Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meer meer meer van dit soort imams

En dan nu een OPGEWEKT BERICHT over de islam

Kijk, je hebt altijd bekrompen zwart/wit-denkers die menen dat wij van de GeenStijl "islamofoben" zouden zijn. Maar geloof (ha!) ons, de dag dat wij nooit meer een letter aan die religie hoeven te wijden, is de dag dat ons aardse paradijs is aangebroken. De realiteit is helaas weerbarstiger. Vraag maar aan Samuel Paty. Ohnee, wacht... Maar! Zijn onfortuinlijke verruiling van het aardse voor het eeuwige, neemt niet weg dat je na onderzoek van alles het goede moet behouden. En dat goede, kan dus óók een imam zijn, zagen we bij De Standaard. Vrede zij met u, Hassen Chalghoumi van de moskee te Drancy, Seine-Saint-Denis, Paris. Meer, meer, meer van u.

Jeetje, het klinkt zo logisch als je het zo zegt?

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Cepalislam500mg | 23-10-20 | 13:31

Of hij het meent of niet, hopelijk zullen er mensen naar luisteren.

Gaat het niet dan? | 23-10-20 | 11:40

Ik raad deze Imam een Kevlar coltrui aan...

Pierre Lebon | 23-10-20 | 11:02 | 1

Nou inderdaad. Zijn kop zal binnenkort ook waarschijnlijk gaan rollen.

Waskraan | 23-10-20 | 16:01

Sorry, Er waren ook 'goede' nazis zoals Oskar Schindler maar dat wil niet zeggen dat hetgeen waar zij deel van uitmaken valt te rechtvaardigen.

ff serieus nu! | 23-10-20 | 10:17 | 2

Was Schindler een nationaal socialist ?

Kim-Jung-Un | 23-10-20 | 13:42

In de woorden van de Duitse filosoof von Steinfrucht (1889-1945): "Kwetsen moet kunnen, ook al vinden sommigen het niet te pruimen."

Naadblaffer | 23-10-20 | 10:08

'Ouders moeten hun kinderen leren dat niemand onthoofd mag worden'

Ja nu je het zegt ja. Prima idee. Want dat zouden ze weleens nog niet kunnen weten. Briljant.

Terug naar de Middeleeuwen met zijn allen!

Realism Is All | 23-10-20 | 10:05

Als 1 of meerdere van die opperjurken daar in Iran of Saudi-Arabië gewoon zijn afschuw hierover uitspreekt en alle volgelingen ter wereld aanspoort zich te gedragen scheelt dat al een hele hoop.
Het grootste deel van die volgelingen is namelijk gehersenspoelde domme zeloot en doet precies wat de leiders zeggen.

Het kan makkelijk, maar ze doen het gewoon niet.
Dus ze willen het gewoon niet.

Ze zijn het er allemaal wel mee eens wat die extremisten doen. Maar ja, het staat dan ook letterlijk in Het Grote Haatboek tenslotte.

Realism Is All | 23-10-20 | 09:58

Ik zat meer te kijken naar die wild uitziende cro-magnon gast met ruwe huid... Een bewogen leven gehad, lijkt me.

owikzegmaarwat | 23-10-20 | 09:54

klinkt mooi. Het is niet voor niets dat religie en staat gescheiden zijn. Het verleden heeft namelijk laten zien dat mensen niet duurzaam vredelievend om kunnen gaan met welke religie dan ook (mocht vrede het hoogste doel zijn), bron:Fields of Blood, Karen Armstrong. Uitbannen van geloofsstructuren zal ook erg moeilijk zijn, aangezien iedereen wel een beetje "wat gelooft". Ik vermoed dat vooral individuele karakters met een bepaalde predispositie tot uitvoeren van geweld voor eigen gerief/redenen, met het sausje van religie toch wat kunnen te weeg brengen, zelfs een heel volk kunnen gelijkschakelen tot geweld. Mooi species zijn we toch he?

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 09:28

Ik hoor angst in zijn stem. En terecht. Als het zo doorgaat gaan er koppen rollen, en wordt de islam in een hoekje gedrukt in Frankrijk, zo niet verdreven. Zou niet de 1e keer zijn. Als de republiek eenmaal wakker wordt is Frankrijk een land om te vrezen.
Maar geloven doe ik hem niet.

BenPakdee | 23-10-20 | 09:16 | 1

Ben benieuwd of hij het ook echt meent, en zo ja, hoelang hij zelf dan nog leeft.

Mallepietje1001 | 23-10-20 | 13:53

.. jammer dat een kleine minderheid van de imams het zo verpest voor de grote sprekende meerderheid, die wel correct de Boze Profeet citeren.
De meer verwarde mannen zeg maar, die daarom vooraan mogen zitten in de vluchtelingentankers van de EU en de VN.

Jan Passant mk2 | 23-10-20 | 08:39

Hij weet waar hij het over heeft. In zijn geboorteland Tunesië was hij allang dood geweest met dit soort teksten. In Frankrijk (en ook Nederland) krijg je er subsidie door en (indien nodig) politiebescherming.

Schulzie | 23-10-20 | 08:36

kijk kinderen, dat is nou een praktijkvoorbeeld van taqiyya.
Sorry, mijn geloof in een vreedzame religie is al enige tijd geleden gestorven. Als mensen macht krijgen stijgt die naar hun hoofd, dat geldt voor nagenoeg elke vereniging, van volkstuintjes (vooral daar) tot verenigde staten. Als er iemand de leiding krijgt die daar geen last van heeft, dan doen de anderen er alles aan om hem/haar weg te krijgen.

bergsbeklimmer | 23-10-20 | 08:21

Er zijn ook goeie bij.

IndoFortuyn | 23-10-20 | 07:58 | 1

Die hangen we apart ;)

Min. v. Communicatie | 23-10-20 | 07:59

Blijft nu altijd lastig dit. Nu mooie praatjes. Als het erop aan komt 180 graden draaien. Dat is ook islam.

F1802 | 23-10-20 | 07:57 | 2

Dat doet Rutte ook.

intrigant | 23-10-20 | 09:36

ze staan altijd vooraan bij dit soort momenten om te bleren dat dit niet islam is, maar er iets aan doen, voorkomen, doen ze niet.

owikzegmaarwat | 23-10-20 | 09:51

Moedige man, groot respect voor deze imam!

Eminent | 23-10-20 | 07:49 | 3

Eens zien hoe lang hij zijn hoofd mag houden, deze afvallige imam

Joostmochtnietsweten | 23-10-20 | 07:51

Eminent. Groot respect voor de Imam.
Meent u dat?

CalamityJane | 23-10-20 | 07:52

Showtje voor de buhne om de zaak even te sussen . En wie de fuck moet zijn kinderen leren om niemand te onthoofden ? Denkt die mongool dat dit bij mensen embedded is bij de geboorte om zulke dingen wel te doen ?

Koning BongoBongo | 23-10-20 | 09:25

En zo simpel is het. Het medicijn tegen ‘islamofobie’. Welke god dien je? Die van haat, rancune en dood of die van liefde, compassie en leven. De anti- god of god? Ze lijken veel op elkaar, de een lijkt sterk maar is zwak, dor en broos de ander lijkt zwak maar is sterk, gehard, vitaal en solide.
Jíj kiest.

ratelaar | 23-10-20 | 07:28

Ik geloof het niet meer.
Zelfs als deze imam oprecht is dan is hij nog slechts die ene zwaluw die geen lente maakt.
Te weinig, te veel van zijn beroepsgroep zijn nog veel te radicaal en vooral, zoals altijd, pas achteraf komt de boodschap van "verdraagzaamheid".

Als ie dat meende dan had hij daar na Bataclan en Charlie Hebdo maar één taak en heeft ie alsnog gefaald.

CynicalBastard | 23-10-20 | 07:27

Een roepende in de woestijn.
Helemaal eens met deze man.
Helaas kan maar vooral wil de gemiddelde moslim zijn stem niet verheffen ivm gezichtsverlies, de angst regeert.
Het is een macho cultuur, mensen met wijze woorden worden gezien als zwak.

De_Bruyne_Ster | 23-10-20 | 07:25

De slimmere islamisten snappen dat terreuraanslagen in deze fase alleen maar averechts werken, omdat ze het verzet van de inheemse Europeanen aanwakkeren. Het is op termijn effectiever om de tolerantie te preken terwijl in de achtergrond het echte spel doorgaat, namelijk demografie: meer moslims naar Europa laten migreren totdat moslims op zoveel mogelijk plaatsen in Europa in de meerderheid zijn, en dan via bijvoorbeeld de stembus de macht overnemen. Erdogan riep het, Khadaffi riep het, en grote aantallen kleinere politici in de wereld van de islam ook.

petersteenkamp | 23-10-20 | 06:40 | 1

Juist! Dat GS hier intrapt. Je wilt zo graag in vrede leven met elkaar, maar de islam verbiedt dat.

Tiscali-2 | 23-10-20 | 07:10

Ik had hem zijn toneelstukje al zien opvoeren.

Je weet toch broer, liegen om de islam te beschermen is toegestaan. We zien hier niet meer dan een imam die aan damage control doet.

Nu Macron een kleine schoonmaak aan het doen is. Mocht het echt zijn hadden ze zijn kop er ook al afgesneden.

Lt-Kol Kilgore | 23-10-20 | 06:20 | 1

Toegestaan? Het moet!

inCol | 23-10-20 | 11:39

Dit is een acteur; dit kan onmogelijk een moslim zijn.

Petrus de Dooper | 23-10-20 | 06:05 | 1

Het is te graag datgene wat we willen horen als Westerlingen, te gelikt.

sprietatoom | 23-10-20 | 06:06

Helaas kansloos, lees de koran maar:

Soera 5:33 "Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden." Soera 8:12 "Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen.

M13 | 23-10-20 | 05:56

Cognitieve dissonantie. De intelligente imam wordt wakker maar weet niet beter dan islam. Net als alle andere moslims is zijn lichaam als baby'tje onzedelijk verminkt met als onderschrift "Er is maar één waarheid en één God".
Een pervasieve personlijkheids-manipulatie welke hen bij elkaar dwingt voor onderling begrip voor het aangedane trauma, zonder er een woord over te hoeven reppen. Pas onder de ongelovigen komen ze tot inzicht in hun afdwalen en dat nemen ze de ongelovige kwalijk, resulterend in treiteren en neerhalen. Met hun vieze voorhuid. Ewww.

nsfl | 23-10-20 | 05:03

Ouders moeten hun kinderen ver van een relifascisten binnen de islam weghouden en hen leren dat dit soort lieden stapelidioot zijn. Eventueel met een flinke corrigerende mep.
En ouder zouden die lieden moeten aangeven wegens opruiing, aanzetten tot haat.
Wat overduidelijk niet werkt is begrip tonen en thee drinken.

donkieshot | 23-10-20 | 03:46 | 1

Die ouders moeten helemaal niks, en mogen doen en laten wat ze willen. Maar niet hier. Zij zijn niet het probleem, onze rubberen ruggengraat is het probleem.

opblaasschaap | 23-10-20 | 06:54

Wordt dan de Koran ook herschreven en andere godsdiensten ook toegestaan? Zie ik namelijk nog steeds niet in die islamitische "gidslanden". En mag een spotprent van welke God, profeet dan nu ineens wel?
Nee, zeker. Nou, waar hebben we het dan precies over?

Jan, Leiden | 23-10-20 | 03:01 | 1

en wanneer is er in een islamitisch land een demonstratie voor wereldvrede ??

M13 | 23-10-20 | 05:53

Ben ik inmiddels heel cynisch geworden als ik denk dat deze moedige man het óf niet gaat overleven, óf toch op zijn minst uitgekotst gaat worden door de islamitische gemeenschap?
Ik ben mismoedig...

DeJemelscheet | 23-10-20 | 02:40 | 1

Nee, dan ben je realistisch. Alle pogingen om de hoognodige reformatie van de islam te ondernemen zijn tot nu toe gefaald, dit gebeurde, zoals je vermoed, meestal door de reformeerder te vermoorden.

zhirek | 23-10-20 | 08:04

Een islamitische fopspeen

namensmijnhond | 23-10-20 | 01:26

Haha, de vertalingen van MEMRI TV zijn altijd komisch.

Varende_Reaguurder | 23-10-20 | 01:23

Leeft ie intussen nog?

Wienerschnitzel mit | 23-10-20 | 01:16

Hear, hear.

Het voelt natuurlijk raar dat hij dit überhaupt moet zeggen, maar hij zegt het met passie en ik ben blij om dit ook eens een keer te zien.

De Eierbal | 23-10-20 | 00:49

Door al die Corona zooi was ik helemaal vergeten dat er nog religies waren. Zie je wel, het heeft ook voordelen...

Frietpiet | 23-10-20 | 00:26

"Ouders moeten hun kinderen leren dat niemand onthoofd mag worden."
Moet dat een opgewekt bericht zijn? Moeten we dit als iets positiefs zien?
Als een volk nog zúlks bijgebracht moet worden laat het dan gauw naar de woestijn afzakken en het over 500 jaar nog eens proberen.

jgrotius | 23-10-20 | 00:19 | 2

Goed punt

the naked truth | 23-10-20 | 00:44

Ja, want de context is Islam en die lopen nog een beetje achter. Eigenlijk meer het stuk waar hij zegt "wij zijn burgers met verantwoordelijkheid, doek de miemelorganisaties maar op, spreek ons aan op onze verantwoordelijkheden".

De Eierbal | 23-10-20 | 00:50

Er is niks positiefs an taqiyyah.
Aan repatrieren dan weer wel.

The_Master_Bear | 23-10-20 | 00:14 | 1

Spot on.

de honden blaffen... | 23-10-20 | 00:33

Geen steil doet nu even als de NPO.
Aan al die discussietafels is het van " Mag ik U een voorbeeld geven", neen juist niet, want dan gaat het erover dat ze een figuur kennen die niet zo is waar ze het in de discussie over hebben. De uitzondering moet de discussie gaan kapen, het blijft dus gewoon wegkijken, en niet durven benoemen.
De gespreksleider zou moeten zeggen leuk hoor dat je een goede uitzondering kent, maar daar gaat het hier niet over.

verwonderd | 23-10-20 | 00:05 | 2

juist

Willy Keutel | 23-10-20 | 00:06

Absoluut niet. Geensteil noemt altijd man en paard en vrijwel altijd kritisch. Juist dan moet je uitzonderingen ook uitlichten. De NPO die noemt nooit man en paard en benoemt enkel de uitzondering.

zevensprong | 23-10-20 | 01:25
-weggejorist-
Welkomwelkom | 23-10-20 | 00:02

Van mij mogen ze allemaal oprotten....... byethebye..... elke godsdienst is waanzin..!

grapjasz | 22-10-20 | 23:48

Goed dat de man dit doet en blij dat hij het zegt. Hij maakt zich terecht druk over de vraag, waarom moslims zelf niet massaal woedend zijn bij zo'n aanslag. En waarom er bij de protesten geen enkele moslim lijkt te zijn. Dus ja deze speech zou ons juist wakker moeten schudden.

Overigens als je een moslim zoekt die al jaren probeert verandering teweeg te brengen, zoek dan de Egyptische president Sisi eens op. Beste man probeert al jaren extremisme met wortel en tak uit te roeien. Staat voor een radicale hervorming van de islam, waarbij moslims figuurlijk gezien alle haatpassage uit koran en andere boeken scheuren.

zeertegendradig | 22-10-20 | 23:40 | 2

Dat deed Assad en voor hem zijn vader ook.
Maar de krachten die hem bestreden werden door het westen, ook door Nederland
ondersteund.

de honden blaffen... | 23-10-20 | 00:37

Er zijn veel hervormingsbewegingen geweest in de islam, maar die zijn allemaal opgevolgd door een tegenbeweging die de hervormingen weer teruggedraaid hebben. Hou je adem niet in, zoals de Amerikanen zeggen.

petersteenkamp | 23-10-20 | 07:03

Als er één schaap over de Dam is ...

laurentius | 22-10-20 | 23:39 | 2

Dan wordt hij ritueel geslacht?

zeertegendradig | 22-10-20 | 23:41

Of; één zwaluw maakt nog geen zomer.

Scepticus | 23-10-20 | 06:38

Taqiya? Antoine?

rifraf | 22-10-20 | 23:31 | 1

Anyone natuurlijk

rifraf | 22-10-20 | 23:31

Beetje raar Rossum. Elke lul die een religie aanhangt moet je sowieso al niet al te serieus nemen en Muzzelmannen al helemaal niet. Ik hou het op damage control en afleiden van het echte probleem, daar waar de man onderdeel van is,

Willy Keutel | 22-10-20 | 23:30 | 1

Religies zijn zo'n 3000 jaar oud, de islam 1400. Het heelal bestaat 13,6 miljard jaar
Vertaald naar een jaarkalender gaan de religies dan over ca, 7 en 3 seconden. Leven wij 0,3 sec.
Wrijf dat eens in aan zo'n discussietafel. Dan kunnen we afspreken een blij geloof oké, maar een geloof dat de niet/anders gelovige niet deugt verbieden we. Toch niet zo moeilijk in dat perspectief. Zeg maar een nieuwe verlichting op basis van kennis, feiten.

verwonderd | 23-10-20 | 00:20

Deze man neemt een flink risico met zijn bevlogen toespraak. Hij staat voor wat hij zegt. Ik vind hem moedig.

NPOlitiekgekleurd | 22-10-20 | 23:16 | 2

En dat is treurig genoeg.

ciabatta | 22-10-20 | 23:20

Taquia, Hij neemt 0 risico. Geloof geen barst van wat hij zegt.

Lt-Kol Kilgore | 23-10-20 | 06:50

Tsja, ik heb dat nooit tegen mijn kinderen gezegd, ze weten het van zichzelf wel. Religie en inteelt, dan kweek je types waar je dat tegen moet zeggen.

TheBigKirth | 22-10-20 | 23:10

Een man die het snapt maar natuurlijk niet in de ogen van de radicale Islam en zal zijn hoofd binnenkort ook rollen. In de figuurlijke zin dat hij uit zijn Imaam functie gezet wordt maar ik sluit de figuurlijke betekenis ook niet uit.

Sinclair | 22-10-20 | 23:07 | 2

sluit de letterlijke betekenis ook niet uit..... (tis laat)

Sinclair | 22-10-20 | 23:08

Hier geloof ik niets van. Trap hier niet in. Als hij hierna niet onthoofd wordt, dan is het gewoon een poging tot een georganiseerde en geplande damage control. Als hij wél onthoofd wordt, dan heeft hij zijn martelaarschap gekregen, zoals met hem besproken en gepland en wordt hij opgeofferd voor het ultieme doel; Europa onderwerpen aan de islam. Europa, wordt wakker!

polderslootje | 22-10-20 | 23:06

Wat een onzin dat dit geen islam is. Deze imam is van het padje af.

Treed dan uit. Verlaat die cult dan.

Je kunt ook geen flat-earther zijn die gaat beweren dat de wereld een bolvorm heeft.

Knufter | 22-10-20 | 23:03

Zo, die is zijn leven behoorlijk beu. Vermoed ik.

ParaPiet | 22-10-20 | 23:02

Terreur, fundamentalisme salafisme, criminaliteit, geweld, agressie, haat enz enz het heeft niks met de islam te maken maar moslims hebben er wel een monopolie op....

Hollandse_blauwe | 22-10-20 | 22:58

En dit is echt geen nieuw typetje van Sacha Baron Cohen?

Patrick-Haemers | 22-10-20 | 22:53

Verstandige man. Zal dus wel worden uitgekotst door de Societé Muselman Françaix, en de linkse deugelite. Caught between a rock and a hard place...

Valse_nootjes | 22-10-20 | 22:52

Er bestaat geen opgewekt nieuws over de Islam. dit geloof hoort niet in Nederland.

Poes Fiep | 22-10-20 | 22:51

Wat een zurigheid. Mooie en wijze woorden van een gelovige.
Liever helemaal geen Voorkeursrechten voor gelovigen. Maar het is een begin

zuurtjeregen | 22-10-20 | 22:45

Mohammedje mag Dirkje niet het hoofd afhakken.
Kleine Jantje mag Pietje niet plagen.
Zoek het verschil.

CalamityJane | 22-10-20 | 22:43 | 1

Eeehm... Jantje is eerder klaar met zijn strafregels?

ciabatta | 22-10-20 | 22:46

Ben ik nou de enige die al drie keer Tablighi Janmaat heeft gelezen? En moet ik dan naar de oogarts of een heropvoedingskamp?

ciabatta | 22-10-20 | 22:40

Dream on.

Ride_On | 22-10-20 | 22:30

Daarna wordt deze vrijgevochten moslim onthoofd door een minder vrijgevochten moslim. Mark my words!!

namensmijnhond | 22-10-20 | 22:27 | 1

Ze noemen hem al "jodenimam". Dat klinkt vredelievend. Raar dan z'n kop er nog niet af ligt.

Feehetpoesje | 23-10-20 | 00:33

Dit is precies datgene wat ik, elke keer als er weer eens iets gebeurd, mis. Verontwaardiging uit de moslim gemeenschap. De moslim gemeenschap zou zulke aanvallen grootscheeps moeten veroordelen, zoals de autochtone bevolking het doet. Maar omdat je altijd krekels hoort vanuit de moslim groep worden ze makkelijk over een kam geschoren, met het idee: wie zwijgt stemt toe

yawni | 22-10-20 | 22:22

Wat deze man zegt, snijdt hout.
Echter: hij betoogt zóveel waars, en met zóveel passie, dat ik me afvraag waarom ie eigenlijk die naargeestige religie nog aanhangt. En nog promoot ook, als imam.
En verder: ga me nou niet vertellen dat we straks imams nodig hebben om de (uitwassen van) islam te bestrijden. Dat zou het volledige en definitieve failliet betekenen van de westerse moraal.

Tenslotte: hij roept op zeker moment "Dit is niet de islam!" En dat heb ik sinds de oproep tot moord op de schrijver Rushdie van de Iraanse opper-chagrijn ayatollah Khomeini in 1989 al duizenden keren gehoord & gelezen. Elke keer weer, in die afgelopen 30 jaar, nadat er ergens voor de zoveelste keer weer een bloedige massa-slachting in de naam van Allah was aangericht.

"Dit is niet de islam".

Maar wat de islam wel degelijk is, hebben we in de afgelopen decennia op bijzonder akelige en naargeestige wijze mogen ervaren. Vooral sinds die ellendige religie massaal West-Europa is binnengebaggerd.

Ik vrees dat deze imam een roepende in de moslimse woestijn is. En het zou me niet verbazen als deze goede man door velen van zijn geloofsgenoten in zijn omgeving en daarbuiten, als nestbevuiler zal worden gezien en daardoor in de problemen gaat komen. Je weet maar nooit of er nóg zo'n Kaukasische koppensneller klaar staat.

Peter Emile | 22-10-20 | 22:12

Dit is één van de miljoenen moslims die zich uitspreken. Ook een éénling wellicht?

BozePaarseMan | 22-10-20 | 21:38 | 1

Hoelang zal die nog te leven hebben... *Tik tak tik tak..."

boerk | 22-10-20 | 22:08

N ja ja

jovank | 22-10-20 | 21:34

Oh gossie een galamala galamal die normaal doet...... een zonderling

nee_toch? | 22-10-20 | 21:30 | 1

Marokkanen.nl

Wassila | 22-10-20 | 21:34

Een fopmoslim, een fakemohammedaan.

inCol | 22-10-20 | 21:30 | 1

Inderdaad want mohammed onderwees helemaal niet tolerantie, beschaving en respect. Integendeel.

Pieter Breydel | 22-10-20 | 21:49

Deze man zal wel OK zijn. Meneer mag echter wel uitkijken dat dit hem de kop niet kost want binnen de islam wordt dit soort uitspraken snel als afvallig gezien.

Nuuk | 22-10-20 | 21:25

Door veel reaguurders zal dit worden gezien als "Taqqiya".
Want een goede moslim bestaat niet.
Per definitie.

Beste_Landgenoten | 22-10-20 | 21:23 | 15

Jawel. Een goede Moslim woont in de woestijn, waar hij hoort.

The_Master_Bear | 23-10-20 | 00:15

Zie tegel gaffelbaard | 22-10-20 | 21:22 

Bijna alle moslims in NL zijn afkomstig uit, of een onderdaan, van een land, dat partij is bij dat verdrag, en dat ene artikel.

gaffelbaard | 23-10-20 | 00:19
-weggejorist-
Welkomwelkom | 23-10-20 | 06:08
▼ 12 antwoorden verborgen

Zag de man ook en lijkt mij oprecht. Hij heeft een punt, en goed dat hij snapt dat de oplossing voor terreur bij de islamieten zelf ligt. Dan nog steeds zou ik een immigratiestop willen hebben en dubbele nationaliteit afgeschaft zien. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, ik ben democraat en sluit me bij democratisch genomen besluiten aan, maar scheldt me niet uit aub. of gooi mijn ramen niet in.

BorisBonkestoter | 22-10-20 | 21:22 | 3

Het is beter voor al die groepen als dit geweld uit eigen beweging ophoudt. We zitten hier nog altijd in Europa: Het continent waar de twee wereldoorlogen zijn gestart - Ga te ver, en de autochtone bevolking komt vanzelf een keer in opstand.

Nederlandop1 | 22-10-20 | 21:25

T probleem is dat zeggen wat geopenbaarde bedoelingen zijn en bedoelingen verschillend kunnen zijn

Wassila | 22-10-20 | 21:28

Politici lijken vaak ook oprecht... maar staan ook vaak gewoon een verhaaltje voor de bühne af te steken omdat de situatie daar om vraagt. Ik hoop oprecht dat deze man wel oprecht is met zijn woorden en daar zal blijven gaan om de moslimgemeenschap van binnenuit ten positieve te veranderen.

oh no | 22-10-20 | 22:15

Die man mag zeggen wat hij wil.

.. it is prohibited to take away life except for a shari'ah prescribed reason.

Cairo Declaration on Human Rights in Islam, art 2a

gaffelbaard | 22-10-20 | 21:22 | 1

Jep. En al hierna komt: zie 24&25.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 21:25

Vast een homo.

Zack Hooi | 22-10-20 | 21:21 | 1

Dat wordt een fatwa, vriend.

Eric Newby | 22-10-20 | 21:37

"Kijk, je hebt altijd bekrompen zwart/wit-denkers die menen dat wij van de GeenStijl "islamofoben" zouden zijn."

Nou, ik persoonlijk ben wel degelijk 'islamofoob', hoor, en die recente gebeurtenis met Samuel Paty heeft mijn 'fobie' niet bepaald doen verminderen.

Kijk, het is natuurlijk geweldig dat er ook moslims zijn zoals deze imam Hassen Chalghoumi, die eea scherp veroordelen. Maar als je tegelijk weet dat 75% van de moslimjongeren in Frankrijk - en waarschijnlijk een vergelijkbaar percentage in Nederland - de westerse normen en waarden afwijst, althans ze als ondergeschikt beschouwt aan de voorschriften van Allah, en daarvan weer een significant percentage het soort geweld zoals bedreven tegen Paty, goedkeurt, dan weet je dat de Hassen Chalghoumi's uiteindelijk het verschil niet gaan maken.

Zoals ook bijvoorbeeld in Nederland iemand als Ahmed Aboutaleb het verschil uiteindelijk niet gaat maken. Hoewel ik bewondering voor hem had toen hij, inmiddels ook alweer jaren geleden, tijdens een toespraak (nav de Charlie Hebdo moorden?) ergens zei: "En als het je hier niet bevalt, mag ik het dan zo zeggen, rot dan op!"

Ca 300 geradicaliseerde godsdienstwaanzinnigen hebben die raad opgevolgd en zijn afgereisd naar het kalifaat in Syrië. Daar horen ze inderdaad thuis, of in een andere islamitische heilstaat, maar niet hier. Het zou voor onze regering topprioriteit moeten hebben om die lui buiten de deur te houden. Maar van een 'sense of urgency' bij regering/parlement bespeur ik nog weinig.

Dr_Johnson | 22-10-20 | 21:19 | 2

Ze haten ons. Wat wil je nog meer weten?

Wassila | 22-10-20 | 21:22

Een fobie is een ongegronde angst. De uwe is gegrond.

Selassie | 22-10-20 | 22:14

Flikker toch op. Its a war. De laatste die t doorkrijgen zijn de lul.

Wassila | 22-10-20 | 21:17 | 1

De ‘don’t mention the war’ kwam vandaag meermaals veurbij. Triest dat het volluk, zij die mede hun stem mogen hebben plus gaan uitbrengen binnenkort zich nog immer laten ringeloren adv hetgeen de massmedia hen verordonneert.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 21:23

Ca 1 of 2 weken geleden las ik hier dat iemand schreef over de site marokannen. nl. Voor de aardigheid vandaag eens een kijkje op deze site genomen en gekozen voor het artikel waarin aangegeven worst dat Marcon stelt dat bladen als Charlie Hebdo blijven bestaan. Als je de reacties leest die daarop volgen dan weet je genoeg.Man man man, wat een stel gevaarlijke randdebielen bij elkaar. Grenzen alleen nog open om dat spul er uit te werken wat mij betreft, nooit weer 1 toelaten.

ibsh | 22-10-20 | 21:15 | 3

Ergo, gesoepsidieerd. Al voor jaaaren.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 21:19

Het is ook een soort GS, waar de meest afwijkende meningen een stem kunnen krijgen, dus neem het niet te serieus. Of Marokko.nl de mening van de gemiddelde Marokkaanse Nederlander vertolkt is maar de vraag. Maar je hebt gelijk: De dingen die daar gereaguurd worden stemmen niet hoopvol.

Beste_Landgenoten | 22-10-20 | 21:20

Dr.Mabuse | 22-10-20 | 21:06 |
Idd,maar dan nog iets 'recenter'...'Vroeger', zo eind jaren '90 genoot ik nog van dance,een festivalletje,beetje stappen,grappen maken over religie,kleur,politiek etc.'No harm intended' en uitdelen,maar ook kunnen incasseren.Politieke discussies pittig,maar zonder kogels.Religieuze discussies pittig maar zonder geweren/messen/onthoofdingen.En dat is nog maar 20 jaar geleden....
Blij dat ik iig die onbezorgde tijd nog bewust heb meegemaakt.Voor de toekomst ben ik ronduit somber..

roberto9715 | 22-10-20 | 21:14

Deze imam is een “eenling op drift.”
Hij zal het misschien goed bedoelen.
Onthoofden is slechts één ding dat niet deugt.
Nu de rest nog.
Homohaat, vrouwenonderdrukking, Jodenhaat, de afkeuring van Westerse gewoontes etc.etc.
Één zwaluw maakt nog geen zomer.

Ruimedenker | 22-10-20 | 21:08 | 1

Helemaal mee eens!

oh no | 22-10-20 | 22:16

Vroeger , toen ik nog jong was, lachten we in Nederland en het Westen hartelijk en zorgeloos om religie.

Lekker de spot mee drijven op TV en in de kranten, vooral niet serieus nemen dat soort dom volk.

Dat stelletje reli-idioten, EO-wappies, oude biddende nonnen in een klooster en een nog levende gemummificeerde paus in een jurk met een mijter op z'n kop en zijn jaarlijkde "Dank oe voor de bloemen".

Anno 2020 moeten we opeens allemaal serieus luisteren naar en waarde hechten aan een imam met een petje en masker op z'n kop die ons uitlegt dat onthoofden op straat niet mag.

De tering.

Deze idiote ontwikkeling kon ik niet bevroeden.

Toen ik nog jong was en we in Nederland en het Westen hartelijk en zorgeloos konden lachen om religie.

Dr.Mabuse | 22-10-20 | 21:06

Zo lang zijn medevoorhuidslozen geloven dat hij het grote taqqiyya spel speelt blijft hij in leven denk ik zo. Of ""geniet"" hij dezelfde bescherming als Geert?

Veepert | 22-10-20 | 20:59

Deze iman is lid van de soennitische vroomheid- en missie-beweging Tablighi Jamaat en.wikipedia.org/wiki/Tablighi_Jamaat... waarvan er geen Nederlandse wiki bestaat. Ze zijn puriteins en dat komt met name tot uiting wanneer het thema 'vrouw' aan de orde komt. "Bij TJ worden vrouwen aangemoedigd om thuis te blijven en te kiezen voor een leven van "segregatie tussen vrouwen en mannen". Ze houden zich echter ook bezig met bekeringsactiviteiten, bespreken onderling in kleine groepen de basisprincipes van Tabligh en reizen met hun echtgenoten (of een andere mahram) op bekeringsreizen. [61] Tabligh prent hen in dat dawah ook belangrijk is naast het zorgen voor hun echtgenoten of het zorgen voor hun kinderen. [61]

Volgens een studie van Barbara Metcalf uit 1996 [47] heeft de Tablighi Jamaat sinds het begin van de beweging [vaag] aangemoedigd om deel te nemen. Sommige geleerden maakten bezwaar tegen de deelname van vrouwen, maar Mohammed Ilyas kreeg langzaamaan hun steun en de eerste jamaat van vrouwen werd gevormd in Nizamuddin, Delhi. [47] Vergezeld door een nauw mannelijk familielid (mahram, محرم), worden vrouwen aangemoedigd om uit te gaan in jamaats en te werken onder andere vrouwen en familieleden, terwijl ze de regels van bescheidenheid, afzondering en segregatie volgen. Ze houden zich aan strikte regels van hijab door hun gezicht en handen te bedekken. [32] [47] Jamaats van vrouwen nemen soms deel aan grote jaarlijkse bijeenkomsten; anders houden ze gewoonlijk buurtbijeenkomsten. Aangezien de Zuid-Aziatische islamitische cultuur vrouwen ontmoedigt om naar de moskee en heilige heiligdommen te gaan, bieden deze locaties de gelegenheid voor vrouwen om samen te bidden en religieus samen te komen. [47]

Tablighi Jamaat heeft de neiging om de grenzen van genderrollen te vervagen en beide geslachten delen een gemeenschappelijk gedragsmodel en hun toewijding aan tabligh. De nadruk ligt op een gemeenschappelijke aard en verantwoordelijkheden die door beide geslachten worden gedeeld. Net zoals mannen de geslachtsrollen opnieuw tekenen wanneer ze zich wassen en koken tijdens da'wa-tours, nemen vrouwen de mannelijke verantwoordelijkheid op zich om het huishouden te onderhouden. [47] Vrouwen spelen geen enkele rol in de hogere regionen van de beweging [32], maar er wordt rekening gehouden met hun mening. Vrouwen en de familieleden wordt verteld dat ze Koran moeten leren en 5 Amaals moeten volgen in het dagelijks leven, Taleem of Ahadees, Koranrecitatie, 6 Punten muzakera en mashwara voor dagelijks levenswerk en fikr voor de hele wereld als mensen van over de hele wereld zullen komen en zij zijn degene die moeten leren voordat ze lesgeven. [47]

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-10-20 | 20:51 | 1

Een keurignette, áárdige vertegenwoordiger van een minderheid in het nauw gebracht.
(Wim Kan anno nu)

bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:59

O? Onthoofden is niet goed? Komt ie nou mee. Had ik eerder moeten weten.

Deksmaat | 22-10-20 | 20:50

Hier komt de zegswijze roeper in de woestijn vandaan. Er is teveel gebeurd om aan te nemen dat wat deze man zegt een breed gedragen mening is onder zijn geloofsgenoten. Ongetwijfeld staan zijn mede imams as we speak te verkondigen dat deze imam een afvallige is. Ik hoop dat ik ongelijk heb maar ik blijf realist. Waar zijn immers de immense moslimoptochten door de straten die dit veroordelen?

R.F.Pickering | 22-10-20 | 20:48

Kom op GS dit soort mooie praatjes van islamitische belangenbehartigers hebben we vaker gehoord toch. Heel ontroerend allemaal maar geloof ik echt niet meer. De (missie van) islam is in gevaar dus ze gooien er gewoon wat takiyya tegenaan.

nl.m.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Centicuub | 22-10-20 | 20:48

Goed van de man zelf, maar hij geeft hiermee aan dat dit normaal gedachtengoed is onder veel moslims, het moet immers worden afgeleerd.
Het is nog een heel lange weg te gaan.

letopuwzaak | 22-10-20 | 20:48

Aha, de ouders van die knaap hadden hem natuurlijk nooit geleerd dat hij anderen niet mag onthoofden

Diederik_Ezel | 22-10-20 | 20:45 | 1

Wel dat hij anderen niet mag doodsteken, -schieten of -slaan, onthoofden waren ze net even vergeten.

Mr_Natural | 22-10-20 | 20:49

Anderhalve meter regel? Ze houden zich nergens aan.

Normpje | 22-10-20 | 20:45

Hahahahaaa
Op de derde en vierde foto lijkt het mondkapje van die donkere man net een mutsje en dan is het net alsof zijn hoofd ondersteboven op zijn romp zit.
Die frons in zijn voorhoofd is net een neus.

tsjajaja | 22-10-20 | 20:43 | 3

Lsd of paddestoelen?

Centicuub | 22-10-20 | 20:54

Brilliant, lol!

Ray Skak | 22-10-20 | 21:07

@ziltebotte had er laatst een geinige vid bij. OK, ging over cv19 vaccin.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 21:16

Misschien kunnen we de passage "Gij zult niet onthoofden" opnemen in de Grondwet net als de passage "Gij zult het volk niet voorliegen, manipuleren en uitbuiten". Handig voor politici anno 2020.

Mark zit te Dutten | 22-10-20 | 20:40 | 1

Gaat ‘m niet worden. Rechterlijke macht kan en mag niet toetsen aan de Grondwet. En zodoende missen wij alhier een constitutioneel hof.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:43

Ik heb mijn kinderen al heel jong uitgelegd dat de kinderhoofdjes bij ons in de straat niet echt zijn.
Helaas kwam dat voor kleine Daan te laat.

Mr_Natural | 22-10-20 | 20:40 | 2

Haha... Hij is leuk!

MickeyGouda | 22-10-20 | 20:44

Gut, u is leuk. (moest uw epistel wel voor een tweede maal lezOn alvorens te begrijpen)

bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:54

Ik wil de beste man graag geloven, en ik hoop van harte dat dit betoog recht uit zijn hart komt. Maar de vraag is in hoeverre dit ook door andere islamieten zo gedragen wordt. En eerlijk gezegd ben ik daar niet zo optimistisch over, ik vrees dat er een zeer grote groep is die stiekem wel sympathie (of op zijn minst wat begrip) heeft voor de moordenaar van die leraar.

kunstliefhebber | 22-10-20 | 20:37

Meent hij dit of is dit humor?

Mr_Natural | 22-10-20 | 20:36 | 6

@A.S. Perien | 22-10-20 | 20:45: sheik AfWas al-jakkiedinges heeft er indertijd hij daar als omhooggevallen geitenhoeder tevens e.e.a. over willen institutionaliseren.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:51

Daarbij maken het ontbreken van baard en bidplek op het voorhoofd deze hoeder er nog minder "geloof'waardig op.

A.S. Perien | 22-10-20 | 21:00

@A.S. Perien | 22-10-20 | 20:45: Och, ze dragen bijna allemaal kleding van Levi Strauss.

wijsvinger | 22-10-20 | 21:09
▼ 3 antwoorden verborgen

" Ouders moeten kun kinderen leren dat niemand ovehoofd mag worden "

Op dat kadaver niveau functioneren die families van de religie van de vrede dus.

U heeft rottende kadavers met nakomelingen geimporteerd, het begint hier te stinken meneer !!

Ervaringsdeskundige | 22-10-20 | 20:35

Het is mij niet duidelijk of hij ageert tegen het onthoofden of het doden van deze ongelovige hond (vrij vertaalt uit de moslimwaarden) want misschien was onthoofden niet de juiste straf, maar het van een toren gooien met het hoofd naar beneden, stenigen of levend begraven wel.
Je weet het niet.

Analia von Solmsch | 22-10-20 | 20:35

Verhelderend die quotes in die screenshot. Kennelijk is het nu nog normaal voor moslimkindertjes dat onthoofden af en toe een optie is. En er is een omslag in de islamitische pedagogie nodig om dat af te leren. Zelfde geldt voor het inzicht dat Frankrijk best een goed land is is om te wonen.
Dit bevestigt toch alleen maar het meest zwarte en sombere beeld dat je van de Islam in het westen kan hebben? En nemen we deze mensen eigenlijk net als links totaal niet serieus als we hier al zo over jubelen?
Disclaimer: heb de beelden verder niet gezien.

Beau_Reaal | 22-10-20 | 20:34

We kunnen ook gewoon hoofden verbieden.

Mr_Natural | 22-10-20 | 20:34

Ik WIL deze man geloven. Maar! Tablighi Jamaat lijkt me niet een fijne club zeg maar. Maar goed, na tientallen jaren heb ik inmiddels zo'n honger dat de kruimels die ik hier krijg toegeworpen zoet smaken.

Rest In Privacy | 22-10-20 | 20:32

Bijna iedere moslim zegt dat de ware islam het doden van mensen veroordeeld. Dat terreur fundamentalisme is. Waarom dan toch deze verstandige imam zo argwanend beoordelen? Ik zou graag met die man een kopje thee drinken, hoor. Hij wil duizenden moslims de straat op die protesteren tegen deze godsdienstwaanzinnige daad. Prima, toch? Deze man is een lichtje in deze donkere tijden.

Droop | 22-10-20 | 20:32 | 5

"Hij wil duizenden moslims de straat op die protesteren tegen deze godsdienstwaanzinnige daad." En dat gebeurt dus nooit, dus wat denk je zelf?

R.F.Pickering | 22-10-20 | 20:57

@Droop Het maakt niets uit wat ze zeggen. Zie onze eigen premier. De daden tellen, en zolang er geweld van die kant komt doet de rest er niet toe. Geniet van je thee, watje.

Eric Newby | 22-10-20 | 21:06

‘Bijna iedere moslim zegt dat de ware islam het doden van mensen veroordeeld.’
Poehee, een aanname plus een onwaarheid in 1 zin. Je mot maar durven.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 21:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog 62 dagen tot kerst. Dan kan deze man weer wat voor een camera zeggen vermoed ik.

sjef-van-iekel | 22-10-20 | 20:31

Was Mohammed een van de gasten op et eiland van Epstein?

Olleke | 22-10-20 | 20:31

De islam is religieuze slavernij, bizar dat anno 2020 de waanzin nog steeds voortduurt en dat positieve geluiden een absolute uitzondering zijn.

smdyasc | 22-10-20 | 20:27

Damage control, nu ze merken dat de Fransen ballistic gaan. Zonder dat had hij die dingen ooit gezegd.

Sitting_targets | 22-10-20 | 20:25 | 1

Hoop dat ze dat doen, maar eerst maar es zien. Snoeihard de beuk erin, praten helpt toch nooit met zwakbegaafden.

Eric Newby | 22-10-20 | 21:16

Zou mij niets verbazen als het hoofd van deze islam meneer binnen afzienbare tijd ook over de straatstenen rolt. Je zou - na weer een " incidentje" - verwachten dat het plaatselijke umma chapter voortaan pro-actief namen + rugnummers van de daders met plannen gaat doorgeven aan de plaatselijke autoriteiten (tuurlijk, "and monkies may one day fly out of my butt"). Het zou ook nog kunnen dat deze Hendrik schadebeperkend een lulverhaal staat te verkondigen met de gebruikelijke bullshit ("dit is niet islam"). Taqiyya helpt en mag immers om je geloof te beschermen ?.

Grijskijkert | 22-10-20 | 20:24

also, we zin hier een aardige, lieve en belezen persoon die de 10 geboden, dwz: 1 onderdeel daarvan, kracht bij zet. ‘gij zult niet doden, err, onthoofden. Mits, komt-ie, de ander geen muslem is. Dít, en niet anders. Verders een vredelievend iets, dat islam.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:23 | 4

@Usumani | 22-10-20 | 20:32:
Ah, u verstaat weinig over islam. De islamist hakt uw hoofd af, de ‘gematigde’voorkomt tussentijds uw spartelen.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:34

@bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:34: Uw conclusie betreffende mijn kennis van de islam is nogal voorbarig en nergens op gebaseerd. Ik leg hierboven slechts uit wat die man in het filmpje zegt.

Usumani | 22-10-20 | 21:02

@Usumani | 22-10-20 | 21:02:
Indien wilt ‘Popperen’ ‘ alle zwanen zijn wit enzo’ mij om het even.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

Morgen op alle Franse openbare scholen discussie over de vraag wie nou het meest de Islam vertegenwoordigt, die slachter of deze Imam. En dan aan de hand van de antwoorden openlijk de vraag stellen of er sprake is van Islamofobie als je je als Frans staatsburger enigszins zorgen maakt over de sfeer in het land.

Schoorsteenveger | 22-10-20 | 20:22 | 3

Hoest tegenwoordig met bruggenbouwert Tariq R. Doet hij nog aan verzoenende gesprekken her en der over islam?

bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:25

@bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:25: Zit in allerlei procedures verstrekt.

Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 20:55

Deze vredestichter verschilt alleen van mening met de jihadisten over de tactiek. Het einddoel is nog steeds het vestigen van de sharia en de overwinning van het enig ware geloof.

HoogToontje | 22-10-20 | 20:21 | 1

U zit aardig goed qua inschatting, het betreft hier slechts damage control van zijn geliefde doctrine. Ik hoor deze schriftgeleerde nl. niet over de eenheid van mensen (stilte), de eenheid van religieuze idealen (ontkennen) en de gelijkheid van mensen (zwijgen). Daar in tegen oppert hij een nieuwe gedragsregel welke in strijd is met de doelstelling van zijn doctrine, nl. de hoofden van vermeende opponenten op hun romp laten zitten.

Sw.Dwaallicht | 22-10-20 | 22:24

Als je bij een groep hoort waarbij het blijkbaar ter discussie staat op je iemand mag onthoofden zou ik toch even gaan nadenken.

Frau Merkel | 22-10-20 | 20:21 | 3

Het is een eerste stap. Als alle moslims als deze man zouden zijn, dan zouden ze niet veel verschillen met de gemiddelde Staphorstenaar. Hoe wenselijk dat is voor een samenleving is weer een andere discussie. Eerst moeten de oogkleppen af bij de politiek correcte mooipraters, opdat wij de intolerante barbaren daadwerkelijke eens serieus kunnen aanpakken

Phreack | 22-10-20 | 20:27

Precies. Ik zie een vergadering voor mij à la Monty Python, waarbij door de aanwezigen druk wordt gesteggeld over wat wel of niet acceptabel is qua incisies, met wat voor soort stenen je mag gooien, wat de maximale lading is op een bomgordel, of je wel of niet de stoep op mag met je truck, etc.

MickeyGouda | 22-10-20 | 20:37

@MickeyGouda | 22-10-20 | 20:37: Lolz.
En dit alles eerder en nog altijd bedacht under the shade of a mangotree danwel bepaald via de ahadith.

bij gelegenheid | 22-10-20 | 20:40

Wat een slechte opvoeding heb ik genoten, mijn ouders hebben mij nooit verteld dat je geen mensen mag onthoofden.

Brabeaulander | 22-10-20 | 20:21 | 4

Alleen als ze er netjes om vragen.

Mr_Natural | 22-10-20 | 20:32

wij bonden idianen en cowboys vast. is zeker ook al weer fout.

newray | 22-10-20 | 20:34

en toen kwam de pubertijd. man wat heb ik me sufgeneukt. alle vriendinnetjes van m'n zusje en wat klaslokalen.afspraakjes op het toilet. en fietsenhok.

newray | 22-10-20 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

"Hij onderwees tolerantie, beschaving, en respect voor de ander."
Wist niet dat die man het nieuwe testament heeft gelezen.

Der Schnitzeljäger | 22-10-20 | 20:20 | 1

Niet gelezen, wel gehoord. Mohammed kwam op een van zijn vroegere rooftochten een monnik tegen, die hem over het evangelie heeft verteld. Mohammed heeft daar een draai aan gegeven. Dichterlijke vrijheid?

Usumani | 22-10-20 | 20:36

Het is te hopen dat hij hetzelfde predikt in de moskee....

buicksquad | 22-10-20 | 20:20

Ik heb het mijn zoontje vanochtend tijdens het ontbijt nog even krachtig ingewreven dat hij niemand mag onthoofden.

Chompie | 22-10-20 | 20:19 | 6

Als je zo'n vent dit soort onzin hoort uitkramen dan weet je dat ze totaal van het padje zijn ....

Der Schnitzeljäger | 22-10-20 | 20:26

Taqiyya natuurlijk.

Sitting_targets | 22-10-20 | 20:28

handjes afhakken . jong geleerd. bah

newray | 22-10-20 | 20:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Islam verlaten of islam hervormen(:lees helft van de koran eruit scheuren en alle haatgelovigen/haatimams het land uittrappen) , dat zijn de enige twee smaken waar ik wat mee kan.

zeertegendradig | 22-10-20 | 20:18

Hij wordt door zin geloofsgenoten ook wel 'the imam of the Jews' genoemd. Vanwege zijn activiteiten bij CRIF. Allemaal heel mooi. Maar het blijft een volgeling van Mohammed en die doen aan Taqyyia. En er is maar één uitleg van de Koran en die is letterlijk. Dus ik weet niet wat ik er van moet maken. Is hij oprecht en bestaat 'de gematigde Islam' dan toch? Of maak ik me dan schuldig aan wensdenken.

Sans Comique | 22-10-20 | 20:18 | 3

Als het boegbeeld van gematigdheid constant moet uitleggen dat onthoofding niet wenselijk is, en daarvoor figuurlijke stront over zich heen geworpen krijgt. Dan is voor mij die vraag daarmee beantwoord.

C10H12N2O | 22-10-20 | 20:21

Zelfs als hij oprecht is, is hij een eenling.

Frau Merkel | 22-10-20 | 20:22

@Frau Merkel | 22-10-20 | 20:22: Het feit dat deze man zich uitspreekt, is heel fijn, maar het feit dat zo iemand opvalt, zegt een hoop over de huidige situatie. Normale dingen zeggen is blijkbaar bijzonder.

Usumani | 22-10-20 | 20:40

Ben doodsbang voor die Moslims. Zal er ook nooit (online of in het echt) iets over durven zeggen. Erg gewelddadig allemaal.

harry21 | 22-10-20 | 20:17

"je kind leren dat je niemand mag onthoofden". Alsof dit iets is dat afgeleerd moet worden. . . .

shimanski | 22-10-20 | 20:16 | 5

We zijn inmiddels al zo geconditioneerd dat deze zin niet eens meer een kras op de plaat geeft. Terwijl het toch echt héél, héél erg is dat deze boodschap überhaupt aan jongeren moet worden meegegeven.

MickeyGouda | 22-10-20 | 20:23

@MickeyGouda | 22-10-20 | 20:23: Nog veel erger is dat daarmee - bij de jongere - ook nog zoiets als een idee van keuzemogelijkheid gaat ontstaan.

Grijskijkert | 22-10-20 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Die zeldzame momenten wegen niet op tegen de onmetelijke achterlijkheid die in vele #1 islamitische shitholes vandaag de dag nog onderwezen wordt!
En ja, ook in Nederland glijden we steeds meer af naar islamitische achterlijkheid,
nog steeds is oorverdovend stil hier vanuit de islamitische gemeenschap op de recente onthoofding, maar op maroc.nl en meer van dat soort gezelligheid, wordt er een geit geslacht ter ere van hun broeder die nu de eer van mo heeft verdedigt.
Denk je dat dit volk zich wat aantrekt van een afvallige imam!?

TijdelijkOptimist | 22-10-20 | 20:16 | 1

Arme geit... Het moorden zit die lui toch echt in hun genen. In hun haarvaten.

Lupuslupus | 22-10-20 | 20:22

Islam hoort in de zandbak,niet in Europa !

Jimmy Mc Clure | 22-10-20 | 20:15

De islam is kut, zijn er goede mensen die tevens ook moslim zijn? Ja natuurlijk. Het is allemaal zo makkelijk maar niet voor iedereen verteerbaar. En nu die islam slopen.

Rest In Privacy | 22-10-20 | 20:14

Twee opties. Takiyya. Of deze iman is binnenkort ook een koppie kleiner.

The2Amendment | 22-10-20 | 20:14

Hij geeft geen baard.
Duidelijk geen extremist.

Gulliver | 22-10-20 | 20:13

Ah! Dus het ligt in Saoedi-Arabië dus aan de opvoeding! Ja, nee, dat kun je zo veranderen natuurlijk! Ooooh, als dat nou alles is!

BrokenTipi | 22-10-20 | 20:13

jeetje . de profeet afvallan en onthoofd worden krijg je ook 72 minderjarige (13+) meisjes. leuke religie.

newray | 22-10-20 | 20:13 | 1

13+ gerontofiel! 9 is de perfecte leeftijd!

cpio | 22-10-20 | 20:31

Ok, het is een lieve iman, maar waarom schreeuwt hij alleen maar naar de enige neger in de meute?

RickTheDick | 22-10-20 | 20:13 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

He was a member of the Tablighi Janmaat... Dat was wat ik zag staan voordat ik nogmaals met mijn ogen knipperde...

Leptob | 22-10-20 | 20:12

Kijk naar foto`s uit de jaren zeventig uit Iran, kijk naar foto`s van nu...

Feynman | 22-10-20 | 20:12 | 3

Het enigste voordeel is dat ze van die corrupte sjah kliek af zijn.

Jimmy Mc Clure | 22-10-20 | 20:18

@Jimmy Mc Clure | 22-10-20 | 20:18: Alsof de corruptie daarmee verdwenen is... echt niet.

Eric Newby | 22-10-20 | 20:24

@Jimmy Mc Clure | 22-10-20 | 20:18: De (Westerse) Sjah of de sjaria. Nou ze kregen het laatste en nu maar huilie huilie doen. Eigen schuld, jullie wilden dat. Zie nog die uitzinnige menigte toen Khomeini landde. Het eerste wat die deed was alle linksen die de Sjah verdreven, laten ophangen. Hadden ze even niet op gerekend.

Lupuslupus | 22-10-20 | 20:28

Takiyya

The7thGuest | 22-10-20 | 20:11 | 4

@hotnot | 22-10-20 | 20:26: Zó erg dat hij er niet meer is. Hij zat net in het EP voor de PVV toen hij overleed.

Lupuslupus | 22-10-20 | 20:30

@Feynman | 22-10-20 | 20:13:
Jeetje ja, 2014 al weer. Lang geleden, en we zijn nog geen fuck opgeschoten.

Deksmaat | 22-10-20 | 20:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het toekomstbeeld is uiteraard dat de sharia wordt ingevoerd, wij zijn maar de white helpers met geld en huizen, nog even geduld aub.
Onthoofden mag dus niet (tot de sharia is ingevoerd en het spontaan het heme l op aarde is door de verovering van het ware geloof)
Taqqijja

Analia von Solmsch | 22-10-20 | 20:10

Islamofobie is volgens de linkse kerk één van de grootste problemen van deze tijd. En Wilders natuurlijk en Baudet want die zwengelen dit duidelijk aan!

eerstneukendanpraten | 22-10-20 | 20:09

Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

Lupuslupus | 22-10-20 | 20:09 | 3

Precies mijn gedachte.
Maar desalniettemin een positief geluid.

Rohin | 22-10-20 | 20:12

Maar wanneer komt u er achter dat u ook in sprookjes gelooft?

Normpje | 22-10-20 | 20:40

Je hebt islam of je hebt het niet.Daartussen zit niets bij die ideologie.

van stampij | 22-10-20 | 20:09 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 22-10-20 | 20:13: Die gristenen blijven stil, Die denken, laten die mossels het vuile werk maar opknappen.
De meesten kennen het gedicht van Martin Niemöller niet.

hotnot | 22-10-20 | 20:20

@hotnot | 22-10-20 | 20:20: "Die gristenen blijven stil, Die denken, laten die mossels het vuile werk maar opknappen".
Smerige opmerking, héél smerig.

Lupuslupus | 22-10-20 | 20:33

@Graaf_van_Hogendorp | 22-10-20 | 20:13: Als u een bijbeltekst aanhaalt doe dat dan in de Nederlandse taal en zet er de vindplaats van de tekst bij.
Dan kan iedereen zien dat uw 'tekst' helemaal niets te maken heeft met een oproep aan christenen, zoals u wèl heel geniepig doet voorkomen. En daarmee mensen zand in de ogen strooit. Opzet mislukt.

Lupuslupus | 22-10-20 | 20:38
▼ 1 antwoord verborgen

Hartverwarmend. Die mag met de laatste bus naar huis.

MickeyGouda | 22-10-20 | 20:08 | 1

Haha!

BobDobalina | 22-10-20 | 20:15

"""Jongeren""" nemen dit soort woorden niet serieus helaas, blijkt uit de peilingen. Wel goede woorden. Respect voor deze gozer, oprechter dan onze politici die met meel in de mond ouwehoeren.

Zegt ook iets treffends voor ons allemaal. De maatschappij moet wakker worden. Jazeker. Maar gezien de peilingen in 2021 en de vooruitzichten van de EUSSR ben ik bang dat niemand wakker wordt. En we richting de Balkan nachtmerrie gaan over een paar jaartjes...

Graaf_van_Hogendorp | 22-10-20 | 20:08 | 2

Ik kan niet wachten

geenhakbar | 22-10-20 | 20:10

Een vorige keer riep ik iets van: Free XXXXXXX. Ik bedoel die man die voor het tribunaal moest komen. Mocht niet. Maar je hebt zo iemand nodig.
Hebben de lefties de uitspraken van Macron al veroordeeld als rechts extremistisch?
Volgens mij heeftie Le Pen, en ook die ouwe, met een ruime boog aan de rechterkant ingehaald.

hotnot | 22-10-20 | 20:17

Ik heb ooit examen Frans gedaan maar versta er geen hol meer van. De intonatie van deze meneer komt op mij wel als gemeend over. Ik hoop dat hij het overleeft.

Leptob | 22-10-20 | 20:08 | 1

Dat is Fries-Frans. Na drie jaar ben ik iig afgehaakt.

Dr. Blechtrummel | 22-10-20 | 20:17

Hij draagt een mondkapje, wat is er mis met deze man?

Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 20:08 | 8

@Graaf_van_Hogendorp | 22-10-20 | 20:16: Ja zo ken ik er nog wel een paar. Anti-olifantenpoeder werkt alleen in gebieden zonder olifanten.

Je weet dat we nu door de overheid verplicht opgehokt zitten in die slecht geventileerde woningen van ons (want energie/klimaat hysterie)? Hoe krom wil je het hebben? Als je een alu hoedje in de kast hebt zou je denken dat de overheid het er om doet.

marcoplarco | 22-10-20 | 20:22

@marcoplarco | 22-10-20 | 20:22:
Andere onderzoeken hebben ook aangetoond dat als je in een slecht geventileerde woning een raam of deur openzet, je het probleem voor meer dan 80% (!) hebt opgelost.
Maar ik heb nu even geen tijd om een linkje op te zoeken.

NiCeY | 22-10-20 | 20:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Niets geleerd van het nationaal socialisme en het communisme. Maar dan ook helemaal niets. Opbokken met de islam. En snel een beetje.

SnartBlirdetRagnarok | 22-10-20 | 20:07

Van de omroep DS: Deepstate. Deepstate infiltratie met fake imams om imams en de islam in het bijzonder in een goed daglicht te zetten.

credit | 22-10-20 | 20:06

Ze willen van hun ban af.

doskabouter | 22-10-20 | 20:06

Die laatste zin....
Iets met bui en hangen.
Sorry dat ik niet wat positiever ben.

Poesmobiel | 22-10-20 | 20:06

Benieuwd wat hij zegt als er geen kufar-camera's op hem gericht staan.

iB€€R | 22-10-20 | 20:06

Volgens mij is die man in werkelijkheid Borat. En tegen ongelovigen mag je sowieso liegen. Kortom, het boeit niet wat deze man(?) zegt. Er verandert niets.

Geil Kippetje | 22-10-20 | 20:05

Hassen Chalghoumiis is vast een agent van de Mossad.

BrutusBosch | 22-10-20 | 20:04

Heel verstandig van deze imam onherkenbaar in beeld komen, hij heeft met deze oproep zijn doodvonnis getekend.

sprx | 22-10-20 | 20:04 | 4

@Lupuslupus | 22-10-20 | 20:18: Precies. Een beetje van “ kijk nou de islam is niet alleen geweld en onderdrukking.” Ik trap er in ieder geval niet in. Natuurlijk praten ze nu het vrije westen naar de mond. Nog een aanslag uit naam van deze ideologie straalt zo slecht af op moslims.

Lappedonsje | 22-10-20 | 22:04
▼ 1 antwoord verborgen

Maar het is de extremistische vleugel van de islam, dat zorgt voor dit soort problemen. Die jongens die nu per boot hier europa binnen komen, die geen bekend achtergrond hebben maar wel de opvoeding al hebben gehad hoe slecht wij wel niet zijn, die zijn gevaarlijk. Het smijten met nog meer geld, controle en toestanden werkt op de langere termijn gewoon niet. Je zet ze verdomme het continent uit of je rekent af met gelijke munt. Dat is de enige manier om met de extremistische tak van de islam te dealen.

Krachtkoe | 22-10-20 | 20:04 | 2

De gematigde islam bestaat niet en uitzetten gaat niet gebeuren.

Lupuslupus | 22-10-20 | 20:19

@Lupuslupus | 22-10-20 | 20:19: het is de Spanjaarden ooit gelukt. De Polen waren verstandiger, en hielden de wilde horden tegen.

Lochos | 22-10-20 | 20:28

De T. is de T.

OverdaanDerOnderheid | 22-10-20 | 20:01 | 3

Taqiyya?

Binkoo | 22-10-20 | 20:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken