Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Er ligt allemaal afval in het park

Ruim eens op!

Hebben jullie NOU jullie zin, stinkjeugd? De zure Vondelpark-Roomba Saskia Noort (72) heeft weer eens haar periode. Saskia wil gewoon een ruimte hebben (een enorm stadspark bijvoorbeeld) waar ze in alle rust, het liefst in haar eentje, na kan denken over haar volgende Proustiaanse werkje. Saskia is niet alleen zuur vanwege afval, maar ook vanwege feestjes, fietsers, blaasorkestjes, bootcampclubjes, vuurwerk, ouders en nog veel meer. Leuke vrouw zeg, het zou je oma maar zijn.

Social

Februari

Social

Ook februari

Social

Jeugd moet sowieso ophoeren

Social

Dit is een soort compliment

Social

Rupsen mogen ook al niet meer

Social

Nog meer gezeik over afval

Social

Nog meer afval

Social

Blaasorkest is illegitiem verklaard

Social

Kijk het staat zelfs in een column

Social

Bootcamps mogen niet meer van oma

Social

"Ik hou niet zo van elkaar de maat nemen" HAHAHAHHA

Social

Afval

Social

Bellers ook oprotten

Social

TYFUSGASSIES

Social

Schuld van ouders met pubers

Social

NEE JIJ BENT ZUUR

Social

Reaguursels

Inloggen

Blijkbaar zijn degenen die zich niet aan coronaregels houden ook degene die zich niet aan ander regels houden. Wel te verwachten. En het zegt genoeg over de mensen die tegen de maatregelen zijn.

Patatter | 01-04-21 | 21:16

Ze heeft gelijk wat de zooi in het Vondelpark betreft na een bezoek van de jeugd. Is het nou echt zo moeilijk om je troep mee te nemen als je weer naar huis gaat?

Toos Bevergeil | 01-04-21 | 19:56

Ja ze heeft toch een punt...
Hier wonen we ook vlak langs water en natuur en vooral de jeugd maakt er een tering tyfus bende van... Even je shit meenemen is te veel.

Maar als die zweedse klimaatmongeaul Greta wat zegt staan ze er allemaal om te janken... Goedkope idealen voor de insta.

iustus | 01-04-21 | 17:39 | 1

De jeugd heeft de toekomst.

Alco-de-Holist | 01-04-21 | 18:58

Maak u zorg,
om de Natuur ?
Die hép ons
niet zo lief,
en niet meer
nodig.

een cartoon :
De natuur heeft de wereld in z´n hand
en op alle vingertoppen zitten de mensen
en die vingertoppen slingeren
de mensen met lichtsnelheid
de ruimte in.
( da willen we toch, de ruimte...)

V.Puffellen | 01-04-21 | 16:55

Kijk! Mon tegle van de 12:33 is netjens in de prullenmand gewerpt!

Hevvlan Demuru | 01-04-21 | 16:09

Volgens mij Saskia.. lekker cashen en haar hut verkopen en verhuizen. In Amsterdam wonen wil je toch niet meer als je een beetje realistisch bent...

MeneerGuggenheimer | 01-04-21 | 13:37
-weggejorist-
Denkhetwel | 01-04-21 | 13:23

1978:
Waar ter wereld ik ook kwam
Nimmer trof ik zo een bende
Als in 't oude Amsterdam.

hier openen | 01-04-21 | 13:20

En zouden ze nu D666 of GroensLinks gestempt hebben of toch FvD?

gozoman | 01-04-21 | 13:03

Wat me trouwens ook stoort is dat er zo vergoeilijkend wordt gepraat over jongeren 'die ook nergens anders heen kunnen'. Rot toch op. Pak je fiets, rij de polders rond de stad in.
Doe niet alsof je de hongerwinter moet doorstaan.
En ruim je rotzooi op. Opruimen en een beter milieu begint kennelijk niet bij jezelf maar bij volwassenen of zo. Anderen.

Hommel | 01-04-21 | 13:02

Gewoon laten liggen die zooi. De volgende mooie dag is er geen plek meer om te chillen.

gozoman | 01-04-21 | 13:01

Saskia "get off my lawn" Noort.

IslamPislam | 01-04-21 | 12:49

Zoals een échte humorvol-zure schrijver ooit schreef, Saskia: "Krijgt 't cetem"

HeelStijl | 01-04-21 | 12:49

Dankzij dit tuig zit straks op alles statiegeld. De blikjes zijn binnenkort al aan de beurt. Zogenaamd is die jeugd zo zielig en het grootste slachtoffer van corona. Ondertussen zitten ze al ruim een jaar te zuipen en feesten zonder ook maar enige tegenprestatie te leveren, sterker nog als superspreaders de ene na de andere lockdown af te dwingen. En zelfs je zooi opruimen is al teveel moeite. Hopelijk komen de prinsjes en prinsesjes er in de toekomst vanzelf achter dat het lastig is je gigantische studieschuld af te lossen als je geen werk hebt en pappie's bedrijf ook is omgevallen. Succes ermee, laters!

R.F.Pickering | 01-04-21 | 12:43 | 1

Dat is toch prima dan. Als het gedumpt wordt is er altijd wel iemand die het voor het geld gaat opruimen.

hustler01 | 01-04-21 | 12:56

Elkaar aanspreken op gedrag is ook niet meer van deze tijd. Voor je het weet een niffie tussen je riffie in die grote steden.

Wat mij betreft mag zo'n handhaving daar best op gaan bekeuren. Zet bij de ingang het bord: afval niet opruimen ? 90 euro zonder pardon!

zoek de 2 grootste lapzwansen. Die echt opstaan en alles achter laten en grote mond geven ?

Gewoon zak in de hand drukken.

Ruim het maar op. Grote mond bekeuren.

En dat doe je net veel bekijks . Dus met groep handhavers en 2 politie erbij.

Dat doe je gewoon zodat iedereen het ziet .

Moet je opletten hoe snel het is geregeld

Maar je kan tegelijk ook wat vuilniszakken uitdelen.

Kost de gemeente paar euro.

En die deel je uur aan groepjes bij de ingang.

Je wijst op het bord! Willen jullie een vuilbuks zak ? We gaan bekeuren op afval

Echt dan is het zo opgelost

Denk ik dan he. Ik ben geen burgemeester en typ maar wat maar ik denk zomaar dat dit dan zo is opgelost

Abzurd | 01-04-21 | 12:38 | 1

Excuus voor de overbodige lege regels

Abzurd | 01-04-21 | 12:39
-weggejorist-
Hevvlan Demuru | 01-04-21 | 12:33

Gevolgje verkeerde vrienden? Als ik niet op het strand zit ruimt iedereen ze rommel op. Naja bijna iedereen. Sommige ' jongeren' vinden het wat lastig maar het is ook niet stoer ofzo

Abzurd | 01-04-21 | 12:31 | 1

Niet = hier

Abzurd | 01-04-21 | 12:31

Eerst GL de stad totaal laten vergallen, nu de parken tot vuilbelt maken. Mooi he, die jonge fatsoensgroentjes in de stad.

Pieterman | 01-04-21 | 12:08

Niet zo zuur, is toch een mooi HALT-project?

Pieter Breydel | 01-04-21 | 12:03

En toch ben ik het met haar meeste berichten eens: ze maakt iedere keer duidelijk dat de een groot deel van de Nederlanders ontzettend asociaal en egocentrisch is. Zo worden we trouwens ook in het buitenland gezien: misplaatste grote bekken, lomp en asociaal.

Coño de Barbaar | 01-04-21 | 11:57 | 1

Je haalt de Nederlanders in het buitenland als je op vakantie bent er ook makkelijk tussenuit. Inderdaad grote bekken en ontzettend arrogant. Geen enkele moeite doen om een beetje de taal te spreken, schijtlollig doen over andere gebruiken, omgangsvormen etc. Ik schaam me soms echt voor die figuren.

R.F.Pickering | 01-04-21 | 12:50

Kijk, in normale tijden heeft ze natuurlijk gelijk. Die A'damse parken zijn soms niet om aan te zien. Maar nu je alle mogelijkheden ontneemt dat we ergens kunnen zitten waar we iemand kunnen betalen om onze drankjes te brengen en op te halen, dan krijg je maar gewoon de t*ring. Dumpen die hap!

heldheino | 01-04-21 | 11:50 | 2

Wat je in een plastic zakje het park in draagt, kun je leeg natuurlijk ook het park uit dragen. Dat hoef je niet achter te laten voor de gemeente, zelfs niet in de vuilnisbakken.

Sneerpoets | 01-04-21 | 12:07

Dumpen die hap zodat iemand anders het voor jullie tere kindertjes mag opruimen? Zijn jullie te zwak om het afval weer mee naar huis te nemen? Jouw ouders hebben duidelijk verzaakt bij het opvoeden.

stampertje85 | 01-04-21 | 15:13

Los van alles vind ik trouwens dat op heel veel buitenlocaties de manieren om je afval weg te gooien erg te wensen overlaten. En nee, dat is wat mij betreft geen vrijbrief om het dan maar op de grond te pleuren, maar aan de andere kant moet het toch ook wel beter kunnen?

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat er dan waarschijnlijk mensen wakker worden die bij het zien van een grotere prullenbak op het idee komen dat bouwpuin dan ook wel daar in gestort mag worden... Lastig lastig.

Pontius Vulgaris | 01-04-21 | 11:47

Ik heb nog foto's van mij als klein jongetje in het Vondelpark, héél lang geleden. Dat zag er toen ook nog héél anders uit. Treurig om te zien wat er nu van geworden is.

Argyronauta | 01-04-21 | 11:43

Als boze blanken mannen bestaan zoals ze vaak claimt, representeert zij de boze blanke vrouw. Inderdaad zwaar verzuurd. Maar waarom vraag ik mij af. Dat kan toch niet alleen liggen aan het gemis van een lieve en corrigerende man aan haar zijde? Haar wekelijkse babbeltjes in AD zijn vaak zwartgallig, negatief en depressief van aard. Zo wil je toch niet zijn? Geluk is een keuze Saskia! Maak die keuze!

Giotto | 01-04-21 | 11:35 | 2

Wat is er zuur aan wanneer je een ander wijst op haar/zijn asociaal gedrag? Dat heet betrokkenheid en lijkt me een stuk beter dan het egocentrische gedrag van sommigen.

Red shirt | 01-04-21 | 12:38

@Red shirt - Amen

stampertje85 | 01-04-21 | 15:23

Ze mag dan wat zuur zijn, ze heeft wel gewoon gelijk als je ziet wat voor teringzooi daar dagelijks wordt achtergelaten. Mensen die hun afval niet opruimen zijn ongelofelijk kutvolk.

Korporaal Banaal | 01-04-21 | 11:29

Aangezien er steeds meer mensen in Nederland zijn, neemt de ruimte af waardoor er op de ruimte die er nog is het aantal mensen zich concentreert.
Hierdoor neemt de stress toe met alle ellende van dien.

Mr.Crowley | 01-04-21 | 11:27

Nou vind ik haar als schrijfster ronduit slecht, haar mening deel ik echter mbt bovenstaande onderdelen. Het is een gotspe dat dit überhaupt gedoogd wordt en inderdaad, de jeugd moet zich de ballen uit broek schamen (als ze al zijn ingedaald)

richardsp1 | 01-04-21 | 11:26

Die nieuwe Nederlanders die hier wonen zie ik ook regelmatig dingen "verliezen".

ruudvangeelen | 01-04-21 | 11:25 | 1

Wat mooi gesproken. Zo had ik het nog niet gezien. Ze verliezen gewoon het blikje Red-Bull!

Dirk III | 01-04-21 | 11:28

Mamma ruimt mijn troep wel op! Zou dat de gedachte van die koters zijn?

Okami | 01-04-21 | 11:23

Saskia Noort is toch zeg maar het prototype van al die schrijfsters die het in hun 'roman' niet kunnen laten om daarin constant een 'erotische lading' te verwerken? Oftewel, hun matige schrijfsel opfleuren met platvloers geneuk in de hoop dat minstens Linda-lezeressen er een blik in willen werpen. Dat is zij toch?

Pontius Vulgaris | 01-04-21 | 11:22 | 3

Zij is van die décolletés ja. Het décolleté is haar stijlfiguur.

Schoorsteenveger | 01-04-21 | 11:28

Vulgaris: En dus mag zij die stompzinnige parkvervuilers niet aanspreken? Voor u een logische gedachte, afgaande op uw nick.

IJsbrekert | 01-04-21 | 12:41

Generatie Climate (voor een ander)

Henk1357 | 01-04-21 | 11:21

Saskia Noort heeft gelijk. Maar wat haar zo on-uitstaanbaar maakt is het vrouwen-in-de-overgang syndroom. Van die uitgebluste Hyacint Bucket ("Bouquet!") die anderen de hele dag terecht wijzen.
Zich op de snelweg omdraaien achter het stuur om iemand die naar hun zure zin te lang op de middenstrook rijdt met een gekromde vinger naar rechts proberen te dirigeren. Dat gedrag.

ole guapa | 01-04-21 | 11:19

Saskia Noort, bekend van haar azijnzuur stukjes in de AD waar ze met Godwins loopt te smijten of het niets is. Wérkélijk bijna iedereen is volgens haar een fascist. Zeker als je op FvD of de PVV stemt.

Maar hierin heeft ze gelijk. Komt wel doordat de sociale cohesie inmiddels volkomen zoek is in deze 'lieve stad'. Door de multiculturele puinhoop daar.

druipsmurf | 01-04-21 | 11:15

Daar heeft zij toch wel degelijk een punt. Ik was vanmorgen 07:00 uur op het Museumplein, en dat zompige grasveld was werkelijk TOTAAL bezaaid met 385,000 snoep/paaseieren, een zee van sigarettenpeuken, plastic verpakkingen, bierbliks, wikkels, voedselresten, noem maar op. En er staan daar een stuk of 12 (minstens) grote, auberginekleurige afvalbakken naast elkaar. Kost je slechts 25 sekonden om je afval en troep daarin te deponeren. Ik zou dat zelf wel doen. Maar het komt niet in ze op. Super asociaal om te denken "een ander ruimt het wel op". Inderdaad stonden er 4 busjes met reinigingspersoneel ("met behoud van uitkering" for all I know) 's ochtends vroeg de rotzooi van een ander op te ruimen. En dat zijn dan dezelfde jongeren die lopen te zeiken over het klimaat en dat soort gedoe ? Fuck them.

Asteroid-B612 | 01-04-21 | 11:13

Noem mij maar zuur dan maar ik vind het ook asociaal. Ruim je tyfuszooi op teringlaaaiyers!

Dirk III | 01-04-21 | 11:12

Grote kans dat we morgen weer een ophemelend stuk over Jordan Peterson voorgeschoteld krijgen, de grote held, als hij weer eens een scheet heeft gelaten die ruikt naar diepe wijsheid.
Nou, hier een van zijn Noortiaanse wijsheden.
www.youtube.com/watch?v=BBR5v89L6gk

Schoorsteenveger | 01-04-21 | 11:11 | 2

Volgens mij barst hij nog net niet in lachen uit.

Ik wel trouwens.

Mr.Crowley | 01-04-21 | 11:21

Aardig gevonden! Het is wel erg in dat Vondelpark, wat een malloten.

Watching the Wheels | 01-04-21 | 11:22

Dit zijn de zelfde mensen die op GL stemmen voor een milieuvriendelijke wereld.

Therapietje | 01-04-21 | 11:11 | 1

U weet iets?

IJsbrekert | 01-04-21 | 13:47

Er zijn teveel mensen in Nederland en teveel mensen hebben een te groot ego. Dus mensen eisen een plek op met bootcamps, geluid, lopen, fietsen, pizza eten met vrienden op het gras en afval. En daarmee komen ze in de ruimte die andere mensen claimen met hun yoga-club, soundbox, wandeltocht, six-packje drinken op het gras en afval. En in Amsterdam is het allemaal nog net een tikje sterker, vooral dat ego. Komt natuurlijk ook omdat half Vondelpark Amsterdam gewoon uit de provincie komt waar ze wel genoeg ruimte hadden.

rederijker | 01-04-21 | 11:11 | 2

Klopt, het beschreven gedrag is ook dominant bedoeld" ' dit is onze plek'. In de provincie zie je het ook - helaas - veel meer. Bijvoorbeeld op de mooie Drentsche fietspaden is het soms vechten om de schaarse ruimte met vooral 70 ers. Die generatie schijnt te denken dat Nederland nog steeds 15 miljoen inwoners heeft?

DeCynischeAmbtenaar | 01-04-21 | 11:18

Nederland is vol, maar de vuilnisbakken leeg.

Kowalski11 | 01-04-21 | 11:26

Je kunt zuur doen over jongeren die rotzooi achterlaten, maar dan moet je hen ook een alternatief bieden. En laten we eerlijk zijn, jongeren zijn de grootste slachtoffers van die hele Corona-hysterie. Ik ben inmiddels al op middelbare leeftijd en ga niet meer iedere dag uit, meestal zit ik ‘s-avonds gewoon wat te lezen of te Netflixen, alhoewel ik ook schoon genoeg heb van die hele lockdown-onzin. Maar voor jongeren zijn de sociale contacten veel belangrijker en moeten ze gewoon lekker uit kunnen gaan. Want ze worden niet eens ziek van dit virus en sprookjes over groepsimmuniteit zijn allang achterhaald, er is dus geen enkele reden voor het handhaven van de huidige maatregelen.

Als de overheid schijt heeft aan de belangen van jongeren dan heb ik er begrip voor zij op hun beurt ook lekker schijt hebben aan de regels. Laat ze maar lekker in het park of op een plein genieten!

kunstliefhebber | 01-04-21 | 11:09 | 4

Dat ze genieten in een park is niet het probleem. De grote teringzooi welke ze achterlaten wel. Hoe moeilijk is het om je afval nee te nemen of in of naast (als deze vol is) de prullenbak te leggen.

Waargaathetheen | 01-04-21 | 11:14

Heeft toch niks met corona of alternatief bieden te maken.Ik erger me al jaren kapot aan de teringzooi die ze achterlaten in het park, bij feestjes, aan het water etc.
Dat geldt trouwens niet alleen voor jongeren hoor.Wel erg makkelijk om corona als excuus te zien, terwijl de opruimmentaliteit al jaren bedroevend is.

Kowalski11 | 01-04-21 | 11:16

Asociaal.

Asteroid-B612 | 01-04-21 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Saskia Noort heeft weleens dingen gezegd waar ik het minder mee eens was.
Wat vinden jullie hier zelf van dan?

SIogra | 01-04-21 | 11:09

In Amstelveen is er een parkje bij een bejaarden tehuis en nu wil het dat die bejaarden om een of andere reden hun afval in piep kleine zakje in de afval bakken van het parkje doen waardoor deze altijd bomvol zitten. De gemeente heeft dit probleem echt briljant opgelost door alle afval bakken te verwijderen. Nu gooit ongeveer de helft van de bejaarden niks meer in de bak en schijnbaar de andere helft pleurt het gewoon neer waar de bakken gestaan hebben! resultaat : 1 grote puinzooi. Ongeloveloos.

streknek | 01-04-21 | 11:08

Ze heeft gewoon gelijk.

Francieux | 01-04-21 | 11:06 | 2

Mee eens. Maar het mag niet gezegd, want je moet iedereen 'vrij' laten. Voor beide is wat te zeggen. Denk dat het aardig zou zijn als die gasten hun eigen rommel aan het eind van de dag allemaal even opruimen.

Watching the Wheels | 01-04-21 | 11:25

Precies. Alle tweets zijn raak. Andermans overlast benoemen is nooit zuur maar een burgerplicht.

de euro middenweg | 01-04-21 | 13:50

Het zou niet uit moeten maken wie dit roept. Noort heeft gewoon gelijk. Deze afvalhoop van ongetwijfeld veel natuur en milieukutjes is vreselijk.

Weerduivel | 01-04-21 | 11:06

Wat een dom Mosterd stukkie weer. Irrelevante ad hominem i.p.v. zijn geliefde klimaatgeneratie van kritiek te voorzien. bijzaak/hoofdzaak

geen_impulscontrole | 01-04-21 | 11:04

Ze heeft wel gelijk hoor,maar wat een zuur,oud wijf is dat zeg.

FuckMyLife | 01-04-21 | 10:59

Ze heeft gewoon gelijk. Dat in het park zitten nog ongeveer het enige is dat mag betekend niet dat je volledig schijt aan anderen hoeft te hebben. Ruim je zooi op, loopt niet te schreeuwen enz.

Centicuub | 01-04-21 | 10:58 | 1

Ze heeft gelijk en eigen schuld dikke bult, als je zo graag in de buurt van het Vondelpark wil wonen. Ze kan met haar middelen ook een vrijstaand huisje in het bos nemen.

En laat het Vondelpark gewoon een paar weken vervuilen, komt de jeugd vanzelf niet meer.

RandomAct | 01-04-21 | 11:06

Ik dacht dat ze ergens in Frankrijk woonde..? En op de één of andere manier vindt ik haar bloed irritant maar dit ter zijde..

aardv@rk | 01-04-21 | 10:58

Een groot deel is toch ook omdat ze elke dag weggejorist worden door de politie? Of is het normaal elke dag in de zomer zo gek?

SailingDuck | 01-04-21 | 10:58

Waar ik me aan erger zijn twee dingen: afvalbakken die vol zitten is er een. Het tweede is de vuilniskar die langskomt en alleen de afvalbak leegt, en niet de blikjes en zakjes die onder de bak zijn gelegd meeneemt. Worden die mensen betaald om afvalbakken te legen, of om de vuilnis op te halen en de stad proper te houden? Is het luiheid of 'dat staat niet in mijn functieomschrijving'?

small_town_dude | 01-04-21 | 10:55 | 1

Als de vuilnisbak vol is, zoek je een andere die niet leeg is. Of je neemt je troep mee naar huis. Niet ernaast of eronder

BansFrakker | 01-04-21 | 11:10

Het is niet alleen het Vondelpark, Beatrixpart of Wester/Oosterpark, de manier waarop vele A'dammers met leefomgeving omgaan is stuitend. Werkelijk het is overal rotzooi, bende en teringtroep. Wat men gewoon langs de straat deponeert tovert de straten om tot een vuilnishoop. En degenen die zich daar druk over maken, die zich daaraan ergeren die worden dan weggezet als zeurkous of azijnpisser. Het is in A'dam dagelijks brood dat er per straat wel een of meer verhuizingen zijn. Vooral jonge mensen en studenten die zich verplaatsen of afnokken omdat ze het niet meer financieel trekken. Gevolg, wat ze niet meer kunnen gebruiken dat flikker je gewoon op straat, dag in dag uit. Een Amsterdamse stadsfotograaf heeft daar een fotoalbum van gemaakt. Mooi gezicht al die matrassen (men slaapt op de grond omdat een bed geld kost), die dan bevlekt en wel dagenlang, met kerst/pasen op je stoep liggen. Er is niet tegenop te werken.
In onze wijkkrant van vorige week een duidelijk waarschuwing dat het zo zoetjes aan zwermt van de ratten in 020 wijken. En dat heeft maar 1 oorzaak, en die moet je zoeken bij die vervuilers die hun troep overal dumpen en die hun vuilniszaak niet in de container maar er ALTIJD naast zetten, te belazerd om hem erin te doen of indien vol 100 m verder te deponeren. Gek toch dat de gem. heffingen steeds hoger worden, hoe zou dat toch komen, en maar klagen. Men sjouwt zich een bult om tassen en kratten mee te nemen, en dan is het leeg en voor een ander...

Broadsquire | 01-04-21 | 10:55 | 1

Die heffingen sterken de vervuilers in hun onwil om iets fatsoenlijk weg te gooien.
"We betalen er toch voor?"

Kapitein Sjaak Mus | 01-04-21 | 11:01

Saskia heeft gewoon gelijk. Het is gewoon asociaal om jouw afval in een publieke ruimte te dumpen. Wie dit een zure reactie vindt, is een beetje de weg kwijt.

LangeJannetje | 01-04-21 | 10:54 | 1

klopt, dat getuigt gewoon van een goede opvoeding. Maar als Saskia rust wil moet ze niet in een stad gaan wonen, of hier komen lezen of ontstpannen op 20 minuutjes van Amsterdam.

small_town_dude | 01-04-21 | 10:58

Sas ligt bij de Ruinekerk, ik ga even kijken of ze er nog ligt.

zeefert | 01-04-21 | 10:53

Het valt me op dat lekker samen ontspannen tegenwoordig gepaard moet gaan met het achterlaten van tonnen afval.

DeCynischeAmbtenaar | 01-04-21 | 10:51 | 3

Het valt me op dat een aanzienlijk deel van de mensen die je buiten tegenkomt hun handen vol hebben. Plastic fles of blikje, telefoon, bakje döner. En dan nog lopen of fietsen ook. Je moet niet teveel vragen van het brein. Heeft die Erik Scherder al uitgezocht of dit eigenlijk wel kan?

JvanDeventer | 01-04-21 | 10:55

@JvanDeventer | 01-04-21 | 10:55: Goede observatie! Klopt, iets te grazen in je klauwen in combinatie met de onafscheidelijke phone en weer in combinatie met jezelf verplaatsen. Misschien lees Erik ook dit blog en heeft ie zin om dit uit te zoeken?

DeCynischeAmbtenaar | 01-04-21 | 10:58

En zodra "ze" thuis zijn via de socials anderen weer de maat nemen over klimaat en vleesconsumptie natuurlijk.

BekiekUtMoar | 01-04-21 | 10:59

Het vuil daargelaten (gemeente moet ook een betere oplossing voor volle vuilnisbakken verzinnen, verzonken containers desnoods), mensen die zeiken over binnenstad-overlast dienen gewoon te verkassen. De binnenstad&stadsparken zijn gemeenschappelijke ruimte, geen privé-tuin.

Abject | 01-04-21 | 10:50 | 1

Niet de zaak omkeren. Wat iemand met zijn privé tuin doet is zijn zaak, maar juist een gemeenschappelijke ruimte dien je schoon te houden. Gemeenschappelijk, dus geen stortplaats voor je afval. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Synecdoche | 01-04-21 | 12:09

Lijkt me iets voor Tom Staal of Dennis Schouten om eens met een camera naar het park te gaan en jeugd te vragen wat ze gestemd hebben. En dan op het laatst ze er nog even aan te herinneren dat ze het park netjes moeten achterlaten.

zwarte_weduwe | 01-04-21 | 10:49

Die jongeren zijn gewend aan hun festivals. Daar pleuren ze ook hun rotzooi op het terrein. Aan het eind van het festival is het één grote bende. Maar bij de prijs van hun kaartje zit ingecalculeerd dat het terrein wordt schoongemaakt door de organisatie. En die gewoonte zie je nu helaas terug.
Ook bij al die zogenaamde wokemensjes met hun grote anderen de maatnemende muilen.

FrankPappa | 01-04-21 | 10:49 | 2

Een enorme inschattingsfout van festivals, "we" hebben daarvan geleerd en proberen ze de laatste tijd te heropvoeden met hardcups en statiegeld/inlevermuntsystemen. Het is ontzettend lastig om ze dat weer af te leren na 20+ jaar alles van je af te mikkeren. Verder is het natuurlijk wel een beetje naief van de gemeente om te denken dat wanneer je alle terrassen en festivals cancelled al die mensen ineens mini-vuilnismannetjes worden. Stuur er iedere dag een ploeg ervaren festivalopruimers heen en klaar is 't weer. Alleen is dat natuurlijk te duur voor de gemeente, die denken niet bepaald oplossingsgericht zoals festivals wel doen. We weten dat mensen zwijnen zijn, houd daar dan ook rekening mee ipv nu te gaan janken dat het zo'n zooi is. Veel mensen = puinzooi, fact of life.

elfenstein | 01-04-21 | 10:55

Klopt, ik heb jonge collega's die als hobbies hebben: 1) met vrienden chillen 2) festivals bezoeken en 3) zoveel mogelijk reizen. Ik gun het ze van harte hoor maar over de impact op het mileu hoor je ze nooit.

DeCynischeAmbtenaar | 01-04-21 | 11:02

De jeugd heeft de toekomst. En ach, het is Amsterdam. Lekker belangrijk. En als de Groenlinkse jeugd je niet bevalt dan ga je toch ergens anders in de EU wonen? Mevrouw de Noort moet goed in de slappe was zitten gezien de tijd die zij heeft om te klagen over het volk dat indachtig de mentaliteit van de Groenlinkse aanhang de boel elders dan thuis (not in my back yard) vervuilt. En met haar financieel vermogen kan zij b.v. echt op Lesbos gaan wonen om zielige mensen te helpen waar zij zich vorig jaar voor heeft opgeworpen, u weet nog wel, die foto van de plek waar zij niet was, en ze vervolgens weer heeft vergeten.

forecastle | 01-04-21 | 10:49

Saskia wie? Ik moest haar even googlen.

harbi | 01-04-21 | 10:49
-weggejorist-
bruutje | 01-04-21 | 10:44

Dit soort extremen kom ik in Twente nooit tegen. Wat niet wil zeggen dat het niet bestaat, maar ik zie het niet.
Staan er genoeg afvalbakken in het Vondelpark? Met die vraag pleit ik overigens de schuldigen niet vrij.

Leptob | 01-04-21 | 10:44 | 2

Natuurlijk staan er genoeg afvalbakken in het Vondelpark. Maar die zijn niet berekend op honderden jongeren die vreten en drinken meebrengen. Zelfde verhaal als met de IC's: daar waren er meer dan genoeg van voor de normale gang van zaken, maar niet als opeens honderden obese corona patiënten er beslag op leggen.

Dr_Johnson | 01-04-21 | 10:56

Ik ben afgelopen zomer in een Franse kustplaats met vakantie geweest. Daar stond geen enkele afvalbak op het strand. Strand zag er 's avonds precies hetzelfde uit als 's ochtends: schoon. Iedereen nam gewoon weer zijn eigen rotzooi mee naar huis.

Psycho Daddy | 01-04-21 | 10:57

k denk dat Nederlanders van huis uit een redelijk proper volkje is.
Vooral als ik de afvalbergen in Aziatische landen zie. Naar het schijnt is de plastic soep in de Stille oceaan voor het grootste deel uit die landen afkomstig.

Mensen produceren afval. Dat is onvermijdelijk. Elkaar de schuld geven is buitengewoon hypocriet.
Probeer echte oplossingen te verzinnen.

Mr.Crowley | 01-04-21 | 10:43 | 2

Heb in die contreien gevaren. Doodnormaal om alles van je af in de rivier te werpen. Dan komen de stuwadoors aan boord, en dan willen ze schoon (koud) water uit het scheepskraantje. Prima, als u een lege fles hebt. Maar die hadden ze niet en hadden wij niet. Maar als er dan iemand onverhoopt toch een fles had, zijn water had gekregen, dan gooide men na het nuttigen de lege fles gewoontegetrouw in de rivier. En daarna weer uren zeuren om een beetje water. Prima, als u een fles hebt.

Van Urk | 01-04-21 | 10:55

Tja goed, het is wel simpel om het allemaal op die landen af te schuiven. China fungeerde jarenlang als dé dumpplaats van westers plastic afval. Die zijn daar inmiddels mee gestopt, nu gaat een aanzienlijk deel van ons plastic (ook delen van het door ons zo netjes gescheiden plastic) naar landen in Zuidoost-Azië. In theorie wordt het daar gerecycled, in de praktijk is een groot deel ervan niet geschikt voor recylenen, en komt het in rivieren etc. terecht. Exporteren van plastic is voor westerse landen goedkoper dan het hier te recycelen, dus dat zal een probleem blijven. Wat doe je eraan? Je zou er toch op moeten mikken consumenten aan te sporen minder afval te veroorzaken. Misschien ook zorgen dat er wel gewoon hier gerecycled wordt, i.p.v. dat de verpakkingsindustrie het allemaal naar Azië blijft verschepen. Maar goed, dan loop je wel het risico voor klimaatgekkie o.i.d. te worden uitgemaakt.

TancredvanTiberias2 | 01-04-21 | 11:08

En toch heeft ze een punt. Want die zelfde jeugd-van-tegenwoordig die er hier een tyfusbende van maakt, zijn ook de types die jou staan te vertellen dat je van het gas af moet, windmolens in de achtertuin (bij jou, niet bij hen) moéten voor het miljeuuuu, je Euro-6 diesel de duivel is, en dat voor jouw biefstukje twee en twintig ijsberen gestorven zijn.

Stelletje hypocrieten.

marcoplarco | 01-04-21 | 10:43 | 3

zo is het maar net!

Eurocrat | 01-04-21 | 10:45

Spijker en kop, niet nieuws onder de zon. De jeugd-van-tegenwoordig is net zo hypocriet als alle voorafgaande generaties.

DeCynischeAmbtenaar | 01-04-21 | 10:55

Eensch. 100%

BekiekUtMoar | 01-04-21 | 11:19

Kralingse bos hetzelfde verhaal. Ook 1grote pestbende.
Ondertussen allemaal woke doen over het milieu en zo de teringzooi achter laten.

Van mij mogen die BOAs er gigantische boetes voor uitschrijven van 500 euro per overtreding.

Rotterdammert1965 | 01-04-21 | 10:42

Wat een ontzettend zuut stuk. Saskia heeft gewoon hardstikke gelijk. De woke millennial festival hippies willen heel inclusief zijn en feesten. Maar opruimen is nooit de grootste hobby geweest. Het lijkt wel alsof steeds minder mensen bereid zijn om de wereld een beetje netjes achter te laten voor de volgende. Feestje bouwen, tering bende achterlaten. En dat is kennelijk helemaal bon ton volgens onze park hangers. Het is treurig om te zien hoe de parken er in Nederland bij liggen. Scherp contrast met landen om ons heen. En de voorbeelden in Zwitserland of de States waar gewoon comunale BBQ's staan. Die gewoon na een jaar nog daar staan en bruikbaar zijn. Dat is in ons land gewoon onbestaanbaar. We zijn een land vol met stelend en zooi makend tuig. Ik vermoed dat schrijver van dit artikel zelf ook een regelmatig Vondelpark bezoekende hippie type is. Die lekker met een glas wijn en een puntje pizza van zijn privilege gaat zitten genieten. Maar doe ons allemaal een lol. En ruim je tering bende ook weer op. Je hebt het helemaal van appie naar het park kunnen slepen. Dus je hebt vast ook de tasjes om het even mee te nemen totdat je een vuilnisbak tegen komt die niet vol is. De vuilnisbak is vol dus ik flikker het wel op de grond is ontzettend lui en naief. Iemand.. na jou moet het dus oprapen. Niks gebeurt van zelf. Ruim-Je- Shit- Op! Mijn persoonlijke missie is om elke dag een stuk straatvuil op te rapen. ( doe dat al jaren ) En vertel iedereen daar over, en nodig uit het ook te doen. Helaas hoef ik nooit verder dan 100 meter van mijn huis te lopen om iets te vinden. Maar doel is, laat elke plek waar je geweest bent iets beter achter dan hoe je het aantrof. Geen vuil? Dan pluk je maar wat onkruid. Of leg je een steentje terug op een pad. Elke dag, elke plek die je verlaat, beter achter laten dan je het aantreft. Good luck!

Blubberbazooka | 01-04-21 | 10:41 | 6

@Blubberbazooka | 01-04-21 | 11:06:
Ik voel uw woede en zou er helemaal in mee kunnen gaan, ware het niet dat ik net aan mijn hart geopereerd ben dus het beter aan u overlaat. Bedankt voor uw inspanning.

BekiekUtMoar | 01-04-21 | 11:22

Dat klopt ja. Ik woonde een tijdje in Cleveland Ohio, bij de ouders van mijn toenmalige vriendin, en vlak bij het meer (Lake Erie, belachelijk groot), zijn aan de kust tal van parken, met voorzieningen waar mensen kunnen recreeeren, en barbeque-en enzo. Het gaat er allemaal heel gemoedelijk aan toe, mensen maken plezier met vrienden, maar ruimen aan het eind van de avond hun troep ook weer keurig op, nemen hun afval mee om dat ergens anders in een vuilnisbak te deponeren. Toen ik weer terug naar Nederland verhuisde was ik serieus geschokt om hoe ONBESCHOFT mensen hier zijn. Voordringen, grote bek, asociaal gedrag, ongeinteresseerde winkelbedienden, NO service, en vooral dat iedereen zijn troep overal maar neerkwakt.

Asteroid-B612 | 01-04-21 | 11:38

@BekiekUtMoar | 01-04-21 | 11:22: Graag gedaan. persoonlijke queste. ( waarbij uitdragen van het opruim gospel een belangrijk onderdeel is. ) Je kan niet de hele wereld in je eentje opruimen. Daar heb je hulp bij nodig. Maar je kan wel een beginnetje maken. En anderen inspireren, uitnodigen om mee te helpen. Veel beterschap en succes gewenst met uw herstel. Ook daarbij geld. Elke dag een beetje beter.

Blubberbazooka | 01-04-21 | 22:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze gaan het op een gegeven moment wel snappen, maar dan worden zíj weer bestempeld als zeikerds. Saskia heeft gelijk.
Een park is geen festival terrein en wil je het als zodanig gebruik, ruim dan je eigen teringzooi op. (Overigens helpt het ook wat grotere afvalbakken te plaatsen)
terecht opmerking over dei vegan eaters die wel de plastic bakjes op de grond pleuren. Lekker mileubewust eten maar ondertussen.
Ze gaan het merken. De eerste generatie die het slechter krijgt dan hun ouders.... hopelijk pakt het anders voor ze uit.
Ik ga lekker genieten van de 2x overwaarde van mijn huis. Heerlijk!
Toedeledokie!

#RayB# | 01-04-21 | 10:40

Mensen gaan ervan uit dat alle rotzooi vanzelf weer verdwijnt. Totaal geen respect voor hen die het moeten opruimen. Ik ging vroeger iedere dag met de trein naar het werk (de pauper). Op een gegeven moment gingen de schoonmakers staken. Binnen twee dagen was de trein zo vies dat ik besloot met de auto te gaan. Schoonmakers krijgen dan ook altijd hun zin wanneer ze gaan staken.

metdedag | 01-04-21 | 10:40

Saskia moet gewoon d'r flat in Amsterdam met vette winst verkopen en met d'r hond verkassen naar een dorpsgemeente. Wordt ze een stuk gelukkiger.

Calastir | 01-04-21 | 10:40 | 1

Exact. Waarom zou je vrijwillig in open inrichting Amsterdam blijven wonen?

Spring Bruissteen | 01-04-21 | 10:43

Saskia is wanhopig omdat haar super Tarzan Dildo er nog niet is die met de Ever Given onderweg is.
Sas, meid, pak gewoon zo'n leeg cola flesje. Wel je raam dicht doen hè, anders kan het hele Vondelpark het horen en ligt er morgen behalve vuil ook nog 5000 liter kots voor je deur.

grapo | 01-04-21 | 10:39

Ja, ik erger me ook aan de teringzooi die de jeugd ervan maakt. Wat is er moeilijk aan om je rotzooi op te ruimen? Gewoon in een plastic tasje mee terug naar huis te nemen en daar in de kliko te kieperen?

Maar die Saskia Noort lijkt zich wel heel erg te vervelen dat ze zo veel aandacht eraan besteedt. Die moet lekker in haar villa op Mallorca gaan zitten; heeft ze nergens last van, en kan ze Nederlanders fijn de les blijven lezen over het feit dat we zo weinig arme vluchtelingetjes uit kamp Moria opnemen. Dat deed ze een tijdje terug toch ook?

Dr_Johnson | 01-04-21 | 10:39

Dus het is normaal om er maar een teringzooi van te maken? En een ander mag het weer opruimen zeker? Deze "social" generatie zijn de grootste aso's die er bestaan. Met grote koptelefoons lopen ze als zombie's rond terwijl ze naar hun schermpje kijken. Spreek je ze aan dan staan ze je met grote ogen verschrikt aan te kijken en zetten ze het nog net niet op een lopen. Zoals eerder werd geopperd, laat die zooi maar lekker liggen, dat flaneert een stuk minder lekker als je met je nieuwe witte sneakers door de teringzooi van je mede autisten moet.

R.F.Pickering | 01-04-21 | 10:38

#teamsaskia
Als je zo onwijs gaaf aan het feesten bent, ruim dan op zijn minst je teringzooi op. Fucking aso's.

Behangdelul | 01-04-21 | 10:38 | 3

Terwijl je van het veld afgeknuppeld wordt??

Joffri | 01-04-21 | 10:42

@Joffri | 01-04-21 | 10:42: Dat is alleen op zondag op het Museumplein, op andere dagen is het gewoon feest. Het grappige is trouwens dat bij de demonstraties op het Museumplein mensen rondlopen die de boel opruimen. Er is nergens een papiertje te bekennen als iedereen daar weg is.

grietmetgroenefiets | 01-04-21 | 10:47

@Joffri | 01-04-21 | 10:42: Doorgaans wordt je toch eerst verzocht het veld te verlaten, voordat er geknuppeld gaat worden. Tijd genoeg om je bende even bij elkaar te rapen lijkt mij.
Pro-tip voor de volgende keer: Neem alvast een vuilniszakje mee, hoef je je flesjes/chipszakken/etc. niet eerst op een hoop te gooien op het veld.

naglfar | 01-04-21 | 10:50

Sorry hoor,maar ik vind het ook gewoon stuitend dat jan en alleman alle rommel maar gewoon uit hun handen laten vallen.Niet te beroerd om het allemaal te kopen en te consumeren, maar wel te beroerd om het gewoon even in een vuinisbak te gooien of desnoods nee te nemen en thuis in de afvalbak te gooien.Het ergste soort vind ik de mensen die een dagje natuur doen, om vervolgens die natuur om te toveren tot een vuilnisbelt, met alle nadelige gevolgen voor de fauna in dat gebied.Asociaal dus.

Kowalski11 | 01-04-21 | 10:37

Ben geen fan van mevrouw Noort, integendeel. Dat zij graag uitdraagt dat ze een burgerlijk trutje is, het zal me een zorg zijn. Maar dat ze zich als zodanig ergert aan de enorme rotooi om haar heen, ik kan dat wel begrijpen. Dan ben ik in de ogen van de ander ook maar een burgerlijk mannetje.
Dit is volgens mij de jeugd die zich zoveel zorgen maakt over het milieu dat het GroenLinks stemt of D66. Dit zijn de jeugdigen ook die Greta Thunberg een heldin vinden en het beschuldigende vingertje opheffen richting de generaties die hen de welvaart en de luxe brachten waarin ze zijn opgegroeid, die hen überhaupt de mogelijkheid geeft om te zuipen en te vreten en overal schijt aan te hebben. Dit is de jeugd ook die door de professionele hulpverleners zo ontzettend begrepen wordt, de jeugd die zo enorm lijdt, zulke pijn heeft, in zulke geestelijke nood is, zo slecht begrepen wordt.
Ben geen fan van mevrouw Noort, integendeel, maar ze mag van mij die tweets de wereld in sturen. Ik had er ook geen last van gehad als GeenStijl ze hier niet voorbij had laten komen. Die rotzooi, daar heb ik wel last van. Een beetje maar hoor, ik overleef het wel.

Schoorsteenveger | 01-04-21 | 10:35 | 3

Dat dus!

vluchtelingallergie | 01-04-21 | 10:44

@Schoorsteenveger
P'cies!
En ik woon nb aan het park.
Feestje? Prima.
Rotzooi opruimen? Nog beter.

Basil Fawlty | 01-04-21 | 11:00

Mooi gezegd! Eens!

R.F.Pickering | 01-04-21 | 12:34

Voor een woning met tuin en 25k per jaar hou ik dat park wel schoon 6 dagen in de week.

sparka | 01-04-21 | 10:35

Als we nou vanavond om 20:00 even met zn allen applaudisseren voor de gemeentereiniging, dan is dat ook weer opgelost.

Flow_Snake | 01-04-21 | 10:33

Nederland is kapot!!, pleurstraal alles wat je niet blieft maar buiten op de grond denkt het gros der menschen. moet je eens opletten hoeveel lege blikjes, pakjes, papiertjes, Mc diaree zakken etc overal in bermen en struiken liggen. Mentaliteits dingetje wat door de hele maatschappij zit (op een enkeling na)..
Nja ben blij dat ik tegenwoordig in Oostenrijk woon. succes ermee!

Gottlob | 01-04-21 | 10:33 | 2

In Oostenrijk hebben ze een heel vreemde opvatting over opruimen.

Glasgow Argus | 01-04-21 | 10:36

het ligt er maar aan waar in NL Gott. het gaat hier over A'dam... het shithole met de grote S. Veelal is het hinterland best wel proper. En dat stoefen dat je elders woont ken ik inmiddels wel van andere reaguurders. Do not go full herdershond.

horsteknots | 01-04-21 | 10:37

zijn dit dezelfde jongeren die op Friday for future achter gekke greetje aanhuppelen,,,,,ze zal wel erg teleurgesteld zij nu.....how dare you

rickyweetraad | 01-04-21 | 10:33

Een provinciaal die in de stad gaat wonen moet niet zeiken over “stadse ongemakken”
Een stedeling moet niet zeiken als hij in de provincie gaat wonen over “provinciale ongemakken”.

Hiram | 01-04-21 | 10:32 | 2

Mensen die hun rotzooi weggooien in de publieke ruimte zijn geen 'stadse ongemakken' maar asociaal. Ik genoegen mensen die in een stad wonen en fatsoenlijk met hun omgeving omgaan.

Red shirt | 01-04-21 | 10:36

U bedoelt met "stadse ongemakken" de verloedering van de samenleving?

naglfar | 01-04-21 | 10:42

Die vrouw die heb gelijk!

grietmetgroenefiets | 01-04-21 | 10:32 | 3

Ja allemaal! Al die vrouwen! (Vrouw kijkt mee...)

GWBA | 01-04-21 | 10:36

@GWB | 01-04-21 | 10:36: Vrouwen hebben sowieso altijd gelijk! Zelfs als ze dat níet hebben.

naglfar | 01-04-21 | 10:44

@naglfar | 01-04-21 | 10:44: Alleen al de aanname dat ze wel eens ooit misschien fout zouden kunnen zitten, waarna u hen ruiterlijk haars gelijk gunt, brengt u op zeer gevaarlijk terrein. 1. U zegt dat een vrouw fout kán zitten 2. Patriarchale handeling door man naar vrouw.

Ik hou het simpel en veilig, een vrouw heeft gelijk zolang ze in de buurt is.

BekiekUtMoar | 01-04-21 | 11:32

Denk eens even na. Op het moment dat de politie e.d. het park komen ontruimen en ze je dwingen direct weg te gaan. Ga je dan nog even rustig opruimen of maak je dan dat je weg komt?

elco485 | 01-04-21 | 10:32 | 6

Denk eens even na. Op het moment dat je iets gaat nuttigen en het dus uitpakt zou je die verpakking in een, later mee te nemen, vuilniszak kunnen doen waardoor je bij een ontruiming niet al je teringzooi zóu hoeven verzamelen.

BekiekUtMoar | 01-04-21 | 11:34

Denk eens even na, als je je troep niet op de grond gooit maar gelijk netjes weg werkt. Is er ook niks om te laten liggen.

sparka | 01-04-21 | 11:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Team Saskia hier. Je hoeft heus niet bejaard te zijn om je kapot te ergeren aan asocialen die hun rotzooi om zich heen smijten. Ik erger me daar van jongs af aan al aan en ik verbaas me erover.
Ik begrijp ook niet goed waarom ik in parken naar het gebonk en gebeuk van de muziek van mijn mede-parkbezoekers moet luisteren. Een van de redenen om zo'n park te bezoeken kan zijn dat je graag, en liever het getsjilp van de vogeltjes hoort. En wat ik ook niet snap is waarom je niet een park zou kunnen bezoeken zonder hard over een telefoon heen te schreeuwen. Asocialen, het blijven bijzondere mensen.

JvanDeventer | 01-04-21 | 10:31 | 4

@Glasgow Argus | 01-04-21 | 10:34:
Goed dat u me daaraan herinnert! Ook is het zo dat de vogels harder gaan tsjilpen naarmate er meer omgevingsgeluid is. Zo bezien is beuk-en-bonkmuziek in een park een goede oefening voor de stembanden van de vogels.

JvanDeventer | 01-04-21 | 10:37

Het stadsplantsoen en vogels? Krijsende meeuwen, volgevreten duiven en brutale kraaien slaan daar de klok.

Van Urk | 01-04-21 | 10:47

@Van Urk | 01-04-21 | 10:47: Kauwen slim en beschermd die zou eens moeten volgen.

telefoontje | 01-04-21 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag me trouwens af met dit mooie weer en de lange zomeravonden in aantocht, hoe lang ze de avondklok nog overeind kunnen houden.

Mr.Crowley | 01-04-21 | 10:31 | 1

Wij lopen iedere dag een rondje van ongeveer 10 km. Soms 's middag maar vaak ook 's avonds. Hoewel we allebei een volle agenda hebben is het geen probleem om op tijd thuis te zijn. En vanaf vandaag is de avondklok opgeschoven naar 22:00 uur. Maar tja, sommige mensen vinden het gewoon fijn om te klagen.

Red shirt | 01-04-21 | 10:42

Mensen die een park hun achtertuin noemen...

Turbulentie? | 01-04-21 | 10:31

Blijkbaar moet je terwijl je van het veld afgeknuppeld wordt ook nog even de boel opruimen.

Joffri | 01-04-21 | 10:30

Bootcampers zijn de wielrenners van het stadspark: agressieve ruimte-opeisers.

Zenzeo | 01-04-21 | 10:30

Als je alles zo onder elkaar zet komt ze niet echt symphatiek over. Ze heeft toch vast wel positieve dingen geschreven op haar feestboektwitteretc?

BoetoeVoetoe(btvt) | 01-04-21 | 10:30

In nederland zijn een hoop parken aangelegd op oude vuilstorten, en in amsterdam beginnen ze een vuilstort in het park.
Logisch toch?

TDB | 01-04-21 | 10:30

Huh? Is het een zooi in die progressieve kutstad van je?? Hou je maar vast voor de toekomst, er komt nog heel wat nieuwe linkse idioterie overwaaien uit Amerika. Amsterdam gaat net als de "blauwe steden" in de VS, onherkenbaar verminkt worden. Geniet ervan! Ga ik ondertussen even een rondje door ons provinciale, racistische, onderdrukkende, met slavenbloed doordrenkte, op wit privilege gebouwde maar brandschone parkje doen....

TiTi_no_ghost_237 | 01-04-21 | 10:29

Mensen die sporten en daarvan genieten. Kinderen die plezier maken. Altijd mooi om naar te kijken. Maar van die rotzooi die mensen achterlaten heeft ze natuurlijk 1.000% gelijk.

metdedag | 01-04-21 | 10:29

Tanta Saskia heeft wel gelijk, dit zie je niet in een Duits park, om het even in welke stad. Wij zijn al heel lang af met dit soort dingen.

pibasso | 01-04-21 | 10:29 | 1

Ieder volk krijgt de parken dat het verdient.

Zenzeo | 01-04-21 | 10:33

Ik vind dat Sasia eigenlijk best wel een goed punt heeft. Wat een bende, zeg!

Wel jammer, van 'de toon', terwijl Saskia uit het kamp komt dat altijd anderen de maat neemt over 'de toon'.

Chuck the plant | 01-04-21 | 10:28

Het is wel echt erg in dat Vondelpark zeg. Hier in Utrecht ligt ook echt wel wat rommel in de parken na een zonnige avond, maar niet zo extreem.

snakedogman | 01-04-21 | 10:27 | 1

Utrecht is dan ook geen Amsterdam he? 360k inwoners tegen 820k.

elfenstein | 01-04-21 | 10:34

Het is een fuckyou statement van jongeren die door de lockdown alleen nog maar naar een park kunnen en zelfs daar uitgeknikkerd worden door de politie.

Koonkluk Huis | 01-04-21 | 10:27

blendle.com/i/quote/saskia-noort-5-mi...

Voor dat geld kun je makkelijk zelf 1 fte inhuren om mee de boel schoon te houden. 30k per jaar. Zie het maar als een soort tuinman voor je heeeele grote tuin. Of zou al dat geld al opgaan aan de vluchtelingen die ze zelf in huis heeft opgenomen?

Overigens: ik heb hier zelf op het schoolpleintje wel eens elk weekend soorgelijke troep opgeruimd een hele zomer lang, elke zondag een uur tot anderhalf uur zweten. Heerlijk. Maar geen hond die dat ziet en dan denkt 'hmmm laten we dit eens op de agenda zetten'. Ben er maar mee gestopt. Ik geloof alleen nog maar in de zweep en de stok.

Knufter | 01-04-21 | 10:27 | 1

Ik woon tussen de landerijen en bossen. Een aantal mensen (lang niet iedereen) gooit spullen gewoon in bos. Ik neem tijdens een wandeling ook wel eens wat mee maar dat zet geen zoden aan de dijk. Helpt geen stok of zweep tegen. Ouders die hun kinderen opvoeden helpt al een stuk. Verder naming and shaming op internet. Dat is het enige waar mensen tegenwoordig gevoelig voor zijn.

metdedag | 01-04-21 | 10:33

Saskia Noort heeft gewoon veel hekel aan mensen die geen Saksia Noort zijn.

TmC | 01-04-21 | 10:25

Ze heeft gewoon gelijk natuurlijk. De jut jeugd van tegenwoordig is om gek van te worden. Niet hun schuld, die kut ouders hebben ze nooit geleerd om iets op te ruimen.

Grote Smurf | 01-04-21 | 10:25 | 2

jut? === KUT

Grote Smurf | 01-04-21 | 10:26

@Grote Smurf | 01-04-21 | 10:26:

De jeugd is de kop van jut. Maar moet wel haar pleuriszooi opruimen.

JJMS | 01-04-21 | 10:30

Het lijkt wel of de mensen in Adam (waar vroeger alles kon en nu niets meer) denken: bekijk het maar met je stad en ik trek mij nergens meer wat van aan. Dat krijg je als je als overheid de sfeer verziekt in je stad. Praat het niet goed want ik heb een boelhekel aan rotzooi, maar ik denk dat het toch zoiets is.

DeAapUitDeMouw | 01-04-21 | 10:23 | 2

Als je mensen als kinderen behandelt gaan ze zich ook zo gedragen.

Muxje | 01-04-21 | 10:24

Oh jee, er is weer iemand midden in de stad gaan wonen en er toen achter gekomen dat Amsterdam niet makkelijk is. Ga lekker naar je tweede huis op Ibiza, alleen maar nette mensen daar.

Ad Hominem | 01-04-21 | 10:23

Lees en hoor regelmatig van oudere mensen dat 'de jongeren' ontzettend met klimaat en milieu bezig zijn. Ze maken er in elk geval flink gebruik van. Ja, natuurlijk ben en blijf ik zelf ook altijd super jong trouwens. 'Ouder doen' voor mijn leeftijd deed ik vroeger.

MoorCopJoris | 01-04-21 | 10:22 | 1

Ja, ouder doen voor je leeftijd, mooi was dat. Heeft mij wel een hoop gezeik opgeleverd, als ik eerlijk ben.

streknek | 01-04-21 | 10:27

Sas kan um anders nog best hebben met dur 72 jaar, eerlijk is eerlijk.

streknek | 01-04-21 | 10:19

Je kunt ook nooit de waarheid zeggen zonder ook onaangenaam te zijn.

Schriever | 01-04-21 | 10:19

Allemaal Amsterdamse linksmensen met de mond vol van milieu en klimaat die hun eigen troep overal neerflikkeren. Typisch...

Lucifer | 01-04-21 | 10:19

Tja. Je gaat wonen in een lieve stad. Waar handhaven zo niet past bij de cultuur. En dan klagen dat het een teringzooi is en er niet gehandhaafd wordt (behalve als je wil koffiedrinken op het museumplein)?
Ik zou zeggen, verhuizen naar Schubbekutterveen-zuid en daar in het Wethouder Hekkink-park heerlijk doorwerken aan je boekjes die geen hond nog leest.

BoerKoekoek | 01-04-21 | 10:18 | 1

Breng haar niet op ideeen.

horsteknots | 01-04-21 | 10:22

Wat dat laatste tweetje betreft heeft ze natuurlijk groot gelijk...

Ondernietgoedwijs | 01-04-21 | 10:17 | 1

"Haar" tuin? Mevrouw heeft wat last van grootheidswaanzin of denkt dat alles van haar is wat ze kan zien vanaf 't balkon, maar het Vondel is zekers weten niet háár achtertuin.

elfenstein | 01-04-21 | 10:25

Nu begrijp ik waarom Saskia Noort zo'n hekel aan haar neef Jan Roos heeft. Ze lijken sprekend op elkaar.
Ik raad Saskia om de verhuizen naar Alkmaar Overstad. Lekker rustig wonen met uitzicht over het Noordhollands Kanaal en buurvrouw van Marco Borsato.
Wat wil ze nog meer?

Haberdoebas | 01-04-21 | 10:17 | 2

Hoe lang duurt het nog dat Alkmaar Overstad lekker rustig is?

Mr.Crowley | 01-04-21 | 10:25

Ze hadden zo mooi iets samen kunnen doen. In Volendam weten ze wel hoe dat moet. Daar houden ze elkaar stevig vast. 'Pak maar mijn hand.' Om met Nick & Simon te spreken.

MoorCopJoris | 01-04-21 | 10:27

Ik heb het zo es doorgelezen, maar kan het eigenlijk niet oneens zijn met Saskia. Nu ben ik uiteraard ook een oude zure man ...

oldandwise | 01-04-21 | 10:16 | 2

Oh, gelukkig, ik dacht ik hier de enige ouwe, zure, witte cis-man was.

FrankVeer | 01-04-21 | 10:21

Gelukkig, meerdere mensen die ook in mijn bubbel zitten.

Grote Smurf | 01-04-21 | 10:27

Gewoon die rommel een week laten liggen. Is heel confronterend en zorgt op de langere termijn voor veel minder drukte. Nu worden die graszitters op hun wenken bediend

Mark van Leeuwen | 01-04-21 | 10:16 | 4

De meesten recreatieterreinen waar in het weekend T*rkse families zitten te barbecueën zien er uit als dat Vondelpark.
Daar durft niemand wat over te zeggen.

theo-is-dood | 01-04-21 | 10:20

En dan een oproepje naar de Friday for Future-jugend om het op te ruimen. Overigens niet een weekje laten liggen, maar gewoon een maandje of twee, drie, tot het hoogzomer is. Eens kijken hoe de linksdraaiende, inclusieve ecomensjes uit A'dam dan reageren.

FrankVeer | 01-04-21 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Er is geen planeet B die de jeugd kan vervuilen.

Zack Hooi | 01-04-21 | 10:15

Tsja, normaal gesproken gaan al die mensen dan naar terrasjes alwaar ze hetzelfde gedrag vertonen maar waar dan allerhande pro's de drankjes en eten komen brengen, afruimen en als de tent dicht is met de hele crew de rotzooi opruimen.
Maar dat mag dan weer niet, mensen zijn al decennialang getraind op festivals en evenementen dat ze hun plasticbekertje van zich af kunnen mieteren, omdat ook daar een klein leger aan opruimers en schoonmakers aan het werk is. Haal die hele service weg en schop ze allemaal op een kluitje het park in omdat dat de enige plek is waar je heenkan en dan krijg je dit. Is niet zo heel moeilijk hoor. Je kan die mensen de schuld geven maar eigenlijk is het probleem gewoon de inconsequente regelgeving en idioterie omtrent buiten verblijven.

elfenstein | 01-04-21 | 10:15 | 1

Dat is, sinds een aantal Nederlandse gemeenten het verbied om alcohol in glas te schenken, het verplicht serveren in veel te dure plastic knijp bekertjes. Voor die omschakeling heb ik nooit zoveel zooi gezien.

hisxxx | 01-04-21 | 10:49

Gooi die terrassen dan ook open!

Pieter Breydel | 01-04-21 | 10:14 | 1

Juistem.

elfenstein | 01-04-21 | 10:15

Als je er voor kiest om in Shithole City te wonen, moet je niet verbaasd zijn dat je stad eruit ziet als een smerig stinkhol. Weet waar je woont, Sas!

Tietmier | 01-04-21 | 10:14

Ze wilden het wel opruimen. Maar ja, avondklok.

El Rico Grande | 01-04-21 | 10:14

Saskia klinkt als een GeenStijl-reaguurder pur sang.

Van Urk | 01-04-21 | 10:13 | 2

Geenstijl reaguurder is een tautologie. Terug je hok in zwitsal.

JWZ_JMK | 01-04-21 | 10:31

@JWZ_JMK | 01-04-21 | 10:31:
Van Urk huppelt hier al een hele tijd rond maar heeft waarschijnlijk, net als ik overigens, in de joriskerker vertoefd wat je daarna een ui oplevert. Zou u moeten weten als zwitsal-af.

elfenstein | 01-04-21 | 10:36

Ik mis de honderd dramjournalisten die de verantwoordelijke D66 jugend opjagen. Of doen we dat alleen bij opstandige sprookjesgelovers in de provincie?

Panos88 | 01-04-21 | 10:12

Bizar dat mensen een park gebruiken als festivalterrein, waar je alles maar op de grond gooit. Denk dat Saskia hier gewoon een punt heeft.

StiekemeBunzing | 01-04-21 | 10:11 | 5

@elfenstein | 01-04-21 | 10:16:
Werken en muil houden aub,
Vergeet geen belastingaangefte te doen anders komt de belastingdienst uw financiele sterretje verruimen

TDB | 01-04-21 | 10:47

Zet op drukke dagen gewoon een paar gemeente medewerkers in die wat vaker de vuilnisbakken legen. Of laat mensen met een bijstandsuitkering een paar uur aan de gang gaan om de bakken bij te houden. Als er reinigingspersoneel loopt, en in de bakken is gewoon ruimte voor afval, is men ook eerder geneigd het gewoon in de bak te gooien.

Tuinhekje | 01-04-21 | 11:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon een bord bij de ingang ophangen.
"Je moeder woont hier niet. Ruim je eigen rotzooi op!"

Osdorpertje | 01-04-21 | 10:11 | 3

Ja, dat zal werken inderdaad......

Ik zou zeggen: we zijn 20 jaar te laat voor deze mensen. Die hebben van hun 'opvoeding' alleen de voeding genoten.

Bigaroque | 01-04-21 | 10:28

Ben benieuwd hoe lang dat bord daar dan hangt haha...

DeAapUitDeMouw | 01-04-21 | 10:35

Enig idee hoe groot dat bord bij de ingang al is? toeristen gaan ermee op de foto, als lachertje voor thuis, "kijk nou hoe gek die holländer zijn met hun borden overal bijzetten die niemand begrijpt"

elfenstein | 01-04-21 | 10:37

Ruim gewoon je eigen kudtzooi op, paupervolk... en Saskia, zoek een hobby, zure kudt...

Ad Hominem Tu Quoque | 01-04-21 | 10:11

Ik vind Saskia Noort een vreselijke mevrouw, maar heeft ze gewoon gelijk.
Ruim verdorie je zooi op!

Gewone_mevrouw | 01-04-21 | 10:10 | 1

Inderdaad!

dondiego | 01-04-21 | 10:36

Hoeveel van die mafklappers van exctition rebellion, zouden er tussen hebben gestaan?
Eerst een demo en dan door naar de Mac. Dat soort lui zeg maar.

Tegelzetterrr | 01-04-21 | 10:10

Saskia werd vroeger Sander genoemd.

Toetsenbordcomplex | 01-04-21 | 10:09

Ze heeft wel een punt qua afval. Asociaal volk. Zit in de aard. We laten in het hele land een gore bende achter.

de Voorzittert | 01-04-21 | 10:09

Wat Saskia Noort doet is op een kermis gaan wonen en dan klagen over de licht- en geluidsoverlast.

Wat er mist in het Vondelpark zijn gewoon afvalbakken waar voldoende ruimte is. Gewoon, van die ondergrondse bijvoorbeeld.

En misschien, heel misschien, is dit een weerslag van de wereld waarin mensen leven. Je wordt hier genaaid, daar verneukt, er wordt hier gelogen, daar bedrogen. En dan zit je in je park omdat je niet in de kroeg mag zitten en dan vind je geen afvalbak die niet helemaal vol is en ergens diep van binnen denk je dan: fuck it, ze zoeken het allemaal maar uit.

Dit vondelpark is de spiegel van de maatschappelijke situatie. Je ziet er in wat we zijn, wat je zelf bent, Saskia Noort.

Knufter | 01-04-21 | 10:08 | 5

@Gewone_mevrouw | 01-04-21 | 10:11: Je kunt ook gewoon als kabinet stukken aanleveren. Je kunt ook als politicus de boel eens niet belazeren. Je kun ook als grootbedrijf je mensen eens niet uitknijpen.

Wat ik zeg: het gedrag van die mensen is de spiegel van de wereld waarin ze zelf leven. Die mensen zien de wereld om zich heen en zeggen "fuck het allemaal ook maar".

Monkey see is monkey do.

Alternatieve verklaring: het Vondelpark is altijd binnen een uurtje weer opgeruimd (hulde!), echt ik heb dat zo vaak mee gemaakt, ploeg mensen erdoor en spik&span. Je betaalt daar belasting voor. Net als dat je in een restaurant je bord vies achterlaat. Gewoon een service dat dat opgeruimd wordt.

Als je wil dat een probleem opgelost wordt, moet je het dus niet zelf oplossen. Als Amsterdam écht van dit probleem af wil moet de stad stoppen met schoonmaken voor een paar weken. En dan nog eens de discussie voeren.

Knufter | 01-04-21 | 10:17

@Knufter | 01-04-21 | 10:17: Ze moeten gewoon stoppen met al die mensen. Latex eromheen, knoop erin, anticonceptie in het drinkwater.
Dan zijn alle problemen opgelost.
(Echt, voor u is de sire-campagne 'de maatschappij dat ben jij' gemaakt.)

Gewone_mevrouw | 01-04-21 | 10:31

@Gewone_mevrouw | 01-04-21 | 10:31: Ik ken geen sire en kijk geen tv dus daar ga je al :(

Maar serieus: ze vertellen je "de maatschappij, dat ben jij" en vervolgens zie je dat je gekke henkie bent omdat alle rest van de maatschappij gewoon niet reciproceert.

Knufter | 01-04-21 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon verhuizen uit Amsterdam is ook een optie Sas!

Derechtselutser | 01-04-21 | 10:08
-weggejorist-
Blonde Nel | 01-04-21 | 10:07 | 1

Wat een ouwe zeur, maar ja dat kon je al uit haar columns destilleren. Vast een goede vriendin van die PLO-mevrouw van D666.

5611 | 01-04-21 | 10:07

Misschien weet Saskia waar ze al die mensen moet laten?

Mr.Crowley | 01-04-21 | 10:07 | 1

In een kamp ofzo?

Mr.Crowley | 01-04-21 | 10:08

Die bootcamps vind ik ook altijd wel wat dubieus. Mensen nemen een deel van de publieke ruimte in beslag om geld te verdienen.
Huur gewoon een ruimte of een stuk grond ergens.

C1O2 | 01-04-21 | 10:07 | 2

Ja maar dan ziét niemand ze!

Zenzeo | 01-04-21 | 10:24

Och jee, je mag natuurlijk alleen gebruik maken van de publieke ruimte als je geen geld wil gaan verdienen he? Probleem in Amsterdam is natuurlijk wel een beetje dat je niet veel keus hebt, het is óf betonjungle, óf het park. Je kan ook met je bootcamp op de dam gaan staan maar da's toch anders. Alles zit hier gewoon dicht op elkaar, wonen, werken, recreëren, sporten, het moet allemaal op de vierkante millimeter en dan kan het wel eens voorkomen dat je andere mensen andere dingen ziet doen dan wat jij leuk vindt. Als je daar niet tegenkan dan rot je toch lekker op naar Drenthe ofzo, midden in de stad gaan wonen en dan janken over dat het zo druk is is gewoon een beetje dom.

elfenstein | 01-04-21 | 10:30

ga lekker verhuizen muts

bimbam | 01-04-21 | 10:06

Wat let deze belegen Muts om een zak ter hand te nemen en gezwind het zwerk van ongerechtigheden te ontdoen. Dit is mijn literaire bijdrage, waarvan akte.

streknek | 01-04-21 | 10:06 | 3

Sorry, zwerk moet "struweel" zijn

streknek | 01-04-21 | 10:10

@streknek | 01-04-21 | 10:10: Voorkomen is beter dan genezen, mijn beste. Gewoon geen troep maken, dan hoeven anderen het ook niet voor je op te ruimen.

Gewone_mevrouw | 01-04-21 | 10:11

Ik heb ergens ooit opgevangen dat Saskia Noort familie is van Jan Roos.

Glasgow Argus | 01-04-21 | 10:06 | 4

hoezo zou benepen pea-brain roos familie zijn van een intellectueel. Er is geen aanleiding dit te denken. Wel is Roos tegen aso-gedrag (van anderen).

MaarFeitelijk | 01-04-21 | 10:17

klopt; neef en nicht, maar ze vinden elkaar niet leuk

rederijker | 01-04-21 | 11:00

@MaarFeitelijk | 01-04-21 | 10:17: Intellectueel... Pfff. Dat mens schrijft krampachtig zure boekjes en stukjes vanuit haar eigen domme beperkte bubbel en projecteert dat op anderen. Ik snap wel waarom jij dat intellectueel vind, bagger zoekt bagger. Zij schrijft zure bekrompen flutboekjes, jij hetzelfde hier in je plempsel. Circle jerk, HeelFeitelijk heur.

Acar_ketimun | 01-04-21 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

poepoe, misschien komt het door de opvoeding ( of het uitblijven daarvan door 2 werkende ouders) en het gebrek aan sociale controle allemaal dingen waar die linkse zure Heks vast van vond dat het opener en liberaler moest. Als onze ondertussen wat oudere vriendengroep op het strand zit ruimen we aan het eind van de dag allemaal onze rommel op. Komt het omdat we van het platteland komen (BBB!) en we daar nog normen en waarden leren? Wellicht voor een deel, maar we hebben allemaal wel een gedegen opvoeding gehad. iets wat je de huidige generatie niet meer ziet krijgen.

ikworstelengadouchen | 01-04-21 | 10:06 | 1

dat heeft zijn niet gevonden of aanbevolen. U kletst maar wat.

MaarFeitelijk | 01-04-21 | 10:16

Ga dan ook gewoon niet in Amsterdam wonen.

jopie1010 | 01-04-21 | 10:06 | 3

Neemt niet weg dat die asociale bloedhonden gewoon de tering rotzooi achter zich moeten opruimen.

jopie1010 | 01-04-21 | 10:07

Zij heeft gelijk en Amsterdam hoeft geen uitlaatzone te zijn voor aso-volk. De stad zou er goed aan doen het toerisme flink in te dammen en de disneyficatie te stoppen. De stad is geen wingebied voor profiterende horeca die vooral de regels negeren en wel dik het geld binnen harken. Als burger zit je met de uitgebeten vlekken.

MaarFeitelijk | 01-04-21 | 10:15

@MaarFeitelijk | 01-04-21 | 10:15:
De stad is al een ruim jaar geen wingebied voor horeca meer, vandaar ook de kolerezooi in de parken. Al dat volk wat nu krampachtig in die parken zit had eigenlijk op het terras moeten zitten of met een goeie pil in de mik naar één van de vele festivals die we normaal zouden hebben gehad moeten gaan. Toeristen zijn er ook al een jaar niet meer dus dit zijn echt de inboorlingen zelf.

elfenstein | 01-04-21 | 10:44


Zoal men zaait zo zal men oogsten...

steekmug | 01-04-21 | 10:05

Wat een gezeur, ze heeft toch groot gelijk? Moeten we het dan normaal vinden dat mensen er een enorme troep van maken? Van mij mag de ME hier keihard tegen optreden, graag de lange lat erover als er zooi wordt gemaakt.

Waargaathetheen | 01-04-21 | 10:05 | 5

Nou, waar gaat het heen...

hoejeheette | 01-04-21 | 10:24

@DeAapUitDeMouw | 01-04-21 | 10:10: vreedzame demonstratie worden de laatste tijd ook keihard onderdrukt (ondanks wat je persoonlijke mening erover is). Handhaaft dan ook maar eens op als er werkelijk iets verkeerds wordt gedaan.

Waargaathetheen | 01-04-21 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

één van mijn grootste ergernissen, dat mensen hun rotzooi niet opruimen. Spreek er geregeld mensen op aan in het dorp waar ik woon. Mensen moet vooral al jongeren worden gelezen.

Fedde71 | 01-04-21 | 10:04

Als er veel mensen zijn veroorzaken ze veel afval.
Is een natuurwet.

Mr.Crowley | 01-04-21 | 10:04 | 1

En liggen er ook meer mensen in het ziekenhuis en op de IC's.
Is geen pandemie maar een rekensom. #wanbeleid

keestelpro | 01-04-21 | 11:47

Het is grappig dat iemand die boeken kan schrijven in de veronderstelling is (en ogenschijnlijk blijft) dat cursiefjes ook haar ding zijn. En die zijn écht pijnlijk slecht.

Rollins | 01-04-21 | 10:03

De juiste syntax is:

Doe is opruimen!

Knufter | 01-04-21 | 10:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos