Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Digitale privacy? Bwahahahaha. BESTAAT NIET

hierzalookwelwatmeezijndan.jpgNog los van uw eigen stupide online gedrag waardoor creditcardnummers, adresgegevens of gevoelige inlogdata nonchalant op het internet rondslingeren alsof het vuile was in een hoek van de slaapkamer is: privacy op internet bestaat niet. De US Govt en Silicon Valley werken al jaren samen om naar wens en behoefte aan datamining te doen bij mensen in de United States wereldwijd. Niet bij iedereen hoor. Alleen bij luitjes die iets te veel gebruik maken van verdachte alsook verwerpelijke termen als 'Allahu akbar', 'occupy', 'gay porn' en/of alle aan overheidshaat gerelateerde woorden als 'politici', 'belasting' en 'leugenaars'. Proeven we al paniek bij de aluhoedjes die in deze dagen rond de Bilderberg Conference sowieso al niet lekker slapen indien ze niet onder een met lood gevoerd dekbed liggen? Horen we daar honende scepsis bij internetveteranen die al jarenlang hun paswoorden nooit in minder dan zeventig tekens triple encrypted in een zelfverzonnen geheimtaal achterstevoren onthouden? Dat is nou precies wat 'ze' willen: dat de rationele helft de irrationele helft voor mafklapper uitmaakt en dat die irrationele helft zich daardoor nog dieper ingraaft in complottheorieën, een diepgewortelde angst voor alles wat er in de lucht gebeurt (chemtrails, UFO's, frequentiestralingen), en de pedofiele Rijksambtenaren die het spil vormen tussen al die verschijnselen. Maar ondertussen is geen enkel Google-account, Apple-product, Cloud Service, mailbox of search query veilig voor meeglurende regenjassen in een Amerikaanse overheidsbunker zonder ramen. Doe met deze info wat u wilt. Wij gaan de nare gevolgen voor vrijheid op de lange termijn niet voorkauwen. Voor je het weet roept de ene helft van u dat we dolgedraaide complotdenkers zijn terwijl de andere helft ons bestookt met De Waarheid Over Hoe Het Allemaal ECHT Zit omdat we nu alleen maar wat aan de oppervlakte zitten te krabben van een véél groter internationaal doemcomplot van overheden, het grootkapitaal en die snel voorbijschietende felle lichtbollen die je bij helder weer boven het IJsselmeer kunt zien (als je het echt wilt tenminste). Hebben we geen zin in. Dus de tiefus en vergeet niet uit te loggen als je de panelen verlaat. Je weet maar nooit wie er meeleest...

Reaguursels

Inloggen

Voel me niet lekker en baal als een stekker.

brx | 09-06-13 | 21:41

De journalist die dit verhaal brak, is Glenn Greenwald van The Guardian. Op youtube staan goede interviews met deze journalist.
Volgens hem is het doel van PRISM, de naam van het Orwelliaanse programma, de Ausradierung van privacy worldwide. Oef!

Na het IRS-schandaal en het afluisterschandaal onder honderden journalisten van Amerika's grootste nieuws instantie, het zoveelste schandaal onder de bewierookte Obama, allemaal tenderend naar een politiestaat.
Ben benieuwd hoe Obama-bewieroker en aanbidder Willem Post dit gevalletje weer recht gaat lullen bij de Tros Nieuws show, die ze beter de Jaap Aap show kunnen noemen.

Rest In Privacy | 07-06-13 | 19:07

Ik ben zo de lul!

mothersfinest | 07-06-13 | 14:02

Aan mensen die niks te verbergen hebben, zou ik willen vragen:
-Waar droom je van bij 't masturberen?
-Was je nog maagd op je twintigste?
-Hoe voel je je als je zit te poepen?
-Hoevaak ben je al door de mazen van het net geglipt als je dronken aan het verkeer deelnam?
---
Ja, maar zulke dingen bedoelen we niet, hoor ik U protesteren.
Het gaat er toch om dat ik niemand heb opgelicht, nooit ben vreemdgegaan, niet heb gestolen of gefraudeerd, gemoord of verkracht. Dat ik niet weet waar ik kinderporno zou moeten vinden, en altijd keurig op tijd al mijn belastingen betaal...
-
Goed zo! Mooi! Wat bent U braaf! Kunt U dat allemaal BEWIJZEN, beste man? Want wij hebben gehoord....

caudillo | 07-06-13 | 13:23

Statistiek geeft ook aan dat een klein percentage van de bezoekers van Geenstijl als 'zombies' in een botnet zitten. Om even aan te geven wat er mogelijk is: credit card nummers, inlogsessies bij banken, alle keystrokes met screenshots worden doorgestuurd aan Roemeense Chinese, Poolse of Russische hackers. Daarom een paar tips:
.
- via TOR met een private VPN verbinden voor al het internetverkeer. Al is een VPN ook al behoorlijk anoniem omdat dan alle verkeer (ook MSN, Skype, games etc) via de VPN loopt (in tegenstelling tot een standaard proxy).
.
- Voor elke website een uniek wachtwoord plus e-mail adres aanmaken. Dit kan als je alle logins opslaat in een truecrypt bestand.
.
- Alle gevoelige bestanden in een Truecrypt bestand zetten.
.
- Nooit automatische wachtwoord invulling gebruiken voor browsers, FTP programma's, e-mail en chat clients.

kovariant | 07-06-13 | 12:45

-weggejorist-

Megalomaantje | 07-06-13 | 11:25

Je bent ook wel erg naïef als je in digitale privacy gelooft.

Zwart gat | 07-06-13 | 11:15

... De overheid vertrouwt zijn eigen soort niet, omdat zijn eigen soort gewoon niet is te vertrouwen en ze daarom in de gaten moeten worden gehouden. De overheid wil weten wie niet is te vertrouwen, want vertrouwt er niet op dat wie ze vertrouwt niet valt te vertrouwen, omdat ook bij de overheid nu eenmaal mensen werken die ze niet kunnen vertrouwen...

Megalomaantje | 07-06-13 | 11:07

... De overheid houdt zichzelf in de gaten en vertrouwd zijn eigen soort niet, vandaar dat ze ons in de gaten houden. Om te weten wat wij weten van de overheid, willen zij weten wat wij weten en komen zij erachter dat er niets meer valt te weten omdat wij het al weten wat zijn weten. Het is maar dat ze het weten.....

Megalomaantje | 07-06-13 | 11:02

Allemaal dankzij de inside job 9/11.
Ze gebruiken in Amerika echt overal dat excuus voor.
En dat over de ruggen van zoveel slachtoffers.

Henk003 | 07-06-13 | 10:45

De haas is over de brug. Ik herhaal: de haas is over de brug.
.
Dat zal ze leren!
(hier wat random toegevoegde searchitems en ik ben het volgende haasje; Alah Snackbar! Twintower indside job. Iran terrorist boms are on their way. Hatschikidee. Titatoveraar over en uit.)

PisFinger | 07-06-13 | 10:30

Ik ben benieuwd wat de Amerikanen herleiden uit mijn facebook account.

"Alcoholist, liefhebber van Dirkjan, exorbiant reispatroon, elke week opnieuw getrouwd, lid van voetbalvereniging FC Bal op 't dak, deelt onzin en spamt Schlagermuziek".

Stokman | 07-06-13 | 10:26

Echelon is uit. Probeer project Stellarwind. Door Bush er last minute doorgedrukt. Giga complex in Utah.

nieuwsflits | 07-06-13 | 10:08

Laten we wel wezen hadden we nu echt gedacht dat we op een door de US defence ontwikkeld netwerk geheel onbespied zouden kunnen huishouden, neem nog een biertje/jointje om uw gedachte te dempen.Tis gewoon een moderne versie van spionnage alleen zijn enige van de onderzoekers nu redelijk veilig als ze hun snode werk doen. en "het volk" is dom genoeg om hier met beide benen in te trappen.

Umberto die trotzoni | 07-06-13 | 09:57

Parsons | 07-06-13 | 07:33 |
Sterk stuk. Nota bene 6 jaar oud en het is alleen maar erger geworden.
Luister op BNR item over verkeersboetes. Zo iemand die inbelt en zegt: Laat ze maar bij elke oprit en afrit een camera neer zetten(!).

leef!! | 07-06-13 | 09:49

De Veerboot | 07-06-13 | 04:54
Persoonlijk niet mijn muziek , maar alle uitgebrachte nummers zijn in dit huis aanwezig.

nan6896 | 07-06-13 | 09:43

@Dima Beeline | 07-06-13 | 09:11

Die informatie wordt niet direct verwerkt. Maar het idee op zichzelf is goed. Door grote hoeveelheid onzin te versturen, verhoog je de entropie en kost het meer energie om het weer te ordenen.

Als je het zo bekijkt, heeft spam een hele belangrijke functie. Spamboeren vechten voor je privacy.

decadent degeneraat | 07-06-13 | 09:27

@poetsnoet | 07-06-13 | 09:22
Je kan hier ook niets verbergen, via het tooltje kun je alle reaguursels van alle reaguurders nalezen.
Ik maak er ook wel eens misbruik van......
*gnehe*

necrosis | 07-06-13 | 09:26

@aluhoedjes: Echelon bestaat echt, gaat niet via het reguliere internet maar via verschillende satellieten. Ik heb ook gezien dat een schurkenstaat naast een NATO land op dezelfde transponder zat van satelliet ivm raketlanceringen. Oftewel: als er een raket de lucht in gaat weet de NATO dat. Slaap lekker!

contractor | 07-06-13 | 09:23

Als je wat te verbergen hebt moet je niet de fout maken om wat te gaan verbergen.De beste beveiliging is geen beveiliging.

poetsnoet | 07-06-13 | 09:22

The nine most terrifying words in the English language are, 'I'm from the government and I'm here to help.'

Ronald Reagan

BenBinnen | 07-06-13 | 09:20

@Slappehap | 07-06-13 | 09:15

Heb je het vorige topic gemist?

i.imgur.com/ORrZQSL.jpg

BenBinnen | 07-06-13 | 09:16

Verint Systems doen dit voor overheden

ShagzModo | 07-06-13 | 09:16

Van de afdeling open deuren intrappen is dit wel weer eentje. ECHELON iemand?

Mensen moeten eens onderlinge verbanden gaan zien.

Slappehap | 07-06-13 | 09:15

Bigi Bana Boy | 07-06-13 | 07:21 | + 1 -

Hier komt die dan:

Duizend bommen en granaten (met dank aan kapitein Haddock)......

knerf | 07-06-13 | 09:14

@Badderbeest! | 07-06-13 | 08:26
Lijkt er veel op ja, is echter gewoon een prisma. Er wordt hier verwezen naar een spionageprogramma (Prism)
zie: www.kpnvandaag.nl/#news/Buitenland/anp...

Petrus Poortwachter | 07-06-13 | 09:12

Als we nu eens allemaal een dagje alles encrypted gaan verzenden, posten en dergelijke. Grote blokken encrypted onzin/boeken (lieftst in een vage uitgestorven taal)/muziek. Als dan ergens in de VS de stroom uitvalt en rook opdwarrelt uit de woestijn weten we dat die decryptie server bunkers van de NSA gesmolten zijn....

Dima Beeline | 07-06-13 | 09:11

@Patatter | 07-06-13 | 09:04

Nee, criminelen *nemen* privacy door bijvoorbeeld jouw id kaart te jatten.

Als je ergens recht op hebt dan krijg je het, daarom heeft het ook zo weinig waarde.

decadent degeneraat | 07-06-13 | 09:10

Onze overheid doet aan datamining van alle communicatiemiddelen sinds deze techniek tot hun beschikking staat.
Waarom?
Omdat de techniek tot hun beschikking staat.

jemagookniksmeer | 07-06-13 | 09:09

Elk geplempt woord is een internet tattoo, deze dus ook.

ikdenkwat | 07-06-13 | 09:08

Hier is dus de uitdrukking "Big Brother (lees de VS) is watching you" wel op z'n plaats...

knerf | 07-06-13 | 09:08

Ik loop al jaren op alle social meug op semi-achteloze wijze te pas en te onpas rond te slingeren met privacygevoelige info: een schromelijk overdreven banksaldo en penislengte.

De overheid wil het maar niet verwerken in hun databases. Al het knappe vrouwvolk blijft zo verstoken van die waardevolle informatie.

Anijsblokje | 07-06-13 | 09:07

De enigen die recht op privacy hebben zijn criminelen.

Patatter | 07-06-13 | 09:04

Dus wordt het tijd om de oude code boeken weer te voorschijn te halen.....
.
*De duif heeft zijn nest bereikt... ik herhaal, de duif heeft zijn nest bereikt*

Fatwabuster | 07-06-13 | 09:02

De verbazing is vooral hetgeen dat mij verbaasd. Ik leef al jaren met het idee dat zodra ik bom, terrorist of Obama in een mail zet dat de heren van de geheime dienst dat mailtje toch even screenen. Wie denkt dat digitale anonimiteit bestaat is niet echt snugger.

Datzegiktoch | 07-06-13 | 08:56

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:09
In Nederland vertrouwt men de overheid, ze luistert zelfs naar jou: www.internetconsultatie.nl/computercri... (inspraak voor de volgende spionageclub)

frank87 | 07-06-13 | 08:52

Weet toch vrij zeker dat dat de Albumhoes van "Pink Floyd - The dark side of the moon" is...
Badderbeest! | 07-06-13 | 08:26 | + 0 -

Zou het misschien iets te maken hebben met de naam van het overheidsprogramma:Prism?

Anijsblokje | 07-06-13 | 08:38

Het idee dat je overal en altijd geobserveerd kunt worden werkt disciplinerend, corrigerend. Vroeger was niets verborgen voor het oog van god. God wist alles. Na de dood van god weten google,
en de staat alles, of in ieder geval houden ze je in de smiezen.
God was tenminste nog een verzinsel, maar de staat is dat niet.
Of...

Rest In Privacy | 07-06-13 | 08:28

Weet toch vrij zeker dat dat de Albumhoes van "Pink Floyd - The dark side of the moon" is...

Badderbeest! | 07-06-13 | 08:26

@Canis Spurcus | 07-06-13 | 08:11 |
'Mensen die 'je hebt toch niks te verbergen' roepen krijgen hun eigen boom...'
.
Mensen die klagen krijgen een eigen muur.

Van Dikhout | 07-06-13 | 08:23

Magdatkandat | 07-06-13 | 07:39
Je stipt precies hét probleem aan want het verzamelen van data is één ding, het analyseren en interpreteren een tweede. Machines kunnen dat niet en de hoeveelheden data zijn nauwelijks met werknemers te verwerken. Maar het risico dat je inderdaad gedonder krijgt, zoals op vliegvelden, door volstrekt verkeerd geïnterpreteerde data is levensgroot en levensgevaarlijk. Want je zult maar ten onrechte worden aangemerkt als potentieel gevaar.

Bigi Bana Boy | 07-06-13 | 08:18

En dan die mensen die alles op internet open en bloot gooien, dat je ze waarschuwt en reageren met 'ja maar ik heb toch niks te verbergen'.
Zucht.

G,I. Jane | 07-06-13 | 08:18

Mensen die 'je hebt toch niks te verbergen' roepen krijgen hun eigen boom, naast die van de 'wen er maar aan' roepers.

Canis Spurcus | 07-06-13 | 08:11

Bigi Bana Boy | 07-06-13 | 07:21

Zo is dat. Een boom kan zich het best verstoppen in een bos (oude woudloperstruc).
Maar het gaat natuurlijk verder. Je komt op JFK aan en een of andere obese customsmuts weet met één druk op de knop nog meer over je leven dan je lieve moeder.
Is dat erg.
Voor onze biografen niet.

Magdatkandat | 07-06-13 | 07:39

Stel je voor dat een Petur Breedbek-achtig tiepje met je persoonlijke gegevens en mails aan de haal gaat. *Brrrrrrr*

Stroopdoos | 07-06-13 | 07:36

@Stormageddon | 07-06-13 | 01:45
Ja dat is wellicht onze redding.

Wat mij opvalt is dat er niemand linkt naar:

www.youtube.com/watch?v=7dWUrmQrCSE

Parsons | 07-06-13 | 07:33

Maar het meest verdacht zijn die gasten die helemaal geen digitale sporen achterlaten. Die zouden ze in de gaten moeten houden.
Maar dat kan dan weer niet.

Magdatkandat | 07-06-13 | 07:26

@eljohnny | 07-06-13 | 01:41
Zo veel doms, in één tegel.

Dat kunnen niet veel mensen.

Hulde!

Parsons | 07-06-13 | 07:25

Van Dikhout | 07-06-13 | 06:54 Kaas de Vies is een door Big Data datamining gevoede bot.

Bigi Bana Boy | 07-06-13 | 07:24

Als iedereen standaard een aantal "verwerpelijke termen" in iedere mail, reaguursel of Tweet zet zijn die datamiming activiteiten snel afgelopen. De hoeveelheden data die dat gaat genereren zijn als de Donau die overstroomt, dwz niet meer te beheersen en te gebruiken. Allah akbar, gay porn en Syria Jihad nog aan toe.

Bigi Bana Boy | 07-06-13 | 07:21

Het grootste gevaar is door een overheid als crimineel betiteld te worden. Zodra je in die molen zit kun je echt geen kant meer op. Verder lijkt het me nogal logisch dat alles op het net toegankelijk is voor: mensen met veel geld, overheden en handige hackerTs.
*loodpak poetsen doet*

Stroopdoos | 07-06-13 | 07:19

@ De Veerboot 04:45

Heb hem zelfs nog op vinyl ergens in de kast liggen. Ergens...

eerstneukendanpraten | 07-06-13 | 07:19

Waar zouden we ons druk over moeten maken?
De Amerikaanse overheid kunnen we wel vertrouwen. Dat blijkt wel uit de geschiedenis.

Strohond | 07-06-13 | 07:14

@Kaas de Vies | 07-06-13 | 00:47 |
'k ga weer in mijn caravan zitten zonder gas, water en licht, telefoon en internet.'
.
Slaap jij wel eens?
Na deze opmerking in de marge een tipje: je bent nooit vrij.
Denk ook aan richtmicrofoons; casu quo iets met een big.

Van Dikhout | 07-06-13 | 06:54

Privacy is sowieso een farce.

* | 07-06-13 | 06:43

Gebruik maken van internet is vrijwillig.

lingo star | 07-06-13 | 06:00

Is er nu niemand die even een opmerking maakt over Dark Side of the Moon van Pink Floyd? 's Wereld beste album en iconic logo?

De Veerboot | 07-06-13 | 04:54

Ik geef geen neuq. Ze mogen mijn blote Togus 3D ingezoemd oplsaan en fappen tot vellen erbij hangen.

Zelf ben ik ook de beroerdste niet en ben op zoek naar een goede drone.
Heb die parrot ar2 op het oog maar weet iemand hier meer van? Of een betere?

*rond gaat met de tuimelfles Cognac*

Houtbar | 07-06-13 | 03:24

@non_de_pier | 07-06-13 | 02:50
jep. hoe sneller de kudde doodvalt, hoe sneller de mensen met een brein en een toekomst de volgende revolutie in kunnen leiden. Klinkt kudt maar dat is nou eenmaal de uitgestippelde toekomst.

tattooboer | 07-06-13 | 03:00

Zolang 2/3 van de Nederlanders zijn/haar complete gegevens online blijft gooien via twitter/facebook etc vraag ik me af waar we ons druk over maken? Laat dom Nederland lekker dood vallen.

non_de_pier | 07-06-13 | 02:50

www.businessinsider.com/prism-spying-p...
Hier complete openheid van zaken.
waar u ook bent, loopt, zit slaapt, sport en winkelt, als u een microfoon en/of camera dragen bij u heeft word u gevolgd en gesurveilleerd. Hup! De straten op.

tattooboer | 07-06-13 | 02:48

Stormageddon | 07-06-13 | 02:29 |
Er zijn meerdere reaguurders die daar ervaring mee hebben.

Watapatja | 07-06-13 | 02:34

@Stormageddon | 07-06-13 | 01:45
Waarbij ik mezelf wel even moet aanvullen (omdat het nogal bagatelliserend klinkt), als ze je eenmaal met een niet al te fijnmazig zoekfilter in die zee van data hebben onderschept: dan weten ze ook vrijwel meteen daarna alles van je. En daar kun je dan heel veel last van krijgen.

Stormageddon | 07-06-13 | 02:29

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:55
Sja, dat word dan erev tov!
Het is denk ik ook niet de persoon wilders maar het idee wilders, de zelfreflectie is altijd sterker dan de de belichaming van een ander. Ik heb niet veel hoop hoor, burgers hebben geleerd zich te verzetten tegen hun eigen vrijlating. Dat is niet "nuchter". het kleine beetje hoop dat ik heb is de afgrond, want pas als mensen over de rand van de afgrond kijken wil het besef pas inzakken. is het dan juist goed mee te werken aan de sneltrein richting afgrond?

tattooboer | 07-06-13 | 02:05

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:04
Hij is wat wordy, het pianomuziekje is wat glibberig en er is iets te veel reverb aan de stem toegevoegd, maar verder helemaal eens. Samengevat: de overheid is de vijand, etatisten zijn medeplichtigen, enablers.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 02:00

@Anthèros | 07-06-13 | 01:48
Sorry, ik heb bonen gegeten vanavond. Ik zal volgende keer waarschuwen.

Stormageddon | 07-06-13 | 01:59

@BlackCurry | 07-06-13 | 01:53
Sommige lieden snappen er niets van. Overigens zijn dat dezelfde mensen die op feestjes nooit willen vertellen hoeveel ze verdienen en wat voor werk ze doen.
Dan weet ik vaak al genoeg: Teveel en ambtenaar.

Stormageddon | 07-06-13 | 01:56

* gaat even onder aludekentje liggen *

fijne nacht gewenst!

BenBinnen | 07-06-13 | 01:56

@tattooboer | 07-06-13 | 01:50

Wilders is geen charismatisch, spiritueel of analytisch talent. Hij wordt ondersteund bij een gebrek aan beter en door zijn doorzettingsvermogen.

Ik zal het afwachten. Wellicht gaan we de ondergang van het Avondland meemaken. Zo ja, dan heeft de bevolking van Europa het over zich heen laten komen en niets gedaan.

BenBinnen | 07-06-13 | 01:55

@Watapatja | 07-06-13 | 01:43
Nee ben ik niet.
Alleen de gedwongen zaken waar je door in de gevangenis kan belanden doe ik aan mee, belasting en verzekering voor zorg, voor de rest maak ik minimaal gebruik van bank en staatsmiddelen. Zonder bovengesteld over te willen komen wil ik duidelijk maken dat ik keihard tegen het been van de gevestigde orde aanschop, niet door alles gratis te willen maar door alleen bij de middenstand te winkelen en zo weinig mogelijk bij de banken zaken te doen.

tattooboer | 07-06-13 | 01:54

@Stormageddon | 07-06-13 | 01:47
Inderdaad dat stompzinnige argument "Ik heb niets te verbergen" als mensen dat tegen me zeggen zeg ik altijd waarom heb je gordijnen in je huis?

BlackCurry | 07-06-13 | 01:53

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:40
Maar het wil maar niet gebeuren. De verslaving aan het geld is te groot, de zekerheid van afbetaling en verzekeringen zijn te aantrekkelijk, een kind leert zijn tanden te poetsen na snoep, maar wij worden afgeleerd de misbruikers van ons kunnen weg te poetsen. Niemand staat op, niemand gaat lopen hier, Wilders wil dit wel maar heeft waarschijnlijk een dreiging van boven af gekregen. Ik geloof dat hij NL de revolutie in kan leiden tegen de elite.

tattooboer | 07-06-13 | 01:50

@Kansleaus | 07-06-13 | 01:47

Je vlucht. Denk je dat overheid van je aanstaande woonland principieel anders is?

BenBinnen | 07-06-13 | 01:49

Zag net toevallig een lichtbol overvliegen in noordwestelijke richting (geen ISS dus), N-H, was muisstil. Was even fel en verlichtte wat wolken rondom, daarna te dim om te onderscheiden. Jemand?

Anthèros | 07-06-13 | 01:48

@eljohnny | 07-06-13 | 01:41
Als je niks te verbergen hebt, waarom heb jij dan hier een nickname?
Pleur dan alles maar online. NAW, pincode, BSN: je hebt toch niets te verbergen?

Stormageddon | 07-06-13 | 01:47

@eljohnny | 07-06-13 | 01:41

Nee, dat is veel te makkelijk gezegd. Iedereen heeft van alles te verbergen; meer dan je denkt. En bovendien: denk je dat anonieme bedrijven zich geremd voelen om jouw gegevens te verkopen ten bate van winst?

BenBinnen | 07-06-13 | 01:47

@BenBinnen,
Zo bedoelde ik het niet helemaal. GS plaats iets als dagafsluiting, maar gaat er toch nog even overheen met een nutteloos topic. Vindt ik gek. Doen ze niet vaak.
Verder ben ik niet bang voor overheden, emigreer binnenkort hiephoi!

Kansleaus | 07-06-13 | 01:47

@Arjan | 07-06-13 | 01:01
Nou... "kennen". Het wordt geregistreerd. Meer niet. Daarmee is het nog niet gekend. Het wordt pas gekend als het in query met een zeer specifieke string wordt gezocht. De hoeveelheid data die wordt opgeslagen is zo groot dat het probleem opsporen in die opgeslagen data een even groot probleem is als de oorspronkelijke reden waarom het is opgeslagen.

Kort gezegd: om een watervlo te zoeken slaan ze alle zoetwatermeren op; uiteindelijk verzuipen ze zelf in de data.

Stormageddon | 07-06-13 | 01:45

@Kansleaus | 07-06-13 | 01:39

Het is een (zeer langzame) opstand tegen de heersende elite die ons vierkant in het pak naait. Als je de enige bent is angst niet eens irrationeel.

De overheid heeft de mogelijkheid jou je identiteit, je tegoeden, je goede naam en je bedrijf af te nemen. De tirannie van de overheid kan alleen vanuit een bewuste, geweldloze massa worden bestreden. Ik reken er eerlijk gezegd niet eens meer op.

BenBinnen | 07-06-13 | 01:44

tattooboer | 07-06-13 | 01:36 |
Jullie, zeg maar wij, je bent er ook onderdeel van.

Watapatja | 07-06-13 | 01:43

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:31
"Ik heb nog weinig steekhoudende argumenten voorbij zien komen trouwens."

Nog een keer dan maar: Als je niets te verbergen hebt dan heb je ook niets te vrezen.

Wat voor gevoelige data deel je dan met het internet? En als je daar zo bang voor bent moet je het misschien niet delen via het internet?

Zoveel drama over zoiets simpels...

eljohnny | 07-06-13 | 01:41

@tattooboer | 07-06-13 | 01:36

Ik doe zo min mogelijk mee aan "jullie", met je welnemen. Je stelt het wat cru, maar de macht van de massa is veel groter dan men beseft; zie de opstand in Turkije de afgelopen week.

Het is tijd dat de massa's wakker worden.

BenBinnen | 07-06-13 | 01:40

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:27

Ik ook niet, maar toen ook geen Roemeens, volksmennerij, je kunt het wel een beetje invullen, nu alleen toespraak, daarvoor keurig geregiseerde show, spanning opbouwen voordat 'de grote leider' komt, zet t beeld op z/w, geef de man een snorretje

Nickelodeon | 07-06-13 | 01:39

Topic over Bilderblah, en gelijk eroverheen (00.41).
Angst, jongens?

Kansleaus | 07-06-13 | 01:39

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:04
Klopt toch ook, jullie maken je eigen land en leven kapot en zeuren dat alles niet goed is. Hou dan op met het werk en pak je zielsrechten op, werken doen jullie alleen maar voor de kapitalisten en de banken die jullie geld regelen. het is opstaan en vechten of gewoon je mond houden en slaaf zijn.

tattooboer | 07-06-13 | 01:36

Wat maakt het uit als je in een land zonder straffen en gevangenissen woont.

me,myself and IK | 07-06-13 | 01:35

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:27 |
Onze overheid is de grootste verzamelaar van data.

Watapatja | 07-06-13 | 01:33

@Arjan | 07-06-13 | 01:29
Nee maar het zou wel een begin zijn.
Mensen moeten zich veel beter bewust zijn wat ze online doen.

BlackCurry | 07-06-13 | 01:32

@eljohnny | 07-06-13 | 01:28

Bits of Freedom is geen overheid. Hoe zouden zij jou je privac moeten garanderen? Vraag je dat ook bij de servicebalie van de Albert Heijn? Of ze je privacy kunnen garanderen?

Ik heb nog weinig steekhoudende argumenten voorbij zien komen trouwens.

BenBinnen | 07-06-13 | 01:31

INH.30CL | 07-06-13 | 01:23 |
Was vandaag in het nieuws, reeds 2 miljoen slachtoffers in Nederland.

Watapatja | 07-06-13 | 01:31

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:27

Is wat mij betreft echt een aanrader. Doen dus.

BenBinnen | 07-06-13 | 01:30

@BlackCurry | 07-06-13 | 01:25
Ook moeilijke wachtwoorden helpen niet echt als de overheid direct toegang tot de server heeft.

Arjan | 07-06-13 | 01:29

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:25

Oh ja de overheid, wat dacht je van Google? Gelukkig is Google onafhankelijk van de overheid.

eljohnny | 07-06-13 | 01:28

@eljohnny | 07-06-13 | 01:26
Dan heeft ie verdomd veel mazzel gehad.

INH.30CL | 07-06-13 | 01:28

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:18
Das Leben der Anderen. Die film staat al tijden op mijn lijstje. Iedere keer dat ik eraan begin is het meteen al zo beklemmend en deprimerend dat ik snel ophoud. Nu ga ik 'm echt snel bekijken.

@Watapatja | 07-06-13 | 01:18
De Nederlandse overheid is wel de laatste om onze privacy te beschermen. Nederlanders moeten zich hier veel meer van bewust zijn. Overheden in het algemeen en de Nederlandse in het bijzonder zijn de vijand.

@Nickelodeon | 07-06-13 | 01:19
Mijn Turks is niet heel goed. Vrij beroerd zelfs. Ik kan tot tien tellen en bier bestellen. En Dankuwel zeggen.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:27

@INH.30CL | 07-06-13 | 01:23

Vriend van mij ook gehad. Een paar telefoontjes later was alles opgelost. Geen probleem.

eljohnny | 07-06-13 | 01:26

Privacy heb je zelf in de hand, en laat dat nu net het grootste probleem zijn bij de meeste mensen!
Geen enkele vorm van verantwoordelijkheid, simpele wachtwoorden makkelijk te raden geheime vragen alles maar dan ook alles op Facebook zetten geen encryptie en noem maar op! Dom dom dom en nog eens dom, en het ergste als je ze ermee confronteert zeggen ze dat je paranoïde bent.
.
Ik heb de hoop al lang opgegeven.
In die documentaire van Peter Vlemmix werd het goed onder worden gebracht als die twee Duitsers aan het woord zijn, dat ze de hedendaagse tendens vergelijken met de begin periode van het röntgenapparaat,en dat het wel eens kan zijn dat we in de nabije toekomst allemaal aan een digitale vorm van kanker kunnen lijden!

BlackCurry | 07-06-13 | 01:25

@eljohnny | 07-06-13 | 01:22

De overheid garandeert jou je privacy niet. Sterker nog: de overheid heeft er alle baat bij om alles van je te weten. Al is het is maar onder de paraplu van terrorisme of kinderporno.

Kun je ook nog argumenten weerleggen of is je enige verweer dat de organisatie geen subsidie krijgt doordat ze niet afhankelijk van de overheid willen zijn?

BenBinnen | 07-06-13 | 01:25

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:16
Identiteitsfraude, ik ken iemand die dat is overkomen. Man dat wil je niet weten. En jij mag bewijzen dat het fraude is.

INH.30CL | 07-06-13 | 01:23

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:16

Oh lekker, een of andere kutsite die vraagt om gratis geld in de vorm van donaties. Alsof zij daadwerkelijk mijn privacy gaan garanderen...

eljohnny | 07-06-13 | 01:22

Privacy neem je op het schijthuis. Verder wordt vanaf dag 1 tot dag laatst je leven geregeld. Is het niet door de overheden dan wel door je vrouw. Man's destiny.

INH.30CL | 07-06-13 | 01:19

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:09 |

We worden straks niet geregeerd, maar geteeld, tenminste, als we op onze reet blijven zitten.

ff een tussendoortje, Erdogan de nieuwe Chauchesku:
www.trthaber.com/canli-yayin-izle.html...

Nickelodeon | 07-06-13 | 01:19

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:16 |
Het trieste is dat de amerikaanse spionageapparatuur gewoon op ons grondgebied staat, bijv in Grijpskerk.

Watapatja | 07-06-13 | 01:18

@Watapatja | 07-06-13 | 01:10
Wat ze kunnen doen zullen ze doen. Iki hou het in mijn achterhoofd, meer niet. Het is praktisch om alles elektronisch te betalen, maar toen ik laatst een Perzische grammatica kocht rekende ik die wel contant af. Over de telefoon praat ik ook nooit over de overheid als vijand: dat bewaar ik voor in de kroeg. Ik laat mijn leven er niet door beheersen, maar ik ben me ervan bewust dat we hier altijd bespioneerd worden. Een beetje zoals in de DDR. Of nee, eigenlijk erger. Veel erger.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:16

Als je niets te verbergen hebt dan heb je ook niets te vrezen.

eljohnny | 07-06-13 | 01:15

@toetanchamon | 07-06-13 | 01:04

Bedoel je vanuit het perspectief van een computergebruiker of vanuit de overheid?

BenBinnen | 07-06-13 | 01:14

Daar doen jullie hier zelf ook aan mee door google adsense en google analytics op de site te draaien. Door jullie weet de amerikaanse overheid nu dus van iedere reaguurder (en niet reaguurder) wanneer, hoe lang, en welke paginas op geenstijl worden bezocht. Proost!

bravvour | 07-06-13 | 01:11

Voor die spionage worden onze overheden dan ook royaal betaald door Tim Kuik en zijn maffiavrienden...

Rémy Martin ® | 07-06-13 | 01:11

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:06 |
Wordt maar eens lijdend voorwerp van een onderzoek door de overheid, je schrikt je klem wat ze van je weten.

Watapatja | 07-06-13 | 01:10

@Nickelodeon | 07-06-13 | 01:02
Het is veilig om aan te nemen dat de situatie in Nederland veel erger is. In de VS bestaat nog een notie van burgerrechten.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:09

Niet alleen moet men zich er van bewust zijn dat email gelezen wordt en surfgedrag gadegeslagen wordt, ook telefoongesprekken worden in principe afgeluisterd, elektronisch betaalde aankopen worden geregistreerd, waar we geld opnemen, de locatie van onze telefoons en onze auto's. Big Brother is watching you. Feind hört mit.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 01:06

@Lewis Lewinsky | 07-06-13 | 01:04

Zeker. En jij evengoed.

BenBinnen | 07-06-13 | 01:05

Binnen 5 minuten maak je een usb stick die wachtwoorden kan uitlezen en verwijderen, netwerken uitlezen, 1001 tools om je pc te scannen op troep, en alles wat handig is om over een pc te weten. hoe moeilijk kan het zijn met nullen en enen.

toetanchamon | 07-06-13 | 01:04

@BenBinnen | 07-06-13 | 01:02
Dan ben JIJ dus het product van GS.

Lewis Lewinsky | 07-06-13 | 01:04

@Lewis Lewinsky | 07-06-13 | 01:01

Niets. Mijn tegels worden geëxploiteerd voor clicks.

BenBinnen | 07-06-13 | 01:02

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 00:48

'kan worden' is al vervelend zat, 'wordt' is toch wat anders. dat het mogelijk is, geen verassing, de laagdrempeligheid is wel creepy

Wat hebben die gasten uberhaubt met getallen en data: eerste deelnemer was microsoft op 9/11 (/2007)

www.washingtonpost.com/wp-srv/special/...

Nickelodeon | 07-06-13 | 01:02

Oeps.

Plukkiehaar | 07-06-13 | 01:01

Ik was vanavond al een beetje verbaasd over de aluhoedjes die gelijk hadden dat de VS elk telefoontje met locatie en tijdstip in een database hadden staan. Kennelijk kennen ze ook elke zoekopdracht op Google. Dat zou ik van mezelf niet eens willen terugzien.

Morgen vast niks over in het nieuws, want Obama is de Messias zelve.

Man, wat is dit fucked up.

Arjan | 07-06-13 | 01:01

@BenBinnen | 07-06-13 | 00:56
Hoeveel betaal jij voor GS?

Lewis Lewinsky | 07-06-13 | 01:01

BenBinnen | 07-06-13 | 00:56 |
De sport is weer om niet relevante verzamelaars van gegevens te frustreren. Ooit hebben we zo de bonuskaart van AH ondermijnd.

Watapatja | 07-06-13 | 00:59

@Watapatja | 07-06-13 | 00:53

De informatie die je verspreidt is alleen in goede handen bij mensen en organisties die je persoonlijk kent.

Als je niet betaalt voor een dienst ben JIJ het product.

BenBinnen | 07-06-13 | 00:56

Tel het aantal keren dat termen zoals 'politici', 'belasting' en 'leugenaars' genoemd worden op het internet en tel daar nog eens 'gay porn' bij op en dan verwacht ik toch echt dat Kaas de Vies morgenochtend vroeg al gevangen zit in Guantanomo Bay.

sjaakdeslinksesul | 07-06-13 | 00:56

Gelukkig zullen er altijd mogelijkheden zijn om onze gangen op het Internet zo veel mogelijk te verbergen. Encryptie, proxies, VPN's. De burger moet zich alleen bewust worden van de noodzaak, van het belang van privacy en vooral dat de overheid de vijand is. En de burger moet aandringen op zo veel mogelijk bescherming van zijn privacy tegen de overheid. De overheid is de vijand.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 00:56

Oh, en nog een laatste scheet der frustratie - waarom zelf zo zuinig met je privacy omgaan wanneer de overheid niet op jou privacy let? OV-chip of zo als voorbeeld.

AendeM | 07-06-13 | 00:56

Genoeg bedrijven hebben toe gegeven zee te kunnen kijken met laptop cams en te kunnen luisteren met mics.
Overal hebben mensen er mee ingestemd door gebruik van, bvb windows en apple software. Maargoed, blijkbaar kan het niemand wat schelen.

tattooboer | 07-06-13 | 00:55

Het hoeft op zich geen probleem te zijn als ze veel van je weten, de pest is dat de gegevens altijd in verkeerde handen vallen. Een reden om bijv tegen het EPD te zijn.

Watapatja | 07-06-13 | 00:53

Waarvoor zou ik uitloggen? U heeft toch een prima privacy-policy? In geen van die 42000 woorden heb ik iets ondeugdelijks kunnen ontdekken. *cookiesyncd op dumpert, DasKapital (!) en Glamorama*

Red mij niet | 07-06-13 | 00:53

@Watapatja | 07-06-13 | 00:49 |
Inderdaad. Je bestelt zelf wat kunstmest voor de tuin, je 8jarige dochter downloadt wat afleveringen My Little Pony, je zoon zoekt informatie over zijn favoriete band Slayer en voilá: een necrofiele psychopaat, levend in een fantasiewereld met regenbogen en eenhoorns die op het punt staat een bom van kunstmest te maken.

SamKoeman | 07-06-13 | 00:53

Typisch, een uur nadat ik een account op GS aanmaak kom je hiermee. Nice.

De Troet | 07-06-13 | 00:52

Daarom moet je zoveel mogelijk sites bezoeken en vreemde buzzwords in de mail tikken. Neem eens my little pony mee en catholic tranny. Laat ze maar uitzoeken hoe ze dat in een database zetten.

blinde kip | 07-06-13 | 00:52

Ik miste het 'heilige' excuus genaamd kinderporno. De overheden schenden privacy regels in de naam van de kruistocht tegen kinderporno. En alle andere 'bijvangst' is toevallig mooi meegenomen...

Oh, en over Facebook en andere on-line profielen gesproken - twitpic.com/6oukaw/full
Als je zo veel info van jezelf on-line zet, dan vraag je er gewoon om met je stomme kloten. Nee, mijn echte verjaardag staat niet op Facebook. Ik gebruik niet eens mijn echte naam. Mensen die dat verwarrend vinden snappen mijn punt vaak wanneer ik 't persoonlijk toelicht.

De één noemt me paranoïde, de ander verstandig. Kom maar met de plus/min kudo's. Weet wel dat Joris een profiel van je schetst aan de hand van je KOTS (kudo-online-toekenning-strategies). Dat profiel gaat dan weer naar powned of zo.

Eerlijk is eerlijk - nu boeit 't me nog. Over een paar jaar ben ik afgestompt en dan boeit mijn on-line privacy me niet meer zo veel. De overheid wint want lange adem. Zucht.

AendeM | 07-06-13 | 00:52

Verbazingwekkend dat er niets over gezichtsherkenning i.c.m. een zelfde soort systeem maar dan voor beveiligingscamera's in staat. Want zoiets hebben ze namelijk ook al voor de vele WIFI camera's die beelden gaan door een centraal systeem stond ook ooit eens in het nieuws.

stipjes | 07-06-13 | 00:50

Hou de bevolking bang en onwetend, dan gaat ze als willoze schapen mee naar de slachtbank. Controleer ze en vertel het ze, zodat ze zich bij voorbaat matigen. De continue stroom aan desinformatie draagt bij aan de apathie waar we collectief aan lijden.

Degenen die dat niet zien gooien alles online en geven daarmee alles weg wat corporaties en overheid nodig hebben om hen in het gareel te houden.

Dit comment vernietigt zichzelf over 24 uur.

BenBinnen | 07-06-13 | 00:50

Het probleem van een alleswetende overheid is de duiding door mensen van alle informatie. De mensen die gegevens combineren blinken vaak uit in tunnelvisie en foute conclusies. De burger is daarvan altijd de dupe.

Watapatja | 07-06-13 | 00:49

En dan hebben we hier nog de Nederlandse overheid die de boel 'bewaakt'

*trekt internetkabel uit pc*

gristen | 07-06-13 | 00:48

Nu ja, ik in ieder geval wel.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 00:48

Dark Side of the Moon! Ik snap de link nog niet, maar toch +1
Na Made in Japan van Deep Purple, de eerste plaat die ik zelf kocht.

Lafayette | 07-06-13 | 00:48

Iedereen die het Internet op gaat wéét toch ergens wel dat alles in beginsel door anderen gelezen kan worden?

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 00:48

tweakers.net/nieuws/89556/aantal-slach...

En die overheid, die heeft het beste met ons voor. En maar registreren. Vingerafdrukken, EPD's tuurlijk joh. En hup over de schutting zo richting Amerika. Bedankt weer jongens, altijd lachen. Ik ga weer in mijn caravan zitten zonder gas, water en licht, telefoon en internet. Even weer tot mezelf komen.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 00:47

Privacy bestaat niet.

Watapatja | 07-06-13 | 00:46

Twitter staat niet op die lijst. Opmerkelijk.

1-2-3-5-8-13 | 07-06-13 | 00:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken