Ai. Weer 776 nieuwe coronabesmettingen erbij
Coronavirus kent geen mildheid & genade
Mensen. Dit gaat niet goed. Dat blauwe lijntje moet omlaag, maar dat blauwe lijntje gaat omhoog. Vandaag 776 nieuwe coronabesmettingen erbij en dat zijn er echt te veel. En nu niet meteen het coronadashboard de schuld geven, want het blauwe lijntje van dataheld Marino liegt niet. Stop dus onmiddellijk met het knuffelen van uw schoonmoeder en laat u niet meeslepen door de gebeurtenissen. Want voor u het weet, ligt er een dodelijk virus in de bosjes.
Social
Reaguursels
InloggenZolang Marino (en GeenStijl) over besmettingen spreekt en niet over het aantal positief getesten, is hij geen dataheld maar een angstzaaier, die kickt op zijn grafiekjes met data van elders geplukt.
Een weekje hittegolf gaf meer sterfte dan de hele zomer door Corona.
Laten we wel wezen dit virus is dan volgens vele een iets dat veel minder gevaarlijk is dan er gezegd wordt, maar het heeft ook laten zien dat het delen van het land volkomen kan ontwrichten qua gezondheidszorg, waar normaal bij griep een zwaar geval meestal een week IC nodig had was dit nu 4 weken, heb je dus 4 keer meer capaciteit nodig dan er nodig is om eenzelfde hoeveelheid zieken te helpen. en daar is ons huidige systeem niet op ingericht. En nu heeft de zorg duidelijk te kennen gegeven dat de politiek die beslissing moest nemen
Maar die deden ook STAP terug dus is er ingegrepen in onze vrijheid. Maar ipv het probleem aan te pakken drijven ze het op de spits mat als excuus geen geld, maar wel vele 10-tallen miljarden naar het zuiden had 25% hiervan gebruikt om de zorg uit te breiden door bijvoorbeeld een groot deel van de IC zorg bij defensie te leggen hadden ze op veel meer vlakken blijde gezichten gehad OA de POTUS, waarschijnlijk was groot deel van jeugd weer boos, omdat om voldoende personeel te verkrijgen de opkomstplicht van dienstplicht voor M/V en alles ertussen weer moet worden ingevoerd.
Men had HCQ niet moeten verketteren in het begin. Maar nu weet men al iets beter wat wel en niet werkt. Vitamine D in het bloed helpt ook. Dus die ICs raken echt niet meer vol. Bij de griep 2 jaar geleden lag het ook bijna vol, trouwens. Dus niet zo'n heel speciaal probleem.
Las vandaag een artikel (op basis van onderzoek, niet zo'n zweefteven-site) waarin werd gesteld dat vitamine D de symptomen flink zou kunnen verminderen. Als dat zo is zou dat deels kunnen verklaren waarom het nu niet zo heftig is. En als dat zo is: Dan moet je het juist nu in de zomer krijgen. Niet straks in de winter als iedereen minder vitamine D heeft...
Dat is al maanden bekend, ik riep het hier ook al tijden. Maar werd als een rare Yomanda weggezet. Prioriteit zou moeten zijn: normaal doen en ook in de winter aan de vitamine D en/of zonnebank. Meer niet.
Of was het Jomanda ?
Een bevriende oude man, die er zeer prima uitziet, vertelde me dat het volk zo bang is gemaakt voor besmettelijke bejaarden, dat regelmatig mensen hard weglopen als hij b.v. een kleine buurtwinkel binnen gaat.
Haha, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn...
30.000 mensen laten zich per dag testen en er komen nog geen 800 positieve gevallen bij. Valt reuze mee. 25 mensen op de IC. 25 teveel maar geen dramatische cijfers. Het is pure paniekvoetbal dat gespeeld wordt.
Oversterfte graag.
Ja, een hele tijd ondersterfte nu, maar door uitgestelde zorg vrees ik helaas een piek aan oversterfte qua kankergevallen.
Ik doe niet meer mee. Genoeg van de uitvergroting van dit griepje. Mijn eventuele boetes stort ik op de rekening van Nexit Denktank.
Marino van Zelst: doen of niet?
That’s the question.
Hij heeft wel wat ...
In maart waren alle maatregelen erop gericht om de druk van de zorg en ic te reguleren. Missie allang geslaagd. Wat zijn we nu aan het doen? Iedereen die 2de golf roept is sowieso af.
We zien nu duizenden mensen getest worden, waarvan veel met Corona, die helemaal niet ziek worden of naar een beetje. Zelden leidt het tot een ziekenhuis opname, nog zeldener tot de dood. Kun je nagaan hoeveel mensen er onbewust ‘ziek’ waren tijdens de eerste golf... maar ja, er werd bewust niet getest.
Alleen van wie we het heeeel zeker wisten, en het liefst postuum, en zelfs toen niet ...
Zelfs zorgpersoneel (risico nr. 1) mocht in verpleeghuizen niet getest worden, gewoon doorwerken.
Terwijl je niet eens ziek hoeft te worden om besmettelijk te zijn...
Kortom: we meten nu iets, maar we hebben geen idee waar we naar kijken en waar we het mee moeten vergelijken!
Precies dat.. Flatten the curve was het doel. Doelstelling behaald. Positief getesten gaat omhoog, ziekenhuis opnames blijven stabiel laag. Dus laat maatregelen los !
Trek er de foutpositieven vanaf en je houdt geen besmetting meer over. Die teststraten zijn bovendien een garantie voor vervuilde samples als je bedenkt dat één stukje RNA genoeg is voor een positieve test.
Misschien is er wel een Corona uitbraak in de wattenstokjes fabriek ...
Je weet het niet!
Als je eerst zegt dat iedereen zich mag laten testen en dan, omdat je tegen capaciteitsprobleem aanloopt, dringent verzoekt om je alleen te laten testen als je ziek bent, dan is het gek dat het aantal positive test omhoog gaat?
Mijn laatste tegel vandaag:
Als het voorkomen van álle overlijdens van vnl. hoogbejaarden nou zooo belangrijk is voor Rutte, ten koste van alle collateral damage, wáárom hoor ik niets over het verhogen van de weerstand ? Haalt dat de R niet nog verder onder de 1 ? Of is er niks bijzonders aan de hand en moet het stemvee met schijnveiligheid als mondkapjes ( waar > 80 % van de virusdeeltjes gewoon doorheen fietst ) alleen de illusie krijgen van een daadkrachtige regering?
Paniek en dat hier?.. hoeveel naar de IC .. nou nou kom op.
Huilie!
Ik ga lekker een biertje nemen en snuit mn neus nog ff vooraf.
Aantal mensen in mijn omgeving positief getest. Loopneus en beetje verhoging. Gewoon griepje dus. Dor hout is dood want zou toch al dood gaan dit jaar. Dikke overdrijving dit
Ik heb 2 dagen flink koorts gehad, waarschijnlijk wel Covid. Maar alsnog wil ik, immuun of niet, normaal sociaal door kunnen leven in plaats van een jaar weg te smijten aan angsthazerij.
@RichardBandler | 04-09-20 | 19:54:
Succes met je leven.
Zolang het aantal IC bedden niet beperkt is, is er geen probleem.
Het schijnt dat deze mensen een enorm lange revalidatie voor de boeg hebben.
Leuk, een looprekje op je 45e.
Heeft cijfers van deze angstzaaierij ? In het begin zijn veel mensen kapot gemaakt met de onnodige longmachines, dat weet ik wel...
@RichardBandler | 04-09-20 | 20:01: En met 8 weken op je buik liggen. Dan kun je je totaal niet meer bewegen, lig je stil en krijg je bloedklonteringen. In België waren ze daar binnen 2 weken achter en er meteen mee gestopt. Hier uiteraard niet !
@A333aan | 04-09-20 | 20:14:
Dat ligt niet aan Corona, maar aan de IC. Gewoon een kwestie van niet ernstig ziek worden of ernstig letsel oplopen. De IC is geen kattepis, een uiterst redmiddel!
Sowieso niet verstandig als dor hout, zelfs zonder Corona kun je dood gaan aan de behandeling op de IC!
Had ook griep kunnen zijn , of een hittegolf.
Het is wel heel apart dat er een storing bij het RIVM was deze week en de cijfers herberekend moesten worden. Vandaag was er een storing bij het Duitse RIVM en moeten daar de cijfers bijgrsteld worden.
Hebben Merkel en Rutte een een tweetjemet elkaar gehad?
Waarom weer paniek zaaien als daar geen geen aanleiding toe is? Waar ik vandaan kom zeggen ze "één meting is geen meting", als je ook naar andere indicatoren: ziekenhuisopnames, IC-opnames, etc kijkt, dan is geen stijging in "ernst" te zien.
Man man man waar komen al die wappies weer vandaan?
Moeten ze niet naar een demonstratie?
Gelukkig behoren ze maar tot een kleine luidruchtige groep niet al te slimme mensen met veel te veel vrije tijd.
Ik vrees van niet. Het rukt op. Het is afgrijselijk besmettelijk. Were doomed.
Wederom bedankt voor uw nuttige bijdrage, hier schieten we echt wat mee op.
"Volgens mij kijkt u zelf ook niet bepaald hoogbegaafd uit uw ogen"
Were doomed. Zegt genoeg over u intelligentie. Als u eens de de cijfers van het RIVM bekijkt, de oversterfte vergelijkt met andere jaren en misschien eens een artikel leest over de effectiviteit van PCR tests zult u concluderen dat deze 'wappies' toch niet zo gek zijn. Hier een mooi artikel www.nytimes.com/2007/01/22/health/22w... mocht u de engelse taal machtig zijn. De media draait overuren om de mensen bang te maken. Hetzelfde verhaal als met AIDS, de Mexicaanse griep en ebola. Zo arrogant om mensen maar dom te noemen zodra je hun mening niet snapt. Zeg je dit ook in het gezicht van al die dokters, professors en zelfs nobel prijs winnaars die het officiële verhaal rond corona in twijfel trekken?
Ik denk dat mensen die gewoon nadenken en realistisch zijn inzien dat het het sprookje niet klopt, maar blijf lekker in je eigen wijsheid geloven, en respecteerd een andere mening.
@Spychopaat | 04-09-20 | 19:27: Ik vergelijk Gullie tegenwoordig met een 6-jarig jochie dat net heeft leren schrijven. Nu het denken nog...
@Datgingniegoed | 04-09-20 | 18:44: Wat wil je van een metaalbewerker...die is al lang blij dat ie wappie kan opschrijven...
Genoeg vitamine D zorgt voor nóg lagere Covid-sterfte. Het is klaar mensen. Zet je oma in de zon.
"Another recent clinical study from Indonesia (n=780) even demonstrated that the mortality rate dropped to almost 0% when serum 25-Hydroxyvitamin D3 (25(OH)D) concentrations were higher than 34 ng/mL (Borsche and Glauner, 2020"
www.researchgate.net/publication/3412...
Nog niet gelezen, maar Urbanus heeft in 2018 ook al bewezen dat als je als agrarier in Belgie, geel poeder in de lucht spuit er geen olifanten over je akkers gaan rennen.
Mooie metafoor, er lopen idd überhaupt haast geen lui met Corona meer rond in NL, net als gele olifanten :-)
Dan is het extra kut, nu de dagen steeds korter worden.
@RichardBandler,
Mooi, Denk in oplossingen en niet in problemen.
Precies. Koop geel poeder.
Gelukkig zijn er ook pilletjes en zonnebanken. We redden meer levens met massale vitamine D testen dan met de huidige PCR kul.
34 ng/ml - da's 85 nMol/L (waar we in NL mee rekenen). Interessant, want in NL vinden ze 50 nMol/L al goed genoeg. (10 jaar geleden bij prik mee gemeten, bleek maar 23, jaar vit. D pilletjes geslikt, was het 28, de HA vond het allemaal niet dramatisch ("doe er dan maar 2 pilletjes per keer). Toevallig eind vorig jaar zo'n "boost" genomen, goed idee dus achteraf ;-) ).
Ja, de aanbevolen waarden zijn veel te laag ingeschat. Dat was echt de grens waarbij je nog kon overleven, niet de *optimale* waarde. Is bij meer supplementen zo. (Vitamine C kun je als je ziek bent het beste zoveel nemen dat je nèt geen disaster pants krijgt). Als je kijkt, dan gaat risico op kanker en andere ziektes nog flink verder omlaag bij ophogen van vit. D. Als je te laag zit, heb je wel een flink sterke kuur nodig om binnen weken/maanden wel in de goeie range te zitten. Dus geen lullig pilletje nemen. Neem wel vitamine K*2* erbij, want vit. D maakt calcium beschikbaar dat dan wel naar de goede plek moet gaan en niet in aderen/huid/gewrichten/nieren gaan zitten.
Een goeie range van vitamine D vind je bv. bij de Massai.
Koop aandelen van vaccinatieclubs, pcr clubs en serologie clubs. Account manager WHO garandeert in hun prospectus gegarandeerd gigawinsten!
Lijkt me niet handig. Vaccin komt als het virus al weg is. giga-verlies!
De lobby drukt het er toch alsnog doorheen.
Eerlijk gezegd boeit het me niet meer. Het leven is meer dan alleen het rekken tot zoveel mogelijk dagen en jaren. Leven is ook en vooral het hebben van sociale interactie met andere mensen. Ik merk dat ik steeds minder boodschap heb aan al die beperkingen. Als ik daardoor corona krijg en overlijdt, dan is dat maar zo. Ik heb dan in ieder geval echt geleefd.
Niet zo slim. Leven is ook leven met beperkingen. Er is ons geen rozentuin beloofd, de jongelui zijn een ander verhaal. Iets met sneeuwvlokjes.
@Wiebenick | 04-09-20 | 18:41:
Pfffff.....
@Barend: u heeft een zwitsal achter uw naam maar meer wijsheid dan vele reaguurders zonder.
@nedpol | 04-09-20 | 19:45:
Dank u voor het compliment. Ik vind het zelf ook een goede tegel. Ik baal alleen van die spelfout: overlijdt i.p.v. overlijd. Ik kan het niet meer herstellen.
@Barend Braakbal | 04-09-20 | 21:26: aldoende leert men de tegel eerst goed door te lezen alvorens te plaatsen ;).
Zozo, dramatisch! (ahum) Gisteren wel 2 doden eebij aan/door/met corona. De wereldbevolking is gisteren gegroeid met 200.000. Om het even in perspectief te plaatsen.
Ah als je het zo bekijkt was de kernbom op Hiroshima ook niet zo'n probleem.
@RandyBiel | 04-09-20 | 18:12:
Voor uw informatie , Het geallieerde bombardement op Dresden tijdens WO II telde minstens zoveel slachtoffers.
Aan u is nu de vraag of u conventioneel/Nucleair/Chemisch of biologisch van kant gemaakt wil worden?
@RandyBiel | 04-09-20 | 18:12:
Dresden is met de grond gelijk gemaakt dmv Fosfor brand bommen die zo'n inferno veroorzaakte dat gebieden rondom deze vuurzee slachtoffers veroorzaakte vanwege zuurstof tekort.
Kunnen we dit virus niet kunstmatig laten muteren, bijv. door het in te spuiten in een vrijwilliger?
Ik denk aan 150 man in Den Haag, een mooie doorsnede van de bevolking: Tukkers, fuckers, mensen van couleur, kleurloze figuren, rechtsdragend, linksdraaiend, in het midden dragend, mensen die nog twijfelen HOE ze 'm willen dragen, kruizensnuivers, pisbakken, nette mensen, eerlijke mensen (0), mensen met een missie, mensen die lekker freewheelen, kale mensen, krullenbollen, Bossche bollen, mensen met mixed emotions, mensen van de Eilanden, mensen uit het Beloofde Land, mensen uit de biblebelt, mensen die met de laarzen tot aan hun kruis (lol) in de modder staan, mensen die op mooie schoenen lopen, mensen met Hugo Boss pakken aan, mensen met de naam Henk, mensen met de naam Ingrid, kortom iedereen!
Wat meet de pcr test eigenlijk? Het virus is nog steeds niet geïsoleerd, dus wat meet je dan eigenlijk? Het is van weltschmerz, dus dan kunnen de wappiejagers alvast in een stuip schieten en de gebruikelijke Pavlov wappie reactie van zich af schrijven zonder überhaupt het filmpje te bekijken.
youtu.be/CZbnvWaEvYY
Wilt u niet zelf gaan nadenken, aub.
De test is de test.
Punt uit.
verplichte kost boor Kuifje.
Zie de pimp.... svp niet rationeel worden heer stevo... anders moeten we Hugo bellen opdat u het Odolvirus op gaat lopen, eveneens een RNA virus. Dit betekent naast 4 maal per jaar verkouden, 4 maal per jaar 2 weken isolatie van uw jongeheer en 1.5 meter afstand van uw apparaat-handgereedschap en uw dominante hand en als toetje: ongeveer 1 a 3 maal per jaar 14 dagen in quarantaine voor onze coronavriend. Ik heb het dan nog niet gehad over influenza, rota en al onze vele andere kleine vriendjes waarvoor we ons moeten gaan vaccineren. Het odolvirus is slecht voor de porno industrie... dat worden miljardenverliezen....
Coronavirus was al geïsoleerd voordat het virus in Nederland kwam. Misschien niet al uw informatie van YouTube halen?
Huh wat versta jij dan weer onder geïsoleerd?
Waarom zijn al die wappies zo tering-dom?
Oh ja, omdat iedereen met maar iets met intelligentie niet corona-wappie is.
Het eerste coronavirus is in 1940 ontdekt in ik meen kippe embryo. Voor het eerst pas bij mensen in de jaren 60 geisoleerd. Ik voorzie weer een wappie reflex.... jaja inderdaad: de nazies, de communisten en Udo Jürgens.
De enige curves die ik nog wil zien lopen rond in discotheken die nu failliet zijn.
Ik snap wat u bedoelt, ik ben fanboy van heren met een lekkere kont in een strakke jeans, lekker swingen op de dansvloer ...
Is het covid 19 virus al geïsoleerd?
Dat zou toch stap 1 moeten zijn, gevalletje of je steekt de stekker erin.
Nog steeds niet. Blijf zoeken - tot St. Juttemis. Dan is dat vaccin tegen wat dan ook er vast wel.
Cijfers z8jn sws niet te vertrouwen. Zat mensen voor een kloppende grote teen krijgen corona stempelt in hun dossier
Ja, maar die voet gaat er dan ook af. Door corona te laat geholpen, weet je.
Daar geloof ik niet veel van. In mijn omgeving zijn meerdere mensen bij de huisarts of in het ziekenhuis geweest met klachten die lijken op coronaklachten (voor een leek). Ze testen er niet eens op, als ze vermoeden dat het iets anders is wordt daar als eerste op gefocust.
Wanneer zou het RIVM cs en kabinet er achter komen dat wij met z'n allen als bevolking samen veel meer weten dan die paar gasten daar ?
Hier zitten mensen die de tijd hebben om worldwide zich te oriënteren, die tijd hebben zij niet....
Ps-je; en ook wél nog met gezond verstand werken!
@A333aan | 04-09-20 | 16:41: maar zolang Nederland vol zit met mensjes als Kuifje en Gulliver kom je geen meter verder. Ze zien Rutte en de Jonge (proest) als hun leiders en hebben niet het vermogen om zelf op onderzoek te gaan.
Je hebt die tijd omdat je niet kon leren en niet wilde werken.
Laat het denken nou maar gewoon aan de slimme mensen over.
@Rallywally | 04-09-20 | 17:11: Als we de noodwet hebben kunnen we die lui oppakken en in kampen aan het werk zetten.
Dit is met stipt de domste reactie die ik in jaren gezien heb.
Een paar voor je bij elkaar geschraapte artikelen lezen is niet te vergelijken met wetenschappelijk onderzoek doen, LTS'er.
@Gulliver | 04-09-20 | 18:05: Sukkeltje, wat ik heb en heb gestudeerd en van de wereld heb gezien zul jij nooit bereiken, al leef je nog 60 jaar.
@Draak uit Brabant | 04-09-20 | 18:51: man, je begrijpt niet eens wat daar staat !
@Gulliver | 04-09-20 | 18:05: Jij, met je "glazen bol", oog denk ik !
compleet wappie !
@A333aan | 04-09-20 | 20:26: inderdaad, ik begrijp het niet. Ik begrijp niet dat mensen zo imbeciel kunnen zijn. Punt voor jou man
Hoax.
Ik dacht dat de redactie dagelijke updates had afgezworen? Of hebben de heren een quotum aan draadjes te halen?
Dat dacht ik ook ja. Dat heb op geenstijl gestaan!
Is "coronamoe" al een woord? Ik ben het.
Sterftecijfers en IC belasting vertellen een veel milder verhaal.
Veel jonge mensen -en die worden minder erg ziek- en betere behandelingen. Want ze leren snel van, en over, dit virus.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 16:25: Dan moeten ze inderdaad heel snel leren want het virus is aan het verdwijnen.
@piloot47 | 04-09-20 | 16:28: Mede ook door groepsimmuniteit. Hoezo wordt niet het hele gezin ziek als er eentje corona heeft....
Het is genen bepaalt of je er ziek van wordt.
Dus het zijn er nog maar letterlijk enkelen die er echt ziek van worden.
@A333aan | 04-09-20 | 16:39: bepaalt - bepaald !
@A333aan | 04-09-20 | 16:42: maak van genen dan ook meteen genetisch als je toch bezig bent.
Veel, maar niet alléén jonge mensen. En geen doden. Laat jongelui lekker stappen en de groepsimmuniteit nóg verder vergroten.
Stel nou, stel, door een brand in de opslag zijn alle testkits verbrand, er kan dan bv een week lang niet getest worden, ben benieuwd hoe de grafiek er dan uitziet
Zwartgelakt
Het aantal besmettingen in de grafiek is stijgende, het aantal zieken in ziekhuisbedden, IC en doden is nagenoeg nul. Conclusie: Het virus is dermate verzwakt dat het nagenoeg geen effect meer heeft op mensen. Het dooft uit: www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/%...
Het virus is nog nauwelijks gemuteerd, volgens onderzoekers, dus van uitdoven is voorlopig geen sprake. Wel zijn de behandelingen veel beter geworden. Dus minder IC opnames nodig.
Is een artikel uit mei over de wereldwijde situatie. Wat vindt u zelf? Is het wereldwijd uitgedoofd sinds mei?
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 16:21: wat weet jij ook veel, drama queen!
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 16:21: Dat komt ze niet uit Kuif...
4 september 2020
35 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 35. Dat zijn 7 patiënten meer dan gisteren. Er liggen daarnaast 604 non-COVID-patiënten op de IC, 12 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 639, 19 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 95, evenveel als gisteren.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal COVID-patiënten in de ziekenhuizen is laag en stabiel. De verwachting is dat dit de komende periode zo blijft.’
Zat vandaag vast in een gangpad met achter mij mensen die ontzettend aan het zoeken waren en een stel dat een hele vergadering van 4 minuten aan het beleggen was welk merk pak ze zouden meenemen. Stevige discussie over verschillen en ingrediënten...
Sta je dan met fatsoen tussen te wachten totdat de traffic jam is opgelost!
Maar ja, toch maar die 1.5 meter.
Dat iedereen een verplicht karretje zorgt alleen maar voor langer verblijf in de supermarkt en meer kans op verspreiden van aerosolen.
Waar en waarom daar? dat is de enige correcte vraag.
Dit zijn geen besmettingen. Dit zijn positieve pcr testen. Je weet niet of ze fout positief of goed negatief zijn. Verder ken je de ppv, prevalentie etc niet. Wil het rivm en fabrikanten niet kwijt geven. Het journaille is blijkbaar al lang afgeschakeld omdat ze het zelf niet meer snappen.... wat een idiocratie is Nederland geworden......
Ik bedoel goed positief.... ik hoor hier dus thuis in NL landia
Het is niet per se een dodelijk virus.
Er zijn een paar gevallen waarvan bekend is dat personen enkel aan COVID-19 zijn overleden, dus zonder onderliggend lijden.
En dan nog, wereldwijd is maar zo'n 3% van de bekende gevallen overleden.
97% overleeft het.
Zo dodelijk is het dus.
Zebrapaden en (onbewaakte) spoorwegovergangen zijn misschien wel dodelijker.
Maar 3% overleden? Maakt u nu een grap?
Het percentage is (gelukkig) net gezakt naar 4%. www.worldometers.info/coronavirus/ En dat terwijl bijna alle landen extreme maatregelen hebben genomen, best dodelijk dus. public.flourish.studio/visualisation/...
3% van de geteste "besmettingen", zo meette men de dodelijkheid van griep ook niet. Je moet kijken naar het totaal aantal (geschatte) besmettingen. Dan kom je uit rond de 0.5 die dood gingen mét Corona (veelal met veel andere onderliggende gezondheidsklachten). Vergelijkbaar met een heftige griep. En die 0.5 daalt alleen maar verder, gezien de grafiekjes met "besmettingen" zonder dat er nog veel aan dood gaat.
314 Corona doden waarvan 244 boven de 70 jaar. Nog geen eentje per dag. En daar moeten wij voor aan een vaccin?
@Rallywally | 04-09-20 | 16:24: Veel jongere mensen met zware restverschijnselen. Gister een burgemeester van 50 jaar, die in maart Corona kreeg, en niet meer kan werken, want oververmoeid. Is afgetreden.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 16:26:
Jij bent echt een bange man hè?
@Blasfemie | 04-09-20 | 16:10: Nee, en van de hele Nederlandse bevolking is het 0,03% Dus met nog 30 x zo veel en we zitten op 1 % !!!
@A333aan | 04-09-20 | 16:30: Dagelijks sterven er 429 mensen aan kanker, hartziekten, zenuwstelsel aandoeningen en nog een paar aan zelfmoord (5 p.d.) en verkeersongelukken 2 p.d.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 16:26: misschien een goede burgemeester die niet kan leven met leugens! En 50 is niet jong. Jong is tot 30.
Zelfs die 3% is maar op wat bekend is, we weten inmiddels maar een klein deel bekend/getest is. Het is dus eerder 0,3% gaat dood, daarvan het grootste deel omdat ze al op de rand van de afgrond stonden en slechts het laatste zetje kregen.
Voorlopig zijn er in Nederland meer gezonde mensen gestorven aan de Bijlmer ramp, dus de kans dat er een vliegtuig op je kop valt is groter. In perspectief, vliegtuigen en virussen vergelijken ;)
Ik ben afgelopen weekend in Maastricht geweest en daar stonden de mensen gewoon te hossen in de cafés. En fucking druk overal. Mensenmassa's. Ook nog Groningen aangedaan: grote studentenfeesten. Binnenshuis. Hutje op mutje. Die piek gaat nog wel even door denk ik.
Volgende week dus honderden mensen daar die dood neervallen op straat, volgens u ?
Nederlanders stemmen met de voeten en de middelvinger. Zo jammer dat je het homerisch gelach niet kunt horen dat door het hele land opstijgt als die twee clowns weer een persconferentie geven. En ze denken nog steeds dat Nederland ernstig en aandachtig luistert naar de vermaningen en 'maatregelen' Het wordt langzamerhand wel heel sneu met dat kabinet. Om te janken ja, Grappighaus.
@piloot47 | 04-09-20 | 16:25: Het is een kleine groep die de persconferenties niet trekt. De meerderheid vindt dat Rutte en De Jonge het prima doen. Ook in het buitenland is er veel waardering voor de Nederlandse aanpak.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 16:28:
Ja joh. Op naar Rutte 4
@piloot47 | 04-09-20 | 16:25: Zelden maak ik mensen mee die zelfs tegen eigen - beter - weten -in uit hun nek staan te kletsen ! -)
Die moeten toch wel helse beloningen staan te wachten !
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 16:28: er kijkt bijna geen hond meer naar de sprookjes van Rutte en co. Alleen nog bange mensjes en dementen. Heb je de commentaren onder de persconferentie wel eens gelezen?! En waarom een nickname van een stoere stripheld? Beter angsthaas-naar-Brussel!
@ronaldo: Hou toch op, paniekzaaier!
Geen paniek. Gaat slechts om bewustwording.
@Papa Jones | 04-09-20 | 15:59: ..... en daarop volgend gedragsverandering en daaropvolgend gehoorzaamheid.
@piloot47 | 04-09-20 | 16:27: Het enige wat een regering nodig heeft om mensen tot slaven te maken is angst. Dan kun je ze alles laten doen wat je wilt.
Het wordt tijd dat China gewoon toegeeft dat zij dit virus hebben laten ontsnappen. Ik denk maar zo: als je een virus kan maken dat de longen vol laat lopen met vocht, dan kan er ook een virus worden gemaakt dat andere plekken vol laat lopen met vocht waardoor behoeftes gaan ontstaan.
Het zwangerschapsvirus?
Marino,
Zonder de vraag erbij zegt het antwoord niets.
Het maakt nogal wat uit of je snelweg oversteekt midden in de nacht of als het verkeer ramvast staat door een file of gewoon overdag als iedereen naar huis jakkert om de file voor te zijn, die elk moment kan ontstaan omdat er een ongeluk gaat gebeuren omdat iedereen naar huis jakkert om de file voor te zijn.
Schaatsen aan en wodka drinken. No way dat je corona krijgt.
Kijk uit voor de wakken.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 16:28:
wakkies.
Hier in Frankrijk precies dezelfde idiotie.
Departementen (zeg maar provincies) worden met een kleurcode gemarkeerd.
Nu komt de grap.
Voor influenza is er een waarschuwing bij 150 GEMELDE gevallen per 100.000 inwoners. Maar ja, de meesten blijven gewoon thuis als ze griep hebben dus die komen nooit in die 150 terecht.
Voor corona hebben ze dat getal stilletjes aangepast naar 50 per 100.000. Dat is dus 0,005% van de bevolking en dan kleurt het departement rood. ALARM! MAATREGELEN!
Vervolgens wordt iedereen en zijn ouwe moer getest.
De PCR test heeft volgens de meest optimistische meningen een foutenquotum van 2% (1,8, maar ik rond ff af).
Of ik ben een banaan, of alle departementen zullen code rood krijgen, ZELFS als er geen enkele persoon in Frankrijk corona onder de leden heeft.
De ziekenhuizen zijn leeg, er is sinds eind mei een flinke ondersterfte maar we blijven maar paniek zaaien...
Never waste a good crisis, anyone?
Daar komt nog bij dat steeds meer mensen zonder klachten zich laten testen. Ik zou ze met een schop onder de kont naar huis sturen. In ieder geval test je dus steeds meer richting de gewone populatie en dat betekent dat de foutmarge hoger is dan de prevalentie van corona. onder de bevolking. Ofwel misbruik van de test om arme sloebers zoals @Ronaldo bang te maken.
@Simon_GS | 04-09-20 | 15:52: Zit je er nou wel conclusies aan te verbinden? Vreemd.
@First Contact | 04-09-20 | 15:54: t.a.v. het testbeleid want waarom test men mensen zonder klachten? Dit gaat ten koste van mensen die regelmatig getest moeten worden zoals zorgmedewerkers.
@Simon_GS | 04-09-20 | 16:02: Eens, er zijn mensen die een verkoudheid faken. Even een paar dagen 'ziek' in huis blijven omdat thuiswerken niet mogelijk is. Maar wat doe je eraan?
statistiek is niet voor gewone mensen, die zien overal een ramp.
Maar ja, It's easier to fool the public than to convince them they are fooled.
En dat is het hele eieren eten.
Raar. Je begint in het nederlands en you finish in english.
geen tests geen virus
Een waarheid als een medium gebakken runderhaasje.
@ik_schreeuw_niet | 04-09-20 | 16:04:
No woman no cry.
Kijk liever naar onderstaande grafiek. Het percentage besmettingen neemt al weken af en het aantal mensen dat getest wordt is de laatste 2 weken enorm toegenomen. Dus ik zou er geen conclusies aan verbinden ...
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Waarom staat er geen "dit gaat fout, oh nee toch niet" pijltje bij 10 augustus?
Marino toch.
We moeten weten wat voor tests dit zijn, anders zegt de uitslag niets.
Gewoon een steekproef van een groep mensen willekeurig?
Alleen de mensen die zich melden met klachten?
Alleen de mensen die mensen met klachten om zich heen hebben?
En uit hoeveel bestaat die groep dan?
Overal zie ik mensen sniffen vanwege het jaarlijkse verkoudheidsvirus.
Dus 1,5 meter en mondkapjes helpen inderdaad geen zier tegen virussen (wel tegen sommige bacteriën).
Dus: terug naar normaal.!!!
Logisch dat je meer geïnfecteerden vindt als je veel meer testen doet.
Zegt niets !
Het gaat zich om de mensen die echt ziek worden.
En dat is minimaal.
Ja en helaas gaan ze straks alle griepdoden enz er weer bij tellen: zie je wel !!! .... zucht, ik voorspel nog een hele (woorden) strijd de komende tijd op dit blog
Iedere ochtend heb ik last van een stijgende curve, daar schreeuwt niemand moord en brand over. Ook gaat die stijgende lijn iedere keer weer naar beneden.
Dat is het Odolvirus.
Een spuit is daar erg effectief bij.
Dat los je op met een MondFapje
Of een woknok.
1.5 meter afstand houden tussen je hand en je vriend.
Komt er in de herfst/winter 2020/2021 nog een 'aparte' griep, of zullen alle ziekenhuisopnames/ic-opnames/overlijdens door de 2020/2021-griep op de corona-hoop gegooid worden?
Tuurlijk, anders geen paniek
Ik denk dat ik het antwoord weet....
Dit is logisch. We hebben met de zomervakanties gehad, mensen zijn onverstandig op reis gegaan naar oranje en zelf rode gebieden.
Tegelijk krijgen we nu de eerste rhino virussen van de normale griepgolf. Die mensen worden wegens verkoudheid klachten getest. Dat zullen een aantal bij zijn met ook corona, die eigenlijk van de corona geen symptomen hebben en zonder de rhino virus besmetting niet getest zouden zijn.
Wacht maar tot het rhino ceros virus toeslaat.
Dat schijnt wonderlijke dingen met de neus te doen.
Het Rhino virus geeft ook een positieve coronatest !
Hoezo dom? Die mensen hebben groot gelijk. Ga lekker weer leuke dingen doen, zorg dat we weer sociaal worden in plaats van die zombiemaatschappij van Mark Rutte. Luister niet naar onze regenten, maar kijk wat ze doen, vooral als ze zich onbespied wanen.
@ Ronaldo:
Volgens Pritt ben jij de cijferaar van GS.
Daarom de vraag: "Waarom laat je een grafiek van het verloop in vier weken zien zonder de rest van de data? Doe eens de grafiek van februari tot heden toevoegen?"
Context is alles bij dit soort grafische grafieken.
Heeft weinig zin. In februari werd er veel minder getest dan nu. Dus de data zijn sowieso niet te vergelijken
Goed plan. Misschien dat dan voor sommigen duidelijk gaat worden wat de gevolgen zijn/waren van voor de genomen maatregelen. Waar ik me aan erger is dat de overheid (ondanks duidelijke signalen) veel te laat heeft ingegrepen. Achteraf maar goed, want stel je ophef en paniek eens voor zonder volle ic's en oversterfte.
Als je echt de curves wilt zien, ook van andere landen, kan je hier terecht. Https://ourworldindata.org/coronavirus
Slecht weer+terugkomede egoïsten uit feestlanden+sgoolgaande sgolieren= lockdown binnen paar weken !
Gefeliciteerd allen.
1:De huizenprijzen gaan omlaag!
2:geen gezeik meer over dierenpoes, quinoa en mannen met een kut.
3:de grenzen gaan weer dicht, minder menselijk afval deze kant uit.
Huizenprijzen dalen niet, er is gewoon nog steeds een tekort.
Dat afval wordt juist doorgelaten.
773 op 17 miljoen. Volgens mij zijn er vandaag meer Nederlanders van een trapje afgeflikkert.
Alleen zal het aantal mensen dat van trapjes flikkert niet zichzelf exponentieel vermenigvuldigen.
@kloopindeslootjijook | 04-09-20 | 15:31: de proportionaliteit is gewoon zoek. Net als zes jaar rechtszaken houden over minder, minder. Mensen hebben blijkbaar geld teveel hierzo. Misschien dat de mensen het in hun eigen portemonnee maar moeten voelen.
R_effectief is onder de 1, dus niks exponentieels aan.
Ik neem corona pas weer serieus als men bij bosjes dood neervalt op straat. Vroege mand.
De wereld kent al meer dan 500 jaar influenza/ griep, -en al 20 jaar de mutatie Corona virus - met wereldwijd jaarlijks gemiddeld 500.000 tot 750.000 doden helaas. Dit jaar weer wat minder dan 2018... Waar komt die idiote gedachte vandaan dat we opeens in 2020 de griep gaan verslaan en overwinnen ? Wat of wie zit achter deze waanvoorstelling?
Wappie
@Papa Jones | 04-09-20 | 15:29: dat betekent een nat kutje tegenwoordig
@Papa Jones | 04-09-20 | 15:29: Jij hebt iig geen CoJones Jones...
@BobDobalina | 04-09-20 | 15:33:
Aha. Waardeer mij jonge Wappie.
precies, geen tests geen virus...
Het Grapperhaus effect.
*Traantje wegpinken doet*
Volstrekt onbetrouwbare tests, bijna geen zieken en helemaal niemand dood. Opheffen die malle noodmaatregelen. 2e golf, totaal niet bewezen en als die mocht komen zien we wel verder. Stop met die onzin, NU!
Doe het zelf.
In het begin van de corona crisis spraken we met zijn allen over de doden en de mensen die werden opgenomen op IC's en verpleegafdelingen. Geenstijl ook.
En de laatste maanden spreken we over besmettingen.
Kijk je echter naar de criteria waar we eerst van zeiden: "Joh dat gaat niet best", nou dan gaat het eigenlijk super. Sinds half juni bijna geen doden, bijna niemand op de IC's, bijna niemand op verpleegafdelingen, en een ENORME toename in het aantal besmettingen.
Dat betekend maar 1 ding: Corona is nu niet meer zo gevaarlijk als eerst. Waarom dit niet door onze beperkende maatregelen komt? omdat we nu veel opener zijn dat op het hoogtepunt; dus veel meer besmettingen.
Dit zijn geen meningen van mij. Ik ben geen viroloog. Dit zijn gewoon harde cijfers.
Tussen 1 juni en 1 september stierven er maar 50 mensen op IC's door corona. Landelijk. Ik denk dat er nog meer mensen dood gingen aan verveling.
JA; het is kut als je het hebt. OF als je er iemand door bent verloren. Geen tegenspraak daar. Maar een bedreiging voor de maatschappij? Laat mij de cijfers maar zien dat waarom dit nog miljarden mag kosten.
Wat u zegt klinkt redelijk op dit moment maar het is niet een kwestie van een brede sloot overspringen met zijn allen en nu zijn we er.. Het punt waar we nu staan is het gevolg van onze aandacht en inspanningen. Als we verslappen zou het scenario maar zo een plotwending in petto kunnen hebben. Niemand die het weet eh ?
www.google.com/search?q=corona+cases+...
Ikdacht; wellicht handig waar ik mijn info vandaan haal. De grafiek op google met inputdata van het RIVM. Bovenaan kun je schakelen tussen doden en besmettingen. verder van deze site: www.stichting-nice.nl/
@DeJemelscheet | 04-09-20 | 15:29: En er is nog niemand hersteld volgens die grafiek
@Croisantneuf | 04-09-20 | 15:27: Nee, maar hoe lang wil je die gok nemen? Al meerdere maanden zijn er meer en meer besmettingen maar amper nog doden. Men is ook gewoon bang. Want ja; niemand wil doden op zijn geweten hebben. Staat politiek vrij kut. Een extra wet er door jagen die total niet meer nodig is, is meer prudent.
Ik zeg; open die economie en goede (liefhebbende) regels voor ouderen. Voorbeeld: ouderen-uren in de winkel. In het zwembad. In het OV. Zulk soort en betere dingen. Maar verder; gaan met die banaan
@miknic | 04-09-20 | 15:33: Dat weet je niet, want Nederland is 1 van de landen die dat niet meet. Dus ook Google heeft die data niet.
@Croisantneuf | 04-09-20 | 15:27: Onzin, het hele circus van 1.5 m, mondkapjes en andere onzin is gericht op het voorkomen van besmetting. Het richt zich niet op het reduceren van IC-opnames of doden, als mensen eenmaal besmet zijn. En laat nou precies het aantal besmetting ondanks de maatregelen fors oplopen maar het aantal IC-opnames en doden nihil blijven.
Griep komt en gaat voor alle bange mensen vooral bang blijven dat vinden onze media en zogenaamde leiders heel fijn.
Wat heeft angst ermee te maken? Is nog door niemand genoemd behalve door mensen die claimen het niet te zijn. Is raar.
Dat virus maakt het niet veel uit hoor, of je bang bent of niet.
Bang, nee. Maar dat gezeik in het openbaar met mondkapjes en al die anderhalve meter en registratie plichten... dat is gewoon kut en helpt niks. Ja, om de cijfertjes op te krikken. Als we het de afgelopen 5 jaar ook zo gedetailleerd in de media over de griep hadden gerapporteerd werd corona nu gewoon uitgelachen.
Het heeft ook gewoon voordelen, lekker veel ruimte in de bioscoop, lekker veel ruimte in het restaurant, lekker veel ruimte op veel dingen die normaal 'druk' zijn in het algemeen overigens.
Ik ga niet met het OV, maar doe wel graag boodschappen in duitsland. Nu zit ik dus al een half jaar zonder drank omdat ik geen -zin- heb om een mondkapje te regelen en te trots ben om een keiharde sok tot een mondkapje te verknippen. Na een wasbeurt kan die gewoon weer om mijn voet. Het kost allemaal al veel te duur!
@Brofist | 04-09-20 | 15:39: Trots is een eigenschap die vooral onder domme mensen aanwezig is.
Krijg je ervan als je asociale bruiloften organiseert.
Nobody cares!
Even the intensive care?
De grenzen gaan nog niet dicht voor DN'ers. Niets aan de hand dus.
Beschikt iemand ook over de specifieke statistieken van het aantal besmettingen bij het Marokkaanse ras?
Etnisch neus wattenstaven mag niet.
@doskabouter | 04-09-20 | 15:13: Ik hou me gewoon aan de Nederlandse wet hoor, blijkbaar.
In oa Engeland en België zijn “minderheden” oververtegenwoordigd zijn het aantal besmettingen. Het zal hier dus met Marokkanen niet anders zijn.
Positief getest of zijn ze ook daadwerkelijk ziek? Hoe betrouwbaar is die test eigenlijk. Iedereen is wel is verkouden. Vragen, vragen .......
In Nederland worden alleen mensen met symptomen (=ziek) getest. Als uw definitie van ziek een ziekenhuis opname betekent dan moet u nog een paar weken wachten voordat die getallen omhoog gaan.
Ja, iedereen is zo bang gemaakt dat ze symtomen faken, een bewijs voor vakantie willen of de griep ervoor aanzien.
@Blasfemie | 04-09-20 | 15:11: Dat is niet helemaal waar. Waarom zijn anders die oproepen om je alleen te laten testen als je klachten hebt.
@Blasfemie | 04-09-20 | 15:11: Symptomen ≠ ziek. Symptomen = hoestje, loopneus of beetje keelpijn. Ik ken heel studentenhuis dat positief is getest maar waar hoegenaamd niemand ergens last van heeft. Voor veruit meeste mensen heeft dit virus werkelijk niets om het lijf. Er zijn ook inderdaad paar (meestal oude en/of dikke) uitzonderingen.
@mrbb | 04-09-20 | 15:19: Gezien het virus bij veel mensen met name effecten op het hart, microcardiovasculaire systeem en longen lijkt te hebben, en je doorgaans pas op langere termijn de effecten daarvan duidelijk hebt, zou ik daar niet blind vanuit gaan. Ik zou het virus gewoon ontwijken als ik u was.
Dat er weinig mensen onder de 60 dood gaan wil niet zeggen dat er geen impact is. Daarnaast telt Nederland een gigantische hoeveelheid ouderen en walvisachtige mensen.
@doskabouter | 04-09-20 | 15:14: Omdat men na 6 maand nog immer niet fatsoenlijk heeft opgeschaald en de capaciteit dus te laag is...
Is Neymar al dood?
Who cares. Zou niet de eerste keer zijn.
Is op het veld regelmatig de stervende zwaan.
Met terugwerkende kracht krijg ik medelijden met al die Jehova's die mij aan de deur tevergeefs probeerden te behoeden voor onheil: zo voelt het dus als niemand wil luisteren.
mensen gaan liever normaal dood
Het virus is ook deel van schepping, toch? Dus ja...
Ach ja, heel veel mensen zijn in de basis een Jehova. Mensen die prediken dat alcohol ongezond is, hetzelfde geldt voor roken en vlees eten. Alle wetenschappers zijn in de basis Jehova.
mmm... flatten the curve. Lijkt me nog steeds redelijk flat.
Hoeveel mensen zijn er besmet met het angstvirus? Dat lijkt me relevanter.
Het enige dat, als je de PCR gelooft, we nu zien is hogere positieve tests bij een veel lager aantal doden. Dus de sterftekans (was in begin vergelijkbaar met de griep) is nu alleen maar lager en lager geworden. Gooi de boel eens open nu.
De boel is al open. Geniet er van. Straks gaat de boel weer dicht, in het griepseizoen.
Daar denkt de evenementenbranche toch anders over. En studenten die nu hun praktische colleges veelal missen.
@Papa Jones | 04-09-20 | 15:08:
Het is pas open als ik zonder registratie overal heen kan zonder mondkapje.
@The_Challenger | 04-09-20 | 15:19:
Nog 1 of 2 jaar wachten schat ik.
Goed nieuws, er valt niets open te gooien want er is niets dicht? Waar wil u precies heen waar u van de nl overheid niet heen mag?
De reden dat de sterftekans lager lijkt te zijn moet je waarschijnlijk zoeken in het feit dat mensen met een hoger risico om complicaties op te lopen een stuk voorzichtiger zijn nu. In den beginne was er volgens onze regering en het rivm niets aan de hand en daarom kon het virus zich prima overal nestelen, dat is het verschil met nu.
Ik wil praktijk-vakken kunnen volgen van de medische studie die ik erbij doe, ik wil normaal in de trein, ik wil normaal naar het theater, ik wil normaal naar disco en parenclub.
Ik wil praktijk-vakken kunnen volgen van de medische studie die ik erbij doe, ik wil normaal in de trein, ik wil normaal naar het theater, ik wil normaal naar disco en parenclub.
@RichardBandler | 04-09-20 | 16:48: Praktijkvakken kunnen gewoon, in de trein kunt u gewoon normaal (wel met mondkapje), u kunt normaal naar het theater (lekker rustig ook want anderen hebben er geen zin in) en de parenclub mag ook gewoon open. Wat is het probleem precies?
Onzin. Medische praktijkvakken waarbij je op elkaar moet kunnen oefenen mogen al maanden niet. En ik maak me zorgen om alle studie-achterstanden met het onpersoonlijke online gepruts. En welke pc is open ?
@RichardBandler | 04-09-20 | 17:31: U bent slecht geïnformeerd. Scholen zijn net weer open van de zomervakantie. Sinds 15 juni mogen praktijkvakken gewoon weer van de overheid. Organisaties en mensen mogen natuurlijk zelf kiezen deze vakken niet te geven, maar heeft niets met corona maatregelen van Nederland te maken.
Mooi is uw informatie, ik hing gisteren nog aan de telefoon met mijn studieadviseur.
@RichardBandler | 04-09-20 | 18:04: dat zijn maatregelen van uw opleiding, geen landelijk beleid. Misschien zijn de studenten te dom om gezond verstand te doen bij uw opleiding?
Gaap. Met open gooien bedoel ik trouwens ook: stop met iedereen bang te maken. En eis dat al het onderwijs weer normaal doorgaat. Plus gooi straks niet een hele klas 2 weken naar huis als er 1tje positief test.
@RichardBandler | 04-09-20 | 18:54: Nogal dictatoriaal. U wil dat we nu mensen gaan verbieden informatie over het coronavirus te verspreiden en organisaties als scholen dwingen alle activiteiten door te laten gaan? Ondanks dat zij misschien docenten in risicogroepen hebben. Laat mensen dat alstublieft gewoon lekker zelf bepalen. Als u uw eigen organisatie heeft staat het u volledig vrij praktijkonderwijs te geven. In Nederland is het recht op zelfbeschikking een groot goed,
De overheid staat het toe, voor de rest is het aan individuën.
Ik zeg niet dat risico-groepen niet beschermd mogen worden, he. Sommige oudere docenten kunnen misschien wel online lesgeven. Of zich anderszins beschermen. Idem met leerlingen met zwaar zieke ouders. Misschien mogen die nog even thuis zoveel mogelijk proberen te werken. Ik heb het over de 99% van de mensen die gewoon normaal zijn ding weer zou moeten kunnen doen.
Marino van Zelst is geen (data)held maar een angstzaaier die ons het liefst allemaal een mondkapje voorbindt. Ieder kind kan nagaan dat aantal positieve tests niets zegt als je het niet afzet tegen aantal uitgevoerde tests (en we weten dat al 4 weken lang het aantal tests harder stijgt dan aantal positieve tests). Je kan beter @markvanasten volgen. Pfff, wat een gekkigheid dat zelfs de "dwarse denkers" van geenstijl in deze hysterie meegaan. Zucht...
Als je steeds meer gaat testen dan ga je ook meer positieve tests krijgen. Kijk dit eens even, duurt geen 10 minuten, ben je klaar.
youtu.be/FU3OibcindQ
Maar hoeveel Hiv besmettingen deze week?
Da's geen pandemie, zegt het WHO.
Ik heb een fluoriscerend geel vermoeden dat in het jaar 2164 mensen nog steeds dagelijks worden gekontfronteerd met dit soort grafiekjes.
wow jij hebt dus nog hoop dat wij als een soort dan nog bestaan?
Hoi mensen in 2164. Als jullie dit nog kunnen lezen omdat het Nederlands nog bestaat, de groeten uit 2020. Maar dat zal vast wel kunnen omdat jullie dingen kunnen waar we nu nog geen flauw benul van hebben. Zoiets als kernenergie voor de mensen in 1850.
Uitstekend. Die paar mensen die moeten worden opgenomen krijgen een steeds betere cocktail waardoor er nog maar weinig door naar de IC hoeven. Er is dus GEEN PROBLEEM.
U fluit in het donker.
@papa jones en u in de massahysterie
@IJsbakker | 04-09-20 | 15:07: massabewustzijn
@Papa Jones | 04-09-20 | 15:09: Van de NPO en MSM !
@A333aan | 04-09-20 | 15:48:
En GeenStijl
Er was ergens in Nederland een bruiloft. Dat bleek een superspreading event te zijn. Nu loopt het uit de hand.
Nog meer cijfertjes!
- Sinds 1 juni (openstelling) zijn er 374 mensen in het ziekenhuis opgenomen. Dat in 91 dagen. Dat is een gemiddelde van 4,1 per dag, of 0,3 persoon per provincie. Ter vergelijking, op 27 maart alleen al waren dat er 609.
- Sinds 1 juni zijn er twee personen onder de 60 overleden aan corona (allebei in de 50-60 categorie). De kans is 87,5% dat deze persoon onderliggend lijden had.
- Er zijn vier personen in de categorie 0-30 jaar overleden, alle vier in maart
- 88,6% van de personen die overleden zijn was ouder dan 70, 78,4% ouder dan 75 jaar en 62% ouder dan 80 jaar.
- De verwachting is dat het aantal levensjaren dat gered wordt door de lockdown lager is dan het aantal levensjaar dat de lockdown kost. Er zijn 5.000 minder mensen gediagnosticeerd met kanker in vergelijking met andere jaren. Hier zitten veel jonge mensen tussen.
- De schade door de lockdown in Nederland wordt al geraamd op 100 miljard. Wanneer in maart het vaccin breed beschikbaar komt, dan zitten we nu nog niet op de helft.
- Er zijn tussen week 11 en week 34 76.599 mensen in Nederland overleden. Zonder corona was de verwachting dat dit er 70.943 waren geweest. De oversterfte bedraagt ongeveer 5.600 mensen op het moment.
- Er liggen 46 patiënten die verdacht of besmet zijn met corona. Er zijn 77 ziekenhuizen die corona-patiënten kunnen opvangen. Dit is 0,6 patiënt per ziekenhuis.
Kijk. Dat zijn cijfers die kont schoppen en die voor de
Verkiezingen gaan tellen.
Ff bron vermelden als je met cijfers strooit graag. Niet dat ik je niet geloof, maar maakt het wel overtuigender.
@Quantum Suicide | 04-09-20 | 15:12:
1. Data COVID-19 in grafieken op website RIVM.
2, 3, 4. Laatste wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland website RIVM (PDF)
5. NOS afgelopen zaterdag ("Kankercentrum Nederland: door corona 5000 diagnoses minder dit voorjaar")
6. CBS 'Overledenen, provincie en gemeente, per week, 2020'
7. Stichting NICE. Dit betreft trouwens IC, dat was onduidelijk, excuus.
Dat is tenminste wat duiding. Ook leuke term 'verdacht'.... verdacht gewoon uit de statistieken en cijferboel laten.
Informatie is macht en brengt rust onder de bevolking. De overheid zou er meer aan moeten doen. Wat voor informatie nog ontbreekt is hoeveel van de ernstige zieke en overleden patienten onderliggend lijden hadden, of zwaar overgewicht hadden, of een genetische mutatie hadden die hun afweer tegen Covid-19 verzwakt.
@unshift | 04-09-20 | 15:31: 87,5% van de mensen onder de 70 jaar heeft onderliggend lijden. Boven de 70 jaar wordt dit niet gemeten, maar gedachte is dat ouderdom het 'onderliggend lijden' reeds is. Bron: Laatste wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland website RIVM (PDF).
@JohnLocke | 04-09-20 | 15:37: Als blijkt dat de andere 12,5% ernstig ongezond zijn of genetische afwijkingen hebben dan moeten wijs ons echt gaan afvragen waar wij mee bezig zijn. Er moet een reden zijn waarom die 12,5% die geen onderliggend lijden hebben zo ziek zijn geworden terwijl de meeste besmette mensen asymtomatisch zijn.
Met die 100 miljard + 't geld dat we naar Italië oven maken, krijgen we in ieder geval een handout van 't EU coronafonds... toch?
Dat geld gebruiken wij dan weer om italiaanse producten te kopen en daar op vakantie uit te geven zodat...
@JohnLocke | 04-09-20 | 15:37: "Boven de 70 jaar wordt dit niet gemeten, maar gedachte is dat ouderdom het 'onderliggend lijden' reeds is."
Verdacht...
Niet gemeten maar gedachte is...
Dit geeft toch wel aan dat de verschillende instituten (RIVM en Stichting NICE) subjectieve criteria meetellen/gebruiken in hun wetenschappelijke onderbouwingen.
@JohnLocke | 04-09-20 | 15:37: Ah leuk feitjes, dan heb je vast ook een idee hoeveel chronische patiënten we hebben in Nederland? www.volksgezondheidenzorg.info/onderw...
Haal hier overlap ouderdom vanaf + alle chronische ziekten die buiten de risicogroepen vallen.
@unshift | 04-09-20 | 15:45: Van 70 mensen onder de 70 jaar is geen onderliggende aandoening bekend. Deze mensen kunnen wel te dik zijn bijvoorbeeld (niet obees, dat is een aandoening), of gewoon pech hebben. In tegenstelling tot corona in Nederland sterven er wel kinderen aan de griep elk jaar. Ook gewoon gezonde kinderen. Door heel nare hartverscheurende pech.
@First Contact | 04-09-20 | 15:49: Ik reproduceer slechts dat er 70 mensen onder de 70 jaar zijn gestorven die geen onderliggend lijden hadden. Of 'chronische aandoening' hetzelfde is als 'onderliggende aandoening' in dat rapport; geen idee. De ziektes in het RIVM-PDF zo bekijkende betreft het voornamelijk cardio-vasculaire aandoeningen, long- en nieraandoeningen en diabets (lees overgewicht). Dat lijken mij typisch lui die in zelf-quarantaine moeten gaan, ongeacht hoe de regels worden nageleefd.
@JohnLocke | 04-09-20 | 15:57: We hebben dus te maken met miljoenen chronische patiënten beneden de 70 jaar. En (gezonde) mensen die het virus overleven houden in veel gevallen blijvende klachten over. twitter.com/DrEricDing/status/1301460...
@First Contact | 04-09-20 | 16:06: We hebben te maken met 700 overledenen onder de 70 jaar. Minder dan 200 overledenen onder de 60 jaar. 46 onder de 50 jaar.
Ter vergelijking, het aantal verkeersslachtoffers tot en met 50 jaar in 2018 was 261 (ipv 46). Tot en met 60 jaar 328 (ipv 191) en 406 tot en met 70 (ipv 700).
Als je het uitdrukt in gemiste levensjaren is het verkeer veel gevaarlijker dan corona. De 142 mensen onder de 30 die stierven door het verkeer hadden gemiddeld 70 jaar te leven nog, ofwel 10.000 jaar. Een goed deel van de corona-overledenen boven de 80 (en dit is 62% van het totaal) hadden nog max 2 jaar te leven (dat zou om die 10.000 jaar te halen al 5.000 zijn van het totaal aantal overledenen).
Als de overheid op basis van corona een land kan platleggen, waarom doen ze dat niet voor 'het verkeer' of bij een volgend straf griepvirus?
Een pandemie is geen feest, er gaan heel veel mensen dood, maar perspectief en het begrijpen van data helpt wel degelijk om een risico-inschatting te maken. Dat wij andere conclusies daaruit trekken, prima. Het ligt eraan wat mensen individueel acceptabel vinden.
@JohnLocke | 04-09-20 | 16:17: Niet alleen onze overheid, de meeste landen wereldwijd nemen maatregelen en deze gaan vaak veel verder dan de 'intelligente' (kuch) maatregelen in NL. We hebben allemaal kunnen meemaken dat de overheid net op tijd heeft ingegrepen, veertig patiënten op Duitse ic's, de maatregelen hadden dus geen week later moeten komen. Het is dus risico-inschatting van de overheid om dit te voorkomen.
IC en overlijden zijn de data die er toe doen. Dit is hooguit een trend.
Nee, dit is de kanarie in de kolenmijn.
@Papa Jones | 04-09-20 | 15:01: Nou de kanarie is springlevend kan ik je vertellen hoor.
IC deels, omdat iemand met Covid-19 en aan een andere aandoening lijdt (zoals zwaar overgewicht) of net een operatie heeft gehad wordt ook gauw naar de IC geschoven voor de zekerheid.
Feiten benoemen is paniek zaaien? Waarom dat!
@deja_view | 04-09-20 | 15:11: Omdat het selectief winkelen in de feiten is.
@jorisvanwilligenburg | 04-09-20 | 15:17: en nu maar wachten op voorbeelden.
Nog 42 x.
Meer meer meer corona. Minder minder minder vrijheid. Hoe gaat het in nieuw west?
Ik zie jullie binnenkort op IC.
Ja leuk. Het IC Nachtcafé.
@Papa Jones | 04-09-20 | 14:58: chips nootjes en corona.
de bar is open
Je bedoeld het UWV wanneer de economie verder op slot gaat.
@captain-caveman | 04-09-20 | 14:59: Met als gast: Aleksej Navalny.
@Blauwe Wafel | 04-09-20 | 15:03: Denk jij echt als straks 30% van de banen verdwijnt het UWV nog uitkeringen verstrekt?
Ben jij ook ziek dan?
kunnen we niet beter allemaal corona krijgen is dit gezeiks meteen afgelopen.
Nee, je kan het nogmaals krijgen.
@Gaat het niet dan? | 04-09-20 | 14:57: krijg je dan ook bonuspunten op je airmiles kaart?
Groepsimmuniteit?
Ja goed idee. Maar dat mag niet meer, want Hugo heeft al een miljoenmiljard vaccins gekocht en betaald. En wéér zo’n nutteloze uitgave als met de Mexicaanse Griep en Ab “ik ben geen oplichter” Osterhaus mag natuurlijk niet. Straalt slecht af op dit kabinet. Dus we moeten allemaal een vaccin. Van nature immuun worden mag niet meer. Daar verdient niemand iets aan.
Groepsimmuniteit is er als R_effectief < 1. Dat is nu al zo. Als je niet redelijk extra immuun wordt door het virus, wordt je het ook niet door een vaccin, dus larie om daar op te wachten.
@RichardBandler | 04-09-20 | 15:04:
Ja, maar van PABO alumnus Hugo mag alles pas weer normaal worden als iedereen het nutteloze vaccin in de aderen heeft.
@Stormageddon | 04-09-20 | 15:09: Nuance: verplicht...
Nuance 2: werking van het Nederlandse vaccin zou (zie www.youtube.com/watch?v=bOHO2Qp0GQM) niet op bekende wijze werken, maar middels RNA. Niet geheel zonder risico, lijkt me, en de twee artsen die dit vermelden lijken me niet bepaald paniekzaaiers.
@EEnzame SchizofrEEN | 04-09-20 | 15:29:
Verplicht met een app. Een vaccinatiepaspoort op de telefoon en anders mag je nergens meer naar binnen. De EU heeft de roadmap twee jaar geleden al gemaakt. En bij de Rockefellerstichting en BMGF liggen die whitepapers al veel langer. En overal wordt zo’n paspoort bijna gelijktijdig uitgerold.
It’s just an app, bro....
www.youtube.com/watch?v=4tLcwsCrAmI
Conform draaiboek.
De enige conclusie die getrokken kan worden is dat het aantal coronabesmettingen toeneemt met de toename van het aantal testen. Zoals al de hele tijd het geval is zeggen de random/ad hoc verkregen getallen niets over een totaal beeld.
Maar neemt het aantal testen nog steeds toe?
= de schuld van grapperwaus
Wat heel opvallend is in de grafiekjes dat er wel een flinke stijging zit in de patiënten op de verpleegafdeling maar niet op de IC afdeling.
Omdat men nu een veel beter inzicht en daarmee behandelplan heeft. Een paar maanden geleden behandelde men Covid19 als een longziekte zoals een longontsteking. Nu doet men dat gepaard gaande met het behandelen en voorkomen van de bloedstollingen die er bij optreden.
Zullen we ons pas weer druk gaan maken als het dagelijkse bevestigde aantal Corona doden hoger wordt dan de griepdoden in 2017-2018 ? En mag er ter relativering ook het aantal doden in het verkeerd, aan moord, aan kanker en aan keukentrapjes bij ? En tenslotte een grafiek van de verloren goede levensjaren door de lockdown t.o.v. een reëel geschatte besparing van laatste levensjaren ?
Precies!
"Tijdens de epidemie stierven er 9.500 mensen meer dan normaal.
Het is waarschijnlijk dat deze ‘oversterfte’ samenhangt met de griep. " ( over de epidemie van 2017-18)
"In 2019 vielen 661 verkeersdoden, 2,5 procent minder dan in 2018. Vorig jaar kwamen 465 mannen en 196 vrouwen om in het verkeer.Apr 15, 2020"
"n Nederland vielen dit jaar tot nu toe 114 doden door geweld. Dat is een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar, toen er 107 doden vielen. Opvallend is dat er in 2019 meer meervoudige moorden werden gepleegd. Tijdens zes incidenten kwamen maar liefst vijftien mensen om."
"In 2018 waren er circa 45.500 sterfgevallen door kanker volgens de doodsoorzakenstatistiek van het Centraal Bureau Statistiek (CBS)"
"In heel Nederland stierven vorig jaar 4628 mensen aan de gevolg van een val. Dat zijn er gemiddeld dertien per dag. In 2017 was dat elf doden per dag. Het gaat daarbij om ongelukken door struikelen, uitglijden of van de trap vallen."(cijfers 2018)
Beetje zoekmachine weet dat wel te vinden, vraag is, wat wil je met die data aantonen? Dat Corona niet zo ernstig is? Dat mensen ook aan andere dingen doodgaan?
Dank voor uw zoektocht. Ik mis nog de kosten/baten analyse. Als we voor keukentrapjes de economie niet plat leggen, dan snap ik nu niet waarom we dat voor minder wel doen. Maar wellicht u wel.
Even checken:
Ronaldo = bang
Pritt = ?
Van Rossem = niet bang
Mosterd = niet bang
Spartacus = ?
Bang? Bewust zul je bedoelen.
@Papa Jones | 04-09-20 | 14:53: Het is juist andersom, deze 'bang, paniek, bill gates' roepers zijn zelf angstig omdat het niet in hun straatje past. Je aanpassen in een noodsituatie, het moet niet gekker worden.
@First Contact | 04-09-20 | 14:55: Hahaha, je bent al goed gegaslight.
@First Contact | 04-09-20 | 14:55: Ja, ze zijn bang hun feestjes mis te lopen. Bang dat hun vakantie naar Lloret de Mar niet doorgaat.
Fijn dat je inmiddels wat gekalmeerd bent en weer kunt lachen, hond.
@Papa Jones | 04-09-20 | 14:53: Bewust bang dan. Ik weet dat jij ook bang bent maar het gaat nu alleen om de redactie van GS. Jij komt na Corona aan de beurt, goed?
Het zijn er daadwerkelijk natuurlijk veel meer want die testuitslag laat op zich wachten. Er zijn al scholen die zelf tests kopen omdat ze het wachten op de GGD helemaal zat zijn.
Huh? Eergisteren test gedaan en gisteren uitslag.
Het 'Nieuwe normaal' Heeft niets met covid19 te maken maar is veel meer een prettige bijkomstigheid voor de globalistische werelverkoters.
Gaan we nu eindelijk eens dood? Het is verdorie wel een keer tijd. Er is geen lol meer aan zo.
Er is hoop elkaar de harsens inslaan en mekaar overhoop steken is weer in de mode aan het geraken. Oordoppen trouwens ook om de ruzie van de buren niet te horen
Ik moet zeggen, ik lees uw plempsels altijd met groot plezier!
iedereen met ook maar het begin van een verkoudheid laat zich testen momenteel. Over het verloop van de epidemie zeggen besmettingsgetallen me dan ook weinig.
Ik hou aan 1 gegeven vast: het land moest in maart op slot omdat de IC's overbelast dreigden raken. Met 46 personen op de IC is dat nu in de verste verte niet het geval.
Inderdaad. Er liggen in totaal ook iets van 600 patienten op de IC's met andere aandoeningen dan corona. In Mei was dat aantal nul en eht aantal corona patienen ongeveer 1200.
50 om 1200 en Gulliver predikt over paniek.
@Eagle0511 | 04-09-20 | 14:48: Probleem is dat het snel kan gaan.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 14:56: 'het' kan altijd, op ieder gegeven moment in de toekomst, 'snel gaan', met dit of met weer een ander virus. Dat heeft ons in het verleden niet tegengehouden onze levens normaal te leiden en moet dat in het vervolg ook niet doen. 1. Goed voorbereid zijn op epidemieen en 2. pas lockdown-maatregelen als gezondheidszorg overbelast raakt (dat is dus nog lang niet geval).
Nee, het kan niet snel gaan, want we weten beter hoe te behandelen, mensen komen minder samen in grote groepen en een deel is al immuun, wat alleen maar toeneemt, mocht het aantal echte besmettingen nog wat omhoog gaan. Dus er zit een natuurlijke rem op. Nog los van het feit dat het seizoen voor Corona-virussen over is.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 14:56: Houd toch op. Er wordt al weken geroepen dat vanwege het grotere aantal gevonden besmettingen de ICs zullen vol lopen maar dat wil maar niet vlotten.
We.kunnen en moeten gewoon weer terug naar normaal, zeker buiten. Het enige waar ik nog naar zou kijken zijn de verzorgingstehuizen vol met kwetsbare ouderen en misschien ventilatie.
Heb het dashboard gechekt... helemaal niets aan de hand.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Gebruiken wij eigenlijk dezelfde testen als in de VS? NY Times schreef dat 90% van de positieve testen in de VS helemaal niet ernstig zijn (zo weinig corona dat het geen kwaad kan en niet besmettelijk is), artikel: "Your Coronavirus Test Is Positive. Maybe It Shouldn’t Be".
Je zou moeten weten hoeveel cycli er worden gedaan in onze PCR test. Blijkbaar doen ze in USA er 40 wat er voor zorgt dat de test bij het minste of geringste aanslaat. Ik kan nergens vinden hoeveel we doen in Nederland
Dat is hier ook zo. PCR test vindt het kleinste frummeltje van wat je hem laat zoeken. Dan gaat hij dat frummeltje reproduceren tot je een te onderzoeken hoeveelheid hebt. Is dus eigenlijk een voorbewerking voor verder onderzoek en dat gebeurt niet/ heel weinig. Positieve uitslag van deze test zegt helemaal niets.
Als je deze cijfers terugrekent naar het percentage positief van het totaal aantal testen en rekening houdt met een percentage valspositief, blijft er niets van over. Er is al zoveel gepubliceerd over deze test.
Toch houd ik mijn hart vast. Hoewel het virus er geen aanleiding toe geeft werken onze overheid en de media schouder aan schouder en stug toe naar een tweede golf en de bijbehorende noodwet. Keurig in de pas van WHO, VN, WEF. Zie Australië en Nieuw-Zeeland, dat is ons voorland.
Iedereen krijgt vast wel minstens één Covid-achtig molecuul in zijn neus gewaaid als je je niet op zolder opsluit. Dan ben je nog niet besmet noch ziek.
Lekker boeiend. Is er nog iets anders wat wel interessanter is dan het bijdragen aan een angstklimaat.
776 zijn er veel en veel te weinig. Op dat tempo duurt het 10 jaar voordat we een beetje groepsimmuniteit beginnen op te bouwen. We moeten naar minimaal 7000 besmettingen per dag, liefst nog een stuk meer, om het in de hand te houden. Ik draag mijn steentje daaraan bij. U ook?
:-)
Blijf in volledige staat van paniek mense! Wees godverdomme bang! We gaan dood. Allemaal. Aan qurona.
Marino van Zelst Groen Takje waarschuwt voor de laatste keer!
Sluit u op en trek een hazmat suit aan. Douche 10x daags met antibacteriële zeep en blijf 10 kilometer bij iedereen uit de buurt. En vooral wees in paniek en neem anderen vooral de maat! Bel de politie om mensen die tegen de noodwet zijn te verklikken!
Ze komen ze wel halen! Net als in Australië.
www.youtube.com/watch?v=swXk11hxB5U
www.youtube.com/watch?v=VZHuuSmjws8
Ik heb die beelden gezien van Melbourne. Allemachtig wat een gekkenwerk!
WTF zeg, ongelovelijk!
Is dit echt?
@kapoerewiet | 04-09-20 | 15:15:
Ja, dit is echt.
www.dailymail.co.uk/news/article-8688...
@kapoerewiet | 04-09-20 | 15:15:
www.dailymail.co.uk/news/article-8696...
Victoria, Melbourne voorop, is een politiestaat geworden.
www.dailymail.co.uk/news/article-8610...
Krankzinnig gewoon. Mensen worden met geweld op straat gearresteerd omdat ze geen mondkapje dragen. Drones worden ingezet om social distancing te controleren. Drones met camera’s die op een kilometer kentekens kunnen registreren. Het lijkt wel een beetje alsof Melbourne de proeftuin van de CCP voor de rest van de vrije wereld is. En wetend dat Austalie voor een groot deel afhankelijk is van exporten naar China en dat de CCP inmiddels de grootste grootgrondbezitter van Australië is... is allemaal maar toeval natuurlijk. Complottheorie. Helemaal wappie. Is niks aan de hand. Niet op letten.
Move along people. Nothing to see here.
www.aph.gov.au/About_Parliament/Parli...
www.bloomberg.com/news/articles/2018-...
@Stormageddon | 04-09-20 | 15:50: De natte droom van Mark Rutte en Hugo de Schoene. Geldt uiteraard alleen voor het blanke plebs.
't wordt pas interessant als je beseft dat Australie(als geheel) 1/3e van 't aantal besmettingen kent als in Nederland en slechts 10% van de doden als hier. Ze hebben veel extremere maatregelen, terwijl ze minder last hebben van 't virus...
Zolang wij een minister van Justitie hebben die de regels intentioneel aan zijn laars lapt moet ik helemaal niets.
Doe het voor een ander.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 14:57:
Blijf jij dan mooi binnen als jij bang bent. Kun je ook niemand besmetten.
Jij zorgt voor jouw gezondheid, ik zorg wel voor de mijne.
Is geen overheid en geen maatregel voor nodig.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 14:57: Snap je punt, maar feit is: zolang ik niet verkouden een 70-plusser knuffel (ik kijk naar jou, kale) ben ik gevaarlijker rijdend in mijn auto dan wanneer ik me niet aan de regels houd.
Ik denk dat de boa's en het ziekenhuis personeel dat ook vinden. De Jonghe en Grapperhaus gaan (ben ik bang) de VVD in maart aan een historische overwinning helpen.
Ik mis de relevante info: hoeveel meer testen zijn er gedaan? Het aantal mensen op de IC blijft stabiel, wat is daar de oorzaak? van de 2 overleden personen, hadden ze onderliggende problemen en wat was de leeftijd.
Helemaal dat laatste punt, volgens de CDC (Amerika), hebben slechts 6% van de Corona-doden alleen Corona als doodsoorzaak. Het gemiddeld aantal comorbidities is 2,6.
700 besmettingen zegt mij bijster weinig zo zonder context.
Nou dat percentage van 6% zegt al helemaal niks, alleen hier in Nederland heb je te maken met miljoenen chronische patiënten.
Chronische angstpatiënten.
Ik zie dat Geelstijl inmiddels ook onderdeel is geworden van het Hugo de Jonge propaganda kanaal (lees, bangmakenwantspoedwet.nl)
Dit is @Ronaldo. Die gelooft in cijfertjes. Of liever: die gelooft dat de cijfertjes die worden worden verzameld ook daadwerkelijk iets zeggen over besmettelijkheid, dodelijkheid en gevaar voor de volksgezondheid.
Ik dacht hier ook te maken te hebben met een kritisch en relativerend blog. V.w.b. Corona gaat Geenstijl kritiekloos mee met de MSM.
Niet zo gepikeerd dames. Dit is gewoon de GS schrijfstijl.
Nee, bangmaken wegens mondkapjes-affiliatelink (rechtsboven)
@Ludovic1764 | 04-09-20 | 14:50: MSM hebben ook vaak gelijk.
Als je meer mensen gaat testen en je onnauwkeurige test geeft zo af en toe valse positieven, dan krijg je vanzelf oplopende positieve test resultaten, terwijl de besmettingsgraad gelijk blijft.
.
Waarom stijgt het aantal overledenen niet?
Waarom stijgt het aantal ziekenhuisopnames niet?
Waarom wordt er niet gerapporteerd op fouten van de eerste soort?
Dat zou een gevolg moeten zijn van een stijging van het totaalgemiddelde, lijkt me.
Omdat gelukkig, buiten een aantal wappies, de meeste mensen zich aan de maatregelen houden.
Grapjas. Ben jij recentelijk wel buiten geweest?
@First Contact | 04-09-20 | 14:45:
"wappies". Kan je nou echt niks posten zonder meteen te beledigen?
De hele zomer lag het strand vol en zaten de parken vol. En er waren meerdere demonstraties. Mondkapjes werden al die tijd nauwelijks gedragen.
En toch laten de sterftecijfers géén tweede golf zien.
@First Contact | 04-09-20 | 14:45: Dream on...
@First Contact | 04-09-20 | 14:45: Je maakt een denkfout die bijna iedereen maakt. De 'maatregelen' hebben als doel het aantal besmettingen te reduceren. De 'maatregelen' hebben niets van doen met de kans dat als je eenmaal besmet bent, je op de IC belandt of sterft. Dat er bij die laatste twee geen enkele stijging te zien is ondanks de vele gevonden besmettingen, zegt vooral iets over het zeer lage sterfterisico van Covid. Ergo, waarom gooien we nog steeds de halve maatschappij en economie op slot terwijl er eigenlijk niets aan de hand is?
Kom maar op met die 2e golf en hopelijk een hele flinke reset.
Schapen Gullliver, First Contact, Kuifje en Papa Jones eerst graag. Zijn we ervan af en kunnen we weer normaal gaan doen.
@Bijtendehond | 04-09-20 | 15:03: Ik gun niemand van mijn medereaguurders dat ze zullen overlijden aan Corona en ook niet dat ze het krijgen. Let's agree we disagree, op het moment dat je het niet me ze eens bent.
Vrijwel geen doden. Al maanden. Kunnen we niet gewoon weer normaal gaan doen?
Ja dat kunnen we. Angsthazen kunnen dat helaas niet.
Ik zou graag weer terug willen naar normaal, terug naar ouderwetsch gezellig. Maar politici en media blijven doen alsof er een probleem is en velen lijken dat te geloven.
Dat komt door die kale gappie in de kamer
Van half maart tot half mei was er een epidemie in Nederland. Dit is duidelijk op te maken uit de wekelijkse sterftecijfers van het CBS. Het is ook niet ongewoon, aangezien deze periode in het griepseizoen valt. Inmiddels is de epidemie alweer een tijdje voorbij.
Kan het gezeur alsjeblieft een keer ophouden?
Laat die leugens maar eens ophouden. Je hebt duidelijk geen idee, je hoeft alleen maar naar het aantal besmettingen te kijken en het percentage wat is opgenomen in het ziekenhuis- of ic om te beseffen hoe gevaarlijk dit virus is.
@First Contact | 04-09-20 | 14:40: Doe dat zelf eens dan. Dan zie haal je jouw eigen woorden onderuit. Of is dat te hoog gegrepen?
@First Contact | 04-09-20 | 14:40: Laat maar zien dan. Het percentage dat in maart/april in het ziekenhuis werd opgenomen en het percentage dat in augustus in het ziekenhuis werd opgenomen. Ik ben heel benieuwd
@Maximus Cesar | 04-09-20 | 14:43: Aub:
Totaal aantal besmettingen: 73208
Ziekenhuisopnames: 12200
Opgenomen op IC: 3047
@Eagle0511 | 04-09-20 | 14:44: Maar welk vergelijk wil je dan maken? De gevolgen voor of na de genomen maatregelen? Want daar gaat het toch om? Of denken jullie echt dat dit virus uit zichzelf vertrokken is. Daarom is het verstandig ons aan de maatregelen te blijven houden en niet te luisteren naar een aantal paniekzaaiers.
@First Contact | 04-09-20 | 14:49: Die paniekzaaier en angsthaas ben jezelf.
@First Contact | 04-09-20 | 14:40:
"leugens", "geen idee".
Het lijkt er een beetje heel erg veel op dat je moet schelden om je gelijk te halen.
@Mayka.Lovelace | 04-09-20 | 15:02: Gaap. "Inmiddels is de epidemie alweer een tijdje voorbij." Dit is een duidelijke leugen. Heb je verder nog iets?
Ben benieuwd wat de middelbare scholen over 4 weken voor een effect hebben gehad op de besmettingsaantallen
Ga maar van rampzalig uit.
@Gulliver | 04-09-20 | 14:37:
angsthaas
@Gulliver | 04-09-20 | 14:37: Waarschijnlijk heel veel besmettingen en nul doden of IC-opnames. Niets aan de hand dus.
De stijgende lijn is al een tijdje zichtbaar. Ook in andere Europese landen. Vooral in Spanje gaat het momenteel hard met de nieuwe besmettingen.
Hoogste tijd dat de struisvogels kun kop uit het zand halen en de wappies een grote pleister over hun mond geplakt krijgen.
Corona is nep.
Dat doen we al: een mondkapje!
Ja, onmiddelijk al die besmette mensen in quarantaine. Niks twee weken, maar minimaal 3 maanden. Alle bedrijven waar een besmet iemand werkt onmiddelijk sluiten. Alle scholen dicht komend jaar en alle 60-plussers opsluiten totdat iedereen, maar dan ook iedereen in de hele wereld gevaccineerd is. Dan pas komt het goed.
Hoe meer besmettingen, hoe beter. Zolang er geen grote stijging in doden en IC opnames is, kan het me niet hard genoeg gaan met die besmettingen.
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
Grafiekje "Overledenen per dag", tabblad "Vanaf 27 Februari". Het enige wat flat-lined is de grafiek zelf.
Willen wij meer of minder reacties van @Gulliver onder deze zinloze berichtgeving?
-Edit- subject delivers nicely
Hey pas op, hè! Straks word je nog aangeklaagd wegens "belediging".
Meer meer meer
Gewoon aanpakken die tokkies, goed zo @Gulliver.
Iedereen mag reageren. Het zou wel chic zijn als er wat minder gescholden wordt door de virusangstigen
776 positief op 73 000 testen is wat? 1% ofzo?
Nog vele malen minder als je daar het aantal IC patienten of doden tegenover zet.
Ja en die PCR test heeft een foutmarge van 1,8 % dus 1,8% geeft een false positive... klopt wel aardig, dus niks ad hand en daarom geen zieken of doden
Dat lijkt mijn hartritme wel
Ja dat.. of er melden zich over het algemeen meer mensen om zich te laten testen bij de GGD dan voorheen, wat betekent dat de oude cijfers minder met de realiteit van doen hadden dan deze cijfers. Daarnaast zijn mensen op vakantie geweest en net terug en in de periode dat je op vakantie bent geweest heb je je niet kunnen testen en de kans op besmetting op je vakantiebestemming was in enkele gevallen groter.
Weer een virus in de RIVM computer?
Zwijgende meerderheid snapt concept 'afstand houden' niet. Dat maakt enorm veel mensen ziek, met lastige gevolgen zoals de dood bijvoorbeeld.
Vertel eens: Hoeveel mensen zijn er in de afgelopen 6 weken overleden doordat ze te weinig afstand hebben gehouden?
Je weet niet eens of die positief geteste mensen ook echt ziek zijn. Van de zeventien positief geteste personen in dat café in Hillegom had niemand ergens last van. Asymptomatisch betekent niet ziek.
@Oeleflaffel | 04-09-20 | 15:41:
Asymptomatisch Covid-19 patiënt is zelf niet ziek maar geeft het wel door.
Het virus verspreid zich voornamelijk via de media.
Ik wil Minder, minder, minder besmettingen. Is dit strafbaar?
Nee, maar het zou het wel moeten zijn
Deaud gaan we toch...
Dat is inderdaad een geruststellende gedachte.
Maar hoeveel naar de IC?
46 op de IC voor corona. stichting-nice.nl/
Het getal schommelt al weken om de 50
@Sitting_targets | 04-09-20 | 14:33: gelijkwaardig aan het aantal dat voor griep jaarlijks op de IC beland.
Dus waar praten we over...
De vraag zou moeten zijn....
Hoeveel procent blijft klachten houden na besmetting ?
@LangeTijdGeleden | 04-09-20 | 14:34: Precies
Juist, dit is de enige vraag die telt.
@*101# | 04-09-20 | 14:35: Na besmetting of na ziektebed?
Patiënten IC
Bevestigd: 0. Verdacht: 1.
@Sitting_targets | 04-09-20 | 14:33: Dank voor de link!
REAGEER OOK