Ernst Kuipers: "Gratis TERRASBIERRR in april"
Nou..... hoera
Later meer...
Update: Wereldwijd negatief reisadvies (geldt niet voor Bente "asielinstroom" Becker) wordt verlengd tot half april. Koters mogen weer naar zwemles (ingewijden).
Update: Femke Halsema veegt wéér Museumplein schoon, met waterkanon
Social
Behalve voor Amsterdam...
Social
Reaguursels
InloggenWat denkt die dictator wie hij is?
In Barcelona in dubbelblinde test onder patiënten in het ziekenhuis: toedienen van Calciferol (vitamine D afgeleide) leidde tot 80% minder mensen door naar de IC en 50% minder overlijdens. Met 0 bijwerkingen !
Oeps, hoorde bij tegeltje lager.
Dat is niet de bedoeling. Stel dat die omhooggevallen virologen hun macht verliezen...
Oostenrijk stopt met vaccinatie van een bepaalde batch van Astra Zenica nadat er bij 2 verpleegsters (49 en 35) complicaties zijn opgetreden. De ene is overleden, de andere heeft een longembolie.
mobile.reuters.com/article/amp/idUSKB...
Ligt niet aan het vaccin joh ! De ene had al overlijdingsverschijnselen voor het vaccin en de andere had al wel eens gehoest voor de vaccinatie
- Hugo de Jonge 2021
Kijk op youtube David Groot: 'Hoe lang gaat dit nog door.' Over onze gehoorzaamheid die ons hierin houdt, en onze ongehoorzaamheid die ons hieruit kan halen.
Nee.
Ja
@peterdh | 07-03-21 | 19:55: Zeker.
@Goofje | 07-03-21 | 20:04: Goed zo.
@Gulliver | 07-03-21 | 19:45: Want?
Het demonstrrrratierrrecht moeten we wel heel serieus nemen!
www.youtube.com/watch?v=kkD--yW9w7s
Je kunt tegenwoordig gewoon naar het Museumplein voor een gratis Wim Hof douche, heerlijk! Mensen klagen vaak over de Amsterdamse service maar met wat creativiteit valt het best mee.
Ff doorzetten! Prikjes erin en klaar. The good times are coming.
Ja precies. Dream on. Ben benieuwd wat er gebeurt als de overheden hun macht nog niet opgeven na de 'prikjes'.
@Upendo | 07-03-21 | 19:29:
Zou het een complot zijn?
@Gulliver | 07-03-21 | 19:31: Nee, gewoon dommigheid.
@grietmetgroenefiets | 07-03-21 | 19:48: Met uw max 3 jaar lagere school blinkt u zelf ook niet uit in slimheid.
Er komt straks een Braziliaanse versie waar de prikjes al niet meer voor helpen waarschijnlijk. Dus we moeten het deels met medicijnen en deels met gewoon weer eens normaal doen gaan oplossen.
Dat is wel een hele simplistische kijk op deze wereldwijde machtsgreep.
Dat ff zijn we al lang voor bij .
Het enigste wat dat vaccin schijnt te doen is dat mensen die vatbaar en zwak zijn, ietsje minder ziek maken... voor de rest is het een placebo
Is Ernst Kuipers nu ook een wappie? Of zouden het soms bijna verkiezingen zijn?
Waarom?
Hij slaat toch geen wartaal uit over dictaturen en complotten?
Bovendien weet hij waar hij over praat en komt hij nuchter over.
Lijkt mij ook niet het type voor de vogeltjesdans.
Nee, de ramadan begint op 12 april. Onze gemoslimniseerde landgenoten hebben recht op het stukje vrijheid om tijdens de ramadan de iftar te genieten met vader, moeder, opa, en oma.
@BadPatNL | 07-03-21 | 19:35: Flikker toch lekker op, meiske.
@BadPatNL | 07-03-21 | 19:35:
Ah de moslims worden er weer aan de baardharen bijgesleept....
@IJsbrekert | 07-03-21 | 19:38: Nee.
Een wappie is niet iemand die iets zegt dat niet waar is, maar die iemand die iets zegt dat niet waar is en vervolgens niet meer corrigeert. Zo heb ik bijvoorbeeld een paar dagen geleden nog zonder blikken of blozen gezegd en zonder eerst ook even te checken dat coronovirussen tot de paramyxovirussen behoren in een onderwerp over griep. Kan natuurlijk hopen dat de kermis verder trekt en doen alsof mijn neus lekt maar ik kan ook wat arbeidsintensievere consequenties trekken om de wappie in mij te proberen uit te drijven.
@Gulliver | 07-03-21 | 19:33: Hij komt nuchter over...... dat is ook jouw criterium om voor Rutte te kiezen.
Oke covid probleem is aan het verminderen, wie stemt er voor een bezuiniging ronde in de zorg in september?
Ik niet, er zijn genoeg andere (on-Nederlandse) zaken waarop eerst bezuinigd kan worden.
Die lockdown loopt op zn laatste benen; de mense pikken het niet langer, ik merk dit steeds meer in mijn omgeving. En nee, dat zijn geen ‘wappies’. Ik bemerk bij mijzelf ook enige slijtage tav de maatregelen, ben nu op het punt dat ik een besmetting op de koop toe neem. Dan heb ik het maar gehad, evt. dood neem ik voor lief. Nog 2-3 jaar zo door is geen ‘leven’. Het is genoeg geweest.
F*ck Grapperhaus met z’n: ‘mensen groeien mee met de maatregel.’
Inderdaad, ik heb hetzelfde gevoel. Men beweert zelfs dat de burger het eigenlijk allemaal wel prima vindt en geen last heeft van depressieve gevoelens. Ik weet niet welke burgers dat zijn, maar aan mij is in ieder geval niets gevraagd.
Mwah, valt wel mee volgens mij.
Nog even flink wat kwetsbaren vaccineren, en er kan weer een hoop open.
Maak me alleen zorgen over de capaciteit in de ziekenhuizen waar nog geen drol aan gedaan is. Zitten we in het najaar weer in hetzelfde schuitje.
@Papa Jones | 07-03-21 | 18:26: Die capaciteit in ziekenhuizen is niet vergroot in de afgelopen 12 maanden.
Verder ben ik al minstens 300 keer lettetlijk door de 'wolken van het virus' gelopen, zonder enig effect op m'n gezondheid.
Het is genoeg geweest!
Heb hetzelfde. Stoppen ermee, het is zoals het is.
@MoonBeebe | 07-03-21 | 18:24: Daar zouden ze niet veel wijzer van zijn geworden.
Even samenvatten: Eventuele dood neemt u voor lief, want nog 2-3 jaar zo door is voor u geen leven. Dan liever dood.
U klinkt als een verwend kind, mag ik dat zeggen?
Ehh als er iemand als een hysterisch kind klinkt dan ben jij het wel met je: liever dood? Hij had het over een besmetting. Jij bent geïnfecteerd door de massahysterie dat we hier te maken hebben met een soort van ebola++ waarbij het terecht is dat we het land een jaar dicht gooien, de mensen opsluiten, grondrechten verkwanselen, etc.
Het is mooi geweest. Dat virus blijft toch. Vaccinatie of niet. Niet nu eerst nog 5 jaar lockdown en dan over 6 jaar alsnog met covid-25 op bed. Kom dan nu maar op.
De mensen kunnen niet meer lijden, niets meer ontzien.
@peterdh | 07-03-21 | 20:00:
Hm had hij het over een besmetting? Ik lees iets anders.
Als iemand hier zegt "Dan heb ik het maar gehad, evt dood neem ik voor lief. Nog 2-3 jaar zo door is geen 'leven'" klinkt hij in mijn oren als een verwend kind wat nog niets in zijn leven heeft meegemaakt.
Dan heeft hij het niet over een besmetting, maar liever dood gaan dan zo verder 'leven'.
Als u trouwens een beetje opgelet had, had u gezien dat ik meermalen gezegd heb, dat van mij de terrassen gewoon open kunnen, en tov de avondklok heb ik steeds twijfels gehad, of dit uberhaupt succes had/heeft.
Verder heb ik een aantal dagen geleden nog hier gepost, dat Jaap van Dissel cs bewust angst verspreiden, om de massa onder de duim te houden.
Dus u roept maar wat met uw massahysterie.
Ik maak uit jouw reaguursel op dat je in principe wel voor de maatregelen was. Stel de winkels+horeca gaat open, avondklok er af, wil je dan nog wel jaren lang mondkapjes en afstand houden? Of vind je onderhand dat gewoon alle vrijheid terug moet komen?
@van Oeffelen | 07-03-21 | 20:10: Er is nog steeds een hele grote groep mensen die totaal geen last van de maatregelen heeft.
@MoonBeebe | 07-03-21 | 18:24: Dat werd gevraagd aan burgers die niet depressief waren ..... of er werd helemaal niets gevraagd en het werd gewoon bekend gemaakt om het gepeupel tevreden te houden.
In april weer een biertje? Is er ook een jaartal genoemd?
RTL 4 nieuws had zonet twee artsen gevonden die op het nieuws wilden zeggen dat we er nog niet zijn en dat we vol moeten houden en dat ze zich zorgen maakten. Toevallig dat ze net deze twee artsen vonden, met iets meer onderzoek hadden ze twee artsen gevonden die het tegenovergestelde beweerden .... maar ja....
Wij, 74 en 68 jaar oud, begrijpen niet dat bijna heel Nederland de dictatuur van Rutte en De Jonge accepteren. Hier moet een ongelooflijke opstand van komen.
Nou, de straat op dan maar he?
Schapen komen nooit in opstand. Maar als u een idee heeft dat wellicht wel werkt ?
@Koning BongoBongo | 07-03-21 | 18:08: Eerst maar één schaap over de Dam, dan...?
Hoe is het mogelijk dat vooral 30.ers en 40.ers. de grootste steuners van dit idiote beleid zijn, ook buiten met een mondkapje lopen, niet bij ouders op bezoek komen, Ik begrijp er niets van.
Een wolvin in schaapskleren hebben we al óp de Dam gezien!
@05071946 | 07-03-21 | 18:17: Helaas, het is voor de meerderheid zo!
En aan Ernst Kuipers nu even de rol van de 'key-speler' die een beetje ruimte in het voouitzicht stelt, maar dat niet ook werkelijk doet. Doorzichtig.
30'er hier en idd over het algemeen steuner van het beleid. Sterker nog, ga voor het eerst Rutte stemmen. We doen het in Nederland gewoon prima en over paar maandjes kunt u zich weer druk maken over ander ' onrecht'
@05071946 | 07-03-21 | 18:17: Die volstrekt nutteloze en idiote mondkapjes moeten samen met de avondklok als 1e verdwijnen. Per direct. Ach in feite moeten we weer terug gaan naar normaal. En dat gebazel van 'we doen het voor de ouderen' (dat pertinent niet waar is) moet ook afgelopen zijn. Ouderen worden misbruikt als stok om de bevolking mee te slaan want 99% van hen is best in staat om zelf maatregelen te nemen. Als ik weet dat mijn kleinkind een feestbeest is dan zeg ik tegen hem: 'je bent een schatje maar ik wil je voorlopig niet in mijn buurt hebben'.
@onfray | 07-03-21 | 18:35: Als elke opvatting die nu niet bevalt trollen is, dan is uw wereld lekker overzichtelijk. Ik noem het gewoon gezond verstand.
Zijn jullie die uitbundig shoppende en zich nergens iets van aantrekkende bejaarden waar mijn zoon zo over klaagde toen de Intertoys nog open was? ;)
@Achenwee | 07-03-21 | 18:40: Ieder het recht op de eigen opvatting. Maar soms is de opvatting zo tegengesteld aan het sentiment (en aan feiten) dat het label 'trollen' voor de hand kan liggen. Uw 'gezond verstand' tegenover dat van de ander....
@Achenwee | 07-03-21 | 18:30: Voor het eerst VVD? Wat stemde je hiervoor dan?
Ik stem straks PVV, na 23 jaar VVD.
Welke dictatuur?
@Achenwee | 07-03-21 | 18:30: ik stap er na al die jaren vanaf. Als ondernemer. VVD is D66 2.0 aan het worden. U gaat zich de komende vier jaren nog weleens achter het oor krabben.
@Papa Jones | 07-03-21 | 18:54:
Als gestaalde liberaal nog nooit op voorhoeve, dijkstal of rutte gestemd.
Uw ontboezeming in dit plempsel geeft toch wel aardig aan hoe het met het vertrouwen in het conservatief liberalisme gesteld is.
Moest de dappere Wilders, die al tig jaar onder extreme omstandigheden geen priveleven meer heeft, u wat teveel one-issue zijn, kijk op de lijst. Kandidaten genoeg die een conservatief sociaal regentisme voorstaan.
Hoeders van het land. Niet van hun eigen hachje.
@Achenwee | 07-03-21 | 18:30:
Ja, we wonen in het beste land ter wereld, wat een beetje zootje gemaakt heeft van :
De mondkapjes.
Het beleid tov besmetting door aerosolen.
Het testen.
Het vaccineren.
Maar natuurlijk gaat u op Rutte stemmen.
Ik verwacht niets anders van iemand van de VVD-media groep, die altijd rond de verkiezingen hier opduikt.
@Roadblock | 07-03-21 | 19:59: U ziet zelfs een complot in mij merk ik? Eigenaardig en vooral veel te veel eer. Ik behoor slechts tot een zeer waarschijnlijke grote meerderheid die Rutte de klus wil laten afmaken en nog belangrijker: Het land weer enigzins fatsoenlijk laten ' opstarten' straks. Die taak geef ik ongeleide projectielen als Baudet of ( in iets minder mate)Wilders liever niet.
@Rolling_Ronny | 07-03-21 | 19:28: Kan zeker zo zijn, maar op dit moment zeker ' the safest bet ' voor mij.
@Achenwee | 07-03-21 | 20:38:
De klus wil laten afmaken. Alweer een VVD-slogan.
Hm.... In wat voor betekenis 'afmaken'?
'Fatsoenlijk' laten opstarten, wat impliceert dat anderen dat onfatsoenlijk doen.... Natuurlijk.
Rutte, die te bedonderd is, om zijn persoonlijke verantwoordelijkheid voor de toeslagenaffaire te aanvaarden?
Rutte, de man die sneller liegt dan zijn schaduw?
Rutte, die het land overgeleverd heeft aan een stel machtsbeluste RIVM witte jassen, om zelf maar buiten schot te kunnen blijven?
Rutte, de man die er prat op gaat geen visie te hebben?
Rutte, die alleen maar reactief kan reageren, en bij wie het woord pro-actief niet in zijn woordenboek voorkomt?
Die Rutte?
@Roadblock | 07-03-21 | 20:46: Juistem! Gelukkig heeft u nog 36 andere partijen om uit te kiezen, dus maak u niet zo druk.
@Yrrab | 07-03-21 | 18:14: Be my guest..
@Achenwee | 07-03-21 | 18:40: Nee hoor u bent wel degelijk een trol en stapt moedwillig over alle faals en leugens van Rutte heen om dit hier te ventileren. Mensen met gezond verstand beoordelen Rutte op zijn doen en laten.
Hou maar op met die grafieken met alleen de positief getesten. En worden de criteria nu niet gewoon verruimd voor wie naar de IC mag, omdat er wat meer ruimte komt ? Of hebben meer mensen steeds hogere vitamine D tekorten waardoor het in de ICs niet daalt ondanks dat de echte R onder de 1 ligt ?
Dat lijkt voor IC het geval te zijn, de verhouding IC/afdeling is aan het stijgen.
Dagcijfers van MdH heeft een al een tijdje in de gaten...
Dank.
Ik snap niet dat mensen ook nog serieus naar de data kijken, we weten dat hij niet klopt, de grondslag veranderd elke keer om aan een narratief te voldoen, dat maakt het dat dit uiterst onbetrouwbaar is, als data analist zijnde stoor ik me mateloos aan de onkunde en incompetentie, maar ik ben natuurlijk geen viroloog he menschen
Er schijnt een rechtszaak te komen van 13.000 winkeliers tegen de staat. Mij benieuwen wat de motivatie is en het afloopt. Advocaat schijnt ook niet slecht te zijn..
Een goede advocaat heb je weinig aan zolang rechters door de staat betaald worden.
@Henkie | 07-03-21 | 18:02: Zou dat niet meer gaan om een soort van "vaasje" waar dat die geest in terug moet?
@Henkie | 07-03-21 | 18:02: Het Ministerie van Burgerlijke Tegenwerking....?
@Henkie | 07-03-21 | 18:02:
Wat hebben de stemmen je nog meer verteld?
@Yrrab | 07-03-21 | 18:52: Kan zijn, mogelijk heeft mijn bron het niet goed verstaan, de documenten zouden nog volgen.
@W_F | 07-03-21 | 17:44: Met een goede advocaat maak je een aardige kans. Viruswaarheid wordt in de advocatuur gezien als amateurs.
@Henkie | 07-03-21 | 18:02: U bent grappig.
@W_F | 07-03-21 | 17:44: Ha!
Hoe het afloopt, ik heb al een voorgevoel namelijk, overheid regelt de *kuck enige* juiste rechter en de staat krijgt gelijk ? zoiets ?
Precies zoals Maurice de H. al voorspelde dus.
Inderdaad !
Ben net thuis van de demonstratie op het Museumplein, fantastische sfeer, veel mensen gesproken, wat een verademing na een jaar angstporno.
Dankjewel paupertje, je bent echt een topper.. Gefeliciteerd wow wat ben jij een kanjer...
Goed dat u laat zien het er niet mee eens te zijn Marlies.
Heb je nog de vogeltjesdans gedaan?
Het zag er wel gezellig uit. Ik hoop dat je een hoop positieve energie er uithaalt. Laat je niet gek maken door de angsthazen/VVD-trollen op deze website.
Angst voorkomt niet dat je doodgaat.
Angst voorkomt dat je leeft.
@VP732 | 07-03-21 | 17:33: voor het eerst van mijn leven op een demonstratie, kun je nagaan hoe bont deze overheid het heeft gemaakt.
@mikes43357369 | 07-03-21 | 17:35: precies!
@marlies | 07-03-21 | 17:38: Je schreef van de week al dat je zou gaan. Vanuit mijn luie bank dank ik je hiervoor. En dat meen ik.
@niv01 | 07-03-21 | 17:29: haha wat laat jij je kennen met dit plempsel. I see paupers. They are everywhere. They don’t even know they are paupers.
Demonstreren OK, maar vond je het niet ietwat provocatief dat mensen elkaar gingen knuffelen en in één grote sliert de Sirtaki gingen dansen?
Nederlands graag...
Tjonge jonge poeh poeh
@Papa Jones | 07-03-21 | 18:17:
Duidelijk nooit de Sirtaki gedanst.
Het zag er wel gezellig uit. Ik hoop dat je een hoop positieve energie eruit haalt. Laat je niet gek maken door de angsthazen/VVD-trollen op deze website.
Angst voorkomt niet dat je doodgaat.
Angst voorkomt dat je leeft.
De Coronaervaringen na een jaar: je kunt er behoorlijk ziek van worden. Na een paar weken stevige koorts nog maanden op halve kracht.
Misschien moeten we daar maar gewoon doorheen. De echt kwetsbare mensen isoleren, voor zover ze dat niet al doen en de rest door laten gaan met leven en accepteren dat we behoorlijk ziek kunnen worden.
Want na een jaar maatregelen, Lockdown, binnen zitten en uitgestelde zorg kan ik wel stellen dat de productiviteit veel lager is dan een samenleving met Coronazieken.
We zullen er toch mee moeten leren leven. Ook de vaccins gaan ons geen totale bescherming geven.
Dat zijn de milde klachten.
In de ziekenhuizen liggen de mensen die er slechter aan toe zijn en die het zonder hulp niet zouden overleven.
@Gulliver | 07-03-21 | 17:37: Nee, dat zijn juist de ernstige klachten. Zelf heb ik corona gehad, nauwlijks iets van gemerkt. Mijn vrouw heeft het ook gehad en had er meer van gemerkt. Ze was er behoorlijk ziek van. Ook zij is prima herstelt. Er is ook een groep waarvoor COVID-19 gevaarlijk is. We weten wie dat zijn en die kunnen we ook wat geven waardoor ze er minder last van hebben.
Vitamine D3!
Schande dat het aan de kwetsbare groep niet wordt voorgeschreven. Maar blijkbaar telt een mensen leven niet.
@mikes43357369 | 07-03-21 | 17:43: van onze vijf kinderen zijn er twee afgestudeerd in Wageningen en zij zeiden vorig jaar al tegen mij dat ik vitamine D3 moest innemen, tegen corona. Toeval of niet, ik hou me al een jaar nergens aan, ik ben niet ziek geworden en ook niemand in onze omgeving.
@Gulliver | 07-03-21 | 17:37: Wees nou eens gewoon eerlijk en zet erbij dat dit de heel kwetsbare zijn en mensen met onderliggende ziekten. Maar ja, eerlijkheid is volgens mij niet je sterkste kant en de hazen zijn jouw favoriete dieren.
@Gulliver | 07-03-21 | 17:37: Er liggen altijd mensen op ic's die het zonder hulp niet overleven. Dat noemen ze veel mensen op een hoop. Moraalpaal.
@Gulliver | 07-03-21 | 17:37: Ja, heel erg. Alleen, dit is ieder jaar zo tijdens griepgolven. Alleen werd er geen aandacht aan besteed. Volle IC's, zelfs verplaatsingen naar Duitsland, duizenden doden . Maar dat zal je wel ontgaan zijn als raamambtenaar.
@marlies | 07-03-21 | 17:51: Dus verdient u de Nobelprijs. Met uw kinderen.
@marlies | 07-03-21 | 17:51:
Dat hebben ze dan goed gezien. Twee doktors die de studies analyseren;
www.youtube.com/watch?v=ha2mLz-Xdpg
www.youtube.com/watch?v=oYK9-zvJF_k
@ceesreis | 07-03-21 | 17:56: De griepgolf konden we amper aan.
De coronagolf kunnen we niét aan.
@mikes43357369 | 07-03-21 | 17:43:
Ik heb kanker, worstel al 7 jaar, maar we gaan door. Mijn vrouw (medisch onderlegd) gaf me vitamine D3 en staal. Ondanks dat ik na een nieuwe chemo opnieuw corona kreeg, er relatief goed doorgerold. Wel erg afgevallen, maar dat kwam door de combinatie van en dit en dat.
@toetssteen | 07-03-21 | 19:04: That's the spirit. :-) Diepe buiging en ik wens dat je de kanker snel overwint met nog vele mooie levensjaren.
@toetssteen | 07-03-21 | 19:04: sterkte man!
Held
Kan me niet herinneren ooit op Ernst “mediageil” Kuipers te hebben gestemd. Dus gewoon zijn mond houden.
Niemand heeft op die Kuipers gestemd die denkt wel even het overheidsbeleid te kunnen bepalen. Maar dat krijg je met Rutte die koste wat het kost aan de macht wil blijven door altijd verantwoordelijkheden af te schuiven. Schrale troost: de mensen die zich door Rutte op die manier laten gebruiken krijgen altijd het spreekwoordelijke mes in de rug wanneer Rutte dat nodig heeft om aan de macht te blijven
En de ouders bij de schietpartijen op scholen in de Verenigde Staten waren ook allemaal acteurs? Heb zo iets wel eens gelezen op Facebook.
@Osdorpertje | 07-03-21 | 16:59: Hier. Allemaal acteurs:
thecinemaholic.com/school-shooting-mo...
Daar heb je de volgende idioot....
@Gulliver | 07-03-21 | 17:09: De GGZ draait overuren!
Geef de mensen een beetje hoop en het draagvlak is weer vergroot.
De regering is geen weerman die over een week prachtig strandweer kan voorspellen om zes dagen later lachend met een paraplu in zijn hand te vertellen dat het toch gaat regenen.
Er is idd een grote groep mensen die daar steeds weer intuint.
@Gulliver | 07-03-21 | 17:00:
Een treffende omschrijving van het huidige beleid, maar dat zal wel niet zo bedoelt zijn.
@Gulliver | 07-03-21 | 17:00: En toch doen ze het keer op keer, loze beloftes dat het eind nabij is, om vervolgens te concluderen dat hun maatregelen geen kont helpen en er weer meer maatregelen nodig zijn.
Stapsgewijs snel ruimte voor versoepeling? En dat betekent? Klinkt een beetje alsof Ernst Kuipers het overheidsbeleid bepaalt. Is natuurlijk niet zo! Toch? Hoe dan ook, er zijn weinig zekerheden in het leven behalve dat Ernstige Ernst en Dokter Diederik deze week weer minimaal voor vijf camera's staan.
En samen met dr. Kluijtmans hun zakken nog verder gevuld hebben door hun eigen testje voor te schrijven. Weg met die mediageile monsters en weg met die fake maatregelen.
Doe gewoon die terassen open en als de cijfers omhoog schieten, doe dan desnoods een extra zware lovkdown (voor zover dat helpt). We zijn veel te voorzichtig.
Nederland is ziek mensen en het is geen virus.
Ah we hebben een dokter in de zaal...
Dombo
@Gulliver | 07-03-21 | 16:53:
Hoe verklaar je dat Belgie het net zo goed doet qua besmettingen als Nederland terwijl ze veel minder strenge maatregelen hebben?
@mikes43357369 | 07-03-21 | 16:59: Dat vraag je aan Gulliver? Ik denk dat je bij de cavia van de buren meer kans maakt.
@niv01 | 07-03-21 | 16:55: klopt. Naast dat ik dom ben vul ik vast aan dat mijn bmi slecht is, mijn netto inkomen ruk, mijn huis te klein, conditie slecht, een moeke heb....
Man man man...
@Remi A. | 07-03-21 | 17:03: vergeef het haar, ze weet echt niet beter dan dit. Zal wellicht goed voelen voor haar.
Extreemlinks gedachtengoed ... wat heb ik gewonnen ?
@goedverstaander | 07-03-21 | 17:00:
Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk, maar het is leuk om te zien hoe hij omgaat met een eenvoudige vraag. Niet dus. Je hoort niks meer van hem. Hij vuurt alleen maar reaguursels van een zin af die de ander moet kwetsen en te bewegen niet verder te reageren.
@mikes43357369 | 07-03-21 | 17:54: Bij Gulliver is het aanbellen en dan hard weglopen. Deed ik vroeger ook. Toen ik zes was.
@mikes43357369 | 07-03-21 | 17:54: Of dat deze zich niet meer kan beheersen in zijn reactie met als gevolg een "weggejorist en opgerot".
En er komen er elke week 500 bij die NL nog veel zieker maken .
@BadPatNL | 07-03-21 | 19:43:
Ben je bang voor andere meningen?
@mikes43357369 | 07-03-21 | 16:59: Ik blijf het hilarisch vinden, die focus op besmettingen
mobile.twitter.com/mauricedehond/stat...
Twitterende honden bijten niet.
@Gulliver | 07-03-21 | 16:49:
Je hebt blijkbaar het niet gelezen. Er is meer getest en het percentage positieve testen is gedaald. Absoluut is het aantal positieve tests gestegen. Als er minder wordt getest is dat voor het RIVM de reden dat het aantal positieve tests daalt. Als je consequent bent betekent dat, dat nu het hogere aantal tests de reden is voor het hogere aantal positieve tests.
@mikes43357369 | 07-03-21 | 17:03: laat Gulli toch zijn onzin plempen. Niet voor rede vatbaar. Gewoon blocken. En niet reageren.
@zwartzondersuiker | 07-03-21 | 17:48:
De ware wappie herken je direct aan een gebruikersnaam met een hoop cijfers.
@Gulliver | 07-03-21 | 20:01:
Maar heb je het nu gelezen?
@Roadblock | 07-03-21 | 20:10: Wat denkt u zelf?
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 06-03-2021 tot 07-03-2021 is;
50-59 3 personen
60-69 3 personen
70-79 6 personen
80-89 7 personen
90+ 11 personen
< 50 0 personen
Totaal 30
Waarvan 7 in het ziekenhuis
Waarvan 14 in het verpleeghuis
Waarvan 10 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 2 personen
40-49 2 personen
50-59 19 personen
60-69 18 personen
70-79 17 personen
80-89 16 personen
90+ 3 personen
Totaal 78
Rivm weer aan het kopiëren.. Slimmerik
Je ziet duidelijk een teruggang in de hogere leeftijdscategorieën. Dat zal het vaccin-effect zijn.
@niv01 | 07-03-21 | 16:56: Vind je het niet interessant om te weten dat van de 30 mensen die zijn overleden met/aan covid-19 er slechts 3 onder de 60 jaar waren.
Vind je het niet interessant om te weten dat van de 78 mensen die zijn opgenomen met covid-19 er slechts 24 onder de 60 waren.
Blijkbaar heb je niet zoveel met feiten en gaat je alleen maar om feiten te onderdrukken.
Deze cijfers kunnen we nog verder reduceren als we de kwetsbare groepen mensen vitamine D zouden voorschrijven. Maar ook daar faalt het RIVM en het OMT in.
@niv01 | 07-03-21 | 16:56:
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Zelfs voor een wappie ben je nu wel heel erg aan het doordraaien.
Laat de drank een paar maanden staan.
@VanBukkem | 07-03-21 | 16:46:
Ik ook, maar niet alles wat je zegt is even zinnig. Ik ken helemaal niemand die erg bang of angstig is. Volgens mij is bijna niemand dat...
@goedverstaander | 07-03-21 | 16:50:
Je hebt duidelijk geen flauw benul waar je over praat. Dat blijkt ook wel uit andere reaguursels van je.
@VanBukkem | 07-03-21 | 16:46: heel begrijpelijk.
Wappie is de godwin van dit jaar. Wappie betekent eigenlijk je hebt gelijk, maar ik geloof liever het regime
@3Xniks | 07-03-21 | 16:53:
Dat klinkt nogal wappie.
@Gulliver | 07-03-21 | 16:51:
Lol, Gulliver is als blower op zijn pikkie getrapt. Stel je niet zo aan zeg.
@Gulliver | 07-03-21 | 16:51: Ik had andermaal niet gerekend op een onderbouwing van een blower zoals jij. Ik had weer gelijk. Wordt een beetje eentonig, vind je niet? Gaap.
Kuipers verlaat het zinkende Britse-variant-170000 besmettingen-schip
En het aantal Ic-patiënten is ook al vier weken verbazingwekkend constant. Hoe zou dat nou opeens komen?
Dissel maakt zich vooral zorgen dat zijn 170.000 per dag maar niet wil lukken.
@Mens_erger_je_niet | 07-03-21 | 16:56: Ik denk dat elke mogelijke besmetting al heeft plaatsgevonden, dus plaatje is rond en we kunnen afbouwen met maatregelen.
Ik vind het mooi geweest met de terrassen. Ik ga zo een biefstukje bakken van €3,50 met €0,40 aan champignons, €0,30 aan gefrituurde aardappelschijfjes, ongeveer €1,50 aan ingrediënten voor een saladeschotel erbij en €1,30 voor 2 blikken Klok bier voor de slik. Is op het terras al snel een kleine €25. Doei terras!
Wat sneu voor je dat je geen vrienden hebt.
Psst, waar koop jij die wagyu voor € 3,50?
Biefstuk van 3,50 ? Met extra veel ketchup erbij om de kartonsmaak te maskeren
Het is 5 graden.
Welke wappie gaat er nu op een terras zitten?
Biefstuk is in 3 minuten koud verdorie.
Eet smakelijk Leptob!
Ja maar ja, dan moet je wel kunnen koken.
Ik ga toch liever voor die biefstuk op het terras. En behalve veel lekkerder is het waarschijnlijk ook nog een stuk voedselveiliger dan als ik het zelf zou proberen.
Klopt inderdaad, de kosten in een restaurant zijn niet die van de ingrediënten van het eten maar vooral personeelskosten, pandkosten en vooral ook belastingen.
Een biefstuk van €3,50? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? 100 gram pees en ander taai spul?
Je loopt binnen. Hoeft zelf niets te doen, niet eens je eigen drank in te schenken. Je eet. Je drinkt. En laat een ander de troep ook nog eens opruimen. Fantastisch. Open die handel!
@SterF... | 07-03-21 | 16:46:
Een biefstuk van 3.50 kun je met een rietje consumeren, zoveel water zit daarin.
Ok laten we allemaal het punt missen en stoer gaan vertellen wat voor vreselijk dure biefstukken we kopen.
@JJMS | 07-03-21 | 16:57: Ik weet de weg wel te vinden naar mooi rundvlees voor een schappelijke prijs.
Het aantal overledenen (15.833) volgens dat overzichtje is dat het aantal van heel 2020 en 2021? Twee griepseizoenen dus?
Mocht dat zo zijn, dan kun je alle maatregelen vanmiddag nog intrekken, want dan gaat het helemaal nergens meer over.
Als gezegd, if so.
Het werkelijke aantal is een stuk hoger dat blijkt wel uit de oversterfte.
Als de ziekenhuizen waren overstroomd waren er bovendien veel meer mensen overleden.
@Gulliver | 07-03-21 | 16:44: Waar gaat die 15.833 dan over?
Oversterfte wordt overigens ook per seizoen (18/19, 19/20, 20/21) gemeten - care to explain?
Je tweede zin is mij niet duidelijk. Als er een waterstofbom op 020 was gevallen, dan had je ws wel 1M doden gehad, toch?
@Ichneumonidae | 07-03-21 | 16:50:
Ga even ontnuchteren er valt geen touw meer aan je reaguursels vast te knopen.
@Gulliver | 07-03-21 | 16:55: Easy way out, Gulliver. Ga je maar weer beperken tot je oervervelende en achterlijke 'wappie-geroep'.
Succes.
Wat nou als de oversterfte bestaat uit mensen die behandeling nodig hadden voor iets anders dan Cojona?
@Ichneumonidae | 07-03-21 | 16:50: Het komende decennium zullen we ieder jaar oversterfte hebben. Steeds meer boomers zullen in de overlijdensfase komen en dat zijn grote cohorten.
@5611 | 07-03-21 | 17:57: Dat kun je vastleggen en corrigeren in de statistieken. Zelfde geldt voor mensen die andere behandeling nodig hadden (Ad1617).
De voorspellingen van het RivM blijken dus weer volledig bezijden de werkelijkheid te zijn. Was het eerst de kans op de komst van besmettingen in NL, toen de besmettelijkheid van mens tot mens, die beiden totaal werden onderschat. En zo ging dat maar door. Het meest belachelijke was wel dat men beweerde carnaval slechts in kleine groepen wordt gevierd, reden om het ook dit jaar te verbieden, niet waar? En dan de tergend alarmerende berichten over de Britse variant. Het zou in de vele duizenden lopen. En zie daar, het zit er totaal naast. Jaap en zijn mensen zijn een potentieel gevaar voor de volksgezondheid, en een fantasie machine van ongekende omvang. Cijfertjes aan elkaar breien, dat is hun vak waarbij een schijnwerkelijkheid wordt geprognotiseerd. En als het dan niet klopt, de kaken op elkaar en IJzeren Heinig doorgaan op dezelfde weg. Weg met die lui.
Rekenaars in dienst Van Mark... feiten doen er bij deze mensen niet toe, gehoorzamen aan Meester Mark is de regel
Daar is het zo onderhand wel tijd voor ja.
hmmm
Ik vond het verstandig, die extra maatregelen.
@Papa Jones | 07-03-21 | 16:41: ja, maar u heeft bovenmatige angst die niet in relatie staat tot de daadwerkelijke dreiging. Ik ken uw fysiek niet dus wellicht behoort u tot de risicogroep maar om de ganse bevolking te knechten op basis van de bekende data is buitensporig en disproportioneel. Dit zeg ik niet, dit zeggen de cijfers.
@Papa Jones | 07-03-21 | 16:41: Dat je een pandemie serieus neemt, geen discussie. Dat doe ik ook. Maar bedenk daarbij wat erger is, het middel of de kwaal. Of in dit geval het RivM of Corona. Dat zwakkeren en risico groepen beschermd moeten worden, ook daarover geen twijfel, maar niet dusdanig dat het vernietigend ten koste gaat van scholing, opleidingen, werk, bedrijven etc. etc. Dat offer is zoals zo vaak beweerd, absoluut disproportioneel. Er zijn andere wegen te bedenken, en die zijn ook voorgesteld om het ene te doen, zonder het andere te laten, Maar men wenste niet te luisteren. Men heeft critici, al of niet deskundig, volledig de mond gesnoerd. En als ik dat projecteer op het belabberd functioneren van het RivM dan krijg ik rode vlekken in mijn nek.
@Plaktong | 07-03-21 | 16:48: Nee hoor, ik heb geen angst. Behoor ook niet tot de risicogroep. Maar veel mensen die ik ken, collega's ook, wél. Ik hou graag rekening met ze.
@Broadsquire | 07-03-21 | 16:55: Vergeefse moeite. De ‘whatever it takes’ reaguurders willen maximale persoonlijke bescherming tegen elke prijs.
@Papa Jones | 07-03-21 | 16:58: Dat kan toch ook zonder avondklok. Of hield u voor de avondklok geen rekening met ze?
@Broadsquire | 07-03-21 | 16:55: Als je kijkt naar het aantal mensenlevens dat met deze maatregelen gered wordt, kun je inderdaad spreken van disproportioneel. De gevolgen zijn onnoemelijk.
Het probleem is alleen: minder maatregelen, of helemaal afschaffen zoals Engel/FvD willen, leidt tot enorm veel meer patiënten tegelijkertijd, die dan niet geholpen kunnen worden. Tekort aan medici en zuurstofapparaten. Dan moet je dus 'nee' verkopen wanneer een patiënt om medische hulp vraagt omdat hij geen lucht meer krijgt.
De mensen stikken dan letterlijk thuis.
Dit scenario voorkomen is gewoon heilig.
@Plaktong | 07-03-21 | 17:01: Ik bedoel: ik hou rekening met de kwetsbaren door me gewoon aan de maatregelen te houden.
Dus ook aan de avondklok.
@Papa Jones | 07-03-21 | 17:06: Ah, en hoe hebben wij dit scenario verleden jaar dan voorkomen zonder gesloten winkels en zonder avondklok?
@Papa Jones | 07-03-21 | 17:07: ja, ik ook. Maar ik doe dat ook zonder deze maatregel. Ik denk na en dat doen veruit de meeste mensen.
Er zijn echt geen grote groepen die balen van de avondklok omdat ze nu opa en oma niet meer kunnen besmetten.
De effecten van dergelijke extreme maatregelen dien je extreem goed te kunnen becijferen en anders moet je hier verre van blijven.
Vrijheid is voor velen een enorm groot goed, groter dan al het andere. Dat dit misschien voor u niet zo is is nog geen argument om het afschaffen er van zo te propageren.
@Plaktong | 07-03-21 | 17:10: Verleden jaar hadden we nog amper testcapaciteit en grepen we veel te laat in. We scheerden langs code zwart, waar er geen plek meer is voor mensen op de IC.
@Papa Jones | 07-03-21 | 17:06: Dat kan wel waar zijn, de overloop in de zorg, en dat dreigende in het begin ook te ontstaan. De reden dat het patiënten probleem ontstond lag ten eerste bij de schandalige nonchalante inschattingen van het RivM t.a.v. de kans op besmetting en daarbij de bewering dat we, mocht het gebeuren, volledig zouden zijn voorbereid. Niets was minder waar. Een ander punt is het feit dat onze gezondheidszorg sowieso extreem kwetsbaar is, met of zonder pandemie. Dat hebben we aan Rutte c.s. te danken. En in plaats van de gezondheidszorg (tijdelijk) te versterken, zodat de gevolgen van de pandemie beter het hoofd kunnen worden geboden, heeft men daar niets aan gedaan. Een ware schande. Men heeft de rekening bij de bevolking/bedrijfsleven neergelegd en dat is een extreem onverstandige keuze geweest, die ook de gezondheidszorg voorlopig nog zal bezighouden, mensen zijn van de maatregelen behoorlijk ziek geworden. Ik richt mijn pijlen vooral op het RivM, werkelijk het meest krankzinnige instituut die een pandemie totaal onderschat en overschat tegelijk en de bakermat heeft gelegd voor een economische en maatschappelijke ramp. Lulletje Rutte heeft het volledig omarmd. Schande nogmaals.
@Plaktong | 07-03-21 | 17:16: Vrijheid is ook dat je als kwetsbare nog gewoon naar de kapper kan, dat je je auto kunt laten maken en boodschappen kunt doen zonder besmet te raken. Hoe minder maatregelen, hoe groter de kans besmet te raken.
@Broadsquire | 07-03-21 | 17:17: Je noemt terecht het punt van de gezondheidszorg waarop bezuinigd is. En erger nog: We zijn nu een jaar verder, en ik zie Rutte en zijn compagnons absoluut geen aanstalte maken de capaciteit uit te breiden.
Ik geloof dat we nog heel lang, tientallen jaren en wellicht een eeuwigheid, met zulke coronapieken zitten, ook mét vaccinaties.
Maar goed, dat is geen reden om dan ook maar geen coronamaatregelen te treffen.
Wél om de capaciteit te verhogen.
En mede daarom gaat mijn stem straks naar de PVV ipv de VVD.
@Papa Jones | 07-03-21 | 17:06: Je bent gewoon een smerige trol mensen thuis laten stikken deden ze al in het begin, om het falen van Rutte en Co te verbloemen
@Papa Jones | 07-03-21 | 17:21: Ik bemerk dat er geen balans is tussen enerzijds het totaal afschaffen van alle beperkingen, en anderzijds een gematigd versoepelingsbeleid waarbij we de maximale bescherming in stand houden waar dat nodig is, en de vrijheid niet beperken. Voorbeeld: restaurants waren in juli vorig jaar weer open, tafels op goede afstand, reserveren, contact registratie, allerlei hygiëne maatregelen en het personeel met mondkapje. Niet 100% waterdicht maar zeer effectief, daar is niemand, althans voor zover bekend, ziek van geworden. Zaken die zich niet conformeren aan regels, krijgen de kat in de zak, duidelijke zaak. Zoals ik zei, ik ben uiterst voorzichtig en ga serieus om met een pandemie, maar zonder aarzelen zou ik de afgelopen maanden een restaurant bezocht hebben die zich aan de regels houdt. Tenslotte kan ik dat zelf ook vaststellen of mij dat schikt of niet. Er zit heel wat licht tussen maximaal beperken en maximale vrijheid. Maar kennelijk wil men daar niet over nadenken. One size fits all, dus iedereen de kat in de zak.
@likdoorn | 07-03-21 | 17:29: We hielden het redelijk totdat er een likdoorn tussen kwam.
@Papa Jones | 07-03-21 | 17:06: ben het niet zo vaak met u eens, maar men kan nog wel met u discussie houden.
@likdoorn | 07-03-21 | 17:29: Kletskoek, toen konden mensen nog wél opgenomen worden.
@Purk | 07-03-21 | 17:45: Goed om te horen!
@Broadsquire | 07-03-21 | 17:35: Ja, ik heb sinds Juli ook weer gewoon restaurants bezocht, en ze deden het goed, hielden zich in het algemeen goed aan de regels.
Ik zou alleen geen restaurants meer bezoeken wanneer de besmettingsgraad hoog ligt.
Gewoon, omdat ik niet zelf ook ongemerkt kwetsbaren wil besmetten.
Maar goed, dat scenario hebben we nooit gehad, omdat het kabinet gelijk al weer de restaurants dichtgooiden, in oktober.
Ik vind het ook apart. Scholen waren belangrijker, die moesten persé open blijven. Valt iets voor te zeggen. Maar daar is wél het risico op besmettingen groter.
@Papa Jones | 07-03-21 | 18:04: Op scholen en na na schooltijd is het risico op besmettingen veeeeeeeeel groter .
Omdat dan het griep seizoen voorbij is en het weer warmer word,dus het viris weer een paar maanden onderduikt en in de winter weer terug komt..........
We komen er gewoon nooit van af, net zoals griep.
Vaccineren de hele hap en accepteren dat je er toch nog elk jaar wat last van kan krijgen. Paar dagen ziek in bed en klaar.
En dan zijn al die lockdown maatregelen ook niet meer nodig.
Virussen kunnen helemaal niet onderduiken, doe niet zo gek.
@2voor12 | 07-03-21 | 16:42: nou dat vaccin doe maar niet. Kennis van 80, zo gezond als maar kan, feestelijk vaccin ophalen. Dag erna op bed, niets meer kunnen. Dag daarna dood. En nee dus: Geen onderliggend lijden of überhaupt klachten daarvoor.
@VP732 | 07-03-21 | 16:55: Zullen we dan ook maar ophouden met het vaccineren van baby's tegen de mazelen, polio, etc.? Want daar gaan ook ieder jaar een paar baby's aan dood. (Wel een stuk minder dan aan die ziekten zonder vaccinatieprogramma, maar dat is even niet relevant natuurlijk).
@Bigaroque | 07-03-21 | 17:04: gaaaap. Appels en peren. Weet je zelf ook wel.
@Bigaroque | 07-03-21 | 17:04:
Vaccins die jarenlang bestaan vergelijken met een vaccin in testfase 3 welke in 2023 afloopt.
Toch knap dat die trekpop van Rutte de aantallen al maandenlang tussen de 500-550 weet te houden.
Geeft mark en kompanen munitie om de dictatoriale maatregelen erop te houden.
Want Mark begrijpt als geen ander dat door angst het volk makkelijk te manipuleren is.
Begin januari lagen er 200 meer patiënten op de IC. Het aantal daalde daarna maar de maatregelen werden alleen maar aangescherpt. Ra, ra, politiepet.
Neem aan dat er weer 8 volle touringbussen moeiteloos 16 grenzen passeren om zich hier met precies 500 te melden in Ter Apel?
Bente Becker (VVD) bedankt.
Hohoho meneer Kuipers, Rutte en van Dissel willen geen versoepelingen. Want de avondklok muss sein!
2 van de 3 zijn niet democratisch gekozen en verdienen dik geld aan de situatie. Snoeren die monden. De 3e liegt al als hij ademt dus zelfde behandeling.
mooi zo, de medische wetenschap is verder onderweg naar diens faillisement ten behoeve van regeringsdoelen, haha! Lang leve de domheid!
17 Maart kunnen we corona wegstemmen.
Wie als harde voorwaarde stop-de-lockdown in zijn verkiezingsprogramma zet, die krijgt mijn stem.
Corona zal nooit meer weggaan, maar we kunnen wel het grootste deel van de schadelijke gevolgen wegstemmen.
@marcoplarco | 07-03-21 | 16:28: Staat dat bij het FvD niet in het programma? Het is in ieder geval wel één van de speerpunten tijdens de rally's door het land.
Succes daarmee knul
Natte scheet of natte droom?
Als Rutte C.S. maar opzouten. Verbannen naar Rottumerplaat ofzo, kunnen ze daar zeehonden onderdrukken en manipuleren.
@Ad1617 | 07-03-21 | 16:39: Rutte gaat het onderwijs weer in. Een dreigement, aldus Baudet.
Tuurlijk
U vraagt, wij leveren.
En alle verpleegkundigen, artsen en ander ziekenhuis personeel weet dit allemaal en staat 's ochtends voor ze aan het werk gaan met een sardonische grijns handenwrijvend voor de spiegel?
Ik heb nog geen tijd gehad om het op langere termijn na te kijken VanBukkem. Maar vandaag -12. (Zie tweet Marino van Zelst hierboven). Gisteren -48. Daar hoor je Kuipers -en het is zijn werk gvd- dan niet over. Ik durf te wedden dat ze aan het goochelen zijn.
Het schijnen voor 90% allochtonen met problemen te zijn die op de IC komen. Aangezien Benthe er iedere week 400 verse van laat aanrukken, gaan die getallen niet omlaag.
Vorige week een kennis welke werkzaam is op een eerste hulp in een groot ziekenhuis in het zuiden van het land gesproken. Op de gewetensvraag of het echt hel is in het ziekenhuis qua corona patiënten kreeg ik het antwoord; welnee. Schromelijk overdreven (maar ze moest het maar niet te veel naar buiten brengen)
De cijferpeuteraars die de daganalyse bij MdH verzorgen zien al enige tijd het aandeel IC in de ziekenhuispatienten oplopen.
Opvallend.
Mogelijk worden patienten eerder naar de IC gebracht omdat er daar meer ruimte is, dan gaan eigenlijk de IC cijfers "onder water" de goede kant op. Maar misschien zijn de mutaties heftiger of grijpen anders in in de huidige populatie, dat de medium gevallen sneller herstellen en sneller uit het ziekenhuis zijn. Het is even niet duidelijk.
@marcoplarco | 07-03-21 | 16:27:
Ja de meeste komen uit Obesitan
Als er nu ouderen opgenomen worden in het ziekenhuis die tijdens de eerste golf niet in aanmerking zouden zijn gekomen voor opname, dan kan je inderdaad het aantal opgenomen patiënten constant houden terwijl er minder mensen ziek zijn. Je zou dat dan terug moeten zien in de gemiddelde leeftijd van opgenomen patiënten.
Je wordt met de dag gekker.
@vanBukkem
images.app.goo.gl/jCiUdTYZwPu4JphQ6
Geen dank.
@Gulliver
Uit uw toetsenbord zie ik dat als een compliment.
@Arietjuh | 07-03-21 | 16:30:
Afgelopen Dec. en Jan., i.v.m. een ongeval van Meneer Loesje 4 maal 2 verschillende locatie's van het Antoniusziekenhuis bezocht.
Zelfde laken een pak!
Alle keren gevraagd of men met extreme werkdruk wegens Corona te maken had. Nee dus, het was zelfs erg rustig volgens artsen en verpleegkundigen. Telkens snel, ook de eerste maal op de Spoedeisende hulp, geholpen!
Je zult maar als 'n aantal Covid patiënten 3 weken stabiel op de IC liggen, dan kunnen ze die maar beter ontslaan.
Kun je iemand na twee weken überhaupt nog wel een covidpatiënt noemen? Dan ligt ie al vier dagen langer in het ziekenhuis dan de bevolen quarantaineperiode.
@Mens_erger_je_niet | 07-03-21 | 17:07: verdorie, scherp!
Geacht plebs... Hoort u mij? -staat dit ding aan?- ... Ja?
Ok. *Kuch* hallooo plebs, binnenkort mag u weer naar buiten. Het heeft onze regering en haar weledelgestrenge adviseurs behaagd u dit mede te delen. Dankzij het daadkrachtig optreden van zijner excellenties Rutte, de Jonge wn Grapperhaus heeft de voorspelde golf corona niet plaatsgevonden.
Nou dat was het....
Maar, blijf beter binnen, want, ja, je kunt maar nooit weten weten...
Voor mij geen Museumplein, maar een wandeling door het bos. Nog even genieten van de Nederlandse natuur voordat dit moet wijken voor zonnevelden en windmolens.
Ik vroeg mezelf af, waarom is er zoveel asfalt op straat, overal mens gemaakte cementblokken, weinig natuur. Het bos is een stukje natuur dat je in je vrije waarde laat.
Niet voortplanten! Dat helpt.
@VoltaireJohn | 07-03-21 | 16:16:
Maar dat laatste past dan weer niet in het bestemmingsplan. ;)
Biet gaan zitten schijten in het bos.
@miko | 07-03-21 | 16:30:
niet
En Amsterdam alweer afgelopen: www.at5.nl/artikelen/207711/me-grijpt...
Die idioten daar hebben geen idee wat een dictatuur is. Dit is een dictatuur:
nos.nl/artikel/2371253-doodgeschoten-...
Je zou maar bij de ME werken en weten dat het onzin is wat je doet.
Ik zag dat die urker suckers weer bouwmaterialen afgeleverd hadden?
www.at5.nl/artikelen/207687/boze-viss...
Zonder avondklok uiteraard...
Professor Kuipers (of iemand van vergelijkbaar kaliber) had minister van VWS moeten worden ipv schoolmeester Hugo de Jonge.
Ben benieuwd hoe Kuipers dan de belangen zou wegen.
Nu krijgt hij geen tegenspel en mag hij avond na avond komen janken bij OP1.
Maar wel leuk dat hij het Britse variant verhaal van v. Dissel niet meer wil ondersteunen.
Rutte had geschiedenisleraar moeten blijven .....
Lieve menschen,
Prik je gek!
Wees niet bang.
Doe het voor Willem Slok...
Deze regering mag (demissionair) de boel aan het draaien houden en moet zich al helemaal niet bemoeien met wat we na 17 maart gaan doen. Rutte doet nu of het al vast staat dat de VVD onderdeel is van de nieuwe regering, en daarmee schaad de VVD onze democratie.
Stemmen is maar voor de bühne. Glas, plas, was. Let maar op.
@Frietjemet | 07-03-21 | 16:29: Ik verwacht er ook niet veel van, maar wel een klein beetje. Een regering die heel hard zijn best moet doen om een meerderheid te halen (en te behouden) zou de overheid al een stuk menselijker maken.
Wat mij betreft mag de 2/3 meerderheid eis wel voor alle stemmingen in de 2ekamer gelden, want als 49,5% tegen stemt is een nieuwe wet meestal niet zo best.
@W_F | 07-03-21 | 16:37: daar wordt wel iets op verzonnen. Verkiezingen ongeldig verklaren ivm fraude bij poststemmen ofzo. Ollongren heeft zich vast goed laten voorbereiden. En het is nog geen 17 maart, he. Dus wie weet gaat het hele feestje wel niet door.
Beste meneer Kuipers, hoe weerlegt "de stabiliteit" in ziekenhuisopnames precies het aandeel in de besmettingen van de "Britse Variant"? Nog los van de vraag van het hoe en waarom van al die varianten, mogelijke andere Britse incluis? Hoe zit met de criteria voor ziekenhuisopnames? Is dit het algehele beeld of zijn er ook regionale verschillen?
Ik vraag dit als volstrekt ondeskundige leek: tenslotte hebben wij deskundigen als u, al dan niet riant beloond van belastinggeld, niet voor niets.
Nou, bedankt alweer maar vast hoor! Groetjes!
Hij heeft het niet over OPNAMES maar over BEZETTING. Compleet iets anders.
@goedverstaander | 07-03-21 | 16:06: eea heeft toch wel een klein beetje met elkaar te maken zou je denken
@Diederik_Ezel | 07-03-21 | 16:07: Dat zou je denken. Is dus niet zo.
@goedverstaander | 07-03-21 | 16:06:
Kijk nou uit met het woord 'bezetting' straks zien de wappies er weer een dictatuur in.
@Gulliver | 07-03-21 | 16:15: Geeft niks. In feite hebben we te maken met een bezetting natuurlijk. Door een zwabberend OMT en een demissionair kabinet.
En dan heb je in deze panelen ook nog plenty mensen die het grote plaatje niet zien, erger ik me dood aan.
Zo denkt Diederik_Ezel (what's in a name) dat het aantal opnames met de bezetting van ziekenhuisbedden te maken heeft. Zo iemand denkt dat zijn team het goed gedaan heeft als ze zes doelpunten maken. Totdat ie hoort dat de tegenpartij er zeven in heeft geschopt.
@goedverstaander | 07-03-21 | 16:06: Uitstekend punt! Gelijktijdigheid versus volgtijdigheid, oftewel de variabelen die de ernst van een besmetting bepalen. En dus het verloop en duur van de ziekenhuisopnames met als resultante de bezetting. Wat meer cru: als iedere opgenomen coronapatiënt binnen een uur gaat hemelen is een momentopname ook maar een momentopname.
Dank!
@Hetkanverkeren | 07-03-21 | 16:24: Maak er maar een mooi verhaaltje van. Kuipers heeft het duidelijk over de bezetting. Er zijn zoveel zaken die de bezetting bepalen dat het aantal opnames bijna irrelevant wordt.
@goedverstaander | 07-03-21 | 16:23:
Denk je dat de patienten op de ic uit de lucht komen vallen?
Rutte wil maandag dolgraag iets zeggen over reizen, zo bericht de Telegraaf. Tuurlijk. Iedereen thuis opsluiten en de kroegen dicht maar Schiphol wagenwijd open. Die man haat het Nederlandse volk.
www.telegraaf.nl/nieuws/1390327682/ru...
Ja, je mag wel een huisje huren van rutte, maar dan binnen blijven en géén uitstapjes ... stel je voor je gaat naar het bos en het is druk op de parkeerplaats.
Mensen gaan tegen elkaar opbotsen!
Zoiets.
Waarom moeten wappies altijd rare dansjes doen hoort dat soms bij het paringsritueel?
Had stiekem gehoopt dat ze seksloos waren, hopelijk zit de waarde niet boven de R bij deze variant mensen.
Dat zijn geen dansjes. Zo bewegen ze nu eenmaal.
Is Ernst Kuipers volgens u ook een wappie omdat hij niet meegaat in de onnodige angstpsychose?
@2voor12 | 07-03-21 | 16:06:
Loopt hij te verkondigen dat het virus maar een griepje is of een complot om een dictatuur te stichten?
De enigen in Nederland met een angstpsychose zijn de wappies met hun ontkenning van de werkelijkheid.
@menage | 07-03-21 | 16:04:
De mannelijk wappies steriliseren zich gelukkig met alcohol.
@Gulliver | 07-03-21 | 16:10: weer een uitmundende reactie, ga werkelijk zo verder.
@Gulliver | 07-03-21 | 16:10:
Jij noemde iedereen die vraagtekens zette bij alle maatregelen is al een wappie maar blijkbaar ben jij ook al milder aan het worden.
@nobodiesunmighty | 07-03-21 | 16:14:
Heb jij ook een eigen mening of slik je alles voor zoete koek?
@2voor12 | 07-03-21 | 16:19:
Dan heb jij blijkbaar een probleem met lezen. Zinnige kritiek heb ik nooit wappiepraat genoemd.
@Gulliver
Laat die wappies toch lekker gek doen op hun vrije dag....... morgen zijn ze weer aan het werk en dan mogen de onze werkloze ongewassen woke vrienden weer voor het voetlicht treden....
@Gulliver | 07-03-21 | 16:24:
Dan zou ik maar eens in je eigen geschiedenis hier zoeken.
@2voor12 | 07-03-21 | 16:37:
Ik weet heel goed wat ik heb geschreven. De meeste wappies zijn dat als ze nuchter wakker worden weer vergeten.
Word het geen tijd om die 16 miljo plus die zich wel aan de regels houden eens een bonus te geven? Een ruggie of zo.
Een d66-halfuurtje extra korting op de avondklok voor alle brave burgers. De Sigridbonus.
Van wiens geld?
@Pimp my Voortuin | 07-03-21 | 16:08: De belastingdienst schijnt aardig gescoord te hebben de afgelopen 15 jaar.
Hier word je toch gestoord van? Het lijkt wel of we met het OMT, RIVM, kabinet, wappies, amateurvirologen, aluhoedjes, deskundologen en alles wat er verder nog een mening denkt te moeten hebben over dat kolerevirus tegelijkertijd aan een elastiek staan te trekken. Dit is geen crisis meer. Dit is een circus. En alle artiesten willen in de hoofdact.
kun je ook, als je maar gast bent in een showprogramma. Mensen uit Duitsland bescheuren zich om de stompzinnigheid van de avondklok, net als de rest van alle maatregelen (ook bij henzelf).
Sint- Juttemis schijnt dit jaar op 17 augustus te vallen.
Merdeka!
Leuk. Mijn trouwdag.
@SinisterNL | 07-03-21 | 15:58: Gecondoleerd
Kuipers moet zich bij zijn leest houden. Bepalen wanneer we vrijheden terugkrijgen, hoort daar gelukkig niet bij. Dat behoort toe aan het kabinet en als het goed is, maakt die een brede afweging waarbij Kuipers' bevinding er één van vele is.
Wij nemen slechts kennis van Kuipers' opvatting.
Wanneer we vrijheden terugkrijgen..
juistem
Ik wou reaguren dat Ernst gewoon zijn muil moeten houden (net als Ab en Diederik) maar goed.
Juist. Mark en Hugo weten het veel beter. In feite zouden de verkiezingen uitgesteld moeten worden tot het virus uitgeroeid is, want anders bestaat het risico dat mensen op partijen gaan stemmen die iets anders willen dan de deskundigen Mark en Hugo.
@obominotie | 07-03-21 | 16:02: juist: hrt virus moet koste wat het kost uitgeroeid worden. Top idee, volstrekte formele logica . Kan ik dat effe melden vanavond in een praatprogramma?
Het aantal nieuwe besmettingen interesseert me niet. De ziekenhuisopnames zijn veel interessanter. Daar ligt de druk op de zorg.
En nergens anders.
Niet de ziekenhuisopnames, maar de HUIDIGE bezetting.
@goedverstaander | 07-03-21 | 16:04:
De bezetting is al meer dan 75 jaar voorbij gekkie.
Exactamundo ....
Hè verdomme Kuipers, dat wilde het kabinet nu juist brengen, die boodschap.
Iets met TKV2021, je weet toch...
Tja, als je de komende maanden iedereen 2 en bij voorkeur 3 x vaccineert (3e shot voor nieuwe varianten) ben je in september klaar voor het nieuwe griepseizoen. In november de gebruikelijk 3,5 miljoen mensen uitnodigen voor griep + corona prik en klaar.
Maar is de vaccinatie-vrijheids-paspoort geldig als je nog niet gevaccineerd bent voor de nieuwe variant? Of mag je dan in juli dan al gewoon op vakantie naar maximaal 25 km van waar je huis woont? Of hoe werkt dat met zo'n vaccinatiepaspoort?
De griep heeft de lockdowns niet overleefd.
@Gulliver | 07-03-21 | 15:57: naarmate covid verder zal worden onderdrukt komt er weer ruimte voor griepvirussen
@BoerKoekoek | 07-03-21 | 16:01:
Griep heeft over heel de wereld weinig kans gehad en kan wel eens het loodje hebben gelegd.
De geslachtsziektes hebben het ook zwaar.
@Gulliver | 07-03-21 | 15:57: wederom een fantastische opmerking. Ga zo door!
Wat een manipulatie. Versoepelingen mogelijk door maximaal te vaccineren. Eerst beweren dat vaccineren niet helpt tegen de verspreiding en dat het is om de zwakkeren te beschermen. Nu de zwakkeren een prik hebben verandert de werking van het vaccine door reductie van de besmettelijkheid en brengt het blijkbaar het R-getal omlaag. Bij de versoepeling hoort dan ook reizen, op basis van eerdere uitspraken gaan we dus vol weer een zomer het virus verspreiden. Als de vaccinatie het R-getal omlaag brengt dan hadden we eerst de 16-35 jarige moeten inenten, ouders van lager schoolkinderen, middelbaarscholieren, studenten en de groep twintigers en dertigers die de horeca een zetje de goede richting hadden kunnen geven. Dan hadden we van de week niet meer van de grote uitbraken rond scholen gehad.
Jezus, je lijkt mijn vrouw wel.
Die heeft ook voor elke oplossing een probleem.
Want uitbraken zorgen voor massa's lijken op straat? Doe niet alsof dit een zombietijdperk is. Bij uitbraak denk ik meer aan een hersenvirus die het zenuwstelsel zodanig aantast, dat mensen zich raar gaan gedragen.
Dan ben je dus je schaarse capaciteit aan het weggooien naar gezonde mensen die amper last hebben van het virus. Die spuiten moeten naar de ouderen en zwakkeren zodat de ziekenhuizen leeglopen en we zo snel mogelijk kunnen ophouden met dat circus.
@Papa Jones | 07-03-21 | 15:52:
Dat zijn de beste vrouwen. Je blijft er altijd mee in gesprek.
@5611 | 07-03-21 | 15:56: Het begint dat een geen doel is gedefinieerd. Als het doel is het R-getal omlaag te brengen en het vaccine helpt de besmettelijkheid in te perken zit de winst in de groep die toch het minste last heeft, dat is de groep die het zwaarst wordt getroffen door alle maatregelen. De zwakkeren en ouderen zijn wijs genoeg om zelf de afstand te houden, minder bezoek en met mondkapje rond te lopen.
@Gokmaar | 07-03-21 | 16:04: In gesprek? Dan ken je mijn vrouw niet. Aan het einde is het altijd míj́n schuld, lol!
@Gebakschep | 07-03-21 | 16:07: Klopt maar we zijn aan deze flauwekul begonnen om overbelasting van de ziekenhuizen te voorkomen. Ik heb in een jaar tijd nergens gelezen dat die doelstelling gewijzigd is, dus ik ga ervan uit dat die nog steeds geldt en dan.moet je dus qua vaccineren voor de ouderen en zwakkeren gaan, die voor 75% de bedden vullen.
Ik ben het wel met je eens dat door de constante nadruk op de besmettingscijfers die doelstelling uit het zicht verdwenen is. Dat is ook de reden waarom het beleid maar blijft zwabberen, men weet niet waar men heen wil.
@Gulliver: maar de politiek doet wel aan virus.
de politiek is het virus, die infecteert ons leven, niet andersom.
Als deze pandemie iets bewezen heeft dan is het dat We een Regering en Bestuur hebben dat niet handelt in het belang van de Nederlandse Bevolking, maar van de Bevolking verlangt dat het handelt in het belang van de Regering, en dat dit twee heel verschillende zaken zijn.
Hetzelfde kan gezegd worden over Amsterdam en haar inwoners, die van Nederland eisen dat Nederland haar Cultuur, Identiteit en Soevereiniteit opgeeft en naar het pijpen van de Diversiteitsbrigade danst, maar daar iedere zondag op het Museumplein zelf de Mokumse reedt mee afveegt.
Mijn advies: Stort dit activistentuig in het verdriet en stem nationaal.
Dat volk komt grotendeels niet uit Amsterdam.
Ze volgen agenda2030. Straks als alles beter terug opgebouwd is, dan bezit de bevolking niets en zijn ze superdepuperdolletjesgelukkig. Dus, zeg nu niet dat ze niet het beste met de bevolking voor hebben!
Ik heb nog niet eens de indruk dat ze slechte intdnties hebben en niet het beste voor hebben met volk en land.
Maar volgens hebben we gewoon te maken met een grote groep enorme bange en risico-vermijdende bestuurders. Zowel in kabinet als bij de deskundige commissies die het kabinet hierin adviseren.
Bij twijfel cq. enig risico wordt steevast de meest voorzichtige weg gekozen.
@Lorejas | 07-03-21 | 15:49:
Dat zou ik ook zeggen als ik in 020 woonde, waar zijn de negers ?
020 is een hypocriete gesegregeerde stad, waar mensen langs elkaar heen leven op basis van huidskleur en afkomst, religie en ideologie.
Niet dat ik daarmee zit, maar 020 moet leren haar muil dicht te houden over Nederland, en zelf het goede voorbeeld te geven.
Tot die tijd, wegblijven uit De Provincie, en geen Deugexcursies van de DiversiteitsInquisitie uit 020 met betrekking tot Sinterklaas, Kerst en Carnaval.
Hele simpele: paar honderd man en nergens fietsen. Amsterdammers komen op de fiets. Nou jij weer.
@Lorejas | 07-03-21 | 15:57:
Demonstrerende Provincialen worden in 020 structureel neergeknuppeblanke lt en gewaterkanont, en de fietsen zijn allemaal al gestolen, nou jij weer.
Nou? Demonstratie is beeindigd. Door de ME. Dus alles gaat nu weer terug naar buiten de stad net als alle voorgaande weken. En gejatte fietsen blijven voor 99% in Amsterdamse roulatie. Dus nog iets?
@De Briemusketier | 07-03-21 | 16:04: is goed. Zullen we dan ook het grote deel van de economie waar Amsterdam verantwoordelijk voor is in Amsterdam houden?
@Lorejas | 07-03-21 | 15:57:
Prima dat je een Diversiteitsobsessie hebt, maar waarom daar je buren in heel Nederland mee lastig vallen vanuit 020.
Wat is dat voor een rare narcistische afwijking dat je denkt dat als je in 020 leeft de zon automatisch uit je reedt schijnt en je iedereen lastig valt met je debiele hype's?
Zonder Amsterdam zou het gemiddelde inkomen per Nederlander 4,8 procent lager liggen.
@DexterGordon | 07-03-21 | 16:10:
Zoals bekend wordt de poen in 010 verdiend, en in 020 uitgegeven, dus ik ga akkoord. Blijf weg !
@DexterGordon | 07-03-21 | 16:12:
Zonder de constante stroom van anti Nederlandse HaatBagger uit 020 zou Nederland een stuk gelukkiger zijn.
Enige met een obsessie ben jij zo te lezen. 020-obsessie.
Ja maar..... de Britse variant, en de Braziliaanse en de Hoeksche Waardse variant dan?
Ik gok zomaar dat men binnen 3 weken weer met een nieuwe doemscenario komt waardoor er geen versoepeling plaats zal vinden. Macht en controle smaakt naar meer.
Dat vermoeden heb ik ook.
Als de verkiezingen voorbij zijn wordt er vast wel weer een nieuwe variant ten tonele gebracht, om de wind er onder te houden.
Het is een kronkel in het hoofd van de wappies om te menen dat de maatregelen worden genomen om 'het volk te onderdrukken'.
@bqbq | 07-03-21 | 15:50:
Er gaan al stemmen op om na covid ook bij elke beginnend griepvirusje de boel op slot te gooien.
@2voor12 | 07-03-21 | 16:01: We zijn als volk zo mooi in die avondklok gegroeid, dus volgens onze regenten zeer zeker voor herhaling vatbaar.
En dan heb je precies wat er vorig jaar in april gebeurde, dat virus ging vanzelf weg.
Ow ik dacht dat dat door de maatregelen kwam?
Precies, ligt gewoon aan het weer, maar volgens de beleidsmakers uiteraard aan de maatregelen. In Australie is het nu zomer, daar zijn nu ook geen problemen. Over 2 maanden begint het weer. Wat ik je brom.
Precies, ligt gewoon aan het weer, maar volgens de beleidsmakers uiteraard aan de maatregelen. In Australie is het nu zomer, daar zijn nu ook geen problemen. Over 2 maanden begint het weer. Wat ik je brom.
En dan zullen Rutte en de Jonge en co. zichzelf genoegzaam op de borst kloppen en voldaan zeggen: "Zie je nou wel dat onze maatregelen effect hebben gehad."
Alleen al het feit dat ze daar bij het RIVM, OMT en kabinet nog steeds niet hebben toegegeven dat het een seizoensvirus is, is al 100% bewijs dat we te maken hebben met een stel criminele charlatans en dat al die maatregelen niks met wetenschap of covid te maken hebben.
@Alfred E. Neuman | 07-03-21 | 15:49:
Als we in het stemhokje MR & co niet wegstemmen wel.
De proefballonnetjes zijn weer niet van de lucht. Rond 1 april is het Pasen. Dan willen ze echt niet dat we massaal lol gaan hebben. Dus op zijn vroegst op 8 april de terrassen open. En dan ook nog maximaal 1 bezoeker per 100 m2.
Ik hoop het niet, maar denk het wel.
Sorry heb griep.
Huh kan toch niet
Kan niet, griep bestaat niet meer.
Fake news
Nog 1 maandje, nog eentje maar. De laatste loodjes... Tanden op elkaar, volhouden.
Ramadan?
Dan duikt de Haagse variant weer op .
En dan een maand lang gaan diabetes gevoelige anderskokenden lekker dicht op elkaar hangen. Vanaf 13 mei een 24-uurs avondklok en 1000 man op de IC.
Even opgezocht 13 april begin
Zou leuk zijn, met versnapering op het terras, en de hoofdrolspelers van het topic uit Rotterdam als vermaak op gepaste afstand, hopelijk 2 nieuwe daar de oude wat mankementen vertonen.
Als we maar wel de avondklok houden, ik vind het heerlijk om zonder gezeur overal uiterlijk half negen te kunnen vertrekken.
Dus u vindt het nodig dat iedereen om 21u opgesloten wordt zodat u mooi op tijd naar huis kunt? Gebrek aan wilskracht?
@Binkoo | 07-03-21 | 15:57: ja, of denk je: iets vervroegen? Kan ik me ook in vinden hoor!
@John McClane | 07-03-21 | 16:02:
Ik dacht zelf meer aan een avondklok alleen voor u, zo kunt u altijd vroeg op huis aan en hebben mensen die dat niet willen er geen last van. Maatregelen op maat. En als u wilt kan die dan iets eerder ingaan ja, zo rond 2 uur 's middags ofzo.
Goh. Ik heb Ernst Kuipers drie weken geleden helemaal niet gehoord over die forse daling van de bezetting van de ziekenhuisbedden. Gek hoor.
Waarom houden die sporters eigenlijk geen 1,5 meter afstand tot er elkaar? Of ik nu op NPO1 of op BRT1 kijk, allemaal op een kluitje.
hee grappig.. Kuipers spreekt hier dus ook van Dissel tegen..
Kan die demo op het museumplein hoofdelijk verrekend worden, of denk je dat de popos daar voor nop staan?
Ik wacht fieldlab af. Zeker na die kneus van hazes die nu ziggodome volpompt met virushijgers. Dan gaat de R in Amsterdom weer omhoog en mag de rest van nl weer punniken op eigen terras.
Niet in Amsterdam. Publiek trekt n concert vanzelf weer middels auto of ov de provincie in. Idem voor volk op Museumplein.
Of wij zeggen dat het afgelopen moet zijn met het lockdowncircus en gaan vanaf 18 maart weer normaal doen.
Helemaal mee eens. Dit heeft lang genoeg geduurd. Onder de 70 ging er zowat niemand aan onder door.
Ik kan me niet voorstellen dat er nog MKB ondernemers zijn die op de VVD stemmen. Waar krijgen zij hun kiezers vandaan? Ik hoop nog steeds op een afstraffing.
Ik hoop toch wel voor de zomer mijn kroeg en terras open te hebben, het is mooi geweest zo.
Gaat vast lukken.
Hopelijk met de huidige eigenaar ?
Ik weet niet hoe dat met jou zit, maar als ik op de site van de RVO kijk dan zie ik de knop voor aanvraag TVL q2 2021 al klaar staan. Alsof er al op gehint wordt dat we nog dicht blijven in april.
Ik had het over vóör de zomer,
Nee, niet doen! De avondklok en lockdown in stand houden. Straks gaat de R weer omhoog als je de boel versoepeld. Vergeet niet, we doen het voor de zorg, we doen het voor de ouderen, we doen het voor de kwetsbaren.
Vanavond om 8 uur vanaf het balkon een applaus voor jou!
We doen het voor iedereen behalve voor onszelf!
@Glasgow Argus | 07-03-21 | 15:40:
Nee, blijf beter binnen. Anders loop je wellicht kans dat zo'n rondvliegende covid-aerosol je besmet. Of werkt dat niet zo?
@Dezenaamhier | 07-03-21 | 15:43:
Klopt, want we zijn immers niet egoïstisch.
@kweethetooknietbeter | 07-03-21 | 15:47:
Om 8 uur kan het nog, vanaf 9 uur worden die krengen pas gevaarlijk!
@kweethetooknietbeter | 07-03-21 | 15:47: is dat zoiets als een verdwaalde kogel?
@kweethetooknietbeter | 07-03-21 | 15:47: alleen na 21.00 toch?
We zijn er bijna!
Maar nog niet helemaal.
Dat kun je tot in de eeuwigheid volhouden.
Eritrees volksdeuntje.
Nog maar even zei Rutte vorig jaar
Oh, wat heerlijk onnozel.
Waarom wordt daar in amsterdam niet eens flink ingegrepen? Als de aantallen weer rond de 100 zijn, kunnen we bijna weer normaal doen nl.
Grijpen elke week in. Dat volk blijft echter hardleers opdagen daar op zondagen.
@Lorejas | 07-03-21 | 15:42: Je zou toch dat dat volk allemaal al lang aan de corona zouden moeten zijn want ze houden zich week na week niet aan de heilige maatregelen van Jaap en zijn mensen.
Gratis hoeft niet maar wat zou ik graag weer een terrasje willen pakken
Eensch...
Alleen bij het lezen van het woord terras begin ik al te watertanden.
Waarom wordt er gefocust op terrasjes terwijl de economie zich afspeelt in winkels? Ikea, tuincentra, bouwmarkten, kleding, elektronica. Dat zijn de motoren van de economie en die draaien nu indertoeren.
Ik snap 't wel, terrasje is tastbaarder, maar er is veel meer waar geen aandacht voor lijkt te zijn.
1 april MOET alles open, het middel is ernstiger geworden dan de kwaal.
Mooie theoretische voorspellingen, maar ik zie liever dat het praktisch wordt gemaakt. Over 3 weken krijgen we weer een nieuwe lezing en gaat het hele feest weer aan ons voorbij. Niet lullen maar poetsen mensen.
Tenzij er een nieuw kabinet komt. Oh wacht, de onderhandelingen...
@VoltaireJohn | 07-03-21 | 15:35:
Het virus doet niet aan politiek.
@Gulliver | 07-03-21 | 15:41: de politiek, daarentegen, doet wel aan .... politiek.
deugallergie | 07-03-21 | 15:32,
Strategie is idd wat hier aan ontbreekt, wat wordt of is de doelstelling en hoe gaan wij dit dan oplossen ?!
@Gulliver | 07-03-21 | 15:41: wappie
REAGEER OOK