Corona: REPUBLIEK AMSTERDAM GEVALLEN
GGD gooit handdoek in de ring
Dames en heren, hier volgt, in navolging van onze minister-president, een stijlloos reisadvies: GA NIET NAAR MOKUM. Ga niet naar Amsterdam-Zuid, ga niet naar Amsterdam-Noord, ga niet naar Amsterdam Oost, ga ook niet naar Amsterdam-West en ga al helemaal niet naar Amsterdam-Centrum. Ga gewoon niet naar Amsterdam, en als u al in Amsterdam bent, ga dan weg. De GGD heeft Amsterdam al opgegeven, dus het is verstandig dat u dat ook doet. Veel plezier in de Rest van Nederland!
Bonusquote
Via de NOS:
"Volgens een woordvoerder van GGD GHOR Nederland kan er met veel moeite mogelijk tot 1000 onderzoeken per dag worden uitgebreid. Dan moeten er mensen van vakantie worden teruggeroepen of in de avonden doorwerken. "Daarna is het echt klaar."
De GGD is inmiddels druk bezig met het aantrekken van nieuwe mensen. De huidige 1800 fte (voltijdsbanen) moeten 2300 fte worden. Het opleiden van de nieuwe onderzoekers kost echter drie tot vier weken.
Minister De Jonge van Volksgezondheid meldt vandaag aan de Tweede Kamer dat de GGD in staat is om snel op te schalen naar 1500 onderzoeken per dag. Die informatie blijkt dus niet niet te kloppen."
Reaguursels
InloggenMisschien in provincies waar ze minder druk zijn vragen om even bij te springen.... Is toch geen rocket science dit. Tjonge jonge jonge wat een amateur voetbal zeg
Dit lijkt me meer een opzetje om die app er doorheen te kunnen krijgen... snap dat nou..
De overheid faalt aan alle kanten, maar de eigenwijze bevolking wordt vermanend toegesproken.
Ik kan me nog herinneren dat ene baudet en een de hond, iets hebben gemeld. Maarja een vooruitziende blik is ook zo wat.
Die GGD heeft gewoon gelijk. De politiek kan wel van alles willen en roepen maar op een gegeven moment is de rek er wel uit. Het mag allemaal niets kosten en je hebt het allemaal maar te doen met 2 man en een paardenkop. Maar ja het is over het zelfde. Belastingdienst, politie, ga maar door. Alles helemaal kapot bezuinigd. En dan als klap op de vuurpijl 21 miljard weggeven...
Ontwikkelingshulp aan derde wereld dictators gaat ook gewoon door. Net als massa-immigratie en georganiseerde misdaad.
Hoe kan dat opleiden zo lang duren? Het is toch niet moeilijker dan een vragen of Pietje in de buurt van Jantje is geweest. Indien niet verder met Klaas, Indien wel, hetzelfde doen met Jantje's vriendjes. Ondertussen vragen aan de kanshebbers op besmetting of ze willen testen en of ze (vrijwillig) in quarantaine gaan.
Het contactonderzoek zou, indien snel uitgevoerd, een belangrijk wapen kunnen zijn in de verspreiding van het virus en nu hebben we in een keer te weinig mensen. Besteed het uit. callcenters genoeg. Ik zie het probleem niet.
Maar al die evenementen zijn toch tè belangrijk? Dat een mix van een btje blm icm groen bestuur en bidden op voetbalvelden toch een hoop pret kan opleveren, als madame Halsema aan de knoppen zit. IJdorp maakt er nog ff een fraai showtje van, voordat t met metro en stopera en al van de houten palen glijdt en in t IJ verdwijnt.
Ik ben per direct beschikbaar om te bellen
it giet oan, Men heeft er schijt aan en mag het ook ondergaan. Wat een weer vandaag zeg.
De burgemeester en wethouder zijn verantwoordelijk voor de instelling en instandhouding van de gemeentelijke gezondheidsdiensten (Wikipedia). En wie hebben het hoogste woord in de Tweede Kamer en eisen extra geld voor Amsterdam: juist ja: de partijen die er in Amsterdam zo'n puinhoop van maken, te weten PvdA, SP en natuurlijk GroenLinks.
De snelste oplossing is toch die onderzoekers uit Allepo halen ?
Een beetje BOA kan dit er toch wel naast doen?
Portland aan de Amstel. Ik ben erg nieuwsgierig wie nu weer aangewezen door Do Nothing Femke
Het hoort natuurlijk ook niet zo bij Amsterdam (Halsema) om landelijke regels na te leven. Niets blijkt in Adam gehandhaaft te worden. Wat tijdspad betreft lijkt de idioot overantwoordelijke grote demonstratie in Amsterdam als oorzaak te herleiden naar de vele besmettingen in de steden waar de meeste demonstranten hoogst waarschijnlijk vandaan kwamen.
Volgens mij valt dat wel mee wat steeds duidelijker maakt dat besmettingen in de buitenlucht geen rol spelen. Wel heeft mevrouw met haar rol in die demo ieder draagvlak voor maatregelen zwaar ondergraven.
@5611 | 07-08-20 | 19:50: Drukke straten vol mensen (zoals b.v. de Kalverstraat) zou ik niet direct willen betitelen als 'buitenlucht', zéker niet met de huidige temperaturen. Het waait niet of nauwelijks dus alle blijft tussen de gebouwen hangen. En ja, natuurlijk heeft ze ieder draagvlak ondergraven, daar is geen discussie over mogelijk.
Of dat zo is weet ik niet, maar het is wel opvallend dat juist de randstad nu de klos is. De burgemeester die toen zonder mondkapje tussen de demonstranten stond waar de anderhalve meter helemaal niet werd gerespecteerd heeft nu ineens het lef om mensen, die zich niet houden aan de regels, laksheid te verwijten.
@jochum1980 | 07-08-20 | 20:43:
De mensen in het zuiden van het land zullen zich bewuster zijn van het gevaar van het virus. Voor veel randstedelingen was het een ver van mijn bed show. Het aantal virusontkennende wappies zal in de Randstad ook een stuk hoger zijn.
Het opleiden kost drie tot vier weken.. maar ze wisten toch al medio maart dat er veel meer medewerkers nodig waren ? Je had toen toch al kunnen rekruteren? Het was toen nog in het nieuws dat Duitsland zoveel mensen aan het opleiden was voor testen en contact tracing. Studenten met name. Waarom denkt meneer schoenen niet wat verder vooruit.. zo moeilijk is het niet om dit probleem te zien aankomen..
Ik denk niet dat ze er rekening mee gehouden hebben dat bepaalde mensen tot 70 contacten tijdens lockdown hadden.
@RandyBiel | 07-08-20 | 18:44: Dat is veel, maar dat is nu in België ook een probleem.
Hij was te druk bezig met zichzelf en een of andere app waar we niks meer van gehoord hebben.
@K. Letskoek | 07-08-20 | 19:09: Het poetsen van al die schoenen kost ook tijd!
Te druk bezig met het gezicht te zijn dat het land van de ondergang redde dat hij terstond vergat het land van de ondergang te redden
Heb ik geen Corona noch GGD advies voor nodig hoor.
Ga never nooit niet naar die negorij aan de Amstel.
De GGD een personeelstekort in A'dam! Hoe kan dat nou? In die lieve, lieve stinkende, smerige hoofdstad. Waar zoveel diversiteit en inclusie is. Is de GGD trouwens wel divers genoeg?
Waarschijnlijk zijn er ten behoeve van diversiteit blanke mensen ontslagen. En nu zitten ze met de gebakken peren.
@Quichegerechtigde | 07-08-20 | 18:26:
Altijd weer die "gebakken peren"!?
De mensen houden zich te weinig aan de maatregelen. Laat de zaak dan maar escaleren dan, denk ik dan. Wie kwetsbaar is moet zich gewoon isoleren, en de rest wordt dan maar ziek. Ze vragen erom. Ziekenhuis; vol is vol.
"Gewoon isoleren' omdat de meute zich niet aan de regels houdt? Weet u wel wat u schrijft? Kwetsbaren isoleren zich sowieso al. Zij zijn niet de oorzaak maar straks wel de dupe. Al sinds de jaren '60 is Nederland verworden tot een land waar alles kan en mag. En nu willen ze de inwoners in het gareel krijgen vanwege een virus? Dat gaat niet lukken.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 18:08: isoleren wanneer lid van een gezin met bijv. kinderen is kansloos.
@drs. P | 07-08-20 | 18:35:
Kansloos!? Shock and awe... In Duitsland overwegen ze kindere uit huis te plukken:
www.telegraaf.nl/nieuws/1340352104/co...
Zullen waarschijnlijk, geheel naar oer Duitse traditie, wel in speciale kampen geplaatst gaan worden of zo.
@RickVogelschrick | 07-08-20 | 18:42: Er zijn zelfs gezinnen daar die de gordijnen dicht doen als ze eten, uit angst om verraden te worden door de buren. Die zijn weer helemaal terug naar wat wij ook meemaakten: je verrader slaapt niet. Zelfs families moesten onderling voorzichtig zijn.... Nooit gedacht dat ik zoiets zou lezen anders dan in een boek over WWII. Gelukkig hebben mijn ouders het niet voor de 2e keer hoeven meemaken maar nu zijn hun kinderen aan de beurt...
Waarom mag in dit geval Finland binnen de EU de grenzen nu wel sluiten voor Nederlanders? Dat lijkt me zooooo niet één Europa. Dat moeten we toch niet willen met elkaar? Oh wacht! Dan mogen wij ook weer gewoon eigen asielregels opstellen???
Mogen we nog steeds tot op zekere hoogte, maar asiel is handel (voor een bepaalde groep) en zieligzielig (voor een andere groep), dus dat blijft maar doorgaan...
Klets niet zo dom uit uw nek. Grote kans dat u binnenkort door de Gestapo van uw bed gelicht gaat worden! Al overgiet u homoseksuelen met kokend water; u blijft ten alle tijden in ons prachtige land!
@RickVogelschrick | 07-08-20 | 18:36: Welkom dus
Femke staat in haar Hempke, maar Burgemeester Lives Matter.
Het land staat voor één van de grootste economische crisis ooit en de GGD-ambtenaar wil niet van de camping af. Met dat opleiden zijn ze ook rijkelijk laat. Mocht zeker weer niet uit het EU coronasteunfonds komen als het extra kost.
Dat mocht niet van Hugo de Schoenen. Hugo de Schoenen eiste dat er een app kwam die dat werk zou doen, want de GGD kan dat volgens hem helemaal niet. De suggestie om extra personeel te werven vond hij zelfs lachwekkend.
Ja het ligt allemaal aan een ggd ambtenaar. Nog nooit die verzameling knuffelende en elkaar aflikkende viruswaanzin-hippies gezien?
Die 2e hands schoenenverkoper is voor mij al van af het begin van zijn optreden niet te vertrouwen.
Dat is vervelend voor jou. Is daar verder ook nog een reden voor of zijn het vooral de schoenen. Zo ja, next.
@Wiebenick | 07-08-20 | 17:21: het is gewoon een lul met vingers.
Amsterdam had ik voor de corona allang opgegeven !
Minder bezoekers in Amsterdam, me happy.
Maak er gewoon één groot AZC van (Amsterdam-Zaandam-Combinatie) en gooi dat vol met alle asielzoekers.
Wel eerst een hoge muur omheen bouwen .
Uiteraard.
En dat noemen we “De Wallen”.
Blijf met z'n allen maar fijn stemmen op groen links dan gaat deze kutstad vanzelf kopje onder. Ik wil er nog niet dood gevonden worden.
De rest van Nederland gaat ook hoor.
Denk niet dat de bewoners voor die clubs kozen. Het zijn de studenten... In alle studentensteden hetzelfde. In Delft zelfs n studenten partij in de raad...... na 4 jaar de boel verzieken vertrekken deze gasten en laten de stad onbewoonbaar achter.
Laat ze alsjeblieft allemaal daar blijven..we willen ze niet in de dorpen.
@Is dit nog nieuws? | 07-08-20 | 16:38: Echt niet. Hier in het oosten gaat het in alle opzichten prima en dat willen we graag zo houden.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 17:31: Zo is dat!
Afzinken die stad.......
Goed advies.
Lekker belangrijk. Maar krijgen we weer gewoon tieten bij de vrijmibo deze week?
Uitleg over internet nodig?
Ook zonder Corona is - blijf weg uit Amsterdam - het beste advies.
Breng die stad dusdanig op de knieën opdat toerisme en dagjesvolk niet meer de belangrijkste bron van inkomsten is. En dat de stad weer gewoon Amsterdam is en blijft voor haar bewoners.
Weg met die mono cultuur, weg met die rotzooi.
Zo is dat. Opflikkeren met dat ongebreidelde toerisme.
Haha, monocultuur. Dan weet je niet hoe deze stad is afgegleden. je hoort alle talen op straat behalve Nederlands.
Ik zou graag Amsterdam terug willen naar de oorspronkelijke stad, toen het nog fantastisch en vrijzinnig was, dat wel. Maar helaas.
Vergeet ook niet dat het toerisme een belangrijke moneymaker werd; Amsterdam was dusdanig volgestroomd met uitkeringsmigranten dat het toerisme mede als bron van inkomsten de stad weer een beetje uit het slop kon trekken.
Denk je dat al die uitkeringsmigranten in A'dam een alternatief verdienmodel zullen bedenken? Dan heb ik nieuws voor je.
Tik hem aan, ouwe. Amsterdam moet op slot. Vinden die boertjes ook niet erg.
@Madame Poitiers | 07-08-20 | 16:24: Ik denk dat (ook) in Amsterdam de hulpverleningsindustrie floreert als luizen op een zeer hoofd.
@Madame Poitiers | 07-08-20 | 16:24: Het word je zelfs verweten als je in Amsterdam Nederlands praat, vanwege niet inclusief genoeg.
Heel wat gelegenheidswappies zijn eigenlijk vooral boos omdat veel mensen nu hun geld uitgeven aan ándere dingen dan aan de zaken waaraan ze dat normaal rond deze tijd van het jaar doen. In sommige sectoren zal er waarschijnlijk een blijvend effect te zien zijn. Het consumentengedrag verschuift en verandert, dus de economie ook en dat komt lang niet iedereen even goed uit. Sommigen overigens weer wel, denk aan handelaren en installateurs van 'coronaproof' ventilatiesystemen. Dat atypische consumentengedrag wordt door genoemde gelegenheidswappies zowel de overheid verweten (vanwege de maatregelen) als hun voormalige klanten (vanwege hun angst voor corona). Er is nog een categorie gelegenheidswappies, namelijk degenen die boos zijn omdat er niet genoeg mensen deelnemen of aanwezig willen zijn bij de gelegenheden, etablissementen en evenementen die zij in stand willen houden; een beetje zoals als de roker die de gestopte verwijt dat die niet gezellig wil doen.
Vergeet niet de grote kudde wappies die van de gelegenheid gebruik maakt om "de boven ons gestelden" een even flink de les te lezen, namelijk, wie denken zij wel wie ze zijn om óns de les te lezen, de mond te snoeren (middels mondkapjes) en ons op vileine wijze richting vaccinaties te manipuleren, waar ze dan god mag weten wat voor giftige rotzooi in mieteren, met geen ander doel dan de totale macht over ons te verkrijgen. Dus één mondkapje opdoen is al de opmaat voor al deze ellende, zoals een roker na één sigaret geheid weer voor de bijl gaat. Hier is complotdenken een symbiose aangegaan met een autoriteitsprobleem, met nogal ongezellig resultaat.
Twee zeer goede analyses van de huidige situatie.
Een ongewassen kraker die zich zelf tot virusexpert heeft benoemd met een hele sekte aan wappies er omheen is daar wel het beste voorbeeld van.
@Gulliver | 07-08-20 | 16:51: Wat een opperwappie is dat. Ook niet heel hygiënisch.
Onze overheid doet waar ze goed in is, falen.
Helaas heeft de door mij voorspelde coronauitbraak na de nodige moslimfeesten, flink huisgehouden in de grote steden. Gelukkig maakt Femke Halalsema daar geen melding van, via haar woordvoerder Appie Aboutaleb. Zelf blijft ze liever wat in de luwte....
Zolang er geen demonstraties zijn, die "belangrijk" genoeg zijn, zoals de BLM demonstratie, moet iedereen een mondkapje en afstand houden!
Dank je Femke, voor je stringente beleid!
Bron dat de nieuwe besmettingen voornamelijk moslims betreffen?
@Gulliver | 07-08-20 | 16:16: Lezen, luie donder. Leer googelen. En dan niet op je lievelingswoordje 'wappies' maar op sleutelwoorden als 'corona', 'besmettingen', 'offerfeest', 'moslims' nou ja, etc. Doe het zelf. Prettige middag verder.
@Gulliver | 07-08-20 | 16:16: Eentje dan, zoek de rest zelf uit.
sceptr.net/2020/08/zwijgplicht-antwer...
@piloot47 | 07-08-20 | 16:27:
Ik geloof niet dat ik jou wat vroeg.
Dat jij een wappie bent waar geen normale discussie mee mogelijk is was al langer duidelijk.
Overigens ligt Antwerpen in Belgie.
@Gulliver | 07-08-20 | 16:16: GGD gaf aan dat besmettingen vooral opliepen in Amsterdam-West. Kennissen van mij die in de ziekenhuizen werken hadden overigens in maart/april al het idee dat er wel erg veel Marokkanen en Turken werden opgenomen met covid.
@Gulliver | 07-08-20 | 16:48:
Ja, raar hè, dat je in deze panelen af en toe antwoord krijgt van iemand die je niet persoonlijk hebt aangesproken. Doet ene Gulliver dagelijks. Zolang jij in iedere discussie iemand die het niet met je eens is een wappie noemt is een normale discussie met jou inderdaad niet mogelijk. En Antwerpen is exemplarisch voor andere grote steden, zoals Rotterdam.
Inhoudelijke reactie op het gelinkte artikel hoef ik natuurlijk niet te verwachten. Want 'wappie'.
@Diederik_Ezel | 07-08-20 | 16:56: Dan zullen die kennissen binnenkort wel een zwijgplicht opgelegd krijgen, net als hun collega's in Antwerpen.
Zie die klere godverlaten zelfvoldane groene k.t daar staan met haar mondkapje op. Ze is de republiek A'dam nog van de laatste resten van de oorspronkelijke cultuur aan het ontdoen. Arme aboriginals... blij dat ik weg ben!
@piloot47 | 07-08-20 | 16:58:
Bleef het maar bij wappie.
@piloot47 | 07-08-20 | 16:27: Net zoals er zeer veel moslims bestaan zijn er ook zeer veel wappies. Het is dan fijn dat er een verzamelwoord bestaat. Met een miljoen moslims in Nederland is het namelijk ondoenlijk om elke moslim afzonderlijk te benoemen, dus noemen we deze aanhangers van de islam moslims. Trek dat door naar het gebruik van het woordje wappies en je snapt hopelijk het verband.
Wat hoor ik nou? Is piloot47 een wappie?
Alles wat De Schoenen uitkraamt met veel omhaal en domineeachtige gebaren berust op halve waarheden onzin en leugens, zeker over wat hij beweerd over het opschalen. Eerder gooide hij Gommers voor de bus en de directeur van de GGD is de volgende. Hierna geeft hij van Distel de schuld van zijn eigen enorme falen en tig blunders op rij, welke hij verstopt in het dashboard van zijn ijdele imago.
Och ja die gebaren ook. Dat knuisje. Er is ook niets authentiek aan die vent.
Femke gemuilkorfd, goed idee.
Psssttt..... dit kan wel eens helemaal fout gaan, lokale lock down. Wel een horror voor de ondernemers aldaar helaas.
Femke, ze ziet er met mondkapje beter uit dan zonder. Kan er voor haar geen uitzondering worden gemaakt op het burka-verbod?
Dat heeft ze zelf al geregeld door te beslissen dat in 020 niet op het burka-verbod wordt gehandhaafd.
Hihi.. hoor iemand naast me zeggen, 'kan dat mens niet zien'. Mist daarvoor een balkje.
Ik ben helemaal voor een wappie codicil. Teken je dat, dan wordt je helemaal vrijgesteld van alle anti-Corona maatregelen. Enige consequentie is dat je dan ook hetzij niet geholpen wordt als je Corona oploopt (geeft ook niks want het is maar een griepje) danwel achteraan mag sluiten bij capaciteitsproblemen op de IC’s. Ook zouden attracties, horecagelegenheden e.d. mogen eisen dat alleen mensen die niet zo’n verklaring hebben naar binnen mogen. Zo verdelen we het land in wappie en niet-wappie sectoren. Lijkt mij recht doen aan ieders vrije wil.
Hoezo moet voor de dikzak, roker en alcoholist het hele land worden lamgelegd? They can take my life, but not my freedom.
Eens!
@arlen | 07-08-20 | 15:57: Hoeft ook
zeker niet. In mijn voorstel heeft iedereen de vrije keuze. Wie open wil, mag open. Wie naar concert, horeca of bios wil mag dat ook. Alleen hebben gelegenheden dan ook het recht om mensen te weigeren en sta je als woke blue pill gebruiker dan niet boven aan de lijst, mocht je toch Corona oplopen. Net zoals rokers niet boven aan de lijst voor longtransplanties staan en alcoholisten geen nieuwe lever krijgen. Iedereen de vrije keuze. Lijkt mij eerlijk.
@Bigi Bana Boy | 07-08-20 | 16:18: dan ook met de griep!
@Bigi Bana Boy | 07-08-20 | 16 De groep nieuwe besmettingen zijn niet de hofleveranciers van de IC. Zij zijn door hun conditie en leeftijd vaak niet ziek. De eerder door mij genoemde groepen wel. Mogen van mij geweerd worden. Overigens krijg je wel organen als je conditie goed is en je gestopt bent met je verslaving. Mensen die weigeren hun organen af te staan, krijgen immers ook organen.
@Bigi Bana Boy | 07-08-20 | 16:18: En vetkleppen die nu nog niet rigoreus aan t afvallen zijn en diabetes-2 lijders die risico nemen, etc, ook achteraan sluiten, dan. Inclusief al die gelovigen met hun binnenkamerse feestjes en bijeenkomsten; ook achteraan, moet je eens kijken hoe leeg die IC blijft.
Het gaat dus precies andersom gebeuren. Het pasje is voor jou en alle volgzame en kritiekloze brave burgers. Eerst je halfjaarlijkse vaccin halen (langer werkt ie niet - nou ja, het werkt helemaal niet, daarom mag een ongevaccineerde daarna nergens naar binnen), en dan je pasje via de app updaten en dan mag je overal weer in. Alle winkels (althans... de winkels die er dan nog zijn, de grootwinkelbedrijven. Het MKB is dan al voor het grootste deel weggevaagd, volgens plan - centrale planning is makkelijker met een paar grootwinkelbedrijven, dan met miljoenen kleine ondernemers), alle theaters, bioscopen, stadions, kroegen en zalen mag je alleen nog in met pasje op je telefoon. Gekoppeld aan je bank-app en in de toekomst aan je social credit app.
www.covipassbenelux.nl/
Zo gaat dat gebeuren, als het aan WHO, WEF, BMGF, UN en EU ligt.
@Zer0-hedger | 07-08-20 | 16:58:
Dat kwam door de dikke vleermuizen. Ook bekend als de obesitas vleermuis.
In China moesten ze dan ook de dikke Chinezen uit het hele land aanslepen als opfer. Maar omdat het niet lukte, nam de virus ook dunne Chinezen.
Vandaag in mijn flat in de lift:
Buurvrouw de corona virus bestaat wel.
Maar heel weinig en dan moet je ook het juiste DNA voor hem hebben.
Je ziet, een kind kan de was doen voor een lege IC.
Want iedereen gaat dood behalve ik.
@MistaRazista | 07-08-20 | 18:16: U kunt wel commentaar hebben op uw buurvrouw maar wat doet u eigenlijk in een lift? Er hoeft maar 1 viruspatient in de lift te hoesten en dat blijft er uren hangen. Niet erg slim bezig hè? Iets met balk en splinter.
@Stormageddon | 07-08-20 | 18:10: Het verschil tussen mij en jou is dat ik wél rechts ben en jij niet. Ik ben voor een autoritaire overheid en volgzame burgers. Dat je zelf niet ziet dat jullie populisten in veel opzichten hetzelfde zijn als het linkse volksdeel.
@Bigi Bana Boy | 07-08-20 | 16:18: het is woke red pill beste jongen niet de blauwe
@Bigi Bana Boy | 07-08-20 | 19:39:
Ja, jij bent een brave burger, gehoorzaam aan de staat en het gezag. Net zo “rechts” als alle grote totalitaire en autoritaire helden uit het verleden. Mussolini, Franco, Hitler, Stalin, Mao.
En volgzaam... Volgzaam tot de kist.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 19:20:
Dodelijke liften zijn feiten.
Als je 10 hoog woont, dan kijk je elke dag de dood in de ogen. Het went.
Het duurde maanden voordat een ic-arts zich uitsprak (of versprak) dat de ic's vollagen met XL dikkerds, dus reken er maar op dat het nu jaren duurt voor we horen wie nu de IC's gaan bevolken en wat de oorzaak van hun besmetting was.
Als ik de piek in de 'grote steden' en vooral ook Zaanstad zie, na een feestmaand voor bepaalde types, heb ik wel een donkerbruin vermoeden, want feesten binnen is iets anders dan buiten demonstreren.
Dus die drukte buiten op de Dam was niet de oorzaak.
Als je voor 80 mensen die in amsterdam vandaag positief getest zijn al geen contact onderzoek kan doen heeft het ook geen zin om daar mee te bginnen dat is wel een achterlijk laag aantal
De piek dankzij de BLM demonstratie is zorgvuldig weggemoffeld (gewoon geen vragen stellen), de realiteit overstijgt zoals gewoonlijk het linkse wensdenken
Ze weten echt niet meer wat voor onzin te verzinnen....
Groen Links (Halsema) wordt nu opgeofferd om de Corona app erdoorheen te krijgen.
* goede actie *
Had Halsema maar niet de boel moeten flessen tijdens de BLM demonstratie en Grapperhaus voor de bus willen gooien. Daaaaag Femke!!!
Corona, bij gezondheidszorg het nieuwe verdienmodel.
Als ik ziek word door Corona en de IC in zicht komt, kies ik liever voor "comfort" middels een flinke spuit morfine dan dat ik aan de beademing ga. Want vooruitzichten na beademing zijn in het algemeen slecht.
Helemaal mee eens. Daarnaast is het ook zo dat 50% op de ic overlijdt. Als het je tijd dan toch is, kun je dat beter doen in eigen huis met geliefde familie om je heen. Ook voor mij géén ziekenhuisopname.
Ja,ja,.... tot het moment er is, dan piep je wel anders.
@botbot | 07-08-20 | 15:32: Bijzonder dat u weet hoe anderen reageren igv ziekte.
Toplocatie voor Viruswaarheid protesten dus, wat maakt het nog uit daar?
Alle gekkies iedere dag protesteren in Adam centrum! Goed plan
@MisterMr | 07-08-20 | 15:25: Lekker vrij en eigenzinnig 'krities' zijn, in de stad waar ze zo wars zijn van (overheids)dwang en betuttelende regeltjes. Be my guest, maar nee hoor, ze maken er liever een rondreizend circus van.
Viruswaarheid gaat eind van de maand (29e dacht ik)demonstreren in Berlijn, samen met de Duitsers. Daar waren zaterdag 1,3 miljoen demonstranten op de been.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 15:30:
Dat waren maar 20.000 wappies.
@Gulliver | 07-08-20 | 15:35: U kijkt teveel naar de leugen MSM maar dat verwondert mij helemaal niets. De video's van die demonstratie zou u de ogen openen maar dat zit er natuurlijk niet in. Dus blijf maar lekker in uw bubbel zitten. Neem nog een joint zou ik zeggen.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 15:41: Je moet eens kinderen met die rode pillen van je. Je gaat er van wensdenken.
Msm Gulliver. Dat moet je toch weten!
@Gulliver
Kap eens met andersdenkenden “wappies” te noemen. Je diskwalificeert jezelf met die dooddoener.
@Kwelbeller | 07-08-20 | 17:43: Het gaat niet om anders denken, het gaat om mensen die complotwebsites bezoeken en daar hun enige waarheid uit halen, om die vervolgens uit te venten als een pas bekeerd aanhanger van een eindtijd sekte. En die zijn knap irritant. Dit zijn geen denkers die in discussie gaan op grond van feiten en argumenten, maar (zelf) geïndoctrineerde gelovigen van de meest maffe theorieën, vaak omhuld door halve waarheden en misleidend taalgebruik. Het is waanzin in een "redelijke" vermomming, en het is besmettelijk. Ik vind wappies dan nog vrij onschuldig klinken.
Ik snap ook niet wat ze bij dat contactonderzoek doen.
Ze zeggen 9 uur per case nodig te hebben, of nog meer. Maar je vraagt de geinfecteerde na te denken over waar ze zijn geweest en met wie ze in contact zijn geweest. Dat gesprek zal toch zeker niet meer dan een uur duren, plus uur gegevens invoeren (ik reken overal lekker ruim), en levert een contactenlijst op die dan wordt afgebeld. Dus dat afbellen van die lijst kost dan 9-2=7 uur? 15 minuten max per gesprek kan ik me voorstellen, dus dan gemiddeld 28 contacten die moet worden afgebeld? Ik heb geen sociaal leven, maar mij lijkt het allemaal erg veel.
(And for what. Want als ik het heb en zeg dat ik in een bar ben geweest met veel besmettingen, dan zegt dat absoluut nog niet dat ik het daar het opgedaan, of anderen heb besmet. Die zogenaamde clusters die worden gevonden zijn waarschijnlijk grotendeels fictief, namelijk plekken waar veel besmette mensen zijn geweest en dan worden uitgeroepen als plekken waar mensen het hebben opgedaan).
De Jong roept altijd dingen die we willen horen maar daarmee nog niet kloppen.
Ik wil helemaal niets horen van Rutte of De Jonge. Niets. Ben namelijk geen kleuter, kan heel goed voor mijzelf denken.
als de scholen weer opengaan is het hek van de dam. hopelijk hebben ze een "cure"
Vakantie- en strandgangers zijn voorlopig het grootste risico op een explosie aan besmettingen.
@Gulliver | 07-08-20 | 15:10: Heb je daar onderzoek naar gedaan, of klets je maar wat?
@Mijn klomp breekt | 07-08-20 | 15:26:
Heb je wel eens van gezond verstand gehoord?
@Mijn klomp breekt | 07-08-20 | 15:26: Op het strand in de zon en met de daar altijd waaiende wind kun je helemaal niet 'geïnfecteerd' worden. Om besmet te worden is een behoorlijk aantal van het virus nodig en dat kan daar niet. Als het er al zou zijn wordt het door de wind verdreven.
Hek erom en graag daar blijven
Hek, muur, gracht, mijnenveld. Alles om Amsterdrammers uit de rest van Nederland weg te houden.
Eensch
Eigenlijk interesseert het mij geen ene ruk wat er in Amsterdam gebeurt...
Helaas komen die Amsterdammers straks allemaal naar de andere steden zodra daar de lockdown begint.
Maakt voor mij geen verschil, ik wist al langer dat Amsterdam een kutstad was en kwam er daarom al niet. Als je er voor kiest om daar (duur) te wonen heb je geen recht van klagen als het weer eens tegen zit.
En duur bier! Vergeet dat niet!
Gelukkig komen er elke dag apothekers, operatie-assistenten, artsen + veel ander medisch deskundig personeel dit land in.
Maar zonder mondkapjes! Dat dan weer wel.
Overigens kunnen ze volgend jaar ook weer de zorgpremie flink optrekken.
Die nooit meer naar beneden gaat.
Yep zal zeker gebeuren, net als belastingen, maar wel pas na de verkiezingen
'Gij zult niet aan Uw gezicht zitten.' En dan toch gewoon, scheit aan alles, de wenkbrauwen en oogwimpers schmincken. Ja zwart. Zij mag wel stukjes van zichzelf zwart schmincken.
Ja, voor dit soort werk kun je niet divers inclusief kandidaten voorrang geven :-D
Wanneer gelden die inclusiviteitsregels eigenlijk voor college van B&W en de gemeenteraad? Dat is veel meer voor de hand liggend.
Tijdens de eerste piek testen ze alleen mensen met coronna gerelateerde klachten.
Nu testen ze iedereen en blijken er heel veel gevallen te zijn.
Vraagt niemand zich af hoeveel werkelijk besmette mensen er na de eerste piek rondliepen. het kunnen er miljoenen zijn geweest.
De GGD heeft nog wat te doen en ze kunnen lekker de angst er in houden.
Zit de GGD ook al in het complot? Wie kan je nog vertrouwen in deze verrotte wereld.
Daar is onderzoek naar gedaan en dat bleek maar een paar % van de bevolking te zijn.
De grote besmettingsgolf moet nog komen.
Als de huidige trend zich doorzet zijn dat er 35.000 per dag in december.
Het scheelde indertijd een factor 30 ofzo. Uit een bloedtest van sanquin bleek iets van 4% van de bevolking besmet geweest te zijn, terwijl de GGD cijfers op 0,15% zaten ofziets.
Die factor zal nu een stuk kleiner zijn, dus ook al hebben we straks 5x meer gemeten besmettingen dan in het voorjaar, dan wil dat niet zeggen dat er daadwerkelijk meer besmettingen zijn.
@Gulliver | 07-08-20 | 15:07: Dat was toch de bedoeling? Kudde-immuniteit? Nou, dan. Waar zeurt die regering dan over.
De GGD is druk met het aantrekken van 500 fte aan nieuwe mensen.
GGD valt toch onder gemeente Amsterdam? Als ze maar aan de inclusieve personeelsvereisten voldoen. Anders wordt dat natuurlijk niks.
Genoeg licht-bruin-zwartgekleurden die vanwege institutioneel racisme om een baan zitten te springen. Het gaat storm lopen !
Er is een verklaring van goed gedrag vereist.
Dat maakt het erg moeilijk om divers te zijn.
Mijn paranoia-brein ziet in gedachten het volgende tekstberichtje voor zich: "Hee, luister eens. Als jij nu voortaan gewoon even voor de show een mondmasker gaat dragen, dan kan ik beter dat mondmaskergeneuzel (en alles wat daar nog uit voortvloeien gaat) verkopen. Het zou nog mooier zijn als jij je voortaan gaat profileren als voorstander van mondkapjes. Dank. En vergeet niet, je bent me immers nog wat verschuldigd. Groet!"
"Woordkunstenaar" Akwasi wordt aangetrokken voor een 1,5 meter mondkapjes-rap zodat iedereen zich voortaan gedraagt.
Jouw paranoïde gedachtespinsels zijn totaal niet interessant.
Moet je niet zeggen Wiebenick. Zo kan het prima gaan. Fijn volk volgens u? Vergeet maar.
Hebben ze in de haven van Amsterdam nog niet een voorraadje kunstmest liggen?
Misschien kan de Jonge beter Amsterdam tot testgebied voor de app maken. Dat ontlast de GGD.
In Scotland kan je gewoon lezen welke kleur het meeste besmet is. Of op de IC ligt. Handig als je de haard wilt aanpakken. Criminelen gaan ook gewoon met foto in het nieuws. Het is altijd fijn te weten waar de gevaren zijn. Ondenkbaar in het deugende NL
Veel vertrouwen in de GGD heb ik niet, maar ik heb nul vertrouwen in gladglibber de Jonge. Maar wat nu met Amsterdam? Geen enkele aanbeveling helpt, totale loser Halalsema heeft geen flauw idee wat te doen. De beste oplossing lijkt me om alle ouderen en zieken te evacueren en dan een muur om 020 bouwen. Dan zoeken die feestvierpaupers het maar uit.
En het Ollonkreng mag in de Stopera op een troon zitten.
Waar ter wereld ik ook kwam
Nimmer trof ik zo een bende
Als in 't oude Amsterdam
Welgelegen aan het IJ
Leven zij daar vrij en blij
Ronkend op gejatte scooters
Getrouwde Turken met hun toeters
Commies in de Stopera
Gesteund door terror Antifa
Marocs aan de waterpijp
Dromend van Allah´s grote rijk
Auto´s zijn niet toegestaan
Dus ben maar met de fiets gegaan
En toen was mijn fiets dus weg
En oom agent die zei ¨da´s pech¨
En daar sta je op de stoep
Glijend door de hondenpoep
Hee alweer een nieuwe moskee
In deze straat dus nu al twee
Daar klinkt de oproep tot gebed
De imam heeft grote pret
Het is ach en het is wee
Amsterdam holadiee
Big city
Big city
Big big city
You're so pretty
Antiracisten op de dam
Douwen in je hand een brieffie
Hoe je witheid overwinnen kan
Zo te zien en volgens mij
Zijn ze zelf niet zo blij
Belastingen alweer omhoog
Ondanks menig rechts betoog
Liquidaties in de straten
Marokkanen vol met gaten
Kleuren een straat socialistisch rood
En roepen nog 1 keer ¨kankerjood¨
De burgemeester, het is echt
Roept ¨demonstreren is een recht¨
En dus stijgt het dodental
Corona is nu overal
Maar dat kan de pret niet drukken
Progressivisme, dat gaat lukken
Leven in Mokum is niet fijn
Vooral de homo´s doet het pijn
Ook de Joden zijn niet veilig
Alleen Islam dat is er heilig
Het is ach en het is wee
Amsterdam holadiee
Big city
Big city
Big big city
You're so pretty
Heel knap gedaan!
Die lijst ik in,prachtig
Tol Hansse!... TOP!
Big City = Shit City
*golf clap*
Ik vind hem echt leuk, heb hem zelfs in gedachten gezongen...
Ik mis nog een Halsemazinnetje. Marokkanen vol met gaten klinkt erg leuk.
Applaus. En nou direct de bühne op. En blijven zingen tot iedereen het heeft gesnopen.
Super gedaan!
Geweldig!!!
@McSnor | 07-08-20 | 14:41: "De burgemeester, het is echt
Roept ¨demonstreren is een recht¨
En dus stijgt het dodental
Corona is nu overal"
Lijkt me vrij duidelijk
@Varende
Complimenten!
Echt Vet!
@bitch67 | 07-08-20 | 15:02: Mag ik dit wel zeggen? ipv.... Snap niet precies hoe ik het voor elkaar heb gekregen om, weggejorist te worden?
Geniaal. + 200.
Dank, diepe buiging doet
mooi!
Prachtig, heb het meegezongen in mijn hoofd! :D
Leuk leuk. Erg leuk. Knap ook.
Hulde '''''''
Bijzonder knap gedaan ...
Even Tol Hanse opgraven en gaan met die ....
Het aantal virologen in de panelen stemt mij goed. We hebben dat virusje zo onder controle met al deze kennis.
Ja joh.
We stapelen lekker faal op faal op faal en de media lijkt het steeds te verkopen als 'politiek leiderschap' tonen.
- Het kabinet zag het ondanks waarschuwing vanuit de oppositie niet aankomen
- Het virus zou zich niet verspreiden in Nederland na de eerst bekende gevallen
- Mondkapjes voor particulieren zouden niet helpen
- Inkoop van mondkapjes tijdens de crisis proberen te centraliseren om vervolgens onder andere zaken te gaan doen met een of andere louche voetbal coach uit Turkije
- Scholen sluiten was niet nodig, tot drie dagen voor de scholen toch dicht moesten
- Lockdown was niet nodig, tot die wel nodig was, maar toen noemden we het ineens een intelligente lockdown.
- Hoeveel 'apps' hebben we nu ondertussen versleten?
- Corona dashboard met gefingeerde cijfers
- Niet willen leren van landen die het virus wel in vroeg stadium in de kiem wisten te smoren, in plaats daarvan net over de grens kijken naar Duitsland waar het ook flink uit de hand liep
- Privacy problemen rondom apps en de corona onderzoek site van het RIVM
- Te weinig IC bedden door bezuiniging in de zorg verkopen als 'niet nodig door de hoge kwaliteit van de zorg'
En zo kunnen we nog wel even door gaan, je zou bijna zeggen dat het bestrijden van Corona tot nu toe ondanks de regie van ons kabinet nog redelijk goed gaat
Correct overzicht! Er zijn er trouwens voor minder de gevangenis ingegaan.
Nog eentje. Je mag klaarblijkelijk niet WOB'en naar de stukken betreffende de besluitvormingen rondom dit onderwerp, wat het lastig maakt achteraf iemand verantwoordelijk te stellen.
@Quib | 07-08-20 | 14:44: Uit dat 'niet mogen WOBben' blijkt al dat het hele zaakje stinkt.
Vergeet de echte primeur van vandaag niet: Er is (nog steeds) GEEN landelijke coordinatie voor testcapaciteit.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.. zoals een bekend Amsterdammer eens zei....
Ja! Corona biedt ook kansen.
Als je niet test, kun je niet scoren.
Als we snel allemaal de corona krijgen
Benne we d’r ook weer snel van af
@Ambiorix | 07-08-20 | 14:28:
En als het muteert net als influenza?
@Ambiorix | 07-08-20 | 14:28: Als gewoon iedereen besmet wordt, hoef je geen contactonderzoek meer te doen! Is logisch!
Je ziet het pas als je getest bent.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:29: Dan hebben we covid19 a,b,c,d,e,f,.... en .voor elke mutatie een nieuwe vaccinatie.
Kacheng!
@piloot47 | 07-08-20 | 14:51: hmmmm... vandaar dat er niet samengewerkt wordt tussen verschillende landen en het vaccin...
Ben er van overtuigd, dat Joris zijn hand over zijn wielerhart strijkt want;
Fabio Jakobsen ontwaakt uit kunstmatige coma.
Fabio is stabiel.
Fabio man blij dit te horen je maakt mijn dag goed.
Sluit Groenewegen op en een zoen voor Fabio, goed man.
Dit heeft te maken met mondkapjes?
@Tuinhekje | 07-08-20 | 14:22:
Natuurlijk; het ziekenhuispersoneel aldaar draagt vast en zeker een mondkapje. En ook de chirurgen die Jakobsen opereerden droegen eveneens een mondkapje.
Hij heeft nog wel pijn in zijn bek, heb ik gehoord.
Die Groenewegen moet natuurlijk voor het leven geschorst worden voor het niet dragen van een mondkapje.
@kweethetooknietbeter | 07-08-20 | 14:27: Terwijl ze niet eens helpen. Zo zie je maar weer waar angst toe kan leiden. Mondkapjes, te belachelijk voor woorden.
@Wiebenick | 07-08-20 | 14:48: De mondkapjes zijn dan ook niet bedoeld om wie dan ook te beschermen (want dat doen ze niet) maar om het gedrag van de bevolking te veranderen. Waarbij ik ze veel succes wens.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 15:03: Dat zeg ik: mondkapjes, ze zouden verboden moeten worden. En meteen de regering opdoeken die ons gedrag wil veranderen. Jezus droeg ook geen mondkapje. Hoewel er genoeg woestijnzand door de straten stoof. Als God had gewild dat we onszelf zouden beschermen tegen zijne wonderbaarlijke schepping zou hij geen zandkorrels noch virussen hebben gemaakt.
@Wiebenick | 07-08-20 | 15:30: -geen.
Allemaal hysterie. Ik lees enkel in media over aantallen besmettingen. Niks over zieken, ernstig of mild, of doden.
Je moet media ook niet te letterlijk interpreteren.
Besmet wil zeggen dat je drager bent. Net zoals je ook drager bent van tientallen andere virussen waartegen je resistent bent.
Maar "besmet" bekt even lekkerder om de angsten aan te jagen.
En een angstig gemaakt volk valt beter te manipuleren.
@Tuinhekje | 07-08-20 | 14:21: We zijn niet resistent tegen dit virus. Daarom is het best wel kut als je drager bent. Dat de overheid ons bang loopt te maken is een angstaanjagend idee, een opruiend hersenspinsel zonder feitelijke onderbouwing. Stop daarmee.
@Wiebenick | 07-08-20 | 14:39: Iemand met voldoende weerstand tegen het virus heeft er geen last van, is dus niet ziek geworden maar de test geeft aan dat in deze persoon het virus nog aanwezig is. Volgens de WHO kan iemand die zelf niet ziek is ook het virus niet overdragen. Daarvoor moet véél virus aanwezig zijn in de persoon. Veel virus = ziek, heel weinig virus = niet ziek. Is een persoon verzwakt doordat er weinig weerstand aanwezig is dan gaat het virus zich vermeerderen. Heeft de persoon voldoende weerstand dan gebeurt dat vermeerderen niet. Vooral zink houdt het binnendringen van de cellen door het virus, tegen. Het is bijna crimineel te noemen dat er door Rutte cs niet gehamerd wordt op 'weerstand verhogen'. Toen Doutzen daar iets over zei - geheel terecht - kreeg ze ladingen shit over zich heen, ook hier in de panelen. Vooral de angst blijven aanjagen met mondkapjes, 1,5 meter afstand, handen wassen enz enz. en geen woord over hoe de mensen zichzelf kunnen wapenen door verse voeding, veel vitamines, zink, vit D door een uurtje per dag in de zon of onder een boom (mag ook). Ik begrijp het wel hoor, daar heeft de overheid geen vat op. Hopelijk zijn veel mensen zelf zo snugger.
Jij bent vast de zoon van Lupus Lupus.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 15:25: Ga je de overheid nu verwijten dat ze geen open deuren intrappen? iedereen weet dat je gezond moet leven, maar dat is en blijft de eigen verantwoordelijkheid. Het valt niet af te dwingen. Zoals een mondkapje opdoen dat ook is. Dat heeft niets te maken met angst aanjagen, noem het dan ook niet zo. Wat jij doet is de overheid criminaliseren en hun gezag ondermijnen met insinuaties en verdachtmakingen. Dat is mensen zonder enige grond bang en ongerust maken. Wat is daarvoor jouw motivatie? Lees eens wat minder wappie geleuter, knap je van op.
@Gulliver | 07-08-20 | 15:32: Ach jee, nou gaat hij ook al halicuneren.
@Wiebenick | 07-08-20 | 15:54: Ik ga over mijn eigen woorden. Mensen ongerust maken, ik?? Doe normaal man. Ik probeer juist wat nuance aan te brengen in al die angstige hoofdjes hier maar tevergeefs. En ja, de overheid was en is in verzuim. Net zoals dat de overheid heel stoer kwam met 'we beschermen de zwakken' en de mensen in de verpleeg- en bejaardenhuizen bij bosjes stierven omdat de overheid geen beschermingsmiddelen ter beschikking stelde aan het verplegend personeel.Dat is misdadig en zodra de stofwolken zijn opgetrokken hoop ik dat er een lawine van aanklachten tegen de staat komt van mensen die - geheel onnodig - geliefden hebben verloren.
Is er niet inmiddels een app ontwikkeld waarmee je jezelf kan testen door in de telefoon te spugen of hoesten?
Er is in Zwitserland een AI app ontwikkeld , die de hoest analyseert en de typische corona-hoest eruit haalt.
@Zer0-hedger | 07-08-20 | 14:19: En een droge jodel, analyseert hij die ook?
@Zer0-hedger | 07-08-20 | 14:19: oud nieuws.
www.swissinfo.ch/eng/swiss-covid-19-c...
Maand geleden en gebruikers verwijderen de app toen alweer...
Het interesseert steeds minder mensen, hooguit een paar oudere Amsterdammers. Eerst maar zien dat de IC's overbezet zijn met mensen aan de beademing en daar lijkt het niet op.
BLM demonstratie= 15000 schreeuwende en joelende mensen bij elkaar inclusief burgermeister, zonder mondkap, zonder maatregelen, boetes etc. Oefenwedstrijdje Feyenoord = max 3000 man in stadion van 50000 man op 1,5 mtr met verplicht mondkapje en op straffe van volgende wedstrijd zonder publiek als er gezongen wordt. Kan iemand mij uitleggen waar het gelijkheidsbeginsel gebleven is?
Four legs good, two legs bad.
In Scotland kan je gewoon lezen welke kleur het meeste besmet is. Of op de IC ligt. Criminelen gaan ook gewoon met foto in het nieuws. Het is altijd fijn te weten waar de gevaren zijn. Ondenkbaar in het deugende NL
Leuk al die verhalen, maar zijn er nu meer mensen met het virus of zijn er meer mensen met het virus getest?
Er zijn meer mensen met symptomen.
Meer testen = meer positieve uitslagen. Gezien de test óók vals positief laat zien plus dat velen die positief getest zijn, nergens last van hebben kun je daar geen peil op trekken. De enigen die daarover iets meer licht kunnen laten schijnen zijn de huisartsen (hoeveel virus patiënten hebben zij die gewoon thuis uitzieken) en de ziekenhuis opnames. In mijn gemeente (80.000 inwoners) waren vóór 27 juli 4 positief getesten en nu nul. Maar dat is dus in het oosten waar het heel erg meevalt, net als tijdens de 'uitbraak': 5 personen in totaal overleden op de 80.000.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 14:19:
Een goed voorbeeld is de complete selectie en staff van Ajax.
www.voetbalprimeur.nl/nieuws/938984/o...
En dan de berichtgeving. Ik citeer letterlijk:
'het coronavirus heeft flink huisgehouden bij Ajax'
En dan:
"Er is nu dus naar voren gekomen dat dertien stafleden en spelers antistoffen tegen het coronavirus in het bloed hebben. Geen van deze dertien personen heeft last gehad van klachten of symptomen."
Nou nou da's nog eens flink huishouden.... pffff!
@keestelpro | 07-08-20 | 14:24:
Deze nieuwe golf is dan ook het meest prevalent bij 17-34 jarigen. Waarvan het gros geen of weinig symptomen toont. Alleen ze verspreiden het dan wel weer na hun ouders en grootouders. Daar zijn ze bang voor denk ik.
Net wat jij wil. Als je maar bang blijft.
@keestelpro | 07-08-20 | 14:24:
Ajax verslaat alles en iedereen! Hup Ajax!
@piloot47 | 07-08-20 | 14:32: Ik ben niet bang, bij mij werkt dat niet op die manier. Maar als er zoveel en zulke enorm uiteenlopende meningen zijn, dan is er blijkbaar geen duidelijkheid. En als er geen duidelijkheid is, waarom dan de angst. Waarom bang zijn voor iets dat niet geweten wordt?
@Quib | 07-08-20 | 14:39:
Onzekerheid = angst. Het zijn vrijwel synoniemen. In elk geval is er sterke causale relatie.
Stel:
Ik ben er achter gekomen dat ik het coronavirus bij me draag.
Maar ik was op 5 augustus in de Kalverstraat in Amsterdam.
Zou ik dan iedereen die op deze dag in de Kalverstraat was moeten oproepen om contact op te nemen met de GGD?
Contactonderzoek in een mierennest als 020 is onbegonnen werk.
Er komt een app Kees, dat maakt het wat makkelijker voor je!
keestelpro | 07-08-20 | 14:13 : Amsterdam is een rattennest, geen mierennest
Dat soort contacten tellen niet mee en hebben een lagere besmettingskans. Het gaat om contacten met wie men langere tijd in de zelfde ruimte is geweest.
Één ding is zeker Kees, in de Kalverstraat kom je geen Amsterdammers tegen.
Wat zeg ik? Amper Nederlanders.
Misschien even contact zoeken met Engeland, Italië, Duitsland en Bulgarije.
In de voormalige DDR controleerde de ene helft van de bevolking de andere helft. Kan best.
@Ruimedenker | 07-08-20 | 14:18:
Een drukke toeristenstad als Amsterdam is niets meer of minder dan een distributie centrum voor virussen. Dat ga je niet tegen houden.
De Kalverstraat hangt vol met camera's. Vraag de data op en ga er eens lekker voor zitten.
@piloot47 | 07-08-20 | 14:35:
Ze staan alleen wel uit als er een auto op publiek inrijdt dus je moet wel een beetje geluk hebben.
Er schijnt een minimum tijd nodig te zijn om het virus over te dragen. Gewone toevallige voorbijgangers vormen geen gevaar. Echt niet, u hoeft de GGD dus niet over te belasten. De minimum contacttijd is .... euh.... is eigenlijk niet bekend, maar Pinokkio en Piposchoenen zeggen het zelf, dus dan is het waar.
@Nivelleermarionet | 07-08-20 | 14:41: Er is ook een bepaalde hoeveelheid virus nodig om iemand te besmetten. En dan nog ligt het aan de gesteldheid van de 'ontvanger' of het virus daar 'voet aan de grond' krijgt. Zoals bekend verhindert o.a. zink het binnendringen van de cel door het virus. Natuurlijk spelen er meer zaken mee maar zink is een belangrijke.
De Jonge heeft al aardig door hoe het werkt:
Je moet gewoon je hemd uit je broek liegen.
Die onnozele kamerleden slikken alles voor zoete koek.
Nou heeft hij natuurlijk een goed voorbeeld aan onze Nationale Leugenaar:
Het Torentjes Liegebeest.
Die slaapkamerleden zijn niet onnozel ze kennen de klappen van de zweep. Meesten dienen niet eens hun 4 jaar uit en gaan anoniem weer mee in het baantjescarrousel na wat braaf meegestem met hun partij apparatchiks. Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.
Het enige wat mij verbijsterd is hoe het kantklossend klootjesvolk op de taxfarm dit allemaal maar gedwee pikt. Want het is niet zo dat dit allemaal heimelijk gebeurd, het is open en bloot en dankzij internet weet <55+ van de hoed en de rand. En toch maar stemmen op het partijkartel.... want de NPO app zei dat Geertje en Tjer faxist zijn.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de GGD dat allemaal doet. Staan er genoeg tolken paraat om e.e.a. te verduidelijken tijdens de telefoongesprekken?
Ik heb wel een idee, hoeveel leden van 'de Ideologie die iedereen haat' zich laten testen.
@Roadblock | 07-08-20 | 14:14: Dit is niet mijn virus, vriend.
Zolang een groot deel van het volk zich dom en asociaal gedraagt kan de GGD blijven opschalen wat het wil maar is de 2de golf toch niet meer te stoppen.
Dat klopt. Ik had ook eens een golf 2. Diesel. Niet te stoppen, heeft 600.000+ km prima gereden.
Typisch Links, zo hypocriet als de pest.
Ooit voorstander van vrouwen- en homorechten, tegenwoordig omarmen ze de Islam. Hier zielig doen met een mondkapje en mensen op hun verstand aanspreken, paar weken terug nog met d'r button in de drukte van een demonstratie die ze gewoon toestond.
Komt omdat de groep islamieten groter is en ze zo meer zieltjes kunnen winnen dat op ze gaat stemmen.
Het is geen geslachtsziekte waar contactonderzoek zinvol is, het is een luchtgedragen virusinfectie. De contactbesmettingen zijn niet het probleem denk aan zorginstellingen en studentenhuizen, de ruimtebesmettingen wel. Gewoon thuisblijven bij klachten (allerbelangrijkste) afstand houden, horeca buiten een drukke kroeg is vragen om problemen, en voor de zekerheid handen wassen.
Wijze woorden zijn wijs. +1
Kan iemand die veredelde Pabo LUL een ander baantje geven?
Bij een pabo-lul denk ik aan heel wat anders...
Meneer Rutte U en Uwlaafjes,
laten Ziekenhuizen, ja meervoud, omvallen en kapotgaan in Nederland, ja ze zijn niet van Unilever of de KLM, dus laat ze maar omvallen.
Dan kort U ook nog eens logistiek in die zorg en zorgt ervoor, dat de salarissen niet omhoog gaan.
Momenteel lopen veel mensen in de zorg op hun laatste benen, want zeg maar eens dat al die zorgdiensten niet verschrikkelijk goede en veel arbeid verricht hebben.
U meneer Rutte stond zelfs in die ene avond te klappen in Uw deuropening zo vlak na acht uur.
Maar U laat hen en eigenlijk heel Nederland barsten en aan Ons lot over, ga gewoon lekker op reces, wanneer de tering weer uit gaat breken, omdat de kinderen weer naar school mogen, veel winkels weer open, we "mogen" allemaal op vakantie, want KLM heeft niet genoeg aan drieenhalf miljard euries.
Meneer Rutte we zijn namelijk de eerste Coronagolf nooit uitgekomen, toen het ietsje beter ging gooide U en de Uwen de boel open.
Waar gaan we nu naartoe, nou naar een punt dat het ziekenuis personeel en in de zorg zegt, we kunnen niet meer, we zijn ziek en dan meneer Rutte en Jongeschoen gaat U dan weer lekker op Reces?
Vragen, vragen en nog eens vragen maar dat Nederland straks Oranje is en dan Donkerrood daar helpt geen live 1873 button iets aan.
Gatverdamme ik ga lekker aan mijn JW zonder ijsblokjes nippen, doeiiiiii allemaal en ik ga niet naar het strand, ben toch niet gek.
Dat ziekenhuis in Lelystad staat toch leeg? Lijkt mij ideaal geschikt om als landelijk virus- en epidemiologisch ziekenhuis in te rechten. Permanent. Alle kennis onder 1 dak, logistiek veel makkelijker te behappen, grootschaliger inkopen, 1x voorraadbeheer en besmettingsgevaar in de andere ziekenhuizen neemt ook exponentieel af.
Serieus, dat zeulen met patienten vanuit Brabant naar de rest van dit land, ik heb me er kapot aan geergerd. Spelen met vuur.
@Graaisnaaiert | 07-08-20 | 14:13: Hebben ze daar Medisch Centrum West niet opgenomen?
@Quib | 07-08-20 | 15:50:
Dacht ik wel ja, of is dat Almere?
@Graaisnaaiert | 07-08-20 | 17:21: Lelystad inderdaad, in een toen al leegstaande vleugel.
Politici, wat een volk. Nergens verstand van, Niks kunnen, behalve met veel woorden niks beloven en niks vertellen. Vriendjes zijn belangrijker dan het gewone volk. Volgens mij hebben ze, op een enkele uitzondering na, ook geen last van een geweten.
Rutte, De Jonge, Halsema, Otten, Knol - stuk voor stuk onbenullen.
Wie is stommer - politici of het stemvee wat op ze stemt? Rutte nog altijd op 30-35 zetels in de peilingen...
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:07: 40-45
@Is dit nog nieuws? | 07-08-20 | 14:34:
Het voelt meer als '40 dan als '45 moet ik eerlijk zeggen.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:07: Het stemvee is stommer. Die politici (enkele uitzonderingen daargelaten) zijn omhoog gevallen door gebrek aan gewicht. Die zijn wel stom, maar niet zo stom als het stemvee.
"Minister De Jonge van Volksgezondheid meldt vandaag aan de Tweede Kamer dat de GGD in staat is om snel op te schalen naar 1500 onderzoeken per dag. Die informatie blijkt dus niet niet te kloppen." ---- Niet de eerste keer. Gommers zal hij nu niet meer voor de bus kunnen gooien. Die vuile rat moet gewoon wegwezen anders helpen we hem een handje.
Nog een missertje onder leiding van Hugo de Clown : “Corona-testsite per ongeluk al live“.
Ja maar black lives matters dus lekker met zijn allen op een kluitje zitten. Amsterdam krijgt wat het toe laat.
Volgens de MSM volgen er nauwelijks besmettingen uit de BLM demo 2e pinksterdag (welgeteld 1). Of ze hebben het vervolgens verzwegen of het virusje lijkt weer de kop op te steken OMDAT er meer getest wordt.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:06: allemaal een 1873-button opspelden, dat schijnt virussen tegen te houden.
@geile pater | 07-08-20 | 14:25: Het werkt niet tegen de zwarte dood, Yersinia pestis. Laat daarvan toevallig in China ook een uitbraak zijn.
@Zbrodj | 07-08-20 | 13:52: Zweden heeft een forse informele lockdown, dat vergeet iedereen. "During the months of March to early June, all shops were practically empty, people stopped dining with friends, and families stopped seeing even their closest relatives," Furberg told MedPage Today. "A lock-down could not have been more effective. Handwashing, excessive use of hand sanitizers, and staying home at the first sign of a cold became the new normal very quickly." www.medpagetoday.com/infectiousdiseas...
Geen killervirus?! Nederland zag ondanks een lockdown een verdubbeling in mortaliteit. Andere landen zagen dat ook en kwamen zelfs in problemen met lijkbezorging, begraven en cremeren. Onder welke steen leef jij?!
De meeste zorgen heb ik over het aantal mensen dat hierdoor invalide wordt. Want het RIVM komt niet eens met cijfers over mensen die na thuis uitzieken, zonder ziekenhuiszorg NOOIT meer aan het werk kunnen. Dat noemen ze een mild geval, en zo lang jij die niet kent, denk je dat het niet bestaat. www.youtube.com/watch?v=GCmoWbjvODM
Droom maar lekker verder.
Als we er straks een miljoen arbeidsongeschikte Nederlanders bij hebben gaan de ontkenners piepen dat ze zoveel belasting moeten betalen.
Mijn paranoia-brein denkt dat dan ineens de invaliditeit niet te wijten is aan Covid-19, maar aan de onderliggende ziektes waaraan de persoon leed en dus komt dat gevalletje niet in de Covid-19-statistieken.
Ik sta ervan versteld hoeveel mensen dit virus nog steeds bagatelliseren en met ‘griepje’ vergelijken. Pfff
Lijkt me reden te meer om te zoeken naar medicijnen om de ziekte aan te pakken, in plaats van een vaccin dat niet gaat werken.
Ben een trouwe bezoeker van GS te noemen, kom hier al aardig wat jaartjes, onder verschillende aliassen, meer een lezer dan een reaguurder. Hoop mooie topics gelezen, mooie acties meegemaakt en ik waardeer altijd de nuchterheid van de reaguurders. Toch is het de afgelopen periode veranderd, hoop mensen die corona onderschatten en overal iets achter zoeken, omvolking, scheppen van een dicatuur, noem het maar op. En dat verbaasd mij ten zeerste. Maar ook GS zelf, aan het begin : de maatregelen zijn te slap, dan gaat het beter en dan zijn de maatregelen weer te streng, en nu zie je weer een tendens ontstaan dat GS gaat roepen dat er meer actie moet komen, werkelijk geen touw aan vast te knopen.
Maar wat zeker is dat mensen corona behoorlijk verkeerd inschatten. Hoop familieleden en kennissen werken in het ziekenhuis, hebben ook met corona patienten gewerkt en hebben de ellende van dichtbij gemaakt, geen pretje. Nu blijkt ook dat ex-patienten toch behoorlijke restschade te hebben opgelopen, vooral de longen zijn aangetast, hoop mensen die 40 tot 50% van hun longcapaciteit zijn kwijtgeraakt.
Maar goed, iedereen moet lekker geloven wat hij, of zij, wil.
Ik ben in ieder geval voorzichtig , en nee, dat betekent niet dat ik bang ben, slechts voorbereid.
@laurentius | 07-08-20 | 14:25: zie mijn berichtje van 13:35
@laurentius | 07-08-20 | 14:25:
Dat zijn twee verschillende dingen.
- Het virus zelf gedraagt zich als influenza. Het lijkt iets besmettelijker, maar vergelijken is lastig. Influenza besmettingsfactor wordt puur statistisch berekend op basis van huisartsenbezoeken en oversterfte van de gehele bevolking, en Covid op basis van daadwerkelijke geteste en gemeten gevallen, dus vergelijken van de besmettingsfactor is eigenlijk onzin, je hebt het twee verschillende methoden. Dus als mensen zeggen: het lijkt op griep: dan hebben ze het vaak over het virus zelf (cornonavirussen zijn niet nieuw, deze variant is nieuw), de besmettingsfactor en de wijze van transmissie. Dat lijkt inderdaad vergelijkbaar.
De ziekte Covid is wat anders, dat is inderdaad geen griepje. Als je het stevig te pakken hebt dan lijkt het inderdaad meer blijvende schade aan te richten en moeilijker te bestrijden. Maar dat is een ander verhaal. Dan hebben we het over de ziekte die het virus aanricht.
Zijn verschillende dingen.
@kweethetooknietbeter | 07-08-20 | 14:17: Ik zei al eerder dat jouw paranoïa-brein niet interessant is. Probeer het eens met gezond verstand, indien aanwezig.
Een voormalige wethouder van die stinkstad verklaarde al eens in het openbaar dat zij Amsterdam zou afscheiden van Nederland, indien demense "verkeerd" (volgens haar loden oordeel) zouden stemmen.
Op dat soort gedrag is zij nog minister geworden. De huidige burgemeester van dat rampgebied is van precies hetzelfde snit.
Zulk bestuur maakt van Amsterdam een gevaarlijk oord. Op elk terrein. Blijf er weg.
Wat zou deze wethouder (die meer in de ziekenboeg of in quarantaine zit) dan doen met Amsterdammers die Geertje stemmen? Want aan de overkant van het IJ had je hele wijken die Geertje in 2017 hadden gestemd. En Tjerry in 2019.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:01:
Openlijk? (nog) niets.
Wat zij zou willen? Socialisten met absolute macht zijn helaas te voorspelbaar..
@Jan Passant mk2 | 07-08-20 | 14:05:
Lieden in massagraven kunnen erover meepraten ja. Toch blijft marxisme en al zijn bastaardzonen razend populair over de hele wereld.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:08:
tis ook moeilijk de fouten uit het verleden te vermijden. De daders hebben elke keer hetzelfde mooie inclusieve verhaal voor volgzame mensen, maar vermommen zich geraffineerd met telkens andere snorren en laarzen. Zelfs het staatsidealisme is steeds wat anders.
Deze keer gaan zij het klimaat redden tijdens het eerlijke delen. Dat bedenk je toch niet!
@Jan Passant mk2 | 07-08-20 | 14:14:
Volgens mij is Sjors Floyd (overleden aan een overdosis met een knie in de nek van een agent) nu de flavour of the day. Greta adepten krijgen veel minder tractie in de MSM omdat iedereen zich heel druk maakt om een standbeeld van JP Coen die Silly Syl Simons achterin de bus liet zitten of zo.
Maar helaas is marxisme itt de eveneens verderfelijke fascisme erg plooibaar. Lieden kunnen rustig zeggen geen marxist te zijn, terwijl ze het hele handboek en ideologie kopiëren. Zolang ze maar zeggen dat ze geen staatsbestuurde economie willen hebben zijn ze automatisch geen marxist volgens velen. En verspreiden ze verder hun gif...
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:21:
Ja, de franje is altijd weer wat anders en kan van dag tot dag veranderen. De kern draait echter altijd om de totale macht. Zonder dat kunnen deze lieden geen duizendjarige rijken stichten.
(marxistische 1000 jaren tot aan de bunkerscene = max. 90 aardjaren)
Gelukkig had ik het inentingspaspoort van mijn kat nog, dus ik kan nog vrij en blij door Amsterdam reizen.
In het ergste geval moet ik ontwormt worden als ze mijn inentingspaspoort controleren.
Ik hoop voor U, dat het ontwormen niet manueel is.
Wat zouden we toch ook ooit zonder Amsterdam moeten? Al het nieuws rondom deze prachtige voorbeeldstad is toch wel een bron van hartelijk vermaak hier op het verre Friese platteland.
Op gepaste afstand is Amsterdam best leuk, ja.
@Muxje | 07-08-20 | 14:03: Hilarisch zelfs!
Hugo is wat dat betreft de perfecte match voor Rutte, glashard liegen en nog gelooft worden ook. Moet je voorstellen als zij fuckbuddys zijn, dan is de sex sowieso altijd goed. Hoe slecht het ook was.
En anders hebben ze er geen herinnering meer aan.
Hoe zit dat eigenlijk met die testen? Dat kan anoniem hoop ik toch?
Dat geldt alleen voor SOA testen. Hoorde ik van een vriend.
"Die informatie blijkt dus niet niet te kloppen."
Kan natuurlijk gebeuren, maar het gebeurt hem wel vaak.
Iets te vaak in een korte periode
Ben zondag nog in noord geweest, er was niets te doen , ook op Zandvoort ter hoogte van het circuit was het super relaxed
@civilian | 07-08-20 | 13:58:
Daar hebben ze dan ook geen actieve herennering van.
@graaf_van_Hogendor ook dat dus. Met de verkiezingen het grootste gedeelte van het volk ook niet helaas.
Mijn handen kapot, tot boven de polsen.
Uit m’n ellebogen groeien ondertussen paddestoelen.
Chloor gedronken.
Wat kan ik nu nog stukmaken om gezond te blijven?
Misschien voor de zekerheid uw traanbuisjes dichtschroeien met een aansteker?
Het helpt vast niet, maar ja who cares. We doen tenminste niet onverschillig
Een dubbele oogontsteking want het virus springt zo in je ogen!
Benen?
Je kunt nog redelijk typen zo met je kapotte handen. Wellicht wat minder vaak op de enter-toets drukken, maar desalniettemin respect!
Heerlijk genieten!
Goeie tips, ik ga ermee aan de slag.
@Draak:
Ik heb ze geprobeerd lek te steken met een stalen satéprikker.
Ik zoek een aansteker, maar zie geen klote.
@Hond
U doet tenminste uw best!
Er dus geen enkele landelijke coordinatie van de testcapaciteit ? Het is onmogelijk om in een landje ter grote van een postzegel onbenutte capaciteit in de provinciën te gebruiken om de huidige brandhaard te onlasten ?
Een nieuw triest dieptepunt met dank aan van Dissel en het RIVM.
De GGD's hadden ook wel wat eerder kunnen opschalen. Het virus is hier al 6 maanden.... Maar ja, zal ook wel met die idiote protocollen te maken hebben waardoor diverse handen gebonden zijn.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 13:57: Protocollen, gebonden handen? Met dat soort excuses houd je de trein naar Auschwitz niet tegen inderdaad. Veel te druk bezig om Donald Trump (fantastic best testing capacity in the world, more tests then the next 10 countries combined its so fantastic, it's great) voor gek uit te maken en veel te weinig doortastend is mijn indruk.
@KlauwnBassie | 07-08-20 | 14:08: Klopt.
Tijd om te verkassen naar een normale stad, GSHQ.
Spijkenisse?
Lijkt mij stijlloos genoeg.
@Ruimedenker | 07-08-20 | 13:58: Spijkenisse? Is dat niet het criminele afvoerputje van Voorne Putten? Sokken in slippers en een pipa in de broekriem city.
@Balletje Mayo | 07-08-20 | 14:05:
Yep!
Ik twijfelde aan Hoogvliet, maar SpikeCity voldoet aan alle eisen.
Alles Is de schuld van femmie. Het liep allemaal best oké, totdat zij met dr button op de dam moest gaan staan.
Toen was het nog: "De kans op verspreiding van het virus op een manifestatie als deze is uiterst gering". De rijen van de onderzoeksinstituten, de pers, en de politiek sloten zich rap om Femke uit de wind te houden.
Nu is het: "Mondkapjes helpen nauwelijks om verspreiding te voorkomen. Tenzij Femke zegt dat je ze moet dragen".
@Muxje | 07-08-20 | 14:06: Bruls heeft ook gezegd dat ze niet helpen maar gebruikt worden om het gedrag van de bevolking te veranderen/beïnvloeden. Welk gedrag zei hij niet maar ik denk die belachelijke 1,5 meter. Want als je iemand ziet met zo'n muilkorf denk je o jee, die heeft krona, wegwezen. Zoiets zal het wel zijn.
De GGD moet natuurlijk wel mensen van kleur en mensen met niet-westerse migratie-achtergrond aannemen. Anders zwaait er wat!
Kansloos gezeur of diversiteit. Gaat om de kwaliteit van de mensen en niet om de kleur van de mensen!
@civilian | 07-08-20 | 14:00: In Amsterdam niet hoor.
@Reaganmania. Daar heb je een punt.... Helaas
Ga jij voor 10 euro per uur aan de slag?
De GG&GD: een verzameling parttime kortpittige kapsels, met een op zijn best bedenkelijke arbeidsinstelling, met een volstrekt incompetentie directie (op een paar districten na)
-
Toen er aan het begin van de crisis laboratoria werden opgeschaald en daar maar geen testmonsters binnen kwamen, bleek dat te liggen aan het gegeven dat de hele verzameling parttime-sters thuis zat en niet te bewegen was om naar hun werk te komen. Toen er een commerciële club bleek te bestaan, die wél in staat was om door het hele land te testen (Syntens) ging de centrale directie van de GG&GD's daar dwárs voor liggen. Er werd nog even op bui-ten-ge-woon smerige wijze gepoogd om de schuld van deze ultieme wanprestatie in de schoenen te schuiven van de firma Roche - die later absoluut geen blaam bleek te treffen, maar waarvan de directeur wél alvast publiekelijk in een talkshow werd áfgebrand.
-
Nu - na VIJF maanden - is men eindelijk aan het testen geslagen. In ieder ander land op deze wereld heb je dan na een uur of vier een uitslag. Zo niet bij onze onvolprezen GG&GD's: afspraak maken, dagenlang wachten - en vervolgens dagenlang wachten op een uitslag.
-
Je zou toch zeggen, dat dit een gouden gelegenheid is voor onze GG&GD's om te laten zien dat ze iets kunnen. Maar nee: een groot aantal van de kortpittige dames is nog altijd niet te bewegen om aan het werk te gaan.
-
En het aller- allerleukste is nog wel:
-
AL die GG&GD medewerkers krijgen straks namens u en mij duizend Euro bonus.
-
Vanwege uitzonderlijke prestaties.
-
Maar nu komt'ie: als straks die GG&GD's een vaccin moeten gaan distribueren en in burgers pompen, dan gaat dat voorspelbaar jarenlang duren.
-
Vorige week maandag gebeld, kon dezelfde dag terecht. 2 alleraardigste studentes die mijn neus en keel penetreerden. Vervolgens de volgende dag al de uitslag. Dat is in Groningen, hier werken we gewoon ipv zeiken zoals in Amsterdam. Oh ja, de uitslag was negatief.
De hoofd micro bioloog van het UMCG roept dit maanden om testen, testen en testen. Er was zelfs capaciteit.
@van_Heutsz | 07-08-20 | 13:56:
In grunn zijn dan ook nauwelijks infecties, in de randstad wel veel meer.
@van_Heutsz | 07-08-20 | 13:56: Ik haal dat soort dingen altijd door elkaar. Is een negatieve uitslag positief?
@Quib | 07-08-20 | 14:11: Het is positief omdat het negatief is
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:04: Het aantal infecties maakt niet uit, het gaat om het testen.
@van_Heutsz | 07-08-20 | 14:19:
Ik denk dat de druk om te testen ook minder is als er minder mensen ziek worden? Maar verder eens dat grunn het wel voor elkaar krijgt en in de randstad men stuntelt.
En de drugs voor de provincie dan ?
Van de provincie bedoelt u?
Corona opgelopen? Betalen van je eigen risico + een percentage van de gemaakte kosten in het ziekenhuis.
.
Binnen twee weken zijn we corona vrij.
Je vergeet de stroom uit de grootstedelijke banlieu's: die kloppen massaal aan bij de lokale SZW vestiging. Eigen risico betalen ze vaak niet en voor de meerkosten draait de belastinbetaler uiteindelijk op.
ruudvangeelen | 07-08-20 | 13:51 |
Griep opgelopen? Betalen van je eigen risico + een percentage van de gemaakte kosten in het ziekenhuis.
.
Binnen twee weken zijn we griep vrij.
Oh, wacht...
@Is dit nog nieuws? | 07-08-20 | 13:59: Coronaschijtlijsters ----> FUBAR
Ik zou het bijna misdadige incompetentie noemen, van de Jonge en Rutte t/m de Gouw.
Incompetentie. Excelsheet-managers, te optimistisch, tunnelvisie, etc. etc.
Ja, er is enorm bezuinigd de afgelopen 17 jaar. Maar dat kan nu toch geen oorzaak zijn? Je kan sinds januari bezig zijn alle onderdelen uit te breiden. Een noodvoorraad (he, kan ik dat ergens van?) aan mensen en middelen aan te leggen. Genoeg werklozen en geld mag niet een issue zijn.
Het is onwaarschijnlijk. Tentative algehele lockdown die ik op 21 augustus had gezet komt misschien nog een paar dagen eerder. GGD Den Haag en Rotterdam zullen snel volgen.
Er zijn trouwens ook acute tekorten aan 't ontstaan voor grondstoffen voor testen.
“Ga niet naar Amsterdam”
Been there, done that. Uh, not been there maar wel done that. Pfffft, u begrijpt me wel dat ik er niet ben gebeened, maar dat ik er wel done me was, ofzoiets.
Wat heb je dan gedone there? Dat mag je vrouw niet weten zeker? :-P
Die femke..je ziet steeds meer paniek in haar gezicht. Tja als je een drukke grote blm demo toe laat op de dam en er daarna heel onverschillig over gaat doen en zelf zonder mondkapje trots glimlachend er tussen gaan lopen, verwacht ze dan echt dan andere mensen zich aan de regels gaan houden? En wat krijg je dan in amsterdam? Juist dit dus..maar sssssst t zit in de doofpot..er mag niks meer over gezegd worden..ssssst
Terwijl 3 dagen na die EkmefAmeslah 1873 samenkomst met marxistische vrienden en vriendinnen op de Dam het coronavirus met een factor 10 gestegen was in het rioolwater van Amsterdam.
RaRa hoe kan dat.
@Slurfje | 07-08-20 | 13:51: wat heeft RaRa nu weer mee van doen? Complottheorien worden steeds maffer op GS.
Aan de andere kant.... het zal toch niet heh?
Femke H is daar als symboolpolitica neergezet, als inclusief statement dus. Nu het er om gaat spannen zal ze moeten gaan leveren. Ben benieuwd.
Voorlopig blijf ik toch binnen met een zacht snorrende airco, veelste warm buiten.
Ik heb een gewone ronddraaiende ventilator. Hier in de kamer is het 27o en buiten op het terras 36o.
www.onehourheatandair.com/elk-grove/a...
Memsem houden zich massaal al weken niet aan de 1.5 meter regel. Doodmoe wordt je van het constant ontwijken van de ongeleide projectielen. Dat die lui maar de meest ongenadige besmetting mogen oplopen. Klinkt hard, maar ze vragen er om.
Mensen corona toewensen is nog erger dan het niet ontwijken in de open air. Karma is een bitch.
@Yzord | 07-08-20 | 13:51: liever corona dan de typhus.
De straat op gaan en dan naar anderen wijzen hoe fout ze het doen. Waarom blijf je dan niet gewoon thuis? Of ga in wat minder drukke uren tijden je ding doen.
@Quib | 07-08-20 | 14:05: Die coronaschijtlijsters. Het lijken wel antifa...
@Quib | 07-08-20 | 14:05: Wanneer is dat dan? Ik werk gewoon en de momenten dat ik vrij ben is dat werkloze en vakantie volk ook op straat en in de winkels. Ik ontwijk de drukke momenten zo veel mogelijk, maar ik heb ook geen zin om elke keer pas een keer rond half 9 naar de supermarkt te kunnen, zodat ik gegarandeerd geen brood meer kan kopen.
Wat deze crisis mij duidelijk gemaakt heeft is dat het gros van de mensen egoïstische klootzakken zijn. Oh wee als je iemand durft te vragen om wat afstand te houden terwijl die in je nek heigt of pontificaal in het midden van de stoep blijft lopen.
Kutmensen.
@Shadowzz | 07-08-20 | 14:24: ha. U is woke! Eindelijk. Welkom. Vanaf nu gaat u ook opvallen hoe vaak mensen bijvoorbeeld niet hun richtingaanwijzers gebruiken bij het verlaten van een rotonde..
@Shadowzz | 07-08-20 | 14:24: Gegroet op veilige afstand broeder, nog een paar maanden geduld en de wereld is van ons.
Nies en hoest in uw elleboog en groet daarna met die elleboog iemand anders..
Hoest jij dan aan de buitenkant?
@Calastir | 07-08-20 | 13:48:
Ah u dacht dat wat u uitniest of hoest precies aan de binnenkant blijft zitten?
Waarom zou je dat doen? Groeten met een elleboog? Groeten zonder contact kan toch ook?
@Quib | 07-08-20 | 14:06:
Precies, Waarom zegt en promoot de regering dat we überhaupt contact moeten maken bij een begroeting?
@Patje2011 | 07-08-20 | 14:19: Handen schudden past zoo niet meer bij Nederland.
Vreemd hoe men altijd zit te glimmen wanneer er iets niet goed lijkt te gaan. Het moet op de redactie van thuiswerkers toch een heel vreemde zaak zijn.
Een vrij natuurlijke (Nederlandse) reactie op bestuurlijke hoogmoed, grenzeloze incompetentie, politiek gedraai en ideologisch gelardeerde verhevenheid. Als je dan als (lokaal) bestuurder vol op je bek gaat, dan ontlokt dat wel een soort " tja, dàt krijg je d'r nou van hè ?"-reactie.
Is er eigenlijk wel iets wat Femmie kan, behalve een pleefiguur slaan en konkelen met het partijkartel?
Competentie was nooit een vereiste geweest. Je hoopt dan misschien ergens nog dat verstoorde relaties met Den Haag tot enige actie leiden om deze mevrouw uit haar lijden te verlossen, maar ook voor wat betreft dat is het momentum eigenlijk wel weer voorbij.
Dat was allemaal niet nodig geweest als men niet zo vervelend deed over privacy en zo; dan hadden we/ze nu die "vrijwillige" app gehad.
Waarom moet je mensen tot wel 4 weken opleiden om mensen op te bellen? Daar gaat het dus ook om lees ik in de link? Test afnemen is wel even weten hoe dat moet, maar bij een positief geval de mensen bellen met wie deze in aanraking is geweest is gewoon een belletje en de vraag je te laten testen. Zelfs ambtenaren kunnen dat.
Ambtenaren zitten bang thuis.
U vergeet aan de laatste zin "verzieken" toe te voegen.
De opleidingsmaffia wil ook meeprofiteren en verkoopt cursussen van drie weken waarin men leert iemand op te bellen. Een wattenstaafje in de neus leer je in een halve dag. Het onderzoek wordt niet gedaan door de ambtenaren van de GGD. Daar zijn professionele laboratoria voor.
Voor dat testen worden studenten geronseld. Mini-schizo zag daar wel wat in, maar helaas, enkel studenten van medische richtingen zijn welkom.
Tja, dan wordt het al wat lastiger de 'wattenstaaf-brigade' aan te sterken.
GGD: Hallo meneer Bijtendehond, u spreekt met de GGD.
Bijtendehond: ja, zeg het maar.
GGD: In het kader van contactonderzoek ivm corona zouden we u een paar vragen willen stellen.
Bijtendehond: O ja? Nou steek maar van wal dan.
GGD: Moet u de laatste tijd regelmatig hoesten of niezen?
Bijtendehond: een paar keer op een dag
GGD: Oei, dat klinkt zorgwekkend, bent u de laatste tijd in aanraking gekomen met mensen die mogelijk coronagerelateerde klachten hadden? Wij dringen er vriendelijk op aan om u te laten testen.
Bijtendehond: 1. Daar heb je niks mee te maken. 2. Nee. Doei. *klik*
Nou staat die kudt van een Halsema met een mondkap op, maar toen er 15000 BLM'ers liepen te demonstreren was ze hem vergeten. Maar dan wel weer de button op hè, dat dan weer wel.
Altijd even afweging met de PR-manager hoe in beeld te verschijnen.
button -10 jaar dan hoop ik
Is dat trouwens een medisch mondkapje Femke?
Hmmm...??
Bel TikTok even, tracing met behulp van TikTok schijnt goed te werken.
Nogal logisch, de commies in Peking hebben dit virusje zelf gekweekt dus ze zullen het makkelijk op kunnen sporen...
Facebook!
De Chinezen weten precies waar je bent, wie je bent en welke waarde je hebt voor de Chinese Communistische Partij.
共匪
@Stormageddon | 07-08-20 | 14:08:
Leuk nieuwtje, ze gaan kinderen in Chy-na verplichten hun echte naam te gebruiken wanneer ze inloggen op platforms die spelletjes hosten zoals Fortnite. Ze moeten dat koppelen aan hun BSN. En Epic of Tencent (eigenaar) heeft al aangeboden dat weer te koppelen aan gezichtsherkenningssoftware. Dit zogenaamd om te voorkomen dat kinderen te lang computerspelletjes spelen. Zij dienen namelijk hun vrije tijd met "door de Partij gesponsorde activiteiten" door te brengen. Uiteraard zijn meteen 2500 spellen verboden omdat "ze tegen de geest van China" in zouden gaan.
3x raden hoe lang het gaat duren voordat dit ook in het westen door authoritarians wordt uitgerold. Ik geef het 3-5 jaar voor een variant erop.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:13:
In Brussel zitten ze al met een stijfje.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-20 | 14:13: in Frankrijk hebben ze registratie plicht voor je porno mag kijken op de interwebs...
@Is dit nog nieuws? | 07-08-20 | 14:26:
Nu begrijp ik de Gilet Jeune beweging veel beter.
"Het opleiden van de nieuwe onderzoekers kost echter drie tot vier weken."
Had dit niet al maanden geleden moeten gebeuren? In Nederland lopen ze altijd achter de feiten aan...
Opleiden? Brononderzoekjes? Goed, U pakt de hoorn van de haak. Ja, in de hand ja. Toets het nummer in en
even wachten tot er op wordt genomen. Nee, bij geen gehoor ga je niet rookpauze houden. Nee, gewoon een volgend nummer bellen. Ja, eerst weer hoorn van de haak anders toets je het nummer voor niks in.
Toen een Kamerlid dat in maart of april voorstelde, lachte Hugo de Schoenen hem/haar schamper weg. Nee, we gaan niet zulke rare dingen doen, we gaan een app bouwen, zo klonk het.
3 weken geleden is de opleiding stil gezet en zijn er mensen naar huis gestuurd omdat men niets te doen had. Das was enkele dagen voor de oproep van Grapperhaus om je te laten testen. Daarna ontplofte het aantal testen, vreemd genoeg. En heeft men weer BCO's nodig. Vreemd.
@Lorejas | 07-08-20 | 13:44:
Cynische Lol! Ik zie het al helemaal voor me.
De uitspraak van hugootje ken ik ergens van. Zei hij ook niet zoiets mallotigs over de IC bedden ooit?
en noemde een huisarts die zeker 25 oude dorpsmensen, in een vroeg stadium, gered heeft een kwakzalver... in de 2e kamer....
Medicijnen van 15 euro mogen niet meer......
Nu nog afsteken en terug geven aan de noordzee....
Verkopen aan de Chinezen. Een mooi sociaal experiment, eens zien hoe lang alle hoogstaande principes daar dan stand houden.
Update: Rotterdam ook gevallen.
"De GGD’s van Amsterdam en Rotterdam gaan de bron- en contactonderzoeken van coronapatiënten deels uit handen geven aan de patiënten zelf."
Aan de patiënten zelf? Nou dan zal het wel goedkomen....
@Lupuslupus | 07-08-20 | 13:44:
Ja. Dat lost zichzelf wel op.
#BuildThatWall !
verxus | 07-08-20 | 13:39 :
Doet me denken aan de striktere controles die ze op Schiphol gaan doen, een teststraat (alleen bij terminal 3) voor reizigers uit risicogebieden. Daar de deelname op vrijwillige basis is, lijkt het mij dat reizigers in transfer echt niet een stuk gaan wandelen om vervolgens aan te sluiten aan een wachtrij en dan de aansluitende vlucht te missen.
Dat worden dan leuke uitstapjes voor geprivilegieerde ggd'ers naar Izmir Zonguldak Nador Alhoceima en dergelijke.
@verxus | 07-08-20 | 13:45: lol
Femke Faalsema. Wat een afgang.
Ik voel me in die stad vrij genoeg om aspecten van mijn heteroseksualiteit uit te dragen alsof het natuurwetten zijn.
Ja maar, is u wel divers & inclusief genoeg ?. Goed doordrongen van uw institutioneel gepriviligeerd witmanssschap en deemoedig naar andersgepigmenteerden bovendien ?. Volledig bewust ook aangaande de onuitwisbare en abjecte erfzonde van de slavernij, waar u - anno 2020 - nog steeds schuld aan heeft ? Zonder ja op al die vragen hoort u eigenlijk niet thuisin 020 hè ?
Ik zou gewoon helemaal niet meer testen, dan is er ook geen coronavirus. Dat past wel precies bij deze regering.
Precies, doet me denken aan dat bezoek aan Oesbikistan. Was het 45 graden maar volgens de krant maar 30. Ik hoe kan dat? Oesbek: volgens de dictator is het altijd max 30 graden.
Goed idee, werkte ook prima bij de misdaad cijfertjes.
Femke zou precies hetzelfde moeten doen als heur ambtsgenoot van New York, en iedereen die de stad in wil verplicht moeten testen. Dat is de meest zekere manier om de stad om zeep te helpen, waar De Blasio al maanden mee bezig is. Degenen die het kunnen verlaten de stad, voorgoed. En wat blijft zijn de armoedzaaiers, de helft minder belastinginkomsten, geen toeristen meer, en een verviervoudiging van de criminaliteit.
Goed bezig, die Bill. Kan Femmie een voorbeeld aan nemen (en dat deed ze al... “deze demonstratie is té belangrijk” immers. Zei Bill ook.)
www.youtube.com/watch?v=d0ut9pv4wb0
En nu vraagt ie aan de rijke New Yorkers om terug te komen, want hij wil wel hun geld.
Da's dezelfde Blasio die in het begin alle ouderen met ziekteverschijnselen terug naar hun verzorgingshuis gejaagd heeft, en daarmee zo'n beetje massa-moord in de verzorgingshuizen pleegde? Die de Blasio bedoel je?
@marcoplarco | 07-08-20 | 13:40: Ja die.
@Boogschuttertje | 07-08-20 | 13:39:
Nee, dat is Cuomo, de gouverneur van de staat. Die heeft gezegd dat hij iedereen die terugkeert naar de stad een drankje gaat aanbieden. Letterlijk “everybody who returns, I’ll buy a drink” (want die ziet de staatskas van de staat ook leeglopen en niet meer bijgevuld worden).
@marcoplarco | 07-08-20 | 13:40: Het is hard en wreed, maar de helft van de 75+ groep overleefde in Nederland de IC ook niet. Nederland heeft ook veel bejaarden niet richting het ziekenhuis gestuurd, en complete afdelingen gemaakt met Covid aangetoonde en Covid verdachte patienten. Hier is alleen een beleid geweest om als er drie bejaarden positief getest waren op covid19, de rest van dat tehuis niet meer te testen. Die massamoord hebben we hier ook gewoon gehad, alleen niet netjes aangetoond en geadministeerd.
Het is trouwens niet onlogisch op ziekenhuiszorg te concentreren op behoud van de beroepsbevolking, als je nog geen bewijs hebt hoe ernstig het virus is. Dat is onethisch tegen ouders, maar niet onethisch om de samenleving en economie draaiend te houden,
@marcoplarco | 07-08-20 | 13:40:
Ja. De De Blasio die gevangenen uit de gevangenis liet vanwege het gevaar op besmetting in de gevangenis en nu verbaasd is dat de criminaliteit stijgt, terwijl hij de politie afschaft.
Dezelfde De Blasio die zegt dat niemand naar een kerk, bioscoop, of theater mag (the lights are out on Broadway...) en dat niemand mag samenkomen (in weerwil van de 1st Amendment van de grondwet) behalve... Black Lives Matter.
Dezelfde De Blasio die gevangenen vrijlaat en ondernemers arresteert en opsluit, omdat ze zich niet aan de regels zouden hebben gehouden.
Die De Blasio... die democratische burgemeester die er echt ALLES aan doet om New York in een ruïne te veranderen en dan ook nog het lef heeft om Trump daarvan de schuld te geven. Het zou mij niet eens meer verbazen als zelfs New York (stad en staat) in November een swing state blijkt te zijn en gewoon massaal republikeins gaat stemmen.
Als je leest en hoort wat die twee Italiaanse gekken (De Blasio en Cuomo) hebben uitgevreten de afgelopen maanden dan stem je nooit meer op die maffiose Democraten. Lijkt mij.
Maar ja, we zullen zien.
@Stormageddon | 07-08-20 | 13:53: gevangenen hier ook...
www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/511...
@Feynman | 07-08-20 | 13:48:
Degenen die het konden betalen die hebben New York in Maart en April al verlaten. De huizenprijzen op Long Island verdubbelden en het aantal beschikbare woningen in de stad, zelfs Brooklyn en Queens zijn sinds Maart meer dan verdubbeld.
En als je dacht Trump een huisjesmelker was: klopt. Maar de Blasio heeft nog meer huurkazernes dan Donald. Vooral gevuld met mensen die niet niet weg kunnen. Dus De Blasio inkomsten ziet zijn inkomsten niet verminderen. Merkt er niks van, terwijl iedereen die het wel kan de film Escape from New York naspeelt, In Real Life.
@Is dit nog nieuws? | 07-08-20 | 13:56:
Dat is er maar eentje. In New York hebben ze gewoon de poort van gevangenissen opengezet: ga maar naar huis jongens.
@Stormageddon | 07-08-20 | 13:53: Je kan zeggen wat je wilt maar Obama heeft uitstekend werk gedaan om getrouwen door alle geledingen van het bestuur heen te positioneren. En die gaan de VS nu naar de rand van de afgrond brengen, met als belangrijkste reden dat er een president zit die niet uit hun partijkartelletje voortkomt.
@Stormageddon | 07-08-20 | 13:45: yup, je hebt gelijk. Kan gebeuren, de ene idioot verwarren voor de andere.
@UpdateAvailable | 07-08-20 | 14:05:
Duurt niet lang meer. Bill Barr maakt nog voor de verkiezingen het Durham report openbaar en er zijn (naar verluidt) al onderzoeken door de DOJ gestart naar “personen”. De poorten van Obamagate gaan wagenwijd open.
Interessant in dt verband: in een toespraak bij Whirlpool zei Trump dat hij heel veel machtige vijanden heeft en dat hij misschien een tijdje van de radar verdwijnt (letterlijk: This may be the last time you'll see me for a while. A lot of very, very rich enemies, but they are not happy with what I'm doing ...)
www.youtube.com/watch?v=UAR1G9PDcH0
Waarom uitbreiden? Straks hebben we de App!!! Oftewel reorganiseren die GGD en laat maar komen die ontslaggolf. Uwv kantoor zit er volgens mij net voor op de Wibaut. Deurtje uit en deurtje in.
We weten inmiddels allemaal hoe Hugo de Jonge vaart...
Ik heb Amsterdam al jaren geleden opggegeven. De hele randstad overigens. Nouja Den Haag is wel prima en Utrecht is maar voor de helft Randad.
Ik heb Nederland al jaren geleden opggegeven. Heel Europa overigens. Nouja Hongarije is wel prima en Turkije is maar voor de helft Europa.
Kan iemand eens duiden wat het hele nut van die onderzoeken zou moeten zijn? Mo (het is per slot van rekening Amsterdam) heeft corona, die dealt het aan Farid, die zit op een scooter bij Yusuf, die sleurt de halsketting van tante Annie, die troost zoekt bij oom Hans. En nou? De eerste drie worden sowieso niet opgesloten. Maar hoe zit het met oom Hans?
Oom Hans zou wel eens op kunnen dagen bij een BLM demonstratie om samen met tante Annie een vuistje op te steken. Voor je het weet..... iedereen kuchen. Willen we/ ze niet.
Die heeft syfilis van tante Annie want dat is een smerige Wallen hoer
Kom net uit een Appie in Amsterdam, niet meer dan 10% mondkapjes en dan vooral toeristen.
www.telegraaf.nl/nieuws/493983/fors-m...
Oh ja... Corona....
7000 meer! da's dus rond de 10.000 griepdoden in 2015.
Dan valt 2020 nog mee met iets meer dan 6000 griepdoden.
Oh potverdorie sorry coronadoden natuurlijk!
@keestelpro | 07-08-20 | 13:40: ho! Die zijn niet allemaal geteld.... Dat zijn er in werkelijkheid miljoenen! Miljarden! Complot!
404 - GRIEP NOT FOUND
"In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie. De oversterfte in week 10 tot en met 19 van de COVID-19 epidemie was 9.768, waarvan 213 in de eerste 2 weken."
@paulis | 07-08-20 | 13:44: nah? Und?
Ik voorspel dat de BLM-demo waar Halalsema de steen gaat worden waar elk kabinetsbeleid zich aan gaat stoten. Een steen die om de nek van Halalsema hangt en haar ten onder trekt. #bewaartegel.
Halalsema gaat niet ten onder... heeft te belangrijke vriendjes. Hoe zit het trouwens met de vervolging van Akwasie? Schijnt een heel moeilijk onderzoek te zijn gezien de tijd die justitie nodig heeft. Of kunnen we hier ook voorgedrukte aangiftes voor maken?
@Willy_Wuiles | 07-08-20 | 13:45: Echt niet te geloven inderdaad. Zo moeilijk kan het niet zijn voor het OM om die uitspraken te onderzoeken. Maar wat de uitslag ook wordt: er komt ellende van en daarom hoor je er niks meer over.
@Waakvlam | 07-08-20 | 13:55: er gaan al wel stemmen op om Rapper Frans en die andere wappie-mevrouw te gaan onderzoeken.
Opleiden van onderzoekers kost drie tot vier weken. De ellende is in januari & februari begonnen, we hebben dus al zes tot acht keer de tijd gehad. Om dan nog een premier en minister te hebben die nu pas beginnen, vertelt eigenlijk alles.
Daarbovenop een legioen helden die eerst ontkennen dat het aantal besmettingen al een maand stevig oploopt.... "maar de IC is nog leeg en er zijn geen doden"
Daarna een legioen helden die zien dat ook de IC na twee maanden dalende cijfers weer groei laat zien.... "maar er zijn nog geen doden..." Nog niet nee. Het aantal IC`s dat uberhaupt coronapatienten heeft liggen is verdubbeld. De kraan is langzaam opengedraaid.
Het reproductiecijfer ligt al langdurig boven de 1, Nederlanders zitten in vliegentuigen, bezoeken verre landen en nemen andere risico`s. Die eerste besmetting is zeker, evenals de exponentiele groei erna.
Het kalf ligt in de put, maar is nog niet verdronken. We gaan het kalf er niet uithalen, drinken vrolijk verder uit de put en straks in totale verbazing spreekt iedereen er schande van dat het kalf toch verdronken is. Dat dit een reeks compleet voorspelbare en verklaarbare gang van zaken is, zal iedereen over zwijgen.
Compleet los van de realiteit.
We zouden inmiddels toch al allemaal immuun zijn? En de paar mensen die dat niet zijn zouden nu met de app kunnen zien waar ze het beste besmet konden worden?
Ja, Feynman.. Dus de conclusie is dat er zonder maatregelen altijd besmettingen zullen zijn, en doden zullen vallen. Dus moeten we maar massaal zwichten voor het 'nieuwe normaal'? Tot in de eeuwigheid?
Dank je de koekoek. Dit is geen leefbare maatschappij.
Och ja dat riedeltje hoorden we ook toen de scholen opengingen. www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf... En dan naar grafiek kijken van ziekenhuisopnames. Ze hebben er maar twee grafieken van gemaakt anders was het helemaal sneu
Twee verklaringen:
Ten eerste heeft het weken (zo niet maanden) geduurd voordat er vanuit het RIVM duidelijkheid werd gegeven aan de GGD of en wie er getest mocht worden.
Ten tweede: de GGD is jarenlang kapot bezuinigd. Helemaal uitgekleed. In de spreadsheet klopte het beleid, in de praktijk was de GGD een lege huls. Nu hebben we ze nodig. Gisteren de persconferentie. Vandaag grijpt het bestuur van de GGD de kans om met de ambtelijke mores van minister beschermen te breken en Rutte en de Schoenen daags na hun persconferentie in hun hemd te zetten. Karma is a bitch.
@marcoplarco | 07-08-20 | 13:38: Ehh nee, 0,9 aanhouden zodat nieuwe besmettingen van buiten altijd uitdoven, in plaats tot eerdere geziene catastophes leiden. Het verschil tussen de 1,2 nu en de 0.9 die nodig is, is niet eens groot. Net wat meer thuiswerken, meer online onderwijs, gewoon driekwart van de contacten die we nu hebben.
@ole guapa | 07-08-20 | 13:39: Ja mooi vind ik dat. En zo snel ook voordat iedereen de 'persconferentie' alweer is vergeten. Goed gedaan GGD!
Het bekende riedeltje. Zoals een mede-reaguurder hieronder terecht stelt: zonder maatregelen dus ALTIJD besmettingen.
Feit: geen killervirus, je gaat er niet dood aan. Ben je besmet, dan heb je 2% kans om ziek te worden. DEAL WITH IT. Gewoon gezond verstand gebruiken, net als dat je moet uitkijken tijdens een griepgolf. Bewijs: zie de cijfers van Zweden. Dan ben je helemaal uitgeluld.
Ik heb gezegd en daarmee basta.
@Feynman | 07-08-20 | 13:42: zouden juist blij moeten zijn met besmettingen. m.youtube.com/watch?v=Z3plSbCbkSA&... Oxford epidemiologists: suppression strategy is not viable
@marcoplarco | 07-08-20 | 13:38: Eensch
GGD GOOR Nederland.
Die heuptastoerist op de achtergrond heeft in ieder geval de dag van z’n leven.
Als Hugo het zegt, Nou dan klopt het wel.......
Wat ze hebben gezegd op de persconferentie klopt wel, het beleid en de uitvoering eromheen is discutabel.
Mooi, kunnen we nu eindelijk kappen met die PCR tests. Want: test kan alleen bepaalde proteïnes ontdekken. Bepaalt dus niet of virus leeft of dat er brokstukken nog moeten worden opgeruimd. En deze proteïnes kunnen ook voorkomen bij bepaalde stammen van ander Coronavirussen. Maar daar heeft men geen idee van. Want daar is nooit belangstelling voor geweest.
U praat poep. Hint: met PCR detecteer je geen eiwit ("proteïne")
@kapotte_stofzuiger | 07-08-20 | 13:39: Laten we het er gewoon op houden dat die tests niet deugen.
@kapotte_stofzuiger | 07-08-20 | 13:39: klopt. Je hebt gelijk. Ik bedoelde wat anders.
@azijnseikerT | 07-08-20 | 14:17:
Check!
@kapotte_stofzuiger | 07-08-20 | 13:39: Knallen we er een Blot tegen, jij ook tevreden. :)
Who cares about Amsterdam. Echt. Het is voor mij geen enkel voorbeeld voor hoe ik mijn leven wens in te richten. In de provincie kan je ruimer denken dan in Marxistisch Amsterdam. Ik kijk er niet naar op, ik verafschuw de bezigheden aldaar. Spijt me voor de echte Amsterdammers, maar anderzijds ook niet, want je bent niet in staat gebleken om tegen dit beleid krachtig op te treden. Verlaat de stad, of sterf in de verstikking en hou dan op met klagen.
Als Amsterdammer kan je er weinig tegen doen. De mensen met poen hebben het voor het zeggen. Zoals altijd.
ah joh, in Amsterdam wonen toch geen Amsterdammers meer!? die zijn 30 jaar geleden al gevlucht naar Purmerend, Hoorn, etc.
er zit alleen maar import en andere 'Amsterdammers'...
@brtnsnwbrd | 07-08-20 | 13:35: omvolking ligt op koers.
Misschien een cultuurprobleem waardoor de GGD inziet dat contactonderzoek vrijwel nutteloos is.
Hugo de Schoenen liegt al net zoveel aan elkaar als z’n vriend Mark. Maar ja, als je ook zulke incompetente hoernalisten op je persco hebt zitten, kan dat ook gewoon.
Dubbelepunthoofd | 07-08-20 | 13:30 :
Hugo de Clown weet zelf niks, dus een typisch gevalletje van het na-lullen van je ambtenaren, die niet de moeite namen om even bij de GGD te informeren. Hugo liegt dus in commisie.
ach jee, de thuis in werktijd zittert zal het weten.
@Penus Decoratus | 07-08-20 | 13:37: maar dus wel volledig onbekwaam.
Staat ze dan, tijdens de blm demo nog de trotse activiste en nu zielig te doen met een mondkapje.
Dit. Je zou haar ...
Schijnheilig. Volgens mij een treffend woord.
@Is dit nog nieuws? | 07-08-20 | 13:37:
Netjes uit gedrukt, ik had iets anders in gedachten.
@Normpje | 07-08-20 | 13:37: Ontslaan.
@Penus Decoratus | 07-08-20 | 13:38: sugar on the lips, murder in the heart...
Dat mens doet Schelto Patijn en Job Cohen verbleken. Slechtste burgerkut in eeuwen. En die twee voorgenoemde eppies waren echt echt heel slecht.
En dan ook nog eens smorend heet in de stad van Baudet en Nanninga
Ik dacht de stad van Mohammed en Sharif.
Eerder het bestuurlijk incompetente stronthol van Halalsema en Groot Wassink. Tipje: zoek de schaduw eens op, zo vol in de zon lul je wat raar....
Een maand opleiding om een wattenstaafje in een opening te steken?
Leert Harry in 10 minuten.
9 minuten zoeken naar de juiste opening ?
Nee Harry het gaat om telefonisch contactonderzoekmensjes die er te weinig zijn want op vakantie.
@ja,diedus! | 07-08-20 | 13:30:
Haha, uw was mij net voor.
@austinhealey | 07-08-20 | 13:31:
Geef me een half uur opleiding en ik bel iedereen de moeder..
@austinhealey | 07-08-20 | 13:31: Om een paar toetsen in te drukken en wat vragen te stellen is een 'opleiding' van 3 a 4 weken nodig? hahaha.
@austinhealey | 07-08-20 | 13:31: tring, hallo?
Ja hallo met de GGZ hier, we zijn aan het onderzoeken naar besmettingen van mensen met corona en we hebben vernomen via de volg app dat u in de buurt bent geweest van iemand die corona heeft. Bel ik gelegen?
Eh ja?
Fijn. We willen graag even een afspraak maken om u te besmetten, wanneer schikt het?
@Is dit nog nieuws? | 07-08-20 | 13:40: Ik geloof dat ik iets vergelijkbaars gezegd heb. Ik heb het niet. Dus ik zal een beetje naar de teststraat gaan om het daar alsnog op te lopen. En ik roep al 20 jaar dat de grootste besmettingshaarden ziekenhuizen en wachtkamers bij de huisartsenpraktijken. Daar zat je voorheen ook hutjemutje tussen de snotteraars, de niezers en de hoesters. En toch liep je niks op. Hoe kan dat nou?
Het zal een volledige opleiding zijn. Niet iets voor uw simpele ziel,
@Bijtendehond | 07-08-20 | 13:42: precies.
Dat zegt wel iets over de capaciteiten van een gemiddelde amsterdammer. It's quicker to train an monkey
@Frau_Ferkel | 07-08-20 | 16:10: #a monkey
Haha, wat kan die stad wel? Anders dan andermans geld opmaken aan linkse hobbys.
Zoek eens op #ReddeSolder. Dan krijg je een goed beeld wat er wel kan.
VVD heeft tot voor kort een rechts bestuur gehad.
@AntiZanicz | 07-08-20 | 13:43:
VVD Amsterdam is veul linkser dan de landelijke partij
anders hadden ze niet mee mogen regeren met het sLinkse partijtjes
Voor een verklaring moeten we even terug naar onze politieke leiders: ze hebben jarenlang bezuinigd op het budget van de GGD. Elk jaar minder, minder, minder.
En er komt een moment dat de kaasschaaf het weefsel raakt. Daar zien we nu de gevolgen van.
Hier een bron: www.groene.nl/artikel/uitgeklede-ggd-....
En in het verlengde daarvan vermoed ik dat de directie van de GGD de timing van dit nieuws wel gunstig vond, direct na de persconferentie van Rutte en de Schoenen. Even laten voelen hoe de realiteit de wens inhaalt.
(Geloof maar dat er nu enkele hele boze telefoontjes vanuit torens in Den Haag naar de GGD gaan.....)
Oké heel Amsterdam besmet.
Het contactonderzoekspelletje van het RIVM en de GGD is game over.
En nu wachten op de massale sterfte die niet gaat komen.
Van de hitte bedoel je?
@Dubbelepunthoofd | 07-08-20 | 13:31:
Goed punt. De hitte is een veel groter gevaar op dit moment dan HeT ViRuS. Kijk daar zeker goed mee uit! Maar let ook op de kwetsbare medemens. Leef hygiënisch en probeer elkaar zo min mogelijk in het gezicht te hoesten en niezen.
@keestelpro | 07-08-20 | 13:34: Je laatste zin dus. Dat deed een fatsoenlijk mens toch al niet (je wendt je gezicht dan af), dus dat anderhalvemetergedoe slaat sowieso al nergens op.
@keestelpro | 07-08-20 | 13:34: In de schaduw blijven, niet inspannen, voldoende drinken + af en toe een tomaatje met zout eten. Dat is nodig om flauwvallen door gebrek aan zout te voorkomen. Mensen praten altijd over drinken drinken maar daarmee spoel je mineralen èn zout uit je systeem. Appeltje eitje.
@kapotte_stofzuiger | 07-08-20 | 13:40:
Ik denk dat je chloroquine bedoelt?
@Lupuslupus | 07-08-20 | 13:42:
Ja heb je helemaal gelijk in Lupuslupus!
Door al dat drinken (en zweten) verlies je ook veel zout en mineralen.
Ik neem op dagen als deze altijd ook een extra multi-vitamine tabletje.
@keestelpro | 07-08-20 | 13:46: Heel verstandig! Ben begonnen met extra vitamines toen het virus in beeld kwam (Vit.A+D-levertraan), vit Bcomplex, vit C met D en een multivitamine. Daar ga ik gewoon mee door. En nu in de zomer veel fruit er bij, gisteren een heerlijke (gekoelde) suikermeloen gegeten. Morgen watermeloen en voor zondag weet ik het nog niet, misschien wilde perziken. Voorkomen is beter dan genezen.
@Lupuslupus | 07-08-20 | 13:55: Goed bezig. Dankzij de quarantaine periode is mijn achtertuin veranderd in een soort van smulbos dus ik eet de hele dag groente en fruit uit eigen tuin. :-)
@keestelpro | 07-08-20 | 13:58: yoeptoep helemaal vol met tuinier tips en kook dingetjes.
REAGEER OOK