Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Poetin heeft reserve politiemacht klaar staan voor Wit-Rusland, "zal verplichtingen nakomen"

Hartverwarmend herenakkoord.

In het bovenstaande fragmentje uit een interview van vandaag laat Poetin weten dat de sterkste man van Wit-Rusland hem heeft gevraagd om HULP. De majesteit antwoordde: "We have of course certain obligations towards Belarus, and the question Lukashenko raised was whether we would provide the necessary help. I told him Russia would fulfil all its obligations. Alexander Grigorivich (Lukashenko) asked me to create a reserve police force and I have done that. But we also agreed this would not be used unless the situation gets out of control. Until extremists cross the line and start assaults under the cover of political slogans."

Vanaf 11:50 in het volledige interview (na de breek) stelt Poetin vervolgens ook dat hij Wit-Rusland beschouwt als "het meest nabije land, etnisch, linguïstisch, cultureel en spiritueel". En dat doet natuurlijk wel denken aan hoe hij Oekraïne ooit beschreef, dus wellicht is dat een mooie opmars naar HERENIGING. 

lol

Het hele interview, nagesynchroniseerd en wel

Social

Reaguursels

Inloggen

Duidelijk dat Poetin de lelijke Kremlin Hobbit weer aan het studeren is op een nieuwe geopolitieke goocheltruc. Benieuwd welke 'kleur' de groene mannetjes nu weer krijgen. Iets met etnisch Russen die in opstand komen tegen 'aantasting van hun rechten'?

VanOldenbarnevelt | 28-08-20 | 16:30

Poetin speelt het heel slim. Zolang auto's niet in brand gestoken en federale gebouwen niet aangevallen (en dat hoopt hij natuurlijk dat dit niet gebeurt), zal hij echt niets doen tegen de protesten. M.a.w. hij weet dat de rol van Loekasjenko is uitgespeeld en schiet hem juist niet te hulp. Poetin ziet ook wel dat het geen houdbare zaak meef is en laat protesten gewoon toe voor de machtswisseling mits binnen kaders. Loekasjenko is aan zichzelf overgeleverd. Na de machtswisseling zal hij het land gaan bezoeken.

Jan, Leiden | 28-08-20 | 15:09

Putin grijpt zijn kans zolang hij nog een marionet in het witte huis (en nog een stuk of 50 in de US senate) heeft zitten waar hij 100% controle over heeft en die al zijn orders stipt uitvoeren.
Van Trump geen ongetogen woord over Putin en zijn misdaden, in tegendeel. Putin heeft Trump & co volledig in de pocket.

Gerard | 28-08-20 | 11:48

Even voor wie nog een rooskleurig beeld had van de Russische "bevrijding" van Oost Europa, in de dagen dat de NAVO werd opgericht, even een stukje historie van het na-oorlogse Polen, dat tot eind jaren 40 in opstand bleef tegen deze bezetting. Quote:

"It is estimated that following the end of WWII over 200,000 people were involved in partisan warfare. They fought for independence and against mass terror. It is commonly referred to as the Polish anti-communist insurrection. The years 1944–1947 saw the fiercest combat between pro-independence partisans and the Soviet occupier. On the Soviet side, the NKVD mechanized brigades were predominantly engaged in the combat. They were special units, specially designated to fight partisan groups, armed with fast-firing heavy machine guns and AFVs. This made for an overwhelming advantage over lightly-armed partisans.

Organized combat continued on Polish territory until the 1950s. The last Polish organized military units revealed themselves and ceased their activity in 1954. The National Military Union was among the largest military forces that had fought the occupier for the longest time. The last Polish partisan died in combat against Soviet-led forces as late as 1963: Sergeant Józef Franczak, a soldier of the Polish Army and a partisan fighting both German and Soviet troops. In his eyes, the war did not end in 1945. He continued his partisan struggle for 18 years on end. In the last years, he was mostly in hiding, as he knew that if he were to be captured by the Soviets, he would be murdered."

Uit: warsawinstitute.org/post-war-war-year...

De Russische bezetting van Oost-Europa was geen feest en is op geen enkele manier te vergelijken met de manier waarop de NAVO is opgericht en bestond uit vrije en democratische staten. Dat het Ijzeren Gordijn verdween was dan ook absoluut geen "gunst van Gorbatsjov" of zoiets, het was het onvermijdelijke einde van een onhoudbare situatie,

Dat daarna "beloftes" zouden zijn gedaan over uitbreiding van de NAVO is een beetje apart. Deze beloftes hebben nooit een weg gevonden in officiele afspraken, laat staan verdragen. Dat Poetin nu refereert aan niet vastgelegde afspraken is nogal hypocriet, hij houdt zich zelf niet eens aan wel vastgelegde afspraken en verdragen, niet in het minst het Boedapest-memorandum uit 1994, dat de vrijheid en soevereiniteit garandeert van voormalige Sovjet staten.

Beste_Landgenoten | 28-08-20 | 10:23

De EU gaat ome Vlad niet stoppen. “Wit” Rusland hé en White Lives Don’t Matter.

mis en bouteille | 28-08-20 | 09:56

Rusland en CO is weer terug in 1937. Wat ik allemaal van het front in Minsk verneem doet daar aan denken. Willekeurige arrestaties, elke criticus ontslaaan. Gisteren heeft Loeka's gestapo mensen opgesloten in de Rode Kathedraal. Erg dom want dat heeft de lui het wo2 gevoel. Immers de al te vriendelijke SS dreef de lui in de kerk en stak hem dan in de hens. Hebben ze 185 keer gedaan. Ik kan alleen maar hopen dat Loeka eindelijk optieft, want hij is van lotje getikt.

Zatkniss | 28-08-20 | 09:04

Wat ga je doen als iemand met de billen bloot in je achtertuin gaat zitten schijten...?

grapjasz | 28-08-20 | 08:13

Het lijkt wel of we sinds een aantal jaar terug gaan in de tijd: Amerika is druk op weg naar rassensegregatie (dit keer vrijwillig door de "onderdrukten", naar het schijnt), Rusland is druk bezig zijn voormalige CCCP-"partners" te "assisteren" en in Nederland laat fascistisch links steeds nadrukkelijker van zich horen. En nee, dit is niet overdreven. Dit is realiteit.

Gladiator Fap | 28-08-20 | 07:51 | 2

Eens Gladiator.

CalamityJane | 28-08-20 | 08:21

Fascistisch links gefasciliteerd door staatsradio en TV, ambtenarenapparaat en onderwijs. kosten ervan opgebracht door de brave burger die ook voor Ursula von der Leyen stemde.

Slough | 28-08-20 | 12:27
-weggejorist-
Fantasila | 28-08-20 | 01:49 | 2

Het komt op mijzelf over als een 'mosterd na de maaltijd' bijdrage maar dat gaat nu eenmaal niet anders... Iedereen zit in het café of ligt op een oor...

De emoties hier lopen nogal op, omdat de tegenstellingen door de situatie zichtbaar worden. Daarom is het vooral belangrijk om naar de feiten te kijken.

Feit: Gorbatsjov heeft het IJzeren Gordijn neergelaten en daarmee de Koude Oorlog gestopt. Er zijn in ruil voor het opheffen van het Warschaupact en het toestaan van de Duitse eenheid, toezeggingen gedaan. De NAVO zou niet worden uitgebreid!
Feit: De toezeggingen werden massaal geschonden toen zelfs voormalige Sowjet Republieken lid werden van de NAVO en de EU. De gevolgen zijn nu pijnlijk zichtbaar: Rusland is omsingeld en voelt zich bedreigd.
Feit: Het Westen was weer eens onbetrouwbaar!
Feit: Rusland heeft het Westen nooit aangevallen i.t.t. wat Napoleon en Hitler hebben gedaan. Het wantrouwen is terecht heel groot.
Feit: Heel de Oostelijke Oekraïne spreekt Russisch en de Krim is zelfs altijd Russisch geweest. Sebastopol is de thuishaven van de Russische vloot. Bestuurlijk werd de Krim door Chroetsjov in 1956 aan de Oekraïne toegevoegd maar destijds in de Sowjet Unie maakte dat niets uit.
Feit: Pas door de toespraken van Van Baalen en Verhofstadt, sloeg de vlam in de pan en trok Putin zijn conclusies en eiste Rusland de Krim terug. 90% van de inwoners daar zijn Russen en afstammelingen van Russen die daar al eeuwen wonen.

De gevolgen kennen we allemaal: MH17 en een nieuwe Koude Oorlog. Putin zal ’n Kiev-situatie in Wit Rusland nooit accepteren en daar is de bevolking helaas het slachtoffer van.
De Wit Russen willen af van hun dictator maar dat wordt nu verhinderd. Voor het Wit Russische volk is dat verschrikkelijk maar feitelijk ligt de schuld voor het Russische wantrouwen jegens het Westen bij de volstrekte idioten Van Baalen en Verhofstadt.
Als de NAVO geen misbruik had gemaakt van het beëindigen van het Warschaupact, zou een permanente vrede mogelijk geweest zijn. Die kans is nu verkeken.
Alle doden in Wit Rusland, de Oekraïne, inclusief de slachtoffers van MH17, zijn het gevolg van het wantrouwen dat de EU en de NAVO hebben veroorzaakt. En natuurlijk is de BUK-raket Russisch en is er een verschrikkelijke fout gemaakt door een Russische officier en dat zal nooit worden toegegeven door Moskou maar als de afspraken met Gorbatsjov en Jeltsin niet geschonden waren, was er geen tweede Koude Oorlog begonnen, zouden de Wit Russen nu kunnen afrekenen met de dictator in Minsk en hadden de Russen geen houwdegen als Putin gekozen maar een democraat.
Rusland zou een geweldige bondgenoot geweest zijn tegen de oprukkende islam, die ook terreur heeft gezaaid in Russische steden.

Angélica de Sancé | 28-08-20 | 00:55 | 20

BL. Het is daar niet fantastisch. Maar het is op veel plaatsen in de wereld veel beroerder dan in Wit-Rusland.
Hier wordt een ander doel nagestreefd.

CalamityJane | 28-08-20 | 08:44

BL. Het is zelfs in Nederland niet fantastisch. Of moet ik drie vakanties per jaar, kinderen op de crèche, twee auto's omdat P en M op hun werk moet komen en moet ik nog veel meer nastreven van luxe belangrijk vinden.
Goede gezondheidszorg, maatschappelijke samenhang. Dit soort zaken zie ik als belangrijk. Kousen breien met de damesgroep hoeft niet meer zo nodig maar damesgroepen die wijnproeverijen over en weer thuis organiseren maakt mij maar verdrietig.
Niet echt hoor. Heb me gewapend. Al willen er regelmatig gaten in het pantzer vallen maar dat betreft nooit medeljjden met mezelf maar met nooddruftigen. Maar het meest dieren . Ruzie zoeken met Poetin om politieke redenen maar een eind maken aan de hondenfok op fabrieksniveau dat zou te moeilik zijn.
Noem maar één zijstraat. Nog dit; 'laten we zacht zijn voor elkander kind'. In de dagelijkse omgang met elkaar, voeg ik er aan toe. Van daaruit kunnen we verder.
Roland Holst. Fijne dag.

CalamityJane | 28-08-20 | 09:03

elders..

Beste_Landgenoten | 28-08-20 | 10:19
▼ 17 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Fantasila | 28-08-20 | 00:36
-weggejorist-
Lolitera | 27-08-20 | 23:16

Ik zie uit naar de bevrijdende speeches van Guy Verhofstadt en Hans van Baalen in Minsk

lingo star | 27-08-20 | 23:16 | 1

Dat worden Timmerfrans en Sofie Spring in 't veld.

de honden blaffen... | 27-08-20 | 23:44

Hier in NL staat dan weer het EU-leger klaar als backup, mochten wij eens te ver buiten de lijntjes willen gaan qua demonstreren.

RichardBandler | 27-08-20 | 23:10

Wanneer gaat er een "incident" gebeuren waardoor Lukashenko in een kwaad daglicht komt?
Beetje zoals Maidan plein in de Oekraïne met de sluipschutters?
Of moet er eerst nog meer conditionering plaats vinden, zoals bij t nieuws afgelopen week over Kim Yong Un en de opdracht om huisdieren (honden) in te leveren want hongersnood (wat eten die honden dan?).
Publiek klaarmaken voor een staatsgreep.
Zoals met de couveuse baby's in Koeweit?
De weapons of mass destruction in Irak?

Let maar op, binnenkort ontploft er een bom tussen de demonstranten of iets anders en dan krijgt Lukashenko de schuld.
Voorspelbaar.

Is dit nog nieuws? | 27-08-20 | 22:58 | 1

Eens. Textbook regimechange en onze media en leiders doen vrolijk mee.
Het is wachten op de provocatie.

cdriel | 27-08-20 | 23:07

Vladimir laat het westen rustig in zijn eigen sop gaarkoken. als de tijd daar is, staan ze binnen 24 uur aan de NL kust... mark my words. Tot die tijd kijken we allemaal naar het westen totdat de witte vlag gestreken wordt. Of zoals Erdolf al zei 'Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten' veel plezier daar de komende jaren...

serieusgenomen | 27-08-20 | 22:34 | 5

Maak je lekker druk om je eigen daar, dit komt zo dom over.

Blootkapje | 27-08-20 | 22:57

Erdolf citeerde een gedicht geschreven door de gerenommeerde dichter en denker Ziya Gökalp (en ging daarvoor vier maanden de bak in), hij zou willen dat hij dat zelf had bedacht.

bergsbeklimmer | 28-08-20 | 07:21

Vova en Erdogan zijn economisch en politiek bijna failliet, daarom hebben ze een grote mond. De laatste stuiptrekkingen van deze alfa-mannetjes.

Festen | 28-08-20 | 10:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Zomaar een gedachte.... rond de vorige verkiezingen in US hadden we dat Oek verhaal met dat vliegtuig en tante Clinton van de dems zou wel even rusland aanpakken.
De timing van dit......
heel eng, toch? Mochten die enge Dems aan de macht komen en dat gedonder in Belarus loopt uit de hand doordat Putin zich er teveel mee bemoeit....

Voelt u ‘m?
Loopt toch niet voor een 2e keer nét goed af...

Rest In Privacy | 27-08-20 | 22:33 | 3

Dus volgens jou zitten de Nwo/bilderberg/VS zo diep in Rusland dat ze daarmee de verkiezingen in de VS wildn beinvloeden.
Heftig...
Maar ik las net dat Rusland binnenkort in ijmuiden begint...
vragen...

Blootkapje | 27-08-20 | 23:00

@Blootkapje | 27-08-20 | 23:00: nee, ik zeg toch niets over beinvloeding van verkiezingen? Ik heb het erover wat gebeurt als de democraten dadelijk winnen en de russen doen in hun ogen weer iets onfatsoenlijks waardoor men (usa) opnieuw dreigt rusland aan te pakken.
Of ben ik de enige die dit niet vergeten is:
libertyconservative.com/draftourdaugh...

Rest In Privacy | 28-08-20 | 03:33

Hmmmm...reserve politie.......had mijnheer A. Hitler ook niet wat reservepolitie o.a. bataljon 101 ingevoerd een tijdje geleden in die regio, beetje meer naar oekraine toe....heeft daar wel andere taken uitgevoerd dan onze reservepolitie. Zal wel door de lucht komen dat rervepolities daar vreemd gaan doen...

nobodiesunmighty | 27-08-20 | 22:26

Altijd weer hilarisch dit soort topics te lezen,
De trollen van Nevsky Prospect en de useful idiots laten weer van zich horen.
Woon zelf niet zo ver van de Russische grens en verbaas mij altijd over de onwetendheid en vooroordelen over dit gedeelte van Europa.
Honderd jaar ellende met de oosterburen o.a. omvolking, deportatie en onteigenen van bezittingen om maar een paar voorbeelden te noemen heeft een diepe wrok veroorzaakt hier.
Het zal aan de grens van Europa altijd spanningen veroorzaken de grootmachten proberen continu hun invloed te laten gelden.
Heb wel te doen met de Wit Russen ze zijn een speelbal en staan onder grote druk van Poetin.

polderaar | 27-08-20 | 21:58 | 1

"omvolking, deportatie en onteigenen van bezittingen om maar een paar voorbeelden te noemen"
Het lijkt Nederland wel.

de honden blaffen... | 27-08-20 | 23:46

Terecht dat Rusland zijn buur Belarus te hulp komt. Aan die kant bestaat dat nog. In ons beschaafde deel is het niet zoals d’Artagnan zei: een voor allen, allen voor een. Daar is het meer van ieder voor zich en een paar veel meer.

Amoebes | 27-08-20 | 21:43 | 7

@canis lupus | 27-08-20 | 22:37: Noriega

Is dit nog nieuws? | 27-08-20 | 22:59

Als Putin Belarus 'te hulp schiet', zou dat de anti-Russische sentimenten in BY ernstig aanwakkeren. Een schiereiland bezetten is even wat anders dan een compleet land met ongeveer 9,5 miljoen inwoners. Zou een duur wespennest worden voor de Russen (met mogelijk gewelddadig verzet), en enorme politieke risico's voor Putin.

Hij kan nu mooi zien hoe zijn populariteit er over 6 jaar uitziet (26 jaar voor Luka vs. 20 jaar voor Putin), het inlijven van een protesterend land is wel het domste wat hij kan doen.

Festen | 28-08-20 | 10:13
▼ 4 antwoorden verborgen

De verziekte relatie tussen Rusland en het Westen is begonnen na WOII. Na de val van de Berlijnse muur is het Westen meer in Oost Europa gaan huishouden uitbreiding van NAVO landen en EU landen. Dat vond Rusland niet zo leuk, vooral omdat de VS zei hun invloedssfeer niet verder te willen uit te breiden. De VS laat keer op keer zien dat ze niet te vertrouwen zijn. Een van de laatste bondgenoten van Rusland dat is Wit-Rusland. Rusland zal zijn bondgenoot niet afvallen.

EmilioEsteves | 27-08-20 | 21:30 | 16

@EmilioEsteves | 28-08-20 | 01:44:
"De relatie tussen FDR en Stalin was goed, ze vertrouwden elkaar."

Stalin vertrouwde niemand. Zeker Roosevelt niet. En Rusland was een WO2 bondgenoot, vooral omdat daar 80% van de oorlog werd uitgevochten. Maar er was diep wantrouwen bij Stalin, die van deze "samenwerking" het ene deel aanvaardde: Dat hij een enorme hoeveelheid legermaterieel kreeg, via de Lend-Lease act. Al tijdens de oorlog was er uitdrukkelijk rekening gehouden met de Russische aanspraak op de veroverde gebieden. Na de oorlog bleek waar dat op uitdraaide: De totale onderwerping van deze landen, de overname van het bestuur en de onvrijwillige legering van Russische troepen. Kortom, alle afspraken van het Jalta-akkoord werden direct geschonden. Stalin had zijn "vrienden" een loer gedraaid, hij was nooit van plan geweest om vrije democratische regeringen te laten ontstaan.

Daarop pas werd de NAVO opgericht, omdat helder was waar het naartoe ging met de Russische bezetting van Europa. De Amerikanen bleven niet als bezetters, maar de Russen wel in Oost-Europa. Dat zijn de verschillen. Nogal essentiele verschillen.

Beste_Landgenoten | 28-08-20 | 08:24

@Beste_Landgenoten | 28-08-20 | 08:24: voor het gemak vermeld je niet dat Rusland etc ook lid wilden worden van de NAVO maar werd geweigerd door de VS.... daarom werd de Warschau pakt op gericht.
De constante infiltratie vanuit west europa richting Oost heeft een de verhoudingen geen goed gedaan,met als de schijn aanvallen op de sovjet-unie met atoombommen geladen bommenwerper.
Alles aan de diverse toe delen is wel zo makelijker niet geheel de waarheid, VS heeft zijn best gedaan om de boel te.verzieken

Roger-Rabbit | 28-08-20 | 09:18

@Roger-Rabbit | 28-08-20 | 09:18:
Nou dat is wel een heel aparte aanpassing van de geschiedenis. Misschien goed om je eens te verdiepen in dde wijze waarop Stalin regeerde. Ieder verstandig mens zou daar de rillingen van krijgen. De NAVO was een helaas noodzakelijk antwoord op de manier waarop Stalin de "bevrijding" van Oost-Europa vorm gaf. Voor vrijwel alle Oost-Europese staten was het eerder een nieuwe bezetting, heftiger dan de Duitse zelfs. Wat in Polen is gebeurd na de oorlog is niet te begrijpen, maar alles is weg geroofd uit dat land, iedere vorm van politieke ambitie letterlijk uitgeroeid door Stalin en er was niets van over. In Katyn heeft Stalin al laten zien hoe hij dacht over de Poolse ambities: Die werden in bloed gesmoord. Zonder NAVO hadden we vrees ik inmiddels allemaal Russisch gesproken.

Beste_Landgenoten | 28-08-20 | 10:06
▼ 13 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Cateliana | 27-08-20 | 21:23 | 1

Zelfs de hoofdstad Minsk is volgens Russen uit St. Petersburg achtergesteld en zwaar onderdrukt door het communisme. Laat staan hoe het daar op het platteland moet zijn. Als Wit-Rusland bij Rusland komt wordt het er daar alleen maar beter op.

Bloemschikliefhebber | 27-08-20 | 20:56 | 7

@Harris Pilton | 27-08-20 | 21:23: Dus een goede zaak dat jouw EU daar ( dank aan de NL belastingbetaler) daar grote sommen geld naar heeft overgemaakt ? Het zijn immers EU landen met instemming van jou als NL stemmer.

daytripper | 27-08-20 | 21:40

@daytripper | 27-08-20 | 21:40: wat haal je er weer allemaal bij ouwe cherrypicker. Ga lekker slapen! Morgen weer lekker werken voor vadertje staat!

Harris Pilton | 27-08-20 | 22:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat zou er verkeerd aan zijn als Poetin bijvoorbeeld Nederland en Denemarken in zijn invloedssfeer wil halen. De ouwe Sowjet Unie laten herleven met versterking van een paar rijke 'EU' landjes?

CalamityJane | 27-08-20 | 20:46 | 11

@Graaf_van_Hogendorp | 27-08-20 | 20:52: ik houd nog best wat over met zn 2e 5,5k netto. Hoop belasting inderdaad en kinderopvang. Maar kom op het is hier in Nederlandje wel allemaal geregeld. En als je het nieuws niet kijkt en op de Veluwe woont is er niet zo veel aan de hand. Over de toekomst op lange termijn ben ik wel wat minder positief maar beter leef je in het nu.

korkienie | 27-08-20 | 21:27

Hoogmoedswaanzin Kuifje. Denken wij de HELE wereld te redden, om te vormen?
Iedereen rijk en vrij. Een illusie. We staan voor andere uitdagingen me dunkt.
Eerst maar eens hedendaagse (kind) slavernij oplossen. Kent Wit-Rusland slavernij?

CalamityJane | 27-08-20 | 22:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Een Poetin-vriend ben ik niet maar daar waar ik hem zie zeggen dat hem om hulp gevraagd is, meldt het NOS-journaal dat hij gereed staat om 'in te grijpen'. Is dit de onafhankelijke en objectieve verslaglegging waar de NPO zo prat op gaat?

Amsterdamsko | 27-08-20 | 20:44 | 10

@Is dit nog nieuws? | 27-08-20 | 21:59: Putin is ook slecht.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 22:16

Om hulp gevraagd... door een dictator....

Blootkapje | 27-08-20 | 23:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Ja, en? Lekker aan ome Vlad overlaten. Als ‘wij’ hier alweer gaan kutten heb je grote kans dat Vlad er een keer klaar mee is. En terecht.

glaaf | 27-08-20 | 20:28 | 4

@HoerieHarry | 27-08-20 | 20:35: Je hebt Turkije die momenteel aan het kloten is, je hebt Iran wat bezig is, je hebt de VS Die een puinhoop hebben in eigen land en de buitenland politiek is ook niet al te best en je hebt China een groeiende reus, die zich steeds dominanter op stelt. Het Westen heeft een enorme dreun gehad op zijn economieën door Corona. En dan denkt u dat Poetin geen beweging durft te maken? Wit Rusland is geen EU land en zeker geen 3e wereldoorlog waard, tenminste dat hoop ik dan maar.

Gandalph | 27-08-20 | 21:14

@Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 22:17:
Ik denk dat het iets genuanceerder ligt.
Maar laten we eerlijk zijn dat wij het gewoon ook niet weten hoe bepaalde verhoudingen liggen of zijn.

HoerieHarry | 27-08-20 | 22:58
▼ 1 antwoord verborgen

Toen met die europese spelen in Rusland waren ze hier zo stoer om niet naar het stadion te gaam, een 'statement te maken'. Die loekoetjenko zat toen in het stadion op het stoeltje naast poetin en zie hier putin is loyaal.

stipjes | 27-08-20 | 20:16

Ik voel een 2e Oekraïne komen ,jammer genoeg.

Schepvogel | 27-08-20 | 20:13 | 2

Welkom terug Sovjet Unie

SinisterNL | 27-08-20 | 20:19

Wordt het alleen maar makkelijker om. Hoef ik in het vervolg niet steeds weer twee aparte visa aan te vragen voor Wit-Rusland én Rusland.

Bloemschikliefhebber | 27-08-20 | 20:54

Laat Wit-Rusland maar over aan Poetin. Lijkt me wel zo verstandig. Of zouden varkentje van Balen en dorpsgek Verhofstadt weer op de barricaden gaan staan, net als destijds in Kiev ? Ik hoor het gekke Guy al schuimbekkend schreeuwen, met wilde gebaren: Wit-Rusland hoort bij de Europese familie !!! Maffe idioot...

Motleycrew | 27-08-20 | 20:07 | 12

@CalamityJane | 27-08-20 | 21:00: ehm, het is zoals het is. Je mag het niks vinden maar dat doet niks af aan wat er nu daar aan de hand is.

Harris Pilton | 27-08-20 | 21:06

Klopt Pilton. Het klopt niet namelijk.

CalamityJane | 27-08-20 | 21:13

@CalamityJane | 27-08-20 | 21:13: het zijn de burgers die de straat op zijn gegaan, in grote getalen. Heeft de EU niks mee te maken. Of dicht je de EU de macht toe dat zij volledig geïnfiltreerd zijn in de oude sovjetstaten en het eigenlijk voor het zeggen hebben daar?

Harris Pilton | 27-08-20 | 21:25
▼ 9 antwoorden verborgen

Bedankt dat u op Alexander Grigorivich Lukashenko gestemd heeft.

komtdatschot | 27-08-20 | 20:06

Heeft Rutte III (in nauw overleg met Commissie Von der Leyen) al voorgedrukte associatieverdragen klaarliggen?

Ebert de R | 27-08-20 | 20:04 | 1

Met inlegvelletje

Pummetje | 27-08-20 | 20:08

Ik ben 3 jaar geleden een paar dagen in Minsk geweest.
Wat me opviel was het aantal dure auto's daar.
Gaat helemaal niet zo slecht.
PS. En best veel lekkere wijven.

HoerieHarry | 27-08-20 | 20:00 | 16

@Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 20:04: Voor de rest kun je het absoluut niet vergelijken met de chaos en cultuur van de Afrikaanse landen. Laatstgenoemden waren 300% beter af geweest als ze onder West-Europese bestuur waren gebleven.

daytripper | 27-08-20 | 21:28

@daytripper | 27-08-20 | 21:28: Daar ben ik het gedeeltelijk wel met eens. Maar waarom dan de Wit-Russen niet onder West-Europees bestuur plaatsen? Zou de bevolking wel willen, denk ik.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 22:20
▼ 13 antwoorden verborgen

Ben altijd een beetje verbaasd als ik de steunbetuigingen aan dictators hier zie, als tegelijk de wereld weer eens te klein is als Rutte iets doet zonder ruggespraak. Willen ze nou een dictator of niet? Soms een beetje lastig te begrijpen..

Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 19:58 | 15

@daytripper | 27-08-20 | 21:33: Mwah, dat valt reuze mee. Je kunt partijen en politici wegstemmen in Nederland. Dat lukt je in Rusland en Belarus dus niet. Of geloof je echt dat die verkiezingen in Minsk eerlijk zijn verlopen?

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 22:21

@Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 22:21:
Dat kan... als je maar voor Hugo de Jonge stemt. Stem je niet op hem, krijg je hem toch. En zo gaat het hier al decennia. Je kun allerlei mannetjes en vrouwtjes kiezen, en er verandert geen flikker.
Sterker nog: regeerakkoorden staan al tijden vol met nonsens die in geen enkel verkiezingsprogramma van deelnemende partijen heeft gestaan. Maar toch dankzij die coalitie van stemvee netjes door de tweede kamer wordt geloodst.
Onze zogenaamde democratie is vrijwel volledig ceremonieel. Een toneelstukje.

Stormageddon | 27-08-20 | 23:21

@daytripper | 27-08-20 | 21:33: Een fluwelen dictatuur aangezien iedereen schijt heeft aan het volk. Geef ze brood en spelen en ze houden hun mond. Nu geen voetbal en festivals en de mensen beginnen een beetje te morren.

EmilioEsteves | 28-08-20 | 00:58
▼ 12 antwoorden verborgen

lul

Noor | 27-08-20 | 20:14

My name is Luka,I live on the second floor ...
Iemand?

oldandwise | 27-08-20 | 19:52 | 5

Alan Parsons Projectontwikkelaars BV ?

Carlos_I | 27-08-20 | 19:57

Geschreven door Luka Bloom en gezongen door Suzanne Vega.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:58

U wint de hoofdprijs. Tom's diner is ook fijn.

oldandwise | 27-08-20 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Russen onder mekaar. Ik zeg: gewoon niet mee bemoeien. Bovendien, als we Wit-Rusland ook al gaan proberen te annexeren voor de EU, net zoals de Oekraïne, dan komt dat de geopolitieke stabiliteit zeker niet ten goede. Oftewel: daar zit niemand op te wachten.

VanBukkem | 27-08-20 | 19:51 | 7

@Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 20:01: toen de Russen een deel van Berlijn en oost-Duitsland opgaven waren de afspraken helder; géén verdere expansie van de NAVO en EEG richten het Oosten.

Trumme | 27-08-20 | 20:05

@Trumme | 27-08-20 | 20:00:
Tja, Polen, Bulgarije: het zit allemaal op het randje van het Russiche en Europese grondgebied. Is in de loop van vorige eeuw vaak tussen beiden verdeeld en/of als wisselgeld gebruikt (Molotov/Ribbentrop pact). Maar Wit-Rusland proberen te annexeren? Ghe, dan kun je net zo goed meteen de 3e wereldoorlog uitroepen!

Scholletje | 27-08-20 | 20:07

@Trumme | 27-08-20 | 20:05:
Alles op basis van zeer grote vrijwilligheid, van alle genoemde staten. Dat kan je van Ruslands "vriendschappelijke" betrekkingen niet zeggen, met haar oude buurlanden. Dat is de verhouding meester-slaaf geweest voor veel te lange tijd, om die reden wisten de Balten niet hoe snel ze bij de NAVO wilden komen. Liever eergister dan gister nog. Nogmaals, alles op basis van uitdrukkelijke vrijwilligheid.

Beetje apart is deze redenering wel: Laat die voormalige Russische staten maar over aan Vladimir, laten we vooral niet doen alsof dat soevereine staten zouden kunnen zijn, waarin het volk zelfbeschikking zou kunnen willen. Nee, dat is Poetins "achtertuin". Die manier van denken. Een beetje achterlijk. Alsof de wereld verdeeld zou moeten zijn onder brutale schreeuwlelijken.

Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 20:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier in de panelen las ik ergens Belarus en de EU in één zin. Dit wordt toch geen handelsovereenkomst met inlegvelletje, hoop ik?

MickeyGouda | 27-08-20 | 19:50 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:58:

Op het gevaar af dat het weinig betrokken klinkt: mijn zorg gaat niet direct uit naar het welvaartsniveau van de Wit-Russen. De EU is nu al een kind met een waterhoofd. Nog meer armlastigen erbij lijkt mij niet wenselijk.

MickeyGouda | 27-08-20 | 20:07

@Trumme | 27-08-20 | 20:09:

En het zou zo.simpel kunnen zijn: alles dat het Eurovisie songfestival verziekt mag niet bij de EU. ;-)

MickeyGouda | 27-08-20 | 20:21
▼ 5 antwoorden verborgen

@ Panthoseen,
De Russen en haar paraplu-staten (zoals Belarus) zijn nog nooit een democratie geweest. Hooguit heeft in Rusland een jaar of 8 een dronken clown (Jeltsin) aan het roer gestaan die de teugels wat liet vieren voor zijn corrupte vrindjes. Lukasjenko is regiomanager van het Kremlin in Belarus, net zoals bijvoorbeeld een Kadirov dat is in Tjetjenie.

Scholletje | 27-08-20 | 19:48

Poetin verwijst naar de schietpartij in Wisconsin, waarbij een man 7 kogels in de rug kreeg voor de ogen van zijn drie kinderen. Inmiddels is de shooting-spree daar gevorderd tot drie meer neergeschoten personen www.unz.com/estriker/kenosha-all-thre... waarvan vandaag bekend werd, dat al deze drie personen een strafblad bezitten waarvan je misselijk wordt. >> Dit strafbladnieuws is koren op de molen van president Trump, die inzet op het herstel van Law & Order.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-08-20 | 19:47 | 3

Ook mooi: de ouders van Jacob Blake (die in zijn rug geschoten man) werden kort door CNN geïnterviewd, gaven helaas niet de juiste woke antwoorden. Ze verklaarden "disgusted" te zijn van de BLM-rellen, vonden het jammer dat ze het telefoontje van Trump aan hen gemist hadden, en zeggen respect te hebben voor "onze president": www.youtube.com/watch?v=8ufSn2b9glw

Muxje | 27-08-20 | 19:54

Het is inmiddels ook bekend dat er een mes onder de stoel van Blake lag

Vleespet96 | 27-08-20 | 20:07

Hij gaat Rusland weer verenigen?
(If you want a job done right etc.)

Einde van de Domheid | 27-08-20 | 19:45 | 4

@HoerieHarry | 27-08-20 | 19:47: Niet verwonderlijk, als je mensen jaren lang dom houdt en iedere vorm van eigen initiatief afstraft.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 20:06

@HoerieHarry | 27-08-20 | 20:11: De saamhorigheid die er is tijdens een oorlog of in een dictatuur. We zitten allemaal in hetzelfde ellendige schuitje.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 20:13
▼ 1 antwoord verborgen

Is Navalny al hersteld van zijn FSB - zenuwgifje?

Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 19:45 | 2

Misschien kan hij in Oostenrijk een antigif halen, ze hebben ervaring met het Skripal gif.

Pimp my Voortuin | 27-08-20 | 19:50

@Beste_Landgenoten. Wat heeft dat met dit topic te maken? Is de heer Fortuyn al hersteld van het EU-lood in z'n lichaam?

Trasnochador | 28-08-20 | 07:53

Het zou natuurlijk wel kunnen gebeuren dat Rusland een alliantie aangaat met Wit Rusland.
Twee aparte landen die op allerlei vlakken elkaar aanvullen en samenwerken.
Dan heeft Putin deels z'n zin en kan Loekasjenko wellicht blijven zitten..

HoerieHarry | 27-08-20 | 19:40 | 2

En dan blijft het een arm en achterlijk land, waar het slecht toeven is.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:56

We beginnen wel een beetje het lachertje van het heelal te worden zo.

Mr_Natural | 27-08-20 | 19:39 | 1

Ja als planeet zouden we de junk status krijgen. Niet in investeren, kan alleen maar kapot gaan.

enfant_terrible | 27-08-20 | 19:57

Ach ja, wat verwacht je dan? Het is een provincie van Rusland: verkiezingen hebben daar sowieso nooit wat voorgesteld.

Scholletje | 27-08-20 | 19:39 | 1

Een beetje zoals bij het CDA.

Gandalph | 27-08-20 | 19:50

iedere keer roep ik WOIII als Putin iets roept dus dat zal ik nu maar niet doen (zal je net zien dat ie dan uitbreekt)

Petroselinum crispum | 27-08-20 | 19:37

De maffia in het kremlin zal het ook nooit leren. Nu maken ze dezelfde fout als in ukraine. Ze kiezen de kant van de junta en verklaren het belarusse volk tot vijand. Vroeg of laat komt die omwenteling der en dan zijn de russen daar hun macht ook kwijt.

panthoseen | 27-08-20 | 19:37 | 9

@radiatorknopje | 27-08-20 | 21:33:
"The 17th EU-Ukraine summit took place on 27 April 2015 in Kiev.[95] During an Eastern Partnership summit in Riga in May 2015, EU agreed on a €1.8 bln loan to Ukraine.[96]"
\
En die hulp is ook echt gekomen en NEE, niet "als ze lid van de EU zouden worden". Dat verinnen jullie er weer bij! Oekraine is dan ook geen EU lid, noch zal het dat binnen 10 jaar worden, als het ooit gebeuren gaat.

Die leugens over Oekraine, die zwartmakerij van de EU en die kwaadaardige verzinsels hangen me de keel uit en helemaal als tegelijkertijd een dictator wordt opgehemeld. Maar ga er dan wonen, verhuis dan naar Rusland, ga toch daar naartoe als het hier dan zo vreselijk is en daar zo geweldig.

Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 21:50

@Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 21:50:
Het gaat erom dat jij het 'grote nonsens' noemt dat van Baalen en Verhofstadt beloftes hadden gedaan. Dat hadden ze wel gedaan, zoals blijkt uit het filmpje.

radiatorknopje | 27-08-20 | 22:02
▼ 6 antwoorden verborgen

"Until extremists cross the line and start assaults under the cover of political slogans.""

Mooi rekbaar statement, geheel naar wens van de machthebber in te vullen wat "extremists" zijn en wat "assaults" zijn. Nou dat moet een hele opsteker zijn voor Loekasjenko..

Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 19:37

Poetin heeft gewoon gelijk. De EU moet gewoon inbinden.

doskabouter | 27-08-20 | 19:36 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:44:
Hier worden afspraken gemaakt waarbij de Nederlandse bevolking niets voor voelt, het Marrakesh verdrag met inlegvelletje. Onderdrukking is overal.

Jezusaapje | 27-08-20 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Hallo GS. Met Adguard op Iphone is GS compleet niet meer bereikbaar. Iemand moet ff op onderzoek uit en URL's whitelisten.

Krachtkoe | 27-08-20 | 19:35 | 2

Stel je eigen rommel gewoon goed in.

Is dit nog nieuws? | 27-08-20 | 19:36

@Is dit nog nieuws? | 27-08-20 | 19:36: Dat is juist goed ingesteld.

Krachtkoe | 27-08-20 | 19:47

Op de nu punt enel

Waarom noemen we Wit-Rusland voortaan Belarus?

Sinds de onafhankelijkheid in 1991, na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, heet het land officieel de Republiek Belarus. In officiële teksten wordt dan ook die benaming gebruikt. Belarus doet meer recht aan hoe de bevolking het land zelf noemt. Sommige Belarussen nemen vanwege de associatie met Rusland aanstoot aan de benaming Wit-Rusland. Voorheen gebruikten we de ingeburgerde naam Wit-Rusland, omdat die voor veel lezers herkenbaarder is.

HAhahaha
Wit is te wit...

Is dit nog nieuws? | 27-08-20 | 19:34 | 5

Aanstoot nemen aan Wit-Rusland maar Bela Rus ok vinden.

Premier Trutte | 27-08-20 | 19:45

Rus slaat op Roethenië, zoals dat gebied vroeger heette, maar verder doet het vooral aan Rusland denken inderdaad.

FogerRederer | 27-08-20 | 19:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Damned if you do, damned if you don't. Putin heeft hier geen goede opties en dat geldt zo langzamerhand voor wel meer Russische interne aangelegenheden.

Phreack | 27-08-20 | 19:33

Nou kom op van Baalen en Verhofstadt, snel daar heen om het volk verder op te hitsen met beloftes van onbeperkt EU-geld. Want de EU heeft Lebensraum en goedkope arbeiders nodig nu de poolse stukadoors steeds meer en meer per uur vragen.

2voor12 | 27-08-20 | 19:32 | 5

Witrussische stukadoors, en Oekraiense trouwens ook, werken toch al graag in Polen? Daar klagen de Poolse vakarbeiders al over oneerlijke concurentie uit wat voor hen het Oostblok is.

Synecdoche | 27-08-20 | 20:07
▼ 2 antwoorden verborgen

De reeele economie van Rusland is ongeveer even groot als die van de Benelux.
De rest van de inkomsten komen uit de gas- en olie export naar o.a. het westen.
Gaat Putin die inkomsten in gevaar brengen?
Natuurlijk niet.

HoerieHarry | 27-08-20 | 19:32 | 8

@2voor12 | 27-08-20 | 19:48: Ja, maar daar hadden ze voor getekend. Als jij van je partner af wilt -ik ga ervan uit dat je er eentje hebt- dan moet je ook financieel bloeden. Omdat je in eerste instantie allerlei verplichtingen bent aangegaan.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:55

@Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:55:
Daar is niet voor getekend. En niet dat andere landen ten koste van ons geld over de balk smijten en als we dan weg willen nog eens extra geld van ons eisen.

2voor12 | 27-08-20 | 20:00

@2voor12 | 27-08-20 | 20:00: Ze moeten nu nog hun lidmaatschapsgeld ophoesten. En daarna zijn ze er in principe vanaf.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 20:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Die Poetin kan aardig giftig uit de hoek komen.

Mr_Natural | 27-08-20 | 19:27 | 1

Een kopje theedrinken is niet zonder risico

lingo star | 27-08-20 | 23:14

Als je wil weten wat omvolking is moet je kijken hoe Rusland de afgelopen 2 eeuwen te werk is gegaan in de grensgebieden en satellietstaten. Wit-Rusland is ook omgevolkt of gerussificeerd. Net als Oekraine en de Krim, of Finland en de Baltische staten. Inheemse cultuur gesloopt of dwarsgezeten, plaatsing van gedeporteerde Russen, etc. etc.

Diotima | 27-08-20 | 19:26 | 5

Is onder niet-Rus Stalin trouwens gewoon doorgegaan.

Sitting_targets | 27-08-20 | 19:33

@Sitting_targets | 27-08-20 | 19:33: Stalin was een Rus. Georgië was een provincie van het Russische Rijk en daarna van het Sovjet-Russische Rijk. Een Fries staat immers in het buitenland ook bekend als een "Dutchman", niet als een "Frisian".

Mijn GS nick magnie | 27-08-20 | 19:40

Gelukkig is de EU niet zo, dringt ons helemaal geen extra lidstaten op, duwt ons geen ongewenste grondwet door de strot, sluit geen Marrakesh pact tegen onze zin (binnenkort versie 2.0) voor nog meer cultuur verrijking, nee wij boffen maar met de EU toch?

Mallepietje1001 | 27-08-20 | 19:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Hereniging gaat hem niet worden, zo'n bufferstaatje is veel gewenster voor de Russen. Vroeger was dat Polen, maar die zijn over naar de EU, dus nu maar Wit Rusland

Sp1tz | 27-08-20 | 19:25 | 1

Make Lithuania Great Again!

Diotima | 27-08-20 | 19:27

Mooie vent Poetin, trouw aan bedreigde staten.

smdyasc | 27-08-20 | 19:24 | 10

@Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:47:
Zie Oekraïne, ze schieten er uiteindelijk helemaal niets op. Want die oppositie is net zo machts- en geldgeil als Lukashenka. Herinner je de mooie beloftes van de toenmalige oppositie in Kiev. Helemaal niets is er van uitgekomen en de facto zit er een nieuwe dictator. Het probleem is dat zowel Rusland als EU zitten te porren en stoken in iets dat alleen op ellende kan uitlopen, wie er ook mag winnen.
Als Putin zijn handen van Lukashenka zou aftrekken en de EU die van de oppositie dan kan het wat worden, anders niet.

2voor12 | 27-08-20 | 19:51

@2voor12 | 27-08-20 | 19:51:
"Helemaal niets is er van uitgekomen en de facto zit er een nieuwe dictator."

Ook alweer onzin! Je bent op dreef vandaag. Zelensky is met grote meerdergheid ECHT democratisch gekozen. Dat is geen dictator, verre van dat. Je zuigt het allemaal maar uit je dikke duim.

Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 20:44
▼ 7 antwoorden verborgen

In den goeden oude tijd van onderkoelde oorlog waren "De Russen" (rood en wit, maar vooral rood) lang niet zo ongewenst als heden. Met name in de keukens van onze meest Deugende linkse denkers.
Dat was toen "De Russen" nog de USSR waren. Dat werd anders sinds WIJ de EUSSR werden en "De Russen" een nieuwe tsaar kregen.

Jan Passant mk2 | 27-08-20 | 19:22 | 8

@Jan Passant mk2 | 27-08-20 | 19:36: De Euro devalueert? Tegenover welke munten?

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:48

@Jan Passant mk2 | 27-08-20 | 19:36:
De euro devalueert helemaal niet, integendeel.

Beste_Landgenoten | 27-08-20 | 20:40

Hoi Max

Jan Passant mk2 | 28-08-20 | 01:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Putin gaat helemaal niks doen, hij kijkt wel uit.
Dan haalt Rusland de woede van de hele wereld op de hals.
Maar stoere praat is ie wel goed in.

HoerieHarry | 27-08-20 | 19:22 | 9

Ja, dat zagen we wel met de Krim.

Gandalph | 27-08-20 | 20:00

@Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:52: Er zijn al genoeg pogingen gedaan hier om GS het zwijgen op te leggen anders. Niet gelukt, maar ze proberen het wel degelijk.

Eagle0511 | 28-08-20 | 10:19
▼ 6 antwoorden verborgen

" Hoe híj Oekraïne ooit beschreef " ???

Hoe beschreef Timmerschrans Oekraïne ooit ?

En wat is de rol van onze hoeders van de EU nu .

Kom d'r maar in Joris . Gesponsord door ónze Unie ?

Ikbenhet6 | 27-08-20 | 19:21 | 1

Oh , ik heb op Timmerschrans gestemd ?

Ikbenhet6 | 27-08-20 | 19:22

De ouderwetse whataboutism uit de Soviettijd is terug van weggeweest sinds Putin op de troon is gaan zitten. Wie trapt daar nu nog in?

Vechter | 27-08-20 | 19:18 | 3

Lees de panelen, meer mensen dan je denkt.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:19

@beldewouten | 27-08-20 | 19:20: Vladje is nog kleiner dan Sander, uit het vorige topic. Dus behept met een Calimero-compex.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:28

In Sint-petersburg worden de trollen nu gebriefd om actief deel te gaan nemen aan dit topic...........
Alleen vragen ze zich daar af wie Hugoschenko is.

Cheffff | 27-08-20 | 19:17 | 3

Ik zal ze helpen, dat is de grootste achterbakse slaaf sinds lang.

Ray Skak | 27-08-20 | 19:34

Tegenwoordig gebeurt dat grotendeels digitaal. Ik verwacht rond 20.00 vanavond een update te ontvangen, en de bijbehorende vergoeding.

obominotie | 27-08-20 | 19:39

De door de EU betaalde trollen zijn er al zie ik.

2voor12 | 27-08-20 | 19:59

Nee, hier is alles goed geregeld.
Wij mogen "stemmen".

Is dit nog nieuws? | 27-08-20 | 19:15 | 7

Klopt wij mogen stemmen en daarna doen ze 4 jaar lang precies het tegenovergestelde van wat ze hebben beloofd. Dat noemen we democratie. En dan Rusland of andere landen beschuldigen van een nep democratie.

Gandalph | 27-08-20 | 20:04

Ga anders eens in Moskou een grote bek hebben, droevige.

Blootkapje | 27-08-20 | 23:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Weer een topic waar de Kuif op hapt. Ik ben weg.

Erratio | 27-08-20 | 19:15 | 3

Beter ook voor het niveau van de discussie.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:20

@Pierre Lebon | 27-08-20 | 19:37: Heb jij wel eens een zinnige bijdrage van Erratio gelezen?

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 20:09

Laten we teruggaan naar de tijd van de USSR. Toen vrouwen nog schaamhaar hadden etc

BobDobalina | 27-08-20 | 19:15 | 5

@EEnzame SchizofrEEN | 27-08-20 | 19:25: En pakjes shag onder hun armen

tantesidonia | 27-08-20 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij had ook Verhofstadt kunnen bellen.

Reebensteeltje | 27-08-20 | 19:11 | 8

@Pierre Lebon | 27-08-20 | 19:40: Wat mij in dit geval nu juist een gezond democratisch standpunt lijkt.

Ridde Rogter | 27-08-20 | 19:50

@Ridde Rogter | 27-08-20 | 19:50: Maakt jou dus net zo eng als Verhofstad. Zitten jullie bij dezelfde tandarts?

Eagle0511 | 28-08-20 | 10:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Indien we elk land zijn eigen geschiedenis lieten schrijven zou de wereld er een stuk beter uit zien !

A333aan | 27-08-20 | 19:10 | 15

@A333aan | 27-08-20 | 19:41: je noemt het 'niks onvrij'. Geen vrije pers, martelingen, vervolging van dissidenten, geen recht op een eerlijk proces... Het lijstje gaat door en door. Fijn dat je er op vakantie kan.

beldewouten | 27-08-20 | 21:28

@beldewouten | 27-08-20 | 21:28: Ik sloot er voor de reisorganisatie de contracten af met de hotels. Niks vakantie, Wat ik zeg is dat de mensen er niet zo ongelukkig waren. Het gaat steeds beter met Cuba, zonder dat wij er ons tegenaan bemoeien. Dat bedoel ik met dat elk land zijn eigen geschiedenis moet schrijven zonder andermans bemoeienis. En dat zet ik dan af tegen de mensen in de landen die wij cs in puin hebben gegooid en die zelfs geen woning meer hebben. Zie de nuance man !

A333aan | 27-08-20 | 21:40
▼ 12 antwoorden verborgen

Stalin is ooit dood gevonden in zijn kantoor, kwijlend door verlamming.

horsteknots | 27-08-20 | 19:10 | 9

@Ridde Rogter | 27-08-20 | 19:29: Goeie tip, als ik tijd over heb.... Hij is toch wel ondertiteld?

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:31

@Ridde Rogter | 27-08-20 | 19:21:
Staat ook op spotweb en ben de film aan het downloaden.
Tnx Voor de tip.

komtdatschot | 27-08-20 | 20:11
▼ 6 antwoorden verborgen

De sterke man die alle oppositie genadeloos straft, ook de mensen met betere ideeën dan hij.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 19:10 | 10

@Is dit nog nieuws? | 27-08-20 | 19:30: 18 jaar geleden, en sindsdien worden politici veel beter beschermd.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 20:10

@Ollie2 | 27-08-20 | 19:56: Hij wordt zwaar bedreigd. Maar ook zwaar beveiligd. Nogal een verschil met Rusland, waar een oppositieleider steevast wordt uitgesloten van deelname aan verkiezingen en waar hij diverse malen fysiek is aangevallen.

Kuifje-naar-Brussel | 27-08-20 | 20:11
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
laatjenietkisten | 27-08-20 | 19:09 | 1

Vladimir fanboys, kom maar los!

beldewouten | 27-08-20 | 19:07 | 19

GS lijkt soms wel een datingsite voor Russische trollen.

Zyprexa20mg | 28-08-20 | 10:27
▼ 16 antwoorden verborgen

Zo gaat dat daar.

Sitting_targets | 27-08-20 | 19:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken