Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het gaat niet zo lekker met het EU coronapaspoort

Een en ander loopt een beetje stroef en het systeem lekt als een Tenalady met virusvrees. Een tijdlijn

Vrijdag 21 mei

Even los van de verwarring over en het door elkaar gebruiken van de verschillende namen van apps & paperassen (Coronamelder? CoronaCheck? Testbewijzen? Vaccinbewijzen? Europees corona-reiscertificaat? Digital Green Pass? Vaccinpaspoort?), afgelopen vrijdag stond op 101 dat alle systemen in een dikke maand gekoppeld moeten worden om vóór 1 juli BSN-nummers via de RIVM-database in QR-codes om te zetten om EU-grenzen over te mogen steken die je ook ongetest & ongevaccineerd vrij als ook moeiteloos kunt oversteken. Want een EU-paspoort (van papier) geldt gewoon als Europees reiscertificaat.

Zaterdag 22 mei

Nou jaaaa. Bureaucratische vertraging bij de grensoverschrijding tussen Vrijheid en Medische Apartheid! BSN-nummers in QR-codes omzetten voor de virusscanners van de Polizei, Gendarme of Guardia Civil wordt lastig als een miljoen prikken niet gedigitaliseerd zijn bij het RIVM. Misschien kan het hanteren van een andere rekenmethode nog uitkomst brengen, Hugo & Jaap? Gelukkig is er een TASKFORCE. En heeft iemand bij VWS al naar Sywert gebeld voor de import een stukje Chinese software, of neemt die niet meer op?

Zondag 23 mei

Hemeltjelief ende grutjes-nog-an-toe. Op de pinksterzondag moeten we uit een krant vernemen dat de digitalisering van een pandemie die met beter beleid al lang weggeprikt had kunnen zijn (zie ook Beloofde Land, Het in het volgende lemma van deze tijdlijn), gepaard gaat met privacyschendingen die niemand wilde waar de lidstaten in meerderheid vóór gestemd hebben en waarmee codes worden gegenereerd die terug te herleiden zijn tot individuele personen. Potjandriedubbeltjes wie had ooit gedacht dat de EU meer soevereniteit van burgers zou willen afromen dan werd aangenomen? Maar geen zorgen hoor, voor de Binnenlandse Medische Apartheid zal VWS een áparte QR gaan produceren, voor een systeem dat nog niet is opgetuigd, om je in ons eigen land 'vrij' te kunnen bewegen.

Maandag 24 mei

Social

Israël heeft corona verslagen (door te prikken, het enige dat Mark, Hugo, Ursula en al die andere met paspoorten en pcr-testen prutsende prutsvogels hoeven te doen) en het binnenlandse coronapaspoort dat ze hanteerden, is per 1 juni afgeschaft. Zodat ook gewetensbezwaarden gewoon weer naar de kroeg kunnen. De Apartheidsmaatregelen lopen op 31 mei af en de enige democratie in het Midden-Oosten verlengt ze niet omdat het aantal nieuwe besmettingen naar minder dan 20 per dag is geprikt en er bijna niemand meer aan corona overlijdt. Alles weer open, zonder beperkingen. Naaaaah!

Maar ja, is het niet al te laat?

Social

De infrastructuur is opgetuigd voor digitale registratie van persoonsgegevens plus medische toegangstoets. Dankzij wat de Volkskrant een "begeerde QR-code" noemt. En als we even naar voren kijken, zien we op de agenda van de Tweede Kamer:

Woensdag 26 mei

Een debat over de Wet uitvoering verordening identiteitskaarten, waarbij in de Memorie van Toelichting (pdf) de tekst uit het screenshot hierboven te vinden is. Meer EU in je boekje, samen met meer biometrische gegevens. Benieuwd of D'66 zal inbrengen dat er ook nog een vakje voor QR-codes van je medisch dossier moet worden vrijgehouden in de nieuwe paspoortontwerpen. Reisadvies voor Europese vakantievierders deze zomer: je auto is je beste vriend. Eentje die op gemalen dino's draait, want de laadpaaldichtheid onder Parijs of ten zuidoosten van München is nog wat dun...

En vergeet je internationaal geldige Gele Boekje niet!

Foto uit de mail. Het kan dus wél!

Kijktip. Ook Doodengeland faalt met paspoortprivacy

Reaguursels

Inloggen

EU.... wat is het toch een machtsgeil instituut met onverzadigbare honger. Dystopie in the making....

Koning BongoBongo | 25-05-21 | 13:35

Zonder smartphone geen buitenlandreis meer?

Koning BongoBongo | 25-05-21 | 13:32

alleen al omdat er een corona paspoort komt laat ik me niet prikken, wat een trieste bedoening.

Spychopaat | 25-05-21 | 12:44

Op de site van de Europese Unie staat dat het digital corona passport wordt afgeschaft zodra de WHO het virus niet meer als pandemie ziet. Ik vraag me af hoe lang dat stand gaat houden.

SchichtigeSpicht | 25-05-21 | 11:50 | 1

Ze passen gewoon de definitie van pandemie aan, zoals in 2009 net na de Mexicaanse griep. Dat gaat dus heel erg lang stand houden.

StormRunner | 25-05-21 | 19:24

Vrijdag gevaccineerd en zaterdag stond het al in de systemen van het RIVM. Niets aan het handje hoor.

Als je aangeeft dat je niet wilt dat het RIVM op de hoogte is van jouw vaccinatie, dan is het dus een keuze dat het niet geregistreerd staat. Dan lijkt het me evident dat je niet met je QR code ieder land wat vaccinatie verplicht stelt binnenkomt.

Psycho Daddy | 25-05-21 | 08:56 | 4

@RuigVanDeTichel | 25-05-21 | 09:22: Ik heb heel veel te verbergen en dat doe ik ook. Maar sommige dingen vind ik nu eenmaal minder relevant. Dat er centraal geregistreerd staat welke vaccinatie ik heb gehad boeit me niets.

Psycho Daddy | 25-05-21 | 11:08

Die gegevens zijn bekend bij de partij die het vaccin zet. Waarom dan alsnog delen met het RIVM. Los daarvan ben ik tijdens het maken van de afspraak nergens op de hoogte gebracht dat het RIVM ook verantwoordelijk is voor het genereren van de QR code. Dus ik vraag me af of het RIVM deze QR code sowieso mag genereren. Waar je mee akkoord gaat is het volgende:
- Dan weet het RIVM hoeveel mensen een vaccinatie kregen
- Het RIVM doet onderzoek naar hoe lang een vaccin werkt en hoe goed het werkt.

En nee, ik heb hier geen goedkeuring voor gegeven.

klapvee1 | 25-05-21 | 11:52

inmiddels 4 weken geleden gevaccineerd en sta nog steeds niet in systeem van RIVM. Mij is ook niet gevraagd of ik wilde delen. RIVM reageert niet op mail, GGD weet van niuks. Gaat helemaal goedkomen met dat eu paspoort.......

knalrode lippenstift | 25-05-21 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Onder de 'Meest relevante eisen':
"Het opnemen van de Europese blauwe vlag met gele sterren".

Als dát je meest relevante punt is, dan ben je toch Guy Verhofstadt met z'n allen?

marcoplarco | 25-05-21 | 08:56

Zit het vaccin in je vingertoppen?

Phantomas | 25-05-21 | 08:49 | 1

Zit in je naïviteit verweven! Naïef is lekker vaccin nemen zodat je weer mag reizen van Mark en Hugo. Wat een clown ben je dan

MoltisantiBeer | 25-05-21 | 10:57

Alleen DigiD wil je niet gebruiken, bevat namelijk een tracker van Google en Microsoft reports.exodus-privacy.eu.org/en/repo....
Vergeet ook niet dat je straks verplicht bent om een smartphone, met een recent MOS (om de twee jaar een nieuwe kopen dus), te hebben om bij jouw facturen van de zorgverzekeraar te kunnen. Je moet namelijk via bovenstaande applicatie eerst jouw ID-bewijs scannen voordat je inzage kunt hebben.
En Logius weigert pertinent om vragen te beantwoorden welke data die trackers allemaal verzamelen en welke data/persoonsgegevens linea recta dus in handen vallen van bovengenoemde privacy-hatende toko's.
Mocht jij nog in de waan leven, net als 99,5 procent van de mensen, dat je niets te verbergen hebt, dan is nu echt het laatste moment gearriveerd om van die gedachte af te stappen...

Boris die Sauertopf | 25-05-21 | 08:46 | 1

Het is ook precies die 99,5 die bepaalt welke richting we ons op laten duwen. De politiek luistert soms naar de overige 0,5. Om daarna een kleine wijzig door te voeren om te kunnen doorgaan met wat ze sowieso al van plan waren. Het is precies dezelfde tactiek die de tech-reuzen hanteren.

roevka | 25-05-21 | 11:41

'Taskforce'
Klinkt als iets van de luchtmacht.
Vinden die managers geyl. Ze coördineren de taskforce. Pompen ze 'hun' prestatie mee op.
Is gewoon een groepje mensen dat iets moet doen.

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 08:43 | 2

Inderdaad. En dat die dan moeten vergaderen in een "warroom" en dat al die managers zich voor de deur gaan staan af te trekken.

wilmeister00 | 25-05-21 | 09:36

Kunnen we niet gewoon een streepjescode op ons voorhoofd laten tatoeëren?

*bliep*

VBO_B_Niveau | 25-05-21 | 08:41 | 1

Binnenkant van pols, hebben ze al ervaring in.

MoonBeebe | 25-05-21 | 17:15

Ik heb een Duitse buurman die met verbazing kijkt wat ze hier allemaal organiseren. Hij heeft een geel boekje en reist veel en heeft geen centje pijn. Alleen moet hij af en toe toch nog een pcr test doen. Op zijn vraag *waarom*, heb ik hem geen zinnig antwoord kunnen geven.

jan huppeldepup | 25-05-21 | 08:37

Goh verrassend weer. Overheid en ICT. Dat is als een oude vieze man en een kind bruidje dat uitgehuwelijkt moet worden. De enige die er bij van wordt is die ouwe vent, die ergens zijn geilheid in kwijt moet. En dat bruidje moet alles doen wat die ouwe vent wil. Zie het kindbruidje als alle(!) gegevens van de burger. Maak daar maar eens een plaatje van.

upbeat | 25-05-21 | 08:28

Dit is beter dan ik had verwacht. Die prik wil ik niet, dat coronapaspoort wil ik ook niet. Zoals gebruikelijk is het in NL weer een chaos op dat gebied, werken dingen niet etc, dus ik vind het prima zo.

Braboblanke | 25-05-21 | 07:58 | 5

@Sokonomi | 25-05-21 | 08:32: en lekker ongevaccineerden (die aan falend EU + overheidsbeleid onderhavig zijn) besmetten, zonder dat je er zelf last van hebt. Opsluiten al, de egoïstische geënte kakkerlakken. #VAXHOLE

Guy Fawkes | 25-05-21 | 08:40

@Sokonomi | 25-05-21 | 08:32: Dit virus is 0,04% erger dan de griep. Zeg ik niet. Zegt Jaap van Dissel. Mijn vraag aan jou: Bakte jij tijdens elke griepepidemie ook zulke rare tegels?

VBO_B_Niveau | 25-05-21 | 08:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Een achterstand bij het invoeren van de gegevens van de vaccinaties. Daar snap ik helemaal niets van. Zowel mijn vaccinatie in een prikcentrum als die van mijn vrouw bij de huisarts werden onmiddellijk in het systeem (Oostenrijk) ingevoerd en kon ik thuis afdrukken via mijn handysignatur (soort DIGID op een mobieltje). Nederland is toch een van de vooruitstrevendste landen op IT gebied.

o, wacht, overheid.

bergsbeklimmer | 25-05-21 | 07:47 | 1

Ja u woont natuurlijk in zo'n achtergebleven gebied zoals Oosterijk, die maken zich geen zorgen om prive. Onze hugo, die bewaakt onze daten ook als het doden kost en niemand kan reisen. Je moet de mensen tegen zichzelf in bescherming nemen zegt hij. Goed zo hugo, toon de rest maar hoe het (niet) moet.

jan huppeldepup | 25-05-21 | 08:46

De opmerking over autovakanties begrijp ik niet helemaal of is een open deur. Lijkt mij dat de maatregelen vooral massaal georganiseerd verkeer en de typische massale faciliteiten (drukke luchthaven, afgeladen hotels) betreft. Met een autootje met gezinnetje naar je appartementje of campingtje hobbelen is nu niet bepaald de typische risicogroep, gemiddeld genomen.

GeenAccount | 25-05-21 | 07:16

Hoe werkt het eigenlijk andersom? Komen die wekelijks 500 inreizende apothekers en tandartsen ook met smartphones incl. DigiD corona kudt app de grenzen over gebanjerd?

Snaajoe | 25-05-21 | 06:36 | 3

Die hoeven dat niet, die krijgen net als zwervers voorrang bij het vaccin. Bij het tonen van de goede RALkleur gelden andere regels.

opblaasschaap | 25-05-21 | 06:43

Asielzoekers en arbeidsmigranten zijn van alle mogelijke beperkingen uitgesloten. De mensen die aan de knoppen zitten zijn verslaafd aan deze groepen en verslaving gaat boven veiligheid.

jemagookniksmeer | 25-05-21 | 09:02

Nee, die hebben geen flauw idee waar ze aan beginnen hier. Arme snuiterts. 'T weer zit ook al niet mee.

GeheidEenGeit | 25-05-21 | 10:45

Dus we kunnen het voltallige kabinet en Rutte in het bijzonder, verantwoordelijk houden als blijkt dat onze medische gegevens op straat komen te liggen op straffe van dwangsommen aan de staat over elk geschonden medisch geheim?

clockandhammergame | 25-05-21 | 03:35 | 1

Dat kan zeker. Maar er gebeurt vervolgens helemaal niks, dat weet u ook.

opblaasschaap | 25-05-21 | 06:44

De volgende stap kan zijn om maar gelijk je donorregistratie erop te vermelden. Dat kan net zo goed gelijk eu breed worden uitgerold.

Choco Chanel | 25-05-21 | 02:16

Hoe zit het dan eigenlijk met dubbele passporten in deze.
Die zijn niet van de EU.
Heeft de persoon dan die appkerstboom aan zijn ene passport hangen en aan zijn andere niet?

MistaRazista | 25-05-21 | 01:50

Ben benieuwd of de douane straks in Chili, Cuba, Nepal, Marokko, enz Ook de scanapparatuur heeft om de
Vaccinatiecode van Hugo de Schoen te lezen

ceesreis | 25-05-21 | 00:39 | 1

Nee, vast niet. Maar een pin of cc automaat wel hoor.

SaintNick | 25-05-21 | 01:24

Eerst zeikt iedereen dattie niet met verkansie kan naar zon en zee.
Dan kan dat wel met een bewijsje, en zeikt iedereen daarover, want pricavy en rechten...
Maar iedereen die met zijn telefoon in zijn broekzak reist, geeft haarfijn aan google/apple door waar je vertrokken bent, waar je heengaat, wat je onderweg eet en drinkt, waar je stopt en hoelang. Wil je op vakantie, ga en zeik niet. Durf je het niet aan vanwege vrijheden en aangetast, blijf thuis en zeik niet.
Overigens registreert uw telefoon dan uiteraard ook gewoon dat u een vakantieweigeraar bent.

Het brein erachter | 25-05-21 | 00:01 | 2

Mijn telefoon is totaalweigeraar. Laat alles lopen, weigert echt alles. is niks van waar, belde hij pas nog. Ik bleef beleefd, maar Ring IV verbond me door met de Scheldlijn, en weigerde zichzelf vervolgens op te hangen...

F. von Zeikhoven | 25-05-21 | 00:19

Telefoon haha

Snaajoe | 25-05-21 | 06:38

Ik heb drie RIVM'ese lokbrieven gekregen. Daar kan ik toch maar mooi vier tot zes keer mee naar de Vaccinatstitué! Graties .... !

F. von Zeikhoven | 24-05-21 | 23:58 | 1

Laat u het mij weten of u het voor elkaar krijgt dat ze daarmee uw sekspoppen inenten, zodat ze mee mogen op vakantie? Ik vraag dit voor een vriend...

Canis.bonus.es | 25-05-21 | 00:02

Volksvertegenwoordiging stemde tegen vaccinpaspoort. Rutte ging er EU toch mee akkoord, maar beloofde dat niet zichtbaar zou worden of je gevaccineerd, getest of coronapatient geweest bent. Nu heeft hij dit dus ook laten vallen. We krijgen dus gewoon een vaccinpaspoort en landen kunnen en zullen wel degelijk onderscheid maken tussen welke van de 3 het is.

drs. Levi Samsonov | 24-05-21 | 23:56 | 3

Inlegvel 2.0, lekker VVD blijven stemmen mensen. Meer, meer, meer van dit...!

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 23:59

Daarom liet men Rutte koste wat het kost niet sneuvelen bij het toeslagen debat.
Hij had alles tegen en toch lieten ze hem zitten.
Om vervolgens het feit dat hij demissionair is, en dus alleen lopende zaken mag afhandelen, te negeren
Zal opdracht van Brussel geweest zijn, of wellicht Schwab cs..

Kijkeensaan | 25-05-21 | 00:02

Je krijgt helemaal geen vaccinasiepassie. Die pakt ons allemaal. Want legeskosten. Maar niemand moét dat Zwarte Vod 2.0 hebben natuurlijk. Er komt een handig opnaai-em bleem.

F. von Zeikhoven | 25-05-21 | 00:09
-weggejorist-
Kijkeensaan | 24-05-21 | 23:44 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik doe niet meer mee.

Sinterbikske | 24-05-21 | 23:25 | 2

Doei.

geile pater | 25-05-21 | 00:28

Mag ik uw plekje dan overnemen?

Het brein erachter | 25-05-21 | 00:52

Je leest het, dan denk je ok prutsers zoek het lekker uit en ga je verder met je leven.

pajans | 24-05-21 | 23:15

Wel fijn dat straks elke corrupte ambtenaar in landen als malta bij je medische gegevens kunnen.

elco485 | 24-05-21 | 23:11 | 7

@Het brein erachter | 25-05-21 | 00:10: Als een Nederlandse werkgever, verzekeraar, ambtenaar of journalist er 100 euro voor overheeft, dan ja, een Maltese ambtenaar (of student die bijklust bij de GGD) wil best een zaterdag overwerken om er even 10.000 uit het systeem te trekken.

W_F | 25-05-21 | 00:35

@W_F | 25-05-21 | 00:35: en een serieuze werkgever, of een soort ambtenaar zou interesse hebben in een klein deeltje van iemands medische gegevens?!?
Los van dat corrupt verkregen info, misschien helemaal niet klopt, maar dat ze jou sturen wat ze denken dat jij wil horen. Kost dan 100 sollicitanten checken 10.000 euri. Dat is onbetaalbaar voor bijna elke werkgever.
En als journalist op jacht naar een bekend persoon loop je zeker een risico, dat moet je inderdaad anders oplossen.
Mijn stelling is dat bijna iedereen hier never nooit mee te maken krijgt.

Het brein erachter | 25-05-21 | 01:07

@Het brein erachter | 25-05-21 | 01:07: datvweet je pas achteraf, als het te laat is. Zullen we dat maar afwachten dan?

jemagookniksmeer | 25-05-21 | 09:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Wordt het binnen de al bestaande app ingebouwd.... Ja, maar die app wil ik helemaal niet! Ik wil gewoon via mijn DigId een toegang tot link naar een QR code zodra ik ben geprikt, hoe moeilijk kan dit zijn? Wil helegaar niet nog een App! Pleur op!

Jan, Leiden | 24-05-21 | 23:05 | 1

Ik wil ook helemaal geen DigId, stuur alles maar per post als het zo belangrijk is. (ja mijn belastingaangifte laat ik doen)

W_F | 25-05-21 | 00:38

Nou jongens, ik begin het meer en meer rooskleurig in te zien. Nu weer inbouwen doen in de faal-app; dit wordt administratieve chaos in een sausje van administratieve ontreddering. Als straks de bodem van het moeras bereikt is, gaan Hugo en Jaap een grafiek tevoorschijn toveren die """""""bewijst""""""" dat 70% van de bevolking hun spuitje(s) gekregen heeft en we groepsimmuniteit behaald hebben. Verder zulke moeilijke dingen doen als uitnodigen, prikken, registreren, appen, testen en controleren hoeft niet meer, en we leven nog lang en gelukkig.

VampyreOfTimeMemory | 24-05-21 | 23:02

Morgen, dinsdag 25 mei, gaat demissionaire Rutte voor de tweedeling, het einde van de lichamelijke integriteit op straffe van sociale uitsluiting.

Portemonnee van de A | 24-05-21 | 22:55 | 5

@Jan, Leiden | 24-05-21 | 23:09: Nogal absurd, dit is stap 1 van uitsluiting aan het normale leven. Later kunnen aan deze app allerlei andere zaken gehangen worden, zoals al eerder door iemand vermeld. Geen prik? Geen zorgverzekering ( of absurd duur ) Geen prik en werkloos geraakt, geen uitkering, en ga zo maar door. De snelheid waarmee dit Europees wordt uitgerold is beangstigend. Ik denk wel eens dat dit het laatste "normale" jaar van mijn leven is en volgend jaar de hele machine aan controlesystemen werkend en operationeel is, dan kun je dus echt nergens meer komen tenzij je je prikken blijft halen, meervoud, voor elke variant een nieuwe en uiteraard boostershots. Waar is ons gezond verstand gebleven? Op een enkeling na hebben we een perfect imuunsysteem, dat hebben we al duizenden jaren, en toch de hele wereldbevolking inclusief kinderen ( baby's komen binnenkort ) willen vlpompen met vaccins, voor de rest van ons leven, voor een virus met een IFR van 0,15 procent. Alleen het lezen van die getallen moet je al doen beseffen dat de wereld gek geworden is. Voor de duidelijkheid, ik ben helemaal niet tegen vaccins, als ik diabetes zou hebben, oud zou zijn of medische kwaaltjes had zou ik ook zeggen: Graag, kom maar hier met die spuit! Dan word ik niet zo ziek. En omdat de getallen niet stroken ( als er bijvoorbeeld 20 procent zou overlijden is het heel wat anders ) met wat er allemaal opgetuigd wordt aan surveillance in de wereld kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat Corona met beide handen is aangegrepen om dat alles mogelijk te maken.

LonelyWanker | 24-05-21 | 23:27

@LonelyWanker | 24-05-21 | 23:27:
Misschien had lupuslupus gewoon gelijk. Nou ja, behalve dat religieuze sausje wat zij erbij serveerde. Tijd om haar in ere te herstellen?

lekgoot | 24-05-21 | 23:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Overheid en IT, een combinatie die nooit goed werkt! Gewoon dat gele boekie, werkt al honderd jaar (iinclusief voorgangers).

kolonel bromsnor | 24-05-21 | 22:53

Brussel heeft het decreet afgegeven dat ieder land zijn eigen eisen mag stellen, waarbij het land van herkomst de gewenste gegevens MOET geven.
Duitsland eist bij alle evenementen (en binnenkort alle publieke plekken waar groepsvorming kan plaatsvinden) de biometrische gegevens van de reispashouder elektronisch gecontroleerd worden.
Aan de hand van uw pasfoto, de laatste foto-film opnames bij van uw OV-chip gebruik of uw foto-opnames van het geldmaat wordt gecheckt of u werkelijk u bent.

PS. de biometrische gegevens bij OV-chip en geldmaat worden bijgehouden op verzoek van NCTb en NCTV en dagelijks bijgewerkt (bij anonieme OV-chipkaarten worden gezins- en gebruikersgegevens via bankrekeningen opgezocht en gekoppeld)

BraadWorstLul | 24-05-21 | 22:49 | 2

Is er ook al iets bekend over wat er gebeurt als je een te lage credit score hebt ?

cheops | 24-05-21 | 22:57

^De electronische deurwaarder: uw socials worden gegijzeld met het label ‘dit is een sociale parasiet’ ?

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 23:06
-weggejorist-
cheops | 24-05-21 | 22:45 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Toepasselijk Duits spreekwoord:
"Wer Angst hat, reicht dem Teufel die Hand".

Kijkeensaan | 24-05-21 | 22:44 | 2

Erg mooi.

lekgoot | 24-05-21 | 23:43

Angst was altijd al een slechte raadgever. En de pandemie + hoe de aanpak verloopt, schijnt bij bepaalde groepen veel angst op te roepen inderdaad.
Als je ziet in bijvoorbeeld de toeslagen affaire, wat er binnen allang bestaande wetten mogelijk is, lijkt het onwaarschijnlijk dat kwaadwillenden corona nodig zouden hebben voor alle doemscenario's die worden geschetst. Maar altijd lekker, om de overheid een veeg uit de pan te geven.
Het zou mooi zijn, als mensen die nu opeens heel principieel zijn, al hun principes altijd zo hoog in het vaandel zouden dragen.

Het brein erachter | 25-05-21 | 00:27

Gelezen:
I’m not refusing it. I’m just waiting for the results of the trials.

Kijkeensaan | 24-05-21 | 22:42 | 2

Of wat dacht u van: ‘ik wacht op de real world evidence’ via onafhankelijke registers, want die studies worden betaald door de belanghebbende firma’s?

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 22:44

Ik vind het een interessant experiment. Ik bied mij aan als vrijwilliger voor de controlegroep.

lekgoot | 24-05-21 | 23:45
-weggejorist-
Kijkeensaan | 24-05-21 | 22:40 | 15
▼ 15 antwoorden verborgen

In Israel gaan ze morgen stemmen over sancties voor ouders wie hun kinderen niet willen vaccineren. Mogelijke sancties zijn de kinderbijslag halveren. Dus zo genereus is de Israelische overheid niet.

BrulSpin | 24-05-21 | 22:39 | 6

Veel kinderen hebben (meer dan twee) moet men zelf moeten kunnen bekostigen, dat bedoel ik vooral. Naast dat het me, met huidige overbevolking van de planeet nog steeds bevreemd dat er zoiets bestaat als een fokpremie.

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 23:22

@kopieer, ik was ook niet echt heel duidelijk in eerste instantie

Canis.bonus.es | 25-05-21 | 00:11
▼ 3 antwoorden verborgen

En wat nou als je smartphone op vakantie gestolen is of je er per ongeluk mee de zee bent ingelopen?

MoonBeebe | 24-05-21 | 22:36 | 2

Dat wordt een paar jaar brommen

Kopieerapparaat | 24-05-21 | 23:13

Dan is het hopen dat de geheugenkaart niet meer leesbaar is... anders wordt duidelijk wat voor kiekjes u allemaal op het strand heeft geschoten. En waar u op heeft ingezoomd...

Het brein erachter | 25-05-21 | 00:33

We gaan het erop wagen, in de auto en hop. We nemen de gok wel. Ik ben het spuugzat dat al onze vrijheden onder het mom van de pandemie worden afgenomen. Gaat nergens meer over.

osolemio | 24-05-21 | 22:35

Probeer al meer dan een jaar dat -WE GAAN ALLEMAAL DOOD- virus te krijgen, maar wil maar niet lukken. Doe ik iets verkeerd?

Lumenatra | 24-05-21 | 22:35 | 4

Je houdt teveel afstand, je hebt niet " gebekt" . Zoiets?

MoonBeebe | 24-05-21 | 22:37

PCR test met 45 cycli al geprobeerd? Dan wordt u vast wel positief?

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 22:38

U bent niet naar een gebied gereisd waar Ebola heerst?

Het brein erachter | 25-05-21 | 00:35
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is het probleem? Alleen mensen die zich niet willen laten vaccineren of geen toestemming geven gegevens met RIVM te delen. Logisch toch dat je dan geen QR code krijgt. Hoe moeten ze ander weten dat je gevaccineerd bent. Zoek het maar uit zou ik zeggen. Zorg gewoon dat die app werkt voor mensen die mee werken en de rest kiest er blijkbaar voor om dwars te liggen en vooral voor zichzelf dwars te liggen

JanP999 | 24-05-21 | 22:32 | 12

@Kopieerapparaat | 24-05-21 | 22:52: en de gevaccineerden, zadelt u wel op met de kosten voor uw IC-verblijf? Daar moet ik dan wel aan meebetalen?
Het leven bestaat uit een serie van keuzes die het grootste risico mijden.
De samenleving waar u nu in leeft, kiest dus voor vaccins. Wanneer u daar niet aan meedoet, dan zitten daar consequenties aan, ofwel u kiest voor een samenleving waarin vaccineren voornamelijk wordt afgewezen, Bulgarije is dan een prima keuze.

Het brein erachter | 25-05-21 | 00:41
-weggejorist-
Ali Bi | 25-05-21 | 00:49

@Het brein erachter | 25-05-21 | 00:41: Het land koos voor iets heel anders, toch krijgen we een green deal, immigratie en allerlei ander gezeik en kunnen daar aan meebetalen.

echtepleb | 25-05-21 | 09:45
▼ 9 antwoorden verborgen

Mooi koppelverkoop, je moet wel de anti-corona-app op je mobiel hebben, anders geen QR code om vrij te reizen. Nix gele boekje met vaccinaties, niet voor mensen zonder smartphone (Rutte doet alsof hij een Nokia uit het jaar kruik heeft ivm WOB verzoeken), niet voor mensen met een oude smartphone die ongeschikt is voor de app.

KlaagGraag | 24-05-21 | 22:32 | 3

Wel op vakantie maar geen smartphone? Ja koop er dan een. Verwacht je ook nog dat presentatoren nog vertellen welke kleur jurk de zangeres aan heeft voor de zwart/wit kijkers?

JanP999 | 24-05-21 | 22:34

@JanP999 | 24-05-21 | 22:34: Het gele boekje werkte prima. De overheid veranderd dst ineens waardoor mensen kosten moeten maken. Eigenlijk zouden ze de smartphone erbij moeten krijgen.

Kopieerapparaat | 24-05-21 | 22:59
-weggejorist-
m@rkus | 24-05-21 | 22:31 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Vunzigheid | 24-05-21 | 22:30 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

De meeste mensen moeten eigenlijk ook helemaal niet op vakantie gaan. Komen dan in oorden waar ze of niets te zoeken hebben of zich niet kunnen gedragen.

m@rkus | 24-05-21 | 22:29 | 1

De meeste mensen zouden zich niet met andere mensen moeten bemoeien, ze hebben een mening die niet objectief is gevormd en overwaarderen hun eigen gedrag

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 22:56

Ik kan er wel om lachen. Meer gedeeld dan we hadden gewild. Tuurlijk, makkelijk praten achteraf. Uiteraard kon je al van kilometers ver zien aankomen dat de privacy op Zuckerberg niveau zou belanden, want men wil gewoon alles weten. Het is gewoon vermakelijk hoe alles blijft falen en mislukken omtrent de privacyschendende en EU verheerlijkende probeersels. Zolang ik als vaccinbedanker uitgesloten moet worden voor van alles en nog wat door die lui, mag het van mij zo doorgaan. Gewoon erop los falen, weer wat nieuws en telkens ontploft het in hun gezicht. Geweldig!

Kopieerapparaat | 24-05-21 | 22:27

Hoe hangt "corona gaat nooit meer weg" samen met "over 1 a 2 maanden is dit allemaal niet meer nodig" ?

Vunzigheid | 24-05-21 | 22:26 | 1

Nou zo: Het gewone griepvirus gaat nooit meer weg, maar er is helemaal geen griepvaccinatiepaspoort of wat voor registratie-onzin voor nodig.
Hetzelfde geldt voor een hele zooi ziektes. want ziektes zijn nu eenmaal een normaal onderdeel van het leven. Net zoals sterven een normaal aspect van het leven is.

DenBeert | 24-05-21 | 22:34

Toen het BSN (ten nog SoFi-nummer) werd ingevoerd waren er in de Tweede Kamer ook al twijfels over privacy. De verantwoordelijke minister beloofde toen dat dat nummer echt, eerlijk, heus waar alleen voor belastingen en uitkeringen gebruikt zou worden. Dat werd zelfs wettelijk vastgelegd.

Fast forward naar de 21e eeuw. Het SoFi- nummer is vervangen door het BSN (geheel toevallig hetzelfde nummer), zodat alle wettelijke waarborgen de prullenbak in konden en je complete medische dossier plus ziektekostenverzekering eraan opgehangen kan worden. De zwartkijkers van toen hebben volledig gelijk gekregen, maar iedereen is ze allang vergeten.

Moraal van dit verhaal: alles wat misbruikt kan worden, zal vroeg of laat ook misbruikt worden.

Ivoren Toren | 24-05-21 | 22:24

Ben 2,5 week geleden positief getest.Doe 1,5 week geleden de belastingaangifte.Wat schetst mijn verbazing,de uitslag van de GGD stond in Digid en met geen mogelijkheid eruit te krijgen. Ben hier niet blij mee.

FuckMyLife | 24-05-21 | 22:22 | 1

Beter is het daarom eigenlijk om een tijdje thuis te blijven en uit te zieken indien de klachten niet te ernstig zijn, maar niet laten testen. Nu heeft u een stempel van coronalijer gekregen en dat werkt op alle fronten tegen u. Vooral uw recht op privacy is nu totaal teniet gedaan want corona. Sterkte ermee, maar het zal me niet verwonderen als u daar nog wel een keer mee geconfronteerd wordt, of zelfs ergens wordt geweigerd omdat u als corona besmette in de boeken staat.

Kopieerapparaat | 24-05-21 | 22:35

Wat raar, dat coronapaspoortgedoe. Gisteren kreeg mijn aaifone een update van YouTube binnen. Sindsdien schotelt YouTube me allerlei enge dingen voor, zoals coronapaspoorten, UFO's, Area 51 en rare mannetjes met grote hoofden en rare schoenen. Ik vertrouw het niet meer. Er speelt iets.

Nivelleermarionet | 24-05-21 | 22:05 | 2

Uw aaifoon lijkt wel heel erg aaibaar

JohannesdenDoper | 24-05-21 | 22:23

Geenstijl niet meer bezoeken op de eifoon.

klaas24 | 24-05-21 | 22:48

Bij welke vaccinatie graad gaan we in NL weer alle maatregelen laten varen? Indien uw antwoord hierop 100% (van volwassenen) is, staat u geen vrije keuze toe.

Vunzigheid | 24-05-21 | 22:04 | 4

Boven de 70% komen we een heel eind. Liefst nog wat meer...

SterF... | 24-05-21 | 22:35

80 procent, en niet-gevaccineerden toegang ontzeggen tot plekken waar binnen veel mensen samenkomen.

Papa Jones | 24-05-21 | 23:55

@Papa Jones | 24-05-21 | 23:55: en op de trein zetten? Als je zo bang bent, blijf lekker binnen.

swagmachine | 25-05-21 | 09:01
▼ 1 antwoord verborgen

Del boy!

robvanderLaak | 24-05-21 | 21:59

Is zo’n paspoort niet een beetje veel van het goede, zo op de valreep, als er momenteel ook gezegd wordt dat de crisis binnen 1 à 2 maanden achter de rug is? Hetzelfde geldt voor die stichting waar recent €1,1mld in gepompt is. Geeft m.i. de indruk dat er last minute nog net even zo veel mogelijk geld verbrast móet worden.

FGAINA | 24-05-21 | 21:58 | 3

Je denkt toch niet dat ze zoveel geld voor niet hebben uitgegeven? Kijk even het laatste filmpje, over binnenlandse testen. Eerst bij een groot festijn, straks overal. Totale controle, geen privacy, dat is de droom van de EU

LonelyWanker | 24-05-21 | 22:02

"Dat de crisis over 1 a 2 maanden achter de rug is" hah dat hoor ik al maanden!

Vunzigheid | 24-05-21 | 22:32

@Vunzigheid | 24-05-21 | 22:32:
Zolang de vaccinaties ook helpen om bij een nieuwe besmetting van een variant je uit het ziekenhuis te houden kun je inderdaad stellen dat de pandemie onder controle is. Niet voor niets dat het kabinet en de EU haast maken om er nu nog zoveel mogelijk geld en controle uit te melken.

Graaisnaaiert | 24-05-21 | 23:02

Wie denkt nog ‘gewoon’ te kunnen leven, zonder vaccinatie en bijbehorend bewijs? Nou. Precies. De trein gaat verder.

Normpje | 24-05-21 | 21:57

Mijn vrouw en ik hebben besloten niet naar het buitenland op vakantie te gaan. Zodra deze massahysterie voorbij is, gaan we wel weer. Al zou het zomaar een paar jaar kunnen duren voordat de hysterie overgaat in een andere waan van de dag. Het zij zo. Gelukkig hebben we beiden een onuitputtelijke voorraad geduld meegekregen toen we gemaakt werden.

Quib | 24-05-21 | 21:56 | 3

Scheelt je ook "Aaaah zo lekker dat het weer kan he" aanhaakgesprekken. Win win.

Lorejas | 24-05-21 | 22:01

@Lorejas | 24-05-21 | 22:01: Wat denk je van de mensen die je ongevraagd laten weten dat ze een eerste of tweede vaccinatie hebben gehad? Het liefst ook nog met het merk erbij. Het zal nog wel even duren voordat ik daar aan gewend ben.

Quib | 24-05-21 | 22:06

Hier hetzelfde. Vaccineren OK, maar die app komt er hier niet in. No pasaran.

Ivoren Toren | 24-05-21 | 22:27

1 juli moet alles klaar zijn omdat de WHO de pandemie dan als beëindigd gaat verklaren. Na 1 juli wordt het lastiger om structurele zaken te wijzigen. Vandaar de haast. Houd 1 juli in de gaten.

zeefert | 24-05-21 | 21:56 | 1

Of de "pandemie" dan voorbij is bepaalt de pharma-industrie en niemand anders.

HornoxNL | 25-05-21 | 07:26

Ik vind dat we zulke paspoortjes ook moeten hebben kwa aids.
Dat lijkt me een stuk fijner als je een wereldreis maakt.

Bjorn19851111 | 24-05-21 | 21:49 | 2

En al die gelukzoekers die deze kant op komen?
Oh, wacht die gooien hun paspoort weg.

Osdorpertje | 24-05-21 | 21:58

Handig bij de hoeren in Nairobi...

SterF... | 24-05-21 | 22:36

Iedereen die een EU Coronapaspoort nodig zou kunnen hebben heeft al een Geel Boekje. Maar daar mogen de medewerkers van de GGD de vaccinatiestickers niet in plakken van Hugo de Schoenen. Want als iedereen het Gele Boekje blijft gebruiken dan wordt dat EU Coronapaspoort nooit een succes.
Ze hebben weer eens iets uitgevonden om iets te vervangen wat gewoon goed werkt. En nou moet het oude, goed werkende product ontmoedigd worden ten gunste van het nieuwe product wat precies hetzelfde doet.

Osdorpertje | 24-05-21 | 21:48 | 5
-weggejorist-
J_Pwnd | 24-05-21 | 22:36

Dat noemen wij een verdienmodel. De pandemie is bijna onder controle namelijk en nu moet er snel nog even geld uit worden gemolken.

Graaisnaaiert | 24-05-21 | 23:00

@osdorpertje, u heeft gelijk, maar waar ik op doel is het verlies van privacy via de electronische koppeling met uw BSN en biometrische gegevens. Dat ‘lukt’ de EU niet met een geel boekje...

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 23:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind het maar allemaal omslachtig. Ik heb een geel boekje besteld bij SDU. Daar wil ik mijn stempel in. Met plakkertje van de batch. Dat kan voor mijn kat, dus moet dat met mij ook lukken. Zou je denken.
Toch?

Gewone_mevrouw | 24-05-21 | 21:42 | 9

@tsjajaja | 24-05-21 | 21:49: Sdu stond voor Staatsdrukkerij en Uitgeverij. Die maken een heel handig boekje voor je (reis-)vaccinaties.
Ideaal voor een corona-vaccin-aantekening.
En het aller- allermooiste: ze accepteren dat boekje in het buitenland!
Kom er maar op.

Gewone_mevrouw | 24-05-21 | 22:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Word er aan de grens dan ook iedereen gecontroleerd op vaxpas ? Ik vraag dat voor een vluchteling/gelukszoeker.

Bjorn19851111 | 24-05-21 | 21:42 | 5

Gewoon een paar zelftesten meenemen voor de zekerheid. Wordt je aangehouden dan doe je er live eentje. Wij hebben er een paar in de auto liggen hier. Geen garanties natuurlijk :-)

The-loopy-cowboy | 24-05-21 | 21:59

In Frankrijk totaal geen controle. Bij de tolpoortjes wel controle op drugs. Voor de PCR test was totaal geen interesse, ze wilden het niet eens bekijken. En sowieso de boete voor het niet bij hebben van de test is daar 135 euro. Heb je een PCR test nodig om in je eigen land weer binnen te komen kun je deze in Frankrijk gratis krijgen als toerist.
Officieel moet je ook een ere verklaring bij je hebben, die je gewoon kunt downloaden. Hierop vermeld je dat je gezond bent en naar eer en geweten de afgelopen 14 dagen niet bij een coronapatient in de buurt bent geweest.

Rimfree | 24-05-21 | 22:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Toevallig hadden Bart/ Van Rossum en ik ongeveer gelijktijdig dezelfde gedachte: opflikkeren uit hetzelfde mongolenland. Waar ik normaal chauvinistisch ende patriottisch ben, zijn ik en mevrouw cowgirl lekker met de auto en den hond (yo Bart, waar is dat mormel van je, gaaf beest) 4 grenzen overgestoken. Dikke lul Hugo, met je klotezooi. Toegegeven, we zitten niet bij een crackmeneer een beetje te basen, maar het eerste terrasje zonder gejank is alweer een paar dagen geleden achter de rug. Daarnaast even een vaccinatie geregeld voor pa cowgirl, gewoon even bellen met de huisarts. Geen moeilijk gezeik. Overmorgen die ouwe mankepoot langbrengen, prikkie erin en doei!!! Zo makkelijk kan het dus, Hugo. Zit er over te denken om ook mijn schouder aan te bieden, kijken hoever ik kom.

The-loopy-cowboy | 24-05-21 | 21:41

Als ik nou eens lekker schijt heb aan al die onzin en super ongedocumenteerd de vakantiereis aanvang, wat dan?? Er wonen straks een ruwweg geschatte 140 miljoen ongevaccineerde personen in de EU en die gaat Hugochenko zeker allemaal controleren en terugschoppen met zijn pipopantoffels, zal toch niet zeker.

Texacoballletje | 24-05-21 | 21:39 | 1

Niks. Helemaal niks. Zie hierboven. Met de auto kom je overal.

The-loopy-cowboy | 24-05-21 | 21:42

OK, ik ben wat ze noemen een risicopatiënt, en ik geloof dat massale vaccinatie dat Chinese biologische wapen kan afremmen.
Maar ik ben eveneens voorstander van de individuele vrijheid om zelf te bepalen wat u met uw lichaam doet.
Kortom: ik ben ongelooflijk tegen dat belachelijke paspoort.
De overheid moet kiezen: ofwel helpen die vaccins, en dan hoeft u als gevaccineerde geen schrik te hebben als u op een vliegtuig zit met een niet-gevaccineerde.
Ofwel helpen de vaccins niet.

Nonkel Frituur | 24-05-21 | 21:38

Een EU, een ausweis.

Reebensteeltje | 24-05-21 | 21:36

Voor de wintersportvakantie in februari 2022 zal die pas toch wel klaar zijn?

CoffeePatch | 24-05-21 | 21:34 | 1

Ha ha ha ha , die CoffeePatch ook altijd. Altijd en overal grapjes maken. Met hugo 2022 hahahaha snik.

jan huppeldepup | 24-05-21 | 22:09

Maar goed, blijkbaar corona (bijna) weg, griep weg. Nu weer normaal doen maar? Oók als corona gewoon weer terug is aankomende herfst/winter? Mooi.

VP732 | 24-05-21 | 21:34 | 4

Niemand, 0, nul hebben er deze winter griep gehad, alleen Baudet.

KlaagGraag | 24-05-21 | 22:48

@keestelpro | 24-05-21 | 21:59: eigen parochie, Kees... lees hierboven wel dat er een mooi medicijn in de maak is, dus dat zou het circus moeten stoppen...

VP732 | 24-05-21 | 22:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ongezien de tyfus met je buitenland.

Hemke-Valsema | 24-05-21 | 21:33 | 1

Euhh, verrassing, in sommige delen van NL bent u al in het buitenland. Nog niks van gemerkt ofwat ?

Grijskijkert | 24-05-21 | 21:42

Als de QR code de vorm van een ster had was het meteen duidelijk

stipjes | 24-05-21 | 21:31

Voor wie denkt dat Nederland het enige Europese land is met een falende IT-infrastructuur en dat we onder supervisie van Brussel de nulletjes en de eentjes wel gecoördineerd in het digitale paspoort krijgen: u bent hersendood.
Dit gaat niet lukken. Nu niet. Nooit niet.
Binnen de kortste keren zal de chaos dermate groot zijn, dat iedereen overal gewoon door kan lopen met een foto van Kermit de kikker op z'n beeldscherm, omdat controlerende beambten sowieso niet weten waar ze naar moeten kijken.

Waagmeester | 24-05-21 | 21:30 | 2

Dacht je dat dat ze tegenhoudt? Heeft dat het ooit gedaan?

peterdh | 24-05-21 | 21:46

@peterdh | 24-05-21 | 21:46: Twee x nee.
Laten we achterover leunen en de chaos meewarig aanschouwen. Er valt in ieder geval iets te lachen de komende maanden.

Waagmeester | 24-05-21 | 21:54

Overheid: IT = Institutionele Tyfuszooi

Pieterman | 24-05-21 | 21:29

Groene pas niet meer nodig in Israel. Ultieme bewijs dat vaccineren werkt.

Diederik_Ezel | 24-05-21 | 21:29 | 2

Niet volgens de schare die er een geheel bij elkaar geraapte cocktail van halve waarheden en ongefundeerde aannames van wenst maken en deze als onbetwiste waarheid de wereld in schreeuwt. Waar de namen van Qanon, Bill Gates, Soros op het etiket prijken en 5G masten er voor zorgen dat de oorzaak ook in de toekomst bij de mensen binnen blijft komen.

Grijskijkert | 24-05-21 | 21:41

Immuunsysteem werkt ook, heb ik geen vaccin voor nodig

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 22:14

Ik wil eerst een prik voor ik mij hier zorgen om ga maken...
En deze zomer neem ik de trein naar het oosten (!) En zie ik wel hoever ik kom.

SterF... | 24-05-21 | 21:28 | 10

Hi Nuuk, correct, ende geantwoord op je vragen. Wel pas de volgende ochtend, Ivm slaapje. Gelezen toen of gemist?

The-loopy-cowboy | 24-05-21 | 22:27

SterF, true. Nuuk, mocht je iets meer willen weten, ik zit nog ff in het stamcafé. Spreek me daar maar aan.

The-loopy-cowboy | 24-05-21 | 23:44
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat is nog wel veilig te gebruiken?

Zelfs een celibatair leven kan op den duur prostaatkanker of borstkanker geven wegens tekorten aan oxytocine en zaadlozingen.
En een tekort aan immunoglobuline verhoogd zelfs het risico om vatbaarder te zijn voor virussen inclusief Corona.
En dan het ik het nog helemaal niet over de negatieve psychische kanten gehad van een celibatair leven.

steekmug | 24-05-21 | 21:27 | 1

Vraag dat maar aan de celibatair levende pristers van de RK kerk.... Die negatieve psychische kanten....

peterdh | 24-05-21 | 21:48

OK, waar kan ik doneren voor Hugo's prepensioen? Ik heb geld. Kan ook nog een auto verkopen als het moet.

All_yall | 24-05-21 | 21:25 | 2

Count me in

Diederik_Ezel | 24-05-21 | 21:30

prepensioen. Ik hoop dat je dan een of ander vaag figuur van het darkweb bedoelt die zijn "prepensioen" even regelt. Want we kennen die prepensioenen van politici. Die duiken na een paar jaar gewoon weer op.

peterdh | 24-05-21 | 21:50

Dit jaar vakantie ook maar weer overslaan dan, ik ben al dat gezeik over testen, paspoorten, apps en dat stomme heen en weer ('voor xyz is er duidelijkheid, nee toch niet helemaal zeker'') echt helemaal spuug- en spuugzat.

Kan ik mooi m'n vakantiegeld gebruiken om de belastingrekening te betalen, jottem.

Rest In Privacy | 24-05-21 | 21:24 | 1

Stop met werken voor een baas...

Hemke-Valsema | 24-05-21 | 21:35

Ik wil sowieso die app niet, wat een onzin. Bovendien is het overheid en dan weten we het wel wat betreft lekken van gegevens.
Na eindeloos vragen vorig weekend eindelijk een vaccinatie gekregen, en dat staat op een papiertje. Dat lijkt mij toch genoeg informatie als iemand dat ergens wil weten?

Nuuk | 24-05-21 | 21:24 | 6

@Hemke-Valsema | 24-05-21 | 21:36:
Helaas kan je wel eens gelijk hebben, zeker bij een EU die vreselijk bezig is met nep-nieuws, die een paar jaar geleden nog een balletje opgooide dat er aan de EU verkiezingen alleen partijen mee mogen doen die een soort van examen afgelegd hadden.

Nuuk | 24-05-21 | 21:41

@SterF... | 24-05-21 | 21:31:
We hebben onszelf gebrandmerkt met de mobielesmart foon. Altijd bij ons, vrijwillig en daar zal de overheid graag gebruik van maken.
Zou weleens strafbaar kunnen worden geen foon bij je.
Kortom we doen het zelf.

Rest In Privacy | 24-05-21 | 22:12

@enra | 24-05-21 | 22:12:
Ik heb nog wel ergens zo’n hele oude Nokia. Ga ik meenemen en dan met mij. Meest glazige blik vragen waar ik de Kuwer-code kan vinden.

Nuuk | 24-05-21 | 22:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Blij dat ik in een land woon waar minder systemen gekoppeld zijn. In NL zou ik me zo onderhand echt een gevangene voelen

feiten_en _cijfers | 24-05-21 | 21:24

Hele lap tekst voor een paar woorden, die al zo vaak geschreven zijn;
The Commons Project

Damoos | 24-05-21 | 21:23 | 1

Ik heb al eens vaker op die woorden gezocht maar kom alleen maar lovende artikelen tegen van hoe geweldig het wel niet is om geen privacy te hebben.

LonelyWanker | 24-05-21 | 21:39

Grappig dat je bij 'n vaccinatie oproep kunt aangeven of je gegevens gedeeld mogen worden met het RIVM. Als je dit geweigerd hebt, en die app gaat data putten uit RIVM gegevens, hoe komt er dan een "gevaccineerd" in die app?
-edit- Zoals Atlantis-95 | 24-05-21 | 21:12 ook dus zegt.

gemeentereiniging | 24-05-21 | 21:22 | 1

Niet. Die data komen dan niet in de app.
Ernstiger is dat die app meer informatie deelt dan enkel wwl/niet gevaccineerd of getest. Nederland had daar bezwaar tegen, maar ja, we kennen Rutte en vrienden. Toch getekend bij het kruisje. Overigens zegt die app nog niks. Een grote farce weer. Er wordt gewoon geëxperimenteerd met een nieuw systeem.

Bataafje | 24-05-21 | 21:41

Ik ben in staat om mobiel-loos te gaan leven.
Ga geen QR code’s of apps installeren of gebruiken.
Dan maar weer de 3310 uit de la. (De accu is nog 50%)

Reden | 24-05-21 | 21:21 | 3

Toevallig schakelt T-mobile per 1 juni het 2G-netwerk uit.

OekbertDrazington | 24-05-21 | 21:39

Ik heb geen smart- danwel i-phone. Mag ik niet reizen of komt er ook een papieren versie? Gaat de overheid me dwingen iets te kopen waarvan ik het nut niet inzie en dat ik wantrouw?

SergeantPierlala | 24-05-21 | 21:21 | 1

De droom van de overheid is een QR samenleving, waar je overal je telefoon moet scannen. Wil je dat niet prima. Je hoeft niet op vakantie, je hoeft niet naar de kroeg, je hoeft niet naar de supermarkt. Enge wereld.

LonelyWanker | 24-05-21 | 21:41

Coronapaspoort en testsamenleving zoveel mogelijk traineren dat het anders teveel geld kost voor de overheid. Horeca doet gewoon niet mee met continu testen.

TRUMP | 24-05-21 | 21:21

Eén mega, giga "Moeder van alle"- clusterfucks wat het licht hoopt te gaan zien onder de bezielende leiding van een compleet incompetent (en vooral zichzelf structureel overschattend) blunderkluns instituut (beter bekend als "De EU"). Wat.Kan.Hier.Nou.Misgaan ? Wat mij betreft ongezien de tiefus met uw èpp actie. Grijs & co. heeft gewoon Corona vaccin stickers in het vaccinatiepaspoort. Uweetwellichtwel: gele paspoorthoes, voorzien van Rijkslogo, met de vermelding "Ministerie van VWS d'r op en een geaccepteerd bewijs van vaccinaties in die landen waar dat dringend geadviseerd of zelf verplicht gesteld wordt (want vleermuisschurft, slingerschijt drinkwater of andersoortige lokale ziekte dingesen).

Grijskijkert | 24-05-21 | 21:20

Hugeau? Ergens gesignaleerd?

dathoujetoch | 24-05-21 | 21:18

BSN-nummers... Really?

videtur | 24-05-21 | 21:17 | 2

Tuurlijk lekker makkelijk toch, je moet ook toestemming geven om gegevens te delen met het RIVM. Wat die er dan mee does is VoLlEdiG onduidelijk. Maar alvast wel toestemming geven. Kunnen we het later altijd nog koppelen aan dingen als verzekeringen enzo. Geen prik. Geen polis. Geen tweede derde of vierde prik, dan een polis van 100x de prijs. Lekker makkelijk toch. UWV. Ziek? maar geen prik? Geen recht op ziektewet. De mogelijkheden zijn eindeloos. Dus lekker makkelijk toch dat BSN in de app.

peterdh | 24-05-21 | 21:22

Tuurlijk. Zoiets als de GKB bank.

All_yall | 24-05-21 | 21:24

Heerlijk, mij niet laten prikken dus ook geen geouwehoer over al dan niet een paspoort. Ga nooit op vakantie of waar dan ook naar toe dus geen stress. Nu fijn resident evil 8 spelen.

Omzwicht | 24-05-21 | 21:17 | 1

"Ga nooit op vakantie" zou'k veranderen naar "komt sowieso nooit de deur uit op weg naar kroeg, vreetschuur, stadion andersoortig event met andere mensjes in de nabijheid".

Grijskijkert | 24-05-21 | 21:23

Rutte ne zijn kabinet zijn toch zo gek op inleg velletjes.. ik doe het opgevouwen vaccinatie documentje wel in mijn paspoort en een ieder kan de batchnrs en data zien geen probleem dunkt me.. Papier is geduldig .. ooit geprobeerd Cuba uit te komen met electronische tickets wat niet lukte want niemand had apparatuur ze uit te lezen kon mooi handje contant bij de balie twee enkeltjes Nederland afrekenen want papier wilden ze zien!!!

Smoelensmid | 24-05-21 | 21:16

Gaan we niks meer van merken. Straks heeft iedereen zijn prikjes, gaan de cijfers omlaag, is Corona een boze droom. En we leefden nog lang en gelukkig.

Beste_Landgenoten | 24-05-21 | 21:15 | 6

Tuurlijk. En volgend jaar bij de volgende golf en de tweede vaccinatie? En over drie jaar bij de volgende vaccinatie. Ad infinitum. Want de media koppen maar al te raag met allerlei nog dodelijkere varianten en mutaties.

peterdh | 24-05-21 | 21:24

@peterdh | 24-05-21 | 21:24: Nou en? Halen we volgend jaar weer een prik. Het alternatief is weer in lockdown. Wees blij dat we in 2021 leven.

Diederik_Ezel | 24-05-21 | 21:28

@Diederik_Ezel | 24-05-21 | 21:28: als je echt denkt dat lockdown het enige alternatief is: Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge! Man, man, man...

VP732 | 24-05-21 | 21:32
▼ 3 antwoorden verborgen

En wat ga je doen met ouderen die geen smartphone hebben? Mijn ouders hebben een gezamenlijke smartphone.

Atlantis-95 | 24-05-21 | 21:14 | 1

Die kunnen misschien een nummer/code op hun onderarm laten tatoeëren, schijnt vroeger ook gewerkt te hebben.

Hersenletsel | 24-05-21 | 21:58

Ik wist het wel met Mark en Hugo aan het roer loopt alles op rolletjes

thanseeuwen | 24-05-21 | 21:13

Ik vind het een rare gang van zaken.

Mijn ouders zijn gevaccineerd, maar hebben geen toestemming gegeven de gegevens door te geven aan het RIVM. Dit omdat die systemen zo brak zijn als maar kan. Wat bij dat vinkje NIET werd vermeld is dat die gegevens vanuit het RIVM worden gebruikt voor het Europees corona-reiscertificaat. Niet dat mijn oudjes met ideeën rondlopen om dit jaar naar het buitenland af te reizen, maar ze zitten er niet op te wachten dat zo'n code vereist is mochten ze dit jaar weer naar de boeren camping gaan.

Atlantis-95 | 24-05-21 | 21:12 | 5

@Muxje | 24-05-21 | 21:19: Tja, zoals "the Merovingian" als stelde: "there is no action without consequence". Je hebt en houd de vrijheid van keuze. Wat jij (zelf dus) kiest bepaalt de gevolgen, consequenties en (on)mogelijkheden. Doet niemand anders voor je (behalve het geven van de keuzes), doe je helemaal zelf.

Grijskijkert | 24-05-21 | 21:31

Wel een spuit halen en dan verder geheimzinnig doen? Over wat? Het vaccin wat ze hebben gekregen? Welke naald? Dom geneuzel.

Normpje | 24-05-21 | 21:46

@Grijskijkert | 24-05-21 | 21:31: Juist. Maar je hebt redelijke consequenties, en consequenties die van die keuze gewoon dwang maken. Consequenties die worden opgelegd door diegene die jouw die "keuze" laten maken. Net zoals je de keuze hebt om Tony Soprano geen "beschermgeld" te betalen als hij zegt: "Leuke winkel, zou jammer zijn als er iets mee zou gebeuren"

Muxje | 24-05-21 | 22:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijk, in Israel is Jan en alleman gevaccineerd en die kunnen zo langzamerhand weer terug naar normaal, gezien het gezeik, gemiskleun en tegenwerking wat een simpel vaccin hier oplevert zal het idd dus nog wel even duren maar één ding is wel gegarandeerd: de altijd heilige praivasie, oh wacht, zelfs dat niet eens.

zwellevertje | 24-05-21 | 21:12

Enge wereld he...

de Jager59 | 24-05-21 | 21:05 | 1

Vooral dat filmpje van Engeland, alles staat in de startblokken om overal gevolgd te worden. 1 stap verwijderd van een social credit systeem. Lijkt me iets waar Hugo een harde plasser van krijgt.

LonelyWanker | 24-05-21 | 21:24
-weggejorist en opgerot-
AntiZanicz | 24-05-21 | 21:05 | 1

Een taskforce probeert nog één en ander op te lossen.
Heerlijk, zo'n mededeling. Als je door de jaren heen zo cynisch als een banaan bent geworden.

DenBeert | 24-05-21 | 21:04

Staycation it is!

Rest In Privacy | 24-05-21 | 21:04 | 1

Exact. Na drie slechte jaren qua toerisme is het in Zuid Europa heel snel klaar met die onzin, dan gaat familie Canis weer op pad.

Canis.bonus.es | 24-05-21 | 22:30

'inbouwen' in een reeds bestaande, niet geheel succesvolle, app. What could possibly go wrong?

bisbisbis | 24-05-21 | 21:03 | 4

Dat is al eerder door Hugo en zijn kornuiten aangegeven, het wordt onderdeel van de bestaande app

Damoos | 24-05-21 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

Het originele artikel heeft een update.
Link moet je zelf maar opzoeken want doet wappie wat betreft dit website

RandyBiel | 24-05-21 | 21:15

@AntiZanicz | 24-05-21 | 21:07:
Omdat het ook voor concerten geld, en straks voor restaurant en cafe's en daar kom ik vaker dan een of ander met AIDS geinfesteerd derdewereld land.

peterdh | 24-05-21 | 21:32

Tja, NU punt nl. Dat is dus nepnieuws.

Mahatma | 24-05-21 | 22:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Haha, zo een paspoort is voor paupers. Ik ga gewoon eerder op vakantie en ze mogen helemaal losgaan met testen.

RandomAct | 24-05-21 | 21:02 | 1

Leuk pauper. Even 2 weekjes op vakantie. 10 daagjes quarantaine op de heen reis en 10 op de terugreis. Kom je nog maar een week te kort. Pauper.

peterdh | 24-05-21 | 21:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl