Wederom RECORD! 1542 Nieuwe Besmettings
Amsterdam +240, Rotterdam +163, Den Haag +117, Utrecht +46, Hollands Kroon +1
We waren bijna helemaal groen. Maar we worden weer aubergine (of blauw volgens het Officiële HugoBoard). Want de Blauwe Lijn gaat hard omhoog. Vandaag 1560 vieze wattenstaafjes, 15 ziekenhuisopnames, 6 IC-bedden en 2 uitvaarten erbij. Hoogste aantal op 1 dag Sinds Het Chinese Virus. Omdat de Randstad en de studentensteden helemaal rood zijn, tot groot verdriet van de witte jassen (Stilletjes stijgt het aantal opnamen in het ziekenhuis). Kaartje met dank aan de Europese Covid Map. Zeg Rutte, je bent er nu toch. DOE ES PERSCO.
UPDATE: Vrijdag Regionale Randstad Maatregelen des Doods.
Reaguursels
InloggenLockdown in 3....2....1....
Dat krijg je er van als je denkt dat dit iets is dat anderen krijgen en jij niet. Afgelopen maanden verbaasd gestaan over het gemak waarmee mensen de regels negeren en lekker langs elkaar wringen omdat ze het niet kunnen opbrengen even te wachten. Gefeliciteerd: u mag komende paar maanden weer wachten, deze keer tot u weer naar buiten mag.
Dom kutvolk.
De best aangepaste overleeft,
0.03529411764
Is dat de IFR in % ?
Weggegooid geld die 3 miljoen euro per dag aan testen. In maart lag het aantal positieve testen waarschijnlijk op 50.000 per dag. Alleen toen konden we niet testen. Nu zitten we naar de staart van deze epidemie te kijken en daar beleid op aan te passen. Hilarisch
In de zestig, dagje loopneus en twee dagen keelpijn. Verder in elk opzicht gezonde Hollandse jongen. Moet ik me laten testen? Is al lang weer voorbij en het is mooi weer buiten. Wat niet weet, wat niet deert. Mocht het corona geweest zijn, dan heeft NL er één immuuntje bij.
The horror. The horror.
Nou en.
Ook Hoeren testen . dat lijkt mij zeer nuttig.(Deed ik al)
In België testen de huisartsen in hun praktijken, sneller en sneller de uitslag !
Hoeveel kost het nou om één PCR "positive" te vinden met al dat getest ? Maar goed, na duizenden euro's wegsmijten aan negatieve PCRs: goed dan vind je misschien es wat true positives tussendoor, máár dan krijgen die helemaal NIETS mee om het verloop (nog meer) te verbeteren. Geen vitamine C, D, zink, of dat H-spul, NIETS ! Terwijl er echt zoveel bekend is al. Misschien niet via driedubbelblinde medische studies allemaal, maar er zijn echt genoeg hoogstwaarschijnlijk helpende supplementen bekend inmiddels. En dat terwijl zogenaamd *elke* Covid-dode met alle geweld moet worden voorkomen.
Het enige dat men zegt is: zoek het thuis lekker uit tót u wellicht echt goed ziek wordt....
@RichardBandler | 16-09-20 | 20:13: Dit is letterlijk tegen mij gezegd door de huisart in maart: "zolang u niet naar het ziekhuis moet, gaan wij u niet testen en hoeft u niet naar de praktijk te komen".
Ik concludeer dat we langzamerhand een mooie groepsimmuniteit zijn aan het krijgen.
Maar klaarblijkelijk is dat NU weer NIET de bedoeling...
Schiet me maar lek.
Goed opgemerkt!
Als je mensen in de zorg met voorrqang gaat testen, terwijl er een achterstand is en te weinig testcapaciteit, dat ga je versneld de mensen met de meeste kans op corona testen, terwijl de mensen met de minste kans niet meer getest worden.
Natuurlijk krijg je dan een piek!
Pas een week na de laatste beleidsverandering waarbij mensen met een grotere kans versneld getest worden, kan je zien wat de echte stijging is.
Ze zijn pieken aan het genereren om maatregelen door te kunnen drukken.
Ze hebben het coronadashboard weer een beetje ingewikkelder gemaakt, zie ik.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Met dank aan minister Gabberhouse.
Wat maken de besmettingen nu uit? Als het dodental nihil is dan kan heel NL wat mij betreft op korte termijn besmet raken. Dit laatste is gewenst, omdat bij kort durende immuniteit na ziekte, zou 60-80% van NLers in het ideale geval binnen 3 maanden ziek moeten worden. Ergo, we hebben geen teststraten nodig, maar besmettingsstraten.
Dodental volgt met vier weken. Hoewel de behandeling al aardig verbeterd is, gaat dat vanzelf omhoog
@Continuum | 17-09-20 | 00:34: dit argument horen we nu al een maand of 2.
Vreemde plaatsen in NL: Middelburg, Eindhoven, The Hague, Alkmaar, Lelystad, Zwolle, Hoogeveen, Sneek, Assen, Groningen
Spoiler alert: Morgen nog meer besmettingen, volgende week eerste Duitse deelstaat weer in lock down, over 2 weken fapperhaus noemt alle studenten aso's omdat ze leven zoals studenten horen te leven.
Aantal overleden tegenover aantal getest op 10 april 1 op 8,8
Aantal overleden tegenover aantal getest op 10 augustus 1 op 590
Precies. Laten we alsjeblieft weer doden gaan tellen. Zodat iedereen beseft dat de pandemie voorbij is.
@JP Balkenbrij | 16-09-20 | 19:00: exact
tja als je demonstraties van BLM / Antifa toestaat krijg je dit. Halsema, Aboutaleb en van Zanen per direct hun burgemeesterschap ontnemen, die clown schoenen per direct ontslaan als minister (belangenverstrengeling) en Rutte mag ook opstappen, er is niets maar dan ook niets geregeld voor de aankomende uitbraak.
Volgens koning W.A. krijgen we binnenkort nog een grotere klap te verwerken. (Wat weet vak K dat wij niet weten??) Dus er wordt al op voorgesorteerd. Nog even en het griepseizoen barst los (zoals elk jaar).... Ik ga mijn voorraad alvast maar bijvullen.
Zolang we hier niet leren van China, blijven we tobben. Fuck de privacy die we toch niet hebben, we hebben een app nodig die je gezondheid aangeeft, de Chinese manier. Alleen dan kan alles weer open zonder restricties en kan de economie weer op 100 procent draaien en gaat er niemand onnodig dood door Corona. De Chinezen hebben het goed voor elkaar, hier is er geen beleid en geen strategie.
Ga jij toch naar China, ik trotseer die tieffus organismes wel, ben nog steeds aan het uitvinden welke ik erger vind
Al het corona-nieuws uit China is propaganda en hoogst onbetrouwbaar.
Je zou haast aan een opzetje denken. Vermeend bedreigde burger smeekt om staatsbegeleiding.
Sinds 22 juni liggen er weer meer dan 50 mensen met covid-19 op de IC's.
lcps .nu/nieuws
Zo, da's best lang. 10 dagen is nu de gemiddelde opnameduur.
Kolder, dat zijn de totale opnames, man....
Teletekst
België geeft Noord- en Zuid-Holland
vanaf komende vrijdag code rood.Dat
betekent dat niet-essentiële reizen
naar de twee provincies zijn verboden.
Wie terugkeert moet zich verplicht
laten testen en 2 weken in quarantaine.
Jij ben gevaarlijker dan dat hele lamme virus, smerige gek.
Lekker hé, die 1p-lsd.
@captainobvious | 16-09-20 | 18:09: hoi heb je ook nog een inhoudelijke reactie waarom eea niet waar zou kunnen zijn?
@captainobvious | 16-09-20 | 18:09:
Niet dat het waar is wat Cesna schrijft, maar zo'n felle reactie lijkt wel uit angst voor, de realisatie dat dit wel eens waar zou kunnen zijn, te komen.
Fauci, de van Dissel van de USA, neemt hoge dosis vitamine D terwijl de officiële aanbevolen dosis veel lager is .
WTF?!
youtu.be/ZqZLMoLvhgk
Niet Fauci beledigen graag.
Vitamine D kun je prima een tijdje in hoge dosis nemen om een tekort snel weg te werken. Anders kan dat maanden duren !
Dank voor de link.
Net te horen gekregen dat ik positief ben... ong 55 uur (!) pas na de test. Kreeg vorige week donderdag wat klachten (lichte keelpijn naast wat snotterig) zekere voor het onzekere, zat me ergens niet lekker. Kon afgelopen maandag pas laten testen...
Dus pas bijna een week erna had ik pas de uitslag.. hoeveel zulke symptomen niet als een verkoudheid afdoen en doorlopen (zou ik ook doen behalve dat die lichte keelpijn apart was) zeker in dit seizoen dan is die stijging niet zo gek..
Contactonderzoek kon morgen pas (misschien)... gevraagd of ze dacht of dat dan nog wel zin had meer dan een week na dato. Iemand heeft de zaak wat onderschat met z'n testen
99% van de mensen krijgt geen of amper last van Covid. Het immuunsysteem regelt de afweer. Voor mensen die meer last krijgen werkt Hydroxychloroquine plus zink met vrijwel 99% success. Dus meeste mensen hebben hebben niets te vrezen als ze geen onderliggende ziektes hebben die hun immuunsysteem aantast. Als eea langer aanhoudt dan een normale griep dan naar huisarts als Rob Elens of collega's die HCQ voorschrijven. En ... PCR testen zijn onbetrouwbaar, ze tonen geen virus aan, alleen eiwit-delen die uit allerlei verschillende bronnen kunnen komen. De papayas en geiten in Tanzania scoorden allemaal 'Covid positief'. Lol.
55 uur na de test? U vindt dat lang? (Is het ook.....) Maar mijn vrouw wacht al 6 dagen op uitslag! Noch website, noch e-mail, noch sms noch telefoon.......
Ja 55 uur vrij lang ja aangezien De Jonge toch echt beweerde dat het 24 max 48 uur zou zijn. Zes dagen is helemaal bespottelijk
Over me zelf maak ik me ook niet zo gek veel zorgen.. Maar als ik niet braaf binnen was blijven zitten had ik vast wat mensen kunnen besmetten waarbij t wel n probleem zou zijn... daar had ik gek genoeg geen zin in om dat op mn geweten te hebben.
En jij ? Ook iets onderschat?
Ja, dat je niet naar volle kroegen of feestjes hoeft om te krijgen schijnbaar. Laatste tijd niet echt onder de mensen geweest
Getallen zeggen geen zier.
Stel in april en mei was er net zoveel getest hoeveel positieve tests hadden we dan gehad.
Kun je best extrapoleren naar nu.
Zijn dat er 10.000 of 26.000+ per dag?
In April o.a. werd je alleen getest als je al half dood was nu al bij een snottebel.
Kortom ik ben niet onder de indruk en daarbij ik ken nog steeds niemand die covid heeft of hebt gehad, waar zijn ze?
Ik ken er een stuk of drie, dus ze bestaan wel.
Ik ken er 10. De helft heeft nog steeds ernstige problemen.
@swassannuf | 16-09-20 | 18:36: Ja dat kan, u werkt in een bejaardenhuis, toch?!
Nog even taalkundig zeuren.. euh,... "besmettings" ??
We hebben 1 besmetting, en 2 besmettings ? of besmettingen ?
Ik besmet, wij besmetten,..
Iemand ? Niemand ?
Heb je dat van de internets?
Besmettingen natuurlijk.
Het gaat allemaal snel dan gedacht, nog even vrijheid en dan schluss. Voor wie het niet snapt UN 2030, 2019 was je laatste jaar waarin je, inbeeldig, nog kon doen wat je wilde doen.
Dus 2019 en daarvoor kon je ook niet doen wat je wilde, alleen denkbeeldig.
Zoveel gaat er dan niet veranderen.
@Tragicomix | 16-09-20 | 18:07: klopt we waren al slaven maar het kan helaas nog veel erger
Nog maar een paar maanden geleden toen het Covid probleem, mede vanwege de halfslachtige aanpak van het kabinet, een hoogtepunt bereikte en een hoog aantal slachtoffers viel te betreuren onder de ouderen, hoorde ik menig reaguurder in hun onmetelijke wijsheid woorden gebruiken die erop waren gericht om de ouderen maar zoveel mogelijk te doen sterven. Want daar lag het probleem.
Ben benieuwd of ze nu de problemen weer opvlammen dezelfde wens gaan uiten tegen personen in de leeftijdsgroep van 20 tot 29.
Ja. En vooral personen van een bepaalde persuasie. Black privilege, zullen we maar zeggen.
Ken nog steeds niemand ? en mijn omgeving ook niet ? Vakantietijd weer voorbij, krijgen we weer een opleving, bedankt ego's jullie moesten nu eenmaal op vakantie.
Woon en werk nog groen. Snel die Randstad op slot, bitte
Ook in Groningen gaat het nu los, zoals alle plekken waar studenten zitten.
Doden. Oversterfte. Die getallen wil ik zien.
Die krijg je niet te zien, want daar wordt men niet bang van.
Ik vraag me af waar dat vandaan komt.
Ik was vanochtend nog in het MST in Enschede.
Geen mondkapjes of niets. Je kan gewoon naar binnen lopen.
Er zijn wel looproutes waar vrijwel niemand zich wat van aantrekt.
Toen ik aangaf dat het er best relaxed aan toe ging werd mij gezegd dat ze alleen op de corona-afdeling strenge regels hebben.
West Nijl Virus. Das pas gevaarlijk. Covid 19 stelt daarbij niks voor.
En nu is dat virus actief. En zometeen het jaarlijkse influenza virus. Gaat druk worden bij die teststraten.
Vrijdagavond persco. Amsterdam, Rotterdam en Den Haag gaan volledig op slot.
Mooi
Build that Wall! Hermetisch afsluiten en er voorlopig 30 jaar niet meer naar omkijken. Lijkt me prima.
Amsterdam vanaf A10 noord t/'m A9 zuid volledig asfalteren en opnieuw opbouwen. Meteen goed moment om infra beter op te zetten. Erfpacht vervalt want kavels zijn verdwenen. Gezonde Balans huur VS koopwoningen. Genoeg parkeerplaatsen. Geen toegang meer voor GroenLinks stemmers. Etc.. Ideaal.
Ik ben voor.
Breid het UWV ook meteen maar uit dan.
komt omdat je Zwitsal bent en gezien je doorgedraaide brein met reden!
Pssst, ik weet uit betrouwbare bron dat het Covid-19 virus is gekocht van de Chinezen! De bedoeling is om "vaccins" in te spuiten en "noodwetten" in te voeren om het volk te knechten, de economie moet naar de mallemoer om een hongersnood te creëren, en wat al niet. Dit is toch wel verontrustend. Te paard!
Cash moet ook weg dan heeft de overheid je helemaal in de zak .
Jazeker! Want er is een groep die hier wat een heeft... ofzo....
Des te meer reden om aan te nemen dat het inmiddels niet meer werkt. Ik had me meer zorgen gemaakt als het een Japans of Duits virus was geweest.
Beste jongens en meisjes, of jullie de komende paar jaar even niet meer aan mekaar willen frummelen achter het fietsenhok. Meneer Hoek (94) wil graag 95(!) worden. Koekkoek. Waar zijn we mee bezig?
Als meneer Hoek (94) nu eens lekker zelf achter het fietsenhok wegblijft dan zijn de meisjes ook wat minder preuts en kunnen de jochies ook eens een keer scoren.
Fantastisch, toch? Allemaal een griepje en we worden immuun. Kunnen we weer door met vleermuizen eten.
De pandemic is al een paar maanden over, dan maar bang maken met een casedemic.
m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&...
Bij mij in verpleeghuis vele positieven ,uiteraard onderliggend lijden +++,forse golf in een week tijd .
Hoop mensen ''gewoon'' grieperig ,veelal van het type temp 37.5 ,wat hoesten en /of misselijk.
Lijkt tot op heden heel anders te gaan dan bij eerste golf...
Wel opmerkelijk .
Ja het is een apart virus dat zich gedraagt zoals sommige mensen dat willen...
Vorige golf moest je ongeveer alle denkbare symptomenen hebben en liefst in zowel Italie als in China geweest zijn om getest te kunnen worden.
Mogelijk was het aantal gevallen toen een enorm veelvoud en had ook toen een groot deel weinig.
@Shoarmamasutra | 16-09-20 | 16:40: 37,5 en een beetje hoesten heet verkouden en heeft niets met griep te maken.
"Omdat de Randstad en de studentensteden helemaal rood zijn ...", niet alleen op covid-19 gebied.
Advies: Ga naar huis, ga op de grond liggen, neem de foetushouding aan, steek je duim in je mond, en dan komt alles goed.
Sorry
Het Twitter-account van Dr. Li-Meng Yan is opgeheven. Dankzij de lange arm van China. Dr Li-Meng heeft bewijs geleverd dat het Wuhan-Corona-virus afkomstig is van een Laboratorium.
www.scribd.com/document/475998860/The...
Als je het gelezen had, wist je dat hij geen bewijs heeft, maar alleen aanwijzingen gevonden heeft hiervoor. Die ik overigens niet heel overtuigend vind nog. Maar wel interessant...
Nee hoor, er is een vleermuis vanuit een grot 4000 km naar Wuhan gevlogen om daar op een opposum te schijten.
Het staat op het Internet dus het moet wel waar zijn. Het Internet weet dat soort dingen.
Sinds tijden gaan er elke dag zo een vierhonderd mensen dood. Dat is eigenlijk nooit een issue geweest.Daarom is het ook zo buitengewoon fascinerend om te zien dat de overheid, de instituties en de media nu plotseling zo begaan zijn met onze gezondheid.
De waanzin (lees domheid) regeert, ergeren helpt niet, U moet er voor Uw eigen welbevinden gewoon boven staan (U bent niet alleen)
De overheid laat zich gek maken door de media. De media vindt het machtig mooi, al die aandacht.
1542, dat is het jaar dat Visegrad werd verwoest door de Osmanen.
Verrassend, dat er jaren zijn waarin er gebeurtenissen plaatshebben.
We kunnen anders ook overstappen met de hysterie van Corona naar Legionella?
* Meer ziekenhuisopnames in juli dan corona.
* Kan je ook lekker mensen bang maken want er wordt gezegd dat het zelfs in regenplassen te vinden is
* Het verband met klimaatveranderinging is al gemaakt
* Mooie anekdotes van te maken over Karin uit Hendrik Ido Ambacht waarvan het leven na een avondje yoga nooit meer hetzelfde was.
Wellicht kunnen we dan nog sneller lekker de lockdown weer in!
Heb je er wel eens in verdiept hoeveel mensen jaarlijks door dihydrogenoxide sterven?
Grappige is alleen dat ik afgelopen zomer volgens mij rond de 4 legionella infecties heb gezien in ons ziekenhuis. Het was überhaupt extreem rustig in de zomer op de verpleegafdeling.
Dus ik ben wel weer eens benieuwd naar jouw bron...
@Aart4888 | 16-09-20 | 16:24:
ahhh, wat je zegt klopt... in de zomer hadden we 0 corona....
@Aart4888 | 16-09-20 | 16:24: Ik kan helaas geen linkjes plaatsen als zwitsal, maar was vol op het nieuws, Google bijv "Legionella rtlnieuws".
@poepie | 16-09-20 | 16:33:
klopt was relatief wat meer legionella dan andere jaren. Hoorde ik ook van de regionale GGD afdeling. Je kunt er goed ziek van worden. Neemt niet weg dat het niet te vergelijken was met COVID rond maart/april.
@Shoarmamasutra | 16-09-20 | 16:12:
Lach maar ik vertrouw die chemische shit niet.
@Aart4888 | 16-09-20 | 16:35: Maar dat is op zijn beurt wel weer heel goed te vergelijken met griepseizoen en afgelopen jaren. gemiddeld 6500 griepdoden per jaar laatste 5 jaar. Dit jaar slechts 404 griepdoden en 6000 covid doden.
En dan ga jij zeggen dat het beperkt is gebleven door de maatregelen, en dan zeg ik dat ik het omgekeerde geloof ;)
@poepie | 16-09-20 | 16:49:
Toevallig ben ik werkzaam in het ziekenhuis, toevallig zie ik veel longpatiënten. Ik denk dat verschillende longartsen kunnen beamen dat afgelopen griepseizoen zéér mild was. We hadden amper patiënten met influenza liggen. Die 404 doden tgv influenza geloof ik ook niet. Geen idee hoe je aan dat getal bent gekomen overigens.
Berichtgeving gaat geheel voorbij aan het verschijnsel "gezonde drager". Komt bij tal van infectieziekten voor.
Zelfs bij Ebola heb je gezonde dragers. Goed dat je dit noemt.
Ben je dan linksdragend of rechtsdragend?
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 16:24: het draagstoel dragen van pigmentarmen is ook in Congo, ondanks de albums van Kuifje, zeer omstreden
Gokje: 10% van Nederland draagt (onwetend) het virus, en wie verkouden is laat zich testen... dan is 1500 op een dag helemaal niks.
Richting ziekenhuis gaan enkele (oudere) mensen met kwalen.
De media hebben corona tot een groter probleem gemaakt dan de jaarlijkse griep waar in winter 2017/18 in Nederland 9200 mensen sneuvelden, zonder krantenberichten.
't Is de school van Frenske Timmermans: een crisis moet je niet oplossen, maar zo groot mogelijk maken, dan kun je er jaren plezier van hebben!
nos.nl/artikel/2150253-timmermans-dee...
Kan me niet voorstellen dat al die zogenaamd besmette studenten 10 dagen in quarantaine gaan, zeker als ze zich niet ziek voelen, lijkt me lastig
Of het zou zomaar kunnen zijn dat de verspreiding sneller gaat door de toenemende luchtvochtigheid. Als je de grafieken met elkaar vergelijkt zie ik wel overeenkomst. Als iemand besmet is en 's morgens in de koele mistige lucht met zo'n ademwolk door een druk winkelgebied of zo loopt dan plakken die virusdeeltjes nogal makkelijk aan de mistdruppeltjes. Gevolg, mensen in de buurt en verder weg ademen die druppeltjes in en kassa. Daar helpt geen lieve-app tegen. Of het zo is? We zullen het de komende tijd zien.
Men moet ook niet door drukke winkelgebieden lopen want dat is vragen om problemen.
Kom maar op met die lockdown in 010, 020 en 070.
Aan de slag. Iedereen thuiswerken. Stations en OV naar deze plaatsen op slot. Scholen idem.
Klaver heeft zijn dramastem weer opgezet. Hij denkt vast dat dat diepe indruk maakt op de luisteraars. Maar die horen vooral een hypocriet aan het woord, een acteur.
China en de WHO hebben het helemaal goed geregeld, Ook hier noemt niemand dit virus in combinatie met Wuhan. De enige juiste naam is het Wuhan-P4-Virus.
Eens kijken hoe lang dit op GS blijft staan....
Is dat diezelfde WHO die precies voor de wu-flu nog even de definitie van "pandemie" aangepast had om wat interessanter over te komen?
Volgens mij is er niets mis met uw plempsel, blijft gewoon staan voor het nageslacht hoor.
@elfenstein | 16-09-20 | 16:07: Bleef al mijn plempsel maar gewoon staan. Zonder vleselijkheden en andere zonden, slechts enkel voor "confronterend" ben ik diverse keren gejorist.
@elfenstein | 16-09-20 | 16:07: Haha, ja de kung flu...
Burgemeester Bruls, wil bij testen prioriteit geven aan de vuilnismannen van zijn stad, echter kan hij beter eerst de uitvaartbranche voorranggeven, de komozakken stinken minder hard. Als de lijken die straks door de uitval van de zwarte kraaien gilde niet meer afgehaald kunnen worden. Alleen al voor Bruls zelf zijn tien man benodigd, plus een dubbel extra versterkt onderstel van de draagbaar.
Gewoon een vorheftruck joh.
Waarom die komma achter Bruis???
Hoestje? Laat je testen
Verkouden? Laat je testen
Verhoging? Laat je testen
Oftewel, elke imbeciel met een verkoudheidje (Rhino virus of RS virus) laat zich testen. De PCR detecteert Rhino of RS en slaat positief uit. Tadaaa, daar heb je je besmettingen. Geen doden, geen ziekenhuisopnames, niets. Slechts huilebalkjes met een verkoudheidje en bejaarden met longkanker die false-positive getest zijn. Want die worden gewoon als corona-dode geteld, jawel!
En daar laten we dan een hele economie voor verwoesten. Man, man, man...
Je zou haast denken dat er opzet in het spel is.... ooooh wacht dat is voor gekkies
Begrijp mij niet verkeerd en ik ben het met je eens, maar PCR slaat niet uit op Rhino. Maar die PCR klopt verder voor geen kant als je het zo voor dit doel in zet, dat is zo.
Deze hele scam werkt ook niet als niet 80% van de Nederlandse bevolking volslagen debiel is. En die tere, weke en onderontwikkelde hersentjes worden ook nog dagelijks gevoed door de Nederlandse Propaganda Omroep.
Gelukkig weet Ferd hoe het zit.
Je snapt er geen fuck van...
PCR kijkt naar RNA van virus. De PCR is dus heel specifiek. Ziek zijn is niet specifiek. Stop je een keelwat in zieke patiënt en zegt hij: Joh RNA SARS-2!; dan weet je zeker dat de persoon het coronavirus (SARS-CoV-2) achter in zijn strot heeft.
Dachten jullie bij het zien van de grafiek ook dat het ging om een touretappe met de finish bovenop een berg?
Je bent nummer 843 die dat dacht
We moeten hoe dan ook weer de lockdown in, het liefst in september al, op naar The Great Reset! Helaas lijkt het er op dat GS, net als in het begin van deze façade, graag zijn steentje bijdraagt..
Volgens mij is het woord wat je zoekt, farce, verder heb je wel gelijk over de rol van geenstijl daarin.
Ok ik denk dat het tijd wordt de terminologie aan te passen. Iemand die positief is getest hoeft helemaal niet ziek te zijn. Om dan de term besmet te gebruiken stoort me al een tijdje, Iedereen zal het vroeg of laat krijgen en dan zijn we dus allemaal besmet? En dan? Dan is er nog steeds (bijna) niets aan de hand.
Als iedereen die hier mekkert over "bangmakerij" door de "MSM" toch eens geweigerd zou kunnen worden door huisarts, ziekenhuis en IC, dan zou het probleem in één keer worden opgelost.
Datzelfde argument gebruikten de échte teringlijers ook bij het orgaanroofdebat. Geen donor, dan ook geen ontvanger. Ik weet wat ik van mensen vind die dat zeggen maar dat kan ik hier niet plempen op straffe van een enorme opgerot van joris.
Doe dan ook alle rokers, sporters, obesitaslijders enz ook even weren uit het ziekenhuis. Nog meer problemen opgelost.
@Natte Washand | 16-09-20 | 16:13:
Kan je wel mooi dik bezuinigen op de zorg, heerlijk rustig gaat het daar worden.
Ja, goed voorstel.
www.ad.nl/gezond/griepgolf-treft-veel...
Als ik dan ook geen premie voor die ongezonde obese papzakken zou hoeven betalen zou ik er voor tekenen
@zuurtjeregen | 16-09-20 | 17:28: Ik betaal al 20 jaar premie voor helemaal niets. Geen dokter, ziekenhuis of apotheek gezien. Toen er 1x geld teruggestort werd als je geen gebruik gemaakt had van de zorg hebben ze dat het jaar daarop alweer afgeschaft.
Stop toch met de bangmakerij.
stop toch met comments
@Ins0mnia | 16-09-20 | 15:58: Ik vind het een prima comment van Punksmurf
Doe maar stoer allemaal. En straks huilen als een meisje als je serieuze klachten krijgt.
Zack Hooi
U kijkt er naar uit begrijp ik? Rare fetisj hoor, maargoed ieder z'n meug.
Zijn die besmettingen echt zo erg zijn dat ze elke dag stipt worden gepresenteerd als een ramp voor het land en als reden voor een serieus ernstige vrijheidsberoving?
Kunt u mij zeggen van welke gedwongen "serieus ernstige vrijheidsberoving" u het slachtoffer bent? Concreet graag.
Het gaat om de snelheid, als dit tempo doorzet heb je straks 150.000 besmettingen per maand. De geest is uit de fles
@De echte Stolwijker | 16-09-20 | 15:51: Ik was fan van Stolwijkse boerenkaas, maar jij verpest dat met je opmerkingen. Iets met dom en poepen...
@stipjes | 16-09-20 | 15:51: de geest van groepsimmuniteit die Rutte en co zo graag wilde bereiken? Mooi.
Weer zo’n typische jankerd. Wat nou vrijheidsberoving. U weigert zeker ook hulp als u serieus klachten krijgt want dat is natuurlijk ook vrijheidsberoving, een ziekenhuisopname.
@stipjes | 16-09-20 | 15:51: Acht, zolang het geen doden oplevert prima toch?
@Kellyanne | 16-09-20 | 16:02: Wat een vreselijke drogreden van een zwitsal. Ongezien de tyfus, derhalve.
Zoek een plek war het beter is met je pathetisch gezwam.
Ging harstikke mooi hier, maar door die stinkstudenten is het weer bal.
Klein pluspuntje is wel dat het (ook) bij de "elite" van vindicat is.
De boven ons verhevenen blijven er ook niet van verschoond.
Inclusief virusje!
En jij maar ramen wassen of tegeltjes zetten voor die elite. Het is ongelijk verdeeld, nietwaar?
@De echte Stolwijker | 16-09-20 | 15:55:
Nee hoor niet met de tarieven die jij daarvoor vraagt! Kan hij echte Stolwijkse kaas van eten.
@De echte Stolwijker | 16-09-20 | 15:55: Nou nee.
De papa's komen bij me janken als ze problemen met de it hebben.
Laat die studenten eerst maar eens wat meer bereiken dan "kind van.." zijn, dan ben ik later misschien wel aardig voor ze.
Hoest nou mogelijk, meer "besmettingen" dan in maart en geen mens in het ziekenhuis. Hoe kan dat nou?
In maart "explodeerde" het aantal opnames en doden en was het allemaal superbesmettelijk en nu opeens niet. Dit virus heeft rare eigenschappen.
"geen mens in het ziekenhuis " u kletst, en het is nu net zo besmettelijk en verspreid zich als een gek onder de jongeren die lak aan van alles hebben en op een gegeven moment komt het bij je ouders of grootouder s en dan begint de hele shitzooi weer opnieuw. Moeilijk hé ?
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:47:
Dan had het al lang zo ver moeten zijn. En dat is het niet.
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:47: Nee, want ik zie dat vrijwel geen enkele oudere zich aan de "regels" houdt en er gebeurt nog steeds niks. Dus wat lul je nou...
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:47: En net als na hemelvaart, pinksteren, de drukke stranddagen, de rijen bij de ikea, de demonstraties etc: liGgen BiNnenKort dE IC's weEr helEmaal Vol?!
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:47: hoeveel Corona gerelateerde opnames zijn er dan? En hoeveel IC bedden worden bemand. Houd op met je gezwets bangep0epert
Het beste advies is om de EU meer greep te geven op onze gezondheidszorg. En dan naar het nivo van Albanie brengen. En 6 x duurder. Met een florerende zwarte markt.
Briljant. Je moet een raketgeleerde zijn om de correlatie te snappen tussen meer testen en een toename van het aantal besmettingen. In een woord, chappeau.
Prima toch hoe meer besmettingen des te beter. Nog even een iedereen heeft het gehad. Next case. Maar dat gaat zo maar niet beste burger. Je kunt wederom besmet worden en daarna nog een keer. Jullie zullen aan de leiband van de Overheid moeten blijven lopen. Wij bepalen wel wat goed voor jou is en gewoon de mond houden en in de pas blijven lopen. Zo niet dan nemen we je op in een psychiatrische instelling want een eigen en vrije mening mag niet meer en lijdt tot besmetting van anderen en dat moeten we helemaal niet willen. RIP, eens zo een mooi en vrij land.
Lees uw tegeltje nog eens over en zie waar de werkelijke hysterie zit.
@De echte Stolwijker | 16-09-20 | 15:50: In Australië en Nw Zeeland worden viruspatienten (positief getesten(!))alreeds in - door politie en leger - bewaakte kampen geplaatst. Dus zo 'hysterisch' is het allemaal niet. Maar als ik b.v. de willoze mondkapjesbrigades zie (ook bij de teststraten) slaat de schrik mij toch echt om het hart.
Aahhh mijn gemeente knalrood !!! Ik ken veel mensen maar niemand met COVID... raarrrr
Big reset
Knalrood betekent dan ook niet meer dan een paar procent, het kleurtje is erger dan de kwaal.
Jij zit niet in de redactie . En ze geven gewoon weer wat er gebeurt. En u bent kennelijk al weer vergeten wat er een half jaar geleden gebeurde.
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:40: Bedoel je oa de veertig patiënten die we naar Duitse ic's hebben moeten overbrengen?
Bange nederlanders zijn de fundamenten voor de bouw van een dictatoriaal regime.
Volgens mij zitten de bangste nederlanders in de hoek van degenen die bang zijn voor een dictatoriaal regime.
Gaat goed dus met de groeps gevoel
De geesten worden rijp geweekt voor weer een lockdown.
Tja, dat krijg je ervan met figuren die achter een dansleraar aanlopen of er alles aan doen om de genomen maatregelen te negeren/ontkrachten. Het zal binnenkort wel aankomen op regionale/lokale lockdowns. Amsterdam en Den Haag op slot en als Groningen niet oppast zal mijn stad er ook aan moeten geloven.
vooral naar de NPO blijven kijken...
@First contact
U weet dat dhr. Engel ook een medische graad heeft?
@toetssteen | 16-09-20 | 15:36: En? Er zijn wel meer video's online te vinden van personen met een titel die totale onzin uitkramen.
U heeft geen medische familieleden in uw kringen begrijp ik.
Wellicht helemaal geen mensen in uw kringen die verstand van zaken hebben, want het lijkt er op dat u alles rechtstreeks van de NPO haalt en vol gelooft in de mondkapjes en 1.5M. Grappig.
@normanius | 16-09-20 | 15:34:
Verdomd je hebt gelijk. Het Youtube kanaal van Doutzen Kroes of KritischeBurger2675 is pas echt betrouwbaar!
@LangeTijdGeleden | 16-09-20 | 15:38: Ook niet nodig. Is gewoon een kwestie van feiten en cijfertjes bestuderen.
@LangeTijdGeleden | 16-09-20 | 15:38:
Iets zegt mij dat deze "medische familieleden" (definieer) bestaan uit pedicures, lifecoaches en mensen met een certificaat van een online kruidenopleiding.
Vertelt u vooral als ik er naast zit. Noem dan man en paard, met name naar de visie van virologen, epidemiologen, medisch microbiologen, longartsen, neurologen of desnoods een huisarts (big-geregistreerd), ben ik erg benieuwd.
@toetssteen | 16-09-20 | 15:36: Inderdaad: afgestudeerd als bio-farmaceutisch wetenschapper, maar weet men veel. De dansleraar is erin gestampt en geframed. De man was trouwens al ver met zijn proefschrift.
Maar we luisteren wel allemaal naar een personeelsmanager en een leraar basisschool. De viruskennis komt van twee veeartsen.
@toetssteen | 16-09-20 | 15:36:
Deze man heeft een >20 jaar geleden een studie gedaan en naar wat ik kan vinden verder geen fuck meer mee gedaan. Ik snap niet dat daar meer vertrouwen in zit dan in de Nederlandse veldwerkers.
@Aart4888 | 16-09-20 | 15:57: Was bezig met proefschrift. Dan diep je je studie verder uit.
@piloot47 | 16-09-20 | 15:54:
Ja precies; in 1996 zijn studie afgerond en vervolgens halverwege zijn proefschrift zijn dansschool gestart.
Ik snap opeens het vertrouwen in zijn vlotte babbel, als je ook kunt kiezen uit een bijzonder hoogleraar virologie van het Erasmus MC.
@Aart4888 | 16-09-20 | 15:57: Misschien omdat die man gewoon zijn hersens gebruikt en logisch kan nadenken? Dat kan idd een dansleraar ook.
@Natte Washand | 16-09-20 | 16:05:
Ja, daar verlies je mij dus volledig....
Dansleeraar meer vertrouwen dan wereldwijd gerespecteerde veldwerkers van Nederland.
Wat stiekem wel heel grappig is. Geenstijl is vrij nationalistisch, getuige veel FVD aanhang. Gisteren nog een filmpje met visie van Baudet waarin hij de Technische universiteiten van Nederland bovenaan de ShanghaiRanking's Academic Ranking of World Universities wil.
Nu is Nederland ergens goed in, en gaan we achter een dansleraar aanlopen...
Ik snap een ding niet. Dus niet omdat ik er een complot in zie, maar gewoon wie heeft hier een verklaring voor. De afgelopen week zijn er 8000+ positieve testen. Dat is 10%(!) van alle positieve testen sinds het begin van die ellende hier. Er is geen week in deze corona-periode die daar overheen gaat. Er zijn 92 mensen in het ziekenhuis opgenomen.
In de enige week die nog een beetje in de buurt komt (eind maart) werden grofweg 7.500 mensen positief getest. In die week werden 2.760 mensen in het ziekenhuis opgenomen.
Kunnen voor de hand liggende zaken als dat er nu veel meer getest wordt, dat je nu misschien door voortschrijdend inzicht minder snel naar het ziekenhuis moet, of dat er nu veel jongeren besmet zijn dergelijke grote verschillen verklaren? Of heeft iemand hier een beter idee bij?
nee hoor, dat precies denk ik
Eind maart werd er niet getest, Nu in enorme getallen.
Als je massaal de snelheidscontroles gaat opvoeren en de bekeuringen door het dak gaan wil dat niet zeggen dat mensen opeens massaal zijn gaan hardrijden.
U heeft waarschijnlijk gewoon gelijk maar als je dat hardop zegt word je bij de 5G gekkies geschaard.
Vooral qua genomen en (bij het plebs wel) gehandhaafde maatregelen gaat het helemaal mank met mijn werkelijkheid en logica.
Laten we hopen dat dat zo blijft. Alleen waar veel artsen zich zorgen over maken is de komende herfst/winterperiode. En als je nu al kijkt naar bijvoorbeeld Spanje met gisteren 156 doden. www.worldometers.info/coronavirus/cou... Ik denk dat we in Nederland ook een behoorlijke stijging kunnen verwachten de komende maanden.
Mijn idee is dat er iets niet klopt....
Check het aantal griepdoden even irl tot eerdere jaren...
@First Contact | 16-09-20 | 15:37: Ik wil dat die cijfers afgezet worden tegen de sterftecijfers van voorgaande jaren. Wellicht gaan er wel vaker 156 mensen op één dag dood in Spanje? Ze hebben er 47 Miljoen.
En je kunt ook sterven met ipv aan corona.
Ik stel gewoon vragen.
@Pieter_Auper | 16-09-20 | 15:42: Dat kun je zelf wel opzoeken. We hebben allemaal de gevolgen van dit virus kunnen meemaken in feb/mrt/apr volle ziekenhuizen, overvolle ic's en oversterfte van +2000 per week.
@First Contact | 16-09-20 | 15:45: @Pieter_Auper btw, het gaat ook niet om het aantal maar om de stijging. Ook dat is makkelijk op te zoeken, neem dan direct Frankrijk ook maar mee.
@First Contact | 16-09-20 | 15:45: Noem mij maar een lul maar ik vind dat dat niet in verhouding staat met de genomen maatregelen. We kunnen ook alleen de kwetsbare groepen beschermen.
@zuurtjeregen | 16-09-20 | 15:35: Nogmaals, ik betwijfel of dat het geval is, althans dé verklaring voor dit verschil. In die week in maart werden er 42.000 tests afgenomen en testte een percentage van circa 17% positief. Dat kwam natuurlijk omdat er veel grotere vermoedens voor corona moesten zijn dan nu om een test af te nemen. Nu zijn er 180.000 tests vorige week afgenomen en test circa 4% positief.
Dan nog zou je denken dat er toen doordat er minder werd getest en dus minder zichtbaar was hoeveel mensen het echt hadden, de cijfers voor mensen die al besmet zijn geweest door het dak moeten zijn gegaan toen. En uit zo'n bloedonderzoek bleek dat weer niet eigenlijk.
@First Contact | 16-09-20 | 15:45: Ja en opeens geen griepdoden meer...
@Natte Washand | 16-09-20 | 15:55: Normaal 6500 gemiddeld per jaar en nu 404...
En nee, dat ligt niet aan de lockdown.
@First Contact | 16-09-20 | 15:45: 'Oversterfte' van 2000 per wéék tijdens 3 maanden? U maakt het helemaal mooi zeg.
Besmetting met wát?
Onderdanigheid.
Reproductiegetal 1,38 Het leuke van extreem veel testen, is dat je het van heel ver aan ziet komen. Op deze afstand lijkt het allemaal mee te vallen. Tijdens de eerste golf maakte 5,5% van de populatie het door. Nu zou 0,368% van de bevolking in de besmettelijke fase zitten, waar we zien niet 10% van de IC & doden. Dat lijkt vreemd, maar is nogal logisch. Jongeren feesten en beesten en doen alsof er niets aan de hand is, of moeten naar school, dus de meeste besmettingen zit nu ver weg bij de zwakkeren. Die zitten namelijk in paniek in veel verdere afzondering dan mensen die zich geen zorgen maken. An sich nog niet zo slecht, want zo bouwen we gericht immuniteit op.
Of die immuniteit blijvend is, is wel nog onbekend. Er zijn aanwijzingen dat dit niet het geval is namelijk...
Die ouderen krijgen het nog wel. Kijk maar eens rond in winkel of terras, onderling staan ze elkaar al ijverig aan te hoesten en in het oor te schreeuwen hoe onverantwoordelijk de jongeren zijn. De vraag is niet of, maar wanneer de dijken van jong richting oud doorbreken. Er is geen enkele reden waarom het aantal ziekenhuisopnames vervolgens lager zou zijn dan in maart/april.
@42 | 16-09-20 | 15:30: Herbesmettingen zijn pas enkelen van gerapporteerd. Die uitzonderingen zie je ook bij andere infectieziekten waarvoor gevaccineerd wordt. Perfectie bestaat niet, 100% is een wiskunde illusie.
@De echte Stolwijker | 16-09-20 | 15:37: Dat van die hoestende en schreeuwende ouderen verzint u gewoon ter plekke.
@Feynman | 16-09-20 | 16:00: Klopt ook. We weten het gewoon nog niet. En om er dan maar meteen van uit te gaan lijkt me ook niet slim.
Feynman.
Dat reproductiegetal of beter gezegd dat model komt van King's College Londen en dat is niet echt secuur want het reprogetal gaat omhoog zodra de pub open is. maw, veel mensen op een plek en bingo. Maar dat is niet de werkelijkheid.
Wat DeJemelscheet | 16-09-20 | 15:15 zegt over die grafiek:
Al weken nauwelijks overledenen.
Kutstudenten, blijf eens uit elkaars buurt.
Nou en?
En hoeveel Obesitas patiënten proberen het frame van een ziekenhuisbed in elkaar te drukken?
Lekker genuanceerd weer Geenstijl.
Er zijn mensen in ziekenhuizen opgenomen met "Coronasymptomen". Dit kan dan nog alles zijn. Is het Sars-Cov-2? Of een ander Coronavirus?
En is het wel een coronavirus of een virus die toevallig dezelfde symptomen heeft?
En waarom zitten het aantal IC opnames dan nog steeds op een dieptepunt? Omdat we wellicht een veel betere ervaring hebben in het behandelen van het virus mocht het tot een opname in het ziekenhuis overgaan?
Vragen... Vragen...
Het regent doden.
Waarom hebben ze gisteren eigenlijk niet aangekondigd dat de pensioenleeftijd weer omlaag kan. De meesten van ons zullen de 67jaar niet eens gaan halen
Haha die is goed! Inderdaad omlaag met die pensioenleeftijd!
Mijn omgeving is nog keurig blauw. Niets aan de hand hier. O en voorheen was er ook niets aan de hand.
De straten liggen compleet bezaaid met lijken. Je struikelt er letterlijk over. Dat rottende vlees is echt niet meer te harden zo! Paniek.
In het binnenhof zitten 150 mensen die dezelfde activiteit vertonen als een lijk. Dat dan wel weer.
Yep, en vele vele krantenpagina's vol met rouwadvertenties.
@Zatkniss | 16-09-20 | 15:27: Het zijn er vandaag maar 75. De rest ligt doodziek thuis in bed.
@piloot47 | 16-09-20 | 15:44: Ook in vak K zijn vele doden gevallen. Kijk maar.
Het is een aan en afrijden van begrafenisauto’s op de straten
We rochelen elkaar massaal onder. Laat dan iedereen maar de corona krijgen. Blijkbaar is de zwakke doelgroep reeds de sjaak geweest en volgt nu de zwijgende meerderheid. Kunnen we ook kappen met de meeste maatregelen en die miljoen miljard corona gerelateerde onzinberichten in de MSM.
Dat krijg je van mensen die het beter weten en het bagatelliseren tot een griepje.
Snel! Snel! versoepelen die maatregelen.. Niets aan de hand.
'griepje' is natuurlijk een framepje. Het wordt niet gebagatelliseerd tot 'griepje' maar tot reële proporties teruggebracht van een stevige griep, die zich gedraagt als vele griepen in het verleden - en die - terecht - niet tot hysterie hebben geleid.
@piloot47 | 16-09-20 | 15:32: Niet gebagatelliseerd? Ho, ho stop, halt. Dan heb je niet nader te noemen reaguurders nog niet mee gemaakt. Zeker niet toen in China de appartementen complexen werden dicht gelast (waren veel filmpjes van online) en her en der ovens overuren draaide.
Mijn god, ik heb er zelfs een ban voor gehad omdat ik ze met feiten en bronvermeldingen liet zien.
Waar zijn de volle IC's? Waar zijn de doden?
Serieus Geenstijl, waarom doen jullie mee aan het in stand houden van paniek?
Stijlicoon: nog een schepje er bovenop doen om het juist belachelijk te maken.
Weer zo'n ventje dat uit zijn hol kruipt om de redactie tot de orde te roepen.
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:43:
Zwizalletju. Je kent mij al als langdurige eerlijke idioot hier en wij respekteren elkaar al jaren maar oprechte vraag. Waarom ben jij bang? Ben je een hypochonder? Prima, maar waarom reageer je agressief op iedereen die het niet met je eens is? Eerlijke vraag.
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:43: reageer eens wat origineler, joh. elke hetzelfde
Hoeveel mensen en hôpital?
Hoeveel mensen op Ic?
Hoeveel mensen gestorven?
Iemand van de reaguurders? Dat zijn nml de enige 3 cijfers die mij interesseren.
De rest is ruis. ""besmettingen" komen van een test waarvan de ontdekker (nobelprijs) zei dat je het nooit als virusleidraad mag gebruiken, Beste man is helaas dood en draait zich om in zijn graf want deze nonsens was nooit de bedoeling,
Jaja. Als trader ben ik maar sinds 30 jaar in 1 ding geinteresseerd en dat zijn feiten. Geen emotie, geen gelul. Koude cijfers. Bring it on.
De beste man heeft dat helemaal niet zo gezegd:
www.reuters.com/article/uk-factcheck-...
Eerste ziekenhuizen spreiden weer patiënten om coronadrukte
www.telegraaf.nl/nieuws/1482475616/ee...
Vooral blijven ontkennen hoor.
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:24:
Hier ligt er eentje op de ic, laten we die maar niet verdelen..... Het is overigens een vrij groot regioziekenhuis.
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:24:
Ik ontken niks Zwitsalletje.
Geef me de cijfers.
En als er een probleem is dan moet dat worden opgelost. Paniekeren kan ik niks mee.
Je ziet ik ontken niks, ik wil er zo snel mogelijk vanaf. Paniek en hysterie kan ik niks mee.
En dus als er er mensen zijn gestorven?
Hoeveel?
Welke leeftijd?
Overgewicht?
Onderliggend iets?
Wil je van dit probleem af moet je het
A) herkennen
B) Erkennen
C) Oplossen
Ik kan niks met "wappie" opmerkingen van wat mafkezen hier of paniek.
Interesseert me niet. Het probleem moet erkend en opgelost worden en niet laten dooretteren. Paniek schiet niemand iets mee op.
You understand mate?
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:24:
Uit het artikel:
"Op de intensive cares liggen momenteel 54 coronapatiënten, eentje meer dan op dinsdag. Het aantal coronapatiënten op verpleegafdelingen steeg van 187 naar 191."
Mkay. Let's panic. Sigh.
@Basil Fawlty | 16-09-20 | 15:34: Cijfers staan in het artikel en verder kun je hier van alles vinden. www.arcgis.com/apps/opsdashboard/inde...
@42 | 16-09-20 | 15:24:
"However, the quote is actually from an article written by John Lauritsen in December 1996 about HIV and AIDS, not COVID-19."
Exact en waarom deze test dan nu voor covid gebruikt? Ge vat 'm?
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:45:
Kijk effe naar het blauwe getal. 15. Serieus. of scroll links langs alle ziekenhuizen.
en gestorven, rode kleur. 2(!) 2 dus er zijn 2 mensen overleden. Ik weet zeker dat er gisteren meer mensen aan longkanker of een hartaanval zijn overleden.
Mate kom op. waar zijn we hier mee bezig?
Die kudtstudenten zitten nu thuis en in quarantaine. Geen van die mopsen of baasjes liggen met een ademehalingsdingetje in de mond.
Trouwens was zeer slecht en daarom heb je nu dus wrakken omdat men meteen dat ding in je mond knalde wat al snel bleek dat dat niet echt goed was maar hey, Men wist niet beter. Of toch wel? Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zwitserland waren slimmer. Hoe moeilijk is het om je buren te bellen en te vragen of ze een betere methode hebben? Maar ok, angst bij boterhammentrommel dociele RIVM ambtenaren en bang om toe te geven dat ze misschien wel eens fout kunnen zitten.
Ik ben wel klaar met deze incompetentie en angst. Ik hou afstand bij mensen die dat willen, vooral oudere mensen, loop met een mooie boog om ze heen, mondkapje in tram/metro en bus. Prima. Maar voor de rest? Fuck all.
@Basil Fawlty | 16-09-20 | 15:45: Ja, ik "vat 'm". RT-PCR testen zijn aan te passen aan bijzonder veel virussen o.a.
Het is best een interessante techniek:
en.wikipedia.org/wiki/Reverse_transcr...
@42 | 16-09-20 | 16:04:
Zekers 42 maar hij slaat ook aan als je een dode covid cel hebt. Sterker nog ik hoorde vorige week een professor van Kings college of UCL (een van de twee) ín Londen en die zei. Met die PCR test is bekend dat 50% van de mensen maagkanker cellen hebben. Worden die ooit geactiveerd? Nee, slechts tussen 0.1 en 0.2% en de beste man zei dat de PCR test forensisch is en niet klinisch. Schijnt dus ook een verschil in te zitten. Ben verder geen arts maar hij was geen fan van de PCR. Hij zei dat ze eigenlijk moesten stoppen met deze test want te onbetrouwbaar.
@Zwizalletju | 16-09-20 | 15:45:
Dat hoge IC cijfer komt door andere patiënten. zoals mensen met hartkwalen enz. Die zijn maandenlang ondergeschoven kindje geweest.
Maar als u goed leest, staat dat ook in het artikel van de Telegraaf.
@Basil Fawlty | 16-09-20 | 16:13: Hij slaat inderdaad aan als er genetisch materiaal van het virus ontdekt wordt. Dat betekent niet dat je besmettelijk bent, of dat er nog steeds een infectie gaande is. Ideaal is hij niet, maar we hebben even niets beters.
Voor kanker is de PCR bijzonder slecht inderdaad. Het is niet omdat er genetische markers van kanker te vinden zijn, dat je kanker hebt. Het verschil is, dat kankercellen lichaamseigen genetisch materiaal bevatten, en dus bijzonder lastig van gezonde cellen te onderscheiden zijn. Het genetisch materiaal van Corona krijg je echter niet zomaar binnen, je moet dan in contact zijn geweest met het virus...
@42 | 16-09-20 | 16:25:
I know maar deze test is niet goed en vooral de hysterie. Eerst was het aantal mensen die stierven, maw kranten geilkwijlen. Toen het aantal mensen op de IC. Hoe meer hoe beter! kranten geilwijlen en nu alles rustig is, zeikt men over "besmettingen."
Weet je wat uiteindelijk het meest dodelijke was? Niet covid maar de pers en haar totale hysterie. En als je ze er op aanspreekt zeggen die iijkengravers met een stalen gezicht: "we hebben slechts het nieuws weergegeven." Ow f*ck off. Maw humm nou nee, jullie hebben de boel en de angst zwaar aangedikt en mede gezorgd voor een onzinnige lockdown, ziekenhuizen onnodig op slot en mensen dus geen chemo, operaties konden krijgen vanwege die incompetente ziekenhuisdirecties (veelal ex (lokale) politici en nog wat prutsers) die zich ook weer leiden door de hysterische pers. In en in triest. Enn waarom lieve Belgische gazettekes? Allez de clickskes. Maakt ons nieks uit of mensen sterven, zolang wij maar verkopen hè!
The Guardian stelt in haar artikel over Zweden www.theguardian.com/world/2020/sep/15... de vraag waarom Zweden (en Duitsland) geen tweede golf kennen (tot nu toe), terwijl dit in andere Europese landen wel het geval is.
Blijf golven in het kinderbadje. Ben je wel eens op zee geweest?
Terwijl zweden alleen grote evenementen (boven 50 man) heeft gecancelled maar verder geen lockdown heeft. Interessant wel.
ik dacht vanmorgen op de staatspropaganda NOS ook iets gelezen te hebben over bijna 10.000 Duitse besmettingen op 1 dag.
@FLP_du_Stok | 16-09-20 | 15:27: www.nytimes.com/interactive/2020/worl... Niets aan de hand in DE
De Zweedse bevolking wordt gewoon gevraagd om enige discipline. En dat werkt. Nederlanders, met veel reaguurders uit deze panelen voorop, achten zichzelf lekker autonoom en schreeuwen liever dAt het mAAr een griEpJe is!1!
Het is hetzelfde gedrag op de linkerbaan van de snelweg, de camping in Frankrijk en de brutaliteit tegen boa's. Dat is het verschil tussen de Nederlandse proleten en de over het algemeen beschaafde Zweden.
daar is iedereen die vatbaar was al ziek geweest. Die herd immunity heeft redelijk gewerkt omdat 80% er sowieso weinig tot geen last van zou hebben, net als bij elke verkoudheidsgolf. Die Zweden hebben hem dus in april even vol op de kaak geïncasseerd en kunnen nu gewoon door.
@kokkie klaphaak | 16-09-20 | 15:31: Dat heet; door het vuur heen rennen. Hier kiezen ze voor; door het vuur heen kruipen.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 16-09-20 | 15:30: Misschien heb ik de week status gelezen als dag.
www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuarti...
Lijkt voor 16-09 inderdaad net geen 2000 te zijn.
Ach, voor dat je het weet is alweer zomer 2023 en kun je gewoon weer op vakantie.
Heel benieuwd welke inconsequente maatregelen men nu weer gaat verzinnen. Na niezen in je elleboog en elkaar begroeten met diezelfde elleboog. Knipogen verbieden en hinkelen. Gebruik van liften verboden behalve in ziekenhuizen, bejaarden 's nachts verplicht mondkapjes op, boetes voor kinderen vanaf 5 jaar, Op nog meer plaatsen flacons met ontsmettingsmiddel, waar iedereen lekker met zijn blote handen aanzit. Staand vliegen en alleen van 9 tot 5. Ik zie ze er voor aan.
Geef ze nou geen idiote en belachelijke ideeën, die hebben ze namelijk nu al genoeg verspreid.
Het is zover. We gaan er nu definitief aan. Vaarwel Nederland.
Salut!
Op naar een volgend leven.
Misschien via Tik Tok een filmpje maken hoe in Nederlandse straten mensen dood neervallen en nog even schuddend hun laatste adem uitblazen
Van die ruim 8000 positief getesten kunnen er al 2750 afgestreept worden als 'vals positief' (mooi artikel in NRC 6 dagen geleden. Geen corona, toch in quarantaine). Ik wil wel weten bij wie Volkskrant zijn cijfers haalt. CBS doet namelijk cijfers opgooien van mensen die ondertussen al weer hersteld thuis/aan het werk zijn. Van de 275 mensen met 'corona symptomen' zijn er maar 157 daadwerkelijk positief op Covid19 getest. Één van de belangrijkste zinnen in het Volkskrant artikel is "(en doordat sommige cijfers niet goed worden bijgehouden)". De enige zin en cijfers die ik écht serieus kan nemen is "Momenteel liggen er 53 patiënten op de intensive care en 187 personen op een gewone verpleegafdeling, zo blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding." Laat die persco maar. En eigenlijk alle berichtgeving die dagelijks in de hersenen van onze kinderen wordt gepropt ook. De daders zouden moeten worden opgepakt! maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/arti...
Top
34% vals positief. Daar wil ik de bron wel eens van zien...
"De enige zin en cijfers die ik écht serieus kan nemen is "Momenteel liggen er 53 patiënten op de intensive care en 187 personen op een gewone verpleegafdeling, zo blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding."
Helemaal mee eens !
@42 | 16-09-20 | 15:21:
NRC had op 11 september een artikel achter de betaalmuur over dat een 6e tot een derde van de positief geteste mensen uiteindelijk niet besmet blijkt (met Covid-19)
@normanius | 16-09-20 | 15:31:
10 september.
www.nrc.nl/nieuws/2020/09/10/niet-bes...
Never mind.
@42 | 16-09-20 | 15:21: Het NRC-artikel heeft een bierviltjesberekening met de schijn van RIVM-expertise de wereld ingeslingerd, alleen heeft de viroloog die de berekening maakte een fors aantal aannames gemaakt die geen recht doen aan werkelijke testeigenschappen en gebruik van de test.
Oftewel, het percentage is allang gedebunked, en voor de samenvatting van de debunk verwijs ik u naar een twitterdraadje van Bert Slagter dat prompt geretweet werd door Marion Koopmans (ook al zijn RedTeam C19NL, RIVM en OMT het lang niet altijd eens, ze waren over dit rekensommetje wel eensgezind): twitter.com/bslagter/status/130451454...
It's Groundhog Day, again!
De reden dat ooit iemand cijfers uitvond was om de ander te overtroeven.
Google even op "corona Netherlands". Dan verschijnt er een grafiekje. (staat bij bron Wikipedia, maar daarachter zitten weer als bronnen RIVM en stichting NICE).
Klik even op "altijd". Kijk nu eerst naar "besmettingen". Kijk daarna naar sterfgevallen.
Goh. Context. Nu weet je hoe erg het allemaal écht is.
Carry On...
Of virus is minder virulent geworden ,dat zou heel wezen
@pga | 16-09-20 | 15:19:
... heel mooi...
@pga | 16-09-20 | 15:19: "is minder virulent geworden"
Daar zijn nog geen aanwijzingen voor.
Yep. Paniek om niks of voor een ander doel.
Daar lijkt wel op. Als er meer en meer besmettingen zijn, maar amper doden en zieken, dan is er wel iets aan de hand. Wat er niet aan de hand is, is een uit de hand lopen of vergelijkbare en dus 2e golf zoals de 1e; de aantallen te verwachten slachtoffers die passen bij het grote aantal besmettingen zijn er gewoon niet.
Het aantal doden en aantal op de IC is van belang. Het aantal besmettingen zegt vooral dat ze enorm veel testen.
Van meer testen krijg je niet meer besmettingen.
@42 | 16-09-20 | 15:20: Vind je het een beetje moeilijk?
Curve vanaf 1 juni... En nu uit zoomen... Dan valt het toch weer mee allemaal. En dan nu de dodencurve. Valt ook wel mee hè. En dan nu de dodencurve van patiënten zonder onderliggend lijden, oh wacht die curve is er niet, dit virus doet gezonde mensen weinig. Rutte gaat deze 'crisis' uitmelken tot na de verkiezingen. Het zal allemaal heel ernstig blijven opdat er een vertrouwde regeringsleider ons door de duisternis kan leiden. Ondertussen worden er nog wat anti-democratische wetten door geperst zodat uw volkse inspraak nog minder voor stelt tegen de tijd dat u zich realiseert wat u is overkomen. Zodra de zeteltjes binnen zijn zal je zien hoe snel het op klaart.
in zweden had maar 1/5 van de overledenen geen onderliggend lijden. En daarvan het grootste deel heel oud. Mensen die er direct aan dood gaan zijn gelukkig zeldzaam.
@kokkie klaphaak | 16-09-20 | 15:19: Mensen die na milde symptomen maandenlang klachten houden zijn helaas niet zeldzaam.
@kokkie klaphaak | 16-09-20 | 15:19: oa. hoge bloeddruk telt ook als "onderliggend lijden". En het gros van de doden is rond de 60+, niet perse 80+ of zoals je het zo schattig zegt "heel oud".
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 15:21:
Veel van hen schijnen dan weer een of andere niet eerder ontdekte (en in normale omstandigheden ongevaarlijke) aandoening of genetische afwijking (kan het artikel zo snel even niet terug vinden) te hebben.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 15:21: mensen zonder enig Corona symptoom houden helaas ook jaren klachten na deze episode. De klachten kunnen variëren van niet behandelde kanker tot een hardnekkig geldgebrek.
@Binnenbaan | 16-09-20 | 15:25: 80 plus vind ik heel oud en best schattig vaak
@normanius | 16-09-20 | 15:25: Er wordt steeds meer duidelijk. Bloedgroep speelt een kleine rol, ras speelt waarschijnlijk een grote rol, en ga zo verder.
@kokkie klaphaak | 16-09-20 | 15:35: Bot gezegd, daar laat ik me niet over uit. Ik reageer hier alleen op de noobs die denken alles over het virus en de testmethodes te weten.
kijk eens op www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf... , op overledenen per dag sinds 27 feb. En dan daar onder de overledenen naar leeftijd. Dan zie je dat het wel heel heel erg onwaarschijnlijk is dat een tweede 'golf' ook maar in de buurt komt van de eerste want de sterftecijfers van nu zijn twee ordegroottes lager. de steilheid van de grafiek komt al helemaal niet in de buurt en de onfortuinlijken uit april zijn er niet meer.
Merkwaardig dat ook in Nederland een grote groep mafketels in allerlei flauwekul gelooft en gewoon de waarheid niet wil zien of erkennen. Nog gekker is dat websites vooral vanwege de muiskliks dit aanzwengelen voor een paar stuivers en zo eigenlijk verantwoordelijk zijn voor sterfgevallen. In the US is allemaal veel gekker. De meerderheid hier is nog op het rechte spoor.
Welke sterfgevallen?
Hoe bedoel je. Misschien zijn er wel vele malen minder besmettingen dan een haf jaar geleden. Toen waren alleen de echte zieken bekend en nu iedereen die het virus draagt. Hoeveel procent van alle tests zijn positief?
Precies. In de maanden na de eerste golf kende Nederland een ondersterfte. De zwakkeren waren al dood dus gingen niet. M.a.w. corona vervroegd het einde van ouden en zieken, maar treft amper mensen daarbuiten. Beleid moet dus zijn om zwakkeren te isoleren en de rest gewoon lekker de boel te laten door maken. Vroeger had je mazelen-feestjes. Studenten doen nu belangrijk werk voor ons als samenleving. Lekker sletten in die bruine kroegen, en snel een beetje. Dan is die immuniteit sneller op peil en kunnen de oudjes weer uit hun bunkers
Dit is de grafiek van de touretappe van vandaag.
Joehoe Artis iemand heeft het hok van de struisvogels open laten staan!
Ga eens even heel snel terug je hok weer in dan, Gulli!
Joehoe Blijdorp, het hok van de ezels staat open.
@Natte Washand | 16-09-20 | 15:34: Doe dan de deur achter U weer dicht graag.
Intussen bij Tucker Carlson zeer ongewenst nieuws over de oorsprong van ons geliefde virus:
www.youtube.com/watch?v=qFlqXPl_hZQ&am......
Aliens?
@slappe darmklem | 16-09-20 | 15:12:
.. nah, gewoon toch weer de gebruikelijke verdachten
aan het dna van het virus kunnen wetenschappers hier gewoon zien dat het geen gefabriceerd virus is. Die whistleblower dus niet compleet op haar blauwe ogen geloven.
Dat verhaal duikt inderdaad op, en het verhaal is wetenschappelijke bullshit. Voor meer duiding, zie reaguursel onder comment #enpassant | 16-09-20 | 00:37 in topic van gisteren: www.geenstijl.nl/5155388/dubbel-recor...
@kokkie klaphaak | 16-09-20 | 15:21: Gain-of-function onderzoek is niet hetzelfde als een "gefabriceerd" virus.
Maar zou me niets verbazen als ze naar voren wordt geschoven door de chinezen als "red herring".
@Wetenschopper | 16-09-20 | 15:22:
ik geef toe, het IS ongewenst nieuws. Het soort nieuws dat steeds hardnekkiger de neiging heeft weggepoetst te worden.
@Jan Passant mk2 | 16-09-20 | 15:32: En met reden wordt dit "nieuws" weggepoetst; het is geen "nieuws", het is larie in een quasi-wetenschappelijk jasje, en prima dus dat het straal genegeerd wordt. Om niet weer lappen teksten opnieuw te typen en het risico te lopen een herhalio-waarschuwing te scoren verwees ik u daarom in mijn reaguursel hierboven naar eerder commentaar van mij op het "artikel" dat deze "wetenschapper" de wereld in geslingerd heeft.
@Wetenschopper | 16-09-20 | 15:47:
Dank voor uw bijdrage, beste wetenschopper. De wereld plat houden met woorden is een zware wetenschappelijke klus. Sinds Columbus.
@Jan Passant mk2 | 16-09-20 | 16:10: Graag gedaan. Voor een platte of bolle aarde moet u bij mij niet zijn hoor, ik ben maar een simpele ziel die zich nog maar 13 jaar met het afweersysteem en terloops wat respiratoire virusinfecties bezig houdt, wat snap ik nou helemaal van de aarde?
@Wetenschopper | 16-09-20 | 15:47:
Jouw stuk beweert dat het virus is gelinkt aan een versmarkt terwijl de eerste besmette personen niets met die versmarkt van doen hadden. Er werden zelfs geen vleermuizen verkocht op die vismarkt. De vleermuizenpopulatie waar het virus uit afkomstig zou zijn ligt 1000 kilometer verderop. Die betreffende versmarkt is ook al maanden open met de zegeningen van de WHO. Waarom moeten we hier in lock-down terwijl ze in Chinese versmarkten potentieel het zoveelste nieuwe virus aan kweken zijn?
Wel hebben wetenschappers uit het Wuhan-lab in die afgelegen grotten monsters verzameld om Coronavirussen uit te halen. Die lab-technicus, Zhengli-Li Shi, heeft in 2015 in de V.S. precies dat gedaan wat die bron beweert. De spikes van een coronavirus uit vleermuizen op de “backbone” van het eerste SARS-virus van een muis geplakt en het besmettelijk gemakt voor mensen. www.nature.com/articles/nm.3985
Dat soort gain-of-function onderzoek is toen verboden maar die Zhengli-Li Shi is daar, o.a. gefinancierd door Fauci, in het door Fransen gebouwde Wuhan-lab mee verder gegaan.
Bovendien is de oorsprong moeilijk te herleiden omdat China de eerste geïsoleerde monsters van het virus heeft vernietigd.
@Oeleflaffel | 16-09-20 | 16:40: Beste Oeleflaffel, mijn reaguursel gaat niet over een versmarkt, mijn reaguursel in het topic gisteren ging over kapitale wetenschappelijke blunders die het drijfzand vormen waarop ze haar hypothese bouwt, zónder daarbij huidige andere gangbare hypothesen te falsificeren of zelfs maar te erkennen dat ze er zijn.
Als u iets heeft aan te merken op de gaten die ik schiet in haar broddelwerk hoor ik het graag.
@Wetenschopper | 16-09-20 | 17:00: Okee. Maar “meest belangrijk” (jouw woorden), de hypothese in jouw bron dat het door overdracht tussen diersoorten in een versmarkt is ontstaan lijkt ook niet te kloppen, al is het alleen maar omdat je versmarkten waar dat soort exotische dieren worden verkocht niet tegenkomt in de provincie Hubei maar juist in de zuidelijkere provincies.
Dan lijkt mij de hypothese dat het uit het Wuhan-lab afkomstig is, al dan niet bewust losgelaten, waarschijnlijker. Temeer Zhengli-Li Shi zelf in eerste instantie toegaf dat ze zich ernstig afvroeg of het uit haar lab zou zijn ontsnapt.
En daar Zhengli-Li Shi dus wel degelijk corona-virussen aan het maken was die mensen kunnen besmetten (dat dus al gedaan had) en de kans dat een virus zich in een andere diersoort ontwikkelt tot een virus dat juist lijkt toegespitst om juist een andere diersoort (mensen) te besmetten nihil is, zou je denken dat het logischer is dat het virus in een lab gemaakt is.
@Oeleflaffel | 16-09-20 | 17:36:
Het doet zich voorkomen dat onze wetenschopper na vermelding van zijn kwaliteiten van mening is dat andere geluiden niet langer hoorbaar mogen zijn. Een standpunt dat verdacht veel opduikt in het Corona-"debat", dat daarmee begint te lijken op het klimaat-"debat".
De wetenschop is vastgeschroefd door een (zelf)verklaarde meerderheid, ketters worden uitgenodigd plaats te nemen aan een paal op het marktplein om hun publieke afkeuring in ontvangst te nemen.
Ben geen wetenschapper, maar verlies wel mijn vertrouwen in de vakgroep door deze manier van doen.
@Jan Passant mk2 | 16-09-20 | 18:10:
@Oeleflaffel | 16-09-20 | 17:36:
Heel sneu dat u denkt dat ik op vermeende autoriteit zou moeten leunen om ander geluid maar monddood te willen maken, u zou eens moeten weten hoe ik schop (hence the name) tegen censuur en groepsdenken in de wetenschap. Denkt u dat het een loze opmerking was toen ik het volgende postte: "Als u iets heeft aan te merken op de gaten die ik schiet in haar broddelwerk hoor ik het graag.”? Een open uitnodiging om, mocht ik het onverhoopt verkeerd hebben, mij te overtuigen van het tegendeel met feiten en argumenten.
Ik constateer alleen dat de discussie zich (opnieuw) toespitst op een veemarkt (? - waar ik met geen woord over gerept heb, wat niet mijn aangevoerde hypothese is, en waar het gelinkte artikel slechts één keer over rept in de introductie maar wat belangrijker ook nadrukkelijk niét de hypothese van het artikel betreft), en dat de discussie zich niét toespitst op hoe valide de gaten zijn die ik schiet in het verhaal.
Om het inhoudelijk te houden, de belangrijkste gapende gaten in haar verhaal:
- waarom ontwijkt ze iedere poging tot falsificatie van hypotheses (zoals bijv. de hypothese in de door mij aangehaalde studie) die een model onderbouwen van natuurlijke evolutie in een dierlijk reservoir en transmissie naar de mens? Spelregel in de wetenschap is toch echt dat voordat je je eigen alternatieve hypothese lanceert, je de bestaande hypothese falsificeert.
- waarom moet ze eerst homologe virussen als RaTG13 diskwalificeren als "gefabriceerd" zonder daarvoor bewijs aan te voeren? (Deze vraag is uiterst relevant omdat ze alleen dankzij dit diskwalificeren van selecte virussen claims kan maken dat bepaalde vereiste restrictiesites voor klonering in SARS-CoV2 verder in geen enkel verwant coronavirus zouden voorkomen, terwijl die dus wél van nature voorkomen in verwante virussen zoals RaTG13)
- waarom wordt natuurlijke recombinatie afgeserveerd zonder zwaarwegend bewijs dat dat niet heeft kunnen gebeuren? (Hele lappen tekst schrijft ze hierover maar alleen maar hypotheses en aannamesen, geen bewijs)
Ik hoor graag van - als u tenminste klaar bent met uw ad hominems over het plat praten van de aarde, het monddood willen maken en aan de schandpaal willen binden.
Nederland heeft nu meer besmettingen dan China gehad heeft. Goed gedaan mensen!
China is gewoon NOG meer behendig in het begraven van nieuws/mensen
je hebt de ruwe data er even op nagelopen?
@kokkie klaphaak | 16-09-20 | 15:22: Ja.
@deoudererijperevrouw | 16-09-20 | 15:29: ah, u is lid van de Chinese Volkspartij met volledig toegang tot de archieven
De 'Bible Belt' kleur veelal groen in het kaartje.
Laten de mensen zich daar niet testen ivm geloof?
Die hele streep tussen Zeeland en Overijssel is paars.
Verder zijn het ook vooral zichzelf als uitverkoren volk ziende mensen uit de Randstad.
Zet deze grafieken eens tegen het aantal uitgevoerde testen.
Zullen we corona gewoon negeren? En weer gaan leven? Volgens mij is de uitkomst ongeveer gelijk met en zonder “beleid”. Dus laat maar gaan. En als je niet tot risicogroep wil horen: sporten, gezond eten, of gewoon jezelf afzonderen waar kan en nodig is. Accepteer dat er ziektes Zijn, dood hoort bij het leven.
Amen!
Volgens jou? Want jij zit er als insider natuurlijk midden in? Lul je dan op je zolderkamer de hele dag tegen jezelf dat je zo’n slimme jongen bent ofzo? Ach en de dood hoort natuurlijk ook weer zo bij het leven. Het maakt jou natuurlijk niet uit of je morgen of over 30 jaar gaat. Mij ook niet hoor!
@slappe darmklem | 16-09-20 | 15:23: ik begrijp u bent van de nanojort school. Dat mag, maar ik volg die school niet. Ik observeer en zie dat regering met adviesorganen alle kanten opwappert sinds december 2019. En elk EU lid wappert ook, en elk land heeft zijn eigen wind. Daarop baseer ik mijn analyse dat niets doen net zoveel kans heeft als “van alles” doen. Zeg maar : specialisten en apen tegen elkaar op laten werken op de stock market, geeft de apen niet altijd ongelijk. Gelukkig staat de wind niet in mijn richting anders zou ik vrezen voor uw aerosol vanwege slappe darmklem.
en morgen 1800 en overmorgen 2000, dit zeg tniets natuurlijk. Zieken huisen blijven stabiel, veel valse positieven.Maar goed paniek = clickbait = geld.
"veel valse positieven"
Klopt niet, ca 2% is vals positief. Vals negatief is het probleem.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 15:09: www.youtube.com/watch?v=ktFDN5cBFgw&a... kijk die maar is even , dan kom je er achter dat deze testen niet goed zijn.
@endtotrolling | 16-09-20 | 15:12: Niet overtuigend. Lees je in, vakliteratuur is momenteel gratis te downloaden.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 15:09: Dan kan je beter helemaal mee stoppen met dat testen.
@Natte Washand | 16-09-20 | 15:36: Zucht. U bent te dom voor een verdere discussie.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 16:13:
Dat is anders gewoon een logische conclusie: als vals negatief het probleem is, dan is testen dus niet zinvol (als testen überhaupt al zinvol is, maar gesteld dat dat zo is).
Want je weet dus nooit hoeveel vals negatief er is en gesteld dat asymptomatische mensen met een vals negatief testresultaat tóch besmettelijk zijn (of kunnen worden). Dan ben je voor de kat heur kut aan het testen. Het getal wat je er dan uit krijgt zegt dan niets over de reproductiefactor of welk ander afgeleid cijfer dan ook.
Het geeft je ofwel een vals gevoel van veiligheid ofwel het omgekeerde: een vals alarm. Dan test je alleen om allerlei modellen te verifiëren of falsificeren. Ook leuk, maar met volksgezondheid heeft dat niet zoveel meer te maken, maar meer met een soort statistiekfetisj.
@Stormageddon | 16-09-20 | 16:48: "Want je weet dus nooit hoeveel vals negatief er is"
Dat is een onlogische conclusie, beetje dom, eigenlijk.
Van de positief geteste mensen, is ook daadwerkelijk positief. Dat is een tot twee weken later aantoonbaar met een bloed-test.
Vals negatief is waarschijnlijk 10-15%. Dat betekent, dat je toch minimaal 80% van de besmettingen detecteert. Simpel, toch?
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 18:04: Edit: is ook 98% daadwerkelijk positief.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 18:04:
Nee, die conclusie kun je dus helemaal niet trekken op basis van hertesten van positief getesten. De vals negatieven krijgen immers geen herhalingstest. Die verdwijnen weer in de massa. Vals negatief is waarschijnlijk 10%-15%, schrijf je nota bene zelf. Dat is niets meer dan een schatting, op basis van ... eigenlijk helemaal niks. Je wéét dat helemaal niet. Negatief is negatief, of dat vals negatief is of gewoon echt negatief kun je niet achteraf bepalen. Kan ook wel 100% van alle negatief getesten zijn. Weet je helemaal niks van. Je kunt op basis van de positief getesten helemaal niks zeggen over het aantal valse negatieven. Nul, nada, niks, niente, rien, nothing. Zelfs als je 80% positief test weet je NIETS van de 20 negatief getesten. Kunnen allemaal vals negatief zijn of geen enkele is daarvan vals negatief. Weet je niet.
Wie is hier nou dom?
@Stormageddon | 16-09-20 | 18:34: "Wie is hier nou dom?"
Jij, zonder twijfel. Leer eens rekenen. Voor dyscalculie kun je zelfs een rugzakje krijgen.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 19:58:
Het gaat niet om de hoeveelheden in getallen. De verhouding tussen de aantallen positieve en negatieve testresultaten doet er totaal niet toe.
Jij beweert een percentage VALSE negatieven van alle negatieve testen te kunnen afleiden van het aantal positieve testen. Dat is niet alleen absurd, dat is dom op het achterlijke af.
Voor debielen zijn ook speciale scholen.
@Stormageddon | 16-09-20 | 20:05: Kort gezegd, 10-15% van de testen zijn niet betrouwbaar door allerlei oorzaken. 80% is dus wel betrouwbaar. Wat is Uw punt?
Logisch redeneren en een minieme achtergrond-kennis zouden U kunnen helpen.
Met het woord "debielen" gaat U trouwens de mist in. Een achterhaalde benaming. Daarbij geeft het aan, dat U op Uw piemoltje bent getrapt.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 20:21:
Het punt is heel simpel, ik zal dat met voorbeeldje op tyltylschool niveau illustreren.
Stel je hebt een doosje met 10 eieren, waarvan je wilt weten of die vers zijn of bedorven zijn, zonder het ei te breken. Welnu, de test bestaat uit eieren in een emmer water doen. Zakken ze naar de bodem, dan is het ei waarschijnlijk vers, drijft het: dan is het misschien bedorven.
Van de 10 eieren zakken er 6 naar de bodem, 4 drijven.
De 4 (de negatief getesten gooi je weg. Definitief. In de prullenbak, zie je nooit weer terug).
De 6 overgebleven ga je gebruiken voor een omelet. Blijkt er toch eentje van bedorven te zijn. Nou, zeg jij, dat betekent dan dat de test dus 90% deugt want slechts eentje van de 10 blijkt bedorven.
Eh, nee.... je hebt 4 al terzijde geschoven waar je helemaal NIETS van weet. Je weet niet of die daadwerkelijk bedorven waren, of helemaal niet en slechts ouder dan de 6 anderen. Maar op basis van de positief geteste, verse eieren beweer jij te weten hoeveel van de 4 terzijde geschoven (negatief geteste eieren) vals negatief getest zijn, dus misschien wel goed en bruikbaar voor een omelet.
Dat weet je dus niet. Kun je niet weten, kom je nooit achter, en zeker niet op basis van de positief geteste eieren. En dat beweer jij wel. Jij meet te weten hoeveel verse eieren er zaten bij de 4 negatief geteste eieren, op basis van de 6 vers geteste. Dat is letterlijk wat je beweert. En dat is meer dan dom, dat is compleet achterlijk. Gestoord.
Snap je dat? Of moet ik een nog debieler voorbeeld bedenken?
@Stormageddon | 16-09-20 | 20:42: Ja, bedenk nog maar een debieler voorbeeld. Ze geven aan, dat je er werkelijk niets van snapt.
De gruwel. 2 uitvaarten. Naar de schuilkelders. Pronto.
Mijn aandelen in de uitvaartbranche staan nog dik in de min... hoe kan dat nou..
Het maakt wel duidelijk wat mensen tijdens de Kansas griep (eerder ten onrechte aangeduid als Spaanse griep) hebben doorstaan. 20 miljoen doden en waarschijnlijk wel wat meer.
En het overgrote deel van de doden toen onder de 40
Succes ermee. Ik ga ff door met leven.
Mijn natte vinger berekening zegt dat het er veel meer zijn
Fijn dat er iig meer getest wordt, besmetting is altijd al vele malen hoger geweest dan gepijlt, ken genoeg mensen die wilde testen in het eerste helft van het jaar die de deur zijn gewezen omdat ze geen zware klachten (maar wel klachten) hadden, de doktor bepaald op basis van wat voelde als rantsoenering wie de test kreeg
Inmiddels mogen mensen zich zelf aanmelden voor een test
Vind het niet zo spannend, wek me als de doden meestijgen
Kaartjes roodkleuren, dat moet het volk toch een keer angstig maken.
Betaalt dat overigens?
Betaal ik voor die sorry onzin hier? Dat lees ik wel in de reguliere media. Getest zijn betekent niks. Positieve pcr ook niet. Housop met die kul gs..
"Positieve pcr ook niet"
klopt niet. Ga je huiswerk doen.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 15:11: Jij ook svp...
@Natte Washand | 16-09-20 | 15:37: Wat nogmaals aangeeft, dat je van deze testen geen kaas hebt gegeten.
We nemen wel een aanloop naar een 2e golf, zo. Gelukkig weten we meer over effectieve behandelingen dus ik verwacht geen sterftecijfers meer zoals maart-juni. Maar toch, het gaat te hard.
Eens.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 15:11: Niet eens.
Dan hadden we toch inmiddels, na meer dan een maand stijgende “besmettingen” (lees positieve testen) allang weer een min of meer correlerende stijging in het aantal ziekenhuisopnamen, IC opnamen en doden moeten zien.
Die zijn er niet.
De link naar de Volkskrant zegt niets over een stijgend aantal opnames. Fake news!
Ik hou wel van angst en bangmakerij, angst is de beste raadgever.
En de moeder der moraal.
Angstzweet is dodelijk voor coronavirussen. Stay scared, stay healthy.
Hup weer 2 dooien erbij. Het gaat helemaal mis. Misschien maar weer in lockdown.
Met 2 schiet het niet op. We moeten wel dit jaar nog dood.
Zolang er 120 min. PD sterven aan kanker maak ik me nog steeds geen zorgen
Wat zijn wij toch een dom volk, straks zit 40% zonder werk. Een beetje discipline opbrengen is best heel moeilijk. In ieder geval is de aanstaande crisis weer een mooie aanleiding om de idiote arbeidsmarkt weer tot bedaren te brengen. Ik kan niet zeggen dat ik daar rouwig om ben.
Tijd voor een nieuwe persco. Veel mensen nemen het virus nog steeds totaal niet serieus. Met 5 mensen in een lift stappen voorbeeld! Als dat virus voorbij is blijven er tienduizenden mensen met restklachten en dat gaat de gezondheidszorg handenvol werk en geld kosten in de lengte van jaren.
20 seconden op de volgende lift wachten is ook best kudt.
Je gaat nog mee in de hoax?
@Kane | 16-09-20 | 15:06: Dat jij het niet gelooft kan jouw probleem worden. Als je restklachten overhoudt heb je daar de rest van je leven last van. Nee ik geloof niet dat mensen bij bosjes dood neervallen door corona maar er is wel een substantieel deel dat de rest van zijn leven lichamelijke klachten gaat houden.
@stipjes | 16-09-20 | 15:20: Ook bij normale griep is dat zo, het gaat om de verhoudingen, en dat in verhouding tot opofferen van onze economie en mensen die 10 tot 20 jaar van hun leven vernietigd zien.
Volgens mij word er gewoon evenredig meer getest. Dus STERFTECIJFERS graag! Het zijn de enige cijfers die er toe doen. En de enige reden die ik mij nog kan bedenken waarom wij die cijfers niet te zien krijgen is omdat de sterftecijfers extreem laag zijn. En daarom word het volk overspoelt met 'besmettingen'.
Covid is een gewoon een milde influenza met triple AAA marketing.
Onze monetaire unie gaat gereset worden, onze Koning waarschuwt voor 'meer externe schokken', ons sociaal stelsel is onderhevig aan een gecontroleerde implosie.
Het besef daagt bij mij steeds meer: 'deze pandemie zit al jaren in de planning'. En het is naïef om te denken dat het niet zo is. Nietzsche schreef al dat de 21e eeuw de eeuw zou worden van 'de grote politiek', het 'grote overheersen', het 'grote werk'. Met onze technische mogelijkheden tot controle is het kinderlijk naïef om te denken dat deze systemen niet uitgerold gaan worden.
Novus ordo seclorum is wat ons te wachten staat.
Evenredig meer getest? Is de test capaciteit zo toegenomen dan?
Dat is nieuws
Staat toch 2 deaud en 6 IC erbij. Dat zijn dw juiste indicatoren. Getest en besmet vind ik ook minder belangrijk.
nou nee, als je alleen naar sterftecijfers kijkt ben je altijd veuls te laat bij een epidemie.
@sjef-van-iekel | 16-09-20 | 15:00: En +- 20 Nederlanders zijn vandaag overleden omdat ze de trap op of afliepen.
En ik geloof die 2 corona dode niet eens zonder meer.
Elk jaar gaan er 5000 dood aan normale influenza. Dit jaar <500....
@RandyBiel | 16-09-20 | 15:00: in april werd er alleen getest als je met klachten werd opgenomen. Nu wordt iedereen met één van de bekende klachten getest. In werkelijkheid zaten wij in april op 10-20x het aantal besmettingen.
"Covid is een gewoon een milde influenza"
En U bent gewoon dom.
Corona zit tussen seizoensgriep en middelmatige griep in. Maar van een infectieziekte die meer is dan een seizoensgriep zou je meer slachtoffers bij jongeren verwachten. Maar dat is niet eens het geval.
@azijnseikerT | 16-09-20 | 15:07: het griepseizoen moet nog beginnen. Deze herfst en winter gaan we zien hoe ernstig Corona werkelijk is. Ik hoop dat het zal meevallen.
@azijnseikerT | 16-09-20 | 15:07: Corona is geen griep. Niet eens familie van. Maar u bedoeld vast een bovenste luchtweginfectie. Dat zijn ze namelijk beide.
Wat dat betreft zit Covid-19 toch echt wel aan de bovenkant van wat de griep kan veroorzaken. Maar het is niet de symptomen waar men zich zorgen over maakt. Wel de snelheid van de verspreiding. Covid-19 ging in een paar maanden de hele wereld rond, dat lukt de gemiddelde griepstam absoluut niet...
Bij verkoudheidsklachten thuisblijven – en u laten testen op corona. Het is een ‘charmant idee’, vindt directeur Bram Diederen van Microvida, een van de grootste testlaboratoria van het land, maar op de huidige manier is het ‘bijna niet uitvoerbaar’. Reden voor een andere koers, vindt Diederen.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Ik kan het me voorstellen dat dit een gekte wordt; een vriendin van me wie in de komende week visite zou krijgen liet zich direct testen vanwege een beetje griep, ze heeft een jong zoontje die nog nooit ervoor op de oppas was geweest en begreep kennelijk niet dat als je kind de griep heeft jij als ouder daar direct de tweede graads ontvanger van bent gezin een baby alles onder niest en overal aan zit. Maar nee, testen dan maar en natuurlijk was het antwoord: nee, u heeft geen corona. Tegen de tijd dat ze de uitslag had was zo ook alweer beter van het griepje. Dan kan ik mezelf goed voorstellen dat er een hoop mensen zijn in NL die op deze manier zich melden voor een test.
GeenStijl heeft ook al last van het syndroom van lockdown.
Lekker ongenuanceerd angstzaaien.
Dat is het motto van Geenstijl, al 18 jaar lang!
Allemaal te danken aan egocentrische asotokkies voor wie iedereen zich aan de maatregelen moet houden behalve zijzelf.
Jij bent juist de aso, omdat je een Piet bent, en daarnaast omdat je niet meehelpt aan groepsimmuniteit en daarnaast omdat je in de hele hoax gestonken bent.
Mensen testen positief op een test die helemaal niet voor de diagnostiek gebruikt mag worden. Daarvoor is hij ongeschikt. Maar ja weet jij veel
@azijnseikerT | 16-09-20 | 15:03: "Daarvoor is hij ongeschikt. Maar ja weet jij veel"
Die test is uitermate geschikt. Het enige nadeel is het relatief hoge vals negatieve resultaten. Maar ja, weet jij veel.
@azijnseikerT | 16-09-20 | 15:03: En de aarde is plat zeker. Gekkie!!
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 15:07: Als jij zegt dat het geschikt is voor de diagnostiek. Dan houdt alles op. En ook dat andere klopt niet. De test is best goed qua false-positives. Alleen als je hem bij een lage infectiegraad gebruikt worden dat er procentueel veel. Je hebt echt nog veel om in te lezen.
@azijnseikerT | 16-09-20 | 15:10: "Je hebt echt nog veel om in te lezen."
Lol, dat doe ik elke dag twee uur op professionele basis. Probeer deze link eens, voordat je verdere onzin uitkraamt.
www.sciencedirect.com/search?qs=COVID...
@azijnseikerT | 16-09-20 | 15:10: ik zou je tekst even nalezen, er staat nu nonsens.
Je bedoelt toch dat iedereen die getest is en besmet is bevonden een egocentrisch asotokkie is? Ze zijn immers niet voor niets besmet geraakt..?
@azijnseikerT | 16-09-20 | 15:10:
Jezus, lang geleden dat ik zoveel onzin in een paar regels heb gelezen.
In onze gemeente nul, doei
30 april 2020
www.geenstijl.nl/5153225/geenstijl-st...
Oh, toch niet.
En zouden ook geen topics over Dreetje Hazes en Bridget meer komen in 2020. www.geenstijl.nl/5151240/lijst-der-li...
Een belofte van GS is niet zoveel waard blijkt maar weer.
Wat doen die Belgen om zo massaal besmet te raken?
En hou op hetzelfde te doen.
Ze eten daar friet en geen patat.
De regels opvolgen
Goed zo. Hoe meer besmettingen er bij + de mensen die al resistent zijn en dat in combinatie met ontzettend weinig en bijna te verwaarlozen aantal doden en ic-opnamen was het droomscenario van de NWO, WHO, RIVM, Rutte en de 40 rovers....
Juich dan.
Nee, dat is het doemscenario. Met groepsimmuniteit en lage mortaliteit is er geen reden meer voor noodwetten, verplichte vaccins en verplichte vaccinatiepaspoorten en dergelijke. En daar was die hele pandemie juist voor gekocht bij de Chinezen en alles voor gepland. Maar gelukkig heeft het allemaal wel de economie en het distributiesysteem platgelegd, dus ze kunnen voort met de noodwetten de reeds geplande voedseltekorten.
youtu.be/GKM_ABZrplE
@Stormageddon | 16-09-20 | 15:24: Ja, droom of doomscenario... het scheelt alleen de r van Rutte. Maar van die complotten ben ik niet zo overtuigd. Ik geloof wel in de domheid van de mens.
@Stormageddon | 16-09-20 | 15:24:
Ik heb hier maar één woord voor dat de lading dekt: wappie. Jij hebt een ernstige vorm van paranoia jongen, het gaat rap naar de psychose, als je er niet al middenin zit. Helaas niet behandelbaar zonder ziekte inzicht, tragisch genoeg één van de symptomen, evenals hoe meer tegenstand, hoe sterker de waanbeelden. De wereld vergaat absoluut donderdag om 10 uur, geen twijfel mogelijk, en als dat niet gebeurt verzin je gewoon een nieuwe datum. Pardon, het kwam van God. Snel, de bunker in en voorraad aanleggen. Want het gaat bar en boos worden. En als het niet zo is, dan verzinnen we wel wat. Spannond!
@Premier Trutte | 16-09-20 | 15:53:
Het is ook geen complot, want het gebeurt in alle openbaarheid. Het is allemaal keurig opgeschreven, uitgewerkt in gedetailleerde plannen, whitepapers, en agenda’s, inclusief tijdspad etc. Dat kun je inderdaad geen complot noemen. Maar gewoon: beleid.
www.weforum.org/focus/the-great-reset...
www.gavi.org/covid19/covax-facility
cepi.net/COVAX/
id2020.org/
www.tno.nl/en/about-tno/news/2020/6/c...
www.covipassbenelux.nl/
www.un.org/sustainabledevelopment/sus...
@Wiebenick | 16-09-20 | 16:12:
Jij let gewoon niet op en ziet niet wat er gebeurt in de wereld, onder het mom van “Corona” en de paniek en de angst om een virusje.
Seizoenswerkers voor oogst zijn vrijwel nergens meer welkom, fruit rot aan de bomen, oogsten worden niet binnengehaald, tekorten in de aanvoer bij conservenfabrieken. Besmettingen in slachterijen wereldwijd drukt de produktie, en drijft dus de prijs omhoog, met als gevolg regionale tekorten in kip, rund en dus ook duurdere hamburgers bij de ketens.
En dan hebben we nog maar even niet over de slechte oogsten van de afgelopen jaren in de VS waardoor de voorraden al niet te groot meer zijn, de overstromingen in China waardoor miljoen hectares landbouwgrond dit jaar ook niet meer produceren. Australië heeft nu al een rijst tekort. Varkenspest in China heeft ervoor gezorgd dat varkensvlees in China x7 in prijs is gestegen, en als bij effect dat de Chinezen overal varkensvlees kopen en de prijs elders op de wereld dus omhoog drijven.
Maar blijf lekker in je droomwereld. Er is niks aan de hand. Er gebeurt niks. Niets te zien. Doorlopen.
youtu.be/ClOJEGGBtNI
youtu.be/ZLv_zdAFewA
Maar blijf jij vooral heel bang voor het virus en besmettingen enzo.
Dat is precies wat Die Partei wil, namelijk.
@Wiebenick | 16-09-20 | 16:12: Altijd leuk wanneer mensen op basis van argumenten discuseren... kuch....
@Premier Trutte | 16-09-20 | 16:41: Nee, dan de van ontelbare wappie websites bijeengesprokkelde "argumenten" van de wappies ... hoestbui...
@Wiebenick | 16-09-20 | 17:00:
Hoezo, wappie websites? WEF? VN? GAVI? CEPI? TNO?
En verder: Christian Westbrook en David Dubuyne lezen gewoon het nieuws van gerenommeerde bronnen op het gebied van landbouw, beurzen en allerlei officiële instanties en officiële cijfers. Ik heb ze nog nooit betrapt op het gebruik van dubieuze bronnen, of valse informatie.
Als je werkelijk zou argumenteren en je zou weten waar je het over hebt, dan ging je inhoudelijk in op de beweringen. Maar je blijft liever gewoon slapen en dromen. Mag hoor.
Steek je vingers in je oren. Roep heel hard “Lalalalala”, en let niet op. Kijk vooral niet verder dan NPO, en denk vooral niet zelf na. Ik kan niet voor jou nadenken, zul je zelf moeten doen. Ik kan je alleen wat deuren tonen die je zelf open kunt maken. Of niet. Helemaal zelf weten.
Als jij liever naar Jaap en zijn mensen, PABO alumnus Hugo en HR manager Mark luistert: prima joh. Die weten het vast beter en hebben heus het beste met je voor.
De ziekenhuizen moeten haast wel vol liggen. Oh wacht...
Ja, als we nog even wachten, en de cijfers blijven stijgen, dan gebeurt dat vanzelf weer.
Ben ik blij dat we in een land leven met 17 miljoen virologen.
Maar wel 90% van in landgenoten die deze onzin nog steeds geloven.
Als je dit niet ziet , dan kruip maar onder je virologensteen.
Nou de virologen die ik hun mening heb horen geven. Bijv Bert Niester voorspelde een enorme toename in ziekenhuisopnames toen de scholen weer open gingen. Alex Friedrich durfde in mei nog steeds te praten over een ifr van 1,5%. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gut de Googledeskundigen met hun klok klepel gezwets. Zonder nuance lekker roeptoeteren op je favoriete weblog. Helemaal het gelijk aan hun kant want wat weten die lui die ervoor geleerd hebben nou helemaal van zo’n virus.
@azijnseikerT | 16-09-20 | 14:59: Die virologen zullen op micro-biologisch niveau ongetwijfeld zeer kundig zijn en in hun petri-schaaltjes zal het ongetwijfeld allemaal bewezen zijn. Wanneer het echter aankomt op hoe een virus zich onder de bevolking verspreidt lijken ze ook maar wat in de ruimte te lullen met al hun tegenstrijdige adviezen en voorspellingen die nooit uitkomen.
@Frans Laarmans | 16-09-20 | 15:08: Het probleem is, dat veel aspecten van dit virus nieuw zijn. We weten gewoon nog niet genoeg.
Achteraf kun je een koe in de kont kijken.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 15:16: Probleem is dat ze dus wel vooraf lullen.
@Frans Laarmans | 16-09-20 | 15:42: Nee. Het probleem is, dat nog steeds beslissingen moeten worden genomen op basis van gebrekkige kennis van het virus. Dat is niet achteraf lullen, maar dat is zo goed mogelijk proberen te reageren op basis van de beschikbare kennis. Maar ik heb het gevoel, dat U die nuance niet wilt begrijpen.
@Frau_Ferkel | 16-09-20 | 16:19: Ik hoor die nuance dus nooit bij de 'experts'. Die stelligheid waarmee zij alles brengen vind ik apart als hun kennis van het virus gebrekkig is zoals u stelt.
@Frans Laarmans | 16-09-20 | 16:27: Niet mijn probleem. Vorm een eigen mening, lees de wetenschappelijke literatuur.
Het ziet bij ons nu ook al paars. *schijtpapier halen*.
Zijn ze nog niet klaar met testen,testjedemoeder zeg
Hee, maar een PvdA/FvD kabinet hè?
Wordt dan wel lacherig over gedaan en ik zien nog niet gebeuren, maar anderzijds is het nog niet eens zo gek. Ouderwetse sociaal-democratie met conservatief. Lijkt mij een gezondere basis dan liberalisme, populisme, groen of christen-democratie.
Wanneer was de Spaanse griep?
@TheseDays00 | 16-09-20 | 14:57: 1918 tot ca 1950
In Denemarken lukt het de zusterpartij van de PvdA wel om met de 'populisten' aldaar samen te werken en dan heb je ineens sociaal-democraten die de arbeiders koesteren, hard zijn voor migranten, een streng immigratie- en integratiebeleid hebben, islamisering stoppen, enzovoorts.
Het zou in theorie ook in Nederland kunnen maar onze PvdA is zo verdwaald in multicultureel dromenland dat ik ze die afslag naar rechts niet zie maken.
De boeler, de beter. Op naar Herd Immunity!
1 van onze verpleeghuizen alweer op slot door uitbraak.
Bij de vorige golf had dit huis weinig besmettingen.
Dus of die 2e nu een klein golfje gaat worden...
Hoogste aantal tot nu toe ? Maar er werd in de beginpiek nauwelijks geteld. Dit is een minieme fractie van wat er toen besmet moet zijn geraakt !
"moet zijn geraakt"
Kunt U die aanname onderbouwen?
De IC opnames of zieķenhuis opnames vs nu met PCR gemeten "besmettingen" terugextrapoleren bijvoorbeeld. Of kijk eens naar het aantal mensen met antilichamen volgens Sanquin 4 maanden geleden. Was onder die extra gezonde populatie toen al 5.5 %. Dat ligt nu echt al op 10-15%. Die zijn in deze hele periode allemaal dus besmet geraakt zonder PCR-getest te zijn.
Is die onderste grafiek niet die Touretappe in het vorige topic?
Misschien dat minister Bruins eens aan het naastgelegen en qua grootte vergelijkbare Noordrijn Westfalen kan vragen hoe ze het daar aanpakken. Knoeiers.
Bruins is al aan Corona bezweken.
Op de Waddeneilanden is iedereen dood.
Vooral op Rottumerplaat.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 14:54:
Maar niet op Juist, toch?
@RickTheDick | 16-09-20 | 14:56: Sylt. Daar gebeurde het in de jaren '70. Decadent eiland destijds.
Ga naar Joop ofzo.
Is toch ook juist als spiegel/parodie op de andere media die nog steeds schreeuwen dat het volledig uit de hand loopt enzo?
De link naar het Europese kaartje doet het niet, beetje zoals de EU zelf dus op zich wel weer passend!
Aaaaaaaaaaach......
het
is
maar
een
griepjeeeeeeeeh
Helemaal mee eens.
Eindelijk iemand die het snapt. Chapeau!
Het lijkt wel Duitsland hier.
Angst angst angst paniek paniek paniek. Heil virologen.
We zijn uitgehuild. kunnen we eindelijk weer aan het werk
Sinds kort ben ik als medisch student aan de slag als coronatester. Fijn om te lezen dat ik nog wel even werk heb.
Of het als eerste krijgt. In beide gevallen: sterkte.
goed zo, duw die wattenstaafjes maar extra diep weg. Niet bij kinderen aub
Ik ben ook coronatester. Geen pretje kan ik je vertellen.
Iedere dag met een kater naar het werk.
De tweede golf die je wist dat zou komen.
Bangmakerij mensen. Er is eigenlijk niet zo veel aan de hand. Het valt eigenlijk best wel mee met het gevaar van dat virus. Dit is gewoon een zoveelste poging tot damage control. Damage control voor degenen die bedacht hebben dat we onze economie voor de bus moesten gooien vanwege dit virus.
Alles is nu alleen nog maar gebaseerd op geloofwaardigheid behouden voor de toekomst, als er echt een keer een ebola variant komt die makkelijk verspreid.
klopt 100 procent
Economie voor de bus gegooid? Wat is er dan precies gebeurd? U denkt toch niet serieus dat de economie voor de bus gaat vanwege wat dichte restaurants en discotheken met hun hongerloonarbeiders en door 1.5m afstand houden?
Er zijn nauwelijks maatregelen genomen die impact hebben op de economie. De impact is vrijwel alleen maar omdat er voor maart niet genoeg maatregelen werden genomen en er opeens 10000 mensen doodgingen vanwege een virus waarvan Rutte en het RIVM vonden dat er geen maatregelen voor nodig waren.
Gingen mensen in binnen en buitenland zelf maatregelen nemen. Daardoor ligt het land plat.
Die 'fantastische economie' van de afgelopen 10 jaar heeft u in uw portemonnee niets van gemerkt. Gemiddeld houdt een Nederlander alleen maar minder over.
Uw oproep om geen afstand te houden is alleen maar lachen voor de aandeelhouders in hun ivoren coronaproof torens. Dat u toch nog weer die 2% extra productiviteit heeft ten koste van uw gezondheid.
@Kane | 16-09-20 | 14:53:
Als deze ""coronacrisis"" ons 1 ding heeft geleerd heeft dan is het wel dat we 100% de sjaak zijn als er echt een keer een serieuze pandemie deze kant op komt. Onze IC capaciteit hebben we gereduceerd tot een absoluut minimum en de voorraad beschermingsmiddelen DIE we hebben geven we weg aan de eerste de beste schurkenstaat (China) om aan de buitenwereld te laten zien hoe hard we wel niet deugen.
@Blasfemie | 16-09-20 | 14:55:
Horecabranche ligt op zijn gat, reisbranche ligt op zijn gat, op kantoren kan niet meer normaal gewerkt worden ivm met de anderhalvemetergekte, iedereen zit maar een beetje thuis te lantefanteren, ons begrotingstekort is dankzij de NOW-regeling opgelopen tot een astronomisch niet te bevatten bedrag dat we van onze levensdagen niet meer af kunnen lossen... Ik kan nog even doorgaan zo.
Ziehier de grote nivellering die door de EU is ingezet. En deze ingezette nivellering wordt fijntjes voortgezet met de afgelopen lockdown-maatregelen. Ziehier het resultaat. Extrapoleer in de Nederlandse economie nog een (al dan niet plaatselijke) lockdowns en je kunt inschatten hoeveel bedrijven eind 2020, begin 2021 zullen failleren.
@VanBukkem | 16-09-20 | 15:07: Reizen, horeca (behalve discotheken) en hotels mogen toch gewoon van de overheid? Als uw kantoor volgens de ARBO-regels is ingericht is anderhalve meter geen enkel probleem. Zijn allemaal geen maatregelen van de overheid, maar dingen die mensen zelf zijn gaan doen.
U geeft precies aan wat ik zeg, door slappe hap maatregelen van de overheid gaan mensen zelf veel hardere maatregelen nemen dan nodig is.
Het is geen griepje en mensen zien het niet als griepje. Overheid dacht er mee weg te komen gewoon helemaal niets te doen. Dit zijn de gevolgen.
Nu roept u op aan de vooravond van een nieuwe golf om nog minder te gaan doen? Wat denkt u dan zelf dat mensen gaan doen als het virus zich weer volop verspreid.
Wat nodig is is een overheid die de leiding neemt, niet dit slappe gezeur.
@VanBukkem | 16-09-20 | 15:02:
+10
Elke 8-10 jaar komt er een kleintje langs maar de grote kan morgen al aankloppen.
We are basically scewed. Not a question of if, but a question of when.
@goldsammy | 16-09-20 | 17:50:
screwed
Oh, heeft het RIVM de meetmethode, de legenda of de kleurtjes weer aangepast?
Percentage positief geteste mensen? Ziekenhuisopname? Veel relevanter.
Nee, maar die komen nog, zeiden ze 6 weken geleden, zeiden ze 4 weken geleden, zeiden ze 2 weken geleden, nee maar straks als iedereen weer binnen zit gaan de oudjes ook weer hard, dus over 2 weken, of 4 of 6 of 8 dan gaat het echt wel hard hoor!!
@Kane | 16-09-20 | 14:53:
Ik heb het idee dat op het moment dat ze ons weer gaan ophokken de doden weer komen en niet andersom.
De landen met de strengste lockdown hadden namelijk de meeste doden.
Ook is uit onderzoek gebleken dat de meeste besmettingen binnenshuis plaatsvinden. Bleib zu Hause is dus een gevaarlijk advies.
@keestelpro | 16-09-20 | 16:09: Ja klopt, het was ook allemaal ironisch bedoeld.
Wacht nou maar af tot half november. Lekker 5 graden, iedereen binnen, zeiknat buiten en het griepvirus er overheen.
Shit is gonna hit the fan.
( en dan komen dec, jan en feb nog)
Suc6 allemaal!!
Nee, de exacte hoeveelheid geteste personen per dag is relevant. Dikke kans dat deze in dezelfde mate stijgt als het aantal nieuwe besmettingen. Ik wil ze samen wel eens in één grafiek zien !
REAGEER OOK