Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hode! 'Spotters' Peter R. spreken (ook) Antilliaans

Ja, Papiamento dus maar u begrijpt 'm

Nog een keer terugspoelen in de video's van gisterenavond, waarin de vermeende spotters te zien zijn die mogelijk De Beelden na de liquidatiepoging op Peter R. de Vries hebben gemaakt. Op het moment dat de vijf knallen te horen zijn uit het vuurwapen van verdachte ex-BNNVARA-rapper Delano Geerman hoort een oplettende lezer, of kijker, of nog preciezer gezegd: luisteraar de in de beelden passerende donkere jongemannen tot drie keer toe 'stoi hode swa' zeggen. "Hode" is een expressie van emotie in het Papiaments met allerlei betekenissen die uiting geven aan schrik, verbazing of opwinding. Het is wellicht een piepklein puzzelstukje, maar het straattaaltje brengt de donkere spotters dichter in verband met de 21-jarige Antilliaanse verdachte schutter.

Na het publiceren van het topic werden we er nog op gewezen dat de getinte heerschappen in het grijs niet alleen voorbij gelopen zijn, maar later - terwijl De Vries al door meerdere omstanders is omringd - nog teruggekeerd zijn en van afstand de boel gade slaan en met het oog op wat lijkt op een telefoon in de hand, mogelijk nog meer beelden hebben gemaakt. Tot slot nog een extra feit rond de woonplaatsen van zowel de Poolse vluchtautobestuurder Kamil Egiert als de jonge 101Barz-rapper Delano Geerman: "De 26Kopergroep [Taghi dus - red.] werd volop in verband gebracht met de plaatsen Maurik en Tiel", zo brengt Boevennieuws in herinnering.

Aanhouding verdachte schutter op de A4

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
ChingaTuMadre | 09-07-21 | 00:34

 @zezizarjaars  ja ik heb het ook op geern stijl gelezen... Maar lijkt me alsnog onwaarschijnlijk. Na mijn mening zijn dit jongens die zich op en top gedragen als ramptoerist en weinig tot niets empathie hebben voor de medemens. Natuurlijk kan ik er ook veel meer in zien maar wanneer je goed nadenkt.. een spotter (of 2) zou niet nodig zijn bij een figuur met de bekendheid van Peter R de Vries...wel?
Denk wel dat 1 van hun het filmpje heeft heeft gemaakt van Peter bloedend op de grond. Wanneer dit "in opdracht van" was gemaakt, zou het niet binnen 10 minuten door heel Nederland zijn gegaan via what's app en op Twitter, you tube, etc te zien zijn geweest. Denk echt dat er veel te ver gezocht word door velen momenteel.

Dromer | 08-07-21 | 21:39 | 1

Dit lees ik zojuist op you tube en ben het er helemaal mee eens.

Dromer | 08-07-21 | 21:51
-weggejorist-
Opletter15 | 08-07-21 | 16:45 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Aan de hand van de filmpjes en foto's kan GS toch niet twee mogelijk onschuldige knapen verdacht maken? Misschien waren ze net zo gechoqueerd als de meeste omstanders, maar gaan ze er (in mijn ogen) achterlijk mee om om er langs te lopen, te filmen en weer als een soort ramptoerist terug te lopen. Redelijk kort door de bocht om hun te linken enkel omdat ze van Antilliaanse afkomst zijn. Ik zou meer feiten willen zien voordat er zo'n verdachtmaking wordt gepubliceerd. @GS: Het is echt een flinterdun lijntje!

cwi_client | 08-07-21 | 15:27 | 2

Na mijn mening zijn dit jongens die zich op en top gedragen als ramptoerist en weinig tot niets empathie hebben voor de medemens. Natuurlijk kan ik er ook veel meer in zien wanneer ik wil. Maar wanneer je goed nadenkt.. een spotter (of 2) zou niet nodig zijn bij een figuur met de bekendheid van Peter R de Vries...wel?
Denk wel dat 1 van hun het filmpje heeft gemaakt van Peter bloedend op de grond. Wanneer dit werkelijk " in opdracht van "was gemaakt, zou het niet binnen 10 minuten door heel Nederland zijn gegaan via what's app en op Twitter you tube etc te zien zijn geweest. Denk echt dat er veel te ver gezocht word door velen momenteel.

Dromer | 08-07-21 | 21:35

Kan iemand mij vertellen wat het nut is van spotten tijdens of na de daad?

heldheino | 08-07-21 | 15:18 | 3

Een BN`er afschieten, het resultaat online plempen, maximale impact qua impliciete boodschap verzekerd.

klön | 08-07-21 | 15:26

de spotter staat op de uitkijk. de schutter gaat op een plek zonder camera's staan en met minste kans op omstanders

jeweettochniet | 08-07-21 | 16:24

De opdrachtgever zit thuis en wil wel bewijs hebben dat het een beetje gelukt is. Zou zomaar kunnen dat ze nog in hadden moeten grijpen als hij hun kant op gerend was.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 17:01

Dit begint hiereen beetje te lijken op het programma Wie is de Mol? met de beruchte tunnelvisie.

Ondertussen hoop ik van harte dat Peter R het gevecht overwint!

Roos | 08-07-21 | 14:47 | 1

Same here. Het valt me wel op dat veel types op tv en in de krant al in de verleden tijd over hem praten. Hoop niet dat ze meer inside info hebben. Wat een triest land is Nederland geworden dat publieke figuren door marginale amoebes afgeknald worden.

shoarma4belgium | 08-07-21 | 16:53

5 keer schieten op korte afstand en over een week zit hij weer bij boulevar.
Ruikt naar 10 tanks en 500 militairen.

rein9576 | 08-07-21 | 14:41 | 1

Maar wel tegen de dubbele vergoeding, die komt niet meer voor 2000 euro.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 14:44
-weggejorist-
Rpbm | 08-07-21 | 14:29 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Bedankt, BNNVara, voor het toegeven aan dit soort mensen in het algemeen en voor het deugbieden van een deugcontract aan Delano Geerman in het bijzonder. Ook voor het promoten van deze shit als zijnde 'kunst'. Jullie zijn nu écht voor altijd kut.
Maar ik weet dat jullie niet naar sentimenten als de mijne gaan luisteren en gewoon op de oude voet doorgaan, simpelweg omdat het kan en omdat je op de een of andere manier in de veronderstelling bent dat dit het juiste ding is om te doen.
Tot slot even een vraagje: vinden jullie die muziek nou echt goed? Of is het meer een kwestie van geforceerde inclusiviteit vermengd met 'hip en happening' proberen te zijn door deze Chicago-eske ellende hier proberen te introduceren zonder dat er ooit een weldenkend mens om gevraagd heeft?

SIogra | 08-07-21 | 14:20 | 1

Of ze zijn bij BNNVARA bang voor hun eigen gasten.

Niet_Van_Hier | 08-07-21 | 15:03

Als je met je kameraad door de stad gaat slenteren, dan loop je toch samen en babbelt wat, waarom 10 meter uit elkaar lopen constant dat is apart op zijn minst.

Roze_bril_drager | 08-07-21 | 14:17 | 2

Ze beginnen zelfs te rennen richting plaats delict rond 2 min. en keren 20 m. na het slachtoffer om en slenteren weer terug. Het heeft er alle schijn van dat ze vast moesten leggen hoe erg de schade was. Walgelijk dat onze steden vol zitten met dit soort lieden.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 14:33

Misschien zijn ze getrouwd?

zoalsikhetzeg | 08-07-21 | 15:49

Net de podcast van de Deventer moordzaak geluisterd. Daar ging de meute ook *kuch 'rechercheren'. Dat was niet zo'n succes. Doe maar gewoon niet.

Lerp | 08-07-21 | 14:14 | 4

@hisxxx | 08-07-21 | 14:19: in de Deventer moordaak had de meute ook de oplossing al. Was wel de verkeerde. Politie wordt tenminste getoetst door OvJ's, rechters, advocaten etc. En is strafbaar als ze buiten het boekje gaan. Toch een stukje zorgvuldiger allemaal dan al die lui op internet.

Lerp | 08-07-21 | 14:38

Hoezo, de dader is veroordeeld en heeft zijn toch wat korte straf gekregen. De burgerrecherche van M de Hondt zat er volkomen naast.

MaarFeitelijk | 08-07-21 | 14:38

@Lerp | 08-07-21 | 14:38: Ook een en al tunnelvisie. Het onderzoek van de Deventer moordzaak is verschrikkelijk slecht uitgevoerd. Veroordeling van Ernest Louwes is gebaseerd op 1 bewijs: DNA in de kraag van het slachtoffer. Verder totaal geen steunbewijs en bv geen temperatuurmeting (dus men heeft aan de hand van het lichaam niet het moment van overlijden vastgesteld). De scene in de woonkamer/keuken/hal was geprepareerd en sporen zijn uitgewist.

cwi_client | 08-07-21 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

Dit waren natuurlijk gewoon cryptohandelaren die aan het handelen waren in Bitcoins op hun telefoon. Ze zeiden dan ook ‘hodl’ ipv ‘hode’. Duidelijk toch dat die jongens totaal onschuldig zijn.

Sinterbikske | 08-07-21 | 13:49 | 4

beter gaan ze niet holden de crypto markt staat op instorten komende maanden

jeweettochniet | 08-07-21 | 13:55

Buy and hodl

Cum_skwat | 08-07-21 | 15:33

stonks!

sioux_ | 08-07-21 | 16:47
▼ 1 antwoord verborgen

Op 58 seconden komt er ook iemand met een helm op in beeld vanuit het straatje rechts achteraan, die vreemd op de hoek blijft staan tot nadat het handhavingsvoertuig voorbij is gereden. Het lijkt alsof hij de twee spotters van deze kant verwacht. Die zijstraten moeten natuurlijk ook afgedekt zijn. Hebben die auto's camera's aan boord?

Watching the Wheels | 08-07-21 | 13:46 | 2

Enkel camera’s om te kijken of u wel betaald heeft na het parkeren

Aambei010 | 08-07-21 | 14:17

@Aambei010 | 08-07-21 | 14:17: daar zit wel een logfunctie op en die bewaart de beelden voor studie en analyse.

MaarFeitelijk | 08-07-21 | 14:39

Dit slaat werkelijk alles. Twee gasten (tjonge, met een tint!) lopen in de buurt (joh) en gebruiken een telefoon (joh).

Wat ben je nu aan het doen met deze onzinnige artikelen?

GoodRiddance | 08-07-21 | 13:42 | 6

.. en pakken hun telefoontje beiden tegelijk exact nadat schoten te horen zijn, en posten het filmpje direct erna, en rennen naar plaats delict, slenteren vervolgens rustig weg, komen na 3 min. weer terug, iets teveel toevalligheden.

klön | 08-07-21 | 13:51

Het zal niet de eerste keer zijn dat met hulp van wat slimme reaguurders via GS zaken worden opgelost of verheldert.

enkelereisretour | 08-07-21 | 14:08

Dan melden ze zich toch even om het uit te leggen? Opgelost. Rechercheren is ook uitsluiten.

Speitoptantje | 08-07-21 | 16:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik weet het niet hoor. Spotters worden ingezet voor het plannen van een huurmoord, waarom zouden ze nog nodig zijn tijdens de moord zelf?
Ze komen pas 1,5 minuut later in beeld, dan is Peter al ruim 100 meter verder, en de schutter al lang bij Peter. Wat valt er dan nog te spotten?

Moet zeggen het is inderdaad wel verdacht wat die gasten daar doen. Gelijk er naartoe met mobiel in de hand en dan nog even terugkomen. Maar zou aan de hand hiervan geen conclusies durven te trekken.

usb stok | 08-07-21 | 13:40 | 5

@usb stok | 08-07-21 | 14:16: "En dan nog, had 1 filmer niet volstaan? Waarom dan extra onnodig risico lopen en 2 filmers erbij hebben."

Er zijn mensen met een laag IQ op deze planeet aanwezig. Mochten deze heren er iets mee te maken hebben kunnen ze lekker scoren met deze daad in hun "vrienden" clubje(s). Denk dat hierdoor een hoop meelopers alleen om het meelopen zich aangetrokken voelen om mee te gaan lopen ... ongevraagd.

Het soort jongeren (volwassenen wat minder) wat aan dit soort dingen meedoet moet je niet zien als individuen, maar als kuddedieren met een hyve mind.

SmurfenSlurfje | 08-07-21 | 14:23
-weggejorist-
hisxxx | 08-07-21 | 14:24

@SmurfenSlurfje | 08-07-21 | 14:23:
Ja, maar wat ik zeg; het was helemaal niet nodig om dit te filmen. Zo'n Antilliaan snapt ook nog wel dat je niet net na een moordpoging, in een straat vol met camera's, moet gaan lopen.
Daarnaast is er bij de broer van Nabil B. en bij Derk Wiersum ook geen moeite gedaan om dit op beeld vast te leggen. De daad spreekt voor zich.

usb stok | 08-07-21 | 14:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij moeten het doen met de paar openbaar gemaakte beelden, de politie heeft natuurlijk veel meer beelden opgevraagd om haarscherp volledig alles in de buurt te reconstrueren van de laatste minuut.

Je zit nu naar bewegende pixels te kijken.

Roze_bril_drager | 08-07-21 | 13:33

Waarom zou je 15 seconden doorslenteren, van links naar rechts, na het horen van 5 schoten? Om vervolgens richting de plaats delict te rennen (goed te zien in de video) en om daar dan een video te maken en weer nonchalant door te slenteren.
En steeds met een onderlinge afstand van een meter of 10. Allemaal vragen, maar wel terechte vragen.

enkelereisretour | 08-07-21 | 13:23 | 2

goed te zien dat ze rennen? welke video heb jij gekeken

jeweettochniet | 08-07-21 | 13:54

Ik vraag me de laatste tijd vaak af hoe ons leven er nu uit zou zien als er nooit slavernij zou zijn geweest.

swassannuf | 08-07-21 | 13:22 | 5

Dan waren onze stoepen van marmer

Cidioot | 08-07-21 | 13:44

Dan waren we nooit Europees kampioen geworden in 1988.

Rest In Privacy | 08-07-21 | 13:52

dan had ik vanavond geen tinder date

jeweettochniet | 08-07-21 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
KeinGelul | 08-07-21 | 13:12 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Wel grappig dat zo vlak na keti koti toch maar weer eens blijkt hoeveel trammelant we eigenlijk hebben van onze medemens van kleur... De multiculturele samenleving is simpelweg geen succes. Een homogene samenleving van blanke Westerlingen heeft wellicht toch meer toekomst.

Stijlicoon | 08-07-21 | 13:10 | 3

Ja gezelig, samen met alleen de Hell's Angels, Holleeder en aanhang, maffiafamilie van Martien R., Soerel , etc. etc

louis6227 | 08-07-21 | 13:24

@louis6227 | 08-07-21 | 13:24:
Het probleem is niet zozeer de kleur maar het feit dat het voornamelijk kansloze weggooiers en zelf-segregerende moslims zijn. Als we rond 1970 Vietnamezen of Filipino's of (niet-communistische) Chinezen naar Nederland hadden gehaald en het toelatingsbeleid van Hongarije hadden gevolgd, hadden we nu een prettiger Nederland gehad.

J.P.Drapeau | 08-07-21 | 14:13

Pim en Volkert samen met Claudia de Breij op korfbal.

Charles Swietert | 08-07-21 | 14:22

Zou het filmpje van de neergeschoten De Vries dat al vrij snel op het internet verscheen door één van deze jongens zijn gemaakt?

Rest In Privacy | 08-07-21 | 13:10 | 2

Dat vermoeden heb ik wel.
Op ander beeldmateriaal zie ik niemand in de buurt met een telefoon of opnamen apparaat wat gericht opnames maakt.

civilian | 08-07-21 | 13:19

Zou er dan geen beeld zijn van een vaste camera, waarop dat te zien is zo vlak voor de ingang van een parkeergarage?

Watching the Wheels | 08-07-21 | 13:22


Snip en Snap: Snip maakt een snippet film, Snap snapt een foto.

En ze hebben hun mooie grijze trainingspak aan vandaag. Ik weet niet welk merk nu in de mode is, want ik voel me net een vreemdeling in mijn eigen land.
De jeugd praat zelfs een andere taal dan uit mijn jeugd in 1958.

King of the Oneliner | 08-07-21 | 13:04

Waarom zouden ze exact dezelfde kleding aan hebben? Zie zo'n misdaadorganisatie er wel toe in staat om twee mensen onafhankelijk van elkaar te sturen, waarbij de kleding als herkenning kan dienen. Wat zou het anders kunnen zijn?

Watching the Wheels | 08-07-21 | 13:03 | 4

Unisex, om hun gay relatie te onderstrepen? Zoiets als echtparen op leeftijd in hetzelfde ANWB trainingspak (en dezelfde nordic walking stokken).

Kaal-dik-en-lelijk | 08-07-21 | 13:09

De witte boorden criminelen hebben ook allemaal dezelfde outfit.
Colbert, pantalon jasje liefst een tint blauw

Rest In Privacy | 08-07-21 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Wel dapper dat ze zich vermomd hebben als uberhomo, met handtasje en al.

Reaguurdeskundige | 08-07-21 | 12:57 | 1

mogelijk zijn ze homo maakt ons het uit

jeweettochniet | 08-07-21 | 13:59

Die deugt wel.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 12:57

ja, vreemd. die zijn van hetzelfde laken een pak. Geld verdienen, hoe dan ook

MaarFeitelijk | 08-07-21 | 13:17

Heb je het mis met je hypothese, dan frame je onschuldige mensen.

adhd-je | 08-07-21 | 12:55 | 1

Toeristen die de weg kwijt zijn? Had je het ook erg gevonden als het wit geboefte zou zijn geweest?

Watching the Wheels | 08-07-21 | 12:59

Kunnen we het erover eens zijn dat ALS de mannen in het grijs 'spotters' zijn, het bepaald oliedom was om de aandacht op zich te vestigen door in praktisch gelijke kleding door de LLdwarsstraat te slenteren?
Maar inderdaad, @Cidioot: waarom twee spotters?

J.P.Drapeau | 08-07-21 | 12:46 | 9

@Watching the Wheels | 08-07-21 | 13:04: Vast in het verkeer zal het niet zijn. Ze rijden of zwart met de metro of lekker samen knus op 1 scooter.

grapo | 08-07-21 | 13:19

@grapo | 08-07-21 | 13:19:
Maar er kan er wel een even kort aangehouden en dus opgehouden worden. Dit zijn lui (de bazen) die alles zeer zorgvuldig plannen. Aan de andere kant wel dom om via het hoofdwegennet weg te rijden en niet van voertuig te wisselen. De uitvoerders zijn niet al te slim.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 13:27

@grapo | 08-07-21 | 13:19:
En dat kan ook wel weer opzettelijk zijn, want misschien willen de bazen juist wel dat de daders snel gepakt worden dan zijn ze daar ook weer vanaf en dan hoef je ze niet te betalen.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 13:57
▼ 6 antwoorden verborgen

So we're talking about Antillean boys, I presume, Dr. Watson?
Caribbeans from Aruba, living in Holland, to be exactly, Dr. Watson.
And what more do you see?
Well, they are dressed the same way.
So, they could be twins?
No, but friends with peer pressure.
That's right, Mr. Watson.
Now can you leave me alone, for a minute, it's time for my cocaine injection.
Alright, Mr. Holmes.

King of the Oneliner | 08-07-21 | 12:45 | 2

Nederlands, ik hoor al genoeg buitenlands. Zeker bij dit geval

dathoujetoch | 08-07-21 | 13:09

Keurig gecoördineerd. Spotters, assault team, BDA (Battle Damage Assessment) ter plaatse en raportage de lijn in.

Nou ja, dat soort dingen overkomen een moderne progressieve samenleving allemaal een beetje hè?
Wat wil je anders, dat er overal camera’s hangen ofzo? Of dat je mensen gaat fouilleren wat een heel zwaar middel is om liquidaties midden op straat op klaarlichte dag te voorkomen?
Komop eens in de zoveel tijd dit, of dagelijks de kans lastig gevallen te worden door oom agent?
Dat is kwetsend en bijzonder micro agressief en racistisch.

ratelaar | 08-07-21 | 12:44

Ik moet hier een beetje om lachen. De politie zal erg in zijn nopjes zijn met deze gratis expertise…

beldewouten | 08-07-21 | 12:43

Waarom 2 spotters? Voor een 3d beleving?

Cidioot | 08-07-21 | 12:41 | 1

Dader moet vluchten, andere vluchtwegen voor Peter R. moeten afgedekt worden voor als er iets mis gaat en hij het bijvoorbeeld op een lopen had kunnen zetten. Dan was hij die twee andere figuren tegengekomen met in hun handtasjes misschien ook wel een wapen. Het zou me niet verbazen als ook de zijstraten afgedekt zijn door weer anderen. Ze snappen ook wel dat ze geen tweede kans krijgen. Smerige wereld.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 14:01
-weggejorist-
Rest In Privacy | 08-07-21 | 12:34 | 1

De camera's stonden in ieder geval wel aan i.t.t. de suikerspiegelmeneer op het Stationsplein. Dat is dan weer winst.

Eppo | 08-07-21 | 12:33 | 1

Particuliere camera’s vs stasi camera’s van gemeente en overheid.
Die laatste staan alleen aan als het ze uitkomt.

boerenvla | 08-07-21 | 12:40

Een verwijzing naar Onze Knufter was wel op zijn plek geweest. Hij was het volgens mij die dit als eerste opmerkte!

@Knufter, klasse speurwerk jongen!

Timide_Aso | 08-07-21 | 12:30

Tering wat slecht dit. Kom eens met feiten ipv aannames en vermoedens.

mocroGS | 08-07-21 | 12:18 | 5

Jij vindt het niet verdacht @mocroGS? Die gasten kunnen zich toch melden als ze er niets mee te maken hebben?

Watching the Wheels | 08-07-21 | 14:05

@Watching the Wheels | 08-07-21 | 14:05: misschien zitten ze niet zoals jij de hele dag GS te F5-en en weten ze niet eens dat er hier een stel backseat-detectives naar hen op zoek zijn

sioux_ | 08-07-21 | 16:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach zo meende ik ooit ook eens een moord op te lossen met een "gouden tip".

In 1995 was een studente vermoord, Anne de Ruyter de Wildt. Nu wilde het toeval dat ik mijn huis gekocht had van ene meneer De Ruyter de Wildt. Hij had zijn kinderen daar laten studeren. Mijn huis was ook nog eens op 200 meter de plaats waar zij dood was aangetroffen.

Een paar dagen voor die moord was er een rare snuiter, bij mij voor het huis aan het zoeken in de portiek. Op mijn vraag waarmee hij bezig was, verklaarde hij het spel "gotcha" te spelen. Of ik iemand had gezien? In mijn portiek. Nee dus.

Later vroeg de politie om tips. Ik combineerde de naam van mijn huisbaas met de plaats delict plus de zoekende rare snuiter en wist zeker: Dit is de dader. De politie heeft die snuiter nagetrokken: Hij had zich zelf al aangegeven omdat hij dacht: Iemand zal mij wel rapporteren. De moord is jaren lang niet opgelost, maar uiteindelijk bleek het iemand anders, een eerder veroordeelde zedendelinquent die met een DNA match tegen de lamp liep.

Dus je kunt je heel erg vergissen in het belang van je eigen tips.

Beste_Landgenoten | 08-07-21 | 12:13 | 8

Dat zou betekenen dat u ooit een leven had buiten de reaguurderspanelen!

Egerius | 08-07-21 | 12:47

Moet jij niet gewoon science fiction schrijver worden?

hetmoetdanmaar | 08-07-21 | 13:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Gebruiken is verantwoordelijk zijn voor deze ellende. Ja ook jij met je “onschuldige” pilletje of blowtje.

Bigi Bana Boy | 08-07-21 | 12:12 | 6

@ReyNemaattori | 08-07-21 | 12:39: Dit, de oorlog tegen drugs is verloren en ga je nooit winnen. De enige manier om deze criminele organisaties buitenspel te zetten is door algehele legalisatie. Kent meer voordelen dan nadelen, kijk alleen als eens wat legalisatie van bijvoorbeeld de wietteelt gaat opleveren aan belastinggeld.

zegmaarwij | 08-07-21 | 12:58

@zegmaarwij | 08-07-21 | 12:58:
Ik ben ook geen profeet, maar het lijkt me waarschijnlijk dat de drugscriminelen dan ander eenvoudig werk gaan zoeken, zoals vrouwenhandel, illegalenimport, handel in exotische dieren etc.

CiTy3 | 08-07-21 | 13:34

@CiTy3 | 08-07-21 | 13:34: Dat klopt wel, maar dan kan al die politiecapaciteit die nu naar "The war on drugs" gaat op al die andere zaken losgelaten worden. Dan wordt er misschien weer eens een gestolen fiets met dader teruggevonden.

Zeebonkus | 08-07-21 | 14:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou het kunnen dat er geschoten is door musiker en rapper Delano G. omdat de vries ook gezongen heeft? Beter wachten we het onderzoek van de politie af, maar of die ons dan dan de waarheid vertellen is plan weer twee.

jan huppeldepup | 08-07-21 | 12:04 | 3

Vraag me af hoeveel man er op het onderzoek zit en of echt alles wordt onderzocht. Snap wel dat ze niet te veel willen prijsgeven op dit moment.

Enfin we horen het wel over een paar maanden.

Roze_bril_drager | 08-07-21 | 12:07

Waarom die rapper? Geen idee, maar ik vermoed toch een lijntje (*kuch*) met de heer Taghi. Een huurmoord lijkt me best waarschijnlijk.

Beste_Landgenoten | 08-07-21 | 12:15

Als ik moet spotten regel ik wel een bril met ingebouwde camera ofzo. Ik ga niet opzichtig met een telefoon lopen filmen.

Leptob | 08-07-21 | 12:00 | 3

Dat IQ hebben ze niet.

Dwarsdenker | 08-07-21 | 12:09

Maar de spy-shop was dicht want de eigenaar ervan was al geliquideerd.

grapo | 08-07-21 | 12:28

Dom geklets van die Aalbersberg over kansloze jongere die dit doen. Er zijn geen kansloze Nederlandse jongeren? Hoezo kansloos? Zonder opleiding is er genoeg werk in de schoonmaak, kassen, helper op een bouwplaats. Criminaliteit is een keuze en heel vaak gebrek aan opvoeding en het bijbrengen van normen en waarden. Ze worden opgevoed door de straat ipv door de ouders! Volledig verantwoordelijk en niets geen strafvermindering vanwege afkomst.

sallandstrots | 08-07-21 | 12:00 | 5

Daarbij gaat het hen niet om een kans op werk maar om een kans om in hele korte tijd heel rijk te worden.

omanders | 08-07-21 | 12:35

Inderdaad dom geklets. Maar voer voor de MSM. Zal vanavond ook wel druk over gekletst gaan worden aan de tafels. Uiteindelijk onze schuld want wij geven ze geen kans enzovoort.

ag-kansloos | 08-07-21 | 12:46

Ze zijn echt kansloos, maar niet zoals jij bedoelt.

Pje911 | 08-07-21 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo stevig als een huis, zijn ze al opgepakt ?

Roze_bril_drager | 08-07-21 | 11:59 | 2

Denk dat ze na het lezen van dit verhaal zelf naar de gevangenis wandelen. Het spel is uit.

All_yall | 08-07-21 | 12:00

Hemeltje van viroloog naar bondscoach naar bromsnor... zo lust ik er ook nog wel een paar. De terrasmeneer met mobiel die nogal stoicijns reageert is ook verdacht enzo. Natuurlijk is pdv allang hersendood, men wacht op dochter die uit ZA moet overkomen en dan zal snel de stekker eruit worden getrokken. Vijf schoten in je hoofd kom je écht niet meer uit.

Peterhooft | 08-07-21 | 11:56 | 9

@botbot | 08-07-21 | 12:04: zegzeg ik lees wel meer veronderstellingen en aannames en hypotheses in dees topic anders

Peterhooft | 08-07-21 | 12:06

Die wijf van die Lange heeft een tijd gewacht voordat de stekker uit haar prins werd getrokken.
P de V is inmiddels heilig verklaard door alle linkse media dus meer eer valt er niet te behalen. Hij haalt de volgende week niet.

gestoptmetroken | 08-07-21 | 12:07

van viroloog naar bondscoach naar bromsnor naar hersenchirurg. U doet onbewust mee. lol.

King of the Oneliner | 08-07-21 | 12:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Mijn buurvrouw komt oorspronkelijk van Aruba. Het komt wel heel dichtbij nu.

Boeloeboe | 08-07-21 | 11:55 | 6

@King of the Oneliner | 08-07-21 | 12:36: De nada. Amigo.

grapo | 08-07-21 | 13:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Hypothetisch gelul vanuit de Sherlock "Google" Holmes leunstoel.

menage | 08-07-21 | 11:54

Maar wat betekent stoi hode swa dan? Wat swa is weet ik, hode nu ook, maar "stoi"? Blijf verbaasd vriend? Kijk verbaasd? Doe alsof je geschrokken bent? Kijk ze eens schrikken? Google translate kent geen papiamentse input.

Kaal-dik-en-lelijk | 08-07-21 | 11:51 | 15

@King of the Oneliner | 08-07-21 | 12:13: Ik kan je volgen. Aan de andere kant "hidden in plain sight" is ook een goede tactiek. Dat iets zo onwaarschijnlijk en ver gezocht is dat het daarom briljant is. Ik vermoed weinig intelligentie in die kringen, maar als het op dit soort zaken aankomt zal er wel iets van streetwise-heid bij die gastjes leven. Die lezen geen boeken of kijken tv, behalve als het op misdaad aankomt.

Kaal-dik-en-lelijk | 08-07-21 | 13:03

Vergelijk "joder" in het Spaans. "Sto'i" is een samentreksel van "stop di". Engels equivalent; stop fucking with me, Nederlands; neem me niet in de maling.

allemansvijand | 08-07-21 | 13:50
▼ 12 antwoorden verborgen

Hode is dus eigenlijk de Antiliaanse versie van het Poolse Kurwa. :)

Andiamo | 08-07-21 | 11:50 | 4

Conjo!

Arnold Layne | 08-07-21 | 12:13

@Arnold Layne | 08-07-21 | 12:13: cunjo

ChalinaRosa | 08-07-21 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Met al die inclusie herkenden we ons eigen land al niet meer. En nu maken we elkaar met vreemde straattaal ook nog eens onverstaanbaar. Wat een rijkdom!

jochum1980 | 08-07-21 | 11:49
-weggejorist-
Madrox | 08-07-21 | 11:44 | 2

Ik zag in de beelden van de aanhouding een UFO op de achtergrond, maar niemand neemt mij serieus, behalve Spartacus.

Ontopic: super leuk natuurlijk om beetje Bellingcat te gaan op dit soort nieuws en ik speculeer graag mee in de panelen, maar om nu echt topics aan te maken, met eigenlijk super dunne verdachtmakingen gaat wel wat ver of niet? Speel je tips lekker door naar de politie en laat hun het werk doen.

Quantum Suicide | 08-07-21 | 11:44 | 3

Precies dit. Te weinig informatie, teveel speculatie. Niet fair tegenover die jochies die misschien wel onschuldig zijn. Je hebt het spreekwoord "Waar rook is is vuur". Maar in deze situatie is dat niet van toepassing. Eerder "Waar een opgebrande lucifer ligt, heeft misschien iemand ooit een sigaret aangestoken".

Old_Spice | 08-07-21 | 11:48

Tips of aangiftes doorspelen naar de politie levert in Nederland meestal een briefje op met 'leuk, doen we lekker helemaal niks mee.'

kapoerewiet | 08-07-21 | 11:55

Quantum Suicide | 08-07-21 | 11:44 :
De schrijver van dit topic kan beter klimaatwetenschapper worden of bij de NOS gaan werken. Daar mag je ook termen gebruiken zoals :
.... werd zo goed als zeker door klimaatverandering veroorzaakt....
.... Volgens de analyse komt dat door toeval of doordat het klimaat.... bla, bla, bla

Penus Decoratus | 08-07-21 | 12:24

Die gastjes hebben er helemaal niets mee te maken, misschien alleen om views te krijgen op instragram door stiekem een filmpje te maken, maar geloof echt niet dat zij iets te maken hebben met de liquidatie van De Vries.

Old_Spice | 08-07-21 | 11:42 | 4
-weggejorist-
2voor12 | 08-07-21 | 11:49

@2voor12 | 08-07-21 | 11:49: Statistisch gezien zou tenminste een van die twee betrokken moeten zijn, niet?

ReyNemaattori | 08-07-21 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Pfff. Wat leven we in een moeilijke wereld tegenwoordig.

Sexopolis | 08-07-21 | 11:39

Maar nu GeenStijl dit deelt, weten zij ook dat ze gezocht worden, als iemand in hun directe omgeving dit leest of kan lezen.

Kaas de Vies | 08-07-21 | 11:38 | 5

De politie heeft deze beelden ook gezien en zou graag een stevig woordje met de heren willen spreken. Echter heeft de politie op dit moment te weinig juridische gronden om deze tropische parels van de straat te halen. Het is dus zaak om ze een beetje te porren, zodat ze nerveus worden contact zoeken met hun meesters of proberen bewijsmateriaal te verdoezelen. Daarom heeft de hermandad contact gezocht met GS met het verzoek om datgene te doen waar GS daadwerkelijk in uitblinkt: lekker de boel opfokken. Reaguurder doen uiteraard een duit in het zakje, dus makkers, gebruik uw zelfvermeende speurderstalent en hypotheseer erop los. Het geboefte zal in hy zelf opgezette val lopen.

Arnold Layne | 08-07-21 | 11:54

@Arnold Layne | 08-07-21 | 11:54:
Dat zou ook nog kunnen inderdaad.

Joris Beltsin | 08-07-21 | 11:58
-weggejorist-
Jos Tiebent | 08-07-21 | 11:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus omdat deze gasten 'hode' zeggen, kunnen ze dichter in verband worden gebracht met de schuter? Sorry Van Rossem, dit is allang geen Antilliaans eigen meer. 99% van de jongeren in Amsterdam gebruikt deze termen.

DerLurker | 08-07-21 | 11:38 | 3

In combinatie met stoi ,(afgekort van sto'i nek) en sua , is niet echt gebruikelijke zin om te roepen voor jongeren van een andere nationaliteit afkomstig.

gijs geluk | 08-07-21 | 11:42

Ja dit is echt zo vergezocht, doet me een beetje denken aan die 9/11 conspiracy verhalen.

Old_Spice | 08-07-21 | 11:43

Rustig, ze krijgen heus wel een eerlijke weging als ze gepakt zijn.

All_yall | 08-07-21 | 11:49

Die witte renault in de goudenregenstraat in Maurik staat op Street view!

Expert Homo | 08-07-21 | 11:38 | 2

Zilvergrijs dat is, maar klopt! En vlakbij nummer 17 (schuin tegenover).

Deksmaat | 08-07-21 | 11:46

Stoi is een afkorting van sto'i nek, en Antillianen korten altijd af , hoe korter hoe beter helemaal in de Antilliaanse straat taal cultuur dus dit duidt zeker erop dat deze mannen heel goed van Antilliaanse afkomst zijn.

gijs geluk | 08-07-21 | 11:35

Ik neem aan dat de verongelijkte antiliaanse BLM schreeuwers nu even voor blanken gaan knielen en excuses aanbieden?
Ik weet ook wel dat dat nergens op slaat maar het omgekeerde eisen ze ook van ons.

2voor12 | 08-07-21 | 11:35

Ik ben alweer bij dat hij geen Delano Geertman heet.

Rest In Privacy | 08-07-21 | 11:33 | 1

Alle Geerts het land uit!

SeingaltUNo | 08-07-21 | 11:34

Toch wel handig als camera’s niet in de pre-set modus staan.

JackStick | 08-07-21 | 11:32

Ineens zijn we allemaal rechercheur

JanAmsterdamEnzo | 08-07-21 | 11:31 | 6

Cursus “ nieuw rechercheren, wat nu “ , is tien jaar geleden al gehouden…

neonreclame | 08-07-21 | 11:37

@King of the Oneliner | 08-07-21 | 11:37: je zou het eens moeten inventariseren hoeveel expertise er op het holistische GS rondwaart.....

Smoelensmid | 08-07-21 | 11:53

@King of the Oneliner | 08-07-21 | 11:37:

Haha

Roze_bril_drager | 08-07-21 | 12:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Opvallend dat alleen blanken zorgzaam om Peter de Vries heen staan. Of ze het juiste doen laat ik in het midden; het gaat mij erom dat ze betrokkenheid tonen. De Antillianen daarentegen lopen door alsof er een leeg blikje op de grond ligt.

ole guapa | 08-07-21 | 11:30 | 4

Dit is precies de reden dat je op een bepaald moment er helemaal klaar mee bent. In het NOS journaal zag je gelukkig ook een paar buitenlanders die wel normaal medeleven toonden. Het is NOS, dus ze hebben best even moeten zoeken, maar toch. Nooit generaliseren, maar er loopt wel veel te veel verkeerd tuig rond en die zijn niet te helpen met extra kansen; het zijn gewoon luie verwende kleaudtzacjes die nooit zullen deugen.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 11:41

@Watching the Wheels | 08-07-21 | 11:41: staan ze gelijk op de short-list voor de divi-bokaal

Zalluf | 08-07-21 | 12:04

Persoonlijk zou ik, als potentiele verdachte(want minderheid), me ook niet gaan ophouden rond, wat binnenkort, een lijk blijkt te zijn.

ReyNemaattori | 08-07-21 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zijn nou precies de aanwijzingen dat dit spotters zijn dan? Ik zie twee Antillianen met heuptasjes rondlopen en een beetje timide reageren op een schietpartij. Ik zie trouwens eigenlijk alleen maar mensen timide reageren op een schietpartij. Zoals bijvoorbeeld ook die meneer aan dat tafeltje, die met zijn telefoon zit te pielen. Waarom is dat geen spotter? Oprechte vraag.

Gualtiero | 08-07-21 | 11:28 | 10

@Kowalski11 | 08-07-21 | 11:40:
Raar gedrag, maar ik zie bijna iedereen vreemd gedrag vertonen. Zal wel voor een groot deel door shock en ongeloof veroorzaakt worden. Dat filmen, tja. Ten eerste gebeurt dat tegenwoordig nu eenmaal veel. Ten tweede: waarom zou een spotter filmen?

Gualtiero | 08-07-21 | 11:54

@SeingaltUNo | 08-07-21 | 11:36:
Was dat ook opvallend als ze blank en blond waren geweest? Pigment vind ik eigenlijk maar een slechte aanwijzing, zeker nu we weten dat een medeverdachte een Pool is.

Gualtiero | 08-07-21 | 11:57

Die meneer met zijn telefoon (de camera zoomt nog ff in ook) is natuurlijk morgen ook aan de beurt. Die zit op telegram te messagen dat de spotters in aantocht zijn, de schutter in positie is. Het plan is 'a go'. Overigens die camera die zoomt dan vast weer in om te controleren of die telefoon meneer ook zijn werk doet. En die camera werd dan weer gecontroleerd door die andere persoon die voorbij liep en zo half omhoog keek of de camera goed gepositioneerd was. Eea natuurlijk communicerend via Femke naar de veiligheids driehoek toe. Alleen dat autootje van handhaving, daar ben ik nog niet over uit.

grapo | 08-07-21 | 12:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Interessant heur dat speurwerk van pantoffelhelden en toetsenbord Sherlocks. Maar het kan ook dat van Rossem met het sublimeren van zijn onvervulde kinderwens om bromsnor te worden hier het echte onderzoek van de politie flink weet te frustreren.

Joris Beltsin | 08-07-21 | 11:26 | 20

@Joris Beltsin | 08-07-21 | 12:10:
We zaten even langs elkaar heen te reaguren. Begreep je denk ik wel.
Dat 'idealisme' sloeg op GS, denk niet dat ze het voor het geld doen, want er zijn honderd makkelijkere manieren om wat te verdienen. Iedereen weet dat het tegenvalt om als journalist of blogger geld te verdienen.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 12:14

@Watching the Wheels | 08-07-21 | 12:14:
Yep.

Joris Beltsin | 08-07-21 | 12:17

Partijen, belangen en resultaten.
Uitsluiten van valse aanwijzingen is ook receherchewerk.
EU-popo misschien overbelast vanwege straatvegen van stoepje driehoek.
Een oproepen om meer beelden en hulp van het publiek komt op mij nuttiger over dan een panisch verwijderen van geziene beelden van sociale mediaas.
Dat is dan geen obstructie van een onderzoek.
Het belang is alle daders op te sporen.

hallevvezool | 08-07-21 | 12:32
▼ 17 antwoorden verborgen

Wat denken we, is Femke Halsema met de buurtvaders en coachmoeders in staat om haar ontspoorde jongeren in die lieve stad terug in het gareel te krijgen of is het beter om haar uit haar functie te ontheffen en er een type Van Heutz neer te zetten? Roept u maar...

Graaisnaaiert | 08-07-21 | 11:23 | 4

Indringende gesprekken is wat we nodig hebben, heeft met die top 600, ook een s6 story, fantastisch gewerkt.

bijna_raak | 08-07-21 | 11:38

van Heutz had speciale executie pelotons. bemand met inlanders uit Ambon. Die hadden geen moeite de tegenstribbelaars aan te pakken. Wellicht dat die nazaten kunnen assisteren. Het vervelende is dat ze liever bij de Satudarrah gaan. Die kunnen wel Caloh Wagoh aanpakken.

MaarFeitelijk | 08-07-21 | 11:52

Maar ze komen niet uit Amsterdam, dus wat kan Halsema doen?

Grote Smurf | 08-07-21 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Die gast met die witte schoenen, te zien op de foto van boven in de uitgang van de parkeergarage, is een belangrijke getuige mbt de killer en die 2 heuptasjes die komen filmen. In het 5 schoten filmpje loopt hij 10 sec. achter PrdV aan naar de parkeergarage.

klön | 08-07-21 | 11:20 | 1

Even complotgekkie doen: Speciaal ingehuurd om 'getuige' te spelen en Taghi 30k te besparen?

klön | 08-07-21 | 11:23

Dat Hode, ook vaak als Oh dèh uitgesproken, is al zo'n 25 jaar ook onder blanke "jongeren" in gebruik. Samen met het Eywah (in oa Yemen heel gewoon) aan de meer Arabische zijde van het spectrum, is het zo'n beetje de basis van de nieuwe "jongeren" taal. Voeg nog een harde G klank toe een een Wollah hier en daar en je kunt zo met je waggie of skoetoe op weg om een fittie over doekoe dan wel monnies te beslechten. Uiteraard met je sjenk op zak om iemand te djoeken. Of een pipa. Kan ook natuurlijk.Allemaal pit, pit, pit !

grapo | 08-07-21 | 11:20 | 5

In de (grotendeels) witte basisschool klas van mijn kinderen wordt deze taal ook gebezigd. Zegt weinig dus

SteilAchterover | 08-07-21 | 11:37

@Graaisnaaiert | 08-07-21 | 11:25: De studentes die van mij huren doen hun taalcursus Duits over het algemeen bij het Goethe instituut. Zolang ze ohdèh-en of eywah-en mogen ze niet naar de niveau C klas.

grapo | 08-07-21 | 11:42

@SteilAchterover | 08-07-21 | 11:37: Idd. Zegt over het algemeen niks. Het is een gemoderniseerde vorm van gaaf, cool, hip, vet en weet ik veel wat alle stopwoordjes in de 60's tot 90's waren. De nozems en zo konden er ook wat van in dit gave land.

grapo | 08-07-21 | 11:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik weet het niet maar als ik 'stoi hode swa' in de vertaalmachine stop, krijg ik: 'stop met lullen, vriend'.... zou die gasten inderdaad maar eens achterhalen...

Yoshidepossi | 08-07-21 | 11:19 | 1

Inderdaad. Scherp!

Deksmaat | 08-07-21 | 11:27

The Wisdom of the GeenStijl reaguurders. Knufter bedankt, knufter bedankt, knufter, knufter bedankt!

Natuurlijk hoor ik daar als puit 11 ook bij. (veer in de toch al krappe anus steekt)

King of the Oneliner | 08-07-21 | 11:18

Het schijnt dat die lui iemand omleggen voor een paar duizend euro. Ik vraag me af, voor die paar duizend euro is dat inclusief wapen of moet je dat zelf regelen? Een paar duizend euro? Stel het is 5.000 euro. Als je normaal leeft is dat genoeg voor 6/7 weken. M.a.w. iedere maand moet je iemand omleggen om normaal te leven.

EmilioEsteves | 08-07-21 | 11:18 | 3

Is best veel als je bijstand/Wajong hebt. Gangster, je weet tog?

All_yall | 08-07-21 | 11:20

In de cel kan je weinig uitgeven.

Earl_of_Doncaster | 08-07-21 | 11:22

en ze hopen hoger op in het wereldje te komen

P-unit | 08-07-21 | 11:32

De oude Amsterdamse penoze gebruikte Marokkanen als hitmen. De nieuwe Mocromafia gebruikt Suris en Antillianen. Zie liquidaties Redouan Bakkali, vergismoord Djordi, Ronald Bakker, deze, en waarschijnlijk nog anderen die ik me even niet kan herinneren.

SeingaltUNo | 08-07-21 | 11:17 | 3

Marokkanen hebben een schurft hekel aan Suris en Antillianen, logisch dat Marokkanen die lui het vuile werk laten doen en ze afschepen met een fooi.

EmilioEsteves | 08-07-21 | 11:20

Wat is er met albanezen gebeurd of bosniers, te duur?

bijna_raak | 08-07-21 | 11:40

Ik hoop dat de heren gevaccineerd zijn en nu dus middels 5G overal gevolgd kunnen worden. Hun gedrag is inderdaad nogal atypisch voor getuigen van een schietpartij. En nog atypischer: Dat ze beide hetzelfde doen.

Beste_Landgenoten | 08-07-21 | 11:16 | 2

Één-eiige tweeling.

Wilhelm Tell | 08-07-21 | 11:17

Politie zal toch allang alle berichtjes die rond die tijd langs de dichtstbijzijnde GSM-mast gevlogen zijn geanalyseerd hebben. Als hun bazen slim zijn, dan hebben ze de communicatie zelf versleuteld met een zelfgemaakt SSL-certificaat, maar je hebt ook best kans dat ze gewoon WhatsApp gebruikt hebben als ze de messages algemeen hebben gehouden. Toestellen die eerder nooit gebruikt zijn en inmiddels vernietigd zijn en je kunt ze niks maken. Vreselijk dat Nederland dit soort lui allemaal rond laat lopen.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 11:20

Even alle mobieltjes uitlezen die op die dag en dat uur aanwezig waren, en in dit geval altijd dicht bij elkaar bleven, zoals een stelletje, en dan weet je waar hun huis woont.
Dan de klop op de deur van een arrestatie-team, en hoppa! case closed.

Die jongeren van tegenwoordig denken overal zo luchtigjes over en ook zijn ze inderdaad zwarte sneeuwvlokjes.
Het zijn dus Antillianen, dus het komt wel erg dichtbij, nu. Ik ben ook wel eens op Curaçao, herstel: Aruba geweest, en The Cats ook, maar dat was in 1973.

King of the Oneliner | 08-07-21 | 11:16 | 8

@MaarFeitelijk | 08-07-21 | 11:38: Komt u wel eens bij een kringloop? Daar vind je ze inderdaad niet, omdat ze onder de kassa doorverkocht worden.

Jos Tiebent | 08-07-21 | 11:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Advocaat Wezki verklaart dat haar cliënt niet met de poging tot moord in verband kan worden gebracht. Het kunnen ook ijverige dienaars zijn die op gevoel opereren en geen geld hadden om het beter (uit hun perspectief) uit te voeren.

MaarFeitelijk | 08-07-21 | 11:15 | 3

Weski kan zich beter bezighouden met het proces van haar cliënt Taghi i.p.v. te trachten anderen de mond te snoeren. Weski weet dondersgoed dat ook haar cliënt zich met graagte omringt/omringde met primitieve, wraakzuchtige, met een laag IQ functionerende types voorzien van hét statussymbool: een wapen (hetgeen deze lieden graag en veelvuldig gebruiken).

MK27 | 08-07-21 | 11:39

Vooralsnog heeft zij gelijk. Dat hij het zelf niet was, staat in ieder geval vast.

netniet | 08-07-21 | 11:40

O als mevrouw Wezki iets beweert dan is het waar ze is immers meester in de rechten en advocaat, net als de Hiddemeister.

bijna_raak | 08-07-21 | 11:42

De lange leidse daar hangen zowat de meeste camera's per meter van Amsterdam. Die types staan er hier en daar haarzuiver op.

Niet_Van_Hier | 08-07-21 | 11:15

Knap speurwerk heren. Heel Nederland weet meer dan heel het politiekorps, dus deze ondersteuning zal zeker bijdragen aan het oplossen van de zaak. Trots dat ik lid ben.

Zoelense Hobbyboer | 08-07-21 | 11:15 | 6

Sterker nog, de politie had liever gezien dat de beelden reaguurders nooit zouden bereiken. Met andere woorden: de politie wil niet de kans vergroten om deze zaak op te lossen.

JackStick | 08-07-21 | 11:37

@JackStick | 08-07-21 | 11:37:
Wil de kans vergroten om op eigen kracht deze zaak op te lossen. Als de hulp van het publiek wordt ingeroepen, doen ze dat ook pas na, pakweg, een half jaar.

DenBeert | 08-07-21 | 12:13

misschien wil het wel dat de politie dit ook weet/al wist en de boefjes nu weten dat ze er bij zijn, in dat geval niet handig.

Behangdelul | 08-07-21 | 12:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Na 17 miljoen virologen hebben we nu opeens te maken met 17 miljoen rechercheurs.

osolemio | 08-07-21 | 11:14 | 12

@osolemio | 08-07-21 | 11:25: zo te horen bent u uitermate geschikt om als "expert" op TV uw zegje te doen. Wie kent hem nog dr. Clavan, de ultieme TV expert.....

Isditandersgenoeg | 08-07-21 | 11:53

@Ad Hominem Tu Quoque | 08-07-21 | 11:20:
Eerder Clouseau.

J.P.Drapeau | 08-07-21 | 12:00
▼ 9 antwoorden verborgen

prachtig toch overal die camera's en iphones, binnenkort 5g. RTIC van de politie kon de vluchtauto opvoeren in ANPR daarna een hit langs een van de verkeerscamera's die normaal bedoeld zijn voor trajectsnelheidsovertredingen. Nu nog sleepnet er over heen met traffic analyse van de mobiele telefoons bij bepaalde zendmasten. En als camerabedienaar kan je zo inzoomen op iemans decollete of haar whatsappjes op het terras. En op de foto's en videos van zo een smartfoon zit ook nog geotagging

HetOorAakel | 08-07-21 | 11:12 | 6

Toch leuk, nog eer van mijn werk dus. Die ANPR software.

Beste_Landgenoten | 08-07-21 | 11:28

Als je dan perse met een sleepnet wil werken doe je dat gewoon letterlijk in bepaalde wijken in de grote steden. Binnen no time je netjes vol met criminelen. Eventuele bijvangst gooi je gewoon terug.

Andersdenkend | 08-07-21 | 11:32

Dat live inzoomen in dat filmpje is met een mobiel die filmt wat er op de monitor van de beveiligingscamera wordt teruggespeeld.

Zoethoudertje | 08-07-21 | 16:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Was er enige tijd geleden ook niet een aanslag in Marrakech Waarbij de zoon van een rechter werd vermoord? Ik zou die hele kring van daders eens onder de loep nemen: www.parool.nl/nieuws/nederlandse-crim...

El Rico Grande | 08-07-21 | 11:11 | 1

je kan ze beter daar op laten sluiten in plaats van ze te willen bestuderen.

MaarFeitelijk | 08-07-21 | 11:23

Wat zijn dit voor onzin topics? ALs de politie deze mannen wil oppakken was dit al gebeurd en als ze ze niet kunnen vinden was de hulp van het publiek ingeroepen. Deze verdachtmakingen zijn echt onnodig. Grote kans dat ze er niets mee te maken hebben.

Vula | 08-07-21 | 11:10 | 7

Daar ben ik het eigelijk wel mee eens, het probleem is natuurlijk dat de NL politie zo gruwelijk incompetent is.

bijna_raak | 08-07-21 | 11:46

@DenBeert | 08-07-21 | 11:13:
Hoe zou Delano zijn stoere rap-video's gemaakt hebben? Met een selfie-stick?
En waren ze wel stoer genoeg? Of zag hij een gelegenheid voor super-stoer beeldmateriaal en mobiliseerde zijn vriendjes?
Die misschien al vaker iets voor hem gedaan hebben? En/of al veel meer beeldmateriaal op joetjoep hebben geplaatst?
Ben ik nou een complot-denker of kan ik me goed verplaatsten in de simpelste geesten? (En welke van die twee is het ergst.)

DenBeert | 08-07-21 | 11:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Zelfjoris

Leptob | 08-07-21 | 11:08

Het zijn geen "spotters".
Het is de cameraploeg, die is ingehuurd om er zeker van te zijn dat er beelden van het kreperende slachtoffer gemaakt worden. Die dan de wereld ingestuurd worden.
Om het slachtoffer nog eens extra te vernederen voor een groot publiek.
Is de jeugdcultuur bij deze generatie van hyena's. Jeweettog?

DenBeert | 08-07-21 | 11:07 | 4

Wat denk je dat 'spotter' betekent?

Deksmaat | 08-07-21 | 11:14

@Deksmaat | 08-07-21 | 11:14: toevallig heeft het woord in het Nederlands de betekenis van -voor de gek zetten- wat in het Engels mocking zou moeten heten, maar spotten is dus een Engels/militaire term om iets op te merken, waar te nemen, zoals het spotten van mijnen, vliegtuigen, vogels, doelwitten etc.

King of the Oneliner | 08-07-21 | 11:26

@King of the Oneliner | 08-07-21 | 11:26:
Snap ik. En nou in de criminele wereld? DenBeert geeft zelf de definitie namelijk. Plus dat daarmee het bewijs wordt geleverd voor opdrachtgever.

Deksmaat | 08-07-21 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het blijft wel ontzettend stil met nieuws over the medical condition van Peter. Is hij in coma gelegd om de zwellingen te laten zakken zodat ze eindelijk kunnen opereren? Is hij al geopereerd? Zal hij leven of vecht hij nog steeds voor zijn leven? Als hij kan blijven leven, in wat voor staat? Nouri? Michael Schumacher?

van Oeffelen | 08-07-21 | 11:06 | 21

@BoerKoekoek | 08-07-21 | 11:54: kletsverhaal, alsof de kogel kan voelen waar hij is en hoeveel energie heeft en dan besluit te tollen of toch door te gaan.

MaarFeitelijk | 08-07-21 | 14:41

MaarFeitelijk | 08-07-21 | 14:41
Niet krachtig genoeg is voor een uitschot zei de man.

Roadblock | 08-07-21 | 16:02
▼ 18 antwoorden verborgen

Weer een mooi stukje taalverrijking voor ons diverse landje.. iets voor de dikke Vandalen (hihi) ... maakt toch geen kech meer uit toch broer...

grapjasz | 08-07-21 | 11:06

Geloof dat tegel-Knufter alles al direct in de smiezen had 's avonds, hoop toch echt dat die 2 smerige dombo's vandaag nog ingerekend worden, zo moeilijk kan dat via de tele-data toch niet zijn. Dank GS.

hagelkruis | 08-07-21 | 11:05 | 2

Knufter zat er bovenop inderdaad…

( Laat het aan de rechercheurs over schreef een andere guurder als weerwoord..)

neonreclame | 08-07-21 | 11:24

@neonreclame | 08-07-21 | 11:24: als peter iets heeft aangetoond is dat eigen onderzoek doen soms tot andere conclusies en doorbraken leidt. Een "schaduw" onderzoek door de guurders, waarbij we het konijnenhol uitgraven en iedere klootzak die hier ook maar iets mee te maken heeft achter de tralies krijgen. Go geenstijl go

Incitatus | 08-07-21 | 11:37

Wat had Fortuyn nu ook weer gezegd over Criminele Antilianen ?

ikworstelengadouchen | 08-07-21 | 11:05 | 6

Dit land is het zat. C'est Ca!

Haagse Leo | 08-07-21 | 11:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Die gasten vielen bij de eerste foto van de liquidatie al op. Ze droegen dezelfde nietszeggende kleding en iedereen liep naar Peter of stond verbaasd te kijken maar deze twee liepen zonder blikken of blozen langs en door.

Dirk III | 08-07-21 | 11:05 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Alleen voor de heuptasjes zou ik ze al in het gevang smijten.

RickTheDick | 08-07-21 | 11:03 | 7

Keep it greasy, so it go down easy!

uisge baugh | 08-07-21 | 11:37

Ze moeten toch ergens hun wapens verstoppen?

B_Roekvol | 08-07-21 | 11:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik dacht dat spotters zich alleen maar in de reaguurderspanelen bevonden.

Weer wat geleerd. Dus een duo Antillianen is een spotter, en meer dan 2 is een roedel?

Kaas de Vies | 08-07-21 | 11:03 | 2

Nee, dat is een gangbang.

Earl_of_Doncaster | 08-07-21 | 11:12

En zonder kelderbox geen gangbang

Tobi | 08-07-21 | 11:31
-weggejorist-
nope | 08-07-21 | 11:03 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl