Nooit gedacht dat ik nog eens de kant van wappies zou kiezen. Maar het gebeurt. Lees de plempsels van die totaal imbecielen die vinden dat je niet moet zeuren en gewoon vanaf 12 jaar je vaccin moet gaan halen, want burgerplicht etc. Geen enkele nuance, gewoon gehoorzamen en je burgerplicht doen stellen ze. Echt, Pol Pot leeft en zit op Geenstijl !

pleemobiel | 28-07-21 | 19:37 | 6

Je hoeft niet te vaccineren maar dan mag je sommige dingen niet.Jouw keuze

Bumper | 28-07-21 | 19:55

@Bumper | 28-07-21 | 19:55:
Je hoeft die hoofddoek niet af, maar dan mag je gewoon niet naar de bios. Je hoeft niet heteroseksueel te zijn, maar dan willen we jou hier gewoon niet hebben. Lekker openlijk discrimineren, alleen mensen toelaten die je zelf wil ontvangen, heerlijke wereld zo!

Binkoo | 28-07-21 | 20:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus als ik het goed lees.. als de peleuris weer uitbreekt, dan mag een vaxxo blijven (ondanks de nu al gebleken onduidelijk over de vraag of “het” allemaal wel werkt) maar moet een ongevaxxootje opzouten want die zou wel eens een happy spreader kunnen zijn..

superb_de_lux | 28-07-21 | 19:35 | 1

Terwijl de ongeprikte waarschijnlijk beter voelt of hij/zij ziek is en dus eerder thuisblijft. Al die gevaccineerden zijn allemaal silent killers straks, hele schoolklassen besmet en steken thuis weer de boel aan. Behalve de ongeprikte kinderen, die zitten braaf thuis.

Binkoo | 28-07-21 | 20:17

Wat een tokkies zijn het ook die zich niet laten vaccineren.

PeterJanssen | 28-07-21 | 19:35 | 9

Familie van, Janssen? We spreken elkaar over een half jaar weer. Zien we of je gelijk had. Ik vermoed van niet.

Wayfaring stranger | 28-07-21 | 19:45

Kan niet echt wakker liggen van je labels. Lobotomie won ooit ook een Nobelprijs, de slachtoffers hadden toen de tijd maar al te graag geluisterd naar de "tokkies" "wappies" "whatever" We hebben verschillende meningen en we kunnen er allebei naast zitten, dan kan je als een klein kind naampjes gaan verzinnen voor de ander of de discussie aangaan. Je hebt duidelijk een keuze gemaakt.

keistad | 28-07-21 | 19:48

Gelijk Tokkie of Wappie roepen als je niet eens je stelling kunt onderbouwen

grachtengordel-muts | 28-07-21 | 19:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Een 100% vaccinatiegraad is onmogelijk, of willen ze mensen die allergisch zijn voor een vaccin ook daartoe dwingen?

Nappa | 28-07-21 | 19:33 | 10

@Papa Jones | 28-07-21 | 19:42: "die uit echte medische redenen nog geen vaccin kunnen/willen krijgen"
Veel trombose patiënten zijn gevaccineerd, dat klopt. Er is echter ook een grotere groep met hoog risico, waarbij nog wordt gewacht.

Frau_Ferkel | 28-07-21 | 19:50

Ik ben allergisch en laat me niet dwingen.
Haal dan wel even een vaccinatiebewijs uit Malta.

Pietie | 28-07-21 | 20:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Is dit nu “liberte egalite fraternite”?

Mahatma | 28-07-21 | 19:33 | 3

Dit is 'Egalite, Fraternite, Kamillete'.

funda | 28-07-21 | 20:13

Obligatoire fraternite.

steekmug | 28-07-21 | 22:59

Wat is dat met niet prikkers. Is het stoerheid van ik laat me niet dwingen. Is het echte angst, ik kan eraan sterven of is het gewoon de boel een beetje jennen. Ik vind ook dat de ouderen er wijs aan doen zich te laten vaccineren. De jongeren moeten het zelf weten of ze een vaccinatie doen en meer vrij zijn, of niet prikken en toch ook het risico lopen zeer ernstig ziek te worden of te sterven. In iedergeval moet de dwang van het zooitje wat zich regering noemt moet maar is afgelopen zijn.

jan huppeldepup | 28-07-21 | 19:31 | 6

@elfenstein | 28-07-21 | 19:36: Zo is het. Denk ook dat jouw besmetting jou betere antistoffen heeft gegeven dan je kunt krijgen van het vaccin (zeker niet-Pfizer). Mocht dat zo zijn, dan ben je nu weerbaarder dan mensen die gevaccineerd zijn. Het nare is dat mensen de keuze van een natuurlijke besmetting wordt ontnomen door dwang en drang.

JohnLocke | 28-07-21 | 19:45

Wat is dat toch met die prikkers die voor anderen willen beslissen dat zij ook geprikt moeten worden

grachtengordel-muts | 28-07-21 | 19:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Liberté, Egalité et Vaccinee.

elfenstein | 28-07-21 | 19:30 | 3

Ik heb nog wel Vaccinee gedaan bij wat Franse meisjes...

jaja | 28-07-21 | 19:34

Waar blijft de post van geenstijl over pfizerleaks

Daar zit toch wel ernstig shit aan de ventilator

Triple2K8 | 28-07-21 | 19:29 | 10

@JP Balkenbrij | 28-07-21 | 20:02: Waarom is dit veranderd? De site is Duck Duck Go

JP Balkenbrij | 28-07-21 | 20:03

@jan huppeldepup | 28-07-21 | 19:37: holy shit, dat is me wel het bommetje.

VP732 | 28-07-21 | 20:05

Deze had ik even gemist, dank. *popcorn pakken doet*

keistad | 28-07-21 | 20:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Groot geljk. De massaal weigerende islamitische bevolking vormt een groot gezondheidsrisico voor de mensen die wel bereid zijn zichzelf en anderen te beschermen. Goed dat Frankrijk oo deze wijze vooral de moslims confronteert met hun onverantwoordelijke afwijzen van vaccinatie.

Prinsemarij | 28-07-21 | 19:28 | 7

Ah, de onder de steen reflex.. fijn! Hou vol. Niemand maar ook helemaal niemand garandeert mij dat het werkt. Behalve de farmaceut. Lees vandaag maar eens bv het Parool. “(…) sommige wetenschappers pleiten ervoor in de toekomst ook gevaccineerde mensen voor de zekerheid een test te laten ondergaan, omdat zij het virus soms nog wel kunnen overdragen (…).1 glas rode wijn per dag is goed voor je. Morgen: nee 2, overmorgen: nieuw onderzoek wijst uit dat een half glas beter is. Blauwe knoop: niet drinken is beter. Is dat allemaal zo of

Is het allemaal “ in the eye of the beholder”

superb_de_lux | 28-07-21 | 19:43

Er staat nog niks vast alles is in een experimentele fase.

enra | 28-07-21 | 19:48

Als motor rijder kan je kiezen om hard en wild te rijden. Dat hoeft niet. Ik snap je vergelijking niet.

superb_de_lux | 28-07-21 | 19:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar de vraag blijft, wat vind de gemiddelde Fransman daar van?

Reebensteeltje | 28-07-21 | 19:28 | 9

Vult aan met softenon, Kenia tetanus vaccins met steriliserend hormoon bij 500.000 vrouwen, syfilis experiment onder 600 zwarte mannen in de USA, en iets met agent orange waarbij leger personeel als proefkonijn werd ingezet. En in ogenschouw nemend dat 8 miljard mensen op deze planeet er (kennelijk) nogal veel zijn…

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 19:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Dus als er iemand in de klas de Chinese kuch krijgt, dan mogen alleen de wappies terug naar huis, de rest mag lekker onder elkaar asymptomatisch door blijven superspreaden onder elkaar, leraren en hun familie?

Ik dacht dat ze juist vaccinatie wilden stimuleren? Voor een scholier klinkt dit als muziek in de oren: "Als ik me niet vaccineer dan kan ik bij het minst geringste naar huis!"

ReyNemaattori | 28-07-21 | 19:28 | 3

Ik denk dat de meeste studenten gewoon graag weer naar de universiteit willen, en verder weinig moeten hebben van anti-vaxx kletsverhalen.

Diederik_Ezel | 28-07-21 | 19:32

@ReyNemaattori | 28-07-21 | 19:33: Meestal wordt de keuze om te vaccineren ook niet door dat puberbrein gedaan, maar door de ouders. Dus jouw argument gaat niet echt op als je het zo bekijkt.

ForHolland. | 28-07-21 | 19:36

Prima beslissing. Nu hier nog.

Arjan9401 | 28-07-21 | 19:27 | 1

Goed onderbouwd ook.

goedverstaander | 28-07-21 | 19:36

Die kleine van mij heeft zijn eerste vaccinatie al zitten. In de vacance lekker terrasjes doen zonder last te hebben van schuimbekkende betweters. Prima vooruitzicht die vaccinapartheid

JanVergoor | 28-07-21 | 19:27 | 4

Terrasje doen.. man man man..

PeterMills | 28-07-21 | 19:44
▼ 1 antwoord verborgen

*Popcorn weer pakken doet voor een nieuwe ronde wappies VS coronazis*

Tha Analyzer | 28-07-21 | 19:27

Nou, ik heb een dubbel standpunt: vaccineren is helemaal niet zo gevaarlijk als wappies geloven, na 1 tot 4 weken is het vaccin al weer volledig door je eigen lichaam eruit gewerkt.
Wat overblijft, hopelijk, is dat je T-cellen of witte bloedlichaampjes iets hebben bijgeleerd.
Kijk eens een documentaire over heroïneverslaafden op YouTube: ze zuigen water op uit een plas op straat, zelfs water uit het toilet, daarna koken ze het provisorisch met hun groezelige vingers, gooien een onbekend poeder erin, en spuiten het in hun aderen.
Dat ze dood gaan komt vooral door een overdosis, hun ademhaling gaat zo langzaam, dat ze in een soort coma wegglijden.Dus je lichaam kan heel veel shit hebben, zelfs als het ingespoten wordt.

Aan de andere kant: resistentie op "natuurlijke"manier is eigenlijk beter, omdat je resistentie dan meer flexibel blijft, dus algemeen inzetbaar, in plaats van specifiek op deze ene variant van corona.

Ikzelf heb dus netjes die twee prikken opgehaald van Pfizer, netjes aan die mondkapjes regel etc. gehouden, en alsnog covid opgelopen.
Wat vooral bestond uit ongeveer 10 dagen koorts.
(medicijn: kippensoep, veel water, waterijsjes (peer), paracetamol en dutjes doen like it is 1999.)
Nu ben ik weer beter, en zou graag nog eens wat lol in mijn leven willen hebben, maar helaas, ik ben getrouwd.

King of the Oneliner | 28-07-21 | 19:26 | 8

He wat gek die nanogram Berriliumoxide was toch schadelijk !

pleemobiel | 28-07-21 | 19:43

@king, dank voor de duiding. Dan is het goed op te merken dat bv het mRNA van Pfizer 3Triljoen mRNA’s bevat die ingespoten worden (meer dan het aantal cellen in het menselijk lichaam). Het is inmiddels vastgesteld dat die door het lichaam reizen en in vele cellen terecht komen. Om dat eruit te werken zullen al uw cellen vervangen moeten worden. Dat duurt veel langer dan 4 weken en verschilt per cel type. Dus tja, wie zal het zeggen

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 19:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Fuck wappies, go normies.

De Eierbal | 28-07-21 | 19:26

Zoals ruim een jaar geleden door de beter ingevoerde w******s voorspeld: we worden stapje voor stapje naar Het Pasje geleid, China style.

o)+ | 28-07-21 | 19:26

Voetje voor voetje, langzaam maar zeker...

Wijze uit het Oosten | 28-07-21 | 19:24

Een land DAT, niet een land DIE.

Tapu | 28-07-21 | 19:24 | 2

Je hebt vaccinazis en taalnazis.

Astroturfer | 28-07-21 | 19:37

Je bent me voor. SCHANDE GS!

Verderkijkert | 28-07-21 | 19:47
-weggejorist-
pleemobiel | 28-07-21 | 19:24

Ja vaccineren moet. Autogordel ook. Wappies go home, ook met je libertarische kut gezeik. Je bent niet alleen op de wereld en het is geen 1500 AD meer. Haal die prik of zout op. Jezus. Je betekent niets, voor niemand. En als schaap word je al jaren gevolgd door de overheid via, bijvoorbeeld, je telefoon of de plempsels hier. Je bent een statistiek, meer niet, wees wat bescheidener alsjeblieft. Geen mens die écht in je geïnteresseerd is, zelfs de overheid niet (waar je overigens gewoon voor kunt gaan werken, als je daarvoor gekwalificeerd bent tenminste. Hou op, hou op met dat egocentrische narcistische megalomane gezeur. Je doet er niet toe, voor niemand. Je bent oninyen onbeduidend net als élk ander individu. De ànder doet er toe. Dát is beschaving. Gedraag je ernaar snotneus.

Bartsel | 28-07-21 | 19:23 | 12

Beschaving is aan U voorbij gegaan

enra | 28-07-21 | 20:02

Zeg snotneus, dat bepaal ik zelf wel wat en wanneer ik iets in mijn lichaam spuit.

grachtengordel-muts | 28-07-21 | 20:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Prima. Vaccinatie is een maatschappelijke plicht ten bate van de gemeenschap als geheel.

Als je niet aan die in verplichting wil voldoen om puur egoïstische redenenen is een beperking van de maatschappelijke rechten niet onlogisch.

Japannert | 28-07-21 | 19:23 | 11

En wie bepaalt wat een maatschappelijke plicht is? U? Het komische duo Rutte en de Jonge? Geert Wilders? Jesse Klaver? Of misschien Erich Honecker? Uw botte stellingname kan de meest gruwelijke misstanden rechtvaardigen.

therealbraindump | 28-07-21 | 19:55

En wat nou als je er van overtuigd bent dat het voor de gemeenschap beter is om je niet te laten vaccineren?

De mooie man | 28-07-21 | 19:56

“The needs of the many outweigh the needs of the few” (or “the one”).

Broodplank | 28-07-21 | 21:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Zaterdag ga wij naar Omaha Beach... bij entree dien je een verklaring bij je te hebben dat je akkoord gaat met de Fr regels...* printer aanzwengelt ...

horsteknots | 28-07-21 | 19:22 | 3

Hoe ironisch… alles waar ze daar voor gevochten hebben. In een maatregel door de plee gespoeld…

Plintenladder | 28-07-21 | 19:24

@Plintenladder | 28-07-21 | 19:24:
Ze hebben er zélf niets voor hoeven te doen, daarom geven ze het ook zo makkelijk weg. Iets waar je zélf voor hebt moeten strijden, geef je niet maar zo op!

vluchtelingallergie | 28-07-21 | 19:44

Tegenover het voordeel van je niet vaccineren staan ook nadelen, logisch. Kies maar

JTKDM | 28-07-21 | 19:22 | 1

Na de vaccinatie ben ik er letterlijk 15 jaar jonger gaan uitzien. Een familielid daarentegen lag 2 weken op de IC. Blijft een gok.

Astroturfer | 28-07-21 | 19:34
-weggejorist-
rein9576 | 28-07-21 | 19:21 | 3

Scabreus !

Tobi | 28-07-21 | 19:21

Je suis non vacciné

nutsniet | 28-07-21 | 19:19 | 1
-weggejorist-
EricKarton | 28-07-21 | 19:24

Vaccinaties zijn in Frankrijk verplicht. Allemaal. Al heel lang. Zorgmedewerkers moeten sommige vaccins jaarlijks herhalen.
Lands eer, lands wijs.

Dat wij in Pays-Bays ons zelfbeschikkingsrecht hoog in het vaandel hebben - mee eens - zegt niet zoveel over de Fransen. Voor hen is deze maatregel een kleinere stap.

Linkse Zakkenvuller | 28-07-21 | 19:19 | 2

Die zijn dan wel allemaal al lang uit de experimentele fase en FDA goedgekeurd.

culture_vulture | 28-07-21 | 20:00

Ben zelf al een jaar niet verkouden geweest.

RickTheDick | 28-07-21 | 19:18 | 3

Ik ook niet, handen schudden ga ik niet missen.

Diederik_Ezel | 28-07-21 | 19:19

@Diederik_Ezel | 28-07-21 | 19:19: Dat stomme gekus - 3x maar liefst - mis ik ook niet maar een hand geven doe ik wel. Dat hoort bij het sociale verkeer vind ik, en wat kan je er nou van krijgen?

staat het bier koud? | 28-07-21 | 19:23

Dat wordt een goeie klap als jouw immuunsysteem weer eens aan de gang moet, niks meer gewend..

VolleBak | 28-07-21 | 19:37

Begrijpelijk van de Fransen die niet willen vaccineren. Je wordt van de vaccinaties magnetisch en dat is levensgevaarlijk met zo'n Eiffeltoren in de buurt. Better safe than sorry.

Aisie | 28-07-21 | 19:18

Discriminatie wat betreft recht op zorg vind ik wel OK. Voor vaccin-weigeraars moet het recht op zorg (wegens lijden aan corona) komen te vervallen. Het moet hoogstens een gunst zijn. Die verleend zou kunnen worden als de zorg (IC's) genoeg capaciteit heeft. Als de zorg het niet aan kan, dan kun je als ongevaccineerde ergens in een plantsoen je dood liggen hoesten.

Geen lockdowns meer. Geen uitgestelde zorg meer (voor mensen met kanker etc.). Klaar mee. De maatschappij kan niet weer op slot gaan.

De overheid moet dat dan aan iedereen goed duidelijk maken. Weiger je een covid vaccin, dan neem jij het risico dat je niet geholpen wordt als je covid krijgt.

Sitting_targets | 28-07-21 | 19:18 | 27

@Binkoo | 28-07-21 | 20:45: O ja, vaccin-weigeraars worden egoïsten genoemd (wat ze trouwens niet zijn als ze maar zelf het risico willen dragen). Maar nee, hullie hullie zijn pas de echte egoïsten. De aanval is de beste verdediging.

Nederland is niet verantwoordelijk voor de volksgezondheid in andere landen. We verbieden ze toch niet om zelf vaccins te ontwikkelen? En als ze niet genoeg geld op tafel leggen om vaccins te kopen, dan is het niet genoeg. Jammer voor ze. Maar niet Nederlands verantwoordelijkheid.

Sitting_targets | 28-07-21 | 21:17

@Sitting_targets | 28-07-21 | 21:17:
Haha, en dan zegt men dan antivaxxers geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben, zie hier het tegenovergestelde in hoogsteigen persoon. Neem anders nog een paar prikjes, kan jou het verrotten dat er anderen sterven hier ver vandaan. Zolang jij daar straks maar weer heen kan op verkansie of niet? Erst das Fressen, dann die Moral of zoiets toch? Hypocriet gezeik, zeuren over "rekening houden met de samenleving", maar die samenleving stopt blijkbaar bij de horizon. Ook niet gaan jammeren straks over mutaties uit die landen waar uw spuitjes niks tegen doen hè? Je bent zelf mede verantwoordelijk voor varianten uit minder bedeelde gebieden, dan ook niet aankloppen in het ziekenhuis als je later toch hulp nodig hebt. Zet dat maar in die wet van je.

Binkoo | 28-07-21 | 22:10

@Sitting_targets | 28-07-21 | 19:40:
"Maar het risico dat vaccin-weigeraars nemen, horen ze niet bij de maatschappij te leggen. Ze moeten zelf het risico dragen. En als het fout gaat, waar ze voor gewaarschuwd zijn door de overheid, dus zelf de gevolgen dragen. Dan wel uitsluiting wat betreft de zorg."

Maar, hoe zit dat dan? Want over welk risico hebben we het dan? Iedereen die gevaccineerd is heeft niets te vrezen. Toch? Of wel? En als diegene dan wel iets te vrezen heeft, omdat zijn vaccin niet werkt (5% tot 35% van de gevallen) wie zegt dat hij dan niet besmet wordt door iemand die ook gevaccineerd is en ook gewoon besmettelijk is.
Dus als je dan eerlijk wilt zijn: Iedereen die gevaccineerd is, en bij wie het vaccin niet werkzaam is (5% tyot 35% van de gevallen) *ook* uitsluiten van de zorg.

Zij zijn even beschermd als iemand die *niet* gevaccineerd is namelijk.

Daarnaast, als er een nieuwe variant uitbreekt, is niemand gevaccineerd. Dus iedereen die dan op straat loopt en willens en wetens een gevaar vormt voor de samenleving: *uitsluiten van zorg!*, dat zal die smerige egoisten leren!

peterdh | 28-07-21 | 23:19
▼ 24 antwoorden verborgen

Eerlijk gezegd hoop ik dat dit in Nederland ook gaat plaatsvinden. Als burger moet je een bijdrage leveren om de maatschappij, waar iedereen deel van uit maakt,te laten slagen en daar moet je soms een opoffering voor doen. Je kan niet de zorg ontregelen door een medicijn te nemen wat gewoon gratis beschikbaar is. Je kan geen ondernemingen kapot laten gaan omdat je geen prikje wilt. Ga zo maar door. Je bent echt niet stoer als je het vaccin niet neemt. Integendeel, eerder egoïstisch. Dat het gevaccineerde gedeelte van de maatschappij afstand gaat nemen van het niet gevaccineerde gedeelte is hun goed recht. Net zo goed als het recht vorm het vaccin niet te nemen.

Ikblijfnietstil | 28-07-21 | 19:17 | 14

@ik blijf me druk maken, neen, geen aanhanger van de chip theorie. Ik hou het bij de medische aspecten van mRNA in verhouding tot het risicoprofiel van Covid.

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 20:01

@klimgek | 28-07-21 | 19:58: Suggestieve bangmakerij door middel van een keur aan drogredenen van het hellend vlak. En dat om het antivaxx evangelie door ieders strot te duwen. Je moet maar durven. Trouwens, zo gaan destructieve sekten ook te werk.

Wiebenick | 28-07-21 | 20:22
▼ 11 antwoorden verborgen

Klaslokalen zijn altijd al warme, muffe kudthokken met te weinig ventilatie geweest. Ik zou het wel weten.

Gumush | 28-07-21 | 19:16

Frankrijk en Israel beginnen er nu mee.
Maar dit ga je natuurlijk overal zien over een paar maanden.
Ik vind het niet wenselijk maar snap de gedachte erachter.

jaja | 28-07-21 | 19:15 | 1

Ja, ik ook.
Geïnstitutionaliseerde discriminatie.

de honden blaffen... | 28-07-21 | 19:18

Als gevaccineerde hartpatiënt heb ik hier een andere mening over. Ik kan nog steeds besmet worden, loop nog steeds gevaar. Ben ik een aso als ik anderen wil verplichten zich ook te vaccineren of zijn zij dat?

Albert61 | 28-07-21 | 19:15 | 5

Leef met u mee in deze tijden. Beste optie is wellicht om anderen enkel (zo mogelijk) in de buitenlucht te ontmoeten, dan loopt u weinig kans op besmetting of men nu gevaccineerd is of niet

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 19:23

Niet gevaccineerden die nog geen Corona hebben gehad hebben waarschijnlijk door dat ze ziek zijn. Gevaccineerden kunnen verspreiden zonder zich ziek te voelen. Ga alleen om met mensen die Corona hebben gehad is mijn tip.

quazi | 28-07-21 | 19:38

Het vaccin is in 5% tot 35% van de gevallen niet werkzaam. Bij een nieuwe mutatie straks 100% niet werkzaam. En toch ga je dus mensen verplichten om het te nemen. Waarbij je dus 5% tot 35% verplicht om een vaccin te nemen terwijl het bij hen niet werkt, omdat *jij* dat wilt. Nog even *los* van het feit dat jij ook besmet kunt raken door iemand die *wel* gevaccinneerd is en bij wie het wel werkzaam is. Desondanks dat, wil *jij* dat een ander een vaccin neemt. Terwijl je zelf dus al gevaccineerd bent en minder risico loopt. Toch?

peterdh | 29-07-21 | 06:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar hoe moet het nu met DKTP, ook maar aan de orde stellen?

warrig | 28-07-21 | 19:14 | 4

Deze poliopatiënte spreekt uit ervaring als zij zegt dat inenten tegen DKTP een absolute must is. Desnoods verplicht! Sommige mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen en sommige kinderen tegen hun ouders.

De Maagd Maria | 28-07-21 | 19:30

@De Maagd Maria | 28-07-21 | 19:30: dat is dan ook geen mRNA/Adena-vaccin. Enkel anti-vaxxers zijn daar op tegen. In dit geval is er ook nog een groep anti-mRNA vaccin experiment bij niet kwetsbaren.

quazi | 28-07-21 | 19:36

@quazi | 28-07-21 | 19:36:
Want bij de dktp prikken waren geen bijwerkingen?? Het polio vaccinatie programma heeft anders wel wat slachtoffers geeist, maar nog altijd minder dan de polio zelf.. Het vaccin is niet in staat je DNA te veranderen, er zijn een paar virussen die dat wel kunnen.

miko | 28-07-21 | 20:02
▼ 1 antwoord verborgen

Je vaccine, donc je suis.

Memoria | 28-07-21 | 19:13
-weggejorist-
EricKarton | 28-07-21 | 19:13

Geenstijl, ik begin weer in jullie te geloven. Keep it up.

JP Balkenbrij | 28-07-21 | 19:12

Ik geloof die vrouwen wel die dikke tieten hebben gekregen door Pfizer.
Na 2 keer Moderna heb ik nu 2 ganzeneieren in het scrotum.

jaja | 28-07-21 | 19:11

Is het al tijd voor opmerkingen over gele sterren?

Meiosis | 28-07-21 | 19:11 | 3

Als je graag de domme eikel uithangt plemp je dat onder elk vaccinatietopic

BobDobalina | 28-07-21 | 19:15

Franse bruine sterren en vooral hoe die rondjes worden, daar is het zeker tijd voor nu

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 19:16

Du prix la snob.

Normpje | 28-07-21 | 19:09

Ik ben benieuwd of 100% vaccineren bij Fransen net zo goed werkt als in Israël.

W_F | 28-07-21 | 19:08 | 1

Israël heeft een vaccinatiegraad van 60%. Nederland heeft al hoger met 1e prik.

swaggerton | 28-07-21 | 19:12

*vaccinatiedrang

goettel | 28-07-21 | 19:08

Als je al gevaccineerd bent, wat maakt het dan uit of iemand die bij je in de buurt is ongevaccineerd of gevaccineerd is? Het vaccin werkt en dan ben je veilig. Of het vaccin werkt niet en dan maakt het sowieso niets uit.

Sitting_targets | 28-07-21 | 19:07 | 10

@JWZ_JMK | 28-07-21 | 19:20:

Noem die 'communities' gewoon LANDEN. U weet wel, waar Het Heilig Vaccin niet heen gaat vanwege financïen. Maar wees gerust: de Middellandse Zee houdt alles tegen!

klimgek | 28-07-21 | 20:04

Beste TMC we dachten dat het beton was maar het bleek een gipsplaatje te zijn.

Patjep | 28-07-21 | 23:47
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Colin.Fart | 28-07-21 | 19:07

Ik zou het wel weten , had me allang in laten enten al is het alleen maar om de gezellige gratis warme driegangen schoollunch met de vrindjes niet te hoeven missen tussen de middag..Zelf altijd veel plezier gehad met eten op school in het verre buitenland..

Smoelensmid | 28-07-21 | 19:07

Als je een hekel hebt aan school en liever thuis bent dan niet laten vaccineren.

jaja | 28-07-21 | 19:06 | 2

of cola op je test gooien.

nobodiesunmighty | 28-07-21 | 19:10

Brrr. Dit is gewoon eng. Maar gelukkig heeft Rutte BV gezegd dat zoiets in Nederland nimmer gaat gebeuren. En Mark zou nooit liegen.

Memoria | 28-07-21 | 19:06 | 1

Het gebruikelijke normaal. De tijdsgeest is er naar om de boel te polariseren. Doen ze nu, deden ze altijd al.

nobodiesunmighty | 28-07-21 | 19:11

En hoe weten die schooltjes dat?

Purk | 28-07-21 | 19:06

Nee joh, dat was een complottheorie.

bipolair,nou,en? | 28-07-21 | 19:06 | 1

Ik noem complottheorieën tegenwoordig spoiler alerts

TB-Spoelie | 28-07-21 | 19:10

Niks mis mee. Als je uit deze shitshow wil zal je mensen moeten stimuleren om te vaccineren.

OrgulloTulipano | 28-07-21 | 19:06 | 3

Nee, je moet de maatregelen afschaffen.

JP Balkenbrij | 28-07-21 | 19:18

In New York krijgt men nu 100USD (85 euro) na vaccinatie

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 19:18

Grap is dat een doorgemaakte infectie beter beschermd tegen nieuwe varianten dan het vaccin. Toch kan ik de tering krijgen als ik mij niet in laat enten. Maf.

quazi | 28-07-21 | 19:06 | 6

Dat is dus niet waar. Plempte hier al eerder een artikel: mrna vaccins bieden zeer waarschijnlijk een betere bescherming tegen nieuwe varianten dan een eerdere besmetting.

BobDobalina | 28-07-21 | 19:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Op zich valt er wel wat voor te zeggen om bij een covid uitbraak op een universiteit ongevaccineerden tijdelijk te weren. Dan kijk je thuis maar naar college.

Diederik_Ezel | 28-07-21 | 19:05 | 3

Ik denk dat, behalve bij de pretstudies, er niet veel ongevaccineerden op de uni rondlopen.

BobDobalina | 28-07-21 | 19:13

College kan ook overgeslagen worden, practica zijn overigens verplicht

Canis.bonus.es | 28-07-21 | 19:27

Goed idee want als die kinderen gevaccineerd zijn dan kunnen ze het virus niet bij zich dragen of overbrengen.
Oh wacht...

LonelyWanker | 28-07-21 | 19:04 | 2

Euh, juist dan werkt dit toch?

swaggerton | 28-07-21 | 19:13

een hellend vlak is niet meer het geval. tis gewoon keiharde apartheid.

Ir. Wilhelmus | 28-07-21 | 19:04 | 5

De 18-jaar-grens is ook gewoon keiharde apartheid. Life's a b1tch.

funda | 28-07-21 | 19:27

I ja, heb mezelf laten vaccineren, en kan gelukkig mijn rechter arm weer strekken.

Astroturfer | 28-07-21 | 19:29

Je mag ook niet zuipen en autorijden.

miko | 28-07-21 | 19:50
▼ 2 antwoorden verborgen

In Den Haag kijken ze het even aan en als de gele hesjes in Frankrijk rustig blijven gaat Hugo dinsdag vertellen dat we het zelfde gaan doen.

Guusje Nadorst | 28-07-21 | 19:04

Dus we gaan een NV land inrichten, Non Vaccinated Land, doe Turkije, Marokko en Suriname maar, beetje out of the box denken en we zijn binnen no time weer terug in de jaren 70.

Uw Verzekeringsadvis | 28-07-21 | 19:03 | 2

Suriname kan je doorstrepen btw . 1op1 met Nederland.

NeuqFaut | 28-07-21 | 19:07
-weggejorist-
NeuqFaut | 28-07-21 | 19:02

En, gaan er nu eens alarmbelletjes af, of?.......

nope | 28-07-21 | 19:01 | 12

@vliegende knorrepot | 28-07-21 | 19:21: "straks zat heul NL in het 'verzet'."
Het dappere verzet tegen de levensgevaarlijke coronavaccins vol microchips van Soros en Gates? Vinceremos!

funda | 28-07-21 | 19:32

@vliegende knorrepot | 28-07-21 | 19:21:
Onzin, of je gevaccineerd wil worden of niet heeft niks met dwars of kritisch denken te maken. Wil je niet moet je dat lekker zelf weten, net zoals wel gevaccineerd worden.. Bijna iedereen is wel tegen iets gevaccineerd, behalve een paar gekke hippiewijven hun kinderen en relidioten. 90 procent van Nederland zou een spuit halen na een flinke hondebeet om geen tetanus op te lopen, dat waren ook allemaal makke schapen?.

miko | 28-07-21 | 19:48

@miko | 28-07-21 | 19:48: Precies ! Ons hele gezin heeft alle denkbare vaccinaties gehad (en ik bij de marine nog een paar meer !). En toch ben ik nu fel tegen. Maar als ik morgen door een schuimbekkende hond wordt gebeten haal ik gelijk en Rabius injectie Ik denk dat veel gevaccineerden hier spijt hebben en dat ze daarom zo'n grote muil opzetten..

pleemobiel | 28-07-21 | 20:39
▼ 9 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino