Amerikaanse rechter geeft Snowden gelijk
Het Amerika van Donald Trump!
Social
Een Amerikaanse rechter heeft geoordeeld dat Edward Snowden groot gelijk had toen hij in 2013 de illegale internationale afluisterpraktijken van de Amerikaanse (en andere westerse) inlichtingendiensten openbaarde. Barack Obama, de “progressieve president” die meer klokkenluiders vervolgde dan al zijn voorgangers bij elkaar opgeteld, reageerde destijds door de laatste man die een moedige poging deed om de dystopie (waar we niet heen slaapwandelen, maar met open ogen en gestrekte armen op af rennen) een halt toe te roepen, op te jagen als landverrader. Dat Snowden vervolgens bij de Russen terecht is gekomen, is mede de schuld van vrije westerse landen (waaronder ons eigen laffe kutlandje) die de belangrijkste klokkenluider van de 21e eeuw liever naar Moskou lieten vertrekken dan voor de grondrechten van alle vrije burgers op te komen. Rechten waar Snowden zijn eigen vrijheid voor opofferde. En nu zegt een Amerikaanse rechter, in het land van Trump, dat Snowden al die tijd gelijk had. Kom maar door met dat generaal pardon, Oranje Leider van de Vrije Wereld.
Social
Een van de best bekeken Rogans ooit:
Zesde best bekeken JRE-podast OOIT
Relevant los fragment voor deze uitspraak
Meer relevante losse clips in dit topic.
Reaguursels
InloggenIronie dat Snowden in Rusland bescherming geniet. Was hij zelf een Rus en had hij daar zijn kunstje geflikt dan was hij allang dood. Zonder enig proces. Je wordt daar voor minder vermoord ook. Zelfs eerlijk en democratisch oppositie voeren is daar een levensgevaarlijk beroep. Er zit zomaar Novichok in je kopje thee.
Ah fijn fijn.
Nu kan Snowden veilig terug naar de VS,
het land waar de president het rechtsysteem respecteert en naleeft.
.
.
Ow, wacht.....
Ik wacht ja. Tot je van je anti Trump paard valt.
Trump had al aangekondigd dat er een bijzonder persoon zou worden ontheven van vervolging.
Valt me mee dat de rechters meegaan in het zinspelen op gratie door Trump. Zou hier te lande nooit gebeuren.
Sarcasme is sterk in deze.
Nou Assange nog vrij.
And if you don't stand up for it, then who will?
www.youtube.com/watch?v=YNESMafb5ZI
Van Rossum begint met het America van Trump. Volgens mij was 7 jaar geleden iemand anders president. Of gaat Trump aan zijn 3e termijn beginnen?
Onder Obama staatsgevaarlijk en onder Trump misschien gratie.
Het is de zin na de kop.
Onder Obama moest Snowden van fox en friends(Trump) de death penalty krijgen.
@Itastijl | 03-09-20 | 17:51:
Er is een ander inzicht gekomen en niet in de laatste plaats omdat veiligheidsdiensten Trump nogal tegengewerkt hebben.
@sprietatoom | 03-09-20 | 17:59: Nieuwe inzicht van de rechter(?) Waar waarschijnlijk/mogelijk ook Obama op was gekomen. Foute info ging over en weer. mobile.twitter.com/realdonaldtrump/st...
@Itastijl | 03-09-20 | 18:55:
Nieuw inzicht van Trump. Vond het persoonlijk ook moeilijk kiezen of Snowden nu een held of verrader was. Enerzijds goed wat hij blootlegde over hoe het Amerikaanse volk massaal werd afgeluisterd anderzijds legde hij ook de werkwijze van de NSA bloot en daar kun je je vraagtekens bij zetten mits je veronderstelt dat zij de "goeden" zijn.
@sprietatoom | 03-09-20 | 19:23: Ik dacht dat de rechters onafhankelijk moesten bepalen wie schuldig was en wie niet.
youtu.be/-wquZJx0Cx0
4 years ago
@sprietatoom | 03-09-20 | 19:23:
Je klinkt als Hillary Clinton ;)
youtu.be/yVqrONIVuJ4
Toch zou dat voor mij nog geen reden voor een feestje zijn en gelijk een enkeltje Moskow - LA boeken. En als hij dat wel doet, sterft hij aan een vergiftiging die de Russen hem zogenaamd hebben toegediend.
Heeft iemand mijn alu-hoedje gezien?
Absolute held Edward Snowden! Grote stap in de juiste richting deze uitspraak.
Maar goed, hoe is het met Assange?.
Lekker. Hij belde nog van de week.
Van Rossem heeft de oude vorm weer te pakken! Complimenten. Waarschijnlijk ook in de Corona hoax getrapt en daardoor wat verstijfd.
Ik heb wel eens vaker gehoord dat die Obama eigenlijk een smerig sujet was. Ingehaald door de tijd net als Mandela.
Na dat de CIA was opgericht en die gefinancierd werd door de Marshall hulp was het snel gedaan met de vrijheid. De geheime operaties van de CIA namen onder iedere President van de USA alleen maar toe.
Niet alles was goed wat ze deden, maar ze hebben ook een boel ellende voorkomen.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-09-20 | 16:23: Wat een naïeve doos ben je ook.
@Rallywally | 03-09-20 | 16:30: We zijn niet anders gewend van Kuif.
@Rallywally | 03-09-20 | 16:30:
Geheime diensten opereren altijd in het landsbelang en achteraf is het altijd makkelijk oordelen. In de tijd van Snowdon wad de strijd tegen moslimterreur op een hoogtepunt en in die zin is een hoop ellende (aanslagen) voorkomen. Snowdon mag nu dan gelijk krijgen van een rechter, hij blijft gewoon een verrader die er geen moeite mee had CIA agenten in grote problemen te brengen. Als hij een Rus zou zijn in dienst van de KGB,was hij al lang opgeruimd. Daar was geen rechter aan te pas gekomen. Eigenlijk de beste oplossing voor dit soort gasten.
@Rallywally | 03-09-20 | 16:30: Waarom is dat naief? Leg eens uit, wat klopt er niet aan?
@Rallywally | 03-09-20 | 16:30: Terroristische aanslagen, sufferd. Of denk je dat de wereld veiliger is zonder de CIA?
humor in de avond
Waarom heeft Trump nog geen einde gemaakt aan deze misstanden? Hij is tenslotte de allerhoogste baas.
Scheiding der machten niet begrepen? President Trump is helemaal niet zo’n dictator als jij ons wilt laten geloven. Maar ik noem Trump, God Emperor gewoon, omdat hij een koning of is in alles wat hij doet.
@Samarkand225 | 03-09-20 | 16:09: Dat is voor Trump toch geen probleem? Daar kan hij vast wel omheen. En anders vindt Rudy Giuliani wel een geitenpaadje.
Ken je die site GeenStijl Kuifje ?
www.geenstijl.nl/5154908/trump-the-me...
@sprietatoom | 03-09-20 | 16:13: Eerst was hij voorstander van de doodstraf voor Snowden. Maar omdat ES tijdens de ambtsperiode van Obama aan het kruis is genageld, wil Trump nu het tegenovergestelde.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-09-20 | 16:22:
Eerder omdat zijn achterban het wellicht ook wil. Een president voor het volk.
@sprietatoom | 03-09-20 | 16:40: Een opportunist.
Omdat een President alleen federaal kan optreden en de gouverneurs/burgermeester toestemming moeten geven. Hij zou het wel kunnen als het echt moet maar dit ligt dit heel gevoelig want dat gaat via het leger. In noodsituaties, echte noodsituaties die een staat niet kan verhelpen, die het land als geheel zou kunnen ontwrichten, zou hij dit kunnen doen, maar de staten in kwestie roepen deze niet uit en dan is het erg tricky, het mag alleen in absolute noodsituaties.
@Caesar.is.Keizer | 03-09-20 | 19:17: Hebben wij het wel over hetzelfde topic?
@Kuifje-naar-Brussel | 03-09-20 | 17:22: Van nature is alles opportunisme, is dat zo slecht?
U probert een spindoctor te spelen.
Geheime diensten zijn de enige reden waarom er "complotgekkies" zijn. De geheime diensten zijn er vol van.
Bij de NPO is het anders ook druk bezet met dat volk.
@The_Challenger | 03-09-20 | 15:36:
Het zijn daar "Misinformation Managers"
Mooi al die draaiboeken en consequenties die hier even geplempt worden over een interne Amerikaanse aangelegenheid. Even vanuit een postzegel op een voetbalveld als landje. Grappig volk zijn we wel.
De opgeheven Nederlandse wijsvinger.
Er is sprake van een oorlog tussen de NSA(leger) en de CIA(totaal losgeslagen oncontroleerbare organisatie). Met als doel de CIA te vernietigen, wat John F. Kennedy al aankondigde te gaan doen.
Snowden was een plant van de CIA binnen de NSA. Bedenk dat door telefoongegevens te verzamelen, de NSA ook toegang kreeg tot CIA informatie. Door uit de school te klappen heeft Snowden de NSA een zware slag toegebracht. Ik ben benieuwd wat voor deep state rechter hem nu wil vrijspreken.
Hey complotgekkie, heb je het artikel wel gelezen?
Spannend. Ik zie een leuke Netflix-serie.
En Joe Rogan is ook een NSA agent die dan weer Snowden uitspraken onttrekken moet aan de hand waarvan dan die weer toch vervolgd kan worden. Waarna dan weer blijkt dat de beauty salon van Pelosi eigenlijk niet haar crusty toenails ging doen maar slechts de chip onder de nagel van haar grote teen moest uitlezen want de Salon is een verzamelpunt van opgenomen telefoongesprekken. Uit die telefoontjes komt dan een transcript van een gesprek tussen Trump en Putin die samen met Grapperwaus nieuw beleid maken met betrekking tot de opzettelijke verspreiding van corona op bruiloften en kinderfeestjes. Zodat de gasten op zulke feestjes gevaccineerd kunnen worden en daarmee een 5g chip krijgen die 24/7 kan worden uitgelezen door China zodat ze beter inzicht krijgen in wat de westerse consument bij Wish en Alibaba expres bestellen. Allemaal naar het plan van Ollongren die wordt geadviseerd door Peter R. /wappiemodus off\
NSA is niet van het leger of wat u er ook mee bedoelt
@grapo | 03-09-20 | 16:42:
Besmetting via kinderfeestjes: zie "Het Voronov complot" (Yves Sente&André Juillard)
NPO kom er maar in!!
O nee wacht.
Obama.
Iemand die staatsgeheimen op internet pleurt en daarme mensen in levensgevaar en diplomaten in verlegenheid brengt is een verrader, geen held. Als hij echt klokkenluider had willen zijn waren er genoeg andere manieren om zijn doelen te bewerkstelligen zonder de Amerikaanse staat te schaden. Laat hem maar lekker in Rusland blijven bij ome Putin.
Zoals netjes aan geven bij de officiële instanties en dan verdwijnen.
@TeeJee | 03-09-20 | 15:02: Nee, hij had bijvoorbeeld bij begane politici of lokale kranten (e.g. WSJ) aan kunnen kaarten ipv het integraal aan wikileaks te geven. Slechts twee mogelijkheden.
@geenspam | 03-09-20 | 15:07: Jij hebt het boek Permanent Record duidelijk niet gelezen.
@geenspam | 03-09-20 | 15:07:
Waarna die politici op een zijspoor komen, en het verhaal in de krochten van het archief terecht komt.
En dan plotseling spoorloos verdwijnen.
@TeeJee | 03-09-20 | 15:02:
Precies. Wanneer de oude socialisten aan de macht zijn is het levensbedreigend om de "officiële instanties" te vertrouwen op hun blauwe ogen.
Ben je niet in de war met Assange?
@geenspam | 03-09-20 | 15:07:
Dat laatste heeft hij dus ook gedaan...
www.npr.org/2013/09/11/221359323/repo...
Snowdens plotselinge openbaring via WikiLeaks heeft zeker geleid tot gevaar van informanten in bijvoorbeeld Afghanistan. Het gehele surveillance program van de CIA in dat land was praktisch gezien kapot door zijn acties. Je kunt je inderdaad afvragen of Snowden niet wat selectiever had kunnen zijn.
Jij bent een gestoorde gek die zijn vrijheid niet waard is.
Kans is nu groot dat hij in Rusland van een balkon valt.
@Wilhelm Tell | 03-09-20 | 15:47:
Leg de spiegel nu maar neer Wilhelm.
Zpu Trump hem echt een pardon geven? Zou ik een goede actie vinden. Wel een flinke draai tov 2013 toen hij de doodstraf wel passend vond.
Ook al zou hij pardon krijgen liggen er wel 10 sluipschutters op de loer.
@Sinclair | 03-09-20 | 15:06:
Voorlopig zit er nog niemand achter de tralies van het vorige bewind. Overal zitten zij nog in functie. Bij de media, de veiligheidsdiensten, het Pentagon, de rechterlijke macht. Allemaal weten zij wel wat van elkaar en dat schept evenwicht.
Hoe gaat het intussen overigens met mevrouw Maxwell? Leeft zij nog?
Daar hoor je verdacht weinig over iid, onze Ghislaine.
@Jan Passant mk2 | 03-09-20 | 15:18: Ze wordt nu gemarteld in een FBI-kelder.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-09-20 | 16:01:
De pizzakelder van Hillary toch?
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 16:14: Sttt, dat moet geheim blijven. Want Stormageddon leest mee.
Het is alleen nog maar het appeals court ninth circuit. Zeg maar het hof van beroep voor de westelijke staten, waaronder californie. Vooral veel Obama-adepten daar, zou ik zo denken - tenzij daar een oververtegenwoordiging van de Trump-aangestelde rechters terecht is gekomen.
Een finaal oordeel is aan SCOTUS, dus even wachten met de vreugde.
Net zo belangrijk, of misschien nog belangrijker, is Julian Assange. Die wordt ook al weer 10 jaar (10! jaar!) achtervolgd door overheden. Wanneer er een symbool is voor de uit de hand gelopen grip van de geheime diensten op alle aspecten van ons leven, dan is het Assange wel.
Als je googelt op het onderwerp afluisteren en dan leest om welke gigantische hoeveelheid data het gaat, rijst de vraag waarom? Alsof het hoe al niet angstaanjagend genoeg is.
Hoe is simpel. Gewoon een prisma gebruiken en het licht van de glasvezel even 2 kanten op sturen en opvangen.
@Watching the Wheels | 03-09-20 | 14:57: Yep, dat sleepwetje is echt peanuts voor de bühne.
Het wachten is op een AI die de juiste gegevens uit de berg informatie vist. Als die AI niet al bestaat.
OT: er wordt zo dadelijk onverwacht hoofdelijk gestemd salaris zorgpersoneel. Mildheid en genade opmars en aarde.
De ASO partijleden zijn allemaal terug van vakantie. Dat scheelt, hoeven ze niet weg te lopen.
Zorgpersoneel wordt prima betaald, waarom moeten ze er nog meer bij krijgen? Ik werk ook altijd heel hard.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-09-20 | 16:14: Zoiets schreef een arts ook al. Het is gewoon werk met even een tijdje wat meer betaalde overuren.
Ik ga mijn BBS weer eens afstoffen.. of nee een eigen wifi netwerkje... of nee een bakkie. Of gewoon toch maar die bedrade babyfoon.
Eerst eens losweken van die mobiele baksteen... heb er nou wel genoeg van gezien.
Heb nog wel complete zendinstallatie in de aanbieding ,vreet wel wat stroom dat wel.
Trump gaat Snowden never nooit geen general pardon geven. Volgens Trump is snowden een landverrader ondanks dat zijn motieven zuiver waren.
Waarom denk je anders dat Obama in zijn laatste dagen als president Manning gratie heeft verleend.
Trump is conservatief en bovendien een patriot. Je valt je eigen land niet aan tijdens een oorlog, ook al hoor je helemaal niet thuis in die oorlog. Het is volgens Trump (en veel republikeinen en patriottische Democratische Amerikanen) heel erg simpel: Amerika is het beste land ter wereld ook al doet het alles fout..
Bonkers is vooral een laffe drol die alles doet om iets te winnen. Een patriot die het land aan Putin heeft verkwanseld. Alles voor een leninkje van een paar miljoen.
Mooi te zien dat het regime van de Heilige 0bama en zijn deepstate stukje bij beetje ontmaskerd wordt. De media schreeuwen moord en brand, als uitvoerende macht- tevens poortwachters van deze staat-in-de-staat.
Zelfs Trump had zwaar onderschat hoe diep het dampende moeras rond Washington DC is. Het heeft hem nu al vier jaren stevig opgebroken. De branden in de linkse poepgatsteden smeulen nog steeds en het hulp-virus van de kameraden van de CCP is ook nog lang niet weg.
2020, verkiezingsjaar. Het werd een heftig jaar - en het is nog lang niet voorbij. Zelfs hier hebben wij er last van, al zal die link nooit gelegd mogen worden.
Hoe gaat het eigenlijk met die andere knakker, Assange?
Ik haal ze telkens door elkaar. Heb ik met Trump en Obama geen last van, gek genoeg.
Assange zal een pardon krijgen van Trump. Hij heeft hem namelijk geholpen met de verkiezingen, door de DNC hacked emails door te sluizen van Cozy Bear naar de openbaarheid. Dus gaat Trump hem uit de wind houden, net als Roger Stone.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:48: En dat deed hij in zijn kamertje in de ambassade van Ecuador waar hij al 4 jaar ondergedoken zat.
@Glasgow Argus | 03-09-20 | 14:55:
Ik was er niet bij inderdaad, dus mogelijk is het niet waar. Er zijn er veel die dit echter volhouden als verhaal.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:48:
En daar is het volgende complot.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 15:01:
Ik wou net vragen of je toevallig Zijlstra heet.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:48: Niet om het een of ander, maar het laatste wat ik hoorde van Assange, dat ie gezondheidsproblemen had en dat hij praktisch aan het doodgaan was. Daarna niets meer over gehoord.
@Samarkand225 | 03-09-20 | 15:46: Aan een venerische ziekte?
@Kuifje-naar-Brussel | 03-09-20 | 16:14: Nee, long problemen.
Fijn voor Snowden. Hij hoort in de USA thuis. In Rusland belagen ze de oppositie met zenuwgas. Maar ja er blijven vast nog genoeg aanklachten over die hem langdurig achter de tralies kunnen stoppen. En dat de NSA illegaal bezig was maakt dat de acties van Snowden legaal?
Kijk uit, ga niet off topic over Navalny.
Nederland weer een kogel.... dus
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:49: Kameraad, vindt Poetin dat niet goed?
@Simon_GS | 03-09-20 | 15:11:
Nee ene Joris.
Het maakt het niet per definitie illegaal.
Goh, ik wist niet dat Trump inmenging had in de rechterlijke macht.
Die man kan ook echt alles.
Niet naïef aub. Net alsof de NL regering geen inmenging heeft in de recht. macht?
@viejohuevon | 03-09-20 | 14:49: Inderdaad, en hier houden wij ons er ook aan. Je hoeft echt niet te denken dat je een rechter of ovj kan koeieneren.
Wij hebben een minister van Justitie die eigenlijk een strafblad had moeten hebben en om die reden had moeten aftreden, maar een aflaat heeft betaald daarvoor in de plaats.
Ja, als Trump gemotiveerd is, kan hij de hele wereld aan. Maar je mag hem nergens verantwoordelijk voor houden. Of op afrekenen.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-09-20 | 16:15: ja, want uh... jij kan het weten, want jouw hanteert alleen 1e hands informatie voor jouw bronnen. Helder licht.
Tijdens de regering van President Obama hebben er wel meer van die bizarre FBI-dingetjes gespeeld., zoals de toestemming van de FISA-rechtbank om Trump's campagneteam af te luisteren op basis van wat vervalste rapporten...
Durham probe.
www.youtube.com/watch?v=NHM769EZKu4
Komt nog wel naar buiten. Trump en Barr blijven er voorlopig nog even op zitten.
Het is waarschijnlijk een tactical nuke tegen de Democratische Partij en de inlichtingendiensten.
Dat is niet waar. Dat zijn allemaal complotten tegen die goedaardige Democraten...
/AntiZanicz modus uit
@Stormageddon | 03-09-20 | 14:45: Kortom, daar horen we nooit iets meer van.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-09-20 | 16:16:
Hangt van de paper trail af. Als alleen de lagere uitvoerende ambtenaartjes zoals jij aangepakt kunnen worden, en die gaan niet zingen, dan horen we er niks meer van. Maar staat er wel wat op papier of een appje, of de knechtjes zoals jij gaan wel zingen met een flinke strafvermindering van de 20 jaar die ze in het vooruitzicht hebben: dan wel. En dan gaat mevrouw Clinton de bak in. En Obama. En Pelosi en iedereen bij de DNC.
@Stormageddon | 03-09-20 | 14:45:
Dank voor de link, er is werkelijk geen grens aan de vuiligheid die de deepstate wil doen om de naakte staatsmacht terug te grijpen. Je kan de Democrats en hun mockingbird-media zonder blozen politieke criminelen noemen. Dat zijn ze.
Ik zal de link herhalen, het is zonde dat meer reacties die onzichtbaar maken:
www.youtube.com/watch?v=NHM769EZKu4
debunked nonsens uit het st petersburg playbook
@Jan Passant mk2 | 03-09-20 | 19:27: hah, u gelooft dat er werkelijk dat er een deepstat is terwijl men geen koffiebon geheim kan houden.
Effe lancering meepakken?
#SpaceX zal om 14:46 weer 60 #Starlink satellieten in L.E.O. brengen.
Voor booster B1060 wordt het de 2e vlucht.
Deze zal na zo'n 9 minuten weer landen op droneship OCISLY in de oceaan.
(altijd gaaf!!)
Live vanuit Cape Canaveral, Californië:
youtu.be/_j4xR7LMCGY
Ha, net op tijd. Hopen dat we nu wel echt die landing op de Of Course I Still Love You gaan zien, de vorige keer kreeg ik er een enorm aluhoedjes-maanlanding-is-fake gevoel bij...
Ook zoiets leuks. Al jaren in de media laten zien dat het ruimtevaartuig zelf weer rechtstandig landt maar tot nu toe zijn het dezelfde zeelandingen als in de jaren 60 en 70.
@The_Challenger | 03-09-20 | 15:09: ??????
@The_Challenger | 03-09-20 | 15:09:
Met de capsule ja. Voorheen viel al die booster meuk gewoon allemaal in zee, en niet herbruikbaar.
@zetje01 | 03-09-20 | 15:12:
Heb je het niet gevolgd? De space-x zou zelfstandig rechtop kunnen landen. Tot nu toe valt er bij de landing alleen maar een ruimtecapsule in de zee net als in de tijd van de saturnus en apollovluchten. Niet duidelijk genoeg?
@TeeJee | 03-09-20 | 15:14:
En is die meuk nu allemaal zelfstandig geland bij de hangar voor wedergebruik?
@The_Challenger | 03-09-20 | 15:33:
Je kletst uit je nek.
@elfenstein | 03-09-20 | 14:48: Yes, zonder uitval, keurig op z’n pootjes terecht gekomen :)
@The_Challenger | 03-09-20 | 15:34:
De boosters landen op het zee-platform, en worden daar vervolgens weer afgetakeld per schip. Dan vervoerd en weer onderhouden.
Dat is het idee, want het moest goedkoper. Hergebruik is een stuk goedkoper.
@TeeJee | 03-09-20 | 15:38: Dat bleek bij de shuttle niet zo te zijn. Ook niet voor de boosters.
Wie zit op dit vervuilende dingen te wachten? Wie heeft er apparatuur om Internet van die dingen te krijgen?
@AntiZanicz | 03-09-20 | 15:41:
De Space-Shuttle was dan ook een ontwerp uit de jaren '70 van de twintigste eeuw.
De Falcon-9 is een ontwerp uit de jaren '10 van de 21e eeuw.
Overigens, de tweede trap wordt nog steeds niet herbruikt.
Vandaar dat Elon Musk druk bezig is met het ontwerpen/bouwen/testen van de combinate: Super Heavy en Star Ship, om de hele raket herbruikbaar te maken.
P.s. met een beetje mazzel is er later vandaag een 150 meter test-hop van Star Ship. Kan iedereen via youTube live meekijken, vanuit Boca Chica, Texas.
@AntiZanicz | 03-09-20 | 15:41:
Laat dat nou NET het punt zijn waarom ze dus nieuwe ontwerpen aan het gebruiken en ontwerpen zijn, om die herbruikbaarheid voor elkaar te krijgen.
Wat een geweld; binnen 1 minuut op de 1.000km/u; met 2 minuten 4.000 km/u!
Binnen 9 minuten is de eerste trap weer terug op een aarde en staat op een platform geland, terwijl trap 2 met 27.000 km/u op 216km hoogte rondjes om de aarde draait. Het ISS hangt op 400km. Dus theoretisch vlieg je even in de koffiepauze naar het ISS. Tering wat gaaf.
@zetje01 | 03-09-20 | 15:47:
Net maakte Starship SN6 de 150 meter hop:
twitter.com/i/status/1301578029366480...
Je zal maar degene zijn die meest mogelijk grote fout ooit in een organisatie heeft gemaakt: het aannemen van Snowden.
lijkt mij juist de beste aanname door personeelafdeling ooit.
Een korte tegel die duidelijk illustreert hoe afschuwelijk lelijk het foutieve gebruik van het woord "meest" kan uitpakken.
Je kunt je de vraag stellen waarom Snowden opeens op deze coulance kan rekenen en vooral op de overweging van Trump voor gratie. UIteraard vertrouw ik niet op de opeens geopenbaarde medemenselijkheid van Trump. Dat zou een unicum zijn waarvan hij tot nog toe nooit blijk heeft gegeven. In het geval van klokkenluider Vindman (Oekraine) kon Trump zijn bloed wel drinken. Ik zoek de verklaring dus in de volgende punten:
1. Snowden is door Obama bestempeld als verrader. Trump haat Obama's legacy tot op het anaal gefixeerde. Dus keert hij dat oordeel om.
2. Snowden draagt bij aan de schets van een "Deep State", wat helemaal in Trumps straatje past.
3. Snowden heeft nooit de persoonlijke belangen van Trump geschaad.
4. Speculatie alert: Hij zit al heel lang vast in Rusland. Mogelijk heeft hij via de Russen iets over Trump zelf, waardoor het mogelijk in Snowdens belang is om daarover tijdens een rechtszaak onder ede iets te verklaren, mocht het tot vervolging komen. Maar ik geef toe: Speculatie.
Complotgekkie...
@The_Challenger | 03-09-20 | 14:28:
Op punt 4 heb je gelijk, die eerste 3 acht ik reeel.
Het was de rechter, niet Trump, die de uitspraak heeft gedaan.
@Upendo | 03-09-20 | 14:31:
Het gaat eigenlijk meer om het gratieverhaal van Trump, qua Snowden. En de rechter, tsja, sinds William Barr, Trumps humpy-puppet, daar de leiding heeft vertrouw ik het voor geen millimeter.
Als de rechter zegt dat het illegaal was, dan was het illegaal, en had Snowden dus gewoon gelijk. Je bent toch altijd zo'n fan van de rechtspraak?
Je plotselinge wantrouwen in deze is nogal opportuun. Typisch zelfs.
Vanwaar je anale fixatie op Trump in deze?
Je kunt je ook bij feiten houden.
@TeeJee | 03-09-20 | 14:44:
Wat ik al zei: Ik reageer vooral op de eerdere speculatie dat Trump hem gratie wil verlenen. En ja de rechter, ik vraag me af in hoeverre de rechtspraak in de VS nog onafhankelijk is. William Baar werpt zijn schaduw vooruit.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:50:
Blijkbaar had Trump dus een goeie visie op deze zaak. Met de huidige kennis/stand van zaken, en deze uitspraak in de hand, is dat eigenlijk best wel een terecht besluit
Wel grappig dat je dat zegt over de VS. Meestal ben je niet zo heel mild tegen mensen die dat zeggen over de Nederlandse rechtspraak.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:35: Kijk ff naar wat die door Obama benoemde rechter Sullivan uithaalt in de Flynn case voordat je over Trump begint.
BL
"Legacy tot op het anaal gefixeerde" Grappige opmerking, erg creatief, hoe kom je erop? Ervaringsdeskundige? " Alleen lijkt het me meer op de Clinton-Epstein combinatie te duiden. Met de toevoeging minderjarige anaal gefixeerde.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:30:
Iets reëel achten blijft een complot aangezien het speculatie betreft. die haat op punt 1 kan je niet bewijzen.
De deep state is iets wat gewoon bestaat. Net zoals in Nederland alles beslist wordt door lobbyclubjes die voornamelijk bestaan uit hooggeplaatste PVDA, GL en D'66 leden.
Hier de feitelijke uitleg van Bosma rechtsboven op GeenStijl.
Trump heeft Snowden nooit wat aangedaan, dus gewoon weer een frame wat nergens op slaat. Oftewel complotdenken.
Nou nee hoor speculatie is nog geen complot. Maar je moet je afvragen, waarom wil Trump Alexander Vindman het leven onmogelijk maken en Snowden gratie geven? Ik heb Trump nog nooit betrapt op zomaar belangeloos medelijden met iemand anders dus moet daar zijn belang mee gemoeid zijn. Ik houd het op de bovenste drie punten. Trump heeft sowieso een haat-liefde verhouding met de diensten dus via Snowden kan hij ze weer een trap na geven.
@The_Challenger | 03-09-20 | 14:28:
Niets minder dan dat of een russiche spion. Hoe zou hem de Novitjok smaken deze ochtend?
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 15:19:
Speculeren is complotdenken. Als ik maar 1 kritische vraag stel over corona dan ben ik al een viruswappie en een complotdenker. Geldt dus ook voor jou. Jouw groep reaguurders heeft de standaard neergezet, ik niet
@Cobalt bomb | 03-09-20 | 15:25:
Net als alle andere spionnen. Ze worden er een beetje ziek van. Toch vreemd als ze iemand uit de weg willen ruimen. voorbeelden genoeg in de geschiedenis van een lichte vergiftiging zelf toedienen om een ander zwart te maken. En nee, Ik weet niet wie het heeft gedaan.
Het is weer een leuk riedeltje van je BL.
De vraag is, en dit is de enige vraag waar het om gaat.: Is wat Snowdon deed wettelijk verkeerd of moreel verkeerd? Formeel recht begint ten aller tijde bij moreel recht. Formeel heeft hij zaken naar buiten gebracht waar hij voor heeft getekend dat hij dit niet zou doen. Moreel gezien zie ik geen foutief gedrag in zijn handelen.
Bij jou draait het met name om: het oordeel komt niet uit het kamp waarvan ik het leuk vind, dus is het fout.
Wat mij betreft heeft Snowdon juist gehandeld door bepaalde info te lekken. Een deep state, een oncontroleerbare overheid, of hoe je het ook wil noemen of duiden, heeft nadelen.
Zelfs bij geheime diensten moet er op een soort van rekenschap kunnen worden gerekend in een westerse democratie, hoe tegenstrijdig dit ook soms is met de werkelijkheid.
We zijn tenslotte geen communisten.
@donkieshot | 03-09-20 | 17:08:
Wettelijk gezien was hij keihard een verrader die vele lopende onderzoeken in gevaar heeft gebracht en teniet heeft gedaan. Dat heeft veel mensen persoonlijk gevaar gebracht en miljoenen gekost. Op verraad van dije zwaarte staan zeer zware straffen.
Dan heb je het over "moreel". Waarbij de complotwappie weer stuk gaat op "deep state". Rechts Amerioka denkt dat er een complot gaande is. Nee dat is niet zo, zij verwarren tegenwerking op hun snode plannetjes als een complot, wat feitelijk gewone ambtenaren zijn die geen enkele zin hebben in fascistische zaakjes. Die tegenwerking noemt rechts "deep state".
Iedereen mildheid en genade
Als jij het zegt Mark...
lachen met deze betogen. Nu is Obama te streng geweest voor verraders en is de 'dystopie' van na zijn presidentschap niet de schuld van Bonkers Bonespur maar van diens voorganger. De economische groei is dan echter wel van Bonespur en niet 7 jaar door Obama gekoesterd en tot wasdom gebracht. De staatsschuld is ook vast door anderen tot explosie gebracht.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie u als geschikte presidentskandidaat ziet. Toch niet Biden?
De 2 regels Trump:
1. Succes ligt aan Trump
2. Falen ligt aan Obama
De staatsschuld is onder Obama verdubbeld van 10 naar 20 triljard funny money.
Obama heeft de VS alleen maar verder the swamp ingeduwd; één van de slechtste presidenten ooit!
Zal het even kort langs lopen;
- Die dystopie waar je het over hebt is al veel langer in wording, dat zie je al decennia lang ontstaan dankzij de smerige politiek van beide zijden in Amerika, nu in versnelling gebracht door de zogenaamd progressieven, wat feitelijk fascisten zijn.
- Het doorzetten van de economische groei heeft wel degelijk plaats gevonden onder Trump. Is gewoon een doorzetting van de lijn Bush - > Obama -> Trump. Deden dat stukje namelijk allemaal wel okay. Kun je gewoon cijfers over vinden, google is je vriend.
- De staatsschuld deed het al lekker onder Obama, die oorlogen die hij allemaal gestart is of zich mee bemoeide moesten ook betaald worden heh? Wist jij dat Obama, in zijn eerste periode, de staatsschuld harder deed stijgen dan Trump nu? Bij deze weet je het.
Gemiddeld genomen doet Trump het niet slechter of beter dan Obama met de schuld. Hij zegt wel dat hij het beter doet; dat is niet zo.
De rest van je gedrag is gewoon kinderachtig, en duidt op een gebrek aan achtergrond kennis. Verder nog iets?
@TeeJee | 03-09-20 | 14:41: er is wel een verschil in de staatschuld opdrijven tijdens een economische crisis, zoals bij Obama, of hem opdrijven tijdens de uitstekend draaiende economie tot aam de coronacrisis.
Wat overigens nergens op slaat, is Trump nu exclusief de schuld geven van het banenverlies mbt corona. Dat had ie nooit kunnen voorkomen.
@TeeJee | 03-09-20 | 14:41:
Dat was me al duidelijk toen AntiZanicz nog MaarFeitelijk heette.
@ZureKoek | 03-09-20 | 15:00:
Uitstekend is schromelijk overdreven, want zo goed deed de gehele wereld economie het niet tussen 2008 en nu. Onder de tweede termijn Obama zagen we een rustig herstel naar de status quo van voor de crisis.
Trump doet het in absolute cijfers slechter met de schuld dan Obama in zijn tweede termijn, maar percentueel gezien gaat het praktisch gelijk op. Trump geeft meer geld uit, maar dit zie je dan ook weer terug in een veel lagere werkloosheid en consistent goede economische cijfers, daar waar onder Obama nog wel eens een gaatje viel in de groei.
Het is eigenlijk heel Keynesiaans wat ze allemaal doen, en uiteraard niet houdbaar op de echt langere termijn. Dat is wat de ECB doet tenslotte ook niet.
@Oeleflaffel | 03-09-20 | 14:28: dat is niet zo. U weet niet wat een triljoen is. Daarbij is de bankencrisis aangepakt en opgelost. Bonkers geeft alleen maar geld wg zonder resultaat.
@TeeJee | 03-09-20 | 14:41: Mevrouwtje, Obama moest de bankencrisis oplossen. Daarn is er 7 jaar groei ontstaan waar Bonkers al jaren van profiteert. Zelf kan deze nitwit niets anders dan ouderwetse rechters benoemen om mensen ongelukkig te maken.
@AntiZanicz | 03-09-20 | 15:15:
Ach gossie, heeft het Antiblaatje geen inhoudelijk weerwoord? Awwww, wat zielig toch weer.
Hi-ha-larisch toch weer.
@AntiZanicz | 03-09-20 | 15:13:
De staatsschuld is onder Obama wel degelijk verdubbeld en met nauwelijks economische groei. De economie onder Trump was de beste in decennia.
en.wikipedia.org/wiki/National_debt_o...
En een triljoen of een triljard aan funny money maakt toch niets meer uit.
@TeeJee | 03-09-20 | 15:08: nee mee eens, die rekening komt nog wel een keer voor hoe we dit doen. Maar ach, na ons de zondvloet.
@Oeleflaffel | 03-09-20 | 15:24: Lachwekkende bogus. 7 year groei en Bonkers heeft niet één kwartaal gehad wat meer groei had.
@ZureKoek | 03-09-20 | 15:25: Het is hun zondvloed en het zijn de Chinezen die een groot deel van de schuld bezitten. Dus dat wordt dansen naar het pijpen van de Chinese banken.
@threeheadedmonkey | 03-09-20 | 14:24: pres Bonkers Bonespur is bij de slechtste vijf ooit. Ieder ander is dus beter. Biden zeker met al die ervaring. Die heeft een normaal IQ. pres Bonkers is al jaren van het pad en heeft een hersenbloeding gehad. Het Wh verklaart dat de pres niet voor vascular problem in Reed geweest is terwijl nog niemand had vermoed dat dit wel zo was. Dit is als soldaat Jansen is niet voor een geslachtsziekte naar de dokter geweest.
@AntiZanicz | 03-09-20 | 15:36:
kun jij deze stelling even bewijzen met daadwerkelijke cijfers, met een linkje naar je bron?
@AntiZanicz | 03-09-20 | 15:40
Wat praat je toch een partij poep jongetje. Niks van dit duffe gelul kun je bewijzen of hard maken.
Kinderachtige stemmingmakerij van iemand die geen feit van fictie kan onderscheiden.
@Oeleflaffel | 03-09-20 | 15:24: de economie onder Trump was idd goed. Des te vreemder dat hij de staatsschuld zoveel verder laat oplopen. Obama kreeg te maken met een crisis en, wat je ook van hem vindt, daar is de VS onder hem uitgeraakt.
@ZureKoek | 03-09-20 | 16:21:
Handelsoorlogen voeren kost ook een bak met geld.
@TeeJee | 03-09-20 | 15:47: U kunt toch wle wat tabellen lezen. Zo moeilijk is dat niet voor de rustroll in st petersburg
@TeeJee | 03-09-20 | 16:57: en veel reputatie. Er is nu al niets meer van over. EN niets gewonnen.
@AntiZanicz | 03-09-20 | 15:15: Groei voor wie? En waarom moest de belastingbetaler voor de bankencrisis opdraaien?
Obama had de banken gewoon failliet kunnen laten gaan. Net als gewone bedrijven.
Wij hebben hier helaas een Grapperhaus die niet zo begaan is met klokkenluiders.
Het gaat om de intentie. Toch?
Obama kreeg toch een Nobelprijs voor de vrede?
Flauwekul.
voor de wrede.
Die kan weer afgepakt worden als er blijk is van een leugen.
U weet het antwoord toch? Obama vond het zelf ook wat prematuur. Achteraf wel terecht gezien de toestand die er nu heerst. Er is wel iemand aders voor het presidents-examen gezakt en die eigenlijk door het 25e amendement tot vervanging zou moeten komen. En het gaat niet om Duterte of Bolsanaro.
Die kreeg hij al in 2009... als steun voor zijn ambitie... Moreel failliet van het instituut van de Nobelprijzen. Eenieder die nu nog deze prijs bij leven accepteert maakt zich ter plekke belachelijk.
Ach, sinds Henry Kissinger die prijs won wil je hem echt niet hebben hoor.
@AntiZanicz | 03-09-20 | 14:20: Obama kan dat natuurlijk gewoon goed maken door de prijs door te sturen naar Greta & Ome Timmerfrans. Maar dat doet-ie dan weer niet hé?
@OverdaanDerOnderheid | 03-09-20 | 14:24:Onzin, genoeg terechte ontvangers. EN waarom zou Obama hem teruggeven? Niemand doet dat.
@AntiZanicz | 03-09-20 | 15:16: Jazeker, zoals de EU natuurlijk een volkomen terechte ontvanger is hé. En Al Gore natuurlijk joh. En Yasser Arafat, niet te vergeten.
Juryprijzen zijn een soort zeepsop waarmee je fijn bubbels kan maken.
@OverdaanDerOnderheid | 03-09-20 | 15:40: De EU is inderdaad een heel terechte ontvanger geweest. Arafat was samen met Rabin. Gore ook heel goed. Obama top. Tutu top. enz Bedenk zelf eens een slechterik.
Klokkenluiders hebben in dit kudtlandje ook helemaal geen bestaan en worden tot de enkels afgebrand. zie ook www.geenstijl.nl/5148088/groene-trekt... en de grote frustratie van klokkenluider en feitenonderzoeker Paul van Buitenen.
Eindelijk gerechtigheid.
wat zal die verkiezingsoverwinning van God Keizer Trump in November toch heerlijk smaken
Drain the swamp.
Obama werd op handen gedragen, Trump wordt verguisd.
Terwijl Obama-swah een vuile hond was. Maar oh, wat was het een goede president..........
In ieder geval is het fantastisch nieuws voor Snowden
Obama kon heel energiek en presidentieel een vliegtuigtrap aflopen.
@Der Schnitzeljäger | 03-09-20 | 14:11: Het is een neger. Dus is het goed.
@Dubbelepunthoofd | 03-09-20 | 14:15: Oh, u schreef neger, mag dat wel?
@Der Schnitzeljäger | 03-09-20 | 14:11: Scherp, dat doet die orange-guy inderdaad een stuk minder.
@pibasso | 03-09-20 | 14:31: Ik ben niet zo zwart wit als ik schrijf hoor.
Rightly so. Het was illegaal en daar heeft Snowden altijd gelijk in gehad. Desondanks, vanuit zijn baan destijds beoordeeld, is hij ook een verrader. Dus wat weegt zwaarder: Dat hij een verrader is of dat hij een misstand aan de kaak heeft gesteld. Iets met klokkenluiders. Het zal ongewtwijfeld uitmaken of het verraad al dan niet de zittende president schaadt, in hoeverre de vervolging zal worden opgeschort. Andere klokkenluiders konder op minder coulance rekenen, weet ik me nog te herinneren.
wat is je punt?
@wilmeister00 | 03-09-20 | 14:09:
Mijn punt is dat Snowden gelijk heeft maar is volgens de wet ook een verrader. Dat gaat leiden tot de willekeur van de zittende president.
Weet u wat pas écht verraders zijn? Mensen die zich niet aan fractiediscipline houden. En zetelrovers natuurlijk. En inderdaad, Nobelprijswinnaar Obama trad keihard op tegen klokkeluiders.
* kartel-modus off *
@wilmeister00 | 03-09-20 | 14:09:
Heeft hij niet. Heeft hij nooit. Nou ja, hij betoogt impliciet dat “Befehl ist Befehl” voor alle ambtenaren, altijd geldt en dat die nooit zelf mogen nadenken en nooit autonoom mogen handelen als dat bevel illegaal is, als dat bevel betekent dat de overheid zelf de wet overtreedt, en moreel en ethisch ook mogelijk een misdrijf tegen de menselijkheid is. Zelfs dan is een ambtenaar niet meer dan een instrument dat moet uitvoeren, en kan nooit persoonlijk verantwoordelijk gehouden kan en mag worden (de basis van o.a. Pikmeer) maar er mag ook niet eens verwacht worden dat hij handelt (de basis van o.a. de verdediging van Adolf Eichmann), want de loyaliteit aan de staat verbiedt dat.
Dat is een beetje wat überambtenaar BL eigenlijk wil zeggen. Maar zo duidelijk zul je het nooit uit zijn toetsenbord zien rollen. Hij lult er altijd een beetje omheen, eindeloze betogen met wikjes en weegjes, ditjes en datjes, zonder helder principes te benoemen of een principieel standpunt in te nemen. In “Yes Minister” zou hij niet Humphrey Appleby maar Bernard Woolley zijn.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:16: De grondwet boven de achterbakse spelletjes van je opdrachtgever stellen is geen verraad, zelfs als zijn die opdrachtgevers geheime diensten en heb je een NDA getekend.
@Stormageddon | 03-09-20 | 14:31: Mooi gezegd.
@Stormageddon | 03-09-20 | 14:31:
Geval Alexander Vindman, Oekraine verhaal. Ik neem aan Storm, dat je snerende verhaaltje, zoals altijd gebaseerd op de helft speculatie, de helft bullshit, hiervoor uiteraard niet opgaat? In het zwart-wit wereldje van Stormageddon is altijd alles klip en klaar: Vindman is slecht, Snowden is goed. Anders kan hij de wereld niet begrijpen, omvatten, indelen naar goed en kwaad. Dan raakt Storm het overzichtje kwijt. Klimaat is allemaal leugens ook, uiteraard, in het dommige denkwereldje van Stormagedon. Dus ja de werkelijkheid is soms een grijswaarde, Snowden is een verrader, maar heeft desondanks een illegaal programma geopenbaard.
@KlauwnBassie | 03-09-20 | 14:35:
Daar denken die diensten zelf anders over. Sinds de klassieke oudheid.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:52:
Ja, echt heel vreemd dat geheime diensten het niet leuk vinden als ze betrapt worden op illegale handel en wandel.
De boefjes!
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:42:
Verrader heeft bij jou best wel resonantie of niet soms? ik vind het wel best landgenootje? met je nuancetje
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:42:
Ik kan me niet herinneren dat een rechter zich daar al over heeft uitgelaten, noch dat Vindman zelf de klokkenluider is. Hij zegt dat nota bene zelf in zijn getuigenverhoor in het Huis van Afgevaardigden. Heb je natuurlijk overheen gelezen (als je het al hebt gelezen. Het klinkt weer als gelul uit tweede, derde of vierde hand)
Dus onvergelijkbaar. En in dit geval is Vindman gehoord door het Huis, als opgeroepen getuige. Ik begrijp niet helemaal waarom je dat er met haren bij sleept. Nog even afgezien dat ook Vindman er zelf geen Quid pro quo in zag, maar juist vreesde dat anderen dat mogelijk wél zo zouden interpreteren, wat dus ook onherroepelijk gebeurde. Vindman heeft toen onmiddellijk juridisch advies ingewonnen.
De echte klokkenluider, Eric Ciaramella, mag nergens worden genoemd, en wordt angstvallig beschermd. Zelfs de naam noemen op social media levert je al een ban op.
Zoals gewoonlijk: je weet weer eens niet waar je het over hebt.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:42:
En je verdere speculatieve gelul, dat je achteraf nog even toevoegde met je editknopje, is helemaal betekenisloos.
@Beste_Landgenoten | 03-09-20 | 14:42: Vindman is een heel interessant verhaal. Zijn achtergrond, zijn levensloop en zijn opvatting over zijn werk ten tijde van deze kwestie. Een hele gevaarlijke man.
@Arachne | 04-09-20 | 00:13:
Check de eerste versie van zijn wiki op archive.org. Wat is er pijlsnel verwijderd uit zijn "Early life and education"?
web.archive.org/web/20200103162724/en...
Terecht. Maar ik ben bang dat hij niet meer terug kan keren naar de VS zonder voor zijn leven te hoeven vrezen. Hij heeft daar een hoop vijanden gemaakt.
Gerechtigheid!
Gefeliciteerd!
Medaille!
En Obama is een vuyle communist! Maar dat wisten we al.
Gerechtigheid?.... Denk het niet, althans niet voor Snowden
Die rechter mag Snowden dan gelijk geven inzake de illegaliteit van de afluister en sleepnet praktijken van de NSA. Daarmee vervalt de algemene aanklacht "spionage en het publiceren van staatsgeheimen" tegen Snowden niet.
@normanius | 03-09-20 | 14:15: Als dat zo is dan lijkt me toch dat ons aller Grote Blonde Leider Trump POTUS onze vrind Snowden toch wel gratie gaat verlenen?!
@Aristotalloss | 03-09-20 | 14:23:
"Ons aller"? spreek voor uzelf AUB.
Of Snowden gratie gaat krijgen of dat het een PR stunt is, dat gaan we meemaken.
Ik begrijp dit niet.
Trump c.s. is toch Het Kwaad?
Mocht Snowden terugkeren naar Planet Yank, denk ik dat ie bij aankomst per direct naar een of ander rendition stronthol vervoerd wordt met een of andere opgeklopte aanklacht op z'n conto.
spionage, en daar komt hij niet onderuit, tenzij Trump hem gratie geeft.
Mooi dat een rechter stelt dat Obama destijds onwettig handelde.
"U bent een abjecte, vuige, institutionele en white priviliged racist !" In 3, 2, 1......
* aluminium kroontje ruilen met aluminium feestmuts doet *
Het is idd feest, nou ja, een stapje vooruit na alle kilometers achteruit. Tevens mijn complimenten voor uw nick.
Nee. Kroontje kopen!
@Dubbelepunthoofd | 03-09-20 | 14:16: Heb ik al. Past niet. Mijn hoofd is namelijk een stuk groter dan dat van de gemiddelde reaguurder. Als ik uw nick mag geloven dan heeft u wellicht gewoon mazzel met de pasvorm. Pro-tip: niet meteen klaar staan met uw oordeel als u niet beschikt over voldoende informatie.
Ik vind het allemaal best. Maar het bewijst ook dat je in Amerika altijd wel ergens een rechter vindt die een bepaald oordeel kanvellen, daarna weer door naar een ander die het tegengestelde vindt en zo voor en zo voort.
Zal allemaal best, dat van die ene rechter. Mocht de zaak tot aan het Hooggerechtshof uitgevochten worden dan is er een panel uitspraak. Eens kijken hoe de uitslag dan is.
Precies t zelfde als in Nederland of elk ander land.
Dit is wel een uitspraak van de "9th Circuit". Doorgaans behoorlijk links en anti-Trump.
Is dat vonnis gekomen van één van de vele rechters die door Trump onlangs zijn benoemd?
Nee. Deze is door Billy C. benoemd.
en.wikipedia.org/wiki/Sidney_R._Thoma...
Vele rechters? Trump kan alleen rechters bij het hooggerechtshof aanstellen. en dat waren er dacht ik maar 2. Of je hebt totaal geen benul van het Amerikaanse systeem of je bent een complotgekkie. Aan jou de keus.
@The_Challenger | 03-09-20 | 14:58:
Alle federale rechters worden door de president benoemd. Deze ook.
@The_Challenger | 03-09-20 | 14:58: Dezelfde procedure geldt voor *alle* federale rechters, inclusief de 9th Circuit. Er zijn meer dan 100 federale rechters benoemd de afgelopen 4 jaar.
Dus blijkbaar heb jij totaalgeen benul van het Amerikaanse systeem.
Obama, in gestoord-Linkse kringen ook wel 'Jezus' genoemd, heeft niet alleen meer klokkenluiders vervolgd maar bijv. ook meer illegalen het land uitgezet dan al zijn voorgangers bij elkaar opgeteld.
Nu heb ik nooit iets tegen Obama gehad, lijkt me nog best een sympathieke kerel waar je beter een biertje mee kunt pakken dan met Trump.
Maar die ziekelijke verafgoding door al die Linkse Fascisten en het onuitroeibare demoniseren van Trump anderzijds, het is zum kotschen.
Met Trump kun je inderdaad geen biertje pakken, want hij drinkt geen alcohol.
Als je wat meer verdiept in de Obama's dan zul je merken dat deze mensen, buiten het hebben van een donkere huidskleur, vooral open en bloot totale zelfverrijking, mismanagement en gebrek aan visie loslieten op de Amerikaanse bevolking en economie, er iets van zeggen resulteerden in een spagaat van "are you a rascist!" dus lieten "ze" het doorbloeden want bad publiciteit is killing. Voor de zwarte bevolking heeft deze openlijke moslim, helemaal niet betekent!! Sterker nog door het gebrek aan visie heeft het de onderkant van de samenleving daar onevenredig hard getroffen, maarja eerste zwarte president dus who cares! Trump is een boer, ziet er uit als een boer, en heeft het ongeluk om de troep van de 1e zwarte president van de usa op te ruimen, maar hij heeft de touwtjes goed in handen en de skills om, op zn boers uiteraard, het land goed uit de ellende te krijgen!! waren het niet dat de blm clowns en antifa lefty's graag zijn ongelijk willen aantonen door zelf anarchistisch richting de bevolking te zijn.
@TijdelijkOptimist | 03-09-20 | 14:35: Mooie samenvatting.
Dat heeft u fout. Obama kijkt op u neer. Deze man is een narcist, voor wie een ding telt: hijzelf en zijn belang. Narcisten zijn vrij goed in het bespelen van mensen, zodat zij hun zin krijgen/doordrukken. Ze zijn totaal niet geïnteresseerd in anderen en wat hen bezighoudt.
Yes we can because it can,
Overigens lopen die programma’s toch weer/nog steeds: sleep wet.
Dan hoeft Trump 'm geen gratie meer te verlenen.
Hoeft niet, maar als hij het wel doet, en hem volledig rehabiliteert, dan wordt de overwinning over twee maanden nog groter. (En ook Julian Assange).
Samen met het Durham-rapport, en mogelijk ook nog de Ghislaine Maxwell-verhoren, zijn dat de bombshells die Donald nog heeft voor de verkiezingen.
@Stormageddon | 03-09-20 | 14:05: Wordt het voor jou niet eens tijd om een kroontje te kopen?
Mwoah, het BLM geteisem, hun schare helper witheys, de tactiek van de verschroeide aarde en het vooruitzicht van Boden in het WH die law & order gaat herstellen, maken van Da Donald nog steeds een goede kanshebber voor een 2e termijn. Bier, chips & nootjes, "licht uit, spot aan" en "game on".
@Stormageddon | 03-09-20 | 14:05: Ik denk niet dat Trump dat gaat doen, gezien zijn tweets uit 2014 (Sorry, ik mag nog geen linkjes plaatsen), even bij twitter zoeken naar "snowden (from:realDonaldTrump)"
@Mastermattie | 03-09-20 | 14:31:
Omstandigheden kunnen altijd veranderen, nieuwe informatie en feiten kunnen altijd een mening veranderen. En als het opportuun is; en Trump is -net als elke politicus en elke zakenman- een enorme opportunist, dan zal hij het niet nalaten.
@Mastermattie | 03-09-20 | 14:31:
Als er nou iemand bekend staat om het beweren van iets en daarna heel hard roepen dat hij het niet heeft gezegd of het niet zo bedoeld was, is het wel Trump. Dus die kans is juist alleen maar groter.
www.politifact.com/article/2016/jul/0...
REAGEER OOK