DING DONG - Avondklok verlengd tot 2 maart
Binnen blijven!
Landgenoten. Zojuist netjes aangekondigd tijdens een persconferentie voor alle Nederlanders simultaan gelekt aan de Telegraaf, NOS en RTL Nieuws: het kabinet wil de avondklok verlengen tot 2 maart. Er is geen Grapperhaus aanwezig om dit nieuws nog een beetje leuker te maken door '2 maarto' te zeggen of zoiets. Het wordt gewoon nog 3 weken extra aftellen. Want wij weten al hoe laat het is. No way dat onze volksvertegenwoordiging hier nog voor gaat liggen tijdens de wekelijkse ceremonie in de Tweede Kamer. En dat, terwijl we gisteren dankzij de sneeuwstorm het allerlaagste aantal nieuwe besmettingen ever ooit in de laatste paar maanden hadden. Verdammt noch mal.
Reaguursels
InloggenVan een constitutionele monarchie naar een fascistische staat in 10 jaar Rutte...
Geen probleem de klap met de verkiezingen zal daarom nog groter zijn.
Wilders zal zegevieren en de rest weg vagen.
Deze keer verdient hij het dubbel en dik.
Mark en Hugo given ons straks een Elfstedentocht als verkiezingsstunt, en het hele land stemt weer vvd en cda
@Fijn_dat_je_er_bent | 09-02-21 | 07:14: misschien dat ze het nog wel aandurven om de avondklok af te schaffen. Zie helaas de grijze duiven (mijn eigen ouder incluis) nog heel naïef op Rutte stemmen. Want hij doet het zo goed. Hij is nergens eigenaar van, in de commerciële wereld hadden ze hem allang gebonjourd.
Ik vind dit wel feestelijk.
Alle anti-wappies opgesloten als slavinken en moeten het nog goedpraten ook.
Vind het best relatief lan nog tot 2 maart. Maar goed, dan maar voor 2100 een ommetje maken en daarna zorgen dat de afwas etc. wegkomt.
Mooi hè dat je als overheid (lees OMT) het nooit fout kan doen.
Als “besmettingen” dalen = door de maatregelen.
Als “besmettingen” stijgen = u houdt zich onvoldoende aan de maatregelen.
Het is gewoon pure dictatuur in het mom van de The Great Reset van de WHO. U zult niets bezitten en gelukkig zijn.
Het wordt er allemaal ingemasseerd. Iedereen gelooft inmiddels ook dat vaccinatie dient om anderen te beschermen.
Kappen met die vergelijking met WOII GS!!! Dit slaat echt nergens op en is ronduit belediggend voor mensen die de oorlog overleefd hebben, als ook voor onze veteranen... Ik weet dat GS graag provoceerd, maar dit slaat echt nergens op!
Onnodig kwetsend blog kan altijd een kant opgaan wat gevoeliger ligt, iedereen voelt zich wel eens wat in meerdere mate aangesproken door overdracht van voorgaande generaties. Maar zou hier overal mee rekening worden gehouden dan kan een blog nooit meer onnodig kwetsend zijn?
@heppycamper, uw reactie is ronduit een belediging voor de Nederlandsche taal.
Mijn vrouw werkt met bejaarden die de oorlog nog meegemaakt hebben. Zij zeggen dat het nú erger is! Toen mochten ‘we’ tenminste nog samen komen...
Als Trump, Wilders, Baudet en Fortuyn vergeleken mogen worden, mag dit Rutte regime al helemaal vergeleken worden!
@Goed-hardt | 09-02-21 | 02:28: Vooral de Joden mochten massaal samenkomen
@Goed-hardt | 09-02-21 | 02:28: jaja vroeger was alles beter
Vergelijkingen van vandaag de dag met de Duitse bezetting zijn onzin. Deze overheid kann helemaal geen treinen laten rijden.
80% van de Nederlanders vindt de avondklok prima, heel apart zo'n hoog percentage. Hebben ze in Rusland ook een avondklok ?
Ff peilen bij 1k bezoekers van het D 66 congres en je bent er
Heeft d66 er al door gekregen dat Pia direct alle organen mag roven van iedereen die zich in februari buiten waagt na 21 uur?
Noem even de naam van de motie die daarom vroeg dan google ik wel even de resultaten van de stemming.
Avondklok verlengd zonder dat er effect is. Maar de scholen gaan wel open. Geen ding dong, maar koekoek. Wat een klucht.
Heel mooi dat Nederland nu het stukje toeslagenaffaire meekrijgt zoals Rutte,grap, schoen hier de mensen naar de klote helpen. Is er al een tribunaal opgericht tegen geweld tegen menselijkheid. Ondernemers,ouders, wernemers, kinderen, jong volwassenen, zieken, eenzame, ga zo maar door. Dit moet stoppen.
VVD = Voor Vatzige Dikzakken.
Iemand een betere?
Vieze Vuile Duitsers!
Vieze vuile doodrammers
Volgevroten Volksuitknijpende Directeurenpijpers
Vereniging voor Dictatuur
Sperrzeit geht weiterrrrrrr. Oder Sie werden abgeschossen.
Al die laffe relschoppers en raddraaiers tegen de avondklok blijven lafjes binnen met deze kou...
Oh? Krijgen we een avondklok? Wanneer gaat ie in?
Morgenochtend 9 uur.
Het onderdrukken smaakt naar meer, ze denken ook deze kans krijgen we nooit meer!
Rutte:"Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Lockdown? Wollt ihr ihn, wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt erst vorstellen können?"
Haha prachtig, en dekt de lading helemaal.
@Onkel Bratwurstbude | 08-02-21 | 17:13: Die zonder lockdown leugen van Zweden is een leugen waar jij mee door de mand valt... Dat ik die een jaar lang kan debuncken zegt heel veel over de tunnel waarin je leeft. OPEN JE OGEN, LEES!
"During the months of March to early June, all shops were practically empty, people stopped dining with friends, and families stopped seeing even their closest relatives," www.medpagetoday.com/infectiousdiseas...
Dankzij deze maatregelen hebben we geen overbelaste zorg en valt de mortaliteit mee. Helaas geldt dat niet voor de chronische klachten die te veel mensen die corona gehad hebben rapporteren. Maandelange verwardheid, geen conditie dankzij lagere longfunctie en hartschade.
Overdrijven is ook een vak. Bovendien, in het verkeer alleen al vallen er 20.000 zwaar gewonden per jaar. Ik heb u daar nog nooit over gehoord.
Feynman er is geen lockdown geweest in Zweden. (wel een advies voor de risico groepen om thuis te blijven.)
Er is geen mondkapjesplicht. ( wel een vrijwillige advies om maskers te dragen in binnenruimte.)
Er is een verbod van bijeenkomsten boven de 50 personen. ( binnen zowel als buiten.)
Je moet niet andere mensen voor leugenaar uitmaken als je iets niet zeker weet.
In de onderstaande link staat per land alle doorgevoerde maatregelen.
www.ecdc.europa.eu/en/publications-da...
Angst voorkomt niet dat je sterft.
Angst voorkomt dat je leeft.
Maandenlange verwardheid, lol.
Vanaf 1-7-2020 tot 6-2-2021 zijn 4554 van de 8127 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(56%)
Van de 69372 besmettingen onder thuiswonende 70 plussers zijn 2628 overleden.(3,8%)
Van de 869281 besmettingen van mensen onder de 70 die niet in een verpleeghuis zitten, zijn 661 overleden.( 0,08%)
De kans dat je sterft aan corona is klein. Maar wil je die kansen nog kleiner maken zorg dan dat je vitamine D3 niveau hoog genoeg is.
van 5 maanden geleden
www.youtube.com/watch?v=V8Ks9fUh2k8
3 maanden geleden
www.youtube.com/watch?v=HxtddpoPMKo
4 dagen geleden
www.youtube.com/watch?v=au6FKi8aAsA
2 maanden geleden een andere doctor
www.youtube.com/watch?v=ha2mLz-Xdpg
Beste Feynman,
Ik lees voldoende over dit thema, meer dan de gemiddelde reaguurder, durf ik zomaar te stellen. Beroepsdeformatie, zeg maar.
Wat ik mij afvraag hoe goed jouw kennis van Zweden is?
Ik heb nog regelmatig contact met ex-collega's, waarvan ik met sommigen na 20 jr nog steeds bevriend ben, in Ljusdal, Sundsvall, Östersund en Umeà, zeg maar het platte land van Zweden, ver weg van Stockholm en Göteborg
Die schetsen mij toch een heel ander beeld dan dat wat het door jou gedeelde artikel beschrijft. Daar ging het leven quasi door als vantevoren,
Het voorbeeld Zweden blijft staan, zeker ook omdat de meeste 'beperkingen' op vrijwillige basis waren, zonder verplichting van een betuttelende overheid.
Daar werd gezegd: dit is de risicogroep, dit kun je doen om besmetting te voorkomen we laten deinschatting & keuze aan u zelf.
Het enige waar het Zweedse beleid in faalde, wat achteraf ook werd erkend, was dat men verzuimd had om de ouderen in verpleegtehuizen beter te beschermen.
En dat vergelijk van Zweden met andere Scandinavische landen gaat volledig mank omdat Zweden als enig Scandinavisch land in 2018/2019 ondersterfte kende waardoor het potentieel aan 'zwakkeren' groter was dan in de omliggende landen.
Iets wat je ook in Duitsland, waar ik woon, ziet.
Het totale aantal overleden mensen in 2020 was 892.489
In 2019 was dit 939.520. Dus een toename van 4,5%
Echter in 2018 zijn 954.874 mensen overleden.
Dus 2019 was een jaar met een relatief lage sterfte.
Hier mijn tabelletje, bestaande uit gegevens van DeStaTis, zeg maar het Duitse CBS
Jahr Sterbefälle Bevölkerung Sterblichkeits- Differenz
Insgesamt Insgesamt rate % zum Vorjahr
2020 982.489 83.190.556 1,1810% +4,544%
2019 939.520 83.166.711 1,1297% -1,782%
2018 954.874 83.019.200 1,1502% +2,146%
2017 932.263 82.792.400 1,1260% +2,011%
2016 910.899 82.521.700 1,1038% -3,126%
2015 925.200 81.197.500 1,1394% +6,549%
2014 868.356 81.200.000 1,0694% -3,364%
2013 893.825 80.770.000 1,1066% +2,470%
2012 869.582 80.520.000 1,0800% +1,784%
2011 852.328 80.330.000 1,0610% +1,005%
2010 858.768 81.750.000 1,0505%
Je ziet dat de sterfte in 2020 netjes past binnen de normale variantie en in lijn is met de toenemende bevolking én de toenemende groep 65+-ers in die populatie.
Sterker nog: in 2020 is de groep 65+-ers voor het eerst in de geschiedenis met >1% toegenomen. Ondanks Corona.
En wat betreft de IC capaciteit: daar ben ik heel kort over.
FALEND BELEID. Dat is een logistiek probleem dat relatief makkelijk te verhelpen is als men maar wil.
Vraag ome Hugo eens waar zijn contingency plan is? Hoeveel IC verpleegkundigen zijn er inmiddels EXTRA in opleiding? Hoeveel 'handjes' zijn er op de IC's aangenomen om simpel handwerk en/of administratieve taken van de IC-verpleegkundigen over te nemen zodat deze zich op de verzorgende taken kunnen concentreren?
Waarom is de Covid-19-zorg nog niet afgesplitst van de reguliere zorg, er staan genoeg voormalige ziekenhuizen leeg. Dan hoef je de reguliere zorg tenminste niet stil te leggen en kun je de Covid patiënten toch de optimale zorg geven.
Ik vind het zeker geen valide reden om 17 miljoen inwoners te strippen van hun vrijheden, de staatsschulden enorm op te laten lopen en een groot deel van de ondernemers aan de rand van de afgrond (of er overheen) te duwen.
Als je dit beleid verdedigt, dan spoor je naar mijn mening niet lekker.
@mikes43357369 | 08-02-21 | 18:46:
Exactemundo.
In Zweden mag je zelf de afweging maken, hier (en elders) meent de overheid voor je te moeten bepalen wat goed voor je is en wat niet.
Een héél significant verschil.
Mondkapjes dragen omdat je moet of omdat je wil?
Je vrienden en familie niet omhelzen omdat het niet mag of omdat het je beter lijkt om het even niet te doen?
Niet met vrienden uit gaan eten omdat je het niet màg of omdat het je beter lijkt van niet?
@Onkel Bratwurstbude | 08-02-21 | 19:22: Maatwerk in Zweden tegenover onze botte bijl. Ook verder goeie tegel, Onkel!
@Feynman
Nog even over die langetermijnschade.
Zelf, samen met mijn vrouw, in maart vorig jaar Covid-19 gehad en volgens de heersende opvatting zou ik qua gewicht en andere risicofactoren vol in de risicogroep vallen.
Heb me tijdens mijn ziekte 3 weken slap gevoeld, maar had geen koorts.
Na herstel ging het enigszins qua conditie. Verder geen complicaties.
In september en december nog volop antilichamen in mijn bloed.
Een goede vriend van me, fitter dan ik, heeft 5 dagen met Covid-19 in het ziekenhuis (niet IC) aan de zuurstof gelegen.
Die had aanvankelijk veel last van de ziekte, maar was binnen 5-6 maanden weer volledig hersteld.
Nu maken die 3 ervaringen niet de waarheid, maar dat geldt evenmin voor al die verhalen van langetermijnschade.
Ik denk dat de psyche van betreffende personen een grote rol speelt.
Als je er vrede mee hebt dat het je overkomen is en je het achter je kunt laten, vooruit kijkt en de motivatie hebt om je er weer bovenop 'vecht', dan herstel je wel.
Maar je kunt jezelf ook heel zielig vinden, of zelfs angst gekregen hebben, waardoor herstel lastig wordt, c.q. er geen tot weinig motivatie is om er iets aan te doen.
En dan heb je nog de categorie 'fakers' die hebben wel Covid-19 gehad, maar faken dat ze er nog gevolgen van ondervinden omdat ze daar op een of andere manier profijt van hebben (of het leuk vinden 'zielig' gevonden te worden)
1 april en misschien zelfs 2 mei. Kindertjes gaan weer naar school. Een opleving van covid. Scholen dicht. Daling van covid. Scholen weer open en weer een opleving. Zomer komt eraan ondertussen record aantal failisamenten. youtu.be/TIbjsSV-08A Vaccineren nog niet op orde door het opzettelijk treuzelen van de verantwoordelijken. youtu.be/sd7PzSCaIlk Het is toch wel duidelijk dat de overgewaaide coronavirus uit China kuch afkomstig van een vleermuis gekocht op de markt in wuhan hahahaha bullshit is Hierachter meer zit dan een vleermuis. Wappie??? Ik vind die in hun neon god geloven (gestolen van Simon en Garfunkel youtu.be/NAEppFUWLfc ) en degenen die in de so call hedendaagse politiek geloven wappies. youtu.be/sd7PzSCaIlk
Ik ben zo klaar met dit beleid van de overheid. Laat mensen alsjeblieft weer vrij. En wil je het ECHT niet krijgen? Ga dan lekker thuis zitten en vraag steun aan. Dan kunnen wij aan de slag om die steun aan ondernemers/oudjes/ambtenaren/en de KLM van ons belastinggeld terug te gaan verdienen.
Is goed. Tekent u dan wel even een formuliertje dat wanneer uw organen beginnen te falen door zuurstoftekort u niet naar de EHBO / IC gaat? Danku!
@ruudvangeelen - Ja hoor, geen probleem. En met mij denk ik half Nederland.
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 17:47:
Doen we dat ook met rokers en dikke 65 plussers? is wel zo eerlijk toch?
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 17:47: Ik heb dat al getekend.
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 17:47:
Keukentrapjes verkopen ze ook nog gewoon!
Avondklok gewoon vanaf 18.00 uur. Dus gelijk uit het werk naar huis. Dat zal ze leren met dat elkaar maar opzoeken en zo
Het is niet anders! Helemaal mee eens. Keihard doorpakken. De winter (en lente?) is (zijn) sowieso al verloren. Als de zomer maar weer "vrij" is.
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 17:48: Mooi, jelui zijn al met 2.
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 17:48: zomer? Zomer 2100? Dit gaan ZE NOOIT MEER opgeven. Dit idiote kabinet zal steeds nieuwe smoesjes verzinnen. Ze gaan ook de verkiezingen afschaffen (uitstellen zonder uitzicht)
Onze Duitse muti zei het al 3 weken geleden dat ze daar tot minimaal 2 maart de avond klok zullen gaan handhaven , dus dit flut zootje hier in ons landje dus ook . Dit was niets nieuws .
Haar schoothondjevolgt lijdzaam. Voorniets. +2 zeteltjes.
Hallo wereldvreemde Verweg.
Hier in Duitsland hebben we geen avondklok.
Muti Merkel wilde wel, zelfs van 18:00u tot 6:00u, maar de meerderheid van de leiders van de deelstaten vond dat niet zo'n geweldig idee en is er dus geen 'Ausgangssperre' gekomen.
Nou, ik ben echt verbaasd hoor. Dit zag ik werkelijk niet aankomen.
/s
Kan er ook geschoten worden wanneer menschen zich na 21:00 buiten begeven.
Ik vraag dit voor een buurvrouw zonder hond.
Nee tegenwoordig gaat dat veel subtieler. Ze leggen een handgranaat voor je deur
Tijdelijke maatregelen.... We weten allemaal wel hoe dat rolt hier...
Jaja, je kunt zeggen wat je wilt maar: Nood breekt wet.
Ideaal is anders en kan er nu(nog)mee leven , maar laten we eerlijk wezen , als deze ongein doorgaat ook in de zomermaanden zie ik toch wel wat beren op de weg .
Eens. Ga er ook vanuit dat het niet nodig zal zijn, Pfiferzijdank.
Gaat lekker zo in NL
Iedereen bijna verplicht online kopen
Men krijgt smaak te pakken ,zelfs de ouderen
Zwaar gesubsidieerde door Rutte in leven gehouden winkels kunnen straks dicht,eerst subsidie ,straks uitkering(aka slimme lockdown)
Nu wil Rutte weer de belasingschuld kwijtschelden.
Wat bij de toeslagenaffaire allemaal maar niet te regelen was ,kan nu wel opeens snel bij belastingdienst?
Het demissionaire kabinet is bereid om in het uiterste geval belastingschuld van ondernemers kwijt te schelden, meldt De Telegraaf
„De Belastingdienst onderzoekt samen met andere schuldeisers en schuldhulpverleners met welke richtlijnen saneringsverzoeken soepel en efficiënt behandeld kunnen worden. In het geval van sanering kan een deel van de schuld komen te vervallen.”
www.welingelichtekringen.nl/economie/...
@chausson61 | 08-02-21 | 17:25: daar zullen vast wel voorwaaren aan hangen: u zult nooit meer ondernemen oid. *doet zijn aluhoedje weer op*
Zijn er al nieuwe peilingen van Maurice de Hoax? Verwacht Rutte nu op 45 zetels.
Maurice is bang van opgeklopte lucht. Aerosolen ofzoiets.
Begint langzamerhand wel een beetje 'middel is erger dan de kwaal' te worden.
langzaam?
Begint?
Dat maakt toch niet uit? U heeft kanker? Jammer joh. Had je maar corona en een dikke pens moeten hebben. Ga maar lekker dood.
En u denkt dat deze sperrzeit niet nog nogmaals verlengd gaat worden?
Het kantklossend klootjesvolk heeft deze zinloze en grondwet schendende maatregel geaccepteerd. En het wordt een permanente fixture in onze samenleving.
is er al jurisprudentie?
@Naall | 08-02-21 | 17:18:
Gaat niet komen. Ook al worden artikels 6, 8, 9 en 10 ernstig overtreden, a) niemand gaat hiervoor naar de rechter en iedereen vindt het wel goed zo incl. Sjerry en Geertje en b) Marx Rutte en schoentjes gaan zich op de oPeNbaRe OrdE eN vOlKsgEzonDhEId beroepen.
De R van de Britse variant is nog ruim boven de 1. Schatting van vorige week was dat ongeveer 2/3e van alle covid nu door de Britse variant komt. Mocht het idd zo zijn dan zullen aantallen weer toenemen volgende week. Daarom is het beter maatregelen nog even te handhaven.
200.000 was de schatting. Daar was een avondklok voor nodig.
BULLSHIT.
Zowel de R-waarde als ook het aandeel 'Britse variant' zijn NIET IRL vastgesteld.
Het zijn aannames c.q. modeluitkomsten gebaseerd op aannames.
Je zou het ook kristallenbolkijken kunnen noemen.
Waarschijnlijk wel. Niemand durft na een jaar zwalken en wanbeleid op het gebied van corona nog een risico te nemen.
De overige schade, de MKB’s, de horeca, school achterstand, vereenzaming, dringt nog niet echt door in het Haagse. Die collateral damage neemt men dus kennelijk op de koop toe. Daar kun je nu electoraal niet op scoren lijkt me.
Cijfers blijven dalen in de VK. R-waarde van 0,7 tot 1. Als het merendeel van de gevallen, het Britse variant betreft, zou je wel een stijging moeten zien. Tot nu toe daalt het alleen maar daar. En ze hebben niet eens een avondklok.
R-waarde van de Britse variant is 6 weken geleden gemeten. Sinds dien hebben we ALLEEN maar schattingen van die r-waarde. Maw. onzin.
Het maakt wel wat los, die avondklok. Het is niet alleen de avondklok. Het zijn al die vliegwieltjes die ze (wie?) al sinds maart '20 aandraaien. Denk ik.... Boeit me niet wat voor isme het is , en welke effing definitie daar aan vast zit, dit stinkt. Denk ik... Euh... fijne avond, ook voor diegenen die dit zien als maatregelen tegen een pandemie.
Cijfers dalen. de verwachte stijging blijft uit. De avondklok en alle maatregelen zijn er om zaken aan te passen zodat we zo snel mogelijk weer naar het normaal kunnen. Een normaal waarin we rekening houden met het feit dat we ernstig ziek kunnen worden.
Dan begrijp ik deze verlenging niet, en waarom word deze niet getoetst door parlement?
Vandaag de bek vol over een 11stedentocht, en dat deze waanzinnige maatregel. D66/CDA en alles in de Rutte doctrine, gaat uw schamen.
Volgens mijn informatie vergadert de Tweede Kamer er morgen wel over. Er wordt vanuit gegaan dat het appeltje-eitje is. En dat is niet zo vreemd met onder andere D66 en nog andere partijen die op dit punt 180 graden zijn gedraaid.
De avondklok is gebaseerd op een berekening van een idioot die dacht dat het aantal besmettingen zou oplopen naar 200.000 per dag. Dit zou nu al zijn.
Totaal 135 Covid doden zonder onderliggende aandoeningen onder de 70 jaar Bron Rivm blz 72
www.rivm.nl/sites/default/files/2021-...
Ondanks alle maatregelen, toch wel schokkend. Kun je nagaan hoe erg die pandemie is.
*maatregelen omarmen doet
Men begrijpt in Den Haag niet meer dat Maatregelen alleen nuttig zijn, als je daarmee zo snel mogelijk weer naar een normale situatie kunt. Dus als tijdwinst om zaken aan te pakken. Nu denkt men al een jaar dat het oplossingen zijn. Zodat het normaal in feite het leven is wat we nu leven. En dat moet stoppen.
Ongeveer 42,000 mensen in het ziekenhuis gelegen met covid waarvan 8,000 op de IC
Hoorde vijftien 80 plussers overleden door vaccin. Onder het mom van onderliggend lijden, hadden misschien nog jaren geleefd zonder vaccin.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 17:10: Vertel gelijk de gemiddelde leeftijd en de kwalen. Vergelijk dat daarna met de griepcijfers van afgelopen jaren inclusief de bevolkingsgroei. Capisce?
@VoltaireJohn | 08-02-21 | 17:15: U kunt eea zo opzoeken op stichting NICE, het zijn vooral 50-70 jarigen die op de IC liggen. Oversterfte is ongeveer 13,000, dat is sinds 1944 nog nooit zo hoog geweest (ondanks alle maatregelen!), zie CBS publicaties.
@Tishetnetnie | 08-02-21 | 17:15: door of na het vaccin ? Het is geen vaccin tegen overlijden door andere ziekten. 80+ gaat sowieso sneller dood dan bv. 20+
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 17:18: Oversterfte bij de oudere bevolking, welke het er meer zijn dan sinds 1944 zoals je net beschreef. Man man man, een bevolking van 9.1 miljoen in 1944 tegen een bevolking van 17.5 miljoen in 2021. Sjonge, het zou toch niet waar zijn?
@VoltaireJohn | 08-02-21 | 17:34: Is allemaal voor gecorrigeerd door het CBS
135? Onthutsend. Bedankt voor deze cijfers Lupus. En voor één keer niet weggejorist
Ach, we zijn hier inmiddels al gewend dat de feestjes nu overdag worden gehouden van 10.00 tot 20.30 uur...
Heel verstandig sukkel
@Ruud5 | 08-02-21 | 17:03:
Ben je niet uitgenodigd?
Nog twee uurtjes vroeger die avondklok. Ik zie vooral in mijn omgeving nog teveel mensen die afspraken na werk en rond 20:30 naar huis gaan. Gewoon omdat het kan.
ik zie nog teveel brandhout wat denkt dat de wereld na hun wel gestolen kan worden.
Zuur in de aanbieding?
Avondklok van 17.30-06.30. Opstaan. Werken. Hok in. Prima. Samen krijgen we covid er onder.
Hm, het laagste aantal besmettingen moet zijn; Het laagste aantal positief geteste personen.
Zouden de testlocaties misschien dicht zijn?
Ja, gister wel hier in de buurt in ieder geval, i.v.m. sneeuw. Want dat witte spul is eng en LEVENSGEVAARLIJK, schijnbaar.
Vandaag ook enkele locaties gesloten. Stelletje poezen.
Mooi zo. Het stomme volk verdient niet beter. En 'de culturele sector' / elite al helemaal niet Het onaflatende gejammer om subsidie van deze tot op het bot verwende culturele snowflakes klinkt mij als muziek in de oren. Google/duckduckgo NRC "Veel kunstenaars zijn hun podium kwijt." Met je "tournee". LOL. In Nederland. Een landje zo groot als een plantenbak. Je slaapt elke nacht in je eigen bedje. Je hebt geen idee wat een tournee is. Dat gezegd hebbende, kan ik nog wel sympathie opbrengen voor kunstenaar Rob Scholte, die wel goede, rake en verstandige dingen zegt.
Dat zou inderdaad allemaal wel lachen zijn- ware het niet dat ze die subsidie ook daadwerkelijk krijgen. Want oh jee je zou maar eens niet je afzichtelijke hersenkronkels op papier kunnen kliederen in Nederland.
@OscarWilde | 08-02-21 | 16:57: Degene die het dichtst bij de subsidiepot zit, en dikste maatjes is met de jury, die krijgt de subsidie. Zo werkt dit gewoon.
Ik verheug me nu al op de plotselinge verbetering die een paar dagen voor de verkiezingen zal worden geconstateerd.
Zodra het minder koud is ga ik demonstreren! Naja, behalve als het regent dan. Zo belangrijk zijn m'n rechten nou ook weer niet.
Die Feiheit und das Leben kann man uns nehmen, aber die Ehre nicht.
Al die vergelijkingen hier (ook in de panelen met WO2 en Nazi Duitsland raken echt kant noch wal.
Hoe weet jij dat dan, was je erbij toen ?
Mee eens. Toch zie ik ook heel veel op feiten en wetenschap beargumenteerde tegels. Op enig onderbouwd weerwoord -wel wat oeverloos geschreeuw en jij-bakken- heb ik u in uw tot op heden allerbelabberdst verlopen carrière als Geenstijl-reaguurder nog niet kunnen betrappen.
Did Nazi that coming indeed, makes you füherious right, but what are you Göring to do about it? Those people are such a pain in the *ss
Mee eens.
Waarom?
Irritant is dat..
@Texacoballletje | 08-02-21 | 16:53: als je kunt lezen heb je erover kunnen lezen
@goedverstaander | 08-02-21 | 16:55: Zo zo! Wat een statement. Ga lekker weer darten kijken, joh. Blijkbaar zijn mijn inhoudelijke plempsels te hoog voor je gegrepen.
Volgens mij hangt het samen met de verkiezingen. De angst om te verliezen.
Wat.een.totale.faal.
Teleurstellend achterlijke avondklok. Focking corona, 2 weekjes ziek en daarna gewoon weer verder alsof je een griep hebt gehad. Tenzij je 65+ bent, en een slechte gezondheid hebt. Iedereen moet wijken voor een aantal extra regenachtige dagen van ouderen met een SLECHTE gezondheid.
Benepen kut bende.
Covid-19 veroorzaakt ook blijvende orgaanschade. Zelfs bij mensen die geen symptomen hebben gehad:
www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....
"2 weekjes ziek en daarna gewoon weer verder" wat ben jij een achterlijke klootzak zeg. Ken inmiddels genoeg mensen die al maanden niet meer ruiken, de trap op kunnen lopen of het uberhaupt niet meer kunnen navertellen. Eikel.
@42 | 08-02-21 | 16:52: Weetje wat ook blijvende orgaanschade kan opleveren zonder symptomen? Roken! Jammer dat de overheid sigaretten niet verbied.
Niet dat het niet kut is, maar ik zag een stukje uitzending waar Gommie zat, daar werd gezegd dat de meeste IC patienten obesitas hebben, en Gommie zei, dat klopt. Vreemd.
@Purk | 08-02-21 | 17:02: is al een jaar bekend
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 16:55: Ratelaar nuanceert zijn schrijfsel toch? 65+_ers en zwakkeren. Dat is de natuur mijn waarde en dat kan mij niet hard genoeg gaan, ook al moet ik zelf( 50) plaatsmaken.
@42 | 08-02-21 | 16:52:
Niks van gemerkt.
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 16:55:
Ik ken ze niet. En ik ken behoorlijk wat mensen die net als ik ziek zijn geweest, waaronder obese hartpatiënten met diabetes.
Kortom, volgens mij paniek om niets.
Schelden maakt het punt dat je wil maken niet sterker.
@ratelaar | 08-02-21 | 17:16: je bent een wappie. Met "ik ken ze niet" ben je gewoon een keiharde ontkenner. WIllem Engel zal trots op je zijn.
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 16:55:
Uit pure nieuwsgierigheid: Ziet u kans meer te vertellen over uw sociale kringen? Ik ken al met al 1 persoon die er tijdens de eerste lockdown flink last van heeft gehad, maar daarbuiten houdt het echt op, is het 'gewone griep'...? Ken ik te weinig mensen met obesitas of te weinig 70+ ers?
De mensen waarover je vertelt, 'al maanden', hebben die het ook tijdens de eerste golf opgelopen?
@Saboteerik | 08-02-21 | 17:22: Daar hoor je weinig mensen serieus op reageren. Hoe komt het dat de 1 er 10 kent , en anderen max 1-2? Die discussie vind ik interessant.
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 17:20: Ik ken ze ook niet. Dus als dat zo is, dan ben je een wappie en een ontkenner, is het dan weg?
@Saboteerik | 08-02-21 | 17:22: wat heeft het voor een zin dat ik mijn verhaal vertel? Als ik het hier zou neerplempen zouden weinig het geloven en mij betichten dat ik in dienst ben van het RIVM. Feit is dat ik genoeg mensen ken die er (sinds maart en oktober) flink last van hebben; en dit waren doorgaans kerngezonde jonge mensen. De mensen die zijn overleden zijn boven de 80. Het is een bijzonder nare ziekte en het optreden van de overheid (hier in Europa) is veel en veel te mals.
@Purk | 08-02-21 | 17:27: Ik heb een flinke vrienden en kennissen kring, ik ken er twee met covid, en ken er inmiddels 3 met gewone griep. Want gewone griep bestaat ook nog .
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 17:46: Ah, u bent in dienst van het RIVM!!! nu snap ik het. puzzeltje halen.
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 17:20:
Dus omdat jij ze wel kent en ik niet ben ik een wappie. Schelden maakt je punt niet sterker zei ik eerder al.
Dat ik een ontkenner ben daar heb je wel gelijk in. Mogelijk omdat ik na bijna een jaar diverse mensen ken die corona hebben gehad, waaronder ikzelf vermoedt ik, testen deden we in maart nog niet. Inderdaad over restklachten gehoord, maar stuk voor stuk functioneren de mensen die ik ken gewoon weer op het oude niveau. Perceptie, paniek, opgeklopte hysterie? Mogelijk. De maatregelen veroorzaken heel wat nevenschade. Ik vraag me serieus af of die in verhouding staan tot de schade die corona veroorzaakt. We zullen zien.
@zoalsikhetzeg | 08-02-21 | 17:56: Ik ken een paar mensen die het gehad hebben. Poositief getest, geen klachten. Mijn vrouw had het. 4 dagen koorts, herstel duurde een dag of 5, wel meer dan de gewone griep, verder geen klachten dan moe, moe moe. Ik vind raar, woon in een dorp, die in het nieuws was, zelfs Rutjes vroeg aan Hugo hoe dat dorp ook al weer heette, daar hebben we heel weinig gevallen gehad, en 2 doden op 17k personen. 1 dode kende ik persoonlijk, die was al heel lang ziek, chronische longziekte. De andere woonde dichtbij, een heel oude man, die nooit meer buiten kwam. Als ik de berichten mag geloven, gaat het qua ic wise om 50 plus, obesitas, en wat kleur... ook raar.... alles is raar, en het stinkt... weet niet wat.
Pak ze aan Han!
@Derechtselutser | 08-02-21 | 16:48: Doe je best, laat ons lachen.
@Gokmaar | 08-02-21 | 16:55: Sorry was voor Han bedoeld.
But don't mention the war !
Iedereen is hier zat
Ja, dat is precies was het is: "Het wordt gewoon nog 3 weken extra aftellen.". Big deal. Gewoon even doorbijten en niet huilebalken. Er is een crisis gaande.
Dat is al maanden zo. Kennelijk wordt u niet geraakt door de maatregelen. Makkelijk lullen.
Die crisis is de eerstekomende jaren niet weg. Ze komen sneller achter elkaar dan u denkt. Bulldozer en zand.
Nog 3 weken, en nog 3 weken, en nog 3 weken, en nog 3 weken, en nog 3 weken, ... net zo lang tot u geen cent meer over hebt. En dan heeft u niets meer. En dan moet u gelukkig zijn. (The Great Reset()
Ik vraag mij af hoe menigeen die avondklok vergaat. Lekker elke avond samen met het wijf op de bank zitten. Beetje naar elkaar toeschuiven. Beetje voelen. Alle tijd voor enorm spannend voorspel en dan verdomme, slikt ze gewoon! Terwijl je tien seconden ervoor nog in haar reet lag te rammen. Elke avond weer. Leuk toch?
Gay
Af en toe een biertje bij een maat drinken is óók leuk hoor.
Als je niet naar de pinautomaat kunt, krijgt ATM een andere betekenis.
@niv01 | 08-02-21 | 16:44: Niet erg dat u gay bent.
Fijn dat u nog kan dromen.
@Arnold Layne | 08-02-21 | 16:48: ATM = Anything That Moves
Ja of gewoon binge watchen en binge drinken. Eerst aperro is al naar binnen. Wat ga ik straks eens drinken en welke b film of cult classic ga ik straks kijken.
Ze heeft blijkbaar haar smaak verloren. Tijd voor een testje?
Als dat bijzonder voor je is, denk ik dat je je moet afvragen of ze voor de avondklok wel echt 'even bij een vriendin langs' ging elke keer...
E = mc2 en deze:
steemitimages.com/p/W5LtFRy2XGMDxFRYf...
Ook in maart zal de avondklok gelden. Door de scholen te openen gaat het aantal besmettingen weer toenemen. Om het R-getal omlaag te krijgen zal je de grootste verspreiders moeten vaccineren, dus 16 tot 35 jaar en de docenten. Het inenten van ouderen en kwetsbaren draagt niet bij in de verlaging van het R-getal. Deze groep is voor een zeer groot deel zelf al zeer voorzichtig. In het onverhoopte geval dat een besmetting plaats vindt, levert dat geen superspeaders op, in tegendeel, het zijn eindpunten voor het virus. Met de groep 16 tot 35 jaar heb je de ouders van de basisschoolleerlingen en uit de onderbouw middelbaar onderwijs, de scholieren vanaf en de studenten te pakken. Dan kan deze groep in maart/april weer naar een feestje of restaurant en daarmee de economie aanzwengelen.
Vaccinatie helpt niet om de besmetting tegen te gaan, maar om beter tegen de symptomen van de ziekte bestand te zijn.
@cheops | 08-02-21 | 16:54: dat is nog niet duidelijk. Het kan ook zo zijn dat de besmetting en de ziekte wordt voorkomen en de transmissie zelfs ook.
@Nichtsneues | 08-02-21 | 17:32:
Veel mensen denken dat vaccinatie tegen besmetting helpt. Het zou mogelijk besmettingen in de hand werken als dit niet goed en duidelijk wordt gecommuniceerd door de overheid.
@cheops | 08-02-21 | 16:54: Het gevolg van beter bestand te zijn, heeft ook effect bijeffect dat de hoeveelheid virus dat zich repliceert afneemt en je dus ook minder kans hebt andere te besmetten. Het aantal andere dat je besmet hoeft niet 0 te zijn zolang het totale effect maar is dat de R-factor ruim onder de 1 blijft.
Hoe zit het nu toch met alle drugrunnertjes tijdens de avondklok. Of valt dat ook onder de maaltijdbezorging? Het zal toch niet zo zijn dat de avondklok stand moet houden om het deze en vergelijkbare handel onmogelijk te maken?
voor zover ik het kan beoordelen blijft die dienstverlening gewoon actief
Wollah, ontheffing bitch!
De sneeuw komt nu vanzelf aangewaaid.
Pizza speciaal met extra sneeuw, je weet toch broer.
Zeer tevreden met mijn eerste Pfizer injectie ! Ik ben een big fan van GEEN STIJL maar dat jullie de bereidheid van een grote groep mensen blijven ondermijnen vind ik " geen stijl ". Bovendien is het onnodig en kwetsend om middels bovenstaand pamflet en het woordgebruik daar in, een deel van onze inwoners aan een veel moeilijkere periode van hun leven te herinneren.
En zie hier de bijwerkingen.
Hoi , Hugo !
@__dictatuur | 08-02-21 | 16:42:
LOL.
Ik ken iemand die van een flatgebouw is gevallen, ook hij is heel tevreden dat hij nog leeft.
Heb je even een briefje ondertekent dat je afziet van medische zorg als er onverhoopt toch nare bijwerkingen zijn? Dat wordt vaak gevraagd als mensen zich niet willen laten vaccineren..
Oei, ik was nodeloos kwetsend. Ik vroeg mij ongenuanceerd af of ik nu weer dichtbij u mag vertoeven als u zo tevreden bent de prik.
Mee eens, GG blijkt heel veel wappies te herbergen. Dwars om dwars te zijn, de werkelijkheid niet aankunnen, ik zou wel eens willen weten wat hier achter zit. De hele wereld worstelt met deze pandemie, deze site barst van de domme kletsverhalen.
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:50: GS
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:50: En u bent hier toch nog omdat?
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 16:41: Als ik vroeger zo'n opmerking tegen mijn vader had gemaakt dan had hij mij met harde hand alle hoeken van de kamer laten zien.
@Purk | 08-02-21 | 16:53: om op de domste reacties te reageren
@Vuurspuger | 08-02-21 | 16:55: Ik uiteraard ook, maar hij zou ook gigantisch het schurft gekregen hebben van de idioterie die nu gaande is.
Gisteren een illegale apres ski party in een Nijmeegs park. Politie deelde geen boetes uit. Dus gewoon een nog langere avondklok, dat zal ze leren! En.. zojuist het laatste nieuws uit de Keizerstad, de Nijmeegse vierdaagse gaat ook dit jaar niet door. www.gelderlander.nl/nijmegen/domper-v...
Je punt?
@ruudvangeelen | 08-02-21 | 16:58: Dat we in een nare tijd leven, met teleurstelling op teleurstelling. Met een regering die alles behalve perfect op alles reageert. Maar de regering is niet schuldig dat het virus gemeen en zeer hardnekkig is. En onvoorspelbaar, voor de ene leidt het inderdaad tot een relatief milde griep maar veel te veel anderen worden daar ernstig ziek van. Het gewone maatschappelijke leven is ontwricht en er is nog geen licht aan het einde van de tunnel te zien. Op een gegeven moment weet niemand meer wat wijsheid is. En er is nog iets dat ik wil bekennen. Ik ben (komt van mijn moeders kant van mijn familie) licht paranormaal begaafd. Als er iets gaat gebeuren dat in mijn leven grote impact gaat krijgen dan voel ik als ware vanuit de toekomst een heel onplezierig aanvoelende schaduw over mijn heen komen. Wat er op mijn afkomt weet ik niet, maar wel dat er iets heel onplezierigs in aantocht is. Dat schaduwgevoel had ik tijdens de jaarwisseling van 2019-2020 nadrukkelijk en ik zij toen tegen mijn (nu ex vriendin) "ik ben helemaal niet blij met deze jaarwisseling, we laten een nog goede tijd achter ons, vanaf dit jaar gaat het heel anders worden, het wordt een rot jaar. En niet alleen het komende jaar wordt rot maar ook de jaren daarna. De twintiger jaren in zijn geheel wordt een naar decennium". Mijn punt is dat we er nog lang niet zijn, er zullen nog veel beproevingen komen. Daar kun je je m.i. maar beter op instellen.
@Vuurspuger | 08-02-21 | 17:14: Ben je politicus. Je gaven lijken me net zo betrouwbaar.
@Vuurspuger | 08-02-21 | 17:14: We zijn er idd nog lang niet. Maar het leeuwendeel van de bevolking gaat die boodschap niet trekken, dus sssst.
Wanneer stopt dit kabinet nu eens met ons als kleuters te behandelen? “Als je nu je kamer op ruimt krijg je straks een snoepje”. Dit is al de zoveelste maatregel waar we iets voorgehouden krijgen wat later niet nagekomen wordt. Wat doet dat met het vertrouwen in de politiek? In Engeland zegt men gewoon: de pubs blijven zeker tot juni dicht. Merkel zegt: deze lockdown duurt tot april. Maar bij ons hebben peppi en kokki het steeds over “het is maar voor twee of drie weken”. In oktober gingen de cafe’s voor drie weken dicht (dan is er daarna met kerst weer van alles mogelijk). In december gingen de scholen voor drie weken dicht (maar wellicht al eerder weer open). En dus nu weer die avondklok, die echt maar voor twee weken was en daarna als eerste weer zou verdwijnen. Denken ze godverdomme dat wij achterlijk zijn of zo...
Dat wordt ze aanbevolen door sociologen. Die denken dat als Rutte roept: de boel gaat op slot en ik weet niet wanneer het probleem is opgelost, dat mensen de straat op gaan om te rellen. Ze hebben perspectief nodig. Bent u het daarmee oneens?
Omdat helaas veel Nederlanders zich ook gedrágen als kleuters. Regels en kaders voor eigen bestwil zien ze als 'niet eerlijk, want, want want....'. Huilebalken.
Veel inwoners zijn behoorlijk achterlijk ja.
Het inteelt niveau is vrij hoog in NL.
Ok, prima, ik neem de bon wel op de koop toe. Zoek het lekker uit, het is goed zo.
En dan durven denken dat het daarbij blijft... whahaha straks als we puffen van de hitte van de stralende zon hebben we maken met beperkende maatregelen en wellicht een avondklok... het is triest maar volkomen in lijn met al dat gepruts tijdens deze gehele pandemie.
Vergeet uw vaccinatiepaspoort niet bij het zonnen, anders wordt het een enkeltje interneringskamp.
En natuurlijk versoepelen net voor de verkiezingen. Wat een tuig.
Want dat is dan de reden dat mensen nog een keer Rutte stemmen? Volgens mij zegt zo'n opmerking meer over uw eigen IQ.
Zetelpakkerts met zulk nieuws. Het boeit mij eigenlijk niet zoveel meer of ze dit gebruiken om zetels te winnen, want enkel mijn stem verandert daar niets aan. Ik kan alleen maar hopen dat “””we””” tegen de herfst er beter mee omgaan en niet weer in een brei van maatregelen komen.
@DexterGordon | 08-02-21 | 16:33:
Goede marketing drijft op het onderkennen van de simpelheid van mensen en hun falende langetermijngeheugen. Dat werkt hier precies hetzelfde en reken maar dat er een paar uitgekookte marketingjongens in Rutte's dienst zijn.
@elfenstein | 08-02-21 | 16:37: Ik denk dat u de VVD-stemmer dan onderschat.
@DexterGordon | 08-02-21 | 16:39:
ik denk dat u de marketingboys onderschat. Kijk eens de film "thank you for smoking" en bedenk dat dergelijke lobbyisten en spinvolk in het echt ook bestaan, dat ze heel goed weten hoe een simpel wezen de mens eigenlijk maar is en hoe makkelijk je die kan beinvloeden als je de mechanismen kent. Het is gewoon een wetenschap, zoals natuuronderzoekers Chimps bestuderen zo doen zij dat met Homo Sapiens. De overeenkomsten van beide studiegebieden mogen duidelijk zijn.
Je kan de vraag stellen; wat is aannemelijker? Dat onze regering (en vele regeringen met hen wereldwijd) bewust de maatschappij ende economie ontwricht, of dat ik de pandemie niet snap?
Het werkelijke probleem hier is, zoals zo vaak, de educatie van onze bevolking. Het probleem van onze tijd is de facebook-moeder, de coronawappie, de complotdenker. De eerste partij die hier zijn speerpunt van maakt krijgt mijn stem.
Vergeet de complotontkenners niet.
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!
Ja nee zeg,
Met zelfreflectie en introspectie krijg je geen likes.
Ook de heren Dunning en Kruger kom je op Facebook weinig tegen.
Laat je bewust de derde mogelijkheid, namelijk dat de regering evenmin de wijsheid in pacht heeft, buiten beschouwing?
@kapoerewiet | 08-02-21 | 16:34:
Ja. Dat is een redelijk argument waar we met ons allen heerlijk over kunnen debatteren. Dat geluid hoor ik helaas weinig en noem ik dus ook niet. Ik richt me op de fAsCiSmE roeperts die denken dat ze in een dictatuur leven. En dat godbetert op internet spuiten, een paar weken voor onze periodieke vrije verkiezingen. Oh ironie.
Jammer dat je verwacht dat al die regeringen het weten. Maar die weten het ook niet. En kloten ook maar wat aan. Voordeel van het hedendaagse internet is dat je eigen informatie kan halen en leert logisch na te denken. Misschien is het nieuwe normaal voor jou om de regering minder, minder, minder te vertrouwen.
@Koekje-dr-bij? | 08-02-21 | 16:38: Vaccinatiepaspoort en plicht vind ik sterk neigen naar fascisme.
@loser | 08-02-21 | 16:39:
Logisch nadenken is een ingewikkelde vaardigheid waar slechts een klein deel van de bevolking mee gezegend is. Ik ben niet overtuigd dat mensen deze vaardigheid online oppikken.*
*deze opmerking is genomineerd voor understatement van het jaar 2021
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 16:42:
Dan heeft u werkelijk geen idee wat fascisme is. Dat is uw probleem.
@Koekje-dr-bij? | 08-02-21 | 16:45: Fascisme doet mij denken aan uitsluiten van andersdenkenden en niet-willigen.
@Koekje-dr-bij? | 08-02-21 | 16:45:
Hier één definitie: politieke stroming die streeft naar een autoritair bestuurde samenleving, waarbij de natie boven het individu wordt gesteld.
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 16:50:
Prima antwoord op een vraag die niemand gesteld heeft. U kunt ook gewoon googlen wat fascisme is en dan niet meer voor lul staan. U doet uw naam eer aan. Lijkt me iets om me zorgen om te maken.
@de honden blaffen... | 08-02-21 | 16:50:
Die definitie klopt niet. Weten we meteen waar het probleem zit.
@Koekje-dr-bij? | 08-02-21 | 17:02:
Jawel, doe maar Google...
@de honden blaffen... | 08-02-21 | 17:13:
"Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel. Het is een politiek stelsel dat onder meer werd ingesteld in Italië van 1922 tot 1943."
Uw definitie voldoet ook aan het Communisme, terwijl Fascisme daar een expliciete tegenhanger van is. U praat dus poep en een internetverbod van een week lijkt me wel op zijn plaats.
@Koekje-dr-bij? | 08-02-21 | 17:29:
Er zijn veel definities van facisme, ligt er maar net aan wie hem opstelt.
Ik heb die er uit gepikt welke het meest van toepassing is op de huidige situatie.
Er gaan ook jongere mensen zonder onderliggend lijden dood of worden zwaar ziek met maandenlange gevolgen. Hou je litteratuur bij
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:34:
6% maar, een klein deel zonder onderliggend lijden.
94% heeft dus al andere kwalen.
@Wim Venijn | 08-02-21 | 16:37:
Nu ja. Omdat ze behandeld worden. En hoe komt het dat ze behandeld worden? Omdat we daar capaciteit voor hebben. En hoe komt het dat we daar capaciteit voor hebben? Omdat we per dag 4000 besmettingen hebben en geen 40.000
Dit zou niet ingewikkeld moeten zijn, waar raak ik u kwijt?
Maar mogen de café's voor 21.00 wel open?
Een nieuw vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid: je niet laten testen maar 2 weken thuis zitten. En je niet laten vaccineren.
Met het huidige winterweer zal sowieso niemand zich laten testen. Uiteraard zal dat uitgelegd worden als bewijs voor de stelling dat de Britse variant nu duchtig huis houdt.
Heb om een beginnetje te maken alvast vandaag geweigerd een test te ondergaan om ergens binnen te komen. Wil best ergens service verlenen maar ga er geen medisch onderzoek voor laten uitvoeren , ik kom geen open hartoperatie uitvoeren ofzo. Bellen ze maar iemand anders die er wel zin in heeft in dat circus omtrent het killervirus.
Heb iemand horen zeggen dat testen zonder klachten geen nut heeft. Goed advies!
Ach, als je zo een uitzichtsloos, visieloos en perspectiefloos bestaan hebt als Rutte sta je hier toch niet van te kijken? Blijkbaar zijn er veel gelijkgezinden in Nederland, want die aap blijft op zijn troon zitten.
Verlenging van de avondklok beschouw ik als een daad van een bezetter.
Jij snapt het niet, er is een pandemie
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:35:
Waar? Hier liggen ze nog niet te rotten in de goot en is het ziekenhuis gewoon open voor business. Het is geen pandemie, althans niet volgens de definitie van de WHO. Nouja, de oude definitie dan, ze hadden 'm toevallig net ruimer genomen waardoor men officieel van een pandemie kan spreken maar als je de definitie van daarvoor gebruikt is het een simpele uitbraak van "een" virusje.
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:35: Waar is die pandemie dan?
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:35: een panmetmie?
@De_fluitlokker | 08-02-21 | 16:44: zit jij in een grot?
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:53: Geen grot, een mancave
Heb net de Duitse eigen verklaring ingevuld. Die is volgens mij beter.
Nee, ik ben niet vóór het verbieden van Islam etc. en dat is ook een debiel, onhaalbaar standpunt.
En er is wel meer wat er mankeert aan de PVV.
Maar volgens mij is er maar één manier om de waanzin in dit land te keren en dat is op 17 maart een stem / proteststem op Geert en kornuiten. En dan zien we over 4 jaar of eerder wel weer verder.
Ik stem Baudet. Zonder twijfel.
Geert wil niet regeren. Hij is slim genoeg om te weten dat regeren betekent dat je het volk moet negeren. Rutte is niet "dom" of "evil", al willen mensen dat graag geloven. Hij doet wat nodig is om een land te regeren. Voor Geert gelden dezelfde regels.
youtu.be/rStL7niR7gs
@42 | 08-02-21 | 16:25: Hij regeert alleen niet, hij negeert vooral.
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 16:26:
Hij kan ook niet regeren, hij zit in de oppositie. Bent u echt zo simpel of trolt u maar wat?
Yes! Ik doe mee!
@elfenstein | 08-02-21 | 16:41: Wilders regeert niet, Rutte negeert wel.
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 16:45:
Ok. Eensch.
Hoe lang duurt het nog voordat de burgerlijke ongehoorzaamheid de overhand gaat krijgen? Dat kan toch niet lang meer duren.
Mwah. Veel weldenkende mensen doen "gewoon" hun best het uit te zitten.
U ben in de domrechtse panelen misschien in de meerderheid, maar in de echte wereld bent u (gelukkig) nog altijd in de minderheid. En dat zal ook wel zo blijven.
Ik ben al maanden bezig met burgelijke ongehoorzaamheid: mondkapje alleen als ik in een winkel ben en niet voordat ik de winkel in stap. Ga al helemaal niet met het openbaar vervoer. Ben gestopt met mijn handen te desinfecteren om elke scheet. En ik laat mij zo wie zo niet testen. Ik heb geen last van verschijnselen dus waarom zou ik mij laten testen ?
Na 10 feb ben ik burgerlijk ongehoorzaam.
Er zijn nog teveel schapen die alles slikken wat de overheid ze voert. En ze hebben zelf niet zoveel last van de maatregelen, dus moeten anderen ook niet mekkeren. Ze hebben zichzelf al in een hokje opgesloten dus merken ze niet dat de ruimte buiten hun eigen hokje steeds kleiner wordt.
@Koekje-dr-bij? | 08-02-21 | 16:28: Dat is nou precies waar ik me over verwonder. De wijze hoe je naar deze corona-crisis kijkt, heeft toch niets met links en domrechts van doen. We hebben hier toch een gemeenschappelijke vijand. Volgens uw (linkse) denkwijze mag alles kapot en iedereen dood, zolang het maar niet aan corona is.
Verlengen tot het eind der tijden is toch ook gewoon tijdelijk.
Maar er komt wel een eind aan.
Meer sneeuwvlokjes in de reaguurderspanelen dan buiten op straat. Wat een huilebalken om een beetje binnenblijven.
Ga dan bij je wijf weg, als het allemaal zo vreselijk is thuis.
Wel als je al ruim 9 maanden beiden thuis moet werken.
Volgens mij heeft u het niet helemaal begrepen wat vrijheid is
@loser | 08-02-21 | 16:22: Had u maar een knappere versie uit moeten zoeken.
@loser | 08-02-21 | 16:22:
Mevr Koekje zit al 9 maanden tegenover me. Niks aan het handje. Maar goed, wij vinden elkaar wél leuk. Tijd voor een goed gesprek zou ik u aanbevelen, is dat in 9 maanden nog niet gelukt?
Zo tevreden als een goudvis in een goudvissenkom.
Een leeg hoofd in een leeg leven.
Koekje er bij?
@Wim Venijn | 08-02-21 | 16:23:
U en uw buren mogen over een paar weken stemmen op lieden die onder het mom van vrijheid dit land naar de coronakloten zouden laten gaan. Dat staat u vrij. En als dat gebeurt hoort u mij ook niet. Althans, niet rellend en schreeuwend. Misschien een welgemeend "zie je nou wel" wanneer in dat gezellige code zwart voetbalvelden omgeploegd gaan worden om ruimte te maken voor tijdelijke graven. Vrijheid is niet hetzelfde als altijd uw zin krijgen.
@zuurtjeregen | 08-02-21 | 16:32:
Tevreden, ja. U omschrijft het prima. Moet geen jaren duren natuurlijk, dan zou ik ook andere keuzes maken. Ik mis voetbal, mijn vrienden en collega`s. Maar ik hoef niet door een slangetje te ademen en ik heb netflix. We komen er wel.
@Koekje-dr-bij? | 08-02-21 | 16:30: mevr Koekje, dat is niet best meneer, sterkte!
@zuurtjeregen | 08-02-21 | 16:32: Precies.
Al meer dan 10 maand. Opgesloten op mijn zolder. Zelf meer dan een maand in quarantaine, madame besmet. Allemaal overleefd tot nu toe. Geen mentale toestanden of de plotselinge nood iemand pijn te doen. Borreltje voor het slapen gaan , goed eten en goed ontspannen. Je maakt het voor jezelf zo erg als je zelf wil.
Maar is dat 2 maart tot 4:30 uur of tot 24:00 uur?
Het is "tot" 2 maart en niet tot en met.
Misschien kan Jetten er nog 23:30 van maken.
En we gaan via de post stemmen, what possibly can go wrong.......
Sja, was te verwachten. Protesteren hoef je ook niet te doen, krijg je een waterkanon in je gezicht en word je door je medemens weggezet als wappie. Beste is denk ik maar om gewoon te wennen aan dit "nieuwe normaal" dat verdeel en heers heeft best goed gewerkt in dit kikkerlandje.
Moet je dan zonodig naar buiten dan savonds? Het zal in ieder geval wat jongeren van 'feestjes' weghouden. Prima toch.
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:21: Ik ga ervan uit dat ook keistad al een papa en mama had. Een tweede setje papa's is een beetje veel om erbij te krijgen. Daarnaast zijn we 'volwassenen' volgens de wet als we ouder dan 18 zijn en dus verantwoordelijk voor ons eigen gedrag. Daar past geen overheid in die dan ineens doet alsof dat niet zo is, ook al gedragen een aantal luitjes zich als kinderen.
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:21: Nee, jongeren zijn in grote getale voor negenen binnen bij elkaar, feesten heel de nacht en gaan de volgende dag weer naar huis. En ik geef ze groot gelijk.
@Ren je rot | 08-02-21 | 16:29: intelligente reactie
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:55: intelligente reactie? Lees eens wat van Midas Dekkers.
Zolang u maar geen strafbare feiten pleegt mag u ondersteboven demonstreren als u wilt. Richt een politieke partij op. Bouw een website. Start een petitie. U kunt op duizend-en-één manieren protesteren, dit is China niet.
@Ren je rot | 08-02-21 | 17:01: en die weet alles?
@Ren je rot | 08-02-21 | 17:01: Leuk, ga ik straks lezen.
Kom op mensen. We doen dit voor 540 patatje-joppie experts van boven de 70.
Precies, al moet iedereen nog zo lang in lockdown en gaat de economie naar de tering, maakt allemaal niets uit, solidariteit heet dat blijkbaar
Komt prima uit. Dan is de meteorologische lente ook begonnen.
Ik deed toch al niet meer mee. Dit verandert niks.
En na 2 maart komt 23 maart. Wedden?
Sowieso zal er vlak voor de verkiezingen versoepeld worden met de bedoeling nog wat extra VVD stemmen te trekken, dat zie je nu al aankomen, mag hopen dat mensen dit doorzien en nog net op tijd tot inkeer komen
@SavingPrivateHenk | 08-02-21 | 16:13:
Om daarna weer in te voeren of de verkiezingen worden gewoon uitgesteld, kunnen ze tot aan de volgende datum doen wat ze willen.
Na 2 maart komt 3 maart.
Alle ambtenaren zijn al verplicht lid van de partij. De PvdA weliswaar maar is toch ook een partij
9 Februari zouden we met z'n allen Zweedse gehaktballetjes gaan eten bij de Ikea en dan daarna na de MediaMarkt voor het geval ze de BTW vrije dagen op de eerst mogelijke dag zouden doen.
Jammer hè? Te danken aan kabinet stemmers.
Nou. Laten we dan maar hier in de panelen iedereen die hier helemaal klaar mee is omdat het echt nergens meer op slaat een wappie noemen. Lijkt een beetje net zo ceremonieel te worden als de dansjes in de TK.
Je suis wappie.
Ich bin ein Wappie.
Woepie
Makin whoopee
(met Ms M. Monroe)
De avondklok is niet de maatregel die ik als eerste zou schrappen. Liever winkelondernemers weer een kans geven. Als de gedachte is dat winkels openen en avondklok afschaffen een Corona effect heeft in de zelfde orde van grootte (maar niemand die dat weet natuurlijk), dan vraag ik me af hoeveel % van de Nederlanders liever de avondklok afschaft dan winkels en kappers weer open doen.
Exact
Goh wat een verrassing, zal me inmiddels niet meer verbazen als straks iedereen zijn huissleutel voor onbepaalde tijd moet inleveren bij het binnenhof en de NOS nog steeds meldt dat 80% vh het land hier achter staat en voor stengere maatregelen is, wat een land is dit toch..
Eng wel dat mensen het allemaal prima vinden.
@Wim Venijn | 08-02-21 | 16:08: Heel erg eng.
2 maart kan ik niet. Sorry.
Er liggen dus in heel Nederland 540 covid-19 patienten op de IC. Vijfhonderdveertig(!). Zoveel asielzoekers komen er ongeveer in 10 dagen ons land binnen.
Per dag komen er 343 immigranten Nederland in. 125.000 per jaar.
Die gelukszoekers komen zeker niet tussen 21.00 uur en 04.30 binnen neem ik aan?
Kun je nagaan; bijna 1900 IC bedden vrij, dat is meer dan we normaal überhaupt hebben. Want de regering ging de capaciteit toch opschalen tot 2400.
@El Rico Grande | 08-02-21 | 16:08:
Veel meer, in 2019 270.000. in 2020 220.000.
Ach dit zijn we ondertussen toch wel gewend ? We doen het goed en krijgen een trap na... zo werkt politiek in 2021....
Avondklok tot 30 februari, dat klinkt korter.
Zolang we mensen met een snottebel niet gezamenlijk in een kamp op de Veluwe laten douchen vind ik het persoonlijk nog te vroeg om vergelijkingen met WO-2 te maken.
Dat was pas na een aantal jaar. Begon met het weren van joden van markten, wat later niet meer bij overheid werken, wat later bioscoop-verbod. Elke keer een nieuwe maatregel, steeds meer beperkingen. Totdat een aantal jaar later de kampen.
We zijn dit keer wat sneller met kampen, dat dan weer wel.
@Wim Venijn | 08-02-21 | 16:28: jij kunt straks bij Fantasialand gaan werken
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:39:
Dat zijn de feiten. Niets in mijn tekst is verzonnen.
@Wim Venijn | 08-02-21 | 16:46: wat hier gebeurt lijkt er niet op, jij bent af
@Ruud5 | 08-02-21 | 16:57:
Mondkapjes alleen OV daarna mondkapjes overal, beperkte lock down bepaalde beroepen, volledige lock down avondklok, Gedwongen opname voor mensen die niet aan de quarantaine houden. En nu heeft de gezondheidsraad het gebruik van Vaccinatiepaspoort op het weigeren van toegang, goedgekeurd.
Ik zie wel gradatie in maatregelen, die erger worden of worden opgevoerd, terwijl de aantallen dalen. De piek van vorig jaar op de ic's, is allang niet meer.
@Wim Venijn | 08-02-21 | 17:07: lijkt niet op wo 2
@Ruud5 | 08-02-21 | 17:13: Klopt, we gaan ook massaal van het gas af.
@MoonBeebe | 08-02-21 | 17:27: heul nie.... al die jongenlui lurken meer en meer aan het gas.
Vaccineren is ook niet alles volgens de 15 Nederlandse oudjes die kort na de vaccinatie overleden. Maar het zal wel aan de broze gezondheid liggen, tenzij ze met Corona overlijden want dan ligt het aan een enorm gevaarlijk virus waar alles voor op slot moet.
www.rivm.nl/nieuws/lareb-meldt-nieuwe...
ook zonder vaccinatie zouden er oudjes overlijden, dat is nu eenmaal wat oudjes doen. Er is geen causaal verband normaal gesproken.
De kop bij nu.. nl was zelfs letterlijk : 'Waarschijnlijk onderliggend lijden"
Dus als je corona scoort en je had al iets ga je d'r an, als je je daartegen laat vaxxen ga je d'r ook an. Misschien he, heeeeeel misschien, was het wel tijd om te gaan dan.
@elfenstein | 08-02-21 | 16:14:
Dit zijn eigenlijk de wittebroodsweken van de vaccinatie. Mensen vechten om als eerste gevaccineerd te worden”, stelt Van Ranst. De viroloog meent echter ook dat er een periode gaat komen waarin mensen sterven na een vaccinatie. Volgens hem kan dat de anti-vaccinbewegig in de hand werken. „Als je honderdduizend mensen vaccineert, gaan er altijd een paar de dag erna doodvallen. Die waren anders ook doodgevallen, maar het gaat wel een enorme boost zijn voor de anti-vaccinbeweging.
Wat triest eigenlijk. Het hele jaar in eenzaamheid opgesloten voor het gruwelijke "moordvirus", en dan doodvallen door de prik die je zou moeten redden.
@small_town_dude | 08-02-21 | 16:21:
Diezelfde mensen die dood omvallen na en coronainfectie, zeg maar. Klassiek gevalletje door de hond of de kat gebeten worden. punt is meer dat mensen dus blijkbaar gewoon doodgaan, wat je ook doet. Accepteer dat nou eens, we weten dat al een tijdje he?
@elfenstein | 08-02-21 | 16:32: Met als grote verschil dat bij Covid zelfs personen die geen symptomen hebben gehad de kans bestaat dat ze orgaanschade er aan over houden:
www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....
@42 | 08-02-21 | 16:40:
Net als met de griep zeg maar. Update: Van ziek worden kan je enorme schade oplopen. Je wordt dan heel raar grijs, koud en je ademt niet meer.
@42 | 08-02-21 | 16:40: dit gaat over 10 patienten zonder symptomen met afwijkende CT bij opname die na max 14 dagen naar huis werden ontslagen zonder symptomen. Een afwijkende CT bij opname is niet hetzelfde als blijvende orgaanschade.
Ze schrijven het ook zelf:” Our study has shown that asymptomatic COVID-19 patients also suffer significant lung damage. Although the prognosis of untreated patients with COVID-19 has not been reported, our results show that active screening may be necessary to detect asymptomatic patients with COVID-19 and manage them appropriately. Our study is the first to analyze the CT findings of asymptomatic patients with COVID-19. However, the present study has two limitations. First, changes in CT over the course of COVID-19 pneumonia have not been fully tracked and described for all patients. Second, we recruited a relatively small number of subjects.“
Het enige dat je hier dus uit mag afleiden is dat 10 van de 139 opgenomen covid-patienten geen symptomen hadden maar wel afwijkingen op hun CT-scan bij opname. Ze zijn niet eens vervolgd. Je kunt dus blijkbaar longontsteking hebben bij covid zonder klachten. Dat komt kennelijk bij ca 7% voor. Geen idee of dat longschade oplevert maar het lijkt er hier niet op aangezien ze na 14 dagen nog steeds geen klachten hadden.
Je kunt beter een nieuwer onderzoek opzoeken dat covidpatienten vervolgt en klachten vastlegt.
ze moeten eens ophouden met besmettingen en ziek zijn op 1 hoop te gooien.
heb ik TBC hoest ik in je gezicht besmet ik jou met TBC? ja maar ben je ziek nee
heb ik griep hoest ik in jou gezicht besmet ik jou met griep? ja ben je ziek nee
heb ik corona hoest ik in jou gezicht besmet ik jou met corona? ja ben je ziek nee
heb ik aids smeer ik mijn bloed aan jou besmet ik jou? ja ben je ziek nee
etc etc etc
Al die zeurpieten. Voor je het weet is het 2 maart. Sowieso is het geen pretje om er de komende periode 's avonds uit te gaan.
Of je naar buiten gaat of niet: het is nu strafbaar. En dat is het grote verschil.
Het is gewoon Puur dwars liggen overal in, Beter dat deze zeurpieten een baan gaan vinden of een hobby zoeken.
Dat werd ook over 9 februari gezegd…
@endtotrolling | 08-02-21 | 16:04: Liefst iets na negenen in de avond graag. Kan ik dan weer lekker buiten dwars gaan liggen.
@endtotrolling | 08-02-21 | 16:04: Deze grap valt goed in horecaland.
Volkomen losgezongen van de wereld. Normaal gesproken ging ik om een uur of 21 naar m'n werk, tot een uur of 6. Licht en geluid doen op feesten. Met een hoop bier. Precies dat alles is nu ineens zwaar crimineel, verwondert u dat niet? Geen enkele argwaan dat er misschien wel mensen aan de knoppen zitten die plannen hebben die wel eens niet zo heel best konden zijn? Ook niet een heel klein beetje? Niet vergeten dat u deze hele gekte door de strot geduwd wordt door een demissionaire minpres die opzichtig heeft laten zien hoe incompetent hij is. Waarom kruipt u daar zo slaafs achteraan?
@elfenstein | 08-02-21 | 16:19: de hele wereld heeft het zwaar met het virus, overal lockdowns en avondklokken, dus het is niet uniek. Dit slappe gelul van jullie slaat helemaal nergens op. We hebben gewoon een pandemie, we waren verwend dat de meesten van ons dat nooit meegemaakt hebben, accepteer dat nu eens. Due feestjes van jou gaan toch al niet door dus die avondklok verandert voor jou niks, tenzij je dat op illegale feestjes deed.
@elfenstein | 08-02-21 | 16:19: De maatregelen zijn juist heel goed. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat idote gedans de hele tijd.
Serieuze Godwin:
Ik begrijp nu zo veel beter hoe dat gegaan is on WWII met de joden: stapje voor stapje, geleidelijk steeds strengere maatregelen.
Niemand weet wat de volgende stap zal zijn, maar zolang je zelf nog een beetje uit de wind blijft wordt het allemaal gelaten geaccepteerd.
Bovendien, bij verzet plegen zijn de repercussies buitensporig groot.
Het is een kleine stap van prik naar prikkeldraad.
Opvangkampen zijn er al.
We noemen het eerst lagers of kampen en dan KZ.
Heel slecht vergelijk !!
Ik vraag me werkelijk af hoe mensen het in hun hoofd halen om zichzelf te vergelijken met de Joodse slachtoffers uit de tweede wereldoorlog. Deze situatie is in verste verte niet te vergelijken met toen.
@Mr_Natural | 08-02-21 | 16:00: doe normaal man
@Uw Verzekeringsadvis | 08-02-21 | 16:04:
Geprikkeld?
@Uw Verzekeringsadvis | 08-02-21 | 16:04:
Tweedeling is er al, de rest komt nog.
@Mr_Natural | 08-02-21 | 16:05: JA
@Mr_Natural | 08-02-21 | 16:00: En van prikkeldraad naar mijnenvelden en wachttorens.
@loser | 08-02-21 | 16:06: klopt, niet testen, dat zeker. Want van testen komen ' besmettingen', en zonder besmettingen dondert het hele maatregelenbouwwerk snel in elkaar.
Er zijn wel meer processen te bedenken waar die blauwdruk op past.
Het geleidelijk aan introduceren van veranderingen wordt ook gebruikt in het bedrijfsleven en het principe daarachter - de kikker die gekookt wordt- lijkt me nogal wiedes.
Om daar nu een Godwin van te maken (omdat je dat proces begrijpt en een overeenkomst ziet) vind ik echt wat simpel.
@loser | 08-02-21 | 16:06: Meneer vindt zichzelf een held. Verzet. Droeftoeter ben je vooral. Goeie nickname.
@Uw Verzekeringsadvis | 08-02-21 | 16:04:
We moeten ieder jaar op 4 mei beloven dat we nooit zullen vergeten. Maar iedere keer als iemand het zich herinnert en een parallel ziet komt er zo'n dooddoener en doe je de joden geen recht. als je voortekenen ziet dat het weer die kant op gaat, brul het om je heen, druk pamfletten, ga de straat op. Alles om te voorkomen dat we straks nóg een datum kunnen reserveren voor nóg een herdenking omdat we het er niet over mochten hebben.
@42 | 08-02-21 | 16:04: jij haalde net zelf ook de holocaust erbij.
Gen versoepelingen in het vooruitzicht, integendeel het avondklok tikt weken verder. En dan zijn er nogal wat mensen die denken dat er toestemming komt voor een evt. Elfstedentocht. Lachen.
Ik heb geen toestemming nodig om te schaatsen. En anders maak ik er een schaatsdemonstratie van.
als je om 21.00 nog niet binnen bent verdien je toch geen kruisje.
Het coronadashboard liet een hele langzame verbetering zien. Toen kregen we nieuwe varianten en deden we de basisscholen weer open. Die avondklok komt er tot de zomer. www.stichting-nice.nl/ en tomaspueyo.medium.com/coronavirus-the...
Tot de zomer? Dat gaat geen mens pikken. Dan is 21:00 namelijk klaarlichte dag.
@keestelpro | 08-02-21 | 16:00: natuurlijk wel, men wordt straks weer massaal angst aangepraat. Hebben ze het nu over de "Britse variant", straks over de Sud Afrikaanse variant die een gevaar vormt(wat enigzins waar is omdat dit land de vaccinaties met het Oxford vaccin al opgeschort heeft omdat het niet effectief genoeg is.
@Clown_Possum | 08-02-21 | 16:19:
Als mensen doorhebben dat die Britse variant niet meer was dan bangmakerij zullen ze ophef over de volgende variant een stuk kritischer bekijken.
@cheops | 08-02-21 | 16:37: Laten we dat dan maar hopen. Voorlopig hebben we een land vol covidioten die het best vinden om opgesloten te zijn. Zelfs op GS zit het er vol mee. Van rationaliteit is geen enkele sprake meer. Bij hen heeft het dagelijkse angstzaaien door de msm geweldig goed gewerkt.
Wat val jij vies door de mand, Feynman.
Al je credits verspeeld.
Die grafiek van Tomas Pueyo is gebaseerd op het model van Neil Ferguson.
Dat model is inmiddels al naar de prullenbak verwezen. (en met stille trom retracted)
Vooral omdat het de mortaliteit van het virus zwaar overschatte. (Iets waar Ferguson in eerdere epidemologische modellen, bv BSE, ook al mee gefaald heeft)
De uni van Uppsala (Zweden) had dit model geadopteerd en 'omgebouwd' naar de Zweedse demografie. Uiteraard ook met hetzelfde doemscenario van honderduizenden doden als er geen strenge maatregelen zouden komen als uitkomst.
Nu weten we hoe het in Zweden gegaan is, zonder lock-downs en andere restricties. 12.000 Covid-19 doden.
Die avondklok is er onder valse voorwendselen gekomen en wordt onder valse voorwendselen verlengd. Maar zeker niet verder dan 2 mrt.
De 'Britse variant' is namelijk een grote klucht.
Kijk maar eens wat in het VK en Ierland (niet meer) aan de hand is.
Het aantal confirmed cases is net zo snel weer gedaald dan dat ze gestegen waren. Inmiddles ligt het 'besmettingsniveau' in het VK & IE weer op het niveau zoals we het hier ook kennen.
ourworldindata.org/coronavirus-data-e..... latest&country=GBR~IRL®ion=World&casesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=new_cases_per_million&pickerSort=desc
@Onkel Bratwurstbude | 08-02-21 | 17:13: Die zonder lockdown leugen van Zweden is een leugen waar jij mee door de mand valt... Dat ik die een jaar lang kan debuncken zegt heel veel over de tunnel waarin je leeft. OPEN JE OGEN, LEES!
"During the months of March to early June, all shops were practically empty, people stopped dining with friends, and families stopped seeing even their closest relatives," www.medpagetoday.com/infectiousdiseas...
Dankzij deze maatregelen hebben we geen overbelaste zorg en valt de mortaliteit mee. Helaas geldt dat niet voor de chronische klachten die te veel mensen die corona gehad hebben rapporteren. Maandelange verwardheid, geen conditie dankzij lagere longfunctie en hartschade.
@Onkel Bratwurstbude | 08-02-21 | 17:13: Dat model volgt direct uit het grondtal van hoeveel mensen hoeveel mensen besmetten. Dat is differentiaalrekening waarvoor ik niet afhankelijk ben van externen.
@Feynman | 08-02-21 | 18:21:
Dat model was gebaseerd op de analyse van 6 binnenlandse Chinese vluchten met in totaal 648 mensen aan boord waar een aantal mensen besmet waren.
Volledig niet representatief, wat nu ook blijkt.
Voor de mortaliteit van het Coronavirus verwijs ik je vriendelijk naar de studie van Prof. Dr. Ionnadidis, dé autoriteit op het gebied van epidemiologie, gepubliceerd op de website van het WHO
www.who.int/bulletin/online_first/BLT...
Infection Fatality Rate: 0,23% (gemiddeld)
IFR voor mensen jonger dan 70 jaar: 0,05%
Niet significant erger dan een zware griepgolf.
De lonkende wortel voor onze neus van voorschuivende data der van kracht zijnde anti-grondwettelijke maatregelen.
Iedere week schuift die weer twee weken voorwaarts. Wij blijven hopen ooit nog toestemming tot leven te krijgen van onze demissionaire Ortskommandantur.
Hoop is uitgestelde teleurstelling, zeg maar.
Dat laatste is bijna gegarandeerd, wanneer het aan onze kleine grote gluiperd ligt.
Zo langzamerhand begint er in de politiek een "sterke mannen die flink aanpakken" cultuurtje te heersen. Het lijkt erop dat de resultaten van het beleid niet meer belangrijk zijn, alleen de indruk van krachtdadigheid, die er bij de kiezer ingeprent moet worden. Aangemoedigd door de peilingen die laten zien dat er volop vertrouwen in halfbakken dictators en vrijheidsverkwanselaars is.
Deze tijden laten nog maar eens zien hoe fragiel de democratie is, hoezeer het een dun vernislaagje is op een in wezen autonoom en autoritair politiek stelsel.
Schraap dat laagje weg en je houdt een maatschappij over die niet veel verschilt van een dictatuur-met-de-stembus zoals Rusland.
Blijkbaar heeft de mening postgevat dat er in tijden van crisis geen onafhankelijke meningen gewenst zijn, dat alle neuzen de zelfde kant op moeten wijzen. Terwijl juist in deze tijden, waarin elke maatregel enorme consequenties heeft voor heden en toekomst, een kritische blik meer dan ooit nodig is.
Ik ben geen fan van Alex Soze (die schreeuwtokkie) maar het lijkt erop dat onze Leiders zijn credo hebben overgenomen: 'ALLES KAN KAPOT!!!'. Een avondklok voegt NIETS toe. Ik woon in Utrecht en iedere avond hoor ik de feestjes in de studentenhuizen, ook doordeweeks. Net voor 9 uur verzamelen en de hele nacht door, iedereen blijft slapen. En de gewone burger krijgt een bon omdat hij om 21:05 buiten loopt. Wat een ongelofelijke afgang. En ondertussen vaccineren we in een slakkentempo wat een 1e wereld land onwaardig is. Dit land moet en zal stuk!
Dan mag ik wel flink doorschaatsen tijdens de 11 stedentocht volgende week.
Wanneer gaat men de straat op? Ik verveel me stierlijk en onze kabinet zit toch in een ontkenningsfase, nu met alle sneeuw kunnen we leuk sneeuwballen gooien. De spuitkanon komt toch niet, te zwaar en te glad buiten met -2,5°.
Trouwens, hoe de fuck denkt de kabinet dit vol te houden? Denken ze nou echt dat het volk dit nog langer vrijwillig wil doorzetten!? Ik ga geen vrijheidsoffer meer brengen voor die paar dikken op de IC en de ongelooflijke achterlijke mensen (voornamelijk turk) die overal maling aan hebben en zich nergens aan houden. En er word ook helemaal niet gehandhaafd! Waarom is er geen enkel burgemeester die zijn BOA's inzet in supermarkten (alsof die BOA's zo druk zijn met parkeerbonnen uitdelen, prioriteiten!). Al vanaf het begin zijn er achterlijke kut stelletjes die samen met 2 boodschappenkarren voor de zelfscankassa staan en zich niks aantrekken van het advies. JAH GODVERDOMME, KRIJG TIEFUS!
Zelfs op GS kwam je reacties tegen "even doorbijten" "2 weken maar" . Op NOS staat de kop verlenging avondklok tot 2 maart. Er staat gelukkig geen jaartal bij. Ik vraag mij af wanneer de avondklok wordt afgeschaft. Bijvoorbeeld bij 100 besmettingen per dag en 10 ic opnames?
Gelukkig heeft de regering na een jaar pandemie hierover nagedacht. Ik kijk uit naar een nieuwe verlenging...
Tegen de tijd dat de besmettingen te laag zijn om nog verdere maatregelen te rechtvaardigen duikt er wel weer een nieuwe variant op.
'Er staat gelukkig geen jaartal bij'
Koffie over het toetsenbord.
Er zijn geen cijfers over het effect van de avondklok. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat besmettingen in de buitenlucht ook maar enigszins substantieel zin. Dit kabinet vaart op communicatie, niet op wetenschap.
De afdeling communicatie loopt met u mee naar het ravijn maar springt zelf niet.
De avondklok heeft natuurlijk niets te maken met besmettingen in de buitenlucht, maar met het inperken van sociale contacten. Het virus zelf kan geen klok kijken namelijk.
Vaart op het scheppen van angstscenarios...
Tijd voor aangifte. Dat lekken moet maar eens afgelopen zijn. Zie hier net de handhaving aankomen. Het ga jullie goed.
Anne Frank cs hielden het ook lang vol. Dat was pas erg vergeleken met onze situatie.
Toen hadden we een echte vijand, die ons aanviel. Nu hebben we een eigen democratisch gekozen regering die niet in het belang van de burger handelt. Zullen we die club eens net zo behandelen als dat we destijds met Duitsers deden?
Dat was na de bevrijding pas. Ik zie onze bevrijding nog niet opdoemen met de prognose van de verkiezingsuitslag in de hand
@GekkePietje | 08-02-21 | 16:05:
U bedoelt dat we de deur voor ze openhouden en ze vrijwillig de hele administratie geven? Dat is toch al?
@Pummetje | 08-02-21 | 16:17: Het verzet was aardig actief tijdens de bezetting hoor.
het is een groot experiment. Natuurlijk weten ze niet of de maatregelen werken. Dit is een generale repetitie voor als er echt een keer een dodelijk virus komt. Alles wordt nu uitgeprobeerd, verschillende aanpak in verschillende landen. En verschillende vaccins. Zo kun je achteraf beter inschatten wat de beste manier was, en ja Nederland zit net in de controlegroep die een avondklok in combinatie met geen vaccin moet testen.
Zonder jaartal kan ik niks met dit bericht
dat is ook de bedoeling.
Wappies weer boos, in eens willen ze allemaal naar buiten na 9 uur haha koekoek.
Willen ze niet. Normaal gesproken zijn de mensen niet van de bank te branden. Maar nu mag het niet, dus is men zielig. Leuk slachtoffertje spelen. Kijk die boze regering eens bepalen wat ik wel niet mag...
Hé een wappieroeper. Leuk man. Bedankt voor deze nuttige bijdrage.
Gaan we weer. Rot toch effe op met iedereen die niet braafjes meeloopt direct 'Wappie' te noemen. Verzin eens wat originelers. En steekhoudende argumtatie graag. Dankjewel.
Ik wil ook gewoon normaal doen en naar buiten na 21:00......... wat is het sterftecijfer ook alweer van dit killervirus?
Veel te koud. Zelfs de dak- en thuislozen zitten in hotelkamers.
@42 | 08-02-21 | 15:52: Oke, nu ben ik om. Dit soort reacties helpen echt. Wijzende vingertjes, ja hoor. Heel effectief.
Ik wil naar buiten wanneer ik naar buiten wil. Tenzij we een met een serieus virus te maken hebben. Dan hou ik met net als aan het begin van deze 'pandemie' netjes weer aan de maatregelen. Maar het is wel klaar zo.
@emwee | 08-02-21 | 15:55: Tot nu toe 2,32 miljoen doden.
@42 | 08-02-21 | 15:57:
Er sterven elk jaar meer dan 15 miljoen mensen.
@de honden blaffen... | 08-02-21 | 16:10: Ja en? Volgens die redenatie viel de holocaust dus ook best wel mee.
@42 | 08-02-21 | 16:23: er zijn inderdaad zat mensen die dat vinden.
@42 | 08-02-21 | 16:23: Alleen waren er toen 2,3 miljard wereld bewoners en nu 7,7. Dat scheelt een factor 3,3. 6 miljoen op een totaal aantal van 4,4 miljoen (15 miljoen /3,3)tikt iets meer aan.
@42 | 08-02-21 | 15:57: 2,32 miljoen op een totaal van inmiddels ruim 7 miljard wereldwijd. Mijn zakjap lacht me uit als ik daarmee een percentage probeer uit te rekenen.
17 maart stemmen we ze weg.
Rutte "bevrijd" Nederland een week van tevoren en ze zitten gewoon in het volgende kabinet, geloof me maar. Het is me ook een raadsel hoe ze zo hoog in de peilingen blijven staan zonder er een complottheorie op los te laten.
I have a dream.
We stemmen wellicht de hoofdrolspelers weg maar die komen zelden op dezelfde post terug. Enniewees: nieuwsflits. Na afloop van de TK verkiezingen zijn het de gebruikelijke partijen die de coalitie met elkaar mogen gaan doen. De gebruikelijke miereneuqende rituele paringsdans waar de partijprogramma's (waar u als nutteloos stemschaap een hokje voor rood kleurde) als eerste de Haagse hofvijver in gemieterd worden. Dus feitelijk veranderd er weinig tot niets: same shit(heads), different day. Maar wel dubbele bonus voor de BV Nederland als linksch het pluche mag overnemen. Net dat je dacht dat Corona narig was, wacht effe totdat figuren als Kaag, Ploumen, Marijnissen (youneverknow) en good 'ol Yasser een vuist in de pap krijgen.
Wat moet je ook eigenlijk buiten? Alles kan online. Appie, Amazon een veel te dure escort. Lekker cocoonen krengen.
Ik wil graag zelf de keuze maken of ik buiten wil zijn of niet.
@Wim Venijn | 08-02-21 | 15:47: He, doe toch niet zo negatief! Heeft Mark sneeuw geregeld om in te spelen? Nou? Nou? Precies. Voor mij mag ie nog een rondje van 4 jaar... En daarbij hoe lang is die avondklok nou eigenlijk? Van 21 to 4 of zo? Dat is zeven uur waarvan je er acht slaapt.... in theorie wordt je dag een uur langer.
Dat vinden de varkens in de bioindustrie eigenlijk ook. Gekooid heeft ook wel iets veiligs en er wordt goed voor ze gezorgd.
@Pedronegro | 08-02-21 | 15:50: ach @Wim Venijn heeft gewoon gelijk. Wij moeten die keuze zelf kunnen maken en dat wordt voor ons geregeld....... moet niet gekker worden
@Pedronegro | 08-02-21 | 15:50: samen met Mark 4 jaar op een onbewoond eiland, dat lijkt me wel wat voor je.
Frisse lucht, en rust.
Het is na 21:00 lekker rustig op straat ook al voor de avondklok, liep regelmatig na 21:00 lekker rondje door de wijk hoofd lekker leeg maken na drukke werkdag en gelijk beweging en gezonde lucht.
@boerenvla | 08-02-21 | 16:13:
Ja, en dat mag dus niet. Theoretisch gezien zou u helemaal niet mogen weten hoe het er buiten uitziet na negenen. Door de gordijnen gluren, meer wordt het niet en die lege kop een frisse neus? Nee, dat moeten we niet hebben hoor. Veel te gezond.
Degene die denkt dat dit het laatste is, zal de komende tijd nog ruw ontwaken. Het ergste moet nog komen.
Wat dan? wat dan? wat dan?
Ik moet bekennen dat ik ook nieuwsgierig ben. Dus wat bedoelt u?
@MooseNL | 08-02-21 | 15:46: De zwaarste economische crisis in de moderne geschiedenis.
@WonderlijkeWereld | 08-02-21 | 15:54:
Als je buiten de risicogroepen valt en een beetje gezond leeft loop je zonder vaccinatie ook het risico besmet te raken zonder klachten te ontwikkelen (en het dus niet te weten) dus dat potentiële probleem is er sowieso al sinds maart vorig jaar.
@MooseNL | 08-02-21 | 15:46: 4e, 5e, 6e, en 7e golf in 3 varianten.
Dan volksopstand en extreem bloedvergieten en jarenlange misère ... zoiets?
Die gaan hem in maart gewoon nog een keer verlengen met 3 weken
Weet je wie er ook helemaal gek werd van het binnenzitten, met fatale gevolgen?
Nietzsche?
Jeffrey Epstein?
Hugo de Groot?
Ruud 'lekker knuffelen' uit Big Brother?
Die gast die een hekel had aan zeeleeuwtjes?
Adolf?
Nelson Mandela?
Wij worden gestraft door de overheid voor het feit dat we mogelijk een virus met ons meedragen. Dit is de waanzin ten top!
Dat is ook een manier om ertegenaan te kijken als je het verstandelijk vermogen van een visstick hebt
@Piet Pielemuis | 08-02-21 | 16:02:
Kom op Piet dit zijn toch geen normale sancties om een virus te bestrijden? Welk verstandelijk vermogen moet ik aanschaffen om hier begrip voor te kunnen krijgen?
@keestelpro | 08-02-21 | 16:07: Persoonlijk vind ik het vreemd om deze maatregelen 'sancties' te noemen. Ik ga er vanuit dat de overheid dit niet doet om mensen te straffen. Men probeert alleen middels allerlei randregels ervoor te zorgen dat meer mensen gedwongen worden zich aan de basismaatregelen houden (en dan met name het bij elkaar komen in grote groepen in op het moment kurkdroge, ongeventileerde huizen)
Misschien zou die van dissel en zijn kliek zich ook wat bescheidener op jennen stellen. Er valt weinig tegen een virus te doen, avondklokje hier vaccin daar. We moeten accepteren dat virussen er nu eenmaal zijn en doorgaan met leven.
Nou dat is wel downplayen van de realiteit. U wordt gestraft om dat u mogelijk een virus bij zich draagt dat u mogelijk overdraagt aan iemand die er mogelijk hinder van ondervindt waarbij als dat allemaal gebeurd het risico ontstaat dat een obese 70-plusser met diabetes en een longaandoening mogelijk op de IC afdeling terechtkomt.
Niet zo janken dus. Het is maar één van de tijdelijke rotmaatregelen.
@IkwilJinekwel | 08-02-21 | 16:14: “jennen” = kunnen.... typen op telefoon pfff
@Piet Pielemuis | 08-02-21 | 16:11:
Waarom neemt het Outbreak Management Team geen andere route?
- Men kan ook in huizen en bedrijfsruimtes ventilatie met ionisatie en UV filters verplichten. Dan kunnen deze KRANKZINNIGE maatregelen meteen van tafel.
- Men kan ook die hele vaccinatie faaloperatie vervangen door goede medicatie zoals vitaminepreparaten en/of ivermectine. Dan kunnen deze waanzinnige maatregelen OOK meteen van tafel.
- Men kan er zelfs voor kiezen om helemaal NIETS te doen en gewoon doorgaan met leven en accepteren dat de dood bij het leven hoort. En dat virussen nu eenmaal gevaarlijker zijn voor ouderen en zwakkeren dan voor jonge en energieke mensen.
Onze samenleving, onze economie en onze manier van leven wordt op een ernstige manier schade aangedaan. Zelfs als alle maatregelen NU opgeheven zouden worden zullen voor velen de littekens nooit meer genezen.
Dat onder Rutte 77.000 zorgmedewerkers op straat zijn geflikkerd en 1600 IC-plekken opgeheven speelt uiteraard geen enkele rol. Alle mensen die destijds waarschuwden voor de rampzalige gevolgen waren gewoon wappies.
@keestelpro | 08-02-21 | 16:22: En dat voor miljoenen panden voor een virus dat binnenkort geen kwaad meer kan?
Mij boeit het niet. Het moet sowieso eens een keer afgelopen zijn met al die verplichte visitetjes waar niemand ooit zin an heeft. Het beste is wanneer gewoon niemand in het donker buiten is. Iedereen die in het donker buiten is doet toch alleen maar dingen die niet pluis zijn. Zoals ongelijnd hond uitlaten, met kapotte fietsverlichting fietsen, op inbrekerspad, wildplassen, met alcohol op achter het stuur enz.
Je kreeg sowieso al nooit bezoek neem ik aan?
Je moet eens weten hoeveel mensen er overdag met kapotte verlichting fietsen. Dáár zouden ze eens op moeten handhaven!
Ahhh een omgekeerde redenatie. Dankzij de avondklok hoef ik niet op visite te gaan cq visite te ontvangen. Dus die avondklok maakt niet uit. Je kan ook gewoon tegen je sociale contacten zeggen: Jo luister eens, ik ben een asociale lul en ik heb geen behoefte aan mensen. Ik zit liever met de gordijnen dicht thuis.
@peterdh | 08-02-21 | 15:47:
Waarom ben je een lul als je niet de hele tijd andere mensen om je heen wil hebben?
Blijven bukken mensen, blijven bukken...
bite the pillow, they are going in dry.
En daarna nog 2 weken verlenging er bovenop en dan is het alweer 16 maart, dan is iedereen zo blij dat de maatregel wordt versoepeld, dat men spontaan weer vvd gaat stemmen!
Het ergste is dat ik dit ook nog kan geloven!
Men stemt sowieso al Vvd. 35-40 zetels in de peilingen and counting.
En terecht.
Wie nu nog op VVD stemt moet uit schaamte zichzelf kaal scheren en met pek en veren insmeren.
@DrumPiet | 08-02-21 | 15:46:
Ik denk dat ze 40-45 zetels krijgen.
@keestelpro | 08-02-21 | 15:52: Niet zo gek dat ze de avondklok willen.
@DrumPiet | 08-02-21 | 15:46: Wie graag bukt om zich van achteren uit te laten wonen stemt VVD. Het viel me al op dat veel mensen een beetje moeilijk lopen!
@keestelpro | 08-02-21 | 15:52: I see what you did there...
Waarom?!?!?!?
Oh wacht... ik zie een verdienmodel voor de roverheid!
Bij - 15 graden moeten mensen er opeens persé uit na 21:00.
Nee, dat hoeft niet persé
Maar ik zou graag de vrijheid hebben dit zelf te bepalen.
Dacht je echt dat het daar om ging? Dan verdien je het niet eens om naar buiten te mogen.
Merk daar weinig van in de auto.
Al is het -20, ik beslis graag zelf wanneer ik de deur uit ga!
Wat dacht je van schaatsen ?
@GuusHetSchaapje | 08-02-21 | 15:46: De wereld draait niet alleen om jou, schaapje.
Blijf jij alsjeblieft voor altijd binnen
Vind ik op Google mans waar de dichtstbijzijnde Ortskommandantur ligt? Heb geen idee namelijk.
Ach, soort ontgroening, net zolang doorgaan met treiteren totdat een paar lieden in verzet komen. Die fik je dan af tot de enkels en hopla... het hele spul komt in opstand. Daarna leg je uit dat dat altijd al de bedoeling was en drink je samen bier...
Staat nergens dat er 2 maart 2021 wordt bedoeld. Ik hou mijn hart vast en voorzie dat ze 2022 bedoelen.
Geldt dit ook voor Rob Jetten?
Ja maar er komt nog een variant uit Papua nieuw guinea en daar gaan we allemaal dood aan in de vierde golf. Zo klaar met die onzin.
Als dat zo is, dan hoop ik dat die variant nog komt vóórdat de ontkenners gevaccineerd zijn (als ze dat überhaupt al doen...). Ruimt lekker op! Ook hier in de panelen.
De Britse variant zou toch hel en verdoemenis brengen? Valt een beetje tegen. Ze zullen nu wel hopen op de Afrikaanse variant. Mag je trouwens in combi daarmee over een zwart scenario spreken?
Zoals Himmler in het verleden zei:
De rassenwetten van Neurenberg zijn een noodgreep, een rotmaatregel zo gezegd.
Maar de situatie is zo urgent dat er geen andere optie is.
Zei hij ook zoiets als "het ligt niet aan mij, maar ..."?
@OverdaanDerOnderheid | 08-02-21 | 15:44 aan een bepaald deel van de bevolking wat zich niet wenst te comprimeren aan de geldende regels.
Inderdaad.
@OverdaanDerOnderheid | 08-02-21 | 15:44: Nee, meer iets als "Ich habe es nicht aktiv gewusst"
Mogen ze straks wel door schaatsen bij de Elfstedentocht. (al dan niet illegaal)
Klokslag 9 uur gaan de wouten boetes uitschrijven.
Dictatuur en mensen vinden het blijkbaar goed. Bedankt kabinet stemmers.
Geschiedenisleraren hebben het wel een stuk makkelijker nu als ze moeten uitleggen waarom die rare Duitsers ineens allemaal achter Hitler aan gingen lopen in de jaren '30. Met dank aan geschiedenisleraar Rutte en excuses voor de Godwin.
@OverdaanDerOnderheid | 08-02-21 | 15:42: Deze Godwin vond ik niet echt storend.
Hebben ze ook cijfers die aantonen dat hij werkt, of baseren ze zich op de dalende trend die er al was? Ik kan me niet voorstellen dat die avondklok zoveel extra geeft. Ik zie om mij heen dat mensen er gewoon omheen plannen en alsnog op bezoek gaan. Inclusief een groep studenten die gewoon van 21.00 tot 4.30 samen zitten te zuipen.
Maarja het kabinet e.d. is incapabel. Een maatregel in stand houden is makkelijker dan hem af te schaffen. Want waarom zou de moeite nemen om eens kritisch naar de uitwerking te krijgen. Ik voorspel een avondklok tot aan juni, samen met een 3e golf die nog kleiner is dan de 2e en meer een paniekgolf is.
Nee. Simpelweg nee. Ze hebben geen enkele cijfers die aantonen dat het werkt.
Ik ben ook benieuwd naar cijfers. Maar misschien geef je je eigen antwoord al; mensen gaan op een ander tijdstip bij elkaar op bezoek.
Of het het aantal sociale bewegingen nu heeft verminderd, ik betwijfel het.
@peterdh | 08-02-21 | 15:44:
Die cijfers komen wel, daar zorgen ze wel voor
Lekker buiten lopen na 9 uur met min 10 ga je gang, aandacht moet naar het prikken dat moet veel beter. Aandacht is weer afgeleid.
Prikken voor wat? Een stevige griep? Want dat is het. Maar de bange schaapjes blaten weer met de regering mee. Ze willen de prik.
Papiertjes prikken in het park?
Idee:
Gooi de kappers open voor 1 maand, en daarna weer dicht. Dus echt een maand.
Kappers mogen (op afspraak) dan van 08.00 tot 20.30 werken.
Stel ze een maand vrij van BTW afdracht, zodat ze een topmaand hebben waar ze twee dichte maanden op kunnen teren zonder steun.
Die 5 extra besmettingen neem ik dan voor lief.
Dit alles als wisselgeld voor Die Avondklok.
Dat ja. Of afwisselend 1 week open, 3 welen dicht.
Voor. Nood is hoog, voor kapper en klant.
Mijn kapster komt morgen gewoon bij mij om 10:30 voor een knipbeurt.
Alsof er iemand naar buiten gaat met dit weer... Ondertussen wel een gezellig netwerkje van 'vrienden met logeerkamer' opgebouwd, voor 20 uur daar, lekker aan de pimpel, bedje inrollen en s-morgens fris weer op.
Nou nou, dat is me wat.
Alsof er IEMAND de komende tijd na 21:00 buiten is.
2 miljoen hondenbezitters zijn na 21 u buiten.
Projecteer je eigen autisme alsjeblieft niet op andere mensen.
@Lupuslupus | 08-02-21 | 15:42: En die mogen dat ook..
Ik was laatst om 22.30u nog even buiten. En het was nog best druk. Prima signaal dat mensen het beu zijn.
Stasi Grapperhaus kan zijn manschappen weer mobiliseren. En clown Hugo en Rutte, die blijven maar kutten! Ook de komende 3 weken mag u nog steeds tussen 21.00 uur een 04.30 uur niet naar buiten want volgens die kudt van een Jaap van Dissel is het een medische noodzaak (waar op gebaseerd???)
Was toch al bekend sinds besloten is om de basisscholen weer te openen.
Alsof ik buiten kwam
De bekendmaking die je wist dat zou komen.
O jee, nog lagere positieve testen. Is de Britse variant stuk ?
Nee, nu komt de Zuid-Afrikaanse variant eraan.
Wel schijnt deze wat onderscheid te maken tussen mensen, dus wellicht heb ik mazzel.
U heeft gisteren onder een steen gezeten?
De testlocaties waren gesloten vanwege de sneeuwval. Er zijn 40.000 testen uitgesteld.
@DrumPiet | 08-02-21 | 15:41: ja en nu is iedereen en de msm blij dat er minder besmettingen zijn. Dat is het niveau hier.
@Nuchternederland | 08-02-21 | 15:41: En daarna de Russische variant.. enzovoorts.. maar de schaapjes moeten bang blijven.
@DrumPiet | 08-02-21 | 15:41:
En hoe komt het dan dat er eergisteren al een lager aantal positieve testen uit de bus rolden ?
@cheops | 08-02-21 | 15:51: de teststraten zaten dicht vanwege sneeuw
@knalrode lippenstift | 08-02-21 | 16:13:
Probeer het nog eens.
De cijfers van vrijdag, toen de teststraten nog gewoon open waren, kwamen zaterdag binnen en lieten al een daling zien.
'Tijdelijke maatregelen'.
Kom maar in degene die zeiden 'Oh, maar twee weken'. Die het weer niet begrepen hebben.
Alles wordt verlengd aan maatregelen en erger.
Elke vrijheid die kan worden afgepakt is eigenlijk een privlege... geen vrijheid.
Van die mondkapjes komen we ook niet meer af... zelfs na vaccinatie blijven social distancing en mondkapjes nodig aldus het RIVM. We moeten voorzichtig zijn met wat we weggeven, we krijgen het niet zomaar meer terug..
Zeer verstandig, je wil niet weten hoe druk het 's nachts op straat is.
Echt een stel teringlijers zijn het daar in Den Haag. Complete gekte dit.
Je verwacht het niet, en net voor de verkiezingen eraf ?
Ach, sociale contacten onderhouden is toch maar over gewaardeerd.
Wat mij betreft een permanente avondklok vanaf half vijf.
En sowieso permanent alle accordeonspelers door de politie van alle straten en pleinen laten meppen, ook goed plan. Accordeonspel is ook enorm overgewaardeerd. Om nog maar te zwijgen over de bandeon en goedkoop en vals sentiment.
Bizar !
Wie iets anders verwacht had, mag zijn hand opsteken.
Ik niet, was niets meer dan te voorspellen dat de avondklok (minimaal) de carnaval over getild zou worden.
Wtf GS?
"#403
You just lost the game.
Je hebt geen toestemming om deze pagina te bekijken."
* vingertje van de Witte Onderbroek terug doet *
Iemand de rijksrecherche al gebeld om aangifte te doen?
Dat was omdat ze een "t" naar een "d" aan het omzetten waren.
@Met_baard | 08-02-21 | 15:36: Nu zie ik het ook. Dank voor de uitleg.
Klopt was te verwachten.
En wat voor belang zouden ze daar dan bij hebben volgens jou?
Dom gelul
Wat is volgens u de reden en het nut van "het volk" te treiteren?
Want ze zijn er dan niet zo succesvol in; het gros van de mensen die ik spreek ligt er niet van wakker en hoopt alleen maar dat corona zo snel mogelijk weggaat.
@Bakkeleures | 08-02-21 | 16:14: Dat hoop ik ook. Deze maatregelen werken al een jaar niet. Dus gewoon mee doorgaan.
Das kann man kaum als Überraschung bezeichnen.
Genau!
Waar kan ik dat avondklok-ontheffingsdocument in het Duitsch downloaden ? En wanneer start het onderzoek vd Reichsrecherche naar dit lek ?
Bleib zu Hause.
Unbedingt!
Cijfers van vandaag +2.273 positieve PCR testen...
@Lupuslupus | 08-02-21 | 15:36:
Knap van die lui. Staat zeker op randomizer.
@Lupuslupus | 08-02-21 | 15:36: Hele weekend, dus niet alleen gisteren.
Klopt dus met de rest.
@Lupuslupus | 08-02-21 | 15:36:
Lul toch niet zo dom mens.
Complete waanzin.En wij pikken het ook nog.
Inderdaad, en met veel genoegen blijkbaar.
Degenen die het niet meer pikken worden in elkaar gemept op het museumplein, en vervolgens in alle media (ook hier in de panelen) verkettert. Niet de 30 relschoppers, maar iedereen die het ook maar waagt om zijn ongenoegen duidelijk te maken op een plein. Elke zondag een demonstratie, en zodra de ME wordt ingezet, ongeacht of de mensen daar iets gedaan hebben, barst hier in de panelen hard gejuich los. Guurders die vinden dat de ME niet snel en hard genoeg los kan gaan op "dat reltuig" , terwijl 95% van demensen die daar staan gewoon precies vinden wat jij hier zegt: "Complete waanzin, en wij pikken het ook nog". Dus ja, zolang, zelfs hier, je hoofd niet boven het maaiveld uit mag... Kan ik de algehele tendens in de samenleving wel inschatten. We hebben er nog *lang* niet genoeg van. De avondklok zal tot 1 juno moeten gaan gelden, en vanaf 18:00 in gaan. En uiteraard de lockdown tot aan 1 julo. Dan misschien, heeeeel misschien gaan mensen zich eens afvragen of dit wel zo ok is.
@peterdh | 08-02-21 | 15:41:
U bent epidemioloog?
@DrumPiet | 08-02-21 | 15:45:
Die hebben als beroepsgroep nu wel genoeg bewezen aan natte-vinger-wetenschap te doen.
@DrumPiet | 08-02-21 | 15:45: Wat peterdh zegt is juist iets wat niet van een epidemioloog af zou komen. Meer van een realist.
@DrumPiet | 08-02-21 | 15:45:
Moet dat dan? Mag ik anders niet zeggen dat het complete waanzin is wat er gebeurd? Ok, zo dan:
www.tvgids.nl/gisteren/ic-arts-luidt-...
Wat valt er wel of niet te pikken dan? Ik word een beetje ziek van al die zwartkijkers die overal tegen zijn. Die waren eerst ook tegen mondkapjes en nu tegen een avondklok. Waarom dan?
Omdat het niet werkt? Kan best, maar dat is nog geen reden om ertegen te zijn.
Omdat je vrijheid wordt beperkt? Grow a pair. Je vrijheid wordt op veel meer punten beperkt dan met de avondklok en na 9 uur kon je toch al nergens meer heen.
Omdat je tegen de overheid bent? Nee toch?
Of omdat Covid-19 minder erg is dan de griep? Denk je dat werkelijk nog steeds?
Er is werkelijk geen enkele rationele reden om tegen de avondklok te zijn. En diep vanbinnen weet je dat zelf ook wel. Je weet ook dat de avondklok an sich niet het middel is maar dat het zorgt voor bewustzijn bij het domme smaldeel van Nederland dat nog steeds bezoek ontvangt én lekker ziek wordt.
Verdiep je eens in het bron- en contactonderzoek en realiseer je dat de helft van de besmettingen was te voorkomen door geen bezoek te ontvangen. En tegen dat soort dom volk is niets opgewassen, zelf zodanig dat een aovndklok nog niet eens zo heel veel effect lijkt te sorteren. Maar we zullen het nooit weten want hij is er nou eenmaal.
Dus vanavond voor 9 uur weer lekker op de bank gaan zitten niet zo mauwen over de avondklok want die stelt geen kut voor.
Zolang er lockdown is kun je zonder veel consequenties ook de avondklok in stand houden. Dat is maar beter ook.
@Bakkeleures | 08-02-21 | 15:57: Sorry, Sorry meneer. Nu ben ik enorm voor. Echt hoor. En gruwelijk bang. Nou goed?
@MoorCopJoris | 08-02-21 | 16:09: Je hoeft niet bang te zijn, je kunt ook een beetje rationeel denken en doorzien dat er geen tweede agenda is met deze avondklok maar dat het puur is om mensen binnen te houden zodat het aantal besmettingen omlaag gaat.
@Bakkeleures | 08-02-21 | 15:57: Het probleem is dat alle maatregelen geen fuck uit maken. Wetenschappelijk is het bewezen dat van elke 100.000 geteste mensen, 94 % geen corona heeft. En van die overige 6 % er 0,4 % op de IC terechtkomt. En die 0,4 % zijn mensen die al een slechte gezondheid hebben. Dus van die 0, 4 % oftewel 24 mensen !!!! komen op de IC. Dus per 100.000 mensen belanden er maar 24 mensen op de IC. En een groot percentage komt weer levend er uit. En daarvoor worden er zulke draconische maatregelen genomen. Als jij dan geen problemen mee hebt dat voor zo'n miniscuul percentage de hele economie wordt gesloopt en een toenemende nevenschade ontrent onze jeugd en toename aan geestelijke problemen wat nog meer kosten met zich meebrengt op lange termijn, dan heb je je mooi laten inpakken door de angstministerie van Nederland.
@Bakkeleures | 08-02-21 | 16:13: Het is juist een voorbeeld van rationeel nadenken om te realiseren dat een avondklok geen fuck uitmaakt.
@Bakkeleures | 08-02-21 | 15:57: "Omdat het niet werkt? Kan best, maar dat is nog geen reden om ertegen te zijn." Zucht.
@loser | 08-02-21 | 16:18: Je hebt echt geen idee he? Och gut wat zielig voor je. Maar de getallen die je noemt zijn flauwekul. Sterker nog: de reguliere zorg moet afgeschaald worden omdat ziekenhuizen het niet krijgen weggewerkt. Al eens over nagedacht? Als je nu bijvoorbeeld borstkanker krijgt, dan kun je hooguit een borstamputatie krijgen maar de reconstructie duurt nog zeker 2 jaar voor ze daaraan kunnen beginnen. Dat is normaal na enkele maanden.
En u denkt werkelijk dat ze dat doen omdat die artsen dat leuk vinden of om jou en mij te treiteren? Komop, denk toch een beetje na.
Covid-19 is geen griepje. Mensen die 1 week op de IC hebben gelegen moeten vervolgens 4 maanden revalideren dus je kunt je de situatie in revalidatieklinieken ook wel een beetje voorstellen. Op dit moment liggen er 500 mensen op de IC, stel je voor dat er sinds oktober gemiddeld 500 mensen liggen die er 2 weken liggen. Kun je je die aantallen even voor de geest halen? Dan klopt jouw berekening niet meer he?
Ledigheid is des duivels oorkussen.
@Bakkeleures | 08-02-21 | 16:13: Denk juist graag 'rationeel'. Daarom ben ik juist tegen sommige maatregelen. Sprak je aan met 'meneer' trouwens. Maar misschien ben je... ach, wat maakt het uit;-)
Zelf kan ik die 3 weken(hopelijk niet nog langer) wel aan. Maar wanneer ik meer buiten mijn eigen bubbel kijk. Vind het behoorlijk 'gevaarlijk' worden allemaal. En niet alleen door dat enge virus. Snap je?
@MoorCopJoris | 08-02-21 | 16:26: Maar waaróm ben je er dan tegen? Just because?
Ik wil het graag begrijpen.
@Bakkeleures | 08-02-21 | 16:23: De IC patienten van april 2020 zijn allen! reeds overleden, geen lange revalidatie dus..
@Bakkeleures | 08-02-21 | 16:13: Daar denkt Claus Schwab met zijn Boek Corona: The great reset, heel anders over! Vriendje van Rutte.
Dat het in een boek staat, maakt het niet automatisch waar hé.
@Bakkeleures | 08-02-21 | 16:27:
Ja bangebroek, jij bent 'just because' voor strenge maatregelen. Het kan best zijn dat het niet werkt maar... wat dondert het, jij bent voor. Wat een intens zwakzinnig gezwets. Zit je de hele dag vanachter de geraniums naar de witte boze buitenwereld te staren waar mensen in de weer zijn die wèl een leven hebben en hechten aan vrijheid?
Het is een grof schandaal dat werkelijk álles dat maar enigszins gerelateerd is aan covid absolute prioriteit krijgt in ziekenhuizen. Die uitgestelde zorg van allerlei ander leed daar wordt in de toekomst nog wel een balletje over opgegooid.
Vrijheid?! Je hebt echt geen flauw benul waar je het over hebt. Vrijheid betekent veel meer dan dat je om 9 uur in je kot moet zijn.
En wat de zorg betreft... Ach laat ook maar. Het wil er na bijna een jaar nog steeds niet in blijkbaar. Best zielig voor je.
verlengD
dank u :-)
REAGEER OOK