Misdaadverslaggever omleggen? 150.000 euro!
Cash en niet aftrekbaar van de belasting
Als u miljoenen binnenharkt met het verplaatsen van het witte goud, blijkt het omleggen van een misdaadjournalist relatief gezien best goedkoop. De familie van Peter-schutter Delano Geerman doet een boekje open in de Telegraaf en onthult onder andere de prijs van een dergelijke huurmoord. "Hem zou volgens de familie een beloning van 150.000 euro in het vooruitzicht zijn gesteld." De 21-jarige schutter is een neef van Jaouad Weerwind, die eerder werd veroordeeld voor betrokkenheid bij wapenhandel en voorbereiding van liquidaties en dat allemaal in verband met de Taghi-club. Jaouad begon zijn carrière in dezelfde jeugdbende als Ridouan in de regio Nieuwegein/Vianen en verhuisde later naar Tiel. U weet wel, die Betuwe-stad vlakbij Maurik waar Delano ook een verleden heeft. En waar Jaouad in de cel zit, bleek de nog vrij rondlopende Delano geïnspireerd door de carrière van zijn neef. Met termen als "verschrikkelijk gevoelig voor status en aandacht" en "ze hebben een enorme geldingsdrang" samen met "hij had veel contact met foute jongeren uit Nieuwegein, Vianen en Tiel", is de combinatie van motief en gelegenheid snel gemaakt. Het vooruitzicht van een sporttas vol geld was daardoor genoeg om Delano met een geladen wapen richting de studio van RTL Boulevard te sturen. Want voor Delano was dat veel geld, maar voor een mensenleven blijft het een schijntje.
Reaguursels
InloggenGrapje zeker. Zakelijke uitgave dus aftrekbaar van de belasting. Wel een bonnetje vragen.
Is foute “””jongeren””” niet een beetje dubbel op.
Bak een tegel; of liever een blok beton....'de' familie van deze kansparel weet te verhalen het toegezegde fooitje voor uitvoeren van 'een' klusje.......
'de' familie ontbreekt enig IQ nog enige realiteitszin om met deze wetenschap effe de nummers 112 in te drukken om aan de bel te trekken...... Bent u er nog allemaal?.... Wat een 'Kul-verhaal of hebben ze in dat gedeelte van oerwoud Tiel geen ontvangst noch telefoons...... noch hersens en alleen een slechte van der Valk?
als mensen van nu dezelfde ballen hadden als onze overgroot ouders dan was dit probleem zo opgelost. in een vinexwijk achter je ipad jankballen over mensenrechten heeft onze mensen niet sterker gemaakt. Die drugsjongens hebben die ballen wel. homini hominis lupus
Kan iedereen die zich afvraagt waar die 150K kennis vandaan komt, voortaan even de moeite nemen om eerdere comments te lezen voordat ze nummer 500 zijn die hetzelfde plaatst?
We kunnen kwartetten, ik lees heel veel dubbelingen.
Lijkt wel een echte vergadering.
Dus zijn familie wist dat hij 150.000 euro zou krijgen, trok niet aan de bel, en nu zijn ze er helemaal kapot van.
Stond dat ook niet in de Telegraaf dat het geheel onduidelijk is hoe de familie aan dat bedrag komt?
Ze zullen wel niet geweten hebben dat hij voor 150.000 die aanslag ging plegen, maar wel dat zoonlief in “het circuit” zat.
Ik ken wel wat van dat soort jongens uit mijn werk, wel een baan van enkele jaren terug. Probleem jongens, zwakbegaafd, weinig opleiding, maar zonen en dus prinsjes. Van een van hen heeft een zus die ik wel eens sprak dat letterlijk gezegd. Je zag het aan het gedrag. Ze konden ook heel vriendelijk en grappig zijn, maar tegelijkertijd boefjes.
In dat hele verhaal met zwakke broeders die geronseld worden door de slimme bovenbazen zit een stuk tav de opvoeding: prinsjes en die verwachten dus status, maar als ze jong volwassen zijn, krijgen ze die niet in de maatschappij want lage dan wel geen opleiding en een laag betaald baantje is te min. Deze jongens werden dan ingezet voor stelen, heling, drugshandel (kleine handeltjes, lokaal) en dan wel best wat geld. Dat geeft weer status, plus dat de baasjes hun schouderklopjes gaven. Vinden het ook minkukels maar de kleine boefjes snappen dat niet en ook dat is status.
Ik heb er verschillende openlijk horen vertellen dat ze een grote boef zijn. Zielig, maar gevaarlijk.
Afgaand op de foto heeft Delano het al uitgegeven aan een macbook en kunst. Hij was dus best op het goede pad.
Ik zag hem eerst niet door zijn camouflage hoody.
Als je Delano heet ben je sowieso al verloren.
Yep, net als die duizenden Jaydens die geboren zijn de afgelopen jaren.
Mo is inmiddels ook niet echt een fijne naam gebleken, maar schijnt toch razend populair te blijven in bepaalde kringen.
Interessant. Familie weet dat het 150.000 euro oplevert maar doet vervolgens niks. Dat maakt heb medeplichtig lijkt me... ik bedoel, onze vriend Delano zit sinds zijn aanhouding in volledige beperkingen. Dus kan hij onmogelijk even z'n mama gebeld hebben. Dus mijn conclusie, men wist vooraf wat zoonlief ging doen tijdens zijn dagje Amsterdam.
Je hebt gelijk, ze moeten opgepakt worden voor medeplichtigheid.
Veel contact met foute jongeren.
Omdat die foute jongeren niet vast gezet worden omdat ze daar niet beter van zouden worden.
Maar misschien moet een rechter voortaan ook maar meewegen dat van de straat ook inhoud dat ze anderen niet kunnen beïnvloeden, voor ze weer een taakstraf opleggen.
Die familie maakt zich natuurlijk zorgen dat Delano dat geld nu niet meer krijgt.
Alle ooms van het debiele neefje een tweedehands auto, iedereen op verkansie naar de Antillen en na afloop een groot feest met catering.
Maar ze voorzien de rechter wel van indirect bewijs.
Al zal een goede advocaat dat wegwuiven als geruchten.
Wellicht staat het al op een van de rekeningen van een familielid of kennis, hoe weten ze anders dat Delano er 150.000 voor zou krijgen. Of ze hadden er voorkennis van en hebben niks gezegd, dan zit er ook nog een staartje aan.
Ach een kwestie van een 126nf. (Rechercheurs herenig u)
@usb stok | 12-07-21 | 14:38:
Ik zie me het telefoongesprek tussen opdrachtgever en opdrachtnemer al voor me: "Leg jij die gast effe om, en stuur je dan een tikkie als je het gedaan hebt?" Betaling gaat uiteraard giraal, want dan is het lekker gemakkelijk in de administratie te verwerken. En briefjes van 500 worden toch nergens meer geaccepteerd.
De familieleden van de verdachte weten van de deal, maar doen niet meteen aangifte wegens diens moordlustige plannen ?
Het kwartje viel laat bij mij, maar je hebt volkomen gelijk. Oppakken die lui.
Delano straks helemaal het mannetje voor 7.500 euro voor ieder jaar zitten. Daar wil je je wel periodiek voor laten visiteren. Effe diep bukken Delano!
Goh, hij deed het zelf. In China gaat dat heel anders.
De Chinese zakenman Tan Youhui wilde in 2013 een lastige zakenconcurrent om laten leggen. Hij huurde een moordenaar in voor 2 miljoen Chinese Yuan (260 duizend Euro). Deze moordenaar wilde de klus echter niet zelf doen dus huurde hij een andere moordenaar in voor de helft van de prijs. Ook deze besteedde de klus uit voor een lager bedrag. Dit ging zo door totdat huurmoordenaar nummer 5 de klus moest klaren voor een magere 11.800 Euro. Deze legde contact met het beoogde slachtoffer om de moord in scene te zetten, en dit werd gedaan. Een foto van het "lijk" werd gemaakt en langs de keten terug gestuurd, en betalingen werden gedaan. Na afloop ging het beoogde slachtoffer echter naar de politie wat uiteindelijk leidde tot de arrestatie van alle vijf moordenaars en de opdrachtgever.
Zo krijg ik weer vertrouwen in de samenleving en plezier in het leven.
Voor 1.5 ton bijna zeker je leven vergooien? Voor vijf miljoen ga ik er over na denken. Heel kort, want nee
Hij zal waarschijnlijk hooguit een jaartje of 5 vastzitten, dus dan is het 30.000 per jaar. Dat is waarschijnlijk meer dan hij met een gewoon baantje zou verdienen.
Meer dan de uitkering die hij opstrijkt.
Hoe weten ze dit nou, die man zit in Vught heeft geen contact maar toch is een getal bekend. Sinds wanneer is die 150000 dan bekend geworden bij anderen, dit is mijn vraag.
Denk je dat die man in Vught de boel alleen runt?
Betekent wél dat de familie het waarschijnlijk al wist of van wie zouden ze het achteraf gehoord moeten hebben dan?? Contact met zoon'lief' zal er niet geweest zijn. Als de familie het heeft geweten dan hadden ze hem tenminste kunnen proberen tegen te houden of de politie inlichten. Ik zal ze niet meteen hiervan verdenken maar toch beetje dubieus dat ze dit nu weten, in dat geval zijn het krokodillentranen.
Hoe deed die regering van de vader van Maxima het ook alweer? Die Willy heeft toch een vliegbrevet en hij krijgt jaarlijks meer dan 150.000.
Wat een bende is het eigenlijk, iedereen die wel eens door grote steden loopt wist het allang, de overheid gedoogt het en uiteindelijk loopt het uit de hand. Hoe is het mogelijk dat ze dit soort lui niet te pakken hebben gekregen na alle extra toegestane opsporingsmethoden in verband met terrorismedreigingen?
@Watching the Wheels | 12-07-21 | 13:37: andere prioriteiten.
@jemagookniksmeer | 12-07-21 | 13:42:
Klimaatverandering? Leefklimaat is flink veranderd.
@Watching the Wheels | 12-07-21 | 13:37: Ik zeg het zo vaak : als ik door de Haagse binnenstad loop waan ik mij op vakantie in een exotisch land.
@Otto Normal | 12-07-21 | 14:01: Is niet alleen in Den Haag he?! Ook niet gek als er honderden per week ons land binnenkomen. Ach, als je jezelf dan nu kunt wanen dat je op vakantie bent dan hoef je in ieder geval niet de grens over, scheelt je weer poen.
Een gek verhaal .
Voor anderhalve ton had ie ook een ex militair uit het Oostblok gehad , die had niemand gekend, zien komen en daarna direct weer de grens over zien gaan . Ik moet dus geloven dat Taghi die miljoenen uitlooft om bevrijd te worden Peppie Delano en Poolse Kokkie de aandacht trekker die al bekend was , beide groot muilen en ver in de spotlights in heeft gehuurd ??? Familie Delano doet hier ook direct de was buiten bij de eerste de beste journalist .
Of opdrachtgever is een totaal idiote krent die voor nog geen twintig ruggen een klusje uitzette , of iemand in zijn eigen organisatie heeft flink afgeroomd en het clownsduo via marktplaats ingehuurd . Mocro penose blijkt telkens weer pauper penose , het zijn er alleen zo veel en ze zijn allemaal gevaarlijk. Hoe groter ze worden hoe meer ruimwerk straks voor de Columbiane,n want door al dat geklungel gaat men hier misschien beter tegengas geven en dat vinden ze daar niet zo fijn .
Ze zijn zo groot en gevaarlijk omdat ze dit soort werk niet aan meer capabele oostblokkers uitbesteden. Dit is een soort stage voor die jongens, waarmee ze geld en status maar ook ervaring opdoen. En gaandeweg steeds gevoellozer worden. Je wordt niet zomaar een gewaardeerd lid van die club, daar zit een heel leertraject aan vast.
@Muxje | 12-07-21 | 13:27:
Zo'n mooiboy die de hele dag selfies van zichzelf maakt is nou niet bepaald de ideale stagiaire om door te laten groeien. Denk dat het inderdaad aantoont dat het minder professioneel aan het worden is. Denk dat de echte grote jongens in stilte opereren en proberen om geen slachtoffers te maken.
@Muxje | 12-07-21 | 13:27: Deze jongens praten blijkbaar graag en dat is precies niet waar de grote baas op zit te wachten . Dis is dermate amateuristisch gedaan dat ik me niet kan voorstellen dat er in die organisatie geen mensen verantwoordelijk gaan worden gesteld .
150.000 is een koopje voor grootschalige criminelen. Als je een publiek figuur moet omleggen, kan je verwachten dat er klopjacht op je geopend wordt. Denk niet dat een buitenlandse crimineel zin had om op een Interpol opsporingslijst komen te staan. Het is gewoon makkelijk om een simpele crimineel als Delano in te huren, zeker als je dit soort lui via kennissen voor het uitkiezen hebt.
Als Peter het overleeft, kan ie em vanuit zijn rolstoel gewoon over een jaartje of 10 opnieuw tegen het lijf lopen. Lijkt me vreselijk. (En dan terugschieten met beschadigde hersenen lijkt me ook al niet zo kansrijk.)
rollen
Voor Peter is dat niet zo vreselijk. Die vindt het belangrijker dat daders een tweede en derde kans krijgen.
@Watching the Wheels | 12-07-21 | 13:22: Wheels ... rollen. Nice.
Waarom worden bij huishoudens met criminele bewoners niet gewoon de uitkeringen stilgelegd.
Waarom worden die huishoudens niet uit NL verwijderd?
@Aisie | 12-07-21 | 13:48: Dat dus!
@Aisie | 12-07-21 | 13:48: Omdat miljoenen vvd-stemmers pal voor de belangen van criminele bewoners staan.
Wel leuk dat die Familie even netjes aangeeft ervan geweten te hebben. Dat staat gelijk aan een schriftelijke verklaring van medeplichtigheid of tenminste grove nalatigheid. Lekker hoor!
Zo te zien is intelligentie in die familie erfelijk.
Ik las iets over foute vrienden, maar verkeerde familie lijkt me waarschijnlijker
Hoe kan een grote crimineel zulke amateurs inhuren ?
Daar koop je in Nederland nog niet eens een huis voor... www.funda.nl/koop/heel-nederland/0-15...
Maar goed, die hebben ze ws. ook niet nodig als ze nog bij hun ouders wonen. Misschien hadden ze zich eerder verlekkerd aan een Gucci-handtasje of een kekke sportauto.
Gucci, Audi en BMW verbieden, alleen nog Lada's verkopen, opgelost.
Volgens mij ligt Okkenbroek toch echt in Nederland. Krijg je van je 150k zelfs nog 1000 euro terug voor een ijsje.
Het leuke is dat de familie gezegd zou hebben "dit gaat te ver". Waarbij je je dan onmiddellijk aanvraagt waar deze familie de grens heeft getrokken. Door rood licht rijden? Diefstal van een blikje cola?
Peter R. voor zijn bakkes te poppen kennelijk.
@Graaf_van_Hogendorp | 12-07-21 | 12:59:
Dat dus. Maar alles daaronder was kennelijk geen reden om zijn gedrag af te keuren. Opmerkelijk. De familie was kennelijk op de hoogte.
Ik neem even aan dat ze Delano niet meer hebben gesproken sinds de arrestatie. Hoe weet men dan dat hem € 150.000,- in het vooruitzicht is gesteld? Dat heeft Delano dus met de familie besproken. En die familie vindt het nu dan te ver gaan, nu hij opgepakt is. Tuurlijk.
@Peerkeoud | 12-07-21 | 13:03:
Exact. Nu de beste jongen "met verkeerde vrienden" vast zit, heeft de familie opeens een moreel besef gekregen.
Als ie niet gepakt was hadden we nooit iets van ze gehoord. Pa een nieuwe tv, ma een nieuwe Smart en de volgende dag hangen ze persoonlijk aan de lijn bij Taghi: ‘wie is de volgende beste vriend? Delano heeft er ontzettend veel zin in alvast!’
@JJMS | 12-07-21 | 13:34: Nu zal die arme Taghi weer anderhalve ton moeten uittrekken om iemand in te huren die Delano tot zwijgen brengt, want die is veel te loslippig naar zijn familie toe. Die Taghi wordt nog arm op deze manier.
Ik verwacht dat als Artificial Intelligence in de toekomst wordt ingezet recherche onderzoek, dat die techniek ook beschuldigd gaat worden van etnisch profileren.
Dat gebeurt al en nee inderdaad, dat mag niet.
Was dat niet het plot van Minority Report?
@Roos | 12-07-21 | 12:53: Waarschijnlijk omdat het een effectief middel is? Moeten we niet willen, met zijn allen, dat stigmatiseert maar.
@Roos | 12-07-21 | 12:53: Etnisch profileren mag niet, tenzij je de reeds veroordeelde racist Mark Rutte bent.
Statistisch bepalen daarentegen is van een geheel andere aard.
Mag hij voor 10.000 per jaar 15 jaar in de gevangenis doorbrengen ALS zijn advocaat hem niet vrijpleit.
Detentie kost ongeveer 250 Euro per dag per gedetineerde. Maak van die 10k maar 91k per jaar.
@LinkeLotje | 12-07-21 | 12:44:
In Vugt kost het 800-1500 euro per dag. Deze lui sluiten ze niet op in een gewone gevangenis.
Vught
@Watching the Wheels | 12-07-21 | 13:48: als hij ontsnapt heet het dan Vlught?
Doet me denken aan Molenbeek: iedereen wist ervan, iedereen kneep een oogje toe.
In Molenbeek zeiden ze juist niks maandenlang terwijl dat homo-tje in boerka lachend langs de popo bureau's liep, deze fam. zingt nu in alle tonen een uur na zijn arrestaties.
Dat zijn indianenverhalen. Als iedereen in Molenbeek het wist dan wist de Marokkaanse en Belgische geheim dienst het ook. Daarnaast is slechts 30% moslim in Molenbeek.
En maar migranten uit lage lonen landen hierheen halen.
Die blijken snel tevreden te zijn met wat ze uitbetaald krijgen.
In de landen waar ze vandaan komen... och laat maar. Vermoeiend al dat tuig.
"uitbetaald'' moet zijn: uitgekeerd.
We halen ze niet op. Ze komen zelf. Migrant blij, kan hier het tienvoudige verdienen en heeft geen vaste lasten. Eigen huizenbezit 90% in die landen. Werkgever blij, kan gewoon een minimumloon blijven betalen en werknemers genoeg. En wij ons maar blijven verbazen waarom steeds meer van onze eigen jongeren makkelijk drugs en wapengeld aanpakken.
Een boekje open doen in de Telegraaf klinkt als zingen in de Ziggo Dome. Zullen we ons wel even netjes aan de regels van de onderwereld houden met z'n allen? Wie betaalt, bepaalt, tenslotte. Kapitalisme in zijn meest rauwe vorm.
150k?! Zijn ze niet een nulletje of twee vergeten...
Eerder te teveel. Huurmoordenaars zijn niet zo duur hoor.
@Joris Beltsin | 12-07-21 | 12:30: Blijft opmerkelijk, als je tien jaar zit (en ze worden bijna allemaal gepakt), is dat een 'jaarsalaris' van €15.000. Met fulltime burgers flippen bij McDonalds verdien je meer.
Voor 150k koop je aardig wat opleidingen/diploma's bij Nyenrode of NCOI. Met deze bagage geeft iedere gemeente je een baan als beleidsmedewerker. Daarna lid worden van D'66, GL of Pvda en binnen 10 jaar zit je in de kamer en vindt Peter R je een toffe peer. Best een uitgekookt plan.
Vreemd verhaal. Hoe weet de familie dit allemaal en van wanneer dateert die kennis: vóór of na de aanslag? In het eerste geval had de familie moeten ingrijpen en in het laatste geval is er iets mis want Delano mag alleen zijn advocaat spreken. Kortom: vreemd verhaal.
Precies, dat vroeg ik me ook af. Heel vreemd verhaal. Misschien proberen ze er een slaatje uit te slaan, via tip geld.
In Israël weten ze wel raad met dit soort onopgevoede jongens: met hem ook de hele familie aanpakken, financieel in ieder geval.
Exactemundo. Nu hij gepakt is vindt de familie het te ver gaan. Daarvoor vond men het best.
Die mensen zijn kennelijk heel gevoelig voor status en luxe goederen. In videoclips zie je ze maar al te graag showen met horloges, kleding, alcohol etc. van bepaalde luxe merken. En ze zijn bereid om hiervoor te roven, stelen en moorden.
Vroeger waren ze in Afrika bereid om hun eigen slaven door te verkopen aan de Europeanen in ruil voor rum, tabak en sieraden. Ze waren zo gevoelig voor status en luxe goederen, dat je op een gegeven moment een gigantisch groot aanbod had van goedkope slaven uit Afrika.
Ditzelfde gedrag zie je dus ook terug bij onze import uit deze gebieden. Ze voelen zich helemaal het mannetje als ze ze een bepaald klokkie omhebben of een nektasje dragen van een bepaald merk.
Dat was de vroege Europeanen ook niet vreemd, toen de Romeinen hun wijnen gingen exporteren naar de Galliërs er achter werden die ook betaald in slaven. Anders dan de Romeinen verdunden de Galliërs de wijnen niet met water. Alcholisme vierde hoogtij en al snel begon men onderling oorlogen te voeren puur als manier om slaven te maken van krijgsgevangenen die dan weer geruild konden worden voor wijn. De Germanen verboden zelfs enige tijd wijn in hun gebieden omdat men dacht dat het debielen van mensen maakte.
@supah | 12-07-21 | 12:28: Ze exporteerden de wijn over de Alpen dus.
Iedereen is gevoelig voor status. Er zijn vele manieren waarop je status kunt verkrijgen.
Materieel bezit wordt in onze samenleving als een uiting van succes gezien, zeg je. Dat uit zich oa in videoclips en het dragen van merkkleding. Welke adolescent is daar niet gevoelig voor (geweest).
Als definitie van succes veel materieel bezit is dan is (snel) veel geld vergaren een logische manier om die status te behalen.
Als de definitie van succes de beste maaltijd voor te schotelen is, dan is (een) michelin ster(ren) halen en in de michelin gids vernoemd worden, succes.
Het hangt er maar van af wat als succes wordt beschouwt.
‘Die mensen’ is wat onze samenleving voortbrengt. Het is een manifestatie, de schaduwkant, van hoe wij succes beschouwen.
@BennieAchterlik | 12-07-21 | 13:05:
Veel boeken over het Romeinse Rijk zo ongeveer. Als instapper zou ik je "Rubicon" van Tom Holland kunnen aanbevelen, volgens mij komt deze handel er ook kort in voor. Goed verhaal over veel van de hoofdrol spelers in het einde van de Romeinse republiek, natuurlijk een grote rol voor Julius Caesar.
@ratelaar | 12-07-21 | 12:46: Adolescenten zijn daar misschien gevoelig voor, maar volwassenen niet. Probleem is dat deze imbecieltjes niet volwassen worden. Verder proef ik wat 'weg-met-ons' in uw tegel, terwijl Hefbrug nu juist laat zien dat gevoeligheid voor spulletjes niet persé een Westers fenomeen is. In tegendeel. Wie zie je bij de duurdere zaakjes in de PC Hooftstraat als een horde hyena's om een paar sneakers drentelen? Mensen uit Slotervaart, de Bijlmer, Rusland, China en Qatar. Geen Klaas of Miep. Die halen hun gevoel van geslaagd zijn in het leven toch elders vandaan.
Als je zonder noemenswaardig talent of intelligentie toch perse miljonair wil worden zijn er weinig legale opties. Ze zouden best een normaal leven kunnen leiden in Nederland als ze wat hun best deden, misschien zelfs de middenklasse bereiken. Maar ze hebben onrealistische verwachtingen en geen geweten.
Bootjes vol figuren met onrealistische verwachtingen met weinig moraal worden hier welkom geheten. Krijgen ook nog voorrang op de huizenmarkt en gratis geld.
Winkel huren, boven slapen, beneden patat verkopen, 7 dagen per week werken, 2800 euro per maand sparen, dan ben je in 30 jaar miljonair. Kan iedereen.
Gewoon een handeltje in mondkapjes opzetten - ongeschikte mondkapjes geen bezwaar. Als dropout ambtenaar Sywert het kan, kan iedereen het.
Voor 150k koop je nog niet eens een huis, had dan 4 ton gevraagd, kun je daarna tenminste op eigen benen staan...
Als je met 150k cash komt aanzetten op die leeftijd dan koop je daar ook geen huis voor, dan gaan mensen zowieso vragen stellen
bijzonder dat de familie dat weet. Hij zat toch in afgezonderde bewaring of zo?
Ze zijn niet bang voor het laatste oordeel. Dat blijkt.
Dat soort gasten overdrijven alles voor aanzien. Die 150k zal in werkelijkheid vast niet meer zijn dan 15.
Inderdaad zelfs voor 15 staan ze in de rij. Stelletje fantasten.
Het om gaan met foute vrienden wordt altijd als reden gegeven. Wanneer gaan deze mensen eens snappen dat hun zoons de foute vrienden zijn waar anderen mee om gaan?
Anderen de schuld geven is een basisprincipe bij die bevolkingsgroepen.
Je kan er op wachten dat ze het slavernijverleden er bij gaan slepen.
Eigenlijk betalen ook alle regelmatige cocaïnegebruikers indirect mee aan dit soort afrekeningen.
Denk daar eens over na voor je weer je volgende levering wit poeder bestelt...
En makelaars, horlogeverkopers, reisbureaus en autohandelaren. Ze betalen toch gewoon?
De hoeveelheden die zij invoeren zijn niet voor binnenlands gebruik, zelfs als iedereen in Nederland stopt met snuiven verandert er niks aan deze criminaliteit. Neemt niet weg dat men beter kan stoppen met snuiven.
Wegbeheerders werken indirect mee aan criminaliteit, want criminelen vluchten vaak met auto's. Telecomproviders werken indirect mee aan criminaliteit, want criminelen gebruiken mobiele telefoons voor communicatie. Messenfabrikanten werken indirect mee aan criminaliteit, want criminelen gebruiken soms messen om anderen neer te steken.
Groeten van Mo..
Het gaat nog geeneens over de handel..!!
Dit draait om cowboy's...
Het hele land is vergeven van drugs en niet iedereen loopt er te koop mee..
@Crusher | 12-07-21 | 12:13: Vergelijking gaat niet op. Deze diensten worden ook door anderen gebruikt. Cocaine niet.
@LinkeLotje | 12-07-21 | 12:16: Cocaïne wordt ook geïmporteerd zonder geweld. Sommige handelaren vinden geweld acceptabel om hun monopolie te kunnen handhaven. Je kan de eindgebruiker daar niet (mede)verantwoordelijk voor houden. Doe je dat wel, dan stink je in het frame dat Den Haag en hun gewillige knechtjes van de NPO proberen te scheppen. Overigens ben ik geen coke-gebruiker, dus sta er neutraal in.
@Crusher | 12-07-21 | 12:28: Ok, dan alleen de eindgebruiker medeverantwoordelijk houden als geweld een rol gespeeld heeft bij de import. Zoek jij het even uit? Ik snap best wat je zegt, maar dan zou je de drugsmarkt volledig moeten legaliseren.
@LinkeLotje | 12-07-21 | 12:16: Van de coca-plant wordt anders ook cola gemaakt. Dus wat je beweert klopt niet helemaal.
Vreemd verhaal. Je hoort regelmatig dat 5000 euro al voldoende is om van iemand af te komen. Voor 150.000 kun je zowat het hele Mediapark omleggen. Maar ja, op de leeftijd van Delano geloof je alles, vooral als de hersenen nog niet helemaal volgroeid zijn...
Was ie al klaar dan? Of had hij die raketwerper klaarliggen voor de studio?
Op jouw leeftijd geloof je blijkbaar ook alles, met je 5 duizend voor een moord.
150K in het vooruitzicht stellen wetende dat je toch niet hoeft te betalen is wel makkelijk. Voor 5k hadden ze hem wellicht niet zo gek kregen, dus een risicoloos een hoger bedrag noemen is dan makkelijk
Beloofd? ..... en wat als de opdrachtgever en nemer na afloop inzichtelijke verschillen hebben over de uitvoering?
Komt die 150K dan nog volledig binnen, of gaat het kind rappertje dan zelf achter de opdrachtgevers aan, of laten de opdrachtgevers het kind-rappetjes zelf verdwijnen om zo nog meer zekerheid te hebben dat het naieve laag begaafde kind niet vroeg of laat z'n mond voorbij praat?
Reken maar op het laatste.
Daarom altijd: eerst geld, dan lijken.
Want 't is verdomd lastig je werk ongedaan te maken als er niet betaald wordt. Ook als je zelf dan opgeruimd wordt, heeft de fam. iig de buiten binnen.
Ben bang dat we nog 20 jaar moeten wachten voor we horen hoe het met hem gaat. Dat is de gemiddelde tijd die hij nodig had om een zaak op te lossen.
Die ouders waren zo stom dat ze niet wisten hoe je Guillermo moet spellen.
ok, verkeerde topic, die over Giermo dus...
Dit impliceert dat de familie van Delano Geerman op de hoogte was van de op handen zijnde liquidatie, aangezien Delano Geerman 'alle beperkingen' opgelegd heeft gekregen en dus niet met z'n familie in contact kan zijn geweest om even een bedrag van 150.000 door te geven. De advocaat heeft ook zwijgplicht. Dus OF: de advocaat is buiten zijn boekje gegaan, OF Delano Geerman heeft van te voren gezegd dat hij 150.000 bloedgeld toegespeeld zou krijgen om een liquidatie-opdracht uit te voeren.
Kortom: het lijkt me een sterk verhaal.
Oppakken voor medeplichtigheid zou best een optie zijn
Kwa inschatting van de intelligentie van Delano Geerman, past dit wel geheel in de lijn der verwachtingen. Dat-ie stoer gaat zitten praten. dat binnenkort alle raps ten goede, hij een betere carrière-move op het oog had...
(wellicht wil hij miljonair worden door kroongetuige te worden en zijn familie meesleuren in een donker gat van safe-house naar safe-house en achterom blijven kijken de rest van je leven?)
Inderdaad opvallend.
De vraag is dus of 'de familie' heel binnenkort zelf in beperkingen zit wegens medeplichtigheid, ongeacht wie er gelekt heeft. Want als dat niet gebeurt was het een onzin verhaal.
Als mensen zich vervelen, wie monteert de leukste videoclip bij Danny de Munk's "Mijn stad"? Het 'Dansen bij (met) Janssen' bracht me dit braaksel in herinnering, maar de rest van de tekst doet het na 40 jaar ook nog goed.
Niemand.
Kan hij wel mooi zijn studieschuld aflossen!
Precies, en achter de tralies nog mooi promoveren in de biomedische wetenschappen.
Hoe weet de familie dit? Verdachte zit in volledige beperkingen. Enige mogelijkheid is dat hij dit voor de moord heeft gedeeld met de familie. En wat hebben die er vervolgens mee gedaan?
Maar de familie van Delano en hijzelf zijn de echte slachtoffers. Het is allemaal de schuld van de wereld!
Haha, die ouders zijn vooral verbijsterd omdat hun zoon het pad van de 'gewone criminaliteit' heeft verlaten.
'Nou moe!', zegt de moeder. 'Hij had zo'n leuke toekomst voor zichzelf geregeld in de gewone criminaliteit. Hij was echt bezig met verschillende talenten. Hij werd echt steeds beter in straatroven. Maar ook met overvallen en woninginbraken liet hij zijn veelzijdigheid zien. Heel jammer dat hij even niet oplette en toen in de kweekvijver van de grote mocrogangsters is gevallen.'
Haha.
Als je deze kennis hebt en je meldt dit niet aan de politie ben je dan niet medeplichtig ?
Wie weet of ze dat niet gedaan hebben..??
Praten staat vrij..
Plissie of niet...
Dat dacht ik ook. Daar hadden ze eerder mee moeten komen als zo bezorgt zijn over het welzijn van hun prinsje. Zo lang het "goed" ging en het geld binnen kwam hoorde je ze niet. Nu het uitkomt kiezen ze eieren voor hun geld en spelen ze de onschuld. Wat een rot volk.
Die gasten doen alles voor een Rolex en Gucci schoenen. Dat is namelijk erg decadent in die kringen.
Of je een goed mens voor anderen speelt niet.
Andere mensen zijn alleen middelen of hindernissen. En daarbij speelt medemenselijkheid geen rol en kunnen alle grenzen worden overschreden.
En van wie kopen ze dat allemaal? Is echt niet allemaal gestolen. Tuig is helaas zeer welkom bij de verkoopkanalen.
Tsja, we moeten tegenwoordig natuurlijk om de andere dag excuses aanbieden voor ons kolonialisme en de trans-Atlantische slavenhandel, maar onze VOC voorouders wisten natuurlijk wel wat ze deden met die kralen en spiegeltjes in Afrika.
@LinkeLotje | 12-07-21 | 11:58:
Dure horloges kun je gewoon online bestellen - vaak rechtstreeks bij de maker in Zwitserland - en afrekenen. Wordt de volgende dag keurig aangetekend naar je adres verzonden. En die horlogemakers/handelaren gaan echt niet checken waar het geld voor hun betaling vandaan komt. Kunnen ze ook helemaal niet. Zolang er maar betaald wordt krijg jij je Rolex toegestuurd.
Blijven heaumeaus. Zitten ze lekker samen op de scooter met bontkraagjes. IQ van nul. Zwakzinnige finnen.
@Dr_Johnson | 12-07-21 | 12:04: En als we dat wel eens gaan checken? Of stort dan de handel in?
@LinkeLotje | 12-07-21 | 12:05:
Ach, welnee. Verreweg de meeste kopers zijn normale, bonafide mensen die nu eenmaal graag een mooi mechanisch Zwitsers horloge willen hebben - en ook daar zal een bepaalde mate van prestige meespelen - en daar zo'n fors bedrag voor over hebben. Maar dat geld hebben ze dan wel op eerlijke wijze verdiend.
@LinkeLotje | 12-07-21 | 11:58: Die dure zooi kan je heel gemakkelijk via internet kopen. Die paar centen aan BTW en invoerrechten zullen je gestolen worden, zolang niemand vraagt waar de centen vandaan komen.
Rapper DODO (die uit het topic van vorige week waarvan ik de link niet mag delen) doet het voor minder. Daar staat nog een kleine rekening open voor een AMG die hij in de puinpoeder heeft gereden.
Waarom mag je daar de link niet van delen ?
@Debbeltje | 12-07-21 | 11:55: omdat ik nog een Zwitsal ben.
@Debbeltje | 12-07-21 | 11:55: Want Zwitsal...
@Debbeltje | 12-07-21 | 11:55: maar zoek gewoon op rapper dodo of op AMG en je hebt het topic hier gelijk te pakken.
Die Pool had een arrestatie bevel in Polen, hoe komt het dat hij hier gewoon vrij woont?
... en werkt.
Lang leve de EU
Waarom stemt u, uw familie, vrienden collega's etc. op partijen die dit allemaal mogelijk maken is een betere vraag.
Polen is het niet altijd eens met de ongebreidelde immigratie naar Europa en de plaatsing van de gelukszoekers in hun land. Daar hoeven andere lidstaten geen medewerking aan te verlenen.
De rechtsstaat in Polen werkt niet zo goed meer. Daar waren een tijd geleden al demonstraties tegen. Als er dan vervolgens criminaliteit doordringt in de overheid, gaat het helemaal mis. Dat gebeurt in wel meer landen.
Democratie en rechtsstaat moet je goed bewaken. We zijn daar veel te slap in. Te naïef.
@Graaf_van_Hogendorp | 12-07-21 | 11:53: Al stem je wel op die partijen die beloven dat ze het aanpakken dan worden ze op één of andere manier wel uitgesloten.
@kloopindeslootjijook | 12-07-21 | 11:59: Slap + naïef = tolerantie. En dat is de grootste vijand van de beschaving.
Ik heb laatst iemand voor €200 ingehuurd om een klusje voor mij op te knappen. Cash. Is ook 21.
Een smegmabehandeling?
Ik geef de loodgieter altijd €50,- extra. Geen getuigen.
Betaalde date op Grindr?
Ik dacht dat hij in beperking zat en alleen zijn advocaat mocht spreken. Dan moet die hebben gelekt.
Zo stom zal die Gothic niet zijn. Die familie moet maar eens stevig aan hun gebleekte tandjes worden gevoeld waar ze deze daderkennis vandaan hebben.
Ja vind dat ook bijzonder. En als niet gelekt heeft nadat die is opgepakt. Hoe gaat dat bij zulke families joh. Wordt zoiets gewoon aan tafel besproken met het hele gezin?
Kon zijn klep niet houden en heeft lopen pochen tegen zijn vriendjes?
De Vries wordt de duur betaald.
Heeft Kaas al gereageerd...?
Denk niet dat er betaald is
@Diederik_Ezel | 12-07-21 | 11:46: Er wordt ook niets betaald, die lui zijn zo stom om het achteraf te laten betalen. En de opdrachtgever kennen ze nooit. Dus geen cash, wel een vervelend zinnetje op je strafblad.
Zelfs een downie weet toch dat je dit niet midden in de stad moet doen. Ik werk op een van de 3 grootste meldkamers van Nederland en we kunnen letterlijk op onze schermen in heel het centrum meekijken wat er gebeurd.
Dit zegt dus alles over het niveau. Je zou bijna denken dat die jongen onder druk is gezet om het midden in het centrum te doen en die andere 2 het laten filmen als machtsvertoon.
Ach, hij zit uiteindelijk 5 jaar in de cel en heeft een enorme status verworven binnen de mocromafia. Daar gaat het meer om dan om die 150k. Het is gewoon een carrierestap voor hem naar hogerop. Daar hoort een paar jaar vastzitten gewoon bij.
Sommige mensen wanen zich onaantastbaar? En vergeet niet, wellicht wordt hij onder jeugdstrafrecht veroordeeld wegens laag iq en sociaal-emotionele achterstand en kan zo'n straf laag uitvallen en is dat allemaal al ingecalculeerd. Plus eeuwige roem natuurlijk in bepaalde kringen...na jah, we zullen het zien.
@2voor12 | 12-07-21 | 11:47: Mag hopen dat hij langer dan 5 jaar vastzit maar sta ook nergens meer van te kijken...
Buiten dat had die novice het makkelijk buiten het centrum kunnen uitvoeren om de pakkans te verkleinen.
@Harrie Haarlak | 12-07-21 | 11:50:
Het juist zo publiek te doen is ten eerste een signaal richting journalistiek en overheid en anderzijds statusverhogend voor de dader.
Ze kunnen de Vries vast veel makkelijker opruimen.
Dus dat ze dit zo doen zal een statement zijn.
@2voor12 | 12-07-21 | 11:47: de moordenaar van de broer van de kroongetuige is veroordeeld tot 28 jaar dus zet maar een 2tje voor die 5 hoor.
Hij zou zo hard in z'n kont worden genaaid als blijkt dat ie nul van dat geld te zien kreeg; ook al zou die ontsnappen. Maar je moet gestoord zijn om in NL en vooral in Amsterdam nog denken weg te kunnen komen gezien het aantal camera's. Criminelen zijn echt dom. Ik heb er geen woorden voor.
Is dat zo? Die Armin Anus die de aanslag pleeg op de kerstmarkt in Berlijn reisde door half EUropa in volle zicht van camera's. Stonden zelfs zijn handlers op beeld. Werd uit eindelijk per ongeluk aangehouden en doodgeschoten in pizzamannetjesland bij een random verkeerscontrole.
Of wat dacht u van de suikerspiegelchauffeur? Pleeg een aanslag sorry kreeg een ongeluk midden op de Dam met ong. 100 camera's op zijn snufferd. Maar er was niks te zien volgens de autoriteiten...
Camera's zijn er vooral om de brave burger vast te leggen, niet om crimi's en terrors op te pakken.
@Graaf_van_Hogendorp | 12-07-21 | 11:46: Is wel zo
Is iedereen aan het slapen?
Na de daad, is hij binnen een uur opgepakt en in volledige beperking gesteld. Het verhaal van de familie, moet hiermee haast wel van voor de aanslag tot hen gekomen zijn, dan wel zijn zij in kennis gesteld door iemand, die vooraf wist wat er ging gebeuren.
In ieder geval is niemand naar politie of justitie gegaan om melding te maken, terwijl dit conform art 161 Sv wel verplicht is. Ook het voorbereiden van poging tot doodslag met voorbedachte rade is strafbaar.
Deze familie is 100 procent kudt. Delano is geen slachtoffer, Delano heeft wel een slachtoffer gemaakt. En als deze familie wetenschap had, dan is hen dat zwaar aan te rekenen, verschoningsrecht of niet.
Kan ook zijn dat ze hem niet helemaal geloofden of niet dachten dat hij de aanslag met succes uit zou kunnen voeren. En toen ze het nieuws zagen maar in de pokkie klommen.
Hij mag met zijn advocaat praten, en zijn advocaat zit niet in beperkingen?
netniet | 12-07-21 | 11:42
Dank, dit zat ik me ook al af te vragen.
"Artikel 161 Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen."
Maar wat is bevoegd in deze, verplicht of 'u mag maar hoeft niet' ?
En 'begaan' is verleden tijd.
Er wordt in het artikel ook gelijk verwezen dat Nieuwegein een kweekvijver is voor crimineeltjes. Dat is geen nieuws, maar daarmee legt de familie de schuld ook direct bij de autoriteiten en niet bij zich zelf.
Het straatje wordt in ieder geval alvast schoongeveegd door de media, want Delano is geen dader maar slachtoffer van het wanbeleid om criminele jongeren op het rechte pad te krijgen of van het beleid wat er niet is om crimineel gedrag überhaupt te voorkomen.
Scherp.
Zo beschouwd zou je kunnen stellen dat het sociale netwerk mede verantwoordelijk is.
Dan is het dus ook niet onlogisch dat juridische consequenties daarop kunnen volgen.
Maar toch vinden we niet dat anderen verantwoordelijk zijn voor de daad van een individu.
Terwijl anderzijds veel mensen te vinden zijn die vinden dat anderen verantwoordelijk zijn voor het individu. Kijk bijvoorbeeld maar naar hoe de coronacrisis is benaderd.
Collectivistische samenlevingen vinden individuele belangen ondergeschikt aan het collectief. Kijk maar naar China.
Lastig.
De bron van de Familie is inmiddels ook bekend.
Want dat is Nu-nl daar stond het namelijk al voordat het op onze Roze Home Base te vinden was....
De vermoedelijke schutter die misdaadjournalist Peter R. de Vries neerschoot, zou 150.000 euro hebben gekregen voor de moordaanslag. Dat zeggen familieleden van Delano G. tegen De Telegraaf. Volgens de anonieme familieleden zou G. zijn aangestuurd door de 'moordbende' die in verband wordt gebracht met Ridouan T.
Of de beweringen van de familieleden kloppen, is nog niet te controleren. De politie laat in het belang van het onderzoek weinig los over de zaak.
Bron: Nu-nl
die gasten zitten gewoon anders in elkaar, alleen geld en status in eigen kring.
elephant.art/wp-content/uploads/2018/...
Laag volk.
Oh, een Merry AMGay!
@van Oeffelen | 12-07-21 | 11:44: Zwakbegaafd, gewetenloos en makkelijk te beïnvloeden
@Diederik_Ezel | 12-07-21 | 11:46: en met moeilijke jeugd.
Hij had er een mooie Beamer van willen kopen en om binnen een week tegen een of andere boom te parkeren. Dat gaat nou mooi niet door.
Rechtsstaat, linksstaat, who cares. Rechtstaat zal hier wel bedoeld worden.
Tiel waar Flipje vandaag kwam, het merk de Betuwe, grote concurrent van Hero.
Nu flippen ze in Tiel met (Hero)ïne.
No matter if it's Heroïne, Cocaine or Hash,
You always carry weapons, cause you always carry cash.
Alleen vandaag...?
de Betuwe was al eind jaren 80 overgenomen door Hero(Unilever), waarom heeft u zich zolang afgezonderd op uw zolderkamer dat u dat niet wist als ik vragen mag?
Het is een soort van self-fulfilling prophecy. Jaren geleden brabbelden ze al over "het leven op de straat". Dat het zo zwaar was en zo ruig. Dat was het helemaal niet, Nederland was min of meer een paradijs met kansen te over. Maar ze *wilden* dat het zwaar was, ze *wilden* het ruige, het rauwe gangsterleven. Et voila, nu is het daar.
En de romantisering van het gangsterleven in muziekcultuur en films.
@Joris Beltsin | 12-07-21 | 11:42:
Laten we de NPO/overheid hierin niet vergeten.
Men weet niet hoe snel ze iemand die 'succesvol' is (pas achteraf blijkt het vaak foute boel) als 'voorbeeld' voor de jeugd naar voren moeten schuiven.
"hij had veel contact met foute jongeren uit Nieuwegein, Vianen en Tiel"
En altijd en eeuwig lees je deze 'apologie' voor die teringlijers. Zij zijn eigenlijk 'slachtoffer', het komt allemaal door die 'foute vrienden' van ze. Maar ze zijn godverdomme ZELF die foute vrienden! Begrijp dat nou eens een keer en benoem het ook als zodanig.
Hoe komt de familie aan dat bedrag van €150.000? Hangt in dat milieu een standaard prijskaartje aan zo'n klus en/of had zij hiervan voorkennis? Mocht dat laatste het geval zijn, dan valt er nog het e.e.a. uit te leggen.
de vorige klus was betaald in BTC ?
Delano, met zo'n voornaam wordt je óf voetballer of crimineel...
Combinatie schijnt ook goed mogelijk te zijn.
Word je. Volgende.
Delano is dan ook geen naam, maar een diagnose.
@van Oeffelen | 12-07-21 | 11:45:
Sory...
@van Oeffelen | 12-07-21 | 11:45: Ga lekker ergens anders mensen zitten verbeteren joh
@DenBeert | 12-07-21 | 11:40: wijze woorden!
@Air van Boven Dorens | 12-07-21 | 11:50:
Sorry...
@Waakvlam | 12-07-21 | 12:00:
Het regent op dit moment in het gebied waar zijn vakantie stulpje staat, dus kan Olivier B. Snoeffelen niet gaan wandelen.
@Joris Beltsin | 12-07-21 | 12:09:
Je snapt 'm...
@Wijze uit het Oosten | 12-07-21 | 11:45: roflol
weg met die vergoelijkingen en verklaringen. Dit is het allerlaagste, meest verachtelijke uitschot op aarde. Nooit meer de kans geven om een euro vast te houden of de zon te zien schijnen.
150K uitloven om iemand om te leggen, een Pool helpt je te vluchten in zijn eigen auto, hartje Amsterdam.
Dat de 21 jarige Delano een laag IQ heeft kan ik mij indenken, maar dat die 35 jarige doorgewinterde Poolse crimineel, ook zo dom is, roept vragen op.
En dat terwijl hij wel zo slim was om naar Nederland uit te wijken.
Die was de helft "beloofd". Best wel aantrekkelijk voor een paar km's sturen.
Het was zijn eigen auto? Omegod, de Peppie en Kokkie van de onderwereld.
Kan altijd zeggen dat hij het niet wist en alleen iemand op moest halen.
Delano had het voor een zak kralen en spiegeltjes ook gedaan.
Goed dat de familie niet van de Marokkaanse cultuur is.
Want dan hadden ze geweten dat het hoofd van de moeder/vader/broer/zus van de moordenaar/opdrachtgever een paar dagen later ergens losjes op straat had gelegen.
Nu krijgen ze wat fijne en "betrokken" aandacht. So you think you can ook even lekker meedeugen.
Denk dat ze sowieso nog wel risico lopen helaas.
Die aandacht heeft tie alvast binnen geharkt
Je moet tegenwoordig dus drie Peter R de Vriesen afschieten om een eenvoudige doorzonwoning te kunnen aanschaffen.
Inflatie he?
De vraag is of de Pool hier ook van betaald moest worden.
Begrijp nu wel dat Peter R. 1 miljoen tipgeld wilde verzamelen, je moet altijd meer bieden, het is net de huizenmarkt.
En de benzine. Ook best prijzig tegenwoordig.
Mijn enorme geldingsdrang heb ik aan kunnen voldoen door een studie te volgen en vervolgens een carrière op te pakken in het bedrijfsleven.
Same here maar dan in de ambtenarij.
@DeCynischeAmbtenaar | 12-07-21 | 11:41: Heb wel een nep Breitling, van 3 tientjes, maar toch
Och, een Volkert van der Graaf zal ook op z'n sterfbed terugkijken op z'n leven en denken ; "Ik heb eigenlijk een prima leventje gehad"
Me dunkt. Heldenstatus in de 'antifascistische' kring en de MSM/onderwijs/partijkartel, natje en droogje en hutje keurig geregeld door de gemeente (en ongetwijfeld een ongemarkeerde bruine envelop waarin appeltjes voor de dorst zitten die elke maand bij zijn partner wordt gedeponeerd), toekomst voor zijn kind goed geregeld.
Laten we hopen dat het niet te lang op zich laat wachten...
Dat geld is hem beloofd maar zou hij nooit krijgen.
Die twee hebben onderbewust het eigen leven gered door zo snel tegen de lamp te lopen...
Het is een relatief laag bedrag voor die criminele industrie, dat betalen ze waarschijnlijk wel indien alles goed verloopt. Er komt immers altijd een volgende keer waar zie iemand nodig hebben. In dit geval is het niet goed gelopen, Delano heeft zijn leven waarschijnlijk met enige jaren verkort.
"verschrikkelijk gevoelig voor status en aandacht" en "ze hebben een enorme geldingsdrang"
"ze hebben een enorme geldingsdrang"
Wat zou het toch mooi zijn als je dat zou kunnen inzetten voor een positieve bijdrage aan de samenleving.
Een van de problemen is dat die typische (generaliserend) mannelijke drive onderdrukt wordt in onze maatschappij. Het is dezelfde drive die tot grootsheid kan leiden.
Maar die energie die wordt teveel als toxisch gezien in de huidige staat.
We geven de voorkeur aan zwakte, aan ruimte daarvoor.
De ‘probleem’ wijken krijgen een miljoen miljard sociale initiatieven over zich uitgestrooid, met steeds wisselende sociologen, buurtcoaches en ander zweverig gespuis. Terwijl er misschien gewoon simpelweg te weinig mogelijkheden zijn om die energie positief te kanaliseren.
Zomaar een gedachte, een invalshoek, om naar de steeds gewelddadigere criminaliteit te kijken.
Het begint ook op een leeftijd waar de hersentjes nog niet volgroeid zijn, eigen identiteit er nog niet echt is, gevoelig voor status ten opzichte van, het concept verantwoordelijk zijn voor eigen daden er nog niet is. Al helemaal in een schaamtecultuur.
Sowieso ontvankelijk voor een sekte of een fanatieke geloofsorde of een willekeurige 'tribe' of politieke groep. Terwijl dat alleen maar tussen je oren bestaat.
Zit er dan ook nog een schroefje los bij die gasten en zijn ze niet zo slim dan zijn ze makkelijke prooi voor de slimme psychopaten die ze gebruiken. Manipuleerbaar, vervangbaar.
Dus dan maar nog meer een miljoen miljard sociale initiatieven / euro, over die prachtwijken uitstrooien, om nog meer mogelijkheden te creëren, zodat die energie wel positief te kanaliseren is?
Je doet goed ratelaren, maar wat bedoel je nu?
Ja, maar deugend Nederland wil zieligheid en stelt geen 'gelijke eisen'.
Die gaan hun eigen verdienmodel niet om zeep helpen.
@PieterC | 12-07-21 | 11:47:
In ieder geval niet nog meer sociale bemoederende projecten.
Wat ik bedoel: Misschien speelt het mee dat onze maatschappij te feminien is en problemen teveel vanuit dat perspectief worden benaderd, wat een averechts effect heeft.
Minachting voor de zweverige types en te weinig alternatieve mogelijkheden voor zelfverwerkelijking.
@ratelaar | 12-07-21 | 12:20: Over dat te feminien heb ik wel vaker gelezen, dat zou komen doordat er te weinig mannen voor de klas staan in het primair onderwijs. En dat je daarmee de typische "Nederlandse watjesman" mee zou kweken, want jongens moeten ook kunnen stoeien en vechten. Vrouwen regelen een foei gesprek en laten de jongens bij wijze van spreken elkaar een kusje geven om het weer goed te maken.
Ik denk dat bij zo'n droeftoeter als Delano geen enkele manier van opvoeden gelukt zou hebben, kijk eens naar uit wat voor familie de jongen komt, de ene helft crimineel en de andere helft schurkt er tegen aan.
Verder dan een "straatopvoeding", naast wat dromen over snel geld, is het niet gekomen, nu net 21 jaar en levenslang kansloos voor de schatkist van BV Nederland.
Zelf heeft hij waarschijnlijk een laag IQ, een nog lager EQ, goed voer voor de specialisten om eens te bekijken of er na de gevangenisstraf geen TBS aan geplakt kan gaan worden.
@PieterC | 12-07-21 | 12:37:
Wellicht wel. Alleen ik denk dat daarmee een pion van het veld is gehaald. Maar ik heb niet de indruk dat er enige beweging is in de richting om fundamenteel de problematiek aan te pakken. Sterker; ik denk, vrees, dat we dit soort buitensporig en schaamteloos geweld vaker gaan zien, als de trend doorzet.
Het is natuurlijk een illusie dat je dit type jongere uit het criminele milieu houdt met een opleiding, een stageplaats en een baan. Als ze eenmaal aan het snelle geld hebben geroken gaan ze echt niet onder een baas werken voor €2000 netto p/mnd. Die kansen waar links het steeds over heeft zijn toch echt andere dan de mogelijkheden die deze jongeren zien en grijpen.
Minimumloon is stuk lager.
2000 netto in de maand? Waar?
Een van de redenen dat de bouwsector niet meer aan starters kan komen.
1600
@LinkeLotje | 12-07-21 | 11:36: in de I.T. is niet abnormaal, en een mooie wagen erbij. Paar jaar ervaring is voldoende, en een paar hersens
@small_town_dude | 12-07-21 | 11:39: Hersens ja. Dat is juist wat er ontbreekt. Dan blijft een flexibel schoonmaak of horeca baantje over. De helft wit, de helft zwart. Kom je misschien net op 1200 netto. Dat zijn ongeveer de vaste lasten van een maand leven in Nederland. Ik wil niets goedpraten hoor, maar we zijn nog wel een tijdje bezig om van het alternatief een rolmodel te maken. De meeste mensen in een minimum loon baan lopen in afgedankte kleding, in de schuldsanering en gaan gemiddeld tien jaar eerder dood.
Toch moet er ergens iets mis zijn met het geweten. Zie ook loverboys.
Hoe kun je een meisje/vrouw/mens zoiets aandoen?
Die jongeren zullen het moeten doen met zo'n 1300 bruto per maand.
En nu gaat Delano heel lang de bak in, kan ie naar zijn centjes fluiten en is een kansloze veertiger als ie weer op straat staat. Een totaal vergooid leven.
kansloos was-ie als twintiger.
@UpdateAvailable | 12-07-21 | 11:35: Kansloos vanaf geboorte.
En dan kan ie niets anders dan..... juist, kansloze criminele dingen.
Vreselijk. Ik heb zo met 'm te doen.
Deze maatschappij draait de rest van zijn leven voor die gast op, bah.
@tiku99 | 12-07-21 | 11:35: Zelfs dat ging fout
Kansloze veertiger kan je denk ik wel vergeten, die krijgt als schutter zijnde 10 jaar, wanneer de Vries in leven blijft. Of anders 30 jaar tot levenslang, wanneer de Vries komt te overlijden. In beide gevallen is hij geen veertiger, kansloos sowieso.
Nou dat heel lang de bak in moet nog maar blijken.
Laag IQ, makkelijk te beïnvloeden, moeilijke jeugd,enz,enz. En voor je het weet staat deze eikel na 5 jaar weer op straat.
Wat zouden ze hem hebben wijsgemaakt?
Het rare is als je middels mantelzorg doet voor meerdere 'afgekeurde' familieleden via je bureautje kan je dit bedrag ook makkelijk binnenharken.
Hoef je niet te zitten, je moet wel begrijpend kunnen lezen en schrijven of regel iemand in de familie die dit voor je doet als je het zelf niet kan. Tolk inhuren kan ook en wordt vergoed.
Ervan uitgaande dat deze jongen niet helemaal gestoord is heeft hij zijn gevangenisstraf gewoon meegenomen in zijn berekening. Dat hij gepakt zou worden was immers hartstikke zeker.
Dan is dat toch duidelijk bewijs voor het feit dat zwaarder straffen werkt. De berekening verandert immers totaal als we gewoon voor (poging tot) moord altijd levenslang zouden geven.
Wat doe je nog met 150k tegenwoordig.. Daar ga je toch geen 20 jaar voor zitten
Ga er maar vanuit dat deze jongen wat lager op de IQ schaal staat dan gemiddeld en dat hij verwachtte er gewoon mee weg te komen.
@VriendjeWip | 12-07-21 | 11:33: die Volkert-clausule (2/3 straf uitzitten) was ook al geschrapt recentelijk.
@VriendjeWip | 12-07-21 | 11:33:
Startkapitaal. Een investering om een partij drugs te kopen en je eigen handel te starten.
@John McClane | 12-07-21 | 11:35: Ik denk dat ik dan toch eerder met jouw conclusie mee ga, dan met die van C102.
Iedereen die een huurmoord uitvoert, levenslang. Gelijk de eerste keer. Dan kun je nog zo veel geld beloofd krijgen, maar dan zul je er nooit mee kunnen spelen. Wel met een ruime amnestie-regeling: hoe meer mensen je erbij lapt, hoe minder straf.
Hoe ziet u dat voor u? Zes mensen erbij gelapt is een kwart minder levenslang?
Dus als ik het goed begrijp stuurt de grootste crimineel van Nederland een gastje op pad wat aan zijn moeder verteld wat voor stoute dingen hij gaat doen?
De grootste crimineel van Nederland hoeft ook geen slimme huurmoordenaar in te huren. Alleen iemand die de kogels in het hoofd van de Vries krijgt. Dat hij daarna wordt opgepakt maakt de opdrachtgever niks uit. Beter nog, nu hoeft die niet te betalen.
@De Eierbal | 12-07-21 | 11:32:
En drillrappende, statusgevoelige kneuzen zijn dus uitermate geschikt om voor een schijntje te moorden en hun eigen leven te verknallen.
@De Eierbal | 12-07-21 | 11:32:
Het lijkt me dat je een verschil hebt tussen 'enforcers' (domme krachten, laag IQ, verslaafd, grote ego) en echte huurmoordenaren. Echte echte lijken me types die voor onze echte beteren werken. En die zeg maar... een Epstein zelfmoord laten plegen. Of de remkabels van van Traa bewerken.
Het is treurig wat Peter R. is overkomen maar helaas was hij niet gevaarlijk genoeg om clean omgelegd te worden door een pro maar hij moest het doen met de domme kracht. To add insult to injury.
@De Eierbal
Voor een succesvolle aanslag wil een opdrachtgever niet iemand die zo loslippig is. Dan is de kans van slagen namelijk enorm gereduceerd.
Binnen eerdere criminele ontnemingszaken is de aanschaf van een pistool door de rechtbank afgetrokken van de criminele winst. Dus anderhalve ton voor een stukje dienstverlening in het criminele circuit kan ook gewoon.
Zal mij benieuwen of straks de ene rechter de kosten van een moord op een andere rechten gaat aanmerken als noodzakelijke kosten binnen de drugshandel.
Moeten ze dan ook de bonnetjes overleggen?
Dat is al gerepareerd met wetgeving. Kan niet meer. Op zich was dat niet vreemd. Ontneming is namelijk geen straf maar een maatregel. Je pakt de winst af, niet het geld dat ooit is verdiend. In de strafzaak vindt de leedtoevoeging plaats. Irreële ontnemingsvorderingen zijn overigens contraproductief. Er wordt dan sowieso niets terugbetaald en de veroordeelde zal al snel kiezen voor een life of crime.
@BobDobalina | 12-07-21 | 11:49: Alles afpakken en hun 'life' afnemen. Klaar.
Pistool krijgen ze ongetwijfeld als secundaire arbeidsvoorwaarde, pistool van de zaak. Misschien bijtelling?
@Usumani | 12-07-21 | 12:10: tuurlijk stoere praat. Een persoon die ooit een weedplantage heeft gehad om uit de schulden te komen krijgt vaak een ontnemingsvordering die vaak hoger ligt dan de daadwerkelijke winst. Verliest vaak nog zijn baan en zijn huis. Wordt uiteraard ook nog gestraft (werkstraf/gevangenisstraf en boete). Probeer dan nog maar eens het rechte pad terug te vinden. Gelukkig krijgen strafrechters daar nu wel oog voor.
Doet iemand nog de coke Challenge?
Vanaf nu nooit meer snuiven? Over 6 maanden bewijzen middels lab resultaat?
Vorige keer wees ik Thierry aan, maar heeft nog niet gereageer, vandaag geef ik de beurt aan de GeenStijl redactie. Doen jullie mee?
Onze Tjer zit aan de lavendel Bobby Pensen filmpjes te koekeloeren.
En Thierry wees toen ene Hans aan?
Ik las dat de ene helft van de familie stout is, maar de andere helft goed, want die hebben casino's, zijn makelaars en hebben vastgoed.
Goed.... wat een match made in heaven, die familie.
Precies in sectoren waar zwart geld makkelijk in wit gewassen kan worden. Hoe toevallig is dat. Heeft iemand van die clan ook een auto en botenhandel?
@Graaf_van_Hogendorp | 12-07-21 | 11:31:
R A C I S T!
Als wij grote boze blanke mannen njet zo stout waren tegen deze intrinsiek lieve medemensen hadden ze dit allemaal in Ivoorkust ontplooid.
@Kaas de Vies | 12-07-21 | 11:33:
Klopt, ik ben dan ook #teamdelano en vindt dit vallen onder herstelbetalingen.
150.000, 10 jaar effectief zitten is 15.000 per jaar. Is het bruto of netto? Kan iemand dit nog even aan de familie vragen?
Denk dat er inmiddels 100% belasting over verschuldigd is.
Ja en of de Pool er ook nog van betaald had moeten worden.
In vrijheid bijstandsuitkering + toeslagen + zwart werken loont dus beter.
Ik heb sterk de indruk dat we langzaam weer lekker gaan wegkijken. Verantwoording bij de familie en opvoeding doet niet terzake. Kansarme jongeren. Beetje dat werk
Precies zoals Peter dat ook zou doen.
Wat een hoog bedrag. Hoorde dat je al in bepaalde kringen verstandelijk beperkten zoals dit heerschap voor een paar duizend al kan inhuren. Of was er een BNer tax?
Kosten kunnen alsnog oplopen want je moet ze een paar keer inhuren vanwege het hoge aandeel vergismoorden.
Het is makkelijker als ze door hun domheid eerst al wat schulden opbouwen..
Het kan altijd erger. Ik heb in een arm land na een liquidatie ooit gevraagd aan iemand die het weten kon: "wat kost dat nou nog"? Bleek omgerekend nog geen 100 euro te zijn. Of ongeveer 15x het minimum dagloon aldaar.
@Joris Beltsin | 12-07-21 | 11:27: Nog geen 10 jaar terug kon je lezen dat het laten invliegen van een klusjesman uit de Balkan, je ongeveer een 5000 euro zou kosten. In 24 uur het land in en weer uit, pakkans nihil. De markt is dus flink veranderd...
Achgossie.. zo'n jongen heeft natuurlijk géén kansen gehad.... En dat institutioneel racisme draagt ook niet echt bij.
Hij kon zo goed leren!
Penalty's nemen is eigenlijk zijn talent.
Nu slechts strafschoppen.
En niet vergeten : "Het is zo een aardige lieve jongen".
@snikkelonius | 12-07-21 | 11:31: Hou die emotishit nou eens op Faecesboek!
Helaas mag men in Nederland niet meer profileren, maar als ik gastjes van 19-22 overdag en s’avonds in een wagen van zo’n 2 ton zie rijden, weet je dat er iets niet klopt. Ook niet als ze beweren dat het huur of leen is.
Het kan een influencer, een rapper of een voetballer zijn. Soms ook gewoon een advocaat, een ict'er of een ondernemer.
Vraag is natuurlijk of zij preventieve controles maar even voor lief moeten nemen om zo te helpen het tuig er tussen uit te pikken. Antwoord is nee. De overheid wil discriminatie voorkomen terwijl we allemaal weten dat de twee werelden elkaar in stand houden.
Vraag ook aan alle eerlijke ondernemers zoals autoverkopers en de goudsmid. Nemen jullie crimineel geld aan? Antwoord is ja.
@LinkeLotje | 12-07-21 | 11:32: Er wonen hier in de straat aardig wat rappers en influencers als ik u mag geloven. Toch grappig dat die ondernemers en ICT-ers allemaal in sociale huur appartementen wonen. Blijkbaar is de bolide prio nummer 1 voor de hoogopgeleiden en de youtube sterren in mijn straat. U droomt lekker verder neem ik aan? Slaap zacht.
@Amsterdramt | 12-07-21 | 11:41: Ik zei dat het kan zijn. Niet dat het altijd zo is. Maar het is wel de reden dat wij hen niet controleren.
@LinkeLotje | 12-07-21 | 12:00: controle hoeft maar 1 of 2 keer.
Daarna een aantekening op kenteken. Eerlijke of foute eigenaar
Hij zit nog in beperking en heeft sinds zijn daad dus nog geen contact kunnen hebben met zijn familie, hoe weten zij dan van die 150k? Dat moet hij ze dan al eerder hebben verteld, waarom toen niet de politie gewaarschuwd? Komt op mij vooral over als huilen omdat ie gepakt is en niet over wat hij gedaan heeft.
Misschien hebben ze het via zijn advocaat dit vernomen. Dit soort informatie mag een advocaat niet naar buiten brengen. Dus hij/ zij zal dit ontkennen. Wat ik aangeef is speculeren, maar het zou kunnen.
En ze beloven hem dat geld wetende dat hij toch gepakt gaat worden (geen ontkomen aan op die locatie) dus ze wisten al dat het gratis zou zijn, net als bij die liquidatie van de broer van de kroongetuige. Hem dat geld voorhouden is alleen om hem zover te krijgen.
Ik gok;
Opscheppen en materiële zaken beloven want hij heeft een grote klus binnenkort die € 150.000 opbrengt.
Je bek houden want voor jou valt er ook wel wat af (van die opbrengst).
Maar ja, dan wordt-ie gepakt en valt er niets te halen.....
Gokje hoor.....
@Capt. Iglo | 12-07-21 | 11:26: Ontkomen is wel mogelijk op die locatie, maar een beetje voorbereiding is dan wel nodig, bijvoorbeeld een tasje met een ander jasje erin. Even uit het zicht, jasje aan, ander petje op en weet ik wat en dan kun je ongehinderd verder.
€ 150.000 om een journalist om te brengen??
Het is wel veel geld, maar m.i. is een mensenleven onbetaalbaar.
Zal wel aan mijn leeftijd liggen.
En wederom wordt Taghi genoemd (door degene die het verhaal aan de krant vertelde); mag dan wel niet van Frau Weski, maar heel veel wijst naar haar cliënt Ridouan Taghi!!
Het valt mij eerlijk gezegd nog reuze mee. Ik had eigenlijk verwacht dat ze een drugsrunnertje een paar duizend euro hadden geboden.
Voetbal makelaar is in deze net zo relevant als journalist.
Die gestolen scooter, de laatste iPhone en een nek vol met sieraden moet toch ergens van betaald worden.
Vergeet die kekke patta's niet..
en de hypotheek, en de waterschapsbelasting.
"hij had veel contact met foute jongeren uit Nieuwegein, Vianen en Tiel"
Hij is de foute jongere.
Exact, gewoon onderdeel van het probleem.
Een van de foute jongeren. Dat is het probleem. Voor hem 10 anderen.
En die ouders zijn net zo goed fout. Die hebben het verdomd om het ettertje verantwoordelijkheden bij te brengen, dat levert namelijk meer doekoe op.
"Hij is de foute jongere" Klopt .. met foute ouders.
Daar ging -en gaat- en blijft het in de toekomst fout gaan: Nederlanders gaan er in méé dat alles wat fout gaat/is, altijd veroorzaakt wordt door een factor van buitenaf in hun cultuur.
En zo lang de fout niet bij jou ligt, hoef je niets te veranderen, toch?
Maar wat kost het om iemand in te huren die wel goed zijn werk doet, die niet gepakt wordt en waarbij er geen duidelijke banden zijn met de opdrachtgever ? (ik vermoed trouwens dat de opdrachtgever het helemaal niet erg vindt dat deze gast is opgepakt en aan hem gelinkd kan worden, maar dat terzijde)
De kosten zijn denk ik het probleem niet maar meer het vinden van deze professionals..
Tiel. Daar had je vroeger andere associaties mee. RIP Nederland.
Flipje van de Betuwe?
Mascotte, van oorspronkelijk van de tot 1993 in Tiel gevestigde jamfabriek De Betuwe en later van de stad Tiel.
"Eens zal de Betuwe in bloei weer staan
Nog mooier en voller dan voorheen
Eens groeit op Walcheren weer goudgeel graan
We zullen herbouwen steen voor steen
We malen weer droog 't land dat onder water staat
Traditie zegt dat Neerlands glorie nooit ten onder gaat
Eens zal de Betuwe in bloei weer staan
En groeit op Walch'ren goudgeel graan"
@MK27 | 12-07-21 | 11:26: Neen.
Jomanda. Met haar blauwe jurken.
Mooi, mijn lied. Mijn moeder zong het vroeger. Zij was dan ook "van voor de oorlog". Ik denk daar vaak aan terug in slechte tijden.
@MK27 | 12-07-21 | 11:26:
Haha..!!
Wacht nog steeds op mijn sticker..!!
( Vertrouw die gozer niet meer... )
@MK27 | 12-07-21 | 11:26: Ja, die
@JanVergoor | 12-07-21 | 11:29: oh ja, die hebben we ook nog gehad: treinen vol naar Tiel om Jomanda in d'r blauwe jurk te zien en hrt ingestraalde water te kopen.
De vraag is: Werd die 150K vooraf betaald of achteraf? Als ik de opdrachtgever van dit domme ventje was zou ik hem achteraf betalen. Gratis je probleem opgelost en justitie doet de rest.
Moeilijk hé, het verschil tussen "beloofd" en "betaald".
Gezien de domheid om iemand overdag midden in het centrum van een grote stad om te leggen vermoed ik dat hij het geld nooit gekregen heeft.
afroming mondkapjesdeal in eigen bv: 9 miljoen
Appartement van Canadese diplomaat tbv CETA: 500.000
Taghi huurmoord: 150.000
bijstandsuitkering 1000-1500 per maand
witteboordencriminaliteit loont beter
Jawel, maar dan zit je weer met dat glazen plavond
Heb ik nou begrepen dat je een ton van dat geld fiscaal kunt aftrekken bij de koop van een huis als jubeltonnnetje..
De kijkcijfers voor de film 'Léon: The Professional' zijn weer iets opgelopen.
Om te zien hoe het wel moet.
Hoeveel mensen hadden deze voorkennis en zitten zij nu allemaal vast in volledige beperking?
Daar moest ik ook aan denken. Kennelijk is het informatie die de familie gewoon heeft. Bijzonder.
@Joris Beltsin | 12-07-21 | 11:21: Ies koeltoer, jij niet begrijp.
@Joris Beltsin | 12-07-21 | 11:21:
Bij die bevolkingsgroep is het heel normaal dat hele families in de criminaliteit zitten of er van weten en mee profiteren. Als hij niet direct opgepakt was geweest dan had de familie hem wel van een alibi voorzien.
Dus zijn status en aandacht mag een Peter kosten? Duidelijk verhaal. Persoonlijk geef ik liever mijn aandacht aan een uitzending waarbij Peter weer eens een zaak opgelost had
Dan heb je 150k. En wat ga je doen dan? Een kwart appartementje kopen?
Ik zou zeggen: zoiets moet toch gewoon 1.5 miljoen kosten, vooral als het om een BN-er gaat die in de kijker staat.
Maar dat verklaart wellicht waarom ik geen klandizie heb. Ik ben geheel uit de markt geprijsd.
Het gaat naast dat geld om de gestegen status die hij binnen de mocromafia hiermee krijgt. Een flinke stap omhoog in de hirarchie.
@2voor12 | 12-07-21 | 11:21: Ja lekker respect oogsten in de gevangenis.
@All_yall | 12-07-21 | 11:23:
Hoorde via kanalen dat Ben Dover er ook zit....
Zou best eens kunnen dat ie die 150k al verschuldigd was.. en het niet terug kon betalen. Dan was het of dit, of zelf in een koffer teruggevonden worden. Maakt het geen haar minder erg, ik bedoel alleen dat het zou kunnen dat de familie niks met dat geld te maken heeft.
@neonreclame | 12-07-21 | 11:24:
Google geeft geen duidelijk antwoord op de vraag wie Ben Dover is.
@All_yall | 12-07-21 | 11:27:
Vreemd..
Is toch je vriend..
@neonreclame | 12-07-21 | 11:27: Feek niels. Ik heb geen vrienden. Weettog
@neonreclame | 12-07-21 | 11:27: roep hem maar als je bij een druk zwembad staat.
@Jos Tiebent | 12-07-21 | 11:35:
Die gaat boven mijn pet..
( Voor de duidelijkheid.. Google is your friend, wat weer lekker aansluit bij Ben... )
En hoe weet die familie dat?
Je hoeft dan nog maar twee andere journalisten om te leggen en je kan een gemiddeld huis kopen.
Een modale flat kost toch al snel twee BN'ers ...
Toch klopt er iets niet. Stel: ik ben een snoodaard van een top-crimineel en ik zit in de problemen want: rechtszaak. Door de wol geverfd en streetwise als ik ben, denk ik dan natuurlijk: weet je wat? Ik stuur er een flapdrol op af die ervoor gaat zorgen dat alle vingers nog eens extra naar mij wijzen. Yeah. Sure!
Het ligt zo gruwelijk voor de hand dat je er onmogelijk nog van verdacht kunt worden.
Volgens mij werkt het zo dat niets zo is zoals jij het zegt totdat het bewezen is
Het is niet erg dat de vingers naar hem wijzen, dat is zelfs de bedoeling. Signaal aan anderen.
Flapdrol kan ook juist gestuurd zijn door een concurrent van die Takbak, ergens zwerven er nog vele miljoenen rond.
Denk het ook niet.
Het komt vast door Wilders en Trump.
Natuurlijk is dit ook een vorm van rascriminatie naar tata’s,
Oh nee, toch niet.
Zoiets gaat natuurlijk via verscheidene tussenpersonen
of dacht u soms dat Taghi persoonlijk contact met Geerman heeft gehad?
En dus: hoe zit het dan met de bewijslast tegen Taghi?
Deze topcrimineel zit vooral vast omdat er een kroongetuige is. En die moet geïntimideerd worden. Broer omleggen. Advocaat omleggen. En dus nu ook adviseur omleggen. Alles zodat die kroongetuige zijn mond maar houdt.
Maar goed. Zo'n Taghi, die moet je ook gewoon niet gevangen willen zetten. Dat blijft een enorm risico zo lang zo'n jongen vast zit. In verstandigere landen komen dit soort figuren altijd om tijdens het verzet bij hun arrestatie.
@TheEgg | 12-07-21 | 11:32: op zo'n figuur was het inderdaad beter om een scherpschutter in te zetten.
@CLoVis | 12-07-21 | 11:30: Daar gaat wel weer wat maanden in zitten om dat proberen te bewijzen. Nu ze massaal weer andere kanalen gebruiken in plaats van cryptofoons wens ik ze veel success..
@TheEgg | 12-07-21 | 11:32: De verklaringen zijn al gedaan en terugtrekken kan helemaal niet. Nabil B is zelf een zwaar crimineel en je kan je afvragen waarom de gemeenschap moet opdraaien voor de bescherming van zo'n figuur. Met zijn familie erbij. Allemaal een gratis huis en gratis passend inkomen.
@TheEgg | 12-07-21 | 11:32: het is ook voornamelijk tegen precedent werking. Nabil heeft al verklaard en zelfs als je hem en iedereen om hem heen omlegt zijn die verklaringen er al en zullen die niet meer verdwijnen. Intimidatie tegen hem is dus zinloos maar een ander die twijfelt om naar de politie te stappen denkt nu wel 2x na.
150K is voor mij een boel geld. Voor die schutter is dat ook zeker een boel geld. En aangezien het net een voelgroeid jochie was, moet ie zich eerst maar eens bewijzen. En tsjah, zo gaat dat in het bedrijfsleven ook. Uiteindelijk is het de bedoeling betaald te krijgen naar wat je waard bent. En die schutter was -sorrie, even zwart/wit gezien- tot nu toe die 150K niet waard. Ik probeer het even te bekijken vanuit de ogen van de opdrachtgever. Want de missie is voor haar (of voor hem) nog niet geslaagd.
Ik wil de Vries niet dood hoor. Als dat maar duidelijk is.
Er zal ook wel niet betaald worden. De aanslag is mislukt.
Voor dat bedrag moet Quincy Promes een maand werken
Ja maar het was altijd zo'n lieve jongen, altijd beleefd.
@Usumani
Ja.
Ja?
@Usumani | 12-07-21 | 11:23:
Ja, zijn familie wist er van.
Verschrikkelijk laag IQ nog vergeten in het profiel
Ik niet snap, Peter is toch het slachtoffer?
Ik grappig vind
@Knufter | 12-07-21 | 11:17: Yoda fase ik.
Augustus ook leuk het vindt.
gezelligleuk.free.fr/heinz/loswerk/aug...
Interessante informatie, en de brave Hollandse kaas maar blijven werken tot die erbij neervalt.
Ach ja konden we allemaal maar huurmoordenaar zijn toch?
DE familie kan dit natuurlijk prima van vriendjes uit zijn omgeving hebben gehoord. Verder moet je als familie toch maar het lef hebben je mond open te trekken. Er is maar weinig nodig om omgelegd te worden.
Daar zit zeker wat in....
Vraag is of hij het ook krijgt..
Ze moeten de familie helpen toch..??
( Oh.. Kan je me een tientje lenen..?? )
Zwakbegaafde jongen die wsl echt overtuigd was dat hij ermee weg zou komen en betaald zou krijgen.
Overigens wel opvallend dat zijn familie zo goed op de hoogte is/was.
Is overleg geweest of de hit financieel rendabel was.
Dat laatste moet worden uitgezocht. Als ze voorkennis hadden mogen ze ook aan de schandpaal.
Blijkbaar al geruime tijd.
Stop hem maar 150.000 dagen in de cel.
Hoe weet die familie dit allemaal? Heeft hij dat vooraf allemaal verteld? Dus zij wisten ervan?
Bovenrivieriërs snappen dan niet.
Het "witte goud"=asperges. Sinds wanneer is de aspergeteelt verweven met de onderwereld?
Dus eigenlijk is die jongen vooral slachtoffer geworden van zijn omgeving. Ik zeg, een voorwaardelijke straf en het hulpverleningscircuit in.
Maar even serieus, waarom gaat er bij niemand van de ambtelijke dossiertijgers een lampje branden als iemand van 21 al 2 huizen bezit? Dat kan gewoon niet, tenminste, niet op een normale manier.
Vandaar de tekorten op de woningmarkt.
kan wel, ik kende er vroeger ook wel. Maar die hadden dan wel een rijke pa.
Hoe koop je twee huizen voor 150.000? Daar koop je er nog niet één van.
Heeft hij soms meer opdrachten uitgevoerd voor Uitzendbureau Taghi?
@Usumani | 12-07-21 | 11:16:
Die stonden al op zijn naam voor de aanslag. En het lijkt me niet dat deze jongen met vakantiewerk en weekendbaantjes in een paar jaar die huizen bij elkaar heeft gezweet, zeker niet met de ontwikkeling van de huizenprijzen de laatste paar jaar.
@Graaisnaaiert | 12-07-21 | 11:28: Hopelijk komt oom agent te weten, wat deze engnek nog meer heeft uitgespookt.
wie zegt dat hij ze bezit?
@AntiZanicz | 12-07-21 | 11:38: Precies, in Tiel woonde hij nog gewoon thuis bij moeder en stiefvader en in Rotterdam was het vast ook een huur appartement...
@AntiZanicz | 12-07-21 | 11:38:
Dat stond in het nieuws. Dus ze staan op zijn naam, anders bezit je ze niet. Huur is namelijk geen bezit. Of moet ik het voor je uittekenen?
Zou. Conjunctief. En met bonnetje erbij? Schei uit zeg, wat een kul.
Verloren bij de bingo?
150k? Je zou meer dan 150k kunnen verdienen met investeren. Gemiste kans.
Jij bent een gemiste kans
investeren met wat? en als dat zo makkelijk was zou u het zelf ook wel doen, zou u iets hebben om te investeren.
Deze kansenparels zijn een ware verrijking voor het leefklimaat in ons Kikkerlandje
En na dit sujet staan er in de Nederlandse banlieues nog duizenden van dit soort kansenparels klaar.
En dan schrijven ze "hij ging om met foute jongens". Nee lamzakken, hij *IS* één van de heel veel foute jongens!
Maar gooi er vooral nog een straatcoach en een buurtvader tegenaan, want dat helpt altijd
Dus die familie had voorkennis en er niets mee gedaan.
apart
Waar lees je dat?
@* Il Principe * | 12-07-21 | 11:10:
In het eerste citaat?
@* Il Principe * | 12-07-21 | 11:10:
Ze zeggen dat hij er 150K voor kreeg, terwijl hij gevangen zit met beperkingen, dus geen contact met de buitenwereld.
@* Il Principe * | 12-07-21 | 11:10: het blijft natuurlijk de vraag hoe zot dit weten. Als Delano dit hen heeft verteld was het idd voorkennis en is de familie net zo fout. Na de moord werd hij immers gelijk aangehouden, begreep ik.
@* Il Principe * | 12-07-21 | 11:10: Hoe komt de familie anders aan die informatie? Nadat de aanslag had plaatsgevonden?
@* Il Principe * | 12-07-21 | 11:10: ze wisten al dat: 1 kwam uit de hoek van Takkie. 2 ze wisten dat het 150.000 zou opleveren.
@wijsvinger | 12-07-21 | 11:13:
Misschien omdat de lokale Bromsnor stoer wilde doen en ze vertelde wat hij in het onderzoeks dossier had gelezen.
@2_amazing | 12-07-21 | 11:12: Hele familie oppakken lijkt mij het enige zinnige om te doen.
@Nodeloos Kwetsend | 12-07-21 | 11:15: verdachte zit in beperkingen. Lokale bromsnor weet niets meer dan wat er in de telegraaf staat.
@Tobi | 12-07-21 | 11:12
@wijsvinger | 12-07-21 | 11:13
@Swaffelkaffert | 12-07-21 | 11:14
Misschien heeft iemand uit hun netwerk het hen verteld???
@* Il Principe * | 12-07-21 | 11:27: Wegkijken is een kunst. (en een principe bij onze principalen).
Inderdaad, wanneer dit geen verzinsels achteraf zijn om een interviewvergoeding los te krijgen zou hiermee blijken dat ze er van wisten en dus ook medeplichtig zijn. Misschien weten ze ook nog meer over de opdrachtverstrekking? Of willen ze dat vertellen voor een grijpstuiver?
@Nodeloos Kwetsend | 12-07-21 | 11:15:
U woont in Tiel ?
@DenBeert | 12-07-21 | 11:31:
Tsja, met je onderbuik denken is geen kunst.
Vuile lutsers
REAGEER OOK