Sadistische woningoverval bij PSV'er Zahavi in Buitenveldert: antisemitisme?
Vieze woningoverval smaakt iets viezer dan anders
Vrouw en kinderen vastgebonden, geslagen en met een vuurwapen bedreigd, maar ook zouden stukken haar van de vrouw van de PSV-voetballer zijn afgeknipt: de huisoverval bij Israëlische voetballer Eran Zahavi in Buitenveldert heeft een naar bijsmaakje. Misschien komt het omdat Israëlische kranten er uitgebreid over schrijven, misschien is het omdat Buitenveldert een van de laatste democratieën in Amsterdam West is, wellicht gooien de spanningen tussen Palestijnen en joden in Jeruzalem nog wat extra ruis op de lijn maar de "pakketbezorgers" (een beproefde methode) die zich zondagmiddag oneigenlijke toegang verschaften tot de woning van het sportieve glamourgezin in de 'joodse wijk' tussen Amsterdam en Amstelveen, hadden er hoe dan ook net iets te veel zin in.
Social
Reaguursels
InloggenRTL Nieuws (19:30) vermelde de mogelijkheid van antisemitisme. De staatsomroep (20:00) met geen woord...
Dat er meer aan de hand is dat wat msm er over vertelt, zal duidelijk zijn:
vermaard multikul propganda-site Nu verwijgt de achtergrond van de daders. En elke mogelijke link met multikul en/of antisemisme wordt zorgvuldig weggecensureerd.
Als PRdV het dan ook nog over 'boefjes' heeft, om zich vervolgens volledig op de 'klokkies' te richten en de daders links laat liggen,
dan is het zo goed als zeker dat er veel meer speelt....
Of ze knipten dat haar omdat ze dat in Turks Fruit gezien hadden.
Daderprofiel Fins?
"De eerste overvaller heeft een donkere huidskleur, was ongeschoren en rond de twintig jaar oud. Hij was rond de 1.70 meter lang, droeg een postbezorger-T-shirt en een zwarte jas.
De tweede overvaller heeft een blanke huidskleur.."
(een Fin die dit jaar nog niet in de zon heeft gezeten?)
Zoals Aad de Mos zij in een interview deze lamstralen zeer zwaar straffen, er is een nieuwe trend gaande en dit moet je absoluut niet tolereren, maar ja Nederland hé..
Voor dit soort gasten zou je een mag. 44 en een thuiscrematorium aanschaffen.
Ik denk in plaatjes. Heb sinds vanochtend al de hele tijd het beeld voor mijn ogen van een geblinddoekte mevrouw Zahavi.
Leer! youtu.be/zimcfoOF9OE
Rascisme is een verdienmodel...
Des te vaker men het roept des te minder lading het krijgt. Althans bij mij werkt dat wel zo.
@Rdock | 10-05-21 | 14:46:
Dat werkt zo bij elk weldenkend mens.
Hoe vaker een beschuldigend stempel-woord wordt gebruikt, hoe groter het misbruik van dan woord. En hoe groter het misbruik, hoe groter de ontwaarding en dus nietszeggendheid van dat woord.
Zo zijn er al heel wat woorden misbruikt, verkracht, uitgewoond en voor dood in de goot achtergebleven.
Dank zij de wegkijkende overheid ,die islamitische jongemannen ziet als een kwetsbare en bedreigde soort blijft dit woekeren.
Onnozele straffen en veel aandacht voor hun smoesjes als ze gepakt worden en vaak ook nog eens sympathie voor hun " strijd tegen zionisme"
En vergeet niet de objectieve NPO in dit alles.
Ervan is een grootheid in eigen land.
Ze hebben daar enkele " hulpdiensten" die hun bekende landgenoten waar nodig wel even helpen. Het zou mij niet verbazen als er binnenkort niet een licht en en donkergetintier zich razendsnel vrijwillig komen melden in hun rolstoel
*eran. De overvallers zullen waarschijnlijk doordat ze in hun antisemitische bubbel leven gedacht hebben dat je dan ook vrouwen en kinderen wel even mag pakken.
Het is toch gewoon een incident gepleegd door twee mannen! Die waren misschien toevallig een beetje gekleurd en een beetje antizionist. Heel gewoon.
De politie heeft een signalement van de twee verdachten verspreid.
Het gaat om een ongeschoren man met een donkere huidskleur van rond de 20 jaar, hij is 1.65 -1.70 meter lang en hij droeg een postbezorger T-shirt en een zwarte jas.
De tweede verdachte is ook rond de 20 jaar, heeft een lichte huidskleur en is 1.65 -1.70 meter lang , Hij droeg een lichtblauw medisch mondkapje en een groene jas met capuchon.
Lichte huidskleur, tja Finnen hebben een hele lichte huidskleur inderdaad
@Fijn_dat_je_er_bent | 10-05-21 | 12:03:
Inderdaad, altijd weer die Finnen, minder Finnen graag.
Inspecteur Snuf zit er boven op.
Kleiner dan 1.70? Sinds wanneer zijn Nederlandse mannen zo klein?
Idd typisch signalement van een gemiddelde Nederlandse postbezorger..
Misschien de "Inglorious Basterds" maar eens loslaten op dat tuig.
Bingo!
Of good old Harry Callahan aka Dirty Harry
Veel schofteriger kan het niet worden, flink hoor.
Buitenveldert zit vol met oudjes. Ze hadden heel makkelijk een echtpaar van 85 kunnen pakken.
@Toverkol | 10-05-21 | 11:48:
Dat is al eens gebeurd.
Een hoogbejaard Joods echtpaar van 86 en 87 jaar uit Amsterdam-Zuid werd begin augustus 2015 in hun woning overvallen én zwaar mishandeld.
Was het nou een overval op een rijke voetballer
of
was het een antisemitische actie.
Je kunt er ook iets van maken wat het is niet was.
Dat het hier Israëliërs betrof lijkt me een bonus. Neem aan dat er flink wat bling en gadgets zijn gejat. Helaas wordt het tuig steeds brutaler en agressiever. Die stage plaatsen he.
Als ik lees dat er haren zijn afgeknipt doet mij vermoeden dat er naast een beroving toch wel iets meer speelt.
Beide is natuurlijk ook een optie. Heel frisse kerels zijn dit natuurlijk niet. Waarschijnlijk al eerder geoefend op bejaarde dametjes.
Signalement van de daders: 1 persoon en nog 1 persoon.
2 gemiddelde personen dus
Op Politie.nl staan nu de signalementen van deze laffe honden.
Quote:
Verdachte 1:
Rond de 20 jaar oud
Donkere huidskleur
Ongeschoren
165 -170 meter lang
Postbezorger T-shirt
Zwarte jas
Verdachte 2
Rond de 20 jaar oud
Lichte huidskleur
165 -170 meter lang
Lichtblauw medisch mondkapje
Groene jas met capuchon
Das dus ongeveer 25% van naburig amsterdam west.
Is lichte huidskleur gewoon lichtgetint of hoe zat het ook al weer met de newspeak ?
Twee dwergen met een pistooltje?
Wat lichte huidskleur is ben ik ook nog niet uit
@Roze_bril_drager | 10-05-21 | 11:55: lichte huidskleur = lichtgetint , witte huidskleur = (voormalig) blank .
En op facebook al heel wat moslimreacties dat dit "niets is vergeleken met wat er in Palestina gebeurt." Bedankt voor het aanwijzen van de onderliggende oorzaak van de toename van zulke haatmisdeijven. En voortaan ook maar alle moslims de schuld geven van een terroristische aanslag?
Vinden ze leuk. Palestina erbij halen. Zelf zijn ze er nooit geweest van veel te knus in Nederland ondanks al die smerige racisten die maandelijks graties geld op hun rekening storten.
Die moslimreactie is simpelweg domme Arabische logica. Als je volgens die lijnen denkt en je hebt bijvoorbeeld een hekel aan Merkel, dan mag je dus ongestraft inbreken bij een Duitse voetballer die voor een Nederlandse club speelt.
De gebruikelijke drogreden.
Naar iets anders wijzen dat erger is of ook zo is en het daarmee goedpraten.
Gedraaikont is het. En ze weten het.
Tja, afgewezen worden voor een stageplek is ook niets vergeleken met wat er in Marokko gebeurt.
@Selassie | 10-05-21 | 11:37: Ha ha mooi gezegd!
@Selassie | 10-05-21 | 11:37: haha goeie
Sja, dat weet je, eigenlijk zijn het allemaal gewoon slachtoffers. Ze hebben geleerd dat die rol ze namelijk de meeste kansen biedt om vooruit in het leven te komen en maken daar dus maar al te graag gebruik van.
Monsters hebben "we" binnengelaten, meneer. Monsters, en anders niet. En nu zijn het nog vooral Joodse mensen, homo's en jonge meisjes die er last van hebben maar nog even en iedereen gaat de gevolgen merken, ook diegenen die eerst zo stonden te juichen om ze massaal binnen te hengelen.
@Graaisnaaiert | 10-05-21 | 13:05: - helaas vrees ik dat je gelijk hebt. Voor de volle honderd procent.
@Graaisnaaiert | 10-05-21 | 13:05:
"Sja, dat weet je, eigenlijk zijn het allemaal gewoon slachtoffers. Ze hebben geleerd dat die rol ze namelijk de meeste kansen biedt om vooruit in het leven te komen".
Alleen is van die vooruitgang niets te merken. Eerder het tegendeel.
Hoe oud ben je zwitsal, 10?
Bij onze linkse vrienden van Nu worden uiteraard alle comments die dit racisme of antisemitisme noemen momenteel niet doorgelaten cq verwijderd. Erg jammer weer.
Die pauper-site van NU heb ik allang afgeschreven. Diverse scherpe, maar nette en fatsoenlijke, reacties van mij werden gewoon niet geplaatst. Je houdt je aan de huisregels en toch kom je er niet doorheen. Schijnheilig zooitje...
@Hendrick9999 | 10-05-21 | 11:12: Ik lees het af en toe als een soort leedvermaak. Vooral reacties onder EU-gerelateerde artikelen hebben vaak een onwaarschijnlijk hoog struisvogelgehalte.
@Hendrick9999 | 10-05-21 | 11:12: Is ook mijn ervaring.
@Hendrick9999 | 10-05-21 | 11:12: ah ik dacht al dat ik de enige was..
Je zou verwachten dat Nu wat objectiever was omdat het niet van de overheid is.
Maar islam,EU en klimaat worden daar subjectief gefilterd.
Er bestaan geen linkse vrienden.
Woonde vele jaren in de Diamantbuurt, zo'n mooie "gemengde" buurt.
Had een kennis in die jaren belangeloos zich inzette voor een basisschool in Amsterdam. Ze is er mee gestopt omdat ze het zat was hoe vijandig en denigrerend de houding van heel veel kinderen (vooral jongetjes) naar vrouwelijke leraren en begeleiders was. Een grote bek krijgen van 6 jarigen! Jij bent een vrouw, je verteld me niet wat ik wel of niet mag.
Totaal geen respect voor iedereen die niet de zelfde achtergrond heeft.
Die zelfde jochies zag je over de jaren alleen maar tot veel te laat buiten hangen.
Niemand die er naar omkeek, af en toe een Iman die samen met een buurtvader nog eens een lul verhaaltje ophing naar ze.
Als je dan ook nog eens van jongs af aan word gehersenspoeld dat alle niet mo's er niet toe doen.
Dan ook nog eens met een taalachterstand de school in komt en verlaat.
Maar wel je 13 jarige matties rond ziet lopen met meer geld als je vader.
Geweldig recept voor een hoop problemen.
Ja maar, ja maar ze krijgen geen stage plekken. Ja maar ze krijgen altijd lager schoolkeuze advies dan witte/ blanke kinderen. Ja maar ze worden altijd aangesproken door de politie. Ja maar... Vul maar verder in. Ondertussen totaal geen zelfreflectie en kritiek (op de paar uitzonderingen na dan). Zit in hun cultuur en zoals het nu gaat komen we daar niet van af.
@Xbitt | 10-05-21 | 10:53:
Ja maar, ja maar, ja maar.
Jij hebt het linkse taalgebruik heel goed door! Inderdaad HET enige “argument” dat deugers roepen; ja maar.
De Diamantbuurt: prachtige huizen in klassieke Amsterdamse-Schoolstijl, maar een onvervalste pauperbuurt. Tjokvol allochtoon tuig.
We hebben er ooit met een aantal collega's een architectuur-rondleiding gehad. Mijn collega's vonden het prachtig en qua architectuur is het er ook fraai. Maar een groot gedeelte van de Amsterdamse misdaad top 1000 woont juist in die buurt.
Toen ik tegen mijn collega's (iets te hard) zei dat deze buurt vergeven is van het tuig, fietste er zo'n bakfietsvrouwtje voorbij. Uit haar blik en lichaamstaal bleek duidelijk dat ze mijn opmerking onzinnig en beledigend vond.
Nu, ik zou wel eens willen weten of dit vrouwtje nog in die buurt woont of inmiddels gevlucht is naar een blanke buurt of stad.
Precies dat Hiesjes! Mooier kunnen wij het niet maken. Bijkomend probleem is dat Geert Wilders dit probleem al vele jaren tackelt. En dat daarom linkse partijen (of mensen die tot de goede kant van de geschiedenis willen behoren) alle zwarte kanten van de Islam bedekken met de mantel der liefde. De vijand van de westerse levensstijl, de Islam, is daarom de vriend geworden van de linkse politiek.
“Jij bent een vrouw en je vertelt me niet ...” is dus wat ze hun vader tegen hun moeder horen zeggen...
Meer dan, de diamantbuurt was ook slecht voor uw spelling.
@staat het bier koud? | 10-05-21 | 11:22:
Het heeft me altijd gestoken dat die prachtige architectuur vol zit met allochtoon tuig; parels voor de zwijnen.
De digitale Televaag heeft een update met, jawel, de signalementen van de 2 daders: rond de 20 jaar en ongeveer 1.70 m. Punt.
Zoeken maar!
1.70... Dirk-Jan en Pieters zijn minimaal 1.83
Hier ook nog wat info
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3385936/o...
Merel en Sterre, foei! Niet meer doen dit!
Politie.nl meldt nu;
Verdachte 1: Rond de 20 jaar oud-Donkere huidskleur-Ongeschoren165 -170 meter lang-Postbezorger T-shirt-Zwarte jas
Verdachte 2: Rond de 20 jaar oud-Lichte huidskleur165 -170 meter lang-Lichtblauw medisch mondkapje-Groene jas met capuchon
@MK27 | 10-05-21 | 11:12:
Die gasten zullen toch onderling gepraat hebben?
@Mr.Crowley | 10-05-21 | 11:19: Waarschijnlijk zijn er door de vrouw wel afkomsten gekoppeld zijn. Maar dat wordt, ben ik bang, door de politie wegggelaten.
@Mr.Crowley | 10-05-21 | 11:19: zal best maar daar zal de Politie niet zo snel iets over melden nu de signalementen zijn vrijgegeven. De kaarten profileren, racisme, dicriminatie zijn immers heel snel getrokken.
Ík zou het wel doen: dit teisem moet gepakt worden en snel.
Exact hetzelfde is Amanda Balk en Fred van Leer overkomen. Waarschijnlijk worden slachtoffers dus niet gekozen op etniciteit maar op social-media profiel. Waarom zou het dit antisemitisch zijn?
Zou best kunnen dat sociale media worden gebruikt. Politie moet toch wel kunnen vertellen hoe de accenten van de stemmen klonken?
Als antisemieten tijden hun werk joden tegenkomen kun je dit verwachten.
Klopt misschien wel maar haar afknippen riekt naar het uiten van een frustatie
@vettebril | 10-05-21 | 12:14: frustratie
Fust statiegeld
Ik had gister al aan op sociale media dat ik wel wist in welke hoek dit gezocht moet worden. Islamitische hoek. Wellicht Marokkaan.
Veel boze gezichtjes van Hollanders.
Ik vind deze types onderdeel van die probleem. Wegkijken niet benoemen.
De daders waren dus weer Jongeren uit Jongarije?
Uit de zandbak van de Intertoys.
Als die pakketbezorgers nu eens een behoorlijk salaris zouden krijgen, hoeven ze ook niet over te gaan tot dit soort bijverdiensten.
Zijn er ook spullen ontvreemd of ging het enkel om de aanval? Laffe honden hebben zelfs gewacht tot Zahavi weg was...
Van dit soort meldingen krijg ik een 'onderbuikgevoel' en dat is niet goed. De oplossing is dat de etnische achtergrond en alle andere persoonlijke gegevens van daders (met kleurenfoto) altijd vermeld worden, zodat we die niet zelf hoeven te bedenken. Zo voorkom je ook, dat de verkeerde groep met de eer gaat strijken. 'Name and shame'.
Snap ik ook niet, waarom dat niet zou mogen/kunnen.
Juist dan krijg je het eerlijk beeld en ontstaan er geen onterechte onderbuikgevoelens.
En als je het altijd en in volle openheid en eerlijkheid doet is het fair naar alles en iedereen.
Enige probleem zal zijn dat de waarheid dan niet beïnvloed kan worden. Manipulatie cq. volksverlakkerij is dan voorbij en dat kunnen we niet hebben uiteraard.
Mooi hè? Hoe harder men probeert om etniciteit en religie buiten beschouwing te laten hoe harder dat een rol speelt in de beeldvorming. Denk niet aan een roze olifant. Wat zeg ik nou? Denk NIET aan een roze olifant!
Het niet vermelden ervan is tegenwoordig hetzelfde als het wel vermelden, aangezien blanke daders altijd als dusdanig worden aangeduid.
Dat de overvallers er de tijd voor namen om haar haren af te knippen heeft niks met roofovervallen te maken, maar met haat. eid mubarak
Niet om de schuld bij de slachtoffers te leggen, maar zelf zou ik iets minder met mijn rijkdom te koop lopen dan de gemiddelde topvoetballer en andere BN'ers. Dit omdat eerdere overvallen wijzen op een trend en omdat duidelijk is dat je ook in Nederland inmiddels aan de goden bent overgeleverd. Veiligheid voor alles
Zoals in Zuid-Afrika waar de blanken achter hoge muren en tralies moeten wonen ?
Dit heeft niets met rijkdom te maken, dit is een aanslag van Islam op een Joods gezin. Haal je oogkleppen is weg.
@JBKiller | 10-05-21 | 10:14: Of kijk zelf eens wat afleveringen van Opsporing Verzocht. Dit soort tactieken gebruiken ze wel vaker.
@JBKiller | 10-05-21 | 10:14:
Ook niet-Joodse BN'ers zijn recentelijk op soortgelijke wijze overvallen. Maar ik sluit dat bijkomende motief dus niet uit. Geen oogkleppen hier, want ik zie de opkomst van de islam als een reële bedreiging voor het Joodse deel van onze bevolking. Alleen al daarom moet het slot op de voordeur.
@JBKiller | 10-05-21 | 10:14: eens
Tja...
Mijn zoon moet een laptop mee naar school nemen.
Thuis werkt hij op een MSI gamelaptop, er zit een mooie laptoptas bij (rugtas) met MSI logo achterop.
Daarmee laat ik hem dus niet naar school fietsen, die 5 minuten, met die kleurrijke grijpgrage handjes hier in de buurt.
Resultaat: hij heeft nu helemaal geen laptop mee. Eerst maar een andere tas kopen.
Is dit normaal? Nee natuurlijk is dit niet normaal. Maar direct een gevolg van dat die klootzakken binnen no time weer op straat staan na de zoveelste beroving.
"Niet om dit of dat MAAR" gaat nog nog eens heel groot worden.
@Papa Jones | 10-05-21 | 10:29:
Herkenbaar. Dezelfde overwegingen heb ik ook gehad toen mijn dochter voor het eerst naar de middelbare ging. Er zijn ouders die hun kind op pad sturen met voor een kapitaal aan 'state of the art' gadgets. Daarmee fietsen ze dan letterlijk langs groepen voor die geen verschil maken tussen 'mijn' en 'dijn'. Niet om dit of dat, MAAR...
@MickeyGouda | 10-05-21 | 10:25: niet alleen een bedreiging voor het Joodse deel hoor
@MickeyGouda | 10-05-21 | 10:25:
Maar kwamen de daders niet uit dezelfde hoek?
Geldt ook voor jou: als je na een zin het woord 'maar' gebruikt dan vervalt elke betekenis van de zin voor het woord 'maar'. Zou jij moeten weten.
@MickeyGouda | 10-05-21 | 10:37: Toen ik jong was, vlak voor het eerste motorola startac mobieltje, waren het dure sneakers waarvoor je van een fiets geslagen werd of ingesloten in de stad door een groep hyena's. Die nieuwe Nikes konden maar beter snel vies worden, dan voelde je je iets veiliger op bepaalde plekken in de stad.
@Waakvlam | 10-05-21 | 10:38:
Vandaar dat "alleen al daarom". Ik zie nog veel meer redenen voor een directe opnamestop.
@Quantum Suicide | 10-05-21 | 10:43:
De autochtone Nederlander doet al zo lang concessies dat je je af kunt vragen hoe het kan dat we met z'n allen niet bozer zijn dan we zijn. Alleen dit bewijst wat mij betreft al dat we van origine een beheerst, gematigd volk zijn, zonder aanleg voor uitwassen. Maar deze kracht zou uiteindelijk wel eens heel goed kunnen uitpakken als onze fatale zwakte.
Belachelijk. Neermaaien dit soort tuig, de karwats erover.
Die overvallers zijn laffe honden hoop dat hun ouders een keer zo behandeld worden
Is het nou wel of geen toeval dat er overvallen plaatsvonden bij bekende Nederlanders? Vind het zelf inmiddels verdacht! Maat kan ook nog toeval zijn, want dure huizen?
Maar wel een verschrikking dat het deze mensen allemaal overkomt, je voelt je toch niet meer veilig in je eigen huis.
Daarom: volg het advies op van Theo Hiddema als je veel geld op.
Waarom woont hij niet gewoon in Waalre of Nuenen?
Maaskantje, dat soort
Er is een grote Joode gemeenscahp in Buitenveldert, misschien huurt ie dat huis van vrienden.
Hallo, en welkom in Zuid-Afrika.
Armed response security gaat nog eens heel groot worden.
Sadisme lijkt tegenwoordig een doel op zich bij woningovervallen, dus antisemitisme lijkt mij hier een brug te ver. Maar of dit nou wel of niet het bijkomende motief was, het blijft een onverteerbare, niet te bevatten daad. Weerloze mensen - en kinderen nota bene! - zo terroriseren.
Joodse en Moslim vrouwen hebben iets met hun haar, dat is nogal een ding voor hen.
Het afknippen ervan is de ultieme vernedering .
@Roze_bril_drager | 10-05-21 | 09:56:
Hmm... Dat is natuurlijk waar. Zou het dan toch? Maar ja, de aanname mag waarschijnlijk niet worden meegenomen in het daderprofiel, vanwege te 'profilerend'.
@MickeyGouda | 10-05-21 | 10:00:
Over 6 maanden zullen ze wel de eerste videobeelden vrijgegeven als het gezin weer allang terug naar Israël is verhuisd.
@Roze_bril_drager | 10-05-21 | 10:04:
Gekmakend. Dit.
@MickeyGouda | 10-05-21 | 10:06:
Inderdaad.
Voor alle vrouwen hoor
Misschien de Mossad een en ander maar even laten onderzoeken, dan ligt er [hopelijk] binnenkort een te badderen met een föhn en een ander die een hoogst explosief telefoontje krijgt...
Inderdaad, Mossad inschakelen. En niet een jaar wachten totdat het op "opsporing verzocht" komt.
Er staan op de foto 4 politie agenten voor het huis , dus dat komt wel goed . Maar om de daders te pakken hebben we echt andere Boa’s nodig .
@Tollebol: Eens!!
@HenkyPanky | 10-05-21 | 10:10: Vrees dat opsporing verzocht tegen die tijd al van de buis verdwenen is...
De Mossad heeft wel belangrijkere dingen te doen heb ik vernomen.
hebben de gebruikelijke ministers al verklaard dat dit onaanvaardbaar is?
Lafaards zijn het die vrouw en kinderen overvallen . Hopelijk krijgen ze de daders en uitleveren aan Israël . Die weten wel raad met dat tuig.
net even de huizenprijzen bekeken in buitenveldert.
wat een pauperzooi voor ongelooflijk hoge prijzen.
ben blij dat ik niet in NL woon.
Kom er maar in, Rob Oudkerk....
Toen ik het sadistische karakter van de overval vernam, bekroop mij al een onbestemd gevoel. In elk geval ging het niet louter om de inboedel en het geld.
Ik neem aan oorspronkelijk nog wel, tot ze er achter kwamen dat het om een Israëliër ging...
@Nuchternederland | 10-05-21 | 09:42:
Dat denk ik juist niet. Het is vooraf bedacht om het zo aan te pakken, maar of het motief enkel intimidatie is moeten we maar even afwachten.
Het kan een "gewone" overval zijn geweest. Het kunnen doorgeslagen PSV-haters zijn geweest, die lekker dicht bij huis een PSV'er te grazen wilden nemen. Maar ik zou mijn geld niet op die mogelijkheden zetten.
Criminaliteit heeft al decennia vrij spel in dit slappe ambtenarenland dat door de nog slappere politiek niet fatsoenlijk aangestuurd wordt, global-politieke criminaliteit is weer een extra dimensie van de bagger-import hier.De zeik- talkshows hebben weer wat om te babbelen met "deskundigen".
Verder wel lullig voor die Zahavi dat ie, ondanks mediterraan uiterlijk, toch niet echt een kleurtje heeft.
Wijnaldum had de wedstrijd van Liverpool stilgelegd voor een statement, van Dijk had z'n revalidatie tijdelijk onderbroken en er zouden de resterende 2 competitiewedstrijden acties vooraf volgen.
En misschien had Lewis Hamilton zelfs wel geknield.
Net als destijds bij de racisme-rel tijdens Den Bosch-Excelsior.
Maar, toegegeven, dat was inderdaad ook veel ernstiger.
Het waren daar namelijk woorden van ook nog eens maar liefst een enkeling!
Meten met 2 maten, het lijkt hier uitgevonden.
Qatar, iemand...? Nee? Nog steeds niet?
Sommigen spreken zich uit tegen racisme lijkt me verder prima. Het is er nog steeds en als het je persoonlijk raakt gewoon uitspreken
@jeweettochniet
Zeker. Het gaat me er ook niet om het ene minder erg te maken dan het andere.
Maar ik merk dat dit andersom toch wel vaak gebeurt.
Het genoemde meten met 2 maten vind ik absoluut schrijnend.
Het gaat namelijk gewoon opvallen, het verschil in en de mate van reactie. Zeker met dat hele Qatar-fiasco.
@Realism Is All | 10-05-21 | 09:44: iets wat je zelf aangaat krijgt vaak wat meer de prioriteit. Dat iemand zich uitspreekt tegen racisme lijkt me verder prima. Net als m'n vriendin die de woonkamer schoonmaakt maar de garage overslaat. Had van mij niet gehoeven maar wat haar betreft heeft de woonkamer prio en wat mij betreft niet. Hoe dan ook is de woonkamer schoonmaken altijd een goed idee
Dit is zo waar en dat zou snel moeten veranderen. Heel snel.
Ik zat nog even wat andere foto's te zoeken. Bij deze mijn complimenten aan de politie want het rood/witte lint met 'Niet betreden - Politie' was niet ondersteboven of binnenstebuiten opgehangen. Het hing precies zoals het hoorde. Wellicht hebben ze een tijdje geleden mijn klacht hier over het onzorgvuldig omgaan met dat lint gelezen.
Wel fijn dat je op dat soort dingen let.
De lintenmaker zou dat kunnen oplossen door het aan beide zijden én om en om de tekst 'gewoon' en 'op zijn kop' te bedrukken. Dan hoeft de politie verder geen aandacht te besteden aan het lint en kan ze zich richten op het plaats delict.
We gaan langzaam aan naar een Zuid-Afrikaans model, overal compounds. Alleen gaan onze compounds noodzakelijkerwijs niet omringd worden door grote hekken, maar door digitale snufjes.
(bijvoorbeeld; Zou mij niets verbazen als de "oplossing" voor de pakketbezorg overvallen in dit geval gaat zijn dat je wordt aangeraden nooit open te doen voor een leverancier tenzij je van te voren een bericht hebt ontvangen op je telefoon via een officiele app.)
Dan blijft alles er toch leuk uitzien, en kunnen we blijven zeggen dat Nederland over het algemeen deugt...
"Maar het probleem meneer dat blijft..."
Helaas zijn overvallers tegenwoordiger slim genoeg om zelf van tevoren een bericht naar je sturen dat ze een pakketje komen bezorgen. Een beetje overvaller heeft tegenwoordig een vriendje dat hacker is.
Heeft Sylvana al gereageerd ? Weet het antwoord al maar zal niets verklappen.
Nee hoor en die gaat ook niet reageren. Het gaat hier n.l. om een Jood en daar heeft ze niets mee........
Ik woon in Buitenveldert ( GS: is Amsterdam - Zuid) ook al jaren aangemeld bij Burgernet, maar van deze gebeurtenis niks vernomen via Burgernet. Geen signalement gezien, toch wel vreemd. Femke??
Waarschijnlijk hebben ze je op de radar als mol
Geen Burgernetoproep.
Geen berichtgeving op Politie.nl
At5 resp. NH Nieuws meldt niets bijzonders.
Geen signalementen.
En Femke? Die houdt radiostilte.
En Sylvana? Die houdt radiostilte.
Vreemd...... heel vreemd.....
Femke denkt dat het een incident is geweest klaar.
@kuus | 10-05-21 | 10:22: Het stond in de krant. Dat is dus alleen nieuws voor literaire critici...
Het zal zeker niet de eerste keer zijn.
=============
"Zwaargewond bejaard stel: Ze riepen 'jullie vuile Joden'"
Een hoogbejaard echtpaar van 86 en 87 jaar uit Amsterdam-Zuid dat begin augustus zwaar mishandeld werd bij een woningoverval, heeft voor het eerst gereageerd op het gruwelijke incident. Samuel (87) en Diana (86) zijn Joods en vermoedelijk slachtoffer geworden van antisemitisme.
www.ad.nl/amsterdam/zwaargewond-bejaa...
Het zal zeker niet de laatste keer zijn.
'Vuile Joden' klinkt inderdaad (exact volgens Amsterdams recept) als 'vermoedelijk'...
Heb deze mensen nog meegemaakt in het ziekenhuis naar aanleiding van dat 'incident' enkele jaren geleden. Een heel sneu verhaal, die mensen waren volledig van slag. Was volgens mij toen wel enige mediaaandacht het mogelijke antisemitische motief van de daders.
Hier moet ik oprecht om huilen. In hun jeugd moesten Samuel en Diana dit meemaken, en nu dus weer. Veertig jaar falende immigratiepolitiek heeft ons op dit dieptepunt gebracht. Wat mij betreft kunnen we stoppen met 4 en 5 mei, want die gelegenheden zijn verworden tot een machinale schertsvertoning op het moment dat de echte slachtoffers nog steeds niet veilig zijn.
Niet voor niets dat Joden massaal noord-west Europa aan het ontvluchten zijn. Maar net als homo-haat ziet het probleem diepgeworteld in de Nederlandse samenleving bij die racistische en discriminerende autochtoonse bevolking.
Er is helemaal geen patroon zichtbaar dat in de wijken en steden die volstromen met moslims, alle niet moslims, waar mogelijk, de omgeving ontvluchten
@MickeyGouda | 10-05-21 | 10:47: Intens verdrietig en verontrustend inderdaad. Een Joods familielid van mij wist na jarenlang verblijf in het buitenland niet hoe snel ze haar net volledig gerenoveerde woning in Zuid weer moest verkopen, voelde zich er niet meer senang. En het erge is dat in de aanloop naar en tijdens 4 en 5 mei dan weer nooit het echte gevaar benoemd wordt, maar in plaats daarvan hardnekkig naar andere 'verdachte' elementen gewezen wordt.
Het uitblijven van signalementen voedt m’n onderbuikgevoel.
Volgens de overheid zijn extreemrechtse autochtone kaal kopjes een groot probleem waar in diverse gemeenten al diverse ‘taskforces’ op lopen. Begrijp me goed hoor ik moet die kaal kopjes ook niet. Ik snap ze ook niet want wat vormen de Joden nou voor een bedreiging voor dit land. Maar het valt mij wel op dat de jodenhaat (en homohaat) door mohammedanen door de overheid en instanties min of meer met de mantel der liefde wordt weggestopt.
Ik vermelde al ergens dat de politie steeds nerveuzer wordt.
Dit is niet vol te houden.
Eigenlijk extreemlinks ipv extreemrechts
Lenin Stalin Hitler Mussolini hebben allemaal dezelfde wortels.
Het verschil is dat Jodenhaat bij die kaalkopjes door allerlei factoren in het leven ontstaan. Ervaringen, aangeprate haat.
Bij de olifant in de kamer echter, wordt het doodleuk aangeleerd in het allerheiligste haatboek van die sekte.
Het probleem zit daar vele malen dieper en is fundamenteler.
Die kaalkopjes bestaan slechts op papier en in de hoofde van verwarde linske geesten. Het werkelijke aantal kaalkopjes in Nederland zal zo rond de 250 bedragen. Maar ja, het subsidiepotje is wat dat betreft een eeuwige goudmijn voor dat soort figuren. Die zullen er alles aan doen om de haat te bevorderen, zodat ze kunnen zeggen 'zie je wel, wij, moreel superieure geesten, moeten snel met een bak subsidie aan het werk'. Links ontbeert gewoon een deugdelijke moraal.
"antisemitisme?"
Waren de overvallen op Amanda Balk en Fred van Leer dan ook antisemitisme?
Het kunnen wel antisemieten zijn geweest.
@Mr.Crowley | 10-05-21 | 09:30:
Kan... Het kan ook zo zijn dat de overvallers mensen uitkiezen op basis van hun uitbundig gedeelde instagram en andere social media profielen, zoals bij ander BN-ers het geval was. Zo op het eerste gezicht is het wat raar om gelijk de racismekaart te trekken.
@* Il Principe * | 10-05-21 | 09:37:
Het wantrouwen naar de politie is groot en niet onterecht naar mijn mening. Hebben we al een signalement?
Zijn de overvallers van dat gezin met die baby al gepakt?
Als het een beetje geluwd is komt de politie met een signalement en voorlopig horen we er niet meer zo veel over.
U ziet aan de reacties hier dat burgers hun eigen mening gaan trekken en ondertussen blijven de spanningen oplopen.
@* Il Principe * | 10-05-21 | 09:37:
Vraagt u zich trouwens niet af wanneer de eerste overval op een marokkaanse of turkse voetballer plaats vindt?
@* Il Principe * | 10-05-21 | 09:37: precies dat. Rondbazuinen op Instagram dat je alweer een nieuw ordinair gouden horloge hebt aangeschaft. Inmiddels toch een feit van algemene bekendheid dat dat het verkeerde soort bezoekers trekt. Deze woningoverval past in de reeks van de Quote-500 overvallen en om daar nou antisemitisme bij te halen??
Reda Naimi kan dat woord niet een schrijven
@theo-is-dood | 10-05-21 | 09:59:
Altijd interessant hoe er aan de ene bende meer aandacht wordt gegeven dan aan de andere bende.
Vooral dat WNL filmpje zette me aan het denken.
73.000 Euro is in die kringen fooi.
Bij FVL zou het homohaat kunnen zijn. Bij Amanda Balk is het onduidelijk wat het nou is door alle operaties.
Je haalt de trollen er meteen uit.
En ook maar even Egypte en Sinai annexeren, want daar hebben vast wel ook joden gewoond en Libanon en Syrie, hup, alles in een grote heilsstaat.
Tot 1980 stond onze ambassade in Jeruzalem. Je mag één keer raden onder welke premier daar een eind aan is gemaakt.
@J.P.Drapeau | 10-05-21 | 09:29: Drees? Colijn?
@J.P.Drapeau | 10-05-21 | 09:29:
Vanaf 19 december 1977tot 4 november 1982 was dat Dries van Agt.
@J.P.Drapeau | 10-05-21 | 09:29: beslissing Tweede Kamer
Ik gooi hem er maar vast in: het was toch zo’n verrijking?
Want mijn onderbuik heeft al een daderprofiel samengesteld.
Wat het een leeftijdsdiscriminatie weer. Mijn onderbuik zegt mij namelijk dat u “””jongeren”””” bedoelt.
@ratelaar | 10-05-21 | 09:26:
-
Ho! Dat zijn toevallig wél ‘ kwetsbare’ jongeren!
@bisbisbis | 10-05-21 | 09:30:
Kwetsbare “”””jongeren””””, dan.....
Het stelselmatig overschatten van integratie en het systematisch onderschatten van immigratie.
Heel onsportief, dit heeft niks meer met voetbal te maken
Vandaag precies 81 jaar geleden kreeg heel Nederland een stel antisemieten op bezoek.
Ja en 35 jaar later haalden we ze zelf weer binnen, nu uit een andere hoek.
Met ons Stockholmsyndroom, liefde en alles komt goed.
Vanuit gaande dat iedereen op de zelfde manier is grootgebracht, in een nest van liefde en aandacht... Stelletje idiote post-hippies.
Och... daar waren er vóór dat bezoek ook al aardig wat van in Nederland zelf - dáár hadden ze niet voor langs hoeven komen...
@Hiesjes | 10-05-21 | 09:23:
-
Ik zou wel eens willen weten wat er terecht is gekomen van die mensen die compleet verbouwereerd langs dat kluppie naïeve troela’s liepen die ‘ welkom in mijn land’ stonden te zingen.
@Hiesjes | 10-05-21 | 09:23:
Nee joh, ze zijn hierheen gehaald omdat vvd en cda vonden dat de Nederlandse arbeiders te duur waren voor de fabrieken hier in NL.
@* Il Principe * | 10-05-21 | 09:29: en door de PvdA die het wel zielig vond dat de hele familie in Marokko moest achterblijven. Kom maar hier naar toe, geld zat.
Vandaag de dag zijn Joden beter af in Duitsland dan in Nederland...
Insinueer jij nu een joint-venture met Yasser Ferras?
Ik begrijp de nervositeit van de politie en de brief van die Franse generaals heel erg goed.
Wanneer komt er eens een einde aan deze geimporteerde crimina!iteit en terreur?
Hebben we hier geen generaals zoals in Frankrijk die de dreigening op onze te tolerante samenleving zien?
oh dat mag je niet zeggen, foei ga je mond spoelen.
Onze samenleving is niet tolerant.
Ze is incoherent en vooral verdeeld.
@D-Fens_1963 | 10-05-21 | 09:20: Die tolerantie is afgenomen met het oprukken van de politieke islam in ons land.
We hebben geen generaals.
Wel sociale studies, praatgroepen, therapeuten, dwarsdenkers en diversiteitscoaches.
@D-Fens_1963 | 10-05-21 | 09:20:
Incoherent en vooral verdeeld: inclusieve samenleving.
De top van ons leger is zo links als de hel. We hadden een hoge ex-militair bij ons werken. Zelden zo'n links mannetje gezien. De corona vond hij geweldig. Al die regeltjes!
DIe Generaals hebben allang door dat al hun mogelijkheden die hun franse collega's hebben allang wegbezuinigd zijn...
Dit was toch het eerste wat je meteen dacht toen je dat bericht gisteren hoorde?
Tenminste, mensen met een normaal verstand (lees: niet-Linksen).
Overval in rovershol 020 op Joodse mensen. Yup... Goh, wat zou het zijn joh...?
Islamiërs/antisemieten moeten in dit soort gevallen het tegendeel bewijzen en anders schuldig.
Nadeel vd twijfel. Blijkt altijd weer te kloppen. Dus kom maar op met dat tegenbewijs dat het niet richting Joden bedoeld is. Anders ga ik er gewoon vanuit.
De 1e keer dat ik het fout heb pas ik die houding aan, beloofd, en komt er een dikke mea-culpa.
Tja als je je waar tentoonspreid op insta, de zittende macht wegkijkt van problemen en het wel heel makkelijk wordt gemaakt je voor te doen als iemand voor wie de deur geopend wordt...
Het zijn altijd jongeren , het je de laatste paar jaar wel eens een pakketbezorger gezien die geen mohamed of rachid heet ? , dat is heel snel gegaan .
@Hurdy Gurdy Man | 10-05-21 | 09:27: Zeker. Bij min de buurt zijn het vooral Dwights en Nigels...
@Hurdy Gurdy Man | 10-05-21 | 09:27:
Ja bij mij, zijn de meesten blank en Hollandsch of Indisch. Alhoewel ik wel steeds vaker “”””jongeren”””” pakketjes zie bezorgen. Dan kan ik toch niet helpen te denken: wat zit daar achter? Een “”””jongere”””” die vrijwillig een onderbetaald slavenbaantje doet en ‘ongelovigen’ dient. Het voordeel is dat je bij mensen thuis kunt kijken, dat lijkt mij het motief.
Noem mij racist, maar mensen die ik associeer met de islam wantrouw ik automatisch. Ik hoef ook niet te deugen of aan de goede kant van de geschiedenis te staan.
@ratelaar | 10-05-21 | 09:59: Beetje de hele dag in autootje toeren vinden ze wel interessant. We moeten nou ook weer niet doen of we hier met hoogwaardige intellectuelen te maken hebben.
@UpdateAvailable | 10-05-21 | 10:28:
Klopt, maar er is een verschil tussen een hele dag autootje toeren voor een hongerloontje of de hele avond autootje toeren met recreatieve farmaceutische middelen.
Deze ratten moeten de rest van hun leven bang zijn voor de Mossad.
Ja een kidon sturen zou ik wel toejuichen
Joodse mensen die niet veilig zijn in Amsterdam. Is dat niet eerder in de geschiedenis voorgekomen?
Ja toen keken de meesten van ons ook liever de andere kant op.
Daarom hebben we nu struikelsteentjes. De gordel bewoners hebben gevraagd of deze verwijdert kunnen worden want teveel mensen kijken nu naar binnen. Voor je het weet staat er een niet-Joodse pakketbezorger voor de deur.
@Amsterdramt | 10-05-21 | 09:35:
Als je niet uitkijkt struikel je ook over die rotdingen c.q. verdienmodel van een Duitse deugkunstemaker.
Ja, en daarom moeten wij nu figuren als deze jongeren binnenlaten, althans volgens sommige D666-dwaallichten hier.
@aflaatverkoper | 10-05-21 | 10:05: Die is toch al overleden.
www.parool.nl/nieuws/ajax-is-helemaal...
www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geru...
Niet eens humor of satire. Absoluut ongepaste opmerking.
Zo vlak na de 4 en 5 mei toestanden.......
Dat zou je ook kunnen zeggen van de moord op Pim Fortuyn...
@kweethetooknietbeter | 10-05-21 | 09:16:
Toeval?
Of bestaat toeval niet?
Buitenveldert heeft de laatste jodenbuurt van Nederland. 3 straatjes met Joden, een Joodse kruidenier, een Joodse delicatessenwinkel en een Joodse snackbar (shoarma) terwijl Amsterdam vroeger 100.000 Joden had.
Komt doordat het FvD alle overige Joden al naar Madagaskar heeft gestuurd.
@Festen | 10-05-21 | 09:14:
Die joodse Nederlanders vertrekken zelf, naar Israël.
@Braboblanke | 10-05-21 | 10:11: Op de vlucht voor de vrienden van D666 en de PvdA.
Die heeft een alibi.
Het kan van alles zijn; antisemitisme, openstaande factuur bij een apotheker, misgegane matchfixing, woninginbraak, uit de hand gelopen burenruzie over een vuilcontainer, etc. etc. etc. Ik ga niet speculeren en wacht gewoon af wat er uit het onderzoek komt.
Jezus man, dat kan dan toch ook wel zonder kweethetooknietbeterreaguursel. Ga iets nuttigs doen met je leven.
Het is maar zo kort.
@D-Fens_1963 | 10-05-21 | 09:14:
Dank voor de tip.
Tuurlijk is het een overval. Plus een beetje Jodenhaat. Van Rossum beweert niks anders.
Toch byzonder dat al die mensen maar open doen voor pakketbezorgers. Je zou denken dat je dit alleen doet als je 'n pakketje verwacht. Op zondag bezorging zou ik sowieso niet vertrouwen.
Wordt er niet door sommige bedrijven ook op zondag bezorgd?
@kweethetooknietbeter | 10-05-21 | 09:09: Opgezocht ... Van alle bezorgdiensten is PostNL binnen Nederland de enige die ook op zondag levert.Verhip
@NerdAlert | 10-05-21 | 09:12: Veel *ahum* kleine zelfstandigen leveren ook op zon- en m.n. christelijke (!) feestdagen.
Als je geld genoeg hebt, ben je gewend pakketjes te krijgen.
Iedereen in Amsterdam besteld zijn troep via de internet. Niemand in Amsterdam doet vervolgens thuis zijn wanneer bestelling aankomt. Gevolg: gang vol pakketjes en eens in de zoveel tijd wordt de boel leeg gerausd.
Ze mag blij zijn dat ze het er levend heeft afgebracht. Om nou een komedie te maken over een plukkie haar, ik weet het niet hoor.
Je weet het inderdaad niet.. Die mensen zijn voor het leven getekend.
Zelf ooit eens slachtoffer van een straatroof met vuurwapen geweest.
Maar in je eigen huis is nog 10x erger.
Je voelt je jaren niet meer veilig in je eigen huis.
Joden hebben een geschiedenis met haren scheren pedro'tje dat maakt het juist zo sinister
Terreur heeft zijn eigen methodiek.
@Hiesjes | 10-05-21 | 09:17:
Ben zelf ook eens subject geweest van een straatoverval met pistool in Moskou EN heb vier inbraken meegemaakt. Die twee gasten in Moskou hebben bakzeil gehaald (sneeuw gehapt) doch zoiets blijft jaren bij. De inbraken blijven voor altijd bij. Elke keer weer als ik voor wat dagen weg ga en weer terug kom ben ik angstig een volledig overhoop gehaalde woning aan te treffen ondanks de beveiliging.
@jeweettochniet | 10-05-21 | 09:17: Nederlanders ook toch (moffenhoeren).
"Buitenveldert een van de laatste democratieën in Amsterdam West is"... Sinds wanneer ligt Buitenveldert in West?
Buitenveldert ligt in stadsdeel Zuid. Misschien doelde ze op Buitenveldert-west. Voor de provincialen werkende in de journalistiek is Zuid enkel: de zuid-as, het olympisch stadion en het Hilton waar Brood vanaf is gesprongen. Zij weten ook niet beter.
Het zullen wederom "mensen" zijn die de islam hoog in het vaandel hebben staan.
Bizar. Kan het mij niet voorstellen. Begrijp als hij, of de fam meteen terug keren naar Israël.
erg he Femke Hahalsema
Traumatische gebeurtenis voor de betrokken. Hoop dat ze dit snel kunnen verwerken.
Het Parool heeft het over 'de overvallers'
AT5 heeft het over 'de dader'
Op nupuntenel heb ik nog niets gelezen.
de diverse voorspelbare reacties van de media.
Nogal vervloekt buurtje eigenlijk, locatie overal ligt op steenworp afstand waar van Wiersum werd doodgeschoten in 2019.
Ligt niet echt aan de buurt, maar meer aan het volk van een paar buurten verderop.
Valt wel mee. In elke buurt in Amsterdam is wel wat aan de hand. In Buitenveldert vrij weinig relatief gezien. Wel veel Joodse mensen. Geeft dus over het algemeen een prettige sfeer.
@aflaatverkoper | 10-05-21 | 09:19: ze hebben net een mini-asielzoekerscentrum neergezet recht tegenover het winkelcentrum Gelderlandplein. Alleen mannen, van rond de 30. Vragen om moeilijkheden met al die bejaarden. Inspraakavond was destijds een aanfluiting.
@Toverkol | 10-05-21 | 12:56:
Nog even en ook daar kun je als bejaarde / Joods persoon niet meer in je eentje over straat. En dan raar staan te kijken dat mensen uitwijken naar andere landen, waar je nog wel veilig je oude dag kunt uitzitten of je vrij en veilig over straat kunt voortbewegen.
Serieus, snap nog steeds niet waarom we die roedels wildemannen hier massaal naartoe hebben gehaald; niets dan ellende komt ervan.
@Graaisnaaiert | 10-05-21 | 13:13: En waarom het nog steeds in de hoogste versnelling doorgaat..... Iedereen die hier allerlei "zieligen" uit Moslimgebied of donker Afrika hier als "vluchteling" wil opnemen is onderdeel van het het Grote Kwaad. Dan heb je gewoon schijt aan je medeburgers en vooral schijt aan onze kinderen en kleinkinderen.
Waarom? Er werd niet geprikt?
Dacht je ? Waarschijnlijk het gebruikelijke signalement.En dat zijn geen FVD aanhangers.
Wat een zeefert van een opmerking.
Oh sorry, "links mode off" vergeten te zetten
Met zijn drieën... haar afknippen...
Klinkt als een klusje voor Arnon Grünbergs 'nieuwe joden'.
De Joodse gemeenschap in Buitenveldert kent het antisemitische gevaar uit de rest van Amsterdam al langer. Aan de Van Leijenberghlaan staat een Joodse school waarover je een aardige Google Streetview reportage kunt maken. Elk jaar weer meer camera's en hogere hekken.
Want in Europa kan het zomaar gebeuren dat je als Joods kind of Joodse museum- of supermarktbezoeker wordt afgeschoten. Omdat je Joods bent. Omdat we in Europa korte metten weigeren te maken met weidverbreid antisemitisme uit een bepaalde hoek.
gewone burgers lopen meer risico, omdat ze burger van hier zijn. Bataclan, Marseille enz. Geen joods slachtoffer aangetroffen.
@AntiZanicz | 10-05-21 | 08:58:
Suikerspiegel chauffeur reedt in op... Israelische toeristen in 2017. Uiteraard geen terroristisch motief. Kuch. Maar jeauden worden wel degelijk slachtoffer.
Het begint bij het erkennen van een probleem. Het is pas echt een probleem als de dader binnen het wens plaatje past... in geval van antisemitisme zal mits de dader blank is direct de Msm als politiek worden ingezet en iedereen spreekt over afschuw, onbegrip en opkomend gewelddadig rechts extremisme. Maar betreft het een allochtoon/moslim wat overigens procentueel gezien veel vaker voorkomt, is de politiek als Msm terughoudend en gereserveerd of zelfs proberen ze deze informatie niet openbaar te laten komen....
@AntiZanicz | 10-05-21 | 08:58: Verbazingwekkende reactie. Er is een verschil tussen de haat die gebaseerd is op en gevoed wordt door een religieuze overtuiging en de haat die voortvloeit uit gebaseerd is
@AntiZanicz | 10-05-21 | 08:58:
en.m.wikipedia.org/wiki/2012_Midi-Pyr...
en.m.wikipedia.org/wiki/Hypercacher_K...
en.m.wikipedia.org/wiki/Jewish_Museum...
@HoniSoit | 10-05-21 | 09:09: door een toetsaanslag te vlug verzonden, maar de hoofdzaak is gezegd
@Hollandse_blauwe | 10-05-21 | 09:02:
Voorspelbaar.
\Als iets voorspelbaar is, dan is het ook een trend.
Bataclan was inclusief aanval op Joodse super
@AntiZanicz | 10-05-21 | 08:58:
Toch nog een Joods linkje: de naam van Bataclan verwijst naar een operette van de Duits-Joodse componist Jacques Offenbach. Maar dat zal voor veel lichtgetintiërs wel iets teveel gedetailleerde informatie zijn. :-P
@AntiZanicz | 10-05-21 | 08:58:
Tuurlijk joh. Vergeet die arme palestino's niet mee te nemen in je waandenkbeelden.
Je snapt het pas als je het door hebt.
"Vervolgens hielden Fatima en haar zus Samira vast en knipten plukken haar van Samira af. Samira deed daarna aangifte bij de politie wegens mishandeling. Fatima en haar zus werden strafrechtelijk vervolgd."
"De rechtbank: Het afknippen van het haar wordt juridisch gezien als het opzettelijk toebrengen van letsel, aangezien er sprake is van een vorm van tijdelijke verminking dan wel tijdelijk kwetsende ontsiering van het uiterlijk van het slachtoffer. Fatima werd daarom veroordeeld tot één maand gevangenisstraf."
bron; hellolaw punt com
Ah, daar zijn hoofddoekjes dus goed voor.
Mooi he, die importcultuur van haat en geweld. We zien al sinds de jaren 60 live op tv wat voor ellende er uit die streken vandaan komt en nog steeds zijn er idioten die niet alleen vinden dat we deze mensen hier naartoe moeten halen maar dat we er meer! Meer! Meer! van moeten binnenharken. De tering...
Wat is de trend hier?
Het lijkt er op dat het aantal gewelddadige woningovervallen aan het toenemen is.
Op voetballers wel. Of ze worden overvallen in de waggie. Omdat iedereen via de socials weet hoeveel doekoe deze lui hebben, zijn ze een gewild slachtoffer.
@Graaf_van_Hogendorp | 10-05-21 | 08:54:
Nog niet zo lang geleden was er een overval op een gezin waar de baby van 6 maanden bedreigt werd.
De aard van de overvallen lijkt te verharden.
@Mr.Crowley | 10-05-21 | 09:02: welkom welkom welkom
Google Quote500-bende.
Heeft Abdelkader Benali al gereageerd ?
Die is een feestje aan het vieren.
Bezig met zijn toespraak voor volgend jaar.
Het haar werd toch juist bij de moffenmeiden afgeknipt?
Om de vrouwelijkheid af te nemen. Ja. Hetgeen iedereen ook doet vermoeden dat dit niet als overval bedoelt was.
@Whmm | 10-05-21 | 08:52:
Waren ze in 1945 dan ook al zo bezig met dat transgender gedoe?
Ooit van kaalscheren in concentratiekampen gehoord? Uw reactie geeft uw laag niveau aan betreffende schoolopleiding.
Jammer.
@Mispel | 10-05-21 | 09:32: Was dat niet vanwege hoofdluis?
Waarom wonen ze niet in Eindhoven? ...
Niet inclusief genoeg, wellicht.
Veel Joodse mensen in Buitenveldert.
Waarom wel? Toch best plezierig om een groep landgenoten om je heen te hebben? Om scholen te hebben die kinderen ook in het Hebreews les kunnen geven?
Hij zou ook hebben kunnen kiezen voor Antwerpen, maar misschien is dat meer iets voor een orthodoxim. Een moderne Israelier gaat dan liever in Buitenveldert wonen.
Ik ken echt letterlijk niemand die vrijwillig in Eindhoven woont.
@Glasgow Argus | 10-05-21 | 09:08:
Antwerpen is zo racistisch als de pip. Daar ga je als Joods persoon niet voor je lol wonen.
@Rico Tampeloerus | 10-05-21 | 09:04: Overzichtelijker voor de mossad.
Ik heb ook een keer haren afgeknipt. Van mijn moeder. Zit achter de foto in het fotolijstje. Ik zal nooit vergeten dat haar been zat vastgevroren aan het koelelement onder haar, en de uitvaartmensen ons vroegen even de andere kant op te kijken toen ze dat los gingen breken.
Waarom, lebtop, waarom? ... deel dit met de buren ofzo
Het wordt tijd dat jij je memoires gaat schrijven. Wellicht op GS in 53 afleveringen en dan eindigt met iets gaan doen in heel speciale friet.
@aflaatverkoper | 10-05-21 | 09:06:
Hij schrijft zo GTST vol.
Hmmm, geen burgernet melding en ook geen opsporingsbericht op de politie site e.d.
Viel mij i.d.d. ook op bij Burgernet en Politie: vreemd.
Riekt naar.......
Hij ziet er anders zelf ook wel uit als een pakketbezorger uit Finland. Desalniettemin een trieste zaak.
Echte pakketbezorgers hebben een sympathieke kop. Finse daarentegen....
@aflaatverkoper | 10-05-21 | 09:03: Verlies het nuanceverschil niet uit het oog. Je hebt Finnen en finnen en daar zit een wereld van verschil tussen.
Waarom woont hij ook in Amsterdam? Gezien hij voetbalt voor PSV, kan hij beter in het warme Zuiden wonen.
Daar wonen tegenwoordig ook medelanders die kosher niet motten.
Geld genoeg en Eindhoven heeft niet genoeg standing voor de cosmopoliet. Dan maar drie in de auto voor een traininkje. Hij heeft toch niets beters te doen.
Hij had natuurlijk beter in Belgie gaan wonen. Beter voor de fiscale grondslag.
@Graaf_van_Hogendorp | 10-05-21 | 08:47: Klopt, maar toch wat minder, en daarnaast hebben ze daar geen faalburgemeester.
@ikworstelengadouchen | 10-05-21 | 09:06:
Wat minder wat?
@ikworstelengadouchen | 10-05-21 | 09:06:
Pardon? Jorritsma geen faalburgemeester? Doe nog eens je feiten controleren aub.....
@WatMoetJeNu | 10-05-21 | 09:16: Oh wacht ja, die koekenbakker is daar burgemeester. zulke dingen vergeet je wel eens als je het over Halsema hebt, dat er nog gelijkwaardig incompetente burgemeesters zijn.
@ikworstelengadouchen | 10-05-21 | 09:27:
Faalburgemeesters kunnen van Groenslinks of van de Verlinkers, Volksverlakkerij en Demagogen zijn, de partij waar ze vanaf komen maakt niets uit. Falen en fout zijn ze tot op het bot.
Je bent jezelf niet als je een hongergevoel hebt en een lage bloedsuikerspiegel tijdens de ramadan.
Met de informatie dat het om jodenhaters met een niet westerse achtergrond gaat, zal Halsema de prioriteit van dit dossier op standje waakvlam zetten en een paar keer krijsen dat deze ophef zo niet bij Amsterdam hoort.
Waren het geen ajaxsupporters? Zijn de laatste tijd al goed bezig.
Antisemitisme is het pas als de dader een blanke kaalkop is toch? Ben wel benieuwd naar de reactie van Kaag, gekke Syl, Azarkan en Jetten..... homo’s kunnen niet meer vrij rondlopen in Amsterdam en kennelijk hoort criminaliteit tegen Joodse mensen ook bij het “nieuwe normaal” van Amsterdam... wat een vredelievende stad is het ook!
Wie zijn toch die mensen die daarin geloven zal ze zeggen.
Die reageren niet want strookt niet met hun agenda. En als er rechtstreeks om gevraagd wordt zullen ze zeggen dat ze zich niet bemoeien met lopende politie-onderzoeken.
@BekiekUtMoar | 10-05-21 | 09:26:
Precies hetzelfde met BLM. Bij White on black violence gillen ze van de daken, bij black on black geweld, oorverdovende stilte. Past niet bij de agenda.
@RedSoniya | 10-05-21 | 12:17: en bij 'Black on White' geweld verzinnen ze altijd wel een riedel "verzachtende" omstandigheden.
Disclaimer: ik hoop net als iedereen dat ze de daders opsporen en standrechtelijk executeren.
Buitenveldert is niet in West maar in Zuid. Toen ik lang geleden voor mijn werk in 020 woonde was het een droevige nieuwbouwwijk. Wel rustig en misschien daarom toch gewild.
Maar wat doet die Zahavi helemaal in Amsterdam als hij in Eindhoven voetbalt? Dat is natuurlijk wel de moeilijkheden opzoeken.
Tis nu een bejaardenwijk waar voornamelijk dus oudjes wonen. Van allerlei pluimage, maar ook nog een deel kosher, wat overlapt met het noorden van Amstelveen. In ieder geval een van de laatste plekken waar je nog ongemolesteerde keppeltjes ziet lopen. Zal ook rap veranderen heur gezien de demografische ontwikkeling. Maar toch.
Buitenveldert heeft verhoudingsgewijs een groot aantal Joodse inwoners. Joodse winkels ook. Een synagoge. Dus logisch dat je daar als Israelisch profvoetballer die hier verder niemand kent met je gezin gaat wonen.
Maar ja, ook daar ben je niet meer veilig voor het voetvolk van Kaag. helaas.
Maak er nou niet meer van dat het is. Voetballers zijn wel vaker het slachtoffer van overvallers. Logisch: er is geld en ze delen (te) veel over hun privéleven op social media. 'Bezorgers' die kwaad willen weten zo waar ze moeten zijn.
Dat gezegd hebbende is het natuurijk we uhm... awkward- dat mevrouw Zahavi werd gemolesteerd onder het oog van haar kinderen... Ik vermoed dat de daders geen Klaas-Jan en Youi heten...
Daarom wordt het anti-semitisme erbij gehaald. Hoge kans dat het onze couscous medelanders betreft. Die het niet zo hebben op onze kosher medelanders.
Buitenveldert is Amsterdam. Het ligt dus niet tussen Amsterdam en Amstelveen. Het overigens ook Amsterdam Zuid. Vraag maar aan Abdelkader Benali.
Buitenveldert is een wijk in het stadsdeel Zuid in Amsterdam, in de Nederlandse provincie Noord-Holland. De naam is ontleend aan de gelijknamige buurtschap aan de Amstelveensweg, ter hoogte van de Begraafplaats Buitenveldert.
Zou kunnen hoor, maar misschien moeten we het even afwachten. BN'ers hebben een hoger risico om slachtoffer te worden van dit soort onsmakelijke acties, voetballers ook, vooral in Frankrijk de laatste jaren. Kan een trend zijn die hiernaartoe overslaat.
Het is wat stil op de vliegvelden maar het is ook een trend om mensen die aankomen met veel bling rondde nek te volgen vaanf het vliegveld en onderweg langs de weg te zetten. Kardashian was ook zo in beeld gekomen.
Sja, haren afknippen is standaard gebruik bij het overallen van woningen, of niet dan.
Snuggere Larry.
Het kan alleen maar antisemitisme zijn wanneer het witte, rechtse mannen van middelbare leeftijd zijn.
Zijn vaak niet de scherpste mesjes uit de lade. Daders worden vandaag nog gepakt neem ik aan. En anders komt de Mossad wel even assisteren. Daarna de fopstraf.
Vrijspraak vanwege een lage suikerspiegel door de Ramadan en alle camera's deden het ineens niet en anders zijn de filmrolletjes verdwenen.
Als de Mossad zich er in mengt, zullen ze van die fopstraf weinig merken.
Buitenveldert is Amsterdam Zuid.
Nee.
Technisch gezien wel.
Heel Amsterdam is één grote stronthoop.
het is Amstelveen
@AntiZanicz | 10-05-21 | 08:49:
Hoewel alles buiten Centrum, Oud Zuid, Oost en Oud West niet echt bij het oude Amsterdam heurt, is Buitenveldert toch nog echt Amsterdam.
Buitenveldert is een wijk in het stadsdeel Zuid in Amsterdam, in de Nederlandse provincie Noord-Holland. De naam is ontleend aan de gelijknamige buurtschap aan de Amstelveensweg, ter hoogte van de Begraafplaats Buitenveldert.
Buitenveldert is idd Zuid maar ik denk dat GS "Amsterdam-West" met cynische ondertoon gebruikt.
@Basil Fawlty | 10-05-21 | 09:29:
Zou je denken? Helmond is tenslotte ook Limburg nietwaar :)
@WatMoetJeNu | 10-05-21 | 09:42:
Limburgs glorie. ;-)
Buitenveldert is onderdeel van stadsdeel Zuideramstel, en is daarmee geen deel van Oud-Zuid of Nieuw Zuid.
Is natuurlijk wel een zuidelijk gelegen wijk.
Amsterdamse logica
@Kapitein Sjaak Mus | 10-05-21 | 11:20: Zuideramstel is in 2010 opgeheven en opgegaan in stadsdeel Zuid.
Even afwachten wat onze linkse deugmajoren hier nu weer van vinden.
Een ongemakkelijke waarheid.
Je suis Arnon.
Die vinden helemaal NIETS. Die kruipen vér weg in hoekjes om vooral de waarheid niet te hoeven zien.
Waarom meteen antisemitisme erbij halen?
Idem met racisme en islam fobie... Die worden ook te pas en te onpas in de "strijd" geworpen.
Omdat het antisemitisme er vanaf druipt.
Misschien omdat we veel jodenhaters geïmporteerd hebben??
Waarschijnlijk omdat het hier "jongeren" met de functie pakketbezorgen betreft en geen "kappers". Dan is het afknippen van haar een heel onlogische bezigheid, die alleen te verklaren is door een enorme haat ten opzichte van de slachtoffers.
Omdat haren afknippen vernederend is en heel Nederland nu weet dat dit gebeurd is. Misschien zegt het a-religieuze Nederlanders niks, maar het religieuze deel pikt de boodschap er zo uit.
@Bataafje | 10-05-21 | 09:10: Ik ben a-religieus. Kan je het uitleggen?
@Bataafje | 10-05-21 | 09:10: Tuurlijk zegt dat het a-religieuze Nederlanders wel wat. Ze zien in oorlogsfilms, spelende in Nederland, het verzet na de overgaven, radicaal vrouwen kaal knippen die zij als "fout in de oorlog" hebben geclassificeerd.
We weten één ding zeker. De daders zochten geen kampioensbeker.
Jawel, die van volgend jaar!
REAGEER OOK