Man verkoopt Deliveroo jas voor 60 euro
Totale WINNAAR van de avondklok
Iedereen kan wel de hele tijd zeiken over die avondklok enzo, maar gelukkig zijn er in Nederland, het land dat Wij Zijn, ook nog ondernemers die de handen uit de mouwen van hun gratis gekregen jas steken. Zo heeft ene Madou (naam en adres bij ons onbekend) maar liefst 60 euro gekregen voor zijn Deliveroo jas. 60 euro! Daar kun je in de kroeg 30 pilsjes voor kopen! Oh nee dat kan niet want met de avondklok zijn de kroegen dicht. En zonder de avondklok ook, trouwens.
UPDATE: Persconferentie uur uitgesteld, 'ministerraad duurt langer'
Nee Greet dat is een wekker
Social
Meer pro-tips:
Social
Reaguursels
InloggenGeldt de avondklok ook voor inbrekers en drugsbezorgers?
Zonder gekheid : liever nu strenge maatregelen dan over een paar weken wellicht rijen ambulances voor het ziekenhuis.
Al weten we misschien niet precies het effect.
Stel dat er over paar weken wel nieuwe golf komt en kabinet had deze maatregelen niet genomen dan staat deze GS weer vol met negativiteit over de regering die te laat was met de juiste maatregelen.
nee, dat zijn professionals. Die moeten werken in de avond. Overdag willen ze ons niet lastigvallen.
Moet ik ook mijn ramen verduisteren?
Ausweis bitte !!
Ik denk er al een tijdje over na om ZZP-er te worden. Als je zelf je werkgeversverklaring kan tekenen heeft dat toch wel wat voordelen.....
Zullen mensen die zich niet aan de avondklok houden worden beschoten?
Avondklok werkt waterbedeffect in de hand met geconcentreerde contactmomenten overdag en vroege avond die juist veel risico met zich meebrengen. Paard.achter.wagen.spannen.
Als je een pannetje eten naar je oude moeder brengt ben je toch ook een maaltijdbezorger?
Reizen naar buitenland vallen niet onder avondklok. Heb nu de ski’s op de bagagedrager.
Het corona virus is het vehicle waarop de veranderingsprocessen zullen plaatsvinden.
In Duitsland zegt men al na de lockdown komt het lochdown.
België maar 2000 besmettingen vandaag dus wetenschappelijk bewezen dat de avondklok, als hij er toch perse moet komen, het beste om 00:00 kan ingaan.
Hoe zit het met een date op Tinder? Als je een hond mag uitlaten na de avondklok mag je toch ook weg om de snikkel een slinger te geven? Anders vind ik het rasistisch!
Blijven slapen moet je dan, maar wel 1,5m afstand in bed en mondkapje om.
Afhankelijk hoe de feitelijke aflevering plaatsvindt kan er sprake zijn van een meer of minder voedzame warme maaltijd. Misschien moet je er wel een vergoeding voor vragen zodat er echt sprake is van het leveren van een dienst bezorging.
Nederland polderland. Avondklok vanaf 20:30 uur in plaats van vanaf 20:00 uur. Briljant.
Geen zorgen, De tijd opschuiven is natuurlijk een formaliteit, we beginnen op 20.30 uur, maar het wordt vanzelf 18.00 uur.
Wat een sneu en mislukt mens ben je om met een dergelijke de avondklok te ontlopen.
Plus wat een sneu en mislukt mens ben je om middels deze manier een paar tientjes te willen verdienen.
Dan blijf jij toch lekker binnen?
Bij een avondland hoort een avondklok.
Is er door de lockdown overigens al enig effect zichtbaar op de stikstof en de CO2 uitstoot? Is de temperatuur in Nederland al aan het dalen, en zo ja, met hoeveel graden?
Zijn er al grootschalige bouwprojecten opgestart en is de lucht helderder geworden door minder fijnstof?
vragen vragen vragen...
Indien alle doelen zijn bereikt is het effect van de Nederlandse maatregelen 0,000007. Door lockdown zitten we nu op 0,00000099. Ga zo door.
wat gaan ze nu doen met de nachtburgemeesters?
Die moeten nu naar het UWV.
Mag je 's nachts dan nog wel inklimmen?
Ja dat mag als u met een werkgeversverklaring waarmee u kunt aantonen dat u op straat bent vanwege reisbeweging tussen werk en huis, mag u zich 's avonds op straat vertonen. Er komen modelverklaringen beschikbaar die een werkgever kan invullen.
@MK27 | 20-01-21 | 12:37:
Er zullen ook wel modelverklaringen op internet beschikbaar komen.
@MK27 | 20-01-21 | 12:37: En de ZZP'er vult zijn eigen verklaring in?
Handig!
@sprietatoom | 20-01-21 | 12:41: ja op Rijksoverheid.
@MK27 | 20-01-21 | 12:37: en uiteraard toestemming van de eigenaar van het object waar ingeklommen gaat worden.
*mompelt iets van aap en boom*
Niet eens in de buurt van grappig. Probeer het later nog eens.
Die " ouwe" was toch net iets gevatter.
Nee dat mag niet want inklimers zijn geen vvd'ers. Die jatten je geld gewoon overdag met fraude of mittels de roverheid.
Via via vernomen dat de partijen tegen de avondklok nu op Klaver aan het inpraten zijn om in hun kampje te komen om zo de avondklok te voorkomen. Eens kijken waar Jesse de meeste kiezerswinst in ziet.
zeker de NPO... we kenne so geen laif toksjow hebbe!
Bij het mossel broederschap, zie Bouchaliegt. En aangezien mossels zich toch nergens aan houden buiten de fatwa's van hun priesterkaste kan Jessias rustig meestemmen.
En hoe gaan ze dat doen met uitzonderlijke transporten? Gaan die verplaatst worden naar overdag?
Ik kom er `s nachts aardig wat tegen.
Wat dacht je van de bevoorrading van winkels. Die jongens en meiden moeten ook vroeg de weg op. Soms rijden ze de hele nacht door.
@kloopindeslootjijook | 20-01-21 | 12:19:
En dat moet de politie allemaal gaan controleren.
Straks hebben ze overdags niemand meer.
@Mr.Crowley | 20-01-21 | 12:21:
Bedenk dan ook nog even dat niemand voor zijn lol op die tijden op de weg zit.
Hoeveel nut heeft dit dan???
Maar de politie zou iedereen aan moeten houden voor controle.
Dat is werkgerelateerd he, dus dat mag. Bedoeling is dat tuig uit de bekende wijken niet uit verveling tot 01:00 straten, buurten en pleinen onveilig maakt ivm korte lontjes. Denk ik dan zo. Alleen ben ik dan voor het lokaal implementeren ( en keihard handhaven ) van die avondklok. Kan me zo voorstellen dat een avondwandeling in Jipsingboertange niet echt een desastreuze impact op de verspreiding van Covid heeft. Maar ja, dat is wellicht te probleemoplossend gedacht.
@Graaisnaaiert | 20-01-21 | 12:27:
Is daar dan een avondklok voor nodig? Kunnen ze dat dan zo niet aan?
Ze moeten mij aanhouden als ik gewoon naar mijn werk ga. Bedenk dat ik niet de enige ben, veel bedrijven werken in ploegen, bijvoorbeeld ook ziekenhuizen.
Iedere logica is hier zoek.
In Nederland werken ongeveer 1,3 miljoen Nederlanders soms of regelmatig ’s nachts, vooral in de (horeca), zorg, industrie en transportsector.
Nederland doet meer nachtwerk dan de rest van Europa. In ons land werkt bijna 44 procent van de werkenden regelmatig buiten kantoortijden. Voor de hele Europese Unie is dat 38,5 procent.
www.rtlnieuws.nl/economie/life/artike...
@sprietatoom | 20-01-21 | 12:47:
Nu moet dit dus gecontroleerd worden door de politie. Dat betekent meer mankracht en vertraging door de controles.
Als iemand al gecontroleerd is en hij komt een volgende controle tegen, hoe weten ze dan of hij al gecontroleerd is, buiten het feit hoe die papieren aan moeten geven of die persoon rechtsgeldig op de weg is
Ik weet het niet hoor...
@Mr.Crowley | 20-01-21 | 12:50:
Daarom, het klinkt allemaal makkelijk even een avondklok invoeren maar het voegt weinig toe maar veel praktische haken en ogen. Diegenen die toch al feestjes hielden blijven dit gewoon doen.
@Graaisnaaiert | 20-01-21 | 12:27: prima overweging. Ik denk dat mijn avondwandeling vanuit huis de polder in, ook weinig bijdraagt aan de verspreiding van het virus.
@sprietatoom | 20-01-21 | 12:53:
Het gaat volgens mij makkelijker worden om dat te doen, omdat je nu aan papieren kunt komen die jou het recht geven om `s nachts op de weg te zijn. Fraude is heel makkelijk.
@sprietatoom | 20-01-21 | 12:53:
Ik wordt doodziek van dat amateurisme.
@sprietatoom | 20-01-21 | 12:53:
Als je dan een totalitaire staat wil, doe het dan in godsnaam goed.
@Mr.Crowley | 20-01-21 | 13:00:
Gewoon je eigen gezonde verstand gebruiken en dat hoeft niet perse ineens te stoppen als het kinderbedtijd is.
Doe zo'n beetje aan alle maatregelen maar deze sla ik over en dat mag omdat de rest wel wordt opgevolgd.
Zal ook niet janken om de boete, dat is de consequentie.
@sprietatoom | 20-01-21 | 13:04:
Wat mij dwars zit is dat als ik straks naar mijn werk, of naar huis ga, minstens 2 x aangehouden wordt, een keer in de plaats waar ik woon en 1 x in de plaats waar ik werk.
Naar mijn werk vind ik niet zo een ramp, maar aangehouden worden na een nachtdienst zie ik niet zitten.
@Mr.Crowley | 20-01-21 | 13:08:
Zal wel loslopen allemaal, dieven kunnen ook al 40 jaar ongestoord alles weghalen 's nachts. Er is nauwelijks politie 's nachts.
Als het vooral gaat om jongeren die na achten op straat rondhangen zullen bepaalde wijken wel blij zijn hiermee.
Dan gaan die gasten om 19.45 uur naar het huis van een vrind en blijven daar hangen tot 04.05 uur; met drank, snacks en heel veel geluid.
Onder het motto #ikdoenietmeermee
En de rest moet boeten, omdat de politie niet wil/kan/mag handhaven.
Oom agent wil ik gewoon om 22:00 uur op bed liggen. Misschien dat het in Amsterdam of Eindhoven anders is, maar in de 'buitengebieden' gaan de BOA's echt niet over straat lopen om de boel in de gaten te houden.
Zolang we er hier geen Turkse of Indiase praktijken op nahouden wat betreft ontzag voor politie gaat echt niemand en diens moeder wat aantrekken van de avondklok. Enige waar er meer van komen zijn gordijnterroristen, die met 112 op speeddail zitten te loeren of er na 21:00 nog iemand over hun stoepje loopt...
'Ook mogen talkshows in de late avonduren nog ’gewoon’ gasten blijven uitnodigen, ook als die geen vitaal beroep uitoefenen.'
Stop er dan maar gewoon mee.
Mee eens, slaat nergens op. Regels voor ons, maar niet voor hen?
Nemen die een slaapzak mee dan?
Helemaal mee eens. Er is geen enkele reden dat zij hun talkshows niet via video call kunnen houden. Maar goed, als zij maar overheidsbeleid het publiek langzaam erin masseren, dan mogen ze ook blijven genieten van extra privileges.
Eigenlijk zouden de omroepen meer leuke dingen om te lachen moeten uitzenden om de mensen eventjes de corona te doen vergeten, zodat ze er weer tegen kunnen voor een (paar) dag(en). Maar dat is slechts mijn mening.
Geldt alleen voor linkse gasten bij de praatprogramma’s
Nou nee, geen ongebruikelijke opinie, de UFA van Goebbels dacht er ook zo over.... maar goed, da s aumusement in het algemeen...
Hey, wie moet het klootjesvolk dan indoctrineren als zij dat niet meer kunnen?
Hebben ze met veel pijn en moeite de 24 uurs economie bewerkstelligd, gaan ze goddomme een avondklok instellen.
tja, eigen risico als ondernemer zegt wiebes dan.
Ook nu nog steeds volledig incompetent stelletje faalhazen van het demissionaire kneuzen kabinet. Ik hoop dat de nee zeggers nu ook eens bij hun standpunt blijven maar ben bang dat er wel weer gedraaid wordt....
Alleen een avondklok voor die dat willen.
Daar komt het in de praktijk met alle maatregelen op neer.
En dan klagen dat de lockdown niet helpt.
www.bol.com/nl/p/hond-dalmatier-kostu...
graag gedaan
Haha, nog even oefenen om op handen en voeten te lopen.
@sprietatoom | 20-01-21 | 12:07: Ghehe kruipen zou voor de gemiddelde Nederlander toch geen probleem moeten zijn :)
Het is natuurlijk niet goed dat ze dat doen, maar het doet me deugd te zien dat de handelsgeest, de creativiteit en de humor nog altijd springlevend is.
Als de avondklok er komt dan ga ik gewoon een rondje lopen. Als ik dan een boete krijgt ,dan pak ik die en lijst hem in. Om me er aan te herinneren dat leven in vrijheid belangrijk is.
Idem! Misschien ga ik zelfs wel kijken of er animo is voor een ordentelijke demonstratie met mede inwoners. Heb voor mijzelf altijd voorgenomen dat ik de streep trek bij een avond klok.
@tjongerschans | 20-01-21 | 12:01: Ja, voor mij was de avondklok ook de grens. Hou me wel netjes aan de andere maatregelen en ben geen virusontkenner, maar dit is echt een brug te ver.
@osolemio | 20-01-21 | 12:04: Helemaal mee eens.
@osolemio | 20-01-21 | 12:04: Welkom bij Team Wappie! Voor mij was de mondkapjesplicht de grens.
@tjongerschans | 20-01-21 | 12:01: Als je in Apeldoorn woont, dan wandel ik met je mee. Maar anders ga ik hier wel alleen mijn ommetje maken!
Eens. Grijs doen en boetes accepteren
@osolemio | 20-01-21 | 12:04: zeker, omdat de grenzen open blijven en er geen verplichte quarantaine voor inreizenden is. Er zit geen logica in. Houd me ook de regels, maar het zou helpen als ze logisch zijn en dat zijn ze niet.
Vergeet je ID niet, want anders beginnen ze daar ook nog over.
Hoe je noemt moet je zelf weten, maar vroeger heette dat gewoon huisarrest of straatverbod. Veel duidelijker toch.
George Carlin on Euphemisms (1990)
www.youtube.com/watch?v=qvISFZ7bQcE
"Ik hou niet van woorden die de waarheid verbergen.
Ik hou niet van woorden die de werkelijkheid verhullen. Ik hou niet van eufemismen of eufemistische taal. En de taal zit vol met eufemismen. Omdat we veel moeite hebben met het omgaan met de realiteit. We hebben moeite de waarheid onder ogen te zien, dus verzinnen ze het soort zachte taal om ons ertegen te beschermen, en het wordt met elke generatie erger."
" I’ll bet you if we’d of still been calling it shell shock, some of those Viet Nam veterans might have gotten the attention they needed at the time."
hulde... hulde!
Je zag dat met vaccinaties ook gebeuren. Opeens hoorde je mensen het overal over "inenten" hebben. Toch een woord dat ons als kind werd toegestopt met de mantel der moederliefde en compassie om de angst voor de naald te verbloemen.
Veel medewerksters in de grote supers hier in A'dam moeten met Openbaar Vervoer en zijn vaak een uur onderweg, daarnaast kost het ook nog minimaal een half uur voordat ze naar huis mogen als de laatste shift is geweest. Er moet nog worden opgeruimd, etc. Ik verwacht daarom eerder dat supermarkten eerder anderhalf tot 2 uur eerder sluiten. Dus 18:00 of half zeven. Scheelt in ergste geval dus de enige plek waar verspreiding van virus kan plaatsvinden voor veel mensen wordt nu drukker. Lijkt niet echt over nagedacht.
Mijn eerste gedachte, daardoor gaat het overdag drukker worden in de supermarkt omdat hetzelfde aantal mensen over minder uren verspreid moeten worden.
Het enige tijdstip om lekker rustig boodschappen te kunnen doen, is bij ons na achten (winkels zijn tot 22.00 open). Alles op de dag proppen zal de toestand niet verbeteren.
Dus iedereen moe op tijd weg en die met het OV moet gaat de laatste bussen of treinen pakken om voor achten thuis te zijn. Lekker druk, elkaars aerosolen inademen.
Het grootste deel van mijn leven gingen de winkels om 18.00 dicht. Zaterdag om 17.00 en zondag de gehele dag gesloten. Sommige winkels hadden op donderdagavond (in sommige gemeentes vrijdagavond) koopavond, maar daar bleef het bij.
Al die tijd hebben we maar mooi kunnen overleven.
Een jas of een hond kopen om de avondklok te omzeilen, niet slim. Je kan met een simpele printer een werkgeversverklaring printen dat je voor je werk onderweg bent. Zet erboven Willemsen Zuurstofspecialisten en een handtekening eronder. Klaar.
Nou nee,de hele avond met een zuurstoftank van 50 kilo onder mijn arm rondlopen, optie hond minder zwaar ingeval van een dwergpoedel. En met een beetje mazzel loopt hij zelf.
In de vroege uurtjes naar een openlucht lachgasfeestje onder de dekmantel van een noodzakelijk beroep. En als de agent vraagt waar je clown stem vandaan komt dan kun je altijd nog zeggen dat je recent corona hebt gehad.
Als de besmettingen vooral in de supermarkt plaatsvinden, hebben we straks minder uur per dag waarin we allemaal onze boodschappen moeten doen. Met het gevolg dat we dichter op elkaar zullen lopen. Maar goed, ik heb geen enkel contactonderzoek rapport gezien. Ow, wacht. Dat komt omdat onze incapabele overheid dat ook helemaal niet heeft kunnen opzetten. EN nu maar geloven dat ze het nu wel bij de juiste eind hebben?
Nu je het zegt, het contactonderzoek ben ik vergeten. Zelfde als de corona applicatie. Daarover horen we al weken niks van.
@VoltaireJohn | 20-01-21 | 11:58: Die Corona-App is geflopt en een stille dood gestorven.
Wie wilde er ook alweer het leger inzetten om de orde op straat te herstellen? Geert, kom er maar in!
Zelfs in mijn Vogelaarwijkje zitten demense over het algemeen binnen want kou en nat, welke wanorde heeft u het over?
De nieuwe wanorde, ontstaan door de nieuwe orde.
Naam en *aders* nog wel... Wat wordt hier niet verteld?
Gewoon de straat opgaan, als je aangehouden wordt, zeg je dat je Mark Rutte bent, de agent zegt dan: 'U liegt', en dan zegt je: 'Zie je nou wel!'
Hahaha. ik moets lachen.
Lol.
@omanders | 20-01-21 | 11:52: Voortaan je kunstgebit vast zetten.
hehe, realistisch is het
Geniaal!
Chapeau +1.
Nu een OMT-mannetje op StaatsRadio 1 die gewoon toegeeft niet te weten of het effect heeft maar gewoon schermt met uit de lucht gegrepen argumenten dat het vast wel wat zal helpen. Denken ze. Misschien.
Het argument "kan je nagaan hoe erg het anders geweest zou zijn" kan voor alle maatregelen worden ingezet.
Wel eerlijk, daar kunnen de demissionairen nog wat van leren...
Die doen al vanaf Maart alsof ze weten waarmee ze bezig zijn.. maar hebben na 10 maanden absolut keine ahnung... en doen ook geen enkele moeite om daar onderzoek naar in te laten stellen.
Ben benieuwd wat dit betekenen gaat voor de talkshows. Die zullen nu toch ook allemaal gecancelled worden neem ik aan.
Nope... mogen gewoon doorrrr
Dat mensen dit soort dingen doen is precies de reden dat we uberhaupt een avond klok hebben. Maar dat zal dit participerend onderkruipsel wel boven de pet gaan.
U gelooft in een betrouwbare en dienstbare overheid ?
En mensen doen dat overdag niet?
Wel zo stoer zijn om een avondklok in te stellen , maar te laf om de grenzen te sluiten.
Misschien is zwerver een optie, ik ben het al volgens mijn vrouw.
Moet Schiphol n u ook `s nachts sluiten?
Scheelt weer geluidoverlast en CO2.
Rutte euthanaseert nog liever de helft van de bevolking voordat hij iets aan Schiphol doet.
@vila | 20-01-21 | 12:09:
Dat zijn aardig wat mensen die dus een verklaring nodig hebben, dan hebben we nog de Rotterdamse haven. Ik neem niet aan dat binnenkomende schepen verzocht gaat worden om alleen overdags binnen te komen.
"""The usual suspects""" denken slim te zijn. Maar hoogstwaarschijnlijk zien we op de normale hangplekken nu groepjes van 10 staan met allemaal zo'n jasje. Want met dat jasje ""jongerenhangen"" valt niet op. Wordt niet gecontroleerd. Lol.
U mag kiezen: Of altijd een mondkapje op buiten en geen avondklok of geen mondkapjesplicht buiten maar wel een avondklok.
U mag ook kiezen om weer normaal te doen .
Deze stelling mag uw houden
Je mag helemaal niet kiezen. Binnen drie maanden hebben we het allebei.
@ja,diedus! | 20-01-21 | 11:46:
Dat lijkt me het beste.
Het is en en niet of of voor westerse regeringen.
@C1O2 | 20-01-21 | 11:47: Neu, dan beginnen de vaccinaties voorzichtig effect te sorteren.
Als je iedereen die 's avonds zo nodig op straat rond wil hangen als handhaver in dienst neemt, is de avondklok uitstekend te handhaven.
Gewoon de straat opgaan met een hondenriem, als je aangehouden wordt, zeg je dat je je hond zoekt.
En als ze de hond aanhouden?
Haha, briljant in zijn eenvoud
@dirkdoorsnee | 20-01-21 | 11:45:
Dan heb je opeens een hond, ook gezellig.
Een hond dient aangelijnd te zijn anders kan je een boete krijgen.
Betere truc je zegt even dat je de afvalcontainer loopt
Haha, creatief vandaag.
Zo afgezaagd dat gedoe met die huisdieren. Ik sleep mijn afvalcontainer gewoon de hele stad door en klaag wat over Diftar. Dan laten ze me wel doorlopen.
Of je doet alsof je een vuilniszak bent.
www.dumpert.nl/item/8009397_953c3684
Je zou denken dat als je maatregelen neemt en de cijfers gaan gewoon door, dat je besluit dat die maatregelen dus niet gewerkt hebben en kunnen vervallen. Vervolgens kom je met een ander plan.
Maar dat is nooit wat er gebeurd, de bestaande maatregelen blijven altijd staan en er komen vervolgens extra maatregelen. Als die ook niet blijken te werken, blijven opnieuw alle bestaande maatregelen staan en komen er nog meer maatregelen.
Ik weet niet of dit is omdat ze niet toe durven te geven dat een maatregel niet gewerkt heeft, of omdat ze het gewoon leuk vinden om extra maatregelen te treffen.
Viel mij ook al op, beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Ik zal niet zeggen dat Hugo het leuk vindt om extra maatregelen af te kondigen, maar als dat betekent dat ie met zijn bakkes mag shinen op tv dan heeft ie dat er graag voor over.
Die mediageilheid bij sommige bewindslieden en virologen helpt ook niet bij het zo snel mogelijk beteugelen van deze ""crisis"".
Da's een beetje kort door de bocht... Dat de maatregelen niet het beoogde resultaat hebben, betekent niet dat ze niet werken, enkel dat je dient te onderzoeken waarom ze niet werken, cq. hoeveel effect ze wel hebben.
Stel je bouwt een zeedijk om te beschermen bij springtij, echter het water gaat er over heen. Moet je dan die hele dijk maar schrappen en iets anders proberen, of hoog je de dijk op om te kijken of het nu wel het beoogde effect heeft?
Zal mij niks verbazen dat je amper 20 bier er straks voor kunt krijgen. Kan maar zo dat de prijs fors omhoog zal gaan... iets met vraag en aanbod
Gezien de prijzen die ik online zie voor artikelen die ik al een poosje in de gaten hield, kan dat wel eens goed kloppen.
Vergeet ook niet de biljoen euro die de ECB uit de hoge hoed heeft getoverd sinds begin 2020. Als ze dat nog een paar keer doen zal de inflatie ongenadig hard toeslaan.
Meneer u rijdt op de stoep.
Ja mocht de straat toch niet meer op.
Gaat niet werken, want de politie weet dit nu dus ook. Dus ze gaan mensen in Deliveroo-jassen extra in de gaten houden, want die kunnen zich waarschijnlijk niet legitimeren als zijnde een daadwerkelijke medewerker van Deliveroo.
Dan is het maar te hopen dat er niemand nep-legitimaties gaat zitten verkopen, want dan wordt het wel heel erg lastig voor de politie om de nepbezorgers er tussenuit te vissen. Al zal de politie ook niet van gisteren zijn.
@kweethetooknietbeter | 20-01-21 | 11:44: Ene 'Malek Ramadan Rutte' verstrekt ze al: www.geenstijl.nl/4587671/malek_ramada...
Gewoon checken of ze ook daadwerkelijk eten vervoeren. Bovendien rijden ze vaak op van die opgevoerde fietsen. Ik denk dat je met een jas alleen nog steeds wel opvalt.
Moet je eens nagaan hoeveel politieagenten je op straat nodig hebt om dat allemaal te controleren.
Dan hebben ze overdag niks meer.
Als ik om 10 uur `s avonds naar mijn werk ga moet ik 20 km rijden. Hoe vaak zou ik aangehouden worden?
Je denkt dat dit gaat gebeuren? Net zo goed als het handhaven van het vuurwerkverbod... kansloos dus.
Mij, blanke en inmiddels boze man, vinden ze vast wel. Met een bontkraagje en een paar cobra's in de hand maak ik misschien kans om met rust gelaten te worden. Voordeel van de twijfel ofzo.
@JoudN | 20-01-21 | 11:49: dat ze u weten te vinden is een white privilege...
Iedereen maar over op straat wandelen, hond uitlaten... terwijl het zo simpel is: u pakt uw fiets, scooter of auto, gaat naar de personen die u liefhebt, drinkt de koffie en eet de versnapering, praat en doet zoals altijd en gaat naar huis wanneer u wenst. Om 21 uur, 22 uur of 1 uur. Op uw fiets, scooter of in uw auto.
Denkt u nou werkelijk dat er agenten bij elke ingang van stad, dorp of straat de hele avond en nacht staan te controleren? Echt werkelijk?
Heb hier al maanden geen politie gezien dus zal wel goedkomen.
Politie en handhaven is net zoals de zorg in NL... kapot bezuinigd en onderbezet. De enige grote macht die echt kan handhaven en macht heeft en meer macht heeft dan de politie is de belastingdienst. Recent voorbeeld is wel de toeslag affaire.
@sprietatoom | 20-01-21 | 11:37: Wel even er bij vermelden dat U in het huis van bewaring zit.
@dirkdoorsnee | 20-01-21 | 11:53:
Haha, nee veel te veel kans op corona daar.
Heeft Femke al aangegeven dat ze de avondklok in Amsterdam niet gaan handhaven?
Humor.
Avondklok geld daar enkel voor mensen die niet deugen, zij krijgen een ster opgespeld.
Met alle respect, maar dit kun je toch alleen serieus nemen als ook kerken, moskeeen en synagogen dicht gaan? Ik ben niet per definitie tegen een avondklok, geloof alleen niet dat het te handhaven valt. De winst moet zitten in het voorkomen van grote bijeenkomsten en het asap uitrollen van een immens vaccinatiebeleid voor degene die dit willen. Dat laatste 24/7. Voor de spreiding van mensen en een immens vaccinatiebeleid is een avondklok juist contraproductief lijkt mij.
Dit zitten -veeal op eigen initiafief- nagenoeg dicht of minimale bezetting
@ruudvangeelen | 20-01-21 | 11:35:
De meeste kerken hebben sowieso al een minimale bezetting, cojona of geen cojona. Maar wat er wel zit is wel allemaal de risicogroep, dat wel.
Je bedoelt grenzen dicht?
Kerken hebben veelal hun verantwoordelijkheid genomen, op wat grefo-toko’s na. Synagogen zijn volgens mij ook veelal gesloten. Van moskeeën weet ik het niet, vanwege het cordon sanitaire dat de media heeft gelegd op negatief nieuws rondom mohammedanen. Dat doet mij het ergste vrezen eerlijk gezegd. Grenzen dicht voor verkeer en handel is gewoonweg niet realistisch in een land als Nederland. Voor personenvervoer durf ik het gewoon niet te zeggen, behalve een bewijs dat je op dat moment geen Corona hebt en sneltesten aan alle grenzen. Dit laatste valt echt wel te realiseren, aangezien je vroeger ook vaak bij de grens moest wachten. Politieke wil ontbreekt echter om Schengen tijdelijk aan de kant te schuiven.
Dus voor mij blijft de avondklok wel een mogelijkheid, maar nu nog niet. Het lijkt eerder een lapmiddel om andere, meer effectieve methoden te ontwijken, omdat die methoden een organisatietalent van de overheid vragen die ze gewoonweg niet bezit. Nu kunnen ze het handhaven van een avondklok gaan uitbesteden aan BOA en agent. Soort van over de schutting donderen van het probleem, met alle gevolgen van dien.
77.000 vaccinaties en druppelsgewijs counting: daar ligt momenteel het echte falen van het beleid.
Om de avondklok te trotsen ben ik gisteren om 0:01 de brievenbus gaan leegmaken, ik moet me hiervoor op het openbaar domein begeven. Een heuse daad van rebelie.
Whow, held, en dat terwijl die nog niet eens ingegaan is.
@MoonBeebe | 20-01-21 | 11:43: Bij ons in in Vlaanderen wel. Al maanden vandaar ook deze heldendaad.
Heb net naar mijn baas gebeld hoe ze dat gaan regelen. Het bedrijf werkt in 5 ploegendienst, dus dat zijn zoveel mensen die tussen de avovondklokuren over straat moeten.
Geloof me, nog niemand wist iets.
Wij hebben werkgeversverklaring ivm avondklok al binnen. Bizar dat niemand het nog wist.
@Bataafje | 20-01-21 | 11:45:
Waar moet dat aangevraagd worden?
@Mr.Crowley | 20-01-21 | 11:48: Bij de NSB.
@ja,diedus! | 20-01-21 | 11:50:
Ja, daar was ik al bang voor.
Ik zit me eerder af te vragen, nu we al weken een lockdown hebben en we steeds minder buiten mogen zijn, waarom is die benzineprijs dan al weer richting the €1,60 aan het gaan bij de witte pomp? Of worden de vaccins van olie gemaakt? Lijkt erop.
Even zoeken en lezen.
"De olieprijs is dinsdag gestegen, stegen door de zwakkere Amerikaanse dollar.
Ook de verwachting dat aanvullende economische stimuleringsmaatregelen zullen leiden tot meer vraag naar ruwe olie ondersteunde de olieprijs."
Met_baard | 20-01-21 | 11:30 |
https://businessam.be/saoedi-arabie-beperkt-olieproductie-plots-met-1-miljoen-vaten-per-dag/
Saudi-Arabië wil meer geld voor een vat olie.
Olieprijzen en benzineprijzen zijn een groot mysterie.
Ze hebben ook niet altijd met elkaar te maken. Als de olieprijs om laag gaat, gaat de benzineprijs niet altijd mee.
Maar misschien durven journalisten daar geen onderzoek naar te doen.
Ik denk niet dat ze van olie gemaakt zijn; anders zou het vaccineren wel gesmeerd gelopen hebben.
(flauw grapje)
Het grote graaien richting de burger gaat beginnen. Het moet ergens vandaan komen. Volgend jaar krijgen wij als burgers de rekening voor dit mis-management op ons bordje.
@kloopindeslootjijook | 20-01-21 | 11:34:
www.unitedconsumers.com/tanken/inform...
Gewoon lap stof omdoen en zeggen dat je naar moskee moet, geen agent die daar tegenin durft
Of je zwart schminken en dan zeggen dat de avondklok een vrijheidsbeperking is die het trauma van je slavernijverleden boven brengt
Geldt die avondklok ook voor binnenkomende asielzoekers?
Eh, nee
Voor al die kneuzen die blijven roepen dat het niet helpt.
Nee; u kunt niet in de toekomst kijken of het gaat helpen.
Ga vanavond even bij een willekeurige provinciale of snelweg kijken hoe druk het nog is na 20:00. En nee; dit zijn niet allemaal pakket bezorgers of thuisbezorgd.
Grotendeels zijn dit mensen op weg naar of komen terug van ... een ontmoeting met een of meerdere mensen.
Ook al helpt het maar 10% dan scheelt dat enorm in de derde (of vierde) golf die eraan zit te komen in maart.
En de avondklok is het resultaat van al die mensen die maar blijven denken "dat kan toch wel" en "ik heb een snotneus maar ik ben niet ziek".
Als die zich nou ook eens aan de voorschriften houden dan was dit allemaal niet nodig geweest.
Onverschilligheid is de grote motor van het virus.
ruudvangeelen | 20-01-21 | 11:29
Waar vinden de meeste besmettingen plaats?
Iedereen moet toch al zoveel mogelijk thuisblijven?
Iedereen houdt zich toch al aan de maatregelen?
Heeft u uw griepvaccinatie al gehaald?
Hoe is het met uw corona? Nog ziekjes?
Misschien moet men een paar avonden een avondklok instellen en diegenen die men betrapt op overtreding, moeten voor straf worden ingemetseld. Dan heb je gelijk de grote risico gevallen te pakken. Kan de rest weer rustig over straat, met mondkap, genoeg afstand en noodzakelijke contacten afhandelen.
Een ontmoeting met een of meerdere mensen. Dat klopt, op het werk...
@Deflatiemonster | 20-01-21 | 11:33: Waarom niet overdag?
Reken er maar op dat we hier zeker voor een aantal maanden aan vast zitten. De avondklok wordt nu alvast ingevoerd want de mensen zeggen nu toch van " het maakt mij niet uit want er is 's avonds toch geen hond op straat" . Wanneer je het in maart /april wilt invoeren als het al veel langer licht is, staat iedereen op zijn achterste poten.
@Is dit nog nieuws? | 20-01-21 | 11:33: de totale domheid in een tegel. Het kan.
@ruudvangeelen | 20-01-21 | 11:36: Moeilijk hè, inhoudelijk reageren. Paniekzaaier.
ruudvangeelen | 20-01-21 | 11:29: Stuur jij je berichtje lekker naar Grapperhaus en Koning Willy en ga anderen niet de maat nemen.
@Is dit nog nieuws? | 20-01-21 | 11:35: Ook!
Dan gaat het ook nog eens lijken op echte handhaving.
Paniekvogel! Maar als je zo bang bent voor die derde golf dan blijf je toch lekker een paar weken in bed liggen?
Zoals deze dame
Vlaamse vrouw overtreedt regels, 5000 mensen in quarantaine: sneeuwbaleffect na ‘onschuldig’ skireisje.
@Tragicomix | 20-01-21 | 11:56: 5000 Mensen die zich niet aan de regels hielden.
@Is dit nog nieuws? | 20-01-21 | 12:03:
Ben jij nou hier om zoveel als mogelijk mensen te irriteren, of ben je echt zo dom?
Ik ga in ieder geval nooit meer op jou reageren
@Tragicomix | 20-01-21 | 11:56: Een prima voorbeeld van massahysterie.
Ik zie mogelijkheden voor als je overvaller bent die mensen thuis overvalt. Met zo'n Deliveroo jasje doen ze toch een stuk sneller open voor je.
En voor Zigeuners die met een babbeltruc bij bejaarden naar binnen willen. Moeten ze wel iets te eten meenemen.
Potje saus?
@Petrus Poortwachter | 20-01-21 | 11:29:
Bakje lasagne van de Lidl. Koud.
En Maurice dan?
Mag die wel gewoon dag en nacht buiten?
Alleen aan een trendlijn.
Een avondklok....
Hoeveel mensen besmet je in je autootje 's nachts om 01.20 op de snelweg?
Hangt ervan af hoeveel scharrels je hebt besmet op dat schuurfeestje.
Zou me niets verbazen dat iedereen automatisch een boete krijgt als ze om 20:31 een camera passeren.
@sprietatoom | 20-01-21 | 11:28: mij wel, aangezien er ook mensen voor hun werk onderweg zijn dat niet kan wachten.
jemig wat een domme opmerking
Als niemand je gaat aanhouden om je een boete te geven, niet veel.
@ruudvangeelen | 20-01-21 | 11:30: Jemig wat een dom voorstel. Een avondklok. Net zoals geen alcohol in de supermarkten verkopen na 20.00 uur. En slijterijen zijn overdag wel open. Essentieel.
Mafkees.
@Pontius Vulgaris | 20-01-21 | 11:30:
Omgekeerde bewijslast, vecht de boete maar aan met een werkgeversverklaring.
@sprietatoom | 20-01-21 | 11:32: Omgekeerde bewijslast. Iedereen heeft corona. Waarom anders mondkapje dragen?
@Is dit nog nieuws? | 20-01-21 | 11:31: Ja die geen alcohol in de supermarkt snap ik ook niet sinds de sluiting van de Horeca.
Ik verhuur mijn hond voor 50 per half uur. Het beestje is de komende maand al gereserveerd van 20:00 tot 01:00. Hij zal nog nooit zoveel buiten zijn geweest en ik denk dat ie de rest van de dag ligt te slapen. Win-win.
50 euro, is dat zonder condoom? Ik vraag het voor een vriend.
@Iedereendemoeder | 20-01-21 | 11:34: De hond hoeft geen condoom om hoor. Hondenaids is niet overdraagbaar op een mens...... denk ik.
Ik ga gewoon de straat op, ik zeg gewoon dat ik dakloos ben.
Das wel een puntje. Daklozen.
@Beste_Landgenoten | 20-01-21 | 11:28:
Als daar niks voor geregeld is, is iedereen zogenaamd dakloos.
@Beste_Landgenoten | 20-01-21 | 11:28: Regels voor iedereen.
@Mr_Natural | 20-01-21 | 11:30:
In de strikte zin des woords is van zulks inderdaad sprake indien je jezelf buiten je eigen woning ophoudt.
Geniaal
Voor ons mensen geldt een avondklok, voor honden blijkbaar niet. Kortom wij zijn erger dan honden.
Er zijn in Nederland meer honden dan mensen die het nut van een avondklok inzien.
Ik heb in dieren wel meer vertrouwen dan in demense.
Vind ik ook zo idioot. Als een mens 's avonds de behoefte heeft om nog even een rondje te lopen mag dat niet, als een hond die behoefte heeft ineens wel. De hond kan ook voor 20:00 uit worden gelaten. Ik zie het argument niet.
Aangezien het om de jeugd gaat kun je net zo goed iedereen onder de 18 een avondklok aanzeggen.
Wow, die avondklok begint bij jullie echt wel vroeg, hier is tot 0:00 nog verkeer toegestaan.
En nu moeten wij vragen waar hier is?
Geslachtsverkeer met ladyboys zeker.
@@WiN™ | 20-01-21 | 11:28: Nee hoor, net over de zuidgrens van jullie koningkrijkje.
@Lt-Kol Kilgore | 20-01-21 | 11:34: “Nee hoor” en dan toch antwoorden op een vraag die niet gesteld is.
Vergeet mijn commentaar hierboven, blijkbaar woon je niet in Nederland?
@@WiN™ | 20-01-21 | 11:41: probeer je eens voor een keer informatief te zijn is het weer niet goed. Van mij mogen ze die avondklok bij jullie van 5 uur s morgens al laten ingaan.
@MoonBeebe | 20-01-21 | 11:47: Hij woont in België.
Ik heb nog een mooi politie-uniform te koop. Mag je gewoon alles weer.
ps. als je een blote vent tegenkomt, die loopt te schreeuwen dat zijn kleren gestolen zijn, niet op reageren. Is psychiatrisch geval.
Elke hond (en bezorger) weer een hondenpenning en dan alleen de eigen baas als uitlater accepteren. Bovendien er zijn ook mensen die katten uitlaten (of fretten) dus alleen in honden is behoorlijk rasisties.
Zag laatst zelfs een man zijn parasol uitlaten. Die liep trouwens keurig mee, twee meter achter die kerel.
Ik feliciteer de man die ongeschonden de penning aan de halsband van mijn hond kan en durft te controleren.
@Iedereendemoeder | 20-01-21 | 11:26: Nice
Dus iedereen moet nu zo'n beetje om 19:30 de winkel uit zijn anders haal je het niet meer.
Dan zal het wel wat drukker worden.
Drukker.
Meer kans op besmetting dus.
Je kunt beter de winkel ophouden tot 23 uur.
Er is zelfs een winkelketen die dat in de naam heeft.
Welke winkels?
@Is dit nog nieuws? | 20-01-21 | 11:22:
soepermarkten.
Er is een keten die heet 7-Eleven. Maar dat is in Nederland nooit gelukt vanwege de strenge wetgeving op winkeltijden.
@kloopindeslootjijook | 20-01-21 | 11:25: Oh, ja, supermarkten.
Even een essentiële fles mayo halen, brb.
Ik ga toch zeker niet met zo'n lelijke jas rondlopen. Voor schut zeg.
Kunnen we stoppen met het woord avondklok en het gewoon huisarrest noemen?
Precies. Het is newspeak, mondkapjes ipv muilkorf, spuitje of prikje ipv vaccinatie of inenting. Samen met elkaar ipv ziek/zoek het maar uit in je eentje
OK, wacht ik werk het even bij.
Allochtoon -> Nederlander met migratieachtergrond
Moorkop -> Roomkop
Neger -> African Nederlander
Dik -> Volslank
Avondklok -> Huisarrest
pff, het is een werk hoor, al die kwetswoorden veranderen.
@John McClane | 20-01-21 | 11:27:
Het is geen kwetswoord het is een verbloeming van de realiteit
Vind dat sperrzeit het meest de lading dekt
Sommige mensen denken dat als je naam van iets verandert, je op een een of andere manier de conditie van iets verandert.
Gaat niet werken.
Als je iemand geen patiënt noemt maar een klant, wordt hij of zij daar niet gezonder van. Management-bullshit om alle menselijkheid uit het werk te halen.
En als die avondklok nou schijnt te werken, is Rutte dan de held (van de peilingen)?
Volgens de cijfertjes gaat het een succes worden.
Anders worden de cijfertjes wel aangepast. Rutte moet en zal een held zijn.
De avondklok zal waarschijnlijk tot eind maart duren. Dan is daar opeens de lente icm mooi weer. En voila, virus verdwenen. De avondklok heeft geholpen.
Ik verkoop momenteel rode en gele hesjes voor Eu 150,- p/stuk. En djellaba's (gebedsgewaden voor moslims; red.) voor maar liefst Eu 350,- p/stuk.
Nu nog wat setjes zwarte kleren bij elkaar scharrelen en die als kerkoutfit op de markt zetten à 275,- p/stuk.
Business is a booming!
Waarom zijn die gewaden voor Moslims duurder dan een kerkoutfit? Neigt naar racisme.
Dat is best een interessant experiment: burka aan na 2000u, zou je dan staande gehouden worden, kun je racisme roepen.
@Iedereendemoeder | 20-01-21 | 11:22:
Dat is exclusieve confectie. Bovendien bestaat het uit één geheel stuk stof, zodat je, als je het moslimpje spelen moe bent, er ook met gemak twee t-shirts uit kunt knippen en nog ruim 8 tanga's voor je nieuwe vrouw.
@LuNaTeeQ | 20-01-21 | 11:23: nou ja, ben je buiten als je in een tent staat? Ik vraag het u af.
Twee honden hier. Twee keer na avond klok de straat op om een rondje te wandelen (als ik zou willen). Zie alleen het nut niet. Zie het hele nut van de avond klok niet. Hier is het al doodstil op straat na 20:00 uur. Enige wat je bereikt is de mensen een korter tijdvak geven voor boodschappen te doen dus supermarkten weer iets drukker. Het lijkt gewoon een experiment van hoeveel mensen pikken qua opgelegde verplichtingen en verboden.
Mijn man zei net al: hoop ouderen en vrouwen hebben al een avondklok door een gevaarlijk virus uit Afrika.
Het is niet alleen een experiment om te kijken hoeveel mensen pikken.
Het is een regelrechte campagne tot polariseren van de bevolking in 'goed' en 'slecht'; een ordinaire propaganda-campagne tegen 'populisten'. Niet te handhaven en totaal overbodig, doch een geweldig onderwerp om tot in den treure moreel uit te melken in media.
@Mensdier | 20-01-21 | 11:26:
Eensch!
Mijn hond loopt altijd los, zonder riem.
Je kunt natuurlijk zo'n Deliveroo jas aantrekken of effe de hond van de buren lenen, maar het beste is natuurlijk gewoon zorgen dat je überhaupt niet gezien word. Want je kunt wel zo'n Deliveroo jas aan hebben, het wordt toch een lastig verhaal denk ik, als oom agent je aanhoudt. Beter is het om donkere kleding aan te doen en het licht op je fiets, als dat hebt, NIET aan te doen. En mijd de hoofdwegen. Maar dat spreekt voor zich.
wat is er zo moeilijk om nou heel even je aan de regels te houden
Ware het niet dat een übergroot deel van het Nederlandse herenvolk zich niet zal houden aan die avondklok en jou, in al hun onoplettendheid, makkelijk over het hoofd zal zien als je én zonder licht op fietst én met zwarte kleren de weg op gaat.
@ruudvangeelen | 20-01-21 | 11:18: Heel even zegt ie, hahaha. Heel even duurt het als je op je vrouw ligt Ruud.
@ruudvangeelen | 20-01-21 | 11:18: Heel even...
Al een jaar....
En het helpt niks.
Henk Krol, ik zei het gister al!
Kom met bewijs! Je hebt gister honderden dingetjes lopen beweren. Eergisteren ook.
@RickTheDick | 20-01-21 | 11:18: Dat was op Twitter, dat telt niet mee....
Zo'n jas verkopen is sneu maar als koper ben je echt helemaal af.
Ik heb een hondepak voor je!
hahahaha, wat een wereld zeg. Big bussiness, iets voor de horeca om tóch nog op macabere wijze het hoofd boven water te kunnen houden.
Misschien jezelf verhuren aan je buurman als professionele hondenuitlaatuitzendbureau service en dan je personeel verhuren als hondenuitlaters?
Geen hond? kun je ook bij ons huren, het huurhonden uitzendbureau...
hond met corona? bestel onze corona app?
We hebben voor u ook de corona-honden qurantaine coach: laat uw hond uit des avonds?
speciale FFP2 maskers voor honden, en we vaccineren uw hond sneller dan uw moeder in het verpleeghuis.
WTF man, het nieuwe normaal is idioter dan het normale normaal.
Geld terug geven aan de eerste zeikers met betalingen van de laatste klanten. Bernard Madoff is er heel lang mee weggekomen.
Ik voorspel een run op de dierenasiels.
Dat lijkt aardig op een hondenverhuur piramydespel je kan aan je klanten zeggen dat de vorige huurder je hond niet heeft teruggebracht. Dat zijn onvoorziene omstandigheden. (overmacht) Of beter nog, een deliveroo scooter heeft hem tijdens de avondklok doodgereden.
@VanBukkem | 20-01-21 | 11:27: En op hondenpakken. Je vrouw op der knietjes in een hondenpak aan de lijn.
Ik voorspel heel veel kwetsbare jongeren met heel veel bont aan hun capuchon en heel veel Gucci-tasjes over de frêle schoudertjes die op heel veel scootertjes ongehinderd en ongestraft door heel veel stadscentra zullen scheuren.
En een oudere man die z’n hondje uitlaat en door die ‘jongeren’ op het trottoir net van z’n sokken is gereden wordt wel op de bon geslingerd. We kennen inmiddels het patroon en de prioriteiten van de politie!
Honden mogen zich ook zelf uitlaten.
Ik rijd al 8 jaar op een scooter door een grote stad en ik ben nog nooit zonder reden van de weg geplukt door een agent. Zelfs bij evidente verkeersovertredingen word ik 9 van de 10 keer niet aangehouden. Van de vier keer dat ik wel werd aangehouden na een overtreding, kreeg ik slechts in twee gevallen een welverdiende boete. Ik ben blank. Toch zie ik regelmatig agenten langs de kant staan met niet-westerse scooterrijders. Kortom, ik heb niet het idee dat die 'bepaalde' jeugd er makkelijker vanaf komt.
@kunstliefhebber | 20-01-21 | 11:17: een hele lange hondenlijn over de straat spannen mag dan ook weer niet.
da's camouflage: dan lijken ze op honden op scooters. Die kun je niet verbaliseren.
tip. misschien werkt het wel in Nederland
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210113_938...
Iedereen zit thuis. Werknemers, leerlingen. Avondklok. Slechts één persoon tegelijkmag op bezoek komen.
Alles om een onhandelbare piek van coronapatiënten te voorkomen.
Moskees en kerken open is nu echt niet meer te verdedigen.
Ja dat je de kerken nog steeds buiten schot laat is toch wel een heel opzichtige middelvinger van de regering..
iets met de wet enzo
Gewoon een hangslotje op de kerkdeur..... het wordt eens tijd dat die onzin ook is afgelopen. Stream je kerkdienst maar, dat mag vast wel van de heer
@V-styn | 20-01-21 | 11:16: Waarom is een kerk überhaupt nodig? Hoort de almachtige god je niet zonder zo'n gebouw? Of is het voor de bonuspunten?
Je kan ook gewoon tegen kerken zeggen: ga uit jezelf dicht of we gaan die ouderwetse wet eens tegen het licht houden.
@is dit nog nieuws : Dat is om hun bestaan nog een beetje invulling te geven, g(oud)o(lie)d(ollar).
En wtf, is Wilders zijn beleid: Als zij A roepen, roep ik B?
Jullie zijn te laat met dit, jullie zijn te laks me zus, jullie zijn te streng met zo...
Vermoeiend
Motie wilders tegen avondklok dateert van november als ik het goed heb
Maar als de politie vervolgens verder vraagt, zul je je moeten identificeren als zijnde een medewerker van Deliveroo, en dan heb je dus alsnog een probleem. Ik begreep dat night shift medewerkers ook een soort ontheffing krijgen (omdat ze van/naar hun werk moeten gaan na 20:30), en die kunnen dat dus wel.
Klein bier, die 10 jasjes die nu worden verkocht.
En die avondklok, so what. Je kan toch nergens heen. Gewoon even binnen blijven, wat je anders ook zou doen in deze kou en donkere avonden. En dat die lui die feestjes vieren ook even niet kunnen spreaden...
Voor 95% van de mensen is zo'n avondklok echt geen punt.....
Je kunt eerst een maaltijd laten bezorgen. En daarna breng je die maaltijd zelf weer terug naar waar de maaltijd bereid is. Ben je er toch even uit en heb je ook nog een doel ;)
Je komt zelf blijkbaar niet buiten, anders had je beter geweten.
V-styn | 20-01-21 | 11:11
Zie 1e reaguursel....
Precies, geen punt. Ook voor mij. Maar waar het hier om gaat is Het Principe. Je sluit je bevolking gewoon niet op, en zeker niet voor een virus waar je niet dood aan gaat.
@3Xniks | 20-01-21 | 11:18: nee, gewoon op zolder.
Ik heb nog een politie uniform.
Kom maar door. Die pet past ons allemaal...
Is dat die je vriendin elke avond aantrekt?
De domheid van Nederlanders kent geen grenzen. Blijf thuis, stelletje wappies. Des te eerder zijn we er vanaf!
Dan zijn we eraf. En dat geloof je zelf? Denk je nu echt dat al die domme regeltjes helpen? Droom maar lekker verder en vergeet niet om op die geweldige leider Mark Rutte te stemmen. Als je mij ‘s-avonds zoekt dan ben ik even buiten een ommetje aan het maken!
Ik denk dat je best wat twijfels bij de effectiviteit van een avondklok kunt hebben zonder direct een wappie te zijn..
@kunstliefhebber | 20-01-21 | 11:12: Heb jij een alternatief?
Zie trouwens ook geen land waar alles wel op rolletjes gaat.....
@kunstliefhebber | 20-01-21 | 11:12: wappie alert!!
Haha, dit gaat echt helpen ja... bescherm gewoon de belangrijkste risicogroepen beter, daar hoor je niemand over, niemand naar opa en oma, zeker niet als ze onderliggende ziektes of obesitas hebben.
nee dommie, dat virus wacht geduldig totdat jij je hoofd weer om de hoek steekt en tijdens het wachten wordt het slimmer en agressiever. Wat wel werkt is de niet-risico groepen immuniteit op laten bouwen, maar die vrijheid wordt ontstolen.
@V-styn | 20-01-21 | 11:13: alternatieven genoeg, gewoon de kwetsbaren beschermen, die moeten nog een paar weken volhouden. En de zorg had allang opgeschaald kunnen worden. Maar dat is allemaal iets te ingewikkeld voor onze ‘geweldige’ bestuurders.
Prachtige VOC-mentaliteit. Alles is handel.
Komt allen in Cranendonk wonen, daar heeft de politie geen tijd als "ze" zelf met hun leuter uit den broek op je oprit zitten te zuipen, handhaven op na acht uur avonds buiten lopen moet dan dus wel helemaal een lachertje zijn.
Ik ben momenteel mijn kat aan het trainen om aan de riem te lopen. Met wisselend succes overigens.
katten horen niet buiten, zijn sloperTs
@ruudvangeelen | 20-01-21 | 11:17:
lol, felis catus stamt af van een diersoort wat niet in een appartement met centrale verwarming is geëvolueerd. Diertje liep toch echt buiten te "slopen".
Ik blijf gewoon af en toe des nachts een ommetje maken met mijn drie poezenbeesten. Waar ik woon worden honden tot 01:00 uur 's nachts uitgelaten & vanaf 04:00 uur komen de krantenbezorgers te voorschijn. Tussendoor lekker geen auto's, fietsen, mensen en honden.
De traditionele boeven zijn straks ook uitgewerkt, de overheid duld geen concurrentie.
Wauw, nu pas wakker? De NOS riep dit gister al.
Jep. Thuisbezorgd jas voor 850 euro.
Ik neem binnenkort maar een zwaar metalen staaflamp mee wanneer ik mijn hond ga uitlaten ivm beroving. Mijn hond is te klein om zelf iets uit te kunnen richten.
Goed plan. Weerloze diertjes beschermen. Altijd.
Je kunt ook gewoon met een kapotte hondenriem gaan wandelen na 20:00 uur en zeggen dat je hond is weggelopen.
En dan krijg je een boete omdat je geen hondenbelasting betaalt.
Wat zijn we toch een kutvolk af en toe. Alles voor een paar centen.
Van een voormalig zelfstandig onderneme... euh, een ZZP-er die op een 0-uren contract onverzekerd voor een hongerloon E-nummers rondrijdt, zonder enige arbeidsrechtbescherming. Geweldig neo-liberalisme dat onze socialistische bestuurders (Schaal 17a) hebben omarmd. Eet smakelijk!
Hoe gaat het met de leenhonden-business, Piet?
Dus, ik mag wel overdag met 500 man in een kerk. Maar 's avonds met 1 iemand afspreken kan niet...
Het is Nederland zoals Nederland al jaren: Oh, we willen niet handhaven, dus we verzinnen een regel die nog strenger is, waar de goedwillenden onder lijden, en waar de daders zich niks van aantrekken.
Nederland in een notendop.
Heeft iemand in de kamer al gesteld dat bij zulke strenge maatregelen de kerken en moskeeën eindelijk ook wel dicht zouden moeten? Of geloven ze allemaal dat "dat niet kan"? (Is niet zo).
En waarbij je probeert om de goedwillenden op een foutje te betrappen om mooie bekeuring uit te schrijven. De structurele overtreders laat je lopen want dat is teveel gedoe. En dat laatste noemen we de-escalatie.
Uitstekend samengevat! Zo werkt NL inderdaad. Drie dronken idioten bij een event? Dan wordt alcohol voor iedereen verboden ipv die idioten aan te pakken.
@Muxje | 20-01-21 | 11:09: Sowieso heb ik nooit begrepen wat 'vrijheid van godsdienst' te maken heeft met een openbaar gebouw.
TheEgg De meeste kerken komt niemand meer in alles gaat via internet en 500 man is sterk overdreven. Met het handhaven ben ik volledig met u eens..
@JackStick | 20-01-21 | 11:14:
-
Moet u tóch eens een afspraak maken bij het burger 'service' loket van een gemiddelde Nederlandese gemeente....
Iedereen met een werkgeversverklaring kan toch gewoon de straat op na 20:30? Dat is dan snel geregeld, toch?
In welke kroeg kun je voor €2 een pilsje kopen? (niet nu maar uberhaubt)
In het thuiscafé met de beertender/sub/perfectdraft?
Snackcar De Vrijheid.
Verdienen aan tokkies is altijd goed.
las net ergens op een zo'n AD aftreksel dat Marktplaats ingegrepen zou hebben?
Ik heb nog een jas van de lokale Avondvierdaagse. Iemand hebb0n?
Altijd handig voor hardwerkende criminelen zulke jassen.
Is toch een betere deal dan de boete.
Neem een hond!
Of een knuffeldownie. Of een Hugo.
Dit lijkt me nu een mooi voorbeeld van de 'VOC mentaliteit' waar Balkenende het over had.
Alsof reaguurders buiten tegelen.
Spreek voor jezelf, Huismus!
Aders? Of adres...
Aders natuurlijk! GeenStijl heeft geen eindredacteur - is véél te luxe!
Soort d'66-donorregister als je naast je adres ook je aders moet opgeven.
Vertel, heb je liever dat GS je aders kent, of je adres? Ik weet het wel hoor.
@Met_baard | 20-01-21 | 11:14: GS vertrouw ik wel met mijn adres. Mijn aders moet ik jammer genoeg al toevertrouwen aan vreemden met een prikdiploma.
En thuisbezorgd jasjes, en leenhonden en.. en.. en....
Ikzelf koop alleen een hondenriem. En loop dan vrij en onbeperkt door de straten, roepend naar mijn imaginaire hond die kwijt is.
Wat is het nut van een avondklok?
Tussen 20.30 en 04.00 vinden er heel veel besmettingen plaats?
Men wil niet achter de deur handhaven op teveel bezoek, dus daarom word je nu voordat je bij de deur bent al van straat geplukt. Mits er gehandhaafd wordt natuurlijk; want Nederland zou Nederland niet zijn als...
Yep, dus daarom moeten straks ook al je ruiten en ramen hermetisch worden afgedekt, allemaal om het virus buiten de deur te houden....
@nope | 20-01-21 | 11:04: Nou, dat dichtlassen van appartementenblokken heeft, als we de CCP mogen geloven, best goed geholpen...
@Enter Yeti | 20-01-21 | 11:06:
Als we de CCP mogen geloven ja, is volgens mij even betrouwbaar of misschien nog wel betrouwbaarder als Rutte & Co....
@Versleten_Paddestoel | 20-01-21 | 11:04: Men *kan* niet achter de deur handhaven. Awbi artikelen. 6(1) en 7(1) tenzij ernstig nood of een strafbaar feit waarbij het strafrecht kan worden toegepast. Daarnaast is er de wet WPG (in dit geval de "Tijdelijke Coronawet") artikel 58g/1.
Een noodverordening kan dat wellicht deels veranderen, maar, ook dan, niet achter de voordeur. Als u thuis wilt zitten met tien vrienden/familie/kennissen, doe gewoon de gordijnen dicht en doe niet open, wilt u er zelf zeker van zijn.
Ik denk dat het bedoeld is om de stelletjes die een huishouden vormen te stimuleren meer baby'tjes te maken. Maar het kan ook voor iets anders zijn, natuurlijk.
@Koekkeloere | 20-01-21 | 11:12:
Willen, kunnen, whatever. Het is in ieder geval niet mogelijk om in te grijpen als mensen bij elkaar op bezoek gaan en schijt hebben aan de maatregelen, en met een avondklok ondervang je daar weer een (groot?) gedeelte mee. Maar dan moet je wel handhaven. En hoe ze dat willen gaan doen is me nog een raadsel; hoe ga je al die mensen die van/naar hun werk na half 9 nog thuis komen controleren? Dat is toch niet te doen.
@Versleten_Paddestoel | 20-01-21 | 11:04: wij zonder kleurtje worden er vast zo uitgepikt, ons witte privilege. Heb zo'n vermoeden dat het niet gaat helpen tegen dat roedel M's dat hier elke dag om de hoek heisa staat te maken. Daar treden de BOA's nu al niet tegen op omdat die groep groter is dan hun aantal. Nee, beter de blanken vertellen dat ze uit elkaar moeten blijven in de supermarkt.
Is dit nog nieuws? | 20-01-21 | 11:02
Nützlichkeit?
Zurück in die guten alten Zeiten.
de bedoeling is om minder contacten te laten ontstaan. het zal behoorlijk effect hebben.
@MaarFeitelijk | 20-01-21 | 13:53: Ah daar is de dorpsgek weer.
Al die contacten tussen 24.00 en 02.00 uur....
REAGEER OOK