Agenten niet vervolgd om dood Breonna Taylor, 2 agenten neergeschoten tijdens protest
Eerst even alles op een rijtje, want het is een complexe zaak.
Op 13 maart 2020 werd de 26-jarige Afro-Amerikaanse Breonna Taylor te Louisville, Kentucky, in haar bed gedood door politiekogels (wiki). Er was een knock and announce-huiszoekingsbevel uitgevaardigd voor haar woning op verdenking van betrokkenheid bij drugshandel. Specifiek werd ze ervan verdacht haar huis te (laten) gebruiken als logistieke locatie voor de drugshandel van haar ex-vriend Jamarcus Glover, die op meerdere gelegenheden gezien was terwijl hij het huis betrad en verliet met verdachte pakketten.
De huiszoeking liep volledig uit de hand. De politie en een buurtbewoner claimen dat de politie zichzelf inderdaad als zodanig aankondigde voordat ze het huis betraden. Die claim wordt overigens ook weer door meerdere bronnen weerlegd, zie hier onder "Is the police account disputed?"
Kenneth Walker, de toenmalige vriend en huisgenoot van Taylor zegt dat hij die aankondiging niet heeft gehoord, en dacht dat er ingebroken werd. Walker, die legaal een vuurwapen bezat, opende hierop het vuur op de agenten. Hij raakte een agent in zijn bovenbeen, waarop de agenten meer dan 20 kogels terugschoten. Taylor werd in haar bed door 5 kogels geraakt, en overleed aan een specifiek schot ter plekke.
Dan nu het bovenstaande filmpje van Kentucky's District Attorney Daniel Cameron, die de Washington Post omschrijft als "(...) a young Black man who choked up at the thought that his own mother might ever face such a devastating tragedy. En als " the Republican Party’s best hopes for building a more diverse appeal, a protege of the ultimate old-school practitioner of the dark arts of politics, and a favorite of President Trump who nonetheless has a reputation for being a stickler for unadulterated facts." Hij leidt deze bijzonder precaire rechtsgang en lijkt dat op een manier te doen die WaPo's beschrijving onderschrijft.
Hij kondigde gister aan dat geen van de drie betrokken agenten vervolgd zal worden wegens moord, en slechts een van hen vervolgd zal worden wegens drie gevallen van "wanton endangerment", de andere twee gaan vrijuit. Op 15 september werd wel bekend dat Taylors nabestaanden een schikking van $12 miljoen uitbetaald krijgen.
Niet geheel onverwacht viel dit nieuws van vrijspraak en geen vervolging wegens moord extreem slecht bij 'de gemeenschap'. Schoenenwinkels mogen het sinds gisteravond weer flink ontgelden, maar er zijn in Louisville dus ook weer twee agenten neergeschoten in een protest tegen de uitspraak. "Two Louisville police officers were shot during demonstrations on Wednesday night (...), a suspect was in custody and that neither of the officers’ injuries were life-threatening. One of the officers was alert and stable, and the other was in surgery." De National Guard is ter plaatse, de FBI ook. Beste beelden zoals bijna altijd bij Brendan Gutenschwager en Drew Hernandez.
Het was nog lang onrustig
Slachtoffer Breonna Taylor
Begrijpelijk wel
Lewis was erbij
...
Social
fedbois on scene
Social
Black on black violence
Social
Mooi gesproken
Social
Reaguursels
InloggenAgent knalt een onverlaat plat die na verkondiging van politie begint te schieten. Ik vind et prima zo. Kan dat geld ook niet even terug gehaald worden? Helemaal niks "wrongful death", die agenten hebben gewoon een gevaarlijke drugsdealende psychopaat uitgeschakeld.
Agenten neerschieten tijdens een protest. Ik ben niet verbaasd dat personen of bedrijven zich wel moeten bewapenen tegen demonstranten. Wat gebeurd er als je niet knielt voor dit tuig?
Dan ben jij een fascist en verdien je klappen en wordt er alles gedaan om je volledige leven en alles dat je, enkel vanwege je (mythische) white privilige hebt opgebouwd (ook al heb je enkel zelf jaren discipline vertoond en hard gewerkt), volledig geruïneerd. Logisch toch?
Veel van de nieuwe logica gaat aan mij voorbij. Ik doe niet mee.
Volgens de berichten die ik lees in de Amerikaanse media was het een "NO knock warrant". chicago.suntimes.com/2020/9/23/214535...
In het NOS artikel hierover staat: "In maart drong de politie zonder waarschuwing Taylors huis binnen." (het wordt zelfs 2x in het artikel gezegd). Huh??? Zonder waarschuwing? Dat is nou júist het idee van een politie inval! Wat denkt de NOS dan? "Ja goedemiddag mevrouw, u spreekt met de afdeling planning&logistiek van de politie van Louisville. Bel ik gelegen? Mooi. We zouden namelijk graag een afspraak willen maken om uw woning op drugs te onderzoeken. Wanneer schikt het u?".
Het doel van het "zonder waarschuwing" is voor de NOS natuurlijk om deze vrouw meer tot slachtoffer maken. Kijk eens hoe schandalig de politie buiten hun boekje gaat!! Dit zijn geen journalisten maar activisten.
over de USA gesproken, nu gaat het weer over dat Trump niet duidelijk heeft gezegd de uitslag te accepteren.
NL media maken er een heel ding van met scenarios etc.
Je gaat niet vooraf je verlies onconditioneel toegeven, je weet immers niet wat de toekomst brengt.
Trump bepaalt niet of hij heeft verloren. Dat doet het electoral college.
Aan de luidruchtige protestdames mag ook wel eens uitgelegd worden dat BMI Matters.
Haha, nice.
Net bedrag voor Breonna's familie. De stad heeft bij die schikking geen schuld bekend en heeft denk ik uit schrik (snel) gehandeld, wegens ophef. Wat dat betreft hadden ze beter de uitkomst van het onderzoek kunnen afwachten.
Waarom blijft men steeds zeggen dat ze in bed neergeschoten is, als ze blijkbaar naast haar vriend heeft gestaan toen hij op de politie schoot, en zij daarna in de gang overleed?
Overigens, oerdom dat de politie geen opname heeft van hun "knock". Dat zaakje met die ene getuige die bevestigd dat ze geklopt en geroepen hebben stinkt.
En dat te bedenken dat hier een goed georkestreerd programma achter zit om vooral maar Trump in discrediet te brengen. De color revolutions van de VS hebben eindelijk eigen bodem gebruikt. Het volk opjutten om regime changes te bewerkstelligen.
Complimenten voor de zeer terughoudende agenten. Maar wat een smerig tuig is dat Antifa en BLM toch. Ik snap wel waarom er af en toe 1 sneuvelt. Boontje komt om zijn loontje.
je bedoelt: ik snap niet dat er soms maar een enkele sneuvelt ?.... van dat BLM/Antifa uitschot.
Agenten worden beschoten, agenten schieten terug, simpel....
En opeens heb je mensen die hun eigen huis en haard gaan verdedigen tegen dit tuig omdat politie geen gehoor meer kan/mag geven aan 911 en dan opeens de white racist zijn. Compleet gestoord die VS van tegenwoordig, ik hoop dat dit snel met een sisser afloopt en dat er maar vele BLM en antifa voor jaren, dan wel doodstraf, het gevang in gaan om nog vele jaren politiesokken te gaan breien, dan wel compost fabriceren.
Ik heb eigenlijk m'n hele leven lang nooit iets van zwarte mensen gevonden. Behalve misschien, dat ze wat luidruchtig kunnen zijn. En oh ja, dat ze mijn voormalige woonwijk de Bijlmermeer de tyfus vervuild hebben.
Maar sinds 'BLM' en haar 'helper whiteys' zich nog erger aan mij opdringen alsdan de islam, begin ik 'zwart', zwarte mensen en alles wat daarmee samenhangt, knap vermoeiend te vinden.
beschaafd naar voren gebracht. Ze gaan hun welcome overstayen,weet ik nu wel zeker,
Lekker je boosheid koesteren en tegen willekeurige agenten tekeer gaan.
Nee, daar schieten we wat mee op.
Waarom noemen mensen hun kinderen Jamarcus of Demarcus? Waarom niet gewoon Marcus? Of is dat niet ghetto genoeg?
Dan zouden ze teveel kans hebben op de arbeidsmarkt en zo wellicht geen slachtofferschap kunnen eisen.
Omdat alleenstaande (semi-)analfabete tieners die menen dat ze een prinsesje zijn vast en zeker weten dat hun nakomeling later koning van Wakanda gaat worden, en dus wel een beetje een mooie naam moet hebben, wetende dat ze hem verder niet veel fraais mee kunnen geven.
@RodeBaron | 24-09-20 | 16:53: Dat valt wel mee, schijnt het. Zie bijvoorbeeld aflevering 122 van Freakonomics: freakonomics.com/podcast/how-much-doe... - die vader van Winner en Loser is me toch wel een lolbroek.
Wel knap dat die demonstranten wel mensen kunnen neerschieten zonder levensbedreigende of direct levensbeeindigende gevolgen. Soms.
Dus het wordt weer gratis winkelen voor de aanhangers van blm.
Misschien moet je niet in de situatie komen dat leidt naar een gewapende huiszoeking door de politie. Het lijkt erop dat eigen verantwoordelijkheid niet meer een vereiste is in deze maatschappij.
1) Wat heeft ze dan precies gedaan? Een ex-vriendje gehad dat in drugs (wat voor drugs precies?) dealt.
2) Er zijn voldoende voorbeelden van (Amerikaanse) politieinvallen waarbij ze bijvoorbeeld het verkeerde huis/apartement bestormen.
Grappig dat je 'verantwoordelijkheid' blijkbaar niet geldt voor instanties en ambtenaren. Ik vind het geen moordzaak, want er werd ook vuur geopend op de agenten. Maar je kunt dit ook niet afdoen als een 'prima dagje op het werk, niks fout gedaan'.
@Sjors W. | 24-09-20 | 17:06: 1. Ze faciliteerde haar drugsdealende (ex)vriend vanuit dat huis.
2. Claimen dat er voldoende voorbeelden zijn en dan niet 1 voorbeeld noemen ter individuele inspectie. (Lol!)
3. Niemand claimt dat voor ambtenaren en instanties geen verantwoordelijkheid gelden.
4. Niemand doet dit af als prima dagje op het werk.
Dit gaat over beeldvorming. Waar jij je dus ook schuldig aan maakt. Je vooringenomenheid is waarlijk bizar.
@RtotheB | 24-09-20 | 17:41: Het zal afhangen van het waarheidsgehalte van de verklaring van de politie. Of ze zich hadden aangekondigd voor ze binnen stormden ('binnen stormden' is al suggestief. Neutraler is 'het pand betraden'.)
Als ze dat inderdaad hadden gedaan treft hen geen blaam.
Hebben ze dat niet gedaan, dan zaten ze goed fout. Al was het maar omdat ze er over gelogen hebben.
@RtotheB | 24-09-20 | 17:41:
Had (nadruk op had) ze een vriendje of faciliteerde ze een drugs dealer? Er is noch (dat) vriendje, noch drugs gevonden. Dus voorlopig is het vooral vermoeden van faciliteren, geen bewijs, geen veroordeling.
Die no-knock-warrants worden te gretig uitgegeven, dat zeker. Maar het gaat vaak gewoon om een ordinaire criminelenfamilie. Geen idee of dat hier het geval is, dit soort zaken hebben geen feiten meer, alleen maar extreme gevoelens.
In dit geval was het geen "no-knock" warrant. En de politie heeft zo duidelijk geklopt en zichzelf bekend gemaakt, dat de buren het ook gehoord hebben.
@SkepticalRealist | 24-09-20 | 16:45:
Nee, er is een buurman die het wel gehoord zegt te hebben, en er zijn buren die het niet gehoord hebben. De politie zelf kun je niet op hun woord geloven.
@Sjors W. | 24-09-20 | 17:08: In tegenstelling tot buren? Waar komt toch die haat naar politie en handhaving toch vandaan? Het was een retorische vraag trouwens.
@Sjors W. | 24-09-20 | 17:08: je wordt met dat laatste wel ranzig,te algemeen.
De GOP komt met een Senaats-onderzoeksrapport inzake Hunter Biden, Oekraïne, Joe Biden en hoeverre Obama daar weet van had, en meteen laait het geweld weer op.
ik kan niet wachten op een vergelijkbaar rapport inzake de link tussen AntiFa, BLM , het geweld en de DNC.
Lock em up!
Senate GOP report: Obama administration 'ignored the glaring warning signs' of Hunter Biden's dealings in Ukraine
www.washingtonexaminer.com/news/corru...
volledig Senaatsrapport inbegrepen (scribd)
Ah, het onafhankelijke onderzoeksinstituut GOP. Sterk verhaal.
Ook: Louisville ligt in Kentucky, de staat van Mitch McConnell en Rand Paul. De attorney general die de zaak nu laat voorkomen? Daniel Cameron. Ook een Republikein. Dus weinig Democratische invloed op deze kalender.
Als de zaak Breonna Taylor nieuw is voor jou, prima, maar dit speelt al even en is al even in het nieuws.
@Sjors W. | 24-09-20 | 17:13: Je weerlegt letterlijk niets. Nul. Ad hominum na ad hominum. En Abject heeft het over de corruptie van de Bidens in China, Rusland en Oekraïne. Dus ik snap niet wat de staat (Kentucky) van Breonna Taylor hier mee te maken heeft. En wat “speelt er al een tijdje” dan? Sterker nog; in het hele verhaal van Abject heeft hij/zij het niet eens over de kwestie Breonna. Dus je probeert de aantijging aan Biden's corruptie te weerleggen met de zaak Taylor. Wat een kleuterniveau van debatteren vertoon je hier. Bravo.
@Sjors W. | 24-09-20 | 17:13: Maar wel een DNC gouverneur,die toch weer steden laat affikken ipv op dat tuig eens met scherp te schieten of de National Guard in te zetten... Het tuig krijgt hoe dan ook van bestuurderen weer de ruimte,ze kunnen hun personeel gewoon per vrachtwagen aanvoeren om de te gaan terroriseren.
@RtotheB | 24-09-20 | 17:53: dit stuk gaat toch niet over Biden en de GOP? Abject framed dit als afleidingmaoeuvre.
Overigens:
"Hoe de NOS u misleidt over politiegeweld in de VS": www.youtube.com/watch?v=9ji2BSKRY_A
Goed verhaal in dat filmpje.
Kunnen ze dit niet Rick rollen als het 8 uur journaal begint?
De Washington ComPost is een vehikel van Jeff Bezos: een fervent Trump-hater.
Bovendien is dat blad, dat nog te beroerd is om in de kattenbak gebruikt te worden, nog linkser dan het Britse The Guardian.
Enniewee: wanneer agenten zich aankondigen en vervolgens onder vuur worden genomen, dan kun je natuurlijk verwachten dat ze massaal gaan terugschieten.
Collateral damage is dan eigenlijk onvermijdelijk. De beslissing om de agenten niet te vervolgen is dan ook vrij logish.
Ze leren om te schieten en te blijven schieten totdat de dreiging weg is.
@sjef-van-iekel | 24-09-20 | 16:09: Wanneer je de talloze body cams ziet van agenten die een normale staande houding uitvoeren en onverwacht beschoten worden door de usual suspects, snap je dat meteen.
De eerste regel zegt eigenlijk al genoeg: "het is een complexe zaak". Bij bijna al de zaken waar we over horen en waarvoor mensen de straat op (ge)gaan (zijn) blijkt er toch meer aan de hand te zijn.
U bedoeld: "het was een rasistiese agent" verhaal wat we continu op de media te horen krijgen blijkt iedere keer een grote leugen te zijn? Er is een verschil tussen dingen weglaten, en gewoon dingen vertellen die helemaal niet waar zijn. Dit gaat al bijna 10 jaar nu zo, zoekt u maar eens de Treyvor Martin documentaire op, waar een onschuldige Spaans-Amerikaanse burger werd vernietigd in de politiek en de media, omdat hij Zimmerman als achternaam had!
Taylor was in 'the hall' toen ze geraakt werd. Niet in haar bed. Verder een wijze les om niet met drugscriminelen om te gaan of drugs voor je ex op je adres te laten verhandelen.
Maakt haar dood nogsteeds zinloos maar het is niet zo dat de cops gewoon maar even wat deden.
Waarom hebben ze niet gewoon 's ochtends aangebeld? Die ex was nergens in de buurt en er is ook geen drugs gevonden. Er was geen enkele reden om 's nachts die deur in te rammen.
@Sjors W. | 24-09-20 | 17:23: De inval was onderdeel van meerdere invallen die gelijktijdig uitgevoerd moesten worden. De operationele reden voor het tijdstip is niet duidelijk.
@Sjors W. | 24-09-20 | 17:23: Proest. Geen reden om ‘s nachts de deur in te rammen. Ga lekker op Joop trollen of zo. Let op, want dit gaat jouw verstand snel te boven;
1. Politie gaat naar de criminaliteit toe. Om ze op te pakken zeg maar. Ik snap het, nogal een controversieel en radicale gedachte voor je.
2. ‘S nachts slapen mensen. Ja, echt waar. Dus de kans om CRIMINELEN te pakken, is dan aanmerkelijk groter. Bizar hè?
3. Ze belden aan! Nul deuren ingeramt.
4. Die ex stond daar ingeschreven! En hoe weet je nou van te voren dat iemand er niet is?
Conclusie; Niets van wat je zegt is waar. Je loopt te trollen.
En je redenatievermogen is werkelijkwaar van een niveau van een kleuter.
@RtotheB | 24-09-20 | 18:01:
Was de ex daar en was er drugs in huis?
Of een stop and go penalty for crossing the white line (at pitlane exit).
@Mark zit te Dutten | 24-09-20 | 15:21: Diskwalificatie wegens politiek gemotiveerde statements mag ook
Goh. Amerika.
*schouders ophalen doet*
Leer nou eens fatsoenlijk engels, @Spartacus. Daar ga je alweer met je ondermaatse talenkennis: "disputed" betekent "tegengesproken"; het betekent *NIET* "weerlegd".
En een ander woord voor “tegenspreken”?
Juist.... weerleggen is een optie.
Je bent beter in Engels blijkbaar.
@Ruimedenker | 24-09-20 | 15:45: Nee, dat lijkt me geen optie; hooguit "proberen te weerleggen". "Weerleggen" betekent namelijk dat de tegenspraak ook in objectieve zin overtuigend is gebleken. Het gebruik als synoniemen impliceert ten onrechte dat een dergelijke objectivering bestaat waar dat niet het geval is, en is daarom bijzonder kwalijk.
Eindelijk een district attorney die niet buigt voor gewelddadige protesten en gewoon de wet toepast.
Lewis Hamilton weet het natuurlijk allemaal beter, want hij kan aardig een autootje besturen.
Ik word zo langzamerhand doodziek van de jankers, die er kennelijk nogal mee zitten dat zij wat meer pigment hebben. De blanken die mee lopen te zeiken zijn wat mij betreft nog een graatje erger.
In graatjes kan je lelijk stikken.
Maart dat is snel bij de rechtbank geweest. Heb de indruk dat men hier dan
ongeveer een oproep doet in het AD voor getuigen.
Bij moord is er sprake van opzet, dit was (excessive) noodweer naar mijn idee waarbij een onschuldige? omstander is gedood. Heel sneu, vandaar ook de schadevergoeding.
Schuld van Trump. Olie en vuur.
..reageerde de wereldverbeteraar vanuit zijn luie stoel vanaf de postzegel op de wereldkaart...
Ah, duidelijk. Gelukkig heeft de msm geen opruiende rol gehad 1! dag na het incident van George Floyd zonder feiten. Zie de latere bodycam van agenten. Gelukkig hebben marxistische groepen als BLM, antifa en extinction rebellion geen enkele rol gespeeld. Niet bij het uitmaken van mensen voor nazi’s die toevallig de marxistische dogma’s doorzien bij onderwerpen als immigratie, diversiteit en discriminatie. En het uitlichten van anekdotische voorbeelden die de statistieken weerspreekt. Niks over de 50 gedode agenten. Niks over het feit dat 3 tot 4 % van de us bevolking (afro’s) 50 % van de moorden plegen. Ook onder Obama. Nee, geen nuance, nul context. Orange man bad.
Ik WIST direct dat het over black people ging toen ik hoorde dat hij/zij in bed lag op een tijdstip dat hardwerkende blanke mannen aan het werken waren.
Ha ha ha die was vannacht misschien alvast de schoorstenen aan het checken voor december ha ha ha. Sneuneus.
Ook de Nederlandse media zijn besmet met het gif van BLM en KOZP en andere randdebielenclubjes. Het nieuws op nosteletekst. Witte agent, jawel een witte agent - is niet eens juist, schrijf het dan goed, een blanke agent - dood een zwarte vrouw. Net of het er toe doet dat het een zwarte vrouw is. Bij elke andere kleur van de vrouw had men er geen melding van gemaakt. Hoe ver moet je zinken als Overheidsnieuwsmedium. Sad. Dit land is inmiddels ook al opgegeven door het geïnjecteerde rassen- en discriminatiegif.
Wat Styx zegt:
youtu.be/aeyYUVk3HvA
Maj Toure, oprichter van Black Guns Matter, zei vannacht min of meer hetzelfde bij Tim Pool.
Als we nou eens beginnen met bulletproof stenen huizen te bouwen in plaats van met spaanplaat en plasterboard....
Je zou maar een goedwillende (
( Afro amerikaanse) agent zijn in Amerika en de laatste 5 maanden in deze ellende zitten.
@Schepvogel | 24-09-20 | 14:53: Zijn er ook Asian Americans,of Latino Americans?
Dan maar een vreedzame rassen-scheiding wegens onverenigbare verschillen. Een win-win voor allen. Iedere ras en cultuur in een eigen land zoals landen ooit voor bedoeld waren.
Het kan inderdaad allemaal zo simpel zijn.
Triest, maar zo langzamerhand wel voor.
Wat ik een tijd geleden al voorstelde: zwarte agenten voor zwarte inwoners, blanke agenten voor blanke inwoners. Net als de reservation police (excuses, indian tribal police).
Het is net alsof de natuur of aard van de mens segregerend is. En globalisme een geïndoctrineerde dogma is.
"in haar bed gedood door politiekogels"
Zucht. Ze lag niet meer in bed toen ze door politie kogels geraakt werd, ze stond in de hal in de buurt van haar hubbie iirc.
Een van de agenten word aangeklaagd omdat hij van afstand in het wild schoot en daarbij kogels een ANDER gebouw in gejaagd heeft, het gaat dus niet eens om de kogels die afgeschoten zijn op het huis waar BT zich in bevond.
Het probleem zit vooral bij der ex vriend. Als ik het goed heb was dat een dealer. Hij zou ook een auto op naam hebben gezet waar vervolgens een lijk in is gevonden. Ook zou zij nog 8k moeten hebben volgens die ex vriend en zou ze ook har huis gebruikt hebben voor pakketjes en geld. En zo zijn er nog veel meer aanwijzingen die haar verbinden met crimineel gedrag. Trouwens die Crump advocaat van Treyvon Martin zit ook weer op de zaak. Die heeft vermoedelijk bij de Trayvon zaak een valse getuige laten opdraven. Zie de zaak die Zimmerman heeft aangespannen tegen de familie. Het probleem bij al deze zaken is dat er altijd een aanleiding is geweest. Soms echt bijna niks zoals Eric Gardner maar de meeste zaken komen niet uit de lucht vallen. Maar het grote probleem is black on black crime die vele malen meer zwarte doden tot gevolg heeft maar daar staat BLM niet voor. Stevie Wonder had het daar nog over vorige week. En dat is voor een groot gedeelte de aanleiding wrm agenten snel schieten bij zwarte verdachten. De kans met geweld in aanmerking te komen bij een zwarte verdachte is voor politie in de VS ook vele malen groter dan de kans dat een zwarte zo maar door agent neergeschoten wordt. En een nog grotere probleem is dat de Democraten en linkse media daar alleen maar hebben over peacefull protesters hebben en Biden niks durft te zeggen over het rellen. De media kan van alles roepen maar ik vrees Veel doorsnee Amerikanen doorhebben welk spel er hier wordt gespeeld en dat Biden vermoedelijk gaat verliezen op 3 nov. Al hoop ik dat Trump nog flink gaat wrijven in de Hunter Biden vlek want daar klopt ook weinig van.
Als zelfs Stevie Wonder het echte probleem kan zien....
Het is niet zo vreselijk ingewikkeld.
De 12 miljoen is uitgekeerd gemeenschapsgeld, namens louisville, bekend gemaakt door de democratische burgemeester Greg fischer. Zoals het democraten betaamt, bepalen zij wel wat er gebeurd is en doen zij deze schikking, alvorns er enige juridische afhandeling is geweest. De verwarring en onvrede wordt bewust gecreëerd. Het is dom en gevaarlijk en maatschappelijk ontwrichtend bovendien.
Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de eerste zwarte agent opgepakt gaat worden wanneer hij een blanke heeft doodgeschoten, met als aanverwant verwijt racisme. Het riedeltje dat elke blanke agent die een zwarte doodschiet, een racistisch motief heeft, wordt saai en is op zichzelf uitermate racistisch.
In 2017 werd in Minneapolis, in dezelfde stad dus als George Floyd, een 40 jarige vrouw doodgeschoten die zelf de politie had gebeld omdat ze dacht dat iemand in de steeg achter haar huis werd verkracht. Ze kwam in haar pyjama op de politieauto aangelopen en de Somalisch-Amerikaanse agent schoot voor zijn partner langs door het raam van de bestuurderskant. Deze agent kreeg eerst 8 maanden betaald verlof maar is wel tot 12,5 jaar cel veroordeeld.
en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Jus...
Het eerste gedeelte van U tegel is scherp en daarop aanvullend zou ik graag willen aanvullen dat het vooral domme en gevaarlijke personen aanspoort tot vanalles. Maar zoals op de filmpjes te zien is kan ik het geen protesten noemen maar blerende uitlokkende criminelen/geesteszieken op weg naar nog grotere chaos want zoals ze die agenten provoceren zou strafbaar moeten zijn.
Het 2e gedeelte van de tegel is ook scherp.
Er zijn statistieken in de USA en die geven een normaal beeld. Er worden meestal zwarten door zwarten vermoord. In bijna alle (politie) gevallen gaat het om verzet bij arrestatie. Net als Mick Henriquez destijds hier in NL. Maar voor de beeldvorming is het handig om te doen alsof ze voor hun lol het pistool leegschieten.
@Oeleflaffel | 24-09-20 | 14:59: Ja daarna volgden er ook BLM protesten, niet voor Justine Diamond, maar voor de agent. Die volgens BLM het slachtoffer was van raciale discriminatie.
512 meloen dollar schadevergoeding. Voor de helft mogen ze mij lek schieten.
Als jij niet zwart bent, ben je niet zoveel waard.
Serieus is dit het verhaal waar het omgaat? Ik heb dit echt totaal niet gevolgd en ben best verbaad als ik zo lees.
Iemand in huis begint te schieten, de politie schiet terug en raakt per ongeluk een ander die aanwezig is in het huis. Hoe wil je dan in godsnaam die agenten gaan vervolgen voor moord.
Omdat Black lives meer waard zijn dan White of Blue lives! In hun Marxistische optiek dan.
@Ronnie02 | 24-09-20 | 15:04: Daarom hoeven ze ook niet te werken en kunnen lekker de hele dag op straat gaan lopen gillen.
@Ronnie02 | 24-09-20 | 15:04: Blue lives? Smurfen?
@duhhaag | 24-09-20 | 15:25: Blue = Politie. Red = brandweer.
@Ronnie02 | 24-09-20 | 15:04: Ah joh, het gaat ze helemaal niet om zwarte levens, daarom zag je laatst ook zo'n lijkbleke geitenwollensok tegen een zwarte agent schreeuwen. Ze willen gewoon de maatschappij ontwrichten. Ik snap alleen niet waarom, die wappies met blauw en groen haar en hun slasausarmen zijn als eerste de sjaak bij een anarchistisch / ieder voor zich systeem. Of denken ze die Iphone nog lang in hun hand te hebben als de wetgeving en law enforcement verdwijnt.
Ze worden niet vervolgd. Ja eentje, maar die schoot dus onbeheerst en dat is verboden. Leidt er overigens wel naar dat politie minder gaat patrouilleren in de zwarte wijken. Met meer misdaad als gevolg.
Blue lives bestaan niet. Vergelijking huidskleur met een baan gaat niet op. Je kiest ervoor om agent te worden, je kiest niet je huidskleur.
Ook weer zo'n uit het verband getrokken verhaal. Agenten vallen een woning binnen ivm een drugsonderzoek naar de "criminele" vriend van Breanna. Die vriend begint te schieten op de agent die in een smalle hal stond. Die kon dus nergens heen. En dan miepen dat de agent terug schiet met helaas wel een onschuldig slachtoffer. Dus hou eens op met mensen/criminelen te verdedigen die zich verzetten bij arrestatie. Verzet je je niet dan is de kans ook klein dat er onschuldige omstanders slachtoffer worden. Oorzaak en gevolg.
was haar ex vriend maar zij was wel bij zijn handeltje betrokken (geweest).
Heb me laten informeren dat deze walker haar als schild gebruikte, nadat ie zelf eerst begonnen was met schieten op de agenten, en dat de agent die wel vervolgd wordt, dit niet wordt, omdat ie op walker heeft geschoten, maar door het in gevaar brengen van de buren. Z'n kogels zullen walker wel gemist hebben dus.
Dan klik je door op de Twitter van Drew Hernández.
mobile.twitter.com/livesmattershow
Hunter Biden pakte 3,5 miljoen aan vd weduwe van de oud -burgemeester van Moskou.
Is wel OT, excuus daarvoor, maar ik vond het interessant om te delen.
Van de NY Post, dus waar.
twitter.com/nypost/status/13088026390...
Deze dus. Pfff
@Ruimedenker | 24-09-20 | 14:43: komt uit een senaatsrapport dat stuk. dat geld is uitgegeven aan bronnen etc die banden hebben met russische maffia en/of vrouwenhandel... maar goed Hunter heeft met z'n gepoederde neus ook al een stripper zwanger gemaakt en daarna er tussen uit geknepen.
Ha, nu weet ik waarom mooi-boy Hamilton laatst met dat shirtje aan stond....
Criminele Black Lives Matter het meest.
Overigens waren er zeer recent incidenten waarin "peaceful protesterers" politieagenten neerschoten vanuit een hinderlaag. Ter stille nagedachtenis van de vriendin van de drugshandelaar.
Het past bij de burgerlijke ongehoorzaamheid die door o.a. CNN aangewakkerd wordt als stemmingmaker voor het stemmen voor een betere, voor de inclusieve-criminelen opkomende president.
.Dit is een aardig meenemertje:
www.youtube.com/watch?v=9ji2BSKRY_A
* Zak pepernoten opentrekt. Zin an!
Dit is ook wel een zieke zaak... handelen met groot risico en dan twee (?) Onschuldigen doorzeven met kogels. Wtf is dit. Maar het diversoteitsgelul slaat ook als een tang op een varken want dan wordt het echt niet beter
Wanneer je als agent beschoten word, schiet je terug voor je dood bent, klaar. Geen discussie mogelijk of iedere agent legt onmiddellijk z'n taken neer.
Als je gebonk/gedreun hoort op de deur(welke inbreker probeert sowieso een deur in te trappen?), maak kenbaar dat je gewapend bent en bereid bent 'to stand your ground' tegen evt. indringers(de meeste inbrekers zitten niet te wachten op een schietpartij voor wat klein geld of een plasma), dan zullen die agenten antwoorden dat zij de politie zijn en je als de sodemieter je wapen moet laten vallen of zelf het vuur openen. Dan gehoorzaam je, and everybody lives.
Dat 't huis al dan niet vol kleine onschuldige kinderen, dieren en/of vrouwen zit, is iets wat je moet bedenken voor dat je het vuur opent dwars door de deur zonder te weten wie het is.
En het is echt niet alsof die agenten al binnen waren in 't pikkedonker, die vriend zegt letterlijk in een interview dat 't leek alsof de deur uit z'n scharnieren werd gebeukt, dan heb je dus nog tijd om uit 't raam te kijken of te schreeuwen om te achterhalen wtf in going on.
Die slavenhandel was achteraf gezien niet zo een heel goed idee.
Nee, eigenlijk zou je ze allemaal weer terug moeten brengen.
Nee en het halen van gastarbeiders ook niet. "Verlangt naar de Teletijd machine".
In eerste instantie wilde men die afrikaanse slaven ook helemaal niet hebben in Noord Amerika, maar ze werden opgedrongen door de slavenhandelaren, die hun handel elders niet meer kwijt konden. Men had genoeg aan de ierse slaven/lijfeigenen.
'Exhausted' is inderdaad het juiste woord. Ik ben ook exhausted, volgens mij is iedereen exhausted, nu Lewis Hamilton nog.
Zeg dat nou niet, straks gaat Mercedes aan de uitlaat sleutelen en gaat-ie nog harder. Dat werkte vroeger bij mij Kreidler ook.
@Kapitein Sjaak Mus | 24-09-20 | 14:37:
mijN, haastige schipper met je grote jatten en je kleine telefoontije!
Afro-Amerikanen en hun witte helpers die het weer opnemen voor (rand)criminelen.
Al die zwarte slachtoffers van zwart geweld in de steden is niet belangrijk. Het doel: de sloop van het vrije westen (vooral de VS) is te belangrijk voor de marxisten.
Wat vinden de enige echte autochtonen er eigenlijk van: de native Americans? Je hoort bij niks over hun ervaringen met het vermeende racisme heden ten daage.
De politie was schuldig aan terugschieten nadat een collega politie agent in zijn slagader was geschoten toen ze met een arrestatiebevel een drugspand betraden.
Dat ruikt naar racisme.
ja echt ongelofelijk dat als er agenten beschoten worden ze vervolgens terug gaan schieten
Het zijn georganiseerde protesten, ook beelden van een vrachtwagen vol protest-borden die uitgedeeld worden met de teksten al erop.
Dus deze mevrouw Breonna Taylor ,die haar huis beschikbaar stelde voor criminele aktiviteiten, is ongelukkig gedood omdat haar vriend op de politie begon te schieten omdat hij aankondiging niet gehoord had. Ja dan krijg je dit. Jammer voor iedereen maar geen racisme o.i.d. En die maffe Lewis moet ook eens zijn mond houden met zijn racisme geleuter.
Sowieso niet toch, racisme bestaat helemaal niet, zeker niet in amerika. The greatest country in the world.
@Stijlloze nick | 24-09-20 | 14:31:
Nou ja, wanneer ik de toongevende woordkunstenaars mag geloven loopt het hier in Nederland ook de spuigaten uit, met het racisme. De Holocaust was er een kinderfeestje bij, volgens een- sinds kort - bekende beroepsneger uit Haarlem.
@Stijlloze nick | 24-09-20 | 14:31: Racisme bestaat zeker wel en komt van meerdere kanten en om dit geval zonder meer als institutioneel racisme vanuit de Politie te bestempelen slaat overduidelijk nergens op. En die Lewis is een volkomen foute figuur met tunnel visie.
Vreemd dat ze bij onrecht naar de Schoenenreus gaan. Ik ga dan altijd naar de MediaMarkt.
Kenneth Walker moet even bij de Specsavers langs voor een setje hoorapparaten want als er iets is dat de politie steeds gilt als ze door een huis lopen is dat ze de politie zijn.
Of hij dacht dat het een rivaliserende drugsbende was die zich ook Police noemen, dat kan ook.
Of dat Sting een verrassingsoptreden kwam geven met zijn oude makkers.
Dan zou ik ze ook te lijf zijn gegaan.
Het zijn trouwens wel allemaal steden die door democraten gerund worden waar dit gebeurt. Louisville, Rochester, Portland, Minneapolis.. In de meeste Staten waar deze steden zich bevinden zijn ook democraten aan de macht
BLM = terroristische communistische organisatie.
en fondsen werver voor de Democratische partij
Ik zie het zwart in.
Nu was de hele aanleiding weer een verdenking van drugshandel. En dat leidt tot dit.
Je kunt die handel ook gewoon decriminaliseren.
Om het maar eens met een extreem libertarisch standpunt te zeggen: No laws -> no crime.
Dat is natuurlijk peniskoek. Is een moord zonder wet daar tegen geen criminele daad? Technisch gesproken wellicht niet, maar........... (vult u maar in).
@Stormageddon Bedoeld U niet: no victim > no crime?
@Zatkniss | 24-09-20 | 14:28:
Een extreme libertariër zegt: je vrijheid wordt begrensd door de vrijheid van de ander. Benadelen van de ander is een overreding van dat principe. Dus het nemen van iemands leven is de meest extreme overtreding.
Maar we hebben het hier over handel. Niet eens dat, de verdenking van handel. De staat verdacht iemand, niet eens het uiteindelijke slachtoffer, van handel in een product dat de staat heeft verboden. Is dat een reden voor de staat om met geweld een huis te betreden? Principieel?
Dat is alleen maar rechtvaardig omdat er een wet is.
@TmC | 24-09-20 | 14:33:
Een “victimless crime” is geen “crime”.
Dat is het alleen maar als er wet is, dus: no law, no crime.
Maar zoals ik zeg: het is een extreem libertarisch standpunt.
Principieel ben ik het er niet mee oneens, in praktische zin is het onuitvoerbaar (hooguit in een kleine gemeenschap gelijkgestemden).
Met nog een enorm bijkomend sociaal-cultureel voordeel: dat recreatieve gebruikers van drugs zich door dat gebruik *niet* meteen een hele stoere crimineel hoeven te wanen. De hele 'gangstercultuur' - met alle negatieve gevolgen van dien - lijkt grotendeels een uitvloeisel van het verbieden van middelen zoals cannabis en coca.
Wanneer het gaat om een prelude op een onzinnige, eighties en nineties unworthy rassenoorlog.
It's walking completely out of the hand.
nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Los_A...
Wat is eigenlijk het probleem van drugshandel? Ligt het accent op drugs of op handel? Handelen doen we hier al eeuwenlang. Er rijden hier dagelijks honderd duizenden vrachtwachtwagens rond. Wat zit er in? Kleding, chips, suiker, peren? Niemand weet het. Niemand heeft last van drugshandel. Ohnee, de belastingdienst, die wel.
Ook de belastingdienst heeft geen last van drugshandel, die heeft er juist eerder last van dat het verboden is, dat er dus geen nette administratie van is, dat de geldstromen niet inzichtelijk zijn en afgeroomd kunnen worden.
Afro-Amerikaans. Is ze Amerikaanse of Afrikaan? Geweldig zo'n multiculturele samenleving. Laten we dat hier ook doen. Iemand een dubbel paspoort?
Al zijn ze straks maar met 1 in de meerderheid: ze maken ons af. Sin an.
Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen de US en Europa. De negerts zijn niet vrijwillig daar naar toe gegaan. In Europa wel. Dus hebben, naar mijn mening de negerts in de US een veel groter punt dan de negerts hier, welke pas na WO2 hier naar toe zijn gekomen.
@Zatkniss | 24-09-20 | 14:30: Ongeveer de helft van de zwarte Amerikanen stamt af van slaven, de rest is wel degelijk vrijwillig naar the US gekomen.
@Zatkniss | 24-09-20 | 14:30: De negerts in de VS zijn er inderdaad niet vrijwillig naartoe gegaan maar wonen er al honderden jaren en hadden allang naar hun 'roots' kunnen teruggaan, vrijwillig, met een zak geld van de overheid, net als in ons land. Maar ze gáán niet! . Dus die 'verontschuldiging' raakt kant nog wal.
@yeah-right474 | 24-09-20 | 14:36:
Heb je statistieken? Want bij mijn weten was het beleid alleen blanken toe te laten of is dit van de laatste 30 jaar, toen dat beleid geen opgeld meer deed?
@Lupuslupus | 24-09-20 | 14:39:
In de 19e eeuw was het idd beleid om de negerts aan te moedigen terug te gaan. Daarvoor is Liberia in het leven geroepen. Echter zoals je zegt zitten ze er al honderden jaren en hebben derhalve net zoveel "recht" op de US als de blanken, dat is ook maar import. Dat laat het trekken van de racisme kaart onverlet en dat is nog steeds niet oke. Maar als je het vergelijkt met de NL negerts vindt ik hun "claim" een stuk sterker.
Eens even kijken. Ik schat het op ongeveer 6000 kilometer ver weg in een land hier ver vandaan. Laten we vooral oppassen dat de onzin hier de maatschappij niet verder vergiftigt, verder interesseert het me geen ene malle moer meer.
Als politici het kunnen gebruiken om hun agenda ermee door te kunnen drukken maakt het niet uit hoe ver het weg is, of hoe onbenullig onbelangrijk.
Waarom schieten ze niet gewoon een witte vrouw dood, dan heb je al dat gezeik niet!
Gok dat 80% van de demonstranten hier dat oord niet kunnen aanwijzen op de kaart.
@Harrie7949 | 24-09-20 | 14:27: Paar jaar geleden gebeurd met die Somalische agent en die mevrouw in haar pyama. Als ik me dat goed herinner kreeg die somalier alleen een tik op de vingers. Hij was per slot van rekening al aangenomen op racistisch voorkeursbeleid, dan kon dit er ook nog wel bij.
@Harrie7949 | 24-09-20 | 14:27:
Harrie, ik zou je willen nomineren voor "filosoof des vaderlands".
@redactie volgens de verklaring van de politie schoot Kenneth Walker op de politie terwijl ze nog buiten stonden door een dichte deur. Is nogal een verschil
Dit zou ook te zien zijn op bodycams
@m.fucker | 24-09-20 | 14:29: kan zo snel geen link vinden met onderbouwing van bovenstaande
Gelukkig hebben in Nederland alleen de criminelen, vuurwapens, steekwapens en plofboemwapens.
O_0
Nog een paar maanden verder tot het daar een rassenoorlog wordt en je wordt weer blij toch maar in Nederland te leven. Mogen wij misschien weer wel Sinterklaas het kinderfeest vieren.
@Theo-Pim-Riv | 24-09-20 | 14:26: de enige reden waarom het hier geen rassenoorlog wordt is omdat de blanken zich zonder gevecht zullen overgeven, niet in de laatste plaats omdat zij hun overheid tegen zich hebben.
@Theo-Pim-Riv | 24-09-20 | 14:26: Het wordt geen rassenoorlog. Heel erg veel zwarten zijn tegen BLM. Want al die winkelcentra die geplunderd en platgebrand worden bevatten grote keten-winkels, en kleine zelfstandigen. En die grote ketens zien de gevolgen amper terug in hun jaarboeken, maar die kleine zelfstandigen zijn, juist in zwarte wijken, vaak zwarte ondernemers die wél iets van hun leven maken.
Maar gezien de kant die een deel van de "democraten" gekozen heeft, is een burgeroorlog niet uit te sluiten. Maar dat wordt vrijheidslievend (vooral republikeinen) tegen communisme/fascisme (een kleine maar extreem luide groep democraten, waaronder een belangrijk deel van de media).
Drugspand, al langer onder observatie, bevel tot binnentreding, politieagent neergeschoten tijdens binnentreding, absoluut afschuwelijk dat zo'n meid het leven laat maar ze had er ook voor kunnen kiezen zich niet in een bekend drugspand vol gewapende criminelen te bevinden.... Of je hiervoor nou rellend je stad moet afbreken??
Of niet schieten op de politie.
Lastige zaak. De politie had legitieme reden om het huis binnen te vallen, dat de bewoners daar vervolgens van schrokken is zeer begrijpelijk. Dat Walker vervolgens schiet, omdat hij niet door heeft gehad dat het om politie ging, is ook best logisch. Vervolgens schiet de politie terug, geheel volgens het boekje, en wordt door ongelukkige omstandigheden Taylor geraakt.
Moord of iets in die trant is het zeker niet. Lijkt mij dat de betrokken agenten alleen voor iets als 'wrongful death' aangeklaagd kunnen worden.
U heeft ook een doorgeladen wapen in uw nachtkastje?
Meestal schreeuwt de politie luid en duidelijk. Kom maar door met de beelden.
@Harrie7949 | 24-09-20 | 14:24:
Nee maar in Amerika is het niet vreemd dat je een wapen bij de hand hebt.
@Harrie7949 | 24-09-20 | 14:24: Nee, maar als ik in Amerika zou wonen wel.
Politie was nog niet eens binnen en er werd al geschoten....
@ReyNemaattori | 24-09-20 | 15:54:
Daar was ik niet van op de hoogte, maakt de zaak wel vreemder. Maar wanneer schoot Walker precies? Schoot hij op het moment dat er mensen op de deur stonden in te beuken? Of schoot hij al toen er mensen voor de woning stonden?
In ieder geval, de politie had een huiszoekingsbevel en op het moment dat zij beschoten worden, hebben ze weinig keus dan terugschieten. Zo is het ze nou eenmaal aangeleerd.
@usb stok | 24-09-20 | 16:24:
Duidelijk is dat Walker blindelings heeft geschoten. Dan ben je meteen al af. Heel spijtig dat Breonna daar het slachtoffer van is geworden.
Het verhaal dat Walker geschoten zou hebben omdat hij vermoedde dat een inbreker zich toegang tot de woning wilde verschaffen lijkt mij nogal gezocht. Tenzij inbrekers in die buurt er een modus operandi op nahouden die een luidruchtig inbeuken van de voordeur met zicht meebrengt, waarbij zij eveneens hun komst met luide stemverheffing aankondigen.
Wat moeten wij toch met dergelijke berichten? Kunnen we er iets mee? Helpt het ons verder? Neen.
Het helpt alleen maar mee aan de polarisatie in onze samenleving!
En kan die hypocriet van een Lewis a.u.b. kappen met die onzin...... ooh wacht, hij doneert natuurlijk die 10 miljoen!
BLM hier gebruikt dit als argument, dan is 't feit als je weet waar 't over gaat...
Gevalletje collateral damage wat mevrouw niet had verdiend maar haar is aangedaan door haar directe omgeving.
Yep, tragisch maar helaas.
Demense zijn begrijpelijk boos,
maar van "moord" of "doodslag" is hier natuurlijk geen sprake.
.
Het hangt er een beetje om of de popo zich luid en duidelijk genoeg heeft aangekondigd.
Als ze beschoten worden, mogen ze ook terug schieten.
Het is in die ene seconde niet te achterhalen of de schutter zich wellicht vergist.
.
Enne of het *echt* een vergissing was moet nog onderzocht worden.
Maar in princiepe doet het er niet toe.
.
Altijd body-cams dragen lijkt me een prima maatregel.
Wat een hoop dikke vette zwarte mevrouwen.
Kentucky Fried Chicken matters, obviously.
Met elke volume weten ze geen maat, ook niet de geluidsvolume.
Niet slecht. Er zijn maar weinig mensen echt 12 miljoen waard zou je zeggen.
Dus iemand schiet op de politie en is verbaasd dat de politie terugschiet. Okay.
Die iemand dacht op inbrekers te schieten. Maar ook inbrekers kunnen terug schieten.
En zo komt de rassenoorlog weer een stukje dichterbij in the land of the free. Over een tijdje ook hier, als 'we' figuren als Akwasi, Gario, Simons en Insayno op een voetstuk blijven plaatsen.
Nee, niet begrijpelijk. Schadevergoeding is een civiele aangelegenheid met een veel lagere drempel voor bewijslast, daarbij gaat het hier om een schikking. Het hele idee van een schikking is dat je het leed verzacht zonder formeel schuld te bekennen. Voor een aanklacht moet je eerst maar eens aantonen dat er fout is gehandeld, en dat er geen sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden binnen de wet. Dus nee: een schadevergoeding betekent niet automatisch dat er ook een schuldige wordt aangewezen. Zouden de nabestaanden liever een rechtszaak afwachten? Krijg je wel de onderste steen, maar het zou zo maar kunnen dat de politie juist heeft gehandeld, en dan krijgen ze niks.
Wat dit allemaal met kleurtjes te maken heeft begrijp ik trouwens ook niet.
In de States kent men de civiele boete. De civiele boetes zijn vaak hoog. Schadevergoedingen zijn vergelijkbaar met de Nederlandse.
Iedereen is boos en bang voor elkaar, waarna een kogelregen volgt.
Ook in Nederland wordt daar door een aantal groeperingen hard aan gewerkt, met steun van het partijkartel dat met deze partijen aan tafel zit.
Niets is zo effectief als Multikul om eensgezindheid in een samenleving kapodt te maken, waarna verdraagzaamheid en tolerantie overboord gaan.
Verdeel en heers, zij pakken de poen, Wij krijgen de schuld.
zelfs op GS lijkt de lezing van die crimineel voorrang te hebben? Geloven jullie zelf dat hij niks gehoord heeft?
Criminelen hebben nooit iets verkeerd gedaan want zijn altijd onschuldige slachtoffers. De halve VS platpranden is gewoon een foutje. Laten we het daar gewoon op houden, dan is verdere discussie overbodig.
Zou zomaar kunnen als hij lag te snurken met een beetje coke achter de kiezen. Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat de politie zich niet aangekondigd heeft, juist omdat ze daarmee zulke “zelfverdediging” proberen te voorkomen.
Volgens eigen zeggen heeft hij een heleboel gehoord, echter niet de specifieke aankondiging dat het politie betrof.
Ik denk dat je het niet helemaal goed hebt begrepen? Kenneth Walker, de man die op de politie schoot en het huidige vriendje van Breonna, was geen crimineel. Hij had zelfs een wapenvergunning. Hij en zij waren nooit veroordeeld en hadden geen strafblad. Er is ook geen drugs gevonden.
De crimineel waar ze onderzoek naar deden was haar ex-vriendje, die niet in het pand was en er ook niet woonde.
Derdewereldland, het korstje beschaving breekt steeds verder af.
Ze hebben weer een alibi om te rellen en te plunderen. Alles moet en zal kapot. En dan?
@Lupuslupus | 24-09-20 | 14:16:
Heb je een linkje hiervan ?
@Lupuslupus | 24-09-20 | 14:16: Zal allemaal wel. Ondertussen zegt diezelfde Trump dat hij een eventuele vreedzame machtsoverdracht niet wil garanderen...
Dit krijg je dus als je als overheid een basis salaris garandeerd. Hoop Amerikanen die nu via de overheid betaald worden en dus geen hol te doen hebben.
min de spelfouten. Wellicht wat overdreven maar er zit een kern van waarheid in dat mensen nu niet werken en dus tijd hebben om de straat op te gaan.
Kijk naar India waar ze het niet garanderen. Daar gaat het heerlijk.
Ik moet even kijken wat voor T-shirt Hamilton aantrekt alvorens ik mijn mening ventileer.
Hey enige shirt wat hij terecht kan dragen is
"I'm with stupid" met een pijl naar boven.
Ik begrijp dat uit de vrijgegeven informatie van de politie dat er wel geklopt / aangebeld is de verdachte het vuur opende en er toen buiten proportioneel is terug geschoten. Hier word een agent voor verantwoordelijk gehouden. De vrouw stond in de gang toen ze geraakt is. Het beeld dat men zomaar in bed is afgeschoten is weer een mooi staaltje fake news. Tenminste volgens het verslag. Tragisch slachtoffer dus. Er is weer te vroeg te vol op het orgel gegaan. Vandaar de aanklacht en vrijspraak voor de anderen. Amerika heeft een geweldsprobleem.
Bron dat ze in de gang stond ?
Wat is "buitenproportioneel", precies?
@Wijze uit het Oosten | 24-09-20 | 14:14: dailymail met deze kop: Breonna Taylor investigation reveals sequence of events that led to her death: Cops DID knock on the door, her boyfriend shot first and she died in a hail of bullets next to him in the hallway and NOT in bed as repeatedly claimed
@chicago river | 24-09-20 | 14:16: ‘hail of bullies’
ze lag op bed volgens de beschrijving.
@AntiZanicz | 24-09-20 | 15:18: Die is tendentieus en ongefundeerd...
Wedden dat alle werkschoenen er nog staan?
Heel triest.
Een pijnlijke vergissing.
Vriendje begint door de ramen te knallen, popo schiet terug.
Popo was wellicht ten onrechte aan huis om drugs te zoeken.
Veel te veel wapens in dat land.
Dat de popo daar geen drugs hebben gevonden betekent allerminst dat de huiszoeking niet terecht heeft plaatsgevonden.
Politie ten alle tijde uitrusten met video/audio apparatuur een idee?
Daar was ik vanochtend al verward over, na het journaal: Twee agenten neergeschoten bij rellen. Nadat drie agenten niet vervolgd werden voor het doodschieten van een ZWARTE vrouw. Vertelt de NPO dan niet meer de huiskleur van al die andere slachtoffers? Gelauff heeft zeker een nieuw rolodex.
De NOS vertaalt wat CNN zegt. Meer niet. De redactie onderzoekt niet, gaat niet op zoek naar achtergronden, geeft geen context: wat CNN zegt is waar en verder gaat het niet.
@Stormageddon | 24-09-20 | 14:16: Daar hebben ze dan wel erg veel personeel voor nodig op die redactie in Hilversum.
@Stormageddon | 24-09-20 | 14:16:
Juist. Vertalen en het liefst nog iets aandikken. De H van Hitserig mag voor NPO.
@Stormageddon | 24-09-20 | 14:16: NOS haalt zijn ifo van persbureau's Niet van een andere zender of dergelijk. Ook hebben ze eigen correspondeten.
"Walker, die legaal een vuurwapen bezat, opende hierop het vuur op de agenten."
Ja, maar wel door de ongeopende deur heen.
Ze zijn vrijgesproken door een Grand Jury, dus door 12 medeburgers. Toch minder of geen kans op politieke motieven dan alleen 1 DA
En er zijn meerdere getuigen die hebben de agenten horen kloppen en schreeuwen.
grand jury weet ik niet of dat ook burgers zijn tbh. grandjury zijn dat geen wetgevers/advocaten en juristen enzo?
Een grand jury (zonder hoofdletters) heeft niet per se 12 leden. U kijkt te veel films en televee.
Maar goed dat de politie hier niet snel schiet, anders hadden we elke week een vergelijkbare rassenhaat zoals in de USA.
dan was de PVV/FVD coaltie ondertussen al aan een meerderheid denk ik.
De politie in de Vs verschiet bij zo'n gebeurtenis evenveel munitie als de Duitse politie in een heel haar.
@ikworstelengadouchen | 24-09-20 | 14:13: Hoezo, heb je die daar bij nodig? De geweldsinstructie kan door iedere minister opgesteld worden. gelukkig zij we in Nederland een stuk beter af. En niet alleen op dit soort zaken.
@AntiZanicz | 24-09-20 | 15:16: ik doelde op als het hier zo uit de klauwen loopt dan krijg je dat mensen op partijen als de PVV en FVD gaan stemmen.
Meerendeel heeft gewoon niks met de hele zaak te maken maar zijn vooral boos op "het systeem" dat hen niet gunstig gezind zou zijn. voor diegene kom van die democratische plantage af want: What do you have to loose?
Blijft verbijsterend om te zien hoeveel journaille zich rond de relschoppers al filmend ophoudt. Zeker weten dat het niet een nieuwe Netflix serie betreft?
We hebben in 10.000 jaar weinig vooruitgang geboekt.
Als neanderthalers dit zouden zien zouden ze schrikken van de achterlijkheid van deze homo sapienzen.
Hoe zo ook rondlopen met die slingerende armen en dat gebler.
het lijkt godverdomme wel het chimpansee verblijf in Artis.
Onbegrijpelijke reactie.
@Zwizalletju | 24-09-20 | 14:28: Keestelpro heeft gelijk. Jouw reactie is onbegrijpelijk.
Neanderthalers hadden typisch een grotere herseninhoud dan de homo's. Goeie kans dat ze ons sowieso als een horde achterlijke, barbaarse en uiteindelijk genocidale gelukszoekers zagen.
@langzullenweleven | 24-09-20 | 14:49: "We hebben in 10.000 jaar weinig vooruitgang geboekt." Jammer dat ie zelf niet reageert , maar dit was mijn punt, en deze zin slaat nergens op.... en de Neanderthalers waren 10k jaar geleden overigens al lang uitgestorven en opgenomen in de Homo Sapiens.
@leo de pejo | 24-09-20 | 14:23: dat is dan ook de afdeling van Homo sapiens die de afgelopen 40.000 jaar geen noemenswaardige vooruitgang heeft geboekt
REAGEER OOK