Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pfizer-directeur: Vaccinatie keert jaarlijks terug

Doen we het hele circus gewoon nog een keer

Ondertussen in 2075

Vaccineren en dan zijn we klaar? Nou, niet als het aan Pfizer ligt. Vaccinatie levert weliswaar lange tijd immuniteit voor corona op, maar in eigen onderzoek ziet de farmaceut dit wel langzaam aflopen. "Onze verwachting is, op basis wat we nu weten, dat de immuniteit minstens een jaar aanhoudt, wellicht nog wat langer. Maar we gaan er wel vanuit dat uiteindelijk een hervaccinatie nodig is", aldus Pfizers medisch directeur Marc Kaptein in een interview met de T. Oftewel, over een jaar doen we deze hele vaccinatiecampagne nog een keer. Weer heel Nederland aan de prik. Wisten we onderbewust al lang, maar het is fijn dat Kaptein het nog even bevestigt. In een ideale wereld leert de overheid van de huidige chaos, leggen ze van te voren een goede voorraad vaccins aan, zetten ze een strakke infrastructuur op en rammen ze de volgende keer in een week een spuit in iedere Nederlander, maar als de huidige situatie een indicatie is, zitten we volgend jaar weer topics te tikken over bureaucratische prikdoolhoven, vastgelopen logistiek en ondermaatse communicatie. Om nog maar te zwijgen over het vaccinatiepaspoort, wat met deze vooruitzichten een blijvertje kan worden. Het oude normaal lijkt verder weg dan ooit. 

Verbeterpuntje

Reaguursels

Inloggen

Stel dat vaccinaties (op lange termijn) helpen, waarom vaccineert men niet eerst de doelgroep van (dikke ?) allochtonen die nu vooral op de ICs schijnen te liggen ? En waarom horen we eigenlijk officieel niets over de kenmerken van de gemiddelde persoon die door (!) Corona im het ziekenhuis ligt ?

RichardBandler | 27-04-21 | 11:41

Laten we vooral doorgaan met dit genetisch experiment, komt vast allemaal wel goed. Oh wacht, de CTIAP in Frankrijk eist dat er onmiddellijk wordt gestopt met de 'vaccins', die onvoldoende onderzocht zijn, experimenteel zijn en waarvan men niet weet wat de langdurige effecten zijn op de gezondheid.

Dwars-Ligger | 27-04-21 | 11:08

Niet om het een of ander maar moeder aarde heeft gebeld.
We zijn inmiddels met veel te veel op deze planeet het is tijd voor natuurlijke selectie.
En wat doen we? We gaan in lockdown, leggen onszelf langdurige beperkingen op en roepen moord en brand omdat op een totaal van meer dan 7,5 miljard mensen nu al een whopping 2 miljoen coronadoden geteld zijn..
Los van de persoonlijke drama's als er een naaste aan overlijdt kun je je afvragen of het het waard is.
Ik heb altijd gezegd, en blijf het herhalen: Mocht mijn omgeving me aantreffen aan de waterkant, met een hengel, op een klapstoeltje, thermoskan met koffie en koelbox met bier ernaast.... Nou.... Dat is dan het moment dat ze me een spuitje mogen geven. Dan is mijn leven voltooid en voeg ik niks nuttigs meer toe.
De koffie en het bier zijn geen bezwaar maar een beetje dom naar een dobbertje starren is echt de limiet...

loze stijl | 27-04-21 | 10:47 | 3

Gelul. Moeder aarde heeft geen telefoon, zij communiceert van oudsher met rooksignalen.

Otto Normal | 27-04-21 | 10:53

Daar staat een merkwaardige groentesoep te borrelen onder jouw schedeldak.... Er zijn veel actievere manieren van vissen te bedenken maar die ontrekken zich vermoedelijk aan jouw door een groenige walm getroubleerde blik. Ik zou zeggen vreet lekker een paar oranje tompoezen op en ga lekker tussen je geraniums door naar buiten zitten 'starren'

MakkinaBagga | 27-04-21 | 12:10
-weggejorist-
Halven Haen | 27-04-21 | 13:36

Dus die vaccinaties werken eigenlijk niet, als je elk jaar weer zo'n prik moet halen ..

Flapuitx2 | 27-04-21 | 10:41 | 1

Nuance. Die mRNA vaccin werkt dus niet, waarom dan niet gewoon een stukje dood virus als je toch elk jaar geprikt moet worden. Zou er dan toch iets meer aan de hand zijn? Gr wappie wap

davidhasseltoff | 27-04-21 | 10:49

Ik ben in de war.
Wappies zijn toch degenen die in Corona geloven, niet in het vaccin? Toch?

Ali Bi | 27-04-21 | 10:26 | 1
-weggejorist-
luto333 | 27-04-21 | 13:30

Inmiddels heeft een groot deel van NL al

RichardBandler | 27-04-21 | 09:27 | 3

de beste immuniteit die er tegen is, want allang Covid gehad. Daarnaast hopelijk in het najaar eindelijk eens aandacht voor op peil houden/brengen van vitamine D. En eens goed kijken naar Ivermectine e.d.

RichardBandler | 27-04-21 | 09:29

In India heeft bv. 80-90 % van de populatie een vitamine D tekort. Dus daar valt nog veel aan te verbeteren.
youtu.be/1Q_mhJRFtxg

RichardBandler | 27-04-21 | 10:43

En dan is het dus ook maar de vraag of de Indiase varianten nou wel zoveel erger is dan andere varianten. De bevolking daar heeft in elk geval geen optimaal werkend immuunsysteem. Ondanks veel zon daar zitten ze er zelf nauwelijks in en door het vegetarische dieet krijgt men ook geen vitamine D via voedsel binnen.

RichardBandler | 27-04-21 | 11:36

Gewoon een jaarlijkse update dus. Niks nieuws onder de zon.

Joyce | 27-04-21 | 09:10

volgend jaar zijn ze nog niet eens klaar met de eerste ronde, leer mij Hugo niet kennen.

isotope 465 | 27-04-21 | 08:21 | 1

Is natuurlijk wel een voordeel zo langzaam vaccineren. Hoef je het hele circus niet steeds af te breken en opnieuw op te bouwen. Kun je alles lekker laten staan als iedereen net lekker is ingewerkt.

NUik | 27-04-21 | 12:41

Gunstig verdienmodel in de maak.

inCol | 27-04-21 | 06:41 | 6

"vanwege de gestegen kosten in de zorg zijn we helaas genoodzaakt de premies te verhogen"

hallevvezool | 27-04-21 | 10:46

@DutchyUK | 27-04-21 | 10:03:
AstraZeneca heeft 25% meer sinustrombose als bijwerking dan Pfizer maar trombose in de bloedvaten naar de lever komt 28x vaker voor bij Pfizer:
www.webmd.com/vaccines/covid-19-vacci...
Portal vein thrombosis (PVT):
44.9 per million for the Pfizer-Moderna vaccine
1.6 per million for those receiving the AstraZeneca vaccine

U zit er dus niet naast, Pfizer geeft ook kans op trombose, zelfs vele male hoger bij de lever. Dus waarom zou AstraZeneca onveiliger zijn, trombose in de bloedvaten naar de lever kan ook dodelijk zijn.

#enpassant | 27-04-21 | 13:52

Was vanaf dag één natuurlijk de insteek, want waarom iemand genezen als je 'm de rest van z'n leven een recept kan uitschrijven?

ReyNemaattori | 27-04-21 | 17:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Als in de rest van de wereld de grote golven ook voorbij zijn zal het ergste over een jaar wel voorbij zijn. Dat is de tijd dat er ineens geen dagelijks nieuws meer over corona op tv is, maar dat je af en toe hoort dat het ergens weer kort is opgelaaid. Tegen die tijd is het vaccineren alleen nog nodig voor risicogebieden en mensen met zwakke gezondheid.

elco485 | 27-04-21 | 05:38

I hate to say it, I told you so!

Datgingniegoed | 27-04-21 | 01:34 | 1

En wat ben je toch een wappie. Of toch niet?

Hemke-Valsema | 27-04-21 | 06:12

Gaat wel meevallen hoor. Dit is Nederland tenslotte. Als over een jaar blijkt dat inenting nodig is gaan ze weer overleggen en een schema opstellen. Voor je het weet is het jaar voorbij en moeten ze hetzelfde doen voor de volgende inenting. Die dan dus nooit meer komt.

Zo zie je maar dat met Nederlandse bureaucratie alles weer goed komt.

Patatter | 26-04-21 | 23:59 | 1

Met het verschil dat de rest van e wereld wel de totalitaire afgrond in duikt en je zonder green pass nergens meer komt. Nu is nederland mooi, maar ook niet zo mooi dat ik de rest van m'n leven niet meer van deze 44.000km² af wil.
Zeker niet met die plannen om er een groot zonne- en windpark van te maken.

ReyNemaattori | 27-04-21 | 17:04

No shit... Het tempo van vaccineren leek me nu niet dermate hard dat we de hele pandemie zouden bedwingen voor we een verversing nodig zouden hebben.

SaabDaap | 26-04-21 | 23:13
-weggejorist-
SandraMcLaughlin | 26-04-21 | 23:08

We zijn eigenlijk allemaal al dood op een paar jaar na.

Ragnar_Lodbrok | 26-04-21 | 22:43

Voor velen zal de covid vaccinatie een onderdeel worden van de cocktail die jaarlijks met de griepprik wordt gegeven. Ik heb vanochtend mijn eerste Pfizer prik gehad, niks bijzonders.

Broadsquire | 26-04-21 | 22:22

Grappig.
Dan zegt ie dus dat het niet blijvend werkt. Mooi zo. Afhankelijk maken van een nieuw medicijn.

Is dit nog nieuws? | 26-04-21 | 22:19
-weggejorist-
Ragnar_Lodbrok | 26-04-21 | 22:09

Met 8 miljard mensen op aarde kunnen we nu alleen nog verder door allemaal elk jaar een prik te nemen. Rara wat klopt er niet?

Portemonnee van de A | 26-04-21 | 21:55

Het virus zal welig verder tieren en muteren onder de wappies, en zal er dus jaarlijks een vaccinatie tegen de nieuwe varianten nodig zijn...

Lebowski72 | 26-04-21 | 21:30
-weggejorist-
KoFitNegerTien | 26-04-21 | 20:51

Tjonge, wat sta ik hier van te kijken ....

Der Schnitzeljäger | 26-04-21 | 20:29

Hoe lang gaat Baudet volhouden dat Corona niet meer dan een stevige griep is?

thanseeuwen | 26-04-21 | 20:17 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

En vergeet niet dat het openen van de terrassen samen gaat met het iftarren.
Straks als de IC overvol ligt zeggen ze op de Staats TV zie je nou wel.
Het openen van de terrassen was een heel slecht idee en niemand kijkt wat de achtergrond is van de IC bezetters, overigens dat doen ze nu ook niet.
Speel je Wilders mee in de kaart.

likdoorn | 26-04-21 | 20:16 | 4

Gelukkig blijft het altijd bij 'straks'

klaasjanhenk | 26-04-21 | 22:53

Ik ben benieuwd. Mijn natte vinger zegt dat de besmettingen wellicht gaan dalen, doordat we meer buiten komen en meer gaan bewegen. Daarnaast gaat beter weer (UV uit zonlicht, vitamine D etc) ook een rol spelen.

elco485 | 27-04-21 | 05:41
▼ 1 antwoord verborgen

ik zei het al eerder; we komen hier nooit meer van af en het is slechts een kwestie van tijd totdat er weer een andere pandemie losbarst. En we leven al in 'reservetijd' sinds de uitvinding en toepassing van de eerste vaccins ooit. Want als die vaccins er niet geweest waren, waren een heleboel mensen er nu niet geweest. Dus de spuitjes blijven komen totdat de centen op zijn. Dan is het alleen nog meer te doen voor de happy few. Probeer daarom uw eigen imuunsysteem fit en actief te houden als u het hier nog een tijdje vol wilt houden.

Bucky_Lastard | 26-04-21 | 20:06 | 4
-weggejorist-
KoFitNegerTien | 26-04-21 | 21:06

@KoFitNegerTien | 26-04-21 | 21:06:
En niet oud worden. Want als je ouder wordt, gaat je immuunsysteem ook achteruit. In dat geval kan je beter jong overlijden.

RandyBiel | 26-04-21 | 21:42

In wat voor steriele fantasiewereld denk je dat je leeft? Je zwemt in een zee van virussen en bacteriën. Je immuunsysteem dealt daar continu mee, live evolutietheorie in uitvoering. Hoef je niks voor te doen.
Het immuunsysteem is niet iets wat je fit hoeft te houden en het is zeker niet iets wat je in die sporty analogie tè fit wilt hebben. Een over(re)actief immuunsysteem is mogelijk nog meer problematisch dan een verzwakt systeem leidende tot immuundeficiënties. Bewegen, gezond en gevarieerd te eten en voldoende nutriënten en oppassen met (indien aan voorgaande voldaan overbodige) supplementen is verder niet onverstandig.

Mazzelstof | 26-04-21 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Tonythelonley | 26-04-21 | 20:01 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Toch zet het je te denken. Jaarlijks wereldwijd misschien wel 5.000.000.000 vaccinaties. Waar kopen ze toch al die naalden? Al die doseerspuitjes? En al die glazen flesjes?

Quib | 26-04-21 | 20:00 | 4

Bij de groothandel?

Lorejas | 26-04-21 | 20:05

Beetje praktisch inrichten dan lukt het wel met een paar grote loodsen toch?

Lorejas | 26-04-21 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vraag het al een maandje op twitter, aan accounts die pro-vaccinatie zijn:

"Okay, we zijn aan het vaccineren. Maar wat is de exit-strategie? Gaan we vanaf nu iedereen wereldwijd (half)jaarlijks vaccineren? Is Corona echt zo'n gevaarlijke ziekte dat die dit noodzakelijk maakt?"

Nooit nooit nooit een antwoord gekregen.

zetje01 | 26-04-21 | 19:57 | 13

@zetje01 | 26-04-21 | 20:37: hahaha mevrouw die er uitziet als “Rod Steward”! Ik stikte haast in mijn eten.

liggend_streepje | 27-04-21 | 08:47

@zetje01 | 26-04-21 | 20:37: Volgens mij heeft u een nieuwe 'meme' te pakken, want zonder context (of GS-lezerd) weet iedereen in NL wie wordt bedoeld met de Rod Steward van de NL virologie. Hier wordt in elk geval hartelijk gelachen.

Joyce | 27-04-21 | 09:18
▼ 10 antwoorden verborgen

Weer eentje om aan het lijstje uitgekomen wappie voorspellingen toe te voegen.
- Tijdelijke spoedwet niet zo tijdelijk als gedacht.
- Grondrechten worden ingeperkt en krijgen we niet zomaar terug.
- Ze blijven corona-maatregelen eindeloos verlengen.
- Terugkerende lockdowns (straks klimaat-lockdowns).
- Corona (net als de griep) endemisch.
- Coronavaccin (net als de griepprik) jaarlijks.
- Corona IFR in de orde van grootte als de griep (Jaap van Dissel).
- Er komen vaccinatiepaspoorten. Ziedaar de digital green pass.
- Vaccineren wordt 'zonder indirecte of directe dwang of drang' semi-verplicht.
- We gaan naar een testsamenleving met tweederangs burgers.
- De (vrijwillige) corona-apps gaan niet zo vrijwillig blijven.
- Enzovoorts. Vul maar aan waar ik nog punten ben vergeten.

Maar de mensen die als lockdown-hobby hebben om 'de wappies' belachelijk te maken wisten in al hun wijsheid alles achteraf gezien allang.

GroetenVanUrk | 26-04-21 | 19:49 | 16

@jitro | 26-04-21 | 22:21: Iedereen zal op zijn knieen smeken om de bill gates chip, wanneer iedereen helemaal schijtziek is van het reserveren voor ieder winkel/kroeg bezoek, in de rij staan en dan gedoe met inchecken met je corona paspoort.

klaasjanhenk | 26-04-21 | 23:01

Gulliver, de man die zelf maandenlang maar bleef doordrammen over een ifr van 4% van Covid19.

RichardBandler | 27-04-21 | 11:32

@Gulliver | 26-04-21 | 20:06: Genoeg mensen die het daar nooit over gehad hebben zijn door jullie wappie genoemd. En daarna door jullie wappie-roepers belachelijk gemaakt door te zeggen"vergeet de 5g niet!". Dus de wappie 5g Bill Gates roepers zijn veel te vaak de wappie roepers zelf.

KokkieBalboa | 27-04-21 | 14:20
▼ 13 antwoorden verborgen

Lekker verdienmodel voor de farmaceuten

Carlos_I | 26-04-21 | 19:47

Wtf?! Niet genoeg aan 1 prik?!

Die zagen we niet aankomen.

VanBukkem | 26-04-21 | 19:46

Lijkt een beetje de 'the 6th gate' song van de D-devils uit de goede oude tijd toen ik nog minder roestig was.

The gates are opened
Gate one: Darkness, the world of demons
Gate two: My guards are watching you
Gate three: Only evil lives here
Gate four: There's no way out
Gate five: Feel the fire
Gate six: Pick up your PFIZER and LIVE!

Kennen jullie deze ook nog?

Remi A. | 26-04-21 | 19:45

De wappies were right.
Alweer

HaveXS | 26-04-21 | 19:43 | 2

En left. En knetter.

Lorejas | 26-04-21 | 19:50

Ha ha mafketel.

Gulliver | 26-04-21 | 20:07

Er komen de komende tijd zoveel nieuwe vaccins op de markt dat het kwestie van tijd is dat ze levenslange bescherming bieden.
Ook wordt het gebruik steeds eenvoudiger en komen er onder andere een neusspray en tabletten op de markt die bescherming bieden.

Gulliver | 26-04-21 | 19:42 | 22
-weggejorist-
peterdh | 26-04-21 | 20:25

Dat laatste lijkt iets op waar ik mee kan leven, een neusspray, maar gelooft u het zelf?

Purk | 26-04-21 | 21:09

Een beetje zoals met de jaarlijkse griepprik
griep
Wappie.

Is dit nog nieuws? | 26-04-21 | 22:20
▼ 19 antwoorden verborgen

We werken toe naar een situatie waarin jaarlijks minstens tien miljard vaccinaties worden gegeven wereldwijd. Goede zaken zullen worden gedaan door de farmaceutische industrie, en ook de fabrikanten van de benodigde medische hulpmiddelen. Terwijl het verminderen van de CO2-uitstoot zoveel eenvoudiger, sneller en goedkoper kan!

Rhenium | 26-04-21 | 19:42

Wat nou als je in 2030 maar 9 vacinaties hebt gehad en je er dus eentje gemist hebt. Dan ook een groen paspoort?

boris73 | 26-04-21 | 19:41

Vanaf nu hebben apocalyptische films altijd een treurig einde voor de overlevenden.

Acidstain | 26-04-21 | 19:41 | 3

Ik heb het de film Geostorms gezien en ik vond het een treurig einde hebben. Maar misschien lag dat aan mij.

kweethetooknietbeter | 26-04-21 | 19:47

We are Negan!

Lorejas | 26-04-21 | 20:18

Als we toch jaarlijks moeten vaccineren kunnen kunnen we beter spreiden over het jaar toch? Waarom zouden we dat in een week moeten doen?

Continuum | 26-04-21 | 19:41 | 4

@TRUMP | 26-04-21 | 19:53: ah zo, excuses. Ik bedoelde idd spreiden volgend jaar, nadat iedereen die wil een prikje hebben gehad

Continuum | 26-04-21 | 19:59
▼ 1 antwoord verborgen

vraag me af hoe het met China gaat daar hoor je al maanden niks van , vraag me af hoe het met Israël gaat met dat vaccinatie hoeveel mensen liggen er tot nu toe op ic die al gevaccineerd zijn, zo veel vragen zo weinig antwoorden

out-of-de-box | 26-04-21 | 19:40 | 1

Gaat niet gebeuren. Covid-19 komt voor die tijd wel terug aan de onderhandelingstafel.

BrutusBosch | 26-04-21 | 19:40

Geen probleem..

Als het dan wel wat sneller gaat..

Wachten duurt het langst..

neonreclame | 26-04-21 | 19:38

Op zaterdag zijn mijn ouders beide gevaccineerd met pfizer. Ze zijn dolgelukkig daarmee. Dat is ook wat waard.

stiffy | 26-04-21 | 19:38 | 4

@miko | 26-04-21 | 19:55:
Die denken wellicht: 'Bijwerkingen? Het zal mijn tijd wel duren.'

zwenkwieltje | 26-04-21 | 20:04

Hier zelfde verhaal. Op bezoek gaan wordt wat makkelijker.

staalvlechter | 26-04-21 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

''In een ideale wereld leert de overheid van de huidige chaos, leggen ze van te voren een goede voorraad vaccins aan, zetten ze een strakke infrastructuur op en rammen ze de volgende keer in een week een spuit in iedere Nederlander.''

In een ideale wereld trappen we de overheid terug waar ze thuishoort, ver, VER van het prive-leven van de burger, en laten we de vaccinatie op vrijwillige basis gebeuren, zonder dat er gelijk welke dwang of verplichting aan te pas komt. En dat die Pfizer-gasten gewoon hun klep houden tot ze hun trials hebben afgerond in 2023.

de_profeet | 26-04-21 | 19:38

Goh. Spannend. Dus in oktober krijgen 4 miljoen inwoners een oproep voor de griepprik. Met als 2e spuit een coronaprik van Janssen. Boeiend.

BoerKoekoek | 26-04-21 | 19:37

Kortom, net als de griepprik, dus.

tantesidonia | 26-04-21 | 19:36 | 10

@HaveXS | 26-04-21 | 19:46:
Noem eens een jaar op dat er wereldwijd de ziekenhuizen vol liepen door een griepje??

miko | 26-04-21 | 19:53

@neonreclame | 26-04-21 | 19:45: nee, alle mensen mogen niet weigeren wat ze ingespoten krijgen, stel dat jou wat overkomt!

Portemonnee van de A | 26-04-21 | 22:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Verkoudheid wordt ook veroorzaakt door een virus. Griep ook.
Mee te leven, net als met covid. Aantal doden is niet heel bijzonder. Ja, een paar duizend per dag in India, per capita minder dan in België.
En dan Pfizer, een naar winst maximaliserend bedrijf, haha, daar moet je naar luisteren ja. Gheghe.
Gooi alles maar gewoon open, see what happens. Gommers heeft er voor gezorgd dat de IC-capaciteit op peil is. Een held! Zij het wat publiciteitsgeil - geen hond die van die mentaal uitgedaagde ooit gehoord zou hebben als etc.

Ichneumonidae | 26-04-21 | 19:33 | 3

Pfizer heeft het recht om te bepalen wanneer de pandemie voorbij is, op dit moment 1 juli. Dat een commercieel bedrijf dit recht heeft, zegt genoeg.

zegmaarwij | 26-04-21 | 19:48

Cijfers zijn vergelijkbaar met mazelen, en polio, daar hebben we ook vaccinatie programmas voor gehad.

miko | 26-04-21 | 19:49

@miko | 26-04-21 | 19:49:
Ook daarvan hebben we wappies die denken dat vaccinatie niet helpt.

RandyBiel | 26-04-21 | 20:32

Onze overheid kan nog geen zuipfeest in een slijterij organiseren.

Bigi Bana Boy | 26-04-21 | 19:33

Ander idee. Stoppen met vaccineren en natuurlijke selectie het werk laten doen. Mensheid wat uitdunnen, worden die klimaat doelen ook gehaald.

frickY | 26-04-21 | 19:32 | 8

@tantesidonia | 26-04-21 | 19:38: het is wat onethisch maar het kost een hoop problemen op.

Maar op de een of andere manier is zo lang mogelijk leven belangrijker dan zo kwalitatief mogelijk. Wat dat betreft doet het dierenrijk het toch intelligenter.

frickY | 26-04-21 | 19:55

@tantesidonia | 26-04-21 | 19:38: Dat zou een mooi streven zijn, kan je er al vast een beetje naar toe leven als het zowat je tijd is .

peet12 | 26-04-21 | 20:08

@miko | 26-04-21 | 19:52: Dat is precies wat er bij vaccinatie gebeurd, het virus wordt zo gedwongen te muteren. Waarom denk je dat de huidige vaccins nu al geen bescherming meer bieden tegen bepaalde mutaties? Het heeft alleen zin om de meest kwetsbare te vaccineren, massale vaccinatie werkt juist averechts.

zegmaarwij | 26-04-21 | 20:14
▼ 5 antwoorden verborgen

CEO's van Moderna en Pfizer zeggen dit al erg lang...niet echt nieuws dus. Denk dat ik mijn aandelen Moderna nog maar even houd.

Diederik_Ezel | 26-04-21 | 19:32 | 4

@SterF... | 26-04-21 | 19:36: Wauw, wat een gedachtegang. 'het kan niet anders'.
Het kan beduidend anders, maar dat gaat gewoon niet gebeuren, de burger heeft verloren.

Care | 26-04-21 | 19:46

Ik zeg t ook al 12 maanden ongeveer. Zonder ceo salaris trouwens. Wel meteen een Wappie-stempel.

HaveXS | 26-04-21 | 19:49

Nee, jij krijgt van mij de blauwe visionair stempel. In je corona paspoort.

Lorejas | 26-04-21 | 20:13
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen voor achterlijk vaccinatie wappie is dit wereldnieuws

Guust Kadaver | 26-04-21 | 19:30

Wat nou als je in 2030 maar 9 vacinaties hebt gehad en je er dus eentje gemist hebt. Dan ook een groen paspoort?

boris73 | 26-04-21 | 19:30

Het was stil op straat, hoor ik in de verte iemand roepen: KASSA.

swapper | 26-04-21 | 19:28 | 2

Het zal toch niet?
Op mijn uitnodiging van het RIVM staat dat de vaccinatie gratis is.
Net als die reclames die vertellen dat het hoortoestel ‘gratis’ is.
Zielig voor de verzekeraars hoor

Toeke | 26-04-21 | 20:06

Kassa's Belbus?

Lorejas | 26-04-21 | 20:22

Mja.

Het lijkt erop dat dit gaat gebeuren. Ik ga niet zeggen dat Pfizer (en anderen) er geen winst op gaan maken hoor.

Maar het probleem is bijvoorbeeld.

Let op.

In Rusland (waar ze gratis vaccin verstrekken) wil 2/3 zich niet vaccineren.

Tussentijds muteert het virus door en weet men niet eens meer hoeveel doden er in India en Brazilië vallen.

Neem een momentje.

IN RUSLAND. ONDER POETIN. WIL. 2/3 HET VACCIN NIET. WAT GRATIS IS. GEMAAKT DOOR RUSSEN.

Sorry voor het schreeuwen...

We komen er op deze manier nooit vanaf. Ik zeg pokken-strategie. Let's go. Uitroeien dat virus.

(oh mag niet in Nederland, iets met grondwet)

Theodorus.Goldbach | 26-04-21 | 19:25 | 11

In Frankrijk wil de helft het niet. Laat staan zo'n track & trace vaccinatiepaspoort. Die onvermijdelijke tweedeling van maatschappij gaat voor loeigrote problemen zorgen in Europa, zeker als de ''anti's'' zich gaan verenigen.

staalvlechter | 26-04-21 | 20:07

@staalvlechter | 26-04-21 | 20:07: Mensen vinden altijd wel een manier om ruzie met elkaar te zoeken. Is het niet links tegen rechts dan is het wel pro's tegen anti's. Totdat er weer een nieuw soort hysterie aan de horizon verschijnt. Dan krijg je daar weer gratis voor- en tegenstanders bij.

Dat is hoe het koekje kruimelt.

Quib | 26-04-21 | 20:19

@Quib | 26-04-21 | 20:19: Is op zich waar. Maar ja, moet nog maar zien hoeveel (bv) Fransen van gedachte veranderen.

staalvlechter | 26-04-21 | 21:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Aandelen Pfizer kopen!

Mans5 | 26-04-21 | 19:25 | 2

Altijd goed. Met al die ouderen met of zonder corona, altijd winst. Euh sorry dividend.

Probleem is echter ...

Pfizer heeft weinig voordeel aan mensen die sterven of ongeneesbaar ziek zijn.

Ze hebben meer voordeel aan corona te verwijderen. Snap je niet?

Ik wel.

Theodorus.Goldbach | 26-04-21 | 19:28

Na 1 jaar zijn er al zo veel nieuwe varianten dat het weinig zin heeft om een vaccin te maken dat langer werkt. Voor iedereen met een baan is het ook te duur als je elk jaar een week aan het herstellen bent van een vaccinatie, als je niet tot de risicogroep behoord.

W_F | 26-04-21 | 19:25 | 4

Man, mijn moedertje van 72 had niet eens een bultje waar de prik gezet is. Niks herstellen. Niks last gehad.

Lorejas | 26-04-21 | 19:48

Heb er werkelijks niets van gemerkt.

miko | 26-04-21 | 20:03

Werd er een beetje slaperig van op het einde van de dag, meer niet.

liggend_streepje | 27-04-21 | 09:04
▼ 1 antwoord verborgen

Onbegrijpelijk. Tussen eerste en tweede AstraZeneca is 12 weken aangehouden vanwege schaarste. Nu willen ze AstraZeneca niet meer. Overschot, we gaan het weggeven. Die RIVM man zei toch dat we het niet meer nodig hebben? Maar denk maar niet dat je de termijn van 12 weken kan vervroegen.

Zelfde als dat nu voorrang op voorrangsgroepen wordt gegeven voor jongeren 16-18 met onderliggende aandoeningen. Ik gun het ze, maar onder 18 werd toch niet gevaccineerd?

Ik snap het niet meer.

Juffrouw op de fiets | 26-04-21 | 19:25 | 4

Sterker nog. 0,0 onderzoek naar bijwerkingen na 12 weken bij Astra. Begin mei gaan de eerste bijwerkingen aan het licht komen. Paniek! Onmiddelijk stoppen met Astra. Maar ja, wat dan? 1 prik astra gehad. Geen 2e meer? Kortom het is een groot testlab en wij zijn de proefmuizen.

BoerKoekoek | 26-04-21 | 19:41

@BoerKoekoek | 26-04-21 | 19:41: ik heb me aangemeld bij Lareb nav de eerste. Neemt niet weg dat ik de tweede zsm wil.

Juffrouw op de fiets | 26-04-21 | 19:45

Niemands snapt Hugo . Complete Nitwit. En het ambtenaren apparaat onder hem gelooft het wel. Die zitten hem wel uit. Op naar de volgende Nitwit en het staatsgegarandeerde Pensioen.

Zwizalletju | 26-04-21 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

Jeetje,je zou nu maar geboren worden. En te horen krijgen dat je de rest van je leven ieder jaar een prikkie krijgt omdat je anders dood gaat.

Tishetnetnie | 26-04-21 | 19:24 | 2

Dat is toch niet zo verschrikkelijk verschrikkelijk?

SterF... | 26-04-21 | 19:37

Het "oude normaal" komt niet meer terug. Heeft Rutte vorig jaar toch al gezegd?

UnderTheDevil | 26-04-21 | 19:23 | 3

Geen natte drie zoenen meer van tante Ada.

Papa Jones | 26-04-21 | 19:25

@Papa Jones | 26-04-21 | 19:25: tuurlijk wel maakt het alleen maar spannender

jeweettochniet | 26-04-21 | 19:31

Toen hij dat zei, gaf dat me een sprankje hoop. We weten allemaal hoe waar zijn woorden zijn

Toeke | 26-04-21 | 20:13

De marketing machine van Pfizer draait overuren. Staan eerst uit te leggen waarom Johnson en Johnson zo gevaarlijk is, vallen ze Astrazenica aan omdat hun bedrijf niet zou deugen en beginnen nu zachtjes wat meer vraag uit de consumenten masseren.

Stijl_Loos | 26-04-21 | 19:20 | 1

Canada is al overstag

haddem | 26-04-21 | 19:22

Na zo'n MRNA therapie begin je uit elkaar te vallen, daarom heb je elk jaar een nieuwe shot nodig. Voor altijd vast aan Pfizer.

Geen idee of het klopt, maar niemand weet dat eigenlijk met deze zooi.

haddem | 26-04-21 | 19:19 | 3

De boel valt uit elkaar omdat de batterijtjes van de chips leeg zijn.

W_F | 26-04-21 | 19:27

Jij weet het niet met deze zooi. Zeg dat dan...

SterF... | 26-04-21 | 19:38

@W_F | 26-04-21 | 19:27: Lollige gedachte, vooral omdat het pentagon/darpa al een chip heeft gemaakt die corona kan herkennen en verschillende varianten kan detecteren.
Maar ah joh, dat zijn wappie gedachtes, ondanks dat het pentagon dit zelf publiekelijk toegeeft en de chip, in eerste instantie, voor de militairen is.
Maar ach, historisch gezien komen dingen die voor het leger zijn nooit in publieke handen.

Care | 26-04-21 | 19:50

Op deze wijze wordt er een onderklasse van vaccin weigeraars gecreëerd welke we straks lekker kunnen rondtrappen.

Broodplank | 26-04-21 | 19:18 | 10

@VolleBak | 26-04-21 | 19:38: Volgens mij denken ze dat hun eigen vaccinatie niet werkt. Maar waarom ze dan een vaccinatie hebben laten zetten?

Quib | 26-04-21 | 19:46
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Oromis | 26-04-21 | 19:17 | 3

Geen probleem. Ik krijg al 20 jr een prik. Stop het maar bij de jaarlijkse prik in oktober/november bij de huisarts. Als andere mensen het niet willen : ze bekijken het maar.

Zwizalletju | 26-04-21 | 19:15 | 14

@Ragnar_Lodbrok | 26-04-21 | 22:02: Ik hoop niet dat u op de IC terecht komt omdat u zich niet heeft laten vaccineren. Mocht dat wel het geval zijn , dan wel graag zelf de rekening betalen. U had het kunnen voorkomen. U zit zo aan de 10.000 €

Zwizalletju | 26-04-21 | 22:06

@Ragnar_Lodbrok | 26-04-21 | 22:41: U heeft zeker nog nooit naar de ziekenhuis rekeningen gekeken, die door uw zorgverzekeraar zijn gedeclareerd , nou ik wel. Hoe weet ik dat ? Vul zelf maar in. Wie is degene die raaskalt ? En nee, ik kon er niks aan doen.

Zwizalletju | 26-04-21 | 22:50
▼ 11 antwoorden verborgen

Luister naar 70 jaar+ mensen die zich hebben laten vaccineren over mensen die dat niet willen; veel van hen gaan helemaal Cambodja op weigeraars.

Zoltan | 26-04-21 | 19:13 | 4

Vertaal dat eens : " gaan helemaal Cambodja op weigeraars." en geef een bron.

Zwizalletju | 26-04-21 | 19:17

Holliday in Cambodja, Dead Kennedy's.

Tishetnetnie | 26-04-21 | 19:20
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen rectaal.

Brabeaulander | 26-04-21 | 19:13

Je hoeft geen prikkie te nemen maar dan ook niet zeiken over de beperkingen

Mauritskade | 26-04-21 | 19:12 | 7

Goed, ik zal niet meer zeiken over jouw beperkingen.

VolleBak | 26-04-21 | 19:35
-weggejorist-
Verkneukelaar | 26-04-21 | 19:45

Waarom mij beperken voor jouw angst?

Portemonnee van de A | 26-04-21 | 23:08
▼ 4 antwoorden verborgen

De Daily Mail heeft een verhaal over het ongebruikt laten van AstraZeneca-vaccins in Nederland. Ze schrijven 5 keer "Jaap van Deldon" (en nul keer van Delden). Zouden ze daar GeenStijl lezon?

J.P.Drapeau | 26-04-21 | 19:11 | 2

Tuurlijk. Hoe komen ze anders aan hun roddels.

Wim Venijn | 26-04-21 | 19:12

@Wim Venijn | 26-04-21 | 19:12:
Moet zijn “komon ze andors aan hun roddols “.

Nuuk | 26-04-21 | 20:08

Het jammere van al die complottheorieën de laatste tijd is dat ze wel erg vaak waar blijken te zijn.

Stijl_Loos | 26-04-21 | 19:10 | 16

@Mauritskade | 26-04-21 | 19:41:
Maar wat zeur je nou. Jij kunt toch lekker elk jaar een vaccin halen. Pfizer heeft voor iedere variant elk jaar weer een andere heerlijke prik. Net zoals bij de griepprik. Die haal je toch ook ieder jaar. Dus wat loop je nou te zeuren?

peterdh | 26-04-21 | 19:55

Ik denk dat dit een complot is door de complotdenkers.

Nuuk | 26-04-21 | 20:10
▼ 13 antwoorden verborgen

Niks nieuws onder de zon. Dat weet ik al een jaar. Want ik heb er namelijk helemaal geen verstand van. En toch voelde ik het op de klompen aan. Dit gaat voorlopig niet voorbij. Verzin nou maar snel een vaccinatie zetpil. Wellicht neem ik dan ook. Ik moest trouwens bij die foto even aan Annemarie Jorritsma denken. De geit.

Leptob | 26-04-21 | 19:10

Elk jaar een herhaal prik........ laten we nu eerst maar eens voor elkaar krijgen dat die van dit jaar ook dit jaar gegeven gaan worden.

Nuuk | 26-04-21 | 19:09 | 2

En dan ieder half jaar.

Peter-Rissing | 26-04-21 | 19:11

Krijgen de complot-wappies weer gelijk.
Het is me wat. Dat "nieuwe normaal".

Abject | 26-04-21 | 19:08 | 4

@Papa Jones | 26-04-21 | 19:10: Dat zou je denken. Veel naïeve idioten vielen over 'de wappies' heen als ze het zeiden.

GroetenVanUrk | 26-04-21 | 19:23

@Papa Jones | 26-04-21 | 19:30: Ik sla het van gepaste afstand gade. Als 'een wappie' zegt dat er bijvoorbeeld vaccinatiepaspoorten komen, wat iedere idioot kan zien aankomen, maar de kranten 'fact-checken' dat als onwaar en niet veel later komen er vaccinatiepaspoorten. Tja, dat vind ik fascinerend.

GroetenVanUrk | 26-04-21 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Quib | 26-04-21 | 19:06 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

Hij weet waar ie het over heeft. Alle in Nederland gebruikte vaccins zijn alleen vaccins die zijn ontwikkeld op het spike RNA.. dus het lichaam leert alleen zich te wapenen op het RNA-deel dat het virus gebruikt om lichaamscellen binnen te dringen. Het virus zelf heeft nog vele soorten ander RNA. Dat zict niet in 'onze' vaccins. Alleen mensen die besmet zijn geraakt of het Chinese vaccin gebruiken, hebben een volledig pakket anti-lichamen.
Het zal zelfs zeer goed kunnen bijdragen dat onze vaccins ons helemaal niet goed zullen beschermen tegen corona varianten die wel bijna hetzelfde spike RNA bevatten, maar wel gevaarlijk zijn. Corona tot nu toe is een amateur virusje dat onder doet voor verkoudheid.

Epistulae_Morales | 26-04-21 | 19:05 | 4

Daarom ben ik blij dat ik corona al heb gehad. Vergt een verregaande mutatie om mij weer ziek te krijgen.

Abject | 26-04-21 | 19:10

Je kan wel allemaal doen alsof je weet waar je het over hebt, maar je 2e zin is al niet waar.

Ddarez | 26-04-21 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

Zojuist even bij een Karwei binnen gestapt. Geen afspraak, winkel leeg. Tussen afspraak maken en winkel binnen lopen moet vier uur zitten.
Zojuist het nieuws; van de geplande 250 000 vaccinaties zijn er afgelopen week 150 000 geprikt.
In de UK zit een vreselijke populist als Premier. Maar die snapt het wel, prikken als een dolle. Rammen met die spuit. Daar wel.
Waarom kunnen wij dat niet. Is het echt zo moeilijk?
Ik ben het zat.
Zo, dat lucht op.

Febofiel | 26-04-21 | 19:04 | 4

Ook nooit begrepen. Hoezo 4 uur van te voren reserveren? Hoe kan 10 minuten voor tijd reserveren nu leiden tot meer besmettingen?

De oetlul die dit verzonnen heeft mag op staande voet ontslagen worden, en daarna met pek en veren het land uit.

Abject | 26-04-21 | 19:15

@Abject | 26-04-21 | 19:15: ho ho. Je wil.niet weten hoeveel opnames er al niet zijn voorkomen doordat u om 19.55 uur uw fles wodka kon halen en om 20.05 uur niet. Talloze zieken en doden bespaard. Proest.

BoerKoekoek | 26-04-21 | 19:45
▼ 1 antwoord verborgen

Hier een prikje.
Daar hier een prikje.
Overal een prikje.
Ome Hugo had 1 taak, ieaaaieaaaaoooowh

Von Bliksum | 26-04-21 | 19:03 | 1

hier 10 euro, daar 10 euro. overal 10 euro.... leuk voor Phizer en wij trappen er gewoon in

boris73 | 26-04-21 | 19:10

Tja, told you so.
Je moet redelijk naief zijn om te denken das war einmal.

Reebensteeltje | 26-04-21 | 19:02

Wat nou jaarlijkse prik. Voor 2025 heeft elke Nederlander niet eens zijn/haar eerste prik(ken) gehad.

staalvlechter | 26-04-21 | 19:02 | 1

Ik neem liever HCQ

marielle | 26-04-21 | 19:25

Dat is zeker de hoop van deze veelbelovende techniek.

letopuwzaak | 26-04-21 | 19:04

Waarom hoor je de gevaccineerde man niet klagen over bijwerkingen als -de chronische erectie- na Pfizer?

RickTheDick | 26-04-21 | 19:01 | 4

@Gewone_mevrouw | 26-04-21 | 19:06:
En u bent toevallig ook een beetje eenzaam en heeft behoefte aan een arm om uw schouder?
Ik vraag dit voor een vriend...

Graaisnaaiert | 26-04-21 | 19:20
▼ 1 antwoord verborgen

Maak besmettelijke vaccins. Scheelt een hoop gedoe.

whitechocolateface | 26-04-21 | 18:59 | 1

Slim!

Blote Bertus 2000 | 26-04-21 | 19:14

Teveel belangengroeperingen die ook hun 2 regels in het akkord willen hebben, teveel verdienmodellen die ook hun centjes willen en natuurlijk gaat er ook schaarste etc gecreeerd worden want niets zo goed voor winstuitkeringen en dividend dan het aanbod iets lager dan de vraag te laten zijn. En die vraag zal er zeker zijn, want vaccinatiepaspoort. Geen plicht uiteraard, maar als u of ik willen vliegen, kan best maar we nemen je alleen mee als.... etc. etc.
Geen idee wat die spuiten gaan kosten ( remember, deze ronde was gratis, nou ja, van onze eigen belastingcenten dan met als gevolg prikken wat de pot schaft ) maar vanaf volgend jaar kunnen we gaan dokken en 10 tegen 1 dat dat geen 7,50 gaat zijn, niet in de basisverzekering komt en ook niet van het eigen risico afgaat. Ach ja, er zijn mensen die op dit moment vreselijk veel geld aan deze pandemie verdienen, ook in Nederland. Beetje schrijnend als je bedenkt dat die positie ten koste gaat van hele beroepsgroepen die hun toko's en hun spaarcentjes kwijt zijn. Krom.

Graaisnaaiert | 26-04-21 | 18:59

Dacht even dat ik op 9gag zat dat Captain het moet uitleggen.

sioux_ | 26-04-21 | 18:58

Maar over een jaar hebben we hopelijk geen Hugeau meer.

Toch?

Wijze uit het Oosten | 26-04-21 | 18:58 | 1

Hugo de Oude

BoerKoekoek | 26-04-21 | 19:46

Fijn toch, hebben we goed kunnen oefenen.

beldewouten | 26-04-21 | 18:57 | 2

Bij deze nick moet ik altijd lachen. 1 van de besten wat mij betreft.

Tishetnetnie | 26-04-21 | 19:56

Niemand benieuwd naar de lange termijn effecten van 30-40 jaar lang elk jaar een spuitje met een pas ontwikkeld vaccin?

jemagookniksmeer | 26-04-21 | 18:56 | 6

Neuh.

beldewouten | 26-04-21 | 19:15

En de korte termijn problemen met corona?

miko | 26-04-21 | 19:30

Nee. Ben ik allang deaud.

BoerKoekoek | 26-04-21 | 19:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Neurolink ontwikkeld zich ook redelijk snel. Kan straks in een keer doorstomen binnen het nieuwe normaal. Het begint met vaccinatie, daarna wat chips in je schedel daarna met
ET op de fiets richting Proxima Centauri

jeweettochniet | 26-04-21 | 18:56 | 1

*neuralink

jeweettochniet | 26-04-21 | 18:57

En de EU gaat A.Z. aanklagen.
Maar goed, Pfizer ziet een dik verdienmodel, dat snap ik dan ook wel weer.
We zullen wel zien.

Ruimedenker | 26-04-21 | 18:55

Als je dit niet zag aankomen ben je simpel.
Los daarvan, dit heeft de best man al weken terug live tijdens “op1” (of de rtl4 variant hiervan, weet ik ff niet meer) verteld.

droeveling | 26-04-21 | 18:54

Het zal wel net zo zijn als met de gloeilamp.

Schoorsteenveger | 26-04-21 | 18:54

Hetzelfde als de griep dus. Mooi. De boel loslaten. De zorg is al jaren overbelast en de griep zorgde eerder ook al bijna voor code zwart.
Kunnen we dat gelul achter ons laten.

ratelaar | 26-04-21 | 18:54 | 7

@Papa Jones | 26-04-21 | 19:00:
Ja, waarom denk je dat er groepen mensen zijn die jaarlijks de griepprik halen? Omdat net als bij dat andere corona virus de griep voor bepaalde risico- groepen dodelijk kan zijn.
Als je een keer goed de griep hebt gehad dan weet je dat dat ook geen grap is...

ratelaar | 26-04-21 | 19:18

@ratelaar | 26-04-21 | 19:18: Ja precies. Goed dus dat er eindelijk een vaccin is.
Griep mét vaccin was al een drama voor de IC's, laat staan de nog gevaarlijkere Covid zónder vaccin.

Papa Jones | 26-04-21 | 19:24

@Papa Jones | 26-04-21 | 19:24:
Er is toch een vaccin? Dus je kunt je laten vaccineren. De risico groepen zijn bekend, kortom. Het gevaar is geweken voor nu.
Maar er is een ander probleem en dat is niet dat mensen ziek worden en zorg nodig hebben. Het probleem is dat er te weinig zorg capaciteit is waardoor dit soort totalitaire maatregelen nodig zijn omdat anders net als in een banen republiek de zorg in code zwart komt.
Als er een ramp plaatsvind, wat niet ondenkbaar is, dan zal het zorgsysteem met de huidige capaciteit ook instorten.
Dát is het probleem.
Hiervoor wordt al een tijdje gewaarschuwd. Dus ipv geld uitgeven aan corona steunpakketten kan dat geld beter worden gespendeerd aan uitbreiden van de zorg capaciteit.

ratelaar | 26-04-21 | 19:53
▼ 4 antwoorden verborgen

En zo worden we met z'n allen weer een verdienmodel in gerommeld.

Ome_BW | 26-04-21 | 18:53

Is het nou zo moeilijk om van het spuitje een pilletje te maken?

Crematorium-de-Asbak | 26-04-21 | 18:52 | 3

En hoe leg je dan een intramusculair depot aan.....

Smoelensmid | 26-04-21 | 19:01

@Smoelensmid | 26-04-21 | 19:01:
Blauwe pilletjes van Pfizer kunnen behoorlijk intramusculair werken.
Dat je niet meer omlaag kunt plassen, alleen nog maar omhoog.

Osdorpertje | 26-04-21 | 20:20
-weggejorist-
Panos88 | 26-04-21 | 18:51

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino