Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dieren: 'Boe met grond voor dieren, bouw huizen'

Dierenpartij begint nieuw level in Sim City 2020: 'Delete al het groen'

Op de foto hierboven ziet u de natte droom van Esther Ouwehand, hoofd van de jerrycangestapo van de Dierenpartij. Allemaal huizen waar mensen wonen, en die mensen stappen 's ochtends na het vreten van uit Frankrijk geïmporteerd vlees op hun brood in de auto om over de snelweg naar hun werk te tuffen, en 's avonds tuffen ze weer terug en dan zijn ze verdrietig omdat ze in het midden van de betonnen jungle wonen. Ouwehands Dierenpark wil landbouwgrond verwijderen en EEN MILJOEN (daar issie weer) huizen bouwen. Doei groen. Hoi grijs. Alleen maar om de boeren te pesten. Hooiland, weiland, maïsland, akkers, sloten, erf: daar lopen konijnen en hazen, daar schuilen vogels, daar bidden valken, daar zitten insecten met elkaar te vrijen en daar zit heel veel andere fauna z'n ding te doen. Moet allemaal weg. Is het een keertje niet om er 2394 windmolens neer te kwakken of de biodiversiteit te verneuken met een of ander zonnepark, dan is het wel met HUIZEN, met allemaal mensen die auto's hebben, er zijn zelfs mensen die dieselauto's hebben, mensen die heel veel afval maken en in de winter zitten ze met z'n allen bij een houtkachel.

Wat je óók zou kunnen doen. Is met boeren afspraken maken over de intensieve landbouwgronden. Dan geven we die boer gewoon een keer een normale prijs voor z'n product. En dan gaan we eens brainstormen, want heus, die boeren zijn geen klootzakken. Wat kunnen we voor elkaar betekenen om weidevogels te helpen? Kunnen we insecten en vogels helpen door niet alleen raaigras te onderhouden, maar ook diverse en kruidenrijke akkerranden of zelfs complete stukken weiland aan te leggen? Hier (2016!) legt een boer het uit: "De boerenstand is in 35 jaar tijd gehalveerd, de biodiversiteit op het boerenland ook. Dat is geen toeval, er is een direct verband. Het heeft alles te maken met het markt- en prijsbeleid in Europa. De boer kampt permanent met te lage prijzen. Om te overleven gaat hij nog intensiever werken, en allerlei trucjes uithalen om de kosten te drukken en de opbrengst te maximaliseren. Het gevolg: nog meer overschotten, nog lagere prijzen, nog meer kleine boeren die verdwijnen, nog meer roofbouw op de bodem. En nog minder biodiversiteit." En Esther Ouwehand wil... een miljoen huizen. Geniet u trouwens ook zo van het wandelen door de natuur, langs de akkers, door de weides, het springen over de slootjes? Dat doet u maar mooi als u op vakantie bent!

En Tuur is er ook klaar mee!!1!

Social

Reaguursels

Inloggen

Rond 2000 werd ingeschat dat de bevolking van NL na 2010 zou krimpen, minder mensen, meer groen , minder vervuiling etc. Mijns inziens zou dat toch de natte droom van alle " groene " partijen moeten zijn. Op een of andere manier zijn deze partijen helemaal wild van de massa immigratie geworden en zitten we nu met een nog steeds groeiende bevolking, dus gaan we alles maar volbouwen.

lagelander | 14-11-20 | 21:45

Ik vond die Thieme al erg maar deze is nog veel gekker. Als dierenvriend ga je daar toch niet op stemmen...

PedroD | 14-11-20 | 19:48 | 1

Ze kijkt als een totale psychopaat de wereld in.

mr.money | 14-11-20 | 20:06

Een partij die het tegenovergestelde van zichzelf wordt in één partijleider.
Op zich knap. Zelfs D66 deed daar langer over.

Pieter_Auper | 14-11-20 | 18:42

Wat een mongolen zijn dat, de boel volbouwen ? We worden een soort 3e wereld land als dat zo doorgaat.

MarkyS | 14-11-20 | 17:58

Een of meerdere partijen moet gewoon gaan pleiten voor te vol is te vol en 1 kind gezinnen gaan subsidiëren of iets dergelijks. Dat de (wereld) bevolking toename afvlakt in (te) dichtbevolkte gebieden zie ik wel gebeuren, maar dat is lang niet overal.

Neuth | 14-11-20 | 17:55

Je haalt de groene terroristen zoals Kowalski er weer duidelijk tussenuit in de reacties

prutsclown | 14-11-20 | 17:13

Ik probeer het wel eens uit te leggen aan buitenlandse vrinden dat er een partij voor de dieren is in nl. En dat ze bijvoorbeeld kerstverlichting willen verbieden omdat dat het nachtritme van de insecten verstoord en bovenstaande idioterie, en dat er echt mensen op stemmen en dat ik nu even heel hard wil huilen.....

shoarma4belgium | 14-11-20 | 16:31

Waarom geen €1000,- boete voor elke nieuwgeborene na het tweede kind?

philia | 14-11-20 | 16:05

Weet je waar vroeger ook veel barakken stonden ?

likmegaties | 14-11-20 | 15:15

Dus dieren fokken is zielig en dan maken we dat in nl gewoon onmogelijk. En dan kopen we vlees uit Polen, waar ze veel vriendelijker fokken. Is dat de gedachte?

JoudN | 14-11-20 | 15:07 | 2

Dieren fokken voor consumptie is in zijn algemeenheid zielig... waar ook ter wereld.

Kowalski11 | 14-11-20 | 15:51

Geen vlees eten tast blijkbaar je hersenen aan

priwax | 14-11-20 | 15:04 | 1

Volgens mij toont U met deze tegel precies het omgekeerde aan...

Kowalski11 | 14-11-20 | 15:46

Hier, doe eens iets nuttigs beste mede-reaguurder. Word grondbezitter en red de diertjes:

landvanons.nl

Centicuub | 14-11-20 | 14:00 | 4

Bedankt voor de tip!

zwarte_weduwe | 14-11-20 | 15:07

Toevallig een tijd geleden een interview met de oprichter hiervan op BNR gehoord. Niks geen wollig geitenwollen sokken gedoe. Heel nuchtere kerel dus sprak me wel aan. Goed initiatief.

Centicuub | 15-11-20 | 00:49
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal huizen waar mensen wonen, en die mensen stappen 's ochtends na het vreten van uit Frankrijk geïmporteerd vlees op hun brood in de auto om over de snelweg naar hun werk te tuffen, en 's avonds tuffen ze weer terug en dan zijn ze verdrietig omdat ze in het midden van de betonnen jungle wonen.
.

Precies:

youtu.be/Qgs528eZXSs?list=PLBv8uRbqL2...

Kijkeensaan | 14-11-20 | 13:57

Ik heb altijd veel sympathie voor PvdD gehad, maar dit vind ik ronduit schokkend. Zoals anderen al zeiden, dit lijkt eerder tegen de landbouw gericht, dan voor de natuur. Zonde, aangezien er in de agrarische wereld meer draagvlak lijkt te ontstaan voor milieudoelen en biodiversiteit.

ZOMG | 14-11-20 | 13:53

Dus je bent tegen een ophokplicht voor dieren maar voor de mens is het prima. je moet wat om die influx van kansloze asieleisers te kunnen blijven faciliteren. Lekker bezig.

_pacman_ | 14-11-20 | 13:50

Dan noem je jezelf de partij voor (!) de dieren en blijk je in de praktijk vooral de anti-agrariër partij. Die laatste laat zich prima afkorten. En dan een gouden ring die uit de mouw komt.

Waar denken dit soort randstedelijke intelligentsia waar eten eigenlijk vandaan komt? Een echte kringlooplandbouw in de supermarkt? Met een sneer naar de voorgangster van mw. Ouwehand: is de merknaam Soylent Green al belegd?

Hetkanverkeren | 14-11-20 | 13:46 | 2

Ik denk dat velen nog nooit van die koekjesfabriek gehoord hebben.

B.Spiritus | 14-11-20 | 13:56

Partij voor de Farizeeërs zou een betere naam zijn deze ongure club.

revolte | 14-11-20 | 14:53

"Dan geven we die boer gewoon een keer een normale prijs voor z'n product."

Ofwel, een *marktconforme* prijs.
Ofwel, helemaal ophouden met subsidies.
Ofwel, doei boerenbedrijven.

Hahahaha @Mosterd is dus ook al een communist!

OverdaanDerOnderheid | 14-11-20 | 13:43 | 1

Boeren produceren tegen heel lage prijzen. Als je zelf probeert gewassen te verbouwen of dieren te houden, dan merk je hoe efficiënt onze landbouw is. Veel boeren moeten grote schulden aangaan voor investeriningen, vaak afgedwongen door de overheid en ze maken véél uren. De consument betaalt ondertussen lage prijzen. Waar zitten volgens jou dan al die subsidies?

Ad_Hoc | 14-11-20 | 13:51

Van intensieve veehouderij naar intensieve menshouderij.
Tijd voor een Partij voor de Mense.

B.Spiritus | 14-11-20 | 13:31

Als ze nou had gezegd "1 miljoen huizen met tuinen van minstens 400 m2 liggend aan prachtige tientallen kilometers ver strekkende nieuwe bossen en parken die meteen zorgen voor nieuwe natuurgebieden rond de huidige steden om de CO2 van die steden op te nemen ...".

Watching the Wheels | 14-11-20 | 13:21 | 4

Is een beetje mijn partij, maar nu ga ik ernstig twijfelen of ik daar bijj wil horen. Idd. Minder mensen, dus geen import en geen kinderbijslag meer bij meer dan 2 kids, en de boeren verplicht 10% van het land onbeheerd cq. Natuurlijk te laten, incl 10% compensatie voor hen, dan ga je Nederland beter en mooier maken. Niet door weilanden vol te stouwen. Als het dan toch moet, plemp dan die Flevopolder maar wat voller.

slinger_rules | 14-11-20 | 19:12

@slinger_rules | 14-11-20 | 19:12:
Dit is een strak plan; vooral dat van de grenzen dicht gooien en bijv. randenbeheer bij boeren. En dan tegen een goede vergoeding en dan ook wat meer dan alleen de kosten vergoeden.

ikwilgroenrechts | 14-11-20 | 20:41

@slinger_rules | 14-11-20 | 19:12:
Stem zelf ook al sinds de oprichting pvddierenpoes, maar ze zijn met regelmaat niet goed bij hun hoofd. Heb mijn lidmaatschap opgezegd, toen ze steeds niet met Wilders mee wilden stemmen wegens PVV, terwijl het wel in het belang van dieren zou zijn geweest. Nadeel van natuur naar landbouw trekken is wel dat je ook een berg moet schieten, want zo'n strook groen van 10% naast een veld met worteltjes of graan werk natuurlijk niet in praktijk.

Watching the Wheels | 14-11-20 | 23:16
▼ 1 antwoord verborgen

Een miljoen huizen. Voor 3 miljjoen migranten. Er is helemaal geen autochtone bevolkingsgroei meer dus zonder migratie zal het huizentekort ook wel meevallen.
Dat zelfs een milieupartij als de dierenpartij (wel links natuurlijk), landschap wil opofferen om een versnelling van de omvolking mogelijk te maken zegt genoeg.
Ik heb liever boeren met varkens, kippen en koeien dan onafzienbare huizenrijen vol migranten uit de Derde Wereld. Het onderhouden van die tweede categorie zal ook ons al onze welvaart kosten. Naast de natuur dus.

du Roi Soleil | 14-11-20 | 13:21 | 1

* Mompelt iets over vee dat tenminste nog geld oplevert tegenover stemvee voor linksche gutpartijen * Heb Holland al lang geleden vaarwel gezwaaid. Jammer maar het is voorbij.

shoarma4belgium | 14-11-20 | 16:39

Ik weet nog wel een mooi plekje voor wat flatgebouwen. Boven op de Grebbeberg op de plek waar nu zo’n park is waar ze dieren in opsluiten. Ouwehands Dierenpark noemen ze dat.

drs. P | 14-11-20 | 13:16 | 2

Of op de plaats van die vishandel die die rolmopsen in die veel te kleine potjes propt.

Watching the Wheels | 14-11-20 | 13:22

Ah, dat is niet van Esther hoor.

ZOMG | 14-11-20 | 13:46
-weggejorist-
geenjagergeenneeger | 14-11-20 | 12:53 | 3

Het kan natuurlijk dat ze Afrikanen ook als dieren zien.

C1O2 | 14-11-20 | 12:47

Ze zouden hun naam moeten veranderen in "Partij tegen de Boeren".
Dit soort haatzaaien zou in een gezonde democratie geen ruimte krijgen.
Dat nog even los van het feit dat we met veel te veel mensen zijn en nog meer huizen alleen maar aanmoedigd om nog meer mensen binnen te halen.

General McAuliffe | 14-11-20 | 12:26

Agenda 2030, Verdrag van Marrakesh, Tristatecity. Nederland moet een 1 grote 'duurzame en 'inclusieve' stad worden, het getal 1 miljoen huizen die Ouwehand noemt heeft minister de Jonge al eerder genoemd maar dan uitgedrukt in mensen:
twitter.com/HendrikWakker/status/1280...
Dus het is niet zo raar om aan te nemen dat er voor deze 1 miljoen mensen die minister de Jonge noemt huizen moeten worden gebouwd. Maar waar komen dan deze mensen vandaan? Als je kijkt naar de bevolkingsontwikkeling, dan zie je dat deze groei door natuurlijke aanwas niet kan, kijk daarvoor naar deze grafiek:
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
De natuurlijke aanwas zit nu op 20.000 per jaar, doorrekenen naar 2030 geeft maximaal 200.000, dit is ruim omdat de trend een toekomstige krimp voorspelt.
Hoe kom je dan op een verschil van 800.000 mensen? Dat kan dus alleen maar door migratie. Dit nieuwe probleem wordt dus afgeschoven op het platteland.

#enpassant | 14-11-20 | 12:16

Ik geef ze gelijk. We zouden drie keer zo ruim kunnen wonen als we de koeien minder ruimte gaven.

heldheino | 14-11-20 | 12:16 | 3

Ja want de koeien hebben al zoveel ruimte..... Staan hun leven lang vastgebonden in een stal en dat vindt u blijkbaar prima. Zum kotzen!!!

Lupuslupus | 14-11-20 | 13:15

Maar dat ruimer wonen gaat sowieso niet gebeuren. De overheid en hun bouwvriendjes houden kunstmatig de grond en bouwkosten op onnodige hoogte, omdat ze er allemaal vet aan verdienen.

Watching the Wheels | 14-11-20 | 13:25

Nou, bij mijn neef staan de koeien in een ligboxenstal, kunnen ze gewoon door de stal scharrelen en in de zomer kunnen ze kiezen of ze wel of niet buiten zijn. Misschien moet je er een beetje in verdiepen.

ikwilgroenrechts | 14-11-20 | 20:45

Hahaha, een miljoen snorrende houtkacheltjes erbij, dat is heeeeel goed voor het milieu.

HoniSoit | 14-11-20 | 12:10 | 3

Bomen halen koolstof (C02) uit de lucht. De hoeveelheid hout in een oerwoud neemt niet toe, er rotten net zo veel bomen weg als dat er bij of groter groeien. Dat rotten brengt de CO2 weer in de lucht, het is niet zou dat oude oerwouden tientallen meters koolstof in de bodem hebben opgeslagen.

Hout in de kachel opbranden of buiten weg laten rotten geeft dezelfde CO2 productie. Wat wel zou helpen is als we hout net zo diep in de grond stoppen als waar we de olie vandaan halen, dan komt die koolstof niet meer in de lucht. Maar dan is het nog steeds eenvoudiger om die olie/gas lekker te laten zitten en je huis met hout warm te stoken.

W_F | 14-11-20 | 12:20

@W_F | 14-11-20 | 12:20: eh ja de CO2 is het probleem met die middeleeuwse stink kachels...

geenjagergeenneeger | 14-11-20 | 12:56

@W_F | 14-11-20 | 12:20: We vervangen CO2-etend groen door beton en miljoenen heen-en weer rijdende auto's. Al dat beton moet warm gehouden worden met (vul hier uw ideëen in). Er is NIETS ecologisch aan dit plan, het enige ecologische plan waar PvdD voor zou moeten pleiten is MINDER mensen (=minder vleeseters, meer ruimte voor dieren, minder fijnstof etc. etc.). Het EERSTE agendapunt van ELKE partij in Nederland zou moeten zijn: immigratiestop en emigratiestimulans.

Sneerpoets | 14-11-20 | 13:18

Hooiland, weiland, maisland oké. Maar om nou te stellen dat in dit industriële landbouwgebied dat weliswaar groen toont, nog hazen, konijnen en andere natuur voorkomt? Dan heb je geen goed beeld en het nieuws van de afgelopen week ook gemist.

DeEchteWaarheid | 14-11-20 | 12:06 | 2

Dat u die lulkoek gelooft is wel ronduit tragisch

prutsclown | 14-11-20 | 17:12

U komt te weinig buiten.à

dr.hogeboom | 14-11-20 | 22:51

Wat een vreselijk geschifte partij is dit, en het blijkt steeds erger te kunnen. Geen wonder dat Femke Merel van Kooten dit zinkende schip heeft verlaten. Zelfs Thieme zag je soms nog enig licht aan het eind van de tunnel der waanzin. Kruidenvrouwtjes Ouwehand is echter het spoor volledig bijster.

De Aarde redden.
Landen vervolgen voor ecocide.
Dieren en mensen gelijkwaardig.

Een partij voor verveelde types uit de Randstad met geld en tijd te veel.

Nuuk | 14-11-20 | 11:58 | 2

Dieren zouden best eens een beetje minder als product maar als dier behandeld mogen worden. Een dier is géén machine maar een wézen dat angst, verdriet, blijdschap en pijn kent. Net zoals de mens dus. Kortom, een dier hoort dier te kunnen zijn en niet gedegradeerd tot een 'ding'. Dieren horen naar hun aard te kunnen leven. Het is méér dan schandalig dat koeien, varkens enz. gedoemd zijn om hun korte leven te moeten slijten in overvolle betonnen bakken i.p.v. dat ze in de wei lopen. Dat is een énorme schande die hun wordt toegebracht door het afschuwelijkste wezen op de wereld: de mens. De mens die God verlaten heeft en zich verbeeldt dat hijzelf God is en dáárom de schepping vernielt. De schepping die aan de mens is toevertrouwd als rentmeester om daar goed mee om te gaan. De mens is niet(!) de eigenaar van de schepping!

Lupuslupus | 14-11-20 | 13:25

@Lupuslupus | 14-11-20 | 13:25:
Dat ben ik dus met je oneens. De mens als afschuwelijkste wezen? Denken dat we God zijn? Dat zijn nogal grootse woorden.

Uiteindelijk zijn we allemaal wezens en we eten elkaar op. De mens heeft in haar evolutie manieren gevonden dieren te houden. Onze manier van landbouw, inclusief veeteelt bepaalt zeker hoe de wereld er uit ziet. Wat wil je dan? Honger? Massale uitsterving van miljarden mensen? Dan krijg je je gewenste wereld waar blijkbaar de pvdd naar zoekt.

Nuuk | 14-11-20 | 16:57

Ik zie alleen maar afschuw op het gezicht van dat lijk. Hoe kun je als dierenclub de natuur en het platteland zó haten?

ZeeBrabo | 14-11-20 | 11:57

Neehee! Nederland is vol, ten dele overvol!
Ik wil wonen in een ruim opgezet land, tussen de kerkdorpen met rondom akkers, afgewisseld met gemengd bos en her en der een kleine stad.
Ik wil niet leven in Nederland, verworden tot één grote stad, met hier en daar een parkje wat voor "natuur" door moet gaan!
Kap met mensen importeren! Het is klaar! Het is vol! Ik snap oprecht niet dat "links" / groene partijen pro-immigratie zijn! Dat is toch mega hypocriet?

Timide_Aso | 14-11-20 | 11:48

De dag waarop PvdD het CDA werd

van heinde en verre | 14-11-20 | 11:45 | 2

Die fusie was al tot stand gekomen: de vvdcdapvdagld66cupvdd

ZeeBrabo | 14-11-20 | 12:00

Dat is raar, want PvdD ziet CDA als grootste tegenstander.

ZOMG | 14-11-20 | 13:47

Ik ben veganist.... maar de PvdD is niet mijn partij..... mede door wat Arthur zegt.
Mijn stem is voor Wilders...

Kowalski11 | 14-11-20 | 11:45 | 2

Dion, de dierenwizard!

Watching the Wheels | 14-11-20 | 13:27

@Watching the Wheels | 14-11-20 | 13:27: ....?

Kowalski11 | 14-11-20 | 15:47

Omvolking is belangrijker dan natuur en dierenwelzijn, dat weet eenieder.

HoogToontje | 14-11-20 | 11:43

Klassiek dit. Huuizennood hoog door immigratie en hoge huizenprijzen door het door de ECB kunstmatig laag gehouden rente. Vervolgens geef je een groep de schuld waar je vanaf wilt ( boeren en een verzonnen stikstofprobleem). En dan die groep steeds meer isoleren. Net als D66 en GroenLinks en nu dus de PvdD doet. Tachtig jaar later, zelfde methode.
Met behulp van politie en justitie. Jawohl!

Mart6037 | 14-11-20 | 11:40 | 4

Juist. Zie ook de " scheefhuurder".

jemagookniksmeer | 14-11-20 | 11:43

@Kouwe Kees | 14-11-20 | 11:43:
kwestie van plasje ophouden en later bij de buren naar het toilet.

Joris Beltsin | 14-11-20 | 11:44

@Joris Beltsin | 14-11-20 | 11:44
Ik bewaar alles voor de vakantie.

Kouwe Kees | 14-11-20 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Bedankt voor artikel. Ik ben nu definitief afgehaakt. Wilders it is.

zwaaropdehand | 14-11-20 | 11:36 | 2

En dit artikel was nodig om uw keuze tussen PVV en PvdD te bepalen? Bijzonder.

Peter777 | 14-11-20 | 11:41

Is tijd voor een kiesdrempel van 6 of 7 zetels,weg met die kleine K*dt partijtjes.

Jee-Dee | 14-11-20 | 11:36 | 4

@Joris Beltsin | 14-11-20 | 11:47: Nou niet echt,maar van die 25 partijtjes wat wij hier in Nederland hebben mogen er best een stuk of 10 verdwijnen.

Jee-Dee | 14-11-20 | 11:54

Mee eens. Een kiesdrempel van 6% lijkt werkzaam. Dat komt neer op 9 zetels.
Dan zijn we van een hoop overbodige partijtjes af...

Iknowall | 14-11-20 | 12:03

Kiesdrempel lekker op 1 zetel laten staan, maar het aantal 2ekamer leden verminderen met een factor 6 of 7. komt op hetzelfde neer maar heeft daarbij ook aan aantal andere voordelen.

Top ambtenaren maken samen met de EU toch al de dienst uit, dus misschien is helemaal opheffen een nog betere oplossing.

W_F | 14-11-20 | 12:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als je dat rund hoort praten en je ziet haar ogen lijkt ze wel een fundamentalist. Nooit heb ik haar gehoord over slachtrituelen.

piet7003 | 14-11-20 | 11:35 | 6

@Dr_Johnson | 14-11-20 | 11:48: Ja, dat klopt inderdaad. Het wetsvoorstel was aangenomen in de Tweede Kamer maar heeft het in de Eerste Kamer niet gehaald. Onder andere omdat alle christelijke partijen tegenstemden.

staat het bier koud? | 14-11-20 | 12:35

@staat het bier koud? | 14-11-20 | 12:35: En de christelijke partijen stemden tegen om de joden te beschermen. Want..... wat het 1e dat Hitler deed?

Organisaties van Europese joden voeren voortdurend actie tegen 1) een verbod op rituele slachten en 2) een verbod op besnijdenis van jongetjes. Voor beide werken ze intensief samen met moslimorganisaties, mobiliseren ze Amerikaanse joodse organisaties die op hun beurt politici aan het werk zetten (IJsland had een wettelijke verbod op besnijdenis en heeft dit onder zware Amerikaanse druk (boycot van handel en toerisme = economische oorlogsvoering) ingetrokken. Verder zetten de joodse organisaties druk op christenen (chantage is een betere term) want Hitler en Auschwitz.

In Finland speelt de kwestie nu. Joodse organisaties stellen dat een verbod op besnijdenis, zal leiden tot het "gedwongen vertrek" van de joden. En hoe moet Finland dan zonder en verder.

Arachne | 14-11-20 | 17:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Overigens een prachtige foto. GS ziet de details nooit over het hoofd!

Peter777 | 14-11-20 | 11:34

Ik wel eens op PvdD gestemd. Maar dat gaat het komende decennium niet meer gebeuren. Ik ben erg voor biodiversiteit niet voor bebouwing.

van heinde en verre | 14-11-20 | 11:33 | 5

Dat is waar. Overigens ben ik ook een afvallige maar zou zelfs met Kim Hollander als lijstduwer niet meer op die club stemmen.

tectonicos | 14-11-20 | 12:21

Nooit op gestemd maar in vind het ook wel een lekker ding.

ikwilgroenrechts | 14-11-20 | 20:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Die foto van Ouwehand.. holle ogen, ingevallen bekkie.. vleesgebrek!

Hunebedbouwer | 14-11-20 | 11:31 | 1

Maar wel met een energiek belerend vingertje richting H. de Sch.. Alsof hij er iets aan kan doen.

Peter777 | 14-11-20 | 11:38

Mensen zijn sprinkhanen. Alles moet op en stuk.

Boerderijen inruilen voor intensieve menshouderijen. Hoe krijg je het met droge ogen je strot uit. Als je echt zo begaan bent met "groen" koop je boeren enkel en alleen uit als je er een natuurgebied van maakt. Anders is het alleen maar het zoveelste bewuste schakeltje in een omvolkingsstrategie.

Odin | 14-11-20 | 11:30 | 1

"Menshouderijen"
Mooi woord. Trieste betekenis.
Je hebt helemaal gelijk!

Timide_Aso | 14-11-20 | 11:51

Stem nooit op een partij die niet zijn best doet on in de coalitie terecht te komen. Dat zijn namelijk plucheplakkers die liever hard blijven preken voor eigen parochie, maar niet de moed hebben om verantwoordelijkheid te nemen.

bamitoren | 14-11-20 | 11:29

Het enige wat er gebeurt, is reageren en anticiperen op ontwikkelingen die politiek en bedrijven zelf in gang hebben gezet.
Meer mensen binnenhalen levert automatisch gebrul op dat we moeten bouwen als idioten.
De bevolking veel te veel laten eten om de economie te laten draaien levert een ziekelijke zucht naar landbouwgrond op.
Banden smeden met religie en kerken bevorderd overbevolking en dus migratiestromen en grootschalige conflicten, dus moeten er steeds meer compromissen gesloten worden om de opstanden uit te stellen.
Dit is een wereldwijde neergang.
En vergis je niet: al gaan we met z'n allen naar de donder, de mensheid sterft niet uit. De structuren blijven gewoon overeind staan, en over enkele generaties is er weer een planeet vol positief vooruitgangsdenken.
Zonder ijsbeer, zonder Pantanal. Zonder ons.
Onze generaties hadden dan gewoon pech, net als met de 80-jarige oorlog en zo. Jammer voor ons.
Moeten we ons dit nou echt weer laten gebeuren? We zijn nog nooit zo goed geschoold geweest en relatief rijk als nu. We zijn geen ongeletterde middeleeuwers in een hut van mest en stro.
We komen niet hard genoeg op voor onszelf en de planeet waar we wonen.
Ik wil geen rotzooi. Zeker niet. Maar we mogen best wel eens wat grimmiger voor onszelf opkomen.
Zo van: je zoekt het maar uit met je overbevolking. De economie hoeft niet te groeien omdat elitekinderen ook directeur moeten worden. Ik hoef geen producten van moord en leed. Ik maak uit wat ik studeren wil.

zeurmachine | 14-11-20 | 11:26 | 1

Mee eens, ik heb de partij al gevraagd per mail waar het groende gezicht is gebleven. Huizen bouwen voor immigranten en de grutto' s wegjagen? Het is en gestoorde partij geworden.

ikwilgroenrechts | 14-11-20 | 14:25

Ik dacht Religio Tuur, of anders Regilio.

skoftig | 14-11-20 | 11:23 | 1

Daar komt geen zinnig woord uit.

Spring Bruissteen | 14-11-20 | 11:28

Een miljoen (Austin Powers) nieuwbouwhuizen.
Wat, wat, 2 tot 3 miljoen bewoners op zijn gunstigst/laagst?
Alleen al de dagelijks geproduceerde schijt overtreft je huidige stikstofprobleem.
Een Dierenpartij weet dit donders goed, alsof menselijke schijt beter is dan dat van koeien. Tel daar de auto's en de huishoudens bovenop en je ecologische ramp is compleet. Wat willen jullie hiermee nou echt, pvdd?

Kouwe Kees | 14-11-20 | 11:21

Een miljoen huizen bouwen is heel slecht voor het klimaat.
Als ze iets tegen de temperatuurverhoging willen doen, dan moet er juist meer bos bij komen.
In Nederland is er veel te weinig bos, Duitsland 30 procent, Nederland 10 procent.
Het verschil in temperatuur tussen stedelijke bebouwing en een bos is heel groot.

Wel gillen dat er een klimaatverandering komt en vervolgens een miljoen huizen gaan bouwem.
Nederland is al het dichtsbevolkte land van Europa.
In de politiek zitten bijna nog alleen idioten en debielen.

VanderGeelen-Coppens | 14-11-20 | 11:18 | 2

Juist, meer bos. Maarrrrrrr, te weinig huizen en veuls teveul kudtboeren. 1+1=?

Von Knarrenstein | 14-11-20 | 11:25

U heeft het probleem en de oplossing prima verwoord zonder de olifant in de kamer te benoemen.

jemagookniksmeer | 14-11-20 | 11:29

Esther Agnost. Yeah.

CalamityJane | 14-11-20 | 11:18

Ze kunnen beter samenwerken met de PVV en FvD. Minder migranten = minder uitstoot = beter voor het milieu en de diertjes.

Leffe Blonde | 14-11-20 | 11:14

Dom gekakel inderdaad, maar dat de landbouw anders moet staat voor mij vast: minder vlees voor de export, minder mais en vleesfabrieken in ons landschap, hogere (minimum)prijzen voor de lokale, nationale markt, meer geld voor (echte) boer - en dus niet voor Kees Koolen of Adriaan Straathof - en minder geld voor de handel, minder uitstoot en stank, minder ziektes voor mens en dier en dan heb je straks weer een prachtig, dierenrijk landschap en tevreden boeren, burgers en buitenlui.

Hoe-nu-verder | 14-11-20 | 11:11

daarom moesten die boeren toch weg , wegens dat zg.n stikstof gezeik het was gewoon een verzinsel, en dat allemaal voor de asielzoekertjes dat ze ergens kunnen wonen.je kan ook zeggen minder asielzoekstertjes scheel weer stikstof

out-of-de-box | 14-11-20 | 11:09 | 5

@Peter777 | 14-11-20 | 11:12: Joaaa! Het liefst uit Zuid-Amerika! Die zijn welkom. Kunnen we geen inwisselingsprogramma opstarten?

Timide_Aso | 14-11-20 | 11:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Of deze; Ik ben 61 en dakloos dus ik stem PvdD. Krijgen we 10.000 euro toe, want mijn vriendin is 18 en stemt Groen links.

Peter777 | 14-11-20 | 11:07 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap niet dat er NL niet wat meer serieus hoog gebouwd wordt. En waarom plempen ze weilanden vol met zonnepanelen. Kan dat qua grondgebruik niet beter op gebouwen, of laat er dan tenminste (vrije uitloop-)kippen onder lopen ofzo??

Geenjoris | 14-11-20 | 11:06 | 1

Omdat u plebsdom bent en zij schijnelitewijs. Daarom.

CalamityJane | 14-11-20 | 11:08

Eén miljoen nieuwbouwwoningen!

Nederland wordt helemaal volgebouwd, en zal op termijn net als Greater London een soort 'Greater Randstad' worden, één groot stedelijk gebied, waar de laatste restjes natuur door projectontwikkelaars zijn vernietigd, en er een soort 'intensieve mensenhouderij' ontstaat.

Ik snap ook werkelijk niet dat de Partij voor de Dieren hiermee komt. Ik dacht dat die juist hart voor de natuur en de (wilde) dieren hadden. Ik snap dat ze de landbouw/veeteelt en de varkens- en kippen- en nertsenhouderijen willen terugdringen, daar ben ik zelf ook niet tegen, maar dan ga je daar voor in de plaats toch niet een miljoen huizen bouwen?

We zijn hier al met 17,3 miljoen mensen. In iets meer dan twee decennia zijn we van 15 miljoen (denk aan dat populaire liedje uit die tijd: 15 miljoen mensen) naar 17,3 gegaan. Zoals ik hier deze week bij een ander item al schreef: beter is het te streven naar wat bevolkingskrimp: dat is goed voor het milieu, de natuur, de drukte op de autowegen, de CO2 uitstoot, de 'leefbaarheid' in het algemeen. Dat zou de PvdD toch moeten aanspreken.

Maar ja, dan zul je een 'delicaat' onderwerp als immigratie aan de orde moeten willen stellen, want die bevolkingsgroei komt allang niet meer door de autochtone bevolking. En dat willen de meeste partijen niet. En dus zullen die miljoen woningen er op termijn wel weer komen. En dus zal Nederland langzaam maar zeker verworden tot een onleefbare 'urban jungle'.

Dr_Johnson | 14-11-20 | 11:05 | 5

"Maar ja, dan zul je een 'delicaat' onderwerp als immigratie aan de orde moeten willen stellen, want die bevolkingsgroei komt allang niet meer door de autochtone bevolking. En dat willen de meeste partijen niet."

Je vraagt je toch af waarom dit toch zo moeilijk voor ze is, (de juiste vragen stellen), terwijl dit gewoon verstandig is, maar ja iets met boerenverstand en dat heeft men nu eenmaal niet meer. Liever de 'makkelijke weg' van 'deugen' kiezen... stel je toch eens voor dat je daadwerkelijk opkomt voor wat verstandig is. Ze deugen totaal niet.

Santoku | 14-11-20 | 11:42

@Dr_Johnson | 14-11-20 | 11:19|
Ook dat ja. Dat had ik er expres uitgelaten, want anders wordt het sommetje nog lelijker.

Sjefke7807 | 14-11-20 | 11:54

Ik ben het volledig met u eens Dr_Johnson!
Mooi verwoord! En diep-triest dat alleen """extreeeeem rechtse""" partijen iets aan immigratie willen doen, terwijl dat eigenlijk een heel groene / duurzame gedachte is.

Timide_Aso | 14-11-20 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat in Monaco kan, kan ook in Nederland. Met een beetje inschikken passen hier dus 660 miljoen mensen. Als we ook nog wat open water gaan inpolderen halen we misschien de 1 miljard.

jacobh-59 | 14-11-20 | 11:05 | 1

Dat kale graslanden verhaal klopt niet. Wij hebben hier in Overijssel grasland waar nog steeds weidevogels broeden. Van alle grutto's op deze aarde broedt 80 % in Nederland. Wij helpen ze om zeep.

ikwilgroenrechts | 14-11-20 | 14:29

De regering wil toch ook 1 miljoen huizen neerzetten? Dat heeft niet de Partij voor de Dieren verzonnen. Dus zeggen ze dat al die kale saaie graslanden waar nog geen dooie kraai op gevonden wordt wel volgebouwd kunnen worden. De boeren moeten dan wel gecompenseerd worden, vind ik.

deoudererijperevrouw | 14-11-20 | 11:04 | 5

@deoudererijperevrouw | 14-11-20 | 11:10|
En waaróm zijn die tekorten er? Niet omdat de inheemse bevolking zo hard uit zijn voegen groeit. Die zit al decennia stabiel rond de 13 a 14 miljoen. Alles dat daarboven zit is hier op de bonnefooi komen aanwaaien. En met alle respect, het land is er niet bepaald op vooruit gegaan, op meerdere vlakken. We zouden eens hard moeten gaan inzetten op remigratie. Alles dat hier al jaren illegaal de straten afschuimt zoals "We are here!" met kerende post terug naar land van herkomst. Etc., enzovoorts. Dan zult u zien dat die tekorten als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen.

Sjefke7807 | 14-11-20 | 11:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Jezelf "Partij voor de Dieren" noemen en dan het land willen vol plemPen met beton. Zouden ze nu zelf de ironie niet inzien van hun plannen? Want denkt de PvdD dan echt dat er voor dieren/ natuur nog plek zal zijn? Mijn god wat een dwazen.

Sjefke7807 | 14-11-20 | 11:03 | 3

We kunnen toch varkens flats bouwen?

Harry Turtle | 14-11-20 | 11:04

Nee Sjefke. Ze blijven door alles heen de alles opsouperende mens voorop stellen.

CalamityJane | 14-11-20 | 11:07

@Harry Turtle | 14-11-20 | 11:04:
Ha ha, ik zie ze al allemaal uit het raam kijken...

momusopus | 14-11-20 | 11:15

Maar waar moet dat oerbos, hyperloop en die thorium reactor dan komen.

Harry Turtle | 14-11-20 | 11:02

Een miljoen woningen in 10 jaar, die kans is klein, afgelopen jaren gemiddeld 62000 stuks, dus de productie zou flink omhoog moeten.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/04/hoogs...
"de PvdD "[laat] haar verkiezingsprogramma niet doorrekenen. ,,Dat doen we nooit’"’ - nee, kan ik me goed voorstellen, want dan zoudenz e er achter komen hoe ongelofelijk wensendenken in werkelijkheid is.
Waar moet al het geld, mankracht en materiaal vandaan komen om de komende 10 jaar 50% meer te bouwen dan dat de afgelopen jaren is gedaan?
Ow wacht, wereldwijd kijken, maar alleen in nederland doen. Juist...

Dezenaamhier | 14-11-20 | 11:02 | 2

Dat geld is toch geen enkel probleem, krijgen we van Jesse.

Harry Turtle | 14-11-20 | 11:03

Zijn er 100.000 per jaar, en dat zou (even los van waar je ze bouwt) met de huidige technische ontwikkelingen in principe moeten kunnen.

Het grootste probleem zijn de obstakels die de overheid zelf opwerpt.
Onmogelijk lange gunningsprocedures, inspraak rondes, protest clubs en bestuurlijke stroperigheid in zijn algemeen maken dat doelstellingen nooit gehaald worden.

normanius | 14-11-20 | 11:07

Zo.
En die 1 miljoen huishoudens hebben geen voedsel nodig?
Die 1 miljoen uitkeringsgerechtigden (ik neem aan dat de bewoners voornamelijk geïmporteerd worden) hebben geen bezwaar tegen lagere uitkeringen?

Want boeren produceren meer dan alleen voedsel; ze dragen ook tientallen miljarden per jaar bij aan de welvaart in NL. Dit in tegenstelling tot, bijvoorbeeld, de overgesubsidieerde sectoren "milieu", "dierenwelzijn", "massa-immigratie", "overheid" en "semi overheid".

Afschaffing of inperking van onze landbouw betekent niet alleen minder inkomsten. Daar Nederland de tweede voedselproducent ter wereld is zal dat ook invloed hebben op de wereldvoedselprijzen. Wat we aan voedsel importeren zal dus ook duurder worden. Dat mes snijdt helaas ook aan twee kanten.
Aangezien de kartelpartijen hebben gezegd dat er nog miljoenen sharia-fans naar Nederland gelokt gaan worden zal dat flink in de papieren lopen.

En zoals gezegd; al die gesubsidieerde nep-diensten leveren geen cent op; die parasiteren slechts op de werkelijke economie. Als de echte economie instort (een belangrijk streven van de EU) dan hebben we niks meer; behalve heel veel monden te voeden. Want die 1 miljoen huizen breek je niet meer af als er al mensen in zitten.

De EU streeft ernaar West Europa in een groot derde wereldland te veranderen. Volgens EU-economen is dat heel slim, omdat derde wereldlanden altijd veel ontwikkelingshulp krijgen. Wat zij niet beseffen is dat die ontwikkelingshulp uit het Vrije Westen komt. Als het Vrije Westen valt wordt er dus geen gratis geld meer uitgedeeld.
We worden een soort Afrika, maar dan zonder de gratis voedselhulp. Die in Afrika zal dan trouwens ook afgeschaft worden.

Dandruff | 14-11-20 | 11:01 | 2

De import van dommen trekt het algemene niveau naar beneden. Links denkt nog altijd dat de dommen zich aan de slimmen omhoog trekken. Dat doen ze niet. Dom en slim is in deze context te vervangen door laag- en hoogopgeleiden.

Frau Merkel | 14-11-20 | 12:31

Frau Merkel.
Sarcasme is erg goed verstopt.

CalamityJane | 14-11-20 | 13:43

Bedankt voor de tip. Ik ga even een vleug nostalgie oppikken.

MoonBeebe | 14-11-20 | 11:03

Hulde

dk-- | 14-11-20 | 11:03

Welkom Sinterklaasje!

RickRD | 14-11-20 | 11:33

Ik weet zeker dat, wanneer Esther een lekkere meid zou zijn geweest, heel veel GS' ers, ongeacht haar plannen, op haar zouden hebben gestemd. Zo zijn jullie. Ik ook. Maar het is geen lekkere meid.

Peter777 | 14-11-20 | 11:00 | 3

Eh, nee. Spreek vooral voor jezelf.
Iemand die dit land naar de klote wil helpen zal nooit een stem van me krijgen, en ik sta daar vast niet alleen in.

Dandruff | 14-11-20 | 11:04

@Peter777 | 14-11-20 | 11:00 |
Ik stem niet op poppetjes. En ik reken partijen af op hetgeen dat ze in het verleden hebben laten zien, niet op wat ze beloven. Gouden bergen beloven kan iedereen. Neen, wat heeft u als partij nu daadwerkelijk waar gemaakt van uw beloften. Wat voor gevolgen hebben uw plannen en beslissingen gehad voor de bevolking. Dáár zouden mensen eens wat meer naar moeten kijken. Die poppetjes zijn er slechts voor de bühne. Daar heb ik dan ook helemaal niets mee.

Sjefke7807 | 14-11-20 | 11:07

Links blijft zijn oneindig ondoordachte ballen opgooien. Realisten blijven er op reageren. Tijd voor omkering.

CalamityJane | 14-11-20 | 10:58 | 3

Naar Douglas Murray:
Vooruitgang = Conservatisme x Progressivisme.
Zonder progressivisme verandert er niks en zonder conservatisme wordt het een gekkenhuis.

Joris Beltsin | 14-11-20 | 11:00

Waarom weten jij en ik dat Joris ?
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat filosofen (daartoe aangesteld) het politiek proces zouden moeten begeleiden met hun oneindige politiek neutrale wijsheid.

CalamityJane | 14-11-20 | 11:16

U bedoelt doordacht, ingegeven door domheid?

Peter777 | 14-11-20 | 11:27

Het het stemvee woont nu al in legbatterijen, doet denken aan een vooroorlogse arbeiderswijk in Engeland.

Pensionista | 14-11-20 | 10:58

Huurlingen zijn, het, gewoon huurlingen van de Vattenfals&Unilevers vanuit het lobbyparadijs Brussel.

De middenklasse de nek omdraaien, particulier grondbezit in handen van corporaties geven, dit is gewoon volksverlakkerij. Landverraad. letterlijk.

Abject | 14-11-20 | 10:58

Prima idee. Kan de huurprijs in de particulier sector eindelijk eens naar beneden.

overVecht | 14-11-20 | 10:57 | 3

U huurt particulier?

Peter777 | 14-11-20 | 11:03

Bah, bah, bah, bah, dierenbuurt, dierenbuurt, bah, bah, bah, bah, dierenbuurt, dierenbuurt! Boem Knal, een rotje hier KNETTERDE knal, knal, FTTTTTIET! een vuurwerkpot daar. Woef woef woef, miauw, miauw, miauw. Godverrrrr.. Kappuh NU! Blèr, blèr, blèr, blèr... daar heb dat blaag van de buren, heeft die alweer in z'n bed gepist? Trutten die voor de ramen staan. Macrameeën, vitrage en de lampjes aan. Mannen die met hun sponsjes naast hun auto’s staan. Fascisme bloeit weer op, waar niets meer fout kan gaan. Boem, knal, knetterde FTTTTTiet! Taaa Tie.. Taaa Tie.. daar komt eindelijk de politie aan! Bah, bah, bah, bah... www.youtube.com/watch?v=SneRHbVuMr8

Vuurspuger | 14-11-20 | 10:56

Bouwen in de Noordzee, ruimte genoeg.

Kuifje-naar-Brussel | 14-11-20 | 10:55 | 6

Staat vol windmolens. En Nieuw Schiphol.

Harry Turtle | 14-11-20 | 10:59

Op de maan!

overVecht | 14-11-20 | 11:03

Of in Afrika. Kan Kuifje-naar-Afrika.

jemagookniksmeer | 14-11-20 | 11:40
▼ 3 antwoorden verborgen

We moeten ophouden die politieke farce aandacht te geven. Allemaal tijdverspilling.

langzullenweleven | 14-11-20 | 10:54 | 1

Dat zeiden ze 85 jaar geleden ook...

Zenzeo | 14-11-20 | 10:56

Dat hele zogenaamde Co2 smoesje mbt inkrimping veestapel etc. is gewoon weer een vies politiek spelletje. Deze branche wordt uiteraard ergens anders in de EU weer opgetuigd. Blijft toch een kwestie van vraag en aanbod. Nederland verzwakt economisch en word daardoor nog afhankelijker van de EU.

DrachiR | 14-11-20 | 10:53 | 2

Ze gebruiken dan ook niet CO2 maa rhebben een andere smoesje bedacht: NH3 en zogenaamde natuur.

Joris Beltsin | 14-11-20 | 10:56

@Joris Beltsin | 14-11-20 | 10:56: Kan ook. Ik kan ze niet meer uit elkaar houden en het boeit mij dan ook niet. Het is in ieder geval een vies spelletje dat gespeeld word.

DrachiR | 14-11-20 | 11:34

Doet me denken aan delen van Ypenburg als je er door heen rijdt met de Randstadrail. (Klopt ook, als ik google imagesearch moet geloven. Verwijst naar een artikel uit het AD, 'VINEX wijk: getto van de toekomst')

Otto Normal | 14-11-20 | 10:52 | 1

Ypenburg. Als ik daar s' ochtends om 7 uur door heen ga met de tram, naar mijn kantoorbaan van 7.30 tot 16.00 en weer terug, realiseer ik mij de zinloosheid van het bestaan. Iedere dag weer. 2 keer.

Peter777 | 14-11-20 | 11:57

De ultieme linkse droom, Nederland vol laten lopen met handophoudend zandbak- en rimboevolk en onze eigen trotse boeren kalltstellen. Het blijft iets wat me blijft verbijsteren, die oneindige zelfvernietigingsdrang van dat achterlijke linksvolk.

Crusher | 14-11-20 | 10:52 | 5

Ja,
Wat is er toch met die mensen? En waarom zien ze zelf niet hoe raar en dom het allemaal is?

Poesmobiel | 14-11-20 | 11:05

Het is bijna niet te bevatten dit!

vluchtelingallergie | 14-11-20 | 11:05

@Crusher | 14-11-20 | 10:52 |
*boks*

Ik kan het alleen maar eens zijn met u, en zie het met lede ogen aan. Met de dag voel ik me eenzamer in een land dat ik nog niet eens meer bijna herken. En het ergste is dat hele volksstammen het nog steeds niet (willen) zien.

Sjefke7807 | 14-11-20 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar goed.
Waar zetten we al die benodigde huizen dan wél?
Er zijn nog zat saaie kale polders met landbouwgrond, hup volbouwen die zooi.

Papa Jones | 14-11-20 | 10:51 | 4

@Joris Beltsin | 14-11-20 | 10:52: Fleoland en de Noordoostpolder zijn niog steeds heel erg leeg.

Otto Normal | 14-11-20 | 11:00

Misschien het streven Nederland dichtbevolkter te krijgen dan Hongkong laten varen?

Dandruff | 14-11-20 | 11:06

@Dandruff | 14-11-20 | 11:06: Ja, daar begínt het mee. En daar wil niemand van horen. Zelfs Extinct Rebellion, of hoe heten die milieu-terroristen niet. Je wordt verbannen als je daar over begint, heb ik gehoord van een bevriende linkse milieu-gekkie.

Papa Jones | 14-11-20 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zien grote delen van Almere er al uit op dit moment als je er met de trein door heen rijdt.

Maar goed deze boer zou graag zijn 120 ha vol met bomen zetten, maar kost 3000€ per hectare (eigen bijdrage) dus dat gaan we (nog) niet doen. Eerst graag hier een leuke subsidie regeling voor uit Brussel of Parijs en deze (franse) boer is om! En U weet het: "Zonder boeren géén eten" !

BoerinFrance | 14-11-20 | 10:50 | 1

U ben zo te lezen al helemaal ingeburgerd in het Franse. U denkt zelfs al als een echte Fransoos.

jemagookniksmeer | 14-11-20 | 11:42

Ritueel slachten is dierenmishandeling, dat zou topprioriteit moeten hebben bij de partij.

BozePaarseMan | 14-11-20 | 10:49 | 3

Het heeft bij de PvdD meer prioriteit om meer aanhangers van de rituele slacht binnen te halen.

miss error | 14-11-20 | 10:55

@miss error | 14-11-20 | 10:55: Juist, daar ligt kennelijk een markt. Zelfs VVD probeert met de ruk naar links meer ritueel slachters binnen te halen.

BozePaarseMan | 14-11-20 | 10:57

Heb je dan die mutsjes niet zien staan zingen met hun welkomstlied?

MoonBeebe | 14-11-20 | 10:59

Hier in de Wieringermeer polder genoeg ruimte maar ipv huizen zetten de wethoudertjes er liever data centers en een miljoen windmolens neer want dat levert meer op dan huizen voor mensen..bovendien vang je nog een leuke subsidie van dik 600 miljoen van onze suffe regering

Loempia | 14-11-20 | 10:49

Rare vogels die van de dierenpartij. Als je al die huizen op de foto óp elkaar zet i.p.v. náást elkaar dan hoeven die boeren niet zoveel grond af te staan en daarbij, die asieliërs die er in komen wonen maakt 't niks uit die kruipen nu ook al allemaal bij elkaar.

pa_niek | 14-11-20 | 10:49

Laten we om te beginnen eens iedereen die hier niets te zoeken heeft het land uitzetten. En dan nog eens kijken of er überhaupt wel huizen bijgebouwd moeten worden. Denk 't niet eigenlijk.

Zenzeo | 14-11-20 | 10:49 | 1

@Zenzeo | 14-11-20 | 10:49 |
Ho, ho, nu denkt u in rationele oplossingen. Dat kan natuurlijk niet hè.

Sjefke7807 | 14-11-20 | 10:59

"We" hebben toch met z'n allen besloten dat er in de komende 10 jaar 1 miljoen mensen bij gaan komen in Nederland? Die moeten toch ergens wonen?

snakedogman | 14-11-20 | 10:49

Wel bouwen rond Amsterdam Den haag en Rotterdam . Heeft de rest van het land er geen last van. Daarna een hek erom.

Limburgse-Harry | 14-11-20 | 10:47 | 1

En daarna het hek onder stroom zetten?

Zenzeo | 14-11-20 | 10:50

Maar we deugen wel, dus kom op met die 500 importeerlingen per week. Dat kan wel meer!

davidhasseltoff | 14-11-20 | 10:46

Ja als je naar de 14 miljard planeetbewoners gaat dan moet je we,l hè? Die kunnen niet allemaal ambachtelijke speltbroodjes peuzelen of bospaddenstoelen verzamelen in het plukbos. Da's voor de mensjes met moeilijke brillen en bakfietsen.

Joris Beltsin | 14-11-20 | 10:43

Leuke huizen op de foto, is dat niet in de buurt van de Soylent Green fabriek?

Mr_Natural | 14-11-20 | 10:43 | 1

Soylent Green is people!

Zwezerik | 14-11-20 | 10:46

Als er een hel is, is dat vast een nieuwbouwwijk.

DrumPiet | 14-11-20 | 10:43 | 1

Purmerend-noord.

Zenzeo | 14-11-20 | 10:46

Biddende valken, bidsprinkhanen,steeds maar meer geloven erbij, het houdt niet op, niet vanzelf.

pa_niek | 14-11-20 | 10:43

In mijn boreale woonplaats kan geen huis meer bij want alles wordt volgebouwd met windmolens en zonneparken.

eerstneukendanpraten | 14-11-20 | 10:42 | 2

En daar kijk ik dan op uit als ik met de hond wandel.

DrumPiet | 14-11-20 | 10:44

Krankjorum!
Een miljoen woningen betekent een bevolkingsgroei van 3 tot 4 miljoen! mensen.
En geen boer die deze mensen te vreten kan geven.
3miljoen kansloze analfabeten uit Hangmattië.
Dat is wat je te wachten staat.
Dat aantal huizen is feitelijk niet nodig voor het huidige aantal woningzoekenden.
Het is vast inkopen voor een bevolkingsexplosie.
Krankzinnig!

Ruimedenker | 14-11-20 | 10:41 | 5

Eens, maar met bioindustrie en vegaburgers schiet het ook niet op. Hangmattiers is business en een garantie voor een mooi baantje ergens in het systeem.

PvdD was toch voor al wat randstad gasten die je bij wijze van spreken nog moet uitleggen wat een boom en een koe is?
Als de hype een beetje over is (dieren moeten ook een stem hebben want zielig) dan is de overstap naar een andere zieligheidsindustrie niet zo heel groot.

heavydigit | 14-11-20 | 10:51

@Karel17 | 14-11-20 | 10:49: 20 miljoen Nederlanders? Dan zouden de Nederlandse bevolking met 50% moeten stijgen, gaat niet gebeuren, denk ik.(Er zijn nu evenveel Nederlands als in, zegeens wat, 1980).

Otto Normal | 14-11-20 | 11:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Partij Voor De Huisdieren.

Mr_Natural | 14-11-20 | 10:40 | 1

en de rare kattenvrouwtjes...

Croisantneuf | 14-11-20 | 10:44

CBS: "De meest uit het oog springende ontwikkeling is het feit dat er steeds minder autochtone Nederlands zullen zijn. Niet alleen komen er steeds meer migranten naar Nederland – de autochtone Nederlandse bevolking heeft zelf ook een negatief geboortecijfer. Het resultaat hiervan is dat meer dan een derde van de Nederlandse bevolking in 2050 een migratieachtergrond zal hebben. Door de indeling van ‘migratieachtergrond’ lijkt het erop dat migratie uit de EU verantwoordelijk zal zijn voor de grootste groei. Desalniettemin is veruit de grootste bevolkingsgroei van niet-westerse origine." We moeten dus een miljoen huizen bouwen, de boeren slopen, flora en fauna naar de verdommenis helpen omdat de politiek het belangrijk vindt dit land om te volken. We moeten echt heel snel uit de EU en direct daarna al die kansloze huiswaarts sturen. Er zijn zat EU lidstaten die helemaal geen gelukzoekers opnemen, waarom wij dan wel?

ILF2 | 14-11-20 | 10:39 | 8

@ILF2 | 14-11-20 | 10:53: Bull's Eye ! Ze wonen buiten schot en dat
veel wijken worden volgeplempt zal hun reet roesten +nimby !

Yeoman | 14-11-20 | 12:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Meerkoet.
De Meerkoet, dat is nu een fijn beestje.
Onlangs tijdens mn loopje kwam eentje stapvoets heel uitdagend, burlesque bijna, op mn voet afgewaggeld, om daar halt te houden.
En zo stond ik daar, 5 minuten denk, roerloos met Meerkoet aan de voet, langs de sloot van dienst.
Terwijl het leven bij de Anderen wel gewoon doorging.

chicago river | 14-11-20 | 10:39 | 8

@dirkdoorsnee | 14-11-20 | 11:18:
Welnu, heb hem/haar niet aangeraakt, en Meerkoet leek op zijn/haar gemak, tegenaan mijn voet.
Dus.

chicago river | 14-11-20 | 11:26

@dirkdoorsnee | 14-11-20 | 11:18:
Wel een harde LØL om je tegel trouwens.
Meerkoet en ik zijn niet zo snel op ons tenen getrapt.

chicago river | 14-11-20 | 11:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Woningnood???

Laten wij eens stoppen met het altijd streven naar economische groei dat altijd maar weer wordt opgelost met het importeren van meer mensen. Het kapitalistische model moet een keer bijgesteld worden. Hoe lang wilt Nederland het nog volhouden met het importeren van mensen, we zijn nu al een van de dichtbevolkste landen. Waar is de grens? Dat de planeet kaal is,? Dan vervolgens de ruimte maar kaalplukken? We zijn net sprinkhanen

dk-- | 14-11-20 | 10:38 | 5

@Zwizalletju | 14-11-20 | 10:47: Welnee. Als we de gasopbrengsten verstandig besteed hadden en de grenzen niet hadden opengezet waren we nu allemaal miljonair, zoals in Saoedi-Arabië.

Zenzeo | 14-11-20 | 10:53

@Zwizalletju | 14-11-20 | 10:47:

Nee hoor, mensen moeten gewoon niet zo egoïstisch zijn en elkaar helpen. Verder focussen op technologie om goedkoop elektriciteit te produceren in plaats van focussen op ideologieën die alleen de onderbuik van machthebbers streelt als donkere mensen ontvangen en verzorgen

dk-- | 14-11-20 | 11:08

@Lupuslupus | 14-11-20 | 10:51:Ik had er sarc dingetjes bij moeten bij die laatste opmerking want die was natuurlijk bewust. En voor de rest heeft u gelijk hoor, ik weet hoe fijn en knus en Nederlands het leven in de jaren '50 en '60 was.

Zwizalletju | 14-11-20 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Soms ben ik blij dat ik mijn langste tijd op deze aarde heb doorgebracht. Van de toekomst word ik niet vrolijk. Ruimtegebrek, islamoverschot, woninggebrek, autooverschot, energiegebrek, fatsoengebrek.... Ik heb mijn kinderen al geadviseerd NL te verlaten. Ga richting vm Oostblok.... verstop je op het platteland en leef een simpel en gelukkig leven.....

Mayan | 14-11-20 | 10:38 | 3

En dus tuin je er perfect in. "Laat het maar aan de jeugd over." Oftewel: laat de jongeren maar proberen dat opgedrongen waanbeeld van vooruitgang waar te maken in hun eigen leven. Boven de 35 beginnen ook zij langzaam te begrijpen dat het niet zal gebeuren, maar ze hebben geleerd niet naar ouderen te luisteren.
Dan help je het systeem nog meer.
Eis je plek op!

zeurmachine | 14-11-20 | 11:05

Nee, ik leer ze niet te vertrouwen in groots en meeslepend. Ik leer ze met weinig tevreden te zijn. Zoals 95% van de wereldbevolking moet doen.....

Mayan | 14-11-20 | 11:40

Wel goed nieuws voor de huismussen.

Mr_Natural | 14-11-20 | 10:38

Kansen, kansen, kansen: rijtje kippenhokken zien binnen te tikken en verhuren voor 2.200 EURO's per maand.

Joris Beltsin | 14-11-20 | 10:37

Ach ja, vrouwen in de politiek..

Turbulentie? | 14-11-20 | 10:37 | 2

Prima, als ze hun moeder instinct maar thuis laten.
Helaas nemen ze dat ook naar hun werk mee, en daar gaat het fout!

vluchtelingallergie | 14-11-20 | 11:15

Oxytocine-cratie met extreem oestrogene partijen erin, oftewel de ondergang van het avondland.

Joris Beltsin | 14-11-20 | 11:51

De meest bedreigde diersoort in Nederland is nog altijd de koe. Binnenkort alleen nog graan uit de Oekraïne. Bij de eerste de beste crisis ongekende hongersnood alhier. Laten we onze boeren koesteren! Hartjes!!!

Astimar Teutis | 14-11-20 | 10:36 | 3

Nee, de meest bedreigde diersoort in Nederland is de autochtone Nederlander.

Zenzeo | 14-11-20 | 10:44

Kunnen we de heerlijke grasboter ook vaarwel zeggen.

CalamityJane | 14-11-20 | 11:05

Dierenpartij, partij van de leugens. Gesteund door Rutte. Die laatste wil goedkope bouwgrond voor zijn vriendjes. En hij subsidieert met ons geld landbouw in Oost-Europa en Rusland. Kunt u het nog volgen? Komt niet ter sprake bij het staatsjournaal.

Mart6037 | 14-11-20 | 10:36

Trouwens, die foto: is dit hoe wij hier in Nederland willen wonen? Gaan we met kwantiteit het woningtekort oplossen. Ik word al depressief als ik er naar kijk.
Alsof de dierenbeestjespartij het legbatterijconcept heeft doorvertaald naar de human species.

Graaf_Slis | 14-11-20 | 10:35 | 1

Ja, alles moet vol. Een grasveldje tussen wat huizen is uit den boze want daar kunnen ze nog voller bouwen. Het is armoedig hoe vol alles gepropt wordt.

VP732 | 14-11-20 | 10:38

Intensieve mensenhouderij.

de honden blaffen... | 14-11-20 | 10:35 | 1

Ja mooie.

BozePaarseMan | 14-11-20 | 10:38

Het wordt moeilijk kiezen zo. 10.000 euro van Klaver, 1 miljoen huizen van Esther, 10% hoger minimumloon Hugo. Wie biedt meer?

Peter777 | 14-11-20 | 10:35 | 7

@Quib | 14-11-20 | 10:41: Offtopic. Hey Quib, ik zal de settings van mijn eigen gemaakte Phil Collen patch plaatsen onder het draadje van ac/dc. Kun je zo handmatig transformeren naar je tc

R. Skicker | 14-11-20 | 10:47

Basisinkomen topt alles wel, dacht ik zo.

Joris Beltsin | 14-11-20 | 10:49

@R. Skicker | 14-11-20 | 10:47: Fantastisch, kerel! Ik ga er meteen naartoe!

Quib | 14-11-20 | 12:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooie oerHollandse foto. Rijen na rijen vol betonnen woonbarakken gevuld met treurnis.

Ceristimo | 14-11-20 | 10:34 | 1

Doet me denken aan sommige kampen in wo2

Jan70 | 14-11-20 | 12:56

Om de natuur te redden bouwen we alles vol.

Stonecity | 14-11-20 | 10:32

Deugen, om de hete brij draaien en wijzen naar anderen. Dat is hoe links werkt.

BozePaarseMan | 14-11-20 | 10:31 | 1

Jaha, hoe waar is dat!

MoonBeebe | 14-11-20 | 11:02

Binnenkort moet de nieuwe Omgevingswet worden ingevoerd. Want dat maakt het allemaal veel makkelijker voor de burger, eh projectontwikkelaar om te bouwen. Maar er zijn wat probleempjes geloof ik.
Zorgen over voorbereiding en invoering Omgevingswet
dagblad010.nl/landelijk/zorgen-over-v...

RickRD | 14-11-20 | 10:31

Bouw huizen onder de grond zodat dieren er geen last van hebben.

Mr_Natural | 14-11-20 | 10:29 | 2

Zijn die oude kolenmijnen nog ergens goed voor.

Sinterbikske | 14-11-20 | 10:31

Ja er moet gebouwd worden voor de broodnodige handen aan het bed.
Laat ik jullie even uit de droom helpen,de keren dat Achmed de darmwanden van ons gaat wassen is om zijn nagelloze duim in de donkere krochten van je onderlichaam te verstoppen, ben ik duidelijk genoeg?

dirkdoorsnee | 14-11-20 | 10:29 | 1

Ik wacht met smart op de reactie van reaguurder Boris Poepnagel.

gestoptmetroken | 14-11-20 | 10:32

Jammer, ze zijn het echt kwijt bij deze partij. Kon eerst nog wel wat respect opbrengen voor hun ideeën. Da's wel aardig over nu.

ChipsNootjesBier | 14-11-20 | 10:29

Gewoon minder kinderen 'nemen' en migratie/immigratie gelijk zo niet minder. Dan hoeven er ook geen huizen gebouwd te worden. Of zeg ik iets heel raars?

Blote Bertus 2000 | 14-11-20 | 10:29 | 3

Vind maar een stadsbestuur die mee wil werken. Aangezien de hoogte van het loon van burgemeesters, wethouders, e.d. afhankelijk is van het aantal inwoners van hun gemeente moet elke enkele stad natuurlijk groeien. Deventer bijvoorbeeld "moet" van 100.000 naar 130.000 inwoners. Zet de sluizen maar open!

Bloemschikliefhebber | 14-11-20 | 10:32

Hoe zit het dan met ons geloof genaamd de economie. Dat groeit alleen als de mensheid groeit

dk-- | 14-11-20 | 10:41

@dk-- | 14-11-20 | 10:41: nee hoor, ook als de productiviteit groeit. Dat gebeurt ook door innovatie, technologische ontwikkeling, efficiëntie.

snakedogman | 14-11-20 | 11:31

Mag je nog wel schapen en geiten houden op je balkon?

Opajoop | 14-11-20 | 10:29

Esther Ouwehand is die met die nare psychotische koude ogen.
In mijn ogen een gevaarlijke gek, dat mens.
Vind iedereen van PVDD trouwens onbetrouwbaar.
En toen Maarten 't Hart meedeelde destijds lijstduwer PvDD te worden, ging er weer iets kapot in mijn wereld.
KapodT!
Heel de wereld kapodt.

chicago river | 14-11-20 | 10:28 | 1

Maartje 't Hart?

ChipsNootjesBier | 14-11-20 | 10:29

De onnozelheid om te denken, dat als je hier de veeteelt afschaft, de veeteelt daarmee ook uit de wereld is, terwijl elders het stokje gewoon wordt overgenomen, maar dan met minder strenge wetten en regels op het gebied van dierenwelzijn. En daar bovenop de gedachte dat je de toch al schaarse open ruimte in ons land maar straffeloos kunt volproppen met woningen Dat zijn toch voldoende redenen om nooit op de PvdD te stemmen!!!

Rationa | 14-11-20 | 10:27 | 2

De foto hierboven is eigenlijk al grond genoeg om niet op de dierenpartij te stemmen.
Wat een hysterische blik.

BBmetR | 14-11-20 | 10:32

@BBmetR | 14-11-20 | 10:32: En dat vingertje, hoor je die niet hoger in de lucht te houden en iets met Allah te zeggen?

Sneerpoets | 14-11-20 | 13:34

Nederland heeft een degelijke Groen-Rechtse partij nodig. Natuur en milieu is nu een ondergeschoven kindje bij FVD en PVV terwijl het van oorsprong rechtse thema's zijn.

Boer Harm uut Twente | 14-11-20 | 10:26 | 1

Zo is dat!

Blote Bertus 2000 | 14-11-20 | 10:31

Mensen zijn ook dieren, sommige zijn beesten.

Acidstain | 14-11-20 | 10:24

Dat er te veel mensen op de wereld zouden zijn, daar heb ik nog altijd geen bewijs voor gezien, maar iedereen neemt het voetstoots aan van de politiek.

Dat er daarentegen teveel mensen in Nederland in zouden zijn, wil er maar niet in, mag niet gezegd worden.

Finn | 14-11-20 | 10:23 | 3

Daar is wel bewijs voor. Je hebt een jaarlijkse berekening over het grondstoffen gebruik om iedereen in welvaart te kunnen laten leven. En dat ziet er steeds slechter uit.

Sinterbikske | 14-11-20 | 10:29

Zo dom zijn ze nu eenmaal op links. Allerlei doelstellingen die ze zeggen te hebben zijn ze vergeten en tegenwerken op het moment dat ze kunnen deugen met ongewenste illegalen binnen te halen. En dan hebben we het niet alleen over reductie CO2-uitstoot, energiedoelstellingen maar ook onze vrijheid, veiligheid en meer groen en respect voor dier en milieu. Dat zijn dan ondergeschoven kindjes of misschien wel doodgeboren kindjes. Alles om Nederland maar naar de klote te kunnen helpen, met het onterecht pedante opgeheven wijsvingertje.

Santoku | 14-11-20 | 10:43

En dan alle diertjes die plaats moeten maken voor die 1 miljoen huizen in een dierenpark stoppen of zo? En dat noemen we dan Ouwehands dierenpark. Oh wacht...

Sinterbikske | 14-11-20 | 10:23 | 1

Die eten we op. Da’s even doorbuffelen, maar dan ben je er van af.

Muxje | 14-11-20 | 10:24

Het is een redelijk voorstel boeren een eerlijke prijs te geven voor hun producten met het opheffen van intensieve landbouw als wisselgeld. We moeten ook maar eens af van het idee dat we met dit kleine stukje grond de ambitie hebben de hele wereld te voeden.

Graaf_Slis | 14-11-20 | 10:23 | 1

Dat sowieso. De grond en het bodemleven verarmt met al dat kunstmatige gedoe van kunstmest en gifspuiten. Ongezond voor dier en natuur en onszelf.

Santoku | 14-11-20 | 10:36

De ene helft van landbouwgrond in de randstad volbouwen en de andere helft gebruiken voor aanleg van natuur en park. Dan krijg je en meer woningen en een prettig leefklimaat. Voedsel moet maar komen van plekken waar de grondprijs niet zo hoog is.

druif | 14-11-20 | 10:22

Het kan allebei. Een paar grote steden met plaats voor een miljoen mensen slaat nauwelijks een deuk in het voor landbouw beschikbare areaal.

Muxje | 14-11-20 | 10:21

Goh, die aversie tegen boeren, waar ken ik dat toch van? Stelletje koelakken. Gewoon je huis uit en je gaat maar ergens op een gigantisch koud plekje wonen.

Foto: Gesjeesde bakfietsmoeder.

Zwezerik | 14-11-20 | 10:20

Esthers hartje is gevuld met liefde voor de diertjes. Helemaal? Nee. Het is eigenlijk vooral blinde haat tegen boeren. Wat een kutpartij.

kokkie klaphaak | 14-11-20 | 10:20

Ruimte zat hier. 20 miljoen, 40, 60, 80? We bouwen de lucht wel vol. Neuk het landschap, neuk het uitzicht. Heel Nederland één groot Sjanghai.

JvanDeventer | 14-11-20 | 10:19

De Dierenpartij weet, in tegenstelling tot de absolute onzin die in dit artikel verkondigd wordt, dat grasfalt geen natuur is. En al helemaal geen walhalla voor dieren, zie bijvoorbeeld de dramatische afname van het aantal insecten. Het is toch niet uit te leggen dat we op een kluitje wonen, mensen 20 jaar op een woning moeten wachten, je als eenverdiener met een modaal salaris helemaal niets meer kan kopen, terwijl tegelijk zo’n groot deel van het land wordt bezet door wat in feite groen gekleurd industrieterrein is?

Slovis | 14-11-20 | 10:19 | 2

Ja een woonwijk die volgestampt word met geimporteerde afrikanen is inderdaad veel beter dan gras. Dan komen die insecten ook vanzelf weer terug.
Of die grasvelden weer natuurlijk maken zodat de opbrengst met 80% terugloopt. Dan eten we gewoon 80% minder.

2voor12 | 14-11-20 | 10:24

@2voor12 | 14-11-20 | 10:24: ja, iets met sprinkhanen die alles komen kaalvreten samen met links; financien, vrijheid, veiligheid, ruimte voor dier en natuur, en sociale voorzieningen. Gesponsord en wel door de linkse haatstaat.

Santoku | 14-11-20 | 10:32

Ja mensen, zo kun je ook wonen. Opelkaar gepakt, in rijtjeshuizen zonder garage. Hahaha.

van Oeffelen | 14-11-20 | 10:19 | 1
-weggejorist-
GuillaumeGiraudon | 14-11-20 | 10:20

Bouw in de hoogte, niet in de omtrek.

rectormagnificus | 14-11-20 | 10:17 | 2

Stop gewoon de import die zorgt voor een nieuwe middelgrote stad per jaar. Waarom moeten we half Afrika in het piepkleine Nederland proppen?

miss error | 14-11-20 | 10:24

@miss error | 14-11-20 | 10:24: economie, meer mensen = groei = geld

dk-- | 14-11-20 | 10:43

Het is echt heel goed voor het milieu als ons eten allemaal elders gemaakt wordt. Die vrachtwagens rijden niet op diesel, en het milieueffect van intensieve landbouw elders komt niet in de excelsheet in Nederland, dus dan is het goed. Een digitale werkelijkheid die ontkent dat we op dezelfde planeet wonen.

Feynman | 14-11-20 | 10:16

En het gaat al niet goed met de weidevogels....
Stap uit die Marakech pact EU, sluit de grenzen, verminder de overbevolking. De mens is het probleem juist, teveel van op veel te weinig ruimte, niet de dieren zijn het probleem, die staan onder druk. Ook zeker niet de boeren zijn een probleem.

Jan, Leiden | 14-11-20 | 10:16 | 5

@Red shirt | 14-11-20 | 10:24: Nederland is geen moskou, rooie rakker.

Santoku | 14-11-20 | 10:29

Moskou of all places...

Acidstain | 14-11-20 | 10:29

@Santoku | 14-11-20 | 10:29:
Weet hij veel... Die rooie zal wel een aardig landgoed hebben. Plemp ze dan daar maar neer, in zijn achtertuin.

Ommezwaai | 14-11-20 | 12:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Boeren zijn altijd al het bokje geweest bij links, dat snap ik echt niet. Je wil bij deze toenemende wereldbevolking wel verzekerd zijn van een eigen voedselvoorziening? Alsof al dat importeren goed voor het milieu is.

Acidstain | 14-11-20 | 10:14 | 1

Voorlopig importeert men nog zo'n 500 nieuwe Nederlanders per week. Huis, verwarming, auto en Miele.....

Ommezwaai | 14-11-20 | 10:19

Ze komen op voor de huismijt. Goed plan!

squadra | 14-11-20 | 10:14

Ouwehand heeft het gewoon over de 'SDG goals' van VN agenda 2030/The Great Reset, maarja, als je daar zelf over begint ben je opeens een complotdenker, rechts-extremist enz...

laatjenietkisten | 14-11-20 | 10:14

Het is dan maar te hopen dat er nooit meer oorlog komt .
Beton kan je immers niet vreten .

likmegaties | 14-11-20 | 10:13

Genoeg leegstaande kantoren om te bouwen tot alleenstaanden en studentenhuisvesting. Kunnen we zat onze autochtone bevolking krimp mee opvangen. Maar ja lege kantoorpanden en volle AZC's dat is het streven van onze salonsocialisten met hun vastgoedportefeuilles. Hypocrieten.!!

strawdog | 14-11-20 | 10:12

Ik heb liever dat mijn vlees hier een redelijk leven heeft, dan dat het via andere landen gaat waar het welzijn voor dieren iets lager ligt.

Schepvogel | 14-11-20 | 10:12 | 8

@BakkerHenk | 14-11-20 | 10:29: Het zijn mijns inziens goede keuzes. Niet iedere dag goedkoop vlees van dieren die een niet zo fijn leven hebben gehad, maar misschien één of twee keer per week de beste kwaliteit vlees die te krijgen is van dieren die een goed leven hebben gehad.

Quib | 14-11-20 | 10:34

@Quib | 14-11-20 | 10:34: Uw en mijn mening hebben hier niet zo heel veel invloed op. We weten dat er niet minder vlees geconsumeerd wordt, maar juist meer. Dat vlees moet ergens vandaan komen. Zo niet uit Nederland? Dan wel daar buiten. De betere optie zou dan zijn om in het partijprogramma op te nemen dat de PvdD nog meer gaat inzetten op het verkleinen van de nationale vleesconsumptie.

BakkerHenk | 14-11-20 | 10:43

@BakkerHenk | 14-11-20 | 10:43: Dat klopt. Onze meningen zullen geen effect hebben.

Verkleinen van de vleesconsumptie? Dat is een mooi doel. Maar niet onder het motto "vlees is slecht". Dan onder het motto wat ik eerder schreef. Liever twee per week keer goed dan 7 keer per week goedkoop.

Quib | 14-11-20 | 12:45
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
roevka | 14-11-20 | 10:11

Zowat alles wat gesubsidieerd wordt -alswel de planeconomie- stinkt of laat het wel ontzettend meuren. Zie de toelichting van de boer. Dat soort mensen hebben we nodig; met het boerenverstand i.p.v. het politiek correcte gekonkel en hun corruptie en de (door de staat:burger) gesponsorde haatindustrie.

Santoku | 14-11-20 | 10:11

Van een partij die meent dat het leven van een varken belangrijker is dan dat van de boer vind ik dit nog gematigd. Of het moet zijn dat ze alle boeren in werkkampen willen opsluiten natuurlijk. Of ze huren Volkert weer in.

2voor12 | 14-11-20 | 10:10

Bij "idealistische" partijen zie je toch meestal dat het ressentiment het wint van het sentiment. Liefde voor dieren? Haat tegen boeren!

Sitting_targets | 14-11-20 | 10:10

In beginsel is de dierenclub wel sympathiek maar mevrouw Ouwehand is toch wel lichtelijk in de war.

ploppy | 14-11-20 | 10:10 | 3

De asieleis industrie en moslimslachters pleasen ligt er wel dik bovenop. Madame is aan het wedden op meerdere paarden. De verkiezingsretoriek begint vroeg dit keer.

Ommezwaai | 14-11-20 | 10:13

@Ommezwaai | 14-11-20 | 10:13: is ook wel averechts... om die rituele slachters (halalvlees vreters) in huis te halen. De slacht is sowieso dieptriest en parasiterend... laat staan de beestachtige halalslacht.

"Het meest geweldadige wapen op aarde is de tafelvork" --Gandi

En bij bepaalde religies is die nog een tandje geweldadiger.

Santoku | 14-11-20 | 10:21

@Santoku | 14-11-20 | 10:21:
Eens, maar in de landen van oorsprong staan mens en dier zo'n beetje op gelijke voet....

Ommezwaai | 14-11-20 | 10:54

Tuur, begin een eigen partij, gewoon voor de lol.
PvdA of zoiets, partij van de drugs en alcohol.

Harry Turtle | 14-11-20 | 10:10

Een miljoen huizen is best reeël, niet zo gek als je meerekent hoeveel ouwe zooi er nog staat dat eigenlijk vervangen moet worden. Ja, Nederland wordt voller, helaas krijgen wethouders alleen een paal in hun broek als weer een kantorenpark of bedrijventerrein geopend wordt.

Analia von Solmsch | 14-11-20 | 10:10

Die boer spreekt zichzelf behoorlijk tegen.

Capt. Iglo | 14-11-20 | 10:09

Die foto. Is dat een gevangenis of zijn er mensen die vrijwillig zo wonen?

Quib | 14-11-20 | 10:08 | 3

Altijd een leuk spelletje tijdens een lange rit in de auto, vinex of gevangenis.

Harry Turtle | 14-11-20 | 10:11

Dat lijkt maar zo door hoek waarop de foto is gemaakt en bijgeknipt, dit zijn nog ruime huizen met een flinke tuin.
De huizen hadden beter gestapeld kunnen worden, maar dit verkoopt beter en duurder.

Analia von Solmsch | 14-11-20 | 10:14

@Analia von Solmsch | 14-11-20 | 10:14: De standaard 5 meter breed met een postzegeltuin echt maar echt ruim is het niet zeker niet, de straatjes zijn ook niet even te smal voor twee auto's en te weinig parkeerplaatsen. Als je dan ziet hoeveel ruimte in het kavel ernaast is voor bedrijven is dat altijd wat triest.

voldemort | 14-11-20 | 11:12

En die huizen worden niet gebouwd voor de Nederlanders. De boeren en dieren moeten bij de PvdD wijken voor de migranten. Het is tijd voor een naamswijziging bij de PvdD, het moet PvdM zijn.

miss error | 14-11-20 | 10:08 | 2

Meer mensen eten meer vlees. Zou de PvdD dan liever hebben dat het vlees van elders komt?

Quib | 14-11-20 | 10:11

@Quib | 14-11-20 | 10:11: De PvdD is ook verdacht stil over de halalslachten al het leed in de OVP. Dus de kans is vrij groot dat het ze niets uitmaakt of het vlees uit landen komt waar men weinig op heeft met dierenrechten.

miss error | 14-11-20 | 10:16

Bloody hell, wat een afschuwelijke huizen op die foto. Dacht even dat ik naar een foto van een concentratiekamp keek. Waar de fuk is dat? Almere?

Tietmier | 14-11-20 | 10:06 | 2

Ik dacht ook even dat dit een concentratiekamp in Noord Korea ofzo was, maar lijkt na inzoomen in NL te zijn...

Diederik_Ezel | 14-11-20 | 10:08

Ik had precies hetzelfde idee. Een heel verschil met het platteland van Friesland.

Quib | 14-11-20 | 10:09

Rutger Groot Wassink's tientallen miljoenen kostende experiment met illegalen uitgeprocedeerden onderbrengen in de duurste wijken van Amsterdam heeft niet gewerkt.
Met 1 miljoen nieuwe huizen - nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Madame Poitiers | 14-11-20 | 10:06

Ja ook hier komt steeds meer de dubbdele agenda int zicht.
We gaan t mileu en de boeren de schuld geven.
Om huizen te bouwen voor de vijfde zesde en zevende colonne.
Wat een debielen land is dit.
Schaam mij kapot voor deze mensen.

BoerBob | 14-11-20 | 10:06 | 1

Ze zijn recentelijk tot de conclusie gekomen dat zo'n 50 jaar ontwikkelingshulp een fiasco is gebleken. En nu is het nieuwe credo: we halen ze allemaal hierheen; dat is de oplossing!
Dit soort links-humanistische, eugenetische experimenten heeft nog nooit gewerkt; het heeft alleen maar ellende opgeleverd!

Aristotalloss | 14-11-20 | 10:40

Dit land is overbevolkt. De nadruk moet niet liggen op het bouwen van nieuwe huizen, maar op het terugdringen van de bevolkingsgroei (op meer manieren dan alleen de grenzen dicht te gooien).

Handige Harrie | 14-11-20 | 10:04 | 6

Over bevolkingspolitiek en tegengaan van migranten praat de Gutmensch niet want Nazi-praktijken.

gestoptmetroken | 14-11-20 | 10:29

Zo denk ik er ook over.

Blote Bertus 2000 | 14-11-20 | 10:32

@Harry Turtle | 14-11-20 | 10:19: Je kunt ook mikken op stabilisatie, ipv krimp. Da's in ieder geval beter dan richting de 20 miljoen te blijven importeren.

snakedogman | 14-11-20 | 11:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Stop met de import van mensen. Beter voor hen, voor het milieu en (je mag het niet meer zeggen he) voor ons. Nu die kraan dicht!

VP732 | 14-11-20 | 10:04 | 2

Mark Rutte heeft er zijn levenswerk van gemaakt. Tegen de tijd dat de lachende leugenaar afzwaait, is ie goed voor anderhalf miljoen geïmporteerde handophouders met een bedenkelijke geloofsovertuiging.

Ommezwaai | 14-11-20 | 10:15

@Ommezwaai | 14-11-20 | 10:15: Mark Rutte is sowieso niet echt meer handelsbekwaam. Die 'geen visie' speech was een grotere hint dan ik vermoedde. Jeetje wat een (linkse) ramp is die man gebleken.

VP732 | 14-11-20 | 10:41

Tja, dan stappen ze af van hun identiteit als one-issue partij, is het nog niet goed.

Hupkeneuke | 14-11-20 | 10:04

Mental. Maar dat is al lang gaande dit proces. De volgende asielstroom kondigt zich alweer aan vanuit de hoorn van Afrika.

Nanker Phelge | 14-11-20 | 10:03
-weggejorist-
Madame Poitiers | 14-11-20 | 10:02

1 miljoen nieuwe huizen... Zijn er nog zoveel asieleisers onderweg?

Ommezwaai | 14-11-20 | 10:02 | 8

Wat dacht u dan?

snakedogman | 14-11-20 | 11:35

Er komen er nog 1 miljard minstens.

Gaat het niet dan? | 14-11-20 | 12:06
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken