Grapperhaus begint War on Horeca
Dinsdag 2 maart. AANVALLUH
NOS Achtuurjournaal, gisteravond. Gerri Eickhof in Spoorpark Tilburg bij een horeca-ondernemer die de tent moest sluiten. Mooie zaak (stomme naam - in Breda zelfde woordkunstenaars). Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat om die gemeentehoreca die wel open is. Mensen die met meegebrachte hapjes en drankjes aan het gemeentemeubilair zaten. Pal naast de gesloten horeca-onderneming. Ja, dan snap je het onbegrip danwel de woede bij sommige terras-uitbaters wel. Bordesdanser van Justitie Grapperhaus wil aan zijn pasgetrouwde lijf geen polonaise. Vanaf dinsdag gaat Ferd KEIHARD HANDHAVEN op horeca-bazen die wel openen. NB: Tilburgse horeca-ondernemer van het T-huis gaat overigens dinsdag niet open. In maart april vorig jaar hoorde hij iedere tien minuten een ziekenwagen voorbij komen.
RIVM Update: +5151 Afpilsende TheehuisBrabo's
Gemeentelijke Terrassen
Reaguursels
InloggenGrappenhaus moet eens even wat anders gaan doen van onze centen, putje scheppen ofzo. Wat een malloot, anderen de les lezen terwijl meneertje als eerste ernstig de fout in is gegaan en dan ook nog het strafblad gebeuren afschaffen hieromtrent. Fred Derf Refd Ferd, hoe je ook heet, rot op!
in tegenstelling tot eerdere berichten heeft Grapperhaus geen geloofwaardigheid meer, niet meer sinds hij getrouwd is. eigenlijk ervoor ook al niet, en de rest van het kabinet is ook totaal ongeloofwaardig.
Was het niet geloofwaardig zijn geen kerncompetentie voor een functie in de politiek?
Het is niet alsof deze maatregelen zijn ingesteld om de ondernemers te pesten.
Op zich is het niet verkeerd om de indeling van onze stadskernen te heroverwegen. Hoeveel winkels hebben we nu werkelijk nodig? We laten alles thuisbezorgen en dat gaat prima; ik zie de toekomst zonnig in voor parcelbedrijven.
En voor wat betreft horeca: als alcohol nu pas zou worden ontdekt, zou het linea recta op Lijst 2 van de Opiumwet worden geplaatst. Misschien is het een idee om deze crisis aan te grijpen om geleidelijk de ontwikkeling naar een alcoholvrije samenleving toe te gaan? Het zou een goede zaak voor de volksgezondheid (en daarmee onze verzekeringspremie) zijn!
Als we allemaal kleding verstrekt krijgen van de overheid, dan kunnen alle winkels dicht. Dat vermomde co2 uitstoot, het is beter voor het milieu wereldwijd, en we besteden de vrijgekomen arbeidscapaciteit aan taken die het algemeen nut ondersteunen. Uiteraard tegen een gelijk salaris voor iedereen.
@3Xniks | 27-02-21 | 07:38:
Ik weet niet hoe het met u zit, maar het gemis van fysieke winkels weerhoudt mij er niet van te consumeren.
ik heb ondertussen zoveel vervelende mensen geblokt dat ik binnen 10 seconden klaar ben met 500 reacties doornemen. Wel lekker overzichtelijk zo.
‘Ik snap de frustratie’, zegt Grapperhaus dan. Nee flapdrol, jouw dikke ministerssalaris wordt nog gewoon elke maand gestort.
hahahahahah........... Coronaboetes uitdelen ? www.telegraaf.nl/nieuws/768286154/rec...
Neem zelf "gemeente meubilair" mee en om het aftemaken ook een eigen mok of glas. Dan laat je bij het café de mok en glas lekker vol tappen. Bovendien ben je dan verzekerd van een plaats.
Natuurlijk wel aan de regels houden
Kan GS ipv alleen absolute positieve testuitslagen ook de verhouding pos/neg erbij vermelden?
En het totale aantal testen?
En waarom we nu plots veel meer testen, ook zonder klachten, testen van kinderen ...
Wat is het belang van een positieve uitslag als het effect niet groot is?
En het aantal positieven zonder serieuze gevolgen (misschien een griepje).
En Eickhof is een sufferd in vaste dienst bij de Staatsomroep! Dat ie op zijn leeftijd niet eens kritisch is ...................................
Ik heb geen probleem want ik leef, in tegenstelling tot een heleboel mensen, op het platteland. En ik wil graag dat de mensen uit de stad ook kunnen genieten van de buitenlucht. Gooi de terrassen open. Maak terrassen in de parken. Gooi er een dakdoek overheen; het is niet duur en toch tijdelijk. Leen even tentdoeken van het leger. Iedereen zit droog, met een dikke trui aan totdat het 21.00 uur is en ze huiswaarts keren. Wat is het probleem? De terrasstoelen staan 1 meter van elkaar af. Leer toch probleemoplossend denken in plaats van de nederlandse bevolking tot het probleem te maken. Zij zijn niet het probleem. Het Corona-virus is het probleem. Dus als iedereen op een meter afstand van elkaar zit kan iedereen lekker naar het terras, met elkaar babbelen, een glaasje pakken met borrelnootjes erbij en gaat iedereen tevreden voor 21.00 uur naar huis. Ik zeg wel heel stoer dat ik geen probleem heb maar wij zijn erg eenzaam zonder onze vrienden die we lang niet hebben gezien maar enkel telefonisch gesproken. Ik mis ze zo.
+100 ik werd zo blij van je post!
Hum, er is blijkbaar slechts een dunne lijn
tussen "war on ..." en "handhaven".
.
Nog even geduld vrienden, komt in de nazomer helemaal goed!
Het regime wil niet dat het goed komt, want dan verliezen zij hun podium en kunnen zij de “crisis “ niet langer gebruiken om pro Europese veranderingen door te voeren.
Wedden dat vrijwel alle horecaners wel een grote mond hebben maar, als het er op aankomt, ze als echte NLse onderdanen braaf doen wat hen gezegd wordt?
Ze riskeren dan ook nogal wat: hun hele hebben en houden, hun hele leven, hetgene ze jaren aan gewerkt hebben om het op te bouwen. Alles wat ze hebben wordt geriskeerd.
En jij, vanuit je veilige rukbunkertje, wat zet jij op het spel?
Wat is je conclusie als de waanzin tot aan de hoge raad rijkt?
Corona-angst maakt meer kapot dan drank ooit goed kan maken.
O u bent betalende reaguurder. Wat liev.
De februari opstand kan beginnen
In maart?
@Gulliver | 26-02-21 | 20:39: Even op de Oktoberfesten vragen hoe dat werkt
Al zouden die bermtoeristen in ieder geval hun tiefuszooi opruimen.
Hoe neemt iemand deze opa serieus?
Hoezo kijken we nu alleen nog naar het aantal besmettingen terwijl dat eerst het aantal IC opnames en doden was? Zijn die soms niet hoog genoeg meer om de paniek er in te houden? Op naar de derde, vierde, vijfde, zesde en zevende golf.
Paniek klinkt in uw eigen tegel
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 19:07:
Pfffff ruudje moet jij niet eten of zo? Vrouwtje heeft vast de piepers klaar.
Hoog aantal besmettingen is een voorbode van hoog aantal mensen op IC.
En ja méér testen betekent méér besmettingen meten, en een besmetting wil nog niet zeggen ernstig ziek, maar daar houdt het OMT écht wel rekening mee, ze zijn niet dom of zo, al willen wappies Van Haga en Engel dat graag doen lijken.
Omdat door betere behandeling minder Covid19 patienten op de IC terecht komen. Dat verschil is te moeilijk om uit te leggen door het kabinet en aan de mense.
@Bootvisser | 26-02-21 | 19:38: Houdt het OMT gewoon rekening mee, praatjesmaker.
@Papa Jones | 26-02-21 | 19:32: meer besmettingen vinden betekent niet méér patiënten op de ic, zoals je weet mocht aan het begin van de epidemie pas gemeten worden toen de IC’s vol lagen, en dan nog bijna alleen diegenen die op de ic lagen.
De eerste aangetoonde patiënt mocht niet eens getest worden officiëel, want die was niet in China geweest of op wintersport.
Mondkapjes waren ook verboden in de verpleeghuizen, want alleen ziekenhuizen mochten ze gebruiken.
In opdracht van het rivm, want ze werkten toch niet, al bleek dat te liggen omdat er veel te weinig waren ingekocht.
Dus ja: rivm/omt/vvd kun je niet vertrouwen.
@Analia von Solmsch | 26-02-21 | 21:32: Je hebt het over een jaar geleden! Hallo ??!
Er is toch wel het e.e.a. veranderd wat betreft testen en mondkapjes dunkt mij.
Gewoon alles open op twee maart en dan zien wat er gebeurt
Precies.
Yes please, het heeft al te lang geduurd.
Tragisch gejammer en witwassen als hobby. Klaag liever bij het Bierkantoor.
Gast
Prima plan. Gebeurt er eindelijk weer eens wat.
Terrasje is de beste remedie tegen de C.
Bloedverdunners en vitamine D.
Bam! Die zit dus raak.
Vitamine D maak je aan vanaf zonkracht 3, ergens eind maart, begin april ...
Ik vind het ook wel mooi geweest met die lockdown. Een gemiddelde toko met personeel gaat dit natuurlijk niet redden. Ik zie liever wat regulering, aantal mensen in een restaurant/ kroeg.
Open gooien en vraag om een corona boete fooi!
Juist, denken in oplossingen.
Pleur een muur neer met een paar doorgeefluiken en je kan als afhaalding verder.
Je terras doe je gewoon open als publieke ruimte, en handhaving van 1.5m laat je aan de overheid over. (je gaat toch niet zelf politieagent spelen)
Maar wel ufo-piloot.
Heeft alleen wel twee nadelen.
1. Je moet iedere keer nieuw meubilair kopen, omdat de gemeente denkt dat dit zwerfafval is.
2. Je moet, als je buiten de binnenstad woont, de grond waar je terras op staat terugkopen van de gemeente.
Had gewoon gratis FFP3 maskers uitgedeeld (desnoods bouw je zelf een fabriek), we dragen nu massaal maskers waarvan wetenschappelijk bekend is dat ze geen virusdeeltjes tegenhouden. Bescherm de oudjes tot er een vaccin is en laat de jongeren gewoon doorgaan met naar school gaan en werken. Tover een oude kantoorpanden om naar beademingscentra, zorg voor spoedcursussen verzorging coronapatiënten, pas schaalvergroting toe op het vaccin zodat het volgende week allemaal geregeld is, zo moeilijk is het allemaal niet.
Voor de politici is het allemaal erg moeilijk.
Hoho niet in oplossingen denken
@027 | 26-02-21 | 18:20: nee stel je voor
12 Belangrijke vragen en antwoorden voor je je laat vaccineren:
Als ik mij laat vaccineren, kan ik dan stoppen met het dragen van een mondkapje?”
Overheid: “Nee.”
Als ik het vaccin neem, gaan de restaurants, cafés. sportscholen, kappers, etc. weer open? En kunnen mensen weer normaal werken op kantoor?
Overheid: “Nee.”
“Als ik mij laat vaccineren, ben ik dan resistent tegen het Covid virus?”
Overheid: “Nee.”
“Als ik gevaccineerd ben, dan kan ik anderen niet meer besmetten, toch?”
Overheid: “Jawel, het vaccin stopt niet de overdracht van het virus.”
Als ik mij laat vaccineren, hoe lang blijft het vaccin werken?”
Overheid: “Dat is nog niet bekend, alle covid vaccines zijn nog in een ‘experimental stage’.”
Als ik mij laat vaccineren, kan ik dan stoppen met social distancing oftewel de 1,5m maatregel?”
Overheid: “Nee.”
“Als mijn ouders, opa, oma en ik gevaccineerd zijn, kunnen we elkaar dan weer knuffelen?”
Overheid: “Nee.”
Wat is dan het voordeel van mijzelf laten vaccineren?”
Overheid: “Zodat het virus je niet doodt.”
Weet je zeker dat het vaccin mij geen bijwerkingen geeft, of zelfs mij fataal kan worden?”
Overheid: “Nee.”
Als statistisch gezien het virus mij niet doodt (%99,7 overlevingskans), waarom zou ik mij dan moeten laten vaccineren?”
Overheid: “Om anderen te beschermen.”
Dus als ik mij laat vaccineren, bescherm ik 100% de mensen waar ik mee in contact kom?”
Overheid: “Nee.”
Als ik ernstige allergische reacties, bijwerkingen (nog onbekend) of dood ga door het vaccin, krijg ik (of mijn nabestaanden) dan een schade vergoeding van de fabrikant of de Staat?”
Overheid: “Nee.”
Het COVID-19 vaccin kort samengevat:
• Biedt geen immuniteit
• Elimineert niet het virus
• Het voorkomt de dood niet
• Geen garantie dat je geen COVID meer kunt krijgen
• Stopt niet het verspreiden van het virus
• Zorgt niet voor opheffen reisrestricties
• Stopt niet het sluiten van bedrijven
• Stopt niet de lockdown
• Stopt niet de avondklok
• Stopt niet het dragen van mondkapje
• Stopt niet de 1,5 m
• Zorgt wel voor discriminatie, middels vaccinatiepaspoort
Waarom neem jij een vaccin?
Chapeau voor deze tegel! Ben benieuwd naar steekhoudende argumenten vóór het vaccinatiebewijs.
Leuk geframed.
Zelden zo’n domme tegel gezien, hoe krijg je het voor elkaat
Geweldig weergeven. Vaccin is voor schapen.
@Thomtidom | 26-02-21 | 17:51: Jij gaat precies uitleggen waarom het de domste tegel is die jij ooit hebt gezien. Even popcorn pakken.
Maar wel waar..
En zo is het
plus vd tegel
@Thomtidom | 26-02-21 | 17:51: Probeer eerst maar eens een tegel te bakken zonder spelfouten.
Deze tegel is simpel door te prikken.
Vervang 'Stopt niet' door 'verkleint de kans aanzienlijk op' en je hebt een wijze tegel.
Maar eigenlijk is wappies debunken ver onder mijn niveau.
Chapeau!
Het is natuurlijk ook om zorg niet te laten overspoelen zodra alles weer open gaat.
Ik ben helemaal voor maatregelen en het vaccin, maar ook ik begrijp sommige vragen wel.
Ik vind dat we iedereen die dat wil zo snel mogelijk moeten vaccineren en dan kijken wat het met de cijfers doet.
@Papa Jones | 26-02-21 | 18:00:
verkleint de kans aanzienlijk op het dragen van mondkapje ...
verkleint de kans aanzienlijk op de lockdown ..
verkleint de kans aanzienlijk op de 1,5 m.
Waar zit die wijsheid in dan?
Of is het bovenstaande wijs op het niveau waar u zich bevindt?
@Usumani | 26-02-21 | 18:25: Vaccins verkleinen de kans op nieuwe lockdowns, simpel. Hoe minder mensen een beroep doen op de zorg, hoe meer er weer open kan. En het vergroot ook de kans dat we straks weer van die mondkapjes af zijn, en geen 1,5 meter meer hoeven aan te houden.
De bezetting in de ziekenhuizen, of de verwachting daarvan, bepaalt het verlichten/verzwaren van de corona-maatregelen. Als je dat nu nog niet begrijpt heb je een jaar onder een steen gelegen.
Het griepvaccin werkt op precies dezelfde wijze, maar daar klaagt niemand over. En omdat er alleen nog maar corona is, is de griep zo'n beetje dood tegenwoordig, hoor je niks meer over.
Ik neem het vaccin (morgen) omdat het mij is aangeboden. Omdat ik nog niet dood wil. En zeg nou zelf, wat voorkomt de dood wel?
@Met_baard | 26-02-21 | 18:35: Allemachtig, heeft u uw eigen plempsel wel gelezen voordat u het plempte? Het raakt kant noch wal.
@letopuwzaak | 26-02-21 | 18:25: ze hebben gvd een jaar de tijd gehad om die IC capaciteit op te hogen en zo de economie te redden.
@Met_baard | 26-02-21 | 18:35: Bullshit. Ik kon jarenlang zonder griepprik de horeca in, winkels etc.
@Papa Jones | 26-02-21 | 18:33: bent u bekend met de code van Neurenberg ??
Als ik u en uw verplichtingswaanzin hoor, dient u deze les van de 2e wereldoorlog eens aandachtig te lezen
Goeie samenvatting
@plantmaar | 26-02-21 | 19:54: Hou toch op met je paniekzaaierij. Het vaccin is gewoon veilig. Maar niks is verplicht hoor, wat mij betreft.
@Papa Jones | 26-02-21 | 20:00: zie je wel, je bent zelfs te beroerd om het even te lezen!
LoL, je zit gewoon in je eigen angst bubbel, maar verwijt mij angst te zaaien........ lafaard
@plantmaar | 26-02-21 | 20:03: Ik héb het gelezen, slimmerd. Wat zit jij nou weer te gissen.
Jij komt aanzetten met Nazi-vergelijkingen. Dat is te dom om op in te gaan.
Zo, zie je? Ik heb het gelezen. Tot zover je Neurenberg-code.
Precies zoals jij het zegt :-). Waarom zou je een vaccinatie willen op deze basis. Het is (nog) niet verplicht maar de drang tot nemen wordt met de dag vergroot. En als ik ergens allergisch voor ben, dan is dat " moeten". Ik moet helemaal niks!.
@Ren je rot | 26-02-21 | 18:46: He leuk dat u inhoudelijk ingaat op mijn tegel. Goede argumenten. Perfecto! Niks tegen in te brengen, niets aan veranderen.
@Ad1617 | 26-02-21 | 19:41: Tja, tijden veranderen. U kon ook jaren lang zonder rijlessen of rijbewijs op een brommer of trekker rijden. Zonder vier uur van te voren aanwezig te hoeven zijn en u binnenste buiten te laten keren een vliegtuig pakken. De politiek op hun blote ogen geloven dat ze voor u aan de slag zouden gaan. Met een miniscuul zwembroekje op het strand in de zon liggen, uw blote borsten tonend. Na 21 uur naar buiten gaan en de hele nacht wegblijven. Benzine tanken zonder dat het je een kapitaal kostte.
Maar tijden veranderen. Onze politiek is al aan het vechten over hoe ze willen gaan bezuinigen na corona. Haha, alsof er ooit een na corona zal zijn. We hadden een voor-corona, en sindsdien corona. Maar na? Ha!
Wat gechargeerd maar prima tegel. Vaccinatie is prima voor ouderen en zwaar obesen, zeg maximaal 30% van de bevolking. Voor gezonde jongeren heeft vaccinatie, net als de griepprik, nauwelijks zin. Tegel geeft ook mooi weer waarom mensen het zat zijn. De overheid loopt vooral te klungelen met vaccineren en besteedt alle energie aan het opsluiten van de bevolking. Perspectief wordt niet geboden.
Beetje ingelegd geprevel dit. Uw bron is GEEN deskundige maar een eigenwijs influencer, op z’n best. Meer waarschijnlijk: een dorstige asoïst.
Gelukkig is op 1 juli de pandemie voorbij, tenzij vaccinproducenten anders beslissen.
pbs.twimg.com/media/EvBLVWrXcAU-_S3?f...
Lees het hele artikel svp. Voor de context.
Aan alle wappies. Flikker nou eens op met de overheid de schuld te geven van alles. Ja, er zijn fuckups. En serieuze fuckups, minister, koning, RIVM allemaal. Maar de grootste fuckups zijn de ontkenners die elke dag maar weer met besmettelijke bakkus tegenover een onbesmettelijke ontkenner gaan staan. Uitzonderingen daar gelaten zoals contactberoepen en scholen, zo lang men (voel je niet persoonlijk aangesproken) door blijven gaan met ontkennen en doorgaan met besmetten gaat die horeca echt niet eerder open. Pas rond 1 juni hebben we een acceptabel niveau bereikt qua vaccinaties en dus pas dan kan er weer het eea. open. Eerder open is indirect een stijging van ziekenhuis / IC opnames en dan zijn we weer waar we waren. Ontken dat nou niet, kijk naar Luik/Bergamo/New York.
En de overheid? Daar wordt echt keihard gewerkt met man en macht om het allemaal rond te krijgen. Als je een beetje inzicht krijgt over wat daar gebeurt dan piep je wel anders. En nee, 5G is niet de oorzaak. Ook niet Bill Gates. En big pharma verdienen KAK veel geld maar daar krijgen we de nieuwste technieken voor terug waar we in 1990 alleen nog maar van konden dromen.
Echt joh, hoe lang denk je dat iemand besmettelijk rond kan lopen? Weken, maanden? Wappie.
Je mist het punt, maatregelen zijn langzaamaan erger dan kwaal, meeste mensen zijn geen wappies of virusontkenners, maar zien dat maatregelen hele maatschappij stuk maken
Ruud doe eens rustig vriendelijke ambtenaar. We ontkennen niks, we zouden alleen andere keuzes maken. Niet omdat we dat leuk vinden, maar om van de nood een deugd te maken. Ruud, niet iedereen krijgt zijn bakkie geld automatisch elke 25e gestort....
@Thomtidom | 26-02-21 | 17:33: jawel weer een nieuw account, via NordVPN? De meeste mensen vinden maatregelen niet leuk, maar respecteren het wel. U verspreid desinformatie.
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Ik heb die kolere corona al gehad en was vergelijkbaar met een milde griep. En ja sommige mensen gaan dood aan de griep maar 99,5% niet. Net zoals bij corona. Wil je het risico niet lopen, sluit je op in je huis. Maar laat de rest lekker doorleven. Hebben we ook eerder die groepsimmuniteit te pakken.
@Torwart | 26-02-21 | 17:35: u heeft geen flauw idee wie ik ben; dat is fijne aan internet. U kunt mij wel alles vragen; u krijgt een eerlijk antwoord.
@Gumush | 26-02-21 | 17:37: nee, maar dat mag. Flesje rood of een goede Duitse pils heeft m'n voorkeur.
Niemand in de horeca ontkent het bestaan van het virus, het gaat erom dat de middelen ter bestrijding hun doel voorbijgaan en meer kapot maken dan het virus zelf. Vóór de lockdown was al bekend dat slechts een klein deel van het aantal besmettingen herleidbaar was naar de horeca. Er is al ontzettend veel geïnvesteerd in die sector om op een veilige en verantwoorde manier open te zijn.
@medusa324 | 26-02-21 | 17:37: groepsimmuniteit is onbewezen, nog geen enkel land kan dit bewijzen. Het lag voor de hand in Zweden; maar niks van te merken. Wat er in uw achtertuin gebeurt is uw zaak en niet bij de rest van Nederland. En schreeuwen doe ik wel in het stadion.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:37: doe nou eens rustig man. Ik wil helemaal niks van jou. Doe rustig en probeer je in te leven in personen die het water boven de lippen staat. En dat zijn er veel Ruud.
@zegmaarwij | 26-02-21 | 17:38: helemaal eens. Maar er waren teveel fuckups niet alleen door de bezoekers, maar ook door de horeca zelf. Remember this one?
www.omroepwest.nl/nieuws/4122585/Coro...
Een hele economie kapot laten gaan vanwege een stevige griep. Je kunt je afvragen wie de wappies zijn. Selectief vanalles sluiten, avondklok, dát zijn de dingen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. Ondertussen wel het vliegverkeer door laten gaan ondanks de mutaties.
Of wat denk je van de mondkapjes die we nu in de supermarkt dragen, dat zijn mondkapjes die feitelijk géén virussen tegenhouden (want katoen of niet ffp2+). We dragen dus mondkapjes waarvan wetenschappelijk bekend is dat ze geen virusdeeltjes tegenhouden.
@Agent-E | 26-02-21 | 17:40: Willem Engel is een wappie pur sang (mijn mening). Als je reageert op mijn tegel omdat ik roep "Aan alle wappies" ja, dan ben wel een wappie. Er is geen onvermogen aan argumenten, wat wil je weten?
De meerderheid tegen de maatregelen heeft helemaal geen complottheorieën, maar zijn kritisch of zitten erdoorheen.
De overheid hoeft niet keihard te werken maar moet bijtijds de juiste maatregelen nemen en daar gaat het gruwelijk fout. De EU en Nederland lopen qua vaccineren, de enige maatregel samen met de weersgesteldheid die echt werkt, volledig achter op de rest van de ontwikkelde landen.
@area78 | 26-02-21 | 17:41: Corona is een stevige griep noemen is reden voor een stevig permaban
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:39: wat heeft mijn achtertuin met corona te maken? En Zweden doet het niet slechter dan wij en hebben wel de terrassen open. Dus hou op met je factfree gekakel.
@IPNP | 26-02-21 | 17:43: kritisch ok, erdoorheen valt allemaal wel mee. We gaan een mooie zomer tegemoet.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:42: je kan het behandelen hoor.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:45: Serieus? Want ik baseer mijn mening op het feit dat bij de griep van 2017-2018 9500 doden gaf in 4,5 maand tijd aldus RIVM. Dat is meer dan corona in 4,5 maanden voor elkaar krijgt. Als die griep langer had geduurd met dezelfde impact dan was het zelfs zwaarder dan corona.
@medusa324 | 26-02-21 | 17:45: jij roept dat Corona een milde griep is, als je dat roept heb je
a) 2 hersencellen
b) onder een steen gelegen de afgelopen 2 jaar
c) zin in een permaban
.
Vul in [ ]
.
Maar leg jij even aan Denise uit dat het allemaal wel meevalt?
www.ad.nl/westland/denise-23-lag-op-i...
@Binnenbaan | 26-02-21 | 17:33: durf te lezen. RIVM onkennen is terug naar de middeleeuwen.
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziek...
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:36: geen idee waar je het over hebt, koorts?
@Torwart | 26-02-21 | 17:40: geen advies van jou nodig om rustig te worden; dat ben ik al. Klopt, water staat in veel gevallen boven de lippen en daarom probeert de overheid zo goed mogelijk te steunen.
@Torwart | 26-02-21 | 17:52: echt? dank.
@Thomtidom | 26-02-21 | 17:53: nee, doorgaans drank.
@area78 | 26-02-21 | 17:48: sure, hadden we in 2017-2018 ook zulke maatregelen?
@ceriel82 | 26-02-21 | 17:55: wuppies, dat was n mooie tijd: nl.wikipedia.org/wiki/Wuppie
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:49:
Ik zeg niet dat corona hetzelfde is als de griep. Ik zeg dat het bij mij milde griepverschijnselen gaf. Zoals bij het overgrote deel van de mensen. Leer lezen man.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:45:
We zitten hier niet op nu punt nl.
@medusa324 | 26-02-21 | 17:59: top dat je jezelf corrigeert
@Wasbakplasser | 26-02-21 | 18:02: gelukkig niet!
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:49: Doe eens niet zo triest Ruud, met je oproepen voor permabans. Beter kom je met zinnige denkbeelden of laat je het reaguren gewoon even met rust.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:45: Wat dacht je van een griepvirus met mogelijk longontsteking als bijkomstigheid of is dat ook geschikt voor een permaban? Raar trouwens om andere mensen, andere meningen te willen bannen. U bent van de cancel culture? Zo ja, foei!
@medusa324 | 26-02-21 | 17:37:
Ben geneigd Ruud gelijk te geven.
En nee, COVID is niet "een griepje". Ik heb WAARSCHIJNLIJK die shit gehad vorig jaar (niet getest dus weet het niet zeker), en dat was GEEN pretje. Ongelofelijke pijn in de longen, kon letterlijk niet ademen, het was alsof ik alleen maar kon hikken, steeds maar een heel klein hapje lucht. Steeds te weinig zuurstof binnen. Het voelt alsof je verdrinkt. Zeer beangstigend. En die pijn in de borst heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Het is ook een heel ander soort pijn. Alsof er gloeiende glasscherven in je longen worden gedrukt bij iedere ademteug. Ik was zelf na 3 dagen weer beter, maar mensen, onderschat dit alsjeblieft niet !! Je weet niet waar je blijft van de pijn. Do yourself a favor en luister niet naar de wappies. Stay safe !!
@Asteroid-B612 | 26-02-21 | 19:16:
Het is bij iedereen anders. Ik ben wel getest, had een nare hoest en griepverschijnselen. Niets heftigs en binnen 1,5 week klachtenvrij.
We kunnen niet alles op slot blijven gooien. Behoor je tot een risicogroep: blijf binnen tot je bent ingeënt. En laat de rest doorgaan met leven. Op deze manier gaan we het ook niet redden..
@medusa324 | 26-02-21 | 19:24: Zelf had ik geen hoest, geen koorts, geen hoofdpijn. Het "doorgaan met leven" is problematisch. Er zijn ook mensen wiens/wier immuunsysteem misschien niet zo effectief is als het mijne, bijvoorbeeld omdat ze immuunsysteem-onderdrukkende medicijnen moeten slikken na een zware operatie. En die eikels (m/v) die "weer willen dansen" kunnen wat mij betreft oprotten. Het leven van mijn vrouw is belangrijker dan jouw wens om "weer te willen dansen". Period.
Alle mensen die ik ken die het gekregen hebben, behoorden niet tot de categorie ontkenners, leefden voorzichtig en hielden zich verre van ontkenners. Het virus verspreid zich gewoon en trekt zich niets aan van 1,5 meter of mondkapjes.
@area78 | 26-02-21 | 17:48: En daarbij waren ook nog eens alle kwetsbaren ingeënd tegen griep.
@Asteroid-B612 | 26-02-21 | 19:40:
Als je denkt dat dit alleen om dansen gaat, ben je erg naïef. De meeste ondernemers met winkels, restaurants, cafées, toeleveranciers etc etc houden dit niet meer vol. Financieel niet, maar ook emotioneel niet. Je levenswerk stuk zien gaan is echt wat anders dan weer willen dansen.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:49: Maar het gaat toch niet om hoe erg de patienten het ondergaan maar om de druk op de zorg?
Denkt u dat, indien Corona minder besmettelijk maar wel dodelijker en kortstondig erger was, en er dus minder mensen op de IC zouden liggen, er deze maatregelen zouden zijn?
Zoals er geen echte maatregelen zijn om bijvoorbeeld kanker te voorkomen?
De overheid heeft schuld aan het in stand houden van angst en regels die al lang achterhaald zijn door de wetenschap, zoals de overheid nog steeds adviseert mondkapjes te dragen waar geen wetenschapelijk bewijs voor is dat ze werken en waarvan wel bewezen is dat ze bij langduring gebruik schade veroorzaken. 1.5 meter afstand bewaren, een arbitraire maatregel die net zo goed een meter had kunnen zijn en waarvan niet is aangetoond dat het ook maar 1 besmetting heeft voorkomen. Avondklok of sluiting van horeca, allemaal besluiten waarvan het effect of covid niet aangetoond is. Wat wel aangetoond en zichtbaar is, is dat ondernemers en bedrijven er wel aan kapot gaan als ze niks verkopen.
Heb jij wel eens een raamambtenaar hard zien werken? tegen de tijd dat ze op gang dreigen te komen gaan ze al weer naar huis.
Die Fappersaus is niet meer serieus te nemen, mond houden of wegwezen kwezel
Eerlijker was geweest om de terrassen wel open te doen en de kappers en andere contactberoepen nog even dicht te laten, horeca is echt steeds de klos, en iedereen weet dat er nauwelijks besmettingen in buitenlucht plaatsvinden als je afstand houdt
Ja, doei, ik struikel nu al over mijn haar.
Ik begin op Willem Engel te lijken.
@MoonBeebe | 26-02-21 | 17:26: zit liever met mn coronakapsel op terras dan met mn strak geknipte koppie binnen met mn biertje
Combi? Knippen op het terras? Wel goor die haren in je drankje.
@VanBukkem | 26-02-21 | 17:28:
Een Beatles kapsel is géén Willem Engel kapsel!
zodat die luizen weer een godsvermogen durven vragen voor een consumptietje?
Ik denk dat een nieuwe Februaristaking op z’n plaats is. Want de jodenvervolging was wel erg, maar dat wij niet naar terrasjes kunnen ook hoor.
Wat een dom commentaar weer
@Huwelijksgeluk | 26-02-21 | 17:21: Goed hè? Net zo dom als die achterlijken die zichzelf met jodensterren uitdossen als ze hun zin niet krijgen.
U declasseert uzelf met deze godwin.
@Bigi Bana Boy | 26-02-21 | 17:23: Nee, gewoon kortzichtig en dom. Niets goed aan.
Nooit iets vergelijken met WOII. Zo dom. Zowel Februaristaking als gele sterplempers.
Mooi weer! We gaan allemaal deaud!
Dat is een feit wat bij geboorte al vaststaat.
Net heerlijk boodschappen gedaan. Zonder mondkapje! Great! AH XL.
Zo stoer dat niemand reageert en ik kan het niet laten. Proost.
Geen boete gekregen of een winkelverbod? Of krijgt u die nog automatisch thuis per post, ze hebben immers uw gegevens? Oh, wacht, nee, dat zag ik ergens in een film geloof ik. Ik haal de laatste tijd dingen door elkaar. Ik heb steeds meer moeite feiten en fictie van elkaar te onderscheiden...
Het mooie is: er zijn méér mensen als u!
Een buurman heeft gisteren zijn hond in midden in de steeg laten kakken, een enorme zachte hoop.
Zonder het netjes op te ruimen.
@Papa Jones | 26-02-21 | 17:51: Als je die hond daarvoor nou direct een spuitje geeft, hoef je het dat baasje niet eens nog af te leren dat zijn hond dat doet.
@not_as_cheap_af | 26-02-21 | 18:20: Ik geef liever het baasje een spuitje, zo'n hond kan het ook niet helpen.
Als je wil weten wanneer de terrassen weer opengaan, Einfach so:
m.youtube.com/watch?v=HVQHjZ9e4nU
Wat een wappie. Iedereen weet dat na de grote reset en als het terug beter is opgebouwd, dat iedereen superdepuperdolletjes gelukkig zal zijn.
Vanochtend in de douche was de puddingbuks ook wat snotterig. Hij zal toch geen coajona hebben? #dtv
Volgende keer misschien toch maar even aan één van je buren vragen of ze even willen kijken of er wat aan scheelt of niet. ;)
Soarona is dat
Gewoon de GGD er even met een wattenstaaf in laten porren.
Beter had geweest om de winkels gesloten te houden (alleen afhalen op bestelling) en de terrassen toestaan, zodat ook ze in de horeca weer een klein lichtpuntje kunnen zien. Beter meerdere branches iets dan zoals nu sommige niets.
Terrassen toestaan; maar dan wel op een bepaalde capaciteit en maximum per tafel en zonder alcohol. Anders zit heel tokkie en pauper Nederland weer bovenop elkaar en dan zijn we weer waar we waren.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:06: Leuk. Wel naar de hoeren, niet van bil.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:06: Heb met je te doen. Bange poepbroek ben je ook, hé.
Allemaal gekloot in de marge. Het enige dat echt uitmaakt zijn de scholen.
@General.Lee | 26-02-21 | 17:10: ik heb met net anaal laten testen, zou je ook eens moeten doen
@C1O2 | 26-02-21 | 17:12:
Gewoon de lerare(sse)n in ruimtepak voor de klas zetten, dan zijn zij beschermd. Of de lessen inkorten tot 14 minuten en 59 seconden. ;)
Ruudje is van de AIVD
@Ad1617 | 26-02-21 | 17:22: je IP staat al in mijn Excelletje
Ruudje: succes ermee vriend. Hoe zijn je contacten met de Spaanse collegae?
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:16: waarom zou ik mezelf laten testen. Dat laat ik over aan kleine bange meisjes zoals jij...
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:06: Wat een niveauloos gewauwel weer van ruud. Geen alcohol op het terras. "Anders zit heel tokkie en pauper Nederland weer bovenop elkaar." Een zelfoverschattende bange poepbroek, dat is ruud.
@Usumani | 26-02-21 | 18:45: Terrassen open gooien is alleen al verstandig om de druk op de parken te verminderen, zie afgelopen weekend. En een bacchanaal zal het toch wel niet worden als iedereen om 21:00 thuis moet zijn.
Ik steun de horeca volledig. In de VS is het aantal besmettingen ondertussen flink aan het dalen, over de hele linie. Groepsimmuniteit heet dat, 0,15% van het land is overleden. Dan heeft dus zo'n 65% het gehad, bij zo'n 70% is er groepsimmuniteit. Oude mensen gaan dood. Soms ook andere mensen, zoals dikke mensen. Het is niet anders. Ik zou ook graag onsterfelijk zijn maar ik ben het niet. En dat is nou eenmaal de realiteit. 399 mensen keihard beperken om er eentje in leven te houden, dat werkt in ieder geval niet. Uiteindelijk zitten we in NL al op 0,9% doden, dus dat betekent dat we nog zo'n 0,14% zouden moeten. We gaan dus iedereen vaccineren om 14 op de 10.000 mensen te redden die voor 99% al oud en/of zwak zijn. This ain't it chief. Angstpsychose. "Ja maar er zijn ook mensen met longschade" - Zelfde verhaal. "Ja maar de IC loopt over" - Omdat de capaciteit verlaagd is met het idee dat je nou eenmaal soms de dood moet accepteren. Doe dat dan ook.
Mooi man, hoe kom je aan die percentages? Groepsimmuniteit is op geen enkel vlak bewezen.
Ik zie een verschil tussen Trump en Biden, speelt ook en grote rol.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:08:
Ik zie vooral een verschil tussen de berichtgeving over Trump en Biden.
@medusa324 | 26-02-21 | 17:14: "injecteer chloor" en "draag een mondkapje"
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:08: "Bewezen" zoals die avondklok bedoel je? Oh nee wacht. Maar ik weet niet wat je nou precies kletst, men probeert nu toch met die vaccins ook de groepsimmuniteit te bevorderen? Staat op de WHO site. En die getallen heb ik van de overheidsinstanties die daar verantwoordelijk zijn in hun respectievelijke land.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:17: Oh dat mondkapje, ja dat werkt hier ook als een trein inderdaad. Duidelijk verschil in de cijfers. Omhoog, wel te verstaan. Begrijp me niet verkeerd, ik was van tevoren voor die dingen in de winkel, maar dat heeft echt nul positief effect gehad.
Professor Up and Go heeft onderzoek gedaan hoor.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:17:
En die Amerikanen doen geen van beide. Dus nogmaals wat is het verschil?
@medusa324 : over de verschillen in berichtgeving omtrent biden of Trump ben ik het zeer zeker met je eensch, mja wie kraait er nog naar.
@Bigi Bana Boy | 26-02-21 | 17:20: nou ja het is inhoudelijk sterker onderbouwd dan jouw plempsel. Of het juist is weten we niet.
@medusa324 | 26-02-21 | 17:20: met 4 hersencellen is het moeilijk te bevatten, maar mijn complimenten dat u blijft proberen. Uw strikdiploma al gehaald?
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:31: goh Ruudje gaan we het nu onder de gordel proberen? Ik heb mijn universitaire bul lang geleden al gehaald hoor, voor de diploma inflatie zijn intrede deed. Niet dat dat allemaal zoveel uitmaakt overigens. Maar goed, Ruudje, zelf nog wat vermeldenswaardigs op je palmares of is het allemaal net zo middelmatig als de inhoud van je sneue commentaren?
En zowel in de VS als de UK blijken de criteria om als coronadode meegeteld te worden uiterst dubieus.
@medusa324 | 26-02-21 | 17:52: Verwacht niet teveel van ruudje.
Er komt geen verbetering, er komt alleen maar verslechtering. Straks als de Corona rekening wordt opgemaakt, gaat de belastingbetaler alles vergoeden en huilen de wolfjes nog harder in het bos. Er worden guerrillatactieken gebruikt om de hard werkende burger helemaal knettergek te maken. Wij gaan steeds meer naar de Amerikaanse gekte, waar sleepy senile Joe toch nog even Syrie heeft gebombardeerd.
U bent der totalen wappie draad ausser Sicht
@ruudvangeelen : ben jij thuis ook zo’n pretletter? Kijk dat jij niet wil (of kan) inzien dat er langs de zijlijnen bepaalde dingen parallel lopen is niet perse het gebrek van een ander niet waar.. oprecht benieuwd hoe jij gaat handelen straks, immers je weet als mens pas hoe je in een situatie reageert als die situatie zich voordoet.
Ruudje woont in de schuilkelders van de AIVD
@All_Anonymous | 26-02-21 | 17:21: je bent net Jomanda. Je ziet dingen die er niet zijn, maar wel gelooft dat ze er zijn. Dat is je goed recht, dat kan allemaal in dit land. Willem Engel ziet ook dingen en heeft het tot de rechtbank geschopt. Gaaf voor hem. En dat jij een parallel universum ziet ... is alleen maar goed. Kun je tegen Spock zeggen dat dat de quantum mechanica niet klopt en hij beter over kan gaan op gas en bezine?
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:09: Liever een wappie en bewust dan een struisvogel en onbewust :-)
@ruudvangeelen : Scott me up beamy
Nederland begint met Tsjechië en Frankrijk de zieke man van Europa te worden. De tentoongespreide mentaliteit van "jij moet sterven opdat ik kan feesten" is daaraan debet. Geen discipline en solidariteit, maar egoisme. Het is om te kokken.
Eeehh.. Wat een gekke tegel...
*Jij màg sterven.
Eigen keuze, je kunt ook gewoon afvallen en je vitamientjes eten.
Je kunt het ook omdraaien Oef. Waarom tonen de mensen met onderliggend lijden of zwaarlijvigheid geen solidariteit met het overgrote deel van de bevolking? Zou ook kunnen, toch?
@van Oeffelen mee eens, teveel mensen die er schijt aan hebben en teveel in het daglicht worden gezet (WIllem Wappie Engel)
@Stijl_Loos | 26-02-21 | 17:04: der totalen bullshit
Hoeveel sterfgevallen zien we eigenlijk in onze omgeving? Vallen er bivoorbeeld mensen bij bosjes plots dood neer op straat?
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:10: Jij bent zeker zo'n rokende obesitas patient waarvoor het hele land in lockdown moet.
En hoe lang moet deze solidariteit volgens u nog worden opgebracht, een maand, een jaar, 5-jaren? Echte solidariteit is wederzijds en niet onbeperkt. Kennissen van mijn ouders vertelden dat sommige 80 plussers die een vaccinatie krijgen aangeboden deze weigeren omdat zij het nut er niet meer van in zien. Hoe solidair is dat eigenlijk van Oeffelen? Uiteindelijk is er maar 1 persoon verantwoordelijk voor uw gezondheid, en dat ben u zelf.
Hou toch op, Oeff. Kijk naar Zweden daar kan een stuk meer en zijn ze ook niet allemaal dood neer gevallen. Klaar met die massahysterie.
Je hoeft jezelf niet in de brand te te steken om anderen warm te houden.
Wat een onzin. Het gaat helemaal niet om feesten. Het gaat over het naar de gallemieze helpen van de economie, de ondernemer, de zzp-er. Ja, r zijn jongeren die willen feesten maar er zijn ook heel veel jongeren die zich keurig netjes dragen. Wat om te kokken is , de bezuinigingen op de zorg, de massaontslagen op zorgpersoneel, het sluiten van een " paar bakstenen". Oftewel, ziekenhuizen. Alles voor de centjes. Wat om te kokken is, de laconieke houding van dit kabinet, de beloftes van ondersteuning die überhaupt al niet genoeg zijn om de vaste lasten van te betalen. Iedereen die denkt dat een ondernemer voldoende geld krijgt om het verlies van inkomsten te compenseren moet eens met zo'n ondernemer gaan praten.Wat ook om te kokken is: het zwalkende beleid van dit kabinet, de angst die aangepraat is. Hou toch op.
Als ik één ding van deze crisis geleerd heb, dan is het dat mijn medeburgers nog grotere egoïstische en domme klootzakken zijn dan ik toch al vermoedde.
Haal je laatste 3 woorden maar weg
.
@Bigi Bana Boy | 26-02-21 | 17:22: Als ik één ding van de crisis heb geleerd is dat de NSB-er nog steeds onder ons is.
En dat plemp jij van je Appletje vanaf een dorre berg in vluchtkamp Zwitserland? Zo een Apple gemaakt door Chinese vrouwtjes die 30 euro per maand verdienen, moeten slapen in barakken en fabrieksafval in kuilen wordt getiefd. Oef, die zo rijk is dat hij Zwitserland kan betalen en niks meer met Nederland te maken wil hebben, maar nog wel de Nederlanders wil vertellen wat zij van hem - de Zwitserse Berggod - moeten doen? Bedoel je dat soort egoïsme? Of komt alles uit je enorme duim? Tot ziens van Oef.
Maar in Zwitserland op de piste daarentegen is het veel beter zeker?
Dit keer heet van Oef dus wel gelijk.
Wel heel makkelijk als je zelf zogenaamd iedere dag op de skies staat en een beetje van terras naar terras in Lugano zwalkt.
Een jaar hebben ze de tijd gehad de IC capaciteit op orde te krijgen, maar is niet gelukt. Nu betaalt iedereen behalve de veroorzakers de prijs van dat falen.
Zei Gommers niet op tv dat ie dat niet ging doen, omdat anders 'men zich maar ging vervelen'? Corrigeer me als ik er naast zit.
@kweethetooknietbeter | 26-02-21 | 17:02: Gommers roept steeds dat we de IC's niet moeten overbelasten en ook steeds dat uitbreiding niet nodig is. Het is een beetje catch22 met Diederikje.
Flikker toch op man. Hoeveel IC bedden moeten erbij dan? 100? 2000? 30.000?
Ik zal u verklappen; bij loslaten maatregelen is 100.000 bedden nog niet genoeg. Maar blijf vooral de overheid de schuld geven en niet de ontkenners.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:11: Ik zal u verklappen dat u cijfers uit uw duim zuigt, dan wel uit de duim van Van Dissel. En allicht zou meer IC capaciteit kunnen betekenen dat er ruimte is voor minder beperkingen. Maar goed, die is er nu ook, dus wie zal het zeggen.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:11: Hoe weet jij dat? Heb je een glazen bol?
Ja joh, dat heb je ook zo geregeld. Normaal staat er twee jaar voor een opleiding tot IC verpleegkundige (nadat je dus eerst een opleiding tot verpleegkundige hebt gedaan). Maar who cares, we zetten er gewoon wat uitzendkrachten op. Wie heeft er ook behoefte aan gekwalificeerd personeel? Gewoon een slang erin kwakken en zuurstof opendraaien of zo.
@BobDobalina | 26-02-21 | 17:25: volgens Rutte 3 zijn wij in oorlog met het virus en bij een oorlog horen oorlogsmaatregelen en een can do mentaliteit en geen dogmatische bureaucratische grondhouding. Daarbij, de wereld is groter dan Nederland.
@BobDobalina | 26-02-21 | 17:25: Lijkt me logisch dat als je alleen voor covid wordt ingezet je niet twee jaar opleiding nodig hebt.
@therealbraindump | 26-02-21 | 17:34: Yup, maar volgens Bob moet je eerst twee jaar lang opgeleid worden tot soldaat voordat je als kanonnenvoer wordt opgevoerd. In Vietnam, the average age of the combat soldier was nineteen, ni-ni-ni-ni-nineteen.
@BobDobalina: Nee, dat is niet zo geregeld. Daarvoor heb je visie en een plan nodig.
De materialen en ruimten hebben we, hoger opgeleid zorgpersoneel stoomcursus geven voor één taak, middel opgeleid eveneens en nieuwe aanwas van onderaf regelen.
Dat kost geld en waardering. Dat geld wordt nu aan heel veel zaken uitgegeven, maar niet aan capaciteit. Voor die waardering wordt letterlijk weggelopen zodra het 's avonds in de Tweede Kamer in stemming wordt gebracht.
Goed. Vastentijd en prompt is Brabant van de rel. In februari. Hier in Noord-Holland de kermissen komende zomer. Hoe dat soort dingen zitten in Zuid-Holland, Utrecht, laat staan het overige Nederland? Overige zonder disrespect deze keer!
De eerste de beste keer dat de Veiligheidsrefio's de regie dreigden over te nemen, was Den Haag er alsnog als de kiploze koppen bij. En hoe verdeel en heers vooralsnog vooral een bepaalde kant op werkt.
Niet naar ons, de Twaalf Vereenigde Provinciën. Zelfs dat gemeentelelijke herindelingsspelletje houdt een keer op. Eén gemeente, één provincie, één Hofstad. Brussel. Wat een Anschluss.
Één Europa, één groot terras. Als je maar wilt. Ik word met de dag blijer met mijn eigen balkonnetje. Wetende dat ik de Noordzee net niet kan zien. Maar dat zij er wel degelijk is.
Net als Europa, maar dat is de galerij. Niet precies hetzelfde. Op de achterkant.
Geen idee waar je het over hebt. Knap hoor zoveel woorden door elkander te gooien.
@Wiezewalakristalix | 26-02-21 | 17:16: Geeft niks, zelf ben ik de draad al veel langer kwijt. Het siert dat u op het eerste oog geen Psychiater/Klinisch Psycholoog bent. Maar u heeft wel die luxe: trek het U niet aan! U bent de regisseur van uw eigen leven.
Neem en eet daarvan. Desnoods met een slokje wijn. Dat laatste lijkt vooralsnog de trigger voor mijn jichtaanvallen van de laatste paar jaren. Als geboren Katholiek kan ik daar dan wel de ironie van in zien.
+5151...
Die avondklok heeft een soort “light” effect.
Van “light”chips ga je meer eten.
Van “light” sigaretten ga je meer roken.
Mensen gaan hun dingen intensiever doen tot de avondklok.
Meer en sneller bezoekjes, met nét ff teveel mensen.
Het gevoel dat je alles moet doen, tot 21.00 uur.
Gauw gauw, snel snel want om 21.00 ben je de lul.
Nu ze gaan dreigen met open gaan wil hij wél praten. Beetje mosterd na de maaltijd. En ondertussen handhaven als het niet wordt nageleefd. Hij weet ook wel dat dat praten gewoon dik te laat is. De ondernemers gaan failliet tenzij ze open gaat; dus pompen of verzuipen. Die boetes zijn dan een druppel op de gloeiende plaat.
Net in een overvolle Lidl. Mevrouw voor me heeft haar winkelkarretje gevuld met zeker twintig grote zakken tuinaarde. O ja tuincentrum mag niet open.
Ze gaat haar eigenhandig vermoorde man ter aarde bestellen.
Ze heeft gehoord dat tuinaarde een prima medicijn is tegen corona. 3x daags soep van trekken.
De vraag is hoe hard mijn man met mij mee kan rennen als ik volgende week eindelijk naar dat 10.000 vierkante meter grote tuincentrum mag met mijn afspraak. Dat wordt nog een uitdaging..
Grapperhaus wil samen met horecaondernemers kijken of er een manier is om op termijn toch weer deels open te kunnen. Hij heeft contact gezocht met Koninklijke Horeca Nederland om ‘een goed plan’ te maken voor een manier waarop weer meer mogelijk is. ,,Dat kan dan aan het OMT en het RIVM worden voorgelegd.”
Wie regeert hier godverdomme nou? Het OMT dus.
Staan ze inmiddels al op een kieslijst?
26 artsen en 2 epidemiologen bepalen het regeringsbeleid.
Het gaat erom op wie men het kan afschuiven als het fout gaat. En obesitas Bruls is een makkelijk doelwit. Hem is vast weer iets beloofd voor het geval bovenstaand scenario zich voordoet.
De minister wil overleggen met de experts op de diverse gebieden. Lijkt me een hele logische overweging om dit zowel met de overkoepelende horeca organisaties als met het RIVM en OMT te overleggen. De beslissing blijft natuurlijk bij de minister liggen.
@Glasgow Argus | 26-02-21 | 16:54: met schaften, kunnen ze allemaal klaverjassen.
Had Fappersaus een maand of 9 geleden moeten doen. Slaperd
@Ad1617 | 26-02-21 | 17:30: Een maand of negen geleden zat iedereen in Den Haag te juichen dat de pandemie voorbij was en maakten ze zich vooral druk over waar ze in het zomerreces naar op vakantie konden. Het zou interessant zijn uit te vogelen waar de OMT-leden die zomer naar vakantie zijn geweest.
De medicratie, de dictatuur der witte jassen met als leider van Dissel.
Ferd junior zegt dat het nog niet mag van Klaus.
www.weforum.org/people/ferdinand-grap...
Vwb die zgn 3e Golf : Martijn Broekman : twitter.com/TijnBroekman/status/13653...
"Analyse 26/02 Het aantal uitgevoerde testen blijft oplopen (woensdag 52.573), terwijl het percentage positief verder daalt (8,32%).
Het groeipercentage is zelfs iets lager dan gisteren: van 23,4% naar 23,0% en dat is een goed teken.
De ziekenhuisbezetting is weer verder afgenomen (-1,5%) en lijkt toch weer richting een sterkere krimp te gaan. De IC-bezetting blijft daarentegen al een tijdje stabiel tussen de 525 en 535 gemiddeld.
Het aantal nieuwe opnames is verder gedaald naar -9,4%.
Het begint er steeds meer op te lijken dat deze golf vooral komt door een sterke toename in testen, terwijl de meeste indicatoren eigenlijk op een daling wijzen.
Een verdere afvlakking van de besmettingscijfers liggen daarmee in de lijn der verwachting."
Mijn toevoeging :
Veel mensen lopen momenteel met een snotneus en laten zich testen. Waarom lopen ze met een snotneus ? Door allerlei bloeiende bomen en struiken, (hazelaars, elzen etc) .
Pas nou op jonguh. De 'wappies' vliegen straks om je oren. Je weet toch Britse variant enzo.
P.s. wordt gek van de hooikoorts inderdaad.
Meer testen levert niet per definitie meer positieven op. Er kan hooguit gesteld worden dat we hiervoor dus meer positieven miste.
De daling in de zorg is natuurlijk wel een goed teken. Dit zal (hopelijk) ook met de vaccinaties te maken hebben. Zorgpersoneel en zwakkeren zijn namelijk de eerste die de prik krijgen, en het ligt dan ook in de verwachting dat daardoor het aantal opnames sneller daalt.
@42 | 26-02-21 | 16:53: Meer positieven missen is niet erg als ze niet in het ziekenhuis belanden. De voorspelling van het RIVM is. ' Er komt hoe dan ook een derde golf' We wachten af.
@Plaktong | 26-02-21 | 16:55: die 3e golf komt er, na de zomer. Zoals gebruikelijk. Minder zon, meer binnen, slechtere weerstand. De 4e golf komt ook en de 5e. De 6e voorspel ik bij deze ook en een 7e.
@Plaktong | 26-02-21 | 16:55: Als ze gemist worden, is het inschatten van het verloop minder goed bij te houden. En daarop wordt het beleid bepaald. Het zou bijzonder jammer zijn als we denken met een derde golf te maken te hebben, terwijl we hiervoor een hoop besmettingen missen die nu wel aan het licht komen.
@upbeat | 26-02-21 | 16:57: I'll ride the wave.
@42 | 26-02-21 | 16:57: Eens, hoe meer er getest word hoe beter het beeld is dat we hebben. Het ziet er daarom op dit moment naar uit dat we de goede kant op gaan. Het percentage positief geteste daalt voor de vierde dag op rij.
Nog een der totalen wappie kreet. Hooikoorts = Corona. Ik schijt drie kleuren diarree van het lachen.
3 kleuren diaree = corona
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:13: Als je even zou lezen zegt hij dat de groei in het aantal testen te maken heeft met hooikoorts klachten waardoor mensen naar de teststraat hollen.
@42: probleem is nu dus dat we anders (namelijk meer) gaan meten en dan zijn de metingen niet meer vergelijkbaar met oudere metingen. Ik neig er ook naar om de opnames in de ziekenhuizen als een betrouwbaardere indicator te zien dan de resultaten uit de teststraten.
Besmettingen vinden niet in de buitenlucht plaats, maar blijf vooral vasthouden aan de dogma’s van Jaap. Al zouden er meer besmettingen zijn dan interesseert me dat ook geen reet. Zo ies natoer.
Maar als wappie denk ik dat er een aantal personen zijn, die heel graag voor god willen spelen en de natuur wil verbeteren/aanpassen/opzij-zetten.
Besmettingen vinden plaats door 5G.
@ruudvangeelen | 26-02-21 | 17:13: huilie huilie.
Het is heel simpel. Als je nu de horeca open gooit dat zie je dat het geen enkel effect zal hebben op de 'bestmettingen' en valt het kabinet door de mand.
Open je de horeca rond 1 April dan zullen, geheel naar verwachting, het aantal besmettingen dalen en zal het kabinet zeggen 'De maatregelen waarmee we de horica hebben geopend (testen aan de deur, vaccinatie paspoort etc) die werken en wij zijn geweldig'
Zoals Maurice de H het al zei: blij worden van het vinden van paaseitjes die je zelf hebt vestopt.
Precies, zoals wij hier zeggen: het is maar hoe je het "meet".
Dat is de reden dat ze het met alle macht tegen zullen houden.
@Plaktong | 26-02-21 | 16:49:
Dat is ook de reden dat de avondklok moest blijven, anders zou je gelijk zien dat die nutteloos is. Er wordt nu ook opgeroepen om bij lichte klachten al te testen, dit zie je ook terug in de test aantallen. Dit alleen maar om het aantal positieve testen op peil te houden, en daarmee het gros van de mensen bang te houden
@cheops | 26-02-21 | 16:56: En natuurlijk alle basisschool leerlingen die nu worden getest en voorheen niet. Het verhaal is 9 maanden lang geweest dat deze groep geen of nauwelijks een rol speelt bij de verspreiding maar zijn plots goed voor een aantal duizend positieve gevallen.
@Plaktong | 26-02-21 | 17:04: Gaslighting noemen ze dat ook wel.
@cheops | 26-02-21 | 16:56: hangt dan wel weer af van wat voor (lichte) klachten, want als koorts er nog steeds niet bij zit, kan je opgezwollen en benauwd zijn, en geel slijm ophoesten wat je wilt, maar geen coronatest krijgen want geen passende symptomen.
@MoonBeebe | 26-02-21 | 16:47: Er zou een goede deskundige op het gebied van wetenschappelijke meetmethoden met het OMT mee moeten kijken.
En dan nu het goede nieuws. Inmiddels is 1,77% van de bevolking gevaccineerd!
In dit tempo zijn we binnen 8 jaar klaar.
Wacht maar, vanaf volgende week doet Hugo de sneakers van Kaag aan.
Tel die op bij de 98% die geen last van corona zullen krijgen en alle restricties kunnen overboord gegooid worden.
@slim blontje | 26-02-21 | 16:47: Je begint natuurlijk niet met het vaccineren van de doelgroep. Dan heb je het niet begrepen. Onze prioriteit ligt bij het terugdringen van het ziekteverzuim in de zorg.
Misschien moet je het tempo van de afgelopen 3 weken gebruiken om door te rekenen.
Volgens het grafiekje werden er in week 6 meer dan 100.000 mensen (80+, zorgmedewerkers) gevaccineerd met de eerste vaccinatie.
Duurt het nog steeds lang, maar wel minder dan 8 jaar.
@wapster | 26-02-21 | 16:50:
Dat zou inderdaad te logisch zijn,waarom makkelijk doen als het moeilijk ook gaat.
Dus in 2029 zijn we al van de 2021 variant af?
Dat gaat het helaas niet verhelpen, met de mutaties. De effectiviteit blijft achter.
Nee, hoor. Dat duurt geen 8 jaar. Je gaat er dan vanuit dat iedereen zich laat vaccineren. Het is immers vrijwillig. Alleen, als je je niet laat vaccineren, dan mag alleen een heleboel dingen niet meer. Maar 'eigen schuld, dukke bult'; hadden die personen zich maar gewoon laten vaccineren. Het is of het een of het ander. Dat is gewoon het nieuwe normaal. Wen er maar aan.
@kloopindeslootjijook | 26-02-21 | 16:53:
Eind van het jaar is iedereen ingeënt die dat wil. Durf ik best een kratje wijn of een fles bier op te verwedden
Weer 5100 resistenten erbij binnenkort?
Of zijn het 5100 rondwandelende superspreaders.
Misschien zijn het 5100 rondwandelende restistente superspreaders, wie zal het zeggen?
@kweethetooknietbeter | 26-02-21 | 16:50: Misschien zijn het gewoon rondwandelende snotneuzen zonder verder enig gevaar.
@MoonBeebe | 26-02-21 | 16:52:
Zou ook zomaar kunnen. Het hangt er maar net vanaf wie ze testen. Willekeurige mensen of mensen met klachten.
Een besmetting is per definitie niet antistoffen
Hou op. Vorige week lag er sneeuw. Juno 1.
Idd. niet eerder dan 1 juni. Het is 2020 all over again.
De (prijs)kaart van T. Huis eens bekeken.
Doe mij maar COVID-19.
On the rocks met ijs?
Ober, 5 bier hier, en geef Ferd een kopstoot van me.
lol en een paar vlammetjes.
En een sex in the beach.
Screwdriver op een ongemakkelijke plek.
@Binnenbaan | 26-02-21 | 17:43: Een Shirley Temple op haar knieën.
Begrijp niet dat mensen niet begrijpen of willen begrijpen dat je inderdaad op 1,5 m kunt zitten op een terras of in een restaurant maar dat het probleem is dat je niet uit de lucht op je stoel valt. Als dat allemaal open zou mogen, krijg je ook weer vollere bussen en treinen, meer reisbewegingen en meer contact momenten niet alleen op het terras of in het restaurant maar ook op de weg er naartoe en dat is dus een probleem met daarbij komend dat mensen na een paar biertjes de regels voor lief gaan nemen. Zo ingewikkeld is dat toch niet te begrijpen.
Ga dan op de fiets.
Ik ga altijd lopend. En buiten wandelen is gezond zegt mijnheer Gommers.
Ga door. En dan?
@wapster | 26-02-21 | 16:38: Jezus Christus.
Leuk voor je man. Geen ondernemer denk ik? Lekker salarisje doorbetaald? Lekker man.
@not_as_cheap_af | 26-02-21 | 16:41: Die valt wel uit de lucht op zijn stoel.
@dirkdoorsnee | 26-02-21 | 16:44:
Die kan ook over bier lopen.
Wat een l*l verhaal.
@dirkdoorsnee | 26-02-21 | 16:44: op z’n hoofd waarschijnlijk
@Ondernietgoedwijs | 26-02-21 | 16:57: ligt aan de thermiek.
www.worldometers.info/coronavirus/cou...
kroegen open ,restaurants open, winkels open, bussen rijden normaal. Verklaar dat eens/
Onzin. Algemeen wordt aangenomen dat je enige minuten op kleine afstand van elkaar niet zijn om het virus over te dragen. Dus elkaar passeren werkt niet of nauwelijks tenzij je elkaar grof onderhoest
Interessant om te zien, want dit gaat natuurlijk helemaal mis. De besmettingen stijgen, de (minimale) versoepelingen zijn nog niet eens doorgevoerd en de rek is er bij velen meer en meer uit. Rutte & co. zitten gevangen tussen doen wat slim is (niet versoepelen) en dat wat houdbaar is (wel versoepelen). Er kom een liedje in mij op.
Zo gaan wij allen naar de bliksem toe
Je kunt alleen niet zeggen waar, wanneer en hoe
Maar wat doet het er ook toe
Ach, hoe zielig
Between a rock and a hard place
Welke melodie hoort hier bij?
Het aantal positieve testen is hoger omdat er 2x zoveel getest wordt dan 2 weken geleden.
Het is maar de vraag of de besmettingen omhoog gaan. Vergeet niet dat sinds vorige week ook kinderen zich moeten laten testen. Procentueel is er geen stijging van positieve testen.
@cheops | 26-02-21 | 16:40:
Dat snap ik, maar het aantal ziekenhuisopnames is stabiel en neemt niet af. Dat zijn volgens mij de relevante cijfers.
Rutte en Co hebben er een bende van gemaakt. Onvoldoende regie (of het compleet ontbreken ervan) en te weinig vaccins. Dat is het hele eier eten.
@ZZP-er | 26-02-21 | 16:37: Alstublieft, hebben ze lieden ook weer wat kijkers: www.youtube.com/watch?v=LB_6YIOYj20
Huh? Er gaat toch helemaal niets mis? Behalve het overheidsoptreden dan.
@cheops | 26-02-21 | 16:40: Juist. Je kunt beter naar de ziekenhuisopnames kijken of het aantal virussen in het rioolwater, beide stabiel. Die zogenaamde groei in besmettingen is een zuiver meetartefact.
Overigens erodeert het draagvlak vooral omdat de bevolking geen enkel perspectief ziet. Vaccineren is een puinhoop, er is geen exit strategie en er is alleen aandacht voor het opsluiten en neerknuppelen van de bevolking.
Op Ferd werd eerst niet gehandhaaft toen hij zijn bruiloft vierde en zijn schoonmoeder knuffelde, weet u nog?
Nee, vertel ...
Net mijn stempas gekregen. Kandidatenlijst eens even bestudeert van de verschillende partijen. Valt me op dat er een hoop lege pakken op de kieslijst van de Vereniging Van Dieven stonden. 80(!) kansloze gesjeesde veelal witte mensen van wie ik nog nooit gehoord heb. Ja alleen de kakelkipjes omdat Bente en Dilan vooral onzin spuien. Verder is er niks achter Rutte. Wat is de VVD toch f*cked als Marxje ooit eens oprot.
Mbt dat flutpartijtje van Gabberhouse, Omtzigt staat op 2 en Keijzer op 7. Omtzigt is alleen al beter dan de hele kandidatenlijst van de VVD, maar het houdt ook allemaal niet over. Je mag je klauwtjes dichtknijpen met een 2e slaapkamerlid die in ieder geval de regering controleert en niet alleen maar als Sovjet klapvee dient. Helaas stemt Pietertje altijd uiteindelijk mee met zijn flutpartijtje, dus dat gaat het ook niet worden.
Toch maar Geertje of Tjerry. Al was het maar uit protest tegen de NSBers van VVD en CDA die oa onze horeca wil slopen.
Corona NSB Partij, de CNSBP
Een stem op Omtzigt is een stem op Zwabberhaus. Over mijn lijk.
Nederlandse horeca-uitbaters kennende wordt dat een biertje van € 7,50 en een bittergarnituur van tien stuks voor € 17,50...
Prima. In het eerste jaar na opening zal ik gaarne het dubbele betalen met dubbele fooi.
Wij moeten deze mensen helpen, onze overheid doet het niet.
@klaasjanhenk | 26-02-21 | 16:37: Een biertje van 15 Euro? 33 Gulden?
@klaasjanhenk | 26-02-21 | 16:37: is te hopen dat u van twee biertjes gaat lallen.
@klaasjanhenk | 26-02-21 | 16:37: Help je GS ook even, als je toch van die diepe zakken hebt? Doe maar een dubbel Kroontje, met je goedertierenheid.
@klaasjanhenk | 26-02-21 | 16:37:
Veel van die Horekaffers zitten nu anders op Curacao en Bonaire in hun, tweede ,derde, vierde huis. ze hebben het zo slecht, man man man man
Wat een lullig onzin kraam je uit, klootzak
Blijf je toch lekker thuis. Wordt het alleen maar gezelliger van.
Gij zult tot in de lengte van jaren solidair blijven met obese babyboomers ja.
Corona is een geweldige kans voor de horeca om eens weer helemaal opnieuw te beginnen. En begin weer eens met €1,65 voor een bier. En €5 voor twintig stuks bittergarnituur.
Met de exploderende gemeentebelastingen zullen die prijzen alleen maar flink gaan stijgen.
Raar bedrag lep, waarvoor niet €1,50.
Build Back Bitter
@dirkdoorsnee | 26-02-21 | 16:29: in Brussel betaal je idd gewoon 1,50 Euro in cafés die 24/7 open zijn. Belachelijk duur hier.
Ze voeren de euro niet in. U kunt er gewoon vanuit gaan dat een flink deel failliet is bij de tijd dat Marxje, schoentjes en Gabberhouse de avondklok loslaten. Spoiler dat gaat gewoon door, zou me niet eens verbazen voor nog een half jaar. Want "nood" zei de rechter vandaag.
@Sinterbikske | 26-02-21 | 16:38: Ja, niet leuk meer, en ik stop pas als de goudvis in mijn oogwit rondzwemt. Ben ook nog 105 kilo, nou dan weet je het wel.
@Sinterbikske | 26-02-21 | 16:38: woon je daar?
@Sinterbikske | 26-02-21 | 16:38: ja in café Kebab. In normale cafés gewoon 3 tot 5 euro.
Autonome regio Valencia gaat de horeca opengooien dit weekend.
Wedden dat het daar een nieuw hotspot wordt van Covid-19 besmettingen in Spanje? Maar het ligt voor de rest niet aan de horeca hoor....
Er zal toch een keer een balans gezocht moeten worden tussen belastingbetalers die zonder inkomsten zitten enerzijds, en subsidie ontvangers en ambtenaren die wel doorbetaald krijgen anderzijds, anders houdt het voor iedereen binnenkort op.
Heeft u uw glazen bol bij het RIVM gehaald ? Dan weet ik wat ik me van uw voorspelling moet aantrekken
Is Jaap van Dissel familie van je?
Eerst maar eens zien of u die weddenschap wint
@cheops | 26-02-21 | 16:32: action €1,99
En als je dan denkt dat die faalhazen het niet erger kunnen maken, uitbetalen horeca van de Tegemoetkoming Vaste Lasten wordt even 16 weken uitgesteld, want ze hadden een "systeemwijziging" ... Oftewel de ICT weer eens niet op orde.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Ook weer zoiets. Hoe erg het ook lijkt, elke keer blijkt het dat het net weer een tikje slechter, slordiger, later, ontoereikender, incompetenter en knulliger kan. Dit land...
En wie denkt dat het allemaal wel meevalt omdat "er helemaal niet zoveel failissementen zijn": veel ondernemers zijn stilletjes gestopt voordat het zover gekomen is.
Slopen van de horeca IS het doel, en daar zal het niet stoppen.
@klaasjanhenk | 26-02-21 | 16:39: Het hele MKB moet weg, is beter voor de multinational vrienden van Rutte. Ze Greet Rieset.
Over twee weken zitten weer tegen de 8000-10000 besmettingen/dag aan en na 17 maart gaat alles weer op slot tot diep in de zomer.
Ja, maar Rutte..
Dat hoor ik nu al minimaal een maand.
Het percentage positief getesten zak anders gestaag: twitter.com/mzelst/status/13653050068...
@peterdh | 26-02-21 | 16:25:
Don't confuse him with facts !
@peterdh | 26-02-21 | 16:25: Peet waarvoor moeten we gestaag zakken allemaal?
Yep. RIVM gaat weer eens gelijk krijgen. Moeilijke boodschap voor de simpletons hier.
@BobDobalina | 26-02-21 | 16:32:
Je weet toch ook wel dat het komt doordat er 2 x zoveel testen worden afgenomen dan 2 weken geleden. Waarom dan zo krampachtig vasthouden aan de overdreven boodschap van het RIVM ?
@BobDobalina | 26-02-21 | 16:32: Dat het aantal positieve gevallen stijgen? Ja, niemand ontkent dat, maar dat is niet waar het om draait, wel voor het RIVM, maar niet de bevolking. Die zijn er zat van, behalve mensen die hun salaris maandelijks ontvangen zonder problemen.
@peterdh | 26-02-21 | 16:25: Precies. Het percentage tov totaal getest is relevant, niet het absoluut aantal positieve gevallen. Toch schermt de NOS graag met "23% toename". Zie ook coronadashboard.rijksoverheid.nl/land....
@cheops | 26-02-21 | 16:35: wacht maar....
Ik zou niet in de aandelen gaan als ik jou was. Je trendvoorspellingen zijn ondermaats.
@BobDobalina | 26-02-21 | 16:32: "weer eens".. Want de juiste voorspellingen schudden ze gewoon zo uit de mouw, al een heel jaar lang. Mafketel.
@BobDobalina | 26-02-21 | 16:42: We wachten al zo lang op die derde golf maar het schiet maar niet op met die ziekenhuisopnames.
5151 lijken veel positieve testen, maar er wordt niet bij vermeld dat het aantal testen fors omhoog is gegaan.
Precies. Ze moeten stoppen met deze nietszeggende getallen. Wat telt is het percentage postief getest van het totaal aantal getest. En natuurlijk het aantal op de IC.
@WillemWordtWakker | 26-02-21 | 16:29: wacht maar.
@BobDobalina | 26-02-21 | 16:32:
Waarop ? Die 170.000 besmettingen die voorspeld waren zijn er nog steeds niet.
En het blijven positief getesten. Geen besmettingen, zoals de NOS ze noemt.
@BobDobalina | 26-02-21 | 16:32: Als je de gehele bevolking van NL in één dag zou testen kom je nog niet aan dat RIVM glazen bol-cijfer. Jaap van Dissel, de ziener. Ammehoela.
Of het nu wel of niet mag hè....
Als de terrassen open gaan en alle tafels en stoelen zijn gevuld...
Dan heb je je antwoord.
Ik zit prima in m’n tuin, met m’n vrouwtje, maar zal niet oordelen over terrasTuig.
Niet over de eigenaar, noch over hen die er gaan zitten.
Wat mij betreft is buiten zitten geen probleem, met je eigen clubje, op gepaste afstand.
Genieten ruimedenker, samen oud worden, mooiste wat er is.
Baudet overtrad mogelijk coronaregels in Urk, OM start onderzoek.......
Grapperhaus oproepen als getuige, hij heeft ervaring met het overtreden van coronaregels.
goede zet.
Samen met Wopke, Rob en Hugo himself. Zal ze leren die ‘do as I say, don’t do as I do’ figuren.
@medusa324 | 26-02-21 | 17:32: Ik neem aan dat het OM inderdaad ook een onderzoek start naar Hoekstra, Jetten en de Jonge of is hier ook al sprake van partijdigheid?
Gisteren bij Zwolle zaten er vier jongvolwassenen met drinken en een joint op het kruispunt van fietspaden, op de grond. Wat ik hier mee wil zeggen? Dat de horeca het niet makkelijk heeft. Het virus ook niet trouwens.
Het aantal positief getesten stijgt al weer een paar dagen. Dus over twee weken ook weer het aantal ziekenhuisopnames en de bezetting op de IC's. En maar klagen op Rutte en het kabinet, want zij zorgen immers voor al die besmettingen en niet een stel asocialen voor wie het te moeilijk is om zich aan een paar simpele basisregels te houden.
Lekker zo doorgaan jongens en meisjes, dan is de heropening van de horeca, an andere sectoren nog heel ver weg.
De ondernemers zijn blij met jullie.
@boer
Ook voor u:
twitter.com/mzelst/status/13653045590...
Dus over 2 weken de IC's weer vol.
Heeft u dezelfde glazen bol als de politici? Dat komt nooit uit namelijk.
IC aantallen dalen al weken en liggen nu ook niet vol met schaatsers.
Je bent zelf simpel. De enige die schuldig is dat alles dicht is en niet kan is de overheid. Wat denk je zelf na bijna een jaar. Het virus is niet gevaarlijk alleen een beetje besmettelijk. Lekker belangrijk verder. Ga zelf maar heel simpel aan die basis regels houden. De mensen zijn er klaar mee. Ze worden simpel van Rutte en zijn poppetjes.
hou op man, opnames ziekenhuis minder, IC minder.
Heel veel meer getesten, ja dan stijgt het aan positief getesten ook een beetje mee.
Maar gauw alles weer open; zolang er drommen mensen in supermarkten mogen komen..
@General.Lee | 26-02-21 | 16:21:
Wij zijn Nederland! Wij zijn Nederland!
Lekker zo doorgaan jongens en meisjes, dan is de heropening van de horeca, an andere sectoren nog heel ver weg.ie
Ja maar wij willen een feestje vieren, mekker mekker.
Er wordt al een paar weken meer getest, want snotterende kleuters zijn nu ook de sjaak, dus dan vind je ook meer. Als je niet test daarentegen.
2x zo veel testen als 2 weken geleden. Dan vind je ook meer positieve uitslagen.
Nee man, er wordt veel meer getest en aangezien de pcr test niets zegt over besmettelijkheid of ziekte, kun je op je vingers uittellen dat als je meer test je ook meer positieve uitlagen hebt! Het is al zo vaak uitgelegd.
@Charred_Metal | 26-02-21 | 16:27:
Ah, kijk. Nooit aan gedacht. Dat is natuurlijk de oplossing. Niet meer testen. Als we geen water hadden, had ook vast niemand ooit nog dorst.
Goh, meld u aan bij het OMT alstublieft.
Boer, doe niet zo achterlijk man. Jij weet niet eens wanneer Nederland een republiek werd, en wanneer het een koninkrijk werd. En wanneer de Fransen binnen kwamen wandelen over het ijs. Mafklapper. Blijf jij maar lekker binnen de komende 25 jaar. Stel je voor dat je een beetje ziek wordt of dood gaat. Over 100 jaar zijn er meer dan 7 miljard mensen dood. Conclusie dood ga je sowieso.
Het aantal besmettingen loopt op (besmettingscijfer zeker niet) en de ziekenhuizen stromen leeg. Dat laatste bij wijze van spreken dan.
@kneuterzak | 26-02-21 | 16:24: Lekker zo'n binair wereldbeeld. Of alles op slot of een hedonistisch openluchtfestival. Voor enige nuance is natuurlijk geen ruimte meer in het nieuwe normaal.
Oekraïne hadden regels mbt horeca versoepeld twee weekenden geleden. Ze zaten toen tegen de 2000 besmettingen/dag aan. Nu zitten ze tegen de 9000 besmettingen/dag aan. De IC's aldaar stromen dan ook weer vol. Je komt hier gewoon niet meer vanaf joh.
Zo is het Rachid. Maar vertel dat die kaaskoppen maar eens. Oh,... wacht...
Laten we daarom maar nooit meer naar buitengaan. Binnen blijven voor altijd en langer
Toch is de CFR slechts 0,3%
covid19.gov.ua/en/
Maar vertel dan die normies maar eens.
Effecten van maatregelen openbaren zich pas na drie weken.
De horeca moet kapot. Eureka!
De horeca kan van mij letterlijk op de fles. Te duur, matige kwaliteit en belabberde bediening.
Ik schenk hem net zo lief thuis in. Proost.
Fijne sociaal persoon ben je.
U stemt D66?
Ik kom er ook niet vaak om die redenen maar gun het iedereen die dat wel wil. En voor de uitbaters die er hun brood mee verdienen.
Het is niet verplicht er heen te gaan.
Letterlijk op de fles? Moeten horeca-ondernemers op flessen gaan zitten? Misschien vinden uitbaters van gaybars dat nog wel wat...
@2voor12 | 26-02-21 | 16:18: Exact de juiste reactie. Ikzelf heb een horeca-verleden. Uitbater van cafés en eetcafés, restaurants. En geloof me, mensen als Gulle wil je niet binnen hebben. Sommige mensen kunnen uit eten en drinken waarderen, anderen niet. Ieder zijn meug. Moet ik wel zeggen dat redelijk wat tenten geen goed personeel hebben rondlopen en er ook geen ene reedt aan doen. Maar ik kan me ook voorstellen dat Gulle thuis tussen de magnetronmaaltijden door zo nu en dan een glaasje cassis wegtikt. En als het heel gek gaat een Radler.
Prima. Ongezellige personen zien we graag thuis zitten.
Dat die ASO-CDA'er dat uit zijn hypocriete bek krijgt.
Grapperhaus is een koekwaus en heeft geen recht van spreken naar zijn bruiloft.
Alles moet gewoon open, anders blijft er niet veel meer over van onze mooie economie.
Maar over een maand is het paytime. ( verkiezingen )
Naar zijn bruiloft heeft hij dat toch juist wel? Of bedoel je na zijn bruiloft?
@not_as_cheap_af | 26-02-21 | 16:23: Ja je hebt gelijk, is na zijn feestje.
Even niet opgelet, komt omdat ik kwaad ben van die hele Corona shit.
Kijktip: frontpage.fok.nl/weblog/843561/1/1/50...
Gisteren met Baudet en Azarkan.
Op Youtube om 19.00 uur. Annabel x Silly Syl plus een pipo van Volt:
twitter.com/nosop3/status/13652899765...
@goedverstaander | 26-02-21 | 16:18:
Tante Bel vs twee engerds, dus
@Tobi | 26-02-21 | 16:35: Kon wel eens vermakelijke tv opleveren als Sylvana S. haar racisme-paard bestijgt. Ik ga zeker kijken.
@goedverstaander | 26-02-21 | 16:18:
Merci ik ga kijken
Ik ga in Den Haag is goed opzoek naar de eerste tent die opengaat. Ik ga lekker zitten, K*t Ferd wat een lampekap is het toch.
Nederland meet altijd met dubbele maten. Het is lastig voor ze om met feiten te werken, nog geen 3 % van de besmettingen komt van de horeca. Ik ben gestopt om mee te doen na het uitblijven van perspectief.
Struikelend van clusterfuck naar clusterfuck. Dat typeert de Nederlandse corona-aanpak.
Gelukkig hebben we nu Herstel NL.
Oh nee, wacht..
In letterlijk ieder land in Europa ligt de horeca plat. Italië heeft de horeca redelijk open gegooid vorige week en de Italianen kruipen nu weer richting de 20000 besmettingen/dag.
@rachid82 | 26-02-21 | 16:19: Besmettingen, schokkend.
CFR in italie: 0,2%
www.worldometers.info/coronavirus/cou...
@rachid82 | 26-02-21 | 16:19: Het gaat me helemaal niet om de horeca. Het gaat me om dat gezwalk van ons kabinet. Ze hebben de zaakjes niet op orde. Liegen ohne ende. En hebben gewoon geen idee hoe ze deze crisis het hoofd moeten bieden. De horeca is hier slechts één van de slachtoffers van.
@rachid82 | 26-02-21 | 16:19: Lastig he, dat verschil tussen een positieve pcr-test en vastgestelde besmettelijkheid.
In Nederland is de CIR 1,8
Dit zei ik gisteren dus al, binnen twee minuten heb je als uitbater een prent van € 4.000,- en een sommatie om te sluiten.
Een beetje kroegbaas had vroeger een flinke knuppel achter de bar liggen.
Geen idee of die mooie traditie nog bestaat.
En dat dan in tegenstelling tot dat er in je zaak word ingebroken en je de politie belt die dan zegt dat ze geen agenten hebben om te komen kijken.
Een sommatie is een briefje toch? Moet je daar de deur mee dichtplakken?
Je zaak gesloten houden, via internet biertjes verkopen en uitdelen op het terras.
De apartheid anno 2021.
Whoreca!
B-52’s are comming!
Positief getest: 5.151. De derde golf is een feit!
Is dit dan eindelijk die uiterst besmettelijke en gevaarlijke engelse variant? Want daar dreigen ze al maanden mee dat hij er binnen een week zou zijn.
@2voor12 | 26-02-21 | 16:11: Ja! Maar! De Modellen...
@Enter Yeti | 26-02-21 | 16:12:
Precies. De modellen die steeds verder van de werkelijkheid af komen te staan maar waar ze wel aan vast blijven houden.
@kneuterzak
Klopt niet:
twitter.com/mzelst/status/13653045590...
Percentage zakt!
@kneuterzak: ehhh : twitter.com/mzelst/status/13653050068...
Dat aantal komt doordat er 2x zoveel getest wordt dan 2 weken geleden.
Ja dit is hem. 5.151 is inderdaad ongeveer 8% - 13% lager dan 170.000, maar dat is dan ook dankzij de avondklok.
Het is gewoon ook nooit eerlijk allemaal. Zo sneu voor mensen die denken dat eerlijkheid überhaupt bestaat.
Ferd is een hypocriete demagoog. Al die krokodillentranen voor de camera dat ze het allemaal zo vervelend vinden voor de kleine ondernemer. De regering laat voor de zoveelste keer zijn ware kleuren zien. Wanneer is dit psychotische ambtenarencircus nou eens voorbij?
na 17 maart, misschien?
@starbuck280 | 26-02-21 | 16:10:
Haha!
Nee.
20.....
Ehhhhh, nooit meer helemaal ben ik bang.
REAGEER OOK