Mail: Dit Is Waarom Het Ministerie U Vraagt Om Niet Allemaal Tegelijk Te Testen Op Corona
Testen verloopt zeg maar niet echt soepel
Social
Knipperdeplak uit de mail, over de GGD die lekker aan het uitstralen is dat ze er klaar voor zijn:
Beste redactie,
Ik heb keelpijn en neusverkoudheid sinds gisteren dus na lang wikken en wegen toch maar braaf besloten me te laten testen en wat er toen gebeurde zal u verbazen....
Het landelijk nummer gebeld en na meer dan 5 minuten in de wacht gestaan te hebben opgehangen. De telefoon wordt gewoon niet opgenomen als je het testnummer belt. Elke minuut die mensen in de wacht staan haakt 10% af. Kan je je voorstellen hoeveel mensen zich niet laten testen. Ik denk dat Sjonnie van het woonwagenkamp na 5 minuten zegt ze belijken het maar met hun test en vervolgens lekker boodschappen gaat doen.
Als brave burger ben ik maar online een testafspraak gaan maken want dat kan ook. Inloggen met DigiD op coronatest.nl en bang dat mn social creditscore onmiddelijk 10 punten dalt maargoed. Voer mn postcode in (Haarlem) en wat blijkt ik kan vandaag naar fucking Gouda rijden om me te testen. Naar Gouda rijden vanuit Haarlem en terug hahaha, terwijl je ziek bent.
Dus ik weer bellen. Na 16 fucking minuten neemt een aardige mevrouw de telefoon op en maken we een afspraak. Eerstvolgende mogelijkheid is over.... 2 dagen. Niet over 30 minuten of 2 uur maar over 2 fucking dagen. We hebben het dus over een keel- en neus swab van 30 seconden plus identificeren vanuit mn auto. Btw in de US is alleen een keelswab voldoende waarom willen ze hier ook nog een wattenstaaf van 10 cm door mn neus in mn hersenen roeren?! Dat is geen pretje zo'n neusswab, waarom is de GGD zo ouderwets hierin?
En tot je testuitslag hebt moet je isoleren. Dus dankzij deze organisatorische bende word ik opgesloten in mijn huis. Het is half augustus, de pandemie is al een half jaar aan de gang en nog steeds is het een organisatorische nachtmerrie.
Wat een fucking bende nu al en ik moet nog twee dagen wachten voordat ik uberhaupt getest ga worden.
En de testuitslag? We 'streven' naar een uitslag binnen 2 dagen... ik ben benieuwd... wordt vervolgd
PS bonus pruts SMS over de geplande corona afspraak
[NAAM BIJ REDACTIE BEKEND]
Gewoon doorlopen!
Social
Prima deluxe dit
Social
Reaguursels
InloggenMijn vriendin wil lekker twee weken thuis blijven in quarantaine op kosten van de baas dus likt ieder boodschappenkarretje af maar helaas er gebeurt maar niks. Tips?
Popi Jopi met z'n "fucking".
Ik ben chronisch neusverkouden. Je denkt toch niet dat ik mij elke week in mijn neus en keel laat raggen?. Daarnaast, wat zegt zo'n test nou eigenlijk? Ben je negatief verklaard, ga je naar de bakker iets lekkers kopen om te vieren, blaft er een in je gezicht en hoppa.....
Nearly 9,000 Florida Children Diagnosed With Coronavirus in Two Weeks as Schools Reopen
www.newsweek.com/nearly-9000-florida-...
Niets aan de hand. Doorlopen maar.
Erik "RTL Shownieuws" Mouthaan beweert op Twitter dat al zijn Amerikaanse vrienden minstens 2 keer zijn getest op corona. Dat suggereert zelfs als hij wat overdrijft dat Trump gelijk heeft als hij zegt dat de VS zoveel besmettingen heeft omdat het massaal test. Want in NL en BE wordt het aantal tests nog steeds zeer beperkt gehouden.
Ikzelf had een volle neus, beetje verhoging en keelpijn. Het devies was steeds "bij de minste klachten testen!" maar toen ik belde met de Antwerpse dienst werd me verteld: nee hoor, alleen als u serieuzere klachten heeft en een attest van de dokter. Mij prima hoor, maar dan moeten we idd die Amerikaanse cijfers niet 1 op 1 vergelijken.
(wat me ook bevreemdt is dat in de VS blijkbaar onder de tong wordt getest, en niet onder de tong en diep in de neus zoals in NL en BE. Dat laatste is volgens velen toch wel behoorlijk gek/pijnlijk, en zo'n peilstok van 10 cm via de neus je kop in weerhoudt misschien ook mensen.)
@drs. Levi Samsonov | 26-08-20 | 11:37:
In de VS is de speekseltest *net* goedgekeurd, de speekseltest is nog niet algemeen in gebruik. De stok in je neus is nog steeds het favoriete speeltje van de verpleegster
Als je ziek bent blijf je thuis. Wat is daar zo lastig aan. Getest of niet getest. Coronavirus of Rinovirus. Dommer dan dit kan niet.
Dan gaat je baas zeiken of je wel getest bent op corona.Zoniet, wil hij je niet op het werk hebben.
Aantal malen in korte tijd een verhoging gehad, gelukkig kan ik ook thuis doorwerken. Maar met paar keer verhoging in zeer korte tijd hoef je niet te worden getest, dan moet je ook andere klachten hebben vernam ik of bewust weten dat je in contact bent geweest met iemand met Corona (maar hoe weet je dat dan). Hoop maar dat mijn omgeving veilig is nu ik weer verhogingsvrij ben. Hou zelf ieder geval zelf de 1.5 meter afstand en blijf nog op mezelf.
Zeg [NAAM BIJ REDACTIE BEKEND], ziek dan gewoon uit, kneus dat je er bent. Blijkbaar ben je fit genoeg om in de pen te klimmen en een mail te sturen naar GS.
Kom op zeg, niet meteen zielig lopen doen.
We hebben we veel kritiek op andere landen, zoals Trump die een clown word genoemd. Macron die een lul is. Maar hier hebben we ambtenaren en politici die de meest simpele dingen niet fatsoenlijk kunnen regelen. En eigenlijk is dat gewoon ontzettend zielig! Ik zeg het al veel langer, Nederland is over 50 jaar een derde wereld land
Gisteravond NOS-journaal, een mevrouw van de Bloedbank, die vertelde dat veel bloeddonoren antisstoffen tegen het virus bleken te hebben, maar niet wisten dat ze corona gehad hadden, omdat de symptomen zo licht waren dat ze ze hadden aangezien voor een griepje of hooikoorts. De moraal van dit verhaal was dat het dus(!) erg belangrijk was om je te laten testen.
Ik begrijp ook niet waarom testen op antistoffen niet gebeurd.
Wat te doen om de coronapaniek te verminderen; laat je niet testen als je minimale klachten hebt. Maar 2,5 % van de mensen is positief, de foutmarge ligt rond de 1,3% en van die 2,5% heeft weer een heel klein gedeelte echt coronaklachten. Stop met testen en de R waarde zakt als vanzelf.
Huilebalk. Wil je een koekje?
Jankbal. Ga dan lekker bij de GGD solliciteren om te helpen. Jezus man. De bottleneck zit gewoon in het personeel. Weet je wat een kutbaan dat is, daar voelen wij hollanders ons te goed voor. Als je ziek bent, ga je uitzieken. Heb je klachten maar ben je niet ziek, werk dan thuis. Laat je testen. Dat jij denkt dat je binnen 2 seconden aan de beurt bent. 5 minuten wachten aan de telefoon, dus nu wil ik niet meer. Wat een bende. Bel je oma eens om uit te leggen dat zij misschien doodgaat omdat jij te bedonderd was een beetje moeite te doen. Christus wat een droeftoeter.
Hey knuts, het gaat erom dat we elke dag doodsbang worden gemaakt en dat we binnen drie weken weer binnen mogen zitten om naar de stervende economie te kijken maar er NIETS WORDT GEDAAN om meer inzage te krijgen over de werkelijke verhoudingen.
Want daaruit zou blijken dat er nog geen 0.03 procent daadwerkelijk aan Corona OVERLIJDT!
Wie is hier nu de droeftoeter.
Snueneus.
Zullen we nog even proberen genuanceerd te doen?
Mini-schizo was op zoek naar vakantiebaantje. Kreeg klus aangeboden... testen op zo'n corona-testlocatie. Alles in kannen en kruiken, tot plots een mailtje binnenkomt:'sorry, vakantiebaan gaat niet door, de klant neemt enkel nog 'stundenten van een medische opleiding' aan.' Alsof die test dermate complex is, dat het met een uitleg van een uur nog niet te doen valt...
Ofwel, er zullen vast genoeg mensen zijn die willen testen, waarom neemt de GGD die niet aan? Centenkwestie, wellicht?
Haha ja, bel je oma eens om haar uit te leggen waarom ze moet sterven van eenzaamheid en ellende
Heb mij ook laten testen, alles ging soepel. Alleen duurde het 96 uur voor ik de uitslag had en heb ik daarvoor drie dagen achter elkaar zelf gebeld. En denkt u dat ik als ZZP’er daarvan nu 48 uur kan declareren?
En wat gebeurd er met al dat DNA?
Ook een goede vraag, zit er een clausule in opgenomen dat het wordt vernietigd danwel dat je immuniteit krijgt o.i.d.? Nog niet eens over nagedacht, maar van mij hoeven ze mijn DNA niet zo nodig te hebben.
@Anoniemtje | 26-08-20 | 09:14: Als je in NL bent geboren hebben ze die waarschijnlijk al, kijk maar eens naar de hielprikjes, die bewaren ze voor altijd.
@Anoniemtje | 26-08-20 | 09:14: oh, ik loop achter, lees net dat ze die onder druk van de overheid hebben moeten vernietigen.
@sarcastro | 26-08-20 | 09:24: Fijn dat als je iets claimt wat niet blijkt te kloppen je jezelf corrigeert, dat siert een mens!
@doemijjezusjemaar | 26-08-20 | 09:31: dank u, we doen ons best.
Mooi man. Zelf de mond vol hebben over 'Sjonnie van het woonwagenkamp', om vervolgens zelf drie alinea's te klagen over zo ongeveer alles. Misschien kijkt Sjonnie er wat praktischer tegenaan en gaat over naar de orde van de dag.
En overal lekker 'fucking' voorplakken. Hij klinkt als een Tokkie die in een woonwagenkamp met z'n pitbull en op zoek is naar zijn Anita.
[NAAM BIJ REDACTIE BEKEND]
Sjonnie
Waarderveldweg, Haarlem
Wat heeft Johnnie uit het woonwagenkamp hier mee te maken?
Telegraaf. “RIVM kritisch over kansen met uv-c licht.”
Lijkt me de beste aanbeveling voor uv-c licht die er mogelijk is
Alles wat het RIVM niet zelf heeft verzonnen of hun masters van de WHO niet goedkeuren wordt afgekeurd. Dus inderdaad: als het kan, gewoon doen. Net zoals een ionisator aanschaffen en flink luchten in huis. Kind kan de was doen.
Tip: kijk, voordat u zo'n lamp koopt, op youtube eens naar Big Clive. Hij heeft een paar filmpjes gemaakt over UV lights. Kortste filmpje is www.youtube.com/watch?v=2T39BHvrHZ0
waarin hij het heeft over de 'flesh-eating germacidal lamp'.
Ofwel, ja, zo'n lamp kan het goed doen, echter wel even met een timertje er tussen. Die dingen zijn niet zo onschadelijk als de chinese leverancier beweert.
@EEnzame SchizofrEEN | 26-08-20 | 10:14: Het concept is volgens mij een ventilator met daarin geintegreerd een uv-c lamp die afgeschermd is
Hoe lang blijf je positief getest na de eerste meting? Zijn we nu gewoon oude besmettingen aan het meten?
Zou het niet weten en 2. het zijn positief getesten. Géén 'besmettingen'. Als iemand besmet is kan hij/zij het virus doorgeven en dat is meestal zelfs niet het geval. Gezien de tienduizenden testen waarvan slechts 2,5% 'positief' test en nergens last van heeft: te weinig virus in zich heeft. Pas als het virus zich flink heeft kunnen vermeerderen wordt een mens ziek want dan kan het afweersysteem het niet meer of niet meer voldoende bestrijden. Vergelijk het met een miertje dat binnenwandelt: 1 zo'n beestje is geen probleem, honderden wel.
Grofweg bij een PCR test en een covid-19 besmetting: 1 week ben je positief en besmettelijk voor anderen. Daarna kan je nog 2 weken positief testen maar ben je niet meer besmettelijk voor anderen.
@Simon_GS | 26-08-20 | 09:41: Dan is die 2 weken quarantaine dus BS
@boerzoektscheet | 26-08-20 | 09:43: die is verlaagt naar 10 dagen begrijp ik. Stel je bent gisteren besmet dan is circa een week van de quarantaine heel nuttig en 3 dagen extra voor de zekerheid. Niet bij iedereen verloopt de ziekte hetzelfde dus ...
@Simon_GS | 26-08-20 | 09:41: Je hoeft helemaal niet 'besmettelijk' te zijn als je positief getest bent. U zuigt uw reactie gewoon uit uw dikke duim!
Wat voor nut heeft die test eigenlijk op een persoonlijk niveau? Als je klachten hebt word je geacht thuis te blijven, of je nou wel of geen covid hebt. Hoezo zou je dan op pad moeten en potentieel mensen besmetten met je zieke hoofd?
Omdat je ALS je dan besmet blijkt je eventueel nog kan terugkijken met wie je contact hebt gehad. Familie, partner, vrienden, collega’s etc. Die kan jij dan vragen zich te laten testen en zo zou je in principe het balletje kunnen laten rollen. En ik denk niet dat jij met je “zieke hoofd” een hoop mensen zal besmetten tijdens 1 tripje als je je handen wast en niet iedereen in het gezicht hoest. Veel besmetting komen juist door contact met mensen wanneer je je in familiaire omgevingen begeeft.
@Whmm | 26-08-20 | 08:52: nou, ik vind het maar een vaag verhaal, het is of hyperbesmettelijk of niet.
Het heeft weinig nut behalve voor de statistieken van de overheid. Maar die zijn voor een groot gedeelte niet transparant en openbaar dus ook daarin voel ik mij niet verplicht.
Die epidemoloog uit de Volkskrant heeft wel gelijk met zijn opmerking dat niemand nog weet wat het plan is. Gaan we nu voor nul besmettingen of is het doel beheersbare stromen op de IC en zo groepsimmuniteit?
In dat tweede geval zijn wat besmettingen helemaal niet zo erg zolang de IC's niet vol liggen. Ik denk dat de 2e strategie de enige realistische is.
Deze (smart) lockdown/slopen van de economie was bedoeld om "flattening of the curve". Dit nadat ronduit ontkent werd door de WHO dat de commie cough meer was dan een griepje (het zou niet overslaan op mensen). Toen werd vaccin als excuus gebruikt om de lockdowns en het slopen van de economie te legitimeren. Maar ik heb nieuws voor u. Er komt geen vaccin. Maar de maatregelen worden wel verder aangescherpt.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-08-20 | 08:29: Goede kans dat er volgend jaar een vaccin is hoor, gezien de mooie resultaten van fase 2 studies maanden geleden
Nul positief getesten kan natuurlijk helemaal niet met deze test omdat hij ook vals-positieven laat zien. Zeer waarschijnlijk is er helemaal geen plan omdat het kabinet al vanaf het begin achter de feiten aanloopt en er geen enkele structuur in de 'maatregelen' zit. Beter is het om zelf goed na te denken en de eigen verstandige koers te varen. De zieken en zwakkeren zouden zogenaamd 'beschermd worden' en daar is helemaal niets van terecht gekomen; die mensen werden gegijzeld in de tehuizen waar geen beschermingsmiddelen waren en juist daar zijn ze massaal gestorven. Hopelijk komen er nog rechtszaken van waarin het kabinet voor 'dood door schuld wordt aangeklaagd'.
Het nieuwe normaal creëeren, dat is het plan, verwarring zaaien is een middel naar dat doel.
De stuurvariabele is uiteraard de IC capaciteit. Maar die is nog steeds niet wezenlijk uitgebreid en dus moet de norm zijn dat we voor 0 besmettingen gaan. Want anders gaan Sjinnie en Anita allemaal weer naar de Bingo, het voetbal en het Café, en dan wordt iedereen weer ziek.
In Februari, toen we er *klaar* voor waren werd de IC capaciteit in enkele weken bereikt.
@sarcastro | 26-08-20 | 08:45: Dat is inderdaad het plan. Ben benieuwd hoevelen er in opstand komen maar ik hou mijn hart vast gezien het enorme aantal schapen dat zich klakkeloos laat indoctrineren.
@Epistulae_Morales | 26-08-20 | 09:10: Nul positief getesten bestaat niet(!). Zelfs al zou het virus helemaal weg zijn - wat niet gaat gebeuren - zullen er nog steeds mensen positief getest worden, simpelweg omdat de test óók vals-positieven laat zien.
En hoezo zou 'iedereen weer ziek' worden. Is iedereen nu ziek? Nou dan. Maar blijft u het vuurtje gewoon opstoken hoor, wie weet of er nog een angsthaas intrapt.
@Lupuslupus | 26-08-20 | 09:43: En dat zegt een schaap dat zich laat indoctrineren door een onzichtbaar vriendje en zijn hemelse vader ;-)
@Lupuslupus | 26-08-20 | 11:08: Gaan we dreigen?
Denken jullie allemaal nog dat er een vaccin komt? Ik ben bang dat het virus zal blijven muteren en ieder jaar – net als de gewone griep – in een iets andere vorm gewoon weer langskomt.
Ja ik denk wel dat er een vaccin komt en ja het virus zal muteren (doet het al) en zoals alle andere virussen zal het verder afzwakken.
Nee. Hopelijk wel medicijnen die effectief patiënten met longproblemen kunnen helpen. Daar heb ik wel vertrouwen in.
Maar om de vervolgvraag te beantwoorden, ja deze mensen- en grondrechten overschrijdende maatregelen blijven nog heul lang kracht. The authoritarian's wet dream.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-08-20 | 08:27: HCQ is bewezen effectief, ook al doen overheden, big pharma en de media er alles aan dat te verbergen.
Ja dat vaccin komt er, want wie dat als eerste op de markt brengt is multimiljardair.
Ja dat virus blijft voor altijd onder ons
Ja dat virus zal, net als de griep, over enkele jaren gewoon een volledig geaccepteerde doodsoorzaak zijn, zonder maatregelen, hysterie en ander economisch Armageddon.
Ja maar er komt steeds meer groepsimmuniteit die grote uitbraken die we dit jaar gezien hebben onmogelijk maken. Maar een covid-19 vaccin voor de bevolking lijkt mij weinig nut hebben. Zal op termijn wel iets voor 60+ worden of chronisch zieken.
@sarcastro | 26-08-20 | 08:42: Klopt. Het is te schofterig voor woorden dat een huisarts niet zelf mag beslissen welk geneesmiddel hij voorschrijft. HCQ wordt al tientallen jaren met prima resultaten gebruikt voor malaria maar voor viruspatienten màg het niet worden gebruikt. Dat is gewoon dictatuur en niets anders. Het is gewoon op internet te koop maar helaas moet je er een recept voor hebben.
@Lupuslupus | 26-08-20 | 09:50: De huisartsen van tegenwoordig zijn wat dat betreft net dozenschuivers. Arts-bezoekers komen met een koffer vol 'speelgoed' langs, prijzen hun product aan en bieden incentives aan. Bij de apotheek gaat het waarschijnlijk net zo, evenals bij de zorgverzekeraar.
Waar vroeger medicijnen werden ontwikkeld tegen de oorzaak, wordt nu enkel nog aan symptoombestrijding gedaan. Want stel je voor dat je een medicijn maakt, dat verkoopt voor een euro, en na 3 miljoen 'patienten' is er niets meer te verkopen. En daar tegenover een medicijn, dat verkoopt voor tien cent, dan enkel zorgt dat de 'patienten' de rest van hun leven je medicijn moeten blijven nemen om comfortabel te blijven leven...
Simpele voorbeelden zijn de moderne 'oncomforabele ziekten',zoals diabetes, hooikoorts, allergieën... Uiteraard zijn er artsen zelf, die een permanente oplossing zoeken, maar de grote pharma? Welnee!
@EEnzame SchizofrEEN | 26-08-20 | 10:22: U hebt woord.voor.woord gelijk.
Voor mijn hooikoorts slik ik helemaal niets want het helpt toch niet. En verder ben ik al 20 jaar niet meer bij mijn huisarts geweest, de jaarlijkse uitnodiging voor de griepprik gaat bij mij meteen na ontvangst het ronde archief in.
De overheid kan niets. Onthoud dat als u uw stem uit brengt en kies iemand die de overheid wil verkleinen. (Hint: Dat is niet de VVD)
Ach poesje toch. Is het allemaal niet zo perfect geregeld als je pappie en mammie altijd voor je regelden.
Watje.
Of je ziekt gewoon even ouderwets uit... Als je in de problemen komt kan je altijd nog het medisch establishment inschakelen.
Wat een negatieve reacties allemaal, zie het van de positieve kant: moeilijker maken getest worden => minder testen => minder gemeten besmette personen => minder paniek in de media => minder maatregelen
En dat is allemaal weer goed voor iedereen, want laten we eerlijk zijn, het begint ondertussen welduidelijk te worden dat we weer naar een positieve exit moeten werken En het nieuwe normaal weer terug te stoppen in het hok van absurde experimenten
Ik verheug me op de rechtzaken die ongetwijfeld gaan volgen.
Ik had mijn hoop gevestigd dat deze Sjonnie van het woonwagenkamp (zijn woorden) niet in aanmerking kwam obv zijn postcode danwel sociale kredietstatus.
Ik snap die tweet van VWS niet. Waarom zou je iemand testen die geen klachten heeft? Die test heeft toch al beperkte waarde en zonder klachten is die nutteloos.
Blijkbaar zijn er mensen die zich willen laten testen zonder klachten. VWS tweet dat dat juist niet zou willen. Dus VWS tweet precies wat je zegt.
PCR test heeft genoeg presymptomatische of asymptomatische gevallen opgespoord. Als er schijnbaar nu al te weinig testcapaciteit is snap ik dat ze liever alleen mensen met symptomen doen, maar het is niet echt nutteloos.
@redanx | 26-08-20 | 07:58: ja maar die testen ze wel of niet? Statistieken over de intake zijn er weinig voorzover ik weet. Hoeveel % van de mensen die zich laat testen heeft ziekteverschijnselen bijvoorbeeld?
Wacht maar tot de vrijwillig veplichte vaccinatie komt dan loopt het als een trein. Dan komen ze je zelfs ophalen als je wat te traag bent om je bed uit te komen.
No jab no pay, zoals het Australische ministerie verwoorden.
Neuh ik denk dat na een halve dag de GGD via de NPO gilt dat ze het allemaal niet meer aankunnen waarna bijna niemand meer gevaccineerd kan worden. Na 6 dagen komt er een persco met Schoentjes en Marx Rutte (of bij die tijd premier Saida Kaag) om te vertellen dat de vaccinatie gefaseerd wordt ingevoerd en dat men realistisch gezien over een half jaar 1/3 van de bevolking gevaccineerd kan worden wegens geldgebrek en gebrek aan personeel. Ondertussen wordt de vaccinatie app zo'n 30x gehacked maar komt dit pas na 3 maanden via een klokkenluider op @nostyle naar buiten. Waarna een parlementaire enquête 9 maanden later tot de conclusie komt dat Schoentjes en Rutte/Kaag er geen kl*te van kennen. Zonder politieke gevolgen uiteraard want Rutte IV/Kaag I is net begonnen.
De burgemeesters hebben ondertussen verplichte mondkapjes, rona app en vaccins verplicht en komen met conflicterende stellingen en maatregelen. De chaos is compleet. Uiteraard zonder politieke gevolgen want burgemeesters worden benoemd niet gekozen.
Het belastingvee kijkt onderwijl meewarig toe en vindt het allemaal wel best zolang ze nog 2x per jaar op vakantie kunnen en er weer voetbal op de treurbuis is. Dat oudjes (die het vaccin het hardst nodig hebben en die niet krijgen) bij bosjes omkuchen, hun nieuwe buurtjes een raar taaltje koeren en anderskoken en schijt aan hun hebben, en dagelijkse berichten dat er meer miljarden gaan vloeien naar Greta & friends, Palestina en knoflooklandjes, boeit hun nog minder. Ze loeien wat en gaan weer keurig op stal.
Zucht.
Ik denk dat ambtelijk falen inderdaad wel eens onze redding kan zijn.
En dan wil Nederland digitaal aan kop lopen met fucking DigiD in China kan je alles via wechat doen en is er altijd test mogelijkheid in de buurt. Kan je altijd chatten met een medewerker van de test organisatie (wat hier geen eens kan) wat een land het gaat steeds meer op Engeland lijken daarvan vraag je je ook af of ze nog wel wat kunnen organiseren en hoe het ooit een wereldrijk is geweest..
Vergeet ook niet de massasurveillance en het onderdrukken van bepaalde bevolkingsgroepen, verder hebben ze het prima voor elkaar natuurlijk in China!....
Dat komt ook omdat er zo een Chinezen zijn. Er is altijd wel iemand om te chatten...
Dit is zo triest waarom kan Nederland niet organiseren zoals in Duitsland of Oost Europa. Kijk ook eens hoe het in Azië werkt. Je kan van alles vinden van China maar met op de meeste dagen alleen nieuwe covid gevallen door import (die dus ondervangen worden bij de grens) kunnen ze weer feesten geven zoals in WuHan. Lees maar eens over de maatregelen op bv Pudong airport.
Echt er tegenover gestelde van hier.
Taiwan idem.
We weten dat dat succesvol is dat kan je toch zo kopiëren als er een wil is, maar die is er schijnbaar niet.
Slecht heel slecht bestuur in Nederland.
Dit kon je allemaal wederom zien aankomen. Had je je op kunnen voorbereiden net zoals Duitsland al in het begin van corona dit zag aankomen en studem ging werven voor de onderzoeken.
Ja mooi he, zo goed als het allemaal werkt in een communistische dictatuur? Zouden we hier ook moeten hebben...
Vvd gestemd? Nu verbaasd dat we in een bananenrepubliek wonen?
Stem beter!
Ja de PVV is veel beter. Die zouden tegen het virus zeggen dat het knettergek is en vervolgens wachten totdat iemand anders het voor ze zou oplossen.
@Epistulae_Morales | 26-08-20 | 09:18: Klinkt bijna als een beter plan dan het zwalkende beleid van Rutte/deJong/RIVM.
Zegt wel weer genoeg over de mentaliteit in Nederland. Aanpakken, beslissingen maken, prioriteiten stellen, knopen doorhakken. We kunnen het niet, overal gaat tijd overheen. Competentie om zoiets essentieels als de tests geregeld te krijgen? We krijgen het niet voor elkaar. In plaats daarvan worden er wat willekeurige, generieke maatregelen genomen,waardoor niet de mensen die ziek zijn thuisblijven en gezonde mensen aan het werk gaan,maar in plaats daarvan iedereen zich een beetje aan vage en onhoudbare richtlijnen moet houden. Wat een slap landje is het toch
Kijk dat een Trump het niet helemaal als een geoliede machine draaiend krijgt met 50 Staten met ook vaak nog politiek bedrijvende gouverneurs is één ding.
Rutte kan zich niet langer verschuilen achter het incapabele RIVM of Hugo de Jonge. Hij is de chef en moet zorgen dat het gaat lopen. Geen smoesjes dat fabrikanten de testvloeistof niet leveren dan maakt hij het maar zelf.
Deze crisis legt bloot dat globalisering niet werkt als puntje bij paaltje komt. Rutte los het eens op waardeloze kerel die je bent !
Ik heb liever een natte hond, kan dat ook?
Ik ben allergisch voor poesjes, vooral van die harige
Hallo, de verwijzingen naar specialistische zorg in ziekenhuizen zijn pas half juli op gang gekomen! Ondanks de berichten dat ze open waren! U wordt inderdaad gepiepeld! En ik moet daar maar aan mee doen...
OT: die dochter van Mathijs heeft me toch n smerige vlek op haar rechter pols, ik kijk elke keer maar weer of die Vlek groter en roder wordt...
Een maand voor de verkiezingen worden alle corona maatregelen geschrapt.
En iedere werkende Nederlander krijgt €10.000 (na de verkiezingen).
Mooi kunnen we tegen die tijd allemaal een kauwgumbal van kopen.
@dhb: €10.000,- ? Net als die €1000,- die welke Medelander er op vooruit zou gaan. Wacht er nog steeds (niet meer) op...
jah nog ff , de natte droom die in duigen gaat.
@GWB | 26-08-20 | 01:35:
Alle Mederlanders zijn er voor meer dan 1000€ ingegaan wat je wel kreeg zijn 1000 Anderelanders + moskee lounchbar bakker shoarmazaak turkse slager en 1000% meer geweld in je straat.
Zal er een grote uitbraak komen. Dan heb je de poppen aan het dansen. Waarom verprutsen ze het toch steeds weer?
Omdat het prutsers zijn ? Mag toch hopen dat geld geen rol speelt want een tweede golf gaat een mokerslag zijn voor de economie.
@sprietatoom | 26-08-20 | 01:38: Kabinet zet mes in coronasteun. 'Je kunt niet alle bedrijven overeind houden'.
@Lupuslupus | 26-08-20 | 08:02:
Bedoelde eerder dat de oplossingen tegen bijna elke prijs gedaan moeten worden juist om een 2de golf te voorkomen.
@sprietatoom | 26-08-20 | 10:25: o.k.
Beste man. Dit stukje aarde heet (noemt men) NL. Verwacht hier nu niet te veel, want 'overheid' is hier al tig decennia bezig met het zoeken naar kluts. (En kluts is acroniem voor 'hoe houden we iedereen voor de gek, en onszelf goedbetaald aan het werk.)
En Rutte is een vrijmetselende kannibaal en een hagedis?
@Hiesjes | 26-08-20 | 01:16: Nee, het is een visieloze beroepspoliticus die de weg van de minste weerstand volgt om het meeste succes te hebben. Goeie acteur die empathie kan veinzen maar dat niet heeft.
@Hiesjes | 26-08-20 | 01:16:
Rutte is een nitwit.
Ik had liever Rita Verdonk op die positie gezien, de eerste vrouwelijke premier van Nederland.
Die evenals Omtzigt door een frauduleuze verkiezing het niet is geworden.
Dierenbeul. Laat dat beestje naar binnen.
Ik wacht wel tot er betere testen zijn waarbij ze geen stokje in je hersens hoeven te steken.
Zo echt he? Dat alleen al zou voor mij reden zijn om er van af te zien, ze douwen nog net geen vuist in je hol.
Het prikt alleen een beetje. Als je hier al niet tegen kan zou ik stoppen met leven, want het wordt niet veel beter.
@Vechter | 26-08-20 | 09:18: spreek je uit ervaring, of is dat een aanname van je?
Ik heb me hier op GS laten vertellen dat het een simpel griepje is en mensen zich veel te druk maken.
Had iemand, ook hier op GS gezien die zei dat als we stoppen met testen we ook geen besmettingen meer hebben en alles over is.
Er was me zelfs verteld dat ik voor niets ontslag in t onderwijs had genomen.
Vanwaar dan al die aandacht?
Dat jij oogkleppen op hebt en niet flexibel kan zijn betekent niet dat het terecht is dat je dat op anderen projecteert, peabrain.
@BrokenTipi | 26-08-20 | 07:33: Wauw! een persoonlijke ongefundeerde aanval. gefeliciteerd! Jij zal vast de gezelligste bij verjaardagen zijn.
GS zal trots op je zijn voor je sfeer creatie, ze bannen en jorrisen mensen wel eens om minder.
Mini-borrom kwam vrijdag ziek thuis van de creche, koorts en een keertje overgeven. Nam al aan dat het gewoon "1 van die dingen is" wanneer je kind net begint op de creche.
Mevrouw Borrom wilde de regeltjes volgen, en mini-borrom en haarzelf toch laten testen. Zaterdag ochtend gebeld (duurde ongeveer 15 minuten voordat de telefoon werd opgenomen), afspraak voor Maandag. Test is ook keel en neus swab. Uitslag 1-3 dagen. En zelfgekozen quarantaine.
Verhaal is dus erg vergelijkbaar, maar dit is wel in Noorwegen. Wij hadden er eerlijk gezegd helemaal niet zo'n moeite mee allemaal. Tuurlijk had het fijn geweest als het vlotter had gekund allemaal, maar ik zie het probleem niet zo.
PS test was negatief :)
Kind was zeker wel blij met dat stokje in z'n neus?
@sarcastro | 26-08-20 | 07:34: Kleine kinderen hebben zo vaak vanuit het niets een snotneus of een beetje verhoging. Mijn zoontje (toen 8 maanden) had plotseling 39o koorts dus huisarts gebeld (die kwam toen nog). Baby zat te spelen met blokken, arts heeft hem onderzocht: 'niets aan de hand, gaat vanzelf over'.
En als uiteindelijk de test uitslag negatief is weet je nog niets, want je kan inmiddels besmet zijn met een 2e of 3e golf.
Daarom zal dit een terugkerend drama worden.
Ga es deaud
Er zijn prima particuliere alternatieven hiervoor. Vrijdag gebeld, maandag getest en de euries afgetikt, vanmiddag de uitslag. Hulde aan marktwerking in de zorg! O... wacht.
Bij de GGD ben je sneller aan de beurt en is het gratis...
@Vechter | 26-08-20 | 09:20: Mooi dat mensen denken dat het gratis is, ze hebben tot nu toe bij de GGD al 1 miljard extra uitgegeven aan deze hoax. En waar trekken ze al dat geld straks vandaan, juist de belastingbetaler, u dus.
Totaal onherkenbaar beeld. Ik belde vorige week zaterdag einde middag en kon de volgende dag on 14.00 getest worden. Nauwelijks andere mensen in de teststraat. En dat in de randstad. Misschien dat het nog net in de vakantiepiek viel en sindsdien alle thuiskomers metzonder klachten gaan bellen?
Er zijn prima particuliere alternatieven hiervoor; vrijdag gebeld, maandag getest en de euries afgetikt, vanmiddag de uitslag. Hulde aan marktwerking in de zorg! O... wacht...
Het RIVM is een incapabel en corrupt boevennest. Niet de onderzoekers zelf, maar de directie. Stel kontenlikkers van de Haagse elite.
Was dat na het stikstof gezeik niet al duidelijk, dan nu wel.
Bananenrepubliek.
Ernst Kuipers had trouwens wel een goed verhaal bij Jinek en gaf een toelichting waarom de procesinnovatie bij het RIVM zo stokt. Verfrissend dat hij goede kritiek had.
Zijn er eigenlijk al Tweede Kamerleden, Senatoren, Gedeputeerden, Ministers, Staatssecretarissen, Burgemeesters, Wethouders, dus mensen die voortdurend onder de mensen komen, ziek geworden??
Nee. Onder bestuurders en politici is vrijwel niemand ziek geworden en niemand bezweken. Wereldwijd. Merkwaardig niet? Zo’n kieskeurig virus. Nog nooit vertoond.
www.youtube.com/watch?v=sjYvitCeMPc
@Stormageddon | 25-08-20 | 23:47:
Bollocks. Beter het nieuws volgen.
@Tapu | 25-08-20 | 23:59:
Nou vertel... noem ze maar eens op. Al die dooie politici door Covid.
@Stormageddon | 26-08-20 | 00:02: Biden lijkt alsof hij opgestaan uit zijn graf. Maar voor de rest kan in me niet heugen dan er maar ook een celebrity is omgevallen van de China flu, best wel raar als je er over nadenkt.
@Samarkand225 | 26-08-20 | 00:14:
Boris Johnson is ziek geweest, en dat is eigenlijk de enige van importantie die het heeft gehad, maar verder? Een paar Afrikaanse politici volgens Lee Merritt, maar dat is het dan ook. En CEO’s van multinationals, of bestuurders van NGO’s?
Nope. Geen.
@Tapu | 25-08-20 | 23:59:
Is die lijst zo lang? Ik wacht al een uur. Komt ‘ie vannacht nog?
Zijn er ook teststraten waar je meteen je auto kunt laten wassen ?
Die in Schiedam heeft een autowasstraat praktisch om de hoek. Kun je meteen je interieur vol laten hoesten op de lopende band!
Je komt op Schiphol terug uit een risicogebied, is de teststraat daar gesloten. Bij de RAI willen ze je niet testen omdat je geen overduidelijke symptomen hebt.
Maar ga je vervolgens naar de dam zonder mondkapje, of zit je net iets te dicht bij elkaar op het terras: gelijk boete.
Ziet iemand de vergelijking met flitsers op de snelweg? Zogenaamd voor uw veiligheid, maar eigenlijk alleen maar voor controle en het spekken van de staatskas.
Ik zie hem niet nee. Leg eens uit.
Dat deed John toch al?
@cloudoflogic | 25-08-20 | 23:21:
Een maatregel van de overheid zogenaamd voor uw veiligheid maar eigenlijk voor controle of inkomsten.
Detail: ik weet niet hoe het in héél de VS is, maar daar waar ik was deed men juist alleen de "neus swab". En die deed beduidend meer pijn dan die ik in ons Kuddeland heb ondergaan.
Ik las ergens dat ze het daar met sateprikkers doen om mensen er aan te herinneren dat het virus uit China komt.
@wood_zor | 25-08-20 | 23:13:
Want saté is Indonesisch.
The light is on , But there's nobody home. Lijkt mij wederom de toepasselijke uitspraak voor het geen hier al enige tijd plaats vindt.
Is de uitkomst van die formule in de corona whatsapp nou 13,4 precies? Wiskunde B tijdje geleden inmiddels.
Feit 1: de activiteit van zon is op een minimum van deze cyclus.
www.swpc.noaa.gov/news/solar-cycle-25...
Feit 2: het magnetisch veld van de aarde neemt af
phys.org/news/2020-05-swarm-probes-we...
Feit 3: feit 1 en 2 veroorzaken dat de kosmische straling op aarde toeneemt.
cosmicrays.oulu.fi/
Feit 4: de geladen deeltjes van de kosmische straling hebben een effect op het brein
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Hypothese: dit verklaart de hele collectieve, wereldwijde paniekpsychose omtrent Covid.
Niet alleen de psychose hypothese. Las ooit eens dat een zonneminimum gunstig is voor het overleven (en dus verspreiden) van virussen in de hogere luchtlagen. Geen flauw idee waar ik dat las verder, maar klinkt nog wel logisch ook, minder ionisatie oid??
@Stevo365 | 25-08-20 | 23:00:
Dat ook. Astrobiologen van NASA onderzoeken al jaren of, en hoe virussen door kosmische straling kunnen muteren en ook of virussen uit “de ruimte” zouden kunnen komen.
www.livescience.com/61515-astrovirolo...
Maar het gaat mij even over de collectieve gekte die we nu meemaken (over Corona, maar ook BLM, Antifa etc.). En aangezien een zonneminimum en een zwakker magnetisch veld vaker zijn voorgekomen, is het misschien wel interessant om collectieve gekte en deze correlatie met kosmische straling nader te onderzoeken.
www.gutenberg.org/files/24518/24518-h...
Is wellicht een leuk scriptie-onderzoek voor een historicus. Ik weet zeker dat artsen, psychologen, biologen, en (astro)fysici dat ook wel interessant zouden vinden.
De zon verklaard ook de opwarming/klimaatverandering. Best wel raar dat meerdere volkeren vroeger een zon God had, maar dat nu de zon nu zo weinig in vloed op ons zou hebben.
@Stormageddon | 25-08-20 | 23:15: zeker interessant onderwerp. Ben benieuwd. Maar ik denk toch echt dat de massapsychose voornamelijk gestuurd wordt door bepaalde partijen. Dat is bijvoorbeeld wel erg duidelijk in het groene debacle. Al die andere dingen die je noemt is ook redelijk duidelijk wmb, maar dat wordt dan weer zonder problemen in de complothoek geparkeerd tegenwoordig.
@Stormageddon | 25-08-20 | 23:15:
En de klimaathysterie niet te vergeten.
Afgezien van de onophoudelijke Linkse klimaat/stikstof/virus hysterie geloof ik u ongezien gelijk.
@Samarkand225 | 25-08-20 | 23:18:
De Voyagers hebben de invloed van de straling van de zon gemeten tot ca. 100 Astronomical Units. En dat is met jaren ‘70 technologie.
De afstand Zon - Aarde is 1 AU. Het volume van de zon is 1.300.000 keer het volume van de aarde. Feitjes.
En dan zou de zon, en de veranderingen in het elektromagnetisch veld en de activiteit van de zon, volgens de klimaatwetenschappers geen of nauwelijks invloed hebben op de aarde en het klimaatsysteem? Maar 0,04% CO2 in de atmosfeer bepaalt wél het hele klimaat van de aarde, volgens diezelfde “wetenschappers”.
Die gedachte is krankzinnig. Maar hele volksstammen geloven dat. Tja.
Je vergeet de invloed van de holle aarde en de hagedismensen.
@Mr Dixit | 25-08-20 | 23:50:
Als jij daarin wilt geloven: prima joh.
ga 's googlen op agenda21; het is gewoon de uitvoering van wat ze besloten hebben maar ons niet verteld hebben.
@Bakschuif | 26-08-20 | 00:54:
Ja, dat weet ik allemaal allang. Al ver voor Covid en Corona maakte ik me daar druk om. Daar gaat het me nu even niet om. Wat ik hier interessant vind is hoe mensen collectief zo krankzinnig kunnen worden en in paniek kunnen zijn terwijl er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand is. Propaganda is één ding, maar misschien is er een invloed die dat versterkt.
@Stormageddon | 26-08-20 | 01:00: Met het legioen psychologen wat hiervoor ingehuurd is kun je waarschijnlijk wel een paar stadions vullen. Groepsdruk, massa-psychoses, 'nudging', manipulatie, alles is gebruikt en met voorspelbaar succes. Ook de weerstand en de gevolgen daarvan zullen waarschijnlijk berekend zijn en vertaald naar een planning.
Een heel belangrijke factor die de boel versneld "aan de kook brengt" is dat een aantal ontwikkelingen een exponentieel karakter hebben. Dat zijn overbevolking, technische ontwikkeling, schulden-opbouw, communicatiemiddelen en nog een paar.
Kijk maar naar het hamsteren van wc-papier in Australie en hoe snel het hier was. Alles wordt direct, vluchtig en heel intens in de beleving van mensen in een vergeefse poging om die exponentiele trend bij te houden. Ze ontstijgen de menselijke maat, ze zijn niet bij te houden.. Daar gaat het grondig mis.
@Stormageddon | 26-08-20 | 01:00:
Pierre Capel had het gister een interessant stuk over hoe angst in de hersenen werkt. Wellicht had je het al gezien, maar bij deze:
youtu.be/Q_ZNintz4_Q
@Stevo365 | 26-08-20 | 01:21: vanaf 10:30 gaat het daarover..
@Stevo365 | 26-08-20 | 01:21:
Heb ik gezien. Het effect van stress en angst op de expressie van DNA is werkelijk boeiend. Sowieso is het hele terrein van epigenetica fascinerend.
Ik ga even naar een stap daarvoor, hoe die angst, stress en paniek in het brein versterkt kan worden door kosmische straling. Als je eenmaal een verband ziet, is het lastig om dat te ontzien.
@Stormageddon | 26-08-20 | 01:53:
Shula Rijxman heeft een extra lading deeltjes gekregen.
@Stormageddon | 26-08-20 | 01:53: Niet alle verbanden die iemand ziet, zijn per se verbanden. Een zwangere vrouw ziet ineens overal baby's, toch zijn er niet meer dan anders. Deze onschuldige mindfuck normaliseert zich weer. Soms is dit fenomeen een beetje op hol geslagen. Een queste tegen angstzaaiers wordt dan zelf angst zaaien. Voor die straling is aluminiumfolie uitgevonden.
@Stormageddon | 25-08-20 | 23:15: Hoho, niet zo bescheiden. Al deze vaardigheden lijken zich toch overduidelijk in jouw persoontje te verenigen. Waarom schrijf je zelf geen boek? Ik weet zeker dat het de wereld zal schokken.
@Wiebenick | 26-08-20 | 11:04:
Nee, daar is aluminiumfolie niet voor uitgevonden. Maar ja, jij weet niet zoveel. Geeft niks.
@Wiebenick | 26-08-20 | 11:04:
Oh, en dan nog wat... het feit dat een zwangere vrouw opeens overal baby’s ziet, betekent niet dat die baby’s niet bestaan en imaginair zijn. Die baby’s zijn echt en zouden ook echt bestaan zonder dat ze door haar worden opgemerkt. Het omvallen van een boom in het bos maakt nu eenmaal geluid, ook als er niemand is om dat geluid te horen.
Is er als eens een (dode)koe of varken getest op Corona, waarom zouden alleen nertsen het Coronavirus kunnen verspreiden? Bij de poezebeesten is dit tenslotte ook al mogelijk.
Die nertsen daar is iets mee!
Wat een slecht verhaal.
Viro Appie heeft vandaag dienst bij OP1..... ff lekker paniek zaaien, wijn zuipen en langs de kassa om 3.000 ekkies te toucheren.
DE Coronateststraat
Gezondheid is voor tevredenen of legen.
En dan: wat is gezondheid nog in dit land?
Wandelen in een stukje bos, ter grootte van een krant,
Op een verregende camping kom je de buurman tegen,
Geef mij de grauwe, stedelijke wegen,
De’ in kaden vastgeklonken waterkant,
De wolken, nooit zo schoon dan als ze, omrand
Door reaguurders' zolderramen, langs de lucht bewegen.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht.
Het leven houdt zijn wonderen verborgen
Tot het ze, opeens, toont in hun hogen staat.
Dit heb ik bij mijzelven overdacht,
Verregend, op een miezerigen morgen,
Domweg gelukkig in de Coronateststraat.
Prachtig!
Ik sluit mij volmondig aan bij collega Lupuslupus! Prachtig!
Dat zou trouwens wel een mooie practical joke zijn: als er een huilfiguur van BLM ofzo gaat piepen over een "verkeerde straatnaam want koloniaal" die straat hernoemen naar de Coronateststraat".
je bent ziek als je je laat testen.
wat een slechte grap is die coronasoap.
ik laat me nooit testen en nooit vaccineren!
Ok. Zozo. Jij bent de stoerste reaguurder die er is denk ik.
stoer!
@KritischeKrikker | 25-08-20 | 22:35: Ik ben het met hem eens dus een gedeelde 1e plaats.
@wood_zor | 25-08-20 | 22:37: Dat heeft helemaal niets met stoer te maken.
U had de tegel leeg kunnen laten, uw nick spreekt voor zich.
@Lupuslupus | 25-08-20 | 22:47: Kom dan met een hint in de juiste richting. Wel kraken, maar niet met een oplossing komen! Nu zit ik maar te gissen achter mijn peeceetje.
Ik ook niet! En daar is niks stoer aan. Luister naar je hart en ziel.
way to go; Freedom or death ! (van wie ook weer...?)
Beetje off-topic, maar serieus waar gaan de regering het geld vandaan halen voor deze lockdown? Bedrijven zoals de NS, waren al nooit rendabel, maar als zeg 40% thuis blijft werken. Dan is het toch gewoon game over, voor de NS. Of zie ik iets verkeerd?
De drukpers.
Wij zijn het rijkste land ter wereld, dankzij Rutte, aldus Rutte.
@de honden blaffen... | 25-08-20 | 22:54: Ja maar, als een van de blijvende resultaten gewoon minder treinverkeer is, kunnen we toch niet oneindig geld bij elkaar verzinnen? Idem met alle kantoorpanden ect. Dan is je verdienmodel gewoon stuk en kun je je bedrijf bij het vuilnis neerzetten.
@Samarkand225 | 25-08-20 | 23:00:
Dat zal ook gaan gebeuren.
Deze depressie zal zijn weerga niet kennen.
Geld is ook kapot. Ze drukken onbeperkt bij en geven het uit alsof het nog waarde heeft. Reaguurders weten wel beter.
Hmmm.. Had koorts en een vervelend hoestje en was snel moe... Genoeg triggers om even te testen ; zaterdagavond laat ff inloggen, afspraak om de hoek op maandagochtend en uitslag was beschikbaar op dinsdagmiddag... 't kan dus wel? Tot mijn verbazing ; uitslag negatief...
Als je maar bang genoeg wordt gemaakt is elke verkoudheid de vliegende builenpest met de dood als gevolg. Een half jaar geleden hadden we daar nog geen last van.
@Bakschuif | 26-08-20 | 00:59: Massa psychose. Hoevelen lees ik er niet (alleen al) in deze draad die zich hebben laten testen en tadaaa: allemaal negatief. Ik wil niet weten hoe de zorgverzekeringspremie er in januari gaat uitzien...
@Lupuslupus | 26-08-20 | 06:29: Ja, ze hebben vast wel een excuus gevonden om die test ook nog eens gillend duur te laten zijn.
Schijnbaar moet je in het bezit zijn van gemotoriseerd vervoer wil je in aanmerking komen voor zo een test...
Hoe zit dat eigenlijk?
Carpoolen met vier (we moeten ook aan het milieu denken) andere mogelijk geïnfecteerden ?
@suscrofa | 25-08-20 | 22:27:
Gegadigden?
@Zo Ontzettend Moe | 25-08-20 | 22:28:
Ja, misschien kunnen ze daar op het ministerie van pipo Hugo een handige app voor ontwikkelen. Carona-pooling.
Op de fiets of scooter mag ook.
Er zijn vier mogelijkheden:
1. Of je komt met de auto.
2. Of je komt met de fiets / bromfiets.
3. Of je komt lopend (als je in de buurt woont).
4. Of ze komen langs als je niet naar de testlocatie kan komen.
Met de trein en bus half Nederland door (en weer terug) voor de test. Kunnen we meteen testen of de corona app een beetje werkt voor het openbaar vervoer. Heeft de treinmachinist/buschauffeur ook de app zodat we achteraf kunnen zien welke trein/bus we moeten ontsmetten?
@SanderEvers | 25-08-20 | 23:04: of je kruipt rochelend en kuchend het hele eind naar de GGD en fluistert hees elke paar meter: "o jee! corona!"
We sterven naar een uitslag over 2 dagen.
Aerosolen tot daar aan toe.Kleine druppeltjes
Maar een druiper,wat dan?
Niet in je mond nemen. En indien toch, dan door je neus ademen.
Doorslikken, komt er niets in je luchtpijp.
Relativeren is weer een stuk makkelijker geworden na bovenstaande! :D
Heb je die ooit "aerosol" zien gaan? ("Hee , kijk nou, daar vliegt een druiper....")
Ja hallo nou doei.:!!!
Wie gelooft het allemaal nog? Houdt moed. Ooit snap je het.
Als we weer tulpenbollen eten.
@de honden blaffen... | 25-08-20 | 22:20: En als die op zijn gaan we verder aan het wc papier waarvan velen hun kelder vol hebben. Komt goed.
Zoals ik deze week al eens tegelde:
Stel Nederland heeft op 17 miljoen inwoners gegarandeerd geen enkele besmette persoon. Niet één.
Dan nog zou de PCR-test in het gunstigste geval 340.000 positieve uitslagen geven.
Wie houden wij hier eigenlijk voor de gek?
PCR test als is muizen aantonen aan de hand van de hoeveelheid keutels op zolder. Zegt wel iets maar niet alles.
Wanneer je getest bent, en het was negatief, en je zit daarna naast een hoestend iemand in de trein, moet je dan weer gaan testen?...
Probeer het uit.
Ja vanzelfsprekend. En elke keer opnieuw als de r in de maand komt.
Dit toont de waanzin van de huidige testhype aan.
@de honden blaffen... | 25-08-20 | 22:19: Precies. Het is een momentopname. Maar wat ik zo hier en daar lees verkeert men in de veronderstelling dat het negatief nooit meer kan veranderen....
Je kan van Sjonnie zeggen wat je wil maar als ik iedere keer 'fucking' hoor of lees dan vraag ik me toch af of ik nu echt met de betere klasse te maken heb. Sjonnie valt trouwens best wel mee als je hem kent. En hij jou.
Wat ik graag zou willen weten is, hoeveel testen positief en hoeveel testen negatief uitvallen in procenten.
Waarom horen we daar niets over?
2.5% positief of zo? Die cijfers werden vandaag gewoon genoemd.
@Muxje | 25-08-20 | 22:15:
Dat heb ik gemist.
2,5 procent van het aantal testen dat is uitgevoerd?
En hoeveel testen zijn er uitgevoerd?
@Muxje | 25-08-20 | 22:15:
Dat zou betekenen dat je een kans van 1 op 50 hebt, dat je positief wordt getest. Je gaat alleen als je symptomen hebt.
@Mr.Crowley | 25-08-20 | 22:17: Tienduizenden.
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Je kunt ook ff hier door heen scrollen
Mensen hou op met ZEIKEN. Of dat het iemand anders zijn probleem is en je zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebt. De astronomische kosten die al gemoeid zijn met dit circus mogen we straks zelf betalen via nog hogere belastingen. Laat je testen als je klachten hebt en als je aandacht nodig hebt zoek ander afleiding.
Net ook weer zo'n schooldirecteur die zit te zeiken bij Nieuwsuur "het is allemaal onduidelijk bleeeerrr..."Ga fucking eindelijk eens leg geven. Scholen hoeven helemaal NIETS anders te doen dan gewoon eindelijk eens les gaan geven. Meneer loop daar gewichtig te doen met looproutes en mondkapjes en dat het allemaal zo moeilijk is. Hij heeft het gvd zelf verzonnen! tegen alle adviezen in.
Precies dit, maanden lang hebben ze thuis gezeten en lekker vakantie gevierd. Nu mogen ze weer en vinden ze het toch allemaal wel lastig en eng, echt dit circus heeft te lang geduurd en heeft ons een godsvermogen gekost en gaat ons nog een miljarden meer kosten.
Scholen gewoon dicht houden. Die kleine ratjes zijn natuurlijk net zo besmettelijk. Anders gezegd: waarom een nerts wel en een kind niet?
Ze zijn doodsbang gemaakt, door de 24 op 7 corona berichtgeving op de NPO.
@Mark van Leeuwen | 25-08-20 | 22:16:
Nertsen passen niet in het nieuwe normaal.
@Mark van Leeuwen | 25-08-20 | 22:16: denk je echt dat die nertsen allemaal spontaan Covid hebben? Die hele handel zou over een paar jaar opgedoekt worden. Nu worden ze uitgekocht. Ben alleen benieuwd hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om zo'n hele 'boerderij' te besmetten..
Een schooldirecteur is gewoon een slaafse volger van de linkse politiek. Hij/zij is partijlid en dat alleen is reden genoeg om in aanmerking te komen voor die functie. Een soort van burgemeester, maar dan op ander niveau. Is een functie waarbij je doet alsof je een eigen mening hebt en handelt in het belang van het kind.
@Stevo365 | 25-08-20 | 22:30: Ik denk helemaal maar niets. Muv van kinderen. Een virus vraagt niet om een id
In de VS worden er op veel plaatsen alleen neus swabs gedaan en kun je niet kiezen. Wel kun je gewoon zonder afspraak langsrijden of lopen en meteen getest worden. Dat dan weer wel.
Kan toch ook de ervaring van één persoon zijn?
Zelf afgelopen donderdag getest. Afspraak op woensdag digitaal gemaakt, was echt binnen 1 minuut geregeld. Kon al volgende ochtend vroeg terecht. Ter plaatse in Schiedam was t allemaal top georganiseerd. En die twee wattenstaven vielen ook mee. Testuitslag was diezelfde avond nog vóór 20u binnen. Zowel e-mails als SMS-en werkten allemaal prima. Uitslag negatief.
Ben niet gebeld, maar kreeg een e-mail-link naar de uitslag. En oh ja, test in eigen woonplaats kon pas een dag later, dus dit was op 15 min rijden. Maar al met al prima.
Zo gaat het dus soms ook. Just saying...
De problemen zijn ook alleen maar in de grote steden en je kan zelf wel bedenken waarom. Mensen die met 200 mensen contact hebben gehad. Mensen die geen Nederlands spreken en personeel dat geen Nederlands spreekt . Ik begreep vorige week dat GGD's van Limburg en Brabant de randstad draaiend moeten houden.
@JanP999 | 25-08-20 | 22:14: hmmm mijn positieve ervaring van hieronder was in de 4e stad van Nederland
Ongeveer dezelfde positieve ervaring in wereldstad Deventer. Het laatste draaitje in m'n neus was er net eentje teveel, maar voor de rest was ik binnen 24 uur getest en nog geen 24 uur later het positieve nieuws van mijn negatieve uitslag. Voelde me uiteindelijk nog braaf burger ook dat ik met een auwtje in de keel en snotterneusje die fijne test gedaan heb.
Doen die 2 provincies tenminste wat terug nadat wij ze na hun gehos draaiend hebben moeten houden....
In diensttijd deden we een neusswap met een uitgerolde condoom en dan pak je het tuitje achterin de keel en haal je hem heen en weer.
Dat was de AMO eindoefening!
met een uitgerolde condoom, op een stokje mag ik hopen ?
@De Briemusketier | 25-08-20 | 22:12: Nee gewoon de condoom opsnuiven tot het einde dan bungelt het einde bij je huig.
Het wordt tijd dat Corona eens flink gaat huishouden wereldwijd, schoont op, is de wereld aan toe. Zo niet, ophouden met die onzin en het behandelen als een zware griep. Een gevaarlijke wel te verstaan, maar zo als het nu gaat, komt het ook niet goed.
Even mijn ervaringen.
Ik ben woensdag 18 aug komen binnen vliegen vanaf San Francisco. Van tevoren al test gedaan, in VS. Goed georganiseerd, 11 uur 's ochtends gebeld, test om 3 uur, soort van super drive through, swab in de keel en in elk neusgat tien tellen, waarbij de tweede wat steviger. (dus niet met wat in deze tekst staat). uitslag 40 uur later. Organisatie is soepel, snel. Zo kan het dus.
Op Schiphol weer getest, (kwam in de ochtend ~ 8 uur). Bij test straat veel personeel staat niks te doen, eigenlijk in de weg en dus risico voor niets te lopen. Beetje n rommeltje. Test was keel en een neusgat, 3 tellen. Dat ging allemaal netjes. Uitslag zou binnen 48 uur komen.
Uitslag kwam uiteindelijk na 80 uur of zo. Telefoontje, geen caller ID. Verteld dat 80 uur geen 48 uur is. Juf aan telefoon was flink onbeschoft. Organisatie komt over als knullig, onbeholpen.
In beide gevallen was mijn uitslag negatief.
Het nieuwe normaal, je fulltime laten testen voor virus.
Het is straks niet meer mogelijk om vrij te reizen zonder de dictatoriale maatregelen op grond van een virus wat niet dodelijk is. Dat is geen toeval, dat is opzet. Wees bang, conformeer je, of je bent je vrijheid gewoon kwijt.
@Bakschuif | 26-08-20 | 01:06: U hebt het begrepen.
@Bakschuif | 26-08-20 | 01:06:
Ik doe de tests uit goede wil, maar dat gaat maar tot zo ver. Na geschoffeerd te zijn door GGD (?) is die goede wil bij mij wel op.
Ik heb besloten dat als er een Corona app komt die niet te laden. Ik wil graag een behulpzame burger zijn, maar heb hier geen vertrouwen in.
@Bakschuif | 26-08-20 | 01:06: ik kan al jaren niet meer de eu uit omdat ik weiger m'n vingerafdruk te geven voor een paspoort, binnenkort mag ik waarschijnlijk nl niet eens meer uit.
Testen volgens de labbekakkerige NL methode is compleet zinloos, niet in het minst omdat een te groot percentage van de bevolking het helemaal geen reet interesseert of ze zelf ziek zijn ofwel meer kwetsbaren te kunnen besmetten met hun zelfzuchtige gedrag. Een falende overheid die een samenleving bestaande uit teveel randdebielen moet beschermen met een onbetrouwbare test: wat kan er misgaan.
Hoe meer mensen zich op coronna laten testen, zal blijken dat steeds meer mensen geen coronna besmetting hebben.
Ik heb me al die tijd afgevraagd hoeveel mensen daadwerkelijk met coronna besmet zijn. Een procent, 2 procent, 10 procent of 20 procent? Je weet in ieder geval waar je over praat.
Kennelijk wil de overheid niet weten over hoeveel mensen je het hebt. Ze doen in ieder geval niet erg hun best om exacte kennis te verzamelen. Ze doen wel erg hun best om mensen angst aan te praten.
Whahaha dus het is een zooitje in NL gelukkig wisten dat al hahaha
Nou, mijn ervaring is precies het tegenovergestelde. Vanochtend via DigiD afspraak gemaakt, in aangrenzende wijk op dezelfde dag. Teststraat was een zeer geolied proces, erin en eruit binnen 5 minuten, ben de auto niet uitgeweest. Alleen wel lichtelijk onprettig dat je hersenen zo ongeveer geswaffeld worden met een stokje via je neus. Maar goed, klein ongemak. Zeer tevreden klant alhier (hoewel dat uiteindelijk nog wel even van de uitslag afhangt....)
Hoop dat het meevalt beterschap
Weet u de uitslag al?
Ik ken al meerdere mensen die getest zijn en het niet hadden.
Ik ken niemand die positief getest is.
@Mr.Crowley | 25-08-20 | 22:02: nee, komt binnen 48 uur zeiden ze. En waarschijnlijk al sneller als je zelf checkt via DigiD. Ook dat is best goed geregeld eigenlijk
@Gen. Maximus | 25-08-20 | 22:06:
Het zou interessant zijn om te weten hoe de tests procentueel uitvallen.
Maar daar horen we niet zo veel over.
@Mr.Crowley | 25-08-20 | 22:03: ik wel. Dus die zijn er wel degelijk. Dit geval: Jonge kerel, aardig naar de klote qua conditie.
@Jimmydepimmy | 25-08-20 | 22:10:
Natuurlijk, alleen houdt de overheid zich nogal stil over de uitslagen van de testen. We horen alleen dat mensen positief zijn getest en verder niets.
@Mr.Crowley | 25-08-20 | 22:08: gemeentelijke gezondheidsdiensten (GGD's) hebben de afgelopen week 140.432 coronatests afgenomen, een stijging van zo'n 40 procent ten opzichte van voorgaande weken. Het percentage geteste personen dat een positieve testuitslag krijgt, is met 1 procentpunt gedaald naar 2,5 procent.
Zo'n beetje eerste Google hit.... (Nieuws van gisteren)
@Gen. Maximus | 25-08-20 | 22:19:
Ik kom net terug van mijn werk.
Het geeft aan dat hoe meer mensen je test, hoe meer mensen negatief uitvallen.
@Gen. Maximus | 25-08-20 | 22:19:
Overigens zijn het wel de GGD`s die hiermee komen en hult het RIVM zich in stilte.
Via DigiD?? Ben je gek of zo? Nou weten ze precies wie de komende 2 dagen de straat niet op mag.
Dit hele coronacircus heeft bij ons in ieder geval een bijpassende clown.
Haha Hugo de Pipo pas op voor popo
De kunst tijdens deze coronacrisis is dus om niet helemaal nuts te worden. Over twee dagen zal de briefschrijver vast zelf al weten of het een griepje is of niet en een test al dan niet nodig is. Hoofd koel houden, voeten warm en op tijd naar bed. Niet zo paniekerig doen.
Zelfs Kary Mullis wist dat zijn PCR-test ongeschikt is om een specifieke infectie te duiden. Zeiken over kilometers aan wachttijden doet het blijkbaar goed bij de baas of buren maar doet niets af aan het feit dat ook na deze vrijwillig pijnlijke penetratie het verlossende antwoord nog steeds niet gegeven zou mogen worden. Blijkbaar is het rectum, staatsrechtelijk, zover opgerekt dat de zelfkastijding nu nasaal mag.
Keurig omschreven.
"Zelfs Kary Mullis wist dat zijn PCR-test ongeschikt is om een specifieke infectie te duiden."
Dat is poep.
www.reuters.com/article/uk-factcheck-...
Het originele interview uit 2005 met Kary Mullis:
www.nobelprize.org/prizes/chemistry/1...
@Frau_Ferkel | 25-08-20 | 22:11: Oh ja Reuters..... Laat maar.
@Frau_Ferkel | 25-08-20 | 22:11: RTL /NPS zijn idd ook een andere mening en pushen dit als waarheid. Met name de Duitser wordt Knallhart voorgelogen. Zoek zelf ff op hoe de test is opgebouwd en als je e=mcc begrijpt, kom je hier ook wel uit. Voor de Ferkels in ferkeltaal: als de hond op basis van 1000 mag voorspellen dat de VVD wint, mag je op basis van deze test dezelfde uitspraak doen met een stuk of 2 respondenten, die je dan ook nog zelf mag uitzoeken ook.
Je noemt jezelf zeker wakker en kritisch, maar uit je comment blijkt dat je geen enkel verstand hebt van PCR of kritisch bronnen kunt analyseren. Na het lezen van die quote van je realiseerde ik me meteen al dat wat jullie beweren compleet uit zijn verband is gerukt (leer eerst eens wat kwalitatief vs kwantitatieve betekent).
@SchnauzeCitizen | 26-08-20 | 08:36: Ik hoef niet op te zoeken hoe de test is opgebouwd. Dat is deel van mijn dagelijks werk.
Leestip voor U, mits U de text kunt begrijpen:
Molecular diagnosis of COVID-19 in different biologic matrix, their diagnostic validity and clinical relevance: A systematic review
www.sciencedirect.com/science/article...
@Vechter | 26-08-20 | 09:31: onderbouw dan maar even waarom een PCR test vandaag wel geschikt is om covid19 aan te tonen
@SchnauzeCitizen | 26-08-20 | 10:50: Lees het artikel even, daarin staat de volledige onderbouwing. Beetje onhandig om hier de volledige text te plakken.
Maar goed dat de griep bijna is uitgeroeid. Slechts 400 doden door griep dit jaar. En 6200 Corona doden tegenover 6400 griepdoden in 2019.
Hoeveel mensen zijn met corona, maar niet aan corona gestorven.
En hoe is dat gediagnostiseerd.
sars-cov-2 en Influenza hebben afgesproken dat dit jaar sars-cov-2 mocht shinen, influenza heeft ff een sabbatical en zit Netflix en Chill een jaartje te wachten.
@de honden blaffen... | 25-08-20 | 22:07: nagenoeg allemaal zijn met naar niet door Corona gestorven. Maar helaas worden alle gestorven met Corona als Corona doden genoteerd.
Tijdens de bezetting liep de organisatorische en logistieke dienstverlening van onze ambtenaren op rolletjes. Wat is er sindsdien veranderd?
Ze hadden natuurlijk wel 5 jaar lang strakke leiding.
Immigratie.
En positieve discriminatie.
Typisch gezeik van iemand die nog niks heeft meegemaakt. Ik heb me 2 maanden geleden laten testen. Een half uur in de wacht, afspraak gemaakt om met mijn zieke kop, hoestend en proestend de volgende dag naar een testlocatie ver buiten mijn regio te rijden. Aldaar in de hitte 1.5 uur in de file voor de twee teststraten. 2 dagen opsluiten en keurig binnen de tijd het goede antwoord via de telefoon. Goed geregeld.
SMS en mail en telefonisch contact waren ook in orde.
De klager had ook even naar Gouda kunnen rijden .
En vwb de opmerking van de GGD : zo haal je ook de a-symptomatisch besmetten er snel uit. Dus testen, testen en nog eens testen en niet zeuren.
Deze mail schrijver moet zich wel heel briljant achten. Helaas denkt hij dat het knelpunt van testen de afname is. Daarnaast heeft hij kennelijk ook nooit van de sensitiviteit van een test gehoord aangezien hij niet begrijpt waarom je en keel en neus bemonsterd.
Blijf vooral thuis, met je zere keeltje.
Ja, hallucinante tweet. Eerst de mensen billenkoek geven dat ze zich niet testen en 3 weken later huilen dat er zich teveel laten testen. Al is inderdaad het testen zonder klachten zinloos, omdat de testuitslag dan niet betrouwbaar wordt.
Dat wordt nog wat vanaf november wanneer een miljoen Nederlanders aan de griep, hoesten of niezen zijn. Eigenlijk zou de organisatie daarvoor nu klaar moeten zijn, maar ja is moeilijk, lastig, kan niet.
fucking dit, fucking dat ...
Fucking wat nou?
Laats me iq late teste.
Harsttukke positief. Man wat was ik blei.
Zoon schreef vorig jaar tijdens het boeken kaften op een van de etiketten 'Latein'. My lord.. Hij is wel over :)
Iedereen weet toch dat het LateinS is..
@letopuwzaak | 25-08-20 | 22:03: lol
Ahhh, mooi, Croma-topic van de dag. Monumentje, even broodkruimeltjes pakken. Kabouterpeloton klaar?
Kruimeltje, kruimeltje, kruimeltje... Gul... Kruimeltje, kruimeltje, kruimeltje... Gulli... Kruimeltje, kruimeltje, kruimeltje... Gulliveeeeeer! Wappietijd, kom d'r maar in!
Moedig 'm nou niet aan !
Met de huidige generatie win je de oorlog niet. Wat een watjes, wat een wappies en wat een jeuzels.
Jeuzel moest ik even opzoeken. Maar eens ja.
Goh ben het een keer met je eens, dikzak.
@RickTheDick | 25-08-20 | 21:57: Proost, aansteller.
@VP732 | 25-08-20 | 21:47: Gooi dan meteen even de Van Dale definitie hier zodat we niet allemaal Kuifje's epistel hoeven te googlen.
*jeuzelen*
jeuzelen werkw. oeverloos praten, zeuren, ongericht bezig zijn
alstublieft.
Joh als je denkt dat je ziek bent blijf je gewoon lekker thuis. Niets over je corona angstjes aan de baas vertellen, want dat ben je niet verplicht.
En als je druipneus droog is ga je weer lekker op pad.
Weetjewel. Precies zoals je doet met buikgriep, een doordeweekse kater, goeie verkoudheid etc.
Mensen lieve mensen, beter het gezond verstand gebruiken ipv op de regering rekenen.
Laatst wilde ik alvast een bed reserveren op een intensive care.
Kon ook al niet.
Volgeboekt door Spanjaarden. Soort van omgekeerd toerisme.
Gewoon handdoekje er overheen gooien om half 8 's ochtends!
Bij mij zijn ze gisteren aan de deur komen testen, terwijl ik geen klachten heb. Maar ontzettend aardige mannen, en snel ook. Kostte wel 50 euro maar dat is met zo'n service denk ik wel redelijk. Morgenochtend de uitslag al.
Hoe voel je je nu?
@Kuifje-naar-Brussel | 25-08-20 | 21:39: Lichter wel.
@VP732 | 25-08-20 | 21:42:
50 Euro lichter?
@VP732 | 25-08-20 | 21:42: 50 euro?
@Kuifje-naar-Brussel | 25-08-20 | 21:39:
Wat een ondernemingsgeest van die gasten wat ?
@Ruimedenker | 25-08-20 | 21:43: Jij weet dingen... ;)
@Kuifje-naar-Brussel | 25-08-20 | 21:44: prijzengeld delen met Ruimedenker.
Kon je ook nog meedoen met de cda verkiezingen ?
@De Briemusketier | 25-08-20 | 21:46: Ja, maar ik kon alleen kiezen uit Ruud Lubbers. Toch wel een bedanksms ontvangen van Hugo daarna, gek genoeg.
De Jehova's hebben een bijbaantje?
De urgentie en het besef bij onze overheid om alles goed te laten verlopen is hoog merk ik....
Haha wat een aanfluiting, als de shift een keer heel hard de ventilator raakt loopt alles binnen no time in de soep vermoed ik...
Shit
@stikstofhelp | 25-08-20 | 21:36: Binnenkort begint het griepseizoen (de R in de maand), dan zul je eens wat zien. haha
Ik hoorde via een kennis dat je ook gewoon je ontlasting in een zakje bij de dichtstbijzijnde GGD in de brievenbus kan achterlaten om te testen.
Ik ga meteen aan de slag!
@kapotte_stafzuiger | 25-08-20 | 21:37: lol
@kapotte_stafzuiger | 25-08-20 | 21:37: Dat kan efficiënter!
* Reedt tegen brievenbus aanbrengen doet.. *
@kapotte_stafzuiger | 25-08-20 | 21:37: lekker pro actief!
@Wijze uit het Oosten | 25-08-20 | 21:47: omg
"Het is half augustus, de pandemie is al een half jaar aan de gang en nog steeds is het een organisatorische nachtmerrie."
Een waarheid als een koe. Nog altijd zijn overheid met uitvoerende instanties niet in staat om eenduidig te communiceren en voldoende mensen en middelen in te zetten om het beloofde beleid correct uit te voeren.
Je vraagt je af hoe het mogelijk is dat wij ooit de Deltawerken tot een goed einde hebben weten te brengen.
Andere tijden.
Toen hadden waarschijnlijk werklui en ingenieurs het voor het zeggen ipv politici en managers.
Het lijkt me inderdaad best nuttig ons af te vragen hoe de overheden een pandemie zouden handlen dat niet slechts een paar promille, maar een paar procent van de bevolking het leven kost.
Die deltawerken zou nu ook niet meer lukken. Laatst nog documentaire over teruggegeken: briljant.
@zetje01 | 25-08-20 | 21:49:
Er zijn nu eenmaal dingen die een overheid niet kan.
Een pandemie beheersen, dus probeer dat dan ook niet.
Het klimaat beheersen, idem.
Leer er mee te leven.
Het lijkt alsof die wattenstaaf omhoog gaat naar je hersenen.
In werkelijkheid is het een felxibele staaf die naar via de neus naar beneden je keel ingaat.
Ga door...
Het leek alsof ik in mn oogkas werd verkracht.
@R. Skicker | 25-08-20 | 21:51: als je ervoor betaald lijkt het me geen verkrachting.
Gelukkig kan ik geen corona krijgen. Daar ben ik voor behandeld.
Ik ook, ik heb chloor gedronken
Kunnen we lekker zwieren! Zo gezellig!
Maar ik wil liever aan de rol met een blonde del .....
@TinusVlugOpDeKut | 25-08-20 | 21:42:
Maar dat kan zeker niet?
Dus ?
@Zwizalletju | 25-08-20 | 21:40:
Dus..? PCR-test is onzin.
Die komen ook bij de Nederlandse GGD langs?
Natuurlijk is de hertest negatief. De Tour wacht op niemand.
@Manstein | 25-08-20 | 21:51: Ok. vind u dat ook? Dus alle testen die wereldwijd worden gedaan slaan nergens op?
@Zwizalletju | 25-08-20 | 22:00: natuurlijk slaan die nergens op! Wat een domme vraag zeg.
@Zwizalletju | 25-08-20 | 22:00:
Nu u het me zo op de man af vraagt? Ja.
Mijn vader had zich vorige week laten testen in Alkmaar. Dat werd voor hem ook 2 dagen voordat er plek was. Zaterdagochtend getest en maandag kreeg in de loop van de dag pas uitslag. Gelukkig niet besmet maar je zit toch onnodig lang in onzekerheid.
Nou, nou, Wat een ramp.
En wat kreeg Maandag in de loop van de dag precies voor uitslag?
Dat is ook voor veel mensen heftig. Met alle angstbeelden die de msm verspreid. En knullig dat je ervoor thuis moet blijven, vier dagen...
@schijtzat | 25-08-20 | 21:51: Nounounou. Vier dagen thuisblijven. Ik hoop dat stichting Korrelatie langsgekomen is voor de slachtofferhulp. Wat een ontbering.
@Lorejas | 25-08-20 | 21:44: Het antwoord staat in zijn laatste zin.....
Maar wat had uw vader dan voor klachten, was hij ziek?
Ik was even taalnazi. Laat me ook eens een keer meutelen over zinsbouw en ander gedoe. Mag ook niks meer hier.
Een kennis van me hetzelfde verhaal.
Moest van Leeuwarden naar Assen om zich te laten testen, 170 km rijden
Terwijl je daar maar 120 per uur mag.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-08-20 | 21:40: lol
@Kuifje-naar-Brussel | 25-08-20 | 21:40:
N381 en N31 zijn beiden max. 100.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-08-20 | 21:40: 100 km/u onder kantoortijd kuifje, niet zo overdrijven.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-08-20 | 21:40: Op een weg met een N-nummer mag je nooit 120. Snelwegen hebben een A-nummer.
Welke gek laat zich vrijwillig een wattenstaaf achter in zijn neus rammen om vervolgens zijn DNA door een ondeugdelijke test te laten onderzoeken......... man man man
Tja..
Ondergetekende in ieder geval niet. Heeft u symptomen die ook elk jaar bij de gariep opgenoemd worden, dan is het nu geen griep maar Corona. Ja, ammehoela!
Kom op, wat is dit voor watje-opmerking.
@Kinkfactor | 25-08-20 | 21:39: Helemaal mee eens.
Volgens u kunnen we het allemaal maar beter ongetest laten voorwoekeren ?
@Zwizalletju | 25-08-20 | 21:42: 'Voortwoekeren' nog wel.... Sjonge.
Kansloos onnozel slavengedrag inderdaad. Er ligt niemand op de
IC, er gaat niemand dood. Waarom zou je je in godsnaam laten testen met zo'n compleet nutteloze PCR test..
Stel je niet aan, die neus-swap stelt niets voor.
Ach kijk aan... weer een topic waar Gulliver met een klein stijfje zijn corona gelijk kan bekrachtigen.
@Motorgekkie | 25-08-20 | 21:37: Vele ziekenhuizen van Leiden? Noem er eens een paar...
@Kuifje-naar-Brussel | 25-08-20 | 21:41: Hij heeft het over Leiden en Omstreken. LezOn.
Gulliver heeft een premium kroontje, dus die voelt zich 'n héle pik. dat merk je aan zn plempsels
@BoraxBenny | 25-08-20 | 21:52: Meer dan 'wappie' komt er niet uit.
Het valt ook niet mee om.arm te zijn. Voor wat euri kunt u zich prima direct laten testen in een prettige omgeving. Als u de weg weet. Maar paupers staan in de rij bij de GGD en zo heurt het ook.
De GGD heeft als extra nadeel dat de testuitslagen waarschijnlijk via via ook bij je ziektekosten verzekeraar op tafel komen. (bijvoorbeeld omdat een verzekeraar de eigenaar is van het ziekenhuis waar de testen verwerkt worden)
Alles wat Huichel de Jonge heeft bedacht mislukt, behalve z’n eigen benoeming.
Kan je een schoenen fetisjist eigenlijk niet kwalijk nemen. Wel degene die hem de functie gaven.
Gewoon effe wachten totdat je weer beter bent, en daarna maak je er een dagje uit van in Gouda. Ze hebben daaro bijvoorbeeld een leuk stadhuis op een gezellig plein, en Oudewater is ook gezellig.
nl.wikipedia.org/wiki/Gouda
Stadhuis, plein en evt. nog de Lange Kleiweg zijn leuk maar de rest... Ben daar in 1977 vertrokken dus het kan alleen maar veel erger geworden zijn.
Stokjes ver in je neus en keel. Waarom? Een rochel in een potje zou toch voldoende moeten zijn daar speekseldruppeltjes de boel besmetten.
Of zou de overheid gelijk een grote DNA bank aan het vullen zijn?
Dat laatste. Ik vertrouw ze voor geen halve cent. Van mij krijgen ze helemaal niets, niet eens een vingerafdruk. Toen dat verplicht werd heb ik mijn paspoort vaarwel gezegd.
@Lupuslupus | 25-08-20 | 21:48: Die-hard :) Nooit vliegen voor jou dus? Voor mij binnenkort ook niet meer trouwens, want die gifspuit van Gates en zijn vriendjes komt er bij mij niet in en dat zal vrijwel zeker een verplichting worden..
@paulis | 25-08-20 | 22:29: Nee, nooit meer vliegen. Dat is geen opoffering want ik haatte het. Heb 3 x gevlogen in mijn leven, 2x naar Londen en 1x naar Birmingham. De 1e keer doods- en doodsbang. We waren opgestegen en van de zenuwen vroeg ik de man naast mij: 'hebt u weleens eerder gevlogen'? Zijn antwoord, 'ja hoor, ik ben piloot bij Easyjet en ga nu naar Londen'. Nou ik gerustgesteld natuurlijk, met een piloot naast mij zou het vreemd zijn als het vliegtuig zou neerstorten..... Op de terugweg ging ik op de rij zitten waar tegenover de stewardessen zaten. Zolang die gewoon zaten te babbelen was er dus niets aan de hand.... Echt verschrikkelijk maar gelukkig heb ik het overleefd. Nooit meer vliegen? Heerlijk!!! En die spuit mogen ze houden, zelfs als hij verplicht wordt neem ik hem niet. Maar ach, tegen die tijd zullen er hele volksstammen tegen in opstand komen dus wie dan leeft, die dan zorgt. Ik eindig met een mooie tekst: 'Maak u geen zorgen voor de dag van morgen, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad'. Welterusten!
Ja, die DNA bank vullen ze, zeker weten. In 't geniep. Al meer dan 20 jaar. Wedden, uw en mijn verwanten zijn al lang in kaart gebracht.
Foei naar Gouda rijden vanuit Haarlem is niet goed voor het milieu
Ik zou het ook verrekken
Pak de trein. Wel een mondkapje op.
@Muxje | 25-08-20 | 21:38: OV is voor mij taboe geworden. Juist vanwege die muilkorf. In Duitsland moeten vrouwen zelfs bevallen met zo'n muilkorf op; ze hebben nog nooit zo iets verschrikkelijks meegemaakt.
Ik wens alle GGD medewerkers succes tijdens het griepseizoen.
Ja inderdaad haha! Complete chaos aanstaande.
Hele land plat want iedereen blijft thuis
welke griep?
We hadden het net als China moeten doen. Gewoon zeggen dat er niets aan de hand is, vervolgens het virus z'n beloop laten gaan, waardoor jan en alleman in een maand of twee besmet is. Vervolgens alles op slot zetten. Alle zwakkeren en ouderen leggen het loodje, de rest is immuun. Economie is 'slechts' een paar maanden geraakt, maar alles kan daarna weer vol open.
Hier in Nederland lopen we al een half jaar te klooien met halve maatregelen, en niemand heeft er echt verstand van. Behalve ik dan, vanaf m'n veilige zolderkamer.
U vindt de economie belangrijker dan de volksgezondheid? Ouderen en zwakkeren minder belangrijk dan bv de horeca?
@Juffrouw op de fiets | 25-08-20 | 21:26: Ja, en terecht. Mensen die hun baan, huis en meer verliezen om een paar ouderen 2 maanden langer te laten leven. T is hard maar realiteit dat de oudere zwakkeren al op hun einde zaten.
Man, je bent niet lekker.
China heeft het economisch gezien fantastisch uitgepakt. Trump kan nu versneld China van de buitenwereld afsluiten en China komt er nergens zomaar meer in. Ja, ze hebben bondgenoten zoals Noord-Korea, Venezuela, Zambia, Griekenland en nu dus ook Iran. Nou nou, mag je blij mee zijn.
@Lorejas | 25-08-20 | 21:41: Je gloeit.
Wat een anekdotisch gelul. Iemand heeft een negatieve ervaring met het testen, en trek alle onzin verhalen en het ZE houden besmettingen kunstmatig laag geneuzel maar weer uit de kast. 140.000 testen zoals vorige week is niet mis.
Hier eergister een test aangevraagd, met de DigID, volgende dag konden we terecht, netjes geregeld allemaal, vanochtend hadden we de uitslag en konden we weer lekker verder met ons leven zonder ons zorgen te maken dat we arme omaatjes besmetten. Goed geregeld. Dat het met zoveel testen nog wel eens mis wil gaan geloof ik graag, maar verbindt er geen conclusies aan voor het volledige testprogramma.
Ik heb dezelfde ervaring. Prima geregeld, gezellig uitje. Uitslag zo binnen, nu weer veilig op de zolderkamer. N = 2, onze tegels hebben al meer gewicht dan dit topicje.
Test zegt niks. Na de test kunt u net zo makkelijk besmet raken van een ander.
Mooi dat het bij u relatief vlot verliep, welk deel v/h land woont u?
@Diederik_Ezel | 25-08-20 | 21:27:
Regio Rotterdam. Besmettingshaard central. Wel raar al die grote borden verboden de fotograferen/filmen. Dat is natuurlijk voer voor conspiracy gekkies. Maar verder, zo als ik al eerder zei, perfect geregeld.
Ik moest gisteren weliswaar vanaf Amsterdam naar Bussum, maar kon dezelfde dag nog worden getest en kreeg vanmiddag al weer de (gelukkig negatieve) uitslag.
@kapitein_berendbotje | 25-08-20 | 21:51:
Zooo! Da's snel!
Bij mij was het: Dinsdag gebeld, woensdag testen, vrijdag uitslag.
Zelf heb ik al 6 maanden keelpijn, het vrouwtje is pas negatief getest op Corona, zal dus wel gewoon keelkanker zijn. Als ik maar genoeg spiritualiën tot me neem valt het allemaal wel mee.
Stoppen met deepthroaten van de buurman, helpt misschien ook. Maar is wel een opoffering.
@beldewouten | 25-08-20 | 21:26: Ervaringsdeskundige?
@Diederik_Ezel | 25-08-20 | 21:28: Nee, ik vond de opoffering te groot. Moet je mijn buurman voor kennen om te begrijpen, denk ik.
@beldewouten | 25-08-20 | 21:33: Het is een PoC?
@Bijtendehond | 25-08-20 | 22:32: Nee, een Aziaat. Heel gek.
Ik heb ook al 6 maanden keelpijn, denk dat het iets te maken heeft met toegenomen tabakconsumptie.
Dat ze al die angsthazen maar eens testen op psychiatrische stoornissen, dat wordt pas echt paniek.
Hahaha
Me dunkt dat deze hele situatie het ergste naar boven haalt in neurotische en manische mensen.
Mijn zoontje van 16 wordt rechtstreeks gebeld door de GGD.
Zijn BSN wordt gevraagd en er blijkt een Corona contact te zijn die zomaar zijn telefoonnummer heeft gegeven. Jongetje is minderjarig maar er wordt niet naar zijn ouders gevraagd.
Op de vraag of hij klachten heeft antwoord hij eerlijksgetrouw. Nee geen klachten.
Hem wordt verteld dat hij 10dagen in quarantaine moet terwijl hij helemaal niets mankeert. Contactmoment zou 5dagen geleden zijn geweest
Een vriendje veinst klachten, wordt direct getest, en mag binnen 1,5dag weer door met zijn leven.
Gek hè dat mensen die niets mankeren zich laten testen?
Dat is inderdaad bepaald geen stimulans, nee.
Pff wat een verhaal zeg. Ook fijn dat zomaar een tel.nr. wordt doorgegeven.
En dat allemaal voor een SOA?
heel simpel nu je verplicht in de horeca een telefoonnummer op moet geven, geeft natuurlijk niemand zijn / haar echte nummer op.
@SanderEvers | 25-08-20 | 23:17: Ik lees dat het juist geen verplichting is en als je vraagt 'moet dat'? Het antwoord is: 'nee het hoeft niet maar het wordt aangeraden'. Zelfs al geef je een valse naam + tel. nr. op, het gaat er om dat je - m.i. - gewoon niet mee moet doen met die nonsens. Dan maar een poosje niet naar de kroeg of restaurant.
We hadden bij 10 miljoen mensen de grens dicht moeten gooien.
Krijg je van corona een branderig gevoel tijdens het pissen?
Nee dat heeft een andere reden, misschien toch even uw huisarts bellen
Yep, daar moet een wattenstaaf in.
Nee dat is van je buurvrouw.
Je was de laatste in je straat die er overheen mocht.
Dat kan ook met een wattestaafje getest worden , geen zorgen.
@BozePaarseMan | 25-08-20 | 21:19: ghehe
@Gulliver | 25-08-20 | 21:20: en nu? 2 weken thuisblijven?
Branderig gevoel bij het plassen kan een blaasontsteking zijn. Veel drinken. En als het langer aanhoudt even naar de doc want het kan ontaarden in een nierbekken ontsteking en dan bent u voorlopig nog niet jarig.
Na het plassen goed doorsnuiten, dan is het binnen een weekje voorbij.
Zeg Janine, Tanja of Ans; post dit vervolg even lekker in een besloten Facebook vriendinnen groep ofzo. En laat Sjonnie met rust. Goede gast.
Hou op! Het hele corona-testverhaal is een lachertje. En daarmee de 'tweede golf' ook.
Doei
Wilders is geen moslim gekkie.
Hé een profeet!
Toedeloe...
Het is geen liefde voor moslims, islam en diversiteit die dit soort lieden drijft. Het is de haat naar andersdenkenden zoals die hier aanwezig zijn.
Goh, u bent er nog. *zwaait*
U begeeft zich off-topic.
Voor u op de nsb-knop gedrukt... *zwaait
Ben jij het, Mo?
Kom op Joris, trek deze drol even door. Begint hier te stinken.
Wat hebben die Chinezen hiermee te maken? Ohhh kut ik heb op een trol getrapt. Sorry.
@peterdh | 25-08-20 | 21:20:
Een beetje domme vraag vind je zelf ook niet?
ik ben gek op babi pangang. Blijkt Babi Pangang helemaal niet Chinees te zijn. Dank voor uw input. Ik ga mijn standpunt in deze heroverwegen
Ik was vroeger gek op Kroekoek toen ik klein was. Diepe teleurstelling toen ik leerde dat het Kroepoek heette. Mis tot op heden de Kroekoek nog. Geen idee wat ik wil zeggen, maar misschien leuk voor de categorie ditjes en datjes en overig.
@Lorejas | 25-08-20 | 21:48:
Sommigen van ons zijn gek op faits divers.
Je laten testen vanwege een snotneus? Dan kan ik elke week wel om een test.
Niet aan snotneuzen zitten als volwassene. Dat is bij de wet verboden
Die hele brief schreeuwt het uit dat de schrijver van de rubbertegelgeneratie is.
Ik kan me toch voorstellen dat sommige mensen behoorlijk angstig zijn geworden door de voortdurende bangmakerij. Ik weet niet of ik ze dat 'kwalijk' moet nemen...
Hoe dan ook, als de overheid wil dat mensen zich laten testen bij klachten, dan is het aan de overheid om te zorgen dat dat ook zonder al te grote hindernissen qua tijd en afstand daadwerkelijk mogelijk is.
@EefjeWentelteefje | 25-08-20 | 21:20: Dat laatste zeker maar demense zouden ook moeten weten dat zo'n test een momentopname is. Je kunt vandaag negatief testen en de volgende week positief.
F-f-fucking Gouda?! Zo, die stroopwafels gaan weer terug in de kast. :-(
Scheelt weer 43 euro!
Hartje hartje Gouda hoor!
@Lorejas | 25-08-20 | 21:16:
Kijk, jij weet tenminste wat goed voor je is! ;-)
Kom maar op met die wafels!
Gouda is Zoetermeer met een historische dorpskern.
Die van Kamphuisen mag ik hopen?
@Lorejas | 25-08-20 | 21:21:
Genoteerd voor het eerstvolgende groepsuitje van het roze leger. Kamphuisen, conform de wens van onze Juffrouw op de fiets. Ik zal ze niet aftrekken van de belasting.
@MickeyGouda | 25-08-20 | 21:31: Mag ik ook mee?
@Juffrouw op de fiets | 25-08-20 | 21:53:
Wat heet! Aanwezigheid verplicht voor kroontjesdragers.
Dinsdagochtend is een familielid van me met lichte klachten getest in Gouda om 9:30. Om 16:00 ontving hij de uitslag. Prima teststraat daar. Hij moest na de test helaas direct naar huis en in quarantaine tot de uitslag, Dus geen stroopwafels van de Lange Groenendaal meegenomen. Heb hem op zijn sodemieter gegeven dat hij eerst de stroopwafels had moeten halen, en daarna naar de teststraat had moeten rijden. Nu zitten we hier zonder echte Goudse stroopwafels.
Als lokale GGD niet weet hoe ze in capaciteit moeten schalen, dan los je het onderliggende probleem ook niet op door mensen op te roepen niet te komen als ze geen klachten hebben. Noord en Zuid Holland heeft voorlopig het virusje goed te pakken en als de lokale GGD niet meer capaciteit tot zich went dan houdt het snel op. In Gelderland bijv. is er voorlopig nog wel voldoende plek om je te laten testen.
Dus als je keelpijn hebt en een snotneus kun je niet van Haarlem naar Gouda rijden? Wat een snowflake.
Voor veel mensen met bv weinig geld, geen auto of kleine kinderen toch wel een drempel kan ik me voorstellen
@Diederik_Ezel | 25-08-20 | 21:17: Ja. De eerste mogelijkheid was in Gouda. Waarschijnlijk een dag later gewoon bij Haarlem in de buurt...
@Diederik_Ezel | 25-08-20 | 21:17: Van Haarlem naar Gouda v.v. is gewoon idioot.
@Diederik_Ezel | 25-08-20 | 21:17: Kan ik me ook voorstellen maar daar wordt in de mail niet over gesproken, speelt blijkbaar niet.
@Lupuslupus | 25-08-20 | 21:19: Ben het met u eens hoor, maar wellicht dat iemand die voor z'n werk getest wil worden dan wel op en neer wil rijden.
@Diederik_Ezel | 25-08-20 | 21:21: Als iemands baan ervan afhangt neem ik wel aan dat die persoon er dat voor over heeft.
Ja, maar deze meneer heeft wel gelijk! Kunnen die tests trouwens ook van achteren genomen worden ?
Geen probleem. Zolang ze maar bij je neus komen.
@marcoplarco | 25-08-20 | 21:16:
Hihi.
@marcoplarco | 25-08-20 | 21:16:
Lol
"Fucking Gouda"
Dat vind ik niet lief over mn geboorteplaats.
Wat jij zegt, Drefbon. Al was deze meneer op sterven na dood, dan nog is er geen excuus. ;-)
@MickeyGouda | 25-08-20 | 21:17: Behalve natuurlijk dat die 16% inwoners zich al kuchend en rochelend door de moskeeen heen beweegt en zo mijn mooie Boreft ook besmet.
Maar op papiér is alles perfect geregeld hoor, alle protocollen zijn gecheckt, dubbelgechekt en naadloos dichtgetimmerd, u kunt alles nog eens rustig nalezen op onze website, en mocht u de papieren versie prefereren dan sturen wij u deze z.s.m. toe!
Tering. Na 5 minuten wachten al janken en je met een neusverkoudheid en zere keel te ziek vinden om een uurtje te rijden... Wees gerust, je hebt geen corona. Dan was je namelijk al lang dood, wegens gebrek aan veerkracht.
Dat is ook iets "onderliggends" ja.
Wat zeg jij nou? Heb je het licht gezien?
@Bijtendehond | 25-08-20 | 22:28: Ik bén het licht, Bijtendehond.
Ik heb al 36 jaar een verstopte neus, waar moet ik me melden?
Afdeling gevonden voorwerpen?
Een goede dealer.
Bij je dealer.
www.youtube.com/watch?v=Slzo1JrxgwE
Je huisarts, want dat klinkt niet gezond.
@Gulliver | 25-08-20 | 21:14: haha
Zeiken. Zeiken. Zeiken. Godverdomme, wat kunnen we dat toch goed.
Zeikert
Ik ben al 2 dagen een beetje schor en heb sinds vandaag ook een snotneus. Echter, daar heb ik al jaren last van zodra het weer van warm naar koud omslaat. Gaat vanzelf weer over en geen dènken aan dat ik mij laat testen, mijn dna hou ik mooi voor mijzelf.
Volgens mij zitten wij op dezelfde golflengte.
Heb je al een testament laten opstellen?
Kan snel gaan op jouw leeftijd.....
@marcoplarco | 25-08-20 | 21:13: Mooi. Nou ja mooi; gedeelde smart is halve smart bedoel ik.
"Ik ben al 2 dagen een beetje schor..."
Heb jij een partijtje staan te schreeuwen op het Malieveld?
@gemeentereiniging | 25-08-20 | 21:39: Haha nee hoor. Ik begeef mij niet in mensenmenigten.
Ik ben gewoon neusverkouden. Heb ik wel vaker. Zoek het uit met je test.
Zo blijft het aantal nieuwe besmettingen laag en kunnen de wappies blijven roepen dat er niets aan de hand is.
Cijfers deze week iets lager dan vorige week en % positieve testen lijkt ook te dalen, voorzichtig positief nieuws?
Hoe meer besmettingen hoe beter. Lekker de immuunsystemen aan het werk zetten. Daar zijn ze voor! Nou alleen nog stoppen met dat idiote handen ontsmetten, zo krijgt je immuunsysteem nooit de kans om warm te lopen.
Maar als ik u moet geloven vallen we de komende weken met z'n allen dood neer?
Feit: er wordt al gedurende weken bijna niemand meer (ernstig) ziek. FEIT.
Wie is er hier nu eigenlijk een 'wappie'?
Voor hen is er de 'wappie swappie' . Die overigens een steeds grotere druk op de GGD's (!) legt.
@Diederik_Ezel | 25-08-20 | 21:11:
Vooral jongeren zijn besmet en die hebben geen zin zich te laten testen.
@EefjeWentelteefje | 25-08-20 | 21:14:
Vandaar dat de ziekenhuis opnames aan het stijgen zijn?
@EefjeWentelteefje | 25-08-20 | 21:14: Meestal zo als het griepseizoen over is. Wachten op het volgende.
@Motorgekkie | 25-08-20 | 21:30: Mooi om te lezen. Meer meer meer van zulke geschiedenissen.
@Lupuslupus | 25-08-20 | 21:37:
En minder minder minder sensatieverhalen in de pers. Weinig feiten maar veel bangmakerij.
@Nivelleermarionet | 25-08-20 | 21:53: De pers is vreselijk. Die blijven het vuurtje maar opstoken. Nu er heel weinig viruspatienten op de ic liggen vermelden ze tegenwoordig ook het totale aantal op de ic, dan lijkt het tenminste nog wat. pfft Het is gewoon psychische terreur.
@Motorgekkie | 25-08-20 | 21:30: En dan zijn er weer andere IC-medewerkersen verpleegkundigen die (zogenaamd?) op de cohort-afdelingen hebben gewerkt en beweren dat ze daar bij bosjes neervielen...
@Gulliver | 25-08-20 | 21:18:
Is niet waar, volgens Ernst Kuipers dalen ze juist.
Het RIVM gebruikt verouderde informatie.
Ik vind dit geklaag van een Karen. Ach ach, het gaat niet snel genoeg en het is te ver. Wat heb je het toch zwaar.
Dit dus.
Je hebt keel klachten en een snotneus, het is nu ook weer niet dat je op je nest in je eigen longvocht ligt te verzuipen, karen.
INderdaad. Het is anoniem dus het kan Karen zijn. Net als eerder gemeld is wel vreemd dat die anoniempjes altijd zo aardig schrijven en goed ingedeelde schrijfsels produceren. Integenstelling tot andere gevallen wanneer mensen te kakken gezet moeten worden. Dan blijft het betoog verward en met de eigen naam er onder.
@HA BIER!1! | 26-08-20 | 08:09:
Maar als dat wel t geval zou zijn zou het allemaal precies hetzelfde gelopen zijn. Het systeem verandert niet als jouw klachten veranderen.
Eigenlijk is het enige waarop je kunt vertrouwen dat de overheid zal falen, elke keer weer...
Het is niet dat er te weinig tests zijn.
Er staan hele pakhuizen vol ongebruikte tests.
Ze willen alleen niet dat er te veel mensen per week positief testen.
onzin
Het hele land heeft klachten, het hele land moet zich laten testen!
Een incapabele overheid is geen excuus.
REAGEER OOK