Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geen avondklok maar....... een visiteverbod!

Burgemeesters & pliesie zien spertijd NIET zitten

GEZELLIG HE

Belangrijke foto-serie van ANP-virtuoos Lex van Lieshout, uit september 2020, toen We The People nog dingen mochten. Koffiedrinken bij elkaar. Och man, mooi was die tijd. Kopje koffie, koekje erbij, wat een gezelligheid, we weten het nog goed. Anno 2021 Museumplein weten we dat koffiedrinken ongeveer gelijk staat aan het met hoorns op je hoofd binnen wandelen in Capitool-gebouwen, en neemt u maar van ons aan dat koffiedrinken VERBOTEN gaat worden. Bruls en de burries van de "veiligheidsregio's" vinden een AVONDKLOK MAAR NIKS, want dat betekent dat er gehandhaafd moet worden, en daarom ligt vandaag tijdens het "veiligheidsberaad" een VISITEVERBOD op tafel. Er rest u niets anders alsdan de rest van het jaar thuis in volledige eenzaamheid wegkwijnen bij talkshows waar 10 man aan tafel zitten. Red ons, Helena Hubertina Johanna Kuhr!

Reaguursels

Inloggen

Stop maar met alle maatregelen. Mensen hebben er lak aan. Vanmorgen: grote letters op deur en raam bij bakker: niet meer dan drie mensen binnen. Vierde loopt binnen met mondkapje niet over neus en trekt zich nergens wat vanaf aan. Duwt je praktisch opzij om in vitrine te kijken. Groep van zeker zes volwassenen lopen gezellig vlakbij elkaar ook nog op fietspad. “Toevallig” mensen van allochtone afkomst ook nog.

Kattie | 18-01-21 | 19:06

In 1950, met de levensverwachting van toen, hadden we waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad dat er corona was..............................

Ikblijfnietstil | 18-01-21 | 16:16

Je moet het maar blijven verkocht krijgen hoor. Besmettingen dalen, ziekenhuisopnames dalen, overlijdens dalen. Dussssss... we hebben extra maatregelen nodig, want een Engelse wichelroedeloper heeft voorspeld dat de Boris-variant het einde der tijden gaat inluiden.

VampyreOfTimeMemory | 18-01-21 | 14:39 | 2

En als in april de besmettingen weer stijgen gaat u dan zeker weer zeggen dat er veel te weinig maatregelen zijn genomen door de regering.

Kattie | 18-01-21 | 19:08

@Kattie | 18-01-21 | 19:08: Nope. Geen flauw idee trouwens waarom u het woord weer" gebruikt. En boeit me verder ook niet.

VampyreOfTimeMemory | 18-01-21 | 20:35

Wat dacht men van een ademhalingsverbod? Geen verspreiding van vieze virusdeeltjes, geen verspreiding van vieze meningen en heel het volk snel onder controle. Wie is de eerste die opstaat om dit te steunen? Markieeeee kom er maar in

ikpislauwbier | 18-01-21 | 14:38 | 2

Dit heeft van Oef anderhalf jaar geleden op deze site al geopperd, dat er in 2055 al een ademhaalvergunning nodig is om in openbare ruimtes te kunnen ademhalen. Iedereen onder de hypochondergrens moet sowieso binnenblijven en wordt als vieze paria beschouwd.

van Oeffelen | 18-01-21 | 15:28

Ik denk dat het beter is om een ademquota in te stellen van de dagelijks te nuttigen lucht. Quota kunnen verhandelbaar zijn. Kunnen we meteen schaartste creeeren, daarnaast kunnen deze quote als vervanging voor de bitcoin fungeren.

ikpislauwbier | 18-01-21 | 17:34

Dus: geen animo voor avondklok. Vervolgens met een nog erger visiteverbod dreigen. Dan zegt men: dan liever een avondklok. En hopla!
Slim spelletje manipulatie hoor.

zwenkwieltje | 18-01-21 | 14:13 | 5

@Wiebenick | 18-01-21 | 15:04: Omdat je zo met me in zit zal ik je een geheimpje vertellen. Ik heb net zo hard een broertje dood aan social media troep als facebook als dat ik aan de angstmedie heb waarmee het doodsbange deel van de bevolking gebombardeerd wordt. Misschien is het goed dat jij ook eens wat kritischer naar jezelf gaat kijken met je IQ verwijten.

PhallusObesitas | 18-01-21 | 15:09

Waar moet je savonds heen als alles dicht is en er ook een visiteverbod komt? Heel handig dus een visite verbod. Twee vliegen in één klap.

Kattie | 18-01-21 | 19:02

@Kattie | 18-01-21 | 19:02: Dat zoekt men elkaar buiten wel op op een plek waar minder gehandhaafd wordt. Buiten dat ga je met een visiteverbod wel over de tolerantiegrenzen van de samenleving heen. Buitenshuis mantelzorg verlenen wordt namelijk zo illegaal. Hierdoor zijn bijvoorbeeld veel ouderen ten dode opgeschreven en naaste familie, die dit had kunnen voorkomen, zullen wraak willen nemen. Daarnaast forceer je iedereen een kantiaanse kluizenaar te worden. Zat globetrotters die dit niet gaan pikken. De overheid kan dit wel voorstellen om code zwart te voorkomen, maar ze spelen wel met vuur.

Alexander des Burgus | 18-01-21 | 23:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Grappig dat hier de stemming behoorlijk kritisch is en je op Dumpert wordt weggehoond als je ook maar iets vindt van Gommers en de Gommersen van deze wereld. Kwestie van levenservaring vs. snowflakes?

Magna Carta | 18-01-21 | 14:05 | 4

Dumpert. Daar zitten natuurlijk vooral de gasten die op zoek zijn naar sensatie en wtf filmpjes. Ander type volk, zeker nu dumpert niet meer aan GS vast zit. Dumpert is zo'n beetje de feesboek in alternatief medialand. Liever een filmpje dan een boek zeg maar.

grapo | 18-01-21 | 14:31

@DerUnterMensch | 18-01-21 | 14:26: Ik vraag me altijd af wat voor mensen er schuil gaan achter de positieve preken over opsluiting en sociale isolatie. Misschien heftige autisten die volledig geconditioneerd zijn geraakt het laatste jaar.

PhallusObesitas | 18-01-21 | 14:50

@DerUnterMensch | 18-01-21 | 14:26: Goeie analyse, kan het wel volgen.
@PhallusObesitas | 18-01-21 | 14:50: Ik denk dat het te maken heeft met een soort van berusting. Als je niet kritisch bent en gewoon volgt wat de overheid zegt zonder vraagtekens, is je leven een stuk eenvoudiger en misschien minder zorgelijk (hoewel je dan dus ook iedere onheilstijding slikt voor zoete koek),

Magna Carta | 18-01-21 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Veel teveel tijd verloren met discussiëren over zo'n totaal onbewezen maatregel. Heb het eens over ingrepen waar niet het hele land voor plat hoeft en waar nu wel (meer en meer) bewijs voor is. Vitamine D. Ivermectin. Zink. Daar is echt al 1000 x meer bewijs voor dan mondkapjes en andere onbewezen lockdown plagerijen. (Al die studies zijn makkelijk te vinden via Google).

RichardBandler | 18-01-21 | 14:05 | 1

Voor Ivermectine is nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat het überhaupt werkt. www.france24.com/en/live-news/2021011... Zink innemen is overbodig. Gewoon volkorenbrood, -rijst, -pasta, etc. nemen en wat meer vlees, vis en kip eten. Dat werkt al als een antivirus in het lichaam. www.popsugar.com/fitness/does-zinc-pr... Vitamine D werkt overigens wel. www.wur.nl/nl/show/5-vragen-over-de-i...

En nog een tip van mij: Ceterizine, een stof tegen hooikoorts, dat bij de Lidl en in ander zaken onder de naam Reactie en Prevalin wordt verkocht. Corona en hoorkoorts hebben namelijk allebei de eigenschap een auto-immuunziekte te zijn, waarin het lichaam reageert op z'n eigen histamine. Andere antihistaminica worden ook onderzocht en zitten in een net zo ver onderzoeksstadium als Ivermectine, m.ufhealth.org/news/2020/existing-ant... , maar ceterizine lijkt mij vooralsnog het meest veilige en voorhanden. Hoe ik dit zelf slik: Vitamine D 10ug als basis met eventueel ceterizine als ik ga snotteren.

Alexander des Burgus | 18-01-21 | 23:46

Daar ga ik me dus echt niet aan houden, mocht het er van komen.

Braboblanke | 18-01-21 | 13:58

Telkens wanneer je denkt dat het niet gekker kan toveren ze nieuwe waanzinnige maatregelen naar voren. Ik stel voor dat we het OMT preventief in quarantaine zetten.

revolte | 18-01-21 | 13:28 | 2

Precies. En dan vinden ze ons gekkies/wappies als we de maatregelen niet meer serieus nemen.

Braboblanke | 18-01-21 | 13:59

Met u erbij hoop ik

Kattie | 18-01-21 | 19:09

Dus: naast maatregelen, waarop al niet gehandhaafd wordt, een nieuwe maatregel, waarop niet gehandhaafd gaat worden.

The_Black_Knight | 18-01-21 | 13:24 | 2

Het gaat niet om het handhaven, het is een manier om achter je voordeur te kunnen komen. Want dat is wat die dikke graag wil, een mogelijkheid om achter jouw voordeur te kunnen handhaven, dat heeft hij vaak genoeg in de media laten horen... ;-)

BadPatNL | 18-01-21 | 13:34

De meeste maatregelen zijn sowieso alleen voor de bühne. Anders hoorde je wel iets over andere medicijnen/supplementen en had men allang een legertje Cubaanse verplegers ingevlogen. De kosten/baten van de lockdown maatregelen worden ook nooit berekend.

RichardBandler | 18-01-21 | 14:10

"Nederland zit mogelijk vast aan lockdown-maatregelen tot de lente of tot er genoeg mensen ingeënt zijn. Dat blijkt uit het nieuwe OMT-advies."

Aldus het AD: www.ad.nl/politiek/omt-berekening-een...

Dus we zijn f#cked en definitief opgehokt, wanneer en wie gaat bepalen dat er ooit eens genoeg gevaccineerd is?

Die minimale 70% wordt nooit gehaald en stel dat het gehaald wordt dan mag men elk jaar de maatregelen blijven verlengen want er moet wederom een nieuw vaccin genomen worden zoals met de "griepprik"?

BadPatNL | 18-01-21 | 13:22 | 4

Je slaat de spijker op zijn kop, onze geweldige bestuurders en alle ‘deskundigen’ die hen adviseren zien dit over het hoofd. Iedereen zal jaarlijks gevaccineert moeten worden (of misschien wel vaker, we weten niet hoe lang het vaccin blijft werken). En het zal onmogelijk zijn om de gehele Nederlandse bevolking te vaccineren, dat is nu al een gigantische logistieke operatie. Los van het feit dat niet iedereen zich zal willen laten vaccineren (wat m.i. ook niet nodig is voor niet-kwetsbaren). Het bewijst in ieder geval wat voor een klungels en clowns er in dit kabinet en dat OMT zitten. Stof tot nadenken voor iedereen die slaafs de richtlijnen opvolgt en iedereen die dit niet doet uitmaakt voor ‘wappie’.

kunstliefhebber | 18-01-21 | 14:16

@kunstliefhebber | 18-01-21 | 14:16 Bent u dat, Professor Brillewip? Het is nog een wonder dat u niet gespot bent als het fenomenale genie dat ons uit de misère gaat helpen. Zet uw lamp toch niet onder de korenmaat, als ik u bidden mag.

Wiebenick | 18-01-21 | 15:24

@kunstliefhebber | 18-01-21 | 14:16: Een gigantische logistieke operatie?? Valt best mee. Eigenlijk best makkelijk zelfs.
1. Testen? Gelijk een vaccin er in, dan halen we de 50.000 prikken per dag ipv de belachelijke 15.000 per week!!!??!!?? Er werken bijna 200.000 verplegers/sters in Nederland. Tempo!!
2. Zet het leger in, dokters assistentes, dierenartsen. Uurtje oefenen op een sinaasappel en gaan.
3. Misschien gelijk prikken als we 17 maart naar de stembus gaan

TriangelJosti | 18-01-21 | 16:46
▼ 1 antwoord verborgen

Door visite verbod houden ze aan het eind meer pensioenen over die niet meer uitgekeerd hoeven. Door avond klok pakken ze de import en dat is rassicties.

Limburgse-Harry | 18-01-21 | 13:18 | 2

De maatregelen moeten natuurlijk wel geld opbrengen i.p.v. kosten, dus logisch dat we de medelanders in de getto's direct overslaan vanwege capaciteitsproblemen.

Bij mensen binnenkijken is natuurlijk al even de bekende de grote wens van die dikke Bruls, zijn eigen woorden, een visiteverbod is daarmee een win/win.

En je kan bij mensen binnenstappen, hoe anders te controleren?
En je kan selectief te werk gaan, de prachtwijken slaan we over om de capaciteit in te zetten in de Vinex-wijken, nog gerichter, op de postcodes waar de koophuizen staan.

BadPatNL | 18-01-21 | 13:31

Alleen de pensioenpot??

MK27 | 18-01-21 | 13:58

Ha ha, in mijn nieuwe huis (wat nu verbouwd wordt) lopen momenteel vaak 6 mensen tegelijk rond die daar aan het werk zijn. En ik loop daar vaak ook rond voor overleg. Valt dat ook onder visite? Het illustreert in ieder geval hoe onrealistisch en onhaalbaar dit soort domme plannen van de overheid zijn. En ik kan en wil het dus niet serieus nemen.

kunstliefhebber | 18-01-21 | 13:00 | 2

Het gaat natuurlijk om de grote lijn. Massa is kassa in dit geval. Hoe meer mensen zich aan de regels houden, hoe moeilijker het virus het heeft.

Wiebenick | 18-01-21 | 13:11

Wie is er nou eigenlijk dom. Denk toch echt U.

Kattie | 18-01-21 | 19:10
-weggejorist-
Wasknijpert | 18-01-21 | 12:58

Ik ga zelden op visite, veel vaker uit neuken...

Rhenium | 18-01-21 | 12:58

Ze doen maar. Ik doe in ieder geval niet mee.

_Roy_ | 18-01-21 | 12:54

Is visite hetzelfde als visiteren? Dan is nu je Schip-hol momentje daar: corana test: negatief maken, condomen met waspoeder inslikken en let's go. Want ze mogen niet meer op visite bij je.
Wordt druk bij Schiphol...

nobodiesunmighty | 18-01-21 | 12:54 | 1

Ok...

TriangelJosti | 18-01-21 | 16:49

Liever nu alles uitvoeren, alle maatregelen tegelijk, 1 maand lang.
Ik vind het prima (niet heus, voor mezelf prima, voor vele anderen juist niet).
Gaat niet helpen (onbetrouwbare voorspelling). Nu gaan ze begin maart alles locken. kan je garanderen: ja het werkt! net als bij griep en antibiotica. 2 dagen griep: antibiotica slikken: ja het werkt...
Als de haan kraait komt de zon op. Zonder kraai komt de zon niet op? ja het werkt...

nobodiesunmighty | 18-01-21 | 12:50

Geld dat ook voor asielzoekers die elke week binnenwandelen. Grenzen dicht hoe moeilijk is dat.

Limburgse-Harry | 18-01-21 | 12:47 | 1

Nee Harry, dat kost geld en bij de hardwerkende burger met een koopwoning is geld te halen. De burgermeester van jouw gemeente hoeft alleen maar te kijken waar er OZB / Eigenaren-belasting wordt betaald door de burger en dat zijn de postcodes met huisnummers waar gecontroleerd gaat worden.

BadPatNL | 18-01-21 | 13:36

Visite mag dan wel goed gedefinieerd worden. Als je in plaats van bij elkaar op visite te gaan afspreekt elkaar op neutraal terrein te treffen is er wellicht niets aan de hand.

A.S. Perien | 18-01-21 | 12:36 | 1

En intussen slepen ze IC patiënten van ziekenhuis naar ziekenhuis zodat het overal vol lijkt. Wàt IC leeg, hier heb je er acht.

revolte | 18-01-21 | 13:34

Zou allemaal niet nodig moeten zijn als mensen niet zo verdomde eigenwijs en egoïstisch zouden zijn. Hoe moeilijk kan het toch zijn om 3-4 weken alle sociale contacten te vermijden, met mondkapje op alleen het absoluut nodige doen. Te moeilijk voor naar schatting 30% van de bevolking. We weten wel tot welke clubjes deze mensen behoren.

Theodorus.Goldbach | 18-01-21 | 12:33 | 5

Schimmige clubjes, de 5e colonne, de vrijmetselaars, de illuminatie, interplanetaire bestuurders, de ideocraten, de Schwabasten..

nobodiesunmighty | 18-01-21 | 12:52

En jij gelooft dat het virus dan als sneeuw voor de zon verdwenen is?

kunstliefhebber | 18-01-21 | 13:04

Dat kan deze generatie niet, alles moet instant nu nu nu.

van Oeffelen | 18-01-21 | 13:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik voel meer voor een intelligent visiteverbod. Selectief, zeg maar. Dat je zelf een lijstje mag samenstellen wie er niet meer op visite mogen komen. En dat dan, voor alle zekerheid, voor de rest van het jaar doortrekken. Wellicht ook iets voor op de werkvloer. Je eigen bubbel samenstellen. Je eigen knuffelmaatje(s)...

Stijlloze bezoeker | 18-01-21 | 12:28 | 1

ik ga jullie namen opschrijven. De rest kan thuisblijven. die zijn gewoon kudt.

nobodiesunmighty | 18-01-21 | 16:06

Een bezoekverbod, tuurlijk. Iedereen weet dat de galmende gelovigen en de bekende bij elkaar klittende allochtonen de R opjagen. Een avondklok voorziet gedeeltelijk in probleemgroep 2 met name de jongeren en is beter te handhaven dan een bezoekverbod. Of krijgen we wijkblokhoofden zoals in de oorlog ?

Drkildare | 18-01-21 | 12:22 | 3

Goed idee, en we noemen die blokhoofden Kapo's.

BadPatNL | 18-01-21 | 13:38

Oberblockbahnfuhrer

Ad1617 | 18-01-21 | 15:17

Als het virus zo gevaarlijk is dat je nazi maatregelen overweegt waarom blijven de supermarkten dan nog open?

Waar is het oorlogsplan met voedsel- en vaccindistributie, inzet van het leger, etc.?

Nee tuurlijk niet. Maatregelen voor de buhne. Het bestuur is nog steeds van het toeslagaffaire-niveau: in oorlog met de burger.

van heinde en verre | 18-01-21 | 12:22 | 3

Inderdaad!

_Roy_ | 18-01-21 | 12:56

Misschien blijven de supers wel open omdat eens mens toch moet eten he? Ik zie me nog niet stiekem met de luchtbuks op konijnen en loslopende katten gaan jagen..... En??? Wáár haal ik dan mn bier?

lilluke halve hoan | 18-01-21 | 15:39

Het mooiste is verplicht laten testen voordat je in het vliegtuig naar Nederland vliegt, dit geldt niet voor ambassade personeel, regering, prins pils, en ander boven ons gesteld gespuis.

revolte | 18-01-21 | 17:39

Maar dit is natuurlijk weer een puur politiek spelletje he, dat hebben we vaker gezien.

- We krijgen een avondklok.
- Volk: Neeeee!
- Ok dan doen we een visiteverbod
- Volk: Nou doe dan die avondklok maar....

peterdh | 18-01-21 | 12:21 | 1

Precies, en iedereen trapt erin

MoonBeebe | 18-01-21 | 14:47

Ze mogen van mij doodvallen met hun visiteverbod.

peterdh | 18-01-21 | 12:19 | 1

Eens.

humping_4_free | 18-01-21 | 12:37

Net terug van een weekje ziekenhuis ( geen Corona probleem)
en magen paar maanden wachten op een operatie vanwege wachtlijsten. fijn met pijn. Dan zie ik Opta 2 Engelse rasta figuren die uit Engeland komen voor een blow vakantie in Amsterdam
Dit terwijl ik de ziekenwagens af en aan zag rijden aan de COVIt ingang van het ziekenhuis. De eerste de beste die zegt dat Corona allemaal bullshit is kan een gevulde catheterzak over zich heen krijgen

Drkildare | 18-01-21 | 12:18 | 2

Corona is bullshit.

_Roy_ | 18-01-21 | 12:57

Ik vind het knetterbezopen dat een of andere mogendheid mij en anderen gaat verbieden zich in openbare ruimte te begeven. Niet mee den deze, in ieder geval.

PhallusObesitas | 18-01-21 | 12:03

Om een visiteverbod moet ik wel heel erg lachen.

Een avondklok is makkelijk te handhaven. Je laat de hond uit, of je hebt een werkgeversverklaring. En anders krijg je een prent. Hoe moeilijk is dat?

En dan iedere dag publiceren hoeveel prenten zijn uitgedeeld (beetje bijplussen mag best). Moet je eens zien hoe snel de straten leeg zijn.

Met een visiteverbod kun je helemaal niets. Blijven Nederlanders elkaar 'lekker' toch besmetten.

Waarom moeten wij het toch altijd beter weten dan de landen om ons heen?

Ton-de-Lange | 18-01-21 | 11:54 | 8

@Bamberger Reiter | 18-01-21 | 12:48: AH te D?

MathiasRots | 18-01-21 | 14:22

Tenzij je tot de ontdekking komt dat je hele enge buren hebt. Aufmachen!

MoonBeebe | 18-01-21 | 14:48

Totdat je er achter komt dat de asiels plotseling wel heel veel nieuwe baasjes voor honden hebben gevonden....
Dat deze honden fluks weer teruggegeven worden als de avondklok weer voorbij is, kunnen ze zelf niet verzinnen.
Helaas zitten een aantal medelanders op deze manier in elkaar. Ik ken er (helaas) eentje.

Eagle0511 | 18-01-21 | 15:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Gooi nu eerst die vliegvelden eens dicht. We importeren de ene na de andere variant van het CCPvirus, en dat moet dan bestreden worden met een avondklok?
Zoland de vliegvelden niet dicht gaan ga ik me niet aan een eventuele avondklok houden.

Poes Fiep | 18-01-21 | 11:49 | 7

@BadPatNL | 18-01-21 | 13:43: nee maar ook niet vol, KLM had het over 11% bezetting passagiers op intercontinentale vluchten!

van Oeffelen | 18-01-21 | 15:30

@van Oeffelen | 18-01-21 | 15:30: Ik doelde meer op de vluchten vanuit het Verenigd Koninkrijk, die vliegen 100% zeker niet met een bezettingsgraad van 11% zo'n 20 keer per dag het land in. (Anders zouden ze er wel 10, of anders 5 van maken. ;-) )

BadPatNL | 18-01-21 | 19:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik las een visitatieverbod

nee_toch? | 18-01-21 | 11:47 | 1

Daar kan ik nog wel voorstander van zijn.

Bamberger Reiter | 18-01-21 | 11:51

Mogen we nog op 'visite' bij supermarkt en kantoor?

zwenkwieltje | 18-01-21 | 11:36 | 5

@Gravin v Kippenbouth | 18-01-21 | 11:45: scholen zijn hier gewoon open, ook de traningen voor de jeugd tot 16 jaar in de hal vinden plaats. Vandaag sneeuwt het nog en is er niet veel zicht op de pistes, morgen volle bak zon verwacht en woensdag ook.

van Oeffelen | 18-01-21 | 11:48

@van Oeffelen | 18-01-21 | 11:39: Ik kan al 20 jaar niet uitleggen waarom ik hier zit

Waakvlam | 18-01-21 | 11:50

@van Oeffelen | 18-01-21 | 11:39: Zelfs de nieuwe rekruten moeten zich vanaf nu thuis opdrukken in Home Office. Als ze kunnen inloggen.

A.S. Perien | 18-01-21 | 12:25
▼ 2 antwoorden verborgen

De avondklok zou het aantal sociale bewegingen moeten afremmen. In feite is dit dan hetzelfde idee, maar dan geldt het voor de hele dag. In principe een strengere maatregel dan de avondklok, lijkt mij.

letopuwzaak | 18-01-21 | 11:30 | 1

Veel strenger en naast het feit dat het verklikken van die kutbuurtbewoners ind e hand werkt zorgt het voor nog veel meer eenzaamheid bij ouderen en alleenstaanden. Waardeloze maatregel, wederom een sleepnet ipv gericht de probleemgroepen aan te pakken en het falende vaccinatiebeleid te verdoezelen..

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 12:57

Die klok komt er gewoon. We gaan op feb/maart/april af en dan begint het nieuwe corona + griepseizoen en krijgen we weer dat hele circus van ziekenhuizen die vol liggen enz. Dus het wordt de komende maanden alleen maar erger (wat normaal is in deze tijd van het jaar) ==> avondklok en nog meer beperkingen. Btw geen verkiezingen, die gaan naar de zomer als het weer rustig is zodat Rutte kan laten zien hoe goed hij het gedaan heeft. Das mijn voorspelling.

DeAapUitDeMouw | 18-01-21 | 11:28 | 4

Ongezien de tyfus.

Hemke-Valsema | 18-01-21 | 12:15

m.a.w. gegin van de communistische staat krijgt links als nog hun gewenste maatschappij.. behalve voor vluchtelingen natuurlijk....

knight25563 | 18-01-21 | 13:46

Goeie glazen bol heb je! De mijne laat exact hetzelfde zien...

Eagle0511 | 18-01-21 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk ook voor die mensen met een latrelatie. Verdomme. Gooi de bekende probleemwijken en grefodorpen voor 2 maanden dicht en klaar ben je.

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 11:25 | 11

@Lupuslupus | 18-01-21 | 12:13: Klop!, Alle kerken, en niet de meeste, zouden gesloten moeten worden en uitsluitend online diensten aanbieden.

De tijd van kerken en moskeeën vrijstelling geven van de lockdown onder het mom van godsdienstvrijheid is wel al even voorbij lijkt mij?!

BadPatNL | 18-01-21 | 13:49

@peterdh | 18-01-21 | 12:29: Nee, ik ga het niet accepteren. Ik neem alle voorzorgsmaatregelen, ben voorzichtig maar ze kunnen mij wat. Dan maar een " aso".

MoonBeebe | 18-01-21 | 14:13

@MoonBeebe | 18-01-21 | 14:13:
Ik geef je groot gelijk. En zeker geen aso. Al die wappies die schreeuwen dat dit noodzakelijk is zitten zo ver met hun kop in hun reet/rutte dat ze niet meer zien wat voor vrijheden ze hier allemaal lachend afstaan. Vergeet niet dat als het nu makkelijk gaat bij het eerste de beste wissewasje in de toekomst, ook al staat het geheel los van corona of een andere pandemie, de overheid heel goed heeft geleerd tot hoever ze kunnnen gaan en hoe lang het volk zich in de reet laat naaien voordat ze eens echt gaan tegenspurtellen. Als dit de eerste avondklok sunds WOII wordt dan zal het zeker weten lang niet de laatste avondklok zijn de aankomende 20 jaar.

peterdh | 18-01-21 | 20:25
▼ 8 antwoorden verborgen

100% politiek geneuzel.. als een avondklok niet te handhaven valt (onzinargument 1) dan is een visiteverbod nog slechter te handhaven ( onzinargument 2).
Ze willen het gewoon zelf niet, maar wel een stok achter de deur hebben om te kunnen handhaven. Maar dat kan al lang met de huidige maatregelen.
En bovenal willen ze politieke afdekking.. van.. kijk. Wij hebben alles er aan gedaan.. het ligt niet aan ons dat de zorg implodeert in februari/maart

Maar wel.. kijk dan klinkt hetbuitstellen van de verkiezingen ook heel logisch.. toch?

Even voor de goed orde: het huidige kabinet en zijn voorganger is verantwoordelijk voor:

1 De uitholling vd zorg
2 Het niet voorbereid zijn voor een pandemie
3 Het ontkennen van de ernst
4 het negeren van signalen en erop acteren
5 het liegen dat preventie niet helpt omdat de middelen ervoor ontbreken
6 het liegen over de cijfers
7 de maatregelen om het volk rustig te houden vanwege het voorgaande falen

Epistulae_Morales | 18-01-21 | 11:22 | 1

Eens, niets tegen in te brengen.

BadPatNL | 18-01-21 | 13:51

Universele Verklaring van de Rechten van de Mens:

Artikel 12 - Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden, in zijn gezin, zijn tehuis of zijn briefwisseling, noch aan enige aantasting van zijn eer of goede naam. Tegen een dergelijke inmenging of aantasting heeft een ieder recht op bescherming door de wet.

En als uitsmijter alvast:

Artikel 13 - Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat. Een ieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.

bergsbeklimmer | 18-01-21 | 11:22 | 8

@42 | 18-01-21 | 11:48:
Dat lees je verkeerd: Er staat je mag deze rechten niet gebruiken om deze rechten om zeep te helpen. Da's wat anders dan jij zegt.

peterdh | 18-01-21 | 12:33

Wetgeving citeren zonder de hele wet te kennen. Jaja. Man man man, als we daar de oorlog mee moeten winnen.

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 13:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Een visiteverbod. Het moet toch niet gekker worden. Houdt dat ook in niet meer de deur openmaken voor de pakketboer? Of de boodschappen bij je overbuurvrouw afleveren? Dit gaat een ramp worden waar mensen compleet doordraaien en er doden gaan vallen, want de scholen zijn dicht, je zit met 3 kinderen thuis en je kunt er niet eentje even een middagje bij opa & oma droppen.
Ik zeg, doorpakken met dat vaccinatiebeleid, de mensen met de meeste intermenselijke contacten het eerst, grenscontrole, asilios weigeren, illegalen en mensen in de procedure vastzetten ( inclusief bedelzigeuners voor de winkels ) en kom maar door met die staatsprogramma's over gezonder leven en het versterken van je immuunsysteem.
Wat een kutkabinet is dit toch ook en wat pakken ze dit klote aan. Ze durven geen gerichte keuzes te maken maar iedereen moet het voelen. Land stil, economie stuk en de motor van de samenleving - de werkende mensen + ondernemers - vast in een wurggreep. Jongens, donder alsjeblieft op naar huis en laat die kutambtenaren het land maar tot aan de verkiezingen beheren, ik kan jullie koppen zo langzamerhand niet meer zien.

Graaisnaaiert | 18-01-21 | 11:21 | 11

@van Oeffelen | 18-01-21 | 11:40: ik las paardelullen die ze verkozen.

revolte | 18-01-21 | 17:53
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik moet denken aan de woorden van een demonstrant gisteren, een jonge jongen. Hij was geslagen en op de vraag waarom hij dan niet wegging zei hij "Ik bleef staan, want de volgende stap is dat ze je huiskamer binnenkomen." Dat moment is er dus al bijna. Ik vind het zorgelijk. En ja, het zijn wappies en ik heb geen sympathie voor 90% van deze malloten maar zijn ze allemaal koekoek, of hebben sommige ook een punt?

osolemio | 18-01-21 | 11:12 | 7

@4HoogAantWater | 18-01-21 | 11:18: de politie is bevoegd tot het binnendringen van private eigendommen bij de verdenking van strafbare feiten waarbij de gezondheid van mensen in gevaar wordt gebracht,..

Epistulae_Morales | 18-01-21 | 11:30

@Graaisnaaiert | 18-01-21 | 11:24: Bij noodzaak waarbij een gezondheidsaspect cq gevaar voor mensen geldt, mag de politie zonder huiszoekingsbevel optreden. Er zijn zelfs rechtszaken geweest omdat de politie niet handelend optrad..
En ja.. daar gooien ze het op.

Epistulae_Morales | 18-01-21 | 11:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind dit corona ‘beleid’ neigen naar Fascisme

Goed-hardt | 18-01-21 | 11:10 | 4

Nederland is nog heel mild vergeleken met bijvoorbeeld Italië de bakermat van het fascisme.

van Oeffelen | 18-01-21 | 11:41

Doe eens uitleggen dan?

Ton-de-Lange | 18-01-21 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Als er nou iemand beroepshalve moet komen, stel je CV ketel werkt niet meer, of er moet een loodgieter komen omdat er iets verstopt is, of de wasmachine is kapot.
Mag er dan ook niemand komen?

Mr.Crowley | 18-01-21 | 11:01 | 4

@ja,diedus! | 18-01-21 | 11:13:
Nee, ik vraag me af hoe het zit met het IQ van de persoon die iets dergelijks verzint.

Mr.Crowley | 18-01-21 | 11:32

en noodzakelijk hoerenbezoek?

Waakvlam | 18-01-21 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Beide kampen lijken totaal voorbij te gaan aan het feit dat de manier waarop onze samenleving is opgebouwd en zich in de laatste 200 jaar pijlsnel heeft ontwikkeld op meerdere vlakken gewoon niet vol te houden is. Ipv voor of tegen de maatregelen te zijn biedt Corona juist een kans hier over na te denken en wellicht met goede alternatieven te komen. Aangezien je de wereld niet een, twee, drie veranderd zou het een goed idee zijn bij jezelf te beginnen. Nederland is een klein rijk land en zou hierin organisatorisch gezien makkelijk het voortouw in kunnen nemen. Minder aan het overheidsinfuus bv. waardoor de overheid misschien ook weer iets voor haar burgers gaat betekenen ipv alleen maar te halen. Andere keuzes maken wbt consumeren en levensinvulling. Corona is nog een zeer milde straf van de natuur ons te laten zien hoe klein en afhankelijk we eigenlijk zijn. Zie het als een waarschuwing en doe er je voordeel mee in hoeverre dat mogelijk is. Wij zijn een lui en gemakzuchtig volk, ieder persoon die op zijn of haar manier probeert iets tot stand te laten komen weet dat dat met luiheid en gemak niet lukt.

DeRechteRug | 18-01-21 | 10:50 | 1

Als de Overheid dan toch bezig is met afdwingen vangedragsverandering, waarom dan niet een verplichting tot gezond eten, kwijtraken van buikvet, meer bewegen? Dat helpt teminste, in tegenstelling tot zo'n mondkapje

Dampende_aardappel | 18-01-21 | 11:43

Het gemak waarmee ook hier velen instemmen met massavaccinatie verbaast mij. Niet in de laatste plaats vanwege eventuele bijwerkingen van de diverse vaccins in verhouding tot de effectiviteit ervan, waarover nog veel vraagtekens zijn. Wat ik mis vanuit de overheid is sturing op natuurlijke weerstand. Met een gezonde leefstijl (een verantwoord dieet met voldoende vitamines, matig drinken, bij voorkeur niet roken en veel bewegen) lopen mensen zonder onderliggend lijden aanzienlijk minder risico om te bezwijken aan corona. Gegeven dat de mutaties staan te trappelen in de coulissen lijkt vaccineren een oplossing voor de korte termijn. En dan?

MickeyGouda | 18-01-21 | 10:43 | 16

@DeAapUitDeMouw | 18-01-21 | 11:23: Hoewel tot de 'risicogroep' ouderen behorend: ben nog nooit in mijn 76-jarige leven gevaccineerd dus dat gaat nu ook niet gebeuren. Tot nu toe heb ik 2x een flinke griep gehad (+40 koorts), de 1e keer toen ik 18 was en de 2e keer was 20 jaar geleden. Mijn weerstand is dus nog prima maar toch hou ik mij aan de regels. Mocht ik toch het virus oplopen dan heb ik er in ieder geval zelf alles aan gedaan om het te vermijden dus dat zij dan maar zo. Als het mijn tijd is dan ga ik no matter what. Zoek het gevaar niet op en denk voor jezelf. Daarvoor heb je hersens gekregen. En nee, ik laat mij niet bang maken door al die 'voorbeelden' van covid geïnfecteerden. Angst is een zéér slechte raadgever die ook nog eens het immuunsysteem afbreekt terwijl dat juist geactiveerd zou moeten worden door vitamines en mineralen, vooral vit D3. Je eigen immuunsysteem is de 1e barrière voor het virus, voor èlk virus. Helaas heeft de overheid besloten om daar geen enkele aandacht aan te besteden en dat vind ik crimineel. Zelfs dr. Fauci - wat je verder ook van de man kunt vinden - slikt per dag 8.000IU vit. D3. Ook voor veel ouderen zou dat in de 1e plaats kunnen werken omdat hun immuunsysteem vaak al op zn gat ligt en een vaccin dat immuunsysteem opjaagt - op een onnatuurlijke manier - met alle gevolgen van dien.

Lupuslupus | 18-01-21 | 11:51

@oh nee he | 18-01-21 | 10:52: Ok, die drugs en pillen.. dat is de volgende ronde die Hugo de schoenen ons op gaat dringen? Of neem je volledig vrijwillig, zonder dat er een overheid aan te pas komt?

Eagle0511 | 18-01-21 | 15:43

@DeAapUitDeMouw | 18-01-21 | 11:14: Dat bedoel ik. Softenon was ook ooit veilig verklaard. Er lopen als resultaat voldoende mensen rond met onvolgroeide of zelfs ontbrekende ledematen.

Eagle0511 | 18-01-21 | 15:45
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik zou wel eens willen weten wie van de resguurders corona hebben gehad of iemand kennen die doodziek is geweest? Ik ken maar een persoon: mijn schoonvader van 84, beetje ziek maar nu weer super gezond.

Jane3715 | 18-01-21 | 10:28 | 35

Trouwens, over "dat het echt geen griepje is". Ik had zelf afgelopen jaar H1N1 oftewel de Mexicaanse. 1 week doodziek geweest. Nog 2 weken niets kunnen doen en pas 2 maanden na eerste symptomen het gevoel weer helemaal 100% fit te zijn. Jaar eerder ook winterse griep (geen idee welke), alles bij elkaar ook maand lang last van gehad. Idem eigenlijk bij 8 van de 10 collega's die ik toen had. Allemaal twintigers en dertigers waren dat. Oftewel, onderschat niet alleen Corona niet, maar ook Influenza.

Quantum Suicide | 18-01-21 | 12:44

Mijn dochter van 18 had Corona. Haar huisgenoten werden niet besmet.
Na een weekje was ze weer beter.
Ik kreeg Corona in het ziekenhuis tijdens herstel van hartoperatie.
Twee weken ziek, geen smaak en reuk dus tien kg afgevallen!
-ik zou nog wel een keer willen. Heb overgewicht, astma en nog een zooi andere kwalen. 55 plusser.

R. Ketelsteen | 18-01-21 | 13:09

Niet in mijn eigen gezin of familie. Mijn buurvrouw is echter zowel haar broer als haar zus verloren. En haar dochter eer haar schoonvader.
De 1 wordt meer getroffen dan de ander zeg maar.

Eagle0511 | 18-01-21 | 15:48
▼ 32 antwoorden verborgen

Het kabinet Gommers/Kuipers heeft besloten de economie volledig om zeep te helpen om een paar al met onderliggende kwalen hoogbejaarden te sparen. Een maar klagen dat de ziekenhuizen het zo zwaar hebben terwijl er bij de eerste golf twee keer zoveel ziekenhuisbedden bezet werden. Komt misschien hard over maar ik ben van mening dat het zorgpersoneel zich op dit moment belangrijk aan het maken is om hier wat meer geld aan over te houden.

Ikblijfnietstil | 18-01-21 | 10:27 | 8

@Tapu | 18-01-21 | 11:00: Zwakken beschermen door nog veel meer zwakken te creeeren? Lijkt me niet zo'n heel goed plan...

4HoogAantWater | 18-01-21 | 11:31

@Tapu | 18-01-21 | 11:00: precies. Net als die mensen die niet eens fatsoenlijk een bedrag kunnen invullen op de kinderopvang-aanvraag. We moeten de zwakkeren in deze samenleving beschermen.

Drek van Dilderen | 18-01-21 | 11:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik kan er maar niet aan wennen dat er mensen zijn die haast smeken om opgesloten. Die smeken om een totale lockdown, die smeken om een avondklok. Wat een ontzettende softie en kneus ben je dan.
En niet om er een godwin in te gooien maar ik snap wel steeds beter hoe de tweede oorlog uberhaupt heeft kunnen gebeuren. Dat meegaande gedrag van mensen onder de dreiging van een gevaar. Bijzonder fascinerend zon oerinstinct.
En nee ik ben absoluut geen corona ontkenner, ik maak alleen een andere afweging over de risico's en de gevolgen van het huidige beleid.

mlmn | 18-01-21 | 10:24 | 17

@MoonBeebe | 18-01-21 | 11:54: Door naar haar toe te gaan en je niets aan te trekken van idiote plannetjes van een kabinet zonder mandaat,

marcoplarco | 18-01-21 | 11:59

Tsja, die mensen denken dat het dan sneller allemaal voorbij is. Even doorbijten...
En natuurlijk kunnen ze daarin gelijk hebben. Maar het kan ook dat het helemaal nooit, of in elk geval voorlopig niet voorbij gaat. Of dat het ieder jaar terugkomt. En dan zijn eenmaal afgenomen vrijheden verdomd moeilijk om weer terug te krijgen.

snakedogman | 18-01-21 | 12:03
▼ 14 antwoorden verborgen

iedereen die wel een goede overlevingskans heeft zoekt het zelf maar uit en blijf weg bij de zwakkeren. Iedereen die dat niet heeft; NEEM JE MAATREGELEN. Blijf zo veel mogelijk thuis, hou afstand, nodig geen en ga niet op visite. Probeer simpelweg te overleven tot je gevaccineerd bent. Doe je dat als zwakkere niet dan is er kans op een andere spuit: die van euthanasie als er geen genoeg IC-bedden zijn.

roevka | 18-01-21 | 10:22 | 7

@Lupuslupus | 18-01-21 | 10:57: Lupi - niemand wil iets opgeven of even tijdelijk veranderen. Het is allemaal al heel gauw heel snel teveel voor de mensen. Het is de nieuwe tijd, lijden kennen en kunnen ze niet meer.

van Oeffelen | 18-01-21 | 11:01

@Lupuslupus | 18-01-21 | 10:57: Alleen als opa een jaar extra geranium-staren belangrijker vindt dan een stoeipartijtje met zijn kleinzoon.

marcoplarco | 18-01-21 | 11:30

@van Oeffelen | 18-01-21 | 11:01: Je verwoordt het treffend. Een beetje virus is al verkrampend voor de porseleinen samenleving.

PhallusObesitas | 18-01-21 | 11:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Achter de gekleurde meneer: staat daar nu een coronavirus op de kast?

Lorejas | 18-01-21 | 10:18 | 4

LOL. En dan weer precies achter die zwarte meneer, hè! Vertrouw nooit een antroposofische oma.

MickeyGouda | 18-01-21 | 10:30

@Wiebenick | 18-01-21 | 10:50: Dan ben ik ongewild hip. Misschien moet ik toch maar een instagram pagina oprichten.

PhallusObesitas | 18-01-21 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ook wonderlijk dat er in al die vrijheidsbeperkende maatregelen nul rekening is gehouden met de meer dan 1 miljoen mensen die al corona gehad hebben en dus niet meer bijdragen aan verspreiding (wel ff je handen wassen).
En die 1 miljoen is aan de lage kant want het aantal mensen dat anti stoffen heeft zal inmiddels dichter bij de 3 miljoen of zelfs hoger liggen.

General McAuliffe | 18-01-21 | 10:17 | 2

De 2.5 miljoen is inmiddels gepasseerd. Dat zijn de cijfers op basis van antistoffen bij bloeddonors.

Plaktong | 18-01-21 | 10:47

Geen een journalist die hier een kritische vraag over stelt...

Boeddha18 | 18-01-21 | 17:28

Handhaven en beboeten. Het nieuwe normaal.

PhallusObesitas | 18-01-21 | 10:15

Zolang je als overheid in deze crisis op alle fronten faalt hoef je niet aan te komen met nieuwe maatregelen. Ga eerst zelf eens wat doen. Vaccineren, ffp-maskers uit de doos halen, handhaven van de geldende regels, vliegverbod, enzovoort.

Schmalz | 18-01-21 | 10:14

Ik heb schijt aan de regeltjes, heb volgens mij geen keroona gehad (ik ga mijn neusgat niet laten piercen bij enkel een kuchje en loopneus) en ook helemaal niemand in mijn omgeving, zélfs mijn moeder niet. Help me alsjeblieft, wat doe ik fout...?

PhallusObesitas | 18-01-21 | 10:12 | 17

@Wiebenick | 18-01-21 | 11:08: Wat een raar vergelijk. Ik zou je bijna een "wappie" noemen, want dat is hip tegenwoordig.

PhallusObesitas | 18-01-21 | 11:49
▼ 14 antwoorden verborgen

De kwetsbare mensen beschermen, verplegend personeel ophalen uit landen waar men ze over heeft, extra personeel opleiden, noodhospitalen neerzetten (dit alles hadden ze al 6 maanden geleden mee kunnen beginnen) en voor de rest alles weer open gooien en het virus laten rond gaan. Ondertussen wel vol gas vaccineren. Ik ken zeer veel mensen die positief zijn getest, maar werkelijk niemand van onder de 70 die er doodziek van is. Behalve ik zelf in maart bij terugkomst uit Oostenrijk. 2 weken plat, koorts, longen er uit gehoest en daarna weer langzaam aan beter geworden. En door. Man, 52 jaar.

Boeddha18 | 18-01-21 | 10:12 | 1

onze overheid is niet in staat om verder dan een week vooruit te kijken, at zie je toch met alles, ze kunnen niet denken zeg maar

oh nee he | 18-01-21 | 10:14

Een visiteverbod gaat alleen werken met NSB-buren.

lekgoot | 18-01-21 | 10:10 | 5

@Abject | 18-01-21 | 10:21:
Mijn (30-jarige) buurtjes hebben afgelopen weekend feestgevierd met 4 tot >14 gasten aldanniet tegelijk per dag.
Op vrijdag (>4 gasten) én zaterdag(>14) én zondag (>4 gasten).
Moeten ze zelf weten, maar dan ook niet klagen dat ze het zo zwaar hebben in deze Corona-tijd omdat ze een kind hebben en thuiswerken en beperkt worden in hun sociale contacten én tot overmaat van ramp beperkt worden in het aantal potentiële kopers voor hun huis (ze wonen er 3 jaar, ruim € 100.000 op hun koopprijs).

MK27 | 18-01-21 | 11:35

@MK27 | 18-01-21 | 11:35:
Even los van de bezoekersaantallen. die 100k op hun koopprijs hebben ze geen flikker aan, aangezien het huis dat ze gaan kopen wss ook gewoon 100k duurder is geworden. Allemaal een papieren werkelijkheid. Het geeft alleen als je huis 100k in prijs is gestegen, je het verkoopt en iets gaat huren tot de huizenmarkt compleet instort en *dan* iets gaat kopen.

peterdh | 18-01-21 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij de rellen gister op t museumplein word er aan 1 belangrijke oorzaak voorbij gegaan.
Als er toen op de dam wel was ingegrepen bij de blm demo, dan hadden andere demo'' nu ook niet zo uit de hand gelopen. Het is nu duidelijk waarom zij wel en wij niet dus fuck t systeem. Dat merk je niet alleen sinds die damdemo maar.ook al met t zwarte pieten gedoe. Je komt verder als je een donkere kleur in die prostesten dan dat je b.v. een blokker fries bent. En wat denkt mem? Dat door justitie aanpak daarvoor het denkbeeld erover veranderd? Nee tuurlijk niet. Je kan iemand 1000 x opppakken voor een protest maar daar verander je niks mee. Gedachtengoed is gedachtengoed. T erge ervan vind ik dat veel mensen met een kleur die wel westers genoeg denken en leven ook op die anti pietzaken en blm worden aangekeken. Ik ken er genoeg die ook op wilders gaan stemmen omdat zij ook veranderingen willen en zwarte piet is zwarte piet vinden. Des te meer de mens in een ander gedachtengoed gepropt moet worden des te meer opstanden en dus rellen. Wat ze dan tegenwoordig een demo noemen. Ik snap de trumpaanhangers ook wel.. het 1e waar ze bang voor zijn is dat amerika teveel niet amerika gaat worden nu. Kijk naar die karavaan van gelukszoekers die nu weer verder richting amerika gaan.. en biden die binnen t jaar gegarandeerd t stokje over gaat geven aan blm activiste kameel.. ach amerika.. zo opgefokt in de media tegen trump.. trump die in de media als clown werd neer gezet.. ze komen er wel achter daar de komende jaren in amerika. En dat nu in nederland ook steeds meer speelt.. is ook weer een logisch vervolg van linkse meutes.

haatsmurfin | 18-01-21 | 10:09 | 2

Klopt en in plaats van het massaal bashen van Trump en Wilders in de MSM wordt er volledig voorbijgegaan aan het feit dat er miljoenen gewone mensen hun stem hebben gegeven aan hen. Het gaat niet om Trump of Wilders, maar om al die mensen die misschien zelfs wel eerder tegen iets stemmen i.p.v. voor een van die 2 heren.

Boeddha18 | 18-01-21 | 10:16

@Boeddha18 | 18-01-21 | 10:16: Dat dus.. vooral tegen iets stemmen. Natuurlijk ben ik t ook niet eens met alles van wilders.. en dat zijn velen niet.. maar er moet.iets veranderen. Dat t volk weer een stukje vanzichzelf terug kan geven. Dat is t meestal. Wilders wil t huizenprobleem aanpakken vanwege de voorrangregels voor statushouders.. Vele jongeren zoals mijn 22 jarige zoon komen niet meer aan een huis.daardoor.. Wij wonen in west friesland onder de rook van alkmaar. De woningbouwverenigingen in deze omgeving hebben een brandbrief verstuurd naar de ministers.. dat t zo niet langer gaat .. dat er teveel normale op. De wachtlijst staande woningzoekere niet meer aan bod kunnen komen omdat een asielzoeker voorrang moet krijgen.. zo krijg je hele.wijken waar alleen statushouders wonen en jongere starters niet eens meer een 2 kamerappartementje kunnen krijgen. Of andere urgenten die op.straat.moeten dwalen omdat de statushouder voorgaat.. de woningbouwen in deze regio willen dat voor zichzelf niet meer verkopen zo. Maar de minister heeft schijt. Daarom stem.ik.op.wilders en mij velen denk ik.

haatsmurfin | 18-01-21 | 10:26

Dit kabinet is zo dom dat ze na een avondklok en visite verbod in de cijfers zien dat het virus wel heel veel in de supermarkten word opgelopen, dat ze die ook nog willen sluiten.

Pisnicht | 18-01-21 | 10:08 | 2

Zolang de grenzen maar wagenwijd open kunnen blijven staan.

ceriel82 | 18-01-21 | 10:16

Het bizarre is dat burgemeesters kennelijk zelf kunnen bepalen wat ze wensen te handhaven en wat niet.

Een messenverbod of een burqa-verbod zou niet te handhaven zijn, maar 7.2 miljoen huishoudens handhaven op illegale visite zou wel kunnen? Boeiend. Dat klinkt als selectief handhaven op basis van de mening van een ongekozen burgemeester....

Odin | 18-01-21 | 10:07 | 1

Burgemeesters zijn in de regel publiciteitsgeile mannetjes en vrouwtjes die als een blinde achter hun grote leider Markx aanlopen, de burgemeester van Eindhoven voorop, die ik een leuke nieuwe baan in Siberië toewens

Ad1617 | 18-01-21 | 11:40

Ik hoor net dat deze week 15.000 mensen gevaccineerd gaan worden.
Met dat tempo zijn we over 1000 weken klaar.
Nog even vol houden mensen.

de honden blaffen... | 18-01-21 | 10:06 | 4

Nee, er worden er in de tussentijd nog een paar miljoen geboren en er komen er een paariljoen langs andere wegen bij.
Maar vooral blijven roepen dat de burgers het verkeerd doen.

Zorc | 18-01-21 | 10:24

Regio Hollands Midden is "al" op zee oek naar vaccinatielocaties. Met zulke bestuurders heb je geen virus nodig.

Zorc | 18-01-21 | 10:26

Als het niet zo was dat je wss na 1, maximaal 2 jaar weer opnieuw kunt inenten tegen de volgende mutatie. Dit gaat alleen geven als ze een minimaal aantal mensen dat die vaccins echt nodig heeft in 1 maand inenten, en de rest die wil, de maand erna. 2 maanden klaar.

peterdh | 18-01-21 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is zeker een gezellig plaatje. Ze hebben ook een neger uitgenodigd, voor de diversiteit natuurlijk. Je ziet 'm denken: volgens mij ben ik alleen maar uitgenodigd om het quotum te halen.

Rest In Privacy | 18-01-21 | 10:03 | 2

Tenzij het een begin van een pornofilm is, heeft hij daar inderdaad niks te zoeken.

trekarm | 18-01-21 | 10:06

@trekarm | 18-01-21 | 10:06: uw reaguurdersnaam doet vermoeden dat u veel verstand heeft van dat soort zaken.

Bamberger Reiter | 18-01-21 | 10:45

Visiteverbod? We kunnen beter allemaal achteruit gaan lopen. Als je vooruit loopt, loop je namelijk recht de visrusbevattende aerosolenwolken in! We beginnen in openbare ruimten en winkels. Of het gaat helpen weten we nog niet, maar we zijn zo bang voor diverse virusvarianten dat diegene die hier vraagtekens bij zet, een egoïstische klootzak is.

Prieelvogel | 18-01-21 | 10:02

Kijk die foto nou, die blanke familie heeft bijzonder bezoek!

Hij-Machine | 18-01-21 | 10:02 | 3

guess who's coming to dinner?

Glasgow Argus | 18-01-21 | 10:08

Das de plaatselijke diversiteitsofficier.

BoerKoekoek | 18-01-21 | 10:51

Als het de politie niet lukt, dat handhaven van die avondklok, dan hebben we nog een leger achter de hand. Werkt ook nog eens sfeerverhogend. Uniform naar keuze.

HeerVanStand | 18-01-21 | 10:02 | 2

Hebben we niet iets als de Rijskwacht er nog tussenin?

van Oeffelen | 18-01-21 | 10:40

'het leger', dat zijn toch die gasten die pang pang moesten roepen omdat ze geen munitie hadden?

4HoogAantWater | 18-01-21 | 11:37

Hoe meer maatregelen de overheid neemt waar niemand zich aan wil houden hoe meer de overheid haar laatste beetje gezag verspeelt.

lekgoot | 18-01-21 | 09:58 | 3

A-men. En A-woman.

Glasgow Argus | 18-01-21 | 10:00

En toch heeft de VVD weer +2. Hoe leg je dat uit aan je nazaat?

Koekkeloere | 18-01-21 | 10:00

Als de avondklok wordt ingevoerd stel ik voor een algemene staking af te kondigen op 25 februari. Net als 80 jaar geleden.

Koonkluk Huis | 18-01-21 | 09:57 | 7

Goed nieuws dat je werk hebt gevonden.

Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 10:05

@Jezusaapje | 18-01-21 | 10:03: hoe moet dat dan met al die voetbalwedstrijden? Moet de bus van Ajax dan na een uitwedstrijd in Sittard om 20:00 van de weg worden gehaald?

van Oeffelen | 18-01-21 | 10:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Mijn grootste contactbron is en blijft de supermarkt. Nergens zie ik zoveel mensen onder een dak. En zijn die winkelmandjes/karretjes echt zo schoon? Die metalen handvaten van de koeling-deuren, de knoppen van het pin-apparaat enzovoorts etcetera. het gros loopt de disinfectant straal voorbij. Wil je iets als brede besmettingsbron aanmerken, zou ik daar naar verwijzen, niet dat beperkte vaste contact wat het gros van de mensen inmiddels nog resteert.

Abject | 18-01-21 | 09:56 | 12

@Glasgow Argus | 18-01-21 | 10:03:
En dat nooit op komt dagen.

de honden blaffen... | 18-01-21 | 10:16

Is dit het hoekje waar alle hysterische hypochonders met smetvrees over hun angstpsychoses komen vertellen..? De handvaten van de winkelkarretjes en de koelingdeuren... De knoppen van het pinautomaat... Oh, de horror!!! Niks aanraken als het jeukt...

Enerzijds trek ik hier half krom van het lachen om zoveel krankzinnigheid en anderzijds heb ik echt extreem veel medelijden met jullie. Mijn god wat een leven hebben jullie jezelf laten aanpraten...

Antiquerulant | 18-01-21 | 10:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Visite verbod zou betekenen dat de kinderen naar de noodopvang gaan. Dit geldt voor veel ouders. Kans op besmetting neemt dan alleen maar toen. Lekker bezig!

quazi | 18-01-21 | 09:56 | 1

Noodopvang is vaak keurig geregeld hoor.

Pieterman | 18-01-21 | 09:59

Zijn de kerken en moskeeën nog open ?
Oei dat ligt te gevoelig natuurlijk want grondwet
Sodemieter op met je grondwet

laurentius | 18-01-21 | 09:55 | 7

Evangelische clubleden zitten de hele dag gekluisterd aan een live stream. Het geloof is immers als een vluchtige stof die steeds ververst dient te worden. Maar, niet verder vertellen, ze gaan ook vaak bij elkaar op bezoek om elkaar te bemoedigen en de Heer te loven en te prijzen. Aldus een kuchende man in een regenjas.

Wiebenick | 18-01-21 | 11:36

Diezelfde grondwet die we op andere punten wel gewoon tijdelijk/permanent op kunnen schorten onder het mom van de spoedwet, maar op het gebied van vrijheid van godsdienst is het ineens absoluut niet mogelijk.

snakedogman | 18-01-21 | 12:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig is de Chinese economie in het coronajaar wel met 2,3% gegroeid.
Blijf rustig al die goedkope meuk bestellen, mensen.

Piet Karbiet | 18-01-21 | 09:55 | 5

Ik koop niets meer uit China. Lees eerst altijd waar het gemaakt wordt. Ik vrees dat de 21ste eeuw gedomineerd gaat worden door een land dat echt zero fucks geeft. Ze spinnen nu al het verhaal dat covid buiten China is ontstaan.

Dr.Platypus | 18-01-21 | 10:06

De economie van China draait op nederland,misschien leven er ook mensen op deze wereld die niet de financiële armslag van de gemiddelde Nederlander hebben, en genoodzaakt zijn om het te doen met de meuk.

dirkdoorsnee | 18-01-21 | 10:12
▼ 2 antwoorden verborgen

We zijn in Nederland laat begonnen met vaccineren. Oké, maar, hoe het er nu voorstaat, hoor je niets over.
In België en Duitsland wel gewoon gegevens. Wij weten niets!

Uit het FD: ''Anders dan in omringende landen kan de RIVM nog geen openheid geven over hoeveel Nederlanders er zijn gevaccineerd tegen covid-19. Het instituut legt wel alle vaccinaties vast, maar kan niet zeggen wanneer deze openbaar worden gemaakt.''

Op 15 januari in Duitsland al meer dan een miljoen mensen een prik gehad. Iets zegt me dat wij daar totaal niet bij in de buurt komen.

bitterpete | 18-01-21 | 09:55 | 5

@bitterpete | 18-01-21 | 10:19: omdat faalhaas 1 en faalhaas 2 zijn opgeleid als geschiedenisdocent cq pabo-onderwijzer. You pay peanuts, you get monkeys to do the work.

BoerKoekoek | 18-01-21 | 10:54

@bitterpete | 18-01-21 | 10:19: Wat boerkoekoek zegt en er is veel te laat begonnen met voorbereiden. In juni was al bekend dat Pfizer voornemens was in december te gaan leveren en dat het vaccin bij -70C bewaard moet worden. Vervolgens is maandenlang getreuzeld tot Hugo eind november de GGD vroeg hoe het stond met de voorbereidingen.

Diederik_Ezel | 18-01-21 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Symboolpropaganda. Lekker roeptoeteren wat men allemaal vindt, en het maakt geen zak uit want alle extra maatregelen zijn zowel onnodig als niet te handhaven.
Doch, men houdt zo de onbelangrijke politici en bestuurders belangrijk, nietwaar?

Mensdier | 18-01-21 | 09:54 | 1

‘Niet handhaafbaar’ zegt al meer dan genoeg, qua intelligent. Zeker na 9 maanden mantra.

Pieterman | 18-01-21 | 09:56

A picture is worth a thousand words,gaat zeker op voor deze foto,de lgbtq kerstman rechts op de ikea bank model” dwarslaesie “heeft een verkeerde opmerking geplaatst tegen degene links van haar,je ziet zijn voet Al omhoogkomen om haar gehoorapparaat tussen haar fontanellen te schoppen,om zijn punt te maken,de heer links van hem die zijn toupet als gezichtsmasker gebruikt, en het onder zijn kin heeft geschoven,peinst of er een nieuw gehoorapparaat moet komen danwel een wandeling naar hans anders,de vrouw naast hem verkneukeld zich en wrijft in haar handen voor de aankomende actie,de vrouw rechtsvoor tracht 112 te bellen en heeft onderwijl door angst haar blaas geledigd in het glas voor haar op tafel,naast de drol waar ik eerder over repte.

dirkdoorsnee | 18-01-21 | 09:54 | 1

Haha... Je maakt mijn dag, Dirk!

MickeyGouda | 18-01-21 | 12:53

Gelukkig blijven de kerken wel open

glaaf | 18-01-21 | 09:53

Er is mij op school geleerd dat je virussen het beste bestrijdt door risicogroepen te isoleren en te beschermen. Niet door gezonde mensen aan banden te leggen en in sociaal isolement te plaatsen. Wat is er veranderd?

LewsTherinTelamon | 18-01-21 | 09:52 | 5

Net als je criminaliteit het beste bestrijdt door risicogroepen preventief te fouilleren.

Koonkluk Huis | 18-01-21 | 10:22

@Koonkluk Huis | 18-01-21 | 10:22: of preventief op te sluiten

BoerKoekoek | 18-01-21 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel het recht op demonstratie maar geen visite
Grappig

laurentius | 18-01-21 | 09:52 | 1

Goed gevonden! Ben benieuwd hoeveel demonstraties er gehouden wordt, aangezien Femke aangaf dat je een demonstratie niet hoeft aan te melden.

Koekkeloere | 18-01-21 | 10:02

Nu zitten er in mijn vriendenkring mensen die alleen wonen in een kleine studio van ongeveer 25 m2. Die mensen ontzeggen dat ze ook nog eens helemaal nooit ergens op visite mogen is wel heel erg bar. Die gaan er aan onderdoor bij zulke regels...

Enter Yeti | 18-01-21 | 09:51 | 21

@snakedogman | 18-01-21 | 12:36: Inderdaad, als je aan dergelijke maatregelen begint, is het einde zoek. En het schept ook een gevaarlijke precedentwerking. Dat geldt trouwens voor maatregelen, het zal lastig zijn om terug naar normaal te gaan. De angstaanjagers van dit land hebben nu hun macht ontdekt.

Sytsevandekameleon | 18-01-21 | 12:40
▼ 18 antwoorden verborgen

Stoppen met testen (geldverspilling want mosterd na de maaltijd, informatie waar men niets mee kan; testen weinig specifiek), en stoppen met mRNA vaccines (muv mensen 75+ jaar oud - hun lange termijn risico is te verwaarlozen tov mogelijke korte termijn bescherming).

Wél doen: Janssen vaccin, Sputnik vaccin en andere bestaande vaccins (MMR (in NL BMR), BCG en andere met non-specific protection) geven aan de groep 18-70 jaar -- plus een aantal 'essentiële medische zorglocaties' opzetten in academische ziekenhuizen om zo kankerpatienten en andere met urgente noodzaak medische zorg te kunnen behandelen. wel zonder familie en met verplichte 7dagen isolatie vóór toegang te krijgen tot die essentiële zorg.

MaximusAurelius | 18-01-21 | 09:51 | 1

Haha hoe gaan ze dit organiseren dan, de app duurde al 5 maanden. Onze verwachtingen zijn helaas veel te hoog..

TheManiac | 18-01-21 | 10:01

Ik wens de overheid veel succes bij het handhaven.

Glasgow Argus | 18-01-21 | 09:51 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een flauwekul, geen visite dus allemaal de straat op met een fles drank en daar feest vieren. Nog nooit heb je zo'n stelletje van de realiteit losgezongen kamergeleerden bij elkaar gezien. Gewoon nokken met die shit na 10 maanden. Het is een virus dus we komen allemaal aan de beurt. Maak het Onzin Maatregelen Team ook maar demissionair.

Ad1617 | 18-01-21 | 09:50 | 9

@Ad1617 | 18-01-21 | 10:21: U draait het om. De onwetenden begrijpen de specialisten niet. En ik begrijp ook veel specialisten niet: de monteur die mijn auto onderhoudt. De bloemist. De timmerman. De meeste mensen zijn een ' one trick phoney'. Ik ook. Ik heb wel geleerd om te luisteren naar een specialist, zelfs wanneer ik moeite moet doen om deze te begrijpen. Wanneer mijn tandarts zegt ' uw kies heeft aandacht nodig'. Dan ga ik niet in discussie maar dan maak ik een afspraak.

Red shirt | 18-01-21 | 10:49

@Red shirt | 18-01-21 | 10:49: Maar als uw tandarts zegt: "U mag vanaf nu nooit meer X eten of drinken (vervang X door iets wat u heel graag eet of drinkt) want daardoor heeft u ergens misschien een heel kleine kans dat u een gaatje krijgt", heeft u waarschijnlijk toch een andere reactie.
Oftewel, de situaties zijn niet te vergelijken. Als het gaat over de corona-aanpak is de ene groep "specialisten" het oneens met de andere groep en raakt de problematiek ook nog eens aan zoveel aspecten van het leven en de samenleving dat niemand daar "specialist" op is. Moeten we luisteren naar de medische specialisten? De sociale specialisten? De economische specialisten? De psychologische specialisten? Onze overheid bestaat sowieso al niet uit specialisten, maar uit bestuurders en ambtenaren.

snakedogman | 18-01-21 | 12:42

@snakedogman | 18-01-21 | 12:42: U hebt een huisarts, neem ik aan. Waarom? Hij kan u niets vertellen wat u niet al weet. Of niet weet. Ach, wat maakt het allemaal uit. Eén ding is zeker, de overheid sucks. Dusss...

Wiebenick | 18-01-21 | 15:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Next het is het volk verboden op oneven dagen van den maand te copuleren.

william7055 | 18-01-21 | 09:49 | 1

Laten we dat niet doen, dan moeten we nog meer kansparels importeren om de kosten van deze crisis te betalen...

ReyNemaattori | 18-01-21 | 10:29

De nederlandse overheid is de grootste vijand van het nederlandse volk.. ik zeg het al jaren en gelukkig word het voor steeds meer mensen duidelijk.

azubneritan | 18-01-21 | 09:48
-weggejorist-
RickRD | 18-01-21 | 09:47 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
150bitcoin | 18-01-21 | 09:46 | 2

Het is nog vroeg dag maar volgens mij zie je in Israel de aantallen nieuwe gevallen al duidelijk naar beneden gaan. Israel is een interessant geval omdat ze daar van oudsher al wappies hebben: De Ultra-Orthodoxen.

omanders | 18-01-21 | 09:46 | 2

En die wappies zijn (door hun grote gezinnen) met steeds meer. Geen fraaie ontwikkeling.

Gewone_mevrouw | 18-01-21 | 09:51

Gewone hardwerkende Israeliers zien die Ultra-Orthoxen als uitvreters.

DeCynischeAmbtenaar | 18-01-21 | 09:52

Is seks ook visite?

Mr_Natural | 18-01-21 | 09:46 | 4

Ligt er aan:
-met personen die tot uw huishouden behoren? Dat mag m.u.v. kinderen <18 jaar.
-met personen die niet tot uw huishouden behoren? Maximaal 2*.
*= na de invoering van de avondklok 'verboten'.

MK27 | 18-01-21 | 09:50

Niet als het uw eigen vuist betreft

jeweettochniet | 18-01-21 | 09:54

Die rechts op de foto, daar wil ik wel op..... visite.

Normpje | 18-01-21 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe moeilijk kan het zijn om 24/7 inentingen te zetten? Het moet te organiseren zijn. Dan zijn we er zo vanaf. Nu is het inderdaad een langdradig verhaal aan het worden.

WillemWordtWakker | 18-01-21 | 09:45 | 7

Dan zijn we er zo vanaf... dream on... dit gaat niet weg na je prikje hoor.

DeAapUitDeMouw | 18-01-21 | 09:56

@Ceristimo | 18-01-21 | 09:49: Hear hear. Verkondig het hier al tijden op GeenStijl. Als er in Nederland iets moet gebeuren is het veranderen van werkethiek. Dat begint bij meer hiërarchie en een kleinere overheid.

Derechtselutser | 18-01-21 | 09:57

@Derechtselutser | 18-01-21 | 09:57: 100% eens, maar ik heb er een hard hoofd in dat het ooit veranderen gaat. De wollige middenlaag van overbodige “leiding”gevenden houdt elkaar in het zadel en een handje boven ‘t hoofd. Dat ons-kent-ons netwerkje schuift elkaar via app-groepjes de leuke baantjes toe en weet prima voor zichzelf te zorgen. Het nepotisme woekert inmiddels behoorlijk in Nederland.

Ceristimo | 18-01-21 | 10:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Kan iedereen die vrachtwagens in Wuhan nog herinneren die de hele straat onder spoten met een soort van rook, is dat ooit weleens uitgelegd?

Naall | 18-01-21 | 09:44 | 2

Show. Niets meer.

omanders | 18-01-21 | 09:47

Die vrachtwagen kon niet door de deuren van de RK-kerk.

Torwart | 18-01-21 | 09:50

Ik vrees dat hinkelen en knipogen ook hun langste tijd hebben gehad.

Piet Karbiet | 18-01-21 | 09:44 | 1

Oogcontact, levensgevaarlijk.

Mr_Natural | 18-01-21 | 09:45

Ga.aan.je.werk. Ik heb Dickerdackje nog niet gehoord over hoe wij iedereen overal altijd gaan testen. Ik heb Bruls nog niet gehoord over het inrichten van vaccinatiestraten waar je met de auto in rijdt en aan de andere kant met vaccin in je bovenarm weer uitrijdt. Ik heb Bruls nog niet gehoord over hoe de hoofden van veiligheidsregio’s de GGD’s aan het werk schóppen.

bisbisbis | 18-01-21 | 09:43 | 1

De GGD's zijn er klaar voor, tot 1 miljoen per week. Het is wachten op de vaccins en de opdracht om te gaan prikken.

goedverstaander | 18-01-21 | 09:50

'S avonds, als mijn vader afscheid heeft genomen van mijn moeder in het verpleeghuis, komt hij standaard naar ons. Even uit zijn verdriet, een luisterend oor, koffie met een likeurtje, voetbal, snooker en darts met een Radlertje. Een avondklok zou betekenen dat hij op 500 meter afstand van ons huis in zijn eentje mag dealen met de waan van zijn dag. Ik weet dat zijn situatie maar een druppeltje is in de oceaan van problemen die op dit moment spelen in ons land, maar juist daarom: doe maar niet, die avondklok. Er moet nog wel wat levensruimte overblijven, voor een ieders geestelijke gezondheid.

MickeyGouda | 18-01-21 | 09:42 | 11

@dirkdoorsnee | 18-01-21 | 10:04:
Bedankt, Dirk. Ik denk dat het de samenleving sowieso weinig winst zou opleveren en veel zou kosten. Beter zou men handhaven op reeds lopende maatregelen. Maar goed, de mijne is slechts één van de 17 miljoen meningen. ;-)

MickeyGouda | 18-01-21 | 10:20

Helemaal eens!

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 10:43

@MickeyGouda | 18-01-21 | 10:13: het is dan toch donker en koud in het noorden. Hou maar even vol, in plaats van weer te klagen dat het allemaal zo erg is.

van Oeffelen | 18-01-21 | 10:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Waarom niet gewoon ophokplicht voor jongeren (ouderen hebben geen feestjes) en Randstedelingen (sorry luitjes, niks tegen jullie maar het gaat zogenaamd om mensen p/m2). En mensen in dorpen vrij laten. De kans dat je in, zeg, Enumatil, Briltil of Lauwerzijl iemand tegen komt op straat is kleiner dan dat je iemand tegen komt in je eigen woonkamer. Een lockdown is daar volledig symbolische kul.

DeJemelscheet | 18-01-21 | 09:42 | 7

Als ik ‘s avond over straat ga waar ik woon om de hond uit te laten, dan zie ik op zijn best 3 mensen die ik passeer op 30m afstand. De avondklok is hier zo onzinnig als de pest. In steden met veel jongeren, en hoe groter de stad, de meer bewegingen er zijn in de avonduren. De grootste steden liggen toch in de Randstad. Ik snap zijn opmerking wel.

Dr.Platypus | 18-01-21 | 09:58

@Torwart | 18-01-21 | 09:47: Dom gelul. Eerder was het ook zo dat je in het Noorden wel bepaalde zaken mocht omdat daar minder Corona was. Of dat je mensen in het ziekenhuis niet mocht bezoeken als je zelf niet uit het Noorden kwam. Vanwege gedrag én geografie. Waarom moeten mensen in Appelkutjeveen zich houden aan regels die voor hen uiterst flauwekul zijn, waar die voor stedelingen wel relevant zijn? Verder dan een beetje godwinnen kom je niet..

DeJemelscheet | 18-01-21 | 10:12
▼ 4 antwoorden verborgen

We hebben een Stasi nodig. Nu!

squadra | 18-01-21 | 09:42 | 2

Zal even mijn collega bellen. Die is opgegroeid in de DDR. Was een hele fijne sympathieke organisatie. Tenminste hij durft niks anders te beweren zegt ie.

Torwart | 18-01-21 | 09:45

@Torwart | 18-01-21 | 09:45: als we de Duitse Krimi's moeten geloven die nog steeds voorbijkomen vinden er tot op heden nog altijd ex-DDR afrekeningen plaats.

van Oeffelen | 18-01-21 | 10:49

zullen we gewoon naar code zwart gaan in de ziekenhuizen? Iedereen die nu nog corona krijgt heeft bewust risico gelopen. Waarom moeten wij daarvoor de economie kapot laten gaan. Iedereen weet of hij in de risico groep zit (hoewel meer info wie nu overlijd en in op de ic's komen zou helpen). Nu zie ik oude mensen in een karretje door de supermarkt rijden.. rond 5 uur als het druk is. Als ie overlijd dan helaas pindakaas.

freshideas | 18-01-21 | 09:42 | 4

Ach ja, die lieve economie. Omdat iedereen met de zelfde hindernissen kampt is het kunst om daar goed doorheen te sturen. Thats live, die economie veert dadelijk zo weer op en waarschijnlijk harder dan je het kunt bijhouden

Mark van Leeuwen | 18-01-21 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Geweldig! Ik kon spontaan een lijstje samenstellen van mensen die ik niet meer over de vloer wil hebben. Zo vind ik de anderhalvemetermaatregel ook een zegen die ik graag naar vijf meter opgerekt zie.

Red shirt | 18-01-21 | 09:41 | 4

je kijkt gewoon te aardig... kijk als een killerclown en ze blijven uit je buurt. altijd!

azubneritan | 18-01-21 | 09:43

Je bent per ongeluk vrienden geworden met mensen?

jeweettochniet | 18-01-21 | 09:49
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een hoop mensen weer hier die compleet schijt hebben aan de mensen in de zorg die straks mensen moeten laten creperen op een gang. Bah. Allemaal omdat men "bier wil drinken" en "vrij wil zijn", fucking hippies. Man up..

menage | 18-01-21 | 09:40 | 5

@van Oeffelen | 18-01-21 | 10:06: zeker, heeft echt niets te maken met consequent verkloten van de zorg onder ene Rutte, jaren en jaren achter elkaar. Waarbij ik wel vind dat jezelf je hersens moet gebruiken en in ieder geval respect dient te tonen voor je medemens. Maar goed, dat dient een standaard regel te zijn.

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 10:39

@J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 10:39: de basisregel is helemaal niet voorhanden, kijk naar wat er afgelopen weekend weer in Amsterdam gebeurde. Dat er nog altijd geen centraal Corona Hospitaal in bijv Almere is, vindt van Oef een zwaktebod.

van Oeffelen | 18-01-21 | 10:51

Ah ja. "Ik wil geen griep dus jij moet je laten opsluiten".
Blijf jij toch fijn thuis, val mij er niet mee lastig.

marcoplarco | 18-01-21 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Demissionair kabinet , Rutte heeft carte blanche. Die avond klok komt er.
Wat je ook van de mensen vind die gisteren (gedemonstreerd) koffie hebben gedronken. Ze hebben het recht om de onvrede kenbaar te maken.

Wat zeggen die tests nu werkelijk? Corona positief ja? Hoeveel mensen die positief bevonden zijn hebben geen of milde klachten?
Hoeveel belanden in het ziekenhuis en of de IC?

Positief getest zijn is te breed en daardoor eigenlijk niets zeggend geworden.
Ook al gaan de positieve tests omlaag, dan moeten we toch weer strengere maatregelen treffen. Namelijk de Britse variant staat klaar. Sterker nog de nog veel gevaarlijkere Zuid-Afrikaanse mutatie dient zich al aan.
Dus Lock-down en visite verbod?

Dat beloofde licht aan het einde van de tunnel, gaan we op deze manier niet zien.
Het nieuwe normaal is straks een kaalslag van de middenstand, die is weggevaagd. En het is dan ook niet vreemd dat de burger stilaan zijn onvrede laat merken. En dat moet kunnen in een democratie.

1steafslagrechts | 18-01-21 | 09:40

Nou, tabee allemaal.
Ga even mijn moeder d'r haar knippen en paps een goeie bak uit GeenStijl vertellen. Terloops even zien of de thuiszorg nog voldoende vitamine pilletjes op voorraad heeft en aan beide nog eens vragen of ze dat vaccin nog steeds niet willen.
Tja, dat zelfbeschikkingsrecht van die ouwetjes. 't Is toch wat.

Endoxa | 18-01-21 | 09:39

Avondklok instellen maar wel elke dag tientallen vliegtuigen uit alle werelddelen laten landen op Schiphol? Ja, dat gaat vast helpen tegen corona.

Toos Bevergeil | 18-01-21 | 09:38 | 5

@BoerKoekoek | 18-01-21 | 09:53: Dat is onzin. Kerken houden zich aan de maatregelen. Niet komen met een vooroordeel als je niet in een kerk komt.

Adriel | 18-01-21 | 10:03

Bezettingsgraad qua pasagiers is ongeveer 15%. Zit bijna niemand in de intercontinentale vluchten. Worden nu mede gebruikt voor cargo. Verder nog een commentaar?

van Oeffelen | 18-01-21 | 10:07

@VoltaireJohn | 18-01-21 | 10:03: als je als volwassene nog steeds een denkbeeldig vriendje hebt, moet je een psychologische hulp zoeken.

bees-t- | 18-01-21 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil best meewerken en meehelpen hoor, maar ik wantrouw Benito Bruls op al zijn intenties... Machtswellust is toch één van de hoofdzonden?

Odin | 18-01-21 | 09:38

Iemand nog even iets tegen China roepen over Oeigoeren, voordat de voordeur dichtgelast wordt?

marcoplarco | 18-01-21 | 09:36

Schiphol is nog open toch?

Naall | 18-01-21 | 09:35 | 4

In november 900.000 passagiers, in december omhoog naar 1,2 miljoen.

goedverstaander | 18-01-21 | 09:46

Voornamelijk voor de cargo. Vluchten naar Egypte en Punta Cana zijn inderdaad lastig uit te leggen.

van Oeffelen | 18-01-21 | 10:08
▼ 1 antwoord verborgen

Weer zo'n verbod dat alle kenmerken van een dringend advies heeft. Of gaat men handhaven.

HeerVanStand | 18-01-21 | 09:34 | 1

Je maintiendrai.

Rest In Privacy | 18-01-21 | 09:42

Kunnen we niet gewoon een verbod op falende ministers en falende vaccinatieprogramma's hebben? Als we voortvarend waren als Israël, of zelfs maar als de UK was veel van dit gezeik niet nodig. Het hele idee dat Hugo, ook al hebben we een demissionair kabinet, toch mag blijven doen wat hij doet is een gotspe. Juist hij zou moeten worden vervangen. Gisteren. Desnoods door Donald Duck. Gaat het vast beter.

Insert hier verplichte antwoorden met: "roepen vanaf de zijlen/ beste stuurlui/ van binnenuit is het vast lastig" en meer van dat soort lekker makkelijke excuses waarom een Nederlandse minister niet hoeft te doen wat elk ander land wel kan.

DeJemelscheet | 18-01-21 | 09:33

Half europa zit al met een avondklok binnen of kent strengere maatregelen dan Nederland, maar nee hoor: "Het kabinet Rutte probeert ons nederlanders te knechten", hoor je hier...

Jimmydepimmy | 18-01-21 | 09:32 | 14

@Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 09:33: Ja, want als die er niet was, dan was de situatie nog vele malen nijpender. Je kan natuurlijk niet redeneren: "goh, er zijn nog steeds besmettingen, dus de lockdown dansel de avondklok werken helemaal niet".

Jimmydepimmy | 18-01-21 | 11:01

@Jimmydepimmy | 18-01-21 | 11:01:
Nee. Dat is pertinent niet zo.

Er zijn onderzoeken die aantonen dat er geen enkele correlatie is tussen striktheid van een lockdown en het aantal covid-19 doden.

Een mooie is deze hier.
www.pandata.org/wp-content/uploads/20...

Zie Hoofdstuk 5 (pag. 35 e.v.)

Ook de 'controlegroepen' zoals Zweden & Florida laten geen significant ander beeld zien dan staten/landen met strenge lockdowns.

Lockdowns helpen niet, een avondklok al helemaal niet.

Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 11:21

@MK27 | 18-01-21 | 09:47:
SAMEN ervoor zorgen dat iedereen besmet wordt is de ENIGE manier waarop we dit SNEL weer achter ons kunnen laten.
(A.k.a. GROEPSIMMUNITEIT)

Enja, dat heeft een aantal doden tot gevolg. Dat is dan jammer.
Lijkt er gvd op dat niemand meer mag sterven. We leven niet in Disneyland.

Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 11:24
▼ 11 antwoorden verborgen

De meeste Nederlanders krijgen zelf niet bedacht dat nul of hooguit een gast per dag nóg beter is bij het indammen van een hyperbesmettelijke ziekte dan twee gasten uit verschillende huishoudens per dag. Er is een grote groep die zich aan die twee houdt, want het mag nog hè. En naast 's avonds twee gasten ontvangen kun je overdag ook nog gewoon volop mensen gaan bezoeken. Deze groep zoekt precies de grens op. Dat zijn ook de mensen die zich wellicht zouden houden aan een visiteverbod en dat zijn er nog best veel, vermoed ik. Aan de (pyjama)party people die bij een avondklok gewoon om 19:00u zouden verzamelen, dan all night long gaan partyen en om 4:00u weer naar huis of werk afreizen is het toch niet besteed.

Schulzie | 18-01-21 | 09:32 | 1

Ja de mensen die de grens opzoeken, dat zijn de daders. Niet de mensen die de grenzen wijd open laten staan, 1 miljoen passagiers op schiphol per maand verwelkomen en elke maand duizenden coronahoesters uit Afrika importeren. Die kunnen we niks aan doen.

BoerKoekoek | 18-01-21 | 09:56

En weer moeten er dingen gedaan worden om het geïmporteerde deel van Ons Nederlandje in toom te houden. Want vooral dat/die zijn de ‘s avondsbuitenlopers, de bijelkaarblijvenkomers, de schijtaanalleshebbers. En wanneer ik van de week een geïmporteerde ‘collega’ vraag hoe zijn haar toch zo netjes gecoiffeerd blijft, was het antwoord: ‘jij denk toch niet dat wij ons laten zeggen wat we wel of niet mogen hè’. K@*&#*k.

RGV42 | 18-01-21 | 09:32 | 2

Straks heeft u de gedapo nog aan uw deur. Maar u heeft uiteraard wel gelijk.

Lt-Kol Kilgore | 18-01-21 | 09:45

@Lt-Kol Kilgore | 18-01-21 | 09:45: gedankenpolizei?

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 10:34

Van die rotkop van Bruls krijg ik ook steeds een naar gevoel

Wc-kip | 18-01-21 | 09:32
-weggejorist-
BenedictArie | 18-01-21 | 09:31

Wat een land, als er gehandhaafd moet worden dan liever een andere maatregel. Wat zinloos, en de burger maar wachten, wachten en wachten totdat die corona ellende eindelijk eens overwaait.

DeCynischeAmbtenaar | 18-01-21 | 09:31 | 1

En dan verwachten dat die andere maatregel wel gehandhaafd wordt?
Wat een faalhazen.

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 10:33

Flikker op man met je visiteverbod! Dus grootouders die komen oppassen terwijl paps en mams beiden hun werk kunnen doen mag ook niet. Stelletje fascistenhonden.

postmodernismisdead | 18-01-21 | 09:30

Ik vind visite toch geen ruk meer aan tegenwoordig met alle alcohol en rookschaamte. Vier jaar geleden eens een vriend van vroeger uitgenodigd die ik tegenkwam. Hij was gestopt met roken en dronk over de hele avond twee pijpjes bier. Alles is/gaat kapot. Vorig jaar vierden we de verjaardag van junior bij zijn moeder. Ze vroeg wat ze voor mij in huis moest halen. Ik zeg 'bier.' Ze zegt 'dit is een kinderverjaardag!' Ik zeg 'BIER!'

Leptob | 18-01-21 | 09:28 | 7

Als de hond jarig is eet je toch ook geen brokken?

goedverstaander | 18-01-21 | 09:43

Leptob: idd , wij gaan alleen nog naar onze kinderen toe.
Die weten dat pa en ma bier drinken.

Henri | 18-01-21 | 10:04

Daarom wordt van Oef ook nergens meer uitgenodigd want niemand durft nog een sigaar op te steken laat staan om een whisky te vragen.

van Oeffelen | 18-01-21 | 10:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Heeft er nou iemand op de tafel zitten schijten op die foto?.

dirkdoorsnee | 18-01-21 | 09:28 | 3

Een drol op een schoteltje. Vega gebak.

homieguerneville | 18-01-21 | 09:29

Oh, sorry. Zal het niet meer doen.

squadra | 18-01-21 | 09:38

‘Een visite verbod’, een ‘avondklok’. Wat een idioterie! Vaccinatieplicht, ja mensen, ook als je het virus al hebt gehad. Een harde plasser bij de seniele vergeetachtige beroepsleugenaar Rutte en faalaap de Jonge.
Neem een vluchteling in huis voor de gezelligheid, want die mogen nog wel op visite komen.

ratelaar | 18-01-21 | 09:28

Een visiteverbod? Hoe dan? Een hele knappe burgemeester die mij bij mijn aan huis gekluisterde ouders weg houdt. Niet elke visite is puur voor de gezelligheid.

Wat zijn het toch een stelletje omhooggevallen idioten, al die fraaie bestuurdertjes van ons land.

Rest In Privacy | 18-01-21 | 09:27 | 1

Wij doen momenteel de zorg voor mijn schoonmoeder, want thuiszorg is zo minimaal dus hopeloos, en andere optie is hospice, en dat is nu onmenselijk en bijna garantie voor besmetting met Corona. En als ik daar om 22.30 heen moet, ga ik daar om 22.30 heen, hoe dan ook. Dat zal hier schelen zeg, die avondklok, er is nu al bijna niemand te zien na 18.00, en dat wordt dan bijna niemand.....
Een hele verbetering toch?
Een overheid bestaande uit randdebielen, ik word het wel een beetje zat.

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 10:29

Zolang de gemiddelde Nederlander de lockdown ziet als iets dat ánderen moeten doen, is er geen redden aan.

Jimmydepimmy | 18-01-21 | 09:27 | 2

Mooi, hopelijk ziet iedereen dat in dat de lockdown zinloos is, dan kunnen we gewoon weer verder met ons leven!

kunstliefhebber | 18-01-21 | 09:32

Ik wil dat vaccin met vaccinatiebewijs, dat doe ik zelf. Anderen mogen het zelf weten. Overigens wil ik met vaccinatiebewijs omdat je anders nergens meer naar toe mag. De ongevaccineerde wordt de paria van 2021.

DeCynischeAmbtenaar | 18-01-21 | 09:35

Een huis vol visite, crimineel mens.

van Oeffelen | 18-01-21 | 09:27

We krijgen natuurlijk wel 500 gelukszoekers op bezoek elke week. Vliegtuigbezoekers, geen probleem.

professorinopleiding | 18-01-21 | 09:26

Ik werk in de zorg 24/7 diensten begin het ondertussen goed zat te worden om op mn vrije dag dat schoolwerk te moeten doen.

dhrat | 18-01-21 | 09:25 | 6

@J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 10:23: Ik stel een tegenvraag: acht u het realistisch om de zorg structureel in te richten rondom de benodigde capaciteit ten tijde van een incidentele pandemie?

Jimmydepimmy | 18-01-21 | 11:06

@Jimmydepimmy | 18-01-21 | 11:06: ach, vijf jaar geleden hadden we nog een dubbele IC capaciteit. Dus was nu beter te behappen geweest.
En met die redenatie van u is elke verzekering overbodig, kan defensie geschrapt worden, mag verloskunde wat mij betreft uit de zorgverzekering, zijn de maandelijkse sirene testen, wat zeg ik, al die sirenes overbodig, enz. enz.

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 11:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een fijn bovenmodaal links gezin!

namur62 | 18-01-21 | 09:24

Met dit soort halfbakken oplossingen kom je als je totaal radeloos en wanhopig bent... Maar.... half Nederland geildt erop de buurman te verlinken gezien de peilingen. Krijg je toch een andere indruk van je eigen volk.

Torwart | 18-01-21 | 09:24 | 4

@Wijze uit het Oosten | 18-01-21 | 09:37: later werd dat toch meer?

van Oeffelen | 18-01-21 | 09:39
▼ 1 antwoord verborgen

De winkelierslobby heeft zijn werk weer gedaan. Geen avondklok want dan moeten de winkels ook eerder dicht. En ja, visiteverbod, wat moet je daar nou mee? De mensen die zich altijd al aan de regels hebben gehouden zullen die laatste persoon waar ze wel nog contact mee hadden de deur wijzen en nog verder vereenzamen.
De mensen die nog steeds met veelvouden van het toegestane aantal mensen in 1 huis feest vieren zullen dat nu ineens niet laten.
De avondklok is een slecht idee, het aangedragen alternatief nog tien keer slechter.

Andersdenkend | 18-01-21 | 09:23 | 2

Welke winkels heeft U het over dan, die paar supermarkten en diervoederzaken die open zijn? Flinke lobby zit daar achter, haha. De winkeliers die nu helemaal gesloten zijn hebben hier dus geen moer aan.

Verpulfert | 18-01-21 | 09:30

@Verpulfert | 18-01-21 | 09:30:
Wat denk je wat een Albert Heijn dat kost zo'n avondklok?
Hebben ze net het aantal snackbarren naar zijn klote geholpen met het verruimen van de openingstijden gaat het kabinet een avondklok invoeren?
Zijn ze nu helemaal gek geworden.

ditotje | 18-01-21 | 10:12

het hele land in z'n eigen isolatiecel..... woohoo! reserveer maar paar miljard voor geestelijke gezondheidszorg, en zet de bodybags voor mensen die er zelf een einde maken maar klaar met dit soort maatregelen.

ikworstelengadouchen | 18-01-21 | 09:23

Kut, had ik net in een visitekaartjesbedrijf geïnvesteerd. De economie gaat naar de klote!

Hadena | 18-01-21 | 09:22 | 2

Nee die houden we met op hoog tempo printen van biljetten kunstmatig in stand. Een normale economie was allang gevallen in deze omstandigheden.

Torwart | 18-01-21 | 09:26

Oh gelukkig, een visiteverbod.
Dat is wel te handhaven...

Endoxa | 18-01-21 | 09:22

Nee, een visiteverbod, dat kan wel gehandhaafd worden.

Rest In Privacy | 18-01-21 | 09:21 | 2

Tuurlijk...

Wijze uit het Oosten | 18-01-21 | 09:36

@Wijze uit het Oosten | 18-01-21 | 09:36: de giller, maar ja, een Bruls.
Een systeem waarin zoiets die functie kan krijgen is per definitie fout.

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 10:21

Kan iemand mij nog uitleggen wat dit met corona bestrijding te maken heeft?

LewsTherinTelamon | 18-01-21 | 09:21 | 14

@Lt-Kol Kilgore | 18-01-21 | 09:50: Dat is nog niet gelukt omdat na 2 weken pas 0,3% van de populatie is gevaccineerd.

BoerKoekoek | 18-01-21 | 09:59
▼ 11 antwoorden verborgen

Handig, zo'n virus. Werkt veel effectiever dan het klimaatlawaai, dat ook de geesten en de neuzen op 1 rij met de globalisten moest brengen. Dat mislukte jammerlijk door het gebrek aan heldenverering voor rare snoeshanen als Timmermans en Greta.

De CCP had wat meer ervaring met massa-controle. Laat die zoiets maar regelen.

Jan Passant mk2 | 18-01-21 | 09:21

Naarmate mensen volwassen worden, gaan ze meestal niet kinderachtiger praten. Hier het tegendeel te ontstaan qua artikelen.

FLP_du_Stok | 18-01-21 | 09:21 | 1

Gaan ze ook woordjes vergeten te tikken naarmate ze volwassen worden wellicht? Dat lijkt er bij uw plempsel aan de hand te zijn.

BoerKoekoek | 18-01-21 | 10:01

Er wordt met misdadigers vriendelijker omgegaan. Kan een kabinet twee keer aftreden? Hebben ze überhaubt mandaat om dit soort draconische maatregelen op te leggen?

Hoeveel staan er volgende week zondag op het museumplein?

marcoplarco | 18-01-21 | 09:21

Thank God... kan ik iedereen netjes afpoeieren zonder één of ander lulverhaal te hoeven verzinnen....

Odin | 18-01-21 | 09:20 | 1

Iedereen afpoeieren met het grootste lulverhaal, bedoel je: "vanwege corona"

Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 09:31

Ik meld er alvast èèn, youtu.be/CbbDLGiShDk
Zo ben ik dan ook wel weer om een handje te helpen met de strijd tegen het virus.;)

steekmug | 18-01-21 | 09:19 | 1

Haha zie nu dat ik mogelijk al de 2e beller ben.

steekmug | 18-01-21 | 09:21

Handhaven in de woning mag ook van de spoedwet niet. Iets met een Grondwet, enzo...

mr_666 | 18-01-21 | 09:19 | 3

En die Grondwet is heilig, zoals we allen weten.

Rest In Privacy | 18-01-21 | 09:33

@kweethetooknietbeter | 18-01-21 | 09:33:
Gewoon een internationaal verdrag hierover met België afsluiten, en vice versa. Want internationale verdragen gaan boven de grondwet....

libertat | 18-01-21 | 13:48

Pas weer naar buiten na het prikkie.

Ikblijfnietstil | 18-01-21 | 09:18
-weggejorist-
Thea.Bovenop | 18-01-21 | 09:18

Zitten we nog nu steeds in die intelligente lockdown? Lekker niveau'tje dan hoor...

Zalluf | 18-01-21 | 09:17

Begrijpelijk, op de hangplek komen die jonge gasten altijd op visite. En illegale feesten worden ook altijd zo aangekondigd op social media.

Moresnetunited | 18-01-21 | 09:15 | 1

Dat hangen is sowieso vaak buiten. Zo veilig als maar kan. Gaat nergens meer over dit afnemen van vrijheid en daarmee levensgeluk

jeweettochniet | 18-01-21 | 09:17

Wordt tijd om dat torentje omver te trekken zo langzamerhand. Laat mensen leven. We leven in een vrij land

jeweettochniet | 18-01-21 | 09:15 | 16

@WasHetMaarMakkelijk | 18-01-21 | 09:45:
En u gelooft dat? van Snoeff (hij is leuk) is de komiek van GeenStijl met z'n 'van Oeff dit en van Oeff dat'.
Een vergadering van een raad van commissarissen, hahaha. En ik ben de koningin van China. van Oeff is in het bezit van een rijke fantasie, laten we het daar maar op houden.
*schuddebuiken doet*

GuusHetSchaapje | 18-01-21 | 11:58

@van Oeffelen | 18-01-21 | 10:14:
dat je uit je nek lult.

Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 15:49
▼ 13 antwoorden verborgen

No fucking way dat ik wekenlang helemaal alleen ga zijn, dan mag wat mij betreft iedereen corona krijgen, mogen de sterkste het overleven. Fuck alles.

Abject | 18-01-21 | 09:14 | 8

Zo lossen we het samen wel op hoor!

professorinopleiding | 18-01-21 | 09:24

@Sensemilla | 18-01-21 | 09:19: ah dus al die mensen die een aangeboren aandoening hebben mogen van u de tering krijgen, aangevuld met doodstraf met corona, omdat u wel even bepaalt dat zij niet gezond genoeg geleefd hebben?

Met_baard | 18-01-21 | 09:42

@van Oeffelen | 18-01-21 | 09:17: Ik zie sinds de herfst hoogstens drie mensen in een week, doorgaans maar een en de zelfde. Corona heb ik al gehad, zij ook, de anderen grotendeels ook al, en die hebben ook amper contact met mensen. We houden ons al tijden aan de regels. En wij mogen weer betalen voor alles en iedereen die eigenlijk sowieso in zelfisolatie moest, dan wel letterlijk overal het schijt aan heeft. Ik ben er gewoon klaar mee om voor anderen te betalen. Doe die ophokplicht maar voor mensen die niet helemaal in hun eentje wonen. Mensen tot een isoleercel veroordelen is gewoon misdadig.

Abject | 18-01-21 | 09:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Stiekem door de achterdeur de visite ontvangen, kopje koffie drinken terwijl samengepakt in de badkamer op de eerste verdieping. Brievenbus afplakken tegen de spiedende ogen van de Brühls agenten.
Gezellie.

JanvandeBiertent | 18-01-21 | 09:14 | 2

Wel even zorgen dat ze hun auto's niet allemaal op je oprit parkeren. ;)

Rest In Privacy | 18-01-21 | 09:36

Wat een kul allemaal, Britse variant, veel besmettelijker, maar is het ook dodelijker?

Als de IFR 0.23% blijft of lager is WTF zijn we aan het doen. Hou op met die bangmakerij en laat ons weer vrij!

Jubeth | 18-01-21 | 09:14 | 9

@Naall | 18-01-21 | 09:39: Meestal als deze mutaties vormen wordt het virus ook minder dodelijk. Het is maar wat je belangrijk vind. Mensen die al een heel leven achter zich hebben en op de gemiddelde leeftijd sterven. Of mensen die nog een heel leven voor zich hebben alle levenslust ontnemen.

Jubeth | 18-01-21 | 10:03

@van Oeffelen | 18-01-21 | 09:19:
O goddegod, 2 hotels en een skischool dicht, vreselijk wat een drama voor die ski-elite.

zwenkwieltje | 18-01-21 | 11:04

Dat virus is ruis, duistere krachten van psychopaten die al veel teveel hebben willen alles hebben. Gij zult niets bezitten en gelukkig zijn.

revolte | 18-01-21 | 20:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Ja dat is natuurlijk ook veel beter te handhaven dan een avondklok. Onbegrijpelijk dat men de maatregel "avondklok" zo veel ingrijpender vindt dan de maatregel "basisscholen en kinderopvang dicht".

ruud76 | 18-01-21 | 09:14 | 1

Inderdaad.

Bataafje | 18-01-21 | 09:40

Mag ik niet meer bij de buurvrouw kofiedrinken? Worden dan alle pleziertjes verboden....

Pedronegro | 18-01-21 | 09:13 | 3

Koffiedrinken niet, van bil wel.

van Oeffelen | 18-01-21 | 09:20

Gewoon via de kruipruimte gaan. Ziet niemand je.

Hadena | 18-01-21 | 09:20
-weggejorist-
150bitcoin | 18-01-21 | 09:22

Gelukkig mogen we nog adem halen en belasting betalen.

TheGreatMachine | 18-01-21 | 09:12

Alle nsb-buren wrijven alvast in hun handjes.
En waarom 50 pizza's laten bezorgen als je ook drie keer per dag de politie langs kunt sturen?

obi1 | 18-01-21 | 09:12 | 1
-weggejorist-
150bitcoin | 18-01-21 | 09:21

Iedereen weet dat je na 10 uur 's avonds op straat de meeste kans hebt om corona op te lopen. Niet om negen uur 's avonds. Dan loop je, zeker te weten, niets op. De ME zal worden ingezet en iedereen die zich na tienen op straat begeeft zal helemaal de tering geslagen worden. Dat is wat het Nederlandse volk wil en je hebt je maar aan "de regels" te houden.

Zwezerik | 18-01-21 | 09:12 | 5

@Tragicomix | 18-01-21 | 09:21: Nee, is logisch, duh. net als tabakszaken die niet open mogen zijn. terwijl die andere harddrugstenten, sluiterijen noemen ze ze geloof ik, wel weer open mogen. Maar dan weer niet na achten savonds, want dan zit er corona in je mezcal.
Of dat je maar 2 mensen op bezoek mag, tenzij ze 12 jaar of jonger zijn. Want iedereen weet toch, dat corona eerst om je ID vraagt?

ZKH EénOog | 18-01-21 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima polderoplossing

Eencellig | 18-01-21 | 09:11

Ik zal niet ontkennen dat corona echt is een echt kut is maar alsnog denk ik dat we gewoon vrij zouden moeten mogen. Mensen die dik of oud zijn kunnen zelf maatregelen nemen toch? Lekker nog 4 maanden thuis zitten, dan zijn ze allemaal ingeënt.

hustler01 | 18-01-21 | 09:11

'Visite, visite, een huis vol visite...' En dan mocht er in de tijd van dat liedje niet alleen koffie gedronken worden. Er stonden zelfs glaasjes met saffies op tafel!

youtu.be/CbbDLGiShDk

MoorCopJoris | 18-01-21 | 09:10

Worden mensen dan nooit wakker

rein9576 | 18-01-21 | 09:10 | 2

Ik, iedere ochtend tot nu toe.

Rest In Privacy | 18-01-21 | 09:12

Ziende blind en horende doof, zoiets?

Rest In Privacy | 18-01-21 | 09:18

Wij mogen al bijna een jaar geen koffie meer gaan drinken. We moeten binnen onze "bubbel" blijven.

Lt-Kol Kilgore | 18-01-21 | 09:09 | 1

Beschuitje op bed.

Met_baard | 18-01-21 | 09:33

Sterf met je Corona!

he goh tsjee | 18-01-21 | 09:09 | 1

Zwakke verwensing. Maar 0,32 % kans.

keestelpro | 18-01-21 | 14:40

Ik ga nooit op visite, maar ben geregeld onuitgenodigde gast.

benjeallanggek | 18-01-21 | 09:08 | 2

Ben je belastingsinspecteur ?

Lt-Kol Kilgore | 18-01-21 | 09:08

@Lt-Kol Kilgore | 18-01-21 | 09:08: Tandenborstelteller.

steekmug | 18-01-21 | 09:15

Een ding staat vast, van Bolle Bruls hoeven de burgers van Nederland de redding niet te verwachten.

ole guapa | 18-01-21 | 09:07 | 2

Dus prima kwalificaties voor een toekomstige ministerpost.

Piet Karbiet | 18-01-21 | 09:42

@Piet Karbiet | 18-01-21 | 09:42: of burgemeester!
..........
Ehhhh, wacht even.

J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 09:55

Wie bedenkt het.
Een avondklok is lastig/niet handhaafbaar, een visiteverbod nog minder.

Kut symboolpolitiek.

Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 09:07 | 15

@Wiebenick | 18-01-21 | 15:31:
Drogreden? Weet je wie in drogredenen grossiert?
Mark, Hugo, Ferd, Huub, Diederik, Jaap, Ernst en die hippiedoos Marion Koopman
Die zuigen met hun tunnelvisie én stigmatiseringen alle ratio uit de discussie.

N.b. zie je dat de namen die ik noem bijna allemaal ONVERKOZEN meninghebberts zijn. Waarom hebben die überhaupt iets te vertellen in dezen?

Onkel Bratwurstbude | 18-01-21 | 15:46

@Ad Fundum | 18-01-21 | 11:13: Wappies zijn mensen die denken dat ze in een 'vrij' land wonen. RCD, VIOD, CIOD, Keuringsdienst van Waren,GGD mag alles en dus ook stiekum. Die mag je dus niet tegenwerken -houden, doe je dat toch dan komt het gerecht.

NatNiks | 18-01-21 | 17:01

@Wiebenick | 18-01-21 | 15:31:
Jij zit ook in het angstkamp. Prima. Sluit jezelf lekker op.
Leven is niet alleen niet doodgaan, beste Nick. Ben altijd benieuwd waar de grens ligt bij lieden zoals jij. Hoe lang vind jij opgelegde vrijheidsbeperkende regeltjes die ernstige schade aanrichten, nog acceptabel? Er zal namelijk snel een covid-mutant verschijnen waar de huidige vaccins niet tegen werken. Dus: nog een jaar, 2 jaar, 5 jaar? Er komt een moment dat zelfs de grootste OMT adept zegt: en nu is het genoeg!

Ad Fundum | 18-01-21 | 19:18
▼ 12 antwoorden verborgen

Noem het dan gewoon een ophokplicht.

Leptob | 18-01-21 | 09:07 | 5

zitten we al in de preventief ruimen periode?

Naall | 18-01-21 | 09:41
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl