Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Viruswappiewappie intimideert huisartsen

Willem Engel & co boos over vaccinatie die ze toch niet gaan nemen

foto van een eikel

Viruswappiewaarheid - van de dready dansmarieke - stapt naar de rechter om een Facebookpagina. Viruswappiewappie stapt naar de rechter om de massale testcampagne. Viruswaanzinwappiezinheid stapt naar de rechter vanwege mondkapjes. Viruswappievirus stapt naar de rechter vanwege openheid. Viruswappiewaanheid stapt naar de rechter vanwege de lockdown. Viruswappiewaarheidwaanzin stapt naar de rechter vanwege een verplichte test voor een wappiegezin. Viruswaanzinwappiewappie stapt nog een keer naar de rechter voor de verplichte PCR-test voor reizigers uit het buitenland. 

En nu dreigen de verliezers van Viruswappiewappie huisartsen 'juridisch aansprakelijk' te stellen met betrekking tot informatievoorziening rond de vaccinaties, in een humanitaire ramp van een brief, zogenaamd opgesteld door 'een groep bezorgde (huis) artsen, micro / moleculair biologen en juristen'. Nog los van de zesduizend spel- en taalfouten in die brief is het natuurlijk gewoon weer totale onzin wat de rumbaprins en de veertig rovers uitkramen. "De brief is tenenkrommend slecht en maakt me erg boos", stelt Martijn Sijbom, huisarts-onderzoeker aan het LUMC op LinkedIn. "Die bevat ongefundeerde beweringen - of zoals een patiënt van me zegt: dit noemen we gewoon bullshit - over de behandelingen van Covid-19, zoals het effect van vitamine D." Voor info over het vaccin kan een huisarts gewoon verwijzen naar de aanwezige informatievoorziening, Willem de Wappie en zijn minions gaan toch liever dood dan dat ze dat vaccin nemen en het gelul over 'bedenk daarbij dat bij u de bewijslast ligt' is niets minder dan pure intimidatie. Bovendien bestaat die club '(huis) artsen blabla' van Viruswappiewappie helemaal niet. Namen en rugnummers komen er nooit en dat heeft een reden: het zijn alleen maar omhooggevallen dansmariekes, mislukte juristen en blèrende asocialen met een pak Aldi-chardonnay aan hun grote bek. Áls de kroegen al open waren, dan zaten ze helemaal alleen in een hoekje, te mompelen met zichzelf.

Een (piepklein) deel van het volk is zó wanhopig door het onvermogen deze schijtpandemie een plekje te geven in hun mentale organisatiekamer, dat een of andere complotten verheerlijkende paaldansprins al maanden gedoogd wordt als de Grote Leider van de Revolutie - een revolutie die vooral bestaat uit het verliezen van rechtszaken, schreeuwen op het plein en mensen intimideren. "'De brief is voor 80 procent intimidatie', zegt Arno Akkermans, hoogleraar privaatrecht aan de VU die onderzoek doet naar aansprakelijkheid bij medische claims." Vrij triest, dat is wat het is, en Willem Engel is gewoon een lul. Een lul met dreadlocks.

Reaguursels

Inloggen

Gelukkig zijn de GS reaguurders overstag, hoe meer mensen gelijk het prikje laten geven hoe minder mensen het weigeren, hoeven ze het ook niet te verplichten. Als de horeca nu echt beloofd dat ze zich niet verzetten en niet open gaan hoeft de avondklok ook niet.

Zo zie je maar hoe simpel het leven is als je gewoon luistert. O, en je bek houden natuurlijk.

Diepstrotje | 14-01-21 | 22:01

Dus, je kunt kiezen wie je gelooft. Topviroloog Marjon Koopmans enerzijds en kroegbaas Willem Engel, Instagrammokkel Femke-Louise en Rapper Frans aan de andere kant.
Goh. Tsja. Moeilijk. Nou. Ehm...

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 18:43 | 1

Belangrijker lijkt mij, je kunt (nog) kiezen of je dat vaccin in je lijf laat spuiten of niet.

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:38

Ik ben werkzaam als huisarts in België. Als je als patiënt meent niet voldoende geïnformeerd te zijn dan ligt de bewijslast hiervoor volledig bij de patiënt; niet bij de arts. En dat is quasi onmogelijk te bewijzen. Dus die dreiging werkt hier niet. Ik heb ook het idee dat die beweging hier minder speelt. En anders ben ik goed verzekerd. Dus gaat helemaal goed komen.

Mr Proper | 14-01-21 | 18:24 | 2

Bizar. Die bewijslast.

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:41
-weggejorist-
Duarte | 14-01-21 | 18:14 | 1

Avondklok avondklok, een jaar geleden leek het onvoorstelbaar, maar nu zijn we toch de bok.
Avondklok, avondklok, eerst leek het tijdelijk, maar straks is het als het kwartje van Kok...

Kane | 14-01-21 | 18:08 | 1

Avondklok in de probleemwijken, geen enkel probleem. Waar het zwart is ( wbt besmettingen dus, inclusief bijbelbelt ), gooi het maar dicht. Misschien dat het kwartje dan gaat vallen. Hoeven de normale mensen elders in het land niet onder te lijden.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 18:46

En de overheid dan? Die is ons duidelijk in alle talen en op alle kanalen naar 'een prikkie' toe aan het intimideren! Reken maar dat de duurbetaalde, maar te kort geteste, vaccinatie óf verplicht wordt gesteld door Hugo de schoenen óf je wordt opgedrongen omdat je anders verbannen wordt uit de maatschappij. Dát wordt nog eens een intimidatie van jewelste.

negorij | 14-01-21 | 17:42 | 2

Dat is nog geen reden om je als een idioot te gedragen.

Papa Jones | 14-01-21 | 18:09

@Papa Jones | 14-01-21 | 18:09: Zegt u dan eens wat wel helpt. Lief vragen?

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:43

Wappie betekent dat je stapelgek bent. En dat klopt. Laat Engel even een dagje meelopen op de IC in Engeland. Kan hij wat opfrissen. Druiloor.

GeloofnietAlles | 14-01-21 | 17:39 | 2

Ook in Engeland is het winter. Dan liggen de IC's altijd vol. Bangmakerij.

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:43

@Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:43 onnozel, in de war, gek ? ..
u maakt 't wel heel bont ..

justinianus | 15-01-21 | 07:53
-weggejorist-
Duarte | 14-01-21 | 17:34 | 1

Ik lees heel vaak het woord wappie. Ik mis een beetje de onderbouwing waarop dat gebaseerd is. De brief van viruswaarheid is inhoudelijk correct en verwoordt de zorg en de vragen van heel veel artsen voor dit mRNA vaccin. PS ik ben zelf arts.

Lawabidingcitizen | 14-01-21 | 17:20 | 8

@knuffedol | 14-01-21 | 20:22: De minister schrijft zelf aan de Gezondheidsraad dat het vaccin risico's heeft. Wílt u gewoon graag in de hype geloven?

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:47

Eens. Het lijkt alsof mensen goedgelovig willen zijn. Dat je niet kritisch wilt zijn, kan ik begrijpen. Maar dat je per se goedgelovig wilt zijn?

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:49

Talloze gerenommeerde artsen en wetenschappers in binnen- en buitenland hebben kritiek op de gang van zaken rondom het virus. De meesten worden niet eens te woord gestaan of een podium gegeven laat staan uitgenodigd voor een één op één gesprek. Wat ik niet begrijp is dat zij daarnaast zo ongelooflijk agressief bejegend worden, uitgescholden, bedreigd en gedemoniseerd. Waar is men bang voor?

Maris v.d Hof5393 | 15-01-21 | 03:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Blanke mensen met dreadlocks heel veel min

Rest In Privacy | 14-01-21 | 17:15

Wi, wa, wappie. Wappie wappie wap.

KritischeKrikker | 14-01-21 | 16:49

Dat zijn geen dreadlocks. Willem Engel is een lul met vlechtjes.

Usumani | 14-01-21 | 16:42

Die exhibitionistische lamlul heeft teveel last van alopecia voor dreads. Of hebben die juist de alopecia veroorzaakt?

SIogra | 14-01-21 | 16:31

Zolang je je geld verdient over de ruggen van meisjes/vrouwen kan ik je niet serieus nemen.. gelukkig velen met mij:) En nee, niets tegen prostitutie, maar vraag me wel altijd af hoeveel er blijven zitten als ze niet meer betaald krijgen.

DeRechteRug | 14-01-21 | 15:20

Wie er trouwens als blanke met dreadlocks bijloopt is so-wie-so al af. Laat dat nu over aan allerlei gekleurdelingen die het soms best aardig staat. Mag natuurlijk wel hoor; sommige mensen wensen een spannend leven, je zou zomaar van culturele toeëigening beschuldigd kunnen worden.

Sensatie, leuk toch in een anders treurig saai leven. Dus doe iets met je haar, wat dan ook. Ja, hoor, ja, ik heb vroeger ook lang haar gehad en mijn leerlingen beginnen ooit te zeuren om een staartje. Ik was zo goed niet of ik deed het. Was een succesnummer.
Nu? De tondeuse millimetert! Evocatus

Evocatus | 14-01-21 | 15:17 | 3

Uit die blanke dreads komen meestal ook de raarste ideeën is mij opgevallen... en een hele nare geur ook trouwens.

DeRechteRug | 14-01-21 | 15:23

Wannabe Marley’s. Het meest zielige soort.

J.Cash | 14-01-21 | 17:01

Maar, wat is er nu slecht aan de inhoud van de brief? Er staat weinig in wat niet klopt. Wellicht worden risico’s hoger ingeschat dan nodig en wordt er voorbijgegaan aan de potentie van het vaccin, maar verder is het een prima brief. En dat van die taalfouten is nonsens. Een paar plekken waar een komma mist, of de zinsbouw wat beter had gekund, maar dat is het eigenlijk wel. Heeft Mosterd misschien last van het Engel Derangement Syndrom?

DatIsJouwMening | 14-01-21 | 15:15 | 5

Ik heb even vluchtig naar de brief gekeken, en zesduizend fouten lijkt me wat overdreven, maar er ontbreken inderdaad nogal wat komma's en het is geen goed Nederlands. Slecht lopende zinnen, elementaire fouten als "ten alle tijde", "sperma donor", "bloed donor", etc.

De stijl is knullig agressief, de brief lijkt geschreven te zijn door een amateur die denkt met quasi-juridisch jargon indruk te kunnen maken, maar die eerder lachwekkend overkomt.

Argyronauta | 14-01-21 | 16:24

Het ergste is dat ze gewoon net doen alsof de brief is geschreven door bezorgde huisarts, terwijl geen enkele huisarts 'overlijden' als een bijwerking zou beschrijven van een vaccin. Dat slaat toch nergens op? Je kan hoogstens een bijwerking hebben waarvan je kan komen te overlijden. Alleen dat zegt dat ze maar wat lullen wat betreft de steun van huisartsen, en als ze daarover liegen, hoe serieus kan je ze dan nog nemen?

tuttifrutti25 | 14-01-21 | 17:17

@tuttifrutti25 | 14-01-21 | 17:17: Je kunt natuurlijk ook gewoon alles geloven wat de overheid zegt. De wetenschappers zijn het in elk geval nooit met elkaar eens. Daarom heet het wetenschap. Er zijn feitelijk veel huisartsen die het vaccineren niet voor hun eed kunnen verantwoorden. En nee, niet alle huisartsen willen zelf zsm gevaccineerd worden. Dat zijn de officiële instanties die het narratief van de overheid volgen. Een bekend sociaal verschijnsel.

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:55
▼ 2 antwoorden verborgen

De reden dat hulpwappie Jeroen Pols jurist is en geen advocaat, is dat hij daarvoor niet door de ballotage komt, oa. wegens strafblad. Daar heeft hij ook zijn graad gehaald. Cum laude, dus stom is ie zeker niet, ondanks dat hij drie jaar heeft gezeten wegens deelname aan een criminele organisatie. Tevens is hij grootaandeelhouder in het bedrijf van Engel's vader, dat een flink deel van de Bremer hoerenindustrie bezit. Geen heel fris type dus, zelfs al voordat hij met sekteleider Engel in zee ging.

Eirikur_Petursson | 14-01-21 | 14:53 | 1

Tja, die Hugo is net zo corrupt. Laat ze dan allebei opstappen.

Sensemilla | 14-01-21 | 16:17
-weggejorist-
thepinkpainter | 14-01-21 | 14:50

Hear, hear!

Shamwari | 14-01-21 | 14:41

De deugbrigade kan alles van virus waanzin wegzetten als gekken. En daar kan ik best een stukje in meegaan.

Het OMT zweert bij mondkapjes en nu weer een avondklok want kijk naar de landen waar ze dat wel doen.
Ja dat zie ik en zie toch echt dat die maatregelen totaal niet werken gezien de besmettingen die ook in het buitenland hard oplopen.

Verder vaccins die nog steeds niet volledig zijn goedgekeurd maar een voorlopig predicaat hebben.
Berichten uit de VS waar tussen de 3 en 8% behoorlijke bijwerkingen hebben zoals hevige allergische reacties dat de regel is dat er geen 15 min maar 30 min gewacht moet worden voordat mensen na vaccinatie naar huis mogen.

Rotterdammert1965 | 14-01-21 | 14:39 | 1

Buitenland heeft soms avondklok, maar dan ook weer bv restaurants open (Frankrijk). Dus jij ‘ziet’ het, alleen niet goed, want je vergelijkt appels en peren. En dan nog blijft het feit; houdt men zich eraan? Zie bijbelbelt waar het toeneemt, zie gedrag van feesten in de bossen of geheime plekken.

Situaties zijn niet 1 op 1 te vergelijken.

BenDeLier | 14-01-21 | 14:48

Psychologie is interessant. Ik lach me kapot om die mensen die die brief en Engel hier afzeiken. Jullie zijn als de dood voor die prik!

Prima brief verder. Die 6000 spelfouten heb ik niet gezien.

lachende3e | 14-01-21 | 14:28 | 6

@BenDeLier | 14-01-21 | 14:44:
De kans dat je goed ziek word van Cojona is net zo groot als ziek worden van andere virussen.
Zoek even de drukte op de IC's op in 2018 en 2016.

En als je niet ziek wilt worden moet je een goede dicipline hebben: alkalisch dieet, alleen organisch eten, geen vlees (hooguit eens in de week onbewerkt vlees), genoeg bewegen, schone lucht...
Dat is vaak teveel moeite voor de Hugonoten.

Sensemilla | 14-01-21 | 16:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind dat Engel hier ook doorschiet, ik benniet bang voor cojona, ik eet het als ontbijt, maar ook niet voor die vaccinaties. Laten we ons snel vaccineren en zo snel mogelijk het oude leven weer gaan oppakken, hier maak ik me wel ernstige zorgen over, we hebben als volk laten zien makkelijk tembare slaven te zijn.

Kane | 14-01-21 | 14:18 | 3
-weggejorist-
MistaRazista | 14-01-21 | 14:47

@MistaRazista | 14-01-21 | 14:47:
En dat willen veel mensen nog niet zien.
"even volhouden, dan mag je alles weer."
"Nee echt, nog 1 maand."
"Na het vaccineren kan het gewone leven doorgaan"

Terwijl niets van dit alles voorlopig gaat gebeuren. Ook na een prik muilpamper dragen, afstand houden, avondklok en dat soort nutteloze maatregelen (op afstand houden na, dat is het enige wat een beetje werkt op drukke plekken).

Sensemilla | 14-01-21 | 16:23
-weggejorist-
Cepalislam500mg | 14-01-21 | 21:58

Wat mij gisteren opviel en shockeerde is dat niemand noemde dat huisartsen dagelijks medicijnen voorschrijven, dat alle medicijnen mogelijke bijwerkingen hebben, dat niemand door (huis)artsen verplicht kan worden medicijnen in te nemen, dat er volgens mij nog nooit artsen vervolgd zijn voor dit soort dingen en tot slot dat geen één rechter in dit soort waanzin mee zal gaan. Geen één van de, toch bovengemiddeld intelligente, personen aan tafel die het noemde. Vond dat nogal opmerkelijk. Overigens ben ik van mening dat Willem Engel in de gevangenis thuis hoort.

Bigi Bana Boy | 14-01-21 | 14:14 | 2

Wat mij betreft zou dat mogen veranderen. Half Amerika en bijv. ook Spanje zit aan de pijnstillers en anti-depressiva. Dit is een heel duidelijk gevolg van de aanpak van de farmacieindustrie en de, laat ik het netjes zeggen, beïnvloeding van de artsen om een middel wel of niet voor te schrijven. Als een arts wat meer risico loopt op dat vlak zou het iig stof tot nadenken geven eer hij zulke middelen voorschrijft. Er zijn veel goede artsen, maar je ziet wat er gebeurt als je iedereen volledig vrijwaart van aansprakelijkheid.

DeAapUitDeMouw | 14-01-21 | 14:26

@bigi bana boy: Mensen die ontoerekeningsvatbaar zijn worden niet opgesloten in de gevangenis hoor. Daar hebben ze (als de wachtlijsten zijn weggewerkt) plaats voor in een GGZ-instelling.

Willy_Wuiles | 14-01-21 | 14:55

hulde GS ! nuance etc. is niet aan de orde hier, het is zin versus onzin en de onzin kan gelet op grote gezondheidsrisico’s, maatschappelijke onrust en uit oogpunt van geestelijke hygiëne niet hard genoeg bekritiseerd ( en bestreden) worden ..

justinianus | 14-01-21 | 13:57 | 1
-weggejorist-
Cepalislam500mg | 14-01-21 | 22:03

hulde GS ! nuance etc. is niet aan de orde hier, het is zin versus onzin en de onzin kan gelet op grote gezondheidsrisico’s, maatschappelijke onrust en uit oogpunt van geestelijke hygiëne niet hard bekritiseerd worden ( en bestreden) worden ..

justinianus | 14-01-21 | 13:55 | 2

Lol!

Nuance is wel het laatste waar ik aan denk bij Viruswappies.

Papa Jones | 14-01-21 | 14:06

@Papa Jones | 14-01-21 | 14:06: eens.. gaat om berichtgeving ..

justinianus | 14-01-21 | 14:16

Even voor de wappies onder ons: dat het beleid van overheden en gezondheidsorganisaties op (veel) punten te wensen overlaat, betekent niet automatisch dat volstrekte debielen van 'Viruswaanzin' of 'Viruswaarheid' opeens deskundig zijn. Dat zou een wat malle gevolgtrekking zijn.
Ja, ze roepen dat het allemaal niet deugt, maar wat daarna komt is niet-onderbouwd en doorgaans ronduit belachelijk. Als je blijft herhalen dat door de corona_maatregelen_ meer doden vallen tijdens de Tweede Wereldoorlog, dan ben je niet goed bij je hoofd.
De brief - de zwakzinnige taal en opbouw daargelaten - suggereert kort samengevat dat we helemaal niet weten of iedereen massaal zal sterven aan de nieuwe vaccins, terwijl we ook gewoon het 'peer reviewed' 'alternatief' Vitamine D ('sinds juli 2020') kunnen slikken in de plaats van de nieuwe 'vaccines'.
En als huisartsen het wagen om niet alle - niet bewezen effectieve - medicijnen en supplementen te noemen als alternatief voor een vaccinatie, nou, dan lopen ze het risico om eens flink aansprakelijk gesteld te worden hoor. Aansprakelijk, via nadere te overwegen juridische stappen weet u wel. Donder toch op.
Waarom dat schadelijk is? Omdat de meneer met het vieze haar en zijn yoga-dansstudio (?) hiermee alleen maar verwarring zaait en mensen in paniek brengt. Maar dat is ook het businessmodel. Het gaat niet om een zinnige discussie voeren en iets constructief bijdragen, maar het gaat om het inspelen op het gevoel van mensen en lekker donaties ophalen. Hij is een charlatan. Terwijl iedereen ervan overtuigd is een dappere strijder van de vrijheid te zijn. Nee, je brengt anderen in gevaar en niemand vindt je aardig.

Een paard | 14-01-21 | 13:54 | 9

@Jan Passant mk2 | 14-01-21 | 14:03: jij was zeker eentje die anderen ervan beschuldigde “angst” te hebben voor het “niet bestaande” virus, wat volgens jou maar een “griepje” was. Wat deed jij dan precies met degene die je van “angst” beschuldigde? Royeren uit de samenleving want dom, angst, iets?

Waarom niet zeggen: ik had het mis? Nu verdedig je het wappie zijn, en maak je er een godwin van. Typisch een wappie.

BenDeLier | 14-01-21 | 14:21

Deflatiemonster | 14:01 Tja, een oplichter dus. Iets met geld van goedgelovigen. Meen te herinneren dat zijn vader daar ook een handje van had, de achterbakse huisjesmelker noemden ze Cees Engel in Rotterdam.

zijvanhiernaast | 14-01-21 | 16:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb zwaar verdunde corona bier. Op een paarse kristal gemixt, onder het maanlicht.
Het enige dat echt helpt.

Wim Venijn | 14-01-21 | 13:40

Dit is dus de reden dat het niks gaat worden met o.a. vitamine D. Want inderdaad, dat wetenschappelijk onderzoek, dat ligt er. Maar die ongelofelijk druiven maken er dan weer zo'n kinderachtige brief van. Niet te doen...

c19vitamind.com/ Een overzicht van het onderzoek, ja het is echt waar. En het is gewoon te danken aan Engel en kornuiten dat het niet serieus overwogen kan worden zonder politiek gezichtsverlies.

Upendo | 14-01-21 | 13:33 | 8

@Upendo | 14-01-21 | 13:59: Vitamine D staat al jaren in de richtlijnen van de GR, kun je gewoon halen bij de drogist

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 14:41

@Denimativ1970 | 14-01-21 | 14:36: Dat zou ik ook graag willen ja, het niet m'n hobby ofzo. Maar helaas kunnen we daar niet vanuit gaan, de tunnelvisie is extreem.

Upendo | 14-01-21 | 15:07

@Diederik_Ezel | 14-01-21 | 14:41: Uiteraard neem ik het. Tot nu toe nog geen covid-19 dus het is al een succes ;-) Maar een serieuzere noot: Ik zou graag zien dat het in het ziekenhuis gegeven werd aan mensen die de ziekte op dat moment moeten ondergaan en daarbij alle hulp kunnen gebruiken. Het lijkt me dat dat met vit. D gewoon kan maar dat het buiten het medische paradigma valt. De tijd zal het leren...

Upendo | 14-01-21 | 15:08
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
HardeHenk | 14-01-21 | 13:32 | 2

Goh, ik zie in de media dat Doutzen Kroes, met 'r middelbare schooldiploma en haar complete gebrek aan énige relevante werkervaring behalve tietenzwaaien óók weer 'iets vindt' van de coronacrisis... Toch jammer dat dit soort domme wichten een podium hebben en zoveel aandacht krijgen.

Jimmydepimmy | 14-01-21 | 13:23 | 9

@Nemesis | 14-01-21 | 13:29: Dat zou zo moeten zijn maar gebeurt niet want wat er maar enigszins tegen het 'kabinetsbeleid' ingaat, wordt verketterd. Voor het gemak wordt vergeten dat de meesten die tegen de 'maatregelen' zijn òf daar iets op aan te merken hebben, e.e.a. zéér goed hebben onderzocht via integere èn te verifiëren bronnen. En nee, ik ga de moeite niet doen om links te plaatsen die toch worden weggejorist want zover is het - helaas - al gekomen. Stormageddon die zijn berichten àltijd - en bijna als enige - onderbouwde, is niet meer op GS te lezen en persoonlijk vind ik dat een heel groot gemis. Daarom zal ik hier veel minder artikelen gaan lezen èn daarop reageren. Discussie: heel graag met het in waarde laten van de ander. Met schreeuwers die anderen de grond inboren met 'wappie' en niets meer dan dat, heb ik helemaal niets.

Lupuslupus | 14-01-21 | 13:45

Tja, vee arts en afgekeurde experimenteerder Jaap van D. beweren ook van alles te weten. Die worden alleen geloofd door deugmensejs die zichzel fook heel slim vinden dat ze luisteren naar 'experts'die zijn aangewezen door bureaucraten.
Eigenlijk zijn die net als Willem engel

Sensemilla | 14-01-21 | 16:27
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Nemesis | 14-01-21 | 13:22 | 2

Wat probeert Willempie nou eigenlijk te bereiken? Eerst roept ie steeds dat 'maar' 2% ziek wordt van corona en nu er 0% ziek wordt van het vaccin is dat ineens heel erg.

Selassie | 14-01-21 | 13:22 | 1

Willem en logica, ik bedoel hij is danser en denkt die ie wetenschapper is

menage | 14-01-21 | 13:51

Het wappie percentage is wel erg hoog bij dit soort berichten, jammer.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 13:20 | 2

Wappie

Papa Jones | 14-01-21 | 14:12

Nee, wappie.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 14:34

Het advies over Vitamine D als behandeling is ongefundeerd, dat wil zeggen: niet gebaseerd op betrouwbaar onderzoek? Zou het zoveel deren om een patient te vragen bij te dragen aan zo'n onderzoek? Elk geregistreerd besmet persoon is een potentiele vrijwilliger! Of zou dat uiteindelijk deze dreadlockwappie in het gelijk stellen wat je ook niet zou willen? Lastig, lastig.

Boerhoektvrouw | 14-01-21 | 13:19 | 1

Dr. Fauci slikt 8000IU vit. D3 per dag. Dat doet hij natúúrlijk omdat het geen enkel doel dient. Maar wie weet is hij ook een 'wappie'?

Lupuslupus | 14-01-21 | 14:31

Fantastisch geschreven Mosterd!

DrumPiet | 14-01-21 | 13:19

In die brief staan niet meer spel- en taalfouten dan het gemiddelde stuk van Spartacus, Mosterd of Ronaldo.

Tapu | 14-01-21 | 13:14 | 1

Spartacus zeker. Ronaldo en Mosterd schrijven over het algemeen foutloos Nederlands.

DrumPiet | 14-01-21 | 13:17
-weggejorist-
Sjiek | 14-01-21 | 13:13
-weggejorist-
T2000 | 14-01-21 | 13:11 | 1

Reactie van Nederlands verpleeghuis in de Randstad, nadat iedereen gevaccineerd is:
(aan tafels op voorgrond zitten de managers, staand achterin de verpleging)
www.youtube.com/watch?v=0f9PBsnFmmc

King of the Oneliner | 14-01-21 | 13:07 | 2

Huh? Bijwerking is Spaans praten?

Sjiek | 14-01-21 | 13:15

@Sjiek | 14-01-21 | 13:15: Ja, dat krijg je als je het niet uitgebreid test. Een andere bijwerking is dat bejaarden bloedjegeil worden.

King of the Oneliner | 14-01-21 | 13:17

Laten we niet vergeten dat de belangrijkste reden voor de opkomst van wappies, honden, red team en andere zijlijners, komt door het complete falen van het RIVM/OMT om het beleid fatsoenlijk wetenschappelijk te onderbouwen.
Het beleid stoelt op wat onderbuikgevoelens van toevallig omhooggevallen OMT-leden, powerpoints, kranteninterviews en Catshuissessies zonder notulen. Er is géén periodiek wetenschappelijk analysebeeld. De expertise wordt niet goed gekanaliseerd.

Wat betreft vitamine D: De SWAB - het clubje dat belast is met het opstellen van de medicamenteuze richtlijnen voor COVID-19 patiënten, heeft het gepresteerd om in het advies over vitamine D uitsluitend te baseren op studies van vóór 2020. Toen er nog geen COVID-19 was. Niet op de tientallen studies die in 2020 zijn uitgevoerd.

Dat het kabinet het beleid wilde laten leiden door de wetenschap, was een uitstekend principe. Ze hebben er echter waardeloos uitvoering aan gegeven. Het OMT disfunctioneert, dat wordt duidelijk uit ieder interview met OMT-leden. Uit interviews blijkt dat er regelmatig geen consensus is in het OMT is. Belangrijkste kwaliteit van een OMT-lid is Jaap van Dissel niet tegenspreken. Het is ook zeer eenzijdig opgezet qua disciplines.

Er zit ontzettend veel lucht in de verantwoordelijkheidsverdeling. Dat is zorgelijk. Naderhand zullen politici zeggen: wij zijn niet volledig geadviseerd door de medisch adviseurs. En de medisch adviseurs zullen zeggen: ons is dat niet specifiek gevraagd.

Denimativ1970 | 14-01-21 | 13:00 | 2

Er zit ontzettend veel lucht in de hoofden van politici. Persoonlijk vind ik dat gevaarlijker dan de pandemie.

Deksmaat | 14-01-21 | 13:14

i.d.d. treffende analyse stel je nu eens voor dat er openheid zou zijn, wat ze deden, de omt leden regelmatig wisselen met frisse leden, de leden begeleidden en monitoren en corrigeren op hun eigen persoonlijke karakterologie en voorkeuren, bias verminderen, breed up to date blijven, ook eerlijk zeggen dat ze dingen niet weten, dat, afhankelijk van de node, desbetreffende personen uit het veld ingevlogen worden, zeker niet altijd authoriteiten invliegen, maar vooral kennis, en dat zijn juist vaak niet hoogleraren. Ik kan nog wel doorgaan. Allemaal bekend al binnen de medische wereld Maar niet toegepast. Dan krijg je protest. Mensen gaan zelf zoeken. Hartstikke prima, vooral doen, en bied kennis aan om te beoordelen. Doe dat open. Zover ik weet is die Cochrane Library een mooi begin. Ach en die brief... ik lig er niet wakker van... levert weer wat kennis op. Niet veel. Veel tekst is al bekend en wordt al vele jaren toegepast. Dank voor de herinneringsbrief. t Ziet er naar uit dat ik het prima doe, zolas vele van mijn collegas

nobodiesunmighty | 14-01-21 | 13:21
-weggejorist-
Kevf | 14-01-21 | 13:00 | 1

Even snel screenshots maken van alle vermakelijke onzin. Joris komt er aan.

HeerVanStand | 14-01-21 | 12:59 | 2

Shit! Wat is ie snel.

HeerVanStand | 14-01-21 | 13:01

Viruswappie. Verder lezen lijkt mij overbodig.
Werd vanmorgen wakker met een wekkerradio vol blije jonge hippe stemmen in een NPO studio. De "avondklok" normaliseren was de boodschap.
Het ding uitzetten is (hoop ik) nog niet zo'n ernstig meningsdelict.

Jan Passant mk2 | 14-01-21 | 12:52 | 3

Vacin nemen helpt ook tegen avondklok, dus ben je tegen beiden of voor beiden?

DrFibonacci | 14-01-21 | 13:07

@DrFibonacci | 14-01-21 | 13:07:
Ben wel te porren voor een DeugAriër-verklaring bij vaccinatie. Als dat inderdaad iets met die avondklok van doen heeft, zoals u stelt.
Of andere politionele acties uit naam van den gezondheidszorg.

Jan Passant mk2 | 14-01-21 | 13:16

goed dat er mensen tegen dit in mijn ogen slechte beleid, de manier waarop kun je kritisch over zijn,maar iedereen die anders denkt wegzetten als wappie is tenenkrommend laag.

Spychopaat | 14-01-21 | 12:52 | 5

uit woorden kunnen we vaak wel opmaken of iemand totaal van de pot gerukt is of genuanceerd kan denken

menage | 14-01-21 | 13:53

Kijk naar Maurice de Hond!
Dat heeft kritiek, maar het is allemaal goed onderbouwd.
Geen wappie dus.

Willem Engel daarentegen is een enorme wappie.
Ik vind Wappie een prima aanduiding. Je weet gelijk wat ermee bedoeld wordt.

Papa Jones | 14-01-21 | 14:15

Geachte Heer/Mevrouw, uw heeft wel door dat het over de Duitser Willem Engel en zijn volgelingen gaat? Dat deze mensen wappie worden genoemd, en ik weet zeker dat als iemand een nuttige bijdrage kan leveren aan het Corona debat. bijvoorbeeld door met goede argumenten te slingeren, deze dan geen wappie worden genoemd.

Beerndakbhar | 14-01-21 | 14:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit gaat psychiatrische trekken aannemen

Thomtidom | 14-01-21 | 12:49 | 1

Ik ben inderdaad ook niet zo fan van het Rutte beleid.

zwenkwieltje | 14-01-21 | 15:20

Komt altijd mooi uit zo'n wazig figuur. Zo kun je alle andere (terechte) kritiek op het coronabeleid daar lekker mee associëren. En de mensen die dat uiten tot wappie bestempelen. Blijft je wereldje lekker simpel en overzichtelijk van.

WillemHollander | 14-01-21 | 12:42
-weggejorist-
lauwebal | 14-01-21 | 12:41 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit is slechts 1 van de tientallen positieve onderzoeken. En 76% reductie van besmettingen in 36 healthcare workers vind ik sowieso niet niks... Dat is alvast meer bewijs dan we hebben van positief effect van lockdowns of mondkapjes...

RichardBandler | 14-01-21 | 13:29

@RichardBandler | 14-01-21 | 13:29: Ik neem 8000IU vit D3 per dag en 2 capsules levertraan à 1000 mg. Heb een paar dagen geleden mijn 76e verjaardag mogen vieren en het gaat mij prima. Dus beslist géén gifspuit voor mij, die sta ik graag af aan de 'wappie' roepers.

Lupuslupus | 14-01-21 | 14:40

Er zijn bv. ook heel duidelijke positieve effecten op covid19 te zien in bepaalde regio's in landen waar ivermectine vanwege parasieten veel is ingezet.

RichardBandler | 14-01-21 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop dat er veel positieve heen gaan om te vertellen dat het chinezen virus geen lachertje is.

jan huppeldepup | 14-01-21 | 13:00

@jan huppeldepup | 14-01-21 | 13:00: Voor positief getesten geldt: 'bleib zuhause! En natuurlijk is het virus geen lachertje want ongeveer 3x zo desastreus als 'de griep'. Maar het hele land gijzelen terwijl de zwakkeren bij bosjes omkomen in de verpleeghuizen gaat alle perken te buiten. Dat 'beschermen van de zwakkeren' is tot op de dag van vandaag één grote leugen gebleken.

Lupuslupus | 14-01-21 | 14:43

"Het synthetisch mRNA uit het vaccin kan niet doordringen tot de celkern en komt dus niet in contact met menselijk DNA. Bovendien is het zo verschillend van ons menselijk DNA dat het dit nooit zou kunnen wijzigen of beschadigen.
Tot slot is mRNA weinig stabiel en wordt het snel (binnen de tien uur) afgebroken in de cellen. Die fragiliteit zorgt er ook voor dat deze vaccins in zo’n extreem lage temperaturen (-70°C) moeten bewaard worden."
www.gezondheidenwetenschap.be/gezondh...
Voorzichtigheid met een nieuw vaccin is nooit verkeerd, maar ik vind deze uitleg behoorlijk duidelijk.
Hoe dan ook, ik heb geen haast met een vaccinatie, dus ik zie het gewoon nog even aan.

Deksmaat | 14-01-21 | 12:36 | 5

Álle uitleg over het virus en de maatregelen (op basis van wat we nú weten) is behoorlijk duidelijk en redelijk, mits je je erin verdiept en mits je open staat om het aan te nemen. Er zijn teveel mensen die per definitie niets geloven wat uit de mond van Rutte komt. Nu is het cejona, paar jaar geleden was het MH17. Simpel geroeptoeter is van alle tijden en als je als mens simpelweg je ogen sluit voor de (soms vervelende) realiteit, dan is geen uitleg ooit afdoende...

Jimmydepimmy | 14-01-21 | 13:08
-weggejorist-
T2000 | 14-01-21 | 13:15

@T2000 | 14-01-21 | 13:15:
Over welk vaccin heeft u het? Oprechte vraag. Heb het net gegoogeld, maar kon niets vinden over een vaccin wat decennia lang is gebruikt en is mislukt. Ik snap dat u geen linkje kunt bijvoegen, maar weet u een naam of bron?

Deksmaat | 14-01-21 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
mood | 14-01-21 | 12:35 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Het is trouwens erg vermakelijk om op facebook eens te kijken en door te klikken wat voor figuren allemaal reageren op plempsels en activiteiten van Viruswaanzin; een bonte verzameling van 'spiritual coaches', 'lichtwerkers', homeopaten, veganisten en andere randfiguren...

Jimmydepimmy | 14-01-21 | 12:33 | 1

Met andere woorden: een bonte verzameling zweefmolenpassagiers.

Grijskijkert | 14-01-21 | 12:41
-weggejorist-
lauwebal | 14-01-21 | 12:29 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik wil Willem Engerd graag nomineren voor de Don Quichot wisseltrofee 2020. Kan dat nog en bij wie moet ik zijn ?

Grijskijkert | 14-01-21 | 12:28

"omhooggevallen dansmariekes, mislukte juristen en blèrende asocialen met een pak Aldi-chardonnay" ? En wat staat daar tegenover: De Jonge doorgeleerd heeft voor hulp-bovenmeester van een lagere school die nu ministertje van Volksgezondheid speelt, dan premier Rutte de eeuwige student kunstgeschiedenis en nu Churchill-imitator die er alleen maar zit omdat hij 500 partijvergaderingen van de VVD heeft overleefd en dan nog zo'n Ab Oosterhaus van het RIVM die €5 miljoen aan het inentingsproces heeft verdiend. Daar moeten we dan op vertrouwen ?

wlodek | 14-01-21 | 12:27 | 4

Die laatste genoemde kluit lijkt mij "the lessen of two evils". Bovendien is Engel "im grossen ganzen" natuurlijk gewoon verschrikkelijk klein bier.

Grijskijkert | 14-01-21 | 12:31

Lees even het stuk van Follow The Money over Oosterhaus. Je lult namelijk uit je nek. Daarnaast vaart het beleid van de Jonge en Rutte niet op hun persoonlijke kennis maar op die van andere. Maar dat ik dat aan een volwassene moet uitleggen geeft al de staat van onze maatschappij aan. Kritisch en het niet overal mee eens zijn is prima verder.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 13:05

@DexterGordon | 14-01-21 | 13:05: "Daarnaast vaart het beleid van de Jonge en Rutte niet op hun persoonlijke kennis maar op die van andere" maar zij zijn in de positie dat zij de uiteindelijke besluiten moeten nemen en daar is kweekschool en een studie kunstgeschiedenis toch echt onvoldoende basis voor

wlodek | 14-01-21 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wie is die Willem Engel toch?
Hoeft hij niet te werken, dat hij genoeg tijd en geld heeft voor al die demonstraties en rechtszaken?

Roos | 14-01-21 | 12:27 | 2

Nee, want zijn dansschool moest sluiten vanwege de coronacrisis.

grietmetgroenefiets | 14-01-21 | 12:34

Als verantwoordelijke voor de uitvoering van het coronabeleid mag je je vingers aflikken dat je belangrijkste opponent de grootste idioot uit de samenleving is.

Prinsemarij | 14-01-21 | 12:26

Uit de brief:
"En wij willen u erop wijzen dat u ten alle tijde aansprakelijk gesteld kan worden"

Het is: "te allen tijde". Dus er zijn geen taalnazi's onder de ondertekenaars.
Maar wat een ziek mannetje, die Engel. Zou dat van de bijwerkingen komen?

Beste_Landgenoten | 14-01-21 | 12:24 | 1

Die rechtszaken moeten hem geld kosten. Wat zou zijn verdienmodel zijn?

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 13:08

Gewoon die lul oppakken. Dat kan prima hierdoor. Dan loopt hij 2 dagen later weer los, maar direct weer oppakken voor wat anders, etc. We maken het deze eikel veel te makkelijk.

FordPrefect | 14-01-21 | 12:23 | 1

Ja laten we iedereen oppakken die tegen het kabinetsbeleid ingaat. Misschien is China iets voor u?

Lupuslupus | 14-01-21 | 14:46

Is er ergens een overzicht te vinden van de namen van de 'artsen' die in dat "Artsen Team Viruswaarheid" zitten?
Een tijdje raakte ik al eens in een aardige online-discussie verwikkeld met een (best bekende) viruswappie die het opnam voor een huisarts die al een keer eerder een soorgelijke brief had geschreven. De betreffende mevrouw de pluisarts werkte nog 1 dag in de week als verloskundige in een nietszeggende praktijk in een nietszeggende gemeente in het noorden van het land. Haar optreden bij Weltschmerz was om te huilen, zo sneu. Zonder enige credentials, en vooral gebaseerd op haar eigen domme persoonlijke opvattingen, proberen om aannames te verkondigen als 'feiten'.

Jimmydepimmy | 14-01-21 | 12:21 | 5

@Mich2007 | 14-01-21 | 12:45: komisch!! Andrew Wakefield is de grootste oplichter die er bestaat, lees vooral zijn wikipedia even dan kun je lachen

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 12:58

@Mich2007 | 14-01-21 | 12:45:
Een wetenschapper die zich richtte op vaccins tegen parasieten bij dieren, die zonder enig bewijs een theorie ophangt over een vaccin tegen een virus bij mensen. Schoenmaker, blijf bij je leest.
Kom eerst maar eens door met het onderzoek wat zijn theorie bewijst.

Verder... Wakefield. Dat diskwalificeert het hele filmpje, want die man heeft zelf toegegeven de hele zaak bedonderd te hebben. Zijn onderzoeksresultaten waren verzonnen, hij heeft de hele zaak geflest, en mag nu geen dokter meer zijn omdat hij niet kon ophouden met zijn kwakzalverij.

Nou, doei heh?

Rest In Privacy | 14-01-21 | 13:10

Prima link, Mich2007. Ik stuur 'm door aan mijn contacten.

zwenkwieltje | 14-01-21 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Als die brief zo tenenkrommend slecht is, vol ongefundeerde beweringen staat en de huisartsen op hun beurt niets te verbergen hebben, waarom dan zo boos en geïntimideerd zijn?
Hebben ze iets te verbergen of jokken ze ergens over?
Anders maak je je toch niet druk om zo'n rebellen pamfletje?
Ik verwacht van een huisarts gezond verstand en geen kwetsjank houding.

zwenkwieltje | 14-01-21 | 12:21 | 3

1 woord: de media.

FordPrefect | 14-01-21 | 12:24

Ik raak ook geïrriteerd wanneer droeftoeter nummer zoveel weer eens een Jezus Red! pamflet in mijn brievenbus schuift. Irrelevant qua inhoud, linea recta het ronde archief in, maar wel irritant.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 12:25

Als iemand op straat zomaar begint te roepen dat ik voor schade aansprakelijk ben, raak ik ook geïntimideerd.

Continuum | 14-01-21 | 12:28

Willem Englul

CynicalBastard | 14-01-21 | 12:20

Wat Willem Engel en zijn medestanders van Viruswaarheid denkt interesseert mij niet.
En eerlijk gezegd denk ik dat veel huisartsen net zo denken.
Dat Willem Engel en zijn medestanders van Viruswaarheid hún visie én "waarheid" door mijn strot willen duwen, laat ik daarentegen niet toe.
Ik beslis zélf of ik mij laat vaccineren, daar heeft Willem Engel en zijn medestanders van Viruswaarheid geen moer mee te maken.

MK27 | 14-01-21 | 12:19 | 1

alleen Marco Borsato kent de Waarheid.

nobodiesunmighty | 14-01-21 | 13:51

Ik krijg hier het gevoel bij van; wie het laatst lacht, lacht het best.

Atheist-Priest | 14-01-21 | 12:16

Jammer dat er geen inhoudelijke discussie in Nederland mogelijk is, alleen veel geschreeuw. Ja, er zijn in de Westerse wereld in de afgelopen 50 jaar nieuwe vaccins van de markt gehaald vanwege bijwerkingen (Varkensgriep, Pandemrix), ieder nieuw vaccin houdt een zeker risico in. Maar een inhoudelijk debat over de voors en tegens van vaccineren, over de risico's bij inenten en bij ziek worden, de populatie die nu op de IC belandt (oud/overgewicht/andere ziektes?) is met dit geschreeuw helaas niet echt mogelijk.

Festen | 14-01-21 | 12:16 | 2

Veel betaald geschreeuw.

Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 12:23

Goeddeels omdat de materie zo complex is en zo breed, dat eigenlijk niemand het kan overzien. Sociaal,ecomisch en medisch vlak. Maar omdat het iedereen aan gaat, wil iedereen toch een kant op.

Continuum | 14-01-21 | 12:25

Een (piepklein) deel van het volk is zó wanhopig door het onvermogen deze schijtpandemie een plekje te geven in hun mentale organisatiekamer .
Een ( overgroot) deel van het volk is ook zo wanhopig door het onvermogen van onze regering om deze schijtpandemie in te dammen.
Tja... het is altijd feest hier in Banania ! Wat wel opvalt in Banania is dat elke koekwous hier een platform krijgt .

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 12:10 | 2

En daarmee jij dus ook. Mooi toch?

DaVinnie | 14-01-21 | 12:12

Als iemand het land kan stil leggen met rechtszaak over stikstof etc, dan kan viruswaarheid dat toch ook? GS ook aan het meten met twee maten?

LuNaTeeQ | 14-01-21 | 12:09 | 1

Absolute minderheden hebben het in dit land voor het zeggen. Ja , behalve GS dan uiteraard want extreemlrechtse fascistoide islamofobo homohaters .

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 12:13

Ze hebben er baat bij Willem Engel zolang mogelijk als gezicht van het "protest" te houden... Ik ben het hele gezeik ook beu, klote mondkapjes, klote MSM, klote PCR test, maar ook klote Willem Engel, wat een totale mafklapper is dat, daar wil je toch niets mee te maken hebben...

Ad Hominem Tu Quoque | 14-01-21 | 12:08 | 3

En binnenkort in uw theater, de klote avondklok.

IkwilJinekwel | 14-01-21 | 12:14

@IkwilJinekwel | 14-01-21 | 12:14: Ik hoop het oprecht van harte. Voor de mensen die al serieus een steentje proberen bij te dragen aan het dempen van de verspreiding van het virus is het een kleine tijdelijke extra 'investering', terwijl het voor al die idioten die zich nergens iets van aan trekken hopelijk nét dat duwtje in de rug is om de noodzakelijke maatregelen wat serieuzer te gaan nemen.

Jimmydepimmy | 14-01-21 | 13:17

De " dansleraar " is te zien op foto's van zijn " lessen " , daar is te zien dat hij alleen maar tegen lekkere wijven aan staat te schuren met zijn onderlichaam , en hij is zo verschrikkelijk boos (dat hij dat moet missen) dat er een kortsluiting is ontstaan in zijn hersentjes .

Minus Richels | 14-01-21 | 12:07 | 3

Die dans heet kizomba en is wel wat meer dan 'tegen lekkere wijven aanschuren', maar ik snap dat het gemis wel.

Ik zou inmiddels ook bijna een moord doen voor een fatsoenlijk latin feestje...

ReyNemaattori | 14-01-21 | 12:16

Wat doen ze bij Viruswaarheid eigenlijk met hun coronadoden? Verbergen ze die ergens?

HeerVanStand | 14-01-21 | 12:07 | 1

Die noemen ze griep slachtoffers.

Trumme | 14-01-21 | 12:08

Kunnen ze die Willem niet gewoon een spuitje geven, oh wacht........

kneuterzak | 14-01-21 | 12:06

Uitwassen van een vrije maatschappij: Akwasi, Engel, Rebellion, We Are Here, etc etc.

van Oeffelen | 14-01-21 | 12:06 | 4

Vroeger moest je dan wachten tot je in Paradijsvogels kwam.

HeerVanStand | 14-01-21 | 12:21

@Diederik_Ezel | 14-01-21 | 12:09:
Nah,,..... helemaal zeker zijn we daar niet van,.. maar dat ze wereldheerschappij najagen, kamelen in Egypte ziek maken, IS hebben opgericht, matses maken van kleine kindjes hun bloed en chocola met zout hebben uitgevonden DAT allemaal wel.
Ow, en iets in het eten van Lange zwans en W. Engel gedaan

miko | 14-01-21 | 12:27

Hoeft ook zich niet zo'n probleem te zijn als ze niet zouden worden gesubsidieerd met belastinggeld. Wat ze met hun eigen tijd en van hun eigen centen doen moeten ze zelf weten, maar nu betalen wij hen indirect om hen te laten zeggen dat wij fout bezig zijn.

knutsel_ | 14-01-21 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ben deze kerel zo ontzettend zat. Weet niet of ik meer uitkijk naar het feit dat ik ooit weer in de kroeg zit of dat ik ooit de bek van deze kerel voor de laatste keer zal zien.

neejijzuigt | 14-01-21 | 12:05

Laten we eerst eens beginnen te stoppen deze “meneer Engel” steeds maar weer een platform te geven.

Marvin_NL | 14-01-21 | 12:05 | 4

We? Engel kan zeggen wat ie wil, of ik en jij en ik het daarmee eens zijn of niet, ja ja vvmu.

IkwilJinekwel | 14-01-21 | 12:16

U bent "democraat"?

citywok | 14-01-21 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Yep, meneer kan beter een psychloog gaan bezoeken.
Is beter voor hem en voor de rest.

hotmint | 14-01-21 | 12:04

Wat verwachten ze nou dan? Een huisarts heeft de studie niet gedaan via Facebook etc. Ziet opeens het licht en neemt de alles uit de brief aan voor waar?

sparka | 14-01-21 | 12:03

In Israel wordt flink doorgeprikt en zullen in dit tempo als eerste land covid vrij zijn dankzij een massale vaccinatie campagne. Op dezelfde manier is polio wereldwijd praktisch uitgeroeid. Het ultieme bewijs uit de echte wereld dat vaccins enorme gezondheidswinst leveren.

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 12:00 | 6

Kan Corona geen vooropgezet plan zijn om Israel uit te roeien d.m.v ' ''vaccinaties ''''?

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 12:19

Ja joh, lekker simpel toch?

Katten zijn lief en geschikt als huisdier.
Tijgers zijn katten.

Poliovaccin heeft zich bewezen.
Corona vaccins zijn experimenteel, ik hoop dat ze werken, en het is terecht dat er grote vraagtekens te plaatsen zijn.

Sjiek | 14-01-21 | 13:05
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
van heinde en verre | 14-01-21 | 12:00 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
LJBrinkhorst | 14-01-21 | 11:57 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Kunnen ze hem , en zijn wappie aanhang niet ergens op een eiland zetten?
Zijn we er vanaf.

endtotrolling | 14-01-21 | 11:57
-weggejorist-
citywok | 14-01-21 | 11:56 | 3

Ja, uiteraard... Bijna TK2021 dus dan kan hij ieder moment gevraagd worden, onze ouwe KeekopdeWeek beeldvullert Akkermans...

F. von Zeikhoven | 14-01-21 | 11:56 | 1

Zijn naam wordt genoemd, in de wandelgangen.
Voor de zekerheid maar vast lid geworden van PvdA, VVD en CDA

zetje01 | 14-01-21 | 12:54

Die Anti alles Wappie is net zo gel als zijn vader en zijn broer, zijn vader Cees kreeg van de gemeente Rotterdam als huisjesmelker 14 miljoen mee daarna begon hij camping Fort Oranje zelfde verhaal claimed bij de gemeente zundert 5 milj etc. zijn broer is eigenaar van wat prositutieramen in Bremen Willem als dansinstructeur opeens een Guru lol Ze zijn wel slim zijn pa heeft asperger autisme met criminele inslag en zijn broer idem.. de appel valt niet ver van de boom.. Zowel vader Cees als Willem Engel hebben zelfde studie gedaan..

Tonythelonley | 14-01-21 | 11:54 | 3

Mwah, voor 14 miljoenen laat ik ook die studie niet lopen natuurlijk... Wo kann ich mich bewerben...?

F. von Zeikhoven | 14-01-21 | 11:58

Ik heb er niks mee, maar blijkbaar gaat u volledig "shoot the messenger".

Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 12:01

Dus de fam. Poot die in hetzelfde schuitje zat zijn daarom ook maar anti-wappies?

Trumme | 14-01-21 | 12:18

Vaccin, stukje RNA dat er voor zorgt dat het lichaam een eiwit gaat aanmaken, zodat Corona niets kan uitrichten. Het is niet zo moeilijk. Ze hebben natuurlijk wel een punt als er opeens toch nanobots in zitten en kleine xbox series x-jes met MS besturingssoftware. Dan zijn wij fucked.

Mokum Kosher | 14-01-21 | 11:53 | 5

@jeweettochniet | 14-01-21 | 11:58: Het is allemaal niet zo spannend en ook niet echt nieuw. Don't worry en laat je niet gek maken door de wappies en hun boze mensen dromen.

Jimmydepimmy | 14-01-21 | 12:06

Dus wacht ff, als ik het goed begrijp, zie ik je zeggen, dat het RNA je lichaam producent maakt van een vijandig product? Dus kortweg, je lichaam wordt je eigen vijand?
Of zit er ook een stopknop op, dat zodra je weerstand het eiwit af kan vechten, je lichaam weer stopt met de productie er van?

ZKH EénOog | 14-01-21 | 13:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd of de 'artsen' van team Viruswaarheid een BIG-registratie hebben. Graag namen onder zo'n brief. Je mag jezelf niet zomaar arts noemen.

Koning Willy | 14-01-21 | 11:53 | 9

@Trumme | 14-01-21 | 12:22: Het spuitje zetten niet nee. Maar als huisartsen onder de noemer van hun BIG-registratie onwaarheden of persoonlijke politieke opvattingen gaan uitdragen, en daarmee de optie proberen te beïnvloeden of (zoals in dit geval) zelfs trachten te intimideren, dan is dat toch zeer ongewenst.

Jimmydepimmy | 14-01-21 | 12:27

@odulat | 14-01-21 | 12:03: Vogel mocht die titel niet meer gebruiken. Het is daarom ook A. Vogel geworden.

Pardoes | 14-01-21 | 13:01
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
pibasso | 14-01-21 | 11:52 | 1

Nee, ik mag Willem Engel ook niet, maar in dit geval misstaat de moraalpaal behoorlijk. Individuele keuzevrijheid en geen morele druk zou de norm moeten zijn. In plaats van dat angstige "Neem het vaccin" geroep en morele propaganda.

Het staat iedereen vrij om wel of geen vaccin te nemen. Of brieven te sturen naar huisartsen, of deze of geen aan te klagen. Of vaccinpropaganda te verspreiden, zoals de overheid onophoudelijk doet. Of te zeiken over iets.

Het staat mij als individu vrij om een rationele keuze te maken, in plaats van een morele. En daarbij boeit het mij niet wie wat schrijft, vindt, zegt of voelt. Het gaat om mijn lichaam en mijn leven. En de keuze voor wel of niet vaccineren (naar het nu uitziet ergens in augustus) zal ik volledig rationeel maken. Wat Willem Engel en co, dan wel de overheid, dan wel GS, ook schrijft. Zelfbeschikking, heet dat.

Mensdier | 14-01-21 | 11:52 | 4

@Wilhelm Tell | 14-01-21 | 11:57: Als ze een stoplicht in mijn anus willen planten komt dat wel op het vlak van lichamelijke zelfbeschikking.

Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 12:05

Veiligheidsgordel in de auto. Rotdingen. In de jaren 70 zelfde discussie. Individuele vrijheid. Ik laat me niet dwingen. Maar scheelt toch mooi veel doden en gewonden.

odulat | 14-01-21 | 12:06

@Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 12:05: take one for the team!

Wilhelm Tell | 14-01-21 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Zit deze gekko soms ook bij de "Vrouwen Voor Vrijheid" club ? Dat zal haast wel. Met zijn knapperige frikandellenkapsel.

Asteroid-B612 | 14-01-21 | 11:52

OK, lul viruswappie is viruswappie, en lul. Dat geloof ik wel. Maar ik ben het ook niet eens met het slopen van Nederland door de lockdown. Een avondklok nota bene. Rutte bejubelde het liberalisme 10 jaar geleden als de enige politieke stroming die niet aan kracht verloren had. Toen misschien niet, maar nu zeker wel. Unicef pleit voor het openen van de basisscholen. Moet ik nu gvd dan toch heil verwachten van een VN-organisatie? Komt daar nog het meest het liberalisme, de vrijheidslievendheid en het gezond verstand vandaan? Nog vier jaar VVD? Misschien is de new world order, een wereldregering door de VN zo slecht nog niet. Open die basisscholen.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 11:51

Paaldansprins. Mooie omschrijving, GS.
Ik heb gehoord, dat Vlad de Spietser hem voor een optreden heeft geboekt.

Frau_Ferkel | 14-01-21 | 11:51

Bizar dat dat soort complottheorieën zoveel aanhang kunnen hebben..

Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 11:50 | 1
-weggejorist-
Mich2007 | 14-01-21 | 12:53

Haha @ reaguursels hieronder.

geenjagergeenneeger | 14-01-21 | 11:50

Okee, Willem is misschien een beetje doorgeslagen, maar hij is wel 1 van de weinigen die in de openbaarheid nog een beetje weerwoord durft te geven op het evangelie van mevrouw Koopmans en Wappie Osterhaus. Want voor een kritische noot hoef je niet bij de media te zijn. Want daar luidt het parool: alle neuzen dezelfde kant op.

VanBukkem | 14-01-21 | 11:49 | 7

@VanBukkem | 14-01-21 | 12:08: Dan moet u beter zoeken. Genoeg serieuze criticasters van dit kabinet. Bv Jort Kelder laat vaak genoeg critici aan het woord in zijn podcast. Of Syp Wynia of Wierd Duk voor mijn part.

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 12:13

Hij is nog niet zo verward dat er dooien gaan vallen. Wat dat betreft tamelijk onschuldig. Wil je je perse vastlijmen aan de straat, lekker laten zitten. Kijken hoe lang ie t uithoudt.

Toverkol | 14-01-21 | 16:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Eens, een lul met dreadlocks. Overigens werd Willempie door Aldith Hunkar beschuldigd van 'cultural appropriation' met z'n dreads. Waarschijnlijk werd deze lul een stuk serieuzer genomen als ie een kleurtje had...

LeavingLaLaLand | 14-01-21 | 11:49 | 4

@pibasso | 14-01-21 | 11:54: Toch had je tien jaar geleden de stagesnuffelaar Hank van der Drift, die was niet schuw hoor...

F. von Zeikhoven | 14-01-21 | 12:03

@F. von Zeikhoven | 14-01-21 | 12:03: John Buisman altijd plus heel veel!

pibasso | 14-01-21 | 13:02

@pibasso | 14-01-21 | 11:54: nou, ik had ooit een vriendin met dreads, die rook best lekker. Ze hoorde wel bij die 80%, dat dan weer wel...

LeavingLaLaLand | 14-01-21 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Cepalislam500mg | 14-01-21 | 11:48 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Er zitten toch wel goede punten in de brief, kind met badwater weggooien enzo.

VP732 | 14-01-21 | 11:47 | 2

Het is utter shit.
Het is een soort van IQ test. En je bent niet geslaagd.

Wilhelm Tell | 14-01-21 | 12:00

@Wilhelm Tell | 14-01-21 | 12:00: "slagen" voor een IQ test? -diepe zucht-

VP732 | 14-01-21 | 12:29
-weggejorist-
Ir. Wilhelmus | 14-01-21 | 11:45 | 2
-weggejorist-
Rome | 14-01-21 | 11:44

Bekend Blondje Doutzen Kroes vliegt ook weer uit de bocht. Tegen vaccinatie van kinderen want dat is zo zieluggg.

Toverkol | 14-01-21 | 11:43 | 7

He, hoe wist jij dat ik Doutzen ben?

nobodiesunmighty | 14-01-21 | 14:06

?Covid vaccin krijg je niet onder de 16 jaar.

MistaRazista | 14-01-21 | 15:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Vergeet dhr. W. te 070 niet die alle GGD directeuren aanschrijft en hen persoonlijk en ambtelijk aansprakelijk stelt voor meervoudige misdaden tegen de menselijkheid mbt de corona maatregelen.
Meervoudige misdaden tegen het volk, tijdens de persconferenties worden NLP en hypnosetechnieken gebruikt, 5G, hoogverraad jegens het volk, uitlevering aan een vreemde heerschappij, ambtsmisdrijf, strafrechtelijke vervolging, medeschuldig aan genocide.
Het komt allemaal voorbij in een 14 pagina's tellend epistel.

leo de pejo | 14-01-21 | 11:42 | 3

De heer Wappie? Misschien met de voorletter V van Virus?

Screwdriver | 14-01-21 | 11:44

@Screwdriver | 14-01-21 | 11:44:
Nou nee, zoals de brief opgesteld is lijkt het toch om een hoger opgeleid iemand te gaan. Maar wel iemand die ergens in het leven een paar afslagen gemist heeft.

leo de pejo | 14-01-21 | 11:46

@leo de pejo | 14-01-21 | 11:46:
Je mist de grap....

Screwdriver | 14-01-21 | 11:52

Die hele lockdown roept wel veel agressie in de mensen op, als ik hier zo eens kijk.
Ga naar buiten mensen en doe weer een sociaal.

Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 11:42

Als huisarts met een tijdelijk contractje zul je toch de prikken moeten uitdelen

stipjes | 14-01-21 | 11:40

Soort van blanke akwasi zeg maar.

Zatkniss | 14-01-21 | 11:40 | 1

My mind is blown...

DeBlijeGeit | 14-01-21 | 11:43

Er is zelden een echte dialoog op tv te zien. Als dat al dreigt te gebeuren, praat iedereen door elkaar heen en het moet in een paar minuten voorbij zijn.

Het mag sowieso niet te ingewikkeld worden op de NPO. Alsof we het denkniveau van een 10-jarige hebben.

Als ze nou ook eens programma's gaan maken op VWO6 niveau, dan merken mensen dat ze niet alles direct kunnen begrijpen en even moeite moeten doen en niet simplistische vage verhalen uit je bubbeltje die wel makkelijk te behappen zijn direct hoeven aan te nemen. Niets mee mis. En je leert nog wat bij hier en daar.

Anders krijg je de meest wilde verhalen, over G5 en wat niet al. Gelovigen hebben daar ook nogal last van.

kloopindeslootjijook | 14-01-21 | 11:40 | 1

treffend, ook buiten 6vwo zullen mensen dit snappen. Probleem is dat mensen van heel jong niet getraind zijn om informatie te waarderen. Was in t verre verleden zo. Is nu ook en zal niet veranderen. dit leidt tot onrust en angst. Denk aan Orwells radio uitzending, War of the World. Serieuze paniek, selectieve informatie voor het volk, nieuw medium:radio, kranten boos. Wat zie je nu: corona, massas selectieve informatie voor het volk, paniek, nieuwe medium, oude medium boos. Moet toch eigenlijk wel een comfortabel gevoel geven dat er geen ene moer is veranderd.

nobodiesunmighty | 14-01-21 | 14:02

Misschien moet deze qwast ook een omroep beginnen.
Iedere wappie zijn eigen omroep.

bqbq | 14-01-21 | 11:40

Alsof artsen niet even lezen welk vaccin ze toedienen. De EMA heeft dat allemaal netjes op de site staan, zonder valse claims.

tipo | 14-01-21 | 11:40 | 1

@Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 11:56:
Het viel mij heel erg op hoe feitelijk dat stukje was.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 12:07

@Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 11:56: Juist in dit geval, omdat W.E. ook in die kringen actief is.

Pieter Breydel | 14-01-21 | 12:14

@Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 11:56:
Die nog grotere lul ,zijn vader, heeft in zowat elk medium gestaan dat je kunt bedenken met zijn rare camping en zijn historie als huisjesmelker.

miko | 14-01-21 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Je ziet teveel hoofdhuid bij een blanke met dreadlocks. Lijkt net of hij een ziekte heeft. Schurft of een misschien wel een virus.

Zack Hooi | 14-01-21 | 11:35 | 2

Schurft is de aandoening die veroorzaakt wordt door microscopisch kleine parasieten (schurftmijten) die in de huid kruipen, daar gangen in graven, en hun eitjes leggen. Repeat. Het jeukt als de (inderdaad ja) ziekte. Door het continue krabben VERSPREIDEN die beesten zich over het hele lichaam. de oorzaak van schurft is meestal zeer gebrekkige hygienische omstandigheden. Het verspreidt zich door lichamelijk contact, of door slapen in hetzelfde bed enz. Er is af en toe een uitbraak in een bejaardencentrum ofzo. Ik las jaren geleden een akelig nieuwsbericht over een bejaarde vrouw die was OVERLEDEN aan schurft. In Nederland !
Dat arme mens moet tientallen, of misschien wel honderden miljoenen van die insekten in haar lichaam gehad hebben, en moet zich maandenlang helemaal KAPOT gekrabt hebben van de jeuk, en dan daardoor ontstekingen gekregen hebben. Een afgrijselijk lot. Schurft is heel makkelijk en effektief te behandelen met een simpel zalfje. Dus het is ongelofelijk dat dit mega extreme geval in Nederland voorkwam en niet bijtijds is opgemerkt in dat bejaardenhuis.

Asteroid-B612 | 14-01-21 | 12:05

"Willem Engel is gewoon een lul". Nu snap ik dat liedje dat ik net zag van Hans Teeuwen pas.

Hadena | 14-01-21 | 11:34

Je vraagt je af of het wappievirus wordt doorgegeven via de moedermelk. Kan iemand daar eens onderzoek naar doen? Verder is het meest verontrustende signaal aan dit alles dat gebrek aan vertrouwen in de overheid leidt tot de groei van dit soort groepen, waarvoor m.i. alle bewindslieden (inmiddels een stoet die reikt tot achter de horizon) met geheugenverlies, ontkenningen en 'alternatieve waarheden' mede-verantwoordelijk zijn.

Harry.Langezwaal | 14-01-21 | 11:34 | 1

Nou, er is een metaonderzoek gedaan naar tweelingenstudies en daaruit blijkt dat elke onderzocht menselijke psychische eigenschap een erfelijke component heeft.

Dus het wordt al eerder dan met de moedermelk doorgegeven.

omanders | 14-01-21 | 11:36

Willem Engel is geen groep. Willem Engel is geen arts en ook geen huisarts. En Willem Engel is ook geen jurist.
Wat Willem Engel wel is, is een enorme bluffer die beweerd dat allemaal te vertegenwoordigen om huisartsen te intimideren.
Normaal gun ik mensen geen enge ziekte, maar voor Willem Engel wil ik een uitzondering maken. Hem gun je gewoon dat ie op de intensive care beland met Corona terwijl hij de hele tijd ontkent dat Corona iets voorstelt en dat we er iets tegen moeten doen.

Osdorpertje | 14-01-21 | 11:34

Wat een Tjappie
Willem Engel kan beter stoppen met peop-praten en weer gewoon gaan dansen !!

WA_Zahler | 14-01-21 | 11:33 | 1

Ja maar ja, dat mag niet. Dansen is tegenwoordig ook al verboden. Ja, thuis, met je vrouw.

VanBukkem | 14-01-21 | 12:45

Now we"re talking. Zo schrijf je een opinie. Duimpje GS.

guile | 14-01-21 | 11:33

Als ik sta aan te schuiven voor mijn spuitje en er komt zo een eikel wat lastig doen, Dan hoop ik voor hem dat er een man of 10 beveiliging is om hem weg te escorteren.

Lt-Kol Kilgore | 14-01-21 | 11:32

Stuk gelezen en ik zie het probleem niet zo? Er wordt gevraagd na te denken (lijkt mij niet verkeerd) en er worden een aantal waarheden (pun intended) verkondigd. Wat is nu exact fout aan deze brief?

Want hoe je het ook wendt of keert, het is nogal wat om te sturen op het inenten van een gehele bevolking met een nieuw type vaccin. Wat voorzichtigheid lijkt mij prima op zijn plek.

Kevf | 14-01-21 | 11:32 | 7

Volledig met je eens

jeweettochniet | 14-01-21 | 12:01

@Kevf | 14-01-21 | 11:32

Zowel de mensen die nu als risicogroep worden ingeent bij de huisarts als normale Nederlanders - zeg maar de bulk van de inentingcampagne - worden niet met een mRNA vaccin ingeent maar met een "gewoon" vaccin, waarschijnlijk van Jansen uit Leiden. Dat is omdat deze groepen in principe zich met maatregelen een tijdje kunnen redden en dat laatste vaccin kan worden gezet door huisartsen.

www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksov...

omanders | 14-01-21 | 13:12

@kriebeltjes | 14-01-21 | 11:52: sorry ik ben weggejorist, de moderators van Geenstijl vinden blijkbaar dat er geen discussie mag zijn over een medicijn. Alles moet naar een experimenteel vaccin. Ik ben verder uitgepraat op dit weblog. Zoekt u gerust op Dr. Perry Kory senat hearing of de vele andere artsen die verbijsterd zijn over de gang van zaken met betrekking tot deze ziekte. Het vrije woord is verdwenen. Ik wens u al het goede en hoop dat we ondanks meningsverschillen altijd in staat zullen blijven een biertje met elkaar te drinken! Proost.

Rollatorus | 14-01-21 | 14:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Kun je dreadlocks maken van schaamhaar? #dtv

Rest In Privacy | 14-01-21 | 11:32 | 2

Nee, wel engelenhaar.

Mr_Natural | 14-01-21 | 11:33

Willem Engel afgelopen zondag tijdens demo in Hilversum: 'lockdown is erger dan de tweede wereldoorlog. Toen waren het zes miljoen joden, nu de hele wereld.' 'handhavers zijn NSBoa’s.'

D.Onderop | 14-01-21 | 11:31 | 6

Schandalig. Hoe durft hij het over zijn lippen te krijgen. Wat een imbeciel.

Asteroid-B612 | 14-01-21 | 11:45
-weggejorist-
Kevf | 14-01-21 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen

De duivel was ooit ook een engel.

Mr_Natural | 14-01-21 | 11:29 | 1

Asmodeus

small_town_dude | 14-01-21 | 11:35

#WillemEngelInGevang

Ins0mnia | 14-01-21 | 11:28

Ergens verderop 2e alinea: "Tegenwerpingen begroet hij met een innemende glimlach."
>
En daar gaat het voor mij al direct fout, met die vallende Engel.
En:
"Van zijn vader leerde hij de Overheid altijd te wantrouwen."
Prima, maar wat pappie zegt kun je later, als je ooit volwassen wordt, ook best in twijfel trekken, Wimpie.
.
Overigens ben k het op een paar puntjes gewoon eens met die dreadsshowende aandachtshoer.
Tot vandaag nog nooit eens de kop van die dansgozer ergens gezien.
Maar goed, hij schijnt erg popi te zijn. Soit.

chicago river | 14-01-21 | 11:27 | 1

Doet me denken aan een zin van de schrijver Hector Munro:
"De jongeman trad hem tegemoet met een ontwapenende openhartigheid
die hem ogenblikkelijk op zijn hoede deed zijn".

CLoVis | 14-01-21 | 12:53

'De slaap van de rede brengt monsters voort'

kloopindeslootjijook | 14-01-21 | 11:25

Dit soort idioten begint gevaarlijk te worden met hun opnaaierij, laat dit soort maar eens aan het woord bij Jinek en dan vijf echte deskundigen die hem met feiten om de oren slaan, zo moeilijk is het niet. Dat soort negeren en/of bannen levert alleen maar nog meer complot ellende op.

zwellevertje | 14-01-21 | 11:24 | 4

Ben je bij Biden in de leer? Idioten zijn van alle tijden, kan je gewoon negeren.

citywok | 14-01-21 | 11:52

ga nooit met idioten in discussie, ze slepen je naar hun niveau,.....

miko | 14-01-21 | 11:58

@VanBukkem | 14-01-21 | 11:37: Je zou niet zeggen, dat niemand hem serieus neemt, als je sommige reacties hieronder zo eens leest, sommige doen serieus alsof het vaccin tig keer zo gevaarlijk is als covid zelf.

zwellevertje | 14-01-21 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt me een typische GroenLinks stemmer qua uiterlijk.

small_town_dude | 14-01-21 | 11:23 | 6

Zo kun je ook van buiten zien of een ei gekookt is of niet;
leg het ei op het aanrecht en geef er een stevige draai aan,
draait het lang, dan is het gekookt.
En tot zover de tips via Oma voor vandaag.

CLoVis | 14-01-21 | 12:39

@CLoVis | 14-01-21 | 12:39:
Ik tik het altijd op het hoofd van mijn vrouw, als ze onder de struif zit is het ei niet gekookt, en ze vind het niet erg dat haar gezicht zo nu en dan onder het struif komt.

miko | 14-01-21 | 15:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Willem Engel is boos dat hij niet in het broekje mag komen van dansmariekes die in een relatiedip zitten en warmlopen voor hysterische Braziliaanse schudbewegingen.

Deflatiemonster | 14-01-21 | 11:22
-weggejorist-
Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 11:22 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
chausson61 | 14-01-21 | 11:21 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

Een trieste loser die geen aandacht verdient

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 11:21

"Willempie" hoor je overal
Willempie, 't is een raar geval

Patje | 14-01-21 | 11:21 | 1

dat liedje speelde ik altijd op de neusfluit.

small_town_dude | 14-01-21 | 11:24

Over geen aandacht aan schenken; deze.

Normpje | 14-01-21 | 11:20

Gelukkig regelt dit de markt (en het virus zelf).

Straks heb je een aantal bedrijven en organisaties waar je alleen mag mee doen als je een bevestiging hebt, dat je de prik hebt gehad.

Dan gaan de snowflakes allemaal bij de huisarts in de rij staan, want ze moeten wel naar hun festival. Hetzelfde met de reisorganisaties en (waarschijnlijk de vakantielanden) : je mag er alleen komen als je een bewijs van inenting kan laten zien.

Dan is de groep van vaccinatiewappies plotseling heel erg klein. En deze groep krijgt dan de Zimbabwaanse/Kongo Variant die gelukkig 100% dodelijk is.

hangtiet met knoop | 14-01-21 | 11:20

Bubblemensen.
Je zou zeggen dat dat sinds de Verlichting ('Hoe weet ik wat ik weet?') een jaar of 300 geleden dit wel zo'n beetje voorbij zou zijn.
Nee dus.

kloopindeslootjijook | 14-01-21 | 11:20
-weggejorist-
IdiJamin | 14-01-21 | 11:19

Kijk @Mosterd, je snapt het niet. Dit hele corona gedoe heeft een enorme impact op de samenleving. De stress stijgt naar ongekende hoogte. je kunt niet van iedereen verwachten dat ze rationeel reageren. Dit wordt erger naarmate de stress stijgt.

Als beleid moet je hiermee rekening houden.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 11:19

Ik daag Willem uit voor een dansduel met hindernissen.

RickTheDick | 14-01-21 | 11:19

Zeg Willem, kan het allemaal een beetje minder extreem?

Torwart | 14-01-21 | 11:18
-weggejorist-
ReyNemaattori | 14-01-21 | 11:18 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Drommel | 14-01-21 | 11:18 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Lijkt wel een hond met schurft.

Patje | 14-01-21 | 11:16 | 1

Kaal, blank, met dreads, ziet er inderdaad schurfterig uit ja.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 11:18

Zijn ze ergens mensen aan het kruisen met groenten?

kloopindeslootjijook | 14-01-21 | 11:15

Staat hij nou op die nieuwe FvD-kieslijst?

Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 11:15 | 1

Nee hij heeft geen aparte plek, hij zit bij Wybren op schoot.

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 11:23

Je zou toch verwachten dat er kosten aan verbonden zijn, elke keer dat je naar de rechter stapt. Die je enkel kunt verhalen als je de zaak wint.

sioux_ | 14-01-21 | 11:15 | 1

Ze hebben blijkbaar voldoende donateurs.

Lupuslupus | 14-01-21 | 11:18

Lijkt wel of Gulliver deze (terechte) draad ingetikt heeft.

Wc-kip | 14-01-21 | 11:14

Ik snap niet waar die mongolen zich druk over maken. Die vaccinatie is niet verplicht. Zij kunnen hem gewoon weigeren, en dan komen andere mensen - zoals ik - wellicht sneller aan de beurt.

Dr_Johnson | 14-01-21 | 11:14 | 5

@De echte Stolwijker | 14-01-21 | 11:43: Dan bestaat de vrijheid op papier, in de praktijk heeft het merendeel van de werkende mens geen realistische keuze.

hisxxx | 14-01-21 | 11:57

@De echte Stolwijker | 14-01-21 | 11:43: De AVG staat een dergelijke selectie op dit moment niet toe.

VolleBak | 14-01-21 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Zouden die dreadlocks ook tussen de benen hangen?

herstelkous | 14-01-21 | 11:13 | 2

Reken maar dat hij flink stinkt.

Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 11:17

Geloof maar dat je bij zo'n patiënt de piemelbrie kunt raspen.

De vries, Henk. | 14-01-21 | 12:11

Wat een lul.

ZZP-er | 14-01-21 | 11:12 | 3

Met dreadlocks.

JWZ_JMK | 14-01-21 | 11:13
-weggejorist-
Drommel | 14-01-21 | 11:19

Een ongedouchte lul.

Gaat het niet dan? | 14-01-21 | 19:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl