Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zoals verwacht: massamoord op N34 bij Borger veroorzaakt door ziek rijgedrag 24-jarige die zelf ook omkwam

RIP @ N34

Tering Jantje (2)

Echt leuk is het ook niet altijd, steeds weer gelijk te krijgen. Maarja, het is wel keihard waar. Die megacrash  op de N34 in Drenthe onlangs waarbij vier doden en vijf gewonden vielen is inderdaad veroorzaakt door 'roekeloos rijgedrag' van één van de dodelijke slachtoffers, de 24-jarige Jasper uit Dalen. Dat wist de Drenthe Tam Tam ons toen ook al te melden maar de politie moest het nog even bevestigen. Bij dezen. Sick shit is sick shit, die gast reed met naar schatting 170 kmu over de toch al zo levensgevaarlijke Hunnebed Highway en haalde zo achterlijk in dat het gewoon smeken was om een bloedbad. Verder kloppen alle geruchten: de bloedgangrijder is uiteindelijk gelanceerd en bovenop een andere auto terechtgekomen. Extra pijnlijk om nu dit artikel op RTL Nieuws te herlezen (of dit artikel in AD) waarin de tweelingbroer van de 24-jarige 'dollemansrijder' Jasper uit Dalen nog geen flauw idee had wat de oorzaak van het drama was en er ook maar vanuit ging dat zijn broer toevallig slachtoffer was geworden van niet te voorkomen horror. Een horror die vier mensen uit het leven wegrukte en hele dorpen in rouw dompelde. Horror die wél gewoon voorkomen had kunnen worden als één inwoner van Dalen even wat meer aan anderen had gedacht dan alleen aan zichzelf. In Dagblad van het Noorden geeft de familie van Jasper overigens een op z'n zachtst gezegd rare reactie: "De familie van de man uit Dalen laat weten dat de politie hen heeft verteld dat de inhaalmanoeuvres voorafgaand aan het ongeluk niet bewezen zijn. Ook voor de hoogte van de snelheid of roekeloos rijgedag als oorzaak van het ongeluk bestaat volgens hen geen bewijs. Zij laten weten de officiële lezing van de politie te volgen."

Reaguursels

Inloggen

Ik neem aan dat de erfenis van Jasper Groefsema uit Dalen geheel naar de echte slachtoffers gaat?

wolftour | 16-06-21 | 14:33 | 1

Waarom? Daar is de verzekering voor. En, in het enkele geval dat er niet is, kan men naar het waarborgfonds.

gaffelbaard | 16-06-21 | 15:10

Speciaal rijexamen voor tokkies invoeren: Alleen geslaagd als ze een differentiaalvergelijking kunnen oplossen.

tante uit marokko | 16-06-21 | 10:57 | 1

Daar heb je tegenwoordig apps voor.

dineausaurus | 16-06-21 | 13:07

Toen ik de foto van Jantje - type petje, tatoeage, werken in een poetsbedrijf - op de racebaan zag, had ik al zo mijn bedenkingen...

Martin Jokt | 16-06-21 | 10:45

De wens te sterven uit zich vaak in rare fratsen waar anderen ook in meegetrokken worden

haddem | 16-06-21 | 10:32

Zo, zo: familieleden van iedereen die ook maar iets verkeerd heeft gedaan is dus vrij doelwit.

cabrão | 16-06-21 | 10:04

Beste ouders, uw zoon is een moordenaar.

Von Knarrenstein | 16-06-21 | 09:39

Werd laatst op de motor op mijn eigen rijbaan, terwijl ik zelf een auto inhaalde, snoeihard ingehaald door een Golfje waarin drie jonge gasten. Het scheelde centimeters of jullie hadden mijn fijne bijdragen aan dit blog moeten missen.

Beste_Landgenoten | 16-06-21 | 09:07 | 1

We hadden haast, de Bar-Mitzvah van ons neefje was al in volle gang.

Amsterdramt | 16-06-21 | 10:57

Ik heb nooit begrepen waarom je machines produceert die meer dan 200 km per uur kunnen halen en ze dan los laat in een omgeving waar ze max de helft van die snelheid mag gebruiken. Waarom kan er niet standaard een snelheidsbegrenzer op die machines? Dat kan op ebikes en zo toch ook?

m@rkus | 16-06-21 | 08:46 | 6

De meeste scheurijzers zijn al begrensd. Ze kunnen zonder begrenzing nóg harder.

upbeat | 16-06-21 | 11:00

Dat heeft te maken met de grote van de fallus, hoe kleiner het voortplantingsorgaan hoe groter en sneller de bolide moet zijn ter compensatie in mannelijkheid en testosteron. Getuige de opgefokte snelheidsduiveltjes die hele families de afgrond in werpen door weldenkende medelanders het leven uit te drukken met 170 kmph. Overigens, ikzelf rijd Canta.

Amsterdramt | 16-06-21 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Ook de ouders van Jasper zijn slachtoffer en zullen het gedrag van hun zoon proberen goed te kletsen. Begrijpelijk nu in de emotie van dit moment, maar vroeg of laat zal toch indalen dat hun zoon door pure roekeloosheid zichzelf en anderen de dood in heeft gejaagd.
Toch moeten opvoeders van dit soort debiel scheurvolk het eens wat serieuzer gaan menen: spreek af dat je zoon bij ieder schade en boetevrij jaar budget krijgt voor weer wat extra plastic op de het karretje maar laat het voertuig van zoonlief zondermeer afvoeren en versnipperen bij de allereerste overtreding die het niveau van een parkeerboete overstijgt. Doe het voor de andere weggebruikers die 's avonds gewoon weer aan de eettafel willen aanschuiven.

sweet_spot | 16-06-21 | 08:00 | 5

@sweet_spot | 16-06-21 | 09:59:
Nou, dan zal het wel aan mij liggen ofzo, maar dan snap ik het nog steeds niet hoor. Enerzijds zeg je dat je de reactie van die ouders veroordeelt, en een zin later zeg je weer dat je ze wel veroordeelt. Wat is het nu?

gaffelbaard | 16-06-21 | 15:18

@gaffelbaard | 16-06-21 | 15:18:
Correctie:

Enerzijds zeg je dat je de reactie van die ouders veroordeelt, en een zin later zeg je weer dat je ze NIET veroordeelt. Wat is het nu?

Sorry voor de typo.

gaffelbaard | 16-06-21 | 15:22

@gaffelbaard | 16-06-21 | 15:18: wat het is, is dat je niet leest wat er staat: "Begrijpelijk nu in de emotie van dit moment". Daar kan ik toch geen veroordeling van maken. Het ligt dus aan jou ja. Ik gebruik niet eens het woord veroordelen en zie de ouders ook als slachtoffer. Dat is echter geen vrijbrief om hersenloos scheurvolk, ook al is het je kind, ongebreideld hun gang te laten gaan.

sweet_spot | 16-06-21 | 17:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Iemand een URL naar de dashcam beelden?

bees-t- | 16-06-21 | 06:21

Er waren hier de nodige hoog bij laag allochtonen roepers, maar dit rijgedrag is helaas ook des lokale jeugd

Hemmenaar7 | 16-06-21 | 06:12 | 2

Dat smaldeel vindt het goed toeven hier ja. Probleem is natuurlijk dat ze de helft van de tijd gelijk hebben, dus dat zal voorlopig wel blijven ook.

TmC | 16-06-21 | 06:27

@TmC | 16-06-21 | 06:27:
De helft ?
Laten we het op driekwart houden, en dan is dat nog aan de zuinige kant .

Castor12 | 16-06-21 | 07:20

Daaag Jasper!

korenslager | 16-06-21 | 00:56

Omdat je hebt doorgespaard voor een afgetrapte Golf en nog bij je ouders woont ben je nog geen coureur. Komt nog bij dat het vroeger vooral randdebielen waren die zo reden, nu zijn het randdebielen die dit doen en daarnaast ook op hun telefoon zitten.
Wat een treurnis. Goed dat iemand even benoemd hoe het zit, laat dat maar aan Bert over.

Draak uit Brabant | 16-06-21 | 00:50 | 1

Persoonlijk zie ik het verschijnsel dat lieden menen coureur te zijn en debiele inhaalmanoeuvres maken op drukke smalle wegen op precies de minst overzichtelijke stukken juist bij de bestuurders van de duurdere en zwaardere SUV's (spuuglelijke opakarren die alle merken nu maken voor voormalige hippies die heden de knieën niet meer krijgen gebogen.)

Mazzelstof | 16-06-21 | 06:16

Wat een afgrijselijk artikel. Ik denk dat Bert een poging heeft gewaagd om die grauwe avond in even zo slechte zinnen op te schrijven. En dan de familie van die gast erbij halen. Volgens mij heeft Bert geen kinderen. Ik hoop ook dat Bert geen kinderen heeft. Met een dergelijk gebrek aan empathie kun je nooit een geestelijk gezond kind groot brengen lijkt mij.

Clay Regazzoni | 16-06-21 | 00:30 | 8

Weinig tot geen empathie bij de familie voor de wel onschuldige slachtoffers, of tellen die niet mee ?

Castor12 | 16-06-21 | 07:22

Mooie tegel. Goed dat je het zegt.
De moraalridder kloppen zich weer op de borst van 'kijk, mij eens het voorbeeld van empathie zijn'. Maar als ik lees hoe familie en nabestaanden een empathisch gebrek verweten wordt en de redenen waarom, dan denk ik: 'jullie hebben niets begrepen van wat empathie werkelijk inhoudt'.

gaffelbaard | 16-06-21 | 09:53

Precies wat ik dacht. En dan lees ik de reacties hierop, en dan hoop ik precies dat. Dat deze reaguurders vooral geen kinderen hebben of krijgen.

KokkieBalboa | 16-06-21 | 10:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Tokkies gotta tokkie...

DeterioraSequor | 16-06-21 | 00:30

Zijn die Hitler Jügend kapseltjes nu nog steeds niet uit de mode ?

Pittzz | 15-06-21 | 23:41 | 1

Bij ééncelligen nog steeds niet. Ze zijn wel heel herkenbaar, zo.

Leeuwarder | 16-06-21 | 08:34

Das het gevaarlijke in het verkeer, je kan zelf zo behoedzaam zijn, en veilig rijden, je blijft toch ook afhankelijk van je mede weggebruikers. Als ik een stukkie ga fietsen in mijn stad Rotterdam, kijk ik vaak achterom als ik een hoek om ga, plus dat ik uiteraard mijn hand uitsteek, waar veel fietsers blijkbaar moeite mee hebbuh.

Muissolini | 15-06-21 | 23:30 | 1

Het vergt enige coördinatie inderdaad.

Papa Jones | 16-06-21 | 00:09

Ik weet het niet hoor. Ik lees een hoop voorbarige reacties. Wetten en regels die zus en zo moeten veranderen. Lekker de ouders van die jongen affakkelen. Ik snap de reactie van die familie ergens wel. Wat schiet je daar mee op? Niks.
En, wat weten we nu echt? Dat hij te hard reed en op een voorligger knalde. Waarom hij dat deed? Suikerspiegel? Spin in de auto? Stemmen in zijn hoofd? Slechte drugs? Iets anders? Wat het ook is, daar krijgt niemand nu ooit nog antwoord op. Hij is nu dood.

gaffelbaard | 15-06-21 | 23:28 | 10

@Mazzelstof | 16-06-21 | 06:22:
Het punt is denk ik..

Nee, mazzelstof. Dat is niet mijn punt. Dat is JOUW punt!
Wat mijn punt is, dat staat hierboven. Ik was duidelijk genoeg denk ik. Ik hield het bij tot nu toe bekende feiten. Dáár is mijn punt op gebaseerd. Niet, zoals ik jou dat zie doen in je reactie, op aannames of veronderstellingen of vooroordelen of guilty-by-association of speculaties of onderbuikgevoel. Of een verwijzing naar de nabestaanden van de veroorzaker van het verkeersdrama. Alsof dát hét bewijs is!

Trouwens, dat laatste zegt ook iets over jou! Maar niets over het nest waar jij uitkomt. Snap je?

gaffelbaard | 16-06-21 | 10:25

@Castor12 | 16-06-21 | 07:23:
Ook zij zijn ermee geholpen als mensen het zoveel mogelijk houden bij de feiten van dat moment. Hoe vreemd het ook moge overkomen op mensen die misschien nooit iets tragisch hebben meegemaakt ..., nabestaanden vinden óók dáár troost in en dat heeft weer een positief effect op de rouwverwerking van nabestaanden.

gaffelbaard | 16-06-21 | 10:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Jasper Molenaar!

Leeuwarder | 15-06-21 | 23:20

Autopoetser Jasper wordt autopatser

tante uit marokko | 15-06-21 | 23:16

Waarom geen gefaseerd rijbewijs zoals bij motoren? Tot bijvoorbeeld 24 jaar geen auto’s met een vermogen hoger dan 50 kw of zo?

Bigi Bana Boy | 15-06-21 | 22:17 | 5

Helemaal geen slecht idee. Uitstekend idee zelfs!

vluchtelingallergie | 15-06-21 | 23:05

Persoonlijkheidsonderzoek instellen naar toekomstige bestuurders voordat je begint met rijlessen. Het is toch raar dat iedere debiel zijn rb kan halen als een soort grondrecht. Bij heel veel van die mafketels in het verkeer zit een enorme steek los.

Valka | 16-06-21 | 09:12

@Twee Jeetjes | 15-06-21 | 22:38: U zit ook bij de NRA? Meest gehoorde argument bij een school shooting. Chapeau.

Amsterdramt | 16-06-21 | 11:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker man, allemaal keihard rijden. Niks 100 km/pu.

Bigi Bana Boy | 15-06-21 | 22:13

De politie zegt niets over de snelheid, dit artikel haal ik nauwelijks uit het persbericht.

Nichtsneues | 15-06-21 | 22:01
-weggejorist-
Henk de Vries2074 | 15-06-21 | 21:22 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is intens verdrietig, voor allemaal.

Ik wens alle nabestaanden heel veel sterkte. Voor de tweelingbroer van Jasper en zijn ouders zal het ook verschrikkelijk zijn. Zij hebben niet alleen hun zoon verloren, zij moeten ook verder met de gedachte dat hij dit heeft gedaan.

Heel verdrietig dit.

Roos | 15-06-21 | 21:14 | 4

Drie hoeraatjes voor Darwin mag ook. Opdat hij niet na anderhalf jaar ontzegging een verse verlaagde Golf aanschaft.

GregorVanPallandt | 15-06-21 | 21:42

De reactie van de familie van Evil Knievel komt op mij wat ingefluisterd over. Ingefluisterd door een advocaat dan welteverstaan.

J.Luns | 15-06-21 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Jongens en mannen tot 28 jaar geen auto laten rijden die harder kan dan 80. Er zijn gewoon teveel die zich niet kunnen beheersen.

JeannedArc | 15-06-21 | 21:03 | 4

Binnenkort heeft iedere nieuwe auto een begrenzer op de maximumsnelheid dankzij de EU.

Koning Willy | 15-06-21 | 21:28

Onzin. Niemand een mes omdat veel mensen zich niet kunnen inhouden?

redanx | 15-06-21 | 21:44

@redanx | 15-06-21 | 21:44: Lijkt mij niets mis mee, geef mij dan mijn 'open carry' zodat het trekken van uw mes het laatste is wat u doet.

Amsterdramt | 16-06-21 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

@redactie U bedoelt Borger?

sr69 | 15-06-21 | 20:43 | 2

Daar verbaasde ik mij ook al over, Dalen ligt niet echt bij Borger in de buurt. Enige overeenkomst is dat het beide in Drenthe ligt.

snajeh | 15-06-21 | 21:14

24 kilometer. Dat is met 170 eventjes laag overvliegen. Ik keur beide plaatsnamen goed.

Lorejas | 15-06-21 | 21:29

Taalverarming: 4 doden = massamoord. Maar ja: past wel in de tijdgeest om termen een nieuwe definitie te geven.

loser | 15-06-21 | 20:29 | 8

Wilde je het dan een "akkefietje" noemen? Of een "slordigheidje"?

Lorejas | 15-06-21 | 21:42
▼ 5 antwoorden verborgen

God, wat een verdriet. Vreselijk.

Deksmaat | 15-06-21 | 20:29

Mijn zwager komt uit omgeving Dalen en onder zijn vrienden en kennissen is het doodnormaal om met 100km/u over binnenwegen te knappen. Zijn broer vindt het een sport om in een afgetrapte Ford Ka zonder uitlaat door de bebouwde kom te scheuren. Dat is de vrijheid van het platteland en mensen die daar gegronde bezwaren tegen hebben zijn ‘randstedelingen die het voor ons verpesten’.

JJMS | 15-06-21 | 20:28 | 5

@L.E. Raar | 15-06-21 | 20:30: ja door zich uit het leven te rijden. Nou Jasper ajetoo en ongezien de..!

winkelwagenmuntje | 15-06-21 | 20:44

Door een nieuwe uitlaat te kopen? Wat we niet horen weten we niet?

Lorejas | 15-06-21 | 20:47

Wij moeten die jongens met rust laten, gaat toch goed? Wij kunnen nu weer 4 of 5 vluchtelingen opnemen. Duurt altijd even voordat zij gevestigd zijn in het criminele circuit en een Mercedes AMG kunnen aanschaffen om Amsterdamse Cabaretières mee dood te rijden. Sommigen behalen dit einddoel nooit. Dus laat ze vooral doorgaan in 't Oostuhn.

Amsterdramt | 16-06-21 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Het enige positieve aan dit hele verhaal is dat we nu zeker weten dat het goed is dat Jasper dood is. Je hoopt altijd dat dit soort debielen alleen zichzelf dood rijden. Ik kan me van een tijd terug nog een verhaal herinneren van een gast die in een gestolen auto een gezin dood reed, maar die het zelf overleefde. Dan heeft dit verhaal in ieder geval nog een minder slechte afloop.

bulk | 15-06-21 | 20:27

Op je achterligger klappen. reactietijd 1 + remweg 47m/sec voorligger 25 m/sec= 22 m/sec. nadering. Dat is alsof je tegen een eiken vriend rijd.

horsteknots | 15-06-21 | 20:25

24 Jaar. En dan zijn er deskundigen die het een goed idee vinden, en dat erdoor geramd hebben, dat je tegenwoordig als 17-jarige je rijbewijs kan halen. Ik blijf het absurd vinden. De meeste dodelijke ongelukken worden veroorzaakt door de leeftijdscategorie 17 tot 25 jaar, of hoogbejaard.

VanBukkem | 15-06-21 | 20:24 | 11

@Bigaroque | 15-06-21 | 21:29:
Waar leg je de grens? Bij 25 jaar zou ik zeggen. Dan is het menselijk brein, de grijze massa tussen de oren, eindelijk volgroeid. Zeg ik niet, dat zegt de biologie.

VanBukkem | 15-06-21 | 21:38

Volledig mee eens!

vluchtelingallergie | 15-06-21 | 23:06
▼ 8 antwoorden verborgen

Je rijdt niet toevallig een keertje roekeloos of meer dan 100 km te hard.
Dat zullen zijn familie en anderen vast wel geweten of eens gehoord hebben.
Vreselijk voor de andere onschuldige slachtoffers en de dienstverleners die dit moeten afhandelen.

Damoos | 15-06-21 | 20:24

Het kapsel van de broers doet mij aan iemand denken. Nogmaals wrong time, wrong place. Het kan iedereen gebeuren.

Sexopolis | 15-06-21 | 20:23 | 1

Dit geldt voor de slachtoffers ja. Niet voor de dader.

Papa Jones | 15-06-21 | 20:26

Heel erg maar verder zinloos artikel......

Blonde Nel | 15-06-21 | 20:23 | 1

Leg maar uit....

Lorejas | 15-06-21 | 20:23

Jasper komt uit dalen , het ongeluk ( aanslag ) was in Borger

Schipperke | 15-06-21 | 20:21

Sowieso geen enkele reden dat auto's sneller dan 130 km/h kunnen. Racen doet u maar op het circuit.

Vula | 15-06-21 | 20:19 | 8

@L.E. Raar | 15-06-21 | 20:29: goed verhaal, doen we niks mee

sr69 | 15-06-21 | 20:52

@L.E. Raar | 15-06-21 | 20:29: Wat een woordkunstenaars die Denen...

Sessine | 15-06-21 | 21:01

@L.E. Raar | 15-06-21 | 20:29: Niet moelijk geen google voor nodig. Maar Jeremy Clarkson heeft een betere lijkspreuk: Speed doesn’t kill instantaneously getting immobile kills.

redanx | 15-06-21 | 21:54
▼ 5 antwoorden verborgen

We kende ook iemand uit hengelo, die de urn van iemands moeder zou hebben gejat op waarop goud geverfde coating zat. Die dacht het was van waarde om door te verkopen. Die werd dezelfde dag nog bezocht door wat lui; en in elkaar geslagen (geef ze geen ongelijk, wie jat nu een urn van iemands overledene moeder). Echter raakte die zo overstuur, dat ie vanuit hengelo ergens richting almelo en toestanden een pistool halen wou, en door z'n debiele rijgedrag (inhalen) frontaal tegen een vrachtwagen knalde en op slag dood was.

treurig.

Krachtkoe | 15-06-21 | 20:16 | 3

Vloermat omhoog, vegertje, vloermatje terug, opgeruimd staat netjes

sr69 | 15-06-21 | 20:53

Karma is a bitch.

telefoontje | 16-06-21 | 02:58

Toch wel in een gouden urn gepropt?

Blote Bertus 2000 | 16-06-21 | 08:22

Genoeg personen die nu 170 rijden en tegelijkertijd Jasper maar een klojo vinden.
Hee , maar zij kunnen wèl autorijden ja !

Ambiorix | 15-06-21 | 20:15 | 6

@VanBukkem | 15-06-21 | 21:27: Ik ken het gevoel. Soms nu, met bijna 50 jaar, nog een gevoel van schaamte krijgen van acties in je tiener- of studententijd...

Dat overkomt me trouwens meestal als ik alleen in de auto zit en mijn gedachten kan laten gaan. Hoe toevallig, in dit kader.

Bigaroque | 15-06-21 | 21:31

Niks mis mee 170 op de duitse snelweg rijden.

redanx | 15-06-21 | 21:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Mocht u iemand kennen die zo rijd als Jasper deed, zeg er wat van tegen die persoon als u het onverantwoord vindt.

sjef-van-iekel | 15-06-21 | 20:13 | 6

Dat wordt flink uit het raam schreeuwen bij 170 dan?

Lorejas | 15-06-21 | 20:19

Mee eens. Zo'n persoon herken je al aan zijn auto, is het niet? Gewoon aanspreken.
'Jij vind het vast tof om met 180 over de snelweg te rijden, in je GolfAudiMercedesSeatkamper-sloep-bak SDI GT KLM 3008970 SUPERVETHYPERINJECTIEBAK GTIheeeeelsnel 88zzt. Met je 19 inch wielen.'

Portnoy | 15-06-21 | 21:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Die andere doodrijder, Van Wijngaarden senior, heeft binnenkort recht op verlof. Hopelijk krijgt hij een plaatsverbod opgelegd.
Deze Jasper (casperjasper) is zelf dood. Maar de familie van de slachtoffers moet verder. Met een grote leegte in hun leven, net als de familie van Fleur. Het is een drama. #weesgeencasperjasper

grapo | 15-06-21 | 20:07 | 8

@Papa Jones | 15-06-21 | 20:19:

In dit geval wil ik nog mee gaan..

Een Pa, die zijn dronken zoon, ( Naar verluidt ), een potje uitdaagt..

Een 24 jarige die Moeders en Vaders plechtig beloofd zich gaan te gedragen, daar is niks tegen opgewassen...

neonreclame | 15-06-21 | 20:29

@neonreclame | 15-06-21 | 20:29: Tja, wat je kinderen uitspoken, dat wéét je wel, maar je kunt er lang niet altijd iets aan doen.

Papa Jones | 15-06-21 | 20:53

@Papa Jones | 15-06-21 | 20:53:

Hey, we zijn het eens..!!

neonreclame | 15-06-21 | 21:11
▼ 5 antwoorden verborgen

De familie van de dader heeft ook verdriet. Dat mag en ze hoeven geen verantwoordelijkheid te nemen voor zijn gedrag. Even je mond houden zou dan wel verstandig zijn verder.

johoost | 15-06-21 | 20:07 | 6

@Papa Jones | 15-06-21 | 20:14: Of een familielid die wat meer op afstand staat. Kan me zo voorstellen dat ook deze mensen in shock waren. Dan ben je niet altijd heel coherent.

All_yall | 15-06-21 | 20:16

Ze reageerden te snel (snap je hem?).

Blote Bertus 2000 | 16-06-21 | 08:34
▼ 3 antwoorden verborgen

hier kun je gewoon geen juiste mening over hebben. de beste kerel heeft een vreselijke fout gemaakt en moet dat met de hoogste prijs betalen. het trieste is echter dat t geen boom was maar een tegenligger.

enfant_terrible | 15-06-21 | 20:06 | 4

Dit was geen fout. Dit was achterlijk gedrag, meerdere keren achter elkaar. Op een gegeven moment is het geen fout meer, maar ben je gewoon een gevaar op de weg en is de fout dat je ooit een rijbewijs hebt gekregen.

Goofy Goofball | 15-06-21 | 20:13

Geen juiste mening? Nou die heb ik wel, een zeer juiste, maar dat levert me een permaban op. Met je "beste kerel".

Lorejas | 15-06-21 | 20:14

@lorejas: Bravo!

Portnoy | 15-06-21 | 21:33
▼ 1 antwoord verborgen

Of het was een zelfmoordaanslag. Is het etnisch profiel van (zelf)moordenaar bekend?

Wiebenick | 15-06-21 | 20:05 | 4

Goud, halve kop weggeschoren, petjes, tattoo's. Er is een waar intellectueel heengegaan...

Blote Bertus 2000 | 16-06-21 | 08:38
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Bertje eigenlijk z’n rijbewijs?

beldewouten | 15-06-21 | 20:04

Weet iemand wat voor auto z'n broer rijd vandaag moest ik behoorlijk op de rem vanwege een idioot die nog even moest passeren terwijl dit niet kon.
Gelukkig kon ik uitwijken naar rechts en stevig op de rem tegenligger was behoorlijk over de zeik.
Was richting Coevorden, auto Volkswagen met achter donker getinte ramen.

likdoorn | 15-06-21 | 20:03 | 2

Je zakje met interpunctie is uit het open raampje gevlogen?

beldewouten | 15-06-21 | 20:05

Opel. Wat een lul is voor een hoer is de Opel voor een boer.

CarelJan7937 | 15-06-21 | 21:08

Even ter correctie/aanvulling: het ongeval vond plaats t.h.v. Borger, de veroorzaker was een inwoner van Dalen. Maar dat maakt het allemaal niet minder erg.

Buurman | 15-06-21 | 20:03

Drenthe: het enige plekje Nederland waar ze geen allochtonen nodig hebben om de hele boel onleefbaar te maken. Samen met de Achterhoek, Tukkerland, Zeeland en de rest. Maar toch

Oh, en Zuid-Limburg natuurlijk. Maar ook dat behoeft verder geen betoog.

Hetkanverkeren | 15-06-21 | 20:02 | 7

@Lorejas | 15-06-21 | 20:21: Nee hoor, 10 normale, zelfs geen jubel- en hamergevallen. Maar wel allergisch voor randstedelijke superioriteitsuitingen.
U kent toch de Twentse spreuk hierover?

L.E. Raar | 15-06-21 | 20:25

@L.E. Raar | 15-06-21 | 20:25: Soms staat het stoplicht op rood, soms staat het op groen: in Almelo is altijd wat te doen?

Hetkanverkeren | 15-06-21 | 20:33

@Raar; Als een boer niet kan rijden ligt het aan de auto? Vrij naar een Twents tegeltje.

Lorejas | 15-06-21 | 20:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Dergelijke idioten zie je hier en daar wel eens. Hoop altijd dat ze een boom uit het leven rukken, in plaats van andere mensen.

TeeJee | 15-06-21 | 20:00 | 2

Jep

rein9576 | 15-06-21 | 20:03

De gemiddelde boom lacht om zoiets. Die ruk je echt niet uit het leven hoor, met zo'n kutautootje.

VanBukkem | 15-06-21 | 20:18

Ik zeg altijd, ook al rij je foutloos, een medeweggebruiker kan iets doen waardoor het fout gaat. Anticipeer daar steeds op onder het rijden.

Twee Jeetjes | 15-06-21 | 20:00 | 8

Ik begrijp wat je bedoelt; maar nu maak je het nog erger. Dus nu heeft de maniak last gehad van de medeweggebruiker? Waardoor het fout ging? Maar goed; snap wat je wilde zeggen. Einde discussie maar ;-)

Lorejas | 15-06-21 | 20:17

@Papa Jones | 15-06-21 | 20:18: Het was vlak voor een haakse bocht, met een remvlak van hooguit 5 meter: met 170 kmp/u was hij samen met mij op de rails voor de Velsertunnel belandt.

Soms hangt het leven toch van de toevalligheid aan elkaar. Of je wilt of niet. Daarom inderdaad anticiperen dus. Vooral ook als fietser.

Hetkanverkeren | 15-06-21 | 20:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Met een beetje stereotype vooroordelen over de familie lijken het uiterst verantwoordelijke types die ook een staffordshire of pittbull zouden kunnen bezitten.

Reebensteeltje | 15-06-21 | 19:59

Beetje begrip mensen, de familie van Jasper verkeert overduidelijk nog in de ontkenningsfase. Het besef komt nog wel.

VanBukkem | 15-06-21 | 19:54

Net zoals mijn broer niet afgerekend hoeft te worden om de terrasstoelen die ik volgekotst heb, hoeft de familie van deze debiele deaudrijder niet afgerekend te worden op zijn dodemansrit.
Hun verdriet over het verlies van broer en zoon is niet minder waard dan het verdriet van de familie van de slachtoffers van deze deaudrijder.

JanVergoor | 15-06-21 | 19:54 | 15

@Herr_Juncker: jij komt hier nog niet zo heel lang is het wel?
Daarnaast ging het mij om het principe dat iemand niet verantwoordelijk gehouden kan worden om andermans daden. Dat staat volledig los van het verschil in ernst. Maar dat is nuance. Dat vereist weer denkvermogen en voor je het weet ga je nog denken dat de wereld niet zwart-wit is.

JanVergoor | 15-06-21 | 20:47

@MaarFeitelijk | 15-06-21 | 20:47:
Dat klopt. Maar ga jij meteen rondtoeteren dat je zoon een volidiote moordenaar was als je net hebt gehoord dat je kind deaud (hallo Juncker) is? Of zou het erkennen en de klap daarvan pas veel later komen? Ik denk dat niemand het hier anders zou kunnen.
Veroordelen, dat kan iedereen hier als de beste. Dat dan weer wel.
Die journalisten staan voor je neus met allemaal redelijk respectloze kudtvragen. Want AD. Dus je zegt toch iets.

JanVergoor | 15-06-21 | 20:54

@JanVergoor | 15-06-21 | 20:54: AD had juist zo'n sentimenteel verhaal over de lieve jongen met leuke hobbies als hardrijden in de krant gehad.

MaarFeitelijk | 15-06-21 | 22:18
▼ 12 antwoorden verborgen

Nu zullen er nog wel meer verhalen naar buiten komen over dat het een lieve jongen was en dat hij dit niet gewild had. Ik heb daar een andere mening over, maar die schrijf ik hier niet op, ik heb geen zin in een ban.

Goofy Goofball | 15-06-21 | 19:52

Ach ja, gevalletje drugs, dat kan zijn inclusief lachgas en testosteron.

SaintNick | 15-06-21 | 19:52 | 3

Als er driugs in spel was dan had de politie dat waarschijnlijk al wel gemeld.

VanBukkem | 15-06-21 | 19:59

Dat meldt de politie niet. Op een dodelijk verongelukt slachtoffer wordt geen drugs en alcohol test gedaan bij mijn weten.

bees-t- | 16-06-21 | 06:20

Gasten met petjes die van stoere auto's houden.
Dagelijks kom ik dit soort klojo's tegen in het verkeer met hun aso-gedrag.

Jammer dat hij niet in zijn uppie tegen een boom vloog zonder dat het meer levens koste.

druipsmurf | 15-06-21 | 19:50 | 1

Dat zijn geen “stoere” auto’s maar doorgaans afgetrapte, verlaagde gebakkies van het merk VW met blèrpijpjes en getinte raampjes met “No Fear “ erop geplakt. Een verstandig mens zou er niet dood in gevonden willen worden, maar een groot deel van de debiele bestuurders lukt dat probleemloos.

Lefty-Messup | 15-06-21 | 23:46

Harde conclusie. Hopelijk kan het onderste uit de kan gehaald worden wat betreft de gebeurtenissen wat vooraf ging.

BlaffendeTekkel | 15-06-21 | 19:48 | 1

Dat doen ze niet, want de veroorzaker is al dood.

Papa Jones | 15-06-21 | 19:51

Jasper was een lul. En zijn familie is het nog steeds.

BoerKoekoek | 15-06-21 | 19:47 | 1

Gooi jezelf weg

Icewallowkum | 16-06-21 | 01:12

Oorzaken ijken me irrelevant. Zo lang elke automobilist de beschikking kan krijgen over een potentiële moordmachine is er een kans dat iemand zichzelf ernstig overschat en een dodelijk ongeluk veroorzaakt.

van heinde en verre | 15-06-21 | 19:47 | 1

Krijgt iedereen die een keukenmes mag kopen ook.

redanx | 15-06-21 | 21:59

Die reactie van de familie ook, dan weten we ook meteen uit wat voor nest dat rotjong komt/kwam.

Graaisnaaiert | 15-06-21 | 19:46 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ongelukken worden niet zelden veroorzaakt door bomen.

RickTheDick | 15-06-21 | 19:46 | 4

It was coming right at me !1!!

Tobi | 15-06-21 | 20:04

die waren er hier niet bij

MaarFeitelijk | 15-06-21 | 20:46
▼ 1 antwoord verborgen

Weer een verkeersidioot minder helemaal treurig voor de slachtoffers van de roekeloze actie.

Reebensteeltje | 15-06-21 | 19:46

Geen kwáád woord zegt de familie over deze gek die drie anderen met zich mee de dood insleurde, en nog eens vijf ernstig verwondde.

Ik zou onpasselijk worden als ik als nabestaande zo'n liefkozend stuk in de krant zou lezen.

Papa Jones | 15-06-21 | 19:46 | 2

Het is en blijft je familie he, volgens MaFlodder.

Toverkol | 15-06-21 | 20:33

Geen kwaad woord inderdaad, "want er is niets bewezen". Kansloze figuren, ze hadden ook uit respect voor de andere slachtoffers hun mond kunnen houden.

Frits de Vriez | 15-06-21 | 20:59

Lekker, er rijdt er dus nog zo een rond in die omgeving.

kapotte_stofzuiger | 15-06-21 | 19:45

Hopeling lijkt die tweelingbroer niet in alles op z'n broer. Maar gezien de reactie van de familie vrees ik het ergste.

WodieBlumensind | 15-06-21 | 19:43 | 3

Ik wilde het niet posten maar "jammer genoeg hebben ze er nog eentje klaarstaan".

Graaisnaaiert | 15-06-21 | 19:47

ze hadden dezelfde hobbies, auto's en hardrijden. Beter was geweest als ze samen waren verongelukt en elders een paar minder.

MaarFeitelijk | 15-06-21 | 20:45

Jezus man

Icewallowkum | 15-06-21 | 22:09

Voor velen is het verkeer een plaats om anoniem te kloten, sommigen doen dat met onbeschoftheid, anderen doen dat met roekeloosheid. De rekening is voor de slachtoffers.

Broadsquire | 15-06-21 | 19:40 | 2

Erg ja.

van Oeffelen | 15-06-21 | 19:45

Nou ja, velen, zo'n paar procent slechts denk ik.
Maar op 11 miljoen mensen met een rijbewijs is dat best veel ja.
En dan reken ik de idioten zónder rijbewijs nog geeneens mee.

Papa Jones | 15-06-21 | 19:50

"Hij was gisteren op bezoek bij een vriend in Groningen en net op het verkeerde moment onderweg naar huis." Ik denk dat die andere slachtoffers net op het verkeerde moment onderweg ergens naartoe waren.

homieguerneville | 15-06-21 | 19:38 | 2

En zo is het!

Tikkie Terug | 15-06-21 | 19:39

Eens!

Twee Jeetjes | 15-06-21 | 20:02

170kph kun je misschien niet op de kilometer nauwkeurig aantonen. Maar dat het aantoonbaar heel veel harder geweest moet zijn dan wat je daar mag rijden is een makkie. Dus eh, familie van Jasper, niks 'onbewezen'.

konjodebonjo | 15-06-21 | 19:38 | 1

Schijnt op een dashcam vastgelegd. GPS locaties, tijdcodes, perspectief. Alles is te achterhalen.

marcoplarco | 15-06-21 | 19:46

Wat fijn dat Jasper dood is. Dan zijn dit in ieder geval zijn laatste slachtoffers. Complimenten ook voor de ouders. Zo'n appel land inderdaad lekker dichtbij.

mundusvultdecipi | 15-06-21 | 19:38 | 4

@Portnoy | 15-06-21 | 19:48: Men doet gewoon wat Bonkers vier jaar deed en de MinPres hier ook doet. Je herinnert je niets, ontkent of verklaart gewoon dat het anders ging.

MaarFeitelijk | 15-06-21 | 20:44

@A.I. van Dee | 15-06-21 | 21:38: Het is de invloed van Bonkers'gedrag dat algemeen geaccepteerd is geworden. Mensen denken gewoon over de feiten heen te lullen en eigen bogus verhaal op te mogen hangen. Moeilijk? Iedereen ziet het.

MaarFeitelijk | 15-06-21 | 22:16
▼ 1 antwoord verborgen

Dit was mijn eerste gedachte toen ik las dat er een 24-jarige bij was betrokken. Vooroordelen bestaan om een goede reden. Vooropgesteld dat ik het verschrikkelijk vind voor zijn naasten, vind ik het vooral verschrikkelijk dat Jasper's hufterige roekeloosheid andere mensen het leven heeft gekost.

MickeyGouda | 15-06-21 | 19:35 | 3

Het zal wel niet in het artikel staan, maar had Jasper zijn petje achterstevoren op? Het zat in ieder geval veel te strak.

marcoplarco | 15-06-21 | 19:45

Toevallig ken ik Dalen en laten we maar zeggen dat petjes om achterstevoren op te zetten net als setjes om je auto te tunen goed lopen.

blikjegrolsch | 15-06-21 | 19:48

Duidelijk familie.

Acidstain | 15-06-21 | 19:32 | 4

De liefde voor familie is onvoorwaardelijk, ook al snijden ze je strot af. Geen enkele zelfreflectie.

Toverkol | 15-06-21 | 20:38

Eerst je 24 jarige zoon thuis krijgen in een kist na een ongeluk. Dan moeten leren dat het zijn eigenschuld is, dat hij 3 anderen heeft meegenomen en nog een handvol het ziekenhuis heeft gereden. Als de waarheid te gruwelijk is wil het menselijk brein dit uit zelf bescherming niet accepteren uit pure zelfbescherming. Geef deze mensen tijd hun verlies te verwerken en stel de vraag over een jaar of 3 nog een keer.

Incitatus | 15-06-21 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

Zonder grap; Bij het NOS journaal vertelde ze dat de oorzaak van dit ongeluk kwam door een aanrijding.

Brabeaulander | 15-06-21 | 19:31 | 5

De NOS praat de vorken en rieken altijd terug in het schuurtje.

Twee Jeetjes | 15-06-21 | 20:00

dat is ook zo, vriendelijke vriend Japser reed met hoge snelheid op een andere auto. Waarschijnlijk kwam er een tegenligger en lulhannes reed te hard of vergat te remmen.

MaarFeitelijk | 15-06-21 | 20:42

Nou ja, je hebt geluk en je hebt on-geluk, dit was het tweede, gewoon pech zeg maar.. Het had ook net goed kunnen aflopen en dan was het geluk.

Sneerpoets | 15-06-21 | 22:55
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos