Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Egypte sloopt zonneveld Amersfoort

Farao's haten groene energie

Amersfoort wil graag groen doen, de ijsbeertjes redden en Greta plezieren door een groot zonneveld aan te leggen. Het veld met 22.000 zonnepanelen zou goed zijn voor de stroom van 3.500 huishoudens, maar nu gooit Egypte smerig roet in het eten. De piramidestapelaars (nog opzoeken of ze sindsdien nog iets bereikt hebben, red.) hebben de Amerfoortse zonnepanelen gestolen. De lichtvangers liggen in een container aan boord van de Ever Given en dat schip is door Egypte in beslag genomen. Het zandland claimt dat eigenaar Shoei Kisen Kaisha verantwoordelijk is voor het scheefparkeren en de daaruit ontstane schade van zo'n 900 miljoen dollar en wil geld zien. Dat lijkt ons wat kort door de bocht, Egypte. Jullie hebben die miljarden die jullie verdienen met dat kanaal nooit ingezet voor een verbreding of uitbreiding van dit extreem smalle deel van de doorgang, terwijl de schepen wel breder en groter werden. En jullie bouwden ook geen windschermen tegen die verraderlijke zijwinden die zeegiganten uit koers blazen. En het is niet moeilijk, wij hebben het ook gedaan vanwege exact dezelfde reden. Dus stop met kinderachtig vingerwijzen, laat die Ever Given los en geef Amersfoort zijn zonnepanelen terug! 

Social

Reaguursels

Inloggen

Gewoon een claim bij die stenensjouwers neerleggen, kan niet zo zijn omdat zijn centen willen zien van een vervoerder de afzenders maar mogen bloeden.

DeJaVu5225 | 15-04-21 | 09:15

Minder, minder, minder zonnepanelen. Ruimteslurpers die nog lelijk zijn ook en geen toegevoegde waarde geven aan het krapoe landschap. Daarom meer, meer meer natuur.

Sintjuttemuts | 15-04-21 | 08:11

22.000 panelen op een veld verloren voor de natuur, om de natuur te redden. En ook duizenden hectare bossen afbranden, maar wel dikke benen maken en alles lamleggen maken vanwege een paar ppm stikoxyde.

zbb | 15-04-21 | 00:22

flikker die zonnepanelen gewoon weg ,en doe normaal .hele velden volplempen is weer zo debiel als wat .en allerlei clubjes die zaten te zeiken over weidevogels hoor je nu niet meer (kan ook niet want duujjjzaam enzo)overigens word het woord duurzaam tegenwoordig verward met milieuvriendelijkheid .het betekend niks anders dan iets wat lang mee gaat ,en dat doen de meeste dingen tegenwoordig niet .de reden is simpel ,anders word er niks meer verkocht.maargoed er worden door de milieu en duurzaamheids lobby een paar gasten stinkend rijk dat is een feit .of het echt iets helpt boeit niemand.duslaat diepanelen maar lekker in dat schip liggen ,en laat in dat weiland een paar koeien lopen ofzo .

bowlfabriek | 14-04-21 | 22:33

Dat is maar 35 kilometer van de 160 kilometer dat het kanaal lang is.
Je reactie is niet meer dan misinformatie, stomme trol.

spoilerfreak | 15-04-21 | 02:40

Die stomme arabieren gaan net zo lang door tot het goedkoper is om Afrika heen te varen. Ze maken hun eigen handel kapot, zoals ze alles kapot maken wat ze aanraken. Hou vol knuppels, jullie gaan winnen! En dan kun je weer zand vreten.

Aisie | 14-04-21 | 18:29 | 1

Misschien dat Israel eens moet gaan denken over hun eigen kanaal.
Is wel een stuk meer graven maar het levert jaarlijks miljarden op.

spoilerfreak | 15-04-21 | 02:42

De juristen zitten weer handenwrijvend klaar.
Het spel kan weer gespeeld worden.

kloopindeslootjijook | 14-04-21 | 17:54

Dus Kajsa is verantwoordelijk, ik had het kunnen weten.

Argyronauta | 14-04-21 | 16:52

waar maar andere kant hebben zij daar veel meer baat van die panelen

naxapinu | 14-04-21 | 16:08

Mooi dat die Chinezen bezig zijn met de zijderoute 2.0, van China naar Rotterdam over het spoor. Made in China, geen ontkomen aan.

Sinterbikske | 14-04-21 | 15:39 | 2

Waarom denk je dat Xi die nieuwe zijderoute per spoor bedacht heeft? Precies!

DeCynischeAmbtenaar | 14-04-21 | 16:43

Het voordeel van varen is dat je minder laat hebt van doorvoerlanden. Met varen heb je er 1 tot geen, terwijl over land ditver wat meer zijn. En die kunnen allemaal dit soort geintjes uithalen.

Alexander des Burgus | 15-04-21 | 07:27

22.000/3500=6,2 panelen per huis. ik kan er 7 op mn dak kwijt echter dekt dat mijn jaarrekening energie niet hoor... gaan ze voor het gemiddelde huis ook even na wat een jezushoeveelheid elektronische apparaten draaien bij gamende kids erbij?

Baksteenbakker | 14-04-21 | 15:30 | 2

En hoe doen ze dat nachts?

mono-culti | 14-04-21 | 16:22

Waar zou die schade op gebaseerd zijn? Paar miljoen voor de slepers. Er zijn nauwelijks schepen om gaan varen, dus daardoor hebben ze niet veel minder inkomsten.

Hadena | 14-04-21 | 15:26 | 5

Ik vermoed dat die schepen alleen stil horen te liggen voor in en uit laden, net zoals in de luchtvaart dus. Stilliggen betekent dus inkomstenderving die op de exploitant van het Suez-kanaal verhaald zal worden. De exploitant van het Suez-kanaal laat alvast beslag leggen op de veroorzaker van de schade. Zo gaat het ongeveer denk ik.

Sinterbikske | 14-04-21 | 15:52

Het is als op de Turkse bazaar. Hoog beginnen!

Cheffff | 14-04-21 | 16:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Waanzin om weilanden vol te gaan leggen met die dingen terwijl veel daken nog leeg zijn. Vooral de grote daken van bedrijfshallen. Net zo'n domme fout als biomassa centrales.

Der Schnitzeljäger | 14-04-21 | 15:26 | 5

Zal wel iets met eigendomsakte te maken hebben..

Epistulae_Morales | 14-04-21 | 17:35

@bigstone | 14-04-21 | 17:11: Die chinezen leggen ze neer , iets met subsidie ofzo en nog wat andere voordeeltjes.

peet12 | 14-04-21 | 22:50
▼ 2 antwoorden verborgen

En terecht, had ik ook gedaan. Beetje de boel blokkeren. Betalen zul je voor de schade!

pibasso | 14-04-21 | 15:25 | 1

Inderdaad; het zijn tenslotte geen Friezen!

ParadiseLost | 14-04-21 | 18:21

resume, die Chinese zooi hierheen mocht gewoon doorvaren na ongeluk? Maar toen hij terugkwam uit Europa? met Europees spul richting China? na het vastzitten mocht hij niet doorvaren? hoe zit dat eigenlijk precies?? iemand hier verstand van? waarom hebben ze dat ding destijds niet gelijk aan de ketting gelegd wie heeft welk belang?

Geenjoris | 14-04-21 | 15:17 | 4

Hij was onderweg naar Rotterdam, dus geen idee hoe jij aan die redenatie komt.

mono-culti | 14-04-21 | 16:25

Ik dacht dat ik had gelezen dat hij al in Rotterdam was vandaar, Blijkbaar had ik gelezen dat hij onderweg was naar Rotterdam...

Geenjoris | 14-04-21 | 17:04
▼ 1 antwoord verborgen

Hou die zonnepanelen maar.
Die meuk niet meer in ons landschap.

Tyf het desnoods naar overboord. Dan kunnen locals dit opvissen en op hun tuin pyramide plempen ipv dure stookolie te verbrassen. Win win. En verlies voor de ambitieuze wethoudert te Amersfoort die zijn publieke deugmoment in duigen ziet vallen.

de Voorzittert | 14-04-21 | 15:13

Maar er zitten ook meer dan 10 containers voor Easytyos op. Moet Sylvana zich dan blijven behelpen met komkommers en bananen?

eerstneukendanpraten | 14-04-21 | 15:08 | 2

Brandblussers genoeg in de 2de kamer om die doos te vullen,

captain-caveman | 14-04-21 | 18:38

Alleen bananen. Komkommers zijn oorspronkelijk niet van Suriname, dus white privilege.

zbb | 15-04-21 | 00:25

Dat zijn dus 6.2 zonnepanelen per huishouden van cheap-ass Chinese makelij. Ok, laten we ze serieus nemen en je haalt 315 kw per paneel en ze breken niet na 1 hagelbui; hoe dan? Daar kan je geen verwarming op draaien. Ook niet 1 van Daikin die zo zuinig is. Hoe Amersfoort, hoe?

Zoltan | 14-04-21 | 15:06 | 3

2.000 kwh per jaar brengen die dingen maximaal op, als ze nieuw zijn en gunstig liggen. Is toch plusminus 60% van het verbruik van een gemiddeld gezin.

_pacman_ | 14-04-21 | 15:14

Zoltan | 14-04-21 | 15:06
Het vervelende is zelfs dat als je je verwarming er op wil laten draaien je nu net in het seizoen zit met bijna geen opbrengst.

Der Schnitzeljäger | 14-04-21 | 15:30

@_pacman_ | 14-04-21 | 15:14: Verwarming, op solar? Met 1 paneel kun je na 1 uur piek opbrengst misschien 10-15 minuten op 1500 watt stoken. Wat dus gelijk staat aan het warm kunnen schijten of douchen (met koud water). Piekopbrengst heb je maar een paar uurtjes per dag, dus laat zeggen dat 1 paneel over de gehele dag 1 uur een kleine kamer kan verwarmen. Verwarming staat in de avond en nachturen toch wel een paar uurtjes aan als het koud is in een slecht geisoleerd huis met vele kamers. Dan heb je dus 5 panelen per kamer in je huis voor nodig met een goede opbrengst om het een beetje warm te houden.

Als als de pollen door de lucht vliegen, of het saharazand weer eens neerstrijkt over ons land zijn die panelen ineens 50% minder effectief.

Verwarmen op electriciteit is het domste wat je kan doen kwa efficiëntie.

OMEGA-ThundeR | 14-04-21 | 15:37

Die bakken met sexspeeltjes die er op zitten vind ik minstens zo erg.

Harry.Langezwaal | 14-04-21 | 14:46 | 1

Die nieuwe dildo zit je behoorlijk dwars.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:03

Bovendien was die 1 - 1 in 1990 onterecht.

ploppy | 14-04-21 | 14:45

Alsof er een Arabisch land bestaat waar wel iets ontwikkeld / geïnvesteerd wordt. In die regio is het sinds de invoering van de religie van de vrede niets meer bedacht / ontwikkeld of uitgevonden. Dus niet reëel om daar ook maar iets van innovatie te verwachten.

Franker | 14-04-21 | 14:42

Een paar schepen zijn omgevaren via de Kaap, maar ik kreeg het idee dat het merendeel lag te wachten en daarna door het kanaal is gevaren. De omzet is dus niet misgelopen, maar is iets later gemaakt.
De Egyptenaren hebben voor zover ik kon zien één graafmachine bij de boek gedetacheerd om daar wat te pielen met een geultje. Dat kan niet heel duur zijn.
Ook is helemaal niet duidelijk of de loods wel goed heeft gehandeld. Die loods is van het kanaal zelf, dus daarmee hebben de Egyptenaren zelf een verantwoordelijkheid om duurbetalende schepen veilig door het kanaal te loodsen.
Daarnaast zou ik graag van beter geïnformeerde reaguurders horen wat dan het vaarreglement is voor het kanaal en dan vooral wat betreft de snelheid. De schepen zijn de afgelopen 10 jaar zoveel groter geworden en die hebben met zijwind. lijkt mij, een grotere snelheid nodig om goed op koers te blijven. Om rechtdoor te varen, moet je de kont van het schip schuin achter de boeg sturen richting de wind, zodat je als een soort krab diagonaal-varend recht vooruit gaat. Als het Suezkanaal met deze wetenschap geen maatregelen heeft genomen voor een veilige doorvaart (snelheid, maximum lengte/hoogte, windschermen, verbreding, sleepbootbegeleiding) moeten ze eens goed in de spiegel kijken met hun beschuldigende vingertje.
Ze nemen ook wel een risico. Als ze geen gelijk krijgen in hun claim, krijgen ze wel een tegenclaim van de reder en van de eigenaren van de lading aan hun broek en die kan heel hard oplopen.

ches | 14-04-21 | 14:39 | 2

Rechts heeft voorrang, ook in het water...

eerstneukendanpraten | 14-04-21 | 15:10

Nu die zonnepanelen er niet komen dan gaat dat nieuwe datacentrum voor Google of Microsoft misschien ook niet door.
3.500 huishoudens is gewoon om de capaciteit aan te geven. Ze zouden die gesubsidieerde groene stroom echt niet aan 3.500 huishoudens geven als je ook een datacentrum naar jouw stad kunt lokken.

Osdorpertje | 14-04-21 | 14:34 | 1

Ja , want dat levert zo veel werkgelegenheid op voor de omgeving.

peet12 | 14-04-21 | 22:53

Wtf!?, een magere 6,29 zonnepaneel per woning is dat.

steekmug | 14-04-21 | 14:33 | 1

Dat is 1500 a 2000 kWh per woning. Compenseert als je zuinig bent net je elektriciteitsverbruik maar zeker niet je stookkosten.

Der Schnitzeljäger | 14-04-21 | 15:32

Nou kan je me veel wijsmaken, maar moeten die schepen niet met een loods door die scheur van Egypte?
Oftewel, smeer die loods fijn een prent aan zijn schrale bruine kippenkont. Die heeft immers de regie over hoe zo'n kolos door dat kanaal waait, toch?
Want als ik het goed begrepen heb is zo'n drijvend flatgebouw onder een bepaalde snelheid eigenlijk niet bestuurbaar, waardoor bij de eerste de beste windvlaag dat ding zichzelf vakkundig in de kant boort. Dus als je daar als loods niet zorgt dat je stuurman minstens een bepaalde snelheid aanhoudt, ben je in gebreken gebleven.
Lekker makkelijk om dan, als het uit de klauwen loopt, naar de rederij te gaan wijzen. 'Ja maar, híj stuurde!'

EEnzame SchizofrEEN | 14-04-21 | 14:32 | 2

Dat was ook mijn eerste reactie. Bij sterke wind gewoon dit soort mega schepen voor het Suez kanaal laten wachten tot de wind is gaan liggen.

Osdorpertje | 14-04-21 | 14:35

@Osdorpertje | 14-04-21 | 14:35: Tuurlijk. De commerciële belangen zijn dermate groot dat je een hele korte carrière hebt als loods als je een schip laat wachten zonder dat er een kernoorlog is uitgebroken.

_pacman_ | 14-04-21 | 14:52

De islamieten van nu in Egypte hebben niets te maken met de grote cultuur van weleer.

momusopus | 14-04-21 | 14:25 | 4

Klopt helemaal. Ze kunnen nog geen fatsoenlijk huis bouwen, laat staan een pyramide. Nog geen 1% van de bevolking heeft genen die overeenkomen met de mummies van de farao's.

Jemoesteensweten | 14-04-21 | 14:30

Even semi-elitair doen: Op pagina 213 van Platform van Houellebecq staat een prachtige rant van een Egyptenaar over de huidige Egyptenaren contra de vroegere: eerst was er een heel grote cultuur en toen deden ze niks anders dan hun kamelen sodeflikkeren. Uiteraard kwam Houellebecq in de problemen. De franse imams vonden dan niet zijn personage sprak maar Houellebecq zelf. Conform het ezeltjesproces van Reve bleef daar niets van heel. Islamieten zijn een beetje dom, maar dat wisten we al.

GregorVanPallandt | 14-04-21 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Even vlug wat opgezocht. Suez kostte acht miljard dollar. Toll opbrengsten zijn nu vijf miljard per jaar. Heeft de investering in Flevoland hetzelfde rendement?

Leptob | 14-04-21 | 14:25

Hier hebben we toch een Korps Mariniers voor? Enteren en meeslepen die hap.

heldheino | 14-04-21 | 14:24

Als het kanaal er niet was en als de VS niet jaarlijks zoveel geld daar naar toe brengen is het gewoon het zoveelste islamitische boevenland.

pejo | 14-04-21 | 14:23

Voortaan toch maar via Kaap de Goede Hoop dan?

robert1 | 14-04-21 | 14:22 | 2

Misschien kunnen we onderweg een verversingstation inrichten?

SterF... | 14-04-21 | 14:27

Of we bouwen vanaf India een vaartunnel rechtstreeks naar de Middellandse Zee. Zo zijn we direct van het gezeik af en verkort je door de kromming van de aarde de vaarroute.

heldheino | 14-04-21 | 14:39

we hebben nog een strijdbare advocaat als volksvertegenwoordiger. Hij pakt vast de handschoen op, tenzij hij drukke is met Demmink te zijn.

3Xniks | 14-04-21 | 14:20 | 1

Ik kreeg net een DM van hem: "Slaap jij op je buik Patje?"
Ikke: "Nee, hoezo?"
Sidney: "Dan wil ik daar wel slapen"

Patje | 14-04-21 | 14:22

Je zou het maar op je geweten hebben, biomassacentrales die gevoed worden met bossen die geen afval zijn en de verkrachting van zicht, natuur en rust met zonnepanelen en windmolens. Zouden die mensen nou echt trots op zichzelf zijn? Zouden ze echt denken dat ze Nederland verder hebben geholpen?

Patje | 14-04-21 | 14:19 | 3

Zonneweides was een aantal jaar een zeer aantrekkelijke investering, da's inmiddels wel iets teruggelopen maar nog steeds interessanter dan suikerbiet telen met alle hedendaagse boerenpesterijtjes. Biomassa is bonton geworden toen het grootkapitaal en natuurverenigingen deze malversatie hebben ontdekt als verdienmodel. Trots? Who cares.

_pacman_ | 14-04-21 | 14:23

@_pacman_ | 14-04-21 | 14:23: Waarschijnlijk tegen het verkeerde groene been. Maar juist meer suikerbieten is de oplossing tegen CO2 en stikstof. En juist te verwerken tot mooie brandstof producten.

MorgenEenAnder | 14-04-21 | 14:34

Ze hebben er vast grof aan verdient en dat is het enige dat telt. De provincies geven miljoenen subsidie per windmolen.

voldemort | 14-04-21 | 17:36

Vroeger hadden ze de Nijl als onuitputtelijke bron en levensader voor de economie, tegenwoordig is dat het Suez-kanaal. Beiden is de Egyptenaren overkomen, met beide zijn ze schandalig slecht omgegaan, hebben ze roofbouw gepleegd en in beide gevallen geven ze een ander (land) de schuld als het misgaat.

_pacman_ | 14-04-21 | 14:09

Bekijk het eens vanuit een andere hoek. Als het Sewagecanal schepen van 400m toelaat, zouden ze ook het materiaal stand-by moeten hebben om in noodgevallen effectief en snel met oplossingen te komen. Hebben ze niet. Dat gaan de Japanners zeker als tegenargument gebruiken. Ik ben in de loop der jaren ong. 40 maal door dat kanaal gevaren, en heb een redelijk beeld van de situatie daar.

sailor 1 | 14-04-21 | 14:07 | 3

Sailor? Dan ben je vast al eens door Sydney Smeets benaderd.

3Xniks | 14-04-21 | 14:19

Sydney is een eindbaas, at the Gay Bar (Liedje van Electric Six)

tis_wat | 14-04-21 | 14:27

@3Xniks | 14-04-21 | 14:19: Dat soort mensen houd ik op 3 km afstand. Maar je reaguursel is inderdaad 3xniks.

sailor 1 | 14-04-21 | 16:08

Daar had dus een bos kunnen staan.

Patje | 14-04-21 | 14:05 | 2

Wat de oven in Amsterdam in had gekund om groene stroom te maken?

TheseDays00 | 14-04-21 | 14:20
-weggejorist-
Eddy67 | 14-04-21 | 14:05 | 1
-weggejorist-
Wollweberi | 14-04-21 | 14:05

Sneu gevalletje, nu moet Amersfoort wachten met haar ambitieuze plannetje. Gelukkig hebben we nog wel een tijdje gas. www.lc.nl/friesland/tytsjerksteradiel...
Voorts ben ik van mening dat Rutte af moet treden.

Toetsiemonster | 14-04-21 | 14:02

Betaald China nog steeds die zonnepaneel heffing eigenlijk? In een groen delirium nagevraagd wat 10 van die dingen kosten. Voorlopig alleen voor gemeentes betaalbaar. Geef mij maar Sputnik gas.

MorgenEenAnder | 14-04-21 | 14:02 | 2

Als u die Chinese inferieure rotzooi al te duur vindt dan breken er lastige tijden voor u aan met de opgelegde vergroeningsmanie.

_pacman_ | 14-04-21 | 14:11

@_pacman_ | 14-04-21 | 14:11: Beste ik betaal maandelijks al 150 euro aan verzonnen heffingen. Soms is de koek op. Zei mijn vader altijd.

MorgenEenAnder | 14-04-21 | 14:26

Als we over 20 jaar onze afgeschreven zonnepanelen in Egypte kunnen dumpen is het toch niet zo erg om ze nu vast wat schadevergoeding te betalen?

Alco-de-Holist | 14-04-21 | 13:59

www.youtube.com/watch?v=jkdwK_74eEs

tomscott.com​ - twitter.com/tomscott​ - The Delta Works, to the west of the Netherlands, are one of the modern wonders of the world. But there's other, lesser-known infrastructure there too: including the Rozenburg Wind Wall, on the Caland Canal, which turns a dangerous, windy stretch of canal into a much more navigable bit of water. It's a triumph of humanity over nature, and it's astonishing.

MediastadInwoner | 14-04-21 | 13:58

Misschien ben ik een beetje murw geslagen door alle miljarden die Nederland overal maar weggeeft (behalve aan Nederlanders), maar 900 miljoen klinkt echt als peanuts.

John McClane | 14-04-21 | 13:58 | 1

Dat de overheid dit soort bedragen over de balk smijt wil nog niet zeggen dat het niet heel erg veel is.

voldemort | 14-04-21 | 17:34

22.000 zonnepanelen. Dat is net genoeg om de stroom te leveren voor een kwart van een datacenter. Want we geloven toch niet écht dat gewone huishoudens gaan profiteren van deze panelen?

Tietmier | 14-04-21 | 13:55 | 2

Je gelooft toch echt niet dat iemand gaat profiteren van zonnepanelen?
Iets met onberekenbaar weer en dag/nacht cyclus. En een lage energiedichtheid.. en het naar de donder helpen van goede landbouwgrond.

MooseNL | 14-04-21 | 14:07

Mooi!

Egyptenaren die GroenLinksers boos maken, altijd +1.

Wijze uit het Oosten | 14-04-21 | 13:55

Wat een afgrijselijke lelijke afschuwelijke zinloze verkloting van het landschap vormen die kutpanelen.
Wie verzint zoiets?
“ het moet groener” ?

laurentius | 14-04-21 | 13:53 | 2

Pleur die dingen op de daken en plant er bomen en laat het vervolgens met rust... hoe moeilijk kan het zijn.

SterF... | 14-04-21 | 14:34

Ja, dat heb ik ook. Vreselijk gezicht. Gooi die dingen op daken. Echt te debiel dat ze in een land waarin grond schaarst is deze vol met die lelijke dingen zetten.

Blote Bertus 2000 | 14-04-21 | 15:27

The SCA has not provided a detailed justification for this extraordinarily large claim, which includes a $300 million claim for a 'salvage bonus' and a $300 million claim for 'loss of reputation.'

Hahaha. Altjjd hetzelfde met die lui.

wapster | 14-04-21 | 13:52

Ja ies koeltoer he, ... als ze denken ergens geld uit de kunnen slaan...

Lt-Kol Kilgore | 14-04-21 | 13:52 | 1

Maffiapraktijken dit. En waarom zo'n hoge schade? Bijna alle schepen zijn uiteindelijk toch door het kanaal gegaan, en hebben betaald?

Koning_van_de_BBQ | 14-04-21 | 13:56

Prima dat ze die natuur vernietigende rotzooi in beslag nemen. Laat ze die in de woestijn neer zetten. Meer zon, en Amersfoort blijft een natuurverwoesting bespaard die de plaatselijke diertjes -en plantenhaters van 66 en niet-groen slinks op de stad willen loslaten.

Nuuk | 14-04-21 | 13:46 | 1

Maar je fleshlight, ligt er ook op... dilema...

Lt-Kol Kilgore | 14-04-21 | 13:52

Als ik die rederij was, wenstte ik Egypte veel geluk met die schuit en een berg dildo's.

wapster | 14-04-21 | 13:46

3.500 huishoudens.hoeveel Data centra zijn dat, ik vraag het voor een ondernemen uit de VS.

jan huppeldepup | 14-04-21 | 13:44 | 1

Durft u die ondernemer geen vriend te noemen?!?

Het brein erachter | 14-04-21 | 13:59
-weggejorist-
Crucified Barbara | 14-04-21 | 13:43

Het is ook helemaal fout om zonnepanelen op een grasland te plaatsen. De panelen horen als afdak boven de terrassen van cafés dan kan men droog een biertje drinken. Goed voor het café klimaat.

jitro | 14-04-21 | 13:42

er is helemaal geen omzetverlies. sommige reders hebben wat extra loonkosten. het lostrekken wordt door evergreen betaald. Wat is het probleem? Over de loods wordt maar gezwegen. De reputatieschade zit toch vooral daar. Dit geld eisen is voor admiraal/generaal Sisi en zijn familie. Of vooral om de aandacht van het eigen falen te maskeren.
Het kanaal is geheel geen Egyptisch ding het is door een Frans bedrijf gegraven en zou beter in beheer van een VN-bedrijf komen wat in een vrije kanaalzone opereert. Het tolgeld moet dan aan de internationale gemeenschap ten goede komen zodat er goed mee gedaan kan worden in de wereld.

MaarFeitelijk | 14-04-21 | 13:40 | 2

het kost een ton per boot die er doorheen gaat geloof ik en heel wat schepen zijn nu om Afrika heen gevaren. Dus er is toch wel omzet verlies.

Forwaards | 14-04-21 | 13:44

@Forwaards | 14-04-21 | 13:44:
De tarieven van het Suezkanaal variëren afhankelijk van de grootte van het schip. En dat kan in de tonnen lopen om doorgang te krijgen.

vluchtelingallergie | 14-04-21 | 14:19

Zijn zonnepanelen zijn toch niet onder dwang gemaakt door Oeigoeren? Foei alvast!

DeCynischeAmbtenaar | 14-04-21 | 13:40 | 1

Oeigoeren of kindertjes, in het beste geval door onderbetaalde werknemers.

Lt-Kol Kilgore | 14-04-21 | 13:54

Maar liefst 22.000 panelen voor een schamele 3.500 huishoudens.
Lekker efficient die zonne-energie.....

Rest In Privacy | 14-04-21 | 13:37 | 9

Als je die panelen daar in Egypte houdt leveren ze meer op.

koeberg | 14-04-21 | 13:45

@2voor12 | 14-04-21 | 13:39:
Maar het ziet er wel prachtig uit al die zonnepanelen;
en we komen op die manier ook makkelijk van al die vervelende weidevogels af.. een klassieke win win situatie.

overVolland | 14-04-21 | 13:49

@overVolland | 14-04-21 | 13:49: Die weidevogels schijten de zonnepanelen onder! Afschieten? Nee, (met) netjes vangen en elders onderbrengen.

Dr. Worstenbroodje | 14-04-21 | 14:39
▼ 6 antwoorden verborgen

ach ja dat kanaal hebben ze ook al niet zelf gegraven.... dus laat staan dat ze het zelf kunnen verbreden etc.

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 13:37 | 3

Verbreden, uitdiepen en van windschermen voorzien... welk land zou dat klusje kunnen klaren...?

Dr. Worstenbroodje | 14-04-21 | 13:42

@Dr. Worstenbroodje | 14-04-21 | 13:42: Ik heb gehoord van zo'n klein landje aan de Noordzee, die koning heeft schijnbaar zelfs watermanagement gestudeerd.... Was dat nou België?

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 13:47

Uitbuiten kan dat volk goed. Ook hier merken we dat. Zit in hun genen ingebakken

vluchtelingallergie | 14-04-21 | 13:37 | 1

En talent voor makkelijk geld verdienen zonder veel inspanning.

DeCynischeAmbtenaar | 14-04-21 | 13:41

De huidige inwoners van Egypte blijken niet zo verwant met de oude farao's.
Dus om nu king tut erbij te halen is niet helemaal correct.
www.nature.com/news/mummy-dna-unravel...

General McAuliffe | 14-04-21 | 13:36 | 1

Totaal niet, de huidige inwoners van Egypte zijn Arabisch. Hoewel ze heel hard hun best doen om het huidige Egypte (=overbevolkte stinkzooi) te associeren met het Antieke Egypte.

DeCynischeAmbtenaar | 14-04-21 | 13:43

Iets in mij zegt dat er iets niet klopt in de berekeningen van het aantal weken dat het nu gaat duren voor die zonnepalen liggen, en dat het in de eerste week van juli normaal gesproken klaar zou zijn geweest.

Leptob | 14-04-21 | 13:35

Onbetrouwbaarlims. Onverwacht.

Hemke-Valsema | 14-04-21 | 13:34

Prima, weer een stukje grasland dat gespaard blijft

Zoelense Hobbyboer | 14-04-21 | 13:33 | 2

#TeamEgypte

hangtiet met knoop | 14-04-21 | 14:10

Het schip mogen ze in beslag nemen, de lading is niet van de reder.

Pimp my Voortuin | 14-04-21 | 13:33 | 4

Dan mag een ambtenaar van de gemeente Amersfoort de containers komen afhalen waar ze inzitten, en die staat niet bovenop toevallig. Dus heb je weinig aan dat die officieel niet in beslag is genomen.

Het brein erachter | 14-04-21 | 14:03

@jan huppeldepup | 14-04-21 | 13:47:
Die lading bestaat als Chinese dildo's en vibrators en meuk van Ali Express. Al dat plastic is lang houdbaar. Al begint Chinees plastic na die tijd wel te verkruimelen door alle weekmakers die er in zitten.

Osdorpertje | 14-04-21 | 14:29

@Osdorpertje | 14-04-21 | 14:29: Alles wordt in China gemaakt niet alleen goedkoop plastic spul. Verkruimelen is meer een gebrek aan weekmakers.

voldemort | 14-04-21 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

Van andermans spullen blijf je af

stipjes | 14-04-21 | 13:33 | 2

Het blijven zandbakkiers... die hebben een chronisch gebrek aan respect voor andersmans spullen buiten hun roedel om.

tis_wat | 14-04-21 | 13:44

Bekende islamitische chantage in die regionen.

Der Schnitzeljäger | 14-04-21 | 15:27

Hugo en Mark kunnen vast ook dat (bijna) miljardje even overmaken zonder vragen te stellen.

Joffri | 14-04-21 | 13:32 | 1

Zijn natuurlijk ook dwarsliggers...

neonreclame | 14-04-21 | 13:33

War is at hand....

Koning BongoBongo | 14-04-21 | 13:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland