Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO: 'DENK-stemmers groot fan van Mohammed'

Gelukkig hebben we de Staatsomroep om shit te duiden

disclaimer: dit is geen spotprent

Het is maar goed dat we een miljard per jaar in een publieke omroep pompen om ons te kunnen verlichten met de kennis dat "Denk-stemmers voor het overgrote deel van niet-westerse herkomst zijn", want als je die iftarfladderende vleermuizen rond Graaf Denkula op eigen merites moest beoordelen had je nooit tot de conclusie kunnen komen dat die lui tot hun elleboog in de aars van Allah-angehauchten zitten. En niet alleen weten de omroepambtenaren uit de Mediaparkbubbel ons te duiden dat Denk-stemmers zich chronisch tekort gedaan voelen in een vrij land waar je zelf ook een beetje moet presteren & participeren omdat respect geen toverketel vol gratis goedje is ("voor hen zijn discriminatie en godsdienstvrijheid met afstand de belangrijkste onderwerpen"), we leren vandaag óók nog eens dat 90% van de DENK-stemmers een verbod op Mohammedcartoons wil. Nou hadden we in dit topic al een Mohammedprent vandaag dus we zullen niet overdrijven, maar we willen wel de gelegenheid te baat nemen om de Staatsomroep te danken voor de reminder uit welke hoek het gevaar voor de vrijheid komt: de islamitische DENK-aanhang. 3 tot 5 zetels potentie (hoewel, potent..) maar er hoeft er maar eentje z'n kromzwaard door te laden om argeloze zolderbloggers van hun hoofd te beroven natuurlijk, omdat we met dat hoofd wel eens wagen om religiespot te bedrijven. Nou dan gaan we maar gewoon een boek lezen, lijkt ons veiliger. HOEWEL....
UPDATE: Hier het hele onderliggende IPSOS-rapport (pdf)

Azarkan durfde overigens zelf geen toelichting te geven

Social

DENK-stemmer ook groot fan van Erdogan

Reaguursels

Inloggen

Godverdomme wat is die Arnoud van Doorn een ontzettend nare ophitser, zie zijn twitters, levensgevaarlijk. Lale verdient een standbeeld.

Uqbar | 27-02-21 | 14:28

De islam behandelt zijn honderden miljoenen vrouwen met meer respect dan Dion Graus die van hem. LOL. Over casuïstiek gesproken. Als Azarkan zijn e-mailadres bekend maakt zal ik hem mijn verzameling toesturen van 1368 foto's van zwaar mishandelde vrouwen, sommige blind geslagen, volledig verminkt met zoutzuur overgoten en nog wat plaatjes die absoluut NSFW zijn.

Koonkluk Huis | 27-02-21 | 11:31

Terecht dat hier reclame wordt gemaakt voor een uitzonderlijk dappere vrouw. Gül's boek is niet alleen informatief maar ook hilarisch

naxapinu | 27-02-21 | 11:25

Denk moet opdesietemieter op jezelf, weet je dat of niet, hoor je dat of niet? Jij gaat mij niet vrage wat ik leve

Gaat het niet dan? | 27-02-21 | 11:24

Gisteren een discussie gehad over een kamerplant die volgens de ander een kerstboom was er daarom fout. Laat dit even tot u door dringen.

Weerduivel | 27-02-21 | 11:09

We hebben met de Islam een ongelofelijke partij ellende in huis gehaald, het is niet eens een godsdienst, maar een tereurmechanisme van geestelijke onderdrukking door wurgende groepsdruk, en emotionele chantage door middel van een schaamtecultuur, overgoten met een uiterst giftig sausje van "eer".
Wat zijn we dom geweest om dit binnen te halen, het nog steeds binnen te halen, en zo toe te staan dat er een staat binnen de Nederlandse staat ontstaan is, zeg maar een stuk turks grondgebied in Nederland. Deze mensen zullen -met of zonder Nederlands paspoort - nooit Nederlanders worden, daar krijgen ze de kans niet voor.
Treffend zijn haar laatste woorden in het interview waarin zij weer in de vergetelheid wil raken omdat de stijgende groepsdruk niet alleen haar, maar ook haar familie treft. De godsdienstige en culturele chantage heeft perfect gewerkt.

me163komet | 27-02-21 | 09:33 | 8

@me163komet | 27-02-21 | 12:29: Dat kan, maar gebeurt natuurlijk meestal niet. Bovendien is verstoten worden een ernstige psychische mishandeling waar altijd jaren van ellende aan voorafgaat. Hier wordt de vrijheid van religie met voeten getreden. Dat is niet pas erg als je vermoord wordt, mag ik hopen. Dit geldt uiteraard ook voor moslima's.

Wiebenick | 27-02-21 | 12:37

@me163komet | 27-02-21 | 12:29:

Precies, de vergelijking is krom. Het fundament van de islam druist in tegen de grondwet en de regering kan het niets schelen. Vertel dat maar aan de volgende generaties.

K. Westergaard | 27-02-21 | 17:53

@K. Westergaard | 27-02-21 | 17:53: Er een eigen wetssysteem op nahouden druist niet in tegen de grondwet?

Wiebenick | 27-02-21 | 18:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Als ik reclamefilmpjes interpreteer, begrijp ik dat Nederland inclusief en tolerant is. Dat betekent voor de NPO: een blanke vrouw en een zwarte man en hoe fijn dit is.
Echter zie ik nooit een Turkse of Marokkaanse vrouw en een zwarte man en roomblanke Nederlander. Want dan ies vrouw heaur, koranhaatster, schande voor de familie, moet onderduiken, krijgt uit thuisland dreigementen, moeder wil haar wurgen (lees artikel Lale Gül). Enzovoorts.

Zie hier de totale hypocrisie van het linkse inclusieve schijnwereldje dat door onze strot geduwd wordt.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 27-02-21 | 08:55 | 1

En zo is het.

Pleknek | 27-02-21 | 11:02

Lijkt me een goed boek van die Lale Gul. Wil ik wel kopen. Ik hoop dat ze zich losmaakt van die familie en door blijft gaan met schrijven.

Rest In Privacy | 27-02-21 | 08:44 | 1

Als je het interview hebt gelezen zul je na de laatste alinea begrijpen dat dit niet kan. Dat zij weer terug in het gareel is geperst door de groepsdruk vanuit de Turkse gemeenschap. Als zij zou vertrekken , dan zou de schande en het "eer" verlies haar ouders op een dusdanige wijze treffenn dat deze mensen geen leven meer hebben en de schande nog slechts ongedaan gemaakt kan worden door eerwraak.
Deze mensen zitten in een door hun godsdienst en cultuur gecreerde "catch 22" waaruit geen ontsnappen mogelijk is.

me163komet | 27-02-21 | 09:37

Wij van WC-eend...

Toverkol | 27-02-21 | 06:46

Normaal gesproken is het zo dat wanneer je dit soort zaken beweert, je minimaal een rascistische islamo-en Turko-foob bent.

Maar na jaren van ontkenning, is het notabene de NOS zelf die met dieze bevindingen op de proppen komt.
Ergens klopt hier iets niet...

michelpen | 27-02-21 | 00:53 | 4

@Balgesjaakt | 27-02-21 | 07:32:
Dan kan ik niet anders dan erkennen dat de NOS blijkbaar ook juiste inschattingen maakt. Dat beschouw ik als positief nieuws op zaterdagochtend.

Kansenparel | 27-02-21 | 08:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wat al jaren benoemd wordt;
Er is een groep mensen in Nederland die helemaal geen Nederlander willen zijn. Die pertinent TEGEN onze cultuur, democratie, waarden en kleurtje zijn.
Een groep die er alles aan doet om NIET te integreren, het liefst de boel overneemt, en dan echt nul tolerantie zal tonen.

De gemene deler in die groep is de Islam, en geen enkel deug-gelul kan dit ontkrachten.
Eenieder die meent hier nog een policor praatje tegenover te kunnen stellen solliciteert simpelweg naar een kromzwaard in de nek op een iets later moment dan dat het mijn nek treft.

Rest In Privacy | 26-02-21 | 23:36 | 3

De gemene deler is te veel "TEGEN onze cultuur, democratie en waarden", daarom wordt op de publieke omroep nog even belicht dat je eigenlijk alleen op Denk mag stemmen als je Moslim of Turks bent, maar het liefst beide. Ik als rasechte Nederlander zonder enige buitenlandse achtergrond tot diep in de 16de eeuw, ben ook tegen ons. Mijn nationalisme vaart niet boven mijn verstand. We hebben een stinkend schijt land waar alleen vanuit een ontiegelijk haatgevoel voor anderen enige trots voor gevonden kan worden, en Denk is een geldig antwoord.

Balgesjaakt | 27-02-21 | 07:38

Wat? Zijn Denk-stemmers voor het overgrote deel van niet-westerse herkomst? Echt? hoe kan dat nou?

Rest In Privacy | 26-02-21 | 23:23

matig van DENK. bij NIDA is het 500%.

klimaatsloper | 26-02-21 | 23:02 | 1

Niet in Democratie Afgestudeerd

Pieterman | 26-02-21 | 23:05

Goed beschouwd is die club met Turkse ErectGoofyGangbangers een belediging van onze grondwet. En we laten de misbruik gewoon toe omdat we onvoorwaardelijk de EU terreur opwegen tegen makkelijke wisselkoersen. Moesten we maar ns een beetje bijsturen. Denk es na. Welkom Thuis. Ik stem JA21.

Pieterman | 26-02-21 | 22:53

Dat verhaal van Lale Gül maakt me witheet. Ik begrijp dat ze van haar familie houdt, nee dat doe ik niet, ook dat is er met de Koran ingeramd, zoals alles in die kring van Antediluviaanse holbewoners er met hulp van de buurtimam wordt ingeramd. De moslimse variant op "Wat moeten de buren wel niet denken" maar dan extreem opgefokter. Breek toch met je verfukte familie meissie, ga naar Amerika en laat Ayaan Hirsi Magan zich over je ontfermen. Het is een wonder dat je nog leeft.
Die religieuze schijnheilen zijn geen gestoorden, ze zijn monsters.
En onze politiek blijft er onophoudelijk op hameren dat Nederlanders een minderwaardig soort is, want niet lief voor Allah idolaten. Den Haag is doods en doodsbang voor die honden.
Wat is religie toch iets verschrikkelijks. In mijn betere jaren 1990-2010 heb ik flink op ze gepist in columns, ik grijnsde in woest leedvermaak om de cartoons van Nekschot. Dat kan allemaal niet meer, je wordt van internet getrapt. Hier misschien nog niet.
.
Okee, maar weer op de Partij v/d Dieren stemmen, in door Mohammedanen gehersenspoeld Nederland. De rest van de stemgeiten moet maar voor een Allahaanse Dystopie aan Zee kiezen, als de koppensnijders van Denk en hun kalief Erdogan daar op staat. Hij heeft immers nog een appeltje met ons ongelovige honden te schillen, zoals je je misschien herinnert...

naaktslakker | 26-02-21 | 22:41 | 4

@Nuchternederland | 26-02-21 | 22:53: Bijzonder inderdaad. Is zoiets als afgeven op alle waanzinnige klimaatregels en dan zeggen dat je GL gaat stemmen...

DrachiR | 27-02-21 | 07:04

Naar Amerika gaan? Met in het achterhoofd continue de gedachte dat je familie wordt uitgelachen, bespot, genegeerd en als volstrekt eerloos wordt gezien.... door jouw schuld..... Hier in Nederland, maar ook de familie in turkije.....
Je hebt hier te maken met een zeer machtig wapen; emotionele chantage en culturele groepsdruk. Dat is er vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten -nee ingeramd- en je zult zo iemand moeten detoxen als ware hij of zij uit een sekte is ontsnapt. En dan nog zal die vrouw de rest van haar leven met een groot schuldgevoel blijven zitten over wat zij haar familie -"die er toch ook niets aan kan doen"- heeft aangedaan.
Normale mensen die het geluk hebben gehad niet met het ideologische gif van een gevaarlijke sekte als islam, Jehova, sceintology o.i.d. te maken hebben gehad kunnen zich daar denk ik geen voorstelling van maken.

me163komet | 27-02-21 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen

MultiCulturalism, they said! It will be fun they said!

Veertig jaar later: iedere cultuur z'n eigen politieke partij en programma...
Het houdt in ieder geval de verhoudingen mooi overzichtelijk.

nsfl | 26-02-21 | 22:15 | 3

Globalisme en de multiculturele samenleving hebben hebben in heel Europa landen ontwricht, voor armoede en ontheemding gezorgd.

Sinterbikske | 26-02-21 | 22:31

Met als resultaat Islamisme dat alle fatsoenlijke west-Europese fundamenten doet wegrotten bedoelt u? Dan zeker mee eens!

Pieterman | 26-02-21 | 22:55

@Sinterbikske | 26-02-21 | 22:31: Dat niet alleen. Om 1 of andere reden wordt er er soms een beetje lacherig gedaan over onze Oosterburen, (Terwijl Duitsers en Nederlanders het meest "cultureel compatibel" zijn van wie dan ook, blijkt uit onderzoek). Maar Duitsland loopt toch echt, en in vrijwel ALLES, ruim voor op NL. Wat zien we in Duitsland gebeuren ? Turkse straatgangs, Libanese drugs gangs, Afrikaanse bendes, enz. Krijgen we hier ongetwijfeld ook. Gefeliciteerd met al deze culturele verrijking.

Asteroid-B612 | 27-02-21 | 05:15

Mohammed heeft ook in veel landen laten zien dat dit een betrouwbaar iemand is en waar je als land op moet varen

Kluifje | 26-02-21 | 22:13

Ik vrees werkelijk het ergste voor juffrouw Gül. Ze heeft de Turkse cultuur in diskrediet gebracht. En door haar levenswijze is ze een belediging voor de profeet Mahomet (VzmH).
Dat kan alleen maar verkeerd aflopen. Zoals het voor vele vrouwen uit deze en soortgelijke steentijdculturen verkeerd afloopt: “ Begin 2013 kwamen in antwoord op Kamervragen ook de eerste cijfers voor 2010, 2011 en 2012 naar buiten: gemiddeld bijna 500 eergerelateerde zaken per jaar, waarvan in de genoemde jaren respectievelijk 13, 11, 9 en 11 met dodelijke afloop.[3] Het onderzoek 'De Dochters van Zahir' (over opgevangen vrouwen in verband met eergerelateerd geweld) schetst eveneens het beeld dat eergerelateerd geweld in Nederland praktisch alleen bestaat in een islamitisch georiënteerde context. Van de meisjes/jonge vrouwen die tot 1 september 2010 zijn opgevangen was 26% van Turkse afkomst, 24% Marokkaans, 27% Irakees en 23% afkomstig uit een scala aan (voornamelijk niet-westerse) landen.”

theo-is-dood | 26-02-21 | 21:59 | 3

'Een 16-jarig Iraaks-Koerdisch meisje, Gülsen, werd door haar familie ernstig bedreigd omdat ze de eer van haar familie op het spel had gezet. Gülsen had namelijk stiekem een relatie met een Afrikaanse jongen. Toen haar familie daar achter kwam, hebben haar broers en neven deze jongen 'een lesje geleerd'.

Gülsen was echter niet van plan de relatie met haar vriend te verbreken en bleef hem stiekem zien. De situatie dreigde te escaleren en de politie haalde het meisje uit huis. Ze werd - tijdelijk - ondergebracht in een politiecel.
De voogd van het meisje belde vervolgens 'heel Nederland' af, maar het lukte hem niet om een plaats voor haar te vinden in de jeugdzorg.

In een periode van ruim drie jaar bood Zahir crisisopvang en behandeling aan 121 meisjes en jonge vrouwen uit migranten- en vluchtelingengemeenschappen in Nederland. Met name aan Marokkaanse, Turkse en Irakese meiden maar ook aan meisjes en jonge vrouwen uit onder andere Afghanistan, Algerije, Egypte, Koeweit, Libanon, Soedan, Somalië en Syrië.

De collectieve cultuur waar deze meiden uitkomen verschilt fundamenteel van een individualistische westerse cultuur. De problemen waar zij mee te maken hebben verschillen eveneens fundamenteel van die van meiden met een westerse achtergrond. En dat geldt ook voor mogelijke oplossingen en de manier waarop de hulpverlening vorm moet krijgen.

In De dochters van Zahir beschrijven Linda Terpstra en Anke van Dijke de ervaringen en de kennis die we de afgelopen drie jaar hebben opgedaan met de hulpverlening aan meiden uit eerculturen die gevlucht zijn van huis vanwege eerkwesties en die soms zeer ernstig werden bedreigd omdat ze de familie-eer hadden geschonden.'
www.hebban.nl/boek/de-dochters-van-za...

drs.Nee | 27-02-21 | 00:09

@drs.Nee | 27-02-21 | 00:09: "Eerculturen" ? Wat zijn dat nou weer ? Ik dacht dat het "schaamtekulkturen" waren ? Is het nou eercultuur of "schaamtekultuur". Ik ben helemaal in de war nu.

Asteroid-B612 | 27-02-21 | 05:22

Islamieten zijn er vooral voor islamieten.
Alle andere maatschappelijke vraagstukken zijn niet relevant voor islamieten.
De islam is lijdend, voor wat zij ook nastreven.
Alleen daarom al zal integratie nooit een succes worden.
Sharia staat boven nationale wetgeving.
Dat is ook de reden waarom Geert Mak nooit gelijk krijgt.
Moslims hebben schijt aan Geert Mak.

Ruimedenker | 26-02-21 | 21:54 | 2

Ik ben geen moslim en heb ook schijt aan Geert Mak ... dat is dan de enigste overeenkomst tussen mij en hen.

Ervaringsdeskundige | 26-02-21 | 23:19

Lijdend is meestal alles dat van de islam afwijkt.

Cor Netto | 27-02-21 | 09:07

Achtelijk volk ..... ze blijven allemaal hier voor het hoogpolig tapijt en het feit dat terugkeren naar een shit-hole country geen pretje is.

Ervaringsdeskundige | 26-02-21 | 21:53

moslima zijn polygaam.

newray | 26-02-21 | 21:45

Farid en Tunahan verafschuwen het moderne Turkse meisje terwijl ze de mond vol hebben van de misstanden van Dion Graus.

thanseeuwen | 26-02-21 | 21:45 | 2

Terwijl laatstgenoemde van onberispelijke levenswandel is en er als kers op de taart ook nog eens buitengewoon appetijtelijk uitziet.

Ridde Rogter | 26-02-21 | 21:51

@Ridde Rogter | 26-02-21 | 21:51: :)
Dion heeft op de autoverkopersschool IVA gezeten. Dat zou al een duidelijke waarschuwing moeten zijn

theo-is-dood | 26-02-21 | 22:03

Denk is gevaarlijk voor Nederland en zou moeten worden verboden. Mensen met een 2e paspoort moeten geen stemrechten hebben. En als ze zo pro erdogan zijn ga dan naar turkije, weg ermee!

Eddy67 | 26-02-21 | 21:15 | 4

Mensen met een 2e paspoort willen geen democratie dus voor hen maakt het niks uit.

Eddy67 | 26-02-21 | 22:30

Nee Jan, beschermen. We willen brede zonder haatbaarden, hoeslakens, zakkensluiters en hetsenspoelkoepels. Dit is West Europa. Geen Noord Afrika.

Pieterman | 26-02-21 | 23:14
▼ 1 antwoord verborgen

Kan dat gelul over foutjes in taalgebruik eens ophouden. Behalve dat het off topic is, begrijpen die lui het nog steeds niet. Over 10 jaar ben je de enige die foutloos spreekt en schrijft in je portiek of op de galerij. Of heb je soms een villa in Wassenaar ? Als je foutloos solliciteert val je dan af, de chef human resources is een allochtoon, moet vanwege diversiteit. En bij douane, CBR, uitgifte paspoorten idem, denken ze dat is een verrader.

verwonderd | 26-02-21 | 21:13 | 2

Het is GS. Maak je niet druk. Laat die sukkels die het beter weten toch lekker gaan..

Gokmaar | 26-02-21 | 21:15

@ Gokmaar
Vanwaar die tweede punt aan het einde van uw laatste zin?

Major-Disaster | 26-02-21 | 22:38

Denk, de creatie van een parallelle wereld. Ze staan voor segregatie... kunnen deze mensen niet in het Turkse parlement gaan plaatsnemen?? Ze creëren juist afstand in de samenleving... stelletje populisten

Rome | 26-02-21 | 21:08 | 7

DENK staat voor overname, vandaar de creatie van die parallelle samenleving. De bedoeling is om hun groep zo groot te laten worden dat ze de ander groep verdrukken.
En wanneer hun groep groot genoeg is.... dan trekken ze de blauwdruk van de Armeense Genocide weer uit de kast.

Rest In Privacy | 26-02-21 | 23:48

DENK : Aan de buitenkant progressief, van binnen conservatief.

Asteroid-B612 | 27-02-21 | 05:18

@Rome | 26-02-21 | 21:32:
Het zijn opportunisten pur sang: wel in NL het sociale vangnet en de zorg uithollen, de woningmarkt onder druk zetten enz, maar niet hun Turkse paspoort willen inleveren want handig voor later (lees: zodra ze hun familiehuis met zwembad bij elkaar gefinancierd hebben met gemeenschapsgeld en duistere handeltjes, en daar met hun levenslange NL uitkering de pensionada kunnen gaan uithangen), Maar hun geliefde land dienen door 6 maandjes de Turkse dienstplicht te vervullen, daar hebben deze parasieten dan weer geen trek in, die moet met ingezameld geld worden afgekocht aangezien nationaliteit opgeven immers geen optie is. Zero respect voor deze uitzuigers.

2tribes | 27-02-21 | 09:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik had al door, toen mevrouw Gul in De Vooravond zat, en geprezen werd om haar durf, dat zij een ietwat naieve kijk op de voorspelbare reactie van haar Turkse gemeenschap had.
Anyhow, ik heb het boek gelezen, en ik vraag mij af wat harder die gemeenschap shockeerde:
Haar onverhulde beschrijving van sex-scenes, het openbaren van het gestook van de Imams en het haatzaaien van de Qur'an scholen, of het exposeren van de stompzinnigheid en afkeer van de Turkse gemeenschap ten opzichte van de autochtone Nederlanders.

Roadblock | 26-02-21 | 21:05 | 2

Kuzu in de Tweede kamer: Rutte is een dictator. Hij wou zijn toon niet matigen na kritiek.... waarom dan geen spreekverbod voor iemand die Erdogan geen dictator vindt?

ger1306 | 26-02-21 | 21:37

Omdat het zo’n leuke soundbite is om een minister een moordenaar te noemen omdat het kan en buiten de Kamer van Volksvertegenwoordiging dit dan ‘Mooie televisie’ te noemen. En vervolgens NOOIT eeen vraag duidelijk beantwoorden. Geheel Moskee-stijl. Wat een concreet en urgent gevaar vormen die nare Muzelmannetjes voor fatsoenlijk en vredig leven in West Europa.

Pieterman | 26-02-21 | 23:22

Een jaar geleden had ik me heel erg druk kunnen maken over een partij die een verbod op Mohammedcartoons wil. Dat is tegenwoordig klein bier vergeleken met een overgrote meerderheid van de Kamer die instemt met de 'Wet beperking vertoeven in de openlucht'...

Antiquerulant | 26-02-21 | 21:04 | 1

De vergelijking gaat jammerlijk mank...

Wiebenick | 26-02-21 | 21:50

Fijn dat Nieuwsuur uitgebreid toelichting heeft gegeven, ik was voor dat artikel in de veronderstelling dat ze hem eigenlijk niet wouden ontvangen en ze zich niet afdoende hadden ingespannen om hem een nieuwe gelegenheid te bieden. Je weet maar nooit, iedereen op die redactie is immers roomblank.

deugallergie | 26-02-21 | 21:02

Ja, er stond vandaag een interview met dit meisje Lale Gúl in de Volkskrant.

Dapper meisje, maar ik zou vooral tegen haar willen zeggen: Pas toch op, schatje! Die haatbaarden en hun volgelingen nemen je het niet in dank af dat je kritiek uit op hun 'geloof'.

Want hoe je het ook wendt of keert, de islam is een achterlijk, middeleeuws, tribaal, intolerant, agressief kutgeloof, en kritiek daarop uiten kan hele vervelende gevolgen hebben voor je gezondheid.

Dr_Johnson | 26-02-21 | 20:58 | 5

@Dr_Johnson | 26-02-21 | 23:14: Ik denk dat het signaleren, voorkomen en bestrijden van misstanden in religieuze groeperingen niet afhangt van aantallen. Ik bedoel, het hele land was in rep en roer over naakt dansende sekteleden en dat waren er maar een handjevol. De Jehova's tellen zo'n 30.000 en er is veel verloop, wat betekent dat er al decennialang best veel mensen worden geconfronteerd met schadelijke praktijken die onder de dekmantel van religie onder de radar blijven. Dus niet alle geloven op één hoop gooien. Gewoon afstand doen is makkelijk gezegd als je door je hele familie en al je vrienden wordt uitgekotst en gedemoniseerd. Precies wat dat meisje Gül nu ook meemaakt.

Wiebenick | 27-02-21 | 00:05

@Dr_Johnson | 26-02-21 | 23:14: Tsja. Vroeger (opa vertelt) werden alle Freek de Jonge's in het land gemobiliseerd om vooral "tegen heilige huisjes te schoppen" (de kerk) en te ageren tegen alles wat als conservatief DUS "kleinburgerlijk" werd beschouwd. Toen wij op de lagere school zaten werden die mensen een beetje lacherig "ouderwets" genoemd. Sommige kinderen in de klas hadden "ouderwetse" ouders. Misschien waren deze mensen wat behoudender, stijver en formeler, en deden ze niet zo enthousiast mee met de seksuele revolutie en NVSH partnerruil avonden als de "sekstant" lezende ouders van sommige andere kinderen deden. Mischien vonden ze dat een leraar geen baard en "Afghaanse jas" moest dragen, en met "u" zou moeten worden aangesproken. Enz. En ja, deze "ouderwetse" mensen waren soms ook gelovig. Er werd gebeden voor het eten. En ja inderdaad hing wel een beetje een spruitjeslucht (Bordewijk "Bint" idee) om ze heen, het was allemaal lekker lullig, lekker kneuterig Nederlands, maar die mensen deden helemaal niemand kwaad. En die werden me een partij afgezeken door de progressieven, daar lusten de honden geen brood van. Het KON NIET GROF en beledigend genoeg. En moet je diezelfde progressieven NU eens horen met hun gejammer over "kwetsende en beleidigende teksten" zodra het over moslims gaat. Moslims die VEEL behoudender en religieuzer zijn dan de lullige bekrompen burgerNederlandertjes waartegen vroeger zo hard werd geageerd. Dat is de hypocrisie van links.

Asteroid-B612 | 27-02-21 | 04:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kan zeggen wat je wil maar Denk heeft echt het beste voor met hun kiezers.

Leptob | 26-02-21 | 20:57 | 2

Mooie. Die jat ik van je.

Gokmaar | 26-02-21 | 21:18

Trap er niet in!

MonsantoSucks | 27-02-21 | 13:43

Nederland, het land van normaal doen
maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn
vooral als je niet uit Nederland
maar uit de parallelle samenleving komt.

Off topic: Derksen vol op het orgel over qatar: "Als ik naar een feest moet waar 6500 doden vallen blijf ik thuis."

De Briemusketier | 26-02-21 | 20:56 | 1

Conclusie van dat Volkskrant artikel: Lale Gül gaat dus uiteindelijk NIET leven maar blijft gegijzeld door het Stockholmsyndroom dat islam heet.

Deprimerend wel eigenlijk.

aapbroodje | 26-02-21 | 20:55 | 1

Dat vindt de Volkskrant gewoon mooi drama, en ergens ook wel prettig. Gül staat voor de Volkskrant aan de verkeerde kant van het spectrum. Ze is een bewonderaar van Cliteur, interviewt PVV'ers en Dennis Honing en ze moet er nu misschien niet aan denken de pen weer op te pakken, maar die gaat heus wel weer schrijven of iets anders doen, maar die houdt zich niet meer koest.

grietmetgroenefiets | 26-02-21 | 21:14

Toch maar mager die 3 Denk zetels, de rest van de Marokkanen en Turken stemmen op PVDA ze denken dat die over de uitkeringen en subsidies gaan.

verwonderd | 26-02-21 | 20:52 | 1

De PVV gaat toch over de uitkeringen en subsidies? ;)

Sinterbikske | 26-02-21 | 21:01

lala Gul is een klein lichtpuntje. Ze mag niet met een Nederlands vriendje thuiskomen. Maar kijk eens naar de recente verslaggeving over overlast in Scheveningen hoe er omheen gepraat wordt uit welke hoek de overlast voor vrouwen en meisjes vandaan komt en je weet: het komt niet meer goed. We zijn gemuilkorfd en worden geframed als nazi's. Maar in persoonlijke gesprekken komt de smerige waarheid soms naar boven, bijvoorbeeld de collega die nog net kon voorkomen dat 3 zwarte asielzoekers, zich aan zijn 16-jarige dochter zouden vergrijpen. Wij willen ook wel eens wat, zeiden de mannen tegen die vader. Vaker gehoord, vrouwen die niet meer alleen van de voordeur naar de auto durven te lopen, vrouwen die ongevraagd aangerand worden in de kroeg, enz. Dus MSM kan het verzwijgen, we weten het toch.

Het mag niet gezegd worden, en het is duidelijk wie daar verantwoordelijk voor zijn. Lulu kreeg ook alleen waardering voor haar verhaal uit rechtse hoek. Links is voor onderdrukking, rechts is voor vrijheid.

BorisBonkestoter | 26-02-21 | 20:49 | 2

Lichtpuntje? Ik weet niet of je het interview met haar vandaag in de Volkskrant gelezen hebt, maar ze heeft 'de keuze' om voorgoed verbannen te worden uit haar familie of om zich weer volledig te voegen naar wat haar damilie van haar eist.
Ze kiest voor het laatste. Stopt met schrijven en haar toekomst wordt met Turkse man, kinderen en achter het aanrecht. Ze wil het contact met haar familie niet kwijt.

En ze is niet de enige die gedwongen wordt om zo te leven.
Wat ongelooflijk triest, zo opgesloten in zo'n zogenaamd vrij land. Diep triest.

Bataafje | 26-02-21 | 20:53

@Bataafje | 26-02-21 | 20:53:
Doodzonde inderdaad. Terreur achter de voordeur. En daar hoor je progressief links niet over. Wilders wel, maar ja, PVV dus rassiesjt.

Graaisnaaiert | 26-02-21 | 21:01

off topic... tering, hoe dichter de verkiezingen des te meer merk ik hoe kneiterlinks mijn familie is. Werd zojuist online voor facsist uitgemaakt.

horsteknots | 26-02-21 | 20:47 | 4

Ga even huilen.

Rest In Privacy | 26-02-21 | 20:52

geen last van gelukkig, daar betalen ze te veel belasting voor

Diederik_Ezel | 26-02-21 | 20:53

Zo ongeveer het énige waar ik corona voor dank, is dat ik dit jaar niet de vreselijke famillie van mijn vriendin aan het kerstdiner hoefde mee te maken:
Een stel, oom en tante; Hij basisschoolleraar, zij (labiele) psychologe.
Lekker koophuis in een goedkoop dorp, met een joekel van een tuin...

En standaard na het eerste glas wijn moest meneer het gesprek centraal naar zich toe trekken om op joviale toon (meneer is God's gift) even wat open deuren over Twamp en Wilders in te trappen.
En dan op zo'n toontje van "iedereen in deze kamer is het toch vanzelfsprekend met mij eens".
Die man was dermate stellig overtuigd van zijn gelijk (met bijbehorende denigrerende toon in zijn uitlatingen), dat je dan eigenlijk altijd de keuze had
"laten gaan, of ruzie krijgen".

De lul kon ook nog eens voor geen meter koken, en zijn wijnkeuze was nagenoeg even kut als de rest van de persoon.
Deze kerst heerlijk in afwachting van een test allleen zitten zuipen.

Vage_eddie | 26-02-21 | 20:55
▼ 1 antwoord verborgen

Kreeg van de week een leuk appje van een turk en een italiaan die ruzie maakten. Die turk zei, wij hebben sex uitgevonden,zei die Italiaan, wij hebben bedacht het met vrouwen te doen. Whoehahaha.

Rest In Privacy | 26-02-21 | 20:45

Denk is een softe gateway drug vergeleken met die griezels van Nida.
Het énige voordeel van die enge club, is dat ze wellicht te gretig, en dus te haastig zijn met het afzetten van hun taqqiya-masker. Na een paar idiote voorstellen van die lui, gaan er hopelijk meer ogen open m.b.t. de 2 voor 12 stand van Europa.

Vage_eddie | 26-02-21 | 20:45

In NL wonen vooral Turken uit het oostelijke, conservatieve en analfabete deel van Turkije. Niet echt verrassend dat die lui vaak zo primitief zijn en doen.

Bv Azarkan die een petitie tegen cartoons steunde toen Samuel Patty net onthoofd was door zo'n gestoorde gek.

Diederik_Ezel | 26-02-21 | 20:44 | 5

@Sinterbikske | 26-02-21 | 20:51: Izmir is voor Turkse begrippen anders een tamelijk progressieve stad. Het is een bolwerk van de oppositie.

MAD1950 | 26-02-21 | 21:49

@MAD1950 | 26-02-21 | 21:49:
Izmir is het voormalige Smyrna. Traditioneel een moderne stad met hoogopgeleide mensen. Hoop dat Islam dat niet al te veel verkloot heeft.

Graaisnaaiert | 26-02-21 | 22:27

Azarkan is Marrokaan

drolloman | 27-02-21 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Terwijl ik het verhaal over dat meisje las ontstond er een heel klein sprankje hoop in mijn hart.
Maar de laatste alinea's zorgen dat ik achterblijf met nog minder hoop dan voordat ik het gelezen had. Wat een triest verhaal.

C1O2 | 26-02-21 | 20:42 | 5

@C102: triest, he. Je hoopt dat iemand haarcte hulp schiet, femmes for freedom ofzo. Maar ongelooflijk triest in een land als dit.

Bataafje | 26-02-21 | 21:00

@Nichtsneues | 26-02-21 | 20:45: Ik heb hier onlangs al een keer oud-ambtenaar en PvdA'er Jan Beerenhout aangehaald, de moeite waard om eens op te zoeken. Hier een anekdote van hem:

"Ik gaf laatst een lezing aan de Hogeschool Holland. Zit achter in de zaal een Turks meisje met een hoofddoek een beetje dicht tegen een Surinaamse jongen aan. Ik denk: da's kat-in-'t-bakkie. Dus ik vertel dat Turken racisten zijn. Dat zelfs die pseudo-religie van Ataturk racistisch is. Overal in Turkije hangen tegenwoordig nog affiches met de tekst: Niets Is Mooier Dan Een Turk Te Zijn. En ja hoor. Ze sprong bijna tegen het plafond. Hoe ik durfde beweren dat Turken racisten waren? Ik liet haar uitrazen en vroeg toen liefjes of ze vanavond met haar zwarte vriendje mocht thuiskomen. Toen werd ze nog rooier dan ze al was, maar ze zei niks meer."

Het artikel waar dit uit komt is van 1994. Maar ja, Baudet he.

Tashtego | 26-02-21 | 21:05

@Tashtego | 26-02-21 | 21:05:
Nog steeds gesubsidieerd onder ons is Mili Gorüs, zie ook het artikel in de Volkskrant. Mili Gorüs is weer gelieerd aan de Grijze Wolven. Een bijzonder onfrisse club van ultranationalistische Turken. Kort daarop begonnen de Grijze Wolven met militante acties en mensenrechtenschendingen tegen alles wat niet Turks, rechts en/of islamitisch was: Koerden, Arabieren, Armenen, Grieken, christenen, joden, alevieten, salafisten, communisten en linkse politici. Er wordt geschat dat alleen al in de periode 1974–1980 ca. 694 politieke moorden door deze beweging zijn gepleegd.[15] Een van de bekendste aanslagen door een Grijze Wolf gepleegd, was de mislukte aanslag in 1981 op Paus Johannes Paulus II door de Grijze Wolf Mehmet Ali Agca.

Het komt nooit meer goed

theo-is-dood | 26-02-21 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Jammer alleen dat wanneer het om Boho Haram en 300(!) ontvoerde meisjes gaat,
het Journaal weer niet verder komt dan 'bendes'. En losgeld.

Maar waarom ook niet even melden dat dit islamitische terreur betreft?
Het antwoord, dat zit in de vraag....
Walgelijk staatspropaganda-medium.

Dat zoals altijd, aan de islam verbonden terreur, verzwijgt. Bendes....
(zie ook het eeuwige 'jongeren'. Ik zou dat handboek newspeak van de NOS wel eens willen inzien)

michelpen | 26-02-21 | 20:41 | 3

Vervang blank door wit. Alles altijd vervangen.

Cepalislam500mg | 26-02-21 | 20:44

Het beste handboek:-
de angst om je baan kwijt te raken.

HogeNood | 26-02-21 | 20:48

Een leuk feitje uit de recente geschiedenis is dat de regering van Nigeria oud-soldaten van de Zuid-Afrikaanse eenheid Koevoet inhuurde om Boko Haram klop te geven. Koevoet, van dat vreselijke Apartheidsregime weet u nog.
Link: www.theguardian.com/world/2015/apr/14...

-//-Leon Lotz was once a member of the Koevoet – “crowbar” in Afrikaans – a paramilitary police unit created by South Africa’s apartheid regime to root out guerrillas in what is now Namibia. Thirty years later, something persuaded him to take up arms again in a foreign country. He was killed in March, apparently by friendly fire from a tank in northern Nigeria. Among the most striking facts about Lotz was his age: 59—//-

theo-is-dood | 26-02-21 | 21:47

Ik ben trouwens wel een groot fan van Erdogan met zijn grote bek.

Wat is er leuk aan een wereld waarop iedereen het met elkaar eens is?

Leptob | 26-02-21 | 20:40

Ik geloof er helemaal niks van dat dit het einde is van Lale's carriere, dat is één, en ten tweede is het heel erg vreemd dat haar ouders nu pas weten wat ze allemaal uitspookt. Ze heeft al minstens tien Weltschmerz-interviews gehouden, waaronder een met Paul Cliteur en een column: 'Het islamitisch onderwijs bevordert NIET de integratie, maar VOORAL de segregatie.' Die met Cliteur ging over de wetgeving die nodig is om anti-democratische organisaties tegen te gaan. Er zijn ook een paar afleveringen met die jongens Roman en Freek. En nu zal ze zeker met een Turk gaan trouwen, zoals ze in de Volkskrant beweert. Ze heeft gewoon genoeg van alle hysterie.

grietmetgroenefiets | 26-02-21 | 20:39 | 1

Die ouders kijken geen Nederlandse TV, maar de Turkse. Ze hebben gewoon geen idee. Af en toe is er een imam die de toespraak van Wilders vertaalt en dan tekenen ze bij het kruisje een pamflet. Da5 gebeurt ook zonder uitleg trouwens. Zie de “aangiften” tegen Wilders door mensen die achteraf verklaarden niet te weten wat ze tekenden. Het is een parallelle samenleving. Niets willen weten van Nederland maar het geld is wel goed.

Nichtsneues | 26-02-21 | 20:49

Een verbod op Mohammed cartoons.... Eens kijken wat vind ik erger. Een verbod op Mohammed cartoons of een verbod om na 21:00 uur naar buiten? Iedereen wil van alles maar lopen verbieden. Verder wil blijkbaar de rest van Nederland alleen maar meer mensen die Mohammed fantastisch vinden hier naar toe halen. We hebben nu al 10 jaar rechts(Vvd) aan de macht en nog nooit zijn er zoveel binnen gewandeld. Ze dan een eigen partij geven is dan ook niet raar. Dit land, is niet meer het land waar ik in opgroeide. De veranderingen die plaats vinden zijn over het algemeen niet de veranderingen die ik wil of goed vind. Wat je ook stemt, rechts, links, liberaal, socialisch. Het maakt geen flikker uit.

Gandalph | 26-02-21 | 20:39 | 7

@Nichtsneues | 26-02-21 | 20:54: De VVD roept bij iedere verkiezing dat ze wat aan de asielzoekers instroom willen doen, zich hard willen opstellen naar de EU etc. Ze houden zich nergens aan hun eigen beloftes en ze worden dadelijk weer veruit de grootste. Ik begrijp dat echt niet. Als iemand je oplicht, ga je daarna toch ook geen zaken meer met die persoon doen?

Gandalph | 26-02-21 | 21:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Vijf zetels voor Erdogan in het Nederlandse parlement, dat is heel eng.

Rennieflox | 26-02-21 | 20:38 | 3

Nee hoor dat is zeer gunstig.
Wegkijken kan niet meer.

Rest In Privacy | 26-02-21 | 20:41

Denk staat al maandenlang op twee zetels in de peilingen, het gaat best goed.

grietmetgroenefiets | 26-02-21 | 20:42

Ik ben zeer internationaal en open minded, al zeg ik het zelf. Maar die gasten van Denk vertrouw ik voor geen meter. De relatie met Turkije is mij te groot. Het zal verstandig zijn op ze te laten monitoren door de AIVD. Het is een bijkantoortje van Erdoğan, niet het meest frisse type.

Red shirt | 26-02-21 | 20:37

denk aan corona

davidhasseltoff | 26-02-21 | 20:36
-weggejorist-
grindbak | 26-02-21 | 20:32 | 3

Dit bericht moet een aantal Landgenoten toch tot totale woede en verwarring leiden lijkt mij.
Ik ga het boek via een link bestellen, beetje steunen van vrije media.

Sinterbikske | 26-02-21 | 20:29 | 3

Ik denk dat hij mevrouw Gul als PVV-stemmert/sokpop ziet.

Graaisnaaiert | 26-02-21 | 20:33

@Sinterbikske | 26-02-21 | 20:36:
Inderdaad. Contradictio in terminis. Was voor mij echt ontluisterend, hoe intolerant, haatdragend en agressief progressief links tegen andere meningen is.

Graaisnaaiert | 26-02-21 | 21:04

Godverredomme wat een mooi stukkie van deze krachtvrouw. Een rationeel realistische getuigenis van de verwrongen werkelijkheid zoals velen die bewust negeren en moedwillig in stand houden.
Ze hebben nog een hele, héle lange weg te gaan met die onterechte overtuiging, en als IETS hieruit blijkt, is dat deze zienswijze achtergesteld is en hier niet thuishoort. Hoe je het ook wend of keert, je innerlijke moreel kompas moet het hier niet mee eens zijn wanneer je in deze samenleving vertoefd.

NiCeY | 26-02-21 | 20:29

Vijf keer per dag op een matje richting Mekka bidden terwijl Mohammed nooit één voet in Mekka heeft gezet.
Het traditionele verhaal dat meer dan een miljard islamieten hebben geleerd over het ontstaan van de islam is een hoax!
www.youtube.com/watch?v=Q906qTdkXL4&a...

Aristotalloss | 26-02-21 | 20:28

Begin met islam niet langer de status van religie te gunnen. Het is een kwaadaardige ideologie die haaks staat op de Westerse normen en waarden. Daarom moet het afgelopen zijn dat deze splijtzwam de bescherming van diezelfde Westerse normen en waarden geniet.

marcoplarco | 26-02-21 | 20:27

Het is een moedig en dapper meisje. Absoluut.

Asteroid-B612 | 26-02-21 | 20:27

Niets nieuws onder de zon.

Schepvogel | 26-02-21 | 20:26

Hoeveel open deuren moeten er nog opgeblazen worden.

GroetenVanUrk | 26-02-21 | 20:26

De Denkstemmers kwetsen
- Het straatbeeld;
- De Nederlandse taal;
- De verzorgingsstaat;
- Barbecuegewoontes;
- Babypiemoltjes en
- Van alles
Mogen wij dan gewoon alleen maar even lachen om een Mohammedcartoon? 
Mogen wij dan gewoon één klein kwetsje terugdoen?

Leptob | 26-02-21 | 20:26 | 1

Nodig, om te beginnen:-
een beëdigd kwetstaxateur, zodat we een kwetsevenwicht in stand kunnen houden.

HogeNood | 26-02-21 | 20:35

Wolt ihr den totalen Rutte.

rein9576 | 26-02-21 | 20:25 | 1

Nee denk je.

IkwilJinekwel | 26-02-21 | 20:32

Ik ben een lentestemmer ik voel mee cool.

rein9576 | 26-02-21 | 20:23

Een Marokkanepartij in de Tweede Kamer zou ook wel mooi zijn. Marijnissen en Ouwenhand die worden nagesist terwijl ze naar de microfoon lopen en Arib die wordt aangesproken als mevrouw die voorzitter....

Rest In Privacy | 26-02-21 | 20:23 | 3

Lekker gesnoven mijn jong? Al die spelfouten verraden je.

MoonBeebe | 26-02-21 | 20:34

Die juffrouw Lale... Die laat even precies zien waarom het hier altijd blijft broeien.

Petrus Poortwachter | 26-02-21 | 20:22

Ik lees telkens 'gare lul' ..... daar moet ik nog even aan werken .

Koning BongoBongo | 26-02-21 | 20:18

Misschien moeten we ze een eigen stuk land geven met een leuke naam Turkije of zo waar ze hun eigen ding kunnen doen.

van stampij | 26-02-21 | 20:17
-weggejorist-
MeneerGuggenheimer | 26-02-21 | 20:16 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

OK de regel is: als het NU is (de zogenaamde tegenwoordige tijd) is het bij hij/zij/het ALTIJD met een T

Hij loopt. Hij verdient. Zij wordt. Hij heeft. Het gebeurt.

De D in "hij wordt" komt van het feit dat die d ook in het hoofdwoord 'worden' zit.

Tot zover de tegenwoordige tijd. Volgende keer: voltooid deelwoord.

Knufter | 26-02-21 | 20:14 | 3

Dank, ik gok ook iedere keer maar wadt.

Niet_Van_Hier | 26-02-21 | 20:20

necrosis zij geprezen.

Mauguio | 26-02-21 | 20:29

In hoofdwoord zitten twee d's. Wordt het dan 'Zij hoofdwoordt' of `Zij hoofdtwoordt' ?

2021 sla ik ff over | 26-02-21 | 20:53

Fidan zei het net goed bij de vooravond, kijk maar terug, aan het begin.

SterF... | 26-02-21 | 20:12

Wij zijn het Iran uit de jaren '70...nog even wachten...

Sfeerbeheer | 26-02-21 | 20:12

Het land kan krijgt wat het verdiendT...

neonreclame | 26-02-21 | 20:10 | 2

VerdienT

rob007 | 26-02-21 | 20:19

Zucht..
Probeer het anders in het Vlaams.

2021 sla ik ff over | 26-02-21 | 20:50

Jah, het is een grote schande dat deze reli-fascistische griezels in de TK zitten.
En wanneer deze dracula's in het heldere democratische daglicht dreigen te komen, vluchten ze snel weer even hun grot in.
.
Opdat wij nooit vergeten: Dit zijn fascisten van het ergste soort.
( En *kuch* terzijde: Ze vinden Joden ook niet heel aardig... )

hotmint | 26-02-21 | 20:08 | 1

Gelukkig had Geert Mak het er nog over.

Alleen om Denk de tweede partij van Nederland te noemen was wel érg pessimistisch.

Knufter | 26-02-21 | 20:15

Van Doorn, DENK, NIDA, ben moe..

Treurgrond | 26-02-21 | 20:08 | 2

Stem ben moe!

SterF... | 26-02-21 | 20:12

Waar ik me vooral over verbaas, is hoe alle Wokies (terecht) de SGP afbranden, maar ondertussen vanuit een soort exotisme steeds enge partijtjes als NIDA en DENK verheerlijken. Dán luidt het devies ineens "dat is de cultuur/religie van die mensen, dus daar moeten we respect voor hebben", niet doorhebbende dat ze daarmee de lokale tak van de "SGP" van 2000km verderop binnenhalen...

Vage_eddie | 26-02-21 | 20:48

Turkije heb ik een beetje hetzelfde mee als met Frankrijk. De goed verstaander snapt wat ik bedoel.

JWZ_JMK | 26-02-21 | 20:08 | 3

Met van die lui voor wie Frankrijk net zo boitenland is als Turkije heb ik ook niet zo veel, een goed verstaander snapt wat ik bedoel.

zwellevertje | 26-02-21 | 20:38

Als je het verschil niet begrijpt tussen Frankrijk en Turkije dan laat maar. Dan heb je letterlijk een afslag gemist.

Bakkeleures | 26-02-21 | 20:55

Ik word altijd een beetje miesj van lieden die zich categorisch negatief uitlaten over Fransen, De bediening in Parijse horeca is weleens wat onbeschoft, maar dat is in Amsterdam niet veel anders. De 'gewone' Fransman is net zo vriendelijk als de 'gewone' Nederlander. Ja, het helpt wel als je moeite doet een beetje Frans te spreken, al spreken de meeste Fransen jonger dan 50 redelijk Engels (mét accent, net als de meeste Nederlanders).
En ik kan het een klein beetje weten, want ik woon er sinds een paar jaar.

Kees Maf | 27-02-21 | 09:19

Voor de sharia dus.

Is dit nog nieuws? | 26-02-21 | 20:06

Het land krijgt wat het verdiend.

polletjepiekhaar | 26-02-21 | 20:05 | 7

@jan huppeldepup | 26-02-21 | 20:31:
Echter, als je 'weet waar je huis woond'... wat vind je dan ?

2021 sla ik ff over | 26-02-21 | 20:48

Er gaat geen miljard naar de omroep en bovendien is het gewoon de kijk en luisterbijdrage. De bevolking is gegroeid en er is indexatie. Weesie en Rutger toucheren met die beperkte tijd toch het volle salaris. Ook geven ze veel geld utiu aan overprijsde diensten van het TMG concern. Die willen de 5 Euro ledengeld van de oprichting nog steeds terug.

MaarFeitelijk | 26-02-21 | 23:20
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl